Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondanks rapport over dreigingen: meerderheid Kamer vóór buitenlandse financiering van jihad

Geen avondklok tegen Allahficatie

De Kamer maakte zich zorgen over de Lange Arm van Ankara in de bijna 500 Diyanet-kazernes die ons land telt. Ambassades van andermans rijk, maar met weinig diplomatieke bedoelingen. De Kamer toonde zich bezorgd over de lange colonne van haatsjeiks die vrijelijk door ons land beweegt om van Eindhoven tot Amsterdam, van Den Haag tot Utrecht en van Gouda tot Almere de mensverhoudingen van de middeleeuwen te prediken. De Kamer toonde zich bezorgd over grote geldstromen uit dubieuze oliestaatjes, waarmee achter onze dijken het rechtsstaat ondermijnende salafisme wordt gefinancierd. De Kamer maakte zich zó veel zorgen over deze "ongewenste beïnvloeding uit onvrije landen" (lees: islamisering), dat er een parlementaire onderzoekscommissie (POCOB) voor in het leven werd geroepen, die hoorzittingen hield en een lijvig rapport samenstelde over de '(On)zichtbare invloed' en daar vorige week een debat over hield (eerste knetterende kwartier hierboven), want onze democratie, rechtsstaat en algehele vrijheid staan op het spel hier en daar maakte de Kamer zich dus zo veel zorgen over. In dat debat diende Jasper van Dijk (SP) een motie in met de tekst:

MOTIE VAN HET LID JASPER VAN DIJK
Voorgesteld 14 januari 2021

De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat het rapport «(On)zichtbare invloed» aantoont dat circa 5% van de moskeeën via buitenlandse geldstromen wordt beïnvloed; constaterende dat deze religieuze instellingen door andere staten financieel worden ondersteund in het uitdragen van antidemocratisch gedachtegoed; overwegende dat buitenlandse financiering van politieke partijen eveneens aan banden wordt gelegd vanwege ongewenste inmenging; verzoekt de regering, een verbod in te voeren op buitenlandse financiering van religieuze organisaties, en gaat over tot de orde van de dag.
Jasper van Dijk

Wat denkt u? Hebben de grote zorgen van de Kamer, het harde hoorzittingswerk van de POCOB en hun lijvige eindrapport, dat in juni 2020 met bezorgde begeleidende taal aan voorzitter Arib werd overhandigd, geleid tot een beetje meer besef dat zo'n motie een goed begin kan zijn om de financiering van de islamisering van Nederland aan banden te leggen? Het antwoord staat na de breek.

MOTIE: VERWORPEN

Helaas. In de woorden van Van Dijk: de regering laat het afweten. Gaat de Kamer dan helemaal niets doen? Jawel hoor. Twee decennia na 9/11 en bijna net zo lang sinds de salafistische slachtmoord op Theo van Gogh, lijkt het de kartelpartijen wel een goed idee om een (wille)keur aan moties van Bente Becker te steunen, waarin eerst gezocht wordt naar een definitie van "problematisch gedrag", dan een extra afdeling bij de politie op te richten om online "extremistische uitingen" op te sporen, daarnaast een werkgroep in te stellen om een index (!) te maken van onvrije landen, met de treffende naam "onvrijelandenindex" en natuurlijk wordt er ook weer eens werk gemaakt van een nieuwe imamopleiding in Nederland (want dat is de vorige keer ook niet mislukt...). 

Maar dáárna kan ook onmiddellijk met een in allerlei mitsen, maren & tijdkoperstaal ingeklede motie-Becker gewerkt gaan worden "om handhavingsinstrumenten beschikbaar te hebben die ontvangen financiële middelen kunnen bevriezen, organisaties kunnen verbieden deze financiële middelen te ontvangen, of deze verbeurd te kunnen verklaren, wanneer sprake is van ondermijning van onze democratische waarden, fundamentele vrijheden en/of mensen- rechten."

Om daadwerkelijk te nemen actie nog wat extra uit te stellen, willen GroenLinks en de ChristenUnie in de tussentijd nóg een nieuw onderzoek naar buitenlandse financiering van religieuze instellingen, en pleit D66 voor het beter aanhalen van diplomatieke banden met totalitair-islamitische haatlanden. U leest het, die ongewenste beïnvloeding wordt met ijzeren vuist buiten de deur gehouden!

Reaguursels

Inloggen

Opvallend hoe vaak de SP het met de PVV eens is. Het verschil is dat de PVV wel consequent en principieel is als het gaat om het verdedigen van de rechten en waarden van onze cultuur, zoals gelijkheid tussen man en vrouw.

K. Westergaard | 25-01-21 | 09:52
-weggejorist-
Catsisia | 25-01-21 | 03:12

Het is verregaande incompetentie en lafheid wat de klok slaat bij de "volksvertegenwoordigers". Er moet maar weer een commissie komen met een nieuw rapport over het vorige rapport wat vervolgens ook weer totaal wordt genegeerd zodra de aanbevelingen zouden kunnen leiden tot daadwerkelijke actie en ingrijpen. De tweede Kamer is veranderd in een hok vol schijtlijsters en incompetente jaknikkers. Geweldig dat polderen en partijkartel. Stemmen geeft geen enkele garantie dat je niet precies het tegenovergestelde krijgt.

Ruikbaard | 25-01-21 | 00:50
-weggejorist-
Proud Infidel | 25-01-21 | 00:48

Allemaal PVV stemmen zijn we van al dat gezeik af.

kuus | 24-01-21 | 21:21

Bente Becker is het eigenlijk volledig eens met PVV maar omwille van de verkiezingen en de partij politiek komt ze toch weer met dat ene enge zinnetje dat we al zo vaak gehoord hebben: "de PVV wil hele bevolkingsgroepen wegzetten". Nee mevrouw Becker dat wil PVV helemaal niet, die willen een beter Nederland en daar horen geen haat imams of financiering van moskeeën bij. PVV wil minder islam omdat we na 40 jaar pappen en nat houden het wel hebben gezien, islam en vrije westerse democratie staan lijnrecht tegenover elkaar. Bente weet dat heel goed maar de VVD wel natuurlijk geen concurrentie op rechts dus staat ze glashard te liegen en een showtje op te voeren die ze van haar spin doctor heeft geleerd. Bente is een bang vogeltje en als ze dat niet zou zijn dan is ze gewoon een volksverrader, zij handelt in strijd met de belangen van dit land. Ze heult met de vijand. Hoeveel islam moet er in dit land nog bij voordat ook VVD door heeft dat een meerderheid van stemmen alleen lukt als je je partij even parkeert voor het landsbelang en met PVV meestemt? De ellende is kennelijk nog niet groot genoeg. Welteruste Bente en je kut partij.

ILF2 | 24-01-21 | 19:58 | 1

De islam wil hele bevolkingsgroepen wegzetten. Namelijk vrouwen, Joden, homo's, en iedereen die geen moslim is. Jammer dat de Deughmensch die vorm van racisme dan weer niet herkent..

Proud Infidel | 25-01-21 | 00:50

Links stemt voor. Je verwacht het niet.

Omebert | 24-01-21 | 19:56

Er valt steeds minder te genieten aan deze zijde van het spectrum. Misschien loop ik binnenkort maar over.

kleybeuker | 24-01-21 | 19:37

Het lijstje van tegenstemmers is ontluisterend. . Waarom staat dat lijstje morgen niet op de voorpagina van alle kranten ? De partijen waarvan men vermoedt dat die redelijk, verstandig, netjes en zorgvuldig zijn, blijken te zijn overgenomen door nazi's, NSB. ers en landverraders. En de welwillende Nederlandse burger staat met opengezakte mond te kijken hoe dit vullis ons land richting afgrond stuurt. Hoe ver staan we nog af van een bestorming van het parlement en het verwijderen van deze figuren. De gebroeders De Wit overleefden dat indertijd ook niet. Toekomstige slachtoffers krijgen een grachtje in Amsterdam naar zich vernoemd.

Wim van Ingen | 24-01-21 | 19:17

Niks aan te doen: NSB bevolking buigt en kruipt zoals altijd. Nu voor de islam-vijand te denken als ze hun behagen, zij worden ontzien voor de haat gevolgen voor de ongelovigen. Net als de joodse raad die dachten in WO II de dans te ontspringen. Naderhand beweerden ze: anders hadden er eerder veel meer joden gevallen. Straks wordt Nederland gewoon het nieuwe Indonesie als al die islam staten. Moet alleen nog een oorlogje overheen komen om het te versnellen net als toen. Verkiezingen, zijn veels te veel sneeuwvlokjes, veels te veel ambtenaren die met hun dikke reet iedere maand hun uitkering innen zonder ook maar iets uit te voeren. Dan ook nog dat volk met hun culti-bestuurs-alpha stuudietjes die de wereld als Lbghtvf willen onderverdelen, weet ik veel hoe een katholieke besneden tweeslachtige lesbiese pedofiele homo van kleur zonder benen heet.
Dat is het land met de mensen die naar de stembus gaan. Een kwart is te stom om te schijten en een kwart is zo oud dat ze maar stemmen wat ze hun hele leven al hebben gestempt. Een andre kwart is amptenaar of hangt aan de sibsidietiet.
Geef mij maar ei met nopjes hatjiekidee......

LoewiekedeVos | 24-01-21 | 19:01

Wat een domme opmerking van die Bente Becker. Er is niks ongrondwettelijks of onrealistisch aan het indammen van religieus extremisme.
- Deïslamisering is niet "alle moslims uitzetten", of "islam verbieden".
- Deïslamisering is het noodzakelijke antwoord op islamisering.
- Er is geen verschil met secularisering in het veel vreedzamer christendom.

Het is juist islamisering dat lijnrecht tegen onze grondwet ingaat.
Islamisering is de toenemende invloed van een religie die met genocidaal geweld een barbaarse wetgeving op wil leggen. Een "wetgeving" die oa doodstraffen oplegt aan afvalligen, ketters, "ongelovigen", homo's, overspeligen, inclusief slachtoffers van verkrachting; etc. En uiteraard iedereen die twijfelt aan die uitleg van de sharia, zie "ketters".

Juist in de islamitische wereld weet men dat islamisering meer is dan alleen een shariarechtbank. In landen als Turkije en Tunesië waren hoofddoekjes decennialang verboden; omdat ze een vrijbrief zijn voor aanranding van niet-gehoofddoekte vrouwen en meisjes. Het gedogen en zelfs bejubelen van burqa's in het ooit Vrije Westen ondermijnt alle vrouwenrechten. Want een vrouw die geen lijkkleed aantrekt is een "hoer" en dus vogelvrij.

Sinds de moord op van Gogh geven BN-ers steeds openlijker toe geen kritiek meer te durven geven op de islam. Daarmee is naast de gelijkheid van man en vrouw ook de Vrijheid van Meningsuiting formeel dood.
In bepaalde wijken in West Europa zijn niet-moslims, vooral joden, ook niet meer veilig; zwaai zwaai naar de godsdienstvrijheid.

Partijen als "nida" en "denk" kiezen zelfs openlijk partij voor personen en organisaties die het onthoofden van leraren verdedigen.
Dat heb ik de PVV nog niet zien doen.
En ondertussen blijkt ook de VVD dus het "realistische" plan van Becker te dwarsbomen. Niet de PVV, maar de VVD is het probleem.
Nederland islamiseert. De sharia verbiedt kritiek op de islam, en 99% van de

Zo rond 2005 meldde de AIVD dat zo'n 500 "Nederlandse" moslims in een tiental conflictgebieden vochten, of daar terrorisme-trainingen volgden. Terreurgroep isis maakte oorlogsmisdaden populair door de filmpjes daarvan on Een grote groep "Nederlanders" is naar tientalle

Dandruff | 24-01-21 | 18:57

Ik ben zo klaar met die Islam, hoort gewoon niet in de westerse wereld, weten we allemaal, durven we niet te zeggen... Vroeger waren we trots toen we ze uit Europe verdreven hebben, nu schamen we ons ervoor. Lees dat haatboek eens. Mein Kampf is er de donald duck bij...

FastHollander | 24-01-21 | 18:56

Kies vandaag voor doen!

Een VVD leus van de laatste verkiezingen voor de Staten-Generaal.

Maar helaas, uiteraard waren dit holle woorden.

sprietatoom | 24-01-21 | 18:44

Nederland moet dus kapot. OK, weten we dat ook weer.

L.E. Raar | 24-01-21 | 18:22

Heeft veel weg van het paard van Troje. Zal dat boek eens opsturen, misschien gaat er een lichtje branden.

Toverkol | 24-01-21 | 18:03 | 1

Ze hoeven alleen maar de koran te lezen en die staat al in de 2e kamer.

jantjeuitnederland | 24-01-21 | 18:26

Wat is dat toch, die machteloosheid, besluiteloosheid en willoosheid van het kabinet om het probleem van buitenlandse financiering aan te pakken.
Zó belangrijk voor de toekomst van Nederland.

NPOlitiekgekleurd | 24-01-21 | 17:45

Citaatje uit de tegel van "Overvecht": "vanaf mijn tiende kreeg ik te maken met Marokkanen in de buurt en klas die zeiden dat 'zij' en de Islam de westerse wereld gaan overnemen."

Dat zelfde heb ik in de afgelopen 20 jaar al honderden malen gehoord. Gewoon, op straat, Van opgeschoten lummels. Turkse, Marokkaanse hufters. Onopgevoed, primitief, dom bij het zwakbegaafde af. En vooral agressief. Agressie voortkomend uit hun naargeestige mag-niet-cultuur, hun minderwaardigheidscomplex en hun seksuele frustratie.

Inmiddels is dat door hen aangekondigde proces al jaren - met succes - in volle gang, in heel West_Europa:

i0.wp.com/jcpa.org/wp-content/uploads...

images.assettype.com/swarajya%2F2016-...

i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/04/11/ar...

formena.org/wp-content/uploads/2016/0...

upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

Peter Emile | 24-01-21 | 17:38 | 2

Het is frustrerend om te zien hoe dit ook hier zijn verloop blijft houden....

DrachiR | 24-01-21 | 18:55

lees het interview met Italiaanse oud-hoogleraar politicologie Giovanni Sartori in www/. dissident.one

B. Randnetel | 24-01-21 | 19:47

Liever commissies instellen dan handelen. Nu kunnen ze zich achter de commissies verschuilen eenhoorn stiekem dat er geen aanslagen van betekenis plaats gaan vinden in Nederland. Hoezo opportunistisch!!!!

Nico1000 | 24-01-21 | 16:44

Die gasten die daar in de TK zitten, Is dat nou werkelijk een eerlijke afspiegeling van hoe het volk denkt?
In de afgelopen 4 jaar is er verschrikkelijk veel gebeurd op politiek gebied , wat je in je ergste nachtmerrie nog niet had kunnen dromen.
Gelukkig heeft mijn volksvertegenwoordiger mij nog niet teleurgesteld maar ik geloof dat een boel mensen dit gevoel wel hebben meegemaakt.
Daarom was/is de afschaf van een referendum zo'n ontzettend slecht plan geweest.

Datgingniegoed | 24-01-21 | 16:43

Zucht. Hoe moeilijk is het om die fanianciering gewoon te verbieden?
Dat lijkt me verreweg de beste optie, er gaat ook nog een signaalfunctie van uit: We vinden veel dingen leuk, maar niet alle dingen.

Beste_Landgenoten | 24-01-21 | 16:24 | 1

Nee, Nederland moet en zal kapot gaan.

Zeebonkus | 24-01-21 | 17:16

Nogal logisch dat ze de verkiezingen willen uitstellen. VVD zal trouwens in een rechts kabinet gewoon voorgestemd hebben, maar die waaien nou eenmaal met de economische wind mee.

Ploertendodert | 24-01-21 | 15:50

Wat is Dubbel B toch irritant. Als die met Jesse Klaver een kindje maakt kan het zichzelf bevruchten.

ET007 | 24-01-21 | 15:49 | 2

Berend Botje?

Graftak | 24-01-21 | 15:53

Buffalo Bill?

F. Jacobse | 24-01-21 | 16:48

Met “extremistische uitingen” bedoeld D65 waarschijnlijk lijk wel iets anders: ideeën die niet bij de linkse doctrine passen

Rechtsdraaiend | 24-01-21 | 15:43 | 1

"Ik ben 't zàt!! Het móet nù anders hier in Nederland!!!"
Dit zou dan zomaar als gevaarlijke praat kunnen worden opgevat. Deze losse zinnen alleen al. Willekeurige activistenorganisaties of zogenaamde meldings- en onderzoeksorganisaties zouden uitgebreid degene die dit riep of typte kunnen nagaan. Maken zij, en niet jij, straks uit hoe je die woorden bedoelde. Zonder neutrale rechtbank. En dan de naming en blaming. Zo link.

zeurmachine | 24-01-21 | 16:15

Veel geblaf en geschreeuw alvorens met een sisser te eindigen. verkiezing retoriek!!!

Von Staufelberg | 24-01-21 | 15:42

Dat D66 vriendjes wil zijn met allerlei Arabisch tuig verbaast me niet, kan onder Kaag nog tot grote hoogten stijgen. Ze willen het zelfs financieren, Rutte deed dat ook al met zijn Toyota's.
Wanneer leren ze dat je je niet moet bemoeien met andermans oorlogen, wij kennen de partijen daar niet, snappen de mensen de daar niet en de cultuur al helemaal niet. Dat geldt ook andersom. Het leger is er om ons grondgebied te beschermen, dus als ze deze kant opkomen wordt het tijd daar wat F16s heen te sturen.

Nichtsneues | 24-01-21 | 15:26

Goh, dat de vvd vóór de motie tegen dubieuze geldstromen zou stemmen, als liberalen zijn ze natuurlijk voor vrij verkeer van geld. Zoals het afromen, wegsluizen, verduisteren er van.

Analia von Solmsch | 24-01-21 | 15:20

Wacht even de NX66, PvdA, GroenNiks hadden grote moeite met de avondklok, want dat deed toch wel erg denken aan de duistere jaren 40-45. Tja, naast de avondklok was er nog iets veel ergers, namelijk een hele foute ideologie. Die laatste was de reden dat we van onze vrijheid werden beroofd. De avondklok is slechts een middel.
Nu is de avondklok ingesteld, niet vanwege een verwerpelijke ideologie maar om een virus minder slachtoffers te laten maken. Dus heeft verder helemaal niets met de jaren 40-45. Gewoon nu een middel tegen de verspreiding van het corona virus.
Maaarrrrrr, de verderfelijke ideologie is wel weer een potentieel gevaar voor de democratie en de rechtstaat. Hoewel iedereen die z'n ogen wel eens open doet dat had kunnen vertellen, was er er een rapport nodig. Prima, maar nu staat dat in het rapport en dan doe je niets. Na het mislukte communisme wat toen werd omarmd door de voorloper van GroenLinks de CPN, gaat het huidige GroenNiks er graag mee in zee. Sterker om de banden aan te halen met de MoslimBroederschap halen ze zelf een zogenaamd progressieve moslima binnen. Dat arme kind had overigens geen eens door wat voor verderfelijk clubje haar vader had opgericht en waar ze nota bene op papier voorzitster van was.
Nee, hoor we zien het gevaar en maken een gebaar. Nou da's een mooie in de trend van glas plas was.
Deze keer maar op een partij stemmen uit het linker rijtje. Stem je toch nog links.

bananabanana | 24-01-21 | 15:00

De VVD is toch een ontzettend hypocriete kutpartij. Nederland mist toch echt een conservatief alternatief dat niet beheerst wordt door wappies.

Japannert | 24-01-21 | 14:59

Krankjorum.
Wat een schijtbakken.
Salafistische sadisten lachen zich hun dadel uit de jurk.
Heb je een legitieme kans om de geldstromen van haatbaarden in kaart te brengen, laten ze ‘m liggen.
Dat Denk tegen is begrijp ik nog, en van Kaag66 snap ik dat ook.
Van de rest vind ik het onbegrijpelijk dat ze de motie verworpen hebben.
Tfoe! Schande.

Ruimedenker | 24-01-21 | 14:56

Harbers, Becker, Knol, Dilan... Waarom worden toch alleen maar dames op dit dossier gezet? Eén huilend negertje en ze zijn om.

gestoptmetroken | 24-01-21 | 14:44

Het lastige voor ze is waarschijnlijk dat financiering van geloof tot daar aan toe is, maar dat niet duidelijk is in dat rapport of het wordt genegeerd, hoe dat de moderniteit of de democratie kan aantasten.

Misschien moeten ze dit boekje van Ayaan even lezen:
www.hoover.org/research/challenge-daw...

The Challenge of Dawa: Political Islam as Ideology and Movement and How to Counter It
(gratis te downloaden als pdf)

kloopindeslootjijook | 24-01-21 | 14:37 | 3

Wil je niet lezen, kun je kijken.
Interview :
www.youtube.com/watch?v=Bx2hEc7Dlcg
Ayaan Hirsi Ali on the West, Dawa, and Islam

Ze heeft al eerder gewaarschuwd over de onverenigbaarheid van radicale islam met de westerse manier van leven.
Een van de vragen : hoe tolerant kun je zijn tegen intolerantie?

kloopindeslootjijook | 24-01-21 | 14:40

"De grootste uitdaging waarmee de Verenigde Staten worden geconfronteerd bij het bestrijden van de politieke islam is", en u zegt dan niet "Is ISIS" of "Terroristen". Nee. "De grootste uitdaging is de mate waarin agenten van dawa gebruik kunnen maken van de grondwettelijke en wettelijke bescherming die de vrijheid van godsdienst en meningsuiting van Amerikaanse burgers garanderen, vrijheden die natuurlijk zouden worden weggevaagd als de islamisten hun doelen zouden bereiken."
Ayaan Hirsi Ali, testimony before Congress (2017)

kloopindeslootjijook | 24-01-21 | 15:41

We gaan eerst onderzoeken en overleggen terwijl het huis in brand staat. Nederland, oh Nederland.

GekkePietje | 24-01-21 | 14:36

Ach, best een goed verhaal van Bente Becker, hoor, ik ben het grotendeels met haar eens. Maar wat ik haar - en ook Dilan Yesilgoz, die een tijdje terug in de krant en in talkshows zich sterk maakte tegen het terughalen van ISers en hun kinderen - zou willen opdragen, is: put your money where your mouth is, of althans de partij waar ze beiden lid van zijn, de VVD.

Machiel de Graaff heeft natuurlijk wel een punt als hij zegt dat de VVD in de afgelopen 15 jaar nooit moties/wetsontwerpen van de PVV heeft ondersteund die ook aan eea paal en perk wilden stellen, ook al zaten daar inderdaad af en toe absurde (niet 'rechtstatelijke' in de woorden van Becker) voorstellen tussen.

Begin nou eens met zoiets relatief eenvoudigs als het collectief intrekken van het Nederlanderschap van die ISers, zodat je het ze duidelijk maakt dat ze hier niet welkom zijn, en bij - illegale - binnenkomst nergens aanspraak op kunnen maken. Je houdt niet alleen vijandige aliens - en potentiele aanslagplegers buiten de deur - maar ook, heel belangrijk, je geeft een signaal af naar die vele duizenden IS sympathisanten hier, namelijk dat we niet maar alles van die kutmoslims pikken. Waarom stelt Bente dat nou niet eens voor?

Dr_Johnson | 24-01-21 | 14:34 | 2

Omdat we wel alles van ze pikken?

Odin | 24-01-21 | 14:44

Als ze dat doet is dat een politieke nederlaag van jewelste. Andere partijen waaronder de PVV riepen dat al ver voor het probleem tot ontpopping kwam.
Veel woorden Vage punten weinig Daden, ja het nieuwe VVD.

bananabanana | 24-01-21 | 15:04

Salafistische gefinancierde instellingen, met als resultaat, heel wat doorgedraaide extremisten, is dus goed gekeurd. Of in ieder geval, ze pakken het niet aan.
Mensen na 9en op straat moeten neergeknuppeld worden. Volledig politekorps wordt er op ingezet.
Check. Zo kennen we onze politiek weer.

Wim Venijn | 24-01-21 | 14:33 | 1

en de politie had in 40-45 al een dramatisch slechte reputatie/trackrecord door zeer slechte aansturing, nu zitten er 35% dames-korpschefs en het blijft harteloos

grindbak | 24-01-21 | 14:41

De strijd is al verloren hoor, tegen de tijd dat de wegkijkers in de gaten hebben wat islam aanricht is het te laat.

TheBigKirth | 24-01-21 | 14:32

Uitstel is afstel. En dat is precies de bedoeling. Verdoemden.

inCol | 24-01-21 | 14:29

Ik ben als *pertinente* verwerper van deze idioterie nu dus al allochtoon in eigen land. Het ‘kartel’ heeft mijn per-Nederlandse ziel verkwanseld.

Pieterman | 24-01-21 | 14:25

Onze Joods-Christelijke tradities zijn onze ondergang.

bisbisbis | 24-01-21 | 14:24 | 6

@overVecht | 24-01-21 | 14:26: 100% eens met Uw eerdere langere betoog en met de dodelijke conclusie van bisbisbis.
Hoop dat de goede sterke mensen die er nog zijn wat kunnen doen aan deze auto-mutilatie van ons land.

grindbak | 24-01-21 | 14:33

Maar die Joods-Christelijke tradities horen hier ook niet thuis. Dit is heidens land, waar mannen en vrouwen gelijker waren, geen overbevolking was en dus ruimte voor iedereen. Mensen niet bang waren om te sterven. Een pandemie als deze kunnen we om lachen. Het maakt ons genetisch sterker en zorgt voor genoeg ruimte voor iedereen. Laat die Abrahamitische achterlijkheid in z'n geheel terug gaan naar de zandbank, opdat we vergane glorie kunnen herstellen.

Zeebonkus | 24-01-21 | 17:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik begrijp al 28 jaar niet (vanaf mijn tiende kreeg ik te maken met Marokkanen in de buurt en klas die zeiden dat 'zij' en de Islam de westerse wereld gaan overnemen.) hoe het tot hier heeft kunnen komen. De eerste keer dat een Marokkaans vriendje dat tegen mij zei kwam ik vol vragen thuis. Volgens mijn ouders was het kindertaal en moest ik mij er maar niet druk om maken.

Ik vroeg hen waarom hij dat dan zei. We zijn toch allemaal gelijk? Allemaal mensen? Hij gelooft alleen niet in dezelfde god als ons maar dat maakt toch niet uit?

Dat maakte volgens mijn ouders niet uit. Zij waren immers als overtuigt Christenen in de veronderstelling 'heb je naasten lief.' Mijn vader en moeder vonden het dan ook een goed idee om voor diverse vluchtelingen, toen ik rond de 14 was, een gastoudergezin te worden. Ik trok veel met die jongens op en werden mijn vrienden. Maar ook deze gasten begonnen de eerder genoemd boodschap uit te dragen.

Ik was inmiddels al wat ouder en wijzer en gaf het aan bij mijn ouders. Die gasten moeten toch vluchten voor oorlogen? Hoor wat ze vervolgens zeggen! Ik geloof geen snars van hun vlucht verhalen en ze massaal hier naartoe enkel voor het geluk, geld en dat geloof van ze op te dringen.

Mijn vader was gebrouilleerd met mijn buurman omdat hij in het verleden het op veel vlakken eens was met Janmaat. 'De nieuwe Hitler' volgens mijn vader. De Islam was niet het probleem maar de intolerantie van ons als goede Christenen en westerlingen.

Op mijn 18e kam ik na een avondje stappen bebloed thuis. Ik was met drie vrienden de kroeg uitgekomen en er stond zo'n 10 Marokkaanse jongens ons op te wachten die de discotheek niet in mochten en zich verveelde cq op matten uitwaren.. Eenmaal bij de fietsen werden we omsingeld en begonnen ze los te gaan. 'kankerjoden dit.. kanker flikkers dat'. Er volgde een behoorlijke vechtpartij maar wij wisten uiteindelijk weg te komen. Thuis aangekomen waren mijn ouders pislink. Als je gaat stappen om te kunnen knokken ga je maar niet meer stappen. Wederom uitgelegd wat er gebeurde en waar wij zonder reden voor uit werden gemaakt. Maar nee hoor. Ik had mijn andere wang moeten keren.

Een jaar erop is het 9/11. Mijn ouders schrokken zich kapot. Hoe kunnen terroristen zoiets doen? Ik gaf aan dat het naast terroristen bovenal ook moslims zijn. Dikke ruzie. Hoe kan ik miljarden moslims verantwoordelijk stellen voor de daden van een tiental terroristen. Ik was zelf aan het 'radicaliseren' qua opvattingen. Dat één derde van mijn vriendengroep uit moslims bestond hadden ze geen boodschap aan. Het was bovenal gevaarlijk hoe ik dacht over mensen met een ander geloof en al jaren alles maar aangreep om de Islam erbij te betrekken en als schuldige aan te wijzen.

Pim wordt vermoord. Ik zat in de muziekstudio voor een cd-opname en hoorde het pas een paar uur later. Mijn vader aan de telefoon. Zie je nou overVecht!? Waarop ik vraag wat? Is Pim vermoord? 'Ja! En zeg maar... zeg het maar! Jij denkt natuurlijk gelijk weer door een moslim he! Niet dus! Gewoon door een blanke Nederlander dus! Zie je nou dat terrorisme niet vanuit één hoek komt!' Mijn hoofd geschud en gezegd dat ik het bovenal eng vindt dat hij zo'n verschrikkelijke moord als discussiepunt aanvoert over wat ik al jaren roep en ik het geen enkele meerwaarde vind, gebrek aan argumentatie en ik die oogkleppen al jaren zat ben.

Theo van Gogh volgde. Ik ben direct naar mijn ouders gereden en eenmaal aangekomen ben ik koffie gaan pakken en gaan zitten. Het bleef lang stil.... en na een tijdje zei mijn vader. Toch wel verschrikkelijk he voor die van Gogh. Was het haast nooit met hem eens maar dat je vermoord wordt door een terrorist omdat je een andere mening hebt. Ik zuchtte wat en knikte hem al aankijkend met een blik van 'je begrijpt het écht nog altijd niet he?'

Eenmaal in Overvecht wonend willen vijf Marokkaanse jongens mij s'avonds beroven. Gaan om mij heen staan en één grijpt mij bij mijn keel waarop ik besluit erop los te slaan vanuit zelfverdediging. Vanuit mijn vechtsport achtergrond lukt dat dusdanig dat ik een opening vervolgens zie om weg te rennen. Ik doe de dag erop aangifte en gaf een signalement van twee jongens van wie ik zowat zeker wist wie het waren omdat ze bij mij om de hoek woonde. Kort daarop krijg ik een tegenaangifte wegens mishandeling. De werd geseponeerd uiteindelijk want het was zijn verhaal tegen de mijne. Want hey. Natuurlijk ga je het in je eentje opnemen tegen vijf anderen. Het vervolg was maandenlang een groep van 15 a 20 gasten voor de deur elke dag als ik thuis kwam van mijn werk. Owja... mijn werk was jongerenwerker in een kansenwijk in een andere plaats. Meerdere malen aangegeven bij de politie dat ik mij bedreigd voelde. Maar openbare weg en ze mogen daar staan. Pas nadat mijn vriendengroep er zó klaar mee was zijn ze erop af gegaan. (Waaronder ook twee Marokkaanse vrienden van mij) en hebben ze ingegrepen. De rust was terug maar ik wilde er niet meer wonen en besloot per direct te verhuizen (2007... het jaar dat ik deze nick aanmaakte voor GS).
Ik deelde het hele verhaal met mijn vader en moeder en het was straattuig en dat had ik kunnen weten dat er onrust is op het moment dat ik er ging wonen. Dat het op dat het enige financieel haalbare was ivm mijn baan en inkomsten maakte niet uit. Ik gaf aan dat ik de discussie niet meer met ze ga voeren maar dat die Wilders nog weleens heel groot kan gaan worden. Niet dat hij mijn stem zou krijgen maar wel dat hij durft te zeggen wat de onderbuik van Nederland is. 'Ja... zul je zien... wordt die ook vermoord!'

De jaren verstrijken en de aanslagen talrijker. Ik had er al nooit meer over met mijn ouders omdat het doelloos was. Als ik ze zag zeiden ze zelf soms wel iets van 'owww heb je het gehoord! Wat erg he! Weer allemaal onschuldige mensen vermoord door terroristen.' Ik liet het maar lekker.

Richting het sterfbed van mijn vader kwam ik op een dag aan zijn bed staan. Hij had rode/blauwe plekken op zijn onderarm en ik vroeg hoe dat kwam. Hij was hardhandig uit bed getild met de lift en in zijn rolstoel gezet om naar de kerk te gaan. De meneer die het had gedaan had de gezellig tekst erbij verteld dat 'kankerjood... ik ga je naar die kut kerk brengen van je...' mijn vader vertelde mij dat hij de hardhandigheid niet begreep maar ook niet waarom hij voor Jood uitgemaakt terwijl hij christelijk is..' Zelfs op dat moment er maar niet meer op ingegaan maar uiteraard wel uitgezocht wie het had gedaan.

Vlak voor zijn overlijden vroeg hij mij even langs te komen. Hij had nagedacht zei hij en wilde wat delen. Ik kwam in zijn kamer aan ging naast zijn bed zitten. 'Mijn tijd zit erop. We hebben jaren de discussie gehad over de Islam en ik moet je eerlijk zeggen dat je gelijk hebt en ik vind het zo zonde, jammer en gevaarlijk dat anderen dat niet zien.' In plaats van dat ik mijn hoofd kapot ging 'facepalmen' heb ik voor de laatste keer maar lekker gelaten en knikkend zijn hand vastgepakt en gezegd... 'het is goed pa... laat het rusten én mocht je daarboven komen en er toch een God zijn... geef die dan even goed op zijn flikker van alle troep, oorlogen en onnodige mensenlevens die religies maar bovenal de islam veroorzaakt. ' Hij knikte instemmend en het was ons laatste gesprek. 48 uur later is hij overleden... Ben nog altijd aan het wachten op een terugkoppeling van hem maar die heb ik na acht jaar nog altijd niet mogen ontvangen. ;-)

overVecht | 24-01-21 | 14:20 | 25

Wow......

DrachiR | 24-01-21 | 19:07

kom zelf uit 'n volksbuurt (bijna 70 jr.) en herken hier ook veel in terug , een van de weinige kansen die er zijn om een kentering te bewerkstelligen in deze is als de woonplekken van vluchtelingen en allochtonen ook tussen politici en het "hogere segment" zouden zijn , dan werd er zeker naar 'n totaal andere benadering van deze "problemen" gezocht , als zij vanachter de gordijnen de waarheid kunnen ervaren . NSB-gehalte is hier ongelooflijk groot in deze kring m.i.

regenbuit | 24-01-21 | 20:17

Indrukwekkend verhaal. Godzijdank heb ik niet zulke ouders, Echt verschrikkelijk om als kind tussen allerlei tuig te moeten opgroeien, terwijl je ouders dezelfde lui ophemelen. Psychisch kun je daar kapot aan gaan.

Grachus | 24-01-21 | 20:32
▼ 22 antwoorden verborgen

We gaan lekker net zo lang onderzoeken laten uitvoeren tot er een uitrolt die zegt dat het eigenlijk allemaal wel goed zit.

OscarWilde | 24-01-21 | 14:16

De motie van Jasper van Dijk is uitermate slecht geformuleerd. Goed lezen.

Zelfs met de voorgestelde aanpak van Benthe Becker (opgeknapt met uw nieuwe kapper, complimenten!) ga je al meteen nat op de juridisch waterdichte definitie van religie. Daar moet je doorheen prikken en puur mikken op de "staatsondermijning". Kunnen we meteen de VVD aanpakken.

Er hebben in het bovenste linkerrijtje een aantal mensen zitten slapen, die ik toch echt hoger had ingeschat.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 14:13

Tuurlijk is dit verworpen. Dit kabinet is anti-burger, en doet daarom altijd precies het tegenovergestelde van wat burgers willen, of van wat goed is voor het land en z'n burgers. Hopelijk wordt er de komende verkiezingen afgerekend met dit burgerhatende zooitje. Stem PVV!

Snoess | 24-01-21 | 14:12

Misschien kunnen ze een soort buurtvader voor moskeeën instellen. Dat helpt elders ook heel goed.

echtpaul | 24-01-21 | 14:10

Dat doet Oostenrijk toch beter.

Sitting_targets | 24-01-21 | 14:07

Zo de sp, had ik niet verwacht.

dirkdoorsnee | 24-01-21 | 14:06 | 4

SP was tot ver in de jaren 80 radicaler dan CD en PVV.

Zorc | 24-01-21 | 14:16

@Zorc | 24-01-21 | 14:16:
De SP had het toen over onverenigbare cultuuronderdelen en de moderniteit. In het postmoderne multicultidenken (alles is gelijkwaardig en combineerbaar) is dat opgeborgen schieten mensen in de kramp als dat aangeraakt wordt. In plaats van het er gewoon over te hebben.

kloopindeslootjijook | 24-01-21 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Van de aanstaande mo-aanval in de VS geeft de Bidenclub nu al Trump de schuld... zo lopen de laatste hazen in het verdorven landschap dat ooit via de verlichting enige hoop gaf. Red U zelf mensen, er komt een pijnlijke reset.

grindbak | 24-01-21 | 14:03 | 1

Verlichting, avondklok, ... we hadden goed zonder de verlichting gekund. De middeleeuwen donker noemen komt ook uit de koker van de verlichte klokmens.

koperbij | 24-01-21 | 14:09

Kan een sterke vrouw als Ankie Broekers Knol dit niet even regelen?

thanseeuwen | 24-01-21 | 14:00 | 2

Ze is niet enkel sterk, ze heeft ook visie!

Schoorsteenveger | 24-01-21 | 14:06

De gevaarlijkste religieuze instelling in Nederland wordt gevormd door de bevolking van Urk.

De echte Stolwijker | 24-01-21 | 14:00 | 2

Ja? Aantal aanslagen met doden afgelopen jaren?

Torwart | 24-01-21 | 14:14

Ah, een mediaschaap.

Snoess | 24-01-21 | 14:15

Je verwacht het niet

duhhaag | 24-01-21 | 13:59

Allemaal keurig binnen de partijlijnen gekleurd. Inclusief Omtzigt. Beetje nep allemaal.

Ron_Paul | 24-01-21 | 13:58

Als je wat kan en vermogen hebt moet je niet bang zijn te vertrekken uit dit zinkende schip.

Dirk III | 24-01-21 | 13:57 | 4

Zijn er nog meer opties naamgenoot?

dirkdoorsnee | 24-01-21 | 14:00

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:59: bepaalde plekkeN rond de toiletarea.

dirkdoorsnee | 24-01-21 | 14:01

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:59: Exact. Het moet zo zijn dat je ergens naartoe wilt in plaats van ergens vandaan willen gaan. Alleen als het ergens zo kut is verliest men dat wel eens uit het oog. Dan lijkt alles beter.

goedverstaander | 24-01-21 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Die rijtjes maken het stemmen al een stuk makkelijker.

Mr.Crowley | 24-01-21 | 13:54 | 6

Nederlanders zijn hardleers!

vluchtelingallergie | 24-01-21 | 14:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten we gewoon nog een decennium zo doorgaan en dan kijken wat het ons gebracht heeft. Misschien dat het in het 5e decennium wel wat positiefs brengt behalve onleefbare stedelijke gebieden, aanslagen, bedoekte wezens, een parallelle samenleving en vrouwen verminking. Ach laat ook maar. Dovemansoren.

Dirk III | 24-01-21 | 13:52 | 2

Vergeet niet : Hoge staatsschuld , geen vrouwen en homorechten , geen Joodse gemeenschap meer en weinig mensen die zich nog uit durven spreken. Echt een fantastische maatschappij. Kunnen we geen stuk grond in Canada ofzo krijgen en daar een doorstart maken....

Dreeke | 24-01-21 | 13:57

@Dreeke | 24-01-21 | 13:57: Haha, ja daar gaat het zo lekker, met Trudeau aan het roer. Canada is Nederland met Jesse Klaver aan het roer.

Dr_Prepper | 24-01-21 | 14:07

Ach joh,.. Met de avondklok aktief is het avondland veilig. Grondwettelijke vrijheden zijn een groot goed. Daar moeten we niet aan tornen.

grapo | 24-01-21 | 13:52

VVD: Huilen over financiële steun aan moskeeën alhier en zelf een colonne Toyota's met machinegeweer monteer punten naar Syrië sturen.
Onder tussen mag Frontex de dobber migranten niet meer terug sturen want dat zou hun grondrechten schaden?
PVV zou beter, bij de start van elk debat, een minuut stilte kunnen vragen voor de volgende slachtoffer van een verwarde statushoudende persoon.

NatNiks | 24-01-21 | 13:51 | 1

`PVV zou beter, bij de start van elk debat, een minuut stilte kunnen vragen voor de volgende slachtoffer van een verwarde statushoudende persoon.` goed idee!

Dutch-Super-Evil | 24-01-21 | 14:16

Bente schreeuwt alleen krachtige taal voor de bühne maar als het op daadkracht aankomt laat VVD het afweten. Stemde laatste 20 jaar op VVD maar dat ga ik in maart dus niet meer doen. Na 17 maart hoor je Bente niet meer hierover.

WieboWW | 24-01-21 | 13:51

Geen woorden maar daden. Praatjes vullen geen gaatjes. Dat gelul van Bente Becker als het geluid van een op hol geslagen wekker, ik ben dat zo zat.
De VVD is zelf mede veroorzaker van het islam probleem in Nederland dus zal nimmer dit probleem aanpakken. Slap gelul in verkiezingstijd met een irriterend hoog stemgeluid toontje.

dijkbewaker | 24-01-21 | 13:49

Het stockholsyndroom is hier een understatement, manmanman

Acidstain | 24-01-21 | 13:44 | 1

Een stok in je hol geeft toch een behoorlijk trauma hoor.
*m onhoog schopt*

grapo | 24-01-21 | 13:55

De optimist zal zeggen dat het aantal voorstanders van moslimterreur en islamisering nu geslonken is tot 109 van de 150. Nog steeds onacceptabel veel, maar het is een lichtpuntje.

obominotie | 24-01-21 | 13:43 | 1

Een lichtpuntje, als een vrachttrein die in een donkere tunnel op je af komt stormen terwijl je te dom bent om van de rails af te stappen.

copywriter | 24-01-21 | 15:31

Mevrouw Becker steunt alleen moties uit eigen kring. En tot de eigen kring van de VVD behoren niet alleen de Moslims maar ook onze eigen geloofsgekkies, helaas. Dus alle goede moties ten spijt, mevrouw Becker staat er niet voor open, of ze mag het niet. Mevrouw Becker lacht altijd om haar eigen grapjes als ze dan weer FvD of de PVV beschimpt, ha ha zo lollig. Mevrouw Becker is een ordinaire muts met een grote bek. Veel geblaat en weinig, zeer weinig wol. Maar ja dat laatste staat tegenwoordig symbool voor de VVD!

Rdock | 24-01-21 | 13:43 | 1

Hear hear.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 13:49

Zelfde lui die de coronacrisis zagen aankomen en voor de motie Ellespleet stemden waarin werd uitgesproken dat we vooral de sjinezen niet mochten discrimineren vanwege krona. En ze gingen verder tot de orde van de dag (onnozelheid).
Brandhout.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:43

Islamiseren en versneld omvolken doen we in dit land geheel democratisch. Dat is het perfecte aan de salafistische indoctrinatie. Subliem uitgevoerd over een akelig lange periode.

de Voorzittert | 24-01-21 | 13:41

VVD, D66, GL en de PvdA zijn vijanden van het Nederland zoals het was. Het moet gewoon kapot blijkbaar. Voor 1 Europa moet NL eerst stuk en dat lukt ze heel goed moet ik ze nageven. Klootzakken.

Dirk III | 24-01-21 | 13:40

But his pro-Islamist sympathies earned him a conviction in 1998 for inciting religious hatred.

He had publicly read an Islamic poem including the lines: "The mosques are our barracks, the domes our helmets, the minarets our bayonets and the faithful our soldiers..."

He was sentenced to 10 months in jail, but was freed after four.

However, because of his criminal record, he was barred from standing in elections or holding political office.

Parliament last year changed the constitution to allow Mr Erdogan to stand for a parliamentary seat. news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2270642.stm...

Feynman | 24-01-21 | 13:39 | 2

In twintig jaar inderdaad.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:52

Deze uit 2015 ken je vast al: www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...
Erdogan: We gaan het land zuiveren. alleen nog soennieten. Maar dat is helegaar niet divers en inclusief!?!

Piet Karbiet | 24-01-21 | 13:52

Dit land is allang verkocht. We moeten het alleen zelf afbetalen. En daar zijn we nu mee bezig.

Dubbelepunthoofd | 24-01-21 | 13:38

Die 140 onnozele knuppels in de 2de kamer zouden zelfs, als hun huis in de fik stond ,nog zeggen tegen de brandstichter, kunnen we even praten?
Of het om terroristen, corona, asielzoekers of weet ik wat gaat.
Hier zijn ze zo ontzettend naïef .
Maar het domme volk betaalt graag veel belasting en blijft stemmen op domme partijprogramma's.
Als we in 2024 de paria van Europa zijn door onze laksheid.
En we het enige land in de EU zijn waar alle varianten van het virus nog gezellig rondhangen.
De economie zwaar klote is .
Misschien,misschien worden ze wakker.

pejo | 24-01-21 | 13:37

Wiens woord men preekt wiens brood men eet.
En bijna alle moskeeën in Nederland worden met buitenlands geld gefinancierd.
Turkse moskeeën via het Turkse ministerie van godsdienst en Marokkaanse moskeeën via Saoedi Arabië waar ze het geld krijgen van partijen die zo de conservatieve Islam willen verspreiden in Nederland en in ruil voor hun geld ook de Imams mogen benoemen. Vandaar dat Marokkaanse moskeeën meestal Saoedische Imams hebben.
De invloed van buitenlandse geldschieters is eerder 95% dan 5%.

Osdorpertje | 24-01-21 | 13:37 | 2

Dat Dyanet sponsort alleen Soennietische clubs. De rest krijgt niks. Maar wij zijn de. discriminanten. Walgelijke wegkijkpolitiek.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 13:55

De grootste sponsors van moskeeën in Nederland zijn de gemeentes, die met goedkope gronddeals ( vaak feitelijke schenkingen) de bouw mogelijk maken en soms zelfs actief bevorderen.Er gaat heel wat meer Nederlands dan Turks of Arabisch gemeenschapsgeld naar haathutten.

bisbisbis | 25-01-21 | 09:48

Misselijkmakend. Ze weet het mooi te vertellen, maar uiteindelijk maakt de VVD er zich hier alleen maar druk om tijdens verkiezingstijd. Elke keer weer.
De VVD weet precies wat er speelt, slaat stoere taal uit, en na de verkiezingen is het weer braaf en zonder protest de Brusselse regels uitvoeren.
Wat is dat toch voor volk dat hier maar op bljft stemmen.

spanarchist | 24-01-21 | 13:36

Ongekend onrecht gaat nog eens groot worden in de toekomst.
Denk dan aan deze stemming, bij de volgende islam gerelateerde aanslag.

letterzetter | 24-01-21 | 13:35

God oh God, wat hebben we toch een stelletje onnozele Kamerleden. Allah sta ons bij

Pummetje | 24-01-21 | 13:35

Cognitieve dissonantie van het zuiverste soort... Ben benieuwd wat de motivatie van deze gekozen volksvertegenwoordigers is om zo ver te gaan in het verraden van hun eigen land...

Odin | 24-01-21 | 13:35

Dus Pieter Omzigt heeft ook tegen gestemd? Fractiediscipline... Toch denk ik (hoop ik) dat Pieter zijn tijd verbeidt tot een moment waarop hij niet meer zo makkelijk op een zijspoor kan worden gezet. En hij kan beter pogen de partij van binnenuit naar zijn hand te zetten dan wéér een splinterpartijtje te worden. Dan heeft de kiezer wellicht een alternatief voor de PVV waar toch nog een geurtje aan hangt als je het velen vraagt. Voorts en afsluitend zou ik willen opmerken dat op dit moment van grootste belang is dat de Kamer eens grondig gerenoveerd moet worden. De cultuur die zich in alle hoeken en gaten heeft gewurmd en de boel aan het corrumperen en verteren en composteren is moet met wortel en tak uitgeroeid. Het is aan de partijen om met kandidaten te komen waar geen stront aan kleeft. Geen Asschers met hun spoor van falen, geen Klavers die andere politici griezelig nabootsen, geen Pechtholds met hun dubieuze grondzaakjes als wethouder en een vriendin die hij zwanger schopt en, en, nou ja. Er is praktisch niemand van onbesproken gedrag en dat is heel erg raar als je er goed over nadenkt.

Sans Comique | 24-01-21 | 13:34 | 1

Dat “geurtje” bij de PVV ruik jij misschien iets, ik niet.

Normpje | 24-01-21 | 13:37

Misschien een idee om de subsidies voor die clubs te stoppen. Is maar een idee hè

de visser | 24-01-21 | 13:34

Tja “onvrije landen” Landen waar je gestraft wordt als je op bepaalde tijden buiten de deur komt. Waar je niet met groepen bij elkaar mag komen, ook niet in eigen huis. Daar waar de staat je leven binnendringt en je vrijheid beperkt.
Het spijt me, maar de islam is niet de grootste bedreiging voor de vrijheid. Dat lijkt de liberale democratie. Niet de Ander, wijzelf.

ratelaar | 24-01-21 | 13:33 | 6

@Mr.Crowley | 24-01-21 | 13:50:
Hier ook. Als ik geloof dat ik prima een frisse neus kan halen buiten in het park zonder anderen in gevaar te brengen dan wordt ik daarvoor gestraft. € 95,-

ratelaar | 24-01-21 | 13:58

@ratelaar | 24-01-21 | 13:57: Dan doe je dat een keer in de ochtend of voor 21:00, vind jij het ook een beperking van je vrijheid als je tijdens werktijd dat rondje hardlopen niet mag doen?

Sessine | 24-01-21 | 14:22

@Sessine | 24-01-21 | 14:22:
Wat is er zo gevaarlijk aan corona dat je niet na 2100 een rondje buitenkan lopen. Met de hond kan wel, zonder hond niet?

ratelaar | 24-01-21 | 16:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Men leeft in een illusoire wereld waar in er een strikte scheiding aangebracht kan worden tussen enerzijds "de Islam", een fantasiebeeld van een Religie van de Vrede, en anderzijds "zij die de Islam misbruiken", en dat je alles onder controle hebt als je je enkel op die tweede arbitrair gedefiniëerde groep stort.
De scheiding tussen die ware Islam en die onware islam is al volledig willekeurig, maar in de praktijk uiterst beweeglijk, zeker als er het soort van diplomatie op wordt losgelaten waar wereldverbeteraars als Kaag zo goed in zijn. Dan wordt de grens bepaald door de waan van de dag, door wat diplomatiek wenselijk is en wordt de lelijke werkelijkheid die eigenlijk voor iedereen zichtbaar is verdoezeld.

Schoorsteenveger | 24-01-21 | 13:31

D66, totaal de weg kwijt, beter aanhale van diplomatieke banden met haatlanden. Wij van D66 hebben er voor gezorgd dat u een half uur minder avondklok heeft. Fantastisch hoor, hulde en applaus. Wie hier nog op stemt moet zijn of haar paspoort inleveren. U heeft meerdere kansen gehad, maar helaas

Ach-waarom-niet | 24-01-21 | 13:30

Is er dan geen enkele politieke partij die, als ze voldoende stemmen krijgen, er snel mee willen afrekenen?
Natuurlijk; PVV.
Maar Geert Wilders zegt ‘rare’ dingen.
VVD66 niet hoor. Die liegen alleen.

Normpje | 24-01-21 | 13:29 | 1

Alles daar liegt, draait en bedriegt. Alles en iedereen.

Ach-waarom-niet | 24-01-21 | 13:31

De gemiddelde Nederlander is te naief. Als de Turkse buurvrouw 1x baklava komt brengen gaan de oogkleppen op en zijn er niet meer vanaf te branden. Ze hebben niet in de gaten dat ook dat een onderdeel van de jihad is.

Bennie Boos | 24-01-21 | 13:28 | 3

Dit is een beetje overdreven, vind je ook niet?

StiekemeBunzing | 24-01-21 | 13:35

Je kunt ook overdrijven, he. De huis-, tuin- en keukenmoslim moet juist meer ruimte krijgen, dan de extremere takken. Daar gaat het hier juist mis.

Bataafje | 24-01-21 | 13:38

@Bataafje | 24-01-21 | 13:38: Hoe bedoel je? In landen waar de huis-, tuin- en keukenmoslims de dienst uit maken wordt juist niet opgetreden tegen moslim-extremisme. Integendeel, dat zijn juist de broeinesten.

obominotie | 24-01-21 | 14:05

De SP krijgt mijn stem in maart.

Kalendestrandbal | 24-01-21 | 13:28 | 4

Dus je hebt geen werk en krijgt een uitkering?

Torwart | 24-01-21 | 13:34

SP omarmt ook de instroom. Nee dat is niks.

Dreeke | 24-01-21 | 13:59

Bedankt voor uw stem op Hugeau de Jonge.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 14:27
▼ 1 antwoord verborgen

Probleem met zo'n motie, wat wel te verwachten is van de SP, is wel dat het probleem de islamitische instellingen zijn. Terwijl in de motie het dan weer gaat over alle religieuze instellingen. Het probleem ligt niet bij niet-islamitische religieuze instellingen

Fijn_dat_je_er_bent | 24-01-21 | 13:26 | 2

Laten we wel wezen: de rechtstaat verbiedt het om er één religie in het bijzonder uit te pikken. Dus moet de hele bups aangesproken worden, dus heb je ook de Christelijke partijen tegen je. Zo'n Azarkan beseft dat heel goed, daarom begint hij in het filmpje ook snel over de Nashville verklaring.

Tashtego | 24-01-21 | 13:37

Een belangrijk punt.

J.P.Drapeau | 24-01-21 | 13:50

Twee woorden: oliecrisis 1973

kweethetooknietbeter | 24-01-21 | 13:24 | 2

Bijna 50 jaar de tijd gehad om economische of andere historische afhankelijkheden van moslimtirannieën volledig af te bouwen. Resultaat: Nul komma nul. Triest.

obominotie | 24-01-21 | 13:35

Klopt, toen heeft Europa zijn ziel verkocht aan de islam. Na bijna 50 jaar propaganda voor het product islam moeten we constateren dat de islam niets goeds voortbrengt. Dus afschaffen die propaganda en kom tot inkeer

Eddy67 | 24-01-21 | 13:46

Misstanden bij de jehova's en scientology hoor ik de kamer nooit over, en media ook zelden.

dhrat | 24-01-21 | 13:24 | 3

Goed punt man. Die blazen toevallige bezoekers van een Kerstmarkt ook steeds omver inderdaad.

Dirk III | 24-01-21 | 13:27

Boeiend wat die mafkezen elkaar achter gesloten deuren allemaal aandoen.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:27

Dan beter lezen, die worden bij misstanden namelijk meteen aangepakt. Die plegen namelijk geen aanslag op je als ze kwaad op je zijn.

Sessine | 24-01-21 | 14:34

De verkiezingen komen eraan en ja hoor de VVD gaat weer eens stevig tekeer. 2 x ben ik erin ingetrapt, nu niet meer. Als je nu na 20 jaar nog niet inziet dat de hoge asielinstroom ontwrichting bewerkstelligt van wijken , dorpsgemeenschappen, vrouwenrechten homorechten en anti-Joodse sentimenten oproept, dan snap je er echt niks van.

Dreeke | 24-01-21 | 13:22 | 3

Of juist wel en dat maakt het zo verrot. De vraag is in wiens dienst de politiek staat. Duidelijk niet in die van de burgers. Dat is maar een kapstok.

roevka | 24-01-21 | 13:26

helemaal mee eens. ik ben er maar 1 keer ingetrapt , maar da's al teveel. mijn stem gaat dit jaar naar de PVV. al is het maar.om een signaal af te geven

Miesmol | 24-01-21 | 13:26

Precies, zo heeft Rutte ook veel stemmen gewonnen door die turk het land uit te gooien in 2017. Trap.er.niet.in!!!

endtotrolling | 24-01-21 | 13:26

Wegens gewetensbezwaren voor de financiering van terroristen betaal ik liever geen belasting.

Reebensteeltje | 24-01-21 | 13:21 | 1

Het zou een begin kunnen zijn.

Gokmaar | 24-01-21 | 13:58

Het is ongelofelijk dat de VVD zo hoog staat in de peilingen met alles wat ze de afgelopen 10 jaar geflikt hebben. Je zou haast denken dat het doorgestoken kaart is.

Drostemannetje | 24-01-21 | 13:20 | 2

Nederland kent teveel welvarenden, die alleen veilig zijn bij de VVD. Na hen de zondvloed.

nsfl | 24-01-21 | 13:26

Links er van zit kan niks en rechts er van zit niks, daarom.

miko | 24-01-21 | 13:29

Je zou zo'n wijf in je bed hebben liggen en die vind dat ze recht heeft om eens een flink te stoeien onder de dekens en je bent hartstikke moe na een lange dag werken. Nou, sterkte dan maar. Wat een ratelkip is dit zeg. Zelden zo'n bak onzin gehoord.

Mr_Pikibelly | 24-01-21 | 13:19

Zou zo'n motie nou veel uitmaken? Het voelt een beetje alsof iemand met uitgezaaide longkanker stopt met roken, maar verder geen behandeling start. Die kanker groeit heus wel door.

C1O2 | 24-01-21 | 13:19 | 1

Nee zo'n motie haalt bij gebrek aan politieke wil helemaal niets uit.
Beetje voor stemmen en er dan "iets" mee moeten doen, ergens een keer als we er zin in hebben ooit in de toekomst of misschien wel helemaal niet..

normanius | 24-01-21 | 13:25

Ach ja. Niet eens verrassend meer.

Lorejas | 24-01-21 | 13:19

Iets mis gegaan? Bente hoort toch bij het vorige topic?

Leptob | 24-01-21 | 13:19 | 2

Precies. Weten we zeker dat het Emily Willis niet is?

goedverstaander | 24-01-21 | 13:26

Bente Geil zou een goede pornonaam zijn.

Gulliver | 24-01-21 | 13:46

Wat is het probleem? We wonen zelf al in een nog amper vrij land.

Van Zessen Klaar. | 24-01-21 | 13:19

Daar heb je het weer: partijdiscipline. Er zullen ongetwijfeld voorstemmers zitten tussen de tegenstemmers. Zodra je tegen de wil van de partij stemt is er geen toekomst meer. Misschien is anoniem stemmen in plaats van hand opsteken een betere optie.

dijkbewaker | 24-01-21 | 13:18

Blijkbaar leven we in een ontwikkelingsland, als men elders geld inzamelt om hier te doneren. Maar waarom kwamen ze dan hierheen, blijkbaar is elders veel meer geld voor waar zij in geloven?
En waar zijn de tegenstemmende partijen bang voor? Zitten ze nog met Paty in hun maag soms? Dat bracht de islam wel even in een verkeerd daglicht natuurlijk. Snik.

nsfl | 24-01-21 | 13:17

Verschrikkelijk. Veel hebben altijd een grote BenteBek, maar puntje bij paaltje is doen ze er weer niks aan.

HoniSoit | 24-01-21 | 13:16

Het is zo typisch, hoe dit alles in zijn werk gaat. Zou het des managers zijn?
Een voorbeeld.
Je constateert een feit, je stelt een plan op om dit feit aan te pakken. Maar helaas, dan komen de managers, die je dwingen zes stappen terug alles uit te gaan schrijven.
Waarom zijn we gaan kijken, waarom werden er zaken geconstateerd, is er al een commissie die een onderzoek heeft uitgevoerd naar wat precies nodig was om te gaan constateren, zijn er klankborden opgericht om de de lijsten van te constateren feiten te staven aan zaken als inclusiviteit, duurzaamheid en draagvlak onder de bevolking...
Na maanden vergaderen, overleggen, werkgroepen, schrijfgroepjes, herijkingen en revisies... is iedereen vergeten wat er aan de hand was, is er een hoop geld 'uitgegeven' en is er per saldo niet veranderd.
En waar ging het om? Soms om bizar eenvoudige zaken, zoals de vraag of je binnen een bedrijf met Microsoft Office, G Suite, of met een mix moet gaan werken.
Zo werkt de overheid als ultiem management ook.

EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 13:16

willen 'we' meer of minder Bente. Gaat zij kiezers wegtrekken van PVV, FvD en JA21? trappen de kiezers in deze VVDval vlak voor de verkiezingen. VVD had destijds gekozen voor Rutte ipv Rita Verdonk

HetOorAakel | 24-01-21 | 13:15

Ik wacht ongeduldig op de spin van de Zonen van Kuifje en Papa Jones.

goedverstaander | 24-01-21 | 13:15 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 13:18:

Ssstt niet verder vertellen dan krijg je 1000 euro.

Gulliver | 24-01-21 | 13:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou bijna denken dat partijen als D66, VVD, PvdA, CDA etc willen dat ons land van binnenuit langzaamaan wordt geïslamiseerd. Deze zelfde partijen vinden het ook doodnormaal dat er elke week 300 asielzoekers ons land binnen lopen voor gratis geld, Miele, bed, bad, brood nieuwbouwhuis en uitkering. En dat ook krijgen! Ik vind het echt stuitend dat we al 20 jaar het probleem van massa immigratie bespreekbaar hebben en er concreet nog STEEDS NIETS is gebeurd om dit te stoppen. Sterker nog, het is nog nooit zo erg geweest als de afgelopen 5 jaar! Nederland is al te vol, er kunnen niet nog meer mensen bij. Stoppen met die waanzin, NU!

Old_Spice | 24-01-21 | 13:15 | 2

Niet geïslamiseerd. Die worden slechts gebruikt om de bevolking uit elkaar te spelen. Daarom komen er ook nauwelijks huizen bij. Ik denk dat Rutte voluit Marxist Rutte heet.

roevka | 24-01-21 | 13:23

Zolang mensen met een doodnormale, verstandige mening zoals u nog uitgemaakt worden voor racist, gaat er niets veranderen.

2Little2Late | 24-01-21 | 13:57

Ik was toch al niet meer van plan op PvdD te stemmen. 50plus gebruikt zoals vaak hun gezonde verstand, maar is te klein en er zijn momenteel belangrijkere dingen in Nederland.

W_F | 24-01-21 | 13:14 | 1

Als de aanpassing van de wet niet door gaat, dan kunnen we misschien een "formele afspraak" maken, net als voor de nieuwe bevoegdheden van BOA's?

W_F | 24-01-21 | 13:16

Ebba Akerlund kan ze niet meer bedreigen in ieder geval.

letterzetter | 24-01-21 | 13:13

Leg dit over een paar jaar maar eens aan je kinderen uit. Zucht.

Choco Chanel | 24-01-21 | 13:13 | 1

"Papa dacht er anders over maar in Nederland wonen nou eenmaal een hoop mensen die niet zelfstandig kunnen nadenken en zich niet in de politiek verdiepen, maar die met de verkiezingen stemmen op bepaalde mensen die "het toch zo leuk doen" of "die er zo sympathiek uit ziet". Word niet als die mensen, [naam zoon/dochter]!"

2Little2Late | 24-01-21 | 13:56

De christenhonden houden hun moslimbroeders weer de hand boven het bebaarde hoofd.

Gulliver | 24-01-21 | 13:12 | 1
-weggejorist-
antie graai | 24-01-21 | 13:18

Coalitiedingetje voor VVD en waarschijnlijk zal de wet het met het oog op vrijheid van godsdienst etc. toch wel niet halen bij de RvS en anders wel niet bij het Europees Hof van de...

Het wordt tijd dat vrijheid van godsdienst uit het Grondwet wordt gehaald.

RandomAct | 24-01-21 | 13:12 | 6

@VoltaireJohn | 24-01-21 | 13:13: Euh... wanneer bent u voor het laatst naar het gebedshuis van uw lokale atheïsten geweest?

EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 13:28
▼ 3 antwoorden verborgen

VVD; grote bek in verkiezingstijd, maar meer is het ook niet.

TeeJee | 24-01-21 | 13:11 | 2

U vergeet dat ze na hun 'overwinning'(die ik ten zeerste in twijfel blijf trekken) vervolgens ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking (of meestal nog meer) een grote bek geven in de vorm van een dikke middelvinger, een fluim in het gezicht of vol anaal nemen.

EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 13:26

@EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 13:26: Reken maar op alle 3.

pijko | 24-01-21 | 21:13

Partijkartel gonna partijkartel. Goh.

citywok | 24-01-21 | 13:11

Verraders. Die mensen van de ChristenUnie en SGP zijn verraders van hun eigen soort. Valse christenen die Nederlandse waardes kapot willen maken om islamitische te blijven steunen en meer invloed te laten hebben.

VoltaireJohn | 24-01-21 | 13:11 | 5

@Tashtego | 24-01-21 | 13:13:
Dat is waarom je de relipartijtjes ook verantwoordelijk kunt houden voor de islamisering. mislukte kruisvaarders dat het zijn.

miko | 24-01-21 | 13:19

@miko | 24-01-21 | 13:19: Misschien heb je gelijk, maar het is hoe dan ook duidelijk dat als je hun steun wil op dit punt, je ze op de een of andere manier gerust moet stellen dat het zich in de toekomst niet tegen hen richt.

Tashtego | 24-01-21 | 13:26

Zij steunen satan en ze hebben het niet door.

Gokmaar | 24-01-21 | 13:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland is al een islamitische provincie van de islam, Moet alles kapot

Limburgse-Harry | 24-01-21 | 13:10 | 1

Dachetnie. Nog niet misschien.
Lekker zinnetje ook.

NiCeY | 24-01-21 | 13:26

ok dan. En dan nu ook doorpakken, en overal gigantische Moskeeën gaan bouwen, met geld uit Qatar/Turkije/SA en Koeweit. Met een enorme geluidsinstallatie erop, en alles op standje 10.
En oh ja, het liefst midden in het centrum van de stad of dorpje. En dan na een paar jaar toch eens afvragen waarom Rechts steeds groter wordt.

Shortganger | 24-01-21 | 13:09 | 6

@Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 13:11: Dat is Rob Hoogland niet met u eens. Het midden is daar de grote partijen verlaten. Met dank aan het meeheulen met de islam. Het midden is nu PVV, FvD, JA21 en 'n beetje SP.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 13:45

@W_F | 24-01-21 | 13:25: wacht maar ff op Biden die daar naar toe gaat...... zal niet lang meer duren.

gebochelde | 24-01-21 | 14:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil het woord VVD niet meer horen.

Dickie1908 | 24-01-21 | 13:07 | 1

Wen er maar aan 33-42 zetels in de peilingen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 13:10

Het moet en zal gepamperd worden..

Wijze uit het Oosten | 24-01-21 | 13:05 | 1

"en pleit D66 voor het beter aanhalen van diplomatieke banden met totalitair-islamitische haatlanden"
Kaag wil op reis met pet in de hand en hoofddoekje op.

Hemmenaar7 | 24-01-21 | 16:24

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino