Volk tegen WimLex: 'Rot op naar Griekenland'
Daarrrr is het gat van de deur van Huis ten Bosch
Social
Zo. Weten we opeens ook waarom Koning Willem-Alexander in zijn kersttoespraak zo hard uithaalde naar de manische meningenmachine. Die had natuurlijk al lang het eensluidende oordeel in de traditionele NOS Majesteits Omroep Enquête gelezen: WE MOETEN HEM NIET MEER. "Het vertrouwen in koning Willem-Alexander is dit jaar flink gedaald. In april van dit jaar had nog 76 procent van alle Nederlanders tamelijk veel of veel vertrouwen in de koning, in december is dat nog maar 47 procent. Nederlanders zijn ook minder tevreden over het functioneren van de koning. In april was 67 procent (heel) tevreden met het functioneren van Willem-Alexander, nu is dat nog 51 procent." Niet gek na de foto met restauranthouder Ferdanous Grapperhous, het retourvluchtje naar Griekenland, de ongemeende excuses voor het retourvluchtje naar Griekenland, de salarisverhoging in tijden van corona en de nieuwe speedboot inclusief bijpassende bikini in tijden van corona. 2020 was niet alleen een heel goed jaar voor het virus, het was ook een heel erg goed jaar voor de Republiek der Nederlanden en/of de Habsburgers Terug Lobby. Code Oranje voor de monarchie.
Reaguursels
InloggenGeef mij prins Bernhard maar in plaats van die stijve deugmenschen van nu. Vroegah konden ze pas leuk prins en prinsesje spelen.
Als het om de kosten te doen is dan denk ik niet met een president goedkoper uit te zullen zijn, paleis, hofhouding, aankleding en ceremonie blijven dan ook noodzakelijk. Vervolgens kun je je ook afvragen of een republiek nou zo verstandig is van het gedoe van 4-jaarlijkse verkiezingen (zie bijvoorbeeld de situatie in de Unaaitmesteeds). Een republiek omdat het eigentijds zou zijn, lijkt me een heel mager argument. Geef mij maar de zekerheid van een constitutionele monarchie. Dan weet je waar je aan toe bent.
Ja want koning gorilla en benderhard waren prima koning en gemaal.
Een koningshuis is natuurlijk allang niet meer van deze tijd. Geldverslindende poeha. Meer is het niet, om het gepeupel met een oranje hoedje te inspireren. Nederlander bestaat niet maxima was een feestbeest pur sang maar heeft nu 10 hete aardappelen in de muil om maar te laten zien hoe goed ze erbij heurt. Oprotten met dat zootje en Bosma for president.
Ik wil geen Habsburgers terug, ik wil wel gratis hamburgers.
Of moet het koningshuis nu ook van de regering weg om ons land klaar te maken voor totale integratie in Europa. A la D66? Hoi ollogren.
Hoe is het trouwens met het vertrouwen in het NOS journaal? Onderzoekje door ipsos of die andere huisenqueteer i&o research?
Wat een zuur geneuzel is dit toch weer. De man maakte een vergissing omdat Rutte even niet oplette, kwam met gezwinde spoed weer terug, gaf ook nog eens toe dat hij een fout had gemaakt en maanden later zeuren mensen er nog over. Kijk eens hoe het toegaat in het Engelse koningshuis. Vergeleken daarbij zijn WA en Maxima heel braaf
Moeten we al blij zijn met een “braaf” Koningshuis tegenwoordig? Die kerel heeft al zo vaak de plank misgeslagen, hij graaft zijn eigen graf.
Wat heeft het Engelse huis hiermee te maken, behalve dat het ook nazi afstammelingen zijn? WA is een grote kleuter en niet staatshoofd waardig, laat staan die wazige tafeldansende snol van hem. Zij dacht waarachtig dat ze de opvolger van Beatrix zou worden. Hoe gek ben je en welke motieven heb je dan?
Vergelijken met andere koningshuizen is een interessante insteek inderdaad, met dien verstande dat dan ook het Franse en Russische voorbeeld bij de vergelijking worden betrokken.
Drogreden, ga Willem pijpen gek
Los van wie daar zit, al is het moeder Theresa, een koningshuis is niet van deze tijd. Miljoenen overmaken maar een miljardairs familie is krankzinnig.
Laat ze lekker hun eigen boontjes doppen.
Ah want Rutte heeft niets belangrijkers aan zijn hoofd en Lex kan dat zelf niet bedenken. Ja, ik weet Rutte is verantwoordelijk. Het Engelse koningshuis schijnt overigens veel meer werk te verzetten dan het Nederlandse koningshuis. Tevens gaan die veel minder op vakantie.
Oprotten naar Griekenland?
Waarom dat nu weer.
Sprookjes figuren kunnen mooi aan de slag in de Efteling .
Er zijn nog genoeg goed gelovige kinderen..
Also also. Wat een gaat...
We zijn echt verzuurd. Grapjas, Rutte, koning, wie dan ook; een uitglijder wordt je tot in den treure te ernstig kwalijk genomen. Iets om over na te denken hoe het leven na 2020 leuker te maken. Relativeren en een plek geven is een stuk gezonder dan het justitiële hart of het koningshuis affikken wegens een domme zet.
Ironie meer dan welkom maar hou t luchtig aub.
Fuck de koning, ook voor zijn zoveelste incidentje
Oneens. Affikken moet. Ze vragen erom.
Pieterman@ Ben het helemaal met je eens. Wij hebben een geweldige Koning die ons kleine landje continue wereldwijd op de kaart zet en ook nog eens keihard werkt. Als ik dat ordinaire geneuzel van die anonieme schijthuizen ( reaguurders) lees, denk ik, ja dat zijn de middelmaatjes van onze Nederlandse samenleving, zelf noem ik die anoniempjes, piepeltjes
@Jonkheer-Carolus | 28-12-20 | 23:41: Ik oan mensen goed inschatten op basis van hum uitingen. Ik zeg dat jij een zeer middelmatig leven hebt, met een vrouw die de houdbaarheidsdatum ruimschoots is overschreden. Dat je het vreemdgaan met goedkope hoeren ziet als een verheffing en dat terwijl je vrouw dir het beste met je voorheeft jou doorziet maar niks zegt. Dat knaagt aan je. Je hebt niks met adel te maken doch noem je jezelf jonkheer. Dat rijmt niet. Jouw echte naam... laat me even denken.... Cas Heinen... zoiets. Zit ik er ver naast? En je vrouw heet Carola Janssen, met dubbel S.
@R. Skickr | 29-12-20 | 00:51: lol
@Jonkheer-Carolus | 28-12-20 | 23:41: Als die koning zo geweldig was, zou hij wel afstand nemen van de overbodige miljoenen die hij jaarlijks van de staat overgemaakt krijgt.
@Jonkheer-Carolus | 28-12-20 | 23:41: Ah een fanboy.
Denk dat je best een biertje met Willem kan drinken maar na het ondertekenen van het gedrocht 'noodwet' ben ik wel klaar met hem.
Hoezo? Waar werkt t nitwit volk nou mee om problemen te helpen beheersen? Kom nou.
@Pieterman | 28-12-20 | 23:14: huh wabdoelje?
En precies hierom is het Nederlandse volk niet
rechts, al denken jullie zelf van wel.
Google translate??
Jouw Nederlands is kapot vriend
@JDMslut | 28-12-20 | 22:38: Ons Nederland is kapot vriend.
En ondertussen ging een groot deel van de klagers zelf ook lekker op vakantie
Niet!
Toch.?
Beslist. Of massaal zich laten besmetten.
Opzouten,die oranje handel.
Guillotine
Ben benieuwd hoeveel RVD'ers deze comments gaan uitpluizen. Vroeger was er toch iets van majesteitsschennis of zoiets? kun je tegenwoordig alles roepen? www.trouw.nl/nieuws/maxima-beledigen-...
Als het een majesteit zou zijn is het mogelijk dat er sprake is van majesteitsschennis. Echter, we hebben hier te maken met de nazaat van een stalknecht en een Duitse prinses van de derde categorie. Een andere voorvader was "een sufferd" volgens zijn overgrootmoeder, en zijn opa was een rondneukende charlatan. Verder is de hele familie uiterst bedreven hun rekeningen zoveel mogelijk te laten betalen door het Nederlandse volk, terwijl het toch geen bijstandsgerechtigden zijn. Een verbanning naar Duitsland of Argentinië zal zeker een flinke duit kosten, maar dat is uiteindelijk slechts een eenmalige uitgave, die ons voor altijd zal verlossen van die roversbende met aan het hoofd die gerimpelde inhalige oude kraai van een Beatrix.
Denk t niet. Voor dat ik gejorist wordt
@Rhenium | 28-12-20 | 22:21: allemaal onder de guillotine
@Rhenium | 28-12-20 | 22:21: het zijn puppets,...
Leve het, ons Huis van Oranje. al honderden jaren een vast verband van liefde en en vertrouwen. Natuurlijk ben ik het eens met Artikel1 vande grondwet, maar die naar Vorstenhuis en Kerk volstrekt verschillende belangen hebben.
iedereen is gelijk en betaald loonbelasting
iedereen s gelijk en betaad zelfde percentage erfrechtbelasting
tsa en danzakt onze Koninklijke Familiezak na de bloopers van 2020 laag in d 40%
Je moet ff aan de d’s en de t’s werken maar verder ben ik het met je ON eens!
FNV heeft tenminste voor Alex wel kunnen regelen dat hij 5% verhoging kreeg.
De enige KLM piloot met salarisverhoging.
Fans die geloven dat het koningshuis maar 70 miljoen kost en dat ze meer geld in het laatje brengen in de staatskas zijn allemaal wappies. Nog ergere wappies dan de anti-corona en 5G wappies.
Alternatief is minder aanlokkend . Een PvdA president.
@Dreeke | 28-12-20 | 21:30: - we hebben toch al een premier? Lijkt me meer dan genoeg.
Zo is het. Klopt geen reedt van
@Dreeke | 28-12-20 | 21:30:
Nee, een EU gouverneur met een vooraf overeen gekomen ambtstermijn, hoofdelijke aansprakelijkheid wat betreft diens handel en wandel en afzetprocedures middels volksraadpleging voor de zekerheid. Ongekozen en niet afzetbaar leiderschap hoort thuis in feodale tijden, niet in een moderne hoog ontwikkelde democratische samenleving.
De groeten aan de kabal he willempie! Je opa zou trots op je zijn!
Cabal schrijf je met een c
Ik ben VOOR het afschaffen van het koningshuis. Hoezee, Hoezee, weg ermee!
Alex heeft zijn eigen Lockheed affaire gecreëerd. Het gaat nooit meer weg. Op dat niveau geld geen pardon.
Was wel 'een beetje dom' om met het meest gestalkte vliegtuig van Nederland er vandoor te gaan. Hij had beter achter het stuurtje van een KLM lijnvlucht kunnen kruipen dan had geen haan ernaar gekraait.
Hij zou mateloos populair kunnen worden bij Nederlanders als hij de kunst bij zijn familie af zou kijken
"...“Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979:
“Nederland is vol, ten dele overvol.”
Zij werd daarin bijgevallen door veel vooraanstaande Nederlanders zoals de econoom prof. dr. Jan Pen en oud-ministerpresident dr. Jelle Zijlstra, die in 1997 nog schreef: “Nederland is vol, vol, vol.” Deze mening wordt ook gedeeld door vele buitenlandse experts...."
Ook Sjuul werd gesoufleerd. Die troonrede is door Drees geschreven en zij leest het voor. Net als prins pils die we nu hebben alles voorleest wat Rutte opschrijft.
@Leduc | 28-12-20 | 21:06:
Ja, die pech hebben we: Rutte zal dat niet influisteren. Die wil wel terug naar 10 miljoen Nederlanders, maar dan mét 10 miljoen immigranten erbij.
Wel een briljante titel boven dit stukje trouwens.
Fuck de koning en fuck grapperhaus
Opruimen dat hele koningshuis alle gestolen geld terug naar de staat max en willie 4 kamer flatje in den haag duindorp trix achter de ramen in de efteling de rest van het zooitje op de camping in dec caravan;
Linkse gutmensen hè , die zijn tegen de monarchie en voor een grote allesoverheersende Staat.
@Dreeke | 28-12-20 | 20:35: Republikein zijn heeft niets te maken met links of rechts. Wel met het feit of je een democraat bent of een middeleeuws ondemocratisch sprookje in stand wilt houden wat vermogens kost.
@Dreeke | 28-12-20 | 20:35: ik ben t met kuus eens hoor maar ben echt geen linkse gutmensch.....
@Zapata10 | 28-12-20 | 22:09:
Juist.
@Zapata10 | 28-12-20 | 22:09: Dan moet je democratisch zorgen voor een meerderheid in het parlement die de monarchie wil afschaffen. Ik zal je niet steunen. Maar mijn zegen heb je, Succes !
Dit geouwehoer levert ons in ieder geval nog een vrije dag op elk jaar. Als we dit afschaffen krijgen we die vrije dag van die laailichters van de overheid echt niet terug.
Dan krijg je de dag van het uitroepen v/d republiek der Nederanden.
Geheid een vrije dag.
Degelijk met feiten onderbouwde waarheid, Oranje Zwartboek.
Warm aanbevolen voor deze gure quarantainetijden, uw bloed gaat zachtjes koken.
Goed nieuws, eindelijk wordt Nederland ( onder de 55) wakker.
Waaarom kijkt die Lex altijd alsof hij enorm moet poepen ?
En vertel eens het alternatief ? Een gekozen president met zijn / haar gevolg ? Een dictator ? Een Bolsjewistisch regime? Een uitlevering aan de EU? Ben benieuwd.
@Dreeke | 28-12-20 | 20:07: Een republiek
@Diederik_Ezel | 28-12-20 | 20:08: in welke vorm ? PvdA er als President ?
@Dreeke | 28-12-20 | 20:07: Doe niet zo belachelijk, wat doet die flapdrol dan waar we niet zonder kunnen? lintjes doorknippen, bedrijfjes bezoeken? We hebben een president, rutte, dat is voldoende. Dat hij niet zo'n goede is, tsja, maar hij is wel gekozen.
Naar het buitenland gaan, waar demense wel in een koningshuis geloven, en daar vriendjes maken. En dat levert geld op.
Koning Laml#l de Eerste.
Nog beter rot op naar Argentinië
Yes.
Ik wil hem wel brengen.
Wij Nederlanders kunnen gemakkelijk zonder Koningshuis. Onze Democratie(als die er al was?)en Rechtstaat zijn ook al ten Grave gedragen !
Mooi. Ik word misselijk van die kritiekloze bewondering voor de Oranjes. Een vreselijk stel bloedzuigers. Langzaam wordt het volk wakker.
En dat propaganda programma 'blauw bloed'.
@Mart6037 | 28-12-20 | 19:43: Anti peristaltisch!
Sinds hij die achterlijke stikstofwet wil tekenen mag hij van mij in de stront zakken. En daarbij: volgens Maxima hebben we geen cultuur. En dat koninklijk huis is toch een soort cultuur en hopeloos ouderwets.
1 poot op mijn eiland en hij gaat met 1 poot minder terug.
Opbokken met die (gast) uitvreter.
Ben echt blij dat wij hier geen wapperveld hebben.
Hij is niet perfect, maar doet het samen met Maxima prima. Nu moet hij even door een fase van volkschagrijn, nijd en jaloezie.
Een fase?
Precies. Gezeik.
@Mart6037 | 28-12-20 | 19:41:
lol oranje dynastie en fase.
van Oeffelen is duidelijk een oranje wappie.
De Oranjes hebben alleen nog maar fans in Staphorster klederdracht met oorijzers. Ik zeg: nu is de tijd rijp voor de Republiek.
@lingo star
Nahhh ik zit niet zo te wachten op een D66 president... Laat de Nederlanders eerst maar eens goed stemmen voordat we peanuts als WA af gaan zetten
Al die zeikerds met oranje vlaggetje elk jaar een paar maanden in een heropvoedingskamp steken....
Nee hoor laat ze maar betalen voor al dat pracht en praal van de oranje dynastie. Kunnen de tegenstanders misschien gevrijwaard worden.
Ik zie het net als met vluchtelingen ,neem ze lekker in huis en onderhoud ze uit eigen vermogen.
@Modi | 28-12-20 | 19:50:
Je snapt de bedoeling niet van sosjalisten..
Hun de idealen wij de kosten
De schapen bieden wet van ohm. Ik herhaal. De schapen bieden wet van ohm.
Pak het mandje schelpen en vertrek naar het hol. Ik herhaal. Pak het mandje schelpen en vertrek naar het hol.
Neem de schaatskleding en pak een taxi. Ik herhaal. Neem de schaatskleding en pak een taxi.
Ga niet met de vogel. Ik herhaal. Ga niet met de vogel.......... ….. BOEM #… huh. !! .. grmbl
CAROLIEEEN de microfoon is gevalluh
Kan de monarchie eigenlijk worden opgeheven?
Volgens mij niet.
Nou als ze Nederland kunnen opheffen en alle soevereiniteit ongrondwettelijk aan de EU kunnen overdragen dan kun je ditzelfde trucje zeker met het koningshuis herhalen.
@sprietatoom | 28-12-20 | 19:33: Elke wetswijziging moet ook door de koning ondertekend worden. Dus de enige manier om van ze af te komen is echt een soort van revolte. En van mij mogen die uitvreters best oprotten.
@Sessine | 28-12-20 | 20:40: hoor ik daar revolte?
Erfelijke (konings-)titels zijn uit de tijd. Afschaffen! Meer dan 200 personen in dienst en hele dikke uitkeringen. Dat terwijl ze al enorme kapitalen hebben.
Ik zou de CPN weer oprichten , die waren ook tegen. Of SP stemmen.
Aandeel Shell is ook niet meer wat het ooit was. Dividend een kwart?
@McCain | 28-12-20 | 20:04:
Nog steeds genoeg om in mindering te worden gebracht op om het even welke andere uitkeringen, verstrekkingen en vergoedingen.
Free Amalia ! Laten we dat arme kind niet veroordelen tot het opvolgen van deze kneus. Laat Wim-Lex van Pilsener maar lekker doorgaan tot hij omkiept, en dan is het klaar: einde monarchie. Wim-Lex De Laatste.
Ik verdenk Willie ervan zich zelf expres zo kneuzig neer te zetten om Rutte er beter uit te laten zien. Vergeleken met die hakkel toespraak van Lex is Markie net Bill Pullman in Independence day.
Willem is in een gouden wiegje geboren. Zijn leven is bepaald, heeft zelf weinig keuzes kunnen maken zonder bemoeienis van anderen. Ligt extreem onder de loep. Maar hij is een onderdeel van onze cultuur, de "schadevergoeding" die we aan hem kwijt zijn is een schijntje tegenover hetgeen we aan andere culturen (moeten) betalen. En dat vinden we dus blijkbaar belangrijker? Arme kloot eigenlijk, die ik niets verwijt.
Hij kan gewoon opstappen als het hem niet bevalt. Dat zieligheidsverhaaltje kan bij de rest van de sprookjes.
En dan krijgt hij net zo een mooi leventje als die Engelsman die uit het gouden kooitje stapte?
Hij zou het inderdaad kunnen proberen..... maar van dat hij als erfstuk is geboren komt hij nooit meer los.
Zoals ik al zei: ik heb grotere moeite met geld dat aan andere culturen wordt uitgegeven. Cancel dat eerst, gaan we dan kijken voor een schikking met Willem als we deze symboliek niet meer willen. Als het puur om geld gaat mogen we de prioriteiten best bij ons zelf leggen.
Hij kan dat wel beslissen om er vanaf te zien, vreemd genoeg doen ze dat nooit. Wat een prachtige mensen, het moet bijna genetisch bepaald zijn dat ze zoveel overhebben voor het volk. proest...
Hij moet roeien met de riemen die hij heeft.
Hebben jullie die 2-delige serie over de Oranjes en de Joden op de EO notabene gezien? Ronduit schokkend. Hoe die koe Wilhelmina het lot vd Joden de desastreuze kant uitstuurde... datzelfde KH dat de oorlogsmisdadiger kaiset wilhelm eem vorstelijk stulpje verschafte na WO1. Echt voor mij geen koningsdag meer. Vive la republique!!
Het zou mooi zijn als dat zo zou kunnen zijn, maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Nationale symbolen zoals oranje heb je in veel landen, het versterkt juist het groepsgevoel, de participatiemaatschappij weet je nog wel?
Bij een Macron of een Timmerfrans of Verhofstad krijgt niemand een groepsgevoel lijkt mij.
Wir schaffen das? Vergeet het maar Angela en je sokpop Ursula.
Als Hij naar Griekenland was vertrokken daar (liefst voor altijd) was gebleven dan was mijn vertrouwen in de man zeer gestegen.
Daarbuiten natuurlijk sowieso geen koning.
Mabel is dan weliswaar geen lid van het koninklijk huis, maar hoort wel bij de koninklijke familie. Over haar kwam dit weekend ook nog een grappig verhaal naar buiten: ze zou, toen Rutte voorzitter was van de JOVD, in de limo van Klaas Bruinsma naar Mark Rutte's hotel zijn gekomen, "zo stoned als een garnaal" en wilde persé Rutte's kamer op. Ze had hem nogal hardnekkig gestalkt. Ze is inmiddels salonfähig, maar we weten wat een op macht en geld belust loeder het is. Met haar bekakte accent.
Mabel salonfahig? Voor sommigen misschien. Voor mij geldt: eens een gangsterslet, altijd een gangsterslet. Maar hee, ik vind dat ze daarom juist prima in die familie past. Kan zo samen met Wimlex en Maxima op het bordes.
Schimmelpony is wél fan. Zeg maar gerust; dé ideale schoonzoon!
Naar Griekenland?
Gaan we dat wederom onder een Koningshuis van Duytschen bloedt brengen?
En dan, Deus Vult, Constantinopel terug naar de rechtmatige eigenaren brengen.
Ben voor de Monarchie, maar dit is wel een stoethaspel, heb vaak het idee dat hij koning speelt ipv het is.
Wat goed van jou dat je voor de monarchie bent. Daar zal je wel heel sterke argumenten voor hebben.
@Zapata10 | 28-12-20 | 18:37: zie mijn plempsel 18.22
@Zapata10 | 28-12-20 | 18:37: jazeker 1. denk dat het het land blijft verbinden en voor meer stabiliteit zorgt 2. Alternatief met president is niet aanlokkend
3. Het helpt Handelsmissies
En belangrijkste het maandblad “vorsten” moet ook gevuld blijven ... net als Boulevard / RTL shownieuws en de columns van Youp van t Hek
@Zapata10 | 28-12-20 | 18:37: Naar mijn mening versterkt het koningshuis het aanzien van ons land in de wereld. Het blijft toch iets van sprookjes van prinsen en prinsessen, mensen blijven zich daar nu eenmaal aan vergapen. Ook de handelsmissies die het koningshuis regelmatig doet leggen ons geen windeieren en de niet te vergeten de vriendschapsbanden met andere koningshuizen en landen. Stiekem wordt er door inwoners van andere landen meer opgekeken naar ons koningshuis dan door onszelf vermoed ik. Maar je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent. Het is een grote poppenkast, maar wel onze poppenkast.
@Dreeke | 28-12-20 | 18:46:
Verbinden zoals een kersttoespraak zonder kerstboom ? Lekker verbindend.
En wat die handelsmissies betreft: Geld vindt zonder koning ook wel de weg.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:47: ik betaal liever niet voor zo een poppenkast.
@sprietatoom | 28-12-20 | 18:50: Het koningshuis is een nationaal symbool, zoals de kleur oranje dat ook is. We vieren het en noemen onze internationale sport teams Oranje. Dus verbindend? Ja!
Niet weer dat “handelsmissies” sprookje toch? Leuk hoor de koning komt op de foto. Maar een bedrijf kijkt alleen naar de Business Case!
Als de monarchie nou al twee eeuwen lang een rij van voornamelijk stoethaspels voortbrengt, waarom ben je dan nog steeds voorstander? Je zou jezelf ook kunnen afvragen of er wellicht betere systemen zijn bedacht om de besten boven te laten komen.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:55:
Hum, gezien de laatste poll lukt het niet erg met dat verbinden. (47% heeft vertrouwen) Veel verdeelder kunnen voor- en tegenstanders bijna niet zijn.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:47: - geloof dat maar niet. Tijdens het huwelijk van Albert van Monaco bv kwam afwisselend elke beroemde en koninklijke gast in beeld. Iedereen, behalve, precies. De cameramensen hadden blijkbaar geen idee. Wat wel over de wereld ging was de foto van twee onbeschoft giebelende gasten tijdens een indrukwekkende toespraak van president Trump. Het lijkt me niet dat dit het goede aanzien zal versterken.
@sprietatoom | 28-12-20 | 19:00: Als de lockdown over is en we weer massaal Koningsdag kunnen vieren is alles vergeven en vergeten, let maar op.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 19:02:
Och ja koningsdag. Herinner je je het trucje nog van Beatrix ? Door pas in 2013 afstand te doen van de kroon viel de eerste koningsdag op een zaterdag in 2014. Goed voor het bedrijfsleven omdat de werkslaven gewoon heel de week mochten werken.
@sprietatoom | 28-12-20 | 19:11: Dit heb ik nooit meegekregen of kan ik me niet herinneren. 2014 was het jaar waarin in zelfstandig ondernemer werd, sindsdien was iedere dag voor mij een werkdag.
@Dreeke | 28-12-20 | 18:46: Verbinden? Nederland is enorm gepolariseerd. President Zwitserland is 30X goedkoper en echt ceremonieel. Het helpt handelsmissies geen drol of wou u beweren dat Zwitserland en Duitsland armlastig zijn? U lult uit uw nek.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 19:18:
Net zelf gecheckt en het klopt. Vond het toen al zeer opvallend.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:47: Tuurlijk jongen the USA, Duitsland, Zwitserland. Wat een armoedzaaiers.
@sprietatoom | 28-12-20 | 19:20: Ik geloof u wel.
@Zapata10 | 28-12-20 | 19:21: Ik heb die landen niet genoemd. Heb het ook niet over armoede gehad, alleen over positieve bijdrage. Naar mijn mening.
@Zapata10 | 28-12-20 | 19:20: nee , ik beweer niet dat CH en Du armlastig zijn. En houd ook niet zo van die krachttermen. Duitsers zouden heel graag een Koninklijk huis hebben ben ik van mening. En als u Republikein bent , helemaal prima , ik dus niet. Dus ook niet in oranje shirtje lopen dan hè met Koningsdag of EK of WK.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:47: Tsja, want de Bondsrepubliek Duitsland deed het na de tweede wereldoorlog zo slecht zonder koning!
Koningshuis afschaffen, beslag leggen op het gehele vermogen inclusief alle grond en herverdelen onder de armste Nederlanders.
Hebben ze niets aan, de Action is de komende tijd gesloten.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:35:
Nog beter, kunnen ze er fatsoenlijk eten van kopen met veel groente en fruit.
Waarom alleen onder de armste? Ik zou zeggen onder alle Nederlanders. Die armen hebben er niets extra voor gedaan, dus verdienen ook niets extras
Die krijgen toch ook al een uitkering? Aan de grootste belastingbetalers, dat zou ik wel wat fairder vinden want hun geld zit er per slot van rekening in.
@Joris Beltsin | 28-12-20 | 18:54:
De grootste uitkeringstrekkers die jij financiert zijn de lieden van het koninklijk huis zelf.
@Bigaroque | 28-12-20 | 18:41: Alle Nederlanders, mee eens. Al kan je niet de simpele conclusie trekken dat mensen arm zijn omdat ze niet hard gewerkt hebben. Niet iedereen wordt succesvol, het is een combinatie van eigen inzet en geluk.
Zoals de Bolsjewieken. En de verdeling zal geschieden door de top 5% elite van de partij. Wat een bizar idee dit. Maar ik gun u uw mening.
Is al een berekend hoeveel asieleisers in al het onroerend goed van die klaplopersfamilie tijdelijk ondergebracht kunnen worden?
Te oud, te wit en spreekt ook nog eens grammaticaal correct Nederlands. Kan echt niet meer, zelfs al zou hij opzichtig z'n gouden Rolex flashen. Hoe kan hij nou die respèkt eisende infloewenser zijn waar onze tijd om vraagt? Its almost twentietwentiewon, je weet toch.
Blank, hij is blank.
Wel een baard....dat dan weer wel.
Das Boot
Heeft iemand die gespeelde arrogante verontwaardiging van Máxima gezien, toen iemand in de Zoomsessie vroeg of dat kutbeeld zo bleef? Het toneelspel was non-verbaal “oh hemeltje wat één onbetamelijkheid”. Of je spoort dan niet en hebt echt nooit een scheldwoord gehoord (lijkt mij onwaarschijnlijk als je weet wie haar vader was), of je wil benadrukken dat je ver boven dat low-life gepeupelte staat.
Namens alle sponsoren van hare hoogheid: gadver!
Weet je nog wat dat ene prinsesje riep toen ze haar skistok verloor al hangende aan de anker lift in Lech?
Grutjes? Hemeltje lief? Och nee..?
Als ik aan ons koningshuis denk, denk ik aan Petra. Die dochter van Brinkhorst. Ook weer zo'n elitaire D66'er. Die Petra heeft dat geaffecteerde toontje van Beatrix overgenomen, als ik haar onverhoopt hoor kwebbelen heb ik een grote glimlach op mijn gezicht. Wat een figuren. Heerlijk!
“Opa, haal die leuter uit de bediende zodat ze mijn ski boots kan uittrekken!” Zoiets?
Beatrix schijnt het zelf ook aangeleerd te hebben. Was in het begin niet zo.
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:26:
Sander!!! Oh Sandertje, zou u zo goed willen zijn mijn stokje op te rapen? Hup hup hup, aport, jij minderwaardige kabouter-graaf.
Zoiets?
Ze had gewoon keihard die kuthoer moeten callen bedoel je? Bizar ook dat dat wijf helemaal geen tatta's hep, kapsoneslijer dat ze d'r is.
Veel nieuwe accountjes bij dit topic.
Allemaal pro Wim.
Grappig.
Propaganda offensief?
Oranje boven,leve de uitkering.
Hoera, hoera, hoera!
Ik heb over de jaren op dit blog geleerd dat republikeinen NOG zuurder zijn dan veganisten.
@Dr. Blechtrummel | 28-12-20 | 18:27: Sorry, maar nu grijp ik even in. Hoezee, hoezee, hoezee!
@omanders | 28-12-20 | 18:33:
Zit ook veel stupide afgunst bij, dat speelt ook bij het linkse gajes.
@Jackson | 28-12-20 | 18:46:
Ha nog eentje die bij de minderheid van 47% hoort. Lekker zwaaien met een vlaggetje voor een koning die toevallig als koning is geboren.
Een familie die op wel zeer twijfelachtige wijze hun vermogen heeft vergaard.
Uitlokking. Pas op met wat u schrijft aub.
Kysia Hekster heeft nog zo haar best gedaan om positieve propaganda verhaaltjes te verspreiden over het koninklijk huis, zelfs net nog hoe goed de koning het wel niet voor heeft met ons het gepeupel.
Maar gelukkig prikken mensen hier doorheen en kantelt er iets de positieve kant op. Weg met die zakkenvullers.
Vreemd, Rutte staat op 42 zetels en CDA op 20+ zetels. Lijkt me fake news dat demense vertrouwen verliezen in hun bazen.
Mensen lopen achter figuren aan die vaak onder de aandacht zijn. Hoe vaker je iets ziet, hoe belangrijker het voor je wordt. De persconferenties van mijnheer Rutte en mijnheer De Jonge zorgen ervoor dat ze geregeld onder de aandacht zijn. En hoe zich dat uitbetaalt zie je nu in de peilingen.
Voorspelling voor 2021: Binnenkort zullen alle reguliere media regelmatig gaan berichten over een charme-offensief dat ingezet wordt door Het Oranjehuis, en netzolang leuke beelden van lachende koninkjes, koninginnetjes en prinsesjes laten zien tot de onderdanen weer op het rechte spoor zitten en hun meerderen de juiste waardering geven.
Sander S. zal het niet erg vinden denk ik.
Daar hebben ze een eigen PR-dienst voor toch? Door ons betaald om ons te misleiden
Ik sla nog wat aandelen van wc-potfabrikanten in...
Laat Sherry koning worden en ons land verlossen van de Oranjes.
Heeft Pim al geprobeerd en die leeft daardoor niet meer.
Ik zou prima zonder koningshuis kunnen.
Nl ook
@oldskoolhollander | 28-12-20 | 18:25: Ze zeggen altijd dat het koningshuis enorm positief is voor onze economie, maar hoe positief zou dat zijn?
@oldskoolhollander | 28-12-20 | 18:25: En Rutte als president?? Nee dank u
@halfvolle glas | 28-12-20 | 18:32: Ja hoor want als Rutte het dan niet goed doet dan nemen we na vier jaar een andere president. Een decadente half corrupte keuning die onze centjes verbrast daar zitten we voor altijd aan vast.
hij sprak over nuance en dat ook de zachte stemmen moesten worden gehoord.
vond voor het eerst wel wat in die toespraak zitten , beetje rebels zelfs.
Zelf geschreven denkt u?
Misschien wordt 'ie wel een beetje doof.
Ach de tekstschrijver wordt ouder en gedwee. De RVD moet gewoon een jonge schrijver inhuren
Ik hoor ook allemaal stemmen in mijn hoofd.
Dit is in ieder geval goed nieuws. Dus nu kappen met deze poppenkast. Zo helemaal niet meer van deze tijd. Deze lui hebben meer dan genoeg uitgevreten nu. Lang leve de Republiek!!
Gaat niks veranderen.
Als je als familie goed bent voor een paar honderd miljoen dan was ik allang vrijwillig opgestapt als koning.
Alles wat je doet wordt onder een vergrootglas gelegd.
Ik zou er niet tegen kunnen om voor alles wat je doet verantwoording af te moeten leggen.
Volgens laatste schattingen hebben ze in 100 jaar bijna een miljard belastinggeld van ons geroof... kado gekregen
In zijn plaats zou ik een paar dubbelgangers inhuren, een paar bandjes inspreken voor de komende tijd en lekker speedboaten bij m'n vakantiehut.
@Rechtsdraaiend | 28-12-20 | 18:13:
Hadden ze ook niet een belastingontwijkingsroute via een Maltese constructie ?
Het koningshuis stalt bij voorkeur hun vermogen buiten onze Nederlandse maatschappij. En welke belastinginspecteur gaat een zaak beginnen tegen de Oranjes en Vrinden? Einde carrière....
@sprietatoom | 28-12-20 | 18:28: Hebben ze niet nodig. Zijn o.a. uitgesloten van het betalen van Successiebelasting. Hebben ze een mooi eigen artikel voor gekregen in de successiewet. En ik mag binnenkort een godsvermogen overmaken, vandaar dat voor mij nu ook geldt leve de republiek. En een advocaat met tijd te veel zou eens moeten uitzoeken wat voor gaat. Artikel 1 van de grondwet, of de successiebelasting. Wij worden gediscrimidingest.
@P.redgleuf | 28-12-20 | 19:57: Exact die wetsartikelen bijten elkaar. En dus wordt het gewone volk gediscrimineerd want die moeten wel belasting betalen. Het zou volgens artikel 1 niet moeten mogen want volgens dat artikel moet iedereen gelijk behandeld worden.
Het is al zo lang tijd om de monarchie af te schaffen...
Het gaat niet gebeuren, ik weet het. Het blijft wensdenken...
Dat Griekse dingetje was niet zo slim, maar doe mij maar gewoon een koningshuis. Een mooi stuk historie dat je anders nooit terug krijgt. Presidenten zijn ook duur.
En wat is er erg aan het nooit meer terugkrijgen van afstammelingen van afstammelingen van de meest brute van op dat moment heersende lieden?
@Is dit nog nieuws? | 28-12-20 | 18:08: het waren andere tijden. Heeft u uw eigen stamboom wel eens uitgezocht?
@Sinterbikske | 28-12-20 | 18:22: Andere tijden die doorlopen in het heden. Troon afstamming....
Gelul, presidenten van Italië Zwitserland of Duitsland kosten 30x zo weinig per jaar als ons keuningshuis. En dan hebben we het alleen over de vaste lasten. variabel erbij genomen zullen ze 50x zo weinig kosten.
Waarom zouden de kosten het criterium zijn ? En klopt het wel, of wordt dat U ingefluisterd? Waarom zijn monarchien er nog maar in een paar landen?
@Zapata10 | 28-12-20 | 18:31:
Wat maakt het uit wat het kost, het is goed besteed in ieder geval.
@Zapata10 | 28-12-20 | 18:31: Er is ook niemand die weet wie daar nu de Presidenten zijn.
Daar bent u mooi ingetuind! U leeft in wat ooit de eerste moderne democratie was, een voorbeeld voor de wereld! (ooit gehoord van de VS). Daarna kwam pas dit piepjonge vorstenhuisje.
Maar die donderen op, na hun termijn.
@Zapata10 | 28-12-20 | 18:31: Precies! Toen WA nog prinsje was kreeg ie al meer dan toendertijd bill clinton als president zijnde.
Nee hij had een lijntoestel moeten nemen.
Heeft ie nog mazzel want mij is niets gevraagd.
Zelfs Bea was populairder, ondanks die moord die most voorkomen dat een premier werd / zou moeten worden "gekozen" die afvallig was naar het koningshuis toe. Quizvraag: Over de moord op wie heb ik het over?
geen idee.
Hoeveel schutters? Hebben ze de dader gepakt?
Het was ook een expert homo? Dan weet ik het.
Als je dan het lef hebt een paard met bijna de zelfde voornaam als Volkert van Graaf,dan ben je een arrogant minderwaardig mens.
@De Profundus | 28-12-20 | 18:22: Volkert is een mooie naam.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 18:26: Bah ben je nog niet klaar met de aars likken van de koning? Rutte is er ook nog hoor die moet het nu zonder jou doen.
Dat er persé spaans op hun kerstkaart staat maar geen duits? Volgens mij is onze koning half duits. Beatrix ( ook half duits)was nog koningin toen haar vader overleed en aan iedereen liet weten dat hij twee dochters had buiten zijn huwelijk. Zij, Beatrix heeft nooit enige moeite gedaan om haar halfzussen te ontmoeten. Zoals de belgische koning Filip zijn half zus Delphine heeft onthaald, geweldig. Zij, die denken dat ze koning, koningin, prins of prinses van Nederland zijn moeten ze eens diep nadenken. Ze zijn het niet. Ze denken dat ze het zijn maar volg eens de bloedlijn van deze mensen. Wie zei ook alweer: Beatrix, ze denkt echt dat ze koningin is? Die mijnheer is overleden na jarenlang getreiterd te zijn door het 'koningshuis'. Ook betalen ze geen medische kosten. Een specialist die duidelijk geen hielelikker was stuurde zijn rekening aan Beatrix nadat hij haar geholpen had. Zij was zo boos dat het niet veel scheelde of de man was ontslagen. En wij maar onze medische kosten betalen. Laat Amalia nou gewoon het leger ingaan in plaats op kosten van Nederland een jaar gaan 'reizen'. Want als ze het coronavirus tegenkomt, willens en wetens, mogen wij daar voor opdraaien.
Als Amalia de brains van paps heeft kan ze beter maar influencer worden, samen met Famke. Schijnt best goed te verdienen.
Trix staat bekend on haar driftbuien.
En wat denk je Claus gekost heeft in die dure Zwitserse privékliniek.
Notabene eindeloos voor de verkeerde kwalen behandeld.
Hij leed aan Parkinson,was helemaal niet aan het dementeren.
Er moet gewoon een democraat zijn die boven de partijen staat en dat is bij ons het Koningshuis. Je moet er toch niet aan denken dat er niets hogers is dan partijen die de toeslagenaffiare in elkaar zetten.
Er is iets Hogers, maar de partij die dat ziet en in ere wil herstellen heeft maar een magere drie zetels.
Democraat? Hoger?
Beatrix was wellicht nog in staat om met haar arrogantie te suggereren dat ze in hoger sferen leefde, maar Willem is dar te dom voor. Met hem dondert de facade om en blijft er een kaal. leeg toneel over. Het is allemaal poppenkast, illusie, spel, maar je moet je rol wel kunnen en willen spelen
Een democraat die door het geboorterecht werd uitverkoren?
Het koningshuis democratisch? Wat heeft u gesnoven of gerookt vandaag?
Ondanks de aanwezigheid van jouw geliefde democratische, je hebt overigens leuke humor, koningshuis is de toeslagenaffaire gaande.
En nu moeten we blij zijn dat het koningshuis er is omdat er iets hogers moet zijn dan de partijen die de toeslagenaffaire in elkaar zetten?
@Joris Beltsin | 28-12-20 | 18:11: Door het geboortekanaal.
In tijden van nood schaart het volk zich altijd achter zijn leiders. Een koning moet wel een ongelooflijke stoethaspel zijn om in dit coronajaar populariteit te verliezen.
Lekker middelvinger naar het gepeupel en op vakantie.
Hij is niet de enige stoethaspel. In deze tijden van corona vallen er wel meer door de mand, en ook complete instituties blijken gammele bouwwerken te zijn.
Hij gaf het goede voorbeeld. Op naar een normale open samenleving. Op naar de groepsimmuniteit op natuurlijke leest geschoeid. Dat hij meeklapte voor de zorg is niet zo erg, het zijn ook maar gewoon mensen.
@Pimp my Voortuin | 28-12-20 | 18:10: Hij zij nog zó "niet normaal maken wat niet normaal is".
De koning. En dan jankmiepen over de christenen. De christenen komen er thans voluit voor uit: het is een kwestie van geloven. Voor waar aannemen hetgeen geenszins te bewijzen valt (ja, dat is heel wonderlijk). Maar dan die oranjefanaten, volgers van den koning. Denkende dat het koningshuis iets speciaals is. Erfopvolging, alsof Bea's gleuf bepaalde toverkrachten heeft. Het is poppenkast pur sang, een kwestie van geloven in blauw bloed. Maar die term geloven dan wel angstvallig ontwijken met allerlei lepe uitvluchten om zichzelf als enigszins rationeel te blijven beschouwen.
Huh? De koning had onlangs toch een erg mooie toespraak waarvan vriend en vijand vonden dat die briljant was? Ik snap er niks meer van.
Tip: geloof dit soort peilingen niet. De vragen worden gestuurd, de antwoorden vrij geinterpreteerd, en in het nieuwsbericht worden de bevindingen daarna nog eens overdreven. Het is gewoon puur propaganda.
Propaganda van beide kanten overigens: het gaat er immers om of *jij* die toespraak mooi en treffend vondt, niet of anderen of zelf-benoemde expert dat vinden.
Zijn opa was ook geen lieverdje, de appel valt niet ver van de boom.
De NOS moet eens wat mensen in dienst nemen die Koning gewoon met een hoofdletter schrijven in plaats van onze tradities te grabbel te gooien.
onzetaal.nl/taaladvies/koning-willem-...
Het woord koning wordt met een kleine letter geschreven – behalve als het toevallig aan het begin van een zin staat.
Zwarte Piet is / was ook traditie.
Je vergist je met een ander sprookjesfiguur die wel altijd met hoofdletter G geschreven wordt.
Het Volk, in het bijzonder het Nederlandse volk, bestaat grotendeels uit hypocriete azijnpissers die het liefst de buurman willen aangeven op het overtreden van coronaregels.
Welk Nederlandse volk?
Die Lafayette heeft een paar keer geprobeerd een koning te redden maar die kreeg daar last van zijn nek van. Niet een strak plan om als koningsgezinde het volk te gaan uitschelden.
@Zapata10 | 28-12-20 | 17:57:
Zeg! Dat was louter pragmatisch. De Amerikanen waren gelukkig dankbaarder.
Werd de koning verraden door zijn buurman?
Die man heeft 1 taak, vermaak het volk. Als dit het is voor een jaartje, komt dit over als een verveeld puberend kind. Volgens jaar verwacht ik toch meer iets van, maxima in haar blote kont door de Kalverstraat rennend of wim-lex die het regeringsvliegtuig ergens voor de lol crashed, ongeschonden uitstapt en roept "van het volk voor het volk"
Haha, ik stem voor.
76% van de Nederlander heeft veel tot heel veel vertrouwen in de koning.
Dat soort percentages kom je normaal alleen in een dictatuur tegen.
Dat Idi Amin anders je kinderen op eet.
Dat koning Leopold anders een hand en een voet van je kind afhakt.
Dat vadertje Stalin je anders naar een goelag in Siberië stuurt.
Ik zou hele andere resultaten verwachten die beduidelijk lager zouden zijn.
Osdorp is toch óók een dictatuur?
Hetzelfde met de kijkcijfers.
Tja die cijfers komen natuurlijk wel van het fakenieuws leverende Nederlandse Propaganda Omroep.
Net gelezen Het Oranje Zwartboek van Gerard Aalders is net uit gekomen.
Als je dat uit hebt dan kan de enige conclusie zijn weg met die uitvreters, 205 jaar op onze kosten leven is wel genoeg.
Ben benieuwd of onze Staatsomroep hem uitnodigd...
Het is toch wel breaking news. Zou Oliebol het boek al uitgelezen hebben?
Owwwwww nee he!!! S T O P …S T O P…. S T O P….S T O P…..: OMG….., daar gaan we weer hoor lieve mensen: Ik begrijp hier niets meer van. Waarom zijn nu ineens veel meer Nederlanders tegen koning Willem Alexander. Wat is er mis met die man? Hij heeft het al zo moeilijk. De hele dag geen reet te doen. Zo nu en dan een lintje doorknippen of een praatje houden, waarbij je als je het geluid uit zet, denkt dat hij het heeft over zijn dagje vissen en aangeeft met zijn handen hoe groot die vis wel niet was. Zo nu en dan mag hij zijn vrouw misschien even afvullen, maar dat is het dan ook. Ik mag die man wel en heb er geen last van. Joh…., het kan allemaal veel erger en daarbuiten verdenk ik hem er sterk van dat hij zijn handen van zijn kroost afhoudt. Dus…WA: gedraag je een beetje, dan komt het weer helemaal goed met je in de peiling.
Goed gezegd!
Ook zo'n leuke: Als koning wil je steeds kabinetten formeren die bestaan uit (ministers leverende) partijen die voornamelijk vol met jaknikkers zitten, want dan houd je de meeste macht bij jezelf. Hij heef een favoriet clubje partijen (bij ons ook wel bekend als het partijkartel) die weten dat ze alleen ministers kunnen leveren (c.q. kunnen meeregeren) als de partij vol jaknikkers (richting de minister(s)) zit. (PVV en FvD zullen hier nooit bij zitten.) Alleen dan moet dat clubje partijen wel de meerderheid houden uiteraard, maar er komen steeds meer afvallige splinterpartijtjes bij: dat noemt hij dan "politieke verdeeldheid". Die bevalt hem niet en daarom hoor je hem daar nog weleens over in zijn toespraken.
Als het volk wil dat de monarch oprot dan dient het de monarchie af te schaffen. Kennelijk is een meerderheid van dat volkje nog steeds voor het in stand houden van het tot symboliek gereduceerde koningschap van WA, inclusief zijn tot in detail geregisseerde miserabele dagelijks leventje. Derhalve, toont empathie en free Willy...!
Dat gaat niet zo eenvoudig dat afschaffen. Het is bijna onmogelijk om dat via parlementaire weg te doen en dat is de enige weg. Of had u een andere manier voor ogen?
@Zapata10 | 28-12-20 | 17:53: Waar een Willie is, is een weg.
@Zapata10 | 28-12-20 | 17:53:
Gewoon met de volgende grondwetswijziging meenemen? Het instituut doet niks en wordt dus ook niet gemist. Piece of cake.
Als het koningshuis weg moet, wat gaan we dan voortaan vieren? Mark Ruttedag? Nu zwarte Piet al afgepakt is, ook nog eens Koningsdag? Dacht het niet!
De geboorte dag van Mohammed...
Onafhankelijkheidsdag 26 juli.
@Is dit nog nieuws? | 28-12-20 | 17:53: Waar ik vroeger niet zo veel waarde aan de christelijke feestdagen hechtte, ga ik dat steeds meer doen merk ik de afgelopen jaren. NoMo voor mij!
Koninginnedag is ook verdwenen, dus wat zeur je nou?
@Iknowall | 28-12-20 | 18:17: Koninginnedag/Koningsdag, u is sexist?
Dan vieren we gewoon de verjaardag van Freddie Heineken.
Kunnen we Rutte geen koning maken? Daar komen we ook nooit meer vanaf maar die is dan in ieder geval wel door de schlemiel gekozen.
Wordt Republikein. Klaar met die geldverslindende poppenkast. Hoe meer mensen lid zijn, hoe steviger de vuist. Er zullen wel negatieve reacties hierop komen. Maar ja, je moet iets.
Tja dat gaat in Frankrijk ook zo goed. Dan na iedere volgende President gelijk een strafrechtelijk onderzoek en jaren rechtszaken.
@Trumme | 28-12-20 | 17:53: kunnen we hier ook doen met Mark....
Geen koningshuis voor nodig.
Probeer het nog eens.
Dat was ook een feest geworden. President Thom de Graaff die zo corrupt blijkt als Mugabe, etc. etc..... ga maar door President Wouter Bos, President Halsema, ga maar door.
@Trumme | 28-12-20 | 17:53: Tja, Nederland stop gewoon alle misdaden en schandalen van die opvreters in de doofpot, da's ook een oplossing natuurlijk.
Die tekstschrijver die "moe van de manische meningenmachine" heeft bedacht, is op staande voet ontslagen neem ik aan. Zelden zulke slechte alliteratie gelezen. "Manische meningenmachine..." Hoe krijg je het uit je pen? Ik krijg er gewoon koppijn van als ik het lees.
Je weet wél meteen wat er mee bedoeld wordt.
Reaguurpanelen had ook gekund inderdaad.
@DrumPiet | 28-12-20 | 17:51: Spijker op de kop.
Onderdanen met een mening. Dat moet een beetje staatshoofd niet willen inderdaad.
De mensen vinden het prima.
Kijk binnenkort maar weer naar de foto's vanuit Lech.
Hij moet nog een keer laag over het land vliegen met zijn jet, een looping maken en een schroef, de geluidsbarriere even doorbreken en nog wat jonge oliefantjes en neushoornbabies van dichtbij doodschieten met een kruisboog en hij is zo weer de held.
Over een paar jaar zal Willempie ook wat anders te neuken willen .
Zo gaat dat in die kringen.
Hopelijk zakt zijn populariteit dan zoveel dat we afscheid kunnen nemen van deze familie.
Niks hoor.
Maxima is een topwijf.
@Papa Jones | 28-12-20 | 17:48:
Inderdaad en neuken dat ze kan.
@Papa Jones | 28-12-20 | 17:48: want? Wat heeft ze gedaan om een topwijf te zijn?
@Papa Jones | 28-12-20 | 17:48: Nou, hij heeft al een huis in Neuquen.
@salonsocialist | 28-12-20 | 17:51: Maxima is intelligent, ze is vlot, grappig, heeft zakelijk inzicht.
Echt een topper.
@Papa Jones | 28-12-20 | 17:57: Wat is haar baan getuige haar zakelijke inzicht?
@Papa Jones | 28-12-20 | 17:57:
Ja ze is slim ,maar ze was niet op de hoogte van haar vaders rol in het Videlaregime.
Gevalletje "ich habe es nicht gewusst" en dan toch slim.
Ik noem dat slimme berekenend.
Een korte blik in de geschiedenis en je weet hoe het monarchen vergaat. Rottend in een hemelbed.
Ik ga liever rottend dood in een hemelbed met een privekok dan in een verpleeghuis.
Ach, een koning anno 2021 is niet meer done. Kost alleen maar klauwen met geld, dat we aan nutteriger dingen kunnen besteden. Fuk die koning, weg ermee.
500 miljoen per jaar is de schatting.
Pff, anders wel de VVD die dit geld richting het zuiden van Europa en gelukszoekers gooit.
@pejoar | 28-12-20 | 17:46: met die handelsdelegaties naar China India of Saoedi Arabië is het makkelijker zaken doen als je WimLex en Máxima bij je hebt dan Erik Wiebes.
@pejoar | 28-12-20 | 17:46: Nee joh, iets van 70 miljoen op jaarbasis.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:52: Leugenaar.
We hebben ministers die de regels aan hun laars lappen en ambtenaren die een loonsverhoging krijgen omdat ze nu moeten thuis"werken". Hetgeen veel grotere fouten zijn dan wat de Koning heeft gedaan.
Als er al iets aan het bestuur van Nederland moet veranderen - en ja, dat is hoog nodig - dan moeten we bij de ambtenaren en de regering beginnen, niet bij het Koningshuis.
De trap moet altijd van boven naar beneden worden gekuist anders moet je daarna weer opnieuw beginnen.
@Joris Beltsin | 28-12-20 | 17:43: Dat is een argument om juist bij de ministers en top-ambtenaren te beginnen. Daar ligt de macht.
Nooit iets gelezen?
Begin maar met Gerard. Aalders
@SkepticalRealist | 28-12-20 | 17:45: wat doet het koningshuis? Behalve een beetje van elkaar de troon opvolgen? Beetje 1500 style...
Helemaal mee eens. En de koning moet vooral bij zichzelf te rade gaan.
die ambtenaren en regering is aangesteld door een koninklijk besluit. De burgemeesters worden aangesteld door de commissaris van de koning.. Uiteindelijk kan hij wel de vermoorde onschuld spelen maar is hij staatsrechtelijk gewoon verantwoordelijk voor de knevelaarij die anno 2020 in Nederland plaats kon vinden.
@Is dit nog nieuws? | 28-12-20 | 17:49:
Uhm... koningshuis is een embleem van nationale eenheid. Kun je van een president niet zeggen.
@van der g | 28-12-20 | 18:02: USA! Usa!
@Is dit nog nieuws? | 28-12-20 | 18:06:
Een koning is niet politiek gekleurd en een president wel.
@van der g | 28-12-20 | 18:12: hahahaha
Dream on.
www.trouw.nl/nieuws/pastors-beatrix-i...
@van der g | 28-12-20 | 18:12: - niet politiek gekleurd? Was die foto van Maxima met Rutte op bezoek bij Klaus Schwab dan fake?
Die Maxima vertrouw ik niet. Net zomin ik Mabel vertrouw. Willem zie ik als een familieman die veel van zijn dochters en zijn vrouw houdt. Maar als republikein mag van mij het koningshuis opgeheven worden. Het heeft geen toegevoegde waarde en het is zeer sterk de vraag de huidige Willem een bloedverwant is van Willem III. Deze laatste zou door zijn losbandige leven door syfilis onvruchtbaar zijn geweest waardoor Wilhelmina onmogenlijk zijn dochter kon zijn geweest. Dit maakt van Willem Alexander een gewone burger zoals u en ik.
Persoonlijk zie ik liever Maxima, dan Mabel of Petra. En dat kan (nog) in Nederland, een mening hierover uitspreken. Overigens hebben mijn kinderen bastaard blauw bloed, maar daar zien wij niets van terug op de bankrekening.
Die Mabel hoeft in ieder geval haar hand niet op te houden met die Ayden koers.
@schijtzat | 28-12-20 | 17:51: Mijn voorouders hebben nog landgoederen tegoed van het koningshuis. (Brederode).
De Koning leest gewoon voor wat hem in handen wordt gestopt.
Laat dat voorlezen dan doen door een lekker wijf met grote t....... n.
Dan kijken er veel meer mensen naar.
Wacht maar tot de verkiezingen! De volgende keer kiezen we gewoon een ander staatshoofd. Oh nee, wacht.....
Laten we beginnen met een Burgemeester te mogen kiezen.
Een levensgenieter is het.
Hij moet er lekker misbruik van blijven maken zolang het nog kan.
Ik denk dat hij qua karakter wel wat op jou lijkt. Ook iemand die de dag probeert te plukken.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:41:
Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
@HoerieHarry | 28-12-20 | 17:45: ben je uit de tbs ontslagen?
Willem IV heeft helemaal geen talenten of uitstraling dus heeft ie gekozen om zijn koningschap op populariteit te baseren, geheel tegen het wijze advies van zijn afstandelijke moeder in. Tot nu heeft vooral Max nog enig flair kunnen geven aan zijn koningschap maar de tand des tijds zal ook haar snel van haar charmes beroven en dan hoeft die bolle nog maar een fout te maken en dan is het gedaan met zijn populariteit. Weg zijn dan de koninklijke fundamenten van Willem IV en dan kan die poppenkast mooi opgeborgen worden in het museum.
De oranjes hebben door de eeuwen heen hun macht altijd gebaseerd op hun populariteit. De diverse keren dat er strijd tussen volk en regenten is geleverd in de Republiek, was de stadhouder degene die aan de kant van het volk stond.
Beatrix heeft een hoognodige modernisering doorgevoerd, maar dat Willem-Alexander terug gaat naar die bron, lijkt me terecht. En past meer bij zijn eigen karakter ook.
@SkepticalRealist | 28-12-20 | 17:48: wat?
Welke modernisering?
@SkepticalRealist | 28-12-20 | 17:48:
Haha. Ja een paar opportunistische stadhouders van lang geleden. Maar dacht u nou werkelijk dat de vier W's aan de kant van het volk stonden? Willem I, II, III en Wilhelmina? Ze moesten worden ingetoomd, goedgepraat, weggemoffeld of anderszins geneutraliseerd want anders had het volk deze karakters met haar en huid verslonden.
Het zijn gewoon ordinaire zakkenvullers.
Lees gewoon dit boek www.gerardaalders.nl/2015/05/oranje-z... en dan weet je hoe de vork in de steel zit.
Heb alles van die schrijver gelezen.
Het zijn niet alleen zakkenvullers maar ook arrogante criminelen en leugenaars.
@pejoar | 28-12-20 | 17:42:
Koningshuis brengt ook veel geld in het laatje door warme banden met andere monarchen, en het bedrijfsleven profiteert daarvan. Dus dat ''zakkenvullen'' valt allemaal best wel mee.
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker lezen.
@van der g | 28-12-20 | 17:52: voorbeeld?
@pejoar | 28-12-20 | 17:42:
Dat klopt ook. Ik dacht laat ik mezelf deze keer wat minder geradicaliseerd uitdrukken. Net leuke Kerstdagen achter de rug...
@Is dit nog nieuws? | 28-12-20 | 17:54: Google ff naar de handelsdelegaties van de afgelopen jaren en wat daar aan orders getekend is.
@Trumme | 28-12-20 | 17:57: Niks te maken met koningshuis.
@van der g | 28-12-20 | 17:52:
Wat Een Gelul..
@Wasbakplasser | 28-12-20 | 18:01: Jij lijkt me niet het type dat ze meevragen op handelsdelegaties
@Wasbakplasser | 28-12-20 | 18:01: ze moeten toch wat verzinnen. De waarheid is dat ze de zakenmensen alleen maar in de weg lopen.
Goeie gozer. Zijn kersttoespraak was ook spijker-op-de-kop. Daar doen de meninkjes van een paar gefrustreerde socialisten niets aan af.
Sta jij ook altijd met een kek hoedje en een vlaggetje langs de route?
Ben je tijdens zijn toespraak stiekem klaargekomen, deugniet?
DrumPiet: Moeten jouw neefjes en nichtjes ook altijd aan je vinger trekken om een scheet te genereren?
Ik ben het -zoals wel vaker- helemaal met DrumPiet eens. Zijn Drentse nuchterheid is een aanwinst voor de panelen.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:43:
Wederzijds, maar daar is niet iedereen van gediend. Een maand lang in de kerker doorgebracht nav de Baudet-perikelen.
Gefeli trouwens met je eretitel. Voorwaar een prestatie.
@IJsbrekert | 28-12-20 | 17:43:
Dergelijke ordinaire tokkievulgariteiten zijn aan mij niet besteed.
Voer voor blinde volgers. Die wordt geschreven door PR medewerkers. Hij zelf heeft werkelijk geen idee. Leuk die slappe hap. Kinderhand snel gevuld van Groen Linksers.
@DrumPiet | 28-12-20 | 17:47: hey drum, zat jij vast in El Paso?
@DrumPiet | 28-12-20 | 17:47: Je werd gemist. En nog bedankt. Maar ook over mij wordt op GS veel geklaagd, begreep ik uit de woorden van GU. Ik zit in hetzelfde schuitje als WA :-).
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:43:
VVD-trol.
@Dwarsdenker | 28-12-20 | 18:21: Niet iedere reaguurder is automatisch een FvD-wappie.
Waarom? Omdat hij sprak over het 'veilig beschikbaar stellen' van een vaccin in plaats van te spreken over het beschikbaar tellen van een 'veilig vaccin'?
Dat de manier waarop het beschikbaar wordt gesteld veilig is, dat zal wel.
Had hem liever horen zeggen dat het om een veilig vaccin gaat....
Het enige wat WA hoef te doen is wuiven, een lintje doorknippen en af en toe een praatje houden. Vooral dat laatste kan hij niet. Altijd monotoon uitgesproken zonder ook maar de geringste empathie en emotie in z'n stem. Zo bekeken is 47% steun nog aan de hoge kant.
En Maxima zo nu en dan een beurt geven. Dat laaste hoeft niet eens, want dat werk wil ik hem ook nog wel uit handen nemen.
Was het maar het enige wat die deed. U bent ouderwets goedgelovig. Om maar iets te noemen: Waarom wordt bij een kabinetsformatie die "linkjesknipper" altijd "geïnformeerd", terwijl wij, het volk niet meekrijgen van die hele formatie?
Hij heeft nul charisma dat is het probleem.
Misschien dachten sommige ondervraagden dat het over koning Mohammed VI ging, anders is die hoge 47% inderdaad niet te snappen.
Ik dacht dat dat ''Rot op naar Griekenland'' bedoeld was voor die asieleisers die hun tentenkampen in de fik staken om zodoende in Nederland een verblijfsvergunning te kunnen afdwingen.
Verkeerd gelezen dus!
Het is wel een familie van allochtone afkomst.
@Red shirt | 28-12-20 | 17:43: Maar oprotten doen ze ook niet.
Ah, de NOS. Home of the Brave. Waar ze de General Custer van de Lage Landen, de Goddelijke Kale, hoogstpersoonlijk hebben gescalpeerd. Waar Bernhard de Jongere de heuse eigenaar van het Mediapark is. En waar je nog lang kunt wachten tot Shula Rijxman de ultieme victorie gaat kraaien (in heur blote tieten): Ik heb Maxima Geneuqt!
Waar lulletje Lubach de boodschapper gaat worden van de aanstaande verkiezingen. In een land waar Gekke Greetje een Ministerie van De-Islamisering op gaat tuigen en de Tjer de publieke omroep gaat Martin Bosmaén.
Je zal maar de vorst van zo'n land zijn. Dan zijn de culturele erftegoeden als bijvoorbeeld de Wadden, laat staan de overzeesche Rijksdelen, ook maar plebsvergaarbakken. Nee, dan Griekenland. Als wij als Nederlandse burgers ons belastinggeld rechtstreeks in dat zeer fraaie stukje vastgoed hadden mogen steken, was Grieks nu ook inmiddels een officiële Nederlandse taal.
Het had zo'n mooi stukje Nederland kunnen zijn. Het Griekse temperament went. Sterker nog, die Grieken zouden wellicht opknappen van ons nationale flegmatisme. Omgekeerd: de Griekse belastingmoraal. www.youtube.com/watch?v=BBh35hpRPgE Eat that, Andre Hazes!
Waarom eet het volk geen taartjes?
Vol van de tompoezen.
En een vakantie naar hun stulpje in Neuquen zit er ook niet in voorlopig.
Ik zit nu óók lekker in mijn vakantiehuisje.
Weg uit de drukte, alleen maar goed.
Dus waarom de koning niet.
Het is vakantie tenslotte!
En die lockdown, daar zijn we nog wel even zoet mee.
Lekker energie bijtanken wanneer dat kan.
Een positieve houding. Heel goed van je!
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:37:
Een stempel van juf Kuifje in je schriftje. Toe maar.
@Joris Beltsin | 28-12-20 | 17:41: Ik ben er groos mee. Kuifje is ook altijd heel positief.
Vertrouwen.
Waarin precies?
Snap het ook nite, er gaat werkelijk niks mis als ie iets fout doet, alleen dat we het er weer over moeten hebben
Geld kan wel minder, hoeft niet van mijn centen, de rest zoekt ie maar uit
Dat hele Griekenland gezeur ging nergens over.
@menage | 28-12-20 | 17:35: oh nee?
Do as I say...
@Is dit nog nieuws? | 28-12-20 | 17:54: Nobody did as he said
De nos doet altijd onderzoek naar vertrouwen. Ze laat ons weten hoe het zit met het consumentenvertrouwen, of met het vertrouwen in de koning of de politiek. Dat vind ik fijn. Maar wie laat het ons weten als het vertrouwen in de nos is gedaald?
Ik bespeur bij veel reaguurders jaloezie. De man heeft een mooie vrouw, leuke dochters,een fijn vakantiehuis en een snel bootje.
Je moet de zon wel in het water zien schijnen!
Precies!
Chagrijnig thuis blijven zitten is kapitaalvernietiging.
Ik lees bij veel reaguurders een aversie tegen alles en iedereen. Dit deugt niet, die kan er niks van, dat moet anders. Een soort verzuurd levensgevoel dat ik vroeger vooral bij extreemlinkse lui zag. En waar je niks mee opschiet. Succesvolle mensen daarentegen zijn meestal erg optimistisch. En gaan uit van hun eigen kracht.
@Papa Jones | 28-12-20 | 17:34: alles inleveren bij de staat ook....
Ik bespeur bij jou een vorm van minachting jegens de belastingbetaler.
De mensen die onder dwang hun zuurverdiende centen ontnomen worden om "de grote leider" te behagen.
Wat is er mis met jaloezie?
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:35: de staat van Nederland laten afhangen van de 2% succesvollen in dit land? Hoe noem je zo een land?
@IJsbrekert | 28-12-20 | 17:38: Is geen teken van kracht.
@Modi | 28-12-20 | 17:37: Precies
@Torwart | 28-12-20 | 17:39: De bovenste 20 procent is netto-betaler, de rest krijgt in Nederland geld toe.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:35:
Ik bespeur bij jou een ui.
En je slaat blijkbaar een hoop reaguursels over ,lees nou niet enkel de verzuurde reacties want er zitten er wel degelijk hele leuke bij.
@Torwart | 28-12-20 | 17:36: Ja, je moet het wel éérlijk verdienen natuurlijk.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:40: Het is maar goed dat jij in dit land niet over de financiën gaat.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:40: maar Kuif, waarom zou dat gedaan zijn? Maak het volk afhankelijk van je en je hebt ze in je zak.
Kost wat, heb je ook wat....
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:35:
Emile Ratetband gebrabbel: als ik maar optimistisch ben volgt het succes vanzelf. Natuurlijk zul je in zaken het nodige optimisme moeten hebben om te slagen en vooral om de gunfactor bij anderen te verwerven en mee te slepen in je plan. Dat is je optreden voor de buitenwereld maar het is ook belangrijk dat je beseft wat NIET goed is en wat je zeker NIET moet doen. Een zekere mate van realiteitszin, noem het pessimisme, behoedt je voor het grandioze falen zoals onnozele optimisten dat vaak juist overkomt.
@Joris Beltsin | 28-12-20 | 17:56: Maar waarom zou je je zo druk maken over een koningshuis? Leuke folklore, het functioneert redelijk goed en de kosten vallen reuze mee.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 18:01:
Omdat het niet strookt met het liberale principe dat de kansen in een maatschappij zoveel mogelijk op basis van persoonlijke merites moeten zijn gebaseerd. Dat geeft het maximale gewin voor de maatschappij en iedereen. Daarvan afwijken kost ons veel meer dan het prijskaartje van het duurste koningshuis per capita van Europa. En de Oranjes functioneren al twee eeuwen voor geen meter maar komen er mee weg omdat de folklore zo leuk is.
@Joris Beltsin | 28-12-20 | 18:25: In theorie heb je wel een punt, maar in de praktijk pakt het vaak anders uit. En of we het duurste Koningshuis van Europa hebben, vraag ik me echt af. Het lijkt me vooral dat we veel transparanter zijn dan andere landen, als het om de kosten gaat.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 18:34:
Transparantie? kostenkoningshuis.nl/wp-content/uploa... Ik ben niet helemaal senang met alle kostenposten in dit rapport maar laten we zeggen dat het vele factoren duurder is dan ons wordt voorgerekend.
Aan alle speeches van deze Koning zit een artificiële intelligentie, waardoor hijzelf klapwiekt met zijn armen en handen als een Hugo en zijn mond klanken voortbrengt als een Hugo. Kortom, de arme kerel moet voortdurend de indruk hoog houden dat hij intelligenter is dan ... zeg, een no nonsense basisonderwijzer. Man, doorbreek toch eens dat dodemansprotocol en ga gewoon je hart luchten voor de camera. Moderniseer dat 19e eeuwse Victoriaans stijve gestuntel door een onafhankelijke influencer te worden.
Ik ben een fan van de koning. Aardige vent, en hij werkt hard. Maakt inderdaad wel eens een foutje, maar dat vergeef ik hem graag. Het Koningshuis hoort gewoon bij Nederland, in andere landen is men er jaloers op. Houzee!
Gekkie!
Jij vindt alles mooi wat ten koste gaat van het volk. Hoe noem je zo een persoonlijkheid?
Zo is dat. Leve de Koning!
@Torwart | 28-12-20 | 17:33: Vind ik een Calimero-reactie. Hoezo gaat het bestaan van dit Koningshuis ten koste van het volk?
Ik ben het voor een keer met je eens Kuifje. Hopelijk roept hij de regering een keertje tot de orde want we moeten niet normaal maken wat niet normaal is.
Houzee is een begroeting van NSBers onder elkaar, Ik weet niet of je dat bedoelt.
Koning Felipe van Spanje moet zijn vader bashen en in België steelt Delphine Boël een prinsessentitel. Bestaat er werkelijk een 'fan van de Koning' (wel met een grote K schrijven, Kuif) in deze landen? Of betekent 'fan' dat je de Koning koelte toewaait met gratuite oelewappietaal?
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:36: half miljard per jaar kost het. Naast de kosten van ons gewone parlement. En we wonen in een land kleiner dan de stad Tokyo. Alles om de kosten op te voeren. De mieren lopen voor de koningin.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:36:
Dom volk genereert nog dommer volk....
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 28-12-20 | 17:40: In België is anders veel waardering voor Filip. En Juan Carlos maakte er in Spanje tijdens zijn laatste jaren een puinhoop van, hij heeft het land wel gered uit de klauwen van de Franco-fans.
Krijg jij nou betaald naar gelang het aantal reacties op jouw reaguursels of zijn die maar gewoon een gratis extra bonus om over te lachen?
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:47: klopt, www.ad.nl/show/belgische-koning-veran... Modelvorst Filip! En dat Juan Carlos die gekke schutter in het Spaanse parlement voor schut zette betekent nog niet dat Franco-fans geen fan van de Koning waren. Dat waren/zijn ze juist wel. Monarchisten zijn de carnavalsversie van bruinhemden.
@Torwart | 28-12-20 | 17:42: Dat heb ik even opgezocht. Het Koningshuis kost ongeveer 72 miljoen per jaar. Op een Nationale Begroting van ruim 300 miljard
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 28-12-20 | 17:56: Juan Carlos heeft Spanje wel een duw in de goede richting gegeven. Het land heeft na het overlijden van Franco een enorme inhaalslag gemaakt.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:57: Haha, je zit er zo'n factor zeven naast maar toch bedankt, da's weer een mooie reden een wat realistischere link te posten: nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_van_het_....
@zwellevertje | 28-12-20 | 18:01: Hoe kom jij aan 500 miljoen?
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 18:06: die 350 miljoen is "officieel", iedereen weet en begrijpt dat die gluiperige opvreters nog veel meer bij elkaar roven, neem maar als vrij onschuldig voorbeeld het onderhoud van dat scheepje van de familie, die Groene Dreak, da's nog maar peanuts in vergelijking met het gerommel wat ze met over allerlei wazige BVtjes, stichtingen en ander constructies verdeelde Shell aandelen uithalen.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 17:47:
Nog een grappige manier om een punt te maken.
In de Democratische Volksrepubliek Korea is ook waardering voor de "grote leider" en zoals je wellicht weet valt daar ook niet zoveel te kiezen.
Maar kuifjes zitten overal in de hele wereld hoor.
@zwellevertje | 28-12-20 | 18:18: Als je echt alle kosten meerekent - dus ook voor paleizen die sowieso moeten worden onderhouden- kom je op 110 miljoen per jaar. En daar zitten kosten bij die de Staat ook zonder Koningshuis zou maken..
@Modi | 28-12-20 | 18:21: Noord Korea is geen democratische monarchie, dus een nogal extreme vergelijking.
@Zonen-van-Kuifje | 28-12-20 | 18:38:
Nog een keer dan.
Democratische Volksrepubliek Korea.
De vergelijking is treffend ,alleen jij ziet het niet.
Het laten staan van de baard (waadjib=verplicht=religieus?) gaf mij al te
denken dat er een buiging werd gemaakt naar de enige echte godsdienst..
Elvis Presley is dood. Maar niet alle dode mensen heten Elvis Presley.
Sinterklaas?
Die rooie baard staat hem goed. Nu lijkt hij op zijn bet-overgrootachteropa.
@keestelpro | 28-12-20 | 17:38: Dan moet'ie hem wel vol door laten groeien. Nu is het net een pleeborstel van een lesbisch stel dat beiden ongesteld is.
@EEnzame SchizofrEEN | 28-12-20 | 17:42: gatver.
Heerlijk nieuws. En nu doorpakken om die parasieten uit 'hun' paleizen te zetten. En bij voorkeur het land uit te flikkeren.
Waarom laten ze Prins Bernhard die toespraak niet doen? Veel leuker.
Oeps.. Dat wordt weer wat ziekenhuizen bezoeken voor de familie.
Hoogste belastingdruk ter wereld Fred.
"je eigen koning'
Pffft de middeleeuwen zijn voorbij.
Hoe hebben grote naties als bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland en Rusland zich eigenlijk ontdaan van uitvretende koningshuizen?
Uhm, serieus?
Frankrijk in eerste instantie avec le guillotine, de Tsaar en Tsarina werden gefusilleerd en die Duitser is naar Nederland gevlucht alwaar hij als eenarmige bandiet eerst een heel bos heeft omgehakt voordat ie op natuurlijke wijze dood ging.
Zoek een galg of guillotine op marktplaats
Hij mag die reddingsgordel, die hij bij zijn boot cadeau kreeg en onder zijn bloes verstopte zodat niemand het zag, wel eens afdoen.
Kansloose belasting ontduikers , zum kotzen.
Ze betalen niet eens belasting. het rapaille
Het koningshuis betaalt geen belasting. Alles direct rondom het koningshuis ontduikt geen belasting maar ontwijkt belasting. Ontwijken is toegestaan.
Het zal de koning aan z'n reet roesten met wat het volk van hem vind... TOT het moment dat z'n uitkering wordt gehalveerd, of erger (voor hem).
Wedden dat ze dan opeen 'inzicht' (telegraaf), 'compassie' (trouw) en 'empathie' (NOS) gaan tonen?
Mooi man, zo over iemand oordelen zonder enige vorm van bewijs. Kom eens met feiten?
@ruudvangeelen | 28-12-20 | 17:24: geld en macht ruudje. Geld en macht.
Hij is just extreem veel bezig met hoe het volk over hem denkt, want hij weet als geen ander dat het bij een groot protest ineens helemaal over kan zijn voor hem en zijn familie. Naar de bühne toe houdt hij zich op de vlakte, terwijl hji in de achterkamertje aan alle touwtjes trekt.
@Expert Homo | 28-12-20 | 17:27:
Trix doet dat !
Ach joh, een paar charme-offensiefjes met de ozo-gewoon gebleven Maxima en de meute zit weer in de kont van het koningshuis.
Ozo gewoon gebleven Maxima heeft al een voorzetje gegeven dat de Nederlander niet bestaat.
@Jezusaapje | 28-12-20 | 17:33:
Precies. Een volk dat niet bestaat, hoeft ook geen koningin te hebben.
Geweldig, wederom een poging om het koningshuis te ontmantelen. Inclusief onze jaarlijkse vrije dag uiteraard of er moet een dag van de republiek voor terugkomen.
En reken maar niet dat die 2 euro die ons dit per inwoner kost ooit gaan terugzien. Er zijn belangrijker zaken om ons druk over te maken.
Door hem zit heel politiek Den Haag vol met jaknikkers en hebben we hier (vergeleken met het buitenland) de walgelijke politieke linkse correctheid die de boventoon voert. Ik zou mij daar toch maar eens druk om maken.
principezaak; waarom zou in 2020 een of andere lapzwans meer rechten moeten hebben dan een ander puur om wie z'n ouders zijn?
Willex vertrouw ik meer dan politici die na een aantal jaar huh puinhoop weer achter zich laten.
Omdat hij zoveel beslissingen neemt?
Wat ik nog mis het was dat pijnlijke gehakkel toen excuses aanbood voor Nederlands geweld in Indonesië. Ook dat ie getrouwd is met een dochter van een zeer dubieuze vader klopt in mijn ogen ook totaal niets van.
Misschien moet hij Hugo (of Rutte) eens opbellen om haast te maken met die vaccinatie.
Want?
Rutte is (zoals iedere premier) gewoon een poppenkatpop die de vorst uit het zicht moet houden. Dat dit zo werkt zal hij nooit zeggen; in plaats daarvan heeft hij het dan over "het systeem".
Klaar met erfopvolging. Geldt ook voor kamerleden op kieslijsten die kind zijn van. Of kind van een burgemeester die ook burgemeester wordt van dezelfde stad (Nijmegen/De Graaf).
Openbaar bestuur in Nederland is nog net niet verrot, maar het gaat wel die kant op.
Sinds ik weet hoe zo'n vorst nog steeds macht heeft in Nederland, dit verhaal:
josbertlonnee.wordpress.com/2019/01/2...
Snapte ik al niet meer waarom niet de complete bevolking op het Malieveld staat voor echte democratie i.p.v. een alleenheerser wat de vorst in Nederland grondwettelijk praktisch is..
Het is tijd voor een mooi afscheidscadeau voor de Van Amsbergs.
bedankt voor de mooie tijd, ons niet bellen... doei, o hier nog een aanslag voor wat achterstallige belasting. Met rente. Nee betalingsregeling kan niet. U staat nu aangemerkt als fraudeur.
we zijn onderdeel van de EU. waar hebben we nog een ceremonieel staatshoofd voor nodig?
Waar hebben we nog een nationale overheid voor nodig bedoelt u
@Stonecity | 28-12-20 | 17:23: Die hebben we ook niet.
ach anders gaat het geld toch naar die frambozen of spaghettivreters.
Laten wij het dan zelf maar verbrassen
2021 wordt een goed jaar om de (bananen) republiek uit te roepen.
5000 wachtenden om bezit te gaan nemen van de woningen die voor uw kinderen/kleinkinderen horen te zijn.
Racisme!
Maar ja, u heeft gelijk. Nog meer van dat importvolk kan niet veel goed betekenen (mijn mening).
Goed bezig Wullum, als hij oprot scheelt dat toch al gauw bijna een half miljard per jaar.
Het is al vaker berekend: als de taken overgenomen moeten worden door de republiek (ivp. het koningshuis) dan zitten daar ook weer extra kosten aan vast en per saldo scheelt dat niet zoveel.
Zijn de verborgen kosten ook in deze berekening meegenomen?
@swapper | 28-12-20 | 17:38: Gedeeltelijk maar niemand zal er ooit precies achter komen hoe ze de boel belazeren en nog meer bij elkaar stelen, net zoals we er nooit achter zullen komen hoe ze via allerlei wazige constructies grootaandeelhouder van Shell zijn.
Ik vertrouw die knakkert meer dan Mark, Hugo & Co. Maar goed, Lexieboy is net zo'n Bilderberg aanhangert dus moet je nagaan hoeveel ik Mark, Hugo & Co vertrouw.
Nee? Leg eens uit?
Opdoeken, die Oranje-poppenkast.
Criminele staat der nederlanden.
Bilderberg, Rothschild, Lockheed, Soros, WEF, wereldnatuurfonds en de buren in Griekenland die miljoenen ontvangen voor de muur erfpacht hebben nog de volste vertrouwen in hun koning
Ondanks dat Lodewijk Napoleon een framboos was, was hij wel een koning /konijn van het volk. Misschien een erfgenaam van hem opvoeren? Anders kunnen we voor een konijn nog altijd naar de dichtstbijzijnde dierenwinkel.
Ik zou WiIlem Alexander wel op een paard met een zwaard willen zien zwaaien, de manschappen aanvoerend tijdens een ouderwetse veldslag...
Het viking koning Rollo niet toevallig hier een erfgenaam rondlopen?
@laurentius | 28-12-20 | 17:20:En daarna in een hermelijnen mantel met een grote kroon op en een scepter in de hand zich aan het volk tonen. En verklaren dat God hem de zege heeft gegund.
@Gulliver | 28-12-20 | 17:27: Eerder Fries. Redbad.
Ik hou van Nederland. Ik hou van Zwarte Piet. Ik hou van onze strak aangelegde wegen want onze in- en uitvoegstroken en belijning zijn veel strakker dan waar dan ook. Ik hou van de molens. Ik hou van Hans Teeuwen en Paul de Leeuw. Toen ik een dik pak pagina's vol rouwadvertenties in de Telegraaf aantrof n.a.v. de MH17 kreeg ik gewoon natte ogen. En het gezeik over het Koningshuis ben ik zat. Tenzij het hen misschien een beetje in balans houdt. In de zin van dat ze niet teveel naast hun schoenen gaan lopen.
Vertrouwen staat of valt hier in Nederland met hoe iemand op tv overkomt . Rutte liegt alles bij elkaar maar beheerst het medium tot in perfectie . W.A. blijft een stoethaspel voor de camera met een booodschap die niemand eigenlijk wil horen.
En dan weer die eeuwige discussie dat een president véél duurder is dan een koningshuis.
Dat er bij een koningshuis niet veel te kiezen valt, tja...
Dat een president na vier jaar aankloten er uit gezet kan worden, tja.
Dat het koningshuis nauwelijks aantoonbaar iets bijdraagt aan de economie, tja.
Dat het koningshuis zich zo ver boven het volk verheven voelt dat het jeukt, tja.
Dat het koningshuis via omwegen aan alle kanten profiteert van NL, zonder er een centje pijn voor te leiden, tja.
Dat alle spulletjes van het koningshuis direct of indirect door het volk worden betaald (onderhoud groene draek, iemand?), tja.
Dat het koningshuis met een lach kwalijke zaken (Lockheed?) weglacht, tja.
Want gut, wat is Maxima lekker modern aan het hergebruiken, ze draagt haar €5500 dure jurkje zelfs twee (2!) keer! Als ze op reis gaan, zie je de teller van de schatkist gewoon omhoog schieten, dat heeft absoluut niets met anderen in een handelsmissie te maken! Het zijn zulke gewone mensen gebleven (wat op zich al een heel vreemde opmerking is) dat ze soms per ongeluk op verkansie gingen naar hun stulpje. En ook zó grappig, de koning mag zelfs gewoon lekker zelf vliegen! Is toch kek en lekker zúnig, niet?
Dus kom op, mensuh, niet zo negatief over die familie doen! Het is gewoon een lekker eenvoudige familie die het toevallig slim heeft aangepakt en anders beweren is jaloezie!
Slim aangepakt? Gewoon op de juiste plek geboren worden noem je dat. Meer niet. Capaciteiten niet benodigd.
@Torwart | 28-12-20 | 17:24: Dat was 'onze Willem'. Ik had het over de familie, dus zijn voorouders. Zoals bijvoorbeeld Willem II, die om hem heen zag dat de koningshuizen om hem heen omvielen en vlot een nieuwe grondwet liet opstellen die alle schijn van democratie heeft.
Onze Willem nu? Tja.
Als W.A ballen had greep hij in bij de regering die er een gewoonte van maakt om de 2e kamer(dus ons) te belazeren en voor te liegen.
WimLex is onderdeel van de regering. Hij past wel mooi in het rijtje: Rutte, Wiebes, Hoekstra en De Jonge.
Een nieuwe regering en een republiek graag.
Precies, die ongekozen lieden hebben ook niets te zoeken in de regering.
Vorst aan de afgrond.
+1 voor de geniale woordspelingen de laatste tijd.
(wappie) ;-)
Welnee, dat wordt weldra door iets anders ondergesneeuwd.
Goeie.
Stem hem weg! Oh wacht... was even vergeten dat we in een monarchistische dictatuur leven.
Ga jij lekker naar Noord Korea
@ruudvangeelen | 28-12-20 | 17:30:
Idd, niet Noord-Korea hier,
geweaun een bananen-monarchie.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.
Volk, Volkert, Volopdeneus.
Alle staatshoofden brengen op tv kerstgroet met kerstboom op achtergrond. Alex niet. Wie zijn zijn adviseurs?
Met ramadan en suikerfeest brachten regeringleider plus een hoop partijleiders een wens naar moslims nu ontbreekt elke kerstgroet. Kaag die, gezien de reacties op twitter, op 2e kerstdag ons nog prettige feestdagen wenst. Raar land.
Die kerstboom is maar kwetsend voor onze geliefde vijfde colonne. Weg ermee!
Kijkend naar hoe het volk stemt, inderdaad een raar land, of beter een raar land met een nog raarder volk.
Vorig jaar, eind november zat ik in Egypte, daar stonden de moslims in de toeristenhotels 7 meter hoge kerstbomen op te tuigen....
Ik wil maar zeggen, ik zeg maar niks !
Van mij mag die kestboom ook verdwijnen maar de reden waarom is bij Wimlex en de het kabinet wel een andere.
Ik vraag me wel af waar dat zogenaamde vertrouwen dan op gebaseerd was, en vertrouwen waarin precies?
Dat vraag ik mij dus ook af. Wat denken mensen als hen wordt gevraagd 'Heeft U vertrouwen in de Koning?'
@Leptob | 28-12-20 | 17:09: Juist, ik heb werkelijk nooit gedacht het koningshuis ook maar het kleinste voor mij zou kunnen betekenen.
Daarom vaag en nietszeggend onderzoek met sturende vraagstelling
Het enige vertrouwen dat ik heb is dat ze zich elk jaar op een giga manier verder verrijken ten koste van het "gepeupel" en het beter hebben dan "God in Frankrijk"....
Vertrouwen? Welk vertrouwen. Het is niet dat die man verantwoordelijk is voor iets. Hij is onze hofnar. We geven hem kneiterveel geld en nul vrijheid. Daarvoor moet hij af en toe door een hoepel springen, een lintje doorknippen en een lullige stukje tekst voorlezen. Niet meer, niet minder.
Alleen is het wel bar veel geld. En u vergeet dat vrijwel driekwart van zijn entourage en middelen om hem heen, door het volk betaald zijn en worden.
Ik moet telkens weer denken aan de kosten voor het onderhoud van de Groene Draek, waar je bijna twee nieuwe Draeken voor had kunnen laten bouwen.
Je vergeet met wc-potten gooien. Daar zou ik ook dik betaald voor willen worden
"We geven hem kneiterveel geld"
Nou nee ,het word van ons afgenomen en niets dat we daar aan kunnen doen.
Tis een beetje een verwende rekel.
@EEnzame SchizofrEEN | 28-12-20 | 17:17: ooit heeft mijn vader de groene draek met prins Willem achter het roer de haven van Vlieland zien binnen varen.
Hij voer keihard een enorme hoek uit de steiger. Dat die onderhoudskosten zo hoog zijn verbaast me niet.
Nu heeft hij een plastic speedboot van 2 mio. Maak je borst maar nat.
Waarom zou je ook vertrouwen hebben in een regent die altijd al regentengedrag vertoonde? Wie kan er één ding noemen waarmee WA ons land en/of de wereld een beetje heeft opgetild? En begin niet over die eeuwige smoes van ‘betere handelsbetrekkingen’ met het buitenland want dat slaat natuurlijk als een naald op een hooiberg.
LuckyTV?
@Montgomery Burns | 28-12-20 | 17:08:
.
.
Shit.
Maar wat dan nog meer?
Ik vind helemaal mooi.
tegelizr.nl/tegeltje/dat-slaat-als-ee...
@EEnzame SchizofrEEN | 28-12-20 | 17:18:
Naar welk land je het beste kunt vluchten in geval van oorlog.
Leve de Republiek!
Ben het niet altijd eens met je maar nu wel. LEVE DE REPUBLIEK!!
Minstens 120 miljoen euro kost die poppenkast ons per jaar. Verlos het volk uit zijn lijden en vertrek. Wel even die grofweg 9 miljard euro aan bezit aan het volk teruggeven aub.
Nee hoor, het is 350 miljoen per jaar. Ongeveer één miljoentje per dag dus.
@Poesmobiel | 28-12-20 | 17:12:
350 miljoen? Hoe krijgen ze het kapodt gesmeten....
@keestelpro | 28-12-20 | 17:14: Met een kontverhaal over hoge kosten voor hun 'woningen'. Alhoewel die ook weer door het volk worden opgehoest.
Nee, van die 350 worden er 300 bij het persoonlijk vermogen bijgeschreven. Waar dat geld heen gaat? Dat zal vast niet op de rabobank spaarrekening staan.
@keestelpro | 28-12-20 | 17:14: Kijk Kees, als je zin hebt: www.republikeinen.nl/oranjes-kosten-s...
Nou hier zullen ze van schrikken als Oranjes. Weet je wanneer ze schrikken? Als de toelages stoppen.
Wacht effe tis wel de enige KLM piloot met 5% loonverhoging, daar motte we zunig op weze.
In beginsel pro oranje. Maar met kritische noot. Geen fratsen uithalen, vakantie in het koninkrijk, geen toelage meer van belastinggeld, geen geld verdienen over de rug van burgers, kids in dienst met de gewone jan en Truus soldaat.
Maar wat is dan nog het voordeel van de Oranjes? Pro wat bent u dan precies?
Pro het instituut. De geschiedenis en verbondenheid. Een duidelijk staatshoofd zonder politieke titel. Een verbinder. Iemand die als 'vader' kan optreden, al zie ik dat Willem nog niet echt doen...
@Schepvogel | 28-12-20 | 17:33: Die geschiedenis gaat niet verder terug dan 1814. Aangezien ze geen familie zijn van de stadshouder Willem.
Waren voora de VVD-ers en CDA-ers die de koning aanbaden.
Hoop dat nu de VVD en CDA ook een zachte dood sterven.
Het ligt er maar aan wie, waar en hoe je enquêteert
Helemaal mee eens!
Ik ben ook wel klaar met die 'sturende' enquetes van de NPO.
Vooral die ginger van 1Vandaag...
Man, man, man...
[Schimmelpenninck modus = 1]
Hij heb wel knappe dochtertjes.
[Schimmelpenninck modus = 0]
Pedeau!
@Wijze uit het Oosten | 28-12-20 | 17:04:
hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazo...
hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazo...
Tja....
@keestelpro | 28-12-20 | 17:08: Is zeker een schone jongedame..
Maar gezien de leeftijd: m.youtube.com/watch?v=otCpCn0l4Wo
@Wijze uit het Oosten | 28-12-20 | 17:25:
Over een paar jaartjes: Hammertime!
youtu.be/otCpCn0l4Wo?t=116
Denk dat de koning dat helemaal prima vindt.
Tot zijn uitkering stopgezet wordt.
@zwenkwieltje | 28-12-20 | 17:20:
Dan verkoopt hij toch gewoon de boot?
REAGEER OOK