HEEL HOLLAND TEST (vanaf 1 juno)
Hoestje? Meteen bellen.
Hee, Hugo houdt woord. Hij heeft 17,28 MILJOEN wattenstaafjes geregeld. Kon zorg/onderwijs (met klachten) al getest worden per 1 juni. Nu mag IEDEREEN IN NEDERLAND zich laten testen. Huisarts niet nodig, gewoon de GGD bellen voor een afspraak, en iemand duwt een wattenstaaf bij u binnen. Telefoonnummer wordt komende week bekendgemaakt, en Nederlanders kennende zal dat nummer de eerste dag platgebeld worden. Vooral ook omdat alles gratis is. Wat raar is, want gratis bestaat niet. Kortom; we callen 'm alvast - u krijgt een 5G-chip in uw neus, en gelooft voortaan alles wat ze in het NOS Journaal zeggen.
"De eerste tests zullen op 1 juni, Tweede Pinksterdag, worden afgenomen", zegt Sjaak de Gouw, GGD-directeur en portefeuillehouder infectieziektebestrijding tegen de NOS. (Dat is diezelfde Sjaak die vertelde dat je geen corona in het OV kon krijgen.)
Enfin, we zijn gered mensen! We kunnen met verkansie! TERRAS! BIER! UIT ETEN! SEKS!
Ergens last van? BEL DAN!
- koorts (38 graden of hoger) of een koortsig gevoel
- hoesten zonder slijm
- slijm ophoesten
- moeheid
- moeilijk of snel ademen, bijvoorbeeld bij het lopen
- keelpijn
- verkoudheid
- spierpijn en gewrichtspijn
- hoofdpijn
- pijn in de borstkas
Bron: thuisarts.nl
Reaguursels
InloggenEen kloppend gevoel in de lendenen, ook maar even laten testen dan?
Gaat dat ook op voor een kloppend gevoel in mijn odol elke morgen?
"Kon zorg/onderwijs (met klachten) al getest worden per 1 juni". 1 juni moet het nog worden, maar ook sinds de datum van 1 mei ging dat zo gemakkelijk niet. Om iemand te laten testen moest de wijzer wel heel erg richting een zwaar vermoeden van corona gaan. Want het testmateriaal schijnt nog lang erg schaars geweest te zijn. Dus bij twijfel of een minder zwaar vermoeden was het oordeel al heel snel dat een test niet nodig was. Ook niet voor de zekerheid.
Als je naar de klachten kijkt gaat het nog heel druk worden
- Koorts of koortsig gevoel
- Hoesten zonder slijm
- Moeheid
- Moeilijk ademen
- Keelpijn
- Verkoudheid
- Spierpijn
- Hoofdpijn
- Pijn in borstkas
Allemaal dingen die ik de afgelopen 2 maanden gehad heb. Geen dag ziek gemeld en netjes (vanuit huis) gewerkt. Verder aan alle regeltjes gehouden.. maar als dit het was, is het voor mij niet anders geweest dan andere seizoensovergangen.
Nou en
Komt dat even uit……….
Manchester-based cybersecurity firm VST Enterprises has signed a deal with digital health company Circle Pass Enterprises (CPE) to create a digital health passport designed to make it easier for individuals to return to work after the Covid-19 coronavirus pandemic.
The two companies have partnered to create “the world’s most secure digital health passport”, known as Covi-pass, and will work with governments and the private sector to deploy the technology to 15 countries around the world.
These countries will include Italy, Portugal, France, Panama, India, the US, Canada, Sweden, Spain, South Africa, Mexico, United Arab Emirates and The Netherlands, with the goal of supplying 50 million digital health passports. The first passports will begin shipping from next week.
The Covi-pass will work using a colour system of green, amber, red to indicate whether the individual has tested positive or negative for Covid-19 and relevant health information.
Firstly, the user downloads the app and enters key information such as name, address, age and verifies their identity using their fingerprint or a facial scan.
They then take a Covid-19 test, administered by an authorised healthcare professional, and the results are scanned into the Covi-pass. They can then use the digital health passport to authenticate their health status to ensure “a safe return to work, life, and safe travel”. Bron Verdict..... co.uk
Goh, na 3,5 maand gaat de GGD eindelijk testen? Mag wel in de krant...... Een goede vriendin werkt in de thuiszorg, ze heeft carnaval gevierd, kreeg klachten maar werd niet getest. Was niet nodig volgens huisarts en ggd.(dat was de richtlijn van die eikel Jaap en Pinokkio) .. De hufters.... Zij zit dus al die tijd thuis, werkt niet meer in de zorg. Op 4 juni heeft ze eindelojk een afspraak in het ziekenhuis om haar klachten te bespreken. Dat is Nederland anno 2020.. Fijn land hoor. Kots, ik kots op dat flut kabinet, de rivm en de GGD. Allemaal gore hufters!
Dan word je straks gebeld door een GGD miep dat iemand in je omgeving besmet is en je twee weken in isolatie mag met je gezin. En een maand later weer want ome Gerard was ook ziek.
Bel me maar op, ik doe nergens aan mee.
Dus de wattenstaafjes zijn wél te bestellen in China?
Rutte & Co liegen toch nooit?
Hoop van die klachten heb ik ook de volgende ochtend na een avondje doorzakken met een goede fles whisky naast me.
Op een bepaalde leeftijd gebruik je de drank om de symptomen zoals omschreven te kunnen negeren.
Waarschijnlijk wordt z'n wattenstaafje rectaal in gebracht.
Per gezin wordt er maar één test uitgevoerd. Meerdere personen binnen hetzelfde gezinsverband testen is immers zinloos. Overigens hoeft testen eigenlijk helemaal niet, omdat er geen directe KLM-lijndienst tussen Schiphol en Wuhan bestaat. De testen dienen dus alleen om het geklaag van dat gepeupel te laten stoppen.
/RIVM-logica
Ja, vooral die zeurpieten die een naaste hebben verloren.
Zo'n overstap van een uurtje zal ook niet echt uitmaken.
U vergeet nog te vermelden dat dragers zonder symptomen niet in staat zijn anderen te besmetten (rivm leugen volgehouden sinds Februari) en oh ja, maskers dragen precies het tegenovergestelde bereikt van wat je eigenlijk wil dus doe maar niet.
@Ramses Sappie | 24-05-20 | 01:26:
Gelukkig hebben we een boel specialisten op GS.
Weet je toevallig ook wie Kennedy heeft vermoord?
@ronaldvw | 24-05-20 | 09:01: Volkert?
Deze test doe je niet voor de lol hoor, dat staafje wordt bijna je hersenen in geramd.
Moeheid, hoofdpijn, serieus? Kunnen we het gewoon op keelpijn en hoesten houden?
Medicijn mafia, op bijvoorbeeld Insuline wordt 900% winst gemaakt.
En alleen daarvan worden tankwagens per dag geïnjecteerd.
Corona oplossing zal weer big business zijn.
Op koffie bij restaurant ook 1000%
Kloede. Kop koffie in een restaurant koop je vrijwillig. Insuline, chemo enz enz zijn levensreddende medicijnen die door de zorgverzekeraars (dus door onszelf) betaalt dienen te worden. En derhalve een enorme druk op de gezondheidszorg leggen.
Dus een beetje minder winstbejag zou dat soort bedrijven enorm sieren.
Inderdaad,politieke druk om medicijnen van levensbelang tegen redelijke kosten te leveren wordt hoog tijd.
En toen ik in maart om een test vroeg toen er bloed af was genomen, toen kreeg ik hem niet. Hou hem dan nu ook maar.
Alsof het nu nog nut heeft.
Precies!! Dat testen van nu is alleen maar voor de statistiekjes en grafiekjes van Joseph Dissele.
Too little too late.
Als ik dan toch een test wil/moet, meet dan maar of mn vitamine D gehalte in oktober hoog genoeg is.
Al deze symptomen heb ik als ik griep krijg, bijna ieder jaar. Hoestdrankje, eigen rekening, koortsonderdrukkers, eigen rekening, een zak drop, eigen rekening (dat is dan nog acceptabel), neusspray, eigen rekening. Heb dus altijd Natterman of bisolvon, otrivin en citrosan op voorraad. Bij de eerste beste symptomen begin ik te slikken en te snuiven, blijf een paar dagen in bed en als het over(wonnen) is ben ik altijd blij en kan me weer tussen de mensen voegen die ik overigens altijd al op gepaste afstand hield en houd. Niets nieuws onder de zon aan. Ze denken toch niet dat ik nu naar de ggd ga lopen. Mafkezen. Bij griep heb ik het ook altijd alleen afgekund en alles zelf betaald. Valt niet onder eigen risico en die drankjes die ze voorschrijven helpen bij mij toch niet. Gewoon normaal doen en als de griep uiteindelijk wint, hallo magere hein, is mijn tijd gekomen? Weerzien met al mijn eerder vertrokken dierbaren. Daarboven feest en hier beneden enig gepast verdriet, maar niet veel, want zo gezellig ben ik ook niet geweest. Stoppen met die waanzin en iedereen weer aan het werk en het vliegen, wel 2x zo duur in het begin.
Pro-tip: neem bisonkit in plaats van bisolvon. Ben je gegarandeerd van je loopneus af.
@Ivoren Toren | 23-05-20 | 19:57: goeie tip indd.
Jij bent wel erg van het werk en van het het vliegen, hè....
Werk je op een vliegveld?
@goldsammy | 23-05-20 | 22:10: nee, ik vlieg. Prijzen verdubbelen als het vliegtuig maar halfvol mag zijn.
Wat zou er gebeuren als je vleermuizen mensensoep laat eten ? Tis zomaar een idee...
Meet zo’n test ook of je het gehad hebt? Mijn vrouw is twee weken al haar reukvermogen kwijtgeraakt. Ik had een dag of twee geen reuk en een paar stevige hoofdpijnen. Dus. De hoofdpijn kan trouwens ook het gevolg zijn van het geklaag van mijn vrouw, die deed alsof het leven zinloos was geworden.
Nee dat is een serologische test waarbij je bloed wordt afgenomen
Ik mis 'verwardheid' bij de kenmerken van het virus.
Dan kun je alle reaguurders gelijk in quarantaine zetten, houd die maar weg
Nou is even de vraag of die DNA database onder beheer van Grapperhaus komt te liggen of komt die in handen van de Bilderberggroep? Of is dat een domme vraag omdat het toch een pot nat is?
Het is een domme vraag en niet omdat Bilderberg of Grapperhaus of het een pot nat is; ik ben bang dat u eindverantwoordelijk bent.
Door alle corona hysterie hebben vele mensen 'hand sanitizer' in hun auto. Dat spul kan door overmatige hitte spontaan in de fik vliegen: dfw.cbslocal.com/2020/05/21/leaving-h... Oppassen dus !!
Goed gedaan Hugo. Lekker op tijd (proest).
In ieder geval zijn we klaar voor de 2e golf. Laat maar komen zeg ik. Even het laatste stukje van onze economie uitschakelen
Er komt geen 2e golf.
@Lupuslupus | 23-05-20 | 18:39: Nou gelukkig maar dan.
Dan hebben we de boel voor de kat zijn viool opgetuigd. Maar in ieder geval kan Hugo dit keer wel zeggen dat we voorbereid zijn.
Ik ben ooit getest op chlamydia met zo’n wattenstaafje. Dat was minder prettig
Mijn toenmalige vriendin dacht overigens dat chlamydia een plant was
Soort begonia
Dat geeft in elk geval aan op wat voor intelligente dames jij valt, of moet ik zeggen genoegen mee neemt
Ze doen geen wattenstaafje niet meer in pik. Gewoon je ochtendurine inleveren.
Daar gaat je DNA naar een buitenlandse database, voor de wetenschap en de profit van enkele goede herders. Natuurlijk ben ik maar een aluhoedje en bestaat zoiets als mass mindcontrol via DNA stroken niet, ik bedoel, de echte mindcontrol is de Bijbel, God en Satan enzo, echt niets technisch.
Een feest voor bedrijven en bedrijfsartsen. Eindelijk kunnen de simulanten met gewoon hooikoorts er uit gefilterd worden en gelijk weer aan het werk plus drie maanden loon inhouding dat ze onterecht thuis zijn gebleven
Ik heb al 3 maanden hooikoorts, u mag het graag van mij overnemen.
@Lupuslupus | 23-05-20 | 18:43: Niemand van ons heeft u gezegd in een hooiberg plaats te nemen.
Waarom zou ik me laten testen........ afgezien dat ik al eeuwen verkouden ben, ik woon in Groningen en hier is echt helemaal niets aan de hand maar we hebben wel te maken met dezelfde onzin maatregelen........... Alles moet blijkbaar naar de kloten om in maart 2021 het vakje van staatsman Rutte weer rood te kleuren......
*Kots*
Het gaat hier over Nederland, niet over Groningen en andere mislukte kolonisatie projecten.
@niels5142 | 23-05-20 | 18:04:
Groningse kouboys hebben altijd wel wat te te zeuren.
In noord Nederland is men onder leiding van het UMC Groningen burgerlijk ongehoorzaam geweest door juist tegenovergestelde te doen wat regering en RIVM op hadden gedragen. Testen, testen, testen en vervolgens tijdig gerichte quarantaine bij positief getesten en contacten onderzoek. Resultaat is per 100000 inwoners veel minder infectie en doden dan de rest van het land.
@Nuuk | 23-05-20 | 18:06: Dat klopt helemaal. Ze zijn daar heel verstandig bezig geweest. Daar kan de rest van Nederland nog wat van leren.
@Nuuk | 23-05-20 | 18:06: Zou kunnen. Zou ook niet kunnen; het kan zijn dat er allerlei andere factoren in het spel zijn: bevolkingsdichtheid, een gebrek aan superspreader events waar die statisticus het laatst over had, dat soort dingen.
Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met die opmerkingen van "zij doen het goed", "daar kunnen we een voorbeeld aan nemen", of "dat is het verkeerde beleid". In bijna alle gevallen weten we het gewoon nog niet. Nee, ook de experts, de statistici, virologen, economen, sociologen niet; ze werken allemaal in een ingewikkeld speelveld dat hun individuele vakgebied te boven gaat, en met onvolledige datasets. Prima om maatregelen voor te stellen, ook prima om te wijzen op verschillen in aanpak en verschillende resultaten, maar om conclusies te trekken zal er echt meer onderzoek gedaan moeten worden.
Dat onderzoek gaat trouwens erg interessant zijn voor de volgende pandemie. Wat is nu het werkelijke effect van mondkapjes? Wat zijn de verschillen in sterfte in verschillende leeftijdscategorieen in verschillende landen? Hebben wij bijvoorbeeld relatief hoge sterfte omdat niemand in de verzorgingshuizen (kwetsbarenzone-bij-uitstek) mondkapjes had? Wat was het effect van carnaval? Waarom lijkt Zweden zonder ernstige ingrepen op ongeveer dezelfde curve te zitten als wij? Allemaal goede vragen en iedereen roept er iets over, maar we weten het nog niet. Echt niet.
@Muxje | 23-05-20 | 18:26: Bravo, inderdaad
@Muxje | 23-05-20 | 18:26: is niet meer hè (zweden).. wel bij blijven.
7 van de10 goed, eindelijk eens een voldoende voor een test.
Kan Thierry niet wat Russische testen op de kop tikken? Vrienden van Putin hadden een test op de markt gebracht waarmee iedereen steevast negatief scoorde. Zorgt ervoor dat het Corona-probleem een stuk overzichtelijker wordt.
Lees maar eens over de test van Drosten. Dan begrijp je waarom dit vreselijk grappig is.
Iedere familie heeft zo'n neef. Fan van een boyband met eigenlijk tienermeisjes als doelgroep, denkt scherpzinnig en adrem te zijn en vind zich een hele bink. Wij hebben Kuifje.
A NEW STUDY: Vitamin D Reduces The Risk of Severe COVID-19:
www.youtube.com/watch?v=ApEl7k45-yc
Allemaal naar het strand!
Is ook al meer dan een maand bekend, en wordt in buitenlandse media volop over gesproken en geschreven. Angstvallig wordt het hier uiteraard beetje weggemoffeld en niet benoemd. Je zou zelf maar voor weinig geld gaan zorgen dat je niet in het ziekenhuis terechtkomt...
Griepje ? De overheid regelt het !
De maatregelen tegen Corona hebben meer slachtoffers veroorzaakt dan Corona zelf. Met een factor 10. gupta-strategists.nl/studies/het-koek....
Helaas ja. Om een paar obese bejaarden nog een jaartje langer te laten leven is de hele economie naar de ratsmodee geholpen.
Toch zal Jaap van Dissel hiervoor een lintje ontvangen volgend jaar.
@van Oeffelen | 23-05-20 | 17:58: dat niet alleen. er zijn dus 10x zoveel slachtoffers in de reguliere zorg omdat de ziekenhuizen bezig waren met Corona.
@Baron Clappique | 23-05-20 | 18:02: Van Dissel gaat figuurlijk onder de bus zodra uitkomt wat een puinhoop hij ervan heeft gemaakt.
Een op de 3 sterfgevallen is te wijten aan medisch falen.
Nu andere opnames dan Covid worden uitgesteld neemt het aantal doden juist af.
Niet in Nederland, dat blijkt wel uit de totale (over) sterfte.
Na 3 maanden geen fuck doen en voornamelijk kijken wat anderen doen hebben ze nu besloten om mensen te testen en om mondkapjes ter beschikking stellen.
Maar toegeven dat ze onvoorbereid waren en dat ze laks en slordig zijn geweest zullen ze niet doen.
Hypocriet kutvolk dit kabinet,niks anders!!!
Dan moeten ze toegeven dat Baudet in januari gelijk had met maatregelen gaan nemen om erger te voorkomen. Idem dat op 12 maart de motie Wilders gesteund moest worden om scholen te sluiten. Op dat moment waren maatregelen nodig, maar cordon sanitair is belangrijker dan zinnige dingen regelen.
Het wordt interessant te zien of de Hoge Raad straks consequent is en de lijn van de Urgenda-zaak ook van toepassing is op de volksgezondheid.
Hebben ze direct iedereens DNA!
Oh.... en dan?
@SoepKip | 23-05-20 | 17:48: In de database natuurlijk en God mag het weten wat de witte jassen tegenwoordig allemaal kunnen uitspoken met je unieke DNA profiel.
@SoepKip | 23-05-20 | 17:48:
Uw DNA bevond zich op het slachtoffer van een lustmoord, aldus het OM. En het OM krijgt altijd gelijk.
@SoepKip | 23-05-20 | 17:48: Dan kunnen ze soepkippen klonen. Weg met de bioindustrie!
@SoepKip | 23-05-20 | 17:48: Van mij krijgt de overheid zo min mogelijk gegevens. Toen de vingerafdruk verplicht werd in het paspoort heb ik mijn paspoort ingeleverd. De overheid is niet te vertrouwen.
@Lupuslupus | 23-05-20 | 18:00:
En nu ?
@Baron Clappique | 23-05-20 | 18:04: En nu? Niks natuurlijk. Ik blijf zoveel mogelijk onder de radar. Niet dat ze na 75 jaar nog niets van mij weten, natuurlijk wel. Maar niets dat niet 'hoeft' zoals deze test.
Ik wacht nog wel even op het vaccin van Bill Gates.
youtu.be/57_NwZqW5nc
Onze programmeur en softwareverkoper die zich tot gezondheidspaus van de wereld heeft gebombardeerd. De wereld is gek geworden.
@Nehemia | 23-05-20 | 17:47: health expert!
@Nehemia | 23-05-20 | 17:47:
Ze lopen ook massaal achter een klein meisje met een geestelijk gebrek aan als het om het milieu gaat.
Dan is Bill nog niet eens zo een rare keuze.
@Nehemia | 23-05-20 | 17:47: En zijn stichting heeft weer geld van ons gekregen www.mwgfd.de/2020/05/global-response-...
@2voor12 | 23-05-20 | 17:51: Beide zijn een bizarre optie.
@azijnseikerT | 23-05-20 | 17:51: Ongelooflijk. Het is allemaal vervlochten met elkaar.
Vaccins van Gates zijn in Afrika een groot succes. Iemand die tenminste iets nuttigs met zijn geld doet.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 17:59:
Beter geeft hij ze anticonceptiepillen dan komt het met de rest ook wel goed daar.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 17:59: In India was het ook zo'n 'succes': duizenden kinderen gehandicapt en dood. Zodat meneer Gates het land werd uitgetrapt.
29over12. Jawel!
@Lupuslupus | 23-05-20 | 18:06: Bron?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 18:13:
Weer te druk met plempen of te lui om het even op te zoeken of beiden, nou vooruit, kijk eens op : www.boomlive.in
Die Gates remonstranten, zouden die even een bronnetje willen toevoegen om de verdenking van het syndroom van sociomedia echoput te voorkomen?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 17:59: Vraag maar in India wat ze van Gates' polio-vaccin denken.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 17:59: Wow heb je enige kennis wat deze man al aangericht heeft met zijn foundation en zijn zoektocht naar vaccinaties?
DaarIn staat dat de beschuldiging tegen Gates vaccin false is en hij is het land niet uitgezet. Wat is je punt?
Hebben we het hier over de PCR test of het testen op antilichamen? Het eerste heeft echt geen zin.
De PCR test
Ik heb dus last van spierpijn. Zal dus wel corona zijn en niet het feit dat ik gisteren een hoop zware tegels heb moeten tillen.
Alles is corona.
Ja, ik had een aantal van die klachten, maar nu ik gestopt ben met roken (voordat ik ben overleden n.b.) is het al per dag beter!
Goed zo, hou vol! Steek nooit meer een sigaret op, net als ik heb gedaan in 2013! Veel succes, je gaat je vast nog veel beter voelen!
Het waait, trouwens. Laat ze de varkenspestpokkeschijttrering krijgen.
Nou zeg, dat is best extreem. Waarom niet gewoon jeuk op een plek waar je niet kan krabben?
@threeheadedmonkey | 23-05-20 | 17:42:
Eeuwige jeuk en tien lamme vingers. Zoiets?
Voor die schapen in Heusden komt dit dan weer net te laat.
In ieder geval wist het AD al te melden dat de zorgpremie de stratosfeer ingaat. Geen enkel probleem. dat lossen we samen op.
Leuk maar ik wil niet met mijn uitslag in nog een overheids database staan. Je hebt er ook niet zo veel aan omdat je net voor de test dag geïnfecteerd kan zij (wat de test niet detecteert) of besmet kan raken tussen het afnemen van de test en het ontvangen van de uitslag (niet onmogelijk bij contract met zorginstellingen), en test of niet, je wordt pas behandeld als je ernstige verschijnselen hebt en de overheid nog netto geld oplevert.
Dat dacht ik dus ook!
Inderdaad schijnzekerheid maar het volk en de nodige reaguurders gillen al maanden om testen testen testen.
@2voor12 | 23-05-20 | 17:40: ik heb er geen zin meer an.... zal me een zorg zijn of ik tussen nu en 6 maanden covid heb opgelopen. Als ik ziek ben ben ik dat en wil ik beter worden. Die test helpt alleen narcist Hugo met z'n polletieke spellekes.
Potdorie, het tast blijkbaar ook je hersens aan!
@basweetutwel | 23-05-20 | 17:43:
Het is puur om het volk weer stil te krijgen. En de ziektekosten te laten exploderen.
Ik denk dat 1 juno er nog een tekort aan testen is
Jij maakt gebruik van het OV, dus je moet je zeker laten testen. Hoe was het trouwens bij de kapper? Heb je nog niks over verteld.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 17:51: Kapper was niet spannend. Gebruikte trouwens geen mondkapjes
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 17:51: Ik ga overigens met de fiets naar mijn werk
En vergeet het dak niet!
Ja, zo,n virus blijft ook echt staan aan de grens.
Over onzin gesproken.
Jeetje jij denkt echt door! Meer van dit graag.
Het verhaal van de kip en het ei, wie was nu eerst?
Wattenstaafjes waren toch verboden?
Milieu enzo?
Gezichtsbedekkende kleding ook...
Zag gisteren een vergadering met opper stasi Merkel op tv allemaal schouder aan schouder.
Ze gaan een duimstok gebruiken.
Ik hoest me de longen uit mijn lijf. Heb ik ook corona?
Nee meneer, u moet gewoon stoppen met roken.
lol
Ghehehe
Was bekend, Barry. En alleen roken op je balkon.
Remdesivir blijkt significant te werken, volgens wetenschappelijk onderzoek welke gisteren is gepubliceerd. Moet wel toegediend worden aan het begin en niet als je aan de beademing ligt. RIVM adviseert en staat Gebruik alleen toe als je aan de beademing ligt. China blijkt het onderzoek gesaboteerd te hebben. Hier is het nog niet goedgekeurd in de VS wel. Gilead levert nu niet meer aan NL.
Check zelf maar:
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2...
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
lci.rivm.nl/remdesivir
Achja, hydrocholoquine is ook van beproefd veilig medicijn gepromoveerd naar levensgevaarlijk middel want Trump. Mondkapjes mogen maar alleen als ze niet of nauwelijks werken, anders boete. Het lijkt alsof onze experts liever niet hebben dat er werkende medicatiestrategieën worden geïmplementeerd als ze die niet zelf bedacht hebben. Ego boven volksgezondheid. Nog even geduld en we kunnen onderbouwd aangifte doen tegen Gaap van Dissel en zijn maatjes.
@Binnenbaan | 23-05-20 | 17:56:
-
Heb dertig jaar lang zeer geregeld chloroquine geslikt, bij wijze van malariaprofylaxe voor bepaalde tropische gebieden. Weekje voordat je op pad ging innemen... niet meer slikken nadat je weer uit het gebied was ... niks aan het handje. Gunst, blijkt na al die jaren dat ze mij (en mijn collega's) iets levensgevaarlijks hebben voorgeschreven ...
@bisbisbis | 23-05-20 | 20:26: U reaguurt dus vanuit het hiernamaals?
Ik heb kotsbeu van die 1,5 meter
Ben blij, zit nu in fase twee, ben de gevangenis uit, shoppen.
Van mij mag het wel opgeschaald worden naar 3 meter.
@W_F | 23-05-20 | 17:36: Dan wordt de supermarkt helemaal een feestje.
Het wil ook maar niet landen bij veel mensen.
Blijkbaar kan of wil men zelf niet nadenken of de moeite nemen om verder te kijken dan hun neus lang is:
De meeste Corona slachtoffers zijn op hoge leeftijd en hebben reeds een of meerdere ernstige aandoeningen, dit blijkt wereldwijd Corona doodsoorzaak nummer 1 te zijn:
youtu.be/9q0PJKLHIDg
Ssst, ze moesten een goed excuus hebben om meer eu, gratis geld voor de knoflooklanden, minder democratie en het stutten van al die ongezonde multinationals die leningen hadden.
meest voorkomend "onderliggend lijden" bij covid-sterfte (75%): hoge bloeddruk. Daar heeft 25% van volwassenen en misschien wel 50% van 70+'ers last van. "Ernstige aandoening" is je eigen term, en die is behoorlijk misleidend.
Godverdomme, daar heb je captain obvious ook weer.....
Ze gaan dus de mensen die nog niet ziek zijn geweest besmetten met die testkitjes.
Waar komen die vandaan? Uit China.
This man is explaining: www.youtube.com/watch?v=cEhQhVIlR94
Geen sprake van dat ik mij laat testen of een vaccin accepteer. No way.
@Lupuslupus | 23-05-20 | 17:32:
Waarom zou je geen vaccin accepteren als die er eenmaal is?
@Lupuslupus | 23-05-20 | 17:32:
Waarom niet?
Dat doet mij denken aan een verdachte in Duitsland die bij een groot aantal misdaadzaken betrokken was. Dat bleek na heel lang zoeken iemand te zijn die in de fabriek de DNA test-kits inpakte.
@SoepKip | 23-05-20 | 17:36: Waarom wel? Ik ben in 75 jaar nog nooit ergens voor gevaccineerd en heb 2x in mijn leven griep gehad. De laatste keer 20 jaar geleden.
@Lupuslupus | 23-05-20 | 17:43:
Dus nog geen corona gehad in die 75 jaar?
@Lupuslupus | 23-05-20 | 17:43:
Omdat je dan de verspreiding van het virus stopt. Dit is de groepimmuniteit...
Ik heb overal last van wat benoemd wordt maar ga gewoon door
Wil je er ook over praten?
Er zit elke ochtend wat prut in mijn ooghoeken. Heb ik nu corona?
Alleen als er geen smaak aan die prut zit.
Moet je even proeven. Als het zout is, nee.
Ik heb de laatste tijd een vreselijk branderig gevoel bij het plassen, zegmaar alsof je lul in de fik staat.
Kan ik ook getest worden?
Ja je hebt Carona
Het is hoe dan ook altijd Corona. Er moet wel met angstige statistieken gewapperd worden natuurlijk.
@VanBukkem | 23-05-20 | 17:20: U hebt waarschijnlijk een blaasontsteking. Dus even naar de huisarts met wat ochtendurine en vooral heel veel drinken. Beterschap hoor.
@VanBukkem | 23-05-20 | 17:20: Dat kan, maar dan gaat het wattenstaafje in een andere opening dan je neusgat. Not nice.
Ik hoest mijn longen eruit, mét en zonder slijm.... ik wil best getest worden of... maar ja
Krijg steeds meer trek in een snowball.
Mooi. Dan kunnen we dus allemaal 1x getest worden. En dan?
Ook dit is weer een soort speen waar demense rustig van moeten worden.
De enigen die getest zouden moeten worden EN beschermingsmiddelen zoals mondkapjes zouden moeten dragen zijn de mensen die met de risicogroepen werken. En wel twee maanden geleden.
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van het paard achter de wagen spannen. Maar goed, wat maakt het uit. Demense zijn weer even rustig. Tot het gezeik over oei oei oei herbesmetting en oei oei oei tweede golf weer losbarst.
Test : Je hebt misschien corona, of je hebt mogelijk geen corona. En dan ?
In het leven bestaan twee mogelijkheden.
Je bent ziek of je bent gezond.
Als je gezond bent hoef je je geen zorgen te maken.
Als je ziek bent heb je twee mogelijkheden.
Je blijft leven of je gaat dood.
Als je blijft leven hoef je je geen zorgen te maken.
Als je dood gaat heb je twee mogelijkheden.
Je komt in de hemel of je komt in de hel
Als je in de hemel komt hoef je je geen zorgen te maken.
Als je in de hel komt heb je geen tijd om je zorgen te maken.
Je hebt het dan veel te druk met het begroeten van al je vrienden en bekenden.
Kortom, maak je geen zorgen.
U heeft geen Corona, maar we kunnen het ook niet met honderd procent zeker vaststellen, dus krijgt u van ons toch maar Corona. Dankuwel.
De komende weken wordt het pas echt leuk op TV.
Ze gaan zich in allerlei bochten wringen om te vermijden uit te leggen waarom de Corona hysterie voorbij is.
“Ze” , eens verder, jammer dat dat nodig is, laten we hopen dat de noodzakelijke discussie en evaluatie vruchtbaar is en niet vervuild wordt doorkoeiekonten kijkers aan het linker en rechter front.
Er zijn nog regio's waar het ver van voorbij is, dus komt de aandacht daar op te liggen...
In de joe.es.aa gaan ze van de week de 100000 dooien aantikken...
@SterF... | 23-05-20 | 17:38: Daar wonen ook wel wat meer dan 17 miljoen mensen dus zo bijzonder is dat aantal niet. Wel vreselijk voor de getroffenen maar dat is logisch.
Off topic:
Is reaguurder 'Indoneesje' uiteindelijk toch geveld door corona....... ik zie hem de laatste tijd niet meer.
Of heeft Joris in al zijn wijsheid, hem naar de permaban bunker verbannen?
Koreaanse slet ook al een tijdje niet gezien.
De gevallenen: River, Basil, Kalk, Berbaar en Indoneesje.
@RickTheDick | 23-05-20 | 17:20: Zo dat is een behoorlijke oogst aan vaste reaguurders....... als jullie dit lezen..... sterkte op het strafbankje!
@Tishetnetnie | 23-05-20 | 17:19: Alweer een maandje geleden.
@Fatwabuster | 23-05-20 | 17:25:
Treur niet. Ze waren ver in de tachtig. En één of twee zelfs al in de negentig.
@RickTheDick | 23-05-20 | 17:29: Met onderliggend lijden?
Wel sociaal van Joris om ze uit hun lijden te verlossen..... beter dan weken aan de beademing en als nog de pijp uit gaan.....
@RickTheDick | 23-05-20 | 17:20: Deze gedenktegel is voor Chicago River:
/KLOK
@RickTheDick | 23-05-20 | 17:29: Indoneesje zit op Bali, hoorde ik via via. Werkt daar als surfinstructeur. Die jongen heeft een prachtig leven. En DKS is op geheime missie met Defensie, dus daar mag ik verder niks over vertellen.
@RickTheDick | 23-05-20 | 17:20:
En een echte... Necrosis.
Of is dat voor jouw tijd?
@goldsammy | 23-05-20 | 21:53: Kleine “n”
Lekker dan, mosterd na de maaltijd. Twee maanden geleden heb ik "doodziek" op bed gelegen met klachten die ik normaal nooit heb bij een gewone griep.
troost je, in de beginfase heb ik het ook opgelopen van een paar inboorlingen uit jouw regio. nog nooit zo kut gevoeld, en hoest af en toe nog steeds. dus ben je een paria totdat je een test hebt gehad, waarmee je aan kunt tonen wat jij allang weet
Fantastisch.
Zes maanden te laat.
Ja ze hebben het in dit land geweldig goed op orde met hun mosterd na de maaltijd.
Heerlijk die corona-test! Citroentje er bij, lekker in het zonnetje. Doe mij er maar een!
Weer eens wat anders dan een Tropical Sunrise.
eerst het wattenstaafje in je aars steken daarna in je neus... ruik je niks dan heb je corona ruik je wel iets dan is het je aars
@out-of-de-box | 23-05-20 | 17:04: Zo ken ik er ook nog één; flink in je oor roeren en dan op sabbelen. Proeft u niks is het corona.
Zou wel eens tot een nieuwe uitbraak kunnen leiden.
Rutte zal geen middel onbenut laten.
Ik vermoed een verhoging in de positieve geteste aantallen. Maar niet in de ziekenhuisopnames of de sterfgevallen. Maw. een verlaging van de het sterfte percentage.
0800- corona en ik denk een keuzemenu met alle bovenstaande vragen.
1. Heeft iemand vóór u met dezelfde telefoon gebeld en zijn of haar handen niet gedesinfecteerd? Toets 1.
"toets 1" U koos 1. Was uw handen en bel later terug.
2. Heeft u zojuist 1 gekozen? Zo ja, toets 2. Indien nee, toets alsnog 1
Over een maand lezen we hier dat de testen onbetrouwbaar zijn. Hugo heeft een kat in de zak gekocht. Niets verbaast mij meer met deze overheid.
Ondertussen hebben ze wel extragratis jouw DNA.
@tweevoortwaalf. idd wordt je de keuze gegeven of ze je gegevens en sample -uiteraard anoniem- mogen gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek
@enfant_terrible | 23-05-20 | 17:22:
Net zoals bij grootschalige DNA onderzoeken voor het oplossen van misdrijven deze gegevens na enkele weken zouden worden gewist maar er maanden later nog ggewoon zijn.
Tot zover de betrouwbare overheid.
Dat is schattig hoor, maar dan weet je of je corona gehad hebt, en dan?
en dan mag je over 2 weken weer langs om te kijken of je misschien weer corona heb
Nee, dat is weer een andere test met bloedafname.
Dan wordt iedereen in je omgeving uit voorzorg gescreend.
Je wordt niet getest op of je het hebt gehad, ze testen niet op afweerstoffen.
Op den linkschen joop lees ik :
"Wie vanaf Tweede Pinksterdag symptomen van COVID-19 heeft, kan zich melden voor een afspraak bij de GGD".
Dus heb je nu of tot Tweede Pinksterdag klachten, symptomen......???
Griep achtige klachten, wie is daar niet groot mee geworden.
"Hoesten zonder slijm" "slijm ophoesten" dan is iedereen toch verdacht?
Dat is ook de bedoeling.
Wat dacht je van iemand met een chronisch kuchje (zoals ik, en nee ik rook niet) door een (27 jaar geleden) huisarts verwaarloosde longinfectie (was een "verkoudheidje") en het slikken van beta-blockers (hoesten is bijwerking)?
@Bijtendehond | 23-05-20 | 20:36:
Ja, je bent de lul
Stel je hebt het niet. Niets aan het handje, moeite voor niks gedaan. Had je beter thuis kunnen blijven.
Stel je hebt het wel. Er zijn 2 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1.
U behoort tot de meerderheid en u heeft er niet zoveel last van. In dat geval had u beter thuis kunnen blijven, want nu bent u EN ziek, EN u staat op de lijst van de overheid dus u moet van alles, en mag van alles niet meer.
Mogelijkheid 2.
U behoort tot de minderheid en heeft er last van. Dan kun je beter gaan. Je krijgt natuurlijk wel de overheid in je nek, maar goed: veel keus is er niet. Naar de dokter moet je toch.
Als ik het zo even door de logica machine haal, dan moet je thuisblijven totdat je goed ziek bent en eigenlijk wel zeker weet dat het mis is.
Mogelijkheid 3:
U blijft voor altijd thuis.
@Bolder | 23-05-20 | 16:56:
Die mogelijkheid is verworpen.
Bij deze.
@Bolder | 23-05-20 | 16:56: Mogelijkheid 4:
Parlement wordt ontbonden en Kajsa Ollongren neemt voor onbepaalde tijd waar en mag per decreet regeren. U krijgt alsnog een chip in uw neus.
Mogelijkheid 5: U heeft het niet, maar onderweg naar huis na uw ggd bezoek loopt u het alsnog op maar nu houdt u nergens rekening mee, want u bent tenslotte getest
Ik zie hier toch wat mooie kansen qua bestaande thuisdealerts saas’en.
Dat klopt, daar is inmiddels meer duidelijkheid over.
Thuis bezorgen wordt de norm.
Het is geen corona test.
Het is geen COVID-19 test.
Het is de Chinese Wuhan Virus test.
Laten we vooral de juiste benaming gebruiken, China is medeverantwoordelijk voor de ellende waar we nu mee zitten.
Ik wil alleen maar de Corona test en verder niks.
Heb warm lulletje,ook testen
Leg hem even in de vriezer?
@Bolder | 23-05-20 | 16:58: Voordat die zwart is haal je hem eruit.
Is ie zo klein dan?
Nu gaarne ook nog de test of je het hebt gehad
das pas over 10 maanden denk ik
En dan heeft de overheid ook meteen uw DNA.
Precies mijn gedachte...
Exact. Iedereen in de Stasidatabank. Zijn die duivels sluw of wat? Geef nooit vrijwillig uw DNA profiel af.
Is gratis, kost je alleen je eigen risico a 385.00 euri.
Serieus, dát dacht ik dus ook. Laat maar weer zitten die test. Ik ga gewoon vrijen met dames die regelmatig getest worden. Eigenlijk zoals met soa-tests dus. Dan merk ik vanzelf wel hoe het er voor staat en krijg vanzelf wel een belletje
Nee gaat niet van je eigen risico af, net als een doktersbezoek.. In dit geval valt het daaronder... Proost
De zorgpremie zal wel weer omhoog gaan.
Jup de tests zijn gratis, en worden door de overheid betaalt.
Maw. de zorgpremies gaan volgend jaar keihard omhoog.
Ik laat me nu niet meer testen. Dat is nu te laat.
Daar hadden ze 3 maanden eerder maar mee moeten komen.
En niet 3 maanden te laat en +6000 doden en als alles voorbij is.
Pfuh!
*roggel in de hoek.
Ik test helemaal geen ruk meer.
Dat is ze in Den Haag hun harses maar testen.
Achterlijk gedoe.
Maar hebben ze ook al antistoffentesten ?
over 10 maanden dan ws.
Als je het nu nog niet hebt krijg je het daar wel.
Zeker weten.
Corona test?
Vandaag schoon, morgen besmet.
Wat?
een staafje?
@Hemmenaar7 | 23-05-20 | 16:50: Watte?
'N staafje?
Sta je bij de GGD in de rij voor die test loop je net daar dus corona op. Lekker dan.
Komt dus een beetje op hetzelfde neer als wat ik al eerder geroepen heb:
Er zijn geen grotere besmettingshaarden dan ziekenhuizen en wachtkamers in huisartsenpraktijken (of bij de GGD).
Ik ben vorig jaar twee keer geopereerd.
Guess what: ik leef nog. Denk ik toch.
Man, man, man, hysterie, hysterie, hysterie (vrij naar Dimitri de Tremmerie)
Leuk lijstje klachten. Kun je per dag 10+ miljoen testen uitvoeren? of zou dat de bedoeling zin, lalalacentjes?
Dus droge hoest en natte hoest. Dus elke hoest.
@Jos Tiebent | 23-05-20 | 17:05: Broekhoest.
zal wel 195 euro kosten.
Blijft toch een gezeik.
Corona is niks meer dan het laatste zetje voor mensen die toch al niet gek veel tijd meer hadden.
ICs vol met papzakken en 80+, terwijl de rest hoogstens een paar weken gruwelijk beroerd is.
De rekening komt nog.
Maar de potentiele slachtoffers hoeven niets te betalen; die zijn hoe dan ook tegen die tijd sowieso wel overleden.
En dat willen de meeste mensen maar niet begrijpen.
Die klampen zich hardnekkig vast aan alles wat Rutte en de MSM ze voorhoudt.
Ja maar ja maar, echt alles word door je strot gedrukt en geen enkele journalist die eens even kritisch doet. Alle overheids mensen met flut banen schreeuwen van de daken dat we thuis moeten blijven en de hardwerkende ondernemer word in zijn aars gepompt.
"17,28 MILJOEN wattenstaafjes"
Noem me een autist, maar die , 28 wattenstaafjes daar heb ik moeite mee.
Die , vind ik nog wel kunnen
Da's voor mensen met een heel klein neusje, dan red je het wel met 0,28.
Hugo maakt alles stuk.
Lees maar 17.280 duizend. Dan is het over.
Neem een hoofddoek.
Ik heb elke dag hoofdpijn, maar dat komt meer doordat ik gisteren de kater van eergisteren verzopen heb.
het is bijna over met de epidemie en nu komt spuit 11 met testen
Tsja, Kabinet "als het kalf verdronken is dempt men de put III"
Wilt u ook nog weten wanneer het vaccin komt?
Nooit.
Fijn!
Ik twijfel al een tijdje of ik een soa heb.
Moet je de stoeltest even doen.
Op een stoel gaan staan en er af springen.
Als ie er niet afvalt is alles goed.
Of een coa?
Ik ben positief getest dus kleine kans dat jij wél iets hebt!
Probeer het eens zonder die buik.
De NOS is trouwens een heel eind richting Maurice de Hond opgeschoven. Dat mocht kennelijk van Rutte en het RIVM.
Ze begin eindelijk door te krijgen dat ze door Rutte misbruikt zijn en proberen daar nu onderuit te komen.
Zo snel gaat dat niet. Ze moeten nog op de vingers getikt worden.
Watte?
ik zal mij zeker laten testen, alleen maar om die hele zaak te tergen........ ben inmiddels CORONAMOE!
Weet u waarvoor ze die dingen normaal gebruiken?
Pijn op de borst, "het zal wel corona zijn".
Ik voorspel werkloze cardiologen.
Veel hartaanvallen zijn gemisdiagnostiseerde verstikkingen. Kauwt u goed?
"Ja u heeft corona, we kunnen er niets aan doen dus blijft u maar lekker thuis in bed liggen. Nog een fijne dag toegewenst!"
Prima toch?
@RandyBiel | 23-05-20 | 16:54:
Dus het nut van die test is ...?
@2voor12 | 23-05-20 | 17:04:
Dat je meer duidelijkheid hebt of je het nu wel of niet hebt.
@RandyBiel | 23-05-20 | 17:24:
En wat voor verschil gaat het maken? Niets. De behandeling word er niets ander door dan zonder test.
@2voor12 | 23-05-20 | 17:43:
Hoezo zou het dan alleen voor behandeling zijn?
Volgens mij moet het hele gezin in quarantaine bij vaststelling corona.
Dan lijkt me zo'n testje toch wel praktisch.
@RandyBiel | 23-05-20 | 17:54:
De test is een momentopname en leid alleen maar tot eeh gevaarlijke schijnveiligheid. Mensen laten zich testen en die is negatief dus gaan die mensen losser om met de regels. Terwijl als je ze morgen zou testen ze best wel positief zouden kunnen zijn.
@2voor12 | 23-05-20 | 17:58:
Vandaar dat de halve wereld graag wilt testen... Tuurlijk. Je verzint ze ter plekke
Goh. En dat pas 3 maanden te laat.
met ambtenarenlichtsnelheid
Opbokken met die testen.
Precies dit, en laat me raden je mag pas op vliegvakantie met een negatieve testuitslag.
@_washier | 23-05-20 | 16:55: vliegen wordt voor de elite
straks is het niet meer te betalen minder zit plekken verplichte testjes straks nog de corona taks enz
@out-of-de-box | 23-05-20 | 17:00: Net geboekt voor Bilbao..... 78 euro voor een retourtje.....
@Fatwabuster | 23-05-20 | 17:05: kom nog wel heb geduld, de verzekeraars beginnen nu ook al moeilijk te doen wie wat betaald
@out-of-de-box | 23-05-20 | 17:08: Laat het een keer 95 euro worden........ daar maal ik verder niet om
@Fatwabuster | 23-05-20 | 17:09: denk niet dat een vliegtuigmaatschappij voor 78 eur of 95 eur kan blijven vliegen incl al dat personeel en heel dat beuren en minder zit plekken ... denk dat straks gaat worden wie het meeste betaald die kan met de vlucht mee. en als jij niet meer betaald jammer er zijn nog 100 wachten voor u
@out-of-de-box | 23-05-20 | 17:16:
Als er nog maar een derde aan passagiers mee kan word het ticket dus gewoon 3 keer zo duur als nu.
Als iedereen zich elke maand een keer laat testen weten we tenminste precies wat de impact van dit virus is (geweest)...
@out-of-de-box | 23-05-20 | 17:16:
Personeel? Wat kost die ene piloot nou?
REAGEER OOK