Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Femke Halalsema ook maar gewoon haram

Het Eerlijke Verhaal. Eerlijk verteld door Femke Halsema zelf in een tv-programma over Femke Halsema. We waren even bang dat het programma van Femke Halsema over moslima's zou gaan (zoals hier aangekondigd), maar gelukkig ging het bij Femke Halsema vooral over Femke Halsema. Gezeten voor een enorme boekenkast en voorzien van een zwarte hipsterbril deed mevrouw Femke Halsema existentialistisch fronsend uit de hoofddoeken hoe het zit met Femke Halsema. Eindelijk duidelijkheid over een van de grootste mysteries van de recente parlementaire geschiedenis. Iedereen weet dat GroenLinks-akela Femke Halsema haar kinderen van een zwarte school haalde om ze op een witte school te doen. Iedere Femkofoob heeft dit (tot vervelens toe) paraat op de sociaalmediaas. Maar waarom precies die kotertjes van die schitterende utopische multiculturele prachtschool geplukt werden, is onder het grote publiek weinig bekend. Tot gisteravond. Toen de islam weer eens de schuld van alles kreeg. In interviews met Femke Halsema vertelde Femke Halsema altijd dat het NIETS met moslims te maken had. Maar dat was dus gelogen. Varkensvlees mevrouw. U weet wel waarom. Bah. Raciste!

Reaguursels

Inloggen

Waar het dus op neer komt.. ook Femke Halsema is dus een PVV'er.
-
Ook Halsema ziet de problemen van de islam, zeker nu het vrouwen treft..
-
Maar zo gaat het met alle linksen die 'het licht' zien.. dan in ene keer zijn ze 'meer PVV'erder' dan de PVV.

GeefDeWaarheidNKans | 14-05-14 | 06:29

Volgens mij werft ze stemmen voor de PVV. Misschien een molletje aan de binnenste buitenkant van GL? Eerst het voorbeeld geven en dan hard teruglopen. Zie je wel mensen? Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. En zo zijn er toch velen in een rood huis die hun behoefte doen in de kattenbak van de buren?

Canis Ferox | 13-05-14 | 13:08

@NACademicus

<Haarspalterei treiben>
Het is in dit geval altenMercedes. Het is der Mercedes en tot betekent bis en bis is een voorzetsel +4
En het is über die Autobahn.
</Haarspalterei treiben>

Inhoudelijk heb je gelijk.

Die FAZ | 13-05-14 | 11:36

Ja, mevrouw Halsema.
Ik heb mijn kinderen aanvankelijk ook op een middelbare multicultischool gedaan.
Niet uit idealisme maar gewoon omdat het de makkelijkst bereikbare school leek met een traditie van goed onderwijs.
Mijn dochter is na een paar jaar snel verdwenen naar een blanke school gegaan hoewel dat te maken had met het saaie onderwijs op haar vorige school.
Op die blanke school werd zij en haar klasgenotes wel door de enige Marokkaan in haar klas herhaaldelijk voor "hoer" uitgemaakt.
Klachten daarover werden door de politiek-correcte, potteuze rectrix afgewimpeld. Dan moesten de dames maar wat assertiever worden.

Mijn zoon werd op zijn, door agressieve Marokkaantjes gedomineerde, school letterlijk in zijn rug aangevallen en getrapt in het voorbijgaan in de gang.
Dus ook die ging maar snel weg naar een blanke school in Amsterdam-Zuid waar hij nu naar volle tevredenheid zit.

Resumerend: de incidentjes met de kinderen van mevrouw Halsema zijn nog maar minor vergeleken met wat anderen meemaken op de zgn. zwarte scholen.
En dan nog zoveel aandacht krijgen.
Ach gut, mevrouw Halsema.....

knerf | 13-05-14 | 09:59

Dit moet ze niet meer doen, ik heb het ook gezien, de titel van het programma dekte de lading niet, de volgende uitzending kijk ik niet meer, er zaten veel te veel sneaky elementen in, echt, de volgende keer pas iik...

De mijne is groter | 13-05-14 | 04:26

Zo zijn ze allemaal, de hele elite. Net als Kaakklem. Het domme volk moet geloven dat er niks mis is met de islam, maar zelf weet Kaakklem heel goed dat het totaal en volstrekt mis is, die mislam.

De elitairen doen hun eigen kinderen op islamvrije scholen, maar het volk moet de islam liev vinden. Bah.

Jij gaat branden in de hel, Helsema. Voor je gelieg, je gehuichel en je gezwets. Had je de islam maar openlijk moeten afwijzen.

Lewis Lewinsky | 13-05-14 | 02:41

Femke zal het nog betreuren deze docu. Zowel uit de moslimhoek die niet houden van spiegels als van Henk en Ingrid met gezond verstand wordt ze aangevallen.

frisenfruitig | 13-05-14 | 01:05

-weggejorist-

Benedict Broere | 13-05-14 | 00:15

Staatsrechtpolitie oprichten. Die politici kan aanklagen op leugens en wangedrag hedendaags of in het verleden. Salonsocialisme en carrierejagertjes ten koste van de gemeenschap,,,aanpakken en vervolgen.

Franco 1975 | 12-05-14 | 23:14

@wgqef | 12-05-14 | 21:28
3de generatie allochtonen worden in deze statistieken meegeteld als autochtonen. Het zijn er niet echt veel, maar toch nog zo'n 80.000.
Veel van die ettertjes van 11, 12, 13, 14, 15 jaar zijn derde generatie allochtonen en als daarvan 1 op de 10 ooit verdacht is geweest, dan zien we dus een stijging in de criminaliteit.

Moriarty | 12-05-14 | 23:06

@wgqef | 12-05-14 | 21:50
Ik zie helemaal niet dat allochtonen het steeds beter doen. Toevallig het laatste jaar zijn we voor het eerst onder het niveau van 1999 dat lijkt me geen vooruitgang.
Daarnaast is niet duidelijk of de afname komt doordat de criminaliteit afneemt of alleen het percentage aangiftes en oplossing van criminaliteit.

Oculus Malus | 12-05-14 | 22:40

-weggejorist-

Patatter | 12-05-14 | 22:30

Grappig clipje. Beinvloeding op scholen door gelovigen. En scholen die daar nix aan kunnen/willen doen. Grappig dat Miss Halkema dat ook ondervond.

KLF zat in 1985 op een openbare school. Want ouders waren katholiek en de ander protestant. Mot dus in de jaren 60/70. Fuck dat; kids ope openbare school gedaan.

KLF had knikker vriendje wiens ouders jehova getuige waren. Vriendje dus ook. Gevolg: ik wilde blijkbaar op een dag ook jehova worden (door vriendje beinvloed) en vertelde dat mijn ouders.
Ouders naar school; leiding kon (wilde) niets doen. Wat; openbaar en doen en laten, enz.

Gevolg: ouders niet happy mee, want dat is dus niet openbaar. KLF dus met oudere broer naar christelijke school. Want; tenminste beetje schijn van controle op wat er binnenkomt. KLF alles prima mee gekomen, maar niet voordat er (echt waar) op mijn bijna laatste openbare schooldag een stoeptegel op KLF zijn oog is geflikkerd, door jehova vriendje. Heb litteken nog. stoeptegel; KLF 7 jaar; best een groot stuk steen om weg te koppen.

Conclusie; niet zo zalig gedrag van vooral gelovige types 9whatever voor geloof) is van alle tijden ... prima gegaan op christelijke school. wel beetje dollen in de kerk als misdienaar; geen idee wat ik daar te zoeken had. iig beter dan een stoeptegel = haat.

KLF | 12-05-14 | 22:12

Duidelijk maar weer hoe idealisten anderen willen laten doen wat ze zelf niet doen

Iwmac | 12-05-14 | 21:59

@wqpef
Je vroeg naar welke linkse ideologie, het antwoord is vanzelfsprekend: de maakbare samenleving.
Voor verdere antwoorden zie de diverse plempsels van anderen in dit draadje.
Het valt me wel op dat je veel domme wedervragen stelt maar zélf weinig inhoudelijke antwoorden geeft.
Waarom doe je dat?

Onderbuik | 12-05-14 | 21:54

@Kaas de Vies | 12-05-14 | 14:35
tjemmig wat een goede plemp. Kudo's.

La Bailaora | 12-05-14 | 21:51

Oculus Malus | 12-05-14 | 21:45

Dat de criminaliteit daalt, staat ook bij de link. Daarnaast doen allochtonen het steeds beter, zie ook jaarraportages van het CBS. Dat er problemen zijn dat zie ik, maar volgens Pieter V worden de problemen alleen maar erger en dat klopt niet.

wgqef | 12-05-14 | 21:50

@wgqef | 12-05-14 | 20:53
Mooi statistiekje. Hieruit blijkt dat Marokkanen 5 keer zo vaak crimineel zijn en Antillianen 6 keer zo vaak in vergelijking met autochtonen (83 vs 431 vs 538 per 10.000).
Wat wilde u verder nog aangetoond hebben?

Oculus Malus | 12-05-14 | 21:45

Voor linkse mensen is er 1 woord dat altijd weer terugkomt.

HYPOCRIET

Oculus Malus | 12-05-14 | 21:34

En als ooit de pleuris uitbreekt, dan gaat mevrouw als eerste vluchten en het gewone volk moet dan de puinhopen van de naïeve links opruimen. Walgelijk.

Wonderful-Life | 12-05-14 | 21:31

Pieter V | 12-05-14 | 21:14
Van mij verwacht je onderbouwing, maar dat geldt niet voor jou blijkbaar. Het enige wat ik wilde aantonen is dat de multiculturele samenleving een feit is en dat de problemen in de loop der tijd zal verdwijnen. Ik heb daarnet cijfers gegeven over de verbetering van de omstandigheden van allochtonen en laten zien dat de criminaliteit daalt. Maar in plaats van enige belangstelling, gaan we rara passages van de koran citeren. De koran staat inderdaad vol met rare uitspraken, net zoals de bijbel, maar niet alle moslims doen letterlijk wat er in de koran staat.

wgqef | 12-05-14 | 21:28

@ wgqef | 12-05-14 | 18:49

"Waarom is de multiculturele samenleving dan ‘mislukt’?"
It takes two to tango en moslims zijn dat helemaal niet van plan, nee mogen dat helemaal niet!

"Zoals het ook is gegaan bij het Multireligiositeit, 200 jaar geleden was het nog moeilijk voor te stellen dat verschillende religies naast elkaar kunnen wonen en zelf in één land (katholiek en protestants) en dat kan uiteindelijk toch ook."

200 jaar geleden werd er nog met de trekschuit gereisd.
We hebben niet de tijd om zolang te wachten om te zien of de Islam zich tot een vreedzame godsdienst kan ontwikkelen die in een seculiere samenleving past.
De kans dat dat zelfs in de komende 200 jaar zal gebeuren is nihil en dat heeft te maken met het feit dat het in eerste instantie een ideologie is die wereldheerschappij nastreeft, alle kufars moet bekeren of afslachten maar vooral omdat de Koran letterlijk het woord van Allah is. Dat betekent in de Islam dat de Koran onveranderlijk is en letterlijk moet worden genomen.
Over 200 jaar zal bij ongewijzigd beleid in het westen de knoet van de Islam iedere burger getroffen hebben die ze hun andere wang heeft toegekeerd.
Ook het feit dat de Islam al 1400 jaar ieder land vernielt waar ze hun klauwen in hebben gezet spreekt boekdelen.
Ik neem aan dat U zelf een moslim bent en ik weet uit eigen ervaring dat daar geen zinnig wordt mee te wisselen valt als het over de Islam gaat.
OK, ook sommige linkse Gutmenschen hebben een tik van dezelfde molenwiek gehad.

Pieter V | 12-05-14 | 21:14

Pieter V | 12-05-14 | 20:33
Waarom zou ik iets aantonen, als je in de volgende zin zegt: …’ als je al een beetje gelijk zou hebben zegt dat niets over de steeds toenemende criminaliteit en agressie van veel allochtonen’… Dus je vraagt aan mij om aan te tonen dat allochtonen het beter doen met cijfers, maar als ik dat zou doen dan zegt dat niks. Misschien kan je ook eens je mening onderbouwen met cijfers, in plaats van in het luchtledige meningen te verkondigen.

Afgestuurde allochtonen zie statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...

Afname van de criminaliteit van allochtonen zie:
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

wgqef | 12-05-14 | 20:53

In mijn bijdrage van 12-05-14 | 20:22 zit een fout
"Zie mijn bijdrage van 12-05-14 | 16:33"
Moet zijn: "Zie mijn bijdrage van 12-05-14 | 19:47"

Pieter V | 12-05-14 | 20:39

wgqef | 12-05-14 | 20:08

"Inmiddels zijn veel moslims afgestudeerd en hebben banen in het hogere segment."
Afgestudeerd? Een volledig afgeronde universitaire opleiding dus. Geef mij eens wat cijfertjes?

"Daarom ben ik het niet eens dat de problemen alleen maar erger worden, het is zichtbader maar niet ‘erger’ dan voorheen."
Geef eens wat onderbouwing van die stelling of is dit ook weer loos geblaat.

Zelfs als je al een beetje gelijk zou hebben zegt dat niets over de steeds toenemende criminaliteit en agressie van veel allochtonen en dus zegt ook deze post niets over het echte probleem.

Pieter V | 12-05-14 | 20:33

@wgqef | 12-05-14 | 20:06
Ja, weer van die kulargumenten en dooddoeners van je. De realiteit zal zijn dat Europa zich gaat ontdoen van de miljoenen allochtonen die niets toevoegen behalve het bouwen van moskeeën en het fokken van nieuwe volgers.

Ja. Zelf geef je ook geen enkele reden. Kijk naar het land waar ze vandaan komen. Kijk wat de Somaliers, Marokkanen, Turken in Nederland toevoegen! Niets! Meer criminaliteit. Meer culturele clashes die ze ook meenemen uit hun moederland. Enorme religieuze spanningen door heel Europa en de wereld.

Tuig zoals Halsema hebben de poorten wagenwijd opengezet voor een ideologie die niets in Europa te zoeken heeft.

Jij geeft ook geen oplossingen. Alleen maar fantasietjes.
Ik leef in de realiteit en kijk wat de geschiedenis heeft gebracht. En Europa is op ramkoers naar zelfvernietiging. De enige oplossingen zijn de verwijdering van de islam en stoppen van de immigratie. Kun je wel blijven balken dat het niet kan. Het kan wel.

343 | 12-05-14 | 20:33

wgqef | 12-05-14 | 20:08

"Inmiddels zijn veel moslims afgestudeerd en hebben banen in het hogere segment."
Afgestudeerd? Een volledig afgeronde universitaire opleiding dus. Geef mij eens wat cijfertjes?

"Daarom ben ik het niet eens dat de problemen alleen maar erger worden, het is zichtbader maar niet ‘erger’ dan voorheen."
Geef eens wat onderbouwing van die stelling of is dit ook weer loos geblaat.

Zelfs als je al een beetje gelijk zou hebben zegt dat niets over de steeds toenemende criminaliteit en agressie van veel allochtonen en dus zegt ook deze post niets over het echte probleem.

Pieter V | 12-05-14 | 20:33

@ kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 19:33

"Welke ideologie?"
Die ideologie heet 'Weg met ons en allochtonen eerst'.
Dat heet in het linkse lingo 'positieve discrimimatie' of 'compenserende neutraliteit' waarbij de grondwet werd en nog steeds wordt verkracht.

"Welke experiment?"
Het experiment heet 'Eens kijken of we de sociale cohesie in de landen van Europa kunnen breken'. Dat experiment is volledig geslaagd.

"Het waren de bedrijven die er maar wat blij mee waren."
Dat klopt, die hadden een paar duizend man nodig als aanvulling van hun workforce.

Het ging dan ook fout toen het kabinet Den Uyl besloot dat iedere gastarbeider zijn familie, lees het halve dorp, mocht laten overkomen, op kosten van de belastingbetaler natuurlijk, zoals bij links eigen is.
Daarop gingen duizenden gelukzoekers het in het land van gratis geld, huisvesting en ziektekostenverzekering het ook nog eens proberen. Met veel succes.

"En het was de linkse SP die er iets van zei in hun 'Gasterbeid in kapitaal' in 1983 en klop kreeg voor hun opvattingen.
Ook dat klopt, maar ja de SP heeft een rubberen ruggengraat en verlieten dat standpunt al snel omdat het niet politiek correct was.

"De PVV komt pas 30 jaar later..."
Dan zal er toch wel iets aan de hand zijn met de moslims die steeds weer proberen om ons hun ziekelijk ideologie op te dringen. Pim Fortuyn noemde de Islam dan ook niet voor niets al een achterlijke godsdienst. Ik was daar al decennia eerder zelf achter gekomen. Zie mijn bijdrage van 12-05-14 | 16:33

Pieter V | 12-05-14 | 20:22

Moriarty | 12-05-14 | 20:03
Inmiddels zijn veel moslims afgestudeerd en hebben banen in het hogere segment. Daarom ben ik het niet eens dat de problemen alleen maar erger worden, het is zichtbader maar niet ‘erger’ dan voorheen.

wgqef | 12-05-14 | 20:08

343 | 12-05-14 | 19:52
In eerste instantie waren het ‘gast’arbeiders, maar zoals wel vaker veranderd de realiteit in de loop van de tijd. Het uitzetten van allochtonen is gewoon weg achterhaald en gaat nooit gebeuren. Op die laatste vragen ga ik geen antwoord geven, dit noemt men ook wel de drogreden van de meervoudige vraag.

wgqef | 12-05-14 | 20:06

@wgqef | 12-05-14 | 18:49
"Ja, problemen zullen er altijd zijn, maar die zullen in de loop van de tijd afnemen."
Wanneer begint dat verloop van tijd dan volgens jou?
Voorlopig wordt het generatie na generatie alleen maar erger.

Moriarty | 12-05-14 | 20:03

@kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 18:51
Pennings schrijfstijl is je smaak niet. Dat kan. Ik kan die schrijfstijl wel waarderen en ook inhoudelijk kan ik 'm prima volgen! Gedegen onderbouwen is een van z'n zeer sterke punten.
Ik vroeg naar de 'stemmingmakerij' m.b.t. Wilders omdat ik vermoed dat je bij de mensen hoort die met twee maten meet. Je wél storen als iemand in jouw ogen 'stemmingmakerij' bedrijft ten aanzien van Femke Halsema. En je niet storen als datzelfde met Wilders gebeurt.

KoninginWildemina | 12-05-14 | 20:02

@ Predictor | 12-05-14 | 19:06

"Pieter V, appels met peren vergelijken? Een beetje problemen?"

Waar heb ik het over "appels en peren" of maak ik die vergelijking? En waar heb ik het over "een beetje problemen"?

Pieter V | 12-05-14 | 19:55

@wgqef | 12-05-14 | 19:26
Hoor je de gast in gastarbeiders? Het was de bedoeling dat ze weer weggingen. Letterlijke definitie: iemand die tijdelijk naar een ander land komt om daar arbeid te verrichten.
Nee, jij hebt liever de moreel verwerpelijke handelingen van juweliers die meerdere keren worden overvallen, bejaarden die verkracht, berooft of in elkaar geslagen worden.

343 | 12-05-14 | 19:52

@ misti | 12-05-14 | 16:33
"Mensen die op Geert Wilders stemmen zijn naar mijn idee juist mensen die helemaal geen contact hebben met allochtonen."

Hoe komt u daar nu bij? Waarop is uw stellingname gebaseerd? Gewoon maar wat roepen, niet gehinderd door enige kennis van zaken?
Voor mij geldt uw stelling in ieder geval niet.
Ik heb een groot deel van mijn werkzame leven in de Arabische en Afrikaanse wereld gewerkt en gewoond en in veel projecten met moslims vredig samen gewerkt.
Later, terug in Nederland, als onderdeel van sociaal vrijwilligerswerk heb ik veel met moslims te maken gehad.
Ik heb niks tegen moslims zolang ze niet proberen om mij hun walgelijk gedachtegoed proberen op te dringen, maar ik veracht de islam tot in het diepste van mijn ziel. Ik heb die ideologie dan ook uit eerste hand leren kennen als mogelijk het grootste kankergezwel ooit op deze aardkloot.
Het is voor mij overduidelijk dat de EU regenten dat kankergezwel willens en wetens inzetten om de sociale cohesie in de lidstaten te vernietigen om op die manier hun ideologie van een verenigd Europa door te drukken.
Wilders heeft als geen ander door waar de echte pijnpunten zitten. De islam en de EU-dictatuur.
Ik stem dus op Wilders!

PS: Heeft u de Koran wel eens van kaft tot kaft gelezen? Ik denk het niet net zo min als Femke Halsema en het gros van de linkse zelfverklaarde moreel superieure Übermenschen. Ook voor hen geldt dat ze wel een mening hebben maar vooral niet gehinderd worden door enige feitenkennis.
Ik heb de Koran in ieder geval wel van kaft tot kaft gelezen, in de door het ministerie van godsdienst officieel goedgekeurde Engelse vertaling. Dat was tijdens een van mijn verblijven in Saudi Arabia, inmiddels meer dan dertig jaar geleden.
Dat is dan wel schrikken hoor! En mijn mening over de Islam is dan ook gevormd lang voordat Wilders in beeld kwam.

Pieter V | 12-05-14 | 19:47

@Onderbuik | 12-05-14 | 19:05
'De multiculturele samenleving is mislukt omdat het een van boven opgelegd ideologisch links experiment was. '

Welke ideologie? Welke experiment?
Het waren de bedrijven die er maar wat blij mee waren. Niet vanwege de ideologie, maar voor de POEN! Heel het bedrijf?

En het was de linkse SP die er iets van zei in hun 'Gasterbeid in kapitaal' in 1983 en klop kreeg voor hun opvattingen. De PVV komt pas 30 jaar later...

Lees maar:
sptransparant.wordpress.com/gastarbeid...

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 19:33

Onderbuik | 12-05-14 | 19:05
KVP, VVD, ARP en CHU hebben gastarbeiders naar Nederland gehaald, niet zulke linkse partijen volgens mij. Daarna werken die gastarbeiders zich te pletter in de fabrieken, die vervolgens wegtrokken naar Azie (goedkoper), waardoor NL zich richtte op dienstensector, maar Marokkanen hebben geen diploma’s, dus moeten ze alle rotklusjes opknappen die geen NL’er wilde doen. Die mensen en hun kinderen maken nu eenmaal deel uit van onze samenleving en dat kan je niet terugdraaien. De samenleving is zoals die is, je kan proberen de samenleving te veranderen maar die mensen kan je niet wegsturen. De enige oplossing is om de problemen die onder bepaalde bevolkingsgroepen heerst, aan te pakken, proberen te zorgen dat we een stukje van de ideale samenleving bereiken. Die oplossingen die jij presenteert zijn onhaalbaar zonder moreel verwerpelijke handelingen te verrichten.

wgqef | 12-05-14 | 19:26

Pieter V, appels met peren vergelijken? Een beetje problemen? of zijn: "aan de lopende band juweliers overvallen, ouderen beroven, mishandelen (kopschoppen, neersteken), vrouwen lastig vallen/molesteren,schelden, buurten bezetten en voor autochtonen ontoegankelijk maken (sharia), enz." geen onderbouwing? Dit is slechts het topje van de ijsberg en dit zal zeker NIET afnemen, alleen maar escaleren! Wake up man! Dit namelijk is geen dagdroom maar een levende nachtmerrie!

Predictor | 12-05-14 | 19:06

@wgqef
De multiculturele samenleving is mislukt omdat het een van boven opgelegd ideologisch links experiment was. En als je hier in het verleden vraagtekens bij zette, was je een racist, of een xenofoob of i.i.g. een tokkie.
De enige oplossing is om het experiment terug te draaien, allochtonen die niet willen deugen moeten terug naar hun 2e land.

Onderbuik | 12-05-14 | 19:05

G. Raayer | 12-05-14 | 18:36
multiKUL

Dat zou onderhand wel een keer in het woordenboek der Nederlandsche taal mogen worden opgenomen trouwens.

Er is een al wiki van:
nl.wikipedia.org/wiki/Multikul

Maar van de Dale kent em nog niet.

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 19:00

@KoninginWildemina | 12-05-14 | 18:12
Waarom al die stemmingsmakerij er doorheen roeren?
____
"Omdat hij haar niet mag en dat ook prima beargumenteerd. En omdat het zíjn blog is. En nog iets met vrijheid van meningsuiting."

Het zijn blog en daar mag hij op schrijven wat hij wil. We hebben het over echter over iets anders en dat is de waarde cq bruikbaarheid van zijn teksten. Ik heb daar door zijn manier van schrijven m'n twijfels bij. Of ik het met hem eens ben of niet doet er niet toe (dat zou een 'ben je niet voor me dan ben je tegen alles van me' opleveren). Je leest vooral irritatie. Maar wij lezers zijn geen kotsbak voor zijn irritatie. Je zoekt je rot in die brij naar harde stukjes. (Martien kan dit bijvoorbeeld beter).

Martien Pennings heeft een visie op één en ander en is verrekte goed met taal. Dan zou je zeggen ; zet dan die visie messcherp neer, maar maak er geen wazige wolk van bijvoegelijke naamwoorden en andere stemmingmakende eigen toevoegingen en eigen invullingen van. Tenzij dat je doel is.

'Over 'stemmingmakerij' gesproken. Wilders ondervindt dit (vaak niet eens onderbouwd, ook Femke doet er driftig aan mee) al 10 jaar in het kwadraat en heeft dientengevolge 24/7 beveiliging nodig. Wat vind je daar dan van?'

Wat is het verband met de columns van Pennings?
Omdat Wilders beveiliging nodig heeft/wil cq dat graag laat dat zien zijn dus de columns goed zijn omdat ze beide aan stemmingmakerij doen? Behalve dat je Wilders daarmee niet serieus neemt is dat wel een merkwaardige afleiding. Of bedoel je dat Femke nu de beveiliging van Wilders in het kwadraat moet krijgen door die tv-serie?

Het enige is dat Pennings de taal goed meester is en dat zijn waarnemingen of analyses minder wollig en duidelijk kunnen overkomen als hij zakelijker schrijft. Dat is toch eigenlijk jammer?

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 18:51

Pieter V | 12-05-14 | 18:30
Waarom is de multiculturele samenleving dan ‘mislukt’? Mis nog een beetje de onderbouwing, omdat er problemen zijn? Ja, problemen zullen er altijd zijn, maar die zullen in de loop van de tijd afnemen. Zoals het ook is gegaan bij het Multireligiositeit, 200 jaar geleden was het nog moeilijk voor te stellen dat verschillende religies naast elkaar kunnen wonen en zelf in één land (katholiek en protestants) en dat kan uiteindelijk toch ook.

wgqef | 12-05-14 | 18:49

Ik denk dat iedere ouder die wat om zijn kinderen geeft ze naar de best mogelijke school stuurt. En als je ziet dat het niet werkt, om wat voor reden dan ook, dan haal je ze eraf en probeer je het ergens anders.
Je kunt er wel bij voorbaat vanuit gaan dat alles wat je niet kent slecht is, maar als je het niet probeert weet je het niet.
thefonz | 12-05-14 | 14:41

Ik denk dat het voor de ouders in kwestie ook het beste gevoel geeft om je kind van een bepaalde school te halen met het excuus 'de school deugt niet om die en die reden'
De waarheid is maar al te vaak dat die school te hoog gegrepen was voor dat kind of dat het kind zich domweg niet weet te gedragen.( en er al ontelbare 10 minuten gesprekken hebben plaatsgevonden)

loze stijl | 12-05-14 | 18:48

Ook gutmenschen en moraalridders moeten toch een prototype hebben? Halsema was zo sportief om zichzelf hiervoor beschikbaar te stellen. Alleen jammer Femke, het voetstukje bleek toch een beetje te hoog! Het is altijd gemakkelijk om met het vingertje te wijzen, maar zodra de 'multiculturele wantoestanden' aan haar voordeur klopten, heeft ze toch snel bakzeil moeten halen...

Predictor | 12-05-14 | 18:45

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 18:04

alles dat geen probleem vormt is wel gekoppeld aan multiKUL. Zoals meer vrouwen als vrachtwagenchauffeur of vrouwen mogen niet achter het aanrecht (Busssemaker) of andere 'oplossingen' waarvoor geen problemen zijn (d666 doctrine)

G. Raayer | 12-05-14 | 18:36

@ wgqef | 12-05-14 | 15:25

"En wat doe jij meestal met een auto die kapot is, die repareer je."

Nee sukkeltje, het ging niet over een auto die kapot is, maar over een "total loss".
Een total loss valt niet te repareren, die moet gewoon naar de schroothoop, net als de multiculti-waanzin waar de import met een negatieve toegevoegde waarde voor ons land die bovendien ook nog eens hun normen en waarden aan ons wil opleggen.

"Ik wil trouwens wel eens weten wanneer een multiculturele samenleving wel werkt of werkt het nooit?"
Vragen naar de bekende weg? Verdiep je eens in de geschiedenis. Het werkt nooit en eindigt gegarandeerd in oorlog.

Pieter V | 12-05-14 | 18:30

@misti | 12-05-14 | 16:33
"Mensen die op Geert Wilders stemmen zijn naar mijn idee juist mensen die helemaal geen contact hebben met allochtonen."
___
Fout. Het is omgekeerd. Mensen die Wilders stemmen zijn de mensen die samen met cultuurverrijkers in de kansenwijken wonen, en de multiculturele droom van de linkse elite moeten waarmaken. Terwijl die elite samenklit in sjieke blanke enclaves en hun kinderen op blanke scholen doet (zie Femke). Vanuit die roomblanke, wereldvreemde enclaves, schelden ze de krachtwijkbewoners uit voor 'racist'.
Daarom stemmen die mensen op Wilders. Wilders is de enige die ze niet uitscheldt en de problemen serieus neemt.
Uiteraard is Wilders nu ook een 'racist' en heeft dientengevolge 24/7 beveiliging nodig.
Bedank het moreel superieure, zelfbenoemde fatsoensvolk!

KoninginWildemina | 12-05-14 | 18:26

Intentie verwarren met resultaat een veelgemaakte haagsche fout.
Ze stelt vast en handelt.
Wat is 't probleem?

lidlbier | 12-05-14 | 18:16

-weggejorist-

de Hever | 12-05-14 | 18:16

@frisenfruitig | 12-05-14 | 17:49
Nu Femke langs de zijlijn staat kan ze van alles roepen. Feit blijft dat een groot deel van het electoraat van GL bestaat uit naiëve denkers en door hun gekoesterde islamieten.
*Even een kruisje slaat en een schietgebed(t)je*

McMarx | 12-05-14 | 18:16

'Beargumenteert'.

KoninginWildemina | 12-05-14 | 18:13

@kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 17:18
Waarom al die stemmingsmakerij er doorheen roeren?
____
Omdat hij haar niet mag en dat ook prima beargumenteerd. En omdat het zíjn blog is. En nog iets met vrijheid van meningsuiting.
Over 'stemmingmakerij' gesproken. Wilders ondervindt dit (vaak niet eens onderbouwd, ook Femke doet er driftig aan mee) al 10 jaar in het kwadraat en heeft dientengevolge 24/7 beveiliging nodig. Wat vind je daar dan van?

KoninginWildemina | 12-05-14 | 18:12

@Moriarty | 12-05-14 | 16:25
"Een multi-culturele samenleving, zoals GL die voorstaat, werkt alleen met culturen die elkaar respecteren en niet te veel van elkaar verschillen."

Of die goed met elkaar handel drijven en elkaar gedogen. OF, beter gezegd: dat de historische cultuurachtergrond
van een land bepalend zijn en de buitenbeentjes zich daar naar schikken.
--> zo is NL opgebouwd door de eeuwen heen.
.
Regels die nu dus al een paar decennia gebroken worden en een tol eisen.

McMarx | 12-05-14 | 18:10

@misti | 12-05-14 | 16:33
"Mensen die op Geert Wilders stemmen zijn naar mijn idee juist mensen die helemaal geen contact hebben met allochtonen."

Daar zou je weleens in kunnen vergissen en dat maakt het er niet beter op.

McMarx | 12-05-14 | 18:05

@Russells Teapot | 12-05-14 | 17:29

Het is nog niet duidelijk of je multiculti of geen multiculti als een alles of niets ziet.

Bijvoorbeeld : het stenigen van homo's keuren we af, dus multiculti is onzin (tegenargument is dan: er is meer multiculti dan alleen het stenigen van homo's).

Anderzijds: alles dat geen probleem vormt kan geen multiculti zijn, er is daarvoor geen multi nodig. In die zin is er alleen een monoculti die aan verandering onderhevig is (een verandering kan zijn; 'vrouwen met mannenbanen' naar 'er zijn banen waar toevallig meer vrouwen werken')

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 18:04

@Einde van de Domheid | 12-05-14 | 15:46
Inderdaad ja: Worstenbrood? Dat is tegenwoordig niet meer te vreten. Hoe bedenk je het? Of was het provocatie van haar om te geraken waar ze nu (eindelijk) eens toe komt; inzien dat het hier in dit land niet meer goed komt gaat komen met de islam-jelui.

McMarx | 12-05-14 | 18:02

Russells Teapot | 12-05-14 | 17:29
Als je de samenleving verandert dan blijft het ‘de samenleving’. De Duitse samenleving kan je inderdaad niet moreel slecht noemen in 1940, je kan de handelingen die gepleegd werden in die samenleving slecht noemen, maar de Duitse samenleving is gewoon een gegeven waar geen oordeel over gegeven kan worden. Dat wij het als slecht bestempelen komt voort uit symboliek en gemakzucht, we kunnen moeilijk alle individuele handelingen aflopen en voorzien van een oordeel, dus stellen we dat de Duitse samenleving slecht was.

Ik weet niet wat jouw definitie van objecten is, maar mijn inzien kunnen ze niet handelen en als ze handelen dan kunnen ze niets anders dan handelen zoals ze doen, ze hebben geen keuze omdat ze niet zelfbewust zijn. Pistolen zijn niet slecht, maar diegene die er een overval mee plegen zijn slecht, wel kan je afvragen of ‘de overheid’ niet in moet grijpen en objecten die een gevaar meebrengen moet verbieden of reguleren.

Ik vond het zelf wel een aardig punt. Ik zie namelijk nog steeds niet in wat de overeenstemming is tussen ‘de samenleving’ en ‘het stenigen van homo’s’. Ik heb op geen enkel moment het woord slecht gedefinieerd, ik zeg gewoon dat je in de basale zin van het woord ‘slecht’ niet kan gebruiken bij het definiëren van een samenleving. Maar ik ben benieuwd naar jouw definitie van slecht.

‘En waarom beantwoord je mijn vraag niet: waarom zou je de multiculturele samenleving niet ongedaan kunnen maken?’ omdat ik in de eerste zin een drogreden zag en verder heb ik het stuk niet gelezen. Trouwens ging mijn punt over het feit dat je niet zoiets kan zeggen als: de multiculturele samenleving is slecht. Niet waarom je de samenleving niet mag veranderen. Van mijn mag je best proberen om de multiculturele samenleving ongedaan te maken, alleen hoop ik dat je handelingen om dit te doen niet moreel slecht zijn. Daarmee bedoel ik, zich niet tegen de grondwet of mensenrechten keren.

wgqef | 12-05-14 | 17:54

Femke benoemt de al lang bekende maar door de grachtengordel en politieke elite genegeerde feiten en dat valt in zeer slechte aarde bij veel moslims zoals bijvoorbeeld Abdelkader Benali die vindt dat ze hiermee Wilders in de kaart speelt. Feiten zijn ongewenst want confronterend. Ik vind het wel een moedige poging van haar. Je kunt het toch nooit goed doen.

frisenfruitig | 12-05-14 | 17:49

@wgqef | 12-05-14 | 14:43
Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
.
Femke heeft een groot deel van haar leven in een luchtbel geleeft. Nu ze iets meer IRL is gegaan gaan haar ogen blijkbaar open. Het zou actieve politici sieren om gewoon tijdens hun levensloop in de kamer in een multiculbuurt te gaan wonen en hun kinderen op dito school zouden sturen. Wedden dat ze binnen een enkel schooljaar terug komen op hun multikulidee van onze samenleving.

McMarx | 12-05-14 | 17:48

Femke wil niet zeggen over welke school het gaat en terecht, maar zegt wel dat het een buurtschool en kunstmagneetschool is. Van de 5 kunstmagneetscholen in amsterdam staat er maar een bij haar in de buurt.
Weg privacy van je kinderen

kees1960 | 12-05-14 | 17:43

Halalsema, is dat niet dat vrouwtje dat zei dat ze de islam niets in de weg zou leggen? En dit als echte neoliberale bleef blèren tot ze met pensioen kon? Maar wel haar eigen kinderen weghaalt? En Amsterdam vervuilt in haar kolendiesel vanwege geen wegenbelasting? Maar wel bij een "groene" Parzei rondliep?
Als dit Halalsemavrouwjte nou WERKELIJK denkt dat wij haar tot het einde van haar leven pensioen blijven betalen dan moet ik haar teleurstellen. Wat ze ons wil aandoen gaan we in de praktijk brengen. Het halalstemvee gaat in deze eeuw geremigreerd worden en dat kan als geen ander door Halasemavrouwtjes gedaan worden voor het beste resultaat. Haar kinderen krijgen dan ook een veel betere opleiding bij Boko Haram bijvoorbeeld.
Overgens, we hebben een nieuwe Halalsema in de politiek. In alle opzichten vergelijkbaar en schijnheilig: Arie Slob

G. Raayer | 12-05-14 | 17:42

Valt me dan weer tegen dat een beetje opvoeding van La Halsema zo'n opmerking over branden niet kan pareren.
Die kinderen van haar zijn doetjes en zullen waarschijnlijk zowieso wel branden want die gaan het in deze maatschappij niet redden.

Mask | 12-05-14 | 17:40

Femke is lief

oldskool oud-west | 12-05-14 | 17:33

@De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 17:19
Dat weet ik, DKS. Maar nu zijn het niet meer alleen havensteden. Zie Brabant.

343 | 12-05-14 | 17:30

De politieke elite van Nederland. In staat om hun eigen kroost naar blanke 'stadse' vrije scholen te sturen, en ondertussen burgers die ook willen doen voor xenofoob, intolerant en 'pvv' uit te maken.

Lafayette | 12-05-14 | 17:29

Femke, onze ongekroonde koningin van het verprutste, verloochende, zichzelf verraden, smerig-groenlinkse NL. Steek dat worstenbroodje maar in je *tuuuuuuuuuut*

milky bar | 12-05-14 | 17:29

@wgqef | 12-05-14 | 16:07
"Een samenleving is geen handeling. Zoals het wel een handeling! is om homo’s te stenigen."

Een irrelevant verschil. Een samenleving kun je veranderen, net zoals je een handeling niet kunt doen.

"Alleen handelingen kan je moreel slecht beschouwen, objecten niet. "

Dus om maar een voor de hand liggende Godwin er in te smijten, de Duitse samenleving in 1940 kun je niet moreel slecht noemen? Wat een verbijsterende flauwekul.

Het valt me trouwens sowieso bij jou op, dat jij jouw eigen subjectieve overtuigingen als feiten presenteert. Alsof het in steen gegoten is, dat je objecten niet moreel slecht kunt vinden.

Als het bestaan van een object het gevolg is van iemand's moreel slecht handelen, kun je het dan geen moreel slecht object noemen? Of als een object moreel slecht handelen veroorzaakt?

Of kun je dan in ieder geval redeneren, zoals ik doe, dat het bestaan van dat object iets is dat moet worden tegengegaan?

Op dit punt vraag ik me echt af, vind je werkelijk van jezelf dat je goede punten maakt? Ze hebben namelijk volstrekt niets te maken met de punten die ik inbracht.

"gaskamers zijn niet slecht, maar de handeling om Joden te doden d.m.v. een gaskamer is slecht."

Zoals ik aangaf, dit is jouw opvatting van slecht. Wat jij doet, is eerst het woord "slecht" herdefiniëren door volslagen arbitrair te verklaren dat objecten niet slecht kunnen zijn, en vervolgens zeg je: "kijk eens! Objecten kunnen niet slecht zijn!"

"Je maak hier gewoon gebruik van drogredenen om je gelijk te halen en dan een naam van een filosoof dragen die zich bezig heeft gehouden met de logica. "

Je bent er niet in geslaagd om enig inhoudelijk weerwoord te bieden, dus dit zal ik maar niet al te serieus nemen. Het is overduidelijk, dat jij nog niet eens de basisbeginselen van de logica snapt.

Zoals bijvoorbeeld, dat je eerst moet aantonen dat handelingen wel slecht kunnen zijn, maar objecten niet, voordat je dat als vaststaande feiten aanneemt in je redenatie.

En waarom beantwoord je mijn vraag niet: waarom zou je de multiculturele samenleving niet ongedaan kunnen maken? Die vraag heb je genegeerd, wellicht met een bewuste poging om de aandacht daarvan af te leiden, door middel van het starten van een filosofische non-discussie over de betekenis van het woord "slecht."

Het zou van volwassenheid getuigen, als je gewoon eerlijk zou toegeven dat je die vraag niet kunt beantwoorden, en dat je je politiek correcte nonsens niet met argumenten kunt onderbouwen, maar louter met doelloos, filosofisch gewauwel dat irrelevant is voor het onderwerp van discussie, (kunnen we de multiculturele samenleving opheffen, ja/nee) en uitsluitend dient om je gebrek aan inhoud te verbloemen.

Russells Teapot | 12-05-14 | 17:29

gasboer | 12-05-14 | 16:58
Hier zal Femke worden tegengehouden:
brabosh.com...

:-)

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 17:28

@Kaas de Vies | 12-05-14 | 14:35

Srry beter laat dan nooit +1 bij deze.....

peterdh | 12-05-14 | 17:21

och, volgens dat jongetje zullen ook alle moslims zelf branden in de hell. Weet je wel hoeveel varkens restanten er in snoep zit waar ze zich daar helemaal vol mee vreten??

typtyphus | 12-05-14 | 17:20

343 | 12-05-14 | 16:34

Grote steden en met name havensteden zijn al sinds jaar en dag multiculturele broeinesten. Ook in Nederland. Joden, Fransen, Duitsers, zigeuners, Chinezen en ga zo maar door. Het vervelende van de huidige technologie is dat de simpele keikneuter die al generaties lang in hetzelfde dorp woont de influx en uitflux via het nieuws mag meemaken. Dat gezegd hebbende was het ook helemaal niet leuk voor de Amsterdamse arbeiders al die moslims en negers die plots in de jaren zestig en zeventig kwamen werken en al helemaal niet leuk om dit exceptioneel hard en rap te zien stijgen. Vergis je niet ik ben helemaal niet blij met overlastgevend tuig. Ik zie het als een ernstige bedreiging. Ik pleit dus ook al twintig jaar voor ingrijpen op jonge leeftijd. Tokkie will tok. Het is niet anders. Of ze nu licht-getint, bruin, geel, zwart of roomblank zijn ze zullen overlast geven, stelen en erger. Om het aan te pakken zul je dus rigoureus moeten ingrijpen en het liefst zo vroeg mogelijk.

Het klinkt eng maar ik ben voorstander van heropvoeden, gedwongen sterilisatie voor de ouders, en in schrijnende gevallen voor levenslange detentie en of uitzetting.

De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 17:19

KoninginWildemina | 12-05-14 | 16:44
"Aperte onzin! Als er íemand inhoudelijk en goed onderbouwd schrijft (kijk ook onder de links), is het historicus Martien Pennings wel!"
Dat is jouw mening. Het is best amusant om te lezen, begrijp me goed. Maar er wordt door Pennings van alles aan eigenschappen toegevoegd en ingevuld:
ophitstrommels, vergenoegd verkneukelend, gnot-gnot-gnot en oh-wat-is-het-toch-fijn-in-mijn-eigen-hoofd,exotische subsidiecircus,deze gruwel,domme uitglijer...
het gaat maar door, eindeloos. Je moet als lezer echt werken om het verhaal eruit te peuren. Of is de inhoud eens onvindbaar, dan blijft het hangen in een donkere zwarte onweerswolk, die aan demagogie nl.wikipedia.org/wiki/Demagogie (lezer op slimme manier naar de hand zetten) doet denken. En dat is zonde. Die man heeft zeker schrijftalent, dat moet ie beter kunnen gebruiken.

Waarom al die stemmingsmakerij er doorheen roeren?

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 17:18

-weggejorist-

pompoenpit | 12-05-14 | 16:57

Femke "mercedes-200D-zonder-roetfilter-van-vriend" Halsema. (Ook al hebben ze de auto niet meer)
Femke "Alle-kinderen-multiculti-scholen-behalve-die-van-mij-want-teveel-Islam" Halsema.

En dat zijn nog maar 2 voorbeelden... Groenlinks laat zich qua "Wij staan boven de burgers" mentaliteit maar weer als te goed zien hoe FUDGING NAÏEF ze zijn. Dit soort volk hoort niet (mee) te regeren en voor het volk te spreken, deze mensen horen thuis op een basisschool kindertjes te vertellen hoe lief en roze de wereld is, terwijl dat het uiteindelijk niet is.

LangeTijdGeleden | 12-05-14 | 16:56

343 | 12-05-14 | 16:44

Ligt een beetje aan de definitie van een niet-westerse allochtoon. Maar ik zie ook dat in startline andere definities worden gebruikt dan het CBS-raportje waar ik mij op basseerde, nou dan zal het 11% zijn. Wat is dan het probleem?

wgqef | 12-05-14 | 16:54

@wgqef | 12-05-14 | 16:39
Ik denk dat je dan wat beter moet kijken.

Bijna 2 miljoen niet westerse allochtonen.
Bijna 1,5 westerse allochtonen.

Al bijna 3,5 miljoen allochtonen.

343 | 12-05-14 | 16:44

@kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 16:29
Aperte onzin! Als er íemand inhoudelijk en goed onderbouwd schrijft (kijk ook onder de links), is het historicus Martien Pennings wel!

KoninginWildemina | 12-05-14 | 16:44

Een interview en praatstijl alsof het programma gaat over 20.000 omgekomen kinderen door een treinramp met een groen-links machinist.

Premier Trutte | 12-05-14 | 16:42

Als Groenlinks onder andere een mengsel is van de 'blauwe' liberaatire PPR (Libertair=liever geen overheid, vrijheid van het individu met als regulering : op zelfverdediging na geen geweld) dan past daar een geloof die met geweld gaat bepalen hoe jij moet leven helemaal niet in.

Elitair hoogegeletterd? Valt wel mee hoor, zo dom zijn we niet hier:

Libertarisme:
nl.wikipedia.org/wiki/Libertair

Voluntarisme (op zelfverdediging na geen geweld)
nl.wikipedia.org/wiki/Non-agressieprin...

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 16:39

343 | 12-05-14 | 16:34

Het CBS vertelt ons dat 5% van de totale bevolking van niet-westerse afkomst is en in 2040 hooguit 9%. Het absolute aantal zegt niet zoveel als je niet kijkt naar het geheel (17 miljoen)

wgqef | 12-05-14 | 16:39

Desmoulins | 12-05-14 | 16:13

Dat de huidige samenleving het gevolg is van beleidshandelingen in het verleden, daar ben ik het met je eens. Hier kan je een oordeel over uitspreken. Maar het idee van ‘de samenleving’ is gewoon een object en absoluut iets, waar geen waardeoordeel aan kan worden toegekend. De samenleving bestaat permanent en onafhankelijk, net zoals als ‘kennis’, en over dit soort objecten kunnen geen waarheidsoordelen worden uitgesproken, het is er nu eenmaal.

wgqef | 12-05-14 | 16:35

Pieter Hilhorst deed zijn kids ook bij wijze van sociaal experiment op een multikulschool om ze er vervolgens weer vanaf te halen na het 'hoge percentage gedragsproblemen' van de andere leerlingen.
Erg geestig om idealisten plots zo'n pragmatische houding aan te zien nemen zodra het om hun eigen gezin gaat.

jeanmondo | 12-05-14 | 16:35

@De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 16:13

Multicultureel? Omdat er een paar buitenlanders in Nederland woonden? Omdat er door de handel tijdelijk buitenlanders in de steden woonden die Nederland veel brachten. Sorry, maar dat noem ik niet multicultureel. Kun je Japan en Canada ook wel multicultureel noemen.

Ja, en dat samensmelten ging toen ook goed zeker? De groepen zijn nu veel groter. Er wonen verdomme van bepaalde bevolkingsgroepen een half miljoen mensen in Nederland. Een land in een land. Nederlandse steden zijn voor de helft buitenlands. Bijna even veel moskeeën als kerken in Nederland.

Iedereen weet wat er gedaan moet worden, maar velen zijn te laf om het uit te spreken en helemaal om er naar te handelen.

343 | 12-05-14 | 16:34

Jan Passant mk2 | 12-05-14 | 16:20
Mensen die op Geert Wilders stemmen zijn naar mijn idee juist mensen die helemaal geen contact hebben met allochtonen.

misti | 12-05-14 | 16:33

Links en rechts ingehaald door de realiteit.

Masturwasbeert | 12-05-14 | 16:31

"YESSS!! Breaking!
Martien Pennings gaat er een serie aan weiden! :-D
Hier deel 1. "Femke Halsema en haar moslima's":
martienpennings.wordpress.com..."

Jammer dat de elite-kaart weer wordt gespeeld. Het maakt niet uit of iemand een zelfingenomen elitaire kakbitch is of niet, als iemand ongelijk heeft heeft iemand ongelijk, als iemand gelijk heeft heeft iemnand gelijk. Altijd dat weer op de man/vrouw spelen... flauw en niet relevant. Dan wordt alles uitwisselbaar namelijk.

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 16:29

@matcho | 12-05-14 | 16:22
Ik heb gezocht maar kon 't niet vinden. Heb je een linkje?

KoninginWildemina | 12-05-14 | 16:29

Heel veel begrip voor je standpunt Femke;
'n moeder die haar kinderen beschermt tegen 'n (haat)ideologie.
Probeer dan ook begrip op te brengen voor mensen en politici die de islam als haat-ideologie afwijzen.

meneer Q | 12-05-14 | 16:29

Haramajesteit Femke, Prinses der Nimbys, Barones Van Diesel tot AlteMercedes und WiederzuruckviademAutobahn, Gravin Van Thurn und Tabaxis, Markiezin Van Mueslibol en Jonkvrouwe sLinkslullen onteRechtsvullen.

NACademicus | 12-05-14 | 16:28

Een multi-culturele samenleving, zoals GL die voorstaat, werkt alleen met culturen die elkaar respecteren en niet te veel van elkaar verschillen.

Moriarty | 12-05-14 | 16:25

Als er een ongelukje gebeurt bij een school, staan de negerkindjes naast de Marokkaantjes altijd vooraan, de witte kindjes in het midden en de Chineesjes bedeesd achteraan. Zichzelf op IQ geselecteerd.
Daarom werkt een school met meer dan de helft allochtonen niet. De kinderen hebben een verschillende aanpak nodig.

Mantisomantis | 12-05-14 | 16:24

-weggejorist-

matcho | 12-05-14 | 16:22

gaan naief e n hypocriet eigenlijk samen?
ik weet het niet ,het ene moment is ze naief; het andere zo hypocriet.

Foezela | 12-05-14 | 16:21

-t

Jan Passant mk2 | 12-05-14 | 16:20

Jammer, dat zulke op zich verstandige mensen als Femke Halsema zo verblindt zijn door hun onhaalbare idealen. Geconfronteerd met de werkelijkheid kiest zij zelf onmiddellijk voor wat nodig is, zij haalt haar kinderen weg uit dat stukje multiKul dat haar dwars zit.

Jammer, dat verstandige idealisten als Femke Halsema geen oor hebben voor de gewone mensen die deze keuze ontnomen is. Jammer, dat idealisten tot op de dag van vandaag mensen zonder keuzemogelijkheid blijven brandmerken als "racisten, fascisten, tokkies".

Jammer, dat zij zo vol zitten met beschaafd onbegrip, fatsoenlijke boosheid zelfs, voor gewone burgers die zich door hun lage positie niet kunnen onttrekken aan de multiKul. Mensen die daarom maar mopperen en op Geert Wilders stemmen.

Jan Passant mk2 | 12-05-14 | 16:20

@343 | 12-05-14 | 15:55
De meeste landen zijn al eeuwen multicultureel. En zeker Nederland was ook al eeuwen voor de komst van 'buitenlanders' multicultureel. Normaal gezien lossen de cultuurverschillen zich op twee manieren op. De ene cultuur gaat met z'n allen hier wonen en de andere daar, (zie platteland voor katholieken en protestanten) of de culturen smelten samen en creëren een nieuwe (sub) cultuur. (zie voorbeelden hieronder)

Het lastige met kansarmen die ook nog eens weinig tot niets willen doen om hun positie te verbeteren en in grote steden voor galg en rat opgroeien hun eigen subcultuur in ghetto's gaan vormen, vaak gepaard met criminaliteit. Een leidend voorwerp hierin is wat er gebeurde met de influx van arme Asjkenazi-joden uit verpauperde gebieden in het oosten van Europa die door massa migratie in Nederland terecht kwamen en samen met de paupers in Amsterdam bijvoorbeeld de penoze vormde die met deze invloeden zelfs hun eigen taaltje nl.wikipedia.org/wiki/Bargoens maakten en met zeer veel invloeden uit het Jiddisch. nl.wikipedia.org/wiki/Jiddisch#Jiddisc...

Hetzelfde gebeurt nu met kansarme Tokkies en hun kansarme vrienden uit het Rif, de Antillen en Suriname. Het feit dat het allemaal erger lijkt dan toen is met name de invloed van de 'gangstah' life-style uit de VS waardoor criminaliteit niet alleen maar voor geld en overleven is maar vooral ook voor status en dat ze meer meer meer willen en dus geweldadiger worden en wij er dus allemaal meer last van hebben dan ooit. Het liberale Nederland staat daar machteloos tegen momenteel.

De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 16:13

@wgqef | 12-05-14 | 16:07

Object?
Hahaha, en dat probeert een ander de les te lezen...
Het gaat om de notie dat iets absoluut is, en dat is het dus niet. Het is een gevolg van.

Desmoulins | 12-05-14 | 16:13

Zonde, doodzonde dat jullie nog aandacht aan dit mens besteden, doodzwijgen, hartstikke doodzwijgen dat kreng.

Danbolig | 12-05-14 | 16:11

het is niet te filmen...
Zou iedereen in de politiek zo achterlopen met de "echte" samenleving?
Dat zij zo een muts is, dit geloof je toch niet....
Grijpt er dan niemand in, die de politici even up to date houdt dat het nu toch echt 2014 is?
De flowerpower tijd is al lang voorbij.

Delfts Blauw | 12-05-14 | 16:11

@Cuyahoga | 12-05-14 | 14:49

Precies.
Naïviteit geboren uit domheid, en een misplaatst gevoel van superioriteit is allesbehalve aantrekkelijk.
Dat is lachwekkend.

Desmoulins | 12-05-14 | 16:09

Russells Teapot | 12-05-14 | 15:52
Een samenleving is geen handeling. Zoals het wel een handeling! is om homo’s te stenigen. Alleen handelingen kan je moreel slecht beschouwen, objecten niet. Misschien slecht voorbeeld, maar ik drijf het nu een beetje op spits: gaskamers zijn niet slecht, maar de handeling om Joden te doden d.m.v. een gaskamer is slecht. Je maak hier gewoon gebruik van drogredenen om je gelijk te halen en dan een naam van een filosoof dragen die zich bezig heeft gehouden met de logica.

wgqef | 12-05-14 | 16:07

Zo ging het vroeger, jaren zestig, ook op Christelijke lagere scholen. Marrokaanse Nederlanders lopen 50 jaar achter op de rest van Nederland. En Nederland loopt 50 jaar achter op de rest van de wereld, dus reken maar uit.

Jan de Schot | 12-05-14 | 16:05

-weggejorist-

goedemorgennederland | 12-05-14 | 16:03

Ach ja, politici, dit is dus het niveau dat het voor ons moet doen.

goedemorgennederland | 12-05-14 | 16:03

Groenlinks is een mix van een paar linkse partijen, waaronde de PPR. De PPR was een 'blauwe' libertaire partij (libertair = een politieke filosofie waarvan de aanhangers streven naar zo veel mogelijk individuele vrijheid en een zo klein mogelijke - of zelfs helemaal geen – overheid). Dan moet je niet op een school zitten waar kinderen bang gemaakt worden door een geloof waar individuele vrijheid(van geloof) niet mogelijk is. Goed gedaan Femke, eerst praten, lukt dat niet omdat er zonder verlichtingsdenken niet op een objectieve afstand naar het eigen geloof kan worden gekeken, wegwezen met die koters.

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 16:02

Of Femke, zaten destijds de pedo's al zo hoog in de partij dat jij er effectief niets meer aan kon doen.
Dat je zeg maar, om het ene goede doel te realiseren (en/of je eigen leiderschap), het andere moest tolereren?

Einde van de Domheid | 12-05-14 | 15:59

Bij de familie Halsema had ik eigenlijk vegetarisch voedsel verwacht, dus dat varkensvlees verbaasd me een beetje.

aap-noot-mies | 12-05-14 | 15:57

Ah, ik begrijp het stukje.
GS geeft hier het bewijs dat Femke de Islam onverenigbaar vindt met de manier waarop wij leven.
(Ook een goede casus daarvoor overigens.)

Einde van de Domheid | 12-05-14 | 15:56

Halsema zit er gewoon naast en heeft er altijd al naast gezeten met haar totale gebrek aan logica, het ergste is nog dat haar eigen kinderen daar de dupe van zijn geworden.

carramba | 12-05-14 | 15:56

vijf generaties her had mijn bloed een roomblancke huid -nu niet meer- dit komt terug in mijn kinders ... multi culti flauwe kul ...! Follow the Money en daar is al die kul om ontstaan. Dus dat gediscuzeur over nieuwentijdse tijdsgeesten daar hebben deze politieke spoken lekker lang de tijd voor. DunkT mij. wel van mijn belastingcenten dat dan weer wel.

Centauri3 | 12-05-14 | 15:55

De eerste de beste moslimkoters die mijn zoontje pesten i.v.m. eten varkensvlees krijgen met zijn verjaardag een lekker stuk spek om uit te delen.

dat zal ze leren. iedereen lekker eten, en zei niet :-D

GekkeDave | 12-05-14 | 15:55

@wgqef | 12-05-14 | 15:25
Heb je niet gehoord wat ik zeg? De auto is total loss. Een wrak. Niet te repareren.

Ja, ik heb een oplossing. De grenzen dicht. Islam eruit.
Dat zijn de oplossingen.
Noem jij 1 land waar de islam de overhand heeft en het goed leven is. Noem jij 1 land waar de multiculti een succes is. Die. Zijn. Er. NIET!!

343 | 12-05-14 | 15:55

@wgqef | 12-05-14 | 15:11
"Daarnaast is er multiculti er en schiet het weinig op om het als slecht te beschouwen. Je moet een ideaal/idee bedenken hoe je het multiculti in de samenleving wil opnemen of wil behandelen."

Wat een verbijsterende flauwekul. Dat kun je over alles wel zeggen:

"Daarnaast is het stenigen van homo's er en schiet het weinig op om het als slecht te beschouwen. Je moet een ideaal/idee bedenken hoe je het stenigen van homo's in de samenleving wil opnemen of wil behandelen."

Zie je hoe onnozel dat is? Het argument dat multiculti "er nou eenmaal is," en dat het daarom nooit meer weggaat, getuigt van een verpletterende domheid. Want het kan er nu zijn, maar dat wil niet zeggen dat we dat niet zouden kunnen veranderen. Dat bestaat namelijk, verandering.

Ooit was het er namelijk ook niet. Als we multiculti kunnen invoeren, waarom zouden we dat dan niet terug kunnen draaien? Geef daar eens één goed inhoudelijk argument voor?

Russells Teapot | 12-05-14 | 15:52

Andermans kinderen moeten als 'sociaal experiment' naar zwarte scholen en mogen zich prostitueren. Als haar eigen kinderen maar naar een blanke school gaan en keurig thuis blijven wonen.

KoninginWildemina | 12-05-14 | 15:41

Ja mevrouw de KoninginW en wee je gebeente als je uit den gekleurde baarmoeder een roomblanck kindje komt ... dit stelt mij enigszins droef

Centauri3 | 12-05-14 | 15:48

@wgqef | 12-05-14 | 15:25

Een multi-culturele samenleving werkt prima als iedereen er moeite voor doet, aangevuld met enigszins repressieve maatregelen, voor zij die denken dat ze op een eilandje zitten.
En zoals de De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 15:33 al aanhaalt, bij teveel tokkies mislukt het, mislukt alles eigenlijk.

Biff Eagleburger | 12-05-14 | 15:47

Worstenbrood?

Einde van de Domheid | 12-05-14 | 15:46

Dus het komt er op neer, dat ze het prima vindt als haar kinderen van vriendjes verhalen over de islam horen, maar dat ze gewoon niet wil hebben dat ze worden geconfronteerd met een boze, wraakzuchtige god.

Alleen in de beleving van een idealistische GroenLinks-tuthola is dat een redelijke, niet-tegenstrijdige eis.

Haar overtuiging is dat de islam een aardige, vriendelijke religie is die gewoon door een extreme minderheid niet helemaal goed begrepen wordt. En die overtuiging is zó sterk, dat ze het gewoon totaal niet bij haar binnenkomt dat het anders is, zelfs niet als moslims dat zelf duidelijk maken.

"Wat? Maar jullie religie is heel mooi en wijs en respectabel en een verrijking voor onze maatschappij! Snappen jullie dat dan niet?
Jullie zeggen wel dat jullie een hekel hebben aan joden en homo's en dat ongelovigen moeten branden in de hel, maar ik weet wel beter!
Eigenlijk geloven jullie dat helemaal niet, jullie geloven in liefde en vrede en respect en mensenrechten! Dat is wat jullie volgens mijn wereldbeeld behoren te geloven, dus dan is het zo."

Geen wonder dat die moslims haar totaal niet begrepen.

Russells Teapot | 12-05-14 | 15:46

succesvol | 12-05-14 | 15:24
Martien Pennings? Analyse?

Einde van de Domheid | 12-05-14 | 15:43

"Kinderen zijn geen sociaal experiment" Nederland wel.

Ron_Paul | 12-05-14 | 15:43

En dan blijkt de ideale maakbare wereld toch niet te werken.
Duifmans | 12-05-14 | 15:38

Let me make a note of that too!

Centauri3 | 12-05-14 | 15:43

Maar voor dit Orwelliaans elitaire varken dienen alle overige dieren wel vooral gelijk te blijven en zowel zichzelf als hun kinderen blijven laten onderwerpen aan allerlei demografische, culturele, Europese, 'milieuvriendelijke', monetaire, justitiële, agogische, financiële etc. experimenten.

Op straffe van vervolging door haar eigen Halsema-maffia.

Ven1V1d1V1c1 | 12-05-14 | 15:42

Femke Hypocrietsema:
"Meisjes van 16 moeten vrij zijn zichzelf te prostitueren'"

Maar haar eigen dochter wil ze het liefst tot haar 40ste thuis laten wonen, zegt ze in de docu.

Typisch Femke Slangema:
Andermans kinderen moeten als 'sociaal experiment' naar zwarte scholen en mogen zich prostitueren. Als haar eigen kinderen maar naar een blanke school gaan en keurig thuis blijven wonen.

KoninginWildemina | 12-05-14 | 15:41

vraagstaart | 12-05-14 | 15:31
I second that.
spanarchist | 12-05-14 | 15:34

I'll make a note of that!

Centauri3 | 12-05-14 | 15:41

Ik mis Femke Halsema absoluut niet, ook in dit korte filmpje zie je die superieure arrogante houding die ze heeft en die in wezen nergens op is gebaseerd.
Je zit het vaker bij dit soort linkse dogmatische mensen, ook Volkert van der Graaf heeft denk ik zo'n houding.
Ook Paul Rosemuller heeft zo'n houding, niets houdt dit soort types tegen om hun arrogante dogma's op te leggen aan de andere mensen.

Onderbuik | 12-05-14 | 15:41

@wgqef 15:11: De slechtheid van de multikul is vooral een "mening" voor hen die niet met de slechte gevolgen hoeven te leven; voor de rest van Nederland is het een realiteit. In de volkswijken staat het buiten kijf dat de multikul een ongelofelijk zware wissel heeft getrokken op de samenleving, en inmiddels worden ook de financiële consequenties steeds helderder. Het is een linkse hobby met eindeloze mogelijkheden tot bemoederen, bemoeien, goeddoennerij, en subsidieslurpen, waarvan anderen de rekening betalen. Het is alsof mensen als Femke ons belerend wijzen op het recht van de jeugd op sport, en dan jouw en mijn achtertuin aanwijzen als trapveldje.

Eensch dat de multikul er is en dat we er mee om moeten gaan. Wegsturen van mensen is gewoon geen optie. Maar laten we beginnen met het dichtdraaien van de kraan, en dan gaan dweilen. Dat laatste betekent dat we veel hardere eisen van stellen aan de mate van integratie. Je mag hier veel en dat moet zo blijven, maar je moet dan wel zelf de consequenties van je keuzes dragen. Als je ergens niet in slaagt, kijk dan eerst naar jezelf. Daar begint het mee, of het nu over opvoeding van onaangepast kroost gaat, of hoofddoekjes op sollicitaties, of het ontvangen van staatssteun.

Muxje | 12-05-14 | 15:40

kicktherabbit | 12-05-14 | 15:37
Dan stel ik voor dat je gaat beginnen. Met folderen dan hè.

Graaf van Egmont | 12-05-14 | 15:40

wgqef | 12-05-14 | 14:43
leeft in een zwarte wijk? onzin. Watergraafsmeer is een voornamelijk witte buurt voor net iets beter gesitueerden. Een relatief rustig stukje Amsterdam. Een paar straten verderop (ook waar het schooltje is) is wel meer multi-culti, maar een zwarte wijk is het zeker niet.

--sql error-- | 12-05-14 | 15:39

En dan blijkt de ideale maakbare wereld toch niet te werken.

Duifmans | 12-05-14 | 15:38

Ik mis een Femke Halsema in de politiek. Of je het met haar eens bent of niet, er zijn er maar weinig met zoveel dossierkennis als Halsema en dat maakt de debatten alleen maar interessanter. Tegenwoordig kan iedereen die een beetje selectief met Google om kan gaan en een vlotte babbel heeft politicus worden.

kicktherabbit | 12-05-14 | 15:37

Het enige dat ik nog van Femke wil horen (tenzij ze een nieuwe post beklimt) is waarom zij de pedofilie pressiegroep in GL niet aan banden legde, waarom zij jarenlang de link naar Martijn toestond!
Femke, waarom deed je dat.
Was je bang dat je uit de smaak viel van de groep?
Werd er gedreigd met homofobie of discriminatie?
Of was het een pact?
Vertel eens!

Einde van de Domheid | 12-05-14 | 15:36

wgqef | 12-05-14 | 15:11

Zucht. Zelfs mijn kat is sneller van begrip als ik hem de relativiteitstheorie uitleg.

Hoe dik is die plaat voor je kop? Nogmaals, Falsema is hypocriet. Voor haar idealen zou ze moeten vechten, doch nee, ze wil dat anderen voor die idealen vechten door te verlangen dat zij wel hun kinderen op een zwarte school plaatsen, maar het zelf niet te doen.

Goofy Goofball | 12-05-14 | 15:36

succesvol | 12-05-14 | 15:24
doe eens een linkje dan. Ga niet dat hele archief van Pennings door spitten op een maandag middag.

Graaf van Egmont | 12-05-14 | 15:35

Jezelf in deze tijd nog feministe noemen is volstrekt belachelijk

Datzegiktoch | 12-05-14 | 15:34

vraagstaart | 12-05-14 | 15:31
I second that.

spanarchist | 12-05-14 | 15:34

@rara | 12-05-14 | 15:22
Klopt als een bus.

Maar dat ligt niet aan Femke of haar idealen. Dat ligt aan ouders die hun kinderen zonder respect opvoeden. De reden waarom de multi-culti faalt is niet omdat er moslims in Nederland zijn, noch is het omdat er gekleurde mensen in Nederland zijn maar het is omdat er hordes onaangepaste randdebielen in Nederland zijn, die overigens in alle kleurtjes en tintjes vertegenwoordigd zijn.

Femke haar ideaal was/is dus meer om verschillende culturen met elkaar in harmonie te laten leven. De bittere waarheid is natuurlijk dat veelal Berbers, Tokkies, Antillianen en ga zo maar door onopgevoede achterlijke randdebielen zijn. Daar komt alle ellende van. Saillant detail is dan weer dat deze jongens juist prima met elkaar kunnen opschieten.

Multi-culti land bij uitstek, de Verenigde Staten hebben daar ook enorm veel last van. Negers, Mexicanen, Hill Billies en ga zo maar door het verschil zit hem in respect en opvoeding. Als dat er niet is dan krijg je dus ellende. Heeft weinig tot niets met religie te maken noch met afkomst. Hoewel de segregatie in Amerika stuitend is, daar is een heuse rassenoorlog aan de gang in de (criminele) onderlaag. Hier werken ze samen als matties.

Ik ken zelf negers, moslims, indo's en noem maar op waar ik met een gerust hart lekker een biertje mee ga drinken en een avondje stappen. Maar dat zijn allemaal goed opgevoede jongens en meisjes met respect voor elkaar en een gezonde dosis zelfspot. Ja mensen die zijn er ook hoor. Helaas word dat constant overschaduwt door onopgevoed respectloos tuig. Vaak nog crimineel ook.

De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 15:33

Ik. kan. niet. naar. dat. wijf. kijken. zonder. een. enorme. aandrang. tot. lichamelijk. geweld.

Zo, dat is er uit. Ik heb het filmpje dus niet bekeken want dit hypocriete sekreet wekt bij mij vergelijkbare gevoelens op als Marcel van Dam en dan bevindt iemand zich toch in een zeer select gezelschap.

Maar naar ik uit de comments kan opmaken is troel Halalsema nog steeds dezelfde Prada-pakjes dragende Linkschmensch, die voor anderen heel goed de wet weet voor te schrijven vanuit Haar morele superioriteit. En zich daar Zelf niet aan hoeft te houden, want idealen zijn een idee waarnaar anderen, die nog niet zo superieur denken als Zij, naar moeten leven.

Ik gun niemand een ontmoeting in een donker steegje met 16 dronken Turkse matrozen die na 4 maanden op zee wel eens toe zijn aan een verzetje. Maar Frau Kaakklem komt er toch dicht bij.

vraagstaart | 12-05-14 | 15:31

of ze is naïef of ze liegt nog steeds... dit had je namelijk van te voren kunnen weten... héél makkelijk kunnen weten.

duitse herder | 12-05-14 | 15:30

@wgqef | 12-05-14 | 15:26
Een servicemonteur komt vaak bij de mensen thuis.
En precies dát kun je van types als Femke Kaakklem niet zeggen: zij heeft bepaalde ideeën en voelt zich niet gehinderd om hier heel autochtoon Nederland mee lastig te vallen.
In wezen hebben partijen als GL veel schade toegebracht aan de Nederlandse maatschappij.
Als Femke consequent zou zijn zou ze een hoofddoekje omdoen en met haar sneetje naar het oosten gaan bukken. Want dit is de multicul in de praktijk.

Onderbuik | 12-05-14 | 15:30

Men lult zich het geld in, niets meer niets minder. Idealen? Ja een dunschiller, altijd handig bij aardappelen.

ikdenkwat | 12-05-14 | 15:30

rara | 12-05-14 | 15:22
Was een zwarte school geen gemengde school.

wgqef | 12-05-14 | 15:29

Weer een groen links pipo die op onze kosten de wereld gaat verbeteren met reisprogramma's.

of is zij erheen gefietst met de cameraman axhterop?

ben helemaal met die betutteling.

kan er een wachtgeld meter ingesteld worden voor al die groen links menschen zodat wij zien hoeveel geld er zinloos heen gaat.

dolffie | 12-05-14 | 15:29

2emeREP | 12-05-14 | 14:38
nee, gewoon een beetje gezond verstand wat soms naar boven komt.
Had ze 15 jaar geleden maar vaker van dat soort oprispingen, dan had GL misschien niet in die continue ontkennings-modus gezeten.

--sql error-- | 12-05-14 | 15:29

Een van de weinige taken die de overheid op zich moet nemen is ieder kind tot zijn 18e goed onderwijs geven tot zijn 18e. En goed onderwijs gaat niet in op privezaken zoals geloof. Als we het zo opzetten dan zijn geen tussentijdse verplaatsingen meer nodig.

SheriffSharif | 12-05-14 | 15:28

"Kinderen zijn geen sociaal experiment". Nee, alle overige kinderen en de gehele rest van de samenleving zijn het experiment. Femkes kinderen zijn zo'n beetje de enige in het hele land die de dans ontsprongen zijn.

Angel_eyes | 12-05-14 | 15:28

Poedersuiker | 12-05-14 | 14:44
Als servicemonteur heb je natuurlijk gelijk door hoe het is gesteld met de taalachterstand van de leerlingen.

wgqef | 12-05-14 | 15:26

"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

George Orwell, Animal Farm

Lees Animal Farm en Nineteen eighty-four maar eens, dan weet je precies waar men in Nederland en de EUSSR naar toe wil!

Xirdalan | 12-05-14 | 15:26

343 | 12-05-14 | 15:19
En wat doe jij meestal met een auto die kapot is, die repareer je. We hebben nou eenmaal een multiculturele samenleving, waarbij natuurlijk problemen zijn die opgelost moeten worden. Maar wat niet helpt is om het multiculti als slecht te bestempelen en geen echte oplossingen te presenteren. Ik wil trouwens wel eens weten wanneer een multiculturele samenleving wel werkt of werkt het nooit?

wgqef | 12-05-14 | 15:25

In het archief van Martien Pennigs op internet toegankelijk kun je een goede analyse van Femke Halsema lezen,geweldig hoe hij haar fileert.

succesvol | 12-05-14 | 15:24

Ik hoor Femke zeggen: "Ik vind het niet erg dat mijn kinderen geloven, daar krijgen ze niks van"
Jawel Femke dat is nou al eeuwen het probleem. Kinderen die geloven (opgedrongen of niet) houden daar altijd iets aan over. En meestal geen gelukzaligheid.

Graaf van Egmont | 12-05-14 | 15:24

@wgqef | 12-05-14 | 15:16
Gemengde scholen werken niet omdat bepaalde groepen kinderen dan tegen andere kinderen gaan zitten zeuren over de hel als er varkensvlees gegeten wordt. Vraag maar aan Femke.

rara | 12-05-14 | 15:22

lol die reacties van de Femke-adepten hier. Ze weten echt niet wat ze hier mee aan moeten.
"Ideaal is vooral een idee, niet zozeer een handeling." Eentje om in te lijsten.

menzo | 12-05-14 | 15:20

@Cuyahoga | 12-05-14 | 14:49
Hulde, jammer dat ik geen plus kuddo`s kan geven.
.
Kotsmisselijk wordt ik van die wereld verbeteraars die mij gaan vertellen hoe ik politiek correct moet leven en ondertussen zelf eieren voor hun geld kiezen.
Beter laat dan nooit, maar zeg het dan ook gewoon eerlijk.

Rot toch een eind op met je hypocrisie.

Maya de Blij | 12-05-14 | 15:20

Raar verhaal hoor. Femke laat haar kinderen door een school opvoeden. En dan gek opkijken dat ze zich van alles wijs laten maken. En dan als maatregel ze door een andere school op laten voeden.

Had mevrouw Halsema niet beter zelf haar kinderen op kunnen voeden? Dan had zij ze kunnen leren, dat je je niet voor de gek moet laten houden met gekke verhalen.

Maar ja, gekke verhalen vertellen en de mensen iets op de mouw spelden, was (en is) nu eenmaal het vak van Femke. Arme kinderen.

tipo | 12-05-14 | 15:20

@wgqef | 12-05-14 | 15:11
Godver, wat ben jij een naïeve doos.

De multiculti werkt niet zoals een auto die total loss (compleet wrak) gereden is.
Is geen mening. Is een feit.

En rot op met haar idealen. Wie heeft besloten om ieder land in Europa tot een multiculti-hel te laten vervallen?
Ik vind het afschuwelijk dat steden meer dan 50 procent buitenlanders bevatten. Waar is dat gvd goed voor, joh?!!

343 | 12-05-14 | 15:19

Ik vind het eigenlijk maar islamofoob van Femke zoals ze van die moeder verwachtte dat die even haar godsdienst ging bijstellen. Gewoon een schending van de godsdienstvrijheid. We hebben allemaal recht op Femkes overtuigingen. Ik ga er behoorlijk mijn onderbuik van voelen.

Angel_eyes | 12-05-14 | 15:19

Om de woorden van een ander politicus te recyclen: daar komt de islamitische aap uit de mouw.

Professor Superhirn | 12-05-14 | 15:18

-weggejorist en opgerot-

Atheist.Vader | 12-05-14 | 15:17

rara | 12-05-14 | 15:03
Ze heeft ingezien dat haar ideaal niet verwezenlijkt wordt door haar kinderen op een zwarte school te plaatsen. Maar ik heb nog geen bewijs gezien dat gemengde scholen niet werken, ik weet niet waar jij deze wijsheid heb opgedaan?

wgqef | 12-05-14 | 15:16

Thoth | 12-05-14 | 15:10
Misschien moet die Somaliër dan maar blijven op voorwaarde dat hij de buurman van Linda Voortman wordt. Afgaande op de GroenLinks-principes gaat het feest dan niet door.

menzo | 12-05-14 | 15:15

"Ideaal is vooral een idee, niet zozeer een handeling."
ROFLOL. Ik begin te begrijpen hoe ze aan de linkerkant hun extreem-hypocriete gedrag altijd goed praten.

spanarchist | 12-05-14 | 15:15

Heb meelij met de mensen die niet, zoals Femke, de keus hebben om maar even van school te wisselen.

diek | 12-05-14 | 15:15

Lol, daar gaat je multiculti droom Halsema!

Eduardo- | 12-05-14 | 15:13

Voor Nederland is het te laat om de hel van de multiculturele samenleving te mijden, of we nu varkensvlees eten of niet. We branden al lang.

Angel_eyes | 12-05-14 | 15:11

Goofy Goofball | 12-05-14 | 15:01
Ideaal is vooral een idee, niet zozeer een handeling. Het ideaal is gemengde scholen, naar dat ideaal heeft ze gehandeld. Echter bleek het ideaal niet realiseerbaar door haar kinderen naar een zwarte school te sturen, waarna ze een andere beslissing heeft genomen in het belang van haar kinderen. Daarmee staat het ideaal nog wel overeind en heb ik gezien dat ze gehandeld heeft naar haar idealen, maar ze zag dat het niet de oplossing is. Daarom probeert ze via een politieke weg haar idealen te bereiken.

Dat multiculti slecht is, is een mening. Daarnaast is er multiculti er en schiet het weinig op om het als slecht te beschouwen. Je moet een ideaal/idee bedenken hoe je het multiculti in de samenleving wil opnemen of wil behandelen.

wgqef | 12-05-14 | 15:11

Genoten van het programma. Leuk ook om Femke Halsema in deze eerste aflevering beter te leren kennen. Looking forward naar de vervolg-afleveringen.

Ben Adam | 12-05-14 | 15:11

Oh. Terwijl Linda Voortman van GroenLinks nu uitleg eist van staatssecretaris Teeven dat'ie een uitgeprocedeerde 'vluchteling' o.i.d. niet in Nederand mag mag verblijven. Ik denk dat zij dus ook niet staat te wachten op de kinderen van deze Somalier. Dat is teveel multi-cultureel...

Thoth | 12-05-14 | 15:10

wgqef | 12-05-14 | 14:58
Leuk geprobeerd maar haar idealen staan dus NIET overeind. Sterker nog: ik heb zelden iemand gezien die zijn/haar eigen idealen zo overduidelijk heeft verraden.
Zij zag/ziet een maatschappij voor zich waarin iedereen, ongeacht ras, kleur of geloof, met elkaar mengt, op alle gebieden.
Maar zij vindt haar eigen kind te goed om hieraan te moeten voldoen.

menzo | 12-05-14 | 15:09

@thefonz | 12-05-14 | 14:41
Zo zag ik heel wat kinderen naar zogenaamd 'beste scholen' gaan. Maar ik kan niet beamen dat zij daar het best vanaf kwamen.
De verantwoordelijkheid ligt niet bij de scholen, maar bij d ouders.
Femke heeft als feministische werkvrouw met links-houding natuurlijk er ook voor gekozen dat de school de kinderen opvoedt. In plaats van zij zelf. Dan krijg je dat je 'schrikt van waar een kind ineens mee thuis komt'.
Mij werd zoveel gezegd op die scholen, maar ik had vroeg een oordeel des onderscheid.

hfakker | 12-05-14 | 15:09

Femke vroeg laatst nog aan Allah: "straft u mensen?" en nee hoor, dat deed Allah nooit. Wat zijn gelovigen die anders menen toch onwetend over hun eigen geloof. Gelukkig heeft Femke superieure kennis over de godsdienst. En ook tof van dat jochie dat hij anderen waarschuwde over de brandgevaren van varkensvlees. Gaat later misschien bij de brandweer, nog meer zielen redden.

Angel_eyes | 12-05-14 | 15:08

Mark Smith | 12-05-14 | 15:05
Terwijl Halsema haar handtasje iets steviger vasthoudt als ze die groenteboer tegenkomt. Het is tenslotte een Turk.

spanarchist | 12-05-14 | 15:08

@rara | 12-05-14 | 15:03
Politici staan al decennia boven de door hun uitgevaardigde wetten, Femke is geen uitzondering.
En opvallend: het betreft altijd politici van linkse signatuur.

necrosis | 12-05-14 | 15:07

wgqef | 12-05-14 | 14:58

maar wel het goedvinden van dit: "Meisjes van 16 moeten vrij zijn zichzelf te prostitueren'" #halsemakul (2000)

omdat protitutie als legaal beroep beschouwd mag worden. Tsk Tsk Tsk ... ja groeien kan je niet stoppen. En fapkes kindjes raken ook de leeftijd. denk je zelf niet? -Karma is a bIatch!-

Centauri3 | 12-05-14 | 15:07

wgqef | 12-05-14 | 14:58
Dus haar idealen staan nog overeind, alleen zijn het zoals gebruikelijk de anderen die dat moeten verwezenlijken voor het geval het onverhoopt toch niet zou functioneren?
Benieuwd wat volgens jou dan hypocrisie is.

spanarchist | 12-05-14 | 15:06

necrosis | 12-05-14 | 15:03

Ja. Want andere kinderen moeten wel boeten voor de domheid van Falsema, dus haar eigen kinderen dan ook.

Goofy Goofball | 12-05-14 | 15:06

necrosis | 12-05-14 | 15:01
Agema schijnt haar Turkse groenteboer wel eens een goedemorgen te wensen.

Mark Smith | 12-05-14 | 15:05

@Goofy Goofball | 12-05-14 | 15:01
Moeten die kinderen van haar boeten voor de domheid van hun moeder?

necrosis | 12-05-14 | 15:03

@wgqef | 12-05-14 | 14:58
Ze ontneemt andere mensen het recht dat ze voor haar eigen kinderen wel opeist.

Haar ideaal van gemengde scholen werkt niet. Dat heeft ze ingezien, ze heeft er in haar priveleven naar gehandeld, maar ze blijft eisen dat wij wel geloven in de multikul. Dat is niet normaal. Ze gedraagt zich als de afvallige dominee die wel eist dat zijn volgelingen blijven geloven.

rara | 12-05-14 | 15:03

Dankzij het optreden van figuren a la la Halsema zijn er hele autochtone volksstammen die niet in de luxe positie verkeren om hun kinderen van een zwarte school te halen. Of zichzelf uit een zwarte wijk te halen. Aan Griekenland kun je zien hoe die mensen gaan reageren als het echt economische crisis wordt. Bijv. als het de Amerikanen lukt om een burgeroorlog in de Oekraine te ontketenen en de gastoevoer naar Europa wordt gestremd. Of als over een jaar of 5-10 het permanente tekort aan fossiele brandstoffen echt voelbaar gaat worden. Dan is het snel over met de Wurst-euforie.

Wurgje de huisboa | 12-05-14 | 15:01

thefonz | 12-05-14 | 14:55
"Gelukkige omstandigheden creëer je voor een deel ook zelf".
En ongelukkige omstandigheden kunnen voor een deel door anderen gecreëerd worden.
Jij reageerde eerder met 'dan probeer je het ergens anders' (doe je je kind op een andere school), maar sommige mensen hebben de mogelijkheid niet om hun kind naar de school van hun voorkeur te brengen.
En die omstandigheid is mede gecreëerd door de Femke Halsema's van deze wereld.

menzo | 12-05-14 | 15:01

Linkse idealen vs de weerbarstige praktijk blijft lastig.

vip39 | 12-05-14 | 15:01

Femke is typisch een politica die anderen graag laat kennismaken met haar manier van politiek voeren, zonder haar eigen kinderen er aan bloot te stellen.
Ik luister liever naar Fleur, in de wetenschap dat ik straks ook oud en overbodig ben....

necrosis | 12-05-14 | 15:01

wgqef | 12-05-14 | 14:58

Je snapt het echt niet hè? Het is JUIST hypocriet omdat Falsema toen ze de kans kreeg haar idealen niet voor liet gaan, maar wel verlangt dat andere mensen dit bij hun kinderen wel doen.
De oplossing lijkt mij simpel, Falsema's kinderen terug naar die school en elke dag weer meemaken hoe zaligmakend multiculti is, of Falsema geeft per direct toe dat multiculti slecht is en zorgt dat GL haar idealen aanpast aan de werkelijkheid.

Goofy Goofball | 12-05-14 | 15:01

"Onbegrijpend en onwetend." Alsof ze de doelgroep van GL definieert.

spanarchist | 12-05-14 | 15:01

Waarom een kunstmagneet in plaats van een echte?

God Zelf | 12-05-14 | 15:01

@KoninginWildemina | 12-05-14 | 14:56
Even verder zegt een van de dames zelfs dat ze al rond haar 16e van haar geloof is gevallen. Hoezo liberale Moslims?

rara | 12-05-14 | 14:59

Ze was vorige week te gast bij radio 1, moest uitleggen waarom haar kinderen van een zwarte school gehaald zijn. Die zalvende nep stem om alles recht te praten wat krom is, mevrouw Halsema is een mediazoeker pur sang!

lanexx | 12-05-14 | 14:59

Afschuwelijk 'mens', die Halsema.
Hypocriet tot op het bot.
Het type mens dat zichzelf geweldig vindt. Zichzelf een visionair vindt. Ten koste van andere mensen.

Alles wat buitenlands en exotisch is, is mooi, zielig en begrijpen we niet. Alles wat Nederlands is, is vies, jakkie dom.

Het feminisme en emancipatie (noem het gewoon positieve discriminatie) heeft Nederland en Europa niets positiefs gebracht. En deze nutteloze, hypocriete teef is daar de postergirl van.

343 | 12-05-14 | 14:59

Cuyahoga | 12-05-14 | 14:49
Volgens mij zegt ze dat het juist wel met de islam heeft te maken.

Mark Smith | 12-05-14 | 14:58

rara | 12-05-14 | 14:46
Als één iemand haar kinderen naar een zwarte school stuurt, maakt het weinig verschil. Maar het ideaal blijft om gemengde scholen, gemengde wijken etc., te hebben. Daardoor verloopt de integratie sneller en is er meer verdraagzaamheid in de samenleving. Daardoor moet je stimuleren dat autochtonen in wijken gaan wonen met veel allochtonen en dien je sociale huurbouw te verspreiden over de stad. Daarnaast kan het helpen als zwarte scholen beter presteren/extra geld krijgen, waardoor ook ‘witte’ mensen hun kinderen naar een zwarte school willen sturen. Femke heeft gehandeld naar haar idealen en kwam in morele gewetensnood over haar keuze: de toekomst van haar kinderen of haar idealen, toen heeft ze een keuze gemaakt die het beste leek voor haar kinderen, maar haar idealen staan volgens mij nog overeind. Daarom zou ik niet willen spreken over een hypocriete beslissing.

wgqef | 12-05-14 | 14:58

Femke zegt in het filmpje tegen vrijgevochten 'afvallige' actrices:

"Ik ken alleen maar vrouwen zoals jullie. Liberale moslims."

Hier komt de aap uit de mouw: die hypocriete Achterhoekse elitemuts kent geen enkele prachtwijk moslim!

KoninginWildemina | 12-05-14 | 14:56

Het zeer witte Watergraafsmeer had weer uitstekende broodjes beenham afgelopen koningsdag, vandaar de kinderen van Halsema daar.

Space2012 | 12-05-14 | 14:55

copywriter | 12-05-14 | 14:47
Gelukkige omstandigheden creëer je voor een deel ook zelf. Het is dan wel veel makkelijker om steeds in de slachtofferrol te kruipen, maar daar kom je in het leven ook niet veel verder mee.

thefonz | 12-05-14 | 14:55

Nu ze weg is bij die debielenclub mag het ineens wel gezegd worden. Is die halalsema nou echt zo naief???

De Anaalprofeet | 12-05-14 | 14:52

Cuyahoga | 12-05-14 | 14:49
Ik ken genoeg naïeve vrouwen die absoluut do-able zijn. Alleen valt Hare Heiligheid Halsema daar absoluut niet onder.

spanarchist | 12-05-14 | 14:52

Waarom dat respectvolle ? en niet het welbekende Femke-smalend-lachen om een andermans geloof of mening ?

nemeton | 12-05-14 | 14:52

wgqef | 12-05-14 | 14:43
"Volgens mij heeft het vooral te maken met de opvoeding van een paar (??) moslimkinderen door hun ouders".
Kijk en dat is nou zo verbazingwekkend: Femke ging met de moeder praten en die reageerde 'onwetend en niet-begrijpend'. En daar was Femke dan weer verbaasd over.
En nee: Femke leeft niet naar haar idealen, ze reed in een vervuilende diesel rond en later heeft ze haar kind welbewust een stukje van de gezegende multicultuur ontzegd.

menzo | 12-05-14 | 14:52

@rara | 12-05-14 | 14:46
Het is geen kwestie van willen, als ouders heb je tegenwoordig de keuze uit een aantal scholen, gebaseerd op de afstand van het ouderlijk huis.
Heb je een kind met VWO-kwaliteiten, dan heb je pech omdat de lessen aangepast worden aan de traagste leerlingen.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik nooit aan kinderen begonnen ben.
Ongetwijfeld zullen een aantal reaguurders me tot op het bot haten, ik lig er niet wakker van!

necrosis | 12-05-14 | 14:52

Nou die kaakklem heeft Femke nog steeds zo te horen.
Die was ik al bijna vergeten.

Outsider-Inside | 12-05-14 | 14:51


Ze handelt naar haar idealen: leeft in een zwarte wijk, stuurt hij kinderen naar een zwarte school etc..
Uhm, de Watergraafsmeer in Amsterdam is witter dan wit...
wgqef | 12-05-14 | 14:43

Weerduivel | 12-05-14 | 14:50

ik hoef haar niet te zien en ook helemaal niet te horen.

ganzo | 12-05-14 | 14:49

@truusch | 12-05-14 | 14:40
Je zult maar iets geloven en dat zelf niet weten zeg. Te droes!
Nee dan liever toch weten wat je gelooft, veel beter.
Er zou een overheidscampagne moeten komen: "Weet wat je gelooft (Postbus51 blablabla...)"

hfakker | 12-05-14 | 14:49

Ze heeft haar kinderen dus van school gehaald omdat ze gepest werden vanwege worst op hun brood.
Maar dat had niks met islam te maken.
Nee achterlijke muts, dat ís juist de islam die jij en je correctmenschgenoten met jullie benevelde naieve koppen hier hebben binnengehaald.
De meest intolerante ideologie ooit accepteert namelijk niets anders dan haar eigen stupide regeltjes en dogma's.

Of je worst lust, Femke, echt zelden zo'n domme doos gezien. Het heeft mij altijd verbaasd dat vrouwen haar zagen als 'powervrouw' en mannen als 'do-able'.
Ik zie geen power in achterlijke naïeviteit en daarmee is zo iemand dus ook niet do-able.

Cuyahoga | 12-05-14 | 14:49

wgqef | 12-05-14 | 14:43

Heb je het hele artikel gemist ofzo? Ze heeft haar kinderen juist weggehaald van die zwarte school. Waarmee ze niet leeft naar haar idealen, maar ze enkel wil opleggen aan anderen.

Goofy Goofball | 12-05-14 | 14:48

Het eeuwige probleem van het Goede Volk. Zo veel prachtige idealen over de maakbare perfecte samenleving, maar als het om de eigen kinderen en de eigen situatie gaat komt daar opeens de keiharde realiteit om de hoek kijken. En dan wint de realiteit het toch vrijwel altijd.
Het verstandigere deel van de bevolking noemt dat ook wel hypocrisie.

spanarchist | 12-05-14 | 14:48

@ rara | 12-05-14 | 14:43

Wat is Elisabeth ?!? Doesn't ring a bell. Wie weet, ze zou tog wel een nieuwe nick aanmaken om haar gal te kunnen spugen. Iets met 'volkert lover' of iets in die trant.

Guy Fawkes | 12-05-14 | 14:47

... dan haal je ze eraf en probeer je het ergens anders...
thefonz | 12-05-14 | 14:41
.
Jij verkeert in de gelukkige omstandigheid dat jij zelf de school kunt kiezen die het beste is.
Maar realiseer jij je wel dat een een heleboel ouders die keuzevrijheid niet hebben?

copywriter | 12-05-14 | 14:47

Van de ideologie terug in de realiteit - au, dat doet zeer!
Overigens - hier wordt de luchtfietserij van politici weer eens haarfijn ontleed.
Wanneer landen ze nou eens op aarde?
Mijn idee: Nooit - want dan kunnen ze niet meer profiteren van de domme massa.

L.E. Raar | 12-05-14 | 14:47

Weer typisch GroenLinks, verbeter de wereld begin bij een ander. Als het de kinderen van een ander hadden betroffen had Femke Falsema als eerste staan krijsen dat het racisme was, of discriminatie en dat op zwarte scholen zitten goed is. Maar bij de eigen kinderen gaan de principes gewoon de meurende ecologisch verantwoorde groenbak in.

Goofy Goofball | 12-05-14 | 14:46

@wgqef | 12-05-14 | 14:43
Ze stuurde haar kind naar een zwarte school totdat ze doorkreeg wat daar allemaal mis is. Want dat stukkie vlees gaf hooguit de doorslag, het was echt niet de enige reden. Ondertussen wil ze wel dat wij onze kinderen naar zwarte scholen sturen. Dat is toch hypocriet?

rara | 12-05-14 | 14:46

Meneer Pennings kom er maar in.

Mammeloe | 12-05-14 | 14:45

Als Femke echt principes had gehad zou ze ook haar zoontje voor vuile racist hebben uitgemaakt!!

DeSjaak1000 | 12-05-14 | 14:45

En Minder Minder was blijkbaar nog niet genoeg: La Halsema heeft die koters vervolgens van de gemengde "kunstmagneetschool" nog lekker overgedaan naar een echt blanke school aan de andere kant van de sloot.

Geeft niet hoor, op die leeftijd twee keer van school veranderen. Tere zieltjes enzo.

Alex5366 | 12-05-14 | 14:44

Die kaak.

fart majeur | 12-05-14 | 14:44

Tja wist ik al, als servicemonteur kom ik veel bij scholen, ook islamitische. Er hangen in de gangen diverse teksten over hel en verdoemenis, er heerst sowieso een hele eigen cultuur in die scholen en taalachterstand is daar normaal, dus vind het niet raar dat die kinderen later in identiteitscrisis terecht komen als ze later steeds meer met de nederlandse samenleving te maken krijgen, dus daarom religieuze scholen afschaffen en net als staat en geloof, school en geloof scheiden. Leer de kinderen vanaf jong af aan dat pietje katholiek is en mo islamtisch.

Poedersuiker | 12-05-14 | 14:44

Volgens mij heeft het vooral te maken met de opvoeding van een paar moslimkinderen door hun ouders, daar kunnen die moslimkinderen ook weinig aan doen. Dus wat in het AD staat lijkt mij te kloppen, daarnaast verdient Femke respect voor haar inzet en geloof in de medemens. Ze handelt naar haar idealen: leeft in een zwarte wijk, stuurt hij kinderen naar een zwarte school etc..

wgqef | 12-05-14 | 14:43

@Guy Fawkes | 12-05-14 | 14:42
Bedoel je Elisabeth?

rara | 12-05-14 | 14:43

Is zij de zus van Dinant 'kaakklem' Woesthof ?

Es-O-Es | 12-05-14 | 14:43

-weggejorist-

Kaas de Vies | 12-05-14 | 14:42

Femke kwam in aanraking met het echte leven. Au, dat deed pijn!!!

sugbo | 12-05-14 | 14:42

Ben benieuwd of Fatima Halalsema nog steeds dezelfde nick op GS gebruikt als indertijd, toen ze met een IP-adres gekoppeld aan een 2e-kamer server zat te reaguuren op GS. Hoe was het ook al weer... kan er écht niet op komen, gadverpiellekes. Ze leest mee, da's 100% zekerZ.

... waar is Linkse Lucas als je hem nodig hebt.

Guy Fawkes | 12-05-14 | 14:42

Als je worstenbroodjes eet kan je inderdaad gaan branden, en vooral achter in de keel.
Dit ligt dan meestal aan de bakker, die wat royaal met de peperbus heeft gestrooid.

kneuterzak | 12-05-14 | 14:42

Ik denk dat iedere ouder die wat om zijn kinderen geeft ze naar de best mogelijke school stuurt. En als je ziet dat het niet werkt, om wat voor reden dan ook, dan haal je ze eraf en probeer je het ergens anders.
Je kunt er wel bij voorbaat vanuit gaan dat alles wat je niet kent slecht is, maar als je het niet probeert weet je het niet.

thefonz | 12-05-14 | 14:41

@Mark Smith | 12-05-14 | 14:38
Kaas heeft een punt....

necrosis | 12-05-14 | 14:41

Mensen moeten zelf weten wat ze geloven, absoluut.

Kortom mochten wij ooit kinderen krijgen; mijn kleine allochtonen gaan niet naar een zwarte school.

truusch | 12-05-14 | 14:40

Dat 'de mond niet bewegen' voert toch de boventoon tov wat eruit komt.
Qua fellatio zal dat toch ook een soort stilstaande trein geven.

hfakker | 12-05-14 | 14:40

-weggejorist-

Kaas de Vies | 12-05-14 | 14:39

ach ja
hypocriet? iemand?

2emeREP | 12-05-14 | 14:38

-weggejorist-

Mark Smith | 12-05-14 | 14:38

Lijkt trouwens wat op @AmoorahNL

Bluebook | 12-05-14 | 14:37

Hahaha, helemaal top! Yvonne Krooneberg, Femke Halsema etc. etc. hanteren dezelfde methode: weer in de openbaarheid c.q. uit de vergetelheid door op anderen te trappen. Gelukkig trappen wij er niet in.

Pen | 12-05-14 | 14:37

Wat een vreemde sfeer hangt er in dat gesprek, het lijken net 2 valse leernichten die elkaar onderhuids afmaken.
En Femke mag wel eens iets aan haar kunstgebit doen.

Onderbuik | 12-05-14 | 14:37

Gevalletje: Do as I say, Not as I do.

blabam | 12-05-14 | 14:36

'De kinderen gaan nu naar een kunstmagneetschool, waar veel aandacht is voor creativiteit en politiek.' Wtf?!?! Ik zeg verkapte kindermishandeling.

drs.Aeneid | 12-05-14 | 14:35

Niet blootgesteld worden aan een straffende god, nee dan moet je bij Allah zijn, tjeemienee zeg.

Het maakt mij allemaal niet uit hoor die idealen van je Femke, en dat jij het wel hebt geprobeerd, en er ondanks je idealen achterkomt dat het niet werkt en je je kinderen van die school afhaalt en op een normale school zet.

Ik begrijp dat.

Maar begrijp je mij ook? Dat ik niet zit te wachten op je vuile vieze idealen, die van mij een schoft maken, van je hetze tegen de realiteit, je haat tegen logica en je wegkijken bij de feiten.

Begrijp je dat Femke?

Nee ik denk het niet.

En DAAR zit het probleem.

Kaas de Vies | 12-05-14 | 14:35

"Hoe voed je hen op?" "onwetend"

Bluebook | 12-05-14 | 14:35

En ze heeft groot gelijk.

Engebert Hinckerdump | 12-05-14 | 14:35

Femke Halsema, was dat niet die vrouw die in een Prius rond ging rijden tijdens de verkiezingen onder de noemer 'GL is klaar om te regeren' en na de verkiezingen weer doodleuk in een oude Mercedes zonder stekker stapte?

necrosis | 12-05-14 | 14:35

Wat ik hier vooral uit opmaak is dat ze bij GroenLinks kennelijk, serieus waar, zo naïef zijn als ze zich voordoen. Zorgwekkend.

menzo | 12-05-14 | 14:34

-weggejorist en opgerot-

tvalidation | 12-05-14 | 14:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken