Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM! Bente Becker slaat weer 400 miljoen stuk

Social

Kijk. Hierbij vergeleken is die 9 miljoen van Sywert natuurlijk een luizige schimmelpenning. En we hebben het hier niet over een jaar. Maar over één week. Iedere week weer 400 a 500 miljoen schatkist-euro's verbranden op het altaar van de multiculturele inclusieve samenleving. Die stapel afgekeurde mondkapjes die staan weg te stoffen in een VWS-loods zijn echt pinda's als we kijken wat VVD66, IND en COA wekelijks in de taxpoet verbrandingsovens van de BV Nederland flikkeren. Van dat geld hadden we huizen kunnen bouwen, zorgmedewerkers kunnen betalen, daklozen een doorstart kunnen geven, of geld kunnen geven aan keileuke Volkskrant-stelletjes op huizenjacht. Maar helaas. Weer 400 Mieles. Tot volgende week!

Reaguursels

Inloggen

Ik heb mijn kinderen crypto laten kopen en zeg ze dat ze moeten emigreren. Pt bv
Er is geen toekomst voor hen in dit land

Kokossss | 07-06-21 | 21:44

Regio Den Bosch-Eindhoven is inderdaad totaal kansloos voor een starter. Rijtjeshutten voor 3 ton vraagprijs en als je dan niet minstens 25K overbiedt dan maak je al geen kans. In een dorp als Boxtel is dan tot 350K net 1 woning beschikbaar op elk moment. Daar gaat dan iedereen als een gek op bieden.
Maar, ieder nadeel heeft zijn voordeel, zegt D66. Want doordat jonge stelletjes nergens kunnen wonen nemen ze ook geen kinderen, en daardoor is er over 30 jaar voldoende ruimte voor nog meer immigranten. Zo schiet het best wel op!

du Roi Soleil | 07-06-21 | 20:49

Miele is trouwens geen beursgenoteerd bedrijf. Stom hè?

MAD1950 | 07-06-21 | 20:08
-weggejorist-
De Pilsvogel | 07-06-21 | 19:17
-weggejorist-
Basserton | 07-06-21 | 19:08

Buiten Europa opvangen is best een briljant idee. Dat is dan voor ons naar de Antillen. De Denen winnen het echter van ons, die hebben Groenland.

Nuuk | 07-06-21 | 18:54

En tegenover elke Jan staan 3 Leo's die in dit land het debat domineren en het beleid bepalen www.nrc.nl/nieuws/2021/06/04/asielbel....
Deense aanpak I wish, gaat nooit gebeuren hier.

2tribes | 07-06-21 | 18:50 | 1

Omdat Leootje er zijn kost mee verdient alsmede al die andere deugbloedzuigers. Haal de subsidie weg en de interesse van onze deugmensjes verdwijnt als sneeuw voor de zon

Slough | 07-06-21 | 20:55

Het VvL opzeggen is verreweg de beste optie. Gewoon niet meer meedoen met die idioterie. Niet meer dan 50 "vluchtelingen" per jaar zijn welkom. Dat zijn dan beta-hoogleraren en vakbondsleiders die het werken in eigen land al vele jaren onmogelijk wordt gemaakt. Dan is 50 nog ruim geschat. Het Deens beleid is nog niet helemaal compleet. Daarbij moet nog de voorwaarde in dat GL/PvdA/D66'ers volledig persoonlijk verantwoordelijk zijn voor de bekostiging; de vervuiler dient zijn op te ruimen troep immers zelf te betalen.

Grachus | 07-06-21 | 17:41

Wie belt mw Le Pen en brengt haar op het idee om de Franse asielmisbruikers op te vangen in Frans-Guyana. Dat is immers juridisch EU-gebied.
—Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië—

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:08

Probleem met het asielbeleid, is dat het verkrijgen van een status leidt tot het recht de rest van je leven in Nederland te blijven, je familie over te halen en te leven op kosten van de belastingbetaler. (tweede probleem is dat als je maar lang genoeg procedeert en niet meewerkt aan uitzetting , je altijd een verblijfsstatus krijgt). De wet zou zodanig veranderd moeten worden, dat de opvang gericht is op tijdelijke opvang. Dat van tevoreen duidelijk is dat opgevangen wordt in een asielcentrum, daar voedsel en onderdak krijgt, maar dat je nooit in aanmerking komt om permanent in Nederland te blijven. Verplicht terug zodra het veilig is, geen NL nationaliteit voor kinderen die in de asielcentra worden geboren, geen reisjes naar geboorteland om je dochter uit te huwelijken en de enige keer dat je het centrum verlaat is als je terugkeert naar je eigen land.

Franker | 07-06-21 | 17:02 | 2

Met 75 plus één stemmen in de Tweede Kamer kan dat.

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:10

Nu de eerst oorlogs misdadiger met kroost uit Syrië wordt opgehaald is het eerste Schaap over de dam.

Datgingniegoed | 07-06-21 | 16:48 | 1

Wat voor lieden zitten er onder de zgn. asielzoekers? De antecedenten van sommigen, zijn net zo vaag als van degenen waar nu zo veel drukte om wordt gemaakt.

hansem | 07-06-21 | 18:39

We kunnen gewoon de zorg nog verder afbouwen en eigen risico en BTW verhogen, Nederlanders stemmen toch wel weer op hetzelfde dus dat zal het probleem niet zijn. Het gaat erom dat we de efficiëntie verhogen (computerprogramma's die aangiftes afhandelen etc) en snijden waar het niet teveel opvalt (studenten een studieschuld meegeven, buurtcoaches inzetten ipv politie) en dat kunnen we nog wel een decennia volhouden.

area78 | 07-06-21 | 16:47

O ja, verdragen...... die kan men ook opzeggen of uitstappen.... echt.... kan!

Nederlanddraaitdoor | 07-06-21 | 16:37 | 1

Zie: Het Verdrag van Wenen inzake het verdragenrecht is een in 1969 in Wenen gesloten verdrag dat tot doel had het volkenrechtelijk gewoonterecht met betrekking tot verdragen tussen staten te codificeren.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_W...

theo-is-dood | 07-06-21 | 16:57

1 miljoen per immigrant..... heeft iemand ooit een kosten-baten analyse gedaan, los van de risico's waar men de maatschappij (lees eigen bevolking) aan bloot stelt????

Nederlanddraaitdoor | 07-06-21 | 16:36 | 1

Och, dan werken we toch wat jaartjes langer doorrrr….

Pippop | 07-06-21 | 17:16

De VN heeft geen leger en geen van haar lidstaten gaat ons binnenvallen als we het vluchtelingenverdrag eigenzinnig interpreteren. Doet de hele wereld behalve de EU. Of dacht je dat je naar Japan kunt vliegen met een niet te bewijzen lulverhaal en dan wordt opgevangen, gevoed, opgeleid etc.?

drs. Levi Samsonov | 07-06-21 | 16:24 | 2

LOL,
Maar Japan heeft vorig jaar ook wel 8 vluchtelingen opgevangen , toch?

Datgingniegoed | 07-06-21 | 16:40

Ik vind het bijzonder dat Denemarken niet de volledige internationale deuggemeenschap, inclusief allerlei rechtszaken die gefinancierd worden door schimmige figuren, waarin zij met succes gehouden worden aan smorende verdragen die ooit een keer met de beste bedoelingen zijn ondertekend. En dat zij niet internationaal kaltgestellt worden vanwege hun racistische en xenofobe nazibeleid.
Hie zou dat toch komen? Alleen maar omdat het hier een socialistische regering betreft?

jemagookniksmeer | 07-06-21 | 16:20 | 1

Dat laatste speelt zeker mee. Het mag toch onderwijl toch als bekend verondersteld te zijn dat GL/D66 in eerste instantie een beoordeling op uiterlijk verschijning maken (kleur) en pas, indien onontkoombaar, in een later stadium op inhoud (content of character)? Dat is al jarenlang hun standaard werkwijze. De PVV kan een motie voor 1 miljoen km fietspad indienen, maar GL gaat die motie niet steunen, want PVV. Zij zijn immers de 'moreel superieure mensen', en alles wat niet GL/D66 is, is al snel een 'untermensch'.

Grachus | 07-06-21 | 17:47

Jij bent weeeeelkooom, weeeelkoom in mijn laaaand.

JackStick | 07-06-21 | 16:07 | 2

Zingen de mensen die toch geen Euro hoeven bij te dragen aan de opvang van handophouders.

jemagookniksmeer | 07-06-21 | 16:15

@jemagookniksmeer | 07-06-21 | 16:15: Verreweg het grootste deel van die brullers hebben geen zelfstandig netto belasting bijdrage of indien wel zijn het groot verdieners bij door de belastingbetalers gefinancierde organisaties.

Grachus | 07-06-21 | 17:51

veronderstellen dat asielvragers hier komen voor tijdelijke bescherming etc. getuigt van grote naïviteit ..

justinianus | 07-06-21 | 16:01 | 1

Nee, u bent zelf naief als u dat denkt. Het is kwaadaardige opzet.

jemagookniksmeer | 07-06-21 | 16:16

Boei, betaal geen belasting meer in NL, heerlijk

feiten_en _cijfers | 07-06-21 | 15:54 | 1

Fijn voor je. Dan is er ook geen reden voor u om in dit topic te reageren.

Grachus | 07-06-21 | 17:53

Slim van Denemarken om op voorhand te melden dat, als je asiel wilt aanvragen, je naar een ander land buiten Europa zal worden gevlogen (bijvoorbeeld Groenland?) Zul je zien dat "veiligheid" niet eens zo belangrijk is. Nederland is daarentegen het sukkeltje van Europa en geeft huizen en belastinggeld weg aan de rest van de wereld. Nederland "war einmal".

stiffy | 07-06-21 | 15:30 | 4

@J.Cash | 07-06-21 | 15:33: Maar dan moeten ze eerst naar Kenia om daar de aanvraag af te wachten ofzo.

Dirk III | 07-06-21 | 15:40

Frans-Guyana mensen. Frans-Guyana ligt naast Suriname en is juridisch gezien een Frans departement.
Het Vreemdelingenlegioen zit er ook. Europa kan zijn vluchtelingen dus fijn opvangen op Europees territorium. En in Frans-Guyana is plaats genoeg. Er wonen daar 2,3 mensen per vierkante kilometer. In NL meer dan vierhonderd/km2.
-/- Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië-/-

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:02

Inderdaad is Nl het kleinste landje en de grootste sukkel van de lidstaten. Om radeloos en redeloos van te worden.

2tribes | 07-06-21 | 19:01
▼ 1 antwoord verborgen

Totaal 1 M per persoon per leven is ongeveer 15k (bij een verblijf van totaal 65 jaar in Nederland - import op leeftijd 15 tot einde), dat valt nog wel mee. De gemiddelde steuntrekker kost meer per jaar volgens mij.

Defman | 07-06-21 | 15:13 | 2

Komt omdat er ook een paar werken (vaak nog steeds beneden modaal verdienend) anders zou gemiddelde nog beroerder zijn.

Ir_HardGelag | 07-06-21 | 15:27
-weggejorist-
Grachus | 07-06-21 | 18:01

Weer 400 Mieles … Gouden Mieles, dat dan weer wel.

HeelStijl | 07-06-21 | 15:11 | 1

Waarom altijd Mieles en geen AEG's? Die laten je niet in de steek..

P47Thunderbolt | 07-06-21 | 15:51

400 blijkt bruto getal te zijn, niet netto. Next.

van Oeffelen | 07-06-21 | 15:09 | 3

Je schijnt het niet te snappen. De hoogopgeleide mensen die vertrekken kosten ook juist geld. Je kunt de hoogopgeleide vertrekkende mensen beter OPTELLEN bij de laagopgeleide herrieschoppers/cultuurimporeerders, dan zie je daadwerkelijk wat de negatieve effecten zijn van ons migratiebeleid.

Lucvv | 07-06-21 | 15:16

Ja hoor, als je iets uitgeeft is het bruto. Zucht. Op de mulo economie en boekhouden maar overgeslagen?

dathoujetoch | 07-06-21 | 17:03

U heeft zoveel vestigingsplaatsen. Wat is uw fiscale vestigingsplaats?

Grachus | 07-06-21 | 18:04

In het kader van "Diversiteit brengen waar het nog niet is" lijkt het mij een aardig idee om cooperatief wat woningen in de duurdere segmenten aan te schaffen om vervolgens (in delen) te verhuren aan onze nieuwe medeburgers.

dinges_123 | 07-06-21 | 14:57 | 1

Iedereen in dergelijke duurdere segmenten zitten zelf op het pluche of kennen mensen op het pluche en daar wordt dan mooi een stokkie voorgestoken.

Wat dat betreft zijn Bente en kornuiten net zulke nimby's als die Groenlinksers op IJburg.

ReyNemaattori | 07-06-21 | 16:20

Een internationaal probleem gecreëerd door de EU/VN .
Dicht getimmerd door internationale verdragen in de naam van multi culti.
Een integratie proces dat al jaren geleden overal grandioos mislukt is.
Integratie moet zoiets als een legering zijn . Het is nu niets anders dan een stuk roestig staal waar men een chroom laagje op tracht aan te brengen.

Datgingniegoed | 07-06-21 | 14:52

Las net in NRC een jankverhaal van Leo Lucassen over wat een nazi's die Denen toch zijn omdat ze niet meer voor Sinterklaas spelen. Ze sturen zelfs Syriërs terug, "hoe goed ze ook zijn geïntegreerd".
Het is toch wat Leo.

wapster | 07-06-21 | 14:46 | 6

Hier zijn ze zo gek om criminele IS-wijven terug te halen, enkel en alleen omdat ze hier geboren zijn. Vermoedelijk ook met de zegen van die wereldvreemde Lucassen. Duurzaamheid wordt op alles losgelaten, behalve op het immigratiebeleid. Dat hoeft niet duurzaam te zijn, iedereen welkom en hoe meer zielen des te meer ellende, maar dat laatste vegen de Lucassen-adepten wel onder het kleed. Iedereen ziet dat we dit niet tot Sint-Juttemis volhouden, er komt een moment dat dit land letterlijk vol is. Over niet al te lange tijd 20 miljoen maar nog een brandhaard extra en het kunnen er net zo goed 25 miljoen zijn. Terwijl de bevolking van dit land door de vergrijzing op dit moment al zou moeten krimpen.

jochum1980 | 07-06-21 | 15:28

@Nederlandop1 | 07-06-21 | 15:15:

"In Nederland gebruikt intussen 70% (70%!) van de ca. 100.000 Syriërs een bijstand uitkering"

Lijkt me nog een geflatteerd percentage. Ik schat dat in werkelijkheid je eerder in de richting van 90% moet denken.

Dr_Johnson | 07-06-21 | 15:46

@Dr_Johnson | 07-06-21 | 15:46:
Maak daar maar 95% van. En die ene verdwaalde Syrier die wel iets doet wordt meteen breed uitgemeten in de VK/Parool/AD/NRC/Trouw/FD onder het debiele motto: Zie je wel, ze doen echt wel hun best.
Zucht.

Basil Fawlty | 07-06-21 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
RobbyK | 07-06-21 | 14:43

Het zal wel een keertje fout gaan. Kan niet anders. Maar duurt het nog 10 jaar of 20 jaar of misschien wel volgend jaar?
Tishetnetnie | 07-06-21 | 14:02 | reageer

Dat hoopte ik ook (ooit). Intussen ben ik tot de conclusie gekomen dat we de kikker zijn in de langzaamaan kokende pan.Die zelfs dan weigert eruit te springen.
Hoewel dat kikker verhaal trouwens een fabeltje is.Maar ik heb zo geen betere vergelijking bij de hand.

roberto9715 | 07-06-21 | 14:37 | 1

Ik dacht dat ook. Maar als ik aanschouw hoe het gaat, dan is de allochtoon de autochtoon nog eerder beu dan anders om.

Ikdoemisschienmee | 07-06-21 | 15:28

Het leven is niet leuk meer in deze landen. Alles moet, niks mag. Je wordt geïndoctrineerd bij elke reclame met een zwarte man met blanke vrouw en Chinese schoonmoeder.
Zo geforceerd.
Zelfs de laatste Midsomer Murders was doordrenkt van de nieuwe toekomst.
Een neger kunstschilder verslaafd aan de Pinot Noir. Doe nou toch eens normaal mensen.

J.Cash | 07-06-21 | 14:30 | 2

'N O I R' werkelijk ? Ai, blunder, blooper !

Tinie | 07-06-21 | 14:48

Lever dan gewoon 9 asielzoekers af bij Sywert voor kost, inwoning en levenslang Mieles.

johoost | 07-06-21 | 14:26
-weggejorist-
Lefty-Messup | 07-06-21 | 14:21 | 3

Onlangs vond ik een plastic zakje, die was verstopt achter een luikje in de meterkast in een huurhuis. In dat zakje zaten verscheurde papieren. 2 bankafschriften en een brief van de COA uit 1999. Alles weer aan elkaar geplakt. Wat blijkt, deze statushouder had een tekort op zijn Postbank privé' rekening van 5500 gulden. Hoe is het mogelijk dat een statushouder een dergelijk bedrag rood kan staan!

vluchtelingallergie | 07-06-21 | 14:15 | 6

Ooit hoorde ik het gerucht dat sommige vluchtelingen vóórdat ze worden uitgezet nog even stevig gaan winkelen bij Wehkamp. Op krediet vanzelfsprekend.

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Okee, ik hoor het al, ik neem er nog wel een krantenwijk bij.

VanBukkem | 07-06-21 | 14:13

Ja maar die Sywert heeft als volksheld ons de weg gewezen hoe je met dingetjes met de overheid 28% aan de strijkstok kan laten hangen. Dat gaan we nou ook doen, althans de slimmerikken onder ons. Die ambtenaren en politiek zijn zo makkelijk te foppen. Gewoon effe een bv-tje oprichten naast het goededoelending en daarachter een holding, puh, puh, zo jong en dan al een holding. Gewoon doen mannen! En Facebook en Twitter bannen iedereen die anders piept.

Twee Jeetjes | 07-06-21 | 14:07

Als het niet om te huilen zou zijn, blijf je lachen.
Politiek Den Haag schreeuwt moord en brand over stikstof, CO2 en het woningtekort plus de alsmaar stijgende huizenprijzen.
Ondertussen importeert men zo'n 26.000 asieleisers waarvan -schatting- de helft mag blijven exclusief de na reizigers in het kader van de gezinshereniging. Dat zijn uiteindelijk zo'n 13.000 gezinnen per jaar extra die een huis met cv, Miele en een auto voor de deur willen.....

Ommezwaai | 07-06-21 | 14:04 | 2

En de BBQ in de woonkamer aansteken, lekker voor het milieu

MargauxGrandCru | 07-06-21 | 14:39

En vergeet de generaties daarna niet! Niet allemaal, maar de meerderheid zal ook nog een partner uit het land van herkomst halen. De demografische tijdbom tikt door en als autochtoon kun je maar beter je vlucht naar een land dat nog wel toekomst heeft voorbereiden.

Grachus | 07-06-21 | 18:10

Het zal wel een keertje fout gaan. Kan niet anders. Maar duurt het nog 10 jaar of 20 jaar of misschien wel volgend jaar?

Tishetnetnie | 07-06-21 | 14:02 | 5

@WibionFire | 07-06-21 | 15:10: Dat ligt er geheel aan wat je ziet als 'aan de macht', want vaak krijg je een kaart van hoe groot dat rijk was, maar veel randgebieden waren 't gros van het bestaan van het rijk effectief vazal staten, niet echt door de keizer beheerd gebied... laat staan dat hij daar ook echt kwam.

Daarnaast schommelde de grootte van het rijk nogal gedurende zijn bestaan. Zuid Nederland werd pas vlak voor Christus deel van het romeinse rijk, tegen 400 waren ze 'al' weer weg.

ReyNemaattori | 07-06-21 | 16:30

Dat soort zaken zijn moeilijk te voorspellen. Alles zal eerst langzaam slechter gaan, totdat er een kritisch punt bereikt wordt en het gebouw razendsnel instort. Het kan over 5 jaar zijn, maar ook pas over 30 jaar. In ieder geval is Europa de volgende eeuw niet meer als Europa te herkennen. Zij zullen dan hetzelfde lot hebben ondergaan als de Grieks/Romeinse beschaving en zullen een nieuwe Middeleeuwen tegemoet treden door het geweld van de barbaarse horden.

Grachus | 07-06-21 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Zouden ze hier heen komen om ons prachtige weer of ons mooie polderlandschap?
Of zou het toch de uitkeringen en sociale huurwoningen zijn?

Tronald_dump | 07-06-21 | 14:00 | 5

Zie het als een eer dat ze helemaal hier naartoe komen, na een moeilijke en gevaarlijke reis van duizenden kilometers door woestijnen, over een woeste zee, en door allerlei landen vol barbaren en struikrovers. Dat ze dat voor ons over hebben, de tranen springen me in de ogen.

matatwork | 07-06-21 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Deense daadkracht, we missen het in Nederland. We laten ze binnen en vragen niet eens dankbaarheid in woord en daad terug. Laat de nieuwkomers zweren op hun heilige boeken onze vrijheden te respecteren en hard te werken. En houd ze eraan of stuur ze terug.

WodieBlumensind | 07-06-21 | 14:00

Op welke partij hebben Volkskrant Rob en Lotte gestemd? Overigens hebben ze voor 25-27 jarigen een fors budget van 350k. Daar kon je 10 jaar geleden heel leuk voor wonen. Nu klein nieuwbouw flatje of spuuglelijk rijtsjeshuis met achterstallig onderhoud. Migratie van expats, EU werkers, en 'vluchtelingen' helpt uiteraard niet. Gewoon drastisch beperken.

Ir_HardGelag | 07-06-21 | 13:57 | 1

Het is dramatisch voor Nederland, maar als ik 27 was zou ik gewoon vertrekken in plaats van mij hier te ketenen aan een hypotheek van een miljoen gulden voor een aftijds rijtjeshuis.

du Roi Soleil | 07-06-21 | 20:53

Als wij nu eens met z'n allen afspreken dat hier geboren kaaskoppen dezelfde rechten hebben op de toekenning van gelden en voorzieningen als nieuwkomers? Gewoon: ook dat miljoen toerekenbaar per kop, ook een stevig beroep op onderwijs- en gezondheidszorgvoorzieningen, evenveel kans op een overheidsbaan en precies evenveel recht op huisvesting?

bisbisbis | 07-06-21 | 13:56 | 1

Ik vind het al prima als 2de nationaliteit wordt afgeschaft. Dat zou al een hele stap zijn. Of wij als NL-burger er eentje kunnen bijkrijgen (Marokko of Turkije bijv.).

boerk | 07-06-21 | 14:04

nu wel duidelijk waarom alles zo gruwelijk duur is.

Roger-Rabbit | 07-06-21 | 13:54

Nog meer asiel en nog minder huizen bouwen aub!

McCain | 07-06-21 | 13:54 | 3

Ik zie het nog gebeuren dat de overheid gewoon uw koopwoning gaat inlijven.

Ommezwaai | 07-06-21 | 14:06

@Ommezwaai | 07-06-21 | 14:06: Ja of de oudjes eruit jaagt, lees: hen een mooi contractje aanbiedt vlgs het voltooid leven concept met als tegenprestatie een leuke premie voor de achterblijvers. Scary shit als je erover nadenkt dat zoiets niet eens een heel erg ondenkbaar scenario is,

2tribes | 07-06-21 | 19:19

Wauw. Een mooie feitelijke observatie, van een "Jonge verwarde mannen karavaan".

Dat land is helemaal niet in oorlog, en dient simpelweg de eigen bevolking binnen de grenzen te houden (En goed van basisbehoeften te voorzien).

Nederlandop1 | 07-06-21 | 14:00

het kost ons wat maar het kan best wel.

LucaBrasi | 07-06-21 | 14:08

Ik denk dat wij hier een boel "Alleenreizende" dan kunnen lozen..

Ommezwaai | 07-06-21 | 14:08

We zouden mensen die het echt nodig hebben moeten helpen. En moslims die hier asiel aan komen vragen doorverwijzen naar moslim landen... aangezien het allemaal vrede enzo is kunnen ze daar prima naar toe. En dan kunnen wij de christenen opvangen die in het middenoosten worden gelynced. Zijn ook leukere mensen. Ik heb een familie naast me wonen en die zijn zo ontzettend snel geïntegreerd dat ik misschien zelf ook maar eens op cursus moet.

MeneerGuggenheimer | 07-06-21 | 13:54 | 3

Of blanke boeren uit Zuid-Afrika die daar echt in levensgevaar zijn omdat ze blank zijn .

elevator | 07-06-21 | 13:57

@elevator | 07-06-21 | 13:57: Suidafrikaners vertrekken naar Perth in Australië. Sommigen zijn van mening dat Nederland ze zwaar in de steek heeft gelaten. Door het steunen van het ANC. Het ANC dat ook bommen legde en hoogspanningsleidingen op blies.

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:33

Ja het oneerlijke is dat mensen die echt zwaar in de ellende zitten door oorlogsgeweld, het niet eens tot hier halen wegens gebrek aan alles en ergens in een kamp ver weg van hier langzaam wegrotten. Daar kraait verder geen haan naar, en zeker niet de moreel superieure droeftoeters.

2tribes | 07-06-21 | 19:23

Ja maar jongens en meisjes, Jesse heeft zelf gezegd dat wij die Miele adepten straks heel hard nodig hebben. Want zodra de corona crisis over is, gaat iedereen weer keihard aan de slag en komen we mensen tekort dus de asiel instroom moet op peil blijven......

Karel Kruizenruiker | 07-06-21 | 13:54

400-500 per werk is wat geregistreerd is.

En hoeveel onder de radar?

Wijze uit het Oosten | 07-06-21 | 13:53 | 5

@* Il Principe * | 07-06-21 | 13:55:
Klopt, valt reuze mee. Kunt u zich de bijlmerramp nog herinneren? Ze hadden geen flauw idee wat de werkelijke cijfers waren van de slachtoffers en vermisten want half ongeregistreerd Ghana had daar een slaapplek. En er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat dat inmiddels anders in. Asielaanvraag afgewezen ( en opnieuw afgewezen ), uit de procedure en dus de illegaliteit in, de doubleegoud- en telefoonhoesjesneger op markten spelen bijvoorbeeld of het hosselcircuit in. Kun je in dit land 100 jaar mee worden. Word toch eens wakker...

Graaisnaaiert | 07-06-21 | 14:05

@Graaisnaaiert | 07-06-21 | 14:05: Naar aanleiding van die ramp werden er nog duizenden illegalen witgewassen. Hele rijen op de grachten om zich in te schrijven.

Grachus | 07-06-21 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je dit leest zinkt je de moed in de schoenen:
EU looked at ‘importing 70 million Africans’ by 2035, says German MEP Gunnar Beck, denouncing ‘disastrous’ new migration pact.

Jezusaapje | 07-06-21 | 13:51 | 1
-weggejorist-
Grachus | 07-06-21 | 18:24
-weggejorist-
Stratum | 07-06-21 | 13:50 | 2

Er is een aantal groepen kiezers dat om uiteenlopende redenen stemt op de partijen die dit tientallen jaren verzorgen. Dat aantal bij elkaar opgeteld is en blijft de meerderheid. Het wordt wel elke verkiezing moeilijker om die meerderheid in een coalitie te kneden. Ik denk dat een verandering van onze parlementaire democratie en de kieswet het enige is dat ons kan helpen om een totale dystopie van Europa te vermijden als het niet al te laat is.

Tiscali-2 | 07-06-21 | 13:49 | 3

Maar denk niet dat alleen linkse deug partijen voor deze instroom is , de VVD moet haar vastgoed sponsors ook tevreden houden .

elevator | 07-06-21 | 13:55

Er moeten teveel zaken 180 graden gedraaid worden. Het lukt je nooit om dit nog tijdig effectief te veranderen. Dat is vechten tegen hoop die nooit vervuld wordt.

Grachus | 07-06-21 | 18:26

@elevator | 07-06-21 | 13:55: Dat is maar een heel klein deel van het, binnen de partij wel belangrijke, electoraat. De gemiddelde VVD'er is gewoon bang. Hij wil elke twijfel vermijden dat hij niet een 'fatsoenlijk' mens is en durft daarom niet tegen de vuilbekende GL/D66'er in te gaan.

Grachus | 07-06-21 | 18:28

Je moet je ‘tegenstander’ natuurlijk nooit munitie geven door een berekening te maken die niet klopt. Van de 400-500 nieuwe mensen per week, hoeveel zijn er ‘volg migratie’ m.a.w zij (en die daarna nog volgen) zijn al meegeteld in het miljoen wat een eerdere migrant heeft gekost?

Elmauro | 07-06-21 | 13:46 | 8

@* Il Principe * | 07-06-21 | 14:10:

Ach, volslagen gelul. Het gros van die lui kan niks. Ze zullen ongetwijfeld vaardigheden hebben, maar dat zijn geen vaardigheden waar hier in een high-tech kenniseconomie als Nederland vraag naar is.

Wat je altijd hoort beweren, en wat ook waar is, nl dat de werkgevers van CDA en VVD de gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald om ongeschoold en laagbetaald werk te doen waar de Nederlanders geen trek in hadden, gold een korte periode voor de omstandigheden van ca 50/60 jaar geleden. Sindsdien is de automatisering en robotisering alleen maar voortgegaan, en hebben bedrijven ook veel van hun activiteiten verplaatst naar lage-lonenlanden.

Dat betekent dat er in Nederland nauwelijks meer vraag is naar ongeschoold werk, ja, in land- en tuinbouw nog wat (wordt allang opgevuld door zg MOE-landers), en in de schoonmaak. Dan heb je het wel ongeveer gehad.

Dus werkelijk niemand zit op laag- of niet-opgeleide derdewereldlanders te wachten, de politiek niet (muv GL wellicht), de bedrijven niet, en de doorsnee Nederlander al helemaal niet.

Dr_Johnson | 07-06-21 | 14:23

@Dr_Johnson | 07-06-21 | 14:23:
Het zou je verbazen hoeveel ongeschoold werk er is. Honderdduizenden leven van het minimumloon.

* Il Principe * | 07-06-21 | 15:35

@Dr_Johnson | 07-06-21 | 14:23: En elke keer duikt dat fabeltje weer op. De werkgevers zouden misschien wel willen dat het een loondrukkend effect zou hebben, maar de aantallen die zinnig werk kunnen leveren zijn daarvoor veel te gering. Alleen de supermarktketens en overheidsorganisaties hebben een economisch belang bij een grote instroom.

Grachus | 07-06-21 | 18:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan. Iemand. De. Deur. Dicht. Doen?

Hemke-Valsema | 07-06-21 | 13:44

Snap er helemaal geen ruk van Sywert word met goedkeuring van Rutte en co gevierendeeld en Vattenfall krijgt via een D66 rechter 400 miljoen subsidie voor een bomen verbrandingsoven.

likdoorn | 07-06-21 | 13:44

Week in week uit 400 asieleisers er bij maar ondertussen moeten we binnen tien jaar de CO2 uitstoot halveren. Vraag je aan een linksdenker hoe hij denkt beiden te kunnen combineren dan blijft het stil.

2voor12 | 07-06-21 | 13:43 | 2

Na even nadenken zullen ze ongetwijfeld komen met nog meer boeren wegpesten als oplossing.

Ruikbaard | 07-06-21 | 13:47

Nee hoor, het standaard antwoord is altijd "het is moreel verwerpelijk om een prijskaartje aan 'vluchtelingen' immigratie te hangen. Daarover wensen wij niet te praten"

Grachus | 07-06-21 | 18:36

ik krijg ook de indruk dat deze mensen door iets of iemand naar Nederland 'gestuurd' worden. Op basis van een verdeelsleutel, en niet uit eigen beweging al van kindsbeen af dromen van ons kikkerlandje en niet perse reisdoel Nederland hadden ingetikt op de navigatie.

small_town_dude | 07-06-21 | 13:42 | 1

Zoiets wat VK deed met eigen bevolking naar Australië maar dan de hele wereld naar Europa met 8 miljard mensen.

McCain | 07-06-21 | 13:58

Er zou een groep Twitteraars of You-Tubers moeten opstaan die, wel op een beschaafde wijze, elk linksmalloot keihard met de neus op de feiten gaat drukken, van: 'zoveel kost immigratie ons per jaar'

Hint: Immigratie kost ons jaarlijks net zoveel als justitie en defensie bij elkaar.

druipsmurf | 07-06-21 | 13:40 | 1

Zelfde wat betreft klimaatdoelen. Leg mensen eens duidelijk en normaal uit wat het de normale Nederlander gemiddeld gaat kosten allemaal en maak het concreet. Helaas lijkt er weinig ruimte voor een dergelijke inhoudelijke uitwisseling van standpunten.

FGAINA | 07-06-21 | 13:44

dat is dus elke week ongeveer ons dorp erbij in Nederland.

small_town_dude | 07-06-21 | 13:39

Interessant. Een mensenleven is volgens de zorgverzekeraars zo'n 80K waard. Zie ik toch een kleine discrepantie tussen die 2 bedragen, tenzij onze nieuwe aanwinsten natuurlijk geheel van goud zijn gemaakt of over verborgen superkrachten beschikken.
Enfin, verbaas u niet, verwonder u slechts, zoals dat traditionele tegeltje zo mooi zegt. En los daarvan, als Siewert nu gewoon 9 asilio's in huis neemt is die 9 mio van hem ook weer goed terechtgekomen, of niet?

Graaisnaaiert | 07-06-21 | 13:33 | 4

Die 80k voor een mensenleven is berekend per één jaar voor een werkende en belastingbetalende Nederlander... Te belachelijk voor woorden dat hier een bedrag aan gekoppeld is, maar het is zo...

BadPatNL | 07-06-21 | 13:41

Geef mij die 9 miljoen, en u krijgt Afrika als achtertuin. Dat is een extra cadeau'tje. Gewoon omdat het kan. Morgen komt het kobalt op de markt en mag u aansluiten in de rij met belangstellenden. Tenzij u het cadeau uitpakt, ipv ergens in een hoek te flikkeren, want geen PS5 of Gameboy.

LV-225 | 07-06-21 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Sildenafil | 07-06-21 | 13:32 | 2

Bereken eens wat voor welvaart men hier kan krijgen als de overheid iedereen met achterstanden, problematische schulden en weet ik veel een carte blanco geeft. Gewoon een jaar alle multicul hobbies stoppen en de Nederlander (inclusief de nieuwe Nederlanders) een generaal pardon of een frisse start geven. Noem het helicoptergeld, noem het een startbedrag met een basisuitkering van 3 jaar, als deze mensen maar met een schone lei (her)starten kunnen. Scheelt zoveel aan uitkeringen, instanties, kleine criminaliteit en wat er allemaal omheen cirkelt. Pas als we ons eigen huishouden op orde hebben, pas dan kunnen we nadenken hoe we anderen kunnen helpen. Het liefst natuurlijk in veilige regio's waar deze mensen qua cultuur, taal en omgeving inpassen.

Tuinhekje | 07-06-21 | 13:31 | 2

Radicaal extreem dubbelplus goed idee. Heeft wel een groot geloof nodig in het idee dat helikoptergeld bij 80% geheel onzinnig besteed gaat worden en alleen nog meer gezondheidszorg en begeleiding vraagt om uit dit nieuwe gat te kruipen. Maar het principe blijft: welvaart en rijkdom begint bij een welvarende en rijke geest. En die maak je niet maar je haalt de belemmeringen weg om zoiets te ontwikkelen. Daarnaast een toekomst waarin collectief geloofd kan worden voor het kompas. Dat laatste zal gedicteerd moeten worden want mensen weten het echt niet meer.

GeenAccount | 07-06-21 | 13:43

In de USA hebben ze nu wat frictie op de arbeidsmarkt, omdat men liever de Corona check opstrijkt, dan aan het werk te gaan. Jouw plan is een communistisch recept voor een maatschappelijke ramp.

Grachus | 07-06-21 | 18:43

Oh ja, Verbeek voor MP.

Conan de Rabarber | 07-06-21 | 13:28

Zodra Sekreet Kaag aan de macht komt gaan die cijfers vijf keer zo hoog worden.

Leon Tosti | 07-06-21 | 13:28 | 2

Tuurlijk joh en als ze minister van Buitenlandse Zaken wordt gaan ze zeker ook nog terroristen terughalen uit Syrië.

netniet | 07-06-21 | 13:49

Haar clubje zit al in het demissionair kabinet.

FGAINA | 07-06-21 | 13:49

Ik vroeg mij af die is vrouw, krijgt die nu meteen sociale huurwoning Miele plus een legerkamp maatschappelijk werkers?

U-boot | 07-06-21 | 13:28 | 3

Eerst komt ze voor de rechter. Wellicht wordt aan de IS-moeder uit Gouda een vrijheidsstraf opgelegd. Echter, van die straf wordt de tijd die is doorgebracht in het gevangenenkamp weer afgetrokken.
Hoogstwaarschijnlijk zal zij daarom nadat de zaak voor de rechter is geweest meteen in vrijheid worden gesteld.

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:43
-weggejorist-
Grachus | 07-06-21 | 18:46

@theo-is-dood | 07-06-21 | 17:43: Dan werden de landverraders na WOII iets strenger gestraft dacht ik. Maarja andere tijd, ander grondgebied.

2tribes | 07-06-21 | 19:33

Een gelukszoeker als huisdier, zou dat niet veel aantrekkelijker zijn voor Nederlanders? Denk dat er in GL-kringen grote vraag naar is.
Ik heb al een goudvis, dus ben voorzien.

Ichneumonidae | 07-06-21 | 13:27

Er is licht aan het einde vd tunnel. Eerst krijgen we Rutte IV, dat na een jaar uit elkaar barst. Daarna kotst NL links nu écht finaal uit en steekt een lekkere guurrechtse wind op. De asielzoekers-plee wordt eindelijk doorgetrokken.
* wakker schrikt.

Montgomery Burns | 07-06-21 | 13:27 | 2

Maar tot die tijd 52 weken maal 400 dat zijn een hele boel Miele wasmachines

likdoorn | 07-06-21 | 13:30

Zie je. VN is het werkelijke probleem. Landen verplicht opdraven dat men asielzoekers op moet nemen. Net zoals de franse president op televisie ooit zei in 2005, dat we ons moeten mengen. Waarom eigenlijk? Zieke kut geesten.

Krachtkoe | 07-06-21 | 13:27 | 1

-/- Het Verdrag betreffende de status van vluchtelingen of Vluchtelingenverdrag (Convention relating to the Status of Refugees) werd op 28 juli 1951 opgesteld tijdens een door de Verenigde Naties georganiseerde conventie na voorbereidende beraadslagingen in 1950 te New York en in 1951 te Genève. Het definieert wie in aanmerking komt voor de status van vluchteling en aan wie dus asiel moet worden verleend door het land waar een asielaanvraag gedaan wordt, en welke rechten aan de al dan niet als vluchteling erkende asielzoeker worden toegekend. Het verdrag bepaalt de rechten van vluchtelingen uit conflictsituaties voor 1951, terwijl een in 1967 opgesteld protocol bij de conventie ook vluchtelingen van na die datum regelt -/-

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:46

In Denemarken hebben ze geen machtige asielindustrie zoals in NL. Een perverse congsi van hulpverleners die van de asylanten leven. Met vele tentakels tot in politiek en media.

LucaBrasi | 07-06-21 | 13:26 | 2

Vergis je niet daar vreet de rot ook van binnenuit de samenleving in.
Complete industrie ( nertsen) om zeep geholpen, wolven mogen schapen en kalfjes opvreten.
Langzaam krijgen de slinksen daar de totale macht.

likdoorn | 07-06-21 | 13:36

@likdoorn | 07-06-21 | 13:36: Niks mis met een Wolf die een kalf of schaap opeet. Dan heeft de boer zijn best niet gedaan om de wolf buiten te houden. En dan kunnen we ook nog afreken met de boer. Wolf heeft hier tot voor de 2e wereld oorlog gewoon rond gelopen. Moeten trots zijn op dat ze terug zijn. En een beetje geld er aan uitgeven. Misschien moet jij niet elk weekend met je maten zo'n rotzooi trappen bij voetbal waarbij er dan weer tonnen aan politie uitgegeven moet worden omdat je je niet kan gedragen.

MeneerGuggenheimer | 07-06-21 | 13:59

Klaas Knot wil de hypotheekrente-aftrek afschaffen en uw eigen huis meer belasten , het geld moet toch ergens vandaan komen.

Overig nieuws.

Uit het AD van vandaag :
Kindbruid Cicek (26) raakt na huwelijk vol geweld met drie kinderen verstrikt in labyrint van dakloosheid
Als 12-jarige was Cicek kindbruid en moest in Noordoost Turkije trouwen met een man die in de Haagse Schilderswijk woonde. Ontglipt aan de terreur van een zieke, gewelddadige relatie is de moeder (26) van drie kinderen nu verstrikt in het labyrint van dakloosheid.

Hóe kom ik uit deze beklemmende situatie? De dakloze Cicek weet het niet en ook haar maatschappelijk werkster Fatma Aktas die opkomt voor onderdrukte vrouwen heeft geen oplossing. ,,We zijn zo’n rijk land, maar we hebben geen betaalbare huizen’’, zegt Fatma. ,,Ik vind eigenlijk dat de rechten van het kind in Den Haag ernstig worden aangetast.”

Ambiorix | 07-06-21 | 13:26 | 3

Tja. Ook Cicek heeft last van statushouders die voordringen. Wat zal de wachttijd voor een sociale huurwoning zjjn in Den Haag inmiddels... 15 jaar?

Papa Jones | 07-06-21 | 13:30

Dan trekt ze maar bij familie in. Of ze gaat op de camping staan. Dat moeten Nederlanders ook. En als laatste mogelijkheid kan ze ook gewoon terug naar Koerdistan. Waar ze vandaan komt.
Waarom is het onze verantwoordelijkheid als belastingbetalers om een Probleem tussen Koerden op te lossen?

theo-is-dood | 07-06-21 | 17:51

Dus alle asielzoekers die niet naar Denemarken gaan komen naar Nederland?

laurentius | 07-06-21 | 13:25 | 2

Je krijgt inderdaad een waterbed effect. Laten we hopen dat dat de politiek wakker schudt.

Tuinhekje | 07-06-21 | 13:34

Yep!!

Pippop | 07-06-21 | 17:17

Zolang werkelijk niemand van de verantwoordelijke politieke partijen heeft doorgerekend welke aantallen Nederland jaarlijks kan huisvesten, met alle bijbehorende implicaties, moeten we gewoon per direct stoppen met het toelaten/huisvesten van asielzoekers.

Simpel.

Dat ben je aan je inwoners/stemmers verplicht.

Papa Jones | 07-06-21 | 13:25 | 1

hahaha oké en nu?

netniet | 07-06-21 | 13:50

En dan hebben we het niet eens over die vieze kookluchtjes in onze portieken.

Conan de Rabarber | 07-06-21 | 13:25
-weggejorist-
lingobar | 07-06-21 | 13:21 | 3

Tja.. een beetje protesteren via het toetsenbord gaat niet helpen, integendeel: het geeft een vals gevoel van 'ik heb tenminste geprotesteerd'.
Je moet de straat op, of iets doen waar politici niet omheen kunnen.

Maar goed, ik ben zelf ook veel te lui en te bang om een bruine imago aangemeten te krijgen. Moeilijk.., moeilijk...

druipsmurf | 07-06-21 | 13:20 | 1

Dit dus, de media staan vooraan om iedereen die protesteert tegen deze ramp van massale import van kanslozen meteen te betichten van neo-nazistische symphatieën. Terwijl het er gewoon om gaat om dit stukje aarde leefbaar te houden.

2voor12 | 07-06-21 | 13:29

Een NL tweeverdieners gezin betaalt dus maandelijks netto minstens € 376,50 (4.517,65 / jaar) aan deze ongein.

Benieuwd of de Kaag lizardskolonie van Deug66-stemmers nog steeds een met een juichcape-je "Welkom, welkom" een derde vakantie weg willen hoesten.

Ondertussen ben ik na 25 jaar strijd door de armoedegrens gezakt.
Met die € 112.941,18 die de roverheid inmiddels in beslag genomen heeft, had ik me nu in een onbezorgd bestaan geweten.

Milton_Styx | 07-06-21 | 13:20 | 2

Het wordt tijd om de loonstrook te voorzien van het bedrag wat men maandelijks betaald aan asieleisers.

Ruikbaard | 07-06-21 | 13:36

@Ruikbaard | 07-06-21 | 13:36:
Wat zijn dat voor mensen, die willens en wetens beleid maken en dat zo geheim mogelijk willen houden, hetwelk ons land compleet naar de verdommenis en bedelstaf heeft geholpen?

Milton_Styx | 07-06-21 | 14:22

Voor 400k geen woning in Den Bosch en omgeving.... dan weet je dat de woningmarkt echt stuk is.

Behangdelul | 07-06-21 | 13:20 | 1

Met dank aan die CO2-hypochonders van Urgenda.

Conan de Rabarber | 07-06-21 | 13:26

Jan vd Beek heeft groot gelijk: we moeten dat malle, anachronistische Vluchtelingenverdrag opzeggen (Vd Beek zegt hier ''aanpassen'', maar daar gaat een eeuw overheen, en zelf heb ik hem een paar jaar geleden in Buitenhof inderdaad ''opzeggen'' horen zeggen; is veel beter).

En de Denen zijn enorm goed bezig: iedereen die daar zijn hand opsteekt en "Asiel!" roept, meteen op een vliegtuig zetten richting een opvangkamp buiten de EU. Waarom kan Nederland niet aanhaken bij het initiatief van de Denen? Met zijn tweeën kun je meer bereiken, en wellicht dat andere landen dan ook de stap durven zetten (ik denk aan Oostenrijk, België). Het feit dat op de Joop Han vd Horst weer het schuim op de mond krijgt van dit Deense plan, bewijst dat de Denen helemaal goed zitten.

Ook de Grieken zijn goed bezig met de inzet van hun 'geluidskanon', om klaplopers die illegaal de grens willen oversteken, weg te jagen. Er lijken eindelijk voorzichtige stappen gezet te worden in wat al ca 20 jaar 'overdue' is: Fort Europa handen en voeten geven; de buitengrenzen - echt - bewaken, en opvang van asielzoekers en vluchtelingen in de regio, niet meer hier. Rot op zeg.

Dr_Johnson | 07-06-21 | 13:18

Er is een groepje Nederlanders die zich in de omgeving Amsterdam een nette buurt heeft veroorloofd zonder al die bijbehorende overlast en die de asielinstroom gebruikt om zichzelf te verrijken.

stipjes | 07-06-21 | 13:17

Aanpassen VN-Vluchtelingen Verdrag zou beste oplossing zijn. Maar dit Deense ontmoedigingsbeleid is second best.

Heel juist. Maar de Nederlandse staat (c.q. de belasting betaler) verbrast liever 400 miljoen per week. Dat is ong. 2 miljard Euro's.

Thoth | 07-06-21 | 13:16 | 1

Verkeerd, het is 20 miljard...

Thoth | 07-06-21 | 13:19

Ja maar die immigranten zijn broodnodig tegen de toenemende vergrijzing hoor !!1!

Tobi | 07-06-21 | 13:15 | 4

Die gaan van hun uitkering straks jouw AOW betalen.
Of zoiets.

2voor12 | 07-06-21 | 13:25

Theorie/waanidee vs Realiteit, manne

Tobi | 07-06-21 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Denemarken loopt zo'n tien jaar op ons voor.
Aliassen heeft in de NRC de banvloek over de Denen uitgesproken in de hoop dat het in Nederland zover niet komt.
Heb geduld, het komt hier ook, want: we moeten wel. De toestand wordt ieder jaar onhoubaarder

Abu Bachouca | 07-06-21 | 13:14

GS als je iedere keer een vergelijking met Sywert wil maken (god mag weten waarom) noem dan wel het volledige bedrag: Sywert heeft eur 100 mio belastinggeld weggepist voor ondeugdelijke mondkapjes die niet eens meer nodig waren. Van die eur 400 mio worden tenminste nog mensen geholpen.

BobDobalina | 07-06-21 | 13:13 | 11

@BobDobalina | 07-06-21 | 14:00: sywert heeft de kapjes laten keuren bij Duitse officiële instantie.
Wij (burgers) mochten in NL geen mondkapjes meer kopen wegens schaarste, weet u nog, nadat broekie knol de voorraad aan China had gedoneerd..

boerk | 07-06-21 | 14:19

Toon u eens aan, dat van die 400 miljoen mensen geholpen worden.
Laat u eigenlijk maar, want dat kunt u niet.
Er wordt wel een complete asielindustrie mee op de been gehouden, waarin duizenden mensen werkzaam zijn.
En een volledige tak van de advocatuur die niets anders doet als op onze kosten steeds maar opnieuw uitzichtloze procedures opstarten.
Complete politieafdelingen, die niets anders doen dan meldingen van AZC's afrijden.
En aan het eind van de rit levert dit bevolkingsgroepen op zoals bijvoorbeeld de Somaliers, die merendeels van een uitkeringen leven, en als voornaamste bezigheid hebben het kauwen van Khat.
Maar ze bezetten wel een woning.

Roadblock | 07-06-21 | 14:21

Nee mensen worden niet geholpen, maar er wordt voor 400 miljoen schatting betaald.

Grachus | 07-06-21 | 18:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Stik-stof

Ambiorix | 07-06-21 | 13:11

Rechts gestemd en links geregeld.

Sexopolis | 07-06-21 | 13:11

Bestaand model is onhoudbaar dat is duidelijk de aantallen zijn overweldigend en de krappe ruimte in Nederland wordt alleen maar krapper, woningbouw verkeer natuur landbouw en bedrijven kunnen geen kant meer op. En Merkel is nooit ter verantwoording geroepen. Zij heeft de meest recente volksverhuizing in een stroomversnelling gebracht. Bij asiel moet het uitgangspunt blijven dat het tijdelijk schuilen en onderdak voor je veiligheid is niet dat je je woonland voor het uitzoeken hebt zoals nu de facto het geval is.

AlexanderVissers | 07-06-21 | 13:09

Nederlanders willen dit hoor. Anders hadden ze wel anders gestemd.

JackStick | 07-06-21 | 13:09 | 5

Jack jonguh.... hier en elders stemmen mensen op verkiezingsprogramma's.... tja,,,

Koning BongoBongo | 07-06-21 | 13:27

Zeker, het straatbeeld is zo lekker divers geworden. Je hoort exotische talen. In sommige wijken heerlijke uitheemse kookgeuren in de portieken. Wat een verbetering!
Alleen Opsporing Verzocht is niet meer divers.

J-van-de-Bontekoe | 07-06-21 | 13:28

@elfenstein | 07-06-21 | 13:20:
Ik heb heel eigen gedachten over stemmers, die wat stemmen omdat ze denken dat hun buurman dat wil.
Ik weet 1 ding heel zeker, hoe meer er binnenkomen hoe meer stemmen moslimpartijen krijgen.
Zij zijn namelijk WEL solidair met hun eigen club.

Roadblock | 07-06-21 | 14:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Linkse mensen claimen dat ze “natuurlijk niet voor ongelimiteerde immigratie zijn”, dan moet je ze vragen, waar ze de grens leggen.
Doorgaans blijft het dan stil...

Rico Tampeloerus | 07-06-21 | 13:09 | 1

En hoe ze theorie onderscheiden van praktijk.

JackStick | 07-06-21 | 13:10

Zit siewert ook in de miele-industrie?

van stampij | 07-06-21 | 13:09 | 2

Breng die jongen nu niet op nieuwe ideeën

Tobi | 07-06-21 | 13:14

Ja maar belangeloos, zolang zijn Miele bv nog niet is gevonden.

MargauxGrandCru | 07-06-21 | 14:11

Amazone woud wordt gekapt die tering Bolsonaro erg hoor . "Wij" moeten een miljoen huizen bouwen gelukkig kost dat natuurlijk geen natuur welkom welkom.

dedwarsligger | 07-06-21 | 13:08

400 slaat op het aantal dossiers dat verwerkt wordt bij de IND en waarbij ze bezig zijn met het vinden van een plek.
Hier moeten nog vanaf: mensen die zijn afgewezen en teruggaan, en mensen die gewoon verdwijnen

Epistulae_Morales | 07-06-21 | 13:08 | 4

OK. Dus 400, minus de mensen die zijn afgewezen en teruggaan. Dus 398. En dan nog mensen die gewoon verdwijen. Oke. 390 dus. Dank voor de duiding!

BBRDWR | 07-06-21 | 13:12

@JackStick | 07-06-21 | 13:11: bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en nareizigers bedroeg ongeveer 400.. nareizigers...

Remat | 07-06-21 | 13:20

@Remat | 07-06-21 | 13:20: “…en nareizigers” was niet te lezen in het screenshot, maar als dat er nog achter vermeld stond, dan heeft u inderdaad gelijk.

JackStick | 07-06-21 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verbaas me wekelijks over de samenstelling van die 400. Hoezo, eerste, herhaalde, hervestiging, herplaatsing. Asielinstroom lijkt me: # mensen dat NL binnenkomt en asiel aanvraagt. Al die figuren die 'herplaatst' worden en shit, dat interesseert niemand wat. Die komen vanzelf in de criminaliteitscijfers naar boven.

BBRDWR | 07-06-21 | 13:05

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino