Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. MONDKAPJESPLICHT VOOR AMSTERDAM

Met ingang van 5 augustus

lol

Daar gaan we. Burgemeester Femke Halsema komt met mandatory mondkapjes voor "drukke delen" in de stad. Dat meldt de gemeente. Amsterdam is daarmee de eerste lokale proeftuin voor viruswerende kopvodden, waarvan niemand weet of ze helpen, en die al hebben geleid tot een bijna-burgeroorlog in Nederland. (Mondkapjesplicht = ongrondwettelijk) PLICHT (voor IEDEREEN vanaf 13 jaar) gaat gelden voor het Wallengebied, de Kalverstraat, de Nieuwendijk. Plein 40/45 en de Albert Cuypstraat. De redactie van GeenStijl komt met een sisser weg. Later meer.
Update - GIJ OOK ROTTERDAM? In Rotterdam moeten mensen straks in winkelgebieden in het centrum het mondkapje op, zoals de Coolsingel, Lijnbaan, Meent en het Nieuwe Binnenwegplein. Het geldt ook voor de markten op het Visserijplein, Afrikaanderplein en de Binnenrotte, en de overdekte winkelcentra Alexandrium en Zuidplein. (Bron: 010)

Social

Reaguursels

Inloggen

Wordt straks wel interessant om een geschikte dame uit te zoeken op de Wallen als ze allemaal een mondkapje dragen... Of geldt dat niet achter hun glazen rood verlichte voordeuren?

Mark zit te Dutten | 31-07-20 | 09:48

In de jaren 30 van de vorige eeuw waren het de groot industriëlen die een zeker persoon aan de macht hielpen in ruil voor opdrachten en goedkope arbeidskrachten.

boerzoektscheet | 31-07-20 | 08:53 | 2

Om de afzetmarkt te vergroten moest het gebied wel worden uitgebeid. Gelukkig waren er genoeg vijanden om dit verhaal te verkopen History repeats en we zien het niet.

boerzoektscheet | 31-07-20 | 08:55

Misschien moeten we allemaal een mondmasker met jodenster print er op dragen. Je suis juif!

boerzoektscheet | 31-07-20 | 08:56

Vanaf september heb je vaccinatiepaspoort in Israel nodig om te kunnen vliegen. Later ook theater, bieb, concertgebouw, popconcerten. Dan weer later ook supermarkten en uiteindelijk mag je ook niet meer buiten komen.
Oke dan gaan er mensen zeggen: "Ik geef niks om theater, wat moet ik in de bieb doen, suoermarkten hahaha... Eten is voor watjes. en buiten is het kut.

Later zeggen: " Wir haben es nicht gewusst" gaat nu niet meer op.

luto333 | 31-07-20 | 08:24

Ik zie steeds meer mensen geloven in complottheorieen. Lopen met mondkapjes op straat.

luto333 | 31-07-20 | 08:20 | 1

5G staat al een tijdje aan

area78 | 31-07-20 | 13:06

Als er net zo gehandhaaft word als bij het boerkaverbod wat door Halsema niet gehandhaaft word zie ik het zonnig in!

steekmug | 31-07-20 | 08:14

In het OV kwam ik al niet meer vanwege die kapjes. Aan het centrum had ik altijd al een hekel, maar op de markt kwam ik graag. Nou, dan maar niet meer.
Door die wegblijvende klandizie zal de verspreiding van het virus ook wel wat afnemen. Ik denk dat Abou Taleb de geplaagde middenstand en de markthandelaren hier in Rotterdam aardig wat omzet door de neus boort.

JvanDeventer | 31-07-20 | 08:02 | 1

Die 3.50 jij anders uitgeeft gaat heus niet gemist worden hoor.

KlauwnBassie | 31-07-20 | 09:47

Is er eigenlijk wel wetenschappelijk bewijs voor de 1,5 meter afstand regel?

Drunken_Pumpkins | 31-07-20 | 07:47 | 1

Wat maakt dat uit?

opblaasschaap | 31-07-20 | 07:55

Sceptisch zijn omwille van mondkapjes. Iedereen is het.

Maar stel jezelf eens de vraag; waarom zouden we dan nog moeten verlangen dat chirurgen mondkapjes dragen tijdens de operaties aan onze goddelijke lichamen? Ze creëren immers schijnveiligheid.

Welnu, de chirurg draagt een mondkapje om te voorkomen dat hij de ziektekiemen die hij potentieel bij zich draagt overdraagt op de patiënt. Het is dus nadrukkelijk NIET om te voorkomen dat de chirurg ziektekiemen oploopt via de patiënt. Uitgebreid onderzoek uit o.a. de jaren '60 en '70 bewijst dat dit inderdaad zo werkt. Hygiëne is immers een vak en een wetenschap.

Als iedereen dus gewoon een masker draagt wordt het risico op transmissie van virus op anderen een heel stuk minder. Waarom blijft zo'n Jaap Distel dan zo hameren op de 'schijnveiligheid' van maskers? Waarom lijkt Japie de feiten te negeren dat mondmaskers in de operatiekamer daadwerkelijk voorkomen dat patiënten ziektekiemen oplopen van chirurgen?

De antwoorden liggen -zoals zo vaak in het maatschappelijke domein- in de statistiek; als Jaap de Fistel het gebruik van mondkapjes zou adviseren aan de overheid, dan zou de regering verantwoordelijk worden voor een immense speculatiezwendel met mondmaskers. De vraag zou immers met duizenden procenten stijgen aangezien dagelijks gemiddeld ruim 7 miljoen maskers nodig zouden zijn. Aangezien mensen dagelijks meerdere keren van (wegwerp)maskers wisselen, zal dat aantal eerder hoger dan lager liggen. (vervolg hieronder >>)

Billy Ocean | 31-07-20 | 01:28 | 1

Omdat het opzetten van een mondkapje een maatregel is die een stad/land pas neemt wanneer blijkt dat er geen 1,5 m afstand kan of stelselmatig neemt wordt genomen. Afstand houden tot elkaar is de enige manier om besmettingen te voorkomen. wat dat betreft zou strkter handhaven beter hepen maar daar heeft Halsema en blijkbaar aboutaleb geen zin in. Of ze denken dat het hen toch niet lukt en er rellen komen. deze maatregel heeft dus met de houding vanvelen te maken. Ben je besmet dan moet je binnen blijven, niet denken o ik ben verkouden dus zet nu mondkapje op dan bsmet ik iemand. niet dus als je gewoon vlakbij iemand staat. dan besmet je die met virus dwars door het masker heen. dus als niets helpt tegen je eigen bevolking dan zet je ze een kapje op.

moetnoggekkerworden | 31-07-20 | 08:00

De reguliere handel zou nooit kunnen voldoen aan die vraag. Daarmee zou de Nederlandse regering medeverantwoordelijk worden voor pseudocriminele speculatie met mondkapjes. Dat zou de prijzen van de mondkapjes in de legale sector ongewenst hoog doen laten oplopen, waarmee ze op hun beurt wederom ontoegankelijk zouden worden voor minderbedeelden.

Het geheel schetst het kader van conservatief handelen waarbinnen Jaap the Shizzle zijn onwaarheden mag debiteren. Ongemakkelijk op eieren lopen is het ook, maar Japie heeft deze uitdrukkelijke opdracht meegekregen van onze regering en voert deze pragmatisch uit. Onze Staat kiest duidelijk voor haar visie dat Nederlanders gedwee zullen blijven en dat zij, met enige zachte sturing, wel >1,5 meter blijven waarborgen. Echter, de Nederlandse gemeenterijkjes zijn slimmer dan dat en zien wél in dat de intelligentie van haar inwoners niet veel beter is dan die van schapen. En dus zullen de komende dagen meerdere gemeenten volgen en mogen de Aziatische mondkapjesnaaistertjes hun naalden (weer) uit het vet halen.

Billy Ocean | 31-07-20 | 01:28 | 1

Goed verhaal, lekker kort ook.

Ik denk dat ze niet verplicht worden, landelijk voor iedereen, omdat dat teveel onvrede oplevert. En het is in praktische zin niet handhaafbaar.

Meer uit praktische zin dan de economische onzin die je noemt.

Als ze verplicht worden, door de overheid, moet de overheid staan voor een behoorlijke beschikbaarheid van PBM's.

NumbNuts | 31-07-20 | 08:17

Dat inperking-van-vrijheidsverhaal is echt gepiep. Als je tussen zes planken ligt doordat een student die het uitgaan niet kan laten je heeft besmet is dat pas vrijheidsberoving.
En 'we' kunnen niet met mondkapjes omgaan? Maak er dan een niet-bindend advies van.
De mensen die ze kunnen hanteren gebruiken ze en de kneuzen die het niet kunnen of die niks willen betekenen voor de maatschappij doen gewoon lekker waar ze zelf zin aan hebben en riskeren een boete of celstraf.

SIogra | 31-07-20 | 01:22 | 1

Precies wat we al doen dus..

NumbNuts | 31-07-20 | 08:18

Het mondkapje wordt ingevoerd, niet om het aantal besmettingen te beperken, maar om een "gedragsverandering te bewerkstelligen".

de honden blaffen... | 31-07-20 | 01:02

Heeft, grondwettelijk, een onverkozen burgemeester dit mandaat?

frickY | 31-07-20 | 00:32 | 1

Ik ben zo blij dat ik in een dorp woon met lekker veel grond. BBQ met vrienden. Thuis geld verdienen. En lekker belasting vrij op gas rijden. Wel laag opgeleid dat dan weer wel

geenhakbar | 31-07-20 | 01:00

Voor de detailhandel in Amsterdam en Rotterdam zal dit maar een tijdelijke dip worden want de steden kunnen het zich onderling niet permitteren dat de ene stad een mondkapjesplicht heeft in het centrum en de de buurgemeente niet. Voor 1 september is elke burgemeester om en geldt er in elke stad een mondkapjesplicht in het centrum., daar kun je van op aan. En vervolgens de dorpen want de grote steden doen het ook en het is wel zo duidelijk als iedereen meedoet. Die coronawet invoeren wordt vervolgens een eitje want hij is in de praktijk al in werking en iedereen doet mee.

Lomo | 30-07-20 | 23:53 | 5

@scorpios | 31-07-20 | 00:02: Nee, gappie. Jij laat het zover komen. Je hebt t zelf in de hand. Verzet is een plicht in tijden van bezetting, overheersing en overreding door een macht, vreemd of eigen, geen privilege. Je laat het zelf gebeuren en als je zo spreekt ben je er al in mee. Sta op en strijd mee, anders wacht je het laffe meelopen als het zover is. Jij maakt het verschil!

MaarIkBenErOokNog | 31-07-20 | 00:08

Vanaf 5 augustus zal er niemand meer in Rotterdam centrum gaan winkelen.
Het laatste zetje dat de daar gevestigde winkels nodig hadden.

de honden blaffen... | 31-07-20 | 00:59

@scorpios | 31-07-20 | 00:02: die ene dikke is het er ook niet mee eens dat je niet bij mensen binnen mag komen kijken, want volgens hem vinden de meeste besmrettingen dus thuis met feestjes plaats.... dat wat dus in principe uit die wet is gehaald zal er dan wel weer inkomen, boa's die met de wapenstok bij jou binnen komen kijken wat je aan het doen bent in drie, twee, een.....................

knalrode lippenstift | 31-07-20 | 07:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal een biologisch afbreekbare burka met XXX erop, hoppa.
Vooral niet stemmen, en nu bedoel ik alle Nederlanders die het opgegeven hebben

willem n | 30-07-20 | 23:50

Nu even tussendoor een boerka-plicht instellen...

happen_maar | 30-07-20 | 23:48 | 1

Gezichts bedekking mag nu dus opeens wel in klein nederilamaland Amsterdam en Rotterdam. Welkom in je eigen land

MaarIkBenErOokNog | 30-07-20 | 23:52

Kansloos!

MaarIkBenErOokNog | 30-07-20 | 23:44 | 1

Hier in de gemeente Den Haag denkt de burgemeester iig nog goed na. Geen enorme piek dus geen geëxperimenteer met ongrondwettelijke plicht plegingen. Nu al een top bugugeestuh

MaarIkBenErOokNog | 30-07-20 | 23:49

Ik kan er niets aan doen maar mondkapjes? Hoe moet ik dan aan m'n nagels bijten de hele dag,?

ardinavdven | 30-07-20 | 23:34

Mensen, trap er niet in. Twee bestuurders die eens willen aantonen welk een daadkracht ze hebben. Godbetert Aboutaleb komt met een verhaal over een wandelpad en twee wandelaars met honden die - volgens hem- niet genoeg afstand hielden. Kan deze collectieve waanzin alstublief alstublief stoppen?

batvoca2 | 30-07-20 | 23:14

Het MKB moet stuk, Nederland moet stuk. Alles naar de haaien. Agenda 2030.

poisonivy | 30-07-20 | 23:00 | 1

Klopt, het viel tot nu toe niet mee want iedereen weet zichzelf net boven water te houden maar de tweede griepgolf staat gelukkig op blz 137 van het draaiboek. Daarna reset van schuldenberg, digitalisering van betalingen en nog wat andere zaakjes die afgehandeld moeten worden.

area78 | 31-07-20 | 13:09

Ik vermoed dat we ons ook beter zorgen kunnen gaan maken over wat bepaalde burgermeesters graag willen, ze gaan steeds een klein stukje meer megalomaan praten....

www.ad.nl/binnenland/burgemeesters-wi...

Burgemeesters willen invloed achter de voordeur: ‘Bij drukke feestjes zijn we machteloos’

Burgemeesters breken zich het hoofd over de vraag hóe te voorkomen dat mensen thuis besmet raken met het coronavirus. Vandaag werden 342 gevallen vastgesteld, bijna 100 meer dan gisteren. Veel besmettingen vinden achter de voordeur plaats: precies de plek waar burgemeesters niet kunnen handhaven. ‘Dat de coronawet ons die mogelijkheid niet geeft, is een misser.’

Een enigszins mysterieus zinnetje was het, dat de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls zich liet ontvallen tijdens de persconferentie van het Veiligheidsberaad, woensdag. Het ging over besmettingen in de privésfeer. ,,Thuis kunnen we niet ingrijpen. We gaan verder uitzoeken of daar iets aan te doen is.”

BadPatNL | 30-07-20 | 22:43 | 3

Dat bedoel ik.

anti-fatwa | 30-07-20 | 22:46

Ah pappie besmet, kindertjes naar pleeggezin ofzo? Hou op zeg. Iedereen verplicht thuis blijven op vakantie of iedereen twee weken thuis ophokken bij terugkomst en dat handhaven. dan pak je de juiste groep waar eventueel besmettingen vandaan gaan komen. Tja en jongeren, denk dat daar weinig aan is te doen. Denk dat als het mis gaat in zo'n groep en er besmettingen vandaan komen, die groep ook wel gaat oppassen. En die jongeren in NL kunnen alleen besmet worden doordat er een virus is. Gemiste kans deze omer om het goed uit NL te krijgen. zodat je de komende winter alleen nog erg alert had moeten zijn op start van uitbraken ipv zoals nu barndjes blussen in de zomer. een moment dat dit virus minder actief is. Wat uiteraard weer betekend dat de uitbraak straks veel sneller gaat starten en op veel meer plekken in Nl. En een mondkapje tja noodmaatregel als je je bevolking zelf niet in de hand hebt. Daarbij slaat het nergens op de regels spreken elkaar tegen. vanaf 13 jaar. Maar straks vanaf half augustus mogen kinderen zonder restricties bij elkaar op schoot op het schoolplein en in de schoolbanken. Hoe zit dat. Is deze overheid leraren moe ofzo? Willen ze van de oudere generatie leraren af? Kan hier eens een verklaring voor worden gegeven

moetnoggekkerworden | 31-07-20 | 08:10

Dit dus, levensgevaarlijk die wandelende skippybal ......
Nooit vergeten hoe meneer vooraan liep om Geert te naaien.

Pjotterdjotter | 31-07-20 | 10:56

"Het RIVM concludeerde onlangs dat het dragen van een mondkapje ertoe kan leiden dat mensen voorzichtiger worden en meer afstand houden tot elkaar.'

Omg really, is dit een nieuwe South Park aflevering of zo? Mondkapjes werkten toch niet omdat er geen mondkapjes waren? Wees eens eerlijk RIVM en hou op met dat gedraai.

Ik kan dus ook een vol gescheten pamper van oma op mijn hoofd plakken want ik heb onderzocht en mensen blijven echt uit mijn buurt. Of anders een uitgeholde koeienkop, werkt ook prima.

Ragnar_Lodbrok | 30-07-20 | 22:36 | 2

De leugens van het rivm die ze moesten verspreiden van Trutte worden anders zo pijnlijk duidelijk.

anti-fatwa | 30-07-20 | 22:50

Nou ja, met die goor stinkende luier op uw gezicht hou ik wel die 1.5 meter afstand.

Jan, Leiden | 31-07-20 | 01:20

Dat scheelt wel tijdwinst voor de Amsterdammer ,,,door dat maskertje is er minder weerstand bij het lopen.

Hollandse_blauwe | 30-07-20 | 22:31

Gaat het de vvd66 stemmers misschien nu een beetje dagen waarom het referendum hier is afgeschaft?

Of zijn jullie je hamer en sikkels armbandjes aan het passen? Doen jullie dit bewust en blijf je hier volhouden dat je geen commie bent?

anti-fatwa | 30-07-20 | 22:22

Afwijken van de Grondwet kan alleen via aparte wetgeving. Die Corona-wet is er echter nog niet. Naar verwachting pas 1 oktober...

Hendrick9999 | 30-07-20 | 22:21

Rotterdam: regels voor mondkapjes gelden alleen tussen 06:00 en 22:00 uur.

Want daarbuiten slaapt het coronavirus en kan het je niet ongewild aanvallen? Het doet niets 's nachts?

Met_baard | 30-07-20 | 22:13 | 3

Trap er niet in. Ga er nou eens vanuit dat je regering per defenitie onbetrouwbaar is. Zeker sinds die kinderloze gluipert er zit. Hoeveel bewijs wil je nog hebben na 10 jaar leugens en bedrog van de liegende lachende dorpsgek?

anti-fatwa | 30-07-20 | 22:16

Vandaar natuurlijk deAntwerpse nachtklok. Ofzo.

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:21

En tot 5 augustus is het virus ook minder gevaarlijk... Wetenschap staat voor niets tegenwoordig.

maakjepunt | 30-07-20 | 23:54

Net als je denkt dat die Halsema onmogelijk nóg meer domme fratsen uit kan halen, word je getrakteerd op een overtreffende trap van stupiditeit! Mondkapjes helpen geen zak, geloof me nou maar. Trap niet in die onzin.

Accident_Prone | 30-07-20 | 22:12 | 1

Als je als burgemeester op een volle dam niet besmef wordt omdat de BLMers wel het better Safe dan sorryprincipe hanteren en zich mondkapten ga je misschien anders denken.

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:24

Wettelijke basis ontbreekt vooralsnog. Steek die boetes maar in je reet.

wapster | 30-07-20 | 21:51 | 2

Het is juist een pressiemiddel om die noodwet er doorheen te rammen. Snap je dat niet? Daarom doen ze dit nu.

anti-fatwa | 30-07-20 | 22:08

Denk je? Aan de grondwet kan je in Nl als een van de weinige landen geen toetsing laten doen. Met een noodverordening kan je gruelijk veel met summiere motivatie .

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:30

Ineens ruiken de grootstedelingen de azijndampen meegevoerd met de eigen CO2-uitstoot. Snel aandelen mondwater kopen!

TonieKolonie | 30-07-20 | 21:49

Verplichte mondkapjes is als verplicht bidden voor het eten...

Herr_Kalashnikov | 30-07-20 | 21:37 | 3

Amen

TonieKolonie | 30-07-20 | 21:42

En steeds de handjes ontsmetten zoals ze vroeger een kruisje sloegen als ze een priester, een kerk, een kapelletje of een rouwstoet voorbij liepen.

CiTy3 | 30-07-20 | 21:54

Femke moet wel zo'n door en door verrot "mens" zijn om het gore lef te hebben dit door te voeren terwijl ze zelf donders goed weet wat voor onzin het is. Zie de door haar "geregelde" blm demo waar ze volledig schijt heeft aan de toen geldende maatregelen. Ik mag toch aannemen dat Amsterdam voor eens en altijd helemaal klaar is met deze duivelse heks!

nietmijnbaardvriend | 30-07-20 | 20:39 | 2

Nee. Vvd66ers zijn ook fervente communisten. Lees anders even het verhaal van Bruls in het ad. Die wil gewoon uw huis binnenstormen bij de minste vermoedens dat u een feestje viert in uw eigen huis.

Wanneer worden mensen godverdomme eens wakker. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

anti-fatwa | 30-07-20 | 21:48

@anti-fatwa | 30-07-20 | 21:48: Mooi! U had het dus ook gelezen?! Ik schrok mij werkelijk waar een hoedje. Een zeer gevaarlijke regent blijkt die Bruls dus te zijn. Dit zijn SD gerelateerde foute uitspraken...

BadPatNL | 30-07-20 | 22:50

Lachen... ik hoop dat er niemand meer komt de ondernemers failliet gaan en die steden nog verder verloederen. Zal ze leren om dat soort idioten macht te geven.

Gandalph | 30-07-20 | 20:39 | 5

Eens. Heel sneu voor de ondernemers daar, maar als de stad geregeerd wordt door tuig, dan moet men daar maar even door de zure appel heen. Kudtstad, kudtvolk, kudtmentaliteit.

Stijlicoon | 30-07-20 | 21:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zou de moslimman de kapjes plicht trouwens ervaren?

Kellyanne | 30-07-20 | 20:31 | 1

Dat valt wel mee. Persoonlijke vrijheid boven alles is toch vooral een westers libera(a)l concept.
In de moslimwereld heerst meer f gevoel een massa te zijn met neuzen eenzelfde goede kant op. In de koran staan allerlei gezondheidsgeboden ( bijv voorkom dat kopkaas evolueert tot brie in de droge woestijn, voorhuid er af) zo gek vinden ze overheidsadviezen niet meteen. Tal van moskeeen schaarde zich onmiddelijk en loyaal aan de maatregelen.
Er zijn ook maar paar besmettingenakkefietjes geweest, minder dan met kerken.
Maar laten we wel wezen, er zijn ook types die zich door niemand iets laten opleggen. Noem je ze moslim op afkomst en een restje gevoel bij die types zelf? Blowen, zuipen, je aan vrouwen opdringen enzo liggen ook eigenlijk in de islam nogal gevoelig.

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:43

Plicht geldt voor iedereen behalve voor Kaat Kaakklem en kameraad Groot Hamassink..

BRR76 | 30-07-20 | 20:21

Ik geloof mijn ogen en oren niet. Is dit GS? De angst spat van mijn beeldscherm. Wat is er gebeurd met de kritische, nuchtere en zelfdenkende Nederlander.
En natuurlijk de nodige trollen die het vuurtje verder opstoken. Ik ga wel een topic verder, dit hier is niet om aan te zien.

K1100 | 30-07-20 | 20:20

Ik vind het een mooi symbool. Het mondkapje als muilkorf voor de mondige burger. Er komt wel geluid achter vandaan, maar niemand luistert.

PikInLilly | 30-07-20 | 20:16

Ze gaan hun goddelijke gang maar, daar.
Ik kom er toch niet.

Zó triest om te zien, dit soort idiote bangmakerij.
Maar kennelijk is het 'not done', 'niet policor', of hoe je het ook wil noemen, om gewoon de verantwoordelijkheid te leggen bij degenen die bang zijn en/of tot een risico-groep behoren. In dat geval: bescherm uzelf. U weet dondersgoed zélf heel goed of u bij die risico-groep behoort, of niet.

Leg niet de plicht op aan die 98% die zo goed als geen enkel risico loopt, om die andere 2% te behoeden voor 'elk denkbaar gevaar, hoe miniem die kans ook'.
Onwerkbaar, onwenselijk, en uiteindelijk kost het de economie de kop.

EefjeWentelteefje | 30-07-20 | 20:12 | 4

Voor wat jij gelooft vind ik je opmerkingen prima. Maar de mondkapjes zijn vooral ook dat je anderen niet besmet. Zeg maar een sociale plicht of restrictie die je jezelf oplegt. Als iedereen dat doet zal de algemene besmettingdkans afnemen en is dus gebaseerd op nul uitzonderingen . Als de risicogroep als enige mondkapjes draagt is het gewenste effect vrij beperkt. Maar goed in de motivatie van meewerken herkent men de pappenheimers. An zich niet echt een aderlating zo’ n mondkapjes tenzij je er enorm principieel in staat. Hoeft de economie ook niet op z’n gat , maar je kan natuurlijk wachten tot de wal het schip keert. En btw ik kom niet in mokum en vind het allang prima, ze doen maar.

Moresnetunited | 30-07-20 | 22:13

@Moresnetunited | 30-07-20 | 22:13: Als niemand elkaar kan besmet, ontstaat er ook geen immunitiet en blijven we tot sint juttemis mondkapjes dragen en van tijd tot tijd uitbraken zien omdat niemand weerstand heeft. En maar wachten op dat vaccin...

batvoca2 | 30-07-20 | 23:18

@batvoca2 | 30-07-20 | 23:18: tja, die immuniteit is net zo Sint juttemis . Linksom of rechtsom is het een bugger. Gevoelsmatig zou ik niet verantwoordelijk willen zijn voor de (fatale ) besmetting van iemand anders. Dan maar wat voorzorg en liever vroeger dan later een vaccin. Mondkapje , waar hebben we het over.

Moresnetunited | 30-07-20 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wacht maar geduldig af tot de economische ramp die zich vanaf september / oktober gaat voltrekken, en waarvoor velen (ook hier) nog oogkleppen en vingers in hun oren steken, zich in volledige hevigheid gaat tentoonspreiden zoals we nog nimmer gezien en ervaren hebben. De klap wordt huge.

laagvliegert | 30-07-20 | 20:09 | 4

Nog erger dan dat

Vespucci | 30-07-20 | 20:35

Ik las de klap wordt Hugo. T zal wel freudiaans zijn.

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:44

Dat gaat een leuke worden ja. Het niveau van aandelen reflecteert op dit moment een piramidespel ipv de toestand van de markt, het aantal faillisementen gaat enorm stijgen en er is ook meer kans op sociale onrust. Meeste mensen leven nog gewoon alsof er niks aan de hand is, enigszins begrijpelijk maar de hogere agendapunten gaan wel gewoon door.

area78 | 31-07-20 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Wie gaat er dan ook naar een drukke plek?

Papa Jones | 30-07-20 | 20:08 | 1

Burgemeester Halsema. Want het was te belangrijk. Vermoorde(oa) joden herdenken paar weken eerder mocht dan wel weer niet

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:46

Japan.

KlauwnBassie | 30-07-20 | 20:07

Zelfs de cdc is er geen voorstander van. En dan gaat het om medisch gebruik...(en goedgekeurde N95 maskers), maar kippengaas shall prevail.

www.cdc.gov/niosh/topics/hcwcontrols/...

Bijtendehond | 30-07-20 | 20:01

Mooi dat deze 2 burgemeester het lef hebben, in tegenstelling tot het kabinet en het RIVM, eens door te pakken. Mensen houden zich niet (meer) aan de 1.5 regel, dus is een mondkapje gerechtvaardigd. Je kunt blijven discussiëren over het nut van die dingen, maar baat het niet dan schaadt het niet. Bovendien wordt sterk afgeraden drukke gebieden te mijden, dus in feite heb je zo'n ding dan niet nodig. Het "kapje" weegt niets, dus je hebt er praktisch geen last van. Beschermt ook nog eens tegen de luchtvervuiling, althans dat denk ik. En het gaat niet om jezelf, het gaat om de bescherming van de kwetsbare medemensen. Want het is niet eerlijk door je egoïstische gedrag de persoonlijke levenssfeer (min of meer gedwongen isolement van de kwetsbaren) aan te tasten.

Mannes | 30-07-20 | 19:45 | 11

@Diederik_Ezel | 30-07-20 | 20:37: Excuus, ik zie nu dat je niet de persoon bent die de eerste post had gemaakt. Je had dat inderdaad niet gezegd.

Laat niet weg dat vergelijking compleet mank is, aangezien negatieve effecten voor jou als persoon door te hard rijden nog steeds aanwezig zijn (ongeluk met alle gevolgen van dien). Als een gezond persoon een mondkapje draagt, wint een gezond persoon daar niets mee, ziek wordt deze persoon niet en hij ondervindt er enkel hinder aan.

Diddykong92 | 30-07-20 | 20:46

Ook iedereen in Amsterdam graag de hele dag een helm op en een zwemvest om. Je moet er toch niet aan denken wat er anders allemaal kan gebeuren.

intrigant | 30-07-20 | 21:00
-weggejorist-
anti-fatwa | 30-07-20 | 22:13
▼ 8 antwoorden verborgen

ik kom niet met een sisser weg => mijn kantoor is aan de rand van het Wallengebied. Om de draagplicht te omzeilen moet ik omfietsen naar de pont, alwaar je ook zo'n niet werkend, nutteloos masker moet dragen. En heeft Femke al door dat het mondkapje in strijd is met het boerkaverbod? Snapt ze niet dat als er een wet is, je geen noodverordening nodig hebt? Zeker niet als deze noodverordening in strijd is met Artikel 10 van de grondwet?

Brulboei_61SB | 30-07-20 | 19:40

Waarom niet gewoon één grote kap over heel Amsterdam plaatsen, à la Tsjernobyl.

schedewindje | 30-07-20 | 19:36 | 1

De moerasgrond kan een dergelijke degelijke constructie niet dragen.

Shoarmamasutra | 30-07-20 | 22:48

"experimenteren" met welke doel? Dit is van hetzelfde niveau als Japanners die walvissen vangen voor wetenschappelijk onderzoek. Nonsens dus.

GormSuil | 30-07-20 | 19:34

Hoe geloofwaardig is een burgemeester die eerst toestaat dat een menigte op gevaarlijke wijze demonstreert, er zelfs onbeschermd tussen gaat staan en vervolgens ineens iedereen wil verplichten om mondkapjes te gaan dragen.

watazooi | 30-07-20 | 19:23 | 2

Omdat ze weet dat het belastingvee haar slaafs volgt. Haar antifa vee heeft dikke schijt, maar zij staan boven de wet for reasons.

Graaf_van_Hogendorp | 30-07-20 | 19:24

Amsterdam heeft veel geld nodig de komende decennia. Bekeuringen uitschrijven aan mondkapjeweigeraars is een goede bron van inkomsten.

Quib | 30-07-20 | 19:30

Haha, il wil de BOA’s dat eens zien handhaven bij dronken Engelse toeristen....

buicksquad | 30-07-20 | 19:22 | 1

Hek om Amsterdam en iedereen die er niet woont of werkt wordt vriendelijk doch dringend verzocht op te zouten. soort intelegente lockdown dus. Dat is het enige dat helpt tegen de oorzaak van deze plicht => te druk!

Brulboei_61SB | 30-07-20 | 19:45

Vandaag +342 nieuwe besmettingen.
Over 10 dagen zitten we weer boven de 1000 per dag.

Gulliver | 30-07-20 | 19:22 | 20

Mooi. Zal gvd tijd worden ook. Dat virus is er niet voor niets. Er moeten heel veel mensen af. Zo doet moeder natuur dat.

Stijlicoon | 30-07-20 | 21:52

@Dr. Blechtrummel | 30-07-20 | 20:24: Wie zegt dat? Ik ken een aantal mensen die positef getest zijn en verder alleen maar een beetje keelpijn hebben.

batvoca2 | 30-07-20 | 23:21
▼ 17 antwoorden verborgen

Het zijn gedragsveranderingen experimenten.. het heeft NIETS met corona te maken.
Begrijpt u dat?
U moet veranderen.

MooseNL | 30-07-20 | 19:21 | 1

Niet meer op vakantie naar het buitenland, geen vlees meer eten, gezond leven.
Dag in dag uit word je daarmee doodgegooid op propagandazender radio 1.

de honden blaffen... | 30-07-20 | 20:00

valt nog mee dat die Köpplingdinges geen neusplug met hepafilters uitvindt

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 19:19 | 1

rip -buttplug-

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 19:20

De helft in Amsterdam draagt al gezichtsbedekkende kleding dus snap de toegevoegde waarde niet.

Eddy67 | 30-07-20 | 19:11 | 4

Hahahaha

Raetsheer | 30-07-20 | 19:18

Overdrijven is ook een vak! Hier in Amsterdam Oud West zijn het stuk of 20. Nog te veel maar ach zie die fanatieke rot... niet

niv01 | 30-07-20 | 19:21

@Eddy67. Nou inderdaad. Verplichte besnijdenis zal ongetwijfeld de toekomst van amsterdam worden. Maak van de nood een deugd, zullen ze in 020 denken.

Trasnochador | 30-07-20 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

En dat uit het gekkengesticht Amsterdam dat door Femke 'Kaakklem' Halsema gerund wordt. Die eerder overigens aangaf het boerkaverbod zeker niet te zullen handhaven.

UpdateAvailable | 30-07-20 | 19:07

Wat een gezeur over de Grondwet. De Grondwet is een dode letter. pRutte kan de wet gewoon doordrukken als zijn klapvee in de TK weer eens knielt. Als de wet er is kun je er niets meer tegen doen, want er is geen Grondwettelijk Hof en er is geen rechter die aan de Grondwet mag toetsen. Ondanks artikel 11 - onaantastbaarheid van het lichaam - kon door de orgaanroofwet van Doods66 gewoon ingevoerd worden. Dan hebben we nog de EU verdragen, onder vreemd bestuur brengen van het Koninkrijk, budgetrecht van de Tweede Kamer, illegale politieke partijen, niet informeren van de Tweede Kamer door zaken 'geheim' te verklaren, 'positieve' discriminatie en zo zijn er wel meer dingen te verzinnen. Sympathiek van de heer Voermans dat hij het even voor het voetlicht brengt, maar het gaat totaal geen verschil maken. Van de Belastingdienst is ook nog niemand aangepakt. Heeft De Mos inmiddels al een aanklacht?

Frau Merkel | 30-07-20 | 19:07 | 2

Ja deelname aan een criminele organisatie.

Gulliver | 30-07-20 | 19:10

Gelukkig hebben we het Europese Hof nog. Wie had gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen?

batvoca2 | 30-07-20 | 23:23

Kan iemand Halsema een lesje staatsrecht geven? En dan in het bijzonder het Meerenberg arrest van de Hoge Raad? Gecodificeerd in art 89 lid 2 Grondwet.

Nice_Wheels | 30-07-20 | 19:03 | 4

@Ad1617 | 30-07-20 | 19:06: ekmeF ameslaH past de wet aan en laat zelfs even het vuurwapen van haar vriend een lodenprop plaatsen en benoemd het dan tot replica, ze zou ook geen burgemeester worden, weet U nog.

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 19:18

Niet meegaan in massahysterie is zo niet Amsterdam

intrigant | 30-07-20 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

Is wel een leuke maatregel, Amsterdammers hebben altijd een grote bek en leveren weinig af. Wellicht dempt een mondkapje iets.

Robb uit Rotterdam

Amoebes | 30-07-20 | 18:57 | 1

Amen. Graag van dikke stof en strakke elastieken. En misschien een scheutje chloroform erin?

Sliptong | 30-07-20 | 19:02

In België noemen ze een mondkapje weer een mondslipje.
Klinkt in ieder geval sympathieker.

komtdatschot | 30-07-20 | 18:57 | 4

Of ze noemen het in Amsterdam een boerka.

Trasnochador | 30-07-20 | 19:34

Muilkorf?

Skeptic1970 | 30-07-20 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

Wat deze ondemocratisch neergezette burgemeesters doen is ongrondwettelijk en illegaal. Een kledingvoorschrift verplicht stellen en handhaven met boetes kan helemaal niet.

scorpios | 30-07-20 | 18:56

De voormalige DDR, is er niks bij. Allemaal in het gareel. Bek dichthouden en volgen. Ik niet, nooit. Ben vrij en zal altijd vrij blijven.

De Evangelist | 30-07-20 | 18:54 | 1

In de voormalige DDR heb je thans meer vrijheden dan in Pyongyang aan de Amstel alwaar de dienst wordt uitgemaakt door Kim Jong Halsema en Raspoetin Groot Wassink.

Brulboei_61SB | 30-07-20 | 19:53

And so it begins.
And you ain't seen nothing yet.

Here's Freddy | 30-07-20 | 18:53 | 4

Nu een mondkapje, straks een muilkorf. De natte droom van ieder groene slinkser.

Nuuk | 30-07-20 | 19:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als mensen denken dat ze met een mondkapje veilig zijn tegen besmettingen van mensen die geen mondkapje dragen,moeten ze dat vooral doen.

komtdatschot | 30-07-20 | 18:53 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

@Gulliver | 30-07-20 | 18:57: Ja, maar die vergelijking loopt helemaal mank. De besmettingen zijn vooral binnen, waar aerosolvorming plaatsvindt. Daar werkt een mondkapje niet tegen. Hoesten, zoals in dat filmpje, gebeurt sowieso niet rechtstreeks op een persoon. Het is namelijk niet gebruikelijk om rechtstreeks op iemand te hoesten, dat doe je altijd in je handen of elleboog. Als jij binnen hoest, met of zonder mondkapje, die aerosolen komen wel in de ruimte.

Een mondkapje werkt vooral goed bij korte contactmomenten, maar blijft iemand lange tijd in een ruimte waar iemand, met corona net ook lang heeft rondgelopen, dan is zo'n mondkapje niet effectief en geeft het een vorm van schijnveiligheid.

Diddykong92 | 30-07-20 | 19:13

@Gulliver | 30-07-20 | 18:57: Een willekeurig iemand op Internet geloven omdat ie COVID vergelijkt met een spuitbus petroleum. Vlammetjes, dus het is waar! Waarom zet de fabrikant dan op de doos, dat het niet werkt?

HetGewoneNormaal | 30-07-20 | 21:47

Prima toch. De hoeveelheid die u of mij raakt is niet genoeg om ons te infecteren. Hiervoor dient een besmettelijk persoon langer in de ruimte aanwezig te zijn.
Ik laat me niet vanaf deze afstand in mij bek fluimen door een wildvreemde, u wel?

pickalilly | 30-07-20 | 23:27
▼ 1 antwoord verborgen

Maar moet je het mondkapje onder of over je Burka dragen? Lastig.

remmersmaaak | 30-07-20 | 18:48

Voor alle wappies, dronken huisvrouwtjes en de verstandelijk uitgedaagten uit Amsterdam; kijk even naar het filmpje dat Geenstijl gisteren bij het nachttopic plaatste.
Het is op zo'n eenvoudige manier uitgelegd dat zelfs Amsterdammers het kunnen begrijpen:

www.geenstijl.nl/5154640/met-rust-gel...

Gulliver | 30-07-20 | 18:47 | 8

@Frau Merkel | 30-07-20 | 19:14: +1

IkwilJinekwel | 30-07-20 | 19:27

@Lupuslupus | 30-07-20 | 19:26: Ze worden wel uren achter elkaar gedragen, bv. bij een darmoperatie die 3-4 uur duurt. Zijn ze ook voor ontworpen trouwens.

Diederik_Ezel | 30-07-20 | 19:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Dan zal dat boerkaverbod ook wel niet gehandhaafd worden? Ow wacht...

Sliptong | 30-07-20 | 18:45
-weggejorist-
Modi | 30-07-20 | 18:45 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Positief en onverwacht bijverschijnsel:
in België, Denemarken en Ierland heel veel minder vroeggeboorten.
Dus waarschijnlijk binnenkort: 9 maanden betaald zwangerschapsverlof en ook 9 maanden soort verplicht opgehokt, want couveuze-kind blijkt eigen schuld. www.rtbf.be/info/societe/detail_le-co...

CiTy3 | 30-07-20 | 18:44 | 3

Zwangerschap een jaartje of 10 verbieden zou een veel beter idee zijn.

Gulliver | 30-07-20 | 18:53

@Gulliver | 30-07-20 | 18:53:
je zegt nu wel heel rare dingen,, verbieden dit, verplichten dat. Moeilijk moeilijk. En nu ben ik een wappie wedden? En ik weet niet eens wat dat is :)

IkwilJinekwel | 30-07-20 | 19:30

@Gulliver | 30-07-20 | 18:53: hier ben ik het wel mee eens. Graag wereldwijd uitrollen, dan hoeven we ons ook niet meer te laten opnaaien door de klimaatkerk

intrigant | 30-07-20 | 21:28

Ik vond het maar niks, die mondkapjes, maar ik moet zeggen: het is toch wel prettig, in het openbaar vervoer. Niet zozeer vanwege een verlaagde kans op besmetting, maar vooral omdat de mondkapjes ervoor zorgen dat de trams iets minder worden gebruikt als telefooncellen en huiskamers. Het is ook goed voor de sociale cohesie. Er is meer aandacht voor elkaar en mensen hebben minder moeite met naast vreemden zitten.

Dat is althans mijn beleving ervan.

Dus ik zeg: gewoon houden zo en eventueel iets meer doorvoeren. Het is niet nodig om in de tram hele levensverhalen te bespreken en het is ook gewoon asociaal om anderen mee te laten genieten van jouw privégesprekken. Als er in de tram wordt gesproken, dan kan dat op een fluistervolume. Ik heb het altijd al gek gevonden dat mensen in de tram met elkaar omgaan alsof ze op Lowlands staan.

Als ze het nu ook nog verplicht stellen om je telefoon op stil te zetten in het openbaar vervoer, dan ben ik helemaal tevreden. En ik kom gewoon klaar - niet in het openbaar vervoer, beloofd - als ze het verbieden om telefoongesprekken te voeren in het ov.

GeenHeil | 30-07-20 | 18:44 | 4

Wolla je kk moeder, hoorde ik vanmorgen gwoon weer in de bus hoor

Ovideenznvrienden | 30-07-20 | 18:52

Stockholm syndroom.

Rallywally | 30-07-20 | 18:53

Pff, ik weet uit ervaring dat er mensen bestaan die in het leven staan zoasl u het beschrijft dat u het zou wensen. dodelijk vermoeiend om mee om te gaan. ?de hele wereld bestaat uit regeltjes waar iedereen ich aan moet houden. wel zo duidelijk. Brr, gewoon eng, zeker ook omdat er mensen zijn die ook willen dat er allerlei regeltjes zijn voor mensen omdat er dan orde en rust is, maar vinden dat die regeltjes dan niet voor hen gelden. Onordelijke dingen en types worden dan simpelweg verwijderd. Helaas is dit vrees ik wel de toekomst, al is het alleen al om het feit dat je vele sardientjes netjes moet stapelen in een klein blikje. Goede ventilatie staat gewoon haaks op een mondkapje. Moet je hoesetn blijd dan gewoon binnen en laat je testen. A-symptomatische mensen zijn er echt niet veel, wel veel die de soms hele lichte symptomen simpelweg negeren.

moetnoggekkerworden | 31-07-20 | 08:24
▼ 1 antwoord verborgen

Linkse mensen zijn gewoon bitter aangezien dat de wereld steeds rechtser wordt. Vandaar zulke dingen als defund the police in amerika. We nemen gewoon iedereen mee in onze ondergang.

Tuforial | 30-07-20 | 18:42 | 1

In een emmer passen maar evenzoveel druppels..

NumbNuts | 30-07-20 | 18:49

En zo wordt het volk rijp gemaakt voor de burka, die straks verplicht gesteld wordt. Feit is dat alleen medische mondkapjes iemand beschermen, tenminste bij juist gebruik, dat heel lastig is. Feit is dat 99 van de 100 mensen denken dat een niet-medisch mondkapje henzelf beschermt. Feit is dat landen waar mondkapjes verplicht zijn slechter presteren dan wij. Kortom, puur voor de bühne als onderdeel van de verkiezingscampagne. Ach ja, linkse bestuurders en ratio en logica, een niet bestaand combinatie.

Feitenpliesie | 30-07-20 | 18:37 | 2

Medische mondkapjes bestaan helemaal niet. Het zijn stofmaskers. Die worden gebruikt in beroepen waar je met gevaarlijke stoffen werkt. FFP2, KN95, N95. Het betekent allemaal dat ze ongeveer 95% van alle gevaarlijke stoffen buiten houden (van asbest tot diesel). FFP3 kapjes en filters doen ongeveer hetzelfde maar dan 98-99%.

De enige kapjes die de laatste honderd jaar in ziekenhuizen worden gebruikt, zijn die chirurgische, en die beschermen de patiënt tegen de chirurg. En niet andersom. Zoals die blauwe geplooide kapjes die je nu zoveel ziet.

NiceAsPie | 30-07-20 | 18:48

@NiceAsPie | 30-07-20 | 18:48: en welke kapjes gebruiken de pathologen die Covid-19 patiënten obduceren? Die moeten zich beschermen tegen o.a. aerosolen die zich Indië ruimtes bewegen. Zij doen veilig onderzoek naar allerlei besmettelijke ziektes.

azijnseikerT | 30-07-20 | 19:11

Eerst loopt de hele pers te hoop tegen het kabinet dat er in NL geen mondkapjes verplicht worden. Na veel gezeur vanuit de "maatschappij" (pers, lobby-groepen), is nou eindelijk het mondkapje verplicht gesteld; ok jullie je zin.

En nou ineens: ja maar nou gaan ze me iets verplichten! Daar vroegen jullie zelf om <pejoratieve term>. Make up your mind!

ParadiseLost | 30-07-20 | 18:37 | 2

De gemiddelde tegelbakker weet helemaal niet wat een pejoratief is, Mr Milton. :-)

einStina | 30-07-20 | 18:43

Ik heb een zwart mondkapje hihi.

drs. P | 30-07-20 | 18:34 | 1

Ik zag dat ze ze bij bol.com verkopen met het BLM logo erop. Deugen in het kwadraat!

intrigant | 30-07-20 | 21:32

Nieuwe Binnenweg plein?
Bedoel je niet het Eendrachtsplein?

Tapu | 30-07-20 | 18:32

En zojuist wordt in 1-Vandaag Van Dissel door een Noorse viroloog bij de enkels afgezaagd. Het OMT baseert zich dus op een verouderd onderzoek + alles wat mij al met ons gezonde verstand konden beredeneren ( bevolkingsdichtheid heeft invloed op de besmetting ) werd ook nog even bevestigd.
Oftewel, Jaap loopt voor de zoveelste keer achter de feiten aan en Jaap zit er voor de zoveelste keer naast. Man man man...

Graaisnaaiert | 30-07-20 | 18:30 | 3

Maar Jaap is de baas, want die hebben we met grote meerderheid democratisch gekozen. Wie is die Noorse viroloog nou heel?

piloot47 | 30-07-20 | 18:34

Klopt. Daarom mag je Noorwegen ook niet vergelijken met Zweden. Dat heeft Tegnell al een tijd geleden aangegeven. Verder staat van Dissel niet alleen: m.youtube.com/watch?v=Z3plSbCbkSA&.... “ Carl Heneghan: “By all means people can wear masks but they can’t say it’s an evidence-based decision… “

azijnseikerT | 30-07-20 | 18:39

Hoort earn hoop geraas. ... Jaap valt net keihard door de mand

Ad1617 | 30-07-20 | 19:19

Ik kijk nu al uit naar de daderomschrijvingen in 'Opsporing verzocht'

Jos Tiebent | 30-07-20 | 18:28

Mondkapjes in A'dam?

Terecht natuurlijk. Had veel eerder gemoeten, natuurlijk. We wisten al veel langer dat ze hun mond niet hielden op momenten dat dat wel moest. Veel dom arrogant gebral. Dan vraag je erom.

Kopvod om. En bek dicht.

HP-premium | 30-07-20 | 18:27

Rotterdam Afrikaanderplein? Het grootschalige gebed i.v.m. het Offerfeest gaat gewoon door, ondanks waarschuwingen van de burgemeester om niet in grote groepen bij elkaar te komen.

www.youtube.com/watch?v=AudLaydfImo

Nu gaat de mondkapjesplicht pas 5 augustus in, maar dat maakt helemaal niks uit. Grote groepen mensen bij elkaar is gewoon een risico op besmetting. Al helemaal met die mossels die allemaal ziek, zwak en misselijk zijn. Althans, dat hebben ze als reden om niet te kunnen werken. Rotterdam-Zuid heeft heeft namelijk een schrikbarend hoog aantal werklozen en uitkeringstrekkers.

Greetjee | 30-07-20 | 18:26 | 2

Blijven hier ook alleen maar voor het "graties" geld. Heus niet voor het mooie weer of de gezelligheid. En ja. Allah almachtig met een l#l van één meter tachtig heeft de mossels immuun gemaakt. Echt waar!

RickVogelschrick | 30-07-20 | 18:31

Op basis van resultaten uit het verleden heb ik er alle vertrouwrn in dat er ook nu weer selectief gehandhaafd zal gaan worden.

jemagookniksmeer | 30-07-20 | 18:37

Mondkapjes nog niet verplicht voor schreeuwende demonstranten op de Dam?

ljcoster | 30-07-20 | 18:26

Mondkapjes BUITEN bij 25 graden,maar niet bij je massa demonstratie hé Plempke. Ze worden hier net zo gek als de DNC 'bestuurders' in de VS, en dat kun je wel weer aan links toevertrouwen: hun doordrammen van de Orwelliaanse 'samenleving'. Deze mensen zijn genetisch gewoon ergens geamputeerd in the brain. Net als Kartelkiezers trouwens,maar das een ander verhaal.

hertogvanzottegem | 30-07-20 | 18:26

Ik woon er niet. Ik kom er niet.

beldewouten | 30-07-20 | 18:25

Het zal lekker rustig worden op deze plekken.
Hebben we ook al een avond klok?

Datgingniegoed | 30-07-20 | 18:25

Het invoeren van een mondkapjesplicht in heel Nederland behalve Amsterdam moet ook maar eens overwogen worden. Kan de oplossing zijn voor een lange rij problemen...

vette_shit | 30-07-20 | 18:25

Waarom niet gewoon drukke indoor ruimte = mondkapje, outdoor = mondkapje niet nodig, 1,5 meter ook niet. Nog nooit een onderzoek geweest die veel buiten besmettingen heeft aangetoond

Fijn_dat_je_er_bent | 30-07-20 | 18:20 | 7

@Gulliver | 30-07-20 | 18:51: Jij staat echt te popelen om zo een bacterieluier op je gezicht te mogen zetten. Opmerkelijk.

Nehemia | 30-07-20 | 19:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon iedereen een mondkapje op zodra je je huis verlaat. Zou een stuk duidelijker zijn. En baat het niet? Schaden doet het ook niet. Het kost helemaal geen moeite.

Lentehaas | 30-07-20 | 18:19 | 9

Volgens Fauci moet u nu ook uw ogen afschermen voor het killer virusss. Dus we moeten met een maanpak aan over straat straks. Waarom? Voor een virus dat minder dodelijk is dan de griep? Of om u BANG te maken terwijl de economie leeg gestolen wordt de komende maanden, in opmaat voor de great reset? Waarom wordt HCQ als geneesmiddel, als het toch niet werkt, zo structureel aangevallen dat zelfs Yale en de FDA het nu beu zijn en dit nu officieel pure laster noemen? En waarom wordt de HCQ fabriek in Nederland bewaakt door politie, en huisartsen VERBOTEN om dit middel, dat veiliger is dan paracetamol, off-label voor te schrijven? Heeft u de brandbrief van 15.000 Nederlandse dokters al gezien? Dat het allemaal onnodige paniek is?

HetGewoneNormaal | 30-07-20 | 18:48

Lenteangsthaas

paulis | 30-07-20 | 18:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja, en nu zal elke gemeente volgen die zich wil meten met de grote. Zo zullen in de bossen van Baarn nu voor iedere wandelaar en hond mondkapjes verplicht zijn, en in Zeewolde zullen weer bossen worden afgesloten om te voorkomen dat de eekhoorns Corona krijgen. In Hilversum zal worden voorkomen dat er nog langer gewandeld kan worden. Gewoon, voor de zekerheid. Zodat de kroegen open kunnen blijven.

minnenman | 30-07-20 | 18:15

Ik woon zelf op de wallen, maar met deze gekte doe ik niet mee. Elke BOA die mij wil verplichten zo'n ding in de open lucht te dragen zal ik ff goed duidelijk maken dat ik liever van de expertise uit ga van de IC baas, die aangeeft dat mondkapjes niet nodig zijn, dan van de slechtste burgermeester in de historie van Amsterdam.

CocaCola | 30-07-20 | 18:14 | 8

@Vage_eddie | 30-07-20 | 18:16:
Nogmaals en ten overvloede: Burgemeesters zijn NIET bevoegd dit soort, tegen Art.10 van de Grondwet indruisende, "noodverordeningen" uit te vaardigen! Krijgt u een boete? Altijd voor laten komen!

RickVogelschrick | 30-07-20 | 18:21

Niet, een van de, gewoon, de slechtste burgemeester ooit

Heenenweer | 30-07-20 | 18:32
▼ 5 antwoorden verborgen

In de meeste landen is vrijstelling van kapjesdracht voor oa astmapatienten ivm benauwdheid en daarmee flauwvallen. Maar dat soort intelligente regels gelden hier zeker niet?
De combinatie mondkapje + bril is overigens ook een verzoeking, met beslagen glazen en struikelende mensen.
Hebben we straks een golf coronabreuken ghehe.

einStina | 30-07-20 | 18:14 | 6

Als je je bril door een heel licht zeepsopje haalt beslaat hij bijna niet meer. Dat werkt hetzelfde als spugen in je duikbril. Breekt de oppervlaktespanning van het water.

treintrien | 30-07-20 | 18:41

@Piloot bovendien dragen ze niet allemaal een lapje, sommigen blijven gewoon thuis. Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat er geheid consternatie komt.

@treintrien hmmm werkt niet echt. Te weinig zeep denk ik, of condens reageert anders, geen idee.

einStina | 30-07-20 | 18:50

Yeps. Werkt ook bij nylon vislijn. Beetje zeepsop en zinken maar.

Lorejas | 30-07-20 | 18:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn nogal wat landen in Azië waar honderden miljoenen mensen gewoon mondkapjes dragen. En dat al sinds mensenheugenis.
Wordt daar maandenlang geleuterd over 'W E T E N S C H A P P E L I J K B E WI J S? Nee!
Wordt daar de schending van privacy tot onderwerp van discussie gemaakt? Nee!
Moet dat van bovenaf opgelegd worden? Nee!
Mensen dragen ze gewoon, dat is wel zo hygiënisch als je verkouden bent, hooikoorts hebt o.i.d.
En tijdens een epidemie zeker en vast.
Zo heeft bijv. Japan op 130 miljoen inwoners slechts ca 1000 Corona doden. En die hebben zeer drukke steden, daar zijn 010 en 020 een gehucht bij.
Maar ja dat wetenschappelijke bewijs........................ Meneer Jaap, dat wetenschappelijke bewijs is het helemaal, daar vloer je miljoenen Nederlanders mee.

Broadsquire | 30-07-20 | 18:14 | 9

@DrumPiet
Hmm op wel meer plekken in het fantastische Westen. Helaas.

einStina | 30-07-20 | 18:25

Ben nog nooit in Japan geweest, maar wel in China, Thailand en Indonesie. Daar draagt men inderdaad mondkapjes, maar is vooral tegen al het roet en uitlaatgassen in de lucht. Als ik daar 's-avonds mijn neus snuitte dan zat het zakdoekje vol troep. Als u zo nodig een mondkapje wil dragen dan kunt u dat gewoon doen. In Japan zijn mondkapjes voor zover ik weet ook helemaal niet verplicht geweest tijdens COVID, men volgde daar drie C's en dat was genoeg.

HetGewoneNormaal | 30-07-20 | 18:27

Mensen MOETEN in aanraking komen met bacterien van anderen voor een gezond immuunsysteem.

OudeNederlander | 30-07-20 | 18:27
▼ 6 antwoorden verborgen

In HP/de Tijd Dr. Ir. Carla Peeters (een tijd voor het RIVM gewerkt). "Strengere maatregelen voor mondkapjes helpen juist niet tegen corona." www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-...
Bovenstaand artikel is deel nummer 5. Links van deel 1 t/m 4 te vinden onderaan artikel 5 anders wordt het zo'n linkfest hier.
Intreressant om te lezen.

Basil Fawlty | 30-07-20 | 18:13 | 6

@DrumPiet | 30-07-20 | 18:21: bewustwording, bewustblijving, brainwashing, ontmenselijking, maatschappijontwrichting, zo u wilt.

paulis | 30-07-20 | 18:29

Staat wel een hoop kolder in, ben benieuwd waarop Mw. gepromoveerd is.

Diederik_Ezel | 30-07-20 | 18:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Maak die wet maar. Net als in andere landen ophouden met zeuren. Als het helpt, wordt het verplicht. Al die kuttige wijsneuzen met je 'ongrondwettelijk' en ' 'freedom'. Ga lekker naar Murica.

MisterMr | 30-07-20 | 18:13 | 2

Dat eindeloze geëmmer, zonder de knoop door te hakken is wel echt Nederlands.
Over 5 jaar zitten we nog steeds met wel/niet mondkapjes, zwarte Piet en stikstof. Eindeloos marginaal op en neer laverend.

Vage_eddie | 30-07-20 | 18:20

Koop anders een hazardmat-pak. Dat voelt helemaal lekker veilig.

Nehemia | 30-07-20 | 19:49

Gelukkig niet op de Dam. Kunnen we daar blijven protesteren zonder mondkapje

Pummetje | 30-07-20 | 18:12

Is er geen goede advokaat die de burgermeesters aan kan klagen wegens regels die tegen de grondwet in gaan?
Dat gaat toch gebeuren, maar handiger is het als we een uispraak hebben, voor de regel in gaat.

bucky1971 | 30-07-20 | 18:12 | 5

@RickVogelschrick | 30-07-20 | 18:13:
Klopt, maar ze hebben dus al aangekondigd het toch te gaan doen.
Waarom wachten op een confrontatie, van hen die de wet kennen en BOA's die een opdracht van de burgermeester uitvoeren?

bucky1971 | 30-07-20 | 18:23

@Vage_eddie | 30-07-20 | 18:22:
Tuurlijk "Vage eddie". Zou handiger zijn om gelijk maar héél de grondwet overboord te kieperen. Toch? Figuren zoal u hebben ons land in de staat gebracht alwaar het momenteel in verkeerd! Een rubberen tegel deug paradijs bevolkt met hersenloze snowflakes.

RickVogelschrick | 30-07-20 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle op- en afritten en uitvalswegen van uit deze steden moeten worden afgesloten. Enkel de legertrucks met proviand voor de gaarkeukens krijgen toegang tot de gebieden.

Oeleflaffel | 30-07-20 | 18:09 | 1

Waarom zo genereus? Niks erin of eruit. Helemaal afsluiten die boel.

Trio Rimba | 30-07-20 | 18:13

Hahaha.
En nu handhaven.
In een stad waar nog maar minder dan helft gehoorzame autochtonen woont en de rest....
Tja.... Succes ermee.

Kijkeensaan | 30-07-20 | 18:08 | 2

ekmefameslah gaat met haar vrienden op de Dam staan en dan gaat wederom het virus in het rioolwater met een factor 10 omhoog en zegt de pr van ekmefameslah dat er geen noemenswaardige besmettingen bijgekomen zijn

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 18:11

Gemeentekas is leeg. Boetes vanaf 1500€ .

Hét vrije woord | 30-07-20 | 18:13

Mevrouw kaakklem gaat het nog benauwd krijgen achter zo'n kapje. Mooi!

Toos Bevergeil | 30-07-20 | 18:08 | 2

Kaakklem, lol!

Hevvlan Demuru | 30-07-20 | 18:32

"De hete aarrrdappel wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend."

Hevvlan Demuru | 30-07-20 | 18:36

Binnen een mondkapje verplichten snap ik, vooral wanneer afstand houden lastig is. Hoe zit het met soort mondkapje in Nederland, is bijvoorbeeld een zakdoek voorknopen ook toe gestaan?

BennietmeerinNL | 30-07-20 | 18:08 | 4

Nee, sjaaltjes sokken en slipjes voorknopen mag niet, dan kun je beboet worden.

einStina | 30-07-20 | 18:22

Hier in Canada is er gekozen voor mond bedekking om mensen niet op kosten te jagen. Het is schijnveiligheid voor de bühne. Bar binnen lopen met masker op, aan de bar is er geen covid-19, daar mag je masker afdoen, 10 meter naar buiten lopen moet masker weer op. Buiten mag het weer af. Is nu een week of 3 verplicht.

BennietmeerinNL | 30-07-20 | 19:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang de "Corona Wet"niet door de eerste en tweede kamer is goedgekeurd ontbreekt iedere juridische basis tot wat dan ook. Burgemeesters zijn niet bevoegd tot het uitvaardigen van dit soort "verplichtingen". Leuk geprobeerd aangezien het gros der natie, hersen- en gedachtenloos; de orders volgt. Mocht u bekeurd worden; altijd voor laten komen!!

RickVogelschrick | 30-07-20 | 18:07 | 4

Tsja. Rechten, plichten.
Ik sta er eigenlijk vooral van te kijken hoeveel lui er hun hakken in het zand gooien, omdat het kán. Bekeurd worden is kut, maar is een mondkapje dragen in een winkelcentrum nou echt zo vervelend als je het afzet tegen een eventuele 2e lockdown? Best relaxed als alles gewoon een beetje door kan blijven draaien. Zou je denken. Maar in plaats daarvan lijkt men zich liever dwangmatig te beroepen op "ja"maar ik heb rèchten!"

Vage_eddie | 30-07-20 | 18:27

@Vage_eddie | 30-07-20 | 18:27: Er is helemaal niets aan de hand, de ic's zijn zo goed als leeg plus dat het zomer is. Dus waarom deze mondkapjesdwang??!! O en het virus gaat zéker weer slachtoffers maken, weet u waarom? Omdat er geen uitreisverbod is besloten en de helft van Nederland gewoon met vakantie is gegaan, óók naar virusgebieden. En die komen straks allemaal besmet terug. Dáárom! En dan kan iedereen die netjes thuis is gebleven en zich aan de regels heeft gehouden, dat bezuren terwijl ze er part noch deel aan hebben gehad.

Lupuslupus | 30-07-20 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Laatste nieuws : Halalsema gaat NIET handhaven, mondkapjes zijn zo niet Amsterdam.

isotope 465 | 30-07-20 | 18:06

Helpen die mondlapjes ook tegen fijnstof?

kweethetooknietbeter | 30-07-20 | 18:05 | 1

nee dan moet je een hepafilter in je neusgaten proppen, goed idee trouwens neusgatenfilters van hepa

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 18:09

Ook heel raar, alsof we er nog even achter moesten komen of mondkapjes werken of niet. Alsof dat een subjectief begrip is en/of we die wetenschap nog niet hadden voor een coronavirus voordat dit coronavirus toesloeg.

Het is zo'n enorme treurnis. Wat een totale falende overheid hebben we toch.

Diddykong92 | 30-07-20 | 18:05

Prima besluit. Ook geen wonder dat het in de twee van de meest asociale gebieden van NL wordt ingevoerd.
Blijkbaar lopen daar de meeste egocentrische tokkies rond.

DrumPiet | 30-07-20 | 18:04 | 5
-weggejorist-
CalamityJane | 30-07-20 | 18:07

Het gemiddelde IQ in Amsterdam is 25 punten lager dan de rest van Nederland. Dat soort mensen moet je een beetje helpen.

Gulliver | 30-07-20 | 18:15

@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 18:05:
99% toeristen en 1% vreemdgaande ambtenaren en kantoorpikken. Die zullen nu wel blij zijn want die worden nu niet meer meteen herkend. Hahaha!

Basil Fawlty | 30-07-20 | 18:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Het experimentele corona-vaccin van Johnson en Johnson lijkt het goed te doen bij..... apen!

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 18:03 | 10

Maar hoe zeggen die apen: "Ik heb een beetje koppijn van die prik"?

piloot47 | 30-07-20 | 18:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Hebben ze ook een maat voor Amsterdrammers ?

vette_shit | 30-07-20 | 18:01 | 4

Ekmef heeft geen mand kapje nodig. Die heeft een ingebouwd deugfilter...

vette_shit | 30-07-20 | 18:14

*mondkapje. K&tautocorrect...

vette_shit | 30-07-20 | 18:16
▼ 1 antwoord verborgen

Krijgt de drammerige #MSM eindelijk hun zin. Want die berichtgeving de laatste weken was niet anders dan dat de burger erg graag zo'n mondkap op z'n bek wil. Kotsmisselijk word ik van die #MSM die blijkbaar het beleid mede bepalen.

roevka | 30-07-20 | 18:01 | 7

Ah ja. Altijd al geweten dat "De MaInStReAm Media" er belàng bij hebben om "de burger" met mondkapjes rond te laten lopen. Want via die mondkapjes rollen we in een coronawet en via die coronawet lopen we in een politiestaat met vaccinaties met microchips. Of..
Bedoel je iets anders met "krijgen ze eindelijk hun zin"?

Vage_eddie | 30-07-20 | 18:31

@piloot47 | 30-07-20 | 18:28:

Gelukkig is dat onzin maar als het wel zo was een reden te meer om mondkapjes te verplichten.

Gulliver | 30-07-20 | 18:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Boeie, fuck Amsterdam

Omebert | 30-07-20 | 18:00

... want dát zijn bij uitstek de plekken waar mensen de laatste maanden besmet raakten?
Ik geloof er geen reet van.

zetje01 | 30-07-20 | 18:00 | 2

Het waren misschien niet de oorspronkelijke haarden, maar het zijn wel plekken waar de haarden uitwisseling vinden met de wereld buiten de bubbel.
Laat de haard ontstaan zijn op een studentikoos zuipfestijn, een allah-is-groot sessie, of de BBQ van ome Cor. Die mensen moeten wel allemaal boodschappen doen.

Vage_eddie | 30-07-20 | 18:33

@Vage_eddie | 30-07-20 | 18:33:
Boodschappen op de Kalverstraat/Nieuwendijk?
Daar lopen geen Amsterdammers, hoor.
Nog afgezien van het feit dat je daar eigenlijk geen supermarkten hebt.
En dat men over het algemeen op straat niet besmet raakt.
Men raakt besmet BINNEN (over het algemeen) en precies op de gelegenheden die jij noemt. En bij bijeenkomsten van andere clubjes.
Maar daar mag je blijkbaar gewoon naar toe zonder mondkapje.

zetje01 | 30-07-20 | 18:54

Mond-kap-plicht, mond-kap-plicht, de deksel van de grafkist van onze tante Joke is gelicht!

poepaanmijngaatsie | 30-07-20 | 18:00 | 1

En, droeg ze een mondkapje?

OudeNederlander | 30-07-20 | 18:01

Dat wordt natuurlijk weer een ongeloofelijke puinhoop om te handhaven. Waarom niet gewoon een landelijke verplichting zoals in Duitsland in het openbaar vervoer, winkels en bezoek openbare plekken zoals gemeentehuizen etc...

johnyl | 30-07-20 | 18:00 | 7

@DrumPiet | 30-07-20 | 18:05: Als er iemand geen aso is is het Lupuslupus. Jij daarentegen, heb je nog nooit op enige empathie kunnen betrappen. Of intelligentie.....

OudeNederlander | 30-07-20 | 18:09

@DrumPiet | 30-07-20 | 18:05: Of gewoon de statistieken.. maar verder dan Op1 kom jij vast niet qua nieuwsvergaring en verdieping.

paulis | 30-07-20 | 18:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Mondkapjes past zo niet bij Amsterdam, wie gaat dit handhaven dan?

de uitbater | 30-07-20 | 17:59

Ik kom nooit in die pauper steden. Het zal mij aan de reet roesten.

andrew1972 | 30-07-20 | 17:59

En de ergste besmettingshaarden laten ze ongemoeid: de moskeeën.

2voor12 | 30-07-20 | 17:58 | 3

Want in die gebieden liggen geen moskeeën?

DrumPiet | 30-07-20 | 18:06

Dat lijkt mij eigenlijk een prima selectieprocedure om de ongunstige demografie van de laatste jaren wat bij te schaven. Fundamentalisten die elkaar opruimen.

Vage_eddie | 30-07-20 | 18:35

Allah bepaald wie wel en niet corona krijgt.
Gewoon elke dag 5x de leefregels reciteren en je overkomt niets.

Miezerig | 30-07-20 | 18:40

Geen probleem; ik woon niet in Amsterdam, maar in Nederland. En lekker landelijk, dus geen gedoe met mondkapjes of andere drammerijen.

Valse_nootjes | 30-07-20 | 17:57

Waarom niet in héél Amsterdam en Rotterdam??

Hét vrije woord | 30-07-20 | 17:56 | 1

En de boetes verhogen tot 1000€

Hét vrije woord | 30-07-20 | 18:04

Mokum goes Mokap

Ruimedenker | 30-07-20 | 17:55

Ondertussen ten noorden van ons:
No country for face masks: Nordics brush off mouth covers

Stockholm (AFP) - As most of the world either orders or recommends the use of face masks, with even US president Donald Trump seen wearing one, Nordic nations are the remaining holdouts.

In supermarkets, on buses, and along the streets of capitals -- such as Stockholm, Copenhagen, Oslo, Helsinki and Reykjavik -- face masks are a rare sight, worn only by a small minority, many of who are tourists.

Bron en het hele artikel : news.yahoo.com/no-country-face-masks-...

Zwizalletju | 30-07-20 | 17:54 | 10

@DrumPiet | 30-07-20 | 18:09: als als gevolg van de overtrokken coronamaatregelen er zware economische schade ontstaat en er gekortmoet worden op gezondheidszorg en uitkeringen zijn de mondkapjesdrammers dezelfde personen die dan gaan lopen huilen

zuurtjeregen | 30-07-20 | 19:15

@Vage_eddie | 30-07-20 | 18:37: Denemarken? Verneukt met migranten? Je bent niet goed wijs zij zijn de meest repressive in West-Europa.

redanx | 30-07-20 | 22:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Gaat Amsterdam dan nu ook eindelijk het boerkaverbod handhaven? Of is dat alsnog teveel moeite?

LuNaTeeQ | 30-07-20 | 17:53 | 5

Handhaven is zooooo niet Amsterdam.

piloot47 | 30-07-20 | 17:56

Gezichtsbedekkend mondkapje verplichten en verbod op gezichtsbedekkende kleding handhaven? Dat zou opmerkelijk zijn.

Baron van Baesweiler | 30-07-20 | 17:58

LuNa. Mss is het andersom, moeten wij aan gezichtsbedekkkng wennen. Rare tijden hoor. Die boerka is fijn als je in de supermarkt iemand wil ontlopen, wat nooit lukt, want ik kan vijf gangen omlopen en wie kom ik tegen bij de kassa... Drumpiet!

CalamityJane | 30-07-20 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig maar, de IC,s liggen bomvol en dagelijkse doden reizen de pan uit.

Hopelijk snel een avondklok en lockdown, want IK HEB ANGSTTTT!

paulis | 30-07-20 | 17:52 | 17

En het duurde nog jaren voordat paulis het concept van exponentiële functies kon bevatten. Tot die tijd overschreeuwde hij zijn onwetendheid met een grote bek, om tòch een duit in het zakje te kunnen schijten over "die discussie" waar iedereen al weken mee zoet was.

Vage_eddie | 30-07-20 | 18:38

Wel een mooi versterkend effect, trollen die het met elkaar eens zijn. Zitten jullie bij elkaar op kantoor, oh nee verplicht thuiswerken natuurlijk.. Exponentiële groei zoals in Zweden, waar de doden tegen de muren klotsen?

paulis | 30-07-20 | 18:44
▼ 14 antwoorden verborgen

En dan wil ik ook geen gezeik van winkeliers horen dat hun omzet verder daalt.

loser | 30-07-20 | 17:52

BOA's die een onwettige verordening gaan handhaven in 3, 2, 1, ...

Professor Superhirn | 30-07-20 | 17:52

Corona of geen corona, dat mensen wegblijven uit 020 is een goede zaak.
En als mondkapjes daartoe bijdragen, dan werkt het mondkapje wel, in de zin dat het een ander doel dient. Bleib zu Hause (vrij naar M. Rutte).

Broadsquire | 30-07-20 | 17:52 | 1

Nee, vrij naar R. theDick.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:54

De waanzin regeert. Knettergek.

Dommelsch | 30-07-20 | 17:49 | 6

@CalamityJane | 30-07-20 | 17:54: over het algemeen dragen er meer booslims zon kapje dan kaaskoppen. Heeft er volgens mij mee te maken dat Opper Democraat Erdogan iedere turk vrijblijvend mondkapjes aanrade.

dedeurdichtlasser | 30-07-20 | 17:58

@Gulliver | 30-07-20 | 17:51:
Helemaal mee eens, moet gelden voor heel Amsterdam, en boetes omhoog tot 1000€

Hét vrije woord | 30-07-20 | 18:01

Halsema is een uitstekende, bekwame bestuurder.

klik. Kuifmodus uit.

piloot47 | 30-07-20 | 18:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Blijf binnen en sluit u aan op de Matrix.

padbuffel | 30-07-20 | 17:49 | 1

Of met Arnie naar Recall. Buitenaardse vrouwen met drie borsten FTW!

threeheadedmonkey | 30-07-20 | 17:53

Geluidsdichte mondkapjes voor Amsterdammers zou nog beter zijn.

Gulliver | 30-07-20 | 17:49 | 4

@Super Vaagstra | 30-07-20 | 18:09:

Mensen wegjorrisen zijn jullie goed in in Amsterdam.

Gulliver | 30-07-20 | 18:19

Wat Gulliver zegt.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 18:24

Ik dacht aan luchtdicht, maar dat geeft zo'n rommel op straat.

Joffri | 30-07-20 | 18:35
▼ 1 antwoord verborgen

Even in het midden of die dingen werken. Daar hoor je toch echt verschillende verhalen over. 'Werking niet voldoende bewezen', hoor je vaak, ook door RIVM.
Maar aan de andere kant, zijn de deskundigen in het buitenland allemaal gek dan, Jaap...?

However, ik dacht altijd waarom niet? Baat het niet dan schaadt het niet. En wat is het nadeel?
Het nadeel blijkt dus te zijn dat mensen dan gaan denken dat andere maatregelen, dus ook de allerbeste: afstand houden, niet meer nodig is. Het creëert een soort van schijnveiligheid.

Laat dat ff op U inwerken.

Wat er eigenlijk staat is dat de regering doodsbang is voor het totale hersenloze en te-dom-om-de-eigen-reet-af-te-vegen zijn van een groot deel van het volk.
En daar ben ik het helemaal mee eens.

Het lot ligt gewoon compleet in de handen van veel te veel Nederlanders die allemaal nooit een idee hebben wat ze eigenlijk doen, en rekening houden met anderen? Hoe kom je daar nu bij?

Dat soort volk verdient maar 1 manier: hard ingrijpen bij het niet navolgen van de regels. En niets anders.

Realism Is All | 30-07-20 | 17:49 | 7

@Shitting Bull | 30-07-20 | 18:12: Heb het al een keer of tien gedaan. Wordt vervelend. Gewoon beter opletten.

OudeNederlander | 30-07-20 | 18:15

@OudeNederlander | 30-07-20 | 18:15: Iedereen die beweert dat ze meer nadelen dan voordelen met zich meebrengen is OF te dom om ze op de juiste manier te gebruiken of kletst gewoon uit z'n nek. Dat zijn de nadelen die je bedoelde?

Shitting Bull | 30-07-20 | 18:22

@Shitting Bull | 30-07-20 | 18:12: Ik zie niet zoveel nadelen. Ik ga regelmatig naar Duitsland en de manier hoe ze daar gebruikt worden vind ik hartstikke prima. Wat is er nou zo vervelend aan een mondkapje? Als het gebruikt kan worden om eventueel veel vervelendere maatregelen te voorkomen, waarom dan niet? Het is geen molensteen die je om je nek hebt hangen, en het is lang en breed bewezen dat ze wel degelijk positief effect hebben op de verspreiding van virussen.

Shitting Bull | 30-07-20 | 18:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik snap de heisa niet. Hier in portugal doodnormaal als je ergens naar binnen wilt. Is het dan zo moeilijk om ff aan je naasten te denken?

Krachtkoe | 30-07-20 | 17:49 | 15

@KutFilosoof | 30-07-20 | 18:14: Tja u bent overal tegen maar wij als maatschappij mogen wel uw zorgkosten betalen als u in het ziekenhuis moet zijn.

Diederik_Ezel | 30-07-20 | 19:01

Overal doodnormaal alleen de Nederlander weet het beter.

redanx | 30-07-20 | 22:36
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik krijg het nogal snel benauwd met een mondkapje.
Vraagje: als het gaat om de druppeltjes die zich in voorwaartse richting verspreiden, dan hoeft het kapje toch niet aan de onderkant vast te zitten?
Alleen aan de bovenkant, dan kun je veel makkelijker ademen.

Mr_Natural | 30-07-20 | 17:49 | 4

Allen een bord voor je kop is dus al voldoende blijkbaar.

A.S. Perien | 30-07-20 | 17:54

@Super Vaagstra | 30-07-20 | 18:12:

Wat bedoel je hiermee super Wappie?

Gulliver | 30-07-20 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Chaos.

Robert Haynes | 30-07-20 | 17:49

Verbazingwekend toch die daadkracht om de burger te muilkorven. Maar als pak um beet gelukszoekers moeten worden uitgezet, of demonstraties van BLM moeten worden beteugeld, dan lukt er opeens niets.
Het is net of het ene wel, en het andere niet in het straatje past. Maar dat kan niet, aldus Kuifje en co. Het is alles maar geen plan !. LOL

OudeNederlander | 30-07-20 | 17:48 | 4

Ze zouden prima een uitzetcentrum kunnen bouwen naast vliegveld Lelystad.
Helaas... dan heb je dat centrum staan, met hekken er omheen, bewaking en pingpongtafel.... wordt er niet gevlogen...

loze stijl | 30-07-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een probleem met een andere maatregel. En wellicht dat iemand uitkomst kan bieden. Ik heb last van hoest. En nu schijn je dat in de binnenkant van je elleboog te moeten doen. Maar dat lukt mij gewoon niet.
Elke hulp is welkom.

azijnseikerT | 30-07-20 | 17:48 | 7

In je oksel of in je knieholte mag ook hoor.

Johnweer | 30-07-20 | 17:53

@Gulliver | 30-07-20 | 18:43: Niets ten nadele van mevrouw Lupuslupus, maar tjongejongejonge. Je bevestigt weer even waarom je in mijn favorieten staat.

Quib | 30-07-20 | 19:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Unleash the Karen...

Miezerig | 30-07-20 | 17:47

Het is nu wachten op Utrecht, Den Haag, Nijmegen etc. etc. etc.

Basil Fawlty | 30-07-20 | 17:47 | 3

Inderdaad. Na 2 weken "proefdraaien" in een stad die je toch al voor 90% onder de duim hebt, "blijkt uit metingen" dat het geweldig werkt en wordt het overal ingevoerd.
Het zou grappig zijn als het niet zo doorzichtig was.

OudeNederlander | 30-07-20 | 17:50

Exact mijn gedachte.

Juffrouw op de fiets | 30-07-20 | 17:56

Goede zaak!

de IJsman | 30-07-20 | 17:47 | 2

Aboutaleb neemt de leiding !

laurentius | 30-07-20 | 17:49

Goed voor de huizenprijzen in omliggende dorpen!

Watching the Wheels | 30-07-20 | 17:49

En dat je dan naar de Turkse kruidenier moet voor je Nutella. Voor je het weet vreet je knoflook. Schiphol, waarvan Amsterdam grootaandeelhouder is, en de kiloknaller onder de internationale hubs, mag gewoon door. Volg in deze kwestie de Telegraaf en lees contrair. Buitengewoon verhelderend.

Ruimte zat tussen alle advertenties door, niet waar? Wat de Wallen betreft: vergeet zo'n zzp'er. Blijkbaar is de hoerenbusiness compleet Amazon gegaan?

Bed, breakfast and a blowjob. www.youtube.com/watch?v=itRFjzQICJU La Halsema krijgt op commando die kaakjes echt wel van elkaar. En anders heeft ze altijd Rutger "greased lightning" Groot Wassink nog.

Hetkanverkeren | 30-07-20 | 17:47

Terwijl ze in grote delen van de wereld al gedragen worden loopt Nederland weer mooi achteraan.

Diederik_Ezel | 30-07-20 | 17:46 | 4

Zweden gaat als een speer. Hoeveel mondkapjes worden daar gedragen, denk je ?

OudeNederlander | 30-07-20 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ooh die mondkapjes wet is snel aangenomen zeg.

dedeurdichtlasser | 30-07-20 | 17:45 | 1

Het is geen wet maar een gemeenteverordening. Die in dit geval ongrondwettelijk is maar met de grondwet wordt al veel vaker de vloer aangeveegd.

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:48

Voorlopig geen kebab met knoflook

stipjes | 30-07-20 | 17:45

Naar een hoer op de wallen die zo'n mondkapje op heeft ... die vv66/CU/GL jugend doet er echt alles aan om het te ontmoedigen.

Watching the Wheels | 30-07-20 | 17:45 | 2

Zie het positief.... je hebt je beflapje al op je smoel..

loze stijl | 30-07-20 | 17:48

@loze stijl | 30-07-20 | 17:48:
Nou het was niet echt voor mezelf, maar bedoelde dat je best kan schrikken als ze zo'n mondkapje op heeft als dat Schwartzeneggert gezinnetje hierboven.

Watching the Wheels | 30-07-20 | 17:55

Is op de Wallen het beflapje alvast geregeld

hotbrasil | 30-07-20 | 17:44 | 6

@hotbrasil & SterF...
Mondkapjes party in de Mekhong River bar. Soortement van Russische roulette. Lol!

Basil Fawlty | 30-07-20 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Een best grote middelvinger naar generaal Jaap

laurentius | 30-07-20 | 17:43

Herman Cain is overleden aan Covid. Voormalig Presidentskandidaat in de VS. Droeg uit principe geen mondkapje.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:43 | 10

@Watching the Wheels | 30-07-20 | 17:47: 74, meende ik.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Een doekje voor het bloeden; Rutte heeft flink z'n lange neus gestoten door met z'n club te blijven herhalen dat mondkapjes een averechts effect hebben en kan zonder gezichtsverlies niet ineens het dragen gaan verlangen. Wij worden er met dat "regionale experimenteren" tactisch voor klaar gestoomd.

A.S. Perien | 30-07-20 | 17:43

Een zo'n hoestende hoer met koorts besmet makkelijk zo'n groep Engelsen die hier hun vrijgezellenfeest (stag party) komen vieren en die besmetten dan op de terugreis de hele EasyJet vlucht.

Osdorpertje | 30-07-20 | 17:43 | 1

En de probleem is???

vette_shit | 30-07-20 | 17:57

Ze zal er een goede reden voor moeten hebben. Als het zo is zoals het RIVM stelde dat het grootste deel van de nieuwe besmettingen veroorzaakt worden op privé bijeenkomsten, dan heeft ze die dus niet. Ik hoop dat ze snel wordt teruggefloten.

cheops | 30-07-20 | 17:43 | 1

Door wie teruggefloten?

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:54

Is het dragen van een niet medisch mondkapje nu een NWO maatregel of juist tegen de NWO?
Ik vraag het voor een vriend.

steekmug | 30-07-20 | 17:41 | 1

Een niet medisch mondmasker is ook een masker van vliegengaas, ademt wel zo vrij.

Miezerig | 30-07-20 | 17:44

Hopelijk hebben ze ook genoeg licht getinte en donkergekleurde mondkapjes. Anders hebben we er een diversiteitsprobleem bij.

Poesman | 30-07-20 | 17:40

Bij een demonstratie met 10-15000 deelnemers was de noodzaak er niet.

Fervent | 30-07-20 | 17:40 | 3

Toen moest men verplicht een button dragen. Wit racisme is natuurlijk erger dan corona.

Professor Superhirn | 30-07-20 | 17:42

Dat was alleen geldig voor de superieure linkse aanhang, dat privelege heeft de gewone m/v/x of toerist niet.

lion@night | 30-07-20 | 17:49

Neen. Dat was een gans andere situatie.
Was anti autochtoon en de Burgemeester hield persoonlijk toezicht.

RickVogelschrick | 30-07-20 | 18:44

Centraal Station? Sloterdijk? Amstel? Bijlmerplein? Boven 't IJ winkelcentrum? Kinkerstraat? Etc. Etc. Miljoen plekken hier waar het druk is. Kan dat mens niet gewoon weg. Faalkip.

Lorejas | 30-07-20 | 17:40 | 1

Precies, loop je met zo'n stom ding de Kalverstraat uit, sta je op een loeidrukke dam, mag ie weer af. Zotheid troef.

E-cards | 30-07-20 | 20:07

Ehm, een paar weken geleden waren 10.000 (plus?) mensen opeengepakt op de dam geen probleem, nu zijn straten waar 1000 mensen lopen opeens gevaarlijk? Ik denk dat Femke in de overgang zit, hormonen kunnen rare psychische bokkensprongen veroorzaken.

GuusHetSchaapje | 30-07-20 | 17:39

Snap er weinig van, we hebben een enorm protest gezien op de Dam waar mensen in elkaars nek stonden te hijgen en je hebt enkele weken later daar niets meer van teruggezien in de statistieken, waarom moeten mensen dan nu massaal mondkapjes gaan dragen?

Diddykong92 | 30-07-20 | 17:39 | 1

Omdat iedereen in de politiek maar wat doet, alleen nu ook op lokaal niveau.

me,myself and IK | 30-07-20 | 17:48

Doe een BLM t-shirt aan dan krijg je dispensatie.

Harry Turtle | 30-07-20 | 17:39

Omdat de IC’s vol zitten, neem ik aan.

azijnseikerT | 30-07-20 | 17:38 | 4

@laatjenietkisten | 30-07-20 | 17:43: wacht nou. Over twee weken dan zie je het helemaal verkeerd gaan. Dan krijg je hetzelfde effect als toen de scholen open gingen. Eh oh wacht.

azijnseikerT | 30-07-20 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

Als het al zo dringend noodzakelijk is, waarom pas vanaf 5 augustus? ik ben helemaal niet tegen maar dit vind ik raar, en wekt het verdacht van "we doen iets, is nu iedereen tevreden?"

isotope 465 | 30-07-20 | 17:38 | 2

wegens oraal gerief op de Gay Pride, misschien?

skoftig | 30-07-20 | 17:40

Het virus viert nog een week vakantie in Antwerpen. Daarna komt ie pas terug.

arlen | 30-07-20 | 17:42

Eerst mondkapjes promoten op geenstijl kuch. En WImpie moet zijn waffel houden, valt onder noodverordening.. Hoezo dubbele moraal?

niv01 | 30-07-20 | 17:37

Ronald Reagan

You and I are told we must choose between a left or right, but I suggest there is no such thing as a left or right. There is only an up or down. Up to man's age-old dream-the maximum of individual freedom consistent with order or down to the ant heap of totalitarianism. Regardless of their sincerity, their humanitarian motives, those who would sacrifice freedom for security have embarked on this downward path. Plutarch warned, "The real destroyer of the liberties of the people is he who spreads among them bounties, donations and benefits."

The Founding Fathers knew a government can't control the economy without controlling people. And they knew when a government sets out to do that, it must use force and coercion to achieve its purpose. So we have come to a time for choosing.

keistad | 30-07-20 | 17:36 | 4

@keistad | 30-07-20 | 17:59: Je ziet het hier in de panelen ook. Nederlanders willen helemaal geen vrijheid. Ze willen subsidies en een overheid die ze aanlijnt en precies vertelt wat ze moeten doen.
Mensen die vinden dat de heel samenleving maar in lockdown moet met mondkapjes, zijn laffaards.

OudeNederlander | 30-07-20 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zou betekenen dat Japie van Dissel ook aan de mondbedekking moet in geval hij op de Wallen rondkuiert.

Euriool | 30-07-20 | 17:36

Die slome baardmans van het RIVM is tijdens de Corona periode, toen het vanwege het traag handelen van onze 'leiders', flink uit de klauwen begon te lopen, afstoppend gaan bazelen over de wetenschap en het nut van een mondkapje. En vooral, toen vanwege een gruwelijke schaarste die met name bij het personeel van verzorgingstehuizen aanwezig was nog eens extra begon te knellen, moesten we maar aannemen dat een niet medisch mondkapje niet helpt.
Ja en toen kwam de kentering, mondkapjes in het O.V. en mondkapjes bij contactberoepen, zelfs Europese leiders droegen mondkapjes. En nu mondkapjes in steden, met 020 voorop
Maar ja als je eenmaal ontkennend hebt staan eikelen over het nut van het mondkapje, dan is er geen weg meer terug niet waar baardmans? Dan ga je gewoon verder met oeverloos emmeren over de wetenschap van het zo simpele mondkapje. Lekker vertragen en de mensen op een dwaalspoor houden.
Merk toch wat zijn uitspraken voor een discussie follow up hebben gekregen.
Het toverwoord = wetenschappelijk bewijs, dat is het helemaal.

Broadsquire | 30-07-20 | 17:36 | 1

Hoor zojuist, op radio 1 notabene, dat het onderzoek waar baardmans zich op baseert door de onderzoeker zelf als achterhaald wordt gezien...

A.S. Perien | 30-07-20 | 17:48

Medische mondkapjes?
Of placebo mondkapjes?

Is dit nog nieuws? | 30-07-20 | 17:35

Doe mij maar een boerka. Dan weet je wat er achter zit.

Schadenfreude | 30-07-20 | 17:35

Ik heb nog een integraalhelm, of mag dat dan weer niet?

boerk | 30-07-20 | 17:34

Heeft ongeveer net zoveel zin als het dragen van een condoom op een geboortefeest verplicht stellen.

Finn | 30-07-20 | 17:34

Mijn ergste nachtmerrie is uitgekomen.

Mondkapjes, de dwangbuizen van de heersers, de muilkorven van het recht. Dat maagdelijke wit en dat azuurblauw, zo van niks aan de hand hoor, yes right..
En dan die enge touwtjes aan de zijkanten, brrr. Gesmoord worden door je eigen ademtochten, een perverse marteling. Opgelegd van bovenaf. The horror.

Wij zijn verkocht en verraden. Goodbay vrijheid, hello dictatuur, zij die gaan sterven groeten u ...... .... ... . . .

Wiebenick | 30-07-20 | 17:33 | 8

@Hevvlan Demuru | 30-07-20 | 17:38: Ja, maak dat Halsema maar wijs.

keistad | 30-07-20 | 18:20

Je moet nog even verder door met de ultieme goodwin: Zelfs de nazis durften het niet een mondkapjesplicht in te voeren!

redanx | 30-07-20 | 22:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu is Femke Halsema niet bang voor escalatie?

DeutschlandUberAlles | 30-07-20 | 17:33 | 1

Tja, zolang zij de wet naar haar hand kan buigen is het toegestaan deze te treden. Stelletje linkse leugenaars.

MooseNL | 30-07-20 | 18:10

waarom niet meteen een spreekverbod?

skoftig | 30-07-20 | 17:32

Eén stad, introduceert een mondkapjesplicht voor specifiek 3 drukke straten? Really? Wat een totale púinzooi!

Als je niet beter zou weten, zou je bijna denken dat de overheid bewust chaos aan het veroorzaken is, in de hoop dat de burger vervolgens om méér overheid gaat vragen. Een beprpoefd middel.

Te_gast | 30-07-20 | 17:31 | 2

Klinkt niet onaannemelijk Te-gast. Over niet beter weten.... beter voorbereid dan verrast. Mocht het zo zijn!

CalamityJane | 30-07-20 | 17:52

En dan ook nog onderzoeken of het helpt. Hahaha, worden de mensen er twee week vastgehouden ofzo? DOf het helpt valt niet te onderzoeken op deze manier. daar hebben ze laboratoria voor. Maar goed van kij mag ze. want hun onderdanen schijnen zich niet aan afstand te willen houden en de burgemeesters willen niet hardhandiger handhaven. Dus dan maar dit. en hopen dat mensen dan wel op afstand blijven? Of met milde klachten thuis blijven,

moetnoggekkerworden | 31-07-20 | 08:46

Haha, laat me niet lachen, mondkapjes op Plein 40/45... Wie gaat dat handhaven?

Rhenium | 30-07-20 | 17:31 | 7

Ga iek niet doen die kk mondkapje. Wollah!

Basil Fawlty | 30-07-20 | 17:45

@DeutschlandUberAlles | 30-07-20 | 17:36: J bedoelt dat wij als Nederland allerlei dingen toegeven en tolereren om de Marokkaanse agressie te voorkomen? Ja zeg, stel je voor dat dat gebeurt :-)

Madame Poitiers | 30-07-20 | 17:46

@Madame Poitiers | 30-07-20 | 17:46: precies dat

DeutschlandUberAlles | 30-07-20 | 18:03
▼ 4 antwoorden verborgen

De ambtenaren zetten de kliklijn achter een betaalnummer en ze kunnen daar weer achterover hangen in de bureaustoel.

Persona-non-grata | 30-07-20 | 17:30

Toeristengebied. Maakt niet uit.

Waarschijnlijk heeft Madam iets goed te maken, qua imago.

Walter E. Kurtz | 30-07-20 | 17:30

Ik stik met die rotdingen om.

Madame Poitiers | 30-07-20 | 17:30

Als iedereen in die stad nou gewoon voor een half uur zijn adem inhoudt.

Turbulentie? | 30-07-20 | 17:29 | 1

Wim Hof methode, lol

Hevvlan Demuru | 30-07-20 | 17:39

En Rotterdam. Noem dat dan ook meteen, geen half nieuws.

pjisonline | 30-07-20 | 17:29

De dubbele agenda van kokhalsende ma. Ze zoekt het maar uit. Ik ben toch de komende 1268 jaar niet van plan naar Amsterdam te gaan.

Leptob | 30-07-20 | 17:29

En ik maar denken dat er schaarste was. Arme oeigoeren die overuren maken voor Femke en co.

DutchJudas | 30-07-20 | 17:28

Kunnen sommige 020-ers alleen maar van opknappen.

Geil Kippetje | 30-07-20 | 17:28

Weet je wat pas écht leuk is?
Met een mondkapje op in de stromende regen, dat is net als waterboarding.

Mr_Natural | 30-07-20 | 17:28 | 1

Dus hét moment massaal de BOA's naar buiten te sturen en iedereen die het ding af heeft gedaan om nog te kunnen ademen te bekeuren.
Goed voor de gemeentekas.

2voor12 | 30-07-20 | 18:08

Amsterdam, dat is toch die stad waar de burgemeester tussen een demonstratie met 5000 man stond ('ze zag dat het goed was') terwijl de landelijke overheid bijeenkomsten had verboden met meer dan 30 mensen...? En nu hoef je van de landelijke overheid geen mondkapje maar voeren ze het daar als eerste in.

memanta82 | 30-07-20 | 17:28

Een ratjetoe noemde Maurice de Hond het zwalkend beleid van de overheid. Ondergetekende neemt de vrijheid het een puinhoop te noemen. De geschiedenis leert dat bij het instorten van de beurs/economie er een correctie optreed. Opdat wij de verantwoordelijken hierop mogen afrekenen! Cheers!

Een vrije paling | 30-07-20 | 17:27 | 1

Correctie. Optreed moet met dt. Sorry.

Een vrije paling | 30-07-20 | 17:28

Is er al een meldpunt?

Peter_la_Selie | 30-07-20 | 17:25

En terecht.

Parsons | 30-07-20 | 17:24

Volgend programma; alle 16e eeuwse architectuur weg; heel veel 16e eeuwse moslims erin.

ploppy | 30-07-20 | 17:24 | 1

Ssst, breng ze nou niet op ideeën.

Manus Olie | 30-07-20 | 17:25

Goed idee. Ik ben voor.

VanBukkem | 30-07-20 | 17:22 | 5

@Leptob & Ad_Hoc
Goed idee. Ik ben voor.

VanBukkem | 30-07-20 | 17:34
▼ 2 antwoorden verborgen

De grondwet met voeten getreden omdat een schreeuwend smaldeel het wil. Waar komt me dat bekend van voor?
Ze doen maar, ik kom er nooit en daar heb ik blijkbaar nog een goede reden voor. Rotterdam en Amsterdam zijn vieze gore toeristenriolen en daar blijf ik liever weg. Kut voor de mensen die er moeten of willen wonen maar ze kunnen gemakkelijk weg en hun huis voor heel veel geld verkopen. Kom lekker in Limburg wonen, plek zat en geen Groen Links debielen.

Busverhuur | 30-07-20 | 17:22 | 5

Wat staat er in de grondwet over mondkapjes?

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:37

Geen idee. Google zelf. Je plempt hier toch al dag en nacht wikipediaweetjes neer; dus aan de slag jij.

Lorejas | 30-07-20 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Stik maar, met je mondkapjes!

Manus Olie | 30-07-20 | 17:22

Wim Voermans: ‘mondjeskapjesplicht mag helemaal niet, ook niet als experiment’

Roetveegje | 30-07-20 | 17:21

Kun je wel sissen met een mondkap?

HoerieHarry | 30-07-20 | 17:21 | 3

Da's hun probleem.

Manus Olie | 30-07-20 | 17:26

Moet je d'r even een gaatje in knippen.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:27

HoerieHarry | 30-07-20 | 17:21 Sissen wordt slissen, maar van spugen met een mondkapje wordt de belaagde alleen maar vrolijk.

Een vrije paling | 30-07-20 | 17:35

Wat is de beloning als je iemand die geen mondkapje draagt aangeeft?

Mr_Natural | 30-07-20 | 17:21 | 4

30 zilverstukken en een D-666 & Groenlinks lidmaatschap voor het leven.

KutFilosoof | 30-07-20 | 17:22

1 liter lachgas

Euriool | 30-07-20 | 17:27

Steen door je ruit. Wollah. Je weet tog!

Lorejas | 30-07-20 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Mooiste van 020 is het kleiner worden van dat #shithole in je achteruitkijkspiegel.

Onze man in Mockba | 30-07-20 | 17:20

Telt een kaakklem ook als mondkapje mevrouw de Freule?

Euriool | 30-07-20 | 17:20 | 1

Nee, want die klem zit niet strak genoeg. Er komt nogsteeds geluid door.

verxus | 30-07-20 | 17:21

Aantal patiënten op de ic vandaag op het laagste punt sinds het begin van de uitbraak.
Stop de waanzin.

de honden blaffen... | 30-07-20 | 17:20 | 3
-weggejorist-
CocaCola | 30-07-20 | 17:24

Inderdaad IC zakt nog steeds, daarbuiten zijn er wel 3 bijgekomen.

Donderdag 30 juli 2020
14 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 14. Dat zijn 3 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 564 non-COVID-patiënten op de IC, 16 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 578, 13 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 66, 3 meer dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen blijft heel stabiel zonder regionale bijzonderheden’

Bron: landelijk coördinatiecentrum patiënten spreiding

laatjenietkisten | 30-07-20 | 17:26

@laatjenietkisten | 30-07-20 | 17:26:
Wat ik daar (begrijpend, dus tussen de regels door) lees is dat er drie covid-19 patiënten van de IC naar de gewone afdeling zijn verhuist. Kan me nauwelijks voorstellen dat mensen vanaf de IC gelijk uit het ziekenhuis ontslagen worden, tenzij overleden.

Locusta | 30-07-20 | 17:59

Graag tijdens het vrijdaggebed handhaven

Valsloeder | 30-07-20 | 17:20

Ongrondwettelijk volgens Wim Voermans
dus dat wordt een zootje rechtzaken vs de criminele Rutte/Schoenen-staat

Tobi | 30-07-20 | 17:20
-weggejorist-
Lupuslupus | 30-07-20 | 17:19 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Met als uitzondering bij 'belangrijke' demonstraties olv Deugmeester Halalsema

van heinde en verre | 30-07-20 | 17:19 | 1

Dan volstaat een button met 1873 tegen het virus. Halalsema die met de vrouw en de advocaat van Volkert op de foto staat. Die dus!

Pr0fess0r | 30-07-20 | 17:32

De halve stad loopt toch al met een zwarte balk voor de ogen.

Dubbelepunthoofd | 30-07-20 | 17:19

Gaan ze nu wel handhaven ook? Sowieso precies de gebieden waar, behalve bewoners, de Amsterdammer zelf niet komt, dus hee, dit beter afgedrukt in de meer lokalere couranten

muppet020 | 30-07-20 | 17:19

Een verbod op gezichtsbedekking is zooo niet Amsterdam, dus bij deze. Met een niquaab op over de Wallen.

kapoerewiet | 30-07-20 | 17:18 | 4

@KutFilosoof | 30-07-20 | 17:21:

Bij de Hema een zwart laken kopen volstaat. Een schaar, knipknip en klaar. Persoonlijk zou ik ook een opening knippen ter hoogte van het kruis, om staand pissen makkelijker te maken.

JJMS | 30-07-20 | 17:30

Met een niqaab achter de ramen past meer bij Amsterdam.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:38
▼ 1 antwoord verborgen

ben benieuwd of ze dit wel gaat handhaven..... de vorige keer toen er regeltjes waren over het wel of niet bedekken van het gezicht had ze daar niet zo'n zin in.

trottle | 30-07-20 | 17:18 | 1

Ze is samen met Abutaleb de aanstookster hiervan. Dus ja, ze gaat zeker handhaven.

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:20

Beter beflapjes IPV mondkapjes op de wallen zou je zeggen

AcademicBubble | 30-07-20 | 17:18

Amsterdam, de stad waar alles kan en niks gebeurt zei Brood al.

uisge baugh | 30-07-20 | 17:18

Halalsema wel.

verxus | 30-07-20 | 17:20

Experimenteren met mensen is in het linkse verleden nooit echt een grote sprong voorwaarts geweest. Integendeel. Links = evil.

keestelpro | 30-07-20 | 17:25

Overal zitten deugburgemeesters.
Nou....dat gaat nog lachen worden dan.
Not.

Schietmijmaarlek | 30-07-20 | 17:18 | 1

Die deugburgemeesters hebben allemaal een dictator-gen.

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:22

Maar ze hielpen toch niet? Of heeft de regering nepnieuws verspreid?

El Rico Grande | 30-07-20 | 17:17 | 2

Allebei.

Bolder | 30-07-20 | 17:19

Ze helpen specifiek in vliegtuigen, openbaar vervoer en op plaatsen die burgemeesters aanwijzen. Het zijn namelijk intelligente mondkapjes.

Schmalz | 30-07-20 | 17:23

Het werd sowieso tijd voor een muilkorfplicht voor Amsterdam. Graag geluidsdicht en ook een internet verbod voor dat volk.

verxus | 30-07-20 | 17:17 | 1
-weggejorist-
ja, en nou? | 30-07-20 | 17:49

Het zijn maar een paar plekken in de stad waar toch alleen toeristen rondlopen

Oromis | 30-07-20 | 17:17 | 1

De Wallen.

Bolder | 30-07-20 | 17:19

Een wanhopige publiciteitstunt/tegenoffensief van Femke na de blunder van blm-protest. Ik las overigens ergens dat het in strijd is met de grondwet.

AcademicBubble | 30-07-20 | 17:17 | 3

Er is wel meer in strijd met de grondwet. Dat heeft de regering nooit tegengehouden.

El Rico Grande | 30-07-20 | 17:18

Een algehele landelijke plicht is in strijd met de grondwet. Dit is een noodverordening en dat mag je als driehoek tijdelijk implementeren, als ik me niet vergis

Graaisnaaiert | 30-07-20 | 17:31

@Graaisnaaiert | 30-07-20 | 17:31: tijdelijk. Idd. Indien het een tijdelijk accuut probleem is. Covid-19 hebben we al sinds maart, daar is niks tijdelijks aan. Maw. deze verplichtingen gaan ALLEMAAL tegen de grondwet in. Bekeuringen moet je gewoon aanvechten.

SanderEvers | 30-07-20 | 18:31

Incompetent zijn is een pre in de Amsterdamse politieke hel.

Zeurkont | 30-07-20 | 17:17

Ducttape, strak over mond en neus. Werkt gegarandeerd om het het virus te stoppen.
Succes Amsterdammers! Go for it.

Stormageddon | 30-07-20 | 17:17 | 1

Ductape: perfect for nothing, good enough for almost everything.
-een Mythbusters quote-

Alquest | 30-07-20 | 19:15

Bestaan er wel mondkapjes voor zulke grote smoelen?

Pimp my Voortuin | 30-07-20 | 17:17 | 2

Ze kunnen er altijd nog 2 aan elkaar knopen. Voor elk probleem is een oplossing.

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:23

Ja, dat noemen ze ducttape extra breed.

Bijtendehond | 30-07-20 | 20:04

Benieuwd welke zelfingenomen hufters van een burgemeesters volgen...

Dubbelepunthoofd | 30-07-20 | 17:17

En Rotterdam. Of tellen wij niet mee in dat fukking 020??

Tishetnetnie | 30-07-20 | 17:17

Halsema zal zelf wellicht niet meedoen ik meen mij een voorvalletje te herinneren..

aardv@rk | 30-07-20 | 17:16 | 3

Die heeft al een kaakklem.

uisge baugh | 30-07-20 | 17:19

De adem van die vrouw is volgens mij een stuk dodelijker dan dat virus.

Graaisnaaiert | 30-07-20 | 17:25

Het is pas een breek als de hele takketyfusbende in de fik staat daar...

SterF... | 30-07-20 | 17:16

Ze kunnen beter een groot hek om Amsterdam zetten. Die stad is reeds kapot.

generaal speklap | 30-07-20 | 17:16

Ik zeg het nog maar eens; voor mensen met hartklachten is zo'n kapje zwaar. Hoevelen gaat daardoor overlijden en is dat het waard?

Sans Comique | 30-07-20 | 17:16 | 4

@keestelpro | 30-07-20 | 17:22: Heel veel sterkte hoor. En mocht die idioterie in uw woonplaats van kracht worden dan is er maar 1 oplossing: een ontheffing vragen van uw arts. Het kan toch niet zo zijn dat het wordt opgedrongen en de mensen letterlijk stikken? Want zo'n ding is heel slecht voor de gezondheid. Terwijl het RIVM notabene zegt dat ze geen enkele zin hebben. We zijn gewoon in een nachtmerrie beland.

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:28

@keestelpro | 30-07-20 | 17:22: oh dat is echt erg, ik geloof je meteen. Mijn schoonmoeder had astma, zij zou zo’n lap voor haar gezicht nooit kunnen verdragen. Ik zit in midden Frankrijk met 35 gr (wel heerlijk op t platteland). Maar hier moet je in de openbare gebouwen ook zo’n ding op. Echt niet fijn! En buiten dat is het super onhygiënisch. Mondkapjes liggen overal in de auto’s te slingeren, worden in jaszakken gepropt en nog viezer aan elkaar uitgeleend. Ik ben gelukkig een gezond mens maar man man wat is dat benauwend en goor. Wat Lupuslupus zegt, als je moet schakel je de dokter maar in!

Rimfree | 30-07-20 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Voorspelling: binnen nu en een week is ze in opspraak dat haar man of zijzelf geen mondkapje draagt.

De Pilsvogel | 30-07-20 | 17:15 | 1

Daar is het dan net even niet belangrijk genoeg voor. Of zo. Komt ze ook mee weg.

Otto Normal | 30-07-20 | 17:16

Dan ontwijk ik die drukke delen

Roetveegje | 30-07-20 | 17:15

Amsterdam gaat weer is in tegen de grondwet kut bestuur

Oromis | 30-07-20 | 17:15

Amsterdam? Dat moeten ze gewoon afzagen en weg laten drijven.

Digitaal Smoelwerk | 30-07-20 | 17:15

Rotterdam OOK

rachid82 | 30-07-20 | 17:14 | 5

@Mr_Natural | 30-07-20 | 17:16: Jullie burgemeester is de aanstoker, samen met Halsema. Dus nu kan hij niet achterblijven. Sterkte alvast.

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

's Even nadenken, moet ik de komende 25 jaar nog ergens voor in Amsterdam zijn?
Nope, volgende onderwerp.

Mr_Natural | 30-07-20 | 17:14 | 1

25 jaar maar

dedwarsligger | 30-07-20 | 17:15

Is dit dezelfde bm die de demonstratie op de dam toeliet?
Omdat de boodschap zo belangrijk is

Turbulentie? | 30-07-20 | 17:14 | 1

Die demonstratie is de reden dat dit nu nodig is.

Leyrann | 30-07-20 | 20:59

Wel handig dat je nu onherkenbaar in die shithole kunt rondlopen.

Mahatma | 30-07-20 | 17:14

Kan niet wachten op de eerste aangevochten boete

eekeek | 30-07-20 | 17:14

Mooi !

Stad vol lullen die voor lul lopen.

Wijze uit het Oosten | 30-07-20 | 17:14 | 1

Lol, werkelijk? "Voor lul lopen".
Als iedereen het zou doen doet niemand het (-voor lul lopen).

Maar jij moet uiterlijk vertoon wel heel belangrijk vinden om dit zo te spinnen.

Gazzerop | 30-07-20 | 17:26

Ik voorzie nog meer kogelgaten en overvallen

Claude Jacque | 30-07-20 | 17:14

Who's next

DikkeWalm | 30-07-20 | 17:14

Mooi, daar gaan we toch niet heen..

ceriel82 | 30-07-20 | 17:13

Rotterdam ook.

steekmug | 30-07-20 | 17:13 | 1

De Coolsingel is niet echt een winkelgebied als de Lijnbaan of Binnenwegplein.

AntiZanicz | 30-07-20 | 17:41

Koekoek!

Mahatma | 30-07-20 | 17:13

Past wel bij Amsterdam.

Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:13 | 1

Alleen het handhaven er van niet.
En gaat ook niet gebeuren, mits u een zwart kapje draagt.

Nuchternederland | 30-07-20 | 17:14

Gekkie stad wordt nog een stukje gekker.
Tja, linkse mensen hebben graag maskers op. #antifa #blm

keestelpro | 30-07-20 | 17:13 | 8

@keestelpro | 30-07-20 | 17:18: Kwam vorige week zo iemand tegen in een winkel: mondkapje en handschoentjes. Bij de kassa ging ze ook nog haar plastic handschoenen ontsmetten met gel. Ik ben er met een grote boog omheen gelopen.... Zoooo eng!

Lupuslupus | 30-07-20 | 17:32

@Lupuslupus | 30-07-20 | 17:32: Er zijn gewoon veel bange mensen bijgekomen en dat is beslist niet leuk om te zien. Vergeet uw eigen berichten niet vlak na de eerste artikelen hier op GS.

Quib | 30-07-20 | 19:28

@Quib | 30-07-20 | 19:28: Ja die herinner ik mij ook nog... heeeeel anders dan nu.....

knalrode lippenstift | 31-07-20 | 11:16
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken