Heel Holland haalt geld op voor Koninklijk Huis
Nederlander trekt knip voor allochtone bijstandsfamiliie
Ze zeggen wel eens dat Nederlanders gierig zijn en niets over hebben voor een ander, maar dat is natuurlijk grote onzin. Dat blijkt maar weer uit de resultaten van Serious Request Koninklijk Huis 2021, die nu al bekend zijn geworden. Nederland haalt in 2021 maar liefst 45 miljoen euro op voor het Koninklijk Huis. Dat betekent dat er eindelijk een structurele loonstijging van 5 procent inzit voor onze hardwerkende vorst Willem-Alexander, die dit jaar vanwege de coronacrisis de hele zomer moest overwerken niet op vakantie kon naar Griekenland niet eens gezellig naar een restaurantje kon gaan niet eens een rondje kon varen met zijn eigen boot het ook niet makkelijk had. Net als vorig jaar geven de Duitsers (hebben geen hart, waren ook fout in de oorlog, red.) ook in 2021 geen geld uit aan ons Koninklijk Huis. Bah. De actie Serious Request Getroffen Ouders Toeslagaffaire is overigens uitgesteld.
Reaguursels
InloggenWat een gemopper. Denk veel jaloezie. Laat deze traditie aub in tact. Met een koningshuis zijn we tenminste nog beetje bijzonder en behalve de koning en zijn moeder is de rest van de familie gewoon als werknemer bezig. Wonen relatief in doorsnee huizen enz. Vergelijk dat eens met die familie in Engeland die allemaal in paleizen en enorme villa’s wonen. En omgaan met de showbizz van de wereld. Dan zijn onze prinsen en prinsessen erg simpel bij vergeleken. En dat voor een paar euro per persoon.
Laat dat van die doorsnee huizen maar zitten waha. Of uw begrip van doorsnee is aan wat inflatie onderhevig. In dat geval, fijn voor u, u zult vast mooi wonen. Laten we zeggen dat de woningen van familieleden van het koningshuis niet toegankelijk zijn voor Jan Modaal.
Totaal verarmde Duitse adel naar NL halen is nooit een goed idee geweest. Willem’s grootmoeder, haar hele leven uitkeringsgerechtigde geweest, liet 220 miljoen als erfenis na. Ergens gaat iets goed mis en iedere beetje Haagse ondernemer kan vertellen hoe het werkelijk gaat, wanneer deze familie proletarisch is komen dineren/winkelen/vul maar in.
Het zou de man sieren, als hij bijv. met Kerst alle daklozen een grandioos luxe kerstfeest geeft. Maar nee hoor, alleen maar nemen nemen nemen.....
Heel kort: 80-jarige oorlog
Nederland komt onder invloed van de reformatie: Luther/Calvijn.
Beeldenstorm.
Niet erkennen van het Roomse gezag. Geen tienden betalen.
Geuzen. Brussel, Nieuwpoort. Beleg van Haarlem, Beleg van Breda, Beleg van Alkmaar, Kenau Simonsdochter Hasselaer, Beleg van Leiden, wittebrood en haring, protestant, Willem van Oranje, huurlingen, bestek verkopen, Van Nassau, broer dead op slagveld, de oranjes/Nassau, prins Willem de zakenkoning, ABN bank, Indië, geld, kanalen, klad komt erin, Republiek der 7 provinciën. België gaat alleen verder, Engeland, Napoleon, Koning nodig, zoeken, strand Scheveningen, gedropt, OK, moet dan maar, Koning Gorilla, Wilhelmina, Juliana, Bernhard, hand in hand achter de bosjes met Claus, corebusiness, 3 gezonde boys. Friso onder lawine, Prins Pils, watermanagement, Argentijnse bitch, maar iedereen vind haar knap, drie pronte dochterts, waarvan eentje erg rossig. En eentje altijd haar porseleinen bordje leeg eet.
Humor. Gouden slavernijkoets, stukje voorlezen. Lichtjesfeest-toespraak opnemen in oktober, buitenlandse villa's. Haalt contracten binnen, dat wil je niet weten.
Nog steeds protestant op papier, omdat dat de corebusiness van opa Willem was.
Nou, dat was het een beetje.
In 1567 was de hertog van Alva landvoogd geworden over de Nederlanden. Nadat veel steden in 1572 de zijde van de prins hadden gekozen stuurde Alva een strafleger door het land om de opstandige steden te heroveren en te straffen. Veel steden gaven zich bij het naderen van de Spanjaarden meteen over, maar er waren ook die zich verzetten en dan was het Spaanse leger genadeloos.
Dat gebeurde bijvoorbeeld in Zutphen, dat was veroverd door de opstandelingen. De geuzen hadden nogal huisgehouden in kerkelijke gebouwen en er waren priesters vermoord. Als vergelding sloeg het Spaanse leger in november 1572 een beleg om Zutphen. Uiteindelijk slaagden de Spanjaarden erin over de bevroren IJssel de stad binnen te komen, waar zij waar bloedbad aanrichtten. Meer dan vijfhonderd mensen werden verdronken in wakken in de rivier, anderen werd naakt de vrieskou in gedreven. Ook andere Hollandse steden, zoals Naarden en Oudewater, ondergingen een dergelijk gruwelijk lot.
Massa-executie van de verdedigers van Haarlem, nadat de stad gevallen was, door de Spanjaarden:
www.rijksmuseum.nl/nl/collectie/RP-P-...
Let op de priester, het verzamelen van de slachtoffers door soldaten met handboeien, het spietsen van hoofden op de galg, het gooien van mensen in het Spaarne, het afvoeren van de lijken naar het Spaarne. Na 400 jaar deden de Nazi's al deze praktijken nog eens over in bijv. Rusland en Polen.
Dus dit is de oorsprong van Nederland, destijds met België nog 1 land.
En dus de oorsprong van de oranjes/Nassau als koning.
Maar die tijd ligt ver achter ons, in de Gouden Eeuw was Nederland een Republiek. Pas na Napoleon werd Nederland weer een Koninkrijk.
Wat vinden Geert en Tjerry eigenlijk van het Koningshuis? Ik gok dat ze voor meer meer meer belastinggeld voor deze armlastige familie zijn.
Geert Wilders is voor de monarchie, daar heeft hij zich in het verleden wel eens over uitgesproken, kan ik me herinneren. Zegt overigens niks over of hij dan ook vind dat er alsmaar meer geld naartoe moet en of het niet wat soberder kan. Van Thierry Baudet weet ik niet hoe hij tegenover de monarchie staat, ik weet niet of hij daar ooit wat over geroepen heeft. Van Theo Hiddema staat me wel iets bij dat hij ooit heeft gezegd republikein te zijn. Maar waarom deze vraag? Is dat hier relevant?
@kunstliefhebber | 16-09-20 | 15:53:
Ja, van de meeste politieke partijen is wel bekend waar ze staan. PVV en FvD hebben aardig wat zetels, maar we weten niet hoe ze over het koningshuis denken. Dat vind ik wel relevant. Jij niet dan?
Ik vind dit toch wel allemaal een beetje buitensporig aan het worden. Wat moet zo'n huppelkut met 1.6 miljoen terwijl 95% van de Nederlandse bevolking aan alle kanten wordt uitgeperst. Een 5% verhoging van het inkomen en dan alles ook nog eens belastingvrij binnenharken. Het begint een beetje op de Middeleeuwen te lijken weer met de vorst in z'n kasteel en horigen buiten de kasteelmuren maar ploeteren in de shit. WimLex, dit gaat je geen goed doen en het wordt hoog tijd dat je de rest van Nederland laat zien dat ook jij bereidt bent om de broekriem aan te trekken. Ouderen 4% van hun toch al magere pensioen ontdoen terwijl de mensen met toch al een behoorlijk inkomen er nog fijn wat meer bij krijgen. Hoe verkoop je dit nog Rutte? Haal die klote grijns van je kop want er valt helemaal niets meer te lachen. En maar op die pik blijven trappen van de belastingbetaler. Lekker doorgaan zo en je oogst straks een volksopstand.
Tja, 1.6 miljoen is erg veel geld voor een meisje dat nog nooit iets heeft gepresteerd (en dat eigenlijk ook nooit hoeft te doen, net als haar vader). Kan ze een hoop frikandellen voor kopen, en ze is al wat te dik!
Zorgpersoneel intussen : Geen extra loon, politie medewerkers : Ook al geen extra loon (Of als het al gebeurt, met moeite).
Het 'bestuur' van VVDoom'66 gaat de VS achterna: Een land veranderen in een plutocratie + in ons geval, een overschot aan kansloze migranten forceren.
2 uur dodenherdenking 4 uur koningsdag 3 uur bevrijdingsdag 2 uur prinsjesdag 0.5 uur kersttoespraak 2 uur fotoserie. 13.5 uur werk waarvoor hij een vorstelijk vergoeding ontvangt. En toch trok hij bij de troonrede dezelfde chagrijnige kop als zijn overgrootmoeder Wilhelmina, ook trekt hij met zijn linkerarm steeds de mouw van het colbert naar beneden en loopt net zo houterig en stram als vader Claus is vorm van claustrofobische angst, gun die braveborst aub die 5%
Afschaffen die archaïsche onzin, net zo met "Defensie".
Sorry mw. de verpleegster, uw applaus en waardering is omgezet in een 1.6 miljoen kostende uitkering voor een grietje van 18. Die heeft het meer verdiend dan u.
En bij mijn pensioen geen dubbeltje erbij. Wel alle kosten omhoog. Hoezo stijging koopkracht?????
Iedereen moet inleveren maar als je al zoveel “inkomen” ontvangt, moet je er 5% op vooruit want “dat is nu eenmaal zo afgesproken”. Ik snap dat wel.
Ronaldo heeft een mening ongefundeerd, nodeloos kwetsend en overlopend van afgunst. Mag allemaal op geenstijl. Laten we blij zijn dat we dit podium nog hebben.
Niet zo zuur GS! Maxima had gisteren nog wel een (peperdure designer) jurk voor de tweede keer in het openbaar aan. Je kan niet zeggen dat de Oranjes niet op de kleintjes letten.......
De adoratie van deze ordinaire zakkenvullers, waar komt dat toch vandaan ?
Ook zonder koningshuis kun je prima zaken doen want uiteindelijk draait het toch alleen om de knaken.
Ze hebben de media natuurlijk in hun zak, een bombardement aan goede PR. RTL boulevard, Hart v NL, blauw bloed, iedere zender heeft wel een pro oranje programma waarin de pro oranje propaganda over ons uit wordt gestort.
Wat mij altijd heeft verwonderd is hoe ze na de 2e wereldoorlog weer op de troon zijn gezet. Nadat ze de benen hadden genomen naar Canada had ik ze niet meer terug hoeven hebben..
We waren de eerste republiek ter wereld en dat noemen we nog steeds de gouden eeuw,.... in de geest van van Oldenbarnevelt moeten er doorpakken in Nederland, koningen zijn voor sprookjes en disneyfilms
Inderdaad het had zo mooi kunnen zijn.. net zoals de gebroeders de Witt. Goede staatslieden die door het oranjegezinde gajes is vermoord.
Het koningshuis laat zien dat erfrecht geen goed systeem is voor kwalitatief hoogwaardig bestuur. Maar goed, daar zitten we aan vast. Maar om dan alle (be- en erkende) kinderen, neven, nichten, etc. allemaal op de loonlijst te laten past niet in de huidige tijd. Laat de koning z’n eigen kosten dragen uit zijn salaris; huur, school, etc. Aanpassen aan de huidige tijdsgeest zou terecht zijn. We schaffen tenslotte al jaren middeleeuwse gebruiken af.
Neen, we importeren al jaren middeleeuwse gebruiken. En daar hoort nu eenmaal een uitkering en een huis met gouden kranen in het buitenland bij.
Hoorde hem namens Rutte en consorten zeggen dat de gedupeerden van de toeslagenaffaire snel moeten worden gecompenseerd. Kan die 5% verhoging niet eens doorgaan zodat inderdaad al die mensen daadwerkelijk snel kunnen worden gecompenseerd? Vind die hele toeslagenaffaire 1 grote schandvlek voor dit land.
Ach een koonklukhuis, er zijn wel slechtere doelen om belastinggeld weg te gooien.
Maar vooral heel veel betere.
Welke nieuwe schok wordt er uit de hoge hoed getoverd nu sinds half Juni de IC's zonder coronapatiënten zijn en ook politici niet meer geloven in hun zelfgecreerde
Wie kan zich nog het recente interview herinneren met Eloïse, waarin zij aangaf het heel gezellig te hebben met iemand?
In datzelfde interview vertelde zij dat ze recent met vriendinnen bij haar oma was geweest.
Welke operwachtmeester van de Kmar heeft de bekeuringen uitgeschreven? Liggen ze al bij het CJIB?
Deze allochtonen zijn geen haar beter dan hun voorouders!
Eigenlijk het eerste echte originele glazen huis.
Helemaal niet, buiten de persmomentjes hebben ze de media in hun zak.
Bim, bam, beieren
De koning lust geen eieren.
Wat lust de koning dan
Grieks spek in de pan
Daar wordt zijn speknek dikker van
Bim, bam, beieren
De koning lust geen eieren.
Even het nut en de kosten van het koningshuis terzijde.
Koning Willem heeft in de troonrede dus duidelijk richting gegeven waar we met "Nederland" naar toe willen gaan.
Waar bij hij, voor het eerst, heel duidelijk de globalistische koers neemt.
Niet zo gek natuurlijk met zo'n kneiter links kabinet, doordrenkt met linkse hobbies, zoals klimaat hysterie en stikstof gekte wat direct uit deze globalistische agenda komt.
De koning leest de troonrede dan ook alleen maar voor, heeft geen bemoeienis met de samenstelling.
Zou hij ook doorhebben dat de globalistische koers geen boodschap heeft aan welk koningshuis dan ook?
@Synecdoche | 16-09-20 | 11:39:
Nou, het lijkt mij dat hij niet iets gaat oplezen waar hij niet achter staat.
Kan Alex ook geen huisjesmelker worden ?
Onderdanen melken levert meer op.
Bij Willumpie is het elke dag: HAMSTEREN!!! Rupsje nooit genoeg noemen wij hem.
De familie kan honderd jaar lang miljoenen per jaar uitgeven en dan is het nog niet op, want er komt alleen maar meer bij.
Hij wordt gecompenseerd uit de schatkist waar de schatkist al voor betaald heeft.
Komt natuurlijk uit een armlastige familie die ternauwernood de eindjes aan elkaar kon knopen.
Maar als je zo blijk geeft van hebzucht dan ben je als mens geheel maar dan ook totaal mislukt.
Walgelijk.
Totaal mislukt als mens lijkt mij , ik zou mij nooit meer durven vertonen aan het volk, maar dit soort heeft geen gêne.
Dit is toch peanuts vergeleken met het geld dat we verdienen met al die handelsverdragen? Shell mag olie omhoog halen in het Midden/Verre Oosten omdat ze daar ook "koninklijke" (sultans enzo) figuren hebben.
Doe mij maar een goed gelukt sprookjes vs. een totaal mislukte President als opperhoofd. Troonopvolging werkt als systeem ook goed, want je moet er wel voor zorgen dat het volk altijd achter je staat.
Jij gelooft die propaganda?? En hoezo goed gelukt sprookje, het is een bende criminelen.
Toon eens aan dat Willem geld voor ons verdient wat we niet zouden krijgen als we een republiek hebben en dan praten we verder. Maar dit is gewoon het niet-onderbouwde kletspraatje.
En de blinde kudde sjokte voort.
En een president zou zo'n handelsakkoord niet hebben kunnen sluiten.? Wil niet zeggen dat een president gratis is, maar hoeven niet zijn hele familie te onderhouden en je kunt zo iemand ook nog eens afzetten.
jij gelooft echt in sprookjes. "Troonopvolging werkt als systeem ook goed, want je moet er wel voor zorgen dat het volk altijd achter je staat." BS je moet gewoon als eerste uit het gat komen. Hoevaak is nr 1 weggehaald in ruil voor nr2? in het VK kan ik in de recente geschiedenis er maar 1 herinneren....
@Santtulainen | 16-09-20 | 11:14: overigens denkt men om de een of andere reden dat het alternatief voor de koning een president zou zijn maar een president is net zo overbodig als een koning, net zo overbodig als de MP en de rest van deze staat
Als een ambtenaar een tientje te veel verdient is de wereld te klein maar deze familie moet zo nodig miljoenen krijgen. Waarom geldt de Balkenende norm niet ook gewoon voor deze familie? Kan je prima van leven hoor.
En ze krijgen salaris, maar als er ooit iets betaald moet worden, doen ze dat met subsidies. Waarom dan salaris? Geef ze gewoon alles gratis dan.
@Samarkand225 | 16-09-20 | 11:03: Zou een stuk schelen idd. Gratis huisje, gratis miele, gratis 100 euro per week boodschappen, gratis ov kaart, gratis weekje op (ont)zorgboerderij, gratis slaven voor de schoonmaak etc. Goed plan. Ik ben voor.
@grapo | 16-09-20 | 11:18:
Ze gaan ook 8x per jaar op vakantie, wie gaat dat betalen?
Ajoh, lekker laten gaan. Het is ongeveer 2,64 euro per persoon. Heb hogere bedragen gezien voor instituten die nog minder opleveren en meer etteren.
Dat kan niet want het koningshuis levert niets op, maar ja blijf jij maar betalen als je dat zo graag wilt misschien kunnen we crowd funding actie oid opstellen...
@Stijlloze nick | 16-09-20 | 11:01:
Het levert indirect wel wat op
@laurentius | 16-09-20 | 11:09:
Wat dan?
@Stijlloze nick | 16-09-20 | 11:10:
Je krijgt waarschijnlijk de mantra dat hij goed is voor de internationale handel.
Alsof landen waar ze geen koninklijke uitkeringstrekkers hebben daardoor minder handelsvoordelen zouden hebben.
@Kijkeensaan | 16-09-20 | 11:15:
Ben bang dat we er nooit antwoord op krijgen... op naar het volgende oranje draadje waar laurentius weer zal beweren dat het koningshuis wat oplevert.
Kan ik dan ook 2,64 per persoon krijgen? Ik doe ook mijn best, lever geld op en etter minder dan lex
@Kijkeensaan | 16-09-20 | 11:15: dat is inderdaad grote onzin. Belangrijker is dat dit kastensysteem een discriminatoir systeem is en daarmee feitelijk in strijd is met de Grondwet.
Bekijk het eens van de andere kant. Dat er dus mensen zijn die vanaf hun geboorte lang niet altijd datgene mogen doen wat ze zouden willen doen. Die verplichtingen opgelegd krijgen waar ze geen neen tegen kunnen zeggen. Wiens leven in het teken staat van de invulling van het Nederlandse staatsbestel.
Mensen voor wie een hoop functies en rollen in de samenleving niet weggelegd zijn. Mensen die kortom gewoon geleefd worden en zich ook nog schikken in de die rol.
Nou, wat mij betreft, is deze opoffering niet in geld uit te drukken. Voor mezelf sprekend: ik zou voor geen enkele vergoeding met deze mensen willen ruilen.
Sterker nog: we mogen er blij mee zijn dat deze lui deze rol binnen het staatsbestel willen vervullen.
En welke ceremoniële rol doel je dan precies op?
Laten we die mensen dan een plezier doen en die hele poppenkast opheffen.
@kabouter prikkeprak | 16-09-20 | 10:56:
U kunt niet overweg met Google?
Nou, vooruit dan maar: www.parlement.com/id/vh8lnhronvvr/de_...
Tot uw dienst.
@Stijlloze nick | 16-09-20 | 11:02:
Dat kan. Wie neemt het initiatief?
Je hebt gelijk, deze familie is heel erg zielig! En daarom moeten wij uit medemenselijkheid hen zo snel mogelijk ontslaan van alle verplichtingen. En ook al die kroondomeinen en paleizen zijn alleen maar een last voor hen, laten we hen dat ook ontnemen. Ik gun de hele familie een goed en rustig leven in Argentinië!
@Amsterdamsko | 16-09-20 | 11:16: je begrijpt mn punt niet echt he? Er wordt gezegd dat we heel blij moeten zijn dst er mensen zijn die de taken van het koninklijk huis willen doen... mijn cynische reactie was daarop dat het enkel ceremoniële taken betreft. Dus even niet zo bijdehand doen met jouw geweldige google-zoekopdracht, en even begrijpend lezen
Ik vind dat op beledigen van het Koningshuis een zware straf dient te staan. Ook dienen de Nederlandse elftallen voortaan enthousiaster het volkslied te zingen
graag geknield
Proest
Ach, de miljarden vliegen je tegenwoordig om de oren dus dit kan er ook nog wel bij.
Wat een onzin.
@Stijlloze nick | 16-09-20 | 10:48: Was ook cynisch bedoelt.
@laatjenietkisten | 16-09-20 | 11:02:
Ok... ja als het om deze familie gaat sta ik nergens meer van te kijken.,
kostenkoningshuis.nl/wp-content/uploa...
Boeie.
Ze zijn gewoon leuk.
Ok, tientje op meer. Alsof onze belastingen zo werken, dat iedere kostenpost op geldt.
De rijksten betalen het meest.
Nou dan betalen zij en de grotere mkb’ers €200 meer.
Opgelost.
Doei.
Lukt het een beetje? Engnek.
Ja eng linkje inderdaad
Geestig dat Republikeinse geneuzel hier.
Als er één factor in Nederland enige verbinding tot stand brengt om de Nederlandse identiteit ook door te voeren bij ‘nieuwkomers’ is het wel het koninklijke dat aanspreekt, inspireert, nationale beweging op gang brengt met koningsdag en voetbal.
En juist hier ter blogge meent men die parel op de kroon in te moeten dammen.
Stel je voor dat Aquasie of Sylvana S. een actie zouden starten in linn met KOZP?
Zo van ‘witte suprematie, weg ermee! VOC-gedoe!!’
En dat vind men dan ineens ok hier?
My goodness, wat zijn er soms stupide veel ‘weg-met-onziërs in de neerlandsche kortzichtigheid’.
Wat er in stille diplomatie middels het koningshuis allemaal niet vermag op internationaal gebied.
Het dramatische slechte historisch besef.
Hoe prinses Beatrix nog steeeds contacten onderhoud op internationaal gebied.
Hoe zij en de Koning een Rutte souffleren na ‘slechts’ 10-12 jaar internationale ervaringen.
Die overtreffende netwerk-relaties zijn goud waard.
Nee knikker maar weg, want we vinden absolute democratie zo’n heilig ideaal....
Waarom?
Waarom is absolute democratie ideaal?
Alexis Tocqueville relativeerde het al, met de nuancering dat democratie niet despotisch moet worden. Dat de meerderheid niet absoluut over de minderheid moet beslissen.
Een monarchie als de onze is een perfecte nuancering van democratisch absolutisme.
En die miljoenen...
Kijk even wat dat is op de totale verpatsing van miljarden links en rechts.
Nootjes voor bij de voetbalwedstrijd zijn het.
Ha, laatste reacties van je gelezen, je werkt dus voor, of de RVD, of rechtstreeks voor het koningshuis. Eng hoor zo'n fanboy.
@Wiezewalakristalix | 16-09-20 | 10:40: Als het enige dat je hier hebt toe te voegen een persoonlijke aanval op iemand is, blijf dan gewoon lekker op Facebook.
@Wiezewalakristalix | 16-09-20 | 10:40:
Die criminele familie heeft de Nederlandse media in zijn zak.
@42 en wie bent u nu weer? Of heeft u ook alle reaguursels gelezen van braco? Zo niet dan terug in de mand graag.
Lachwekkende onzin. Dit koningshuis verbind ons? Dus als ze weg zijn dan scheiden de Friezen zich prompt af? Of gaan Marokkanen dan nog meer rellen? Hoe moet ik me dit allemaal voorstellen?
En verder zijn de voordelen die je opnoemt (diplomatie, handelsovereenkomsten) e.d. natuurlijk niet aan te tonen en kunnen ook als flauwekul afgedaan worden. Of wil je beweren dat republieken als Frankrijk en Duitsland nooit orders kunnen binnenhalen omdat ze geen koninklijke delegatie kunnen sturen op een staatsbezoek?
Helaas, dit pleidooi voor de monarchie kan de prullenbak in.
@Wiezewalakristalix | 16-09-20 | 10:40: zelfs niet een klein beetje, ook niet toe genegen.
Ben wel goed geïnformeerd ja.
Meer door gewoon goede relaties te hebben door prima cleane activiteiten.
Je kunt niet een kans vrijhouden van een beetje nepotisme, intrige, onzuiverheden, verstrengeling van belangen, financiële schandalen etc.
De verborgen voordelen zijn véle malen groter dan de kosten.
Een grote reden om het koningshuis goed te betalen en redelijk rijk te laten zijn (vermogen dat in grote NL bedrijven zit geïnvesteerd) is dat je de grote corruptie buiten de boot houdt.
Zie Spanje.
Wij hebben echt een juweel in handen, omdat ze zo verrekte sympathiek overkomen.
Uiteraard is een stukje daarvan wel doordacht.
Maar het is grotendeels ook authentiek en onmogelijk dat fake te doen.
In de stille diplomatie van omgang met bedrijven, invloedsfiguren, internationaliteit, gaat een grote machine dag in dag uit uiterst professioneel te werk om in al die protocollaire activiteiten om nét iets meer de nek vooruit te steken dan ‘gewone’ landen.
Je kunt dat ook niet rationeel verdisconteren. Een vulgaire neiging die wel heel hollandsch is.
@kunstliefhebber | 16-09-20 | 10:54: uw prullenbak. Maar daar blijft het dan ook bij.
Het is een beetje als zonnebrandcreme; in de naïviteit en het warme gevoel, de euforie van de alcohol denken dat je zonder dat net zo goed Kunt.
En zo op je 55e, 60e erachter komt dat hunnie die wél zonnebrandcreme gebruikten toch echt een stuk beter ervoor staan.
Lastig is alleen dat dat 1 persoon aangaat.
Een uitgeklede of afgeschafte monarchie is evenmin omkeerbaar.
Het is klagen als een verwend middelmatig kind Dat zijn talent vergooit, waarbij de grotere getalenteerdere kinderen (Duitsland, Frankrijk, etc) verbouwereerd toekijken met achting voor dat talent.
Geestig ook dat Zweden, Noorwegen en Denemarken óók goede en gematigde monarchieën kennen... de andere top5 lijstjes scorende landen...
Nee, echt een goed plan om jezelf te degraderen tot nog meer mediocriteit.
@Stijlloze nick | 16-09-20 | 10:49: nou ken ik zo’n royalty journalist van heel dichtbij.
Dat is volstrekte nonsens.
Schandalen worden ook prima breed uitgemeten.
Maar net als met anderen hebben we een minder meedogenloze cultuur dan elders.
Polderen.
Mensen niet volstrekt afslachten.
Het koninkshuis verblindt ons zul je bedoelen.
En hoezo met koningdag en voetbal ? Die dikke speknek speelt geen voetbal. Hij werpt alleen pleepotten.
@Braco.me | 16-09-20 | 11:07:
Schei toch uit, de media die houdt al hun criminele activiteiten onder de pet. Als ze de belasting oplichten dan komt dat amper in het nieuws, nee de nieuwe baard is veel belangrijker. Om nog maar de zwijgen over Bernhard en Bernhard jr.
"Hoe prinses Beatrix nog steeds contacten onderhoud op internationaal gebied."
Klopt ja, met verkeerde mensen ook, en volstrekt oncontroleerbaar.
Vluchtelingen, statushouders, illegalen, uitgezette illegalen maar die niet teruggaan, arme kinderen uit Griekse kampen waarvan de ouders hopen dat zij hen na kunnen reizen, geld voor Palestijnse terreurorganisatie, geld voor allerlei Afrikaanse landen, geld voor NGO's, geld voor stichting Vluchtelingenwerk, geld voor de COA's, geld voor het Koningshuis. Het kan niet op. Alleen geen geld voor ...... de zorg, de ouderen in de verpleegtehuizen, voor mensen die leven onder het bestaansminimum, de politie, de brandweer, het onderwijs, de hardwerkende brave burger. NO WAY. Zij moeten niet zeuren want zij hebben het al zo goed. Dit is Nederland, anno 2020. Je bent een vluchteling in eigen land.
"Je bent een vluchteling in eigen land", - De Evangelist. Maar goed, dit zegt wel heel veel. Mijn vader zegt dat Rutte president is voor de elite Nederlanders om hen rijker te maken, maar geeft niks om het volk. Wij, het gewone volk, zijn inderdaad vluchteling in dit land. Ze lachen ons uit als de camera's stoppen.
Geen stijl pretendeert onafhankelijk te zijn, maar als je maar over bepaalde items te kritisch je uitlaat, dan wordt het verwijderd.
BAh, bah.
Doei dan.
Kijk, dat zijn dus onafhankelijke beslissingen van BorisJoris. Zo werkt dat.
QED.
Leve de Republiek!
Leve de Republiek!
Ik sluit me er graag bij aan. Ergens is het wel een beetje jammer dat de Guillotine is afgeschaft, dan hadden we tenminste op een waardige wijze afscheid kunnen nemen van de monarchie.
@kunstliefhebber | 16-09-20 | 10:33:
Ouderwetse onthoofding op de dam is misschien wel leuk, van mij mogen ze ook oprotten naar Argentinie. Als ze maar weg zijn.
Leve de monarchie!
@brabant altijd -1 | 16-09-20 | 10:58: ok, jij mag knielen voor je majesteit. Maar laten we dan afspreken dat die hele familie, inclusief al hun bezittingen, uit private middelen wordt bekostigd. Laat de voorstanders van de monarchie maar een stichting oprichten en dan doneren. Zonder enige overheidssubsidie. Dan kun je als begunstiger de koning inhuren als er ergens een lintje moet worden doorgeknipt. En voor de rest van Nederland hebben we gewoon een republiek met een president. Zo is iedereen tevreden!
@kunstliefhebber | 16-09-20 | 11:24: wat mij betreft is een minister president voldoende.
Van de 32 betbetovergrootouders van Willem-Alexander en de 32 betbetovergrootouders van Maxima waren er in totaal 1 (één) Nederlands (voor de liefhebber, dat is koning Willem II). Vanaf volgend jaar krijgt Amalia 1,5 miljoen per jaar. Volgens mij valt het wel mee met dat "institutioneel racisme" (aldus de koning hemzelf) in Nederland.
Dan ga je er vanuit dat WimLex afstamt van Willem II.
Willem III was blind van de syfilis toen zijn vrouw beviel van een dochter, genaamd Wilhelmina. Met erfelijke kenmerken die voorkwamen in de familie De Ranitz, hofdienaar van koningin Emma.
Om nog te zwijgen over Zwijnen-Henkie, de echtpartner van Wilhelmina voornoemd.
@Glasgow Argus | 16-09-20 | 10:41:
Juist. het is nog maar de vraag of de Oranjes die nu uit de staatsruif vreten überhaupt wel het DNA van Willem II bij zich dragen. Onderzoekje zou best wel op zijn plaats zijn.
Dat Amalia afstamt van WimLex lijkt mij overigens evident.
Ik loop als Nederland voetbalt toch liever in een oranje t-shirt dan in een regenboogtrui.
Ik denk niet dat het koningshuis een patent op een kleur heeft Schilder58.
Is er überhaupt één politieke partij die het afschaffen van het koningshuis in het verkiezingsprogramma heeft?
Er is maar één partij die de afschaffing als onderdeel heeft van het programma en die heeft nog niet eens één zetel weten te halen: De Republiekeinen-partij. Bij zowel de kartel- als antikartel partijen brandt niemand zich de vingers eraan.
En ze zijn niet eens de lekkerste.
Niet in hun paleis.
Niet in hun koets.
Niet achter hun raam.
Achter het glas, in hun kamertje warm en sfeervol verlicht door een kaarsje in een oranje glazen waxinelichthoudertje.
Naar het volk op straat waaiend en wuivend.
Lief lonkend.
Nee, geef mij maar zo'n echte Hollandse volksmeid zonder kapsones.
Veel lekkerder.
Troonrede samengevat.
youtu.be/Eup7W3fapT0
Hij heeft de krantenwebsites even allemaal uitgeprint ....
Koekoek!
Veel kijkplezier.
Kijktip andere bron: Goede Tijden Slechte Tijden.
@Braco.me | 16-09-20 | 10:21: Tuuuurlijk, slaap lekker verder.
Opdoeken die poppenkast.
Ah, je wilt een nieuwe poppenkast?
Lekker modern jasje, onervaren, iedere 4-6 jaar wisselen.
Veel meer bühne-gedrag.
Nog meer verkiezings-retoriek.
Politieke verhoudingen in je staatshoofden.
EU-verwandschap tussen je regeringsleider/staatshoofd en de EU-dynamiek. Want na het presidentschap wil zoiemand hogerop en dat kost wat...
Nee, goed plan!
Yeej, jaarlijkse Nederland-dag!
Met een volkslied van Dré Hazes en Chantal Jansen.
@Braco.me | 16-09-20 | 10:25:
Je bedoelt democratie? Nee dat moeten we niet willen, moet je veelste veel nadenken. Erfopvolging heeft de toekomst .
@Braco.me | 16-09-20 | 10:25:
Opdoeken die poppenkast. Geen nieuwe poppenkast.
En vertel me nou niet dat de Oranje's geen politieke kleur hebben en zich nergens tegenaan bemoeien.
Weg met die potsenmakers, dat verkeerde volk, die oplichters, laaienlichters en belastingontduikers.
Om politieke redenen is dat Koningshuis uit de grond gestampt, en om politieke redenen kunnen we het weer met de grond gelijkmaken.
@Schoorsteenveger | 16-09-20 | 11:05:
Je vergeet huisjesmelkers...
Overigens dat bekende verhaal: "Hij ies een beetje dom." opmerking van Maxima. Nu hoorde ik een tijd geleden via, via, en grapevine (en mijn grapevines zijn normaal niet echt slecht, kan ernaast zitten maar het zijn geen bs-ers) dat dat hele verhaal "gescript" was om haar een beetje menselijker over te laten komen. Maw de RVD scriptschrijvers (ja die hebben ze in dienst) wisten dat zij en haar Argentijnse familie beetje in een "pickle" zaten (Fidela connectie) en men moest haar geliefder maken dus als men hem als de sukkel zou neerzetten (tegenwoordig de gemiddelde Jumbo reclame) zou zij meer geliefd worden. Als dat het verhaal klopt dan is het gelukt.
Oranje liefhebber kort pittig grijs kapsel Annie, Jannie en Els gleden van de stoel af want: "Zo'n schat dat meisje en oorspronkelijk." Sure loves. Bij de RVD slaakte men een zucht van verlichting want die domme kort pittige grijze oranje kapsel kipjes slikten het als koek. Mission accomplished! Geen alu hier overigens.
Heb ik geen problemen mee. Het gaat er netter en natuurlijker aan toe dan bij de échte malloten als Macron, Berlusconi etc. Zolang het geen totale mascara’s is, dubbellevens die worden gespeeld. Ook ik ken enkele figuren direct rond de Makesteit. Heb geen enkele illusie dat hunrealiteit erg afwijkt van wat je zo voorbij ziet komen.
Ach, het is één grote klucht hoe de Argentijnse is binnengehengeld en hoe ze zich heeft laten binnenhengelen. Alles om de monarchie overeind te houden. En men durfde het zelfs aan, toen ze eenmaal met haar Argentijnse reet stevig op het oranje pluche zat, om dat mens in te zetten om ons, Nederlanders te kapittelen en de zweep over ons heen te halen.
www.youtube.com/watch?v=zt0pHmZuDz0
Het klinkt zeer plausibel, Basil. Sowieso heb ik die bewieroking nooit zo begrepen. Leuke meid, slim ook, maar laten we het niet overdrijven.
@MickeyGouda | 16-09-20 | 14:07:
Inderdaad Mickey. Terras van een bekend Amsterdams hotel. Ik zat een beetje zeer beleefd "ins Blaue hinein" te babbelen en toen vertelde die persoon mij dat verhaal en ik weet dat hij goed is ingelicht. En dan weet jij ook dan gaat mijn "highly sophisticated radar" werken en dan buig ik een klein beetje en zeg heel rustig en descreet. "Sorry, je vertelde?"
@Basil Fawlty | 16-09-20 | 14:31:
Lol. Een 'highly sophisticated radar', ik zou een moord plegen om er eentje nodig te hebben!
Hugo de Jonge, de man op wie de vrouw van Omtzigt stemde notabene, is heel erg pro koningshuis. Ik was ook wel pro maar niet dus niet meer. Kan D66 hier niet een referendum voor uitschrijven? Oh nee, wacht...
Zo kan het ook, zonder extra kosten:
Der Bundespräsident (französisch Président de la Confédération, italienisch Presidente della Confederazione, rätoromanisch President da la Confederaziun) ist dasjenige Mitglied der Schweizer Regierung, des Bundesrats, welches als primus inter pares den Vorsitz bei den Sitzungen führt. Sein Stellvertreter ist der Vizepräsident des Bundesrates.
Am 11. Dezember 2019 wurde Simonetta Sommaruga mit 186 gültigen Stimmen der Vereinigten Bundesversammlung für das Jahr 2020 zur Bundespräsidentin gewählt.[1] Sie übt dieses Amt zum zweiten Mal aus. Ihr turnusgemässer Nachfolger wäre der mit 168 Stimmen zum Vizepräsidenten gewählte Guy Parmelin.
Anders als der Bundespräsident in den Nachbarländern Österreich oder Deutschland ist der Schweizer Bundespräsident kein Staatsoberhaupt. Die Bundesverfassung der Schweizerischen Eidgenossenschaft kennt weder ein Staatsoberhaupt noch einen Regierungschef. All diese Funktionen werden vom gesamten Bundesrat als Kollegium wahrgenommen.
In der Funktion als Vorsitzender des Bundesrates gilt das Votum des Bundespräsidenten bei Stimmengleichheit als ausschlaggebend; er fällt den sogenannten „Stichentscheid“.[2]
Zusätzlich zur Leitung seines Departements übernimmt der Bundespräsident lediglich einige Repräsentationsaufgaben eines Staatsoberhaupts.
Schetenwappers van de universiteit Tilburg argumenteren dat het koninklijk huis belangrijk is voor onze export. Ik veronderstel dat Duitsland dan ook nauwelijks export van enig belang heeft, zeker?
@Joris Beltsin | 16-09-20 | 10:15: Duitsland heeft een vendor loan mechanisme in de vorm van de ECB in het leven geroepen, die hebben geen koning nodig.
@Glasgow Argus | 16-09-20 | 10:17:
Duitsland exporteert meer naar de USA of China dan enig EU-land.
@Joris Beltsin | 16-09-20 | 10:15: Is al lang geleden gedebunked maar oranje klantjes blijven maar komen met die onzin.
Ik begrijp dat Unicef zich ook al met deze zaak bemoeit: voor de kinderen van het koninklijk huis zou de leeftijdsgrens van 14 jaar niet mogen gelden.
Het koninklijk huis interesseert me niet veel, echter het gezeur over die in verhouding paar centen die het kost gaat me te ver. Landen zonder koningshuis zijn stinkend jaloers op ons, en dat zijn de landen met presidenten als Macron
die leven als zonnekoningen.
Vergeet die het gezeur dat ons koningshuis altijd moet aanhoren.
Het salaris wat Willem Alexander krijgt, daar komt de meest lullige voetballer nog niet zijn bed vooruit en vertikt die zelfs om zijn schoenveters daar voor vast te maken. ( ik heb het over salaris, niet over kosten van beveiliging etc.)
Hoor de mensen die altijd zeuren daarover niet zeuren.
De subsidie van KOZP kost u ook maar een paar centen, prima toch?
Onzin Zwitserland en Duitsland zijn helemaal niet jaloers op onze monarch. En die hebben een president die een fractie kost van wat onze monarch en zijn gevolg kost.
Voetballers hebben een marktwaarde en dat is de reden dat ze dik betaald worden. Vraag en aanbod. Onze monarch daarentegen zie ik nog niet zo snel een transfer maken naar Spanje ook al hebben ze daar een koningshuis wat nog erger is dan het onze.
Eens.
Een groot deel van succes, sympathie hebben, mee mogen doen, aan tafel komen, gegund worden, voordeel van de twijfel krijgen, etc etc heeft te maken met engagement.
Kijk maar naar je eigen gedrag doorgaans.
Als je op reis bent en iemand de weg wilt vragen, wie spreek je aan?
Ons koningshuis is meer dan het visitekaartje met gouden opdruk of linten knippen en handen schudden.
Ik vergelijk het met racen, Formule 1 stallen.
Is het de chauffeur?
De motor?
Het mechanic team?
De directeur?
De strateeg?
De marketingmachine?
Het merk?
Allemaal een beetje.
En daarbij is winnen hoofddoel maar op 2e of gedeelde 1e plaats het gehele engagement, het verhaal, de tragiek en sectiën, de schandalen en de successen, de ruzies of ferme toespraken.
Over wie wordt er gepraat?
Kijk naar Verenigd Koninkrijk.
Weliswaar ook negatief, maar met Brexit en hun Koningshuis (Harry, Megan, Andrew etc) bepalen ze me daar verhoudingsgewijs even keihard de media dag in dag uit.
En Macron?
Merkel?
Dinges uit Italië?
Alleen Trump kan er aan tippen en snapt als entertainment-adept de perverse waarde van ‘stay in the spotlight’.
@Braco.me | 16-09-20 | 10:15: Dus als wat boulevard pers er de hele dag over kwaakt en wat oranje onderbuikers daar van soppen dan heeft het waarde?
Laat die bolle dan liedjes met de toppers gaan zingen, dan doet hij er nog wat voor.
@Braco.me | 16-09-20 | 10:15:
Onzin. De Duitseres exporteren over de hele wereld Audi's, BMW's en Mercedessen omdat het nou eenmaal gewilde producten zijn en verder niets. Of dacht u echt dat als ze in Duitsland ook een anachronistische clown installeren de export gaat boomen?
@Braco.me | 16-09-20 | 10:15: Zelden zo veel onzin gelezen, niemand buiten Nederland en Belgie weet wie Willem Alexander is. Robin van Persie is bekender in de wereld dan deze familie oplichters. We kunnen beter hem sturen.
Jij kan geen concrete voorbeelden geven van wat ze bijdragen dus kom jij met onzin vergelijkingen als de F1. Ze dragen niets bij ze kosten alleen maar heel veel geld.
Zwarte piet weg, Gouden koets weg, Nederlandse wijken weg, indentiteit weg, koninklijke familie mag dan ook weg.
Als jij in de gevangenis kwam zou je je vinger opsteken en vragen of er iemand misschien geil is?
Twee van die gaan we uiteraard terugknokke.
Mark my words.
Als we nou alleen dat laatste weg doen.
Ja dat is een ouderwets koloniaal rascistisch instituut. Dat past niet meer in deze inclusieve genderneutrale energieneutrale tijd
Principieel mordicus tegen, maar zodra ik zie dat er kinderen in betrokken zijn, ben ik zo om..
Die paar euries per jaar betaal ik graag om in ieder geval een blanke leider te hebben. Stel je voor president Ahmed Aboutaleb van de republiek Nederland.
Och ik dacht dat onze monarch alleen maar een ceremoniële functie had toch en dat de regering onze leider is?
@Zapata10 | 16-09-20 | 10:12: Klopt maar dat zien ze in het buitenland niet.
Is een gouden camper niet iets voor ze ?
Slechts 1 DNA testje is nodig om dit hele circus om zeep te helpen. Wordt niet voor niets angstvallig vermeden. Maar ja, gaan we dan PH Donner president maken? Dat zal een feest worden.
Klopt, zeer waarschijnlijk bastaardlijn. Los daarvan, gratis stadspas geven en dan oprotten.
Met Dönner aan het roer hebben we binnen 10 jaar sharia-wetgeving.
Het is een publiek geheim dat Willem 3 aan syfilis leed en onvruchtbaar was, toen zijn 40 jaar jongere echtgenote zwanger raakte van Wilhelmina. Wat mij betreft geef ik haar geen ongelijk als ze met de stalknecht het hooi in is gedoken, maar het illustreert wel mooi de facade die de monarchie eigenlijk is!
Zo’n Wajer 55 verbruikt maar 130 litertjes / uur bij 25 knopen / uur dus da’s heeeeel goed voor het klimaat.
Maar er zijn maar een paar van dit soort speedboten, dus te verwaarlozen.
25 knoop.
Da's 46 kilometer per uur.
Kan zo'n ding niet harder?
Op die manier kan je net zo goed de Groene Draeck nemen.
Gisteren in ons buurtwinkelcentrum: Marokkaans kort lontje komt in conflict met het management van AH, vermoedelijk over de coronamaatregelen. Hij schreeuwt bedreigingen doorspekt met een specifieke ziekte en beticht zijn doelwit van racisme. Even later komt hij terug met een verpakking met 6 bierflesjes en hij lanceert deze tussen het overwegend oudere publiek. Eén mevrouw raakt daarbij gewond aan haar voet. Naast mij staat een 85-jarige (naar later blijkt Joodse) mevrouw stilletjes te huilen. "Het begint weer opnieuw". Hoe wrang dat zelfs onze koning de woorden "institutioneel racisme" in de mond neemt en daarmee al die verongelijkte drammers in de kaart speelt.
Deze tegel is de perfecte schets van de scheve situatie in ons land !
Mickey, het beleid van 40 jaar wegkijken en pamperen van de verkeerde doelgroep. En dat gaat niet stoppen zolang wij op dezelfde paupers van dezelfde politieke partijen blijven stemmen....
Ik zie het tafereel zo voor me. Je handen jeuken. Die Joodse mevrouw hoeft zich overigens geen zorgen te maken, volgens Rutte zijn we met meer.
En ja, de koning spreekt poep wat dit betreft, totale nonsens!
Die mevrouw mag wel iets meer respect en waardering worden bijgebracht voor de werkelijke bevrijders van ons land: de heroïsche voorouders van deze cultuurverrijker. Toch, Farid?
Maar vrolijk D66 blijven stemmen.
De koning schrijft de speech voor Prinsjesdag niet zelf, dat doet een vazal van Rutte en dat wordt door het kabinet goedgekeurd. Dat maakt de speech overigens niet minder pijnlijk. Dit gedeelte in de zijn speech had moeten zijn: "helaas geven groepen Noord Afrikanen, en met name Marokkanen, nog steeds voor overlast in onze samenleving. Overheid en burger moeten inniger samenwerken om dit kwaad te stoppen en uit onze samenleving te werken. Het kabinet maakt hier enkele miljarden voor vrij door op ontwikkelingshulp aan de landen van herkomst te bezuinigen."
@de directeur | 16-09-20 | 10:02: we zijn ook met meer.... maar we zijn nu nog grotendeels braaf. ik zal je een ding zeggen. Onderschat de blanke man nooit bij een oorlog, het is niet voor niks dat blanke mannen de meeste grote conflicten hebben gewonnen.
Deze week zette een docent in Utrecht een Marokkaan uit zijn les en benoemde dat het weer een Marokkaan was. U begrijpt het al, hommeles. De olifant mag niet benoemd worden, louter geaaid.
WA. Heeft nog enkele enge teksten voorgelezen.
Ik denk dat ze hun vluchtkwartier in orde gaan brengen.
"Het begint weer opnieuw".
Het is / was allang begonnen.
Arme mevrouw.
Arm land.
@MickeyGouda | 16-09-20 | 09:56 |
"Naast mij staat een 85-jarige (naar later blijkt Joodse( mevrouw stilletjes te huilen. "Het begint weer opnieuw"."
Ik kan u niet in niet-Jorisbare woorden uitdrukken hóeveel schaamte en woede dat zinnetje van die Joodse mevrouw bij me oproepen. Want al er één groep is waar Nederland schatplichtig aan is, dan is het wel díe groep! Mijn walging voor de huidige politiek bereikt op dit moment onvermoede nieuwe diepten...
En rekent u er maar op dat wanneer de kak hier de industrieel formaat ventilator raakt Prins Pils met zijn gevolg op het zelf bestuurde vliegtuig stapt en ons vanaf de andere kant van de wereld gaat staan 'aanmoedigen'.
Nederland is voor ouderen sowieso een vrij onveilig land aan het worden. Vrees dat dit niet beter gaat worden. Erg triest, heel triest.
Dat de pleuris gaat uitbreken lijkt me duidelijk, vraag is alleen: wanneer. Dan zijn die Oranjes allang vertrokken, houd moed landgenoten. Net als toen ze op de Dam snel de benen namen, en die Argentino iemand een beuk verkocht, omdat ze in de weg stond. laffe boel.
Afschaffen of flink korten dat circus.
Ik ga voor afschaffen.
Ik hoorde een jaar of 4/5 geleden dat het Nederlands keunuklijk huis het duurste in de wereld is. Reactie van de pro Keunuklijke mensen was, maar dat is inclusief alle kosten zo ook de beveiliging en dat rekenen zie niet mee in Spanje, Engeland, Denemarken, Zweden. Dus dat onzerzoeksbureau (onafhankelijk met geen interesse verder) rekende het nog eens door en idd wie was nog steeds het duurste en minst transparante? Nederland. Daar waar het VK, Spanje, Denemarken. Zweden, Noorwegen met plezier alle cijfers aanleverden was er een calvinistisch/protestants hypocriet kutlandje olv de RVD die weigerde en moest dat onderzoek bureau het doen met de officieuze cijfers die via de 2e kamer werden geleverd en nog steeds was Nederland het duurste.
Officieuze cijfers hoor ik u zeggen. Ook daar wordt bijzonder creatief geboekhoud. Grote extra-ordinary kostenposten (zoals onderhoud bootjes etc.) komen voor rekening van andere departementen zodat de burgert niet al te makkelijk een totaal-plaatje kan concipiëren.
Gemiste kansen, zeker in dit jaar waarin een groot deel van de Nederlandse bevolking wordt getroffen door minder werk / baanverlies.
@Willem: Donatie aan een goed doel, iemand ?
@de directeur | 16-09-20 | 09:59: Het belgische koninkle bootje is ook een marine schip, geen dreadnought of geleide raket cruiser natuurlijk. Onderhoud dus op kosten van de belze belastingbetaler en crew ook op kosten van de belgische belastingbetaler. Als je dan nog weet dat zijne majesteit de oude gepensioneerde koning de helft van zijn tijd doorbrengt in het buitenland, hetzij in een of andere villa in la douce france of la bella italia dan kan je wel denken dat dat een redelijk dure oude baas is.
Spanje dat correcte cijfers over het koningshuis aanlevert? Dat lijkt me sterk.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 10:09:
Jij weet het beter Kuif? Bring it on.
@de directeur | 16-09-20 | 09:59:
Exact daarom zei ik officieus want wij hebben Kuif zijn grote maatje zich in alle bochten zien wurmen om maar geen kosten te noemen. Want als ieder bonnetje naar boven zou komen van ieder departement aangaande de Oranjes dan is het grote au!
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 10:09: en doet Nederland dat wel dan?
@Lt-Kol Kilgore | 16-09-20 | 10:04:
Serieus Killeke! Als ze ge een Dreadnought hebt, dan zijt ge koning.
Dat zou cool zijn, een echte vroege 20e eeuw 160 meter lange dreadnought als "zomerjachtsje met een vefentwintig meter zwembadjse d'rin" Hahaha.
De Franse Revolutie ontstond voor minder. Nu gaat het mij te ver de guillotines weer uit het museum te halen, maar een vordering op al hun bezit en ontneming van al hun functies zou zeer gerechtvaardigd zijn. Hoeven ze ook meteen niet meer te klagen dat ze steeds negatief in het nieuws worden gebracht als ze weer met een door de belastingbetaler miljoenen boot rondvaren!
Laat ze aub alles houden, anders zit voor je het weet We Are Here in de paleizen of worden alle status houders eerst gehuisvest in de paleizen. Liever een koning dan straks de kans op een linkse president.
@honde | 16-09-20 | 09:58|
En u denkt dat de Koning niet links is? Denkt u dan nog maar eens. De woorden "De Nederlander bestaat niet." van Máxima heb ik haar nooit vergeven.
Verbannen uit dit land (en uiteraard alle bezittingen ontnemen) is wat mij betreft ook een aanvaardbaar alternatief.
Wat is 45 miljoen op een begroting van honderden miljarden? En dan moet je ook rekenen wat deze mensen aan handelsverdragen opleveren.
Mee eens dat het misschien wat minder kan maar vergeet ook niet dat hun leven bij de geboorte al bepaald is of ze het willen of niet.
Alsof niemand er iets aan kan doen! En: graag een opsomming van de handelsverdragen die het koninklijk huis heeft opgeleverd (en die er niet zouden zijn geweest zonder koningshuis)..!
Helemaal eens. En voor alle republikeinen... kijk eens naar de kosten van de Franse / Duitse president / premier constructies. Dan praat je slechts over 2 poppetjes die iets voor je land doen... spoiler alert, met een Koningshuis heb je meer rendement.
Nederlandse ondernemers kunnen zelf wel handelsverdragen afsluiten net zoals Duitse, Amerikaanse en Zwitserse ondernemers dat heel goed kunnen. Daar hebben ze geen monarch voor nodig.
@oh no | 16-09-20 | 09:57: De Zwitserse president kost veertig keer minder dan onze monarch en Zwitserland is een heel welvarend land en ook nog democratischer.
Ach, ik weet nog dat Trix in de nadagen van haar regime nog naar een omstreden sultan ging bezoeken in het kader van haar afscheidstoernee. Mede onder het mom vanwege een grote marine order.
Uiteindelijk ging de president van Singapore er mee vandoor.
@Zapata10 | 16-09-20 | 10:00:
De Zwitserse "president" is gewoon een kabinetslid die voor 1 jaar als president optreedt. Kost NIKS extra
Der Bundespräsident (französisch Président de la Confédération, italienisch Presidente della Confederazione, rätoromanisch President da la Confederaziun) ist dasjenige Mitglied der Schweizer Regierung, des Bundesrats, welches als primus inter pares den Vorsitz bei den Sitzungen führt. Sein Stellvertreter ist der Vizepräsident des Bundesrates.
Am 11. Dezember 2019 wurde Simonetta Sommaruga mit 186 gültigen Stimmen der Vereinigten Bundesversammlung für das Jahr 2020 zur Bundespräsidentin gewählt.[1] Sie übt dieses Amt zum zweiten Mal aus. Ihr turnusgemässer Nachfolger wäre der mit 168 Stimmen zum Vizepräsidenten gewählte Guy Parmelin.
@Zapata10 | 16-09-20 | 09:59:
Dat is niet helemaal waar ... het helpt heel erg als die bolle o nu en dan een handje gaat schudden bij Xi Jinping, Salman bin Abdoel Aziz al-Saoed of andere schenders van mensenrechten. Graaiende dictators onder elkaar schept toch een band.
@oh no | 16-09-20 | 09:57: We hebben al een premier, dus geen extra kosten als de oranjes ophoepelen, integendeel.
Je kan wel boos zijn op die oranje graaiers (en dat is ook terecht), maar in feite is het onze vaderlandse politiek die het allemaal laat gebeuren. Niet ééntje heeft de ballen om eens een keihard NEE te roepen. Deze 5% is een fluim van arrogantie en minachting, afgevuurd op de sappelende Nederlandse Jan Modaal.
Anderzijds ... ze huren er personeel mee in, dus dan bedoel je dat ze een loonsverhoging uit eigen zak zouden moeten betalen of dat je economische krimp en lagere salarissen een beter idee vindt? De enige reden waarom ze die 5% niet aan de zorg geven is omdat de aantallen te groot zijn en kosten in de zorg al jaarlijks enorm stijgen. Dat zou uit de hand lopen. Wel oneerlijk, maar de massa betaalt natuurlijk altijd de prijs voor de enkelingen, zo is het altijd geweest en zal het altijd blijven.
ik heb twee zonen in de race.
laat ze voor de middelste gaan, dat lijkt toch de knapste.... gaat ooit nog een bitchfight worden met de toekomstige koningin...
Wat een walgelijke aanname om te veronderstellen dat in deze tijden van wokeness de 'prinsessen' geïnteresseerd zouden zijn in een relatie met een (blanke?) hetero burgerjongetje uit Nederland. Helaas, uw zoons zijn ongeschikt.
mijn zonen zijn zeer geschikt.
@newray | 16-09-20 | 10:03: Zijn ze van koninklijke bloede ? Hebben ze een grote degen ? Zijn ze van kleur, homo of gehandicapt ?
@newray | 16-09-20 | 10:03: Ze zijn vast geschikt voor een hele hoop zaken maar vermoedelijk nogal ongeschikt om een van die dames op termijn te bezwangeren. Maar goed, niets mis met een beetje ambitie.
patrieciciers
Misschien zoeken ze wel een sugardaddy of worden ze uitgehuwelijkt aan een Zuid-Amerikaanse familie van Duitse adel.
Zijn die blind?
Heerlijk die kleinburgerlijke socialistische afgunst op de vroege ochtend.
Die man is een koning, geen raamambtenaar.
Dat verschil is in de panelen niet voor iedereen duidelijk,
Ik ben al onderweg naar het Malieveld Piet!
Nee, hij 'is' geen koning, Wij, het volk, doen alsóf hij 'een koning' is, het is slechts een naam die we hem gegeven hebben, en nu spelen we het spelletje mee. Het is in feite een gewoon mens, net als u en ik.
Dan moet hij zich als koning gedragen met z’n ‘institutioneel racisme’.
En hoe word je koning? Zit daar niet een hele achterlijke middeleeuwse totaal krankzinnige gedachte achter van erfopvolging?
Ik ben geen Troelstra, maar ik vertrouw die Oranjes niet, en vooral Trix niet. Waarom verdiend Trump maar 400.000 dollar per jaar en krijgt de "troonopvolgster" € 100.000 voor 24 dagen 18 zijn ?
Beide functies lijken meer op elkaar dan je zou denken. Alleen krijgt de koning aan het eind van de maand een betere vergoeding voor zijn inspanningen.
Het gaat niet om afgunst. De gemiddelde Nederlander gunt de Oranjes echt wel iets. Punt is, dat er dan wel het gevoel moet bestaan dat de Oranjes ook iets met de Nederlanders hebben, dat ze een gevoel hebben wat er leeft, waar de Nederlanders mee te kampen hebben. Als je in een tijd dat miljoenen Nederlanders in grote economische onzekerheid leven, eerst met een boot van 2 miljoen gaat lopen pronken, en dan nog 5% extra poen naar je toe harkt, dan heb je echt GEEN ENKELE voeling met je volk. Oplazeren met die bloedzuigers. Afgelopen 200 jaar is het één keer echt spannend geweest, en toen wisten ze niet hoe snel ze de benen moesten nemen.
@Zenzeo | 16-09-20 | 09:55:
"Wij, het volk" . Ook zo'n dooddoener.
@CeesCloosd | 16-09-20 | 09:59: en laten we 1974 en 1978 niet vergeten. Een Duitser en een Argentijnse als koning en koningin. Alsof ze het er om doen.
@Zenzeo | 16-09-20 | 09:55: Wij het volk hebben er niets mee te maken gehad, die lieden hebben die titel van de Engelsen gekregen en zijn de facto door een staatsgreep aan die dikbetaalde functie gekomen.
Waar heeft hij gesoliciteerd ? Wat zijn zijn diploma's ? Ik zie Willy liever achter zijn stuurknuppel waar hij een eerlijk loon verdiend. Ik denk dat hij dat zelf ook wel liever heeft, maar ja.
@CeesCloosd | 16-09-20 | 09:59: Met je eens Cees. Maar het is aan dovemansoren gericht. Je plempt tegen oudere mannen die heilig geloven in een roestvaste hiërarchie omdat ze zelf gebruik maken van deze structuur. Ze weten niet beter, kunnen niet beter en willen niet beter. Lekker laten gaan.
Zo kennen we de brave onderdaan weer...
@Stijlloze nick | 16-09-20 | 13:06: ......... de zwaaiers.....
De koning van hispanje blijf ik vrij ‘onverveerd’
Ik weet nog steeds niet wat dat betekent...
De prinse
Leer eerst het volkslied maar eens.
"onverveerd" ... waarschijnlijk om te zorgen dat hij niet steeds gaat vliegen?
@DrumPiet | 16-09-20 | 09:52:
Een Prinse van Oranje ben ik, vrij, onverveerd, den Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd.
Dat had je op een goede basisschool kunnen leren.
Het is in ieder geval geen Nederlands ...
www.vandale.nl/gratis-woordenboek/ned...
het woord is verwant aan 'vervaarlijk' en betekent hier : zonder angst of vrees
"... blijf ik vrij corrupt" - Aangezien de ex-koning van Spanje op de vlucht is geslagen i.v.m. corruptie. Ole.
Als je het roze weblog weet te vinden, dan moet die zoekgigant toch ook wel te doen zijn, niet? "Een prinse van oranje, ben ik vrij onverveerd" betekent zoveel als " ik ben een onbevreesd oranje koningskindje". De rest mag je zelf Googlen..
Is het nou Nassau of Nassaue? Of komt dat niet zo Nau?
@CeesCloosd | 16-09-20 | 09:55:
Dank u!
Onverveerd betekend dat hij niet bang hoeft te zijn dat zijn loonsverhoging in gevaar komt.
"Omgaan met geld is keuzes maken. Als het om onze kinderen gaat, vinden we dat vaak extra lastig. Gelukkig zijn er ook tegemoetkomingen in de kosten." www.nibud.nl/consumenten/themas/kinde...
Opheffen dat instituut. Het is niet meer van deze tijd.
Lang leve de republiek Nederland!
Met als eerste vrouwelijke President F. Halsema uit 020.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:53: nee hoor dat wordt Ikworstelengadouchen uit Zeeland. Volgens mijn vriend Pechold de appartementenzwendelaar kan er in Zeeland geen "popi jopie" opstaan... Guess what Alex, im comming for ya!
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:53: Er zijn meer vormen denkbaar. Zoals het Zwitserse model, waarbij een van de ministers op roulerende basis staatshoofd speelt. Dan weet je tenminste dat hij of zij ook weer vertrekt.
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 09:59: Zorg dat ie zijn bootje heeft vol getankt met van die stink diesel... dan kunnen jullie samen gezellig cruisen langs de Zeeuwse kust. Maar wel beloven niet te hoge golven maken want dan kan niet meer het hele stand worden gebruikt. Al die mensen dicht op elkaar enzo. Krijg je ook weer problemen van.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:53: als ze wordt gekozen wel. En dan kunnen we ook meteen een afzettingsprocedure uitproberen wegens volslagen incompetentie. Of haar naderhand aanklagen voor haar wanbeleid. Want dat is een belangrijk verschil met een monarchie, in een republiek kun je het staatshoofd wel afrekenen op misstanden.
Wat dat aangaat is er nog niet veel veranderd sinds de Middeleeuwen.
Bolle Willy schijnt te mogen vliegen.
Waarom doet hij dat dan niet. Voor de kost.
Zoals Dombo?
@Watching the Wheels | 16-09-20 | 09:52:
Icarus?
@Mr_Natural | 16-09-20 | 09:52:
Vandaar die speedboot in de buurt van Kreta.
@Watching the Wheels | 16-09-20 | 09:59:
Lol!
Ik vind het nog steeds knap dat Maxima hem nooit uit het vliegtuig heeft gegooid. Schijnt in haar familie te zitten!
Als ze mijn hoofd op al die muntjes zouden printen, dan zou ik er ook een paar willen voor thuis.
Eigenlijk is Nassau een rare Duitse naam; Natte Zeug.
Nee, dan was het Nasssau. Maar blijf proberen, ooit gaat het lukken.
Nou zeg. Onbehoorlijk om Koningin Maxima zo te noemen...
@DrumPiet | 16-09-20 | 09:48:
Ik was wel close deze keer.
Buh: Au is ooi. En dan geen schaap, maar een vochtig riviergebied.
@DrumPiet | 16-09-20 | 09:48:
I't alive!!! Welkom back, DP. Just in time voor het debat. Enjoy.
@DrumPiet | 16-09-20 | 09:48: misschien wel geschreven met een dubbele ringel-s
@Graaisnaaiert | 16-09-20 | 09:54:
Zin an. Dank je.
Is weer eens wat anders dan natte poesjes.
Nee hoor nat is nass dus nass - au - een nat veld. Maar verder is "nass" ouderwets ook "arm" en "nassauer" is iemand die opdringering bedelt. En dan is de circel wel rond.
Ik vind het principe van een Koningshuis best prima. Leuke tradities als Koningsdag etc. Mooi man. Maar het kost wel gigantisch veel knaken.
Ideetje: kan die familie niet onderhand wat verstandiger met geld omgaan? Een deel gebruiken om lekker van te leven, een ander deel om te investeren IN NEDERLANDSE BEDRIJVEN om inkomsten voor de toekomst te waarborgen. Die lui hebben een kapitaal van heb ik jou daar, zelfs de slechtste belegger kan daar nog voldoende winst uit halen om nooit meer z'n handje bij het volk op te hoeven houden. En door het uitsluitend in Nederlandse bedrijven te investeren, doen ze ook nog eens echt iets nuttigs voor NL.
Ze hebben toch 1 miljard aan Shell aandelen? Oh wacht ... dat was eerst 2 miljard?
@Watching the Wheels | 16-09-20 | 09:47:
Waarom denkt u dat die organisatie tot in de haarvaten van het landsbestuur is doorgetrokken en waarom zij constant een uitzonderingspositie kunnen cliamen. Neem het gas, eerst moesten de aandelen in gasterra moeten worden verkocht en ervoor gezorgd dat Shell nooit aansprakelijk kon worden gesteld voor bevingsschade en toen dat geregeld was was de regering ineens wel bereid om te gaan praten over de scheuren in de Groninger huizen.
Heel smerig spelletje wat er wordt gespeeld om bedrijven met een kroontje buiten de wind te houden.
Ze hebben ook geld in Adyen gestoken ;)
Ik denk dat deze familie de oorzaak is dat de VVD links is geworden en ik ben bang dat zodra Greet of Thierry MP worden. Deze ook communistisch moeten worden, van deze familie.
Aan de andere kant, als je kijkt naar Hare Heilige Hoogheid Halsema van de Republiek Amsterdam, is een koningshuis misschien toch wel beter.
Heeft die bolle eigenlijk sollicitatieplicht? Dat hoort toch bij een uitkering?
Alsof ie ook echt iets kan...
Sneuderland.
Als je bedenkt dat de effectieve koopkracht van de modale Nederlander er de afgelopen 40 (!) geen millimeter is gestegen terwijl dit soort uitvreters links en rechts geld binnenharken en kosten op diezelfde modale Nederlander afwentelen, dan is dit wel een tikkeltje schandalig, ja.
Wat een flauwekul. Koop eens een goed economieboek.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:54: Het staat er wat kort door de bocht maar het is een feit dat de koopkracht decennia nauwelijks is gestegen door de toenemende lastendruk en inflatie gecombineerd met de jarenlang conservatieve loonontwikkeling.
Troonrede kort samengevat: Klimaat hysterie ,Corona gekte en racisme is ook heel erg. Dus weinig nieuws.
Nieuws zou zijn als we als autochtone bevolking ons land terug eisen, en dat we prima solidair willen zijn met iedereen maar niet altijd financieel wat dan jammer zal zijn voor Zuid-Europa / Midden-Oosten / Afrika.
Waarom Amalia straks 1,6 miljoen euro per jaar krijgt ontgaat me een beetje .....
Dat is inclusief spaarcentjes.
@Dr. Blechtrummel | 16-09-20 | 09:45:
Komt door het Nibud?
Omdat het zo lullig staat als ze een rondje op het dispuut moet geven en d'r pasje weigert.
Krijgen uw kinderen géén zakgeld?
Omdat ze ook toetreed tot de Staten Generaal, daar zit dus ook een deel van de vergoeding aan gekoppeld.
@oh no | 16-09-20 | 10:02: Ah ja. Los dat Martin Bosma niet bepaald dit bedrag krijgt bijvoorbeeld, waarom zit zij in de Staten Generaal?
Heb je Máxima gezien? Die loopt al 2 keer in de zelfde jurk! Dat kan je zo’n kind toch niet aandoen.
Omdat het simpelweg geboefte is.
Wat voor reden is hiervoor gegeven? Wat legitimeert deze 5% verhoging volgens de regering?
En hee, al kostte een republikein / president evenveel als een wat, HEEL keunklijk Huis (laat me niet lachen), dan nog heeft hij / zij / x er tenminste nog IETS voor gedaan.
In plaats van alleen uit de poes van je moeder komen.
En zelfs dat moet je maar op zijn en haar woorden geloven.
Koningshuis? Gekkenhuis.
Elke keer weer dat gezeur over die paar kruimels die het Koningshuis krijgt. Stel je voor dat wij zouden moeten leven zoals zij; van je geboorte tot aan je graf wordt alles wat je doet of zegt gadegeslagen en op een weegschaal gelegd of je je wel netjes gedraagt, je hebt vrijwel geen privacy... Ik zou voor geen 100 miljoen met ze willen ruilen.
Zo hoeven niet hoor. Is een keuze.
Nou geen privacy de meeste van de koningshuizen wippen er buitenshuis vrolijk op los.
Voor het gebrek aan privacy hebben ze een eigen waakhond in de vorm van de rijksvoorliegingsdienst.
Bovendien zijn de redacteuren van de gelijkgeschakelde media helemaal ingekapseld. Hoe was het pas geleden met die foto' s in Griekenland? Hoeveel van de nederlandse media openden daarmee? Hoeveel van de nederlandse media, die een ingegroeide teennagel van Gordon al nieuws noemen, durfden de kunneklijke foto' s niet eens te laten zien?
Die "kruimels" zijn een perpetualiteit en vertegenwoordigen een contante waarde van vele miljarden euro's, op te brengen door de NL belastinglaven. Daar mag best een dansje tegenover staan.
Kom nu toch ze neuken buiten de deur dat het een lieve lust is en vinden allerhande manieren om nog meer poen bij elkaar te harken. En echt daar hebben ze in alle privacy alle tijd voor.
Het hoeft niet hoor. Ze kunnen er vandaag mee stoppen.
Als jij meer dan 100 miljoen wil, laat die Oranjes dan nog maar even zitten en breng ze niet op ideeën.
Paar kruimels.... ben je wel lekker?
Je kan niet aan de ene kant roepen dat "al die buitenlanders" meer respect voor onze cultuur en geschiedenis moeten hebben om vervolgens te roepen dat je er geen cent aan wil uitgeven...
in onze geschiedenis zijn de belangrijkste gebeurtenissen zowat onder het stadhoudersloze tijdperk gebeurt. Ga zelf even geschiedenis leren.
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 09:41: Ja en? Dat doet niets af aan het feit dat het koningshuis een belangrijke rol in de Nederlandse geschiedenis heeft gespeeld en een deel is van onze cultuur. En ja, dat kost geld. En het is treurig om te zien hoeveel mensen dat geld liever aan zichzelf geven dan aan onze cultuur. En vervolgens zeiken op Rutte dat we onze cultuur verliezen aan moslims. Dat ligt niet aan de regering dan, maar aan ons eigen egoïsme...
@42 | 16-09-20 | 09:57: Hoe verklaar je de 5% stijging dan? Daar vallen veel mensen over, niet over het instituut Koninklijk Huis.
@42 | 16-09-20 | 09:57: grote rol in de Nederlandse geschiedenis? Op de eersten ( Willem van Oranje, en z'n zonen Hendrik en Maurits) na en misschien een klein beetje Willem 2 na hebben ze niet zo bar veel gedaan als vooral Moral Support zijn. Ja die aangetrouwde Duitser die zat wel eens met z'n kont in een Spitfire als hij geen andere vrouwen aan het aanduwen was..... nou boehoehoe wat een toegevoegde waarde. Het DNA van Willem de Zwijger is volgens mij nauwelijks nog aanwezig in het DNA van de huidige Oranjes.
Bedoel je de familie Van Oranje met 'al die buitenlanders'? Want volgens mij zijn 7 van de 8 overgrootouders van Willem-Lex niet-Nederlands en 8 van de 8 van Maxima.
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 10:13: Sowieso niet. De bloedlijn van Willem de Zwijger loopt dood. Willem-Lex's lijn gaat via een neef van Willem de Zwijger.
Aan alle zeurpieten: jullie mogen blij zijn dat jullie in Nederland mogen wonen van Willem, het is wel zijn land hè?
Ik erken alleen de koning van Hispanje.
@Dikke_Tammo | 16-09-20 | 09:40:
Wat, erkennen?!
Eer hem!
Salud! /*klok*
@chicago river | 16-09-20 | 09:43:
Groningen was fout in de oorlog (die 80 jarige). Dat warme zuidelijke temperament zie je nog steeds terug bij de Groningers.
@Dikke_Tammo | 16-09-20 | 09:40:
Ik Magnus Maximus, gewoon omdat dat een kick-ass warlord was.
Kan Maxima nederland niet aanbieden aan Trump als geschenk ?
Zo gaaf, over klimaatonzin sprak hij : Het wordt wel weer kouder !
Hahaha geniaal
Het koningshuis is al lang niet meer van deze tijd. De Nederlander bestaat niet, aldus mw. Zorreguieta, Nederland is nog slechts een provincie van de eu en een gouverneur hebben we al in de persoon van rutte. Dat Willem zijn geld dubbel en dwars waard zou zijn vanwege zijn rol bij het sluiten van deals tijdens handelsmissies is een farce. Je hoeft alleen maar te kijken naar Duitsland, dat zich immers ook aardig redt zonder koningshuis. I rest my case.
De Nederlander bestaat niet, aldus de Argentijnse scharrel van de prins. Juist.
Zullen we het even over de Argentijn hebben, wat dat allemaal voor samengestelde misbaksels zijn?
@Graaisnaaiert | 16-09-20 | 09:48: Nazi's allemaal! vooral waar ze hun ranch/skihut hebben daar in Bariloche.... grootste Nazi nest van Argentinie....
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 09:51:
Inderdaad ja. Ach, zij zijn ook van Duitschen Bloede en zorgen er wel voor dat dat minimaal om de generatie ververst wordt. Dus weten we meteen waar Amalia mee komt aankakken, Herr Gauland wellicht?
Puur demografisch gezien gaat het koningshuis wel een dingetje worden. Als het aantal nederlanders met migratieachtergrond toeneemt, zal een steeds kleiner deel van de bevolking een band met het koningshuis voelen.
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 09:51: De Oranjes hebben daar uit het verleden banden met foute dictaturen en de band met Zorreguieta komt niet zomaar uit de lucht vallen. www.hpdetijd.nl/2009-05-01/bernhards-...
@I.P standing up | 16-09-20 | 10:12: ik ken de verhalen idd. kleine Jorge mocht de hand schudden van Berno etc. Interessanter is wat deed hij daar in dat Nazi hol. Een brief afleveren?
Dit is wederom zo`n actie die niet te verdedigen valt.
5% van meer dan genoeg extra maakt geen enkel verschil, behalve dat het een hoop cynische mensen creëert tov het koningshuis, en volkomen terecht!
De familie is al schandalig rijk puur en alleen vanwege de bloedlijn.
Ok, ik zou niet met ze willen ruilen en zeker niet alle publieke belangstelling willen, maar dit valt niet te rechtvaardigen.
Belastingvrij ontvangen neem ik aan?
Laat ze eerst maar eens publiceren hoeveel aandelen ze hebben, hoeveel dividend ze uitgekeerd krijgen.
En dan mag Wim zich even achter zijn oren krabben en gaan nadenken of hij dit geld nodig heeft.
Iets met de nieuwe normaal of zo....
Of de overheid mag 1 lijn trekken met iedereen die een uitkering krijgt (want dat is het).
Absurde verhoging.
Kijk anders even bij de voedselbanken Wim..
Het KLM personeel moet ook terug in salaris, en dat is dus de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij. Het had de Van Oranjes gesiert als ze de verhoging dit jaar niet hadden geaccepteerd, of hadden gedoneerd.
@Nuchternederland | 16-09-20 | 09:46: Misschien doen ze dat wel in stilte, wie weet.
Neemt niet weg dat hun uitkeringen sowieso al waanzinnig hoog zijn.
Waarom wordt er niet gekeken naar hun bezit en vervolgens berekend hoeveel ze “nodig” hebben?
Wat een azijnzeikerds hier. Als het u aangeboden wordt, zult u het ook niet afslaan.
Die aanname zegt vooral veel over uzelf.
Wel als ik al een godsvermogen op de bank heb staan en het door anderen betaald moet worden...
Ik denk dat het meer gevraagd is.
Onzin, functioneel leiderschap mag best wat kosten maar dit is graaien vanwege erfopvolging.
Donald Trump doet het presidentschap toch ook gratis? hij heeft zijn hele salaris van $ 400.000 terug aan de staat, hij bepaald alleen zelf naar welke afdeling elk kwartaal.
@Timide_Aso | 16-09-20 | 09:36: moraalridder van de bovenste plank. Zou u een salarisverhoging, belastingverlichting of bonus afslaan omdat u het al zo goed heeft? Dan zeker hè...
waarom wij zo nodig een complete familie etnische Duitsers generatie na generatie een levenslange 6****** vakantie willen gunnen is mij altijd een raadsel geweest. De cavia van mijn dochter heeft meer Hollandsch bloed dan die hele familie bij elkaar en op hun heldhaftige rol in de oorlog valt ook het een en ander af te dingen. Ze waren als eerste weg toen hun landgenoten binnenvielen en als laatsten terug toen het weer veilig was en intussen las de Willemien opbeurende radiotoespraken vanuit Canada voor terwijl Bernhard druk doende was Milva's en Marva's in London te krikken. Maar goed, het schijnt dat wij bij meerderheid dit willen anders was het allang afgeschaft.
Wilhelmina was in Londen, Juliana was in Canada. Die ouwe Berno's brief is ook spoorloos verdwenen.
Nee, het is bijna onmogelijk om langs parlementaire weg van dat koningshuis af te komen, daar heeft die Willem 1 wel voor gezorgd.
@Zapata10 | 16-09-20 | 09:53: ach dan beroepen we ons op het Plackaet van Verlatinghe!
Daar moet je blauw bloed voor hebben denk ik. Met je familie 1 miljoen per dag willen hebben en dan in je praatjes de mensen die dat moeten betalen lekker op hun flikker geven.
Er zijn er maar weinig die zo mooi kunnen klappen en zoveel begrip en mededogen hebben. Kost niks brengt miljarden op.Laat ons knielen.
Ik hoorde Willem de Overbodige gisteren weer een pleidooi houden voor de verdere uitverkoop van de Rijngouw aan de anonieme bureaucraten van Eurabië.
Wat in de context van het weggeven van de laatste stukjes soevereiniteit nog de rol van een erfelijk koningshuis mag zijn ontbreekt mij geheel en al.
Nederland is historisch helemaal geen koninkrijk. De nep-oranjes die hier nu die rol vervullen zijn door een Engelse machtsgreep hier gedropt, in het vacuum na Napoleon.
Het is hoog tijd om de historische vergissing van 1813 ongedaan te maken. Terug naar de Republiek der Verenigde Nederlanden.
gaan we Zuid Nederland bevrijden? ik heb m'n twijfels of je Brussel wel moet willen...
Mee eens.
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 09:46: Brussel overslaan. De rest is redelijk based.
Op Twitter gelezen: Als je hem niet marktconform betaalt, vertrekt-ie natuurlijk zo naar het buitenland.
Ik moest lachen.
En dan krijgen we straks zo'n tweede keus koninkje uit Afrika of zo.
nou, adios dan.
Kun je zo'n Gouden Koets omsmelten tot hooivorken?
Terug naar de republiek met Willem als stadhouder.
Stadhouder van Amsterdam. Zoeken ze het daar maar uit.
Terug naar Samos, o wacht, daar staan ook vluchtelingen kampen in de fik.
Deze familie kost ons nog aanzienlijk meer dan die 45 miljoen. Maar dat zijn kosten die zijn weggemoffeld in andere begrotingen. Daar is al vaker over bericht (en via WOB-verzoekjes en met veel tegenwerking boven water gekregen, waarna Rutte het weer recht moest zien te liegen).
Maar goed, de kosten zijn 1 ding. Feit blijft dat een monarchie alleen maar schadelijk is. Als je de geschiedenis van onze monarchie (200 jaar) bekijkt dan moet je constateren dat het een aaneenschakeling is geweest van schandalen, zelfverrijking en misbruik maken van privileges. Tot op de dag van vandaag. Ik erken Willem daarom niet als mijn staatshoofd, voor mij is deze familie een luis in de pels van dit land waar we helaas mee opgescheept zitten. De consequentie dat ik een eventuele koninklijke onderscheiding hierdoor op mijn buik kan schrijven neem ik dan maar voor lief!
Dit is mijn koningshuis niet meer. Schandalig dat ze maar blijven graaien en het volk de ko.ere kan krijgen. Zoveel miljoenen bezitten en dan is het nog niet genoeg... Het lijken de middeleeuwen wel. Gewoon schaamteloos....
Maar heeft onze Amalia ook een gouden scooter? En haar hofvriendje Hassan, mag die al blijven overnachten?
Wie is hofvriendje Hassan? Vertel vertel !
nu willen we alle details! hoe komt die kerel de buurt van Amalia?
Hij schijnt een neef van hofnar Tofik Dibi te zijn. En ik heb dit uit welingelichte kringen vernomen.
@Poesman | 16-09-20 | 09:50: Het is dus een soort broer van Tofik Dibi ?
Koning(k)rijk Nederland
Oh bij Loki, de whataboutisms in de panelen zijn weer amper te tellen.
"Ja maar een republiek... kost ook..."
Pleurt op met je drogredenen, nono's.
Je vergeet het nieuwe 'regeringsvliegtuig', de 737, kostte een kleine 100 miljoen, maar kan wel wel non-stop naar Argentinië vliegen.(wat wij overigens niet kunnen checken, want dit toestel is niet zichtbaar op de vliegtuigentrackaps)
Wat een sneu artikel zeg. Geenstijl is wel wat veranderd en niet meer zoals het was. beetje erg links geworden met allerlei rare nogal snel scorende artikelen. waar is het echte kritische geenstijl gebleven? Tevens erg veel onnozele reaguurders. Makkelijk hoor over de rug van een kind van 16 scoren. Triest en sneu tegelijk ook de reacties hier.
En het wordt nog gekker.
blabla ga eens weg man. Republikeins zijn is niet links. Pim (RIP) was ook een republikein.
Niemand heeft u beloofd dat GS het u doorlopend naar de zin zou maken.
Sinds wanneer zijn republikeinen links? Het is juist het linkse smaldeel wat wegloopt met de monarchie en die lui al een paar maal heeft gered. Zie Greet Hofmans affaire, Lockheed schandaal, en de foute vader van de keuningin.
GS is niet veranderd. Jij bent veranderd.
U betaalt er niet eens voor, dus daarmee heb je net iets minder recht van spreken. Doaaag.
Ja moetnoggekkerworden, het wordt nog gekker. Wen er maar aan.
@Zapata10 | 16-09-20 | 09:36:
Hier hebben ze hun eigen glazen ingegooid. Was altijd pro-monarchie maar na keer op keer op keer, foute signalen afgeven, foute partners kiezen en keer op keer te laten zien dat ze overal schijt aan hebben ben ik er ook wel klaar mee. Ze beseffen kennelijk niet dat als wij ze kunnen laten landen op Scheveningen dat we ze net zo makkelijk weer op de boot terug kunnen zetten.
Effectief zal er weinig verschil zijn tussen een monarchie en een republiek 2.0 ( dezelfde mensen blijven aan dezelfde touwtjes trekken ) maar als een regent het te bont maakt kunnen we ze wel uit hun functie zetten en dat gaat nu natuurlijk niet.
Ook een goede zaak dat Amalia eens een beetje behoorlijke vergoeding krijgt. Kan ze uiteindelijk eens wat fatsoenlijks eten.
Gezond eten.
Corona =kroon. Tijd om van beiden afscheid te nemen.
Met de door EU en parlement gemaakte puinzooi is deze afdeling internationale damagecontrol nog zeer effectief bezig .
Maar +5% voor de Koning dit jaar? Begrijp nu wel waarom hij zei dat "wij allen" een zware tijden tegemoet gaan. Heeft ie toch niet gelogen.
Hij had 10% verwacht
Ik ben zo'n extreem rechtse fascist die graag Nederland Nederland wil laten blijven. Met Zwarte Piet, onze eigen normen en waarden én het Koninklijk Huis. En ja, ja dat Koninklijk Huis kost ook een paar knaken.
Nederland is begonnen als republiek. En dat waren niet de minste jaren...
maar waarom moet dat ieder jaar fors duurder worden? Die 5% stijging is een trap in het gezicht voor veel mensen (woordkunstje)
Ik ben ook zo'n extreemrechtse fascist maar het koningshuis kan mij gestolen worden. Niet meer van deze tijd en anno 2020 waar er op van alles bezuinigd moet worden en er al te veel geld aan verkeerde zaken wordt verkwist, vind ik zulke decadentie niet kunnen.
@Zenzeo | 16-09-20 | 09:22:
Stadthouders die door hun erven opgevolgd worden zijn anders niet erg republikeins. Sterker nog, de pogingen om die erfopvolging van stadhouders af te schaffen werden uiteindelijk het begin van het einde van de glorie van de "republiek".
@Zoiets | 16-09-20 | 09:31: Daarentegen vluchtten die stadhouder en zijn gevolg naar Engeland toen de Bataafse republiek kwam en ging het ventje gemene zaak met Napoleon maken in ruil voor kapitaal en grond in Duitsland. Pecunia non olet, ook toen al voor die familie.
Koning Willie en zijn gevolg kosten ons ongeveer 2,80 per hoofd van de bevolking, dat is nog te overzien ook al zie ik het koningshuis nog liever vandaag dan morgen afgeschaft. Echter, of de republiek goedkoper zal zijn per hoofd van de bevolking is overigens ook nog maar de vraag.
Ja de Zwitserse president is veertig x per jaar goedkoper. Buiten alle extra onkosten om die voor de monarchie gemaakt moeten worden.
Al moet ik 50 euro aan de republiek overmaken, zolang het maar niet naar die verwende familie gaat.
@Zapata10 | 16-09-20 | 09:41: Niemand die weet wie de President van Zwitserland is.
Amalia krijgt per jaar minder dan dan de speedboot van pa heeft gekost, wel alles in perspectief blijven zien, mensen.
Maar nu ze 18 is/wordt, wil ze haar eigen speedboot...
Oh en plus, wat Mickey zegt.
Scheer je eens behoorlijk, omhooggevallen landlopert.
Het ziet er niet uit!
Swiebertje?
Nikste Swiebertje.
Dikke Willy en zijn avonturen.
Ja, dat pauperbaardje kan echt niet. Tenzij hij op bedevaart naar Mekka wil gaan ( ze zijn er gek genoeg voor, onze elites ) maar een normaal mens scheert zich elke dag en zorgt dat hij er netjes en schoon uitziet.
Ik roep mezelf maar eens uit tot keizer en doneer die 45 miljoen aan een project om alle daklozen van de straat te plukken en een normaal leven te geven.
Verder bestuur ik de bus omdat ik rijden leuk vind en het gezellig is mensen te ontmoeten.
En het land moet je laten leiden door mensen die er verstand van hebben, zoals Trump.
en die doet het gratis!
Hoi Fred, hoe is het met je?
Realiseren jullie je wel dat een staatshoofd altijd teveel geld kost?
Een Macaron bevoorbeeld, kost ook klauwen met geld.
Stel je voor dat het geld ipv naar de koninklijke familie, naar Rutte zou gaan...
Een president kun je tenminste kiezen om de zoveel jaar. De Oranjes zit je aan vast tot in de eeuwigheid. Of ze nou meer of minder kosten dan een gekozen staatshoofd.
Dat is dan 3,65 EUR per ingezetene. Dat merkt niemand in haar/zijn portemonnee.
Dat is dus 1 kopje koffie per dag
O, in dat geval: burgers van Nederland, graag allen 3,65 euri overmaken naar mijn rekening!
Dus als we elkaar allemaal 3,65 geven, zijn we allemaal miljonair.
Nou je zou met wat die lieden kosten toch wel leuke dingen kunnen doen zoals het aanschaffen van goede uniformen voor onze militairen. Honderd extra politie agenten of zo.
@Mr_Natural | 16-09-20 | 09:21: Je hebt zojuist de code van rijkdom gekraakt.
De subsidie aan het koningshuis mag nu wel stoppen nu ze kleur bekennen. Een spreekbuis voor links activisme zijn ze geworden.
U kent de grondwet? Willie is verplicht die meuk op te lezen.
Is toch ook niet meer van deze tijd, dat ons inclusieve en diverse land door zo'n louter wit gezelschap wordt vertegenwoordigd.
(Als je de monarchie wil afschaffen moet je het daar op spelen.)
Op zich heb ik niets tegen een monarchie maar als ze onzin gaan verkopen wel.
@BozePaarseMan | 16-09-20 | 09:19: Ik heb alles tegen een monarchie alleen al omdat ze veertig keer per jaar meer kosten dan een president van bijvoorbeeld Duitsland of Zwitserland. Buiten alle onkosten om zoals beveiliging en gebouwenbeheer. En je kan ze niet wegstemmen als ze corrupt zijn.
Sja, het is wel allemaal een heel wit privilege. Als Amalia een statement wil maken gaat ze op zoek naar een rapper of die Nigeriaans prins die maar niet van zijn geld af kan komen ( als het toch koninklijk moet zijn ).
Vanavond met z'n allen op 't balkon klappen voor de Willy-bunch?
Wat een onzin. Deze mensen hebben hun functie gewoon verdiend.
De volgende keer krijgt WA mijn stem opnieuw.
Haha, het probleem is juist dat je niet op ze kunt stemmen!
@duh! | 16-09-20 | 09:17: Je kent spanarchist duidelijk niet.
@duh! | 16-09-20 | 09:17: duh!
Amalia krijgt tijdens haar studententijd 1,5 miljoen euro per jaar (daarna ook). Bij een modaal inkomen betaal je grofweg gezegd rond de 7500 euri een belastingen. Dat betekent dat de belasting van 200 mensen volledig naar Amalia gaat. Jaar in jaar uit en zonder rekening te houden met, ik noem maar wat, daadwerkelijk noodzakelijke uitgaven.
Stop met deze gekkigheid.
Daarentegen betalen Amalia en de rest van van die adellijke plofkoppen geen belasting.
Zijn eigen boot van 2 miljoen euro. Deze belangrijke aanvulling van mijn kant.
afgelopen jaren ben ik van oranje klant naar republikein gegaan. 45 miljoen.... alsof die Oranjes nog niet rijk genoeg zijn.....
Waarom zou ik als hardwerkend Nederlander gaan zitten luisteren/kijken naar een familie die met een gouden pamper is geboren, mijlenver van de maatschappij en samenleving af staat, en die kolder gaat zitten verkondigen als "Een wezenlijke bedreiging voor de kwaliteit van de rechtsstaat is dat in ons land iemands huidskleur of naam nog te vaak bepalend is voor zijn of haar kansen. Dat is onaanvaardbaar."
Weg met dat koningshuis. Het is één van die vele zaken die er anno 2020 niet meer toe doen en waar al die miljoenen die er naar toe gaan elders veel beter gespendeerd kunnen worden.
Wordt er ergens een reden gegeven waarom de koning er 5% bij krijgt?
Als het hele land in recessie flikkert waarom krijgt familie plofkop er dan meer geld bij?
De schaamte voorbij. En de hardwerkende Nederlander mag straks weer blij zijn met een procentje inflatiecorrectie op het salaris. Een sigaar uit eigen doos als je ziet hoe schandalig duur alles weer is geworden dit jaar. En de rekening voor het coronagehypochonder volgt nog.
Om u jaar in jaar uit in te wrijven dat u een dociele onderdaan bent. En er zijn er nogal wat die dat gevoel heel lekker vinden.
Die 5.2% is waarschijnlijk de echte inflatie. Met die 0.8% die het plebs door onze onze natte tosti toegeworpen krijgt boeren we dus 4.5% achteruit.
@5611 | 16-09-20 | 09:43: Hoort allemaal bij het plan, jongen. Nietg de achtergestelden ophalen naar een goed niveau, maar de gene die enigzins goed doen in levensstandaard dik achteruit laten gaan. Onder de streep heb je dan in beide gevallen gelijkheid...
meer meer meer, dat kennen ze alleen.
Some pigs are more equal than others of zo?
En dan z'n Argentina snol laten flamencodaggeren en flamenco-twerken in Sevilla met meerdere types Franco, Juanes en Carlossi, en, to top it off, haar laten bepotelen door de eerste de beste Griekse restaurant uitbatert Pampapoudoulos.
Hand op kont gaat nog eens heel groot worden.
Groter dan grab 'em by the pussy.
.
He koning Willy boy, IS die nieuwe eerstgeboren queen wel eigenlijk van jou.
dat van eerstgeboren is bij een aantal van de oranjes sowieso een vraag. kuch Wilhelmina kuch.....
@ikworstelengadouchen | 16-09-20 | 09:16: Die eerste en derde lijken toch echt op vaders hoor. Alleen de middelste heeft de uitstraling van haar moeder. (En laten we eerlijk zijn, die is beter aan te kijken dan prins Pils zelf lol)
Ach, beter aan hen dan aan de bodemloze putten van Brussel, aan Italie of Spanje of aan Turkije. Want waar denk je waar die miljarden vandaan komen om Turkije te spekken zodat zij de grenzen dichthouden naar Europa. Niet dat zij dat doen maar dat is een andere discussie.
En zo zijn er talloze linkse subsidieclubjes waar nog veel meer geld naartoe gaat.
Nou liever beide niet. Geld aan nutteloze zaken uitgeven is nooit verstandig.
In alle gevallen de hand op de knip wat mij betreft. Onze overheid heeft geen inkomstenprobleem want in het superzwaar belaste Nederland komt er genoeg binnen. Ze hebben een uitgavenprobleem.
Goed argument lutser!
Ware het niet dat dat dus niet het geval is dus slaat uw comment nergens op.
Dat geld mag Willy hebben, veel erger vind ik dat hij in de troonrede uitspreekt dat er in dit land institutioneel rascisme zou bestaan.... komplete onzin. De deug-666elite die deze zinnen door hem laat uitspreken wil maar niet begrijpen dat die zgn.ongelijkheid op de arbeidsmarkt en bv behandeling door de belastingdienst gewoon voortkomt uit geregistreerde feiten (3 decennia) van oplichting en diefstal door bepaalde groepen, dan is het logisch dat daar focus op ligt. Iedere baas wil dat zijn magazijnvoorraad blijft kloppen er er geen producten verdwijnen. Stop eens met pamperen en verzoek iedereen dringend om nu eens gewoon mee te doen zoals het hoort en leefbaar blijft.
Het is jammer dat hij tot trekpop van de regering is geworden.
@loser | 16-09-20 | 09:13: Wie denk je die de toespraak schrijft?
Er is institutioneel rascisme, nl dat roomblanke koningshuis dat boven het pleps verheven is. Dus Willem er uit en een Ashanti-koning erin. Wij zijn toch al een bananen koningrijk
Institutioneel racisme. Holle kreet. Ik zeg, toon maar aan dat als je Achmed heet of Oemfoefoe geen hond je aanneemt, je altijd het bokje bent als je een agent tegenkomt en iedereen je smerig aankijkt.
Nee? Dan is het gelul en zal je het in je individuele geval er wel naar gemaakt hebben.
@loser | 16-09-20 | 09:13: Trekpop wassie al voor hij begon, Bea idemdito. Wel hebben ze nog steeds te veel invloed.
Als je er uit ziet als "gangster", je voelt je "gangster", je gedraagt je als "gangster" en je praat als een :gangster".
Dan moet je ook niet raar opkijken dat andere je als "gangster" behandelen.
Dit jaar zijn ze rond de 40 miljoen extra kwijt aan asielzoekers vanwege een trage procedure.
www.ad.nl/politiek/kabinet-is-1-miljo...
Sorry maar ik geef het geld liever aan ons koningshuis uit dan aan asielzoekers, nu jij weer!
Praktijk is helaas dat we het zowel aan het koningshuis als aan die asielzoekers uitgeven. Het is geen keuzeplaatje!
Ik geef het geld liever aan geen van beiden uit. Winst/winst
@Carlos_I | 16-09-20 | 09:16: precies. Net of er gekozen moet worden.
Eigenlijk het enige wat mij ooit heeft aangesproken aan D66, het afschaffen van de monarchie. Verder is deze partij overigens zwaar kudt.
En daar is D66 ook van afgestapt met dank aan die Zweedse trut. Referendum idem.
Sinds 1966 is D66 ook voor een gekozen burgemeester. Laten we zeggen dat D66 niet erg veel haast heeft bij het uitvoeren van zijn programma.
@spanarchist | 16-09-20 | 09:13: Inderdaad: Thom de Graaf is een grote voorstander van een gekozen burgermeester. Door de baantjesmolen, wel te verstaan.
Ze worden toch betaald door de Staatsloterij?
Joris!
Doet hij ook tyfus genezen?
Gaap.... Vertel eens waar die oplichter van een dokter Patrick woont. En aan welke universiteit in Nigeria heeft hij zijn titel behaald?
@Dubbelepunthoofd | 16-09-20 | 09:10:
NSB knopje...
Denk dat Joris dit gauw gaat weghalen . virginale infectie ? Wat mag dat zijn ?
De strapatsen van de keuning maken mij vrolijk dus k doneer liever hier aan dan aan giro 555.
De kracht van dit de koninklijke familie is dat iedereen die in hun omgeving komt in en lakei verandert. Het is fascinerend. Ze staan erbij en niemand durft ze te corrigeren.
Het is inderdaad te schandalig voor woorden. In deze tijd zou enige blijk van solidariteit met de vele getroffenen een statement zijn , maar nee .. meer is kennelijk het devies.
Het zijn allemaal rupjes nooit genoeg.
Ze zijn goed opgevoed door hun moeder.
Blakend voorbeeld altijd geweest.
150 miljoen extra voor in de zorg. Om het in perspectief te plaatsen.
Wat is dat in percentage? Ook 5%? En gaat dat dan wederom naar de management laag, want die hebben zo goed gestuurd tijdens de pandemie?
Me dunkt dat onze vorst, als tegenprestatie voor dit bedrag, er in het vervolg voor zal zorgen niet als clochard op de foto te gaan. Royalité oblige en als we dan toch met z'n allen heel hard de schijn aan het ophouden zijn dat Nederland floreert ...
De koning ziet er uit als de gemiddelde penopauze Nederlander.Hij is een man van het volk!
Het domme deel.
Het voorwoord van Wopke biedt maar weinig hoop voor ons soort mensen.
Gelukkig hebben we nog een Koningshuis waar we verlekkerd naar kunnen kijken.
Dat verlekkerd kijken doet alleen NanoJort.
@Glasgow Argus | 16-09-20 | 09:08: Altijd weer die geile kabouters.
Prinses Amalia ontvangt vanaf december 2021 een toelage omdat ze dan meerderjarig wordt. Op jaarbasis kan ze vanaf dat moment ruim 1,6 miljoen euro rekenen. Daarvan geldt 296.000 euro als inkomen, de overige 1,3 miljoen euro is bedoeld voor personele en materiële uitgaven.
Ja, keurig bedragje.
Ja,dat verhaal kennen we nu wel. Ga maar op De Joop zeuren.
@oldandwise | 16-09-20 | 09:07: Al die SP-ers hier op GS....
En nu met getallen komen wat de gemiddelde euro-pluchzitter ontvangt. Dan geef ik geld aan dat meisje dan aan een stelletje mislukte trekpoppen.
@loser | 16-09-20 | 09:15: Liever/beter geven we geld helemaal niet weg en staat er iets tegenover van op zijn minst de zelfde waarde.
Een poppenkast is het en niks anders...(maar wel een hele dure)
Hoeveel Franse ex-Presidenten worden er momenteel nog onderhouden door de Franse Staat?
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:07:
Maar die zijn dan wel verkozen. En het onderhoudscontract gaat niet over op kinderen kleinkinderen etc tot in het oneindige.
En voor een heel wat "bescheidener" bedrag.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:07: Zeg het maar en noem bedragen . Dat zou iets zeggen. bovendien NL oud nl Min-presidenten/ministers hoeven ook niet op een houtje te bijten.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:07:
Indirect door Nederland dus.
En past ook totaal niet in de teurige tijdgeest waarin we nu leven. Achterhaald en stupide.
@jemagookniksmeer | 16-09-20 | 09:09: Bij de Oranjes wordt toch ook iedere keer weer flink gesaneerd. Lang niet alle kleinkinderen van Bea worden door de staat onderhouden.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:07:
Dat is geen 45 miljoen op jaarbasis... of kent u de bedragen?
Graag een overzicht dan.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:12: Nee.
En jawel.
Ohhhh, je hebt het over Brussel en Straatsburg ?!
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:07: Ah, en daarom moeten wij de kosten voor de Oranjes maar normaal vinden? Kan mij het schelen wat die Fransen doen.
@Apollo | 16-09-20 | 09:38: Klein bier. Andere vormen van staatshoofd zijn ook duur.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:59: Nogmaals, het kan mij niet schelen wat ze in het buitenland doen. In Frankrijk gaat men met hun 62e met pensioen, ook maar invoeren dan? Waarom 5% erbij in deze tijden? Dat is pas asociaal mijnheer Grapperhaus.
Normale mensen worden geacht hun onkosten, uitgaves, huur, reiskosten en schoonmaakster uit hun salaris te betalen.
De koning krijgt hiervoor een vergoeding boven op zijn salaris.
De koning kan werkelijk geen cent van zijn salaris uitgeven, want alles wordt al gedekt door een onkostenvergoeding.
het zijn dan ook geen normale mensen. Wel gewone mensen, maar niet normaal.
Ja en ze gaan eten in bijvoorbeeld een Grieks restaurant dan overtreden ze even de Corona regels voor een groepsfoto met de eigenaar, zodat ze niet hoeven te betalen.
@small_town_dude | 16-09-20 | 09:06:
Normaal en gewoon is hetzelfde, dus wat bedoel je?
“normaal BETEKENIS & DEFINITIE
normaal - Bijvoeglijk naamwoord
1. gangbaar, gewoon”
Ik ken managers en directeuren met een riant salaris die alles declareren, zelfs het cadeautje voor hun secretaresse.
@Conifeer | 16-09-20 | 09:09: Normaal , 'Norm' in de breedste zin is anders bij hen. Ze hebben een afwijkend leven. Maar aan de andere kant, gewoon een vader en moeder met 3 kinderen met alle bijbehorende aspecten
Won't somebody please think of the handelsbelangen?!
Die tellen zeker mee.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:07: bewijs maar eens dat Willy ooit iets heeft bijgedragen aan de handelsbelangen.
@JanBrel | 16-09-20 | 09:18:
Ik beb het zelf ook steeds gevraagd maar er komt nooit een antwoord op. Gewoon omdat het niet waar is.
@JanBrel | 16-09-20 | 09:18: Voor een Koning gaan poorten open die voor doorsnee burgers gesloten blijven.
Zekers, mijn gedachten gaan uit naar onze prins Bernhard .... lol... vele poorten gingen voor hem open.
Het was toch "Onze Moedige Vorst"? "Hardwerkend", dat gelooft toch niemand?
Staat giro 555 al open?
45 miljoen voor het koninklijk huis
46 miljoen voor lerarenbeurzen
en 500 euro bonus voor de zorgmedewerkers.
Als je wilt zeiken, moet je bij de regering zijn. Als jij een salarisverhoging krijgt, zonder dat je er om vraagt, weigert die dan ?!
@loser | 16-09-20 | 09:18: Kan je met reele voorbeelden komen. Geen werkgever die je na je sollicitatie nog zomaar ff midden in het jaar loonsverhoging geeft. Daar moet je altijd om vechten...
Stelletje uitvreters
Dit is een dieptepunt in elke categorie. En dat gelul over dat ze zo goed zijn voor de handelsbelangen ben ik ook kotsbeu. Alleen maar indirecte bewijs en geen enkel referentiepunt, zoals we dat kennen van de regering. Is er nog koffie?
Gaat het puur om BNP, is er een mix tussen republieken, koninkrijken en sultanaten. Om het even dus.
www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-29...
€2,50 Per inwoner? Loat goan.
Betaal jij dan voor mij even?
@opblaasschaap | 16-09-20 | 09:01: Is je uitkering voor september nog niet binnen?
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:08:
Elke cent voor die, alleen in naam nog, afstammelingen van een roofridder is er één te veel.
Ik heb wel jaren gehad waarin ik heel veel brieven en verzoeken kreeg uit zijn naam. Lijkt me best wel veel Wark.
@2voor12 | 16-09-20 | 09:18: mooi verwoord
Als je het per BETALENDE inwoner uitrekent, kom je VEEL hoger uit....
Het koningshuis in Nederland kost per jaar ongeveer even veel als vijf andere koningshuizen in Europa bij elkaar.... je kunt je afvragen of dat nou nodig is, in een redelijk spaarzaam land als Nederland...
Ja maar in landen waar geen koningshuis is gaat het heel slecht toch.
Jazeker! En moet je nagaan, dan zijn er ook nog landen waar geen koningshuis én geen Euro is....
Die zitten helemaal nog in de middeleeuwen.
Inderdaad, kijk maar naar bv Amerika.
@loser | 16-09-20 | 09:19:
Wat gaat daar slecht dan.
@dik van alster2409 | 16-09-20 | 09:34: Bernard après la lettre gemist? Beide oranje, beide beetje lijp in de kop.
Half miljard naar kunst en cultuur, had Joop van den Ende dit niet kunnen lappen ?
Of John de Mol.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-09-20 | 09:08: leuk reality format, maar dan ook alles.
Generaal pardon geldt alleen voor nieuwkomers.
Hoppa, Koffertje nummer 13 bleek inderdaad de klapper te zijn. **Linda de Moll stem: OFF**
Maar we krijgen er ook zoveel voor terug
Johan Vlemmix?
images2.persgroep.net/rcs/HZTqpPRKMLO...
Het kan niet op....
REAGEER OOK