Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GELEKTE FOTO'S KINDEREN IN KOOIEN JOE BIDEN SENIEL EN BLOED AAN HANDEN

Social

Nu denkt u natuurlijk hey het lijken net afhaal-burrito's maar dat is dus helemaal niet grappig als het om Zuid-Amerikanen gaat ja rotjoch. Nu wisten we natuurlijk al dat kinderenkooien onder Biden ineens "migrant facilities for children" heetten, maar nu gaan we er dus echt iets van zeggen. De bovenstaande Axios-scoop dus. "As of Saturday, there were 10,000 migrants in CBP custody overall. Nearly half were unaccompanied minors — thousands of whom had been waiting for more than 3 days in border patrol facilities." En daar zijn die faciliteiten dus niet op gebouwd. "Border Patrol agents are "doing the best they can under the circumstances" but are "not equipped to care for kids" and "need help from the administration,"" aldus fotonemer en bezoeker Rep. Henry Cuellar. Sinds Bidens verkiezing is er een nieuwe migrantenstroom op gang gekomen omdat The Biden Brand tijdens de campagne heus wel een open armen-klimaat schiep, wat dit soort foto's tot gevolgd had. Maar goed, nu is er dus een grenscrisis, die het Witte Huis zoals onderstaand weigert een crisis te noemen. Mist iemand Donnie al?

"Number of unaccompanied migrants crossing border skyrockets"

Is zo

CNN's Tapper vangt flack

De enige zender die we vertrouwen!

Reaguursels

Inloggen

De USA versie van dobbernegers?
Wel triest natuurlijk, maar daar net zo'n probleem als bij ons de migrantiers.

Gerf | 23-03-21 | 17:19

Biden is tenminste woke, dus niet zeuren

Johan1235 | 23-03-21 | 16:23

Als je miljoenen mensen belooft dat ze zonder vergunning je land binnen mogen lopen, dan lok je natuurlijk nog veel meer miljoenen mensen. Logisch.
En het is ook logisch dat de grenspolitie daar niet op berekend is. En daarom zal zo'n oerdomme belofte onherroepelijk leiden tot schokkende foto's. Volstrekt voorspelbaar allemaal.

Kenmerkend in deze discussies is dat links de feiten verzwijgt en censureert.
En vervolgens stevig de trom gaat roeren om anderen de schuld te geven van de problemen die zij zelf hebben gecreëerd. Zonder zelf ook maar een seconde over oplossingen na te denken; want dan zouden ze naar de feiten moeten kijken.

Het is niet zo moeilijk. Als je iedere Nederlander die naar Engeland zwemt 100.000 euro aanbiedt, weet ik zeker dat vele duizenden Nederlanders die gok zullen wagen. En een percentage daarvan zal verdrinken. Dat maakt degenen die zo'n gevaarlijke belofte doen toch wel een tikkeltje medeplichtig.

Dus. De EU belooft levenslang gratis zorg, huis, uitkeringen en subsidies aan iedereen die op een lekke boot naar de EU vaart. Is het dan heel raar dat het aantal verdrinkingen sinds 2015 ("wir schaffen das") zo sterk gestegen is?
Ook mensensmokkelaars zoals Artsen zonder Grenzen die zich vermommen als "humanitaire hulp" zijn medeplichtig aan die verdrinkingen.

En aan het opleven van de slavernij in Noord Afrika. Veel Afrikanen halen de kust van de Middellandse zee niet eens. Verwoeste en verloren levens van mensen die werden misleid door mooie beloften. Van "idealisten" die vinden dat 7 miljard wereldburgers "recht" hebben om hier gratis geld op te halen. Maar los van de vraag of dat haalbaar is (nee), heel veel van hen komen hier nooit aan. Of eindigen hier in de gedwongen prostitutie, omdat er nog een forse rekening openstaat bij de mensenhandelaren.

En dat lot treft uiteraard ook kinderen. Daarom is een kinderpardon vooral gunstig voor pooiers en voor liefhebbers van lolita's. Hoe kan iemand met goede bedoelingen *kinderen* aanmoedigen om in hun eentje naar de VS of EU te reizen?
Degenen die het hardste "schande" roepen zijn degenen die dit probleem hebben gecreëerd. Het is volstrekt logisch dat de Amerikaanse grenspolitie kinderen scheidt van "begeleiders" die geen familie zijn.

Dandruff | 23-03-21 | 14:57

Ik vind hier weinig of niks van terug in onze MSM .
Heel gek !

Castor12 | 23-03-21 | 14:15

Als dat geruzie met China en de grote bek tegen Putin bedoeld was om de aandacht van deze taferelen af te leiden is het denk ik mislukt.
Duidelijk is dat de USA op het wereldtoneel steeds minder in de melk brokkelt i.t.t. Rusland en China.
Het enigste escape is een nieuwe oorlog starten maar volgens mij is deze reeds in de USA zelf gestart.
The end is near.

Eppo | 23-03-21 | 13:10

Gelukkig zijn de migranten die Nederland binnenlaat geen hulpeloze kinderen, maar viriele jongemannen, waar vooral de omwonenden heel blij mee zijn.

MAD1950 | 23-03-21 | 13:04 | 2

We zitten Dan ook dringend om die raketgeleerden verlegen.

ariedeknaller | 23-03-21 | 14:11

We zitten Dan ook dringend om die raketgeleerden verlegen.

ariedeknaller | 23-03-21 | 14:11

Mouthaan kan weer kakelen bij Jinek, of hoeft het nu opeens niet meer?

Eppo | 23-03-21 | 13:01

Sweet irony! Hij heeft zn hele campagne zn niet bestaande vitaliteit verkondigd om vervolgens binnen 8 weken catastrofaal plat op zn bek te vallen als ie probeert AF1 in te huppelen... Hij heeft Trump 4 jaar lang aangevallen op "kinderen in kooien", kooien die overigens tijdens zijn VP-schap zijn gebouwd, en vervolgens trekt ie een Merkeltje en veroorzaakt een humanitataire ramp aan de grens met ongekende aantallen opgesloten kinderen. China en Rusland ruiken bloed en zetten hem gruwelijk te kakken, iemand die georkestreerde Chinesee belediging in Anchorage gezien? Biden is zoals verwacht een gevaar voor de wereldwijde stabiliteit, zn steeds erger wordende gestommel en gestruikel kan zomaar leiden tot een Chinese invasie van Taiwan, Chinezen zien hun kans schoon en dat is zorgelijk voor ons allemaal!

TiTi_no_ghost_237 | 23-03-21 | 12:03

Dat Biden het laat gebeuren is een ding, dat de ouders van die kinderen dit laten gebeuren om zelf illegaal stukadoor te kunnen worden het andere. Moreel is dat laatste veel erger.
Een oplossing heb ik verder niet, maar de boze vinger maar ook weleens naar de ouders worden gewezen.

JoudN | 23-03-21 | 12:01

Er is een toestroom gaande van mensen die de VS in willen, sinds Biden president is. Ze hopen op een een coulanter beleid waardoor ze toegang krijgen.
De effecten van het beleid van Biden komen pas later. Laat hij er veel toe, dan blijven er veel komen, laat hij er weinig toe, dan neemt de toestroom langzaam af.
Zowiezo blijven ze komen, ongeacht het beleid of de aanwezigheid van een muur. Ten zuiden van de grens is het leven namelijk in veel landen dusdanig kut dat mensen er vertrekken, ongeacht wat.

zeeman73 | 23-03-21 | 11:57 | 1

En hoe komt dat het ten zuiden zo kut is....
Zou toch niet zo zijn dat ze er al 50 jaar aan het klooien zijn met elk land daar.

Roger-Rabbit | 23-03-21 | 13:59

Vanavond op Jinek!

Valka | 23-03-21 | 10:12

Bizar. Normaal schreeuwen alle nieuwskoppen over schande over Trump.... Links gaat helemaal apeshit, maar nu is het doodstil.

halfvolle glas | 23-03-21 | 10:07

Trump won.

FrikandelSpeciaal | 23-03-21 | 09:34

Ik snap het probleem daar niet zo. De immigranten zijn daar Latino's, wat is daar mis mee? Zou ze, zelfs op een 1 voor 2 basis, willen ruilen met de lui die hier naar toe zijn gekomen. Het straatbeeld zou er van opknappen: in plaats van pinguins vurige latina dames. Lowriders ipv aftandse Mercedes 190 D. Altijd wat te zeuren die Yanks.

De Ongematigde | 23-03-21 | 09:22 | 1

Helemaal mee eens. Kunnen hele mooie dame's zijn. Bovendien hebben ze een compatible religie en cultuur. Zijn niet gelijk bezig haathutten op te tuigen etc.

R.F.Pickering | 23-03-21 | 10:13
-weggejorist-
Asteroid-B612 | 23-03-21 | 09:16

"... and the Biden administration has no real plan..."
De man is totaal onzichtbaar. Als die "first hundred days" voorbij zijn weten de Amerikanen, o ironie, niet meer hoe hij eruit ziet. Ze stemden op Biden omdat hij geen Trump is. Wat ze kregen was inderdaad geen Trump, dus die belofte is waargemaakt. Wat ze niet wisten is dat ze gewoon helemaal geen president meer kregen.

Schoorsteenveger | 23-03-21 | 09:07 | 4

Hoe heeft in dezelfde tijd meer besluiten genomen dan Trump: eenvandaag.avrotros.nl/item/de-eerste... verschil is dat hij niet als een narcistische kwal dit van de daken schreeuwt. Is Joe de messias: zeer zeker niet (zie onder andere bovenstaande)! Maar verwar relatieve stilte uit het Witte Huis niet met minder daadkracht. Eigenlijk is dit de normale manier van doen, maar mensen zijn zo gewend aan t drama gebeuren, dat men niet meer herkent wanneer daadwerkelijk gewerkt wordt in plaats een president die aandacht opeist door te golfen en te twitteren.
Ja, veel van Joes besluiten zijn het terugdraaien van besluiten van Trump, maar Trump zijn besluiten waren ook vaak niet meer dan terugdraaien van Obama besluiten.

GekkeLorrie | 23-03-21 | 09:31

@GekkeLorrie | 23-03-21 | 09:31: Obama ging bij iedere scheet die hij liet op de foto met zijn EO hoor. Vergeet je Trumphaat even en besef je gewoon dat Biden een demente sokpop is die nog voor de zomer vervangen word door Harris.

FrikandelSpeciaal | 23-03-21 | 09:36
▼ 1 antwoord verborgen

Bij twee miljoen asielzoekers denk ik aan zulke beelden, ben benieuwd wanneer de Amerikanen tegen biden zeggen dat het nu wel genoeg is.
www.youtube.com/watch?v=rAdNJ1jczVI

jan huppeldepup | 23-03-21 | 08:53

Ondertussen zegt Powell dat ze full of shit was over voter fraud, maar dat lees je dan weer niet.

menage | 23-03-21 | 08:51 | 1

Zou ik ook zeggen als ik onverwacht voor ruim een miljard werd aangeklaagd wegens vermeende smaad. Zeggen dat alles BS is, is dan een makkelijke uitweg. Niets te zien, doorlopen.

stiffy | 23-03-21 | 09:00

wat ik dan even mee pak; Allemaal "males" between 7 and 17. en ja hoor daar hebben we de sexual assaults.
Argeloze westerling ; "Welkom vreemdeling, ik wil je leren kennen."
Vreemdeling : " Iek ga jouw kon'neuk "
Vrij vertaald :
Naive American :" welcome stranger, I want to know you'
stranger : "I'm gonna fxxk your ass "

DeviousDick³ | 23-03-21 | 08:31

Turkije heeft 4 miljoen Syriërs opgevangen en heeft dit soort toestanden niet gekend.
Ze geven niet eens de faciliteiten die ze voor honden gebruiken aan die mensen. Denk daar de volgende keer maar eens aan voor je een sneer aan Turkije gaat uitdelen.

Kaan78 | 23-03-21 | 08:27 | 9
-weggejorist-
Kaan78 | 23-03-21 | 10:47

@Kaan78 | 23-03-21 | 10:47:
"Ondanks zoveel bewijzen van dat VS de Taliban heeft opgezet en Israel de IS. "

Totale wappie-nonsens.
Kom maar door met je bewijzen.
Hoppakee!

Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 10:59

@Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 10:59: Ik ga alleen nog reageren op threads waar mijn mening blijft staan. Als je anno 2021 nog steeds geen bewijs hebt gezien van de invloed van het westen op moslimterroristme ben jij de wappie.

Kaan78 | 23-03-21 | 11:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Precies de bedoeling, verse stemvee voor de Dems.

Belisarius | 23-03-21 | 08:15

Biden was allang aan een oplossing begonnen; het legaliseren van illegalen en volgens mij is die wet er ook al door.
Wat er daarna met die miljoenen werkelozen en bedelaars in spé moet gebeuren, "och, die verdwijnen wel in de menigte, als ik maar deug, na mij de zondvloed".

Sneerpoets | 23-03-21 | 08:00

Ik denk dat de reaguurders hier niet kunnen wachten tot Trump zijn propaganda kanaal up and running heeft. Hij gaat ongetwijfeld dagelijks zijn smerige vuil weer spuien over het argeloze Amerikaanse publiek, om met leugens, haat en bangmakerij de sfeer totaal te gaan verzieken. De narcist die hij is, kan de neiging wederom niet weerstaan om zich als ex president te roeren in de politiek, waar iedere voorganger zich hield aan de afspraak dat de huidige president de eerste twee jaar niet in de wielen wordt gereden. Obama heeft zich wat dat aangaat voorbeeldig ingehouden, ondanks de vrijwel dagelijkse beledigingen van Trump aan zijn adres toen Obama ex president was. Van Trump kunnen we niet verwachten dat hij zijn narcisme de baas zal kunnen zijn. Hij is en blijft de abjecte proleet die hij al zijn hele leven is.

Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 07:49 | 16

Trump is nog steeds president van USA. Ik snap de kritiek op Biden niet in dit item.

Ds_Dre | 23-03-21 | 12:52

@Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 11:01:

Lol. Wat had je gedacht dat zou gebeuren toen Biden opeens alle bordersecurity schrapte. Of wat dat ook Trumps schuld?

quantumcollider | 23-03-21 | 14:20

Dat hoefde Obama ook niet te doen; daar had hij de bevriende media immers voor. Jarenlang, al vanaf het moment dat Trump de nominatie won, elke dag weer uiterst negatief commentaar en verslag over wat Trump deed of juist *niet* deed. 90% van de berichtgeving over Trump was negatief en de media waren compleet geobsedeerd door de man. En dan vind jij het gek dat Trump nadat 'ie in een linksgecoördineerde actie van Twitter c.s. is afgegooid gewoon zélf een mediakanaal begint zoals hij leugenachtige haatzaaiers zoals jij van repliek kan dienen. Met je sfeer verzieken.

nobele wilde | 23-03-21 | 15:39
▼ 13 antwoorden verborgen

Alle media zwijgen over het gekluns van Biden en de humanitaire ramp die zich daar afspeelt. Was Trump maar weer terug dan hadden ze iets te schrijven....... Iets zegt me dat hij een glorieuze comeback gaat krijgen.......

Blonde Nel | 23-03-21 | 07:40

Met gretigheid wordt dit natuurlijk in het gezicht van Biden geslingerd. En het klopt. Met haat, stereotypen als alle migranten criminelen, verkrachters en dieven noemen, met ellendige maatregelen en racistische retoriek ontmoedig je veel migranten om de kans te wagen. In die zin "werkt" Trump's aanpak beter dan die van Biden, als tenminste het wegjagen van migranten je ultieme doel is. Daarmee identificeren onze reaguurders zich uiteraard, want migranten, feest is toch ook alleen maar tuig? Dus daarom de smalende reacties hier, niet onverwacht.

En Biden heeft hier inderdaad een crisis bij de hand, en hij zou er goed aan doen hierover totale openheid te betrachten. Zijn presidentschap heeft veel migranten die bang waren voor Trump aangespoord de reis te wagen, in de hoop dat ze door Biden minder slecht behandeld zouden worden. Het is nu dus interessant om te zien wat Biden gaat doen hieraan. Wat hij sowieso beter doet dan Trump is dat hij migranten niet afschildert als tuig.

Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 07:37 | 3

Vraag me met recht ad. Of u een voordeur heeft die wagenwijd openstaat om iedereen ongevraagd binnen te laten komen.

Trump was niet tegen immigranten. Wel tegen illegale migranten die zonder de juiste documenten de grens over komen.

Er zijn zat manieren om legaal in de VS te vertoeven. Daaronder zitten ook heel veel Mexicanen.

Rotterdammert1965 | 23-03-21 | 08:32

@Rotterdammert1965 | 23-03-21 | 08:32: BL vindt het fijner om te deugen en interesseert zich niet voor een geïmporteerde onderklasse die er niet op vooruit zal gaan. Dat de lonen enorm onder druk komen te staan door de stormvloed van asielanten aldaar is ook niet noemenswaardig. Maak u geen illusies. BL heeft geen binding met de realiteit en slaat het liefst inhoudsloos op de deugtrommel. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

stiffy | 23-03-21 | 08:56

@Rotterdammert1965 | 23-03-21 | 08:32:
Precies. Doet BL zijn voordeur dicht en op slot? Waarom dan toch? Kom niet met dat slappe gelul aan over "de wereld is van iedereen" en Nederland dus ook.

kortebroek | 23-03-21 | 09:02

Paar feitjes over Biden:
- onder Biden zijn al 130.000 covid=doden gevallen. Een kwart van het totaal. In twee maanden.
- kinderen in kooien. Heel gewoon.
- een ongekende afgang in de relatie met China.
- een tsunami aan migrants aan de zuidelijke grens.
- raciale s panningen lopen op.
- de president struikelt drie keer op de trap van AF1. Omdat het waait...
Iets zegt me dat oom Donald in Mar-a-lago nu over de vloer rolt van het lachen. Biden is een clown. Heeft nog nooit wat gepresteerd. En gaat straks de geschiedenis in als de grootste kluns ooit.

Stijlicoon | 23-03-21 | 07:33 | 7

@Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 07:42: Biden, de man wiens zoon geld in China heeft gekregen voor 'the big guy' maakt een vuist naar China? In welk parallel universum is dit aan het gebeuren?

Belisarius | 23-03-21 | 08:20

Nieuws niet gevolgd? Duidelijk niet. Ja Biden. En laten we het eens hebben over Trump's zakelijke belangen in China, als je toch iets wil aankaarten. *kuch*

Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 08:30

"- onder Biden zijn al 130.000 covid=doden gevallen. Een kwart van het totaal. In twee maanden."

Ja hoor, de fuck denk je dat je kan doen in 2 maanden met de helft van een land wat zegt, fuck you Joe. Gaan we dat nou echt in zijn schoenen schuiven, walgelijk rechtse hypoccrisie. Als Trump het serieus genomen had komt niet eens bij je op, schuif maar weer af.

" raciale s panningen lopen op"

Lol, nee, BLM onder trump ging lekker.

"- de president struikelt drie keer op de trap van AF1. Omdat het waait.."

En Trump komt niet van een helling zonder hulp

"- een ongekende afgang in de relatie met China."

Relatie? Om in hun smoel te zeggen dat ze mensenrechten schenden, Trump roept alleen maar laf op Twitter en schud handjes met communist Kim

menage | 23-03-21 | 08:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, laat de boel maar gierend uit de hand lopen, dat is in het voordeel van de Republikeinen. Wie zaait zal oogsten. Veel plezier met je eigen ondergang sukkels, Darwin wint altijd.

stiffy | 23-03-21 | 07:06 | 2

Vraag het me af. Als steeds de ballots gestuffed worden met mail in votes om 5:00 in de nacht kijk je voor eeuwig naar Dems heerschappij.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 07:15

@Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 07:15: Meet een beetje geluk worden de kieswetten aangepast om no-excuse mail in balloting af te schaffen. Bleek toch niet zo goed te werken. Kalf is reeds verdronken en nu dempt men de beerput.

stiffy | 23-03-21 | 07:48

""Ja, maar dit zijn nog door de regels van TRUMP!''

SinisterNL | 23-03-21 | 07:04 | 1

Who built the cages Joe?

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 07:15

Politiek 2021: Alles noemen we een crisis behalve een daadwerkelijke crisis.

KirkOlson | 23-03-21 | 06:57

Tsja, een soort Goelags. Die gaan de linksen straks ook weer bouwen voor niet-Deugenden.

Poekieman | 23-03-21 | 06:10 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 07:18: Is het niet ongelofelijk hoe verschrikkelijk GEMEEN de Democraten zijn, terwijl die onschuldige Republikeinen echt het allerbeste voor hebben met de Zuid Amerikanen!! Ongelofelijk!! En dan willen ze ook nog Orange Man Bad zeggen terwijl iedereen kan zien dat Trump eigenlijk net Jezus is, vergeleken bij die geniepige Joe Biden!!
Nee, Links lijdt echt aan TRUMP DERANGEMENT SYNDROME: een heel gevaarlijke aandoening waardoor je opeens de vampiertanden van die gemene linkse mensen kunt zien.
Gelukkig mogen ze van rechts allemaal een mitrailleur hebben waardoor je al die gevaarlijke linkse hordes als zombies weg kunt knallen.
Pas nog weer 10 ergens in Amerika.
Gelukkig hebben we de Republikeinen die er door Gerrymandering voor zorgen dat al die vieze zwarten niet kunnen stemmen! Je moet er toch niet aan denken!

cugel | 23-03-21 | 07:42

@Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:27: "Blue Anon adherents fervently believe that right-wing extremists are going to storm Capital Hill" Ik dacht dat ze dat, op suggestie van Trump, al gedaan hadden. Uiteraard moeten ze nu er zelf voor opdraaien, Trump had er, uiteraard, niets, maar dan ook werkelijk niets, mee te maken.

cugel | 23-03-21 | 08:38
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Tuinhekje | 23-03-21 | 00:52 | 2

Hoe gaat de VS nu de grenzen niet meer gaan sluiten met de muur die honderdduizenden Mexicanen opvangen. Daar hoor je niks over in de deugactualiteitenprogramma's, wel hoe goed Biden bezig zou zijn. Intussen wordt de USA met vluchtelingen uit Latijs-Amerika en uit Mexico overspoeld, maar hé, dat is niet in de achtertuin van Washington toch? Lossen ze maar lekker op in de zuidelijke staten... arbeid gaat zeer goedkoop worden.

Jan, Leiden | 23-03-21 | 00:26

Als dit tijdens Trump zijn ambtsperiode had plaatsgevonden hadden alle media nu keihard Auschwitz vergelijkingen zitten maken. Het meest verontrustende vind ik nog hoe het hele systeem probeert om de hoe boel te verhullen. In Nederland heb je de Rutte doctrine, in de USA de Biden doctrine.

down | 23-03-21 | 00:19 | 2

Het is de doctrine van de machthebbers :https://youtu.be/_Upulw0UYaM

Ben Adam | 23-03-21 | 06:30

Sowieso komen de machthebbers overal mee weg. Ze maken de regels en als het er om spant bezitten ze de gerechtelijke macht. Wij zijn de Minions van het grote geld.

Hemke-Valsema | 23-03-21 | 07:06

Zit net EENVANDAAG te kijken... Schijnbaar doet Biden het GEWELDIG!

Lente | 22-03-21 | 23:26 | 2

Ja maar is ook een toffe peer vergeleken met Trump. Hij deugt, rest is klein bier

Kladderadatsch | 22-03-21 | 23:32

Ja. 45 jaar vechten tegen het systeem waar hij zelf zeker geen deel van uit maakte. Hij snapt hoe het systeem werkt en is fris genoeg om hiermee voor de zwakkeren op te komen. Biden is fris, helder van geest en geen trap is hem de baas!

RtotheB | 23-03-21 | 01:37

Seperating these kids that are on their own, from their parents. (Jup, Joe said it)

Stijl_Loos | 22-03-21 | 23:24

Is vrij gebruikelijk dat Democratische opvolgers er alleen maar een grotere zooi van maken, hoor. Meestal doordat ze zich overal mee bemoeien waar ze geen bal van begrijpen (Midden-Oosten, economie, migratie, het leven en zo nog het een en ander)

borderlijntje | 22-03-21 | 23:19

Het immigratiebeleid onder Trump was echt schandalig. Mijns inziens van de categorie toeslagenaffaire. Het is niet dat mensen teruggestuurd werden maar de manier waarop. Na vaak maanden tot meer dan een jaar wachten werden er door de immigratiedienst smerige trucs toegepast zodat ze je aanvraag toch af konden wijzen. Bijvoorbeeld door het onmogelijk te maken om je asielzaak bij te wonen en daarom je aanvraag af te wijzen of extra eisen stellen qua papieren vlak voor of tijdens de rechtzaak waar je onmogelijk aan kon voldoen. Mensonterend. Een loterij is eerlijker dan wat er de afgelopen jaren gebeurd is (zelfs een vleeskeuring is zelfs eerlijker dan wat er afgelopen jaren gebeurd is) Ik hoop van harte dat Biden daar iets aan kan doen, maar net als bij de belastingdienst zijn dit soort praktijken niet zo maar uitgebannen.

kobuskuch | 22-03-21 | 23:09 | 4

Het leidde wel tot een afname van 90% van de vluchtelingenstroom door diverse landen. En dat terugsturen is best een probleem. In Nederland doen ze zelfs nauwelijks een poging.

Tuinhekje | 23-03-21 | 00:54

@Tuinhekje | 23-03-21 | 00:54: Yep, calculerende wereldburgers calculeren of het zinvol is om naar een ander land te gaan. Als de kans klein is dat ze in het andere land een paspoort krijgen of dat het een heel lang en moeilijk traject wordt dan gaan ze niet. Merkel maakte het Syriërs heel makkelijk. Nou dan gaan er honderdduizenden op pad. Als Nederland paspoort garandeert aan Syriërs dan komen ze. Zeker als familie later gratis mag komen. Biden straalt uit dat hij een gutmenschregering gaat leiden en je zo maar Amerika in kunt. Nou dan komen er honderdduizenden. Je ziet het overal. Daar waar landen laten merken dat ze je niet willen en voorgangers nauwelijks succes hadden, komen mensen niet en masse. Ach, wij hebben VVD en D66. Hoe zouden de mensensmokkelaar / reisagenten dat uitleggen. Ik denk dat de brochures over Nederland al zijn bijgedrukt.

Graaier | 23-03-21 | 06:04

@Tuinhekje | 23-03-21 | 00:54: Willekeurige mensen afknallen zorgt vast ook voor een afname. 'Het doel heiligt de middelen' lijkt me niet een goed argument, zeker als er echt wel betere middelen voor handen zijn.

kobuskuch | 23-03-21 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Weet iemand toevallig of die hekken rondom het witte huis al weer weg zijn gehaald?
Of heeft president Harr.. excuus, president sloppy Joe vergeten die opdracht te geven?

EEnzame SchizofrEEN | 22-03-21 | 23:08

Maakbare samenleving toch niet zo maakbaar.

Kwelbeller | 22-03-21 | 23:03
-weggejorist-
MikeTheBull | 22-03-21 | 22:46 | 1

Vanavond nog bij de staatsomroep een topic over hoe goed Biden het wel niet doet... toen ging de tv uit!

PepijnvanLanden | 22-03-21 | 22:44 | 5

@osta | 22-03-21 | 22:55: de draai die er aan gegeven wordt, is dat Donnie zo vreselijk vriendelijk deed tegen die vreselijke dictators.

EEnzame SchizofrEEN | 22-03-21 | 22:59

En 2 weken na zijn inauguratie al raketten op Iran flikkerde.

WibionFire | 22-03-21 | 23:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Was deze golf migranten ook gekomen als ome Donald de verkiezingen had gewonnen?

coitus reservatus | 22-03-21 | 22:39 | 1

Rethorisch much?

Kwelbeller | 22-03-21 | 23:05

Ik betrap mijzelf er op dat ik de afgang voor Biden hoger in waarde acht dan het daadwerkelijk leed dat deze kinderen ondergaan. Ik ga me even schamen.

Bootvisser | 22-03-21 | 22:35

Espero que los americanos aprendan español muy rapido.

whitechocolateface | 22-03-21 | 22:29

Bij Orange bad man was het al erg maar Sloppy Joe goes next level. En wij maar klagen over de slechte omstandigheden van de slaven voor het WK in Khautar. Deze zien er ook niet best uit. Anyhow, op die site van de mol stond dat het beter was om te focussen op verbeterende omstandigheden in Khatar. Nou denk ik zelf dat je de omstandigheden van die 6500 dode mensen nauwelijks kan verbeteren, of het moet zijn dat je ze i.p.v. een massagraf elk een apart graf geeft. Wel bevreemdend om te horen dat de bewaker spreekt van ''private property'', ik kreeg even niet mee of het over de slaven ging of over het terrein. De wereld draait steeds harder, ik wordt een beetje duizelig van al deze bullshit, maar ja ik ben dan ook een domme racist.

InSight | 22-03-21 | 22:28

Goh, blauwdruk van Nederland.

dirkdoorsnee | 22-03-21 | 22:27

Meer, meer, meer was een verkiezingsbelofte van Biden.

El Rico Grande | 22-03-21 | 22:26

Ja maar Trump! Euhhh..

funkyd | 22-03-21 | 22:24

Je wist dat dit zo gebeuren. Jaren verkondigen dat grenscontrole niet deugd, dat men humaan mensen moeten binnen laten, zonder muur.
Dat werkt als een magneet op 10 procent van Latijn Amerika plus de rijkere asielzoekers uit de rest van de wereld.

Schepvogel | 22-03-21 | 22:21 | 1

Dat doen wij toch ook in NL?

Tuinhekje | 23-03-21 | 00:55

Dat die "iedereen is welkom" idioten er steeds maar weer instinken. Steeds. Maar. Weer. En ga er maar vanuit dat de linkervleugel van de Dems er nu echt met gestrekt been ingaat. Nog even en Donny heeft de 2025 elections al op zak voor Independence Day dit jaar. Wat we - de meesten - al zeiden hier, Biden gaat echt een ijs- en ijskoude douche worden voor linkse mensen.
*gniffelt*

Graaisnaaiert | 22-03-21 | 22:18 | 1

Ik stem voor Nikki Haley.

El Rico Grande | 22-03-21 | 22:37

En dan gaan de wokies en #RetardLeft ook nog eens de VS beschuldigen van racisme o.i.d., en daar hangt Biden's oor wel naar.

misty pain | 22-03-21 | 22:13

joe is het al weer vergeten. Ik heb gehoord dat ze in het witte huis al spreken over Joe BIden Dementia Camps

topgozert | 22-03-21 | 22:08

Ja maar Trump had een oranje huidskleur, dus die moest weg.

daan me de korte ach | 22-03-21 | 22:06

Dat zul je altijd zien.
Wordt er een generaal pardon afgekondigd voor de 3 miljoen illegale Mexicanen die al decennia lang in de Verenigde Staten wonen en werken.
Melden zich meteen 1 miljoen nieuwe Mexicanen bij de grens om hun green card te claimen.

Osdorpertje | 22-03-21 | 22:05 | 2

Iets met dweilen en open kraan ofzo.

tis_wat | 22-03-21 | 22:15

@tis_wat | 22-03-21 | 22:15:
Meer de aanzuigende kracht van het generaal pardon.
Daar komen altijd heel veel mensen op af die denken op het allerlaatste moment nog te kunnen mee profiteren.

Osdorpertje | 22-03-21 | 22:29

Ja maar met Biden werd alles toch veel beter?

Eddy67 | 22-03-21 | 22:04 | 1

Daarom, het is de schuld van Trump met terugwerkende kracht. Als hij wat barmhartiger was geweest dan had dit nu niet gebeurd. Zo wordt het verhaal...

TheseDays00 | 22-03-21 | 22:08

Waarom staat er geen muur ofzo op die grens...?

Wim-Lex | 22-03-21 | 22:04

Wij twee miljoenen immigranten vanuit de VS en zij er 250.000 van ons? Lijkt me een prima deal.

C1O2 | 22-03-21 | 21:57 | 3

We zijn de shoarma en kebab Zat!!! Taco's en burito's na het stappen gaat het worden, eh!

dooiestruik | 22-03-21 | 22:42

Dat kan je wel vergeten. Mijn Amerikaanse ex wordt hoogstwaarschijnlijk in Mei zonder pardon het land uitgeknikkerd. Heeft altijd eigen boontjes gedopt, zelf haar eigen geld verdiend. Moet terug naar land van herkomst. Dan kan het kennelijk opeens wel.

Asteroid-B612 | 23-03-21 | 08:51

@Asteroid-B612 | 23-03-21 | 08:51:
Misschien dat ze zich als laatste redmiddel nog tot het ware geloof kan bekeren. Wij zetten namelijk geen moslims uit, want die zijn sielugh...

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 10:06

Wat ik vreemd vind is dat nooit de regeringen van de eigen landen hiervoor verantwoordelijk gehouden worden. Zij zouden toch in de eerste plaats verantwoordelijk gehouden moeten worden voor het wel en wee van hun eigen inwoners.

Meuntjes | 22-03-21 | 21:54 | 2

Dat valt mij ook op, media berichten vooral oordelend over het gedrag van het ontvangende land en benaderen het land en het regime van herkomst meer op analyserende wijze.

letopuwzaak | 22-03-21 | 22:03

@Meuntjes
Dat is nog sterker bij de voormalige koloniën. Zijn ze onafhankelijk, meteen rent een groot deel van de inwoners naar het land van de voormalige kolonisator.
En de nieuwsmedia staren zich blind op het toelatingsbeleid van zo'n westers land terwijl het ze niets uitmaakt wat voor zooi de landen van oorsprong ervan hebben gemaakt. Zo'n enorme zooi dat alle inwoners naar een westers land willen.

JvanDeventer | 22-03-21 | 23:19

Ben benieuwd naar het nieuwe social media project van Trump waar hij mee bezig is.
Daar kunnen we binnenkort ook reaguren!
Dat wordt smullen!

laurentius | 22-03-21 | 21:53 | 2

Apple en Google zullen de app wel verbieden, dus project is kansloos.

ultraman | 22-03-21 | 21:56

@ultraman | 22-03-21 | 21:56: Kan zonder 'APP' , ik doe alles op GS niet via de 'APP' maar weblink op de Smartphone. En bij Google (Android) ben je niet gebonden aan wat op Google Play staat. Je kunt apps installeren via website of andere sites waar apps worden aangeboden die Google er om wat voor reden dan ook heeft afgehaald.

En verder snap ik niet dat Trump niet naar Parler gaat. Is weer in de lucht , loopt als een tierelier , en zijn account is daar gereserveerd.

Zwizalletju | 22-03-21 | 22:07

Trump was nog niet weg of Biden begon al een oorlog. Wie waren daar verbaast over? De media? Bl? iemand? nee, inderdaad niemand. Hypocriet tot op het bot.

dijkbewaker | 22-03-21 | 21:53 | 4

Welke oorlog precies?

Beste_Landgenoten | 22-03-21 | 22:01

@Beste_Landgenoten | 22-03-21 | 22:01: Biden brengt vrede: De VS heeft luchtaanvallen uitgevoerd op enkele aan Iran gelieerde milities in het oosten van Syrië. De bombardementen zijn een vergeldingsactie voor een raketaanval waarbij onder andere een Amerikaanse militair gewond raakte.

Het is de eerste keer onder president Joe Biden dat de VS overgaat tot een militaire operatie. Volgens de verklaring van het Pentagon zijn meerdere militaire doelwitten in Syrië vernietigd bij de aanval. Die posten stonden in de buurt van de grens met Irak.
Bommen gooien, bommen gooien bommen gooien.
Soms schrikt de seniele Biden wakker en zegt: Bommen gooien, bommen gooien. Ook al zit hij in een dwangbuis de man weet wat hij wil.

dijkbewaker | 22-03-21 | 22:50
▼ 1 antwoord verborgen

Over 2 tot 3 maanden komt Trump met zijn eigen 'social media platform'. Zijn we ook meteen van Facebook, twitter en instagram af. Let op.

Ben_Hur | 22-03-21 | 21:53 | 2

Dat zou mooi zijn.

Goofje | 22-03-21 | 22:03

Kunnen ze allemaal in hun eigen bubbel. Wat zullen ze blij zijn. Zo'n 3 dagen, dan blijkt dat een echt geluiddichte bubbel geen hol aan is. Gekkies ontlenen hun bestaan aan een weerwoord. Dat hoort bij de stoornis.

ZureKoek | 22-03-21 | 22:21

Haha, en nu die seniele democraten roepen dat dit door Trump komt. Haha, nee daar kom je nu niet mee weg. Wat een achterlijke gladiolen. Biden wist dit, Biden liet het gebeuren.

Ben_Hur | 22-03-21 | 21:51 | 1

Nou Biden weet niet meer zoveel, die is het vergeten als hij over de drempel stapt.

NUik | 22-03-21 | 22:13

Dat lijkt meer op een handwasje ipv een miele.

dhrat | 22-03-21 | 21:51

Nog niemand die roept dat ze gekweekt worden voor in de pizzeriakelder van Killary?
Er is nog iets van hoop.

Shoarmamasutra | 22-03-21 | 21:51 | 1

Volgens de randen van het internet die ik zo'n beetje volg verdwijnen er complete busladingen.

Niet_Van_Hier | 22-03-21 | 21:54

"and has no real plan" zo en daar is geen woord aan gelogen. Die zal dan ook wel snel een oorlogje beginnen om de shit af te leiden.

boerk | 22-03-21 | 21:50 | 5

Hun eigen land. Donetsk.

Beste_Landgenoten | 22-03-21 | 22:03

@P-unit | 22-03-21 | 21:56:
Niet helemaal juist. De bedoeling is dat Duitsland zijn 'vrijheidsgas' uit de V.S gaat halen. Dat schaliegas wordt nu als bijproduct van de olie gewoon afgefakkelt.

Niet_Van_Hier | 22-03-21 | 22:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Verschil is dat deze immigranten wel werken en geen steun trekken...

MeneerGuggenheimer | 22-03-21 | 21:49 | 1

Is dat zo?

Goofje | 22-03-21 | 22:03

Over anderhalf jaar tussentijdse verkiezingen als dit zo door gaat gaan de Democraten flink wat zetels in beide huizen verliezen. Straks ook nog de COVID dreun er achter aan. De procedure voor een Impeachment zal dan meteen gestart worden door de republieken. Ook al is het om een onzin rede, dat maakt namelijk niet meer uit.

P-unit | 22-03-21 | 21:49 | 4

Met briefstemmen of niet?

C1O2 | 22-03-21 | 22:03

@Arachne | 22-03-21 | 21:59: ja de noodtoestand uitroepen na een ‘aanslag’ van rechts radicalen. Zoiets.

P-unit | 22-03-21 | 22:06
-weggejorist-
Kluukluuk | 23-03-21 | 00:13
▼ 1 antwoord verborgen

De VS gaan onder Biden en Kamala zienderogen hard achteruit. Overal is dat zichtbaar daar.

2voor12 | 22-03-21 | 21:47 | 3

Mensen die ik in NY ken zeggen er niks over. Zal dus wel meevallen.

ultraman | 22-03-21 | 21:58

@ultraman | 22-03-21 | 21:58: Voorlopig kenkeren ze Gvr. Cuomo wel uit zijn functie. Ik zou ook niets zeggen als ik er zo naast zat. Dan is het muil houden en schamen.

Kluukluuk | 23-03-21 | 00:09

Grote bek over Thrump en geen haar beter. Ach ja, zo voorspelbaar

MoonBeebe | 22-03-21 | 21:47

Ze hadden beter vershoudfolie kunnen gebruiken, dan zie je nog wat.

laurentius | 22-03-21 | 21:45 | 1

Vreselijk daar, gewoon op de grond in zo'n foliedeken.....

Goofje | 22-03-21 | 21:49

Triest en tegelijkertijd toch ook enige leedvermaak om marionet Biden en zijn deugleugenaars. Maar vooral triest. Loopt al weken helemaal uit de hand daar, maar geen woord erover in de EU media.

Lafayette | 22-03-21 | 21:44 | 3
-weggejorist-
mr_awesome | 22-03-21 | 21:46

Globalisten gona globalize

P-unit | 22-03-21 | 21:50

Ben nu wel reuze nieuwsgierig wat Peter R de Vries hiervan zou vinden.

Brabeaulander | 22-03-21 | 21:43

Hahaha, schuld van Trump.

ultraman | 22-03-21 | 21:42

Misschien zou een grote muur een goed idee zijn.

Roege | 22-03-21 | 21:40

Mensonterend, wat een schoft.

de honden blaffen... | 22-03-21 | 21:40

Waar is AOC als je haar nodig hebt.

GroetenVanUrk | 22-03-21 | 21:39

Onbegeleide minderjarigen? Honger of niet, armoe of niet, welke ouder laat zijn kind solo zoiets ondernemen? Deze wereld is stuk en ik twijfel of er nog iets te repareren valt.

MickeyGouda | 22-03-21 | 21:39 | 6

@SkepticalRealist | 22-03-21 | 21:43: Geklets. Dat kind loopt veel grote risico's onderweg. Veel van deze onbegeleide kinderen verdwijnen als ze een toegang hebben tot de VS.
Kindprostitutie?

Arachne | 22-03-21 | 21:57

Als je niet genoeg vreten hebt, is het dan niet beter een paar die gok te laten maken? Blijven is een doodsvonnis voor allemaal, maar misschien weet een of 2 binnen te komen.

Waarschijnlijk hebben die mensen geen idee in wat voor erbarmelijke omstandigheden dat kind die reis moet voltooien of waar hij/zij eindigt.

ReyNemaattori | 22-03-21 | 23:32

Och, als je 5+ kinderen hebt kan er onderweg wel eens eentje van de wagen vallen.
Het Drs. P. effect, zeg maar. Trojka hier, trojka daar.

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Joh waar maken we ons druk om? Zelfde beleid als tijdens Trump maar dan zonder de media die ons 24/7 gek maakt. Win-win situatie.

hetmoetdanmaar | 22-03-21 | 21:38

Dit is waarom ik Trump mis !

aardv@rk | 22-03-21 | 21:38

Als Biden zo’n debiel is... hoe kan je dan met 7 miljoen stemmen verschil van hem verliezen?

beldewouten | 22-03-21 | 21:35 | 9

Ze hadden een clown, nu hebben ze een seniel.

Sinterbikske | 22-03-21 | 21:53

Biden won met meer stemmen dan Obama. Hoe kan dat?

Arachne | 22-03-21 | 21:55

Het volk is de debiel, die zonder fact check achter de journalist aanloopt die beweerd dat Trump slecht is. Zich niet afvragend, voor wie is hij slecht? Voor mij, voor jou, of jouw baas? Biden als bevrijder wordt aangeduid, en nogmaals, voor wie is hij goed? Voor mij, voor jou of voor zijn baas?

Kluukluuk | 23-03-21 | 00:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik wacht nog een paar maandjes, als de Amerikanen die ik ken het over dit soort praktijken gaan hebben ga ik wel lekker "ik zei het toch!" roepen.

Leyrann | 22-03-21 | 21:34

Nou. Verrassend hoor.

zwartzondersuiker | 22-03-21 | 21:33

The road to hell is paved with good intentions.

Dirk III | 22-03-21 | 21:33

Sleepy Joe gaat er expres een enorme teringbende van maken. Zodat daarna Kameel-A op basis van haar huidskleur en geslacht die positie kan overnemen.

De Wereld Anno 2021...

Realism Is All | 22-03-21 | 21:31 | 1

Dat lijkt mij hoog spel, zowel Rusland als China en zelfs Turkije laten blijken dat een zwakke leider niet serieus genomen wordt. Kameel-A is zelfs geen zwakke leider.
Voor China waar de communistische partij op 23-7 haar eeuwfeest viert zou dat een mooie gelegenheid zijn om Taiwan binnen te vallen.

Niet_Van_Hier | 22-03-21 | 21:46

Mist iemand Donnie al?
Jazeker. Erdogan, Netanyahu, Poetin en nog een paar despoten

wapster | 22-03-21 | 21:30 | 3

Ik mis voormalig pres. Donald Trump ook. Heb niet met hem geknikkerd.

Goofje | 22-03-21 | 21:43

Donnie, was dat niet die rapper met wijvenhaar en oorbellen?

Shoarmamasutra | 22-03-21 | 21:52

Die van Ajax naar de bank van Manchester verkaste?

P-unit | 22-03-21 | 21:58

Op de NPO zag ik vanavond juichverhalen over de daadkracht van Biden. Geen president die zoveel beslissingen nam.
Er werd wel iets gezegd over de kooien, maar vooral juichen, juichen, juichen.

Wie moet ik nu geloven? NPO of GS?

Nuuk | 22-03-21 | 21:30 | 2

Lees gewoon een fatsoenlijke krant. Of twee. Je mening laten bepalen door blogjes of opinieprogramma’s is nooit de juiste weg.

beldewouten | 22-03-21 | 21:33

@beldewouten | 22-03-21 | 21:33
Een fatsoenlijke krant, zoals?

You-On-A-Gin | 22-03-21 | 22:32

Het is een hork. Beslist een niet-policor. Een NY Wasp. Oud-geld. Of juist nouveau-riche. Maar hij begreep fucking goed waar het om draait in deze wereld. Hij zal blijken een van de beste presidenten van de USA (geweest) te zijn. Hij snapte waar het om draaide en had hem maar aan de gang gehouden, had veel recht kunnen trekken. Maar nee, woke, stom haar, boomer. Gewoon een seniele oude man een trapje op laten struikelen en weer wat bommetjes gaan gooien, weer US-defense, NAVO (shame on you) die zich niet houdt aan haar betalingsverplichtingen en zelf, whoeaaahahah, niet eens meer een leger hebbend. Teringzooi. Las ergens dat iemand, als ie nu 20 was zou emigreren. Ik vraag hem/haar. Hoe dan?

Joyce | 22-03-21 | 21:30 | 1

Lees het nog eens rustig terug wat je hebt getypt hier boven. Denk dan nog eens na wat je precies wil zeggen en probeer het nog eens, dit keer heel rustig en mogelijk met iets meer duiding, zodat iemand die niet in jouw hoofd zit het zou kunnen volgen.

Peerkeoud | 22-03-21 | 22:05

Laat de democratische shit de ventilator maar raken.

Dit ga je niet onder controle krijgen, Sleepy Joe!

Wijze uit het Oosten | 22-03-21 | 21:29

Mooi weer spelen voor het linkse thuisfront terwijl de problemen aan de grens zich opstapelen. Biden is Merkel de Tweede. Waarom kunnen verantwoordelijke mensen niet gewoon problemen onder ogen zien (ongeacht het deugvolk op het thuisfront) en daar naar handelen?

JvanDeventer | 22-03-21 | 21:29 | 1

Merkel kon nog leven wat ze tekende, Biden kan niet eens de teleprompter bijhouden.

ultraman | 22-03-21 | 21:39

Trump 2024!

JohnLocke | 22-03-21 | 21:27 | 1

Moet ie niet doen, dan is ie gewoon te oud.

Joyce | 22-03-21 | 21:32

Ik ben toch wel benieuwd naar de persconferentie van komende donderdag. De eerste keer alleen en zonder teleprompter tegenover het journaille. Wellicht dat we het vanaf vrijdag al over zijn opvolging gaan hebben.

Niet_Van_Hier | 22-03-21 | 21:24 | 6

@C1O2 | 22-03-21 | 21:28: Er zijn er een paar (o.a. Fox News en Newsmax) die wel kritische vragen stellen aan de woordvoerster. Maar die paar zullen donderdag waarschijnlijk het woord pas krijgen als Biden weer weg is.

SkepticalRealist | 22-03-21 | 21:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Bereiken helaas de rest van de wereld niet. Social media (Twitter en FB) is het materiaal al aan het wegwerken en de traditionele media bedrijven in de USA maar in feite alle grote media bedrijven in het Westen zullen dit niet brengen want het speelt uiterst rechts in de kaart.

ultraman | 22-03-21 | 21:24 | 2

Kids in cages ook onder Biden, onder de aandacht brengen. Speelt dat (uiterst) rechts in de kaart? Dat vraag ik me af. Het effect zal zijn dat Biden minder populair wordt onder links. Maar die hebben toch geen alternatief voor de Dems. Zo rolt het 2 partijenstelsel. Rechts denkt misschien: met Biden wordt de soep toch niet zo heet gegeten.

Maar mensen naar je land lokken en dan opsluiten, is wel erg gewetenloos. Hypocriet dat je even wil gaan douchen. Trump zei: jullie zijn niet welkom. En als je dan toch kwam dan was je inderdaad niet welkom. Geef mij maar Trump.

Rest In Privacy | 22-03-21 | 21:37

Fake news. Zeker van Fox?

Bigi Bana Boy | 22-03-21 | 21:24 | 1

ABC, Washington Post, dus ik denk fake news.

Snake | 22-03-21 | 21:55

"Sinds Bidens verkiezing is er een nieuwe migrantenstroom op gang gekomen omdat The Biden Brand tijdens de campagne heus wel een open armen-klimaat schiep"

Hahaha!!! Sleepy Joe beleeft zijn eigen 'Wir schaffen das' déjà vu momentje.

Ik was bepaald geen fan van Trump, maar één ding had hij toch op zich goed gezien: bouw een muur en hou al die klaplopers buiten de deur, want er komt geen einde aan.

Dr_Johnson | 22-03-21 | 21:24 | 3

U moet niet-waar-citaten niet verder citeren.

MaarFeitelijk | 22-03-21 | 23:17

Ik mis trump...

tjongerschans | 22-03-21 | 21:22 | 1

CNN ook!

Zwezerik | 22-03-21 | 21:24

2 miljoen. 2 miljoen. Zou maar gaan opschalen bij de US paspoort stempelafdeling.

Lorejas | 22-03-21 | 21:22

Fake-news. Mouthaan heeft er met geen woord over gerept.

Trumme | 22-03-21 | 21:21 | 1

Jawel, heeft ie wel gedaan op twitter. Werd ook meteen aangepakt door iedereen haha

tjongerschans | 22-03-21 | 21:23

Project Veritas. Zo ongeveer de meest leugenachtige vooringenomen ultrarechtse zender die er is te vinden in de VS. Maar goed, het zal wel weer een "grapje" zijn, dat deze zender als enige vertrouwd wordt.

Maar toch. Biden verhindert journalisten verslag te doen ter plaatse. Dat is bepaald niet de transparantie die hij beloofde. Je vraagt je af waarom.

Wel opmerkelijk is opeens dat rechts Amerika heel erg voor openheid in de media is. Dat was nooit zo, de pers was de vijand, maar nu dus even niet. Quote:

After years of bashing the news media, some Republicans and right-wing media outlets have suddenly morphed into press advocates. Sen. Ted Cruz tweeted that he found it "outrageous & unacceptable" there was "no press" and "no cameras" with Mayorkas.

Beste_Landgenoten | 22-03-21 | 21:20 | 17
-weggejorist-
dirac | 22-03-21 | 22:32

Lees gewoon eens Amerikaanse linkse kranten, CNN en New york times etc. etc. schrijven/zeggen zelf dat Trump meer openheid had dan Biden. Het simpele feit dat jij het nog over rechts en links hebt, toont al dat je flink achter ligt op de werkelijke situatie waarin we zitten, en geen idee hebt welke machten tegenover elkaar staan. Met andere woorden, jij bent waardeloos wanneer het erop aan komt.

Kluukluuk | 22-03-21 | 23:51

"Links" en "(ultra) rechts" - vanuit Nederlands perspektief. Gaat helemaal niet op in de VS. First Amendment gaat boven alles. Daarom is het het First Amendment..

Asteroid-B612 | 23-03-21 | 09:07
▼ 14 antwoorden verborgen

They are not sending their best burritos!

Rest In Privacy | 22-03-21 | 21:19 | 1

OOohh! Ppffhh.

Datgingniegoed | 22-03-21 | 21:23

"Is zo"

Oh ja Spartacus? Wat zijn die "open border" immigration policies dan? Of ben je weer zonder een greintje skepsis frames van totaal geschifte Trumpiaanse idioten aan het overpennen?

woestecentrist | 22-03-21 | 21:19 | 3

beter doen is uploaden

horsteknots | 22-03-21 | 21:29

Vertel.

Zwizalletju | 22-03-21 | 21:35

Wat denk jij dan wat deze open border policies zijn dan? Child trafficing, women trafficing, drugs etc. viert weer hoogtij. Het voelt natuurlijk geweldig PC dat je voor bent, als het einde van je straat al voorbij je horizon ligt. En de totaal geschiften in die andere straten wonen. Blijf binnen, het is een boze buiten wereld.

Kluukluuk | 22-03-21 | 23:42

Is alles wat ten zuiden van de VS ligt volgens @Spartacus nu ineens Zuid-Amerika?

OverdaanDerOnderheid | 22-03-21 | 21:19 | 4

@Gulliver | 22-03-21 | 21:24: zullen vast wel een paar Zuid-Amerikanen tussen zitten. Meesten zijn natuurlijk midden-Amerikanen.

Snake | 22-03-21 | 21:58

@Snake | 22-03-21 | 21:58:

Ongetwjjfeld wat Venezuelanen. Het overgrote deel van de 2 miljoen vluchtelingen uit dat land zijn naar het zuiden getrokken.
Het geeft momenteel veel spanningen bij de landen onderling.
Peru heeft pas tanks naar de grens met Ecuador gestuurd om de vluchtelingenstroom te stoppen.
Veel vluchtelingen willen via Peru naar het relatief rijke Argentinie en Chili trekken.

Rest In Privacy | 22-03-21 | 22:14

OverdaanDerOnderheid | 22-03-21 | 21:19
Cultureel zou ik het inderdaad aanduiden.

Der Schnitzeljäger | 23-03-21 | 07:30
▼ 1 antwoord verborgen

2 miljoen nieuwe Democraten.

Adriel | 22-03-21 | 21:18

Shit, ben vanmiddag vergeten een rol aluminiumfolie te kopen. Komt omdat ik dat normaal bij de Action koop vanwege prijstechnische redenen. Maar iets bij de Action kopen is tegenwoordig allemaal moeilijk.

Leptob | 22-03-21 | 21:18 | 1

Moest u rennen in de action en kreeg u een boodschappenbegeleider erbij?

Brabeaulander | 22-03-21 | 21:23

Ja maar Orange man bad!

Statix | 22-03-21 | 21:17

Scoop? Meh, ZeroHedge rapporteert hier al enkele weken over. Die grens is nog lekker dan de onze.

Abject | 22-03-21 | 21:17 | 1

ZH is volgens velen ook extreem - rechts, dus Trump, dus niet betrouwbaar, net als Veritas, Breitbart News, Daily Caller, Daily Wire, American Thinker, Washington Times, NewsMax , GateWay Pundit etc. etc. etc.

Zwizalletju | 22-03-21 | 21:37

Kom maar... kom maar... kom maar... *ram*

Rest In Privacy | 22-03-21 | 21:17

2miljoen vluchtelingen naar USA toe in 1 jaar. Dat is echt veel.

Ik begrijp niet zo goed waarom Texas (en Republikeinen) geen bussen in Mexico geregeld hebben richting Californie en Arizona.

sjef-van-iekel | 22-03-21 | 21:17 | 5

@Trumme | 22-03-21 | 21:24: Er is geen nieuwe muur. Men heeft de oude muur wat opgeknapt en daar is het bij gebleven. Het was wel duur.

MaarFeitelijk | 22-03-21 | 23:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah als CNN pedo joe afvalt is het dus blijkbaar tijd dat harris de boel gaat overnemen.

A.I. van Dee | 22-03-21 | 21:15

Ik hoop wel dat er een avondklok is ingesteld, anders word het een zooitje.
Gelukkig kwamen er bij ons maar 500 binnen..................................... zegt de regering.
Nou ja, Biden kan natuurlijk even bij merkel navragen hoe dat ook al weer gaat met " Wir schaffen das".

jan huppeldepup | 22-03-21 | 21:12 | 1

Je moet eens kijken hoe het hier wordt met die klok 14 april.

Trumme | 22-03-21 | 21:25

Nou gelukkig. Zijn we niet het enige westerse continent dat ten onder is gegaan aan politieke correctheid.

jemagookniksmeer | 22-03-21 | 21:12

Nee man, allemaal msm fake news.

BobDobalina | 22-03-21 | 21:11 | 2

HEt is vooral hier inderdaad nogal misleidend geformuleerd. De puinhoop is een erfenisje van pres Bonkers. Met een half jaar zal het weer een stuk ordelijker zijn. COVID is dan ook wel ingedamd. No thanks for het blanco plan van pres Bonkers.

MaarFeitelijk | 22-03-21 | 23:04

@MaarFeitelijk | 22-03-21 | 23:04: in twee maanden tijd net zoveel coronadoden als in de hele periode dat Trump president was. Sleepy Joe heeft een hoger resultaat geboekt. Maar beter? Probeer eens feiten te noemen?

Harry_Witkamp | 23-03-21 | 00:22

Gut, wat onverwacht. De situatie was al niet best VOOR Trump, niet best TIJDENS Trump, en is echt niet verbeterd NA Trump.
Eigenlijk is het er alleen maar slechter op geworden, door de bullshit retoriek van de Democrats.

Zouden we nu ook heel veel lange artikelen over Biden krijg, en hoe slecht hij, zijn partij en de regeltjes zijn? Oh nee wacht, Biden en de Democrats, dus dan niet natuurlijk.

Ondertussen verandert er..... niks. Wie dat wel had verwacht is een sukkel.

Rest In Privacy | 22-03-21 | 21:11

Welke Zuid Amerikanen?
De vluchtelingen zijn voornamelijk Midden- en Noord Amerikanen.
Venezuelanen zijn massaal naar andere Zuid Amerikaanse landen gevlucht.
Een burrito is bovendien een Mexicaans gerecht. In Zuid Amerika eten ze apanadas.

Rest In Privacy | 22-03-21 | 21:10 | 32
-weggejorist-
Peerkeoud | 22-03-21 | 22:19
-weggejorist-
Peerkeoud | 22-03-21 | 22:23
-weggejorist-
reservebelgië | 22-03-21 | 22:25
▼ 29 antwoorden verborgen

Op het NOS journaal enkele dagen geleden hoorde ik dat alle immigranten Biden ontzettend dankbaar zijn en dat ze de Amerikaanse kiezer willen bedanken die op Biden gestempt hebben.

Brabeaulander | 22-03-21 | 21:09

Dit is shockerend. De 1½ meter regel wordt CoMpLeEt aan de laars gelapt.
Stelletje aluhoodies.

keestelpro | 22-03-21 | 21:08 | 1

Dat lijkt nu de 3 feet maatregel te worden, als ik de laatste geruchten over de CDC moet geloven. De "6 feet" was ook maar uit de lucht gegrepen.

SkepticalRealist | 22-03-21 | 21:24

En wat vindt Bente hiervan?

RGV42 | 22-03-21 | 21:08

Zo is dat. De hardheid van rechts voorkomt het misbruik van links.
Voor alle betrokken mensen - sorry, maar op den duur is het toch beter als gelukszoekers weten dat hun bootjes teruggesleept worden.

De verwarde man | 22-03-21 | 21:08 | 1

Het Nieuwzeelandse systeem : onverwijld retour afzender met een zakje boterhammetjes en een caprisun. De migrantenstroom is minimaal en gaat gegarandeerd 100% terug naar waar ze vandaan kwamen. Als je dat consequent doet, zoeken ze vanzelf een andere bestemming.
Maar met DDR66 in aantocht (hoewel ik de formatie nog om DDR66 heen zie gaan, grijpen ze naast regeringsdeelname) zal dat scenario er nooit van komen.

Bakkeleures | 22-03-21 | 21:48

Oh ja, Biden.
De God van links.
Inmiddels ruzie met Rusland ( Putin moordenaar);
Bombardement in Syrië;
Ruzie met Noord-Korea;
Jeej! Gaat leuk worden.

Is dit nog nieuws? | 22-03-21 | 21:07 | 8

Spanningen met China.

Arachne | 22-03-21 | 21:46

@Zbrodj | 22-03-21 | 21:32: Tuurlijk. Zoals inmiddels in iedere serie van US makelij: a strong black woman. Die lost alle problemen in een uurtje (inclusief commercials/sponsormededelingen op).

Arachne | 22-03-21 | 21:47

@Arachne | 22-03-21 | 21:47: Netflix is zolangzamerhand niet meer te harden. En gewone TV is al lang dood.
Maar weer boeken kopen.

J-van-de-Bontekoe | 22-03-21 | 23:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Triest voor die kinderen
Verder het probleem van die Yanks
En nee Donnie heb ik nog geen seconde gemist

Mauritskade | 22-03-21 | 21:07 | 1

Het is inderdaad lekker rustigt zo. Straks, als hij ergens geld zou vinden, gaat hij een super-soc-media site beginnen met maar één twitteraar. Bonkers zelf.

MaarFeitelijk | 22-03-21 | 23:15

Heeft een of andere Hollywood ster al aangeboden om ze in huis te nemen?

Mr.Crowley | 22-03-21 | 21:06

You don’t expect it.

Mr_Natural | 22-03-21 | 21:06

Hiermee drijf je een land in burgeroorlog tussen grenzen open of grenzen dicht.

Zoelense Hobbyboer | 22-03-21 | 21:06 | 1

Grenzen dicht.

Is dit nog nieuws? | 22-03-21 | 21:08

Trump 2024!

bots! | 22-03-21 | 21:05

Dit gaan we ook krijgen nu Sigrid Kaag D66 aan een monsterzege (kuch) heeft geholpen.

keestelpro | 22-03-21 | 21:05 | 1

De eerste misser heeft ze al toegegeven

laurentius | 22-03-21 | 21:46

Orange man ba... Oh nee wacht.

Deflatiemonster | 22-03-21 | 21:02 | 5

Gevalletje TDS, 2 jaar Trump aan de macht en alle goede dingen waren nog een nalatenschap van Oboema, en ineens zijn alle slechte dingen weer de schuld van Trump. Het is duidelijk, Biden heeft gelogen/de waarheid verdraait voor stemmen. 48 jaar in congress en 0 verandering.

NaughtiusMaximus | 22-03-21 | 23:36

@Kluukluuk | 22-03-21 | 23:28: Don't feed the trolls. Volgens antinietgoedsnik heeft Trump in zijn eentje de eerste en de tweede wereldoorlog op zijn geweten. En het verlies van groenslinks.

Harry_Witkamp | 23-03-21 | 00:17

Heb je misschien wat voorbeelden? Want ik zie eigenlijk niks wat Biden heeft gedaan de afgelopen maanden, behalve een shitton aan geld weggegeven aan luie Amerikanen, hun eigen geld dat ze de komende jaren weer mogen terugbetalen naast de oorlog in Syrië en het oplossen van deze shitzooi met kinderen in kooien.
Enlighten me, wat precies heeft Biden goed gedaan?
Ja, hij heeft de buitenlandse betrekkingen met China, Rusland en Noord Korea nog verder op spanning gezet. En bedankt.

Bakkeleures | 23-03-21 | 08:00
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl