Türkse Führer Erdogan: "Jeruzalem is VAN ONS"
Vergeet corona, vergeet crisis, vergeet huilende mensen bij Beste Zangers
Social
Er gebeurt nu heel veel in de wereld. Tot aan een homo-jezus in The Passion (NPO) aan toe. Maar laten we wel blijven focussen op dingen die echt belangrijk zijn. De giftige cocktail der geopolitiek is weer een stukje giftiger geworden, met dank aan de DENK-voorman te Ankara, die ook al aan het bakkeleien is in Libië, Syrië, Armenië en Griekenland. Die mensen van Het Oude Volk in Het Beloofde Land hebben best humor, maar dit soort grappen trekken ze slecht. Hadden we al gezegd dat u wc-papier moet halen? WO III staat voor de deur.
Reaguursels
InloggenJeruzalem heette ooit Jebus, bewoond door de Jebusieten. Die zijn door Het Oude Volk in Het Beloofde Land verjaagd en toen nam Het Oude Volk in Het Beloofde Land de stad in.
Vreemd dat een liberaal weblog met een sterke afkeer van religie, spreekt over een door een god beloofd land. En Het Oude Volk in Het Beloofde Land, is voor tenminste 65% zelfverklaard atheïst.
En DENK is onze fragmentatiebom.
Erdogan, in 1998:
"Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten"
Woorden die een droom uitdrukken. Een profeet die inspeelt op het extreme Turkse nationalisme. De MeinKampf van Erdogan.
Met o.a. Diyanet als verkenner, vooruitgeschoven posten. T.z.t. de stoottroepen...
In 2023 wil Turkije de volgende landen veroveren: (delen van) Griekenland, Egypte, Macedonië, Bulgarijë, Hongarijë (delen van) Saoedie_Arabië, Syrië, Libanon, Roemenië, Jordanië, Palestijns gebied, delen van Noord_Afrika. Dit is GEEN nepnieuws, er is zelfs een wikipedia-pagina over 2023 en Turkije. Deze drone-oorlog is slechts een veld-test voor 2023. Zijn in eigen beheer in ontwikkeling zijnde onderzeeérs en straaljagers komen er ook aan. Het leger moet voor 2023 af zijn. Ik spreek zelf ook Turken, en die weten precies waar ik het over heb als ik 2023 noem. Het enige wat ik raar vind, landen hebben toch inlichtingendiensten, dit moet al jaren bekend zijn. Ach ja, we zien het wel als we ineens midden in WWIII zitten he wat we dan nog kunnen doen, zo werkt het,
Het mooie aan inlichtingendiensten is dat ze de verzamelde intel geheim houden. Het ene land is daar beter in als de ander. Neem Turkije als voorbeeld, daar houd niemand zn bek op elkaar en weet iedere Turk dus wat er 2023 moet gaan gebeuren. Echter kunnen Turken helemaal niks behalve elkaar in de bek spugen en een beetje tof doen met voetbal. Zal allemaal wel loslopen dus. Wel eng dat die slapers met miljoenen in Europa zitten, verwacht dat daar al jaren ellende aan zit te komen maar blij dat ik niet in de stad woon.
Er is het Oded Yinon plan (Yinon plan, zie wiki). Voor dit plan moeten Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en de Westbank ontbonden worden. Dit alles om Groot Israël te kunnen stichten.
Oh jee... een internet gekkie
Waarom vertrek je als b.v. Turk uit Turkije? Naar Nederland, Duitsland? Frankrijk? Om het beter te hebben? Werk? meer inkomen, knappe partner? Huis/ beter huis? Waarom blijf je zo trots op je land van herkomst? Je bent er weggegaan omdat je het niet goed had toch? Vervolgens ga je in het gastland dat je deze verbetering heeft gegeven jezelf gedragen als in je land van herkomst, Je wil de regels het liefste zoals het land van herkomst? het geloof van het land van herkomst??? Trek je niet de conclusie dat e.e.a. met elkaar te maken heeft? iek snap ech nie?
Ze volgen het devies van Darwin: Ga en vermenigvuldig u. Het doel is niet om het hier beter te hebben dan daar. Het doel is om er hier een islamitische teringzooi van te maken. De islam is een expansie-ideologie en heeft dus een invasieve en gewelddadige aard. Die ideologie is de Turken op het lijf geschreven. Ze zijn er uit opgetrokken en opgebouwd.
@GeenHeil | 02-10-20 | 20:10:
Eeeh, ga en vermenigvuldig u staat in de bijbel, Genesis 1:28.
Erdohitler sorteert voor op het naderende machtsvacuüm wat gaat ontstaan door onduidelijk ‘gedoe’ bij de verkiezingen in de USA. Daarbij vooruitgokkend dat die slappe Dems gaan winnen en Turkije niets in de weg gaan leggen.... Ultiem gevaarlijk dit!
Hoe wil Erdogan dan gebruik maken van dat vacuüm? Jouw analyse deel ik niet. Erdogan trekt zich helemaal niets aan van Amerikaanse leiders. Het doet er voor hem niet toe wie daar zit. Hij voert nu toch ook oorlog? En nu zit Trump er. Erdogan is er helemaal niet het type naar dat gaat zitten wachten op het juiste moment. Daar heeft hij overduidelijk het geduld en het verstand niet voor.
@GeenHeil | 02-10-20 | 20:17:
US nukes in Turkije. Oorlog met Amerika betekend dat hij die kan confisceren alsof ze die dan al niet meteen op afstand hebben opgeblazen.
@Haatejaculaat | 02-10-20 | 22:42: Amerika is al militaire spullen uit Turkije terug aan het trekken.
Vreemd, de laatste keer dat ik het checkte was het Jodendom millennia ouder dan de Islam. Maar ja, historisch besef en Turken (hallo genocideplegers), dat gaat niet samen
sja ene mohammed vloog in de nacht op een gevleugeld ezeltje naar Jaruzalem en de rest is geschiedenis
Bluf van een blinde moslim-aap. Als ze de IDF tegenkomen piepen ze wel anders.
Geef eerst Constantinopel maar eens terug, dan praten we daarna verder.
En Nederland.
De Russen geloven, niet een beetje maar rotsvast, dat op een dag Constantinopel zal herrijzen.
kunnen alle landen ff Erdogan bombarderen dan hebben we dat ook gehad,
nu snap ik waarom hij perse zoveel macht wouw hebben vorig jaar om oorlogjes te kunnen uitvoeren
Wouw, beetje jammer... wel out-of-the-box
ff Erdogan bombarderen. En dan zijn we klaar?
Heb je er wel eens aan gedacht dat alleen al Duitsland drie miljoen Turken herbergt? Die grotendeels Erdogan stemmen.
Dan weet dus je in welke fascistisch kamp zij zich bevinden. Het Erdogan-kanker is uitgezaaid...
@michelpen | 02-10-20 | 19:28:
de cijfertjes.....: nl.wikipedia.org/wiki/Turken_in_Europ...
@Geenjoris | 02-10-20 | 19:51:
Dank voor aanvulling, kan zelf geen linkjes plaatsen!
2.900.000 met Turks tweede of eerste paspoort.
4.000.000, incl. de Turken die momenteel niet over een Turks paspoort beschikken (maar daar te allen tijde wel een beroep op kunnen doen).
Alleen in Duitsland! Maar het Erdogan-kanker woekert in heel Europa!
kansspel tip van zijn tegenstanders en van het casino: 'weet wanneer je moet stoppen met hoog risico inzet'
Erdogan weet wel dat de hoogste gezaghebber van Amerika nogal pro Israël is, toch? Heeft hij een doodswens of zo? Zeker, Trump is in principe een nobele pacifist. Maar dat houdt een keer op. Die laat Erdogan echt niet huishouden in of rond Israël.
Tot Erdogan wisselden Turken en Israëliërs allerlei data uit.
Zelfs gezamenlijke militaire oefeningen.
Tot dan toe waren de verhoudingen redelijk te noemen.
Israël schiet als het moet een raket bij Erdogan tussen z’n tanden dus laat hij maar beetje oppassen.
Arabieren en Perzen hebben een bloedhekel aan de Turken. Erdogan probeert wellicht wat in het gevlei te komen. Hij zit er niet op te wachten dat de Armenen hulp uit Iran krijgen en dat Iran en Turkije zo weer tegen over elkaar komen te staan. Verder is hij aan het bakkerijen met Egypte en kan daarom uit de Arabische hoek ook wel wat steun gebruiken. Als je toch een sin die hoek kijkt, Turkije is het grootste probleem. Erdogan gaat het Turkse volk in een ondergang storten. Veel te veel vijanden, zelfs voor een legen van 3 miljoen man.
Met de strekking van uw stukje ben ik het wel eens. Maar die bakkerijen met Egypte snap ik niet.
Ooit waren turken en arabieren niet zo blij met elkaar. Maar vandaag de dag is dat anders. Heel veel arabieren zien turkije als de nieuwe beschermers van het geloof.
Israel levert wapens aan Azerbeidzjan,
Niet zomaar wat roepen! (beldewouten.)
Linkjes graag?
@Gokmaar | 02-10-20 | 16:27: de drones zijn Israelisch. Dus klopt.
Azerbeidzjan koopt wapen van Israël.
Zegt ook wel iets.
En zo koopt iedereen van en bij iedereen.
Beetje suggestief dus DB.
Erdogan is vanaf moment 1 een zeer gevaarlijke idioot gebleken maar de laatste tijd heeft hij het wel bijzonder hoog in zijn bol zitten.
In feite is deze geitenneuker gevaarlijker dan een Noord-Koreaanse dictator want zijn voetsoldaten in grote getalen tussen ons wonen...
Tijd voor een verplichte keuze tussen Turkije of Nederland. Schaf alle dubbele paspoorten af en geef ze de keuze, meedoen als Nederlander of terug naar Turkije.
Voordat de politieke correctheid en de term "islamofobie" de intrede deed, hebben talloze Europese denkers en politici zich negatief uitgelaten over de islam, BEHALVE Hitler en Himmler (en Nietzsche), die zich positief uitgelaten hebben over de islam.
Het zegt genoeg over de krankzinnigheid van de huidige politieke correctheid dat al die denkers en politici naar "moderne" maatstaven dus als fascisten en Nazi's beschouwd worden, BEHALVE Hitler en Himmler.
En dan nog de politieke correctheid van ons en onze mede EU burgers... bedankt voor het lekker daar naar toe op vakantie blijven gaan en/of het vliegen met TA... zonder u was dit niet mogelijk geweest!
Laat ze Israël maar aanvallen dan. Bom op Ankara (en ze hebben De BOM) zaak opgelost. Oh ja voor die tijd even uit de NAVO zetten, want we willen er niet bij betrokken worden toch. Het is tenslotte #moslims tegen de #Joden of zoiets.
Erdo's account zou toch niet gehacked zijn.
1. Gooi per direct Turkije uit de NATO
2. Stop per direct alle financiële EU steun
3. Elke Nederturk die in het Turkse leger dienst doet, verliest automatisch Nederlandse nationaliteit
Die laatste maatregel moet onvoorwaardelijk worden ingesteld en gehandhaafd. Dus iedereen met een Turks en Nederlands paspoort, verliest automatisch de Nederlandse nationaliteit. Het doet er verder niet toe wat de omstandigheden zijn of waren. Het dubbele paspoort zou op zichzelf genomen al voldoende moeten zijn.
Lezen jullie nooit geschiedenisboeken? Turkse geschiedenis staat vol met overwinningen vanuit kansarme posities zoals schaal 1 op 10 t.o.v. de vijand. Zolang Turken maar de juiste intenties hebben en rechtvaardig en eerlijk blijven. Met de tijd kan het niet anders dan dat rottigheid weggehaald wordt en het licht zijn intrede kan doen.
Met rottigheid die weggehaald moet worden, bedoel je de joden in Jeruzalem?
Overwinningen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Bovendien kun je alles vinden van Erdogan, behalve dat hij rechtvaardig is.
Uiteraard denk jij, als trotse Turk, daar anders over.
Maar wees eerlijk Kaan, niemand zit te wachten op oorlogszuchtige taal en al helemaal niet op de zoveelste zinloze oorlog.
Het waren vooral oost europeans ontvoerde kinderen die overwinningen behaalde namens ottomanen
Lol, het "Ottomaanse Rijk" was na WO 1 compleet van de kaart geveegd, zodat Ataturk tijdelijk wat verlichting in de duisternis mocht brengen/ Totdat Erdogan het land weer in diezelfde duisternis terugvoerde.
@UpdateAvailable | 02-10-20 | 15:28: daarvoor waren ze al een ruime 200 jaar in de terugtocht. Na 1683 om precies te zijn
Turkse geschiedenisboeken, wie kent ze niet?
U leest alleen geschiedenisboeken, die zijn geschreven en goedgekeurd door het Turkije van Erdogan. Turkije heeft de juiste intenties? Turkije rechtvaardig en eerlijk? Weet u iets van de Armeense genocide? Nee, want die ontkent u. Turkije leverde wapens aan de dolle honden van IS. Wat een fijn land zeg ...
Hoe ouder, hoe gekker, die Erdogan. En het kost het ook allemaal een boel geld.
Too little and too late. Wilders zei dat al in een heel vroeg stadium. Die noemde Erdogan een freak en hij zag hem als een zeer groot gevaar. De manier waarop Nederland en de VVD Erdogan benaderden, was zelfs een van de belangrijkste redenen voor Wilders om de VVD te verlaten. Moeilijk hè, toegeven dat jullie het mis hadden en hebben. Dat krijg je dus van dat geknuffel en dat gepamper. En dankzij de VVD zitten wij in Nederland opgescheept met honderdduizenden Erdogannetjes. En die moeten we volgens jou maar flink blijven knuffelen, want dan komt het allemaal wel goed.
Israël wordt Erdogans Waterloo. Laat het hem maar proberen. De VS zal altijd achter Israël blijven staan. Daarnaast zijn de Russen ook niet zo gecharmeerd van de Turken. Het is retoriek voor binnenlands gebruik.
Hij maakt uiteindelijk weinig klaar. Hooguit tegen het verzwakte Syrië.
Geloof ik het derde topic waar ik dit ventileer: Duitsland heeft de afgelopen twee jaar voor mega hoeveelheden wapens verkocht aan Turkije.
U weet wel Duitsland dat decennia lang slechts een minimaal leger mocht hebben en niet deel mocht nemen aan internationale interventies. Die Duitsers geleid door A Merkel hebben deals gesloten met de duivel. Naast de ondermijning van Europa door het wir schaffen das concept, is op de achtergrond dik geld verdiend. Dit gaat zo ontzettend tegen de westerse wereld keren dat we nu eerst Duitsland moeten gaan bestraffen. Laat de Duitsers de wapens terughalen en Erdogan afzetten.
Frankrijk heeft ook niet weinig verkocht hoor... Om over de VS maar niet te spreken.
3 miljoen Turken in Duitsland.
En de NATO zag dat het goed was...
.
Sjees, wat een een genante en vertoning,
met letterlijk bloed aan de handen.
Gülenisten, Koerden, Armeniërs, Joden, Grieken, Perzen.
De man zit vol haat.
Maar weet je, hoogmoed komt voor de val.
De dagen van Erdogan zijn geteld.
Gelukkig zijn er nog heel veel verstandige Turken, die niets van die man moeten hebben.
De kassa is leeg, de wereld keert zich tegen ‘m.
Een kat in het nauw.
De laatste stuiptrekkingen.
De geest gaat niet meer terug in de fles. Ook niet als Erdogan wordt afgezet of als hij opstapt. Ik zie niet snel een nieuwe Ataturk verschijnen.
Die stuiptrekkingen gaan nog lang duren.
Laat Trump hem Corona geven.
Geen “Turkse lente”?
Kan mij niet voorstellen dat de Turkse bevolking zit te wachten op conflicten.
Tot 10/12 jaar geleden een land in opkomst, zelfs genoemd als “opkomende economie”.
Niets meer van over.
Lidmaatschap EU definitief om zeep geholpen.
Erdogan heeft weinig vriendjes in de regio, zelfs niet in eigen land.
Ik hoop dat jullie géén gelijk krijgen.
Die laatste stuiptrekkingen kunnen best lang duren. Bij Duitsland duurde die ook een paar jaar lang.
Dit is dus het resultaat als de EU Amerika loslaat. De eu is een economische reus op lemen voeten. Geen enkel iTotale chaos. Trump zegt heel terecht betaal ook even je deel
Míjn tegel was nog niet af en ook geen tijd meer
Bekijk dit eens - Lira/Eur laatste 10 jaar. Een drama - ik zou ook de aandacht verleggen naar Jeruzalem :-)
www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&a...
Van ca 6 naar ca 9. 50% is veel maar wij hebben zelf ook 30% toegelegd op de gulden. Goed voor de export joh.
"De minaretten zijn onze zwaarden. De Koepels onze schilden. De moskeeën onze kazernes en de moslims onze soldaten"!
Geen woord Spaans bij! Uitspraken gedaan door Erdogan toen hij nog burgemeester van Istanbul was!
WC-papier hamsteren heeft voor mij geen enkel nut. Ik schijt dagelijks ruim twee rollen weg.
Aha, vandaar die poepnagel.
Voltaire: 1694-1778, Frans filosoof en schrijver.
“De koran leert angst, haat, verachting voor anderen, moord als legitiem middel ter verbreiding en tot het behoud van deze satansleer, hij minacht vrouwen, deelt mensen in klassen in, eist bloed en steeds maar weer bloed. Maar dat een kamelenhandelaar opstand in zijn nest ontketent, dat hij zijn medeburgers wil doen geloven dat hij met de aartsengel Gabriel sprak; dat hij zich erop voorstaat te zijn weggevoerd naar de hemel en daar een deel van zijn onverteerbare boek heeft ontvangen, dat op iedere pagina het gezonde mensenverstand laat sidderen, dat hij, om aan dit werk respect te verlenen, zijn vaderland met vuur en ijzer bedekt, dat hij vaders wurgt, dochters wegsleept, dat hij diegenen die verslagen zijn de vrije keuze laat tussen de dood en zijn geloof: dat is zeer zeker iets dat geen mens verontschuldigen kan, tenzij hij als Turk ter wereld is gekomen, tenzij het bijgeloof alle natuurlijke licht van de rede bij hem heeft verstikt.”
Deze filosoof had dat gespuis al vroeg in het snotje!
Mooi stukje van Voltaire. Lijkt me niet meer dan nog steeds de actualiteit van alle dag.
@Harrie7949 | 02-10-20 | 13:39:
Erasmus ook. Lees de Turkenkrijg.
@gaffelbaard | 02-10-20 | 13:52: En Hugo de Groot: hoeiboei.blogspot.com/2009/12/de-weder...
Daar zit geen woord turks bij.
Zullen we Turkije eens uit de NAVO flikkeren en beschouwen als een 'weak regime ready for a regime change'?
Zo zagen de Amerikanen iig de landen van de Arabische lente. Daar mag Turkije best wel bij.
Ach, als Brussel nu een deal sluit met Ergerdan en een paar miljard overboekt naar Tüterië, dan neemt Ergerdan z’n woorden wel voor een paar maanden terug. Is dat ook weer opgelost.
Wel grappig dat Koerden en Armeniër deaud moeten en Palestijnen ineens het uitverkoren volk zijn. Geeft toch te denken...
Nee hoor. Vrij logisch voor islamisten zoals Erdogan.
Twee woorden: moslim broederschap. Daarom.
Het rabia teken is hun nieuwe symbool.
Arabia staat o.a. voor Palestina, Egypte, Syrië, en 'the whole geography of Islam'.
www.meforum.org/3608/r4bia-muslim-bro...
In dit artikel een foto van Erdo, terwijl hij het rabia teken maakt. www.thenational.ae/world/turkey-provi...
Die Kaag heeft er wel slag van om op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn.
Ondertussen.
minister Kaag en haar Turkse collega hebben gesproken over het uitbreiden van de handel tussen Nederland en Turkije. Alsof er niets aan de hand is.
Nederland is de grootste investeerder in Turkije. “Nederland en Turkije zijn beide belangrijke handelspartners voor elkaar. Daar willen we verder gebruik van maken en [de handelsbetrekkingen] blijven versterken”, liet de Nederlandse minister weten.
turksemedia.nl/nederland-wil-meer-han...
Daarom. EU gaat echt niks ondernemen tegen Turkije behalve wat boze taal af en toe. Merkel is daar heel duidelijk in.
Het is duidelijk waar de belangen van Kaag liggen. Niet bij Nederland.
Gewoon geen D66 stemmen.
Steeds meer en meer lijkt een stem op Kaag-D66 een stem tegen NL.
Denk niet dat er veel Nederlandse bedrijven daar gaan investeren.
Dat zou gewoon oliedom zijn.
Erdolf heeft het een beetje hoog in de bol. Israël maakt met 1 druk op de knop van Turkije een parkeerplaats.
Israël ook.
@gaffelbaard | 02-10-20 | 14:12:
Nee daar heeft je fuhrer niet de middelen voor.
Turkije is straatarm, ze hebben nog geen nagel om aan hun reet te krabben. Een paar dagen oorlog voeren en ze zijn door hun munitie voorraad heen.
Ze zitten op oorlogseconomie. Het laatste wat ze ontbeert is wapens en munitie. Maar verder is dat land ingestort.
@Tapioca pudding | 02-10-20 | 13:55:
Aan wapens en munitie inderdaad geen gebrek.
Maar wat het land veel enger en gevaarlijker maakt, is de mix van extreem nationalisme en militarisme. Overgoten door islamisme.
Dat zit zogezegd in de genen.
Denk koninkrijk Pruisen,
maar dan i.c.m. nazisme, of met de ideologie van de vrede...
Dat met die WOIII zal wel meevallen.
Het Turkije van nu kan op het wereldtoneel nog geen deuk in een pakje boter slaan ondanks de grote bek en foute handen schudden van hun opperfaalhaas.
Een opportunistische charlatan van een failed state, die Turkije decennia terug in de tijd stort op economisch en maatschappelijk gebied.
En dat onder luid applaus van het merendeel van de Turkse bevolking.
Dat volk is bijna net zo dom als de Nederlanders.
Den Haag, Arnhem etc zijn van ons, graag je Turkse kolonisten terughalen.
Tsja, de lira naar de kloten, de economie geheel en al op de pof, een indolent volk, alles wat ze vastpakken is made in Europe, US, Israël of china (behalve dadels vijgen en yoghurt) en dan ga je naar goed mohammedaans gebruik je rijkdommen ergens anders vandaan halen.
Kijk eens wat de islam het oude Pezië heeft aangedaan....!
Onderschat Turkije niet. Ze maken hun eigen F35, hun eigen drones, hun eigen auto's, etc. Maar als Turkije een totale oorlog gaat voeren, dan hebben ze te weinig resources om de oorlog te winnen.
De laatste turken die het op een bootjes probeerden te bereiken, is het slecht vergaan.
Terwijl ze toch op beschaafde westerse wijze werden aangepakt.
Wel, beste Erdosnor, laat me dan maar gelijk wat gaten schieten in uw eerste claim:
"We consider it an honour on behalf of our country and nation to express the rights of the oppressed Palestinian people on every platform, with whom we have lived for centuries.”
Héél knap dat u al eeuwen met het Palestijnse Volk heeft samengeleefd gezien het feit dat het Palestijnse 'volk' als zodanig een verzinsel is van, jawel, Arafat ergens midden jaren 60 vorige eeuw:
- spectator.org/in-their-own-words-an-i...
En voor degenen die willen weten wat voor halal vlees men in de kuip heeft met Erdoǧan. Lees en huiver:
- www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...
Het enige dat de zwabberende non-valeurs in Brussel nog zouden moeten doen is Turkije pèr direct EU-kandidaat-af maken. En de NAVO moet er héél snel werk van maken om ze de NAVO uit te trappen. Dit soort 'leden' kunnen we missen als kiespijn.
Gaan ze dan voor het eerst ook echt iets doen voor Palestina zoals humanitaire hulp, of gaat het ze alleen maar om dingen claimen?
Dat denk ik. Groot Ottomaanse rijk is zijn droom. Interesseert hem de bevolking
Toch nog iets onthouden op de basisschool van heel lang geleden. Voor wat het waard is. Zacharia 12: 'Op de dag dat alle volken op aarde tegen Jeruzalem optrekken zal ik van de stad een zware steen maken waaraan al haar belagers zich vertillen.'
De islam is als een hond: als die ergens heeft gepist, dan is dat blijvend zijn "territorium".
Ik denk niet dat die barbaarse kötturken de beschaving in (west) Jeruzalem aankunnen, dat kunnen ze hier ook al niet......
Vergeet China, vergeet Rusland. Deze erdosnor is de grootste bedreiging van de Europese gemeenschap als zodanig. Zijn legers staan allang geparkeerd in onze steden. Maar laten we het vooral iedere dag over Corona hebben, of het klimaat, of, nog erger: nog meer migranten binnenhalen.
De grootste dreiging voor Europa is nog steeds de EU. Die hebben Erdosnor gespekt met geld om vluchtelingen tegen te houden die via Griekenland alsnog binnenkwamen. Eu heeft de grondtroepen der islamisering al binnengelaten. Iets met geitenpaatje mompelen doet.
Goed punt Keistad, De EU is inderdaad de grootste dreiging. Herders die het volk haten. Erdogan maakt daar gebruik van. Het is een samenspel van factoren die onze joods-christelijke cultuur ernstig bedreigd.
@keistad | 02-10-20 | 13:01:
Dat is niet de schuld van 'de EU'.
Dat is de schuld van diverse linkse politici.
Over denk gesproken, toch wel lezenswaardige column in de nrc:
www.nrc.nl/nieuws/2020/10/01/komt-den...
Die Ottomaanse koortsdromen van ome Erdo beginnen steeds manifester te worden. Wat gaat Poetin doen?
Afwachten en profiteren als hij dat zonder risico kan doen. Poetin is niet gek.
@ZOMG | 02-10-20 | 12:43: Zeker. Poetin is berekenend en strategisch. Het zal vermoeiend zijn voor Vladimir zo een islamitische snor met een messiascomplex.
Ottomaanse claims op bezit vallen niet heel goed in het M.O. Voor wil weten waarom, bekijk Lawrence of Arabia maar.
Nog ver vóór de Turkse gastarbeidertjes naar NL kwamen was Israel het Beloofde Land. Het was de periode na WOII. U weet wel de oorlog die Hitler begonnen is en het leven kostte aan miljoenen. Hitler die met de Palestijnse nationalist en mufti Mohammed Amin al-Husseini van het OttomaanseRijk een verbond wilde sluiten. Die Palestijn dus. maar toen kwam de oorlog van alle islamieten tegen het kleine Israel. En de arabiertjes kregen slaag. OK laat maaer komen die oorlog. Korte metten maken voor eens en altijd. Trouwens die eerste turkse gastarbeiders waren prima mensen. En er zullen heel veel aardige Palestijnen zijn net als dat er heel veel naargeestige Israeli's zijn. maar kijk het goed om de positieve krachten. De Israeli's en de Joden hebben heel veel goede dingen voor de wereld tot stand gebracht. De Turken en de rest 0,0. Helemaal niets. Het zijn grote sukkels met enorme wraak en jaloezie gevoelens jegens de anderen die wel succesvol zijn. Dat komt omdat Mohammed een complete negatieve idioot was en met dat zogn geloof dat hij predikt worden zijn volgelingen volledig blind en dan moet iemand de schuld krijgen: de Nederlanders moeten boeten, de Amerikanen moeten boeten, De Joden moeten boeten, de Grieken moeten boeten, de Armeniërs moeten boeten, de Serviërs moeten boeten. Iedereen moet boeten behalve natuurlijk de lichtgetinten van rond het Middelandse Zee gebied want hun is veel onrecht aangedaan. man flikker toch op in je Bosporus. Oh ja Istaboel is Constantinopel, OK?
De moeftie was geen Ottomaan. De Turken waren al in 1918 verjaagd. Grotendeels door de Arabieren, overigens.
Er is geen liefde verloren tussen Turken en Arabieren. En die sentimenten spelen nog steeds.
in die tijd waren er nog geen palestijnen.
De Osmaanse fascist Erdogan is Hitler 2.0 :
- "wij zijn vastbesloten om van ons leger de meest afschrikkende macht in de regio en in de wereld te maken.’ Tevens beloofde hij er alles aan te zullen doen om de obstakels die er nog zijn om dit doel in 2023 te bereiken uit de weg te ruimen. Volgens islamitische profetieën zal het herstelde Turkse rijk in de laatste dagen van de eindtijd Israël veroveren en Europa aanvallen en verslaan"
- Erdogan herhaalde zijn wens om de vete tussen de Soenitische en Shi’itische moslims te beëindigen, zodat ze samen Jeruzalem kunnen ‘bevrijden’ van de Joden, in de stad Erzincan in centraal Turkije. Hij zei te hopen dat Jeruzalem in de toekomst klaar zal worden gemaakt voor Al-Isra’ Wal-M’iraj (Mohammeds opstijging naar de hemel en neerdaling naar Jeruzalem), zodat de ‘bron van al het goede uit de hemel op alle moslimlanden zal neerdalen’.
het wachten is op een officiele reactie vanuit het Torentje.
"tuimelgras"
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 12:36: Exact. Krekels. Een NATO lid is van alle smetten vrij.
Waar komen deze citaten vandaan? Linkje?
Hadden ze toch maar het verdrag van Sèvres moeten doorzetten: nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_S%C...
Overigens, grote kans dat Istanbul over een tijdje in puin ligt door een aardbeving. Er loopt daar een breuklijn ( nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Anatolisc... ) en dat is de enige breuklijn ter wereld waarvoor ze met vrij grote zekerheid kunnen voorspellen waar (maar niet wanneer) er een beving plaats zal vinden.
Owjee ik zie de Noodfondsen van Brussel al met vertrouwen tegemoet
Als de Turken kritiek krijgen op de aanval op Armenië, laten ze weer een golf asielzoekers los.
Erdogan speelt het slick.
Absoluut onethisch, oneerlijk en oneervol, maar slick. Als hij maar wint vindt hij het best, het mag best wat mensenlevens kosten..
Constantinopel versus Hiroshima vergelijk in de maak
Constantinopel is ours. Doe dan Ankara maar, dat is sowieso zijn thuisbasis en historisch en cultureel gezien nooit westers geweest.
Lekker de banden aan het aanhalen met de islamitische wereld.
Laat die wereldoorlog III maar komen als het dan toch moet. Als het moet en daar wijst veel zo niet alles op.
Waar ga jij dan vechten?
Nederlanders zijn het vechten vóór niet meer waard Kloop.
Druk m'n snor die ik niet heb Kloop en laat vechten aan linksvolk over. Linksvolk, je weet wel, waar het eens mee begon. IK heb genoeg gedaan! Linksvolk dat die volledige macht al veertig jaar bevecht en straks de Islam het been laat. Gratis en voor niks. Jammer voor de lieve naïeven onder hen. Dat dan wel. Krijg straks weer een fanatiek linkse vriendin op bezoek rn ben nu al benieuwd of ze deze keer haar blijdschap over Trumps corona weer ventileert naar mij. Ze komt er deze keer niet mee weg. Genoeg fatsoen getoond tot nu.
@CalamityJane | 02-10-20 | 12:38: fascisme komt van links. Zeg haar dat maar....
@CalamityJane | 02-10-20 | 12:29: Triest. Nog zoveel om voor te vechten.
Nou goed dan Ouwelekkermauwe. Linkse Nederlanders dan. Wel goed nu?
We moeten wel concluderen dat landen met een hoog Islamgehalte niet bepaald bijdragen aan wereldvrede. Daarmee rijst de vraag waarom we in Europa de deur wagenwijd openzetten voor de Islam.
Vraagt u zich dat nu pas af. Mij is veertig jaar geleden al door iemand binnen de familie voorspeld dat de Islam ons zou overnemen. Toen al sprak ik de man niet tegen. Ik ging juist rekening houden met.
Geen verrassingen voor mij. Behalve hier wat reageren op GS heb ik al veel eerder de voortrekkersrol doorgegeven.
@CalamityJane | 02-10-20 | 12:27: Goed zo Jane!
Was mij ook al opgevallen. De islam staat niet voor niets bekend als een weinig vredelievende beweging. Wie geen moslim is, is een rat en die moet bestreden worden. En daar zijn ze volop mee bezig. Mijn tijd op aarde zit er bijna op maar de generaties na mij zullen onderworpen worden aan deze gewelddadige stroming.
@CalamityJane | 02-10-20 | 12:27: Ik had het anders moeten stellen. Ik zie het al jaren maar het verbaast mij (nog steeds) dat dit niet verder doordringt. In DL bv. leven miljoenen Turken die trouw zijn aan de Islam en Erdogan. Mocht er stront aan de knikker komen tussen DL en Turkije heeft DL N dus Europa een immens probleem. Dan heb ik het nog niet eens over al die aanslagen die hier door Islamieten gepleegd worden.
@Ikblijfnietstil | 02-10-20 | 12:48:
Deze huidige en aanstormende generatie steken ook absoluut geen poot uit om dit te voorkomen. Sterker nog; zij huldigen het principe van: "If you can't beat them... join them".
@NonPlusUltra | 02-10-20 | 12:56: ze voor een groot deel worden geïndoctrineerd, vergeet dat niet.
BozePaarseMan. Ik hield hier al een beetje rekening mee. Lees u vaker en graag. Kan gebeuren, ben zelf soms ook onduidelijk.
Tja, nu de wereld in (corona)crisis is zien/grijpen de ratten hun kansen en komen ze uit hun holen.
Hé Bibi, doe als Erdogan. Maak van de al aqsa een grote synagoge. Gehe
Dat zou geweldig zijn! maar ik denk dat het ook het lont in het kruitvat steken is.
Zo dom is hij niet. Alleen een paar extreem-orthodoxen dromen daarvan maar normale mensen laten het zoals het is.
Nee, dat gaat niet gebeuren. Joden mogen daar niet komen, omdat het gebouwd is op de ruines van de Tweede Tempel, en daar mogen ze niet op lopen.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 12:33: I know. Het was melig bedoeld maar het geeft feilloos weer hoezeer we met 2 maten meten. Het Turkse regime is dus verre van normaal maar toch blijven we hen behandelen als zodanig. Hoe zeggen de yanks dat ook weer zo mooi? Soft bigotry of low expectations
Ik kan echt geen minuut kijken naar "beste zangers " Ik heb last van "plaatsvervangende schaamte" Echt vreselijk om een stel volwassen mensen zo bezig te zien met dat achterlijke gejank. En met jut en jul uit Volendam...
Nou, je hebt tegenwoordig nog iets veel ergers: the Masked Singer.... Speciaal voor mensen met een IQ<80, dus half Nederland zal het prachtig vinden.
Terwijl Erdogan een bedreiging vormt voor de stabiliteit in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en daarnaast ook heeft ingezet op een herhaling van de Armeense Genocide, blijft de EU maar geld naar Turkije sturen ter ondersteuning van het "democratiseringsproces"
@Tollebol | 02-10-20 | 12:13 |
"Terwijl Erdogan een bedreiging vormt voor de stabiliteit in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, (...)."
Alleen voor het M.O. en Afrika?!? Wat dacht u van Europa??? We hebben tijdens de coup in 2016 kunnen zien wat er o.a. in Nederland en Duitsland gebeurt wanneer de grote Führer te Ankara zijn discipelen oproept om de straat op te gaan en in actie te komen. "We" hebben hier een Trojaans Paard van epische proporties binnen gehaald waar we nog heel veel last mee gaan krijgen, zo niet er door onder de voet zullen worden gelopen.
Iemand een idee wat Rusland zou doen in zo'n conflict, Turk of Jood steunen?
Vanaf de zijlijn toekijken, en daarna de kant kiezen van degene die de overhand krijgt.
- popcorn, mostly ...
twitter.com/KremlinRussia_E/status/13...
"... with whom we have lived for centuries" ? In welke eeuw leeft ome Erdo? Halverwege het Ottomaanse Rijk ofzo? De laatste jaren hebben ze de Palestijnen niet echt geholpen. Dit gaat over expansie- en oorlogsdrang, niet over compassie voor een broedervolk.
Wat zien die Turken in die eikel joh, hij brengt orthodoxie en strijd. Hoelang zou ie eigenlijk nog meegaan?
Een gevoel van trots en eigenwaarde. Sinds de 17e eeuw hebben de Ottomannen klap na klap na klap gekregen en zoals we allemaal weten is het inspelen op emotie en oud zeer en oude glorie een beproefd recept om domoren achter je te krijgen. En laat er in Turkije nu behoorlijk wat domoren rondlopen die maatschappelijk, cultureel, religieus en identitair behoorlijk zoekende zijn. Valt ook niet mee om als achterlander in een paar decennia van letterlijk de steentijd de 21e eeuw ingekatapulteerd te worden, met alle bijkomende nieuwe sociale contracten van dien.
Palestijnen zijn Arabieren en die woonden daar, ook ten tijde van het Ottomaanse rijk. Klopt dus.
In 1937 stond er een Nederlander voor de rechter wegens het -in het openbaar- beledigen van een bevriend staatshoofd... hahaha
Ik ben Turkije moe, al jaren.
Het Corendon vee niet hoor. Die gaan zich daar nog steeds helemaal te ongans vreten aan de buffetten. De voedselvergiftigingen nemen ze op de koop toe. Lekkar goedkoop!
@Vuurwezel | 02-10-20 | 12:13: Zelfde volk dat op Wilders stemt.
Erdo gaat zijn hand nog al overspelen vrees ik. Mossat en andere inlichtingdiensten in Israël zijn altijd zeer goed geïnformeerd. En niet geheel onbelangrijk Israël heeft een prima goed uitgerust en ervaren legermacht.
En Israël is nog wel terughoudend in Arabische buurlanden om niet te veel tegenkracht tegen Israël op te wekken. Maar zo'n beetje iedereen kan er wel mee leven als Israël Turkije flink gaat aanvallen. Turkije is nogal impopulair.
Nog niet zo lang geleden uit de mond van Nederlands grootste kwezel Rutte: " President Erdogan is een bevriend staatshoofd"
Ja ettuR laat wel meer zijn masker vallen.
Zo deed hij er bijna alles aan GL aan zich te binden en in zijn clubje te krijgen.
Kortom, dat stinkt.
Rutte houdt er foute vriendjes op na, dat is super spannend. Soms nodigt hij ze uit op het Catshuis voor een babbel, en andere dingen, met de gordijntjes dicht.
@Vuurwezel | 02-10-20 | 12:05: Zo heeft hij ook Hugo Schoentjes gecreëerd, in het achterkamertje. Maar zijn meest foute vrienden krijgen een Toyota en een paar miljoen euro van onze Pensioenfondsen.
Erdogan is een massa moordenaar en gaat nu eerst de overgebleven Armeniers uitroeien. Dan de Koerden en dan de Joden.
Zou het iets te maken kunnen hebben, dat Donald Trump als enige President ooit erin geslaagd is tussen sommige islamlanden en Israël Vrede te brengen. Waarvoor hij een Nobelprijs zou moeten krijgen.
Erdo en anderen sluierfans zien die Vrede rondom Israël met vonkende ogen aan.
Yup
Als 'ie slim is dan doet gewoon mee met de vrede. Maar ja.
Het wordt daar nooit vrede,.
Letterlijk, vonkende ogen.... het grootste bijkomende gevaar is dat Turkije (via EU-Navo-handlangers) aan de nieuwste drone-technieken is gekomen/simpel kan bouwen... als elke hypertank van 4 miljoen door een simpel dronegranaatje van 400 euro effectief verwoest kan worden dan gaat het komende 5 jaar helemaal mis in/rond Israel.
Ik kan me vergissen hoor, maar Clinton heeft een vredesakkoord geregeld tussen Jordanie en Israel, en goeie ouwe pindaboer Carter tussen Egypte en Israel. En dat zijn de twee die me zo te binnen schieten.
@grindbak | 02-10-20 | 12:09: Israel heeft het meest moderne leger ter wereld. Ook op gebied van cyber staan ze #1. no worrys
@grindbak | 02-10-20 | 12:09: Naaah... Israël beschikt over wapentechnologie, daar kunnen de VS nog een puntje aan zuigen...
@Pierre Lebon | 02-10-20 | 13:00: Israël koopt wapens in de VS, met geld dat ze van de VS krijgen. En zo komen ze aan hun wapentechnologie. De Chinese methode.
First we take Jerusalem than we take mecca.
En vergeet Cyprus niet, Pritt.
Ja, hoe staat het met Cyprus?
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Deventer en Utrecht zijn al Turks, dus waarom Jeruzalem niet?
Minder minder minder Kuzudinges.
Omdat joden minder over zich heen laten lopen.
We gaan nog heeeeeeeel veel oorlog zien, de komende decennia.
Nog veel langer. Tegenwoordig zijn alle landen binnen bereik van elkaar. Dus uiteindelijke zal 1 globale totalitair macht er uit rijzen en de dominante globale heerser en onderdrukker worden. Wij zullen dat denk ik zelf niet mee maken maar het is wel de huidige wens van linkse nuttige idioten, een wens waar ze zwaar spijt van zullen krijgen wanneer ze uiteindelijk moeten ervaren wat dat betekend.
Misschien een toeteroptocht organiseren nadat ze de islamitische aap terug de vroege middeleeuwen ingeschoten hebben? Toeterollanders....
Wanneer komt de NPO met een homo Mohammed in " the possession " ?
Dan is Jakarta ook van ons. En New York.
Vergeet Kaapstad niet.
En het zou leuk zijn als Japan ons Decima weer beschikbaar zou willen stellen.
En Brazilië, Ceylon, Ghana
Puntje:
Eerst was er:
nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Zweden
Toen deden wij:
nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Nederland...
@Kapitein Sjaak Mus | 02-10-20 | 11:43: Met een goed gesprek zouden de Japanners best wel eens geïnteresseerd kunnen zijn. 't Zijn vreemde tijden.
Ach.
Het is gewoon al jaren "Ein Volk, ein Reich, ein Führer" met Erdolf.
Erg verrassend is dat niet.
Google: Tek ulus tek imparatorluk tek lider ?
@HeelStijl | 02-10-20 | 11:42: Kesinlikle.
Whatever, even plat erin of eruit.
Erdogan kan wel net doen alsof Turken en Palestijnen bij elkaar horen, maar dat hele Midden Oosten moet na honderden jaren overheersing niks meer hebben van Turkije.
Waar is T.E. Lawrence als je hem nodig hebt?
@Kapitein Sjaak Mus | 02-10-20 | 11:38: op zijn Brough Superior.
@faraday | 02-10-20 | 11:40:
Chapeau.
U kent uw klassieken.
Precies, dat Ottomaanse rijk hing van uitbuiting en corruptie aan elkaar. Maar in de Turkse geschiedschrijving wordt een rooskleurig beeld geschetst.
Op vergelijkbare wijze lepelden wij in de 19de eeuw de Gouden Eeuw op. Ik denk dat de meesten nu wel weten dat de gewone man niet zo profiteerde als de elite toen.
@Diotima | 02-10-20 | 11:49: Ja en? Kan die eeuw nog steeds van goud zijn. De eeuw was veel minder kut dan de eeuwen ervoor.
Iets zegt me dat de kruistochten zo gek niet waren.
Kruistochten waren een gevolg van. Iets wat weinig weten.
@Rotterdammert1965 | 02-10-20 | 11:39: Ask Bush.
@Rotterdammert1965 | 02-10-20 | 11:39:
We krijgen het anders aangeleerd he. Zoals revisionisten beweren dat Fall Gelb een verdedigingsoorlog was. En een hoop mensen lezen niet na en denken zelf nog minder na.
Kruistochten waren slechts een minimale reactie op de aanvallen van de islam .
@Rotterdammert1965 | 02-10-20 | 11:39: al voor de kruistochten waren er 4 of 5,
Pogingen Europa te veroveren, door linkswappies en andere verraders gaat het deze keer waarschijnlijk wel lukken.
De tijd van de kruistochten waren de hoogtijdagen van het christendom. Toen was het christendom in volle bloei. Het was een echte religie, zoals de islam dat vandaag de dag nog steeds is. Wie zich vandaag de dag christen noemt en tegelijkertijd moslims denkt te kunnen omarmen, die zou in de middeleeuwen met de moslims op de brandstapel worden geflikkerd.
@Mallepietje1001 | 02-10-20 | 11:46: De 5e colonne staat met meer dan 15 miljoen moslims al een tijdje gestationeerd, geen schijn van kans. Dankzij uw leiders en de EU.
Jammer dat de derde kruistocht niet alle doelen behaalde.
Daar is een spannende historische film over gemaakt die draait om Richard Leeuwenhart: Kingdom of Heaven Richard the Lionheart (2005). Kan ook op de jijbuis gevonden worden.
Hij is gekker dan gek, maar zo gek toch niet?
Erdogans paleis telt duizend kamers en daar zullen zeker net zoveel spiegels zijn.
Die hele situatie is een gebed zonder eind
maar dat ligt niet aan de joden
Hij heeft nog nooit de ‘pas maar op met al die Turken in Europa’-knop ingedrukt.
Dat lijkt me in theorie wel een potentieel probleem.
Een aantal is pro hiero.
Een deel Erdovazal.
Zo dom en/of wanhopig is zelfs hij niet... Nog niet.
Jeruzalem betekend Stad van Vrede.
Wat heeft de islam daar dan te zoeken?
Als iedereen mossel is, is er toch vrede?
De eerste uitvinding na de dood van Mo was de strijd tussen Sjiieten en Soennieten.
@Graaf_van_Hogendorp | 02-10-20 | 11:29: Nee niet echt. Je moet wel van de juiste moslim stroming zijn.
Ondertussen in NL: www.telegraaf.nl/nieuws/1312299354/zo...
'De witte, ongelovige man is een duivel'
Dit verklaart de taal van achterlijke rappers als Insayno.
"Pleased to meet you,
Hope you guess my name"
In de jaren 90 liepen Public Enemy en Paris ook al achter Lowieke aan...
Vroeger werd dat soort subversieve elementen berecht, op het centrale marktplein onthoofd ( ter leering ende vermaeck ) en de kop vervolgens als waarschuwing op een staak buiten de stadswallen neergezet, als een "gedraag je of dit overkomt jou ook" signaal naar bezoekers toe.
We zijn gelukkig wel wat verder geevolueerd sindsdien maar de eigen beschaving en cultuur en in het verlengde daarvan have en goed verdedigen mis ik toch wel een beetje bij de laatste paar lichtingen bestuurders.
vele keren daar geweest, mooie stad lag vroeger in een verre uithoek van het Ottomaanse rijk en interesseerde de moslim gedurende 1500 jaar geen ene mallemoer, pas toen de joden in beeld kwamen werd het opeens heilig voor ze
@wlodek 1500 jaar? De Mammelukken hebben daar wb Jeruzalem wel eea afgesnoept.
Die thema zie overal spelen tegenwoordig:
www.imdb.com/title/tt8976576/
Yuri Bezmenov had gelijk maar de vraag is wie/wat is de drijvende kracht (of krachten) er achter en wat zijn hun belangen.
Ben nog nooit in Jeruzalem geweest, maar zou er graag een keer naartoe gaan. Reaguurders hier die er wel zijn geweest?
Jazeker. een stad vol tegenstrijdigheden maar met schitterende locaties voor geschiedenis- en bijbelliefhebbers. Maar een gevoel van dreiging is overal waarneembaar. Een bezoek is zeer aan te bevelen.
Ja prachtige stad.. Inderdaad veel mensen in uniformen met geweren.
@Croisantneuf | 02-10-20 | 11:33: weinig verschil met Rotterdam dan. Alleen minder uniformen.
Jeruzalem is de mooiste stad waar ik ooit geweest ben. En ik ben overal op deze aardkloot geweest. Je voelt de millennia-oude geschiedenis. Oom Erdo heeft daar helemaal niets te zoeken. Volgens mij is hij daar ook nog nooit geweest. En dat verzonnen volk waar ie het over heeft, kan nergens aanspraak op maken.
Islam liegt.
Ik ken het natuurlijk, bruisend en divers, ik vind het schitterend.
Gevoel van dreiging, een beetje, niet meer dan wanneer ik hier langs een groepje soepjurkmannen loop die me vies intimiderend nastaren. Daar heb iig het prettige idee dat er bij een calamiteit goed gehandeld wordt. Hier breekt dan de totale pleuris uit.
Jaar of vijf geleden twee dagen Tel Aviv en twee dagen Jerusalem. Wel interessant, maar geen Europeaan heeft daar iets te zoeken. Alle drie takken van het abrahamisme komen uit die regio, laat ze het daar houden en onderling uitvechten.
Lang geleden. Heel indrukwekkend. Sowieso een schitterend land Zou er eigenlijk weer eens naartoe moeten maar ja, prioriteiten he.
Dankjewel mannen! Nieuwschierigheid is nog harder aangewakkerd. Lijkt me een plek waar je de geschiedenis van de mensheid voelt. Wanneer Corona voorbij is, of reizen weer op een fijne manier kan ga ik daar zeker een kijkje nemen.
Het mooie aan linkse politiek is het progressieve. Alles moet steeds veranderen. Zoals ingewanden die altijd van jou waren, worden nu rechtmatig ingepikt door een regime. Zo kan ook een regime zich de Noordpool toe eigenen, een vlag op de maan plaatsen of Jeruzalem binnenpalmen. Links geeft tenslotte heel Nederland weg. Is zo gewoon allemaal.
De Kruisvaarders waren ook links. Opgehitst door die vermaledijde linkse bevrijdingstheologie.
Wanneer er niets meer valt te veranderen/verbeteren dan gaat (nuttige idioot en aangestuurde) links de eigen lichaam aanvallen en afbreken zoals bij een auto-immuunziekte.
Ik denk sowieso dat het best aannemelijk is dat Jezus een beetje last van homo had.
Had hij niet 12 ‘vrienden’?
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 11:27:
En een chickie, die hoogstwaarschijnlijk zijn vrouw was. Maar haar gospel werd onderdrukt in de middeleeuwen.
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 11:27:
Daar kunnen ze in Arabië ook wat van. Ali Bahbah en de veertig kontenbonkers.
En ik denk dat als het al had bestaan, Jezus zich tot moslim had bekeerd.
Ik heb ineens zin in Gyros. Heel gek...
Ah, Erdogan wil weer simpel aan populariteit winnen om zo zijn falen te maskeren. In Syrie faalt hij, geo politiek gezien inderdaad waar Arabische landen en Israel toenadering vinden.
Wat gaat het leven in het MO er zoveel beter uitzien als Erdogan en zijn partij uiteindelijk verliezen.
Wanneer worden de nederturken gemobiliseerd, allemaal terug voor de goede zaak en het echte vaderland!!!
Niet, hun opdracht is het westerse land waar ze wonen te destabiliseren.
Juist graaf
Aaah Wenen via de achteringang tuurlijk.....
Het is een doel van de islam om de grote Christelijke steden veroveren. Jeruzalem, Constatinopel en Rome. Ook hebben ze de doctrine dat ooit veroverd gebied voor altijd islamitisch moet blijven. Altijd oorlog dus.
,
Maar goed, het zijn natuurlijk een stel kansloze rukkers en zodra we minder afhankelijk van de olie worden, dan kunnen we dat lekker gaan aanschouwen.
Turkije heeft geen olie, wel vormen ze een kurk op Russische expansie en dat is de enige reden waarom westerse mogendheid de afgelopen eeuwen zaken met de Ottomanen deden.
@Graaf_van_Hogendorp | 02-10-20 | 11:25: Anders was Constantinopel allang weer een christelijke stad geweest.
Erdogans heeft onlangs de Hagia Sophia weer omgedoopt tot haatpaleis. Google het. Erdogans is kalifaatje aan het spelen. Tijd dat dit beest wordt geruimd. Iets voor Macron, Rutte en Johnson om eens flink in te grijpen. Misschien dat Merkel ook wel meedoet.
Even bijblijven. Jeruzalem is, tenminste volgens Bibi, een joodse stad.
Geloof is echt de slechtste uitvinding van evolutie. Man man man. Misschien is het wel een onoverkombare stap in "The Great Filter".
U bedoeld dat de relifanatici u en mij gaan filteren? Ik zie even geen a-religieuze milities waar dan ook.
Machtswellustelingen komen overal voor, is geen enkel opzicht gebonden aan een geloof.
De machtswellusteling mis-/gebruikt tools, een geloof is er een van.
@sjef-van-iekel | 02-10-20 | 11:22: fermi pardox ;)
@Braco.me | 02-10-20 | 11:23: Klopt, maar toch is geloof wel iets wat het allemaal nog primitiever maakt.
Kijk, een connaisseur! Dat zou betekenen dat islamofilie een verschijningsvorm is van een algemeen voorkomend fenomeen in het universum. Wellicht de donkere energie waar driekwart van het heelal uit bestaat. The dark side. En Erdogan is dus een Sith lord.
@Professor Superhirn | 02-10-20 | 11:58: Dark Matter zijn alle uitingen van leven inderdaad waar geloof het heeft "gewonnen" (je wint niks). Erdogan is de gemaakte kloon denk ik, het is uiteraard Adolf die nog leeft.
Mekka was ook heel lang niet-islamitisch, maar toen kwam Mohammed de veroveraar.
En de ka'aba was een heidens heiligdom.
In Jeruzalem staat de al Al aqsa moskee bovenop de ruïne van de tempel van Apollo.
De westelijke muur staat er nog, bekend als de klaagmuur.
Maar er is maar er is maar 1 god van de vrede.... En Erdogan volgt die.
Wat een onzin-discussie. Er zijn meerdere bevolkingsgroepen in Jerusalem (stad van vrede). En iedereen kan wel claimen wie het meeste historische recht heeft. Belangrijkste is om in vrede samen te leven. En onder elke groep heb je duiven en havikken. Fragment uit Crocodile Dundee I over de vraag of Australia van de Europeanen is of van de Aboriginals: "It is like a discussion between 2 flees about the question who owns the dog". Australia bestond al miljoenen jaren (voor de Aboriginals en de blanken). En zo is het ook met de plek genaamd "Jerusalem".
Tempel van Apollo? Ik denk dat u zich vergist, het gaat om een andere tempel.
@ZOMG | 02-10-20 | 12:41: Ah, sorry, klopt.
En dat allemaal door Master KG met zijn nummer Jerusalema, nou je wordt bedankt hoor.
Turkije = axis of evil
Meer "Axis of Stupid" of "Axis of Hazelnuts". 80% van de hazelnoten export van Turkije gaat in Nutella. Italie kan zelf maar 20% leveren.
@Vuurwezel | 02-10-20 | 11:17: hmm, dus ook geen Nutella meer eten.
A city from us? Lijkt wel opgeschreven door een Hollander.
Zou me niets verbazen als een turk met Nederlands paspoort ( hoi Ozturk! ) dat inderdaad heeft gedaan.
De Joden moeten gewoon hun excuses aanbieden voor hun slavernijverleden in Egypte.
En voor de holocaust.
Dat het "onze stad" is, wil nog niet zeggen dat het ook niet van anderen kan zijn.
Nederland is bv "Mijn Land". Dat betekent niet dat anderen er niet tegelijkertijd ook mogen vertoeven.
Waarom meteen iemand als nazi afschilderen. We zouden toch geen Godwins meer gebruiken?
Iemand die zich het presidentiele systeem in nazi-Duitsland als voorbeeld stelt mag gerust een nazi worden genoemd.
@bixiers | 02-10-20 | 11:16: Mag ik de bron weten waar dat staat. Bovendien kun je een bepaald deel van een systeem aanhangen zonder het geheel te huldigen. Kinderbijslag schijnt ook een "nazi-uitvinding" te zijn. En sommigen vinden de autobanen wel tof waar Nazi-Duitsland zich sterk voor maakte. Nogmaals: Een Godwin wordt door rechts richting links ook altijd meteen afgemaakt. Dan moet je niet zelf het slechte voorbeeld geven.
Kennelijk heeft Erdogan geen geschiedenis gehad op school.
Het Joodse volk heeft duizenden jaren geschiedenis in de stad, ondersteund door uitgebreide archeologische vondsten.
youtu.be/2mR2W43t6tI
Bewijzen zijn ook maar een westers anti-islamitisch construct.
Het gaat om het gevoel en vooral de eer tegenwoordig.
Ja, en daarvoor zaten er weer andere volkeren. En allemaal bestreden ze elkaar omwille van hun goden.
Jeruzalem was de hoofdstad van de staat Israël onder de koningen David en Salomo, 2x 40 jaar. Beiden bewezen de God die hun het land gegeven had eer, maar het zaad van verderf was al gezaaid (Bathsheba). Na de dood van Salomo donderde de boel uit elkaar. Een scheuring leverde het koninkrijk Israël (10 noordelijke stammen) en het koninkrijk Juda (de stam Benjamin was opgegaan in Judah) met Jeruzalem (lag in het gebied van de stam Benjamin/de kleinste stam) op. Na nog verder verval had God er genoeg van en stuurde Israël in Assyrische ballingschap. Ze keerden niet terug. Juda leerde niets van dit en God stuurde hen in Babylonische ballingschap; de tempel werd verwoest.
Hoewel de joden na 70 jaar ballingschap terugkeerden, is er nooit meer een onafhankelijke staat geweest. Het grondgebied was vervallen aan andere rijken. Conform de overeenkomst die ze met God gesloten hadden.
Of de joden daar duizenden jaren gewoond hebben, geeft geen eigendomsrecht. Bij het toewijzen van grondgebied aan de joden, is bepaald dat Jeruzalem een stad zou worden onder internationaal beheer; geen eigendom van Israël. Zij hebben zichzelf deze toegeëigend in 1967. Volledig in strijd met ieder internationaal recht. De VN had per direct er troepen heen moeten sturen en de stad moeten innemen. Men had orde op zaken moeten stellen en de Joden moeten intomen. Maar ja, Auschwitz.
Gelukkig stemt maar driekwart van de Turken in Nederland op die Turks fascistische oppernazi dus wat is het probleem?
Dat het azc vol loopt met Gulen aanhangers die voor Erdogan vluchten.
Ja gelukkig voelen ze zich meer Nederlander en gedragen ze zich ook als zodanig
Nou, geluk ermee kerel.
Heim ins Reich oftewel Eve dön volgens Google translate.
Succes Erdo, zet 'm op!
Wanneer wordt die geitendrukker terug naar steentijd geschoten?
Er komt echt heel weinig goeds uit Turkije. Buiten sommige etenswaren en Zildjan cymbalen kan ik niks bedenken. En meneer Zildjan was een Armeniër....
Ga er eens heen. U zult verbaasd staan.
@DrumPiet | 02-10-20 | 11:09:
Vertel dan eens wat voor goeds daar vandaan komt.
Laat ons niet in spanning ...
@2voor12 | 02-10-20 | 11:11:
Sinterklaas en zwarte Piet.
Tulpen komen uit Turkije. Echte Hollandse Tulpen. Zoals "Kapsalon" een origineel Hollands culinair hoogtepunt is.
Istanbul cymbalen?
@DrumPiet | 02-10-20 | 11:09: Je bent in Constantinopel geweest begrijp ik?
Sinterklaas was een Griek.
Turks Fruit.
(De film, dan)
@Glasgow Argus | 02-10-20 | 11:15: Tulpen komen onder andere uit Turkije. Dat daar iemand zat die ze cadeau gaf is wat anders.
@DrumPiet | 02-10-20 | 11:09:
Doe maar als de betrekkingen genormaliseerd zijn en Erdolf door zijn eigen bevolking is afgezet en opgeknoopt. Eerder zet ik geen stap in dat land en besteed ik ook geen kwartje bij de 5e kolonne hier. Jammer voor de goedwillenden maar ik geef een signaal af en hoop dat velen dat met mij doen.
@2voor12 | 02-10-20 | 11:11: Het vliegtuig naar nederland is goed, maar het zou alleen leeg moeten landen. Vol heen, leeg terug
Erdogan probeert de aandacht alleen maar van de ellende in zijn eigen land af te leiden.
Een hele goede manier is dan om op de oorlogstrom te slaan.
En de nederturken zijn in extase voor hun Grote Leider en gaan al toeterend en met turkse vlaggen zwaaiend door ons land.
Maar ze zijn echt geintegreerd hier en accepteren onze normen en waarden.
Echt waar volgens Links.
Nadat Turkije de kathedraal in Constantinopel heeft omgetoverd zn ze hun enige (soort van) bondgenoot verloren namelijk Rusland en de recente aanval op Armenië heeft dat alleen maar verergert.
Omgetoverd is wel heel erg zwak uitgedrukt. Alle Christenen (mannen, vrouwen, kinderen, babies) die in de Haga Sophia hun toevlucht zochten zijn zonder uitzondering af.ge.slacht. Babies werden met hun hoofdjes tegen de muren doodgeslagen door de 'dappere helden' van de sultan.
Poetin heeft geen 'bondgenoten' in de ware zin van het woord. Het wel en wee van Rusland staat hem op eenzame hoogte. Ben je van plan om Rusland te schaden dan heb je geen grotere vijand dan de Russische president.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 11:14:
Valt ook wel mee, Turkenland schoot paar jaar terug een paar Russen uit de lucht en Poetin deed uiteindelijk niks. Zoveel macht en dreiging heeft hij ook weer niet. Demense moeten zich niet laten bangmaken door de MSM met het fabeltje dat de Russen komen. Verder dan oost Oekraine en Noord Georgie komen ze niet. En Poetin is al in zijn achterste gebuffeld door Xi Jinping met die energiedeal.
China is overigens een veel grotere bedreiging. Niet omdat ze met hordes tanks gaan komen, maar omdat ze van alles opkopen in het westen (incl. poltici).
@Graaf_van_Hogendorp | 02-10-20 | 11:21: u heeft liever Amerikaanse bedrijven als eigenaar?
@Is dit nog nieuws? | 02-10-20 | 11:28:
Liever dan CCP aanhangers ja. Het enige wat erger zou zijn, zijn investeerders uit Nazi Duitsland. Maar dat land bestaat al een poosje niet meer.
@Graaf_van_Hogendorp | 02-10-20 | 11:21:
Erdolf wist niet hoe snel hij op audientie bij Poetin moest komen om zijn excuses aan te bieden na dat "ongelukje".
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 12:19:
En de straaljager is vergoed en de familie van de piloot schadeloos gesteld.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 11:14: En de toegangspoort van Constantinopel werd opgezet zodat de Ottomanen de stad konden veroveren. De verraders zaten in de stad.
Geopolitiek is dit rete-interessant.
Israel heeft inmiddels met Jordanie, Egypte en de UAE genormailseerde relaties. Soedan staat op het punt hetzelfde te doen en wanneer Ome Erdolf zo doorgaat is Saudi-Arabie de volgende in de rij.
De Emiraten hebben eind augustus f-16's op Kreta gestationeerd.
Vervolgens stort Erdogan zich in een avontuur in Nagorno-Karabach, gesteund door de criminele bendes uit Syrie.
Zoals het een echte kat in het nauw betaamt wil de grootmufti nu ook Jeruzalem claimen. Dan zal hij het moeten gaan halen. Geen denken aan artikel 5 van het NAVO-verdrag, in dat geval.
Erdogan op weg naar zijn Untergang. Bruno Ganz is helaas niet meer beschikbaar voor de hoofdrol.
Je kunt in de Woke filmindustrie echt geen Turk laten spelen door een Duitser. Misschien dat Erdo gespeeld kan worden door Halle Berry of zo?
@Koning Willy | 02-10-20 | 11:05: Bruno Ganz was een Zwitser, die een Duitse regeringsleider van gemengd Joods/Oostenrijkse afstamming speelde. Dat kan nu natuurlijk ook niet meer; het moet tenminste een genderfluide lichtgetinte mindervalide moslima zijn.
Dat de Turkse economie en de munteenheid onder druk staat zal ook wel meespelen.
@Koning Willy | 02-10-20 | 11:05: Die vent uit Inglorious Basterds deed het aardig. Dat personage had ook een mooie arc. Oh, en rip Ganz. Dat wist ik niet eens.
Hij heeft veel steun in eigen land (en helaas ook in Nederland en Duitsland). Legerleiding kan niet meer ingrijpen (zoals ze vroeger deden) dus ik voorzie dat we nog jaren met Erdolf's getroll geconfronteerd moeten worden.
@First Contact | 02-10-20 | 11:09: Zeker. Niets is beter om er dan heel hard in te gaan. Dat die loser een nog groter loser zal worden omdat hij nogal wat landen tegen zich krijgt, interesseert hem niet. Waanzinnigen denken alleen maar aan wat in hun hoofd ronddwaalt. Als die 'trotse' Turk in het zand bijt gaat bij mij de vlag uit.
Het is de moeite om de details van die zogeheten vredesverdragen en genormaliseerde betrekkingen is door te lezen. Van belang is dat deze verdragen gesloten zijn door de absolute leiders van die landen; de bevolking is een andere mening toegedaan. En de vredesverdragen hebben niets met vrede van doen.
Ah, hij schaart zich openlijk aan de kant van de Pallies en heeft zichzelf min of meer uitgeroepen tot groot-Moefti van Jerusalem. Pro-Erdolf is zojuist nog een stapje fouter geworden. Gaat nog druk worden in de interneringskampen als de poep de ventilator raakt.
Let the games begin...
Tijd om de Grieken te helpen met hun grensbewaking.
Nou TerApel, begin maar weer bij te bouwen, oh nee want stikstof, oh ja want zielige migranten, daar wijkt alles voor......
@kortebroek | 02-10-20 | 11:02:
Eens. Onze regering zal wel weer niks doen maar wij kunnen als goedwillende Nederlanders per direct stoppen met het spenderen van geld bij/aan Turken en natuurlijk ook niet meer naar dat land op vakantie gaan. Maar ja, je hebt altijd debielen die het niet interesseert of het zo'n fijn land of zulke arme zielige mensjes vinden...
Alsjeblieft gooi een waterstofbom op dat land...
Een hele bevolking uitroeien omdat ze een in uw ogen onwelvallige leider hebben? Pareltje.
@DrumPiet | 02-10-20 | 11:25: Inderdaad. Mekka is een betere suggestie?
Die gevolking zou zelf die fijne meneer kunnen elimineren. Ze aanbidden hem liever.
@CalamityJane | 02-10-20 | 11:28:
Lees je eens in zou ik zeggen.
@Is dit nog nieuws? | 02-10-20 | 11:27:
Enkel die zwarte steen die daar ligt is al voldoende hoor.
En nu heeft nou nét Trump Corona....
Om met wijlen Pim Fortuyn te spreken: “ Nou, dat gaat nog wat worden!”
Erdodruif heeft een goede timing, dat dan weer wel.
Het interessante is dat Trump eerder al de VS-ambassade naar Jerusalem heeft verplaatst, ter ondersteuning van het idee dat Jerusalem de eewige en onverdeelde hoofdstad van Israel is. heb zo'n gevoel dat dat ergens wel gaat wringen...
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:05: inderdaad ja, daar had ik nog niet aan gedacht.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken weigerde commentaar te geven op de toespraak van Erdoğan.
Denk serieus niet, dat ze er daar wakker over liggen.
Dictators hebben zoeken altijd problemen in het buitenland om afleiding te zoeken van hun eigen problemen. Amerikaanse of Israëlische vlaggen verbranden scoort ook altijd in deze contreien.
Israel zorgt er dadelijk gewoon voor dat Turkije een bloedneus oploopt in de vele proxy conflictjes waar ze nu aan meedoen.
Ja daar zorgt de Mossad of Aman wel voor
Kan niet wachten.
Israel onderhoudt al jaren diepe banden met Turkije. Het heeft zeer recent de Armeense genocide erkent, omdat er natuurlijk maar een echte genocide is en omdat men goede banden met Turkije heeft. Er is in Turkije (niet in Griekenland) altijd een flinke Joodse diaspora geweest, die het (volgens het verhaal) in Turkije veel beter hadden dan in het christelijke westen. De bankiers van het Ottomaanse rijk waren geen Ottomanen.
Europa (niet EU) heeft haar eigen Kim Yong Un.... en hij heet erdogan, de grote leider van het land Turkistan.
Frappant dat Turksistaanse ambtenaren (vrijwel allemaal erdogan aanhangers) met hun speciale rode turkse paspoorten nog zo met directe familieleden de EU in mogen reizen, zonder visum
Frappant dat de EU nog steeds toestaat dat EU-turken dienstplicht mogen vervullen in Tukistan.
Frappant dat de EU nog steeds een speciaal Turkistaans steunpakket heeft om allerlei organisaties en 'democratie'processen in het land mee te financieren
Frappant dat Turkistan ondanks bezetting van delen van Syria niet met EU-sancties wordt bestookt
Frappant hoe enorm hypocriet, laf en geo-politiek zwak de EU is zodra erdogan het woord vluchteling in zn mond neemt.
Ja, het enige argument voor de EU zou het krachtige wereldwijde blok zijn. In de praktijk komt daar niets van terecht en blijkt het een onderdanig zooitje ongeregeld. China koopt ondertussen middels verkapte constructies strategiche bedrijven in de gehele EU op met staatsfondsen. De EU is een lachertje en Erdogan weet het.
Eu is Germany de vriend van alle grote dictators in de wereld.
Het wordt tijd dat deze moslimbroeder eens van zijn troon wordt gestoten. Bijvoorbeeld door de EU. Oh wacht, want te druk met eeuwenoude vijand Rusland..
Erdo is trouwens niet eens een Turk, maar een Georgier, net als Stalin. Ataturk was een Griek, net als de meeste "Turken" in Turkije.
Beetje dom, als je achter zo'n hitsende buitenlander aanloopt...
Gaat u Bibi nu een Pool en Amerikaan noemen en Golda Meïr een Rus?
Heb je een goed karakter, dan leer je van de geschiedenis.
Heb je een fout karakter, dan zet je de geschiedenis voort.
Tegeltje !!!
Geschiedenis pas je toch gewoon aan naar je eigen voordeel?
En als je geen karakter hebt, dan ga lach je alles weg.
Okay. Wat waren de grenzen van dat Palestina? Wat was hun munteenheid? Wat was hun vlag in 1948? Laat me een ruine of opgraving zien van dat volk.
"Palestina" is in het leven geroepen door buitenlanders als de Egyptenaar Arafat, om de Joden te pesten en geld te verdienen via idioten die geld sturen naar "onderdrukten" om hun schuldgevoel af te kopen.
@Vuurwezel | 02-10-20 | 10:58: Een aardige samenvatting.
@Vuurwezel | 02-10-20 | 10:58:
Palestina als provincie bestond al in de Romeinse tijd, en de naam werd daarvoor ook gebruikt. Alleen de inwoners (en dus de definitief van een Palestijn) is in de loop der tijden wat veranderd.
@Vuurwezel | 02-10-20 | 10:58:
Ja de leiders van hamas zijn allemaal miljardair en wonen in luxe hotels villa’s in o.a. Turkije.
De tandjes, als het de EU en Rutte nu nog niet duidelijk is wat de ware intenties van de "politieke islam" zijn, dan weet ik het echt niet meer... Na de Hagia Sophia nu Jeruzalem... Daarna urbi et orbi?
En dan te bedenken dat "we" millennia lang de Muzelmannen buiten Europa hebben gehouden en er de laatste 40 jaar miljoenen hebben toegelaten.
Het omdopen van de Hagia Sophia tot moskee was een enorm provocerend en buitengewoon slecht signaal naar niet-moslims. Dat wordt veels te veel onderbelicht.
@Piet Karbiet | 02-10-20 | 11:04:
Da's toch maar mooi voor die mensjes, ze hebben het immers al zo zwaar.
/NPO
Israel tegen Turkije, Israel wint nog met 1 hand op de rug. Powerplay van Erdo om het volk af te leiden van het zware econimische weer waar hij zijn land in heeft gebracht. Same old shit all over again.
Erdogan, de leider van the empire of evil. Met zijn moslimvolgelingen en hun tentakels in west europa. Zij profiteren van zwakke leiders in west europa en die creëren barre tijden. Hadden we maar sterke leiders die niet laten dollen maar staan voor hun zaak, de west europese joods/christelijke beschaving. Zij verloochen het volk en gooien het allemaal weg. Met dank aan hen die dit mogelijk hebben gemaakt.
Amen!
Ik als atheïst vrees ook oprecht voor de toekomst van onze Christelijke waarden.
Ik ben tegen sterke leider(s). Gewoon iemand die z’n rug recht houdt is genoeg.
@DenkenDanDoen | 02-10-20 | 11:01:
Met veel gewicht op de schouders zou dat een sterke leider zijn.
Niet vergeten dat we in principe niet eens een hostile take-over hoeven te verwachten. Joods-christelijke mensen maken bijna geen kinderen meer, in tegenstelling tot moslims en andere migranten. Het enige wat zij hoeven te doen is wachten, wachten en nog eens wachten. Overname via de baarmoeder. Wat een wapen. We moeten es wat meer gaan neuqseksen.
@nickstert | 02-10-20 | 10:54: Onbenulligheid is ook een competentie. Houd vol.
@De Evangelist | 02-10-20 | 11:40: probeer je nu netjes te zeggen dat dom en incompetent ben?! wat moet ik volhouden? terwijl ik het helemaal eens ben met wat je reaguurt !
Zouden die Israëliërs nog onder de indruk zijn van al dat islamitische geblaat!?
Hoewel de westerse wereld in het algemeen en hier in Nederland, groenlinks in bijzonder, flink hun best doen om een antisemitisch zweem over demense heen te leggen, zou ik na verloop van tijden toch een beetje schijt aan bepaalde landen hebben gekregen. ErdoHitler in Armeniërs uitmoordland is daar geen uitzondering op! Ik zou mijn lange afstands raketten maar weer eens gaan oppoetsen als ik Israël, het enige lichtbaken in de islamitische achterlijkheid, was!!
ik denk dat die raketten glinsteren in de zon
Kunnen die mensen niet gewoon normaal doen? Sjonge jonge jonge.
Erdogan gebruikt net als wat andere falende moslimdictators de bekende handleiding. Geef joden de schuld, zeg dat Jeruzalem van de moslims is, geef Europa de schuld en doe voorzichtig met Rusland want die schieten terug en dat ga je verliezen.
De Turkse economie is in elkaar gestort met het uitblijven van toeristen uit al die verderfelijke Europese landen. De lira is minder waard dan toiletpapier en Turkije heeft amper voldoende grondstoffen. De Turken zullen ongetwijfeld een beroep gaan doen op hun invasiemacht in Europa die we vrijwillig hebben binnengelaten. Mooie tijden hoor.
Ik vind dat de onderdrukte inwoners van de Gazastrook recht hebben op een flink stuk land in Turkije. Ruimte zat daar aan de kust en dan wordt het één groot islamitisch feest met hun Arabische broeders.
Yep, onderdrukt door hun eigen Palestijnse maffia. Het Israelische leger is daar al sinds 2006 weg. En kijk wat ze er van gemaakt hebben.
@Piet Karbiet | 02-10-20 | 11:06:
Mooi he. En maar afgeven op "de Joden". Hun eigen leidertje wonen niet eens in Gaza, die zitten hun centen te tellen in het buitenland.
Volgens mij is Israël uitdagen niet zo'n goed idee.
Ik ben alweer begonnen met het afstoffen van mijn Kerststal. Moet het een beetje groter maken want iedereen mag niet zo dicht bij elkaar staan enzo. Kleine mondkapjes ben ik aan het breien. En ik zat te denken om op de nok van het pand een landsvlaggetje te plaatsen. Welk vlaggetje hoort er op de Kerststal in Bethlehem?
De Jolly Roger?
Een Romeinse?
Een regenboogvlag om de nieuw verworven inclusiviteit van de christenen te eren.
Overal waar Turken zitten denkt Erdogan aanspraak op te maken.
Dar wordt nog wat.
De Turkse economie is zo slecht, dat is nog nooit vertoond. De hyperinflatie is hoog met 30%, de groeiverwachtingen zijn zeer negatief. Erdogan is met Turkije de as van het kwaad. De EU geeft Erdogan invloed om dreiging boven de Europese bevolking te houden. Deze aanval op Jeruzalem zal Guy Verhofstad, Von der Leyen en uiteraard alle links- en liberale fracties tot 'ingehouden' vreugde stemmen. Erdogan zal populairder worden met zo'n uitspraak waarbij de economische situatie wordt vergeten. Hoop (op Jeruzalem) is wat de bevolking wil. Ze hebben er geen clown Rutte nodig die ze geveinsd 1 week voor de verkiezingen het land uit kunnen trappen. Oorlogstaal helpt hem. Naar de Grieken, naar de Cyprioten, de Joden. En de EU heet hem welkom. Het VK is er al van verlost. Wanneer wij?
''De hyperinflatie is hoog met 30%, de groeiverwachtingen zijn zeer negatief.''
De vergelijkingen met de omstandigheden tijdens Hiter zijn periode worden almaar duidelijker....
Altijd grappig dat een dictator zijn echte kleuren laat zien zodra de economie in elkaar dondert. Dit proces was al een jaar of 15 aan de gang. Nog steeds denken de nederturken dat Erdogan geweldig is.
@Suncatcher | 02-10-20 | 10:53: "Nog steeds denken de nederturken dat Erdogan geweldig is". Hopelijk blijven ze dat denken en gaan ze massaal terug naar het "thuisland".
Jeruzalem is our city, a city from us.
Eh, Turken komen uit de steppen van centraal azie vandaan, bij de tijd dat ze in deze richting kwamen plunderen en veroveren bestond de stad al duizenden jaren. Maar ok, hij zal wel weer bedoelen dat Jeruzalem louter van mossels is (ook al hebben moesliems de stad niet gesticht maar ordinair gejat). Met de achterliggende bedoeling om zijn analfabete geitenhoedende achterban in centraal en zuid Anatolië op te zwepen.
Turkije was in de vroege tijden ( naast een transistiegebied en later een uitvalsbasis voor volken van oost naar west ) een twistgebied tussen westerse Grieken en oosterse Meden. Voeg daar sinds de tijden van de Khans een flinke portie Mongools DNA bij en je hebt een nogal instabiele mix die constant op uitbarsten staat.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:38:
Stelletje mongolen zijn die Turken. Altijd al gedacht.
Mwoch, Israel uitdagen, das lef hebben!
Dat is vergelijkbaar als een wespennest met blote handen in een vuilniszak proberen te stoppen. succes!
Turkije heeft een ongelofelijk groot leger met bijbehordend arsenaal aan wapens. Het is dat Amerika Israel te hulp zou schieten want in een 1v1 denk ik dat Israel het niet kan winnen van Turkije.
@Puss | 02-10-20 | 10:54:
Arabs hadden stelselmatig een groter leger in hun 3 oorlogen tegen Israel maar ze verloren stuk voor stuk. En de joden werden juist tegengehouden door de Amerikanen om de Arabs niet helemaal te vernederen.
@Puss | 02-10-20 | 10:54: Je vergeet het nucleaire arsenaal, de Turken kunnen het nooit winnen.
@Puss | 02-10-20 | 10:54:
Je moet die Turken ook niet pakken, je moet de leidertjes pakken, van Erdolf tot de blokhoofden.
@Puss | 02-10-20 | 10:54: Dat maakt niet uit, er staat een mooi filmpje op Youtube waarom Arabische landen in een oorlog eigenlijk altijd aan het kortste eind trekken, ondanks een eventueel numeriek voordeel. Kort gezegd heeft dat met tribale cultuur elementen en testosterondenken te maken. Alhoewel effectief (zoals we op onze straten zien) om op kleine schaal je "vijanden" te bullyen maar op strategisch niveau is dit kansloos.
Gekke turj
Een gevaarlijke gek, maar wat het zo erg kan maken, is dat er zo veel lompe turken achter hem aan lopen!
Je kan zwakzinnigen dat niet aanrekenen.
Zie ook de hoeveel er hier achter de VVD aanlopen.
WO3 maar wel met mondkapjes op ,jippie
De dag dat de tempel wordt herbouwd op the temple mountain komt dichterbij.
Al Aksa zal binnenkort een ruïne zijn, als het asn Erdogan ligt.
Beetje dom olie op het vuur.
Net op een moment dat er wellicht een opening is gecreëerd, door Trump en de Arabieren.
Erdogan moet wel zo’n hekel hebben aan de Saudiërs.
Overigens moet Erdogan z’n schoolgeld maar terugvragen.
Jeruzalem is vanaf het begin de bakermat van het Jodendom.
En nog iets....
Arabieren is Israël hebben het altijd nog beter dan de Koerden in Turkije.
Het laatste wat Erdo wil is een door de VS gestichte vrede tussen de Arabieren en de Israëliërs. Elke dictator gedijt bij conflict.
@Muxje | 02-10-20 | 10:50:
Een Turks-Iraanse as van het Fout komt ondertussen dichter- en dichterbij. Zeker als de Saoudi's ook eindelijk aanschuiven aan de tafel van fatsoen.
...'Er gebeurt nu heel veel in de wereld'...? De president van de V. S. heeft een virus opgelopen, en een tweederangs quasi-dictatortje maakt aanspraak op een gebied dat niet van hem is. Joh...
Konstantinopel is van ons !
Konstantinopel, is een mooie stad... Daar (enz)
Zoals een oud Turks gezegde luidt:
Mekkerende geiten bijten niet.
Plattelandsdokters hebben daar het volgende tegeltje in de spreekkamer hangen:
"Een geit in de kont,
is morgen gezond."
Het is in dit licht bekeken dan wel weer frappant dat het door Turkije gesteunde Azerbeidzjan drones van Israëlische makelij heeft.
De wereld is maar raar.
Money makes the world go around
Oorlog is geld verdienen.
De gene bij wie het geld het eerste op is, heeft verloren.
Ach, de Spanjaarden vochten in de 80-jarige oorlog tegen de Hollanders met wapens die waren geleverd door.... de Hollanders......
@L.E. Raar | 02-10-20 | 11:10:
En wat is er met die Spanjaarden gebeurt? Ze zijn failliet.
Krijgen we dat weer. Israelische makelij is niet hetzelfde als de Israelische staat. Gevalletje onderzeeboten van de RDM, remember? Of het verstandig is om als private partij aan moslims te leveren is vers 2 maar ja, centjes he...
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:30:
Nou denk ik niet dat een privé bedrijf overal zo maar wapens mag verkopen. De staat moet er van hebben geweten.
@Mr.Crowley | 02-10-20 | 11:37:
Ze krijgen een exportvergunning he en in principe kan dat wel in tijden van vrede. Of je het zou moeten willen is vers 2, ik zou het zelf nooit hebben gedaan maar niet iedereen kan of wil zich die principes veroorloven.
Verlaat Constantinopel en
terug naar je steppe zou ik zeggen.
En ga niet langs start.
Als WOIII uitbreekt heb ik geen wc-papier nodig.
Ik sch.. t wel in mijn broek.
Zijn de nukes eigenlijk al weg uit Incirlik?
Allang.
@jantjeuitnederland | 02-10-20 | 10:52:
Volgens dit artikel liggen ze er nog.
www.google.com/amp/s/greekcitytimes.c...
De hele luchtmachtbasis vertrekt ook, waarschijnlijk naar Griekenland.
@koolteer | 02-10-20 | 11:04:
Ik denk niet dat de USA risico neemt met dergelijk wapens.
@koolteer | 02-10-20 | 11:04:
Dit artikel is van oktober 2019.
www.stripes.com/news/us-reviewing-pla...
Daarbij denk ik, dat ze toen al weg waren.
@Mr.Crowley | 02-10-20 | 11:09:
Een regering die vooruitziet. Goh. Wat moet dat goed voelen, zeg.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:28:
Trump?
Overigens, als het om conflicten gaat, is het verstandig, om eerst te doen en daarna pas te zeggen wat je denkt te gaan doen.
@Mr.Crowley | 02-10-20 | 11:09:
Mijn artikel is een stuk recenter.
Er is wat dat betreft geen zekerheid.
Een Erdohitler met zijn stinkvingers op een rode knop, moeten we niet willen met zijn allen.
@koolteer | 02-10-20 | 11:43:
Denkt u echt dat de Amerikanen u gaan vertellen waar kernwapens liggen en daar zekerheid over geven?
Zo van, we hebben ze al een jaar geleden naar militaire bases in Polen en Hongarije gestuurd?
@Mr.Crowley | 02-10-20 | 11:39:
Dat is helemaal waar.
Turks paspoort = Turkse dienstplicht. Ook voor Duitse Turken en Nederlandse Turken, tenzij afgekocht. Dus oorlog moeten we niet willen met zijn allen.
Niet? Ik zie alleen maar voordelen.
Laat die Nederturken die voor Erdogan zijn maar eens laten zien hoeveel liefde ze voor hun leider hebben. Ik zie eerder kansen dan problemen.
Ben je wel ongeveer de helft van die DENK-gasten kwijt, daarna omgekeerde familiehereniging.
Stel je voor dat Turkije en Rusland in oorlog raken met elkaar, wordt Nederland dan geacht om Turkije te helpen?
Ondanks dat die overduidelijk de slechterikken zijn in dit (elk) verhaal.
En zo ja, zou het genoeg zijn om een paar 100.000 soldaten te leveren, die zelfs de taal spreken?
Op Turks grondgebied wel ja, NAVO Artikel 5.
Niet als Turkije de agressor is, dus laat Erdo de eerste zet maar doen. Maar waarschijnlijk is zelfs hij niet zo dom. Daarom zal het bij provoceren blijven zoals het een goed moslim betaamt.
Ik ben bang van wel. Zo moest Nederland Turkije ondersteunen tijdens de Golfoorlog in 2003 met Patriots. Het zou natuurlijk met Erdogan nu volstrekt belachelijk zijn. Laten we Turkije zo snel mogelijk de NAVO uittrappen.
Ze laten hem gewoon barsten,want om heel Europa in as te leggen voor die malloot is niet echt een goed plan.
I see what you did there...
Ik ben voor uw laatst regel.
Haha. Die Erdogan is een beetje overmoedig geworden met zijn blufpoker en denkt dat ie tegen Israël ook een grote bek kan opzetten. Is goed nieuws, want nu zijn dagen zijn geteld.
Israël laat niet met zich spotten.
@Mr.Crowley | 02-10-20 | 10:52:
Waren wij maar een beetje meer als Israel.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:24: Hadden we nog een beetje meer oorlog.
Het Ottomaanse Rijk vs Israël? Geen schijn van kans.
Moet ie proberen dat geitejong. Die joden schieten heel dat tyfusland aan flarden als het moet.
Frankrijk geeft ff 8 rafales aan griekenland om ome Erdo tegenwicht te bieden. poep is aan
Onze oude fregatten hebben ze ook al.
"A city from us"?
Hij bedoelt waarschijnlijk "a city from The US "
Erdo denkt dat hij nog in de negentiende eeuw leeft.
Narcistische islamieten zijn enorm vermoeiend.
Ben ik blij dat ik in Hongarije zit. Niks moslim
Ja lekker zeg, maak ons ff jaloers.
De minaret in Eger wel eens bekeken?
@Lu_Tze | 02-10-20 | 10:43: En de Király fürdö, 400 jaar onderdrukking, de Magyaar vergeet niet.
Misschien moet Trump weer even een tweetje plaatsen. Even die munt van Turkije laten verdampen. Kijken hoe lang hij het daar kan uithouden als mensen de straat op gaan.
Je zal toch turk zijn en zo’n complete mafklapper je land naar de philistijnen zien helpen zonder dat je wat kan zeggen wegens nsb-turken.
Maar Twaaaamp is Lucifer. Een beetje gecultiveerde student of NRC-lezer heeft het nooit over Erdo.
yup, en je zal een Nederlander zijn met zo compleet ruggengraatloze minister-president, die ons land naar de filistijnen helpt
@nickstert | 02-10-20 | 11:01: Maar hij weet wel goede speeches voor te dragen, nu zijn we allemaal samen inclusief verbonden.
@Nuchternederland | 02-10-20 | 11:09: daar krijg ik ook een intens warm gevoel van binnen......................... en braakneigingen
70% van de NL-Turken steunt Erdolf. Het ontwikkelde deel niet maar we hebben helaas - net zoals bij de Marokkanen - weer in de kortingsbakken lopen vissen.
@nickstert | 02-10-20 | 11:01: Precies. Laten we Rutte c.s. Ook niet uitvlakken.
Turkije moet uit de NATO gekikt worden! Zolang dat niet gebeurd durft Erdo wie Erdo wat van alles uit te halen om met de macht van de Islam iedereen in de vrije wereld weer naar de middeleeuwen te duwen qua levensvreugde
Een boerderij in verlaten Ruinerwold is toch zo gek nog niet.
Palestijnen zijn genetisch gewoon Grieks.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat de Ashkenazim joden (oost Europese) genetisch zeer Europees zijn. Dan zouden de Arabieren dus gelijk hebben, als ze zeggen dat de Joden eigenlijk in het westen (Europa/VS) thuishoren.
De Joden zeggen semitisch te zijn en volgens hun geschiedenis stammen de Arabieren en de Joden af van dezelfde stamvader; dat men ze verwant. En in het MO is verwantschap familie.
twitter.com/KremlinRussia_E/status/13...
Nu wachten hoe lang ze het gedrag van Erdo nog gaan accepteren.
De boodschap is .vrij standaard, maar de kracht zit hem in het gezamenlijk optreden. Ik denk alleen niet dat die Turkse gek zich hier iets van aantrekt.
Tijd voor nieuwe Kruistochten om de wereld voor altijd te bevrijden van de terreur.
Ik heb er wat Israëlisch nieuws op nageslagen en er niets over gevonden.
Volgens mij liggen ze er daar niet wakker van.
Ze hebben de hele Arabische wereld 30 of 40 jaar buiten de deur gehouden.
Dus Turkije kan er nog wel bij.
www.timesofisrael.com/jerusalem-is-ou...
Zag trouwens nog wel dat ze spijt hebben dat de Armeense ambassadeur vertrokken is omdat Israël ook wapens heeft geleverd aan Azerbeidjan.
@Overmar | 02-10-20 | 10:44: Ik had niet zo veel tijd.
Overigens kan Erdogan eigenlijk ook wel aanspraak maken op delen in Europa, is dat niemand opgevallen? Tenslotte zitten ze ook op Cyprus.
@Mr.Crowley | 02-10-20 | 10:46:
I'd like to see him try...
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:21:
De man heeft de oorlog al verloren.
Hij is het momentum al lang kwijt.
Analyse: dit is een vlucht naar voren van Erdogan in een poging zijn afbrokkelende binnenlandse steun wat op te krikken.
Als je in Nederland woont dan kan je naar een Turkse bakker gaan, als je in Turkije woont naar de Turkse koekenbakker.
Gaan de Turken dezelfde fout maken als de Egyptenaren?
Het vervelende is dat hier in Nederland al heel lang een 5de colonne aanwezig is.
Klopt, dit wordt oorlog in West-Europa en de politiek staat niet aan 'onze' kant.
Alles wat die Türken doen ies koeltoer en ieder verzet van ons zal worden gezien als racies. Zelfverdediging ies racies en eventueel wapenbezit aan onze zal streng worden bestraft.
Conclusie, we hebben al verloren. Er rest niet veel anders dan te vertrekken en niet meer mee te betalen aan de uitverkoop.
@James Lastig | 02-10-20 | 10:42: Nou, u doet uw achternaam geen eer aan. Meteen maar braaf gaan liggen...
@Petrus Poortwachter | 02-10-20 | 10:47: Ik begrijp u niet? Als u om u heen kijkt naar wat er de laatste decennia in West-Europa gebeurt, dan zou u dezelfde conclusie moeten trekken als ik.
Het heeft geen zin vast te houden aan een nostalgisch beeld van onze samenleving uit uw jeugd (in mijn geval is dat jaren 70 / 80).
De situatie is wat die is, en die is bepaald niet goed voor blanke, werkende en belastingbetalende burgers.
Ik waardeer uw strijdlust, maar zorg eerst voor uzelf, uw dierbaren en zeker ook voor uw eigen portemonnee.
Ja, ooit onder het Ottomaanse rijk was Jerusalem misschien onderdeel van het Turkse rijk.
Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat alle landen rondom de middelbare zee aan Italië toe behoren omdat ze ooit onderdeel waren van het Romeinse rijk.
En die waren eerder.
En ruim daarvoor Alexander de Grote. Dus eigenlijk Macedonisch?
@A-Safari | 02-10-20 | 10:47: Macedonië was en is een onderdeel van Griekenland.
En van de Kelten. Die hebben Rome nog geplunderd.
@Piet Karbiet | 02-10-20 | 10:58: En vergeet twee Galliërs en een hondje niet, die hebben ook huis gehouden in Rome.
Osdorpertje, ga er toch niet serieus op in, op de quatsch van Erdolf.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:20: waarom niet, met een beetje geluk is er volgens dezelfde redenering van ome erdogan nog wel een afstammeling te vinden van Ghengis Khan die aanspraak kan maken op heel turkije.
Geopolitiek midden oosten altijd vijf reten
Het is Erdogan’s lang voorgelookte natte droom om op het toneel van Arabische-/Moslim-liga-landen leider te zijn.
Steeds weerstand en afschuw naar het westen, dit soortpropsganda naar het Oosten, om op lange termijn een schisma te creëren.
Nb de’deal’ van Trump in Israël wordt gepropagandeerd, dus dat is 1-0 Westen.
Erdo moet nu dus ook iets gillen.
Waarschijnlijk dus gewoon een overwaaien; kwam, zag, sprak, plas
Een varken dat maar blijft gillen wordt op een bepaald moment ook vervelend en dan is het voor alle partijen beter dat hij snel wordt geslacht.
Ongelooflijk, wat is die kerel toch ziek. Maar ja, die slappe zakken in Brussel net zo goed.
Laat ze eens even opdonderen uit Noord-Cyprus. Of moeten we met die Proud Boys eens voorgoed gaan afrekenen met die Ottomannen?
Ik zeg ga er voor IDF. Jullie weten waar erdo zijn huis woont. Drone him.
Probleem is alleen dat Erdo lid is van de NAVO dus die kan je niet zo even aanvallen. Met die wetenschap maakt ie ook flink misbruik van de situatie, hij is feitelijk onschendbaar. Daarom moet dat land asap uit het bondgenootschap getrapt worden.
@R.F.Pickering | 02-10-20 | 10:40: zeg je toch gewoon dat het een armeense drone was?
@R.F.Pickering | 02-10-20 | 10:40: 'Erdo, you're fired!'
youtu.be/Hl8UrvU3Tlw?t=74
@R.F.Pickering | 02-10-20 | 10:40:
Nee hoor, als je als land zelf een oorlog uitlokt hoeft de Navo niet te helpen.
Death by proxy. Precies zoals Erdolf Syrische "huurlingen" gebruikt. Zal vast wel ergens een Yezidicommando samen te stellen zijn die hem met liefde willen omleggen.
Vlotten die gesprekken over toetreding van Turkije tot de EU nog een beetje?
Die worden toch gehouden in de gedemilitariseerde zone op Cyprus?
religie = onvrede
Een tevreden kuffar is geen barbaar.
Weet je wat. Prima.
Geef dan de Joden een deelstaat in Duitsland en dan niemand meer zeiken
Daar stikt het al van de Turken
Weet je wat. Geef de Palestijnen een stuk land in het Midden-Oosten. Zeg Jordanië ofzo. En dan niet meer zeiken.
@Enter Yeti | 02-10-20 | 10:38: of geef aan bij Egypte dat ze die hele grote muur op hun grens met palestina af moeten breken?
Die hebben ze al in Rusland (al in de USSR), en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomo...
De vlag is erg interessant.
Euh, nee Erdowie. Dat hebben jullie in 1948 geprobeerd en dat is op een compleet fiasco uitgelopen.
Daarnaast is Nagorno-Karabach Armeens en kent ge de groete uit Brabant krijge. Kut!
Hier moet vandaag nog paal en perk aan worden gesteld. Er moet worden geëist dat Erdogan opstapt en zichzelf aangeeft bij het oorlogstribunaal in Nederland en als hij dat niet doet, dan moeten ze heel Ankara in puin bombarderen, tot ze zeker weten dat Erdogan dood onder een van de puinhopen ligt.
Turkije is een NAVO land ......... Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
De Navo bestaat helemaal niet. Ja, op papier. Maar de Navo is natuurlijk een wassenneus. We moeten de komende decennia maar eens flink investeren in ons nationale leger. De Duitsers waren ons min of meer vrij goed gezind tijdens de Tweede Wereldoorlog. We hadden weinig te vrezen. Maar de Turken en andere moslims zullen geen seconde nadenken over ons sparen of over met ons samenwerken.
Het zou sowieso verstandig zijn om jongens tussen de 16 en 28 te verplichten om in het leger te gaan. Het ontbreekt in dit land aan discipline, respect en volwassenheid. We hebben een land vol met verwende nesten met vogelpoeparmpjes. Vind je het gek dat geen enkele zichzelf respecterende vent van buiten Nederland respect weet op te brengen voor de Nederlanders? Ik niet.
@GeenHeil | 02-10-20 | 10:41: Verhaal klinkt een beetje als onze Gouden Eeuw... toen ging geld ook voor veiligheid. We leren hier helaas niet(s) van geschiedenis.
@GeenHeil | 02-10-20 | 10:41: De NATO wil geen dienstplicht. Als iedere man (even voor het verhaal) verplicht dienst moet doen, krijgt de elite (NATO is daar een onderdeel van) oorlog niet van de grond. Omdat iedere Nederlander een belang heeft bij de oorlog, namelijk het leven van de zoon (neef, broer, oom). Politici zetten hun zetel, riante inkomen en vergoedingen en toekomstige leuke functies en hun pensioen niet op het spel. De dienstplichtigen zitten ook niet te wachten op oorlog, inzet en gewapend treffen, want je kunt hele anderen dingen met je leven doen dan sneuvelen of verminkt raken. Daarnaast zijn dienstplichtigen bekend met de werking van wapens, explosieven, overleven in bivak. Zelfredzaamheid, dat wil de elite niet.
Bij een zogenaamd professioneel leger redeneert men dat ze er zelf voor gekozen hebben (risico), we een leger hebben en dat moet ook eens ingezet worden (kostenfactor) en heleboel managerspeak (=leugens) over vrede, democratie en vrije markt en ontwikkeling, welke een verdienmodel vormen voor het internationale bankwezen en global companies. En de uitbreiding van macht natuurlijk.
Vanuit de bevolking gezien, zijn we beter af met een dienstplicht. En deze moet niet gelden voor vrouwen. Want nooit en te nimmer gaat ook maar een leider vrouwen laten sneuvelen. Het kost hem/haar alles en wat hij/zij heeft en deze zal tot in het 10e geslacht worden vervloekt.
Een dienstplicht voor vrouwen zou kunnen bestaan uit een ruime periode van werk in de minder aantrekkelijke beroepen: zorg (lage functies), schoonmaak. Werken met de handen en fysiek bezig zijn, onregelmatige diensten, lange dagen. Dat zal ze in de toekomst dankbaar maken met de baan die dan krijgen.
Nou ja, Trump staat ff een weekje buiten gevecht, breekt prompt de 3e wereld oorlog uit. Gelukkig vangen Kaag en Rutte de arme oorlogs vluchtelingen snel op, dus 't komt uiteindelijk allemaal goed.
Idd. Trump heeft nog amper z'n eerste dosis Chloroquine ingenomen of de Turken maken al weer stennis. Turkije wil de top dog zijn van de islamieten en stookt de islamitische sentimenten effe stevig op.
Gelukkig zijn er nog meer islamitische zwaargewichten in die regio die zich niet zomaar achter het Turkse opperhoofd scharen: Saudi Arabië en Iran...
Ruzie/oorlog met Turkije is interessant:
a) NAVO-lid (valt te regelen)
b) EU-fanboys hebben kloppende erectie bij gedachte dat Turkije EU-lid wordt (valt ook iets aan te doen)
c) de vijand is ruim vertegenwoordigd onder ons (daar hebben sommige politici bepaalde ideeën over, maar die zijn al verboden)
Hoe kunnen ze nu eeuwen met het Palestijnse volk geleefd hebben, het volk bestaat pas sinds ongeveer 1960.
Propaganda Kaas. Antisemieten willen nu eenmaal graag geloven dat Joden slecht zijn dus als je ze vertelt dat Joden bokkepoten hebben en kindertjes eten gaat dat erin als koek.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:15:
En dat Joden bokkepoten eten en kindertjes hebben, daar roepen ze natuurlijk 'schande' over.
Hier enorm veel anti-gelovigen. Hen maakt het niets uit.
Come and get it.
Ze hebben al eens aan de deuren van Wenen lopen rammelen maar nu overspelen ze volgens mij hun hand.
Gelukkig zijn er al voldoende Polen.
Vlad de spietser, waar ben je?
Hopelijk krijgen de Koerden dan ook eindelijk hun eigen stukje land. Een van de grote fouten bij het verdelen van land en toewijzen van grenzen, dit soort vergeten of (bewust) verzwegen volkeren.
@Santoku | 02-10-20 | 10:43: Jezidi's, een recent geval van Westerse/Europese ignoratie.
@lovekila | 02-10-20 | 10:48: Jezidi's dat zijn moslim'broeders' net als de Koerden.
Als er ooit een grote opperkoerd zou opstaan dan wil die ook het avondland pletten.
Ik hoop het van harte, dat we tijdens mijn leven nog eens een 2e "eb" mee mogen maken wbt Arabieren en Ottomannen. Kan ik gerust de oogjes sluiten in de wetenschap dat het westen opnieuw aan een bloeitijd van 300-400 jaar kan beginnen zonder die Islamitische allesverstikkende hel die de mensheid weer eeuwen terugwerpt de barbarij in.
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:14: want de islam is nu de rem op onze welvaart?
@Santoku | 02-10-20 | 10:43: En waar had u Koerdistan willen vestigen? En hoe denkt u dat dat door zij die land af moeten staan ontvangen wordt?
Er is al een staat gesticht in het MO en bewoners verjaagd en uitgedreven en daar zijn we nog mee bezig. Daarbij komt dat deze staat zegt een claim te hebben middels een verdrag met hun opperwezen (God gaf ons dit land en er was een joodse staat). Er is geen Koerdistan geweest.
Het idee dat wij (het westen) wat grondgebied van de een en de ander of de een of de ander kunnen confisqueren want .... de Koerden zijn de goeie of de Koerden zijn tegen diegenen waar wij tegen zijn enzovoorts..... : De Koerden zijn alleen voor zichzelf, altijd en overal. Die houding hebben we al een van in die regio en dat duurt nog steeds.
Dat wordt een interessante oorlog, hoe lang duurt het voordat de IAF Erdogan terug naar de steentijd heeft gebombardeerd?
Israël heeft drones geleverd aan Toerkse bondgenoot Azerbaijan, dus die kunnen wel weer eens thuiskomen.
@Earl_of_Doncaster | 02-10-20 | 10:35: Israël levert nog aan hun vijand als ze er geld voor kunnen vangen, voorbeelden te over.
@Johan_Voorhaar | 02-10-20 | 10:50: Doen ze hier ook hoor. Ik kan me nog een gevalletje herinneren van Gasleveringen aan Sadam Hoessein om maar wat te noemen. Hoessein heeft dat gebruikt tegen de Koerden van Halabja: nl.wikipedia.org/wiki/Gifgasaanval_op...
@Earl_of_Doncaster | 02-10-20 | 10:35:
Zit een verschil tussen Israel als land en een wapenfabrikant uit Israel he... Het is niet zo dat staten zelf een knutselschuurtje hebben waar ze wapens in elkaar schroeven, dat doen zelfstandige partijen en vaak wordt het ook nog aan handelaren verkocht die het weer doorverkopen. De NL-staat verkocht toch ook geen duikboten aan Taiwan destijds? Dat was de RDM die dat wilde doen, totdat de NL-staat er een stokje voor stak.
Oftewel, opnieuw framing wat gewoon onzin is.
@Earl_of_Doncaster | 02-10-20 | 10:35: Er zal vast wel een software optie in die dingen zitten om dat juist te voorkomen
@Graaisnaaiert | 02-10-20 | 11:12:
Het probleem is dat Israël zichzelf afficheert (propaganda of PR) als het land met het meest morele leger ter wereld. Israël krijgt, bij monde van Bibi c.s., een toeval als een van haar buren (denk regionaal) wapens heeft, krijgt of koopt. Het neemt iedereen en zijn moeder de morele maat. De joden schilderen zichzelf af als het licht der wereld en dat hun levensopdracht is om de wereld te helen (Tikkun Olam). Israël blaat dat het altijd de vrede zoekt.
De VAE (vredesakkoord) bestelde in Amerika F-35's (de VS moet zijn pre hebben). Israël sprak een veto uit, want Israël vindt dat zij het recht heeft te bepalen welke/wat voor wapens haar buren aanschaffen. Dit zouden haar buren eens moeten doen. Bibi zou zijn tong en voeten breken om de antisemitisme kaart te trekken. Het eiste van de VS dat de VS aan Israël wapens zou GEVEN om de "militaire superioriteit van Israël in de regio te waarborgen".
Israël ontvangt ieder jaar US$ 3.8 miljard per jaar. Hiervan moeten zij minimaal 50% in de VS besteden ten gunste van de wapenindustrie, want Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen. Hun buren hebben dat recht niet. En een deel van die wapens verkopen ze door, zonder tussenpersoon want dat steken ze zelf in de zak.
De enige democratie in het MO met, naar eigen preken, de enige juiste moraal, het land dat claimt in alle opzichten een enorm success te zijn (economisch, hoog opgeleide bevolking, uitvindingen) en dat voor zichzelf allerlei rechten en privileges opeist, kan zijn eigen broek niet ophouden. Haar zo geprezen militaire superioriteit komt voort uit opleggen van beperkingen of sanctioneren van andere landen in de regio, jaarlijkse miljardensteun van de VS en aanvullende steun als ze nog maar denken iets te kort te komen. Het verklaart waarom Bibi op zijn dood is van Hezbollah, die nog geen 20% van de middelen hebben en het leger meerdere malen naar huis gestuurd hebben.
Een land (en bevolking) met een echte moraal zou voldoende verdedigingsmateriaal in huis hebben, geen wapenhandel bedrijven, de Palestijnen geven waar zij recht op hebben (Gaza en de Westbank 1948) en fatsoenlijke betrekkingen aanknopen met de buren (geen water stelen, Golan hoogte terug en Jeruzalem een internationale stad conform eerdere afspraken), zijn grenzen vastleggen (Israël heeft nooit zijn grenzen vastgelegd of verklaard) en de apartheid afschaffen (wie er langere tijd gewoond heeft weet dat deze bestaat).
Oftewel een morele staat zou in de praktijk brengen wat het preekt.
@JeanDragage | 02-10-20 | 11:32: Sterker nog, ze kunnen vanuit Tel Aviv bestuurd worden.
Niet interessant genoeg voor de nieuwsmedia.
=edit= Als WOIII uitbreekt haalt dat waarschijnlijk niet de krant.
Krant?
Klopt. Het sexleven van Katja Schuurman is veel belangrijker.
@Suncatcher | 02-10-20 | 10:43: Vergeet Sylvie Meijs niet
@marcoplarco | 02-10-20 | 10:57: Ik dacht altijd dat GS daarvoor de primeuren had.
Nog niets gezien...
WO III boeit me niet, ik wil de bikini van Sylvie Meijs met mevrouw Meijs zien op de voorpagina's van de vriendelijke dictator. Verder chips en bier, sofa en voetbalwedstrijden. Kernwaarden van mijn bestaan.
REAGEER OOK