Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Kamerdebat Ronde 2 Corona Steun Pakket

Economie ligt op de IC, maar moeten we hydroxychloroquine toedienen of niet?

GroenLinks is voor steun maar alleen aan bedrijven die met de trein op vakantie gaan. D66 is voor steun maar alleen aan bedrijven waar een vrouw de baas is. De PVV is voor steun maar alleen aan bedrijven die teruggaan naar hun eigen land. De PvdA is voor steun maar alleen aan bedrijven die niks zeggen over wat Asscher allemaal wist over de toeslagenaffaire. 50PLUS is voor steun maar alleen aan bedrijven die aangifte doen tegen hun eigen personeel en die aangifte dan weer intrekken. De ChristenUnie is voor steun maar alleen aan bedrijven die keer op keer heel erg zwaarmoedig hun eigen principes overboord zetten omdat het pluche nou eenmaal zo lekker plakt. De vvd is voor steun maar alleen aan bedrijven die opeens heel erg de wind mee hebben zonder daar zelf iets voor te doen. Het CDA is voor steun maar alleen aan bedrijven die hele dure schoenen verkopen die nergens op worden getest. DENK is voor steun maar alleen aan bedrijven van boefjes. Wybren van Haga is voor steun maar alleen aan bedrijven die lid zijn van een ander bedrijf. De Partij voor de Dieren is voor steun maar alleen aan bedrijven die niet een nertsfokkerij zijn. De SP is voor steun maar alleen aan bedrijven die geen winst maken. De SGP is voor steun maar alleen aan bedrijven die op zondag dicht zijn. FvD is voor steun maar alleen aan bedrijven die levensgevaarlijke medicijnen voorschrijven op basis van kwakzalverij. De Partij voor de Toekomst is voor steun maar alleen aan bedrijven die geld afpakken van jongeren en dat aan ouderen geven. En oh ja. De ontslagboete blijft (een soort) van. Debat over Patiënt Economie nu op CORONA24

Reaguursels

Inloggen

Technisch en ingewikkeld is het volgens Koolmees, wat een kul.
Of laten ze op zijn ministerie de toilet juffrouw het uitzoeken.

Uw Verzekeringsadvis | 28-05-20 | 16:54

De ontslagboete blijft.
"Daarmee willen ze voorkomen dat bedrijven het steunpakket aangrijpen om onnodig veel mensen te ontslaan."

Alsof bedrijven alleen maar bestaan om mensen uit te zuigen en te treiteren en de marxisten tegen de schenen te schoppen. Een bedrijf ontslaat NOOIT onnodig veel personeel, daar zouden ze zichzelf mee in de vingers snijden.
"Ja maar dan kunnen er flexwerkers worden aangenomen".
Heel slim ja, jaren aan expertise weggooien (en loyale werknemers) om die te vervangen voor millenialsneeuwvlokjes die klagen wanneer ze er voor 8 uur uit moeten en constant ziek zwak en misselijk zijn. Dat doen bedrijven dus niet. Bedrijven reageren namelijk doorgaans wél rationeel en niet op emotie.

Sans Comique | 28-05-20 | 16:49

Dierenpoes snapt verschil tussen sierteelt en veeteelt niet.

jip_86 | 28-05-20 | 15:51

Wel zink en antibiotica toevoegen hé!! We kunnen het nog net redden denk ik.

David000000007 | 28-05-20 | 15:32

Wat is de Lilian goed niet mijn partij maar ze doet alles uit haar hoofd terwijl bv Hugo de Clown nog geen hele zin kan onthouden.
En wat is die Thierry een l*l hij zit nog net niet bij Rutte op schoot.

likdoorn | 28-05-20 | 14:42

"maar alleen aan bedrijven die levensgevaarlijke medicijnen voorschrijven op basis van kwakzalverij."

Ronaldo snapt blijkbaar niet dat als je Gilead een onderzoek naar HCQ laat sponsoren je dan automagisch een studie met een negatief resultaat krijgt.
Voor een blog als Geenstijl dat nog wel eens een kritische vraag stelt valt me dat een beetje tegen.

Jeggeworist | 28-05-20 | 14:39

Net die met dat groene jurkje vol kreukels en pluizen, nu Lilian in ongestreken kleding. Wat doen die mensen met het budget voor representatiekosten?

lirft | 28-05-20 | 14:33

Ook hier geldt: Tsja, de 2e Vaticamer drukt hun geloof toch wel door. Linksom of linksom.

Gaat het niet dan? | 28-05-20 | 13:36

Ja hoor, de TK gaat zich tegen het bedrijfsleven aan bemoeien, nog nooit een dag hun eigen broek op gehouden en maar l*llen, jammer allemaal.
Hoewel alleen Asscher had een goed idee, pensioenleeftijd naar 65, kunnen de dure oudjes er uit en de jongeren aan de slag.
Als een oudere in de WW komt is dat duurder dan een AOW uitkering.

Uw Verzekeringsadvis | 28-05-20 | 13:19 | 4

Dus Asscher heeft je nu gepaaid? Dan ben je er in gestonken. Er bestaat bij mijn weten geen socialist die ná een verkiezingsoverwining woord heeft gehouden (voortschrijdend inzicht, de economie en zo, je kent dat allemaal wel)

Sans Comique | 28-05-20 | 16:51

@Sans Comique | 28-05-20 | 16:51: Was een nieuw idee van Asscher kwam hij v/d week mee.

Uw Verzekeringsadvis | 28-05-20 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Joh. Nee. Echt? Ventliatie helpt? Nee maar. Wie had dat nou kunnen denken...
Mensen, we worden bestuurd door of kwaadaardigen of debielen, met excuus aan Gargamel, Voldemort en mensen met een laag iq.

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 13:30

@Graaisnaaiert | 28-05-20 | 13:30: Volgens mij riep een arts dat al toen de hel in China losbarstte, maar die werd de mond gesnoerd.

Schietmijmaarlek | 28-05-20 | 15:26

@Schietmijmaarlek | 28-05-20 | 15:26: Die hel is veroorzaakt door de reacties op het virus, niet het virus zelf. We moeten nog steeds afwachten of het allemaal wel zo erg was. Driekwart van de Italiaanse 'coronadoden' had twee of meer onderliggende ziektes bijvoorbeeld. In Nederland testten we alleen mensen met verschijnselen en overledenen. Zolang er geen gelijkschakeling is tussen de meetmethoden zijn alle uitspraken gebaseerd op cijfers waardeloos.

Sans Comique | 28-05-20 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Wlk land kiest de vertegenwoordigers die het verdient. En wij verdienen dus niet veel, die vertegenwoordigers overigens des te meer

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:18 | 2

En zo is de cirkel weer rond en iedereen blij, zou je denken.

Uw Verzekeringsadvis | 28-05-20 | 13:20

Of dat wel helemaal waar is? Wijze mensen worden geen politicus. Je kunt dus nooit op wijze mensen stemmen.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:32

Aartsen loopt te huichelen en preken voor zijn financiele vriendjes. Wilders pakt hem stevig aan en komt op voor de echte zzp'ers.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:04 | 1

Precies, ik ken veel zzp’ers waarvan de partner ook werkt en die altijd zeiden dat de VVD altijd voor ze opkwam. Ben benieuwd hoe ze daarover denken nu. War maakt de VVD zich belachelijk in 2020. Als ze meer dan 10 zetels halen dan verdient Nederland het ook at we afgebroken worden de komende jaren.

stijlloospeilloos | 28-05-20 | 13:09

Waarom zijn VVD-ers bijna allemaal zo corpulent.
Thierry Aartsen hoort ook zeker in dat rijtje.
Het traject van de VVD-er in een notendop:
Geboren----> JOVD---->VVD-----> morbide obesitas

luto333 | 28-05-20 | 13:02 | 3

Gaat vanzelf. Te veel zitten, te veel etentjes en te weinig slaap.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:34

Aartsen van de VVD zegt dat zijn ondernemershart huilt. Heb zijn loopbaan eens bekeken maar hij heeft nog nooit bij 1 commerciële werkgever gewerkt alleen maar bij publieke netwerkclubjes. De cafetaria eigenaar in schutskubbeveen heeft een groter ondernemershart dan hem.

stijlloospeilloos | 28-05-20 | 12:53 | 5

Mijn politicushart huilt.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

De kwetsbaren beschermen en de rest zijn Goddelijke Gang laten gaan. De IC's lagen vooral vol met patienten uit de groep bejaard, obese en met onderliggend lijden. Voor alles daarbuiten is de kans op overlijden aan Corona vergelijkbaar met een gewone griep. Business as usual. Zullen we dan maar weer gewoon normaal doen?

En die groep kwetsbaren moet gewoon goed beschermd worden. Er zijn plaatsen waar ze veel komen: ziekenhuizen, brillen- en gehoorwinkels, kerken. Daar kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Maar dit is nog maar een klein stukje van de economie, dat kunnen we wel lijden.

van heinde en verre | 28-05-20 | 12:51 | 4

@Gaat het niet dan? | 28-05-20 | 13:34: Dat zou kunnen en wellicht pas je je eigen gedrag aan op je risicoinschatting. Maar vergeet niet dat er op die manier nog heel veel risico's zijn met vergelijkbare impact, zoals autorijden, vliegen, fietsen, verkeerd eten, andere virussen, etc.

van heinde en verre | 28-05-20 | 15:54

@Gaat het niet dan? | 28-05-20 | 13:34: Kán. Een paar hebben dat gehad waarvan de foto's direct de hele wereld over gingen. Ook daarvan is niet duidelijk nog of er nog wat anders aan de hand was. Een beetje in de trant van "ik zag een klein meisje huilen in het museum..."

Sans Comique | 28-05-20 | 17:02

@Sans Comique | 28-05-20 | 17:02: Precies dat. We worden doodgegooid met beelden, maar een beetje serieuze data en context... Nergens.

van heinde en verre | 28-05-20 | 18:08
▼ 1 antwoord verborgen

Barnier heeft blijkbaar een email gestuurd naar de anti-Brexit partijen om hen te overwegen een democratisch genomen besluit op te blazen. Hij wil ze overtuigen om een 2 jaar transitie-periode te overwegen En ik snap wel waarom, kunnen ze nog effe lekker meebetalen aan die geld-transfer naar de zuidelijke landen. Antidemoratisch maar dat weten we van Brussel en berekenend.

Slough | 28-05-20 | 12:35

Het punt is dat ze hem en Baudet laten uitrazen en ze er geen moer om geven. Alles wat tegen de elite is wordt genegeerd. Interrupties doen ze niet eens meer bij Wilders, ze nemen de PVV en FVD al lang niet meer serieus. Ook al zou je Baudet vervangen, het maakt niks meer uit, het gaat om het verhaal van de waanzin van de EU, massa immigratie en klimaatakkoord. Dat moet en zal erdoorheen gedrukt worden, ten koste van alles. PVV/FVD/ zitten gewoon opgescheept met een Cordon sanitaire !! Zowel in de 2e kamer als in medialand.

Ziener-2 | 28-05-20 | 12:06 | 8

@Slough | 28-05-20 | 12:38: Dat theatrale ziet diep in hem inderdaad en dat nekt hem soms. Ik vond dat hij de Jonge tuk had met zijn onderzoek over HCQ. En dan moet hij kappen, niet op door gaan met mooie woorden. Prima, laat de Jonge maar in zijn onderzoekje trappen en zijn eigen verwensing naar Baudet zichzelf belachelijk maken.

LuNaTeeQ | 28-05-20 | 12:41

@Zeiss | 28-05-20 | 12:21: Precies. De VVD staat nu in de peiling op 44. Wat peilingen overigens waard zijn. Een steekproef onder 1200 mensen mag je niet representatief noemen.
44 zetels in de peiling, met de gehele msm achter je en waarbij je de oppositie (bijna) niet hoort of, meegaan met Rutte, de Jonge en consorten is niet erg veel. Rutte en de VVD zouden zich zorgen moeten maken.

luto333 | 28-05-20 | 12:56

Baudet is al een tijd erg onvoorspelbaar bezig. Laatst steunde hij, tot verbazing van vriend en vijand, minister Bijleveld van Defensie. Het lijkt er steeds meer op dat Thierry het Kamerwerk niet serieus neemt en buiten het parlement bezig is zijn imperium op te bouwen.

Mannes | 28-05-20 | 13:01
▼ 5 antwoorden verborgen

We worden bestuurt door idioten. Wat een complet onnozele mannen en vrouwen in 1 ruimte. Hooguit misschien SGP als enige nuchtere factor.

Sjonge jonge jonge. Met je "nieuwe normaal". Als ze nou gewoon toegeven dat het allemaal wel meeviel, en ze het FOUT hadden, kunnen we weer normaal doen.

Hoeveel griepdoden had Q1 van 2020 eigenlijk? 0?

harry21 | 28-05-20 | 11:59 | 4

@Mannes | 28-05-20 | 12:58: ik behoor ook tot de risicogroep (hartpatiënt). Moet een ander zijn vrijheid daar voor opgeven? Ik ga gewoon naar buiten hoor. Ben je bang om dood te gaan? Heb ik een advies voor je: Blijf in uw kot (daar kun je ook doodgaan, maar dat terzijde)
Mijn ouders wonen 15 km van mij vandaan, maar in België. Daar kan ik al drie maanden niet naar toe, dat begint ook te frustreren

Bijtendehond | 28-05-20 | 14:10

@Bijtendehond | 28-05-20 | 14:10: Nederland heeft geen volledige lockdown gehad, iedereen was relatief vrij om zich te bewegen. Behalve de bewoners van verpleeg- en verzorgingstehuizen. Dat laatste in diep triest, maar wilt u het risico lopen uw moeder of vader te besmetten met waarschijnlijk een uitbraak in zo'n tehuis? Als je dan, met een 1.5 meter samenleving (de vraag is hoeveel mensen zich daar aan houden) het risico kunt beperken, dan is dit weinig moeite. In België schijn je inderdaad veel minder vrijheid te hebben.

Mannes | 28-05-20 | 15:00

@Mannes | 28-05-20 | 12:58: Ik heb nog niet gehoord van mensen die genezen zijn. Nergens wordt iemand geïnterviewd die de 'gruwelen' van dit virs overleeft heeft en de dood in de ogen gekeken. Lijkt me nu juist zo interessant. Toch moeten daar nu ook al duizenden van rondlopen. Maar neen, "EEN" verpleegstertje of dokter heeft wat geroepen over beschadigde longen en direct zingt het hele dierenbos mee. Laat jij je lekker bang maken, ik doe daar niet aan mee.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

De VVD is meer Eurofiel dan D66 ooit is geweest, dus die twee liberale partijen kunnen nu mooi gaan fuseren met Groen Links. Het is toch 1 pot nat. Het is onvoorstelbaar dat Nederland zoveel geld over de balk smijt en dat er niemand aan denkt dat we straks vreselijk moeten bloeden allemaal voor de recessie die er aankomt. Kijk niet meer, erger me kapot aan al die jaknikkers en dat geadoreer naar Rutte toe. Wilders/Baudet kunnen van alles roepen en wie hen ook zou vervangen, de elite blijft toch kruipen voor de EU en helaas kiest het klootjes volk massaal voor de VVD en GL dus nooit meer zeuren. Ook niet als je straks eenzaam bij een balie staat bij het UWV om een uitkering aan te vragen. Sava

Ziener-2 | 28-05-20 | 11:54 | 5

@jan huppeldepup | 28-05-20 | 12:05: 1 ja is Sa Va 2. Al sta je er met 3000 man, je staat er wel eenzaam, als je net je baan verloren hebt en duizend formulieren in moet vullen voor een minimum loon ! Duidelijk allemaal geen ervaring, wees blij !

Ziener-2 | 28-05-20 | 12:10

@uisge baugh | 28-05-20 | 12:13: Ik zal het doorgeven aan sonteksten.nl ;)

pielemuisje | 28-05-20 | 12:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Foei!

Laten wij de economie vooral geen hydroxychloroquine toedienen. De Media-Socialistische-Maffia is het gelukt dit preventieve middel als een levensgevaarlijk gif te framen.
Het waarom mag duidelijk zijn, de belangrijkste verkiezingen van de wereld naderen in november. De economie moet tot die tijd ook in de lock-down blijven.

Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 11:51

Hou eens op met trommelen op de desk Ascher.

sprietatoom | 28-05-20 | 11:49 | 2

Symptomen van een slecht geweten.

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 11:50

Hij heeft een spiritueel lijntje met opa.

likdoorn | 28-05-20 | 12:37

Ah, een Vomaranekdote van Asscher. ik ken er ook nog eentje, over een opa die over prioriteiten met tripjes oostwaarts besliste.
Sterk trouwens van Wilders, eindelijk iemand die 17 miljoen inwoners teveel vindt. Over 2 jaar wordt dat door bijna alle partijen dus geroepen. En zidaar, heren en dames vritici, dat is dus de rol van Wilders in de kamer. Onrecht en onzinnighied signaleren, op tafel gooien en als de partijen uitgeblaft en gekafferd zijn blijkt dat er best wel een zinnig voorstel op tafel ligt en dat ze daar best wel eens dingen daaruit kunnen overnemen.
Nogmaals, prima gedaan Geert.

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 11:48

Fabrieken uit China terughalen naar Nederland. Dat helpt. Daar moet geld heen. Dat heeft uiteindelijk een ROI. Niet naar stikstof-onzin, CO2-onzin of EU-onzin.

JohnLocke | 28-05-20 | 11:41 | 11

@2voor12 | 28-05-20 | 11:59:

Mijn idee. Ze hebben alle onderliggende technologie aan China geschonken middels de fabricatie specificaties alleen al.

sprietatoom | 28-05-20 | 12:02

@Dick Luyenlomp | 28-05-20 | 11:49: U heeft gelijk. We moeten op de een of andere manier af van China, niet omdat ik het de Chinezen niet gun maar omdat hun leiding levensgevaarlijk is met meerd duistere plannen dan voor Corona duidelijk was.

Slough | 28-05-20 | 12:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Nu keuzes maken om 'de toekomst te redden'.
Hoe verzin je zoiets.
De toekomst die nu aan de horizon opdoemt staat ver weg van stikstofgejengel en sierteelt. Wat is er mis met die mensen, waarom zo kortzichtig en altijd het eigen stokpaardje berijdend, zelfs nu.

Zer0-hedger | 28-05-20 | 11:39 | 4

@Zer0-hedger | 28-05-20 | 11:46: Linkse politici gaan als allerlaatste naar de voedselbank. Tenzij subsidie eerder wordt afgeschaft.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Je merkt wel dat ambtenaren zich net wat meer zorgen maken over cultuur en vergroening dan de private sector waar het water aan de lippen staat door de onnodige lockdown. Zullen we afspreken: meer geld voor groen als dit geld bij ambtenaren wordt weggehaald? Dus een loonsverlaging van alle ambtenaren behalve de zorg maar zeker inclusief koningshuis in ruil voor wat extra geld voor groen?

JohnLocke | 28-05-20 | 11:39 | 6

@Slough | 28-05-20 | 12:45: totaal niet relevant maar ik werk puur op performance, dus de ene maand kan het 0 zijn en andere maand 30k. ik heb nooit voor veiligheid gekozen.

ik onderscheid alleen noodzaak en schijnbehoeftes.

timmert12 | 28-05-20 | 12:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Wilders nu!

Miezerig | 28-05-20 | 11:38 | 15

@DrumPiet | 28-05-20 | 11:51:
DumbPete maakt het weer pijnlijk duidelijk dat hij tot het klapvee van de VVx behoort. Komt weer met een slappe opmerking over "schreeuwen vanaf de zijlijn", hij heeft nog steeds niet door dat het NL'se staatsinrichting is ingericht volgens het principe regeren/oppostie. Het "kaltstellen" van partijen met goede ideeen vindt DumbPete dan ook de normaalste zaak van de wereld. Trouwens veel van de PVV moties worden na een tijdje, als sommige fantastische bedenksels onhoudbaar worden, gewoon overgenomen door smerige partijen zoals de VVx. Dit begon al toen F. Bolkenstein nog iets in de melk had te brokkelen....

the namster | 28-05-20 | 12:28
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik vind het beeld 'Nederland 2022' enorm interessant. Ik vraag mij af: waarom heeft iedereen een pet op? Als we allemaal een pet op zetten, hoeven we ook niet meer naar de kapper. De mensheid zal altijd blijven evolueren.

Leptob | 28-05-20 | 11:37

Wat die klinkt die 66-man besmettelijk.

Zer0-hedger | 28-05-20 | 11:35

Jaja.. Corona.
Goed voor de clicks in de media. Verder veel paniek en veel van de paniekzaaiers vragen nu steun aan want oh jee, geen geld.
Mooie manier om van personeel af te komen, want personeel is toch een last.
De groene agenda erdoor drukken. Meer macht naar de EU. Iedereen volgen via een app, in veel landen zijn alle opstanden en betogingen voorafgaande aan corona de kop in gedrukt....

Corona is een zege voor een heleboel regeringen.
Als corona helemaal weg is zitten we nog met alle naschokken van.
En dan komt de (seizoens-) griep. Wederom veel doden aanstaande. Gaan we dan ook steunmaatregelen geven?

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 11:34 | 2

Ja. Shock doctrine en rampenkapitalisme is van alle tijden.

Je noemt ook: "En dan komt de (seizoens-) griep. Wederom veel doden aanstaande. Gaan we dan ook steunmaatregelen geven?" Ik heb gelezen dat er veel mensen met 'normale' aandoeningen niet zijn behandeld want corona eerst. Krijgen die patiënten ook steunmaatregelen?

Rest In Privacy | 28-05-20 | 12:00

Als opa en oma doodgaan heet dat volgens een verlopen muts na de overgang dor hout dat opgeruimd moet worden. Of het zijn slechts dikke oude rokende mannen volgens een kwal van middelbare leeftijd die in zijn leven bitter weinig of niets gepresteerd heeft. Nee, écht erg wordt het als een matig lopende kroeg of eethuisje moet sluiten. Man, man, man...

DasNouJammer | 28-05-20 | 11:34 | 4

Essentiële vrijheden afpakken voor een virus dat nauwelijks meer doden maakt dan een erg griepjaar en waarbij de overlevingskans 99,9% is, dat is écht erg ja.

JohnLocke | 28-05-20 | 11:36

@JohnLocke | 28-05-20 | 11:36: Je bedoelt: twee keer zoveel doden maakt, zelfs nadat we in totale lockdown gegaan zijn. Waar dat bij een griep nooit gedaan wordt.

Is het domheid of is het simpelweg kwaadaardigheid dat u leidt?

Dr_Prepper | 28-05-20 | 11:42

@Dr_Prepper | 28-05-20 | 11:42: De mortality rate is 0,2% van de mensen die het krijgen volgens het CDC. Dit zijn dan nog steeds voornamelijk ouderen en mensen met onderliggend lijden. Kinderen gaan eerder dood aan de bliksem dan aan corona. Meer mensen onder de 60 sterven aan auto-ongelukken dan aan corona. Het aantal levensjaren dat verminderd wordt DANKZIJ de lockdown is hoger dan wat bespaard wordt. Maar dat zijn vast allemaal onwelvallige feitjes.

JohnLocke | 28-05-20 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Toch fijn dat D66 nu ondanks de Corona crisis toch het stikstof probleem heeft opgelost... lekker blijven deugen ten kostte van burgers... D66 zal wel vrolijk verder gaan met de aanpak van uitstoot en emissies... ze trappen die bedrijven en vervuiling gewoon de grens over... straatje schoon en kijk ons eens deugen... idem voor de nertsenfokkers... de Corona aangrijpen om die bedrijven te sluiten en ook de grens over te trappen zodat het dierenwelzijn helemaal vervet zoeken is.... constructief lossen al die deugende partijen niks op.

Hollandse_blauwe | 28-05-20 | 11:33 | 1

En '66 zal zijn liefderelatie met hufters als Vattenfall innig voortzetten. Beide vinden het heerlijk om oerbossen te kappen en deze op te stoken in biomassa centrales. Onder het mom van hernieuwbare energie.
Schandalig, maar Frans en Greta zagen dat het goed was.

Dick Luyenlomp | 28-05-20 | 11:44

Lol, D66 wil als randstedelijke ZZP'er-partij de partnertoets voor ZZP'ers schrappen. Lekker doorzichtig boys.

JohnLocke | 28-05-20 | 11:28

Het wordt tijd dat we mensen uit de culturele sector gaan omscholen tot AH-bezorgers in plaats van meer steunen dan het rest van het land. Zo.

JohnLocke | 28-05-20 | 11:24 | 3

Dan moeten ze werken en worden ze ziek.

Sprinkhaan | 28-05-20 | 11:25

Pedicure, las ik ergens.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:26

Inderdaad, wil je hulp dan moet daar iets tegenover staan. Boodschappen naar bejaarden brengen of wat dan ook.

2voor12 | 28-05-20 | 11:40

Corrie van Brenk is niet zo'n charismatische vent.

HoerieHarry | 28-05-20 | 11:22 | 1

Een kenau van de vakbond.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:26

Lilly komt weer met een sterk plan. Laat de bedrijven die in tijden van crisis hun ´deel´ betalen. Ik denk dat we beter kunnen snijden in het ambtenarengilde. Dat levert veul meer geld op.

Sprinkhaan | 28-05-20 | 11:21 | 1

*die winst maken

Sprinkhaan | 28-05-20 | 11:25

Elke partij die instemt met het pakket slaat de spijkers in de kist van de EU. Dit hele feest is onhoudbaar en word zo nog veel erger. Het kan echt niet lang duren dat men wakker wordt omdat alles maar dan ook alles waar we sinds 2008 voor kapot bezuinigd hebben even in een middagje weer wordt weggegeven in naam van solidariteit. Weet je wat solidair is? schulden kwijt schelden op voorwaarden dat Nederland en Duitsland komende 50 jaar geen EU contributie meer betalen. Kijken of de rest van de EU opeens ook zo solidair is, ik denk opeens van niet!

Mr.Perma.King | 28-05-20 | 11:20

Populistisch gezeur over de bonus (over 2019) voor Ben Smith. Heb nou niet de illusie dat de medewerkers van KLM allemaal zo lekker solidair zijn. Het gros pakt ook gewoon wat ze pakken kunnen met de CAO onder de arm. “Hebben we recht op”. Ik heb althans nog geen medewerker gehoord die vrijwillig afziet van het vakantiegeld. En de overbetaalde KLM piloten zijn angstvallig stil.

Sprinkhaan | 28-05-20 | 11:18 | 8

@kindapaas | 28-05-20 | 11:30:
De gedachte dat een staat geld van je afpakt 'omdat je toch genoeg' hebt vind ik een enge commuinistische.
Het geld van de rijken is van hun en van niemand anders.

Kees Maf | 28-05-20 | 11:44

British Airways heeft iemands (met een jong kind) salaris doorbetaald en net een nieuw contract aangeboden ...... van 45000 pond naar 20000 pond. Take it or leave it. Hard maar waar. Als ik in de man zijn schoenen zou staan zou ik tekenen want er komt een tsunami van werkzoekende binnenkort. Beter iets dan niets. British Airways moet wel want zij weten ook niet waar de industrie naar toe gaat.

Slough | 28-05-20 | 12:51

@Kees Maf | 28-05-20 | 11:44: We hebben het hier over een bedrijf dat zonder overheidssteun failliet gaat.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Is Jetten weer eens met vakantie?

Fatwabuster | 28-05-20 | 11:18 | 2

Hij is nu aan het lobbyen om in darkrooms de anderhalve meter-maatregel van tafel te krijgen want daar valt niet mee te werken in het donker.

eerstneukendanpraten | 28-05-20 | 11:21

Wel aandoenlijk, dat gekibbel tussen GL en D'66.

threeheadedmonkey | 28-05-20 | 11:14

Ik ben voor steun aan eigenaren/aandeelhouders, die jaarlijks bedrijven afkluiven als spareribs, zodat alleen de botten overblijven. En er in mindere tijden door het volk financieel wordt aangevuld.

Leptob | 28-05-20 | 11:13 | 1

Eens, beursbelasting, zodat beursverliezen voor 100% kunnen worden vergoed.

Mr_Natural | 28-05-20 | 11:18

“Het virus discrimineert niet” lekkere stemming makerij van Klaver. Dit f@cking virus discrimineert wel!!!! Oud en onderliggend lijden!!!! En een enkele pechvogel jonger met onderliggend lijden. De geesten worden rijp gemaakt voor een Corona staat!!!
Als ik nu om mij heen kijk en de geluiden hoor van mensen die echt doodsbang zijn, en dit zijn dan vooral mensen tussen de 30 en 40, dan hou ik mijn hart vast. De angst zie gezaaid is gaat economisch giga doorwerken in het consumenten vertrouwen!

Nico1000 | 28-05-20 | 11:12 | 1

Ja, die snap ik ook niet: dit virus discrimineert niet. Wel dus. Dat is nogal overduidelijk.

Dr_Prepper | 28-05-20 | 11:42

Jesse is altijd gul met het weggeven van andermans geld. Krijgt hij een lekker warm gevoel door van binnen.

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 11:12 | 1

Hij is tegen economisme, dus niet geïnteresseerd in wie de rekening betaalt.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:15

Deze crisis moet een beginpunt zijn naar een groene solidaire samenleving.
Klaver snapt er niks van.

HoerieHarry | 28-05-20 | 11:09 | 11

@Aristotalloss | 28-05-20 | 11:38:
Heb ook het vermoeden dat China wel goed uit deze door hun , al dan niet moedwillig, aangezwengelde strijd komt, maar Trump is vooralsnog de enige die zich echt verzet, niet alleen tegen de WHO maar ook tegen China, wat nu HongKong even wil gaan leegzuigen.

Wilders heeft gelijk; afpakken en afromen door de EU, we hebben er niets aan en we moeten eruit voor het echt misgaat.

Zer0-hedger | 28-05-20 | 11:44

@Zer0-hedger | 28-05-20 | 11:44:
Australië is ook in een koude oorlog met China verzeild. Als ik het woord solidariteit mag gebruiken, dat zou nu van toepassing moeten zijn. Hoor er niks van

Stevo365 | 28-05-20 | 12:12
▼ 8 antwoorden verborgen

Doe maar veel meer binnenlandse steun en trek dat af van de bijdrage die we aan het EU hulpfonds zouden geven. Het belangrijkste is nu ons zelf te helpen en niet de labberkakken in het Zuiden. En laat ze maar boos zijn en onze tulpen boycotten.

2voor12 | 28-05-20 | 11:09

Wat kunnen 5 minuten lang duren.......... Klaver..... gaaaaaaaaaap!

Next!

Fatwabuster | 28-05-20 | 11:08

Kwakzalverij?

hustler01 | 28-05-20 | 11:05 | 21

@Bijtendehond | 28-05-20 | 12:13: Het werkt gewoon niet. In de onderzoeken die ik voorbij zag komen, lag de sterfte in de controle-groep beduidend lager dan in de groep die het malaria-medicijn slikte.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:40
▼ 18 antwoorden verborgen

Lol@Klaver: Het coronavirus discrimineert niet. Nee, Jesse, klopt, het is niet de NOS.
Gelukkig worden Achmed en Ben wel samen genoemd. Of bedoelt hij soms Muhammed Ben Achmed?

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 11:05

Yasser moet meteen weer over huidskleurtjes beginnen, Wat een racist.

citywok | 28-05-20 | 11:05 | 1

Zou hij oefenen voor zijn snuffelstage bij Gelauff?

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 11:05
-weggejorist-
botsma1 | 28-05-20 | 11:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland