Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integratieclub: ‘Energietransitie moet inclusiever’

Maar koken op inductie geeft verkeerde luchtjes in het portiek

Oil well drilling rig in desert taken with airplane and men with camel, Arabian American Oil Co., Saudi Arabia, 1948

Wat krijg je als je woke breinverweking mengt met een scheut klimaatwaanzin en een strooihandje betuttelracisme? Een prachtig misbaksel van een artikel over het vermeende gebrek aan inclusiviteit in de energietransitie. Want Arabische vrouwtjes willen niet koken op inductie en dat komt deels door hun cultuur van koken op vuur, maar natuurlijk ook omdat ze "zich niet welkom, gezien en gehoord voelen". En daarom hebben Arabieren in Dit Land geen zin in zonnepanelen op de plek waar nu hun naar het oosten gerichten schotel hangt. De energietransitie is veel te blank, veel te dubbel modaal en veel te hoogopgeleid bewust en dat komt niet omdat de energietransitie inderdaad een peperdure hobby en hoog renderend verdienmodel is voor de elitekaste in hun D66-kasten met hun Volt-bolides in morally gated GroenLinks-communities. Dat komt door "HET WITTE PERSPECTIEF" op de Timmerfranstransitie. Wat een lage verwachtingen weer over mensen van kleur. Nou ja tot zover want we moeten naar de cursus Arabisch Inductiekoken voor Gasloze Gastgezinnen van Syrische Vluchtelingen en we staan voor de dubbele garagebox te twijfelen tussen de Mustang Mach-E of de redactionele Cybertruck want er is pas 1 laadpaal in de schotelwijk en die is vaak bezet door de dikbetaalde gemeentelijke Duurzaamheidscoach die de bordjes "Geen eten van het balkon gooien, dat trekt ongedierte aan" onder de balkonflats elke zondagavond weer netjes recht zet.

Ook Rutte drinkt al van de bedorven woke-soep

Social

Reaguursels

Inloggen

autoluw beleid is ook racistisch.

Lex Trumbauer | 10-05-21 | 16:11

Noem het beestje gewoon bij de naam: 'moslims hebben over het algemeen schijt aan het klimaat en aan het milieu.'.

Hommel | 10-05-21 | 15:30

Koken op inductie 250 gr gas 250 gr het verschil is dat je altijd boter (echte boter geen rotzooi) op tem moet laten komen , ik zie tijdens het bakken of gas of inductie geen verschil. Voor koken moet je geduld hebben en voor vlees moet je de goede temp hebben anders schroei je het niet dicht

witchmaster | 10-05-21 | 14:31

Koken op inductie; dat is ook alleen maar weggelegd voor vegetariërs, veganisten en andere fruitcakes. Daar valt geen fatsoenlijke steak of varkenshaas op te bereiden. Dat is ongeveer het zelfde als "electrisch BBQ-en". Hoe meer eco/groen/inclusiviteit/woke-gedram, hoe groter de weerstand en een des te meer gepolariseerde samenleving...

Nederlanddraaitdoor | 10-05-21 | 14:03

Inclusiviteit is een illusie.

ArieR68 | 10-05-21 | 13:46

Kafirs zullen branden in de hel, en de hel krijg je vooralsnog niet verwarmd met een warmtepomp.

VampyreOfTimeMemory | 10-05-21 | 10:57

Gvd, om van te kotsen die tweet.
Welk mandaat heeft Rutte als demissionair leugenaar om voor de bühne van Europa “onze nationale inzet” weg te geven.

D-Fens_1963 | 10-05-21 | 10:56

Het probleem is niet zo moeilijk als het lijkt. Je mag het alleen niet benoemen. Ik doe het lekker toch: De immigranten zijn te dom voor een ingewikkelde samenleving als de onze, dat is alles. Daarom doen ze niet mee, en wordt er niet geïntegreerd. Maar dat is de schuld van boze witte mannen!

Aisie | 10-05-21 | 10:50

Ik ken Chinese Nederlanders die zeker weten niet meegaan met van-het-gas-af omdat je op elektriciteit niet kunt wokken zoals op gas.

Ivoren Toren | 10-05-21 | 09:48 | 2

Rijden dan wel weer in een Mercedes en komen niet op een paard met wagen. Dat dan weer wel.

Rotterdammert1965 | 10-05-21 | 11:06

Halen ze de ontwikkelingshulp hiernaartoe, zien ze nog steeds niet dat het geen zin heeft...

zwarte_weduwe | 10-05-21 | 09:45

Rapport ff doorgesneld, maar het valt (uiteraard) allemaal weer reuze mee. De sappige quotes zijn bijelkaar gesprokkeld voor een leuk anti-woke Timmerfrans-bash topicje. Maar helaas, de boodschap van het stukje is vooral: Hoe krijgen we niet-huiseigenaren en lage-loners zover dat ze zich ook iets aantrekken van klimaat? Nou dat valt niet mee, want niemand zonder eigen huis en met weinig geld boeit het een centimeter, dus ook niet de allochtone lage-loners. En geef ze ongelijk: Er is geen enkel voordeel te halen, geen subsidie, geen investeringsaftrek en geen bijtelling voor de peperdure elektrieke wagen.

Beste_Landgenoten | 10-05-21 | 09:33 | 4

Als je huurt in de sociale sector dan is dat klimaat en de daarvoor naoodzakelijke investeringen niet jouw probleem maar dat van je verhuurder.

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:05

Jij bagetaliseert te veel.
Waarom je dat doet weet ik niet.
Je bent een dwarsdenker (hoeft niks mis mee te zijn), je bent er voor ingehuurd, of je bent gewoon een vervelend persoon.
Er zit een complete transitie branche en andere belanghebbenden achter dit soort rapporten, onderzoeken,proefballonnen en natte scheten.
Valt allemaal reuze mee natuurlijk.
Ik denk (en dat maakt mij dan misschien wel weer behalve dwarsdenker teveel een doemdenker) dat als ook maar een fractie van de klimaatscheten gaat worden gelaten de atmosfeer, het milieu en wellicht ook bepaald leef- en financieel klimaat (m.n. Jan met de pet) niet opknapt.
Maar ach, tis maar net wie je als “besties” beschouwd toch?

D-Fens_1963 | 10-05-21 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Kan me herinneren dat decennia geleden hier aan de een of andere universiteit een kacheltje was ontwikkeld voor de derde wereld. Die lui in die derde wereld zaten ergens in het zand op de meest milieuonvriendelijke wijze vuurtje te stoken onder een pannetje pap, en er was in die woestenijen toch al bijna geen hout meer te vinden. Dus dan maar een hoog rendement kacheltje ontwikkeld waardoor die arme negertjes geen twee dagen nodig hadden om genoeg hout bij elkaar te sprokkelen voor een warme maaltijd voor het hele gezin.
Zoiets kan niet meer, dat is nu puur, onvervalst, onversneden neo-kolonialistisch racisme, en Woke-profeet Adriaan van Dis zou er schande van spreken als er nu nog iemand met een blanke huidskleur de euvele moed zou hebben om met een dergelijk initiatief te komen.
Putten slaan in de derde wereld, dat doe je ook niet meer vandaag de dag. Dan komt er enkel koloniaal water uit de pomp, en dat smaakt niet goed. De derde wereld bestaat niet meer. De derde wereld is de eerste wereld geworden, een kapotte wereld waar wij, blanken, schuldig aan zijn, een wereld die een aards paradijs was toen er nog geen blanke zijn voet aan wal had gezet. Daar was pais en vree, voorspoed en geluk, daar waren geen oorlogen en geen ziekten, daar was alles volmaakt in evenwicht. Daar was iedereen Zwart.

Schoorsteenveger | 10-05-21 | 09:24 | 2

Putten slaan in de derde wereld is zinloos. Dan komt Nestlé een paar honderd meter verderop zitten.

ParadiseLost | 10-05-21 | 09:57

Adriaan van Dis, hm, was die niet indertijd een anti-apartheid activist.?
Heeft die niet een opleiding bij Solidarite gehad in terroristische vaardigheiden?
De bekende AABN-oprichter Berend Schuitema heeft daar nog eens een verklaring van afgegeven in verband met de geheime steun van Nederlanders aan het ANC..

Roadblock | 10-05-21 | 10:04

Ok, dus de klimaattransitie is racisme, politici en mensen die zich ervoor inzitten zijn racisten. Jaren 35 herleven, bruinhemden komen terug maar nu in het groen(groenhemden) van Nederland onder niet Minister President Mark Rutte maar ook in de VS waar AOC 1,5 miljoen mensen als beschermingsdienst voor het klimaat op wilt richten.

Enge toestanden. Tijd dat de MSM goed verontwaardig gaat doet over dit racisme. Hebben we dan niets geleerd?

Vuur met Vuur.

DerUnterMensch | 10-05-21 | 09:08 | 3

Ja het is allemaal zooooo erg. Man man man, straks zijn er politici die zeggen dat we iets moeten doen aan het klimaat! Potver. We mogen als burger toch gewoon de vrijheid houden om schijt te hebben aan dat klimaat? Maar nee, hoor, we worden weer als blanke kolonialen gezien, die de ijsbeertjes willen vermoorden. Alleen omdat we fossiel willen blijven stoken. Mag er dan niks meer in dit land? Dit land is stuk. Helemaal stuk.

Beste_Landgenoten | 10-05-21 | 09:53

Ooh Bl, gossie, dus jij denkt dat Wij in dit land wat aan het klimaat zouden kunnen veranderen? Dat de politiek wat geeft om onze biodiversiteit of weidevogels? Om vervolgens dan ons land vol te zetten met windmolens en zonnepaneel parken en de overige weidegrond en natuur om te bouwen voor nieuwbouw voor die 1 miljoen nieuwkomers? Leuk hoor, uw vooroordelen alsof menig reaguurder tegen het verspillen van energie of voor vervuiling zal zijn. U ziet alles wel erg zwart-blank.

Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 11:25

Heeft de kameel gewonnen of het vliegtuig? Beech Model 18, mooi.

TheseDays00 | 10-05-21 | 09:04

Uit het verleden herinner ik mij verhalen over de Bijlmer, waar gezinnen in kale, lege woningen een vuurtje stookten op de betonnen vloer. Nog nooit van cv of gasfornuizen gehoord, Arabische tentnomaden in een moderne flat...

Zenzeo | 10-05-21 | 09:01 | 1

Was niet alleen in de bijlmer. Destijds huizen opgeknapt in Vlaardingen West daar wat u noemt is nog kinderspel. WC potten verwijdert, schapen resten in badkamers waar de beesten geslacht werden etc.

Rotterdammert1965 | 10-05-21 | 11:10

Al dat geklets over inclusief en gelijkheid is gewoon een voorbode... een voorbode dat er nog heel veel allochtonen opgehaald zullen worden en in ons midden worden geplaatst.... ze werkt onze economie kennelijk. NL naar de 20 miljoen inwoners en de rest van Europa moet ook fors groeien. Brussel denkt op deze wijze de strijd aan te kunnen gaan met China of Amerika....

Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 08:28 | 2

Ja maar alleen voor landen waar sociale voorzieningen zijn. Oost Europa mag daarom lekker niet meeprofiteren!

Slough | 10-05-21 | 13:17

@Slough | 10-05-21 | 13:17:
Dat is logisch, want voor de EU droom moeten we eerst allemaal `even arm en even dom` zijn.
De overheid heeft heus wel weet van al die onterechte geldstromen zoals de Bulgarenfraude, de steeds weer 6 maanden w.w. voor Polen na drie maanden in NL werken, e.d. Maar ze laten het lekker gebeuren totdat de pers er werk van maakt en dan zegt men gewoon één keer sorry en gaat alles weer als vanouds verder... want voorlopig stroomt er op die manier heel veel geld van de rijkere hardwerkende Nederlanders naar de landen die nu nog armer zijn. Dus men vindt het wel best. Denk dat de overheid het ziet als een ´natuurlijke herverdeling´ of zo.

Wering | 10-05-21 | 16:32

Ik stel voor dat vanaf nu iedere blanke die begint te zeuren dat dingen inclusiever moeten, per direct zijn functie beschikbaar stelt aan iemand van kleur, zodat hij kan laten zien waarvoor hij staat.
En iedereen die dat niet doet, nemen we niet meer serieus.

jemagookniksmeer | 10-05-21 | 08:27

“Wensdenken of wishful thinking is een intellectuele handeling, waardoor de appreciatie van de realiteit door die van een gewenst resultaat wordt verdrongen. Wensdenken treedt in de wetenschap op wanneer resultaten van experimenten foutief geduid of te sterk veralgemeend worden op grond van een verwacht of gewenst principe. Sigmund Freud duidde alle religieuze opvoeringen als wensdenken. Ook de idee van de maakbaarheid van de samenleving wordt wel als wensdenken neergezet. “

BASinnic | 10-05-21 | 08:11 | 1

Uitstekende overweging.

GeorgeS. | 10-05-21 | 08:22

Dus als ik halal geslacht schaap wil BBQ-en dan zijn de inclusieve milieuactivisten wel blij met mijn Black Bastard Urban Large?

Odin | 10-05-21 | 07:57 | 1

Alleen als je van kleur bent, anders is het toe-eigening van superieure culturen. Racist

Rechtsdraaiend | 10-05-21 | 08:04

reflexkrampje:
bruinkolen bruinkool bruinkoolbriket bruinkoolbriketten bruinkoolcentrale ... dagkliniek dagklinieken dagkoers dagkoersen dagkrant detiefus.

hallevvezool | 10-05-21 | 07:51 | 1

kolen van kleur, kool van kleur, koolbrikey van kleur… Racist

Rechtsdraaiend | 10-05-21 | 08:05

Het duurzamheids , inclusiviteitst en integratie debat gaat vooral over emoties en zakkenvullers hebben allaang in de gaten dat je daar nooit sluitend beleid op kan maken , zodat er tot in het oneidige behoefte bestaat aan coaches trainers managers consultants en andere goed betaalde functies zonder haalbare targets die gehaald moetren worden .
Wat duurzaamheid echt aanzienlijk tegoede komt is geboorte beperking .. Overbevolking is grootste oorzaak van stijging van milieu verontreiniging ..
Maar ja zolang wij hier subsidies geven op kinderen en ze niet belasten , blijft iedereen en vooraal laag opgeleid en niet geintrigeerd zich als konijnen voortplanten .
komen we automatisch bij integratie en inclusiviteit .. ons land was goed hoe het altijd was .. als je er er voor kiest hier te wonen kun je deze cultuur accepteren hoe deze is en blijft of anders een ander land kiezen.
We hebben nieuwkomers echt niet nodig om van ons geld af te komen

sparrow | 10-05-21 | 07:50 | 1

Dat vraag ik me ook af. Iedereen roept altijd dat het hier zo geweldig is en iedereen wil hier komen wonen.
En tegelijkertijd wordt er van alles aan gedaan om dingen te veranderen, mijn inziens om het hier net zo kut te maken als waar die immigranten vandaan kwamen

frickY | 10-05-21 | 10:07

Heerlijk. Wat een prachtig land als je het kunt veroorloven met dit soort prietpraat bezig te zijn. Overigens lost dit probleem zichzelf op. Energietransitie is nu inderdaad een elitehobby, maar dat verandert vanzelf. Over een jaar of tien wordt de gasprijs omhoog geknald om het klootjesvolk ook van het gas af te pesten, en dan gaat iedereen heel inclusief op zoek naar goedkopere alternatieven.

Azijnist | 10-05-21 | 07:49 | 3

nee hoor. Dan voeren ze de Minderbedeelden Gas Toeslag in.

WillemWordtWakker | 10-05-21 | 09:06

Ja, maar dat halen we dan snoeihard terug als ze verzuimd hebben de gasmeter af te lezen volgens een schema gebaseerd op de Kabbalah. Eén fout = alles terugbetalen. Zo doen we dat hier!

Azijnist | 10-05-21 | 09:44

Die gasprijs gaat gewoon omhoog omdat de olieprijs ook door het plafond knalt. Dat is nu eenmaal het gevolg van een terkort in productie van goedkope, makkelijk te winnen, olie.

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:08

Ik nodig alle woke lesbische allochtone dwergen uit om eens een kijkstage te doen in Saoudi-Arabië en daar te janken over “inclusiviteit”. Na 30 zweepslagen blijkt NL zo slecht nog niet.

Zeddegeizot | 10-05-21 | 07:44 | 1

Ik snap ook echt niet waarom we zo nodig andere culturen moeten aanbidden

Rechtsdraaiend | 10-05-21 | 08:06

Ik moest ook even wennen aan inductie/elektrisch koken. EN heb eigenlijk nog steeds liever gas.

Verder heb ik ook een wij-zij gevoel met mensen die zich Tesla's en Warmtepompen kunnen veroorloven (al zijn die vet gesubsidieerd).
En een sterk wij-zij gevoel bij mensen die meegaan in de groene waanzin en toch tegen kern-energie zijn. Etc.

Begrijp niet waarom het gepolariseerd moet worden naar migratie-achtergrond.

De verwarde man | 10-05-21 | 07:39 | 3

Waarom? Elektronen zijn racistisch. Wit. En boos. Altijd maar negatief.

Mazzelstof | 10-05-21 | 07:58

Een Tesla is minder gesubsidieerd dan de 3e hands opel astra van je tokkie buurman hoor.. Die tokkie buurman krijg nl elke maand een subsidie op zijn inkomstenbelasting van 20-40%. zodat hij ook een autotje kan rijden.

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:10
-weggejorist-
Scala84 | 10-05-21 | 07:37

Quote “ Een ander punt dat de onderzoekers noemen is het gevoel van uitsluiting dat sommige groepen ervaren, in een samenleving waarin het ‘wij-zij-denken’ toeneemt. Migranten ervaren de energietransitie als iets dat niet bij ‘wij’ maar bij ‘zij’ hoort.” nou niet alleen bij dit hoor. Alles is wij-zij.

Risingson | 10-05-21 | 07:25

Het is weer eens een nieuwe incarnatie van het smulbos idee. Een nieuwe skin voor dezelfde waanzin.

Mazzelstof | 10-05-21 | 07:11

Het bewuste artikel heeft gewoon een punt. Ikvoel me als hetero, blanke, belasting betalende, werkende man ook buiten gesloten. En niet alleen bij die "energie transitie". Wie komt er nog op voor mijn gediscrimineerde soort?

Ride_On | 10-05-21 | 07:05 | 1

Een tweede van jouw soort zou direct te boek staan als krieminele bende met armgewrichtsprobleem.
Welkom in de desolatie van rede.

hallevvezool | 10-05-21 | 07:58

Kapelaan Odekerken is weer actief, tijd geleden die tv-serie. En in Utrecht Overvecht lossen ze de transitie wel op: ouwe flat platgooien, lekker nieuwbouw die niemand betalen kan ervoor in de plaats.

Spiderman1 | 10-05-21 | 06:47

Het eerste dat bij me op komt is waarom wijven altijd van die onzin onderwerpen kiezen om te onderzoeken, alsof er niks zinnigers op de wereld te doen is. En wat Rutte betreft: die doet natuurlijk zijn uiterste best om Kaag te vriend te houden dus vandaar dat hypocriete inclusieve-gedoe.. Zonder Kaag geen Rutte IV.

jochum1980 | 10-05-21 | 06:42

Dat kleffe gezever van Rutte : waar staat dat in Zijn partij programma, of krijgt de VVD kiezer dit in plaats van het programma ?

Zorc | 10-05-21 | 05:20

Is er nou echt iemand hier die denkt dat de betreffende personen deze berichtjes lezen?

Gokmaar | 10-05-21 | 03:56 | 1

We zitten in onze eigen bubbel. Dus ja, ik kijk ook nooit schotel-TV.
Maar de berichten bestaan, dus iedereen die het wil, kan ze lezen.

Het brein erachter | 10-05-21 | 05:05

Wat een geneuzel. Mooi artikel hoor. Samenvatting. Weg blank meer diversiteit want dan heeft men wel interesse.

De taal is de verkeerde? Ja wellicht anders de voertaal hier aanpassen in Arabisch?

Abzurt | 10-05-21 | 01:57

Ik heb de site www.kis.nl/ (Kennisplatform Integratie & Samenleving) achter de link in het artikel eens goed bekeken. Ik heb er geen woorden voor, zo erg is het geneuzel wat daar te lezen is. Dit "platform" is een belastinggeldverbrandingsinstallatie, (vrijwel) geheel gewijd aan de negatieve gevolgen van import van een islamitische onderklasse over een periode van vijftig jaar

Rhenium | 10-05-21 | 01:51 | 2

Ja, al die mensen met een kleurtje die zeggen dat ze hier naar toe komen om te werken, daar komt niet altijd iets van terecht.
Dus nu maken we 'werk' van dat kleurtje. Want uitkeringen nodig.
Dus de belastingbetaler moet meer geld ophoesten.

Levert het enige output op? Nee.
Maar het zet de mensen zo lekker tegen elkaar op. Dus meer 'werk' aan de winkel voor de deugmensen.
Maar het gaat vanzelf mis: vergelijk het aantal inwoners en de beroepsbevolking van nu maar eens met die in 2040 volgens het CBS.

Man + vrouw 15-65 jaar in 2020
11.288.931 waarvan 8.289.040 Nederlanders en in 2040:
11.193.123 waarvan 6.843.578 Nederlanders.

In totaal dan dus (over 20 jaar al) minder Nederlanders 1.445.462
maar plus 835.003 Niet-westers en plus 514.648 Westers.
En kijkt u dan nog eens naar de cijfers m.b.t.. netto arbeidsparticipatie en het percentage inwoners met een bijstandsuitkering.

Gelukkig maar voor hun dat wij als Grote Boosdoeners zo snel uitsterven; dan mogen ze het over een paar jaar allemaal zelf regelen en betalen, inclusief die hele energietransitie.
De nog overgebleven Nederlanders zijn tegen die tijd al zodanig gedebiliseerd dat die ook alleen nog maar tekeningen en symbooltjes kunnen 'lezen'.

Wering | 10-05-21 | 02:49

De door de klankbordgroep Bevorderen sociale cohesie door Buurtreminiscentie is in de vierde dit jaar georganiseerde kennisatelier in Utrecht door de participerende stakeholders de workshop breien met snot beloond met een snelle uitstroom.

Mazzelstof | 10-05-21 | 10:09

"KIS zet zijn werkzaamheden voor in elk geval vier jaar door. Dat is mede het gevolg van een positieve evaluatie die in 2020 is verricht. Dat gebeurde door onderzoeksbureau de Beleidsonderzoekers in opdracht van het ministerie van SZW, de financier van KIS. Stakeholders zijn over het algemeen zeer tevreden met het kennisplatform, blijkt uit gemiddeld rapportcijfer 8."

De verwarde man | 10-05-21 | 01:42 | 1

Haha, hoe D66 wil je het hebben?

Ome_BW | 10-05-21 | 07:44

BTW groenmensen realiseren zich niet dat je met het importeren van een medemens uit de Sub-Sahara of een ander arm land zijn carbon footprint gemakkelijk vertienvoudigt.

fokkewoelf | 10-05-21 | 01:40 | 1

Schaakmat!

Schwanzeleber | 10-05-21 | 01:45

"Schone energie: een smerig zaakje; SDG 7" zie R. Zeilmaker.
Ondertussen gooi ik nog een blokje eik in mijn Iron Dog.

fokkewoelf | 10-05-21 | 01:25

Europa gaat het corona steunfonds uitdelen aan de landen die hun plannen hebben ingediend?? Ik heb het vermoeden dat onze gulle schatbewaarders wel aan het uitdelende eind van de tafel zitten. NL is al decennialang een netto betaler( belasting innen is bij ons een feest).

strawdog | 10-05-21 | 01:07

Nouja de islamiet ziet de grootste inkomstenbron uit de regio waar zijn godsdienst broeit ook liever niet verloren gaan.

Flow82 | 10-05-21 | 00:38

Ik word zo ziek van dat inclusieve gezeik. OK, deze tegel zal ook niet helpen, maar ik wil het wel gezegd hebben. Het kan niemand een ruk schelen. Maar het lucht wel op. Zo, gedaan dan.

Masturwasbeert | 10-05-21 | 00:08

Dat de politiek het “klimaat” op 1 heeft staan is niet vanwege het idealisme en de wil om de natuur te redden of de biodiversiteit of de wereldwijde emissie uitstoot terug te dringen...,Nee, het klimaat wordt aangegrepen om zowel in NL fors te groeien qua bevolking. U geloofd toch niet dat we de wereld gaan redden door onze boeren te halveren? En daarmee de handel die een andere boer in het buitenland overneemt? Of emissie uitstoot van producerende bedrijven hier in ons landje te sluiten en naar Polen, China of zuid Amerika te plaatsen, waar minder regels zijn en deze producten vervolgens te importeren? Het enige dat Brussel en NL voor elkaar krijgt is dat de middenklasse gaat sneuvelen... en dat deze groep significant gaat stijgen en daarmee het verschil tussen arm en rijk veel groter zal worden. De verzorgingsstaat blijft niet meer overeind.

Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 00:02 | 3

Waarom zou "de politiek" niet geinteresseerd kunnen zijn in het biologisch overleven van de soort mens? Wat een belachelijk paranoide gedachte dat "de politiek" de import van arme mensen op 1 heeft staan.

Beste_Landgenoten | 10-05-21 | 09:36

@Beste_Landgenoten | 10-05-21 | 09:36: beste Bl, bent u echt zo naïef? Ja er zullen best de nodige politici zijn die vanuit hun idealisme willen handelen echter is dit klein bier. De echte macht wilt expansie van Europa, veel meer inwoners en de strijd aangaan met China of de Vs. En omdat te kunnen doen moeten we bootladingen met mensen structureel gaan halen aangezien de westerse autochtonen veel te weinig kinderen op de wereld zetten.

Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 10:41

Krijgen we dan bi-polaire energie?

Marvin_NL | 09-05-21 | 23:57 | 1

hebben we al.. 50 keer per seconde flipt het om...

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:13

Bakkerij Odekerken was wereldberoemd in Limburg. Als deze Marjolein Odekerken daar familie van is, bakt ze ze wel érg bruin.
Woke-brood, bestaat dat al?

Peter Emile | 09-05-21 | 23:52 | 1

Grof volkoren mag niet meer, dat kwetst teveel...

Ad Hominem Tu Quoque | 10-05-21 | 06:59

Ik ben van mening dat de Arabieren hier juist wel, weliswaar zonder dat ze het zich realiseren, heel goed mee doen in de transitie.
Ik zie hier al sociale woningbouw met zonnepanelen en warmtepompen, dus ze wonen voor 750 - 350 toeslag = € 400 in al dit moois. Mensen met uitkering worden straks allemaal gratis omgebouwd naar een gasloze woning.
Alle uitkeringstrekkers gaan dus helemaal niets betalen voor de transitie dat doet dus de werkende. Bestaansminimum garandeert dat.

G.M.I.M. Pet | 09-05-21 | 23:39 | 3

Gas loos is een utopie voor vrijwel alle woningen ouder dan de jaren 80. Onbetaalbaar en volkomen onrealistisch. Zeker voor de consument.

Hollandse_blauwe | 09-05-21 | 23:48

@Hollandse_blauwe, heb een woning van 1890, geen gas, alles elektrisch, alles kan.

BennietmeerinNL | 09-05-21 | 23:56

@BennietmeerinNL | 09-05-21 | 23:56: tuurlijk kan alles. Die woning heeft vermoedelijk ook geen spouw gehad of wel? Binnenwanden plaatsen, houten vloeren en wanden, wellicht heb je de hoogte mee. Maar de wat nieuwere woningen (jaren 70) zijn in spouw gebouwd, alle vloeren van beton, spouw met dun tempex voorzien. Groot volume woningen... aanpassen naar de nieuwe standaard is onbetaalbaar. Goede ventilatie systemen, wtw, warmtepomp... je krijgt de woningen qua schild onvoldoende geïsoleerd om dit op lage temperatuur te kunnen verwarmen.

Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 00:07

Die hele “groene” gedachte is een welvaartsziekte geworden. Grappig,ik ben vaak in de binnenlanden van Portugal geweest familie heeft hier velen jaren gewoond. Je geloofd toch niet dat je al die mensen die amper geld hebben voor benzine of een reparatie van een huishoudelijk apparaat ook maar enig budget of noodzaak zien tot het vergroenen van hun woning? Emissie uitstoot terugdringen?? Hahahah al die mensen zijn al blij als ze voldoende eten hebben en een natje koud hebben staan...

Hollandse_blauwe | 09-05-21 | 23:36 | 2

"Duujjjzaamheid", "groen doen", Milieu- en klimaatactivisme, is het exclusieve tijdverdrijf van gearriveerde & elitaire linksmensen, die zich bij voorkeur bezig houden met luxe-problemen en die zich daarbij in de meest absurde bochten wringen om niet platgetrapt te worden door de zware poten van de enorme olifant die in hun huiskamer staat en die ze niet willen zien.

Peter Emile | 09-05-21 | 23:59

Ja, maar wij zijn toch solidair. Rutte trakteert.

Zorc | 10-05-21 | 05:18

De wereld gaat kapot door zulke woke zweefkutten. Wanneer je een klimaatcrisis zou willen oplossen dan doe je dat niet door het probleem nog complexer te maken. En al helemaal niet door het toevoegen van zelf verzonnen probleempjes m.b.t. identiteit.
Gekke wijven praat van types die met zichzelf in de knoop liggen.

JanFTE | 09-05-21 | 23:24

Het is belachelijk dat het tegen gaan van door de mens veroorzaakte klimaatverandering zo ontzettend gepolitiseerd is geraakt.

FogerRederer | 09-05-21 | 23:18

Sjel krijgt geld om hun eigen vervuiling in de Noordzee te proppen, waar het over een tiental jaar (door onvoorziene omstandigheden) ineens naar boven komt borrelen. En ik moet van het gas af? De groeten.

dathoujetoch | 09-05-21 | 23:16

De democratie is dood, het liberalisme is dood. Het einde van de beschaving is aangebroken. De toren van Babel staat op instorten. Red uzelf!

Doe wat elk verstandig mens doet: pak wat u pakken kan! Ren naar de buit, trap anderen onderuit. Graaien en stelen is de norm! En U hoeft het allemaal niet te verantwoorden, alleen D66 stemmen of VVD is voldoende aflaat.

Op naar het paradijs!

ikpislauwbier | 09-05-21 | 23:12

Ik vind koken op eductieplaten ook racistisch.
Ik kook liever op gas dat is pas antifa.
Zo heb ik liever ook de pannen op een zwart rekje boven de gaspitten dan de pannen op een racistische eductieplaten. Weg met electrisch koken en verwarmen. Beken kleur ga voor gas. Echte nedergas.

jitro | 09-05-21 | 22:56

Precies, niet mokken, gewoon koken op biomassa. Schijnt schoon alternatief te zijn aldus Groenlinks nog niet zo lang geleden. Op zonnestroom is het niet echt effcient wokken.

Ir_HardGelag | 09-05-21 | 22:48

Als je dat soort tweets de wereld laat rondgaan dan ben je in hart en nieren geen VVD’er maar een groenlinkser. En zo heeft hij al jaren de ondernemers genaaid.

Rdock | 09-05-21 | 22:34 | 2

Nou, nee. De Europese Commissie stelt voorwaarden aan het 'corona steunfonds'. De gelden moeten verplicht voor een groot deel worden uitgegeven aan digitalisering, energietransitie, inclusie etc. Rutte draagt met deze tweet het beleid van de EC uit (overigens, Nederland heeft de 1e tranche van het 'corona steunfonds' geen plannen ingediend en loopt daardoor dus echt miljarden mis).

Bataafje | 09-05-21 | 23:35

@Bataafje | 09-05-21 | 23:35: We moeten ook geen plannen indienen maar eisen dat ons deel afgetrokken wordt van de bijdrage. Europees geld krijgen is een stukje terugkrijgen van wat je inlevert aan bijdragen na aftrek van Brusselse bureaucratie en onder idiote voorwaarden terug te bekomen.

5611 | 09-05-21 | 23:40

Ha! Wel bizar dat dit gewoon echt een onderwerp is ergens. Zou toch mooi zijn als je politieke leiders zou hebben die zeggen: "Nou, met deze woke-shitstorm doen we even niet mee". Alleen jammer dat onze huidigen dat wel doen.

Zalluf | 09-05-21 | 22:27

De minst debiele en minst kwaadaardige ideeën van links afgelopen 40 jaar, doen denken aan die taart die Fortuyn in zijn gezicht kreeg.
De vorm was taart, de inhoud was stront met kots.

Zo is het ook met *de beste* ideeën van links:
- De vorm is "milieubeleid", de inhoud is het opbranden van alle oerbossen.
- De vorm is "diversiteit", de inhoud is immigranten voortrekken.
- De vorm is "antiracisme", de inhoud is immigranten dom vinden dus pamperen.
- De vorm is "antifascisme", de inhoud is geweld tegen andersdenkenden.
- De vorm is "sociaal", de inhoud is het instorten van alle sociale voorzieningen.

Wanneer leren we het nou eens?
Stop alle subsidies op meningen!
Al dit zogenaamde "idealisme" draait puur om subsidiebaantjes. Gesubsidieerde stichtingen waar gesubsidieerde veelverdieners elk jaar een suf opstel schrijven. Zowel de anti-milieulobby als de anti-integratielobby lopen uitsluitend op subsidies; daar wordt echt geen harde eurocent verdiend.
Vervolgens zetten deze subsidielobbies hele subsidiesectoren aan het werk; gesubsidieerde zonnepanelen en laadpalen voor de anti-milieulobby. Maar ook gesubsidieerde plunderaars en terroristen voor de anti-integratielobby.
Allemaal bejubeld door gesubsidieerde indoctrinatieclubjes, zoals de gesubsidieerde MSM en (helaas) het gesubsidieerde onderwijs.

Stop. Daar. Mee.
Dat scheelt niet alleen 30.000 debiele opstellen per week, maar ook miljarden aan belastinggeld. En last but not least; 90% van de problemen in dit land. We worden tegen elkaar uitgespeeld, en dat lukt omdat de voorstanders van oa milieuvernietiging en raciaal geweld allemaal gesubsidieerd worden. Als al die extremisten een paar maanden een echte baan hebben tussen de echte mensen worden ze vanzelf milder.
Extremisten kunnen extremist blijven en verder radicaliseren omdat ze in een NPO-bubbel zitten. Waar huidskleur inderdaad belangrijker is dan prestaties.
Stop daarmee.

Dandruff | 09-05-21 | 22:26 | 8

@Dandruff | 09-05-21 | 22:57: Dat zou teveel doofpotten open trekken zodra er integere mensen op die posities komen.

hisxxx | 09-05-21 | 23:08

Mooie tegel, lekker gewerkt pik

doemijjezusjemaar | 09-05-21 | 23:23

Mooie tegel!
Het is inderdaad niet te geloven hoeveel 'werkgelegenheid' (ik spreek bewust niet over banen of werk) er bij is gekomen; allemaal om maar geld rond te pompen want er komt niets uit en het levert uiteindelijk niets op.

Nou ja, we kunnen de instroom van uitkeringen voorzien.
Hoewel we het zo rond 1990 in NL (14,9 miljoen inwoners) nog konden redden met 5,5 miljoen werkende beroepsbevolking 15-65 jaar, hebben we nu geloof ik bij 17 miljoen inwoners het dubbele aantal 'werkzame beroepsbevolking' nodig om iedereen die tot de 'niet-beroepsbevolking' behoort, allemaal van een inkomen te voorzien. Dus echt, er klopt iets niet. We glijden steeds verder af.

Wering | 10-05-21 | 01:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch geniet ik er best wel van... inclusief zijn, divers zijn.... ja... dus......

Lorejas | 09-05-21 | 22:20

Los van het kleurtje en afkomst van mensen is sowieso die hele energietransitie een hobby van deugmensen die geld hebben. Dat hele beleid wordt bepaald door lui van D’66 en GroenLinks die nog nooit in een volksbuurt hebben gewoond.

Quichegerechtigde | 09-05-21 | 22:20

We gaan CO2 opslaan in lege gasvelden. 2 miljard subsidie , te betalen via onze stijgende energie belastingen. Knettergek.
www.telegraaf.nl/nieuws/1023152907/co... "’CO2-opslag stap dichterbij door toekenning miljardensubsidie’
1 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Het megaproject om CO2 van de industrie in de Rotterdamse haven op te slaan in een leeg gasveld, is een stap dichterbij gekomen. De betrokken bedrijven hebben subsidie toegekend gekregen die kan oplopen tot ruim 2 miljard euro, zo bevestigt een woordvoerder van Shell na berichtgeving door de NOS. Shell is met de raffinaderij in Pernis de grootste deelnemer aan het project Porthos. Ook ExxonMobil, Air Liquide en Air Products doen daaraan mee."

Terwijl de tuinders even verder op in het Westland 800 ppm CO2 in hun kassen pompen om de groei te bevorderen.

Zwizalletju | 09-05-21 | 22:15 | 1

Gratis 2 miljard subsidie aan bedrijven die geen of nauwelijks belasting afdragen aan de Nederlandse belastingdienst. ff zwaaien naar je belastinggeld. Doei 2 miljard.
C02 is goed voor de planten en bomen.

jitro | 09-05-21 | 22:50

Ik mis Nederland...

RamondeM | 09-05-21 | 22:14 | 2

Ik ook. Kan zo terugverlangen naar de jaren zestig, zeventig! Toen was geluk nog heel gewoon.

Tjatiswat | 09-05-21 | 22:42

Ik heb eens gehoord dat er een tijd was dat je als Nederlander niet voor racist werd uitgemaakt. Dat Nederland zich niet als het schroothondje van Brussel liet behandelen. Ik heb zelfs vernomen dat we ooit onze eigen grenzen hadden en dat we hier zelf mochten bepalen wat er binnen die grenzen gebeurde. Ook was er blijkbaar een tijd dat er niet naar malle niet werkende schreeuwerts werd geluisterd die slachtoffer dachten te zijn van anderen maar feitelijk enkel van zichzelf en hippe vage ideetjes.

donkieshot | 10-05-21 | 01:35

Ik kan slechts hopen op een krankzinnige economische crisis waarin het bbp met 80% daalt. Dan is er hopelijk geen geld meer voor dit soort geneuzel en de parasieten die in deze parasitaire sociaal/cultureel/welzijns-nep(!)werk hun inkomen binnenhalen.

discriminazie | 09-05-21 | 22:14 | 3

Komt goed hoor. Timmerfrans laat 1000 miljard Eypo’s bijdrukken. Geld zat, als het maar duurzaam en inclusief is.

postmodernismisdead | 09-05-21 | 22:21

Probleem is een beetje dat de idioten achter deze waanzin de laatsten zullen zijn die financieel geraakt worden door hun wanbeleid.

Dandruff | 09-05-21 | 22:30

Ik zie gelukkig steeds meer Zwarte zonnepanelen.

W_F | 09-05-21 | 22:12

Donder nou eens op met dat inclusiviteit gelul. En dan wel Africa laten barsten met covid? Ontzettende emptyheads.

xtree | 09-05-21 | 22:11

En uiteraard geschreven door een roomblanke hoger opgeleide met een typisch Hollandsche naam: Marjolein Odekerken.
Zij denkt te spreken namens de bruine en gehoofddoekte mensjes. Die zelf nergens om gevraagd hebben. (Hooguit wat verdwaasde gekkies van Bij1 maar die tellen niet mee.)

leo de pejo | 09-05-21 | 22:10 | 1

Tevens yoga-meisje en zweefteef. Veel Groenlinkser wordt het niet.

BenBinnen | 09-05-21 | 22:12

"Voor beleidsmakers en betrokken uitvoerende professionals is het zinvol om gebaande paden te verlaten en uit het systeem te stappen waarin de focus vooral ligt op het behalen van doelstellingen."

Hetzelfde verhaal als bij het verlagen van de taaleisen. Maar het biedt ook een lichtpuntje, want als de focus niet meer ligt op het behalen van de doelstellingen, dan kunnen we de Parijsakkoorden gewoon negeren. Ikke snap niet.

BenBinnen | 09-05-21 | 22:07

Even cru gezegd: Joden mogen aan het gas blijven?

The_Black_Knight | 09-05-21 | 22:01 | 1

Volgens een groot aantal Feyenoord supporters gisteren wel.

Keutels | 09-05-21 | 22:06

In plaats van de wereld mooier te maken willen mensen er vooral zelf beter van worden.

Keutels | 09-05-21 | 22:00

Aan de ene kant moet je wel schoner fabriceren anders kun je binnen de EU niet exporteren.
Aan de andere kant wordt er massaal uit China geïmporteerd dan doet de vervuiling er niet toe.

botbot | 09-05-21 | 21:57 | 2

Precies dit. Enige vorm van eisen stellen aan productie in China komt niet bij onze inclusie leiders op...

Odin | 09-05-21 | 22:06

Timmerfrans wil een CO2 heffing gaan instellen voor producten die worden geïmporteerd van buiten de EU. In principe een goed idee maar het zal, de EU kennende, wel weer uitlopen op een bureaucratische nachtmerrie.

therealbraindump | 09-05-21 | 22:11

Niemand zit te wachten op de transitie bullshit. Misschien wel een geluk dat de allochtoon nu betrokken wordt in dit dossier want daar kan wel alles voor wijken.

Desolator | 09-05-21 | 21:57 | 2

En toch is er voor dat masochistisch beleid steeds weer een parlementaire meerderheid. Dus zijn de meeste NLers het er mee eens. Ziedaar het onvermogen tot kritisch denken als gevolg van jarenlang slecht onderwijs. They love bullshit!

isitsoornot | 09-05-21 | 22:14

Ik snap niet waar je dat vandaan haalt, dat "niemand".. maar ik heb helemaal niets tegen een energietransitie. Ik kan eigenlijk niet wachten en wil het zover doorvoeren totdat ik volledig zelfvoorzienend ben in energie. Zonnepanelen op het dak en 2 Tesla Powerwalls voor 2 weken opslag. Ik kan echt niet wachten om van die gore kutoverheid eaf te zijn die me groen en geel belasten voor een eerste levensbehoefte. Mijn droom is volledig electrisch in energieverbruik, volledig zelf opgewekt en internet via de satelliet.

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:19

Groen is racisme!

Mahatma | 09-05-21 | 21:55

Tja, als je van olie naar duurzame elektriciteit gaat, heb je die Arabieren niet meer nodig.
Hoe moeten die dan geld verdienen?

Mr.Crowley | 09-05-21 | 21:55 | 5

Hoe moeten die dan geld verdienen? Simpel: door nog meer asieleisers naar NL te sturen. NL het land van de naïeve dwazen.

discriminazie | 09-05-21 | 22:10

@discriminazie | 09-05-21 | 22:10: Zou wat zijn als je ze aan kon sturen. Je kan mensen alleen aantrekken, weigeren, of laten. Je kan niet op een stoel gaan staan en ze de horizon over dirigeren.

GeheidEenGeit | 10-05-21 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

"De informatievoorziening in brieven moet voor inwoners met een migratieachtergrond vooral bestaan uit eenvoudige taal, die begrijpelijk is voor de doelgroep (en aansluit bij hun leefwereld) en veel beeldmateriaal bevat, waaronder pictogrammen en video’s."

Lees: pas je communicatie aan aan het niveau van debielen. Het faillissement van de multiculturele samenleving en het racisme van de lage verwachtingen is helder.

BenBinnen | 09-05-21 | 21:54

Iets "inclusiever maken" en meestal, en ook hier
een eufemisme voor "dumbing down' en "standaarden verlagen"...

hotmint | 09-05-21 | 21:53 | 1

En nivelleren.

Muxje | 09-05-21 | 21:56

In sommige landen koken ze het liefst op gedroogde kamelenstront met veel stro er in. Dat urenlang langzaam smeult en veel rook produceert.
Goed, dan maak je de energietransitie inclusiever voor woestijnvolkeren.
Maar wat heeft een niet binaire pre- operatieve transseksuele persoon aan een inductie kookplaat met alleen maar een aansluiting voor positief en negatief terwijl er zo veel verschillende smaken in het leven zijn?

Osdorpertje | 09-05-21 | 21:53

Het enige juiste antwoord hierop is: "Voor deze lulkoek hebben we geen tijd". Dat linkje onder "het witte perspectief" begint heel redelijk: kijk waar de subsidies vooral terecht komen, wie kan de transitie wel of niet betalen, enzovoort. Maar daarna volgt weer een gehele wokipedia aan flauwekul. En wat die culturele aspecten betreft: natuurlijk moet je dat meenemen, en er rekening mee houden... als dat kan. Maar we moeten er met z'n allen aan geloven, en dan kan het niet zo zijn dat bepaalde groepen weer niet geraakt mogen worden vanwege "gevoeligheden" of kolonialisme of wat dan ook.

Muxje | 09-05-21 | 21:52

"Culturele gewoonten en gebruiken. Zoals veel belang hechten aan de kookcultuur, kunnen aanleiding zijn tot onwennigheid en onzekerheid ten aanzien van nieuwe manieren van koken (bv. op een inductieplaat)."

Ik ben een fan van koken op gas, omdat het zeer direct reageert i.t.t. koken op inductie. Dat heeft niks met cultuur te maken en alles met praktische voordelen.

Koken op gas is trouwens geen gangbare cultuur in de Arabische wereld.

BenBinnen | 09-05-21 | 21:52 | 2

Wat een raar argument trouwens. wij mogen niet onwennig zijn over nieuwe manieren om onze huizen te verwarmen met slappe warmtepompen en brakke aardwarmteinstallaties, waar uit arren moede maar infraroodpanelen aan worden toegevoegd om je in elk geval op de bank voor de TV nog een beetje warm te voelen. Maar als moeder Karima koken op inductie maar raar vindt, dan moet daar opeens wel rekening mee gehouden worden.

Muxje | 09-05-21 | 21:55

@Muxje | 09-05-21 | 21:55: Dan moet de communicatie gewoon aangepast worden. Er moet flink worden gebabbeld en gemacrameed. À een uurtarief van 120 euro exclusief BTW. En een rapportje met aanbevelingen natuurlijk. En een klankbordgroep en een bewustwordingssessie en een reflectiemoment.

De subsidiewaterval is er ook voor jou.

BenBinnen | 09-05-21 | 22:02

En dan bestaan er ook nog mensen die werkelijk geen moer geven om een beetje aandacht te schenken aan het bereiden van eten. En dat zijn de mensen met een slow cooker. De nieuwe Bucklerlullen.

Leptob | 09-05-21 | 21:50

"Het is iets van ‘hen’ en niet van ons. Dit komt bijvoorbeeld doordat zij niet actief benaderd worden, zij zich niet herkennen in de initiatiefnemers, of dat de benaderingswijze of de communicatie niet bij hen aansluit."

Als het aankomt op ouderavonden, dan weet ik dat met name Marokkaanse ouders bijzonder weinig interesse hebben in het reilen en zeilen van de school en de toekomst van de kinderen.

En wat voor communicatiewijze had de schrijver het onderzoek precies in gedachten? Dagelijks via de muezzin?

BenBinnen | 09-05-21 | 21:49 | 2

Een vriendin is lerares en adviseert regelmatig niet-westerse ouders eens vaker een spelletje met hun kind te doen of een boekje voor te lezen. Is goed voor de ontwikkeling.
'Moet jij doen' is wat ze letterlijk terugkrijgt.

letopuwzaak | 09-05-21 | 22:05

@letopuwzaak | 09-05-21 | 22:05: Dat sluit aan bij wat een Marokkaanse Nederlander zelf zegt over de didactische vaardigheden van Marokkanen in Nederland.

"Veel Marokkaanse ouders hebben hun kinderen aan hun lot overgelaten. Ze voeden hen niet bewust op. Ook ontbreekt het bij ze aan een gezonde vorm van ‘islamitisch’ of ‘bewust’ opvoeden. Sommige ouders denken op een of andere manier dat opvoeden vanzelf gaat en dat ze geen energie erin hoeven te steken. Ze voorzien de kinderen van eten, onderdak en kleding en gaan er vanuit dat ze op die manier hun taken te hebben volbracht."

badryouyou.wordpress.com/2012/12/12/p...

BenBinnen | 09-05-21 | 22:11

Dit rapport is een goedkope truc om de aandacht af te leiden van het feit dat hun campagnes überhaupt nauwelijks bereik hebben.

Alleen het laaghangend fruit weet de route naar duurzame geldpotjes te vinden: de inner circle van organisatoren van duurzaamheidscampagnes. Mensen die wel met gratis overheidsgeld meer comfort in hun koophuis willen, maar niet op de luxe van hun benzineauto's en internationale vliegvakanties willen inleveren.

Deze clubs zijn bezig in hun eigen staart te bijten, je ziet het al met de weerstand tegen windturbines die ineens wel heel dichtbij hun eigen huizen komen te staan, biomassa die toch niet schoon blijkt te zijn, of een verbod op hun gezellige houtkacheltjes.

Zuurteregelaar | 09-05-21 | 21:48 | 2

Het begint tot zelfs in de linkse media door te sijpelen dat het verzet tegen van het gas af massief is en terecht. Ten eerste gaat het je hoe dan ook bakken met geld kosten, ten tweede levert het niets op, ten derde krijg je in buurlanden subsidie als je overgaat op gas en ten vierde is de bevolking volledig buitenspel gezet bij de beslissing en vervolgens de 'klimaattafels'. Van het gas af is vooral een feestje voor de installatiebranche.

5611 | 09-05-21 | 23:48

Uit het rapport:

"Onder de inwoners (inclusief sleutelfiguren) met een migratieachtergrond waarmee wij gesproken hebben, is nog weinig tot geen bewustzijn over energie besparen of omgaan met het milieu. Zij voelen zich niet geïnformeerd, waardoor het onderwerp ook ver van hen afstaat. Uit de gesprekken met professionals komt hetzelfde beeld naar voren. Ze merken dat het lastig is om deze groep te betrekken."

Zij voelen zich niet geïnformeerd. Wat precies hebben deze mensen gedaan om zichzelf te informeren? Zijn ze de Nederlandse taal machtig? Kijken ze naar Nederlandse media? Zijn ze überhaupt betrokken bij wat zich in hun leefomgeving afspeelt?

En speelt dit zelfde probleem niet ook op andere terreinen?

Er wordt ergens de vinger op gelegd, maar die wordt snel weer weggetrokken, want oei oei oei als je daar eens conclusies aan zou verbinden. Nee, het is veel veiliger om het een "wit perspectief" te noemen.

BenBinnen | 09-05-21 | 21:47 | 3

Met heel veel onderwerpen is dit zo. Het ligt altijd aan de informatievoorziening. Dat een bepaalde cultuur of groep er gewoon geen zin in heeft komt niet bij ze op.

Keutels | 09-05-21 | 22:02

Ze zijn hun hele leven bezig geweest om het zo warm mogelijk te stoken, een zo groot mogelijke auto te hebben en nu moet opeens alles anders? Misschien is 'zij voelen zich niet geinformeerd' newspeak voor 'zij hebben geen belangstelling'. Maar ja, dan lijkt er helemaal niks aan te doen.
En wat moeten onderzoeker Marjolein Odekerken, adviseur diversiteit en inclusie Nirupa Shantiprekash en Leendert Odijk, projectleider ‘Aardgasvrij’ in Utrecht (Overvecht) dan met hun leven?
Waarschijnlijk zijn ze al een paar maanden (met z'n viertjes) zoet geweest met de eerste brief: 'Ondanks de goede bedoelingen en de extra aandacht oogstte een brief van twee kantjes van wethouder Lot van Hooijdonk (energie, mobiliteit en groen) aan de bewoners van Overvecht kritiek. Te lang, te ingewikkeld, te ambitieus, zo stond op Twitter.'

grietmetgroenefiets | 09-05-21 | 22:10

Kort samengevat: het is wéér onze schuld!

5611 | 09-05-21 | 23:50

Prachtige kruisbestuiving

NACademicus | 09-05-21 | 21:47

Ik ben helemaal klaar voor electrisch koken. Heb ooit een frituurpan aangeschaft.

Leptob | 09-05-21 | 21:45

'Vooral onder bewoners met een migratieachtergrond in die wijken is de betrokkenheid bij de energietransitie laag (...)'
Nou moe! Terwijl ze normaal altijd zo ontzettend betrokken zijn met alles!

Poesmobiel | 09-05-21 | 21:40 | 3

Lol. En nu maar hopen dat die rode wijnvlek weer uit mijn bloesje gaat.

MickeyGouda | 09-05-21 | 21:45

Bij verschillende overheidsdiensten vinden ze dat dat soort groepen veel te vaak betrokken zijn bij dingen.

Dezenaamhier | 09-05-21 | 21:48

Op zich oud genoeg om haar opa te kunnen zijn, wat Greta Thunberg over de Nederlandse Klimaattafels durft te roepen! Dat is pas een schande! Verdomde Zweden met hun eeuwige ABBA.

Zweden: het is dat het zo verdomde ver fietsen is. Het bruggetje: www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914 Stoer!

Hetkanverkeren | 09-05-21 | 21:38 | 6

@Hendrik Zeevaarder | 09-05-21 | 21:41: Zo lang als Kopenhagen maar de hoofdstad is van Amsterdam zal mij echt werkelijk alles jeuken: www.youtube.com/watch?v=NZOlbvpYCQU In de Hallen van de Trollenkoning. In The Hills, the Cities :-)

Hetkanverkeren | 09-05-21 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

'Maar wie heeft er aandacht voor duurzaam leven als ‘overleven’ de hoogste prioriteit heeft?' ?? Duurzaam leven betekent niet dat het duur is hoor.

grietmetgroenefiets | 09-05-21 | 21:37 | 1

Al die plannetjes om het leven veilig, gezond en duurzaam te maken hebben 1 groot nadeel: ze gaan de overbevolking niet tegen maar helpen ze juist in de hand. Die gasten van de EU en VN zijn niet wijs en zijn blind voor de daadwerkelijke uitdagingen die ons te wachten staan.
Nou ja zonder hen zou het nog wel mee vallen.
Ze denken de wereld te redden maar ze verneuken echt onze complete toekomst met deze waanideeën.

keestelpro | 09-05-21 | 21:42

Zet op iedere minaret een windmolen.

Gulliver | 09-05-21 | 21:36 | 3

Dan krijgt het geluid van de azaan een lesley sound. Vet! #dopplereffect

keestelpro | 09-05-21 | 21:39

@keestelpro | 09-05-21 | 21:39: OMG, die is echt leuk!!! Ben alleen benieuwd hoeveel reaguurders weten wat een Lesley is...

Museveni | 10-05-21 | 10:26

Ik vind inductiekookplaten ook weinig inclusief. En ongeletterde Arabische vrouwen trouwens ook. Ken er niet één met een Joodse vriend.

Ik begrijp wel waarom die Erdogan Von Der Leyen op het strafbankje liet zitten. Erdogan houdt ook al niet van belerende vrouwen met inductiekookplaten...

Odin | 09-05-21 | 21:36

Heel belangrijk allemaal. Ik krijg echt een Sovjet, China of 1984 gevoel van zo'n zaal.

Koning_van_de_BBQ | 09-05-21 | 21:35

Klimaatfacisten dringen blanke dingen op bij de vluchtelingen. Lekker bezig.

Wim Venijn | 09-05-21 | 21:34

"Het ‘witte perspectief’ van gemeenten, energieleveranciers en woningcorporaties spreekt vooralsnog dus vooral de witte, hoogopgeleide voorhoede aan."

Licht dat eens toe dan. Zijn die importiërs te dom om het te snappen? Is er een onoverbrugbare kloof in de belevingswereld van de blanke toppen der duinen en de rest? Waarom dan?

Kun je dit alleen uitleggen aan de hand van diversiteitsofficiers en smulbossen? Of via een goed gesprek via een gesubsidieerd clubje met de moskee? Alsof dat groeps-identitaire beleid niet stigmatiserend is.

BenBinnen | 09-05-21 | 21:33

Ben inductie gaan koken omdat ik een hekel heb aan gasfornuis schoonmaken.

Madame Poitiers | 09-05-21 | 21:32 | 2

Kijk da's nog eens een goede reden. Een gasfornuis schoonmaken is een ramp.

keestelpro | 09-05-21 | 21:37

Ik word inderdaad ook heel erg rustig van een mooie zwarte glanzende inductiekookplaat.

de Jager59 | 09-05-21 | 21:40

Als je denkt dat verandering bij de burger begint en dan speciaal de minderheden in huurhuizen ben je gewoon de weg kwijt. Dan hoop je dat de revolutie voor een eerlijker intenternationale voetbal competitie bij de eufa en fifa begint. Dat mensenrechten op aarde worden gehandhaafd door Mali en Syrië een voortrekkers rol gaat spelen bij een slavernij verbod.........

Roorda van Eyssinga | 09-05-21 | 21:32

Het moet gezegd worden: ondanks vele negatieve aspecten die de islam met zich meebrengt is er ook wat positiefs te ontdekken: , ze hebben een broertje dood aan dat hele woke gebeuren, het extreem deugen en het dwingende van de klimaattransitie

Olleke | 09-05-21 | 21:31 | 3

Inderdaad, achterstandswijken krijgen ze never nooit van het gas af.

grietmetgroenefiets | 09-05-21 | 21:48

Gemiste kans. Er is namelijk veel gratis geld / soepsidie mee te scoren

BASinnic | 09-05-21 | 21:50

Behalve dan kautar

Ride_On | 09-05-21 | 21:56

Ik wacht op een topic van Spartacus over de Siberische arts die verantwoordelijk was voor de behandeling van Kremlincriticus Navalny na zijn vergiftiging..

Lievewitteman | 09-05-21 | 21:30

Gooien die klanten nou ook al eten van het balkon? Ik vond hosmos al niet kunnen.

Pedronegro | 09-05-21 | 21:30

Zit veel waarschijnlijke gevolgtrekkingen in die ene tweet:
- inclusiever, lees: niet de meeste kwaliteit, maar positieve discriminatie op afkomst
- groener; bossen in biomassacentrales verbranden? Windmolens maken wat al continu teveel energie kost ofwel fossiele grondstoffen?
- digitaler: we blijven dus veel thuiswerken omdat het kan, privé en werk lopen straks door elkaar heen, werkdagen worden er langer door.

Jan, Leiden | 09-05-21 | 21:29 | 1

Moslims hebben vrijstelling want islam is groen.

Madame Poitiers | 09-05-21 | 21:31

Slappe lach - telkens weer - bij het overheidsspotje over energie, waarin o.a. Saïd met jurk en baard wordt opgevoerd.

Woke voice-over: “Saïd laat zijn zolder isoleren. Saïd denkt aan het milieu.”

Whahahahaha.

Madame Poitiers | 09-05-21 | 21:29 | 2

Alsof een bepaalde niet inheemse bevolkingsgroep al als meerderheid aangesproken moet worden.
Heel raar.

Dezenaamhier | 09-05-21 | 21:47

Ik ken het spotje niet want TV is hier goddank de deur uit maar als Saïd het zegt dan geloof ik het verder wel. Doei!

5611 | 09-05-21 | 23:53

Koken op kamelenpoep gaat het helemaal worden.

Is dit nog nieuws? | 09-05-21 | 21:26 | 1

Het komt met bootjes Europa binnen.

TijdelijkOptimist | 09-05-21 | 21:39

Waarom staat er nooit eens een Arabische man te koken die heel precies over zijn baksels? Of horen alle Arabische vrouwen in de keuken?

JJMS | 09-05-21 | 21:26

Wie verzint deze waanzin? Ik zou echt wel eens willen praten met deze mensen, om ze daarna naar een goede psychiater te sturen. Deze mensen zijn psychisch gestoord en hebben hulp nodig.

Old_Spice | 09-05-21 | 21:26 | 3

Kijk in Den Haag in één van die hoge torens in het centrum en je vind duizenden van die mensen. Ook wel Beleidsmedewerkers genoemd

BASinnic | 09-05-21 | 21:54

Ze krijgen er geld voor, om deze waanzin te verzinnen.

grietmetgroenefiets | 09-05-21 | 22:16

@BASinnic | 09-05-21 | 21:54: Precies, alle ellende komt van dat volkomen wereldvreemde, zwaar overbetaalde volk op de ministeries. De overheid dient gedecimeerd te worden.

5611 | 09-05-21 | 23:54

Ik voel me zo vaak niet gezien of gehoord en toch sta ik braaf te koken op inductie. Zucht. Wanneer begrijpen onze grote leiders nu eens dat sommigen simpelweg niet mee willen doen en niet bereid zijn tot concessies, op welk vlak dan ook.

MickeyGouda | 09-05-21 | 21:21 | 6

@keestelpro | 09-05-21 | 21:32:
"Werkelijk alles waar de moderne globalistische politiek mee bezig is gaat COMPLEET tegen de basisprincipes van mijn bestaan in."

Met jouw permissie leen ik deze even van je Kees. Een prachtzin om dwaallichtjes mee af te serveren.

MickeyGouda | 09-05-21 | 21:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je aan Frans Timmermans vaagt 'bent u de zoon van God?' zal hij verontwaardigd antwoorden 'Ben je nou helemaal betoeterd? Jezus is mijn zoon'.
Arrogante vent met grootheidswaan.

keestelpro | 09-05-21 | 21:19

Porto heerlijke stad eerst de ponte Dom Louis over om de port te proeven dan bij de kade dinneren en een afzakker pakken bij café Braseilera.
De EU nomenclatuur zich lekker te verwennen deze dagen.

polderaar | 09-05-21 | 21:19

Ondertussen dient het volgende Grote Probleem zich alweer aan: de inclusiviteit van computerspelletjes. Godverdomme helemaal over het hoofd gezien!
www.nrc.nl/nieuws/2021/05/07/de-game-...

wapster | 09-05-21 | 21:18 | 3

Gamers are the most oppressed group

Icewallowkum | 09-05-21 | 21:20

Ik heb nog een groot probleem. De redacties van woke media zoals VK, nrc, npo. Allemaal witte mensen, vooral mannen die het voor het zeggen hebben. Er MOET wat gebeuren daar!

Nuuk | 09-05-21 | 21:44

Call of duty en dat je dan meiland hebt of whoopie goldberg.

Abzurt | 10-05-21 | 08:12

Minder CO2 uitstoot door de mens in 2020 is geheel niet terug te vind in de CO2 metingen.
Het aandeel CO2 in de lucht loopt nog net zo hard op als de jaren ervoor. De mens kan gewoon weinig doen aan het aandeel CO2.

cheops | 09-05-21 | 21:18 | 4

Niks van te zien. Zijn het afgelopen half jaar al veel publicaties aan gewijd die natuurlijk de krant niet halen want past niet in het plaatje.

Zwizalletju | 09-05-21 | 21:26

Helemaal correct.. co2 heeft niets van doen met klimaat verandering. Dat klimaat is namelijk nog nooit constant geweest. We worden ook hiermee belazerd.

MooseNL | 09-05-21 | 22:05

Hte is overduidelijk dat de mens netto CO2 toevoegt aan de atmosfeer. Het is ook overduidelijk dat de invloed op het klimaat daarvan nihil is. Een verviervoudiging van CO2 leide totdusver tot 1,5 graad verhoging sinds begin industriele revolutie. Aangezien dat ondanks die verhoging de temperatuur nog steeds ver onder het gemiddelde in de late middeleuwen lag en nog veel lager van wat eerder is berekend wat aan temperatuur gewoon was, hoef je je pas zorgen te maken voor CO2 over een paar honderd jaar.. Maar dan zijn olie en het gas al lang verdrongen door het veel goedkopere alternatief: zon en wind.

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

De wereld beter denken is een hobby voor de westerse, witte middenklasse. Die zich ook heel slecht kan voorstellen dat niet iedereen wil worden zoals zij. Daar heeft iedereen wel last van, maar met zo'n messias-complex is het plots wel heel lastig als blijkt dat dat niet zo is.

konjodebonjo | 09-05-21 | 21:17

Mo stootte toch geen CO2 uit?
Alle MOslims verbieden auto te rijden en we zijn ook een heel eind.

Hemmenaar7 | 09-05-21 | 21:17 | 1

Mo zei dit en zei dat.. dus Mo stootte CO2 uit

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:30

Ik voel me inderdaad niet aangesproken en ik denk dat ze een doelgroep vergeten zijn. Namelijk de opgeleide blanke man die kookt op kernenergie. Niet ergens achteraf. Nee, gewoon thuis.

BenBinnen | 09-05-21 | 21:16 | 2

Is dat nou duur, zo'n plutoniumfornuis?

lekgoot | 09-05-21 | 21:21

Laten we gewoon een referendum houden en de meerderheid beslist, klimaatbedrog of een eind aan de volslagen idiote ineffectieve energietransitie van Nijpels en de rest van zijn klimaatparasieten.

smdyasc | 09-05-21 | 21:16

De Timmerfransitie, whoehaha

obominotie | 09-05-21 | 21:16

Dan ook graag respect voor de barbecue en houtkachel. Is cultureel erfgoed.

impy | 09-05-21 | 21:14

Ah, het Verwey Jonker institituut.
Say no more.

noordwal | 09-05-21 | 21:11 | 1

Die hebben altijd bijzondere onderzoeken.

Keutels | 09-05-21 | 22:05

Ik zie ze er vlot voor aan om voor hun doelgroepen een uitzondering te maken op van het gas af. Ieder rationeel denken is bij 'onze' politici sinds Paars verdwenen.

5611 | 09-05-21 | 21:11 | 4

Het zijn juist de wijken met sociale huurwoningen, die als eerste gasloos worden. Mensen die in deze wijken wonen, draaien op voor de kosten van de groene obsessie van de nimby's.

Bataafje | 09-05-21 | 21:17

@Bataafje | 09-05-21 | 21:17: Echt niet. Die krijgen alles vergoed aan nieuw pannenwerk en de investeringen om het pand gastvrij te maken moet worden gedragen door de woningbouw. Die krijgen dan weer subsidie die door wel werkend en betalend Nederland moet worden opgebracht.

BekiekUtMoar | 09-05-21 | 21:46

@Bataafje | 09-05-21 | 21:17: Klopt, dat zijn makkelijke, willoze slachtoffers. De huurders hebben amper iets te zeggen en de woningbouwverenigingen zitten in de pocket van de overheid. Een wijk met koophuizen is veel lastiger.

5611 | 09-05-21 | 23:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als witte Nederlander kan ik onderste toch echt alleen kwalificeren als compleet logische redenatie, hulde !

Als je op elektriciteit kookt, smaakt het eten niet zo lekker. Je hebt toch echt vuur nodig.’ Anderen maakten zich zorgen over de kwaliteit van gebakken brood, tajines die niet op de kookplaat mogen en nieuwe theepotten die moeten worden aangeschaft bij een overgang naar inductie.

dhrat | 09-05-21 | 21:11 | 1

De halve wereld die op gas kookt, kookt op gas uit een fles.. wat is je probleem?

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:23

Hoor net op het Journaal dat er 2 miljard Euro subsidie gaat naar het ondergronds opslaan van CO2.
*BONK*
Om de klimaatdoelen te halen.
*BONK BONK*
Snapt u het nog?
2 Miljard!.!!

RickyLaRue | 09-05-21 | 21:09 | 5

De wetenschappers achter de EU denken dat ze voor God kunnen spelen.
Dat geldt zowel voor het klimaat als voor het virus.
Mensen mogen hoe dan ook geen gevaar lopen en de EU is bereid ons he-le-maal financieel uit te kleden teneinde ons allemaal 100 jaar te laten worden.
Want zij gaan er vanuit dat we allemaal doodsbang zijn voor ziektes en rampen en dat we tot het uiterste willen gaan om iedere vorm van risico uit ons leven te verbannen.
Rampen en ziektes horen bij het leven. De dood hoort bij het leven.
Het leven is om te leven.

keestelpro | 09-05-21 | 21:17

CO2mld.

BrutusBosch | 09-05-21 | 21:51

@5611 | 09-05-21 | 21:13: Jij denkt dat er een soort holle ruimte is in de grond? Enig idee hoeveel druk je moet toevoegen aan CO2 om dat in de ondergrond te krijgen, die juist is samengeklonken omdat het gas eruit is?

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang elektriciteit via verbranding van welke brandstof dan ook wordt opgewekt is koken op inductie een verspilling van energie. Je kunt dan beter je pan direct op de brandende brandstof zetten. Bijvoorbeeld gas zou zich daar erg goed toe lenen. Via een leidingstelsel is dat eenvoudig bij huishoudens binnen te brengen.

lekgoot | 09-05-21 | 21:06 | 8

helemaal waar..
Als ze nou wel steekhoudende argumenten zouden gebruiken die wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden zou je nog iets kunnen roepen dat koken op gas gewoon ongezonder is vanwege de NOx die vrijkomt bij aardgasverbranding, waar je dan letterlijk boven staat...
nitreuze dampen he.. kankerverwekkend..

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:26

@BenBinnen | 09-05-21 | 21:37: Je hebt tegenwoordig.. zo'n 250 jaar bijna, al dingen waarin je electriciteit als het ware kunt opslaan. Batterijen heten die.. Kun je ook gebruiken om je speelgoedkonijn en je vibrator mee te laten werken. en ja.. ze bestaan ook al tientallen jaren in het groot, groot genoeg om een hele woning een week van stroom te voorzien.

Epistulae_Morales | 10-05-21 | 10:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Een dictatuur van de ambtenarij.

Dat zal wel de reden zijn dat Ollongren alleen maar bezig is geweest gemeentes samen te brengen, want groter, verder van de burger, minder inspraak, Idem met de EU. Die zijn alleen bezig met hun baantjes. We zuchten wel eens over de Tweede Kamer maar dat is een wonder van bereikbaarheid en voel horens in de samenleving vergeleken met de EU.

Nuuk | 09-05-21 | 21:09

Mooi gezegd.

smdyasc | 09-05-21 | 21:26

Uiteindelijk vreet de slang zijn eigen staart op...

kees1386 | 09-05-21 | 21:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino