Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland boos om verdwijnen Andere Tijden

7 mei. Schitterend alsook belangrijk TV-programma doodgeschoten op MediaPark

We willen niet op de gebeurtenissen vooruit lopen. Maar de eerstvolgende die afgeknald wordt op het Mediapark zou zo maar de netmanager zijn die het onzalige idee heeft geopperd om het tv-programma "Andere Tijden" te schrappen. Tjongejonge, wat een volkswoede, van links tot rechts. Ja, weet u... er kijken alleen nog maar Oude Mensen naar de NPO. En die zijn bijna allemaal succesvol uitgeschakeld door het Kabinet DorHout III, dus ze moeten wat daar in Hilversum. Verjongen! Diversidingessen! Inclusiverings! Dekolonaliserings! Dus daar past "Andere Tijden" met die vrolijke OudHollandsche meuk niet bij. Dan liever Özcan Akyol die het haar van Jerry Airfryer knipt, Nick en Simon die samen met Kees Tol een natte Abba-scheet laten in Zweden, of een show-programma met Edsilia over chocolade dat Showcolade heet. All hail de NPO, opgegeten door haar eigen revolutie... 

Reaguursels

Inloggen

We laten gewoon de presentatoren bepalen wat er gemaakt wordt. Zoals Paul Witteman met z'n piano programma. Of Cornald Maas met z'n theaterliefde.
Programmamakers wegbezuinigen, managers behouden en voorwaarts met de bagger.

Rest In Privacy | 08-05-21 | 07:27

Onze Nederlandse historie moet kapot! Steeds meer wordt duidelijk dat wii, het Nederlandse volk, moet gaan beseffen dat alleen de "glorieuze " culturele toekomst zaligmakend zal zijn. Vooruit gloort onze nieuwe historie!! Europa schijnt ons tegemoet. Alles op de schop!! Massale integratie is immers een feestje? Dat onze Ned. historie daar totaal niet bij past moge duidelijk zijn. Zo niet dan wordt het ons door de strot geduwd door vooral linkse media. Aangezien het beoogde doel de jongeren zijn die volgens NPO behoefte hebben aan ander soort programma stel ik voor op scholen de algehele Ned geschiedenis te schrappen en dus niet alleen de WO 2 wat al gaande is. Boeren ? Weg ermee!! 4 mei? Weg ermee! 5 dec? Weg ermee! Etc.
Kan niet wachten op de glorieuze toekomst die ons nog verder te wachten staat!!
Het opbouwen van een land kost heel wat eeuwen maar het kapotmaken van een land kost maar enkele jaren.
De grote hulp in de massale hersenspoeling van het Ned. volk , de NPO is hierbij grote dank verschuldigd. Hulde aan de ratten!!!

Mispel | 08-05-21 | 07:01

Andere Tijden? Het enige NPO programma waar ik met plezier en met interesse naar kijk. Het ENIGE.

ljcoster | 07-05-21 | 22:06

Het gaat een rel worden mensen.

Mr.Crowley | 07-05-21 | 16:06 | 1

en wat te denken van de riante vakantie reizen van de Bouwertjes en veeeeeeeel andere presentoren.

Testyup | 07-05-21 | 16:50

Het zijn inderdaad andere tijden. Niet getreurd , we hebben nu succesprogramma's als Marble Mania, Lego Heroes, Heel Holland Kakt, Hoer zoekt Bouwer, Voice of geen Voice. Exp. Rob., Big Brother en ik ben er zeker nog een paar heel snel vergeten. Wat een treurnis, wat een bagger. Vroeguh was inderdaad alls beter.

Toverkol | 07-05-21 | 16:01 | 2

Vergeet ook niet de 150 huizenprogramma’s, klusprogramma’s, camping programma’s, rijdende rechter programma’s etc. En niet te vergeten het fantastische programma de Meilandjes met die hysterische homo.

Sjakkie van de Hoek | 07-05-21 | 16:33

@Sjakkie van de Hoek | 07-05-21 | 16:33: Ik ga dit weekend maar weer naar mijn radio kijken...

Toverkol | 07-05-21 | 16:54

Dat de oppositie tegen het verdwijnen van dit inderdaad uitstekende televisieprogramma wordt aangevoerd door de Telebelg vind ik veelzeggend.

poepaanmijngaatsie | 07-05-21 | 15:33

Ik denk dat ze voor de TV nu hetzelfde gaan doen als met Radio3: een succesvol concept de nek omdraaien om meer jongeren te bereiken. De jongeren bereiken ze niet want die snappen ze niet, en de oude kijkers/luisteraars rennen gillend weg want die trekken de "vernieuwende" content niet. Werkte bij mij wel zo...

Koning Willy | 07-05-21 | 15:22

He, heerlijk, 45 minuten jeugd sentiment. Word oud, wat een prachtige tijd was dat.
Ben zo blij dat ik dat allemaal heb mee mogen maken. Zou voor geen goud nu geboren willen worden.

Rest In Privacy | 07-05-21 | 15:12

Dat komt omdat ouderen de rtl véronique niet op de afstandsbediening kunnen vinden. Dan blijven alleen zij over.

geile pater | 07-05-21 | 14:13

Kijk ik al jaren, en zeker er nu ze een knappe presentatrice hebben.

De Ongematigde | 07-05-21 | 13:57

Ik val voor de NPO blijkbaar nog onder de doelgroep "jongere" (dank voor het compliment - voel me weer jong!) maar dan ben ik blijkbaar een van de weinige jongeren die het concept van lineaire TV wél aanspreekt. Ik kan niks met on-demand en netflix, het concept/format staat me tegen. Alhoewel het inderdaad handig is voor die ene serie die je graag wilt zien, om in één week 6 seizoenen er doorheen te jassen en met wallen onder je ogen op werk te verschijnen.

Ook qua tv smaak val ik waarschijnlijk vuistdiep in de categorie dor hout, aangezien ik voornamelijk kijk naar Britse detectives, periodedrama's en actualiteiten.

parlinone | 07-05-21 | 13:55

Dat is zonde, een van de weinige programma's die ik wel kon waarderen. Ik kan niet linken, maar wie eens een aardig beeld wil krijgen van hoe linkse activisten VROEGER over religie dachten, bekijk eens de aflevering De paus in Nederland, 1985, vanaf ongeveer 17 m 40. Vooral de oudkraker met zijn 'ludieke' poster is exemplarisch. Andere tijden zullen we maar zeggen.

Tashtego | 07-05-21 | 13:22

Gelukkig hebben we Showcolade nog.

The_Black_Knight | 07-05-21 | 13:06

Sommige dingen zijn in de mode, andere raken uit de mode, dat gaat nu eenmaal zo. Maar altijd weer vragen zaken of instituten die UIT de mode raken zich af of ze niet "meer jonge mensen" moeten trekken. Dat gelul is van alle tijden en van alle gezindten. Bovendien wordt de smoes "jonger publiek trekken" gretig door managertypes aangegrepen om datgene te doen wat ze toch al wilden doen.
Ik durf te wedden dat zelfs de partij 50 Plus zich op enig moment heeft afgevraagd hoe ze "jongere kiezers" konden aanspreken.

JvanDeventer | 07-05-21 | 12:31

Andere tijden misschien het enige programma waar ik naar keek op de staatsomroep. Was zeker een goed programma toen Hans Goedkoop het presenteerde. Die moest natuurlijk wijken voor vrouw, kleur. Het programma wordt wegbezuinigd om Mathijs, Pauw en andere grootverdieners te kunnen blijven betalen.

homieguerneville | 07-05-21 | 12:27

De NPO kan zich beter afvragen wat hun bestaansrecht nog is.

Mallenmoe | 07-05-21 | 12:23 | 2

Ze willen nog snel af van de nog overgebleven kijkers dus dit is een gouden greep. Gewoon NPO2 en -3 snel opheffen, budget met 2/3 inkrimpen en klaar is kees.

Waar-is-niets | 07-05-21 | 12:38

Exorbitant veel geld verdienen hanteren ze als hun bestaansrecht.

Slough | 07-05-21 | 13:03

Andere tijden was 1 van de betere programma's op TV. Niet zo raar dat het moet verdwijnen. Daar werden zaken belicht in de tijdgeest van gebeuren en dat is niet woke.

Rotterdammert1965 | 07-05-21 | 11:33 | 1

Ik had erniet eens zo over gedacht maar idd, stel nou eens dat we ons daadwerkelijk gingen verplaatsen in het verleden en begrijpen hoe/wat/waarom iets gebeurde of normaal was. Dat is zéér onwenselijk voor de woke-beweging.

parlinone | 07-05-21 | 12:44

Neen. Andere TIjden moet juist worden gemaakt. Het maakt niet uit dat dit later wordt bekeken. Dat verband leggen klopt dus niet.

Elpefo | 07-05-21 | 11:33

@Elpefo | 07-05-21 | 11:33: in het schrijfsel hierboven wordt juist angegeven dat die twee (format en medium) los van elkaar staan.

parlinone | 07-05-21 | 12:49

De meeste hier hebben geen hoge pet op van de NPO maar ik moet zeggen dat ik de Waterman met Menno Bentveld toch erg interessante televisie vind. En jammer dat andere tijden verdwijnt.

purgie | 07-05-21 | 11:22

ik ga me hier niet boos over maken, daarvoor heb ik martin bosma al..

mozaard | 07-05-21 | 11:10

Andere tijden was eigenlijk al verloren toen de uitstekende presentator Hans Goedkoop het veld moest ruimen voor één voor ander divers dingetje dat van toeten noch blazen weet en zo goed als onverstaanbaar is.

Zenzeo | 07-05-21 | 11:09

Het hele incestueuze gebeuren op de televee interesseert ons niets meer.
Hooguit gaat hij nog aan voor wat nieuws en achtergronden en wat sport.
Daarbij hebben we echt wel in de gaten welke manipulatieve duidingen verwerkt zijn, daar hoef je niet superintelligent oor te zijn.
Alles wat ooit echt leuk, mooi, gezellig en/of informatief was is zorgvuldig weggewerkt.
Goede muziek? Nee, alleen rap en z'n maat.
Goede kunstprogramma's? Twee keer per jaar, op een tijd dat de meeste mensen al op op bed liggen.
Enzovoorts, enzovoorts.
Natuurlijk, smaken verschillen. Dat mag, en dat is goed.
Maar nee, het is al indoctrinatie, waardeloze goedkope praatprogramma's met altijd weer dezelfde koppen en meningen, eindeloos uitgesponnen wedstrijdjes op het gebied van koken, zingen, dansen - om depri van te worden.
Het begint steeds meer op Brave New World te lijken.......

L.E. Raar | 07-05-21 | 11:08

Als GS maar niet weer zelf een omroep opricht. Een zakkevullende Weesie is meer dan genoeg.

Ad Hominem | 07-05-21 | 11:07

Maar. Weten ze bij de NPO nou nog niet dat er geen jongeren kijken? Lineair TV kijken is voor oude mensen (40+)

JanVergoor | 07-05-21 | 11:02 | 3

Ehh, met 40 ben je oud? Serieus?

L.E. Raar | 07-05-21 | 11:09

@L.E. Raar | 07-05-21 | 11:09: Wel als je 15 bent.

Mbovenka | 07-05-21 | 11:36

linear kijken (het type medium) en het format/inhoud zijn twee onderwerpen die los van elkaar staan. Probleem is dat de NPO programmas afserveert op de aanname dat het aan de inhoud ligt, terwijl het dus vooral aan het medium zelf ligt.

parlinone | 07-05-21 | 12:52

Uitzend ruimte creëren voor 'omroep' Zwart zeker!

vluchtelingallergie | 07-05-21 | 10:54 | 1

waarvan 80% van de leden wit is denk ik zo.

homieguerneville | 07-05-21 | 11:08
-weggejorist-
Dubbelepunthoofd | 07-05-21 | 10:47

Max gaat gewoon naar Talpa. Kan geruisloos in SBS6 (krijgt dan echt kijkers) en kan Jan met pensioen. Kut KPN verbinding. Excuus.

Dubbelepunthoofd | 07-05-21 | 10:47

Haal je een Van Westerloo binnen, dan weet je dat alle programma's kut zijn, die dan vervolgens jaren later weer te zien zijn bij De Mol.

Dubbelepunthoofd | 07-05-21 | 10:45

Had Andere Tijden net een inclusieve presentator, worden ze gecanceld. Discriminatie!

thanseeuwen | 07-05-21 | 10:45 | 1

ik dacht altijd dat Hans ook een mixed achtergrond had maar blijkbaar heb ik dat al die jaren verkeerd gedacht

parlinone | 07-05-21 | 12:59

Gelukkig waarschuwt de NPO ons wel tijdig wanneer er een zapmomentje aan zit te komen. Introtunes in de vorm van rapritmes en een voice-over die klinkt alsof hij eergisteren uit Langetabbetje is neergestreken. Ergo, run, guurdert, run!

Graaisnaaiert | 07-05-21 | 10:34 | 1

Hahaha, u kent uw aardrijkskunde.

Amsterdamsko | 07-05-21 | 17:51

En nu hebben ze ons ook al Paul de Leeuw en Astrid Joosten ontnomen!! En die waren nog maar pas begonnen! Het zijn me toch tijden. Mense, mense..

Koonkluk Huis | 07-05-21 | 10:24 | 5

@Graaisnaaiert | 07-05-21 | 10:36: Astrid Joosten is een betere verschijning. Ziet er nog steeds goed uit, voor mijn generatie dan.

Rotterdammert1965 | 07-05-21 | 11:34

blij toe OP1 is toch vooral een actualiteitenprogramma geen entertainmentshow

parlinone | 07-05-21 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Het waren wat mij betreft vooral fijnere tijden de jaren 60 en 70....

Kowalski11 | 07-05-21 | 10:23 | 5

Ook in de zero’s kwam al die rap shit en de gangster shit(en het nadoen daarvan) tegelijk op met het toenemen van mensen uit andere landen.. geen toeval wat mij betreft

timmey | 07-05-21 | 11:10

Tijd waar de ellende is begonnen. De start van immigratie en krakerstuig.

Rotterdammert1965 | 07-05-21 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Arm omhooggevallen NPO beleerbestuur. Omringd door de taalfout minnende, digitale diepgang van een vloeitje onder de 30min mensen heeft kwaliteit best wat te stellen om aandachtvragend vermaak te presenteren zonder die 30% reclametijd.
Ik zou NPO best wel missen en ben voorstander van 2 netten ipv 3.

Pieterman | 07-05-21 | 10:09

Gooi eerst al die kookprogramma’s van de buis. Daar kijkt ook geen jongere naar.
En waarom ben ik eigenlijk lid van een omroepvereniging als die toch niet mag uitzenden wat de leden willen. Misschien kan Rutte er iets aan doen. Net als Balkenende toen Lingo ook niet meer mocht.

Kattie | 07-05-21 | 10:07 | 1

Kook programma’s bij de NPO?

mr.money | 07-05-21 | 16:08

Televisie? Bestaat dat nog? Alleen dat woord al! Ik herinner me dat het manier is om je te laten betalen om naar reclame en links utopia te kijken.

Axelvon | 07-05-21 | 10:07 | 1

Wat goed van jou! Anyway...

mr.money | 07-05-21 | 16:09

Weer een opportunity voor De Mol om een door de NPO afgedankt concept op te poetsen en er zijn voordeel mee te doen?

nick.name | 07-05-21 | 10:05

Kent iemand ‘Rikkie en Slingertje’ nog?

Von Knarrenstein | 07-05-21 | 10:03 | 8

GBJ Hilterman, lekker overzichtelijk: good guys en bad guys.

tutti frutti

Okkie Trooi

Mik en Mak

Kaptein Zeppos

Waterstanden bij Lobit

2CVOcean | 07-05-21 | 11:19

Wel Thierry de Slingeraar.

Toverkol | 07-05-21 | 16:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Andere tijden verdwijnt dan misschien, we krijgen er gelukkig wel andere educatieve programma's voor terug, zoals Roofkunst met Erik Deugstra. Er is een boel wat we nog moeten leren.

VanBukkem | 07-05-21 | 09:57 | 1

Iets leren van TV, ik ben al blij als de meute niet totaal afstompt.

bijna_raak | 07-05-21 | 14:29

In de auto is live radio nu juist wel weer welkom.
Dat werkt blijkbaar anders.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:57

Het wordt nu echt tijd dat Martin Bosma eindelijk minister van omroepzaken wordt.

Opajoop | 07-05-21 | 09:49

Pulp... Meer woorden wil ik er niet meer aan vuil maken.

B.Chamel | 07-05-21 | 09:48 | 2

Gaat dat over uw hersenen of over die honderden radio- en tv-programma's die u niet kent.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:54

Ik vermoedt dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Pulp is wat je ervoor terugkrijgt bij het verdwijnen van kwalitatief goeie programma's waar naast gekeken wordt.
Enige tv die er nog toe deed was npo 1, 2 en 3 de rest was al pulp (imo).

B.Chamel | 07-05-21 | 10:28

Het tegengaan van opvoeren van geschiedenis, van besef van vroeger tov het nu…
Mmmm waar doet dat aan denken?
Regimes.

Braco.me | 07-05-21 | 09:48 | 1

Nee. Het helpt hufteridioterie à la FvD beperken.

Pieterman | 07-05-21 | 10:11

Ja ik begrijp de mensen van de npo wel, de serie moet realistischer worden. Ook de naam wordt verandert, in " slechtere tijden". Dat treft het wel zo'n beetje.

jan huppeldepup | 07-05-21 | 09:43

Er is een woord voor datgene waarmee de npo te maken heeft: 'generatiekloof'. Ik verwacht dat over tien jaar de tv zoals wij die nu kennen niet meer bestaat. Ik kijk nu al televisieprogramma's uit 5-6 verschillende landen, onder demand. Behalve het nieuws is er weinig aanleiding om real time linea tv te kijken. Er zijn betere alternatieven om kennis of vermaak binnen te halen.

Red shirt | 07-05-21 | 09:42

Door verkeerde keuzes gaat de NPO gaat Radio 3 achterna. Mooi !

Borghesia | 07-05-21 | 09:42

NPO is toch een afkorting voor Nederlandse Pigmentverwende Omroep?

Need I say more (voor de goede verstaander: moet ik nog meer zeggen)?

jacob.van.campen | 07-05-21 | 09:40

Genoeg (Lokale) tijdschriften die zich met de lokale/regionale geschiedenis bezighouden.

Hadena | 07-05-21 | 09:38

Ach, ze zijn daar in Hilversum al jaren de weg kwijt. Al jaren proberen ze daar Argos van de radio te halen. Argos is een van de weinige programma's dat doet wat het moet doen. Graven en roeren in poep. De enige die eens ging kijken of de Iraanse geheime dienst hier niet een hele dikke vinger in de pap had, Srebrenica uitvogelen of eens afvragen waar al die minderjarige asielzoekers toch gebleven zijn. Het enige programma waar ik zaterdagmiddag voor ga zitten, want altijd wel interessant. En dan heb ik het nog helemaal niet eens over de totale afbraak van nachtradio of ochtendradio. Een en al politiek correct gereutel in het kwadraat. Zo'n mevrouw Plag zou je toch het liefst terug naar Radio Rijnmond begeleiden. Wat een armoe.

LV-225 | 07-05-21 | 09:37 | 3

Kijk- en luistercijfers zijn heilig.

Terwijl, om maar iets geks te noemen, als er een balletvoorstelling op tv is, scoren ze 99%. Want bijna iedereen die ballet leuk vindt kijkt dan.
Toch is dat eigenlijk nooit te zien, misschien een keer per 2 jaar.

Maar gaan er wel elke dag enorme bedragen en zendtijd naar sport, het hele jaar door. Met alle voor- en nabeschouwingen en dure presentatoren erbij.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:52

Dat hele Andere Tijden is - afgezien van de verplichte diversiteitsmedewerker - een bijzonder gekleurd programma.

Een revisionistische, linkse visie op de geschiedenis van dit land. Een bijna religieus programma, doorwrocht met erfzonde. Maar dan zonder verlossing.

Van mij mage het van de buis. Sterker nog: breng de hele NPO tot een echte, onvervalste regeringspropaganda-zender. Dan is het maar duidelijk.

Glasgow Argus | 07-05-21 | 09:36 | 1

Klopt inderdaad dat AT flink gekleurd gebracht wordt, maar wel vaak interessante onderwerpen die anders niet aan bod komen. Als je door die linkse sluier heen weet te kijken (omdat je zelf de geschiedenis kent) is het goed te pruimen.

Lefty-Messup | 07-05-21 | 09:50

Een andere reaguurder wees me op een youtuber, die historisch beeldmateriaal online plaatst. Daar zit geen meneer of mevrouw tussen om te duiden wat ik zou moeten zien of er van moet denken; gewoon feitelijk beeldmateriaal.
Dit zou veel meer online moeten worden geplaatst, zodat het in elk geval beschikbaar blijft.
Een alternatief kanaal is een meneer die als een soort nat geo beelden over militaire aangelegenheden aan elkaar zet met uitleg er bij. Soms wat ver gezocht en (uiteraard) erg Amerika-gecentreerd...
Een punt wat wel gevaarlijk wordt, is dat ál die online content bij bijvoorbeeld een youtube wordt geplaatst, die op haar beurt kan beslissen of iets wel of niet op het internet blijft staan...
Nederlandse youtber:https://www.youtube.com/user/Rick88888888
Amerikaanse natgeo alternatief met zwart randje: www.youtube.com/channel/UCl3SuH2Ue044...

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 09:36 | 1

Inderdaad, heb al vele mooie films van hem gezien, o.a. over Rotterdam in vroeger tijden. Schitterend beeldmateriaal!

L.E. Raar | 07-05-21 | 11:12

Vroegah had de NPO de toffe Aussie jongerenserie "Heartbreak High" aangekocht.
En wat hebben ze nu?
"Spangas" of "Bangas" en dat soort meuk.
-Dunya en Desi was ook wel te pruimen (die moeder van Desi!)
-En je had nog een serie over Utrechtse jongeren, dat was ook nog wel te doen.
Ben de titel even kwijt.

chicago river | 07-05-21 | 09:34 | 2

Serie over Utrechtse jongeren.... dat is toch Opsporing Verzocht??

Simon_Ketellapper | 07-05-21 | 09:45

@Simon
Hahahaha, scherp ouwe.

Von Knarrenstein | 07-05-21 | 10:02

Ik keek altijd naar "Tijd voor teenagers" op de radio.

I.Q. NUL | 07-05-21 | 09:32 | 4

De Bonte Dinsdagavondtrein.

Mr_Natural | 07-05-21 | 09:43

Er is wat mis met het onderwijs in dit land: Ik 'keek' .....'radio'

dathoujetoch | 07-05-21 | 09:47

Was dat voor, tijdens of ná Swiebertje?

bisbisbis | 07-05-21 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Weer een verdere verarming van Nederland.

inderdaad geen stijl | 07-05-21 | 09:31

#Plotseling van realisatie schrikt#
#Zelf ook ooit tot de ouderen horen gaat#

Dus hoe ziet het medialandschap er over 30 jaar uit?

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:29 | 1

Als de trend doorgaat? Drie Nederlandse zenders, waar miljoenen naar toe gaan, waar programma's gemaakt worden die vervolgens door 1,5% van de bevolking gekeken wordt. En dan alleen maar voor het ochtendjournaal.
Programma's waar een schijnwereld in wordt tentoongesteld, die enkel in een klein gedeelte van Hilversum in een gated community reëel is.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 09:38

De bedoeling is natuurlijk dat die jongerenprogramma's jongeren naar de NPO trekken en dat die jongeren vervolgens blijven zitten voor het staatsjournaal. Want dat jongeren voor hun dagelijkse portie nieuws en actualiteiten uitwijken naar onafhankelijke, ongecontroleerde nieuwsmedia, hee, moeten we niet willen natuurlijk.
Die jongerenprogramma's zijn de lokkertjes. Waar het om gaat is natuurlijk het monopoloy op de nieuwsvoorziening.
Dat monopoly op de nieuwsvoorziening was ook de reden dat onze overheid decennia lang dwars heeft gelegen wat betreft het toestaan van commerciële tv.

VanBukkem | 07-05-21 | 09:27

De enige manier om van de contributieplicht aan de NPO te ontkomen is emigreren.
En dan is het ook meteen over met de "liefde", een IP buiten Nederland zorgt meteen voor een ban; de arrogantie dat mensen in het buitenland interesse in de NPO hebben, buiten "Andere tijden" dat is (was...)

Sneerpoets | 07-05-21 | 09:26 | 3

Iets met rechten. Heel flauw. Zoveel mensen zullen dat niet zijn die Nederlandstalige tv kijken.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:31

Een IP buiten de EU, bedoelt U. Men neme een VPN en zette de gebruikte server op een land in de EU. En voila, ook in Dubai, Nepal of Paraguay kunt U van het NOS journaal genieten.

Glasgow Argus | 07-05-21 | 09:31

@kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:31: dat zijn er best heel veel. Mensen die in Nederland belasting betalen dus ook het verkapte luister en kijkgeld. Dat van die rechten is gelul. Nieuwsuur etc zijn Nederlandse programma's waar geen rechten op zitten. Bij een bioscoop film kan ik me nog iets voorstellen. Maar voor al die Nederlandse meuk hebben wij de rechten allang betaald.

I.Q. NUL | 07-05-21 | 09:47

Ik kan me de tijd nog herinneren dat er wel eens een film van Bergman, Buñuel, Fellini of Woody Allen op de Nederlandse televisie te zien was. Zo oud ben ik al.
Andere Tijden is een van de zeer weinige goede programma's die nog over zijn (waren).

J.P.Drapeau | 07-05-21 | 09:26 | 3

Ik heb Turks Fruit nog op de Nationale TV gezien, ongecensureerd (op zolder op een zwart/wit bolvormig draagbaar TV-tje)

Sneerpoets | 07-05-21 | 09:31

Nu zenden ze films van Sunny Bergman uit. Geen verbetering.

oldandwise | 07-05-21 | 09:36

Luis Bunuel!
Heel goed.
"Un chien Andalou".

chicago river | 07-05-21 | 09:37

Vroeger mag niet leuk zijn. 100 jaar geleden woonden er nauwelijks kleurtjes in dit land en dat was fout.
Dat voel je toch.
Nee??
Oh, nou, dan ben jij een gevoelloos mens.

Schadenfreude | 07-05-21 | 09:25 | 1

Guilty as charged. Dan maar gevoelloos, racistisch en bla bla blaaaa

mr.money | 07-05-21 | 16:14

Nederland is wokewasteland geworden.

2CVOcean | 07-05-21 | 09:24

Jullie zijn verworden tot die zure, oude mannetjes in de straat. Zuchtend dat alles naar de klote is en vroeger alles beter. En daarna staken ze je voetbal lek en stak jij hun voordeur in de fik. Nostalgie.

beldewouten | 07-05-21 | 09:24 | 3

Precies. Dat kon allemaal. Moet je tegenwoordig eens de voordeur van je feministische buurvrouw in brand steken. Het hele land komt tot stilstand. Er wordt een minuut stilte gehouden, alle praatshows zijn gevuld met wijven die niets te zeggen hebben. Vlaggen gaan halfstok. En alle kereltjes opgevoed door alleenstaande moeders staan te juichen....

Zwezerik | 07-05-21 | 09:30

"vroeger alles beter"
Niet alles. Maar sommige dingen gaan blijkbaar wel verloren, alleen hebben we dat niet door, tenzij je wat langer meegaat, dan zie je het verschil.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:33

@Zwezerik | 07-05-21 | 09:30: leert de jeugd eigenlijk nog wel hoe een fatsoenlijke molotovcocktail te maken?

beldewouten | 07-05-21 | 09:44

Andere Tijden is ook een deug programma. Ze kondigden hun jaren 70 special als volgt aan: "De jaren 70 waren vrolijk, optimistisch, hoopvol en links. Maar ook verbeten, inktzwart, pessimistisch en rechts" (bron: Andere Tijden). En dit programma moet ik gaan missen?

Axolotl | 07-05-21 | 09:23 | 2

Het feit dat Joop dit een fantastisch programma vindt, zegt al genoeg.

gestoptmetroken | 07-05-21 | 09:30

Kom op zeg, je hebt wel een identiteitsprobleempje als je je dat soort dingen aantrekt.

Misschien was het toen ook wel zo.
Als je de ouderen mag geloven was rechts vooral star, stug en behoudzuchtig en links wilde meer vrijheid. Kijk maar hoe ze nu ons uitlachen over de seksuele moraal. De poster van de PSP met die nakende juffrouw die voor het raam werd geplakt en in de bushokjes. Moet je nu eens proberen.

Maar de jaren 70. .. dat is 50 jaar geleden.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:38

Tv kijken… dat waren nog ‘s andere tijden.
Tv is nog uit de tijd dat er nog bankfilialen waren en telefooncellen.
En waarom zou je naar die sympathieke Hans Goedkoop kijken als je ook het interessante leven van Barbie en Dreetje kunt kijken.
Ah! De herhaling van “neuq een getatoeëerde bimbo op het strand” begint.
Pfff, andere tijden….

Ruimedenker | 07-05-21 | 09:23 | 2

Telefooncellen. Jamner dat die weg zijn. Voor de mensen die graag Cobra's afsteken...

Leptob | 07-05-21 | 09:27

@Leptob | 07-05-21 | 09:27:
Je moet bij die mensen thuis natuurlijk niets kapot maken met vuurwerk, dat is niet de bedoeling.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:39

Eerlijk is eerlijk, we zijn niet helemaal tegen lineaire televisie.

Als er voetbal is of de tour of Verstappen ergens aan het rondjes rijden is dan moet het zo live mogelijk.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:21

Thuis heb ik nog een ansichtkaart.......

2CVOcean | 07-05-21 | 09:21 | 2

Zonnetje 30*, het eten is lekker en de mensen zijn aardig?

Ruimedenker | 07-05-21 | 09:24

Im westen nichts neues

2CVOcean | 07-05-21 | 09:37

Andere Tijden had soms interessante onderwerpen. Wel interessanter dan vinoloog des vaderlands Ab O. bij de ochtend TV.

van Oeffelen | 07-05-21 | 09:20

Ik snap de deugers van NPO66 niet wat betreft deze beslissing. Je hebt het totaalplaatje toch in handen, waarom daar iets aan veranderen?

-Andere Tijden. Een programma over hoe het was. Check.
-Opsporing Verzocht. Een programma over hoe het nu is. De huidige, door EU en Links veroorzaakte, kernramp in dit land. Check.
-En de 'jongeren' die je blijkbaar mist? Die zitten in Opsporing Verzocht.

Niets meer aan doen. De cirkel is rond.

Realism Is All | 07-05-21 | 09:20

Wat @Patje zegt: De Keuringsdienst (met die lief-leuke Marijn!) is ook heel, heel erg sterk altijd.
M.n. die over ingeblikte mandarijnpartjes, en die over kweekvis (die over tilapia, maar VOORAL die over de "zalmforel".
Niet alleen interessant vaak, maar vaak ook hilarisch.
Droge humor gasten (en dus de liefleuke Marijn)

chicago river | 07-05-21 | 09:18 | 1

Ja, ze weet wel te charmeren met dat snuitje. Maar of dat een pré is?

wijsvinger | 07-05-21 | 09:24

Kijk, dat Opsporing Verzocht verdwijnt begrijp ik wel : niet divers genoeg, maar Andere Tijden... Altijd leuk en leerzaam.
Vooral de presentatie door Hans Goedkoop was fijn. Licht ironisch en losjes.

oldandwise | 07-05-21 | 09:18 | 1

opsporing Verzocht is net zo iets als GTST. Telkens weer een lichtgetintier als dader en witmans als slachtoffer. Na 1106 keer weten we het nu wel.

Toverkol | 07-05-21 | 17:03

Als jongeren vooral Netflix, Amazon prime of Disney willen zien, kortom, (af en toe hersendood) vermaakt willen worden, dan kun je daar als NPO niet zoveel qua entertainment tegenoverstellen. En dat is je rol ook niet.

Voor die paar jongeren die wel verder kijken dan hun neus lang is kun je wel iets doen, maar verwacht niet hele hoge kijkcijfers.
Wel on demand. Als je toch in de bus of de trein zit...

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:16

The times, they are a changing.

Mr_Natural | 07-05-21 | 09:15

Vroeger toen bij pa en ma de tv-gids nog wekelijks op de mat viel, lazen we die van A tor Z door en zetten we allemaal cirkeltjes om de programma's die we wilden zien. De cirkels van pa telden altijd dubbel, dus helaas dan. Toen er een videorecorder bij kwam, was die vorm van ongelijkheid enigszins opgelost.

Leptob | 07-05-21 | 09:12 | 3

Voor de prijs van een videorecorder kon je drie tv's kopen. Was dat niet gemakkelijker?

Jos Tiebent | 07-05-21 | 09:20

Je bracht een mooie herinnering bij mij naar boven. Oprecht dank daarvoor.

inderdaad geen stijl | 07-05-21 | 09:29

De goeie ouwe tijd. Toen kon je er ook nog gewoon voor kiezen om geen kijk- en luistergeld te betalen. Tegenwoordig betaal je automatisch, zelfs al heb je geen tv.

VanBukkem | 07-05-21 | 09:31

Zo vind ik “We zijn er bijna” waarbij oudjes gezamenlijk met de caravan op pad gaan e e n van de beste komische programma’s op npo.

zeefert | 07-05-21 | 09:12 | 4

Heerlijk idd

deNettobetaler | 07-05-21 | 09:20

@2voor12 | 07-05-21 | 09:17: de VUT was een opzet vanuit de overheid. Mensen werden gestimuleerd om eerder te stoppen met werken, zogezegd "ten bate" van de jongere generatie. Wat is het probleem?

intrigant | 07-05-21 | 09:30

@2voor12 | 07-05-21 | 09:17: Maar jij! Jij heb het pas echt slecht. Toch? Veel slechter dan je Opa en Oma bijv. Of hebben we te maken met een generatie die door en door verwend is?

Zwezerik | 07-05-21 | 09:33
▼ 1 antwoord verborgen

"En de ouwe lullen
Worden alsmaar jonger
Je ziet ze al van zestien
Willen 's avonds onder

En moet je ze zien lopen
In een blazer en een strop
Oude lullen, dikke jonge lullen
Donder op"

Uit die tijd komt het woord yuppie.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:26

1 zender voor tv, radio en internet voor staatsdoeleinden en enige verheffende educatie en amusement. Alle andere subsidies stoppen. Dag!

balustrade | 07-05-21 | 09:09 | 2

Ik zeg betaal TV.
Iedereen mag zijn programma`s daar opzetten en de kijker betaald voor dat programma.
Veel bekeken programma`s betalen zich terug, waar niemand naar kijkt, verdwijnt vanzelf.

Mr.Crowley | 07-05-21 | 09:16

@Mr.Crowley | 07-05-21 | 09:16: Waarom is het kijk- en luistergeld 'verdwenen'?
Wellicht zodat de mensuh geen weet hebben wat zij elk jaar moeten neertellen voor een kleine groep 'entertainers en programmamakers' waar ze vervolgens geen gebruik van maken.
Pure diefstal eigenlijk. Ik zou graag betalen voor wat ik afneem en/of gebruik, en zelf bepalen in wat voor goede doelen ik geld wil stoppen. Maar toch zeker NIET in de nieuwe meuk waar ik nu over lees, zoals drie verwende knapen in Zweden, of onbekende mensen die (op onze kosten) chocolade gaan zitten eten.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 09:21

Toch ook veel reacties van niet-ouderen die het jammer vinden dat "Andere tijden" gaat verdwijnen.

meneer Q | 07-05-21 | 09:08

Zeg mn lidmaatschap op, andere tijden , rail away,; tussen k&k wel de betere programma's.

dhrat | 07-05-21 | 09:07

De NPO die dit soort programma's schrapt om te verjongen is net zoiets als een marktkoopman die niet meer aan vrouwen verkoopt omdat hij zijn publiek wil vermannen.

Een beetje normaal bedrijf werft dan gewoon die missende doelgroep bij, in plaats van de andere te schrappen.

Knufter | 07-05-21 | 09:07 | 4

@ikdenkwat | 07-05-21 | 09:08: Ze willen meer leeuwen werven voor hun vegetarische menu.

En meer fietsers voor het kijken naar hun automobielprogramma.

Knufter | 07-05-21 | 09:12

Of een Uni kantine die alleen maar vega verkoopt...

Toverkol | 07-05-21 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

't programma zal wel teveel inzicht geven in het oude normaal, die herinnering moet natuurlijk zo snel mogelijk uitgewist worden.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 09:05 | 3

Dat doorkruiste mijn gedachte ook.

Mr.Crowley | 07-05-21 | 09:09

De spijker op z'n kop.

meneer Q | 07-05-21 | 09:10

Zal ongetwijfeld een rol spelen.

Meister Jäger | 07-05-21 | 09:34

Als je het zo belangrijk vindt, moet je er misschien eens naar kijken. Dat doet geen hond meer, ook oude lullen niet.

beldewouten | 07-05-21 | 09:05

Ik kijk al jaren niet meer naar die kakkerige snuivende sukkeltjes van de NPO. Allemaal useful idiots. De mannen zijn allemaal Rick Niemannetjes, soyboys en white knights. Bang voor vrouwen. Misschien moeten die stomme wijven bij de NPO eens een keertje goed opletten en doorkrijgen dat zonder mannen alle vrouwen dood gaan. Maar ik denk dat ze te stom zijn om dat te beseffen...

Zwezerik | 07-05-21 | 09:02 | 2

Je hebt altijd nog de spermabank. Er zijn altijd wel rukkers die daarvoor te vinden zijn. De spermabank, da's geen gelul en toch een eitje.(Het heet hier Holland, Robert Long)

Barend Braakbal | 07-05-21 | 09:14

@Barend Braakbal | 07-05-21 | 09:14: Soyboy.

Zwezerik | 07-05-21 | 09:16

Kijk enkel nog via het kastje voetbalwedstrijden die er toe doen, Koreaanse NPO indoctrinatieprogramma's so wie so NJET!

william7055 | 07-05-21 | 09:01

"De Verrekijker ", waar is dat eigenlijk gebleven?

oldandwise | 07-05-21 | 09:00 | 8

Paradijsvogels

Jos Tiebent | 07-05-21 | 09:14

@Jos Tiebent | 07-05-21 | 09:14: of Showroom. Daar hebben we nu Boer zoekt Vrouw voor teruggekregen: intens wanhopige zielenpieten die elkaar opzoeken. Je reinste afzeik-TV.

Toverkol | 07-05-21 | 17:07
▼ 5 antwoorden verborgen

als kind keek ik ook altijd naar 'van gewest tot gewest' en naar 'IKON' en 'Teleac', niet omdat ik dat leuk vond, of omdat het voor mijn 'doelgroep' was. Nee gewoon omdat mijn ouders me goed wilden opvoeden, brede interesse kweken, veel wilden leren, Algemene ontwikkeling heette dat toen.

small_town_dude | 07-05-21 | 08:58 | 2

Tegenwoordig is "rappen" Algemene Ontwikkeling.

meneer Q | 07-05-21 | 09:14

@meneer Q | 07-05-21 | 09:14: En genderstudies een 'opleiding'. (Na een uur of drie weet je het als het goed is wel; er zijn twee 'genders'.)

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 09:24

Geen kabelabo meer hier. Net nog even gecheckt: op school praat niemand over TV-programma’s. De jeugd kijkt niet naar NPO.
Wel Netflix youtube etc. NPO kan het gewoon niet. Schaf de inhoudelijke programma’s af en je krijgt nog meer plat vermaak van omhoog gevallen overbetaalde mensen in Hilversum.
Niet om aan te zien. NPO: 1 zender met inhoud, de rest opheffen. Propaganda kan ook op 1 kanaal. Sterfhuis

Nichtsneues | 07-05-21 | 08:53

De vraag is of het de taak is van de NPO om de samenleving te willen vormen naar bepaalde politieke idealen.
De keerzijde van de medaille is dat de publieke omroep natuurlijk voor elke Nederlander iets zou moeten betekenen. Maar dat is toch al geregeld via het omroepbestel? Een redelijk democratische en open bestel dat voor iedereen gelijke kansen biedt. Kort door de bocht completdenkers of een alhier wonende Ghanees die zijn ideeën over oeroude Nederlandse culturele gebruiken met overheidssubsidie kan rondbazuinen. Het mag en kan allemaal.

Laat NPO zich maar eens concentreren op objectieve nieuwsgaring.

De verwarde man | 07-05-21 | 08:49 | 4

@kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 09:04: Dat is helemaal niet jammer want de NPO zit helemaal niet op een dialoog te wachten. Ze nodigen Wilders uit zoals de bij de oude Romeinen een gladiator in de arena bij de leeuwen 'uitnodigden'.

Knufter | 07-05-21 | 09:09

Objectieve nieuwsgaring gaan ze echt niet doen. Liever positieve uitzonderingen presenteren als norm. Dat past beter binnen hun ideologische kader. De npo is verworden tot een instelling die de marxistische didactiek heeft omarmd.

wijsvinger | 07-05-21 | 09:10
▼ 1 antwoord verborgen

Toch wel jammer, relaxte geschiedenis tv, vond het juist 1 van de betere programma's. Raar dat het weg moet omdat geschiedenis in kijkcijfers niet scoort.

Jan, Leiden | 07-05-21 | 08:48 | 2

en hele generatie mensen die niets meer weten dan wat er in hun eigen bubbel gebeurt en wat hun influencer zegt.

small_town_dude | 07-05-21 | 08:52

Alles om het volk dom en onwetend te houden, keurig aangepast aan het niveau en de oppervlakkige interesses van het geïmporteerde volk. Iedereen even dom, dat is pas progressief en, vooral, rechtvaardig volgens het schuim dat blijkbaar de inhoud van het voorgeschotelde kan bepalen. Wegwezen met die cultuursuïcidalen.

wijsvinger | 07-05-21 | 08:48

Ach, oude filmpjes achter elkaar plakken, niet langer dan tien minuti achter elkaar en dan kwam die zelfgenoegzame Hans G ,met zijn irritante Kaaggebaartjes avant la lettre en quasi-ironisch commentaar mij zeggen wat ik ervan moest denken, of de laatste jaren een paar van die giebelende multiculti jongehitjes die mij iets gaan vertellen over vroeguh. Dankuwel, ik kan zelf op Youtube zoeken. Next.

dathoujetoch | 07-05-21 | 08:47 | 2

dat is juist het gevaar. De meeste mensen gaan niet zomaar op zoek naar een docu over de gouden eeuw. Met zulke programma's op tv kom je er dan wel mee in aanraking, algemene ontwikkeling in plaats van alleen je eigen bubbel.

small_town_dude | 07-05-21 | 08:51

@small_town_dude | 07-05-21 | 08:51:
Je ziet het aan de jongeren die het onafhankelijke nieuws niet zelf opzoeken en bijhouden maar alleen het geblaat van bijvoorbeeld een Greta Thunberg voor waarheid aannemen.
Er is nu een grote groep jongeren die serieus geloven dat de aarde binnen 20 jaar compleet dood is.
Dat moet dan straks dit land gaan besturen.

2voor12 | 07-05-21 | 09:29

NPO66 wordt betaald uit de belastingpot en het is ook zo'n instituut dat compleet vd wereld en zelfs racistisch en discriminerend is in hun selectiebeleid. 2 tieten en een kleurtje en je kostje is gekocht (hoi Jovanka, hoi Talitha).

Uiteraard wordt ook niemand van die deugbobo's daar aan het roer er ooit echt op afgerekend.
Zie daar de ultieme giftige cocktail waardoor dit soort besluiten tot stand komt.

Over een aantal jaren is het uiteraard opeens duidelijk dat jongeren sowieso al niet veel meer NPO66 keken en zullen de 'met de kennis van nu' en 'achteraf bekeken hadden we...' niet van de lucht zijn.

Dit land in een notendop...

Realism Is All | 07-05-21 | 08:47

Stelletje mafkezen daar bij de NPO.
Andere tijden is/was een prima program.
En waarom Holland Sport destijds is gestopt... ook al zo goed.
Maar wie weet wilden De Jong en Van Nieuwkerk niet langer.
Maar ik was trouwe kijker.
Toen we nog een tv hadden, that is.

chicago river | 07-05-21 | 08:46 | 1

"Holland Sport" ... teveel "Holland" dat moeten we niet willen met z'n allen.

meneer Q | 07-05-21 | 09:20

Meer Engelse detectives, en dan niet de herhalingen van tien jaar terug.
Wij kijken hier naar BBC Entertainment en BBC1. Af en toe Opsporing verzocht “het Marokkanenuurtje” en Opgelicht.
Af en toe het COVID programma OP1.

J.Cash | 07-05-21 | 08:46 | 5

@chicago river | 07-05-21 | 08:50:
Ja inderdaad. De Zweedse detectives zijn vaak ook goed. De Zweedse Wallander vind ik zelfs beter dan de Engelse.

J.Cash | 07-05-21 | 08:54

@chicago river | 07-05-21 | 08:50: alle seizoenen op netflix gezien.

Nichtsneues | 07-05-21 | 08:55

@small_town_dude | 07-05-21 | 08:54: Flikken Maastricht, ik heb het één keer gezien. Dacht dat het de afscheidsmusical van een willekeurige groep 8 was.

wijsvinger | 07-05-21 | 09:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Jongeren kijken geen traditionele TV, die kijken Netflix, Amazon prime of Disney.
Dus moeten er bij de staatsomroep TV programma's verdwijnen waar wel mensen naar kijken om plaats te maken voor programma's voor jongeren die er toch niet naar gaan kijken.
Dat ze op een van te voren bepaald tijdstip de TV aan moeten zetten om een programma te bekijken dat voor hun bestemd is.

Osdorpertje | 07-05-21 | 08:45 | 1

Want wat ze voor jongeren maken wordt ook niet echt naar gekeken inderdaad, die kijken inderdaad naar Netflix etc... onnodig weghalen van goede programma's dan inderdaad.

Jan, Leiden | 07-05-21 | 08:52

Bij de NPO lijken ze te vergeten dat jongeren überhaupt nauwelijks meer lineair televisie kijken. In ieder geval die bloedjes van mij niet. Die zoeken het zelf wel uit en streamen iets van Youtube of Netflix. Nickelodeon is de enige zender die zelf nog aanzetten. Naar de NPO kijken voor kinder/jeugd tv is zo 1987. Je gaat pas NPO kijken als je geïnteresseerd raakt in nieuws of je er belang bij hebt. Dan wil je juist kijken naar een programma als Radar om je beschermen tegen leen- en telecomboeren of naar Andere Tijden om te ontdekken waarom het allemaal zo kudt is in dit land.

LJBrinkhorst | 07-05-21 | 08:44 | 8

@Schulzie | 07-05-21 | 08:56:
De allochtonen zitten massaal aan de schotel. Daar hoeven ze het dus niet voor te doen. De kinderen lopen tot elf uur op straat dus die zien het ook niet.

J.Cash | 07-05-21 | 09:00

@Schulzie | 07-05-21 | 08:56:
Wij, van de diversiteits-controle-commissie, kijken of iedere reclame de juiste hoeveelheden kleuren bevatten.

meneer Q | 07-05-21 | 09:29
▼ 5 antwoorden verborgen

De woke revolution eet haar eigen kinderen op...

DeterioraSequor | 07-05-21 | 08:44 | 2

Iedere revolutie eigenlijk

Nichtsneues | 07-05-21 | 08:56

Is dat zo? Kans is natuurlijk aanwezig dat omroep Zwart geschiedenisprogramma's gaat presenteren. En dat NPO nog woker dan woke gaat worden...
Jeugd kijkt sowieso niet naar NPO. Dus die worden niet bereikt. Dingen veranderen nu eenmaal.

Bataafje | 07-05-21 | 10:05

Tussen Kunst en Kitch met Nelleke van der Krogt vond ik ook altijd leuk om te kijken. De keuringsdienst van waarde was ook best vermakelijk.

Patje | 07-05-21 | 08:43

opgegeten door haar eigen evolutie...

Acidstain | 07-05-21 | 08:43

Waarom zouden ze eigenlijk nog kijkers nodig hebben bij de NPO?
Ze zijn er helemaal alleen voor zichzelf.

Mr.Crowley | 07-05-21 | 08:42

Samen met het Uur van de wolf, het enige programma dat ik kijk van de NPO .....
Er moet blijkbaar een programma voor de jeugd voor in de plaats komen..... tsss .... die kijken al helemaal geen televisie meer.

TinusVlugOpDeKut | 07-05-21 | 08:40

Een vriend van mij heeft een hele goede TV gekocht maar hij zegt dat het beeld zo scherp is dat het televisiekijken heel anders is geworden. Hij heeft niet meer die oude kijkbelevenis die die oude lul zijn heel leven gewend was. Is dat herkenbaar?

Patje | 07-05-21 | 08:40 | 4

Patje, zeg hem een vette leesbril op te zetten bij het kijken. Misschien dat dat helpt.

J.Cash | 07-05-21 | 08:48

Is daar niet een app voor te downloaden, zodat je tv-beeld weer 4:3 wordt met een beetje ruis?

FrankVeer | 07-05-21 | 09:13

Ze kunnen die TV's steeds scherper en platter en groter maken, de totale troep voor laagbegaafden die eruit komt blijft het zelfde

Axelvon | 07-05-21 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Lol @ kabinet Dorhout III

penis-aqua-rosA | 07-05-21 | 08:39

Tsja. Voor dit programma kun je natuurlijk niet een paar weken all-inclusive tussen een paar inboorlingen op Vanuatu gaan zitten op kosten van de belastingbetaler. Dus draait de NPO het de nek om. Logisch.

Enter Yeti | 07-05-21 | 08:39 | 1

Voetbal en Tour de France kost ook geld.
Dat kan ook niet elke burger boeien.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 08:51

Het is niet de bedoeling dat er een beeld wordt getoond van een eens zo zorgeloos en idyllisch Nederland waar heel toevallig ook geen allochtoon te bekennen was.

K. Westergaard | 07-05-21 | 08:38 | 1

Als dat er achter zit zijn we inderdaad verdoemd.

J.Cash | 07-05-21 | 08:56

Ik kijk wel af en toe Andere Tijden. Mij viel onlangs op dat de presentator was ingeruild voor een bruine presentatrice.

Leptob | 07-05-21 | 08:37 | 1

Als de verhouding blank-gekleurd op tv een afspiegeling zou zijn van de bevolking dat was de helft al import geweest. Totale scheefgroei waar blanken meer en meer van het scherm geweerd worden.

2voor12 | 07-05-21 | 08:41
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 07-05-21 | 08:37

Dat schept (prime time) ruimte voor de collega's van Omroep Zwart. Want hoe dan ook, u dient gehersenspoeld te worden.

Phantomas | 07-05-21 | 08:36 | 3

Dat lukt alleen als de burgers NPO kijken.
Het lijkt er op dat ze overbodig beginnen te worden en de staat betaald toch wel
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor omroep zwart.

Mr.Crowley | 07-05-21 | 08:45

Omroep Zwart is de her-introductie van verzuiling.
Een zuil is een ouderwets woord voor een bubble.

Maar ze kunnen (kuch - durven) er niet omheen. Want Omroep Zwart weigeren is fout in de oorlog.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 08:54

Kijk geen NPO, kan me niet herinneren wanneer voor het laatst heb ingeschakeld. Verkiezingsdebat laatste avond misschien. Daarvoor... misschien voetbal ergens?

Hun propaganda volg ik tegenwoordig op hun app. Daarvoor hoef ik niet naar een van Nieuwmoskee of Flauw of Paul de Geeuw of Peter R. te koekeloeren die daar voor tonnen zitten te propaganderen namens onze beteren.

Verder Andere Tijden... valt nog genoeg terug te vinden in geschiedenisboeken en zelfs op jijbuis. Zal allemaal gecensureerd worden tzt, dat dan weer wel. Maar van mij hoeft het niet van een overgesubsidieerde bejaardenomroep uitgezonden te worden omdat er ergens een opoe niet weet hoe een tablet werkt om jijbuis te openen.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-21 | 08:35 | 1

Andere Tijden is veel makkelijker dan een geschiedenisboek.
Koffie en een rol koekjes en je bent weer wat wijzer.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 08:40

Martin Bosma pleit al jaren voor het opheffen van de NPO..

Tevergeefs, tot nu toe.

Wijze uit het Oosten | 07-05-21 | 08:34 | 1

Wil hij het opheffen of wil hij een andere NPO. Dat is niet helemaal hetzelfde.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 08:36

Wat maakt het uit, binnen tien jaar is TV zoals we dat kennen net zoiets als een draaischijf telefoon, iets van vroeger.

zwellevertje | 07-05-21 | 08:34

De NPO zet in op kijkers die er niet zijn.

bleekkijker | 07-05-21 | 08:33 | 2

Iedereen wordt langzaam naar omroep zwart geleid.

Patje | 07-05-21 | 08:35

@Patje | 07-05-21 | 08:35:
Er kijkt straks helegaar niemand naar omroep Black, zelfs al zou het de enige zender zijn. Wel verdienen de "directeuren" daar goud geld (van hoofdzakelijk witte mensen - reparations!) voor grotendeels niks doen, Dominique Weensie en Kutger Castricum stilo.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-21 | 08:38

Een van de weinige programma's met meerwaarde waar ik graag naar keek bij de NPO.

me163komet | 07-05-21 | 08:32 | 5
-weggejorist-
Langejob | 07-05-21 | 08:49

Soms wel een beetje socialistisch moraliserend maar daar kon je wel doorheen kijken.

AlexanderVissers | 07-05-21 | 09:00

Ook ik keek er regelmatig naar.

gozoman | 07-05-21 | 15:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zou kunnen dat een deel van de jongeren pas als ze zelf een beetje geschiedenis maken door hun leeftijd meer geïnteresseerd raken in de recente geschiedenis van hun eigen land.
Langetermijnplanning zit nog niet zo goed in het brein op die leeftijd.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 08:31

De uitzending dat een Nederlands team speelt tegen een Afrikaans voetbalteam is echt geweldig. Aanrader om te kijken, als je nu taal zou uitslaan zoals de verslaggever van die wedstrijd dan zou je tegenwoordig geëxecuteerd worden.

Patje | 07-05-21 | 08:31

Andere tijden weg, Opsporing verzocht weg. Dus hoe het was weg en hoe het is weg.
Alleen nog maar maar hoe het multicultureel zou "moeten" zijn.
*kots*

knutsel_ | 07-05-21 | 08:30

Jonge mensen kijken geen tv. Ik ben 55 ik kijk zelfs geen TV. TV is een een richtings verkeer medium.

Fapfap | 07-05-21 | 08:30 | 5

@Bakkeleures | 07-05-21 | 08:43: het kartel is links qua moraal, en staat stijf vh lage verwachtingen racisme. Nu zie je ineens overal gekleurde mensen opduiken. Zijn we dus toch omgevolkt!

Nichtsneues | 07-05-21 | 08:58

Dat is een verkeersbord ook. Voor u geen reden om opbte kijken dus.

Jos Tiebent | 07-05-21 | 09:08

@Jos Tiebent | 07-05-21 | 09:08: Typisch een opmerking van een linksdenker. Altijd maar weer iemand woorden in de mond leggen...

Fapfap | 07-05-21 | 09:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan Powened dat programma niet overnemen?

Santtulainen | 07-05-21 | 08:29 | 4

@Xbitt | 07-05-21 | 08:38:
Krijg je alleen maar slavernij gezeik rond oude filmpjes uit Suriname

2voor12 | 07-05-21 | 09:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb er ooit één aflevering van gezien, Wim Vaal, Baraka. Oud legionair. Eerlijk is eerlijk, het was mooi gemaakt. Maar om het programma een meerwaarde te noemen. Neu.

Rollins | 07-05-21 | 08:29

Weer een extra reden om nevernooit meer NPO te kijken dus

Tobi | 07-05-21 | 08:29 | 2

Ik vind het knap dat GS erover kan schrijven want ik kan me haast niet voorstellen dat er iemand van de redactie naar de NPO kijkt. Dus het is óf een tip óf er heeft iemand strafcorvee gehad.

Bakkeleures | 07-05-21 | 08:40

@Bakkeleures | 07-05-21 | 08:40: Mijn gok is dat ze bij gs redactie nauwlettend andere media in de gaten houden wanner die weer iets doms spuien, gebeurd best vaak dat ze een krant op programma op artikelen of uitspraken betrappen die in no time weer verwijderd worden.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 09:08
-weggejorist-
Langejob | 07-05-21 | 08:27 | 2

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl