LODEWIJK ASSCHER WEG ALS PVDA-LIJSTTREKKER
Toeslagenaffaire te veel
Zo. Terwijl de hoofdverantwoordelijken voor de toeslagenaffaire (het kabinet onder leiding van Mark Rutte) blijven emmeren over wel of niet opstappen na het uitkomen van Ongekend Onrecht, trekt de fractievoorzitter van de PvdA alvast de enige logische conclusie. Lodewijk Asscher wordt toch geen lijsttrekker van de Partij van de Arbeid. Hij was minister van Sociale Zaken in het kabinet-Rutte 2 en is dus medeverantwoordelijk voor alle ellende die de ouders is overkomen. Totaal ongeloofwaardig als lijsttrekker inderdaad. Nu Mark Rutte nog. Oh nee wacht, die is de baas van een partij vol opportunistische lafbekken die hun moeder nog etnisch zouden profileren voor 2 extra zeteltjes bij I&O Research.
PS: Vanavond IM LA bij CNB
Social
Judas
Social
Reaguursels
InloggenTragisch: Gerdi Verbeet die Asscher de juiste persoon vindt om de rommel op te ruimen. Hoezo, oogkleppen maatje Mexican Wall??
Respect voor deze beslissing!
niet meer de Partij Van De Asscher dus
Aardige vent. En fijn dat hij wel de noodzaak ziet om zich niet meer verkiesbaar te stellen. Lodewijk komt wel weer ergens anders aan de bak. Een goed PVDA'er lobbyt alvorens vertrek of krijgt al snel een baantje aangereikt. Misschien kan hij van baan wisselen met Aboutaleb!
Dat laatste dacht ik ook.
Dat is er tenminste eentje bij wie nog enig moreel besef is ingedaald. De leden van het Kabinet zijn nog op zoek naar hun moreel kompas wat ergens verstopt ligt in het Catshuis.
Nee hoor, positie intern bij PVDA onhoudbaar, " moreel besef" ontbreekt volledig.
je zou voor een keer eens de PVV, SP en FVD een kabinet zien vormen. En de rest maar eens lekker in de bankjes voor 4 jaar.
Lodewijk Asscher mag wat mij betreft gewoon op de lijst van de PvdA komen en dan via voorkeurstemmen zijn Haagse carrière voortzetten. Dán pas blijkt wie lering heeft getrokken: zowel Asscher alsook de PvdA.
Binnenkort valt het kabinet en dan gaan Rutte en Hoekstra hoog tronend op hun lijsttrekkerstroon gewoon door met hun Haagse rataplan. Zij leren niets, hebben niets geleerd en zullen niets leren. Het wordt hoog tijd voor AI Artificial Intelligence, want die/dat schijnt wel te kunnen leren..
Opvolger voor Ascher: Asha ten Broeke? Vrouw, lesbisch, links en heeft voldoende tijd over sinds eergisteren. Moet toch als muziek in de PvdA-oren klinken.
Te wit. Wordt Abu Taleb, als hij eindelijk eens een keer wil. Wel cis male, een minpunt, maar wel andersgepigmenteerd en streng mossel wat weer bonuspunten oplevert.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 14:16: Niet zo erg dat hij cis man is. Aboutaleb heeft namelijk ook een slachtofferkaart. Alleen zal hij die niet willen spelen, schat ik in.
Boeie, dat die (salon)socialist opstapt.
Die Mark(xist), is het grote probleem.
Er zijn d'r voor minder impeached.
Owjee, op de NOS-frontpage suggereren ze nu met een fotootje dat de nieuwe PvdA-lijsttekker ook zomaar Timmerfrans kan zijn...
Graag, haal hem uit Brussel daar kan hij ons veel meer centen kosten.
Doet ie niet. Brussel betaalt stukken beter, zelfs taxfree. Plus premievrie pensioenopbouw. Precies waar de echte pvda-er van droomt.
Dit sujet zal het niet willen. Houdt nogal van aandacht, geld,veel geld en macht. Vies mannetje.
Ja vooral doen . Dan pvda naar de 1 zetel.
Mooi. En graag ophoepelen zonder wachtgeld. Zijn quote: ‘Velen weten niet wie ik ben en waarom ik dit werk doe’.
Wat we al lang weten is dat het werk nooit goed is gedaan. Hijzelf ook, vóór aantreden als minister destijds. Deze ‘man’ heeft echt niets gepresteerd in de politiek. Sorry, geen enkele positieve herinnering over deze meneer.
Precies 1 spoor van financiële ellende laat hij achter zich van 020 tot het hele land, succes als Burgemeester !
Kabinetje gaat vallen.
Is maar beter ook.
In maart nieuwe kansen.
Als de Brexit-variant ons niet gaat overspoelen.
Zo dat wordt de nieuwe burgemeester van Madurodam. Alle andere plaatsen zijn al bezet door een stel trutten en pluchvullers.
Wat een vreemde kerel is het ook. "Ik ben er om de samenleving te dienen". Deze engnek zal wel een baantje hebben aangeboden om directeur COA te worden oid.
Bewaartegel:
Vanavond treedt het voltallige kabinet af. Wat geen kut voorstelt, want op 12-2 begint het verkiezingsreces, dus effectief zijn ze een maandje demissionair en vervroegde verkiezingen gaat niet gebeuren. Na de verkiezingen is het spectrum zó versnipperd dat er geen partij meer dan 25 zetels heeft en het middenveld maximaal 10. Dat wordt dus twee jaar steggelen over een formatie en al die tijd nul sturing, maar de facto Rutte aan het roer, als waarschijnlijk tóch weer de voorman van tóch weer de grootste partij.
Dat wordt dus SP stemmen. Indien je 'n beetje verstand hebt en 'n vanaf lichtelijk empathisch vermogen.
Zolang het maar geen Kaag wordt, de gedachte alleen al, brrr.
@Boris die Sauertopf | 14-01-21 | 13:13: U bedoeld, licht verstandelijk gehandicapt bent.
Dat schrijf je net iets anders.
Is er nog een klein dorpje waar ze hem als burgemeester willen hebben , nee , als wethouder dan , nee , dan houd het op.
Bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kan hij nog altijd terecht. Volgens mij is, kijkende wie daar nu uit zijn kokkerd zit te consumeren, dat het afvoerputje van het baantjes-carrousel.
In het Parool - Amsterdams sufferdje - staan alleen maar lovende stukken over Asscher en dat is dan weer tekenend voor politici als hij. In Amsterdam was hij de exponent van de oppermachtige PvdA die daar alles en iedereen naar haar hand zette, inclusief Het Parool. In die context waarin alles en iedereen buigt voor de PvdA kon Asscher uitgroeien tot een ogenschijnlijk krachtige bestuurder die vanwege de hoofdstadfunctie van Amsterdam algauw hoge ogen gooit en dan zogenaamd klaar is voor de landelijke politiek. Job Cohen is van hetzelfde laken een pak. Ook hij heeft moeten ervaren dat landelijke politiek - gelukkig/helaas - iets totaal anders is dan Amsterdam waarin alles en iedereen buigt voor de almachtige PvdA want tsja: als je daar iets voor mekaar wilt krijgen, is het raadzaam om de PvdA-bonzen te vriend te houden. Dankzij het Binnenhof worden de Amsterdamse middelmaat en arrogantie gelukkig nu weer afgestraft. Jammer voor het Parool maar het is niet gelukt om hun protegé naar het premierschap te schrijven.
Ex-wethouder Amsterdam, da's nogal een aanbeveling. Asscher, Wiebes, Ollongren, Geert Dales, De Grave, nounou. Talentenvijver hoor. En dan vergeet ik er vast nog vierentwintig.
Hier in Rotterdam gaan wij alvast op zoek naar een nieuwe burgervader.
Laten we het hopen.
Laat me raden, ze treden allemaal af behalve Rutte...
Volgens mij staat op Geenstijl(-ers) na heel Nederland nog fier achter die lachebek.
@zwarte_weduwe | 14-01-21 | 12:54
Da's amper raden, maar een aan waarschijnlijkheid grenzende zekerheid. VVD'ers zijn namelijk blij dat zij niet de lul zijn en anderen wel.
Lodewijk maakt nu de weg vrij voor een strafrechtelijk onderzoek naar hem en zijn adlaten? Kan hij zich op zijn verdediging gaan concentreren? Dat zou hij verdienen!
Ik vrees van niet. Ik lees althans nergens dat Asscher zich aangegeven heeft bij de politie.
Asscher had al veel eerder moeten vertrekken en echt niet alleen om de toeslagenaffaire. Er is veel mis met een partij die de verkiezingen won met de leus dat Nederland niet kapot moest worden bezuinigd en vervolgens met de VVD tekende voor het grootste bezuinigingspakket dat ooit werd uitgevoerd. Onder Asscher's PvdA werden tienduizenden zorgmedewerkers ontslagen, werden rijkstaken afgeschoven naar gemeentes die er noch de budgetten noch de kennis voor hadden, was het UWV een grote puinzooi waar mensen werden tegengewerkt i.p.v. geholpen bij het zoeken van een baan. Hoor die PvdA-trut onder Asscher's paraplu nog lachend zeggen dat bejaarden hun pensioen maar met een moestuintje moesten aanvullen. Kan alleen maar zeggen dat het een dikke hypocriet was. Dat ie het nog zo lang bij de PvdA kon volhouden zegt vooral iets over de rest van die partij.
Het DNA van die hele PvdA is 1 grote huichelarij. Nooit aan de knoppen laten zitten die lui.
Ja, en die PvdA-trut is dus nu "mijn" commissaris van de koning. Asociale uitspraken zijn geen hinderpaal voor de baantjescarrousel. Asscher komt ook nog wel goed terecht. Is er nog ergens een burgemeesterspost te vergeven?
Het is ook niet eenvoudig in een land waarin de grootste hypocriet van allemaal steeds weer premier is.
Die Nelleke Vedelaar is ook een onbeschoft wijf, maar dat zijn ze allemaal daar bij de PvdA.
Op de NPO komen ze superlatieven tekort, terwijl hij in feite een enorme mislukking is, in alles wat hij ooit gedaan heeft.
Een jood als lijsttrekker bij de partij van de Allah is voor het winnen van stemmen bij hun doelgroep niet handig.
Merk op overigens dat in grote lijnen beide groepen dezelfde belangen lijken te hebben: dubbele paspoorten toestaan, geprivilegieerde religieuze minderheid, ritueel slachten enz. enz.
Het zou me niks verbazen wanneer Asscher al is ingeseind dat Rutte met zijn kabinet voornemens is om af te treden. Dan kan Asscher sowieso niet blijven en nog beter, wanneer hij als eerste opstapt dan is het pad voor Rutte en zijn gang al wat voorbereid. Rutte houdt ervan om zaken voor te bereiden, zoals constant 'lekken' over alles en nog wat, dan is de angel er al een beetje uit.
Eens zien hoe dit gaat lopen...............
Er wordt alleen afgetreden als er niet 1 gaat claimen dat zij de helden zijn van de breuk, met andere woorden Segers en Jetten moeten beloven hun muil te houden. Anders gaat het aftreedfeest niet door.
Spoor van vernielingen op elke portefeuille en nog groter spoor verkwist geld en dan bedankt worden voor enorme inzet? Meh. Nah ja, bedankt dan maar Lodewijk.
Zou hij een betere Burgemeester van Amsterdam zijn dan Femke?
Nee, PvdA, GL, SP, lood om oud ijzer.
De pvda laat zich er traditie getrouw altijd op voorstaan dat ze opkomen voor de zwakken in de samenleving. Iedereen weet onderhand dat dat een keiharde leugen is , ze willen geld verdienen ,veel en makkelijk zonder persoonlijk risico. Er was maar 1 persoon die opkwam voor de zwakken en dat was Jezus Christus en het is maar helemaal de vraag oftie ook echt bestaan heeft..
Hoe kwam hij dan op voor de zwakken met zijn advies: "Geef wat van de keizer is aan de keizer ...", werd hun lastendruk daardoor nu beperkt of juist niet?
@Roterodamus | 14-01-21 | 12:47: De schriftgeleerden bewegen doorgaans - uit lijfsbehoud - mee met de zittende macht.
Jezus was echt een socialist: hij gaf een menigte ondanks een beperkt budget van twee broden en drie vissen toch onbeperkt eten
@LucaBrasi | 14-01-21 | 13:05: hij was de Hans Klok van het wijnjaar nul.
@LucaBrasi | 14-01-21 | 13:05: Echte socialisten bestaan niet. Alleen fake socialisten. Een beetje zoals échte magie niet bestaat en nep magie wel.
Door wie is hij pootje gelicht bij de PVDA? Alsof hij daar staat met een pistool van iemand anders op zijn slaap...
Ploumen? Die overleeft alles, met haar veilige hobbies......
"aanhoudende kritiek" - laat de verraders maar even tevoorschijn komen. En waarom was die aanhoudende interne kritiek dan zo belangrijk?
Ploumen is volgens mij niet iemand waarvoor de mensen naar de stembus komen. Die heeft de aantrekkingskracht van een gratis veganistische maaltijd bij de voedselbank.
Aardig mens , met haar hutkoffer , Oma Hamer zou ook kunnen.
De échte "Powers That Be" kennen wij niet. Wat wij zien opdraven voor de buhne zijn niets meer dan marionetten. Jesse Klaver is niet de leider van GL. Dat zijn gasten als Duyvendak.
@FrankVeer | 14-01-21 | 13:12: Soms is sterven van de honger met behoud van waardigheid te verkiezen.
Nu hopen dat Timmerfrans terugkomt. Dat zou mooi zijn, Kaag en Timmerfrans die elkaar op deugpunten proberen te overtroeven en dan allebei met een flink verlies uit de verkiezingen komen.
Die komt echt niet terug. Die mag in Brussel biljoenen uitgeven, zich dagelijks volvreten en gaat met een uitstekend salaris naar huis. Dat gaat hij echt niet opgeven voor fractievoorzitter van een kleine partij in Nederland met een kansje op meeregeren als minister.
Ik vind deze opmerking altijd mooi passend: "Don't let the door hit you in the ass on the way out". Die van Jacobse & van Es aan het adres van Walter de Rochebrune is ook een mooie: "Zo, die's plèitûh, wie vollûg?".
Ging dat over de beving van de stadswallen van Zutphen? Of die gast met die "Koiboi hoed" die zo overtuigend was? Dan scheaut hij het haakje er zeau af!
De pvda verloochend zich zelf al jaren en die Asscher is gewoon een gluiperd eerste klas ik ben zelf een Jan met de pet maar van die schijnheilige pvda club moet ik over mijn nek ze hebben totaal niks met de arbeiders, nu komt die Ploumen naar voren dan zakken ze gelukkig weer 10 zetels.
Mooi opgeruimd staat netjes. Misschien hebben ze in Artis nog iemand nodig die olifantenpoep wil scheppen. Nu de rest van die vreselijke partij nog opheffen .... en dan beginnen we 2021 positief!
Zonder Leijten en Omtzigt was de hele toeslagenaffaire nooit zo duidelijk aan het licht gekomen. Asscher was na 17 maart gewoon lijsttrekker gebleven. Het bekende glas, plas, was-verhaal.
Maar deze keer niet. En dat is ook wel eens prettig.
Inderdaad, hij gaat weg omdat ie betrapt is, niet omdat ie zich schuldig voelt.
Wat gaat het worden?
CEO van het AMC ? of toch shell?
Shell is een commercieel bedrijf en die hoeven geen mislukte politici. Het enige wat ik daar zou kunnen bedenken is een positie als lobbyist richting politiek voor de klimaatbelangen van Shell maar ja dat zou er wel heel dik bovenop liggen. AMC is semi-overheid en die danken hun bestaan juist aan het opnemen van dit soort lui.
Dat is 1. Op naar de volgende. En hoe zit het met al die ambtenaren die de boel hebben vertraagd, tegengewerkt etc. Worden die niet er uit gegooid ?
Wat dacht u van de politici die Omtzigt en Leijten hebben tegengewerkt?
@L.E. Raar | 14-01-21 | 12:16: Lodewijk A.
@van Oeffelen | 14-01-21 | 12:40: Mark R.
@L.E. Raar | 14-01-21 | 12:16: Overigens heeft Omtzigt zichzelf ook aktief tegengewerkt, door meerdere malen een motie van wantrouwen tegen dit kabinet of tegen verantwoordelijken binnen het kabinet te dwarsbomen. Omtzigt doet het ook alleen maar voor de PR; de problematiek zelf interesseert hem geen donder.
Asscher is dan uiteindelijk gevallen. Na een politieke loopbaan in Amsterdam en Den Haag waar hij keer op keer een puinhoop en veel ellende achterliet, is thans zijn beroerde functioneren bestraft. Niet dat we van hem af zijn, die zie ik binnenkort de SER voorzitten, want dat is zo'n PvdA draaideur positie.
De PvdA met z'n slogans: 'het moet eerlijker", "het moet beter", "het moet fatsoenlijker". Van die loze kreten waar niemand ooit iets wijzer van geworden is behalve de PvdA bobo's zelve.
Heeft zijn zoon ook geen Corona zeker. Maar tenminste één die, al dan niet onder druk van binnenuit, zijn verantwoordelijkheid neemt.
Goed geacteerd. Nu de rest nog.
Laffe tweet van Marx R. is om te kotsen overigens. Brutus keek Caesar tenminste recht in de ogen toen ie 'em djoekte. Rutte is meer van de anonieme kopschop als iemand bloedend op de grond ligt en na afloop de moeder van het slachtoffer medeleven veinst.
Rutte is de echte eindverantwoordelijke, het is een gotspe als hij (weer) blijft zitten.
@Rennieflox | 14-01-21 | 12:01: heeft er nauwelijks iet mee te maken.
@van Oeffelen | 14-01-21 | 12:07: In de politiek hoort de eindverantwoordelijke af te treden als er onder zijn/haar bewind iets gruwelijk fout gaat. Als Rutte blijft zitten is, wat mij betreft, de verloedering compleet.
@van Oeffelen | 14-01-21 | 12:07: Iet wiet waait weg.
@L.E. Raar | 14-01-21 | 12:18: dit is een opgeklopte zaak, tot het hysterische aan toe. De dader, Asscher is gepakt, nu gaat het leven verder.
Misselijke verklaring van de PvdA... Lef is niet de goeie benaming, laf, dat beslist wel...
"Mooi!", schijnt er al sinds negenen vanochend op een ouwe ghettoblastert in het Torentje als gekkigheidje op Repeat gezet te zijn door d'eennofd'anderedoerak...
Asscher heeft een brief gekregen van een grootmoeder die het gezin van haar dochter er aan onderdoor zag gaan. Hij dacht "o, dat zijn wellicht enige tientallen gevallen daar doe ik gewoon helemaal niks aan, klein bier". Beste l*lhannes Lodewijk, al was het maar 1 geval dan al had je moeten luisteren en ingrijpen. Hoe was het ook al weer? Wie 1 mens redt , redt de hele mensheid. Ga daar maar eens over na denken.
Dat mensen redden zit niet echt in de familie Asscher, heb ik het idee...
En nu graag nog even de verantwoordelijke ambtenaren uit 's Lands Dienst flikkeren, zonder behoud van emolumenten O F zij produceren een verifieerbaar verhaal zonder lacunes en worden dan de bestuursdienst uit geflikkerd, met strafkorting op hun uitkering/pensioen en een bepaling dat zij als zelfstandige nooit meer door enige overheid, semi-overheid of quango ingehuurd kunnen worden. Dan hebben wij alvast een beginnetje in de toekomstige aanpak van deze overtreffende trap van witte-boorden criminaliteit. Machtsambtenaren: aan de lantaren.
LACHWEKKENDE DEMOCRATIE (sic)
Het nieuws dat Asscher verdwijnt als leider van de PvdA kwam tot mij tijdens het kijken naar WNL-Vandaag met dat Goedemorgen Nederland.
Niet alleen moet dit Barbertje hangen, maar ook de consequentie moet getrokken worden uit het feit dat de overheid de vijand van de burger geworden is. Dat komt doordat de politieke klasse een gesloten bastion geworden is, totaal losgezongen van de dagelijkse realiteit.
Op de tv zat ook mevr. Keklik Yucel, hoog opgevend van de eerlijkheid van háár partij. Zo bijzonder is dat niet, want de PvdA doet wat NORMAAL zou moeten zijn en de andere partijen, medeschuldig aan de toeslagenmisdaad, doen ABNORMAAL door het ontbreken van het afleggen van verantwoordelijkheid.
Zij wil het overheidsgebrek oplossen door een commissie te benoemen. Wéér een commissie, vaak helpt dat niet, de laatste commissie uitgesloten, dié maakte duidelijk wat een ongekend onrecht duizenden mensen jarenlang aangedaan was.
Wil ik meteen even 90% van de Nederlanders virtueel voor hun kop schoppen en virtueel in de bek spugen, want zo veel Nederlanders vinden dat het kabinet kan blijven zitten. Zijn jullie helemaal van got los. Er waren bij WNL nog drie vox-popjes, die kerels deden allemaal hun best om zo intelligent over te komen met hun waanzinnig onbegrip voor het aangedane leed. Geen moer, schroef of draadeind begrip dat het aftreden een gewenste vorm van gerechtigheid is ten bate van de vreselijk benadeelde medeburgers. Zij zijn niet jarenlang ten onrechte fysiek en geestelijk in de tang genomen door de overheid.
Vooral die geestelijke smurf met die witte kraag wauwelde dat de onderste steen boven moet komen.
Man—lul-man, dat is nu juist gebeurd op een ongehoord doch zeer gewenst niveau. Het rapport “Ongekend Onrecht” Maar nee, wauwelen over de onderste steen en dan zeggen dat de regeerders mogen blijven. Stuk politiek onbenul!
Terug naar de door de PvdA-dame en de door haar bezongen democratie en de rechtstaat die door een commissie weer op orde gebracht moeten worden. Nou mevrouw maak uw borsten maar nat, want dat betekent dat de onderste stenen van dit kasteel van de bestuurlijke klasse eruit getrokken moeten worden opdat deze burcht instort.
Democratie in Nederland is lachwekkend ondemocratisch, zelfregulerend, een gesloten kaste, waar een gewoon burger nauwelijks inkomt dan door lid te worden van een politieke lobbygroep, ook wel geheten politieke partij. Nou, dáár zal zij geen trek in hebben.
“ Prof-emeritus Hans Daudt: 'Onze democratie is flauwekul. Wie of wat kiest een kiezer als hij zijn stem uitbrengt? Geen burgemeester, geen commissaris van de koningin, geen minister-president en geen staatshoofd.”
Prof Ankersmit: 'De politiek', zegt hij, 'is in Nederland naar de periferie verdreven. De democratie als zodanig is er niet meer in te herkennen.'
Prof Frissen: 'In Nederland hebben we een absolute regentenstand die niets te maken heeft met democratie in de directe democratische zin van het woord.'
Ergens in het werk van Gerard van Westerloo moet nog even precies kijken.
Overigens is het boek van Gerard van Westerloo “ Niet spreken met de bestuurder” (2002, dacht ik) Even een linkje met een zeer fraai uitvoerig citaat van de mening van een Amsterdamse trambestuurder, want toch iets te kan om hier neer te zetten
www.heemland.nl/hl27-Boek_De_kloof.htm...
Klein lekkermakertje met deelcitaat van de Amsterdamse lijn 16-bestuurder:
“ De socialen hadden het in Nederland heel erg en in Amsterdam helemaal voor het zeggen. Zij waren er de schuld van dat mensen zoals hij, postbodes, trambestuurders, arbeiders, gewone mensen, als vreemdeling rondliepen in de buurt waar ze wonen, als verdwaald in het bedrijf waar ze werken. Ze konden praten, dat moest je ze nageven. Daar leefden ze van. Jij kon lullen wat je wilde, ze wisten het toch beter. Ze wisten precies hoe verdraagzaam jij moet zijn. Wilde je iets terugzeggen, dan was je aan een heropvoeding toe, als je tenminste geen onverbeterlijke racist was.”
Nu dan hele citaat lezen en u krijgt de Nederlandse politieke ellende keurig uitgeserveerd.
Leesopdracht: Koop ende leest dat boek! Evocatus
.
"Als jij bij ze kwam om te vertellen dat je tram door een bende zakkenrollers onveilig werd gemaakt, dan stuurden zij een antropoloog op je af die je ging vertellen over het ontstaan van Paramaribo." LOL
Overigens al verschenen in 1993. Van Westerloo had een scherp oog.
En zo zit het precies!
Discussie over zijn rol doet Asscher aftreden. Asscher lijkt dus meer spijt te hebben van de gevolgen, dan van de daden.
Precies mijn gedachten. Nu het de PVDA te heet onder de voeten wordt en er vermoedelijk een peiling onder de doelgroep is gehouden die negatief uitpakte is Ascher maar losgelaten.
Actie na negatieve reactie en niet door schuldbewustzijn of boetedoening.
Nu een wet die falende (top)ambtenaren aansprakelijk kan stellen opdat dit nooit meer kan gebeuren.
"Met verve heeft hij de onfatsoenlijke keuzes van Rutte 3 tegenwicht geboden en gestreden voor een fatsoenlijker Nederland."
Wat een gotspe. Mede onder zijn verantwoordelijkheid hebben nogal wat toeslagouders kunnen kennis maken met deze 'fatsoenlijkheid'.
Dit is een opoffering. De rest kan nu blijven zitten. Zou Rutte cs dit hebben geregeld/geeist...
Reken maar van yes, lachend wordt hij voor de bus geduwd. Neemt niet weg dat dit kabinet moet opstappen, niet alleen voor de toeslagenaffaire maar ook voor de botte bijl sanering in de zorg waarbij wèl de bedden verdwenen maar niet de management lagen.
Precies mijn gedachte. Rutte kan straks zijn handen weer in onschuld wassen en met een of ander mooi lul verhaal komen. Maar hij was wel de baas van dit zootje en daarmee even verantwoordelijk. Kan het niet zo geregeld worden dat politici die hier mede schuldig aan waren nooit meer politieke verantwoordelijk kunnen krijgen. Dan zijn we er eindelijk echt vanaf, maar het stemvee zal straks weer op Rutte stemmen en dan zitten we er weer mee.
Inderdaad, deze zaak is nu officieel afgedaan. Op naar de verkiezingen... Wat een vullis is het toch.
@Therapietje | 14-01-21 | 11:27: Dit wordt toch niet meer geaccepteerd, toch? Rutte die met zijn holmaatje De Jonge nu kunnen shinen met achterhaalde coronabeleid.
En dat is EEEEEEEEEEN , a.s vrijdag ; en dat is TWEEEEEEEEEEEE of de hele zooi
Dat hoop ik dan maar. Dat ze nu moreel onder druk staan om dit voorbeeld na te volgen!
Mooi, zwarte piet kan ook weer terug
En dan het berichtje van Rutte..
Alsof iemand Rutte nog serieus neemt...
@ZwartGat 2.0 | 14-01-21 | 11:12: 33 zetels in de peilingen.
Asscher noemt "afgeven op de elite en de macht" in één adem met het bestormen van gebouwen. Zo brengt hij politieke tegenstanders op lasterlijke wijze in verband met het geweld van enkelingen. (En weet niets beters te noemen dan het provinciehuis van Groningen. Politiek geweld in Nederland komt van links en de door links gesteunde diversiteits- en identiteitsgekkies, Asscher.) Ook gebruikt hij het toverwoord "populisme" als argument - maar het is een scheldwoord, geen argument.
Zwak, Lodewijk.
Terwijl iedereen om hem heen weg valt blijft de glibberigste naaktslak de baas van het moeras. Wanneer is het tijd voor Mark Rutte om te gaan?
Tien jaar geleden.
Rutte is 2 koffers gaan halen en als die vol zitten dan zien we straks wel een kampvuur op het Binnenhof.
Buiten dat ik het volledig eens ben met het aftreden (en misschien zelfs aanklagen) van de verantwoordelijken, vrees ik een overreactie aan te makkelijk uitgekeerde sociale voorzieningen de komende tijd. Streng maar rechtvaardig zou het devies moeten zijn.
Niet alleen Asscher trouwens, die zogenaamde topambtenaren hierbij betrokken zijn zouden ook aangepakt moeten worden
Ich habe es nicht gewusst uit de mond van een jood!
Die doet een Bertje van der Roest. Allemaal hetzelfde, die salonsocialisten.
Met boter op je hoofd moet je ook niet in de zon gaan staan.
Tevens oproep aan Pieter: als je nu buigt dan ben je voor altijd ongeloofwaardig.
Nou Ahmed Marcouch, kom d'r maar in!
In die tussenlagen waar het defect zit, waar mensen hun eigen carrière belangrijker vinden dan de ellende voor de burger, zijn ze maar wat blij met die opstappende politici.
Wie weet ontsnappen ze de dans ermee.
Exact!
En wanneer volgt de rest?.. dit is wel heel makkelijk om het zo af te doen, wel te verwachten van bv (ver)Nederland.
Het is in ieder geval het begin. Deze man begrijpt het.
Met je eensch hoewel dit een pleistertje is.
Of doekje voor het bloeden hoe je het wil zien.
@MoonBeebe | 14-01-21 | 10:52:
Zeker, maar u moet niét overdrijven !
een van de meest schokkende voorbeelden van het gepruts bij de politiek over de belastingdienst, vond ik dit: www.geenstijl.nl/5156812/terugkijken-...
Hoe een stel maffiosi met intimidatietechnieken mensen die dit boven water wilde krijgen, terug hun hok in wilden jagen.
En daarom dus moeten er op alle niveau's ambtenaren aangepakt worden.
Ze wisten het en een kat in het nauw maakt rare sprongen. En dan nu doen alsof het aan een paar eindverantwoordelijken ligt. Het is systeemrot.
@Deflatiemonster | 14-01-21 | 10:47:
Het is geen bedrijf, zou je zeggen. Je zit er voor de samenleving. Niet voor de winst van je aandeelhouders. En toch gaat het mis.
Daar moeten ze eens flink in gaan peuren, want blijkbaar zitten er types met vreemde drijfveren tussen.
Je zou de verantwoordelijke ambtenarij bijna net zo'n klopjacht toewensen als die ze zelf hebben uitgevoerd. Er zitten daar blijkbaar echt wat hele giftige managementtypjes die nu gewoon de dans lijken te ontspringen.
Voorzetje voor vrijdag?. Met de kennis van nu, Asscher is al weg, corona... Wij blijven dus maar zitten...
Er is dinsdagavond al verkondigd dat zelfs met aftreden ze boven de constitutie gaan werken omtrent het magisch toverwoord : Corona (chachacha)
@All_Anonymous | 14-01-21 | 10:49: Wil je de corona aanpak controversieel verklaren bij een evt. demissionair kabinet? Wat is daar ongrondwettelijk aan?
En nou maar hopen dat de volgende tweet van Asscher aan Rutte hetzelfde is ,veel succes .
Dat is één......
Jammer dat deze gluiperd van het toneel verdwijnt, hij had nog minder Kamerzetels kunnen scoren dan in 2017. Ook jammer voor GL die bij aanblijven meer zetels had kunnen scoren.
GL is helemaal psycho
It's all psychobabble...
Ben toch benieuwd hoe de PvdA leden over de motie dachten. De website waarop de uitslag zou moeten staan is helaas down. www.pvda.nl/handleiding-stemmen-plr/
Dom dat hij opstapt zo kort voor de verkiezingen. Iemand heeft zijn verantwoordelijkheid genomen (al kun je nog discussiëren over mate van zijn deel. Wiebes en Rutte kunnen nu stil blijven zitten(. En dat allemaal vanwege die emotionele PvdA leden die niet even kunnen nadenken dat een oppositie onder Rutte weinig uit kan halen.
Eervolle beslissing van een goed politicus. Niet mijn partij, maar kon hem -zeker als lid van de oppositie- zeer waarderen. Wiebes staat in ieder geval schaakmat. Nu eens kijken of Rutte zijn brokkenpiloot eindelijk voor de bus gooit.
Persoonlijk drama. Tijdens het lijsttrekkersdebat met Samsom stak Asscher hem op het podium hem (figuurlijk) een mes in de rug. Je zag het geschrokken gezicht van Samsom. Ik zie het als een vorm van rechtvaardigheid dat Asscher nu zelf ervaart als je door een groep eigen partijgenoten naar de slachtbank gestuurd wordt. Laat Lilian Ploumen het stokje maar overnemen. Dan kan zij samen met Lilian Marijnissen ook Jesse Klaver onder de duim houden.
Samsom was uitgespeeld. Zogenaamd hard maken voor woonlasten stabilisatie maar iedereen met een modaal inkomen vervolgens hard naaien met de verhuurdersheffing omdat de VVD het handje onder de huizenmarkt wou houden. Slechte deal en dat heeft de PvdA stemmers gekost. Het was tijd voor een verandering.
Dat laatste klinkt lang niet slecht, maar: be careful what you wish for. Ik zie ze ook zwaar mee-woken.
STRAATVEGER
En nu net als de crackhoerenloper meteen het publieke leven uit, d’r moet toch ergens een baantje te vinden waar deze onverlaat te werk gesteld kan worden. Jammer dat er, onterecht overigens, geen straatvegers meer zijn. Was mooie baan voor Asscher geweest om te leren wat nederigheid is.
Rommel opruimen!
Overigens ben ik van mening dat die tyfusherrie-veroorzakende, fossiele-brandstoffen-opsouperende goot-schoonmaakwagens afgeschaft moeten worden. Echte zeer goed betaalde straatvegers moeten bij 100tallen weer aangesteld worden. 8-))
Lonend werk.
Nu Rutte nog opsodemieteren als VVD-aanvierder. Evocatus
Geen medelijden met Asscher die wordt wel ergens burgemeester, CvK of bij een van de goede doelen organisaties of voorzitter van een of andere voor hem in het leven commissie.
@Jan70 | 14-01-21 | 10:55: geroepen
Het kwartje van Kok
De Melkertbaan
De Vogelaarwijk
Het Cohen-effect
Zeg eens eerlijk, is er ooit iemand gelukkiger geworden van de PvdA?
dan moet je wat verder terug
Jawel hoor. Het Drees effect !
Of heeft u daar nooit van gehoord?
@demaup | 14-01-21 | 10:41: Die is van de vorige eeuw. De man zou zich trouwens omdraaien in zijn graf.
@MoonBeebe | 14-01-21 | 10:53:
Eens ! Maar toch !
Vergeet niet de laat-maar-waaien-mentaliteit van de VVD. Dat valt wat minder op. Maar doelbewust iets laten gaan is ook kiezen om niets te doen.
Stijlicoon : Ja hoor! De vele nazaten van turkse en marokkaanse gastarbeiders
@MoonBeebe | 14-01-21 | 10:53: Drees heeft aan het einde van zijn leven zijn lidmaatschap van de PvdA opgezegd.
Maar wie gaat er dan lijsttrekker worden ? Ik weet dat ik nu geen populair statement maak maar toch: van mij mag Diederik Samson terugkomen. Ik vond hem méér overkomen als iemand die echt betrokken is bij de maatschappelijke / sociale zaken dan Ascher. En dat hebben we denk ik nodig: echte betrokkenheid in plaats van "politiek correcte betrokkenheid". Laten we als reaguurders 1 blok vormen en vragen om Diederik :-)
Nee, dank!
No way
Die zit in het financiële walhalla dus komt nooit terug.
@revolte | 14-01-21 | 11:29: Nou, des te mooier zou het zijn als hij een keuze maakte om daar uit te stappen.
Zou een goede zaak zijn; volgens mij was hij ook geen stemmenkanon.
PVDA bestaat vooral uit welgestelde oude salon socialisten, die haten de arbeider en zetten ze weg als Henk en Ingrid, domme tokkies waarvan het stemrecht eigenlijk zou moeten worden afgepakt .Zie Joop.nl .
Het zijn de oude provo's , krakers, linkse activisten uit de jaren 60 en 70 die nu op de bestuur plekken zitten en precies zijn geworden waar ze ooit tegen vochten . Nu de arbeider en allochtoon weggelopen is word het een aflopende zaak .
Het is oa Leyten van een Socialistische Partij die dit soort dingen boven water proberen te krijgen. Dus je kunt wel lekker PvdA gaan bashen, maar daar zit in dit geval het probleem niet. Je kunt je beter afvragen waarom Leyten en Omtzicht worden tegengewerkt, dat is velen malen interessanter. Maar juist dat blijft vaag. En juist daar zit een defect.
Ze vochten niet ergens tegen, ze vochten er voor om zelf op de plekken van de macht te zitten. En die tegen elke prijs vast te houden. De arbeider moe(s)t zwijgen en de juiste stem uitbrengen.
En hoe lossen we hiermee de systeemrot op?
Er was al langer bekend dat er dingen misgingen.
Maar Omtzigt en Leyten worden tegengewerkt om informatie boven te krijgen
Blijkbaar is er iets mis in het systeem, in de lagen eronder.
Blijkbaar zijn belangen in die tussenlagen belangrijker zijn dan de ellende van burgers.
Ze wisten ervan, maar laten gewoon voortduren.
Dat is immoreel, er zijn blijkbaar perverse prikkels en het grenst aan corruptie.
We zien wel vaker van die fratsen, zie Groningen, zie Windmolens in Wieringermeer. Dingen die niet in het belang van de samenleving zijn, alleen van een paar handige jongens of carrières in tussenlagen.
Wat ze in de kamer doen is roepen dat het niet aan hun ligt met de verkiezingen in het vooruitzicht. Dat kan best, maar ze zijn echter wel verantwoordelijk.
Leuk dat er poppetjes weglopen. Maar wat gaan ze dan nu voor ons doen aan die systeemrot? Want daar zit het defect blijkbaar.
Wachten tot gematigde krachten de meerderheid gaan krijgen in het Parlement, zodat ze de fouten in de huidige wetgeving kunnen corrigeren en het extremistische tuig uit de ministeries kunnen trappen.
Lijstvertrekker.
Aftreedtrekker.
wachtgeldtrekker
Terugtreedtrekker
Ik kijk uit naar een close read van deze spreekbeurt.
Het is nu zaak in beeld te houden dat de PvdA mede verantwoordelijk is én blijft voor de toeslagenaffaire. Bij die partij hopen ze dat met het vertrek van Lodewijk de associatie PvdA-affaire uit beeld raakt.
Ik roep hierbij iedereen op om bij de grote platforms de rol van de PvdA in beeld te houden bij het grote publiek. Vergeet geen reacties te plaatsen onder artikelen rond de verkiezingen.
Juist en vergeet Kleinsma en Sharon Dijksma die waren ook medeverantwoordelijk als staatssecretaris.
En het gaat maar door.
Kamerleden ontzet: Mahmoud (42) krijgt geen huurtoeslag meer omdat zijn baby’tje volgens Belastingdienst illegaal is
www.ad.nl/binnenland/kamerleden-ontze...
Ik had het niet gedacht, maar 'credit where credit's due': Asscher is de eerste die de consequenties trekt uit de 'toeslagenaffaire', en dat is alleen maar te prijzen.
Maar hij is uiteraard niet de enige 'schuldige'. Goed voorbeeld doet goed volgen? Of is dat slechts een oud, nostalgisch spreekwoord zonder betekenis geworden?
Hallo, uit zijn eigen gelederen kwam er weerstand tegen zijn lijsttrekkerschap. Dus om hem daar nu 'credits' voor te geven is wat overdreven. Hij moest wel!
@vluchtelingallergie | 14-01-21 | 10:57: Nee hoor, er leek geen meerderheid. De meeste critici handelen vanuit pure emotie zonder ook maar het Ongekend onrecht rapport goed of helemaal gelezen te hebben. De echte schuldigen hebben nog geen kik gegeven.
Zeven jaar na dato consequenties gaan trekken. Nee, dat is niet prijzenswaardig.
Jammer dat hij gaat. Nu komt er een nieuw fris poppetje en dan gaan ze weer boven de 20 zetels.
Met Abu Taleb maybe, met Ploumen rent het gros naar die PLO mevrouw van D66 of naar de Jessias.
Dapper! Benieuwd waar hij binnenkort opduikt als burgemeester.
Rutte geeft dan ook leiding aan een criminele organisatie. Die blijft zitten tot zijn dood. *Disclaimer, dit is geen oproep tot geweld.
Rutte doet het in de ogen van zijn meerderen uitstekend als Bourgondische stadhouder van de noordelijke lage landen. Tiende penningen vloeien in rap tempo naar onze suzerein in Brussel, die daarmee zijn macht en invloed financiert elders in hun rijk. Daarom zal Rutte nooit meer weggaan en de MSM hem als enige lijder portretteren. En keurig zijn flanken afvangen en aanvallen waar nodig.
Rutte is geen Trump he.
@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 10:32:
Kuifje komt onder VVD-topics alleen maar om sneertjes naar anderen uit te delen, nooit om iets toe te voegen.
Rutte kan inderdaad niet tippen aan Trump...
Die doen alles om het voor elkaar te krijgen, dat Nederland ook grondwettelijk deel uitmaakt van de EU. Ze zijn als de dood dat er een kabinet komt met partij(en) die uit de EU wil(len) vertrekken. Desnoods manipuleren ze de aankomende verkiezingen.
In een betoog wijst hij op de kwetsbaarheid van democratie en de invloed van complottheorieën en het schadelijke ‘salonpopulisme’ dat in talkshows ruim baan krijgt.
Niet over ik ben een beetje dom geweest
Die laatste paar verstokte, trouwe PvdA-stemmers kijken geschrokken op vanachter hun vers gerolde shag en vinden dit wellicht spijtig. Maar misschien ook niet. En de rest van Nederland vindt het ook niet jammer. Doei!
De trouwe PvdA stemmer zit kuchend in het bejaardentehuis van de rona, denkend dat hun Schrans Timmerfrans president van Europa is.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 10:24: haha, schitterend beeld.
Bekwaam, gedreven maar vooral integer. Wat een gemis.
Daar denken er heel wat anders over.
Hij schij nt als wethouder van financien in Amsterdam een puinhoop achtergelaten te hebben, zijn arbeidsmarktbeleleid als minister is totaal mislukt en hij stak Samson onverwacht een mes in de rug. Hij heeft een handig praatje. Geen verlies voor de politiek
Hahahahaha
Jammer! Een slappe zak maar wel integer. Door zijn vertrek gaat iedereen nu op die afgrijselijke Kaag stemmen.
Lolo is zo integer als Dirk Scheringa.
Stel het wordt Ploumen, daar win je ook geen verkiezingen mee.
Gelukkig maar!
Als zij in beeld is met die knipperende oogleden denk ik altijd dat ik sta te tanken .Ik mis alleen het belletje.
Wat ik mis in het hele toeslagenverhaal waarom 90 % vd bevolking vind dat het kabinet niet hoeft op te stappen en waarom de belastingdienst een soort van etnisch profileren heeft toegepast bij de beoordelingen. Een sluimert al jaren een veenbrand onder Hollanders die zij niet met geweld uiten maar op anderen wijze.
Omdat het Hollanders geen donder interesseren of ze weten er niets van. Vullen een dag van tevoren een kijkwijzer in en misschien kijken ze nog het slotdebat. Tot zover gaat de gemiddelde interesse.
Die 90% is slechts een NOS ""waarheid"". Die dienen graag Rutte. Extra centjes enzo..
Bij RTL was 56% vóór aftreden.
Fake News.
Daarnaast zijn er ook veel mensen die politiek niet zo goed begrijpen, en denken dat we allemaal dood gaan zonder 'de dinsdagavondvoorstelling' van Rutte en Hugo.
Kan iemand anders even een woordspeling maken met 'zak en as'? Ik heb er de kracht niet voor.
Zakkenascher?
lol!
In zak en Ascher zitten?
Beste lijsttrekker voor PvdA ooit: van 38 naar 9 zetels!!! Bedankt Lodewijk!
Yes!!
Daar had Rutte het grootste aandeel in.
Hoeveel zeteltjes een partijkartel partij heeft is irrelevant geworden. Het gaat om het uitsluiten van Geertje in dit land, en overige populistische groepen gemarginaliseerd houden.
Maar zijn werk was nog niet klaar, op naar de nul zetels!
En Wiebes en Rutte blijven gewoon lekker zitten. Wiebes wilde iets voor de slachtoffers gaan doen, schreef hij in de krant. Nog de zelfde dag deden de ouders aangifte om strafrechtelijke vervolging tegen hem in te laten stellen.
Als je Wiebes z’n fouten blunders en leugens op een rij zet is Asscher eigenlijk een heel beschaafde man.
@Trumme | 14-01-21 | 10:27: 'Beschaafde man'!!zn lijst uit A'dm is buiten A'dam te zien ;zoooo lang.
Wie de lammeren heeft geschoren zal de kou moeten bekoren.
Mooi!
Meaning? Ik spreek geen boers.
@Eendt | 14-01-21 | 10:19: wie een brazilian heeft geschoren zal zijn man beter bekoren.
Wat een boodschap! Het ligt dus aan iedereen maar niet aan hemzelf/zijn incompetentie... wat een walgelijk figuur!
Ik vind dat je iemand die als eerste z’n verantwoordelijkheid neemt niet zo kunt betitelen. Rutte die is walgelijk.
Als je het niet kan opbrengen om voor eigen kinderen te zorgen, is het beter om helemaal geen kinderen te 'nemen'.
Absurd om die kinderen vanaf 6 maanden weg te pleuren op 1 of andere lage kwaliteit opvangplek (en dat is in de meeste gevallen zo - te grote groepen, slecht opgeleid personeel, slecht betaald personeel, onvoldoende aandacht etc. etc.) en dan de rest van de samenleving dat te laten sponsoren.
De loonheffingskorting voor de niet werkende partner is afgeschaft, want vrouwen MOESTEN een betaalde baan buitenhuis nemen. Want dan pas zijn ze compleet. En dus moeten die kinderen ergens anders heen.
Trump is gevallen, Asscher zijn werk is gedaan.
Onze nationale held gaat genieten van een welverdiende rustperiode.
Hard gestreden kerel, je hebt het verdiend.
Sarcasme?
Is gewoon een tactische verkiezings zet van de PvdA. Zo vlak voor morgen wanneer het kabinet besluit al dan niet , wat ze niet gaan doen, op te stappen. Nu komt de PvdA over als partij die wel verantwoordelijk neemt en hoop daar met de verkiezingen wijzer van te worden. Heb slecht nieuws voor, gaat ze nul komma nul opleveren.
PVDA doet dit wel vaker ja. Last minute een nieuwe leider kiezen, zodat je vanzelf paginagroot in de volkskrant komt.
Uitgekookt? Tuurlijk!
Maar het legt wel meer druk bij Rutte.
En ja, dit is de enige conclusie die de verantwoordelijke politici kunnen trekken. Het moest gebeuren.
Als hij Halsema weet weg te werken, komt zijn ideale doel in zicht. Arme Amsterdammers...
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geme...
-
Asscher is de dominosteen die het kabinet geen keuze laat
Dat klopt. Die kunnen nu nog maar 1 ding doen en dat is aftreden. Gaat vandaag nog gebeuren neem ik aan.
Ik verwacht zeer binnenkort een demissionair kabinet.
Voor de bühne, dat dan weer wel.
@de Voorzittert | 14-01-21 | 10:12: liever gelijke stappen door types als Wiebes Maar laat het kabinet die laatste maanden ook maar afmaken.
De man verteld even wat hij allemaal heeft gedaan en brengt het alsof dat allemaal successen waren. Dat zegt dus al genoeg over het gebrek aan zelfinzicht en zelfreflectie...
True, maar hij gaat wel. Dat kan niet iedereen zeggen.
@wilmeister00 | 14-01-21 | 10:12: Dit ging veel stemmen kosten dus er zal vanuit de partijtop echt wel een politieke dubbelloops in zijn rug gezet zijn .
Ok, dus ze hebben Asscher gekozen als zondebok. De rest van het clubje kan nu lekker doorgaan alsof er niets gebeurd is
Kan Pinokkio nog wat van leren!
Drain the stamp!
Met een kroontje had u er nog "swamp" van kunnen maken.
Nederland is ook maar een postzegel op de wereldkaart tenslotte.
Jammer dat ie opstapt. Het is een griezel en als ie was aangebleven waren we met de verkiezingen 17 maart meteen van de PVDA afgeweest.
Weer een buschauffeur erbij.
Is ook een bestuursfunctie.
@kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 10:12:
Haha scherp!
Is allang voorgekookt. Omdat er geen geschikte opvolger is blijft deze huichelaar op verzoek van z'n partij aan als lijsttrekker.
Denk,dat ze oztürk gaan vragen om terug te komen.
Een ding prijs ik hem voor dat hij de PvdA naar 9 zetels heeft laten kelderen.
Op naar de nul zetels dan maar?
We krijgen toch hoop ik niet weer de horror van het Frans Timmermans effect?
Straks heeft hij natuurlijk recht op 3 jaar wachtgeld en recht op kinderopvangtoeslag.
Hoezo, hij blijft toch gewoon Kamerlid?
@wapster | 14-01-21 | 10:11: tot 17 maart neem ik aan. Daarna het hazepad. Kinderopvang niet meer nodig, die heeft geen BSO gaande kinderen meer. Sowieso geef je tegenwoordig weinig meer uit zo thuiszittend...
@wapster | 14-01-21 | 10:11: PvdA-leider Lodewijk Asscher stelt zich niet meer verkiesbaar vanwege toeslagenaffaire
Bijzonder slecht nieuws.
Er was niks beters dan LoLo als leider van de PvdA. De man had er gewoon geen aanleg voor. Paste hem niet. Wist geen enkele arbeider meer te trekken. Op het laatst ook geen allochtoon meer.
Nu krijgen we Khadija Arib als lijsttrekker en meteen maar als Premier. Ach ja.
Dat wordt een duo baan. Samen met mevrouw Al Kaq.
Trouwens wel +1 voor zijn acteerprestaties. Je moet het maar kunnen.
Niemand ?
Vooruit, dan toch nog even:
De PVDA, zat in zak en as.
Laten we met zijn allen overigens alert blijven .. Op het feit dat de VVD partij letterlijk iedere keer de dans ontspringt. Dit terwijl kleinere namen cq. partijen als eerste sneuvelen (Waar, lijkt dit op).
Hij wordt geen lijsttrekker maar gaat hij wel op de lijst?
Neen !
"Ik was raadslid en wethouder"
En heb alles verkloot.
Asscher trekt nu voor het debat al z’n conclusies. Het kabinet gaat dus vallen.
Ik denk niet dat het kabinet gaat vallen.
Hij werd geslachtofferd om dat juist niet te laten gebeuren.
Nu heb je wat. Voor hetzelfde geld komt er nu eentje terug die de PvdA weer in de rails zet. Dat moeten we toch niet willen?
De naam van Timmerfrans zingt rond.
@gestoptmetroken | 14-01-21 | 10:07: Alsjeblieft, zeg dat het niet waar is.
Nee.
Die word het niet.
Het pluche in Brussel plakt te goed.
Alleen je smoel laten zien, handtekening zetten en weg gaan levert al een dagvergoeding op van ruim 300 euro.
Dat laat hij niet lopen.
@jufrouw theelepeltje | 14-01-21 | 10:11: dat gaat Franske niet doen nee. Never nooit niet. Met al dat gezeik erbij hier.
@gestoptmetroken | 14-01-21 | 10:07:
Franske zoekt geen drukke baan hoor.
@jufrouw theelepeltje | 14-01-21 | 10:11: Wat dacht je van de gratis sterrenlunch.
@demaup | 14-01-21 | 10:23: in Brussel kan hij zich lekker rondvreten op kosten van de burger, die is met geen hijskraan weg te krijgen daar
@Ruud5 | 14-01-21 | 10:42: Zelfde geldt voor zijn holmaat daar, Samsom.
Wie stemden er überhaupt nog PvdA? Veel vd arbeiders stemmen nu PVV en de allochtonen zijn al overgelopen naar DENK
Ik en mijn familie stemmen PVV en we zijn allochtonen. Vergis je niet, ook wij stemmen voor Wilders ondanks zijn immigratiebeleid.
@VoltaireJohn | 14-01-21 | 10:11:
Vreemde tegel.............
@demaup | 14-01-21 | 10:24:
Hoezo? Het is al langer bekend dat Wilders (veel) stemmen krijgt van minderheden die hun rotte appels zat zijn.
@VoltaireJohn | 14-01-21 | 10:11: ik kan me dat voorstellen. Want de misère van massale instroom van de achterlijken (die alleen cultureel-religieuze gerelateerde haat en ongeschooldheid in de aanbieding hebben) straalt ook af op de binnenkomers die echt wat willen doen, echt meedoen, in alles integreren en wat willen bereiken.
@VoltaireJohn | 14-01-21 | 10:11: Interessant, wat is voor u en uw familie de reden?
Als lijsttrekker van de VVD kun je natuurlijk gewoon door. Daar doen ze niet moeilijk over een affaire meer of minder.
De enige vraag die een VVD'r zich stelt is of hij er ongestraft mee weg kan komen.
Als ik dan nog een keer door heel deze brij heen kijk en waar onder andere Ascher feitelijk voor verantwoordelijk was en dus volslagen terecht vertrekt, is het totale amateurisme waarmee de belastingdienst hiermee te werk is gegaan.
Niet alleen hoe dit begonnen is, maar ook hoe geprobeerd is dit onder het vloerkleed te vegen tot in de tweede kamer toe.
Denk daar allen aan, belastingbetalers.
Kennelijk dachten ze bij de belastingdienst en consorten, dat ze de burger wel bij de neus konden nemen.
Nee, het is alles of niks voor het kabinet.
Het duurde nog lang deze keer voordat ze een andere functie hadden gevonden. De baantjes carrousel kan wel een druppeltje olie gebruiken. Ben benieuwd waar Lolo zijn zakken mag gaan vullen.
Aftreden en in een adem door verklaren dat hij beschikbaar is voor een nieuwe, publieke bestuursfunctie . Salon socialistisch pluche plakken tot het gaatje .
Politici zijn maar passanten zei hij, maar dat geldt niet voor Lodewijk zelf natuurlijk.
Exact wat ik dacht.
One down.... Om in termen van de link(s)e elite te spreken.
Meer een pion die opgeofferd wordt maar de grote stukken staan nog op het bord.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 10:03:
One pawn down ja ;-)
@Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 10:03: 'Pion opgeofferd', als in 'PvdA-leider Asscher beslist dit niet zelf maar de leider van een compleet andere partij (Rutte) schuift Asscher naar voren als kanonnenvlees omdat ze allemaal onder één hoedje spelen' ofzo? Tjongejonge, jij bent wel érg ver heen. En de reden dat Asscher eerder zei dat 'ie níet wilde terugtreden was dan zeker een afleidingsmanoeuvre die ze samen hadden bedacht?
@Diewijfvandielange | 14-01-21 | 10:08:
Nee dat beslists Lolo niet zelf niet, dat blijkt wel uit zijn woordkeuze.
Heeft hem toch goed gedaan die quarantaine. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Ik verwacht binnen een week de kandidatuur van Ahmed Aboutaleb als kandidaat- lijsttrekker en/of kandidaat premier onder een andere lijsttrekker. In beide gevallen wordt de Partij van de Arbeid in maart de grootste partij van het land.
Blijf dromen.
Meer dan 15 zetels gaat de PVDA nooit meer halen.
Dat zou een goede kandidaat zijn.
Nou, dat zie ik Abu niet doen hoor! Is nét weer een nieuwe ambtsperiode ingegaan.
Hij weet ook dat het eerdere Rdamse burgemeesters de kop heeft gekost nadat ze naar Den Haag gingen. André v.d. Louw én Brammetje Peper.
Iets met ezels en stenen.............
Omdat het overduidelijk een wassen neus is (Asscher heeft geen bestuurlijke functie) en dit een gevolg is van de peilingen. Niet omdat Lolo zoveel wroeging heeft.
Welk onrecht? Het onrecht dat de fraudeurs de belastingbetaler aangedaan hebben. Van mij mogen al die fraudeurs opstappen. Waar naar toe maakt mij geen bal uit, als het maar buiten het nederlands zorgstelsel is.
@PorFavor | 14-01-21 | 10:01: het is te begrijpen voor iedereen dat het systeem niet klopt als de opvangtoeslag hoger is dat het salaris dat verdiend wordt. uitgangspunt is -- het is niet goed voor die kinderen om vanaf 6 maanden weggepleurd te worden op 1 of andere opvang - en absurd om de rest van de samenleving te vragen dat gedrag te sponsoren.
En dat via Facebook de pauper.
Hij weet wel hoe hij bejaarden moet bereiken dus
Gelukkig krijgen we een Simons en Bouchallikht hiervoor terug!
Hij moet wel, als ze vrijdag het kabinet ten val willen brengen.
Dit is een steh auf Männchen. Volgende week weer terug ergens, zuigend aan de tiet van de macht.
Let wel: Asscher heeft zich teruggetrokken naar aanleiding van de reuring in z'n partij, niet vanwege zijn rol in de affaire. Het blijft een treurige man.
Zo is het!
precies, hier was hij al de klos geweest namelijk ledenkamer.pvda.nl/hoe-werkt-het
#Breek: LODEWIJK ASSCHER WEG ALS PVDA-LIJSTTREKKER!
En maakt zich op voor een volgende functie in het pluche, hetzij in een volgend kabinet en dan waarschijnlijk als minister van defensie. Ze maakt een goede kans op de functie, want alleen backstabbende wijven worden op die positie gezet.
Of anders wordt de diva wel burgermeester, wanneer is Aboutaleb over de datum?
Van de tweet: met verve heeft hij de onfatsoenlijke keuzes van Rutte 3 tegenwicht geboden ......
Nadat hij in Rutte 2 de veel onfatsoenlijkere keuzes met verve en van harte ondersteunde. Niet te vergeten, de PvdA ook, de ratten. Naast alle afbraak mogen we niet vergeten dat er nu te weinig bedden en IC plekken zijn voor 50% door schuld van de PvdA en daarmee lockdown en Hugo Schoenen.
Precies welke partij voor de arbeiders was ook al weer een grote voorstander voor het verhogen van de AOW leeftijd? En welke vakbond gelieerd aan deze partij koos met een vreemde constructie: 100k voor en 900k tegen, alsnog voor die verhoging van de AOW leeftijd, want kiesfactor in vakcentrale?
In mijn boekje staat Asscher in ieder geval bekend als één van de overvallers, hoofdrolspelers, in de grootste heist ooit in Nederland.
Wat een langdradig en slaapverwekkend gelul van deze griezel. Maar ben blij dat ie oprot. Maar juich niet te vroeg, deze gek heeft zo weer een of andere belangrijke functie in een of andere nare organisatie.
Ik kreeg een tijdje geleden een brief van de Belastingdienst, dat ik vooral niet moest vergeten om teveel betaalde belasting over 2019 terug te vragen. Ik dacht, gezien de financiële krapte, laat ik dat eens doen. Het kwam uit op een schamel bedrag van iets meer dan honderd euro. Gisteren kreeg ik weer een bericht. Ze hebben het bedrag afgetrokken van een nog openstaande post betreffende kindertoeslag uit 2013 ... Dat is ruim zeven jaar geleden en nooit hebben ze mij geïnformeerd over een nog openstaand bedrag. Ben ik nu ook een slachtoffer van de toeslagenaffaire?
@PorFavor | 14-01-21 | 10:03: En hoe komt u tot die conclusie? Bent u het slachtoffer van uw leesblindheid of is het gewoon een bende in uw hoofd?
@PorFavor | 14-01-21 | 10:14: De simpelen van geest weten al snel voldoende.
Ik kreeg 3 maand geleden ook een vage terugbetaling uit 2014, die later toch weer verrekend werd met iets anders waarna ik er niets meer van gehoord heb.
Maar door de jaren heen zoveel gezeik gehad met de criminelen van de belastingdienst dat ik het maar negeer, het bedrag is de moeite van 'overleggen' met de Dienst niet waard.
@vander F | 14-01-21 | 10:38: Dat is ook mijn idee. Negeren die rotzooi. Ik moet een bedrag betalen voor de uiterste betaaldatum, maar er staat geen uiterste betaaldatum vermeld. Achteraf had ik nooit in moeten gaan op die uitnodiging om geld terug te vragen.
@vander F | 14-01-21 | 10:38: Negeren en waar mogelijk saboteren. Dat is waar deze overheid om vraagt.
Tijd om de hele PVDA-partij eens goed door te lichten.
Bizar op hoeveel topfuncties deze lui zijn binnen gemoffeld.
Ook even die persoonlijke PVDA woonstichting in Amsterdam Zuid
meenemen.
Kan iemand uitleggen wat er anders is dan 10 dagen geleden? Asscher door als lijsttrekker PvdA ondanks rol in kinderopvangtoeslagaffaire
nos.nl/artikel/2363017-asscher-door-a...
Hij zit thuis in quarantaine. Een mooi moment om je zonden te overdenken.
Er is niets veranderd behalve de strategie.
Asher geeft het lijsttrekkerschap op maar blijft wel in de 2e kamer na de verkiezingen. Ofwel die komt gewoon weer met PVDA voorkeursstemmen bovenaan de lijst.
Partij vd Arbeid heb altijd het gevoel gehad, met die Asscher dat ie op een goede dag het verkeerde partijkantoor was binnengelopen, en de uitgang niet meer kon vinden.
broodpolitici zijn net als het standaard Nederlands slachtvarken: allemaal eender en uitwisselbaar. Of je je karbonaadje van de dure slager of de goedkope LIDL haalt het is allemaal eender. Die Asscher verdwijnt zo meteen in het een of ander niet bestaand maar ozo lucratief overheidsbaantje en komt er een andere knakker voor in de plaats die vervolgens hetzelfde doet. De belastingafgeperste is hier weer de pineut want die moet dat hele nutteloze circus in leven houden.
Na een decennia Rutte kabinetten zijn we een bananenrepubliek.
Volg Pieter Klein, zie hoe het OM aan het politieke lijntje loopt, evenals de rechterlijke macht, volg VizierOpLinks en huiver hoever het rot inmiddels al is ingevreten in alle bestuurslagen, rechters en ministeries.
Nog maar niet te spreken over de subsidiepot die via slinkse constructies wordt leeggeroofd door niets aan dit land toevoegende uitvreters.
En dan de zogenaamde onafhankelijke media die als was is in de handen van de gevestigde orde.
Rutte heeft liberalisme gemengd met marxisme en zie hier het resultaat.
Er is weinig liberaal of zelfs marxistisch aan de huidige ideologie die door het land en heel het westen waart. Corporatistisch, globalistisch, fascistisch en communistisch komen eerder bij mij naar boven.
Wel veel useful idiots aan de zogenaamde linkerflank, dat dan weer wel.
Volg Syp Winia , Coen de Jong bij Wynia :
"Nederland is een regentenland. Tegenmacht ontbreekt.
-Regering mijdt controle
-Tweede Kamer vertegenwoordigt kiezers te weinig
-Rechterlijke macht: gouvernementeel en meegaand
-Innige banden tussen politiek en Haagse media"
www.wyniasweek.nl/nederland-is-een-re...
Lodewijk mag dan een enge glibber zijn maar hij is inderdaad niet de enige faalhaas. Kwiebes is nog veel erger en wat te denken aan al die andere politici (en ministerie) die alles zo veel mogelijk onder het tapijt wilden laten daar waar het was. One down, more to go!
WAarom denken mensen dat opstappen gelijk is aan verantwoordelijkheid nemen? Als je opstapt is je rol uitgespeeld. De druk op het kabinet zal wel groter worden om ontslag aan te bieden.
De eerste die geofferd wordt om dit kabinet in het zadel te houden? Of blijft het hierbij? Ascher heeft zich gisteren al "ziek" gemeld (coronatest negatief, maar één van zijn gezinsleden is positief getest), dus dat komt hem goed uit nu. Niet alleen als MinSoZa heeft Lodewijk er een potje van gemaakt, ook als wethouder van Amsterdam zijn er miljoenen naar allerlei dure projecten gegaan waar geen enkel resultaat mee is geboekt. Helaas weten we dat Ascher weer terugkomt in de politiek in een leuk baantje met topsalaris. Hij is nu eenmaal PvdA. Denk dat Diederik Samson nu in zijn vuistje lacht!
Beste Lodewijk, het gaat niet om je ego!! "Ik wist niet dat de belastingdienst een heksenjacht had geopend op duizenden gezinnen" ..... "maar diegene die openlijk mijn integriteit in twijfel trekken of van kwade intenties beschuldigen die weten niet wie ik ben en waarom ik dit werk doe" Het gaat niet om die beide punten. Het gaat niet om jouw ego. Je hebt als vakman en verantwoordelijke gewoon gefaald dat je na tientallen signalen niet zelf de broek aan hebt getrokken om die weeffout uit de belastingdienst te halen. Daar gaat het om.
Top Tegel!!!
'k Kan het niet beter formuleren.+++++
Dit zegt ook veel over de zogenaamde prominenten die vonden dat Assher wel aan kon blijven. Blijken dus helegaar geen antennes gehad te hebben wat goed en fout is. Die zullen ook wel heel wat miskleunen op hun geweten hebben, maar zijn ermee weggekomen.
Het gaat niet om goed en fout. Het gaat om blijven zitten, het pluche vasthouden. De branche heeft geen geweten.
En de banen carrousel draait en draait. Burgemeester, minister, hoofd RIVM hoofd toeslagen, hoofd afdeling stikstof? Het gezicht heeft hij ervoor.
Misschien kan hij bij de belastingdienst gaan werken?
@Xbitt | 14-01-21 | 09:55: Hij wordt voorzitter van een commissie die de belastingdienst moet doorlichten.
Misschien een goed idee dat er nog meer even in quarantaine gaan om hun vroegere zonden te overdenken en dan de juiste conclusie gaan trekken.
Autocorrectie had het weer fout: teruggefloten ipv teruggetreden
Is er nog een vacature open voor buschauffeur voor deze leugenaar?
Een leugendetector test verplichten voor al het overheidspersoneel.
In midden-Amerika ook gedaan ,en het resultaat was 80% minder corruptie
En 80 procent minder personeel?
@Mart6037 | 14-01-21 | 09:56: Nee, personeel zoeken ze nog.
Ergens burgemeester of een vetbetaald fopbaantje in een of andere vage stichting of instantie..... take your pick. Dit soort moves zijn puur voor de bühne en makkelijk te maken want netwerk vangnetje.
Dit soort PvdA-gespuis is net als voetschimmel. Als je denkt het weg tegen en dan komt het altijd wel net weer op een andere plek naar boven. Het is wachten totdat hij weer een of ander overbetaald baantje toegeschoven krijgt van een of andere onbeduidende stichting, vereniging of commissie.
.
Ploumen volgt op. Mooi. Dat kost weer een paar zetels. Nieuwe kabinet heb ik als vast samengesteld; VVD zonder Rutte met PVV en de nieuwkomer JA21. Misschien nog een vierde.
Stemmers gaan dan naar DDR666 en Groen(s)Links, lood om oud ijzer. Eigenlijk erger, onvoorstelbaar als dat is. De kandidatenlijsten en ideologie van deze clubs zijn dood en doodeng.
FvD als vierde.
Dus zo ziet dat eruit als een politicus in zelf-quarantaine gaat.. filmpjes op straat opnemen
scherp !
Wat lost het op?
Hoogstwaarschijnlijk verder zetel verlies voor de PvdA. Mooi meegenomen lijkt mij.
Ad Melkert kan het ook nogmaals proberen, natuurlijk. Maar goed waarom doe je (Asscher) zoiets via Facebook?, een beetje laf. Maar goed, het wachten is nu op Rutte c.s.
Dit is verdomme nog erger dan De Speld waar ik voor 5 seconden intrapte. Oud minister Van Rijn komt terug om verantwoordelijkheid te nemen en af te treden ivm toeslagen affaire. Dit voelt hetzelfde. Allemaal heel erg doordacht. Asscher die lijsttrekker wordt om het weer in te leveren.... Oeoeoeh. Die rukker van een Rutte, die alleen maar het grootkapitaal wil bedienen, die moet weg. Anti-democraat.
De weg is vrij voor steun PvdA voor de motie van wantrouwen. Er kantelt wat.
Het enige wat kantelt is Schrans Timmerfrans die zich nog even in bed omdraait en een natte wind onder de lakens laat.
En wanneer vertrekt Wiebes? Zijn neus wordt elke week langer.
Ja, prima analyse.
Ericje Wiebes wed met Marxje Rutte om de pinokkiobokaal.
Echter Rutte is veel gehaaider, en politiek handiger.
En Rutte heeft ivgm Wiebes niet zo'n raar kabouterstemmetje.
Wat een vreselijk goed nieuws. Deze gladde aal komt nu eens niet weg met zijn manipulaties.
-
Opgehoepeld met dat zijige watje die alleen maar brokken maakt met z'n zg goedbedoelde bullshit.
Weeïge wokkel is het inderdaad
Rutte, stapt nu morgen ook op en ontloopt zo de slachtpartij tengevolge van het geplande toeslagendebat volgende week.
Zo kennen we Rutte weer, de ultieme lafaard die weer duikt.
Maar let op, de toeslagenaffaire is nog maar het begin van een grote schoonmaak.
Vele doofpotten zullen moeten worden geopend voordat het beter wordt.
Welke grote schoonmaak? Het enige wat in dit land is 'schoon' gemaakt is dat de Renaissance vloot tot zinken is gebracht. Dat en Geertje in de cordon sanitaire betekent dat de populistische beweging voorlopig zo niet voor altijd in de kiem is gesmoord door het partijkartel. Verder wordt Rutte met 30-40 zetels herkozen in maart. Want uiteindelijk boeit het onze medelanders geen ene ster wat Den Haag uitvreet, hoeveel slachtoffers er ook volgen (zolang zij het niet zijn). Als de status quo maar gehandhaafd blijft.
Kinder OPVANG toeslag...
Je hebt toch al Kinder BIJSLAG ??
Na het naaien komt het graaien.
Wat ik ook niet begrijp is kinderopvang toeslag voor ouders die in de bijstand zitten... want die werken dus niet...
Naar ik heb begrepen kost de kinderopvang in Nederland ongeveer net zoveel als een niet al te hoogdravende drie- of vierdaagse baan oplevert. Gegeven dat men op enig moment vond dat alle vrouwen het arbeidsproces in moesten, lag deze regeling voor de hand.
Voor Lodewijk ligt waarschijnlijk al een mooi baantje klaar( iets met toeslagen, uitkeringen of schuldsanering ).
Nee hoor ik ga niet weg. Ok. Doei!
En dat issss één!! Dat geeft de (getroffen) burger moed.
De kans dat Mark en z'n doctrine hetzelfde doen, is - zoals in het bericht vermeld - minimaal.
En dus is het wachten op morgen. Blijft de club lekker zitten, is Nederland officieel een bananenrepubliek.
De ogen zijn ook gericht op de oppositie, die nu echt gezamenlijk de tanden moeten laten zien. Anders is ook dat systeem geen neus voor de knip waard.
Dus: of oppleuren, of een gesteunde motie van wantrouwen. Ethisch gezien kan het maar één kant op.
Maar goed.. Mark veegt al jaren z'n reedt af aan ethiek.
Heeft Rutger GW al One down getweet?
Scherp!
heel scherp! (misschien moeten wij dat maar voor hem doen op twitter, de RGW-bot maken?)
En terecht.
Heb LodiDodi vanaf dag 1 een nietszeggende onbenul gevonden.
Niet zo'n salonsocialistische ramp als Melkert, en ook zeker niet zo achterbaks als Wim 'two-faces' Kok, en ook nog boven SamsoM, maar dan nog...
Hell,als ik dat lijstje zo zie, wat een rampenkliek man die pvdarmoede lousy lijsttrekkers.
Vlees noch vis, kant noch wal.
Verdomde nepsocialisten. Wil k ook niet hebben, maar geef me dan maar SP'erts.
Lesje story-telling door Asscher. Kom je sympathieker van over dan dat je bent.
Best jammer, was niet de slechtste uit de stal. Vooral benieuwd welke d'66-er nou weer lijsttrekker gaat worden.
Ook dit is een politiek steekspel. Eerst kon bij blijven en toen toch niet. Echt verbazen doet dit niet natuurlijk. Asscher is ergens sympathiek maar tegelijkertijd lijkt het me ook een brokkenpiloot. Het hele toeslagen gedoe is een tranendal, zijn periode als lijsttrekker van de PvdA is dit eigenlijk ook met zo'n enorm verlies van zetels.
Overal waar Asscher zijn 'werk' heeft gedaan is er sprake van bestuurlijke ellende. Deze man is gewoon ongeschikt, maar heeft op miraculeuze wijze altijd op het juiste moment zijn hielen gelicht.
En zo ben je 20 jaar en allerhande ellende verder....
@TeeJee | 14-01-21 | 09:48: Is Asscher een broer van Wiebes?
@TeeJee | 14-01-21 | 09:48: ... op het juiste moment... Dat zou betekenen dat de PvdA een verder verlies van zetels kan vooruitzien? Hoezee!
@ole guapa | 14-01-21 | 09:50:
Niet voor zijn organisatie. Voor zichzelf.
Hij kiest het juiste moment zodat de kritiek vervolgens in de lege ruimte valt. Let maar op; op verscheidene linkse websites komen lovende commentaren, in bladen en interviews zal hij gehuldigd worden voor zijn 'lef' en zijn verantwoordelijkheidsgevoel.
Ergens einde maart komt hij in aanmerking voor een commissie, of politiek verbonden baan, want 'ervaren bestuurder'.
Er wordt nu een beroep gedaan op Aboutaleb. Hij wil niet maar zal het gaan doen in het landsbelang.
Ja man, kunnen ze over 2 jaar fuseren met Denk.
""Ik wist niet dat de Belastingdienst een onrechtmatige jacht had geopend op duizenden gezinnen”, zegt de PvdA-prominent.
Zelfs in zijn videoboodschap waarin hij het lijsttrekkerschap neerlegt LIEGT Asscher.
Hij wist het wel degelijk. Wellicht niet direct maar in de periode van ruim 10 jaar dat de affaire nu al duurt is het meerdere keren in het nieuws geweest. Hij kon het niet NIET weten, Hij wist ervan (gaf wellicht opdracht/toestemming) en deed er niets aan.
Veel klachten hierover zijn rechtstreeks bij hem gemeld. Die heeft hij zelf bewust terzijde geschoven. Want zijn systeem was prima. Klagers waren fraudeurs en moesten bloeden.
Tuurlijk, er zijn talloze assistenten die op dagelijkse, misschien wel uurlijkse basis de kamerleden informeren. En zeker de ministers.
Waar komt heel binnenkort een burgemeesterspost vrij...?
Brussel?
"Frans, ik kom er aan. Groet Lo".
'Lo, ik kom er aan. Groet Frans.'
De horror.
@gestoptmetroken | 14-01-21 | 10:06: Omdenken.
Nu nog de volgende scalps:
- Wiebes
- Hoekstra
- Thom de Graaf
- Arib
- Rutte
Waarom Arib?
@Professor Superhirn | 14-01-21 | 09:45: Waarom niet ? Ik vind Bosma in ieder geval verstaanbaar....
Arib? Ik als PVVer neem hier zelfs afstand van. Deze mevrouw is een uiterst kundige voorzitter. Bosma ook, maar Arib doet niks verkeerds zoals Asscher dat wel deed
Arib is totale onzin. Uitstekend voorzitter van de Kamer.
@Professor Superhirn | 14-01-21 | 09:45: Arib is voorzitter van de Tweede Kamer die de rol als toezichthouder op de macht de bal wel heel erg heeft laten vallen. De persoonlijke moed van Leijten, Azarkan en Omtzigt daargelaten heeft de Tweede Kamer gefaald.
Ik denk, Burgemeester.
Waarom zou hij bijvoorbeeld niet de directeur kunnen worden van de organisatie die de basisinkomens gaat verstrekken, om maar eens wat te noemen?
Maar ja, wie wordt zijn opvolger? Arib, Ploumen, Aboutaleb? Een Salafist als lijsttrekker, daar kan GL nog een puntje aan zuigen.
Akwasi ? Partij Voor De Akwasi's ?
Wat, heeft Abu Taleb eindelijk toegezegd om als rattenvanger van Hamelen te dienen? Waarom stapt Lolo zomaar op? Of ziet hij gezien de peilingen gewoon de bui hangen?
Er is gebeld met Timmerfrans.
Lolo stapt nu op omdat de kogel door de kerk is: het kabinet zal aftreden. Nu is de PvdA dat voor en kunnen ze morele hoge grond claimen: wij namen als eerste de ultieme verantwoordelijkheid, want zo zijn we nou eenmaal. Stem PvdA!
@Binnenbaan | 14-01-21 | 09:51: Als je het zo bekijkt is het een tactische zet. Andersom was het PR-technisch een ramp geworden voor Asscher. Een aftredend kabinet en zelf blijven zitten, mwah....
Ik moest een beetje grimlachen. Een beetje, he?
Ik heb ook een besluit genomen. Ik ga gewoon door als lijsttrekker van de VVD. Ik neuk jullie allemaal de moeder en jullie zullen het lachend ontvangen. Tot maart bij de stembus.
Stembus?! Brievenbus! Ik ga per post stemmen. En wel op Kaag.
@kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 09:43:
Oh ja, onze minister van hoop. Succes!
@kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 09:43: Je stemt op de PVV, maar het komt bij Kaag terecht, terwijl Hugo De Jonge je bedankt voor de stem op Hoekstra.
@Nuchternederland | 14-01-21 | 09:48:
Nee joh, dit is Nederland. Hier gebeuren dat soort dingen niet. Hier verloopt alles keurig netjes en uiterst transparant. Vraag ik me wel af hoe ze dat willen gaan doen met de mensen die willen kijken naar het stemmen tellen. Maar, creatief en ondernemend Nederland vindt daar vast wel iets op. Dus dat komt wel goed.
Mooi, op naar 0 zetels.
Ik ben benieuwd welke Marokkaan hem op gaat volgen.
Aboutaleb, Arib, Marcouch, Ali B. of Mo Bouyeri.
Een vrouw waarschijnlijk. In ieder geval iemand die geselecteerd wordt op iets anders dan IQ en capaciteit.
@small_town_dude | 14-01-21 | 09:41: Menstruerend persoon..... that is.
@serieusgenomen | 14-01-21 | 09:44: neenee, dat menstrueren heeft er niets mee te maken, je bent nog niet woke genoeg. Je vrouw voelen die dag is voldoende. Zo heeft ook Trans Frimmermans een kans.
@Nuchternederland | 14-01-21 | 09:51: Fransje zie ook wel als meisjesnaam dus dat gaat helemaal goed komen. Weet iemand de BH-maat trouwens van die bolle?
Zo en nu een koffie met een scheut brandy ,het slagveld zal wel eens groter kunnen worden.
Het is nog vroeg maar, vooruit dan maar......*hik*
Asscher leek me altijd een prima kerel. Hij heeft natuurlijk hierin ook gigantische fouten gemaakt en dit lijkt me de enige juiste oplossing. Het is wel ontzettend wrang dat andere schuldigen (vooralsnog) op de kieslijsten blijven staan en waarschijnlijk gewoon weer beloond gaan worden.
iedereen juicht nu wel, maar wacht even af wat je ervoor terug krijgt. Ik vond Ascher nog een van de sympathieke - als persoon, blijft rustig, kan goed praten, heeft zijn zaken op een rijtje.
@small_town_dude | 14-01-21 | 09:45:
Zaken op een rijtje? Vraag dat eens even na bij Financiën Amsterdam. Toen Asscher daar weg ging moest er een nieuwe categorie zwart gat bedacht worden om de financiële rampspoed daar te verklaren.
@JanVergoor | 14-01-21 | 09:52: hij had het zelf op een rijtje, wist dondersgoed wat er allemaal speelde en aan de hand was. Precies zijn grootvader Abraham Asscher wat dat betreft.
Ik heb zijn hele toespraak gehoord die 10 spindoctors voor hem hadden opgeschreven. Heb nu tranen in de ogen en hoop dat ze deze tekst als begrafenis lied gaan opnemen op de muziek van Brahms Op.54, schicksalslied.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Toch?
Asscher is dus ge-slachtofferd. Rutte blijft natuurlijk zitten. NOOIT MEEER VVD!
Ik heb nog nooit iemand zo overtuigd zien liegen
Doe er uw voordeel mee....
debatdirect.tweedekamer.nl
Weglopen is laf. PVDA ging sowieso kut dus veel verloren heeft ie niet. Kabinet moet blijven zitten. COVID is belangrijker dan die toeslagen. Dat er überhaupt zoveel geld omgaat in die kinderopvangtoeslag. Ik zeg afschaffen. Kinderen krijgen is jouw ding? Dan ook betalen voor het opvoeden.
Kabinet kan prima demissionair regeren tot aan de verkiezingen. Vertrouwen in politiek is het belangrijkste, of ben je vergeten dat deze regering toch al bijna op zijn einde loopt? Voor de rest is je reactie wat te kort door de bocht denk ik.
Eensch! Meest bizarre toeslag wat er is.
Covid kan niet alle andere dingen gijzelen. M.i. moet er een apart coronaministerie komen die buiten de huidige -en toekomstige coalitie wordt opgezet. En de kamer is dan nog steeds verantwoordelijk voor de controle van dit ministerie
Ja en nee, geen kinderen heet minder geld voor pensioenen en minder toekomst. Maar bijvoorbeeld alleen geld voor gezinnen tot 3 kinderen lijkt me in idee wel goed.
Autorijden of met de trein ook. Hup, ga eens asfalteren!
@jan huppeldepup | 14-01-21 | 09:45: Geld moet geen afweging zijn als je kinderen wilt. Dus gewoon lekker zelf verzorgen en betalen en niet je hand ophouden. Je wilt ze of je wilt ze niet.
Asscher is geen lid van het kabinet... dus of hij blijft zitten is volledig irrelevant in die context.
Ga er maar vanuit dat als kinderen krijgen duurder wordt, mensen minder kinderen gaan krijgen omdat 't nagenoeg onbetaalbaar wordt voor de middenstand en lagere sociale rangen, de enige oplossing voor bevolkingsaanwas is dan nog meer importeren... en aanwas is nodig want iemand moet die staatsschuld wegtikken: een staatsschuld is niets anders dan een claim op toekomstige belastingopbrengsten, maar daar heb je wel werkend volk voor nodig en daarom stimuleert de overheid 't krijgen van kinderen.
Helaas zorgen subsidies voor verstoring van de markt, waardoor de prijzen stijgen om de extra subsidie op te slurpen. Kijk naar de kinderopvangprijzen de laatste jaren, kijk naar de huurprijzen.
Inmiddels vergoed de overheid bijna €8,50 per uur, per kind: voor dat geld kan de staat beter zelf opvangleidsters inhuren: 6-10 kiddo's in een klasje, 2 volwassenen erop á 15 euro / uur. Houd je nog 38 euro/uur(da's ruim 6000 per maand, mind you) over voor een pand en voorzieningen... genoeg oude of leegstaande panden beschikbaar.
Ik hoop dat Rutte en zijn kabinet niet opstappen.
Dat is electoraal gezien denk ik schadelijker dan wel opstappen.
Onderaan de streep maakt het niet uit vermoed ik.
Net als vorige ronde: het maakt niet uit wat Rutte doet, hij is en blijft de grootste.
Bedankt maar weer VVD stemmend kutvolk.
graag gedaan
Daar hebben we nieuwe burgemeester van Breda. Lesje in Brabantse gemoedelijkheid kan geen kwaad voor die grachtengordelbestuurders.
Wij hoeven die sjacheraar hier beneden de rivieren niet. Houd die rommel maar lekker bij in de Randstad. Daar kwijlen ze van dit soort holle praatjes.
Wegloper. Juist nu had hij kunnen laten zien wat hij waard is.
Je bent de zwakste schakel. Tot ziens
Daar ging meestal nog een gevatte snedige opmerking van Chazia Mourali aan vooraf. Ik vraag me af wat Chazia gezegd zou hebben tegen Asscher...
Ik heb altijd respect voor mensen die hun verantwoordelijkheid durven te nemen en hun fouten toe te geven. Dat is ruggegraat. Eerst was ik geen fan van Asscher, nu baal ik dat dat er een politicus met ruggengraat vertrekt. Doet ie goed, maar ik verwacht wel dat er nog een rechter aan te pas komt om te oordelen of er iets verwijtbaar en of strafbaars is gebeurd. Het is echt heftig wat er op verantwoordelijkheid van de Asscher gebeurd is met de toeslagenaffaire en wat PvdA betreft het gedrocht van de Participatiewet. Schaam je als PvdAer voor die inktzwarte periode!
Wilders toonde destijds in het gedoog kabinet wel ruggengraat door zich niet voor het karretje van Rutte te laten spannen en te gaan bezuinigen op de zorg (voorspellend vermogen +veel). Of dat voor het landsbelang goed was is voer voor discussie nu we de vruchten plukken van jarenlang bezuinigen op de zorg, maar hij hield zich vast aan z'n principes.
De PvdA feed dat niet met ongekend onrecht tot gevolg. Asscher viel in die val en werd daarmee verantwoordelijk voor de Participatiewet en de toeslagenaffaire.
Asscher hoeft van mij niet uit de tweede kamer te verdwijnen, maar zijn positie als fractievoorzitter was wel onhoudbaar.
Asscher een ruggengraat... van papier-maché bedoelt u?
Asscher c.s. hoeven zich geen zorgen te maken over een evt gang naar de rechter. De rechter kiest ALTIJD de kant van de Koning.
Ruggengraat is meteen opstappen. Eerst tegenstribbelen en dan na een paar strenge telefoontjes snel een 180 graden doen, dat heeft niets met ruggengraat te maken.
Als de bezuinigingen enkel de zorg betroffen zou het mee kunnen vallen. Het feit dat er vorig jaar bij aanvang van de eerste golf covid werd gesproken over de "diepe" zakken van de overheid was al vreemd. Waar kwam dat geld vandaan? Uit economische groei? Vast en zeker. Echter de bezuinigingen troffen niet enkel de zorg. Ook defensie, onderwijs, politie waren diensten waarop enorm is bezuinigd. Als voorbeeld, kijk naar de politie. Men heeft jarenlang te weinig personeel aangenomen. Dat scheelt veel salaris echter de wrange vruchten plukt deze samenleving pas jaren later. Hoeveel miljarden zijn er inmiddels niet naar de EU overgemaakt?
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel geld er vanuit diverse landen als ontwikkelingshulp naar Afrika is gegaan en wat dat heeft opgeleverd?
Vragen, vragen, vragen.
Zijn ruggegraat is niet bestaand; er zit een flexibele veer.
De enige die daadwerkelijk excuses heeft gemaakt. Zo werkt het dus.
Binnenhof is ranzige poel aarswormen. Bah.
De heer Aarsmade. Bekende van de heer J. Klepzeiker. Die bedoelde u?
Excuses omdat hij klem zat ja.. nep dus..
@Nicolas Arcissus | 14-01-21 | 09:45:
De rest komt niet verder dan dat "Het Systeem" heeft gefaald.
Zo eindelijk, goed voorbeeld doet goed volgen hopen we dan maar. Mag nu ook gelijk dat kruis weer terug op de mijter van Sinterklaas..?
En de vrouwen terug achter de ramen!
@R. Skickr | 14-01-21 | 09:40: de actiegroep "Terug op je rug" mis ik hier nog.
Impeached!
Kan de urn van Kok niet lijsttrekker worden? Dat heeft nog de meeste inhoud van het stel.
Wellicht kan-ie ons ook dat kwartje teruggeven!
Of nuja, die 12cent.
Laten we hopen op een bittere strijd voor de opvolging en als daar Attje Kuyken uit tevoorschijn zou kunnen komen.....
Daar zeg je wat. Als ik dat kuiken van een Attje zie denk ik enerzijds ' het zal je partner maar zijn ', anderzijds zou je die grote bek keihard willen plempen.
Zou mooi zijn, een bloederige lijsttrekkers strijd op een zinkend schip. Op naar nul zetels voor die club verraders.
Nette beslissing. Nu die gladjakkers Rutte, Wiebes en Hoekstra nog.
Wel is geprobeerd een paling in een emmer snot te vangen?
Heeft hij zich al gemeld hij het UWV? Dit is slecht nieuws want zonder Asscher stemmen er waarschijnlijk meer mensen PvdA. Wel goed inzicht van in ieder geval één persoon bij die hele affaire.
Lulverhaal van Asscher, zoals te verwachten.
Zelfs als je je terug trekt, omdat je gewoon verantwoordelijk bent voor een enorme faal en je helemaal niet zo'n goed bestuurder bent als je denkt, ALSNOG om de hete brij heen lullen, jezelf even bewieroken en vinger wijzen naar externe factoren.
Slappe zak.
Eensch.
Zo zitten er meer daarzo.
Heeft iemand al een poll opgezet voor welke stad straks een nieuwe burgemeester krijgt?
Stampersgat geloof ik.
Lutjebroek schijnt nog niet in een financiëel zwart gat te zitten dus daar ligt nog werk voor Asscher
Ik dacht daar aan Veen, en zijn broer begint daar dan een autosloperij.
Brussel.
Amsterdam, Femke komt in de menopauze dus zal binnenkort wel instorten.
Kiest u maar:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geme...
Dat ik dit nog mag mee maken , reeeddds.
Ben benieuwd waar die faalhaas heen gaat.
Naar de faalfabriek.
Het probleem van de toeslagenaffaire ligt in het systeem denken. Je hebt de geest van de wet en de letter van de wet. In de toeslagenaffaire is gehandeld naar de letter van de wet en niet naar wat heeft de wet bedoelt ? Met andere woorden kijken naar het individu en daaruit handelen. Dit heeft te maken met leiderschap en inlevingsvermogen. Waar nodig fraude aanpakken, fouten herstellen en waarschuwingen uitdelen. De Nederlandse politie doet dagelijks niet anders (zij beoordelen elke situatie op zich) Als hier geen bewustwording plaatsvindt zal een aftreden van wie dan ook geen enkele oplossing bieden.
Asschers to Asschers,dust to dust,Lodewijk rust.
Koffie met een grote glimlach.
Is Spekman nog beschikbaar?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee, ' nivelleren is een feestje'
Nou, Timmerfrans... Zet maar vast een stoeltje klaar.
Een stoeltje? Maak daar maar een royale driezitter van.
Komt dat mooi uit voor hem dat ze daar een patat-balie hebben....
Nou en, er komt een linkse lijstverbinding met Kaag als boegbeeld want ze moet en zal de eerste Nederlandse vrouwelijke premier worden. Dat is kennelijk een doel op zich. VVDers verkopen hun eigen moeder nog als de prijs goed is, dus in de dealmaking voor een regenboogcoalitie die ongetwijfeld nodig zal zijn om die vermaledije populisten buiten te houden, kan dat nog prima lukken ook.
Dus hij wordt burgemeester
Ja
Terecht, en dit legt druk op het beste kabinet sinds WOII om vanwege dezelfde reden op te stappen?
De definitieve teloorgang van de arbeiderspartij die allang geen arbeiderspartij meer is. Ik weet nog goed dat mijn vader huilde toen den Uyl overleed, zo’n overtuigd socialist was hij. Nu vervloekt die ouwe de Diederiks, de Wouters en de Lodewijks die van de partij een democratiesloper á la D66 hebben gemaakt.
Den Uyl was een fatsoenlijk man met oog voor mensen, maar dat kost wel geld.
Den Uyl:
"Iedere arbeider een auto!"
@DeCynischeAmbtenaar | 14-01-21 | 09:36: Den Uyl was Sinterklaas, dixit het Orakel van Diever.
@F. Jacobse | 14-01-21 | 10:00:
Kom op mense, zonder Drees en den Uyl leefden we nog steeds als lijfeigene in een de facto feodale staat.
@Computer_says_no | 14-01-21 | 10:10: Als u van mening bent dat niemand zich verder had ontwikkeld na Den Uyl zou u gelijk hebben. Maar die feitelijkheid is duidelijk anders.
Mijn vader huilde ook toen den Uyl overleed. Van pure blijdschap! Man, man wat die vent allemaal heeft aangericht...
@F. Jacobse | 14-01-21 | 10:00: Sinterklaas bestaat en hij zit daar (wijzend naar vak K). Klassieker.
En nu nog voor de rechter er mee. Tevens een kwak van die gasten die bij de belastingdienst werken.
Daaaaaarrrrrrr... koommmtttt... eeennn...... baantje aan, daar komt een baantje aan!
Wat zou jij doen in zijn positie? Thuiszitten? Steun of wachtgeld trekken? "Ondernemer" worden?
Een baan zoeken is toch de meest nette oplossing.
@De echte Stolwijker | 14-01-21 | 09:37: Absoluut. Een baan zoeken is wat anders dan er een toegewezen krijgen. Zoals een plekje als ongekozen burgemeester of ""topman"" voor een multinational waar je voor gelobbyd hebt.
@De echte Stolwijker | 14-01-21 | 09:37: ik zou ondernemer worden,die tijdens het thuiszitten het wachtgeld in liggende positie telt,
@De echte Stolwijker | 14-01-21 | 09:37: Een autosloperij in Veen beginnen?
Enige juiste beslissing idd. Ik vond zijn rol in de affaire misschien wel het meest weerzinwekkend.
Lastige voor de PvdA is dat de politieke talenten tamelijk dungezaaid zijn daar. Nauwelijks mensen met enige inhoud, laat staan ook maar enige vorm van charisma.
Gaat GeenStijl ineens een probleem maken van etnisch profileren? Misschien statistisch profileren een beter woord. Zou mij niets verbazen als Lodewijk bewust Mark niet geïnformeerd heeft
Etnisch profileren????
Etnisch profileren is niet het zelfde als iedere etnische minderheid zonder bewijs als fraudeur bestempelen en alle stappen tot opheldering / oplossing traineren.
Je kan best mensen die bovengemiddeld vaak voorkomen in fraude statistieken profileren en hen beter controleren, maar dat ontslaat je niet van alle vormen van bewijsvoering...
Sociale zaken is de inhoudelijke partij op dit dossier. Zij hebben dit systeem bedacht. Financiën is uitvoerend. Eigenlijk is er bij iedereen die er toe doet wel consensus over dat de belastingdienst wellicht iets te fanatiek tewerk is gegaan, maar dat de socialisten dit systeem hebben bedacht en "gemanaged".
Too little, too late.
Dit hele kabinet moet weg.
Gaat morgen gebeuren.
Althans, ze gooien symbolisch de handdoek in de ring maar blijven dan toch weer zitten i.v.m. Corona.
In de video vindt hij zichzelf geweldig, maar het woord excuses heb ik niet gehoord.
Wat een kwal van een vent.
Ik hoop dat hij wordt vervolgd en veroordeeld.
Ik vrees dat ie binnenkort opduikt in de buurt van Timmerfrans oid.
Van dit soort mongeaulen ben je niet zomaar verlost.
Of Melkert.
Via FB, dat geeft het niveau aan.
wordt Arib nu lijsttrekker om stemmen bij Kaag weg te halen?
Nou, Arib als lijsttrekken zou het denk voor de PvdA helemaal niet zo slecht doen.
@Dlareg | 14-01-21 | 09:32:
Die zou het gewoon heel goed doen! Ik stem geen PVDA maar ik ben voor.
Eigenlijk moet Arib ver weg blijven van dat partijen-gedoe, dat schaadt haar aanzien als voorzit(s)ter. Wat mij betreft, en als de meerderheid van de Tweede Kamer het er mee eens is, mag ze wat mij betreft (partijloze) voorzit(s)ter blijven.
@kweethetooknietbeter | 14-01-21 | 09:42: Nee. Die functie moet regelmatig gewisseld worden. Men verwerft te veel macht bij een lange ambtstijd.
Als je zo je best doet, zo veel inzet toont en het beste voor hebt en het toch weet te presteren om er een grote puinhoop van te maken. Dan ben je gewoon echt slecht in je werk.
PvdA wisselt altijd van lijsttrekker vlak voor de verkiezingen. Dan kunnen ze de verkiezingen ingaan met een nieuw iemand die door de media als de meest briljante fantastische messias aller tijden wordt bewierookt.
Om alsnog te verliezen bij de verkiezingen .
Denk eerder dat hij de eer aan zichzelf heeft gehouden, want straks niet herkozen door eigen achterban?
Al iemand " moedig besluit "
Nee, want dat is het niet.
Nee, ik wacht nog op " met de kennis van nu".
De enige juiste stap. Het siert m dat hij het doet. Wie gaat de PvdA nu trekken? Ploumen? Dat wordt een debacle.
Hem siert niks meer
Eigenlijk is het hopen op de terugkeer van Wouter Bos (voor de PvdA dan).
Dat is de laatste die nog voor de idealen van die partij stond.
Job Cohen was te veel bezig met Wilders, Samson zullen we het maar niet over hebben.
@Dlareg | 14-01-21 | 09:34: Links lullen, rechts vullen!
Daar is Bos een kei in.
@tsjajaja | 14-01-21 | 09:33: Klopt, hij kan helemaal niet sieren. Met zijn geheugenverlies. Is een politiek virus blijkbaar. Het is bijna net zo'n grote faler als Cohen dat is geweest.
Eindelijk ook eens goed nieuws... daaaaaaag Lodewijkje!!
Over dat etnisch profileren he.... Als ik mijn BTW aangifte een uur te laat invul staan ze bij wijze van spreken de volgende dag met een arrestatieteam voor de deur om mij als witteboordencrimineel van het bed te lichten. Zouden ze dat ook doen als Mo & vrienden zich niet houden aan het verbod op groepsvorming? En is dat dan ook niet etnisch profileren, in de zin van 'alleen optreden tegen onwillige onderdanen als het niet al teveel reuring geeft'? Ik heb koffie nodig merk ik.
Dat gevoel heb ik ook steeds vaker... als welwillende sukkel die t misschien niet perfect doet ben je een lekker makkelijk doelwit. Als je maar genoeg stampij maakt en een grote bek trekt dan hebben ze daar ineens niet meer zo'n zin om hun werk te doen.
Als iemand bewijsbaar fraude heeft gepleegd, mag hij van mij niet hard genoeg aangepakt worden.
U slaat het stapje " schuldig bevinden" over, van profileren naar straffen.
@Mr.Crowley | 14-01-21 | 09:43: Dat is het punt niet. Het gaat mij om etnisch profileren dat als wegingsfactor wordt gehanteerd voor de keuze om op te treden of een oogje dicht te knijpen. In beide gevallen uit mijn voorbeeld is, in ieder geval in formele zin, sprake van een overtreding waar tegen op dient te worden getreden. Tegen mij, maar ook tegen Mo en zijn vrienden.
@_pacman_ | 14-01-21 | 09:56:
Ik heb niets tegen profileren, want dat zegt niets over de schuld van het individu. Waarom hebt u het over etnisch profileren? Mag op andere parameters wel geprofileerd worden?
Bijvoorbeeld geslacht, leeftijd, lengte, gewicht, het type auto waarin gereden wordt, de regio waar men woont, noem maar op?
@Mr.Crowley | 14-01-21 | 10:51: Ik ben een groot voorstander van profileren, ongeacht de parameter. Het doel heiligt de middelen.
@_pacman_ | 14-01-21 | 10:54:
Je hebt dan een aantal mensen gevonden, maar dat zegt nog niets over hun schuld.
De volgende stap is bewijsvoering.
@_pacman_ | 14-01-21 | 10:54:
Of is voor u automatisch schuld bewezen als je voldoet aan de profilerings parameters?
@_pacman_ | 14-01-21 | 10:54:
Dat is namelijk precies wat de belastingdienst hier gedaan heeft. Ze hbben geprofileerd, dertigduizend mensen gevonden, ze daarbij allemaal als fraudeur bestempeld en begonnen met terugvorderen.
Achteraf blijkt dat ongeveer 5 procent van die mensen daadwerkelijk schuldig zou zijn.
Vijf procent klinkt als een heel aannemelijk percentage.
Maar de rest heeft dus gewoon pech?
Vergeet vooral niet dat dit uitsluitend gevallen met kinderen zijn.
@Mr.Crowley | 14-01-21 | 11:10: Dat de Belastingdienst onbehoorlijk beleid heeft uitgevoerd hebben we geen verschil van inzicht in. Het gaat mij sec om het profileren als selectiemethode voor onderzoek dat ik steun en de tweespalt van de overheid als het gaat om repressief optreden op grond van etnisch profileren.
@_pacman_ | 14-01-21 | 11:21:
Dan zijn we het daar over eens.
Maar je kunt niet van groepen mensen zeggen dat ze per definitie schuldig zijn omdat ze tot die groep behoren.
Ik noem dat amateurisme. En dat accepteer ik niet van een staatsorgaan als de belastingdienst.
Volgende keer bent u het slachtoffer van amateurisme.
@Mr.Crowley | 14-01-21 | 11:07: Wat er misgegaan is dat deze mensen zonder bewijsvoering schuldig bevonden zijn. An zich ben ik niet tegen profileren, indien dat opsporing van fraude bevordert. Denk bijvoorbeeld ook aan onroerend goed bezit in Turkije onder Nederturken.
Het was toch al duidelijk tijdens de lijsttrekkersstrijd met Samsom dat Asscher niet koosjer was/is.
Mooi en terecht. Nu maar wachten of de VVD weer een echte rechts liberale ondernemers partij kan worden en Rutte er uit lazert.
U bent toch niet serieus? VVD is geen ondernemers partij, het heeft altijd gekozen voor de grote bedrijven en vaart een globalistische koers met ze. Het systeem blijft meneer in opleiding, het systeem blijft.
Het zou dé reden zijn om terug te keren naar de VVD.
Zolang dat niet gebeurt stem ik op de socialist Geert Wilders, terwijl ik het tegenovergestelde ben.
Best gek eigenlijk.
Rutte eruit, een type Bolk erin of beter misschien Edith Schippers.
JA4045 moet eerst maar eens laten zien wat zij in hun mars hebben.
@ProFail | 14-01-21 | 09:34: Net als hun tweelingzusje D66.
Goed zo, Asscher lijsttrekker van lui die mogen opdonderen vanwege het toeslagendebacle. Aftreden en wegtrekken stelt niet zo heel veel voor, maar het is te prijzen dat hij het goede voorbeeld geeft.
Alkmaar zoekt nog een burgervader. Ik zet m’n geld hierop.
Juist. Laten we niet denken dat dit te maken heeft met integriteit. Het heeft ALTIJD te maken met opportunisme.
Arm Alkmaar
Oh oh. Khadija Arib staat op plaats twee. Als zij het stokje overneemt kan dit akkefietje een totale gamechanger worden. Die vrouw heeft een enorm electoraal potentieel.
Haar slechte Nederlands zit haar dwars
En wel meer zaken, b.v. haar zenuwachtige reactie op de bestorming van het Capitol. 'O, grutjes kan dat in mijn kamertje ook gebeuren? Wat kunnen we doen?'
@DeCynischeAmbtenaar | 14-01-21 | 09:50: Nou gewoon vier stoelen voor de deur schuiven, dan komen ze er niet in.
One down.
Via Facebook notabene.
Afschuwelijk.
Dat niveau heeft de PvdA nu eenmaal.
Kartelt weer eentje minder. Vooralsnog.
Af en toe heb je mensen nodig die ergens orde scheppen in de chaos die hun voorganger heeft achtergelaten. Asscher is zo'n iemand die steeds maar weer die mensen aan het werk houdt. Top Asscher!
Mooi, alleen jammer dat hij niet met pek en veren volledig uit de politiek is geflikkerd, samen met al die andere kneuzen van de PvdA.
Het heeft toch wel een tijdje geduurd voordat bij hem het kwartje viel. Het zal wel niet uit eigen beweging zijn.
Het kwartje van Kok?
Een PvdA'er die aftreed? Om politieke redenen?
What's next?
Bayern München dat verliest?
Hugo de Jonge die vaccins uit de freezer haalt?
Rutte die zijn biezen pakt en niet naar Brussel gaat?
Ow - wacht...
Geen zorgen mensen. Binnenkort zien we hem weer ergens als burgemeester of bestuurder van een of ander vaag overheidsorgaan.
Een baantje bij de Belastingdienst waarschijnlijk.
Gaan we hier een pooltje doen over welke stad?
@NiCeY | 14-01-21 | 09:34: Wageningen.
Ergens wel jammer. Met Asscher aan het roer was de PvdA gegarandeerd van een slechte verkiezingsuitslag. Nu kunnen ze met een andere lijsttrekker toch nog misschien meer zetels pakken.
Ik zou niet weten wie van die lijst. Die partij is werkelijk compleet leefgebied zonder dat er nieuwtalent toe stroomde. De PvdA heeft ook op jongeren de aantrekkingskracht van een gebruikt vel eenlaags toiletpapier.
Ik voelde m aankomen.
Zat vanmorgen vroeg het nieuws door te nemen en zag dat het flink rommelt in de partij.
Het draagvlak is weg en Lodi wacht de uitslag van de stemming niet af.
Met nog twee maanden voor de verkiezingen heeft de PvdA een groot probleem.
Klaver trekt zichzelf voor de tweede keer af deze ochtend.
En Kaag ziet haar kansen groeien.
Oké, wie is de volgende die oppleurt?
"Met nog twee maanden voor de verkiezingen heeft de PvdA een groot probleem."
Niet als Arib hem opvolgt. En zij staat op plaats twee.
@Professor Superhirn | 14-01-21 | 09:27:
Arib is een ideale voorzitter van de kamer, als lijsttrekker moet ik t nog maar zien.
Maar het kan zomaar wat je zegt. Misschien is het juist goed wat er nu gebeurt.
Vermoedelijk is hij gedwongen................. met geld, om als pion geofferd te worden. Welke burgemeester hebben we in 2 maanden nodig?
ik hoop Amsterdam.
PvdA is de kwade ontwerpgenius van deze affaire, dus dit is terecht.
De beste lijsttrekker ooit. Doeg.
Maar het probleem meneer, dat blijft.
Hoopvol kijken we er naar uit naar die grote mooie dag.
Eindelijk. Maar let op: binnenkort een baantje voor hem bij die vetnek in Brussel.
En dat is 1
Rood Wit Blauw jammer dat Ascher weg is. De toeslagenouders zijn zelf hun vinkjes vergeten
Asscher wordt burgemeester van...
Diemen.
Rotterdam, stuivertjewissel met Abu Laadklep
Is wel zo.
Amsterdam als Femke in Rutte IV op het schild gehesen wordt als minister.
We zullen je missen.......
Hij wilde van binnenuit het systeem veranderen. Maar hij belichaamt het probleem. Zeker als socialist kun je dan niet met droge ogen blijven zitten.
Ze zitten er vuistdiep in van de pvda.
I will have my vengeance, in this life or the next.
Christmas comes early this year. Wat een mooi nieuws. Nu eens kijken welke salonsocialist zijn warme plekje op het pluche gaat innemen. Ik denk iemand die hoog scoort op de diversity en inclusivity kaart
Moet een homofile omgebouwde man zijn die een onbekende marokaanse vader en een afrikaanse moeder met hoofddoek heeft. Eens kijken in het lijstje van de pvda.
Nu de hoofdverantwoordelijke nog. Degene waar een heuse doctrine naar vernoemd is die de grondbeginselen van de rechtstaat afbreekt.
en de naam Asscher had al geen goede naam..
Blijft tijdje onder radar en komt terug in een baan waar hij weer vrolijk de betrokkenen de te verbinden socialist kan uithangen.
Burgemeester van uw gemeente!
en zijn zakken kan vullen.....
Beste nieuws van vandaag.
Ja, ik ga vrolijk op pad.. onecht kind van Cohen, net zo'n slappe zak. Als wethouder en minister schijnt hij niet veel gepresteerd te hebben. Handig praatje, nwt als die Klaver, maar verder niks
@Ruud5 | 14-01-21 | 09:31:
www.ewmagazine.nl/nederland/article/2...
Trefwoord: Westermoskee.
Amsterdam is hem dankbaar...
PvdA had al aangegeven dat Sigrid Kaag (D66) geschikter was...
One down, many will follow.
De angsthazen zullen alle tijd nodig om hun strafzaak bij de Hoge Raad voor te bereiden. Ich habe es nicht gewuBt, wordt een beetje lastig met kranten die jarenlang vol stonden samen met een oppositie die jarenlang aan de bel trokken.
One down.
Zo krijgt de PvdA weer wat aanzien. Goede beslissing.
In welk universum is dat?
Je doet je Nick eer aan.
Kunnen ze met Rutte in het volgende kabinet. Oude liefde roest niet.
En macht smaakt naar meer.
Goed voorbeeld doet volgen.
En nu vervolgen. Zoals ook zou gebeuren met elke andere boerenlul die zoiets vreselijks op zijn geweten heeft !
Kom op Rutte, voor jou is het ook hoog tijd!
Juist opRutte met die leugenaar!
Heerlijk nieuws dit. Dag Lodewijk, het waren negen prachtige zetels.
Geen Asscher fan, het duurde al veel te lang maar uiteindelijk onder hoge druk heeft de man dan toch ingezien dat zijn positie onhoudbaar was.
Dat is dus niet inzien maar gedwongen worden.
@Der Schnitzeljäger | 14-01-21 | 10:59:
Het is dus niet gedwongen worden maar vluchten.
Goed voorbeeld doet hopelijk goed volgen.
Houdoe en bedankt.
Een heerlijk begin van de dag!
afwachten wat voor achterlijke idioot ervoor in de plaats komt. Waarschijnlijk een vrouw en wellicht nog wat lager IQ,. Ik zou maar niet te hard juichen
@small_town_dude | 14-01-21 | 09:40:
Wellicht kunnen vrouwen prima puinruimen na eeuwen van mannengepruts. Als het dan maar geen manwijf gaat worden want dan heb je de poppen alsnog aan het dansen.
@small_town_dude | 14-01-21 | 09:40: Ploumen zal naar voren worden geschoven.
vandaag Domino Day?
Ongetwijfeld. Asscher weet al dat Rutte III gaat opstappen. En hij weet dat als hij zou aanblijven hij in de debatten vermalen zou worden door de andere partijleiders die zogenaamd wel "hun verantwoordelijkheid namen."
@Professor Superhirn | 14-01-21 | 09:22:
Klopt niet helemaal. Asscher is geen lijsttrekker meer. De anderen gewoon nog wel.
Asscher ruikt een rustig burgemeestersbaantje en duikt nu weg voor alweer een tegenvallend verkiezingsresultaat.
Maar ik bedoel in het hypothetische geval dat Asscher wel zou aanblijven en Rutte III juist niet.
Overigens is het allemaal maar toneelspel. Alles voor de macht.
De kunst is om de keuken te verlaten net voordat de vlam in de pan slaat.
REAGEER OOK