Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Mogen de statushouders dan bij jou?

Oh ja die ballon moet ook nog lek

Terwijl het huis van de christendemocratie gisteravond met donderend geraas (echt donderend) in elkaar stortte, begon de dag nog rustig met een traditionele ophefronde over een maf plan van een ambtenaar die lekker out-of-the-box denkt. Milo Schoenmaker (COA/vvd) wil statushouders gezellig onder één dak met bijstandsmoeders zetten en dan maar kijken hoever we komen. Tom Staal zoekt liever praktische oplossingen en vroeg zich af of de dames en heren Kamerleden zélf dan misschien een statushouder onderdak willen bieden. 

Reaguursels

Inloggen

Het haagse is een paralel universum....
Asiel en gelukszoekers is de ver van hun bed show en wordt lekker doorgeschoven zonder oplossing

Den-Pol | 11-06-21 | 20:38

nou wil wel een paar vrouwelijke statushoudsters uitzoeken hoor .hele dag hatseflatsen want z e moet toch luisteren naar mannen?

Hapselaar | 11-06-21 | 18:16

Gelijk een volle bus met al dat tuig op de stoep zetten bij die Haagse kliek.

Rocknrolla7372 | 11-06-21 | 18:12

Bijstandsmoeders bij statushouders onderbrengen is wellicht een beter idee.

Kijkeensaan | 11-06-21 | 16:52

Bij mij in de buurt ligt al jaren een asielboot, ik jog er weleens langs. Een woud van fietsen langszij en geen levende ziel te bekennen. Als ik buiten een kakofonie van opgewonden keelklanken hoor, zijn het altijd donkergetinte ventjes met spillebenen en een pronte toef kroeshaar midden op de schedel, die zich groepsgewijs door mijn straat naar de binnenstad begeven. Wat ze daar verder doen is mij niet duidelijk. Hoe al deze figuren ooit moeten gaan assimileren in onze samenleving gaat mijn verstand te boven. Wat is men denkende? Op hoop van zegen? Wie het weet mag het zeggen. Maar een ding is zeker: de vis wordt duur betaald ...

Wiebenick | 11-06-21 | 15:24 | 1

@Wiebenick,
1.000.000 Euro pp.
Komt daar detentie bij(voorspelbaar) nog even 543 Euro per dag erbij optellen.

De Profundus | 11-06-21 | 16:42

Een paar jaar geleden, was hier lokaal, een aantal kerken ook van plan om asielzoekers tijdelijk bij mensen in huis te plaatsen, want de opvang was zo droevig. Op de informatieavond bleek het om allemaal mannen te gaan. Er moest worden gekookt, 2x per dag want ze kennen geen broodmaaltijd. En begeleiding bij de contacten met allerlei instanties. Een behulpzame jonge vrouw, gehuwd en doordeweeks alleen thuis want man reist voor zijn werk, met een groot huis, werd aangemoedigd om 4 volwassen mannen in huis te nemen.

Na alle introductie en voorlichting, heb ik eens gevraagd hoe veilig dit eigenlijk was. Een jonge leuke vrouw, alleen met 4 volwassen mannen.
De organisatrice was woedend, want hoe durfde ik te veronderstellen dat deze uit den vreemde afkomstige mannen, haar zouden lastig vallen. Ik gaf aan dat ik dezelfde vraag zou stellen, als het ging om 4 blanke autochtone Nederlanders. Je kent ze niet en je weet niet hoe ze zich gedragen en gaan gedragen. En als mis gaat, zit je, als vrouw, als een rat in de val. Daarnaast, zo gaf ik aan, hebben deze uit de vreemde afkomstige mannen een andere kijk op mijn en dijn en andere waarden.

Het plan is nooit wat geworden.

Arachne | 11-06-21 | 14:29

Het ligt eraan hoe ze eruit ziet, toch? Moest ik vragen van een vriend...

Slough | 11-06-21 | 13:54

10 jaar Rutte, nog geen één open en eerlijk immigratie debat gezien over hoeveel Nederland en de bevolking aan kan. Tel er nog 5 jaar Rutte bij en we hebben weer een miljoen nieuwe uitvreters erbij, alsof het een natuurramp is die ons overkomt.

Maar we vinden het allemaal prima want Rutte is zo'n leuke gewone kerel die met tennisballetjes speelt.

twitter.com/bartmaat/status/140307351...

Roze_bril_drager | 11-06-21 | 13:52

Die Schoenmaker was de faalhaas Burgemeester van Gouda die " ineens weg was".... Nou zitten we met een SGP-ert

wwweetikveel | 11-06-21 | 13:51

Nee natuurlijk niet! Deze verwijfde politieke kaste creëert problemen en kijkt dan naar de ander voor een oplossing.
Weet je wat ook een oplossing is? Nexit en Grenzen dicht! De EU is leuk voor Frankrijk of Duitsland, de rest moet zijn bek houden en bloeden voor de links socialistische wilkommen cultuur of de Franse geopolitieke belangen.

ratelaar | 11-06-21 | 13:04

Als we nou eerst eens beginnen met de kraan dicht te draaien voordat we gaan dweilen.

Datgingniegoed | 11-06-21 | 12:45 | 1

Tijd voor een Europees exportverbod op rubberbootjes, luchtpompen, buitenboordmotoren, roeispannen. en een importheffing op alles van deze handel wat vanuit Afrika naar Europa komt. Dat zal ze leren.

muggetje | 11-06-21 | 14:03

Zolang als mensen uit veilige landen niet terug gestuurd worden en dat geldt ook voor criminele assielzoekers uit oorlogsgebied dan zal er denk ik nooit algehele draagvlak zijn voor asiel beleid, het schijnt moeilijk te zijn om dit te begrijpen.

jan6894 | 11-06-21 | 12:35 | 2

Zolang je die veilige landen niet aanpakt die de teruggestuurde asyllanten weigeren is het dweilen met de kraan open. Als een land zich niet aan de internationale wetten en rechten wenst te houden dan hoef je als Nederland toch ook niet het maandelijkse potje geld over te maken? Gebruik dat maar om dat clubje veiligelandiërs te controleren en beheren.

muggetje | 11-06-21 | 14:01

@muggetje | 11-06-21 | 14:01: De USA, onze bondgenoot en bevrijder, houdt zich niet aan internationale wetten en rechten. Zij menen daar boven te staan (exceptionalism); echter andere landen, met name in Azië, Afrika, Arabië en Latijns Amerika moeten zich daar wel aan houden. Zo niet, dan komt de USA met dwangmaatregelen. Behalve landen die cliëntstaten van de USA zijn.

Arachne | 11-06-21 | 14:20

Probleem wordt natuurlijk weer gelegd bij de onderkant. Zo wordt het nooit wat met die kanswijken.

Magmacarta | 11-06-21 | 12:22

jaartje of 15 geleden het genoegen gehad om voor COA te mogen werken, Mooie club om voor te werken. Gewoon uurtje factuurtje geen onderhandelingen, gewoon een meer dan marktconforme prijs voor goed werk.

Toen werd er nog met gemeenten onderhandeld over een AZC, COA wilde een stukje grond kopen en dankzij een spoedwet kon landbouwgrond heel snel en heel tijdelijk worden aangewezen als gronden voor de opvang van onze toekomstige statushouders. Echter in dit stukje wet stond ook dat de grond niet niet persé weer terug moest in de boeken als landbouwgrond. De AZC werden toen in de regel gebouwd voor 5 en max 10 jaar, dus als gemeente was je spekkoper want je kocht de landbouwgrond voor een paar euro en verkocht het jaren later voor 350 euro pm aan een ontwikkelaar. Helemaal goed deed je het als gemeente als het COA ook alvast de infra voor je mocht aanleggen. Dat gebeurde conform de eisen en toekomstige plannen van de gemeente. Er werden echt miljoenen € verdampt op zo'n AZC. Daar hoor je niemand meer over. Lang leve de asielindustrie in Nederland.

muggetje | 11-06-21 | 12:18 | 1

Hmmm in leeuwarden stond vroeger ook een azc op landbouwgrond er staan nu ook huizen hmmm

Toedels | 11-06-21 | 15:45

Dat zijn de statushouders die je wil hebben. Respect voor je gastheer, dan krijg je ook respect terug. Denk dat er weinig mensen zijn die dan problemen hebben met opvangen van mensen.

SailingDuck | 11-06-21 | 12:12

Ga zo door politiek, zo dondert het laatste beetje draagvlak onder het asielbeleid vandaan. Opvang in de regio van herkomst, dus niet hier, simpel.

Poes Fiep | 11-06-21 | 12:10

Op 0:36 loopt iemand van The Minstery of Silly Walks.

Braco.me | 11-06-21 | 12:07

Leuk en aardig hoor Staal, de mening van figuranten in deze. Maar nu wil ik weten hoe Rutte, Kaag en Klaver hierin staan, of is Tommy dan niet meer welkom in het Haagse.

jansma28542681 | 11-06-21 | 12:06 | 1

Die komen nu liever niet opdagen vanwege de formatie. Vragen enzo.

P-unit | 11-06-21 | 12:26

Hoeveel woonbootjes zouden er in het IJsselmeer passen?

Rest In Privacy | 11-06-21 | 11:55

Vegetarische linksdraaiende soya burger. LOL

danzegikhettochniet | 11-06-21 | 11:33

Het Westen als geheel is onherstelbaar beschadigd. We nemen met zijn allen deel aan een steeds sneller aflopend pad naar een derdewereldmaatschappij. 'Stabiele en integere' regeringspartijen hebben gezamenlijk dit pad voor ons gemaakt. Het volk (jij, je buren, je familie) hebben er zelf op gestemd. We zijn aan elkaar gecorrumpeerd geraakt. Asielzoekertje in huis? Kan je aan verdienen!

rectormagnificus | 11-06-21 | 11:30 | 1

Het volk heeft er zelf voor/op gestemd.

Is dit een indicatie dat stemrecht en democratie mogelijk NIET de wondermiddelen/wonderrechten zijn, zoals ons is geleerd?

Arachne | 11-06-21 | 14:17

En de illegalen en zwervers dan , dit riekt naar discriminatie.

wiers | 11-06-21 | 11:29 | 1

Alles wat wij oorspronkelijke Nederlanders doen riekt volgens vele naar discriminatie. En maar parasieten binnen blijven laten.

Veepert | 11-06-21 | 11:42

Ik heb een woning ,maar als ik die niet had dan kocht ik een caravan en die pleurde ik dan bij het gemeentehuis op de stoep en dan zien we wel wat er gebeurt.

streknek | 11-06-21 | 11:22

Het kwaad aan de wortel aanpakken lijkt me beter. Iedere asielzoeker die binnenkomt, naar een veilig kamp in Noord Somalië (Somaliland) brengen waar ze hun asiel aanvraag kunnen afwachten. In Somaliland is momenteel vrede en die kunnen wel een paar miljoen/miljard gebruiken om op onze zorgenkinderen te passen. Die het asiel niet krijgen worden door de Somaliland ambtenaren naar hun thuisland gebracht. Lijkt me win/win omdat elke asielzoeker ons 1 miljoen kost en daarna niet weg te branden zijn.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:19

Kunnen we even in de gaten houden of carolaaain inderdaad een asielzoeker in huis neemt. Of zou ze zich de gebruikelijke politieke taal zich heel snel eigen gemaakt hebben.....

mono-culti | 11-06-21 | 11:14 | 3

Ik geloof haar, maar zoals ze zegt, wel naar haar regels.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:20

Die vlucht binnen een week terug naar Afrika.

Rest In Privacy | 11-06-21 | 11:43

Caroline heeft haar op de tanden, daar is weinig te halen voor de gemiddelde asilio. Die richten zich liever op jonge, naieve linkshertjes met bambiogen en 0 komma 0 levenservaring, is veel meer voor ze te halen.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 12:08

Dit is gewoon de praktijk in Duitsland. Als je een huurhuis hebt, kun je zomaar iemand bij in je huis krijgen. In Duitsland zijn huizenbezitters, dus geen huurhuis van de gemeente, zelfs bang dat ze iemand of iemanden krijgen toegewezen die voor onbepaalde tijd je "gast" is. Dus, dit is veel minder ver weg dan menigeen denkt.
Ik heb liever 300000 of meer portacabins/kleine noodwoningen (op wielen) voor de eeuwigheid. Dit is trouwens weer zo'n voorbeeld van de politiek die de zoveelste crisis heeft gecreeerd en deze notoire crisis makers willen weer aan de slag, nou liever even niet. Blijf maar lekker formeren dan maken ze ook geen brokken. Ik was de tentenkampen en gaarkeukens nog vergeten, daarvoor excuses.

Schilder58 | 11-06-21 | 11:13 | 4

@roberto9715 | 11-06-21 | 11:30: JAzeker, zo gaat dat, na de oorlog was dat al het geval. Toen "wir schaffen das" naar boven kwam
, heb ik vele cases hiervan gehoord. Daarom is de angst ook zo groot.

Schilder58 | 11-06-21 | 11:48

@roberto9715 | 11-06-21 | 11:30: De Duitsers accepteren alles lijdzaam. Ze kunnen niet anders, want ... de erfzonde van Auschwitz.

Arachne | 11-06-21 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Statushouders bij linkse politici in huis (van TK-lid tot gemeenteraadslid) en mocht dat niet genoeg zijn: statushouders alleen in gemeentes waar overwegend links gestemd wordt. Je eigen deugpunten laten betalen door andere mensen is asociaal.

JohnLocke | 11-06-21 | 11:08 | 2

Hear hear!
Doet me denken aan een opvang voor Daklozen in Utrecht, dat aan het Servaes Bolwerk zou komen. Dát vonden de rijke linkse stemmers toch niet zo'n goed idee, want het zou de waarde van hun huizen verminderen. Alsof het -alleen- daar om ging .
Je raadt het al, plan ging niet door en de opvang werd in een mindere buurt geplaatst. De mensen daar houden dat stoort dingen niet in de gaten, laat staan dat ze zich weten te bundelen. Die kwamen er dus achter toen het al een voldongen feit was.

Roos | 11-06-21 | 11:13

Let op Carolaaaain neemt er ook een in huis.

mono-culti | 11-06-21 | 11:15

Ik heb hier nog wel plek voor een leuke Etheopische, niet te oud. Gaarne foto's uploaden naar vanbukkem@hotmail.com

VanBukkem | 11-06-21 | 11:07 | 4

En dan dag in dag uit de marathon laten lopen rond de salontafel?

wijsvinger | 11-06-21 | 11:23

Besneden in plastic?

Rest In Privacy | 11-06-21 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Denemarken had volgens mij wel een goed idee voor de opvang: in Rwanda. Als het asiel wordt toegewezen kunnen ze daar blijven, helpen het land weer op te bouwen.

Arnold Layne | 11-06-21 | 11:06

Ach nee, zal echt nooit gebeuren dat we verplicht iemand in huis moeten nemen.
Zo zal er ook echt nooit een verplichting komen overal aan te moeten tonen dat je gevaccineerd bent anders mag je er niet binnen.
Oh wacht ...

2voor12 | 11-06-21 | 11:06 | 1

Laten we de Woonruimtewet van 1947 weer invoeren..

Colin.Fart | 11-06-21 | 11:13

ISIS deed dat ook al, die namen dan een Yehzidi in huis. Dat was een daverend succes

Sneerpoets | 11-06-21 | 11:05 | 3

Ik neem ook wel eens iemand in huis. Maar nadat ik klaar ben, moet ze wel snel d’r kleren aantrekken en wegwezen. Dat mag van mij best een vrouwelijke statushouder zijn hoor!

Dr.Diggler69 | 11-06-21 | 11:10

@Dr.Diggler69 | 11-06-21 | 11:10:
Dan doet u het verkeerd, bij mij doen ze daarna nog de afwas en schrobben de badkamer. Zoek er nu een die laminaat kan verleggen.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:24

@jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:24: u maakt mijn slechte dag in één klap goed. Dank

danzegikhettochniet | 11-06-21 | 15:18

Een status aanvragen zal in land van herkomst moeten plaatsvinden. Er zijn overal ambassades beschikbaar waar de aanvraag ingediend kan worden. Zonder akkoord van ambassade geen vrij reizen en hotel in NL. Hiermee voorkom je dat reisorganisaties kapitalen verdienen en reizigers teleurgesteld worden dat hun verblijf tijdelijjk was.

WindsurfKlojo | 11-06-21 | 11:05

Mogen de statushouders dan bij jou? NEEN.
Statushouders gezellig onder één dak met bijstandsmoeders daar komt gedonder (=kids) van.

MK27 | 11-06-21 | 11:02 | 3

En u denkt dat coitus op vrijwillige basis gebeurt? Komop man, free pussy 24/7, woman has to obey me, free bumbum, you know, yes.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 11:05

Voor sommige vrouwen is doorlopend kinderen krijgen een verdienmodel. 2 vliegen in één klap: de statushouders kunnen n****n en de vrouwen allerlei toeslagen incasseren. Kortom, het is de kat op het spek binden.

wijsvinger | 11-06-21 | 11:12

Je kan je verplichte gast uit de weg ruimen zodat je met je kind weer in een veilige omgeving, met tralies en bewaking, terecht komt. Keuzes keuzes....

Veepert | 11-06-21 | 11:45

Woningnood voor asilio's is prima tijdelijk op te lossen. Nederland stikt van het water, mik gewoon wooncontainers boven en naast elkaar - hebben ze hier ook een paar jaar voor studenten gedaan - et voila, breek je het weer af als er geen vraag meer naar is. En de profiteurs blijven daar zitten en stromen niet door, diegenen die wel willen en wel werken die komen dan uiteindelijk zonder voorrang op de lijst met wachtenden.
Maar echt, dit gaat niet goed hoor, als er niet alleen krijsende Syriers naast je maar ook al in je huis worden geplaatst, daar gaan doden vallen.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 11:01 | 3

U bedoelt zoiets als de 'asielzoekersboot'? Prima idee.

MK27 | 11-06-21 | 11:04

@MK27 | 11-06-21 | 11:04:
Dat zou een nog beter idee zijn, kunnen we ze een eind uit de kust neerleggen. Heb ooit wel eens geopperd om die oude booreilanden voor de kust als opvanglokatie in te richten maar gek genoeg heeft de politiek daar nooit op gereageerd. Hoe dan ook, niet in mijn huis, niet in mijn straat, ik heb ze niet uitgenodigd, heb alleen maar last van die mensen, geen zin in dat gezeik.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 11:07

Mogen: moeten.

Is dit nog nieuws? | 11-06-21 | 10:58

Ik zou zeggen een pilot te beginnen bij die ambtenaar zelf. Kan hij zien hoe prettig het is onder één dak te wonen met bv een Somaliër

thanseeuwen | 11-06-21 | 10:58 | 1

Mwoah, die zullen elkaar weinig zien want als de ambtenaar werkt slaapt de Somalier en als de ambtenaar weer thuis is zal de Somalier ongetwijfeld vertrokken zijn om voor de belwinkel of het wisselkantoor te gaan posten tot diep in de nacht. Maar ik vind dit migratiebeleid crimineel. Echt.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 11:03

Als je twee panden hebt die voor de helft uit moeders met kinderen en voor de helft uit gelukszoekers bestaan, dan heb je feitelijk één pand gelukszoekers en één pand moeders met kinderen. Kortom, hier zit meer achter...

squadra | 11-06-21 | 10:56 | 1

Het wordt dan vermoedelijk een pand met steeds agressieveren gelukszoekers en een pand met moeders met steeds meer kinderen.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:02


Je moet er toch niet aan denken dat je je woning of leefruimte moet delen met een vluchteling die een behoorlijk andere culturele achtergrond heeft en hoogstwaarschijnlijk psychische problemen?

Zijn deze politici zo wereldvreemd dat ze dit een vrouw die het waarschijnlijk ook al niet makkelijk heeft en wellicht kwetsbaar is, willen aandoen?

Samenleven is meer dan een dak boven je hoofd. Bovenal moet je je VEILIG voelen in je eigen leefomgeving.

Wel stennis maken over zij/hen/hullie, over gender issues, maar dan serieus met dit voorstel komen? Wat is het volgende, dat ze moet gaan koken voor die gasten om kosten te besparen?

Roos | 11-06-21 | 10:54

Dus als boer'nknech-/-meid bij Caroline of als gast in een reality tv soap bij Lisa? Dat schiet dan ook niet op. Maar statushouders mogen wel in grote gebouwen bij bijstandsmoeders en wanneer teveel knikkeren we ze op straat? De statushouders? Neen, de bijstandsmoeders.... raar plan!

Jan, Leiden | 11-06-21 | 10:54

Ik vind Caroline een leuk wijf.

jaja | 11-06-21 | 10:53 | 3

Ja, ben ook wel fan!

Jan, Leiden | 11-06-21 | 10:54

Hier idem,ik mag haar en geloof d'r ook wel.

roberto9715 | 11-06-21 | 11:34

Op zich is ze best goed en normaal boerenverstand maar haar aanval op Jan Huzen (van de boerenbeweging en andere protesten) ging mij te ver

timmey | 11-06-21 | 12:39

Die van de Plas heeft duidelijk te lang in de zon gestaan.

likdoorn | 11-06-21 | 10:51 | 2

Ja als je geen argumenten tegen haar nuchtere mening hebt, begin je over zoiets. Zegt veel over u!

jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:06

@jan huppeldepup | 11-06-21 | 11:06: nou vooruit dan maar, misschien is ze net zo nieuwsgierig als die naïeve blonde deerntjes.
Iets in mij zegt dat je een fan bent van haar, misschien is het je Nick.

likdoorn | 11-06-21 | 11:28

het is werkelijk een belachelijk idee. ik kan me ook niet voorstellen dat de bedoeling is dat we dit serieus nemen. Zo wel dan is dit een nieuw dieptepunt dat mogelijk gaat leiden tot een nieuwe golf.. een emigratie golf wel te verstaan. god non de juce

habemuspapam | 11-06-21 | 10:49

Zag ik daar in het begin Lucille Werner langs komen?

Jos Tiebent | 11-06-21 | 10:47 | 2

De eerste de beste die hier begint over het Ministry of Silly Walks, die eh... nou ja, begin er gewoon niet over. Kwetsend zou het zijn.

Yrrab | 11-06-21 | 11:26

“We zien wel hoe het loopt”

1977 | 11-06-21 | 10:47

3 of 4x bijstand op 1 adres.... lachen
Amsterdam klaagt momenteel Wassinktraantjes over de mocro-mutti's die gekort worden omdat de 18 jarige jeugd thuis blijft met handjes ophouden/uitkeringen/toeslagen etc.
Het systeem is kapot, anoniem profiteren moet stoppen, gewoon namen en rugnummers svp, kan de scheidsrechter de echte oplichters ook pakken.

hagelkruis | 11-06-21 | 10:46

Ook weer zo en groot licht, die schaapachtige lachebek bij de VVD die zich eerst weer eens van voren af aan moet gaan inwerken en informeren op een AZC .je wordt er zo moedeloos van allemaal opnieuw het wiel uitvinden en op wiens kosten??

Smoelensmid | 11-06-21 | 10:46 | 4

Verwacht niet dat dit soort mensen het wiel gaan uitvinden. En mochten ze dat toch doen dan is het waarschijnlijk vierkant. Gewoon omdat het kan.

Drukvandaag | 11-06-21 | 10:52

Het alternatief is politici die decennialang op hun post blijven. Lijkt me ook niet echt geweldig.

Muxje | 11-06-21 | 10:54

Deze VVD-er wil inderdaad een statushouder in huis en dáárom gaat hij een AZC bezoeken... toch?

Papa Jones | 11-06-21 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil er wel een paar. Binnen een uur weten ze dan wat 'vluchten' betekend.

Elke dag op GS denk ik, "het kan niet gekker". Elke dag zit ik er naast.

Maar stel, dit onzalig plan vindt doorgang. Wie vangt dan het geld?

coa zeker? En dan een kruimeltje voor de opvangert.

GKJP | 11-06-21 | 10:45

Hoeveel statushoppers zouden er zijn?

Mr_Natural | 11-06-21 | 10:44

Soort van uithuwelijken.

ikdenkwat | 11-06-21 | 10:41

Ik heb mij kapot geërgerd aan de hele boerenbeweging de afgelopen 2 jaar en was meer dan sceptisch over BBB en Caroline, maar potverdomme, ze verbaast mij bijna dagelijks. Het is echt een sympathiek wijf met een nuchtere en open blik. Waar je verwacht dat iedereen heel fel reageert op zo'n voorstel van Schoenmaker, met "wat een gek! dat kan toch niet!" (mijzelf incluis), zegt zij gewoon droog "nou ja, als er in een bepaald pand plek is en een bijstandsmoeder heeft er zelf geen bezwaar tegen en kan zo ook snel een plek krijgen, waarom dan niet?" en zo is het toch eigenlijk ook? Nee, we moeten dit niet als een soort standaard willen als oplossing en verplichten, maar je kan er ook praktisch naar kijken, zonder gelijk te gaan steigeren.

Quantum Suicide | 11-06-21 | 10:41 | 2

Ben ook geen boerenfanaat, maar ze doet het inderdaad prima. Tot nu toe een aanwinst voor de kamer.

Muxje | 11-06-21 | 10:49

Op zich is ze best goed en normaal boerenverstand maar haar aanval op Jan Huzen (van de boerenbeweging en andere protesten) ging mij te ver

timmey | 11-06-21 | 12:39

Out-of-the-box denken of outSIDE the box denken? Een oplossing uit een doos?? Haahaha…

PIS-Alchimis | 11-06-21 | 10:40 | 1

Out-of-the-box = kant en klaar / zoals geleverd
Outside the box = buiten de kaders

Muxje | 11-06-21 | 10:43

Wat een goed idee. Ze vormen dan een economische eenheid. Er kan dan 1 bijstandsuitkering geschrapt worden. Uiteindelijk kun je dan 2 keer zoveel statushouders houden. Win-win!

kleybeuker | 11-06-21 | 10:40 | 2

Precies. Elke statushouder krijgt een bijstandsmoeder toegewezen. Er zitten momenteel zo’n kwart miljoen vrouwen in de bijstand.

Misschien iets voor een datingbureau?

SamV | 11-06-21 | 10:43

@SamV | 11-06-21 | 10:43: Ik voorzie toch dat allerlei problemen zich dan gaan vermeerderen.

Harry.Langezwaal | 11-06-21 | 10:46

Haha, dat huppelkutje van GroenLinks heeft ook een logeetje voor een nachtje gehad.

SterF... | 11-06-21 | 10:36 | 1

Dat was Lucille slag int wiel toch?

de count | 11-06-21 | 10:41

Niemand die hardop vraagt waarom we eigenlijk mensen uit een ander werelddeel hierheen laten komen. Zogenaamd omdat we moeten helpen. Maar moeten we dat?
En helpen we ze ook echt gezien ze een taalbarrière, lagere opleidingsniveau en een verschil in cultuur hebben. Bovendien eindigen de meeste in achterstandsbuurten. Je kan mengen wat je wil maar het heeft al decennia geen zak geholpen.
Waarom wordt er niet of nauwelijks gesproken om als men zo graag wil helpen, het daar te doen. Gewoon, het probleem direct aan te pakken in plaats van symptoombestrijding en eigenlijk het probleem te importeren door massa-immigratie op gang te zetten. Zet die discussie weer eens op gang.

Deflatiemonster | 11-06-21 | 10:36 | 5

Een belangrijke oorzaak is dat de EU-landen het niet eens kunnen worden over deugdelijk immigratiebeleid, zoals elk zichzelf respecterend land/landenblok wel heeft.

Harry.Langezwaal | 11-06-21 | 10:47

Er is een heel grote groep mensen die goud geld verdienen met het binnenhalen van asieleisers. De asielmafia als Vluchtelingenwerk en asieladvocatuur verdienen er een dikke boterham aan.

2voor12 | 11-06-21 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar ik woon heb je dat al, het samenwonen van mensen die een drugs verleden hebben of een gevangenis verleden met een terugkeer traject onder bergeleiding een woning delen.
De voormalige directeur van het Hofnarretje woont ook hier , geen haan die er naar kraait.

wiers | 11-06-21 | 10:36

Ik vrees dat FIPO gelijk gaat krijgen...

Wijze uit het Oosten | 11-06-21 | 10:34

Is deze onzin niet al een paar jaar geleden ook door "BNrs" gedaan,
paginagroot met naam en dat ze wel een kamertje overhadden voor die o zo zielige vluchteling..... en of U dan ook niet het goede voorbeeld kon nemen!!!!11!!1!!
Later bleek dat GEEN van de prominenten ook maar 1 stukje zieligheid
in huis had opgenomen, hypocriete bedoening.

TijdelijkOptimist | 11-06-21 | 10:34

Die Lisa Westerveld mag wel bij mij intrekken oh wat zeggen jullie geen statushouder nee dan dus maar niet he

Tobi | 11-06-21 | 10:34 | 2

Het kan wel een woning vrij maken, dus +++

Harry.Langezwaal | 11-06-21 | 10:49

Zucht, nog maar een keer. Het plan gaat NIET over het delen van woningen. Het plan betreft het onderbrengen van statushouders en andere huurders in hetzelfde gebouw (zoals OVERAL al gebeurt), met het verschil dat het COA de uitbater van het gebouw is, en de andere huurders er uit kan trappen als er meer asielzoeker bij komen.

Evengoed altijd leuk om politici antwoord op deze vraag te horen geven. Van mij douze points voor Eerdmans. Gewoon eerlijk en to the point.

Muxje | 11-06-21 | 10:33 | 2

Maar opvallend dat velen in Den Haag toch het delen van woningen er bij halen. Alsof ze ergens op voor sorteren.

Deflatiemonster | 11-06-21 | 11:00

Dat eruit trappen hoeft niet eens, bij ongeveer 30% gebouwbezetting rennen de overige autochtone huurders vanzelf weg.

Sneerpoets | 11-06-21 | 11:10
-weggejorist-
Mr_Natural | 11-06-21 | 10:32 | 1

Gewoon alle via Airbnb aangeboden slaapplekken in Amsterdam vorderen en daar statushouders in stoppen. Is het probleem zo opgelost.

Haberdoebas | 11-06-21 | 10:31

Statushouders zijn leuk, maar wat doen we met asielhoppers?

RickTheDick | 11-06-21 | 10:30 | 1

Terug sturen....... oh wacht. Wat een lozers toch daar in Den Haag. Het is niet gelukt maar dat wist iedereen al toen ze zich melden in de AZC's

Therapietje | 11-06-21 | 10:42

Hoeveel van die lui passen er in een diepvries?

Conan de Rabarber | 11-06-21 | 10:30

Oh meneer van de SP zegt ook nee.... uiteraard.vuile huichelaar. "Het feit dat er te weinig huizen zijn ligt aan Mark Rutte"... nee vriend dat ligt aan dat ongeschoren milieutuig in andere woorden: jullie electoraat. Nagemaakte.

Behangdelul | 11-06-21 | 10:29 | 2

Precies. Huizen mogen niet bijgebouwd worden, maar statushouders moeten wél een huis krijgen.
Stelletje wegkijkers.

Papa Jones | 11-06-21 | 10:33

Ik zocht precies dit commentaar, anders had ik hem zelf gemaakt. Eensch!

zevensprong | 11-06-21 | 12:07

Wanneer alle politici die voor ‘meer meer meer’ stemmen ook statushouders in huis nemen... én ook alle topambtenaren..... dan zou er misschien iets v een ander besef komen in Den Haag....
Ach ja.... dagdromen mag toch af en toe?

Mr.Nuance | 11-06-21 | 10:27

Van der Plas wil wel een statushouder in huis. Alleen tegen de geldende regels in haar huis.

dubbeltjeopznkant | 11-06-21 | 10:27 | 3

Waar kennen we dat nou meer van...

neonreclame | 11-06-21 | 10:32

Goh, je hebt het filmpje bekeken. Goed hoor.

ik_word_gek_in_NL | 11-06-21 | 10:39

En dat is dan ook direct de kern van het probleem, de meeste statushouders willen zich helemaal niet aan onze regels houden.

voorbips | 11-06-21 | 10:42

De enige die een normaal en eerlijk antwoord geeft is Eerdmans. Maar dit wedstrijdje deugen leidt af van de onderliggende kwestie.
De enige vraag is: kunnen wij ons als land deze tsunami aan vreemdelingen permitteren? Statushouders of niet, het zijn gewoon immigranten. Met politiek asiel en "vluchten" heeft het niets meer te maken en iedereen weet dat. We kunnen ons dit NIET permitteren en we moeten die gasten gewoon BUITEN houden. Jammer, pech, ga maar ergens anders je hand ophouden. Dit hotel is vol.

JvanDeventer | 11-06-21 | 10:27 | 2

Mee eens. En dan te bedenken dat iedere asielzoeker per saldo EUR 1 miljoen kost. Ik ben eigenlijk wel voor open grenzen, maar dat er dan wel per neus een miljoen wordt opgehoest door onze "socialen" en dan uit netto-inkomen. En dit miljoen wordt verbeurd verklaard en de asielzoeker permanent uitgezet zodra deze in aanraking komt met justitie.

lamlendig | 11-06-21 | 10:35

Zelfs de vráág stellen of Nederland deze aantallen aan kan is al not done bij alles dat links zit van CDA/VVD.

Papa Jones | 11-06-21 | 10:35

Eerdmans geeft het Juiste Antwoord: NEE. Geen ruimte voor en geen zin in. De rest lult er maar weer omheen.

Behangdelul | 11-06-21 | 10:26

We willen helemaal geen statushouders, nu niet, nooit! Ga maar ergens anders statushouden!

Swaffelkaffert | 11-06-21 | 10:24

Doe maar een knappe ama dan.

R. Skickr | 11-06-21 | 10:24 | 3

U bent pedofiel?

Quantum Suicide | 11-06-21 | 10:43

@Quantum Suicide | 11-06-21 | 10:43:
Veel ama's blijken zodra de verblijfsvergunning binnen is gewoon zwaar meerderjarig te zijn.

2voor12 | 11-06-21 | 10:48

Binnen niet al te lange tijd gaan wij in het kader van de tombola waartot het Nederlands openbaar bestuur verworden is de volgende grap mee maken:
-
Ouder echtpaar, stevige maat huis, huis afbetaald, kinderen het huis uit.
-
Op een kwade dag staan daar twee ambtenaren voor de deur - met een zevenkoppige familie uit Somalië. Of u maar even de gastenslaapkamer wilt betrekken en voortaan uitsluitend van de gastenbadkamer gebruik wilt maken.
-
Besluit van uw door Grootwassinkachtigen gecontroleerde gemeente, sorry.
-
U krijgt uiteraard een 'passende' vergoeding, conform het recentelijk vastgestelde 'vergoedingenbesluit verblijf vreemdelingen'.

bisbisbis | 11-06-21 | 10:23 | 3

Vergoeding is €100 per hoofd per dag voor bad, bed, brood en mondkapje. Daar kun je aardig wat van over houden...

happen_maar | 11-06-21 | 10:41

@happen_maar | 11-06-21 | 10:41:
Zet mijn huis dan maar vol en dan vertrek ik naar zonnig Azië. Stuur de centen maar maandelijks op.

2voor12 | 11-06-21 | 10:47

Soderflikker toch op man met die onzin....

Longhorn | 11-06-21 | 10:22 | 2

Klaar!
Dit topic kan gesloten worden.

J-van-de-Bontekoe | 11-06-21 | 10:24

Geweldig plan. Alle onzin opsodeflikkeren. Alleen nog zin in de comments!

grapo | 11-06-21 | 10:57

Goh. Die man van de SP zegt, op de vraag of het eerlijk is dat autochtonen 5 jaar (is 15 jaar Tom!) op een woning moeten wachten terwijl statushouders terwijl statushouders voorrang krijgen:

'Laten we dan concluderen dat er sprake is van een wooncrisis'.

Ik val echt van mijn stoel.
Niemand bij de SP die dat al jaren geleden geconcludeerd had?

Papa Jones | 11-06-21 | 10:21 | 3

nadat ie ook nog even deed voorkomen of statushouders niet sneller een woning krijgen. Nou vriend, zo lust ik er nog wel een paar. Ik ken gemeentes daar houden ze nu 50-100 woningen leeg omdat daar statushouders moeten komen. Die hadden ook prima eerste naar de eigen bevolking gekund.

Behangdelul | 11-06-21 | 10:31

SP is daar al sinds 1999 mee aan de gang. Ze werden steeds voor gek verklaard, o.a. door de Liberale Rutte Kabinetten. Dus als een SP-er zegt "Laten we dan concluderen dat er sprake is van een wooncrisis" zegt-ie eigenlijk: Goh, zijn jullie er nou ook achter.

BTW: De baas COA, die dit voorangsbeleid propageert, is een VVD-er. De crisis op de woningmarkt is """plotseling uit het niets ontstaan""" tijdens VVD kabinetten (verkoop woningen aan buitenlandse investeerders door Blok, Commercialiseren sociale woningbouw, verhuurdersheffing omhoog om wooncorporaties gedwongen te laten verkopen enzovoorts)

ParadiseLost | 11-06-21 | 10:37

Fijn hè? Ik denk dat de oplossing is om er iedere week 500 binnen te laten, niet te bouwen en de economie draaiende houden met geleend fiat geld. What could possibly go wrong?

opblaasschaap | 11-06-21 | 10:18 | 2

Hoe groter de bevolking, hoe meer Wopke kan lenen, hoe meer zij kunnen uitlenen, waar ze elke keer weer belasting over kunnen heffen en weer terugvorderen en.....

Het lijkt verdorie wel een pyramidespel.

Toetsenbordcomplex | 11-06-21 | 10:20

De 'oplossing' is om de oplopende rekening bij de kinderen en toekomstige generaties neer te leggen.

Deflatiemonster | 11-06-21 | 10:22

Pieter Omtzigt wordt momenteel op staats radio 1 totaal afgebrand bestempeld als leugenaar en nog meer

witchmaster | 11-06-21 | 10:17 | 1

Goh, je verwacht het niet

Tobi | 11-06-21 | 10:31

Bijstandsmoeders -> Vrouwen met kinderen
En dan dus kinderen van bijstandsmoeders vanaf hun jonge jeugd versmelten met mensen die er een andere cultuur op na houden. Mijn ex is een bijstandsmoeder. Als het ooit zover komt dat zij met junior in zo'n situatie terecht komt, dan neem ik mijn ex weer in huis. Ik wil niet dat junior drie en een halve dag per week in zo'n constructie moet leven.
Wellicht is dit ook de achterliggende gedachte van dit idee. Neemt allen bijstandsmoeders in huis!

Leptob | 11-06-21 | 10:17 | 3

Iets van 80% van de mensen met een bijstandsuitkering heeft een migratie achtergrond. Los daarvan is het idee te belachelijk voor woorden. Kwetsbare groepen kun je beter spreiden in plaats van bij elkaar zetten. En de overheid moet slecht beleid niet afwentelen op de zwakste groepen in de samenleving. Maar ja...

Bataafje | 11-06-21 | 10:19

Nou, je krijgt ze geeneens meer úit huis, met zo'n wachtlijst van 15 jaar.

Papa Jones | 11-06-21 | 10:26

@Bataafje | 11-06-21 | 10:19:
Nog geen 2/3 van de bijstandsgerechtigden heeft officieel een migratieachtergrond. Ik sluit niet uit dat dit iets vertekend is omdat de derde generatie opeens tot de Nederlandse migratieachtergrond wordt gerekend, maar het grootste deel van de bijstandsgerechtigden zal zowel sociaal-cultureel als sociaal-economisch prima passen bij de statushouders in één huis. Geen reden om ze in huis nemen.

SamV | 11-06-21 | 10:39

Laat Milo Schoenmaker eerst zelf een aantal "statushouders" thuis opnemen. Iets zegt mij dat Milo Schoenmaker niet te krap zal wonen.

Louter Leuter | 11-06-21 | 10:16

Een huis verandert dan in een soort barak.

stipjes | 11-06-21 | 10:13

Ik verkondig het al jaren in deze en andere panelen: er komt een moment dat uw overheid woonruimte gaat vorderen.
-
Van u, wel te verstaan.

bisbisbis | 11-06-21 | 10:12 | 9

@Graaisnaaiert | 11-06-21 | 10:57: dit inderdaad. M’n vrouw durfde laatst te vragen of haar zus even 3 maanden bij ons kon logeren. Dacht het niet, weekje maximaal

danzegikhettochniet | 11-06-21 | 11:36
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl