China weigert toegang WHO-onderzoekers aan de poort, zelfs chef Tedros "erg teleurgesteld"
Toegegeven, staan we van te kijken.
Niet van China natuurlijk, dat is al vanaf dag 1 na christusorona het naarste land ter wereld. Maar dat WHO-chef dr. Tedros zich uitspreekt tegen China verbaast ons temeer, omdat Tedros een door China gekochte man is wiens nationale financiële belangen al decennia lang vervlochten waren met Chinees geld. Sinds juli probeert de WHO, die tijdens de crisis toch vooral de eigen irrelevantie heeft aangetoond, een team van tien wetenschappers en virologen naar Wuhan te sturen om de oorsprong van het virus te onderzoeken. China houdt dat echter al sinds juli tegen, en ook gister bleek dat China de tent nog altijd op slot houdt. En dat dus terwijl een deel van het team al onderweg was of op het punt stond te vertrekken, omdat de WHO blijkbaar dacht dat er een overeenkomst bereikt was.
Daar denkt dr. Tedros het zijne van, en nu zégt hij er zelfs het zijne van. "I'm very disappointed with this news, given that two members had already begun their journeys and others were not able to travel at the last minute, but had been in contact with senior Chinese officials." Ook zou heeft hij "fully impressed upon them [China, red.] the absolute critical nature of this". De Chinese gotspe kent ondertussen geen grenzen meer, en diens minister van buitenlandse zaken stelt doodleuk dat "more and more research suggests that the pandemic was likely to have been caused by separate outbreaks in multiple places in the world." Maak het nou.
Social
Reaguursels
InloggenDe Chinese Politiek om (zeer) Dominant in de wereld te worden is al begonnen na de dood van Mao,en het lukt ze om op een hele rustige slink manier ook.
Kijk maar ze mee bezig zijn. Hebben de US aan het financieel infuus.Afrika om hun grondstoffen,duiken overal op om alles op te kopen,dit om grip op overheden in de tang te krijgen en te houden.
China, Iran, Turije, allemaal krijgen ze praatjes nu zeker is dat Biden de nieuwe POTUS wordt.
Gewoon als compensatie de rest van je leven geen Chinese meuk meer kopen !!
Onderhand komt al onze meuk uit China.
Waarom? Ik zou die geopolitieke stoottroepen met westerse agenda's ook niet toelaten. Conclusie staat vast al vast. "schuldig en honderden miljarden boete" Zo draait het westen.
Gaat er nog een rekening naar China of komen ze er zo mee weg? De EU met de slappe knieën.
Redelijk gekomplotteerd allemaal.
onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1...
"The unexpected immediate affinity for humans was also reflected by another preprint, which observed that SARS‐CoV‐2 appeared just as adapted to humans at the very start of its epidemic as SARS‐CoV was in the latest stages of its emergence,[49] an unexpected finding since viruses are expected to mutate substantially as they acclimate to a new species.[50] SARS‐CoV‐2's muddled origins are made even more Gordian by a study published March 2018 that examined people who live in villages about a kilometer away from bat caves. This study revealed that only 2.7% of those villagers had antibodies indicating any past exposure to bat coronaviruses. The authors also sampled people living in Wuhan, and found no evidence of exposure to SARS‐CoV‐like coronaviruses at all."
49 www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.0...
50 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18772285/
51 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29500691/
@omanders | 06-01-21 | 18:14: dank.
En;
* en diens minister van buitenlandse zaken stelt doodleuk dat "more and more research suggests that the pandemic was likely to have been caused by separate outbreaks in multiple places in the world."
Hoe kan die gast dit beweren, tenzij de chineesen het zelf hebben verspreid.
Inside information?
Informatie? Gewoon spin. Naar anderen wijzen.
Stel je voor dat de WHO met het onderzoek in een of ander ruimte Jack Ma tegen het lijf loopt dat wil je als communistisch partijtop toch niet meemaken.
Alleen als ze in de grond gaan graven lopen ze risico Jack Ma tegen te komen.
@Hollander1133 | 06-01-21 | 16:51: die kan ook met wat organen minder nu mondkapjes aan het naaien zijn tussen vier wachttorens?
Aha, dus toch het 'China-virus'!
Razib Khan:
"I started hearing from friends that really credible and high profile scientists thought that there needed to be an investigation about the lab escape theory. Even if they weren’t brave enough to say anything in public about it (you become high profile by not rocking the boat outside of your narrow field, so that’s to be expected). In November I did a quick interview with Spanish television. They reached out to me for comment because so many scientists who off the record would credit the idea of lab escape wouldn’t go on the record. The journalist told me he was quite depressed by the difference in how scientists would talk off-camera and what they were willing to say on the record. It basically made him not trust science at all."
www.gnxp.com/WordPress/2021/01/05/on-...
Zo waar dit. Heel herkenbaar.
We Kunnen de Chinezen wel de schuld geven. En ja, naar alle waarschijnlijkheid komt het daar vandaan. Maar toen het al lang en breed bekend was dat er iets goed mis was in China werd er nog vrolijk over de hele wereld heen en weer gevlogen. Dat is niet enkel de schuld van China. (Wij zijn verslaafd aan geld/ handel/ spullen/ reizen) Als er een gevalletje kippengriep is gaat alles op slot en wordt er geruimd. Met een "mensengriep" Covid gaan we lekker door met vliegen en de Europese lock downs zijn nou niet echt lekker safe. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik geloof nog steeds in een echte lockdown. gewoon 1 x goed, dan ben je er van af. Maar dan ook echt 14 of 30 dagen geen contact tussen mensen dan is er namelijk geen overdracht meer van het virus en ben je er van af toch.
Vroeg of laat gaat een virus wel rond. Niet vliegen is alleen uitstel en tijd winnen. Tenzij ze lokaal alles afgrendelen en het virus laten uitbranden.
Dat kán dus niet. Niet dat ik verwacht dat iemand die zo hypothetisch is ingesteld als dat jij dat bent in staat is dat te begrijpen. Daar mis je het praktisch inzicht voor, zo te horen. Ik begrijp dat je wel praktische tips hebt. Knap hoor! Nou, leg jij elke dag een bakje met voer neer voor je demente opa dan? En laat de doodzieken maar even creperen. Je moet tenslotte toch wat, he?
We zijn hier gewend dat we op andere landen kunnen vertrouwen. Brazilië met het zikavirus bijvoorbeeld gooide de grenzen dicht. En landen in Centraal-Afrika gooiden ook de grenzen dicht of gaven een negatief reisadvies toen ebola uitbrak. De CCP wist van het coronavirus, maar hun partijtop heeft totaal geen moreel besef en hebben dit virus, hetzij van natuurlijke of synthetische oorsprong, als biowapen toegepast. Nou, ik denk dat ervan geleerd is. Ik denk dat landen die het zich kunnen veroorloven in het vervolg net zoals Taiwan spionnen en informanten heeft klaarstaan die veldonderzoek kunnen verrichten bij een uitbraak.
Oftop.. de inhoud van veel artikelen op GS zijn verademend scherp en er toe doen maar het woordgebruik (vondsten) vind ik veelal hilarisch en maken mijn dag goed met een lach.
Je kunt niet in alles goed zijn
Wacht maar tot je hier vaker komt. DNA wordt je vanzelf zuur.
-koek?
Natuurlijk willen ze dat niet.
Het ziek worden en doodgaan van mensen overal ter wereld is natuurlijk totaal ondergeschikt aan een een of andere politieke gene of schaamte van een paar gewichtige types. En de staat kan al helemaal niet falen natuurlijk. Want daarom.
Maar daar hebben ze in China sowieso niet zoveel last van lijkt het, anders waren ze al een tijd geleden uit Tibet vertrokken. Wat ze juist zou sieren, het zou een dikke plus zijn. Maar dat kan dan intern politiek of politiek-historisch niet of zoiets.
Dus blijft de ellende doorgaan.
De Chinezen hebben niets van de uitbraak geleerd, vrees ik. Ze blijven zieke beesten halen op onhygiënische markten. Het zit er te diep in daar. Kijk een willekeurige aflevering van Border Security Australia en je ziet wat ze dat land proberen binnen te smokkelen. Slangenkoppen in een potje, dat soort werk. Een nieuw virus uit China, het is niet de vraag of het komt, maar wanneer het komt.
De staat mag niet falen. De illusie moet in stand blijven.
Waarom weet niemand, want vandaag de dag is veel af te leiden en te zien.
Iets van vroeger of zo.
Even voor de goede orde.. in China staat er nu 20 jaar gevangenisstraf (en dat is geen hotel zoals in Nederland) op het verhandelen van exoten op markten.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurd.. dat is zoiets als beweren dat een vuurwerkverbod ook wordt nageleefd in de Shilderswijk.
Het hypocriete Westen pakt liever gemene Poetin en die smerige Assad aan, maar bij China en alles op het Arabisch Schiereiland heeft men weg gekeken. Als je zo met geopolitiek bezig bent dan wordt je op enig moment gepakt. En dat gaat dan ook gebeuren. Of we worden als China of het wordt oorlog met China.
U kunt in de laatste zin rustig uitgaan van het eerste.
We worden China zonder oorlog.
China en het Westen hebben helemaal geen belang bij oorlog. We zijn compleet economisch met elkaar verweven. Zoals een verwevenheid met Rusland en EU hetzelfde oplevert na een volledige oorlog in Oekraine.
"more and more research suggests that the pandemic was likely to have been caused by separate outbreaks in multiple places in the world."
Niks aan gelogen, het is pas een pandemie als het een wereldwijde uitbraak is. Dus dan moet het wel op verschillende plekken uitbreken.
Toch kwam China de virusuitbraak wel heel goed uit. 2 maanden na de Trump deal met China luidde het virus de ondergang van Trump in zodat hij plaats kon maken voor de slappe lakei Biden. En de halve wereld werd in ijltempo gedwongen alle niet essentiële spullen te googelen op het internet, en daar aan te schaffen. Onder andere bij de grote Chinese spelers op het wereldtoneel.
De discussie over mensenrechten en milieu inzake Chine verstomde, op het Hong Kong verhaal na.
Zuid-europese landen die het zwaar hebben, knijpen een oogje dicht als het om aandelen verkoop gaat aan buitenlandse investeerders, ondanks de quota die Brussel gesteld heeft. Heel toevallig hebben noord Italiaanse bedrijven sinds de vorige crisis meer dan 25% van hun aandelen verkocht aan Chinezen. Zo komen ze overal met hun klauwen in te zitten.
@Deflatiemonster | 06-01-21 | 14:18: Het China virus (learn to live with it) komt notabene in Europa via Noord Italie, specifiek de leer industrie die in bezit is van Chinezen
China heeft Westerse wereld mooi bij de ballen en dat smaakt naar meer. Westerse wereld kruip in zijn schulp en doet niets. Straf China economisch en eis dat ze hun zaken op orde hebben.
Ze hebben ons al bij de ballen. Hoe te straffen. Biden is een loopjongen. Europa kun je vergelijken met de invloed van een natte dweil met aspiraties een goudbrokate koningsmantel te worden. Te laat, denk je niet?
Of dat virus nou uit een vleermuis komt of uit een Chinees BSL-4 lab het feit is dat de Chinezen grof gebruik maken van de situatie en in hoog tempo Europese bedrijven en kapitaal opkopen. China en omliggend Azië worden de nieuwe grootmachten en dat hebben we toch wel een beetje aan onszelf te danken. foreignpolicy.com/2020/04/15/china-is...
De laatste die probeerde nog iets terug te draaien is weggestemd.
Eens kijken hoe het onder Biden gaat lopen.
Wie zegt mij niet of China verantwoordelijk is voor Engelse en of Zuidafrikaanse variant om pandemie weer een zetje te geven.
Dat zijn gewoon aandelen. Daar kun je heel makkelijk wat aan doen hoor. Gewoon een EU brede 50% vermogensrendementsheffing invoeren die volledig verrekenbaar is bij ingezetenenschap. (dus alleen geldt voor niet EU inwoners) en dito met dividendbelasting.
En die GebrebabyJesus hangt ook aan de tiet van ChengChang, dus dan weet je het wel. Een door en door verrotte organisatie, dat WHO.
Terras is door China aan zijn positie geholpen dus deze zal niet hard schreeuwen
Covid-Laboratorium en de markt in Wuhan waar covid vandaan komt ligt op loopafstand van elkaar das toch weer heel toevallig. Toen Xi de foto zag van M Koopmans heeft hij de grens dichtgegooid bang voor een nieuw virus.
Hier kunnen we ook alleen maar in de Chinese keukens kijken als de kleine schuifdeurtjes even opengaan om de bakjes de inpakbalie op te schuiven.
Hey China, doe de groetjes aan Fok Joe Toe!
Deze houding van China verbaasd mij geenszins. Van meet af aan probeerden ze alles in de mist te houden.
Er is eigenlijk maar één actie die de Chinezen in beweging krijgt, pak ze waar mogelijk economisch aan. Koop zo min mogelijk Chinese waar, en laten we echt proberen of wij niet dezelfde spullen kunnen maken. Kan niet ingewikkeld zijn, hooguit duurder. Ik heb dat er wel voor over.
Het zijn slimme gasten hoor, die Chinezen, maar kom op, we zijn niet gek toch?
-
Je hebt gelijk. Voor straf stuur ik al mijn Apple spullen terug naar China.
Zonder geavanceerde chipbakmachines van oa. ASML maken ze helemaal niets nieuws meer. De VS heeft dit jaar nog geprobeerd een levering aan China te stoppen, vanuit Nederland. Het scheelt trouwens maar een paar dollar om een iPhone in de VS te laten maken, de berekening stond ergens op het internet een tijd terug, maar een paar dollar x verkochte iPhones is minder winst voor de Apple aandeelhouders.
@Vuurwezel | 06-01-21 | 13:33: Ik zou dolgraag willen dat ik als klant de keuze had hiervoor, zou graag die extra dollars betalen.
-
Bernard. We krijgen nu Biden en wat wij niet kopen koopt Biden wel.
@Goedzo | 06-01-21 | 13:29: Mijn Macbook Pro, iPhone en iPad blijven lekker bij mij. Maar als ze samen driehonderd euro duurder zouden zijn, maar gemaakt in USA/Europa, wist ik het wel!
-
Dan heb je niet goed opgelet... Dat China 7 dagen na de bekendmaking in China zelf dat er een virus rondwaart in Wuhan alle genoomdata deelt + patientdata, is een enorme afwijking van hun normale geslotenheid.
Ze neuken daar gewoon vleermuizen.
Zo lang dat veilig gebeurt en ze beide een duimpje hebben opgestoken heb ik daar geen moeite mee.
Een bezoek heeft ook geen enkele zin meer. We zullen nooit weten waar sars-cov-2 precies vandaan komt. China heeft allang alle sporen gewist, van de zoölogische route dan wel van een laboratorium. Beide staan niet mooi op je CV.
En bij Stadsverwarming?
Je wilt niet weten hoe veel je kunt komen te weten van sequencing data van een virus en hoe onmogelijk dat is om dat te vervalsen. Een virus kun je volgen adhv zijn mutaties en dat zou je kunnen beschouwen als een blockchain
Ik wist niet dat de Rutte doctrine ook oorspronkelijk uit China kwam!
Eerst dacht ik dat alzheimer er voor zorgde dat je vvd-er werd, quod non.
Quoa non= ?
Nu Trump niet herkozen is hebben we natuurlijk wel een nieuwe bliksemafleider nodig. Laten we dit jaar China op de korrel nemen. De verkiezing van Rutte 4 zal dit even onderbreken, maar voor de rest in de msm is het China!
Vluchtelingenallergie. Te bedenken dat Beiden een vriend van dat land is.
Het gaat echt goedkomen.
Oeioei, die "slechte"Chinezen toch. Maar ondertussen heeft de EU, onder druk van Merkel, toch maar weer een deal gesloten met de Chinezen. Hadden ze misschien beter mee kunnen wachten, want nu valt er natuurlijk helemaal geen druk meer uit te oefenen...
Bedoel je niet "Oeigoer, die slechte Chinezen toch."?
Wie moet "druk"uit oefenen op wie? Loopt een muis naast een olifant op de brug. Zegt de muis:"hoor ons een lekker stampen".
China en omgeving; het Economische Centrum van de wereld voor de komende
100 jaren. Ik mag die Chinezen wel, spelen het spel zeer strategisch. Wie doet ze wat ...?
China is de grootste afnemer van europa,vóor hum zijn wij een mug,en mug op de rug van een olifant.
En dan moeten wij ze vertellen wat wel en niet goed is.
Australië heeft het ook geprobeerd,export donderde met 40 % in elkaar.... in een jaar...
Ach houd toch op, alle grondstoffen en producten voor de energiewende van Papzak Frans en consorten komt uit China. Denk even na.
Alsof de vs inspecties toelaat op eigen bodem.
Die weten dondersgoed dat dit een politiek spelletje is.
Net als in irak toen met die inspecties,net zo een farce
Leg even uit wat de WHO met de USA te maken heeft?
Tijd dat de rekening opgemaakt word en richting Peking gaat. Ze zijn toch zo godsgruwelijk rijk? Laat ze maar betalen.
Volgens meneer Ma van Ali Baba klopt dat met de centen in China niet zo, de beste man is nu kwijt.
Volgens de VN zijn ze nog steeds een ontwikkelingsland en landen met die status krijgen nog steeds veel geld en andere privilege zoals Parijs klimaat akkoord waar ze tot2035 geen co’2 hoeven te reduceren maar ongeremd door kunnen groeien want “ontwikkelingsland”... dus.
@Blonde Nel | 06-01-21 | 12:55:
De Verenigde Naties staat elk land toe om te kiezen of het als ontwikkeld land, ontwikkelingsland of minst ontwikkeld land (onontwikkeld) beschreven wil worden, ofschoon de meeste economische en andere observatoren deze VN-regeling negeren.
Stuur de deurwaarder, nu... onmiddellijk.
@Tragicomix | 06-01-21 | 13:08: Daar zie je dan een voorbeeld van hoe verziekt die organisatie is... en Sigrid Laag huppelt daar graag rond en voelt zich als een vis is het water.
@Goedzo | 06-01-21 | 13:17: Rijk kunnen we China niet noemen. Vergelijk het met Portugal.
@Red shirt | 06-01-21 | 13:24: Ook een rijk land. Altijd de zon en goede port.
De mensen kosten niks daar Red shirt. Ze werken bijna gratis aan rotzooi die hier naartoe verscheept wordt. En de rest aan slimme knowhow jat- en voor een appel en een ei wegkoop trucjes.
Kim Jong Jinping
Ze hebben alles te verbergen die Chinezen. Nu willen ze de specifieke route weten van WHO zodat ze een “bezemwagen” vooraf aan het bezoek kunnen laten rondrijden. Lege bedrijven zullen ze aantreffen.
Uitkomst WHO: we hebben niets verdachts kunnen vaststellen.
Het laboratorium wat hemelsbreed 2 km van de vleermuizen markt ligt, waar Amerika schijnbaar al jaren geleden heeft aangegeven dat het laboratorium niet voldoet, wordt natuurlijk overgeslagen.
Wat ze aantreffen is een schone vleermuizen markt.
My 50 cents.
Yep.. geen beginnen aan.
Wetenschappers van verschillende landen hebben al aangetoond dat het virus niet in een lab is geproduceerd. Of wil je zeggen dat die ook allemaal een reden hebben om te liegen?
Oh,Oh, Oh wat zijn die Chinezen bang...
@usb stok | 06-01-21 | 13:04:
Andere wetenschappers van verschillende landen hebben dan weer aangetoond dat het zeer waarschijnlijk is dat het virus juist wel van een lab afkomstig is.
@Scepticus | 06-01-21 | 13:27: Voorbeeld van wetenschappelijk wens- denken.
@Goedzo | 06-01-21 | 13:18: Maar die dag die komt nog.
die specifieke route die ze willen weten geldt al sinds China buitenlanders toelaat die onderzoek willen doen. Altijd al zo geweest.
Nu gaan WOB verzoeken mbt cojona hier ook rechtstreeks het ronde archief in, de zogenaamde Rutte-doctrine, dus wat dat betreft moeten wij hier niet zeuren over China.
Dit dus!
En red meteen die Jack Ma even. Zit daar ook ergens in een strafkamp
Een Chinees die niet graag in zijn keuken laat kijken, wat is daar nieuw aan?
Het valt mij ook tegen dat de Chinezen niet even de moeite nemen om een showtje op te voeren voor de WHO bobo's; normaal lusten de Partij-apparatsjik daar wel pap van.
Het kan haast niet anders dan dat er achter de coulissen op een paar tenen getrapt is.
Wie neemt VN organisaties nog serieus?
Zelfs de Chinezen niet meer.
Powerplay van de CCP, laten zien wie de baas is. Helemaal nu Beijing Biden in het witte huis zit.
@Mr.Crowley | 06-01-21 | 12:22: nam China dan de VN ooit serieus?
@Mr.Crowley | 06-01-21 | 12:22:
De kuch plaatselijke redactie en het merendeel van echoput alhier in de burelen kuch. Volgens mij hebben die Chinezen gewoon gelijk, en de baas van de Chinezen zegt het, dan moet toch waar zijn?
@Nichtsneues | 06-01-21 | 12:30:
Als middel om wereldheerschappij te verkrijgen.
Teleurgesteld, glas plas was, prima land en door
Alle Chinezen eten viezigheid zoals vleermuizen. Bahbah vieze mensen.
Dus een vleermuis is viezer om te eten dan een geit of een varken? Vlees is vlees of niet? Wie zijn wij om te oordelen over een eetcultuur hier heel ver vandaan?
@Patje | 06-01-21 | 12:22: Wel heel dichtbij gekomen omdat zij heel ver weg vleermuizen eten, niet?
@herstelkous | 06-01-21 | 12:26: a
En welke ziektes ontstaan hier door dieren die we eten?
@Patje | 06-01-21 | 12:22: 200 gram Berner Sennen voor op de boterham graag.
@Patje | 06-01-21 | 12:29: ja, welke dan ? Gebeurt hier tot nu eigenlijk niet
@Patje | 06-01-21 | 12:29: Daar heb je op zich een punt(je). Edoch, ik heb nog niet eerder gemerkt dat er complete lockdowns kwamen van het eten van varken of geit.
@Patje | 06-01-21 | 12:22: daar vreten ze alles, als het maar met de rug naar de hemel wijst.
De enige dierenboeken daar zijn boeken over hoe je ze klaar moet maken.
Jij bent er zeker zo een die op vakantie een zak aardappelen en een pot pindakaas mee neemt?
80% van die Chinezen heeft geeneens een toilet, die schijten gewoon op straat.
@herstelkous | 06-01-21 | 12:32:
Dat klopt omdat we er snel bij zijn en alles ruimen daarbij zijn de ziektes die zijn ontstaan nog niet zo besmettelijk als het covid virus. Bijvoorbeeld sprong het Qkoorts virus over van dier op mens en niet van mens op mens. Maar wat niet is kan nog komen!
@Tishetnetnie | 06-01-21 | 12:44: 100% van doe Oeigoeren schijten niet eens want krijgen geen voeding van hun regering.
@Patje | 06-01-21 | 12:29: welke dieren?? Die genetisch gemanipuleerde varkens en koeien, hahahahaha
U eet wellicht frikadellen, boterhamworst, leverpastij en dat soort ellende. Het afval van het afval.
@herstelkous | 06-01-21 | 12:32: dat er nog geen varkenspest over is geprongen naar een mens is meer geluk dan wijsheid....
Ja duh. Als je iemand koopt moet hij daarna gewoon netjes luisteren en niet alsnog zijn eigen plan gaan trekken.
De grote vraag blijft natuurlijk: Mogen de Chinezen hun nieuwjaar straks vieren met knallend vuurwerk op de Dam en de Nieuwmarkt? Dat is een oude traditie, van een ethnische minderheid. Dus dat gaat Groenlinks niet verbieden. Toch?
Kan er zo snel niks over vinden. Niks omtrent aanpassingen viering ivm Corona. Femke zal vast de datum vergeten zijn....
Chinezen, of Oost-Aziaten in het algemeen, hebben geen slachtoffercultuur en zullen een verbod stoïcijns incasseren. Geen enkel probleem dus.
De gemeente Amsterdam moet dan wel de feestverlichting voor deze demonstratie betalen. Deelnemen is risicoloos, er zijn wederom geen besmettingen verwacht.
Welke concrete reden geeft China? Dat de WHO met incompetent volk komt? Dat hun eigen wetenschappers geen engels spreken? Dat ze nog niet klaar zijn met het laten verdwijnen van belangrijke documenten?
Dat het virus op meerdere plekken op de wereld is ontstaan en dat weten zij zonder te onderzoeken. Knap he?
Op dit niveau hoef je geen redenen op te geven. Net zoals Wopke die ineens lijsttrekker wordt, of von der Leyen die een coronapakket van 750 miljoen gaat uitdelen, kan allemaal, geheel ondemocratisch, zonder enige verantwoording aan wie dan ook.
Zie ook dit, van 15 april al:
www.nature.com/articles/d41586-020-01...
Close the gates!
The gates are open: youtu.be/2JVNNRmxupo?t=26
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-21 | 12:17:
And dance with the devil!
Koopmans zou ook naar China om de oorsprong van dat virus te onderzoeken. Ben benieuwd of zij dat land wel binnenkomt.
Enfin, wat mij betreft tijd om een hele dikke schadeclaim bij dat land in te dienen, EU-breed plus de Britten en de VS. Het is de zoveelste keer dat we met shit uit dat land te maken krijgen, laat ze nu ook maar eens echt bloeden.
Dan zul je toch echt eerst de productie van medicijnen en andere dingen van levensbelang weer op moeten starten in Nederland, anders blijven ze dat eeuwig als (100% effectief) chantagemiddel gebruiken.
@Vuurwezel | 06-01-21 | 12:20:
Ja, klopt. Ik roep al langer hier dat we de productie uit China moeten terughalen en in plaats daarvan in Oost-Europa moeten plaatsen. Hoeven we daar ook geen EU-geld meer naartoe te pompen, ze kunnen dan hun eigen broek ophouden daar. Chefsache is om deze eeuw China definitief buitenspel te zetten wmb, anders zijn we over 50 jaar zelf een 2e wereldcontinent, afhankelijk van China, Afrika en Arabieren voor onze spullen en levensonderhoud.
@Graaisnaaiert | 06-01-21 | 12:26: Geloof mij nou dat jij onzin verkoopt. Dus jij wil meer dan 2x meer betalen voor je Apple mobiel? Dacht het niet.
@Graaisnaaiert | 06-01-21 | 12:26: yep, maar erg veel zijn van Chinese kwaliteitsprodukten die in de folder al uit elkaar vallen.
Wat wel beter is, is in het Westen gejat. Bedrijfsspionage op grote schaal.
@Torwart | 06-01-21 | 12:35: dan houdt dat over the top consumeren eens op. Dat is prima. TVs kunnen ook best langer mee gaan dan 5 jaar.
@Torwart | 06-01-21 | 12:35:
Ik denk dat dat wel meevalt, vergeet vervoers- en importheffingen niet die we nu niet kwijt zijn. Daarnaast verliezen we geen IP aan China en is kwaliteitscontrole beter geregeld. En wbt Apple, als je Apple wilt betaal je maar Apple prijzen.
@Nichtsneues | 06-01-21 | 12:37: Geen idee hoe je er aan komt. Maar dat consumeren is ons bestaan geworden. En de overheid speelt het spelletje lekker mee. Enig idee hoeveel belastinggeld met deze verkopen gemoeid is? BTW, accijnzen, OB, extra winkels etc etc. Niemand wil terug naar de jaren 60 en 70. O en alle zogenaamde kwaliteit waar jij het over hebt komt ook al uit China. Verdiep je er eens in, je zult heel hard gaan schrikken wat er allemaal al uit China komt.
@Torwart | 06-01-21 | 12:42:
Een hoop bedrijven hebben de productie al deels geoutsourced en verplaatst naar landen als Thailand ( Samut Prakhan ) en Viet Nam. Mijn neefjes werken bijvoorbeeld bij de Panasonic daar. China heeft allang geen monopolie meer op de wereldproductie. En het getuigt van strategisch inzicht als we dat proces nog eens extra versnellen.
@Torwart | 06-01-21 | 12:35:
Slecht voorbeeld, die Apple's zijn voor minstens 50% merk en imago geprijsd. Apple-fanboys kunnen we missen als kiespijn, waar het een meer gebalanceerde (westerse) economie betreft.
De Chinaliefde is flink afgenomen. Een paar jaar geleden vonden velen in Nederland het wel prima als China de VS zouden vervangen als de leidende wereldmacht. Maar dat hoor je nauwelijks meer. Terecht. Nou ja, de EU heeft laatst nog even een handelsdeal gesloten met China. Het ultieme bewijs dat China een kutland is.
CCP heeft 1.8 miljoen assets in het westen. Gestationeerd in bestuur, politiek en onderwijs. Gecombineerd met grootschalige omkopingen van politici en bestuurders, alsmede forse investeringen van Tencent en dochterbedrijven in westerse MSM, en je weet voldoende.
Ik heb dan toch liever Chinezen dan Democraten.
@BozePaarseMan | 06-01-21 | 12:14:
Dems zijn in handen van CCP, zie Eric 'the fart' Swalwell die zijn wang wang in Fang Fang propte die achteraf gezien een CCP asset bleek te zijn.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-21 | 12:13: Hier in de buurt kochten ze 5 jaar geleden een feestartikel-groothandel(miljoenen), niemand snapte wat die Chinezen daar mee moesten, dankzij de Trump-papers begrijp ik het nu helemaal.
@Graaf_van_Hogendorp | 06-01-21 | 12:18: De dems, de media, Hollywood, de NBA, big tech, ga zo maar door.
@grindbak | 06-01-21 | 12:19:
Zucht. Is zelfs binnen een seconde op google terug te vinden (die niet bepaald vrienden zijn van Orange Man Bad). www.skynews.com.au/details/_621594653...
Het lijkt er op dat de top van de WHO op zijn minst gezegd een verborgen agenda heeft maar bij de WHO werken de beste wetenschappers op het gebied van virologie. Algemeen dus de WHO afserveren is te kort door de bocht.
Waarom dan "een verborgen agenda"?
Waar komt die achterdocht vandaan?
Nederland heeft de beste wetenschappers en experts, dat heeft Rutte zelf meerdere keren verteld in maart 2020.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:13:
Ironisch genoeg is de agenda niet eens verborgen maar open en bloot na te lezen: www.weforum.org/
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:13: Elk land, elke institutie of grotere instelling heeft een verborgen agenda. Uiteindelijk gaat het overheden om macht en geld... en het volk rustig te houden en ze een kluifje te geven. Je dacht toch zeker niet dat het simpele volk de waarheid te horen krijgt. Of geloof jij het verhaaltje van de vleermuis echt?
@Torwart | 06-01-21 | 12:32:
Is een verborgen agenda een "complot" ?
Weten hier enkele mensen het antwoord op ?
@Torwart | 06-01-21 | 12:32: ja.. want dat is ook in het belang van de elite he.. een wereldwijde economische meltdown.. dat is echt in het belang van de elite...
sukkel..
Die chinese muur was niet om de vijand buiten te houden. Maar om die chinezen er achter te houden.
Chenghis Kahn had dat mooi door en liet die muur door de chinezen betalen en bouwen. Daar kan Trump nog een puntje aan zuigen.
Hmm nou volgens mij niet, maar hier fragment van een documentaire over hoe het er echt aan toe ging bij de muur: www.youtube.com/watch?v=NNYCIz59YTQ
Door de ene zijn we al geïnfiltreerd, de andere kunnen we economisch niet meer de baas. De eindstrijd zal inderdaad tussen islam en China / Azië gaan, wat de Chinezen nu al goed doorhebben door moslims geen centimeter speelruimte te geven. In Japan hoeven ze het ook niet in hun hoofd te halen een moskee te willen oprichten hetzij andere maatschappij ontwrichtende streken uit te halen, want ze zijn daar wel trots op hun eigen cultuur. Kraait voor de rest geen haan naar. Hadden wij die instelling nog maar. Maar wij laten ons wijsmaken : White man bad.
8 maanden geleden gezien, toch nog maar eens terugkijken:
1st documentary movie on the origin of CCP virus, Tracking Down the Origin of the Wuhan Coronavirus/YouTube
De paus heeft China getekend, niet andersom. Xi doet ook abc-tjes en spleetjes bestaan niet. China wil ook aan geschiedenis doen. De paus doet zelfs, alsof hij onderhandelt over bisschoppen. Hij speelt in z’n eigen geschreven toneelstuk de eeuwige bijrol, want pausen never die.
De Paus heeft niet zoveel te vertellen over de "Katholieke Kerk" in China. nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_Katholi...
@Glasgow Argus | 06-01-21 | 12:08: ‘te vertellen’ is niet het punt. Er wonen duizenden jaren mensen in paleizen en anderen zijn duizenden jaren ongeschoold slaaf.
@Glasgow Argus | 06-01-21 | 12:08: met ‘er’ bedoel ik ‘op aarde’.
Rutte: 'uhh virus? Heeft uhh ons uhh veel geld gekost enzo,'
Jinping: 'bek houden met je vuurwerkverbod barbaar'
Ook aan Nederlandse universiteiten werken wetenschappers die vinden dat het wijzen naar China discriminatie vinden. Zoals in dit artikel: www.ukrant.nl/magazine/uitgejouwd-en-...
Daarin stelt een 'wetenschapper': Chinezen worden op een racistische manier gelinkt aan het virus. Zo gebruikte Donald Trump herhaaldelijk de uitdrukking ‘het Chinese virus’ in plaats van ‘het coronavirus’. ‘Dat is discriminerend, aangezien de wereldgezondheidsorganisatie WHO al in 2015 in een richtlijn heeft gezegd dat virusnamen niet verbonden mogen worden aan regio’s of landen’, legt Bilecen uit.
negeren dat gejammer
Dat gezeur over racisme is wel een keer klaar, die term heeft allang zijn waarde verloren.
We hebben hier tegenwoordig universiteiten en actiebolwerken. Dat verwacht je in Arnhem, Utrecht en Nijmegen maar had echt nooit gedacht dat de RUG ook zo'n kraakbeweging zou worden. Was in mijn tijd toch niet zo heel erg...
"Chinese virus" is racistisch maar "Britse variant" of "Britse Mutatie" niet.. De wereld is gek geworden...
Laat ik dan mijn nick maar bevestigen: wanneer het de chinezen hier niet bevalt, ik zal ze niet tegenhouden om te vertrekken.
Bovendien denk ik dat al die Chinese studenten hier vooral zijn om goed af te kijken in het belang van de BV China. Het ontgaat mij wat ik daar als NL belastingslaaf mee opschiet.
@Graaisnaaiert | 06-01-21 | 12:15: De Ukrant representeert niet de Rijksuniversiteit Groningen. Het is een onafhankelijk medium.
@discriminazie | 06-01-21 | 12:42: Nou ja, wat er bij de genoemde opleidingen in het door mij aangehaalde artikel af te kijken is, is mij een beetje een raadsel. Een masterstudent multilingualism, een promovendus sociologie, een masterstudent film and contemporary audio-visual media, eentje die kunst, cultuur en media studeert, en eentje die recent de master communicatie- en informatiewetenschap afrondde. Allemaal pseudowetenschap.
@DeCynischeAmbtenaar | 06-01-21 | 12:46: Ze leggen natuurlijk wel verslag van hetgeen er op die universiteit gebeurt. En de docent die wordt aangehaald, is duidelijk de weg kwijt.
China is niet onze vriend. Wanneer gaan we dat nou eens begrijpen en daar naar handelen? Wat mij betreft wordt alles wat 'made in China is, hier verboden, wordt China afgesloten van de Europese markt, kopen we daar helemaal niets meer en komt er hier geen Chinees meer bij.
Haha. Berg je dan maar voor schaarste en een inflatie met dubbele cijfers. Zo'n beetje alle Europese fabrikanten stoppen net zo goed 'Chinese rommel' in hun kwaliteitsproducten, ik schat al snel 30% van de toegevoegde waarde.
@Joris Beltsin | 06-01-21 | 12:07:
Klopt wel, maar zal dan ook uiteindelijk gelden voor lonen alhier als de productie terugkomt naar het westen.
We stellen hier terecht eisen aan arbeidsomstandigheden en milieuzaken, vervolgens outsourcen westerse bedrijven dat effectief naar allerlei shitholes waar dit allemaal niet hoeft. Dat hele China is groot geworden met westerse geldstromen. Tijd om het speelveld gelijk te maken, werken shitholes niet mee, dan dezelfde eenzijdigheid toepassen met beperkende maatregelen. Wederkerigheid.
@Joris Beltsin | 06-01-21 | 12:07: Vervelend, maar tegelijkertijd gelukkig maar. Een boycot werkt alleen als het China echt pijn doet. En die afhankelijkheid is ook niet gezond.
@WillemHollander | 06-01-21 | 12:16:
Zolang onze eigen 'hoogopgeleide' jeugd hoofdzakelijk iets met marketing, communicatie, creativity, social work, wild life management of andere pretpakketten studeert terwijl de technische universiteiten uitpuilen met Aziatische studenten gaat dat niet gebeuren. Het is niet alleen een kwestie van werk terughalen maar vooral wetenschappelijke en technologische kennis die we in een rap tempo kwijtraken vanwege de bejubelde service-economie.
@Joris Beltsin | 06-01-21 | 12:34:
Helemaal mee eens, gaat dan ook niet zo gemakkelijk als ik in die paar regeltjes tikte uiteraard, maar we moeten eraan beginnen of het onderspit delven. Vergeet overigens de massa laagopgeleiden in de dozenschuifbusiness in NL ook niet, die kunnen het simpeler technisch productiewerk makkelijk doen met wat hulp/omscholing.
@Joris Beltsin | 06-01-21 | 12:34: Helemaal mee eens. Daarom: sluit al die onzinstudies. En gebruik het vrijgekomen geld om nuttige studies te verbeteren. En al die wannawee pretstudenten kunnen dan prima werk vinden in nuttige sectoren als bollenpellen, billenwassen, aspergesteken, loodgieten etc.
Dus. Zat Tedros dan echt zo in de zak van Xi? Nee, hij wilde begin 2020 China op diplomatieke wijze te benaderen meer openheid te geven. Hij weet dat de botte bijl averechts werkt daar.
Ja dat zit hij wel...
Vreemde redenering... waarom zou hij niet sowieso in de zak van Xi zitten ?
@Koning BongoBongo | 06-01-21 | 12:08:
Waarom zou hiij dat wel zitten? Weer zo'n infame beschuldiging uit de hoek van rechts, waar iedere internationale organisatie wordt gehaat?
Compensatiegedrag?
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:12: Amnesty International is een puur linkse organisatie, maar komt met exact dezelfde kritiek. Of eigenlijk nog zwaardere kritiek, want doorweven met feiten.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:12: Wie betaald, bepaalt. Doe je woke brilletje is af en onderzoek eens hoe de WHO gefinancierd wordt. Denk je werkelijk dat Trump er uit is gestapt begin verleden jaar omdat hij geen koekje bij de thee kreeg?
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:12:
Een artikel over Tedros. Er zijn vragen te stellen.
theprint.in/opinion/who-and-china-ted...
@mikes43357369 | 06-01-21 | 12:45:
En nog een artikel;
foreignpolicy.com/2020/04/02/china-co...
@zegmaarwij | 06-01-21 | 12:35: ja dat denk ik echt.. veel slimmer is ie nl niet.
Blijkt ook wel uit et feit dat ie dat deed: a) daar was dus niemand van onder de indruk en b) weg nvloed die de VS zelf had.. en ook nooit meer terugkrijgt
Maar Trump is de duivel.
Ik lees net ergens dat een vleermuis wel 300 muggen kan vangen in een nacht. Weet U Hoelang (hahaha) het duurt voordat ik 's nachts eindelijk die éne irritante mug te pakken heb?
Neem een vleermuis in huis?
@spamzuiger | 06-01-21 | 12:07: Met muggen dan neem ik aan ?
Neemt u in plaats van een vleermuis een zwaluw in huis, die eet er 50.000 per week.
Motten is erger dan muggen
kan ik beamen.. Vleermuizen onder de dakrand vd schuur.. geen muggen meer.
Zelfs de kikkers zijn weggetrokken..
leven op het platteland.. dan hoor ja dat soort dingen in zn werk gaan.,.
In het begin van de Corona pandemie zag je nog wel eens van die filmpjes over hoe in de straten van China de mensen dood langs de weg lagen en de "diensten" het volk hun woningen in sloegen, er massaal met die grote verstuivers door de straten werd gereden! China heeft zijn media inmiddels onder controlle dus kan iedereen als vanouds optyfstralen, niks nieuws dus en daarom krokodillentranen.
Kut sjinese! Land van de gele leugenaars dat zijn ze.
De wet markets in Wuhan zijn al heel lang weer open. Dus Xi weet dat die wet markets geen rol hebben gespeeld bij de besmetting met corona.
Ow solly kwam toch uit een lab.
Wet markets zijn de enige manier in China. De levenskracht van een dier verdwijnt als het te lang dood is en daarmee is het vlees niet meer gezond. Dat geloven ze daar en Chinese wetenschappers ondersteunen die onzin. Dat gaat niet snel veranderen, net zoals die kwakzalverij die ze "Traditional Chinese Medicine" noemen.
Toneelvoorstelling
Die hele VN is ontzettend achterhaald en door en door verrot. Waarom zit Nederland daar nog in? Taiwan is ook geen lid en daar gaat het prima.
De VN ziet Taiwan als onderdeel van China.
Taiwan heeft andere problemen. China bijvoorbeeld.
@Glasgow Argus | 06-01-21 | 12:05:
Taiwan ziet Chy-na als onderdeel van Taiwan. Wat op zich hilarisch is als je kijkt naar de verhoudingen in grondgebied.
@Glasgow Argus | 06-01-21 | 12:05: Hoe lang hou je dat vol. Dan is Indonesie ook nog van ons.
Óf (ter overweging): Tedros was helemaal niet zó vervlochten met China, en iedereen die méér zocht achter nét iets té doorgeschoten diplomatie, zag spoken of zag wat ‘ie graag wilde zien, omdat het de complottheorieën zo lekker versterkt...
Zou het? Wat denken we??
Of hij doet stoer voor de bühne nu hij geconfronteerd is met de werkelijkheid door wachtende of gestrande wetenschappers en virologen.
Mijn zoon bestelt elektronische componenten uit China en betaalt daar €0,50 per pakketje voor, inclusief verzendkosten. Als ik een ansichtkaartje stuur naar ome Kees in Almere dan betaal ik meer. Laten we aan die gekkigheid nou eerst eens een einde maken.
Ja begin bij jezelf en koop die rommel niet meer. Het is allemaal niet Europees gekeurde zooi.
Zo is dat: stop met het versturen van kaartjes naar ome Kees.
Precies betaal gewoon 2 euro voor een weerstand bij de ehhh ohja shit dat kan je bijna nergens kopen in dit land. Moet je bestellen bij conrad en komt er 10 euro verzenden bij.
@Hollandse_blauwe | 06-01-21 | 12:03: Mèt CE label (Chinese Export).
@Jeggeworist
Tinytronics is zeer betaalbaar, prima aan te raden. Snelle verzending, voor bijna niks.
ik denk dat de gemiddelde Nederlandse consument helemaal niet zit te wachten op dat zijn electronica 40% duurder wordt. Zo simpel is het.
Ik bedoel: we maken ons elke dag ook druk om islamitisch terrorisme maar we zijn ook tegen het beste alternatief om die sjeiks die dat veroorzaken niet meer te hoeven sponsoren..
Elke snackbar door Chinezen overgenomen snackbar serveert van die ranzige zure pindasaus... kwaadaardige hufters.
En liefdeloze patat...
Ja ,goed punt ! En volgens mij nemen ze het ook niet zo nauw met houdbaarheidsdatums.....
@Koning BongoBongo | 06-01-21 | 12:12: in de kennissenkring iemand werken bij de nvwa, die gaf aan dat Chinezen en grillrooms de meest ranzige keukens en opslag hebben waar voedsel bereid word. Je snapt ook wel waarom die gasten een klein luikje hebben en een niet toegankelijke keuken... as in voedsel, katten die overal lopen... asbakken tussen de bakken met eten, dooie muizen in de keuken... voedsel dat gekoeld en afgesloten moet staan staat vrolijk open en bloot bij kamer temperatuur... bedorven voedsel in de opslag of koeling... te smerig en teveel om op te noemen. Het is een houtje touwtje mentaliteit.
Niks tegen Chinezen die snackbars overnemen. M'n schoondochter is Chinees Amerikaans (in China geboren) Heb alleen iets, eigenlijk wel heel erg veel tegen de regering, is gewoon een dictatuur en ik ben er bijna zekere van dat zij er ook niks van moet hebben.
Bekijk het Chinese Hartland eens op google maps, en bezie hoe dat in elkaar zit. Vrij evenredig uit elkaar geplaatste steden, met daartussen kleine stadjes en daartussen weer dorpjes. China heeft een heel curieuze topografie, vrij homogeen, ondanks dat het landschap toch behoorlijk varieert.
Interessant.....
Als je een willekeurige stad aanklikt, is de kans groot dat daar alleen al bijna meer mensen wonen dan in heel Nederland.
Ooit van Chengdu gehoord? 10 miljoen inwoners.
Ooit van Chongqing gehoord? 8 miljoen inwoners.
Ooit van Nanjing gehoord? 8 miljoen inwoners.
(Misschien ligt het ook aan mijn gebrek aan kennis van de Chinese topografie.)
Lijkt wel schimmel.
@Timide_Aso | 06-01-21 | 12:45: India is veel erger met zijn bevolkingsaanwas. Dat is gewoon beangstigend. Er schijnt een soort van strijd te zijn tussen muzelmannen en de andere godsdiensten (Sikh, Hindoe COE etc.) wie het eerst de meerderheid bereikt.
Tedros is ook maar een corrupte en misdadige stroman van de WHO, Achter zijn rug worden de echte beslissingen genomen.
In full accordance with China that is.....
China is niet onze vriend, integendeel...
Het is een schurkenstaat met, helaas, veel teveel invloed in de wereld.
Wie heeft die invloed gegeven?
In China weet iedereen dat Amerikaanse militairen het virus hebben verspreid in China.
Ik begrijp die Xi wel. Als we na al die jaren nog niet kunnen achterhalen wat er in een frikandel zit waarom dan tijd verspillen aan de oorsprong van een virus.
Dat weten we dus wel: nl.wikipedia.org/wiki/Separatorvlees
En we weten ook dat de pinko pox uit Wuhan komt.
Wat lullen we nou,we hebben zojuist de eerste prik gezet.
Zand erover China.
1e en 3e wereld economieën worden nu hard in de achterste gebuffeld, Rutte stilo. Chy-na zou hiervoor verantwoordelijk moeten worden gehouden vanwege hun gelieg begin vorig jaar.
Goh. Niet iedereen is vriendjes.
Sta ik van te kijken.
--in koffie staart--
Ghe hehehe...
Mr Xi, Tear down this wall, fucking Mongoloïd.
Die is iets langer dan die waar Ronny het over had.
Wat dacht jij dan? Dat corona over was in China omdat China alles zo goed doet? Gekkie.
Dat Wuhan lab speelde met Corona. In Wuhan breekt de pleuris uit.
Meer info nodig? Of meer ruis?
@KaterBilly | 06-01-21 | 11:58: Het is niet te bewijzen, dat is het probleem.
Maar een ontsnappingsscenario van een "chimera virus" is i.t.t. wat je hoort bepaald geen denkbeeldig scenario. Ze maakte dergelijke virussen in Wuhan. Daar publiceerde ze gewoon in Nature over. Dat was hun werk.
Toeval bestaat, hè. Net zo goed als Jezus soms verschijnt in een tosti. Niet teveel achter zoeken.
De kans dat er shit ontstaat in een stad met net zoveel inwoners als Zweden in een land met meer dan 40.000 ‘wet markets’ en 1,4 miljard inwoners is best groot.
En ja, dan zal er altijd wel een industrieel complex, militaire basis, laboratorium of geheime locatie bij in de buurt liggen.
@omanders | 06-01-21 | 12:03: Maar een simpele speling van het lot en de natuur is óók niet uit te sluiten. Sterker nog; in de geschiedenis bleek dat vaak de oorzaak van dit soort pandemieën. It’s life and nature and it’s a bitch.
En als we dan Ockhams Razor erop loslaten, dan is de meest waarschijnlijke conclusie snel te trekken.
@Jimmydepimmy | 06-01-21 | 12:16:
Nou nee.
Want de meest verwante virussen zijn twee virussen uit Yunnan en de virussen van die Schubdieren, die grotendeels uit landen ten zuiden van China kwamen. En die vleermuizen zijn hoefijzerneuvleermuizen die veel te klein zijn om gegeten te worden. Dan is de mogelijkheid dat die wilde vleermuizen op een "wet market" schubdieren hebben besmet, zoals de civetkatten op een wet market als een tussengastheer voor SARS 2003. Maar dan zou de uitbraak in Yunnan moeten zijn begonnen.
Dus lijkt er een degelijke kans dat de uitbraak in Wuhan is veroorzaakt door genetisch gemanipuleerde virussen. Immers, in die labs werden ze allebei bewaard. Let op: Die schubdieren waren door de douane ingenomen en naar een opvang gebracht waar ze allemaal aan een mysterieuze, op SARS lijkende ziektes overleden. Daarom zouden die virussen kunnen zijn gemaakt. Dat ze dat in Wuhan deden is bepaald geen geheim. Er zijn zelfs onderzoeken op Nature verschenen.
@omanders | 06-01-21 | 12:30: Dat schubdier-verhaal is in Mei al ontkracht.
@Jimmydepimmy | 06-01-21 | 12:49:
Welk schubdier verhaal bedoel je precies? Er zijn geen schubdier-coronavirussen waaraan de dieren stierven?
Laat iedereen toch denken dat het van een vleermuis komt.
Niet dat we ooit ergens een vleermuis in het wild gevonden hebben met deze corona-variant.
Ik neem aan dat zelfs een Chinees een vleermuis niet rauw eten, corona gaat kapotstuk bij hoge temperaturen.
@Isaac_Sweers | 06-01-21 | 11:54: Blijf nou bij het officiële verhaal dat gepropagandeerd wordt.
Vleermuis.
Gordeldier.
Ook niet zeggen dat die markt op steenworp afstand van dat lab lag waar ze virussen manipuleren.
@Patje | 06-01-21 | 11:52: ik ga daar niet van uit. Ik heb beelden daar gezien van een markt... brrrr....
@Patje | 06-01-21 | 11:52: nee, maar komt wel in aanraking met levende vleermuizen op die markt voor ze levend de frituurpan in gaan. Dan is bijten in ene chinees handje niet ondenkbeeldig
Ik denk dat die schubdieren, die in beslag genomen waren en toen allemaal aan een SARS-achtige ziekte overleden, de labs in Wuhan hebben getriggered om dat eens te kruisen met een paar verwante virussen (die in vleermuizen voorkwamen) en daar in vivo testen mee hebben gedaan.
En daar heb je je ontsnappingsscenario.
In 1918 waren er nog geen 5G, Trump en Bill Gates en ook toen ontstond er een pandemie. En die pandemie ontstond waarschijnlijk bij een legerkok (voedselbereiding!) of in de loopgraven, waar de militairen tussen de ratten leefden.
En Aids komt van apen.
Wat exact vind je zo gek aan het vleermuis-verhaal?
@omanders | 06-01-21 | 12:05: CRISPR en dan die 4 letters in de genetische code ertussen knutselen.
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 12:16:
CRISPR werkt niet bij virussen. Maar als je het mechanisme wilt weten, hier maken ze een nieuw griepvirus om de besmettelijkheid te testen (Niet in Wuhan, overigens) op levende dieren. Geeft ook aan dat dit soort onderzoek normaal is.
www.nature.com/articles/ncomms5448
@Jimmydepimmy | 06-01-21 | 12:10:
"Wat exact vind je zo gek aan het vleermuis-verhaal?"
Dat de origine van de meest verwante virussen erg ver van Hubei/Wuhan ligt, maar dat die wel allemaal in 1 laboratorium werden gehouden dat in Wuhan ligt en waar actief aan het maken van chimeravirussen werd gewerkt.
nextstrain.org/groups/blab/sars-like-...
@omanders | 06-01-21 | 12:49: Excuses, het gaat om de aminozuren PRRA die gemonteerd zijn in de SPIKE. Iets waar de natuur miljoenen jaren over doet.
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 13:04: aanvulling met het wetenschappelijke verhaal google op "The spike glycoprotein of the new coronavirus 2019-nCoV contains a furin-like cleavage site absent in CoV of the same clade" en je komt uit op de ELsevier publicatie.
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 13:10:
Ja precies dat! Yuri Deigin's verhaal klopt.
Verder moet je dit draadje eens lezen. Dit stinkt aan alle kanten.
twitter.com/pekweet/status/1346573027...
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 13:10:
Dank je wel voor die link. Yuri Deigin legt het zo uit:
yurideigin.medium.com/lab-made-cov2-g...
Verder begint het taboe te verbrokkelen:
nymag.com/intelligencer/article/coron...
@omanders | 06-01-21 | 13:41: Ja, helaas mag ik zelf nog geen linkjes hier publiceren omdat ik vorige week een ban gehad heb voor het linken naar feitelijke informatie die tegen hetgeen gepropagandeerde ingaat (omdat GS steeds meer wil deugen).
Vergeet de Russen nu maar, let op die Chinezen DAT is de vijand!... die hebben onzin en leugens verkondigen tot een kunst verheven, Rutte kan daar nog wat van leren.
Juist. Heeft napoleon ons niet gewaarschuwd over China. En nu zijn ze ook nog eens communistisch die hun plaats op het wereldtoneel opeisen.
Nostradamus waarschuwde al voor het gele gevaar.
Waarom zouden ze de WHO toegang verstrekken. Ze zijn op dit moment de enige superpower met binnenkort zelfs hun eigen marionet als VS president. Is je opgevallen dat de meeste landen de Chinese manier van met het virus omgaan hebben gekopieert. Met slechte resultaten.
"Er is nog geen overtuigend effect van de lockdown merkbaar" doet me denken aan de het gezegde;
“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”.
Corona is net als griep seizoensgebonden. De lockdown hebben een zeer beperkt effect en gigantische negatieve effecten. Dat wisten we al maar we gaan er gewoon mee door, want de zorg weet je. Maar de IC-capaciteit uitbreiden moeten we niet willen.
Gommers: “Nederland is een ontzettend klein landje en daar moeten we efficiënt mee om gaan.”
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu heb-ben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM
Stuitend die vooruitziende blik van die Gommers. En elke avond zit ie weer ergens aan een TV-te shinen. Don't make stupid people famous is voor vloggertes maar net zo goed voor omhoog gevallen doktertjes van toepassing.
Kijk deze eens en steek er iets van op!
m.youtube.com/watch?v=d0AoRkmj9YM
@Jimmydepimmy | 06-01-21 | 12:18:
Ja, heb ik al gedaan. Eerste opmerking: Hij is gemaakt juli 2020. Deze documentaire is gemaakt met corona in gedachte. Voor beleids kijk ik liever naar wetenschappelijke studies.
In ieder geval bedankt voor de link. Het geeft me ieder geval weer wat nieuwe perspektieven.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 12:53: Deze is in Juli 2020 gemaakt, omdat na maart ineens de interesse voor pandemieën weer groeide en men het vergelijk opzocht met 1918. En anders kijk je toch even naar de talloze bronnen van vóór deze corona-pandemie begon?
Maar fijn dat je de nieuwe perspectieven waardeert.
Over 1 jaar ofzo is Harris inderdaad die kant op ,maar dat gaat ten koste van een burgeroorlog aldaar....... Dat gaat 'm niet worden zonder extreem veel geweld....
heeft Xi Ping de Rutte doctrine afgekeken van Rutte?
The WHO - Won't get fooled again
youtu.be/UDfAdHBtK_Q
Gitarist heeft er zin in! Raar, ik moet nu dwangmatig CSI gaan kijken.
@Patje | 06-01-21 | 11:50: "gitarist" is Pete Townshend. Een levende legende!
Keep dreaming.
@Gulliver | 06-01-21 | 11:46:
Heb jij soms een macro voor de toetsaanslagen 'wappie'? Het begint nl. OCD-trekjes te krijgen, zelfs je medestanders zijn er op gegeven moment wel klaar mee.
Nee hoor. Kan er geen genoeg van krijgen.
@Lorejas | 06-01-21 | 11:57:
Uitkeringstrekker of ambtenaar?
Ik? Uurtje-Voor U Onbetaalbaar Factuurtje.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 11:56: Dit stukje tekst en video moet goed bewaard worden! Dit is toch tenenkrommend?! Ooit van een flexibele schil gehoord? Gewoon, iets wat je kunt optuigen mocht het nodig zijn, in geval van een CRISIS bijvoorbeeld, ik noem maar een zijstraat.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 11:56: Precies dat inderdaad.
@Lorejas | 06-01-21 | 12:30:
U heeft geen idee wat ik allemaal kan betalen maar of ik het zou doen is een andere kwestie.
“China weigert toegang WHO... die tijdens de crisis toch vooral de eigen irrelevantie heeft aangetoond...”
So, what’s the problem, @Spartacus?
Tsja. Die WHO is me een partij daadkracht zeg. Verfrissende inzichten en niks roeptoeteren. Waar waren we geweest zonder de WHO zeg.
Jack Ma en Tedros gaan binnenkort samen lunchen? Wat een kutland, dat China.
De vraag is, waar is Jack Ma?
Al een paar maanden "kwijt".
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 11:52: Feit is dat hij iets heeft neergezet waar marktplaats, bol en amazon nog wat van kunnen leren.
@revolte | 06-01-21 | 12:08: Absoluut. Jammer dat hij daar niet echt van kan genieten.
Ok. Let op. Grot. Vleermuis. Markt. Carnaval. Ik leg het spoor zo bloot, geen fieldresearch voor nodig.
Je bent het gordeldier vergeten.
je bent de indirecte vlucht met Wuhan vergeten (via Milaan als ik me wel herinner- waar er een leder mode beurs was vol Chinezen)
Ik geef China groot gelijk. China laat zich misbruiken als lage lonen productie regio van de hele wereld en als een simpele vleermuis een kutgeintje uithaald zou het hele land er voor moeten boeten? Niemand heeft wat te zoeken in China. Zolang China op tijd alles levert moeten we niet gaan zeiken.
China laat zich niet misbruiken. China heeft relatieve schijt aan het welvaartsniveau van een groot deel van se eigen bevolking en neemt, als het moet, genoegen met extreem kleine winstmarges. Pas als de 'aftermath' duurder blijkt dan de winst, trappen ze op de rem. China is zeer berekend en hebben een laag ethisch fundment. Dát is het probleem
China laat zich niet misbruiken.... China misbruikt door slim te zijn en niet zo gehaast als de westerse zakenwereld.
Een onbetrouwbare communistische dictatuur waar het hele vrije westen van afhankelijk is. Zal mij niet verbazen dat dit virus uit een lab komt.
Trump was lekker bezig met die Chinezen. Helaas.
Met Beijing Biden aan het roer en een unhinged democrat congress gaan we donkere tijden tegemoet. Ook senate candidate Ossoff zit in de (financiele) pocket van Chinamen land.. En het volk wordt ondertussen gekneveld en afgeleid door "indentity polictics" en deug drammerij alsof dat prioriteit zou zijn.
Inderdaad, die had ze helemaal in de gaten.
Tja en het virus kon wel eens werkelijk te vroeg ontsnapt zijn, bij die gekke Chinezen knutselen ze al 25 jaar, Marion Koopmans vertelde gisteren nog blij dat "ze" het daar gingen onderzoeken, right.
Niet belangrijk, het belangrijkste was dat Trump verloren heeft, wat er verder gebeurt interesseert die woke dems niet.
@dr fijnstof | 06-01-21 | 11:45: En Vicky Kagan Nuland ("F*ch the EU") weer in functie is de laatste 4 jaar zonder oorlog ook snel voorbij.
@grindbak | 06-01-21 | 11:47: Die koopmans heeft de Lab hypothese bij NPO al afgeserveerd als complot theorie waarop Charles Groenenhuijsen grijnzend bulderde: inderdaad FAKE news... Ik vraag mij af of Koopmans onderzoek direct of indirect linkt aan Chinees geld... In dat geval is de peking eend een wc eend..
Wat heeft Trump dan voor elkaar gekregen tegen China?
China is de grootste dictatuur
China is de best georganiseerde dictatuur
China is de 2e economische macht
En de EU blijft maar de hol likken van Winnie de Poeh
Tja andere landen willen profiteren van de economie van China, en voor dat geld wordt alles wat in dat land gebeurd genegeerd.
Inderdaad de grootste dictatuur. Nog nooit in de geschiedenis zijn zoveel mensen onderworpen aan een dictatuur.. Het zou een oneliner moeten worden; "the greatest dictatorship ever" net zoals Reagan de USSR benoemde als de "evil empire" of zoals Lukashenko "Europe's last dictator" wordt genoemd.
Communisten en de waarheid, tja. Zelfs in Rusland hebben ze er nog last van: als de waarheid je niet bevalt, vertel je maar gewoon iets dat je wel bevalt. Wat dat betreft zijn het net SWJ'ers.
Als ze nog altijd het deksel op het potje willen houden, wat voor een puinhoop moet het dan wel niet zijn.
China jat technologie van ons.
Wij jatten virussen van China.
Het blijft een gespannen sfeertje.
Voor Chinese begrippen is China extreem transparant geweest, veel Westerse landen hebben met die beperkte informatie weinig gedaan. Lijnvluchten schrappen of passagiers integraal testen was allemaal moeilijk. De teststraat op Schiphol was hooguit een steekproef die `s avonds en `s nachts dichtging. Nu de indruk wekken dat met NOG meer informatie de Westerlingen misschien beter hadden gehandeld, is gewoon eigen straatje schoonvegen.
Het gaat toch om het onderzoeken van de oorsprong van het virus, niet over het handelen van de uitbraak daarop?
In milaan mocht men niet testen of het verkeer uit china beperken wegens "racisme" Milaan had rechtstreekse vluchten op Wuhan, en je mag er vrij zeker van zijn dat het langs daar Europa is binnen gekomen. Zie ook de uitbraak in Italie (noorden) zelf. En de uitbraak in Ishgl en andere Oostenrijkse skigebieden. Allemaal locaties die vrij dicht bij Noord-Italie liggen en ook door Italianen gefrequenteerd worden. (verder blijven ze meestal in eigen land) .
Wat China niet wil dat men weet ,weet men niet . Daar gaat je transparantie.....
Dr. Tedros is hiermee geen ' friend of China' meer. Dat heeft gevolgen.
Tedros is gewoon een goede acteur, die zegt wat er op het papiertje staat.
Als je daar voor de 5' keer iets moet eten, waarvan je zelf niet wil weten wat het is, denk ik dat je blij bent dat je geen friend of china meer bent.
Als ze nou die pangolin van Randy Marsh vinden kunnen ze onderzoek doen naar het originele virus.
Zou toch niet zo moeilijk zijn als die beesten in de natuur drager zijn? Jammer dat er nog nooit 1 gevonden is. Idem voor de vleermuizen met dit corona-virus.
Corona, voorbeeld van Chinese rommel, ik had verdomme een echt virus besteld! Op de verpakking stond wel 'zeer dodelijk'. Huhuh ik koop nooit meer iets van die vogelnestjesbikkers.
Kwam de builenpest niet ook uit China? Dat was heel effectief.
@Zeebonkus | 06-01-21 | 11:52:
Ze weten niet precies de oorsprong maar inderdaad wel in Azië. Dat was tenminste een A-klasse virus!
@Zeebonkus | 06-01-21 | 11:52: het circuleert nog altijd in India en sommige streken in Amerika. Daar zit het op ratten maar die beesten bevinden zich meestal in bergachtig gebied.
Gelukkig komt er nu een amerikaanse president die dat chinese varkentje wel even gaat wassen. Alleen nog even wachten tot die een helder moment heeft en zich herinnert dat hij president is geworden.
Heeft Harris last van haar geheugen? Wist ik niet...
@Nuchternederland | 06-01-21 | 11:35:
Eerst een paar maanden Biden anders valt het kiezersbedrog toch wel erg op.
Oh wat een verrassing, China blijkt geen betrouwbare partner te zijn, wie had dat gedacht.
En dat terwijl de EU net zo'n leuke "deal" heeft gesloten...
De poort sluiten werkt 2 kanten op.
Die laatste zin..."more and more research suggests that the pandemic was likely to have been caused by separate outbreaks in multiple places in the world."
Da's toch wel brekend onderzoek! *not*
Ik had wel ergens gelezen dat dat virus in september 2019 al in Italiaans rioolwater aangetroffen was
@Jos Tiebent | 06-01-21 | 11:35: November dacht ik maar inderdaad het zou al vroeger gecirculeerd hebben.
@Lt-Kol Kilgore | 06-01-21 | 11:42:
Toen de NOS heel plechtig berichtte over de 1e corona patiënt in Nederland waren er al honderden mensen besmet hier in Brabant.
Het RIVM deed net alsof ze het virus 100% in kaart hadden.
Het was één grote poppenkast en dat is het nog steeds.
Die uitzending van toen en de extra nieuwsuitzending van vanmorgen tonen een sterke gelijkenis.
@Jos Tiebent | 06-01-21 | 11:35: Dat zijn allemaal van die vrij zwakke onderzoeken van "hee er is een kansje dat het erin zat".
En ik zou ook graag willen dat die onderzoeken uitleggen waarom het in Februari en Maart zo plotseling pandemische vormen aan ging nemen terwijl we ondertussen wel weten hoe hard het zich verspreid. Als het in September 2019 in het Italiaans rioolwater had gezeten, dan hadden ze daar in December of eerder al moeten hebben wat ze pas in Februari hadden.
@keestelpro | 06-01-21 | 12:00: dat komt vooral door het grote aantal asymptomatische gevallen en de lange incubatietijd. Heel die show rond het stilleggen van het transport uit de uk bvb.
REAGEER OOK