BEWIJS! Frankrijk dumpt dobbermensen ➡ UK
Nigel Farage betrapt Frambozen op heterdaad
Duidelijker kan niet. Kijk met uw eigen ogen. Macron dumpt rubberbootmigranten in Engelse wateren, en maakt vervolgens rechtsomkeert. Keihard videobewijs van Nigel Farage, die deze week met eigen ogen zag hoe een dinghy van de Franse kustwacht 16 oranje reddingvestjes overhandigde aan een speelgoedbootje met 16 Afghanen en een Suzuki outboard, en ze bon voyage wenste richting UK. Waar de illegale immigranten vervolgens door de Border Force van BoJo werden opgepikt. Deze beelden zien ze ook op Lesbos, Samos, Malta, Lampedusa en in de binnenlanden van Oeroeboeroe. En Frans zag dat het goed was...
Reaguursels
InloggenLaat die Fransen eerst maar eens gaan kijken naar alle vluchtelingen die in grote getallen naar hun gebiedsdeel Mayotte (Comoren) komen, waar ze na er even illegaal te zijn een verblijfsvergunning krijgen, de rest verzuipt, hier hoor je niemand over .......
Ze willen zo graag vissen? Nu hebben ze weer wat te vangen :)
En wie is er nu gek?
Is er iemand die heeft gezien dat dit
- Fransen waren?
- Gestuurd door de Franse overheid?
- Dat actief hulp werd verleend door die "Fransen"?
En mocht het allemaal toch waar zijn, dan zouden die Engelsen in EU verband daar natuurlijk afspraken over kunnen maken. O nee, wacht. Global Britain ging zijn eigen boontjes doppen!
Kijk het filmpje eens voordat je tegelt.
Wat Afghanen dobberen tussen frankrijk en Engeland? Raar zeg! Zullen we ze niet beter naar huis brengen dan?
Vluchtelingen en gelukszoekers, niemand wil ze, niemand kan iets met ze, toch blijven we (Europa) op de oude voet doorgaan, hopende dat er iets veranderd. Het alternatief is natuurlijk dat we instant nazi’s worden met vernietigingskampen, onze katten en hondevoer aangevuld met vluchtelingenvlees geven, en allemaal een fiets krijgen en het laatste stukje brood van de hongerigen (in Afrika in beslag genomen).
Je deugt of je bent een racistische nazi facist die baby’s verkracht en tegen de muur doodgooit. Ik deug dus ik leef.
De Fransen helpen mensen vluchten uit de EU, begrijpelijk toch
Ja, mr. Farage, please be on our side even if you left the EU, we need friends like you
@KokkieBalboa | 19-09-20 | 04:41: I'm certain he is. Hij kent GS ook nog.
Af en toe is dit wel even grappig, Lucky TV. Willy die ze moeah Bea een loeah draait. www.youtube.com/watch?v=t0LDUB2pp1Y
Verrek, verdwaald..
En vergeet de Canarische eilanden niet, die bootjes spoelen hier vol met apothekers met bosjes aan.
Ik had de confrontatie met de kudtfransen wel wat uitgebreider willen zien.
Dit is dus gewoon mensensmokkel. Denk nou niet dat iemand uit de EU zich hier druk om maakt. Wel moeten die kut witte aan de zonneboiler van Fransje.
Jammer dat de boot niet zonk.
Stel je niet aan aub. Die mensen willen naar buiten de EU. De fransen begeleiden ze alleen maar. Au revoir. groeten aan farage.
In aansluiting hierop vraagt Farage aan Tony Abbott, ex-premier van Australië "Hoe hebben jullie dat opgelost? Bij jullie waren het toch de Indonesiërs die de illegalen in Australische wateren hebben gedumpt?".
Antwoord: illegalen overzetten op rubberboot van Australische makelij; ze de richting van Indonesië wijzen en ze weer in de Indonesische wateren terugdumpen. Als ze dan nog niet gaan: terugslepen en dumpen op het strand van Java. Dat vond Indonesië niet leuk; de betrekkingen waren een tijdlang wat kil, maar toen de Australiërs dat een tijdje consequent hadden gedaan was de boodschap duidelijk en was het afgelopen met het gedobber en de veerdienst door Indonesië.
(Overigens is dat Indonesië hetzelfde fijne land waaraan onze Koning Willy, niet namens u en mij, excuses heeft gemaakt).
Daarvoor is natuurlijk wel vereist dat je niet tussentijds een regering met Goedmensen aan het roer krijgt.
Het gaat niet om excuses maar om de herstelbetalingen die daaruit zouden volgen. Hetzelfde als het zwartePieten gelul om Nederland te dwingen geld te laten betalen aan landen die al miljarden gekregen hebben.
@Premier Trutte | 18-09-20 | 22:08: Typisch van dat soort mensen. Mijn oma heeft indertijd geld gekregen, waarom zou de overheid de kleinkinderen van die generatie ineens weer geld moeten geven? Ja ik weet het antwoord maar wat een domme lui.
Spot on Nigel.
Snap ik het nou niet, of is het niet logisch dat een Afghaan pas veilig is in Engeland?
Wat is de reden om uit Frankrijk te vluchten?
Vanavond maar even Jinke en zappend naar Op1 kijken, zal er wel uitgebreid worden behandeld.
@bananabanana | 18-09-20 | 20:18: Engeland is vooral van de Afghanen en Pakistanen. Vandaar die Londense burgemeester. Andere mogelijkheden zijn Frankfurt en Hamburg en misschien Munchen. Nederland is van de Turken en de Marokkanen.
@Premier Trutte | 18-09-20 | 22:10: Duitse steden zoals Mannheim, Duisburg etc. zijn overgenomen door Turken, in Ruhrort komt die polizei niet meer controleren, als wat is dan met de Duitse ME
@Jan70 | 19-09-20 | 09:25: Schrok me ook een ongeluk toen ik laatst in Düsseldorf over de Rijnkade liep. Licht getint totaal dominant, tot het agressieve aan toe.
Ben ik een keer de beheerder van de pot, vraag ik netjes na het eerste rondje om nog eens flink bij te storten. Krijg de hele groep over me heen.
Dus ik vraag netjes aan de GroenLinksers/X66-ers/PvdA-wapsers in de groep, waarom ze nou zo boos zijn dat ze nu weer moeten storten. Ik vind namelijk dat de kroeg van iedereen is en niemand dorst hoeft te hebben.
Bleven ze nog steeds boos.
Dus ik denk breng het gesprek weer op gang, joh de wereld is van iedereen en iedereen mag gaan en staan waar hij wil. Toch? Dus ook mee vreten uit de sociale pot. Dus hey, wat is het verschil?
Bleven boos en alle drie zitten nu op stottertherapie.
Niet zeiken, als we na 1 January al die Franse marineschepen kelderen.
Er is dan ook geen VK of Amerika om voor Help te roepen. By the way.
Of had u gedacht dat dit wel zo door kon gaan?
Benieuwd naar de reacties van Asscher, Klaver, Jetten en Sargentini. Mensen die de bek vol hebben van 'Het Europa van Waarden'. Hoe oordelen zij over dit gedrag van Frankrijk olv Macron, die uiteraard aan de goede zijde van de beschavingslijn staat?
Als de Wehrmacht zich in 1940 had voorgedaan als vluchtelingen, dan speelde Liverpool nu Bundesliga.
Hahaha... die is goed!
Dat was een cunning plan van Hitler, maar Goering was er tegen, zijn luftwaffe ging het wel oplossen, wel we zien wat voor een puinhoop hij er van heeft gemaakt.
Waarom slepen ze ze niet gewoon terug naar Franse eaux?
PVDA was jarenlang verguld met dit volk.
De stemmen werden opgehaald in de buurt met een buurtfeest.
Nu is dit volk de stemmen motor van heel links.
Dat NL naar de donder gaat maakt ze niks.
Ik weet dat Frans Timmermans dik is, maar een heel volk naar hem te vernoemen gaat me toch echt wat ver.
Het kan nu nog, dus waarom niet? Niks illegaal, UK is nog steeds deel van de EU.
Dit is niets meer of minder dan een dikke middelvinger en bewuste fuckyou richting de brexit Britten. Echt asociaal zoals alleen de Franse klootzakjes kunnen zijn. Buitengewoon fout!
Nou jaaaa: zijn die dobberdonkermensen eens een keer lekker aan het integreren door Dunkirk 1940 dunnetjes over te doen met al die bootjes, is het wéér niet goed
Het begint er al mee dat ze ddan de verkeerde kant opvaren.
En verder. Als je weet hoe die "vluchtelingen" in Calais jarenlang tekeer gingen tegen Franse lokalio's, tegen internationale vrachtwagenchauffeurs, tegen elkaar, tegen de politie etc. Dat zijn niet de bevrijders, maar de bezetters.
@Dandruff | 18-09-20 | 19:19: "Het begint er al mee dat ze ddan de verkeerde kant opvaren." Jij bent in de war met Normandië, een paar jaar later. Duinkerke ging over gestrande Britten die naar Engeland gebracht werden.
"Dat zijn niet de bevrijders, maar de bezetters." Dan is het toch mooi dat we (EU) er van af zijn.
@koeberg | 18-09-20 | 21:12:
Verrek ja, foutje vwb Duinkerken.
Verder, die illegale gasten moeten Europa uit.
En een EU die qua migratiebeleid niet verder komt dan die gasten heen en weer overgooien is volstrekt overbodig. Een Marokkaan die illegaal naar Frankrijk reist moet terug naar Marokko; niet van Frankrijk naar Engeland, dan van Engeland naar Nederland, en van Nederland naar Duitsland, etc.
Daarom blijven ze komen, omdat ze hier eeuwig rond kunnen zwerven. Omdat ze weten dat ze hier overal gratis onderdak, gratis eten, gratis zorg, gratis rechtshulp en gratis zakgeld krijgen; en zelfs gratis "verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen" kaarten als ze eens iemand verkrachten of neersteken of zo.
Als duidelijk wordt dat ze voortaan direct teruggestuurd worden gaan ze echt geen duizenden euro's meer betalen voor een boot die onderweg door de mensensmokkelaars wordt lek geprikt.
Ik snap het probleem niet zo. Als vluchtelingen graag naar het VK willen, waarom zouden wij ons daar mee moeten bemoeien?
Volgens Farage "when we are free from Europe" brengt hij ze terug naar de eu.
@panthosen,
Volgens mij is jou nou een aantal keren uitgelegd waarom asociaal gedrag asociaal is. Ga je daar nog inhoudelijk op reageren, of blijf je steeds dezelfde debiele slogan herhalen?
@Itastijl | 18-09-20 | 19:19:
Wettelijk gezien kan dat natuurlijk ook.
Of denk jij dat als Nederland morgen illegalen naar Rusland of Canada gaat brengen, die landen dat dan *dus* maar moeten accepteren?
@Dandruff | 18-09-20 | 19:22: deze keer moet Frankrijk een antwoord geven. Ivm oorlogsschip. Ben benieuwd. Maar daarnaast, wanneer niemand de dobberaars heeft ondersteund of er geen bewijs voor is?
@Itastijl | 18-09-20 | 19:28:
Als er geen bewijs is dan kunnen we er geen schande van spreken.
Maar het feit dat ze dit doen geeft wel aan hoe asociaal die hele EU is.
Dit is niet vanwege de Brexit, dit gebeurt constant. Twee extreme gevallen zijn 3 kinderverkrachters die door Oostenrijk (1) en België (2) over de grens naar Duitsland werden geflikkerd. Zonder aanklacht, maar ook zonder waarschuwing naar de Duitsers. Honderdduizenden criminelen en extremisten reizen vrij door West Europa en vragen overal opnieuw asiel aan. Een paar jaar geleden is in Engeland een agent verwond door een moslimextremist die hier een fopstraf voor een zwaar delict had gehad; maar we hebben ze nooit gewaarschuwd.
Al die EU-slogans over "samenwerken" ten spijt.
Iedereen veegt zijn eigen straatje schoon.
@Dandruff | 18-09-20 | 19:45:
"Als er geen bewijs is dan kunnen we er geen schande van spreken." wel als Farage ze terug wil sturen naar de eu. Onzinnige uitspraak dat het terugsturen, na debrexit, makkelijker wordt.
@Itastijl | 18-09-20 | 20:21:
Onzinnig is dat Frankrijk dit doet, zonder gêne.
Onzinnig is dat de EU dt goedvindt.
Onzinnig is dat dit overgooien van overlast binnen de EU de norm is.
Onzinnig is te denken dat een soeverein land dit zou moeten pikken.
Probeer het maar eens met Rusland.
Why we should help them. That's the question. Stupid boy.
De vluchtelingen vinden ook Europa een zinkend schip.
Volslagen krankzinnig dat Frankrijk de oversteek gewoon maar faciliteert en ondersteunt. En dan te bedenken dat GB juist ook vanwege deze immigratie uit die EU met absurd wagenwijd open grenzen is gestapt.
Wil jij ze graag hebben dan?
Waarom sleept Boris deze illegale migranten niet terug naar de Franse kust? Dit is de zoveelste keer dat op camera is vastgelegd dat Franse diensten de illegale migratie effectief ondersteunen.
@panthoseen | 18-09-20 | 19:02:
Nee, ik wil gewoon de grenzen sluiten, grootschalig inzetten op terugbrengen die uit veilige landen komen. Wat GB in de EU ook al destijds wilde. En opvang in de regio.
Ik heb ook een Suzuki outboard.
Komt wel heel dichtbij zo.
Met een beetje persen kunnen er bij mij ook 16 in en dan rondvaren op de Amsterdamse grachten om herinneringen op te halen.
Haha, helaas voor u: das ist verboten in Amsterdam! Max. 12 personen + 1 schipper. “U mag met maximaal 12 personen plus 1 schipper aan boord varen. Deze 12+ regel geldt sinds 23 mei 2019. Hiermee wil de gemeente Amsterdam overlast op het water tegengaan.“
Maar hoe gaat het met zanger Rinus en vriendin?
Jullie in de EU, ja ook jij. Zijn schijtzakken!
Waarom? Je kijkt erna en vind het allemaal prima. En alle landen met jou mee.
De hufter mentaliteit van de Fransen konden we al.
De Turken doen het, Is schande. De Fransen doen het, een dikke prima.
Het zou mij niets verbazen als Brussel dit bedacht heeft.
Ze flikken dit dus al een hele tijd en ben ik ervan overtuigd dat dit de rede is van de Brexit.
Een grote hoop op de EU.
Dat u daar wilt leven is voor mij onbegrijpelijk.
Merkel en Macron spelen een spelletje. Rutte wordt gebruikt, alleen heeft deze arme kloot het niet door.
Arme kloot? Er zijn er voor minder op t schavot onthoofd.
Oostenrijk weigert "kinderen" uit Griekenland op te nemen, maar heeft wel 50 miljoen € die kant op gejast. De minbiza heeft er persoonlijk een Antonov vol goederen heen gestuurd. De Duitse Kongsi heeft zich daar al zeer verontwaardigd over uitgelaten. Mutti Merkel reageerde boos. Haar billenmaatje (kan je dat zeggen van vrouwen?) Von der Leyen dreigde al met sancties en vandaag kwam Horst Seehofer, minbiza van Duitsland teleurgesteld zijn over Oostenrijks houding. Vroeger als MP van Bayern had hij geen goed woord over voor Merkels "wir schaffen das" en was hij de eerste om grenscontroles met Oostenrijk in te voeren. Natuurlijk dreigt hij ook: „Wer sich in der Migrationspolitik nicht solidarisch zeigt, kann auch an anderer Stelle keinen Anspruch auf solidarische Leistungen erheben“. m.a.w. als Oostenrijk niet doet wat Duitsland zegt, mogen ze verder niet meer bij de netto betalers meedoen.
Die EU is echt het minderwaardigste instituut dat ooit uit een goed bedoeld project te voorschijn is gekomen.
Maar 90% van de Germanen willen graag Merkel inruilen voor de Oostenrijkse premier, lees de comments in Die Welt.
@Jan70 | 19-09-20 | 09:31: Ja dat is idd bizar. Alleen is de angst om AfD te stemmen daar nog veel te groot. Met CDU en SPD kom je geen steek verder. Mijn enige hoop is Friedrich Merz.
Diezelfde EU die zelfs nog vetorecht wil behouden in het VK na de Brexit, die EU die moord en brand schreeuwt over het schenden van internationaal recht, die EU laat dit onder haar ogen gebeuren. Het instellen van diversiteitsprijzen, het alsmaar vergroten van de eigen begroting en het hinderen van visserij-innovaties, dat soort zaken zijn pas echt belangrijk!
6500 pas dit jaar in de UK, volgens mij zijn er hier al het 4-5 voudige van dat binnengelopen via de "officiële" kanalen en dan nog de rest.
Al die pro-immigratie politici zouden eigenlijk veroordeeld moeten worden. Ze dragen bij aan massale mensenhandel. Mensenhandelaren die families oplichten, hen hun hele familiespaargelden vragen en de familie wijsmaken dat zij hun zoon even een leven en baan garanderen in Europa. Vervolgens worden die mensen zonder papieren in Europa gedropt. En onze linkse politici werken gewoon samen met deze mensenhandelende criminelen. Ze gebruiken deze immigranten vervolgens voor hun even politieke gewin, net doen alsof ze om de levens van deze immigranten geven. Walgelijk
Wat zijn handlangers van een criminele organisatie? Zijn ze onderdeel van of niet?
Waar varen de Sea Watch 3 en Sea Watch 4 op dit moment ?
Hear hear!
Wel een prima idee eigenlijk. Eerst zorgen dat die Britten zonder deal de EU uit zijn. Dan zijn ze niet meer aan regeltjes en smoesjes gebonden. Sturen wij ze de Noordzee over en kunnen zei ze met een enkeltje op het vliegtuig zetten.
Wat een onzin. Rusland is ook geen EU-lid.
Jij denkt dat Nederland dan *dus* alle illegalen naar Rusland kan varen?
Niemand wil die klaplopers in zijn land hebben, op wat linksistische idioten als Bram van Ojik en de Gutmenschen van We gaan ze halen na.
Volgende week komt Ursula in Brussel met een nieuw ''verplicht solidariteitsmechanisme" in nieuwe asiel- en migratiewetgeving:
"Alle EU-landen moeten naar omvang en welvaart gaan bijdragen"
Het zal er wel weer op uitdraaien dat de Visegrad landen en de rest van de Oost-Europese lidstaten geen fuck doen, en de ''rijke'' Noordwest-Europese landen - Duitsland, Nederland, en Zweden, de meeste klaplopers te verstouwen krijgen.
En alles valt reuze mee, hoor. Ook hier lees je weer dat de aantallen, in vergelijking met 2015, stukken minder zijn. Ja, kunst, toen werden we overlopen door 1,2 miljoen landverhuizers. En toen waren het allemaal bonafide vluchtelingen, hoor, en nu niet meer:
"Vijf jaar geleden was 90 procent vluchteling, met recht op bescherming. Volgens haar komt twee derde van de nieuwe asielzoekers daar nu niet voor in aanmerking. "Ik heb zo mijn twijfels over het nut om een kansloze asielzoeker te verhuizen terwijl duidelijk is dat hij terug naar zijn thuisland moet."
"De focus in haar voorstel ligt daarom op de terugkeer van afgewezen asielzoekers, zegt ze. "Dat proces moet sneller. En afgewezen asielverzoeken moeten hand in hand gaan met beslissingen over terugkeer. Als iemand al jaren ergens woont, wordt het steeds moeilijker om hem weg te sturen."
Maar tenzij er nou eindelijk eens bij gezegd wordt dat weigerachtige landen - zoals Marokko - financieel keihard aangepakt worden, zal het met die terugkeer niks worden, zoals het al vele jaren niks is. En ik hoor ook niks over het bewaken - echt bewaken - van de buitengrenzen. Zonder die twee 'harde' maatregelen wordt het allemaal weer niks.
Ok een flaw die ik zie, van mensen die lopen te klagen dat de Visegrad mensen moet opvangen, zijn onze open grenzen. Stel Hongarije neemt een miljoen mensen op, hoe zorg je er dan voor dat die miljoen, alsnog niet naar Nederland komen? Kan niet en ook daarom moeten we uit dat verdraaide Schengen.
Je hoeft helemaal niemand financieel keihard aan te pakken zolang ze maar geen NL paspoort krijgen. Dan kun je ze gewoon met een enkeltje op het vliegtuig naar Rabat te zetten en dan zoeken ze het daar maar verder uit.
@Urbanus_2.0 | 18-09-20 | 18:24: Dat gebeurd nu dus ook, alleen ze worden niet het land uitgezet. Vervolgens gaan ze rondzwerven en de criminalteit in. Daarom zijn die cijfers zo hoog en komt er in opsporingsverzocht geen blanke gezonde Nederlander meer in voor.
Ben benieuwd als in december dat Marrakech-pact in werking treedt.... wat er dan gaat gebeuren...
Zogenaamd "niet bindend", nog ff zien wel...
"Als iemand al jaren ergens woont, wordt het steeds moeilijker om hem weg te sturen."
Waarom?
Ik heb dat nooit gesnapt.
@miknic | 18-09-20 | 18:29: En dan roepen dat de leiders van de partijen die daar wat aan willen doen racisten zijn, terwijl dat de verantwoordelijke politici de aanstigters zijn van deze wantoestand.
@ditotje | 18-09-20 | 18:47: U heeft de laatste dertig de krant niet meer gelezen? Ooit van
Kleermaker Gümüs gehoord. De asielzaak van de familie Gümüş kreeg in 1997 landelijke aandacht in Nederland toen het gezin werd uitgezet.
De gevaarlijke EUrofielen zijn doodsbang dat Engeland het beter gaat doen sinds de Britten zich bevrijdden van het juk van de Brusselse dictatuur. Dat zou een verkeerd voorbeeld vormen voor de nog bezette gebieden.
Hoofdstormbaanleider Macron zet zijn invasieboten vol verwarde EU-leeuwenjagers in. Als opening van de Slag om Engeland, deel 3.
Ik vraag me af in welk Europees land het eerst een kalifaat wordt uitgeroepen.
@Nehemia | 18-09-20 | 18:15:
Volgens mij is dat al geschiedenis in de Sharia driehoek van Den Haag. Tis net dat de leeuwenjagers in Amsterdam-Gaza onderling in drugsoorlog zijn, anders was dat inmiddels ook wel een kalifaat te noemen.
Noord-Frankrijk. Dan hou je Vichy over voor de Fransen..
@Jan Passant mk2 | 18-09-20 | 18:19: De macht van het getal laat zich steeds sterker gelden en vooral in de grote steden. Als we gaan extrapoleren naar de toekomst kan het niet anders dat de Islam de leidende religie gaat worden. De ongebreidelde immigratie is het Brusselse paard van Troje en aan Rutte zal het niet liggen om nog harder op het gaspedaal te trappen.
Haal de Spitfires en Hurricanes uit het vet om de invasie te stoppen!
Timmerfrans gaf in een interview deze week aan dat klimaatneutraal in 2050 alleen kan met een sociale herverdeling. Dat is een veel groter gevaar dan die duizenden kansarmen. De Unie moet meer macht krijgen.
@Nehemia | 18-09-20 | 18:26:
Ik weet het. De Verenigde Nazi's en de EU weten het ook. Rutte gaat daarom binnenkort weer naar Marra-kech om het bindende deel van het niet bindende invasieplan te ondertekenen.
Engeland is natuurlijk hartstikke blij met deze lieden die hun stinkende best gaan doen om de economie aldaar een flinke boost te geven.
In de agrarische sector, de bouw willen de Brits niet werken en zijn de tekorten aan personeel gigantisch.
@Itastijl | 18-09-20 | 18:53: Zou het dan niet beter zijn om Polen, Bulgaren of Litouwers te werven in plaats van Sudanezen of Eritreeërs?
Eu vluchtelingen beleid lijkt dus op het Arnhemse Diftar systeem. Mooi op papier, zeg maar.
ik snap Frankrijk wel ,ze zijn bezorgd dat Engeland te weinig artsen en tandartsen hebben natuurlijk op dat eiland.
toch weer een bewijs dat geen 1 land ze wil hebben
Maar de raketgeleerden houden ze zelf.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-09-20 | 18:08:
Binnenkort slaat de eerste V4 in op London
@Kuifje-naar-Brussel | 18-09-20 | 18:08: ook voor jou moet dit toch wel schuren. Dat je niet klip en klaar hier tegen stelling neemt zegt al genoeg.
En richting land van herkomst of on boarding kan dit niet? Ferries om op te halen door ngo’s? Haha (als het om te lachen was). De selectieve slapheid.
Wat ik jammer vind is dat ze het stiekem doen. Keil die lui gewoon open en bloot (figuurlijk dan hè) terug.
Wattefak EU?! Wij hebben deze migranten KEIHARD nodig ja? Om onze vergrijzing tegen te gaan! Dat heb ik van Jesse Klaver geleerd bij de APB.
Vergrijzing tegengaan, echt een gotspe dat alleen maar een domlinkse idioot als Klavertje kan blijven herhalen. We zouden de vergrijzing moeten omarmen.
Ja maar Jesse luistert naar de NPO. Die kan je niet serieus nemen.
Leren ze dat niet meer bij maatschappijleer?
Vergrijzing tegen gaan? Verzwarting is geen probleem?
Op zich hoeft dit trouwens geen enkel probleem te zijn. Boris kan die lui gewoon in een bewaakt kamp zetten, mannen en vrouwen gescheiden, en ze gratis internet toegang geven zodat die lui hun eigen terugkeer kunnen regelen, waarna ze het kamp weer kunnen verlaten om huiswaarts te gaan.
Dit is voor Boris praktisch een casus belli. Hiermee kan hij oftewel een EU=ongunstige Brexit afdwingen dan wel het EU asielbeleid breken.
Als hij kan kiezen tussen ruzie met de EU met meer immigranten, of deze ongewenste vreemdelingen helemaal niet. Hmm, lastig. Not
Dit is zo mooi. Europa kan gewoon al die vluchtelingen dumpen in Engeland. Ze zijn uit de EU, dus het akkoord van Dublin geldt niet meer en vluchtelingen kunnen niet meer terug gestuurd naar het land waar ze als eerste asiel hebben aangevraagd. Engeland is zo fucked met dat hele wanstaltige Brexit van ze. Het is niet voor niets dat je er in Europese media vrijwel niets meer over leest. Merkel en Sarkozy hebben belangrijker zaken aan hun hoofd dan dat stelletje schreeuwers aan de andere kant van de plas. Laat ze inderdaad lekker hun eigen borders maar controllen. Succes en next !
Boris heeft genoeg eilanden om er 1 als opvangeiland te maken. Door je haat kun niet logisch meer denken.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 18:04:
Wat mij opvalt aan EU-trollen is dat ze naast vrij dom, ook altijd vrij hatelijk zijn.
Jij stelt bijvoorbeeld dat EU-landen het recht hebben om illegalen over de grens te zetten met landen die niet in de EU zitten; zoals Rusland, Engeland of Brazilië. Dat is echt absurd; zo staat dat nergens in dat verdrag van Dublin. En natuurlijk heb jij gelijk dat de EU niks kan, en dus ook niet haar eigen verdrag van Dublin handhaven. Maar de claim dat de EU door het internationaal recht te schenden nu voor het eerst in 20 jaar iets in de geest van dat verdrag heeft gedaan is bizar. Misschien wel bijna net zo bizar als dat de Brexit slecht zou zijn voor de Britten.
En dan jullie blinde haat, wie zei dat ook weer; "een speciale plek in de hel voor de Brexiteers"?
Jij en andere "kein volk, ein reich, ein EU" schreeuwers doen niks anders dan 24/7 hopen dat de Brexit leidt tot grootschalige armoede en burgeroorlog in Engeland. Omdat Engeland het volk liet meebeslissen.
Walgelijk.
Ik geloof niet dat er Brexiteers zijn die net zo walgelijk over EU-landen denken, zelfs niet over netto-ontvangers zoals Italië en Griekenland.
Ondertussen was GB decennialang een betrouwbare EU-partner.
Was GB decennialang een nettobetaler aan die EU.
Maar jullie koesteren vijandige dictators in Turkije en Oekraïne die nog niet eens EU-lid zijn maar wel miljarden ontvangen; en jullie kotsen op eeuwenoude bondgenoten.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 18:04:
Sarkozy ?? Uw kennis van Europa is werkelijk fenomenaal. Maggie Thatcher is zeker nog steeds PM van de UK.
@Dandruff | 18-09-20 | 19:03: Het VK heeft jarenlang Europa gedwarsboomd en had voor zichzelf een heel mooi speciaal plekje opgeëist binnen de single-market die EU heet. Ze schieten zichzelf enorm in de voet en dat weten ze ondertussen. Ik lach me echt helemaal suf als ik zie hoe de domheid voor de val komt aan gene zijde van de plas.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 19:43: welnee joh, de Britten krijgen 1 grote dreun en nederland wodt langzaam gesloopt door de dysfunctionerende EU. Of dacht u misschien dat de 20 miljard extra steun voor landen die de zaken niet voor elkaar hebben een eenmalige gebeurtenis is? Op lange termijn lachen de Britten ons uit, socialisme heeft nog nooit ergens duurzaam welvaart gebracht.
@Dandruff | 18-09-20 | 19:03: 380.000 Britse gesneuvelde militairen in WO2.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 19:43:
Je weet duidelijk niet waar je over praat. GB was decennialang een van de grootste nettobetalers. Vandaar dat ze soms wat quantumkorting kregen. Krijgt Nederland soms ook, als we weer eens even 21 miljard "corona-steun" verlenen aan een land met de grootste goudvoorraad van Europa, zoals Italië. Waar de koopkracht hoger is dan hier, omdat mensen daar een eigen huis hebben ipv een hypotheekschuld.
Maar je onbelezenheid is geen excuus voor je blinde haat. Je lacht dat "GB zichzelf in de voet schiet" door geen duizenden miljarden in een falende transferunie te stoppen, en nog eens duizenden miljarden in een milieuvervuilende "energietransitie".
Economisch gezien is jouw opmerking alleen extreem dom.
Moreel gezien echter is het walgelijk te lachen om andermans ellende.
Dat GB juist sterker wordt van de Brexit doet daar niks aan af. Jij hoopt op en lacht om armoede in GB omdat zij uit de corrupte EU-dictatuur stapten. Veel EU-nono's zoals Verhofstadt deden dat ook. Andersom zijn er volgens mij geen Brexiteers die hopen op en lachen om ellende in landen die in de corrupte EUdictatuur achterblijven.
Het laat precies zien aan welke kant de beschaving staat.
Net als dat illegale gedoe met die bootjes.
@theo-is-dood | 18-09-20 | 20:00:
Ja zo is het.
En dictator Erdogan van Turkije (geen EU-lid) noemde Nederlanders oa "kannibalen" en "fascisten". Hij riep moslims en vooral Turken ook op tot segregatie in Europa, en tot geweld tegen Europeanen. Dus die geven we gratis geld.
En wat mensen rond de regering van Oekraïne (geen EU-lid) bleken uit Nederland gestolen schilderijen te verkopen. Dus die kregen ook wat tientallen miljarden gratis geld, plus wat aantrekkeljke handelscontracten. Die overigens Nederlandse boeren benadelen, maar who cares?
Als we het geld maar kwijt zijn.
En Engeland als de echte vijand zien.
Netto betaler zeker, maar dat geld werd dubbel en dwars terug verdiend met de handel die men dreef binnen Europa en dankzij de verdragen die Europa heeft gesloten. Nu ze uit de EU zijn, gaan ze daar zeker flink op verliezen. Zie de onderhandelingen met Canada:
"Because of favoured-nation clauses in CETA, any concessions Canada makes for favour from the U.K. are automatically granted to the EU, without gaining anything from the Europeans"
Heel veel geluk met onderhandelen zou ik zeggen. Engeland krijgt gewoon heel simpel het deksel op de neus van jarenlange anti EU propaganda: alle binnenlandse shit die niet lekker liep was de schuld van de EU, tot in het bizarre aan toe.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 20:35:
Klinkklare onzin, nettobetaler is nettobetaler.
Handel drijven is een heel ander onderwerp, en je hebt geen enkele cijfermatige onderbouwing dat die met EU makkelijker is dan zonder. Als je je een beetje in handel verdiept zal je zien dat het tegenovergestelde waar is; hoe meer overheden meepraten, des te minder er wordt bereikt. Binnen de EU mogen Frankrijk en Duitsland namelijk ook meebeslissen over handelsverdragen die alleen Engeland aangaan. Dat werkt nooit in hun voordeel.
Je hebt het over "bizarre anti-EU-propaganda, kun je daarvan 1 voorbeeld geven?
Liefst een dat in de buurt komt van bizarre EU-slogans als "zonder EU geen handel"? Terwijl er voor zover bekend al 4.000 jaar handel wordt gedreven in Noord Europa, en in het Middellandse zeegbied nog veel langer?
Je weet niks van politiek, niks van internationale wetgeving, niks van economie, niks van geschiedenis en niks van handel.
Ik ga je niet ook nog eens uitleggen wat er allemaal mis is met CETA. Lees gewoon jezelf eens in.
Je zwakt je haat naar de mensen die ons bevrijd hebben nu iets af.
Feit blijft dat de "kein volk, ein reich, ein EU" schreeuwers immoreel zijn door anderen ellende toe te wensen. De tegenstanders van de EU-dictatuur doen dat niet met de achterblijvers.
Ik zoek effe wat op, lees jij ondertussen dit even: archive.is/Y1aLq
Zelfs Trump vreet het niet dat Johnson meent internationale regels aan de laars te moeten kunnen lappen. Even resumeren: deal met de EU, moeilijk. Deal met de USA, ja maar dan moet je je keutel intrekken. Deal met Canada, moeilijk. Deal met Japan, ja "gelukt". Soort van. Er is een deal, maar die heeft vrijwel geen invloed op hun BNP. En, even terzijde, ik ben de bevrijders van toen met alles wat in me is dankbaar voor wat ze hebben gegeven, maar dat betekent niet dat ik de mongolen die er nu aan de macht zijn een warm hart hoef toe te dragen. Ik haat de nazi's ook, maar de Duitsers niet.
@Dandruff Hoe bizar wil je het hebben ? www.theguardian.com/politics/2016/jun...
Dit is wat je met recht bizarre anti-eu propaganda die jarenlang door Engelse media over het volk is uitgestort. Je oogst wat je zaait en dat is wat nu gebeurd. Wat nu zeker gaat gebeuren: De UK krijgt niet de deals die ze het volk beloofd hebben en raadt eens wat: dat wordt opnieuw huilen over Europa. Fuck it, jullie wilden weg, jullie wilden uit de unie, nu moet je ook een grote jongen zijn en zelf je broek ophouden.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 21:38:
Je kunt de discussie wel verleggen, maar de feiten blijven staan;
- Frankrijk schendt zo elk denkbaar internationaal verdrag;
- De Brexit is een democratisch gekozen weg;
- Die de Britten heel veel voordeel gaat brengen;
- Terwijl de EU aan corruptie en megalomanie ten onder gaat;
En fijn dat je nu erkent dat Britten mensen van vlees en bloed zijn, maar zo coulant was je in je eerdere reacties niet. Toen wenste je ze alle ellende. Zoals veel EU-lobbyisten, inclusief Timmermans en Verhofstadt.
En dat typeert de EU-lobby; want de Brexiteers doen dit niet.
@Dandruff Als je eens een reality shock wilt, kijk dan eens op Reddit, op de subreddit /r Brexit.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 21:49:
Ik snap je punt niet. Als EU-landen handel kunnen drijven met openlijke vijanden als Turkije en Saoedi Arabië, dan kunnen ze ook handel drijven met Engeland. Onze eeuwenoude bondgenoot die decennialang nettobetaler was. Die bovendien producten produceren die al decennialang aan onze standaarden voldoen.
En de wereld is veel groter dan de EU, wist je dat?
Internationale handel laat zich niet door een jaloerse ex als de EU inperken.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 21:55:
Hoezo?
Jij hebt nog geen enkel feit weerlegd.
Stel dat jij gelijk hebt dat reddit de realiteit heeft kunnen aanpassen aan de EU-slogans. Waarom leg jij dan niet uit hoe reddit de realiteit heeft kunnen aanpassen aan die EU-slogans?
Engeland wil dezelfde rechten dan die ze had toen ze nog in de unie zat. Dus wel de lusten maar niet de lasten. Zo werkt dat natuurlijk niet. Er is een interne markt die beschermt moet worden. Alleen als de interne markt voordeel heeft van een deal met de UK gaat die door. Daarbij maakt Johnson het de EU niet echt gemakkelijk om toeschietelijk te zijn, met zijn blufpoker en tornen aan internationale verdragen. De EU handelt dit netjes uit tot eind oktober, de deadline, alleen al om te voorkomen scapegoat van Johnson te worden. Daarna wordt het een nasty no-deal en is john with the cap de lul. Maar ja, dat is ook degene die deze wanstaltige vertoning in het zadel geholpen heeft, dus ik wens ze veel plezier daar zo.
@Dandruff Huh ? Reddit de realiteit aanpassen ? Je hebt zeker nog niet gekeken, want dan had je gezien dat er gefundeerd en voorzien van valide bronnen gediscussieerd over Brexit.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 22:08:
De eisen van de EU waren nog veel onredelijker. Denk aan de eis dat Engeland na de Brexit nog jarenlang nettobetaler moest blijven.
Stel dat jij al 25 jaar trouw contributie betaalt voor jouw voetbalclub. En je betaalt ook al 25 jaar voor 5 teamgenoten die het niet zo breed hebben. En als jij met voetballen stopt moet jij "voor straf" nog een paar jaar de contributie van die 5 andere voetballers betalen?
Over lusten en lasten gesproken.
Maar zo gaat dat nou eenmaal bij onderhandelingen. De betrokken partijen stellen allemaal zoveel en zo hoog mogelijke mogelijk eisen, om er na de onderhandelingen het beste uit te komen. Niks bijzonders.
Tja, en "tornen aan internationale verdragen". Frankrijk overtreed ze keihard. En met toestemming van de EU, die hier al jaren mee dreigde. Precies zoals de EU het vuurtje Gibraltar opstookte.
De EU staat echt aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 22:15:
Jij komt met de ene na de andere drogreden om het maar niet over het wangedrag van Frankrijk te hebben. Je wenst de Britten zoveel mogelijk ellende toe, maar uitleggen waarom ze dat verdienen doe je niet.
Wat moet ik dan met reddit?
Jij hebt in deze discussie geen enkel feit weerlegd.
Wat kan mij jouw bron dan schelen?
Ja, klopt. Net zoals bijv. Noorwegen en Zwitserland en nog meer landen dat zijn. Wat verwacht je dan ? Dat je gratis gebruik kunt maken van alles waarvoor de EU heeft onderhandelt? Gratis in de Schengen ? Net wat ik eerder zei: Wel de lusten, maar niet de lasten? Persoonlijk snap ik die aversie tegen de EU totaal niet. Net als democratie en het kapitalisme is het zeker niet perfect en kan er veel aan verbeterd worden, maar het zorgt voor vrede, stabiliteit en daarmee voorspoed. Verder hebben we een sterk blok nodig tegen de drie grootse machten op aarde: China, Rusland en de USA. Alledrie, de een meer dan de ander, heeft belang bij een zwak Europa. Jullie vallen voor die propaganda en verkopen je ziel voor zielige 20e eeuws nationalisme. Britannia rupes the waves. Echt, hoe kansloos ben je dan als bevolking en hoe ver leef je dan in een verleden wat al lang geleden verleden tijd was.
@Dandruff | 18-09-20 | 20:11: Nooit geweten dat mijn reactie zoveel reacties los kon weken, en zelden zo goed vertolkt gelezen dat de Britten echt net op tijd het zinkend schip verlaten hebben.
Godspeed and good luck!
@Mesjoggah | 18-09-20 | 23:14:
Mooi hoe jij de realiteit precies 180 graden omdraait.
Als GB decennialang nettobetaler is, dan zit GB fout.
Dus dan moet GB boeten zeg je; GB had immers corrupt moeten zijn.
Maar goed, even los van het feit dat alles dat jij zegt naast feitelijk onjuist, vooral extreem irreëel is. Alles wat jij zegt is ook volstrekt irrelevant.
De discussie ging over Frankrijk dat aan mensenhandel doet.
Niet over de Brexit.
Jij begint daarover omdat je die mensenhandel niet kunt verdedigen.
Al jouw onwetendheid over Brexit is dus een afleidingsmanoeuvre.
Je stelt verder dat feitenkennis zielig 20e eeuws is. Je vindt dat we meer moeten luisteren naar mensen die extreme onzin uitkramen, zoals dat de EU "een sterk blok" zou kunnen zijn. En zo komen we weer bij het begin van de discussie;
- de EU kan haar buitengrenzen niet eens beschermen;
- de EU kan illegalen niet eens terug sturen;
- EU-landen zadelen elkaar er dus maar mee op;
- tegen alle internationale wetgeving in.
Dus waar is dan dat sterke blok?
De EU durft een grote mond op te zetten tegen ongevaarlijke tegenstanders, zoals onze bondgenoten Israël en Engeland. Maar echte problemen durft de EU niet benoemen, laat staan aanpakken. Echte problemen daar zadelen we dus liever andere EU-landen mee op. België en Oostenrijk gooiden gewelddadige kinderverkrachters *hop* over de grens naar Duitsland. Zonder proces en zonder waarschuwing, want; "als ze in Duitsland weer een kind pakken, is dat niet ons probleem".
Dat is jouw "sterke blok" tegen de grootmachten.
Eerst de eigen kinderen en dan zonder gêne de Duitse kinderen opofferen aan een ideaal van corruptie en dictatuur. Zouden China en Rusland daarvan onder de indruk zijn denk je?
@Abject | 18-09-20 | 23:26:
Ik ga er ook een eind aan breien. Nog even Café de Stam in.
Zo gaat de EU dus om met de ellende van hun eigen beleid... Triest.. heel triest..
Der franschen roovrenzwaard,
Heeft vrouw nog kind gespaard,
Sloeg jong en oud ter aar,
In dollen moord.
Ziet daar des franschmans moed!
Hij stort, als ’t wolfgebroed
Op ’t weerloos schaapjen doet
Zelfs onze oude rijmpjes herinneren ons aan die akelige mentaliteit van dat stinkende dwergjesvolk met dat pedante taaltje. Ik ga ze boycotten nu.
Er gaan weer een paar Engelse uitbuiters en huisjesmelkers puisant rijk worden aan die sloebers. Het merendeel verdwijnen als slaven in de Londense achterbuurten. Insjallah.
Waarom een gaatje? Geef ze juist een degelijke boot waarmee ze het engeland kunnen bereiken!
@panthoseen | 18-09-20 | 17:40: Geef ze nog een degelijkere boot zodat ze meteen door kunnen varen naar Verwegistan. Niets te zoeken hier, ook niet in Engeland.
@BakkerHenk | 18-09-20 | 17:42:
Maar dan bereiken ze engeland niet. Dat zou ook niet erg humaan zijn he...
@panthoseen | 18-09-20 | 17:45: Dat ze Engeland niet bereiken is inderdaad het doel. Dat de EU dit soort smerige spelletjes speelt. Dat is pas inhumaan.
Ik verwacht dat dit nieuwsfeit op het achtuurjournaal grote ophef zal genereren...
Waarna de npo alle praatprogramma's vult met ophef!!!1! opiniemakers.
*verder droomt*
Veel plezier in engeland en groetjes aan farage!
Zou worden ze wel weer de EU uit gezet.
Wil je aan Rutte vragen om deze dobber geleerden allemaal naar Duitsland en Frankrijk terug te sturen wij hebben er teveel en zij hebben er te weinig.
Zij wel, lucky bastards.
@Bram-Jr | 18-09-20 | 17:35: Maar ze varen toch niet naar ons Noordzee-strand?
De Britten zouden asiel kunnen afwijzen op grond dat ze door een veilig land zijn aangekomen en ze terug sturen naar dat veilige land. "Vraag daar maar asiel aan".
Dan zou Nederland helemaal geen asielaanvragen meer krijgen. Aangezien ze niet vanaf Afrika via de Noordzee varen en al vele lander doorkruist hebben.
@Reden | 18-09-20 | 17:33: Ze komen ook gewoon met het vliegtuig. Daar raken ze dan op wonderbaarlijke wijze hun paspoort kwijt.
Engeland zou die arme mensen moeten helpen met een rechtzaak tegen de Franse staat voor het willens en wetens in gevaar brengen van hun levens.
@obominotie | 18-09-20 | 17:38: wat mij toch apart lijkt en niet zo moeilijk met al die camera's tegenwoordig.
Zonder paspoort kom je niet aan boord en verplicht die maatschappijen hun passagiers op film/foto vast te leggen wanneer ze aan boord gaan... gekoppeld aan ticket en paspoort.
En bij Schiphol/luchthavens wordt ook zat gefilmd dus zijn ze met gezichtherkennint zo te koppelen aan met welk vliegtuig ze uit welk land zijn gekomen. Retour afzender, als je zo illegaal bent om je papieren foetsie te maken.
Eh, nee. Dat kan dus niet meer nu ze uit de EU zijn. Het verdrag van Dublin is afgesloten tussen de staten van de EU en daar zitten ze niet (bijna) meer in. Het is nu dus heel simpel hun pakkie an. Maar dat wilden ze zelf.
@Mesjoggah | 18-09-20 | 18:08:
Pfff. Dit is toch hieronder al een paar honderd keer uitgelegd?
Sowieso is het dus nog niet zover. Maar bovendien zegt ook het verdrag van Dublin nergens dat Frankrijk het recht heeft Franse illegalen naar een niet-EU-land zoals Rusland te brengen.
Als ze in Frankrijk aankomen moet Frankrijk ze òf opvangen òf naar land van herkomst terugsturen. Niet naar Rusland, niet naar Engeland of welk ander niet-EU-land dan ook.
@Dandruff | 18-09-20 | 18:47: Dat wil Frankrijk natuurlijk wel, maar die arme tandartsen is verteld dat ze naar de UK moeten, dat ze daar een gouden toekomst toelacht. Die tandartsen willen helemaal niet in Frankrijk blijven, maar willen door naar de UK. Dat is niet de schuld van Frankrijk of ze moeten daar de Franse tandartsen met vervroegd pensioen sturen natuurlijk.
@Peerkeoud | 18-09-20 | 18:58:
Frankrijk had ze terug moeten sturen naar de landen van herkomst. Daar schijnen namelijk enorme tekorten aan tandartsen te zijn.
Zolang de EU asieleisers binnen Europa blijft overgooien blijven ze vanuit Afrika hier naartoe komen. Alleen een duidelijke garantie dat elke overtocht weggegooid geld is omdat elke illegaal linea recta terug gaan, stopt deze ellende.
@Dandruff | 18-09-20 | 18:47: Maar als ze uit zichzelf doorstomen naar Engeland, is Frankrijk niet (meer) verplicht ze terug te nemen. En waarom zouden het überhaupt ook doen. Vergeet niet dat één van de redenen dat de UK uit Europa wilde, controle over de eigen grenzen was. Succes met je controle dan en met alles dat er probleemloos doorheen dobbert, zou ik zeggen
@Mesjoggah | 18-09-20 | 19:46:
Zoals nu een dertig keer uitgelegd zijn ze niet "doorgestoomd". Dat bootje vanuit Marokko hebben ze al laten zinken op de Middellandse zee.
Ze zaten al een tijdje in Frankrijk, en hebben in frankrijk een boot gekregen om de overtocht te maken.
Dit is vrij simpele materie, een kind van 12 hoef ik dit niet uit te leggen. Een kind van 8 misschien wel 1 of 2 keer. Hoe vaak moet jou dit nog uitgelegd worden, kun je een schatting geven?
@Dandruff | 18-09-20 | 20:17: houd maar op Dandruff, het strategisch inzicht van Mesjoggah, een passende nick m.i., is minimaal.
@therealbraindump | 18-09-20 | 20:47:
Is inderdaad een beetje paarlen voor de zwijnen.
Best opmerkelijk eigenlijk. Een paar jaar geleden las ik dat de EU trollenlegers ging subsidiëren om "het populisme van repliek te dienen". Klonk allemaal heel veelbelovend, maar ik ben sindsdien geen EU-lobbyisten tegen gekomen die eerlijk, belezen of deskundig probeerden over te komen.
Geen idee om hoeveel geld het ging, maar het zal best een flink bedrag zijn geweest. Gek dat dan niemand in die lobby denkt "kom, laat ik van dat geld eens een cursus volwassen discussiëren volgen".
Ik heb er geen woorden voor. Zoals ze met die migranten omspringen. Maar ook dat Farrage himself dit nu moet gaan rapporteren. Stuur ze gewoon terug dan stopt dit.
Schande, schande schande. Hier moet tenmiste een minister over aftreden maar beter nog een regering over vallen. Dit kan écht niet.
Heb gisteravond nogmaals geleerd dat ons politieke systeem is gebaseerd op de Franse. Dus.
Het lijkt me geen probleem als de Britse regering hier over valt.
En richting Erdogan is de globalist Macron een schoothondje.
Valt toch wel mee?
Nee, valt niet mee
Echt weer van die fransozenstreken. Het blijft een achterbakboords volk.
Dit is een EU-streek.
Hier wordt al mee gedreigd sinds de Britten voor Brexit stemden.
Wil jij ze hebben?
@Dandruff | 18-09-20 | 17:31:
Het zijn wel de fransoosjes die het door de eu veroorzaakte probleem met plezier doorloodsen naar de Britse eilanden. Daar zit een lange historische geschiedenis achter zoals je weet. Nederlanders of Belgen zouden het niet in hun hoofd halen om hun Britse vrienden zo'n vuile rotstreek te leveren.
@panthoseen | 18-09-20 | 17:39:
Hoezo ? Ze zijn in la France. Hun probleem. Niet de mijne. Voor mijn part droppen ze die gelukzoekers op een noordafrikaans strand. Très bien ! Zeg ik dan. Terug bij af. Kunnen ze naar huis.
@suscrofa | 18-09-20 | 17:40:
Frankrijk heeft die gasten ook jarenlang tegengehouden, vandaar de "jungle" bij Calais. Dat leidde jarenlang tot een golf van terreur tegen Franse dorpelingen daar in de buurt. De Franse overheid heeft een fortuin uitgegeven aan de bescherming van ontelbare internationale vrachtwagenchauffeurs. Er is zelfs tenminste 1 chauffeur vermoord door die "vluchtelingen".
Frankrijk deed haar best, maar stopte daarmee vanwege de Brexit.
@suscrofa | 18-09-20 | 17:42:
Als ze het kanaal over gestoken hebben zijn ze niet meer in la france maar in la engeland. Tres bien!
@suscrofa | 18-09-20 | 17:42:
Direct terug naar huis; precies.
Als dat beleid 20 jaar geleden al zou zijn toegepast dan zou er geen asielcrisis zijn in Moira, Calais, weet ik veel waar allemaal. Dat zou tienduizenden verdrinkingen hebben gescheeld.
Waarom doet de EU niet het enige juiste?
@panthoseen | 18-09-20 | 17:47:
Ik zie Engeland als onze bondgenoot, een Westerse democratie met dezelfde rechten en vrijheden als Nederland. Heel West Europa deelt een bepaalde geschiedenis en cultuur die in mijn ogen beschermd moet worden tegen jihad en barbarij.
@panthoseen | 18-09-20 | 17:47:
Klopt niet wat je zegt. Land van initiële binnenkomst is bepalend. Brexit is nog geen voldongen feit.
@suscrofa | 18-09-20 | 17:49:
Frankrijk is ook dat initiële land niet. Ze zijn gewoon op doorreis. De vluchtelingen willen weer vertrekken uit de EU. Nou niks mis mee.
@Dandruff | 18-09-20 | 17:47:
Ik begrijp het migratiebeleid van de eu net zo min als jou. Argumenten van medemenselijkheid vervallen met de grote aanslag op de sociale cohesie van de samenlevingen binnen de unie agv deze immigratie. Het enige idee wat ik nog kan hebben is een bewust beleid om onze culturele identiteit te doen vervagen in een smeltkroes van wereldculturen naar Amerikaans model, dus een "omvolking" misschien met als beweegreden dat het europese nationalisme haar kop nooit weer zal opsteken. Een dwaas experiment die naar mijn idee juist een averechtse uitwerking zal hebben.. Deze unie wordt geleid door idioten.
@panthoseen | 18-09-20 | 17:54:
Je redeneert hier in mijn ogen bijzonder kortzichtig. Of je moet wel iets tegen Britten hebben.
@suscrofa | 18-09-20 | 18:03:
Nee. De britten hebben BoJo en brexit en farthrage dus die zullen er wel voor zorgen. En wij zijn er vanaf.
@suscrofa | 18-09-20 | 18:00:
En dat is helaas het probleem dat niemand wil zien.
De immigratielobby doet alsof decennialange ongecontroleerde massa-immigratie ons is "overkomen", zoals een mosterdvlek op je goede overhemd iemand overkomt. Maar beleid "overkomt" niemand, beleid wordt gemaakt. Je kunt grenzen bewaken; je kunt eisen stellen aan immigranten; je kunt illegalen uitzetten; je kunt dubbelpaspoortiërs 1 paspoort afpakken.
En het argument van de medemenselijkheid vervalt inderdaad met onze ondergang.
Maar zeker ook met de tienduizenden verdrinkingen in de Middellandse zee. Om over de toegenomen slavenhandel in Noord Afrika en over de vele in de woestijn naar Noord Afrika verdwenen mensen nog maar te zwijgen. Nog iets waar je de asiellobby nooit over hoort; zowel in Spanje als Italië zijn mensensmokkelaars veroordeeld omdat ze christenen halverwege overboord hadden gegooid.
Eenmaal hier eindigen relatief veel vrouwen/meisjes in de prostitutie.
Er is niks humaans aan mensenhandel.
De EU en al die "mensenrechtenclubs" die mensenhandel zowel direct als indirect ondersteunen zijn zware misdadigers.
@panthoseen | 18-09-20 | 18:10:
Ben jij zo'n eikel die zijn vuilniszakken over het balkon flikkert?
@Dandruff | 18-09-20 | 18:28:
De vluchtlingen bellen bij frankrijk aan. Frankrijk zegt nee dank je. Dan gaan ze naar de buurmand engeland, en die moet dan maar zelf zien wat ze doen.
@panthoseen | 18-09-20 | 18:38:
Nee, Frankrijk laat ze door hal, woonkamer, keuken en tuin lopen.
En geeft ze dan een ladder om over het hek van de buren te klimmen, en een breekijzer om de deur van de buren open te maken.
De claim van de EU-lobby dat dat een normale manier is om met je buren om te gaan zegt veel over de overlevingskansen van de EU.
@Dandruff | 18-09-20 | 19:11:
UK is geen EU so what?
@panthoseen | 18-09-20 | 19:19:
UK is wel altijd een goede buur geweest.
Jij wil onze vuilniszakken bij een goede buur in de tuin dumpen.
Enig idee waarom het soort mensen dat hun vuilniszakken over de heg gooit doorgaans in vervallen buurten woont?
Asociaal gedrag loont nooit, integendeel.
Het is veel simpeler; gewoon consequent terugsturen.
Die gasten betalen dus duizenden euro's voor een tocht op een lekke boot. Die boten worden expres lek gemaakt om andere schepen te dwingen ze als drenkelingen naar de volgende haven te brengen.
Als voortaan als volgende haven bijvoorbeeld Algiers wordt aangehouden houdt het spelletje heel snel op. En voor een zak geld nemen die landen graag hun eigen mensen terug.
Dat had tienduizenden verdronken mensen gescheeld.
De asielindustrie heeft olietankers aan bloed aan de handen.
Zoals de Russen het aan de piraatjes hebben laten weten dat een Russisch schip aanvallen pijn doet.
youtu.be/uTYkcnJdDio
Maar we zijn één grote Europese familie, kots kots.
Behalve als je eruit stapt natuurlijk.
Een Europese familie waar een Engelse kleuter steeds aan het zeiken was.
@Itastijl | 18-09-20 | 17:41:
Is Timmerfrans van Engelse afkomst?
@Dandruff | 18-09-20 | 17:50:
youtu.be/ACQZcxuqLLE post brexit lies - covid disaster
youtu.be/D8EGO1BSODA - Brexit lies.
@Itastijl | 18-09-20 | 18:41:
Ik reageer niet op linkspammen, zeker niet van youtube.
Je moet zelf weten waar je over praat. Als Timmerfrans een Brit is, weet jij vast zijn geboortedorp wel.
@Dandruff | 18-09-20 | 19:14: jij komt met die leuke grap over timmermans. Ga ik toch niet op in. Waarom zou ik? Ik heb het namelijk over het kleuter gedrag van de britten in afgelopen 50jaar eu. Vandaar de YouTube links. Beetje verdieping moet je aankunnen zelfs met youTube als broadcaster (zie Farage bovenstaande filmpje). Ik zal je wat extra vertellen. Heb 18jaar op British en American scholen gezeten, luister dagelijks naar lbc, volg het nieuws...
@Itastijl | 18-09-20 | 21:56:
Jij begon over een kleuter, niet ik.
Aangeven wie er een kleuter was en waarom deed je niet.
Nu suggereer je dat de Britten decennialang kleuters waren omdat zij nettobetaler waren, terwijl de EU juist op corruptie en financieel wanbeleid is gebaseerd. Op zich een goed punt, alleen; Nederland is ook een nettobetaler, wat maakt ons dat dan?
Bovendien, waarom zouden corruptie en wanbeleid volwassener zijn?
Of verwijt je de Britten vooral kleutergedrag omdat zij democratisch kozen tegen een corrupte EU-dictatuur?
Maar kun je dan concreet aangeven wat er volwassen is aan ongekozen en ondemocratische commissies die andersdenkenden stijf schelden, zoals Timmermans?
Je kunt wel doen alsof je af en toe eens iets gelezen hebt, of ergens op gezeten hebt. Dat soort slogans zijn net zo irrelevant als onbewijsbaar. Het "autoriteitsargument" is een officiële drogreden, zelfs als je aantoonbaar een autoriteit bent; dus zeker als je alleen maar doet alsof je ergens op gezeten hebt (wat je geeneens een autoriteit maakt).
Als je ergens iets van af weet dan kom je met controleerbare feiten, cijfers, voorbeelden, logische redeneringen. Niet met een hoop blabla.
@Dandruff | 18-09-20 | 22:15: "corruptie en financieel wanbeleid is gebaseerd" en Britain is sober.. Het was een raadgevend referendum (Cambridge analytica/facebook scandal) waarbij de wens van twee van de Verenigd Koninkrijk landen genegeerd is. Schotland komt steeds dichter bij een democratische fuckoff Brits.
"Aangeven wie er een kleuter was en waarom deed je niet." Wie had ik duidelijk omschreven. Het waarom hoef ik niet te omschrijven aangezien ik niet de enige ben met oneliners op GS. Jij ging op de timmermans tangent, wat overigens helemaal niet onderbouwd was. Sleep tight
@Itastijl | 19-09-20 | 00:28:
Feit blijft dat alles dat jij zegt onjuist is, en irrelevant is.
Dan kun je wel steeds van onderwerp veranderen, maar een nieuwe leugen maakt je eerdere leugens niet geloofwaardiger. En een nieuwe irrelevante mening over Schotland maakt een eerdere irrelevante mening over de Brexit niet geloofwaardiger. Als het referendum anders was uitgevallen had ik jou ook niet over de uitslag in Engeland gehoord, hypocriet.
Terug naar de feiten.
Frankrijk doet aan mensenhandel.
Dat gaat tegen elke (internationale) wetgeving in.
De EU staat daar achter, en dreigde daar al eerder mee.
Tegen elk denkbaar nationaal of internationaal verdrag in.
Omdat GB democratisch koos voor een Brexit.
Nettobetaler GB gaat daar beter uitkomen dan de falende transferunie.
Geen wonder dat je de feiten liever negeert.
En dan nog afvragen met de Brexit waarom er geen deal komt.
Dat heeft hier weinig mee te maken.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-09-20 | 17:26:
Een beetje wel. De EU kan niks behalve geld verbranden.
Alleen als het om het achterbaks ongevraagd fistfucken van bevriende naties gaat kan de EU ineens een vuist maken.
@Dandruff | 18-09-20 | 17:33: Alsof de Britten van die lieverdjes zijn....
@Kuifje-naar-Brussel | 18-09-20 | 18:10:
Een jij-bak is zelfs al een drogreden als je die kunt onderbouwen.
Jij onderbouwt jouw jij-bak niet eens.
Bovendien mis je de point, het gaat niet eens om Macron of EU.
Zoals ik ergens anders al schreef; Oostenrijk en België schoppen gewelddadige kinderverkrachters gewoon over de grens naar Duitsland. Zonder straf, en zonder waarschuwing. Feitelijk krijgen criminelen een soort FunX Prison Prijs; een gratis reis naar Duitsland als aanmoediging om daar nog eens los te gaan.
Allemaal omdat EU-beleid het terugsturen van (oorlogs-) misdadigers tegenhoudt. De EU is een gevaar voor alle inwoners van de EU.
En maar liegen over "samen problemen oplossen".
@Dandruff | 18-09-20 | 18:37: Italië registreert asieleisers die over zee arriveren niets eens. Men krijgt een treinkaartje tot aan de Oostenrijkse grens. Omdat de illegale migranten toch allemaal naar Duitsland willen.
@theo-is-dood | 18-09-20 | 20:06:
Toch deed die Italiaanse minister wel zijn best de ongecontroleerde massa-immigratie in te dammen. Tot de EU, diverse EU-landen en diverse door de EU gesponsorde mensenhandelaren Italië verweten "mensenrechten te schenden".
Dit is geen probleem van alleen Italië, Engeland of Nederland.
De lobby die heel West Europa wil vernietigen is rijk en machtig.
Beter zou het zijn om deze gelukszoekers terug te duwen naar land van herkomst. Succes ermee.
Ja, kan je ze niet gewoon sommeren om te keren?
Zo doet men dat in Thailand. Ze krijgen flessen water en wat stickey rice in mandjes en worden weer door de branding naar open zee gesleept. Have a happy voyage. Voor iedereen duidelijk.
Waarschijnlijk weten ze niet eens hoe een buitenboordmotor werkt.
Volgens Thierry komt er een Marrakesh Packt 2.0.
Mij benieuwen wat daar in staat.
Connard! Merdeux! Enculé! Salaud! Fils de pute! Bâtard!
Enfant de pute, ta mère la pute...
Een paar jaar geleden las ik over een kind van onder de 10 dat was verkracht in Oostenrijk, waarna Oostenrijk de Syrische dader zonder proces maar vooral zonder waarschuwing over de Duitse grens gooide.
België deed hetzelfde met 2 Afghaanse verkrachters van en meisje van 13.
Aanklagen betekent namelijk verblijfsvergunning. Daarom wordt zelfs vrij zware criminaliteit door asieleisers in veel West Europese landen gedoogd. We sturen criminelen liever naar een ander EU-land om daar nog eens hun ding te doen.
Dit is dus wat de EU "beleid" noemt.
De vuilniszakken over de heg van de bevriende buurman gooien.
"Onze" buitengrenzen staan open, iedereen is welkom en we sturen niemand terug. Zelfs oorlogsmisdadigers en terroristen mogen blijven als ze eenmaal binnen zijn. Of we sturen ze door naar een van onze "bondgenoten".
In deze gevallen zou ik willen pleiten voor de doodstraf.
De EU moet weer terug naar EEG niveau .
@Datgingniegoed | 18-09-20 | 17:07: Dat is ook een veel betere kreet dan NEXIT. En die Euro moet terug naar wat ie was voor 2002 - een verrekenmunt.
@BozePaarseMan | 18-09-20 | 17:06:
Snap ik, maar dat is niet het probleem waar ik op doelde.
Het echte probleem is dat de EU alle buitengrenzen open laat staan.
Vervolgens zelfs extreem vullis niet terug wil sturen.
En daarom maar andere EU-landen met dat vullis opzadelt.
En maar populistisch kwebbelen over "de noodzaak van Europese samenwerking". EU-landen steken bij elke gelegenheid messen in elkaars ruggen. Zie ook dossiers over corona, transferunie, asieleisers Griekenland etc.
@Dandruff | 18-09-20 | 17:19:
Macron is de ergste messentrekker van dat hele Brusselse achterbakse zooitje.
@Penus Decoratus | 18-09-20 | 17:29:
Nou, vlak Timmerfrans ook niet uit.
Die zou echt eens een paar dagen flink geswaffeld moeten worden door een kudde olifanten. Misschien dat dat zijn arrogantie naar een aanvaardbaar niveau terugbrengt.
@Dandruff | 18-09-20 | 17:19: Lady Thatcher sprak: A political Europe
will be a nightmare ! De maffe schaffendas& petit napoleon bewijzen
dit! "Collapse will come"! Cheers !
@Yeoman | 18-09-20 | 17:43:
Cheers mate!
Allemaal racisten hier.
Als u de definitie van racist maar genoeg verruimd, dan is iedereen uiteindelijk racist. Op Links zijn ze daar al een aardig eind mee. Behalve Jodenhaat door moslims, dat is cultuur en mag je geen kritiek op hebben.
Poesman = een kater zonder ballen. Logisch dat je dan gefrustreerd raakt.
Zou Poesman hier niet gewoon een beetje sarcasme beoefenen?
@Dandruff | 18-09-20 | 17:10:
Knipoog. Trouwens, wil jij mijn poesje even zien?
@Poesman | 18-09-20 | 17:18:
Geen idee, kun je een beschrijving geven?
Sarcasme zou uiteraard prettig zijn, maar voor elke sarcast is er ook een gekkie op Joop.nl die het meent. Aan die drie woorden kan ik het onderscheid niet maken.
Waarom is dit een domme actie van Frankrijk? Wie wil die kanslozen nou hebben? Zolang de UK een nog sterker wir schaffen das beleid voert dan Duitsland, schieten ze hiermee in hun eigen voet met ontvangst van duizenden raketgeleerden en quantummechanica. specialisten uit Afrika.
Het is niet dom om vuilniszakken over de heg van de buren te pleuren.
Maar misschien wel een beetje asociaal?
En eigenlijk toch ook wel dom, want Engeland is een bevriend land. Breng jij je vrienden vaak in de problemen?
Engeland wordt inderdaad ook geteisterd door weg-met-ons-deugzeugen, die geld verdienen aan immigratie, criminaliteit en islamisering. Maar dat is geen reden ze te naaien. Wij moeten onze eigen weg-met-ons-deugzeugen aanpakken, en de EU-buitengrenzen eindelijk sluiten.
@Dandruff | 18-09-20 | 17:09:
Dit noem je toch casus belli?
@Anoniemtje | 18-09-20 | 17:19:
De Cu en d66 willen vast wel bij u in de wijk een paar exotische tokkies plaatsen. We hebben toch ruimte huizen en voorzieningen zat.
@bqbq | 18-09-20 | 17:33:
Casus belli betekent een provocatie, een geval van oorlog. Hierover gaan naties in oorlog.
@Dandruff, fijne bevriende natie die een akkoord gesloten tussen haar en de EU, binnen een jaar eenzijdig wil verbreken. Je weet wel, dat akkoord waarmee Johnson de verkiezingen won en dat de Brexit deal "oven-ready" maakte. Weet je nog: eat the cake and still have it, dat geneuzel.
Ik snap de sympathie voor de Franssen hier in de panelen niet zo. De Franssen breken hier met internationale verdragen en maken zich als natie zelfs schuldig aan mensensmokkel. En daar moeten wij mee samenwerken?
Frankrijk is altijd bezig met het eigen gewin, ook binnen de EU en altijd ten koste van andere lidstaten. De Renault-reclame zegt het al: het Franse woord voor voordeel is avantage.
Geen sympathie maar begrip. Niemand wil dit volk hebben.
Het is niet netjes inderdaad. Maar wel 'good riddance'. Dat dan weer wel.
Zo is het. Weg ermee dat moeten wij ook doen. Ik zou ze terug sturen naar het land dat ze door heeft gelaten. Enz enz.
@spanarchist | 18-09-20 | 17:00: eens, maar breng ze dan even netjes wat zuidelijker. Heeft de rest van Europa meer aan.
Simpel, uit humanitaire redenen pik je ze op en dan voer je ze vanuit de UK weer af naar de kust van Libie of naar keuze en daar donder je ze weer op een dinkie richting land. Even kijken of ze nog blijven komen. Kan niet? Kan prima!
Het betekent dat je de internationale wateren van Libië moet binnenvaren. Dat levert wel een internationaal conflict op. Lukt je vast één keer, maar na een keer of twee, drie gaat de Libische marine toch lastig doen.
@koeberg | 18-09-20 | 17:04: Welke marine ? Hebben ze daar uberhaupt een marine ? Ik denk dat ze de confrontatie met een flottielje oorlogsbodems niet aandurven.
@koeberg | 18-09-20 | 17:04:
Net zoals de Fransen doen. Tot de grens begeleiden en dan toedeledokie.
@koeberg | 18-09-20 | 17:04: Mochten de Libiërs te moeilijk doen, dan kan er nog uitgeweken worden naar Turkije. Als de Turkse marine zich er dan mee gaat bemoeien is dat meteen een mooie gelegenheid om de complete Al Qaida-vloot naar de bodem van de zee te jagen.
NieuwLinks in de prakrijk
Links zou ze in Frankrijk zelf opnemen, niet doorsturen.
@koeberg | 18-09-20 | 17:05: Maar die migranten willen helemaal niet in Frankrijk blijven.
Uh, nee! Ze worden toch naar het UK gestuurd door de Franse marine, of heb je het filmpje niet gekeken?
Doen wij het in Nederland Veeeeel beter toch.
Vanaf 2021 zou het VK elk jaar zo rond 6 juni (ik noem maar wat) een enorme vloot met boten richting een aantal Franse stranden moeten sturen. Vol met de in het afgelopen jaar door de Fransen gedumpte vluchtelingen. Wel zo aardig om de verloren goederen terug te brengen, toch?
En dan op de duinen van die bunkers zoals in Saving Private Ryan
Zoals in het boek ''de ontscheping'' van Jean Raspail.
Zolang ze de EU verlaten vind ik het prima. Maar het is natuurlijk niet netjes tegenover onze buren met wie we een handelsverdrag aan het onderhandelen zijn.
alles gaat kapot en zinkt maar die lui varen met 16 man in een 4 meter boot en een 5 pktje erachter zo het kanaal over .
als ik dit op de kaag probeer ben ik halverwege gezonken.
Is niet zo moeilijk als je maar 10 minuten hoeft rond te dobberen voordat je wordt 'gered'. Allemaal afgesproken werk tussen bepaalde organisaties aan beide kanten.
Nou nou nou, zo wild lijkt Kaag mij ook weer niet.
De UK moet gewoon bordjes met 'Libia', 'Syria', 'Afghanistan', 'Africa' enz. langs de kust zetten. Problem solved.
Raadselachtige laatste zin: 'En Frans zag dat het goed was'.
Zit die dekselse Timmerfrans hier dan ook al achter?
Meestal als het fout gaat.
Wat zijn ogen zien, breken zijn handen.
Idd.
Ook Frans vind dat dit kan/moet
Frans is de grote faciliteerder. Wat is er eigenlijk gebeurd met die aangifte van Arnold Karskens tegen Timmerfrans aangaande zijn mensensmokkel activiteiten?
Kut EU. Verziekt alles in wat ooit een prachtig continent was geweest.
ieder rotland zoals frankrijk staat wel voorop als het gaat om het incasseren van crisis-geld, een verkapte bonds, maar immigranten opnemen, mweh, laat ze maar doorvaren nu het nog kan naar de UK.
De EU is 1 complete kut ramp.
U houdt ze liever binnen EU-grenzen?
@koeberg | 18-09-20 | 16:47: Nee in Ambiwambistan
Helemaal met je eens. Heb dan nog liever Duitsers, dan Fransozen die alleen solidair zijn met zichzelf. Akelig teringvolk.
Macron is dus een totale schoft en een totale laaienlichter. En dat komt dan bij ons zijn hand ophouden met zijn EU fonds onder het mom van solidariteit. Mensen die nu nog geloven in EU solidariteit zouden wegens overmatige naïveteit hun stemrecht moeten inleveren. De grote landen hebben de EU altijd alleen maar gezien als één van de instrumenten voor hun machtspolitiek, niks meer en niks minder. Farage in actie zien altijd + veel trouwens.
Daar kunnen we nog wat van leren.
Best wel heftig dit. Als Farage er niet naast vaart en er gebeurt iets dan zijn er weer 16 verdronken ondanks de zwemvesten. Die ongelofelijke Franse schoften.
Zou wel zonde zijn idd van die goede zwemvesten.
Zit ook veel pfass in die dingen.
Beter voor het milieu zou zijn om die niet meer te verstrekken
Ach, ik zag er maar 1 hozen, de andere 15 waren aan het lanterfanteren. Ow, wacht...
Ik stel het volgende voor: alle organisaties en/of individuen die zich bezighouden met vluchtelingen gaan het vanaf nu, allemaal op vrijwillige basis doen. No charge. Geheel menslievend. Asieladvocaten doen het gratis, NGO, doen het uit eigen middelen, niks subsidie. Laten wij eens kijken hoeveel er nog overblijven die zich voor vluchtelingen, illegalen inzetten. Het antwoord weet ik al .................... heeeeeeel weinig als het businessmodel ophoudt.
De business zit niet in transport maar in opslag. Hier 30.000 euro per man per jaar en je geeft er maar een paar duizend aan uit.
De NGO heeft ook al voor duizenden vluchtelingen vaccins besteld,
@gato | 18-09-20 | 17:31:
En die er dan nog door komen, bij deug bnners onderbrengen, tot ze voor zichzelf kunnen zorgen. Die zijn dan in no time genezen van hun deuggeritus.
Het schip de Sea Watch 4 is gekocht en betaald door de Duitse protestantse Kerk. Zie Wiki: Sea-Watch 4 [de] is a 60.70-meter (199 ft 2 in) ship. Built in 1976 as a research ship, the Evangelical Church in Germany formed a association to buy the ship in early 2020. The ship is run by a cooperation of Sea-Watch and Médecins Sans Frontières and operated as a German-flagged rescue vessel in the Mediterranean Sea since August 2020.
Aan de andere kant, het budget voor gesubsidieerde rechtshulp bedraagt 450 miljoen per jaar. Belastinggeld dus.
Ik vraag me af hoeveel asieladvocaten gratis zouden willen werken?
ik kan hier wel om lachen.
Ik had meer van deze reacties verwacht. Geen mooie oplossing, maar Frankrijk (lees: de Schengenzone) is er wel mooi vanaf.
@Pinkel | 18-09-20 | 17:09: waren wij maar mooi van die Fransen af.
Ik snap wel dat de UK uit de EU wil. Met zulke vrienden heb e geen vijanden meer nodig.
De humor is dat nu het VK uit de EU is, ze geen Dublin regeling meer hebben om die dobber-Afghanen op de trein naar Frankrijk te zetten. En zo worden ze snel geconfronteerd met de stompzinnigheid van hun keuze om the glorious empire weer te willen herstellen ten koste van EU leden.
Och, het aantal mensen dat in de bootjes zit is te verwaarlozen t.o.v. de instroom van vluchtelingen en gelukszoekers in de EU. Simpelweg dankzij de Noordzee. De Britten mogen dus niet klagen. Maar het zijn wel spectaculaire beelden met die bootjes. In Nederland komen ze gewoon met de auto, bus of vliegtuig over de grens. Veel makkelijker, massaler maar valt niet op. 500 per week als asielzoeker weten wij. Dat zijn 30 bootjes vol elke week. En dan tellen we de "gewone" illegalen niet eens mee. Verder kutfransen die de calculerende wereldburgers in de bootjes faciliteren met hesjes en naar Engeland navigeren. Het scheelt ze wel le shit in Calais, maar toch.
Totdat VK hetzelfde gaat doen richting Frankrijk. Of Nederland. Lach je dan ook nog?
Je begrijpt dat dit twee kanten op werkt? En dat het VK, in tegenstelling tot Nederland, zelf kan bepalen wanneer het genoeg is?
@OscarWilde | 18-09-20 | 16:45: precies! Het enige wat onze vis vloot na de brexit nog mag vangen in Britse wateren zijn dobber migranten.
... Gelukkig is het Dublin-akkoord gesloten onder lidstaten en geen interne overeenkomst binnen de EU als entiteit. Dus het VK kan zich gewoon beroepen op dat akkoord. Tenzij ik ergens niet goed heb gelezen...
Haha, u dacht serieus dat het ooit de bedoeling was om die regels daadwerkelijk te *handhaven*?
VrijMiBoot.
14 mannen en 2 kinderen, niet echt mijn smaak. Doe dan maar gewoon een paar plaatjes van wulpse dames.
Proest. En proost!
Ach, voor straf mogen naast de Nederlanders ook de Fransen straks niet meer vissen in Britse wateren. Dat zal ze leren.
Groot gelijk heeft het UK.
Ik heb nog nooit een Fransman ontmoet die ik kon vertrouwen.
(Vrij naar A. Pechtold.)
Één van de weinige keren dat hij het bij het rechte eind had.
Macron. Toch een beetje de Erdogan van Europa.
Geniepiger!
@Pinkel | 18-09-20 | 17:10: onmogelijk.
@mr.money | 18-09-20 | 17:36: Macron was natuurlijk wel een voormalig Rothschild bankier.
Ik had toch verwacht dat die nieuwe Fransen op de boot naar Duitsland zouden worden gezet. Maar dat schijnt lastig te zijn. Ze stribbelen tegen omdat ze in Duitsland moeten werken. Parbleu, wérken.
Als ik Geert de afgelopen dagen hoorde praten, dacht ik wel eens: moet dat nou zo hard?. Maar hier blijkt maar weer: Ja, het moet zo hard en nog veel harder! We worden bedonderd waar we bij staan door onze ‘bondgenoten’.
Dit was ook mijn reactie.
Wat ik me af vraag, wie sponsort al die bootjes? Er moet toch een bron zijn, die dit faciliteert. Ik zou me god niet weten, waar ik zo veel bootjes vandaan zou moeten halen.
www.bol.com/nl/l/rubberboten/N/14993/...
Opkopen bij de domeinen (daar waar de boten belanden na inbeslagname) en voor grof geld weer verkopen aan de gelukszoekers over de hele wereld. Als ik de regering was zou er een GPS tag aanbrengen om deze handel in kaart te brengen.
Gekocht van een Franse/Marokkaanse mensenhandelaar?
Bravo Macron! Eindelijk gaat de EU eens aan machtspolitiek doen! Laat onbetrouwbare Boris maar eens een toontje lager zingen. Au revoir en good luck!
Oh, dus Erdogan zou u ook steunen die in Griekenland illegalen over de grens wil zetten? Gewoon retour afzender lijkt mij de juiste oplossing.
EU = vrede /s
U doet uw nick eer aan.
Dit zielige stiekeme gedoe noem jij machtspolitiek?
Gaat vrij soepel allemaal, zo te zien. Ik dacht dat het Kanaal zo'n druk bevaren handelsroute was. Ziet er nog behoorlijk leeg uit.
Wat is een VSS?
@Varende_Reaguurder | 18-09-20 | 16:25:
Vereniging van Speciale Schapenrassen
@Penus Decoratus | 18-09-20 | 17:00: Close. Een Verkeersscheidingsstelsel is als een snelweg op zee.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Verkeersschei...
De grote jongens varen netjes in gescheiden banen en houden de rest van de zee vrij. Er zijn zelfs rotondes.
Goed voorbeeld doet goed volgen, zover is de UK niet vanaf Hoek van Holland....
Bizar om te zien... Je weet ergens wel dat dit zo is (zeker ook in de Med) maar om het dan zo "in your face" op beelden te zien is toch weer een stapje verder.
Hier kan toch niemand voor zijn? Zelfs extreem linkse gekkies als Klaver, Kaag en Jetten moeten dit toch mensonterend vinden?
Extreem links en mensenliefde? Even de geschiedenisboeken lezen..
De Fransen hoeven helemaal niets in internationale wateren. Netjes van ze om die gelukszoekers niet te laten verzuipen, wetende dat de territoriale wateren van het VK dichtbij zijn. Overigens, mochten de Fransen dat willen, kunnen ze het VK piepelen tot die van ellende nog harder gaan janken.
Van de Royal Navy is bijna net zo weinig meer over als van die van ons. Die van Frankrijk is echter formidabel, met Italië als goede tweede. Daar ga je dan met je OPV's en andere humanitaire schepen in internationale wateren. Weggegooid geld.
Maritieme blokkades zijn iets van vroeger, we hebben gewoon de mensen en de schepen niet meer. Sterker nog, we hebben zelfs geen Kustwacht meer, dus onze eigen stranden zijn een schot voor open goal voor elke liefhebber. Nu zijn het nog hoofdzakelijk drugs- en mensensmokkelaars, maar wat als er iemand echt kwaad wil?
Er zijn daar geen internationale wateren. De Franse wateren gaan direct over in Britse.
@algoritmos | 18-09-20 | 16:33: Weet die stuurman aan wal veel.
@algoritmos | 18-09-20 | 16:33: Dus zaten ze al in de Britse, dus fideel van de Fransen om ze nog wat reddingsvesten te geven.
@algoritmos | 18-09-20 | 16:33: Dat blijkt juist: nl.qwe.wiki/wiki/Strait_of_Dover Thnx. Als we het hier tenminste over het Kanaal hebben. Het maakt de impotentie van de Britten des te belachelijker. Zo'n open grens en de Fransen die heer en meester zijn. Lord Nelson tolt zijn graf binnenstebuiten. En je dan druk maken over Ierland. Smokkel gaat nog een geweldig dingetje worden daar.
Goh, ik dacht dat de royal navy net de trotse bezitter is geworden van 2 nieuwe vliegdekschepen...
@RickRD | 18-09-20 | 16:39: Nope, ik weet bedroevend weinig van wat er allemaal te weten valt. Daarom ben ik al lang blij als ik gecorrigeerd word. Weet ik meteen weer een ietsiepietsie meer. Plus dat fouten bij mij na al die jaren op de grote hoop gaan. Ik heb heel veel leermomenten gehad. Ik hoop dat er nog vele mogen volgen.
@Hetkanverkeren,
Volgens mij hoor je ze op te pikken in plaats van een ze een reddingsvest te overhandigen.
@therealbraindump | 18-09-20 | 16:50: De Prince of Wales is nog niet opgeleverd, alleen de Queen Elizabeth. Die krijgt F35 B's van de Yanks, de Britten hebben het budget niet meer voor eigen "carrier wings".
Je kunt de vliegdekschepen vergelijken met de America class van de US Navy. Die, niet bepaald onomstreden, schepen noemen de Yanks zelf geen carriers. Kom ik tegen even bij de F35: dat blijkt een panklaar Russisch concept: www.youtube.com/watch?v=T6aHyuuthns Deze dus: www.youtube.com/watch?v=D3T9sA3Ymh0
Echt, die Russen lachen een krul in hun lul. Het is te hard off topic, maar in de VS heeft de USAF net bekend gemaakt in recordtempo een nieuw straaljagerstype getest te hebben: www.defenseone.com/business/2020/09/w...
Gefeliciteerd KLu met je inderdaad achterhaalde straaljager voor de komende halve eeuw. Lutsers.
@Datgingniegoed | 18-09-20 | 17:01: De vraag is of je deze mensen als schipbreukeling moet zien. Ik denk van niet, maar ik ben zeer beslist Hugo de Groot niet.
@Hetkanverkeren | 8-09-20 | 16:22 :
- Van de Royal Navy is bijna net zo weinig meer over als van die van ons.
"The Royal Navy is the principal naval warfare service branch of the British Armed Forces. As of August 2020, there are 77 commissioned ships in the Royal Navy"
zie ook : nl.qwe.wiki/wiki/Trident_(UK_nuclear_...)
- Overigens, mochten de Fransen dat willen, kunnen ze het VK piepelen tot die van ellende nog harder gaan janken - vertel !
- NL heeft geen kustwacht meer ? zie : nl.wikipedia.org/wiki/Kustwacht#Kustw...
- Frankrijk is het land waar die "vluchtelingen" vandaan komen, dus volgens de EU regels moeten zij deze "vluchtelingen" asiel verlenen. Wat Rat Macron doet is gewoon een achterbakse manier (typisch Frans) om het VK te pesten.
Kortom : U weet inderdaad bedroevend weinig.
@Hetkanverkeren | 18-09-20 | 16:50: Natuurlijk gaat het over het kanaal. Die migranten komen uit Calais en gaan richting Dover. Ze zijn ook niet gek, kiezen voor de kortste oversteek.
Hier worden migranten dus door de Franse marine de Franse territoriale wateren uitgeleid in een niet zeewaardig bootje. Het is een grof schandaal.
@Penus Decoratus | 18-09-20 | 17:23: Aaaahhh, here we go. Slagkracht.
De Royal Navy heeft 77 commissioned ships, maar hoeveel daarvan zijn ook echt bewapend, laat staan in het hoogste geweldsspectrum inzetbaar? Hoe zit het met de bemensing? Het is net zo erg als met de Koninklijke Marine: tel de Enforcer klasse en de andere schepen van de Royal Fleet Auxiliary er bij op en je kunt fregatten (waar geen budget voor is) nog zo goedkoop bouwen: je wordt nooit en te nimmer een geloofwaardige Force Projection marine. Nederland heeft ook een paar dozijn marineschepen, maar alleen de onderzeeboten en de LCF's lijken nog een beetje geloofwaardig. Maar zowel de Walrus- als de Zeven Provinciënklasse lopen technisch op hun tandvlees.
Dan de Fransen: die doen bij alle krijgsmachtonderdelen een formidabele moderniseringsslag. Hun marine: fr.wikipedia.org/wiki/Marine_national...) Alles wat je maar kunt wensen, inclusief een nucleaire carrier, met de ongetwijfeld formidabele Rafale M.
En de Nederlandse Kustwacht? Zoek alleen maar op de Search and Rescue capaciteit. Dan kom je vanzelf bij Cora van Nieuwenhuizen en het commerciële helikopterschandaal. Breek me de bek niet los over de Nederlandse OPV's, niet zijnde korvetten, en die Dorniers (uit mijn hoofd) die de MLD zouden moeten doen vergeten.
Dat was wat, als er weer zo'n Neptune "vlak langs" (zo leek het als klein jongetje althans) het strand scheerde. Of een S-fregat langs voer. Maar dat was vroeger.
En voor deze ene keer geef ik Emanuelle Macron groot gelijk. Het kleine lulletje dat hij is.
@algoritmos | 18-09-20 | 17:37: Levensgevaarlijk op het drukste stukje zee ter wereld (zelfs vergeleken met sommige stukken in Azië trouwens?).
Wanhoop versus cynisme. Binnen de EU (en zo meteen het VK) zijn we wat betreft allemaal een soort Engelandvaarder, me dunkt.
@algoritmos | 18-09-20 | 17:37:
Nee hoor, prima oplossing. Misschien houdt het dan een keer op.
Ziehier de haat van de Fransen en de EU naar de Britten. De EU maakt met een glimlach afspraken, maar die gelden niet voor de EU zelf. Het niet gehoorzamen aan afspraken is tot een ware kunst verheven in de EU. Walgelijk.
Kaboel is de hoofdstad van Stan.
Alle Afghani zijn ondertussen in Europa.
Nederland mag zich ook best wat Franser opstellen eigenlijk.
Ons land moet altijd maar weer het braafste jongetje van de klas zijn.
Ja! Duw alle bootjes terug naar Duitsland en België.
Eeuh.
@Ruimedenker | 18-09-20 | 16:21: Nee, door naar het VK. :P Als je ze naar Duitsland of België stuurt zijn ze nog steeds in de EU.
@koeberg | 18-09-20 | 16:53:
Ja, hèhè.
Ben eigenlijk best wel een beetje trots op de Fransen....
Jij woont duidelijk al te lang in Frankrijk.
Pas als ze dit gajes in rubberbootjes voor de Libische kust afzetten heb je reden om trots te zijn op Frankrijk.
@Ravian | 18-09-20 | 16:33: Weg is weg.
@koeberg | 18-09-20 | 16:53:
Tot dat de Britten je, terecht, de rekening presenteren.
Frankrijk heeft al ontelbare kanslozen. Ik snap best dat ze die gewoon een andere kant op sturen. Netjes is het natuurlijk niet.
Zijn dit verse beelden? Heb ze nog niet bekeken.
Nigel heeft dit toch maanden geleden al laten zien.
Niettemin: Schande!
Maar ja, Engeland is geen EU meer, dus mot stuk.
Het VK kan ze ook terug naar de 12 mijlszone van Frankrijk duwen.
Het ware solidaire gezicht van een van de leiders van de e.u., Frankrijk is tegenwoordig mede baas van Nederland, dus dank je wel Mark en de rest van je ontelbare rovers!
De Fransen willen dat volk ook niet, alleen ,dat zullen ze nooit hardop zeggen.
En de regels hanteren.
Alle aanvragers hebben minstens 3 grenzen gepasseerd voor dat ze hier aanvragen. Wij mogen dus iedereen weigeren.
Maar de juridische hulpdiensten (betaald door werkend Nederland staan klaar om iedereen binnen te laten. Hun adagio is :niemand mag illegaal zijn dus kom maar hier.
Ze hebben gelijk, die Fransozen. Dan moeten die Engelsen maar niet met zo'n dikke vette worst naar die gelukzoekers zwaaien. Want ze hebben het nergens zo goed als in Engeland, die gelukzoekers. Ja op misschien Nederland na dan.
Farage mag ze hebben. Engeland heeft gekozen om niet samen met 'ons' moeilijke zaken op te lossen, dus dan doen ze het maar alleen. We voorzien die boten van een blauwe TIR plaat en verlenen ze ongehinderde doorgang naar het paradijs van Elisabeth.
Moeilijke zaken oplossen?? De EUssr lost helemaal geen moeilijke zaken op. die dweilen al jaren met de kraan open.
dDe EU en oplossingen, haha laat mij niet lachen.
De zaak is niet moeilijk. Gewoon de dobberaars terugslepen naar het veilige Libië. Doe dat een paar maanden en de stroom houd vanzelf op.
Ons, ons. Ik hoor niet bij jouw ons, maar bij die andere 900 gram van nl...
Het is precies andersom. Frankrijk dumpt dit volk in Engeland, omdat Frankrijk samen met de rest van de EU denkt heel de wereld te kunnen onderhouden maar dit in de praktijk wat moeilijker te bereiken is.
@Bill le Koek | 18-09-20 | 16:32: Uit voorzorg had ik al apostrofes geplaatst bij 'ons' dus U schiet volledig mis met 'jouw ons' richting mij.
Dit is toch wat jullie willen? Minder asielzoekers in de EU? En die mensen willen toch zelf het liefst naar het VK? Win-win dus.
Zouden we hier ook moeten doen i.p.v. vele miljoenen te spenderen aan volk wat geen enkele positieve bijdrage aan dit land toe te voegen heeft.
Lek schieten. Niet dat rubberbootje, dat is een misdaad tegen de menselijkheid.
Die boot van de kustwacht.
Een misdaad tegen de menselijkheid vs. een oorlogsverklaring. Lastig deze.
Ja, je kan wel denken dat je met Brexit niet meer met de omvolking hoeft mee te doen maar dat accepteert de EU niet. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat over 50 jaar de EU-landen afrikaans islamitisch zijn en het VK nog steeds westers.
"Frans Timmermans kwam zo goed over op TV."
- Mijn moeder, vorig jaar.
Ik geef het eerlijk toe, als niet al te stoere man: ik heb een klein beetje gehuild. Klein beetje maar, hè.
Je hebt je moeder inmiddels wel ontoerekeningsvatbaar laten verklaren, mag ik aannemen?
Roflol. Mijn hoogbejaarde moeder dacht dat Kaag zo´n intelligente en fatsoenlijke vrouw was en een goede kandidaat. Dit een dag nadat ze had geklaagd over haar huurstijging.
Frans T zou ook op zo'n bootje gezet moeten worden.
@bqbq | 18-09-20 | 16:18: Als ballast?
Hier op GS krijg je soms een heel ander beeld, maar 80% van Nederland denkt zoals je moeder. Gisteren nog: hoorde een 90-jarige Joodse dame zeggen dat het "allemaal weer gaat gebeuren, want Wilders = Hitler." Een half uurtje later zei een zestiger, man, ondernemer, tegen me dat 'Baudet dat niet had moeten doen met die grafieken, want polarisatie." En dan heb ik het dus niet over linksgekkies. Hopeloos.
Hiervoor heeft D66 dus een oplossing bedacht.
Britain First weet dit al lange tijd, die hebben zelfs eigen strandwachters omdat de regering Johnson helemaal niets doet tegen de invasie. Die bootjes allemaal terugslepen naar de Franse kust - in ieder geval buiten de territoriale wateren van het VK - is het enige dat werkt.
Eigenrichterij is voor tokkies.
Duidelijk dat er helemaal geen strandwachters zijn en dat er niemand wordt teruggevoerd. Het is een waanidee.
Eigenlijk is dit gewoon hard videobewijs van mensensmokkel.
Haal "eigenlijk" maar weg.
dobberboot mensen zijn tegenwoordig overal zo geliefd als voetschimmel .
Al die arme kinderen die via tenminste 7 veilige landen de vreselijke oorlog in Afrika zijn ontsnapt.
En alleen maar vriendelijke smokkelaars die in ruil voor 5.000 USD de overtocht regelen.
Paspoort door de versnipperaar en iPhone op zak van een of andere NGO. Met instructies voor de ondervraging.
Wat een walgelijk circus.
Na 1-1-2021 schept de UK ze eruit als maar ze dan verlost zijn van de EU. Maar wij zullen dat nooit in de media horen/lezen omdat anders meer mensen uit de EU willen.
Opgeruimd staat netjes! Én het economiese wonder dat UK na uittreding gaat worden heeft handen nodig, véél handen! Win win situatie dus Frankrijk is de wonderboys kwijt (want er loopt hier toch al veel teveel gespuis rond) En de UK heeft de arbeidskrachten die ze nodig gaan hebben.
Zo zal farage het niet zien. Die heeft het idee dat alles fantastisch zal gaan zonder werkers uit welk buitenland dan ook. De niet werkende Engelsen zijn gewoon ongeschikt of te lui. Die gaan geen aardbeien plukken of koeien melken voor weinig. Ze hebben het fantastisch doordacht. We zullen het zien per 1 jan '21
Arbeidskrachten?
Kijk nog eens goed wat daar dobbert.
Trauma, achterstand en een verre van westers moraal. Als ik zie wat al dat moois hier oplevert komt de vraag: zouden ze in Engeland wél gewoon mee willen en kunnen doen?
@Veepert | 18-09-20 | 17:37: De mensen komen gewoon om te werken. De procedures hebben zij niet bedacht. Die zijn er om de dure werkende Engelsen te beschermen.
Vreemd. Dus je breekt in bij een bedrijf, jij zegt "jullie hebben arbeidskrachten nodig" en je verdomt het om op te rotten. Mag een bedrijf zelf uitmaken of het arbeidskrachten nodig heeft? Mag een land zelf uitmaken of het willekeurige dobbernegers wil binnenhalen als "arbeidskrachten"?
Frankrijk blies toendertijd ook een Greenpeace-boot op. Wel een effectieve oplossing maar met de Franse slag, dus amateuristisch en betrapt. Net als nu. Zouden er werkelijk veel Fransen moeite mee hebben dat Afghanen in buurlanden gedumpt worden? Alleen, veel te opzichtig, laat je niet filmen.
's Nachts per paracute b.v.
Aanstekers en lucifers inleveren bij de poort graag...
Het wordt tijd dat we ons racistisch gaan gedragen. De naam hebben we toch al, kunnen we het net zo goed worden. Het zal ons honderden miljarden, ontelbare pauperwijken, aanslagen en andere ellende schelen.
Goed punt. Ik begin hier ook steeds meer voor te voelen. Alleen zou ik het niet racistisch willen noemen, maar nationalistisch. Het boeit mij, en u waarschijnlijk ook, geen ene fuck welke kleur of ras iemand heeft.
Geloof echt zie ik als een keuze, maar daar denkt de grondwet helaas anders over.
En de EU en Timmermans maar raaskallen: diversiteit of oorlog. Het is natuurlijk diversiteit en oorlog
Macron en zijn kudtland zijn vast jaloers op de UK dat zij het wel voor elkaar hebben om Brussel definitief buiten de deur te krijgen en te houden. De Britten zijn er overigens op tijd achtergekomen dat zij en andere noordelijke landen voor de puinhopen van de zuidelijke landen mogen opdraaien. Dat gezegd hebbende, houden ze momenteel toch wel een miljardje of honderd in de tas.
Maak ervan diversiteit dus oorlog.
@Ommezwaai | 18-09-20 | 16:15: Waarom zou Macron jaloers zijn dat ze Brussel buiten de deur houden? Zijn hele land hangt aan de subsidietiet van Brussel en zou subiet failliet gaan als het werd losgerukt.
@Ommezwaai | 18-09-20 | 16:15: Dat zie je toch echt verkeerd. De Franse landbouw , om iets te noemen , drijft op Eu , dus ook NL geld ..
Duikboot, raket, probleem opgelost.
Groot marineschip, dobbermigranten opsparen, terugvaren, dumpen aan de kust van Westelijke Sahara. Maakt niet uit waar je vandaan komt: asiel aanvragen en afwachten in land van herkomst, anders enkeltje Westelijke Sahara.
Guernsey ontruimen, alles wat het kanaal over dobbert vastzetten op Guernsey en aan hun lot overlaten. Frankrijk is daar vandaan maar een klein stukje zwemmen.
Kunnen wij er ook niet wat naar de UK verschepen? Rond de 400 per week?
Volgens mij verschepen wij nogal wat XTC naar de UK. Zeker maar dan 400 p week..;)
REAGEER OOK