Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Racisten @NOS keihard afgefakkeld in Volkskrant

"Islam van alle kanten"

GAAAP

In de dode boom-versie staat er nog een milde, tamelijk misleidende, kijk-ons-eens-gymnasium-gedaan-hebben-kop boven de verwoestende column van Erdal Balci. Online is het gelukkig wel DIK HOUT PLANKEN SPIJKER KOP RAAK KLABAMMM richting de etnisch profilerende racisten van de NOS, met hun DiviBase en DiviBokaal, en vooral het vergoelijkende gezwatel van Gelauff cum suis. De GeenStijl Bokaal voor Waarheden als Koeien & Trillend Papier van Woorden is vandaag voor... Erdal Balci. En de groeten aan Femke Halsema & en Dat Filmpje uit 2014.  PS: Het wordt tijd dat ze bij OCW aangifte gaan doen tegen de topambtenaren van de NOS, wegens beroepsmatige discriminatie en diviknevelarij.

Zo

Reaguursels

Inloggen

Het is me net geen abonnement waard, maar dit lijkt een verfrissend stukje diversiteit in de berichtgering van de @Volkskrant.
Een "rationeel-rechtse" opinie in de MSM, hulde.

hotmint | 20-05-20 | 12:51

Citaat: "hoe ‘diverser’ die omroep wordt, hoe meer het Nederlandse publiek pr-verhalen krijgt voorgeschoteld over religie, moskee en ramadan". Dit fragment doet mij denken aan de waarschuwing van de AIVD voor de "façadepolitiek" van de "salafistische aanjagers" tijdens de openbare verhoren van de parlementaire ondervragingscommissie "Ongewenste beïnvloeding uit onvrije landen" (POCOB): "men zegt het een en doet het ander. Dat is façadepolitiek. Dat betekent dat het allemaal klopt als je kijkt naar de meer publieke kant (...). Tegelijkertijd laten ze (...) een ander geluid horen (...) in de beslotenheid van de directe kring (...)." De (social) media zouden juist extra waakzaam moeten zijn, om niet voor het karretje gespannen te worden, in de woorden van de AIVD: "(...) Op dit moment zien we een soort tweede generatie ontstaan die de Nederlandse wetgeving goed kent en die goed Nederlands praat, schrijft en spreekt. Tegelijkertijd weten ze goed de weg in allerlei vormen van massamedia, online, waardoor hun invloed groeiende is. Tegelijkertijd zien we dat ze, doordat ze gesteund worden en gefinancierd worden, eigenlijk concurrerend aanbod wegduwen, zodat ze op social media en internet de markt bijna overheersen – als ik het in markttermen zou definiëren – omdat ze gewoon een stevigere uitgangspositie hebben door die financiering." (Bron: Stenografisch verslag POCOB 10-02-2020, pagina 4 en 7).

Middenmoter | 20-05-20 | 12:44

"Alle witte nederlanders zijn racisten",
was korter geweest, had zo'n lange column overbodig gemaakt, en had op dezelfde boodschap die Erdal ons wil geven neergekomen.

Het had ook een kort gedichtje kunnen zijn. Iets als dit:
"Racisten, die zijn slecht.
Alle blanke Nederlanders zijn racisten.
Dus, alle Nederlanders zijn slecht."

Omdat veel allochtonen zo denken - "Alle witte Nederlanders zijn racisten" - maakt het ook geen reet uit hoe de blanke Nederlander wel of niet aan die 'diversiteitswedstrijd' probeert mee te doen. Want hoe je ook probeert, en wat je ook doet, je bent een blanke Nederlander en dus: racist.

En nu begrijp ik Arnon Grunberg ineens:

Als Erdal het over Sisyphus heeft, heeft hij het over MIJ!"

gaffelbaard | 20-05-20 | 01:13 | 1

Jij hebt de column duidelijk niet begrepen. Zo zie je maar. Ook op een witte school kun je een fikse achterstand oplopen.

JanVergoor | 20-05-20 | 16:19

NOS lult links want dat vult zo lekker de zakken, vaak vanuit rechts. Maar dat maakt slinks niks uit, geld is geld zoals kufars kufars zijn en Allah God is

Bill Cosby | 20-05-20 | 00:45

Citaatje:
"hoe ‘diverser’ die omroep wordt, hoe meer het Nederlandse publiek pr-verhalen krijgt voorgeschoteld over religie, moskee en ramadan."

Het droevige en verontrustende is dat op scholen in heel Nederland, het zelfde geldt. Leerlingen krijgen voortdurend de islam in hun smoel gewreven. Niet alleen door agressieve moslimpjes en meiden met hoofddoeken, maar vooral ook door het onderwijzend personeel, dat er massaal voor heeft gekozen te heulen met de vijanden van de vrijheid.

Dat heulen noemen ze 'inclusiviteit'.
Net zo 'inclusief' als het tegen je borst drukken van een gifslang.

Peter Emile | 19-05-20 | 23:50 | 1


P.E. Als altijd het meest inhoudelijk betoog

Bill Cosby | 20-05-20 | 00:41

Als doe column was geschreven door een witte allochtoon, had de poep de ventilator geraakt. Ook dat is racisme.

mark1487 | 19-05-20 | 23:11 | 1

Of angst. De 'witte' redactie die angst heeft voor wat blankgetinte columnisten hierover zouden kunnen schrijven.

gaffelbaard | 20-05-20 | 01:15

Wow ik had dat filmpje nog nooit gezien, maar die verwijtende, afkeurende en belerende blik van Halsema tegen die interviewster bij Femkes vraag: "voedt jij je kinderen ook gelovig (islamitisch) op?".
In haar eigen bubbel vindt ze het niks en viel het experiment met haar kinderen nogal tegen. Hoe rijm je dat met anderen die hetzelfde meemaken en kritiek hebben op die islamitische cultuur af te schilderen als xenofoob, racist en het liefst nazi?
Ze ervaart zelf het probleem, maar durft en wil het volgens mij verder niet benoemen (zie toegenomen homo- en jodenhaat in Amsterdam), want enkel GroenLinksers deugen. Mag ik dat hypocriet (heel erg zelfs) vinden?

bananabanana | 19-05-20 | 21:39 | 1

Ja, en zelfs Misdadig!

Mallepietje1001 | 20-05-20 | 11:51

Zou er een grondige NOS factcheck ten grondslag liggen aan de Divibase? Geboorteactes, ook van de voorouders, dubbele paspoorten check, asielaanvragen, getuigenverklaringen, genetisch onderzoek, schedelmeten.
Is mevrouw/meneer wel echt Inuit/Marokkaan/Ier/Papoea/Wieringermeerder...
Etnisch profileren is tenslotte een wetenschap.

TonieKolonie | 19-05-20 | 21:32

Sityfusarbeid?

Proud Infidel | 19-05-20 | 21:06

Diversiteit bokaal binnen een halfuurtje voor opsporing verzocht gefeliciteerd

dedwarsligger | 19-05-20 | 20:59 | 2

Gefeliciteerd, u bent de eerste die deze grap maakt.

Spring Bruissteen | 19-05-20 | 21:03

Goeie

Urbanus_2.0 | 19-05-20 | 22:22

En mocht je nu een divers persoon op tv tegenkomen dan zul je altijd denken dat die daar niet voor zijn/haar deskundigheid is, maar gewoon voor de diversiteit. En zo bijt het diversiteitsmonster zich weer in de eigen staart.

Hadena | 19-05-20 | 20:34 | 1

Je bedoelt die autist met zijn knikkerbaan die vandaag om 20.00 op het nieuws was? Die heeft de interne strijd bij de NOS inderdaad gewonnen. Jammer genoeg hebben Merkel en Macron met hun geldverslindende plannen het af moet leggen. Blijkbaar is de EU niet divers genoeg.

Bataafje | 19-05-20 | 21:40

Ongezien de Sysifus?
Dus het is onze schuld dat meneer Erdal Balci zomaar opeens op een Koranschool zat in zijn jeugd? Dat denk ik dan weer niet! Waarom kozen zijn linkse seculiere ouders niet voor een Hollandse openbare school? Je kan die keuze toch moeilijk ons linkse deugbeleid aanwrijven. Kijk naar je ouders Erdal. Daar vind je de verklaring voor het feit dat het met je eigen integratie niet wilde lukken.

Beste_Landgenoten | 19-05-20 | 20:33 | 3

Ja, die ouders. Dat ging mij ook door het hoofd.
Hij kent nu de Koran (als hij heeft opgelet), hij is kennelijk toch seculier gebleven én hij heeft toch maar mooi een plaats aan tafel gekregen bij de Volkskrant.

JvanDeventer | 19-05-20 | 20:42

Nee. Het is de schuld van de deugers. DAT is wat hij zegt. Omdat er geen eisen gesteld worden aan de nieuwkomers omdat dat allemaal maar lastige situaties gaat geven. Men geeft liever een zak geld om de eigen cultuur van de nieuwkomers "te versterken" ipv de nieuwkomers op te voeden hoe het in Nederland hoort te gaan.

JanVergoor | 20-05-20 | 16:23

Ik heb normaal de staatsradio, station 1, aan staan. Lange tijd hoorde je op de hele uren altijd het nieuws door het ANP (zes piepjes, radio nieuwsdienst, het ANP). Dat was duidelijk verschillend van het gekwek van de mededewerkers van de omroepen.
Tegenwoordig loopt het gekwek van Lara Rensen, Jurgen van der Berg en Ghislaine Plag vloeiend over in het nieuws. Het is niet meer zo duidelijk waar het nieuws begint en waar het gekwek eindigt; waar de NOS begint en waar de omroepen eindigen. Links zijn ze allemaal, maar wie wat doet is een beetje vaag. Maar wie weet let ik niet goed op.

JvanDeventer | 19-05-20 | 20:32 | 4

Die Plag wordt ook steeds erger, lult overal tussen door en verkondigt een privé mening, betrap me wel eens op schreeuwen in de auto: mens hou je bek , riep ik vanmorgen toen Plag er weer tussen door zat te lullen.

Uw Verzekeringsadvis | 19-05-20 | 20:51

Eén keer per uur nieuws op de radio is ernstig achterhaalde manier van nieuwsverspreiding. Zeker voor een muziekzender.
Luister voor muziek naar FIP. De app is een tip. Meerdere kanalen, één keer per uur nieuws in het Frans. Dat gaat mij moeiteloos het ene oor in en de andere weer uit.

TonieKolonie | 19-05-20 | 21:59

Jawel, heb altijd Studio Brussel of FIP Radio aan. Een verademing.

Piet Karbiet | 20-05-20 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Realiseert deze volkskrantmeneer dat hij volkskrantmeneer is vanwege zijn allochtoonzijn?

RGV42 | 19-05-20 | 20:30 | 3

Dat schreeuwt ie juist van de daken:
Kom van dat dak af!
Waarschuw niet meer!
Na na na na van dat dak af!
Voor de laatste keer.

aflaatverkoper | 19-05-20 | 20:39

Staat niet bij dat hij dit van af een minaret rond gaat tetteren.

Uw Verzekeringsadvis | 19-05-20 | 20:52

@aflaatverkoper | 19-05-20 | 20:39: Peterenski Koelewenski, Stratum. Was leuk vroeger. Voor zover ik me hem nog voor de geest kan halen was ie behoorlijk blank en had dus nooit bij de Azijnbode kunnen komen.

Kinkfactor | 20-05-20 | 02:46

Erdal Balci vertoont compensatiegedrag. Lange zinnen en bijzinnen, aan elkaar gebreid met komma’s en strepen, leiden slechts tot krom Nederlands en niet tot een demonstratie van een grote beheersing van de taal ondanks de immigratie achtergrond. Doe niet zo moeilijk en let gewoon wat beter op je interpunctie.

BASinnic | 19-05-20 | 20:12 | 7

@Weetikveel.. | 19-05-20 | 20:33: Je weet niet veel idd. Kennelijk moet ik ironie voor jou uitleggen. Ik gebruik zelf 'overdreven geblaat' met een reden...

BASinnic | 19-05-20 | 22:27

Geen nuttige bijdrage, interpunctie....?!? Min 1

Het brein erachter | 19-05-20 | 23:55

Doet u dan iets aan uw foutieve gebruik van spaties... Immigratieachtergrond.

Rhenium | 20-05-20 | 02:47
▼ 4 antwoorden verborgen

hm.. net die column eens gelezen van Erdal Balci. Goed stuk, lekker recht voor de muil. Had ik van de volkskrant niet verwacht....

wim wilders | 19-05-20 | 19:59 | 1

Gelukkig krijgen mensen als Balci en ook Van Amerongen nog de ruimte om hun ongezouten mening te geven, al zal de hoofdredactie van de Volkskrant regelmatig tandenknarsend hun stukjes lezen.

Spring Bruissteen | 19-05-20 | 21:11

Oké dan, klaar met het multicul gedoe.
Dikke streep er onder en verder gaan met waar we met "toen was geluk heel gewoon" gebleven waren.
We moeten helaas nog wel 3 generaties moreel verval rechtbuigen (Opsporing Verzocht).

gemeentereiniging | 19-05-20 | 19:42 | 1

Nee hoor, ook de toestroom gaat gewoon door en door en door, courtesy of alle wegkijkers en kartel stemmers.

Mallepietje1001 | 20-05-20 | 13:58

Het kernprobleem is dat de linkse intellectuelen niet in kringen van allochtonen verkeren. En aangezien zij de MSM bevolken moeten ze iets met kaartenbakjes. Wanneer je zoon op een veetje niveau voetbalt heeft die in elk geval een diversere kennissenkring

Rest In Privacy | 19-05-20 | 19:38 | 3

Nou rechtse intellectuelen (mocht dat al bestaan) zeker niet. Of het moet Paul Cliteur zijn, de enige rechtse intellectueel.

Beste_Landgenoten | 19-05-20 | 20:35

Rechtse intellectuelen bestaan zeker. Wat u ook van de uitingen van bijvoorbeeld Baudet vindt, de man heeft zeker een intellectuele achtergrond en opleiding. De kern lijkt me dat zodra iemand "rechtse" taal uitslaat, er vanuit wordt gegaan dat het onderwijs/opleiding hun doel hebben gemist. Dat is vreemd, omdat op basis van dezelfde gegevens er vaak verschillende conclusies worden getrokken, afhankelijk van welke denkrichting je volgt.

Het brein erachter | 20-05-20 | 01:30

Hallo we zijn divers net voor ik wegzapte zag ik een meisje die werd voorgesteld als generatie expert. Ik kijk nooit

dedwarsligger | 19-05-20 | 19:35 | 6

@ploppy | 19-05-20 | 20:05: ik zag dit jaar ook voor het eerst M en inderdaad, toen we haar zagen en onder in beeld "generatie expert" zagen staan vielen we bijna van de bank van het lachen.

Quantum Suicide | 19-05-20 | 21:12

@dedearsligger: als er een meisje ik het spel is, kijk ik altijd!

Het brein erachter | 20-05-20 | 01:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Altijd spannend wat ze vertellen en hoe ze radiaal ze aan de waarheid voorbij gaan. Wat zal het vandaag weer worden, Mondkapjes helpen/helpen niet/zijn giftig? De bejaarde tehuizen hebben beschermende kleding genoeg/ niet genoeg/daar hebben we onze hele prioriteit op gericht. Mondkapjes zijn er genoeg/niet genoeg/ de laatste hebben we naar China gestuurd/zijn te duur/de markt is leeg? Altijd goed wat ze vertellen als daarbij niet onnodig veel mensen bij sterven.

jan huppeldepup | 19-05-20 | 19:35

De zin. Digibokaal mag dan gestopt zijn ze gaan vrolijk verder met het gebruik van de Divibase.

Finn | 19-05-20 | 19:34

idealistisch en naief links wordt gekaapt, overgenomen en voor het karretje van Islam gespannen. As usual.

zeeman73 | 19-05-20 | 19:33

Ik gooi hem even in de herhaling:
https://www.vrij-links.nl/artikelen/opinie/open-brief-aan-de-nos-door-keklik-yucel/

Ik volg die site al een tijd en moet zeggen dat het hoopgevend is. Ik ben zelf best een beetje links georienteerd in die zin dat ik van mening ben dat de echt zwakken geholpen dienen te worden. Dat de megawinsten van concerns teveel ten koste van Jan Lul gaan. Maar ik ben ook van mening dat elk individu de plicht heeft om in ieder geval te proberen zichzelf staande te houden.
Helaas is mijn mening aangaande het migratievraagstuk er één die al snel onder de noemer racisme en buitenlanderhaat wordt geschaard en waarmee ik dan in de extreemrechtse hoek wordt gedrukt. Het is zelfs usance geworden onder links om iedereen die het niet met ze eens is alt-rechts te noemen. Ik betwijfel of het merendeel überhaupt weet wat de term inhoud maar ik neem er aanstoot aan. Aanstoot omdat zeker 60% van mijn directe collega's van Turkse of Marokkaanse komaf is en ik nog nooit onderscheid heb gemaakt. Het zijn zij (links) die zorgen voor de polarisering in de maatschappij, niet de normaal en gevarieerd denkende mensen wier mening geen sticker behoeft en die per onderwerp van politieke richting kan wijzigen.
Sorry voor deze verhandeling, moest het even kwijt.
Lees die site eens
https://www.vrij-links.nl/

BekiekUtMoar | 19-05-20 | 19:32 | 4

Loatoedepisnielauwmaken!

Kladderadatsch | 19-05-20 | 19:39

Wees niet te hoopvol. De linkse activisten worden altijd heel erg geil als er zich weer eens een nieuwe vernieuwende linkse beweging aan de horizon opdoemt. OMdat de heilstaat nog maar niet is aangebroken zijn ze altijd wel een beetje teleurgesteld in GL/PvdA/D66/SP, en van zo'n nieuwe beweging hebben ze dan altijd de hoop dat het een soort Greta in het kwadraat succes wordt. Het zal voor die Nieuw-Linksers moeilijk worden om de kwaadaardige invloeden van allerlei SJW en multiculti tuig buiten de deur te houden. Voor NIeuw Links zou voorlopig de beste strategie zijn om buiten de publiciteit te blijven en klein te blijven. Bouw eerst maar eens een netwerk op van die paar beschaafde linskers, voordat de beweging implodeert door lieden die opportunistisch via dit podium denken hun totalitaire marxisme de maatschappij in te kunnen spuien.

Grachus | 19-05-20 | 20:05

@jan huppeldepup | 19-05-20 | 19:37: Klopt. De socialisten hebben het begrip en de handeling tot hun eigendom gemaakt.

Grachus | 19-05-20 | 20:06
▼ 1 antwoord verborgen

Andere culturen en diversiteit zijn prima. Maar ik heb een hekel aan homohaters, mensen die vrouwen onderdrukken, mensen die misbruik maken van ons sociale stelsel, mensen die zich bezighouden met criminaliteit, mensen die opvallend vaak suikerspiegelproblemen hebben, mensen die hier komen wonen maar de taal niet leren en ga zo maar door. En dan is er één groep die daar elke keer in opvallen. Ik ga daar niet mee integreren, dat soort verrotte culturen keur ik af.

memanta82 | 19-05-20 | 19:31 | 1

Je zult straks wel Politie op de stoep krijgen, dit mag je niet eens denken

dubbletjes | 19-05-20 | 20:20

Islam en socialisme zijn de twee dodelijkste monsters die de mensheid heeft gecreëerd.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 19:31


Wat schrijft deze journaslist / schrijver, allochtoon uit 030-Gaza een waarheden.

Ervaringsdeskundige | 19-05-20 | 19:18

Opvallend dat de kop en inhoud van de column verschillend zijn voor online en papier. Misschien toch iets te gewaagd voor de papierlezers?

gatij | 19-05-20 | 19:15

Ben een beetje klaar met al die linkse instanties die allochtonen, migranten en mensen met een niet-blanke kleur als minderwaardig beschouwen.

skoftig | 19-05-20 | 19:08

De linkse kerk heeft het Christendom altijd verketterd maar ze halen een nog strenger geloof met open armen binnen.

BozePaarseMan | 19-05-20 | 19:04 | 7

@Schoorsteenveger | 19-05-20 | 19:30: het Christendom heeft zich aangepast aan deze tijd, de Islam echter heeft zich nooit aangepast aan wie dan ook.

BozePaarseMan | 19-05-20 | 19:52

@BozePaarseMan | 19-05-20 | 19:52:
Wij hebben eeuwen lang ingebeukt op dat Christendom en het gedwongen zich aan te passen. Dat ging met het knarsen der tanden. Toen het socialisme aan invloed won had het Christendom het meeste van zijn macht reeds verloren. De aanpassingen van, zeg, de laatste eeuw zijn stuiptrekkingen, wanhopige pogingen om de onvermijdelijke ondergang zo lang mogelijk uit te stellen. De race is gelopen, God is dood. De Islam heeft inderdaad nooit aangepast aan de wereld van de kafir, heeft dat ook nooit hoeven doen, want is nooit echt van buitenaf uitgedaagd. Dat wordt nog een lange strijd.

Schoorsteenveger | 19-05-20 | 20:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zie mogelijkheden voor een nieuwe Flodderachtige serie.
Deze keer met een Sjakie die zich laat bedriegen en gebruiken door de famile Bouyeri.

Zeurkont | 19-05-20 | 18:59 | 6

@BozePaarseMan | 19-05-20 | 19:09:

Absoluut, dat was hij zeker. Maar de maatschappelijk werkers van vandaag de dag, dat zijn zelf Bouyeri`s en Fatima`s!

GeenHeil | 19-05-20 | 19:13

@Rico Tampeloerus | 19-05-20 | 19:09:

Nee, echt hé. Ik word onpasselijk van al die lappen. Al weet ik 100% zeker dat Sophie Turner van GOT in die boerka zit; dan nog kan ik er he-le-maal niets mee.

GeenHeil | 19-05-20 | 19:14

Vermoedelijk worden de buren van de Flodders hedentendage wegens racistische uitlatingen uit hun huis gezet en komen daat *vluchtelingen* in.

jan huppeldepup | 19-05-20 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Een gevaar kan zijn dat mensen zowel op links als rechts denken dat ze per definitie de moral high ground hebben en dat ze kunnen stoppen met nadenken, ontwikkelingen volgen en zelfreflectie. Maar waaruit bestaat die moral high ground dan precies?
Anders hebben als begrippen als universele waarden, verlichting, hervorming, liberalisme, emancipatie, scheiding van kerk en staat, vrijheid van meningsuiting hun betekenis verloren.
Maar daar gaat het, met name als het gaat om geloof, eigenlijk nooit echt over.
Veel te eng.
En dat Wilders dan niet bij de NPO wil komen, of de Hofbar rare filmpjes compleet uit verband bij elkaar zit te knippen, helpt dan ook niet mee.

kloopindeslootjijook | 19-05-20 | 18:58 | 1

Maar daar gaat het, met name als het gaat om geloof, eigenlijk nooit echt over, bij de NPO.

kloopindeslootjijook | 19-05-20 | 18:58

Deze man met ervaring opgedaan en in de praktijk ervaren, waarschuwt maar het is aan dovemansoren gericht. De deugers willen willens en wetens het grote ongelijk, het verwrongen wereldbeeld niet wijzigen. Deels door juist hierdoor verkregen macht, positie en dus financieel gewin. Zij laten het volk liever de afgrond in lopen om zelf bijtijds naar een ander plekje op deze aarde te verhuizen. Uiteraard daar waar het 2e huis al staat en het geld op veilige banken is gestald. Deze lieden helpen vanaf eind zestig het land steeds verder in een moeras van diversiteit waar geloofsfanatici, lees islam de scepter zwaaien. Zo zal het gaan. Opdat we nooit zullen vergeten wie hier verantwoordelijk voor zijn geweest. Berechten lukt niet meer.

De Evangelist | 19-05-20 | 18:55

Dhimmitude

Is dit nog nieuws? | 19-05-20 | 18:49

"Actualiteitenwebsite". Geen slechte kwalificatie.

Red shirt | 19-05-20 | 18:48

Niet Ons Soort.

Cor Netto | 19-05-20 | 18:46

Sinds het convenant van Straatsburg wordt de islam gepromoot, al bijna 50 jaar wordt het product islam gepromoot door o.a. de politiek. Als na 50 jaar actieve promotie het product nog niet wordt omarmd maar verafschuwt dan is mijn conclusie: het is vreselijk product en we moeten daar afscheid van nemen.

Eddy67 | 19-05-20 | 18:45 | 3

De resolutie van Straatsburg! Hiermee tekenden de Europese lidstaten hun ondergang. Olie, die moest rijkelijk vloeien maar daarmee kwam wel het paard van Troje mee! De Arabieren hadden vrijspel om de Islam Europa binnen te loodsen!

Harrie7949 | 19-05-20 | 18:54

Wijze woorden!

drolloman | 19-05-20 | 18:56

@Harrie7949 | 19-05-20 | 18:54: Raad van Europa = geen Europese lidstaat = geen EU orgaan = derhalve niet een wettelijke verdrag. Slechts de gebruikelijke linksgekkies die een overlegorgaan misbruiken om hun marxistische waanzin gerealiseerd te krijgen. Pamflettisme vermomd als quasi rechtsgeldigheid.

Grachus | 19-05-20 | 19:53

Was bekend met de mythe van Sysifus maar ik moest ook even googlen.
Wel goed stuk voor een dode boom.

KutFilosoof | 19-05-20 | 18:44

Pritt en GeenStijl zijn echt on fire. Echt mooi om mee te maken en om te zien hoe Pritt de NOS keer op keer volledig fileert.

GeenHeil | 19-05-20 | 18:39 | 1

Ik kan er niet genoeg van krijgen!

Twee Jeetjes | 19-05-20 | 19:58

Diversiteit promoten is prima, zolang je mensen aanneemt die GESCHIKT zijn voor de functie.

Ik heb al zoveel ellende gezien op de werkvloer, omdat ze zonodig mensen van een bepaalde bevolkingsgroep en/of religie wilden aannemen. Jammer maar helaas, die mensen zijn NIET geschikt. Het heeft niks met discriminatie of racisme te maken.

Wat is de toegevoegde waarde van een agressieve Fin op de werkvloer? Wat is de toegevoegde waarde van hoofddoekjes die liever met elkaar omgaan ipv andere collega's? De rotzooi die ze uithalen in de maatschappij gaan ze nu ook in JOUW bedrijf uithalen.

Greetjee | 19-05-20 | 18:37 | 2

En dit kan ik volmondig beamen. Het is de pest ( corona ) die je binnen haalt.

Gokmaar | 19-05-20 | 18:41

Diversiteitsdenken is een ziekte. Diversiteit is prima maar dan op basis van vertrouwen en een andere voorwaarde is tijd. Bootladingen migranten hierheen halen en daarmee diversiteit afdwingen is waanzin!

Harrie7949 | 19-05-20 | 18:50

Diversiteit = meer Islam.

JackStick | 19-05-20 | 18:35 | 5

Het respect dat de islam eist is namelijk op geen enkele manier wederkerig. De islam heeft sinds Mohammed stand gehouden door tegenstanders en critici te vermoorden en zichzelf uitsluitend lofzangen toe te staan.

Alex Delarge | 19-05-20 | 19:09

@nsfl | 19-05-20 | 18:44: Nee, dat toverwoordje wordt gebruikt om de subsidie binnen te harken.

Grachus | 19-05-20 | 19:49

@Alex Delarge | 19-05-20 | 19:09: Religies en/of personen die respect "eisen" vertonen meestal gedrag, doen dingen en/of hebben uitlatingen die het ontvangen geven van respect zwaar in de weg staan. De moslim gemeenschap " eist" verder graag respect om - naast het samenkluiten en samen schreeuwen in grote groepen - er een gevoel van opgeklopte eigenwaarde op na te houden.

Grijskijkert | 19-05-20 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Is deze al geplaatst ?
https://www.vrij-links.nl/artikelen/opinie/open-brief-aan-de-nos-door-keklik-yucel/

BekiekUtMoar | 19-05-20 | 18:35 | 5

Goed stuk. Ik ken veel mensen met een migratie achtergrond die PVV stemmen, juist om wat mevrouw Yücel in dit stuk zegt. Mijn Antilliaans/columbiaans/Chinese buren en ook mijn Congolese buren en Indonesische overburen. Ophouden met het pamperen van een totalitaire ideologie die z’n uiterste best doet om hier vooral niet mee te hoeven doen.

Sinterbikske | 19-05-20 | 19:00

Zo, dat is een goed stuk!

skoftig | 19-05-20 | 19:06

Koloniale houding. Rake typering.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

En maar weer ekihard beuken op de renaissance man/vrouw, of het nu door de racismepolitie is of door de EU-politie. Die lieve gewone mensen moeten betalen betalen en betalen om gedoogd te kunnen worden door de deugpolitie.

ecologiste | 19-05-20 | 18:34

Vind het nogal meevallen, dat affakkelen. Erdal Balci noemt weliswaar het rondgaan van die divibokaal, maar zwijgt over de etnisch profilerende database die de Gelauff-sekte in het leven heeft geroepen om, zoals de sekteleider zelf het formuleert, het 'hogere doel' te dienen.
Wat de NOS doet is symptoombestrijding, zo vindt Balci, terwijl de eigenlijke ziektebestrijding achterblijft. Daar heeft-ie op zich wel gelijk in, maar wat Gelauff cum suis doen is veel méér en veel ernstiger dan de symptomen bestrijden van een mislukt multicultureel experiment. Wat het Staatsjournaal doet is een correctie aanbrengen op de werkelijkheid, is die werkelijkheid moedwillig vervormen vanuit een verstikkende moraal die strikt definieert wie goed is en wie slecht, wie beloond moet worden en wie straf verdient, wie deugt en wie niet deugt. Gelauff heeft zijn eigen Heilig Boek geschreven en verwacht van zijn discipelen dat zij de verzen uit het hoofd op kunnen dreunen. En het 'hogere doel' is het bekeren van de kijker. Die moet eraan geloven. Die moet twijfelen aan zijn eigen morele overtuigingen en zijn eigen gezonde verstand, die mag niet luisteren naar zijn eigen onderbuik. De kijker moet gedwee op de knieën, aandachtig luisteren en leren denken zoals het Heilig Boek der Staatstelevisie voorschrijft hoe gedacht moet worden.

Schoorsteenveger | 19-05-20 | 18:34 | 4

U gun ik het voortaan om mijn houtkachel te komen vegen. Goed verhaal!

Sinterbikske | 19-05-20 | 18:46

Gelauff cs presenteren aan de massa dus hun (ideologisch volkomen verkleurde en verminkte) perceptie van de realiteit als de ware werkelijkheid en waarheid. 24/7,jaar in jaar uit. In de VS zie je waartoe dit gedrag bij CNN,MSNBC,WaPo en NYT geleid heeft. Het is een groot en werkelijk bestaand gevaar,deze taakopvatting en uitvoering van een hoofdredacteur en redactie van een massaal bekeken nieuwsjournaal.

hertogvanzottegem | 19-05-20 | 18:47

Even over dat zwijgen der database, zou hij dat niet impliceren met hwt benoemen van de bokaal. Waar die database ook aan vast zit?

Acar_ketimun | 19-05-20 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

Het profiel van een racist;

IK.

Gokmaar | 19-05-20 | 18:33

Drie keer raden wat je van mij met de islam mag doen..

Pferdefotze | 19-05-20 | 18:33 | 1

Heb al constipatie....

Koning BongoBongo | 19-05-20 | 18:45

Wat is Wilders minder dan "de profeet"(??) moham met?

HogeNood | 19-05-20 | 18:32

Denk dat Erdal Balci door de gemiddelde linkschmensch als een verrader wordt gezien.

Zoals veel seculiere columnisten uit 3e-wereldlanden als Turkije, Marokko, Iran etc.
Ze mogen wel integreren, op voorwaarde dat ze linkse deugmensen worden en blijven. Doen ze dat niet, worden ze door links uitgekotst.
We kunnen rustig zeggen dat dit vrij ironisch is. Zo niet erger.

Doe voorgaande maar zeggen in het achtuur journaal.

Ichneumonidae | 19-05-20 | 18:32 | 2

Ze ruilen Idd liever Ayaan in voor de Azaan.

Sinterbikske | 19-05-20 | 18:33

Als zelfs de azijnbode dit soort berichten gaat plaatsen, moet er toch echt iets aan de hand zijn!

Tietmier | 19-05-20 | 18:30 | 1

Misschien hebben ze bij de Azijnbode ook een soort van bokaal, ten burele beter bekend als "de gifbeker". Zoiets als "ten minste 1x per kwartaal iets genuanceerds (laten) schrijven over de ruftwalm die diversiteit heet". De Azijnbode die in een gepubliceerd artikel zomaar genuanceerd in gaat op een typisch drammend linksch & decennia durend dogmatisch deugen ? Het geeft te denken...

Grijskijkert | 19-05-20 | 19:06

Fidan Ekiz (ex van Wierd Duk) heeft het programma 'De Nieuwe Maan' verlaten.
Ze heeft daarover geschreven, en heeft het daarbij over 'regressief links'.

tpo.nl/2020/01/23/fidan-ekiz-we-dwepe...

kloopindeslootjijook | 19-05-20 | 18:28 | 1

Wat een helder en super interessant stuk. Deze vrouw zegt waar het op staat. Gedachten politie is een feit. En met name binnen linkse kringen

WatZalIkErvanZeggen | 19-05-20 | 19:03
-weggejorist-
Schietmijmaarlek | 19-05-20 | 18:27

Wat dan wel knap is van de NOS, het is onafhankelijk, objectief en sinds mensenheugenis kneiterlinks. 'Onze' gesubsidieerde omroep voor 'iedereen'. Het volk vraagt u? Dat vindt het prachtig.

padbuffel | 19-05-20 | 18:27 | 1

Inderdaad want probleemloos koek en ei policor tv ,dus geen reden om kritisch te zijn ....

Koning BongoBongo | 19-05-20 | 18:47

Mijnheer Balci heeft gelijk maar kan het alleen in de Azaanbode vertellen omdat hij de juiste achternaam heeft net als Aboutaleb makkelijker dan Asscher politiek incorrecte dingen mag zeggen

Rest In Privacy | 19-05-20 | 18:26 | 3

Het stuk geeft wel mooi aan hoe de zichzelf feliciterende elite extreem conservatieve moslims faciliteert en seculiere migranten in de kou laat staan

Rest In Privacy | 19-05-20 | 18:31

@lingo star | 19-05-20 | 18:31:
Dus wanneer Gelauff voortaan alleen seculiere migranten als troetelneger uitnodigt is het wel goed? Nee, dan is het nog steeds fout.

JvanDeventer | 19-05-20 | 18:35

Ik vind Balci's verhaal helemaal niet zo sterk. Je kunt het lezen als een klacht over het tolereren van de Koranschool door de overheid waardoor hij een deel van zijn leven beroerd onderwijs heeft gehad. Met dat "diversiteits"-gekwijl houdt dat geen direct verband.
Hij mist de hoofdzaak: een journalist die bezig is met "diversiteit" verwaarloost zijn eigenlijke taak. Het nieuws is wel of niet "divers", de mensen in het nieuws zijn wel of niet "divers", de mensen die de meningen geven zijn wel of niet "divers" maar de journalist moet er gewoon over berichten en de geïnviteerde spraakmakers moeten worden uitgenodigd omdat ze iets kunnen of weten en niet omdat ze "divers" zijn.
Naar mijn idee heeft Balci dat niet, of te weinig, door.

JvanDeventer | 19-05-20 | 18:25 | 3

Het is een column, een eigen verhaal dus.

Sinterbikske | 19-05-20 | 18:32

Mooi verwoord.

DrumPiet | 19-05-20 | 18:57

Ik ben ook een beetje verbaasd. Met de inhoud is op zich weinig mis, behoudens het door jou aangestipte, maar voor de rest is het een nogal simpele doorsnee column, qua schrijfstijl en wat het oproept. vind ik. Helemaal geen BAM BAM BAM.

Grachus | 19-05-20 | 19:40

Wat is sisyfus?

Turbulentie? | 19-05-20 | 18:24 | 3

Wie,onwetende

oldandwise | 19-05-20 | 18:25

De zus van Syfilis.

Varende_Reaguurder | 19-05-20 | 18:57

Verdomd goed stuk van Balci.

Sinterbikske | 19-05-20 | 18:23

Hypocriet Hypocriet Hypocriet Hypocriet!

Tiscali-2 | 19-05-20 | 18:23

Columns van Leon de Winter in de Telegraaf verschillen qua kop ook wel eens, de milde variant op papier, en wat De Winter eigenlijk zeggen wilde alleen digitaal. Schandalige praktijken van de laffe hoofdredactie.

Zwizalletju | 19-05-20 | 18:14

Discriminatie is nauw verbonden aan links zijn. Dat was al zo met de Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei en is nu niet anders als dat het toen was.

0112358 | 19-05-20 | 18:13 | 2

Precies hetzelfde inderdaad.

anti-fatwa | 19-05-20 | 18:14

Racism of lower expectations - dat is links ten voeten uit. En dus worden moslims en/of niet-blanken als een stel kleine kinderen behandeld, waar je dus vooral geen eisen aan mag stellen en waar alles met de mantel der censuur - pardon: 'liefde' - bedekt moet worden.

nobele wilde | 19-05-20 | 18:20

.. leuk, "kijk-ons-eens-gymnasium-gedaan-hebben" - dat is prima samengevat hoe dat linkse cliché-volk zichzelf altijd zo schromelijk overschat.

"Diversiteit & tolerantie" als slogans, dat resulteert inderdaad in met zwerfvuil gevulde straten met op elke hoek een tetterende moskee.
En een extreemGroenlinkse burgemeester die gedienstig den laatste joodsche winkelier een kristalnacht laat bezorgen.

Jan Passant mk2 | 19-05-20 | 18:11

Ik kan er niet meer tegen.

ecologiste | 19-05-20 | 18:11

Ik riep het al toen ik nog een brugklasser was en ik roep het nu nog steeds: integreren slaat helemaal nergens op, assimileren die handel. Als Turkije en Marokko zo fijn waren dan was iedereen wel daar gebleven toch?

JWZ_JMK | 19-05-20 | 18:10 | 4

@Dick Luyenlomp | 19-05-20 | 18:15: en zo is het.

anti-fatwa | 19-05-20 | 18:17

@Dick Luyenlomp | 19-05-20 | 18:15: Ik bid voor strenge winters zoals vroeger, minus 20 hadden we soms. En van mij mag de hele islam ongezien (nou ja ongezien, je kunt er niet meer omheen) ongezien de t... fus krijgen.

Graeme Reaper3779 | 19-05-20 | 18:24

@Graeme Reaper3779 | 19-05-20 | 18:24: in Zweden trekken de mossels zich ook niets aan van de koude. Die zitten lekker bij de kachel met een waterpijpke!

Harrie7949 | 19-05-20 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Femke haalt haar schouders op....

neonreclame | 19-05-20 | 18:09 | 1

En sluit haar kaken.

Koning BongoBongo | 19-05-20 | 18:52

Om het verschil te leren tussen links en rechts is het enkel nodig om de laatste letter van beide woorden te verwijderen.

Varende_Reaguurder | 19-05-20 | 18:08 | 1

De VVD is verreweg de meest corrupte partij van Nederland, dus dat slaat nergens op. Meer krom dan 'recht'.
En die s op het eind van 'links' kun je ook aan het begin zetten...

Zenzeo | 19-05-20 | 18:29

"actualiteitenwebsite GeenStijl"

pielemuisje | 19-05-20 | 18:07 | 5

@pielemuisje | 19-05-20 | 18:13:
Zeker waar 'ze' het liever niet zien. En met vele stijlloos roze woordjes onderbouwd en beargrumenteerd.
Gotta love it.

NiCeY | 19-05-20 | 18:18

Geniale omschrijving van deze webstek: actualiteitenwebsite !

Dr. Worstenbroodje | 19-05-20 | 19:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij zijn geen racisten wij hebben geen vooroordelen, maar de blanke Nederlander wel natuurlijk.
Ik voel me niet aangesproken als blanke nederlander, maar wat ik wel vreselijk vind dat is dat die gasten voor hun mening met ons belastinggeld betaald worden terwijl ik nog nooit een cent heb gehad voor mijn positieve houding t.o.v. de multicultisamenleving vanaf eind jaren 60 tot het nieuwe millenium. Daarna ben ik er heel anders over gaan denken vanwege de enorme aantallen Islamitische "immigranten" die de politiek decennialang had verzwegen.

ecologiste | 19-05-20 | 18:07

Erdal Balci, Jamal Ouariachi, Aylin Bilic, Fidan Ekiz.. jammer dat onze seculiere democratie wordt verdedigd door zo'n weinig divers gezelschap.

Bebopalula | 19-05-20 | 18:05 | 1

Misschien omdat de meerderheid hier baat bij heeft? Misschien bevestigd dit wel dat de meerderheid niet welwillend is en de meerderheid zich geen Nederlander wilt voelen.

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 18:08

Mooi geschreven door Erdal, en dat kan ie, maar moest het wel drie keer lezen. En ik zat niet eens op ern zwarte school. Kreeg wel taal, tafels en rekenen. Leerde ook wat delen was.

Dubbelepunthoofd | 19-05-20 | 18:03

Hoeveel shit van dat totaal uit de hand gelopen multicultifeestje van de afgelopen decennia moeten we nog over ons heen krijgen voordat de linkse kliek begint door te krijgen dat het niet werkt. Dat de lui die ze omarmen een tyfushekel aan ons en onze maatschappijk hebben, en dat wij gaandeweg ook een tyfushekel aan hun hebben gekregen. Stop er maar mee, want het werkt gewoon niet en zal nooit werken. Desnoods ruil je elke Noord-Afrikaan of Turk in voor 2 Aziaten, maar laat dat volk opzouten uit ons ooit zo fijne landje. Overal waar die lui in aanzienlijke aantallen aanwezig zijn is het ellende.

Akiron | 19-05-20 | 18:00 | 4

Kijk maar eens waar ze vandaan komen . Dit is geen volk wat iets wil opbouwen en iets mooi's van hun leven maken. Alleen maar de boel afbreken, en mensen terroriseren is hun motto .

leo59 | 19-05-20 | 18:12

@leo59 | 19-05-20 | 18:12: Dat was het ooit wel. Toen kwamen ze gelukkig de Bosporus niet over en trokken de kruisridders preventief ten strijde!

Harrie7949 | 19-05-20 | 18:26

En gezien de demografische ontwikkelingen zal er nog heel veel meer ellende komen. Hoe lang zal het duren, voordat bv. de echte Fransen een minderheid zijn. Vanaf dat moment zal de huidige vrede zeker niet lang meer duren....

Grachus | 19-05-20 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

Al dat gezeik terzijde, de NOS is een instituut wat al jaren geleden opgedoekt had moeten worden want buiten bejaardentehuizen en gesloten instellingen voor EVB+ is er geen hond meer die zijn nieuwsgaring nog bij een staatsomroep vandaan haalt!! De politiek kan nu rustig de volgende stap zetten en de racistische boel in een keer ontmantelen!! Voor Marcel en cornuiten zullen we in het kader van nostalgie nog een keer een guillotine uit het vet trekken.

TijdelijkOptimist | 19-05-20 | 18:00 | 3

Als er geen hond zijn nieuwsgaring bij de staatsomroep haalt, zou het "slechts" een hoop verkwist geld zijn. De publieke omroep, inclusief NOS, heeft nog steeds veel invloed. Daarom is het juist zo belangrijk dat de PO echt divers is. Diversiteit qua onderwerpen en opvattingen dus.

Jack_L_Ton | 19-05-20 | 18:08

@Jack_L_Ton | 19-05-20 | 18:08: Nee. Er zijn genoeg mogelijkheden tot nieuws tot zich nemen. In een beschaafde samenleving behoort een overheid geen media te financieren. Wie fan van de NOS is, gaat gewoon maar lekker achter een zelf betaalde decoder oid kijken.

Grachus | 19-05-20 | 19:27

U vergist zich jammerlijk. Je slaat echt stijl achterover van het aantal mensen dat het (gemaakte) nieuws bij alleen de NOS consumeert, en daar later hun mening op baseren.

The7thGuest | 19-05-20 | 23:53

O ik las tyfusarbeid:-)

khebtwelgezegd | 19-05-20 | 17:58 | 3

Dat ook ja

trottle | 19-05-20 | 18:06

..... en ik Syfilis.
Bestaat dat trouwens nog, de echte ouderwetse syf.

Sjekkie | 19-05-20 | 18:53

Deugen en positieve discriminatie, beide gevallen zijn extremer en racistischer dan welke Nederlandse traditie of gedachtegoed van de pvv en fvd samen. Deugen is een ware sekte dat daders als slachtoffers ziet en daar ook naar handelt. Neem alleen de situatie waarin een rechter een criminele asielzoeker minder straf geeft zodat uitzetten niet noodzakelijk is... autochtone slachtoffer dat bruut verkracht is krijgt van de deugende rechter een trap na. Er zijn zo ontzettend veel zaken waarin Nederlanders/autochtonen onrecht wordt aangedaan... helaas vergeet de meerderheid maar wat snel hoe erg benadeeld en gediscrimineerd we wel niet worden.

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 17:58

Topcolumn.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 17:58 | 4

Inderdaad, en ook niet even terzijde noemen dat het van dat vieze rose blogje af kwam. Te treurig voor woorden dat iemand uit de 'doelgriep' van dat NOS - beleid dit moet benoemen terwijl het ter linkerzijde doodstil blijft.

5611 | 19-05-20 | 18:09
▼ 1 antwoord verborgen

En zo'n Erdal Balci kom je dus waarschijnlijk nooit tegen bij zo'n abjecte en infame club als de NPO...

Enter Yeti | 19-05-20 | 17:58

Had het stuk al gelezen.
Balci heeft 100% gelijk.

Ruimedenker | 19-05-20 | 17:55

NOS diverser? Lol, ze zijn nog blanker dan mijn vla in de koelkast.

Suncatcher | 19-05-20 | 17:54 | 2

Correct NOS taalgebruik is natuurlijk witter dan de blanke vla in je koelkast ;)

oh no | 19-05-20 | 18:16

@oh no | 19-05-20 | 18:16: Nog correcter; het liefst vermijden ze wit en blank en stoten meteen door naar een zwart-bruin lichtgetint suikerlaagje met roze slierten ertussen maar omdat het een halfie moet zijn met een PGB, enkel maar in halve kleurtinten. Flets, voorspelbaar en uitgekauwd. Precies wat bij de NOS de teneur al jaren is.

Acar_ketimun | 19-05-20 | 19:19

Laat maar Pritt, we zijn verloren...

Odin | 19-05-20 | 17:54 | 1

Met defaitistische figuren als Odin wordt het zeker niks. U doet nick geen eer aan.

Zwizalletju | 19-05-20 | 18:08

#TeamBalci

Madame Poitiers | 19-05-20 | 17:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland