Nigel Farage: "Frankrijk dumpt migranten in UK"
En Engeland weet ervan
Social
Schokkende video. French naval boats escorting tjokvolle, bijkans zinkende, rubberbootjes met illegale migranten uit Franse wateren richting Engelse wateren. Nigel Farage, die begin mei nog dapper verslag deed van Die Invasion op de Engelse kusten, is nu met een scheepje aanwezig in Het Kanaal om deze gigantische clandestiene operatie te documenteren. Mensensmokkelaars, geholpen door Franse en Britse autoriteiten, gebruiken deze kalme meidagen om overvolle dobberbootjes met migranten in Engeland te lozen, zonder enige vorm van social distancing. Tot en met mei hebben al 1560 (!) illegale Engelandvaarders de oversteek gemaakt (waarvan 1000 tijdens de Engelse lockdown) tegenover 1800 illegale insluipers in heel 2019. De Telegraph meldt dat de Britten werken aan nieuwe wetgeving om Kanaaldobberaars terug naar Frankrijk te katapulteren. Developing...
SIE KOMMEN, ook vandaag
Social
Reaguursels
InloggenVanochtend was er op TV een cda kipje, dat, geconfronteerd met de illegalen intocht in UK, vrolijk babbelde: 'Engeland wilde brexit o.a. om de toestroom illegalen in te dammen. En nu zie je, dat dat niet werkt. Alleen een eu kan dit probleem oplossen" Hemeltergend dom wijf. Het lukt de eu niet, illegalen buiten de deur te houden én het lukt de eu niet illegalen te beletten over te steken. Mensensmokkelaars hebben in de eu vrij spel. Deze muts beweerde doodleuk, dat het falen van de eu het óngelijk van brexit bewijst. Dit falen van de eu bewijst dat een nexit broodnodig is.
Mevr. de Christenidioot gaat niet publiekelijk vertellen dat wat ze zegt onzin is. Ze weet het wel maar dit mag niet. Politici als deze zijn de kefhondjes, vroeger had ze idealen nu is daar niets meer van over. Politici als deze staan nergens meer voor, ze zijn hol, leeg en op. Maar door mee te doen met je partij vreet je wel lekker.
Waarom stuurt de britse regering de marine niet op de franse marine af?
Want dit is gewoon TE bezopen voor woorden! Die illegalen zijn IN frankrijk
in het bootje gestapt dus is het de verantwoording van frankrijk om ze
te arresteren en naar huis te deporteren!!!
Je snapt het niet, dit is het beleid. Er wordt een agenda uitgevoerd die de mensen hier naar toe wilt halen, alleen doen ze net van alsof het ze overkomt. Behalve de Duiters met hun "Wir schaffen das."
Je bent dus kwaad op de uitvoerende krachten, je zou kwaad moeten zijn op degene bovenaan die dit aan het doen zijn. De vraag is dus waarom? Waarom wilt een groepje mensen bovenaan de pyramide zo graag kansloos volk binnen halen?
Je ziet geen zelfde moeite die gedaan wordt voor bijv. Chinezen binnen te halen, terwijl we daar toch veel minder problemen mee hebben. Of, hoe revolutionair, dat ze gewoon het krijgen van babies onder de autochtonen bevolking eenvoudiger zouden maken, zoals lagere lasten etc. (stel je voor, het leven verbeteren van de mensen die er belasting voor betalen, hoe absurd).
Dus iemand heeft er baat bij om een groep binnen te halen die compleet HAAKS op alles staat wat we hier met veel moeite, na vele eeuwen voor elkaar hebben gekregen. Vergrijzing tegen gaan zou anders kunnen, goedkope arbeiders is ook vreemd, zoveel laag drempelig werk is er niet meer. Stemvee voor links omdat ze afhankelijk zijn van het staatsinfuus is een optie, maar dit grapje geeft juist rechts meer animo.
Dus dan blijven er alleen nog maar veel sinistere opties over. Hoe dan ook zal dit paard van Troje ongehinderd binnen worden gehaald met een "ik stond erbij en ik keek er naar" houding.
@Durereaguurder | 21-05-20 | 19:42:
Met andere woorden, het westen en diens tradities moeten kapot gemaakt worden, en door wie is dan een raadsel.
Nou ja, gelukkig ben ik alweer bijna 54 en heb geen kinderen
dus als het dan maar een jaartje of 20-25 een beetje leefbaar blijft
vind ik het allang best, en wie na mij komt die dan zorgt
en zal het mij dan ook een biet wezen wie hier dan de baas is.
Divide et impera, de Romeinen riepen het al. En al die import van handjes helpt tegen loonstijgingen.
@Durereaguurder | 21-05-20 | 19:42: Je verspreid complottheorieën www.consilium.europa.eu/nl/policies/m...
@GnottoBlotto | 21-05-20 | 20:45: Tegen een mondige burger vooral.
En dat terwijl de UK de grootste corona puinhoop van Europa heeft.
lul toch niet zo dom... U is zeker pro-eu.. zucht
Ah, Engelandvaarders.
Gewoon een dagje doorhalen en alles wat binnen territoriale wateren dreigt te komen en kapotschieten met het zwaarste geweld denkbaar. Goed vastleggen op beeld en de wereld rondsturen.
Ik heb begrip voor uw standpunt, echter ik denk dat de boodschap voldoende duidelijk is wanneer ze zonder overleg met het land van herkomst en zonder pardon terug op het strand van noord Afrika gezet worden, desnoods met luchtsteun.
Nuken dus. Goed plan.
En dan alle mensen die dat voorstellen opsluiten achter een hek en nooit meer vrijlaten wegens het aanzetten tot massamoord. Uw voorstel is te schandelijk voor woorden.
@brownsugar | 21-05-20 | 21:06: goede reactie, dank u.
Het zal wel werken maar dit is overbodig en gaat 5 stappen te ver. De Australische manier toepassen werkt veel beter. Oppakken, meenemen en rigoureus terugsturen naar het afvalputje van Europa, Frankrijk. Hard maar rechtvaardig. Frankrijk en de zuidelijke landen zijn kampioen in het doorschuiven van problemen naar andere landen. Vriendelijk zijn en blijven, die tijd zit er op. Met de crisis die komt is het iedereen voor zichzelf. Aan Europa heb je, met dit komende debacle, geen reet behalve slechte ideeën en slappe praatjes.
krijgen allemaal een gratis volkswagen in de UK
De Brexit Party van Farage heeft z’n zin: de Brexit is er doorheen.
Zoals zo vaak geldt:
Zit je niet aan tafel, dan sta je op het menu.
Een goede les voor alle fanatieke Nexit-aanhangers. Beter binnen de EU (liever: EEG) je belangen afdwingen op de Thatcher-manier, dan als outsider verontwaardigd op je bootje filmpjes gaan zitten maken en verwijtend wijzen richting een club van landen die je in je bek uitlacht omdat je onderhandelingspositie ten opzichte van hen marginaal (!) is.
Binnen de EU had het VK veel meer in de melk te brokkelen. Nu staan ze met de pet de hand.
Hoeveel zetels hadden ze ook alweer gewonnen in het Britse Lagerhuis bij de verkiezingen van 2019?
Hoeveel 'vluchtelingen' kwamen het VK vóór de brexit via Frankrijk binnen? Met de fantastische onderhandelingspositie toen binnen de EU?
@piloot47 | 21-05-20 | 16:41:
De EU wordt bestuurd door de verkeerde personen. Weg met als die politiek-correcte (al dan niet pseudo-)linkse deugridders, opzouten met al dat “unie van waarden” gezeik. En verandering van beleid m.b.t. “vluchtelingen”.
Geen of weinig mogelijkheden tot asiel zorgt voor veel minder migratie. En daarnaast als een machtsblok collectief Turkije en andere migratie-springplanken economisch zwaar onder druk zetten (kijk naar de Trump-methode, waarbij hij Mexico economisch zwaar onder druk zette om de migratie aan te pakken).
Alleen als groot (economisch) machtsblok kun je dat soort druk zetten. Datzelfde geldt trouwens ook bij de onderhandelingen met China. Australië wordt bijvoorbeeld nu gepakt om hun kritiek op de aanpak van China in de coronacrisis. Op die manier zouden de Chinezen de EU niet onder druk durven te zetten.
Of je het nu leuk vindt of niet, de toekomst van de wereld wordt bepaald door de grote machtsblokken. De keuze die je dus als volk moet maken is handelen vanuit het machtscentrum (door Machevellistisch-slim handelen) of de periferie.
That’s it.
@Kompromat | 21-05-20 | 17:08:
“Machiavellistisch”
@Kompromat | 21-05-20 | 17:08:
Je zegt zelf al dat de EU wordt bestuurd door de verkeerde personen.
Dan heb je dus niks aan een EU-lidmaatschap.
Natuurlijk worden ook veel Westerse landen bestuurd door de verkeerde politici, inclusief Nederland en Engeland. Maar binnen Nederland hebben we nog wel enige minimale invloed op het bestuur. Niet voor niets liegt de VVD voortdurend dat zij "rechts" is, om kiezers bij PVV en FvD weg te lokken.
Op Europees niveau hebben we geen enkele invloed.
De EU wordt bestuurd door;
- tientallen ongekozen en ongecontroleerde commissies;
- die worden geleid door omhoog gevallen politici;
- geadviseerd door 30.000 ongekozen en ongecontroleerde lobbyisten;
- etc.
Vandaar dus dat een Juncker zich niet geneerde om regelmatig straalbezopen de wereld te woord te staan.
Zelfs Teflon-Rutte zou daar niet mee wegkomen.
@Dandruff | 21-05-20 | 17:54: Dat krijg je als je van eens 6 staten naar 27 staten gaat en er landen bij hebt die vier of vijf maal meer inwoners hebben. Die hebben ook vier of vijf keer zoveel mensen in het EP die nog wel iets van "eigen volk eerst" in zich hebben. Dan wordt je van een "grootmacht" tot een brullende muis. Een muis die dan ook nog iets heeft, wat die grote landen niet hebben maar wel willen hebben, nl geld.
Kompromat: verdiep je eens in het kiesstelsel aldaar. Dan snap je waarom Farage niet in het Lagerhuis zit. Beetje net als waarom de pvv geen enkele burgemeester heeft ondanks vele zetels jarenlang
@Dandruff | 21-05-20 | 17:54: Het beleid en de Politici in de EU zijn een afspiegeling van de politieke partijen die in de lidstaten zijn gekozen.
U wilt dat de EU PVV / FvD beleid voert terwijl die partijen helemaal niet in de meerderheid zijn. Erg ondemocratisch
Als u de VVD links vindt zijn alle andere partijen behalve FvD / PVV en SGP in uw ogen Blijkbaar links.
Een bizarre stelling die meer zegt over u dan over die partijen.
@Dandruff | 21-05-20 | 17:54:
Veel is inderdaad fout binnen de EU. Let wel: ik ben GEEN Eurofiel. Ik streep slecht de plussen en de minnen tegen elkaar weg.
Wat mij betreft hebben linkse mensen veel binnen de EU verpest. Teveel emotie en utopisch denken, te weinig ratio.
Maar onderschat niet wat EU-landen binnen de EU kunnen doen. Zie bijvoorbeeld de Visegrad-groep. Of wat Nederland tezamen met kleinere EU-landen thans kan inbrengen tegen de grotere EU landen. Verschillende allianties smeden, met wisselende samenstellingen. Ieder EU-land heeft uiteindelijk zijn eigen belangen, en een slimme regering maakt daar gebruik van.
Waar voorheen het VK het voortouw trok en Nederland comfortabel achter het VK (instemmend) meekeek, vult nu Nederland die leemte sinds de Brexit op.
Zolang Nederland niet door een of andere D66Groenlinks-achtige Eurofiele regering worden geleid kunnen we ons - tezamen met gelijkgestemde EU-landen - best kranig verdedigen.
Het laatste woord is dus wel uiteindelijk bij het Nederlandse volk.
Laten we hopen dat we alleen nooit met een regering Jetten-I of Klaver-I worden opgescheept.
@Dr. Worstenbroodje | 21-05-20 | 19:58:
Ik ben al sinds de middelbare school bekend met het Britse districtenstelsel.
Zo hebben de Britten nu eenmaal hun democratische systeem opgebouwd, en ook dat is gewoon een volwaardig democratisch systeem. Alleen dus anders dan het onze.
En ben je in het VK niet goed genoeg, dan krijg je dus gewoon geen zetel. Dus de Brexit Party is niet goed genoeg om ‘t in het Lagerhuis van het VK te redden.
Ironisch genoeg wisten ze slechts zetels te bemachtigen in het Europees Parlement dat een ander stelsel kent.
En we kennen in Nederland geen gekozen burgemeester, dus die vergelijking gaat niet op.
Nonsense, zit je niet aan tafel dan heet je Zwitserland. Met de komende crisis in aantocht is NL veel beter alleen af.
@Kompromat | 21-05-20 | 17:08: Hartstikke leuk verhaal maar de EU doet precies het omgekeerde van wat u zou willen. En het wordt alleen maar erger, zie de megalomane plannetjes van Timmerfrans. En invloed in Europa, ga toch weg. Die reikt niet verder dan tekenen bij het kruisje.
Mooi onderwerp voor de divibokaal!
Bij beleidmaken is wat je niet doet van grotere invloed op de bedrijfscultuur dan wat je wel doet. Bij landelijk beleid is dat niet anders. Wegkijken, bagatelliseren, goedpraten, theedrinken, polderen en weghonen zorgen ervoor dat een onderliggend probleem fnuikend kan doorgroeien. Je zou bijna gaan denken dat er een wereldwijd plan onder zit.
O wacht, dat zit er ook...
***foreign affairs magazine lezen doet***
Zoek het lekker uit Farage, dat wilde je toch zo graag?
Onzin!! Precies het omgekeerde.
Dit is niet met de Franse slag gebeurd.
Het omvolken is een te belangrijk onderwerp om daar de mening van de burger bij te kunnen gebruiken .... dus gaat het undercover.
De burger moet overigens wel de bijbehorende rekening betalen ..... maar dat is logisch.
Ik wens de dobberaars veel plezier en succes in Engeland
Het VK is zoniet nóg lakser met wat er binnenkomt, dan Nederland is. Evt. nieuwe wetgeving aldaar is als een kalf wat verdronken is. Vele Engelse achterstandswijken zijn helemaal besmet met de sharia. Die overheid heeft dus jarenlang het probleem doodgezwegen onder het mom van rascisme. Maar hoe beschrijf je 'rascisme' of 'rascisten' als je zelf fascistische barbarij uit het midden-oosten importeert en faciliteert? Gelijk aan Halsema hier: Die blijft wegkijken, terwijl ze in sommige delen van haar eigen stad 's avonds niet meer alleen over straat durft.
Zomaar een gedachte: Waarom zijn het vaak juist vrouwen die vooraan staan in het faciliteren en pamperen van het ergste soort van fascisme waar ze zelf de dupe van zijn? Hoe vals kan je hoop zijn de barbarij in de vorm van godsdienst uit zulke 'mannen' te kunnen halen? Jullie weten tock ook dat uitgezaaide kanker (want dat ís de islam) vaak niet te genezen is? Of heb ik iets gemist? Maarja, ik ben dan ook geen vrouw.
Onbewust willen vrouwen gedomineerd worden door mannen. Als blanke mannen dat niet doen(omdat diezelfde vrouwen zeggen er niet van gecharmeerd te zijn) importeren ze dat soort mannen wel.
Het is eigenlijk mis gegaan toen we naar vrouwen begonnen te luisteren.
Intensief gedistribueerde romantisch-orientalistische haremfantasieën aangevuld met nobele wilden verheerlijking, vooral gericht op vrouwen. Mannen hebben meer dwang nodig om overtuigd te worden, waaraan overigens ook hard wordt gewerkt.
@du Roi Soleil | 21-05-20 | 14:42:
Zelfde strekking, u was me voor!
@kindapaas | 21-05-20 | 14:50: Mannen zullen ten strijden gaan trekken. Nooit laten we ons overtuigen, dmv pamperwetten of wat dan ook. Blijkbaar is het einddoel van onze regeringen chaos, zodat er genoeg precedent is voor een politiestaat.
ja als ze nou geen Brexit hadden gedaan konden ze het erover hebben. Buiten de EU is buiten de EU. Opgeruimd staat netjes!
Ben jij toevallig die eikel die steeds vuilniszakken over de heg gooit?
Alsof wij niet hetzelfde probleem hebben, maar goed, buiten het Europa van dikke Frans of die schreeuwer uit België bestaat de wereld blijkbaar niet.
Ja zo geweldig gaat het niet in Albion.
De grieken houden (amen met patrouilles uit andere EU-landen) de EU grens goed dicht. En aan de andere kant stimuleert Frankrijk de illegalen te vertrekken naar een niet-EU land. Er is dus iig veel verbeterd!
Ze zijn nog in onderhandeling en daarnaast hoe ga je met buurlanden om?
@bijna_raak | 21-05-20 | 14:31: je hebt de normale manier en de Franse manier waarbij eigenbelang preffereert. Er werd een paar jaar gerapporteerd dat Franse agenten migranten de grens met Italië overkiepte dus dit verbaast mij niets. Frankrijk roept over het algemeen ook alleen op tot solidariteit als het hun uit komt...
@panthosen,
Wat je zegt is naast juridisch onhoudbaar vooral immoreel.
Nou weet ik dat de meeste EU-trollen kwaadaardige schepsels zijn die lachen om de ellende van een ander. Het staat je dus goed dat je meer meer meer gevaarlijke gekken op de Britse burgerbevolking los wilt laten.
Maar het blijft juridisch en moreel onjuist.
Bij de EU die dit soort walgelijke doelstellingen predikt horen beschaafde mensen niet thuis.
@bijna_raak | 21-05-20 | 14:31:
De fransen hebben nog steeds een enorme haat tegen de engelsen onder de leden : www.frankrijk.nl/2018/05/10-redenen-w...
@Dandruff | 21-05-20 | 14:45:
Kijk eens met Dandruff hebben we een ware deugmeneer op dit blog. Steek dat vermanende vingertje maar hoog in de lucht Dandruff en wapper er de wereld mee door, laat zien dat je deugt!!
@panthoseen | 21-05-20 | 17:23:
Blijf vooral lachen om de ellende van anderen.
Blijf vooral hopen op zoveel mogelijk slachtoffers van (seksueel) geweld in Engeland. Want dat is inderdaad waar de EU voor staat.
Maar jouw niet-deugen weerlegt niet de juridische aspecten van deze mensensmokkel. En dat weet je, dus ga je daar wijselijk niet op in.
Kwestie van intelligent bestuderen van satelliet / dronebeelden die gefocust zijn op de streek waar de bootjes van vertrekken. Data van een paar keer 24 uur. Kost een paar centen, maar is onmisbaar. 'Intelligence gathering' door infiltratie is ook een oplossing waar ik maar weinig over hoor.
.
Volgens mij begrijp je dit artikel en het punt van de heer Farage niet helemaal. Er hoeft niets bestudeerd te worden aangezien het voor de Franse en Engelse overheid geheel duidelijk is waar die bootjes zijn en waar ze vandaan komen. Het punt is juist dat er niets tegen gebeurd en het erger nog met hulp van iig de Fransen schijnt te gebeuren.
De lui in de bootjes ontvluchten juist de Brexit. Ze voeren richting Frankrijk omdat het zelfs in Frankrijk beter is dan in het inmiddels hyper racistische VK. De Franse kustwacht houdt ze tegen en stuurt ze terug. Farage probeert dit dan weer zo te framen om in de publiciteit te komen. Sinds BoJo aan de macht is kijkt niemand meer naar Farage. (Buiten een aantal Nederlandse Brexiteers die Farage de verlosser vinden)
Dus de extreme criminaliteit aanpakken noemt u racistisch. Typische uitspraak van een wegkijker.
Jan Vergoor, volgens mij moet je naar de Joop reageren met dit soort onzin. Pannekoek!
Farage heeft ze ook gefilmd in de haven en op het strand..
Zal voorlopig maar even uit de zon blijven als ik jou was.
Voeren richting Frankrijk? Welke type paddestoel heeft u gehad?
@Schietmijmaarlek | 21-05-20 | 14:14:
Dus in scene gezet. Of anders was Farage "toevallig" op de juiste tijd op de juiste plek.
@F1802 | 21-05-20 | 14:02:
Het hebben van de Poolse nationaliteit en je de blubber werken bij de NHS is extreme criminaliteit?
De Brexiteers hebben hun rancune lustig gebotvierd op iedereen die geen bleke ginger was.
Maar loop vooral achter Farage aan alsof het de verlosser is. Voor je eigen vaderland hoef je van Farage overig niets dan afkeer en hoon te verwachten. Wat maakt dat jou dan?
@JanVergoor | 21-05-20 | 15:04:
Daar is niks toevalligs aan.
Iedereen die zich inleest weet dat elke dag enkele tientallen tot honderden illegalen van Frankrijk naar Engeland varen. Met die kennis ga je gewoon even rondhangen op havens en stranden die relatief dicht bij Frankrijk liggen.
Als je op een treinstation een trein wil filmen hoef je niks in scène te zetten.
@JanVergoor | 21-05-20 | 15:08:
Totale Onzin, om heel veel redenen;
- er wonen en werken nog steeds heel veel Polen in Engeland;
- niemand heeft de Poolse nationaliteit als criminaliteit bestempeld;
- buiten Labour heeft niemand werken als criminaliteit bestempeld;
- waaruit blijkt rancune naar wie, door Brexiteers?
De enige echte rancune kwam van de antidemocratische Remainers, die "old white people please die" schreeuwden. Die Farage meermaals fysiek bedreigden. Die Farage en zijn gezin zelfs zijn favoriete pub uit joegen.
Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
@JanVergoor | 21-05-20 | 15:04:
Of Farage dit langer dan 1 minuut onderzocht, jij dus duidelijk niet....
VLuchtelingen zijn bijvoorbeeld, Jezidi's, koerden, joden in moslimlanden, homo's. Alle islamitische landen zijn veilig genoeg hun eigen volk. Die hoeven hier dus niet heen en dienen routineus en stilzwijgend te worden teruggevlogen. Dat kost slechts duizend euro per persoon. Als je dat afzet tegen de opvangskosten...
Ook Syrië bijv. kan wel wat extra handen gebruiken voor de wederopbouw. Trump en Poetin zorgen wel voor de broodjes.
Hier moeten we vooral uitstralen dat we ECHTE vluchtlingen kunnen en willen opvangen. Maar het gros, de gelukszoekers moeten we binnen een week kunnen deporteren. Mogelijkheden zat: Hun regeringen werken niet mee: Sancties. En dat voelen ze. Want tussen hun gebeden hebben die barbaren gewoon dollartekens in hun ogen. En voor wat hoort wat: Aanpassen of opkrassen.
One-way ticket regelen, paar kleerkasten van marechausee ernaast en gewoon dumpen in Marokko oid. "Jamaar, geen papieren meer..."(Vast weggegooid)Pech gehad.
O, ze gaan terug? Wat moet het heerlijk zijn om zo onnozel te zijn, applaus!
U moet voor de NOS gaan werken.
@donkieshot | 21-05-20 | 15:38:
In de DDR was het 'narratief' dat de 'Antifascistischer Schutzwall' juist gebouwd was om de massale vlucht van West-Duitsers naar de DDR in te dammen.
@ Jan: Hahaha Haha ! Gij kunt zo in het Vara cabaret!
Brussel stimuleert doelbewust mensenhandel door er NIET tegen op te treden, zie bijvoorbeeld de wassen neus van FRONTEX, dit is enkel voor de beeldvorming. Sommige lidstaten stimuleren mensenhandel en illegale grensoversteek door het rendabel te maken (eenmaal binnen de EU is nooit meer terug + goodies + gezinshereniging = uiterst aantrekkelijk). Lidstaten welke hier wel tegen optreden worden onderdeel van een intense lastercampagne. Dit alles is onderdeel van beleid.
De volgende vragen zouden belangrijk moeten zijn:
- Wat is de reden om niet in de regio op te vangen?
- Wat is de reden om mensen niet terug te sturen indien geen geldige papieren?
- Hoeveel mensen zou Europa op moeten nemen en in welk tijdsbestek?
- Is er een break-even point waarbij de hegemonie van een natiestaat bezwijkt?
- Is er een volks mandaat gegeven om dit zo te doen ja/nee?
Naar mijn mening is er weinig draagvlak voor dit beleid, of we zouden hier over moeten stemmen om te kijken of iedereen in Europa de halve Wereld wil opvangen. En of de Europese volkeren het risico aanvaardbaar vinden dat hun cultuur in de verdrukking komt.
Nou, vertel dat maar tegen de asieladvokaten, die vreten er goed van..
@Slough | 21-05-20 | 14:32: Advocaten...niks dan de hoeren van justitie. Zoalang ze zelf niet in een ghetto wonen, vinden ze alles best. IND en marechausee moeten eens doorpakken. Net als de belastingdienst laatst. Die wilden de grootschalige fraude gepleegd door niet-Nederlanders hard aanpakken, werden ze op de vingers getikt: De omgekeerde wereld.
Eensch. Frontex is windowdressing. Een papieren tijger, Ze doen exact het omgekeerde dan waar ze zeggen voor te staan.
Jij stelt de juiste vragen, zo vaak wordt ingezoomd op een klein deel van het probleem maar nooit naar de oorzaak. Het is vrij eenvoudig op te lossen op andere manieren dus waarom gebeurd dit?
Iemand draagt asieladvocaten aan, maar dat is weer veel te veel ingezoomd. Die bepalen het beleid niet, maar die profiteren er gewoon van. Er is iets aan de hand waardoor het in de hoogste regionen bepaald is om dit te doen.
Ik vermoed om de levensstandaard af te breken zodat de overgang naar volledige onderdrukking een stuk kleiner zal zijn. Je kan in het vrije westen waar mensen vrij en gelukkig zijn, moeilijk een zeer streng dictatoriaal 1 EU, 1 belasting, 1 alles bestuur gaan afdwingen. Dus je propt alle rijke landen vol met problemen, dan als het vuur in de pan slaat (ben er dus van bewust dat dit een verschrikkelijke tijd is om hier te leven en dit bewust zo is gedaan) dan komen ze met het "nieuwe normaal" dat als zoete koek geslikt gaat worden.
Terecht ook dat je de vraag stelt hoeveel is genoeg en in welk tijdsbestek. Maar daar mag je nooit een aantal op plakken want dan ben je fout. Zeer slim geframed, want daar win je de discussie dus niet mee. Dus we worden voor de gek gehouden door professionals. Als de massa het eenmaal door heeft is het al te laat.
Ik vermoed dat de EU landen klaar zijn met vluchtelingen. Om ze kwijt te raken schuiven ze, ze nu naar elkaar toe. Malta naar Italie, Frankrijk naar de VK, Griekenland naar de turken. De eensgezinde EU gaat nu zelf mensenhandelaar worden. Kom VK dicht die grenzen voor het te laat is
Griekenland schuift geen criminele klaplopers naar Turkije houdt ze enkel tegen.
Ben je gek? Straks komen ze hier. Laat het VK maar lekker uitzoeken...
*Bier en chips pakt*
Als wij faire immigratieregels voor de Britten hadden afgesproken dan had Brexit niet gehoeven
U snapt het, maar niet alleen voor de Britten....
U heeft duidelijk geen enkel idee wat de beweegredenen zijn voor de Brexit. Sad, maar niet verrassend. Nederlanders zijn de slechtst geïnformeerden van het continent maar hebben wel overal een mening over.
@DearMud | 21-05-20 | 13:46: Nou wat zijn dan de werkelijke redenen voor brexit als het niet de immigratie is?
Denk het niet, ging om souvereiniteit, in NL praktisch onbekend.
@lingo star | 21-05-20 | 14:31: Geen kritiek op u maar aanvullend... Misschien omdat ze het Brusselgelul net zo beu zijn als het merendeel van de Geenstijlers. Mensen met een eigen visie die nadenken ipv achter een Rutte aan te hobbelen als ie weer eens een keer zijn kunstgebit laat zien?
@Slough | 21-05-20 | 14:36: Ja ik weet wel dat het VK een land is wat hecht aan tradities en beslissingsmacht, het grote empire versus het continent en de EU, maar ik dacht dat de mensen in het VK vooral zelf wilden beslissen wie ze toelieten en wie niet.
Het feit dat de barbaren zich op onze geografische breedtegraden bevinden, heeft alles met grote gaten in de grensbewaking te maken. Hadden we dat wél gehad, bestond er geen kamp in Calais en is het VK niet een soort Griekenland met bootvluchtelingen.
En onze regeringen mogen wel eens een boodschap de wereld insturen dat we niet zitten te wachten op uitvreters die weigeren zich aan te passen. Een actief terugstuurbeleid is het enige wat de boel nog kan redden. Moslims die hier al zitten worden dan mooi gestimuleerd zich aan te passen. Want die gasten minachten democratie en vrijheden. Die verstaan alleen een harde hand. (overigens: Die gekunstelde 'debatten' op tv met moslims zijn altijd zo tenenkrommend onoprecht (halvemaan of weet ik wat..). Vinden het 'belangrijk' om 'het debat' of 'dialoog' op gang te houden. En dat ziet er zo ongelukkig uit. Vooral die gehoofddoekten stralen de arrogantie van 'heb je me daar...' uit. Verdedigen keihard de smerige handen die ze, leidend aan het Stockholm-syndroom, slechts voor bezit en familie-eer hen laten beroeren. (Een vorm van prostitutie, gefaciliteerd door hun eigen familie). Verklaart een hoop over hun vermogen tot opvoeden en dat zegt meer dan genoeg. Een verkracht/verkocht/onteerd iemand is zelden in staat om de eigen kroost goed op te voeden. Zie de grote steden...
Prik de bootjes lek. Hebben de visjes ook weer voer.
Dat doen ze zelf al zodra er een boot van de kustwacht of NGO in de buurt komt.
@Leon Tosti | 21-05-20 | 13:35: Dat is deel van de strategie. Als die boten niet lek zijn, is er ook geen reden om "de vluchtelingen" te "redden" en ze in het kader van hun "redding" naar de verste haven in Italië te brengen, inplaats van naar Tripolis wat doorgaans dichterbij en dus logischer is.
Ondertussen in Griekenland gaat het beter.
www.trouw.nl/buitenland/griekenland-s...
En dat komt dan wél weer met vette chocoladeletters in de MSM. Beriepen zij zich maar eens wat vaker op het verdrag voor de rechten van de mens, zoals wanneer Erdo weer bezig is bijvoorbeeld.
Goed zo Gekeken. Nu de rest van Europa nog.
"Griekenland wordt er al langere tijd van beschuldigd dat het migranten die de grens proberen over te steken tegenhoudt en terugstuurt."
Daarvan wordt Griekenland ''beschuldigd'?!?! En wie uit die 'beschuldiging' dan wel? Het wordt gvd steeds meer de omgekeerde wereld. Dus je moet je land maar schouderophalend laten overlopen door al die klaplopers? Je bent moreel al 'laakbaar' als je je grenzen bewaakt en onuitgenodigden zonder papieren terugstuurt?
Dat zouden eindelijk alle EU landen eens moeten gaan doen: al die klaplopers uit de derde wereld - waarvan de meesten uit islamitische landen ook nog - linea recta eruit kicken; niks geen asiel meer aanvragen, alle inspanning alleen nog maar gericht op het 'terugsturen'.
"Asielzoekers die in Griekenland verbleven, zijn door de Griekse autoriteiten onder dwang de grens met Turkije overgezet. Sommigen zaten al maanden in een vluchtelingenkamp op het Griekse vasteland, anderen werden na aankomst op een eiland opgepakt en terug de zee op gevaren of gedumpt op een onbewoond eiland."
Kijk, zo doe je dat. Je moet een eind aan die tsunami's maken. Doe je dat niet, dan worden het er steeds meer, en volgt op termijn de totale ontwrichting van Europa.
@Dr_Johnson | 21-05-20 | 14:22:
Uw voorstel is volstrekt logisch, en "dus" onhaalbaar want fascistisch.
Och, en nog even voor de deugzeugen onder ons. Ongecontroleerde massa-immigratie ontwricht niet alleen Europa; het einddoel.
Voor de Afrikanen is het echter ook geen pretje. De mensenhandel leidde tot vele tienduizenden verdrinkingen, en een heropleving van de slavenhandel in Noord Afrika.
De EU heeft bloed aan haar handen, héél veel bloed.
@Dr_Johnson | 21-05-20 | 14:22: Die Grieken beginnen het te begrijpen. Genoeg is genoeg.
Waar zit jij Boris, helpt jouw kustwacht in dit vuile spel? Leg eens uit,en wat doen Fransen met deze mensenhandel in de Britse territoriale wateren? Wat een zooitje is het toch geworden met en door die policore gestoorde linksen,je zou ze koort marsjallen....
Kunt u niet beter uw eigen regering tot de orde roepen? Die kan niet eens uitgeprocedeerde kanslozen uitzetten, importeert alleen maar meer, subsidiëert NGO's en terreurgroepen als Hamas en wil ISIS bruiden het land in sluizen, faciliteert drugscriminaliteit waardoor de Escobars nu ook Nederland hebben ontdekt. Doe daar maar eens wat mee in plaats van andere landen de maat nemen.
@DearMud | 21-05-20 | 13:49: hear,hear!
@DearMud | 21-05-20 | 13:49: Ze gaan binnenkort optreden, hard, heel hard optreden.
@Slough | 21-05-20 | 14:39: Dat roepen ze al dertig jaar.
Na een halve eeuw ontwikkelingshulp is Afrika blijkbaar nog steeds geen plek waar die mensen willen blijven wonen. Hier klopt toch iets niet.
Afrika wordt inmiddels leeggeroofd door de Chinezen, die de heersende elite daar ook nog wat dollars toestoppen.
@Leon Tosti | 21-05-20 | 13:33: Wij zijn kansloos tegen de Chinese Realpolitik.
@Leon Tosti | 21-05-20 | 13:33: En wij stoppen de heersende elite geld toe zonder er iets voor terug te willen en Sigrid doet het graag voor u hoor!
@JP Balkenbrij | 21-05-20 | 13:45: Nee hoor! Waar een wil is, is een weg.
Ik vermoed dat het VK drastische maatregelen moet gaan nemen want voor de EU is het al te laat. Malta bonjourt ze naar Italië en Frankrijk naar de VK en wij laten ze acteren in opsporing verzocht. Als ze in buitenland worden gepakt heten ze al Nederlanders van buitenlandse afkomst. Schiphol is inmiddels in buitenlandse handen begreep ik dus we gaan prima.
Of het nou linksom, rechtsom, onderlangs, bovenlangs, achterlangs of er tussendoor is, de afrikaantjes worden toch wel naar binnengesluisd, want naar de klote moeten we en zullen we.
Ik heb het idee dat het tij begint te keren en dat men geen kompassie meer heeft met dit soort mensen. Zelfs als links nog zo hard gaat gillen. Men is er volgens mij klaar mee; men wil dit (soort) volk niet meer. They overstayed their welcome.
Je overschat 'men'. Zolang msm dit verzwijgt en alle dobbernegers 'vluchtelingen' blijft noemen en Christenunie in het midden van de coalitiewip zit, houdt het niet op. Zeker niet vanzelf.
Wij zijn met zo veel dingen "klaar". Maar als het beleid is, dan steekt de regering geen poot uit. Doe jij het? Want vanzelf gaat het niet weg.
GroenLinks en PvdA in Noordoostpolder wilken nog eens 500 kindertjes uit de vluchtelingenkampen importeren. Zolang anderen maar betalen en voor hen zorgen.
@Leffe Blonde | 21-05-20 | 13:31:
Nee, geen 'kindertjes, en geen 500. AMA's, dat zijn alleenstaande minderjarige asielzoekers, die ca 17 jaar oud zijn, maar het gros is ouder, en liegt dat ze minderjarig zijn. En ik las getallen tot 2000.
Daarvoor wordt steeds irritanter gepleit door de Gutmenschen. Dan hebben ze het weer even prettig in hun hoofd.
Net als dat "men" al jarenlang klaar is met de veiligelandiers die hier de boel leeg kunnen roven. Nederlanders zijn een volk wat veel klaagt maar nooit in opstand komt. Wisten zelfs de Spanjaarden al 500 jaar geleden.
@Centicuub | 21-05-20 | 14:35:
"Wisten zelfs de Spanjaarden al 500 jaar geleden."
Ho ho ho, Centicuub. Ten tijde van Filips II, de absolutistische Habsburger die hier met zijn inquisitie eventjes andersdenkenden (vnl 'wederdopers') kwam vervolgen, en steden van hu neeuwenoude privileges beroofde, kwamen de Nederlanders juist heel overtuigend in opstand, een opstand die ze na vele jaren strijd en lijden, ook hebben gewonnen.
Je zou wensen dat de huidige generatie Nederlanders nog iets van die 'spirit' en 'can do' mentaliteit over had, dan zouden we er veel beter voor staan.
Een feel-good momentje voor mensensmokkelaars, Franse en Britse deugautoriteiten. De samenleving aan de overkant mag het verder oplossen.
De UK is nog tot december verplicht de EU (= frans/duits) richtlijnen te volgen. Die kudt fransen willen op manier nog een paar roedels kanslozen dumpen. De fransen/duitsers komen ook met een voorstel om een 500 miljard steunfonds in te stellen en dan dit geld in de vorm van GIFTEN aan hulpbehoevende landen te SCHENKEN, rara welke landen zullen dit worden. De rest van de EU landen (25) wordt het gewoon door de strot geduwd en NL zal zoals gewoonlijk weer tegenstribbelen en dan alsnog bij het kruisje tekenen. Daar gaan uw centjes weer....
@the namster | 21-05-20 | 13:42: wat heet 'verplicht', als ik Boor was,konden ze deaudvallen in Brussel, Berlin en Parijs op dit punt.
@hertogvanzottegem | 21-05-20 | 13:52:
Durft boor niet. Dan vallen alle voordelen die de EU de britten biedt per direct weg. En dan valt meteen het hele brexit sprookje uit elkaar....
@panthoseen | 21-05-20 | 14:24:
Haha, alle voordelen van de EU?
Noem er eens een?
@Dandruff | 21-05-20 | 14:37: Nou, geld geven aan Frankrijk is er een. Wat kan er fijner zijn dan je medemens eerder dan jezelf met pensioen te sturen.
Zelf oplossen Farage. Dat lukt je nu niet meer in EU verband. Doei!
In eu verband wel dan? U heeft nog wel eens een krant gelezen sinds pakweg 10 jaar?
Waarom denk je dat gb uitgestapt is? Visserij?
Omdat hij niet meer bij de EU hoort kan hij het land op slot gooien, en actief met boten op die mensen gaan "jagen". Een beetje als trump en zijn muur. Maar het zal er op uit draaien dat we dadelijk een afrikaans land hebben als buurman. Alle engelsen deze kant uit komen en de rest van de wereld kan zien wat voor ellende die mensen vaak opleveren.
In EU verband is niets van dit opgelost. Sterker nog, europees gezien is er nauwelijks consensus over over iets. GB heeft tenminste nog de mogelijkheid de grenzen op slot te gooien. NL heeft z'n grenzen en soevereiniteit voor een paar kraaltjes en spiegeltjes reeds verkocht.
@brie-de-penis | 21-05-20 | 12:47: Hoeveel land gaan we opgeven voor het genoeg is? De Engelsen zijn, ondanks dat het plurken zijn, een broedervolk. De arabieren zijn dat niet.
Nee,als je in dictatoriaal EU zit is het wel op te lossen.
Pffff
@Knufter | 21-05-20 | 12:44: die drammer wil het maar niet snappen. Mag niet van zn sekte.
Maakt de brexit het niet makkelijker om te negeren wat een EU land doet? Dus de britten kunnen toch gewoon de boel op slot gooien? Als ze een wet maken waarbij ze dit beschouwen als invasie is het klaar.. dan kunnen ze direct ingrijpen..
Wetten genoeg.
Geert wilders mag er bij gelegenheid ook niet in. Kan gewoon.
Prima! Ze willen graag naar het VK. Zo lang ze maar niet in de EU blijven. UK moet maar zijn eigen grenzen bewaken
Idd!
En veel plezier met deze mannen farage!
@panthoseen | 21-05-20 | 12:36:
Ah, je weet dus dat een relatief groot aantal van hen (seksueel) delinquenten, criminelen en jihadisten is?
En je gunt Farage van harte dat "deze mannen" maar veel slachtoffers gaan maken in Engeland?
Walgelijk ventje.
Maar wel voorspelbaar; genieten van de ellende van allerlei bevolkingsgroepen kenmerkt EU-trollen. Van anonieme internetters tot leiders als Verhofstadt. Allemaal wensen ze de Britten veel armoede, terreur en "speciale plaatsen in de hel".
Als straf omdat de Britten te democratisch zijn.
@Dandruff | 21-05-20 | 12:56:
U heb ze liever bij u thuis op de zolderkamer?
@panthoseen | 21-05-20 | 13:04:
Nee.
Ezelsbruggetje; als ik iets niet zeg, niet suggereer en niet impliceer, dan bedoel ik dat waarschijnlijk ook niet.
Franse illegalen zijn een Frans probleem, net zoals Nederlandse illegalen een Nederlands probleem zijn.
Landen die hun eigen falen als excuus zien om hun problemen over de heg te gooien, benadrukken het faillissement van het EU-wanbeleid. En figuren die hopen op en lachen om zoveel mogelijk ellende voor de Britten, kenmerken het immorele EU-sektarisme.
@Dandruff | 21-05-20 | 13:16:
En die ex-franse illegalen zijn nu britse illegalen geworden dus een brits probleem. Opgelost.
@panthoseen | 21-05-20 | 14:17:
Dus als ik een inbreker in mijn huis betrap mag ik hem bij jou langs sturen? Mag ik hem zelfs helpen inbreken?
Ik ben het met je eens dat de EU een volstrekt immorele instantie is, en dat extreme corruptie eigenlijk het minst kwaadaardige aspect van alle EU-beleid is.
Maar hoewel jij gelijk hebt dat de EU immoreel gedrag ten allen tijde beloont, ligt dat juridisch gezien toch anders.
Nou mooi toch? Deze mensen willen niet in frankrijk blijven en frankrijk is daar alles behalve verdrietig om. En engeland waar ze naar toe gaan is geen EU land dus wat is het probleem?
Wie wil er wel in Frankrijk blijven.
@donkieshot | 21-05-20 | 13:19: ik
@Pierre Lebon | 21-05-20 | 14:07: Au revoir
@Slough | 21-05-20 | 14:46: Ietwat aan de late kant, ben al 16 jaar weg...
Je slaat de raarste dingen aan de haak de laatste tijd.
De gevolgen van de grenzen loze wereld.
Dit zal altijd blijven doorgaan zolang er geen grenzen zijn of als de grenzen niet gehandhaafd worden.
Als een zwerm sprinkhanen zal volk migreren naar het groenere gras van de buren .
Totdat deze welvaart weer helemaal kaal gevreten is en weer ergens anders naartoe te migreren.
Nederland trekt z’n poeplap alweer om voor 1 miljard hulp aan Afrika???
Hebruik dat miljard voor Nederlandse bedrijven die in dat land van betekenis kunnen zijn.
Geld werkt niet je moet mensen en bedrijfen sturen om de infra structuur in zo’n land op te bouwen. Onze landbouw en rest van de industrieen behoren tot een van de beste in de wereld. Je moet ze leren leven en overleven.
1 miljard hulp aan afrika...... daar kunnen ze weer heel wat floechteliengen voor produceren.
Maar ff serieus:
Stupide Brexiteers, dachten jullie nu echt dat Frankrijk jullie migrantenprobleem zou blijven helpen opvangen in Calais?
Nee sukkels! Er is een einde gekomen aan de samenwerking tussen de EU en de Britten, dus die migranten mogen heengaan waar ze willen buiten de EU grenzen, dus OOK naar het VK. Dit is een direct gevolg van de keuze uit de EU te stappen. En nu Farage weer jankeballen?
Wat bent u een domme meneer. Alsof er voor Brexit wel adequaat beleid werd gevoerd...... adequaat als het niet in eigenbelang voor de Fransen is ... Fransen zijn er nog vaak op uit de Engelsen een hak te zetten. Oud zeer zullen we maar zeggen.
Leuke theorie, alleen jammer dat de franse politie al jarenlang (lang voor de Brexit) letterlijk de andere kant op kijkt als er illegalen onderweg zijn om hun 40-tonner taxi te halen.
Beetje domme reactie Landgenoten. Een direct gevolg van de brexit? Een direct gevolg van een waardeloos werkend Europa is het eerder.
Dus als de UK zijn kernafval dumpt in Franse wateren is het niet meer het proleem van de UK?
@Moonwarrior | 21-05-20 | 12:41: reaguurbokaal van de dag
Juridisch gezien heb je natuurlijk ongelijk; Franse illegalen zijn een Frans probleem. Wij kunnen Nederlandse illegalen die liever naar Ierland gaan ook niet uitzetten naar Ierland als Ierland dat niet wil.
Maar even los van je gebrek aan juridische kennis, en je gebrek aan moreel besef. Wat je kennelijk ook mist is dat die illegalen niet in Frankrijk zijn beland op een vliegend tapijt over de roze wolkjes.
De EU heeft dit immigratieprobleem gecreëerd.
De EU weigert alle immigratieproblemen op te lossen, omdat de EU baat heeft bij zoveel mogelijk immigratieproblemen. Dat valt Farage noch de Brexit te verwijten.
En ja, ook Labour heeft een jaar of 10 geleden toegegeven dat zij decennialang illegale immigratie heeft aangemoedigd en gedoogd. En nog steeds blijkt de Britse overheid dus niet tegen illegale immigratie op te treden. Ook dat valt Farage noch de Brexit te verwijten.
Jankeballen. Mijn bingoformulier ligt al weer klaar.
Opvallend detail in de tijdlijn: de hordes illegalen in Calais ten tijde van voor de Brexit, hiervan staan honderden foto’s en filmpjes op internet en in het Nieuws. Hier hebben vrachtwagen chauffeurs voor in de gevangenis gezeten. Frankrijk (Brussel) deed nagenoeg niets ondanks de vele indringende verzoeken vanuit de UK en vanuit de transportsector. Echter, toen de Brexit werd aangekondigd ontruimde Frankrijk ijlings het illegalen getto: ook dit is bewijsbaar terug te vinden. Tevens begon Brussel een ongekende lastercampagne richting de UK, maar ze zette middels een volksraadpleging toch door.
De conclusie is aldus: kwade opzet en zoals gebruikelijk draaien pro-EU narcisten de boel bewust weer om: gaslighting, aldus.
Ach ach ach hoe verzin je het weer. Schei toch uit, doe die vvd66 oogkleppen toch eens af. Je leeft helemaal in je eigen realiteit.
Wel eens van het Dublin akkoord gehoord?
"take back control"
Hahahaha.
Beter dan je volledige soevereiniteit weggeven met een grote zak geld ernaast voor een niet werkend politiek en economisch systeem.
Gelukkig zijn ze in het Brusselse niet tot ook maar enige logica in staat en blaast dit Europa zichzelf op als gevolg.
Typisch Frankrijk. Al het ongename op anderen afschuiven. En dan de bek vol hebben over solidariteit.
De oplossing voor het VK is simpel. "You are not permitted to cross into UK territorial waters. Turn around now or you will be fired upon." 3x wasrschuwen, dan 3x waarschuwingsschot (1x in de lucht, 2x voor de boeg) en dan gewoon afzinken. Hoeft maar 1 of 2 keer te gebeuren en dat volk laat zich niet zomaar meer in een bootje dirrigeren door de stokbroodvreters.
En dan zijn BBC en iTV ook gelijk wakker...
Tellen hoeveel er in de boot zitten, dat vermenigvuldigen met 10 en er een bij optellen. Een illegale immigrant heeft ook maar 10 vingers. Als ze zorgen dat het op frans territorium gebeurt is frankrijk weer de lul. Wie de bal kaatst
Ik heb wel een oplossing voor het asielzoekers probleem. Huur een flink gebied in Syberie, zet er een paar huisjes neer en vang de asielzoekers daar op. Maak het bekend over de hele wereld dat we dat zo doen. Ik wed dat we binnen een paar maanden niet 1 aanvraag meer hebben.
Geen paar maanden. Hun tamtam is/zijn de onze communicatie middelen. Mega WhatsApp groepen. Binnen een dag dus.
Dat heet het Australische model.
Ik roep al langer dat ik geen probleem heb met migranten, als ze hun verblijf maar verdienen. 5 jaar verplicht werk doen (bermen opruimen, plantsoenen schoffelen etc) en dan krijg je je verblijfsstatus. Gevangenisstraffen idem dito, geef ze geen tijd in straf maar een volume of oppervlakte ( met de hand 40 ton grind maken van basaltkeien , 25km berm langs de snelweg schoonmaken etc) 240 dienstverlening is ook maar aanwezig zijn en een beetje doen ipv een concreet iets
@brie-de-penis | 21-05-20 | 12:56: Ik sluit me erbij aan. Ben zelf immigrant elders en NL emigrant maar heb nooit 1 dag m'n hand opgehouden. Maar het is ook het sociale stelsel in NL. Ik ken rasechte Nederlanders die binnenkort AOW gaan genieten en geen dag gewerkt hebben. Met dank aan Joop in de jaren 70
Volgens een CDA-er op WNL komen die migranten toch wel, dus kun je het beter als EU regelen. Dat de EU de migranten naar de UK brengt was ze even vergeten erbij te zeggen blijkbaar.
je huis fikt toch wel een keer af, dus kun je het beter gecontroleerd aansteken.
Volgens het CBS ontving ons land 5200 migranten per week in week 3 tot 11, vanaf week 13 “nog maar” 2200 per week. 3000 per week vanaf de stranden richting GB dus. Overigens zijn deze getallen een factor 10 hoger dan ons door de overheid werd voorgelogen. Omvolking gaat zo wel heel hard. Allemaal kansloos, dus toekomstig links stemvolk, dus dat verklaart veel.
En communistische en socialistische staten zijn een lang leven beschoren. Kijk maar naar over de grens bij Oostenrijk om het dichtbij huis te houden. 30 jaar geleden zijn ze van het communistisch regime af en nog ligt de zaak op apegapen al wordt het nu wel beter.
Allemaal apothekers.
Hard nodig in deze Corona tijd.
De UK boft maar.
Australië, lid van het Britse gemenebest, doet dat handiger. Die duwen de migranten op zee gewoon weer terug naar waar ze vandaan kwamen. Push back methode waar PVV ook al jaren voor pleit.
Toch is ook OZ ondertekenaar van het VN Vluchtelingenverdrag. Het kan dus wel. OZ vangt zelfs mensen op in kampen in Papoea Nieuw Guinea.
Het kan dus wel, ook binnen het VN-verdrag
Ja geef die Fransen eens ongelijk het wordt met de dag minder leefbaar daar, loop maar eens door het mooie Parijs met zijn verdorde bevolking. Daarnaast heeft e VK het zwabberende EU schip verlaten en dat geeft gewoon een goed gevoel en maakt de oversteek het meer dan waard.
De Fransen zoeken gewoon veiligheid en moeten zorgvuldig worden opgevangen door de Britse belastingbetalers, die houden nu toch geld over na de Brexit zullen ze wel denken.
-
Hoe lang zou je er over doen vanaf Scheveningen?
Inderdaad vreemd dat hier niets over wordt gemeld door onze staatsomroep de NOS. Waarom?
Het VK maakt op dit moment een Wet waarin de zgn immigranten weer terug gestuurd kunnen worden naar Frankrijk.
Wij willen die lui niet in de EU hebben. De Britten gaan weg uit de EU. Prima oplossing dit.
Daarnaast, de Britten hebben deze apothekers ook gewoon nodig want de Poolse zorgmedewerkers moeten vanwege de Brexit wieberen.
Nee hoor, gewoon welkom hier....
En in de media helemaal NIETS hierover. Wel in Trouw vandaag: Griekenland stuurt in het geniep asielzoekers terug naar Turkije. Een heel artikel over de gemene Grieken die een handjevol illegalen terugsturen met alle verontwaardiging van dien. Over de migranten op het Kanaal helemaal niks.
Terwijl dit vele malen groter is.
Ik weet wel dat heel veel landen het spuugzat zijn van al die illegale opvreters die levenslang aan het financiële infuus gaan hangen. Betaald door ons.
www.legion-etrangere.com/mdl/pages_do...
Opvang in Frans Guyana, lees mijn voorstel in de comments
@theo-is-dood | 21-05-20 | 11:52: Als al die opvreters naar Frans Guyana gaan wordt het daar ook een islamitische staat. Zullen ze in buurland Suriname wel blij mee zijn denk ik zo.
Zo zie je maar weer hoe vals de mainstream is.
@aamert | 21-05-20 | 12:16: Neen. Die krijgen niet automatisch stemrecht hoor!
Het volk in die landen is het spuugzat ja, niet de Wir schaffen das leiders. Dat is even een essentieel verschil, omdat die laatste ervoor zorgen dat dit hele feestje aan de gang is om geheime reden X.
Beter daar dan hier in ieder geval. En ze zijn toch soort van uit de EU? Kunnen ze nu eindelijk leveren en eindelijk de migratie en uitkeringen naar een minder acceptabel niveau brengen. Toch? Nu geen excuses meer, gewoon leveren. En anders zou het misschien wel eens zo kunnen zijn dat het niet om onafhankelijkheid ging maar om... lalalageld. De NHS, om maar eens wat te noemen.
Nexit!!
Maar het is toch juist de oplossing voor alles, de endlosung, lees ik net op de correspondent decorrespondent.nl/11262/dit-is-een-o...
Een gammel bootje over vol met vrouwtjes en jonge kindjes die al het oorlogs geweld in Frankrijk en al die andere , door oorlog verscheurde, landen daarvoor ontvluchten.
Dit alles om zich In het nog enige vrije land ,met opgestroopte mouwen, Op de bank te gaan liggen en hun hand op te houden.
Die hele migratencrisis, piswoest kan ik er van worden. Zo de neiging om de straat op te gaan en hopende dat meerdere met mij meekomen. Maar hey, ik heb kinderen, een partner, een huis en een baan. Dus negeer ik het bewust, wegkijken heet dat. Ik denk aan mezelf. En net als je denkt "het kan niet gekker worden" .. dan zie je dit. Weer piswoest. Ben benieuwd hoe dit over 100 jaar in de geschiedenisboeken staat.
Waarschijnlijk komt er helemaal niks in dei geschiedenisboeken. Want er wordt massaal weggekeken en nagenoeg geen notitie van gemaakt. Achteraf is het dus nooit gebeurd.
Welnee.
Het is voornamelijk om Westerse, verwende kinderen met een sociale-studie-indoctrinatie en schuldgevoel om hun trustfonds, bezig te houden via deugerij. Slavenhandel om zichzelf bezig te houden en goed te voelen.
Niet iedereen kan zich met Miljeu bezighouden, je moet ook andere idealen presenteren voor de wereldverbeteraars..
Rijke Afrikanen willen hun land niet uit of kopen zich gewoon in Europa in.
Kan Nederland dat ook niet gaan doen, zo gek zijn die Fransen nog niet.
Pleur ze op de boot naar Newcastle, mijn zegen heb je...
Via Citizenship by Investment programma's kun je vanaf 2 miljoen pond al een UK Visa kopen. Mag je gewoon met het vliegtuig.
Nederland doet het voor de helft, google maar
@theo-is-dood | 21-05-20 | 11:35: Portugal en Cypres doen het voor nog minder. Dacht Portugal for 125k en Cypres voor 250k. Veel Arabieren maken hier gebruik van.
@theo-is-dood | 21-05-20 | 11:35: Ik geloof je op je blauwe ogen.
Griekenland voor zo'n 250k. Mag je ook overal in Europa zijn.
Malta 1 miljoen. Duizenden Chinezen hebben hier al gebruik van gemaakt.
@Mark_D_NL | 21-05-20 | 11:37:
Malta ook. Dat is inderdaad een kwalijke zaak.
@Diotima | 21-05-20 | 11:40: zijn geen kansloze immigranten dan toch? Helaas zitten er wel veel Russische maffia leden tussen.
@Trumme | 21-05-20 | 11:38: En Cyprus kent een soortgelijke regeling. Opvallend veel Chinese en Russische reclame daar. Althans in het niet-bezette deel. Trouwens: wie fluit die Turken terug aldaar? Timmermans?
Door de brexit is het VK straks een hel op aarde, maar als ik in Frankrijk was zou ik hetzelfde doen.
Zo gauw ze niet meer aan de EU wetgeving vast zitten stuurt Boris de Navy het kanaal op om ze terug te sturen. Heel de Brexit is immers door dit probleem begonnen.
@Trumme | 21-05-20 | 11:37: Zo zie ik dat ook. Britten hebben aangegeven dat ze baas in eigen huis willen blijven. Dat dat vooral de ouderen waren zullen maar wijten aan de onbezonnenheid van de jeugd.
@Trumme | 21-05-20 | 11:37:
Niet helemaal waar, maar het is zeker een groot onderdeel hiervan geweest.
@Trumme | 21-05-20 | 11:37:
Juist ja, veroorzaakt door Merkel en Rutte !
(verdeling uitvreters)
En nee dat vertelt NPO u echt niet.
Arte wel .
@Trumme | 21-05-20 | 11:37: Helemaal waar en gaat gebeuren ook. Ik leef in het VK en iedereen is het zat dat die instroom geaccepteerd moet worden.
Hel op aarde? Waarom? Het lijkt mij eerder dat de komende economische crisis harder in NL aankomt met de geweldige steun dit het moet geven aan het zo goed als failliete zuiden. De Britten hebben daar geen last van en zijn veel meer flexibel in het oplossen van de problemen die er wereldwijd aankomen. De zelfpijpers in het Brusselse/Straatsburg kunnen het nog niet eens worden over de vorm en de lengte van een te verkopen banaan helaas.
Lees net dat je in de buitenlucht zo goed als geen corona kunt oplopen (uit Chinees onderzoek bleek dat van de 7000 besmettingen slechts 1 daarvan in de buitenlucht was besmet, de rest binnen).
Dus...... laat ze lekker richting UK dobberen, opgeruimd staat netjes....
Typisch frans. Wat een kut volk.
Een typische Franse slag, Kan je daar ook mee zwemmen, Met zo’n Franse slag?
@WayneGretzky*99* | 21-05-20 | 11:44:
Fransen en alles wat daar zonodig moet wonen, zijn het ergste tiefusvolk wat er op deze aardkloot bestaat en als ze de kans krijgen zullen ze zelfs Duitsland een loer draaien....
En wij maar anderhalve meter afstand houden en 400 euro boete plus strafblad krijgen als het 1.28 blijkt te zijn, of als we met z'n vieren op gepaste afstand een gebakje eten..
Wat klopt hier niet?
Alles.
Alles klopt hier. U bent immers blank.
@Izhar | 21-05-20 | 11:30:
Is dat een verwijt?
Aan de andere kant, mochten die veelal onontwikkelde Islamitische Noord-Afrikaanse barbaren wel een boete krijgen, wordt die indirect toch weer betaald door zoete lieve gekke U en Ikketje...
Het zou een wassen neus zijn. Wat dat betreft is dit beleid iig wel eerlijk en duidelijk: "Schijt aan U" gewoon vol en recht in het bakkes.
Maar wat kan er gebeuren? Toch geen geld nodig voor andere zaken en er zijn voldoende banen nu...
@Mr.Crowley | 21-05-20 | 11:31: Nee, ik ben ook blank. Het is een constatering dat als je blank bent en een gebakje eet met de betreffende coronamaatregelen in acht nemend, je bekeurd wordt. In Den Haag staat een bepaalde groepering met 50 man langs elkaar bij een klein voetbalveldje en daar is geen politie te bekennen. Beste Mr.Crowley u en ik worden gediscrimineerd. Dat is dus geen verwijt maar een trieste vaststelling.
@Izhar | 21-05-20 | 11:36: Pim riep dit 15 jaar terug al.
Dus de Fransen\Engelsen hadden die migranten eerst een boete moeten geven?
Of bedoel je dat niet?
@Trumme | 21-05-20 | 11:39:
Pim wist al van de anderhalve meter samenleving?
Ik zie geen gebakjes op die boot met migranten.
@Animals | 21-05-20 | 11:42: Zij mochten wel opeengepakt ergens op een Frans strand staan. Voor de autochtone bevolking zijn de stranden verboden. www.ad.nl/buitenland/zomervakantie-in...
@Schietmijmaarlek | 21-05-20 | 11:48:
Je bent toch appels met peren aan het vergelijken joh.
@Animals | 21-05-20 | 11:50: Waar heb je die oogkleppen gekocht? Ze werken prima!
@Schietmijmaarlek | 21-05-20 | 11:55:
Neem nog een gebakje.
Animals | 21-05-20 | 11:50 :
Ben je werkelijk zo achterlijk ?
@the namster | 21-05-20 | 12:19:
Wat heeft een (onterechte) boete voor samenscholing in Nederland nou te maken met Immigranten die door de Fransen richting Engeland worden geholpen.
En dan ook nog Pim erbij halen.
En ik ben dan achterlijk?
@the namster | 21-05-20 | 12:19: Laat maar joh. Die snapt niet dat wetten tegenwoordig alleen nog maar voor autochtonen lijken te gelden. Stemt vast op D66 of zo.
@Schietmijmaarlek | 21-05-20 | 14:25:
Kom je er alleen niet meer uit?
Frankrijk heeft voldoende ruimte om illegale migranten op te vangen. We vergeten dat er nog een immens stuk Frankrijk (80duizend vierkante km) in Zuid-Amerika ligt. Dat is Frans-Guyana (Frans: Guyane). Frans-Guyana is een Frans overzees departement (soort provincie) aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa.
Omdat Frans Guyana in de EU ligt is daarmee de rechtsbescherming gegeven. Dat argument kunnen de anti's niet inbrengen als we (net als Australie) illegale aylanten buiten het eigen nationale grondgebied gaan opvangen.
Dus de mensen in Frans-Guyana met het probleem opzadelen, Nee dat helpt.
Waarom zou je met Algerijnen en Marokkanen helemaal naar z-Amerika vliegen?
Niet alleen Zuid-Amerika. Waarom denk je dat al die migranten al Frans spreken voordat ze in hun bootje stappen? en.wikipedia.org/wiki/French_colonial...
@normanius | 21-05-20 | 11:32: Er woont bijna niemand in Frans Guyana. Je kunt de illegale Noord-Afrikanen daar in kampen onderbrengen. Het Vreemdelingenlegioen kan de bewaking doen. Dat Legioen is al aanwezig in Frans-Guyana om de raketbasis bij Kourou te bewaken. Deze lanceerbasis heet Centre Spatial Guyanais van de ESA, het Europese ruimtevaartproject.
U moet aan de Maghrebbijnen duidelijk maken dat ze nooit of te nimmer zich kunnen settelen in Europa. Vandaar Zuid-Amerika.
Die groep illegalen kost Europa nu ook handenvol geld. Door opvang in Frans-Guyana schep de in dat arme land werkgelegenheid en banen.
@Trumme | 21-05-20 | 11:33: Omdat na 2 vliegtuigen er een goed signaal is afgegeven en ze heel misschien bedenken dat er betere plannen dan de EU zijn? Maar goed, eigenlijk zijn er reeds voldoende wetten om ze te ontmoedigen, jammer dat ze niet gehandhaafd worden.
@Trumme | 21-05-20 | 11:33:
Kun je dat niet zelf bedenken? Hun eigen landen nemen ze niet terug. Dat is punt een.
Ten tweede doel ik op die groep die nu voor problemen en overlast zorgt door hun criminele gedrag. Stop die lekker in een barakkenkamp in Frans Guyana, bewaakt door het Vreemdelingenlegioen.
Frans-Guyana is een Frans overzees departement (département d'outre mer). Het bestuur wordt geleid door Rodolphe Alexandre, president van de Assemblée de Guyane, het parlement van Frans-Guyana. Dit parlement vervangt sinds 2015 de voormalige algemene (departementale) raad en regionale raad. Frans-Guyana heeft twee vertegenwoordigers in de Franse Senaat en twee vertegenwoordigers in het Franse parlement. Binnen de Europese Unie heeft Frans-Guyana de status van ultraperifere regio. Het maakt dus integraal onderdeel uit van de Europese Unie.
Nog een keer: Het maakt dus integraal onderdeel uit van de Europese Unie. De regels van het EVRM gelden onverkort aldaar. We schuiven dus geen personen af naar een land of gebied waar ze geen beroep kunnen doen op de rechter. Dat zal alleen met een videoverbinding moeten geschieden. Maar dat doen we nu ook al volop dankzij corona.
Ja, in Frans Guyana kun je vorstelijk rondkomen van kinderen kweken! Ik ga er misschien ook maar eens naar toe dobberen.
Frans Guyana is twee maal zo groot als Nederland en er wonen 250.000 mensen. Plaats genoeg daarom.
Het derde regiment infanterie van het Vreemdelingenlegioen is gestationeerd in Kourou. Met nog een regiment genie erbij kan de bouw van een opvangcentrum van barakken met airco, poolbiljart en zwembad van start: www.legion-etrangere.com/mdl/pages_do...
sssst.... je mag er niks van zeggen of vinden, want dan ben je een racist. Ik ben er sinds lange tijd al helemaal klaar mee. Racist wordt een geuzenaam.
Dat is het al.
Macron de nieuwe erdogan
De wereld is van iedereen. Je kunt niet een hek om een land zetten en beweren dat het van jou is. Iedereen heeft recht op welvaart, niet alleen jij. Dit wordt mij regelmatig verteld, dus ik geef het even door. Misschien kunt u er iets mee.
Ik denk dat ik dan maar ga verhuizen naar huis ten Bosch.. kijken of ik met jou tekst naar binnen kom.. belasting dan ook maar feck it.
Van welk geld?
@Eddy67 | 21-05-20 | 11:31:
Dat blijft allemaal een beetje in het vage. De bron is overtuigd D'66.
De wereld is een pijp kaneel ieder likt eraan maar krijgt niet veel. Behalve de rijken natuurlijk. Money buys everything.
Ik werk voor mijn welvaart.
Daar gaat het niet om, het gaat in de eerste plaats om de steeds groter wordende Islam (en daarmee de grip op onze westerse normen en waarden verliezen), en in de tweede plaats om het behoud van onze verzorgingsstaat (aangezien migranten vaak direct de bijstand in gaan). Mensen welvaart gunnen is helemaal prima, ik ben voor, voor mij hoeft de grens echt niet helemaal dicht, maar wel als deze twee belangrijke zaken daar niet door onder vuur komen te liggen. Oftewel migratie is wat mij betreft geaccepteerd, mits er strengere voorwaarden aan worden gesteld. Maar het gaat allemaal zo onvoorwaardelijk.
@JackStick | 21-05-20 | 11:54:
We delen een mening. Maar nog steeds zijn er (voorts intelligente) mensen die het gevaar niet willen zien.
Wat als in Europa op deze manier alles naar de klote gaat. Wie vangt dan de zgn vluchtelingen op? Sterker nog, wie vangt mij en mijn gezin dan op? Dat gevaar ziet niemand iig.
@MickeyGouda | 21-05-20 | 12:10: frappant he, in mijn regio ook. Ook nooit eens het gesprek van ok bij dit aantal zijn het er genoeg, want als we meer doen dan stort dit en dat in. Heel rationeel, gewoon kijken hoe groot de taart is en in hoeverre je nog wat weg kan geven. Stel de leiders zouden daar een getal aan hangen, kan je gewoon berekenen. Dan is er ook een grens. Dan kunnen we ook kijken of we al aan die grens zitten etc.
Maar nee, gewoon vol proppen die rijke landen, net zolang totdat het ontploft. Hoe je ook je eigen volk zo kunt haten is onbegrijpelijk. Dat er iets helemaal scheef zit in de hoogste regionen is in ieder geval duidelijk.
En dan in de reacties op twitter blijven janken over Brexit en geen woord over deze massa-invasie.
Cherry picking is inmiddels verworden tot een sport op olympisch niveau.
"The invasion continues yet the BBC and ITV won't report this". Exact hetzelfde als in Nederland dus, want "Asielinstroom van Week ... bedroeg ongeveer ..." lees je ook alleen maar op GeenStijl.
Vind het een wonder dat het überhaupt vermeld word op rijksoverheid.
@miknic | 21-05-20 | 11:36: die zien in hun analytics ook wel dat het electoraat het niet leest. Als die cijfers kloppen dan.
Vooral dat we in een land als NL eigenlijk niet meer van de cijfers uit kunnen gaan (tijd terug dat gesjoemel met de criminaliteit cijfers onder allochtonen), zegt al genoeg.
Macron. De Erdogan van Europa.
Vertrouw nooit een man met een moedercomplex.
De Britten hebben nieuwe wetten nodig om dobbernegers van hun kust te weren?
Let wel: nieuwe wetten. Over het UITVOEREN van die wetten praten we nog niet.
Het is nu 2020.
De laatste geslaagde invasie van Engeland (Willem de Veroveraar) was in 1066.
Michiel de Ruyter kwam in 1667 tot aan Chatham.
Adolf de Veroveraar kwam in 1940 tot aan Duinkerken.
En na zo'n duizend jaar geschiedenis moeten de Britten nog WETTEN bedenken om willekeurige jokers uit willekeurige landen buiten de deur te houden.
Ik geloof dat wij in Nederland die wetten wel al hebben. Wij hebben weer andere problemen, namelijk het uitvoeren van onze eigen wetten.
Ja absurd. Wij hebben ook nog geen Noodwet voor al die ongrondwettelijke corona-maatregelen.
Engeland heeft geen identificatieplicht en geen verplichte ID-kaart.
@theo-is-dood | 21-05-20 | 11:51: Je hoeft zelfs je auto papieren niet bij je te hebben.
Grappig ergens; als je de stranden opstormt met 50.000 mensen noemen ze het een invasie, als het 500x met 100 mensen gebeurt over een langere periode zijn het vluchtelingen die hulp behoeven. Het lijkt wel een creatieve vorm van boekhouden.
5000x in groepjes van 10 kost dan weer 400 Eurie pp.
Misbruik van de marine. Ik dacht altijd dat het leger er voor diende om de grenzen te bewaken en ongewenste indringers buiten de deur te houden. Of zijn deze mensen niet ongewenst maar handig om de demografische verandering te versnellen.
Elke keer raak je een stuk van je stem kwijt. Je aandeel in de maatschappij verwaterd en keert geen dividend uit maar laat je achter met een levenslange schuld.
Goed dat Farage dit onderzoekt. Die man is echt bewonderingswaardig!
Ik herinner me nog een soortgelijk bericht, ergens in de jaren '80.
Destijds was Duitsland nog verdeeld tussen de democratische BRD (West) en de dictatoriale DDR (Oost). Omdat geen zinnig mens in een socialistisch land wil wonen, had de DDR een dodelijke muur gebouwd die iedereen opsloot. Uit humanitaire overwegingen kreeg elke ontsnapte Oost Duitser automatisch asiel in West Duitsland.
Enfin. Op een dag toonde het journaal hoe vanuit de DDR tienduizenden Pakistanen, Nigerianen etc *ineens* de BRD binnen wandelden. Opmerkelijk, omdat er in de DDR eigenlijk helemaal geen Pakistanen, Nigerianen etc woonden.
Zoals gezegd; niemand wil in een socialistisch land wonen.
Bovendien wist de DDR-top heel goed dat niemand baat zou hebben bij analfabeten uit agressieve clan-culturen.
Het was dus pure sabotage. De DDR "importeerde" Zandbakkiërs, met als enig doel ze naar de BRD te "exporteren". Ongecontroleerde massa-immigratie is een wapen, bedoeld om Westerse landen te destabiliseren. Dat was zo in de jaren '80, en dat is het nog steeds.
En nu doet de EU hetzelfde met een land dat de EU wil verlaten... Tja.
Het enige verschil tussen de DDR en de EU is dat de EU ook alle EU-landen structureel saboteert en destabiliseert. Naar het waarom mag u gissen. Maar de dictatoriale EU-top wéét dus gewoon dat ongecontroleerde massa-immigratie een probleem is.
En daarom zadelen ze democratisch Engeland daar mee op.
Juist, de vraag is dus waarom ook de eigen lidstaten ermee kapot maken? Ze willen sowieso van de individuele natie staten af, is alleen maar vervelend voor het beleid. Hoe ga je de autochtone bevolking laten mengen met elkaar, als Europa al eeuwen juist verdeeld is?
En dan komt de kansloze immigrant, die met allerlei smoesjes geholpen wordt, om de hoek kijken. Alternatieven voor hulp worden ook nooit besproken, alsof de enige manier om hun te helpen perse het hier naar toe halen is.
Om het dan via jouw context te verklaren zou het kunnen zijn dat ze een gezamenlijke vijand aan het creëren zijn. Zodat ze een tool hebben om straks alle afzonderlijke volkeren samen te kunnen voegen. Dat dit enorm veel leed onder de autochtonen veroorzaakt interesseert ze geen moer. Dat de autochtonen hier ook nog eens voor moeten betalen door torenhoge belasting zal waarschijnlijk hard om gelachen worden in de hoogste regionen.
Ik vraag me dan altijd af waar de kinderen later van deze hoge regionen gaan leven, want met hun gecreëerde hel hier wordt het voor hun er heus ook niet beter op. Tenzij de escalatie het doel is, vervolgens wordt de indringer hardhandig eruit gevochten met 1 EU leger, met 1 EU belasting etc. wat natuurlijk DE oplossing is voor dit zelf gecreëerde probleem. Interessant is dus om te kijken of de kinderen van de hoogste regionen an masse (tijdelijk) ergens anders gaan wonen binnen nu en 10 jaar. Dat soort signs zullen de eerste kanaries in de kolenmijn zijn.
Eigenlijk heeft een groot deel van de reaguurders al onvrijwillig die rol gekregen, maar wij worden natuurlijk niet serieus genomen want: racist, dom, boers, conspiracy gekkies etc..
Dus ga ik bij deze, voor het eerst in de 15 jaar dat ik dit al zie gebeuren, toch iets toegeven. De machthebbers met hun duistere agenda zijn heer en meester van het spel.
Jammer dat ze al dat intellect en macht niet gewoon deden inzetten waarvoor ze in theorie zijn aangenomen. Het had hier fantastisch kunnen zijn.
Wat John Cleese zegt over London. Heb je geen Kalergi-plan voor nodig.
I love Farage…. wordt aan wetten gewerkt,hoezo? Er zijn toch noodwetjes of noodverordeningen? Grr.
Gewoon bellen met Rutte. Die weet feilloos het juiste inleg-velletje te vinden.
Al die illegale migranten zijn een Frans probleem en als ze vertrekken zijn ze niet meer het probleem van Frankrijk.
In de haven waar de vrachtauto's de boot naar Engeland nemen moeten de vrachtauto verplicht in konvooi een zigzag route rijden om de snelheid er uit te halen zodat de illegale migranten voldoende kans hebben om aan boord van zo'n vrachtwagen te klimmen.
De Franse politie doet helemaal niets om het haventerrein vrij te houden van personen die daar niets te zoeken hebben. Zolang ze op het haventerrein wonen, wonen ze tenminste niet in tentendorpen in de Parijse binnenstad waar ze bij een paar metrostations zeer prominent aanwezig zijn.
Het is een beetje hufterig, maar zo komen de Fransen wel van hun probleem af zonder moeilijke uitzetprocedures.
Met een paar dartpijltjes op te lossen.
Brittania rule the waves
youtu.be/l65_1S3qNBw
Gisteren wel iets op de BBC webzijde:
www.bbc.com/news/uk-england-kent-5274...
De EU en Engeland zijn verworden tot een hond die stikt van de vlooien.
Ergens vermoed ik dat dit FakeNews is. Opgezet door Farage.
Dat de Franse Marine ze "begeleid" is echt onzin. Ze patrouilleren hun kustwateren, so what? Maar dat de Royal Navy nergens te zien is, is verdacht. De Noordzee, de Kanaaleilanden, etc. worden allemaal uitstekend bewaakt. Dus deze bootjes zouden echt onderschept worden als dit geen "reclamefilmpje" voor één of ander belangengroepje zou zijn....
Ze begeleiden ze zeer zeker wel tot aan de internationale wateren. En die engelsen zie je niet omdat dus niet in franse territoriale wateren mogen komen als Frankrijk het niet toestaat.
En Farage dan? Illegaal in Franse wateren?
Bootjes zijn veel te klein om door een vrachtschip varende door het kanaal op zicht te zien, dus logisch dat de kustwacht er ter bescherming naast gaat varen. Vaak staat de autopilot aan en varen ze zonder uitwijken door de vaarroute van het kanaal, als jij zo graag wilt oversteken wijk je maar op tijd uit. Ook geven deze kleine rubberbootjes geen radardetectie. Zowieso is de uitwijkmogelijkheid en het stoppen van een beetje grote boot zeer beperkt.
@Schemerlamp | 21-05-20 | 11:22: Ik lees eigenlijk alleen maar redenen om ze niet te begeleiden.
@BekiekUtMoar | 21-05-20 | 11:34: ja volgens mij ook. Je word hier al van je surfplank gehaald als je te ver van de kust bent. Je krijgt niet echt begeleiding tot engeland zegmaar.
Ervaren dobberaars.
Die feeks van een Van Toorenburg was al aan het spinnen dat ondanks brexit de vluchtelingenstromen naar de UK gewoon door gaat en dat een nexit dus ook bij ons deze gasten niet gaat tegenhouden.
Je leeft in een dictatuur of niet...
Vermoeiend dit.... zeker vandaag! En het is pas 18 graden.
Het is me toch een puinhoop. "bijkans zinkende, rubberbootjes". Het lukt ze zelfs niet om rubberbootjes te laten zinken. Je zou bijna denken dat die Fransen gewoon van die mensen af wil komen.
Meest benauwende is dat er geen vrije pers meer lijkt te zijn in West-Europa. Zo ongeveer iedere grote media-outlet vandaag de dag handelt met een verborgen agenda. Toch gelooft Mien van drie hoog achter het allemaal en dat is blijkbaar het enige dat telt. Vraag eens aan mensen wat volgens hen het percentage van de gehele pers wereldwijd is dat daadwerkelijk vrij is en je ziet dat de goedgelovigheid bijna onbegrensd is. Wereldwijd ligt dit percentage rond de 15%.
Pers is al tientallen jaren Links. Tijdens de opleiding krijg je heel veel te maken met Ethiek. Ethiek betekent dat je alleen mag schrijven wat Links is. Ook dat je niet de feiten moet schrijven maar alleen wat je erover hoort te denken. Netjes en Ethisch. Het Grote Doel volgend. Waarbij niemand weet wat dat Grote Doel nu eigenlijk is. En waarom dit er is.
@Patatter | 21-05-20 | 11:05: U beschrijft daar een sekte.
mienlinksetrien.blogspot.com/
@BRR76 | 21-05-20 | 11:11: Inderdaad. Zo is het ook, vrijwillig meedoen aan censuur, zoals George Orwell al beschreef.
Gammele bootjes, terwijl er zo veel cruiseschepen stilliggen.
LOL!
@Ichneumonidae | 21-05-20 | 11:10: Ze zitten liever in kroesboten, zo aan dat haar te zien.
Tsja, nu is het probleem natuurlijk wel dat die gasten allemaal naar het VK willen. Je zou het dus ook zo kunnen zien dat de Fransen met probleem van de Britten opgezadeld zitten. Kijk, iedereen schuift de problemen door, want geen van die migranten is eerst in Frankrijk aangekomen hè? Die zijn via Italië, Spanje of Griekenland Europa binnen gekomen. Iets te makkelijk dus om nu naar de Fransen te wijzen.
Citaat: "Alle pogingen van de Belgische overheid ten spijt denken de migranten er niet aan asiel aan te vragen. Voor de migranten is het Verenigd Koninkrijk hun blinkende El Dorado. Daar zijn drie grote redenen voor. Het Verenigd Koninkrijk kent geen nationale identiteitskaart, de arbeidsmarkt heeft weing regels en de loonkosten behoren tot de laagste van heel rijk West-Europa.
Ondanks illegale migratie, terreurdreiging en bezwaren vanop het vasteland is geen sprake van de invoering van een nationale ID-kaart. Labour-premier Tony Blair was in 2006 de laatste die het probeerde. Hij besloot tot de invoering van een ID-kaart, gekoppeld aan een nieuw nationaal rijksregister."
Nigel Farage moet ook naar z'n eigen land kijken. Het is heel erg makkelijk om als illegaal in London aan de slag te kunnen.
@theo-is-dood | 21-05-20 | 11:32: dank voor de informatie. Wat betreft Nigel cs betreft: het kiesstelsel aldaar werkt niet in zijn voordeel. Liever het onze!
Engeland is net zo regressief links als de rest van de EU. Een hoog ‘weg met ons’ gehalte dus die ‘vluchtelingen’ zijn meer dan welkom.
En als ze binnen zijn krijgen ze van andere een nep-baantje voor een paar weken en mogen ze daarna hun leven lang daar wonnen in de uitkering.
Maar ik vind dat een goed idee. Want dan kunnen wij net als de Fransen ook alle asielzoekers daar naartoe sturen. Vooral die uit veilige landen. Waar wachten we nog op?
Waarschijnlijk ligt het wat genuanceerder dan routine charlatan Farge voorstelt. LAten verdrinken is helemaal niet aan de orde. Bovendien? Wanneer die lieden naar het VK willen dan is het vreemd dat het VK verwacht dat andere landen ze vast gaan zetten. Gezien de britten nauwelijks echt werk willen doen is het voor het VK toch goed dat er gretige werkers van elders komen. Zelf willen ze degenen uit de EU die lezen en schrijven kunnen en meest ook Engels spreken niet. Dus dan zullen ze het met anderen uit de gekoesterde Common Wealth moeten doen. Echt een verrijking!
Dat Farage tot nu toe altijd gelijk kreeg maakt hem geen "charlatan". Zoek het woord eens op.
Illegalen in Frankrijk zijn in de eerste plaats een Frans probleem, ongeacht waar ze naar toe willen. Die illegalen hebben immers geen Britse papieren. Dat Frankrijk faalt is vooral omdat de EU "faalt". Opzettelijk faalt, door;
- alle buitengrenzen open te zetten;
- heel de wereld uit te nodigen, behalve bedreigde bevolkingsgroepen;
- iedere immigrant gratis zorg, gratis inwoning en gratis geld te beloven;
- middels EU-wetgeving het uitzetten van illegalen, criminelen en terroristen te verbieden.
Verder weet iedereen dat die mensen niet komen werken, maar op zoek gaan naar carrières in de uitkeringen en criminaliteit. Engeland uitlachen omdat je ze met een gewelddadig probleem opzadelt is walgelijk immoreel, dus typisch des EU.
@Dandruff | 21-05-20 | 11:33:
Hoe ga je als illegaal een uitkering aanvragen?
@Diotima | 21-05-20 | 11:37:
Als illegaal lukt dat inderdaad niet, dat zeg ik dus ook nergens.
Maar als illegaal krijg je wel gratis onderdak, gratis zorg en gratis voeding tot je een verblijfsstatus hebt. Bij een asielaanvraag zit ook gratis zakgeld en gratis OV inbegrepen.
En gratis rechtshulp zorgt ervoor dat je eindeloos mag blijven procederen tot je een of andere verblijfsstatus hebt. Zelfs als je een stevig strafblad opbouwt; waarvoor je uiteraard ook gratis rechtshulp cadeau krijgt.
Een leuk cadeautje van de belastingplichtige slachtoffers.
Frankrijk verleent de Britten een dienst, die laatsten willen graag een multiculturele samenleving want het werkt daar uitstekend vlg de locale msm, en zou er eigenlijk geld voor moeten vragen.
Alle lof voor Frankrijk, een sociaal land, zeker als je bedenkt dat het VK niet meer in de EU zit.
Mijn regel is waar het zwart ziet van de mensen en de islam regeert daar ga ik niet op vakantie. Parijs en Londen ben ik ook al 20 jaar niet meer geweest.
Dat is dus de hele oost/west band tussen Marokko en Indonesië.
Daar heb je idd helemaal niks te zoeken.
Geef je geen ongelijk. Parijs is al labg geen franse stad meer.
Dit noem ik nog eens nieuws.
Als ze dan toch in gammelegammele bootjes de grens over moeten, probeer eens vanaf Marseille ofzo.
Uit de EU is uit de EU denkt en doet Macron en ze willen erheen. Win, win, win. Iedereen blij. Suffe EU om te beginnen.
Engeland moet gewoon zorgen dat die invasiërs überhaupt niet naar Engeland willen. Als al het schuim uiteindelijk naar jouw land wil, doe jij iets fout en niet je buren zoals Frankrijk.
@5611 | 21-05-20 | 10:59: Frankrijk heeft ze eerst binnengelaten (en daarvoor Italië, Spanje, etc. Aanzuigen is natuurlijk wel wat anders, wat vk al lang doet.
@5611 | 21-05-20 | 10:59: rake analyse... die Boris eens moet maken. Waarschijnlijk zit een deel van de aantrekkingskracht in het feit dat er al zo veel volk uit de voormalige koloniën zit.
De Engelsen staan als Angelsaksisch volk hoog op de lijst om te laten verdwijnen. Boven de Fransozen in ieder geval.
Zij kunnen hun grens tenminste dichtgooien als ze echt willen, gewoon massaal patrouilleren en terugsturen desnoods onder wapengeweld.
Macron flikt het met Boris om van de Paki’s Indiërs en Afghanen af te komen en met Merkel om ons toch met bounds op te zadelen.
Gevaarlijk mannetje begint zich steeds meer als Poetin te gedragen.
Er klopt wel meer niet aan die rare framboos. Alleen al zijn smaak wat vrouwen betreft.
@zalkmarzegge | 21-05-20 | 10:55: Ja dat kun je wel zeggen, hij is in ieder geval niet met Keith te vergelijken, maar ik mag dat enfant terrible net zo min.
Snap niet dat die illegalen niet gewoon afreizen naar Amsterdam. Raak je daar je zwarte werk kwijt dan gaat GL wethouder Groot Wassink je onderhouden,
"Duizenden ongedocumenteerden in de problemen door verlies van illegale baan"
www.at5.nl/artikelen/202052/duizenden...
Daar heb ik Halsema gisteravond niet over gehoord.
Men zou ook kunnen overwegen om ongedocumenteerden met een illegale baan het land uit te zetten. Maar dat is de moeilijke weg.....
@Trumme | 21-05-20 | 10:51:
Nee, die bedankte Flupke voor de 13 miljard die weer in aantocht is. Een deel gaat natuurlijk naar dat shithole van haar, want die hebben het zo zwaar... Lijken wel Italianen daar.
@Ommezwaai | 21-05-20 | 10:52: ja, u denkt in oplossingen, moeten we niet willen met z'n allen.
Tsja, als we zelfs illegalen uit Brazilie niet meer uitzetten...
En dat woord: ''ongedocumenteerden"
Eigen schuld van die Engelsen. Dan moeten ze ook maar niet met zo'n dikke vette worst naar die migranten zwaaien. Want de overgrote meerderheid van al die gelukszoekers die de oversteek naar Griekenland of Italië maakt, wil uiteindelijk naar Engeland. En waarom? Omdat die Engelsen met de grootste worst zwaaien. Alles gratis daar voor die migranten: huis, geld, opleiding. Nee, wat dat betreft deugen die Engelsen nog harder dan wij. En wij hier op het Europese vasteland blijven er in veel gevallen maar mee zitten, met die kutmigranten op weg naar Engeland.
Dus Nigel, gewoon niet zo zeuren. Zorg eerst dat je in eigen land de boel een beetje op orde krijgt en stop met het pamperen van die migranten.
Wel eens een docu gezien van migranten in Londen die in een woning van anderhalf miljoen pond woonden zonder te werken of de taal te spreken.
@du Roi Soleil
Dat bedoel ik.
"Alles gratis daar voor die migranten: huis, geld, opleiding."
O. Hier is het niet gratis?
@Dr_Johnson
Daar in Engeland is alles nog veel gratisser. Zodra je daar voet aan land zet krijg je zakgeld. No questions asked.
Prima toch? We willen toch minder migranten in de EU? En die migranten willen toch het allerliefst naar Engeland? Win-win. Sterker nog: het is goedkoper ze hier een mooi rubberboot en een kompas te geven dan om ze op te vangen, niet?
Toen ik bij de Joop bij een soortgelijk topic de opmerking maakte dat er wellicht een apotheker tussen zou kunnen zitten kreeg ik een ban. Wellicht waren ze zat van mijn getrol want nu kan ik me zelfs niet meer registeren als nieuwe commenter of hun site is stukkapot.
Ver wegblijven van die links-extremisten dus.
Ik heb 1x geprobeerd te readeugen op de Joop. Ik kwam niet door de ballotagecommissie.
O, was jij dat?
@VanBukkem; wacht, ik ga het ook proberen zo.
Je kunt daar dan beter ook eerstpratendanneuken??
Operatie Seelöwe.
Nog zo'n nuttige aanvulling.
@Mr.Crowley
Met dien verschil dat deze keer die Engelsen het niet gaan redden.
The island will sink into the abyss of a new dark age.
And frankly my dear, I don't give a damn.
@VanBukkem | 21-05-20 | 10:51:
Er zijn maar weinig mensen die in de toekomst kunnen kijken. Niemand weet dus waar dit toe zal leiden.
@VanBukkem | 21-05-20 | 10:51:
Ik pin mijzelf niet vast aan, wat niet meer is dan, een projectie.
Dat is wat anders dan 500 per week die bij ons binnenkomen.
"De Telegraph meldt dat de Britten werken aan nieuwe wetgeving om Kanaaldobberaars terug naar Frankrijk te katapulteren."
Zucht...... er moet gewerkt worden aan nieuwe wetgeving - in de UK; in de EU - om al deze klaplopers linea recta naar hun 'eige' landen terug te caramboleren.
De wraak van M&M en EP om de Brexit.
In samenwerking met Britse autoriteiten? En Franse autoriteiten? Wie heeft er dan belang bij?
Ze hebben ze liever iligaal bij familie ondergebracht dan in een tentenkampje langs de Seine.
Die vluchtelingen lukt dat beter dan de Teutonen in 40/45.
Ja, heel erg nuttige aanvulling.
Allemaal een boete geven voor samenscholing. Dat zal ze leren!
Ik snap het niet zo, GB is toch al uit de EU dus kunnen ze hun eigen regels instellen aan de grens en zijn dus niet afhankelijk van e.o.a. EU commissie.
Dit was toch ook de reden van de Brexit, weer zelf kunnen beslissen over hun land?
Dat gaan ze dus ook doen.
Dat gaat dus heel interessant worden.
Ze zijn tot 2023 gecommitteerd aan EU regelgeving.
Precies, patrouilleren en terugsturen richting Frankrijk, zo moeilijk moet dat niet zijn.
Net als in Nederland heb je in het VK een politieke top, en een totaal verrot ambtenaren systeem met topambtenaren die doen waar ze zelf zin in hebben. Daar maakten ze 40 jaar geleden al een tv serie over: "Yes minister" En dat soort structuren versterkt zichzelf alleen maar. (Zoals elke ambtelijke organisatie eigenlijk: het eerste doel van de organisatie is de organisatie, daarna komt pas waarvoor ze eigenlijk in het leven was geroepen)
Wie? Nigel Farage? Die clown, die gek, die malloot, die crypto-fascist, die doorgedraaide brexiteer, die ..... oh, wat hij zei? ja, dat weet ik niet hoor, ik hoorde alleen mijzelf schelden, en daar was ik heel tevreden over.
Hear hear
Hij heeft nog één zetel? En straks niets meer. En pres Bonkers dacht dat ze hem maar ambassadeur in de VS moesten maken.
@MaarFeitelijk | 21-05-20 | 11:00: ah, en dus heeft hij ongelijk mbt dit topic!, want hij heeft nog maar één zetel, goed stukje logica.
@Mallepietje1001 | 21-05-20 | 11:11: @MaarFeitelijk heeft zijn eigen kennis en dat is de juiste, denkt hij.
@Mallepietje1001 | 21-05-20 | 11:11: Die moet je niet serieus nemen.
Hadden we het daar vannacht niet over in de Coronakroeg?
Revolutie
Bizar hoe illegale migratie en mensenhandel door Europa gefaciliteerd wordt door overheden en NGO's terwijl de gemiddelde Nederlander nog geen weekendje naar Antwerpen kan als hij zou willen
Waarheid als een koe! Groen en genderneutraal
Alleen nog mensen toelaten die minimaal een vermogen hebben van €4.000.000,- of meer. Apothekers hebben we toch al teveel.
Bij Duinkerken links afslaan.
da's bakboord.
Wel in het juiste jargon aub.
.. maar goed. Net als immigratie, "het klimaat" en de islam blijkt de Coronacrisis een uitstekend wapen te zijn om demense in een hoek te drukken, fysiek aan te vallen, te beschuldigen en te laten boeten.
In november zijn de presidentsverkiezingen in de VS. Daar staat veel op het spel en dat is het beste te merken in de staten die nog in handen zijn van de globalisten;
www.youtube.com/watch?v=1UQS9oUQ9I0
De totale vernietiging van de economie is daar nodig om het doel te bereiken. Wat dat betreft boffen wij dat het tuig hier heer en meester is. De economie vernietigen raakt ook hun portemonnee.
Boffen dat het tuig hier heer en meester is? Raarrrrrrrrrrr
@Usumani | 21-05-20 | 10:42:
Wie raar zegt zegt Brussel
Gaat dit plak-tekstje ergens over en komt er een conclusie?
En dat terwijl de kaasjes in Frankrijk veel lekkerder zijn.
Het weer is er ook beter, alleen de uitkeringen niet.
@zwellevertje | 21-05-20 | 10:36: De reden dat Engeland zo in trek is bij illegalen heeft niets te maken met uitkeringen (wat dat betreft kunnen ze beter in Frankrijk blijven, of proberen naar België, Nederland of een van de Scandinavische landen te gaan).
Nee, de reden is gelegen in het feit dat het Verenigd Koninkrijk als enig Europees land geen legitimatie-plicht heeft en daardoor is het heel gemakkelijk om zwart werk te vinden.
Vergeet niet dat vrijwel niemand van deze asielzoekers een reële kans maakt op een asielvergunning en dus hebben ze ook geen enkele uitkering te verwachten. Wat deze reizigers naar Engeland zoeken is werk. Een uitkering krijgen ze toch niet en dat weten ze, maar zwartwerken is in Engeland relatief eenvoudig.
Echte mannen eten geen kaas, tfoe.
@staat het bier koud? | 21-05-20 | 10:46: Zou kunnen, het klinkt plausibel in ieder geval.
@staat het bier koud? | 21-05-20 | 10:46: En gratis gezondheidszorg.
@staat het bier koud? | 21-05-20 | 10:46:
Misschien begrijp ik het verkeerd maar als je in Engeland wil werken zal je op je eerste dag je paspoort moeten laten zien.
Ik denk trouwens dat bij niet één zwart baantje je eigen moet legitimeren....... waar ook ter wereld.
Dus ik snap eigenlijk niet wat die legitimatie plicht ermee te maken heeft?
Nu Boris een beetje de weg kwijt is ruiken NGO's hun kans, de gesubsidieerde maffia gaat weer vol gas de oude wereld verder vergiftigen.
Boris was al jaren de weg kwijt. Alleen is nu het spreektalent ook wat ingeboet.
@MaarFeitelijk | 21-05-20 | 11:02: Wat een kennis.
En hoeveel van die bootjes komen naar Nederland? Vast ook een stuk of wat.
Een bootje van Frankrijk naar Nederland? Als je ook over land kunt?
Misschien schaatsen ze wel hierheen, over de aMaas?
Zag je trouwens dat Farage in een visboot zat? Er hingen wat hengels tegen het boord aan.
Het VK heeft meer EU nodig.
Straks wel want ze gaan helemaal failliet waarbij Griekenland nog een solide positie had.
@MaarFeitelijk | 21-05-20 | 11:03: Wat een kennis.
Gaat weer een hoop drenkelingen en zieligheid opleveren.
Het is nou nog mooi weer.
Tsja, zolang er mensen (terecht) tegen zijn, zullen er mensen willen deugen en straffen.
Inhoud van die bootjes is altijd hetzelfde. Supersaai en niet divers. Ich könnte kotzen. Bleib zu Hause, verrijkers.
De nieuwe fascisten hebben een speciale vrijstelling om de meest essentiële industrie op gang te houden.
De omvolking gaat door. Denkt u intussen aan de 1,5m afstand?
Houzee kameraden, namens uw hoeders te Brussel.
De Britten kunnen best nieuwe wetgeving ontwikkelen, maar waarom zou Frankrijk de retourmigranten accepteren en hoe kunnen de Britten dat afdwingen? Het is allemaal symboolpolitiek.
Omdat we in Europa ons wel aan gemaakte afspraken houden want anders zijn we geen haar beter dan de Noord Afrikaanse landen... oh wacht het Frankrijk... die hoeven zich niey aan gemaakte afspraken te houden want het is Frankrijk.
Tja...
Geef die Fransen eens ongelijk.
REAGEER OOK