Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU presenteert morgen voorloper vaccinatiepaspoort: het Groene Certificaat

Een soort vaccinatiepaspoort light als opstapje naar het vaccinatiepaspoort proper.

Zoiets?

De Europese Commissie presenteert morgen een voorloper van (mogelijk illegaal) vaccinatiepaspoort de Digital Green Pass, genaamd het Green Certificate. De bedoeling van het certificaat is het geven van bewegingsvrijheid aan mensen die nog niet gevaccineerd zijn, omdat vaccins voor met name jonge mensen deze zomer nog niet beschikbaar zijn. In plaats van alleen vaccinatiestatus geeft het certificaat ook bewegingsvrijheid aan mensen "die negatief zijn getest of het afgelopen half jaar corona hebben gehad en daardoor antistoffen hebben." Elke lidstaat zal een eigen Green Certificate app gaan ontwikkelen, die door elke andere lidstaat te lezen valt. Het certificaat is echter niet het enige 'bewijs' dat volstaat, "Een test- of vaccinatiebewijs van bijvoorbeeld een arts zou ook moeten worden geaccepteerd.

De EU benadrukt expliciet dat "er geen Europese database zal worden aangelegd met gezondheidsgegevens van iedere burger," dus dat hebben we dan maar te geloven. Qua infrastructuur staat dit certificaat overigens weer los van het binnenlandse vaccinatiepaspoort waar lidstaten nu aan werken, om binnenlandse toegang tot evenementen & co te verschaffen en daarmee een vaccinatie-klassenmaatschappij op te tuigen. 

Nou, besmettings-hubs voor antistoffen in plaats van vaccins, wanneer op het Museumplein? In ander nieuws is Zweden de nieuwste van nu 21 landen die tijdelijk gestopt zijn met het AstraZeneca vaccin en Zwitserland heeft het nog altijd niet goedgekeurd. Het wordt verwacht dat de European Medicines Agency vrijdag met een verklaring komt die in de krachtigste bewoordingen benadrukt dat er geen causaal verband is tussen het vaccin en kapot gaan aan bloedproppen. Dus daarna prikt iedereen waarschijnlijk weer vrolijk verder.

Reaguursels

Inloggen

The green deal

bergsbeklimmer | 17-03-21 | 07:02

Bent u tussen 18 en 60 jaar, en heeft u (nog) geen vaccinatie gehad? Dan gaarne dit stukje stof in de vorm van een coronavirusdeeltje op uw jas te naaien. Dit is voor uw medemensch een indicatie zodat sociaal isolement blijvend gewaarborgd blijft. Misbruik wordt gestraft, net als het ontbreken van het merkteken.

Ridocar | 17-03-21 | 01:54

Heb verschillende soorten geslachtsziekten, maar gelukkig wel een groene stempel.

polletjepiekhaar | 16-03-21 | 17:54

“... of het afgelopen half jaar corona hebben gehad en daardoor antistoffen hebben.”

Kan ik laten testen of ik antistoffen heb aangemaakt? Want je kan het toch gehad hebben zonder het te merken, of (in het begin) gedacht hebben dat het een griepje was?

En als dat zo is, betekent dat dan ook dat een vaccinatie niet meer nodig is?

GizzleMolby | 16-03-21 | 17:37
-weggejorist-
graad | 16-03-21 | 16:59

Als je bij een persco van hugo, na het zoveelste stomme gelul een hartaanval krijgt, ben je dan nog een corona doden?

jan huppeldepup | 16-03-21 | 16:45

Voorspelling: de Duitsers vliegen straks weer vrolijk naar Ibiza, de Italianen komen in hun campers naar de Zaanse Schans - en de Nederlanders worden door hun eigen overheden opgehokt.

bisbisbis | 16-03-21 | 16:21

Mag het Russische vaccin ook? Of zijn alleen vaccins uit EU/VS geldig in dit paspoort?

Alquest | 16-03-21 | 16:08

Dan wordt het tijd ook smartphones lekker in de vuilnisbak te tyfen. Kan geen apps installeren als ik geen smartphone heb. Checkmate Europhiles!

Derkaderr | 16-03-21 | 16:06

Ik heb van mijn vader nog een AUSWEISS liggen. Geldt die ook nog????

Leffe Blonde | 16-03-21 | 16:05 | 2

Nein!

*klik klak*

VBO_B_Niveau | 16-03-21 | 16:18

Hier nog een ster van oma.

flesje | 16-03-21 | 17:15

Ik ben al jaren niet ziek geweest, niet eens een verkoudheid. Ook heb ik mij nog nooit laten testen en ben niet van plan het vaccin te nemen. Hoe ga ik dan aan zo een fantastisch EU certificaat komen?

SchichtigeSpicht | 16-03-21 | 15:58 | 3

Niet. Dat wordt dus een fantastische zomer op het achterbalkon.

bisbisbis | 16-03-21 | 16:22

Nou als je relaties hebt bij abdou.

flesje | 16-03-21 | 18:00

Downloaden, uitprinten, done.

naglfar | 16-03-21 | 18:20

Gelukkig mogen echte gevaren voor de samenleving nog helemaal zonder certificaat en krijgen alle kansen door de corona tunnelvisie.
Groen papiertje zegt je bent OK, dus je bent OK.
Ook met andere besmettelijke ziekten.
Ook als psychopaat met een uitgebreide keuze aan motieven en mogelijke acties.

MistaRazista | 16-03-21 | 15:31

Als ik de komende tien/twintig jaar geen vaccinatie wil, betekent dit dan dat diegenen die vóór zo'n paspoort en vóór het uitsluiten/isoleren van ongevaccineerden zijn, dan ook vóór een bijstand zijn die aan mij voldaan mag worden vanwege het niet mogen werken wegens ongevaccineerd? Dit is best wel een serieuze vraag, maar dan wel gesteld door een niet-zo-serieus persoon. Gewoon, uit nieuwsgierigheid.

VBO_B_Niveau | 16-03-21 | 15:11 | 1

Nee geen outkering want het niet nemen van het vaccin is toch uw eigen vrijwillige keuze geweest.

jan huppeldepup | 16-03-21 | 16:47

Doe mij dan maar elk half jaar het corona virus, dan zorgt mijn lichaam voor anti-stoffen (zoals een gezond lichaam altijd al deed) en mag ik blijkbaar reizen. Ik blij de de EU weer meer macht. Win-win zeker...

hetmoetdanmaar | 16-03-21 | 15:04

Ze kunnen een ID-kaart of paspoort nog niets eens fraude-ongevoelig maken. Iedereen met een beetje ontwikkekennis danwel fotosjop ervaring kan iets in elkaar prutsen dat echt lijkt.

SimpeleZiel | 16-03-21 | 15:03 | 1

Ik bewandel de weg van ‘vrijstelling’. Al 2 keer afgelopen 6 maanden naar huisarts geweest met immuniteit achtige problemen. Mensen met geschiedenis van die klachten krijgen vrijstelling van vaccinatie. Even plannen allen.

feiten_en _cijfers | 16-03-21 | 15:33

Ik ben toch wel erg benieuwd welke houdbaarheidstermijn er wordt gekoppeld aan een coronatest. Is die twee maanden geldig? Of drie? En op grond van welke wetenschap is dat dan?

wapster | 16-03-21 | 14:52 | 1

48 uur. En waarschijnlijk op eigen kosten, mark my words. Zo drijven ze je richting het vaccin. Dit is echt misdadig. Ik snap niet hoe mensen het hiermee eens kunnen zijn.

Jiet Panssen | 16-03-21 | 16:35

Vermoedelijk heeft het uitzetten van de AstraZeneca vaccin een politieke achtergrond. In Engeland zijn van de 9,7 miljoen gevaccineerde mensen, 30 bloedstolsels germeld. Bij 10,7 miljoen Biotech-vaccinaties deden zich 38 van dergelijke gevallen voor, meldt de "Sun". Is het om een excuus te hebben wegens het vaccinatie chaos in Europa. Liegen, liegen en mooi weer spelen dus?
www.thesun.co.uk/news/14350112/boris-...

jan huppeldepup | 16-03-21 | 14:46 | 3

De nieuwste generatie anticonceptiepillen heeft trombose als bijwerking bij acht tot twaalf op de 10.000 vrouwen. Heeft iemand daar tot nu toe last van gehad?

jan huppeldepup | 16-03-21 | 15:03

@jan huppeldepup | 16-03-21 | 15:03:
-
Eeeehhh ... naar alle waarschijnlijkheid: de betrokken dames.

bisbisbis | 16-03-21 | 16:19

@jan huppeldepup | 16-03-21 | 15:03: ja, die bijwerkingen zijn er, maar met de anticonceptiepil kun je stoppen als je er klachten van krijgt. Met een toegediend vaccin gaat dat wat lastiger.

naglfar | 16-03-21 | 18:17

Maar niemand wordt verplicht zich te laten vaccineren hoor.

wapster | 16-03-21 | 14:44 | 1

Tja, niemand die je verplicht naar een festival te gaan he...

nutsniet | 16-03-21 | 15:57

Ik ga me direct laten besmetten! Zo'n Russische Sputnikloze roulette heb ik er wel voor over.

HeelStijl | 16-03-21 | 14:39

"Elke lidstaat zal een eigen Green Certificate app gaan ontwikkelen, die door elke andere lidstaat te lezen valt."
De eerste vingeroefeningen van wat uiteindelijk de natte droom van de klerken in Brussel is: gekoppelde certificaten voor van alles en nog wat, leidend tot steeds verfijnder profielen van ieder van ons.

Schoorsteenveger | 16-03-21 | 14:39 | 1

Welkom in NeeDDRland.

VBO_B_Niveau | 16-03-21 | 16:13

na woensdag als de stem bureaus zijn gesloten zal het aantal besmettingen opeens gedaald zijn een (dag later) , dan kan die clown met die lange neus weer op de buis gelanceerd worden

witchmaster | 16-03-21 | 14:35

Positief getest zijn op antilichamen blijkt ook voldoende voor een positieve krabbel op je paspoort.
Nu ga ik er al van uit het vorig jaar gehad te hebben, maar zo niet, dan pak ik de eerste de beste covid-patient op de bek en ga ik dat lekker alleen thuis uitzieken.
Alles beter dan mee doen aan dat in alle haast er doorgedrukte medische experiment.

Abject | 16-03-21 | 14:20 | 2

Zou je die antilichamen niet los kunnen kopen?

lekgoot | 16-03-21 | 15:37

Anti-vaxx wappies nu helemaal over de zeik, maar straks wel allemaal een HEP-A en DTP shotje voor als ze op verkansie gaan.

sioux_ | 16-03-21 | 14:17 | 4

wat chemtrails zegt... net zoals alles drugs die velen tot zich nemen ook decennia getest, geprobeerd en verfijnd.

VerganeGlorie | 16-03-21 | 14:37

Die opmerking slaat nergens op.
Volgens mij is het nemen van deze vaccinaties niet verplicht maar wordt wel aangeraden.
Ook is het tonen van een vaccinatie bewijs op verkansie niet nodig.

Datgingniegoed | 16-03-21 | 14:41

Er is verschil tussen een appel en een peer.

MistaRazista | 16-03-21 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal niets tegen een vaccinatierapport // andere verklaring om te reizen.
MAAR dan aub wel graag Sputnik & J&J vaccine beschikbaar stellen, en niet om politieke redenen Sputnik (beste vaccin beschikbaar als we veiligheid in ogenschouw nemen) tegenhouden.
Wat betreft de testen hetzelfde -- vrij ruimte geven om goede testen beschikbaar te maken ipv testen die zeer onbetrouwbare resultaten geven. (er is recent een nieuwe speekseltest beschikbaar (CE merk afgegeven) wat een sneltest is -- binnen 30 seconden resultaat)

MaximusAurelius | 16-03-21 | 14:16 | 1

"Helemaal niets tegen een vaccinatierapport // andere verklaring om te reizen."
Dat zou een simpele stempel in je paspoort kunnen zijn. Dat is toch iets anders dan gekoppelde databases.

Schoorsteenveger | 16-03-21 | 14:41

Ik lees hier dat de UEFA wil dat er gewoon fans uit allerlei landen in het stadion aanwezig kunnen zijn tijdens het EK in juni. Ook nog gespeeld in 12 verschillende speelsteden verdeeld over Europa. Nou, succes Jaap van Dissel om dat tegen te gaan houden.

Lomo | 16-03-21 | 14:05 | 2

UEFA gaat over lijken, van duizenden stadionslaven in Qatar tot aan een miljoen miljard coronadoden in Europa.

sioux_ | 16-03-21 | 14:11

@sioux_ | 16-03-21 | 14:11: Het WK in Qatar kun je de FIFA aanrekenen. Uiteindelijk is het allemaal 1 pot nat.

Burgerzaken | 16-03-21 | 15:05

Ik denk dat de meeste landen de handen niet vuil willen maken aan AstraSrebrenisca

echtpaul | 16-03-21 | 13:56

ITer hier. Dit gaat dus een clusterfuck van epische proporties worden. Elk land mag dus z'n eigen systeem gaan bouwen en via QR codes op een kaartje gaan we dat laten werken. Yeah right.

Pikkebaas | 16-03-21 | 13:52 | 2

Helemaal mee eens. Europese regelgeilneven en IT. What could possibly go wrong?

HeelStijl | 16-03-21 | 14:43

Ja hier ook zo'n IT er die de hele dag bij de Overheid in allerlei suffe meetings over allerlei onbenulligheden zit te wauwelen. En dat tussen grote aantallen geitenwollen deugkneuzen die zich constant verschuilen achter een eindeloos aantal procedures, processen en andere wollige bureaucratische regeltjes. Niet vooruit te branden die lui. Dus ook nog eens gaan samenwerken met andere landen zie ik ook niet zo gauw gebeuren.

WantrouwendBurger | 16-03-21 | 19:08

Een jaar geleden applaudiseerden we met z'n allen over het weigeren van ongevaccineerde kinderen. Een organisatie mag toch weigeren wie ze willen?

MasterfulOne | 16-03-21 | 13:50 | 2

Ik niet.

Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 13:50

Als je het verschil niet ziet tussen experimentele vaccins die een versneld goedkeuringstraject hebben gehad en vaccins die al sinds jaar en dag gebruikt worden dan verdien je inderdaad zo'n paspoort.

Vanilla | 16-03-21 | 14:54

tjonge jonge... hoeveel pasjes moet ik nu weer bij mij gaan dragen voor de angst, knungel en bureaucratie wappies... Ik wil gewoon een eenvoudige chip op mijn kop geplakt hebben waar gewoon alles in staat.
Ook handig voor Tinder en mijn VI abonnementen, meteen betalen.
Kopgeld.

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 13:47 | 1

No worries, daar zal ome Gates straks een mooie onderhuidse oplossing voor bedenken, die mensen dan gewillig laten aanbrengen want ja, zoveel pasjes, bewijzen, QR codes en weet ik wat is inderdaad wel heel onhandig. die raak je kwijt, verlopen of wordt fraude mee gepleegd.

Je kan dan ook nog eens contactloos betalen met dat ding, dus nooit meer cash nodig, kunnen we dat ook afschaffen. Alleen maar win-win toch?

ReyNemaattori | 16-03-21 | 14:45

Nee hoor , u wordt niets verplicht.
Hugo "u hoeft toch niet naar een festival"
Wat er hier gebeurt zijn vrijheids beperkende maatregelen zonder een geldige reden.
Laten we vooral geen concessies gaan maken op wat normaal is en onmiddellijk kappen met deze onzin.
Laat het vaccineren een persoonlijke vrije keuze blijven en het plannetje van de eurofieltjes , een vaccinatie bewijs, direct opbergen in de ronde container naast het bureau.
Stelletje mafklappers!

Datgingniegoed | 16-03-21 | 13:39 | 1

Ausweiss bitte

Coolcalmcollected | 16-03-21 | 14:21

Corona gehad.... Moet je dat aantonen op een of andere manier, of is een eigen verklaring "ik heb ut gehad" voldoende?

JanVergoor | 16-03-21 | 13:35 | 2

Denk 't wel. Met handtekening van je moeder.

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 13:48

Mag ik even zelf bepalen of ik me laten enten of niet. Ik breng mensen die geënt zijn toch niet in gevaar, of wel!? Iets met eigen keuze voor wel of geen risico lopen.

Gaat het niet dan? | 16-03-21 | 13:34 | 4

@JanVergoor | 16-03-21 | 13:35: Wat is het grote gevaar... groter dan een verkeersongeluk, groter dan het krijgen van obesitas, groter dan het krijgen door H&V ziekten... Dan wil ik daar ook pasjes voor.

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 13:49

Die mensen hebben waarschijnlijk een medische aandoening, erg, maar zij hebben daar zelf een verantwoordelijkheid in. Het kan niet zo zijn dat we voor een heel klein deel van de bevolking anderen tot vanalles gaan verplichten. Bij de griepprik hoor je ook niemand over die groep. En het is nog onduidelijk of men na vaccinatie het virus niet meer doorgeeft, dan is een gevaccineerde even besmettelijk als een niet gevaccineerde. Teveel onduidelijkheden om zulke vergaande beslissingen te nemen.

Roeieber | 16-03-21 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Brenno, kom er maar in!

ZOMG | 16-03-21 | 13:20

Iedereen maar zeiken op de EU, maar dit hebben ze wel weer even puik geregeld. En voor de antivaxxers die bang zijn dat ze niet naar buiten kunnen: we stellen het museumplein aan jullie ter beschikking.

BobDobalina | 16-03-21 | 13:18 | 5

BobDombolina

Datgingniegoed | 16-03-21 | 14:20

Puik geregeld?
Dit is een opmars naar een ster zichtbaar dragen. Maar dan groen, want dat is een hip woord/hippe kleur.

Warhead | 16-03-21 | 14:47

Zucht. De EU heeft helemaal niets geregeld, behalve een persberichtje met een aankondiging. En dat persberichtje is er alleen maar om het allerdomst deel van haar aanhangers, waaronder jou, te overtuigen hoe belangrijk de EU is.
Hoe zat het ook al weer met die waterdichte leveringscontracten die de EU-extremisten zo nodig moesten gaan regelen?

obominotie | 16-03-21 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Hey stelletje debielen, houd eens op met die kutzooi. Ik wil gewoon godverdomme doen wat ik wil en niet wat jullie willen met jullie domme certificaatjes. Bouw a.u.b. een muur tussen alle corona nazi's en mensen die vrij willen zijn en zelf wel bepalen hoe en wat.

TB-Spoelie | 16-03-21 | 13:15 | 4

Precies, alles boven de Rijn is voor angstige hypochonders en alles eronder is voor coole dudes en dudettes.

Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 13:54

@Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 13:54:
Andersom toch? Met een uitzondering voor de woke grote steden zoals de rotte Amsterdam.

Warhead | 16-03-21 | 14:48

Precies dat! De denkbeeldige muur is er nu al, straks nog een fysieke muur en ik hoef nooit meer een discussie aan te gaan over reproductiegetallen, mondkapjes, vaccinaties en alle andere onzin.

TB-Spoelie | 16-03-21 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het is in principe (goed hoor, niets mis mee) bedoeld om de toeristenindustrie van de zomer te laten draaien in het Zuiden. Maar of deze oplossing voor het probleem (ongewenste verspreiding van corona virussen) de goede oplossing is? Alleen al dat de 27 lidstaten hun eigen oplossing (=app) mogen implementeren is een recept voor ' disaster'.

DeCynischeAmbtenaar | 16-03-21 | 13:13 | 2

Wat doen we met die andere virussen die dodelijk en besmettelijk zijn en op de griep lijken: ook vaccineren en be-paspoorten?

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 13:50

Yup het vaccinatiepaspoort is de eerste stap naar verplicht alles in je laten spuiten wat de pharmaceuten bedenken. Zal wel part of the deal zijn voor het snel ontwikkelen van het vaccin.

Roeieber | 16-03-21 | 14:38

Er is ergens opgetekend dat mensen een teken op het voorhoofd of de hand zullen hebben.
Maar Gert Jan, Wopke en Kees geloven dat vast niet.

likdoorn | 16-03-21 | 13:11 | 6

Ze wilde een gekleurde ster op je borst tatoeëren, maar de feministen zijn er nog op tegen.

jan huppeldepup | 16-03-21 | 14:52

@Warhead | 16-03-21 | 14:49: Blij dat je er om kunt lachen, ik niet. WO2020060606: Human body activity associated with a task provided to a user may be used in a mining process of a cryptocurrency system. A server may provide a task to a device of a user which is communicatively coupled to the server. A sensor communicatively coupled to or comprised in the device of the user may sense body activity of the user. Body activity data may be generated based on the sensed body activity of the user. The cryptocurrency system communicatively coupled to the device of the user may verify if the body activity data satisfies one or more conditions set by the cryptocurrency system, and award cryptocurrency to the user whose body activity data is verified. Applicants
MICROSOFT TECHNOLOGY LICENSING, LLC [US]/[US]

NerdAlert | 16-03-21 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen voelt aan dat de Eindtijd is aangebroken. De laatste Dode Zeerollen zijn gevonden dus nu kan het niet lang meer duren. Armageddon !
Dus stemmen op CDA of SGP of CU voor een plaatsje straks in de Hemel.

Godderwrake | 16-03-21 | 13:09 | 1

Met Denk kom je er ook en met wat extra inzet krijg je ook nog een aantal maagden.

ultraman | 16-03-21 | 13:57

Vanochtend meende ik te lezen dat er volgens de WHO geen vuiltje aan de vaccinatielucht zou zijn. Hoe ze daar precies aan die wijsheid zijn gekomen is me niet geheel duidelijk, maar ik heb dan ook geen direct lijntje naar Peking. Of Big Pharma.

Hetkanverkeren | 16-03-21 | 13:06

"Bijwerkingencentrum Lareb ziet geen aanwijzingen voor een verband tussen stollingsproblemen en vaccins tegen corona."
Eerlijk gezegd vertrouw ik dat niet helemaal. Directeur van Lareb is Agnes Kant, voorheen politiek leidster van de SP. Ik herinner me haar als een nogal fanatieke en naar extreem links neigende politica. Kan me daarom voorstellen dat ze ook in haar huidige functie tot bepaalde hoogte politieke overwegingen laat meewegen. Bijvoorbeeld het kabinetsbesluit om voorlopig niet met A-Z te vaccineren "bekritiseren".

WirMachenMusik | 16-03-21 | 12:59 | 5

@JanVergoor | 16-03-21 | 13:38: Vergeet ook niet dat de CSU/CDU in Duitsland dik verloren hebben omdat ze niet tijdig iets deden. Hugo is op zijn dood afgerekend te worden in het stemhokje.

Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 13:57

@JanVergoor | 16-03-21 | 13:38: Voorzover ik het heb meegekregen zijn de besluiten om voorlopig niet met A-Z te vaccineren door de regeringen van afzonderlijke lidstaten genomen. Uit Brussel heb ik tot nu toe alleen maar vernomen dat er niets aan de hand is.

WirMachenMusik | 16-03-21 | 14:12

Q: Excuse me, do you know where Agnes Kant is ? A: How 'bout between her legs ?

NerdAlert | 16-03-21 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Is er al een illegale markt voor die bewijzen?

laurentius | 16-03-21 | 12:57 | 5

1 telefoontje naar Tel Aviv of Boekarest is genoeg.

van Oeffelen | 16-03-21 | 13:04

@van Oeffelen | 16-03-21 | 13:04: U bedoelt: 'Boedapest'?

DeCynischeAmbtenaar | 16-03-21 | 13:09

@VoltaireJohn | 16-03-21 | 13:03: cool..... een nieuwe veel leukere economie, net als vroeger te DDR of stiekem schräge Musik draaien met een glaasje advocaat thuis in de kelder... Nostalgie nostalgie!

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Godsamme ben ik voor niks zo voorzichtig geweest. Kom nog niet in aanmerking voor een prikkie en geen corona gehad. Binnenkort maar eens naar wat drukke plekken zodat ik corona krijg en ook zo'n bewijs heb in de zomer.

bots! | 16-03-21 | 12:56 | 1

Ik denk inderdaad dat dat prettiger is dan je om de drie dagen laten testen.

C1O2 | 16-03-21 | 13:00

Een Nexit-machtsblok als winnaar is de laatste kans om uit die gore fascistenclub genaamd EU te kunnen ontsnappen en net als de Britten eindelijk weer ons eigen soevereine land te kunnen zijn. PVV of FvD stemmen, dus.

Op de zogenaamde 'inhoud' van het EU-deugfascisme ga ik even niet in; iedereen die een uitleg nodig heeft waarom een vaccinatiepaspoort of testbewijs fascistisch is, beschouw ik als neo-NSBer dan wel te dom.

Morgen is de Dag des Oordeels van het Nederlandse volk: kan niet wachten.

Mensdier | 16-03-21 | 12:56 | 10

@Hetkanverkeren | 16-03-21 | 13:31: Ik geef eerlijk toe dat ik dat ook niet weet. Zoals het nu gaat loopt het ook niet lekker. Mogelijk moet je alles gewoon open gooien , je kan toch niet jaren in een lockdown blijven ?

JamesYounger | 16-03-21 | 13:42

@JamesYounger | 16-03-21 | 13:42: Dat is volgens mij het echte probleem, mijn beste. Dat al dan niet bewuste gestuntel in Den Haag, Brussel e.o. Het wantrouwen is volkomen logisch en terecht, dat ben ik met je eens, maar het maakt de noodzaak van zinnige maatregelen er niet minder om. Daarom hou ik als leidraad maar mijn eigen beperkte cognitieve en sociale vaardigheden en bijbehorende prioriteiten aan, het liefst aangevuld met adviezen die wel overtuigend over komen.

Ergens deze zomer die Janssenprik erin, dat is vroeg genoeg. Ik loop zelf beperkt risico en doe mijn uiterste best voor mijn kleine selecte wereldje.

En bij klachten gewoon thuis blijven. Enkele weken terug heb ik ondanks alles een koutje weten op te lopen. Dan maar wat meer netflixen, reaguren en zulks. Er zijn ergere dingen :-)

Hetkanverkeren | 16-03-21 | 13:57

@Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 13:39: Jij komt zeker niet vaak genoeg uit je schuilkelder? Genoeg malloten op de weg. Een rijbewijs betekent nog niet dat je kan rijden, alleen dat je mag rijden.

Zo zal 't ook zijn met die vaccinatiepaspoorten, die zeggen allen dat je mag reizen, niet dat je anderen niet kan besmetten.

Daarnaast, je kan gewoon over de openbare weg LOPEN of FIETSEN hoor, GRATISCH! Als je sneller wilt, zal je idd eerst moeten lappen ben ik bang. Zowel voor een papiertje, als voor een voertuig, als voor wegenbelasting, als voor verzekering. Daar zit 't elitaire 'm in denk ik :P

ReyNemaattori | 16-03-21 | 15:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Dus het beste en snelste kan ik mij laten besmetten.
Een weekje ziek thuis blijven, positieve test laten zien en gas erop!
Gezocht: Coronapatient! Liefst een vrouw 40/48 jaar om mee te knuffelen.
Beloning.... samen in quarantaine.

Ruimedenker | 16-03-21 | 12:55 | 1

Anaal zitten volgens de Chinezen de meeste virusdeeltjes.
Het is maar een tip.

Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 14:00

"De EU benadrukt expliciet dat er geen Europese database zal worden aangelegd met gezondheidsgegevens van iedere burger.

Kijk dat is tenminste duidelijk. De EU gaat dus een Europese database aanleggen met gezondheidsgegevens van iedere burger.

Zwezerik | 16-03-21 | 12:55 | 3

Precies.

Jos Tiebent | 16-03-21 | 12:57

Het principe van: 'wie het eerste ruikt heeft zijn kontje gebruikt'. Waarom zou je daaraan moeten denken, dat moet je al in gedachten hebben gehad.

Jos Tiebent | 16-03-21 | 13:00

Het is politiek hè ! Letterlijk nemen dus. '[geen] zal worden aangelegd' betekent dan dat ie er al is, of '[geen] met gezondheidsgegevens' betekent '1 met ongezondheidsgegevens, of andersoortige gegevens die we maar willen', en 'van iedere burger' betekent 'van de burgers die tot de elite behoren'.

NerdAlert | 16-03-21 | 14:15

Een hele mooie. De EMA, EU en farma industrie zijn één hele mooie familie geworden, of beter, dat waren ze al. Er is niets veranderd. Ik heb niks tegen vaccins, vermits zorgvuldig wetenschappelijk alsmede juridisch. Iedere dag voel ik me een leek, maar ben 't in vele professionele opzichten niet. De domheid en hoogmoed waarmee alles wordt geslikt en gemanipuleerd is ongekend in naam van 'het moreel goede'... Perfect lopende machine, we verdienen het....

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 13:58

Waar kan je een T-cel antistoffentest doen? Ik krijg alleen maar B-cel tests. Die zijn allemaal korte termijn.

Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 14:04

Aan het eind hebben we allemaal een chip en geen geld meer, boodschappen etc via de chip, zal ik afscheid moeten nemen van mijn grootste hobby.

dirkdoorsnee | 16-03-21 | 12:52 | 1

Vergeet niet de bijkomende negatieve rente, in de afgelopen jaren al klaar gestoomd. Elk jaar een paar % betalen omdat de banken jouw geld in veelvoud uitlenen, beleggen, speculeren en daar monsterlijk aan verdienen, maar als het fout gaat ben jij je geld kwijt. Daar bovenop komt ook nog de overheid eventjes vermogensbelasting innen.

ReyNemaattori | 16-03-21 | 15:16

Het is onmogelijk hierop te reageren zonder een godwin te maken.

keestelpro | 16-03-21 | 12:52

Ik had farmaceut moeten worden. De overheid pushed je drugs door de aderen van je klanten.

Denkhetnjet | 16-03-21 | 12:50

Als ik nou Sputnik krijg, krijg ik dan een Russisch paspoort?
En waarom duurt het zo lang voordat de EMA uitsluitsel geeft over Sputnik?
Vast een politiek dingetje.

Ruimedenker | 16-03-21 | 12:50

Ach, illegaal, wat is er nog illegaal tegenwoordig... Rechter uit je netwerk regelen, spoedwetje, alles is legaal te maken toch?

Upendo | 16-03-21 | 12:49

Geen Europese database, maar 28 nationale databases die onderling gegevens uitwisselen.

Een vaccinatie is niet noodzakelijk, een negatief testrapport volstaat ook. Gewoon iedere dag een nieuwe test afnemen a raison van EUR 110,-- is ook goed.

En dan te bedenken dat de beschermingsduur van dat vaccin dat geen vaccin is nog niet eens vaststaat. Plus dat de bescherming niet vaststaat.

Voor een vaccin dat alleen als noodmaatregel voorwaardelijke toegang heeft gekregen.

Allemaal vanwege het programma dat onder de motto' s "Samen beter" "Build Back Better" "En nu doorpakken" aan U wordt opgedrongen.

Glasgow Argus | 16-03-21 | 12:49

Nou dan klopt allemaal weer, we krijgen niet "een" vaccinatiepaspoort, maar twee.

Dezenaamhier | 16-03-21 | 12:47

Is niet digitaal en dan kunnen ze u niet goed tracken.

1977 | 16-03-21 | 12:50

Had vannacht een enge droom over AstraZeneca en Pfizer etc. Zover ben ik al gezonken, dat ik er nachtmerries van krijg.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 12:45

Tot 1980 kregen zo’n 250.000 kinderen/volwassenen op dit aardbolletje polio als geschenk. Elk jaar opnieuw. Gratis en voor niets.

Nu is polio bijna uitgeroeid. Behalve in Pakistan want Allah heeft zo zijn twijfels over de bijwerkingen van het vaccin.

En ja, er kunnen bijwerkingen optreden. Zoals griepachtige verschijnselen, hoofdpijn, koorts, spierpijn, verminderde eetlust, misselijkheid of buikpijn. Gaat meestal wel over trouwens. En je weet een ding zeker, in deze wetenschappelijke loterij investeer je 99 cent en krijgt er gegarandeerd 1000 Euro voor terug.

Zo ook met het AZ vaccin. Eén op de zoveel duizend krijgt elke week/maand bijwerkingen welke ernstiger zijn dan de bovendgenoemde verschijnselen. Welke mogelijk, doch mogelijk ook niet, worden veroorzaakt door het vaccin. In diezelfde week of maand zijn er echter ook duizenden welke het vaccin ontvangen en misschien nog wel kunnen worden besmet met het Covid virus maar niet meer ernstig ziek worden, niet in het ziekenhuis belanden en niet meer overlijden. Kortom, we zijn wel bereid om 99 cent uit te geven om 1000 Euro met zekerheid terug te krijgen maar 100 cent is onoverkomelijk. En daarom leggen we het progamma voorlopig maar weer stil. De schade is al lang astronomisch en niet alleen economisch.

We redden dus de Griekse zwerfhond en gooien tegelijkertijd een club bejaarden onder de bus.

Sofa1 | 16-03-21 | 12:44 | 7

Paniek en beeldvorming overheerst. Maar ook dat hoort erbij. Je kunt wel zeggen dat het allemaal statistische ruis is, die bijwerkingen maar dat gaat voorbij aan de angst bij de burger. Die angst krijg je niet weg door die dan maar totaal te negeren.

Wat was het, 17 miljoen vaccinaties, 11 ernstige bijwerkingen? En daardoor krijgen honderdduizenden geen vaccins, belanden er honderden op de IC, gaan er tientallen extra dood. Maar dus, bijwerkingen. Je zou er autistisch van worden.

Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 12:52

@MooseNL | 16-03-21 | 12:50: Ben het helemaal met u eens. Helaas spelen medicijnen niet mee, alles is ingezet op de experimentele vaccins.

Goofje | 16-03-21 | 12:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Plan 2030, The great reset.
Maar iedereen die dat zegt, wordt uitgemaakt voor wappie.

allesmoetkunnen12 | 16-03-21 | 12:44 | 4

Wappie. Inderdaad. Een echte "great reset" zal natuurlijk nooit publiek worden aangekondigd. En toch heeft die Duitser jullie allemaal op de kast.

Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 12:53

@Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 12:53: Ik vind dat het gehele plan in een boek uitschrijven plus de Sustainable Development Goals van de VN toch wel redelijk publiek. Aan alle kanten wordt ook agenda 2030 benoemd. De reden dat ze het nu al zo uitspreken, is dat ze veel vertrouwen hebben dat het gaat lukken.

Kevinho | 16-03-21 | 13:00

@Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 12:53:

Hoezo? Mein Kampf is ook gewoon uitgevoerd. Dat mensen niet geloofden dat Hitler het meende doet daar niet aan af.

HoogToontje | 16-03-21 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ausweiss Bitte! We hebben t jullie voorspeld, jullie hebben ons niet geloofd.

ikworstelengadouchen | 16-03-21 | 12:44

leuk voor als we ooit nog eens gevaccineerd worden.

yeps | 16-03-21 | 12:43

Heet dit nou green washing?

postmodernismisdead | 16-03-21 | 12:43

.. wat weer een voorloper is van het Social Creditpaspoort.

Earl_of_Doncaster | 16-03-21 | 12:43

Ideaal zo"n paspoort.
Door het vaccinatiepaspoort is tevens je DNA bekend en heeft de EU dus van iedereen een DNA sample.
Science fiction wordt werkelijkheid.

Uranus1767 | 16-03-21 | 12:41 | 12

@Uranus1767 | 16-03-21 | 12:47: Want ? Wat voor verschrikkelijke dingen gaan ze met dat eventueel bewaarde materiaal doen? Ze bewaren het virus RNA, en ze gaan jouw DNA niet uitvogelen hoor. Totaal niet interessant en tijdrovend . Daar is die PCR test niet voor. Nogmaals : je spoort niet.

Zwizalletju | 16-03-21 | 12:52

@Uranus1767 | 16-03-21 | 12:46: Het test materiaal zullen ze bewaren voor enkele maanden. Wellicht om er nog meer proeven op te doen. Cruciaal is in dezen of uw sample gelinkt is aan uw persoon of dat u gewoon als een nummer in de ijskast beland zonder trackback naar uw persoontje. Voorts is het sequencen van DNA een duur en niet al te eenvoudig werkje en ik denk niet dat u en ik interessant genoeg zijn om te sequencen. Laat staan dat heel europa dat gaat doen. Met welke reden dan?

BBRDWR | 16-03-21 | 12:53

@Zwizalletju | 16-03-21 | 12:52: Ik meen je vurig te zien reageren. Maar hetgeen je aangeeft in je reacties, heb je daar voor jezelf waterdicht bewijs voor? Weet je je exact hoe dit alles in elkaar zit?

Zelf kom ik niet verder dan mijn eigen vermoedens en aannames op basis van wat ik hoor, zie en lees. Dat iets geschreven staat maakt het nog geen bewijs.

brakke_lau | 16-03-21 | 14:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Over databases gesproken: bestaat de schaamhaardatabase van Rouvoet eigenlijk nog en wordt die nog gebruikt? Een paar veldjes erbij en overbrengen naar Brussel, en onze bezielende Europese leiders hebben een prachtig instrument om ons te controleren. Volt zal het schitterend vinden en D66 ook, als er tenminste ook nog gegevens over de bruikbaarheid van onze organen in worden opgenomen.

MAD1950 | 16-03-21 | 12:40

Krijg je hiermee ook korting bij Action

Eencellig | 16-03-21 | 12:40

Frans Timmerfrans wilde toch honderd miljoen miljard Euro bijdrukken voor zijn Green Deal?
Dan krijg je daar vast zo'n certificaat voor terwijl er een Oost of Zuid Europeaan met het geld vandoor gaat.
Goeie deal lijkt mij. Not!

Osdorpertje | 16-03-21 | 12:39

Heftig hoor! En straks weten ze alles van je. Dan komen ze zomaar op een nacht kloppen op de deur. Om je mee te nemen naar het station. En zo begint het dan. We mogen wel uitkijken.

Ach mensen, zo'n vaart gaat het allemaal niet lopen. We hebben opstartproblemen met die vaccins, hier en daar een bijwerking maar na een half jaartje of wat komt dit op stoom, krijgen we geregeld updates over nieuwe en betere vaccins, kennen we de bijwerkingen, hebben we betere behandelingen en zal Covid een smeulend stukje onrust blijven op de achtergrond van ons bestaan. Tegen die tijd is dat hele vaccinatiepaspoort alweer achterhaald. Dan horen we er niks meer over, net als over die Corona-app van afgelopen zomer.

Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 12:37 | 13

@Pimp my Voortuin | 16-03-21 | 14:12: Schei toch uit. Die nazi-frame kennen we nu ondertussen wel. Verzin maar wat anders om 'm onderuit te halen.

Mbovenka | 16-03-21 | 16:33
▼ 10 antwoorden verborgen

iets zegt me dat dit niet goed is.

newray | 16-03-21 | 12:37

En ongetwijfeld dat er, net zoals met de vergunningen voor invalidenparkeerplaatsen, ergens wel weer een arts zal opduiken die voor hele bevolkingsgroepen een 'testbewijs' regelt zodat ze lekker naar familie door heel Europa kunnen reizen...

En antistoffen... volgens mij is er nog helemaal geen sluitend onderzoek geweest dat aan heeft getoond dat je dan niet meer vatbaar bent voor een van de andere varianten, laat staan niet meer besmettelijk bent... het wordt een grote chaos komende zomer met vals negatieve, vals positieve en verkeerd uitgelezen testen.

natteberiberi | 16-03-21 | 12:36

Volstrekte nonsens want besmette mensen die niet gevaccineerd zijn kunnen alleen andere mensen die niet gevaccineerd zijn besmetten.
En niet gevaccineerden die risico lopen moeten zolang ze nog niet gevaccineerd zijn binnen blijven.
Wil je 98% van de bevolking die geen risico lopen verplichten om zich te vaccineren met alle risico's en hen die zich niet laten vaccineren blijven uitsluiten en discrimineren? En hoelang willen ze dit volhouden? Een jaar, twee jaar, tien jaar....
Het virus blijft en zal steeds muteren, dus.......
Volstrekte nonsens!
Krankzinnig!!!

Aristotalloss | 16-03-21 | 12:36 | 1

Exact. En hoe lang duurt het precies voor we die hele vaccinatie shit hebben uitgerold dan? Europa is toch in de zomer klaar. Iedereen die wil of had gewild heeft de kans gehad. Het doel moet niet zijn corona uit te roeien, het doel moet zijn om weer normaal te gaan doen en Corona hoort daar waarschijnlijk bij. Reden extra om harder tegen obesitas te vechten.

BBRDWR | 16-03-21 | 12:39

All animals are equal, but some are more equal than others...

Wijze uit het Oosten | 16-03-21 | 12:36 | 3
-weggejorist-
Aarsverschuiving | 16-03-21 | 12:42

Precies.... animal farm.... het regieboek voor linkse ellende!

Smeggel | 16-03-21 | 12:44

Lopen straks met een berg id-documenten rond waar je makkelijk een hernia van oploopt

sgaapje | 16-03-21 | 12:35 | 2

Beslist niet, kan gewoon op je voorhoofd geprint worden. Met een laserprintertje gaat zulks razend snel en ook nog eens volstrekt pijnloos. Is maar een ideetje

Henkie | 16-03-21 | 12:43

@Henkie | 16-03-21 | 12:43: barbaars jonguh, een RFID chip in je nek geïnjecteerd is veel makkelijker. En minder opzienbarend.

Met_baard | 16-03-21 | 14:55

Ah joh, dat is een incident, een enkeling.

Vreemd dat je dat niet mag zeggen als het om corona slachtoffers gaat die niet in het standaardplaatje oud, met onderliggend lijden passen.

WasHetMaarMakkelijk | 16-03-21 | 12:39

@El Rico Grande | 16-03-21 | 12:39: OK, maar gaat Oostenrijk dan ook bergbeklimmers weigeren, of wielrenners? Die lopen ook -ik denk meer- risico dat ze uiteindelijk op een IC terecht komen. Om nog maar te zwijgen van het wintersport seizoen. Het leven is niet zonder risico, ook met een griep kun je op de IC terecht komen.

BBRDWR | 16-03-21 | 12:41

@El Rico Grande | 16-03-21 | 12:39: Vast wel. Maar je nam die vaccinatie toch niet voor jezelf? Je deed het toch voor de anderen? En nou heb je dat vaccin genomen, ben je zelf mogelijk minder gauw ziek, maar je bent nog net zo 'gevaarlijk' voor je omgeving. Conclusie: Ook u met uw stempeltje mag achteraan sluiten voor de tweedaagse test

marcoplarco | 16-03-21 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer iets waar de EU mee kan en zal gaan falen.

El Rico Grande | 16-03-21 | 12:35 | 1

Mooi toch

sgaapje | 16-03-21 | 12:36

De EU benadrukt expliciet dat "er geen Europese database zal worden aangelegd met gezondheidsgegevens van iedere burger"


Wilt u nog betere argumenten voor een Nexit?

kapotte_stofzuiger | 16-03-21 | 12:34 | 5
-weggejorist-
Aarsverschuiving | 16-03-21 | 12:42

@Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 12:41: Ik kan je vertellen, mensen zouden we willen reizen naar Nederland omdat daar het paspoort dan niet verplicht zou zijn. Ik kan zien hoe de welvaart door toeristen gaat bloeien.

Adriel | 16-03-21 | 12:47

Net als bij katten en honden een eenvoudig mini chipte monteren, uiteraard krijgen we dan alle kwartjes van Kok en de Duizend Euro van onze geachte droplul Rutte als beloning daarvoor.

Henkie | 16-03-21 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Totale onzin zo'n paspoort, want je kunt na vaccinatie gewoon weer besmet raken met covid en helemaal met die nieuwere varianten.

rachid82 | 16-03-21 | 12:33 | 2

Daarom is het ook waarschijnlijk dat risicogroepen ieder jaar gevaccineerd gaan worden tegen Corona. Op zich is het Pfizer vaccin vrij gemakkelijk aan te passen, moet binnen een maand of 3 kunnen lukken.

Gravin v Kippenbouth | 16-03-21 | 12:39

Daarom komen we ook nooit meer af van die maskertjes en 1.5 meter.

Alwayscurious | 16-03-21 | 12:45

"Vrijwillig....."

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 12:32 | 2

U weet het hè: wat vandaag vrijwillig is, is morgen verplicht. Leer mij de overheid kennen.

Goofje | 16-03-21 | 12:41

@Goofje | 16-03-21 | 12:41: Ja, ik weet nog hoe dat dat ging met het 3e remlicht voor autos. Dat was zo'n beetje naadloos overgegaan van verbod naar verplicht.

Dezenaamhier | 16-03-21 | 12:46

"komplot denkers"

Adriel | 16-03-21 | 12:32 | 5

@Bakkeleures | 16-03-21 | 12:47: Echt? U denkt dat de Fine-fleur van de Europese bestuurders dit per ongeluk doen?
"Please step away from that voting ballot".

marcoplarco | 16-03-21 | 12:56

@Bakkeleures | 16-03-21 | 12:47:
Klopt voor die figuren ligt de wet inderdaad op de grond, dus nu de bevolking nog de grond intrappen.
Probleem is en blijft: al die genen die wel op school hebben gezeten maar niet hebben begrepen wat de lesstof inhield, hebben als natuurlijke onhebbelijkheid dat ze altijd komen bovendrijven om zonder kennis anderen de les te lezen of wel om baas te gaan spelen.

Henkie | 16-03-21 | 12:56

Vrij reizende burgers zijn voor 'n beetje volslagen dictatuur een gruwel.

Van Zessen Klaar. | 16-03-21 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl