BM Halsema gooit Museumplein weer op slot
VERBOTEN TE KOFFIEDRINKEN
Social
Helaas mensen. Een kopje koffie cq koek & zopie halen op en rond het Museumplein is er weer niet bij vandaag. Burgemeester Halsema heeft zojuist het Museumplein en de straatjes erom heen tot WARZONE uitgeroepen. Nu was Amsterdam toch al onbereikbaar omdat Schiphol en NS platliggen. Maar die twaalf "WijZijnNEderland" roepers die bij Weesp met het sleetje onderweg zijn naar de hoofdstad zijn nu ook gewaarschuwd. Romeo's mogen preventief in uw broekje voelen, en waterkanon Whiskey is gevuld met jachtsneeuw. Wat een verschil met gisteren, toen een (onaangekondigde) demo van XR-klimaatterroristen op onze nationale luchthaven wel een achteraf-vergunning kreeg. Later meer.
UPDATE: HALSEMA VEEGT WEER MUSEUMPLEIN SCHOON
Social
Tulpen uit Amsterdam speulen op accordeon MAG NIET
AMSTERDAMNED - Halsema smijt Esmé Lammers in cel
Social
Nou, dan gaan we wel naar de DAM!
Social
Reaguursels
InloggenZiet er op die Dam een stuk gezelliger en relaxter uit met sneeuwballengevecht tussen jongeren en politie! Duim omhoog voor onze politie zowel op de Dam als op het Museumplein! :D
200 miljoen tekort in 2021, daarna structureel minder inkomsten. Het weren van toeristen, cruiseschepen en dagjesmensen werkt.
wilde net een BLM demonstratie beginnen, dan maar niet.
Accordeon spelen? Terrorist, gelukkig waren de bruinhemden in de buurt.
Het is toch niet te filmen dit weer, of eigenlijk wel. En weg is de sympathie van het gezellig sneeuwballetje gooien.
Kunnen ze wel die oude accordeon speler met 9 man oppakken!
ach... ID moet je altijd kunnen tonen.
Dick Maas is al tegen de 70. Mooi ventje.
Denk dat mw halsema binnenkort moet onderduiken in het roomblanke Holysloot
Zo, vorige week al in de mentale zweefmolen en vandaag compleet ingesneeuwd hè ?
klootviool met je opmerking
GGZ heeft het te druk, je ziet de uitwassen zoals Peter.
nog een een keer reageren, je bent echt een klootviool.
OMG...., wat een toestanden...: zijn er ook ergens livebeelden te zien?? FB en youtube mogen het niet meer uitzenden.....
Het is wel duidelijk dat Halsema de slechtst mogelijke burgemeester aller tijden is want zij laat klimaatterroristen en BLM imbecielen lekker demonstreren en de rest is verboten. Haar politieke ideologie prevaleert boven goed burgemeesterschap. Amsterdam kom toch eens in actie en zet die malle trut af!
Vooral je onderbouwing is indrukwekkend.
Jouw politieke ideologie is ook wel duidelijk hoor.
Helemaal waar . Er lopen alleen wat
Kut kinderen zoals Ridde en lust geen thee te zeiken , met je onderbouwing en jouw jouw jouw te zeiken. Stelletje stumperds . Vies links volkje. Zum kotzen!!!
Ridde Rogter stupid fock!
@XaaD666 | 07-02-21 | 17:56: LOL
Wat moeten ze hier nou weer voor verzinnen.
www.weer.nl/nieuws/2020/winters-steed...
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binn...
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2325272-zijn...
decorrespondent.nl/11845/hoe-de-winte...
Zet het waterkanon maar op de wappies.
Met deze temperatuur lost het probleem zich vanzelf op.
Heb je hem weer.
Goed plan.
Klimaatneutraal kacheltje stuk? Does liev.
Dan moeten ze die eerst van de waterwerper af halen, dat duurt toch te lang? En wat zijn wappies?
Er zit wat alcohol door dat water om te zorgen dat het niet bevriest. Echt!
Dit is toch ongelooflijk? Een beetje sneeuw en Halsema ontsteekt in totale paniek en gooit het Museumplein dicht onder het mom van 'veiligheid'.
Jij stomme kut. Amsterdam is van de Amsterdammers, niet van jou.
De wappies verzieken het voor iedereen.
Je bent zelf een stomme kut.
Het Museumplein is helemaal niet dicht.
Ik kwam dit artikel tegen in het Parool:
www.parool.nl/amsterdam/bij-de-huisar...
Gaat over huisartsen en corona, daar haal ik onderstaand citaat van een huisarts uit:
Uit de online bijeenkomsten met Amsterdamse huisartsen rees ook het beeld dat praktijken in achterstandswijken meer ernstig zieke covidpatiënten zien. Onder de 5900 patiënten van de praktijk van Meijman en Pijbes zijn 4 mensen aan Covid-19 overleden, 25 patiënten zijn in het ziekenhuis opgenomen, van wie 10 op de ic. “Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik hoor wel van collega’s uit Centrum en Zuid dat geen van hun patiënten op de ic is opgenomen.”
4 sterfgevallen op 5900 is 0,06% mortaliteit. En dat is dan nog hoog want in stadsdelen Zuid en Centrum is blijkbaar niemand overleden en niemand op de IC opgenomen. En dan mogen we niet eens een glühweintje drinken op het museumplein?????
Ach kijk, weer een rekenwonder. Goed hoor, misschien kun je wel in het OMT plaatsnemen als grote rekenmeester.
@lustgeenthee | 07-02-21 | 14:45: klopt er ergens iets niet aan de berekening?
@lustgeenthee | 07-02-21 | 14:45: Leg eens uit?
Mij is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wil zeggen, maar met je rekenkunsten zou je een hele goed OMT lid kunnen zijn, die kunnen ook niet rekenen (en al helemaal niet schatten).
@Camoflage | 07-02-21 | 16:29:
Wat ik wil zeggen, Zwitsal, is dat er blijkbaar in Amsterdam niet zoveel aan de hand is. 4 doden op een huisartsenpraktijk populatie van 5900 in een achterstandswijk midden in het griepseizoen lijkt erg aan de lage kant. Wat ik hier doe is kritische vragen stellen. Zijn de maatregelen proportioneel? Als je mijn berekening kunt weerleggen, dan graag. Maar dat zie ik je niet doen. Je gaat meteen doen alsof ik achterlijk ben en niet kan rekenen. Laat maar zien dan. Want nu lijk je verdacht veel op een overheidstrol met de opdracht om iedereen die kritisch is voor gekke wappie uit te maken. Lekker makkelijk.
En denk erom kinders, je mag geen sneeuwballen gooien naar de ME, dat mag je alleen bij je vader en moeder doen. Zo heeft ome Rutte dat voor ons bepaald.
Willen we naar de Dam?.. dan gaan we naar de Dam! Even een leuk stukje kreeftrode jaren 80 geschiedenis. Speciaal voor code rood... hahaha. "Nou beste mensen, als we als arbeiders elkaar bij de hand houden, dan komt het best in orde". Van de anderhalve meter samenleving had nog nooit iemand gehoord en zelf oom agent ging mee demonstreren om zich niet te laten belubberen. Zie video bij 1:25. www.geenstijl.nl/5157585/bm-halsema-g...
@Vuurspuger | 07-02-21 | 13:38: www.youtube.com/watch?v=obggGtTRpJM En als je dan wat verder in deze video kijkt dan zie je hoe geniaal de humor van Koot en Bie is. Dat Aad van der Naad een persiflage is van Jaap van de Scheur is wist ik, maar dan op 2:21 komt heel even premier Lubbers in beeld in zijn beige potlootventers jas en met dat kapsel... hahaha. Ik zie het nu pas, het lijkt daar warempel alsof Frank van Putten zonder zijn moeder de hort op is. www.youtube.com/watch?v=tLEt85mOr_g
Een jaar Corona, een jaar minder CO2-uitstoot en hoppa, een strenge vorst en sneeuwval.
Ook omdat u gestopt bent met roken.
Man man man man...
@intrigant | 07-02-21 | 13:07:
Nu u het zegt...
@Derechtselutser | 07-02-21 | 13:32:
Inderdaad, man, man, man...
Maar helaas nog steeds Marokkanen in het land, dus is het gat in de ozonlaag nog niet dicht.
Ik dacht dat Halsema en haar kliek tegen preventief fouilleren was? Dat gaat nu te pas en te onpas.
Nee hoor alleen de hagelwitte corona demonstranten uit Oud-Zuid worden gefouilleerd op het Museumplein. Dat mag wel, is white privilige.
OT: Viroloog Jaap Goudsmit in Buitenhof:
Indien de overheid komende 2 maanden allen ouder dan 60 zou vaccineren, hetgeen uitvoerbaar is, en waar ook vaccin voor is, dan zouden we in september van alle maatregelen af kunnen zijn.
Ha!
En in oktober begint het griepseizoen weer.
Nee, er moet echt flink wat zorgcapaciteit bij, speciale coronaziekenhuizen voor mijn part, willen we permanent de maatregelen los kunnen laten.
@Papa Jones | 07-02-21 | 12:45:
Ik zou het eerst eens beluisteren als ik u was.
Ik vond het een steekhoudend verhaal.
Geen ouderen meer in de ziekenhuizen en op de IC's zou toch behoorlijk wat schelen voor de zorg.
Het was ook het advies van de gezondheidsraad meen ik mij te herinneren.
En volgens Rutte cum suis deden we het toch allemaal om meer doden te voorkomen onder de ouderen?
Jan Rap en zijn maat vinden inmiddels dat ze voorrang hebben, en krijgen dat ook.
@Roadblock | 07-02-21 | 13:00: Ja zeker, dat lijkt mij inderdaad zoden aan de dijk zetten: alle prioriteit op (eerst) de ouderen vaccineren.
Alleen ik betwijfel of het genoeg is, zonder ook de zorgcapaciteit flink te verhogen.
Ik ga het zeker even terugkijken.
Best een witte stad, vandaag de dag...
hoort Amsterdam nog bij Nederland?
Een bedenkelijke wethouder van Amsterdam sprak al het voornemen uit Amsterdam van Nederland af te scheiden, bij aan de media & politiek ongehoorzame democratie.
Mevrouw is op dat thema nog minister van binnenlandse zaken geworden, om deze ferme anti-democratische taal op landelijk niveau te implementeren.
Groenlinks heeft aantrekkingskracht op jongeren. Maar wat doet Groenlinks nu in de coronacrisis voor hen? De jeugd moet zich het meest van ieder aanpassen en ondervindt het meest de nadelen van de lockdown. Avondklok, scholen dicht, leven dicht.
In de Volkskrant staat een artikel over hoe het mis kan gaan met een jongere in deze crisis:
www.volkskrant.nl/mensen/de-dood-van-...
Contact te veel alleen digitaal, geen structuur. Niet elke jongere zal er aan ten onder gaan, maar sommigen wel. Alleen maar letten op coronabesmettingen en coronaslachtoffers, dat is tunnelvisie, en Groenlinks doet daar ook aan mee. De ouderen hebben 50+. Politieke partijen die een tunnelvisie hebben ontwikkeld op de zorgen en belangen van de jeugd, die zijn nog niet gesignaleerd.
Dat is omdat politieke partijen zich ook wel realiseren dat ze niet zomaar de boel kunnen opengooien.
De padvinderij zal ze 'structuur' geven, die zielepoten.
Leuk bij jongeren... ja, stemrecht vanaf 16 en €10.000 op je 18e. Hoe doorzichtig wil je het hebben. Het hilarische is dat die jongeren er niet eens intrappen, die zijn net even wat te slim daarvoor.
@Papa Jones | 07-02-21 | 12:21: Hoe zo niet leg eens uit.
Als je het verhaal leest, zie je duidelijk dat ie altijd al "zo lekker avontuurlijk" was (lees: domme dingen deed) en dat ie nu dus een keer verkeerd gegokt heeft. Wist kennelijk dat ie gevaar liep, gezien de koolmonoxide-meter, maar had geleerd om overal schijt aan te hebben. Gewoon een kind dus met weinig remmingen dat nu op de leeftijd kwam waarbij dat zich ineens niet meer uit in de speeltuin, maar met drugsgebruik. Heeft niks met corona te maken, maar het is zo fijn als je een ander de schuld kunt geven he? Ergens snap ik dat wel, want hoe kun je als ouders anders omgaan met zo'n drama?
In Amsterdam-Gaza is alles verboten, bij ons in de Oost mag alles. Wat een sneeuwplezier, geweldig! Wat is het toch mooi om niet in de Randstad te wonen
Er zijn talloze voor- en nadelen om in Amsterdam te wonen.
Nadelen:
-Druk, veel mensen.
-Luchtvervuiling
-Ultra-links stadsbestuur
-Tochtige oude huizen
-Komt vol met windmolens te staan
-Vrijwel geen autochtone Nederlanders
-Geen parkeerplaatsen
-Rolkoffertoeristen
Voordelen:
-Even nadenken. Kom hier zo op terug.
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:15: ik kan op de fiets naar de paradiso, mijn buurt is blank, ok stemt D66, goede nieuwbouw zo op de snelweg of ov. Ik kijk uit over water en heb een tuin. Ik ben zo bij de kust of in het bos. Ok het regime in de Stopera, helaas is elke stad in het westen totaal verpest met dit soort lui. Ik vind het prima zo, misschien als ik ouder ben rustig dichter bij een bos of strand wonen.
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:15:
Die windmolens mag je dan bij voordelen zetten, als die dingen überhaupt “voordeel” kan noemen. Voor de show een paar en daar janken die verwende groene slinksers en 66ers al over. Het gros zetten ze gewoon in de windgewesten in noord en oost Nederland.
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:15: hahaha! Ik wacht geduldig
@P-unit | 07-02-21 | 12:19:
Nadeel; je kan lopend terug, want je fiets wordt gejat.
@Nuuk | 07-02-21 | 12:21: dat is niet meer zo.
Dat type junk is uitgestorven. En oostblokkers jatten alleen de dure elektrische in de provincie.
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:15: Een buitenlandse kennis woonde eerst in Rotterdam, daarna Amsterdam. En na een jaar wilde ze weer terug naar Rotterdam. Haar indruk: Amsterdam ziet er leuk uit als je de toeristen een beetje weg denkt, maar Rotterdam is een veel prettiger en leukere stad om te wonen als je weet waar je moet zijn (en niet moet zijn).
@P-unit | 07-02-21 | 12:19: U woont zo te lezen buiten het oude centrum. Dat is relatief een voordeel. Paradiso is dicht. Het OV is kut. Behalve dan de bushalte waar je op kunt stappen naar de rest van Nederland.
@Nuuk | 07-02-21 | 12:21: Dat rooftuig heeft tenslotte wel de triatlon uitgevonden. Lopend naar het zwembad en op de fiets terug.
@Muxje | 07-02-21 | 12:24: Ik moet niks van steden hebben, maar dat had u inmiddels al begrepen. Ben onlangs wat kleiner gaan wonen op een kavel van circa 600 m2. Is me groot genoeg.
@pibasso | 07-02-21 | 12:20: Zie de post van P-unit ;)
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:26: als Paradiso open is komt de rest via die bushalte massaal hier naar toe om zich te misdragen. Provincio’s die denken overal tegen aan te mogen pissen en braken. Zijn echt niet allemaal toeristen het begint met die boeren die ‘amsterdam is altijd koninginnendag’ mentaliteit hebben. Ik ga in je dorp toch ook niet midden op de straat lopen en moeilijk kijken als er iemand langs wil. Gewoon stug midden op de weg blijven lopen. Doorgesnoven en bezopen. Blijf straks lekker thuis, kom met je grote bek niet de sfeer verzieken in mijn cafe, voor iedereen beter.
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:30: Lekker grasmaaien elk weekend :) Nee, ik zelf woon in de randstad maar wel buiten de drukte op een aardig stukje grond. Genoeg ruimte om dit jaar een flinke hobbyruimte aan te laten bouwen. Hier wonen leek me wel wat omdat ik op loofafstand van de metro zit, en met 10 minuten in hartje Rotterdam ben of met 20 min. in Den Haag. Maar nu ik er zit maak ik er nauwelijks nog gebruik van.
@Muxje | 07-02-21 | 12:34: Berkel de gekste?
@Muxje | 07-02-21 | 12:34: Dus in 10 minuten of 20 minuten van de ene stinkstad naar twee andere stinksteden, wát een luxe zeg kerel..
Kan mij een jonge Halsema herinneren die altijd op huilerige, verongelijkte toon in de 2e kamer sprak over het leed in den wereld. "Wij" moesten dat van haar gaan oplossen, want onze schuldige westerse samenleving was namelijk de oorzaak van het mislukken van het Paradijs. Het Paradijs, zoals omschreven in o.a. het Oude Testament van den Bijbel - en linkse sprookjes.
Nu heeft mevrouw dan een stukkie staatsmacht - en gedraagt zich volkomen zoals socialisten met toenemende staatsmacht dat uiteindelijk altijd doen. Met of zonder snor.
Ik heb Halsema met die op elkaar geklemde kaken eigenlijk nooit kunnen betrappen op een huilerige toon. Meer een soort ingehouden feministische woede.
dat krijg je als er massa"s naieve studentjes stemmen op Groen links.. hoef je geen medelijden mee te hebben . wat me wel tegenvalt is dat de echte Amsterdammer niet de straat op gaat. en dan zeg ik maar niks over die walgelijke Bnners KLIEK...
@knight25563 | 07-02-21 | 12:15:
Tijdens het regime van historisch-Amsterdamse lijstenschrijversfamilies is "De echte Amsterdammer" jaren gelden al etnisch de stad uitgezuiverd. "De rancune de stad uit" zoals een van de genoemde daders dat duidde.
@Jan Passant mk2 | 07-02-21 | 12:19: Jammer, want de echte Amsterdammers die ik ken zijn prettige mensen. Die stemmen dan ook niet op GL, misschien wel PvdA.
@Muxje | 07-02-21 | 12:31:
PvdA was zeker populair bij de echte Amsterdammer. Zo zie je maar, koester nooit een verschijningsvorm van het socialisme. Ook niet als het zich vermomt met rode rozen of inclusief gebabbel - het zal zich uiteindelijk tegen je keren.
Mocht u met de automobiel nog de weg opgaan om uw geliefde schoonmoeder met een welgemeend bezoek te vereren: maak uw autoruiten en kentekenplaten sneeuwvrij! Mocht de Polizei een vlokje sneeuw op uw voertuig ontwaren dan komt dat u op een Strafzettel van 259 euro te staan. Dat is veul bier, gin, whisk(e)y, rondborstige rode wijn.
Mag je wel sneeuwballen met je blote handen gooien? Nu krijg je nog een virussneeuwbal op je kop gegooid.
En mag je nog wel sneeuwpoppen met piemels maken. Ik vind dit anno 2021 echt niet meer kunnen. Zo seksistisch...
Stel je niet zo aan kerel.
Weer? Geloof dat ik wat gemist heb in Nederland.
Lassen ze jouw voordeur wel vaker dicht dan?
Ik heb de politie nog geen deuren dicht zien lassen, evengoed zijn de geesten wel rijp voor andere rare bezigheden waarmee den politie belast werd om de gezondheidszorg van Nederland vorm te geven.
Deuren dichtlassen is maar 1 stapje verder.
@boer_zoekt_touw | 07-02-21 | 12:03:
Touwtje al gevonden ?
Zou wel mooi zijn als er straks 200 man een sneeuwballen gevecht houden met de ME en na ee uur elkaar groeten en naar huis gaan
Leuk toch sneeuwballengevecht op de Dam. Gewoon zoals het hoort.
Even zeiken, alle richtlijnen van het RIVM omtrent het gooien van sneeuwballen worden overtreden...
Maar gelukkig kan dit nog.
Zó is dat !
Was die ene sneeuwbal richting de wouten dan ook ouderwets lichtgeel?
@de Voorzitter
Ik vond het een puike reactie van de politie. En de demonstranten vond ik ook erg sportief.
@toetssteen | 07-02-21 | 12:10:
Wel toevallig dat professionele filmploegen om 5 uur 's morgens erbij waren. Toch een geregisseerd charme offensiefje ?
"Wij zijn Nederland" is net zoiets als BLM.
Die gebruiken een slogan die evident is en waar je niet tegen kan zijn, als naam.
Maar het zegt niets over wat die organisatie denkt en wil en doet. Het is maar een naam.
Ik vind Wij Zijn Nederland een uiterst debiele naam.
Zal ook niet veel soeps zijn, waar ze voor staan.
Halsema for president
Halsema - Wappies 3-0.
Laten we hopen dat het nooit zover zal komen. Als democratie daartoe leidt is er iets heel erg mis met het volk.
hartverzakking
Hartverwarmende video, de menselijkheid bestaat nog!
En als je het nou uit pure corona-huidhonger heel fijn vindt om gefouilleerd te worden, mag je daar dan wel naartoe?
6 maanden cel voor het gooien van sneeuwballen naar de politie.
Zo te zien is het sneeuwballen gooien mét de politie!
Je kunt natuurlijk altijd en overal beren zien. Zelfs in de sneeuw!!
Probeer eens een ander brilletje op te zetten.
@demaup | 07-02-21 | 11:46:
Vind het wel leuk hoor.
Maar natuurlijk - er had een 'brandende molotofkokteel'/'handgranaat' in die 'sneeuwbal'/'kaars op het grasveld nabij die moskeet' kunnen zitten, aldus het immer hoogstaande OM.
@sprietatoom | 07-02-21 | 11:46:
Vooruit dan maar..........!
Zet de politie nu ook al tijdens een sneeuwballengevecht Romeo's in?
Naar je sneeuwballen grijpen kan wel een tackle van achteren opleveren.
@Wim Venijn | 07-02-21 | 11:33: Maar die aangehaalde tackel was een uitstekende truck, heeft een onverlaat 6 maanden opgeleverd, top!
@lanexx | 07-02-21 | 11:57:
Ja mooi hoor. De overvaller en de verkrachter lopen weer vrij rond met fopstraffen. Maar dit gevaar van ballen grijpen is voorlopig van straat.
Pracht tackle op mafklapper die tijdens zijn stoere daad vergat even over zijn schouder te kijken. Stoere Stanley werd in 1 seconde Stanley de Spartelaar.
Zeg Wimpie, kijk nog eens wat er in de niet ballen graaiende hand zat? Dat was geen lieve zachte spons....
@Lorejas | 07-02-21 | 12:08:
Iemand met hoge snelheid doodrijden, levert ook 6 maanden op. Soms. Tenzij ze naar elkaar wijzen wie de bestuurder was, dan vrijspraak.
AstraZeneca says its Covid-19 vaccine shows limited protection against South Africa variant. www.ft.com/content/e9bbd4fe-e6bf-4383... FUCK
Het is nog erger: Oxford/AstraZeneca jab fails to prevent mild and moderate Covid from S African strain, study shows.
Kortom, het doet dus nix tegen dat mutantje.
Op naar het volgende vaccin. Nog even en je ziet geen verschil meer tussen de armen van een bejaarde en die van een heroïneverslaafde.
Coronavirus latest news: Oxford vaccine offers 'limited' protection against mild cases of South Africa variant - but can protect against severe disease
www.telegraph.co.uk/global-health/sci... Niets aan de hand dus.
@lekgoot | 07-02-21 | 11:40: Dit gaat over AstraZeneca. Bejaarden krijgen Pfizer.
@koeberg | 07-02-21 | 11:46: het gaat om het principe.
J & J misschien beter ? Kwamen in de Zuid Afrika test op zo'n 66% bescherming.
@endtotrolling | 07-02-21 | 11:40: 'Can' protect is iets anders dan 'will' protect. Het is eigenlijk net als covid zelf; je kan er ziek van worden, maar het hoeft niet.
Ach, de gemiddelde wappie hier roept al maanden dat die vaccins ons niet gaan redden en dat we het virus gewoon moeten accepteren.
Al kunnen we natuurlijk ook nog twee jaar in lockdown gaan terwijl we wachten op een nieuw vaccin.
Ik wacht rustig op de Nederlandse variant.
Duurt driekwart jaar voor je een keer ziek wordt en besmettelijk is die ook niet echt want de logistieke afdeling is een puinhoop. Waar een klein land groot in kan zijn, het zou toch té treffend zijn als wij de mutatie voortbrengen die uiteindelijk dat virus de das omdoet? Gedegradeerd tot verkoudheidje venwege contact met nederlandse lammetakkengenen.
Waren de Duitsers er nog maar. Ook niet fris natuurlijk, maar je wist wat je aan ze had. Gewoon alles verboten!
Sukkel
@Papa Jones | 07-02-21 | 11:30: Sukkel: 1) Al te goed mens 2) Arme ziel 3) Beklagenswaardig schepsel 4) Beuzelaar 5) Bloed 6) Brekebeen 7) Domkop 8) Dommerik 9) Domoor 10) Doodgoed mens 11) Duts 12) Ezel 13) Goedbloed 14) Goedige en domme man 15) Goeierd 16) Halfzacht persoon 17) Hals 18) Hannes 19) Haspel 20) Heuker 21) Hufter 22) Huiben.
@squadra | 07-02-21 | 11:55: Oh pardon!
Ik bedoel 7-8-9-12-21.
Dank, een misverstand is zo gemaakt ;)
Geen 3?
@Lorejas | 07-02-21 | 12:10: 3 was een twijfelgeval.
Zijn er nog méér mensen voor 'ook 3' ?
Van de Groene Khmer wordt wel gezegd dat het een watermeloen is, groen van buiten en rood van binnen omdat de partij is opgericht door krakers en communisten. Het milieu is voor de Groene Khmer slechts een middel om het doel te bereiken.
En Extinction Rebel heeft ook al toegegeven dat het hun te doen is om uiteindelijk een communistische samenleving te stichten en dat het milieu slechts een middel daar toe is.
Vandaar dat zo'n groep als Extinction Rebel zo makkelijk zijn gang kan gaan en bij demonstraties pas achteraf toestemming hoeft te vragen en sowieso geen stro breed in de weg wordt gelegd.
En die wappies op het museumplein dat zijn mogelijke Thierry Baudet stemmers, die moet je aanpakken met de Nationale Coördinator Terrorisme Bestrijding. En met deze sneeuwstorm meteen het waterkanon er op.
Daar zit geen stemvee en klapvolk voor Jesse Klaver tussen, dus daar hoeft de burgemeester geen sympatie voor te hebben.
Zou je een burgemeester kunnen aanklagen omdat ze alleen demonstraties die haar bevallen toestaat ?
@sprietatoom | 07-02-21 | 11:39:
Nee, een burgemeester staat boven de partijen.
Femke wil alleen het beste voor ons Amsterdammers. Toch?
nou ben ik absoluut geen liefhebber van thierry.. maar alles links van CDA is ronduit gevaarlijk voor de samenleving. Wat mij betreft idd tijd om die linkse raddraaiers het politiek spectrum uit te stemmen in maart. Het blijft nl schandalig hoe makkelijk links-ideologische demonstranten idd geen strobreed id weg wordt gelegd, keer op keer op keer op keer op keer.
@richardsp1 | 07-02-21 | 11:44:-
Helaas zijn liefhebbers van 'de lieve vrede' makkelijk te manipuleren (stolen election) dmv het stiekem vrijbaan geven aan plunderaars.
@Osdorpertje | 07-02-21 | 11:42:
Femke is slechts de burgemeester van de inwoners die geen Amsterdammers zijn.
Altijd als het slecht gaat met AjaX krijgen ze hulp van boven.
Komen ze goed weg vandaag.
Jammer...
Hup Uuuuuuu!
Kom nou zeg. Was gewoon 3-0 geworden.
Ajax - Krukkitas United?
@Papa Jones | 07-02-21 | 11:31: Had Haller gescoord dan?
@Xbitt | 07-02-21 | 11:35: Natuurlijk!
Bijna exact een jaar terug voor het laatst op m'n vakkie gestaan. allemaal zo onwerkelijk.
@zoalsikhetzeg | 07-02-21 | 11:45:
Ja... raar he...
Dat zal toch feest zijn wanneer het weer kan.
@Papa Jones | 07-02-21 | 11:50:
Zal blij zijn als mijn galgenwaard weer vol zit
@zoalsikhetzeg | 07-02-21 | 11:58:
Haha!
Die zag Pappie nie ankommuh. ;-)
@Ruimedenker | 07-02-21 | 12:01:
Huh? heb ik wat gemist?
Zoalsikhetzeg en ik missen beiden om op ons vak te staan.
Ik ben niet van de verwensingen hoor, puur omdat iemand fan is van een andere club.
@Papa Jones | 07-02-21 | 12:11:
Ja, met het verschil dat ‘t in de Galgenwaard wél een feest is ;-)
Ook al wordt Utreg nooit kampioen.
@Ruimedenker | 07-02-21 | 12:16:
48 jaar BS, en toch elk jaar (valse) hoop op een kampioenschap. haha
@Ruimedenker | 07-02-21 | 12:16: In de Arena is het ook feest hoor.
Hoop dat het weer snel kan.
"Wij zijn Nederland" Klopt niet. Nederland bevindt zich momenteel met de kinderen en de slee in het park. Als je me niet gelooft, ga naar een park in je buurt en kijk zelf.
Ja en? Weerstand bouw je buiten op, niet bij je centrale verwarming.
Ik heb uitzicht op het park hier en het enige wat ik hier buiten zie is een verdwaalde hond die z'n eigenaar uitlaat.
@MoonBeebe | 07-02-21 | 11:37: Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is.
Het is maar een naam. Net als BLM.
Het zijn nu andere mensen, jongeren, ze noemen zich Fiets voor je Leven.
OT: Geneesmiddel EXO CD-25 tegen COVID.
Jerusalem Post:
Tel Aviv hospital cures 29 of 30 COVID-19 patients in days, it says.
The 30th patient also eventually recovered
Hoera!
Tja, wetenschap.
Wij investeren hier liever in 1500 nietszeggende hbo studies.
Diversiteit & inclusiviteis management ipv. Gezondheid.
Shalom.
Dat gaat dus mooi niet door he.
Eerst moeten al die vaccins die besteld zijn op.
Dat ze nog gemaakt moeten worden doet er niet toe, afspraak is afspraak.
@Ruimedenker | 07-02-21 | 11:31: idd, lang leve de wetenschap! Tijd dat we daar eens voor gingen applaudisseren.
Prachtig nieuws. Dan hoef je dus niet meer ingeënt te worden.
Een mooie ontwikkeling, zeker. Lijkt in deze erg beperkte studie erg goed te werken tegen de cytokine-storm.
Maar vergelijk de kosten van zo'n monoclonaal antilichaam (anti humaan CD24) eens met de kosten van een vaccinatie. Voorkomen is beter dan genezen, dus vaccinaties moeten zo snel mogelijk verder gaan. Maar ook dat gaat in Israel lekker snel.
@Frau_Ferkel | 07-02-21 | 11:59: middels schaalvergroting kunnen kosten weer worden gedrukt. Als ik een afweging moet maken tussen vaccins waarvan nog niet alle langetermijnbijwerkingen bekend zijn of vertrouwen op mijn eigen immuunsysteem, wetende dat er nog een backstop is in de vorm van een geneesmiddel, dan kies ik voor het laatste. Nu is het natuurlijk wel zo dat dit geneesmiddel op de korte termijn nog niet beschikbaar is, dus als ik tot een risicogroep zou behoren zou ik me nu zeker laten vaccineren.
@General Dripple | 07-02-21 | 11:31:-
I.i.g. betalen.
Ik dacht dat Femke ooit, niet lang geleden, gezegd heeft, dar demonstreren een grondrecht is waaraan niet getornd mag worden???
Of hangt dat soms samen met het doel van de demonstratie?
Ja? Dan begrijp ik het wel: Hypocriet tot op het bot.
Soort van het excuus dat het bestormen van het capitol zo extreem was, en er zo veel doden zijn gevallen dat een ieder die een andere mening heeft gelijk kan worden weggezet als terrorist.
@IPNP | 07-02-21 | 11:33: De bestorming was an sich ook best wel extreem. Maar daarmee was ook het hele extreme klaar. Zo niet bij de MSM want die kwijlen nog steeds als hongerige honden bij de gedachte.
Je kunt zeggen wat je wil, maar XR-terroristen slaan de boel niet kort en klein.
Inmiddels is een sneeuwbui dus al een reden om preventief te mogen fouilleren.
Behalve dan in de Bijlmer enzo.
Ligt voornamelijk aan de guurders die hier staan te juichen dat het zo fantastisch is dat het recht op demonstratie wordt ingeperkt.
@peterdh | 07-02-21 | 11:18:
Dit, inderdaad.
Probleem is volgens mij: als je groepje groot genoeg wordt, ontstaat er altijd een grote base van mensen die graag regelties krijgen en regeltjes volgen in onzekere tijden.
Als ze daarbij ook nog eens kunnen 'genieten' van mensen die die regeltjes niet willen volgen en kapotgeslagen worden is het feest compleet voor ze. Het sadisme dat overal naar boven kwam toen dat meisje dr kop kapot had van dat waterkanon, was echt stuitend.
Verbaasd me eigenlijk weinig, altijd al een bloedhekel gehad aan hoe groepen zich voegen naar de domste gemene deler. De domste gemene deler is hier 'Ik kwam hier via lachen om funniest homevideos op Dumpert'. Niet 'Ik weet nog goed waar abject en infaam vandaan kwam'. Those days have passed.
Onzin.
GS is alleen geen eenrichtingverkeer, godzijdank.
Daar hebben we al de wappies voor.
U bent ergens tegen en u wilt medestanders.
Tot zover duidelijk en altijd goed dat er wereldverbeteraars zijn, want als je niets doet gaat het vanzelf kapot aan perverse prikkels en economische psychopaten en zelfzuchtige types. Daarom werkt communisme niet en libertarisme ook niet en is democratie moeilijk terug te krijgen als eenmaal kapot is.
Maar misschien moet u iets specifieker zijn, waar u precies tegen bent en waarom dat beter is voor ons land en de mensheid.
Leuk dat sneeuwballen gevecht met de politie. Zijn er nog andere landen waar dit kan?
België misschien?
Landen waar sneeuw ligt?
In elk geval beter niet in Noorwegen.
Infidel schreef dit 7 jaar geleden, inmiddels een soort tekstuele meme:
www.reddit.com/r/ProRevenge/comments/...
In sprookjesland
Ze was toch altijd TEGEN preventief fouilleren? ivm discriminatie en racisme. Ik ken die debatten nog wel met Annabel Nanninga
Daar heeft u een punt. Misschien gewoon er naartoe en je laten fouilleren, en vervolgens een aanklacht indienen wegens etnisch profileren. #zinan
Ze zijn alleen tegen preventief fouilleren als het gaat om huiskleur?
Dan vraag ik me weer af, zou er antivries in zo een waterkanon zitten?
Nee. Hoezo?
Stok & zopie, maar je zal maar COVID van een besmette ME-er gekregen hebben, dan ben je een soort dubbele de sjaak.
Ik haaaat het om het voor Halsema op te moeten nemen, maar Schiphol is een andere veiligheidsregio dan Amsterdam. Niet dat ik een seconde denk dat ze er tegen op had getreden, als ze er wat over te vertellen had gehad, maar toch.
Je hoeft het niet voor haar op te nemen hoor. Het is gewoon een debiel wijf met het verbindend vermogen van een atoombom en het politiek inzicht van een amoebe. Zelfs al zouo je groenlinks wel ok vinden dan nog zou je in moeten zien dat ze ook voor jou de zaak er niet geloofwaardiger op maakt. Beetje zoals die actie van PETA met het verhaal dat je geen mensen mag uitschelden met dierennamen, zelfs de allergrootste veganisten vragen nu aan die club of ze alsjeblieft nooit meet degelijke absurde shit willen posten omdat het slecht is voor hun imago.
Zet gewoon een muur rond de A10. Niemand er in. Maar ook: Niemand er meer uit, en geen communicatie. Zoek het lekker uit in je deugput.
Het valt wel mee. Pak zo de fiets naar de Dam. En waarom is Ajax - Utrecht afgelast? Er zit toch een dak op die Arena?
Bezoekers zouden kunnen uitglijden en dat zou de druk op de zorg kunnen verhogen. Alleen samen krijgen we het virus eronder!
Ja maar het is zo koud voor die voetbalmiljonairs. Dat is zielig toch?
Stel je voor dat zo'n godenzoon uitglijd, op z'n hoofd terecht komt en in coma raakt. Kost Ajax zomaar 100 miljoen.
@2voor12 | 07-02-21 | 11:10: Als je met z'n allen samengepakt op de tribunes staat is het prima uit te houden. Maar ja, die 1,5m hé.
Volgens mij moet het dak open als het flink sneeuwt ivm draagkracht.
Te veel lege plekken in de selectie..'t komt ze altijd aanwaaien die mazzel.
@Joffri | 07-02-21 | 11:15: hier moeten daken het gewicht van tenminste 1.5 sneeuw kunnen dragen.
@van Oeffelen | 07-02-21 | 11:22: meter
@DeviousDick³ | 07-02-21 | 11:16: Lucky Ajax ?
Alles is afgelast. De KNVB wil gewoon ook niemand de weg op sturen. Dus ook geen spelers en begeleiders.
@DeviousDick³ | 07-02-21 | 11:16: Calimero!
Utrecht was gewoon met een nederlaag naar huis gestuurd.
Om de eigen geloofwaardigheid in stand te houden laat Rutte en co. steeds gekkere regeltjes verzinnen. Deze waanzin is nog niet ten einde.
Paniek is een beter woord. Deze paniek is nog maar het begin. Bij elk nieuw virus in de toekomst (bv griep) zal de paniek weer toeslaan.
Waarom is XR nu niet aan het protesteren dan?
Omdat de ijstijd er aan komt! Climate Change en zo.
Hier, een sneeuwbal in je nek.
Selectief handhaven.
Je staat wel écht voor lul als je nu met een spandoek met een of andere schreeuwtekst over global warming op een plein gaat staan. Dat snappen zelfs mensen die op weg zijn terug te evolueren tot herkauwer.
@elfenstein | 07-02-21 | 11:11:
Nee dan het het "Climate Change" oftewel of het nu warmer of kouder word, gelijk zullen die gekken krijgen. (dit weer was 20 jaar geleden normaal trouwens, elke winter)
@peterdh | 07-02-21 | 11:40:
Yeah. Ik was erbij, ik heb de elfstedentoch van 97 nog meegemaakt. Voor de buis. toch ging je dan gewoon een half uur eerder je nest uit, krabben, warmdraaien en a la dukes of hazzard naar je werk. Prachtig en dat komt ook wel weer terug, het klimaat is geenszins een statisch ding, minima en maxima wisselen elkaar af en als de zon een boer laat zitten we binnenkort gewoon weer met allerhande hele grote, harige beesten met slagtanden in de achtertuin.
Terechte beslissing. Je moet het vóór zijn, achteraf ingrijpen is te laat en veroorzaakt problemen.
Eindelijk eens met mevrouw de burgemeester, al zou ze toch eigenlijk stoppen met de politiek?
Of valt ‘ burgemeester zijn’ niet onder politiek?
Het demonstratierecht kun je alleen met zeer zwaarwegende redenen aan de kant schuiven. 'Stel dat het uit de hand loopt' is dus echt niet genoeg. Burgemeester zijn is niet politiek, het is bestuurlijk. Maar raakvlakken zat natuurlijk. Zo kan het gebeuren dat vetklep Bruls en nog 24 van zijn ongekozen kornuiten een behoorlijke stempel drukken op het Nederlandse corona-beleid.
Het burgemeesterschap betaalt gewoon hartstikke goed. En daar zijn die linkse rakkers natuurlijk heel erg gevoelig voor. Principes zijn goed, hee, maar de schoorsteen moet wel roken natuurlijk.
Dat advies van de ANWB is helaas niet volledig "Met deze #sneeuw kan je op de (snel)weg niet de normale snelheid rijden." Met welke snelheid dan wel?
Ik zal even aanvullen; dus verdubbel je snelheid en halveer je afstand.
Bij deze kou blijven de organen ook langer goed.
Alleen maar voordelen.
@Dezenaamhier | 07-02-21 | 11:05: je moet bepaalde mensen geen "ideeën" geven...
En dan zometeen roepen dat ze daadkrachtig opgetreden heeft, terwijl er toch geen hond kwam.
Oh weer die verloren kudtstad Amsterdam met BLM Halalsema... Ik ga even lekker buiten spelen.
Ik ga straks gewoon naar buiten en niemand gaat mij tegenhouden.
Waarom zou iemand jou tegen houden?
Hè toe, hij wil het zo graag.
@B.Chamel | 07-02-21 | 11:16:
Totdat papa voor de deur staat en hem erop attendeert dat hij nog twee dagen huisarrest heeft.
@overVecht | 07-02-21 | 11:21: Of zijn vrouw sommeert dat hij de afwas nog moet doen.
Zijn shag zal wel op zijn.
@koeberg | 07-02-21 | 11:33:
Die kans acht ik nog groter ja.
@Lorejas | 07-02-21 | 11:36:
LOL!! Hahahaha... die kans acht ik nóg groter... 'hij heeft waarschijnlijk helemaal geen vrouw... en Schültenbrau moet er natuurlijk ook nog komen.
Don’t eat the yellow snow.
@overVecht | 07-02-21 | 11:09:
Zit waarschijnlijk in het Pieter Baan
(In een bekakt wannabe stemmetje) "Want we zijn als de deaud dat aaal die mensen, onderuit glijden en hun benen breken".
Daarom zetten ze in Amsterdam de sluizen dicht en is er een vaarverbod ingesteld. Opdat iedereen zijn botten kan breken op het ijs in de grachten.
@goedverstaander | 07-02-21 | 11:01:
Als ze de sluizen open laten verzuipen de mensen in de wakken.
En dat geeft dan weer een onaanvaardbare druk op de uitvaartbranche.
@2voor12 | 07-02-21 | 11:08:
de uitvaartbranche houd wel van wat druk hoor. Zlefs als ze het niet voor elkaar krijgen om je naaste een goede uitvaart te bieden vanwege corona moet je wél de volle mep dokken. Ook al gaat oma gewoon in een kartonnen doos de oven in, de doodgraver pakt de volle winst dus die zal je niet horen klagen hoor.
@goedverstaander | 07-02-21 | 11:01: "Op onze scheune grachten, breken wij enkel onze lllinkse botten. Champagne !"
Prima actie van burgemeester om opnieuw rellen te voorkomen
Heh voor wie er naast greep, ik zag net hier in de straat: hondenriem plus wasmand is een prima sleetje!
Goed zo. Overtreders wegspuiten met het waterkanon.
Samen krijgen we de druk op de zorg naar beneden!
Jawohl!
He Piet! Je mondhoeken hangen naar beneden!
Die dag dat drumpiep zelf iets verkeerds doet en door drie hitsige boa's in de nek wordt gesprongen, dan gaat hier de vlag uit.
drukt dat niet op de ziekenhuizen? Al dat politiegeweld moet toch een hoop zorgvraag creeren.
@elfenstein | 07-02-21 | 11:15:
Joh, wat kan jou dat schelen. Meningen zijn als poepgaten, etc...
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 11:39:
Ik ben een van die mensen die de wereld z'n poepgaten wil zien branden.
Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk, die sneeuwbal gooiende agenten. Maar ze houden zich niet aan de richtlijnen van de Staat: sneeuwballen met één persoon uit je eigen huishouden. Dit komt ze nog duur te staan.
Regels geldt voor hen niet. Dus automatisch ook voor ons niet.
Dit is geen sneeuwballen gooien, maar beroepsgerelateerd provoceren.
Het is slechts tijdelijk mensen, gewoon een rot maatregel die nu gewoon moet. In het kader van de gemeenschappelijke vijand uiteraard, maar godzijdank waakt de overheid. Het zal spoedig allemaal voorbij zijn, toch? Toch?
Ja klopt. De gemeenschappelijke vijand heiligt dan ook alle middelen. Ik had alleen gehoopt dat deze wat herkenbaarder zou zijn. Misschien iets van een kenmerk op de borst of zo.
Met name in het verleden hebben hele wijze en belangrijke mensen over de macht van de overheid en de democratie hele wijze dingen gezegd. Die wereldberoemde citaten komen hier regelmatig voorbij. En dan zijn er, ook hier in de panelen, personen die zich door de eerste (maar niet de beste) ex-basisschooldirecteur iets anders op de mouw laten spelden.
Als je deugt, mag je naar buiten. Klimaat, rasisme, allemaal erg ok. Met de complimenten van Femke.
De politie is je beste vriend!
Jarenlang het softe beleid van de Nederlandse overheid.
Iedere toerist wist, als je de weg kwijt bent in Nederland vraag je het de politie.
Iedere toerist in Spanje wist, dat je beter niets aan de politie kon vragen.
Wat een achterlijkheid van ze om in deze tijden om 5.10 s nachts sneeuwballen te gaan gooien met wat mensen.
Professioneel amateurisme, anders kan ik het niet kwalificeren.
Wel fijn voor ze dat ze lol in hun werk hebben, maar toch.
Drink anders nog een vat zuur en laat die mensen met rust.
"Wat een verschil met gisteren,"
Inderdaad. Je zou er bijna complotdenker van worden.
Die drie agenten op de Dam hebben meer gedaan voor begrip en respect dan alle Burgemeesters de laatste weken bij elkaar.
Sneeuwballengevecht met de politie. Charme-offensief van de overheid, natuurlijk aan de man gebracht door de NOS. Dat was nodig na de sneeuwballenrichtlijn van de bedilzuchtige ambtenarij.
Ondanks alle kritiek die is losgebarsten blijft burgemeester Roest bij zijn besluit inzake zijn sleeverbod op Kopje van Bloemendaal ,,De ervaring leert dat je ter plaatse spanning krijgt tussen handhaving en bezoekers. En dan zijn er ook nog kinderen bij die je dan moet teleurstellen. Dat willen we juist voorkomen.’’
Dus gaat de gemeente actief verhinderen dat de sneeuw op het Kopje blijft liggen door sneeuw weg te schuiven en te pekelen.
Met die gitzwarte bril van je ga je nooit plezier in het leven krijgen, en zal er nooit iets deugen van wat je ziet. Probeer hem eens een dagje af te zetten.
Net een transseksuele zwarte sneeuwpop gebouwd in 020. Krijg ik vervolgens een schouderklopje. Draai me om en kijk Femke recht in haar gezicht. 'Goed heur' zegt ze lachend. Ik stamelde iets met 'noiken'?
Haar flamoes meurt!
Denk dat uw jongeheer de zuurgraad niet gaat overleven.
Geen Wappie Winter Wonderland deze zondag.
In wappies heb je toch echt gradaties, net zoals in het gewone leven, van gestoord tot zeer intelligent. Vanmorgen op de BBC werd weer eens kompleet duidelijk hoe er gerommeld wordt met cijfers en doden, "aan corona".
Zal me een worst wezen welke gradaties er zijn. Als ze maar lekker ver weg ergens thuis gaan lopen kloten.
@Lorejas | 07-02-21 | 10:50:
Stelt u zich eens voor dat u rutte was. Zou u zich dan ook niet kapot lachen als u zou zien dat dat domme volk het zelf doet, de ene helft scheld de andere helft helemaal verrot als ze ook maar het begin van kritiek hebben op je. Mensen die vragen stellen bij je prutsbeleid worden voor je kaltgestellt door types als u, slaafse stumpers die anderen graag de maat nemen mar zelf ook echt geen ene fuck te melden hebben behalve braaf achter een bewezen incompetente bende oplichters aanlopen. Zelf nadenken is ongewenst, intellectuelen gaan als eerste op de trein want die zijn gevaarlijk. Ik haat types zoals u, mijn grootouders waarschuwden voor uw soort, meelopers zijn nog erger dan de moffen zelf waren. Daar mag u het mee doen, wappiejankert.
Zijn nou niet echt intellectuelen die koffie gaan drinken. Vrij weinig kans op treinkaartje.
Is er al een Snow Management Team samengesteld met de directeur van het KNMI?
Kunnen paarden door deze sneeuw? En die me-busjes? Hebben die wel winterbanden?
Groenlinks, anarchisme, vrijheid. Als ze aan de macht zijn, dan zijn er geen regels meer. Nee, vergeet het maar. Halsema pakt even uit met meer fascisme dan ooit. Je vraagt je af wat er met Nederland zou gebeuren als Groenlinks de macht in het land zou hebben. Binnen twee jaar killing fields? Of binnen drie?
Die hele cancelculture heeft alle trekjes van een nieuwe rode Khmer.
GroenLinks = Communistische partij
Dus als ze roepen dat ze voor vrijheid zijn, dan bedoelen ze hun eigen vrijheid om anderen te beperken.
Grenzen wagenwijd open want de wereld is van iedereen. Maar wat moeten wij met een half miljoen apothekers en raketgeleerden?
Die hele cancelculture heeft alle trekjes van een nieuwe rode Khmer. GL aan de macht. Zorgwekkend wel.
@eerstneukendanpraten | 07-02-21 | 10:46: maak er maar een miljoen van. Ze zitten allemaal thuis met een uitkering te wachten tot er meer vraag is naar raket geleerden.
Mooi filmpje van die agenten en mensen die sneeuwballen gooien. Zo kan het ook (en zo gaat het gelukkig ook op veel plaatsen), gewoon fatsoenlijk zijn en positief in het leven staan.
Als ze een bevel krijgen om dezelfde mensen van het plein af te knuppelen, doen ze daar ook niet moeilijk over.
@Wim Venijn | 07-02-21 | 10:43:
En terecht.
@DrumPiet | 07-02-21 | 10:52: He, je hebt een ui!
@Piet Karbiet | 07-02-21 | 11:02:
Zal wel een voortvloeisel zijn van een permaban.
Als het de BML was geweest had Halsema ze verwelkomt met een button op.
Uiteraard. En waarschijnlijk roepen ze dan ook op tot geweld. Excuusje achteraf is voldoende.
Het is BMX en BLM, niet BML ....
nu waterkanon erop - dikke pret met dit weer hebben we ook wat live entertainment
Wappies on Ice!
Ausgangssperre, wen er maar aan.
Het oude leven komt niet meer terug als we er zelf niets aan doen.
Ik probeer me eigenlijk nog steeds voor te stellen hoe zo'n vergadering dan gaat waar uit voortvloeit dat er een bericht de wereld in wordt geroeptoeterd dat je met één vriend sneeuwballen mag gooien...
Dat er dan niemand is die zegt van beste mensen welk nut heeft dit nou echt en hoe zal dit worden ontvangen? Zeker na dat (hilarisch als het niet zo triest was) voetbalkijken met chips, nootjes, bier met naamplaatjes.
Nouja, het geeft een fraaie inkijk in hoe de ambtenarij denkt over de burgers.
@Joffri Het wordt daardoor wel almaar duidelijker voor de gemiddelde burger, dat ze niet veel met ons op hebben. Om net te zeggen: niets.
En dat was voor corona nog niet duidelijk?
@Lorejas | 07-02-21 | 10:51: Ja nu je het zegt, die debiele kleurcodes dat is natuurlijk al jaren aan de gang. Alsof we blind en doof zijn, of achterlijk.
Hangen er spiegels op het binnenhof? Anders moeten we er maar een paar voor ze bestellen.
@Joffri | 07-02-21 | 10:54: Spiegels voor het binnenhof?
Dan zal je er een Ikea-handleiding bij moeten geven (want alleen plaatjes) hoe een spiegel werkt, het hele concept van reflecteren is voor binnenhof-ambtenaartjes iets wereldvreemds.
Waarschijnlijk doet men het met opzet om de makkelijk boosworders boos te laten worden om niets.
Alleen als de bovengestelden het eens zijn met de demonstratie, dan mag het. Voornamelijk terroristen zoals antifa, blm, klimaat, etc.
Rest wordt geweldadig uit elkaar geslagen en verboten.
Het Nieuwe Normaal en iedereen vind het prachtig want er is iets met een virus ofzo. We geven onze grondrechten maar wat graag weg uit angst.
@2voor12 | 07-02-21 | 10:39:
‘Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beide niet waard.’ Benjamin Franklin.
@2voor12 | 07-02-21 | 10:39:
En diegene die het niet normaal vinden worden weggezet als wappies en complotdenkers.
@komtdatschot | 07-02-21 | 11:40:
Zie lorejas voor een treffend voorbeeld daarvan.
Ik wil overal liever zijn dan op het Museumplein of de Dam.
Wat moet die volidioot met krukken op dat filmpje buiten? Het zou niet in me op komen om 's ochtends om vijf uur met mijn krukken De Dam op te gaan om met met sneeuwballen te laten bekogelen door agenten.
Misschien heeft hij loopgips.
Laat de groene kmer maar lekker hun gang gaan. Stem er alleen niet op. Je zal zien dat een gedeelte nu weer naar de PVD(a?) gaat en over vier jaar weer terug.
Het probleem is niet de groene boodschap van Groen links, het probleem van groen links zijn die militante extreem linkse trekjes die je erbij krijgt.
Wappielied.
https://youtu.be/4Y-efPiBf5w
Grappig!
Goed gedaan zeg!
Geuzenlied! :-)
@keestelpro | 07-02-21 | 11:47: O/T
Kees, gebruik jij wel eens een open g setting op je Fender?
Zag dat in de PC Hooftstraat en omgeving nog veel winkels waren dichtgespijkers. Ook houten platen bij Bodega Keizer. En zelfs helemaal tot aan het Mercatorplein. Dat laatste snapte ik niet helemaal. Of mag je in Marokko ook niet meer demonstreren?
Wat is dit nu? Mensen gooien dingen naar de politie en worden niet opgepakt en draaien weken de cel in?
Preventief in mijn broekje voelen met ijskoude handen?
Laat dat maar over aan mama kardashian
Hé!
Ik ben ook vóór preventief fouilleren.
Als je de juiste doelgroep uitpikt, zul je zien dat dat niet ver niets was.
Willen we naar de Dam, dan gaan we naar de Dam!
Om Overvecht te zien rukken?
Ik sta naakt te rukken op de Dam.
overVecht | 05-02-21 | 15:35 |
@Ruimedenker | 07-02-21 | 10:32:
Hahahahaha scherp!
Pfff zit net naar wnl te kijken. Wat een farce dat PvdA weer. Deze dame kun je toch niet serieus laten meebeslissen over zaken die belangrijk zijn voor Nederland. Ze heeft werkelijk geen flauw benul wat er speelt onder het volk.
Elke keer als ze praat gaan haar ogen tekeer als het voormalige flapbord van Utrecht Centraal. Ze zouden bij elke keer knipperen er een belletje onder moeten monteren, dan word je net zo knettergek als zijzelf.
De meeste politici hebben geen flauw benul wat er leeft en speelt in Nederland. Da's toch geen nieuws?
Jaren ervaring en een solide reputatie dankzij goede ministerschappen. Niets mis mee.
@AntiZanicz | 07-02-21 | 11:28:
Je doet het erom he...
@Jos Tiebent | 07-02-21 | 10:36:
Haha, als je erop gaat letten dan is dat het enige wat je nog ziet/hoort, zo irritant.
Het is toch allang duidelijk dat je enkel een vergunning krijgt wanneer je demonstratie deugd.
Ook je spelling moet deugen.
Een beetje treurig is dat iedereen maar aanneemt dat Schiphol onder jurisdictie van Amsterdam zou vallen. En dat Halsema iets te verwijten zou zijn vanwege een demonstratietje in Haarlemmermeer.
Blijf vandaag lekker binnen, de verwarming staat op 20, de verse erwtensoep staat te pruttelen en m'n schoonmoeder heeft afgezegd. Nu lekker Far Cry 5 weer eens spelen. Topdag.
Islamsterdam zou permanent tot spergebied verklaard moeten worden..
Maar die beste man doet in ieder geval niet aan valse pretenties.
zou jammer zijn geen wandelende ijspegels door de waterwerper
Zeker geen BLM?
Te koud, die liggen nogal hun stinkende nesten van hun uitkering (allemaal) te genieten.
Nee B(L)M Halsema.. Anno 1873.
ah joh , boeie, we gaan toch allemaal naar dokkum.
REAGEER OOK