Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Erdogan doet aangifte tegen Geert Wilders

Farid Azarkan helemaal geil

Social

De Erdomeneer heeft steevast een ontzettend grote bek, alsook het alleenrecht op die ontzettend grote bek, want hij mag Nederland en Nederlanders uitkafferen voor kannibalen, nazi's, babymoordenaars, orgaanrovers en allerlei andere vrolijkheden, maar als iemand een keer wat terug doet heeft-ie meteen zand in zijn poes en hobbelt hij huilend naar de rechter. De Turkse dictator deed eerder al aangifte tegen de Duitse komiek Jens Böhmermann, iets met het vrijen met geiten, en nu is Geertje Wilders koning van de lach aan de beurt. "Wilders zou met een spotprent het Turkse staatshoofd beledigd hebben." Erg hoor! Vreselijk. Beledigd. Door een tekening. Het is echt heel zielig en heel erg, in godsnaam bel Slachtofferhulp. "De advocaat van Erdogan heeft de aangifte ingediend bij de officier van justitie in Ankara, meldt het officiële Turkse persbureau Anadolu." Wel benieuwd of het justitiële apparaat in Ankara zin heeft om op de bodem van de Bosporus gegooid te worden, of dat ze gewoon mee gaan werken met de eindbaas. Ach ja, een vakantie naar Antalya zat er toch al niet meer in voor Geert.

Loser!

Social

Reaguursels

Inloggen

De retoriek van Erdogan over de islam en vrije meningsuiting is qua inhoud meer dan een decennium lang als volkomen salonfähig beschouwd en met dezelfde zwartmakerij geuit door onbekende en bekende Nederlanders in o.a. de linksgeoriënteerde DWDD en andere talkshows van de NPO.

agram | 28-10-20 | 09:30

Hohoho. Wilders schoffeerde willens en wetens een democratisch gekozen hoofd van een bevriende natie.

Sans Comique | 27-10-20 | 22:30

Pleuropdogan

St.Peter | 27-10-20 | 21:16

Kunnen we hier niet massaal aangifte doen tegen de fascist erdogan wegens de hatelijke laster over Nederland.

Nuuk | 27-10-20 | 19:19

Ha fijn,
Laat Erdoclown maar naar Den Haag komen voor de rechtzaak.
Dan kunnen we hem ff haarfijn het verschil uitleggen
tussen VVMU en fascisme ...

hotmint | 27-10-20 | 19:03

Geen stijl wel opletten wat jullie schrijven.
Ik lees: In godsnaam bel Slachtofferhulp.
Moet zijn: in allahsnaam ben Slachtofferhulp.
Helaas, God kan voor deze man niets doen.

nr123456789 | 27-10-20 | 18:27

Allah, turken en marrokanen zijn de baas van nederland, hoorde ik laatst iemand roepen in denhaag.

Watjijwat | 27-10-20 | 17:39 | 1

Roepen ze al 30 jaar. Maar dit soort lui komen nooit uit de modder

DeutschlandUberAlles | 27-10-20 | 18:10

Hopelijk gebruiken de Turken hun verstand en sturen ze deze idioot, die ze alleen maar opnieuw een oorlogen invoert, naar zijn pensioenplaats.

De meeste mensen willen geen oorlog, laten we dat vooral zo houden.

Claudia M. | 27-10-20 | 17:12 | 2

Ai, die was niet af... *verstand gebruiken* en *een* hoort daar overduidelijk niet tussen... Slordig!

Claudia M. | 27-10-20 | 17:14

Ja maar het geloof wilt wel oorlog, want iedereen die ongelovig is moet worden.......

Watjijwat | 27-10-20 | 17:43

In een conflict tussen Nederland en Turkije hebben we gelukkig wel de in Nederland wonende Turken aan onze zijde.

Wassila | 27-10-20 | 16:53

In Turkije is het beledigen van de turkse president, of het beledigen van 'turks-heid', strafbaar.

Turken eisen dat iedereen op de wereld zich aan die wetten houden. Vele turken in NL denken ook echt(!), dat die turkse wetten ook voor Nederlanders in Nederland gelden. Dat geeft regelmatig ruzie; toen ik een keer uitging was ik er getuige van dat iemand slaande ruzie kreeg omdat hij tegen een hier geboren turk had gezegd dat hij Erdogan een dictator vond. 'Jij moet je bek houden over Erdogan', en toen werd het vechten. Zo ver reikt de dictatoriale invloed van Erdogan's terreurregime nu dus al.

Erdogan doet aangifte. Hij zal zich beroepen op de artikelen waar internationaal al jarenlang op neergekeken word. Terecht ook, want ze zijn in strijd met mensenrechten. Het gaat om de artikelen 216, 299, 301 en 314 van het turkse strafrecht.

humanrightsturkey.org/2013/04/03/arti...
www.amnesty.org/en/documents/eur44/00...
En google op: "OPINIONON ARTICLES 216, 299, 301 AND 314OF THE PENAL CODEOF TURKEY Adopted by the Venice Commission at its 106th Plenary Session (Venice, 11-12 March 2016"

Wie de moeite neemt de tekst van de artikelen erbij te nemen, begrijpt gelijk waarom Erdogan knettergek en een bedreiging voor de vrede is.

Provoking the Public to Hatred, Hostility or Degrading
Article 216
(1) A person who publicly provokes hatred or hostility in one section of the public against another section which has a different characteristic based on social class, race, religion, sect or regional difference, which creates a explicit and imminent danger to public security shall be sentenced to a penalty of imprisonment for a term of one to three years.
end-blasphemy-laws.org/countries/euro...
[edit: echte religieuze vrijheid is er in Turkije niet, vergelijk dit artikel met artikel 10 van de CDHRI, het verdrag waar ook Turkije zich aan verbonden. In de preambule staat dat het verdrag (reglieus) bindend is. hrlibrary.umn.edu/instree/cairodeclara... ]

Insulting the President of the Republic
Article 299
(1) Any person who insults the President of the Republic shall be sentenced to a penalty of imprisonment for a term of one to four years.
(2) (Amended on 29/6/2005 –By Article 35 of the Law no.5377)Where the offence is committed in public, the sentence to be imposed shall be increased by one sixth.
(3) The initiation of a prosecution for such offence shall be subject to the permission of the Minister of Justice.

Degrading Turkish Nation, State of Turkish Republic, the Organs and Institutions of the State
Article 301 (Amended on 30/4/2008 –By Article 1 of the Law no. 5759)
(1) A person who publicly degrades Turkish Nation, State of the Turkish Republic, Turkish Grand National Assembly, the Government of the Republic of Turkey and the judicial bodies of the State shall be sentenced a penalty of imprisonment for a term of six months to two years.
(2) A person who publicly degrades the military or security organisations shall be sentenced according to the provision set out in paragraph one.
(3) The expression of an opinion for the purpose of criticism does not constitute an offence.(4)The conduct of an investigationinto such anoffence shall be subject to the permission of the Minister of Justice. [edit: Erdogan is het hoofd van het ministerie van justitie]

Voor het hele boek, klik hieronder
www.legislationline.org/download/id/6...

P.s. Ik vind de 'stilte' van onze turkse mede-nederlanders, onbekend en bekend, nogal 'eng'. U ook? En, waar is Fidan nou nu we haar weer nodig hebben?

gaffelbaard | 27-10-20 | 15:27 | 1

Ik DENK dat het vanavond wel even wordt ‘geduid’ bij Dit is M...

Reaganmania | 27-10-20 | 15:53

In 1998 zat Erdogan in het gevang. Daar hoort en hoorde hij thuis, tussen de criminelen en boeven. Inmiddels is hij bevorderd tot staatshoofd van een niet meer serieus te nemen land. Hun lira is nog 10 % waard van de waarde van toen. En er zijn mensen in Nederland die hem wel zien zitten. Dat hadden we in 1940 ook. In 2020 staan de nieuwe NSB ers op en Wilders is nog steeds in gevaar

Wim van Ingen | 27-10-20 | 14:57 | 1

Hij lijkt een beetje op Bouterse.

Jan70 | 27-10-20 | 17:05
-weggejorist en opgerot-
geertwildersisdom | 27-10-20 | 14:36 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Erdogan is een geitenneuker.

JackStick | 27-10-20 | 14:14 | 3

toch vooral een turkenneuker want die gasten word me een partij oor aangenaaid!

azubneritan | 27-10-20 | 14:57

Pas op wat je zegt, straks komen ze toeterend met turkse vlaggen achter je aan!!!

Watjijwat | 27-10-20 | 17:37

Alleen hierom al een stem op Greet volgend jaar. Die rat uit Ankara moet het zo onaangenaam mogelijk worden gemaakt. Huilen Erdo, huilen!

mr.money | 27-10-20 | 14:06

Homo's discrimineren is wel okay??
Die man leeft in het jaar hut

Roos | 27-10-20 | 13:57

Artikel 118 van het Nederlands strafrecht:
"1. Opzettelijke belediging van het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat, in de uitoefening van zijn ambt in Nederland verblijvende, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."

"In Nederland verblijvende", dus om in Nederland aangifte te doen moet Erdogan eerst even naar onze Corona-brandhaard komen?
(I am not a lawyer)

TheOtherWhiteMeat | 27-10-20 | 13:56 | 2

Artikel 118 is per 01 januari 2020 jongstleden geschrapt uit het wetboek van strafrecht en is dientengevolge niet meer van betekenis.

GrafVonBremm | 27-10-20 | 14:30

Je kijkt naar het verkeerder artikel. Erdogan doet geen aangifte in NL. En ook niet o.b.v. art. 118 Strafrecht. Dat kan ook niet: toen Wilders de tweet schreef verbleef Erdogan niet in NL.

Erdogan doet in Turkije aangifte.
Op basis van artikel 301 en 299 van het Turkse strafrecht (Turkish penal code).

Die twee artikelen zijn, samen met de artikelen 216 en 314, in strijd met europese rechten en vrijheden (van het EVRM) en een van de vele redenen waarom Turkije nog steeds geen EU-lid mag worden.

gaffelbaard | 27-10-20 | 14:40

Nice, eens kijken wie deze wedstrijd wint.

Balgesjaakt | 27-10-20 | 13:45

Je bent een idioot, een blinde landverrader, een volksverlakker, een oerdomme koe, als je nog steeds in termen denkt van deelname van dat land aan de EU, nu of ooit.

langzullenweleven | 27-10-20 | 13:37

Turkije, daar kom ik al lang niet meer. Eens was het een mooi land net als Persië voor de revolutie.

Bab01 | 27-10-20 | 13:29 | 1

Ja, zodra de jurkbaarden van de proleet het voor het zeggen krijgen, wordt het een onaangenaam zooitje.

bqbq | 27-10-20 | 17:46

Als Rutte nou tot en met maart blijft blaffen tegen Erdogan (bijten doet hij nooit) dan gaat de VVD weer een geweldige verkiezingsuitslag tegemoet.
Daarna haalt hij Turkije bij de EU.

NPOlitiekgekleurd | 27-10-20 | 13:22 | 1

Ik krijg een déjà vu.

Timide_Aso | 27-10-20 | 13:30

Ga sowieso al nooit meer op vakantie naar een moslimland. Das ook een vorm van boycotten, en van mijn mogen alle moslims ook wegblijven hier.

Zuster01 | 27-10-20 | 13:22

Je zal een Turk in Nederland zijn, de hele dag lachen en leuk doen tegen Nederlanders met je dubbele paspoort, en dan een President hebben die precies laat zien wat er in je Turkse bovenkamer rondgaat.

De Briemusketier | 27-10-20 | 13:21 | 1

95% denkt helaas als Erdo inderdaad, verder heeft die moderne Hitler/Goebbels via Diyanet gigantische geldstromen in ons verkwanselde land weten uit te graven. Onze politici hebben ons land verraden en terugdraaien gaat heel veel pijn doen.

grindbak | 27-10-20 | 13:47

Wanneer gaan we alles wat Turks is boycotten. Kijken hoe lang het duurt eer Ergo weer geld nodig heeft. Hij is een schande voor alle Turken die het goed doen in Europa.

Limburgse-Harry | 27-10-20 | 13:20 | 1

80% van de turken in Europa stemt dan wel weer op Erdo.

Bab01 | 27-10-20 | 13:31

Das geen Turk. Das een Koerd en die weten waartoe Erdo in staat is.

Rotterdammert1965 | 27-10-20 | 14:57

Getipt door zn dianet turken waar nl mee verziekt is.

Zuster01 | 27-10-20 | 13:16 | 1

vooralsnog gaan er jaarlijks miljarden richting deze dictator, EU geld om vluchtelingen tegen te houden ( want dat kunnen we zelf niet) en toetredingsbijdrage om dat er nog steeds van die luchtfietsers zijn die de turken in de EU willen hebben. En vergeet de nederlandse kinderbijslagen en toeslagen niet die al die dubbelpaspoortiers krijgen. Ik denk dat we onze hoop moeten vestigen op Trump of Poetin, die hebben wel het lef deze kl.... k aan te pakken.

lagelander | 27-10-20 | 13:11 | 1

Het gaat nog niet eens om lef, maar gewoon niet beinvloed worden door externe partijen. Er zal wel iets bekokstoofd zijn in Brussel of door de heren politici zelf waardoor ze niet doorpakken. En zo gaat het met zoveel tegenwoordig. Wij weten ook niet hoe dik politici in de pocket zitten van de Chinezen. Dit systeem is verrot, het werkt gewoon niet dubbele belangen.

Caesar.is.Keizer | 27-10-20 | 13:20

Zou het OM al aan het spinnen zijn hoe en wanneer Wilders uit te leveren aan Turkije? Mails die plots kwijt zijn en na terechtstelling Wilders toch blijken te bestaan?

Lorejas | 27-10-20 | 13:02

En misschien toch maar eens eenzijdig een einde maken aan die absurde rechtsongelijkheid, dat Turkse kinderen hier automatisch twee paspoorten krijgen. Laat de ouders kiezen vanaf nu: Of de Turkse, of de Nederlandse nationaliteit bij de jonge Ahmed of Fatima. Zonder dat erf-paspoort verliest Erdo zijn greep op de Turken hier en het verplicht ze ook nog eens om hun best te doen echt aan te willen sluiten bij dit land.

Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 13:02 | 6

@ZoekEenVrijeNick | 27-10-20 | 13:06: de turken ,moeten omdat ze een dubbel paspoort hebben zelfs nog in dienst in turkieje,dus een Ned.vanwege zijn Ned.pasoort gaat in den vremmde krijgsdienst.

Coolcalmcollected | 27-10-20 | 14:50

@Coolcalmcollected | 27-10-20 | 14:50:
Ik ken daar genoeg gevallen van. Bijvoorbeeld:
Een Nederlandse officier, luitenant ter zee
2e klasse van de Nederlandse marine, uitgezonden naar Afghanistan, die zijn dienstplicht in Turkije moest vervullen.
Dit soort gevallen worden zelfs door Defensie geholpen 'indien gewenst' om die dienstplicht af te kopen, door de mogelijkheid om renteloos een bedrag te kunnen lenen bij Defensie van maximaal 6.000 euri.
Ik heb mijn bedenkingen daar over.
Vooral ook in verband met loyaliteit.
Aan wie zweert tijdens zijn dienstplicht zo'n militair trouw in Turkije?

Roadblock | 27-10-20 | 16:07

@Coolcalmcollected | 27-10-20 | 14:50: Ze wel Erdo lovers maar of ze ook nog zo hard rennen naar Turkenland als ze moeten gaan vechten in Erdo's oorlog is vraag 2

Jan70 | 27-10-20 | 17:12
▼ 3 antwoorden verborgen

De all-inclusive vakantie voor Geert in Turkije wordt dan met een enkelbandje om binnenblijven op het resort. Eten en drinken gratis van het buffet. Wel uitkijken bij het bukken onder de douches.

Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 12:59 | 3

alleen dom volk gaat naar turkije op vakantie!

azubneritan | 27-10-20 | 13:02

Benieuwd wanneer hij de Demmink kaart gaat spelen.

rechtsdwalendeautist | 27-10-20 | 12:57

Erdogan zou de emigratie van zijn burgers naar Europe meteen moeten stoppen.

metagod | 27-10-20 | 12:55 | 3

En wat er al is terughalen.

bqbq | 27-10-20 | 12:57

Dat zou een mooi laatste kunstje voor Erdogeit zijn:
*al zijn aanhangers retour Turkije
en dan.........
Aftreden, opzouten en bek houden!!!!

MK27 | 27-10-20 | 13:01

Haha als die Erdolül aangifte doet dan weet je dat het een goede cartoon was.
Overigens ben ik van mening dat Turkije uit de NAVO moet worden gegooid.

Weetje71 | 27-10-20 | 12:54 | 1

Helemaal mee eens. Weg met dat barbaarse volk uit de NAVO.

PedroD | 27-10-20 | 14:39

Ik zeg we gooien het op een akkordje met Poetin. Een soort van 1935 zeg maar. We vallen als EU gezamelijk met Rusland Turkije binnen. Splitsen het land op. Geven de Koerden een eigen bufferstaat. Problems solved.

The2Amendment | 27-10-20 | 12:53 | 3

En Constantinopel weer in Christelijke handen, nondeju

wilmeister00 | 27-10-20 | 12:54

Na WO1 was Turkije praktisch verslagen, de Grieken hoefden alleen nog maar binnen te vallen. Maar de Engelsen gaven geen akkoord en daar ging deze kans. Ottomanen waren zo geschrokken dat Ataturk zei: nooit meer. En de Republiek startte. Die Erdo nu weer onderuit wil halen omdat ze weer genoeg kracht hebben.

Caesar.is.Keizer | 27-10-20 | 13:24

Erdogan en zijn AKParti zitten er niet alleen wegens een paar achterlijke Anatolische boeren, maar ook dankzij Russische miljardenleningen en invloedrijke industriëlen die Erdogan en zijn maffia-familie te vriend moeten houden.
-
Blokkeer het betalingsverkeer naar Turkije voor een weekje.
-
Dan is dit stuk verdriet m o r g e n weg.

bisbisbis | 27-10-20 | 12:53

Erdogan boos???
Boeit me geen ene kut of zo....

Kutje-Beff | 27-10-20 | 12:41 | 1

nou ja, misschien kunnen we nog eens wat verkopen aan die lui

wilmeister00 | 27-10-20 | 12:54

Jammer dat ik geen link kan plaatsen naar het voorlezen van het beroemde gedicht van Jan Bohmermann.
Maar toch hier de tekst zonder de doorhalingen, van de gedeelten die door de Duitse rechter verboden zijn.
"Onnozel, laf en geremd, is Erdogan de president
Z’n dinges stinkt naar döner, zelfs een varkensscheet stinkt schöner
Hij is de man die meisjes slaat, terwijl hij rubbermaskers draagt
Hij doet aan geiten neuken en minderheden onderdrukken
Koerden schoppen, christenen slaan,
En daarbij kinderporno kijken
En ’s avonds, in plaats van slapen,
Fellatio met honderd schapen
Ja, Erdogan is, zonder kul,
Een president met een kleine lul
Elke Turk fluistert hoorbaar:
Dit domme varken heeft rimpelballen
Van Ankara tot Istanboel
Iedereen weet, deze man is een mietje,
Pervers en zoöfiel,
Recep Fritzl Priklopil
Zijn hoofd is leeg, zo ook zijn ballen
Op ieder gangbangfeest is hij de belangrijke gast
Totdat zijn kleine lul brandt, zodra hij plast
Dat is Recep Erdogan."

Roadblock | 27-10-20 | 12:35 | 1

geweldig!

bosmaloot | 27-10-20 | 12:51
-weggejorist en opgerot-
Blijfbijdewaarheid | 27-10-20 | 12:33 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Er gaat iets ridicuuls uit van die hese schreeuwlelijk. Ik me niet voorstellen dat Turken trots zijn op zo’n ongelooflijke idioot.

Drs. Paco P. | 27-10-20 | 12:28 | 7

Het probleem is een volk met opgeblazen ego's, een chronisch minderwaardigheidscomplex gecamoufleerd door het overdreven vertonen van (nationale) trots. Niet zo vreemd dus dat er een staatshoofd als Erdogan te vinden is. Een gemankeerde stumper die als afleidingsmanoeuvre graag hard schopt richting buitenland. En dan te bedenken dat de EU jaarlijks nog steeds een 750 miljoen Euries aan taxpoet richting Ankara schuift als "ondersteuning voor een toekomstige toetreding tot de EU". Politiek is een wonderlijk schouwspel.

Grijskijkert | 27-10-20 | 12:49

@Grijskijkert | 27-10-20 | 12:49:
Turkije heeft Duitsland 2 wereldoorlogen gesteund. Die zullen nog even moeten verwerken dat de verkering onder Erdogan voorbij is. Die houdt meer van het oude Duitsland...

ratelaar | 27-10-20 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen moeten er al meer dan 8 Turkse lira worden neergeteld voor een us dollar. Laat die aap maar schreeuwen, de economische werkelijkheid is daarvan niet onder de indruk.

hustler01 | 27-10-20 | 12:25 | 1

5 jaar geleden was dat nog 3x zo weining.

Ze kunnen niet eens een bic pen betàlen.

Knufter | 27-10-20 | 14:09

Had Erloser nog een voorgedrukt formuliertje in een la gevonden dan?

vladimirows | 27-10-20 | 12:23

Erdogan gedraagt zich met zijn domme gescheld en zijn grote bek als een 14-jarig stuk allochtoons straatvuil uit de Schilderswijk. Of uit de Kolenkitbuurt.

Peter Emile | 27-10-20 | 12:23 | 1

Het heeft een hoog Borat-gehalte wat die snorremans uitkraamt inderdaad.

Papa Jones | 27-10-20 | 12:27

Heb ooit gehoord van iemand actief in internationale politiek dat dit soort aangiftes meer symbolisch wordt gedaan want als je het nu toestaat dan kan je niet gaan zeiken als er nog meer "beledigingen" volgen. Verwacht er derhalve weinig van. Storm in een glas water

the brush | 27-10-20 | 12:23 | 2

Storm in glas water? Wat dacht je van ophitsen Turkse migranten in het Westen en alle negatieve effecten die daar uit voortkomen?
Je zult maar voor een klas pubers staan en de NAVO willen behandelen of racisme en fascisme. Succes.

Bataafje | 27-10-20 | 12:33

the brush: 27-10-20 12:23
Scherp, de boodschap aan de diaspora, leg Wilders het zwijgen op. Wilders beledigt mij en dus Turkije. Doe üs aangüftü.

ratelaar | 27-10-20 | 12:46

Kan Turkije eigenlijk uit de NAVO gejorist worden, of is dat onmogelijk?

JackStick | 27-10-20 | 12:22 | 2

Waar een wil is is een weg. Aan die wil ontbreekt het volledig bij de VVD-stemmers c.s.

obominotie | 27-10-20 | 12:31

De makke Turkse schapen kunnen alvast een aansteker voor de Nederlandse vlag gaan pakken ..zucht en wat interesseren mij de sexuele voorkeur van Wilders nou ? Ga zelf eens nadenken of werken

.-.blijei | 27-10-20 | 12:21

We moeten oppassen, want als turkije ons de oorlog gaat verklaren zijn we klaar. Paard van troje is allang binnengelaten. Hier wonen duizenden turken ook in duitsland. Dus als er oorlog komt zijn de soldaten allang in ons land en moeten we gaan knielen omdat we toch niks durven.

Watjijwat | 27-10-20 | 12:17 | 5

Ik denk dat we er verstandig aan doen om alvast wat locaties voor interneringskampen uit te zoeken. Wie weet hebben we die straks nog nodig.

kunstliefhebber | 27-10-20 | 12:31

Wou je eeuwig blijven aanpappen met dat kutvolk? Misschien moet de bom juist maar eens goed barsten. Dan komen die ratten in ieder geval uit hun holen.

drekzooi | 27-10-20 | 12:38

Dacht het dus ff niet, ik kniel voor helemaal niemand. Punt!

Mallepietje1001 | 27-10-20 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wilders valt op mannen, lees ik in een Turkse krant.

Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 12:08 | 3

Wist wel dat jij turks kon lezen, maar Wilders houdt van zijn Vader en Broer dat klopt, maar in turkijke kan je vader je broer zijn.

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 12:11

Oh? Verandert dat de zaak voor jou Kuif?
-En verder ben ik van mening dat Turkije uit de NAVO moet.

Roadblock | 27-10-20 | 12:18

Staan er ook strips en spotprenten in die krant?

aflaatverkoper | 27-10-20 | 12:21

15 miljoen Nederlanders ergeren zich aan Erdogan. 84 *70% ~ 60 Miljoen turken en 217 miljoen Pakistani knikken instemmend. Erdogan kan gewoon rekenen.

Blauwpetje | 27-10-20 | 12:06 | 1

Wel jammer voor ze dat hun geld bijna op is dan.

BorisBonkestoter | 27-10-20 | 12:26

Is er iemand die dit stuk crapuul nog serieus neemt? Europese democratieën worden al jaren beschuldigd van fascistische praktijken door dit heerschap. Scheldpartijen aangaande 'bevriende", Europese Nato staten zijn aan de orde van de dag. En ik kan nog wel even doorgaan met het benoemen van polariserende acties en uitspraken van de "Grote Leider" aan de Bosporus. Maar laten we wel wezen: de intellectuele, seculiere elite in Turkije is door het huidige regime, figuurlijk, de nek afgesneden. Wat onwelvoeglijk was is ontslagen en/of zit gevangen. Nepotisme, ondoorzichtige geldstromen, malversaties, intimidatie en het aangaan van verbintenissen met andere, dubieuze wereldleiders en het zich mengen in regioconflicten waarbij we toch vooral vraagtekens moeten zetten bij zijn vredelievende, humanitaire redenen zijn schering en inslag. De grote economische successen waarop hij zich laat voorstaan waren een gevolg van het feit dat hij kon meeliften op het succes van een bloeiende wereldeconomie. Maar dat gegeven is inmiddels achterhaald en geldstromen drogen op. De Lira staat aan de rand van de afgrond en de Turkse economie dientengevolge op instorten. Door zijn scheldpartijen en zijn geruzie met iedereen die op zijn pad komt (zelfs met zijn geloofsgenoten uit Saudi Arabië leeft hij inmiddels in onmin) zullen weinigen bereid zijn de helpende hand toe te steken. Want ook strategisch belang kent, letterlijk, zijn grenzen.

GrafVonBremm | 27-10-20 | 12:05 | 3

De islamitische wereld is een en al verdeeldheid, het Midden Oosten is een wespennest waar iedereen het liefst ver van blijft.
Erdogan ziet ruimte voor het herstel van het Ottomaanse rijk en de terugkeer van Turkse heerschappij in het Midden Oosten en ver daar buiten. Wat hem daarbij in de weg staat ruimt hij op.
Democratie, Europese belangen, vredelievendheid, seculiere intellectualiteit? Daar staat geen enkele islamitische waarde tussen.
Erdogan is aan het winnen en de Turken en heel veel moslims zijn bereid hem te volgen.
Als we hem beoordelen op zijn kwaliteiten als verbindend democratisch politicus, dan faalt hij, maar als islamitische dictator van Turkse huize is hij een groot succes.

Blauwpetje | 27-10-20 | 12:22

@Blauwpetje | 27-10-20 | 12:22: Het valt te bezien. Van liefde alleen rookt de schoorsteen niet zegt een oud Nederlands spreekwoord. Als de Erdo-Turken dagelijks niet meer genoeg voedsel op tafel hebben om hun kinderen te voeden

GrafVonBremm | 27-10-20 | 12:45

@GrafVonBremm | 27-10-20 | 12:45: is het met de populariteit van 's lands leider snel gedaan. Dat is ook de reden waarom die zogenaamde vijfde colonne in Europa weinig voet aan de grond gaat krijgen. Die gemeenschap weet donders goed waar ze vandaan komen en waarom ze niet meer in het vaderland wonen. De economische verworvenheden die ze hebben zullen ze niet zonder slag of stoot opgeven. Ook niet voor een groter Turks ideaal.

GrafVonBremm | 27-10-20 | 12:50

www.zerohedge.com/sites/default/files...

"De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft het Duitsland uit de tijd van dictator Adolf Hitler genoemd als voorbeeld van een effectief presidentieel systeem. Dat meldden Turkse media vrijdag."

(Trouw, 1 januari 2016).

Peter Emile | 27-10-20 | 12:03

En verder ben ik van mening dat Turkije uit de NAVO moet.

Roadblock | 27-10-20 | 12:20

@Hendrick9999 | 27-10-20 | 12:08: ach, is toch geen EU leger voor nodig. Stuur onze bejaarde f16s er een keertje overheen. Werkt nog steeds.

hustler01 | 27-10-20 | 12:30

@Hendrick9999 | 27-10-20 | 12:08: vooralsnog schenkt de EU nog jaarlijks miljarden aan die dictator, zgn toetredingsbijdrage om in de toekomst de turken de EU in te rommelen. Daarnaast ontvangt Turkije geld om de islamitische vluchtelingen tegen te houden omdat we dat zelf niet kunnen. Ik zou niet teveel verwachten van de EU, wat dat betreft krachtig als een natte krant.

lagelander | 27-10-20 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom was Wilders ook al weer uit de VVD gezet?

En zo is de cirkel weer rond.

Re:Kniftig | 27-10-20 | 11:56 | 3

Omdat intrigant Mark Ruttelever, alle echte VVD'ers er uit gewerkt heeft of weg gepromoveerd. Toen hij daar de roverhoofdman werd vond ik hem al het Koekoeksei en dat is na decenia nog zo, alleen heeft hij nu Nedrigland in een nekklem en glimlacht alles en iedereen de moeder.

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 11:59

via zijn wiki:
"[..] ten tweede, door Wilders' daadwerkelijke weigering in te stemmen met de officiële mening van zijn fractie dat Turkije, wanneer dit land aan bepaalde voorwaarden voldoet, ooit EU-lid zou kunnen worden. Wilders wilde Turkije op basis van culturele verschillen uitsluiten van de EU en weigerde zich te onderwerpen aan de fractiediscipline. Dit was een principieel punt, want de VVD deelde haar mening met een ruime Kamermeerderheid, en Wilders' tegenstem zou de besluitvorming niet beïnvloeden. Fractievoorzitter Van Aartsen dreigde Wilders uit de fractie te zetten"
Voor VVD-stemmers is aansluiting van de Turkse terroristische meerderheid bij de EU een niet-onderhandelbare topprioriteit, en dus moest Wilders eruit.

obominotie | 27-10-20 | 12:38

Een cirkel is altijd rond.

Knufter | 27-10-20 | 13:12

Erdogan is een heel gevaarlijk mannetje. In de eerste plaats voor Turkije zelf. Hier een kerk sluiten, daar een moskee openen, dan weer een dubieus wetje er doordrukken enz. Via de kaasschaaf-methode van Turkije een moslimland proberen te maken.
Jammer dat de Turken in ons land niet snappen dat ze bij verkiezingen hun familie in het thuisland opzadelen met een dictatuur...

Hendrick9999 | 27-10-20 | 11:55 | 5

Het is gevaarlijk en ik denk eerlijk gezegd ook arrogant om te denken dat iedereen het zelfde wil als wij. Een moslim heeft weinig aan democratie. De Koran schrijft een islamitisch land voor, waar de sharia heerst. Dan liggen alle belangrijke wetten al vast, het enige dat de overheid nog rest is het verdedigen van de belangen van de islam en wat bruggen en wegen bouwen. Het Iraanse model past dan veel beter. Een gekozen regering voor de praktische zaken, onder islamitisch recht en onder toezicht van een raad van islamitische geleerden die erop toezien dat alles in lijn blijft met de sharia. Voor ons een dictatoriale hel, voor moslims een ideale theocratische samenleving.

Blauwpetje | 27-10-20 | 12:34

Ja maar wat trots zijn ze als ze weer massaal op Erdo mogen stemmen.

Bab01 | 27-10-20 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is duidelijk dat Erdogan al een voorschot neemt op de verkiezingsoverwinning van Biden. Die durft toch helemaal niks.

ultraman | 27-10-20 | 11:54 | 4

@Ridde Rogter | 27-10-20 | 11:59: CNN heeft Erdogan actief geholpen de staatsgreep neer te slaan door als communicatiekanaal voor Erdogan te functioneren. Dat schandalige optreden heeft CNN voor altijd gediskwalificeerd voor mij.

Rennieflox | 27-10-20 | 12:07

@Ridde Rogter | 27-10-20 | 11:59: Trump is inderdaad een slappe zak als het gaat om het aanpakken van Erdogan, maar desondanks nog altijd niet zo'n buklaaf als alle andere Westerse presidenten/premiers van de afgelopen 50 jaar.
De eurofielen (Timmermans en zijn kliek) hebben zelfs actief meegeholpen aan de herverkiezing van Erdogan, door de publicatie vernietigende rapporten over Erdogan tegen te houden tot na de verkiezingen.

obominotie | 27-10-20 | 12:43

@obominotie | 27-10-20 | 12:43: Turkije heeft niet zo'n grote invloed als China. Turkije is niks vergeleken met de VS.

VoltaireJohn | 27-10-20 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe minder het gaat in eigen land, hoe meer herrie trappen in het buitenland voor binnenlands gebruik. Een stokoud recept dat weer van stal is gehaald. Storm in een glas water dus.

PieterPassant | 27-10-20 | 11:54

Die hele religie die Recep Typmiep Erdo aanhangt is een belediging voor het verstand. Minder, minder!

SIogra | 27-10-20 | 11:54

Gooi hem uit de Nato. De grenzen moeten dan wel dicht voor asiel, zo is de uitkomst dan toch nog positief.

Poes Fiep | 27-10-20 | 11:53 | 1

Mevrouw de voorzitter: En verder ben ik van mening dat Turkije uit de NAVO moet.

Shellshock | 27-10-20 | 12:29

We zouden maar honderden jaren geleden geleefd hebben, dan stierven er nu tienduizenden in een of andere nietszeggende oorlog, omdat een paar - in the grand scheme of things - onbeduidende mannen elkaar een beetje beledigen. Wat een kleuters.

GeeWee | 27-10-20 | 11:52

Het stikt hier on 020 ook van die Erdogan-turken met een groot gevoel voor humor. Dat kan je meteen zien aan die koppen als ze uit de moskee komen op vrijdag. Wat een joie de vivre!

aflaatverkoper | 27-10-20 | 11:47 | 4

Het zijn gore lafbekken die de kant kiezen waar ze het meeste van te vrezen hebben. Nu nog zorgen dat wij dat zijn.

Re:Kniftig | 27-10-20 | 11:57

@HoerieHarry | 27-10-20 | 11:49:
Hoe zou dat er uit zien en wanneer en waar wordt het gebezigd?
Thuis waarschijnlijk, uit het zicht van de imam en de verstikkende sociale controle. Die bozen koppen zullen wel toneel zijn.

aflaatverkoper | 27-10-20 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Narcisten zijn gevaarlijke mensen

Roos | 27-10-20 | 11:46

Tijd voor een boycot van alles wat Turks is. Lullig voor de Turkse winkel om de hoek maar het is niet anders.

De Ana(a)list | 27-10-20 | 11:46 | 1

Zo lullig is dat niet, want die stemmen zoals altijd de volgende verkiezingen weer vrolijk op Erdo en zijn Ak.

Bab01 | 27-10-20 | 13:46

Laten we niet vergeten dat hij eerder in Dld gelikjk kreeg in een soortgelijk geval.

ultraman | 27-10-20 | 11:45

Wat ik eng/vervelend vind is dat de Turken die bij ons werken allemaal blindelings achter deze engnek aanlopen.
En er met trots over praten ook nog. 2e en 3e generatie hè. Complete parallelle samenleving. Trouwens voor mocro’s geldt hetzelfde. En vrouwen uit het thuisland.
Oh, en Unilever en de Appie en de Plus kunnen met reclames proberen wat ze willen; ze kopen toch bij hun eigen winkels. Idem voor de Suri’s.

RGV42 | 27-10-20 | 11:45

Komisch, Turkse media gaan nu vol op het orgel en noemen Geert Wilders een homo! Nu is het algemeen bekend dat ten tijde van het Ottomaanse rijk sodomie aan het hof van de Sultan een gangbare praktijk was. En aangezien Erdogan zichzelf als de nieuwe Sultan presenteert.....

kunstliefhebber | 27-10-20 | 11:42 | 7

"Turkse media gaan nu vol op het orgel en noemen Geert Wilders een homo!"

Het laat maar weer eens zien hoe die volslagen verouderde, versleten chips in de moslimbreinen werken. Homofilie wordt aangevoerd als bewijs dat iemand wel slecht móet zijn. Je zou haast gaan denken: voor zulke mensen is geen plaats in het moderne westen, maar ja.....

Dr_Johnson | 27-10-20 | 12:44

@Roadblock | 27-10-20 | 12:24:
(Behalve natuurlijk minderjarigen en beesten)
Minderjarige beesten, is dat ook verboden?

Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 12:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Geert is helemaal niet woedend, hij moet vreselijk lachen met onbenul erdogan, zoals iedereen.

Ko Ranzig | 27-10-20 | 11:39

Erdo probeert de steun te krijgen van de omringende landen met het zelfde soort geloof.
Hij faalt op alle fronten en gaat steeds meer herrie maken.
De rus schiet nu ook al raketten af op de “rebellen” in Syrië.
Franse producten in de ban rond de Middellandse zee met Moslim overheden, al blazen ze elkaar om de minste redenen op als je aan Mohammed komt zijn ze plotsklaps vrienden en extreem....

enra | 27-10-20 | 11:39

Naturkluk doet Erdogan dat.

'tegen mij,
dus tegen jullie,
dus tegen ons,
dus tegen Turkije'

Zo simpel zit het natuurlijk helemaal niet, maar maak dat de mensen die zich met Erdogan identificeren maar wijs. Bij gebrek aan verlichtingsdenken komen die ook niet op het idee te om eens te bedenken waarom ze uberhaubt achter die man aanlopen of achter een Turkse vlag en voor een haatkarretje gespannen zijn.

Het zou daarom ook kunnen dat hij helemaal geen belangstelling heeft voor Wilders, maar is het voor de media in Turkije wel zo handig om vijanden buiten de deur te hebben. Hoe meer hoe liever. Maakt niet zoveel uit wie precies.

kloopindeslootjijook | 27-10-20 | 11:39

Wat Ivo lukte lukt mij ook, dacht Recip. En hij belde Grapperhaus.

Yrrab | 27-10-20 | 11:34

Laat deze waardeloze geitenhoeder z'n kop ergens in een plek van een schaap steken waar de zon nooit schijnt

jale | 27-10-20 | 11:29

Die Erdo, ouwe jankturk. Krijgt niet zijn zin, dan even wat anderen uitschelden. En dus zal de scheldkanonnade wel gaan toenemen.
Want:
-Geen recht op het gas uit de Middellandse zee (verdrag van Lausanne),
-Geen steun van de Arabische wereld,
-Geen vrienden meer over,
-Zeer veel problemen intern (money talks/Koerden/Syrie),
-Problemen nu met 3 Nato partners,
enz.

AMX pri | 27-10-20 | 11:28

Mocht de verstandhouding met Turkije escaleren, dan heeft Europa wel een klein probleempje met die 5e kolonne, die zich hier decennia lang heeft kunnen nestelen en uitbreiden. Ze zitten in Nederland zelfs in het parlement!

Rationa | 27-10-20 | 11:27 | 3

Hoezo? Lijkt me een uitstekende aanleiding om die vijfde kolonne een enkeltje thuisland te geven...

Lefty-Messup | 27-10-20 | 11:37

@Lefty-Messup | 27-10-20 | 11:37: In Dld zitten er miljoenen en schijnen ze ook wapens te hebben. Tot nu toe heeft de Duitse overheid deze club weinig in de weg gelegd en zich vnl gericht op extreem rechts.

ultraman | 27-10-20 | 11:48

@ultraman | 27-10-20 | 11:48:
Ze zullen in NL ook wel bewapend zijn, want mosketen controleren op illegaal wapentuig mag niet i.v.m. racisme/discriminatie/islamofobie/blablabla...
Toch mag je een buitenkansje zoals hierboven geschetst nooit onbenut laten. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Lefty-Messup | 27-10-20 | 12:07

De Geit heeft met iedereen ruzie en oorlogen op 4 fronten. Kwestie van tijd totdat dat hele land economisch implodeerd. Het mooiste zou zijn om ze dan op hun dieptepunt uit de NAVO te mikken, zodat Putin vrij spel heeft. Dan komt er hier een supermarkt-run op popcorn in plaats van wc-papier.

FrikandellenEdje | 27-10-20 | 11:22 | 1

Het wordt steeds duidelijker dat Erdo zijn hand overspeelt. Ik kijk vol anticipatie met je mee!

chemtrails | 27-10-20 | 11:29

De wereld is stuk !!

Rest In Privacy | 27-10-20 | 11:22

Turkije heeft een paar NAVO bases op strategische plek. Dat maakt dat Erdogan een potje kan breken en aan het elastiekje mag trekken. NAVO landen zouden het volk juist moeten beschermen tegen dictatuur en tiranie. In Turkije werkt dit vandaag precies andersom. Turkije moet dus uit de NAVO en de NAVO moet uit Turkije. Dan kan China dat land kopen en orde op zaken stellen. Dat wil niemand. Het is dus een chicken game, Erdogan het meesterlijk maar loopt nu wel dicht bij de afgrond.

logicavanhetgevoel | 27-10-20 | 11:21 | 5

Strategische plek.....
50 jaar geleden, wapens en oorlogsvoering behoorlijk veranderd.
Hij krijgt al een tijdje op zijn donder, als de rente gaat stijgen dan, als een baksteen blubbert die economie uit het zicht in het diepe.

enra | 27-10-20 | 11:44

Die NATO-basis gewoon bij Thessaloniki plaatsen. Waar die ook thuishoort.

Reaganmania | 27-10-20 | 12:30

Die bases zijn alleen maar strategisch als je plannen hebt om oorlog tegen Rusland te gaan voeren. Waarom zouden we dat willen? Het is veel logischer om een verbond te sluiten met Rusland, tegen de Turken en soortgelijk gespuis.

obominotie | 27-10-20 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

"We hebben een probleem met de radicale islam. Synchroon aan de opmars van die groep groeit de voedingsbodem voor extreemrechts, die niet alleen wordt gedreven door vergelding maar ook het idee dat het witte ras superieur aan anderen is." aldus Ozcan Akyol die zijn mening prominent mag geven in het AD. Andere kritische groepen op de islam als geheel noemt Ozcan niet bij het neerpennen van zijn zogenaamd genuanceerde mening over de nasleep van de laatste islamitische slachtpartij, en daarom maakt hij zich schuldig aan het framen van islamkritiek wat extreemrechts met blank superioriteitsdenken zou zijn. Dat de gevluchte Afshin Elian en Ayaan Hirsi Ali zich niet aan blank superioriteitsdenken schuldig maken zal voor elke dom-linkse deuger duidelijk zijn, maar Akyol verschaft hier de legitimatie om iedere blanke met islamkritiek als racist weg te zetten, en dat is bijzonder walgelijk.

BorisBonkestoter | 27-10-20 | 11:21 | 5

@_pacman_ | 27-10-20 | 11:33: ik heb dat idee van vergelding ook niet, het mooiste zou zijn als islamieten ontkerkelijken, daar is mijn kritiek voor bedoeld.

BorisBonkestoter | 27-10-20 | 11:47

@_pacman_ | 2 7-10-20 | 11:33:
De VN heeft op een Zondag gestemd om belediging van een geloof als racisme te benoemen.
(Zelfs westerse leden stemden mee, angst om uitgemaakt te worden als fascist)

enra | 27-10-20 | 11:49

@enra | 27-10-20 | 11:49: Als hard atheist zal je de toon van je kritiek moeten aanpassen. Kijk maar naar wat er met Richard Dawkins is gebeurd, Misschien ook wel terecht, want "the root of all evil" en vergelijkingen met een agressieve ziekte is achteraf bezien een professor onwaardig vind ik (met grote nadruk op achteraf). Daarentegen, het is wel degelijk mogelijk om bikkelhard in je kritiek te zijn zonder te beledigen met vergelijkingen.

BorisBonkestoter | 27-10-20 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is allemaal zoooo kut hier voor alle Turken, Marokkanen en andere immigranten. Wat doen ze nog hier. Lever je dubbele paspoort in en ga terug naar dat geweldige land van je en laat ze hier de pleuris krijgen. Financiën en voorzieningen zijn in Allochtonie ook fantastisch dus waar wachten we op... Oh wacht...

Waakvlam | 27-10-20 | 11:16

Ik stel voor dat alle mee heulers met Erdogan per direct naar hun geliefde terroristenleider terug keren. Dan heeft hij tenminste nog gezorgd voor een win-win situatie.

Therapietje | 27-10-20 | 11:13

En al die nationalistische Turken die zichzelf met Erdogan identificeren (in plaats van een modern eigenwijs maar wel gezond individualistisch te zijn) natuurlijk over de zeik. Ongeacht de onderbouwing.

In plaats van te denken wat het beste is voor de Turkse mensen.
Of voor de mensen überhaupt.
Zoals mensen die liever geen Erdogan-V1's meer in woonwijken zien neerkomen.
Maar als Erdogan tegen iets is, ben je natuurlijk ook tegen, want daarom. Wat een sleepanker voor de vooruitgang die gasten.

kloopindeslootjijook | 27-10-20 | 11:11

In Antalya ligt wel iedere zomer zijn achterban.

van_Heutsz | 27-10-20 | 11:09

"Erdogan doet aangifte tegen Geert Wilders."
We zouden het bijna nog vergeten. De aanleiding. Er is een Franse leraar onthoofd omdat hij les gaf op een wijze die een aantal moslims niet zinde. Onthoofd.
De hele Islamitische wereld doet constant aangifte tegen de Westerse wereld, en dan niet bij de een of andere rechtbank, maar bij De Verhevene. En die zegt dan dat het goed is om iemand het hoofd af te snijden met een mes. Dat gejank van Erdogan is slechts een onderdeel van dit grotere geheel, hij maakt ten eigen nutte maximaal gebruik van de macht van de Godsdienst van de Vrede. Het gaat om die macht, niet om hoe Erdogan of welke andere despoot dan ook daar gebruik van poogt te maken. We moeten ons niet af laten leiden.

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 11:08 | 2

En Erdohitler noemdenederlanders eerder kinderverkrachters, pedofielen, fasciste, enz enz enz. Enige zelfreflectie kent die idioot niet. Triest dat de meerderheid van de Turken in Nederland op die fascist stemt. En triest dat daar geen enkele verontwaardiging over te bespeuren valt bij de linkse partijen, de antifa's, de anti-rascisten, enz.

Hommel | 27-10-20 | 11:14

Vergeet niet dat er maar liefst één imam was die zich er openlijk tegen uitsprak!

JackStick | 27-10-20 | 12:25

Terrorist noemt Wilders en Macron een bruinhemd / racist / islamofoob / varken etc en roept op tot boycot (haha). Terrorist krijgt applaus. Wilders noemt dictator een terrorist: aangifte! Wat een klein pikkie moet die man hebben...

_pacman_ | 27-10-20 | 11:03

Ah.
Erdogan deed dus gewoon wat heel de met hem meeDeugende menigte deed:
Een vooraf ingevuld aangifteformulier tegen Geert Wilders ophalen bij de politie en dat met handtekening weer inleveren.
Stond de Erewacht aangetreden toen de politieke commissaris van politie deze belangrijke bijdrage aan onze democratie in ontvangst mocht nemen?

Jan Passant mk2 | 27-10-20 | 11:03 | 1

Bullseye!

K. Westergaard | 27-10-20 | 11:06

Prima zo. Je kunt maar beter duidelijk hebben wie je vrienden en wie je vijanden zijn. Die ambivalente houding richting Turkije was alleen nuttig tijdens de koude oorlog. Dan kunnen we nu weer gewoon terug naar de Huntington manual.

Gen. Maximus | 27-10-20 | 10:56 | 1

Klopt. Turkije heeft het bondgenootschap nooit iets anders kunnen bieden dan de Bosporus. De kurk op de wodkafles vol Zwarte Zeevloot.
Niet meer nodig. Wij hebben nu zelf een Kremlin en een Opperste Sovjet, te Brussel.

Jan Passant mk2 | 27-10-20 | 11:10

We wachten in spanning al met een Frans wijntje en camembert

thanseeuwen | 27-10-20 | 10:53 | 1

En een kernwapentje hier en daar

chemtrails | 27-10-20 | 11:33

Sad!

Mickdestok | 27-10-20 | 10:53

Tien jaar geleden had Geert Wilders al scherp in de gaten wat voor vlees we in de kuip hebben met Erdogan, alleen was de gezapige, hoofdzakelijk linkse goegemeente nog lang niet zover:

"DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende vindt de recente opmerkingen van PVV-leider Geert Wilders over de Turkse premier Tayyip Erdogan ''onbestaanbaar''.

19 maart 2010, 18:11

Tijdens een bezoek onlangs aan Londen noemde Wilders tijdens een persconferentie Erdogan een 'total freak'. ''Als dit de stijl van opereren van Nederland is, krijgen we grote problemen'', aldus Balkenende vrijdag in het wekelijkse tv-gesprek met de NOS. Hij noemde het ''echt onverantwoord'' om je zo uit te laten over anderen. (ANP)"

Wilders lijkt wel een 'visionair'. En die grote problemen hebben we toch wel gekregen, en niet alleen wij, maar de hele westerse wereld, de Russen, de Koerden, Israël, een groot deel van zijn eigen bevolking, wie niet eigenlijk.

In een artikel in de Volkskrant vandaag kwam ik dit tegen:

".... ook is het bijzonder dat Frankrijk zo onder vuur komt te liggen van een Navo-bondgenoot en kandidaatlid van de EU."

Dat verbaast me; ik dacht dat Turkije door het gedrag van Erdogan allang geen kandidaat meer was voor het EU lidmaatschap. Zo'n land moet je er ook niet bij willen hebben. Het ligt, muv zijn kleine teen, niet eens in Europa, en is bovendien islamitisch. Een inmiddels 40-jarige, rijke ervaring zou ons toch geleerd moeten hebben hoe incompatibel dat geloof is met onze westerse waarden.

Ook daar had Wilders, alweer veel langer geleden, gelijk in: hij werd de VVD uitgegooid omdat hij volhield dat Turkije nooit lid mag worden van de EU.

Dr_Johnson | 27-10-20 | 10:51 | 1

Erdo zal zichzelf uitspelen als hij Ottomaanse kolonist blijft spelen, wat hij dus zal doen. Het zal niet snel gaan, maar hij gaat het niet redden.

chemtrails | 27-10-20 | 11:31

Ik voorzie een Franse vloot in de haven van Kos, die alle vluchtelingen weer netjes terugbrengt van de eilanden en het gas bewaakt voor de Grieken. En verder ga ik zelf al jaren niet meer naar Turkije (wel lullig, want de Turken aan de kust daar zijn een stuk normaler dan menig Turk hier). En grappig dat China zo ontzien wordt door Turkije en de Islamitische wereld, bang? Of willen ze aliexpres niet blocken?

TheOneTruth | 27-10-20 | 10:50

Stel dat er oorlog zou uitbreken met Turkije. Stel. Dan betekent het dus dat de Turken die in Europa leven en wonen zullen moeten worden gedeporteerd. Daar gaat je plannetje, Erdohan. Dikke fascist dat je bent!

BrokenTipi | 27-10-20 | 10:50

Een hoop geblaat van die Turken. Maar met dat geblaat hou je je economie dus niet overeind:
www.xe.com/currencycharts/?from=TRY&a...

Een kwestie van tijd totdat dat hele land voor een habbekrats door een buitenlandse partij wordt opgekocht.

Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:49 | 2

@ole guapa | 27-10-20 | 11:02: Zo hebben Griekenland / Italie / Portugal / Spanje / Frankrijk en België ook jarenlang hun monetair beleid gevoerd: devalueren tot je een ons weegt, na mij de zondvloed. In het geval van bovengenoemde landen betalen NL, D, OOS en Fin de prijs waarbij NL de eer heeft per hoofd van de bevolking het hardst genaaid te worden.

_pacman_ | 27-10-20 | 11:14

Hup, down met die Lira. Zo ver down dat wij met onze euro's het straks kunnen kopen en als pleepapier kunnen gebruiken. https://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=1&From=TRY&To=EUR

Old_Spice | 27-10-20 | 10:47 | 2

Ha ha, twee zielen, één gedachte!

Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:50

dat Erdogan tijd heeft voor dit soort futiliteiten. Het land heeft zeker geen andere zorgen op dit moment?

small_town_dude | 27-10-20 | 10:46 | 1

Juist daarom hier heibel over maken, dat zijn landgenoten niet zo over die andere zorgen gaan nadenken.

jan huppeldepup | 27-10-20 | 10:53

DENK stand firmly for freedom of speech but the words of @RTErdogan are acceptable. - Maar iemand z'n nek afsnijden omwille van een cartoon is ok. Het is vervelend volgens hen, maar begrijpelijk.

Zowel het piepkuiken uit Ankara als het duinkonijn van Denk zijn beide stapelgek.

donkieshot | 27-10-20 | 10:44 | 2

Helaas zit Nederland vol met die stapelgekken en komen er elke week meer bij. Welkom, welkom in....

Acidstain | 27-10-20 | 10:48

Ik vermoed dat het OM al verlekkerd, kwijlend & handenwrijvend voor de brievenbus zit!!!

Paulzitineenkaul | 27-10-20 | 10:44

Als Turken Franse kaas niet meer kunnen kopen door de naar de afgrond gedaalde lira maakt Erdogan ervan dat ze die kaas niet meer mogen kopen. Inderdaad: een loser van de hoogst mogelijke orde.

Koonkluk Huis | 27-10-20 | 10:43

Het valt nog mee dat hij naar het openbaar ministerie gaat. Gevolgen: GW wordt in Turkije veroordeeld en krijgt een stevige straf. In de diplomatie tussen beide landen zal dit altijd worden opgerakeld als Nederland informeert naar een Turkse crimineel die zijn kind heeft ontvoerd of gewoon na gedane business in Turkije met pensioen wil. Het zal Nederland chantabel maken.

van Oeffelen | 27-10-20 | 10:42 | 4

Oh jee, dus nu maar uitleveren ?

Deflatiemonster | 27-10-20 | 10:46

@elfenstein | 27-10-20 | 10:45: mag ik een grondige belastingcontrole van alle Turkse ondernemers in Nederland suggereren. Gevolgd door een bezoekje van de voedsel- en warenautoriteit? Gewoon omdat het kan?

ole guapa | 27-10-20 | 11:05

Turkije en NL hebben geen uitleveringsverdrag voor zover ik weet.

The2Amendment | 27-10-20 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Aangifte doen voor volwassenen is net zoiets als naar mammie lopen als kind.

Voor kinderen begrijpelijk. Maar daar groei je overheen. Beetje humor. Beetje balen desnoods. En, hup weer door met de mooie dingen van het leven.

Aangifte doen.. manmanman. Ik vind Wilders zijn kwalificatie 'loser' accuraat.

Vraag is alleen: gaat Wilders nu weer 6 jaar voor het hekje? Het zou me zomaar niks verbazen.

Knufter | 27-10-20 | 10:38

Ach, het moest er toch een keer van komen. De strijd tussen de mensen die wel tegen een mening of een papiertje kunnen en zij die dat vermogen niet bezitten. Zij die gaan schreeuwen, schieten, steken en snijden. Frankrijk heeft sinds 2012 bijna 300 mensen verloren aan de gruwelijke islamitisch terreur. Het blijkt toch 'Diversity AND war' te zijn.

Poesmobiel | 27-10-20 | 10:37 | 6

@Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:43|
"De vraag is, wat ze er aan gaan doen."

Niets, mijn waarde Mr.Crowley. Wat we nu zien is een staatshoofd (Macron) dat door externe factoren gedwongen wordt om hom of kuit te kiezen. Want de gewone Fransoos is deze etterende pusbuil (islam) in hun maatschappij meer dan zat. Met de verkiezingen al aan de horizon doet hij een "Rutte-tje". Die wist ineens ook weer waar zijn ruggegraat zat net voor de verkiezingen de vorige keer. In dat licht mag u de 'doortastendheid' van Macron bezien.

Sjefke7807 | 27-10-20 | 11:16

@Poesmobiel | 27-10-20 | 10:51|
Helaas denk ik dat u gelijk heeft. Na hen de zondvloed.

Sjefke7807 | 27-10-20 | 11:17

@Sjefke7807 | 27-10-20 | 11:17: Een zondvloed voor ons. Een makkelijker te manipuleren, controleren en rantsoeneren volk voor hen.

Poesmobiel | 27-10-20 | 11:27
▼ 3 antwoorden verborgen

De voorgedrukte aangiftes tegen Geert zijn op te halen bij u plaatselijke pliesie buro
Groetjes van het kartel en hun rechtelijke macht.

komtdatschot | 27-10-20 | 10:37

Zelfs Adolf Hitler heeft nooit aangifte gedaan voor belediging. En daar zijn wat spotprenten over gemaakt! Conclusie: Erdogan is erger dan Hitler, of zijn piemol is echt heel klein.

funkyd | 27-10-20 | 10:33 | 2

Of Trump.
Weet u zijn bezoek aan Londen nog. Toen werd er een karikatuur van hem als opblaasballon opgelaten, georganiseerd door de burgemeester van londen.

Mr.Crowley | 27-10-20 | 11:04

Het schijnt dat dit piepkuiken heel klein geschapen is, ik zou ook de pest hebben aan de mensheid als dit zo was.
Uit onbetrouwbare bron heb ik mogen vernemen dat hij lijdt aan de ziekte van wink, z'n wiebeltje is kleiner dan z'n pink.

donkieshot | 27-10-20 | 11:54

Dit zou een beter moment zijn voor Rutte om te zeggen dat iemand gewoon zijn bek moet houden.

etwaboy | 27-10-20 | 10:33

Hoe durf je de islamitische aap te beledigen. We weten toch allemaal dat Erdogan volmaakt is. Net als Mohammed en het woord van allah.

ratelaar | 27-10-20 | 10:32 | 2

Het woord in dat perfecte boek waarop god (zgnmd) terugkomt op een eerder boek, waaruit dus toegegeven wordt dat de perfecte god een fout van zichzelf moest herstellen?

NiCeY | 27-10-20 | 10:37

@NiCeY | 27-10-20 | 10:37:
Ook nog eens opgeschreven niet door ‘de profeet’ zelf maar door een ander. Mohammed was analfabeet. Met andere woorden, Mohammed heeft zijn visioenen gedeeld en door anderen laten opschrijven. Hij heeft nooit kunnen controleren of het geschrevene datgene was wat hem ‘geopenbaard’ was. En toch wordt de koran genomen als het letterlijke woord van god.... Tja.

ratelaar | 27-10-20 | 10:48

Oplopende diplomatieke spanningen tussen Nederland en Turkije; mooi moment om alle Erdogan fans hun Nederlandse nationaliteit af te nemen en terug te sturen naar het land dat ze zo fantastisch vinden, dat ze in Nederland wonen.

Franker | 27-10-20 | 10:32

Erdo jaagt de Turkse economie steeds verder de grond in. Dit soort relletjes buit hij uit voor intern gebruik.
Het effect is dat steeds minder buitenlandse investeringen gedaan zullen worden omdat Turkije steeds instabieler wordt.
Erdo heeft nu zijn zinnen op het Griekse en Cypriotische gas gezet, maar dat zet de stabiliteit van Turkije nog verder onder druk.

Hij leeft van een uitkering van de EU zoals veel van zijn volgelingen in west Europa.

De turken in Nederland zijn in meerderheid volgelingen van Erdo, maar de meeste van die lui hangen aan het uitkeringsinfuus, PGB's en subsidies. Eigenlijk zijn het dus slaafjes van de Nederlandse staat. De turkse trots blijkt dan even niet te bestaan als het uitkeringje gestort wordt.

Tronald_dump | 27-10-20 | 10:30 | 14

@Mr.Crowley | 27-10-20 | 11:10:
Ja, pappen en nathouden. De Turkse dictator niet teveel tegen de schenen stoten en voorkomen dat er resentiment ontstaat tussen bevolkingsgroepen. Divers, Inclusief en Egalitair, dat zijn de kernwaarden van Europa. Dat ideaal moet in stand worden gehouden inclusief een dictator met een kort lontje.

ratelaar | 27-10-20 | 11:16

@ole guapa | 27-10-20 | 11:07:
Het probleem dat je negeert heeft de neiging te groeien. Wat mij wijzer lijkt is je vijanden dichtbij te houden.

ratelaar | 27-10-20 | 11:18
▼ 11 antwoorden verborgen

Lachen dit. Ik heb meer last van gereformeerden en baptisten dan van moslims. Dit hele land is toe aan een seculiere overhaul. Er zijn te veel enge clubjes die plannetjes maken.

logicavanhetgevoel | 27-10-20 | 10:30 | 6

De paradox van tolerantie stelt dat als een samenleving onbegrensd tolerant is, haar tolerante karakter zal verdwijnen onder invloed van de intoleranten.
Doe dr wat mee.

NiCeY | 27-10-20 | 10:49

Misschien moet je eens je bed uitkomen en de deur uit stappen dan.

BrokenTipi | 27-10-20 | 10:56

@NiCeY | 27-10-20 | 10:49: dat is geen paradox, maar een simplistische versie van het woord tolerantie, waarbij enig context is weggelaten en daardoor niet geïntegreerde is met wijsheid. Woordkunstenaar dat je bent.

BrokenTipi | 27-10-20 | 10:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Het blijft altijd lachen met Erdogan. Iets van hem vinden is o.b.v. van ónze waarden en normen. Hij vindt iets o.b.v. hún waarden en normen. Pas als we vrienden zijn met Erdogan, kunnen we hopen op contact met aliens. Als we met de aardse Erdogan al niet overweg kunnen, dan laat vriendschap sluiten met buitenaardse wezens maar helemaal uit het hoofd..

Leptob | 27-10-20 | 10:29 | 2

Hij is dan ook met een alien getrouwd:
https://www.euractiv.com/section/languages-culture/news/turkey-s-erdogan-accuses-west-of-hypocrisy-over-paris-attacks/

MAD1950 | 27-10-20 | 11:20

@MAD1950 | 27-10-20 | 11:20:
Je zal het maar naast je op de bank, pardon, in de keuken en 3 meter achter je hebben lopen. Lijkt z'n schoonmoeder wel.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 13:14

Vraag me af of Turkeije een internationaal arrestatiebevel uit kan laten gaan.

bijna_raak | 27-10-20 | 10:26 | 1

jazeker, mocht Wilders in Dubai moeten overstappen, dan is hij de lul. Alhoewel de Nederlandse staat ook staat te kwijlen om mee te werkem aan het uitleveren van onderdanen, zoals Julio Poch of John van Laarhoven.

1nfidel | 27-10-20 | 10:41

Werkt dit twee kanten op, kunnen we ook aangifte doen tegen Erdogan? IK bedoel, blijkbaar respecteert hij ons rechtssysteem.

1nfidel | 27-10-20 | 10:25 | 4

Zijn actuele coordinaten doorgeven aan Koerdische verzetstroepen lijkt me een stuk handiger. Erdolf ( en in het verlengde daarvan zijn paladijnen ) gaat een heel groot probleem worden de komende jaren en de EU is te laf en te slap om in te grijpen. Des te sneller die verwijderd is, des te beter voor de wereld. Hadden we ook met Pol Pot, de Kim-dynastie in Noord-Korea, Stalin en natuurlijk onze bloksnor destijds moeten doen. Maar ook toen kregen ze alle ruimte he....

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:33

@ole guapa | 27-10-20 | 11:08:
Weet niet of ze dat aandurven of dat het strategisch in het belang van Israel is. Als zij Erdolf opblazen verenigt de hele islamitische wereld ( en de halve EU ) zich tegen ze en dat is zelfs voor Israel teveel.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

The cry bully

3Xniks | 27-10-20 | 10:23 | 1

Jankpester...?

Zenzeo | 27-10-20 | 10:41

Misschien wordt het tijd dat ik mijn Turks-Nederlandse vrienden, die hartstikke Nederlands zijn en alleen moslim als de imam kijkt, eens vraag of ze in deze team Wilders of team Erdogan zijn.
Op het antwoord kan ik dan de voortzetting van de vriendschap baseren. Dat zift wel lekker natuurlijk.

Pieter_Auper | 27-10-20 | 10:23 | 1

Begin dan ook even over de Islam. Ze hoeven geen fan van Erdolf te zijn maar Islamkritiek is een heel ander verhaal. Helaas.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:30

Er is op dit moment boven Den Haag sprake van zeer intensief helicopterverkeer. Zijn de Turken er soms al om Wilders op te halen?

bixiers | 27-10-20 | 10:22 | 2

Er is blijkbaar een groot ongeluk gebeurd in Pijnacker, en een medisch dingetje waar je waarschijnlijk ook weer een helicopter naar hebben gestuurd, op Leidscheveen, wat daar vlakbij is. Weet niet of jij daar in de buurt woont...

Vuurwezel | 27-10-20 | 10:30

Lekker laten doorraterelen die halve zool Erdogan, de reacties van de doorsnee moslims zeggen genoeg; de ware aard van de zogenaamde 'gematigde moslim' komt vanzelf bovendrijven, nu Macron ook onder vuur ligt, moeten de EU dit eindelijk gaan erkennen.

Het religieuze geweld jegens anderen is een probleem inherent aan de islam en niet specifiek iets van verzonnen afleidingen als 'islamisten'.
Als puntje bij paaltje komt, is er enkel de Ummah die ertoe doet en niet die individuele moslim (de islam erkent het individu niet, enkel de ummah) die een beetje 'verward' is volgens de westerse opvattingen, maar de gemene deler achter dit alles; de islam zelf.

De individuele moslim die het op westerse wijze waagt zich tegen het in de geweldadige praktijk brengen van de koran te verzetten, eindigt ook vaak zonder kop.
En anders wordt hij/zij wel bedolven onder haat, kijk maar naar Fidan Ekiz.
Dat is nu de Ummah aan t werk; als een horde doorgedraaide bloeddorstige wolven iemand tot prooi maken en kapotmaken.

Zer0-hedger | 27-10-20 | 10:21 | 1

Juist. Waren alle Duitsers fout tijdens de oorlog? Natuurlijk niet, maar de dreiging met dodelijk geweld wanneer je je niet loyaal toonde aan de fascisten was zeer effectief. Extremistische moslims bedienen zich van precies dezelfde tactiek om het gematigde volk in de vijfde colonne te laten aansluiten.

Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:32

Nou knulletje Erdogan, bedankt voor het vermaak en op naar het volgende topic. Tot besluit een paar cijfers: vorig jaar 36.000 strafrechtelijke onderzoeken naar vermeende beledigingen van Erdogan; maximum gevangenisstraf voor dit feit is vier jaar. Dat u het even weet als u nog vakantieplannen in die richting heeft.

ciabatta | 27-10-20 | 10:20 | 3

Dat moet je sowieso niet doen want klikkerdekliklik, Turken met een Nederlands paspoort zullen ja maar wat graag aangeven bij de lokale Stasi daar.
Mijdt dat land als de builenpest, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:28

@Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:28: Bovendien moet je Turkije (en in het verlengde Turkse ondernemers in Nederland) mijden omdat je daarmee investeert in de economie van Turkije. Elke euro die je direct of indirect naar een Turk brengt is een euro in de economie van Turkije.

ole guapa | 27-10-20 | 11:10

@ole guapa | 27-10-20 | 11:10:
Exact. Doe wat onze politici nalaten en verzwak middels uw portemonnee hun positie hier.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 13:11

Heeft Erdo al om uitlevering van Wilders gevraagd? Draaien de motoren van de vlucht naar Ankara al?
Moed houden Geert.

Nivelleermarionet | 27-10-20 | 10:18 | 1

Dat bedoelde Rutte dus toen hij "dat partijtje" ging decimeren. Het niet bij het planten van foute figuren bij de PVV laten ( Van Doorn, van Klaveren bijvooorbeeld ) maar het opperhoofd zelf uitleveren aan een vijandige mogendhe..., pardon, een bevriend staatshoofd. "
Hihihi hahaha. Allemaal nog 1000 euro erbij jongens, want de Klaverbelastingen komen eraan. Ja, ik vind het vreselijk hoor maar ja, coalitie, tot andere inzichten gekomen enzovoorts. Nu og even lunchen bij Kuzu en Azarkan, want hun gedoogsteun heb ik wel nodig in die inclusieve regenboogcoalitie van 8 partijen."

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:27
-weggejorist en opgerot-
Blijfaardig | 27-10-20 | 10:18 | 24
▼ 24 antwoorden verborgen

Een prima gelegenheid voor de Nederlandse regering om hem uit te leveren.

echtpaul | 27-10-20 | 10:17 | 1

Nederland heeft niks te vertellen over dictators in Turkije. Uitlevering van deze, zoals Geert zegt, 'loser' zal er dus niet inzitten denk ik. Maar ik voel met je mee. Denk precies hetzelfde.

GWB | 27-10-20 | 10:21

De strafeis zal wel iets met een kromzwaard zijn.

Sitting_targets | 27-10-20 | 10:17

Ik vind, dat we onmiddellijk Rob Jetten en Arie Slob naar Erdogan moeten sturen, teneinde de boel te sussen.

Slurfje | 27-10-20 | 10:17

Wat is 'huilie huilie' in het Turks?

Zenzeo | 27-10-20 | 10:16 | 2

kuzukuzu naarzak

Slurfje | 27-10-20 | 10:17

Ağlamak ağlamak, at your service....

serieusgenomen | 27-10-20 | 10:19

Ik begrijp geen fuck meer van waar wetten overal gelden voor wie. In Nederland willen we Russen berechten die op Oekraïns grondgebied iets geflikt hebben en Erdogan doet in Turkije aangifte van een Tweet die Wilders ergens ter wereld maar vast niet op Turks grondgebied, heeft gedaan.

Leptob | 27-10-20 | 10:16 | 2

Nederland stapt naar de internationale rechtbank. Erdogan gaat thee drinken bij z’n mattie om de hoek.

Hupkeneuke | 27-10-20 | 10:17

Misschien wel in de stad Rotterdam a/d Bospurus.

Henri | 27-10-20 | 10:43

Misschien is het een idee voor Geenstijl om een 'draw Erdogan day' te organiseren, nu we weten dat het treurige turkse megalomaantje een heel klein pikkie heeft.

Varende_Reaguurder | 27-10-20 | 10:16

Wel weer een mooi moment voor de AIVD, NTCV en ook de medewerkers van de IND en het COA om de "Foutelanders" tussen de "Nederlanders" te wieden. Wat je ook van Wilders vindt, hier is vvmu en wie daar niet mee om kan gaan verdient wat mij betreft een enkeltje land van afkomst, ook al is het 3e of inmiddels 4e generatie. Daar gaan we toch nooit wat aan hebben, dus kunnen we nu maar beter vast afscheid nemen. Wie wil er immers in dit land blijven plakken als je je daar kunt laven aan de staatsterreur van masfkezen als Erdolf en die kasthomo uit Rabat?

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:16 | 2

Vrijheid van meningsuiting, maar kijk eens wat er gebeurt als je zegt dat je minder Marokkanen wilt...

MAD1950 | 27-10-20 | 11:37

@MAD1950 | 27-10-20 | 11:37:
Zitten ook een hoop "Foutelanders" tussen de autochtone Nederlanders, helaas. Bruls is er zo eentje.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 13:09

Zie de wisselkoers van de Lira en je begrijpt de rare sprongen die Erdo maakt.

Treurige is wel dat die vijfde colonne nu weer vanuit alle spelonken van onze samenleving komt gekropen om Erdo te verdedigen en Azarkan na te praten.

amateurrr | 27-10-20 | 10:15 | 2

ze rijden alweer rondjes met vlaggen op het Mercatorplein 020

Slurfje | 27-10-20 | 10:19

@Slurfje | 27-10-20 | 10:19|
Ze duiken hier ook ineens weer op in de Roze Panelen. Zie o.a. @Blijfaardig | 27-10-20 | 10:18 | boven mij.

Sjefke7807 | 27-10-20 | 10:47

Hoeveel fatwas heeft Geertje al? Hoop wel dat NL nu de turkse ambassade sluit.

Hadena | 27-10-20 | 10:13 | 4

Denkt u dat zoiets gaat gebeuren?

Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:19

Officieel is Turkije nog niet eens uit de NATO gezet.

Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:21

@Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:21:
Laten we hopen dat die slappe Biden de verkiezingen in de VS niet wint; dan krijgen we nog meer! Meer! Meer! globalisme, meer geopolitiek en nog meer Midden-oostenmalloten hier over de vloer.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders, kijk maar uit. Straks gaat Rutte er een goede sier mee maken. Door over enkele maanden, vlak voor de verkiezingen opeens pal voor de vrijheid van meningsuiting te gaan staan. Dat zou dan natuurlijk niet het eerste een-tweetje zijn tussen Rutte en Erdogan.

LucaBrasi | 27-10-20 | 10:12

Mogen we bij wet al een bevriend buitenlands staatshoofd beledigen? Mark Rutte zou dat toch regelen dat het niet meer strafbaar zou zijn?

Tot die tijd is Erdo een beste kerel. Een top staatsman.

sjef-van-iekel | 27-10-20 | 10:12 | 1

Hoe bevriend is eigenlijk een staatshoofd dat Nederland "een fascistisch overblijfsel van het nazisme" heeft genoemd?

Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:18

Nou we toch met politiek bezig zijn even de beste wensen en beterschap aan "onze" Rob Jetten die bij Cor en Ona is momenteel, even onder de streep wensen want dat wens je niemand toe.
--------------------------------------------------

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 10:10 | 2

Laat Tom Staal hem eens 'doorzagen' op het punt van 1,5 meter. Is dat geen probleem bij homo's?

HogeNood | 27-10-20 | 10:20

Moi moment om de prize-winning Limerick van Boris Johnson erin te gooien:

There was a young fellow from Ankara, Who was a terrific wankera.

“Till he sowed his wild oats, With the help of a goat, But he didn’t even stop to thankera.”

wilmeister00 | 27-10-20 | 10:08

Het zou vrij eenvoudig moeten zijn om die cartoon op toiletpapier te drukken en een rolletje naar Erdostumper te sturen. Kan hij zien waar wij hier in NL onze reet mee afvegen.

The2Amendment | 27-10-20 | 10:07 | 3

Ik zit meer te wachten op wc papier met cartoons van mo er op, is vragen aan de chinezen of ze zo iets kunnen maken.

jan huppeldepup | 27-10-20 | 11:02

Ik wacht nog op toiletpapier met Turkse Lira. Waarschijnlijk is het inmiddels goedkoper om toiletpapier *van* Turkse Lira te maken, maar dit terzijde.

ole guapa | 27-10-20 | 11:14

@jan huppeldepup | 27-10-20 | 11:02: zeker. Google maar op wcpapier bedrukken. Een mooi chinees bedrijf heet banbix.

The2Amendment | 27-10-20 | 11:43

Het is wachten op heel wat stille tochten vermoed ik. Dit kan helemaal verkeerd aflopen in europa. Maar zal de kentering er aankomen in europa? Macron is in ieder geval goed wakker geworden. Nu de rest nog. Alles moet op de schop. Wat asielzoekers betreft in europa. Veels te lang te makkelijk links geweest ,,nu word pas t besef er van gevoeld. En nee ik scheer ze niet allemaal over 1 kam,maar dat t steeds enger word met extreme moslims is niet iets nieuws.

haatsmurfin | 27-10-20 | 10:07

Heeft die Erdogan nu eindelijk zijn schuld al eens afgelost bij meneer H. Teeuwen?

Woelige Wimpie | 27-10-20 | 10:04 | 2
-weggejorist-
YoungTukker | 27-10-20 | 10:06

Oeh, youngtukker solliciteert naar een Jorisje.

B.Chamel | 27-10-20 | 10:18

Doe eens rondvraag hoeveel Turken het met Adolf Erdo eens zijn. Of nee, hoeveel Moslims het ermee eens zijn. Doe es. Doen dan!

Want ze voelen zich allemaal beledigd. Altijd maar weer.

Ik zou er spontaan racistisch van worden.

Want U weet: in Nederland en Europa, krankzinngen-inrichtingen anno 2020, zijn Moslims een ras.

Realism Is All | 27-10-20 | 10:04 | 12

@Dr.Mabuse | 27-10-20 | 10:08:
Taqqya. Of u heeft gewoon geluk gehad. Ik ga de gok niet aan, vrienden overkomt je en kennissen maak ik overal ter wereld wel, alleen niet uit de Halvemaangordel. Preventie, zullen we maar zeggen.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:40

Nee Marokkanen Russen blijkbaar niet... Om dat te volgen moet je hebben doorgeleerd en D66 angehaugt zijn.

bijna_raak | 27-10-20 | 11:07
▼ 9 antwoorden verborgen

Mijn stem gaat naar Geert.
Voor de rest ben ik klaar met de Islam, met BLM en met identiteitspolitiek of de onbegrensde overdracht van nationale bevoegdheden aan niet transparante en niet democratisch gekozen internationale mega instituten.

Huub12 | 27-10-20 | 10:04 | 5

Wat heb je de vorige keer gestemd dan?

Tronald_dump | 27-10-20 | 10:12

@Middensteun | 27-10-20 | 10:11: Je kan wel pagina´s vullen met plaatjes van lijsttrekkers en mooie wollige verhalen maar aan het eind van het verkiezingsprogramma weet je nog steeds niks. Dit is tenminste duidelijk en kernachtig.

EmilioEsteves | 27-10-20 | 10:14

@Middensteun | 27-10-20 | 10:11:
Grote postzegels heeft u. Maar het gaat om de richting waar je naartoe wilt, je visie zogezegd. Dat wat onze premier niet heeft. En dat kan op de hoofdonderwerpen prima op een A-4tje, je vormt toch een coalitie dus je moet toch polderen en onderhandelen, alleeen weten de kiezers wel hoe je die onderhandelingen ingaat. Niks mis mee, toch? Bij Rutte is het meer ezeltje-prik of rad van fortuin, je stemt VVD en je ziet wel wie er nu weer op schoot mag komen zitten. Klaver, Kuzu of toch weer Kaag?

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Komt in de buurt, maar niet helemaal zijn type.

ciabatta | 27-10-20 | 10:08

Kan een robot Corona krijgen?

RickTheDick | 27-10-20 | 10:03 | 3

Als je geen goeie virusscanner hebt wel.

General Dripple | 27-10-20 | 10:04

jouw sexdoll is helemaal veilig hoor als je hem goed afspoeltdt

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 10:06

Ja, is wetenschappelijk bewezen.

Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 10:16

Heb Geert Wilders in al die jaren nog nooit op een foute analyse kunnen betrapen !

leo59 | 27-10-20 | 10:03 | 2

@leo59 | 27-10-20 | 10:03 |
Janmaat en Fortuyn gingen hem al voor. Fortuyn moest het met de dood bekopen. Janmaat verwerd tot een paria die ellendig in eenzaamheid is gestorven. Ze zouden hem postuum eerherstel moeten geven want hij heeft tot op de laatste letter gelijk gekregen waar het de onwenselijkheid van de islam aan gaat.

Sjefke7807 | 27-10-20 | 10:21

@Sjefke7807 | 27-10-20 | 10:21: hear hear. Tijd om in elke zwarte wijk een Hans Janmaat straat of plein in te voeren.

The2Amendment | 27-10-20 | 11:44

Daar zijn we lekker mee. Miljoenen Turken in Europa, waarvan een enkele tientallen procenten zichzelf als vertegenwoordiger zien van Erdogans Turkije. Met mannen die militaire dienst in Turkije hebben doorlopen. Met genoeg connecties om illegaal aan wapens te komen, en anders desnoods de wapendepots van politie en leger te kunnen leegroven. De bezettingsmacht van Erdogan is stilletjes in paraatheid gebracht. Vandaar ook dat Erdogan zo'n grote mond heeft. Want het laffe Europese bestuur durft vooralsnog niet te doen wat er moet gebeuren: dubbele paspoorten afschaffen, visumregeling met TR versoberen, haatzaaien en dreiging met geweld door Europese Turken op social media aanpakken en bestraffen, Diyanetclubs sluiten, en de tweede Europese nationaliteit afnemen bij toetreding tot het leger van een vreemde mogendheid. Verder stoppen met informatievoorziening op Europese bodem in het Turks, investeren in Griekse, Bulgaarse en Roemeense marine, en zware economische sancties tegen Turkije instellen wegens de illegale bezetting van EU-lidstaat Cyprus. Net zo lang tot de economie in Turkije instort en Erdogan wordt afgezet.

Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:03 | 9

Wat je er zelf aan kunt doen is ze boycotten, wat zij zelf ook graag doen. Geen euro bij ze uitgegeven, geen euro uitgeven aan producten die ze daar maken of instellingen/winkels die ze steunen, gewoon van de boodschappenlijstjes halen en even onderzoek doen. Elke euro die naar hun vloeit verstevihgt hun positie hier en ik vind dat ze dat niet verdienen. Spendeer mijn geld wel aan echte aziaten ( naast natuurlijk Nederlanders en normale Anderelanders ), die hebben het wel verdiend. Maae nogmaals, geen euro van mij belandt in een halvemaanportemonnee.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:46

Begin eens met aanpakken van stemrecht voor mensen die in meer dan 1 land mogen stemmen. Dat is discriminatie van enkele paspoorthouders, want mijnstem telt maar 1x op het wereldtoneel, die van o.a. Erdomannen 2x. Lijkt me een mooi puntje voor de aankomende verkiezingen en ook eentje wat we wel eens bij de EU en de VN kunnen aandragen; hoe gaat de wereld in deze tijd van globalisering om met mensen die in meerdere landen mogen stemmen? Geldt geboorteland? Woonland? Laten we ze kiezen? Het feit dat bijvoorbeeld een Jinek in ieder geval hier en in de VS mag stemmen ( Tsjechie weet ik eigenlijk niet ) is van de zotte.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 10:49

@Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:37: Inderdaad. Ik had geen idee. U verdient mijn support en respect.

Hupkeneuke | 27-10-20 | 10:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is nu echt iets voor de EU gewoon gezamenlijk dat Derde wereld land compleet boycotten.

Conifeer | 27-10-20 | 10:03

Volgens mij heeft Erdogan Wilders betaald om die prent te laten maken.

skoftig | 27-10-20 | 10:03

Hier maakt toch niemand zich druk om, islamitische dictator.

Schepvogel | 27-10-20 | 10:02

Straks gaan Turken nog in het eten spugen van Nederlanders. Grapje, dat deden ze al.

Normpje | 27-10-20 | 10:02 | 2

daarom eet ik nooit meer hollandse garnalen, want daar kwatten ze ook in en zijn ze hier op maandag gevangen lekker vers, krijg je ze in Holland na 3 weken uit Marokko slecht gepeld en gewat terug en gaan ze alsnog in de schappen. Nou geef mijn marekaansgepeld garnaaltje maar aan mo, ik neem wel de Noorse die na vangst binnen 3 dagen in de winkel liggen.

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 10:05

Daarom mijdt ik al jaren alles wat Turks is.

loser | 27-10-20 | 10:06

Erdosnor doet precies wat al zijn onderdanen ook doen, grote pleurismuil opzetten en zodra iemand "boe" roept het slachtoffer uit gaan hangen. het zit gewoon ingebakken in de genen.

Hangtietsmurfin | 27-10-20 | 10:01

Laat die turkse aap lekker schreeuwen. Gewoon geen aandacht meer aan geven.

Jodelahie | 27-10-20 | 10:01 | 1

Laat die Naarzak van Denk het maar niet horen, want al zegt hij marekaan te zijn hij vecht wel voor Kuzu & Erdodinges, met zijn trollenlegers.

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 10:02

*na een onbedaarlijke lachbui gaat bedenken of hier nog iets zinnigs over valt te zeggen*

ciabatta | 27-10-20 | 10:00

Zijn volk in de EU aan het mobiliseren voor politiek gewin. Kom ze maar halen dictator.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 10:00

Laat er een rechtzaak van komen dan kan Wilders gewoon keihard bewijzen dat Erdogan een terrorist is.

2voor12 | 27-10-20 | 10:00

Gewoon namens de geiten een tegenaangifte doen.

B.agger | 27-10-20 | 09:59

Wat zou het heel Europa kosten om gewoon alles vanuit Turkije te boycotten?

oh no | 27-10-20 | 09:59 | 4

Overspoeld worden met vluchtelingen dat is de prijs en daarom kan ome Erdo dit maken.....

Roorda van Eyssinga | 27-10-20 | 10:02

@Roorda van Eyssinga | 27-10-20 | 10:02:
Ook dat is een keuze. In de jaren 70 waren Turkije en Griekenland in oorlog, als toen een Turk zijn neus op een Grieks strand liet zien werd die eraf geschoten. Grensbewaking kán wel, maar je moet het natuurlijk wél écht willen. De politieke wil ontbreekt....

libertat | 27-10-20 | 10:06

indien dat inclusief dat volk zelf is levert het enorm veel op, alleen al de uitkeringen die je bespaart lopen in de miljarden. Winst maken was nog nooit zo makkelijk, je hoeft er niks voor te doen, enkel iets niet meer doen.

elfenstein | 27-10-20 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Als het niet zo verontrustend was, dan zou het hilarisch zijn. Omdat een dictator z'n gram niet kan halen door Wilders op te laten pakken, doet hij uit frustratie maar aangifte bij de Turkse politie. Dàt zal hem leren, die Wilders!
Aan de andere kant, Erdogan laat geen kans voorbijgaan om te destabiliseren. Het maakt hem niet uit wat of wie het betreft, hij gaat uit van de strategie dat onrust, emotie, verwarring en misschien zelfs oorlog hem alleen maar stevig in het zadel houden. Het feit dat er in West-Europa 100-duizenden breindode Turken rondlopen die hem verafgoden en geloven in het door Erdogan beloofde nieuwe Turkse Rijk verontrust me bovengemiddeld. Iedere dag dat deze man aan het bewind blijft groeit de kans dat er door zijn toedoen een conflict uit de hand loopt.

Waagmeester | 27-10-20 | 09:59 | 1

Precies dat.

Professor Superhirn | 27-10-20 | 10:05

En nou heeft Rob Jetten potdorie Corona. Dus die kan Geert ook al niet beschermen.

Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 09:59

hierbij doneer ik mijn 6 paar schoenen van varkensleer met de schoenzool naar voren in het gezicht van erdogan... groter kan de belediging niet zijn lijkt me.

tintel | 27-10-20 | 09:59

Da wordt een spelletje ver plassen tussen Rutte en Wilders. Rutte heeft tenslotte de vorige verkiezing zo dik gewonnen door ruzie te maken met de Turken.

watazooi | 27-10-20 | 09:59

Erdogan heeft geld nodig van de EU.
Dit is zuiver politiek spel, en dat gaat altijd om geld en macht.

Dat spotprentje op Twitter van dhr Geert Wilders zal Erdogans reet roesten.
Het is allemaal richting de EU. Kijk naar Ruttes reactie en u weet genoeg.

Mensdier | 27-10-20 | 09:58

O, wat zou Rutte die lastige Geert Wilders graag aan Turkije willen uitleveren!

MAD1950 | 27-10-20 | 09:58 | 3

Nergens voor nodig.

Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 10:00

En die onthoofding laatst, moeten we daartegen nog "aangifte" doen?
Moeten we ons beklagen bij de VN?

Schwanzeleber | 27-10-20 | 09:58

Wel interessant om de strategie van Erdogan te volgen in zijn pogingen om zijn invloed in Europa te vergroten zonder een militair ingrijpen.

Mr.Crowley | 27-10-20 | 09:58 | 1

En natuurlijk de reacties van de Europese leiders daar op.
- Zet het bier en de zoutjes vast klaar.-

Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:00

turken.... ongezien de tyfus....!

azubneritan | 27-10-20 | 09:57 | 1

ik heb het nu wel gelezen en mijn oordeel is niet veranderd! de tyfus voor ze!

azubneritan | 27-10-20 | 10:15

Alle media zouden nu door moeten pakken en zo veel mogelijk spotprenten moeten plaatsen. Samen ben je sterk

frisenfruitig | 27-10-20 | 09:56 | 3

En jij gelooft dat dat gebeurt...?

MAD1950 | 27-10-20 | 09:59

Mooie droom!

HogeNood | 27-10-20 | 10:05

Dream on: stel je eens voor, alle media die op de bres gaan staan voor Wilders. Zij zijn nu bezig om allerlei lui in steling te brengen die deze engsnor gaan verdedigen.

loser | 27-10-20 | 10:08

Mogen wij dan ook aangifte doen tegen erdogan voor het beledigen van het nederlandse volk (ik meen me iets te herinneren dat wij kindermoordenaars werden genoemd enzo).
Dus bij deze erdo, zak er maar in.

Dezenaamhier | 27-10-20 | 09:56

komen dan straks als die erdolaafen weer een ritueel dansje doen op de Erasmusbrug?

Shortganger | 27-10-20 | 09:56

Loser!

VoltaireJohn | 27-10-20 | 09:55 | 1

Zou erdogan een bozemoslim zijn?
.ik vraag dat voor mijn buurvrouw.

Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 09:59

Dat miniatuur hitlertje is toch echt wel een zielig ventje. Een kabouter die denkt dat als hij zijn lulletje in een molshoop steekt , heel de wereld aan zijn kloten hangt.

Iemand gaat hem toch eens moeten vertellen hoe belachelijk hij zichzelf keer op keer maakt.

Lt-Kol Kilgore | 27-10-20 | 09:55

Erdo zit duidelijk niet meer goed in zijn vel, Wilders moet nu echt alert zijn want Turkse mafkezen zijn gevaarlijker dan dat minder volk.

grindbak | 27-10-20 | 09:55

Erdogans mocht willen dat ie zo'n weelderige haardos had. Eigenlijk een compliment voor Geert.

B.Chamel | 27-10-20 | 09:54 | 1

En nog steeds zo blond.

Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 10:00

Dus, optreden tegen een moskee waar een moordaanslag werd gepromoot en tegen de radicale uitwassen van de islam wordt door Erdogan als een aanval op de islam als geheel opgevat? En geen woord van afkeuring voor die onthoofding uit naam van diezelfde islam? Waarom maken deze idioten niet het onderscheid tussen de islam en religieus terrorisme? Of vinden zij zelf misschien dat dit één geheel vormt? Dat zou de houding van Erdogan verklaren.

Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 09:54 | 7

Heb ik ooit de islam verdedigd? Quotes graag...

Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 10:17

@Dikke_Tammo | 27-10-20 | 10:01: Ik spreek liever over radicalen en stille radicalen. Alsof er zoiets als een gematigde nazi zou zijn. Mijn buurman is gematigd nazi, aardige gozer, nooit iemand vermoord. Alleen ondersteunt hij het nazi-gedachtegoed. Als die gematigden zich nou eens zouden uitspreken tegen het radicale gedeelte...

RtotheB | 27-10-20 | 12:51

@Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 10:17:
U bent wat verschoven in uw uitspraken, ja, dat klopt. Iets meer anti-Islam maar tegelijkertijd ook behoorlijk anti-PVV.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 13:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen dondert de Lira steeds verder onderuit. Loser indeed!
Erdogan gaat de komende tijd dus nog wel wat vaker domme dingen roepen. Zin in popcorn.

Deflatiemonster | 27-10-20 | 09:54 | 1

Dat boycotten van franse producten gaat zo wel vanzelf, die kunnen straks geen producten uit waar dan ook in de EU betalen.

Sessine | 27-10-20 | 10:24

Erdogan is een bontkraagje met een leger.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 09:54 | 3

En met helaas een enorm leger aan Erdo idolaten dat al vele jaren in onze samenleving is geïnfiltreerd :(

oh no | 27-10-20 | 09:58

@oh no | 27-10-20 | 09:58: Zijn oren en ogen, handen en voeten. Zo zei hij laatst in Brussel tegen zijn gehoor dat hem zwaaiend met Turkse vlaggen opwachtte.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 10:00

@oh no | 27-10-20 | 09:58: Je bedoelt die laffe "strijders" die massaal hun dienstplicht hebben afgekocht wegens.... te laf?

Hangtietsmurfin | 27-10-20 | 10:06

Dan doe je blijkbaar echt iets goed. Hup, heer Wilders!

VP732 | 27-10-20 | 09:53

En waar hebben ze aangifte gedaan tegen Wilders?

Juist. Niet in Nederland. Dus al veroordelen ze hem daar.. Als of Wilders überhaupt ooit die kant op zou gaan.

FLP_du_Stok | 27-10-20 | 09:53 | 4

@Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 09:56: Ik volg niet hoe je hierbij komt, en ik zie er behalve een Franse vlag geen PVV logo met de vogel in.

Verklaar u nader.

FLP_du_Stok | 27-10-20 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

Okee. Cool. Doen we verder niks mee en gaan over tot de orde van de dag...

Enter Yeti | 27-10-20 | 09:53

Volksmenner erdogan heeft honderduizenden mensen zonder vorm van proces opgesloten, ontslagen, laten mishandelen en bezittingen ontnomen. Verkiezingen gemanipuleerd. Bedreigd, geïntimideerd, geschreeuwd, opgeroepen tot jihad, beledigd etc etc.
Deze volslagen idiote gevaarlijke gek moet gestopt worden. Liever vandaag dan gisteren

laurentius | 27-10-20 | 09:52 | 7

Dan morgen natuurlijk

laurentius | 27-10-20 | 10:03

@Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 09:56:
U noemt dat onbetrouwbaar?
Ik noem dit ronduit vijandig.
De NATO bestaat al niet meer omdat de Yanks zich aan het terugtrekken zijn.

Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:11

@Beste_Landgenoten | 27-10-20 | 09:56:
Landen die hun bijdrage aan de NATO niet leveren, dat noem ik onbetrouwbaar.
Nederland is een van die landen, notabene.

Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wacht op de vlijmscherpe column van Özcan Akyol waarin hij de vloer aanveegt met de hypocriete fascist Erdogan. Özcan Akyol kan niet tegen hypocrisie zoals we weten.
Of wacht..

K. Westergaard | 27-10-20 | 09:52 | 7

@Trasnochador | 27-10-20 | 09:57: Wel een meervoudig veroordeelde overvaller.... snap niet waarom dat mannetje zo op het schild gehesen wordt

Ad1617 | 27-10-20 | 10:04

@De Profundus | 27-10-20 | 10:02: Ik vraag mij af of je ooit nog veilig naar je familie in Turkije kan. Je mening verkondigen kan wel eens heel vervelend uitpakken. Zit je ineens vast als Gülen-aanhanger. En met vastzitten bedoel ik niet een half jaar, maar jaren.

pibasso | 27-10-20 | 10:11

Margriet gaat er vanavond volgens mij ook met gestrekt been in. "En voor degenen die nog niet weten waar we het over hebben, om deze cartoon gaat het."

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 10:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Geert is op de lange tenen van Ankara gaan staan. Wat een land!

pibasso | 27-10-20 | 09:52

Wilders mag wel oppassen, straks heeft hij beveliging nodig.

bitterpete | 27-10-20 | 09:52 | 2

Ja, straks gaan ze kinderfeestjes ook nog racistisch vinden. Moet niet erger worden.

Trasnochador | 27-10-20 | 09:59

O wacht...

Trasnochador | 27-10-20 | 09:59

Even een nuance. De aangifte tegen de Duitse komiek vond plaats in Duitsland. De aangifte tegen Wilders in Turkije. Daargelaten dat de fascist Erdogan natuurlijk wel weet dat een zaak in Nederland volstrekt kansloos is wordt aangifte in Turkije gedaan om het volk af te leiden van de binnenlandse problemen.

Je suis Wilders

bixiers | 27-10-20 | 09:52

In Geert we trust.

Dickie1908 | 27-10-20 | 09:51

Als we nu eens dubbele paspoorten afschaffen? Dan wordt Erdogan z'n macht over de 5e colonne een stuk kleiner.
Zowieso, wie heeft dat ooit bedacht? Mijn onderbuik zegt dat het een pvda-er is...

Wim_Kut | 27-10-20 | 09:50 | 3

@K. Westergaard | 27-10-20 | 09:57:
Dank voor de link!

libertat | 27-10-20 | 10:04

Dan worden ze in ieder geval gedwongen om te kiezen. Heb het liefst dat ze ( dwz, de onaangepaste probleemgevallen ) voor Erdolf kiezen maar goed, dat is aan hun.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 13:03

De islamitische aap is weer eens aan het mauwen.

Gulliver | 27-10-20 | 09:50 | 1

Wie noemt zijn kind dan ook Arnoud? Dat is vragen om een puberziekertje

vokfeez | 27-10-20 | 09:56

Ghe... ben ik het een keer eens met Wilders. Ik vind Erdogan ook een geitenneukende loser.

overVecht | 27-10-20 | 09:49 | 4

Bij het volgende staatsbezoek stel ik voor hem een opblaasschaap cadeau te doen.

Lt-Kol Kilgore | 27-10-20 | 09:51

@Lt-Kol Kilgore | 27-10-20 | 09:51: Erdo heeft liever een warm schaapenkontje.

Longhorn | 27-10-20 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij tel je als politicus niet mee, als je niet regelmatig beledigt wordt.
Geeft wel een beetje aan hoe eng Erdogan is.

Mr.Crowley | 27-10-20 | 09:49 | 1

Geert Wilders is de nieuwe Wim Kan.

Schoorsteenveger | 27-10-20 | 10:10
-weggejorist-
bandini | 27-10-20 | 09:49

Opnieuw bewijst Erdogan: Turkije past niet bij Europa. Totaal andere normen en waarden. We moeten afscheid nemen.

Giotto | 27-10-20 | 09:49 | 2

Komen ze straks weer met het dreigement 7M vluchtelingen Europa in te laten. Extreem zielig om telkens alles aan elkaar te verbinden.

Hupkeneuke | 27-10-20 | 09:51

Botsende culturen en botsende belangen

Abu Bachouca | 27-10-20 | 09:48

Was Erdogan maar een loser.

skoftig | 27-10-20 | 09:48 | 3

Niet dan?

Hupkeneuke | 27-10-20 | 09:49

Het is maar hoe je het bekijkt, hij heeft die Turkije deal goed gespeeld door een invasieleger van een miljoen naar Duitsland te laten marsen. Andere zaken heeft hij weer verkloot, de Turkse economie is ineengestort. En dat was al voordat het toerisme kwam stil te liggen door de pandemie. In Libië, Syrië, de oostelijke mediterraan en recent Armenië probeert hij weer op een andere manier om Turkse macht te laten gelden. De uitkomst daarvan is nog ongewis.

Eén ding is zeker, hij gaat z'n bataljons aan grijze wolven die vrijelijk in Europa leven inzetten voor Turks belang.

Nederland80 | 27-10-20 | 09:57

En verwachten we nu ook dat Rutte voor Wilders opkomt?
Nee natuurlijk niet, dat doet hij alleen voor zijn baas Macron.
(Merkel doet even niet mee, is waarschijnlijk bang voor de enorme populatie turken in Duitsland)

Nuchternederland | 27-10-20 | 09:47

Voor Geert, die toch al vele jaren een soort van fatwa aan zijn broek heeft, kan dit er nog wel bij. Hij zal het wel ingecalculeerd hebben. Een plaatje met een bom. En dan boos worden. En dan naar de rechter lopen. Hoe infantiel kun je zijn.

JvanDeventer | 27-10-20 | 09:46

Ik ben benieuwd of hypocriete Rutte ook zo pal achter Wilders gaat staan als hij bij Macron deed. Eens kijken of de VvM ook voor Geert geldt, of alleen voor presidenten die je nodig hebt om je volgende baantje veilig te stellen.

James Lastig | 27-10-20 | 09:46 | 1

Scherp!

libertat | 27-10-20 | 10:01

Vergeet niet dat we een van je minister minions met de DSI het land uit opgerot hebben, Erdogan.
"Don't push us"

GateKeeperNL | 27-10-20 | 09:45 | 2

Maar dat was alleen voor de verkiezingen, dit komt wat te vroeg.

Nuchternederland | 27-10-20 | 09:49

Kunnen we niet eens beginnen met het terugsturen van Turken die zich nogsteeds meer Turk voelen dan Nederlander?

slobbersaus | 27-10-20 | 09:45 | 4

@Nuchternederland | 27-10-20 | 09:48: Heel veel Turken niet hoor. Alleen overspoelt Erdogan het Westen met zijn vijfde colonne. Tot groot verdriet van al die wel goedwillende Turken.
En zoals altijd met islam: Het geweld is zichtbaar. Het geweld richt zich in eerste instantie op de eigen rangen. En zo worden "liberale" Turken en moslims eerst de orthodoxie in gedwongen, waarna ze ook als strijder ingezet worden.

Maar pak die vijfde colonne vooral aan naar wat het zijn: Vijandige strijders in een oorlog die ons al lang verklaard is, alleen waarvoor onze "leiders" hun ogen stijf gesloten houden. Zelfs als het bloed hier al lang door de straten vloeit.

TheEgg | 27-10-20 | 09:53

@TheEgg | 27-10-20 | 09:53: Driekwart van 'onze' Turken stemt voor Erdogan, een veel hoger percentage dan in Turkije zelf. Een heuse vijfde colonne.

5611 | 27-10-20 | 09:58

@5611 | 27-10-20 | 09:58: Waarom denk je dat Turkije geen enkele medewerking verleent bij fraude?
Het is een bepaalt type wat Turkije hierheen stuurt. om de zaak maximaal de destabiliseren. Hoogtepunt is natuurlijk dat de AK partij tegenwoordig gewoon ook in Nederland in het parlement zit.
En. nogmaals, dat alles ten koste van de grote groep die wel welwillend is. Die wordt ondertussen alleen ondergesneeuwd door die 5e colonne.

TheEgg | 27-10-20 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Blijft me verbazen hoe dat volk er geen problemen mee heeft om zich zo verachtelijk te gedragen, geen greintje eer in de donder. Allemaal spel natuurlijk, maar jezus vent, een beetje eer en ballen hebben mag best, wees niet zo'n enorme pussy Erdoham.

de Botte Bijl | 27-10-20 | 09:45 | 1

Bovendien heeft Wilders deze tekening niet zelf gemaakt.. Vraag me af op welke gronden hij WIlders dan voor het bankje wil laten komen.. Waarschijnlijk alleen voor het woord "Terrorist". Geen woord over gelogen...

Ommezwaai | 27-10-20 | 09:48

De Turkse aap komt weer eens uit de mouw.
JeSuisWilders!

GuusHetSchaapje | 27-10-20 | 09:44

Dictators zijn niet te beledigen

gerrit5042 | 27-10-20 | 09:43

Rutte is geen premier voor iedereen: hij laat Wilders als een baksteen vallen.

Zupschufter | 27-10-20 | 09:43 | 1

Dat denk ik ook. Loyaliteit is een flexibele eigenschap bij Rutte.

Flikker die Erdogan uit de NAVO, verscherp de grensbewaking en alles wat een rode vlag uit de auto steekt in RotterTurkistan wordt vastgezet.
Zo maar een suggestie.
-

Bernhard de II | 27-10-20 | 09:55

Gevoelige typjes allemaal hoor. Misschien een doos tissues sturen

menage | 27-10-20 | 09:43
-weggejorist-
jan1956 | 27-10-20 | 09:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Turkse vlaggen op de Erasmusbrug in één, twee, drie...

Bennie Verbaasd | 27-10-20 | 09:42 | 2
-weggejorist-
TheEgg | 27-10-20 | 09:46

opvangen en begeleiden naar de kuip. Vandaar in looppas, langs die moskee, naar de havenmond, op een boot en richting de Bosporus. Adieu!

vokfeez | 27-10-20 | 09:59

Tekeningen die dat soort mensen niet bevalt hebben nogal vervelende eigenschap.
Een keer raden wat voor eigenschap.
Ben op zich niet echt fan van Wilders, maar in dit geval wel.

helaas-nederlander01 | 27-10-20 | 09:42

Waarom doorlinken naar artikelen achter een betaalmuur? Je denkt toch niet dat ik ga betalen voor de Volkskrant.

Conifeer | 27-10-20 | 09:42 | 1

Volksverlakkerskrant.

Trasnochador | 27-10-20 | 09:45

Fuck Turkije, lang leve de vrijheid.

De Eierbal | 27-10-20 | 09:41 | 1

Nou. Fuck dan maar ook de EU.

halfvolle glas | 27-10-20 | 11:12

De lange arm van Ankara zit vuistdiep in alle Europese landen met flinke Turkse aanwezigheid, dus ook Nederland. De mannen van de 24/7-Wilders-beveiliging gaan het nog moeilijk krijgen, alsof de afgelopen 10 jaar nog niet moeilijk genoeg was. Bedankt, politici die dit een goed idee vonden.

#JeSuisWilders

Nederland80 | 27-10-20 | 09:41 | 6

@Mr.Crowley | 27-10-20 | 10:25: Zolang het electoraat nog voor de gek gehouden kan worden dat het allemaal wel meevalt met de islam zal Macron, op wat stoere woorden na, weinig doen. Waarom grote problemen aanpakken als je ze voor je uit kan schuiven?

Hersenletsel | 27-10-20 | 11:16

Het lontje an Erdogan is korter dan op de tekening.

nobody62 | 27-10-20 | 13:32
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
mocroGS | 27-10-20 | 09:41 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Knettergek

Ommezwaai | 27-10-20 | 09:40 | 1

Ben beniewd hoe het mediakartel hier mee omgaan.
Spotprenten door Calry Heboo worden "verstopt" goedgekeurd (maar niet teveel over praten)
Spotprenten door Greet worden door het hele kartel afgekeurd. Want ... het is Wilders.

Kamervraag | 27-10-20 | 10:07

Ik vind het wel mooi. Weet je bij welk staatshoofd ooit de enige "Beledigen van bevriend staatshoofd" boetes in Nederland zijn uitgedeeld?
Ook op die manier lijkt ie enorm op zijn grote voorbeeld.

TheEgg | 27-10-20 | 09:39 | 2

Dat was president Johnson van de VS die voor molenaar werd uitgescholden toch?

gemeentereiniging | 27-10-20 | 10:29

Eerst aangifte tegen een Duitse komiek, en nu dus tegen een Nederlandse grappenmaker.

Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 09:38 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken