CBS Corona Update: 550 extra doden in week 18
De dor hout update des doods van deze week
Goedemiddag daar zijn we weer met de doodgraverscijfers van de Oversterfte Desk van het Centraal Bureau voor de Statistiek aka de niet weg te moffelen coronacijfers. Wel weer met de nodige mitsen en maren want doodgaan is een ingewikkelde zaak, zeker als het massaal gebeurt. We weten immers nooit 100% zeker hoeveel mensen er 'normaal' dood zouden gaan in een bepaalde periode en we moeten sowieso niet 'normaal' maken wat niet normaal is. Maar goed. 3299 doden in week 18. Dat is een stuk meer dan in een normale week 18, maar een stuk minder dan in week 17, toen er een stuk meer mensen doodgingen dan in een normale week 17. Slecht nieuws uit de goede categorie dus. "In de afgelopen drie jaren overleden er ongeveer 2 750 mensen per week in de periode rond week 18." Daarmee komt de oversterfte volgens de Stijlloze Bierviltjes Desk op 550. Dat zijn dus wel gewoon 550 mensen die niet meer leven, terwijl ze dat anders wel zouden doen. U weet. Corona is nog lang niet voorbij. Meerrr cijfers hierrr.
Reaguursels
InloggenGraag vergelijken met 2018, daarna opnieuw kijken
Wat zou de kans zijn van een oversterfte pak 'm beet 74 jaar na een overgeboorte?
Dor hout.... Godverdomme het gaat om mensen hoor!
Ja dor oud zou een veel betere benaming zijn
Precies tantesidonia! Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend is het. Dat kan toch niet!
De Simpsons voorspelde het al:
www.youtube.com/watch?v=FwvZql6RToE
Het valt mij op dat boa vaak naast elkaar lopen. Geen goed voorbeeld lijkt mij. Dus vandaag vraag ik om zij niet aan de 1.5 meter moeten houden. Het antwoord is de oplossing voor het Corona probleem?: "Wij hebben vrijstelling". Dus als iedereen BOA wordt dan heeft iedereen vrijstelling van Corona. Problem solved!
Ja, die Kitty toch, dear oh dear. Ze stijgt steeds hoger op mijn persoonlijke lijstje. Jij komt er wel meid, maar wel goed uit blijven kijken hè. Vooral naar links, want tegenwoordig wordt alles ende iedereen gedemoniseerd die het waagt de verkeerde niet-kartel-approved mening te hebben.
Maar goed gezien weer deze keer:
www.telegraaf.nl/watuzegt/1628477667/...
Zie www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/70895...
Kijkend naar NL met 17,2 mln inwoners: 5440 officieel. Kijkend naar de CBS-cijfers: 80 jaar of ouder 2017-2019: 85.000 gemiddeld, doch wk 12-17 = 15.694 in 6 weken ofwel 85.000/52 * 6 = theoretisch 9807 / 6 wk = 5887 méér als de 3 jaren daarvoor.
idem de 65-80 jarigen: 2017-2019: 46.000 gemiddeld. doch wk 12-17= 7758 in 6 weken ofwel 46000/52 * 6 = theoretisch 5308 / 6 wk = 2450 méér als de 3 jaren daarvoor.
Cynisch gedacht: denk je eens in, wat dat aan zorgpremie, AOW + pensioengelden scheelt…
In België tellen ze iemand tegen zekerheid aan liggende waarschijnlijkheid.
België met 11,2 mln inwoners: 8656 doden, waarvan 4114 bevestigd in de ziekenhuizen en 4450 in de woonzorg tehuizen en 92 elders
Als de tweede coronagolf een feit is en we twee maanden in huis moeten blijven, ga ik mijn best doen om dit reaguursel te lezen.
4450 x 50.000,-- = 222 miljoen per jaar minder kosten
Eergisteren wervelende koppen in de kranten : wereldwijd nu meer dan 4 miljoen
besmettingen.. en 280.000 doden ... Ja hoor ..
Das maar liefst 0.057% van de wereldbevolking dat is besmet en 0,004% dodelijke slachtoffers .( uitgaande van 7 miljard wereldbewoners)
Was dit in de dierenwereld gebeurd had niemand het opgemerkt en hier is het sociale en economische ineenstorting .
Vlak malaria niet uit ook.
Veel regeringen hebben geen actief testbeleid of werken het testen op Corona zelfs tegen. Nederland is hier een voorbeeld van. En niet getest is geen Covid als ziekte en zodoende geen Covid dode.
Niet raar dat op deze manier het aantal slachtoffers laag blijft. Onderzoekers die niet onafhankelijk werken geven nooit objectieve uitkomsten.
Tja, cijfers poolen heeft weinig zin als ieder land zijn eigen meetmethoden hanteert. Nederland loopt sowieso op alle fronten zo'n 4 - 6 weken achter op nieuwe inzichten uit de rest van de wereld. Wij testen alleen mensen met symptomen (nu pas, na dik twee maanden), en ook overledenen met onderliggend lijden maar ook symptomen worden uit voorzorg ook maar onder de coronaslachtoffers geschaard. Nou, zie daar maar iets zinnigs uit te krijgen.
Meerdere malen dodelijker: Surfen op de noordzee bij Scheveningen deze week (mijn medeleven voor de familie).
Er hoeven helemaal niet zoveel mensen dood te gaan.
´Het corona geneesmiddel werkt en kost € 15 I Ab Gietelink interviewt Rob Elens´
youtu.be/h6vQahizyiI
Joh, hij testte op 10!?! patiënten. Dubbelblind? Wetenschappelijk? Hij mag zich schamen.
@JeannedArc | 12-05-20 | 16:26: 10 mensenlevens gered = 10 mensenlevens gered. Maar u bent duidelijk meer van die krankzinnige 'protocollen'.
@Lupuslupus | 12-05-20 | 18:20:
Wel eens van softenon gehoord?
@Animals | 12-05-20 | 18:22: Wat heeft Softenon er mee te maken? hydroxychloroquine is een oud middel wat laag op de ranking van bij werkingen staat.
Meerdere malen dodelijker: check site overheid -covid-19 - somber-of-gespannen-door-het-coronavirus....
Ja dat is nogal logisch, ze probeerden iedereen doodsbang te maken en dat is goed gelukt.
Vandaag maar weer eens de gemiddelde leeftijd onder de corona doden berekend uit de cijfers van het RIVM van vandaag. Deze leeftijd is exact 81,0 jaar! Disclaimer: de overledenen hadden meestal een onderliggende aandoening. Hoe dodelijk is corona echt. De berekening kan ik op verzoek mailen.
Weer een fan van het ruimen van dor hout.
Ongeveer 2,5 keer dodelijker dan de griep. Dus liever heb je het niet.
Een interessant artikel van onderzoekers uit het inmiddels beruchte instituut in Wuhan, dat verdacht wordt van dit virus, is te vinden op internet. Daar in onder meer Wuhan is in 2019 een onderzoek gedaan naar de besmettelijkheid van Sars-Cov, de eerdere variant van Sars-Cov-2, waar je dus Covid19 van krijgt.
Dat onderzoek is gedaan met een "pseudovirus", wat eigenlijk een onschuldig virus is, met daarop de spikes geplakt van een Sars-Coronavirus. Onderzoek met zo'n pseudovirus is minder gevaarlijk, want het repliceert niet. Maar goed, zo'n virus wordt dan wel in elkaar geknutseld van een echt virus dus ik hoop dat ze hun handjes allemaal gewassen hebben na afloop.
Maar dat terzijde, het onderzoek gaat over ADE, "antibody dependent enhancement", wat zoveel wil zeggen als door antilichamen veroorzaakte extra virusoverdracht. Bij bepaalde hoeveelheden antilichamen kunnen die averechts werken, doordat hun eigen vorm juist past op een bepaalde cel-receptor. Als ze zijn gebonden aan een virus (de normale manier om ze onschadelijk te maken) en aan de andere kant aan zo'n celreceptor, neemt de besmettelijkheid en de overdracht van het virus juist toe. Kortom: bij een lagere hoeveelheid anti-lichamen kan Covid dan juist extra heftig verlopen.
Sinds kort zijn ze erachter dat dit mogelijk een rol speelt bij de verschillen in heftigheid van Covid19, maar wat veel griezeliger is: een eenmalige milde besmetting, waarna bijvoorbeeld een lagere dosis antilichamen vrijkomt bij herbesmetting, kan dan leiden tot een veel heftiger ziektebeeld. Ofwel: Als je het de tweede keer krijgt, word je er veel zieker van. Dat laatste is niet fijn, zeker niet met onze "herd immunity" in gedachten.. Ook vroegere besmettingen met een ander Coronavirus kunnen leiden tot ADE.
jvi.asm.org/content/94/5/e02015-19
Wat ADE is, kan je vinden op:
en.wikipedia.org/wiki/Antibody-depend...
Iedereen weet wat ADE is, Amsterdam Dance Event
@Analia von Solmsch | 12-05-20 | 14:49:
Ah juist. Wat je maar het belangrijkste vindt. ADE kon wel eens een heel ellendig dingetje worden als we straks bij de tweede golf allemaal echt in lockdown moeten. Maar goed. Wat jij wil!
Je leest teveel wappiesites.
Moeten labiele mensen niet doen.
@Gulliver | 12-05-20 | 16:11:
Hahaha Journal of Virology, een wappie-site.
Dat zegt het wel zo'n beetje.
Is ook allemaal een beetje te moeilijk voor je denk ik.
Ik dacht dat GS beloofd had te kappen met corona topics ?
Nee, ze zouden stoppen met de tombola cijfers van het rivm. Niet meten = niet weten. Wel zouden ze updates geven over Corona cijfers indien relevant.
Wat zijn eigenlijk de aanbevolen methoden om een Corona-besmetting op te lopen? Nu het capaciteitsprobleem onder controle is wil ik het graag achter de rug hebben voordat de volgende golf eraan komt.
Naar de hoeren gaan?
Gedragen mondkapjes likken, 1 juni volop te vinden bij het ov.
Ook goed om immuun voor andere ziektes te worden, je kan het maar gehad hebben.
- onze complete ketens gaan kapot, MKB smelt weg
- mensen liggen aan het overheidsinfuus en trekken alle budgetten stuk voor jaren
- we slaan elkaar de koppen in met onnozele discussies over 5G, mondkapjes en wat alniet
- En dat in de complete Westerse wereld binnen enkele maanden.
Deze geniale ruse komt van een sterke kracht die immoreel is en niemand ontziet. Geld en vooral macht ten koste van alles. De fokking Ferengi uit het Oosten.
Niet dat asexuele menneke uit het torentje, oelewapper.
We zijn getuige van een systeemreset en die is niet in ons voordeel.
U heb gelijk maar Picard weet wel raad met de Ferengi. ;=)
Het is de hoogste tijd dal alle werknemers in de publieke sector, en dat is 1/3 van alle mensen in NL, een solidariteitskorting van 25% van hun salaris betalen voorlopig.. Dan zijn al die Corona maatregelen en andere onzin morgen afgelopen.
Met een economie die op slot zit.... kan je nagaan wat er zonder maategelen was gebeurt.
@Petroselinum crispum | 12-05-20 | 14:04: precies hetzelfde.
in 2017/2018 een ongekend zware griepepidemie, geschat aantal zieken: 900.000
Aantal doden corona ligt gelijk aan die van de griepepidemie zeg je. Je hebt toch wel meegenomen dat we het hier hebben over ruim 40.000 besmettingen?
Dat wil zeggen: ruim 20x minder dan het aantal griepgevallen.
Met die 40.000 besmettingen hebben we ons zorgsysteem aan de rand van instorten gekregen. Wat denk je zelf dat er gebeurt zou zijn als we 900.000 corona besmettingen zouden hebben gehad?
@Petroselinum crispum | 12-05-20 | 14:04: Dat is maar zeer de vraag .. ongetwijfeld waren er meer bejaarden gestorven.. hoeveel echter weet niemand . In west-europa Canada en VS zijn er vele verschillende aanpakken maar ze hebben allemaal gemeen dat overal het corona virus inzakt.. of dat tijdelijk is weet ook niemand
@Eagle0511 | 12-05-20 | 14:27: Wat denk jij zelf ? As is verbrande turf.
Alleen toen hadden we helemaal geen maatregelen.
Inmiddels is iedereen zoveel aangekomen dat de 3 meter samenleving het nieuwe normaal is geworden. Het nieuwe normaal is annaal.
De kans is groot dat over een week of 3 de cijfers onder de normaal uit gaan komen omdat het Coronavirus nu een hoop slachtoffers maakt onder de zwakkeren die anders iets later alsnog aan een andere aandoening zouden zijn overleden.
Dat geloof ik onmiddellijk hier in het dorp een bejaarden centra van de 32 bewoners nog 6 in leven.
Waarvan zeker is dat het merendeel nog wel wat jaren te gaan had.
Het lijkt wel of er corona mollen op pad zijn, Een ding is zeker het levert direct geld op.
@likdoorn | 12-05-20 | 14:06: neen. Dit is geen Nederlandse actie tegen oudjes maar Chinezen die even een kleine macro adjustment in de wereld hebben toegepast en daar nu aanzienlijk beter door zijn geworden in slechts maanden.
Houd op met Rutte complotten. Man is daar niet toe in staat of capabel. Kijk naar de bron.
Inderdaad ... het rappante is dat de ziekte , puur getalsmatig gezien , eigenlijk alleen huishoudt in de Westerse wereld
Ja, of volgend jaar tijdens de gewone griepgolf, dan zou dat effect ook kunnen spelen ...
In Brussel is men verbaasd dat gister toen de winkels daar eindelijk weer open gingen, er 50% minder kopers waren dan verwacht. Belgen zijn soms een beetje dom. Die denken dat de tienduizenden die daar hun baan kwijt zijn, cq binnenkort werkloos zullen zijn, nieuwe kleren zouden kopen. Nee, die mensen hebben geen representatieve kantoor kleding meer nodig, die hebben niets aan feestelijke uitgaanskleding, want minder geld te besteden en bij elkaar op bezoek gaan is bijna onmogelijk, alle uitgaanstenten zijn bovendien gesloten, en strandkleding kopen ze ook niet, want ze mogen niet naar het strand en niet op reis. En dan te bedenken dat veel winkels het in het najaar al moeilijk hadden zoals de Hema en C&A.
Ik zie nog een bijeffect. Persoonlijk kijk ik nu veel kritischer naar de uitgaven. Was dat hippe dure restaurant wel het geld waard? Of heb ik dit nu echt nodig ? (geen zin om naar de efteling-bouwmarkt te gaan)
Wat doen we als het dodental onder het gemiddelde komt?
Dan gaat de overheid op zoek naar nieuwe manieren om paniek te zaaien.
Het 'nieuwe normaal' moet en zal worden doorgevoerd.
Dan zijn de levenden (risicogroep op). Oplossingen zijn meer belastingen of meer EU. Let op, gaat gebeuren.
Mondkapnou
dan stellen ze via 5G netwerk de pandemie gewoon wat bij.
Hoe zit het eigenlijk met die mondkapjes die volgens de regering en het rivm nutteloos waren maar nu toch wel verplicht worden in het OV?
Is er een politicus in de zaal die dit faalbeleid even nader wil toelichten? Alvast dank.
Was het niet raadzamer om ze in medio maart te verplichten.
Nu is het virus op z'n retour en gaan ze alles verplichten.
Ik niet begrijp!
@Miezerig | 12-05-20 | 13:47:
Het is ook niet te volgen. Behalve dan dat onze regering maar al te graag meewerkt aan een reset van het normale leven en nog wat meer controle wil. Het ergste is dat het meerendeel van onze bevolking Rutte er nog voor beloond ook. Kijktip over waar het heen gaat: HBO 'Years and years' www.youtube.com/watch?v=SY41jhIP_xI
Mondkapjes om virussen tegen te houden is als kippengaas voor de deur om vliegen tegen te houden. Ik ben al mensen tegengekomen met een zelfgemaakt mondkapje van een stuk stof. Zolang ik in het voorbijgaan nog steeds ruik dat ze uit hun bek stinken komen virussen daar ook gewoon doorheen.
Mondkapjes zijn nutteloos en niet nodig. PS: We houden je niet tegen om zelf eentje te dragen.
@Skeptic70 | 12-05-20 | 14:10:
Mondkapjes zorgen er wel voor dat als iemand hoest, de druppeltjes niet overal heen vliegen. Meer niet. Wil je jezelf beschermen is het een zaak van verstand en veel discipline om het kapje op de juiste manier te gebruiken, en wat ik tot nu toe heb gezien is dat maar voor weinig mensen weggelegd.
Ik vraag me af hoeveel "voordeel" deze lockdown nu eigenlijk oplevert voor het sterftecijfer.
De besmettingen woeden nu vooral in de gezondheidszorg zelf.
Zolang het corona virus niet bij de zwakkeren gaat circuleren is er niets aan de hand. Ik ken nu persoonlijk 50+ ers die corona hebben gehad. het was een week of twee moeilijk ademhalen, en beroerd voelen, en daarna lachen ze weer.
En jongeren, zeg maar de supermarktmedewerkers, volgens mij moeten ze wel besmet zijn geweest, maar zo te zien hebben ze weinig last.
Trouwens, waanzin dat je in bus en trein straks èn een mondkapje op moet (ik zie nu al voor me dat velen maanden met hetzelfde mondkapje gaan doen, alleen voor de show) èn slechts mag zitten op een plek, waar 4 personen normaal zitten. Dat is toch niet uitvoerbaar in de praktijk?
Maar goed, whatever.
Wat ook weer typisch is, alle ambtenaren, semi-ambtenaren, uitkeringstrekkers, hebben geen centje pijn, hun salaris wordt toch wel gestort.
Maar ZZP-ers, mensen zonder vast contract, uitzendbureau personeel, ondernemers, MKB, restaurant en café-houders zijn ongelofelijk de pineut.
OK, ik zeg niks nieuws hier.
Al met al zijn de reacties wereldwijd zwaar overdreven.
Zelfs met aids werd er niet zo hysterisch gereageerd, hoewel het wel in de buurt komt.
Ik herinner me nog avond-lange voorlichting en discussies op de publieke omroep.
Over anale sex en condooms, en dat gericht op pubers, die normaal al beginnen te stotteren als een meisje toevallig zich verwaagde om hen ooit een seconde aan te kijken...
De mensen die maandelijks netjes hun geld nog krijgen vinden het ook allemaal wel prima. Zitten nu lekker thuis te werken waar ze nog minder hoeven doen dan normaal (ik ken veel Ambtenaren persoonlijk helaas). Echter ze hebben niet door dat de MKBer uiteindelijk een groot deel van dat salaris betaald, als die niet meer bestaat straks word er ook op de overheid gekort. De grote klappen gaan volgende maand helaas vallen, of mensen moeten in 1 keer de portomonnee weer gaan trekken als alles weer open is alleen dit zie ik somber in door de bangmakerij van iedereen.
Ik ga geen dozen met mondkapjes kopen om Mark Rutte een plezier te doen. Ik heb er eentje liggen en als dat ergens moet, gaat dat 5 minuten op en daarna weer in de lade.
Die ambtenaar the die nu de hele samenleving aan het verzieken zijn met hun nieuwe normaal, hebben inderdaad geen centje pijn. Waarschijnlijk hebben ze zich de ballen uit hun broek gelachen met dat protocol voor de horeca. Dat hele beroepsgroepen hieraan onderdoor gaan, interesseert ze geen biet.
@IJsbakker | 12-05-20 | 13:56: Ja, precies dat.
@5611 | 12-05-20 | 14:14: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb al weken hetzelfde mondkapje op zak. Wat ik steeds gebruik indien nodig. Tot zover het mondkapje sprookje. Ga geen dure mondkapjes weggooien, ben tenslotte een gierige Nederlander.
@IJsbakker | 12-05-20 | 13:56: Helaas gaat het anders lopen. De overheid stelt haar inkomsten zeker door belastingen te verhogen..... en die ambtenaartjes weten dat.....
@King of the Oneliner
"De besmettingen woeden nu vooral in de gezondheidszorg zelf" zeg je, kan je dit onderbouwen en heb je een bron?
@King of the Oneliner | 12-05-20 | 14:17:
Nieuw of oude mondkapjes maakt mij niet uit, mensen met mondkapjes zullen mij minder snel besmetten.
@King of the Oneliner | 12-05-20 | 14:17:
Mondkapjes gaan het verschil echt niet maken. Las dat mensen ze massaal door de plee spoelen waardoor rioolzuivering vastloopt. Dat soort sukkels zou ik het correct gebruik van mondkapjes sowieso niet toevertrouwen.
@Animals | 12-05-20 | 14:25: Nou, ik werk zelf in een verpleegtehuis, en de eerste patiënt was iemand die voor hartproblemen naar het ziekenhuis moest in februari/maart, en toen blijkbaar besmet weer teruggebracht werd. Ook besmetten verpleegsters, natuurlijk ongewild, hun eigen patiënten. En het virus is nu niet meer uit het gebouw te krijgen, ondanks alles.
@King of the Oneliner | 12-05-20 | 14:30:
"De besmettingen woeden nu vooral in de gezondheidszorg zelf" is dus een veronderstelling van jou en geen feit?
Oh ja de mensen die 2 mensen kennen, die het hebben gehad en er was niets aan de hand dus... Statistiek was niet jouw ding zeker?! Dan hoef ik niet verder te lezen
@JeannedArc | 12-05-20 | 17:01:
Het aantal virologen in Nederland stijgt schrikbarend snel. Slechts een paar maanden terug was het nog een kleine en beheersbare beroepsgroep, inmiddels zijn 12 miljoen mensen viroloog. Vooral Twitter blijkt een infectiehaard.
“We zijn de controle over de groei van virologen compleet kwijt”, zegt viroloogloog Flemmo te Gader. “Er is sprake van exponentiële groei. Iedere viroloog is gemiddeld verantwoordelijk voor drie nieuwe. Het is zaak de groei snel in te dammen door nieuwbakken virologen te isoleren en stiekem hun Twitter-wachtwoord te veranderen. We moeten weer terug naar de situatie waarin we alleen Ab Osterhaus hebben.”
Ook het aantal BN’ers en politici die viroloog zijn groeit snel, stelt Te Gader vast. “André Hazes jr., Gers Pardoel, Geert Wilders. Er is geen houden meer aan. En dan denk je: nou en, maar dit zijn superverspreiders. Ze komen met heel veel mensen in contact en maken dus nog veel meer mensen viroloog. Als we deze epidemie het hoofd willen bieden, moeten we beginnen met hen volledig van de buitenwereld te isoleren.”
Dor hout ruimen. Lucia is de B. was er bijna voor veroordeeld. Tja.. andere tijden zullen we maar zeggen.
Arme Lucia trouwens. Hoop dat ze het zonder trauma heeft overleefd.
Dus volgens het RIVM-grafiekje ongeveer 1000 doden dan in 2018. En dat kost de belastingbetaler miljarden en miljarden aan steun aan allerlei bullshit die we toch niet meer terugzien en ons in een verzonnen maar geforceerde economische crisis duwen. Goed werk!
Welvaarts ziekte.
Bedankt voor deze bijdrage.
Ik verwacht in de tweede helft van het jaar flinke ondersterfte: de zwakkeren die op 1 januari 2020 redelijkerwijs nog maximaal een jaar te leven hadden overleden vooral in de eerste helft van het jaar.
Op micro niveau is dit natuurlijk heel erg, al die doden en hun nabestaanden. Voor de wereld, natuur, milieu en pensioendekkingsgraad is dit een kans en moeten we sterfte niet indammen maar omarmen. Overbevolking is de echte bedreiging!
Ja dit zet zoden aan de dijk, De Verenigde Naties (VN) schatten dat de mondiale populatie in april 2019 de 7,7 miljard haalde, met een jaarlijkse toename van 83 miljoen, zo'n 1,1%. Elke dag komen er circa 227.000 mensen bij.
Niet zo dom praten.
En voor de pensioendekkingsgraad we hebben 5500 doden en tot nu toe 92 miljard schaden dat is 16,5 miljoen per dode, dat gaat de goede kant op.
Zucht.
Hoezo wereldoverbevolking?
Als je Nederland in vakjes van 6 x 6 meter zou opdelen dan past de GEHELE wereldbevolking in al die vakjes (iedere wereldbewoner in 1 vakje). En nu niet met domme, cq foute rekenuitkomsten aankomen zetten. Het is echt waar. We zitten met z'n allen vaak teveel bij elkaar, dat maakt het probleem.
@Animals | 12-05-20 | 13:28: opa ging als 16 million dollar man. Leuke metriek.
Maar natuurlijk kan een mensenleven niet in geld worden uitgedrukt. Alleen in heel veel geld.
@Buiswater | 12-05-20 | 13:33:
Mensen komen altijd dicht bij elkaar, daarom wonen de meeste mensen in steden, ook in hele grote landen.
@Animals | 12-05-20 | 13:45:
Dat zeg ik. Er is GEEN wereldoverbevolking maar een stedenoverbevolking. Goed lezen Diertjes.
@Buiswater | 12-05-20 | 13:52:
Die steden zijn niet op de wereld dan?
@Animals | 12-05-20 | 13:21:
Aan het eind van deze eeuw wonen er alleen al in Nigeria 1000000000
(1 miljard) mensen. Gaat nog leuk worden die overbevolking. En verder wat Zack Hooi zegt.
@van der g | 12-05-20 | 14:08:
Mooi en wat Zack Hooi zegt is totale onzin.
Nogmaals, er komen per dag circa 227.000 mensen bij, hoe kan het coronabeleid in Nederland daar iets aan veranderen?
En financieel gaan we er ook niet op vooruit.
Er zijn nu volgens de officiële cijfers 286.000 doden te betreuren, en elke dag komen er circa 227.000 mensen bij.
@Animals | 12-05-20 | 14:18:
Het gaat mij niet zozeer om dat absurde lockdown coronabeleid. Waar het om gaat is de totale debiele klimaatdiscussie en daaraan gekoppelde klimaatmaatregelen die te absurd voor woorden zijn en in veel gevallen zelfs ecologisch nog schadelijker zijn. Feit is dat de vraag naar energie blijft stijgen en dat het groeiend aantal mensen daar debet aan is. Daar zou de discussie over moeten gaan. Kijktip: Planet of the Humans van Micheal Moore.
@van der g | 12-05-20 | 16:16:
Daar heb je gelijk in maar daar had ik het niet over.
Het is uitstekend surfweer in Scheveningen. Ga eens kijken
Draai eens een fles koolzuur open in je slaapkamer.
Je kunt niet een land jarenlang op slot doen. Ook niet een jaar. In die tweede, derde etc. coronagolven, daar moeten we maar gewoon induiken. Geen lockdowns meer. Het gaat er niet eens alleen om of je het als land wel kan betalen, dat het land niet failliet gaat, op een gegeven moment zijn er gewoon geen spullen meer. De supply chains breken. Ook omdat de crisis niet alleen in Nederland is, maar wereldwijd is.
Wat we nog wel heel lang kunnen volhouden is events voorkomen die superspreader events zijn, zoals carnaval. Maar ook dat houdt een keer op. Uiteindelijk moeten mensen weer volop kunnen leven.
En als corona dan een slachting gaat aanrichten, dan moeten we dat maar accepteren.
We zouden een dapper provinciebestuur moeten hebben dat dit voorstel uitvoerde. Helaas komen de noodzakelijke maatregelen pas als het echt niet anders meer kan. Dan keert de wal het bureaucratische schip omdat bureaucraten niet de moed hebben om op korte termijn nadelige maatregelen te nemen waar iedereen op lange termijn beter van wordt. We kunnen op deze manier alleen vlak voor de afgrond zwenken.
Lang verhaal kort: moedig leiderschap is niet onder ons.
Ben het met je eens.
Ik vraag me af hoeveel "voordeel" deze lockdown nu eigenlijk oplevert voor het sterftecijfer.
De besmettingen woeden nu vooral in de gezondheidszorg zelf.
Zolang het corona virus niet bij de zwakkeren gaat circuleren is er niets aan de hand. Ik ken nu persoonlijk 50+ ers die corona hebben gehad. het was een week of twee moeilijk ademhalen, en beroerd voelen, en daarna lachen ze weer.
En jongeren, zeg maar de supermarktmedewerkers, volgens mij moeten ze wel besmet zijn geweest, maar zo te zien hebben ze weinig last.
Trouwens, waanzin dat je in bus en trein straks èn een mondkapje op moet (ik zie nu al voor me dat velen maanden met hetzelfde mondkapje gaan doen, alleen voor de show) èn slechts mag zitten op een plek, waar 4 personen normaal zitten. Dat is toch niet uitvoerbaar in de praktijk?
Maar goed, whatever.
Wat ook weer typisch is, alle ambtenaren, semi-ambtenaren, uitkeringstrekkers, hebben geen centje pijn, hun salaris wordt toch wel gestort.
Maar ZZP-ers, ondernemers, MKB, restaurant en café-houders zijn ongelofelijk de pineut.
OK, ik zeg niks nieuws hier.
Al met al zijn de reacties wereldwijd zwaar overdreven.
Zelfs met aids werd er niet zo hysterisch gereageerd, hoewel het wel in de buurt komt.
Ik herinner me nog avond-lange voorlichting en discussies op de publieke omroep.
"Over anale sex en condooms, en dat gericht op pubers, die normaal al beginnen te stotteren als een meisje toevallig zich verwaagde om hen ooit een seconde aan te kijken...
En dan laten we ook geen corona patiënten meer toe op de IC's, of laten we mensen met reguliere ziektes gewoon dood gaan.
Volgens mij is een van de hoofddoelen van het huidige beleid, om de zorg niet te overbelasten.
Te vrezen valt dat de overheden alle protestdemonstraties zullen indelen bij superspreaders zodat ze bv. in Frankrijk voor een paar jaar 'verlost' zijn van de Gele Hesjes.
@Animals | 12-05-20 | 13:38: Onze zorg word vaak overspoeld in de winter door de jarenlange bezuiniging. Veel experts hebben allang aan de alarmbellen getrokken dat een goeie griepgolf de hele zorg ontregeld (is in 2018 gebeurd). Maar wat doet het kabinet, we bezuinigen nog harder, en daar plukken we nu de vruchten van.
@IJsbakker | 12-05-20 | 14:02:
Dus dan moeten we nu iedereen dood laten gaan?
We moeten roeien met de riemen die we hebben.
Ik heb niet op een van de regeringspartijen gestemd, maar veel andere wel.
@IJsbakker | 12-05-20 | 14:02: In 2018 lagen de ziekenhuizen idd aardig vol. Maar toen ging 90% van de operaties wel gewoon door.
Gemiddelde aantal doden over 2017, 2018, 2019 in dezelfde periode (week 18) was 2.741 (afgerond). Nu dus 558 (20%) meer. Piek is achter de rug. Die was in de weken 14 en 15. Toen stierven 75% meer mensen stierven dan normaal.
Gezien de leeftijdsopbouw van de doden heeft het coronavirus in overgrote meerderheid een klein aantal zwakke, zieke en oude mensen te pakken gekregen.
Hieronder de sterftepercentages van de ouderen per leeftijdsgroep:
Leeftijdsgroep Sterfte %
55-59 0,007%
60-64 0,013%
65-69 0,030%
70-74 0,060%
75-79 0,148%
80-84 0,264%
85-89 0,474%
90-94 0,687%
95+ 0,992%
Van de honderd 95-plussers sterft er 1 aan de gevolgen van corona. Verdrietig voor de persoon en de nabestaanden. Maatschappelijk gezien niet schokkend. En zeker geen economische ramp waard.
Dat laatste.
Het is geen pandemie, maar een plandemie.
Oh, en om even het eeuwige mondkapjesdebat te duiden: mijn werkgever (Duits bedrijf) heeft zojuist 2 miljoen (T W E E M I L J O E N laat dat even bezinken) FFP2 mondkapjes gedoneerd aan Duitsland, Frankrijk en de USA.
Mijn punt: als één fokking bedrijf dit in Duitsland kan, waarom práten we dan überhaupt nog met RIVM/Rutte over mondkapjes... Kloefkapperij op globaal niveau is het, en niks anders.
Ja je hebt gelijk. Maar klappen voor lachebekje en flapschoen geeft ons zo'n warm gevoel dat we alles vanzelf willen accepteren zodra dat irritante duimpje omhoog in hun vuistje ons van vanalles informeert.
@Overnijd | 12-05-20 | 13:15: In een land vol polarisatie en verdeeldheid, een land waarin niets meer gezegd kan worden zonder op een stortvloed aan jij-bakken te moeten rekenen, in een land waar eigenverantwoordelijkheid een woord uit een vreemde taal is, in zo'n land moet je er niet van opkijken dat een groot deel van de bevolking als een groep makke schapen achter elkaar aanloopt als een inhoudsloze beroepsopportunist een leuk kunstje op teevee doet.
@Gladiator Fap | 12-05-20 | 13:18: Klopt. Normale kritische vragen mogen al niet meer gesteld in het parlement want (electorale) terugslag. Maar jij en ik moeten deze farce majeur aanzien en applaudisseren want, heh, anders doen we niet leuk mee.
@Gladiator Fap
Hoogleraar medische microbiologie Bert Niesters zegt dat mondkapjes tegen virussen niet helpen. Het is een schijnveiligheid. Die hele discussie over mondkapjes is dus gebaseerd op een valse aanname.
@Gladiator Fap | 12-05-20 | 13:18: Ijzersterk, je kan geen discussie met iemand meer aangaan zonder een stortvloed ellende over je heen te krijgen.
Waar ik werk dragen we nu mondkapjes (en handschoenen etc maar dat was al zo). Omdat 1,5 meter niet overal werkt. Resultaat geen besmettingen en iedereen werkt lekker door. Verpleegtehuis: geen mondkapjes etc. veel besmettingen en problemen. Zoek de verschillen. Ik noem het maar Rutte's stille genocide.
Nou ben ik de afgelopen weken een aantal keer in het ziekenhuis geweest. Wat een wassen neus zeg! Moest wachten dus heb een tijdje op een druk punt gewoon eens de medemensen geobserveerd. Conclusie? Niemand, maar dan ook helemaal niemand houdt zich aan die anderhalve meter. Patiënten niet, bezoekers niet en misschien nog wel het vreemdste, ook het ziekenhuis personeel niet. Lekker 4 man breed door de gang lopen, bijna schouders tegen elkaar aan lekker ouwehoeren. Het bijbehorende restaurant is geopend, zit het ziekenhuis personeel gewoon lekker met z'n 6en aan een tafeltje van 1 bij 1 meter. Mensen lopen rakelings langs je in het trappenhuis.
OF we stoppen met deze poppenkast of er moeten honderdmiljoenmiljard boa's aangesteld worden die niet waarschuwen maar gelijk overgaan op bekeuren.
En toch blijven grote uitbraken uit. Dat komt overeen met de opmerking van Van Dissel dat de kans op pre-/a-symptomatische besmetting buitengewoon klein is. Dus de anderhalve meter voor mensen zonder klachten lijkt een tikkeltje overdreven te zijn.
@obominotie | 12-05-20 | 13:16:
Praktisch alle maatregel omtrent het virus zijn een tikkeltje übertrieben.
Wie maakt er even een grafiekje waarop de weeksterfte minus bewezen corona week-sterfte te zien is, zodat we nauwkeuriger kunnen speculeren over de afwijking tussen bewezen en werkelijke coronasterfte, en de trends daarin, en afgeleiden bepalen enzo?
Als je coronabesmet bent en dodelijk gewond raakt bij een schietpartij en de volgende dag in het ziekenhuis overlijdt, ben je statistisch gezien een coronadode.
Vergeet niet dat we al ongeveer 9 weken bezig zijn met allerlei rigide maatregelen om de ziekenhuiszorg beheersbaar te houden en dit virus in te dammen. Je kunt daar niet elke 3 maanden opnieuw aan gaan beginnen, dat houdt geen land vol.
Dus de NL overhied heeft dus 3 maanden de tijd gehad om op te schalen... nou, wanneer dat nog niet genoeg is. Alles open gooien zonder restricties, vandaag nog.
Beleid is alleen gericht op het beheersbaar houden van de zorg(capaciteit).
Die maatregelen waren ronduit hilarisch slecht. In de verpleeghuizen is het zelfs nu nog steeds niet op orde hoorde ik van mijn zus. Kortom dat woord rigide mag je schrappen die oversterfte is volledig te wijten aan het doelbewust besmetten van bejaarden in verpleeghuizen om ze op te ruimen ik kan het echt niet mooier maken dan de werkelijkheid is. Hugo 'Clownschoentjes' de Jonge en Mark 'Bejaardenruimer' Rutte hebben vele duizenden dode bejaarden op hun geweten maar ja dat mag want wat ze hebben gedaan is geen moord volgens de wettelijke regeltjes van het OM.... Maar volgens mij en velen met mij WÉL!!!
@Roadsurfer | 12-05-20 | 13:18: Eens.
@boerk | 12-05-20 | 13:10: Waarom hadden ze die 90miljard niet in de zorg gepompt de afgelopen jaren? Het probleem hebben ze zelf gecreerd namelijk door de zorg kapot te bezuinigen, hadden we nu nog een soort van middenstand gehad.
@Roadsurfer | 12-05-20 | 13:18: Die hele lockdown en nu weer dat nieuwe normaal slaan helemaal nergens op. Je bent nu ten koste van je totale samenleving een groep zogenaamd aan het beschermen die die bescherming helemaal niet nodig heeft, namelijk 60-.
Omgekeerd heb je de afgelopen 2 maanden de groep die die bescherming wel nodig had, voluit in de kou laten staan. Zie wat er gebeurd is in de verpleegtehuizen. Het wrange is dat je groep had kunnen beschermen met een fractie van de impact op de samenleving en kosten die we nu aan het maken zijn.
Dat 75 jaar nadat de baby-boom begon meer mensen overlijden dan de jaren daarvoor is ook weer niet heel verwonderlijk....
Hoge boomen vangen veel wind
Als 1 geile zuipende Koreaan tijdens het uitgaan 70 mensen kan besmetten dan weet ik genoeg.
Precies. Ik ga een Koreaantje scoren!
Oversterfte daalt dus naar 550. Goed nieuws dus. Nog even volhouden en we kunnen volgende maand weer aan de goudgele rakkers!
Alleen met een drone boven je hoofd.
Lange tijd geleden dat Het Parool zo'n kritisch artikel op de kop van hun digitale voorpagina zette: www.parool.nl/nederland/de-nederlands...
>>“Wat in de verpleeghuizen is gebeurd, is schandalig,” zegt Bert Keizer, filosoof en oud-verpleeghuisarts, onder meer in Amsterdam. “Het personeel moest in het begin van de pandemie zelf mondkapjes maken, ze droegen een spatbril van Karwei.”
Ook kwamen verpleeghuismedewerkers te laat in aanmerking om getest te worden op het coronavirus, achterhaalde Investico, een platform voor onderzoeksjournalistiek. Testlaboratoria hielden – ondanks beschikbare capaciteit – vast aan RIVM-richtlijnen, die voorschreven dat verpleeghuispersoneel met klachten thuis moest blijven. Door gebrek aan mankracht was dat onhaalbaar.
Dat geïnfecteerd personeel zo bijdroeg aan besmetting van verpleeghuisbewoners, maakt de situatie extra schrijnend, aldus Keizer. “Ik heb huilende collega’s aan de lijn gehad. Ze voelden zich schuldig aan de dood van weerloze patiënten, die ze juist wilden beschermen. De sympathie tussen het zorgpersoneel en patiënten gaat in een verpleeghuis dieper dan in een ziekenhuis, simpelweg omdat patiënten langer in een verpleeghuis verblijven.”<<
Las vanochtend op de roulerende tekstregels bij WNL dat minister Hugo de jonge boos was dat hij de schuld kreeg van de vele gestorven bejaarden in de verpleeghuizen. Meneer Clownschoentjes is boos terwijl de medewerkers zich niet mochten laten testen en geen beschermende kleding + mondkapjes kregen zelfs niet toen er meer dan genoeg was. Dan ben je maar met 1 ding bezig en dat is domweg je kans zien om willens en wetens BEJAARDEN TE RUIMEN want ja die kosten alleen maar geld en zo kom je er volstrekt legaal zonder aangeklaagd te worden voor moord vanaf.
Zeldzaam aimabele en integere man, die ons in de allereerste studieweek misschien wel de belangrijkste les uit onze studie inprentte: "als je niet meer kunt genezen moet je altijd nog troosten". En dat dan door deze maligne beleidsclusterfuck juist het contact en het troosten niet meer mogelijk is en alleen maar een risico vormt en een onuitwisbaar schuldgevoel veroorzaakt, dat snijdt door de ziel.
@Wetenschopper | 12-05-20 | 13:11: Mooi verwoord.
Waarschijnlijk is de redacteur al getrakteerd op een foeigesprek danwel ontslagen want dit kunnen we als fatsoenlijke krant niet maken naar onze bazen in Den Haag en Brussel.
Week 18 staat nog niet vermeld in de statistieken/weekoverzichten op de website van het CBS zelf.
Opvallend trouwens dat het totaal aantal overledenen op 1 mei in week 17 op 4028 stond en momenteel bij wijzing van 8 mei verlaagd is naar 3861.
Ben benieuwd of dit ook met week 18 gaat gebeuren...
Ik zal de printjes wel bewaren.
Heel betrouwbaar... net als de ziekenhuisopnames van het RIVM, aangezien ze de afgelopen 2 maanden álle ziekenhuisopnames als covid-19 opnames hebben bestempeld.
twitter.com/rivm/status/1258733202421...
Als ik de cijfers van "Our world in data" er bij neem:
(318,42 per 1.000.000) = 0,03% van de Nederlandse bevolking overleden aan de gevolgen van Corona - voor zover officieel bevestigd.
Dat is 1 op de 3141 Nederlanders.
(2497,13 per 1.000.000) = 0,25% van de bevolking heeft de besmetting opgelopen - voor zover officieel bevestigd.
Dat is 1 op de 400 Nederlanders.
(14.850 per 1.000.000) = 1.49% van de Nederlanders is getest op het virus.
Dat is 1 op de 67 Nederlanders
En precies bij het tweede punt gaat het fout. 1) en 3) zijn harde feiten, maar 2) geeft duiding aan die feiten. En laat dat nu net degene zijn die volkomen onbekend is. Desondanks worden alle maatregelen en beperkingen aan 2) opgehangen.
Hier een wedje: ik geef het nog een aantal weken, maar dan gaat die lelijke oranje lijn ONDER die andere lijnen verder. Waarom? Omdat een groot gedeelte van de oversterfte nú anders deelgemaakt had van de sterfte later in het jaar. Dit is een logisch verschijnsel dat na iedere empidemie optreedt. Grote kans dat het totale sterftecijfer op of zelfs onder 2018 blijft.
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen. En zoniet dit jaar dan wel volgend jaar.
De opruiming is dus nog niet afgelopen.
Gelukkig wel vooral de slechte en overjarige modellen. Blijf vooral thuis, want op=op.
Richting de 90% van de corona doden is 70+. De bevolking van 70 plussers is tussen 2018 en 2020 met 7% gestegen.
Sterfte tot en met week 18 in 2018: 60040
Sterfte tot en met week 28 in 2020: 63221
Gecorrigeerde sterfte o.b.v. groei 70+ tot en 18 in 2018: 63823
Er kan simpelweg niet hard gemaakt worden dat dit virus erger is dan een griepvirusje. En voor de lockdownies onder ons: Nee er is 0 bewijs dat die maatregelen voor minder doden hebben gezorgd. Eerder het omgekeerde.
Sterker nog, er is inmiddels bewijs dat virus ongeveer even erg is qua sterfte als griep
Het gaat niet om de sterfte, maar om de IC capaciteit! Zucht..
@DrumPiet | 12-05-20 | 13:07: Zucht, er is capaciteit genoeg en genoeg geweest
@DrumPiet | 12-05-20 | 13:07: Klopt, want die is door Rutte 1, 2 en 3 volledig kapotgemaakt.
Wordt de bevolkingsgroei meegenomen in het wegen van deze overledenen. Hoe meer mensen hoe meer uiteindelijke sterfgevallen. 3 jaar zal waarschijnlijk wel te kort zijn om dat te laten wegen, maar toch
Jeetje wat is er toch weer veel "zie je wel" lui hier. Als we niks hadden gedaan hadden we wss 100.000 doden. Maar OMDAT we iets hebben gedaan en OMDAT we in een zelfisolatie gingen is dat cijfer zo laag gebleven. Stel je voor dat we gewoon "normaal" deden? Dan was die curve vele malen hoger.
Hetzelfde gezeik had je ook met de milleniumbug. ZIE JE WEL, VALT MEE werd er geroepen. Maar juist OMDAT we systemen hebben geupdate is het niet tot een ramp gekomen.
Maar goed, ik zal wel weer beschuldigd worden van "het napraten van de msm" of zoiets. Want blijkbaar ben je bent alleen "slim" als je zelfverklaarde experts met een vage youtube channel napraat.....
Nee hoor,eens, toen de plueris uitbrak wilden tig mensen hier alles op slot en tralies. Nu ineens is het bemoeizucht van de overheid.
Kan ik nooit zo goed hebben, draaien van opinie, zijn linkse en rechtse uitersten altijd heel goed in. Altijd tegen zijn, no matter what.
niemand beschuldigt je, Drunken-Pumpkins. Hooguit zal iemand je erop wijzen dat vrijwel álle dodelijke slachtoffers van deze verschrikkelijke ziekte 1) boven de 80 zijn, 2) dik zijn en 3) een grote medische voorgeschiedenis hadden. Op het moment dat je dus simpelweg de grootte van de doelgroep (ik weet, geen mooi woord, maar wel duidelijk) berekent KUNNEN er dus geen 100.000 sterven aan Corona: zelfs niet in het meest negatieve infectiescenario, waarin IEDEREEN besmet wordt in één dag, zullen de mensen die niet in die doelgroep vallen het gewoon overleven. M.a.w. er gaan niet ineens babies dood aan Corona. Het is dus precies andersom: ONDANKS de maatregelen gaan er een aantal mensen sterven en ONDANKS de maatregelen zal het toch beperkt blijven.
@menage | 12-05-20 | 12:53: hiermee heb je het polarisatieaffect goed beschreven. fijn dat je het probleem ook aan alle einden van het spectrum ziet. Je zult wel een boel trollen over je heen krijgen nu, maar wat mij betreft heb je volkomen gelijk.
@menage | 12-05-20 | 12:53:
Eens.
Het grote probleem met uw dronkemansgebazel is dat we het dus gewoon domweg niet weten, "wat als" is bangmakerij. U weet het niet, ik weet het niet, het is nu zoals het is en de cijfers zijn zeer gunstig. Daar doen we iets mee, met uw gespeculeer niet. En trouwens, die milleniumbug was een storm in een glas water, grote hype, bangmakerij, niks aan het handje, 1 regeltje code toevoegen aan je dosbak die die twee cijfers er goed voorplakt en dat was dan weer dat.
@Gladiator Fap | 12-05-20 | 12:58:
Precies dat dus. Ik begin helemaal hopeloos te worden van deze discussie.
@menage | 12-05-20 | 12:53: Onzin. In februari was onduidelijk hoe hard corona toe zou slaan en was het niet onverstandig om van het worst-casescenario uit te gaan. Drie maanden later loopt de golf op zijn einde en weten we meer over het sterfterisico en welke groepen kwetsbaar zijn. Open gaan gooien dus of wou je eeuwig in lockdown blijven omdat je nooit van beleid mag veranderen?
@elfenstein | 12-05-20 | 13:16: oh maar je hebt gelijk hoor. Maar waarom mag ik dan niet beweren dat het erger zou kunnen zijn, maar mogen andere mensen hier wel roepen dat alle maatregelen "onzin" zijn? Die lui weten toch net zo goed niet of het wel/geen probleem zou zijn geweest als we niks deden/hun halve oplossingen zouden gebruiken.
En ik ben trouwens niet de eeuwige Joopse laatbloeier Drunken Pumpkins. Dat zie je hopelijk wel aan mijn spelling :)
2020 is stuk ik wil een nieuwe!
Ik wacht wel op de nieuwe versie, gaat 2021 heten heb ik gehoord.
Ok, 550 doden per week extra, waarvan meer dan 500 boven de 80 jaar. Lijkt me echt iets om je economie voor om zeep te helpen. Hysterisch gedoe.
550 x 52 = 28.600 en op de top was het niet 550, maar 2000 per week extra. Je zou een baan als chauffeur van oudjes hebben, zijn ineens de oudjes op.
@Watching the Wheels | 12-05-20 | 12:54:
Komen vanzelf nieuwe hoor, genoeg voorraad.
Racisme!1!! Tijdens de gewone griep waarbij in 2017/2018 ruim 9400 mensen meer dan in voorgaande jaren een houten jas kregen was er geen lockdown, geen overbelaste IC's, je hoorde er zelfs nauwelijks iets over. Pure virusdiscriminatie dit!!
Laatst las ik een zeer interessant artikel over de hongkong flu ten tijde van Woodstock '69. Wereldwijd een miljoen doden, geen haan die er naar kraaide, men had wel andere zaken aan het hoofd.
Volgende week alvast maar even 5 van af trekken.
Das een lekker vroege piek.... moving on...
550 doden en dan alles naar zijn grootje brengen, mensen opsluiten, ondernemers laten vallen, noem maar op. Voor 550 doden van wie zeker 90% al iets had. Hier gaat iets gruwelijk mis.... En waar zijn de jankerds nu die 2 maanden geleden riepen 100.000en doden in Nederland, help, we gaan allemaal dood..., hahaha, Kudt paniek zaaiers, bedankt hé... Walg van jullie soort.
We gaan toch ook allemaal dood?
Ooit.
Nonsense commentaar. Wat denke je hoe het was afgelopen zonder de maatregelen?
Volgens mij is dit een manier om alle zeikstralen in kaart te brengen.
Inderdaad, van de 550, 540 gelogen.
Die honderdduizend doden moesten natuurlijk aangevuld worden door migranten !
@redanx | 12-05-20 | 12:40: Goede vraag. Wat denk jij? Bijvoorbeeld In Zweden zijn weinig tot geen maatregelen getroffen en daar gaat het prima. In jouw reactie zit geen verdere onderbouwing, dus kan ook aangemerkt worden als nonsense commentaar.
@redanx | 12-05-20 | 12:40: Exact hetzelfde, misschien was de piek dan anders geweest, Maar iedere land gaat ongeveer door dezelfde curves. Nou je hebt je antwoord ga jij lekker weer binnen zitten en bang zijn,. Doei
@redanx | 12-05-20 | 12:40: net als in Zweden?
www.statista.com/statistics/1110187/c...
@redanx | 12-05-20 | 12:40: Ten eerste is in veel landen de daling van het aantal geinfecteerden en ic-opnames al naar beneden aan het gaan VOOR de maatregelen en in sommige iets na. Als je bedenkt dat nadat je geinfecteerd bent het nog 10 dagen duurt voordat je actie onderneemt. Is het zeer waarschijnlijk zijn dat de hele Lockdown te laat kwam. Daarbij zie je in veel landen dat er maar een gradueel verschil zit voor en na de maatregelen op de reproductiecijfers. En hoe het was afgelopen zonder de maatregelen, kun je gewoon in Zweden zien. Wat een nonsens inderdaad.
@azijnseikerT | 12-05-20 | 12:46: met als toevoeging dat meteen al duidelijk was wat er moest gebeuren. Verpleegtehuizen beschermen en superverspreiders stoppen. Dat is de enige goede maatregel geweest. Evenementen niet door laten gaan zoals ook in Zweden is gebeurd.
@redanx | 12-05-20 | 12:40:
Nou, vertel? In Denemarken zijn ze een maand geleden al met versoepelingen begonnen. Geen centje pijn aldaar.
@Abner | 12-05-20 | 12:42: Ik heb ook niet beweerd dat ik het weet. Maar dat het geen 100.000 doden zijn zegt niks zoals Mark roeptoetert.
Als je al zieken naar Duitsland moet brengen en de solidariteit van de Duitsers moet eisen zoals gebeurt is dan was het tenminste kantje boord.
"En waar zijn de jankerds nu die 2 maanden geleden riepen 100.000en doden in Nederland, help, we gaan allemaal dood.."
Ja, waar is Kaas de Vies eigenlijk?
@Abner | 12-05-20 | 12:42:
Knap, meer geregistreerde infecties als in Nederland en dat in een land dat vele malen dunbevolkter is met ook veel minder bewegings- en contactverkeer. Ja, die Zweden doen het prima.
Not.
Eens met azijnseikerT | 12-05-20 | 12:49 , hele foute beslissing was om die kerkdiensten tot 100 en later 30 man door te laten gaan toen het al foute boel was.
@DrumPiet | 12-05-20 | 13:00:
Niks aan de hand volgens Mark_D_NL, waarschijnlijk gewoon deaudt.
Kijk een aan, meneer zit veilig in een of ander oostblok land met z'n NL uitkering te walgen, de held, ik walg van jou, misselijk uitvretertje met je grote bek altijd.
Schroefje aandraaien.
Ik wil 2019 terug
Dit is de Nieuwe Wereld Orde
Hoe kan dat nou? We zouden toch massaal dood gaan omdat er mensen al wekenlang weer naar het strand, park en winkelcentrum gaan?
Wie zei dat? Niemand. De meesten volgen netjes de regels en dus valt het mee.
Het overgrote deel van de mensen volgt de richtlijnen. Aan hen hebben we deze lage cijfers te danken.
@redanx | 12-05-20 | 12:41:
Ik zie continu tegels van "nou het was een druk weekend buiten dus zie maar straks over 2 weken als de massasterfte begint"
@2voor12 | 12-05-20 | 12:49: ik niet.
@DrumPiet | 12-05-20 | 12:49:
Onzin, al die mensen die een goed werkend afweersysteem hebben en die "het" allang gehad hebben zonder het ooit door te hebben, daar hebben we deze cijfers aan te danken. We zullen het alleen nooit weten aangezien onze o zo daadkrachtige overheid het nog steeds niet voor mekaar krijgt om en masse te testen.
Heeft Marianne Zwagerman al gereageerd? Dit zijn cijfers die haar als muziek in de oren moeten klinken.
Ik geloof dit alleen rechtstreeks uit de mond van Van Dissel en dan alleen op de momenten dat R=0 gelijk staat aan R=1. Ik blijf binnen.
Lekker betrouwbaar ook, cbs en rivm
Och, tellen ze nu ook de doden dubbel?
Haha CBS ook al niet betrouwbaar. Jij gelooft zeker liever de tante van de nicht van de buurvrouw die zelluf heb gesien dat de crematoria overuren draaien dus het moet wel in de tienduizenden lopen.
@John McClane | 12-05-20 | 12:37:
Ze geloven alleen maar in dat het coronavurus uiterst besmettelijk en dodelijk is voor iedereen. En dan zet je objectieve cijfers die anders aantonen maar weg als onwaar.
Als je het journaal ziet lopen ze in bijna elk land met mondkapjes buiten.
Maar is niet bewezen dat het helpt.
Zijn ze daar nou gek of zijn we hier gek?
Helpt niks, Chinezen lopen er al jaren mee, en zie hoe het 'hielp'.
@de_kale | 12-05-20 | 12:32:
In de steden tegen smog.
Kweenie, hoe vind je het in de andere landen gaan?
Gelukkig hebben we de vrijheid om zelf de keuze te maken om er 1 te dragen. Dus wat let je. Maar er zijn steeds meer neo-communisten in dit land die die vrijheid graag willen opgeven,.
Hier. Het virus verspreidt zich meters ver door de lucht, daarom is die 1,5 meter afstand ook totaal gestoord, het virus reist veel verder. Dus daarom iedereen een mondkapje en alles weer open, behalve grote evenementen, die nog even niet.
@Lupuslupus | 12-05-20 | 12:39:
En waarom dan geen grote evenementen? Met een mondkapje is iedereen toch veilig volgens jou?
@de_kale | 12-05-20 | 12:32: Inderdaad ! Ik begin te geloven dat de mondkapjes de oorzaak zijn !
@Lupuslupus | 12-05-20 | 12:39:
Yeo , paniek en paranoia moet met alle (leugens en bedrog) middelen in stand gehouden worden.
Als jij precies de voorschriften volgt en dat mondkapje op de juiste manier gebruikt dan helpt het ja.
Maar veel mensen zijn erg dom en gaan dat mondkapje helemaal niet op de juiste manier gebruiken. Die gebruiken een week lang hetzelfde mondkapje, doen 't enkel voor hun mond, schuiven 'm ff aan de kant voor een peuk of koffie of maken 'm zelf van stof die weinig tot niets tegenhoudt. Onder het mom van 'beter dan niets' maar dit heeft juist een averechts effect.
Weet ik zeker dat mensen dit verkeerd gaan gebruiken? In het bedrijf waar ik werk gelden voor de labs strenge voorschriften met betrekking tot omkleden voor binnengaan. 90% vd werknemers heeft een hbo of wo opleiding gedaan. Bijna iedereen maakt fouten bij het omkleden.
@DrumPiet | 12-05-20 | 12:42:
Dat zei WolfWolf niet.
Maar ik heb wel vaker gemerkt, dat je een ander graag woorden in de mond legt. Drampiet.
@de_kale | 12-05-20 | 12:32:
Ja China meldt vandaag dat er vandaag dat er één besmetting is bijgekomen, en dat met 1,4 miljard inwoners.
www.worldometers.info/coronavirus/
@Animals | 12-05-20 | 12:51:
Daar geloof ik dus geen zak van.
@Draak uit Brabant | 12-05-20 | 12:48: Het RIVM zal ongetwijfeld onomstotelijk wetenschappelijk bewijs hebben voor het feit dat Nederlanders niet in staat zijn mondkapjes te gebruiken, ongeacht hoeveel voorlichting er plaats vindt. Het RIVM doet immers niets zonder wetenschappelijk bewijs.
@Animals | 12-05-20 | 12:51:
Lol! Ben zelf in China geweest en googelde daar ''Tankman'' en kreeg vervolgens een tankende man te zien.
@van der g | 12-05-20 | 16:30:
Ja daar hebben ze zo hun eigen methodes, ze hebben met corona gewoon iedereen verplicht een kapje te dragen en dat is alleen omdat je dan minder snel andere mensen besmet, droeg je geen kapje op straat werd gewoon achter in een vrachtwagen gegooid.
Toch gebruiken mensen China als voorbeeld als we het hebben over mondkapjes. Dat zouden ze hier eens moeten verplichten, mensen hier maken zich nu al zorgen over hun vrijheid.
Dan is het de vraag of deze personen zijn overleden door het virus zelf of door de gevolgen van de maatregelen? Mensen die al erg zwak waren die door toename van stress, spanning of vereenzaming komen te overlijden. Of toename van zelfmoorden door depressies. Extra doden omdat er nu een flinke toename lijkt te zijn van personen die gaan klussen of een ladder op klimmen om die smerige ramen op de 1e verdieping eens te poetsen. Oudere personen die een normale griep krijgen en zich niet willen laten behandelen omdat ze denken dat ze corona hebben (en dan dus in isolement zouden gaan). Mensen die door de lockdown hun uitlaatklep missen en dat willen compenseren door met een te harde windkracht te gaan surfen in ijskoud water. Ongezonde personen die nu nog meer stil zitten en ongezond vreten/drinken en wat net dat extra zetje blijkt te zijn voor die bloedprop in de hersenen.
Is het al tijd voor tieten?
Altijd...
Gelukkig brengt u door uw laatste zin uw tegel in het juiste perspectief.
Hoef ik hem niet te lezen.
@Roadblock | 12-05-20 | 12:37: Die laatste regel verpest het hele - goede - betoog.
@Lupuslupus | 12-05-20 | 12:42: Niks daarvan! Relativeren en dingen in perspectief zien heet dat. Het is juist een prachtige balans. Na een zwaarmoedig betoog is het goed om de hersens te ontspannen met iets luchtigs. Het is gewoon een wondermiddel tegen depressieve gedachten. Test het zelf maar. Heb je een klote dag, gaat alles mis en rij je in een donker en nat landschap terug naar huis? Denk dan aan 2 prachtige borsten. Van die zachte druppelvormige exemplaren die zo mooi in je hand passen en met van die schattige kleine tepels erop. Hoe kut je dag ook was, even voel je weer hoe mooi het leven eigenlijk is!
Als we nou met z'n allen afspreken gewoon een week lang niet dood te gaan, dan kunnen we dat cijfer op 0 krijgen! Wie doet mee?!
Als ik over een week nog leef trakteer ik iedereen in dit huishouden op een krat bier.
Telt geestelijk dood ook mee ? ben het nml al jaren.
speld.nl/2020/05/09/man-bedenkt-baanb...
Ik doe mee , maar kan niets beloven.... u begrijpt het .
Yes! Piek gehad, open die terrassen!
Ja gauw, ik ben gek op een half bakkie koffie voor 2,75 en dan nog 10 minuten wachten tot ik eindelijk mag afrekenen.
@John McClane | 12-05-20 | 12:31:
Bier en bitterballen!
@TheManiac | 12-05-20 | 12:33: Hmmm bitterballen... aantrekkelijk.. die bak in dan wel liever zelf (Van Dobben), dan hoeft m'n bankrekening niet te bepalen wanneer ik moet stoppen.
@John McClane | 12-05-20 | 12:31:
Gebracht door een chagrijnige studente met een hangbek, en nog half lauw ook.
China. We moeten minstens 1 miljoen euro per dode eisen.
China?
Gov. Cuomo Calls Coronavirus A ‘European Virus’ Throughout His Press Conference
saraacarter.com/gov-cuomo-calls-coron...
New York Governor Andrew Cuomo called the coronavirus a “European virus” multiple times during his press briefing on Monday as he announced new steps for his state’s economic reopening.
“When we started this, yes, we had more cases than anyone else,” Cuomo said. “Yes, we had this European virus attack us and nobody expected it. But we’re not only going to change our trajectory, we’re going to change the trajectory more dramatically than any place else in the nation.”
@Moonwarrior | 12-05-20 | 12:28: Ook op z'n flikker gehad van China?
@Moonwarrior | 12-05-20 | 12:28: O nou hebben de Europeanen het weer gedaan. De man spoort niet maar ja, 'democrat' he?
@Moonwarrior | 12-05-20 | 12:28:
"Cuomo added, “By the time we moved, the virus had travelled from China to Europe."
Lol, je moet wat wringen in lastige bochten, maar dan ben je tenminste geen racist.
@Lupuslupus | 12-05-20 | 12:32: in New York gaat het vooral in de Europese tak van corona.
@beldewouten | 12-05-20 | 12:38: lol
Ik heb onze advocaat gebeld en hij gaat het doen. Han en Xi in één beweging.
RickTheDick | 12-05-20 | 12:28
Ik wacht nog op smartegeld voor de reguliere griep.
En heeft u smartegeld ontvangen voor uw herpes?
Heldere grafieken, daar kun je wat mee. Wat ik nog steeds mis is een overzicht waarin het aantal gemelde ziektegevallen/doden per land wordt afgezet tegen het aantal inwoners.
Italie 62.miljoen inwoners, UK 65 miljoen
Italie 31.000 doden, UK 32.000 doden
Relatief bij benadering net zo erg getroffen dus maar in de kranten staat dan dat het UK veel meer doden heeft.
De krant brengt de leugen in het land.
er is een reden dat het Fake News heet.
Hier is het aantal doden per miljoen inwoners per land te zien, niks geheimzinnigs aan:
www.worldometers.info/coronavirus/
En dan nog heb je niets aan die cijfers. Want elk land test en registreert anders. En hebben dunbevolkte landen van nature een voordeel ten opzichte van dichtbevolkte landen. Enzovoort.
Je kan er je totoformulier mee invullen maar meer ook niet.
UK is ANTI-EU dus foute boel dus naar beneden schrijven. Italië is EU dus goed dus in masseren dat wij ze moeten helpen.
De plexiglasificering van onze maatschappij werkt. *mijn bierviltje voor vandaag*
Tja. Alleen jammer dat het virus onder het plexiglas doorgaat en er overheen. Al meteen na de uitbraak in Wuhan zeiden de artsen dat het virus 'airborn' is, het dus gewoon door de lucht zweeft en lange afstanden kan afleggen.
Ja, corona is allemaal erg en eng, maar kijkende naar de cijfers (ook buiten Nederland) valt het mijns inziens allemaal nog wel mee. Grofweg 10000 meer doden dan normaal. Op 17 miljoen is dat natuurlijk niets. Ik wil absoluut niet roepen dat het maar een griepje is, maar tot nu toe zijn de maatregelen vele malen erger dan dit enge virus waar iedereen dood aan zou gaan.
.
Vrouwlief en ik hebben het overigens met 99% zekerheid al gehad, maar zijn verder kerngezond dus voor ons was het niet meer dan een combinatie van een flinke verkoudheid en hoofdpijn.
Ja natuurlijk viel het mee. Omdat maatregelen van ongekende proporties zijn afgekondigd.
@redanx | 12-05-20 In mijn verblijfplaats op elk kruispunt en afslag van de straat id controle en temperatuur meting. En we zijn virus vrij met dank aan deze strenge controle. Of toch niet want in de avond als er geen controle meer is staat het strand vol met honderden mensen op zoek naar vertier en voedsel.
@redanx | 12-05-20 | 12:44: Nee.
@redanx | 12-05-20 | 12:44: De vraag is of al die maatregelen überhaupt zin hebben. Nu lijkt het net alsof het door de tot nu toe genomen maatregelen allemaal wel meevalt, maar een virus hou je niet tegen door anderhalve meter afstand te houden (waar veel mensen zich bovendien niet aan (kunnen) houden). Bovendien is het uitstel van executie, want als we straks weer massaal naar buiten mogen hoeft er maar een enkeling zijn die het virus heeft en weer verspreid. Handvaten van supermarktkarretjes worden al weken vlijtig gewassen... met hetzelfde doekje. Dweilen met de kraan open is het.
De eerste gevolgen van de maatregelen zijn dus al zichtbaar.
Week 18 RIVM cijfers 401 doden COVID-19
27-Apr 71
28-Apr 68
29-Apr 57
30-Apr 64
1-May 50
2-May 52
3-May 39
week 18 401
covid-19
rivm
www.arcgis.com/apps/opsdashboard/inde...
Dus ca 150 extra corona doden die niet in het RIVM / GGD plaatje zitten.
Dit was een paar weken het veel en veel hoger.
En als ik hetzelfde in de fipo tegel gaat Kluifje daarop vitten...
@Wijze uit het Oosten | 12-05-20 | 12:32: Had ik niet gezien. Maar het klopt gewoon. Ik heb het tot week 16 uitgerekend en kwam op zo'n 3500 niet als COVID-19 gerapporteerde gevallen vanwege de oversterfte t/m week 16 van 7.370 vanaf week 10
Nog veel triester dan het feit zelf dát al die mensen zijn overleden, vind ik de buitengewoon eenzame omstandigheden, na een heel leven, waarin ze het leven moesten verlaten. <*Brok in de keel krijgt*>
ohhh wat deug jij.
Eens! Zit je in een verpleegtehuis in je laatste fase. Mag je je kinderen niet eens meer zien. Niet eens meer fatsoenlijk afscheid nemen. Wat mij betreft praten we dan over een schending van de waardigheid van de mens. Omdat we zo bang zijn voor 1 van de vele infectieziektes die je kunt oplopen.
@Vasquez | 12-05-20 | 12:33:
Nogal domme opmerking, Zwitsal...
@Vasquez | 12-05-20 | 12:33: "Deugen"? Waar heb je het over? Zit jij heel ver op het autistisch spectrum of zo? Hoe wil jij sterven?
@azijnseikerT | 12-05-20 | 12:33: Eens. Als familie de stervende wil bezoeken zou dat gewoon mogelijk moeten zijn. Desnoods met beschermende kleding en een mondkapje. Het is mensonterend en een grof schandaal dat dat niet 'mag'.
Ja dat lijkt me het ergste van allemaal en het is onmenselijk. Gek dat de overheid al decennia euthanasie promoot omdat het menselijk is maar nu zich totaal onmenselijk opstelt als er mensen dood gaan.
Voor mijn part gaan we weer terug naar de oude situatie en de versoepelingen intrekken. Deze intelligentie lockdown kan mij niet lang genoeg duren,in ieder geval tot herfst 2021. Deze crisis laat in ieder geval duidelijk zien,uit welk (dor) hout de gemiddelde Nederlander gesneden is.
U bent ambtenaar of geniet van een uitkering/bijstand?
@Moonwarrior | 12-05-20 | 12:32: Nee ik werk voor Sanquin de bloedbank.
Maar waarom wil je dat?
BREEK! VERSCHRIKKELIJK enzo. In het griepseizoen 2017-2018 was dit wekelijks de oversterfte en zelfs tijdens hittegolven zijn dit soort oversterftes geregistreerd. In de zomer is er waarschijnlijk ondersterfte, aangezien die extra mensen die nu dood gaan voor het allergrootste deel anders enkele weekend/maanden later ook waren gestorven
Wijs ze eventjes aan in dit grafiekje dan of zijn dit nep cijfers?
www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers...
Die griep piek van 2018 staat in de grafiek.
Komen de flippo's weer aan met hun griep. Op facebook zitten de complotdenkers ook hun verhaaltjes te verspreiden. GGZ mag ook wel meer geld krijgen!
Zelfde dodencijfers als griep (en op het hoogtepunt een stuk meer) met maar 4 procent van de bevolking geïnfecteerd dus...
Als het 30+ graden is dan rijdt de ambulance af en aan bij het bejaardenhuis bij mij in de buurt. En dat is elk jaar.
@Moonwarrior | 12-05-20 | 12:59: Thuisblijven. Uit solidariteit!
@reade romke | 12-05-20 | 12:39: "De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444". Met je conplotdenken, dit staat gewoon in het RIVM rapport. Deel die getallen eens door elkaar...
@Blasfemie | 12-05-20 | 12:44: En nu even extrapoleren. Aantal doden ligt misschien wel gelijk, maar het aantal ziektegevallen in de verste verte niet. Als we net zoveel corona besmettingen ouden hebben als griepbesmettingen, dan zou het plaatje er toch echt anders uit zien.
Griep in seizoen 2018/2019 heeft het over 400.000 ziekte gevallen.
Als we 400.000 coronabesmettingen zouden hebben, dan waren we zwaar tekort gekomen aan de 1400 IC bedden en zou het dodental sky high zijn gegaan. (Ook aan patienten die helemaal geen corona hebben, maar bijv. een hartkwaal en toen niet op een IC terecht konden, want alles vol met corona-patienten.
We waren nu al zo ver dat alle reguliere ziekenhuis zorg al opgeschort was. Check even hoeveel corona besmettingen we tot nu toe hebben en doe dan je vergelijking nog eens....
@Eagle0511 | 12-05-20 | 14:20: De schatting is dat het werkelijk aantal coronabesmettingen 50-85x hoger is dan het aantal positief geteste gevallen. Meer dan 400.000 tot nu toe waarschijnlijk. Andere uit immuniteitsonderzoek komen uit op 3-6% van de bevolking, ook meer dan 400.000 waarschijnlijk. Wat wel klopt voor dit virus is dat er geen immunities is in de bevolking en dit virus in potentie zelfs tot 60-70% van de bevolking zou kunnen besmetten. Neemt niet weg dat het Moraliteitscijfer gewoon laag is
Dit leest weg als '550 meer doden dan vorig jaar dus dat kan alleen maar Corona zijn'
Lijkt me stug
Het meest verbazingwekkende van deze Corona Pandemie vind ik het gemak waarmee de pers duidelijke KUL-cijfers van de overheid accepteert.
Die neuzelende Jaap van Dissel heeft nog niet 1 cijfer gepubliceerd wat volgens zijn eigen zeggen klopt.
En hij komt er week na week mee weg.
Moet je eens met een belastingaangifte proberen te flikken:
"Ja maar deze cijfers kunnen nog later veranderen door nagekomen gegevens".
Een grotere appels-en-perenvergelijking heb ik in langere tijd niet gezien.
Man man man.
@DrumPiet | 12-05-20 | 12:24: Misschien betaalt die Roadblock helegaar geen belastingen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-05-20 | 12:47:
Zo te lezen niet, zal wel een netto-ontvanger zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-05-20 | 12:47:
Ik krijg wel lekker veel terug Kuif.
En geen domme grappen over aftrekposten graag.
Als de bestaande werkende medicatie zou worden toegestaan. Wordt het dodental drastisch verlaagd.
petities.nl/petitions/start-landelijk...
Volgens mij doen ze dat in Turkije: total aantal besmettingen is 139,771 waarvan er 3,841 zijn overleden.
Dat flikt papa Erdogan toch maar even.
www.worldometers.info/coronavirus/
@Animals | 12-05-20 | 12:30: Nope, doen ze niet. Veer waarschijnlijker is dat het aantal doden daar zwaar ondergerapporteerd is.
@Muxje | 12-05-20 | 12:35:
JOH
@Animals | 12-05-20 | 12:30: In India Wordt dit medicijn gemaakt en gebruikt, de productie draait daar nu op volle toeren en zal worden uitgeleverd aan 97 landen. Vele landen gebruiken dit medicijn nu in combinatie met zink om corona te voorkomen en om mensen beter te maken..
ennn daar gaan we weer, vol op het angst-orgel!
Hoeveel mensen kunnen we straks begraven als gevolg van uitgestelde zorg, stress, eenzaamheid of een combinatie daarvan? Tellen we die ook mee??????
Ach waar maken we ons druk om! Weet je nog vroeger in de kantine van Dommelsch een pilsje voor een dubbeltje ? Dat waren nog eens tijden !
U snapt het concept oversterfte? Dat gaat over alle doodsoorzaken gecombineerd. Dus ja, die tellen we mee.
Overigens, als u de effecten van de maatregelen als de lockdown wil weten, dan moet u vergelijken met de situatie zonder maatregelen: 0.7% sterfte ipv. 0.3% omdat er geen ziekenhuiszorg is voor zoveel mensen en ongeveer 60% van de bevolking geinfecteerd. We hebben het dus over ongeveer 700k doden. Hoef denk ik niet uit te leggen dat dat ook de nodige stress op zou leveren.
Over dor hout gesproken. Ze zijn hier in de straat nu bezig de bomen te snoeien. Is dat een vitaal beroep? Houden wel 1,5 meter afstand.
De biomassa centrales moeten blijven draaien.
Anders heeft u geen stroom.
Is het beter die mensen thuis te laten zitten en dan hun loon gewoon doorbetalen?
Tijd dat je weer naar kantoor gaat. De hele dag maar een beetje naar buiten loeren en klagen over alles dat je opvalt maakt je oud. en je weet wat de risicrogoep is..
Als we die grafiek doortekenen in de trant van onze klimaatexperts gaan er rond week 24 opstaan uit de dood. Hebben we dan een zombie apocalyps?
Zuurstof is pas een sluipmoordenaar. Meesten sterven er aan na hun 75ste levensjaar.
Hoe zit het met de cijfers over longschade van "genezen" personen?
Dat kom je pas ergens volgend jaar te weten.
Het RIVM houdt het aantal genezen patienten niet bij. Dat is te veel administratief werk. Als enige modern land ter wereld. Echt waar. Ik kid u niet.
@omanders | 12-05-20 | 12:21:
Zal wel onder de categorie onderliggend lijden worden geplaatst.
@Piet Karbiet | 12-05-20 | 12:22: Klopt. Je leest altijd dat er zoveel de ic hebben verlaten maar nooit of dat dood of levend was. Zal wel een reden hebben.
@Lupuslupus | 12-05-20 | 12:25:
God beschikt wie leeft of sterft. Corona of geen corona.
Een kleine 80 mensen per dag dus. Valt mee.
Al zouden het er 800 zijn, dan zou jij nog steeds zeggen Valt mee.
Oh ja, hoe kijk jij aan tegen blijvende longschade van jouw "stevige griepje"?
Volgens mij was de oversterfte vorige week nog zo'n 1400 dus cijfermatig gezien gaat het gewoon de goede kant op. Doorzetten nu.
Nu in de herkansing met de kinderen...
Over een week of 2 begint de ellende weer.
Jij zit goéd, bij jullie nauwelijks Corona.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-05-20 | 12:19:
Als je ziet hoe druk het hier weer is buiten komen we binnenkort heus wel aan de beurt.
@HoerieHarry | 12-05-20 | 12:21: Ben jij niet toevallig de buurman van Emile Ratelband?
@Zeiss | 12-05-20 | 12:23:
Ja, ik ben 50 maar wil 16 zijn op m'n paspoort.
@HoerieHarry | 12-05-20 | 12:24: Ok van mij mag het. Word lekker 16 als je maar weer positief gaat denken goed?
@Zeiss | 12-05-20 | 12:28:
Ik denk realistisch.
@HoerieHarry | 12-05-20 | 12:29: Fatalistisch
Dat word nu al tijdenlang geroepen maar de cijfers blijven maar teruglopen.
@2voor12 | 12-05-20 | 12:44:
Maar goed, in bepaalde landen is de ellende weer toegenomen na versoepeling.
Waarom zal dat hier anders uitpakken?
Huh ? De verkiezingen zijn toch pas .... oh sorry ...
Kan die wappie met CAPS lock en SPATIE fetisj eraf? Dank u
Het goede nieuws: In week 40, 41 en 42 zullen er veel minder mensen dood gaan als in een normale week 40, 41 en 42, aangezien ze al in week 16, 17 en 18 zijn gegaan.
Ik denk nog steeds dat als we op het eind van het jaar de rekening opmaken er niet meer mensen overleden zullen zijn dan gemiddeld ieder ander jaar.
De jaren die hierop volgen zullen wel meer mensen overlijden dan dit jaar, omdat we in blinde paniek onze economie dit jaar voor de trein hebben gegooid.
We zijn gewoon knettergek geworden met zijn allen.
Er zijn nu ook vast minder verkeersdoden. En straks meer hartaamvallen.
@Shoarmamasutra | 12-05-20 | 12:31:
Hartaambeien.
Deze lockdown zal inderdaad ook een gunstig effect hebben op het aantal griepdoden, dus dat klopt.
Vreselijk natuurlijk dat die mensen overlijden. Maar 550 extra doden op een bevolking van 17 miljoen... en daar leggen we het hele land voor lam, jagen we talloze bedrijven en ZZP’ers het faillisement in met alle gevolgen van dien. Gekkenwerk. Stoppen ermee en gewoon weer open gooien alles. Lekker voetballen weer gewoon, F1 race alstublieft. Met publiek, maar wel testen, testen, testen.
@frank4444 | 12-05-20 | 12:21: Lijkt me wel interessant om te zien of er na deze piek een dalletje komt.
@Gummibrösel | 12-05-20 | 12:26: Gewoon even de grafieken in de gaten houden.
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/70895ned/line?dl=35352
hier, linksboven even op weken zetten en dan periode selecteren vanaf 1995
piek dal piek dal piek dal.....
je snapt er dus niets van. Gezien de stijl stijgende lijn in week 13-tm 15 , doen we het om een oversterfte van 5000 per week te voorkomen.
En dat lijkt te lukken, want het is nog "maar" 500
Mooie Hans Reiser quote @Ronaldo.
Ik hoorde van de week dat er 9 mensen per dag aan borstkanker sterven, in Nederland. Toen moest ik ook wel even slikken.
Plus gemiddeld 5 mensen per dag die zelfmoord plegen. Normaal gesproken. In deze corona tijden zullen het er wel iets meer zijn. Voornamelijk horeca-ondernemers.
En wat dacht u van hen die sterven aan longkanker en prostaatkanker?
Zie ik nou een piek die geweest is en lekker snel verdwijnt?
Ja die piek was ongeveer rond week 15/half april.
Voor GroenLinks is dit alleen maar goed nieuws.
Die hebben het niet op zo oudjes. En al helemaal niet als die boven de 70 zijn.
En laat Corona juist de 70 + oudjes naar de eeuwige jachtvelden sturen.
Kunnen we het Coronavirus niet gewoon het GroenLinks-virus noemen?
De maatregelen hebben blijkbaar effect. Buiten dat zorgt dit voor ondersterfte later in het jaar. Mensen gaan doorgaans maar één keer dood.
Behalve zij die op Golgotha overlijden.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-05-20 | 12:43:
Daar hoor je anders ook maar weinig meer van.
Dat een lockdown helpt.
Is dit eenbreak waard? Het lucht me juist ontzettend op dat de oversterfte ook flink weer daalt in die grafiek.
Eerst drie keer zoveel doden nu nog een kwart meer dan nornaal . Nog niet leuk daar niet van, maar b3moedigende tendens.
‘Oversterfte’, ik kende het woord nog niet. Weer wat geleerd!
@frank4444 | 12-05-20 | 12:18: lijkenfappen lijkt me niet legaal.
Maar je definitie is niet juist. Oversterfte is de aantallen mensen die meer sterven in deze tijd dan in dezelfde tijd een ander jaar.
Aannemelijk is dat daar veel Coromagevalle bij zitten, maar het kunnen ook hartaanvallen zijn van mensen die bam binnen zijn gaan zitten omdat buiten zijn of naar de arts gaan te eng werd gevonden.
@frank4444 | 12-05-20 | 12:18:
Ik moet even nadenken over uw laatste zin.
Vooral in verband met het feit, dat u uw vrouw een stomme kut noemt.
U bent zeker vaak op deze rekenkundige bewerking aangewezen?
De nuttigste info over corona kun je op dit moment vinden via Dr, Rob Elens.
Dat is niet nuttig. De beste man begrijpt het zelf niet helemaal of verdraait de zaken wat.
Artsen mogen gewoon offlabel voorschrijven, ze moeten alleen elkaar wel wat kunnen overtuigen. Dat lukt hem blijkbaar niet.
www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossie...
@Shoarmamasutra | 12-05-20 | 12:19: Deze arts is persoonlijk op zijn vingers getikt door de inspectie en mag het niet voorschrijven.
@Mogwai | 12-05-20 | 12:25: dat kan kloppen, maar de inspectie mag dat alleen als de artsengenootschappen en medicijnfabrikanten er geen opening voor willen bieden. Als er een brief lag " hydorxychkoroquine: bij Corona kan gexperimenteerd worden als dit ogenxshijnlijk de enige of beste keuxe is naar inxicht arts" dan hadden ze niet in kunnen grijpen.
@Shoarmamasutra | 12-05-20 | 12:19: Deze artsen ondersteunen hem wel...
zelfzorgcovid19.nl/medici/
Je hoeft niet te schreeuwen. Ze zijn al dood.
In vrije val.
P O L I T I E S T A A T
Het nieuwe normaal? Compilatie van protest in Den Haag op bevrijdingsdag.
youtu.be/9NmsG1OaAIA
U wil een eigen afdeling op dit weblog?
Zoek een baan zou ik degenen in dat filmpje willen aanraden.
@DrumPiet | 12-05-20 | 12:16: voorla die Daniel Gerritsen. Bij de spoorwegen om te leren sporen of zo.
Dat gezeur.... laten we het eens over de overlevenden hebben. Miljoenen mensen die niks mankeren en gaan mankeren.
Gewoon eens positief nieuws brengen.
Positief nieuws: miljoenen mensen nóg niet geïnfecteerd. Virus is een loser. Zoiets?
omdat het niet te verstaan en niet te volgen is.
Omdat als ze alles wat ze opnemen willen uitzenden er 48 uur in een dag moeten. En er passen er maar 24 in.
Wanneer kap jij nou eens met je complotgewauwel?
Omdat die man zonder onderbouwing beetje onverstaanbaar wat loopt te roepen.
Niet iedere debiel komt met zijn ongeschoren harses automatisch op tv.
Moet jij niet eens corona oplopen?
Mike Hawk | 12-05-20 | 12:12 |
https://www.parool.nl/amsterdam/man-aangehouden-rond-waardige-herdenking-op-de-dam~b3e92df4/
@Kuifje-naar-Brussel | 12-05-20 | 12:21: Nee die zit de hele dag te tegelen op GS.
Wanneer kan ik weer naar de kroeg?
Maar volgens het RIVM stukken minder hoor !
Deze getallen staan ook gewoon op de website van het RIVM. Ze linken er zelfs in al die dagelijkse updates naar. Het is een overheidsinstantie die werkt met de getallen die zij hebben. Het is geen complotbeweging ofzo.
Gelukkig wel, zie gele lijn.
Lees je nou eerst eens een beetje in, voordat je zomaar iets doms beweert. En dat noemt zich dan Wijze....
@Kuifje-naar-Brussel | 12-05-20 | 12:17: wel uit t oosten.
Weetje wie er nog meer uit t oosten kwamen?
En welke ziekte uit t verre oosten.
En midden oosten ook niet altijd pais en vree
@Roadblock | 12-05-20 | 12:58:
Kuif is beroepsui.
REAGEER OOK