Turkije wil toch maar wel toetreden tot EU
Zand erover, welkom makkers.
En we roepen vandaag, 12 januari, uit tot de dag van vergeving van Turkije, waarin we Turkije de volgende dingen vergeven: de invasie van Griekenland met een gemilitariseerde vluchtelingenstroom geflankeerd door de Turkse politie, de geplande verovering van Jeruzalem, de beschuldiging dat Nederland 8000 moslims afgeslacht heeft, Nederland babies afpakt van moslims, Nederlanders kannibalen zijn, Nederlanders organen roven, Nederlanders nazistisch en fascistisch zijn en natuurlijk de aangifte tegen Wilders. En alle overigen uit het onderstaande lijstje vergeven we ook.
“We see our future in Europe and wish to build it together. We are committed to the reform agenda. EU should support us instead of being an impediment.” Je moet het godverdomme maar uit je muil krijgen hè.
De top 32 uit 2017!
29 oktober mooiste dag van het jaar!
Reaguursels
InloggenEn dat op het moment dat de Turkse infiltratie in de Rotterdamse haven eindelijk benoemd wordt. Altijd al raar gevoel gehad als ik beveiligers "van kleur" zag.
Een land dat officieel de genocide op miljoenen christenen (Armeniers) ontkent toelaten tot de EU betekent dat de EU zelf die genocide ook niet zoveel kan schelen.
De toetreding van Turkije zou veel extra mogelijkheden geven om globale onderwerpen nog beter het hoofd te bieden (onderwijs, armoede, migratie, klimaat, arbeidsvoorwaarden en milieu om maar een paar te noemen). Tja wat gedrag en uitlatingen betreft van Erdogan, binnen de EU zijn er wel ergere dingen gezegd. Makkelijk zal het van beide kanten niet zijn, maar sinds wanneer is dat een criteria?
Ga naar Joop, gek. (Ja sorry, je redenering is werkelijk nergens op gestoeld en negeert totaal hoe Turkije haar ware aard heeft laten zien in de afgelopen tien jaar). En het is criterium.
"binnen de EU zijn er wel ergere dingen gezegd"
Er heeft wel eens een Griek en een Italiaan lelijk gedaan maar dat staat toch in geen enkele verhouding tot wat die enge dictator uitkraamt? Daarnaast hebben we behoorlijk afwijkende beschouwingen ten aanzien van fundamentele mensenrechten en de rol van religie in de maatschappij. Wat mij betreft onoverkomelijke verschillen.
De enige redenen waarom dat de EU dit wil is de strategische locatie van Turkije en de omvang van haar leger. Al het andere is volkomen quatsch.
Dat kan, maar dan moeten ze grondig hervormen, en zolang de AK-Parti aan de macht is zal het heel lastig worden. Dus laat eerst maar zien dat je bij Europa past, dan kijken we wel verder.
Op zich al 'n goede reden voor NEXIT , alleen al bij overweging hiervan door de EU !!
Het is beter dat er oorlog komt dan dat Turkije bij Europa gaat horen.
Turkije is een kwelling geweest voor alle buurlanden waar zij ooit mee te maken heeft gehad, en geen van de buurlanden is er ongeschonden uit gekomen. Armenië, Griekenland en Cyprus zijn nu in 2021 nog steeds gedeelten kwijt omdat Turkije het verdomt om die bezette gebieden terug te geven.
Turkije: Nederlanders zijn nazistisch en fascistisch.
Dat zegt Bibi (Netanyahu) 2 tot 3 keer per jaar.
Voor het geval we onze erfzonde mochten vergeten.
Leuk maar hierlangs stel je je voor dat wij hiervoor dan boeten? 14 generaties ?
Maar wacht: volgens de EU voorstanders is er vrede in Europa door en alleen door de EU. Dus als Turkije er bij komt dan is er toch ook vrede met Turkije? Alle Turken een EU paspoort en alle Nazi Nederlanders in een Turkse cel. Wow ik zie de toekomst met belangstelling tegemoet.
Köttörken!
Hayır, Hayır, Hayır.
Ik heb al een pesthekel aan die EU maar als dit apenland erbij komt haak ik helemaal af.
Armenië nog gebombardeerd ?
Eerst toetreden. Dan omschieten.
gewoon een trojaans paard om hun islam en supranationalisme op te leggen aan Europa. met als voornaamste voordeel economisch profiteren en ondertussen de boel zieken
Er zijn nog een paar Koerden over. Als Erdogan die nu eerst eens over de kling jaagt, dan kan Turkije met een schone lei toetreden tot het paradijs van Brussel.
En kat in het nauw... ... En nu je rug recht houden EU!
Turkije er in, wij er uit. Deal?
Nee, ga weg, Mevlut.
Lijkt me niet zo verstandig een islamitisch land bij de EU te betrekken. Ook nog geen excuses gehoord van die mafketel. Ik koop al jarenlang geen spullen die gemaakt worden in Turkije (glaswerk, aardewerk, wasmachines enz.).
Ook Turkse handel in Nederland steun ik niet. Ik rijd nog liever 50 kilometer om dan zaken te doen met mensen die Turkije tien keer mooier vinden dan Nederland. Turkije is een prachtig land hoor, maar zolang iedere Turk in de rij staat om zijn staatshoofd te pijpen, wil ik niets met dat volk te maken hebben.
Dat ken ik. Mandarijnen uit Marokko? Niet in mijn huis.
Iedere Turk? Dat land is geografisch flink verdeeld. Het westen zou best bij de EU kunnen als je dat vergelijkt met enkele andere lidstaten.
@Fedor Emelianenko | 12-01-21 | 21:19: Hadden we de Russen hun gang maar laten gaan. Helaas hielden de Engelsen en de Fransen hen tegen.
Nog 15 jaar dan gaat dit niet meer op.
Zolang uw landgenoten een land nodig hebben dat niet word gedomineerd door islam om een gelukkig leven te leiden zie ik uw kansen somber in meneer Erdolf Erdogan.
- De vetografige Hongaren en Bulgaren mogen de Turken absoluut niet. Dat is winst.
- De Cyprioten en Grieken zijn omkoopbaar maar ook passioneel. Als je die Grieken al hebt zien doordrammen over dat naampje van Noord-Macedonie, dan weet je genoeg.
- Frankrijk is blij dat UK weg is, want omdat Duitsland met haar WO2 complex rondloopt en de Polen weinig diplomatiek begaaft zijn hebben zij onevenredig veel macht. Zij weten als geen ander dat je er met Turkije 80 politikers bij krijgt. Er is maar een land ter wereld waar politiek het meest favoriete nationale gespreksonderwerp is: Turkije. Fransen gaan echt hun macht niet delen.
- De Duitsers zijn ook grof beledigd door de Turken, de CDU zal zeker niet happig zijn
- Oost-Europanen zijn niet erg happig op moslims in het algemeen.
- Alles ter rechterflank in Belgie en Nederland en Oostenrijk is tegen Turkije. Zie ik niet veranderen.
- Zuid-Europa heeft weinig belang maar weet wel dat Turkije een zeer grote netto ontvanger gaat worden. Dat is niet in hun belang, zal hun reden zijn om tegen te zijn.
Nee dit wordt het never nooit niet.
Plus, de potentieel geografische ligging. Turkije loopt de reële kans een baken te worden, voor alle jongemannen uit omliggende bokkie wokkie landen (Syrië, Libanon, etc.) die weten dat ze in de EU allesj gratisj krijgj kunnen ..
Opvallend: Men wil niet richting andere moslim landen vluchten .. Nee .. Niet richting Kazachstan o.i.d. - Waar zeeën van ruimte bestaan, en wat ook overwegend een moslim land is. Men vlucht doorzichtig genoeg, richting rijke landen. Wel nu: Het is hier vol. Het geld, is op.
En toch.... zijn binnen tien jaar van nu Montenegro, Albanië, Servië, Kosovo, Bosnië-Herzegowina, Kroatië, Oekraine, Moldavië, Transnistrië, Turkije en Georgië lid van de EU - en als het tegen zit, ook nog Belarus, Armenië en Azerbeidzjan.
-
Mark my words. De waanzin stopt niet.
@bisbisbis | 12-01-21 | 20:21:
Het Europese Rijk van Guy Verhofstadt.
Kom maar Turkije, je mag ons plekje in de EU wel hebben.
Veel plezier met elkaar.
Europa in de uitverkoop.
China en Turkije wrijven zich in de handen wie als eerste toegang krijgt tot potten met geld en goud.
We worden als Nederland eerst verneukt door onze vertegenwoordigers, daarna staan de EU-malloten in de rij, vlak er achter de Zuidelijke landen die ons geld lenen zonder terug te betalen, gevolgd door Frankrijk en Duitsland die onze pensioenen wel willen beheren en daarna deze krankzinnige landen als Turkije en China. Ach ja, we moeten ergens voor werken toch?
De Turken zijn afkomstig uit Azië. De Chinezen zijn oude buren.
Deze geitenbestijger nooit maar dan ook nooit toelaten.
U bukt niet voor diversiteit?De paal gedomineerd door Islam zal ook aars spoedig bereiken....Bukken zult u.
Zie het probleem niet. Heb het al vaak gezegd, maar Turken die Erdogan ten alle tijden steunen doen dat op exact dezelfde manier en om dezelfde argumenten waarom vele reaguurders Trump steunen.
Dus welkom.
trump is niet zo van het oorlog voeren en de economie ging daar net de andere kant op.
InferiOr: jij bedoelt die Trump die het overgrote deel van zijn legers uit de rest van de wereld terugtrok en zorgde dat allerlei onwaarschijnlijke landen in het Arabische deel van Azië steeds meer on speling teems zijn .? Die Trump die het verdomde om politieagent te spelen voor de rest van de wereld. ? Die er wel voor zorgde dat er een rem kwam op de toestroom van illegalen in de USA . ? Oh die wat onhandige wat lompe man bedoel je.. ? Juist ja.
*speaking terms
@strawdog | 12-01-21 | 23:56: Tump trok zijn troepen niet terug. Er zijn geen troepen naar de VS teruggekeerd. De troepen zijn verplaatst. Zeg maar, een rondtrekkend circus.
En die zogenaamde vredesovereenkomsten zijn precies dat: zogenaamd.
De VS middels Mike Pompeo speelt in toenemende politieman van de wereld. De stroom illegalen is niet afgenomen en de stroom legale immigranten is juist gestegen. Beide stromen zijn overbodig.
Griekenland Say NO.
Griekenland heeft zichzelf al in de uitverkoop gedaan aan China. De haven van Piraeus is Chinees eigendom en de haven van Thessaloniki volgt binnenkort. Chinese investeerders staan in de rij om casino's (CHINESE casino's, jawel!) op de Griekse eilanden te openen.
Als je als EU toch ook maar een klein beetje, een greintje, waardigheid in je lijf hebt, veeg je je reet hiermee af
Mocht ik een Europese Erdo nodig hebben, dan laat ik mijn broek wel zakken en poep er zelf één uit.
Als je zo lelijk kunt poepen moet je hoognodig naar de dokter.
Dan heeft Erdoklojo schijt aan zichzelf.
Over dat stukje boven de Bosporus kun je discussiëren maar Turkije is gewoon geen Europees land. Dus oprotten.
Maar geven we dat stukje aan Griekenland of Bulgarije?
Aan Griekenland, het was ooit Grieks grondgebied veroverd door de Ottomanen.
@W_F | 12-01-21 | 21:01: Aan Sylvana & Co. Thracië is natuurlijk voornamelijk bekend om Spartacus, de slaaf die in opstand kwam. Het is dan ook niet meer dan rechtvaardige dat dat land gaat naar iedereen die zegt onder slavernij geleden te hebben. Laat duizend bloemen bloeien.
Volgens de historische bronnen, wilde men na WO1 de stad Istanbul (gelegen op beide oevers) niet scheiden (een kant Turks, een kant Grieks) en dus kreeg Turkije dat deel erbij.
Nooit, ik ga ervoor liggen
Trump heeft Erdo in zn hok getrapt, dus nu jankend terug naar de EU?
60 jaar geleden hadden we vooral van doen met de Turkse elite, die niet zo erg veel anders was en is als in sommige Europese landen.
Helaas bestaat Turkije uit een hele boel verschillende volken waarvan sommigen met een wel heel afwijkend wereldbeeld. Met dat soort lui hebben wij helemaal niets gemeenschappelijk, en dus moet de Eu-deur weer op slot.
Houdt b.v. de Mhallawi-Koerden die Noordrijn-Westfalen terroriseren buiten de deur.! polderland.wordpress.com/2021/01/04/m...
Zegt u nu, dat 60 jaar geleden de Turkse elite emigreerde naar West-Europese landen om daar schoonmaakwerk en fabriekarbeid te gaan verrichten?
@Arachne | 13-01-21 | 00:29:
We kenden aanvankelijk echt alleen elite, b.v. NATO-personeel. En op (artsen)congressen ontmoette men slechts normale westerse Turken. Heb zelf indertijd nog gezellige avonden doorgebracht in de Melkweg met groepje blonde Turken op wereldreis.
Zolang we maar betalen.
In WOII werkten de Turken met de nazi's samen. Denk daaraan GL wappies als jullie denken dat dit een goed idee is.
En in WOI met de Kaiser...
GL, Nazies, Antifa, Sturmtruppen is één pot nat.
Bejhalve dat de Nazies wel aan persoonlijke hygiëne deden.
Heden hebben de Turken een uitstekende relatie met Israël, met de incidentele persmomenten met ketelmuziek voor het thuisfront.
Het geld is zeker op?
Behalve de alhier aanwezige moslims en de politici is er helemaal niemand in de EU die Turkije bij de EU wil.
Probleem met onze politici is, dat ze mening en voorkeuren van welke dictator waar ook ter wereld, altijd belamgrijker vinden dan wat de eigen bevolking wil. Dus voor je het weet zijn er weer allerhande verdragen met Turkije gesloten die alleen maar in het voordeel van Turkije en de hier woonachtige Turken werken, ons een hoop geld kosten en de ismalisering weer een stapje vooruit helpt.
Avondklok. Hoe zit dat met Thuisbezorgd, Jaap en z'n mensen? Blijf thuis. Luisteren Willie, Max en het regeringstoestel ook mee?
Nou dan kan Mark net voor de verkiezingen weer ferme taal richting Turkije uitslaan net als een paar jaar geleden en boekt zo een verkiezingswinst.
Hoezee
Je zou bijna geloven dat Mark het afspreekt met Erdogeit. Mark kan voor de verkiezingen gaan staan oreren dat Turkije onder potentaat Erdogan nooit bij Europa kan horen om Wilders stemmen af te snoepen, en Erdogan kan in Turkije weer tekeergaan tegen het onbetrouwbare en fascistische Europa dat Turkije kapot wil maken om binnenlands zijn macht te consolideren.
Lijkt me best gezelllig, een biertje drinken met Erdogan.
80 miljoen goedkope arbeidskrachten + heel veel ruimte.
Kansen mensen, kansen.
Jullie begrijpen het niet.
China wil vast samenwerken met die Turken. Staat dan natuurlijk wél iets tegenover...
De Chinezen leggen een spoorlijn en pakken de haven van Istanbul.
Zo zuigt China heel Afrika leeg.
@Ruimedenker | 12-01-21 | 18:55: Istanbul ligt niet in Afrika.
@Ruimedenker | 12-01-21 | 18:55
Nog veel erger: Griekenland werd door de Eu gedwongen om de haven van Piraeus te verkopen aan de Chinezen.
Trap er niet in!
Beter van niet. Denk niet niet dat de gewone burger op Erdohitler zit te wachten. Helaas zuchten we onder het juk van de EU, dus het zal wel gebeuren. Het geld moet tenslotte ergens heen en Turkije past prima in het plan om nog meer islam Europa in te pompen.
Met deze aanvraag ( en we doen het) is het voor Turkije veel gemakkelijker om hun invloed op de EU uit te oefenen. Allah, hoofddoek, kerken om katten naar moskeeën, militair ingrijpen, Denk steunen, enz enz. Als het lukt met deze aanvraag. Advies: niet doen!!!
kannibalen, dat klopt natuurlijk, zeker in het zuiden van het land.
Wat kannibalisme betreft, ook daar zijn de Duitsers beter in.
www.bild.de/news/inland/kannibalismus...
Goed idee! Wordt dan die journalist, die kanttekeningen plaatste bij de hoogte van de rekening van het marmer voor het nieuwe paleis van de sultan/president uit de gevangenis vrijgelaten?
Er komt een hele dikke crisis aan en het gaat economisch niet lekker in het land van het gillende piepkuiken.
Maar wat een lef van die schofferende klootviool en z'n minarettenkabinet.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer bezopen ik het vind:
We hebben net een vechtscheiding achter de rug met het Verenigd Koninkrijk, maar een arm land, met compleet andere cultuur/religie, omgeven door oorlogslanden en proxy-oorlogen erbij nemen, denkt men wel even aan te kunnen?!
Laat de landkaart nog eens goed op je inwerken: Syrië, Armenië, Irak, Iran, Georgië. Een Miele halen in de EU is nog nóóit zo makkelijk geweest:
De EU komt naar U toe! Letterlijk.
Doe maar gewoon niet! Nu niet, nooit niet!
Meer meer meer Islam!
De Cyprioten zullen hier ook wel een mening over hebben.
De mening van lokale volkeren maakt helemaal niet uit.
Dat zijn allemaal vieze populistische patriotten, enzo. De xenofoben.
Pfft. Ik overwoog PVV te stemmen, totdat ik eraan herinnerd werd dat Geert heel zwaar in wil zetten op Nexit.
Maar als ik dit soort berichten zie, begin ik alsnog weer terug te draaien.
Een mening, en een veto.
Natuurlijk wil Turkije dat:
-Gratis geld voor arme, onderpresterende lidstaten: Kassa!
-Elke vluchteling op Turks grondgebied, is ineens op EU-grondgebied en er moet herverdeling plaatsvinden: Kassa! Overigens zéér slecht nieuws voor ons; de buitengrenzen van de EU schuiven ineens meer dan 1000km naar de gelukszoekers uit ontheemde zandbakken toe.
-De culturele invloed van Erdogan wordt hiermee enorm:
De EU lijft Turkije niet in: Turkije lijft de EU in.
Erdogan hééft al een leger moedwillige "strijders" in o.a. Duitsland en Nederland rondlopen. Dubbel paspoort, maar er wordt precies duidelijk waar de loyaliteit ligt als de pleinen weer eens vol staan met tüteraars.
Zodra die geit zijn poot tussen de deur heeft, gaat hij niks anders doen dan zuigen, stoken onder zijn achterban, dwarsliggen en eigen politieke-/cultureel-/religieuze invloed vergroten.
Dit wordt continue chantage, dreigen met veto's, etc. Turkije mag er nóóit bij.
Tot slot ís de EU al teveel een vergaarbak om nog goed te kunnen werken:
Een los samenwerkingsverband zou misschien kunnen, maar om "DE" beoogde EU-burgers te zijn, zijn we allen onderling al véél te verschillend (kijk bijv naar verschil tussen Noorden en Zuiden van de unie).
Nu nog een compleet vreemde entiteit als Turkije erbij trekken en er is helemáál geen gemeenschappelijke identiteit meer.
Dat punt van het geld, als een gevolg van de financiële sancties opgelegd door de VS, gaat het Turkije niet voor de wind. Quote: "EU should support us of being an impediment" legt sowieso al, het onvermogen van enige vorm van zelf reflectie rond. Ikkej eisj, ikkej bepaalj, ikke baasj ben.
Nee! Dankzij Turkije zit Europa bijvoorbeeld opgescheept met te veel niet al snuggere Syriërs, hoe verrassend - Veelal jonge mannen. Erdogan had ze richting het Noorden kunnen sturen - Georgië, Azerbeijan, Dagestan, etc. etc. Of ze zelf middels een goed beleid op kunnen vangen. Het gebeurde ... niet.
Volbouwen met sociale huurwoningen en allen daarheen .
Voor wat hoort wat .
Geld is zeker op!
Diept triest land met nog triestere leiders. Fuck em, fuck em all to death!
(naar southpark, joris).
Verzin eens een andere list dan het het paard van Troje. Schurkenstaat ver weg van EU houden. Infiltranten zitten al in deep state. Foetsieba!
Goed idee, welkom! Zo'n enorme lap grond erbij, daar kunnen we alle 'nieuwe' Europeanen (die met dat enge geloof), die we de laatste 40 jaar hebben geïmporteerd mooi naartoe verhuizen. Zitten ze gelijk tussen hun geloofsgenoten, daar kunnen ze toch niet tegen zijn. En de rest van Europa ook niet, dunkt me.
Nou nou nou zeg.
Dat Turkse geitenneuqen hoeft niet helemaal te kloppen.
Het had namelijk ook schapenneuqen kunnen zijn.
Het onzalige plan om Turkije in de EU toe te laten zal in Brussel ongetwijfeld tot feeststemming en knallende kurken leiden, want iedere EU uitbreiding betekent per saldo MEER EU. En er is niets wat de EU meer wil, dan meer EU.
Hoi nieuwe buren : Georgië, Armenië, Azerbeidzjan, Iran, Irak en Syrië.
Je mag wel verwachten dat al die Borat boys uit die regio deze kant op zullen komen, want de conflicten in die contreien gaan natuurlijk gewoon door. Net als de instroom vanuit het Afrikaanse continent overigens. Dus maak je tits maar wet voor al die extra diversiteit. Hoe meer je te maken hebt met die asshole van een Erdogan, hoe meer je jezelf in een positie manouvreert waarmee hij je kan chanteren en manipuleren, enz. Hij weet donders goed hoe naief de Europeanen zijn en hoe dat kan worden uitgebuit.
Welke Reform agenda? Die van Europa naar een volledig Islamitisch continent?
Bij deze zwakbegaafde europese leiding komt deze dictator er nog in ook.
Een kilootje baklava en ze zijn binnen,
Ik weet 100% zeker dat Turkije door wil gaan met het proces richting een lidmaatschap. Bijna-lid zijn heeft voor Turkije namelijk veel meer voordelen dan nadelen. Echt lid worden gaan ze never nooit niet doen. En hoe de EU aan kijkt tegen landen die zelf nog een beetje zeggenschap willen houden weten we sinds de brexit ook. Ik hoef ook niet uit te leggen dat een Erdogan meer dan een beetje zeggenschap wil houden over zijn land. Je kan je zorgen maken over verminderde grenscontroles en een van de duurste en meest nutteloze vormen van ontwikkelingshulp, maar een lidmaatschap hoeft niemand wakker van te liggen.
Israël kan zich ook prima redden zonderwatjes in Brussel.
Eerst even vrijwillig uit de NAVO,
Daarna praten we verder........... echt waar hoor.
Ik moest lachen.
Dat gaat niet gebeuren, omdat Turkije ongeveer het enige land is dat aan de NAVO voorwaarden voldoet. Ok, de ongeschreven regel is dat je die 2% uitgeeft aan Amerikaans wapentuig, en die leveren even niet aan Turkije. DE meest logische oplossing is dat we een nieuwe club beginnen, zonder Turkije, en langzaam de kraan dicht draaien totdat de NAVO nog meer een symbolische club is die het nu al is.
Nexit!!
En een Dexit.
De gedachte is zo bizar dat de boven ons gestelden dit zomaar eens een goed idee zouden kunnen vinden. Zeker na dat leuke dingetje aan de griekse grens. Een soort van “operatie verlegde grens”.
Je verwacht het niet heh.
Straks gooien ze het nog op discriminatie als je eurosceptisch bent.... want als je tegen eu bent ben je tegen Turkije oid. (Ik heb al jaren geen TV meer maar heb zo'n vermoeden dat een of meerdere talkshows dit zo gaan framen. Samen met de Sanoma en Reuters parasieten.
Ik mag aannemen dat GroenLinks, D66, BLM, Antifa als eerste gaan optrekken om te demonstreren tegen de toetreding van dit autocratische, fascistische, nationalistische en ondemocratische regime.
Wel een beetje consequent blijven.
Turkije heeft ons ook DENK geschonken
Hahahaha ergens heeft Erdogan wel een fantastisch gevoel voor humor.... De schaamteloosheid...
Idd; ook toen Erdogan tijdens de bestorming van het Capitool een officieel communiqué liet uitgaan dat Turkije de ontwikkelingen in de VS met zorg volgden.
De temperaturen houden niet over in Turkije: gemiddeld krap 6 graden overdag in Istanboel. Maar dan Spanje: - 25 in Guadalajara!
Vrouwtje von der Leyen en Timmerfrans krijgen er een orgasme van
Hey Erdogan ouwe rukker !
Zullen we dat anders maar mooi even niet laten gebeuren?
De horror zeg...
Het is nu al zo moeilijk om de buitengrenzen van de EU afdoende te bewaken en toetreding gaat op zeker niet goed uitpakken voor ons.
Voor Mevlut en mattie Erdogan;
We see our future in a free Europe and want to build it without Turkey. True Europeans are committed to the free European reform agenda. Turkey must release Europe instead of being an obstacle.
Turkije ziet de zuidelijke EU-landen in de door ons gevulde honingpot graaien.
Waar de miljarden zo voor het opscheppen liggen en daar niets voor hoeven doen.
het gaat om de potentiele toetreders en netto ontvangers, Moldavie / Turkije/ enz, om de EU subsidiepot. Het gaat om de leavers en netto lappers om de EU subsidiepot
+ kwa inwoneraantal 72 miljoen zou Turkije ook aanmerkelijke politieke invloed krijgen in Brussel
@HetOorAakel | 12-01-21 | 18:04: invloed van Oost Europese landen neemt ook toe met toetreding van Albanie etc. Je krijgt dan nog meer dan nu blokken met compleet tegenstrijdige belangen.
Maar he, wij betalen wel hoor.
Laten we er geen doekjes om winden; als een land wil toetreden tot de EU dan wil dat land geld... heel veel gratis geld . Tel daarbij op dat Turkije een erg groot land is en tel uit je verlies....... En dan heb ik het nog eens niet over Erdogan....
Koers Lira-Euro ruim min 30% over een jaar. Inflatie laatste tijd in de dubbele cijfers. Plurkies lopen leeg, dus plan B.
Kijk eens over 10 jaar periose, is echt een drama
www.xe.com/currencycharts/?From=TRY&a...
Zijn er ook voordelen, buiten goedkope arbeidskrachten?
Turkije hervormen naar Europees model is het voordeel (en zo meer stabiliteit creëren tussen olielanden en Europa waar Turkije geografisch tussenin ligt)
Wat er ook veranderd ; het zal gegarandeerd financieel in ons nadeel zijn.
Voor de eurofielen wel. Erdogan heeft ruime ervaring met het executeren en opsluiten van de oppositie, en dat is een vaardigheid die de eurofielen heel hard nodig gaan hebben wanneer zij hun democratische meerderheid verliezen.
@obominotie | 12-01-21 | 18:19: Nou.... de opbouw van het EU leger is anders al begonnen en als die de juiste instructies meekrijgen van Von Verhofstadt ...
Toetreding van Turkije is goed nieuws voor EU-fielen in het algemeen, en voor aanhangers van de globalistische agenda in het bijzonder. Joepie ! De EU (500 consumenten) krijgen er in 1 klap eventjes 70 miljoen consumenten bij. Stijging van 14 %. Die moeten allemaal hun boodschapjes doen en spulletjes kopen.
Ik mis nog een Turkse bakker , kapper, telefoonwinkel en een Dönner kraam bij mij in de buurt, dus ja, waarom eigenlijk ook niet.
Ga in Zaandam wonen.
Daar lijkt me een EU lidmaatschap niet voor nodig lijkt me. Ik heb 3 weken geleden een Turk ontmoet in de wachtkamer bij mijn tandarts . De man is met zijn gezin gevlucht voor Erdogan en kreeg hier zonder veel problemen een huurwoning .
Ik kocht ooit een brood bij zo'n turkse bakker. 2 euro afgerekend. Blijkt hij het verkopen aan turken voor 1 euro. Nooit meer iets gekocht daar..
@meneer der meneren | 12-01-21 | 18:30: Cliëntelisme, standaard praktijk bij de koeltoerverrijkers..
@Koning BongoBongo | 12-01-21 | 18:05: En deze zomer gaat hij op vakantie/familiebezoek naar Turkije.
Achja het land grenst aan Syrië en Irak natuurlijk hebben ze geen volwaardig westerse gebruiken. Ben allang blij dat Nederland daar niet ligt
Maar stel je voor dat de grens van de Eu aan die landen zou liggen, dat moet je echt niet willen lijkt me.
Eerst excuses. Niet zomaar excuses, nee, een toernee langs alle EU lidstaten en overal sorry zeggen, vergeving vragen en toegeven dat je enorm fout zat. Diep door het stof en knielen en zo. En veel ontmoetingen met LHTBQRST etc.
Daarna eeeeenorm veel hervormingen doorvoeren, juridisch, economisch en staatsrechtelijk. Ondertussen Koerden eigen stuk land geven en de Armeense genocide erkennen en ook daarvoor excuses maken met herstelbetalingen.
Verder kan Erdogan niet aanblijven, net als de opperhoofde van zijn partij die jacht hebben gemaakt op politiek andersdenkenden.
Als dat allemaal gedaan is, dan kan Turkije weer een aanvraag indienen.
Die we dan vervolgens onderop de stalel leggen en behandelen nadat Rusland lid is geworden van de EU.
En dat behandelen bestaat dan uit kort en bondig afwijzen.
Flikker op, leugenachtige hufters.
Waarom moet Turkije de Koerden een stuk land geven?
Het is geen 1948 meer.
Nee. En verdwijn uit Cyprus.
Weg met Turkije, nooit in de EU. Achterlijk volk en gebruiken
Toegegeven, van alle landen in de wereld, vind ik Turkije en niet alleen ik maar iedereen in de familie het tofste land dat er is.
Ja ,kan ik een heel eind in meegaan.... maar ik wil ze niet in de EU omdat dat ons verschrikkelijk veel geld gaat kosten .
Word je bedreigd ofzo?
Ja.
Joris vind me niet lief als ik negatief ben over die lieve turkse lieve mensen die super lief zijn.
Dat zal Mark Rötte fijn vinden
Are you fucking Turkey me?
Turkije, de Akwasi van Europa, wat meer begrip en empathie graag voor dit onbegrepen land. En nu hup allemaal op cursus om wat opener en toleranter voor dit land te worden!
Memo aan Kaag: Hebben wij nog ergens een potje voor herstelbetalingen voor hen? Vast wel, anders nadat wij de belasting op huizen bezit erdoor hebben geramd.
Turkije er in Nederland er uit.
Ik zie mogelijkheden !
Lol! Eens!
Nexit please!
Erdo gokte op twee paarden.
Toen Europa niets werd, keek ie naar Rusland en het Oosten.
Ondertussen kotsen Rusland en het Midden-Oosten Erdogan uit.
Dus nu is het likken bij Europa, om de pot met goud.
Daarna wil ie als één vd grotere landen steeds meer invloed opeisen.
En vergeet niet, alleen in Duitsland al wonen c.a. 4 miljoen Turken( deels Koerden maar toch).
da fuk hahaha
Seems legit.
Kreeg laatst ook zo’n folder in de bus. Zijn Nigeriaanse prinsen denk ik.
Het is van de grootste hypocrisie dat Turkije nog in NAVO zit en zo dicht bij Europese landen zit. Iedereen dan anders verklaart, verklaar ik voor gek.
Henk en Ingrid lekker makkelijk en goedkoop all-inclusive naar Alanya. Ik zie voordelen. Als ze daar blijven. Met Ahmed en Fatima. En Döner, en Mercedes 200 diesels en al die andere cholerazooi die ze hierheen hebben gebracht
Geript worden door een Turkse taxichauffeur omdat je Hollander bent. Met je kut all-inclusive campings.
Iedereen denkt: nee! Dus dan wordt het waarschijnlijk: ja.
Ze zullen wel denken, gezien de laatste ontwikkelingen in het westen, dat het met de Turkse persvrijheid relatief gezien helemaal nog niet zo armzalig gesteld is.
Dat Turkije geld wil komen zuigen, ach ja dat doen er wel meer. Daar kan ik niet meer wakker van liggen.
Waar mijn maag 28 keer van kantelt is de inspraak die Turkije dan krijgt.
Er zijn veel te veel Turken. Die zwermen onmiddellijk uit over Europa. Binnen de kortste keren is er een DENK EU. Het mag gewoon niet gebeuren dat over een paar generaties de gemiddelde Europeaan een lelijke platte bek heeft.
@Tapioca pudding | 12-01-21 | 17:50:
En een plat achterhoofd
Begin eerst maar eens de Hagia Sophia weer terug te brengen tot een museum
Tot de kathedraal die het was. Niks museum.
U wilt geen EU - U krijgt EU
U wilt geen klimaat idioterie - U krijgt klimaat idioterie
U wilt geen massa immigratie - U krijgt massa immigratie
U wilt geen Turkije in de EU- .........
Gewoon doen. Europa is over 150 jaar toch gewoon de banlieue van Turkije en Marokko.
Jullie lezen het verkeerd. We see our future in Europe dat kan ook kwaadschiks.....
Zo lees ik het precies! De vijfde collone.
www.youtube.com/watch?v=2ba2ZinGLl4
Turkije bezet illegaal een stuk EU grondgebied op Cyprus. Daar stapt zeker Griekenland niet overheen.
nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_invasie_...
Wordt onder de tafel geregeld met veel geld....... ons geld.....
Nee AUB nee, los van de politieke issues wil je sit er ook niet bijhebbwn!
www.xe.com/currencycharts/?From=TRY&a...
17. Tulip? Het woord ‘tulp’ stamt af van de Turkse ‘tulband’ (vanwege de vorm van de bloem), dus hoe kan dat nou een scheldwoord zijn dan? Of is het dan net zoiets als ‘kaaskop’?
Turkije van 15 jaar geleden had geen probleem geweest.
Het geïslamiseerde Turkije van nu is een groot probleem.
Eerst moet Erdogan oprötten, daarna het land weer hervormen als in de tijd van Atatürk.
Ik snap vieze Erdo wel.
Met het infiltreren in de Nederlandse en Duitse politiek heeft ie al een dikke vinger in de döner.
Trap er niet in!
Oekraïne niet en Turkije, onder Erdogan, al helemaal niet.
Kom er maar in Kaan78.
Turkije van 15 jaar had netzogoed een groot probleem geweest. In de meeste Europese landen heeft na 1945 een de-nazificatie plaatsgevonden. In Turkije niet - daar waren de nazi's aan de macht tot de islamo-fascist Erdogan het stokje overnam, en met steun van de eurofielen de invloed van de nazi's en hun nazi-leger gekortwiekt hebben ten gunste van de jihadisten.
Die periode komt voor Turkije helaas niet meer terug. De fokverhouding "beginselen van Atatürk gezinden" vs "Islam volk" verhoudt zich als 1 staat tot 2. Kansloos dus.
Visumvrij reizen, toen niet, nu niet, nooit.
Dat zou zonder meer de NEKSLAG geven aan mijn toch al erg beperkte vertrouwen in de EU.
Hoax dictatuur.
Ja, en?
Turkije ontvangt nog steeds jaarlijks honderden miljoenen euro's van de EU (wij dus) ivm toetreding tot de EU.
Niet zo raar dat Turkije daar iets over tweet. Ze staan op de nominatie om ooit toe te treden. Daar betalen wij voor.
Als ik me niet vergis delen de Brusselse Bobo's sowiso 900 miljoen per jaar uit aan "aspirant lidstaten". Best interessant voor landjes in de Balkan e.d. waar corruptie welig tiert. Voor het opvangen van vluchtelingen met reisdoel Europa krijgt ons geliefde turkse bevriende staatshoofd daar nog eens 4 miljard bovenop per jaar. Alseblieft, van de groene gulle gevers in Brussel. Dat die deal (EU belastinggeld in ruil voor vluchtelingenopvang in turkije) er zo snel doorheen gejast werd is trouwens opmerkelijk te noemen. Het was geloof ik binnen een dag rond - op het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis. Tot grote opluchting bij de EU delegatie, die zich kennelijk niet bleken te realiseren dat ze zich met deze constructie in een positie gemanouvreerd hadden die maar tot 1 ding kon leiden : eindeloze chantage en verdere afpersing door Ome Erdo. Stom, stom, stom.
Binnenkort kunnen we kiezen voor partijen die probleemloos bij het kruisje tekenen, of een kruis door het hele verhaal zetten.
Ieder normaal mens weet dat dat een slecht idee is, helaas zijn de EU leiders geen normale mensen, ik zie het dan ook somber in.
Mag ome erdo nog wel tweetjes sturen? Overigens logisch dat turkistan wil toetreden. De lira is minder waard dan pleepapier en vanuit de EU komt gratisch subsidie. Ome erdo probeert zn hachje te redden
Ja vreselijk laat er AUB buiten
www.xe.com/currencycharts/?From=TRY&a...
@Galois256 | 12-01-21 | 17:45: 10 jaars is ie nog geiniger: www.xe.com/currencycharts/?From=TRY&a...
@brawler | 12-01-21 | 21:17: crap dat kan je niet linken direct. Nja
Nou nee, laten we dat maar niet doen.
Daar zal Griekenland blij mee zijn.
Griekenland heeft gelukkig een veto in de EU als ik me niet vergis. Bovendien zijn Griekenland en Turkije nog altijd in oorlog.
Turkije is Azië en geen Europa. Ik hoef geen Europese grens bij Irak. Ik heb nog liever dat elke Griek een miljoen euro geprinte euro’s krijgt
Turken hier (020) zijn allemaal booskijkende mensen (behalve wat jonge mannen die wel wat goeds willen maar teruggefloten worden en net zo zuur worden als de ouderen). Geen Joie de vivre zeg maar en dat voornamelijk vanwege die verdomde Koran.
Eerst Constantinobel terug en dan nog maar eens praten.
Ben benieuwd wat ze nu weer van ons willen, want de afwijzing is natuurlijk chantagemateriaal.
Economie van Turkije is compleet kapot. Ome Erdo heeft gewoon geld nodig.
Ja.
Trump 4 jaar lang bashen en tot nazi etc. degraderen. (Nb. hij is wel een dwaas imo). Maar gewoon lachend met Erdoghan bij de EU betrekken. Wat een geloofwaardigheid........
Als je ziet hoe veel gratis geld er cadeau is gedaan aan Griekenland, Italië en Oost-Europa dan kan ik wel begrijpen dat Turkije ook bij de EU wil.
Maar ik herinner mij ook vakanties in Turkije waar je met een briefje van een half miljoen betaalde als je naar het openbaar toilet wilde. Dat was nog voor ze er een zooi nullen afhaalden.
Maar als wij zo door gaan met geld bij drukken en uitdelen aan uitvreters en potverteerders dan betalen wij hier binnenkort ook met een briefje van een half miljoen als je naar een openbare toilet wilt.
Ik ben er ooit éénmaal geweest en dat was in die tijd. Niet in zo'n resort maar rond gereisd. Twee miljoen voor een blik Efes bier. En overal probeerden ze je te naaien. Kutvolk.
Ik heb ze hier nog liggen. Ik ben nog steeds miljonair in Turkije.
Nou, ja. ik ben het ergens wel met je eens maar wij zijn ook echt niet het enige volk wat genaaid wordt door hun regering.
@goedverstaander | 12-01-21 | 17:39:
"En overal probeerden ze je te naaien."
En dat is elders als je op vakantie bent niet het geval?
@ditotje | 12-01-21 | 18:43: Ik ben in minstens 70 landen geweest. In sommige landen proberen ze je continu te naaien. Turkije, buiten de platgetreden toeristenpaden want daar kunnen ze zich dat niet veroorloven, is daar eentje van. Voorbeeld in Turkije: Je vraagt wat een biertje kost, hoort de prijs en gaat akkoord. Je neemt nog een biertje en die tweede is plotseling de dubbele prijs want dat heb je niet gevraagd.
@goedverstaander | 12-01-21 | 18:53:
Ik neem aan dat u daarvan geleerd heeft?En u dus maar 1 keer genaait bent?
Maar mijn stelling blijft toch hetzelfde(hoe zeer ik Turkije ook niet mag)dit gebeurd in ieder vakantieland(naaien),tot in Nederland aan toe.
Zoals mijn wijlen vaderje 40 jaar geleden tegen kleine ditotje al zei"die mensen zijn er niet om jou een onvergetelijke vakantie te bezorgen maar om zo veel mogelijk geld uit jou zak te kloppen"
Turkije wil helemaal niet toetreden tot de EU. Dan moeten ze namelijk aan allemaal westerse liberale voorwaarden voldoen. Dat lukt die Hongaarse dictator niet eens. Kunnen we toch wel met zekerheid stellen dat het de Turkse dictator ook niet lukt.
Alvorens de EU nieuwe lidstaten toelaat moeten we eerst maar eens de regelementen wijzigen. Nu is het zo dat lidstaten wel weg mogen maar niet dat lidstaten eruit geschopt kunnen worden. Zo'n land als Hongarije heeft de boel gewoon belazerd, iets zegt me dat je die Turken ook niet kan vertrouwen dus doe maar niet.
De Christenen rondom Turkije beginnen een beetje op te raken hé .
Turkije, het kontgat van de wereld.. Spuit haar diarree rond alsof het een lieve lust is. Persoonlijk denk ik maak daar maar er een parkeerplaats van.
Van zal ze nooit niet....
Eerst de nieuwe haathutten terug naar museum’s
Bij Turkije is het altijd "turkije wil iets, daarom moet jij/hij/zij dit of dat doen". Als Turkije iets wil moet het dat gewoon doen. Maar als Turkije een fatsoenlijk wil worden en toe wil treden tot de EU dan zullen zij moeten veranderen en zolang zij kandidaat EU-Lid zijn moeten ze niet lopen nuilen als wij onze mening geven. En ik zie ze dat kandidaat lidmaatschap liever vandaag dan morgen intrekken, maar helaas is dat een wens en geen realitiet.
De EEG zal deze dictatuur wel toe laten ,Hoop dat een hoop landen tegen toetreden van deze Turkse moslim dictatuur stemt.
Kan me voorstellen dat Turkije zich bij een totalitaire club helemaal thuisvoelt.
We moeten uit de EU. We maken wel een ander samenwerkingsmodel. Maar dit kan niet meer. Deals landen als China en Turkije maken, iedereen arm maken om het systeem in stand te houden dmv en transfer-Unie, het totale gebrek aan democratie, de dwang tot immigratie, en het lijstje is nog een stuk langer. We zullen rustig moeten beginnen, door uit de euro te stappen. Maar uiteindelijk moeten we er helemaal uit.
Excuus voor de typfouten, ik check het de volgende keer weer beter.
Nee, rot-op!
Nee, Gewoon nee. Nooit.
Stel u moet kiezen:
Dilan Yesilguz van de VVD, een prachtig verzorgde vrouw
Of:
De keurig gekapte heren van Denk die zich tot zeer gewiekste politici hebben ontpopt.
En dan als Nederland je pijngrens vinden. Dat zeg ik overigens als iemand van wie mevrouw Arib de eerste vrouwelijke premier van ons land mag worden.
Als het dan blijkbaar toch moet.
mafketel, iemand die niet eens accentloos nederlands praat wil je premier maken.... lever je stemrecht maar in.. is niet bedoeld om de realiteit geweld mee aan te doen!
@azubneritan | 12-01-21 | 17:41: Met alle respect, maar u heeft het nu tegen iemand voor wie die zogenaamde "zachte g" als een lap op een rode stier werkt!
@azubneritan | 12-01-21 | 17:41:
Wat een gelul, alsof dat het punt is. Liever Arib dan de polyglot Kaag dat weet ik wel.
@miko | 12-01-21 | 18:11: Een simpele realisatie: van al dat brandhout in Den Haag heeft Sigrid Kaag verreweg het beste CV. Zet daar Wopke Hoekstra met zijn McKinsey achtergrond eens tegenover. Nederland als een Ajax dat zijn scorende killers in/door het buitenland laat opleiden.
Aaahhh. Unilever verloren, rampspoed geboren!
Geen van vieren. U bent ingepakt door de vrouwen. Anti-terrorisme teams weten dat vrouwen de gevaarlijkste zijn. Die weten niet van ophouden.
Nederland eruit, Turkije erin. Ik ben voor.
Top.
Ha, dat is een goed voorstel!
Al begrijp ik evengoed niet wat niet-Europese landen in een EG moeten, maar dat zoeken ze maar uit als wij er uit zijn. Kunnen wij mooi in een samenwerkingsverband met het VK.
Drie stemmen voor, nul tegen. Dan gaan we dat regelen.
Goed plan! Maar dan wel een fietstunnel naar GB.
@Francieux | 12-01-21 | 17:41: He, dit is een bijzondere mening. Ik heb van alle EU tegenstanders nog nooit gehoord dat ze de EG afwijzen. Sterker nog, de meeste EU tegenstanders die ik ken zijn in principe wel voor de EG. U dus niet. Waarom?
Mis de belediging "inteelt" in het rijtje.
Als stil protest hiertegen laat ik de Turkse snor net zolang staan totdat hun toetreding wordt afgewezen.
Die van onderen?
Gaat helemaal goed komen onder Biden.
En nu allemaal heel rap Wilders gaan stemmen
Niet de EU maar de onderkant van mijn schoen kan hij krijgen...
Oh ik dacht dat we nazi's waren. Dat gaat toch niet samen met zo'n seculier progressief voorbeeld als Turkije?
Ja raar he? Als je hem niet zou kennen zou je bijna denken dat Erdo die uitspraak voor de bühne deed.
Gevalletje " ongezien de tyfus", dunkt mij. Nu moet de EU daar nog net zo over gaan denken... lastig...
Ik mis in het stuk helemaal dat wij Turkije ook maar de ontkenning van de Armeense Genocide vergeven.
Erdogan is een toffe peer. Hij heeft ook een super lieve vrouw. Oké dat hij al zijn familieleden in hoge posities zet is gewoon tof. Zou ik ook doen als ik in zijn positie zat, toch?
Hij zal toch wel meerdere vrouwen hebben?
Lekker wijf ook, die vrouw van hem. Het voordeel van dat hoofddoekje is dat je na een orale sessie mooi de schlung even schoon kunt vegen.
Na het roeren in het oventje pak je deze ook handig even mee om de korstjes weg te boenen lijkt me inderdaad, slim opgemerkt
Das toch die mevrouw met die met haar nieuwe dure Franse handtas op de foto staat net nadat erdogan een Franse boycot had afgekondigd.
www.greekcitytimes.com/2020/11/01/erd...
@goedverstaander | 12-01-21 | 17:28:
ies verboten in Islam, orale seks.
Daarom willen die Marokkaanse meisjes toch graag een Nederlands vriendje stiekem,.. Dat ze een keer kunnen schreeuwen.
Dat heeft Trump ook gedaan.
En kijk eens kritisch in de Europese politiek.
Boris Johnson heeft een vriendin, die onlangs ZIJN 6e kind (voor zover we weten) op de wereld heeft gezet. Ze bemoeit zich met beleid en hij laat het gebeuren.
.....Eerst maar even als een grote jongen de Armeense genocide erkennen en daarna is Turkije van harte welkom.
Al beloven ze ons een biljard euro, wegwezen met die gasten.
Zelfs dan niet.. weg met die proleten
Mogen ook nog wel wat journalisten vrijkomen. En er zitten nogal wat rechters, advocaten, etc. zonder werk...
Erkennen Armeensen genocide
vrouwen rechten.
scheiding kerk en staat.
Afschaffen dubbele paspoorten.
Dierenrechten erkennen en strafbaar stellen van schapen en geiten neuken.
Ik denk realistische eisen,... nah misschien de laatste niet.
Witte-vla | 12-01-21 | 17:25 Gaat niet gebeuren . Wat ze hebben laatst samen met asoberdjan de armenen nog een keer aangepakt.
uit PVV verkiezings program;
De PVV hecht aan sterke trans-Atlantische banden. Een goede relatie met de VS ook
binnen de NAVO is van groot belang voor Nederland. Nederland zal zich actief inzetten
tot het verwijderen van de islamitische schurkenstaat Turkije uit de NAVO. Ook zal alles
worden gedaan om de Turkse President Erdoğan voor zijn misdaden tegen onder andere
de Koerden en zijn banden met ISIS voor het Internationaal Strafhof te krijg
Wilders brak ooit met de vvd over een eventueel eu-lidmaatschap van Turkije. Een vooruitziende blik kan hem wat dat betreft niet ontzegd worden.
Turkije... laat jezelf nou niet verloochen. Prachtig volk. Harde werkers ook. Maar inmiddels kan/durft niemand meer zijn bek open te trekken.
Ah een fan van de all inclusive? Flikker op met dat kudtvolk.
we hebben turkije net zo hard nodig als lekkende hartkleppen!
Ik steun Turkije door obstinaat TEGEN toetreding van Turkije tot de EU te zijn totdat Turkije werkelijk de vereiste hervormingen heeft doorgevoerd EN heeft laten zien daadwerkelijk verder te willen hervormen EN (en dit is niet onderhandelbaar) Erdogan in de cel heeft gezet voor zijn misdaden of aan de hoogste boom heeft opgeknoopt.
Mag het ook een iets lagere boom zijn ? Ik vraag dit voor een Koerd met een korte ladder.
Bij een nee vanuit de EU moet Turkije de racisme kaart trekken, we weten allemaal wat er dan gebeurt.
Zullen we dat maar niet doen dan? die geitenneuker heeft z'n krediet overduidelijk wel verspeeld. Of zou hij net als Mark er met een "sorry" vanaf komen? Zou ook heel goed kunnen natuurlijk
Erdo heeft Europa bij de ballen. Ze weten in Brussel dondersgoed dat hij alleen maar zijn aanhang hoeft op te roepen tot geweldpleging en dat dan de pleuris uitbreekt. Dus ze proberen hem maar te vriend te houden met af en toe een paar miljoen die kant op.
Ik zou zeggen, niet dreigen maar doen. Des te eerder we de Saraceen dit continent uit hebben getrapt, des te beter. Maar zo stom zal die minihitler wel niet zijn, ze zijn nu nog met veel te weinig.
nou, ik denk dat als puntje echt bij paaltje komt die aanhang van dat stuk vreten ook zo opgeruimd is... bij het verstand uitdelen hebben die klootviolen namelijk niet vooraan gestaan... zijn aanhang laat zich over het algemeen kenmerken doordat er 5 generaties inteelt in zitten.. dan doet je koppie het niet zo goed meer
Duiding: Het geld is op en Poetin is niet liev meer.
bakermat, helemaal juist het geld is op en de EU speciaal Nederland, Rutte wil best wel een paar miljard weggeven aan Erdo aangezien hij de vorige verkiezingen Rutte heeft geholpen.
"EU should support us instead of being an impediment.” Meteen al praatjes...
Hahaha en dan gaat Erdohitler een "wir schaffen das" doen.
Huizen genoeg hier.
Ik vond Erdolf al zo stil, onze kant op, afgelopen jaar. Maar we zijn de aanloop naar de vorige 2e kamer verkiezingen niet vergeten hoor!
Nou, hij was juist uiterst rumoerig aan het begin van het jaar. Helaas voor hem gooide Covid19 roet in het eten, waardoor zijn huurlingen niet als "vluchteling" Griekenland konden binnenmarcheren.
Europese lidstaten hebben hierin een veto-recht. Nederland stemt tegen toetreding van Turkije, toch? Als Nederland besluit dat Turkije, een bijna extreme moslimstaat met nul democratische rechten voor tegenstanders van dit regime, kan toetreden tot de EU dan kan het toch niet anders zijn dat een overgroot deel van de Nederlandse bevolking hier fel op tegen is? En dat datzelfde deel dan vindt dat NL niets meer heeft te zoeken in de EU?
Wat de bevolking hier vindt is helemaal niet belangrijk!
@Bouwfraudeur | 12-01-21 | 17:25:
Nee. daar lacht Mark Rutte om.. Heeft ie al een zak geld naar Erdogan gebracht eigenlijk?
@Ommezwaai | 12-01-21 | 17:27: Indirect al wel, via de EU. Miljarden. Zodat Erdo die asieleisers tegenhoudt.
Rutte en tegenstemmen ha, ha, hij vindt wel weer een inlegvelletje.
Turkije zit al in de EU, en flink, echter hun leider is nog niet hier.
Economisch aan de grond en nu denkt die smurf dat hij zich er tussen kan wurmen.
Misschien kan een compromis gemaakt worden door alleen het door Turkije bezette deel van Koerdistan, vertegenwoordigd door de gematigde rebellenbeweging PKK, kandidaat-lid te maken?
Waarom denkt iedereen dat die Koerden zoveel beter zijn? Turkse maffia zijn bijna allemaal koerden, hou op schei uit.,nee,die ook niet er bij. Laat die eerst maar eens een eigen land regelen.
Vandaar dat ik de PKK noemde. Die moeten niet zoveel hebben van het jihadistische tuig dat de hele islamitische wereld teistert.
@miko | 12-01-21 | 17:36: omdat we hier de plaatjes zien van Koerdische vrouwen die hun grondgebied verdedigen tegen Islamitisch moordtuig. De werkelijkheid is dat het veelal een achterlijk volk is.
@obominotie | 12-01-21 | 18:32: Die zijn hardcore communisten. En de communisten in Iran (Afshin Elian) waren er van overtuigd dat zij de islam de baas konden.
Wel ja, nog meer invloed voor de turken. Pleur op man!
Nee, donder op. We moeten jullie niet; we hebben al 3500 jaar gedocumenteerd gezeik van/met/door jullie, de Bosporus is een prima grens en laten we die vooral in ere houden. Wegwezen!
De Turken zit nog geen 3500 jaar in wat nu Turkije heet.
Net op tijd voor onze verkiezingen, nou partijen, kom er maar in met een standpunt, ja of nee?
Bij snotneus Klaver wapperd de Turkse vlag al.
En om ze te stangen eerst Israel er bij.
We hebben al wolven in Nederland, die grijze wolven en de rest van de geitenneukers hebben we niet nodig,... arme sssgapen in NL ze zien al genoeg af.
Dat zou toch wel een verdomd goede grap zijn, Israel erbij. Net zo onzinnig, maar wel een goede grap.
Even mee wachten nu Jared Kushner uit beeld is en Joe Biden op het ingeslagen "vredespad" verder moet. Hom of kuit. Of hoe "ze" dat in het Midden-Oosten ook noemen.
@Bigaroque | 12-01-21 | 17:21:
Vind het idee iig iets meer realiteitsgehalte hebben.
Arnhem zit ramvol met Grijze wolven. Ramvol Turkse mafia. Prachtstad was het ooit.
@Denkhetnjet | 12-01-21 | 18:08:
Klopt maar dat is toch wel een dertig jaar geleden. Toen had je alleen wat vervelende molukkers op het korenplein
Israël zit bij de vergaderingen van de EU als waarnemer. Dit omdat Israël claimt een westers land te zijn, gesticht volgens de principe van de verlichting, gemeenschappelijke belangen te hebben en voor haar veiligheid recht heeft op informatie.
Feit is dat Israël een oriëntaals land is en dus niet in de EU hoort.
Ach, met het oogpunt op de omvolkings lijkt me dit een uitstekende stap. Links zal dan ook tevreden deugend een mooie zwierige handtekening onder het toetredingsdocument zetten.
hee! GS!
zijn jullie Ebru vergeten?
Je kunt een trein vullen met goede Turken, maar liever doe ik dat met de Gokman's van deze wereld en stuur ze direct terug naar hun eigen kutland.
@miko | 12-01-21 | 17:21: Zou je dan genoeg hebben aan een wagon?
@de Jager59 | 12-01-21 | 17:26: Ik heb het over een trein, niet een wagon,.. en je kunt hem op en neer laten rijden he.
@miko | 12-01-21 | 17:49:
we hoeven de NS ook niet helemaal tot Turkije te betalen voor zo'n Gokman
@Hemmenaar7 | 12-01-21 | 17:51:
Ik stel voor om Gokman ook niet op de trein te zetten maar,..
Volgens mij is het een truc om aan Euro geld te komen. Zolang te turkije in de toetredingsfase is, krijgt het geld, het Hulp bij toetredingsgeld. Dat wil Europa nu met 75% inkorten. Als erdodingens nu verteld dat de euro zo lief is en hij graag in de EU wil komen, hoopt hij dat er niet gekort wordt.
Flikker maar op met Turkije in de EU, Turkije is een doorvoerland van gelukszoekers en haatbaarden maar dan met open grenzen.
Erdogan zoekt geld, ook als hij daarvoor regelmatig met kufars moet videobellen. Hij zal de nieuwe EU legeruniformpjes wel geil vinden. Turkije is het echt allerlaatste wat de EU nodig heeft. En de huidige EU is het laatste wat NL nodig heeft.
Ik vind wederom een tegengeluid in de 50 A4tjes van enkele dagen geleden.
Op 1 voorwaarde; Nederland eruit, Turkije erin.
En meteen dubbele paspoort Turken eruit.
Dat lijkt me een strak plan
Wat veel mensen zou verbazen is hoezeer de EU en Turkije al de wet- en regelgeving hebben afgestemd, hoe makkelijk het Turkije al is gemaakt om toegang te krijgen tot de Europese markt. Altijd naar buiten toe stoer doen tegen Erdogan, maar in werkelijkheid de deur wagenwijd open zetten.
Ze praten al sinds 1964, dus nee, dat is niet verbazend. Wereldwijd worden overigens steeds meer regels afgestemd.
Als ze eerst terug gaan naar hun roots, Ataturk, of het Tengrisme
en.wikipedia.org/wiki/Tengrism
dan praten we daarna verder
nog niet als ze morgen allemaal bekeren tot het christendommer... een turk is onbetrouwbaar, kijk de geschiedenis er maar op na of vraag het de grieken (overigens net zo onbetrouwbaar)
Atatürk baseerde zijn ontwerp voor Turkije (na WO1, na het Ottomaanse Rijk) op Frankrijk en de laïcete. Met het kopieëren daarvan, meende Atatürk dat Turkije daarmee een Europees oftewel westers land werd. Dat is niet gelukt en hoe succesvol is Frankrijk?
Om met een bekende tv grootheid te spreken: Turkije is een kutland. Heel eerlijk, of die Britten er nou zo goed aan doen om de EU uit te gaan, als je kijkt naar regeltjes, douane gedoe en weet ik veel wat, maar als Turkije er in zou komen, dan is het wat mij betreft klaar. Dan mag NL er ook uit, dan zoeken ze het maar uit en maken ze er een gezellige Oost-Europese/Aziatische bende van.
Maak je niet druk allemaal. Ze zitten hier al als 5e colonne, hebben grote mond in ons parlement, dealen drugs, maken de wegen onveilig, beheersen de zwarte markt, kortom allang binnen! Geen illusies meer....
Hou dit land aub buiten de deur. Eerst beledigen en beledigen... En nu dit.
Daarnaast is de Turkse economie erg zwak, torenhoge inflatie waar geen eind aan komt. Nepotisme, schoonzoon van Erdogan is hoofd van de staatsbank meende ik.... grote kans op staatsgreep, en veel journalisten achter de tralies.... dit is toch niet serieus... te bedenken dat we overspoeld worden met turken
Daar heeft u niets over te vertellen ( nou ja, een beetje dan bij de verkiezing. Dan kunt u er voor zorgen dat de vvd 40 en niet 41 zetels krijgt).
Nu echt tijd om PVV te stemmen.
Eens, maar te laat....,
Ik stel voor dat Wilders de onderhandelingen doet.
Of anders Turkije erin en wij met een paar andere Noord-Europese landen erin. Mag zelfs het VK weer met ons meedoen.
Wilders is de vvd uitgegaan, precies vanwege dat de vvd voor toetreding van Turkije tot de EU was, en daar kon Wilders niet mee leven
@Fijn_dat_je_er_bent | 12-01-21 | 17:18: er zit een druppeltje ironie in mijn tegel, nl. dat Wilders dat toe zou laten.
Turkije is niet Europees.
- Niet geografisch
- Niet linguistisch
- Niet ethnisch
- Niet cultuur/religieus
- Niet historisch
Waarom het dan deel uit moet maken van de EU kan alleen te verklaren zijn vanuit het verlangen ‘De Europeesche Volkeren te vervangen door een Aziatisch-NegroIde mengras” aka Kalergie.
En de strategische ligging van Turkije.
Ethnisch is Turkije voornamelijk wel Europees, het zijn voornamelijk ex-Grieken. Historisch hebben de Ottomanen de infrastructuur van het Byzantijnse Rijk geërfd (ook Europees) en de cultuur ook omarmd (zoals de Romeinen dat eerder met de Grieken deden).
@ZOMG | 12-01-21 | 17:16: ja en ze zijn vele eeuwen vergiftigd met moslimgeloof en andere rotzooi uit het middenoosten dus die ex grieken kan je met een gigantische dosis zout nemen. Dat hele volk is giftig en we moeten er ver van weg blijven!
@ZOMG | 12-01-21 | 17:16:
Etnisch is Turkije, ... Turks, deze Turken zijn in de zevende eeuw gekomen ver naa de ineenstorting van het west romeinse rijk. Het is eerder dat de huidige Grieken christelijke Turken zijn.
@miko | 12-01-21 | 17:47: ik heb niets gezegd over het Romeinse Rijk in het westen, wel het oosten.
@ZOMG | 12-01-21 | 17:16: Ze hebben de grandeur omarmd maar zeker niet de cultuur. Het is ook niet "voornamelijk Europees". Aanvankelijk bestond de stroom uit niet meer te handhaven 'asieleisiërs'. Een Turkse clan kwam binnen in het Oosten van Anatolië en vestigde zich daar in het rijk. Byzantium kende zelf juist veel bevolkingsdaling en kon geen grip meer op het achterland uitoefenen. Bij de verovering van het laatste stukje Byzantium zijn vele Grieken vermoord of gevlucht. Matrilineaal is er etnisch een grote component Europees, de strijders op hun paardjes hadden bij aankomst natuurlijk een vrouwtje nodig. Patrilineaal echter niet.
@Grachus | 12-01-21 | 20:13: Eigenlijk wat we nu in de rest van Europa zien gebeuren.
@ZOMG | 12-01-21 | 17:16: Nee, want dan hadden ze het Christelijk geloof aangenomen.
Eerst dat appropriated Constantinopel maar terug
Heb heel lang constant in Opel gereden....
@jan1956 | 12-01-21 | 17:16:
Wat is't 'n boel onderhoud he!
How Dutch population refers to Erdogan so far:
1. Geitenneuker
2. Geitenneuker
3. Geitenneuker
Ik vraag me af of ome Erdo wel makkelijk weg te krijgen is en zal gaan als hij weggestemd wordt in een verkiezing. Ik vond het opmerkelijk dat zijn partij de verkiezing in Istanboel verloor en dat er niet harder werd ingegrepen. Zou het dan toch kunnen?
Het wordt spannend. Ten faveure van de macht in het land kan hij mbt de verkiezingen in Istanbul niet te snel kleur bekennen. Erdogan is nog altijd een Islamist. En alhoewel hij wel enige 'persoonlijkheids cultus trekjes heeft' is het geen persoonlijke regime of dictatuur van 'een-of-enkelen-ideologie. Dat houdt in dat als de overgang van de macht naar een andere islamist via "vrije verkiezingen" kan gaan dat voor Erdogan ook prima is. Nu het leger is uitgeschakeld, is er geen enkele tegenmacht in Turkije die die "vrije verkiezingen" kan garanderen, zolang de marges tussen voor en tegen beheersbaar zijn (hoe meer tegen, des te lastiger de uitslag te manipuleren).
Ze hebben gewoon weer geld nodig omdat de waarde van de lira in elkaar stort. NEE NEE NEE , ga weg !
Laat hem eerst maar nederig excuus aanbieden voor het beledigen van een hele bevolkingsgroep, zie top 32.
Voelen de hiermee uitgescholden Turkse medelanders zich nu wel of niet mede racist en facist? Of denken ze dat het niet over hun gaat? Lol.
Interessante vraag
Als Turkije nou zou toetreden hebben ze toch wel meer in te brengen dan Nederland toch? En dat ze vütü's kunnen doen toch? Anders heeft Turkije er ook niets aan. Turkije verdient wel net iets meer respect dan andere landen binnen de EU.
Ze probeerden het zonder de EU door wat tegen die andere schurkenstaten in het Midden-Oosten aan te kruipen en wat naar Rusland maar daar zitten ze ook niet op de Turken te wachten blijkbaar.
Wat is het standpunt van Rutte? die is blijkbaar net weggevallen na 32.
Het standpunt van Rutte en zijn achterban is dat elke VVD-Kamerlid dat tegen de toetreding van Turkije tot de EU is geroyeerd wordt dan wel van de kieslijst verdwijnt.
Wordt met toetreden een patatje kapsalon dan goedkoper?
Nee, vakantie naar Turkije wel duurder maar je kan met Euro's betalen.
Nee want dat is Nederlands.
Gaan ze dan ook de grenzen bewaken om illegale migratie tegen te gaan?
Houdt de shit dan nooit op? Heb je net een optie op een avondklok weggekopt krijg je dit.
Gaat nog gebeuren ook natuurlijk. En niemand die ool maar een keize heeft. Zitten we dadelijk in 1 stelsel met de mosselmannen van Erdogan. Barf, moet er niet aan denken. Wat goeds heeft Turkije de EU nou te bieden. Kunnen wij niet ruilen dan ofzo? Zij erin en wij eruit.
Ze mogen dan ook overal in de eu wonen hé. En wij weten waar ze dat graag doen.
@Incidentje-doorlopen | 12-01-21 | 17:10: Ja dicht tegen elkaar aan in Nederland, in de nog te verloederen wijken. Kan niet wachten op die tütüründü cültürverijkkürs als ze weer al vlaggenzwaaiend door de straten rijden omdat iemand een doelpunt heeft gemaakt.
Tog kennuh se wel goet enghels hoor, die turke. Dat kun je van de gemiddelde Nederlander inmiddels ook al niet meer zeggen. Laat staan Duits en Frans.
Krijg je van al dat kebabvreten.
En dan precies wie de "we" is volgens de Turkse Mike Pompeo.
Nou, kom maar dan.
Gaat niet gebeuren joh. Dan zouden ze hun kokoreç moeten inleveren.
youtu.be/Ke0DL8BH2uk
Dat schijnt tenminste, waarom precies weet ik niet. Zal wel door een of ander schimmig eu hygienewetje zijn die voorschrijft dat je geen orgaanvlees in schapendarm om een donerrol mag binden.
Turkse mensen zijn lief.
Inderdaad, zonder hen zijn we niks in Europa.
@Tishetnetnie | 12-01-21 | 17:11: gaat het verder goed met je? in de afgelopen 50 jaar dat we turken als gastarbeider binnen lieten is het alleen maar gierend bergafwaarts gegaan in dit land.....
Hamza!
www.youtube.com/watch?v=eTEVx4_P21I&a...
@azubneritan | 12-01-21 | 17:23: Maar we hebben Turkse eetcultuur. En dat hadden we nodig.
Laat die Erdogeit eerst maar eens de seculiere staat van Attatürk herstellen.
Dan pas praten we verder.
Juist.
Die is opgeblazen onder luide aanmoediging van de EU. Het CDU en consorten vonden dat maar een eng ding, zo'n seculiere staat.
Yep, plus en nog
- Erdo zelf graag even ontslag nemen
- Troepen terugtrekken van Cyprus
- Vluchtelingen tegenhouden zoals afgesproken.
- Kappen met het vermoorden van Koerden.
- Militaire operaties in Irak staken.
- Lange-arm partijen in het buitenland als DENK loslaten.
.
Dan *beginnen* we met verder praten.
(Kansloos)
@hotmint | 12-01-21 | 19:11: Als je dit lijst leest, zie je een hoop overeenkomsten met het beleid/politiek van de VS.
Die hebben gezien hoe makkelijk de miljarden van noord naar zuid gaan. Dat willen zij ook, meer niet.
No, eunuch is eunuch.
Hahaha
Neen. Geen Turkije. Waarom willen die islamo-fascisten nu ineens weer wel bij de EU? Onbetrouwbare lui.
Turkije heeft geen vrienden , in het oosten niet en ook niet in het westen.
Waar zou dat nou aan liggen ?
overal oorlog voeren, ook duur
In oosten hebben zij broedervolken. En op de Krim (krim tartaren).
Nee, gewoon nee. Doei!
Erdogan ze geld raakt weer op nu wil hij wel weer meedoen dan kan hij weer chanteren.
Ach. Erdogan zijn kas is leeg. En zijn zoon kan geen geld meer verdienen met IS (oliehandel). Tjah, dan moet je iets.
En de EU kan alleen maar denken in termen van uitbreiding. Want je moet vooral niet willen dat je idealen ook worden nageleefd.
Juist!
In 3 jaar tijd is de koers van de lira gehalveerd, en het was al niet veel. Ik gok erop dat de boel op instorten staat aan de andere kant van de Bosporus. Geen toeristen geen inkomsten.
Of je creeërt een nieuwe IS. Met een nieuwe vluchtelingenstroom om de druk op de ketel te houden.
Nee.
Hoi Ben!
@Weetje71 | 12-01-21 | 17:07: Hoi Willem ...
Dieptriest als Brussel hier in gaat trappen.
Goeie ruil, VK er uit, Turkije er in. De financiering komt wel goed, Nederland betaald wel en Duitsland is al kwart turk
ze kunnen gevoegelijk een enge ziekte krijgen die waanzinnige dwaallichten daar!
Maar zit Erdogan nog op twitter? Verder kan ik me in veel omschrijvingen vinden. Vooral 14, 22 en 32.
Low life is hier wel overheid gekweekt.
Met de Albanezen, Hongaren, Kroaten, Roemenen en nog iets later de Serven en Bosniers zijn we wel onverdeeld gelukkig....
Zijn genoeg prima Turken, maar Erdogan is daar niet een van
We see a future n Europe??? Verturkisering van Europa?? No sir!
Me dunkt dat ze al een aardig eind op weg zijn!
Ottomaanse rijk.
Het bericht waar alle VVD-stemmers reikhalzend naar uitgezien hebben. Eindelijk de felbegeerde toetreding van zo'n 60 miljoen islamo-fascisten en gewone fascisten die stemrecht krijgen in hun Europese Raad en hun EU parlement.
Die top 32 word net zo goed gebezigd door de mede EU landen als we de poeplap weer eens niet willen trekken.
Kunnen ze wel makkelijker terug naar Turkije die Turken. Maar dat zal wel niet. Zijn ze goedkoper dan Polen?
Prima! Zij erin, wij eruit. NEXIT nu, wie volgt?
Strak plan!
@Grutte_Pier | 12-01-21 | 17:04: ja, goed plan inderdaad! Nexit.
Wij kunnen het volgende verwachten: alhoewel iedereen en zijn moeder weet dat het driewerf kudt wordt met Turkije, gaat de EU het doen. Waarom? Want UK is weg en de stoeltjes moeten worden opgevuld.
En ook de financieele bijdragen zeer wenselijk.
Turkije ligt aan het gas (in meer dan één opzicht) en de lira is binnenkort geen rooie cent meer waard. Als wij nu eerst eens even wachten tot Erdogan tussen de hoeri's zit, zijn zoon is uitgeleverd aan Koerdistan en de AKParti is opgeheven?
@bisbisbis | 12-01-21 | 17:33: Koerdistan bestaat niet. Er heeft nog nooit een Koerdische staat bestaan. We kunnen niet zo maar land confisqueren en een staat stichten voor een volk zonder land.
Oh, en de Koerden zijn geharde vechters en diep communistisch.
Israel??
Ik zie de toekomst van Turkije als vazalstaat van Iran. Einde verhaal.
Dan moet er wel in en van de landen een cleansing zijn want soennieten en sjiieten dat gaat niet echt goed samen. Die haten elkaar nog meer dan dat ze Joden of ongelovige haten.
@miko | 12-01-21 | 17:15: Turkije heeft een lange relatie met Israël. Iran vindt de staat Israël onrechtmatig.
REAGEER OOK