Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fotoos. Boa's: 'Afstand houden is voor De Ander'

Veemarkt, Amsterdam

We leven in absurde tijden, waarin de grens tussen gekapt of geschoren worden ernstig is verwrongen. In Brabant op de buurgrens met België, maar bijvoorbeeld ook bij de IJ-pontjes aan de NDSM-werf in Amsterdam, alwaar dagelijks drie boa-busjes staan (waaronder eentje van de HONDENBRIGADE - geen grap), waarin zich zwartgeklede en zwartgemondkapte boa's bevinden die als vorreelde Chinese Oeigoelen-patlouille bij de pontkleppen staan opgesteld om bakfietsers en overige braafburgers keihard te handhaven op mondkapjes die kansloos zijn tegen corona, en in de buitenlucht zinloos bovendien. Die boa's worden onder andere aangevoerd vanaf Bureau Veiligheid en Handhaving aan de Veemakt te Oost, alwaar een lezer ons deze foto's van toezond. Zeker vijf, zes man in een busje op elkaar gepropt - zonder mondbescherming. Onderweg om burgers te bekeuren en bedrijven op te rollen door ze 4000 euro boete op te leggen als er een anderhalvemeter met voeten wordt getreden, tot minder dan anderhalve meter. Willekeur, meneer, leidt tot waanzin. Of andersom. Kies maar.

BONUSFOTO: Boa's gedropt, lege bus op laad/los-plek...

Reaguursels

Inloggen

Raadsvragen, iemand?

Jan, Leiden | 29-07-20 | 21:37

BOA's zorgen ervoor dat er geld in het gemeente-laatje komt om bv. soepsidie aan kozp cadeau te doen. Die mensen die daar graag aan willen meebetalen gaan zonder mondkapje op de pont. De paar hufters die zich er voor willen drukken, doen een mondkapje op. Zo werkt dat, u heeft dus de keus.

jan huppeldepup | 29-07-20 | 19:51 | 1

Klinkt meer als chantage

SicSeb | 30-07-20 | 08:40

Je zou toch mogen verwachten dat de MSM of dan tenminste Telegraaf of AT5 hierover een berichtje zou plaatsen? Of is stemmingmakerij en opportunisme alleen nog maar voorbehouden aan politici?

crk | 29-07-20 | 18:13

Vrijstelling in de APV?

SinisterNL | 29-07-20 | 17:22 | 2

Nee, in noodverordeningen verwoord.

Buerman | 29-07-20 | 17:36

Vlgs mij moeten ze 20 bekeuringen per dag uit schrijven
Het is tuig.

80% vd boa's zijn langdurig werkloos geweest, mislukt dus.
En die ga je dan macht en pepperspray geven

What could possible go wrong.

rigelstraat | 29-07-20 | 16:29 | 1

In den haag was het een paar jaar terug 250 per jaar. Dat werd door de wethouder van D66 ontkent waarop een boze boa uit de school klapte. Toen was er heibel maar ja omdat niemand die wethouder en dus het college wilde laten vallen: glas, plas was. En iedereen maar raar kijken dat geen hond meer vertrouwen heeft in de roverheid die er voor zichzelf en de banencaroesel bovenin is.

HijgentHert | 29-07-20 | 17:23

De totale implosie op alle vlakken van een ooit prettige samenleving. De fake bubbles van democratie ,semi _overheden en bestuurslagen
doorgeprikt.

2CVOcean | 29-07-20 | 16:01

Het probleem is dat de Boa's van het stadsbestuur opdracht krijgen om daar te bekeuren. Zo werkt het. Tegen het sissen naar vrouwen kun je niet optreden, want geen bewijs. Tegen uitschelden, bedreigen van homo's kun je niet optreden, want geen bewijs. Tegen boerka's in het OV kun je niet optreden, want geen prioriteit. Het stadsbestuur vindt het wel prioriteit om de man of vrouw die op z'n brommertje of fiets naar het werk gaat te bekeuren. Makkelijk scoren en dat dit kennelijk wel prioriteit heeft is walgelijk.

HoniSoit | 29-07-20 | 16:00 | 1

Tegen een klacht kan je zeker wel optreden. Echter is het een klacht delict. Hier moet de ontvanger dus officieel een klacht aangifte van doen. Pas dan is het vervolgbaar.

Dwaalspoor | 29-07-20 | 18:55

Je hebt ook BOA's die op sneaky wijze treinreizigers bekeuren; dat zijn NSBoa's.

Wil1971 | 29-07-20 | 15:41 | 2

Haha

Vespucci | 29-07-20 | 17:10

Wees blij, anders zat het vol met zwartrijders en tuig. In de coronatijd dat ze niet handhaafde werd er gerookt, op de stoelen gescheten, etc. Niet alle regels naleven is erg. Kijk maar eens wat er in Amerika gebeurt...

Dwaalspoor | 29-07-20 | 18:57

BOA? Ben Ongeschikt voor Arbeid? Of Bijzondere Opleiding Afwezig?

Jantina_Hagelslag | 29-07-20 | 15:34 | 1

Ben Ongeschikt als Agent.

KlauwnBassie | 29-07-20 | 15:42

Ja maar kom vooral niet tegen deze waanzin in actie, want dan ben je ook volgens de verheven geenstijl redactie een "wappie".

We gaan zon shitshow tegemoet dit najaar, grove inperking burgerrechten en een totale collapse van het mkb en de economie om maar wat te noemen.

Maar het uitstellen van de dood van een paar corpulente bejaarden mag wat kosten he?! Man man..

paulis | 29-07-20 | 15:28 | 8

@vw, i smell bs.

Olc32 | 29-07-20 | 17:30

Dan gaat de risico groep toch lekker met een mondmasker lopen? Zijn ze beschermd.

boerzoektscheet | 29-07-20 | 18:40

@VW, alles ist vorbei | 29-07-20 | 15:44: Roken: way meer dan 20.000 doden PER JAAR. Waar blijven de categorische rookverboden? Moeten we anderhalve meter afstand houden van tabakszaken?

Voordeel van dat sterven door (passief) roken is natuurlijk wel dat de rest van je leven NIET minder plezierig zal zijn. Dat dan weer wel.

Guusneus | 29-07-20 | 18:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat te denken van de verplichting van het mondkapje in de openbaar vervoer bus, maar de chauffeur ervan draagt er geen. Van de week meerdere bussen met chauffeurs gezien, geen van alle chauffeurs droeg er een.

Met_baard | 29-07-20 | 15:15

Kijk, daarom heb ik dus ook schijt aan de regels... En niet alleen die van Corona.. !

Laat de overheid zelf eerst maar eens het goede voorbeeld geven....

Zijn schijt, ikke meer...!

Witte_Willem | 29-07-20 | 15:14 | 1

Dus de overheid is je grote voorbeeld?

ruudvangeelen | 29-07-20 | 15:28

Lijkt wel op zo'n Amerikaanse federale politie stealth operatie. Mooi man...

batvoca2 | 29-07-20 | 15:12

Vrijstelling of niet, ook als BOA verwacht ik dan ook dat ze het voorbeeld geven, dit is dan weer een beetje jammer.....

BenDover | 29-07-20 | 15:11

Wat heb ik sinds onderstaand filmpje de schurft aan BOA's en aanverwanten,
https://www.youtube.com/watch?v=avw-68UaYwg&feature=emb_logo

AntonJansen | 29-07-20 | 15:06

Corona houdt de BOAs in stand en de BOAs houden corona in stand ;-)

HijgentHert | 29-07-20 | 14:57

BOA's hebben een ontheffing voor de 1,5-meter-regel en kunnen daardoor niet ziek worden.

Pretzel Logic | 29-07-20 | 14:32 | 1

Corona heeft ontheffing voor deze groep kanslozen en besmet deze 100% leeghoofden niet.

Swaffelkaffert | 29-07-20 | 14:38

BOAs moeten 250 bonnen per jaar schrijven anders krijgen ze een onvoldoende beoordelingsgesprek. Eenmaal raden wat er gebeurt. Een volkomen disfunctionerend stuk overheid. Snappen de eigen regels niet, snappen de samenleving niet, snappen niks. Jij en ik krijgen een bon om niks en sommige "anderen" mogen grof hun gang gaan.

HijgentHert | 29-07-20 | 14:11 | 6

Mag je wegrennen voor een BOA? Dit vraag ik voor een vriend.

harry21 | 29-07-20 | 16:38

@harry21 | 29-07-20 | 16:38: Alleen al ze geen hond bij zich hebben en niet op de fiets zijn. U moet zelf ook wel een beetje uithoudingsvermogen hebben natuurlijk.

jan huppeldepup | 29-07-20 | 20:04
▼ 3 antwoorden verborgen

De facto zijn de anderhalve meter en alle andere noodmaatregelen sinds de BLM demonstratie op de dam op 1 juni al niet meer van kracht.

Stormageddon | 29-07-20 | 14:08

Ach, halfstrepers. Gelieve niet te voederen.

Graaisnaaiert | 29-07-20 | 14:03

In geschiedenis van Nederland is kamp Amersfoort nog altijd de beste tijd ooit om Nederlanders in hun ballen te schoppen. Vandaag is het geen fluitje van een cent meer om dat te doen.

biltong | 29-07-20 | 13:57

En dan fijn in je bek lopen te kuchen dat je afstand dient te houden. Pak aan dan die bon. Nee, aanpakken of ik schrijf er nog een.

Lorejas | 29-07-20 | 13:48

Men moet werken. Wat een muggenzifterij zeg.

Schepvogel | 29-07-20 | 13:48 | 2

Goed bewijs voor rechtbank.
Gelijkheidsbeginsel.

Hét vrije woord | 29-07-20 | 14:10

Gelijkheidsbeginsel gaat niet op voor bepaalde beroepen. Hendhaving hoort daar ook bij. Snap alle commotie hier niet.

Schepvogel | 29-07-20 | 15:01

Lees ik dus de reacties op nupuntenel bij het bericht dat er 450 boetes zijn uitgedeeld in het openbaar vervoer.
Ik lees daar ook dat kinderen tot 12 jaar zijn uitgezonderd van de verplichting.

Mr.Crowley | 29-07-20 | 13:46 | 1

Zouden die boetes uitgedeeld zijn door BOA`s?

Mr.Crowley | 29-07-20 | 13:49

Hò, hò, hò, ze hebben nu een pepperspray hoor. En een pistool komt eraan!

Thoth | 29-07-20 | 13:44

Geenstijl is zeker de laatste tijd nooit in een ziekenhuis geweest. Moet je eens kijken hoe dicht de zorgmedewerkers op elkaar staan de HELE dag. Maarja lekker makkelijk om BOA's te bashen he.

usb stok | 29-07-20 | 13:25 | 8

Ja klopt, vind het ook stom dat tijdens de operatie de zorgverleners met zn allen op een vierkante meter staan.

boerk | 29-07-20 | 14:20

Ik heb nog nooit een bekeuring gekregen van een zorgmedewerker?

CamaroHans | 29-07-20 | 14:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Boa’s vormen toch één huishouden? Soort moslims toch, die zie ik ook in grote groepen voorbij komen.

Feitenpliesie | 29-07-20 | 13:17

Volgens mij zijn boa's, net als de politie, uitgezonderd van de regels omdat dit noodzakelijk is voor hun werk. Maar zelfs als dit niet zo is, lijkt het mij voor je karma het beste om geen treurige snitch bitch te willen zijn.

beldewouten | 29-07-20 | 13:16 | 8

Nee. Zijn ze niet in dit geval.
Je mag denk ik van een BOA in Amsterdam eisen dat hij afstand bewaard van jou en hem zo niet aanklaagt voor poging zwaar lichamelijk letsel

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 13:41

Je kunt als boa net zo goed besmet raken, door met 6 man onbeschermd in een busje te gaan zitten, als medewerkers van een slachterij, waar onlangs nogal wat terechte heisa over was.
Ze houden zelf ook geen 1.5 meter afstand in het busje.
Had gehoopt dat die boa's toch wat slimmer waren, maar dat terzijde.
Het virus maakt geen onderscheid.

VW, alles ist vorbei | 29-07-20 | 13:42
▼ 5 antwoorden verborgen

we moeten allemaal wat vaker neuken geneukt worden.

Naall | 29-07-20 | 13:15 | 1

Voor dat 2e hoef je alleen maar Rutte te stemmen.

skoftig | 29-07-20 | 13:20

Niemand nog? Do as I say, not as I do, dat lijkt me wel een originele.

skoftig | 29-07-20 | 13:13

Laten we ze wapens geven

van heinde en verre | 29-07-20 | 13:10 | 1

En zwarte nylon kousen voor over hun hoofd.
Een busje hebben ze al.

Papa Jones | 29-07-20 | 13:15

Lekker op boa's zeiken.
Thuis zeker geen wc.

Schadenfreude | 29-07-20 | 13:09 | 2

BOAs zijn ook een beetje de ratten van de maatschappij, dus begrijpelijk

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 13:42

Neen klopt.
Daarom schijten en zeiken wij allemaal jou toilet onder Schadenfreude.

Hét vrije woord | 29-07-20 | 14:13

BOA’s wat zal ik zeggen....... Eindhoven supermarkt twee meiden staan voor de ingang krantjes uit te delen zonder bescherming, beide dames worden aan gesproken door twee heren die om een praatje verlegen zitten. En zo is dus de ingang geblokkeerd. Maar daar kwamen de BAO’s en ze pakte een winkel wagentje en gingen naar binnen zonder om wat dan ook te ontsmetten. En dan door om weer boetes uit te delen...... snap ik het niet of de rest.....

pooii | 29-07-20 | 13:05 | 4

Ik ontsmet geen wagentjes maar slechts mijn handen na het winkelen. Vanmorgen moeten pinnen omdat er weer eens een pinstoring was en bij thuiskomst handen gewassen (wat ik mijn leven lang al doe).

Lupuslupus | 29-07-20 | 13:14

Begrijp geen moer van het hele verhaal. Misschien uw mondkapje iets losser afstellen.

Bennie Boos | 29-07-20 | 13:15

Er waren dus twee verlegen mannen die met een winkelwagentje een praatje maakte en de boa's blokeerde de ingang om twee meisjes te besmette? of was het toch anders?

jan huppeldepup | 29-07-20 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

De afgelopen weken zijn er meer Corona-doden geconstateerd, maar zijn dit eigenlijk voornamelijk allemaal 70+'ers, of kan nu echt iedereen van iedere leeftijdscategorie risico lopen?

JackStick | 29-07-20 | 13:03 | 2

Mijn gevoel zegt voornamelijk 70+ers. In ieder geval reden genoeg om de pensioengerechtigde leeftijd weer terug te brengen naar 65 jaar.
Daarnaast kun je je afvragen waarom er wel enorm veel geld naar de EU kan voor Corona hulppakketten en klimaatveranderingsangst, maar niet naar de gepensioneerden die grotendeels zelf (onder overheidsdwang) hun pensioenaanspraken bij elkaar hebben gespaard.

kindapaas | 29-07-20 | 15:43

Die laatste foto. Moet dat busje niet een parkeervak verderop staan?

Mubbenschonster | 29-07-20 | 13:02 | 3

Ontheffingen maken lui. BOA's zijn ook maar mensen en mensen zijn van nature lui. Ze mogen trouwen hun baas wel eens een boete van € 4.000,- geven, wegens het geen afstand houden, dat dan weer wel.

Peerkeoud | 29-07-20 | 13:18

Tja, Amsterdam. Hoofdstedelijke hypocrisie. What's new.

Knisperende_Tissue | 29-07-20 | 13:02

Dat zijn geen BOA's. Maar gele hesjes onderweg naar een protest.

H0lland | 29-07-20 | 13:01

BOA's die elkaar aansteken,... en het probleem is?

miko | 29-07-20 | 13:00

En dan vinden ze het nog gek die toenemende agressie tegen BOA's.
Wij willen pepperspray, wapenstok, herdershond!

leo de pejo | 29-07-20 | 13:00

Hypocriete troepen o.a.v. Halsema. Niets tegen te doen.

Cocorico | 29-07-20 | 12:59

"GGD bezorgd om thuisfeesten, ook bij Offerfeest"
https://www.parool.nl/amsterdam/ggd-bezorgd-om-thuisfeesten-ook-bij-offerfeest~b5fbc5db/

AntonJansen | 29-07-20 | 12:58 | 1

Offer'feest' verbieden is natuurlijk geen optie? Nee natuurlijk niet. WEL kerken verbieden om met meer dan 30 personen samen te komen, verbod op handen geven plus een verbod op zingen en meer dan 90 % van de PKN kerken (dus de overgrote meerderheid van alle kerken) houdt zich daar aan. Maar ja, dat zijn Nederlanders hè? Allochtonen hoeven zich niet aan de regels te houden. Als die nou in hun eigen kring zouden blijven had ik er geen enkele moeite mee maar dat is niet het geval, u en ik kunnen hen overal tegenkomen: in een supermarkt, op straat etc. Goed gedaan regering! Net zoals die kwal van een Aboutaleb die te laf is om zijn soort te verbieden om massaal bij elkaar te komen. Nee, meneer spreekt zijn 'zorgen' uit. Wat een lafaard!

Lupuslupus | 29-07-20 | 13:20

Dat laatdunkende gedoe als het om BOA's gaat moet eens ophouden.
Ik heb respect voor die lui want ze doen het toch maar.
Zou voor geen goud met ze willen ruilen trouwens.

HoerieHarry | 29-07-20 | 12:57 | 11

@Leptob | 29-07-20 | 13:11:
Dat gemierenneuk is inderdaad een probleem.
Maar goed, ik weet niet of ze ook targets hebben als het om bonnen schrijven gaat.

HoerieHarry | 29-07-20 | 13:13

@HoerieHarry | 29-07-20 | 13:13: wat denk je zelf? Uiteraard zijn er targets te halen. Een gemeente waar 0 parkeerovertredingen in een maand kan uitschrijven gaat nat op het gemis aan ‘administratiekosten’.
Bij twijfel schrijven ..

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 13:45

@Leptob | 29-07-20 | 13:11:
Mierenneuken is gewoon een verdienmodel voor een gemeente. Van de uitvoerders wordt verwacht dat ze niet teveel moeten en kunnen nadenken over nut en noodzaak van hun optreden dus dat heeft zijn weerslag op het soort taferelen waar we ook hier weer getuige van mogen zijn.

B.Spiritus | 29-07-20 | 16:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Bonusfoto is van een andere grijze bus dan de andere foto's. Maar ja, niet iedereen is zo scherp op de vroege ochtend.

deluiegriek | 29-07-20 | 12:56 | 1

De fotomeneer doet blijkbaar de hele dag niets anders dan uit het raam hangen en foto's maken.

Papa Jones | 29-07-20 | 12:58

Kan er niet rouwig om zijn. Wat mij betreft mogen ze daar allemaal aan de corona.

Claude Jacque | 29-07-20 | 12:54

Wij als burgers, zijn er de oorzaak van deze BOA's geen veilige werkomgeving hebben. Dan hadden we maar SP moeten stemmen. Maak die spiegel eens schoon.

Leptob | 29-07-20 | 12:53 | 3

Zit wat in, iedere BOA een eigen leasebus van de zaak.

Zapata10 | 29-07-20 | 13:02

Leg mij eens uit wat de SP daar mee te maken heeft?

VW, alles ist vorbei | 29-07-20 | 13:45

Wat een pathetisch gelul. Wij als burgers hebben juist recht op voldoende gekwalificeerd en opgeleide beschermers i.p.v. een deel van het simpele werk uitbesteden aan ex uitkeringstrekkers die juist hebben bewezen niet capabel te zijn en een belang hebben bij algemeen te kwalificeren naaiCties om hun eigen werk veilig te stellen.
Dus BOAs gaan maar schoonmaken of de straat vegen en de politie gaat weer haar werk doen.

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 13:50

do as I say, not as I do

small_town_dude | 29-07-20 | 12:52 | 2

Is dat van een film ofzo?

Turbulentie? | 29-07-20 | 12:57

Bijzonder originele vondst. Zelf bedacht?

onfray | 29-07-20 | 13:00

Dus eigenlijk zou ik een pistool mogen dragen?
Beetje spijkers en laag water enzo.
Ondertussen ken ik bijna niemand meer die zich aan 1,5 houdt.
Vanaf Maart op het werk gewoon doorgegaan waar we vóór Maart mee bezig waren.
Leuke foto, betrapt! En weer door...

Ruimedenker | 29-07-20 | 12:51 | 2

ik zag twee oudere dames zondag buiten wandelen met allebei in de hand het uiteinde van een meetlint van 1,5 m . Was wel schattig.

small_town_dude | 29-07-20 | 12:53

Enig idee wat voor een superieure mensensoort de BOA is? Nee zeker! Onschendbaar, altijd gelijk, rechtschapen, empathisch en de lijst met superlatieven gaat nog wel door.

Re:Kniftig | 29-07-20 | 12:51

BLM!

BOA's Lives Matter.

EEnzame SchizofrEEN | 29-07-20 | 12:49

Kom. Doe nou niet of je hier na die tienduizend mensen op de Dam, met volledige steun en deelname van burgemeester Halsema, nog van opkijkt.

Amsterdam heeft gewoon een kneitergestoord bestuur. Wegblijven uit dat Mordor.

Professor Superhirn | 29-07-20 | 12:48

Rechtsvoor heeft inderdaad geen mondkapje op. De rest is moeilijker te zien.

Zwizalletju | 29-07-20 | 12:47

Goed dat de situatie met belgië ook nog even genoemd wordt. Relatief de meeste doden/besmettingen, en toch altijd een grote bek naar hun buren. Ze zijn inhoudelijk en procedureel totaal de weg kwijt met hun bespottelijke bubbels. De vlaamse "minister president" roept dat belgen in Nederland zich aan de eigen, belgische regels moeten houden, maar dat Nederlanders in belgië zich "vanzelfsprekend" aan de Belgische regels moeten houden. Intussen roept elk van de 5 belgische regeringen iets anders en lopen de verantwoordelijke politici elkaar via twitter openlijk af te zeiken. Compleet wappie, dat land.

De echte Stolwijker | 29-07-20 | 12:46 | 10

Valt wel meer, als je je verstand gebruikt is er niks aan de hand.
Wat er gaande is, er is massaal corona opgehaald in het buitenland, wat hier te lang onder de radar is gebleven, wat in stilte voor een besmettingsexplosie heeft gezorgd.
Dit in combinatie van bevolkingsgroepen die denken dat zij dat virus niet kunnen krijgen.
Dat gaat in Nederland ook gebeuren.

VW, alles ist vorbei | 29-07-20 | 13:51

@De echte Stolwijker | 29-07-20 | 13:33:
Zo geinig: altijd geven de Vlamingen de Walen overal de schuld van wat er in hun optiek mis gaat in België; en steeds maar klagen over de geld-transfers naar Wallonië (maar de Vlamingen zijn het weer wel eens met geldtransfers naar ZuidenOost Europa). En nu doet Vlaanderen het uiterst slecht in de corona-statistiek, maar in Wallonië en Brussel worden (nog) geen verwijten gemaakt dat Vlaanderen de Belgische economie te gronde richt. Overigens zijn die besmette Vlamingen vooral folklore-joden en folklore-marokkanen,en die zijn al een paar decennia onaantastbaar en heilig verklaard.

CiTy3 | 29-07-20 | 14:22

@De echte Stolwijker | 29-07-20 | 13:33: Belgen zijn eigenlijk jaloers. Jaloers op de NLse ondernemersgeest, de NLse assertiviteit, de NLse houding en tegenspraak tav de EU etc. Dat durven Belgen (Vlamingen) zelf helemaal niet. Ik moet echt altijd op mijn woorden passen hier, maar na een jaar kom je erachter dat ze onderhuids toch wel respect voor ons hebben.

small_town_dude | 29-07-20 | 15:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Waanzin inderdaad. In winkels staan mensen in de gangpaden dicht op elkaar, geen enkele moeite nemend om afstand te houden, om vervolgens bij de kassa moeilijk te gaan doen tegen mensen die geen afstand houden. Alles voor de beeldvorming.

Lafayette | 29-07-20 | 12:45 | 2

Ik doe s morgens vroeg mijn boodschappen en herken dat niet. Soms ben ik om 7 uur de enige klant in de hele supermarkt. Maar ja, krijg de meeste mensen maar eens op dat tijdstip hun nest uit. Die gaan het liefst dus s middags op de drukste uren hun boodschappen doen. In de supermarkt waar ik kom zijn karretjes verplicht dus kun je ook bij de kassa nooit te dicht op een ander staan want er zit altijd een karretje tussen.

Lupuslupus | 29-07-20 | 13:03

@Lupuslupus | 29-07-20 | 13:03:
Ik moet nuanceren dat het geen supermarkten betrof, maar gewoon de standaard retailers in de binnenstad.

Lafayette | 29-07-20 | 14:02

Daar ga je dan als overheid.

Mr.Crowley | 29-07-20 | 12:45

En het dan vreemd vinden onder gerocheld te worden e.d.

Dirty-Harry44 | 29-07-20 | 12:44 | 1

Dat is in geen geval normaal.

Animals | 29-07-20 | 12:52
-weggejorist-
SaintNick | 29-07-20 | 12:43 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Pure vorm van de socialistische heilstaat. Regels bestaan alleen voor de ander.

IkWilOokWatZeggen | 29-07-20 | 12:43

Wat moet je anders, de gemiddelde BOA heeft onvoldoende intelligentie om zelf een auto te besturen en zelf de weg te vinden. En 6 man op een tandem is ook zo wat.

Zapata10 | 29-07-20 | 12:42 | 2

6 man op 3 tandems, dat kan dan weer wel.
Ik zeg, inruilen die bus, bij de lokale fietsenhandelaar! (Is nog goed voor de lokale economie, ook!)

EEnzame SchizofrEEN | 29-07-20 | 12:45

Hun werkgever kan er niet mee zitten, misbare medewerkers.

Uw Verzekeringsadvis | 29-07-20 | 12:49

In 2021 werd in Oost-Groningen het eerste heropvoedingskamp feestelijk geopend. Het kamp was in eerste instantie bedoeld voor racisten en milieudelinquenten zoals houtkacheleigenaren, maar werd tevens al snel opengesteld voor recidiverende mondkapjesweigeraars en overtreders van de anderhalvemeterregel. Ook werden daar tijdelijk enkele dissidenten gehuisvest die zich spottend hadden uitgelaten over zijne excellentie de Jonge, veelal over diens schoenen.

Dikke_Tammo | 29-07-20 | 12:41 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 29-07-20 | 12:47:
Voor nationalisten, populisten en anti-EU propagandisten zou een apart dorp worden gesticht, met volop gelegenheid tot studie, wonen en recreëren. Omdat de lidstaten het niet eens konden worden over de plaats van dit dorp en wie dit zou moeten leiden, zou het nog 17 jaar duren voordat de eerste steen werd gelegd in Europees-Algarije.

Dikke_Tammo | 29-07-20 | 12:55

En met terugwerkende kracht werden de ‘nederland is niet vol maar wel een beetje druk-roepers’ uit 2002 hier tevens gehuisvest.

Ambiorix | 29-07-20 | 12:59

Ga dat lekker ergens anders organiseren.. Oost Groningen is vol...

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Leave boa’s alone!

laurentius | 29-07-20 | 12:41 | 2

Waarom?

Makemyday! | 29-07-20 | 12:50

@Makemyday! | 29-07-20 | 12:50: In het wild vangen ze tenminste nog ratten. In de Amsterdamse variëteit zijn het de ratten.

Synecdoche | 29-07-20 | 13:22

Die BOA's ogen ook niet zo fit. Risicogroep dus.

Deflatiemonster | 29-07-20 | 12:41

Wat zullen die BOA's iedere dag weer mooie verhalen kunnen vertellen aan hun Tokkie familie over de toeristen en ondernemers die ze vandaag weer wegens minimale vergrijpen op de bon geslingerd hebben. Jayden, Shaniqua en Dylano kunnen trots zijn op hun vader!

Mark zit te Dutten | 29-07-20 | 12:40 | 3

Die k*tbaan van Papa kan ook de motivatie zijn om hard te gaan studeren.

Uw Verzekeringsadvis | 29-07-20 | 12:50

Ik heb wel eens gehoord dat de meeste boa's op de PVV stemmen. Zou jij je toch bij thuis moeten voelen.

De echte Stolwijker | 29-07-20 | 12:50

En mooie cadeautjes voor Priscilla en Wesley kopen van die 7,50 die ze per uitgeschreven bekeuring krijgen.

5611 | 29-07-20 | 13:23

Moet je die Canadese boot eens niet voor het omzetverlies compenseren. Dan lag er waarschijnlijk enkel nog de Yanken boot.

Lafayette | 29-07-20 | 12:47

Welingelichte eigen kring. Anti Trump pro Rutte en veel gejat nieuws ingevuld naar eigen wens.

H0lland | 29-07-20 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Maak die mensen gewoon weer parkeerwacht, en laat gewoon agenten de orde handhaven. Dit is níet wat Nederland bedoelde met 'meer blauw op straat'.

Te_gast | 29-07-20 | 12:39 | 2

Agenten hebben daar geen tijd voor. Die moeten Twitteren.

Dubbelepunthoofd | 29-07-20 | 12:51
-weggejorist-
pejoar | 29-07-20 | 12:38 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

De fotograaf is een NSB'er.

Peter_la_Selie | 29-07-20 | 12:36 | 4

Nee, BOA's zijn NSB'ers. Beperkt intellect, machtsgeil.
Iemand die NSB'ers verraadt is om in WO2 termen te blijven onderdeel van het verzet.

IkWilOokWatZeggen | 29-07-20 | 12:38

Misschien stemt de fotograaf (m/v/o) inderdaad voor de (inter)Nationaal Socialistische Beweging. Geen idee. Hoe zie je dat aan de plaatjes?

Jan Passant mk2 | 29-07-20 | 12:40

Wat Peter zegt

Danold_Trump | 29-07-20 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Als gevolg van klimaatverandering wordt de boa constrictor steeds noordelijker gespot.

FogerRederer | 29-07-20 | 12:36

BOA's lenen zich blijkbaar nog gewilliger dan de politie om de wil van hun fascistoïde meesteres te gehoorzamen.
Tis hun baantje.
Maar.

Jan Passant mk2 | 29-07-20 | 12:35 | 3
-weggejorist-
ZolderKolder | 29-07-20 | 12:53

Deze ex-BOA zou dus nooit meegedaan hebben aan die onzin (je bepaalt als handhaver nog altijd zelf of je wel of niet schrijft. En nee, je wordt niet per bon betaald. Je krijgt een habbekrats en daarvoor moet je je met enige regelmaat laten uitschelden voor nazi en NSB-er. Ook als dat nergens op slaat.

Bijtendehond | 29-07-20 | 16:42

2800 een habbekrats..? Dat is meer dan een agent.. En ver boven het minimum

Zw0LsDaLe | 30-07-20 | 11:16

Volgens mij mag je met 4 vreemden in een auto zitten zonder mondkap.

HoerieHarry | 29-07-20 | 12:35 | 7

@HoerieHarry | 29-07-20 | 12:49:
In het openbaar vervoer is het verplicht.
Volgens mij hebben mensen een bekeuring gekregen of zijn uit de trein of de bus gezet.

Mr.Crowley | 29-07-20 | 12:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Lekker kinderachtig dit.

FLP_du_Stok | 29-07-20 | 12:35 | 1

Bij BOAs is dat toch de norm?

Epistulae_Morales | 29-07-20 | 13:58

Harkt Amsterdam zo de subsidie voor Kick Out Zwarte Piet bij elkaar?

MAD1950 | 29-07-20 | 12:35

De fotomeneer heeft vast een hekel aan Boa's.
Ik niet. Lekker gewerkt boa's!

Papa Jones | 29-07-20 | 12:33 | 4

@Papa Jones | 29-07-20 | 13:10: ben er nooit geweest. Wel een van horen zeggen. Maar lijkt me een club geile 60ers met een hijgende dwang om vrouwen te imponeren met jaren 70 muziek.

Jos Tiebent | 29-07-20 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Stelling: als je met een mondkapje in een ruimte rondloopt waar het vergeven is met covid-19 aerosols werkt het mondkapje als super collector omdat de aerosols zich hechten aan het vochtige papier vh mondkapje.

☐ Ja, zou best kunnen
☐ Weet ik veel
☐ Nee, wat een onzin

keestelpro | 29-07-20 | 12:32 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 12:43: En toch. Gisteren bij een behandelaar die steeds aan zijn zichtbaar vochtige mondkapje zat en daarna aan mij. Droeg rubber handschoenen, dus beschermde zichzelf wel. Ik durfde er gek genoeg niks van te zeggen, het blijft een rare tijd om elkaar op dat soort dingen te wijzen.

kapoerewiet | 29-07-20 | 12:52

@kapoerewiet | 29-07-20 | 12:52: Waar zat ie dan aan te friemelen met die rubberen handschoentjes? Of is dit privacy?

Dubbelepunthoofd | 29-07-20 | 12:54

@Dubbelepunthoofd | 29-07-20 | 12:54: Fysio/manueel therapeut ivm sportblessure. Verder niet relevant; ik hoorde dat dit ook bij kappers etc. gebeurt.

kapoerewiet | 29-07-20 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou nou, poeh, poeh.

Echt?

Gazzerop | 29-07-20 | 12:32

BOA's behoren cruciale beroepen dus voor hen geldt een uitzondering op de 1,5 meter. If you like it or not.

G33rtW | 29-07-20 | 12:30 | 2

Hopelijk weten ze dat zelf ook, anders zitten ze elkaar de hele dag boetes te geven.

Mr_Natural | 29-07-20 | 12:33

Gebruiken de BOA's echte politiehonden of is voor een BOA-hond een puppycursus wel genoeg?

Mr_Natural | 29-07-20 | 12:29 | 1

LOL!
Honden kunnen trouwens ook corona krijgen.
Daarom vind ik dat ze wel een muilkorf moeten dragen als ze achter boeven aan zitten. Voor de veiligheid van zichzelf en de boef.

keestelpro | 29-07-20 | 13:03

Nou en? Ambtenaren hebben nou eenmaal bevoegdheden die anderen niet hebben. Politie loopt met pistolen zichtbaar aan de riem. Als @Van Rossem dat zou doen zou hij ook een boete/strafblad krijgen. Waarom is het nou zo moeilijk te accepteren dat handhavers soms andere regels mogen aanhouden?

Dat de boetes onredelijk zijn is een ander verhaal. Daar kunnen de handhavers ook niks aan doen. Of dat een handhaver zo kinderachtig is (of zijn ziel heeft verkocht) om de boete uit te delen staat er ook los van.

bende_ | 29-07-20 | 12:28 | 4

@Frau Merkel | 29-07-20 | 12:31: en daarom hebben ze ook niet zomaar alle bevoegdheden die politie wel heeft. Ik word alleen zo moe van mensen die klagen dat politie (en BOA's) zich niet aan alle regels zouden houden. Hun regels (onder diensttijd) zijn nou eenmaal niet dezelfde regels als die van andere burgers.

bende_ | 29-07-20 | 12:39

Politie heeft ontheffing van o.a. wegenverkeerswet m.u.v. art 5 en 8 met een heel duidelijke voorwaarde: de 'overtreding' moet noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de politietaak.

Parkeren op een laad- en losplaats lijkt me niet echt noodzakelijk, en de arme koerier die zijn busje nu niet kwijt kan en hem elders even neerzet schrijven ze wel op: tja meneertje, regels zijn regels hè.

Het niet dragen van een mondmasker wanneer je met mensen buiten het huishouden samen in een auto zit, waarbij 1.5m afstand niet gewaarborgd is, is niet verboden. Het wordt wel aanbevolen.

Hoe kun je in vredesnaam handhaven als je zelf de regels niet naleeft en niet het goede voorbeeld geeft? En dan klagen dat mensen geen respect voor je hebben...

Lonestarr | 29-07-20 | 14:16

@Lonestarr | 29-07-20 | 14:16: Net nog met zijn tweeën in de auto gezeten. Raampjes dicht, airco aan. Morgen corona?

Bijtendehond | 29-07-20 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Solar666 | 29-07-20 | 12:27 | 3

vorreelde?

Frans Laarmans | 29-07-20 | 12:27 | 3

Volleerde, dat je dat niet beglijpt.

Mr_Natural | 29-07-20 | 12:30

vorreelde bedoel ik

Frans Laarmans | 29-07-20 | 12:49

laaghangend fruit plukken, makke toeristen, en goed voor de gemeentebelasting die nu uitgeput is door de tozo subsidie. minder opgefokte rellen, de escalerend optreden en agressie dan bijvoorbeeld in 020 nogo areas

HetOorAakel | 29-07-20 | 12:27

Volgens mij loopt men achter hier, je mag met meerdere mensen in een busje zitten sinds de vorige versoepelingen

VEDRO | 29-07-20 | 12:27

Amsterdam, en zijn/haar bestuurders, en zijn/haar bezopen plaatselijke regels, en de handhavers die die gezopen plaatselijke regels handhaven: Om van te kotsen. Het was zo'n "lieve" stad.

BadPatNL | 29-07-20 | 12:26 | 1

Je hebt gelijk, kom je alleen in Amsterdam tegen.

JanAmsterdamEnzo | 29-07-20 | 12:28

Wat we me moeten doen is gewoon weer zoals februari. Met weer zo'n gezellige corona uitbraak.
Zodat al die financiële offers die gebracht zijn voor niks zijn. Want stel je nou toch voor dat Bart straks een mondkapje op moet.

TheEgg | 29-07-20 | 12:26 | 4

@Ad Hominem Tu Quoque | 29-07-20 | 12:27:
Dit is echt hetzelfde als "Ben jij woke en sla jij straks ook zwarte piet op zijn gezicht?" Nee. "Oh, dan ben je een fascist die alleen maar geen slaven heeft omdat het niet meer mag."
Ik wordt zo moe van dat zwart wit denken. Of dat nou dat BLM is of dat fucking gezeik over mondkapjes.

TheEgg | 29-07-20 | 13:03

@Ad Hominem Tu Quoque | 29-07-20 | 14:59:
Ja :)
Ik zie het als volgt: Niets doen is geen optie. Dan gaan we terug met waar we in februari zaten. Die lock down is misschien niet funest voor de economie, maar wel voor sommige takken, en het kost gewoon klauwen met geld.
Dus, langzaam maar zeker probeert de regering de teugels te vieren. Meer dingen naar normaal te brengen. Prima. Ik zal het niet altijd met alles eens zijn. Sommige maatregelen zijn in mijn ogen effectiever dan andere. Maar aangezien niemand de waarheid in pacht heeft accepteer ik dat we gewoon ook wat dingen uitproberen.

En nee, het is niet maar een griepje, we waren hard onderweg naar een overbelasting van de IC's. En _juist_ als je naar een normalere situatie wil, met minder social distancing, meer met mensen bij elkaar komen, juist dan zou het heel fijn zijn als je daarbij een andere maatregel kan nemen die het besmettingsgevaar niet enorm vergroot. Zoals een mondkapje misschien/waarschijnlijk (whatever floats your boat).

Dus waar ik dan schijtziek van wordt is iemand die continu roept dat het "maar een griepje is" en dat die mondkapjes een belachelijk idee, nee, een schandalige aantasting van onze grondwet zijn.

TheEgg | 29-07-20 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

De 1,5 meter gestapo loert overal.

zuurtjeregen | 29-07-20 | 12:26 | 2

De <1,5m debielen loeren ook overal. Het schijnt toch verrekte moeilijk te zijn voor het laagschedelige smaldeel van de Nederlandse bevolking om een beetje uit elkaars buurt te blijven. Je kunt nu lachen om deze BOA's die dicht op elkaar zitten maar ga eens in een gemiddelde supermarkt kijken en observeer dan eens op dezelfde manier het winkelend publiek. Je schrikt je rot. Dat was 3 maanden geleden wel anders, toen hielden mensen nog wel afstand maar dat is kennelijk niet meer nodig.
Nou, ik spreek mensen gewoon aan die te dichtbij komen en blijven, daar mogen best wat BOA's aan gespendeerd worden om het de debielen van Nederland aan het verstand te peuteren.

Busverhuur | 29-07-20 | 13:07

Als ik vroeger beelden zag uit Azië met al die bange oriëntaalse oogjes achter die mondkapjes lachte ik altijd in mijn vuistje om zoveel angst en achterlijkheid.
Little did I know....

keestelpro | 29-07-20 | 12:25 | 1
-weggejorist-
ZolderKolder | 29-07-20 | 12:58

Deze mensen zouden anders op de bank de hele dag blikjes aldi bier drinken. Nu "werken" ze en is het weer niet goed.

nokkenaskettingklem | 29-07-20 | 12:25 | 1
-weggejorist-
ZolderKolder | 29-07-20 | 13:02

Willekeur leidt tot opstand. Eerste de beste hittegolf en het wordt matten in de stad

keikoud | 29-07-20 | 12:25 | 1

Alle hittegolven zijn opgeschort tot zomer 2021.

piloot47 | 29-07-20 | 12:34

Weet de redactie zeker dat dit geen oostblokkiërs onderweg naar hun baantje in het slachthuis waren?

Ad Hominem Tu Quoque | 29-07-20 | 12:24

Do as I say, do not do as I do.

ik_word_gek_in_NL | 29-07-20 | 12:24 | 3

Zelf bedacht?

onfray | 29-07-20 | 12:33

Het was toch: Do as I say, Not as I do.

Machoclown | 29-07-20 | 12:45

Brigade Onnozele Amoeben

GuusHetSchaapje | 29-07-20 | 12:24

Als je een jaar geleden dit bericht aan iemand had laten lezen had hij nooit geloofd dat een land zo diep kan zakken in 12 maanden tijd. Man man wat een waanzinnigheid.

keestelpro | 29-07-20 | 12:22 | 6

Hoezo? BOA's en gezag dwarszitten met zelf verzonnen aanklachten is lingua franca over alle jaren.

AntiZanicz | 29-07-20 | 12:51

Plus er dan later achter komen dat Pinokkio en consorten hoop leuke dingen voor de mensen hebben bekokstoofd in de achterkamertjes Binnenhof waarvan Yasser Klaver uiteraard volledig kennis van draagt.

william7055 | 29-07-20 | 12:57

Maar welke achterlijkheid bedoel je? Van de BOA's of van de reaguurders die helemaal los erop gaan?

Busverhuur | 29-07-20 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Housop met BOA's afzeiken. Zeik de mensen af die geen behoorlijke politieapparaat op de been willen brengen.

Otto Normal | 29-07-20 | 12:22 | 7

Ach een naai-ze-erbij-artikel is strijk en zet. Leuk voor de boze burgert.
Zo gaan bouwvakkers ook naar het werk. Waarom zou dit een probleem zijn voor overheidsvolk?

AntiZanicz | 29-07-20 | 12:50

@AntiZanicz | 29-07-20 | 12:50:
Je bedoelt die Poolse bouwvakkers die een boete kregen omdat ze te dicht op elkaar zaten in een busje?

Varende_Reaguurder | 29-07-20 | 13:05
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken