Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Dit Corona Gezeik duurt nog TWEE JAAR"

Aldus Amerikaanse onderzoekers...

neeeeeeeeeeeeeeeee

Infografiekje gevonden in een beeldbank. Hadden we eerder vandaag nog gematigd positief nieuws uit de Intensive Care-hoek praten we u nu weer even de put in. Want we zijn nog niet uit het bos. Nog lange niet. Als we de "Amerikaanse onderzoekers" mogen geloven, zijn er 3 epidemie-scenarios voor Het Chinese Virus uit China (China). En die duren alledrie 18 tot 24 maanden. Mocht scenario 2 het worden, dan gaan we er komend najaar allemaal aan en wint Thierry de verkiezingen. Bijkomende troost: Songfestival 2021 en 2022 gaan ook niet door. Sterkte.

Reaguursels

Inloggen

Twee jaar ? Optimisten ...

TitanFoxX | 13-05-20 | 23:21

Ik pak de tweede wave uit de eerste reeks denk ik. Weet nu ongeveer wat het is en dan kunnen we weer verder

borderlijntje | 13-05-20 | 01:00

Waanzinnig Weltschmerz video over het medicijn tegen Corona: www.youtube.com/watch?v=h6vQahizyiI

IJzersterk verhaal. In ieder geval véél beter dan dat van Rutte/Dissel/de Jong.
Het medicijn bestaat dus al en kost 15 euro en je gaat niet dood (als je het in een vroeg stadium inneemt).

van heinde en verre | 12-05-20 | 20:11

Laat je niet gek maken.
Ben jij gezond, en heb je een woning en elke dag te eten en drinken?
Ja?
Waar maak je je dan druk om?

deugnietmee | 12-05-20 | 12:44 | 1
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 12-05-20 | 12:55

Kijk nu al uit naar de ZC2022....

Rest In Privacy | 12-05-20 | 11:34 | 1

Hopelijk geen Covid22

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 11:53

Ja maar nee, dat kan toch zomaar niet. Ik zie die drive in concerten niet echt zitten. Maar goed even serieus kak!

Pluisbaard | 12-05-20 | 11:26

Vanaf nu is elke griep epidemie verdacht. Heel het land gesloten, heel het continent op slot en heel de wereld naar de klote. Fijn vooruitzicht. Maar de vraag is "Wanneer komt het volk in opstand tegen deze onderdrukking?"

Digitaal Smoelwerk | 12-05-20 | 10:45

Wat ik niet snap is dat je Amerikaanse onderzoekers nodig hebt voor dit nieuws. Dit snap je zelf toch ook wel hopelijk? Ik denk overigens dat we jaarlijks tegen een grote piek aankijken in de winter en dat het hetzelfde patroon volgt als Influenza.

TheOneTruth | 12-05-20 | 10:36

Amerikaanse """"onderzoekers""""
Van het niveau "Sources say" zeker
Het ergste van het hele corona verhaal is dat het plaatsvind in een Amerikaans verkiezingsjaar
Veel toevalligheden vinden plaats tijdens deze pandemie

niemand specifiek | 12-05-20 | 10:36 | 1

Sjezus. Denk je dat Trump met dit knullige beleid en zijn herhaaldelijke afgangen extra stemmen kan regelen als landsbaas? Alsjeblief denk zelf na

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 12:10

Had nog even de hoop dat we dat virus konden elimineren/buiten 't land houden maar daar lijkt het helaas dus ook niet op.

Robbie | 12-05-20 | 10:13

Ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal zich verder ontspint. Je ziet inderdaad de 60+ers omvallen en broeinesten op de Biblebelt www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 09:29 | 3

Opgezet door een NGO. lol. Als je al die kinderziektes hebt gehad - zoals heel veel mensen - ben je net zo goed immuun. Dus die 'broeinesten' op de Biblebelt is een sprookje en stigmatiseren. Ik ben nog nooit gevaccineerd en behalve de kinderziektes nooit ergens last van gehad. Behalve 2x flink de griep, toen ik 18 was en 20 jaar geleden. Ben nu 75 en ze kunnen hun vaccin steken op een plaats waar de zon nooit schijnt. Ook weer heel toevallig dat er geen enkel commentaar is op mijn link van huisarts Rob Elens. Want wat je zelf kunt doen is natuurlijk helemaal niet interessant want dat zou de angst onder de mensen verminderen en dat moet natuurlijk niet. Die angst moet aangewakkerd worden.

Lupuslupus | 12-05-20 | 09:45

@Lupuslupus | 12-05-20 | 09:45:
Kijk anders zelf even op de kaart. Naast het carnavalsgebied zie je heel goed biblebeltgemeenten als Tholen, Goerree, Nunspeet, Oldenbroek, Rijssen, Kamperland Zwartewaterland, staphorst, Heerde, Epe, Urk en Oudewater er uit springen.
Kan ook best kerkgang zijn ofzo, daar niet van, maat t valt wel op.

En als je ziektes hebt gehad ben je immuun, ja vast, duh, maar het is fijner als dat met een prikje en een dag hangerigheid kan ipv weken flink ziek en risico op complicaties en de dood.
Bovendien gaat hier niet om de ziektes zelf, maar de mogelijkheid dat het BMR vaccin misschien Corona meepakt. Ook over het, in Nl niet toegepaste, TBC vaccin zijn deze signalen er.

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 11:32

De hele setting ademt een aluhoedjessfeer uit met allemaal Ruktorachtige verschijningen.
De inhoud van de arts is niet juist. Er is geen overheidsverbod. Er is gewoon beleid voor off label voorschrijven, dat mag een arts op eigen verantwoording. Enige wat de overheid vraagt is eeen vorm van obdebrouwing of een briefje van de artsenclub over hoe je dat in welke gevallen kan proberen. Dat ontbreekt schijnbaar en dan treedt de inspectie op.
Meneer Elens zou zich dus op zijn collegas in de belangenvereniging moeten richten, niet op de overheid.

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 11:50

Ach lupus toch. Je hele geloof zetten op een overduidelijke kwakzalver. Succes!

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 16:39

Nog 2 jaar? Ik ben die Chinese tiefus al lang zat!

bosmaloot | 12-05-20 | 07:38 | 4

Lupus denkt dat covid verdwijnt door er een hekel aan te hebben. Dat is alleen zo met je vrouw, lupus.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 08:24

@Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 08:24: Ik neem u nu ècht niet meer serieus. Ben al 5 jaar(!) aanwezig op GS en u weet nog steeds niet dat ik een vrouw ben. Hilarisch als het niet zo oerstom was.

Lupuslupus | 12-05-20 | 08:43

Lupus, er staat geen gender teken bij je naam.. En omdat verreweg de meeste hier mannen zijn.. Maar goede morgen.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 09:27
▼ 1 antwoord verborgen

Bedankt #enpassant voor de link naar ADE. Antibody dependent enhancement. Een eerdere infectie of een zeer langzame immuunrespons kan ervoor zorgen dat gevormde antilichamen zowel binden aan het virus als aan celreceptoren van cellen die normaal niet geïnfecteerd raken, zoals immuuncellen. Dat geeft dan een heel heftige ontsteking waardoor de patiënt orgaanfalen krijgt en overlijdt.

Dit verklaart mogelijk de dood van veelal oudere patiënten met een trager werkende immuunreactie, maar ook waarom bij jongere mensen de boel zomaar kan ontsporen. Mogelijk hebben zij een eerdere infectie gehad met een ander corona virus waardoor ADE optreedt.

Het sluit ook aan bij de verhalen die ik hoor van mijn Chinese collega uit wuhan, die beweert dat kennissen en vrienden nu soms al een tweede op derde infectie krijgen, die heftiger verloopt. Volgens hem houdt de overheid daar dit stil. Als het waar zou zijn is het een zeer verontrustende ontwikkeling. ADE als versterker van Covid19 kan ervoor zorgen dat de tweede golf veel zwaarder is een dodelijker dan wat we nu zien.

Zeer verontrustend.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 07:30 | 8

youtu.be/KzKvIYwqQkE
Een zeer goede uitleg waarom Covid geen griepje is, waarom je hele lichaam erdoor verkloot kan worden. Cytokinestorm, bloedstolling en andere feestelijkheden.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 08:17

Als dit waar is, is dat uitermate angstaanjagend. Dan zouden we een herhaling van Spaanse Griep-ramp (met wereldwijd miljoenen doden) mee kunnen gaan maken.
We kunnen wel de hoop hebben dat we al (bij toeval) over enigszins effectieve medicijnen beschikken. Het zou zo maar kunnen zijn dat sommige middelen tegen bijv. Aids ook bij corona werkzaam zijn.

staat het bier koud? | 12-05-20 | 08:41

Net als bij.knokkelkoorts.
Meerdere subtypes van virus, 1e besmetting immuunrespons, miks aan de hamd, bedmetting.met ander subtype, big.problem
Ade reactie en men gaat kapot aan een overdreven immuinrespobs

Krijgtheenenweer | 12-05-20 | 13:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Natuurlijk komt dat virus elk jaar terug. Dat doen al die griep- en coronavirussen. Het blijven flutvirusjes waar mensen met een normaal functionerend immuunsysteem zich geen zorgen over hoeven maken.

Die vergelijking met de Spaanse griep is dan ook absurd. Het probleem met de Spaanse griep was niet die griep zelf, maar het feit dat een groot deel van de wereldbevolking aan het einde van de Eerste Wereldoorlog als gevolg van voedselschaarste extreem verzwakt was. De Duitsers hadden er dan ook meer last van dan geallieerden, omdat de Duitsers al jarenlang onder een zeeblokkade van de Brittten leden. Het immuunsysteem is waar het om gaat.

Antiquerulant | 12-05-20 | 01:37 | 4

Ben ik het helemaal mee eens. Gewoon ermee leren leven dat je een virusje op kan lopen. De nodige voorzorgsmaatregelen nemen is prima (grootschalige evenementen aflasten, mondkapjes in het OV, iedereen met griepverschijnselen thuisblijven). Maar daarbuiten gewoon leven, werken, reizen, etc zoals normaal.

Fijn_dat_je_er_bent | 12-05-20 | 06:23

De Spaanse griep was zo erg omdat het juist toesloeg bij mensen met een goed immuunsysteem, de sterkere leeftijdsgroepen ook nog. Het was juist de heftige immuunreactie die de dood veroorzaakte. Vooral relatief jonge en sterke mensen stierven eraan.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 06:57

Precies, de Spaanse griep doodde vooral gezonde mannen, zoek anders 'cytokine storm' even op. Overigens werd de dodelijke tak van de Spaanse Griep door de oorlogsomstandigheden meer verspreid dan de milde tak: de zware gevallen die onder normale omstandigheden zouden zelfisoleren, werden nu naar massale legerziekenhuizen verplaatst waar de de dodelijk tak zich makkelijk kon verspreiden.

Best wel vermoeiend, een land met 17 miljoen flutvirologen, waarbij 99% van toeten noch blazen weet.

Festen | 12-05-20 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Welnee, augustus is het klaar.

Olc32 | 12-05-20 | 01:18 | 1

Gelukkig. Is precies mijn vakantiemaand. Toeren door de EUSSR.

RickVogelschrick | 12-05-20 | 04:02

Pandemie | Wie wist wat op welk moment? | Karel van Wolferen en Ramon Bril

Rest In Privacy | 12-05-20 | 01:15 | 5

@Lupuslupus | 12-05-20 | 08:15: En natúúrlijk wordt de link niet bekeken want dan stort de zelfgefabriceerde 'wetenschap' in.

Lupuslupus | 12-05-20 | 08:45

Ik zal het bekijken lupus. Maar Van Wolferen is een ongelofelijke zwendelaar. Ik reageer er later op

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 09:30

Ja sommige zusters ontdekken dat aan de beademing leggen van patiënten vaak maar weinig positief effect heeft. Sterker nog, beademing geeft vaak nog meer schade. Gewoon zuurstof toedienen middels een neussonde schijnt evengoed te werken met minder long schade. Hoge druk zetten op toch al beschadigde longen is soms dodelijk. Maar vergeet niet, patiënten die beademing nodig hebben zijn vaak al zo ver beschadigd aan de longen dat linksom of rechtsom de afloop fataal is

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 09:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Let op mijn woorden. Al die kosten maatregelen worden straks in belastingmaatregelen bij Jan met de pet neergelegd die 1x-1,5 modaal verdiend. Het gaat niet om de hoogte van het salaris, maar de hoeveelheid mensen. En dit is de groep die belastingtechnisch als groep het meeste geld inbrengt bij de belastingen.

En dan dat 2de steunpakket.
Ik zie om me heen kroegbazen die sinds maart aan afhalen/wegbrengen doet en die voor de bühne aangeven dat het 'aardig' gaat. Goed gaat het echt niet. Dat soort kroegen (die nu thuisbezorgd en afhalen doen) hebben makkelijk 70% omzetverlies.

Ik kom regelmatig bij een koffietent die nu aan afhalen doet. Kom ik met de barista aan de praat, geeft eerst aan dat het wel aardig gaat, vervolgens heet het het hoofd boven water houden totdat je naar omzet in procenten vraagt en er 50-60% omzetverlies blijkt te zijn. Kansloos, want de marge is normaal 8-15% en de huur wordt of betaald of uitgesteld. Die komt later als een boemerang terug.

Van een kroeg weet ik dat die het tot eind juni uit houd. Dat is ook niet raar, want in mei volgt het vakantiegeld voor personeel, de uitgestelde loonbelasting moet nog een keer worden betaald en hetzelfde met de uitgestelde huur, etc. Die koffietent en andere gelegenheden hebben hetzelfde probleem.

En leuk dat er terrassen open mogen, maar dat is in beperkte vorm. Maar wie gaat er op het terras zitten bij slecht weer? Sterker nog, de kroeg van mijn voorbeeld gebruikt de opbrengsten terras normaal als 'winterbuffer'. Want in de winterse maanden is er niet veel te doen. Dat betekent dat die kroeg, vanwege beperkte of geen capaciteit in de zaak, een probleem aan het doorrollen is naar de winter. Een plus zou kunnen zijn als heel Nederland niet op vakantie gaat dit jaar. Dat zou de schade iets kunnen beperken.

Wat je hier ziet, met de details die zich ontwaren, is een vertraagde ramp in zetten. De eersten die omvallen zijn ketens op A-locaties omdat die horecagelegenheden hebben met veel vierkante meters en hoge huren.

Atlantis-95 | 12-05-20 | 00:40 | 4

Dus eigenlijk zit er een bedrijf op een A locatie met een toch al beperkt verdienmodel?

merel veld | 12-05-20 | 07:01

@merel veld | 12-05-20 | 07:01: Het is maar hoe je hem insteekt. Hoeveel marge is normaal om wel te kunnen stellen dat een ander bedrijf op een A-locatie kan zitten. Zoveel keuze is er niet. Het is voornamelijk horeca op pleinen, kledingwinkels en schoenenwinkels in de winkelstraten. Wat zet je dan wel op die A-locatie?

Daarbij, welke marge is dusdanig dat wij het met zijn allen normaal gaan vinden, dan wel de uitbater redelijkerwijs zouden kunnen verwachten dat hij een buffer voor vier maanden (ik noem iets fictiefs) zou moeten aanhouden?

Anderzijds, moeten anderen dit betalen? Nou, nee. Ik benoem louter iets dat ik me voor me zie voltrekken.

Atlantis-95 | 12-05-20 | 08:06
▼ 1 antwoord verborgen

Als men te beroerd is om het virus uit te roeien dan kan het inderdaad lang duren.

jan99 | 12-05-20 | 00:25 | 4

Een virus roeit zichzelf uit als het is uitgewoed.

Slipsnifter | 12-05-20 | 00:36

De opmerking werd al gemaakt dat er voor hiv ook geen Vaccinatie is en we inmiddels 35 jaar verder zijn. Ok, het is een broertje van Sars, maar dat zegt ook niet alles.

Atlantis-95 | 12-05-20 | 00:45
▼ 1 antwoord verborgen

Amerikaanse onderzoekers die nu met staatjes komen. Natuurlijk. Zijn wereldwijd viraal gegaan, dus dan weet je het wel. Toename van angst, maatregelen waardoor werknemers nog verder geïsoleerd worden en alle zorgberoepen (en m.n. cliënten) op brede basis verder in de knel komen. De ellende is dat ‘het volk’ in ons land hiervan smult. Lekker thuis ‘werken’ en toch iedere maand je salaris gestort. Dankallen, voor uw schaapachtig gedrag.

zijvanhiernaast | 11-05-20 | 23:36 | 5

@Jan Passant mk2 | 11-05-20 | 23:44:

Zo zit ik niet in de wedstrijd. Ik werd een tijd lang gedwongen om thuis te "werken," maar ik heb er zelf voor gekozen om er echt iets van te maken en inmiddels kan ik thuis of waar dan ook echt werken. Dat geldt denk ik voor meer mensen. Het was even leuk, thuis niksen, maar dat begon al heel snel te vervelen. De economie zal wel echt veranderen, qua thuiswerken en dus qua verkeer, althans, dat hoop ik. Er is voor heel veel mensen geen reden om elke dag een uur tot twee uur naar een kantoor heen en weer te gaan. Dat doen ze alleen omdat het nu eenmaal zo gaat en omdat het moet van de baas. Ik hoop dat dat blijvend verandert.

GeenHeil | 11-05-20 | 23:53

@ GeenHeil, mooie bijdrage over arbeidsethos, creatief en zinvol deze ‘crisis’ te lijf gaan. Inderdaad valt er op termijn veel te behalen qua thuis werken (productiviteit & minder verkeer op de weg.) Echter in de contactberoepen (ja dus niet kappers en fysiotherapeuten, die mogen wel) zijn er veel storende tegenargumenten om het werk daadwerkelijk op te pakken. Nu frustrerend, hopelijk openen de omstandigheden ook wegen voor de GGZ/Jeugdzorg ook perspectieven.

zijvanhiernaast | 12-05-20 | 00:06

@zijvanhiernaast | 12-05-20 | 00:06:

Niet alle beroepen kunnen vanuit huis worden uitgevoerd. Ook voor mijn werk is het soms prettig om met elkaar in dezelfde ruimte te zijn. Maar we leven nu in een tijd waarin het mogelijk is om het aanwezig zijn op een kantoor en dus het woon- en werkverkeer aanzienlijk te reduceren. Ik heb collega`s die liever op kantoor werken en ergens begrijp ik dat wel, maar ik hoop dat het "straks" vanzelfsprekender is om thuis te werken. Voorheen mochten heel veel mensen al thuis werken, maar die deden dat niet, omdat het toch als een soort verplichting voelde om op kantoor te zijn en omdat dat ook vanzelfsprekender was en is. Als die cultuur versneld omslaat door deze crisis, dan vind ik dat positief.

GeenHeil | 12-05-20 | 00:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Wow, dit is supernieuws voor aspirerende dictators, dictatorinnen en kleinere misbakseltjes.
Nog jarenlang demense aanhouden en straffen, omdat zij in groepjes staan of andere bij noodwet verboden mensendingen doen.

Houzee , mijn EU kameraden en uw systeemknechtjes te Hilversum en Den Haag.

Jan Passant mk2 | 11-05-20 | 23:35 | 4

@ Beste-Landgenoten, erger u maar niet. Vergeet trollen & slaap wel. Kus!

zijvanhiernaast | 12-05-20 | 00:10

Laat ze maar kletsen hoor Jan.
Zelden zoveel politie zo druk doende gezien!
Is voor die gasten een soort Flitsen 2.0 Onschuldige burgers intimideren.
Niet zo veilig als achter een boom staan, maar beter dan échte boeven vangen.
Indien zij met hetzelfde enthousiasme én doorzettingsvermogen deze échte boeven zou aanpakken; zijn er in no-time geen criminelen meer te bekennen.

RickVogelschrick | 12-05-20 | 04:13

Rick. Echte boeven vangen, dat moet de politie altijd doen als jij graag de wet overtreedt, toch?

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 07:03
▼ 1 antwoord verborgen

Bewijs: het PVDA virus dat NL al decennia teistert was ook op sterven na dood maar komt ook steeds in golven en mutaties als D66 en GL terug.

ManusMann | 11-05-20 | 23:31 | 2

Ik vind de VVD mutatie nog het engst....

Slipsnifter | 12-05-20 | 00:33

Mooi man, als demense geen PvdA meer stemmen worden alle andere partijen toch gewoon PvdA?
Dat zal ze leren, dat plebs!

Slipsnifter | 12-05-20 | 00:34

Typisch weer en weer zegt iedereen iets anders.

Hondt | 11-05-20 | 23:26 | 1

Gewoon je ogen en oren open houden en je eigen conclusies trekken.
Tisniezomoeiluk.

Slipsnifter | 12-05-20 | 00:35

Belarus; 9.5 mln inwoners, geen lockdown.
131 Corona doden.
Hoe effectief is de lockdown?

Tanzania: laat Corona testen uitvoeren op geit en pawpaw met WHO test kits.
Uitkomst? Corona virus!
Werken de testen?

Flentyx | 11-05-20 | 23:25 | 3

dieren kunnen inderdaad positief testen.

De Treinende Rechter | 11-05-20 | 23:32

@De Treinende Rechter | 11-05-20 | 23:32: Fruit dus ook.

Lupuslupus | 12-05-20 | 07:01

Hoe betrouwbaar zijn gegevens uit wit Rusland denk je?

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 07:04

De lockdown duurt inderdaad nog wel even, ze gaan nu testen. Dus veel nieuwe besmettingen, paniek, paniek, orgel, orgel om het te kunnen rekken naar september/oktober dan is de griep er weer. Maar dat is nu natuurlijk covid, dikke paniek, nog groter orgel.

Dan is het wachten op het zogenaamde vaccin, wat men uitrolt over de bevolking, maar wel nadat er een aantal wijzigingen in Brussel zijn, het inleveren van autonomie moet verder doorgevoerd worden, ten strijde tegen het virus en dat kan het beste centraal geregeld worden. Dus meer EU.

Diepstrotje | 11-05-20 | 23:13 | 5

@ GeenHeil. Helder betoog. Echter de laatste alinea’s klinken als een utopie. Met geen slaghamer zal de EU zich uit het veld laten slaan. Ja, ik ben een pessimist. En wanneer de EU dan toch uiteen valt zijn alle landen die economisch sterk waren en vele miljarden hebben bijgedragen de ratten die in de mondiale val zitten.

zijvanhiernaast | 11-05-20 | 23:47

@zijvanhiernaast | 11-05-20 | 23:47:

Ik denk dat je gelijk hebt, als het erop aankomt. Het had heel anders kunnen lopen, dat is het meer. We zijn nu een kaars die aan twee kanten brandt, ongecontroleerd. We hadden een kaars kunnen zijn die van één kant brandt, geleidelijk.

GeenHeil | 12-05-20 | 00:00

Ohh ja, het is allemaal een complot om de burger uit te kunnen knijpen. Ik zeg, weer een klantje voor de GGZ.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 07:06
▼ 2 antwoorden verborgen

meer mensen die ik tegenkom die beweren zelf corona te hebben gehad,
ook ik heb een paar weken stekende pijnen in mijn longen gehad,

blijkbaar gaat het virus onverhoopt iedereen langs,

een groot voordeel is dat we straks geen vaccin meer nodig hebben,
iedereen heeft dan zelf antistoffen gemaakt.

zul je zien dat ze over een jaar gaan zeggen dat het virus is geëvolueerd
en dat toch iedereen aan het vaccin moet

en over twee jaar !?

klimaat-chantage | 11-05-20 | 23:12 | 6

@Blauwe Wafel | 12-05-20 | 00:04: zeer klein percentage? Heb je ook een bron?

CasaMan | 12-05-20 | 00:35
▼ 3 antwoorden verborgen

"German Autopsy Study Finds EVERY Coronavirus Victim had Previous Illness -- All Had Cancer, Lung Disease, Were Heavy Smokers or Morbidly Obese."
Ik kan als newbie geen links plaatsen, maar dit artikel staat op thegatewaypundit dot com.
In andere landen zal dit niet veel verschillend zijn.
M.a.w. waarom zitten we in een lockdown?

Flentyx | 11-05-20 | 22:59 | 12

@zijvanhiernaast | 11-05-20 | 23:23:
ja, vroeger gingen minder mensen dood
maar toen was de wereldbevolking ook veel minder,
om meer angst te zaaien rekenen ze in dooien en niet in percenten ...

klimaat-chantage | 12-05-20 | 00:26

@GekkeLorrie | 11-05-20 | 23:58:
kijk op
cafe Weltschmerz
Pandemie | Wie wist wat op welk moment? | Karel van Wolferen en Ramon Bril
veel informatie die door moeten gaan als nep
maar pas op: kan je wereldbeeld ernstig beschadigen..

klimaat-chantage | 12-05-20 | 00:30

Karel van Wolferen is een gestoorde complotfantast. Die ziet in alles een samenzwering.

Beste_Landgenoten | 12-05-20 | 07:10
▼ 9 antwoorden verborgen

In Afrikaanse landen is de bevolking relatief jong en zal het virus minder hard toeslaan. Overigens heeft men daar voor zieke ouderen op het platteland door bv malaria een nogal pragmatische oplossing een "hut" buiten de veilige Boma . Men sterft er of verdwijnt op "natuur"lijke wijze. In the jungle the mighty jungle ......

strawdog | 11-05-20 | 22:41 | 4

Is een prachtige dood.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 22:50

In Afrika is het coronavirus een klein probleem vergeleken met AIDS, hongersnood,...

Rest In Privacy | 11-05-20 | 23:36
▼ 1 antwoord verborgen

Het virus is niet het probleem: gedrag van de mensen is het probleem.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 22:13 | 4

@BrokenTipi | 11-05-20 | 22:32: kijk naar de landen met de "extreme" lockdown, Spanje, Italie, Frankrijk. Waarom komen daar elke dag nog zoveel besmettingen bij? Omdat mensen zich niet aan de adviezen houden.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 23:18

@ruudvangeelen | 11-05-20 | 23:18: Dus stoppen met die staat van beleg, laten uitwoeden die griepvirus, kost even wat levens maar is veel beter dan jaren lang in deze onzin te leven. Ik kies zoals gebruikelijk bij griep voor een korte hevige pijn dan een lange zeurderige pijn. Bevolking moet immuniteit opbouwen en dat gaat nu veel te langzaam.

Mo het varken | 12-05-20 | 07:05

@ruudvangeelen | 11-05-20 | 23:18: Men houdt zich wel aan de adviezen, want overal staan politie en soldaten, Boete van 390 euro. Ga je in de auto, mag je alleen in je eigen gebied blijven en een brief bij je hebben. Zelfs de doktoren geven een brief mee, dat je mag reizen voor bezoek ziekenhuis.

gato | 12-05-20 | 09:03
▼ 1 antwoord verborgen

Song Festival gaat niet door in 2020 en 2021 (snik, wat moet ik nu met mijn leven?)

Keyboardspeler | 11-05-20 | 22:07

Scenario 2, Spaanse griep, maar dan alleen als ADE optreed bij een noodlottige mutatie. Als dat gebeurt dan verdwijnt helaas ook de groepsimmuniteit, dan hoor je "Wir haben es nicht gewusst". Het is te hopen dat dit nooit gebeurd, maar de kans is wel aanwezig. Ook is het te hopen dat de nieuwe ziekte bij kinderen met verschijnselen die doet denken aan de ziekte van Kawasaki niet ook al een vorm van ADE is. Sommigen testen positief voor het coronavirus, anderen niet, dat is zorgelijk. Bij ADE wordt een virus ogenblikkelijk gefaciliteerd in de lichaamscellen waardoor de vrije virusdruk afneemt, hierdoor is de kans groter dat het virus niet wordt waargenomen door een PCR-test.

#enpassant | 11-05-20 | 22:00 | 3

Ik denk dat ADE dit jaar ook niet doorgaat hoor.

Balabanov | 11-05-20 | 22:08

@ruudvangeelen | 11-05-20 | 22:12:
ADE is Antibody-dependent enhancement oftewel antilichaam afhankelijke verbetering. Je hebt daarnaast ook nog antilichaam bemiddelende immuun overgevoeligheid. Beiden hebben helaas voor sommige ziektes (Dengue) een tegenovergesteld effect van wat antilichamen eigenlijk zouden moeten doen (en dus daarmee ook groepsimmuniteit). Het is het paradoxale fenomeen dat een niet helemaal goed passend antilichaam (zoals b.v. door een vaccin of een mutatie) de verspreiding of de afweerreactie ernstiger kan laten verlopen: marlin-prod.literatumonline.com/cms/a...
Dit overzicht is te vinden in deze studie over behandelingen van het virus:
www.thelancet.com/journals/ebiom/arti...
In het artikel staat beschreven dat er aanvullende studies nodig zijn m.b.t. hoe het immuunsysteem precies reageert. Tot die tijd is het gevaarlijk om te spreken over groepsimmuniteit.

#enpassant | 11-05-20 | 23:41

Totdat het helemaal is uitgedoof tegen die tijd. Minder tragisch dan het lijkt wellicht. Wanneer de kracht al dit jaar eruit is zal het minder schadelijk zijn? En zijn we al immuun?

Jan, Leiden | 11-05-20 | 21:59

Zoals het nu uit ziet zwakt het sterk af, maar goed ik denk toch dat een 2de golf onvermijdelijk is.
Maar we gaan het zien ik hoop het niet, maar met al die aluhoedjes en ontkenners.... we gaan het meemaken.

sodapoppin | 11-05-20 | 21:58 | 1

Ach welnee, risicogroepen uit de wind houden en er is niks aan de hand. Coronahysterie allemaal.

canis lupus | 11-05-20 | 22:36

Blind staren op een vaccin. Waarom niet vooral vol gas op een medicijn? Als ik de honderden filmpjes van artsen mag geloven gaat dat al best goed. Bij de eerste verschijnselen direct testen en behandelen.
En ja, daar gaan we weer, waarom doen ze er alles aan om die hydrochloroquine cocktail te ontmoedigen?

Stevo365 | 11-05-20 | 21:50 | 14

Dat doen ze niet hydrochloroquine wordt oo brede schaal ingezet in Nederlandse ziekenhuizen.
Ze komen er juist wat van terug want ze zien niet veel positief effect maar wel stevige gevaarlijke bijwerkingen.

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 09:16

Omdat hydrochloroquine al sinds het begin wordt gebruikt, en het dus niet een wondsrmiddel is, maar iets wat misschien wat symptomen verlicht. De randverchijnselen zijn ook nog niet duidelijk.

Een medicijn tegen een muterend virus? Waar is het medicijn tegen griep dan? Zou handig zijn, maar is dus een sprookje.

TheOneTruth | 12-05-20 | 10:40
▼ 11 antwoorden verborgen

Eind september zijn de IC's weer vol.
-
En ik blijf het vragen: HOE heeft onze overheid zich centjes-,. aankoop-, productie- transport-, opslag-, distributiematig voorbereid op de komst van een nieuw vaccin?
-
Ik voorzie bij de huidige mate van faalhazerig- en klungeligheid van onze overheden een situatie waarbij de rest van Europa binnen drie maanden gevaccineerd is - terwijl de brave Hollandse belastingbetaler een jaartje mag wachten op de 'uitnodigingsbrief' van de GGD - waarin staat dat hij zich over zes maanden mag melden.
-
Nederland, transport- en distributieland bij uitstek, zou nog wel eens héél slecht voorbereid kunnen blijken als het er om gaat om een vaccin in achttien miljoen bovenarmen te jassen....

bisbisbis | 11-05-20 | 21:41 | 7

Ach ja, Nederland, Distributieland. Dat was voordat we een "kenniseconomie" moesten worden.

Heiner | 11-05-20 | 23:36

Iedereen rent in juli/augustus op vakantie. Lekker feesten, 0 meter van elkaar af. Dus ja, de IC's liggen in september weer propvol.

Atlantis-95 | 12-05-20 | 00:07

Kan. Maar met mexicaanse griep had NL zo snel en veel gehansterd dat:
A een groot deel uireindelijk is weggeflikkerd want uiteindelijk alleen risicogriepen ingeent. Kamer en media boos wegens verspilling.
B Nederland omwille van snelheid een minder fijn vaccin had waar een miniscule druppel kwik in zat als houdbaarheidsmiddel. Dat heeft de antivacc wappies enorm de wind in de rug gegeven.

Ik hoop dat we er weer een hoop kunnen weggooien omdat we zo pro actief meteen hamsteren.

Shoarmamasutra | 12-05-20 | 09:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Er zijn twee mogelijkheden. Het gaat kut of, het gaat minder kut. Goed onderzoek zeg.

CzMichiel | 11-05-20 | 21:37

Alleen de Spaanse Griep had ooit heel raar maar waar een 3de Golf de rest van de pandemieën niet waaronder een koeien-coronavirus. Dus waarop zijn deze voorspellingen gebaseerd? Jep op helemaal NOPPES-NADA-NIENTE-NIETS!!!

Roadsurfer | 11-05-20 | 21:28 | 5

@Sinterbikske | 11-05-20 | 21:37: de Afrikaanse bevolking is erg jong, de gevolgen zullen daar dus naar verwachting niet groot zijn.

Bataafje | 11-05-20 | 21:49

@Bataafje | 11-05-20 | 21:49: Als je geen geld hebt, wordt je niet oud in Afrika. De armenziekenhuizen zijn net slachterijen. De rijkenziekenhuizen hebben borden hangen waar de dagprijzen op vermeld staan voor vervanging van onderdelen, zoals hartoperatie, longoperatie etc. Te betalen in cash (ZAR of $), goud of plastic. Ga maar kijken in Pretoria of Johannesburg. En voor de rijken geen gebrek aan reserveonderdelen.

Tuinhekje | 11-05-20 | 23:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen Songfestival, opdat de heilige Coronatering nooit meer weg moge ebben.

Joostmochtnietsweten | 11-05-20 | 21:26

Nog t/m juli in m'n huidige opdracht werken. En dan lekker midden in de zomer voor het eerst in de WW, zonder schuldgevoel. Feeling excited.

Taggart | 11-05-20 | 21:23 | 5

@Sinterbikske | 11-05-20 | 21:29:

Op dit moment vind je niet zomaar een baan denk ik. Ik weet niet in wat voor sector Taggart werkt.

GeenHeil | 11-05-20 | 21:36

@Sinterbikske | 11-05-20 | 21:29: Ik werk in de detachering, maar normaal in de maanden juli/augustus is het in andere jaren zeer lastig om een nieuwe opdracht te vinden. Projecten worden afgerond of iedereen is op vakantie en kan de persoon niet inwerken. Dat zal dit jaar echt niet anders zijn.

Atlantis-95 | 12-05-20 | 00:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Via de NYT:

De FBI en de DHS bereiden zich voor om een waarschuwing te geven dat de meest bekwame hackers en spionnen van de Chinese regering bezig zijn om Amerikaans onderzoek te stelen in de crashinspanning om vaccins en behandelingen voor het coronavirus te ontwikkelen.

Swieberj | 11-05-20 | 21:21 | 1

Ik denk dat wel meer landen op dit moment aan het hacken zijn.

Sinterbikske | 11-05-20 | 21:26

Net Ybeltje gesproken, we gaan vanavond even channelen met een paar Corona-slachtoffers. Benieuwd naar hun belevenissen.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 21:19 | 4

In een astraal lichaam heb je gelukkig ook geen mondkapje nodig.

Nehemia | 11-05-20 | 21:26

Ja ik vind hen ook redelijk ongehoord in deze.

RandyBiel | 11-05-20 | 21:53

Vraag gelijk even aan Eppstein wat er in die cel is gebeurd.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

dat is toch geen nieuws? 16 tot 20 maanden is vanaf het begin gezegd

met of zonder vaccin

dat duurt namelijk net zo lang

en daarna muteert het virus waarschijnlijk tot een gewoon verkoudheidsvirus

Petroselinum crispum | 11-05-20 | 21:09 | 3

Dat is het al.

GeenHeil | 11-05-20 | 21:17

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik vrees het ergste. Kijk maar naar de ex-IC patiënten met blaasjes in de longen. Dat gaat spannend worden en kan van belang zijn voor de rest van zijn leven voor die persoon. Daarvan is nog onbekend of zich dat hersteld.

Om dit te duiden:
MIjn vader heeft ooit longontsteking gehad. Mijn vader is gezond, maar ook in zijn leven zie wel een enkele keer een dokter. Als de dokter met een stethoscoop luistert of er een foto wordt gemaakt wordt na het onderzoek gevraagd of er iets bijzonders is. Ja, longontsteking. Blijkbaar is er dan een ruisje te horen of iets op de foto te zien.
Dat is ook niet raar, want een longontsteking is een ontsteking aan de longen. Is die ontsteking geheeld dan blijft daar littekenweefsel over. Daar waar dat littekenweefsel zit heb je geen luchtcapaciteit. Dus als bij Corona er blaasjes komen of er zich littekenweefsel vormt dan is dit exact hetzelfde effect. Het heeft onomkeerbare gevolgen voor de rest van je leven.

Atlantis-95 | 12-05-20 | 00:17

Het lijkt wel de griep, dat komt ook steeds terug!
Oh, wacht.......

die_kale | 11-05-20 | 21:09 | 6

@Nehemia | 11-05-20 | 21:33: Die 9500 was de oversterfte, je moet er nog de normale sterfgevallen door griep bijtellen, dat waren er bijna 3000 dat seizoen (2017/2018) Die golf duurde 18 weken.

Tuinhekje | 11-05-20 | 23:04

@Joostmochtnietsweten | 11-05-20 | 21:25: Een vorm van immuniteit? Oh daarom zitten er 3 à 4 soorten griep in een vaccin. Dat dan voor velen nog steeds niet de gehoopte werking heeft want ze worden alsnog doodziek.

Lupuslupus | 12-05-20 | 07:41
▼ 3 antwoorden verborgen

In het verleden offerden we duizenden jonge gezonde mannen op om te vechten voor onze vrijheid en welvaart.

Nu offeren we onze vrijheid en welvaart op voor het redden van een handje vol ouderen met overgewicht.

#stayhome #staysafe #beaslave

paulis | 11-05-20 | 21:08 | 5

Geloof me de huidige strategie gaat daarom ook niet werken. De bevolking onder de 65 gaat niet lijdzaam toezien hoe de boel naar de klote gaat. Uiteindelijk komt er een keer het overlevingsinstinct naar boven. Kijk maar eens naar de vs waar er geen vangnetten zijn. Uiteindelijk verdwijnen hier ook de vangnetten. Kijk maar naar de voorwaarde voor het 2e steunpakket. Ontslag mag nu terwijl men toch staatssteun krijgt.

Er is maar een solidaire oplossing en dat is het isoleren van kwetsbaren en zij die niet kwetsbaar zijn de economie laten aanjagen. Wachten op een vaccin duurt te lang.

Spoorzoekernl | 11-05-20 | 21:48

Vroeger offerden we mensen. Punt.

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 22:12

@Spoorzoekernl | 11-05-20 | 21:48:
die vangnetten zijn al aan het verdwijnen,
veel zaken mogen al open , zodat de vergoeding vervalt,
alleen kun je geen zaak runnen waar maar 10% van je ruimte gebruikt mag worden ......

klimaat-chantage | 11-05-20 | 23:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is net een weersvoorspelling van het KNMI, nooit helemaal juist, behalve achteraf.

Krijgtheenenweer | 11-05-20 | 21:04 | 1

knmi voorspelt niet die verwacht (net zoals alle wetenschappers)

Petroselinum crispum | 11-05-20 | 21:08

Slecht voorbeeld, dat van de Spaanse griep. Die was gemuteerd en pakte daarna zelfs alle gezonde mannen van onder de 40 mee. Zoiets

tiku99 | 11-05-20 | 21:00 | 1

dat was een influenza een corona heeft de eigenschap om steeds zwakker te worden tot het uiteindelijk een gewoon verkoudheidsvirus is (als je verkouden ben heb je corona dat was altijd al zo)

Petroselinum crispum | 11-05-20 | 21:10

Owja... nog één tip... ga niet telkens naar dezelfde want dan gaat dat supermarkttuig je herkennen!!

overVecht | 11-05-20 | 20:58

Eenmaal wilde ik er zelfs op gaan urineren maar dat werd niet toegestaan. Maar een jolijt dat ik heb bij de supermarkten.

overVecht | 11-05-20 | 20:57

Dus ze mogen je ontslaan , gewoon de euries naar de multy en zoals het altijd was jan met de pet de lul ,maar wel de VVD stemmen he ?

witchmaster | 11-05-20 | 20:57 | 1

Och Koolmees (d66) hoopt banen te redden door ontslagboete te schrappen.

pielemuisje | 11-05-20 | 21:02

Het voordeel is: het songfestival gaat voorlopig niet door, maar van voetballen zal ook niet veel terecht komen en Paul de Leeuw blijft op tv komen. We zijn nog lang niet van de ellende af.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:56 | 1

geen F1 geen OS geen openbare sport tot 2022

kan dat meteen weer worden wat het tot 20 jaar geleden was iets voor amateurs met te veel geld

Petroselinum crispum | 11-05-20 | 21:11

Dit lossen we uiteindelijk alleen maar op door voor Meer Europa te kiezen.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:56 | 27

@Spring Bruissteen | 11-05-20 | 22:37:

Begrijpelijk. Maar: The devil is in the details, dus let goed op en laat u niet misleiden!

GeenHeil | 11-05-20 | 22:44

@Kuifje-naar-Brussel | 11-05-20 | 22:20: Als je de EU meer wil laten doen, dan praat je over een politieke unie. Daar is onder de bevolking totaal geen draagvlak voor. Daarom gaat dat nooit werken. Ook niett omdat van Italianen en Grieken geen Duitsers aan de costas kunt maken, willen ze ook niet.

De EU is nu al een paar stappen te ver gegaan, vooral door de euro en het feit dat EU-regelgeving boven de nationale gaat. Niet verder op deze heilloze weg, die onvermijdelijk naar een catastrofe gaat leiden maar weg met de euro en terug naar de EEG.

5611 | 11-05-20 | 23:08

@5611 | 11-05-20 | 23:08:

Ah, u wilt dus minder en in ieder geval niet meer EU. Nou, dan gaan we dat regelen.

Heb ik nu het ras van Eurofielen gediscrimineerd en krijg ik een straf, boete of berisping van de rechter?

GeenHeil | 11-05-20 | 23:15
▼ 24 antwoorden verborgen

Ik lik ook de handvatten van de karretjes af met mijn tong voordat ik er eentje meepak.... hilarische taferelen tot nu toe!

overVecht | 11-05-20 | 20:56 | 2

Vandaag zonder mandje de appie ingegaan bij de kassa keken ze me aan of ik n moord gepleegd had.

dhrat | 11-05-20 | 20:59

@dhrat | 11-05-20 | 20:59:

Daarom neem ik mijn eigen mandje altijd mee! Nog een gratis tip. Gewoon te jatten bij een willekeurig studenten- en/of bejaardentehuis.

overVecht | 11-05-20 | 21:01

SMS: scenario 1

dhrat | 11-05-20 | 20:54

Door dat hele Corona gebeuren zijn mensen wel een stuk liever geworden in de supermarkt. Hoest iedereen in zijn muil en niemand durft er iets van te zeggen.

overVecht | 11-05-20 | 20:54

Of gewoon nog maar paar weekjes.
Elke expert en z'n moeder weet het tegenwoordig.
Net als alle voodoo middelen tegen corona.
En alle voorspellingen qua doden.
Fucking overhypede griep.

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:50

Dat het er is, is duidelijk, dat het gaandeweg qua besmettingen en doden meer en meer onder controle komt is ook duidelijk. Maar het virus is niet weg, en veel virussen zijn, al of niet muterend, blijvertjes. In bepaalde landen is de crisis nog fors, en dat heeft consequenties op wereldwijd reisverkeer. Dus daar hebben we mee te maken. Zoals elk jaar na de winterperiode, die de conditie en weerstand van mensen heeft beïnvloed, er een influenza golf in enige vorm is, zo zal de dit Wuhan virus op de een of andere manier meehobbelen. Wellicht dat op niet al te lange termijn een vaccin komt, welke ook kan worden toegevoegd aan de griepprik cocktail, dan zullen we ook minder vatbaar zijn en/of sneller genezen.
Tot die tijd is het oppassen geblazen, niets overdrijven, maar bepaalde risico's waarbij virusinfecties kunnen toeslaan, kunnen maar beter vermeden worden.

Broadsquire | 11-05-20 | 20:50 | 2

De griep! Je beschrijft de griep!

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:51

@Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:51: LOL!

Rest In Privacy | 11-05-20 | 21:30

Nein. Nein. Nein !!!

Piet Karbiet | 11-05-20 | 20:48 | 1

Jawohl!

theredstarOBEY | 11-05-20 | 20:50

Er zijn een miljoenmiljard onderzoekers die elke dag met een miljoenmiljard verschillende onderzoeken komen.
Niet alles meteen overnemen GS!
Een beetje meer scepsis zou jullie sieren.
Zeker tav de corona massa hysterie.
Scepsis is toch de bakermat van jullie existentie!?

jaapaap5 | 11-05-20 | 20:47 | 2

Pffft.....

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 21:00

Scepsis is goed. Maar, zoals Taleb zegt: een risico die kan resulteren in compleet verval moet met alle kosten voorkomen worden.
Als je een gemiddelde bankier zou vragen om het een goed idee zou zijn om met 100euro per inzet Russische roulette te spelen zal vinden dat dat een goede deal is: 100 euro inzet met een kans van 5/6 om te winnen. Fantastische investering. Hij vergeet alleen wel dat ik een geval je niet alleen je inzet verliest, maar ook je hoofd.

Wilhelm Tell | 11-05-20 | 21:25

We zullen zien.

HogeNood | 11-05-20 | 20:44

Mooi, nog 2 jaar lekker thuis werken. Heerlijk.
Zolang het gezeik in de media er maar over op houdt. Coronagedoe: prima. Elle scheet erover willen melden voor de clicks; een onbruikbaar internet.

mark1487 | 11-05-20 | 20:44 | 4

Voor de mensen die geen winkel draaiende moeten houden of ZZP'er zijn is de beleving heel anders. Als je een vast contract hebt wat niet in gevaar is, gepensioneerd of een uitkering hebt zal het de mensen allemaal jeuken. Voor hun komt de klap alleen later want linksom of rechtsom - de rekening gaat betaald worden. Als de hele boel implodeert is dat in alle geledingen voelbaar.

Nehemia | 11-05-20 | 20:51

@Nehemia | 11-05-20 | 20:51:

Dat zie je fout. We gaan het niet allemaal voelen. Voor mij liggen er nu juist heel veel kansen. Die lagen er al, maar die moeten nu versneld worden aangegrepen en ik ben wat betreft haantje de voorste. Er zijn een hoop mensen die hier beter en rijker uit zullen komen, met een beter toekomstperspectief dan voorheen. De kaarten worden opnieuw geschud, that`s all.

GeenHeil | 11-05-20 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ongebreidelde globalisering en ongeremde bevolkingsgroei, toch maar niet.

smdyasc | 11-05-20 | 20:42

In die tijd zal alles worden gedaan om ons te kunnen volgen en bijv. contant geld uit te bannen. Meer meer meer controle

frisenfruitig | 11-05-20 | 20:40 | 2

Die tijd is er al lang dus. Anders nog iets?

theredstarOBEY | 11-05-20 | 20:44

Altijd zo sneu om te denken dat iemand het iets boeit waar jij je euro’s uitgeeft.

Blootkapje | 11-05-20 | 21:03

Zit nu een programma op NPO 1 te kijken over IJsland. Wtf?! Totale controlestaat.

Sinterbikske | 11-05-20 | 20:40 | 1

Heb 'm uitgezet, de ijslandjugend wordt gebracht alsof het een en al koorknaapjes geeft daar. Ik ben wel heel benieuwd naar de undeground daar, als je rookt of drinkt wordt je van school geschorst, dus iedere puber die een beetje van de grote wereld wil proeven vliegt er kansloos uit. Dat moet wel een een gezellige boel zijn daar bij de punkers, rockers en alto's. Zo niet, dan beloof ik plechtig om daar nooit heen te gaan, dergelijke enge socialistische heilstaten met zo'n uniformiteitsdrang wil ik liefst ver bij uit de buurt blijven.

elfenstein | 11-05-20 | 20:45

Ik ben niet bang om dood te gaan, dat gebeurt toch ooit. Ik ben bang niet geleefd te hebben voordat ik doodga. Dus wil ik mijn vrijheid terug.

Dr van | 11-05-20 | 20:39 | 4

Ben ook niet bang om deaud te gaan hoor. Wil er alleen niet zelf bij zijn...

Ommezwaai | 11-05-20 | 20:42

Dr van ik hou u niet tegen..

aardv@rk | 11-05-20 | 20:59

Mooie tegel @Dr van.

GeenHeil | 11-05-20 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

Twee jaar zijn zo voorbij.

beldewouten | 11-05-20 | 20:38 | 15

@Kuifje-naar-Brussel | 11-05-20 | 21:22: Zoveel zinnigs komt er niet uit Brussel. Was al niet veel maar hebben zich totaal nutteloos verklaard tijdens Corona. Een vooral linkse hobbyclub die na Corona waarschijnlijk weer vol op het milieu orgel gaan. Timmerfranz voorop. Parasieten zijn het.

Betterworld | 11-05-20 | 22:52

@Betterworld | 11-05-20 | 22:52: Alleen al daarom mag die corona van mij nog wel even duren. Geen dagelijkse Overdosis Greta, klimaat, SJW-gedram en allerlei andere onzin.

5611 | 11-05-20 | 23:16

@5611 | 11-05-20 | 23:16: Dat is het positieve van Corona. Het maakt cynisch duidelijk wat voor onzin we normaal dagelijks over ons uitgestort krijgen.

Betterworld | 11-05-20 | 23:47
▼ 12 antwoorden verborgen

Dan maar hopen dat het daadwerkelijk een gefabriceerd virus is. Die overleven niet zo lang in het wild

Stevo365 | 11-05-20 | 20:38

Het is gewoon zoals Rutte tijdens zijn eerste speech zei: we gaan dit allemaal krijgen. Het is beleid, er wordt niets aan gedaan. Sterkte iedereen!

threeheadedmonkey | 11-05-20 | 20:38 | 1

Er wordt niets aan gedaan? Pardon?

Wat verwacht jij dat er wordt gedaan dan? Rutte heeft geen toverstaf, hé. Hij kan het virus niet wegtoveren.

GeenHeil | 11-05-20 | 20:39

Zullen we er anders gewoon 10 jaar van maken?

theredstarOBEY | 11-05-20 | 20:37 | 1

Ik vind 't wel lekker rustig zo, top!

elfenstein | 11-05-20 | 20:46

ja dat het niet weggaat, niet vanzelf is toch duidelijk, dat kan een kind zijn. De vraag is of er een vaccin komt.

Ir. Wilhelmus | 11-05-20 | 20:36 | 4

@Wasbakplasser | 11-05-20 | 20:37: Als er een vaccin komt weet je zeker dat je dood gaat. Voor RNA virussen zijn er geen vaccins zoals we die kennen van bijvoorbeeld polio. Het wordt een gekunseld vaccin wat door wetenschappers omschreven wordt als: "Je wil een Cessna, je gooit een hoop onderdelen in een Ford fabriek en je hoopt dat er geen pick-up uit komt". Over dat niveau hebben we het. Ik bedank er voor.

poisonivy | 11-05-20 | 20:45

Volgens het wetenschappelijk bureau der antivaxxers worden we dan allemaal autisten met ADHD.

Nuuk | 11-05-20 | 22:41

@Nuuk | 11-05-20 | 22:41: Volgens de religie van de prozaxers worden we allemaal gered.

Frau Merkel | 11-05-20 | 23:03
▼ 1 antwoord verborgen

Al die opgeklopte horrorverhalen over een nieuwe tsunami van doden als we de teugels iets laten vieren. Trap er niet in. Om (globale) totalitaire maatregelen in te voeren heb je een stok nodig. Die stok heet corona. Blijf ze voortdurend angst aanpraten zodat ze huiveren en vervolgens uit je handen eten. Niet letterlijk natuurlijk want anderhalve meter.

Nehemia | 11-05-20 | 20:36 | 2

In Nederland zal dit wel erg meevallen - Echter in landen onder autoritaire / dictatoriale besturen is die kans een stuk groter .. En realistischer

Nederlandop1 | 11-05-20 | 21:02

Nog 2 jaar Corona café, leuk.

Nuuk | 11-05-20 | 20:35 | 1

*proest* +1

pielemuisje | 11-05-20 | 20:35

Als reaguurder zit ik al 10 jaar in lockdown dus die 2 jaar mogen er best bij.

skoftig | 11-05-20 | 20:34 | 1

Dat is nog eens een positieve grondhouding.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:44

Ochja, nog zeker 35 pakken pleepapier in het voorraadhok staan. Niemand doet me wat.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:34

Zat vanmiddag het debat "Wijziging van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering en de Faillissementswet in verband met de herziening van het beslag- en executierecht" te volgen. Stond al lang gepland maar het had toch wel iets onheilspellends, zojuist een Suzuki-reclame die al rept over betalingsregeling bij ontslag... het gaan barre tijden worden.

Abject | 11-05-20 | 20:34 | 1

Gezellie!

Piet Karbiet | 11-05-20 | 20:51

het enige aan dit virus wat goed te voorspellen valt is dat er niets van te voorspellen valt

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:34

Tevens de stervensweg van de economie.

Cylisch-anti-cyclische flatline. Ga maar weer lekker naar binnen komt allemaal goed.

Overnijd | 11-05-20 | 20:33

Mooi, die scenarios. Dat zal wonderlijk genoeg samen vallen met de liquiditeit behoefte van de eurozone. Kunnen we op speculeren... Vlucht Naar goud , vlucht naar aandelen komt rond de tijd van een piek

Dr van | 11-05-20 | 20:31

Wat een puistenkop.

BrutusBosch | 11-05-20 | 20:31

Vertrouw niet in modellen, ik kan me niet herinneren dat er één goed zat

Stijl_Loos | 11-05-20 | 20:27 | 4

Ik ben toch nog steeds fan van de 501.

Sinterbikske | 11-05-20 | 20:32

Nou, bijvoorbeeld Doutzen Kroes kan héél goed zitten.
Liggen ook, trouwens.

Kapitein Sjaak Mus | 11-05-20 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zo'n virus doet weet helemaal niemand, gewoon door blijven gaan met het leven anders heb je ook geen leven. Zo nu en dan maakt de natuur wat ruimte, daar kan geen stikstofwet tegenop.

poisonivy | 11-05-20 | 20:27 | 1

Klopt. Feitelijk weet niemand het. Maar vanuit het verleden weten we dat als we een coronavirus epidemie hebben. Dan duurt dat 4 Max 5 weken. Sterker nog soms is het virus al verdwenen na 20%. Terwijl bij een Rinovirus dit veel meer is. Maar daar zullen deze Amerikanen vast ook wel aan gedacht hebben.

azijnseikerT | 11-05-20 | 20:33

HIV bestaat ook al iets van 30 jaar dus waarom denken ze dat het Corona virus over twee jaar weg is. Er is veel meer waar we aan dood gaan

bobby33 | 11-05-20 | 20:26 | 4

@Trumme | 11-05-20 | 20:32: onzin. vaccins zijn nog ver weg want ontiegelijk moeilijk te maken. Een medicijn dat de complicaties vrijwel wegneemt is een veel realistischere mogelijkheid.
het bestaat waarschijnelijk ook al

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:36

@Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:36: Die bestaat ook, zoek hydroxychloroquine in samen werking met zink op. Word ook heel veel gebruikt alleen in Nederland mag het niet van het RIVM zoals de zoveelste faal in beleid.

IJsbakker | 11-05-20 | 20:51

@Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:36: er is niet 1 medicijn. Meerdere medicijnen voor meerdere problemen. Bloedverdunners voor de longembolie bijv. Ze zijn ook al bezig Met de cytokinestorm. Sommige medicijnen vertragen de celdeling. Enz enz. Maar een vaccin? Dan ben je niet goed bij je hoofd.

azijnseikerT | 11-05-20 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
frank4444 | 11-05-20 | 20:26 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, zoiets zal het wel worden. Tegen de tijd dat ze het vaccin hebben, is het niet meer nodig. Maar toch maar iedereen vaccen want anders zonde van die miljarden hè. Ik sla wel over als jullie het niet erg vinden.

Spoorzoekernl | 11-05-20 | 20:26 | 1

Ik sla ook over, we zien elkaar in de bak.

Zeebonkus | 12-05-20 | 00:04

En zo creëer je dus een "verlaat de gevangenis zonder te betalen-kaart" voor de overheid, die naar believen ingezet kan worden. Net zoiets als met het klimaat: ze kunnen nog geen week correct vooruit voorspellen, maar het klimaat voor de komende 100 jaar gaat ineens wel. Met Corona werd er door het RIVM én Rutte wekenlang naast de pot gepist en nu langzaam duidelijk wordt dat de totale sterfte bij 0,2% of zo blijft, komt er ineens een doemscenario dat ons in het gareel moet houden. Het is simpel, beste Rutte: als je kijkt naar wélke mensen sterven, dan zijn die voor 95% 1)dik 2) ouder dan 80 en 3)met een medische voorgeschiedenis. Als je dan kijkt naar hoeveel van deze "doelgroep" (excuser le mot) in NL leven, dan weet je dat er NOOIT meer dan 1% gaan sterven, zelfs niet als ALLE mensen besmet raken. De poorten weer open betekent; snelle besmetting. DAT was toch waarvoor we angst moeten hebben, Rutte? Het spreekt tegen alle drie de modellen, want bij de infectieratio van Corona is binnen de kortste keren de groepsimmuniteit realiteit. En dat was het dan, met je "golven". Flikker toch op met je communisme 2.0.

Gladiator Fap | 11-05-20 | 20:26 | 8

@Trumme | 11-05-20 | 20:34: Dat wel ja... maar dat is sowieso onvermijdbaar. Ik probeer alleen te zeggen dat we er niet van op moeten kijken als de Corona-kaart vanaf nu elk voorjaar wordt getrokken, want terwijl de mensen onder mekaar aan het ruziën zijn of het nu zin heeft of niet (zoals hier in de panelen ook!), is de aandacht weer even fijn afgeleid van -ik noem maar een voorbeeld- financiële injecties naar failliete landen. Dáárom moet het hele ding snel in de wet verankert worden, want na twee of drie golfjes, pikt het volk het niet meer.

Gladiator Fap | 11-05-20 | 20:52

I support this message.

Piet Karbiet | 11-05-20 | 20:53

@Trumme | 11-05-20 | 20:34: op 17 maart gaf het RIVM al aan dat het anderhalf tot twee jaar ging duren om groepsimmuniteit te berijken en verwachte dat in die periode 40.000 tot 80.000 dodelijke slachtoffers zouden vallen. In dit scenario gaan ze er vanuit dat de IC capacitijd nirt over belast word, in scenarios waar de IC well over belast word light het dodental tot 6 maal zo hoog maar word groepsimmuniteit wel eerder berijkt.

Edwin_su | 11-05-20 | 20:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Het Spaanse griep scenario is onwaarschijnlijk. De eerste golf van de Spaanse Griep (waarom is die benaming ineens niet racistisch?) was als een normale griep. Niemand was alert. Het virus muteerde echter in het lichaam van een Amerikaanse soldaat in Europa en kon zich als een razende verspreiden onder de bevolking doordat het werd verspreid door de terugkerende troepen.

Dit keer zijn we alert, is het scenario van de Spaanse Griep ingecalculeerd, ligt de aandacht niet bij een oorlog en zijn er geen vele duizenden, met een gemuteerd virus besmette mensen die ineens in de bevolking worden geintroduceerd.

Scenario 3 is het waarschijnlijkst wanneer bepaalde maatregelen van kracht blijven zolang er geen vaccin is. En ja, deze shit gaat nog zeker anderhalf jaar duren zonder vaccin.

Varende_Reaguurder | 11-05-20 | 20:25 | 2

een medicijn dat de sterfte wegneemt is waarschijnlijker

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:38

Zag laatst een vliegtuig.

RickTheDick | 11-05-20 | 20:25 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

En na 3 jaar heeft China al lang weer een nieuw virus gefabriceerd.

Gummibrösel | 11-05-20 | 20:24 | 4

Gefabriceerd niet, maar China door die rare omgang met de meest exotische beesten is altijd al een rijke bron van ziektes geweest. Binnen 10 jaar hebben ze wel weer iets nieuws onder de leden, opgepikt op zo'n wet market. En dan kan het wel eens wat minder onschuldig zijn, want er gaat ooit een echt killer virus komen.

5611 | 11-05-20 | 23:24

@5611 | 11-05-20 | 23:24: Het lijkt mij veel aannemelijker dat het is gefabriceerd in een lab.

Mo het varken | 12-05-20 | 07:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ach. Die virologen roepen allemaal wat anders. Ze weten het zelf gewoon niet.
Zelf geef ik dat virus nog twee, hooguit drie maanden, en dan is het over. Het zonnetje gaat weer schijnen en dat is gewoon funest voor verkoudheidsvirussen.
De nasleep van dit hele gedoe, dat gaat wel jaaaren duren.

VanBukkem | 11-05-20 | 20:24 | 2

Nederland is hermetisch afgesloten?

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:44

VanBukkem | 11-05-20 | 20:24 |
Dat denk ik niet, dit gaat wel een tijdje duren.

Gravin v Kippenbouth | 12-05-20 | 00:00

De zgn. deskundigen hebben het bijna altijd mis, en met Corona hadden ze het helemaal mis. Er zouden miljoenen doden dit jaar in de V.S. door Corona komen en 250.000 in Groot Brittannië, volgens deskundige Neil M.Ferguson. Ook de van oorlog en terrorisme verdachte WHO fuhrer Tetros voorspelde hel en verdoemenis. En volgens onze eigen ''deskundige'' Ab Oosterhaus was een complete staat van beleg voor Nederland het beste.
Het is het oude trucje, vroeger deed de dominee of pastoor dat, angst creëren, het gepeupel trapt er wel in en wij blijven aan de macht.
Dus gewoon open de gehele economie, ik wil mijn vrijheid terug. Als we dit tolereren kunnen we altijd wel in een staat van beleg blijven, er is altijd wel ergens een griepvirus.

Mo het varken | 11-05-20 | 20:22 | 9

@Zoon van Boer | 11-05-20 | 20:43: De fabrieken in China beginnen weer aardig op stoom te komen. Op korte termijn zie ik meer gevaar komen van een gebrek aan handjes om te oogsten.

5611 | 11-05-20 | 23:27

Die Ferguson is nogal een paniekvogel. Zat er al eerder fors naast.

Rest In Privacy | 12-05-20 | 00:09

@Nehemia | 11-05-20 | 20:42: jullie slepen wat af met al die lijken. Kunnen ze niet gewoon in mijn achtertuin blijven liggen?

beldewouten | 12-05-20 | 05:35
▼ 6 antwoorden verborgen

oftewel GGD .. ga gvd aan het werk..!!

newray | 11-05-20 | 20:22

En toen bleek immuniteit een illusie en had het gros van de geïnfecteerd die klachten hebben ervaren, blijvende klachten.

MrLahey | 11-05-20 | 20:22 | 3

Kunnen we tot op heden niet uitsluiten.

Heiner | 11-05-20 | 20:23

En een tweede infectie binnen korte termijn fataal, vooral in jongeren? (Fantaseer maar wat), want ook niet uitgesloten.

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 20:25

Als dat het geval is, is er maar 1 oplossing. Iedereen massaal in quarantaine een maand, en dan mag je weer naar buiten na een grondige test-mix.

En dan hopen dat het virus zich niet sluimerend inbouwt in je DNA, of ergens in je lichaam overleeft zoals Herpes. Want dan zijn we echt fucked. Dan zouden we nog kinderen die geboren worden naar een corona vrij land kunnen sturen en de rest van de wereld afzonderlijk oud laten worden en in de fik erna, zodat er misschien een Corona vrije generatie komt. Hhhmmm *begint een sci-fi te schrijven*

TheOneTruth | 12-05-20 | 10:44

We gaan het zien. Ik denk/gok dat het virus helemaal uitsterft.

Der Schnitzeljäger | 11-05-20 | 20:22 | 6

"Ik denk/gok dat het virus helemaal uitsterft."

Prima onderbouwd met argumenten, zeg. Ook keurig de referenties erbij gezet. Hulde!

omanders | 11-05-20 | 21:53

@Ommezwaai | 11-05-20 | 20:54: Dat is het zelfde als met Nederlandse CO2 of stikstof. Dat is ook heel speciaal spul waardoor wij in blinde paniek van het gas af moeten en in even blinde paniek onze bouw en landbouw om zeep moeten helpen.

5611 | 11-05-20 | 23:29
▼ 3 antwoorden verborgen

"dan gaan we er komend najaar allemaal aan en wint Thierry de verkiezingen".
Dat kan dus niet, kan ik mathematisch bewijzen.

skoftig | 11-05-20 | 20:21

Zojuist hoorde ik dat in de Goudse wijk Korte Akkeren de Ramadanners zich in grote groepen ophouden. Ik zie een piekbelasting van de IC's in mijn glazen bol.

MickeyGouda | 11-05-20 | 20:21 | 7

Meer allochtonen op IC kan deels ook door meer vitamine D tekorten bij die groepen komen.

RichardBandler | 11-05-20 | 22:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Als er begin volgend jaar een vaccin zou zijn is het probleem voor een groot deel verholpen. Dan wel hopen dat Covid-19 niet net als de Spaanse griep van een eeuw geleden na de eerste golf een mutatietje ondergaat waardoor het nog gevaarlijker wordt. Toentertijd begon de slachting na die mutatie pas echt, met tientallen miljoenen doden als gevolg.

Willibald von Klúúúk | 11-05-20 | 20:19 | 6

@Trumme | 11-05-20 | 20:38: ik denk dat de Chinese toerist ook nog wel even weg blijft.
ik voorzie zelfs quarantaine van Chinezen die naar het westen willen reizen.
en eigenlijk is dat idee niet zo gek

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:45

@Trumme | 11-05-20 | 20:38: Vraag maar eens aan dikke mensen hoe gemakkelijk het is om eetgewoontes te veranderen.

Betterworld | 11-05-20 | 20:52

Er was geen vaccin tegen de Spaanse griep.
De Spaanse griep was in de 1e golf al dodelijk.
En niet tegen de bejaarden en dikke mensen met onderliggend lijden zoals bij corona.

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zal van de week wel even naar een waarzegster.
Dan weten we ze zeker hoe lang het nog gaat duren.

HoerieHarry | 11-05-20 | 20:18 | 2

Klopt daar heb je meer aan dan aan al die amateur virologen.

Trumme | 11-05-20 | 20:38

Die waarzegster in minirok?

Rest In Privacy | 11-05-20 | 21:10

Ik ben opgehouden te luisteren bij "verwijder tabak uit de supermarkt". Roken is tot nu toe het enige middel waarvan bekend is dat het een preventieve werking heeft tegen COVID-19. Dat bleek al uit de eerste klinische onderzoeken in China, daarna in de V.S., in Frankrijk en nu ook in Italië. Overal hetzelfde klinische beeld, een grote ondervertegenwoordiging van rokers die worden opgenomen in het ziekenhuis:
www.dailymail.co.uk/news/article-8306...
Sommige rokende patiënten die vanwege Covid-19 in het ziekenhuis werden opgenomen, verslechterden zelfs toen ze moesten stoppen met roken. Hier zijn de klinische cijfers uit de V.S. voor degenen die twijfelen aan wat ik hier beweer:
www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6913...
7162 mensen met COVID-19, 5 rokers op de intensive care t.o.v. 452 niet-rokers. Het Pasteur-instituut (8 nobelprijzen voor de geneeskunde) zet zelfs haar reputatie op het spel om deze informatie naar buiten te brengen en nog steeds gelooft niemand het: www.humanbrainproject.eu/en/follow-hb...
Uit datzelfde artikel, er zit blijkbaar een RNA sequentie met eenzelfde mechanisme als het dodelijkste virus ter wereld, het rabiësvirus, in het virusomhulsel van SARS-CoV-2. Dat zou al reden moeten zijn voor enorme grote zorgen, maar je hoort er niets over.
Tot slot: "Het is een loze belofte om binnen twee jaar aan een veilig vaccin te komen" Bill Gates & Moderna denken daar anders over, hij is zo zeker dat zijn vaccin werkt dat de dierproeven zijn overgeslagen. Dat is een enorm risico voor een virus met ADE.
Bill Gates zei ook dat de wereld zoals we die kennen van voor COVID-19 niet meer zal terugkeren zonder een vaccin. Dat betekent dat het coronavirus voor altijd ons leven zal blijven bepalen. Gezien zijn macht en invloed, zijn achtergrond, de voorspellingen en voorkennis ben ik helaas geneigd Bill Gates eerder te geloven dan dit onderzoek.

#enpassant | 11-05-20 | 21:24

Bestaat er een optie waarin China patiënt zero is en de 3e wereldoorlog uitbreekt
omdat ze iedereen geld en doden en goedkope rotzooi schuldig zijn!!

TijdelijkOptimist | 11-05-20 | 20:18 | 1

Bestaat er nog een optie waarin mensen zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen?
Niet naar oma bijvoorbeeld bij griep klachten?

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:57

maar wat zou je doen als er in september een genetisch gemodificieerd vaccin uitkomt. neem je die gok ?

newray | 11-05-20 | 20:17 | 3

Nee, medewerkers RIVM eerst graag

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 20:43

"Genetisch gemodificeerd" er wordt net gedaan alsog het daarmee al af.

Zo te lezen begrijp je geen hoer van genetische modifcatie en krijg je je informatie van een stel hippies.

Kaaskruiden | 11-05-20 | 21:40

Trump heeft gezegd dat het virus zal
Verdwijnen. Net als SARS of MERS. Ik geloof alleen nog Trump. Hij heeft eigenlijk altijd gelijk gehad. 2 terms!

nerugaer | 11-05-20 | 20:17

Wraak van de overheid en herstel van de elitaire wereldorde: je kunt namelijk ongelimiteerd met belastingopbrengsten ambtenaren blijven betalen terwijl arrebeiers, boeren en ander PVV/FvD stemmend volk kapot gaan.

skoftig | 11-05-20 | 20:16 | 2

Die FvD`ers gaan kapot omdat het eigenwijze ZZP`ers zijn die net als Baudet denken dat ze speciaal en bijzonder zijn en dat ze daarom recht hebben op succes.

GeenHeil | 11-05-20 | 20:22

wat doen PVVers dan?

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:47

Vervang het woord "Covid" door "Griep" en we kunnen gewoon doorgaan met leven. Another day at the office. Een aantal maatregelen wellicht. Stoppen met de betutteling van warmteprotocollen en hitteplannen. Geen griepprikken meer. Zorg voor een flinke morfine-voorraad in de ziekenhuizen. En gratis medaillions en tatoeages met als opschrift "niet reanimeren". En probeer je anti-D66 en anti-GroenLinks sentiment een beetje in toom te houden als Pia Dijkstra of Corinne Ellemeet met een voorstel komen.

TB2318 | 11-05-20 | 20:16 | 2

dat kan wel, maar dan ook een opnamestop op Covid 19 patienten.
dwz dat je je aanmeldt en geen zorg zal krijgen als je Corona hebt. Mag je wel lekker doen waar je zin an heb

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:48

@Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:48:
dat kan wel, maar dan ook een opnamestop op griep patienten.
dwz dat je je aanmeldt en geen zorg zal krijgen als je griep hebt. Mag je wel lekker doen waar je zin an heb

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:56

Scenario 2...
Dan is het leven nooit meer hetzelfde

Nouwske | 11-05-20 | 20:16

Het zal me een worst wezen hoelang de pandemie gaat duren. Ze moeten de maatregelen morgen nog opheffen.

GeenHeil | 11-05-20 | 20:16

18 maanden zeiden de Amerikanen in februari al

Pieter Breydel | 11-05-20 | 20:16 | 1

De Amerikanen zeiden ook, dat ze op de maan waren geland. En dat Elvis nog leeft. Ja hoor.

dathoujetoch | 11-05-20 | 20:17

HIV duurde 30 jaar.

newray | 11-05-20 | 20:15 | 5

luiheid is van alle tijden, maar sinds de jaren 60 wordt het beloond...

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:50

Condooms?

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:55

Maar dan had je ook wat!

Rest In Privacy | 11-05-20 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Verhaaltjes om blijvend prijzen te verhogen, de belastingen op te krikken en je nog meer digitaal te laten koeioneren.

dathoujetoch | 11-05-20 | 20:15 | 1

Duitse ambtenaar van binnenlandse zaken geeft toe , het is een grote zwendel.

joppo0 | 11-05-20 | 20:17

Twee jaar maar? Ik ben er net aan gewend vogels te horen i.p.v. vliegtuigen, geen kuchende fotograferende Chinezen in de oude binnenstad aan te treffen en geen handen te schudden of vage, onaantrekkelijke vrouwelijke kennissen te zoenen.

gestoptmetroken | 11-05-20 | 20:13 | 4

Vergeet de mooie strakblauwe lucht zonder vliegtuigstrepen niet.

Der Schnitzeljäger | 11-05-20 | 20:23

@Twisted_Faith | 11-05-20 | 20:17:
Op die rottige mannetjesmus na die elke ochtend een uur lang vol gas onder mijn raam zit te piepen.

Der Schnitzeljäger | 11-05-20 | 20:24

@Der Schnitzeljäger | 11-05-20 | 20:24: Ooh ik heb dat met mr. Duif ... Ik deel uw leed.

Twisted_Faith | 11-05-20 | 20:57
▼ 1 antwoord verborgen

De enige hoop op een beter verloop is dat de attack rate nog nergens boven een derde is geweest. Dat laatste is voor een vlees fabriek in Waterloo, Texas. Ook dat Framse marineschip had een derde. De Diamong Princess 20%. Die bijeenkomt in Zuid-Korea ook al 30%.

omanders | 11-05-20 | 20:12 | 2

Bij 80plussers is de deathrate 20% en in verpleeghuizen 30%

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 20:19

Als 3% na 2 maanden besmet is zit je na 20 maanden op zo'n 60% uitgaande van de huidige IC capaciteit. Daar heb je geen onderzoek, grafiekjes of een titel voor nodig. Je wordt helemaal dood gegooid met onderzoeken. We moeten simpelweg hopen op een vaccin en er ons ook eens bewust van zijn dat we met een paar miljard mensen teveel zijn. De natuur doet vroeg of laat zijn werk toch wel.

nietsdoenerT | 11-05-20 | 20:12 | 6

Besmet geweest is.
Niet immuun....

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, met een vaccin kunnen alle beperkende maatregelen overboord. En dat zeker geen 18 maanden. Hooguit 6.

The2Amendment | 11-05-20 | 20:12 | 1

Een vaccin?
Net als met de griep? Dat werkt ook maar 50%
En elk jaar andere variant.

Wie zegt dat dat met corona ook zo gaat?
Koffiedik kijken?

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:54
-weggejorist-
frank4444 | 11-05-20 | 20:11

Het grootste probleem vind ik nog dat die "anderhalvemetersamenleving"-bullshit ook zo lang blijft voortduren, ook als er feitelijk nog nauwelijks gevaar is. Ik ben een beetje klaar met dat lepralijders-gedrag van iedereen. Boze blikken van mensen die denken dat 1,5 meter 4 meter is, supermarktmanagers die mij willen dwingen gangpaden als éénrichtingsverkeer te beschouwen, hysterisch en onzinnig gedoe met natte lapjes over de winkelwagentjes (medewerker staat 20 karretjes met één vies lapje lafje af te vegen)... Het is allemaal "Mondkapjes-in-het-kwadraat": schijnveiligheid to the max.

GraafSteno | 11-05-20 | 20:11 | 3

Intussen moest ik vandaag twee keer een stapje opzij doen voor luidkeels snotterende en niezende, met zakdoekjes wapperende manspersonen. Geen idee waarom ze het nodig vonden om met zulke klachten naar de winkel te gaan. Ik heb zo het vermoeden dat de waarheid ergens in het midden ligt - en dat geeft spanning in het openbare leven.

kapoerewiet | 11-05-20 | 20:35

er is een condtante en dat is dat de Nederlander een smerige asociale hork is die zich niet aan basis hygiene en gezond verstand kan houden. gewoon niet capabel. die maatregelen zijn er voor. de nederlander

Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:53

@Epistulae_Morales | 11-05-20 | 20:53: Daarom doen ze het wereldwijd, in alle landen ongeveer hetzelfde. Maar ik snap het wel hoor. Het weg met ons virus is zeer besmettelijk.

Diepstrotje | 11-05-20 | 23:05

Coronacijfers dalen, politiek zet de poorten open, niemand legt wat uit, iedereen gaat laconiek genieten van het leven en dan gaan we op een zeer pijnlijke manier richting groepsimmuniteit of een vaccin.

Ik vraag me af wat het beste moment is om corona te krijgen. Waarschijnlijk tussen twee pieken in. Helaas is het waarschijnlijker dat je lid bent van een piek. Johan Giesecke was het duidelijkst. Een democratie gaat nooit langdurig in lockdown, dus je kan beter direct je verlies nemen.

Feynman | 11-05-20 | 20:10 | 4
-weggejorist-
frank4444 | 11-05-20 | 20:16

@frank, gelukkig gaat het allemaal vanzelf, net roulette

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

7 vette jaren en 7 magere. Lagarde heeft het zo gewild dus dan gebeurt het!

Deflatiemonster | 11-05-20 | 20:10 | 1

Das afzien voor Timmerfrans. 7 magere jaren.

The2Amendment | 11-05-20 | 20:13

Als die geen 'griepje' is dan kan het natuurlijk nooit het scenario van de Spaanse Griep worden.

skoftig | 11-05-20 | 20:09

Lekker liegen, bedriegen, afleiden, bang maken, beperken en iedereen in het gareel te houden. Erg doorzichtig. Bijkomend voordeel dat de gevestigde propaganda apparaten het alleen maar over die erbarmelijke toestanden kunnen hebben en de enorme gemaakte recessie die veroorzaakt worden door deze draconische middelen.
 
Zelfs alle normaliter met overheidsnieuws meegaande mensen twijfelen openlijk aan deze onzin, het valt te zien hoe lang ze deze leugen en verkoop van het vaccin vol gaan houden in plaats van de groep-immuniteit.

HaatAth3ist | 11-05-20 | 20:09

Alle 3 de scenario's kloppen niet. Volgens Twamp worden we op een dag wakker (ergens in Mei) en dan is de Corona spontaan verdwenen.

Osdorpertje | 11-05-20 | 20:08 | 2

Kan.

Lupuslupus | 11-05-20 | 20:16

Trump heeft dat al in februari ergens geroepen en toen viel de hele meute natuurlijk weer over hem heen. Ondertussen lijkt hij wel gelijk te krijgen.

5611 | 11-05-20 | 23:36

Snel nog even wat toiletpapier hamsteren.

Reebensteeltje | 11-05-20 | 20:08

Ik ben er klaar voor! En garde!

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:07 | 15
-weggejorist-
Sinister-President | 11-05-20 | 20:54
▼ 12 antwoorden verborgen

Scenario 3 gaat hem worden.

Risingson | 11-05-20 | 20:07 | 3

Waarom?

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 20:09

Drie lijkt me onlogisch. Er is niets veranderd (menselijk gedrag/ virus) maar om mysterieuze reden geen echte pieken meer? Tenzij er steeds en op tijd een lockdown wordt afgekondigd en nageleefd maar dat is nog onwaarschijnlijker...

Canis.bonus.es | 11-05-20 | 20:17

War is die dip afgelopen maart? Die curves suggereren dat er in Februari een piekje was en dat het daarna wat beter werd

skoftig | 11-05-20 | 20:06
-weggejorist-
Sinister-President | 11-05-20 | 20:06

Fakenews! Voor eind dit jaar krijgen we allemaal een genetisch modificerend vaccin.

ssvld | 11-05-20 | 20:06 | 3

En een RF-chip, denkt mijn paranoia-brein.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:08

@kweethetooknietbeter | 11-05-20 | 20:08: Volgens dr Fauci in de VS (de trol die pres. Trump adviseert) duurt het ontwikkelen van een vaccin voor dit virus 12 - 18 maanden. De grap is, dat dit virus 80% SARS is (waar nooit een vaccin voor is ontwikkeld) en nu zou dat plotseling wel mogelijk zijn? We worden bedonderd waar we bij staan.

Lupuslupus | 11-05-20 | 20:19

@Lupuslupus | 11-05-20 | 20:19: Dacht dat ze wel een heel eind waren. By then waren er denk ik botweg te weinig mensen waren die tegen SARS aanliepen. Als je wereldwijd ongeveer 10k mensen met SARS gehad hebt, ga je er toch niet nog 1k opzettelijk besmetten om het vaccin te testen?

dugo | 11-05-20 | 20:28

Dus ik mag de komende 2 jaar niet meer naar de kapper, naar de kroeg of naar de hoeren, en dan moet ik al die tijd thuiswerken omdat de kinderen niet naar school mogen. OK, ik heb geen kinderen. Voor zover ik weet.

Osdorpertje | 11-05-20 | 20:06

2 jaar lang geen handel om een paar duizend dikke bejaarden te redden. Ongebrijpelijk.

Mark_D_NL | 11-05-20 | 20:06 | 8

U heeft niet zoveel op met andermans leven, geloof ik. Althans, u weet het goed verborgen te houden.

Heiner | 11-05-20 | 20:44

@Wasbakplasser | 11-05-20 | 20:39: de terechte vraag die veel mensen vermijden.
Net als met het vluchtelingen vraagstuk. Of de klimaatverandering hoax.
Deugen.

Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 20:53

Zit je nog steeds in 0031 of ben je al weer terug naar het Paradijs?

Rest In Privacy | 11-05-20 | 22:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Hier was ik dus al bang voor, dat het nooit meer zal worden als voor de "coronacrisis".

Slipsnifter | 11-05-20 | 20:05 | 5

Het zal ook nooit meer zo worden als voor je puberteit, je eerste kus, je eerste brommer, je eerste keer mogen stemmen en je eerste baan. Vooruit kijken nu en kansen zien. De mens kan veel meer hebben en is veel creatiever dan je denkt.

Sinterbikske | 11-05-20 | 20:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Te koop aangeboden na overlijden; een lever ter grote van een hoofdkussen.

Brabeaulander | 11-05-20 | 20:05 | 4

Het gaat wel hard ja.

Sinterbikske | 11-05-20 | 20:09

Bel Pia even, die zal er blij mee zijn.

5611 | 11-05-20 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen

Maar, als u veel geld afdraagt aan uw overheid, dan zal zij er voor zorgen dat het allemaal heel erg mee gaat vallen.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:04 | 1

Ja, doen ze niet. Besmettingsgevaar voorkomen, die snap ik. En als je heel eerlijk bent is het juist slim om wat meer te social distancen want ook verkouden worden wordt op deze manier verspreid. Maar ik merk dat bij veel van mensen die ik ken het sentiment toch wat meer de andere kant op draait. Zo van, 8000 mensen op 17 miljoen en allemaal zo toevallig. Trump die China aanpakt door aan te geven dat ze als ze mee willen doen in de wereldpolitiek ook moeten geven i.p.v. alleen maar nemen, en ineens dit los gaat in een verkiezingsjaar en de hele bandwagon op dit moment Trump de schuld geeft dat hij 'laks' is.

tragic1911 | 11-05-20 | 20:09

Zinloze bangmakerij.

IJsbrekert | 11-05-20 | 20:04 | 4

Helemaal meens, pure bangmakerij

SaabG | 11-05-20 | 20:07

Het is verschrikkelijke bangmakerij allemaal.

skoftig | 11-05-20 | 20:12

Bangmakerij idd. Over een paar maanden hebben we een vaccin/medicijn/voedingssupplementje* dat het virus neutraliseert en gaan we allemaal weer feesten.
Bangmakerij van fatalisten!
*Resveratrol of zo...

Aristotalloss | 11-05-20 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

Mickey, nog minimaal 18 maanden Corona cafe!

Sinterbikske | 11-05-20 | 20:03 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 11-05-20 | 21:12: Ja ik kan het wel maar over het algemeen past mijn muzieksmaak niet bij het café. Denk niet dat men daar muziek van de 3 tenoren waardeert, of Paverotti. Om maar eens wat te noemen. Èn ik slaap s nachts.....

Lupuslupus | 11-05-20 | 21:45

@Lupuslupus | 11-05-20 | 21:45: Dat lijkt me geen probleem, Pavarotti kwam al een paar keer voorbij. En Elvis en Sinatra zal toch ook wel uw smaak zijn.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 22:25

@Kuifje-naar-Brussel | 11-05-20 | 21:12: goed geheugen heb je... Je bent dus niet alleen druk met reageren, je leest anderen ook. Chapeau.
Wat weet je over mij, bijvoorbeeld?

Gajus | 11-05-20 | 23:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gaat ook nog twee jaar duren, voordat de MSM aandacht gaat besteden aan Obamagate.

nuchterland | 11-05-20 | 20:02 | 4

Wat is er aan de hand? Niks toch.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 20:09
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland