LIVE - Demonstratie tegen Corona in Den Haag
Honderden mensen roepen boe tegen Coronawet en -Maatregelen
Social
Rechtstreeks over naar Het Plein in Den Haag, waar zich weer eens honderden mensen hebben verzameld voor een kerkdienst, trouwstoet, koninklijke muziekuitvoering, cabaretavond sit-in demonstratie met waxinelichtjes tegen de spoedwet en de spoedmaatregelen. En om massaal het woord VRIJHEID te aerosolen. Uiteraard is Regio15 present. Bob van Keulen ook, en natuurlijk VIDEOINVERZET met een livestream. Geen idee hoe laat de ME-busje en De Stillen arriveren. Demo is tot 20:00 uur toegestaan, en iedereen heeft beloofd braaf naar huis te gaan. Later meer.
Update: Gezellig! Demo verplaatst naar terras
Social
Update: De laatste strijders!
Social
Social
Reaguursels
InloggenWapfest
Dat corona een levensgroot probleem is mag duidelijk zijn; immers staat de reguliere zorg sterk onder druk. Dat kan iedereen constateren, dus daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Over de aanpak kun je van mening verschillen maar gezien de druk op de reguliere zorg alleen al moet er ingegrepen worden. Die wappies zitten nog vast in de ontkenningsfase.
De wappies hebben ontdekt dat er momenteel wereldwijd én in Nederland sprake van een ONDERSTERFTE is... Dat verkoopt niet goed. Daarom noemen we ze maar "wappies", want als we het inhoudelijk niet winnen, verklaren we de ander maar voor "gek". Toch? Case closed.
@Gladiator Fap | 13-10-20 | 10:42: Wappies zijn mensen die denken dat de WHO en gates ons gegijzeld hebben en wappies zijn mensen die blijven zeiken over oversterfte en ondersterfte: DAAR GAAT HET NIET OVER!
Maar dat gaat vast niet aankomen: wappies
@Gladiator Fap | 13-10-20 | 10:42: Nee, want de zorg ligt plat door het aantal ziekenhuisopnamen. Dat betekent dat er dus een serieus probleem is, anders dan bij een griepgolf. En het handige is dat zoiets een constatering betreft en niet een mening. Immers kan iedereen zien dat de reguliere zorg nu wordt afgeschaald. Behalve de Wappies, kennelijk.
@derooie | 13-10-20 | 11:16: Je mist mijn punt volledig. Focusseer je gewoon op de inhoud en houd op mensen weg te zetten omdat ze een andere mening hebben.
@Gladiator Fap | 13-10-20 | 11:17: Waarbij ik dus niet zeg of suggereer dat je gelijk of ongelijk hebt. Noem ze alleen geen wappies, capice?
De reguliere zorg staat elk najaar onder druk. Ingrijpen kan ook door bv. HCQ op tijd voor te schrijven. Of vitamine D aan te raden. Of wat patiënten naar een noodziekenhuis of de Duitser te sturen.
@RichardBandler | 13-10-20 | 11:59: juist
Met pappen en nathouden blijven we dweilen met de kraan open. Rivm en Kabinet schuiven aansprakelijkheid af naar de samenleving en hebben essentiële zaken 7 maanden na dato niet op orde. Rivm lost dat manco deels op door onbegrijpelijke richtlijnen. Weerstand en onrust nemen toe. Je kunt dit toch moeilijk afdoen als wappie-gedrag. Respect en vertrouwen moet je verdienen. Dat is helaas weg bij velen.
Misschien met de overheid eens geld uitgeven aan de zorg in plaats van het naar terroristen in oost-Israel sturen. Jarenlang bezuinigen en nu moet de hele economie kapot. Wat nou ontkenningsfase. Je kan geen jaren in lockdown om een beperkte groep te beschermen, waarvan een groot deel niet eens Nederlander is (en dus niet heeft meebetaald aan het zorgstelsel). Zet alle zwakken op Terschelling of Texel en schaf de maatregelen af!
Niet het aantal geïnfecteerde is belangrijk, maar het aantal doden is van belang.
En dit is momenteel nog zeer laag, of nihil onder de mensen zonder onderliggende ziekte en 85 plussers.
Dus !!!!
Dus wat?
jamaar, jamaar, jamaar.... als er geen doden zijn stort het kaartenhuis in mekaar en de verkiezingen zijn nog zo ver weg... we moeten het volk nog even afleiden van het feit dat Rutte & co shit gebouwd hebben... tenminste nog tot de Kerst... zolang mensen bezig zijn met discussiëren over de wirwar van onduidelijke en zinvolle regels, concentreren ze zich niet op het feit dat miljarden euro's naar de knoflooklanden gevlogen zijn. Want dat zou wel eens stemmen kunnen kosten. En aangezien in de rest van Europa ook veel belangrijke verkiezingen zijn, speelt ieder land het spelletje lekker mee.
Het aantal doden is niet van belang. Hoogstens om te bepalen welke route je kiest (virus bedwingen of los laten gaan). We hebben gekozen voor bedwingen en dat is het aantal doden niet relevant. Het aantal geinfecterden is maar beperkt spannend zolang die mensen het ziekenhuis niet ingaan.
@derooie | 13-10-20 | 11:22: agree... en voor zover ik weet zijn de ziekenhuizen nog niet overbelast. Maatregelen dienen flexibel en gepast te zijn, that's all.
@Gladiator Fap | 13-10-20 | 10:39: Toch is het raar om alles te ontkennen. De oorzaak van de maatregelen nu zijn die juist die wappies. Het gevolg van dat gedrag zie je NU nog niet, maar in november pas, als de zorg overvraagd wordt. Je moet dus van te voren maatregelen nemen.
@derooie | 13-10-20 | 11:22: "we" hebben helemaal nergens voor gekozen. Dat is nou juist het probleem.
Teleurstellend virus. De meeste demonstranten verlieten de plaats van meningsdelict weer in volle gezondheid.
Ongelofelijk dat er nog altijd zoveel mensen zijn die vertrouwen hebben in de overheid. De blunders stapelen zich op, de leugens zijn niet meer te tellen.
Vooral de NPO blijft maar klinkklare onzin verspreiden en gemanipuleerde cijfertjes uitkramen. spreek je dat tegen ga je publiekelijk aan de schandpaal.
De berichtgeving is veel te eenzijdig, dat is gewoon eng.
En wat zegt u dan eigenlijk? Dat het een ongecontroleerd allegaartje is van paniekvoetbal om de balans te zoeken tussen economie - schuldexpansie - pandemie is onderhand wel duidelijk. Er zijn simpelweg teveel mensen met een eigenwijze grote muil die zich sowieso nergens wat van aantrekken (hallo Randstedelingen, hallo studenten, hallo allochtoniers) en dan werkt geen enkele maatregel naar behoren.
@_pacman_ | 13-10-20 | 09:38: Waarom zouden mensen zich iets aantrekken van paniekvoetbal? Het is gewoon achterlijk maar ik vind wel dat men zich aan de regels moet houden. In ieder geval verplichte regels en niet die 'streng geadviseerd' worden. Dat is geen vlees en geen vis.
Juist
Ja, de blunders stapelen zich op. Dat is helemaal waar. En wat wilt u daar mee zeggen dan? Dat de pandemie veroorzaakt is door blunders of zo? Dat Covid niet bestaat? Slechts een beetje influenza is en geen Sars? U en uw soort worden bedankt voor het bij elkaar feesten van een nieuwe lock down waardoor de economie nog wat verder naar de kloten gaat. En kunt u ook wat bewijzen aandragen voor uw stelling dat de NPO klinkklare onzin verspreidt? Ik schat in dat de NPO met aanzienlijk meer succes kan bewijzen dat u uit uw nek lult.
@BenZen | 13-10-20 | 10:13: Hij zegt niets over COVID zelf. Hij zegt alleen maar dat er genoeg voorbeelden zijn die laten zien dat de overheid niet te vertrouwen is. Alles andere heeft u er zelf aan de haren bijgetrokken om hem te kunnen zeggen dat hij uit zijn nek lult. Doe hij dus niet. Nebenkriegsschauplatz.
@BenZen | 13-10-20 | 10:13:
Waaruit maakt u op dat ik erop los feest? en dat ik mij ( hoe vervelend die ook zijn) niet aan de regels houd?
Het zinnetje, U en u soort , verteld veel over u.
En de groete.
Eens. Waarom vertelt het nieuws niks meer over het aantal dagelijkse coronadoden? Nalaten is ook doen. En ik feest niet.
Gewoon iedereen verplicht 2 weken binnen blijven en grenzen potdicht, virus is dan dood en kan het leven weer verder, wel met grenzen dicht, goed excuus om immigranten te blijven weren. Halfzachte maatregelen helpen onze economie om zeep plus teveel onnodige slachtoffers. Ons kabinet wil iedereen tevreden houden maar in dit geval is dat een sprookje.
Eens. Kort en hard ingrijpen. We zien nu: zachte heelmeesters...
@Hommel | 13-10-20 | 10:37: nichtdestotrotz: als de buurlanden het anders doen, hebben we twee weken later weer hetzelfde probleem.
En vervolgens iedereen vliegtuigen en treinen in met materiaal waar 90% vd virussen door heen komt. Kun je over 1 maand weer 2 weken de boel op slot doen
Zie dat Storm weer is opgerot.
Suïcide by Cop ?
Ja, dat kon ook niet missen na zijn uitgebreide beschrijving van hoe de demonstranten, naar zijn mening, behandelt dienen te worden.
Het volk Leptob is verdeeld op meer dan twee fronten.
Daarom Leptob!! Als je genoeg krijgt van de tegenstrijdigheid hier, de bijna overmacht van het trolvolk en het steeds opnieuw weer zien hoe waardevolle reacties van betrouwbare reaguurders haastig voorbij gescrold worden, voorbeeld is DD, of te onfatsoenlijk aangevallen worden door trolvolk dan kan ik me voorstellen dat je een paar kernwoorden schrijft om zeker te weten opgerot te worden. Ben je er maar vanaf.
Want... het is meer verslavend hier tussen het tevele dom/haat volk te verblijven dan mij in ieder geval lief is. Ik doe het nog voor mijn favorieten.
@CalamityJane | 13-10-20 | 08:30: Onder trolvolk versta je types als jezelf?
@Kuifje-naar-Brussel | 13-10-20 | 08:31:
Whahaha en dat zeg jij? "Stevig Griepje"?
Als er 1 hier een trol is.
Word je nooit eens moe van jezelf Kuifje?
Voorbeeld nodig? Ik ben voor Trump, dat weet je.
Heb je mij één onvertogen woord over Biden horen zeggen?
Jij breekt fatsoensgrenzen Kuifje. Ik heb je vaker 'verborgen' vragen gesteld waar het antwoord op mij zou kunnen overtuigen dat je niet die Brusselman bent dan je laat lijken. Omdat je af en toe redelijk kunt zijn ook heb ik positieve reserve. Geef mij in ieder geval, verborgen desnoods, uitsluitsel.
@Leptob | 13-10-20 | 07:36: Heel jammer van Storm, ik lees hem graag. Iedereen wist toch dat het gisteren ironie was of voor mijn part sarcasme? Demonstranten doodwensen of wensen dat hun enkels gebroken worden is dan weer geen probleem... Ik snap er niets meer van.
@Leptob | 13-10-20 | 07:36: Dat was sarcasme, Leptop. Wat ik in mijn vorige reactie schreef was ècht zo bedoeld.
Roadblock. Waarom krijgt Kuifje zoveel aandacht avd. Snap jij dat men blijft reageren op, en energie vretend de discussie aangaat.
Aandacht zou meer moeten gaan naar DD bijvoorbeeld maar die wordt inplaatsvan volledig ondergesneeuwd. Ik vind het best moeilijk. Het is, wat ik al zei, verslavend maar de volwassene in mij heeft er moeite mee.
Kinderen kunnen zichzelf niet corrigeren, tegen de internet verslaving. Volwassenen lukt het nog na enige moeite. Gelukkig maar.
Ik dwaal af geloof ik. Neem mij niet dadelijk.
@CalamityJane | 13-10-20 | 08:52: Wie is DD?
@Lupuslupus | 13-10-20 | 08:50: Ik heb ooit in een reaguursel iets over gaspraktijken (en dat was ook sarcastisch) gemeld en dat wordt gewoon niet gewaardeerd. Tjah, het zei zo. Ironie en sarcasme houd ik zelf ook enorm van. Maar soms, soms wel vaak, komt dat niet altijd goed door. Er zijn ook een boel mensen die er blind voor zijn. Die lezen sec wat ze lezen.
Ik ook niet Lupus. DD is Dandruff. Als je het me toch vraagt. Geheime favoriet tot nu ;-). ). Lupus, je hebt me een paar keer gemist. Nog 'n keer. Had je mijn reactie nog gelezen onder Roderick Veelo van acht october?
@CalamityJane | 13-10-20 | 09:19: Nee niet gelezen. Had toen een paar pagina's open, zag je vraag maar heb per ongeluk de verkeerde pag. weggeklikt. Zal zo even kijken, eerst de honden eten geven, ben net terug van een boswandeling.
Kon je aan zien komen, dat Storm aka Don Quichot zou oprotten. Vervelend voor zijn fans. Die zouden misschien eens hun gezond verstand moeten gebruiken.
@CalamityJane | 13-10-20 | 09:19: Heb het opgezocht maar kan het niet vinden. Herhaal het a.u.b. Zoon had vannacht nachtmerrie en werd badend in het zweet wakker: er stonden mannen in witte pakken voor de deur (dokters) die zeiden je moeder is niet in orde. Hij zei ze is wel in orde, nee, zeiden ze, ze moet een prik hebben. Zoon: niks prik en jullie komen niet binnen en hij pakte de bijl uit de meterkast. Ze gingen weg maar even later kwam de politie en toen werd hij wakker. Echt heel erg.
@CalamityJane | 13-10-20 | 08:30: Je schetst een enorm droevig beeld. Ik vind tegenstrijdigheid overigens vaak wel spannend. We zullen ook moeten gaan kiezen welke twee reaguurders mee mogen op de Ark van Noach. Worden dat twee gelijkgestemden of juist niet?
@Leptob | 13-10-20 | 09:48: Nou bij mij zouden dat zeker gelijkgestemden worden. Je wilt toch zeker niet dat mensen gaan vechten? Geen tolerantie voor de intoleranten.
Oh Lupus dat is heel erg. Heeft je zoon een traumatische ervaring of teveel nare herinneringen opgestapeld waardoor het ontstaat? Ik ken het. Raak ervan uitgeput.
Lupus. Topic Roderick Veelo van 8 oktober door Van Rossem op 20.30. Graaf van Hogendorp reageert op 8.28 met een lang comment. Jij reageert ook nog. Daaronder de reactie op 9.23.
Vrij vooraan.
Zo belangrijk is het nou ook weer niet hoor.
@CalamityJane | 13-10-20 | 08:52: Kuifje krijgt veel aandacht omdat hij ook veel aandacht zoekt. Dat is één van zijn kwaliteiten, hij staat waarschijnlijk in de top 5 met meeste reaguursels. Neemt niet weg dat ik een tijd lang geprobeerd heb sympathie voor hem op te brengen en dat ook enige malen duidelijk geëtaleerd heb. Kreeg stank voor dank: toen hij bij een artikel over Trump helemaal los ging, alle fatsoensgrenzen voorbij, heb ik die sympathie laten varen. Ben er klaar mee.
Dank je Gladiator. Precies zo. Bij sommigen gloort er helemaal niks van fatsoen. Bij K. een lichte twijfel. Had!
Een goede dokter houdt de handen in de zakken (opereert dus niet). Er kunnen best 750 mensen op de ic's we kopen er 1000 ic bedden bij in Duitsland met als gevolg dat we wel kerst kunnen vieren en carnaval gewoon door kan gaan. Mijn idee rol het virus maar uit in de komende 8 weken en maak Nederland niet kapot. Ben trouwens heel benieuwd naar de situatie van griep en corona tegelijkertijd. Dat zou wel eens een hele dodelijke cocktail kunnen zijn in de winter. Spannende tijden.
Idd was een groot succes in bv Bergamo, zelfs de crematoria daar overstroomden
Die bedden kun je zo kopen, maar lijkt me handig dat er ook personeel bij is.
@Diederik_Ezel | 13-10-20 | 07:27: Inmiddels gaat in Bergamo alles weer zijn gewone gang.
Het beeld dat zich uit de hele wereld aftekent is dat er is of griep of er is Covid-19. Blijkbaar sluit de een de ander uit.
@SaabG | 13-10-20 | 09:09: Je schijnt het ook gelijktijdig kunnen krijgen.....
Geloof toch niet alles wat je leest
Ik hoor iets van drooglegging. Ook online. Maar dat kan niet hè. Europa enzo.
Advies Redteam: harde lockdown, ook thuis geen visite meer, want ‘dan kunnen we kerst vieren’
www.ad.nl/binnenland/advies-redteam-h...
Ja, dat slaat dan weer helemaal nergens op allemaal. Het moet erom gaan dat niet iedereen continu met het ov gaat en dat mensen niet tot twee uur s`nachts in de kroeg zitten. Verder hoef je inderdaad ook niet honderd mensen in je huis uit te nodigen of huisfeestjes te geven, maar gewoon visite zou geen probleem moeten zijn. Je kan het ook gezellig hebben met elkaar als je gewoon normaal doet en als het een keer niet wild uit de hand loopt.
En niet te vergeten mondkapjes op in huis.
Dan kunnen we over 10 jaar weer carnaval vieren.
@de honden blaffen... | 13-10-20 | 01:12: Dit is toch een mooie gelegenheid om carnaval en kerst af te schaffen. Allebei heel erg niet inclusieve feestjes, weg ermee! Airfryerbellendoet.
@5611 | 13-10-20 | 01:19: Het is jammer dat dit precíes de denkwijze van de deugbrigade is... en allemaal wordt het voor anderen bepaald en is het allemaal "voor onze eigen bestwil". Corona is kut. De maatregelen zijn disproportioneel. We moeten accepteren dat sterfgevallen bij het leven horen, net zo goed als wanneer je soldaten in een oorlog stuurt, er doden vallen. In plaats daarvan komt bij elke dode een juristenleger met "onderzoeken".
De aversie jegens een vaccin van de man achter Internet Explorer snap ik wel. Is het dadelijk ook 20 jaar wachten op een werkende versie, waarna ze de hoop maar opgeven en het geheel uit de handel nemen.
Waarschijnlijk gaat het pas bij Vaccin 5.2 iets worden.
Die man heeft meer eigenhandig verdiend geld als filantroop aangewend voor humanitaire zaken dan het hele Zuidelijk halfrond (muv NZ en OZ) bij elkaar in de geschiedenis van hun bestaan. Ik snap werkelijk niet waar de hetze tegen hem op is gebaseerd.
@_pacman_ | 13-10-20 | 07:35: Zo is het! Mede dankzij BG is polio vrijwel uitgeroeid waar vroeger jaarlijks honderdduizenden kinderen verlamd raakten. Hij is denk ik de grootste filantroop ooit.
Waar zijn de fietsmeneer en bloemschoen?.. der is een crisis toch?.. zijn ze al in de boeien geslagen?, Ollongruwel die er even op het laatste moment nog even een wetje doorheen douwt voordat ze opgepakt wordt... dit gaat nergens meer over..... Dit gaat niet over Horeca sluiten om bepaalde tijden maar om geen grote groepen te voorkomen als er eventueel ingegrepen moet worden....... geen massahysterie ... eyes open up.... er wordt geruimd.
WWG1WGA
Oh ja....... Skål!
Deze mensen willen graag de lijken op straat zien liggen. Vinden ze vrijheid.
Als het virus Hitler is dan zijn Willem Engel en zijn sekte de NSB.
Nou dat zou ik ook wel willen, na zeven maanden van idiote maatregelen wil ik eindelijk wel eens wat zien. Nu zit ik 8 maanden naar een horrorfilm te kijken en er gebeurt maar niets,
@Mijn klomp breekt | 13-10-20 | 00:07:
Ga eens op de IC in een ziekenhuis kijken.
@Gulliver | 13-10-20 | 00:10: op de ic’s? business as usual. Liggen die kerkgangers uit Lunteren er al?
@Mijn klomp breekt | 13-10-20 | 00:50:
Die overleven het zonder IC en ook zonder de hulp van God. Het zijn over het algemeen gezonde mensen, die Nederlandse christenen. Sommigen van hen schijnen zelfs hele meloenen door te kunnen slikken. Die mensen kunnen heel wat hebben.
@Gulliver | 13-10-20 | 00:10:
Dat was voor corona ook geen pretje, maar waar was toen de paniek?
@Mijn klomp breekt | 13-10-20 | 00:50: Is er al een massale uitbraak in Staphorst? Stapels lijken op straat in Rouveen?
Net als de eerste nep golf he slappie.
Wappies als Wiillem Engel die brullen dat ze hun vrijheid kwijt zijn beseffen blijkbaar niet dat ze in een dictatuur een nekschot hadden gekregen.
Willem Engel is dan ook een staatsgevaarlijke gek die preventief opgesloten hoort te worden
@Wc-kip | 13-10-20 | 00:06: Net als Rutte?
@Mijn klomp breekt | 13-10-20 | 00:08:
Het zijn allebei klapharken die ik niet over de vloer wil hebben.
@Wc-kip | 13-10-20 | 00:06:
Bizar dat extreem rechts achter een typische antifa anarchist aan marcheert.
@Gulliver | 13-10-20 | 00:09:
Ik moet toegeven dat ik dat ook een beetje heb gedaan en daar kom ik op terug. Ik blijf vinden dat hij mag zeggen wat hij zegt en ik denk dat er een hoop zit in wat hij vindt van aerosolen. Maar de rest er omheen keur ik hard af. Er komt een punt dat het onhoudbaar wordt om maar te blijven schoppen tegen maatregelen die jou niet bevallen. Dat heeft niets met liberaliteit of liberalisme te maken. Het heeft te maken met onvolwassenheid en een gebrek aan discipline.
@Gulliver | 13-10-20 | 00:09: Het is voor sommigen een goeroe, en dat zegt natuurlijk ook wel iets over zijn aanhang.
Je vergelijkt twee uitersten. Verder heb je principieel wel gelijk, maar laat je dan ook niet door dit soort stromannen uit de tent lokken. Willem Engel zegt "ik ben mijn vrijheid kwijt". Iemand anders zegt "we verliezen vrijheden". Voel je de nuance? Het eerste is belachelijk, het tweede roept echter op tot debat. Dat mag niet weggezet worden als "wappie".
Ben heel benieuwd wie er allemaal gaan rellen over een paar weken. Denk dat politici serieus moeten gaan denken wat voor onzin besluiten ze gaan nemen. Mensen zijn tot alles instaat.
Allemaal beveiliging a la Geert W binnenkort. Kun je op wachten. Als ze dat zelf niet inzien zijn ze stekeblind/naief.
@MoorCopJoris | 13-10-20 | 00:20: Waarschijnlijk draaien ze de horeca nu nek om zodat die allemaal tot boa's omgeschoold kunnen worden. De vraag naar boa's gaat de pan uitrijzen straks.
Wat willen ze dan doen met de Ziekenhuisbedden die zijn toch bedoelt om op te liggen.
Op het tafeltje een bordje met " Bruiloftsgasten Grappenhous". Wordt je met rust gelaten.
Dus dit was een alternatieve EO jeugddag
Als horeca weer dicht moet, is dat de nekslag. En zou heel dom zijn.
Ik zie trouwens dat broeder Stormageddon weer in de kelder van Joris is gesmeten. He wat jammer, graag clementie van onze Joris. Gewoon omdat het bijna Kerst is.
@Watjijwat | 12-10-20 | 23:18: in de horeca schenken ze ook crodino, limonades en alcoholvrij bier. We doen er alles aan het onze nieuwe broeders naar het zin te maken.
@Watjijwat | 12-10-20 | 23:18: Precies dat dus, Mark Rutte bereidt ons alvast voor op het kalifaat. Varkenssector moet weg, horeca moet dicht, kerken worden zwarthemaakt, nu nog de vrouwen in een grijze tent en klaar is Mark.
Lekker, zo'n lockdown zometeen. Rijd ik weer alleen op de A12. En ik kan wel wat vrije tijd gebruiken, nog projecten zat thuis. Dit valt dan weer niet onder thuiswerken
Ze weten niet hoe ze de islam-aanhangers aan moeten pakken, dus dan maar de horeca. En kerken worden ontzien om het CDA te vriend te houden (de Jonge).
VVD/Mark Rutte doet het geweldig.
Maar je snapt toch wel dat er een verschil is tussen laveloos in een kroeg tegen elkaar aan lurken en in een kerk zitten met elkaar? We moeten eraan gaan wennen dat het voorlopig afgelopen is met het extreme liberalisme. Ja, dat liberalisme van ons, dat was en is nog steeds extreem. We hebben gigantisch veel vrijheden en dat moet ook zo blijven, maar we moeten tegelijkertijd om leren gaan met onszelf. Het is wel even goed om op onszelf aangewezen te zijn en om niet constant met iedereen ter wereld samen te klitten.
@GeenHeil | 12-10-20 | 23:01:
Leuk om de Jovd hier ook te ontmoeten.
Verbod op verkoop van alcohol in de avonduren!?
Het sharia pad wordt razendsnel geeffend.
@penis-aqua-rosA | 12-10-20 | 23:18:
Ja, ook aangenaam, ik ben een PVV-stemmer. VVD`ers zijn mensen die juist wel met iedereen ter wereld samen willen klitten. Ze willen het alleen nu even niet. Ik wil het wat langer niet. En met "wat langer" bedoel ik veel langer. Er moeten eerst maar even heel andere dingen gebeuren de komende jaren, misschien wel de komende decennia. Laten we er eerst maar eens voor zorgen dat ons onderwijs op orde is, dat ons leger op orde is, dat ons politieapparaat op orde is, dat er voldoende huizen zijn, dat onze ouderen goed worden verzorgd, dat de cultuurproblemen in dit land worden opgelost. Het is niet vanzelfsprekend dat het leven een gezellige kroeg is. We hebben decennialang kunnen genieten met zijn allen en dat is nu even afgelopen. Wen er maar aan en leer ermee leven, want het is de realiteit.
@GeenHeil | 12-10-20 | 23:01: verschil? Hangt er vanaf welke godsdienst je beleidt.
@Mijn klomp breekt | 13-10-20 | 00:56:
Nee, dat is veel te makkelijk allemaal. Ten eerste is het christenen niet verboden om te drinken. Het echte christendom is brood en wijn. Ik ken de teksten ook wel waarin er wordt gezegd dat christenen dronkenschap beter kunnen mijden en dergelijke. Dat is niet de werkelijkheid van het christendom en dat is het ook nooit geweest.
Maar daar gaat het hier ook helemaal niet om, om godsdiensten. Het gaat mij zelfs niet om het Coronavirus. En ik heb geen moeite met de horeca. Het gaat mij om de manier waarop de horeca wordt beleefd. Die is wat mij betreft te aanwezig en te toegankelijk. Er is geen gemeenschappelijkheid meer, geen binding. Dat is voor de horeca zelf ook een probleem. Klanten komen en gaan. Maar horecagelegenheden komen en gaan ook. Het is allemaal te vluchtig en te oppervlakkig.
Het is belangrijk om diversiteit te behouden in de horeca, maar om tegelijkertijd terug te gaan naar de basis. Niet iedere Nederlander hoeft een kroeg, broodjeszaak of koffietent te hebben en niet iedereen kan maar even ondernemer zijn.
We moeten beseffen dat niet iedereen kan worden wat hij worden wil en dat we veel strenger moeten selecteren in alle sectoren. Verder is het belangrijk dat de jeugd maar eventjes weinig te kiezen heeft en dat wij, de volwassenen, ervoor zorgen dat ze van hun zestiende tot hun achtentwintigste iets te doen hebben. De uitzonderingen mogen studeren, maar ook die zullen een dienstplicht vervullen.
Gristenen zijn stom.
@GeenHeil | 13-10-20 | 01:14:
Wat een l*l verhaal
Dat 'gegijzeld door Bill Gates' klopt dan weer wel. Elke dag weer mag ik met oplossingen komen voor zijn producten en in mijn vrije tijd maak ik er nog gebruik van
Soms ben ik absoluut niet trots om Nederlander te zijn!! Altijd maar dat eeuwige gezwets van het beter weten. Hou toch eens je bek en LUISTER!!!!!
Dat is nou net wat de rest je ook wil vertellen of verpest ik nu de cloe?
www.hersenletsel-uitleg.nl/soorten-he...
Hersenletsel kan door covid worden veroorzaakt, nou.. de beelden laten duidelijk zien dat het klopt.
Wacht even, morgen bij de persconferentie word je op je wenken bediend.
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 285 www.stichting-nice.nl/
Nederland slechter bezig dan Frankrijk, Spanje, VK, VS, enz. ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=MEX~IND~USA~ITA~BRA~GBR~FRA~ESP~NLD®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=total_deaths&pickerSort=desc
Dan schrijf je daar een tekst over, en gaan er mensen huilen dat ik niet kan rekenen en de generatietijd niet mag gebruiken. Terwijl ik alle bronnen en berekeningen deel. Nou dan pakken we de methode van het RIVM er toch even bij?! www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Here, Tc is the mean generation interval, defined as the mean duration between time of infection of a secondary infectee and the time of infection of its primary infector (sometimes this is called the serial interval or generation time).
Voor de berekening van het reproductiegetal is het ook nodig te weten wat de tijdsduur is tussen de eerste ziektedag van een COVID-19 patiënt en de eerste ziektedag van zijn of haar besmetter. Deze tijdsduur is gemiddeld 4 dagen, berekend op basis van COVID-19 meldingen aan de GGD.
Zie hier NIETS over een incubatietijd, nogal logisch, want TIJDENS het tweede deel van de incubatietijd is deze ziekte al besmettelijk. Incubatietijd is vanaf besmetting tot eerste klachten. Zie hier ook NIETS over het tijdvak waar iemand besmettelijk is. Ook nogal logisch, het gaat om het gemiddelde tijd tot doorgifte, na die eerste klachten gaat iemand in quarantaine. Daarom is de Nederlandse generatietijd korter dan wereldwijd. 4 dagen tegen de 5 dagen die ik eerder noemde. data.rivm.nl/geonetwork/srv/dut/catal...
Coronadashboard publiceert nog steeds een reproductiegetal rond de 1,05 en 1,10 voor de tweede helft van september, op basis van gegevens die tot en met 6 oktober bekend waren. Dat is zelfs volgens mijn oppositie onzin, die schat het al op 1,2. Toen ik dat vrijdag las ontplofte ik, en probeerde een zo duidelijk mogelijke tekst te schrijven. coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Er liggen vandaag 285 mensen op de IC, 12 september maar 57. Een factor 5 op 30 dagen. Neem je 4 dagen generatietijd, wat bleek uit contactonderzoek, kom je op een procentuele toename van 5,5% groei dag op dag. www.wolframalpha.com/input/?i=%28285%...
Die groei kan maar op 1 manier gemaakt worden: Een patiënt infecteert meer dan 1 nieuwe patiënt. Bij een generatietijd kan je dat gewoon afschatten. Dit is een exponentiële functie. Die zijn niet moeilijk. Dan kom je op 1,24 voor de afgelopen 30 dagen IC gebruik. www.wolframalpha.com/input/?i=%28285%...
Minder dan ik zaterdag schreef, het effect van een kortere generatietijd is groot! Zou je uitgaan van een generatietijd van 5 dagen, zit je op de 1,31 over de laatste 30 dagen. www.wolframalpha.com/input/?i=%28285%...
Mijn belangrijkste conclusie, we zitten HEEL ver weg bij de 0,9 die nodig is, en heel ver weg bij de reproductiegetallen die RIVM deelt, en zijn daarom echt te langzaam en te weinig aan het reageren, blijft overeind.
Groepsimmuniteit zijn we nog heel ver van weg. 4% had tijdens de zomervakantie antistoffen. www.rivm.nl/pienter-corona-studie/res... 96% van de ellende ligt dus voor ons. De eerste golf was een amuse, geen hoofdgerecht.
Het is niet voor niets dat intensivist Diederik Gommers in het NRC van vandaag pleit voor een volledige lockdown. Geen halve of intelligente, maar een totale.
Dank.
De cijfers spreken voor zich. Toch wemelt het hier van de gestoorde struisvogels.
Je vergist je, dit was niet het vakje waar je je column normaal gesproken plempt. Geeft niet.
Wie zegt dat je 100% besmettingen moet hebben om groepsimmuniteit te krijgen?
1/3 van de mensen is al immuun via andere (corona)virussen, 1/3 is er ongevoelig voor. De schattingen zijn dat het met 1/3 ook wel onder controle is. Zeker geen 100%.
Groepsimmuniteit kun je niet meten met door te kijken bij hoeveel mensen er antistoffen in het bloed is aangetroffen. Er zijn namelijk ook nog zogenaamde t-cellen en er bestaat het immuunsysteem heeft ook nog een geheugen waarmee een snel een respons kan worden aangemaakt zonder dat daarvoor antistoffen hoeven worden aangemaakt. Dat zeg ik niet maar dat zeggen artsen die dat nog veel beter uitlegfen dan ik. In Zweden schijnt er al een bepaalde maatte van groepsimmuniteit te zijn bereikt.
De cijfers zijn duidelijk. Daar valt niets tegenin te brengen. Hoewel er nog wel een verschil is tussen 12 september en 12 oktober, namelijk dat rond deze tijd iedereen gemiddeld weer rond begint te lopen met griep/verkoudheid of dus corona.
En intensivist Diederik Gommers heb ik redelijk hoog staan, maar waait de laatste tijd ook wel een beetje met alle winden mee. Al deed hij dat niet, wat beoogt hij met een totale lockdown? Ik bepleit dat ook, een totale lockdown, niet voor twee weken maar voor vier weken en wereldwijd. Voor iedereen. Zo niet, dan is het een utopische gedachte dat je daarmee iets verandert. Dan maak je hetzelfde beeld als eind april (Jippie opgelost, omdat het gewoon weer zomer werd). Maar het heeft helemaal geen lange termijn effect, zo'n halve, vrijwillige, intelligente of totale lockdown van twee weken. Zolang die alleen in NL wordt uitgevoerd laait het virus daarna gewoon weer op met de eerstvolgende die de grens over waggelt en twee keer om zich heen hoest. En zo is het hier in februari ook gekomen hè. Dat was er ook eentje, tenminste dat geloof ik niet, maar zo wordt het wel gebracht. Dat waren er ook veel meer van allerlei verschillende locaties, maar dat gaat na wat voor lockdown dan ook toch weer gebeuren. Dus staat je daar allemaal toch eens niet blind op.
@Pimp my Voortuin | 12-10-20 | 22:34: Je verwart a-symptomatisch met ongevoelig. www.npr.org/sections/goatsandsoda/202....
Groepsimmuniteit wordt pas bij 60% verwacht, en je ziet al de remmende werking van maatregelen. We gaan minder snel omhoog dan in maart. Helaas wel in dezelfde vorm op weg naar dezelfde top. Het scheelt een factor drie in tijd.
SolarInvictus | 12-10-20 | 22:35
Wat nog irritanter is, is dat al die immuniteit wellicht niet blijvend is. www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
@Feynman | 12-10-20 | 22:42: hangt af van het type virus ook. Schijnt bij griepvirussen anders te liggen -vanwege mutaties - dan bij coronavirussen - die minder variabel zijn. Aldus de virologen dan hé. dat zou dan de eerste ziekte óóit zijn waartegen de mens geen natuurlijke resistente weet op te bouwen. Verder hebben de lockdown maatregelen hebben nauwelijks effect anders was die zgn 2e golf in juni/juli gekomen na de versoepelingen. Griepseizoen staat voor de deur en ineens neemt het aantal positieve testen toe. Dat staat los van maatregelen maar is seizoensgebonden
Et tu, Brute?
Dank voor de info, ik lees dit ook op veel plaatsen, helaas is het praten tegen een muur van min of meer geestelijk gestoorden hier, ik loop er ook tegen aan. Ze snappen er gewoon te weinig van en blijven zich in bochten wringen die er niet meer zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar de testbereidheid onder groepen waar het virus momenteel het meest in omloop is.
Ik heb de indruk dat we momenteel met een veenbrand te maken hebben waarvan alleen de rookpluimen worden opgemerkt.
“toen ik dat vrijdag las ontplofte ik”Je bent flink aan het doordraaien, Feynman, met een zeer eenzijdig denkpatroon. Probeer het ook eens vanaf een andere kant te zien:
www.spiked-online.com/?s=Sweden+lockd...
Coronavirussen, er zijn er met deze nieuwe 7 die besmettelijk zijn voor mensen, zijn allemaal actief in najaar/winter, of winter/vroege voorjaar. Met die kennis had alles gewoon open gemoeten afgelopen zomer, ook dance en muziekfestivals We plukken daar nu de zure vruchten van.
Hier een duidelijke statistiek die laat zien wanneer typen van coronavirus actief zijn
s.yimg.com/ny/api/res/1.2/IDPT8oy9MEd...
@Feynman: je gaat uit van het homogene groepsmodel qua 60 % In werkelijkheid is niet iedereen even sociaal actief en zal vanuit die kern de invloed op de groep het grootste zijn als mensen immuun worden. Schattingen gaan uit van 15-20 % dat maar immuuun hoeft te zijn (bovenop lui die het sowieso al waren). Zie Zweden. Daar is nog geen 60% besmet hoor.
Drooglegging en een avondklok? What's next, razzia's?
Kliklijnen voor buren die visite hebben, uiteraard met 7,50 kopgeld.
Ik weet nog dat Aids opkwam, in het begin barsten het ook van de "officiële"berichten hoe besmettelijk het wel niet was, een WC bril was al uitermate verdacht, achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen met die besmettelijkheid, ik vind het vooral opvallend hoe hysterisch er nu op deze nieuwe bedreiging wordt gereageerd, variërend van het het "het is maar een griepje" gedachtegoed tot drie weken complete lockdown. Eigenlijk nog nooit zo'n chaos gezien, ongeacht wie er nou gelijk heeft of niet.
Het is inderdaad fascinerend. Ik begin het ook steeds meer als een show te zien.
*pakt nog meer sjips en kola*
Het meest fascinerende moet nog komen. Corona gaat aan klimaatverandering gekoppeld worden. Steeds meer stemmen die dit roepen. In deze tijden zijn herhalingen feiten. De massa loopt er gewoon achter aan.
Aids krijg je alleen via bloed op bloed of tijdens de sex. Corona krijg je via je luchtwegen. Als je dat verschil niet begrijpt snap ik wel dat je het niet begrijpt. Ik snap ook niet waarom je wilt meepraten als je iets niet begrijpt en wel op zodanige manier dat je net doet alsof je het wel begrijpt. Zal wel het Dunnink-Kruger effect zijn.
Dus ze zitten daar buiten op straat, naast een vol terras ‘vrijheid’ te schreeuwen, en gaan straks met de auto of het Ov weer naar huis, naar hun kinderen en familie. Waar protesteren ze nu eigenlijk voor/tegen?
Gewoon lekker samen ergens tegen zijn.
Lekker mopperen en klagen.
Heerlijk.
Voor iets zijn is veel lastiger.
Tijd voor wat law and order. Schoon vegen met grof geschut, kordaat optreden enzo. Is Willem Engel alweer vrij?
Yep. Hij mag een tijdje niet naar 070 komen.
Die heeft 10 dagen een verbod voor Den Haag gekregen.
Ik zag net een paar busjes met Mariniers die kant op rijden. Spannond.....
@ChipsNootjesBier | 12-10-20 | 22:06: de Jantjes.
@ChipsNootjesBier | 12-10-20 | 22:06: Misschien ook eens naar de Schilderswijk sturen?
@Ad1617 | 13-10-20 | 07:01:
Met Schilderswijkers moet je alleen in gesprek gaan. Die arme jongens vervelen zich. Je hebt hier immers geen woestijn of bergen.
Misschien is het nog niemand opgevallen.
Maar de gebalde vuist op vlaggen en vaandels is een symbool dat door diverse communistische groeperingen werd en wordt gebruikt.
en.wikipedia.org/wiki/Raised_fist
Zoals de Roter Frontkämpferbund - en.wikipedia.org/wiki/Roter_Frontk%C3...
Het is dus geen groepje onschuldige viruswappies dat daar met een vlag staat te zwaaien met een stel Antifa fanboys die alles aangrijpen om de samenleving maar te ontwrichten.
Het viel mij ook al op, dat vuistje. Dat zie je de laatste tijd wel vaak opduiken idd. Zit ook in het loge van de PvdA toch?
@Sinterbikske | 12-10-20 | 22:07:
De SP vindt Antifa maar niets. Als de Pvda dat wel zou vinden zouden ze nog linkser moeten zijn.
@Sinterbikske | 12-10-20 | 22:07:
Nee, de PvdA geeft de gewone man de middelvinger. www.paulvermast.nl/wp-content/uploads...
Ik zag zojuist bij Nieuwsuur een Corona-verpleegkundige vertellen over familieleden die een Coronapatiënt mee naar huis nemen. Een CORONA-PATIENT... vanuit het ziekenhuis... mee naar huis... en dat gaat goed qua isolatie?
Ik kreeg daar toch een heel vreemd gevoel bij, en de vraag borrelt op: Hoe vaak is dit gebeurd of gebeurt dit, of is dit geheel toevallig enkel een keer bij deze verpleegkundige gebeurd? Hier moet een verhaal achter zitten.
En de patiënt was later door de familie weer teruggebracht "Omdat het niet ging".
@Steve7490 | 12-10-20 | 21:59: Gehersenspoeld ben je
@Harry058 | 12-10-20 | 23:05: In die zin, dat ik morgen weer met mijn mondkapje op netjes afstand probeer te houden, voorzichtig ben en allerlei dingen niet kan doen, terwijl er blijkbaar mensen zijn die in een ziekenhuis uit 'onvrede met de behandel-en plaatsingsadviezen' boos ZIEKE familieleden zo mee naar huis te nemen met alle mogelijke besmettingsgevolgen van dien?
Daarom ben ik benieuwd of dit een incident was. Bij het zien van het verhaal van die verpleegkundige bekroop mij het gevoel dat dit iets is dat vaker voorkomt. En wat is de relatie met de berichten over agressie in de ziekenhuizen?
@Steve7490 | 12-10-20 | 23:59:
Er is mogelijk een relatie tussen agressie in ziekenhuizen en boven de neus doorlopende wenkbrauwen.
youtu.be/FOYRtEkWYrM
Pfff, krijgen we nu weer die gefrustreerde van Weltschmerz
Eencelligen. Maken eigenhandig het pakket maatregelen vele malen zwaarder dan nodig zou zijn zonder hen. Hebben ze niet door. Bedankt.
Graag gedaan....
Wat? Je beledigt de regering, je gaat onze ministers toch niet voor eencelligen uitmaken?
Wanneer zelfs de WHO op 10 oktober meldt dat de CFR 0,14% is - dus minder dan de griep - waarom dan al deze maatregelen?
Horeca: GristenUnie.
Heeft u een (bron) linkje?
@deugallergie | 12-10-20 | 21:57: hoeft niet de WHO schat 750 mensen die corona hebben gehad en een miljoen doden. 1 miljoen van 750 miljoen is 0,1333nog wat. Hoe dan ook wat er ook is we zitten weer in de lockdown, echter de cijfers is veel op af te dingen maar deze trein stopt niet meer.
@chris197199 | 12-10-20 | 22:01: eens, was alleen opzoek naar de onderbouwing.
De IFR (infected fatality rate) van Covid is ook volgens de laatste cijfers nog steeds 6-10 zo hoog als van de griep. De CFR (case fatality rate) is ongeveer gelijk. Het probleem is dat de kans om van "infected" (asymptomatisch) te promoveren naar een "case" (symptomatisch) bij Covid veel groter is dan bij de griep, omdat die een nieuw virus betreft waartegen we nog maar weinig afweer hebben. Daarnaast is de besmettelijkheid (R0) van Covid veel groter dan van influenza, mede door een langere incubatietijd. De vegelijkbare CFR is irrelevant als er veel meer Covid-I'tjes en -C'tjes rondlopen dan griepjes
@deugallergie | 12-10-20 | 21:57: "WHO official urges world leaders to stop using lockdowns as primary virus control method" Zoek op duckduckgo naar : who lockdown site:washingtonexaminer punt com . In dat artikel staat een tweet van de Spectator UK die ook een eigen youtube kanaal hebben : The Spectator met daarin ook het laatste nieuws uit Ierland en de vete tussen de Deputy Mr. Varadkar en de Chief Medical Officer Dr. Houlihan.
Het begint een beetje druk te worden in de ziekenhuizen en ze zijn de reguliere zorg aan het afschalen. Ze hebben het al over 75% afschalen in november.
Je zal maar een operatie nodig hebben.
@Muxje | 12-10-20 | 22:11: Snappen ze niet hoor, die virus wappies. 't Is echt niet voor niks wat er allemaal gebeurt , en de grootste schreeuwers hier hebben nog steeds niet door dat er een dodelijk verkoudheids virus rondwaart.
@Muxje | 12-10-20 | 22:11: Denkfout. Als de IFR 6 keer zo hoog is als de CFR, is bij een gelijke CFR van griep met Corona de kans dat je van asymptomatisch naar symptomatisch gaat, juist zes keer zo laag. Want er zijn dus 6 keer zo weinig symptomatische mensen nodig om hetzelfde sterftecijfer te krijgen als bij de griep.
CFR's zijn lastig te vergelijken als men op griep sowieso niet test (geen cases) en op Covid19 telkens meer (oplopende cases). Als we morgen stoppen met de PCRs dan gaat de CFR van Covid19 weer omlaag....
... pardon: omhoog :-)
@RichardBandler | 13-10-20 | 12:15: De CFR van DeDroit is niet gebaseerd op de PCR testen, maar op de schatting van het WHO van het aantal geinfecteerden, nl. 750 miljoen, zie www.irishtimes.com/news/ireland/irish...
Tot slot -en dan doei- nog een serieuze noot. Als men demonstraties wil verbieden, dan ook ALLE demonstraties verbieden. Dus ook die demonstraties die de linkse burgemeesters welgevallen.
En als men grondrechten, zoals demonstreren, wil verbieden, dan ook die andere grondrechten verbieden. Geen kerk, geen moskee meer open.
Gezellig met ons eigen thuis. Allemaal. Waarvan akte, stelletje selectieve druiloren in Den Haag.
Ook voor corona moest je een demonstratie aanvragen en je aan bepaalde regels houden.
De kerk mag openblijven. Ik vermoed dat men een geitenpaadje heeft gevonden. We hebben zowel vrijheid van godsdienst en vrijheid van vereniging in de grondwet, en desgevraagd bevestigt de regering dat die gelijk zijn. Maarrrr de vrijheid van religie komt ook voor in Europese verdragen, en stelt dat de vrijheid van religie weliswaar door wetten ingeperkt mag worden, maar alleen als die wetten in proportie en niet discriminatoir zijn. De regering kan dus stellen dat de corona-beperkingen disproportioneel zwaar zijn in verhouding tot de vrijheid van godsdienst, en dat ze die dus niet mogen beperken. Dan zou je denken dat de maatregelen ook in verhouding tot de vrijheid van vereniging disproportioneel zijn, en de regering weet dat ook wel... echter zijn ze niet bij verdrag gebonden om de maatregelen tegen dat grondrecht te toetsen. Dus kunnen ze die vrijheid wel inperken.
Hammer : 'Horeca volledig dicht en geen alcoholverkoop na 20:00'
www.nieuwnieuws.nl/5149703/horeca-vol...
Goede zaak , allemaal weer even bij de les ,net als midden maart.
Nu ook een abn econome bij nieuwsuur die zegt dat 1x harde, effectieve maatregelen nemen economisch beter is dan niks of weinig doen.
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 21:51:
Nieuwe economie, het virus is goed voor de economie.
Maar wel van 8.00 tot 19:59 , vol zuipen en in elkaar nek hoesten. Ja gaat echt werken zo.
@obzzcure | 12-10-20 | 21:55: Wat begrijpt u niet van de zin " 'Horeca volledig dicht " ??
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 21:51: en is het virus dan verdwenen? Ik geloof er helemaal niets van. Dit virus blijft nog wel even bij ons en het beste wat je m.i. kunt doen is zorgen dat fit blijft en binnen de beperkingen nog maximaal van het leven geniet zodat het virus een minimale impact heeft op de gezondheid.
@de honden blaffen... | 12-10-20 | 21:52: dat is niet wat ze zegt. Ze geeft aan dat zo lang het virus er is mensen onzeker zijn en automatisch minder gaan doen en uitgeven en dat je dus beter keihard kan ingrijpen, bijv. met een lockdown, zodat je het virus op een beheersbaar niveau krijgt en houdt, waarmee je de onzekerheid bij mensen wegneemt. Dat werkt economisch beter dan niks of weinig doen omdat dat mensen in onzekerheid houdt. Het argument economie van tegenstanders is daarmee dus ontkracht.
Complete bullshit. Ik lees dit en combineer het met het nieuws dat corona in een enkel geval de hersenen aan kan tasten. In dat geval ga ik ervanuit dat de complete regering corona al in deze variant heeft gehad. En dit ABN econome (diploma bij een pakje boter) ook. 1x hard. Horeca twee weken "even" compleet dicht. GA TOCH WEG. Overtuig me dan eens met serieuze argumenten dat het virus na twee weken uitgestorven is. En als dat al zo zou zijn in ons Nederlandje, dat het dan ook niet meer stiekem de grens over komt en de hele zooi weer van voren af aan begint. Wat zijn jullie allemaal voor hersenlozen eigenlijk? Met je virus onder controle krijgen. Je krijgt een virus niet onder controle, behalve dat je wereldwijd allemaal vier weken in huis gaat zitten. Echt allemaal. Zo niet, dan laait het allemaal weer op. En als je dan dit soort veel te drastische maatregelen gaat nemen help je en de economie (en vele mensenlevens) naar de klote, en je hebt aan het eind nog steeds hetzelfde virus dat je niet onder controle hebt. En dat gewoon weer van voren af aan begint.
Je kan ook gewoon stoppen met ademen.
Daarmee bewijs je de gemeenschap ook een dienst mee.
@breakingnews | 12-10-20 | 22:02: Ik heb niks over de ABN mevrouw gezegd, u richt zich tot de verkeerde. Ik gebruik de term "Hammer" en die komt van het Red Team die hier een paar dagen geleden al iets over had gezegd. (en de Horeca , nou echt wel een vd grote verspreiders, en iedereen kan zonder, zeker als er geen hond het land binnenkomt)
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 22:02:
De mensen zijn onzeker door 24/7 paniekzaaiende corona mediastorm.
@de honden blaffen... | 12-10-20 | 22:08: ze onderbouwde de uitkomsten van haar onderzoek met feiten en cijfers dus kijk het anders gewoon even terug.
@Zwizalletju | 12-10-20 | 22:08: Ik heb ook helemaal niet gezegd dat u het over de ABN mevrouw had. Ik reageer op wat u schrijft en wat daaronder staat. En u schrijft "goede zaak" over "1 x hard" en de horeca even twee weken dicht. Maar net als onze vorige discussie reageert u weer niet inhoudelijk. En de horeca is niet een van de grote verspreiders. En zeker niet de zittende horeca die nu al getroffen is door tot 22:00 uur en die dan in te perken tot 20:00 uur of zelfs helemaal dicht. Complete bullshit zoals ik al hierboven schreef. Dit soort maatregelen (als ze er al komen) wordt ook niet gemotiveerd. En iedereen kan zonder? Natuurlijk, iedereen kan ook zonder vlees en zonder alcohol en zonder auto en zonder nog zoveel meer dingen. Wilt u die allemaal verbieden op grond van het feit dat iedereen eventueel zonder kan? Wat is dit voor onzin?
En iedereen kan zonder horeca? Er werken zo'n 425.000 mensen in de horeca, die kunnen niet zonder hoor.
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 22:02: Je krijgt dit virus niet op een beheersbaar niveau. En je haalt de onzekerheid ook niet weg.
'Even dicht'. Onderwijl staan de grenzen wijdopen en komen de asieleisers al hoestend en proestend binnen. Welk gedeelte begrijp jij niet van het woord quarantaine in relatie tot open grenzen? Mafkees.
@breakingnews | 12-10-20 | 22:33: ABN : sleep er dan ook niet van alles bij in uw antwoord. En ja we kunnen zonder nu het al stil staat qua toerisme. En zo zijn er nog meer bedrijfstakken in de vertier sector waar je nu zonder kunt en veel daar van eigenlijk permanent. Het is natuurlijk compleet waanzinnig wat er allemaal aan allerlei festivals , groot en klein, wordt georganiseerd en waar je dan als jongere of wat oudere jongere of oudere naar toe zou moeten, nonsens.
@Kluukluuk | 12-10-20 | 23:05: Meneer Kluukluuk , tegen wie heeft u het ? ' Even dicht ' .... wie zegt dat ????? ( en u reageert op mij)
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 21:51: Zeker Sandra Philippe of zo. Dat Sandramens schrijft ook voor het AD dus ja...
Kunt u zelf niet nadenken?
Maatregelen zijn niet leuk, maar wel noodzakelijk.
@Rollatorus | 12-10-20 | 21:49: Van 100 gevallen op 12 juli naar 6800 per dag op 12 oktober zegt u dus niks ? , wappie inderdaad.
En daar betaal jij voor (kroontje) , maar zoals je al zei, geen enkel kritisch woord over de slappe maatregelingen, ze lijken voor een herd immunity te gaan zo lijkt het.
@Zwizalletju | 12-10-20 | 21:52: Je bent echt de weg kwijt. 12 juli was het hoogzomer. Dan zijn er normaal ook niet zoveel mensen verkouden, met griep of eventueel met corona. Ten onrechte hebben we de "lockdown" in maart/april bestempeld als reden waarom de infecties met verkoudheid, griep of corona afnamen. Die namen gewoon af zoals ze elk jaar afnemen aan het einde van het seizoen. En nu aan het begin weer toe. Let wel, corona, griep en verkoudheid. Want dat is waar mensen zich op laten testen. 700.000 mensen in de afgelopen twee weken, die zich allemaal hebben laten testen omdat ze de klachten hadden waarvan het RIVM zegt: laat je testen. Dat zijn niet allemaal wappies hoor, want het overgrote deel houdt zich keurig aan de maatregelen. Dat zijn gewoon allemaal mensen die een virus-infectie hebben ondanks dat ze hun handen wassen, 1,5 meter afstand houden waar mogelijk en nodig en de rest van de maatregelen.
Verkoop alcohol na 20 uur verboden. Dat moet reaguurders toch aan het denken zetten. Ik ga een waterbed bestellen.
Erg, dat je maar 12 van de 24 uur alcohol kan kopen. Gewoon eerder uit je nest komen.
@Vuurwezel | 12-10-20 | 21:49: Trust me. Dat gaan jongeren dus massaal doen. Hier wordt al weer dagelijks zwaar vuurwerk afgestoken.
In het voorjaar in een tegel geschreven dat het niet de maatregelen zijn die het virus teruggedrongen hebben maar de ZON. Vermoeden uitgesproken dat in de herfst het virus weer zal toeslaan net als andere griepvirussen, met of zonder maatregelen. t'Is niet anders.
Klopt, in april zal het weer afzwakken.
Als Klazien uut Zalk nog geleefd had...
In september hadden we nog een hittegolf.
Ik weet dat het komt door de afstand aarde-Mars: hoe kleiner, hoe meer covid zieken.
Dat past dus niet in de nieuwe onsterfelijkheidsreligie. Alles is te voorkomen, als je je mondkapje maar strak genoeg omdoet en vaak genoeg je handen was in heilig water. Maar het werkt pas als alle anderen dat ook gaan doen.
Het is net de islam, mensen die er niet in geloven moeten dood.
@Tragicomix | 12-10-20 | 21:50:
Ja, met als gevolg 440 plus doden, toch heeft men de zon gewoon laten schijnen.
De zon?
Dat is toch dat ding met die corona?
Mexico staat met 83,781 (geregistreerde) covid doden op de vierde plaats, maar daar schijnt de zon ook nooit.
Is er toevallig niet nog een protesterende boer achtergebleven die daar met een combine of harvester aan het rondscheuren is? Ik heb van horen zeggen dat die viruswappies aardig "knak" zeggen als ze afbreken bij de enkels.
Kies je eigen angst en handel daar naar.
Mensen dood wensen omdat ze jouw doodsangst niet delen, je bent geen haar beter dan hen.
Voelt u zich wel lekker of vindt u dat u stoer bent?
@sprietatoom | 12-10-20 | 21:42: Ik wens ze niet dood, wel geknakte enkels. Wel begrijpend lezen he?
@Hangtietsmurfin | 12-10-20 | 21:49:
Ik begrijp de kracht van een combine want woon ergens waar ze veel rijden, niet de slimmerik uithangen achteraf.
Ook bij vreedzame demonstraties moet de ME geweld gebruiken. Goed voor de kijkcijfers en een beetje lichaamsbeweging kan iedereen wel gebruiken.
Vol op de Tienamen Square manier gaan is wel een beetje overdreven.
Hoeft ook niet vuurwerzel. Wat slappe mepjes is wel voldoende. Zo pakken we het coronavirus immers ook aan.
Zijn er hier mensen die denken dat hun leven gaat veranderen als de Spoedwet erdoor is gekomen?
Ja natuurlijk gaat mijn leven veranderen. En beslist niet ten goede kan ik u vertellen. Helaas heeft het kleine aantal dapperen met hun demonstraties het tij niet kunnen keren. En die dappere mensen worden hier op GS ook nog voor alles en nog wat uitgescholden. Ik ben er letterlijk misselijk van. Dus gegroet.
Ik zal het u sterker vertellen: mijn leven verandert bij iedere wetswijziging en iedere nieuwe wet.
De 1,5 meter afstand is vervangen door het zinnetje ‘een veilige afstand’ en de coronaboete is omlaag gegaan van 390 naar 95 euro (voor meerderjarigen). Daarbij wordt ook het strafblad geschrapt van de 15.000 mensen die al beboet zijn, zoals minister Ferd Grapperhaus (Justitie) die in de fout ging op zijn eigen bruiloft. - Ik denk dat Ferd zijn leven minder verandert als de wet erdoor is dan als deze er nooit door zou komen.
Nee, geen sikkepit, want ik deed al wat je zou moeten doen door je normaal te gedragen in deze moelijke tijd.
@Lupuslupus | 12-10-20 | 21:44: Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt wordt die eraf geschoten. Triest. Er bestaat een mogelijkheid om gebruik te maken van de uitzonderingstoestand (noodverordening) op grond van Artikel 103 van de Grondwet. Het mooie hiervan is dat de Staten Generaal te allen tijde zelf de mogelijkheid heeft om de situatie te beëindigen. Het kabinet slaat helaas een heel andere weg in en kiest voor de Spoedwet. Het essentiële verschil tussen de uitzonderingstoestand (noodverordening) op grond van artikel 103 van de Grondwet en de Spoedwet is dat de Staten Generaal niet meer bij machte is om de noodtoestand te beëindigen. Dat moeten we toch niet willen met zijn allen.
@Nehemia | 12-10-20 | 21:58: Ja dat klopt. Ach iedereen die het wel vindt meevallen komt er vanzelf achter. Alleen begrijp ik niet dat dat gedrocht door de TK is gekomen. Nu de eerste kamer en de koning nog. Als hij tekent is hij voorgoed af met zn 'niet normaal maken wat niet normaal is'.
@Lupuslupus | 12-10-20 | 22:12: De FvD heeft aangegeven dat ze de Spoedwet in de Eerste Kamer gaan blokkeren. Dat is goed nieuws. De koning was al af toen hij in de Troonrede het nationalisme aanviel en de Nieuwe Laterale Wereldorde aanprees.
@Nehemia | 12-10-20 | 22:31: Hoop toch zó dat het lukt om het gedrocht in de ek tegen te houden. Heb de troonrede niet gezien dus dat wist ik niet. Nou ja, wel dat hij een EU adept is natuurlijk, net als zn moeder.
Het globalisme en de kleur oranje hebben al een lange en bewogen geschiedenis, zoals bv. (bron: xyzishencyclopedia dot com/articles/2444-banking (1906 versie)):
"Isaac Suasso, Baron Auvernes de Gras, is said to have advanced 2,000,000 florins to William of Orange for the invasion of England."
Het gevolg: de introductie van "Hochfinanz" in London en het einde van de Gouden Eeuw.
Prachtig, dat blinde vertrouwen in de overheid. Nu nog een door de overheid goedgekeurd vaccin.
Opvallend, die overheidsparanoïa bij sommige types.
De Pavlov reactie van de overheid is elke keer de horeca verder inperken. Is er sluitend bewijs dat dat dé corona verspreider is? De samenstelling van het patiëntenbestand op de IC's wijst daar niet op. Het lijkt alsof dat wat plotseling de aandacht in de MSM krijgt het volgende doelwit wordt, zonder enig onderzoek. Vorige week was het plotseling de kerken, terwijl het aantal besmettingen in het goddeloze dan wel maangod aanbidders bolwerk Amsterdam het aantal besmettingen per 100.000 het achtvoudige van Staphorst was.
Waar baseren ze hun beleid Op? Iets anders dan hysterie?
Ze doen gewoon maar wat.
Het wordt waarschijnlijk nog steeds te weinig als ze het aantal besmettingen omlaag willen brengen. We wachten morgen af.
Wat de Baron zegt.
6% van de besmettingen.
Zijn er al cijfers van mensen die door uitstel van de reguliere zorg onnodig lijden of doodgaan?
Nee, die worden straks gewoon meegerend als Corona doden (oversterfte)
Acute en dus levensbedreigende zorg wordt er werd gewoon gedaan dus dat zijn er niet veel
Op allecijfers nl wellicht? Nope.
Mooi om te zien dat corona ook heel gezellig kan zijn.
Is het anders niet een idee om corona gewoon af te schaffen? Dan hoeft er ook nooit meer iemand dood te gaan en kunnen we gewoon door waar we gebleven waren.
Dan is alles waar corona voor verzonnen is voor niets geweest.
Dan gaan er gewoon weer 15 dood per dag aan de griep. Like it never ever happened.
@WhiteShark | 12-10-20 | 21:52: Met dan het verschil dat mensen met griep op de IC liggen.
Zo blijft de boel nog een beetje in balans, eerst de voorwappies en nu de tegenwappies.
Stel je voor dat GroenLinks geen enkele tegenstand zou krijgen. Actie=reactie.
Dit soort tegenstand is smullen voor Klaver.
AD zojuist: Ontwikkelaar Nederlands coronamedicijn verkocht aan buitenlandse investeerders
Ik mag niet linken maar dat klinkt niet alsof het in ons voordeel gaat werken.
Dus? Mensen hebben hun nek uitgestoken en cashen. Niets mis mee.
@rapenbluc | 12-10-20 | 21:31: Bijna goed: hun nek uitgestoken om te kunnen cashen. Net even iets anders, maar wel een totaal andere uitwerking.
@nuchterland | 12-10-20 | 21:32: Het gebeurt heel vaak dat dit soort ondernemers de nek uitsteekt en er vervolgens nauwelijks iets aan overhoudt. Maar die halen niet het nieuws.
Hulde aan deze mensen die op een vredige manier demonstreren, terwijl ze
- door de media zwartgemaakt worden
- door politie mishandeld worden
- half NL verguisd worden
En dat terwijl ze gelijk hebben.
Waar hebben deze mensen dan eigenlijk gelijk in volgens jou?
Ga er lekker bij staan dan.
Tuurlijk droom lekker verder.. Mocht je klachten krijgen, geen huilie huilie hé droeftoeter.
@nuchterland | 12-10-20 | 21:46: Vreemde reactie. Waarom heeft vrijheid altijd gelijk? Kun je niet eventjes afstand houden en een mondkapje (wanneer gevraagd) op doen?
@GeeWee | 12-10-20 | 22:15: Omdat vrijheid het hoogste goed is! Anders hadden we nu nog bij Spanje gehoord. Zit in het bloed, tenminste van de echte NL'ers dan hè
@GeeWee | 12-10-20 | 22:15: Dat doe ik. Mijn vrijheid (om gen mondkapje op te zetten) eindigt bij iemand die 1,5m afstand wilt. Heel simpel.
Vreemd trouwens dat mijn opmerking gejorist is...
Als medisch experiment zouden ze in een grote hal opgehokt moeten worden met één Keronapatient. Gewoon om te kijken of ze nu een punt hebben of niet.
Klinkt als een plan, is Gordon nog besmettelijk?
En dat ze dan niet weten wie het is zoals in dat populaire computerspelletje "Among us".
Is gebeurd, cruise schepen in het begin van de uitbraak. Kwam er op neer dat 75% besmet raakte 20-25% klachten kreeg 0,2-0,5% ernstig ziek. Was toen een artikel over in het Engels. Schepen zitten wel vol met oudere mensen.
Aboutaleb is er niet bij, jongens.
Zogenaamde zijn de maatregelen omdat de zorg helemaal in de soep loopt en ze hun benen uit hun lijf lopen.
Ondertussen zie ik ze massaal de flieflap dansen, hoezo drukte hoezo werkstress, hoezo overuren draaien.
In Belarus staat op de nieuwssites nu vast: "Politie in Nederland onderdrukt wederom met veel machtsvertoon demonstratie in de stad van de mensenrechten".
Precies, zoals het is. Beter dan de Atlantische propaganda.
Ha ha
Natuurlijke selectie?
Nee, ik geloof Rubbere Rutte en Hugochenko de schoentjes niet maar dat is juist meer reden om voorzichtig te zijn.
Hoe haalt men het in hun hoofd om te gaan demonstreren doe dat maar in een vrij land.
Ook al helpt demonstreren niks tot weinig. Ze hebben in ieder geval niet weggekeken.
Je bent er toch lekker even uit met z'n allen, nu kan het nog.
@Mr_Natural | 12-10-20 | 21:21: Kijk. U begrijpt het.
Hoi Willem.
Doe ze groetjes op het plein daar
Hoi, ik en mijn menings zijn ook te koop.
Bestel even een cappuccino bij Millers.
@Dikke_Tammo | 12-10-20 | 21:23: Die van mij zijn prijziger maar beter. Kwaliteit boven kwantiteit.
@Beau_Reaal | 12-10-20 | 21:25: Voor een paar ton doe ik het niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:23:
Is ene @Berbaar er met de centen vandoor?
@Lorejas | 12-10-20 | 21:26: Als ik een stap zet wordt dat in gansch de provincie gevoeld. Ik heb wolk.
@Dikke_Tammo | 12-10-20 | 21:34: Ik de "tolk".
Welke lamlul heeft besloten om nu al de kerstverlichting op te hangen en aan te zetten?
Ik vind het wel sfeervol.
geen livestream dus.
In plaats van wegjagen kunnen we ze voor de grap ook gewoon daar laten zitten. Begin met 2 weken lang. Muurtje ME'ers er omheen. Zo af en toe een brood naar binnen gooien. En geen slaap gunnen. Na 2 weken allemaal testen. De positief geteste blijven nog 2 weken. En zo doorgaan tot iedereen negatief is. Daarna laten ze het wel.
Dan ligt over 2 weken ons politie apparaat op z’n gat.
Met 17 miljoen man op een postzegel wonen omdat dan alles zo lekker dichtbij is en dan huilen als er met een pandemie vrij rigoreuze maatregelen nodig zijn en zeiken over grondrechten omdat het een goed idee is een mondkapje in de AlbertHein op te zetten. Maar goed, ieder volk z'n eigen eigenaardigheden, veel succes in NL, iets zegt me dat jullie dat wel kunnen gebruiken, komende maanden.
Grotendeels met je eens.
En de komende 10 jaar nog honderdduizenden kansloze en non getalenteerde Ghanezen laten immigreren die je 80 jaar lang van een uitkering mag voorzien.
@Huub12 | 12-10-20 | 21:44: Ja, je moet er wat voor over hebben om bij het deugend deel der wereldbevolking te behoren.
Als er geen "jongeren" tussen lopen zal de ME straks wel compleet full retarded gaan op deze bejaarde mensen. Zijn er al escalerende stillen paraat?
Wordt aan gewerkt.
Op dit moment worden gepensioneerde rechercheurs opgeroepen. Die vallen niet zo op.
Ben je bang dat je zoon er tussen zit?
Hoho, referendum afschaffen was zo geregeld. Corona bonds, zo geregeld. Verlaging maximale snelheid, zo geregeld.
Hee, ben je weer terug?
Geen voorwaardelijke straf?
Ik vind uw maatregelen wel een beetje drastisch hoor....
Can I get a big amen? Amen!
Asociale egoïsten dekt de lading wel ja.
@DrumPiet | 12-10-20 | 21:24: Sluit jezelf op. Doe het voor ons eh ik bedoel jezelf.
@Storma ...
Ben je bekend met dit onderzoek? jamanetwork.com/journals/jamapediatri...
Enzo zijn er nog plenty te vinden waarbij de uitkomst is dat (jonge) kinderen met name als spreaders van dit virus worden gezien. Raer en schandelijk dat onze overheid deze conclusies uit dit soort wetenschappelijk bewezen onderzoek niet ter harte neemt.
Had je verlof?
Tot over een tijdje.
Wederom een nogal pathetisch betoog van onze opperwappie St. Geddon.
@Stormageddon | 12-10-20 | 21:29:
U bent alweer aardig aan het raaskallen. Pas op voor Joris, straks moet u wéér een nieuw account aanmaken.
Tuurlijk joh - de dijken doorprikken en plat bombarderen.
@Stormageddon | 12-10-20 | 21:39:
Ene Midas heeft er, zijnde bioloog, nog weleens een aperte mening over.
Overbevolking enzo. Ruimt eerstens de kinderen op.;)
@Spring Bruissteen | 12-10-20 | 21:42: LolZ. m.i. heeft onze reaguurder van het eerste moment sedert het ontstaan GS recht van sprken met zijn visie. Neem dit tot u.
@Stormageddon | 12-10-20 | 21:29: Ik vind het zeker wel iets hebben hoor, voor een film ofzo.
@Stormageddon | 12-10-20 | 21:39: lol. !!
@bij gelegenheid | 12-10-20 | 21:50:
Alsof het iets uitmaakt hoe lang je ergens verblijft. Lariekoek blijft lariekoek.
@Stormageddon | 12-10-20 | 22:03:
Uiteraard heeft u recht op uw mening. Maar bij dat extrapoleren gaat u de mist in. U trekt het in het ridicule en maakt daarmee uzelf ook belachelijk.
Herkenbaar. Dat gevoel om een roepende in de woestijn te zijn. Als je kan zien is het moeilijk te aanvaarden dat zovelen nog steeds het voorbeeld van de drie aapjes volgen. Deels omdat ze volkomen voorgeprogrammeerd, te goed van vertrouwen zijn en deels door cognitieve dissonantie of het Stockholm syndroom (het kabinet dat ons gijzelt zal vast wel goede intenties hebben). Degene die hun stem laten horen en voor hun rechten op komen worden verguisd of het een processie van dwazen betreft. Sommige mensen moeten er op de harde manier achter komen maar het is verdomde lastig om daarin te berusten.
Waar kan ik aluminiumfolie doneren?
Misschien komt dat nog van pas voor de mensen die straks op straat komen te staan.
De ME kan zich straks weer uitleven, die jongens en meisjes moeten immers ook trainen
Hup demonstranten, zet hem op! Sinds Rutte het roer roert, hebben demonstraties aantoonbaar succes geboekt. Demonstreer, demonstreert!
Ik vind die mensen gewoon hartstikke dapper. Petje af en dat meen ik echt. Je steeds weer laten oppakken en arresteren, in een bus laten proppen, in een cel overnachten en dat keer op keer op keer. Ik doe het ze niet na. Die mensen staan daar óók voor onze vrijheid.
Ze bezorgen Rutte meer kopzorgen zo vlak voor de verkiezingen dan het virus
@Lupuslupus | 12-10-20 | 21:20:
Dapper... je kunt ze ook gewoon knettergek noemen.
@Lupuslupus | 12-10-20 | 21:20: helemaal mee eens
Terwijl die mafklappers van bml alles mogen
Het is pure racisme en onderdrukking
@Spring Bruissteen | 12-10-20 | 21:29: vindt iedereen knettergek die slaafs naar de overheid luistert
Sorry hoor stelletje schapen
@Spring Bruissteen | 12-10-20 | 21:29: dat laatste valt nog te bezien. Niets is in deze crisis wat het lijkt.
@Huub12 | 12-10-20 | 21:47:
Doe Lange Frans de groeten.
Er gaat jaarlijks zo'n 80 miljard naar de zorg. Dan komt er een pandemietje voorbij en wordt de complete reguliere zorg afgeschaald. Geweldig die vrije zorgmarkt. Ieder jaar fors duurder maar je krijgt er nu niks voor. Onbestaanbaar gepruts.
Aan deze markt is vrijwel niet 'vrij', maar juist kapot gereguleerd
Er is niets vrij aan onze zorgmarkt.
Piet. Er gaat een kleine 100 miljard op aan zorg, aow, aan overig binnen dit Ministerie. Waarvan, alsgoedweldan een 25 miljard aan zorg. Correct when i’m wrong.
@JohnLocke | 12-10-20 | 21:15: Je zorgverzekeraar kun je zelf uitkiezen, maar daar is vrijwel alles ook wel mee gezegd
@JohnLocke | 12-10-20 | 21:15: Klopt. Je moet verplicht meedoen en de incasso doet het CJIB.
@bij gelegenheid | 12-10-20 | 21:16:
You are wrong. Er gaat ongeveer 80-90 miljard naar zorg. Met de ZVW zit je alleen al boven de 40 mld. Dan krijg je daarnaast nog WLZ, WMO, Jeugdzorg, etc.
Daarboven op gaat nog een keer 80-90 miljard naar sociale zekerheid incl. AOW.
@bij gelegenheid | 12-10-20 | 21:16: Nee joh, ik was in een optimistische bui.
Die zorgpremie die je betaalt stelt niks voor. Dat is peanuts. Het meeste wordt betaald door de werkgever en als je zelfstandige of gepensioneerd bent betaal je het zelf. 5 /6 000 pp per jaar dus kom je in de buurt van de 100 miljard
@Zwizalletju | 12-10-20 | 21:24: maar die zorgbazen worden dus nu al 6 maanden buiten de hele discussie gelaten terwijl zij verantwoordelijkheid zijn voor de hele overbelasting van ziekenhuizen en ic. Maar je hoort of ziet ze niet en niemand die ze eens ter verantwoording roept.
@Trumme | 12-10-20 | 21:33: We hebben hier in NL geen National Health Service (NHS) en ik weet eerlijk gezegd niet wie er invloed heeft op dat soort grootheden als het aantal van de IC units, ( of dat volledig marktgedreven is of dat de minister er ook nog iets over te zeggen heeft.)
@Trumme | 12-10-20 | 21:33: Dit is precies wat ik vandaag met een familielid besproken heb.
Maanden wachttijd bij een cardioloog met alle gevolgen van dien en niemand ,,gaat,, er over want CORONA en ic bedden.
Het is een schande in een schatrijke BV dat dit zo slecht georganiseerd is.
Sterkte aan alle wachtlijst patienten.
Wat een nievo. Tenenkromment.
Heb je het nou over je eigen spelling? Ging je voor een record? Hoeveel spelfouten kan ik maken in 4 woorden?
@Antiquerulant | 12-10-20 | 21:14: Sheldon?
@Antiquerulant | 12-10-20 | 21:14: Daarom is hij ook maar deksmaatje i.p.v. kapitein.
@Antiquerulant | 12-10-20 | 21:14:
Nee, nee en nee.
@uisge baugh | 12-10-20 | 21:22:
Hij?
Wort ik geroepe?
@Kapitein Sjaak Mus | 12-10-20 | 21:31:
Haha lol
Hoest ook alweer met de besmettelijkheid, van (jonge)kinderen? Iemand hier kennis van?
Kinderen, jongeren en allochtonen mijden. Dat laatste is te doen. 1e 2 in de meeste gevallen niet dus komt het vanzelf bij u op een gegeven moment als niet alles even stil gezet wordt net als in maart.
@Zwizalletju | 12-10-20 | 21:15: Geen centje pijn, ik mijd ze met groot gemak alledrie. Dat is het voordeel van kluizenaar zijn.
Zouden ze allemaal wel de Corona-app hebben?
Volgens een Tweakers net, een 2.6 meloentjes. Reeds.
"Death Or Liberty!"
Nou, dat blijkt dan "Death" te worden.
De karaktermoord die je wist dat zou komen. Arman Girbes, IC-chef VU Medisch Centrum wordt even door de NOS voor idioot uitgemaakt.
nos.nl/artikel/2352068-welke-rol-spee...
Arman Girbes zei dat hij er met een aantal andere ziekenhuizen in de vier grote steden over heeft gesproken en dat zijn waarneming daar wordt gedeeld. Vandaag benadrukte Ernst Kuipers van het Erasmuc MC echter dat dit niet geldt voor zijn ziekenhuis. Ook de andere ziekenhuizen binnen en buiten de Randstad waarmee de NOS vandaag contact had, herkennen het beeld niet, vinden het nog te vroeg voor conclusies of vinden de vraag niet relevant. "Een IC-patiënt is een IC-patiënt", reageert het Diakonessenhuis in Utrecht.
Dit ruikt naar een gecoördineerde actie. Girbes beweert dat het merendeel van de corona-IC-patiënten in de randstad niet-westers allochtoon is. Dat had hij natuurlijk nooit mogen zeggen, van de Linkse Kerk. Ze hebben even een belrondje gehouden. En nu moeten we dan geloven dat Girbes die gesprekken met andere ziekenhuizen uit zijn duim heeft gezogen.
Alinksy style:
13. “Pick the target, freeze it, personalize it, and polarize it.” Cut off the support network and isolate the target from sympathy. Go after people and not institutions; people hurt faster than institutions.
Dit was te verwachten. Smerig spelletje.
Waarom wil die man nog werken als arts?
Iedere dag dat volk hun religie onder zijn neus gewreven krijgen. Begrijp ik sowieso van artsen, tandartsen enz.. niet. Brrr
Inderdaad, iets te opvallend dat weerwoord.
Problemen benoemen doen we natuurlijk niet want dan moeten we ook met oplossingen komen en daar heeft Den Haag een broertje dood aan. Zeker als dat onherooepelijk aantoont dat een halve eeuw migratiebeleid op alle fronten een keiharde faal is. Op Ali B na natuurlijk want die rapt zo leuk.
@CalamityJane | 12-10-20 | 21:18: Het is z'n baan dus heeft hij geen keus. Wellicht vrouw en kinderen dus verhuizen naar elders is vaak geen optie want dan komt hij wellicht ook nog eens van de regen in de drup. Ach en het verdient uitstekend dus zoals het spreekwoord zegt: 'geld verzoet de arbeid'.
Begrijp je Lupus. Diep respect voor hen. En als die mensen niet zo'n zoveel beroep op de gezondheidszorg zouden doen dan zou ik het me ook niet afvragen. Ik bedoel voornamelijk de verhoudingen die zoek zijn en dat iedere dag moeten meemaken.
En de fanatieken onder de RvdV aanhangers hebben een niet smakelijk aanzien. Ik zou het in ieder geval niet aankunnen.
@CalamityJane | 12-10-20 | 21:40: Ik zou het ook niet kunnen hoor. Heb in mijn werk wel met ze te maken gehad maar dan kwamen ze bedelen om een verblijfsvergunning en dat is net even een iets andere situatie.
Zoon komt zo thuis van zijn werk dus ik ga even een warme hap voor hem maken. Nog een prettige avond en voor straks welterusten!!
Afgelopen weekend weer tegen de Afsluitdijk gedemonstreerd. In mijn eentje.
Ja.
Net toen ik aan de noordkant van de dijk tegen de vloed stond te protesteren.
Werkte na een tijdje prima, trouwens.
Was jij dat? Ik was daar ook maar was bang dat jij vóór de Afsluitdijk stond te demonstreren en toen dacht ik; laat ik nou de wijste zijn en niet de confrontatie te zoeken want ik weet dat jij de MSM en de overheid achter je hebt staan dus dat win ik nooit.
Nee hoor Sans Comique, ik ben al mijn hele leven tegen. Ik wil terug naar het oude normaal: De Zuiderzee. Volgende keer samen, als dat dan nog mag?
Freiheit en Friedom!1!!!
Friedepiepel!
Friet de piepers.
Altijd fascinerend om te zien hoe een moderne, welvarende en vrije samenleving leidt tot groeperingen van volslagen idioten. Zonder uitzondering. Grappig is ook dat de risicogroep oververtegenwoordigd is, want shagrokers.... Tot straks, op de IC!
Dit soort mensen werd in vorige eeuwen naar de koloniën gestuurd, maar ja, die hebben we ook niet meer. Sommige dingen waren vroeger toch echt beter.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:09: Veenhuizen bestaat nog steeds en blijft een mogelijkheid.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:09:
Het Pauperparadijs gezien in Veenhuizen. Hoe goede bedoelingen eindigen in de hel.
Gaat dat stuk zien mensen! (na de corona) Even linkse hobby promoten hoor.
@Dual | 12-10-20 | 21:12: Veenhuizen staat volgens mij al een tijdje te koop. Heb er vroeger wel gevoetbald, Norgerhaven, en Bank en Bosch.
Het is andersom. In een moderne welvarende maatschappij lopen volslagen idioten dus gewoon vrij rond. In dit soort tijden heb je niets aan mensenrechten.
@flame_me | 12-10-20 | 21:21: Misschien wel, ja.
@flame_me | 12-10-20 | 21:21: Dat bedoel ik. Door de vrijheid, hebben ze de mogelijkheid om ongestoord te groeperen. Bijkomend kwaad, lekker neerknuppelen op het Plein. Goede training voor de popo.
Allemaal slachtoffer van de woningnood
Je zal daar maar gewoon een biertje zitten te drinken, en in een keer neem je deel aan een protest.
Of andersom.
Het is hier ook gewoon kudtweer dus niemand zit "gewoon" een biertje te drinken op het Plein.
@jaimelavie | 12-10-20 | 21:11: den haag was toch nog wel te doen qua weer?
@sjef-van-iekel | 12-10-20 | 21:19:
Het was droog en daar is alles wel mee gezegd
Ik zie gewoon honderden superverspreidende autochtonen. Waar is Wilders als je hem nodig hebt :)))
Bah. Denk jij in autochtonen en allochtonen? Walgelijke denkwijze.
Is wel zo, die trekken het IC ralkaart gemiddelde weer vlak
Kaan. Marokkanen hoeven niet te demonstreren. Lak aan regels en doen wat ze willen. Waartegen nog demonstreren?!
Heel veel politie, waar zijn ze bang voor?
Rellen? Ik zie louter bezorgde burgermensen hun bezorgdheid uiten dat de maatregelen tegen corona niet tegen corona zijn maar tegen de mensen.
Scheit, is dat een kruising tussen een schaap en een geit?
Yep. nl.wikipedia.org/wiki/Gaap
Ja. nl.wikipedia.org/wiki/Gaap
@Vuurwezel | 12-10-20 | 21:03: Een Gaap!! Die kende ik nog niet, hilarisch
@Mr_Natural | 12-10-20 | 21:02:
eeewwww, wie neukt er nou een geit?
Zo schreven ze het in de tijd van Wodan.
Het zou eigenlijk een rat moeten zijn, maar die naam was al bezet.
@Diederik_Ezel | 12-10-20 | 21:05:
En het muildier?
Familie van u?
Ik vond het maar gekkies, maar de laatste tijd gaat qua Corona zo slecht, dat ik er wel sympathie voor krijg. Het idee dat we een griepachtig virus kunnen beheersen met lockdowns en repressie blijkt een illusie. Je blijft namelijk altijd een groot deel van de bevolking houden wat vatbaar is en daardoor blijft het woekeren. Het Zweedse model werkt dan toch beter. Laat maar komen die Corona.
Ik voel toch meer voor het Taiwanese of Zuid-Koreaanse model.
@Diederik_Ezel | 12-10-20 | 21:03: Zweedse modellen zijn lekkerder.
@rapenbluc | 12-10-20 | 21:06: Eensch
@rapenbluc | 12-10-20 | 21:06: Zionistisch model van topic hier voor toch ook wel lekkerderder.
Het is geen "griepachtig" virus maar een corona verkoudheids-achtig virus qua besmettelijkeheid, maar met veel zwaardere gevolgen , dus u zou juist minder sympathie voor deze gekkles moeten hebben.
@Diederik_Ezel | 12-10-20 | 21:03: Ik ook, dan zijn in ieder geval de grenzen dicht. Dat heeft nog wel wat andere voordelen dan alleen dat virus.
Ga jij dan in het ziekenhuis de zieken verdelen onder het verpleegkundig personeel, die kunnen best wel 10 patiënten extra verzorgen. Mag je ook bepalen wie er wel een bed mag bezetten en wie niet. Ik wil niet in je schoenen staan als je iemands opa, oma, vader of moeder naar een ‘helaas geen plek meer afdeling’ moet sturen om daar te sterven omdat er op de IC geen bedden meer beschikbaar zijn.
Volgens mij moet je de betekenis van repressie nog eens nakijken in het woordenboek. Ga anders een maandje in Rusland, China of Noors Korea zitten.
@Casperhetsprookje | 12-10-20 | 21:10: Er is totaal geen tekort aan bedden. Dat zuigt u uit uw duim. En uw overdrijvingen maken op mij tenminste geen enkele indruk. Geen enkele. Want ik heb die tranentrekkerij al zó vaak gelezen dat ik er immuun voor ben geworden.
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 21:22: Heb Noorwege daar dan ook een soort van Antillen liggen?
@Lupuslupus | 12-10-20 | 21:29: vertel dat aan mijn vrouw, ze heeft toch echt een ander verhaal om met u te delen. Maar dit is dus precies het probleem in Nederland, de mensen die het probleem dag in, dag uit zien toenemen worden genegeerd door mensen die denken dat ze het beter weten, of werkt u ook in het ziekenhuis?
Het feit dat ieder jaar de IC's vol liggen geeft aan dat een Rutte kabinet te ver is gegaan met de zorgsanering. Het aantal bedden en personeel moeten weer op peil gebracht worden zodat er geen stuwmeer aan patiënten ontstaat met andere aandoeningen en er bij een volgend plandemie capaciteit is, we betalen er meer dan genoeg voor.
@Casperhetsprookje | 12-10-20 | 22:12: het capaciteitsprobleem is al veel langer bekend. Voor zelf gecreëerde problemen paniekoplossingen bedenken.
stopdelockdown.wordpress.com/2020/10/...
www.vrijspreker.nl/wp/2020/03/ic-de-r...
Nou op het Journaal ging het over honderden demonstranten.
In Wit Rusland.
Dat was erg.
Want die werden waarschijnlijk mishandeld en opgepakt door de politie, omdat ze demonstreren tegen de uitslag van een verkiezing, waarbij de zittende president ongeveer 5 procent van de stemmen kreeg, en na afloop beweerde dat hij een ruime meerderheid had behaald.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:05: En deze demonstranten worden niet opgepakt wil u zeggen? En de mishandelingen op het Malieveld zijn ook aan uw aandacht ontsnapt. Heel toevallig allemaal.
@Lupuslupus | 12-10-20 | 21:31: Ik zie toch wel een boel verschillen.
Natuurlijk zitten er net zoals op Geenstijl een percentage kansloze figuren tussen, maar op Geenstijl worden dat soort reaguurders weggemoddereerd of gecorrigeerd door andere reaguurders. Op het plein blijven ze gewoon staan en moet je er maar mee 'dealen' en trekken ze de aandacht. Momenteel geef ik ze nog het nadeel van de twijfel, maar je moet toch toegeven dat het wel iets concreter is dan een hoop toetsenbordkrijgers die ik hier vaak voorbij zie komen die zeuren dat Nederlanders alles over zich heen laten komen. Ik geef toe, het protesteren wat hier gebeurt is ook niet het meest optimale statement, maar het is in ieder geval concreter dan een reactie achter laten op internet.
Zei Wybe in een statement op het internet...
Sorry, hou het liever abstract.
Iemand het nadeel van de twijfel geven?
Ik hoop toch wel dat ze wat consumeren op het Plein. Denk svp een beetje aan de Haagse horeca.
@Harde Henk | 12-10-20 | 21:01: Lol. Scherp!
Wodan? Sportclub Wodan!
youtu.be/nzIXU4Ik--c
Je kan toch gewoon even een of ander blusvliegtuig gevuld met desinfectie een plons laten maken op dat volk. Gewoon voor de zekerheid.
Chemtrails, of zijn die juist de oorzaak van deze algehele verstandsverbijstering? Vragen, vragen.
Of het inhaleerbare vaccin daar te testen? Deze mensen lopen meer risico op Covid. Het is vriendelijk ze extra te beschermen, ondanks hun “scheit”
@Canis.bonus.es | 12-10-20 | 21:02: Ze lopen daar buiten helemaal geen risico op het virus. Alleen maar op knuppels van de dappere Hermandad.
Wel typisch personen die al wat ouder zijn en richting de risico groep gaan trekken zich nergens wat van aan. Geen mondkapjes op of mondkapje verkeerd dragen en als smoesje vertellen dat het zo benauwd hebben is. Blijf dan thuis denk ik dan maar dat gaat er niet in.
Prima toch. Er zijn maatregelen vanuit de overheid, deze mensen zijn het daar niet mee eens en besluiten dat kenbaar te maken. Ik zie geen geweld, brandstichting of vernieling.
Het wordt pas eng als dit straks niet meer mag.
Dit.
Eens. En daar gaan we in een rap tempo naartoe.
Klopt.
@JohnLocke | 12-10-20 | 21:16: Er zitten hier genoeg farizeeers die dat helemaal geweldig zouden vinden.
Laat maar zitten, die gaan het toch niet snappen
Welke koekwaus neemt met dit barre weer zo laat nog twee kinderen in een buggy mee?
Ach ja. Twee dingen zijn zeker. Dit protest levert niks op, doen ze niet als er geen enkele kartelpartij achter staat.
En de NPO gaat de debielste gekkies uit dit gezelschap interviewen om de toon te zetten. Wat dat betreft hebben ze veel geleerd van Powned.
youtu.be/Mg11D7v61zo
Oma opa pas maar op voor de knielende helden.
Eens.
iemand een livestream ?
Waarom? Wil nu echt zo graag naar randebielen kijken. Koop een spiegel.
Is Willem Engel al gearresteerd?
Die wordt nu geradbraakt in de Gevangenenpoort.
Opname in een gesloten inrichting is een beter idee voor die beroepsanarchist.
@Gulliver | 12-10-20 | 20:53: Het liefst ver weg.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:53:
Denk eerder in de PI Haaglanden, daar weten ze ook vaker af te raken van onwelgevallige gasten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:53:
Weet je wel hoe koud het daar binnen is. Nondeju.
@smdyasc | 12-10-20 | 20:57: Vraag het aan de Erven Milosevic.
@Dikke_Tammo | 12-10-20 | 20:59: Ik ga er alleen maar in de zomer heen.
Eergisteren toch?
Het zijn slechts enkelen die daar op dat pleintje zitten, maar de ironie is dat een grote hoeveelheid van de bevolking in stil protest nog altijd geen mondkapje draagt, amper afstand houdt en het allemaal niet zo "nauw" neemt met die regeltjes. Laten we wel wezen het heeft gefaald, heeft u de cijfers zien binnen druppelen? Zodra Jan Modaal het in de portemonnee gaat voelen is het snel over met die schijn solidariteit.
Allemaal aan de mondkapjes! 24/7! Ook in bed!
Dat ze zich allemaal verzamelen maakt postnataal aborteren een stuk makkelijker.
Ik zal eens navragen of er in het Centrum van Den Haag een napalmverbod van kracht is.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:52: gewoon gooien dan hoor je naderhand wel of het wettelijk was toegestaan.
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 20:54: Lijkt me een praktische oplossing.
Malle pietje hierboven wou er de Amtrak trein al overheen laten denderen.
Wtf is er mis met dit soort reaguurders. Sick.
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 20:54: Zoniet: inlegvelletje en klaar.
@SDI | 12-10-20 | 20:58: Nee, de matrak. Is niet hetzelfde.
@Lorejas | 12-10-20 | 21:02: gewoon achteraf sorry zeggen en dat het een kunstproject was dan zit je goed.
@Capt. Iglo | 12-10-20 | 21:08: En dan niet vergeten om subsidie te vragen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:10: nee zeker niet, aan zo’n goede daad mag je best iets verdienen
@Kluukluuk | 12-10-20 | 22:37: Koud op het Plein?
*pakt sjips en kola*
Heb zin in pietsa.
@rapenbluc | 12-10-20 | 20:53: en wein
Ik dit de Coronach?
Honderd doorgesnoven wappies die brullen dat ze Nederland zijn. Het is dat de situatie zo ernstig is anders zou je je er om bescheuren.
Vreiheid!!!1!!
Doen de linkswappies toch beter hè. Die huren gewoon een werkloze Kunstenaar (al dan niet woord) Lichte Muziek in, en Hoppa! Helder!
Eng volk.
@DrumPiet | 12-10-20 | 20:58: Bij mij om de hoek. Straalt slecht af op mijn wijk.
Friedepiepel
Gulliver. Ze zouden de KOZP aanpak moeten kiezen.
Die krijgen van een zeker volk nog een zeker respect.
Hun eigen vrijheid gaat voor alles. De echte narcisten. Tot ze zelf of een gezinslid medische ondersteuning nodig hebben. Dan mag de beveiliging in het ziekenhuis er weer bij komen wegens agressie. Wat willen ze nu? Geen regels? Heeft prima gewerkt de afgelopen 2 maanden zoals we nu zien. Ik heb medische ondersteuning nodig om in leven te blijven. Mag ik dat dan niet krijgen en dood gaan, wegens hun 'vrijheid'? Schapen.
Ze hebben wel gewoon schEIt hè.
Wat een slap verhaal. Gaap.
Wacht maar totdat je onder een auto komt, je been breekt met skiën, van een keukentrapje valt, een SOA oploopt, ontslagen wordt, je huis kwijtraakt, bladiebla?
Deze mensen hebben een ander beeld van vrijheid dan jij. Misschien vind jij het volstrekt normaal dat we allerlei geboden en verboden opgelegd krijgen vanuit een onsamenhangend verhaal en dito warrig beleid, zonder enige duidelijkheid of en wanneer dit eindigt. Misschien houdt dit wel nooit op.
www.wyniasweek.nl/mondkapjesplicht-de...
@BenBinnen | 12-10-20 | 20:56: Het houdt nooit op, behalve als we geraakt worden door een enorme meteoriet.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:00:
Wat is er mis met die goeie ouwe neutronenbom?
@Kapitein Sjaak Mus | 12-10-20 | 21:07: Niks eigenlijk. Iedereen in Amsterdam dood, maar de Nachtwacht en de Van Goghs blijven netjes op hun plaats hangen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:11:
Hoho, niet afdwalen.
We hadden het over Den Haag.
@Kapitein Sjaak Mus | 12-10-20 | 21:18: Gezicht op Delft en Meisje met de Parel blijven netjes hangen.
Die menschen staan daar wel voor ons hè.
Anders, voor je het weet, staat de Gestapo weer voor de deur.
Herr Flick en von Schmallhausen.
Zuiver.
Klop!
youtu.be/v_VwDOMlxHI
Wat een onzettend dom volk. Ze zouden de definitie van vrijheid eens op moeten zoeken.
Die zouden de Tweede Wereldoorlog niet overleven, als onderduiker.
Is de Corona Jesus der lage landen ook aanwezig?
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:50: Lol, na drie uur staan ze alweer tegen de boekenkast te beuken dat ze eruit willen.
@knutsel_ | 12-10-20 | 20:53: Haha, even aan de SS uitleggen dat die avondklok echt niet kan.
@Lorejas | 12-10-20 | 20:55: En dat het Achterhuis niet Arbo proof is.
Die gaan ze niet vinden in het woordenboek: Freihijt
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:57: Achterhuis had slechte ventilatie ook.
Gelukkig hebben wij vrijheid van definitie.
@Lorejas | 12-10-20 | 21:00: Een boel aerosolen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 21:01: Had ook gewoon netjes fijn dakterras moeten hebben. Kastanjeboom in mooi licht.
Ik ga pas meedoen als er een bierkanon wordt ingezet.
Is dat een ander woord voor schuurman?
Grote kooi eromheen en dan samen met de blm wappies met elkaar vechten tot de dood! de winnaar mag het recht op demonstreren voor zijn/haar brainfart op een mooi braakliggend terrein!
Helden zijn het!!
Ze trotseren het killer virus voor onze vrijheid.
ik veracht de mensen die op internet alleen maar aan het schelden zijn op deze groep mensen.
Ja dacht je dat ik tussen die debielen ga staan en morgen kuchend de teststraat in kan ofzo?
@Lorejas | 12-10-20 | 20:50: Ik ben het roerend met je eens.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:51: Ja, dan maar een bukkend corona watje, maar wel een gezond corona watje.
@Lorejas | 12-10-20 | 20:52: Is idd er goed voor je algemene weerstand, dit soort maatregels.
De matrak erover.
Dat moet je uitleggen aan de reaguurders, Piet. Die zijn niet allemaal zo erudiet en belezen als jij.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:49:
Ploertendoder.
De Amtrak?
De bullepees is toepasselijker, vind ik.
@Al SchietjemeLevend | 12-10-20 | 20:54: Ik gokte al op zoiets.
@SDI | 12-10-20 | 20:56:
Muziek! www.youtube.com/watch?v=MecYflnvWDo
@Mr_Natural | 12-10-20 | 20:58:
Lol. Kedeng.... Stoeph**r!!!!
Vrijheid!
Vreihijd!
@Deksmaat | 12-10-20 | 20:49:
Hij vrijt!
Freedom als in Vrij Dom.
Vrijetijd! (Gek genoeg in overvloed dankzij corona)
Ze hebben gewoon Scheit!!1
Dikke dikke fette scheit!!1!
@Lorejas | 12-10-20 | 20:46:
Dikke vette boel schiet!!! 1!!
@Lorejas | 12-10-20 | 20:46: Gewoon de heule anus leegbaggereh. *Flatsh*
SCHEIT aan 1,5 mtr.
Juist ja. Zucht
*boks*
Waarschijnlijk wordt hier gedoeld op de kruising tussen een schaap en een geit.
Nooit geweten dat die zo groot kunnen worden.
Scheit heb ik altijd na goelas.
Alle dwarse waren toch hier
Op het Plein heb je vast ook wel goede verbinding.
Honderden protesters en maar 1 volgzame schaap.
Zoek en u zult het schaap vinden.
Niemand?, op 26 seconden van het filmpje.
Namen en rugnummers noteren. Als ze ziek worden, bij iedere dokter en ieder ziekenhuis de toegang weigeren. Lekker in vrijheid laten kreperen.
Jouw naam staat genoteerd voor het permanent dragen van een beklap.
JUIST..!!
Iedereen die doet wat ik vind dat HEI ?Zei niet moet doen, lekker de pleuris laten genieten...!!
Vanwaar die agressie? Zolang ze 1,5m afstand houden, liefst met mondkapjes op, vind ik dat ze het volste recht hebben hun mening te uiten...
Achmed (84) en Fatima (36).
Koekwous, en iedereen die ooit in zijn leven gerookt heeft? Wat doen we daar mee? En mensen met overgewicht? Ook onthouden van zorg?
Glibberhouse dan ook ?
Exact mijn gedachte.
@Limburg-Zuid | 12-10-20 | 20:50: Rokers zou ik als laatste helpen.
Maar ze moeten wel mee betalen voor jouw zorg? En jij mijdt elk risico tot het maximale en bent brandschoon? Of die geweigerde zorg geldt voor een risicodrempel die jij op arbitraire wijze hebt bepaald, waar jij natuurlijk wel net binnen valt.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:51:
VVD adepten alle zorg ontnemen, per omgaande.
Ik lees in de bio van Bob van Keulen: "ANP trusted photographer - diversiteit, inclusiviteit, intersectionaliteit, verbinding, duurzaamheid, solidariteit, dialoog, iedereen doet en telt mee!"
Tering. Wat een deugert.
Zo. Die heeft zich ingedekt.
@Deksmaat | 12-10-20 | 20:45: Slechts één verkeerde opmerking en hij wordt verstoten door de holyer than thou meute. Komt ie vast nog wel achter.
Is ironie.
Het is een monster die HUNNIE zelf creeert.....
Demonstratie tegen Corona?
Ik ben voor Corona.
Doe nou niet.
Zo wordt het natuurlijk nooit vrede op aarde, en voordat je het weet is het Kerstmis!
Denkend aan Army of Lovers:
youtu.be/di18hTFTwIw
Die Camilla Henemark, dat was een goede actrice voor Cleopatra.
@steekmug | 12-10-20 | 20:47:
Mooi, u hebt er kijk op!
@steekmug | 12-10-20 | 20:47:
Dat waren goeie prammen.
Jeej, weer een reden om met het vingertje te wijzen en aan te geven dat dit echt niet kan en we door deze mensen straks in een lock-down zitten.
Ik ben wel klaar met die debielen van viruswaarheid. Klap de lange lat er maar over. En goed hard als het kan.
Beetje te laat geboren, wat naar voor je.
Hoi Rutte.
Ga eens gauw binnen blijven Bennie!
@CalamityJane | 12-10-20 | 21:07: lol. Het is allang bedtijd voor Bennie.
Ik ben met Bennie!
Is het niet allang 20.00 uur, GS?
Nou goed...
Als het er meer dan tien zijn, houdt in dat het leeft onder de bevolking...
Alle wappies verzamelen!
Allemaal? dat zijn er nogal wat in Den Haag.
@Mr_Natural | 12-10-20 | 20:47: Maar ze staan/zitten nu allemaal op het Plein.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:48:
Vergeet alle slapende cellen niet.
@Mr_Natural | 12-10-20 | 20:49: Aan hersencellen echter een groot tekort.
REAGEER OOK