Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TJA TJA TJA. Viroloog Marion Koopmans in China

Waarschuwing: hopeloos genuanceerd topic

Social

Tja. Aan de ene kant zijn wij geen viroloog. Tja. Aan de andere kant lopen we als land al bijna een jaar aan de leiband van mensen, die wel viroloog zijn. Tja. Aan de ene kant is het natuurlijk reuze interessant om onderzoek te doen in het land waar het coronavirus voor het eerst opdook. Tja. Aan de andere kant legitimeer je daarmee ook een misdadige dictatuur die informatie achterhoudt. Tja.  Aan de ene kant is het logisch dat Marion Koopmans over kritiek zegt dat die voorbarig is omdat haar commissie nog geen eindrapport heeft geschreven. Tja. Aan de andere kant moet ze begrijpen dat haar bezoek meer is dan pure wetenschap en dat politieke oordelen over het WHO-bezoek aan China ook gerechtvaardigd zijn. Tja. Aan de ene kant snappen we dat Marion Koopmans "Tja, wat is volledig?" antwoord als de Volkskrant vraagt of de Chinezen volledige openheid van zaken hebben gegeven. Tja. Aan de andere kant laat zo'n antwoord precies zien wat er mis is met het bezoek. Tja. Aan de ene kant zijn al die gekkies die pislink worden om een filmpje waarin iemand iemand anders een hand geeft reuze irritant. Tja. Aan de andere kant staat het wel heel erg raar dat je als lid van het OMT iets doet wat gewone mensen in Nederland al maanden niet meer durven. Tja. Aan de ene kant is het prima dat er ook onderzoek gedaan wordt naar de hypothese dat het coronavirus eigenlijk uit Italië komt. Tja. Aan de andere kant is het gekmakend dat er tegelijkertijd geen diepgravend onderzoek wordt gedaan naar de hypothese dat het coronavirus uit een laboratorium in Wuhan afkomstig is. Tja. Tja. Tja. Hadden we al gezegd dat we geen viroloog waren? Ja hè. Tja. 

+4472. TJA

Social

Reaguursels

Inloggen

Koopmans is gewoon een uitstekende wetenschapper die daar met alle goede intenties zit, maar deels wordt misbruikt voor een politieke agenda. Echte wetenschappers doen geen politiek. "uitstapje" is dom gelul, want zij maakt haar hele carriere al "uitstapjes" als topwetenschapper met internationaal netwerk.

wwweetikveel | 12-02-21 | 15:18

Zo, dat was een leuk uitstapje op kosten van. En wat een prachtig toneelstuk is er opgevoerd door daar "in het hol van de leeuw en met gevaar voor eigen leven" onderzoek te doen naar de bron van het virus! Maar nu is het echt wel duidelijk hoor: China treft geen blaam!
Wat een verrassing.....!!!!!

Rationa | 12-02-21 | 11:27

Zo das een eind met de trein!

dasechtgeenstijl | 12-02-21 | 11:22

Die wenkbrauwen, holy moly.... dat zaait een boel angst bij die Chinezen.
Maar even serieus, dit was natuurlijk weer een onderzoekje van niks, een onderzoekje waar de uitkomst al van bekend was. Wat een toneelstuk weer.

DeJaVu5225 | 12-02-21 | 09:48

Ik moest lachen.

Alco-de-Holist | 12-02-21 | 12:05


Authorities Probe Rare Blood Disorder Among Some COVID-19 Vaccine Recipients
Federal officials are investigating after some COVID-19 vaccine recipients have developed the rare blood disorder thrombocytopenia, with at least several cases resulting in death.

Tsja.
( www.theepochtimes.com/authorities-inv... )

a9b2b1 | 12-02-21 | 08:08

Scary

Rest In Privacy | 12-02-21 | 07:20

Ben langzaam beschaamd limburger te zijn....

xpto | 12-02-21 | 03:47

Hopelijk houdt de belastingdienst haar banksaldo goed in de gaten de komende jaren voor donaties uit China.

Esper25059566 | 11-02-21 | 23:41 | 1

Wordt gewoon in drie gangen menu’s uitbetaald in de plaatselijke Chinees

Swedishchef | 12-02-21 | 00:23

Check Brett Weinstein bij Bill Maher over de lab hypothese.

Judas3rd | 11-02-21 | 23:40

Hoeveel virologen hebben we eigenlijk. Kunnen we een lijst maken ? Aanvinken, hen die nog niet op TV waren.
Allemaal moeten ze de kans krijgen een extraatje op te strijken.
Trouwens valt zo'n reisje van mevrouw Koopmans binnen haar salaris of is dit een buitenkansje om behalve de ticket en hotelkosten toch allerlei onkosten op te voeren ?

verwonderd | 11-02-21 | 23:07

Wij hebben China te relevant gemaakt, denken dat zij de norm zijn, tijd voor nederigheid.

P. Breidel | 11-02-21 | 22:28

Aan de ene kant beginnen correspondenten van het NOS deugjournaal hun ‘verslag’ vaak met ‘nou ja’. Aan de andere kant, tja.

Hopenschauer | 11-02-21 | 21:58

Ik heb een hekel aan mensen die overal een v teken maken..

aardv@rk | 11-02-21 | 21:44 | 1

Hey, het is natuurlijk wel een Viroloog

Thomtidom | 11-02-21 | 21:52

Als die engelse variant echt zo enorm besmettelijk is, dan hadden we nu toch al een enorme piek moeten zien in besmettingen? 2 weken gelden was aandeel van deze variant al rond 50%. Men maakt weer zelfde fout als in het begin toen men morbiditeit van corona rond 10% schatte, bleek uiteindelijk 0.4%.Nogal een verschil. Ik hoorde tijd geleden verschillende virologen dat britse variant tussen 30-60 % besmettelijker zou zijn, blijkt nu rond 6% besmettelijker te zijn, wederom, nogal een verschil

Thomtidom | 11-02-21 | 21:36 | 1

Het probleem in Engeland was gewoon dat de Britten als vanouds zich binge drinkend door de kerst periode getijgerd hebben.

Swedishchef | 12-02-21 | 00:26

Viroliegt/Viroloog.

Viroloog tegen mij alsof ik een kind was . Geloof dat je dacht dat ik helemaal blind was . Zeg Swaab denk je dat je me aan kan, Nou Swaab je bent heel wat van plan dan, van plan dan.

Datgingniegoed | 11-02-21 | 21:13 | 2

Subliem

Stil_Haben | 11-02-21 | 22:32

Goe! Datgingniegoe.

J.Cash | 12-02-21 | 00:44

NHK een engels talig zender uit Japan, wist twee dagen geleden te melden dat deze groep vele door de Chineze overheid aangewezen locaties heeft bezocht. Waaronder een museum waar het optreden van de chineze regering tijdens de corona crisis wordt bewierrookt. En de leider van het team heeft al verklaard dat het virus niet uit het laboratorium komt.

Febofiel | 11-02-21 | 21:08

Een emmer -> beton .. je hoofd erin laten zakken en in het water laten gooien met de voeten omhoog.

All_Anonymous | 11-02-21 | 21:11

hahaha... laboratoriumtest.... I will make the world a large laboratory. Kom een GVD met echt fatsoenlijk RCT onderzoek inzake mondkapjes of ga anders gewoon koffie drinken met een koekje met je vrouw! Man... man... man... kan geen enkel wetenschappelijk instituut meer fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek verrichten op deze planeet?

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Komt de Engelse variant uit Engeland? De Zuid-Afrikaanse uit Zuid-Afrika en de Zuid-Amerikaanse variant daadwerkelijk uit Zuid-Amerika?

Grapje, ik zit in een bus, metro en vliegtuig onderweg naar Verweg via Dubai. Ik was virusvrij toen ik aan mijn reis begon, maar ik moet toch meerdere uren in een sneltestlocatie verblijven voordat ik het land in mag. Ik heb onderweg of in de sneltestlocatie een drie- of viertal beschillende virusvarianten opgelopen en wordt door deze besmetting(en) niet ziek (best veel last van de jetlag dit keer).
Enkele dagen na mijn verblijf in Verweg meldt dat land een nieuwe agressieve variant van het virus.
Niemand zal deze variant de "Dutch traveller" noemen.

BraadWorstLul | 11-02-21 | 21:00

Zojuist met veel plezier het Viruswaarheid journaal gekeken op YT waar exact het tegenovergestelde wordt beweerd namelijk dat het wel uit China komt. Aangezien Viruswaarheid van vrijwilligers en goodwill aaneenhangt en niet gesponsored en dus onafhankelijk is Vind ik dat iets geloofwaardiger dan deze zwaar gesubsidieerde overheidskaravaan.

vanWinsum | 11-02-21 | 20:53 | 2

Het interesseert me ook geen ruk waar het vandaan komt, kom je toch nooit met 100% zekerheid achter, ze kunnen zich beter bezighouden met hoe we er vanaf komen

Thomtidom | 11-02-21 | 21:14

Dus iets van vrijwilligers is altijd geloofwaardiger dan iets professioneels? Zucht...

Beste_Landgenoten | 12-02-21 | 08:34

Alle nieuws moet je tegenwoordig 180 graden gekeerd lezen voor de waarheid. Het is dus bevestigd bij deze. Uit het lab in Wuhan. En nu?

Nauw Gaatje | 11-02-21 | 20:50

Dat vond ik uit een eerder bericht ook al zo idioot. Er werd geconcludeerd dat het virus van vleermuizen kwam. Er was immers niets gevonden. Huh?

Andiamo | 11-02-21 | 20:50

Ik kan de komende 50 jaar geen viroloog meer zien of horen, next

Thomtidom | 11-02-21 | 20:36 | 1

Larry Flint is dood... das pas kudt.... deaudt aan keroona... wedde!?

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 21:40

Ik las een paar weken geleden een overtuigend rapport van een Amerikaanse onderzoeker, die de kans had berekend dat het virus wel uit het lab komt. Die kans bleek heel erg groot. Maar ik kan het rapport niet meer vinden. Maakt Google weer dingen kwijt die ze niet aanstaan?

Poes Fiep | 11-02-21 | 20:12 | 3

Yep google is weer eensch selectief.. er zijn alternatieven!.

All_Anonymous | 11-02-21 | 20:35

Deze zul je niet bedoelen, maar wel een recent artikel:
"COVID-19: US intelligence claims Wuhan lab researchers had coronavirus symptoms before first reported cases"

Maar misschien dat er in dit artikel verwezen wordt naar 'jouw' onderzoek:
"The twisted, messy hunt for COVID-19's origin and the lab leak theory"

michelpen | 11-02-21 | 20:38

Gebruik dan eens duckduckgo. Misschien dat je het dan wel vindt.

Alexander des Burgus | 11-02-21 | 23:30

Staat ze daar nou een illuminati-symbool te maken?

T. Rammel(l)an(d)t | 11-02-21 | 20:08 | 4

Nee.... ze bestelde juist een Vergeltungswaffe 2, A

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 21:42

effe tegel afmaken... A4, welbekend de V2... Boyz from Brazil zien dit als teken om hun Hitlerklonen een propaganda oorlog op te zetten vanuit Argentinië, alwaar ze de diverse bauxiet mijnen in de wereld middels lokale revoltes met T. Baudet klonen die klaar staan om de macht te grijpen aldaar gaan veroveren. Via Alu hoedjes modelleringen zullen er nieuwe versies van A4 worden gefabriceerd, welke de macht gaan grijpen. Zo zie je maar wat voor misverstanden dergelijke signalen te weeg kunnen brengen.

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 21:47

@nobodiesunmighty | 11-02-21 | 21:47: Klopt ja. Aluminium maken ze dan ook van bauxiet. Las ergens dat tijdens WO2 maar liefst 85 % van de geallieerde vliegtuigen gemaakt zouden zijn met Nederlands (Surinaams) bauxiet.

Asteroid-B612 | 12-02-21 | 02:46
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit nu zo een noodzakelijke reisbeweging?

frickY | 11-02-21 | 19:18

In opdracht van Rutte kunnen we zeggen dat er geen bewijs is dat China de eigenaar van het virus is.

kuus | 11-02-21 | 19:15

Waar is Bellingcat nu, of is die ook al opgegeten door de Chinezen?

blisterverpakking | 11-02-21 | 19:11 | 1

Russia Today zal wel een en ander kunnen verhelderen.

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 21:50

Het lijkt erop dat met dit volledig gespinde schoolreisje
China gevrijwaard wordt van biljoenen dollars schadeclaims en herstelbetalingen aan europa en de rest van de wereld.

How low can you go als NGO.!!

2CVOcean | 11-02-21 | 19:02 | 3

En ondertussen mag de staat ook nog ruim 800 miljoen gaan betalen :
www.belegger.nl/Beursnieuws/ANP-11022...

Echt wanneer gaan we wat doen dit is zo gekmakend deze hele puppetshow!.

All_Anonymous | 11-02-21 | 19:38

De NGO doet gewoon wat de NGO moet doen.
Daarom rost Poetin ze ook het land uit.

Pimp my Voortuin | 11-02-21 | 19:47

Sorry, 2CVOcean. Ik wil niemand op ideeen brengen, maar je ontloopt schadeclaims en aansprakelijkheid als je gewoon een bestaand dodelijk virus koesterd.
Ebola kun je net als een norovirus (besmettelijke buikkramp/diaree) op handgrepen en leuningen smeren. Het houdt dagen, zo niet weken de sterftecijfers varieren van 40 tot 90%. Bekend sinds 1976 toch is er nog steeds geen vaccin.

BraadWorstLul | 11-02-21 | 20:42

Het zou zomaar kunnen zijn dat wanneer Koopmans en de rest van dit WHO-team, eenmaal veilig thuis zijn,
ze plotseling heel andere taal uiten...

michelpen | 11-02-21 | 18:50 | 2

Verwacht het niet, omdat China een gulle donateur is.

deugallergie | 11-02-21 | 18:53

Dook het virus voor het eerst op in China of was China de eerste die eerlijk en transparant aan de wereld meldde dat er iets gaande was? Je weet het niet. Wat onze politiek en pers willen dat we vinden weet ik wel. Dus die vertrouw ik niet. Maar ja, communisten gone roofkapitalisten, moet je die vertrouwen?

Sans Comique | 11-02-21 | 18:44 | 3

China was in eerste instantie niet eerlijk en transparant. Pas toen de uitbraak te groot werd om onder de pet te houden kwamen ze naar buiten met een ‘verklaring’

cheops | 11-02-21 | 18:55

China en transparant en eerlijk... zijn ze hier in (ver)Nederland al niet eens..

All_Anonymous | 11-02-21 | 20:37

"je weet het niet".... Ehhh tja als je in een zwembad duikt kun je nat worden. Of niet. Je weet het niet he.... Moeilijk.

peterdh | 11-02-21 | 20:44

China heeft een jaar de tijd gehad om met alle documenten te knoeien. Dan zullen die ook nog wel in het Chinees zijn, waardoor je als westerse onderzoeker lacunes of inconsistenties niet goed ziet. Deze missie was meer een PR actie voor China, dan serieus wetenschappelijk onderzoek. Dat wist die missie ook van te voren.

Gewinflipt | 11-02-21 | 18:40

Een opvallende verschijning, die erg haar best doet een opvallende verschijning te zijn, omdat ze anders in slaap valt van haar eigen saaiheid, evenals haar toeschouwers. De kledingkeuze is gedateerd, zoals men dat vaak ziet bij voormalige hippies van links-radicale snit, en ontbeert de smaak en elegance die oudere vrouwen zo goed staat. Bij op1 maakt ze een versufte indruk, kan zijn dat ze af en toe een pammetje slikt, maar dit terzijde. Ook de wilde haardos kan niet onbesproken blijven: ik gok dat ze een pruik draagt, lekker makkelijk en meer tijd voor dutjes. En zakenreisjes naar het verre China. Met een vrolijke sjaal en een kapsel waar je geen omkijken naar hebt. Heerlijk toch?

Wiebenick | 11-02-21 | 18:40 | 7

Bij gebrek aan argumenten gaat u het lekker over iemands uiterlijk hebben? Sneuneus.

IJsbrekert | 11-02-21 | 21:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Dan werpt der Nederlandse staat ook nog een heel rookgordijn op om ongrondwettelijke maatregelen te kunnen nemen.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 18:40

Hoor ze lachen, gieren en brullen op de achtergrond! En aantekeningen maken blijkbaar, want je kunt de hele communicatie in NL hierop leggen, past precies.

Jazeetie | 11-02-21 | 19:03

Tja, Marion Koopman en de 101 vleermuizen. Ze is inmiddels niet meer weg te denken uit het medialandschap. De komende jaren kan ze gaan knikkeren op SBS en meedoen aan de gemaskerde zanger. Toch ver geschopt als dierenarts.

deugallergie | 11-02-21 | 18:36 | 1

Exact, vermoeiend.

Jazeetie | 11-02-21 | 18:59

Ik snap sowieso niet waarom virologen gevraagd worden naar hun mening. Het technische gedeelte is totaal niet van belang (wél interessant). We hebben statistici nodig, en epidemologen. En aan wie de overheid helemaal niets mag vragen zijn de gedragswetenschappers want dan wordt het eng. Ouderwets Duits eng.

Sans Comique | 11-02-21 | 18:35 | 1

Gedragswetenschappers weten meer van de maatschappij, economie en gevolgen van lockdowns dan virologen. Wist overigens niet dat duitsland zo bekend stond om z’n enge gedragswetenschappers

Thomtidom | 11-02-21 | 21:08

Cha Cha Cha - Raymond van het Groenewoud.

YT /watch?v=hEt4nmokoyI

Sjiek | 11-02-21 | 18:29

Tja. Ik snap dat Marion Koopmans niks zinnigs zegt totdat ze terug is op Nederlandse bodem. Die wil nog een aantal jaren verder leven. Ze had ook thuis kunnen blijven, maar dan had een collega dit leuke snoepreisje mogen maken. Geloof maar dat ze daar door de Chinezen gefeteerd worden.

Toos Bevergeil | 11-02-21 | 18:26

En de aanwijzingen dat het virus onder de oksels van S. Kaag komt? Wat wordt met die aanwijzingen gedaan?

Zoltan | 11-02-21 | 18:23

Een hele grote clusterfuck. Gewoon al per ongeluk ontsnapt uit een laboratorium.
Bewijs?
Kijk eens hoe men in China auto rijdt, dat moet wel fout gaan.
De vleermuis?
Arm beest krijgt de schuld. Als ik hier een stommiteit bega, geef ik ook m’n hond de schuld, op de parkiet. In tegenstelling tot de hond snapt die niets.

Ray Skak | 11-02-21 | 18:20 | 2

Welke vleermuis ga je de schuld geven. Er is er in de natuur nooit 1 aangetroffen die het onder de leden had.

En het bewijs dat het uit een lab kwam is hier te vinden:
www.sciencedirect.com/science/article...

Pimp my Voortuin | 11-02-21 | 20:22

Waar staat dat dan in dat artikel?

peterdh | 11-02-21 | 20:49

Ohne Spesen nichts gewesen. Bizarre trip naar China, zonder resultaat, maar dat was ook niet te verwachten.

van Oeffelen | 11-02-21 | 18:07

Die Marion Koopmans moet wat doen aan haar presentatie. Komt ongeïnteresseerd over. Die Chinezen hebben een jaar de tijd gehad om alles onder het tapijt te schuiven en dit bezoek van WHO is gewoon PR en leidt tot boterzachte conclusies.

EmilioEsteves | 11-02-21 | 18:01

Gewoon een fucking schande dat de WHO zich zo door China laat bespelen... als of je samen met de SS in 1943 even een kijkje gaat nemen in een net ontruimd concentratiekamp en vervolgens zegt dat we maar even naar de kampen in America moeten gaan kijken of het toch niet daar te doen is.... man man man

Devox85 | 11-02-21 | 17:59

Wat hebben ze daar in China gegeten? Een lekkere rijsttafel of gebakken vleermuis?

thanseeuwen | 11-02-21 | 17:56 | 2

Ze zijn naar de Mac geweest.

zwaaropdehand | 11-02-21 | 18:32

Ken behoorlijk wat "vriendelijke" Chinezen, o.a. die hier voor miljoenen, handel in "feestartikelen" overgenomen hebben.... niet voor die handel maar voor de "adressen/structuren etc."
Die Koopmans viroloog is een bewerkbare kip die al jaren van de wetenschappelijke leg is, de Chinezen hebben Afrika en de Balkan al helemaal geregeld, jammer dat in onze 2e kamer alleen losers zitten die 4 jaar/met daarna emolumenten niet verder kijken dan hun zielige partij-foldertje.

grindbak | 11-02-21 | 17:54

Bijzonder: schaduwpremier Van Dissel wilde, in het vroege begin van de coronacrisis, groepsimmuniteit opbouwen. Als er zoveel mogelijk mensen ziek werden, dan zouden die afweerstoffen aanmaken waardoor herd immunity ontstond.
Met de huidige vaccinatiesnelheid is de populatie met vermeende zelf opgebouwde weestand groter dan die groep met het aantal gegeven vaccinaties.

Jan de Vries | 11-02-21 | 17:49

Beste mevrouw Koopmans. Als u terug bent uit China, wilt u dan in de Kamer uit komen leggen hoe het komt dat de piekglycoproteïne van het coronavirus een tussenvoeging van 4 letters PRRA bevat waar de natuur ongeveer 1 miljoen jaar over doet. Dit is de enige vraag die ik beantwoord wil zien nav uw gesprekken met de chinese deskundologen.

Hier het wetenschappelijke verhaal:

www.sciencedirect.com/science/article...

Pimp my Voortuin | 11-02-21 | 17:47 | 4

Hoop echt dat U de juiste kernvraag hebt genoteerd, enige wat ik al een jaar bespeur is oplichting/schijnvertoningen door overheden.

grindbak | 11-02-21 | 18:02

Ben je er weer. Een statement maken die geheel ongefundeerd is en dan een link naar een onderzoekspaper laten zien. Waar haal jij vandaan dat er voor een insertie van 4 aminozuren een miljoen jaar over gedaan wordt? Lees eens wat over RNA polymerase proofreading.
Doe niet alsof je overal wat vanaf weet en hierdoor andere de verkeerde kant op dirigeert.

Daniel1985 | 12-02-21 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen

Tja. Aan de ene kant is het prima dat er ook onderzoek gedaan wordt naar de hypothese dat het coronavirus eigenlijk uit Italië komt.

Aldus Ronaldo. Echt een domme domme domme stelling. Het past in de structuur van het stuk: aan de ene kant... Maar joh, als je zo'n domme stelling typt want structuur, dan moet je denken dat de structuur misschien niet klopt.

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:44

Wat een rare groepsfoto. Hoe dan?

zwaaropdehand | 11-02-21 | 17:41 | 3

Raar V-teken. Waarom? Wat is de overwinning?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:45

O, ze zaten in een bubbel.

zwaaropdehand | 11-02-21 | 17:46

Bangmakeritus.

Balgesjaakt | 11-02-21 | 17:40

Dat er eigenlijk al direct werd geroepen, dat de corona zeker niet uit een laboratorium ontsnapt kan zijn, zegt toch ook wel iets? Kijk, ik ben geen afgestudeerde hotemetoot, maar iets van boerenverstand is me niet helemaal onbekend. Ze zijn niet eens eens gaan koekeloeren hoe de hygiëne in dat verdachte lab nu eigenlijk was. Als je naar de gemiddelde markt of binnenlands dorp kijkt, dan ga je over je nek van de smerige omstandigheden. En het WHO zal nooit of te nimmer tegen de schenen van een permanent lid van de veiligheidsraad van de UN gaan schoppen. Dan gaat China vreiwel alles lopen veto'en. We hebben gewoon naar een schijnvertoning zitten kijken en zullen nooit weten waar dat virus nu precies vandaan kwam.

LV-225 | 11-02-21 | 17:33 | 2

"Kijk, ik ben geen afgestudeerde hotemetoot"
Met zo'n tegel is dat wel duidelijk.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:36

@Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:36:

Hoezo? Is toch gewoon een valide observatie? Als je iets niet onderzoekt kan je er ook geen uitspraken over doen. Dat ze dat wel doen geeft aan dat er iets anders speelt. Die Koopmans is geen licht maar toch ook weer niet zo dom dat ze niet snapt dat je je niet moet uitlaten over dat waar je geen onderzoek naar hebt gedaan of hebt kunnen doen.

Verder is het gewoon een niet onaannemelijke theorie dat dat lab iets met de uitbraak te maken heeft. Het is ook niet voor het eerst dat er een virus ontsnapt uit een dergelijk lab (en de reactie van de betrokken overheid - onder de pet houden - is ook niet opmerkelijk).

HoogToontje | 11-02-21 | 21:14

Marion kan de vergelijking met een vleermuis best doorstaan. Alleen: die jaren 80-oorbellen. Waar koopt ze die in vredesnaam?

Cor Netto | 11-02-21 | 17:29 | 5

Black Widow. Winkeltje van de Carrie. Gepensioneerde sociale advocaat en ad columnist

Carlos_I | 11-02-21 | 17:48
▼ 2 antwoorden verborgen

De GGDs hebben een paar dagen amper/ weinig getest. Dat resulteerde in lage cijfers voor een paar dagen. Dit gaat natuurlijk ingehaald worden, dus om nu conclusies te trekken over het feit dat de cijfers hoger zijn dan vorige week donderdag is belachelijk. Toch lees ik bij onze vrienden van NieuwNieuws:
"Daarnaast is het een stijging in de cijfers ten opzichte van een week eerder, wat doet vermoeden dat de invloed van de Britse variant groeit."

C1O2 | 11-02-21 | 17:27 | 2

Inderdaad. Poepverhaal.

Rolling_Ronny | 11-02-21 | 17:29

Tenenkrommend is het inderdaad, maar daar staat alles toch bol van? Het moet en zal ellende en paniek blijven. En oh wee als je ook maar iets van een kanttekening (zoals deze) plaatst, dan zijn de wappie roepers en "wacht maar tot je oma" adepten er weer als de kippen bij

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:49

Is het leger nou al ingeschakeld tegen de gekkies?

blikjegrolsch | 11-02-21 | 17:26 | 1

Wappie.

RickRD | 11-02-21 | 17:43

China is de grootste donor van de WHO, ik had dus niet anders verwacht

Zoelense Hobbyboer | 11-02-21 | 17:26 | 2


Ja, maar niet op wetenschappelijk gebied. Eerder op het vergeven van leuke banen aan mensen die China een warm hart toedragen.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 18:19

@Mr.Crowley | 11-02-21 | 18:19: Als je eerst de baantjes met vertrouwelingen invult, dan volgt de "wetenschap" vanzelf. Want wie bepaalt welke wetenschappers worden ingehuurd? De mensen op de leuke baantjes!

SkepticalRealist | 11-02-21 | 18:40
-weggejorist-
Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:24 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja. Dit bezoek is eerst drie maanden afgehouden door China. Waar door deskundigen aldaar verrekt weinig gepubliceerd wordt over covid19. En wat er gepubliceerd wordt, moet eerst langs de censuur, opdat er niets slechts wordt gezegd over het regime daar. Niet dat ik van de complottheorieën ben, maar als je niets te verbergen hebt, waarom zou je dat dan doen?

claude hommel | 11-02-21 | 17:22 | 2

Ze moesten eerst zeggen dat ze aanwijzingen hebben dat het virus in Italie kon zijn ontstaan.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 18:16

Leesbare link naar het Volkskrant artikel : imgur.com/a/qpFihCM

Zwizalletju | 11-02-21 | 17:21

De WHO. Decennia geleden een nuttig instituut.

Themistocles | 11-02-21 | 17:20 | 2

Toen ze nog hun instrumenten in elkaar ramden en trapten tijdens of na hun optreden ja.

Super Vaagstra | 11-02-21 | 17:23

@Super Vaagstra | 11-02-21 | 17:23: Geweldig, met Moon the loon. Ik denk dat the Who dit beter opgelost zou hebben als de WHO.

claude hommel | 11-02-21 | 17:43

De clubje is meer voor de publiciteit naar China gestuurd, dan voor serieus wetenschappelijk onderzoek.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 17:19

Bret Weinstein heeft in april vorig jaar al beargumenteerd dat het behoorlijk waarschijnlijk is dat het virus uit een laboratorium komt. Zijn argumenten van destijds staan nog steeds overeind en dit 'onderzoek' doet daar niks aan af.

C1O2 | 11-02-21 | 17:19 | 53

@1steafslagrechts | 12-02-21 | 10:47: "U geeft naar iedereen een sneer"
Nee hoor, alleen naar degene die het verdiend.
"Doet aan vreemde leestestjes."
Nee hoor. Ik heb U gevraagd naar een gemotiveerd antwoord op de statistiek in een publicatie, niet alleen een oordeel op basis van een titel.
Kunt U dat antwoord geven? Wanneer niet, zie dan mijn eerste antwoord van deze tegel.

Frau_Ferkel | 12-02-21 | 11:39

@Frau_Ferkel | 12-02-21 | 11:39: Allen aan de gene die het verdiend. Alleen dat al zegt toch genoeg. U doet nog steeds absurd uit de hoogte.

1steafslagrechts | 12-02-21 | 13:43

@1steafslagrechts | 12-02-21 | 13:43: "Probable Pangolin... probable.."
Ik heb U gevraagd naar een gemotiveerd antwoord, niet alleen een oordeel op basis van een titel.
Dus, wat is Uw antwoord?

Frau_Ferkel | 12-02-21 | 14:24
▼ 50 antwoorden verborgen

Dat al die virologen nog aan werken toekomen, tussen het geven van interviews door. Die vallen in een zwart gat zeg, als het coronavirus bedwongen is. Gelukkig genoeg geld op de bank bijgeschnabbeld om de klap op te vangen.

Jazeetie | 11-02-21 | 17:15 | 11

@1steafslagrechts | 11-02-21 | 19:10: Beter zoeken. In een andere tegel meld ik, dat ik begin 2020 na de Covid uitbraak weer voor mijn bedrijf ben gaan werken. Nog steeds, een paar uur per dag. Dat noem ik pensioen.
En ja, ik woon niet in Nederland.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 19:20

@Frau_Ferkel | 11-02-21 | 19:20: Maar u bent dus wel viroloog? U schijnt namelijk op dit vlak de wijsheid in pacht te hebben

1steafslagrechts | 11-02-21 | 19:29

@1steafslagrechts | 11-02-21 | 19:29: "Maar u bent dus wel viroloog?"
Waarom is dat zo belangrijk voor U?.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar wanneer ik blatante onzin lees, dan vraag ik naar een onderbouwing. En wanneer er een zinnig antwoord komt, dan ga ik daar graag dieper op in. Bijvoorbeeld over Ivermectin, op 29 Januari, of een numerus fixus voor Covid patienten in het ziekenhuis van afgelopen Vrijdag.
Maar, genoeg voor vandaag. U bent alleen maar aan het zuigen.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 19:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Dus het virus zou ook in Italië kunnen zijn ontstaan volgens Koopmans.

Ze doen daar ook alles om aan Eurobonds te komen.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 17:15 | 3

Spanje is ook een mogelijkheid. Er zijn aanwijzingen, dat het virus September 2019 in Nederland was. Samengevat: we weten het nog niet.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:44

@Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:44:
Wat we tot nu toe weten en ook te onderbouwen is, is dat de eerste gevallen in Wuhan zijn ontdekt bij een lab om de hoek. En net dat lab deed onderzoek naar dit soort virussen. Heeel toevallig allemaal

cheops | 11-02-21 | 18:50

Marion Omkoopmans.

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:12

Maar als je denkt dat het in Italië is ontstaan, waarom ga je dan naar China?

Mr.Crowley | 11-02-21 | 17:12 | 12

@Mr.Crowley | 11-02-21 | 18:02: Alle opties onderzoeken? Het virus komt misschien niet uit China, maar daar is wel de eerste grote uitbraak begonnen.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 18:20

@Frau_Ferkel | 11-02-21 | 18:20:
Het probleem is dat China niet wil meewerken.
Dan heb je weinig houvast aan wetenschappelijke conclusies. Bovendien maakt China zichzelf wel verdacht met dit gedrag.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 18:31
▼ 9 antwoorden verborgen

Omdat we niet mogen huilen zullen we maar lachen zeker?

reservebelgië | 11-02-21 | 17:10 | 2

Remember that the last laugh is on you.

Mr_Natural | 11-02-21 | 17:11

@Mr_Natural | 11-02-21 | 17:11:
Een soort van huwelijksnacht voor de WHO. De familie weet best dat hun zoon met een hoer getrouwd is. Maar na de huwelijkse daad dient het bebloede laken publiekelijk getoond te worden.
Doorgestoken. Qua kaart, qua doel, qua politiek, qua ja wat. Qua alles. in alle dubbelzinnige betekenissen en ondubbelzinnige uitkomsten.
Heb stilletjes gezegd zo mn bedenkingen maar gezien de vrije baan voor het wappie-roepende troll-leger alhier zal het eerbiedig zwijgen mijnerzijds de vrije ruimte krijgen.

reservebelgië | 11-02-21 | 18:16

Heeft u die waarschuwing boven dat artikel gezien?

42 | 11-02-21 | 17:17

EN het is nog steeds onzin. We hebben nog niet de mogelijkheden om een virus als Sars COV 2 te maken. Daar zijn een aantal wel serieuze publicaties over.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:17

Als China zou toegeven dat het virus uit Wuhan komt, hoeveel zou ze dat kosten?

Mr_Natural | 11-02-21 | 17:08 | 2

Gezicht. Is ze kostbaarder dan geld.

Binnenbaan | 11-02-21 | 17:12

Trump wilde al een factuurtje sturen. Reken maar uit. Biljoentje...

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:14

"Ze" zeggen dat de kans minimaal is dat dit virus uit een laboratorium is ontsnapt wegens zus en wegens zo. Iets met de genetische opmaak en wat al niet meer. Maar wat dan weer toeval is, dat er maar 1 laboratorium in heel China is met deze graad van veiligheid dat onderzoek doet naar levensgevaarlijke Corona-virussen van vleermuizen. En geheel toevallig ligt dat lab een paar honderd meter van die wet-market af.

Toeval kan wel degelijk bestaan, dat weet iedereen, maar dit spreekt toch een beetje tegen Occams Sceermes. En de Chinezen is er alles aan gelegen om de oorzaak bij dat lab weg te houden dus hoe vrij was deze missie?

Beste_Landgenoten | 11-02-21 | 17:06 | 5

@Binnenbaan | 11-02-21 | 17:30:
Zo ingewikkeld is dat niet. Via een werknemer, die misschien een pipet niet juist heeft schoongemaakt of op honderd andere manieren.

Beste_Landgenoten | 11-02-21 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
bierrr | 11-02-21 | 17:05

Ha! Straks gaan ze ook nog vertellen dat tulpen niet uit Amsterdam komen.

Mr_Natural | 11-02-21 | 17:05 | 5

Nee ze komen uit Turkije.

matatwork | 11-02-21 | 17:22

En dat babi Pangang geen Chinees gerecht is.

NeedIsaymore? | 11-02-21 | 17:22

En dat je ze niet kunt eten.

de euro middenweg | 11-02-21 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrienden (en bijdrage) voor het leven zo te zien!

Tikkie Terug | 11-02-21 | 17:05

Maar als het uit Italië komt, kun je daaruit concluderen dat het met rubberbootjes (of vliegtuigen) uit Afrika komt! China zal zeker niet willen dat deze optie onderbelicht blijft. Wie is eigenaar van Afrika? Wie betaald de WHO? Dus, wie betaald Koopman's salaris? Don't bite the hand that feeds! Waar blijven de verhalen over de chinese inspanningen op militair gebied m.b.t.abc wapens? Ook Wuhan werd genoemd.

Tikkie Terug | 11-02-21 | 17:03 | 1

Er reizen erg veel Chinezen van en naar Italie. Bent U de laatste jaren nog in Venetie geweest? Bijna alle winkels daar zijn in handen van Chinezen.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:21

Ondertussen is het officiele standpunt van het Amerikaanse State Department nog altijd dat het virus uit een Chinees laboratorium komt. Die lui hebben doorgaans wel wat meer informatie dat de gemiddelde lulhannes, maar nu zijn het natuurlijk wappies.... toch? Toch?

moonshiner3519 | 11-02-21 | 17:02 | 6

@42 | 11-02-21 | 17:07: Die Tedros is door de Chinezen op die troon gezet een aantal jaren geleden. Zijn wel wat artikelen over te vinden met google.

Vanilla | 12-02-21 | 07:25
▼ 3 antwoorden verborgen

een politieke missie waarbij de waarheid al gesneuveld was voordat de koffers van de delegatie ingepakt waren.... Voor mij bewijst dit soort 'missies' eigenlijk alleen maar dat die pluizebol van een viroloog te veel betaald krijgt. Net als zo'n beetje iedereen in de hoogste echelons van dit land... Jezus wat een teringbende maken jullie er van. Ik zou mijn schoolgeld terug gaan vragen....!

azubneritan | 11-02-21 | 17:02 | 2

"In een oorlog sneuvelt de waarheid als eerste."
Verder niet relevant, maar de woorden 'waarheid' en 'gesneuveld' uit je eerste zin deden me denken aan die bekende Nederlands gezegde.

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:12

"Een politieke missie "
Kunt U dat met harde feiten onderbouwen?

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:24

Prima dat er ook onderzoek gedaan wordt naar de hypothese dat het coronavirus eigenlijk uit Italië komt?

Zullen we dan ook de hypothese gaan onderzoeken dat in het middelpunt van de aarde mensen wonen? Weet je niet. Alleen maar op theorie gebaseerd dat het niet zo is. Ben je er wel eens geweest dan? Zo lust ik er nog wel een paar.

Maandenlang woedt het virus in China en pas daarna in Italië. Heeft het virus dan in Italië eerst een paar maanden een winterslaapje gehouden? Die Italië-hypothese is het moment dat mevrouw Koopmans zich voor het karretje van de CCP heeft laten spannen. Niet meer serieus te nemen. Omkoping of gewoon dom?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:02 | 3

Dom, en geld voor financiering van onderzoek speelt ook een grote rol. De Italië hypothese bevestigd is de gewenste uitkomst voorde CCP.

DeCynischeAmbtenaar | 11-02-21 | 17:05

Om uw vraag maar te beantwoorden : omgekocht. Met een lichte neiging naar afgeperst.

Lochos | 11-02-21 | 17:05

"Niet meer serieus te nemen. Omkoping of gewoon dom?"
Nee, objectief alle mogelijkheden open houden.
Het virus is ook aangetoond in spaanse rioolwater samples van begin 2019.

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:26

Iedereen heeft zich zo blind gestaard op Trump en Russische desinformatie, dat ze de werkelijke feitelijke verdraaiingen die al jaren op subtiele en minder subtiele wijze vanuit China komen niet zien.

Borrom | 11-02-21 | 17:01

Een zwaar politieke missie. Het enige zekere is dat de resultaten van het onderzoek niet de waarheid zullen zijn.

van heinde en verre | 11-02-21 | 17:00 | 1

"Een zwaar politieke missie. ""
Onderbouwing?

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:27

bb

HogeNood | 11-02-21 | 16:56 | 1

Brigitte Bardot? Ons favoriete blondje?

VanBukkem | 11-02-21 | 17:04

Hoe moet ik mij dat voorstellen, zo'n onderzoek in China?
Dat die onderzoekers over straat lopen op zoek naar feiten?
"Gaan we nog naar de exotische markt waar dieren in kleine kooitjes opgestapeld staan voor ze worden opgegeten?"
"Nee, die is gesloten i.v.m. de pandemie, in plaats daarvan gaan we naar restaurant De Lange Muur"

Osdorpertje | 11-02-21 | 16:55 | 1

U moet in de lij staan mevlouw... de plofesol.

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 18:21

Kijk eens de film contagious...

Feugeltje | 11-02-21 | 16:54 | 1

Dat heeft het OMT ook gedaan ter voorbereiding.

Binnenbaan | 11-02-21 | 16:56

Wat touchert mevrouw Koopsmans eigenlijk voor dit uitstapje ?

Vesta | 11-02-21 | 16:53 | 4

Niets, een gratis snoepreisje, alle kosten betaald door CCP was genoeg.

Osdorpertje | 11-02-21 | 17:01

Ik neem aan dat ze gewoon met haar eigen bezem op en neer gevlogen heeft?

obominotie | 11-02-21 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel chronische gevallen van hypochondrie, Münchhausen en Münchhausen by proxy kent Nederland eigenlijk?

EEGlivesagain | 11-02-21 | 16:53 | 1

Geen idéé, nogal wat mensen die denken napoleon of jezus zijn. De grootste gek denkt dat ie uitstekend werk levert als minister-president. Missionair of niet.

Analia von Solmsch | 11-02-21 | 16:56

En wat moet dit circus gaan opleveren? Een foei-gesprek en herstelbetalingen van de nabestaanden van de virussen? Uit wetenschappelijk perspectief is het vast interessant, maar verder boeit het geen hond. Politici kun je hier beter buiten houden, zo leert de ervaring.

Frau Merkel | 11-02-21 | 16:52 | 2

Marjon Knoopmans is geen politiek figuur?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:53

"En wat moet dit circus gaan opleveren?"
Mogelijk inzicht in hoe een toekomstig nieuw virus beter aangepakt kan worden? Preventie: inzicht in waar het virus vandaan komt, en wat de mogelijk dierlijke drager is?

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:29

Zeker een Chinees wappie?
Is het coronavirus ontwikkeld in een laboratorium in Wuhan en daarvandaan ontsnapt?
De uit China ontvluchte virologe dr. Li-Meng Yan zegt met grote stelligheid van wel.

RickRD | 11-02-21 | 16:51 | 14

@thephysicist | 11-02-21 | 17:36: met peer reviews moet je altijd oppassen, soort van wetenschappelijke eigen vleeskeuring. Veel gerommel. Gaan mensen zich weer autoriteit voelen als ze moeten 'reviewen'. Niet handig.

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 18:19

@nobodiesunmighty | 11-02-21 | 18:19: Inderdaad. En je krijgt zaken als "als je geld voor je onderzoek wilt, dan moet je dat artikel hebben bekritiseerd" of "hij is een wappie want heeft dat artikel niet bekritiseerd". Wetenschap wordt enorm beinvloed door geldschieters en groepsgedrag tegenwoordig. Helaas.

SkepticalRealist | 11-02-21 | 18:51

@nobodiesunmighty | 11-02-21 | 18:19:
Dat is/was niet het punt wat ik wilde maken. Het ging over het feit van wel of geen peer reviewed artikel publiceren.

Ik kan verder niet oordelen over het gerommel waar u het over heeft.
In de natuurkunde ben ik het nog niet tegengekomen, behalve dan jaren geleden een publicatie over koude kernfusie. Dat werd snel naar het rijk der fabelen verwezen, de keuring deed zijn werk en was dus zeer handig.

thephysicist | 11-02-21 | 18:52
▼ 11 antwoorden verborgen

Vreemde mensen van WHO. Zij zijn de enige die niet weten waar het virus vandaan komt.

HenkyPanky | 11-02-21 | 16:51 | 1

En U weet het wel?

Frau_Ferkel | 11-02-21 | 17:30

Begint het hier weer op te lopen?

Mr.Crowley | 11-02-21 | 16:50

Ik ben sinds een jaar ook viroloog. Mondkapjes werken niet. Alleen alcohol is effectief tegen het China-Virus. (En dan bedoel ik niet op je handen.) Dus, alle bars en restaurants weer open. En verplicht roken! Zodat je kunt zien in welke richting je adem gaat.

HenkyPanky | 11-02-21 | 16:49 | 6

Aangezien u met zowel uw voornaam als achternaam op GS staat hecht ik wel enige waarde aan deze adviezen. U lijkt me verder een wijs man.

BobDobalina | 11-02-21 | 17:32

Dus jij bent ook Hoogleraar. Da's fijn. Weer een dure ambtenaar erbij. Ik zal de beurs maar weer eens gaan trekken voor Uwe Belangrijkheid.

nobodiesunmighty | 11-02-21 | 18:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal leuk en aardig. Maar, wat mij op dit moment vooral bezig houdt is de vraag: Moet ik nu 1, 2 of 3 mondmaskers dragen?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:48 | 6
-weggejorist-
DeAapMetDeGoudenRing | 11-02-21 | 17:04

@DeAapMetDeGoudenRing | 11-02-21 | 17:04:
Pas als je 15 minuten te dicht bij elkaar stond/zat, toch? Tenminste, dat was toch volgens de corona-app zo, toch? Corrigeer me gerust als ik er naast zit.

Rest In Privacy | 11-02-21 | 17:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig, Crona is dus gewoon fake news? Pfew, gewoon weer lekker naar buiten na negenen dus?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:48 | 1

Veel te koud

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:55

Marion Koopmans ziet eruit als iemand die al 5 maanden dood is door Corona. Man man man, wat een kop.

swagmachine | 11-02-21 | 16:48 | 1

Er gaat een plaatje rond op whatapp dat d'r haar sprekend lijkt op die van Freek de Jonge. Iemand een imgur?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:56

Wat zou dansleraar Willem Engel hiervan zeggen... Tja Tja Tja?

hotbrasil | 11-02-21 | 16:48 | 1

ik had wel verwacht dat hij was uitgenodigd, jammer. De beste man heeft altijd waardevolle bijdragen met zijn visie

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:57

Hebben ze in China geen lockdown meer trouwens?

Mr.Crowley | 11-02-21 | 16:48

Zouden ze ooit in China van madam mikmak gehoord hebben?

Autobonker | 11-02-21 | 16:48

Mooie film! Onlangs nog gezien.

Sinterbikske | 11-02-21 | 17:00

Hoeveel varianten zijn er ondertussen van het virus?

Mr.Crowley | 11-02-21 | 16:47 | 2

Geen idee. Maar het kunnen er nooit méér dan er landen zijn. ;)

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:53

Toen de pandemie een feit was, en vele vingers in de richting van Wuhan/China wezen was het not done om China te beschuldigen. De redenen daarvoor waren de uitgesproken beschuldigingen van Trump. Trump: dus fout. Nou daar heeft China dan dankbaar gebruik van kunnen maken.

Broadsquire | 11-02-21 | 16:46 | 1

Vele vingers wijzen nog steeds naar China, Trump of geen Trump.

thephysicist | 11-02-21 | 17:10

Ze kunnen ons alles vertellen en we geloven het allemaal.

Mr.Crowley | 11-02-21 | 16:45

No colona, no colona.

RickRD | 11-02-21 | 16:44 | 1

No colona, Malion. No colona, Malion.

zwaaropdehand | 11-02-21 | 18:28

China heeft al een half jaar geleden de wet market in Wuhan weer geopend. De CCP gelooft kennelijk zelf niet dat dat de bron was. Dat de bron van covid het lab in de buurt van de markt is, is de meest waarschijnlijke verklaring.

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:43 | 1

Wanneer naar algemeen aangenomen wordt de 1e besmetting is overgedragen tussen vleermuis en mens, kan de bron van de besmetting ook prima in een of andere grot of spelonk waar die beestjes leven liggen. Het is onder hen die zich een beetje interesseren voor het dierenrijk of er hun werk van gemaakt hebben vrij bekend dat vleermuis holen doorgaans een bron van virale ellende zijn en je er vooral niet zonder afdoende bescherming naar binnen moet gaan.

normanius | 11-02-21 | 16:54

Kunnen we ook een schuldige aanwijzen voor de eikenprocessierups waar veel mensen leed van hebben?

Leptob | 11-02-21 | 16:42 | 1

Keukentrapjes

pa_niek | 11-02-21 | 16:45

Voor iedereen gelden blijkbaar andere regels. Jij zou dan en boete van 95 euro krijgen.

ZZP-er | 11-02-21 | 16:52

De schooltjes zijn weer open, we kunnen wederom een stijging verwachten. Want als kinderen verkoudheid en griep kunnen overbrengen en een hele klas kunnen lamleggen plus de thuis situatie de das om doen, dan lukt dat met Covid 19 vast ook wel. De onderschatting dat kinderen minder gevaar opleveren is tergend.

Broadsquire | 11-02-21 | 16:40

Die Chinezen hadden nog best veel tijd nodig om hun lab sprankelend schoon te krijgen...

quantumcollider | 11-02-21 | 16:37

Snoep reisje van deze idioten, ik kan ze niet meer zien of horen.
WHO medewerkers zijn linkse zakkenvullers en niets anders, kijk wat in Duisland is gebeurt ( Die Welt krant heeft dat naar buiten gebracht ) met wetenschappers inhuren om het Corona erger te maken dan het is.
Hier in Nederland zal het niet anders zijn, Corona is een zware griep en niet meer.
Ik wordt nog zieker van die virologen, dan van Corona of welke griep dan ook.
Die deze shit nog gelooft ,moet echt eens wat meer openstaan wat er echt speelt.

allesmoetkunnen12 | 11-02-21 | 16:36 | 1

Ik krijg meer en meer het idee dat het ze er alleen om te doen is hun baan te behouden.

MoonBeebe | 11-02-21 | 16:54

Hoe kan zo'n reisje meer dan een jaar naar dato zin hebben? Ik krijg al snel beelden in mijn hoofd van Stalin, die in een trein langs akkers reed waar kameraden al zingend de oogst binnenhaalden. Geen idee of dit echt zo gebeurd is, maar zo is het mij verteld op de middelbare school. M.a.w: zo'n 'onderzoek' wordt al snel een politiek PR verhaal, dat snapt het kleinste kind. China wil niet de zwarte piet toegespeeld krijgen, die kijken wel uit.

StiekemeBunzing | 11-02-21 | 16:36 | 1

Niet gaan heeft sowieso geen zin. Dit wordt reconstructiewerk. Lijkt me een mooie uitdaging voor mevrouw Koopmans en haar team.

Graaisnaaiert | 11-02-21 | 19:36

Laten we ook dit even meenemen.
https://www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jonge-gezonde-mensen-gesloopt-door-corona-ik-neem-afscheid-van-wie-ik-was~a588bc90/

Beste_Landgenoten | 11-02-21 | 16:35 | 14

@Beste_Landgenoten | 11-02-21 | 16:49:
Hersenschade ook. Daar is nog heel weinig onderzoek naar gedaan maar ga er vanuit dat een deel van die klachten geheel of gedeeltelijk ook is terug te voeren op hersenschade door corona. En het versterkt elkaar natuurlijk he. Je wordt sneller afgemat dus geen puf om wat te doen dus lusteloos en neerslachtig dus nog minder puf dus nog neerslachtiger etc. etc. etc.
Probleem hier vind ik dat het vooral vanuit deelwetenschappen meetbaar moet worden gemaakt om in aanmerking te komen voor. En dat is het probleem niet voor die patient, die patient heeft belang bij het totaalplaatje. De verzekering echter weer niet.
Nee, dit gaat er nog wel inhakken hoor, dit "griepje", ook de 2e golf.

Graaisnaaiert | 11-02-21 | 19:35

@MoonBeebe | 11-02-21 | 17:08:
-
Naar alle waarschijnlijkheid is de 'Spaanse' griep ontstaan in 1918 in de VS. Patient zero was waarschijnlijk een kok in een legerkamp in Kansas City. Binnen een paar weken waren er meer dan duizend fitte, weldoorvoede, gezonde, jonge soldaten ziek, waarvan ettelijke honderden het niet overleefden. Maar de VS was inmiddels in oorlog met Duitsland, en een griepje was uiteraard geen reden om de troepen niet naar Europa te sturen. Hele troepentransportschepen kwamen in april 1918 in Europa aan, met iedereen aan boord besmet. In Juli was een half miljoen soldaten aan beide zijden van het front niet meer inzetbaar voor de strijd. Dat moest uiteraard zo lang als mogelijk stil gehouden worden. Maar toen het virus eenmaal Madrid bereikte, in een Spanje waar geen censuur was, en de omvang van de ellende beschreven werd, werd het al snel alom de 'Spaanse' griep genoemd.
Het verspreidde zich zeker snel dankzij de troepenbewegingen, maar de conditie van de getroffenen of of de leeftijd speelde geen doorslaggevende rol. De gigantische orgie (een andere omschrijving bestaat er niet voor) die Engeland meemaakte bij de viering van de wapenstilstand in de grote steden zorgde ook nog eens voor een gigantische opleving.

bisbisbis | 11-02-21 | 20:36

Eens kijken wat voor onzin Baudet deze keer erover kan uitkramen. Die zijn zeker coronalui geworden en moeten gewoon maar wat vaker naar de sportschool zeker?

Alexander des Burgus | 11-02-21 | 23:38
▼ 11 antwoorden verborgen

Heel belangrijk, een stel warhoofden struinen China af, resultaat tja, wij weten het ook niet . Wat kost dat nu zo'n reisje?

Pinkshit | 11-02-21 | 16:35

De CCP heeft in China het verhaal in de wereld gebracht dat Amerikaanse militairen covid in China hebben verspreid. Ze wassen hun handen in onschuld. China is superieur, dat beeld willen ten koste van alles handhaven.

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:35 | 1

Amerikaanse soldaten van de bases Fort Detrick (biologisch wapen lab)
waren deelnemers aan een of andere spelen. Het zou dus goed kunnen.
Of gelooft u dat de VS (feitelijk failliet en de greep op de wereld aan het verliezen) dit niet zou doen.

Arachne | 12-02-21 | 01:05

Lekker belangrijk terwijl we op dit moment door de landverraders in de tweede kamer via de grondwet overgeleverd worden aan Brussel.
GroensLinks en de christelijke judassen van het CDA zijn ook voor.
Dat U maar het maar weet in maart hebt U een uitgelezen kans om met ze af te rekenen.

likdoorn | 11-02-21 | 16:33

In Wuhan staat een enorm laboratorium waarin oa onderzoek gedaan werd naar SARS en SARS mutaties. Dit laboratorium was al 2 keer in opspraak gekomen wegens tekort schietende veiligheidsmaatregelen en in zijn algemeenheid de veiligheidscultuur.
SARS is een corona virus.

Maar aangezien zelfs "Covid-19 komt van vleermuizen" al politiek zo gevoelig ligt dat daar over onderhandelt moet worden, snap ik waarom dat stel enorme lafbekken het ontsnappen uit een laboratorium niet eens wil onderzoeken.

TheEgg | 11-02-21 | 16:33 | 5

Combineer dat met de Chinese manier van omgaan met gezichtsverlies en men kon gewoon verwachten dat ze nooit zouden toegeven dat het virus uit Wuhan zou komen. Zelfs de schuld geven aan een arme boer die een vleermuisgrot ingelopen zou zijn, is teveel gevraagd. Als het maar niet afstraalt op de CCP.
Ook opvallend is dat Koopmans hier openlijk toegeeft dat de rol van vleermuizen gevoelig ligt, en zelfs dat collega's al jaren geleden hebben gemeld dat er zelf opzettelijk virus constructen gemaakt konden worden in Wuhan en dat nu ontkennen. Dit lijkt op een voorzichtige spin die dan nog steeds niet geaccepteerd wordt door de Chinezen. Dan nog het stemmen over de conclusie met meer Chinezen dan WHO experts. Niet dat het nodig was gezien de unanieme uitslag. En ze gaan zelfs een stapje verder door te eisen dat er verder onderzoek gedaan wordt naar de mogelijkheid dat het virus in andere landen is ontstaan. Je moet maar durven maar goed, dit is China. Australië mag wel uitkijken nu. Kennelijk willen ze bij het WHO China te vriend houden. Dit is echt bizar.

Deflatiemonster | 11-02-21 | 16:47

Obama heeft er twee keer geld heen gestuurd, hoewel dat toen al lang verboden was. Daar horen we de media niet over..

Frau Merkel | 11-02-21 | 16:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Inderdaad het meest vieze land ter wereld. Spugen en rochelen op straat, maar ook in gebouwen en op stations is de nationale sport. Weliswaar in de grote steden " not done " de laatste jaren, ( daar gaan ze stiekem in de toiletten spugen in de wastafels ) maar in kleinere oorden nog volop!

ceesreis | 11-02-21 | 16:33 | 3

Wat dacht u van Koreanen, die zijn pas smerig.

RickRD | 11-02-21 | 16:47

U bent overduidelijk al een tijdje niet in China geweest. De 'oom' die tegenwoordig aanstalten maakt om rochelende / neusophalende geluiden te produceren wordt -ook tot in in het kleinste dorp - bestormd door kinderen die hem in koor bij te brengen dat dit toch écht niet meer kan. De hygiëne en de gezondheidszorg zijn in China in de afgelopen twintig jaar -sinds Jiang Zemin- met sprongen vooruit gegaan. China zal ons oude continent binnen tien jaar gíllend van de lach voorbij zijn gestreefd waar het volksgezondheid/ gezondheidszorg/ betreft. In 'civil disaster management' zijn ze lichtjaren op ons vooruit.
-
En á propos: ik heb in Nederland tijdens de hele inmiddels twaalf maanden van onze coronacrisis niet één enkel noodhospitaal uit de grond zien stampen om de dreiging van te weinig IC-bedden de baas te worden. De Chinezen deden het in Wuhan in tien dagen: duizend bedden, veertienhonderd artsen en verplegenden ingevlogen. Wij zullen vást wel heel veel 'schoner' zijn dan die vieze Chinezen, maar voorlopig hebben wij in dit schone landje en in dit werelddeel een veelvoud van het aantal besmettingen (en: doden) van China.

bisbisbis | 11-02-21 | 20:50

Ik weet nu al wat de eindconclusie wordt van dat onderzoek: Het virus is waarschijnlijk afkomstig van een vleermuis, maar helemaal zeker weten we het niet. Het lijkt de onderzoekers wel zeer onwaarschijnlijk dat dat virus uit een lab komt.

Zo. En daar hoef ik niet eens voor naar China.

Nee, ik verwacht niet veel van dat onderzoek. Het enige positieve resultaat dat dat onderzoek kan opleveren is dat die Chinezen mevrouw Koopmans aanzien voor een spion en dat ze haar daar een tijdje vasthouden. Maar ik acht die kans klein.

VanBukkem | 11-02-21 | 16:33 | 1

Hoho. Dit is een WHO (lees: Chinees) onderzoek. Je mist nog "De kans dat dit en Chinese vleermuis was is zeer klein, waarschijnlijk een verdwaalde Amerikaanse vleermuis"

TheEgg | 11-02-21 | 16:35

Schaapjes sturen om wolven te vangen gaat niet lukken.
Was bij voorbaat al kansloos.
Wetenschappelijke inhoud en conclusie al bij voorbaat kansloos.
China stuurt de delegatie het Chinese bos in vriendelijk buigend met de boodschap om met "alles" mee te werken.
Er zal wel een aardige Chinese wijsgeer of legeraanvoerder zijn die in een spreuk verteld hoe de "vijandige vreemdeling" het bos in gestuurd moet worden om voor eeuwig te verdwalen. Niets is wat het lijkt. Leer mij China kennen die bezig is de wereld te veroveren omringt door naïevelingen.

dijkbewaker | 11-02-21 | 16:33 | 2

Meer wolven sturen om zichzelf te vangen. Het enige schaap dat ik zie is Marion.

Binnenbaan | 11-02-21 | 16:34

@Binnenbaan | 11-02-21 | 16:34:
Dan zijn die anderen waarschijnlijk al opgegeten.
Chinezen zijn dol op vleermuizen, Haaienvinnen en neushoornhorens.
Een verdwaalde viroloog past perfect in het plaatje. Met hete saus welteverstaan. (beeldspraak, anders krijgen we weer een andere eindeloze discussie)

dijkbewaker | 11-02-21 | 17:20

Tja, aan de ene kant had je die bij bosjes op straat dood neervallende Chinezen, aan de andere kant, die heb ik hier in Europa niet gezien.

RickRD | 11-02-21 | 16:32 | 3

Hier zijn ook niet zoveel Chinezen.

Mr_Natural | 11-02-21 | 16:32

Zo maar een ongefundeerde voorspelling, in haar eindrapport zal sterk het vermoeden danwel de mogelijkheid gewekt worden dat het Wuhan virus toch als eerste uit Italie kwam.

thephysicist | 11-02-21 | 16:31

Koopmans. Die is toch van de pannenkoekenmix?

Ron van Zon3948 | 11-02-21 | 16:31 | 3

Oliebollen doen ze ook. Komt meer in de buurt.

goedverstaander | 11-02-21 | 16:34

Het is wel een pannenkoek.

Binnenbaan | 11-02-21 | 16:34

Elke dag een pak over je hoofd gooien helpt tegen corona, zegt Marion.

Mr_Natural | 11-02-21 | 16:35

Wat een pannenkoekenmix is die Koopmans toch.
Geen Zoom of Teams op d'r computer geïnstalleerd dus dan moet ze wel voor zo'n snoepreisje naar China. Beetje Pangolin pangang eten, vleermuissoepje vooraf. Beetje naar Chinese leugens luisteren. Plein van de hemelse vrede bezoeken.
En vooral heel veel selfies zonder mondkapje maken. Want de regels gelden niet als je een pannenkoekenmix bent.

Osdorpertje | 11-02-21 | 16:31

Je hoort dan dat de Chinezen eindelijk, na heel veel vijven en zessen, schoorvoetend toestemming geven voor een WHO -onderzoek. En dan denk je, nou, dat zal het begin zijn van een hoop touwtrekken, waarbij de onderzoekers maar steeds tegen een muur lopen en de Chinezen maar steeds nieuwe Chinese muren bouwen om tegenaan te lopen. Maar nee, het clubje WHO-figuren loopt er eventjes, onder strenge begeleiding, rond, stelt voorzichtig een paar vraagjes en komt dan met het bericht dat dit het dan was, dat het allemaal wel zo'n beetje duidelijk is nu.
Verbijsterend.

Schoorsteenveger | 11-02-21 | 16:30 | 2

O, u had daadwerkelijk een kritische en onafhankelijke wetenschappelijke benadering verwacht?
Van de WHO?

jemagookniksmeer | 11-02-21 | 16:34

Het lijkt wel de Nederlandse pers bij een persconferentie van het stuntelduo Marky Mark en Hugeau de Schoene. Edit: overigens hebben ze nog geluk dat ze in een China alleen tegen een muur lopen. Meestal worden critici tegen een muur gezet daar.

Vanilla | 11-02-21 | 16:45

Weet je gelijk wie het overgebracht heeft.

Messerschmitt | 11-02-21 | 16:52

Aan de ene kant, aan de andere kant... Is Ferry Mingelen in zijn nadagen een carrière bij GS begonnen soms?

Spring Bruissteen | 11-02-21 | 16:28

Oké, maar laten we nou eerlijk wezen, zijn er nu meer Corona doden dan in maart of april 2020? Even voor de statistieken?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:28 | 2

Meer natuurlijk, we zijn een jaar verder.

Mr_Natural | 11-02-21 | 16:31

@Mr_Natural | 11-02-21 | 16:31:
Puur omdat er geen onderzoek gedaan mag worden naar de doden die intussen weer herrezen zijn.
Ik zal die lui van viruswaanzin even een tip geven.

2voor12 | 11-02-21 | 16:36

Total waste of money... zo’n onderzoek. Aan de andere kant, wel prettig dat ze even niet met haar radio hoofd op tv komt

Don-Damsko | 11-02-21 | 16:27 | 1

Als ze weer thuis is zit ze de hele week, avond aan avond bij Jinek en Op1 tegelijk de schade in te halen. Zoek maar vast een schuilkelder op.

B.Chamel | 11-02-21 | 16:36

Tsja. Het kan verkeren.

klamme.vla | 11-02-21 | 16:27

China heeft een jaar de tijd gehad om de sporen te wissen. En zoals bekend hebben Chinezen een hoger IQ dan blanken. We worden dus gefopt.

BrutusBosch | 11-02-21 | 16:26

Lekker onderzoek voor de bühne. We doen onderzoek, maar niet volledig. Politiek gestuurd dus. Net als MH17, op de lange baan schuiven want *stopt vingers in de oren* de uitslag willen we helemaal niet horen, iets tegen Rusland doen is geen optie. Liever de goede sier maken in Brussel, daar kun je gewoon onbeperkt declareren zonder moeilijk werk te doen. Bedankt "volksvertegenwoordigers".

memanta82 | 11-02-21 | 16:24

De WHO is een corrupte club zelf verrijkers. Uitkomst stond voor het onderzoek alvast want China moet te vriend worden gehouden. Naja liever overgeleverd aan de Chinezen dan aan de Arabieren.

Eddy67 | 11-02-21 | 16:24 | 3

Die van See me, feel me, touch me, heal me?

Mr_Natural | 11-02-21 | 16:27

In plaats van WHO
had je ook VN kunnen schrijven.

CLoVis | 11-02-21 | 16:57

Bill Gates is een financieel partner (lees financiële donor) van WHO.
Bill is dol op vaccineren. Hij wil daarmee de wereldbevolking verminderen (populatie controle).

Arachne | 12-02-21 | 00:56

Ik ken dat lab, ben er vaak geweest. Heerlijke vleermuissoep in het bedrijfsrestaurant trouwens.

goedverstaander | 11-02-21 | 16:24 | 3

De schubdier sate is ook erg goed

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:29

Straks gaan ze ook nog vertellen dat spaghetti origineel uit Italië komt.

Mr_Natural | 11-02-21 | 16:24 | 1

Hoi Jacobse.

uisge baugh | 11-02-21 | 16:43

Alsof na ruim een jaar de chinezen niet alle bewijzen en mensen die er mee te maken hebben gehad niet al hebben opgeruimd.

2voor12 | 11-02-21 | 16:23

Nu zie ik het pas, het is de zus van huffelpuf!

amateurrr | 11-02-21 | 16:23

Ach, ze is er even helemaal uit geweest. Ook niet onbelangrijk. Nu wij nog.

Normpje | 11-02-21 | 16:22

Ik roep het al sinds februari vorig jaar: dat lab! het is allemaal wel heel toevallig, vooral omdat dat het hardst ontkent wordt door de Chinese overheid.

ikworstelengadouchen | 11-02-21 | 16:22

Diep bukken voor China , wen er alvast maar aan.

hooliganica hollandi | 11-02-21 | 16:21

WHO en China , 2 handen op 1 buik.

endtotrolling | 11-02-21 | 16:21

Is dit de buitenechtelijke vrouw van Hugo de Jonge? Zo ja, dan verklaart dan een hoop.

amateurrr | 11-02-21 | 16:21

GS, met je k#t reclames op de mobiel!

BadPatNL | 11-02-21 | 16:20 | 1

Brave Browser.

BrutusBosch | 11-02-21 | 16:22

Zie het artikel in de Daily Times van gisteren: deze “europese” commissie incl mevr Koopmans kan niet serieus worden genomen: volgt de (WHO) Chinese politieke opinies.. dus nu is Italië aan de beurt.
Mevr Koopmans zal deze opinies ongetwijfeld spoedig uitdragen aan de avondlijke babbeltafels.
Mark my words

mameloe | 11-02-21 | 16:19 | 1

Dus dan doe je onderzoek in Italie waar vrij onderzoek wel normaal mogelijk is en dan kom je tot de conclusie dat het te herleiden is tot... China.
Dan ben je er toch ook? Is het aan de Chinezen om aan te tonen dat zij het weer ergens anders hebben opgelopen ( zal dan ongetwijfeld uit Taiwan, Oeigoeristan, Nepal, Tibet of India komen ) en dat kunnen wij dan ook weer controleren. Ondertussen zou ik als EU zijnde alvast eens schadeformulier gaan opstellen...

Graaisnaaiert | 11-02-21 | 16:31

Het is net alsof ik ruttekop hoor praten.

CLoVis | 11-02-21 | 16:19

De kans dat het virus uit een laboratorium komt lijkt bijzonder klein te zijn. En om dat dan grondig te gaan onderzoeken omdat er Hollywood verhalen op internet zwerven is natuurlijk onzinnig. Het is wetenschappelijk wel interessant om te achterhalen waar het virus precies vandaan komt, om zo de verspreiding beter in beeld te krijgen. Dat is iets waar we veel van kunnen leren, en die informatie zou in de toekomst best wel van pas kunnen komen.
Neemt niet weg dat China geen betrouwbare bron van informatie lijkt te zijn, en maar wat graag om politieke redenen de bron graag bij een ander land legt.

42 | 11-02-21 | 16:17 | 24

@botbot | 11-02-21 | 16:28: Maar de conclusie na een paar daagjes ‘gedirigeerd ‘ door China wandelen dat het niet uit een lab komt is zo stuitend dat het onderbuiken voedert.

geen koning | 11-02-21 | 21:22
▼ 21 antwoorden verborgen
-weggejorist-
bierrr | 11-02-21 | 16:16 | 2

Ik vind het iets te toevallig dat er een lab in Wuhan staat waar virussen zoals Sars e.a. worden onderzocht, en dat er om de hoek een uitbraak plaats vindt.

cheops | 11-02-21 | 16:15 | 8

@42 | 11-02-21 | 16:36:
Ebola is in 1976 door 2 Belgen ontdekt in Congo vlakbij de ebola rivier.
Tegenwoordig is het vrij normaal dat ze bij een ebola uitbraak op zoek gaan naar patiënt 0 en deze ook vinden. Vaak is dit ergens achteraf in Afrika.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Ebola

Een nieuwe zieke die uitbreekt om de hoek bij een lab dat dit soort ziektes onderzoekt is enorm toevallig. Mij iets te toevallig.

cheops | 11-02-21 | 17:19

@cheops | 11-02-21 | 17:19: Klopt, maar de identificatie van het virus is in de VS gebeurt. Maar dankzij deze twee Belgen weten we precies waar het virus vandaan komt.
De eerste bron zou 850km bij het lab zijn. Dat is een behoorlijk stuk, afhankelijk waar u bent in Nederland komt u daarbij uit in zuid Frankrijk of zelfs noord Spanje.
Tenminste, als we de Chinese bron geloven. Daar kan aan getwijfeld worden.

42 | 11-02-21 | 17:25

@42 | 11-02-21 | 17:25:
Dat de eerste bron 850km verderop was volgens de Chinezen doet niets af aan het feit dat de uitbraak van het virus bij het lab in wuhan om de hoek was. En dat net bij dat lab er onderzoek werd/wordt gedaan naar Sars-covid gerelateerde virussen.

cheops | 11-02-21 | 18:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is, zeg maar, een beetje als onze verhouding met Oekraïne. Oekraïne heeft toch een vetootje in te brengen in conclusies enzo? Moet ik erbij zeggen dat ik doel op het MH17 akkefietje?

Leptob | 11-02-21 | 16:15

Volgens de totaal onbekwame halve zool die dankzij China aan zijn baantje als baas bij de WHO was geholpen hadden de Chinezen er echt alles aan gedaan om de corona van begin af aan de kop in te drukken. Niks doofpot, niks waarschuwende artsen die de mond werden gesnoerd, alle informatie altijd transparant!

eerstneukendanpraten | 11-02-21 | 16:14

Communisme en liegen gaan hand in hand.

Schmutz Geilmacher | 11-02-21 | 16:14 | 1

Is Rutte een communist?

Arachne | 12-02-21 | 00:50

Hoe schrijf je Clown Car Parade in het Chinees?

puszuiger | 11-02-21 | 16:14 | 5

Die rollende r is lastig ja

passie66 | 11-02-21 | 16:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe hebben die 4472 personen dan corona gekregen dan? We zitten midden in een lockdown. Houden ze zich dan niet aan de maatregelen? Gaan ze stiekem bij elkaar op bezoek. Waarom staat er nog geen straf op het krijgen van corona???

Zack Hooi | 11-02-21 | 16:12 | 10

@peterdh | 11-02-21 | 16:39: Maar dan hou je toch afstand, mondkapje voor, wast je handen. Je loopt toch niet iedereen te bekken die je tegen komt!

Zack Hooi | 11-02-21 | 16:43

@Zack Hooi | 11-02-21 | 16:43:
Er zit een verschil tussen iedereen lopen bekken en met je collega's in 1 pand werken. Tenminste dat hoop ik. Dan ontkom je af en toe niet aan contact, per ongeluk (iemand tegen het lijf lopen) of simpelweg een vergadering hebben (het zijn mondkapjes, van stof, geen gasmaskers). Of je moet gewoon zo compleet doorgedraaid zijn dat je vind dat we het hele land in semi-permanente volledige quarantaine moeten gooien. Voor die 4000 op de 17.000.000. Waarvan er 3920 gewoon herstellen.

peterdh | 11-02-21 | 17:13

@peterdh | 11-02-21 | 17:13: Dan werken er teveel in een pand, houden ze beter een zoomvergadering. Door die lui is grotendeels van het land thuis aan het werk en hebben nauwelijks afspraken buiten de deur. Die krijgen het niet en zijn wel de sjaak.

Zack Hooi | 11-02-21 | 17:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Het virus zou niet uit China komen? Lijkt mij een broodje hond verhaal.

Mr_Natural | 11-02-21 | 16:12 | 3

Je bedoelt "broodje vleermuis".

Charred_Metal | 11-02-21 | 16:20

Onderstaande tekst, dus bijna een jaar oud(!), beantwoordt uw vraag. Bron= Opiniez 21.03.2020.

| Opiniez 21.03.2020 ( gewijzigd 04:24  07.04.2020 er stond foutief ej bron!)
Veluweman

Beste Anna, u heeft het mis. De Chinezen hebben het niet gemaakt. De CDC directeur Robert Redfield heeft bevestigd dat bij postmortem onderzoek van slachtoffers van de ‘griep’ epidemie in september 2019 in de VS, bij 200 mensen longschade is vastgesteld. Ze bleken ook post-mortem COVID-19 te hebben.
De epidemie brak uit na een ‘ongeluk’ in Fort Detrick [ Army Medical Research Institute of Infectious Diseases ], zogenaamd vanwege gebrek aan beveiliging van afvalwater [ www.nytimes.com/2019/08/05/health/ger... ]. Daarna zijn er US militairen naar de World Military Games gegaan in Wuhan [ en.wikipedia.org/wiki/2019_Military_W... ].
Daar heeft besmetting plaats gevonden, maar de eerste besmettingen werden pas een maand later als een ‘nieuw virus’ herkend. Ondertussen was er intens vliegverkeer tussen Wuhan en Milaan ; daar zijn tegenwoordig de ‘sweatshops’ waar de nieuwe chinese eigenaren de luxe Italiaanse lederproducten maken [ www.economist.com/special-report/2018... ]. De rest leest u dagelijke in de media.

7-6Reageer

Poeskina | 11-02-21 | 18:56

Poeskina hou es op met die Russische inmenging.

sioux_ | 12-02-21 | 08:08

Allereerst, kan ik eigenlijk iemand die er met zulk haar bijloopt niet serieus nemen. Het is verder pijnlijk duidelijk geworden dat de WHO naar de pijpen van China danst. Als je alleen al statistisch kijkt naar de kans dat die uitbraak op 1 km van (het enige) BSL4 lab in China niets met dat lab te maken heeft, dan is dat nagenoeg onmogelijk een toevalligheid.

meenemen! | 11-02-21 | 16:12 | 4

@Binnenbaan | 11-02-21 | 16:15: Inderdaad. Helaas is dit de pijnlijke realiteit van werken met China. Iedereen met een gezond verstand en open vizier weet dat info en cijfers vanuit China per definitie zijn wat de overheid aldaar wil dat je hoort, niet wat de realiteit is.

meenemen! | 11-02-21 | 16:19

@Binnenbaan | 11-02-21 | 16:15: En het Chinese lulverhaal gaat er met boter en suiker in. Van het gain of function onderzoek was me ook bekend en ik moet zeggen, dit Sars Cov2 virus is aardig effectief gebleken.

Vanilla | 11-02-21 | 16:19

Onderzoeksteams van de Verenigde Naties zijn sowieso nutteloos. Zij konden eerder ook geen verrijkt uranium vinden in Iran, terwijl deelnemers dondersgoed wisten dat het überhaupt er was.

Alexander des Burgus | 11-02-21 | 23:43
▼ 1 antwoord verborgen

De Chinezen brachten het massaal naar Italië rond hun jaarwisseling. China is een goor en onhygiënisch land waar je de wetmarket niet van laboratoria kunt onderscheiden. Ik denk dat China het smerigste land te wereld is en dan die eigenschao ervoor heeft gezorgd dat er mensen daar in een laboratorium besmet zijn geraakt en zo het virus de wereld in hebben geholpen. Einde onderzoek.

R. Skickr | 11-02-21 | 16:11 | 16

Italianen zijn veel smeriger. In het donker

geen koning | 11-02-21 | 21:09
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
tenhelegekeerd | 11-02-21 | 16:11 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En waar staan die twee vingers voor?
Vragen, vragen,vragen.

dorstig! | 11-02-21 | 16:10 | 6

Het is een obsceen gebaar.

Acidstain | 11-02-21 | 16:15

@HornoxNL | 11-02-21 | 16:11: Die is aardig in zichzelf gaan geloven ja. En d'r zakken maar vullen bij alle talkshows

Waakvlam | 11-02-21 | 16:20

Nummer 2 met witte rijst?

priks | 12-02-21 | 07:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik moet steeds denken aan al die socialisten die vroeger de Sovjet-Unie bezochten om de communistische heilstaat met eigen ogen te kunnen bewonderen.

Ad Hominem | 11-02-21 | 16:10 | 1

Spot on.mooi vergelijk.

geen koning | 11-02-21 | 21:06

Met Peter "Doofpot" Daszak naar de waarheid achter corona zoeken, daar vind ik eigenlijk wel wat van.

Binnenbaan | 11-02-21 | 16:10 | 1

Nu alleen nog even boven water krijgen of China deze hele PR-exercitie niet zelf heeft gesponsord...

Aristotalloss | 11-02-21 | 16:47

Geen mondkapje? Check
Geen afstand? Check.
Geen diversiteit? Check
Corona kapsel? Nee, het zit standaard alsof ze net de twee vingers in 220 heeft gehad....

Toetsenbordcomplex | 11-02-21 | 16:09

is zij de zus van lurch?

dorstig! | 11-02-21 | 16:09 | 1

Nope, het is het zusje van Cruella de Vil uit 101 Dalmatiers.

BadPatNL | 11-02-21 | 16:12

Een vleermuis in de wok = een avondklok.
Het schiet niet op met die cijfers.

SterF... | 11-02-21 | 16:08 | 1

*proest*
*Beeldscherm schoon vegen doet*

Metaalenzo | 11-02-21 | 16:12

Oké, maar heeft ze nog vleermuissoep gegeten?

Rest In Privacy | 11-02-21 | 16:08

Laten we een voorbeeld aan Marion nemen: nee niet qua styling maar gewoon normaal doen.

keestelpro | 11-02-21 | 16:07 | 6

Mijn eerste gedachte was zoo die Nik Kershaw is ook grijs geworden zeg.

Professor Superhirn | 11-02-21 | 18:09

@Bakkeleures | 11-02-21 | 17:10: "Haar styling heeft meer weg van een achterwaarts door de heg getrokken papegaai." Ja inderdaad!

Bandera | 11-02-21 | 18:43

@Bakkeleures | 11-02-21 | 17:10:
"een achterwaarts door de heg getrokken papegaai"
Dank! Ik kon er maar niet opkomen wat er met haar styling aan de hand was.

aflaatverkoper | 11-02-21 | 22:05
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl