De Jaarwisseling. Maar dan echt
Relatief
Social
Redelijk standaard dit. Er was eigenlijk helemaal niks nieuws aan deze nieuwe Oud en Nieuw. Als de Brulsen en de Burgemeesters the day after hebben gesproken ("rustige jaarwisseling" - liefst met toevoeging "relatief") komen de mannen met de boots on the ground aan het woord ("geen rustige jaarwisseling). Verder werden er gewoon weer vogeltjes verstoord, en was er weer fijnstof. En toch was er 1 Belangrijk Ding dat miste op 1 januari. De traditionele ANP-foto van de omgevallen champagnefles. Volgend jaar beter! (PS: diensten van 15 uur? Zeg er eens wat van, vakbond)
Bobo Pliesievakbond
Social
Social
Reaguursels
InloggenTriest dat een agent weer met gevaar voor baan uit de school moet klappen om de de beeldvorming scherper te zetten, schandalig.
Door de banlieues hoeven ze al niet meer te rijden, het in de fik steken van auto's is daar al een kwestie van hoeveel is normaal. En dan zijn het geen sloopauto's, maar auto's van iemands zuur verdiende geld.
Het laffe en achterbaks gooien met stenen zijn stuk voor stuk pogingen tot doodslag. Het hinderen van ambulance personeel is handelen met dood als gevolg. Het hinderen van brandweer is het bijdragen van 80% van de schade die geblust wordt.
De politie, ambulance en de brandweer staan machteloos ten gevolge van het naïeve handelen van de makers en handhavers van de wet. Waar ze vooraan staan te drammen om te deugen, wanneer het gaat om de nieuwe Nederlandse moraal. Staan ze achteraan als het gaat om beseffen dat het nieuwe Nederland ook om andere wetgeving en handhaving daarvan vraagt.
Wat je daarvan van vindt is even iets anders, maar je kunt niet meer met zalvende woorden en een kopje thee de boel recht lullen. Wel voor de beeldvorming voor het NPO kiesvee, maar niet meer voor de boots on the ground.
Rondom de jaarwisseling mag men wel wat harder optreden is mijn mening. Verder zie ik dat veel jongeren nauwelijks door ouders in bedwang gehouden kunnen worden. Daar lijkt me een taak weggelegd voor wetgeving. Straffen van deze jongeren moeten omhoog op een drastische manier. Te denken valt aan maatregelen die hen zwaar treffen. Het moeten maatregelen zijn die de jongeren zèlf heel erg vinden.
a) intrekken van het rijbewijs (zowel voor scooter als auto) voor een periode van 10 jaar (ook mag een minderjarige pas na 10 jaar zijn eerste rijlessen nemen).
b) men mag niet meer bij de ouders in de zorgpolis, maar moet een eigen polis afsluiten.
c) op de zwarte lijst bij voetbalclubs, uitgaansgelegenheden, evenementen
d) meldplicht tijdens de jaarwisseling voor een periode van vijf jaar
Ook valt te denken aan het aanbrengen van een enkelband rond de jaarwisselingen voor langere periodes.
Wellicht lijkt bovenstaande extreem en vergezocht, maar het gedrag van die jongeren is dat ook. Wat mij betreft is het nu tijd voor een creatievere aanpak van straffen en handhaven. En natuurlijk is niet ieder voorstel even sterk / haalbaar. Maar we zullen echt uit een ander vaatje moeten tappen om de Jaarwisseling eens een keer normaal te laten verlopen.
Tja, de media (die het allemaal wel mee vonden vallen) denkt dat we nog geloven wat ze zeggen. We weten inmiddels zelf gelukkig beter. Ik snap het wel hoor dat de politie de noodzaak voelt om de waarheid te vertellen.
Vriend van mij is ambulance broeder, is er van overtuigd dat hij beter had kunnen helpen (ook vuurwerk slachtoffers deze O&N) als hij niet zo werd tegengewerkt. De tijd en energie die hij dit jaar kwijt was om überhaupt aan het verlenen van zorg toe te komen is stuitend. En die twee eerste hulp verslaggeveningen op de NOS was nog minder dan een halve waarheid. De ene was vlak na 00:00 (duurt meestal wel een half uurtje / uurtje. En de andere was een arts die zijn dienst net was begonnen (en nog niet was bijgepraat). Maarja er MOET een bepaald beeld worden neergezet he.
Zodra je een uniform aantrekt word je gezien als handlanger of onderdeel van onze liegende en bedriegende overheid en doe je afstand van het zijn van een individu. Dat is de keuze die een agent maakt. En daar door wordt je door het publiek ook als een onderdeel van de huidige ellende gezien. Zo werkt het gewoon.. Ik vind het fout, maar het is wat het is. Als ik een boa of agent zie vertrouw ik het ook niet meer. Mijn ratio zegt mij dat mijn gevoel onzin is, maar emotioneel voel ik het zeker zo.
De kerntaak van de politie is handhaving van de wet. Met de jaarwisseling is dat vooral in de publieke ruimte. Wanneer een agent of BOA je aanspreekt doen zij dit vanuit hun gezagdragende titel (bekrachtigd door het uniform) en daarvoor kunnen tegenwoordig bar weinig mensen respect opbrengen. Ik krijg nooit op een negatieve manier te maken met de politie, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik geen behoefte heb aan het gooien van stenen, hard door een wijk scheuren of mijn auto op de stoep parkeren. Ook maak ik -als het verder buiten rustig is- geen herrie en ben ik anderen niet tot last. Mocht het nodig zijn dat een agent mij ergens op aanspreekt, ga ik niet in discussie en volg ik eventuele instructies op.
In Nederland is de politie zeer mild, en betrouwbaarder dan de grondstoffen in een parecetemol.
Emilloot, na 60 jaar levenservaring heb ik geleerd dat het verstandig is om vooral ook naar je intuïtie en gevoel te luisteren. Hier is verstandig zijn paradoxaal want ga je alles vooraf alleen met je verstand beredeneren dan zal je verstand je vaak misleiden. Je verstand is er vooral om alles achteraf te evolueren en dan ontdek vaak dat je beter op je intuïtie en gevoel had moeten letten. Groetjes van een andere Emilloot :)
@peuleschil | 02-01-21 | 12:10: Ik heb een politie ambtenaar (wijkagent) meegemaakt die door aso's gemanipuleerd in een conflict betrokken raakte over wederzijdse honden. Aso's die lasteren en liegen als tactiek gebruiken om mijn hond bij mij te verjagen zodat ze hun eigen territorium agressieve rotkeffer weer als vanouds in de publieke ruimte van een flat niet hoeven aan te lijnen. Daartoe kregen ze de kans toen hun niet aangelijnde keffer agressief door de opengaande liftdeur naar binnen stoof en de kans kreeg om mijn veel grotere hond aan te vallen. Verlamt van schrik reageerde ik daar niet op en zag met verbazing dat mijn hond dat ook niet deed. Mijn hond, pal naast mijn been aangelijnd in de kleine liftruimte bleef tot het allerlaatste moment stokstijf staan maar reageerde onnavolgbaar snel toen dat aanstuivende mormel van die aso onder letterlijk mijn hond verdween om te gaan bijten. Pas toen kreeg dat dier een beheerste knauw van mijn hond en daar bleef het bij. Als een laffe janker lag dat mormel helemaal in de macht van mijn hond te piepen totdat die aso de lift in kwam om haar hond onder die van mij vandaan te trekken. Onverstandig gevaarlijk om dat zomaar zonder overleg te doen, maar er gebeurde niets want mijn hond was helemaal niet agressief, zeer waarschijnlijk opgelucht dat iemand hem van dat mormel verloste. Maar aan iedereen die het horen wilde werd lasterlijk gelogen dat mijn hond de lift zou zijn uitgerend en dat mormel vol aanviel. Dat verhaal werd ook tegen de dierenarts verteld. Pech voor die aso's dat die dierenarts ook mijn dierenarts was en mijn hond heel goed kende en dat ze wederzijds elkaar heel graag mochten. Terwijl veel dieren bang zijn voor de dierenarts was het voor mijn hond een feest om daarheen te gaan ondanks dat een paar behandelingen voor hem pijnlijk waren. Mijn hond was een trots dier en het was een echte mensenvriend die zelfs een inbreker in mijn huis vriendelijk welkom zou heten. Maar door slechte ervaringen met agressieve onopgevoede keffers die door aso's zelfs tegen hen werden opgehitst liet mijn hond zich de kachel niet aanmaken en dat begon gevaarlijk te worden. Omdat de dierenarts aan die enkele beperkte knauw wond meteen zag dat hij werd voorgelogen ging ook hij met de politie praten die met die extra informatie blijkbaar niet blij was. Ook mijn geschreven verklaring wilde de betreffende wijkagent niet lezen. De politie was het er zelfs niet mee eens dat de dierenarts open naar mij was toen ik hem vroeg wat die aso's hem hadden verteld. Mijn hond heeft gezien de verwonding die andere hond in hondentaal slechts een flinke draai om z'n oren gegeven, aldus de dierenarts. Het was een ernstige waarschuwing van mijn hond om zoiets niet nog een keer bij hem te flikken. Voor mijn hond werd bij mij blijven gevaarlijk, zowel voor hem als voor mij. Aso's die hun gang kunnen blijven gaan zullen nooit veranderen en van hun keffer kan dat eveneens niet worden verwacht. Die keffer wilde enkele dagen later alweer gaan vechten met mijn hond, was, toen aangelijnd en als een bezetene aan de lijn aan het trekken om bij mijn hond te kunnen komen.
Zo'n wijkagent wil niet slecht zijn maar koos wel voor zichzelf voor de gemakkelijkste weg daarmee in feite de kant van de sterkste partij, die van de aso's en voor hun vriendjes in de buurt die, aldus de wijkagent, geweld tegen mij niet zouden schuwen. Daar was de politie nog het meest bezorgd over. Bij voorbaat capituleren voor aso tirannen, zo noem ik dat, is m.i. nooit een goed idee, anders zal het van kwaad naar erger gaan, zoals we ook met het uit de hand lopen van oud en nieuw tradities kunnen zien. Mede daarom ben ik niet blij met slap politie optreden ten voordele van aso's als het om de handhaving van de openbare orde gaat en daarmee om de veiligheid in onze openbare ruimte. Ik heb een bloedhekel aan slappe hap gedrag bij de politie tegenover aso's terwijl ze, om dat voor hun geweten te compenseren, overdreven streng optreden tegen mensen die een keer, niet zelden per ongeluk, een fout maken.
Tot slot een waar gebeurd verhaal over een andere wijkagent in mijn woonplaats. Die gaf een keer een oudere vrouw een bekeuring omdat zij in het park bij ons haar schoothondje liet loslopen. De vrouw uitte over het krijgen van die bekeuring haar ongenoegen door de wijkagent erop te wijzen dat anderen hun grote honden ook laten loslopen in het park, vooral 's avonds. De wijkagent antwoorde dat hij na zes uur 's avonds avonds meer werkt en dat zij pech heeft dat zij door hem wel is betrapt. De vrouw, inwendig woedend over zo'n kil antwoord, maakte (naar eigen zeggen binnensmonds) die wijkagent vervolgens uit voor Jan Lul. Jan Lul liet het er niet bij zitten en haalde er drie collega's bij met een arrestanten busje waar die vrouw hardhandig werd ingewerkt. Ze heeft vervolgens uren (ik neem aan samen met haar hondje) in een arrestanten verblijf op het politiebureau gezeten. Van de rechter kreeg ze er nog een hoge boete bovenop wegens het beledigen van een politie ambtenaar in functie. Wel merkte de rechter in zijn vonnis richting te politie op of het niet anders had gekund, doelende op de handhandige arrestatie van die vrouw. De wijkagent verdedigde zich met dat dat de vrouw zich tegen de arrestatie had verzet, maar dat werd ontkent door de andere drie betrokken politie agenten. Voor verzet tegen haar arrestatie werd die vrouw vrijgesproken. De betreffende het bij de rechter liegen werd, bij mijn weten, die wijkagent niet vervolgd.
Bruis zijn persverklaring lag al klaar, of het nou wel of niet slechter was gegaan. Bruis is een lul, don’t be like Bruls
Bruls heeft standaard een airfryer op zijn bureautje staan. De smulpaap.
Agenten bekogeld met vuurwerk!??! Maar.. maar.. er was een vuurwerkverbod?! Wat gek dat een regel opstellen niet werkt voor de mensen die er toch al lak aan hebben. En de rest mag nu geen vuurwerk meer afsteken, omdat anderen het verpesten.. en die mensen verpesten het nog steeds, want zij halen het gewoon ergens anders vandaan. Regering, bedankt weer.
De naiviteit van de regenten die denken dat ze nog in de jaren 50 leven. Toen geloofden de mensen nog wat de regenten zeiden. Nu kan bijna alles gecontroleerd worden door het publiek. Zelf de politie heeft geen respect meer voor de minister. Goed gedaan regenten. Jullie verdienen het.
Ach weet je, als het om neoliberaal beleid gaat denken de regenten dat we nog in het jaar 1900 leven. En de meerderheid van het volk blijft gewoon neoliberaal stemmen, VVD, D66, CDA en zelfs PvdA heeft haar sociaal democratische principes onder Kok afgeschaft. Alleen de partijen die aan de randen van zowel links en rechts staan (PVV, SP) doen dat niet. Over de keuzes die het FvD zal maken twijfel ik als het om sociaal economische politiek gaat, die willen boreale politiek dat nog verder terug in de tijd gaat dan dat van de hoogtijdagen van economische ongelijkheid die schrijnend werd met de opkomst van de industrialisatie.
@Vuurspuger | 02-01-21 | 10:37: Ondertussen voelt Marcouch de PvdA burgemeester van Arnhem het gevaar van het (bijna) geen oog hebben betreffende het achterstellen van autochtone Nederlanders die het ook niet redden in de zogeheten onderkant van de maatschappij (steeds meer) aan. De omslag zou weleens in Arnhem kunnen beginnen, net zoals in de jaren vijftig met Marga Klompé. De uitzichtloosheid van de Nederlandse Nederlandse jeugd (Nederlands heeft hij dubbel gezegd om aan duidelijkheid niets te wensen overlaten) in achterstandsgezinnen noemt hij een blinde vlek. De PvdA heeft met het verraad van Kok haar vroegere achterban dubbel in de steek gelaten. Dat verklaart m.i. onder meer de opkomst van de bij neoliberalen (die niets van de geschiedenis hebben geleerd) gehaatte PVV. www.gelderlander.nl/arnhem/marcouch-o...
Vuurwerkverbod werkt alleen als je vuurwerkbezit als wapenbezit gaat hanteren. Dus inclusief de bijpassende straffen. Dus tunnel willen opblazen onderzoeken als terroristische aanslag. Anders kan je er beter niet aan beginnen, dan wordt je zoals nu keihard uitgelachen.
Bruls heeft schijnbaar gezegd dat het afgestoken vuurwerk vermoedelijk was van mensen die nog wat hadden liggen van vorig jaar, en dat het dus hopelijk de laatste knallen waren. Zo blijkt maar weer waarom allerlei dingen niet goed gaan in dit land; er zitten te veel wereldvreemde studeerkamer-'geleerden' op sleutelposities.
Juist, straks in maart/april weer op stap. Lekker over de grens vuurwerk kopen, tegen niemand zeggen, netjes, droog en veilig opslaan en over een jaartje weer lustig siervuurwerken.
Nu al? Ik had voorspeld dat dit op 4 januari bekend zou worden. Zoals altijd.
Het is wel duidelijk dat het nieuws bij het nos over vuurwerk gerelateerd geweld of geweld tijdens de oudejaarsnacht bewust positief wordt gebracht. Immers hah het kabinet een. Jaar daarvoor en daarvoor ‘gedreigd’ met harde acties tegen dit zinloos geweld. Door het framen van de nos ( kabinetsbeleid) hoeft het kabinet- de verantwoordelijke minister- de eerdere uitgesproken woorden over daadkracht -voor de bühne - niet om te zetten in daadkracht.
Politiek is een gezwel in de Nederlandse samenleving aan het worden..
Vuurwerk afsteken, liefst illegaal spul, juist omdat het niet mag!!! En daar dan nog trots op zijn ook, hoe triest wil je het hebben. Tokkie- en allo-tuig dat in de pubertijd is blijven steken: de losers van deze tijd!
Rechtsstaat (bescherming van de burger), Hongarije ja, Polen ja, Nederland nee.
Lagere concentraties fijnstof. Ondertussen heeft iedereen (moet ik er binnenshuis bijschrijven) ladingen kaarsen branden en steekt er bij voorkeur nog eentje op. minder fijnstof, minder vlees, blank zijn is slecht, man zijn is slecht, verplicht gemengde relaties alleen niet op het gebied van "gender", minder leven, net zo lang wrijven tot iedereen achter de minderheid aanloopt.
aanval op het IND hoofdkantoor.
"Wij besloten daarom om een kleine bom te maken"
"dat we een sociale revolutie nodig hebben van de werkende klasse"
Door Revolutionary Resistance
www.indymedia.nl/node/48840
Lekker rookbommetje die kerstboom.
Greg, politie heeft geweldsmonopolie maar gebruikt deze nooit vooral dankzij de heerlijk soepele rechtspraak en de beloningen voor geveinsde overgevoeligheden. Veel landen lachen zich rot om deze beschamende vertoningen in de rechtbanken. De juiste stelling voor een fatsoenlijke samenleving is: Politieke correctheid is abject.
Tijd dat de politie gewoon toestemming krijgt om met scherp te schieten. Dan is het heel snel afgelopen.
Waarschijnlijk zal u dan verbaasd zijn met hoeveel scherp er terug wordt geschoten.
@Xaffier | 02-01-21 | 01:00: ach, laat die geraniumgluurder lekker in zn “ waarde”
@Gregovic: u heeft gewoon gelijk. Alleen ècht handhaven lost het op. Kost 3 jaar een driedubbele politie-inzet, maar daarna is het dan ook klaar met het gezeik.
En maar zielige praat als: hogere straffen Bla bla, die.lui trekken zich er de laatste 20 jaar toch geen moer van aan. Wat een mega SLAP gdoe is dat kut Nederland ( sorry) toch!!!! Een hijstandsma met wat boodschappen aanpakken, en dit maar lekker downplayen. Jezus wat zielig
De NOS en RTL deden weer hun stinkende best om er een ronde zaak van de maken. "door het vuurwerk verbod was het rustig" en "door het vuurwerk verbod was het rustig op de eerste hulp". Het kunstje begint doorzichtig te worden.
Zielig man, echt wat een land
Nou RTL was behoorlijk kritisch. Het aantal aanvallen op hulpverleners was nauwelijks lager dan andere jaren. Bij de NOS manipuleerden ze de werkelijkheid wel. Een woordvoerder van 1e hulp zei dat baast vuurwerk ze normaal door alcohol en drugs gerelateerde incidenten te maken hebben. Dat laatste knipte ze weg in de uitzending van 20.00 uur.
@JanP999 | 02-01-21 | 00:15:
NOS heeft geleerd niet de hand te bijten die ze te vreten geeft.
@JanP999 | 02-01-21 | 00:15: Respect dat u minstens 2x op een dag naar die flauwekul kijkt om hier de waarheid te onderbouwen met feiten. Ben zelf gestopt met die zelfkwelling en moet zeggen dat het goed bevalt.
Leugens en meer leugens. Onze hulpverleners hebben een onmogelijke taak op de laatste dag vol met bedreigingen. Elk jaar wordt er gezegd, goed en rustig verlopen. Volgend jaar de rollen omdraaien.
Bruls is een griezel. Door-en-door een regent die niks opheeft met het geweune volk en een echte vazal van de regering is. Hij is dol op het beknotten van de bevolking en het aanpakken van ondernemers die wanhopig proberen het hoofd boven water te houden.
Even on topic: het is standaard dat de media als spreekbuis van de overheid op 1 januari zeggen dat de jaarwisseling rustig is verlopen en er geen grote incidenten waren. Terwijl het halve land in de fik stond.
Een van de oogartsen die vurig voor een vuurwerkverbod pleit beweerde zelfs dat er slechts één slachtoffer binnen gebracht was, hetgeen al snel gelogen bleek.
Met deze propagandistische leugenarij probeert met het volk nu wijs te maken dat:
- het erg meevalt met de onrusten en onlusten in dit land
- een oudejaarsavond zonder vuurwerk prima werkt, want, overal rust en vrede én geen slachtoffers!
En helaas trappen velen er nog in ook.....
daar zorgt de media in nl ook wel voor he .want dat permanente vuurwerkverbod gaat er gewoon komen .stukje bij beetje .tot grote vreugde van enkelen en tot grote onvrede bij meerderen maar die hebben geen twitters en dergelijke .en voor mij persoonlijk betreft :het boeit me geen ene moer ,ik vier elk jaar oud en nieuw in nl, en neem spul mee van over de grens ,dat word afgestoken door wie dan ook ,al verbied je dat .oja doe overigens eerst maar eens wat aan echte problemen .
@bowlfabriek | 01-01-21 | 23:44:
Weg Met Ons. Deugen zullen we allemaal in watjesland.
Tegen de politie en politiebond zou ik willen zeggen, richt jullie pijlen eens op justitie. Zeur maar niet meer over jongeren, maar over de strafmaat, en stem nooit meer PVDA of D66 anders mag je helemaal niet meer te klagen.
En als de politiek dan zegt blij te zijn met de onafhankelijkheid van onze rechtspraak, zeg dan ook blij te zijn, en spreek een dag af om te klappen voor justitie. Meteen dan wel eisen dat de politiek minimale strafmaten bij wet eist en vastgelegd, en controleert. Dan ben ik ook blij met onze scheiding van politiek en rechtspraak. Die maximale straf klinkt leuk, maar is een fopspeen voor de nette burger.
Ach, het zoveelste bewijs van 'taxation without representation'. Maar wie dat sinds maart vorig jaar nog niet doorhad.
Sluit u aan bij de thee-partij zou ik zeggen
Natuurlijk was het oud en nieuw rustig , hoe kan anders het niet ingrijpen van politie verklaard worden.
Is gezichtsverlies Rutte en de Jong en rivm Kliek.
Niets nieuws toch? Elk jaar is het op 1 januari: was best rustig en vervolgens blijkt het een paar dagen later dat het toch niet zo rustig was....
Ik heb vanmorgen de laatste pagina’s van het boek “De zaak Ronald V” gelezen. Aanrader. Het dramatische verhaal van een politie agent die moest schieten. We vragen onszelf hier wel eens af van waarom schieten ze niet met scherp in een bepaalde situatie? Ik ben erachter. Wat een verrot systeem bij zowel de politie als rechterlijke macht. Een bevriende agent gevraagd naar zijn ervaring. Heeft eenmaal moeten schieten en doet dat nooit meer. Hoop papierwerk en een onderzoek tegen de agent waar je U tegen zegt. Ik heb nog meer waardering gekregen voor de agenten die met oudjaar de zaak mogen gaan oplossen.
(eigenlijk moet je bij de politiek zijn... maar) Misschien zou de politie zich wat meer bezig moeten houden met het oprecht helpen van burgers. Opnemen van aangiften, iets meer doen met aangiften, iets meer doen aan overvallen, tegen inbraken, tegen misbruik, iets meer doen tegen criminaliteit, tegen roofovervallen.. etc. wellicht dat dan het respect weer een beetje terugkomt. i.p.v. altijd belastingambtenaar spelen met het uitdelen van bekeuringen. Gewoon echt de burger helpen. Ik vrees dat dit er toch mee te maken heeft dat er diverse burgers zijn die het respect naar de overheid en de dienders verliezen, aan het verliezen zijn/ verloren hebben. Als je aardig bent en mensen helpt krijg je aardigheid terug. Als je iemand pest met het afpakken van geld omdat hij 5 km te hard rijdt. En niet helpt als hij echt een probleem heeft dan is het toch niet raar dat mensen niet zo vriendelijk terug zijn? Niet dat ik het goedkeur natuurlijk. Maar dan moet je ook niet zeuren als mensen niet zo vriendelijk terug zijn. Respect dwing je niet af dat moet je verdienen.
Het kabinet hoopt (lees: begroot) elk jaar xx miljoen euro per jaar op te halen met het uitschrijven van een hoger aantal verkeersboetes. Daarom worden agenten van bepaalde posten afgehaald, om vervolgens te worden ingezet bij verkeershandhaving.
Ik denk dat jouw tegel een grote kern van waarheden bevat.
Pliesieheauf Grapjaskoekwaus is a Freak, not a person. Stationeer hem op de Efteling, samen met zijn CDA collega fairy Hugo de Schoenen.
Jongeren. Ergers anders weer jongeren. Maar die jongeren die ... Een groepje jongeren keerde ... Elders ging het om jongeren. In Kutkrabberveen gooiden jongeren ... Jongeren.
Ik had dit jaar geen vuurwerk. Maar als er een verbod komt dan zullen ze nog wat beleven.
Precies.
Man man man, waar gaat dat over? Ga je dan dingen opblazen omdat je geen rotjes af mag steken? Wordt volwassen en doe eens wat er gevraagd wordt.
Stumper
Ik heb 100 keer meer vertrouwen in deze mensen van de straat dan die dikke en de kale.
Lijkt meer een komische satire zoals die dikke en de kale uit hun nek lullen.
Uw (en mogelijk nog wat anderen) stemgedrag heeft dikke en kale mensen op machtsposities gebracht wat u nu afdoet als komische satire. Maar die wel de realiteit toch redelijk benaderen.
Want u weet ook, guiliotines zijn erg 1790
@reservebelgië | 01-01-21 | 21:41:
Niet door mij, beste vriend. Never nooit!
Let op! Zo betuttelen de regenten ons keer op keer. Fout nummer één: in mateloze arrogantie er vanuitgaan dat je publiek uit louter domme schapen bestaat. Nu ja, we zullen zien in maart.
Ik las dat de burgervader van links Nijmegen ook nog een duit in het zakje deed om vuurwerk voor altijd maar te verbieden. Ze moeten hem eens verbieden om te eten, kijken hoe die dan piept, ga eerst maar eens lijnen.
Je bedoelt die dikke?
Probleem in deze is niet het geweld dat er tegen hun word gepleegd, maar het maandaad en de (politieke) ruggensteun om op een gepaste manier te reageren op dat geweld. Vuurwerk (zeker zwaar illegaal vuurwerk) kan iemand doden of op zijn minst zwaar verwonden. Een passende reactie zou kunnen zijn om het dienstwapen te trekken en schieten om te raken.
Maar goed, je zult maar eens raak schieten, dan sta je als wetshandhaver zelf voor het hekje (zeker als het "slachtoffer" ook nog een kleurtje heeft).
En dat is wat Django waarschijnlijk wil maar niet kan en mag zeggen, het is zwaar omdat ze als politie agent met lede ogen moeten toezien hoe hun beroep word verkwanseld en onnodig gevaar lopen.
Hij zegt ook dat hij 15 uur achtereen in touw is geweest. Dat is toch absurd om van deze mensen te verlangen.
Hebben we zo weinig agenten?
@ZZP-er | 01-01-21 | 21:30: op het aantal mensen dat zich niet weet te gedragen wel. Het gaat uiteindelijk om de verhouding. De vraag is wat schrijnender is.
@ZZP-er | 01-01-21 | 21:30: een parallel met de zorgsector
Nogal logisch; ze willen een vuurwerkverbod en dit is de kans om te tonen hoe geweldig zo'n verbod gaat werken, dus de hele (s)linkse media gaat vol op een rustige jaarwisseling hopend op voldoende draagvlak. Dit terwijl hetzelfde tuig met hetzelfde, ook zonder vuurwerkverbod, al illegale vuurwerk al wekern de buurten terroriseren zonder dat de politie, die ook nu al een mandaat heeft, ook maar iets doet.
De Jaarwisseling. Maar dan echt!
Ik had een super avond en nacht.
Tijdens het naar de wc waggelen zag ik 3 lege flessen wijn liggen en aangekomen bij de wc, rook ik de inhoud van die flessen al voordat ik de deur open deed. Ben toen maar gaan schrobben.
1 antenne van de overbuur er af geschoten. De anderen gemist.
Diezelfde overbuur heeft zijn auto keurig geparkeerd in de tuin. Zijn oprit is maar 2 meter verder naar links. Dus prima resultaat. Wel zonde van het boompje.
Vriendje nog niet tegen gekomen, die zal het ook wel naar zijn zin hebben gehad. Jongens onder elkaar hè.
Allemaal de schuld van links, we zijn allemaal gelijk, en gezag is slecht.
En dan ook nog verbaasd zijn over de kloof tussen politiek en maatschappij...
Grapperhaus ziet rustige jaarwisseling: 'Compliment aan Nederlandse bevolking'
Was Grapperhaus een goede advocaat voordat hij minister werd?
Ik betwijfel het.
Steek die complimenten maar waar de zon niet schijnt, grapperwaus, ouwe slijmbal. Je bent uitgerangeerd, geef het nou maar gewoon toe.
@HoerieHarry | 01-01-21 | 19:55: In elk geval langdradig en elk woord afwegend en zoekend. Kwal van een vent.
Bruls is nog maar 53.
73 had ik eerder gelooft.
Ja, hij klinkt als een hoogbejaarde zeiksok.
@VBO_B_Niveau | 01-01-21 | 19:52: Nee als een dictator. Geef zo'n engerd een beetje macht en hij probeert het te misbruiken.
@Lupuslupus | 01-01-21 | 20:06: Daar lijkt het inderdaad wel op. Ik zit in ieder geval niet te wachten op bangerikken die denken dat alles maar verbieden iets oplost. Ik heb persoonlijk liever dat mensen vuurwerk uit de winkel afsteken dan oefengranaten, lawinepijlen of zelfgemaakte explosieven.
Inkoppertje: Is dat niet z'n BMI die 53
Dat is een lelijke grammaticafout, Harry. Ik wijt het aan de wodka ;-)
Vind je het gek ? Hij is burgemeester van Nijmegen.
Wat heeft die man eigenlijk NIET gepresteerd om met een burgermeesterschap beloond te worden?
Ik snap mensen die vuurwerk naar hulpverleners gooien echt niet. Ik snap mensen die auto's in brand steken ook helemaal totaal, maar dan echt totaal, totaal, totaal niet. Maar mensen die vuurwerk voor iedereen en z'n moeder willen verbieden omdat de ze zelf een beetje oud, bang, zuur en vervelend zijn geworden die wil ik niet snappen!
Straks als je balletjes zijn uitgedaald dan kom je tot het verstandige inzicht dat vuurwerk gewoon asociale kutzooi is met een ongelofelijk laag vreugde rendement op een enorme hoop ellende.
Een totaal verbod om dat wat jij niet snapt maar wel gebeurt en dat ook volledig ontspoord is. Volledig ontspoord. Het is jammer.
Definitief afschaffen. Had er genoeg van spitsroeden te moeten lopen al ver voor oudjaarsdag zelf. Dat gun ik anderen ook niet. Ik ben verhuisd naar betere oorden. Ik had de mogelijkheid. Anderen niet.
@Wilhelm Tell | 01-01-21 | 20:19: Ik ben veertig hoor, maar gelukkig jong van geest. Het is maar net wat je asociaal vindt. Ik vind het asociaal om geen rekening te houden met het plezier van je medelanders. Ongelukken gebeuren. Altijd. Overal. Zelfs in safe-spaces. En helaas, er zullen altijd mensen bestaan die zich niet kunnen, willen of zullen gedragen. Pak die maar aan dan, in plaats van kinderen die een paar voetzoekers afsteken, of iedereen die graag een vuurpijltje in z'n tuintje afsteekt en een wijntje drinkt. Jezus.
wel fijn dat je je denkniveau hebt vermeld in je username, ik wilde hier bijna serieuse op reageren....
@Wilhelm Tell | 01-01-21 | 20:19: Ingedaald. Geen wonder dat jij zo'n zuurpruim bent. De jouwe zijn uitgedaald. Hoog stemmetje ook zeker.
@peuleschil | 01-01-21 | 20:33: Ja, want als alle mensen die in hun achtertuintje graag een vuurpijltje afsteken met Oud en Nieuw worden gedwongen daarmee op te houden, dan stoppen alle mensen die auto's in de fik steken daar ook wel mee, toch? Zeker ook nog nooit van illegaal of zelfgemaakt vuurwerk gehoord? Wat een niveau. Doe maar niet reageren inderdaad. Prima.
@VBO_B_Niveau | 01-01-21 | 20:37: exact mijnheer.
@Wilhelm Tell | 01-01-21 | 20:19: Ga weg vent, vuurwerk geeft sfeer en is gewoon een traditie. Jij zit met je gordijnen dicht en een schaaltje met 3 vette oliebollen naar de TV te loeren en gaat om 12:15 naar bed. Het nieuwe normaal is een leven zonder plezier en vermaak. Een kutleven als je het mij vraagt.
@professorinopleiding | 01-01-21 | 23:50: vuurwerk zou inderdaad voor sfeer kunnen zorgen als het echt om middernacht begint. Maar ook deze discipline is niet op te brengen in Nederland. Waar ligt dat aan?
Misschien een stevig pak slaag zodat zitten voor de eerste twee weken enige moeite geeft? Daarna de spaarpot omkeren. Mag niet van de watjes van dit land en dat weten ze.
Net bij gekomen van 15 uur wodka.
Ben maar weer begonnen.
Het is niet elk jaar 2021.
Het is het Jaar van de Haan, dus ga je gang.
@Zonen-van-Kuifje | 01-01-21 | 20:49: ik ben bang dat het weer het jaar van de kuif wordt.
@yadda | 01-01-21 | 21:07:
Als de accounts de vrije ruimte krijgen.
Ja, dan zal.
Het is hun keuze. Dus mopperen heeft geen zin.
Geniet het en neem de (toch relatief) kleine ongemakken erbij.
De roze redactie is zelfstandig en wordt niet gestuurd door welke donatie dan ook. Hun keuze om dat de ruimte te geven is hun goed recht. Dit soort vragen heeft mij ook wel eens een ban opgeleverd, maar soit, zij zijn de baas over hun eigen blog. Geen problemen mee. Laat het account@kuif maar lustig kuiven.
BTW, u heeft een kroontje. Dat verstrekt u een block-functie. Als het kuif-niveau in uw ogen te diep zakt kunt u het wegstoppen.
Ook in dit topic wordt er aan voorbijgegaan dat als voorwaarde van elk incident er groepsvorming en drank/drugs in het spel is geweest.
Om dan vuurwerk de schuld van alles te geven is simplistisch.
Je haalt het keukenmes weg bij de psychopaat en dan is deze, met De logica van Bruls, genezen.
Een land krijgt de leiders die het kiest, maar Brulsbeer is een opportunistisch plucheplakkertje.
En een deuger!
Ik kan al jaren rond oudjaar de straat niet op hier in Rotterdam Noord, deze keer was het stukken beter.
@Acidstain | 01-01-21 | 19:44: en onverkozen trouwens.
@Tragicomix | 01-01-21 | 19:46: dat is ook mijn indruk. Maar ook dat dat meer met de lockdown te maken had, dan met het verbod op vuurwerk dit jaar. Maar het past wel lekker in het straatje van de vuurwerkhaters. Dit levert ze zeker medestanders op. Makkelijk scoren.
Helemaal mee eens. Brul redeneert te simpel. En dat zit dan op die positie...
@Tragicomix | 01-01-21 | 19:46: Wordt het dan misschien niet eens tijd om te verhuizen naar een plek waar je dat wel kan, in plaats van als een hoogbejaarde zitten zeuren over het vuurwerk dat door heel veel mensen op normale manieren afgestoken wordt? Het is maar een ideetje hoor! Kijk, dat er bij jou in de stad niks op een normale manier schijnt te kunnen daar kunnen wij in de rest van Nederland ook niets aan doen hè? Sorry als ik je nu boos maak hoor, maar jij bent toch óók wel een keer vijftien geweest? What's next? Alcohol verbieden? Drukte verbieden? Feest verbieden? Ongelukken verbieden?
@VBO_B_Niveau | 01-01-21 | 20:08: u gaat ervan uit dat alle hondenbezitters hoogbejaard zijn? Voor mijn honden al decennia de reden dat ze voor mijn part helemaal mogen stoppen met die ellende. Tenzij alleen om middernacht. En graag wat respect voor hoogbejaarden. Bestuurden zij ons land maar. Wat die schoolverlaters er onder het mom van vernieuwing en verjonging van gebakken hebben de afgelopen decennia kunnen we hier dagelijks lezen. Hoe lang nog?
Het gaat niet lang meer duren, maar straks mogen agenten niets meer twitteren zonder hun baas daar van te voren over in te lichten.
Ik vrees ook voor deze twitteraars/klokkenluiders.
Auto bij de sloop halen, ergens op een terrein neerzetten, carbid, biertjes, muziek, prima.
Maar wie gaat er nu brandweer en ambulance en politiemensen lastig vallen voor de lol. Dat is gewoon raar.
Als ze het feestje komen verstieren. Dan. Ook raar hoor, daar niet van. Neem je verlies, zou ik zeggen.
@nietoftochwel | 01-01-21 | 19:56:
O ja dat is waar ook. Eigen plezier eerst. Desnoods ten koste van anderen. Die hulpdiensten komen natuurlijk alleen om te pesten.
Waar spreken we af volgend jaar? Wel onder voorwaarde dat dat terrein zo afgelegen is dat niemand er last van heeft en liefst echt om 12 uur knallen. Dan neem ik mijn oordopjes desnoods mee.
Nee, niet 1 belangrijk ding dat miste...
Maar één belangrijk ding dat ontbrak!
Zalig Nieuwjaar allemaal!
Eensgelijks Dr,!
U ook een mondkapvrij Nieuwjaar gewenst
Ga er dan lekker Django unchained op los met je collega’s
Inglorious Basterds.
@Mr_Natural | 01-01-21 | 19:30: Kutfilm. Tarantino is een one trick pony.
Sinds wanneer valt politie onder hulpverleners? De ambulancebroeders en -zusters en brandweerlieden zijn hulpverleners, waarbij over de blussers te praten valt. Ze laten vaak je huis affikken, dus zoveel hulp verlenen ze niet. De politie is er voor wetshandhaving en niet voor de hulpverlening. Ze hebben er wel eens een klusje bij, maar dat is bijvangst.
Politie agenten zijn zeker ook hulpverleners
"De politie is er voor wetshandhaving en niet voor de hulpverlening."
Noop.
Ze zijn deel van de hulpverlening.
Wat een dom gelul.
Politieagenten reanimeren niet als iemand half dood is?
Brandweer in grote steden eerste ter plaatse bij reanimatie. Ik zal je bedankje doorgeven.
@HoerieHarry | 01-01-21 | 19:41:
Of dat hulpverlening is hangt van de half-dode en eventuele nabestaanden af, dus dat is niet doorslaggevend.
@kloopindeslootjijook | 01-01-21 | 19:32
Hun voornaamste bestaansrecht is het innen van belasting, flitsen, vervelend in de weg lopen als iemand een rotje afsteekt, wegkijken bij inbraken en fietsendiefstal, op de plank laten liggen van verkrachtingen en zedenmisdrijven. Zo hulpverlenig zijn ze niet. De anderhalve keer dat ze erin slagen iemand wat langer in dit tranendal te gijzelen geeft weinig ondersteuning aan de classificatie 'hulpverlener'.
@DexterGordon | 01-01-21 | 19:55:
Dat lijkt me logisch. Zij hebben perslucht bij zich, de anderen niet. Mijn punt ging over de politie, niet over de brandweer.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 19:55:
Mijn EHBO cursus (nautisch / tropisch toegespitst) deed ik samen met een agent die elke kans aangreep om te leren en te oefenen. Hij had er destijds zeven reanimaties opzitten waarvan drie succesvol. Ofwel, vier mensen onder zijn handen zien sterven.
Ik ken veel agenten, en het merendeel is echt wel in elk opzicht eerst hulpverlener en daarna pas hufter.
Politie is er vaak als eerste bij bij ongelukken, brand, burenruzies, etc. Als je het een keertje meemaakt zul je blij zijn dat ze hulp verlenen en niet eerst een bonnetje gaan staan uitschrijven.
Dom gelul dus.
@koolteer | 01-01-21 | 20:04: Agenten zijn individueel veelal aardige mensen, maar de Politie doet niet meer wat ze moet doen. Deels door politiek correct gedrein, grotendeels door hun werk voor de Belastingdienst en de rest door incompetentie. Over Justitie, de meineedige OvJ's, het gekonkel op het OM en de politieke vervolgingen van volksvertegenwoordigers hebben we het maar even niet, maar ook dat is onderdeel van het voorliggende probleem.
@Wilhelm Tell | 01-01-21 | 20:23:
Je leest creatiever dan je schrijft.
@HoerieHarry | 01-01-21 | 19:41: Niet iedereen die een keer hulp verleend is hulpverlening. De kerntaak van de politie is het handhaven van de wet. Hulpverlening doen ze erbij, daarnaast is hulpverlening verplicht voor iedereen. Artikel 255. Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat is strafbaar.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 20:28: haast alle faciliteiten om hun oorspronkelijke taak uit te kunnen voeren zijn hen uit handen genomen. U heeft gelijk, onze politici zijn debet, levend in hun cocon in de wolken, ver verwijderd van de voor velen dagelijkse realiteit.
De politie is echt niet serieus te nemen. Volgens objectieve standaarden is het gewoon rustig geweest. Hoeveel agenten zijn er precies gewond geraakt en opgenomen in ziekenhuis? Nul? Hoeveel zijn er behandeld in een ziekenhuis? Ook nul? Een paar auto's in heel Nederland in de fik betekent niet dat nieuwjaarsnacht onrustig was.
Helemaal mee eens.
Oh, dat is nu de norm, doden en gewonden? De zich beschaafd noemende westerlingen zijn blijkbaar niet zo beschaafd.
Joure was een verschrikking,las ik. Carbidboeren hebben daar grote schade aangericht. Uitzetten dat tuig!
Carbid schieten wordt altijd in weilanden gedaan. Wat voor 'schade' kan dat aanrichten?
Moet je even naar het nieuws kijken.
@Lupuslupus | 01-01-21 | 19:30: Gebeuren toch wel ongelukken mee, bv 2 gevallen die naar Oogziekenhuis Rotterdam moesten.
@Lupuslupus | 01-01-21 | 19:30: Als gevolg van de doffe knallen kan het soms gebeuren dat omstaanders of omwonenden hun vermogen tot het waarnemen van sarcasme geheel verliezen.
@not_as_cheap_af | 01-01-21 | 19:36: Dàt zal het zijn! :-)
@Lupuslupus | 01-01-21 | 19:30: niet waar ik woon, daar wordt tussen de huizen in de straten geschoten. Gaat eigenlijk altijd goed trouwens.
Als je een politie staat wil stichten, dan is het logisch gevolg dat de politie moet treden.
Af?
Trapp?
beste wennse, er gaan 5 glazen uit een fles van 70 cl.
Grotere glazen gebruiken.
ZOOOOOOOOO 2020 !! Een glas gebruiken.
Keerels zoep'm uut een flessie.
Toen ik nog jong was en jentig, draaide ik in de horeca ook diensten van 16 uur. Easily. Nait soezen.
Aha, was jij dat....
Ik ook, maar aan de andere kant van de bar.
@Mr_Natural | 01-01-21 | 19:12: Ha,ha,ha!
Ah. En nu?
@kloopindeslootjijook | 01-01-21 | 19:32:
Nu als een vroegoude muppet wat roepen vanaf het balkon. Over de jeugd van tegenwoordig.
@Herfsttijloos | 01-01-21 | 19:35: lol
Jentig! Woar komst vot?
Het was een rustige jaarwisseling. Dat is altijd relatief, maar je vergelijkt het over het algemeen met voorgaande jaren. Het past wouten niet echt te gaan janken dat er dingen gebeuren in een samenleving vragen om de inzet van politie.
Als er iets ernstigs gebeurt, dan moet je ze gewoon kunnen bellen, vind ik.
@Zonen-van-Kuifje | 01-01-21 | 19:08: Bellen kan altijd. Behalve tijdens voetbal.
Ja inderdaad. Snorren staan altijd in de shit, daarom word je snor. Dit klinkt een beetje als een vuilisman die zegt dat het altijd stinkt.
@JoudN | 01-01-21 | 19:15: Als vuilnisman hoef je geen armpjes van kinderen langs de weg te gaan zoeken na een verkeersongeval.
En dus mogen ze best wel een beetje zeuren dat na een jaar lang mensen helpen, ze als stront door jongeren behandeld worden.
@Wilhelm Tell | 01-01-21 | 20:26: dat armpjes zoeken doet de brandweer meestal.
Dus omdat wij in Nederland blijkbaar te dom zijn om verschil te zien tussen zware explosieven en siervuurwerk en er mensen zijn die hun oerinstincten niet kunnen bedwingen moet al het vuurwerk maar blijvend verboden worden. Dat is hetzelfde als stoplichten verbieden omdat er mensen zijn die door rood rijden...
Óók een goed idee.
Nee , deze vergelijking klopt niet , het zou dan moeten zijn : het is auto s verbieden omdat mensen roekeloos rijden.
Was dit de beste vergelijking die u kon verzinnen?
Alles draait op handhaving... vandaar een camera bij het stoplicht. Maar bij de mensen thuis controleren en aanhouden vergt veel meer moeite en man uren.... laat dat nou net het probleem in NL zijn.
Ach de politiek laten zelf aso gedrag zien evenals de koning... dan wel verwachten dat mensen zich keurig aan de regels houden??? Hoe wereldvreemd ben je dan. En dat draaien van een lange dienst tijdens oud en nieuw zijn juist de diensten waar wat gebeurd, ook voor de brandweer. Burgers merken al jaren de willekeur en het selectieve handhaven van de wet of regels... dat eeuwige onbeperkte tolerantie voor bepaald tuigh... het werkt juist aso gedrag in de hand...
Ik ben het met u eens hoor, maar zo treurig is het kennelijk met een deel van de mensen gesteld. Geen eigen ethiek, normen, verantwoordelijkheid, etc. "Als zij het doen, doe ik het ook". Dat is dan blijkbaar de norm.
Helemaal mee ééns!
Zijn plofkraken niet ook een soort vuurwerk?
Daar doen ze ook geen flikker aan, ja pinautomaten verbieden.
@volksvaderland | 01-01-21 | 19:07: het nemen van verantwoordelijkheid en rekening houden met een ander... we hebben een klein jaar al last van een pandemie... en we kunnen nu toch wel concluderen dat een aannemelijk deel van NL egoïstisch volk is dat alleen maar met zichzelf bezig is en waar een overvolle IC en uitstel van reguliere behandelingen geen enkele reden is om eens in te dammen... dat egoïstische volk kan simpelweg niet met de vrijheid omgaan... dankzij dit volk moet je zaken gaan verbieden, handhaven en zwaar bestraffen.
@Hollandse_blauwe | 01-01-21 | 19:21: Ik heb liever de rotzooi dan de verboden.
@Hollandse_blauwe | 01-01-21 | 19:21: ja, volledig mee eens. Dit is de trieste constatering idd.
@Muxje | 01-01-21 | 19:27: u bent nog in de veronderstelling dat toestaan van .... het verbod overbodig maakt?
@Hollandse_blauwe | 01-01-21 | 19:21:
Precies wat u zegt maar dan het tegenovergestelde.
Online voetballen tijdens out & nieuw.
www.politie.nl/nieuws/2020/december/2...
‘We laten met dit toernooi zien dat we als overheidsorganisatie niet alleen beperkend en repressief bezig zijn, maar ook verbindend’,
Het was een succes, al dat probleem "jeugd" wil natuurlijk masaal fifa spelen tegen de mannen met snorren. Man man man....
Het was een onrustige oud en nieuw. Ook werd er nog een handjevol slachtoffers binnengebracht bij het Oogziekenhuis. Zie je nu wel dat het vuurwerkverbod geen zin heeft.
Sarcasme, ik hou ervan.
Groepsverbod, Dat heeft hét verschil gemaakt.
Diederik, u beseft toch wel hopelijk dat de juichverhalen over het vuurwerkverbod gretig zullen worden gedeeld. Zodat het Oogziekenhuis weer grondig kan worden wegbezuinigd, anders vervelen die mensen zich maar (heb ik vernomen van boven ons gestelden ivm andere vitale gezondheidsstructuren) zodat er weer een redelijk budget overblijft om te verdelen binnen de toch al redelijk uitgebreide managements structuren.
Als u werkelijk hart voor de zorg hebt begrijp ik uw aversie tegen vuurwerk niet. U dient het te omhelzen.
/beetje sarc.mode/
@reservebelgië | 01-01-21 | 19:50: Covid is een complot van de Deepstate om een vuurwerkverbod erdoor te drukken. Geen enkel schaap doorziet dit complot, zelfs Lange Frans niet.
@Diederik_Ezel | 01-01-21 | 20:00:
Geef aub wel aan welke mate van sarc-mode u zich bediend, Dan is uw tegel beter te plaatsen cq beoordelen.
U lijkt mij (vanop afstand) te reaguren vanuit een engszins medische achtergrond. Dan moet het u toch duidelijk zijn dat dit soort al dan niet gecreëerde omstandigheden toch een gouden kans zijn qua budget van de medische stand.
Mijn hint betreft eerder een herverdeling ten bate van echt nuttige dingen dan een opschaling van huidig wanbeleid. Maar ja, ik ben geen nuttige politieker, slechts een onnozele belastingbetaler.
@Diederik_Ezel | 01-01-21 | 20:00: De lizard people zijn bang voor vuurwerk.
Beste politie agenten. Een vakkenvuller twittert dat er weer enorm veel gevuld moest worden. De groenteboer is boos omdat hij weer zoveel dozen bananen moest tillen. De oogartsen klagen elk jaar over de aantallen oogletsels. De marathonloper klaagt dat de afstand die ie moet rennen altijd zo lang is. De bestuurder van de gemeentelijke veegwagen vindt dat er zo veel troep op straat wordt gegooid. De biologische eierraper vindt dat de kippen teveel eieren leggen. De piloot vindt tien kilometer veel te hoog om te vliegen. De cafetariamedewerker is het zat om steeds het mandje in en uit het frituurvet te halen. De circusclown heeft zich vandaag alwéér moeten schminken. Hoeren gaan de straat op omdat ze moeten neuken voor geld. Psychiaters zijn het zat om problemen van anderen aan te horen. De politie is handhaven zat. Sommige mensen moeten gewoon een andere baan zoeken.
Een vakkenvuller vult vakken. Dat weet hij als hij solliciteert. Een politieagent tekent geen arbeidsovereenkomst om door een stel totaaldebiele andersgechromosoomden met nitraatbommen bekogeld te worden.
Ze willen hier wel handhaven, maar het gereedschap ontbreekt hen. De politiek kijkt weg. De NOS bericht over een rustige jaarwisseling. Het OM biedt veelal een schikking aan en áls het dan voor de rechter komt volgen er zielige fopstrafjes.
We mogen de politie op onze blote knieën danken dat ze dat werk überhaupt nog voor dat salaris willen doen.
Als u nog even zo doorgaat belandt u nog in mijn favorieten :-)
@Knisperende_Tissue | 01-01-21 | 19:06: dan doen ze het toch niet? Het is marktwerking. Stoppen ze gewoon massaal. Neem aan dat dat een passend drukmiddel is. Gaan de lonen omhoog want niemand wil het werk doen. Gebeurt dus niet. Grote misvatting dat politiemensen massaal meer geld willen. Het zit vaak in de andere arbeidsvoorwaarden, en daar mag best wat gebeuren. Dienst van 15 uur is niet normaal.
@Knisperende_Tissue | 01-01-21 | 19:06:
Ook u heeft absoluut een punt. Maar dat is de boven ons gestelden (ja, die) aan te rekenen. Het gewone popo-voetvolk wordt in de bek gespuugd door de Bruls-achtigen. Zoals ook de ook gewone truckchauffeur ineens de hele kerstdagen voor een dichte eurotunnel stond. Stond ook niet in de arbeidsvoorwaarden.
Gelukkig krijgen we binnenkort allemaal een graties basisinkomen. Je hoeft er niets voor te doen, de Staat keert uit. We betalen het nu voor Spanje, maar de grens schuift vanzelf naar het noorden op. Dan hoeft er niemand meer te werken en is er niets meer te klagen.
Tissue. U vergeet de politieleiding. Ze kijken met de politiek mee weg. Dat was vroeger anders. Toen kon de politiek een niet weinig weerstand verwachten en werd er een eigen koers uitgezet. Nu zijn ze verlengstuk geworden. Links bood carrièreperspectief. Zo is het gekomen.
@CalamityJane | 01-01-21 | 19:24: Spijker.kop.raak.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 19:21:
Ik wil geen basisinkomen. Ik verdien mijn eigen geld wel, met werk wat ik leuk vind en met dingen die ik mezelf geleerd heb.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 19:21: dat zorgt alleen maar voor een explosie van prijzen, waardoor basisloon alsmaar verhoogt moet worden om er van te kunnen leven. Iedereen rijk kan niet, iedereen arm lukt wel.
@Gandalph | 01-01-21 | 22:12:
Mijn tegel was sarcastisch bedoeld, maar te weinig expliciet als ik de reacties zo zie.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 19:21: dat basisinkomen is in Nederland altijd al beschikbaar geweest. Het een andere naam geven verandert weinig.
Vuurwerk.blijven verbieden. Straffen verhogen en bevoegdheid politie verruimen zal alleen helpen.
Prima plan, ik ben voor.
Of vuurwerkshows op een paar centrale plaatsen in de stad, georganiseerd en uitgevoerd door de gemeente. En al het 'consumentenvuurwerk' verbieden. Wanneer een rookverbod val te handhaven dan moet dit ook lukken.
Precies. Avondklok er over heen. Ga je als vuurwerktokkie toch leuk lopen doen met oud en nieuw dan mag je van mij via snelrecht direct door naar harde arbeid in de fabrieken.
@Red shirt | 01-01-21 | 19:14: Zit wat in, zeg ik als oud knalgast. Ben eigenlijk niet zo van verbieden, maar 1 keer s nachts op 1e hulp afdeling terecht gekomen tijdens Oud en Nieuw , met een gewond familielid , sindsdien afgezworen.
@Lorejas | 01-01-21 | 19:18: Gewoon zoals in China een kogel, waar je familie de rekening voor krijgt thuisgestuurd. Heerlijk liberaal!
@Ron_Paul | 01-01-21 | 19:23: De communistische tegels zijn niet meer te tellen. Allemaal 'heiligen' die vroeger tijdens de jaarwisseling nooit iets hebben uitgevreten. Misschien dat ze het zelf geloven, zou kunnen.
@Lupuslupus | 01-01-21 | 19:35: Kotsmisselijk word je ervan.
2020 = 1930.
@Lupuslupus | 01-01-21 | 19:35:
Laat ze maar Lupus. Zuurzakken die hier een soort Noord Korea willen zien dat hou je toch.
Iedereen opsluiten heb je geen misdaad meer.
@zwenkwieltje | 01-01-21 | 20:25: in noord korea hebben ze wel degelijk vuurwerk. Vooral bij het leger. De burger geeft zijn geld liever ergens anders aan uit.
Allemaal prima hoor dat Twitter maar dan gaan mensen als Django opeens op basis van hun eigen vervelende nacht, een generieke stelling omver werpen. Django overziet het grotere plaatje niet en laat de statistiek sowieso even buiten beschouwing. Vermoeiend.
Vermoeiend, na je eerste 5 woorden is dat wat ik dacht, vermoeiend.
@Von Knarrenstein | 01-01-21 | 19:03:
Hier ook 5 woorden:
Maar voorzittert heeft wel gelijk.
Er is bij u geen vuurwerk afgestoken?
Het grotere plaatje laat zien dat alle shit van oudejaarsnacht groepsvorming heeft als basis.
Wil de voorzittert dat met nadruk in het besprekingsverslag laten vastleggen?
In Laren nh kon je heel goed etnisch profileren per straat alleen maar op het vuurwerk.. Tokkies hadden een pracht nacht..
Wat heeft die familie nou ooit gedaan dat we hun trotse familienaam zo door het slijk halen
@Turbulentie? | 01-01-21 | 18:55:
Wat heeft Jan gedaan dat iedereen hem een lul noemt?
@ petroselinum Heb je ook een bron? En daarbij: laat dat arme insect toch..... arme tor...
Djanko moet niet zo huilen want hij en zijn collega's vinden het maar wat leuk om M.E. diensten te draaien. Gewoon effe lekker inrammen op dat tuig. Of het nou voebalsupporters zijn of demonstrerende viruswappies. En het zal vast geen rustige jaarwisseling geweest zijn, dat geloof ik best, maar dat vonden Djanko en zijn collega's niet erg. Hee, je gaat niet bij de ME om de hele nacht te zitten klaverjassen op het bureau.
Heb jij zin om voor een paar duizend euro per maand een baksteen tussen je tanden te krijgen?
@Gulliver | 01-01-21 | 19:06: legio mensen die het elk weekend gratis doen....
@Gulliver | 01-01-21 | 19:06:
Hee, niemand dwingt je om ME diensten te draaien. En nee, voor het geld moet je het niet doen nee. Het is een fooitje wat je ervoor krijgt. Maar, daar staan wel weer een heleboel andere leuke dingen tegenover. Bijvoorbeeld dat je lekker ongestraft in mag slaan op dat kuttuig.
Amen!
@Gulliver | 01-01-21 | 19:06:
Heeft een rioolreiniger zin om stront tussen de nagels te krijgen?
Als je niet tegen de hitte kan, blijf dan weg van het vuur.
Ooit...
Grapperhaus: Iedereen zat te scrabblen. Ik: Ik heb nog nooit zoveel semi-professioneel vuurwerk de lucht in zien gaan in mijn dorp! Grapperhaus: Iedereen heeft zich goed aan de regels gehouden. Ik: Ik doe niets anders dan anders, en de buren ook niet. En de buren van de buren ook niet. Wie gelooft deze meneer eigenlijk nog wel?
Ook in de politiek en bij de lobbyisten is groepsvorming de oorzaak van wangedrag.
Grappig eigenlijk dat het nu zo helder is, op straat werkt het ook zo.
Zeker met drank en drugs binnen handbereik.
Lees: het pluche had een rustige jaarwisseling.....
De problemen bagatelliseren is de ultieme manier voor overheden om het falen van het eigen beleid en handelen te maskeren. Want als er geen probleem is, heb je geen schuld en hoef je nergens iets aan te doen.
Vast onderdeel van de Rutte-doctrine. Zo werd ook het massale feest in Duindorp een "vooraangekondigde demonstratie" genoemd. Woordenzwendel die eigenlijk thuishoort in de USSR en zo.
@Eric Newby | 01-01-21 | 19:03: Het was ook een feest waarbij de politie nou eens 1 keer niet provocerend bezig was maar gewoon stond toe te kijken. En misschien wel stiekem stond te genieten. Bravo politie!
Je ziet dus dat een vuurwerkverbod niet werkt als je niet handhaaft. Ik zou zeggen: Schaf maar 500 waterkanonnen aan voor volgend oud en nieuw....
Repressie!
Je vraagt er zelf om.
En dan vervolgens klagen als het zo ver is...
Waarom maken we die bushokjes trouwens niet van RVS? Moet toch goedkoper zijn dan elk jaar weer zulke dingen uit (Gorilla) glas (6) op te trekken, dat steevast weer opgeblazen wordt.
Vreemde hobby, dingen die niet van jezelf zijn kapot maken.
Maar als die mensen dat een goed idee vinden, is er vast wel iemand die met dat slooptuig mee wel lopen naar hun huis om daar tekeer te gaan. Als dat ok gevonden wordt moet je ook consequent zijn.
Rustige jaarwisseling omdat de linkse wegkijkers geen feiten aankunnen.
Roemer zei dat hij als voorzitter van de Veiligheidsregio Noord Holland rustig heeft kunnen slapen.
Toch één of twee mokkels op die ANP foto's. Goeie vangst bij zo'n kleine N.
Om nu Hangover I, II en III achterelkaar te moeten gaan kijken is ook best deprimerend, dan liever nog even een boom in de hens.
Wat let u?
17 miljoen mensen hebben een feestje en er zijn weinig problemen geweest. Keurig volkje zijn we.
Daar wordt verschillend over gedacht. Hoe ging het met jouw Cobra's?
@Zonen-van-Kuifje | 01-01-21 | 18:49:
Ik ben netjes, ik koop geen vuurwerk ik geniet van andermans vuurwerk...
In het centrum van Den Bosch was de sfeer fantastisch, mensen hielden zich aan de 1,5m maatregel en er was prachtig vuurwerk. De politie probeerde ook niet dominant aanwezig te zijn. Het was mooi.
Maak er een goed 2021 van Kuif!
@Patje | 01-01-21 | 18:55: Klinkt goed Patje. En 2021 wordt wat mij betreft een heel groot feest. Heb er zin an!
Die jongeren, zijn dat die jongeren die altijd KKhoer roepen, sissen naar die meisje en hun eigen tv show Opsporing Verzocht hebben?
ik weet het niet, maar mocht het zo zijn dan zal de politiek correcte msm alles doen om dat feit te verzwijgen.
Tjah, per geval is het altijd naar.
Ik zou graag een objectievere optelsom zien tov de vorige wisseling.
Voor ziekenhuizen lijkt het toch echt mee te vallen.
En belangrijker: Er waren geen mensen massa's.
(Het vaccineren gaat nog enkele maanden duren)
.
Goed gewerkt, @Politie !
Mijn dank.
Misschien moet je je dienstwapen gewoon eens gebruiken, Django. Problemen los je op met wapens. Grote problemen los je op met een mitrailleur en de grootste problemen, daar gooi je een bom op.
Het recht van de sterkste, heet dat. Een natuurwet. Kun je als beschaafde Nederlander zoveel op afgeven als je wil, maar dat maakt het niet minder waar.
Ze waren ook nog bezig de zorg te ontlasten.
@Tragicomix | 01-01-21 | 18:35: Is ook weer zo. Misschien moet ik in 2021 wat mildheid gaan betrachten.
@Stijlicoon | 01-01-21 | 18:38:
Wellicht :)
Sinds de rubbertegelgeneratie in Den Hagistan aan de macht is, mag er alleen nog met het vingertje gewapperd worden...... helaas moet de politie en ons leger zich ook aan deze bizarre regels houden. Ik vermoed dat de meeste agenten en militairen best wel anders willen....
@Tragicomix | 01-01-21 | 18:35:
Rutte is al jaren bezig op de zorg te ontlasten?
Politieagenten zijn verworden tot akkerbouwboeren in uniform: altijd is er wel iets te zeiken en moeten zaken negatief uitgelegd worden. Ja, er zijn wat incidenten geweest agv bezopen / verveeld / doorgesnoven gajes. Net als iedere voetbalwedstrijd van Feyenoord pre-corona dus. Gezien de omstandigheden (NL op slot, iedereen gefrusteerd en verveeld door de lockdown, de overheid dat op alle fronten faalt) valt het alleszins mee. Ik had gedacht, en misschien ergens een klein beetje gehoopt, dat er een zekere hoofdstad afgebroken zou gaan worden afgelopen nacht.
Leuk om te lezen dat "de jongeren" uit mijn oude wijk nog steeds klerezooi uithalen met O&N. Blij dat ik verhuisd ben. En de "jongeren" waarvan de herkomst onbekend is, gewoon in de wijk zoeken. Genoeg Ms daar. Ze zullen vandaag wel bij de Turkse bakker of het Doner Center staan na te vertellen hoe ze het gisteren hebben beleefd.
Ja maar minder vuurwerkgewonden!!! Verbod werkt (minder dronken mensen dat werkt alocholverbod is next)
Rond de feestdagen verliezen elk jaar drie mensen een oog door rondvliegende champagnekurken. www.medicalfacts.nl/2009/12/16/knalle...
Champagne in ieder geval maar meteen verbieden.
@Pretzel Logic | 01-01-21 | 18:36: en daar is het “xxxx ook maar verbieden”argument weer. Tegen domheid valt niet te strijden.
@Pretzel Logic | 01-01-21 | 18:36: champagne hoor je te openen met een kleine zucht als je rustig de kurk eraf haalt. Alleen paupers schieten met kurken.
@Tapioca pudding | 01-01-21 | 18:43: zal er voortaan [/cynic mode] bij zetten.
@brawler | 01-01-21 | 18:46: Alleen paupers vertellen anderen hoe iets heurt..
Het gaat om de vergelijking met andere jaarwisselingen. De Eerste Wereldoorlog was ook een relatief rustige in vergelijking met de Tweede.
Uw denken is enigszins lokaal beperkt. WO 1 heeft NL zelfs helemaal overgeslagen, dus ja, vrij rustig. WO 2 werd toch in grote delen van België en Noord-Frankrijk ervaren als een verademende rust ten opzichte van 25 jaar daarvoor.
O, jij hebt ze beiden meegemaakt, of van horen zeggen??
@VW, alles ist vorbei | 01-01-21 | 18:52:
In geval u mij aanspreekt, familie-overleveringen en boekenwijsheden. De betreffende getuigen zullen niet meer reaguren schat ik zo in.
@reservebelgië | 01-01-21 | 19:01: Nou heb ik geen idee hoe oud u bent, RB. Klopt de mare dat u nog meegevochten hebt in de Slag om Arnhem?
@Zonen-van-Kuifje | 01-01-21 | 19:05:
De enige wapenfeiten mijnerzijds qua slag om Arnhem betreft mijn aanwezigheid op het voor ingewijden legendarische laatste concert van Bennie Joling cum suis in de Gelredome. Kan, evenals jullie, geen linkjes plaatsen door omstandigheden maar zoek maar op YT. Ballade van een muzikant. Gelredome.
Of anders Kees vragen. Die weet alles van goede muziek.
Blablabla gezondheidszorg, blablabla meer blauw op straat, blablabla dit blablabla dat.
Voor een dubbeltje zit je niet op de eerste rij, dus wat is het nu met minder tot geen belasting niets of meer belasting betalen?
Jouw reacties is altijd zo heerlijk prijsschieten hè. Maar heb er nu even de kracht niet meer voor. Vanaf morgen weer.
Dringt het tot uw zeer gewaardeerde maar door partij-discipline mss toch enigszins vernauwde brein door dat juist dit een kwestie is van prioriteitstelling hoe de ontzaggelijke berg belastinggeld dient te worden besteed?
Je hebt € 10,00 gewonnen!
Gefeliciteerd! Veel plezier met je prijs!
Geh, €5,00 hier (1/2 lot).
Op een lot dat €30,- kost. Dat is geen winnen, en ze zouden het ook geen prijs mogen noemen.
Minder verlies dan voorgaande jaren. Cumulatief echter nog steeds bodemloze put.
Leer een nieuw woord: winstkans.
Maar dat soort cijfers geven ze meestal toch niet niet vrij
Incidentjes volgens het AD.
Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid kijkt tevreden terug op de jaarwisseling. Volgens hem heeft bijna heel Nederland zich aan de dringende adviezen en maatregelen gehouden en zijn veel mensen gewoon thuisgebleven, met weinig bezoek. Wel constateert de minister dat er in verschillende plaatsen kleine groepen raddraaiers actief waren, die zich volgens hem "totaal nergens aan houden".
"Het overgrote deel van de mensen heeft zich voortreffelijk opgesteld", zegt Grapperhaus. "Een potje scrabble is weer de nationale sport geworden. Er zijn illegale feesten geweest, maar weinig.
nos.nl/artikel/2362746-grapperhaus-ov...
Oftewel Grapperhaus steekt wederom dikke vinger op naar de politie. Mss moeten die agenten zich eens openlijk tegen die kale scrabbelaar gaan keren.
Wat is het probleem met fijnstof? Als de stof niet fijn is, dán is het niet fijn, toch. Nu wel.
U bent in de war met fijne stof.
@Ridde Rogter | 01-01-21 | 18:37: Verwarrend... linnen, zijde, wol, katoen, satijn, neopreen... Wat is dan precies fijne stof?
auto's in de fik steken wordt de hype van 2021 . Ja, ook tijdens O&N 2021-2022. Dan zal er waarschijnlijk nog meer Corona zijn.
Zolang het hun eigen auto's zijn, prima. Maar dat is om een een of andere reden niet de bedoeling.
Het gaat dus om voor eigen plezier andere mensen boos en verdrietig maken. Vreemd hoor.
Django Unchained had dus géén rustige nacht.
RIVM: dit jaar twee derde minder fijnstof door vuurwerk
020: tien keer meer fijnstof in de lucht zat dan de wettelijk is gemiddelde norm
070: waar een gemiddelde uurconcentratie van bijna duizend microgram fijnstof per kubieke meter lucht werd gemeten. De vermoedelijke oorzaak hiervan zijn incidenten als brandstichting en vuurwerk. Vorig jaar was de hoogst gemeten concentratie 1235 microgram fijn stof per kubieke meter lucht
RIVM is een politieke organisatie. Dat is nu denk ik toch wel bewezen? Dus die berichten zullen in lijn zijn met de politieke richting.
Geen CO2 staatje? Of komt dat nog bij het eerstvolgende milieu debat.
Dan kunnen we vanaf morgen gewoon weer 130km/u rijden.
Jongeren, erger dan corona.
Ondertussen in het rustieke Haarlem e.o.
Ramen sneuvelen in de Weltevredenstraat: ’Het leek wel oorlog’
Ongekend aantal bushokjes sneuvelt in oudejaarsnacht
Kind ernstig gewond aan hand door vuurwerk
Vuurwerkruzie leidt tot steekpartij
We hebben vorig jaar gezien wat 10 jaar lang bezuinigen op de zorg voor gevolgen heeft.
Dit krijg je van hetzelfde beleid wat betreft blauw op straat.
Dat, en het altijd maar weer heulen met de vijand. Respect moet je verdienen. Is het alweer iftar tijd?
Eensch.
Maar op de één of andere manier was ik dit jaar wel blij met die herrieschoppers;
en vuurwerk stak ik eauk af.
Behalve dan die auto's in de hens - kan niet, never - het zal maar net je Picanto zijn waar je 8 jaar voor gespaard heb; speciale burn-cars vind ik dan weer wel ok.
En verder weet ieder mensch met een beetje brain dat die 'rustige jaarwisseling' voorsorteren is voor een perma vuurwerk-ban.
Als je geen rotjes mag afsteken steekt iedereen toch een kerstboom of auto in de hens? Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer
Het is en blijft biomassa dus goed voor het milieu.
In Zierikzee is altijd wat te doen.
Ze moeten plofkraken en vernieling met bommen gelijk aan terrorisme stellen.
plofkarren ook verbieden: ring.com/share/07562f29-cdfc-482e-844...
24 uurs diensten kan ook. Heb ik soms als het tegenzit. Dankzij corona veel collega’s elders ingezet maar 24/7 rooster moet ook door. Natuurlijk geen coronabonus.
Ken een werkgever die personeel wat vermoedelijk Corona heeft onder druk zet om te gaan werken. En nee het is geen ZZP'er of enig ander particulier bedrijf.
Jarenlang slappe optredens van de politie, lekker voetballen met aso jeugd, semi leuk twitteren en facebooken en de politie laten inzetten voor politieke spelletjes als het wegwerken van zwarte piet etc. Ja vind je het gek dat men zich tegen je keert.
de shit ligt niet bij de agenten,maar bij die niets nutten in de politiek+
Iftarren.
"Over de herkomst van de jongeren is niets bekend."
Oosterhout, heb wel een vermoeden.
Vertel...
De reljeugd uit Westerplastic?
"Hoe kun je dan spreken van een rustige jaarwisseling?"
Nou, onze elitaire kutkakkers, die zichzelf bestuurders noemen, hebben namelijk nergens geen last van gehad en het volk, plebs, boeren, burgers, buitenlui en ander geteisem dienen gewoon hun bek te houden....
Inderdaad, dat het maar snel 17 maart mag worden... gaan we (weer) proberen die kartelpartijen een afstraffing te geven.
Weet je waar ik mij zo aan erger bij die twitter berichtjes.
Die deug reacties eronder, wat een sneue mensen zijn dat zeg!
Had iemand verwacht dat hetb een rustige jaarwisseling zou worden dan?
Alles voor meer deugvolgers.
Tokkies blijven nou eenmaal tokkies. Bij ons in het dorp was het heerlijk rustig.
Je hebt ook rustige tokkies hoor...
Zo'n kerstboom in de brand steken, het kost me altijd moeite om het niet te doen.
En dan nog die uitgedroogde boompjes die mensen op straat gooien.
Ben ik de enige die bij het lezen van de afkorting PZC altijd denkt aan pijpen zonder condoom?
Kinky hoor.
Is volgens mij inbegrepen bij NZC.
Dat denk je ook als ‘r ABC staat dussseeuh...
Doe je het ook wel eens met condoom?
En daarna even ATM
Alles is relatief.
Dat is absoluut waar.
@sprietatoom | 01-01-21 | 18:06:
Relatief gezien wel ja.
En zelfs dat is relatief.
Wat absoluut zeker is.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 19:23:
Ofwel, hoe de absolute zekerheid relatief gezien zeker te relativeren valt?
Zoiets?
@reservebelgië | 01-01-21 | 19:36:
Dat moet het met relatieve absolute zekerheid wel afdekken.
REAGEER OOK