Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koerdische schapenhoeder duwt D66 om

Onderwijspartij praat weer eens poep

Social

In Nederland kun je alles worden. Kamervoorzitter, burgemeester van Rotterdam, burgemeester van Arnhem, burgemeester van Almere, columniste bij Volkskrant, columniste bij AD, columniste bij NRC, columniste bij RTL, fakenews oplezeres bij de NOS, weervrouw, danseres in de IT, #9 op de kandidatenlijst van een politieke partij, directeur van een bureautje dat toeslagen regelt, directrice van een bureautje dat toeslagen regelt. Je kunt in Nederland rapper worden die heel vaak op de NPO mag komen vertellen dat er geen mensen van koeleur op de televee zijn. In Nederland kun je zelfs fractievoorzitter worden van een partij die KEIHARD LIEGT over schooladviezen voor allochtonen. Wat een land, en wat een mensen.

Reaguursels

Inloggen

De bedoeling is mensen met een intelligentieprobleem toch een diploma te geven. Alleen allochtonen natuurlijk, verschil moet er tenslotte zijn.

Patatter | 25-02-21 | 20:22

''Van de vijfhonderd meldingen van eergeweld in Nederland per jaar gaat het in vijftien gevallen om moord.
Het is je zusje! is geschreven voor iedereen die begrijpen wil waarom dit alles gebeurt, in Nederland, in 2015.

En voor wie wil weten hoe daar een eind aan kan komen.
Celal Altuntas (1972, Turkije) ''

Ella | 25-02-21 | 20:12 | 2

''En voor wie wil weten hoe daar een eind aan kan komen.''
Grenzen dicht!
Grenzen dicht!
Grenzen dicht!

Ella | 25-02-21 | 20:12

Het is Jezusje. Het is jezus. Ik snap dat wel.

echtpaul | 26-02-21 | 00:45

Dat babbelstukje van d66 over Ibrahim en Ellie is overigens van een taalkundig armzalig niveau.

Nuuk | 25-02-21 | 19:54

Duidelijk en dodelijk stuk van Celal.
Jammer dat de deugzeugen aan wie het bedoeld is dit toch niet lezen, of anders om religieuze redenen niet bereid zijn om te begrijpen wat er staat. Zolang zelfs mensen die ons openlijk haten (Akwasi, Wekker, Azarkan, etc) miljonair kunnen worden van alle subsidies die ze krijgen, zit het met hun kansen wel goed.

Nederlanders valt veel te verwijten, maar géén racisme naar allochtonen. Eerder racisme naar onszelf; we zijn totaal doorgedraaid.
Het groepsgewijs kopschoppen van blanken door knokploegen-van-kleur wordt in NL gedoogd; maar agenten die daar boos op reageren, dàt zijn racisten. Jaja.

Dandruff | 25-02-21 | 19:40

Nederland kende de afgelopen decennia een stelselmatig veel te hoge instroom van kansarme immigranten en asielzoekers uit niet-Westerse landen.
Dat heeft enorme impact op onze samenleving.
Het zet onze welvaart onder druk, holt onze verzorgingsstaat uit, leidt tot verloedering van ons onderwijs, tot onveiligheid op straat en het ondermijnt onze culturele identiteit.
Voortzetting van dit beleid zou ertoe leiden dat in 2050 tot 40% van de Nederlandse bevolking allochtoon is.
De kosten van dit beleid zijn astronomisch: over 1995-2019 gemiddeld ca.
€19 miljard per jaar.
Totaal €469 miljard.
Immigratie uit niet-westerse regio’s (Afrika, Midden-Oosten) kost Nederland gemiddeld €400.000 tot €600.000 per immigrant.
Dit is niet houdbaar en moet stoppen.
.
Met dank aan de LinkseKerker en hun politici, zoals D66, GroenLinks, Pv/dAllochtonen en GristenUnie.

Ella | 25-02-21 | 18:43 | 2

Dit dus.
Helemaal los van de vraag of we wel ruimte genoeg hebben. Naast ruimte voor voldoende huizen maar ook voor het benodigde voedsel, economie, infrastructuur, etc.
Ook helemaal los van de vraag of we alle met de multikul verweven structurele problemen met fraudes, criminaliteit, identiteits-racisme, extremisme, (seksueel) geweld en terrorisme allemaal wel zo leuk vinden.
Het is gewoon onbetaalbaar.

Voorstanders van onze verdwijning opperen hieronder dat we "te weinig geïnvesteerd" hebben in gratis-geld-zoekers. Maar als 600.000 per immigrant te weinig is. Maar wat is dan wel voldoende?
Akwasi heeft in een paar jaar tijd 6 miljoen euro aan subsidies gehad. Maar hij haat ons nog steeds, allemaal. Hij doet wel alsof hij alleen andersdenkenden wil doodschieten, en alleen vrolijke kinderen wil kopschoppen. Daar is iedere linkse deugzeug het sowieso wel mee eens.
Maar als je zijn rap "geen wedstrijd" luistert; verheerlijking van knokploegen-van-kleur, taliban en hamas, Balkan-toestanden; hij is er klaar voor.
Ik denk niet dat Akwasi zijn pleidooien voor grootschalig raciaal geweld wijzigt na nog eens 6 miljoen of 60 miljoen aan gratis subsidies.

Dandruff | 25-02-21 | 19:28

@Dandruff | 25-02-21 | 19:28:
Omvolking en Islamisering dat is het pleidooi.

Met dank aan de LinkseKerkers en hun politici, zoals D66, GroenLinks, Pv/dAllochtonen en de GristenUnie.

Ella | 25-02-21 | 20:33
-weggejorist-
Bapple | 25-02-21 | 17:30

Het is lang en breed bekend dat sociaal-economische achtergrond zeer bepalend is. Toevallig vallen veel etnische minderheden onder de sociaal-economisch zwakkeren. Tegelijk met al die allochtone kindertjes die geen meewind ervaren zijn er talloze Kelly's en Delano's die evenmin de maatschappelijke ladder bestijgen. Zij hebben geen ouders die bijlessen kunnen betalen of een leerkracht onder druk zetten voor een beter schooladvies. Of ouders die simpelweg niet geinteresseerd zijn om hun kind te stimuleren.
Je kan wel iets roepen over eigen verantwoordelijkheid maar dan heb je 0 historisch besef. Door politieke keuzes hebben generaties voor ons mogelijkheden gehad om door te leren, die generaties daarvoor niet hadden. Daarbij komt dat pientere mensen die de ladder wilden bestijgen niet werden toegelaten in de kringen van hoogopgeleiden, die de goede banen hadden en verdeelden omdat ze niet wisten 'hoe het heurt'.

Diotima | 25-02-21 | 15:39

Had vroeger vrienden uit de betere buurten van 010, gingen uiteindelijk allemaal aan de smack en stierven een eenzame dood. Maakt dus geen zak uit waar je roots liggen, je moet het gewoon allemaal zelf doen. Alleen jij kan het verschil maken, of ik in dit geval. Zo is het en niet anders. Bruin,wit,geel,zwart ieder mens is uniek.

Tishetnetnie | 25-02-21 | 15:17

Pritt presenteert een sigaar uit eigen doos.

De aandacht gaat normaal altijd uit naar de etnische component en de allochtone achtergrond als verklaring voor criminele ellende (Opsproring Verzocht en zo) maar als D66 daarop wijst als mede-oorzaak van schoolachterstanden en lagere kansen is alles opeens omgekeerd. Dan is het ontzettend fout, elitair en badinerend om daarvan een punt te maken. Dan wordt ook opeens een gelegenheids-succesvolle allochtoon Celal opgevoerd als de zwaluw die zomer maakt, waar anders dit soort uitzonderlijke apothekers wordt afgeserveerd als ironie en hahaha kijk toch eens die sukkels.

Er is niks tegen op het onderkennen van de slechte thuissituatie als component in de leerachterstand en een actief beleid om dat tegen te gaan, speciaal gericht op allochtone leerlingen omdat daar de meeste achterstanden zijn. Dat de PVV geen beleid wil maken van het opheffen van die achterstanden is bekend. Anders zou ook maar de brandstof wegvallen voor de motor van de islam-bashing. Geen cent teveel naar achterstanden bij allochtone kinderen. Stel je toch voor dat je een maatschappelijk probleem zou aanpakken op een andere dan repressieve manier. Liever blijft het probleem in stand zodat extra effectief geweerd kan gaan worden aan de poort. De buitengrenzen dus.

Het onderwijsbeleid van Geert is: Alle schoolkinderen gaan aan het begin van de dag samen de vlag hijsen op het schoolplein. Het staat nog in het partijprogramma ook. Symboolpolitiek, die veel beroerder is dan aandacht voor leerachterstanden. Maar ja, waar ligt de sympathie?

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 14:37 | 6

@Statix | 25-02-21 | 15:01:
Trouw had laatst een mooi onderzoek hoe blanken uit een achterbuurt niet hogerop komen. Dubbel genaaid, omdat ze niet in quota voor allochtonen in aanmerking komen. Zo zo je maar dat je niet op etniciteit moet oordelen en bevoordelen, maar op sociaal-economische positie.

Diotima | 25-02-21 | 15:42

@Diotima | 25-02-21 | 15:42:
Dat is het exact. Maar PVV-ers zeggen: Nee alles ligt aan het feit dat ze allochtoon zijn, hun achterstand, criminaliteit, ellende. En ontkennen dan de sociaal-economische component. Dat komt goed uit in dat geval, maar nu D66 een veeg uit de pan moet, telt die opeens ook voor Delano en Samantha. Zo zijn de feiten altijd weer aan te passen aan het doel.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 17:05

Je kunt lullen tot je een ons weegt maar bovenstaand stukje gaat niet over de PVV he?
Nee, dat moet jij er weer bijslepen. En dan met droge ogen te durven beweren dat PVV'ers allochtonen overal de schuld van willen geven. De enige die door iets is geobsedeerd ben jij, en dan ook nog eens op basis van jouw interpretatie van beleid wat de PVV nog nooit heeft uitgevoerd.

knutsel_ | 25-02-21 | 19:25
▼ 3 antwoorden verborgen

.... heel vaak op de NPO mag komen vertellen dat er geen mensen van koeleur op de televee zijn.
___
Ik zou zeggen, kijk alleen maar eens naar de reclame.

Kijkeensaan | 25-02-21 | 14:14 | 2

Inderdaad, het lijkt wel of al die shitzooi niet voor blanke mensen bedoelt is.

homieguerneville | 25-02-21 | 14:33

De onderwijsplannen van D66: lees ze vooral, want ze zijn desastreus. De plannen over de brede school (of wat ze er ook van maken) zullen het lastiger maken voor de slimmere kinderen om op hun eigen niveau te leren. D66 gaat overduidelijk voor "equity" en de makkelijkste manier om dat te bereiken is door het voor iedereen kut te maken.

ZOMG | 25-02-21 | 13:59

Los even van het feit dat "Ibrahim" hoogstwaarschijnlijk via een kindermodellenbureau geworven is... Onthoud goed: Het is UW schuld dat Ibrahims ouders zo stom zijn om thuis geen Nederlands te spreken, begrijpt u wel? Want ja, pas drie generaties hier, dus waarom zou je in godsnaam willen dat je kind goed Nederlands leert spreken, toch? Geloof me, als Ibrahims ouders in Brazilië hadden gewoond had de kleine jongen vloeiend Portugees gesproken. Want in dergelijke landen is met niet van het pappen en nathouden. Je past je aan, of je lazert op. Dat is een eenvoudige keuze...

Rhenium | 25-02-21 | 13:15 | 2

Zelf ondervonden in Griekenland.
In de zomer is je Engels leuk maar in de winter en op ambtelijk niveau voor bv een huis of zo echt niet.

Nodeloos Kwetsend | 25-02-21 | 13:19

En wie geeft zo’n kind nou zo’n naam.
Noem hem Dirk-Jan of Gerrit.

J.Cash | 25-02-21 | 13:48

De Ibrahims die ik ben tegengekomen hebben gewoon een schop onder de kont nodig.

BorisBonkestoter | 25-02-21 | 13:14

Niemand vraagt zich af
a) waarom het hoeden van schapen minder zou zijn dan sociaal werk;
b) wat er van Celals schapen geworden is;
c) hoe dat dan zit met de schapen in Nederland.

Wat c) betreft kan ik u inlichten. Wie, uit Rotterdam-centrum komende, de Brienenoordbrug over rijdt in zuidelijke richting ziet tussen IJsselmonde en Ridderkerk regelmatig een kudde schapen in de berm van de A16 grazen. Keurig opgesloten in hekjes; ze kunnen nergens heen. Een herder is niet te zien. Die zit waarschijnlijk een mooi boek over Sociaal Werk te lezen in het schaftlokaal, of misschien wel zelf een boek te schrijven.

JvanDeventer | 25-02-21 | 13:00 | 1

Wel eens gekeken hoeveel mensen op die ene vacature als schaapsherder reageren? Zijn er ziekelijk veel. Een beetje geromantiseerd zoals conciërge op een school: iedereen denkt het te kunnen en dat je niets hoeft te doen

liggend_streepje | 25-02-21 | 14:44

Kom uit een arbeidersgezin en kon 'goed leren'. Schooladvies duidelijk te laag: zonen van artsen, notaris enz. gingen automatisch hoger, ook al konden zij duidelijk niet 'goed leren'. Uiteindelijk met veel bloed, zweet en tranen er toch op eigen kracht gekomen. Klasgenoten die destijds naar de LTS gingen verdienen nu echter bakken met geld. Alles is dus redelijk betrekkelijk. Wel goed dat we D66 hebben dat als onderwijspartij eindelijk dus maar één soort onderwijs promoot.

Tinie | 25-02-21 | 12:59 | 2

Ik heb nog loodgieters nodig. Niet te krijgen, tenzij je de hoofdprijs wilt betalen.

J.Cash | 25-02-21 | 13:49

@J.Cash | 25-02-21 | 13:49: Juist! Een loodgieter doet honderden keren belangrijker werk dan de meeste van die gogen en logen van de alpha faculteiten van doorleerfabrieken zoals UVA, VU, KUB etc.
Sluit minstens 90% van die nutteloze doorleerfabrieken en laat ze omscholen tot loodgieter, bollenpeller etc. Maar voor de meeste alpha's zal dat waarschijnlijk te hoog gegrepen zijn.

discriminazie | 25-02-21 | 14:09

Woon je in een verschrikkelijk land en dan besluit je te vluchten. Je komt dan volgens '66 aan in het meest racistische land van de wereld, Nederland. Dan ben je pas echt slachtoffer (aldus D66). Afgrijselijk. Kaag moest ook ooit kiezen tussen twee Engelse universiteiten, dat was afschuwelijk dilemma voor haar en dat heeft haar natuurlijk ook getekend voor het leven. Er is natuurlijk wel een oplossing. Misschien is het een idee als Kaag zorgt dat ons onderwijs voortaan in het Arabisch gegeven wordt. Voordeel is dat je gelijk die racistische witten een flink te pakken neemt.

HoniSoit | 25-02-21 | 12:58 | 2

Medevreugde niet medelijden maakt de vriend

small_town_dude | 25-02-21 | 13:09

Breng ze nu niet op het idee, oh wacht, dat idee hebben ze natuurlijk stiekem al lang, mevrouw Kaag kennende, en alle andere kartelpartijen.

Mallepietje1001 | 25-02-21 | 13:56

“Dat is niet uit te leggen.” En vlak daarvoor geven ze juist een verklaring! Deels weliswaar...
oh ja: waar had en heeft een schaapsherder meer kansen... grijp ze!

Dr. Worstenbroodje | 25-02-21 | 12:44

Ik heb ook werktuigbouwkunde. Maar ik moest switchen door omstandigheden. Toen ben ik ook MBO Sociaal Juridische Dienstverlening gaan doen. Toen ik wilde doorstromen ging dat niet, want ik mocht niet 1 dag per week naar school van werkgever. En ik moet geld verdienen anders kan ik huis verkopen waar ik voor heb moeten betalen. Dus geen HBO voor mij. Ik moet werken.
Oja: Ik ben blanke man.

ET007 | 25-02-21 | 12:40 | 1

Complimenten trouwens voor Celal. Blij dat hij inzet toont.
Het is de overheid die schuld draagt aan grootste deel van racisme.
Onze Regering schijt op hun burgers. Ze zijn meer bezig met hun carrière dan het vertegenwoordigen en sturen van het volk.

ET007 | 25-02-21 | 12:44

Wie neemt zo'n hypocriete mongolen club als D'66 toch nog serieus?

Provocative | 25-02-21 | 12:36 | 2

Het zijn er nog genoeg. En ook ik snap het niet, want ik erger me zo mateloos aan deze partij dat het voor mij onmogelijk lijkt van deze partij te houden.

ET007 | 25-02-21 | 12:46

Debielen 66.

J.Cash | 25-02-21 | 13:50

Ik ga maar een boek van de beste man bestellen. En inderdaad, er zijn legio voorbeelden van een perfecte integratie.

Schepvogel | 25-02-21 | 12:28 | 3

U mag helemaal geen man meer zeggen dat weet u toch! Mens met piemel wellicht?

Slough | 25-02-21 | 12:37

@nobodiesunmighty | 25-02-21 | 12:57: Software programmeurs zijn ook al eens tegen dat probleem aangelopen. Alles is nu een ‘object’ (zelfstandig naamwoord) of, beter nog, een functie (werkwoord). Maar ook dat maakt nodeloos onderscheid. Daarom de introductie van het concept “thingy” om alles te vereenvoudigen. Resultaat is wel dat niemand meer weet waar je nu over praat dus misschien moet praten/communiceren maar gewoon afgeschaft worden.

liggend_streepje | 25-02-21 | 14:56

Maar, maar, maar .. Een voormalige woestijnbewoner moét!!! een raketgeleerde worden!

Geen nood, de partij D'66 is hard op het weg eigen graf te graven. Na de ene 'leider' zonder charisma, is daar de andere 'leider' zonder charisma..

Nederlandop1 | 25-02-21 | 12:28 | 2

Alles wat de Islam verspreidt gaat ooit zelf kapot. Gaat ook echt overal goed waar Islam aan de macht is. Los van de bedrijven die zo correct zijn dat ze onze cultuur kapot maken .... ook die gaan kapot.
Dan moet je toch gaan nadenken wie je in de hand bijt.

ET007 | 25-02-21 | 12:49

Kaag was gedoemd te mislukken. Die komt van een erebaan en moet zich nu staande houden tussen de Binnenhofwolven.

J.Cash | 25-02-21 | 13:52

Celal is een inspirerende schrijver om te lezen ook.

"Het is je zusje", over eermoorden in Nederland, is een aanrader. Tussen de regels door lees je perfect waarom integratie met deze club gelovigen, nooit gaat werken hier.

netniet | 25-02-21 | 12:18 | 3

Geen idee waarom men een boek over 'eer'moorden zou willen lezen. De meldingen in het nieuws zijn wat mij betreft al te veel. In een boek moet je kunnen wegdromen, je fantasie laten werken wanneer er een situatie, huis of omgeving wordt geschilderd.

Goofje | 25-02-21 | 12:36

@Goofje | 25-02-21 | 12:36: Om mijn fantasie te laten werken, kijk ik wel naar een SF-film of serie. Ik lees een boek om wijzer te worden. Maar goed: zoveel mensen zoveel smaken. Zou toch saai zijn in de boekenwinkel als je alleen maar educatieve boeken zou hebben.

loser | 25-02-21 | 14:21

its true, in Heemstede-Aerdenhout-Bloemendaal heb je als middelbare schooldocent meteen een boze vader en/of jurist die gaat dreigen bij mbo advies. En vervolgens extra priveles en vroeger nog Luzac

HetOorAakel | 25-02-21 | 12:13 | 2

Wij hadden het in de 80ies over het 'Zak-college':-).

DeCynischeAmbtenaar | 25-02-21 | 12:20

En later zit zo'n persoon het niveau van hbo/wo naar beneden te trekken omdat zijn intellectuele referentiekader uit Netflix bestaat en hij/zij nog net wat papers kan krabbelen.

Diotima | 25-02-21 | 15:44

Pritt praat weer eens poep.
In nota bene het GS-artikel waar Priit zelf naar linkt, wordt aangegeven dat er een stevige sociaal-economische component is in de schooladviezen voor VO.
Waar je wieg staat maakt wel degelijk uit voor je kansen.
Eén geslaagde Koerdische herder maakt dat niet ineens onwaar.

Wat wél een beetje smerig is, is de suggestie van het platje+tekst dat het dus om racisme zou gaan.

Ballenman | 25-02-21 | 12:06 | 2

Ja, maar D66 geeft er een Etnische draai aan! En daar draait de kritiek om. Niemand, ook Pritt niet, ontkent dat er een oneerlijke sociaal-economische component is. Maar daar hebben Wesley & Kelly ook meer last van dan Jan-Diederik en Anne-Fleur.

trottle | 25-02-21 | 12:51

Ik weet niet hoe jullie onderwijs systeem in elkaar zit, maar iedereen start toch in de basisschool ja ? En moet daar toch genoeg zijn best doen, en gaat dan naar een middelbaar onderwijs, en moet daar ook weer zijn best doen toch ? en daarna volgt hoger onderwijs/unief ok dat kost centen, is niet gratis. (daarom zien we ook wel eens Nederlanders opduiken in Belgie ) Maar uiteindelijk is het toch wat je er zelf van bakt. Zie onze schaapherder.

Lt-Kol Kilgore | 25-02-21 | 12:58

Het schijnt dat D66 weer een paar extra stemmen wil ronselen!

Van arme allochtonen die zich gediscrimineerd voelen, voor wie Nederland niets anders is dan een land vol met racisten, want ze krijgen niet dezelfde kansen die autoschtonen krijgen.

Drunken_Pumpkins | 25-02-21 | 12:02 | 2

En het ligt natuurlijk nooit aan de ouders, die thuis geen Nederlands spreken en de hele dag naar TRT en TurkSat zitten te kijken....

Drunken_Pumpkins | 25-02-21 | 12:04

Allochtonen die slachtoffer zijn - geen respect. Allochtonen die held (gewoon meedoen) zijn - respect.

Slough | 25-02-21 | 12:41

Vader heeft geen tijd voor huiswerk omdat hij drie maal per dag naar de moskee gaat. Moeder spreekt ondertussen geen Nederlands met haar kinderen. Waar moet zij die taal eigenlijk leren? Ze mag niet onbegeleid de straat op, op straffe van rake klappen.
Zo gaat het gelukkig niet in al die gezinnen, maar het komt erg veel voor. Die D'66 heksen kunnen of willen dat niet begrijpen.

donkeyman | 25-02-21 | 11:59

Zo zie je maar dat het niveau van onderwijs bijzonder rap naar beneden gaat. Zie hier een voorbeeld. Ik zelf trouwens ook, heb een master diploma maar de opleiding was behoorlijk schools, ik had alleen geen gymnastiek maar de HAVO en VWO waren van een hoger niveau dan het UVA gedoe.

EmilioEsteves | 25-02-21 | 11:56

Zelfs blanke stotteraars kunnen minister van onderwijs worden bij D66, en euh euhm euh euh. Nu op politiek NPO.

Tenenkrommend dat gestotter, The King's Speech doet het beter.

Roze_bril_drager | 25-02-21 | 11:56

Stoppen met de discriminerende linkse uitleg van discriminatie.
Geen afspiegeling van de samenleving bullshit meer dus.
Gewoon, zoals het hoort, iedereen die wil en kan moet evenveel KANS hebben.
Bijvoorbeeld: een man die wil en kan werken als veerpleegkundige, moet evenveel kans hebben op de baan en om de opleiding te gaan volgen, als een vrouw die wil en kan.
Of een moslim die op TV de lolbroek wil uithangen moet evenveel kans hebben als een andersdenkende.
Niet zoals nu dat moslims 20x meer kans hebben de baan te krijgen, omdat er meer moslims op TV moeten, terwijl 90% verafschuwd elke vorm van vermaak omdat het niet ten dienste van de islam staat, en er dus maar heel weinig zijn die willen.

FasiscovanJole | 25-02-21 | 11:50 | 1

Tja. Daarmee stel je gelijk en verbroeder je en dat willen de machthebbers niet. Machthebbers willen verdeeldheid. Dus als iedereen jouw verhaal begrijpt en daar naar redeneert en accepteert zijn veel problemen opgelost.
Daarom ziet de overheid ook heil in die paar gekken die nooit tevreden zullen zijn omdat ze excuses nodig hebben voor hun luiheid. Die zetten dan namelijk weer partijen recht tegenover elkaar. En ondertussen worden de windmolens gebouwd, komen massaal mannen uit veilige landen naar binnen, vliegt het geld naar Zuid Europa, gaat er meer macht naar Brussels, Multinationals, Banken etc.

ET007 | 25-02-21 | 12:58

Celal Altuntas bedoelt, in Turkije had hij niet zo mooie kansen dan in Nederland.

Maar ja, na jaren van niet aanpassen van de meerderheid van deze llochtonen heeft ertoe geleid dat het vertrouwen nu een beetje weg is.

En als je vertrouwen een beetje weg is, dan ben je dus automatisch een racist!

Drunken_Pumpkins | 25-02-21 | 11:47

Schandalig filmpje vol met vooroordelen gebaseerd op niets anders dan afkomst. Je zal maar een succesvolle trotse allochtoon zijn, wordt je door D66 even gemarginaliseerd, Bah.

Henk1357 | 25-02-21 | 11:43

D66 staat voor Diploma met 6 6jes.

Gaat het niet dan? | 25-02-21 | 11:41

D’66ers zijn neokolonisten. Allemaal.

Mahatma | 25-02-21 | 11:34

Het verschil tussen PVV en D66 zit hem in de benadering. Die is in het eerste geval repressief in het tweede geval constructief.

Beide partijen zien een probleem bij allochtone kinderen: De minder geslaagde aansluiting bij de Nederlandse samenleving. Deels komt dit door ongelijke kansen in het onderwijs, wat zoals is bewezen weer deels te maken heeft met de thuis-situatie. Daar wil D66 dus iets aan doen, namelijk zorgen voor een gelijker speelveld. Is dat erg? Dat lijkt me niet, men is bezig met het structureel oplossen van een probleem.

De PVV pakt dat anders aan: repressie, harde aanpak, groepskritiek, het afgeven op allochtonen (en vooral moslims). Buitensluiten en zonder omhaal beweren dat dit land "van ons" is, en het moge duidelijk zijn dat allochtonen daar eigenlijk niet bij horen. Tenzij ze zich geheel assimileren aan onze klompen en windmolens en Zwarte Piet en andere "gezelligheid".

Wat zou beter helpen om een probleem op te lossen. Repressie en uitsluiting of constructief aanpakken van (bewezen en bestaande) kansenongelijkheid? Ik weet het wel.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 11:32 | 9

Nogmaals BL, er zit een kern van waarheid in je verhaal. Dat betekent niet dat dit het hele verhaal is. Ook de PVV heeft een deel van de waarheid te pakken. Beide voorgestelde oplossingen leiden echter tot niets, omdat ze haalbaar noch werkbaar zijn. In geval van Kaag zou ze bij haar uitspraak ‘wie zijn toch die mensen’ eens de focus moeten leggen op wie die mensen zijn die geen Nederlands thuis spreken, geen tijd hebben voor de kinderen, aan een uitkeringsinfuus liggen en zich afzetten tegen de Nederlandse maatschappij. Dan kun je het dus zowel over Barrie met de mat uit Scheveningen hebben als over Ismael met het strafblad. Daar zit namelijk niet veel verschil in. Kaag wil de ene groep echter verheffen en de andere groep omlaag stampen. Dat wekt wrevel. En dat is niet raar mijns inziens.

The-loopy-cowboy | 25-02-21 | 12:51

D66 constructief? waar? wanneer?

trottle | 25-02-21 | 12:58

@Roze_bril_drager | 25-02-21 | 12:02:
Bij mij viel het kwartje al in 1992.
Maar aan de verkiezing voorspelling te zien, gaan de LinkseKerkers de komende 4 jaar gewoon door met het vernietigen van dit ooit, zo prachtige land.
Want wil je een relatief harmonieus land leven?
Dan moet je al die agressieve culturen weren, vooral deze agressieve MoslimCultuur.

Ella | 25-02-21 | 18:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Het leven zit vol tegenslagen die overwonnen worden. De tegenslagen komen op persoonlijk vlak, gezondheid, en op maatschappelijk vlak, klootzakken en mensen die je iets wel of niet iets gunnen. Dat geldt voor iedereen. De beproeving is dus het testen van je doorzettingsvermogen en de kracht om dingen van je af te werpen. Tegenwoordig moet iedereen gecurlingd worden. De weg naar je graf moet zo vlak en glad mogelijk zijn. Leven zonder doorzettingsvermogen, relativeringsvermogen en incasseringsvermogen. Generatie slappe hap!

Mokum Kosher | 25-02-21 | 11:27

Hm. Ik vraag mij in gemoede af in welke taal Celal Altuntas die boeken heeft geschreven. Er worden op de 'HBO Social Work' (pardon?) kennelijk geen eisen gesteld aan beheersing van de Nederlandse taal.

bisbisbis | 25-02-21 | 11:27 | 1

@bisbis
Dat wordt gewoon door iemand geredigeerd.

toetssteen | 25-02-21 | 11:40

Ik denk dat deze Koerdische jongen een stuk slimmer is dan veel D66-ers.

Drunken_Pumpkins | 25-02-21 | 11:25 | 2

Daar is weinig voor nodig. Mijn hond is slimmer dan Kaag....

Jafco | 25-02-21 | 12:16

@Jafco | 25-02-21 | 12:16: U hebt het wel over de eerste vrouwelijke premier van Nederland. Een beetje respect graag!

Slough | 25-02-21 | 12:44

Die vloed van negatieve reacties onder die tweet doet hoop leven.

coitus reservatus | 25-02-21 | 11:18 | 1

Het is allemaal zo erg nog niet. En de mensen die écht niet tegen kritiek kunnen kruipen toch terug in de eigen bubble. Good riddance.

TmC | 25-02-21 | 11:26

Zo lang je als blanke sollicitant met strafblad meer kans maakt bij een sollicitatie dan als allochtoon zonder strafblad hebben we hier nog steeds geen gelijke kansen. nos.nl/artikel/2181613-witte-sollicit...

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 11:16 | 10

@amateurrr | 25-02-21 | 11:23: UIteraard ligt dat aan de witmag. De mensen van kleur zijn slechts marionetten zonder enige vorm van zelfbeschikking, gevangen in het web van `systemic suppression by institutionalized structures', welke aan de grondslag ligt van onze seksitische en patriarchale samenleving! Stem D66.

coitus reservatus | 25-02-21 | 11:36

Alweer een vals dilemma. Wellicht had de sollicitant meer te beiden dan alleen een strafblad en zijn daarom zijn kansen groter als die al groter zijn.

Sierstrip | 25-02-21 | 12:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Die Kaag..... zou die nu wel eens thuis zitten en na twee wijn goestig roepen “ik heb zin om helemaal uit elkaar getrokken te worden”
Of ja dat met zo’n Arabier een beetje link.
Ik vraag me dat af.... hoe gaat zoiets.

Dr.Hermannes | 25-02-21 | 11:14 | 1

Ja = is

Dr.Hermannes | 25-02-21 | 11:15

Tom gaat naar school. Hij is chronisch patiëntje. Zijn ouders zijn burgers met een lbo en mbo baan. Omdat Ellie alle kansen heeft, en Ibrahim alle kansen krijgt, blijft Tom achter. Tom scoort niet bij de onderwijzers. Tom is niet bijzonder. Hij heeft geen kleur waar mensen hulpverlenersneigingen van krijgen. Hij is wat langzamer, en dat irriteert. Tom krijgt tenslotte geen zakje geld van onze selectieve overheid. Zo kan Tom niet naar de Havo of het VWO, want hij is soms wat langer afwezig en dat mogen andere kinderen ook niet zijn. Zijn ouders zijn geen jurist, en kunnen niet terugvallen op ervaren en gesubsidieerde instellingen zoals Ellie en Ibrahim dat wel kunnen. Tom is vriendjes met Mark. Een jongetje met een wat lager IQ, net als zijn ouders die schoonmaken als beroep. Ze hebben steun aan elkaar. Maar goed ook, want ook als ze volwassen zijn staan ze er samen alleen voor.

zeurmachine | 25-02-21 | 11:10 | 1

Treffend wel ja. Illustreerd het eindstation van de samenleving als deze een ongezinde fixatie heeft op wat je niet kan, in plaats van wat wel.

TmC | 25-02-21 | 11:29

Je kunt vwo, atheneum of genasium hebben genoten ... of afgestudeerd zijn als prof. ...

De beste opleiding in de huidige samenleving is gewoon 1 jaar theater opleiding van de LOI of zo...

Het Licht | 25-02-21 | 11:09 | 1

Die school heet toch Genezium?

JvanDeventer | 25-02-21 | 11:16

Eh, Geenstijl, Wilders, Jetten en Baudet hebben allemaal zichtbare Indische roots, en konden fractievoorzitter worden van hun partij.

Jesse Klaver schijnt Marokkaanse voorvaderen te hebben, en is de onbetwiste leider bij GroenLinks.

Bij DENK en BIJ1 zijn allochtonen eveneens goed in het bestuur vertegenwoordigd.

Dus met "#9 op de kandidatenlijst" onderschat GS nog de mogelijkheden van meergepigmenteerde mensen.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 11:09

Sommige personen, partijen en organisaties hebben slachtoffers nodig omdat ze daar hun identiteit en bestaansrecht aan ontlenen. Met wat gevoel voor overstatement zou je kunnen zeggen dat in de belevingswereld van die personen, partijen en organisaties de slavernij nooit is afgeschaft.

Stijlicoon | 25-02-21 | 11:07

Het is een simpel (maar op GS uiteraard ontkend) feit dat allochtone kinderen het op school minder goed doen, mede doordat de ouders hen slecht (kunnen of willen) begeleiden. Die ouders spreken de taal minder goed, hebben minder interesse in de school en opleiding van hun kinderen. Blanke kindertjes uit Bussum hebben vaak ouder die meer betrokken zijn, meer investeren in het onderwijs van hun kinderen en vaker actief begeleiden.

Dat er dan een Celal is die het op eigen kracht deed is geweldig uiteraard en zo zijn er gelukkig heel veel, die je niet moet pamperen met allerlei onzin. Maar niet iedereen is apotheker geworden en vaak ligt dat mede aan de ouders en de afkomst. Je kan dat gaan ontkennen maar uit echte onderzoeken blijkt dat de mate van betrokkenheid van ouders een rol speelt in de kansen van kinderen op school.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 11:06 | 9

@The-loopy-cowboy | 25-02-21 | 11:22:
Het aardige is dat je de stelling bevestigt dat het meer gaat om sociaal-economische positie dan om allochtoon-autochtoon. Dat is feitelijk wat de PVV ontkent: Het ligt aan hun afkomst. Dat is dus niet zo: Als je alles meeneemt blijft vooral over de sociaal-economische status. En dan is juist het idee van D66 goed: Probeer iedereen die gelijke kansen te bieden, middels meer begeleiding vanuit de school. Dat heplt voor allen met een leerachterstand en dus ook voor kinderen met allochtone ouders. Maar daarover zal je de PVV niet horen, dat ondermijnt maar het idee dat het allemaal aan de islam ligt.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 14:18

Dus is dat de schuld van de blanke maatschappij, Landgenoot, of van nieuwkomers die te dom, egocentrisch, narcistisch of domweg racistisch zijn om hun kliek te verlaten en te integreren en te assimileren in dit land?
Dit land, waar iedereen die de juiste keuzes maakt en geen beperking heeft zichzelf meer dan ruimschoots kan onderhouden, inclusief eigen huis, dikke auto en meerdere vakanties per jaar.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 14:25

Betrokkenheid van de ouders speelt geen rol bij het krijgen van kansen. Betrokkenheid - of de afwezigheid daarvan - speelt een rol bij het wel of niet benutten van die kansen. En dat onderscheid is belangrijk: iedereen krijgt dezelfde kansen. Die discussie kan dus van tafel. Er moet dus geken worden wat er mankeert aan die ouders, en daar moet de aanpak zich op concentreren. Niet op de samenleving, met allerlei impliciete verwijten.

Hommel | 25-02-21 | 14:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een vreselijk krom Nederlands van de goed opgeleide D66-ers. 'Hele' is fout gebruikt, 'dingen' als opleidingsniveau en inkomen bestaan helemaal niet. Bovendien: wat is er mis met een VMBO-niveau: heb nog nooit een socioloog mijn wasmachine zien repareren !! In D66-kringen is VWO dus blijkbaar de (ideale) norm /basis voor een succesvol leven. Wie zijn die mensen ;-) ?

Tinie | 25-02-21 | 11:04 | 2

Is ook onzin. Je kunt het beste gewoon een vak leren of dat nou dierenarts is of automonteur, heb voor beiden veel respect.

Diederik_Ezel | 25-02-21 | 11:05

Het idee ook dat blanke kinderen in een groot huis wonen en een dure bijscholingscursus krijgen voor een hogere CITO-score (we hebben het over de básisschool !!).

Of is dit hoe het er aan toegaat in een doorsnee D66-gezin?

Papa Jones | 25-02-21 | 11:08

Waarom benoemt D66 niet even dat ongelijke kansen niet bestaan, maar dat kansen wel in ongelijke mate worden benut?
Bijvoorbeeld kinderen van buitenlandse ouders, waarmee thuis geen Nederlands wordt gesproken en geen Nederlandse TV wordt gekeken?
M.a.w. het in ongelijke mate benutten van kansen in dit voorbeeld is voornamelijk een kwestie van ouders die niet de wens hebben te integreren in de samenleving.

Hommel | 25-02-21 | 11:03 | 5

@Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 11:13: Nee, dat is niet wat D66 zegt. D66 stelt: niet alle kinderen hebben gelijke kansen. En: het ligt aan het inkomen en de wijk waar je woont. Terwijl dat in het genoemde voorbeeld zou moeten zijn: het ligt aan de onwil van de ouder om te integreren. En veel van die onwillige ouders treffen we in bepaalde wijken aan. Maar die wijken zijn niet de oorzaak.

Hommel | 25-02-21 | 12:27

@Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 11:13: Tsja dat komt ergens vandaan. Het is een lege, nikszeggende consultancy partij vol met blanke elitairen met een missionariscomplex. (mooi omschreven door @The-loopy-cowboy).

JanFTE | 25-02-21 | 12:42

Dank u dank u

The-loopy-cowboy | 25-02-21 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Iets minder tijd besteden aan gekwetst en op de tenen getrapt zijn? Iets minder vaak met de aars omhoog richting Mekka bidden? Niet meer 1x per jaar een maand nauwelijks vreten met alle arbeidsimproductiviteit, en dus kosten, van dien...?

Zou dat misschien wat kunnen helpen?

Dan blijf ik tot die tijd gewoon mensen beoordelen op hun houding, gedrag, karakter, religie. Dat zegt me al genoeg en dan heb ik de reden 'huidskleur' gewoon niet eens nodig.

Realism Is All | 25-02-21 | 11:00

Alles mag in dit land, maar een hoge opleiding hebben gehad en toevallig iets minder volks en primitief uit de hoek willen komen tegen migranten, dat is zo ongeveer het ergste. Dat sneue en rancuneuze afgeven op D66 zie je het meeste bij PVV-ers, toch een beetje de verliezers van deze samenleving. Ouder, lager opgeleid, gemakkelijker te beinvloeden met angstige praatjes over elite en kartel. Maar gelukkig hebben ze Martin Bosma, die gestudeerde van UvA. Hij kan leuke stukjes schrijven en dan oplezen in de Tweede Kamer.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 10:57 | 14

LOL. Toen ik op de middelbare school zat werd mij meermaals gevraagd of ik me "gediscrimineerd" voelde. Want ik voldeed aan de destijds geldende kriteria voor"allochtoon" ("zelf geboren in buitenland, of minstens 1 ouder geboren in buitenland. Ik had allebei) Nee man, ik ben hier opgegroeid, ben gewoon Nederlander. Later zijn die kriteria bijgesteld en toen werd ik van de ene dag op de andere opeens een autochtoon. Toch Handig !

Asteroid-B612 | 25-02-21 | 11:53

Ja, allemaal lager opgeleid die PVV'ers. Geldt ook voor mij. Wat een loser ben ik man, ondanks een academische titel en een vet salaris. Maar goed, als u het zegt zal het wel zo zijn. U bent immers moreel superieur.

WhiteShark | 25-02-21 | 12:53

@letopuwzaak | 25-02-21 | 11:04:
Dat kansenverschil veroorzaken ze zelf. Als je ouders je enorm in je keuzevrijheid beperken ipv stimuleren ligt dat aan je eigen milieu en niet aan deze samenleving. Elke Jan Doedel kan lenen om te studeren, mijn pa heeft dat ook gedaan, naast zijn eerste baantje omdat opa & oma toen ook geen geld hadden en hij heeft het door keihard te werken en slimme en juiste keuzes te maken ontzettend ver geschopt. Maar dat zal wel niet gelden volgens de wokeys want hij is autochtoon.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 14:23
▼ 11 antwoorden verborgen

Op het moment dat GeenStijl een huiisschrijver bij Joop (ongeveer 75 artikelen!) gaat aanhalen,
vrees ik dat diens positie aldaar,
wel eens heroverwogen zou kunnen worden....

(soort 'kiss of death', Wim Sonneveld's prijzen van schoonzoon in spe etc.)

michelpen | 25-02-21 | 10:56

Tis wel de bedoeling dat de Ibra’s in de toekomst op D66 gaan stemmen.
Het liefst voordat ze gaan Denken.

D-Fens_1963 | 25-02-21 | 10:53

Gelijke kansen betekent niet automatisch gelijke uitkomsten. In Nederland heeft iedereen dezelfde kansen. Je moet ze wel even pakken Ibra

PikinhetBlik | 25-02-21 | 10:53 | 1

Zo is het.

WillemWordtWakker | 25-02-21 | 10:57

Misschien is Ibra, net als de meeste van ons, gewoon een boerenlul die toch nooit een universiteit zou binnenkomen.
Veel plezier aan de lopende band, loser

Turbulentie? | 25-02-21 | 10:51

De reacties in het twitterbericht geven me hoop. Ook opvallend dat de negatieve reacties op de voormalige schaapherder komen van blanke billen dames en heren die het beter denken te weten dan de allochtoon zelf. Hi-fucking-larisch

The-loopy-cowboy | 25-02-21 | 10:51 | 6

@small_town_dude | 25-02-21 | 11:00:
Dat klopt. Wie pech heeft krijgt zowel van zijn eigen groep qua afkomst als de racismeroepers hier de wind van voren.

letopuwzaak | 25-02-21 | 11:07

@letopuwzaak | 25-02-21 | 10:58: Inderdaad erg denigrerend, net alsof deze Turkse (?) jongen niet gewoon een goed stel hersens kan hebben en de juiste mentaliteit

Diederik_Ezel | 25-02-21 | 11:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Godsamme man, als de ouders thuis geen Nederlands spreken en geen fatsoenlijke lunch meegeven, wiens fout is dat dan? Flikker toch op.

knutsel_ | 25-02-21 | 10:50

Dit heet "Agit-propaganda" en is uitgevonden in de Sovjet Unie.
Mensen moeten heel erg geagiteerd (betekend boos) worden, en dan gaan ze je propaganda geloven.
Deed de PvdA ook een paar jaar geleden met die radiospotjes "Je postcode bepaalt je kansen en je toekomst". Bleek achteraf ook niet waar, maar was wel een mooie verkiezingscampagne.

Waar je woont is niet perse nadelig voor je kansen.
Komt het misschien doordat mensen de taal niet goed machtig zijn? Omdat ze thuis geen Nederlands spreken? Dat ze op school geen fatsoenlijke Nederlandse zin kunnen opschrijven? Dat je tijdens een sollicitatiegesprek geen fatsoenlijk Nederlands kan praten.
Dan ligt het probleem toch echt bij de persoon zelf.

En waren komen dit soort dingen altijd één maand voor de verkiezingen naar voren terwijl D'66 in de regering zat en vier (4!) jaar de tijd gehad heeft om iets te doen aan dit probleem?

Osdorpertje | 25-02-21 | 10:50

In de jaren 90 al kwamen die deugambtenaren uit plaatsen als Oegstgeest met de Wet bevordering evenredige arbeidsdeelname allochtonen. Kreeg ik als werknemer bij een IT consultancy ineens een formulier om in te vullen. Werkgevers waren verplicht deze informatie bij hun personeel op te halen. Blijkbaar viel je als Indo nog in de categorie allochtoon. Ik ben toen naar mijn directeur gegaan en gezegd dat ik principieel weiger dit in te vullen omdat ik niet zielig ben en dat ze mij desnoods maar moesten ontslaan. Blijkbaar was ik gelukkig niet de enige want op zeker moment hebben die D66 ambtenaren hun keutel weer ingetrokken en hoefde het alleen op vrijwillige basis.

BASinnic | 25-02-21 | 10:49

Heb Ahmed Marcouch (de brigadier" van van pvdarmoede) 020>Arnhem,
EN
Ahmed Abu Taleb (wethouder 020>burgermeister Rotterdam - - "in iedere moslim schuilt een Salafist", nooit vetrouwd.
Geef mij 1 wapenfeit (pun) en k neem het terug.
Tot die tijd: ja daahaag abn-lullende naffers.
Ik doorzie jouw agenda vriend.

chicago river | 25-02-21 | 10:49 | 1

Zij spelen met jouw prive!

JanVergoor | 25-02-21 | 10:51

Cilal, je bent geweldig! Ook mijn vader heeft voor zichzelf hier een mooi leven kunnen opbouwen, en ik heb nooit last gehad van mijn midden- oosten naam en uiterlijk. (Behalve door..).
Op de basisschool kreeg ik het voordeel van de twijfel na een niet helemaal goed gemaakte cito toets, de leraar vond dat ik wel prima naar het havo/vwo kon. Dus ook hier geen negatief waardeoordeel.
De mensen die klagen heb ik inmiddels ook ontmoet. Als ik op mijn werk sollicitatiebrieven lees is het niveau vaak om te huilen. Tekst én inhoud.
Daarom worden ze afgewezen. Niet om kleur of achternaam.
Het zal heus wel eens gebeuren, maar hoe d66 en andere partijen dit inzitten is vernederend voor Nederland en ook voor mensen van niet westerse komaf.
En dat er inmiddels reputatieschade is mbt de groep Marokkaanse jongemannen, is iets wat deels ook binnen de eigen groep opgelost dient te worden.
Wie een mooie brief schrijft met inhoud, wordt bij ons gewoon aangenomen.

letopuwzaak | 25-02-21 | 10:47 | 2

Dat dus

Dirk III | 25-02-21 | 10:51

Exactemundo. En al het gejammer en gejank over "(instututioneel) racisme" ten spijt, ik heb nog NOOIT, echt nog NOOIT meegemaakt dat de kleur van het velletje een rol speelde. Serieus.

Asteroid-B612 | 25-02-21 | 12:12

Wat D66 niet snapt kan ze ook niet uitleggen.

H. Drievuldigheid | 25-02-21 | 10:46

Allemaal gelul. Je kan niet altijd worden wat je wilt. Er is ook nog iets anders. Ik heb vroeger nooit een soort van droom gehad van wat ik zou willen worden. Welke school ik koos was elke weer natte vingerwerk. Het boeide mij niet naar welke kutschool ik ging want ik vond school toch per definitie kut. Ik ging altijd met een onvoldoende, een paar zessen, een paar zevens en een acht over. Maakte nooit huiswerk want ging lievetlr na schooltijd werken om geld te verdienen zodat ik in het weekend ongelimiteerd kon zuipen. Ben inmiddels zevenenveertig en ik weet nog steeds niet wat ik nou eigenlijk wil bereiken in mijn leven. Moet dat eigenlijk? Per se iets willen bereiken? Ik ben niet geboren met een missie.

Leptob | 25-02-21 | 10:45 | 4

Dat is uw goed recht. Prijs u gelukkig dat uw wieg in Nederland stond en niet b.v. in Pakistan waardoor u nu niet anders zou kunnen dan in Qatar afgebeuld worden

BASinnic | 25-02-21 | 10:53

Ik sympathiseer met u, maar het minimum is dat een mens zijn eigen broek kan ophouden. Dat mag je ook een missie noemen.

JvanDeventer | 25-02-21 | 10:54

Ik vind uw eerlijkheid prachtig

Diederik_Ezel | 25-02-21 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Standaard Marxistische opvattingen van D66.
Zijn er verder nog vragen?

Bolder | 25-02-21 | 10:45

oh ja in diezelfde wijk woont ook Keesje maar Keesje heeft wel gelijke kansen toch?

ikdenkwat | 25-02-21 | 10:44 | 2

Sommige Keesjes zijn meer gelijk dan anderen.

Bolder | 25-02-21 | 10:45

Ik moet bij dat Keesje meteen denken aan een artikel dat ooit in Trouw stond:

1990: Jan Beerenhout, ambtenaar in de Amsterdamse Indische Buurt, waarschuwt dat de voorkeursbehandeling voor immigranten Janmaat nog wel eens wat stemmen zou kunnen opleveren.

"Achmedje en Kareltje zijn allebei even arm en werkloos in dezelfde straat. Waarom moest Achmedje wel meteen aan werk geholpen worden en Kareltje niet? Dat ik daar alarm over sloeg, vonden ze onzin. Die Beerenhout! Natuurlijk zouden de mensen in de volkswijken niet op een racistische partij stemmen, want de socialisten en de communisten waren de enigen die voor de zwakkeren in de samenleving opkwamen. Ja, ammehoela. Dat hele zootje stemde dus op de CP."

Die Beerenhout zag het destijds al heel scherp. Maar bij de hogere echelons van de PvdA hebben ze hem hierom geprobeerd te ontslaan.

Tashtego | 25-02-21 | 10:58

Goed om te zien dat niet iedereen met een andere achtergrond zich aan laat praten dat hij/zij zielig is.

Diederik_Ezel | 25-02-21 | 10:44

Ik ben het eens met onze Koerd Celal. In Turkije kan je als Koerd ook nog Minister President worden (2x).
Dat is waarschijnlijk niet waar D66 op doelt. Natuurlijk zijn er overal kansen en overal discriminatie. De overheid zou dat niet moeten doen. Door leningstelsel en hoge eigen bijdrage voor studie zijn er nu drempels die bijvoorbeeld in buurland minder zijn. Het zou mooi zijn als daar aandacht voor komt en gelijkheid en rechtvaardig stelsel kan worden bedacht dat niet langs de inhoud van de portemonnee loopt.

Kaan78 | 25-02-21 | 10:44

Als ik eerlijk ben, heb ik andere prioriteiten dan de "kansen voor Ibrahim" die mijn stem bepalen.

wapster | 25-02-21 | 10:43 | 1

Ibrahim steekt de handen uit de mouwen en brengt als ZZP-er mijn Amazon-pakketjes. Niks mis mee.

Papa Jones | 25-02-21 | 10:46

"They don't give a damn about the poor. They just hate the rich."

Versleten_Paddestoel | 25-02-21 | 10:42

Zag deze vanmorgen op de Twitters langs waaien. X'66 doet alsof we hier in Nederland leven zoals in de USA ten tijde van de Jim Crow wetten waar segregatie en achterstelling wel degelijk een issue waren. Werkelijk iedereen heeft hier dezelfde kansen, maar je moet ze wèl pakken! Als Ibrahim al met een achterstand op school begint, dan heeft hij daar vooral zijn ouders voor te bedanken die na 30-40 jaar in NL te zijn nog geen fatsoenlijk woord Nederlands uit de strot weten te krijgen. Die Ibrahim thuis alleen naar de schotel-TV laten kijken i.p.v. hem onder te dompelen in de Nederlandse taal. Dààr zit hem de crux! Niet omdat er hier een Apartheidsregime aan de schoolpoort zou zijn. Wat een demagogie! Maar ja X'66, hadden we nog iets anders verwacht gezien hun 'prestaties' de laatste jaren?

Sjefke7807 | 25-02-21 | 10:41 | 6

@Sjefke7807 | 25-02-21 | 11:03:
De grap is dat een aantal van die donkere mensen het spel meespelen en zodoende het in stand houden.

Mr.Crowley | 25-02-21 | 11:08

@Sjefke7807 | 25-02-21 | 11:03: Pas op met dat """nooit""" hoor. Die blanke huid schijnt pas vrij recent te zijn ontstaan, en er is ook in deze contreien behoorlijk gemoord en gedreven. De oorspronkelijke bewoners van de Britse eilanden die Stonehenge e.d. hebben gebouwd hadden bijvoorbeeld een donkere huid en zijn tot op de laatste man/vrouw/freer uitgemoord door een volkje uit deze regio.

OverdaanDerOnderheid | 25-02-21 | 16:15

@OverdaanDerOnderheid | 25-02-21 | 16:15: En hoe weten we dat? Door die reconstructie, nog niet zolang geleden? Waarbij het team moest erkennen dat ze de haren, oogkleur en huidskleur zelf hadden ingevuld.

Arachne | 25-02-21 | 23:54
▼ 3 antwoorden verborgen

En ook voor 66 geldt:
Je zat (en zit) NU aan de macht. Je gaf er dus niks om en deed er niks mee. Tot op dit moment, want nu ineens zijn die burgers weer even belangrijk voor het rode bolletje des ongeluks.

Succes met campagne voeren, huichelaars.

IndoorexpaT | 25-02-21 | 10:41

En wie zorgt er nu voor de schapen in Turkije? Moet deze persoon ook niet heel gauw naar Nederland gehaald worden? En de volgende? En de volgende? En de volgende? En de volgende? En de volgende? En de volgende?

Sneerpoets | 25-02-21 | 10:41 | 1

En die schapen?

Muxje | 25-02-21 | 10:47

Deze poster is dan ook niet gericht op de Celal's en die 80% nieuwe Nederlanders die gewoon een baan en hypotheek hebben, maar op de wereldvreemde deugelite uit plaatsen als Oegstgeest en wijken als Oud-Zuid die nieuwe Nederlanders op z'n best zien als nobele wilden waar ontwikkelingshulp voor nodig is

BASinnic | 25-02-21 | 10:40

Ach, onze instromers moeten er nog aan wennen om als kleuters behandeld te worden.

Mr.Crowley | 25-02-21 | 10:40 | 3

Het erge is, is dat deze nieuwkomers slechts een prop zijn. Een onderdeel van de toneelvoorstelling. Ware doelgroep is de roomwitte ambtenaar en student. Hun deugstem azen ze naar. Los van dat het onderdeel is van hun netwerking.

Graaf_van_Hogendorp | 25-02-21 | 10:42

Ah, "door dingen als het opleidingsniveau en inkomen van hun ouders en de wijk waarin ze wonen". In het filmpje wordt dat aangevuld met "hun kleur en hun naam".
Heeft het misschien ook te maken met 'dingen' als: je afzetten tegen en je afzonderen van de maatschappij waarin je leeft, het vertikken om thuis Nederlands te spreken, en in het algeheel slechte opvoeding?

Maar nee, in het filmpje van D66 zijn het twee hardwerkende ouders die gewoon geen tijd hebben om te helpen met het huiswerk, en het is de schuld van zijn achternaam. In het filmpje werkt Ibrahim harder dan iedereen, maar bakt er alsnog niks van. Witte Ellie is wit en heeft daarom straks een GROOT HUIS, misschien wel de grootste leugen in het hele verhaal.

Een filmpje vol valse aannames en valse tegenstellingen. En op het eind staat er prominent een blikje River frisdrank in beeld. Dat is kennelijk het huismerk van de Aldi. Want D66 is er ook voor arme mensen. Stem op D66, paupers, wij zijn er ook voor jullie!

Een paard | 25-02-21 | 10:39 | 1

Mooi he, dat infantiele toontje. Alsof het gemaakt is voor een stelletje degeneretieven. Het lijkt met het NOS journaal.

The-loopy-cowboy | 25-02-21 | 10:54

Goed eten mee naar school.
Tja..

Ben Adam | 25-02-21 | 10:39

''Toch hebben ze een hele ongelijke kans door dingen als het opleidingsniveau en inkomen van hun ouders en de wijk waarin ze wonen.''

Bij D'66 staan ze zich voor op hun hoge opleidingsniveau.Nu praten ze over /tegen buitenlanders ,en schakelen ze meteen over op een infantiele zinsbouw?

chausson61 | 25-02-21 | 10:38 | 5

@ProFail | 25-02-21 | 10:45: Het wordt ingesproken door een allochtone dame. Geheel in stigmatiserende D66-stijl moet ze dan ook taalfouten maken natuurlijk.

Papa Jones | 25-02-21 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zegt iets als je met een HBO opleiding nog steeds geen correct Nederlands kan schrijven. Dat heeft toch vast invloed op je kansen bij een sollicitatie.

BoerKoekoek | 25-02-21 | 10:37 | 1

Niet als iedere sollicitant diezelfde deplorabele taalbeheersing heeft.

JanVergoor | 25-02-21 | 10:55

Iedereen Msc en anders ben je een kansloos figuur aldus D66. Niemand meer om zonnepanelen op een dak te leggen, brood te bakken of die fucking lift te repareren die altijd kapot is. Snobisme ten top dat gehamer op onderwijs onderwijs onderwijs. In praktijk dingen doen en leren, lts/mts of mbo zorg, is net zo goed en belangrijk voor maatschappij en net zo leuk of leuker dan tot je pensioen overbodige emails tikken. De woonlasten zijn echter zo hoog dat je met modaalsalaris de pineut bent. Zeker ook omdat salaris afhankelijk is van dat maffe papiertje zelfs na 20 jaar werkervaring. Bedankt D66. D66 wil extra psychologen, zorgmanagers en universitair (!) geschoolde HR medewerkers. Daarmee gaan we de oorlog winnen. Kappen met die focus op onderwijs, leren door je toch vnl on the job.

Ir_HardGelag | 25-02-21 | 10:35

De reden waarom Nederlanders zo'n hekel hebben gekregen aan links. Iedereen heeft in dit land volop kansen. Maar links blijft Nederlanders maar uitschelden voor racisten. Het is nooit goed.

Sitting_targets | 25-02-21 | 10:34

Verrek, d66 ist dat niet die partij die al 10 jaar in de regering zit en 10 jaar niets heeft gedaan. Nou ja, hoogstens een paar bezuinigingen hier en daar, waar arme Ibrahim nu de dupe van is.

jan huppeldepup | 25-02-21 | 10:33

Een globalistische partij dat nationaal iets wil regelen... Juist ja. Wat ik nog niet lees in de comments is hoe hypocriet dit is. Jaren lang ontzettend veel geld in gezondheidzorg en onderwijs bezuinigen door neopolitieke hobby's en nu als schapenhoeder (jaja) je inzetten als onderwijspartij. Arme arme migranten van me! Zielige wezens, kom maar bij Sigrid op schoot zitten... Koetie koe!

ProFail | 25-02-21 | 10:32

Dit was het meest racistische spotje dat ik ooit zag.
*kots van monitor veegt*

keestelpro | 25-02-21 | 10:31 | 1

Nou inderdaad! Hoor ik D66 nou zeggen dat Marokkaans eten vol olijfolie zit en daarom iedereen moddervet op de IC ligt?

Hoor ik nou een pleidooi voor een voor- en naschools heropvoedingskamp waar allochtone kinderen wél normaal te eten krijgen, in een omgeving waar wél normaal Nederlands gesproken wordt?

Papa Jones | 25-02-21 | 10:43

Moet jij eens kijken hoeveel allochtone jongens er techniek studeren aan de Haagse Hoogeschool. Daar blijft het aantal blanke autochtone kindertjes behoorlijk in gebreke. Ze hebben beter door waar straks de centjes te verdienen zijn.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 10:30 | 5

Centjes verdienen hahaha hij is leuk.

de uitbater | 25-02-21 | 10:34

Maar maar maar de stageplaatsen dan? Die krijgen ze toch nooit?

BoerKoekoek | 25-02-21 | 10:38

Och ja, ‘ze’ hebben dingen zoveel beter door dan de bleekneus.

RickTheDick | 25-02-21 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar heeft hij ook een AMG?

Pimp my Voortuin | 25-02-21 | 10:30 | 3

Samen met de familie....

Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:39

Hij heeft geen VOG, of bedoel je dat niet?

Glasgow Argus | 25-02-21 | 10:41

Nee, want hij heeft geen shoarmatent

TonyMontana010 | 25-02-21 | 10:42

Ja, ook in Nederland bestaat racisme en discriminatie, maar tegenwoordig doen sommige kringen alsof half Nederland racist is en discrimineert. De praktijk is nog steeds zo dat iedereen, ook kinderen met een migratieachtergrond, hier alle kansen in het onderwijs krijgen, en onderwijzers/docenten zich de tandjes werken om óók Ibrahim en Fatima aan een diploma te helpen.

Maar eea kan niet van één kant komen. Eea veronderstelt wel dat Ibrahim en Fatima hun best doen om vooruit te komen, niet gaan spijbelen en rottigheid gaan uithalen, zich aanpassen aan algemeen geldende Nederlandse normen en waarden.

En prima dat Celal Altuntas het 'gemaakt' heeft in Nederland, hoor, maar ik ben toch benieuwd naar zijn 'vluchtverhaal'. Had hij als 'schaapherder' in Turkije, waar hij kennelijk ook 'gewoon' de basisschool heeft doorlopen, zodanig voor zijn leven te vrezen van het Turkse regime, dat hij 'moest' vluchten? En helemaal naar Nederland moest vluchten om echt veilig te zijn? We moeten eindelijk ophouden met dat achterlijke asielcircus; we hebben geen enkele behoefte aan nog meer schapen- en geitenhoeders.

Dr_Johnson | 25-02-21 | 10:30 | 3

Bovendien, D66 zou zich in deze wel wat bescheidener mogen opstellen.

"Ibrahim en Ellie gaan allebei met plezier naar school en maken altijd hun huiswerk.
Toch hebben ze een hele ongelijke kans door dingen als het opleidingsniveau en inkomen van hun ouders en de wijk waarin ze wonen.
Dat is niet uit te leggen. Daarom komen wij in actie."

Ja, door 'Ellie' - kansrijke dochter van D66 ouders - met de bakfiets naar een lelieblanke school in een witte enclave te brengen, waar ze heel gezellig en 'beschermd' met uitsluitend OSM kinderen in de klas zit:

www.geenstijl.nl/5157805/scholen-amst...

Dr_Johnson | 25-02-21 | 10:44

@Dr_Johnson | 25-02-21 | 10:44:
"Dat is niet uit te leggen" is geklets. Het is prima uit te leggen.
In de 20 jaar dat ik zelf voor de klas stond is het mij nooit opgevallen dat er een samenhang was tussen de prestaties van kinderen en het inkomen van de ouders. Wel schijnt het zo te zijn dat je tegenwoordig een diploma kunt kopen op het Luzac. Maar zulke dingen zeggen niets over werkelijke prestaties.

JvanDeventer | 25-02-21 | 10:49

@JvanDeventer | 25-02-21 | 10:49:

Ach, natuurlijk. Zelf heb ik 36 jaar in het onderwijs gewerkt, en ik heb nog nooit een collega meegemaakt die leerlingen met een migratieachtergrond benadeelde of denigrerend behandelde.

Dat verhaal van Akwasi, nl dat zijn onderwijzeres hem 'Aquarium' noemde, geloof ik eigenlijk niet, of het moet wel uiterst 'anekdotisch' bewijs zijn (misschien wel bedoeld als grapje, maar niet zo ervaren door Akwasi, weet ik veel).

De praktijk was dat er - vooral in de jaren 80 - allerlei potjes waren voor extra (taal)bijlessen, 'begeleiding', etc. Wel viel op zeker moment op dat studenten met een migratieachtergrond vaker spijbelden, of helemaal afhaakten (VSV wordt dat tegenwoordig genoemd: voortijdige schoolverlater), en soms akkefietjes met justitie hadden.

Maar tegenwoordig is het bon ton - zeker in de nasleep van BLM - om te beweren dat allochtonen hier geen 'kansen' hebben. Over het algemeen is die bewering dus grote onzin.

Dr_Johnson | 25-02-21 | 11:22

Je kan ook internetamoebe worden.

Feynman | 25-02-21 | 10:30

Wie noemt zijn kind nou Ellie?

Los daarvan... smakeloos stigmatiserende teksten van D66 natuurlijk. Wilders is er een koorknaapje bij.

Papa Jones | 25-02-21 | 10:29 | 3

Ik vind Ellie een rare naam voor een zoon.

keestelpro | 25-02-21 | 10:32

Zit u nou Ellie Lust te dissen?

Graaf_van_Hogendorp | 25-02-21 | 10:40

Dus grenzen open en elk zielig bruin mensje een gratis studie.
Zo win je stemmen

Turbulentie? | 25-02-21 | 10:29 | 1

Hij is maar bruin. 66 zegt het letterlijk. #racisme

keestelpro | 25-02-21 | 10:33

Altijd in de SlachtOfferRol.
Nooit zelf verantwoordelijkheid dragen.
Altijd de Blanke Westerse cultuur de schuld geven.
Altijd als GelukZoeker naar het Westen komen.
Altijd met Leugen&Bedrog je een verblijfsvergunning toe-eigenen.
Altijd met hulp van de AsielMaffia.
Altijd een goedkope huurwoning inpikken.

Ella | 25-02-21 | 10:28

Ik ken zat lui die de vrijgekomen schapenhoeders-stek van Celal in kunnen nemen.

goedverstaander | 25-02-21 | 10:28

D66 maakt het nog erger door in deze wijken nog ergere kanslozen te plaatsen, groot gedeelte van zogenaamde kanswijken is hier tegen en stemt zeker geen D66.

dhrat | 25-02-21 | 10:26 | 1

Dat hoeft ook niet. D66 zit in de regentenklassen. Zij zijn de macht.

Arachne | 25-02-21 | 23:36

Als er geen tegenstellingen zijn moet je deze creëren! Anders is je partijtje doelloos en zielloos...

Torwart | 25-02-21 | 10:26 | 1

Verdeel en heers.

Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:38

En duidelijker dan dit kan racisme van de lage verwachtingen niet gemaakt worden. D'66 die opzichtig naar de eigen roomblanke elitaire achterban een boodschap afgeeft over achterstelling van een groep die in dezelfde onbekende, onbeminde, hooguit nuttige categorie valt als een PVV'er ("Wie zijn toch die mensen?")
White saviour complex wordt dit genoemd in BLM kringen, neo-koloniale betutteling past hier ook mooi. Het campagne-equivalent van Kuifje in Afrika en een trainwreck in slow-motion voor deze opportune nihilisten.

bakermat | 25-02-21 | 10:26

Maar die witjes van D66 weten het toch wel beter zeker?

frickY | 25-02-21 | 10:25

Het gaat helemaal niet om het krijgen van kansen, maar om het pakken van kansen. Dat haalt D66 door elkaar. Goedkope manier om allochtonen aan de partij te binden.

Keutels | 25-02-21 | 10:24 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Vreselijk.

van Oeffelen | 25-02-21 | 10:23

"danseres in de IT"
Informatie Technologie?

nick.name | 25-02-21 | 10:23 | 2

Mss dat Rian van Rijbroek daar haar IT opleiding heeft gedaan?

roberto9715 | 25-02-21 | 10:25

Voordat Silly Syl een verdienmodel had gevonden in racisme en het daten van rijke blanke tatta's stond ze half naakt in een kooi te dansen in de IT. Progressie heet dat

PikinhetBlik | 25-02-21 | 11:02

Wel komisch dat GS hier de enige echte apotheker uit Aleppo citeert.
In alle andere gevallen is dat met ironie. Maar ja D66.
Hoe is het eigenlijk met (de vrouw van) Dion Graus?

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 10:23 | 3

Ja, grappig, hahaha.

RickTheDick | 25-02-21 | 10:24

Die is even druk met een gangbang...
U mag achter aansluiten,daar u zo nieuwsgierig bent.

roberto9715 | 25-02-21 | 10:28

Ik ken weinig Ibrahims waarvan beide ouders werken

laurentius | 25-02-21 | 10:22 | 3

Twee hardwerkende ouders die geen Nederlands spreken.
Zeer realistisch inderdaad.

keestelpro | 25-02-21 | 10:34

Mag de moeder van Ibrahim werken van de vader van Ibrahim?

Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:36

@Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:36:
Ze moet de hele dag keihard stofzuigen en boenen.

keestelpro | 25-02-21 | 10:49

Jezus wat een tenenkrommend campagnefilmpje...
Doet me aan die smerige “Save The Children” kut misleidende commercial denken.
Leugens, misleiding, emotionele chantage

laurentius | 25-02-21 | 10:20

Het grote misverstand is dat de linksen vinden dat zodra er ongelijke resultaten zijn, dat het gevolg is van ongelijke kansen. Ajax wint van FC Emmen: ongelijke kansen!

JvanDeventer | 25-02-21 | 10:20 | 5

@_pacman_ | 25-02-21 | 10:27:
U begrijpt dat ik op de lijn van Cruijff zit. Bovendien, als die begroting zo doorslaggevend is, waarom spelen we dan überhaupt nog wedstrijden? Je weet dan toch al wat de uitslag wordt?

JvanDeventer | 25-02-21 | 10:31

@JvanDeventer | 25-02-21 | 10:31: Grosso Modo weet je de uitslag dus inderdaad ook, over gehele een competitie welteverstaan. Precies de reden dat Ajax of PSV 9 van de 10 keer kampioen worden en incidenteel bijv AZ of Twente. Zie ook bijv. Bayern München in Duitsland. Per individuele wedstrijd heb je natuurlijk meer afwijkende uitslagen dan je op basis van begrotingscijfers zou kunnen verwachten, en dat is waarom wedstrijden leuk blijven.

_pacman_ | 25-02-21 | 10:37

Ajax heeft meer gekleurde spelers dus zou sowieso moeten winnen.

small_town_dude | 25-02-21 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Irriteer mij al een tijdje aan hun reclame’s.
Ook dat meisje dat zit te zeiken dat mensen haar vragen waar ze vandaan komt.

Turbulentie? | 25-02-21 | 10:19 | 5

@Turbulentie? | 25-02-21 | 10:37: Mijn tegels zijn ook lang niet altijd foutloos hoor. Ingegeven door autocorrect dat het denkt beter te weten wat ik bedoel, haast, een te klein telefoon toetsenbordje of simpelweg achteloosheid.

_pacman_ | 25-02-21 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

De oplossing van d66 is iedereen naar het VWO, en daar dan het niveau zo ver van omlaag brengen dat toch iedereen met een 10 slaagt.
En de bestuurs baantjes (lees: veel geld voor weinig doen) verdeel je gewoon op partij-kaart, ipv op kennis en kunde. Oh, dat laatste, dat gebeurt al.

TheEgg | 25-02-21 | 10:19

Ik wilde altijd houthakker worden. Mocht niet. Bomen waren lief en hadden bewustzijn. Tegenwoordig moeten ze de oven in want dat is progressief.

RickTheDick | 25-02-21 | 10:19 | 2

In Canada bent u van harte welkom (ongeacht huidskleur, etniciteit, of andere hokjes - honderdduizenden Nederlanders gingen u reeds voor). Vraag maar na bij de Canada-stand op de volgende emigratiebeurs.

OverdaanDerOnderheid | 25-02-21 | 16:08

Het huidige D66 is het bewijs van de verwoestende werking van het Kinderen voor Kinderen-effect. "Een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar" schalde het in de 80'er en 90'er jaren door de huiskamers. En de blanke kinders zaten hier met natte haartjes naar te kijken, hun ouders plechtig knikkend. Dan met de schoolklas sponsorlopen voor "kindjes in afrika" en vooral niet zeggen dat je honger hebt, want "kindjes in afrika hebben honger, jij hebt trek". Diezelfde kinders zitten nu met een superioriteitscomplex, vermomd als medelevendheid, te bepalen dat iedereen met een kleurtje zielig is.

Jazeetie | 25-02-21 | 10:19 | 6

@small_town_dude | 25-02-21 | 10:42: Dat verbaasde me als klein kind al. Waarom moeten blanken naar Afrika om daar een put te graven? Waarom doen ze dat zelf niet, zij kunnen toch veel beter tegen de zon en hitte? Nog los van het raadsel dat ze iedere dag 10 km heen en terug naar de waterput moeten. Waarom dan geen 10 km verhuizen?

Jazeetie | 25-02-21 | 10:45

@small_town_dude | 25-02-21 | 10:42: Overigens kreeg ik van mijn opa die guldens van de sponsorloop uit het zicht van de juffrouw en meester in mijn eigen hand gedrukt. "Ga er zelf maar iets voor kopen, er gaat al genoeg geld naar Afrika toe en dat wordt toch nooit iets"

Jazeetie | 25-02-21 | 10:47

@Jazeetie | 25-02-21 | 10:45:
U denkt oplossingsgericht. En helaas is daar geen permanent verdienmodel op te plakken.
Heb het tussen Linkseys ook al eens geopperd, graaf een paar binnenmeren uit in droog Afrika en de woestijn, verbindt dat via kanalen metelkaar, water is binnen een jaar of 10 zoet ( desnoods pleur je er een ontziltingstent na of maak je er - tijdelijke - zoutwingebieden van - et voila, klaar is Koewinsie.
Maar ja, nogmaals, oplossingsgericht dus geen permanent subsidieverdienmodel.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

'66 en in actie komen. Een contradictie in 1 zin van 5 woorden. Van dit racisme (bepaalde minderhden, en wij van '66 bepalen wie, zijn zielig) hoor je nooit meer wat. Positief benaderen: Celal zijn boek eens zoeken.

TheseDays00 | 25-02-21 | 10:18 | 1

Orwellongren kwam rap en daadkrachtig in actie om het raadgevend referendum de nek om te draaien met een dubieuze bestuurlijke handeling.

Graaf_van_Hogendorp | 25-02-21 | 10:20

D66 ziet allochtonen als alleen maar zielige wezens die absoluut geholpen moeten worden, blijkt maar weer. Een andere idee is er niet in hun beperkte wereldbeeld.

Deflatiemonster | 25-02-21 | 10:16 | 3

D66 geeft geen ene zak om klootjesvolk, andersgepigmenteerd of niet, buiten OSM. Ze zijn zeg maar vergelijkbaar met de neo lib fractie van de Dems in Amerika. Doen alles voor de stem van OSM, maar verder is het business as usual en vullen ze hun zakken.

Graaf_van_Hogendorp | 25-02-21 | 10:19

Ik voer een interne strijd. Mooi dat meneer de neo-kolonialen van D66 te grazen neemt met hun eeuwige strijd voor achtergestelde zielige buitenlanders zonder kansen in Nederland. Anderzijds treurig dat meneer moet pronken met een aantal fop-studies en zijn niveau wenst te onderbouwen in een betoog dat rammelt van basale taal- en spelfouten. Toch een klein plusje is mijn eindconclusie.

_pacman_ | 25-02-21 | 10:16 | 2

Het zijn de basale taalfouten die veel ( hoog opgeleide ) reaguurders ook maken. Dus ?

oldandwise | 25-02-21 | 10:19

Het is in dit geval die zielige buitenlander zelf die het tegen D66 opneemt. Want hij is niet zielig, zegt ie zelf. Die andere schaapherders hebben we het dan niet over.

Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 10:20
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 25-02-21 | 10:15 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Je kan alles worden in Nederland:
Drill rapper
Drugs dealer
Lachgas verkoper
Minister president
Astronaut
Maar de meeste mensen hebben een saai kantoorbaantje of staan in een fabriek.
Of je komt vanuit de hele wereld naar Nederland voor die autkering. Dat kan ook.

Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:15

Zucht. Het begint met een taalachterstand omdat er thuis geen Nederlands wordt gesproken. Ja, dus wat is de oorzaak? Ga gewoon thuis lekker met z'n allen Nederlands praten. En huiswerk maken moet je trouwens gewoon zonder je ouders doen. Ik heb helemaal nooit mijn ouders om hulp gevraagd bij mijn huiswerk. Wiens huiswerk is huiswerk? Is huiswerk voor kinderen of voor ouders?

Leptob | 25-02-21 | 10:15 | 2

Algerijnen en Tunesiërs spreken vloeiend Frans, net als de zwarten uit vh Franse kolonies - en kijk eens hoe ze zich in Frankrijk gedragen. Surinamers en Antillianen spreken Nederlands. Pakistanen in het VK spreken Engels.

Dat smoesje van de taalachterstand is achterhaald omdat het niet klopt.

Madame Poitiers | 25-02-21 | 10:17

Ik zat bij een Moluks jongetje in de klas, sprak thuis Maleis maar in de klas met onz perfect Nederlands. Waarom komen ze toch altijd weer met die drogredenen aan? Alsof die kinderen thuis hele gesprekken met hun ouders hebben in het Arabisch 0f Aramees. Als ik emigreer naar Turkije spreken mijn kinderen binnen 2 jaar perfect Turks en thuis lekker Nederlands.

small_town_dude | 25-02-21 | 10:26

Het kan allebei gewoon waar zijn hoor. Dat 1 vluchteling het gemaakt heeft, zegt niks over de kansen die ze als groep krijgen. Uit onderzoek is al vaak gebleken dat mensen met een migratie achtergrond inderdaad minder kansen krijgen, dat betekent niet dat ze dan automatisch allemaal in de goot belanden. Dus wat GS hier doet klopt minder dan wat D66 zegt.

Capt. Iglo | 25-02-21 | 10:14 | 6

Ze krijgen minder echte kansen omdat ze gepreselecteerd worden ja, dus het kansengeneuzel wordt een zekerheidszaak. Enig idee hoeveel subsidie er naar Halvemaanschrijvelaars en woordkunstelaars van kleur gaat? Dat is een miljardenindustrie. Elk jaar weer. De subsidiehoorn des overvloeds voor Wokeys en nieuwkomers en die zit zo vol, die krijgen ze nooit op.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 11:53

Dat iemand zegt te zijn gevlucht maakt hem nog geen """vluchteling""". Er zijn inmiddels hordes autochtone Nederlanders met een """migratiestatus""" dit land ontvlucht.

OverdaanDerOnderheid | 25-02-21 | 15:49

@TheEgg | 25-02-21 | 10:30: Het IQ is een westerse vinding. Het meet wat in het westen belangrijk gevonden wordt.
Logischer wijs is het dus zeer westers.

Arachne | 25-02-21 | 23:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Celal Altuntas pronkt met zijn fijne Nederlandse diploma's, maar is niet bekend met het gebruik van lidwoorden. Hij heeft drie boeken geschreven? Zonder "de", "het" en "een"? Ik hoop dat iemand die boeken ook heeft kunnen lezen.
Dat zo iemand een opleiding MBO-SD (wat is dat?) en HBO "Social Work" (Sociaal werk is afgeschaft in het HBO) kan afronden zonder het Nederlands te beheersen zegt alles over het onderwijs en de waarde van die diploma's in ons land.

JvanDeventer | 25-02-21 | 10:14 | 2

i.i.g. klopt er het een en ander niet aan zijn CV-tje, mijn vriend met een zeer groot bedrijf gooit dergelijke sollicitatiebriefjes direct in de prullenbak en dat komt door feiten en niet door de afzender als persoon

grindbak | 25-02-21 | 10:21

Ik lees geen Altuntas of andere flutromannetjes van subsidieallochtonen. Zonde van de tijd.
Is zat goede literatuur, historie & krijgsgeschiedenis of reisverhalen geschreven over de hele wereld, veel leuker, beter en interessanter om dat te lezen - uiteraard in Engelsevertaling, want het NL-taalgebied is zo klein, daar zitten alleen maar 27e keus el cheapo vertalers tussen pot en pint op -. Man, als ik die Kader Abdallahs en Hosseini's en Altuntassen al hoor stamelen en stotteren in de talkshows omdat ze een boekie hebben laten schrijven en hoe dat dan op het genante af wordt gepromoot, gelijk een kleuter die voor het eerst 3 kleurpotloodjes met stompe punt mocht gebruiken op zijn kleurplaat wegens goed gedrag, heb ik alweer gegeten en gedronken.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 11:49

Wat voor de VVD geldt, geldt wat mij betreft ook voor D66... Wie stemt er in vredesnaam nog op deze clubs?

Ommezwaai | 25-02-21 | 10:13 | 1

dom volk wat te veel TV kijkt, NRC of Volkskrant leest en vooral toch niet te veel mensen wil kwetsen enzo. en in het geval van '66 ook nog eens graag wil deugen.

ikworstelengadouchen | 25-02-21 | 10:14

links voelt zich verheven boven allochtonen. Daarom gaan ze met allochtonen om zoals volwassen met kleine kinderen: betuttelend. Een allochtoon is daarom ook beter af bij rechts. Rechts is direct maar zien allochtonen wel als gelijkwaardig.

yeps | 25-02-21 | 10:12

Als de alloch-ouders van de inmiddels 4e generatie hetzelfde blijven doen als 1,2 en 3 dan hebben ze helemaal niets aan die 666-deughulp. Voorzien van uitstekende uitkering, tig toeslagen en een dak boven hun hoofd.... ik ken genoeg mensen die het op eigen kracht met minder moeten doen. Stop met dit woke-huilen en ga zelf aan de slag.

grindbak | 25-02-21 | 10:12

Dit verhaal is al zo oud en van alle tijden sinds men naar school maag, niks aan te doen of een communistische heilstaat creëren, alle inkomens afpakken en iedereen 2 ruggen in de maand dan is het opgelost.
Overigens met dat onderwijs gehannes zag v/d week een directeur van een basisschool, krijgt er weer eens geld bij en gaat zijn beste leerkrachten inzetten om de Finnen NL te leren, onvoorstelbaar, zou hou je de rest v/d leerlingen wel onder niveau.

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-21 | 10:12 | 1

Op school bij mijn kind geen finnen of taalachterstand. Heerlijk

pibasso | 25-02-21 | 10:14

Hey dat is gek, ik zeg al jaren dat ik ongelijke kansen heb door zaken zoals het opleidingsniveau en inkomen van mijn ouders en de wijk waarin ik woonde. Maar helaas is mijn naam niet Ibrahim en ben ik blank, dus ik moet mijn mond houden. Ook al kregen de Ibrahim's in de jaren 80 en 90 ook al een stuk meer kansen dan mij.

Statix | 25-02-21 | 10:11 | 3

Ow en ik had exact dezelfde cito score als een meisje in mijn klas die naar de Havo mocht en ik VMBO. Mijn Nederlands was niet al te goed, en dan had ik bijles nodig, iets wat mijn ouders natuurlijk nooit konden betalen, oftewel VMBO. Is al jaren een doorn in mijn oog, waar je ons dorpje in twee delen kon opdelen, het gedeelte waar de mensen woonde met een goede baan, mooi huis en bovenmodaal inkomen en de achterbuurt. Iedereen uit de achterbuurt kreeg VMBO als advies, en iedereen uit de betere buurt havo of hoger. Je kon de klas precies verdelen in die twee groepen.

Statix | 25-02-21 | 10:18

@Statix | 25-02-21 | 10:18:
Op mijn eerste basisschool ( ouders hebben me er gelukkig afgehaald in de 2e klas ) was het standaard schooladvies Mavo ...
Kwam een paar van die kinderen later weer tegen, op het Gymnasium en het Atheneum. Wel inderdaad dankzij die ouders. En gelukkig zijn ze ook maatschappelijk echt geslaagd later.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 11:43

Gewoon mindset, cultuur en opvoeding - een Chinees (een meerdere andere culturen) die minder presteert schaamt zich en sluit zich jarenlang op met een stapel boeken en boekt resultaat. En zoniet zal daarvan niet de schuld bij de maatschappij leggen.

Galois256 | 25-02-21 | 10:11

Triest gelul over kansen niet krijgen. Kansen moet je pakken!
Kappen met janken, als je als neger president van de USA kan worden is er geen glazen plafond meer.

pibasso | 25-02-21 | 10:10 | 1

Eh, "halve" neger! Moeders was een blanke/witte mevrouw uit het Mid-Westen.

LoesjeP | 25-02-21 | 10:27

D66, is dat niet die metoodoofpotpartij?

GuusHetSchaapje | 25-02-21 | 10:09 | 1

Dat is de VARA, die het meetoo-tje van hun witte slip negeert.

Graaf_van_Hogendorp | 25-02-21 | 10:12

Drek666, bah! Op naar de 0 zetels!

Gaat het niet dan? | 25-02-21 | 10:09

Tja D66 willen jullie echt een racepimp zijn? Ergste is nog jullie sturen je kinderen naar witte scholen, om vooral maar betere toekomstkansen te krijgen, terwijl de kinderen van Henk en Ingrid wel met Marokaantjes en Trukjes en andere kleurtjes in de klas zitten..... Smerige huichelaars!

ikworstelengadouchen | 25-02-21 | 10:08

Het enige zinnige dat D66 zegt is dat opleidingsniveau ouders, inkomen en wijk waarin je woont een factor kan spelen, maar dat geldt nu toch juist voor alle Nederlanders van alle afkomsten? In die "slechtere situatie" verkeren nog steeds meer mensen van autochtone afkomst, vanwege meerderheid en zo. So what's your point?

een_mike | 25-02-21 | 10:08 | 1

Ik vind dat er een racistisch tintje aan deze tenenkrommende verkiezingsspot zit

laurentius | 25-02-21 | 10:25

Nu zijn er ook anonieme geluiden dat er een aantal niet zo tevreden zijn over onze kamervoorzitter. Men noemt haar achterbaks en leugenachtig.

Roze_bril_drager | 25-02-21 | 10:07 | 2

Komt vooral uit dezelfde hoek, Spriet.

goedverstaander | 25-02-21 | 10:25

Celal = held!

Dirk III | 25-02-21 | 10:07 | 3

Koerden zijn sowieso vaak goed bezig en zijn aardige mensen.

Dirk III | 25-02-21 | 10:08

@Dirk III | 25-02-21 | 10:08: Zeg dat eens in Turkije....

Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:34

@Is dit nog nieuws? | 25-02-21 | 10:34: je bedoelt ergens op straat in Den Haag, Rotterdam, Utrecht of Amsterdam? Nee, kijk wel uit. Geeft gedoe met opgefokte mannetjes.

Dirk III | 25-02-21 | 10:53

Een nieuwslezeres van kleur die iedere dag op tv is die op tv klaagt dat er geen mensen van kleur op de tv zijn. Alleen in Nederland.

Piet Karbiet | 25-02-21 | 10:06 | 8

Is op de tv gekomen , niet voor haar duidelijke uitspraak waarschijnlijk wilde de npo toen al deugen om haar nieuws te laten lezen.

Banenenrepubliek | 25-02-21 | 13:34

@Banenenrepubliek | 25-02-21 | 13:34: Nee dat was uiteraard vanwege haar accent, of beter gezegd: juist het gebrek daaraan. Ik ben geen expert op dat gebied, maar we hebben het nou niet bepaald over een nieuwslezeres met een Surinaams of Antilliaans accent, is het wel? Dat zou ik liever horen dan iedere keer datzelfde Gooise spjjjaakgebjjjjek. De NOS geeft hiermee eigenlijk vooral aan dat het zo nu eenmaal hoojjjt in NL. Als dat geen racisme mag heten, dan is het toch minstens zo erg.

OverdaanDerOnderheid | 25-02-21 | 15:41

Niet weer Noraly Beyer.

Arachne | 25-02-21 | 23:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Succesverhalen komen soms zooooo slecht uit.

Raspatat | 25-02-21 | 10:06

Weet niet of reclamespotje acteur een beetje schuift, daar is voor mensen van kleur zat werk aan de winkel.

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-21 | 10:06

Wat een tenenkrommend genant filmpje. Daar is over vergaderd door een groep volwassenen.
Wat is dat toch met D66 ? Waarom denken ze daar dat iedereen zonder gesubsidieerde baan, maar met een baan in de marktsector de-biel is ?
Het is verworden tot een kouwe kak partij.

Henk1955 | 25-02-21 | 10:06 | 1

D66 is, samen met de PvdA, de partij bij uitstek voor de ambtenaar.
In deze crisis vallen er ontslagen bij de vleet maar het legioen ambtenaren blijft gehandhaafd of wordt zelfs groter.
Ik vraag mij in alle ernst af hoe dit betaald moet gaan worden als er zoveel bedrijven omvallen en de werkloosheid de pan uit rijst. Uiteraard weten we het antwoord al, maar vrolijk ga je hier niet van worden.

Ommezwaai | 25-02-21 | 10:11

Zij die nog nooit sneakers heeft gedragen...

Koning Willy | 25-02-21 | 10:06 | 1

... Gooit de eerste schoen
eh steen

Nuchternederland | 25-02-21 | 11:21

D66, dat zij de ergste racisten van de godganse heule wereld.

Toetsenbordcomplex | 25-02-21 | 10:05

Er is geen ongelijkheid in Nederland , mocht die er zijn, dan wordt dat met belastingen gecorrigeerd.

kapotte_stofzuiger | 25-02-21 | 10:05 | 1

Want nivelleren is een feest natuurlijk.. Spektrui was de initiator, Rutte de uitvoerder.

Ommezwaai | 25-02-21 | 10:06

D666 vliegt weer eens al moraliserend en generaliserend uit de bocht..

Wijze uit het Oosten | 25-02-21 | 10:05

Je kan zelfs kamervoorzitster worden in Nederland.

de uitbater | 25-02-21 | 10:05 | 1

Of een eigen politieke partij met dubbele agenda beginnen. Tenminste dat Denk ik

Het leven is zwaar | 25-02-21 | 10:06

Ik moest kiezen tussen twee gerenommeerde Engelse universiteiten en daar ondervind ik nu nog de emotionele schade van.

gemeentereiniging | 25-02-21 | 10:04 | 1

Was getekend twitter heldin: Sigrid Klaag

Hemmenaar7 | 25-02-21 | 10:11

Zielig doen om te proberen gratis geld te toucheren, da´s het echte verhaal.

Ommezwaai | 25-02-21 | 10:04 | 1

C’est tout, Celal says it all

Hemmenaar7 | 25-02-21 | 10:20

Moral relativistic attitude. Thanks Ayaan!

Iets_met_bont | 25-02-21 | 10:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos