Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GL-Kamerlid heeft back Kauthar helemaal niet

Nevin Özütok, met de Ö van Öpvallende uitspraak

Nevin Özütok is Kamerlid voor GroenLinks en staat op nummertje 17 van de kandidatenlijst van haar partij. Best laag, voor een volksvertegenwoordiger die de afgelopen vier jaar alom respect verdiende met haar scherpe Kamervragen over [nog opzoeken, red.] en de welbekende motie-Özütok, die zorgde voor [misschien anders gewoon iets verzinnen, red.]. Dat vindt mevrouw Özütok zelf ook en nu heeft ze een interview gegeven aan platform Vrij Links met daarin best wel een BRISANTE uitspraak over de nummer 9 van haar partij, Kauthar 'Mediatraining' Bouchallikht. "Toen ik een gesluierde vrouw zo hoog op de lijst zag was mijn eerste gedachte dat ik het natuurlijker zou vinden om dat op de lijst van het CDA of de ChristenUnie te zien." Zeg. Wordt hier nu iemand op haar uiterlijk beoordeeld? Kunnen wij dit ergens melden bij een haatzaailoket? Of is hier iemand aan het woord die donders goed begrijpt waar een hoofddoek voor staat? "Later kwamen die beelden van demonstraties, haar relatie met Femyso en beschuldigingen dat er onder Femyso banden zijn met de Moslimbroeders." Ja, dat was wat hè. "Nou, als dat zou kloppen dan schrik ik daar natuurlijk van." Wij ook, eigenlijk. "Maar ze heeft gezegd niets te maken te hebben met dat gedachtengoed en ze heeft er afstand van genomen." LOL. Hier staan een hoop woorden, maar je moet wel een hele slechte Meulenhoff-vertaler zijn om daar 'we've got your back' in te lezen. En nu, Jesse? Heb je nu de back van Nevin ook? Of moet die het zelf maar uitzoeken?

Is wel zo

Social

Reaguursels

Inloggen

De Grijze Wolven gebruikten in de jaren 90 de PvdA als vehikel om de politiek in te komen. Zie boek van Stella Braam.

omanders | 07-03-21 | 11:28

GL is o.a. voormalig Communistische Partij Nederland, verklaart toch alles?

P. Breidel | 07-03-21 | 11:13

Een politicus wil nog wel eens terugblikken en aanpassen.
Een activist doet dit niet.
Daar zit blijkbaar een kronkel in het hoofd dat dat gewoonweg onmogelijk is, alsof 1 keer toegeven dat je fout zit/zat een lawine van fouten ontketent.

Kouwe Kees | 07-03-21 | 10:54

Die Nevin vindt Kauthar een mogelijke rivaal? Eigenlijk zegt zij: 'je hoort niet bij ons,'. Van Boeijen neuriën doet...

DeCynischeAmbtenaar | 07-03-21 | 09:56 | 2

herman?

drastic | 07-03-21 | 11:01

Frank

Braco.me | 07-03-21 | 11:28

Klaver zou het pas verschenen boek “Ik ga leven” van Lale Gul (met puntjes boven de u) eens moeten lezen. Deze vrouw (23 jaar) van Turkse afkomst walgt van hoofddoekjes, heeft de islam de rug toegekeerd en beschrijft hoe verstikkend de islamitische cultuur is. Trouwens, iedereen zou dit boek moeten lezen, zeker die Kauthar. Al zal die alles tegenspreken en ontkennen zoals ze bij de broederschap heeft geleerd.

Zonder erg | 07-03-21 | 09:22 | 3

Die Lale Gul is juist de grootste islamitische hoax ever. Eerst gaan huilen hoe zwaar je het hebt, om daarna gewoon alle oude gewoontes weer op te pakken 'om de rust te bewaren'. Flikker toch op met je Lale Gul. Die zogenaamde goede types zijn het aller gevaarlijkst.

Draaikontje | 07-03-21 | 10:03

Niet ‘Lage Lul’ denken!
Niet ‘Lage Lul’ denken!
Niet ‘Lage Lul’ denken!
Niet ‘Lage Lul’ denken!

Braco.me | 07-03-21 | 11:27

Ze volgde in 2016 trainingen bij het Sinan Wren, een aan de Moslimsbroeders verbonden organisatie en in 2019 gaf ze er zelfs les.
De Moslimbroeders hebben een code: Ontken dat je verbonden bent met ons, en infiltreer daar waar je kunt. Doel: Overname democratieën voor een totalitaire islamitische dictatuur.
Yassin Klaver ondertussen ontkent, draait en liegt.

Jan Lange3373 | 07-03-21 | 08:44

Toch wél slim van dat moslim broederschap om zo invloed te verwerven.

twents neuqkevertje | 07-03-21 | 08:26 | 2

Infiltratie, het werkt, echt.

DeCynischeAmbtenaar | 07-03-21 | 09:06

Want lange termijn denken is beter dan zorgen om morgen. Zouden wij ook eens moeten doen.

me | 07-03-21 | 09:27

De liefde van zgn. progressief Links voor de conservatieve Islam blijft opmerkelijk, qua denkbeelden hebben veel moslims meer gemeen met de SGP.

Diederik_Ezel | 07-03-21 | 08:25

Beetje off-topic, maar: kreeg gisteren, omgevraagd en ongewild (nee-/nee-sticker), een glossy GrL-folder in de bus (uh, milieupartij?). Heb die weer de bus uitgeduwd en een zwerfafval-melding gedaan bij de gemeente.

Cor Netto | 07-03-21 | 08:07 | 3

(ongevraagd)

Cor Netto | 07-03-21 | 08:09

waarschijnlijk in de brievenbus geduwd door een nieuwe medelander die de nederlandse taal niet begrijpt en dus nee, nee niet begrijpt.

vranac | 07-03-21 | 09:04

Kijken naar het grote plaatje is boeiender, jarenlang hebben linkse partijen allochtone politici opgeleid en in huj gelederen gehad om deels stemmen te winnen maar ook uit idealisme.

Nu is al een aantal jaar het volgende proces aan de gang namelijk, de linkse partijen worden uitgelachen, aangevallen en niet bedankt voor bewezen diensten door allochtone politici, die zelfs aan de slag zijn gegaan.

Kauthar zal vroeg of laat ook weggaan bij GL (zekerheid want haar maatje Klaver zal zelf ergens ook het veld ruimen) en als ze de motivatie heeft perfect bij DENK kunnen als hoofddoek girl.

DENK speelt nu de 'anti discriminatie' kaart om vooral linkse en allochtone stemmers te winnen maar dit is omdat het nu actueel is. Op termijn zullen ze meer islamitische standpunten de ether ingooien waarna de kritiek daarop de 'wij moslims worden aangevallen' kaart voorzichtig getrokken kan worden, maar dat zal paa de volgende verkiezingen zijn.

Over een jaartje over 4 zijn de demografische vooruitzichten beter, maar let op: als DENK zich ook bij stedelijke verkiezingen weet te organiseren gaan ze daar een mokerslag uitdelen.

Al moet ik zeggen dat de grote steden in rap tempo de oude wijken met veel allochtonen aan het ombouwen zijn met dure huizen zodat het geen allochtonen ghetto's meer zijn met gevolg dat de demografie ook veranderd, gentrificatie.

ikeethetbeter | 07-03-21 | 07:15

Kauthar blijft niet lang meer bij GL. Ze begint zelf iets of sluit aan bij NIDA. Ze zal beseffen dat er een keuze nodig is, of GL, of islam. Beide zal niet meer gaan. Dat wordt islam.

Beste_Landgenoten | 06-03-21 | 23:46 | 3

Bij GL is men zo naief dat ze zo een islamitisch gesluierd paard van Troje binnenlaten.

Fijn_dat_je_er_bent | 07-03-21 | 02:48

Waarom zou ze weg gaan bij de mensen, die haar smeken, haar dienstbare kufarslaafjes te mogen zijn.

ventilatiesysteem | 07-03-21 | 03:41

De “DENK” route dus, op eigen kracht lukt het niet maar als je er eenmaal zit is de fundering gelegd.

MargauxGrandCru | 07-03-21 | 09:24

Haar plek in de TK straks is een direct gevolg van de onthoofding van Paty. Want die moslims kregen het daarna wel weer erg te verduren hoor... (Straat)terrorisme loont.

nsfl | 06-03-21 | 23:40

In petroleum gedrenkte lappen in de brievenbus bij een gezin. Vlammetje erbij. Nietwaar Duyvendak?
Dat GL een antisemitische trol op de lijst zet verbaast mij niets.
Tuig, tuig, tuig.

El Rico Grande | 06-03-21 | 23:34

Ik zie die GL-lijst en er staat nog zo'n doekjesmormel op; Raja Alouani. Geen idee wie of wat het is maar als dit een voorbode is van het nieuwe verkieslijsten samenstellen kunnen we onze lol nog op. Islam in het hart van onze democratie. Welke gek verzint zoiets?

Graaisnaaiert | 06-03-21 | 22:55 | 2

Groen Links.

Bataafje | 06-03-21 | 23:02

Het is bijna ironisch, al zo lang. Links dat christelijke partijen en individuen op alles wat religie is uitkotst en tegelijk religieuze allochtonen in hun gelederen sluit die ff een redelijke aanname op veel punten raakvlakken hebbben met de christelijke evenknietjes.

Links komt zichzelf al tegen omdat ze nooit kleur hebben durven bekennen ze zijn marginaal geworden en zitten in hun eigen dogma en illusies opgesloten.

ikeethetbeter | 07-03-21 | 07:22

'Of is hier iemand aan het woord die donders goed begrijpt waar een hoofddoek voor staat?'
85% van de Mohammedaanse teksten gaan over die (denkbeeldige) Mohammed.
Dus een hoofddoek staat voor 85% voor bewondering voor die slavinnenverkrachter & onthoofder.
Dan is het voor Albert Heijn natuurlijk logisch dat ze Zwarte Piet lozen, want hoofddoekdames lozen geeft gezeik (aanslagen?).

HogeNood | 06-03-21 | 22:25

Ik wil mevrouw Nausicaa Marbe complimenteren. Vaak lees je een mening waar je het toevallig mee eens bent. Maar een enkele keer lees je een mening waarmee je het niet alleen eens bent maar die ook het gevolg is van een onderbouwing die je onderschrijft. Mevrouw formuleert helder en geeft blijk van intelligentie. Ik ga deze mevrouw eens volgen.

Knufter | 06-03-21 | 22:14 | 3

Hiero ook een grote fan !

Uw Verzekeringsadvis | 06-03-21 | 22:20

Ik volg haar al een tijd. Zeer scherpe pen, helder redenerend en spaart kool noch geit. Alleen als het op Baudet aankomt lijkt er soms iets van een intense Baudet-allergie in haar stukken door te sijpelen en mist de nuance.
Overigens zijn behalve Marbe columnisten Leon de Winter, Wouter de Winther en ome Roon Plasterk de enige reden dat ik nog steeds een abonnement op die T. heb. Dat hebben ze bij die krant echt heel goed voor elkaar en dan kan ik een keer André Hazes jr. op de voorpagina wel vergeven.

Magna Carta | 06-03-21 | 22:25

Marbe is opgegroeid in een dictatuur, die zit niet te wachten op een nieuwe.

Jan Lange3373 | 07-03-21 | 08:46

Voor 400 miljard hebben wij recht op een exotische sleutelhanger die GL naar een hoger irritatieplan tilt.

P. Breidel | 06-03-21 | 22:02

Groen Links kan je alleen serieus nemen als ze komen om je geld af te pakken. Een partij die voorstaat moslims te knuffelen, maar steun geeft aan oorlog voeren in moslimland Afghanistan (iets omdat Saoudi’s geld en mensen 911 hebben gedaan), is verder totaal niet serieus te nemen.

Portemonnee van de A | 06-03-21 | 21:58

Punt is dat het succes van de geluierde medemens vrijwel volledig afhangt van de positieve discriminatie dat door roomblanke betuttel racisten is bedacht. Het voelt allemaal niet organisch en kunstmatig.

Hollandse_blauwe | 06-03-21 | 21:50 | 1

Geluierd. Bij de haren. Mooi

radiatorknopje | 06-03-21 | 23:13

Je kan er vanalles van vinden, van gesluierde personen, maar op hun uiterlijk beoordelen zal niet lukken toch?

141535979 | 06-03-21 | 21:27 | 4

@Fred_Fuchs | 06-03-21 | 21:34: nee. Er zitten niet vaak mooie vrouwen onder, maar kleine lilleke goblins. Maar het kan wel. Dat is wat je bedoelt.

opblaasschaap | 06-03-21 | 21:45

@Fred_Fuchs | 06-03-21 | 21:34: Ik wou dat ik je gelijk kon geven, maar al dat gefrunnik van neefjes nichtjes en ooms onder elkaar heeft ze geen goed gedaan. Ik sla over. Elke keer.

Draaikontje | 07-03-21 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Fred_Fuchs | 06-03-21 | 21:26 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

"Toen ik een gesluierde vrouw zo hoog op de lijst zag was mijn eerste gedachte dat ik het natuurlijker zou vinden om dat op de lijst van het CDA of de ChristenUnie te zien."

Vreemd om te menen dat het natuurlijker zou zijn om een orthodoxe moslima op de lijst van een christelijke of zwaar christelijke partij te zien. Ik zou eerder denken dat Kauthar 'natuurlijk' op de lijst van DENK thuishoort; dat is tenslotte een echte moslimpartij.

Maar goed, in de peiling van Maurice de Hond haalt GL 9 zetels; als daar voor 17 maart nog één zeteltje vanaf gaat, valt Kauthar buiten de boot, tenzij ze het met voorkeurstemmen zou redden, maar daar zie ik zelfs de GL stemmers niet voor aan.

Een hoofddoek hoort gewoon niet thuis in de Tweede Kamer; kun je lang of kort over praten, maar zo is het gewoon.

Dr_Johnson | 06-03-21 | 21:17 | 2

Een liegende islamofasciste hoort gewoon niet thuis in de Tweede Kamer.

J.P.Drapeau | 06-03-21 | 21:23

‘Gesluierd’. Een eufemisme waar ik niets mee kan.

Juffrouw op de fiets | 06-03-21 | 21:08

Vrij Links is een mooi platform, ik volg ze al geruime tijd. Daar komen wel standpunten van linkse mensen aan de orde tav zorgen over integratie, immigratie en groene gekte.

Deze mevrouw Özütok was al eens genoemd door Zihni Özdil vanwege die Kautar. Hij noemde het een schande dat deze moslimzuster op een verkiesbare plek gezet wordt, uit het niets, en dat mw Özütok hard gewerkt heeft tav rechten van homo’s, vrouwen en erkenning Armeense genocide. Nu wordt zij weg gezet op 17 dus en kan zonder een hele hoop voorkeursstemmen fluiten naar opnieuw een plek in de TK.

Ik heb helemaal niets met deze groene khmer, maar kan mij het chagrijn van Özütok voorstellen.

Nuuk | 06-03-21 | 21:04 | 1

Dankzij massa-immigratie hebben we er wel opeens allemaal klinkers met umlaut in ons alfabet bijgekregen. Wat een grote kulturele verrijking is, dat dan weer wel. Want volgens mij hadden we maar 1 woord met "ö" erin, en dat was "löss", een soort rode klei shit, wat ze in Limburg hebben ofzo. Dat weet ik nog van de lagere school.

Asteroid-B612 | 06-03-21 | 23:35

Een heel fout kereltje die anders denkende al -1 0 achter zet.
Ik ben opgegroeid in een multiculti omgeving en vind dit prachtig.
MAAR een teveel van een bepaalde ongeinteregreerde bevolking is niet wensbaar en dit gebeurt nu al enige JAREN!
Het paard van Troje.

Datgingniegoed | 06-03-21 | 20:53

On noes! Nu zijn hier op deze tegel de namen van Nevin Özütok en Kauthar Bouchallikht voor eeuwig aan elkaar verbonden.

SaintNick | 06-03-21 | 20:52

Bij computers zeggen ze altijd: shit data in bagger output. Dat geldt ook voor groenlinks

echtpaul | 06-03-21 | 20:41 | 2

Bizar hè. En toch hebben zij de afgelopen jaren politiek gezien precies gekregen wat ze wilden... snapt u het nog?

GWBA | 06-03-21 | 20:45

Ik zit al 40 jaar in het vak en bij mij houdt het op bij simpelweg: shit!. Soms met daarachter: sorry.

SaintNick | 06-03-21 | 20:58

Kauthar Bouchallikht stapt straks zonder enige last of ruggespraak uit de groene kruiwagen om over te lopen naar DENK. Iets met democratie en een tram.

Professor Superhirn | 06-03-21 | 20:40 | 2

Via haar gaat NIDA in de Kamer komen. Ik geeft het hooguit een half jaar.

5611 | 06-03-21 | 20:57

Ik hoop hier eigenlijk op. Het wordt een groot schandaal en een enorme smet op De eikeltjespyjama van Klaver. Misschien zelfs zijn politieke ondergang!

Nuuk | 06-03-21 | 21:05

Uit de bundel Islam = Vrede, het gedicht 'Hoofddoek':

Mijn opwinding
Jouw warmte
lippen
vochtig
het verlies
van zelfbeheersing
alles ernaast
gelukkig
hoofddoek

goedverstaander | 06-03-21 | 20:38 | 6

@eerstlullendanpraten: 'die gedicht.'

Portnoy | 06-03-21 | 21:35

Jou* warmte
De verlies*

geile pater | 06-03-21 | 22:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Eindelijk de gevraagde berichtgeving over die enge mevr. Bouffelaklitt ofzo. Ik vermoed : flink veel geld op de GL bankrekening en ze splitst zich binnen het jaar af en fuseert met DEnkula

Kim-Jung-Un | 06-03-21 | 20:37

Volgens een AT5 poll zakt GL in elkaar in het GL bolwerk Amsterdam. Benieuwd of ze 9 zetels gaan halen en de 5e kolonne in de kamer komt.
www.at5.nl/artikelen/207684/at5-panel...

cheops | 06-03-21 | 20:36 | 3

Opvallend om te zien dat GL en D66 zwaar verliezen en de PVV van 4 naar 8% stijgt. In Amsterdam he. Dat is dan toch al gauw 70% van de autochtone bevolking die PVV stemt.

Professor Superhirn | 06-03-21 | 20:44

@Professor Superhirn | 06-03-21 | 20:44: Dan zit je met 8% echt wel zowat aan de top van het autochtone electoraat. Goed gezien.

goedverstaander | 06-03-21 | 20:50

Dat geeft hoop, groen links moet naar maximaal 6 zetels liefst nog minder

miko | 06-03-21 | 20:50

Ik probeer elke keer weer op de stemwijzer mijn stem op GL te krijgen en elke keer komt mijn stem uit op de partij Flapdrol, Hoe komt dat?
Ben ik een flapdrol?
Toe dan!

Datgingniegoed | 06-03-21 | 20:35 | 2

Wat ging er niet goed ? En welke partij is de partij flapdrol ? VVD ? Dan vind ik flapdrol een beetje te lief.

Kim-Jung-Un | 06-03-21 | 20:38

Windmolens doen je de das om.

goedverstaander | 06-03-21 | 20:38

De ChristenUnie en het CDA zijn veel te progressief voor die moslimmeid.

JJMS | 06-03-21 | 20:34 | 1

Klopt, want ook al moeten de vrouwtjes luisteren als den man praet, ze worden wel gezien als een heel mens en niet als een halve cf. hun sprookjesboek

zhirek | 06-03-21 | 21:03

Hier kan ze verdelen en veroordelen. In de door haar gelauwerde islamitische samenleving, wordt als bespraakte,p en niet gesluierde vrouw weer onder de tafel geschopt. Waarom snapt ze dat niet?

Ray Skak | 06-03-21 | 20:21

Blijven wrijven
Blijven wrijven
Blijven wrijven

Kost GL alleen maar meer zetels......

Mooi

TRUMP | 06-03-21 | 20:16

Kauthar (totaal geen politieke ervaring) staat zelfs hoger dan Lisa Westerveld. Dan wil je als partij wel heel graag divers zijn.

Keutels | 06-03-21 | 20:15 | 1

Bijna iedereen staat hoger dan Westerveld
*hard lacht om eigen grap*

miko | 06-03-21 | 20:42

Kauthar en Yasser. Ik zie de connectie wel.

JackStick | 06-03-21 | 20:14

Als ze na een paar weken doorheeft dat ze Gruppenvoerder Klaver moet gehoorzamen en niet haar extremistische islamitische agenda mag doorzetten dan stapt ze net als de neofascistische boeven van DENK uit de partij en gaat alleen verder. Of ze sluit zich aan bij de vrouwenmeppers van NIDA als die (maar laten we dat niet hopen) in de Tweede Kamer komen.

eerstneukendanpraten | 06-03-21 | 20:12 | 6

Misschien heeft ze bij Gruppenfuhrer Yasser Ferras wel een luisterend oor. Hij heeft er de achtergrond voor. Als dit gedachtengoed van #9 voet aan de grond krijgt in onze regering, dan is het 'fight or run'.

marcoplarco | 06-03-21 | 20:34

@Mauritskade | 06-03-21 | 20:21: maar aan Geert heb je wat, iedere euro naar Geert zijn idealen is goed voor Nederland. Iedere euro, beter nog minuut naar dergelijke vreet Nederland, zoals het rijk en sterk opbouwd is, kaal!

Ray Skak | 06-03-21 | 21:05

@Ray Skak | 06-03-21 | 21:05: sorry, type fouten, foei ipad.

Ray Skak | 06-03-21 | 21:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang Klavertje gerommel heeft binnen z'n eigen "diverse, edoch veel moslim" achterban, zal het qua zetels wel goedkomen met GL, lekker weinig dus...

Nederlanddraaitdoor | 06-03-21 | 20:11 | 3

Let op, universiteiten en jongeren zijn intens geïndoctrineerd.

Pieterman | 06-03-21 | 20:13

Wie stemt nu D66 of gl? Dan spoor je niet. Zelfde hoekje nida en denk. Allen erger.

fubarmf | 06-03-21 | 20:46

@fubarmf | 06-03-21 | 20:46: Er zijn er toch nog wel wat die op die partijen stemmen. Ook bezoekers van Geenstijl. Kijkt u maar even rechtsboven op deze site.

goedverstaander | 06-03-21 | 20:48

Wat zou Kauthar met haar isis-uniform bij het CDA of de CU moeten doen?
Hebben CDA en CU ooit gepleit voor vernietiging van christenen?
Of andere minderheden?

Kauthar is prima op haar plek bij GroenLinks, de partij die voortkwam uit de stalinistische CPN en de maoïstische PSP. De partij vol extremisten en terroristen zoals Danen, Pormes en Duyvendak. De partij van de halve kofferbom bij de jongerenclub. De partij van wethouder Jack Bogers, die de subsidie-collega van Fortuyn-moordenaar Volkert waarschuwde; hij is gepakt. Zodat bewijsmateriaal kon worden kwijtgemaakt.

Groen Links, de partij die groot werd door het duo Rosenmüller / Rabbae. Je weet wel, "Paul Pot" Rosenmüller die Nederland naar Albanees-stalinistisch model wilde herinrichten. En Khomeiny-aanhanger Mohammed Rabbae, die het boek "de Duivelsverzen" ongezien wilde verbieden. Rabbae, die tijdens een GL-congres eind jaren '90 zei; "Nederlanders moeten maar accepteren dat moslims homofilie nooit zullen accepteren".
Mooier en duidelijker had Kauthar het vast niet kunnen formuleren.

Oude koeien? Jazeker.
Maar ik heb niet de indruk dat GL dit extremisme ooit ontstegen is. Met hun pleidooien voor overbevolking, islamisering, armoede, EU en identiteitspolitiek oftewel racisme.
Het omhelzen en bejubelen van iemand in isis-uniform met MB-banden bevestigt die vrees.

Als Özütok daar allemaal niet achter staat kan ze beter een andere partij zoeken.
De PVV geldt ook als economisch links, maar dan zonder het racisme, extremisme en geweld.

Dandruff | 06-03-21 | 20:11 | 8

@Kim-Jung-Un | 06-03-21 | 20:43: ja, die Rosenmuller is een hele foute man, en dat draait nog gewoon mee in topposities, zoals ook Thom de Graaff met zijn Anne Frank-uitspraak.

Ruud5 | 06-03-21 | 21:12

@Asteroid-B612 | 06-03-21 | 20:41:
Het is opmerkelijk dat in de landen in Zuid-Amerika, de bovenlaag van de maatschappij inclusief politiek en rechterlijke macht, de meest blanke mensen in die landen zijn.
En dat de allerlaagsten en allerarmsten de zwartsten zijn. Dit is in Brazilië (Rio) heel zichtbaar.

Of bedoelde de heer Rosemüller, dat de bruine kopjes de maatschappij leuk zou doen kleuren, maar dat hij als witmans de leiding zou houden?

Arachne | 06-03-21 | 21:58

@Arachne | 06-03-21 | 21:58: Wat Rozeluller bedoelde is "weg met ons ! Wij zijn maar houten Klazen." Hij is zelf een Houten Klaas.
Een Mexicaanse vriend vertelde me dat alle Spaanssprekende Zuid-Amerikaanse landen een pokkehekel hebben aan Argentinie. "Want ze doen altijd zo arrogant en denken dat ze Europees zijn".
In Peru zijn trouwens wel veel mensen met Aziatische roots.

Asteroid-B612 | 06-03-21 | 23:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Als Nausica ooit de politiek in gaat heeft ze in ieder geval al één stem. Topvrouw!

MickeyGouda | 06-03-21 | 20:10 | 3

JA21 is goed passend en veelbelovend. Samen met Ayaan.

Pieterman | 06-03-21 | 20:12

Maar ja, dat doet ze niet. Net zo min als bijvoorbeeld Ebru Umar of Fidan Ekiz zonder het NPO-juk. Ik zou haar in ieder geval een kans geven.

goedverstaander | 06-03-21 | 20:25

@Pieterman | 06-03-21 | 20:12:
Dream team, zeker indien ook nog eens aangevuld met de dames die goedverstaander noemt.

MickeyGouda | 06-03-21 | 20:25

Je kan er natuurlijk heelwat van vinden allemaal. Maar van achter je toetsenbord moord en brand schreeuwen wordt alleen hier gehoord en door een nieuwsgierige Jeauplezer. Maw: kom van je zolderkamer af en ga zelf de politiek in

Mark van Leeuwen | 06-03-21 | 20:08 | 2

Ik stuur Thierry weer in mijn naam.

RichardBandler | 06-03-21 | 20:10

In nog geen honderd jaar. Ik die liever nuttige dingen voor de mensen

5611 | 06-03-21 | 21:04

Had mevr. Ozutok zelf maar een hoofddoek moeten omdoen. Want daar gaat het Klaver bij GL om: de eerste partij zijn die een vrouw met hoofddoek in de tweede kamer brengt.

Leoverig | 06-03-21 | 20:06

Zij doet mij denken aan dat liedje "Praat Nederlands met me"

stipjes | 06-03-21 | 20:04 | 1

Behoorlijk onverstaanbaar taaltje, vooral. Koloniaals Nederlands is je reinste culturele toe-eigening wat mij betreft. Een kleurling in een Golfje trouwens ook.

Pieterman | 06-03-21 | 20:11

Sharia.....
Dat is het doel.

Is dit nog nieuws? | 06-03-21 | 20:04 | 1

Ik lachen toen met Sharia4Belgium. Ik dacht, wat willen die gasten nou?
Nu? Ha! I'm not so sure. Als ik zie dat sharia al vaste voet heeft gekregen in de UK, al is het (nog) maar om familiezaken, dan lach ik allang niet meer. Het sluipt de Westerse wereld binnen onder diverse vlaggen. Ik ben nu ook woke, maar anders woke dan de wokepiepel.

Deksmaat | 06-03-21 | 20:57

Rotte plek. Graag blijven krabben.

überholprestige | 06-03-21 | 20:03

En de overige media laten Klaver hiermee wegkomen

Abu Bachouca | 06-03-21 | 20:02 | 1

Nou, dan wordt het hoog tijd dat het vuurtje eens wat opgerakeld wordt en zo te lezen is daar al iemand mee bezig.

Gravin v Kippenbouth | 06-03-21 | 20:04

De Groene Khmer heeft 14 zetels in de Tweede Kamer.
Dan is het een beetje lullig als jij met je progressieve ideeën naar een onverkiesbare 17de plaats wordt gestuurd om plaats te maken voor een Moslimbroederschapsmeisje die alleen de conservatieve Islam behartigd en niks met de "progressieve" idealen van de Groene Khmer op heeft.

Osdorpertje | 06-03-21 | 20:01 | 1

Daarom begint ze ook om zich heen te trappen. Overigens moet ik nog zien dat ze die 9 zetels halen. Klaver is verleden tijd voor de wijze meisjes.

5611 | 06-03-21 | 21:06

Ben ik nou wit of blank? Weet het niet meer ... help

dhrat | 06-03-21 | 19:59 | 4

Michael Jackson was wit. U bent blank. Als een top der duinen.

Osdorpertje | 06-03-21 | 20:03

U bent wellicht zo blank als de onaangeroerde borsten van moeder overste. U kunt rustig gaan slapen.

goedverstaander | 06-03-21 | 20:22
-weggejorist-
Henkie | 06-03-21 | 22:14
▼ 1 antwoord verborgen

Groen Slinks is gewoon de meest makkelijke Trojaanse knol voor Kauthar. Bij CDA of CU komt ze zeker niet hoog op de lijst te staan, als ze er überhaupt al op komt. Een partij als GL is blind voor rationaliteit en ziet oorzaak en gevolg van hun domme handelswijze niet in. Hun "woke" achterban trouwens ook niet.

Gravin v Kippenbouth | 06-03-21 | 19:59

Khautar bij het CDA? Een reële optie gezien het feit dat het CDA meer moslims dan christenen in zijn gelederen heeft, maar de ChristenUnie? Als ze haar gedachten zo slecht op een rij heeft kan ik me indenken dat zelfs GL haar op een onverkiesbare plaats zet.

Buridan | 06-03-21 | 19:54


Kauthar (Paard van troje) wordt de 2e kamer binnen gedragen en Nevin Özütok is letterlijk genaaid door het integere GroenLinks partij-kader.

Ervaringsdeskundige | 06-03-21 | 19:53 | 2

Nevin Özütok kan het na deze licht kritische overwegingen nu wel helemaal schudden. Haar rol bij GroenLinks is uitgespeeld.

Schoorsteenveger | 06-03-21 | 19:56

"Toen ik een gesluierde vrouw zo hoog op de lijst zag, was mijn eerste gedachte dat ik het natuurlijker zou vinden om dat op de lijst van het CDA of de ChristenUnie te zien."
Hahahaha komniemeerbij hahahahaha
Daar kon je op wachten. Dit kon niet uitblijven.
Ik heb gemerkt dat je met ratten niks hoeft te doen. Je kunt er wel volop tegenin gaan, met verstand en rede en zo, maar dat hoeft niet.
Stapje terug, stoeltje erbij, popcorn, en kijk hoe ratten mekaar aanvallen en opvreten. Scheelt een hoop stress, en je hebt nog een gezellige avond ook.

Deksmaat | 06-03-21 | 19:52 | 5

@goedverstaander | 06-03-21 | 19:59:
Nou ja, schijn. Schijn kan ik het niet meer noemen als ik zie hoever haar banden met de Moslim Broederschap gaan. Yasser wringt zich in allerlei bochten, wat best makkelijk gaat in een Eikelpyjama.
Enne, biertje?

Deksmaat | 06-03-21 | 20:11

@Deksmaat | 06-03-21 | 20:11: Heerlijk, dank u. Ik zet hem naast die zes lege halve liters.... proost Gerrit!

goedverstaander | 06-03-21 | 20:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang de bevolking zich maar druk blijft maken over dit soort zaken en het niet heeft over het Nederlandse belastingstelsel, zit Rutte te schaterlachen in het torentje.

Schadenfreude | 06-03-21 | 19:51 | 3

Hij zal nu wel thuis zijn toch..??

neonreclame | 06-03-21 | 19:56

Ja, er zijn hoofd- en bijzaken.

Dr. Worstenbroodje | 07-03-21 | 10:44

Nogal onnozel van Nevin Özütok dat ze Kauthar eerder op de lijst van CDA of CU zag staan. Özütok weet heel goed dat de christelijke gemeenschappen in de islamitische wereld zo goed als weggevaagd zijn. En dat waren meestal niet de meest vrijzinnige moslims die daar aan hebben bijgedragen. Nergens is gebleken dat hoofddoekdragers het erg met christenen te doen hebben dus hebben ze niks te zoeken bij christelijke partijen. Met het besef dat Klaver graag wat ogen dicht knijpt als het maar de diversiteit dient heeft Kauthar daarom GL maar gekozen voor een politieke carrière. De domheid is bij links grenzeloos en het waren per slot van rekening ook Öztürk en Kuzu die de PvdA gebruikten voor hun politieke route naar DENK. Binnen afzienbare tijd daarom misschien via GL wel een ongekozen NIDA in het parlement. Het zou zo maar kunnen, want links leert het nooit af.

jochum1980 | 06-03-21 | 19:49 | 4

Interessante observatie. Ik vermoed dat Kauthar een opportuniste is die een carriere nastreeft, bij voorkeur eentje die haar een ruim & dikbelegde boterham oplevert. Dan zit je in de politiek natuurlijk wel snor. Dus haar carriereswitch van de top van 1 van allerlei gesubsidieerde internationale jongeren moslimclubs naar een politieke partij is noog wel te verklaren. Ze is handig ingesprongen op de klimaatgekte, want daarvan raakt het subsidiepotje NOOIT op. Dan heeft ze net als Sylvana met alle hysterie rond ingebeeld "racisme, uitsluiting en discriminatie" een niche gevonden.
Zodra ze de strafbaarstelling van "islamofobie" op de agenda wil hebben, weten we genoeg, vroeg of laat komt die aap wel weer uit de mouw. Dat is wat al die clubs steeds maar weer proberen. Probleem blijft, dat we inmiddels wel op hellend vlak terecht komen. Wanneer een vrouw in de TK een hoofddoek mag dragen, waarom een agente dan niet ? Of een rechter ? Een rechter moet neutraal zijn en neutraliteit uitstralen. See where I'm going with this ?

Asteroid-B612 | 06-03-21 | 21:06

@Henkie | 06-03-21 | 22:21: Het is belangrijk om de verschillen en overeenkomsten tussen salafisme, jihadisme en islamisme te onderkennen. Groepen als de muslim brotherhood keuren het terroristische jihadistische geweld af (tenminste, op papier en publiekelijk, en dan vooral in Europa), maar hun einddoel is WEL hetzelfde. Ze willen dat alleen bereiken op een andere manier. Onder andere door in elke hoek van de westerse samenleving te infiltreren.

Asteroid-B612 | 06-03-21 | 23:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ergens moet ik wel lachen om een Telegraafcolumniste die begint over staatspropaganda en contrair lezen.

Hetkanverkeren | 06-03-21 | 19:47

Klaver kan niet verbinden, kan alleen maar verdelen en daarom staat mevrouw Nevin Özütok. die hele verstandige dingen zegt, ook zo laag op de lijst. Liefst hadden Jesse en zijn moslimbroeders en -zusters haar helemaal van de lijst afgekieperd, maar dat was te opzichtig geweest.

smdyasc | 06-03-21 | 19:45

Groen Links de ver van mijn bed show
Iemand die vreest hier wakker van te gaan liggen vannacht?

Mauritskade | 06-03-21 | 19:45 | 3

Nee, zeker niet. Het blijft gelukkig een marge partij. Het kan alleen niet vaak genoeg duidelijk gemaakt worden wat voor 'progressieve' debatcultuur Groen links voor staat.

JanFTE | 06-03-21 | 19:49

Jazeker. De intentie binnen mijn volksvertegenwoordiging om opzettelijk een bewezen kwaadaardige catalysator tot culturele, westeuropees waardelijke en humanistische vernietiging opzettelijk in te zetten om blijvend het grootste bevolkingsprobleem te larderen met negatieve aandacht en vooral onnodige invloed. Wie stemt om deze bom ontneem ik het liefst alle rechten om in Europa te verblijven.

Pieterman | 06-03-21 | 19:54

Grote kans dat als Rutte weer over links gaat dit partijtje een regeringspartijtje word. hij is machtsgeil en zal deze keer wel invoegen, Daarna zakt de zaak in elkaar maar daar geeft Yasser geen reet om. Dan is hij klaar om dikke boterhammen met jam in Europa te gaan smeren.

miko | 06-03-21 | 20:29

"Als je geld hebt is de vrijheid niet duur."

kloopindeslootjijook | 06-03-21 | 20:02

GL bestaan uit Radicalen, Communisten, inbrekers en discriminatie bevorderaars. Je hoort er niemand met over. Intrigantje Rosenmöller verkeert trouwens duurzaam in society kringen. Buitengewoon griezelig kluppie dat mijn stad blijvend dreigt te vergallen en er een studentikoos allochtonen riool van wil maken. Brrrrrrr.

Pieterman | 06-03-21 | 20:09

En neem dan de media, nog geen enkel interview met Klaver gezien waarin hij wordt doorgezaagd over de keuze van dit hoofddoekje. Misschien maandag bij Nieuwsuur? Dat zal dan de eerste keer worden. Het is een grove schande en een duidelijk bewijs voor de linksigheid van de Nederlandse media. Met dank aan hen komt er straks een dame in de Kamer die onze maatschappij verafschuwt, ondanks haar verhalen, die we niet moeten geloven. Fanatieke moslims liegen immers dag en nacht als het daar over gaat

Ruud5 | 06-03-21 | 20:48
▼ 2 antwoorden verborgen

'I've got you back' lijkt me meer iets voor Rob Jetten of Henk Krol. Niet dat je nog een rug kunt zien in de darkroom, maar dat terzijde.

goedverstaander | 06-03-21 | 19:43 | 1

Beetje aftasten en op hoop van zegen...

Klinkt Klavaerriaans.....

neonreclame | 06-03-21 | 19:46

They smile in your face.

Mr_Natural | 06-03-21 | 19:43 | 2

O jeetjes

Jos Tiebent | 06-03-21 | 19:50

backstabers.

horsteknots | 06-03-21 | 20:10

Zal wel een financiële reden achterziten dat een moslimabroederes het shariamilieu komt redden.Ze kunnen er niet meer van af zonder herrie in de tent.

van stampij | 06-03-21 | 19:43

Kauthar is Marrokaans, Klaver ook. Mevin is echter Turks. Zij heeft Dus niets te maken met de stille afspraak “ I’ve got your back”.

Analia von Solmsch | 06-03-21 | 19:41

De beoogde opvolger van Klaver heeft het zwaar momenteel...

neonreclame | 06-03-21 | 19:41

Wat een vreemde gedachtegang van Marieke.
Om in plaats van aan DENK, aan CU en CDA te denken, ondanks dat deze Kauthar nog nooit blijk heeft gegeven iets te geven om christelijke normen en waarden.

jemagookniksmeer | 06-03-21 | 19:40 | 3

-

Gravin v Kippenbouth | 06-03-21 | 19:55

Gaat meer om het feit dat CDA en Gristen unie conservatief zijn, maar inderdaad eerder bij NIDA of zo. Denk niet, dat zijn gelegenheidsmoslims.

miko | 06-03-21 | 20:20

@miko | 06-03-21 | 20:20: Het CDA en CU conservatief? Waar bent de afgelopen decennia geweest?

Arachne | 06-03-21 | 21:46

Net als met het het klimaat geneuzel en het ongebreideld importeren van "vluchtelingen",drammen Klaver en GL gewoon door om de moslimbroederschap tante in de Tweede Kamer te krijgen.

Ommezwaai | 06-03-21 | 19:39

Let the fight begin

Rome | 06-03-21 | 19:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl