LIVE. Soepel Corona Debat in Tweede Kamer
Perspectief!
Hier volgt alvast een winstwaarschuwing voor het debat in de Tweede Kamer over Ruttes Roadmap to Freedom. Vaste kijkers zullen misschien een paar ankerpunten missen. Zo doet Henk Krol niet meer mee namens 50PLUS maar namens Femke Merel, weet bij DENK niemand wie nou de gewone afsplitsing is en wie de afsplitsing van de afsplitsing en neemt Thierry Baudet een weekje vakantie van de geschiedenis. Maar dan de inhoud. De een vindt de versoepeling te vroeg. De ander vindt de versoepeling te laat. En niemand die het weet omdat we Nederland nou eenmaal niet in twee PETRI-schaaltjes kunnen verdelen. Dus een verzoekje aan de dames en heren controleurs der regering om daar niet te veel over te bakkeleien, en de ogen op de bal te houden: waar blijft die bescherming voor onze jongens en meisjes in de thuiszorg en de verpleeghuizen? En. Hugo. Waar blijven die 29.000 tests per dag? Verspreid de tests, niet het virus!
UPDATE: Aantal faillissementen stijgt met 36%
Moeilijk moeilijk moeilijk
Oh ja
Reaguursels
InloggenMet bloedplasma- en tijdige (thuis-) chloroquin-behandelingen moeten we nu toch echt wel wat meer vrijheid kunnen krijgen. En test nou gewoon eens alle mensen met gezondheidsklachten, zodat die echt weten dat ze serieus thuis moeten blijven.
Volledig onzichtbaar FvD. Hiddema... ach laat maar.
Ja aan Hiddema heeft Baudet helemaal niks meer ! Man is 76 en misschien ook gewoon te oud voor dit vak geworden leest even zijn sprookje voor en wandeld met zijn wandelstok weer naar Bram zijn kat en dat was het dan. Raar dat Baudet er zelf ook "weer" niet is, alle fractievoorzitters zijn er toch. ??
Rutte heeft totaal geen inlevingsvermogen.
Gezin met kinderen? Dan kun je gemakkelijk op een terras gaan zitten met anderhalve meter ruimte tussen de personen.
En maar lachen. En maar veren in z'n eigen reedt stoppen.
Serieus? Die man spoort niet.
Beetje beter lezen. Het gaat om anderhalve meter tussen de tafeltjes. Je kunt dus prima met je gezin aan één tafel zitten. Sterker nog, dat mag tot en met acht kinderen. We mogen de Arnon Grunbergs niet in de kou laten staan immers
Kunnen de rest van de volksverlakkers eindelijk eens terug komen van vakantie? De farce van fractievoorzitters die kamerleden vertegenwoordigen heeft lang genoeg geduurd. Het is onwettig, of heeft iedereen een volmacht getekend en kan dat überhaupt voor zoveel TK-leden?
Toch zou ik Ybeltjes in meerdere gaatjes doen. Dan mag Robbert het doekje met haploîde genen verbranden. Daar houdt hij namelijk van, van genverbranden.
Wilders is aan het mierenneuken nu.
Kijk, Dijkhoff, de kabouter van het Wilhelminapark, begrijpt het wel.
Ja als het een beetje taai word komt hij samen met Rutte even een snip en snap doen.
Zo rolt de Haagse comedie, Mark maakt er echt een stand up comidian uitvoering van.
Hij gaat zelfs een instructie mondkapjes maken presenteren.
Klavertje wil ook de wereld simplistisch kunnen vangen in een cijfertje. Veel Nederlanders hebben problemen met de omgang met onzekerheid.
Yasser Feras en cijfers is altijd gevaarlijk.
Het is een grote versoepelingsshow met een stinkend randje. Nog steeds geen noodzakelijke maatregelen al mondkapjes en test of een langere lockdown totdat men meer zekerheid over het virus heeft.
Nee, corona-apps, drones en ander ziekelijk surveillancespeelgoed om televisiekijkers gerust te stellen... véél belangrijker.
Marijnissen en Asscher vragen Rutte nu al een keer of tien welke strategie het kabinet volgt. En zoals gebruikelijk op elke vraag eindeloos gezwets met gedraai en zinloze uitweidingen, stug volhouden tot de volgende interruptie.
Vragen naar de bekende weg.
@van Oeffelen | 07-05-20 | 16:54: Als je zo goed weet wat die strategie is schrijf het dan eens helder op, ipv dooddoeners af te scheiden.
Zojuist even naar de post. Ga er maar vanuit dat die versoepeling weer wordt teruggedraaid. 1,5 meter? Amper. Groepen van 4/5 man? te over. Geef ze een vinger...
Geef ze een vinger? De overheid en mijn angstige medemens mogen blij zijn als ik me uberhaupt aan die coronagekte conformeer. Ik snap uw punt wel maar wie gaat mij straks compenseren voor deze ellende? Ik ben namelijk niet bang om te sterven, en er zijn vele zaken die ik verschrikkelijk vind en die mij pijn doen waar ook niemand rekening mee houdt.
@Zeebonkus | 07-05-20 | 17:13: Wat mij opvalt is dat jij klaarblijkelijk denkt dat dit over jou gaat. Jij bent niet bang om te sterven! Jij moet gecompenseerd worden voor deze ellende!
Dit gaat over beheersen van een epidemie. Niet over jouw gevoelens.
@omanders | 07-05-20 | 17:25: Maar dat beheersen van een epidemie gaat toch uitendelijk ook over de gevoelens van mensen? Ik hoef geen compensatie, als je maar wel weet dat dit allemaal voor jou en de jouwe is.
@Zeebonkus | 07-05-20 | 17:44: Pardon gevoelens en feiten hebben niets met elkaar te maken.
Die lady in pink heeft een grote afkeer van "risico's nemen". Brrrr. Straks eist ze nog garanties, zekerheden en miljonairsbelastingen.
Kapsel van Rutte krijgt steeds meer weg van die enge man uit Oostenrijk vroeger. Bedoel verder niets mee.
Al iets gespot onder de neus?
@Pluisbaard | 07-05-20 | 16:35: Coke. Doen alle meelopers met de naïeviteit en het denkvermogen van een kind, die met 'de grote jongens' meewillen. Een mietje is het.
Kurt Waldheim?
Oostenrijk heeft veel enge mannen voortgebracht. Bedoelt u die uit Braunau am Inn ?
@van Oeffelen | 07-05-20 | 17:11: België kan er ook wat van wat betreft het voortbrengen van enge figuren.
@Zeebonkus | 07-05-20 | 17:15: zeker, Spanje overigens ook.
@van Oeffelen | 07-05-20 | 17:23: NL topt ze allemaal met van Oef.
Waarom maakt u ineens een 180 draai voor wat mondkapjes betreft? Waarom deelt u zoals in andere -wel- beschaafde landen geen mondkapjes uit? Waarom hoor ik niets meer over groepsimmuniteit? Waarom geeft u niet toe dat u bewust ouderen hebt opgesloten en dus feitelijk nu medeverantwoordelijk bent voor extra doden? Waarom houden politici zich niet aan de Blijf thuis regel? Waarom paraderen ze oh zo graag in nutteloze talkshows? Waarom hebt u de WOB buiten werking gesteld? Waarom hebt u de zorg de laatste tien jaar afgebroken? Waarom bent u zo selectief met het terugbrengen van 'Nederlanders' naar Nederland, is dit nu wel of niet op basis van urgentie gedaan? Waarom drukt u er allerlei maatregelen door heen onder het mom van corona? Waar blijven de tests, de vaccins, de extra zorg? Waarom laat u zich chanteren door de horeca maar mogen de sportscholen pas per 1 september open? Waarom kiest u voor genot en niet voor gezondheid? Waarom coördineert u niets, maar dan ook helemaal niets met de buurlanden? Wat hebben fietsen in de trein met corona te maken? Waarom kapt u er niet mee?
Geweldig! Hulde!
Het gaat toch allang niet meer om inhoud. Stijl en voorkomen tellen tegenwoordigwaarom weten we iets niet, wat weten we dan wel, context, hoe mee om te gaan. Beste beleidsbepalers, meer openheid en inhoud. Wij het volk kunnen dan ieder geval proberen het te snappen.
Rutte: "Ik sport niet, ik zit graag op een terrasje en ik krijg een vorstelijke beloning, ongeacht wat ik zeg of doe. Meer hoeft u niet te weten.".
@Lupuslupus | 07-05-20 | 16:06: Nu heb ik nietzoveel met studentikoos hulde roepen maar dit was niet mis.
Virus of geen virus, mijn welzijn is altijd knudde. Next!
En hier zit de uitweg:
www.zdnet.com/article/google-research...
Het lijkt erop dat de epidemie voornamelijk verspreid door een heel klein aantal superspreaders, en dat de meeste besmettingen sowieso een R0 van onder 1 hebben. Dat verklaart hoe het zo hard verspreid maar *binnen* huishoudens helemaal niet zo besmettelijk lijkt.
Als we die superspreaders (mensen of evenementen of wat dan ook) uit de epidemie kunnen halen en houden dan kunnen we open.
Alle superspreaders opsporen en opsluiten.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 15:46: Jij gaat nog schrikken in dat geval. Ik denk dat bejaardentehuizen en hun onbeschermde verzorgers daar debet aan zijn geweest. De verzorgers brengen het dan naar buiten enzo. Dat zou betekenen dat het de dynamiek is dat zoveel ouderen sterven. Niet omdat ze gevoeliger zijn maar omdat de hulpbehoevendheid heel veel intens nabij contact vereist.
Het is speculatie, maar ik heb wel wat gehoord dat dit zou kunnen ondersteunen.
Alle Superspreaders terug naar Superspreadië!!
@omanders | 07-05-20 | 15:50: Het lijkt mij dat het juist andersom is en de verzorgenden het virus binnengesleept hebben in de bejaarden/verzorgingstehuizen want in veel gevallen geen beschermingsmiddelen. Immers, al bijna 2 maanden mogen de bewoners geen bezoek meer hebben (dus kan het niet van bezoek komen) en de verzorgenden gaan s avonds gewoon naar huis, hebben contact met anderen, gaan boodschappen doen etc. Er zijn zelfs verzorgingstehuizen waar de verzorgers zich vrijwillig samen met de bewoners hebben opgesloten om het virus niet te verspreiden.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 16:10:
Kan inderdaad niet anders.
U heeft gewoon gelijk.
@Carmelita | 07-05-20 | 16:16: Dank Carmelita. Ik probeer gewoon logisch te denken en dat van de verzorgers die zich samen met de bewoners hebben opgesloten geeft m.i. aan dat die verzorgers zich terdege bewust waren van het gevaar dat ze voor hun patiënten zouden kunnen zijn. Ik vond het echt hartverwarmend toen ik dat las en de foto's zag want het is nogal wat om je gezin - voorlopig - te moeten verlaten om de ouderen te beschermen. Zèlfs niet 'moeten' maar geheel vrijwillig. Waar vind je dat nog?
@Lupuslupus | 07-05-20 | 16:10: Dat is min of meer wat ik zeg, maar iets ingewikkelder. Ik speculeer dat de kans dat als je een hoge besmettelijke dosis binnenkrijgt je zelf ook heel besmettelijk bent. En dus dat bejaardentehuizen door een superspreader worden besmet en tegelijkertijd superspreaders maken.
Ik zet die stream 5 seconden aan en zie meteen Rob Jetten een selfie nemen. Dit staat symbool voor alles wat er mis is in de politiek.
Die zelfgeiler is nu al bezig stemmen te ronselen onder de Indische gemeenschap (15 augustus). Ze draagt een melati, goh, wat empathisch. Gebruik je daar een Kamerdebat voor?
Men noemt het een intelligente lockdown. Het lijkt meer een verdere lockdown van intelligentie, voor zover aanwezig. Als lamgeslagen kuddes slachtvee lopen Henk en Ingrid achter een situatie aan die volledig ontdaan is van ratio. Murw gebeukt door opgedrongen solidariteit, zieligheid en een dik laagje schuldgevoel zingt men mee met de deugers op de radio, en volgt men slaafs de corrupte media.
Dat is de voedingsbodem bij uitstek om de democratie en vrijheid van mensen nog verder te verdunnen, hetgeen dan juist nu gebeurt. Beloningen aan Italiaanse, Franse en Spaanse klaploperij met het dreigement van "wat jullie toch egoïstisch". Men valt ervoor, hoe dwaas het ook is.
Het wegwerp artikel is de democratie, en dat breidt zich steeds verder uit.
Ohw, verlicht ons heldere geest. Deel uw wijsheid. Die tegel hierboven kunnen wij simpele reaguurders niet veel mee.
@Pluisbaard | 07-05-20 | 15:50: U spreekt namens alle simpele reaguurders? Of spreekt u uit eigen ervaring?
@Broadsquire | 07-05-20 | 15:53: Ik weet dat er weinig zijn die tegen uw intellect opgewassen zijn. Dus ik voel mij vrij om voor meer reaguurders te spreken. Wij wachten op uw relaas wijze heer.
Stijging aantal faillissementen van 36% valt reuze mee.
Kortom, de belastingbetaler is de lul.
Er is niemand anders om de lul te worden, dus ja. Maar dat geldt voor alles, altijd.
Het zou mooi zijn als we van plan waren het virus uit te roeien in plaats van door te modderen met groepsimmuniteit. Wisten we tenminste waar we het voor doen.
Roadmap en lockdown. Een typisch voorbeeld wat er gebeurd als regeringen geconfronteerd worden met iets waar ze geen weet van hebben of ervaring. Wat is er eigenlijk aan de hand.
Mensen gaan dood aan hartaanval, auto-ongelukken, van de fiets worden gereden door een vrachtwagen, hiv, de griep, omdat ze slecht eten, hun hele leven gerookt hebben, heel veel verschillende soorten enge ziekten die je niet allemaal kent, omdat ze gewoon oud zijn etc etc
Toen was er opeens covid. Daar gingen sommige mensen ook dood aan. Maar niet zo veel hoor. Procentueel dan.
Maar toch vonden de overheden dat de burgers niks meer mochten. In ieder geval tot er een vaccin was. Maar ze wisten niet of er eenvaccin zou komen. Dat weten ze nog steeds niet.
Gek verhaal he
U heeft er nog steeds niets van begrepen.
@jan99 | 07-05-20 | 15:34: Ik probeer het al niet eens meer uit te leggen aan mensen die alleen maar een opleiding LTS zwakstroom genoten hebben. (Hoi Mark_D)
Onderzoek in Indonesia toont aan dat er een forse correlatie is tussen sterftekans aan Covid 19 en vitamine D tekort in het bloed: Hoe minder vitamine D, hoe hoger de sterftekans. Dus pak een beetje zon mee tussen de middag, als je kan.
www.youtube.com/watch?v=h26Izfi_hOA
Ehm... Dat er een correlatie is, wil nog niet zeggen dat dat gelijk het oorzakelijke verband is.
Mensen die ziek zijn en bedlederig, zullen minder in de zon zitten etc.
Youtube, prima onderbouwing.
(Dat was sarcastisch bedoeld)
Vraag het je huisarts en eventueel je hond, genieten van het mooie weer kan geen kwaad
Ik erger mij behoorlijk aan termen als "road to freedom".
Natuurlijk heeft bijna iedereen het moeilijk met de maatregelen.
Maar als wij paar maanden verplicht rekening met elkaar houden, gaan vergelijken met de bezetting van de Nazi's in 40-45, dan is het droevig met ons gesteld.
Yep. Dat soort iconische woordbedenksels zijn typerend voor totalitaire regimes.
Road to Serfdom, Friedrich Hayek.
Ik vind alleen dat rekening met elkaar houden zo breed te rekken is. Vooruit dan maar, ik pas m'n leven wel aan omdat er mensen zijn die bang zijn om te sterven. Maar wanneer houden deze mensen rekening met mijn behoeften en eventuele angsten?
Eens! En hebben we écht geen Nederlands woord voor lockdown?
Ja hoor, “op slot”, zelfs Google translate kan “lockdown” niet vertalen (ziek). Vindt “Ausgangssperre” ook wel lekker klinken....
We hoeven geen tulpenbollen te eten en we kunnen nog tien jaar poepen. Maar ik vind me wel heel zielig dat ik het ek voetbalfestijn moet missen nadat ook al het songfestival aan mijn neus is voorbij gegaan
90% zou het erg vinden het virus door te geven aan een ander?
Huh?
10% dus niet? Hoe dat zo?
Die hebben een soort redenatie dat het onderliggend lijden dat leven heet, toch ook zonder Corona tot een einde zou komen, en het absolute dodenaantal zo gemeten over enkele eeuwen onveranderd blijft.
Kabinet en RIVM wat gelooft in groepsimmuniteit?
@De verwarde man | 07-05-20 | 15:29: Dat kan een reden zijn, maar dit is nou natuurlijke selectie op en top. De industriele revolutie heeft er voor gezorgd dat er een heleboel mensen zijn die het volgens de natuurwetten niet zouden overleven. De een z'n dood is de ander z'n brood en nieuwe mogelijkheden zullen zich manifesteren. Net als dat binnen een kapitalistische samenleving bepaalde mensen profiteren en anderen er onder lijden.
Of ze vinden het gewoon een griepje.
Door Hiddema ben ik nog lid van het FvD.
Hiddema is de stabiele hoop van het FvD.
@Zeebonkus | 07-05-20 | 15:52:
Ik dacht dat Annabel dat was.
@Lafayette | 07-05-20 | 16:10: Die staat stabiel.
50+ vraagt aan de MP of er mogelijkheden zijn tot compensatie in gevallen van het overlijden van zorgpersoneel.
Dat zal Rutte wel goedkeuren onder de voorwaarde dat het net als bij de nabestaanden van MH17 als bijzondere beloning wordt aangemerkt en zwaar belast wordt. Dat is wel zo menselijk......................
Vergeet d666 niet in te lichten.. kunnen die nog snel wat organen roven.
Was even naar de apotheek. Nou is mijn gehoor niet zo best, en die mevrouw praat zo zacht. Of ik, net als Alex deLarge in Clockwork, achter de lijn wil blijven. Er zit verdomme al een perspex plaat van 3cm dik. Ik heb netjes gevraagd waarom er geen electronische hulpmiddelen waren geïnstalleerd, of dat ze bereid zou zijn iets duidelijker te spreken.
De samenleving word er chagrijniger door, dat merk ik wel.
Er was niet echt een klik, zo te horen ;)
Dijkhoff van de VVD blijkt geen liberaal maar is een griezel: bejaarden rechten ontnemen om hen zogenaamd te beschermen. Dijkhoffs foute redenatie volgend had hij allang alle bejaarden moeten opsluiten om ze te beschermen tegen pinpas dieven, overvallen etc. Idem de door het zelfde tuig bedreigde Qwertys. Misschien vindt Dijkhoff het ook handig als die mensen een zichtbaar kenteken gaan dragen: b.v. een Corona ster.
Kan het niet geloven dat de VVD zo diep is gezonken!
maar begrijp steeds meer waarom het tussen 40-50 in ons land zo is ging.
Het zou zomaar een slogan voor een totalitair regime 2.0 kunnen zijn; een "voor uw eigen veiligheid" gietijzeren plaque boven de ingangspoort van een "heropvoedings"kamp.
Dijkhoff heeft tijdens het carnavallen hoogst persoonlijk van Breda een brandhaard gemaakt.
Vergeet de peiling voor VVD niet...
De VVD is altijd al een partij geweest voor zakkenvullers en rasopportunisten. Die zogenaamde liberale en volkse aspecten zijn er vooral wanneer het hen goed uitkomt. Het maakt de VVD niet uit wie ze naaien.
Dierenmuts heeft het over slachthuizen in de VS. Vergeten waar haar huis woont?
Maar ze zei ook dit: Telecombedrijven zijn bereid om metadata af te staan aan Nederlandse en Europese overheden in de strijd tegen het coronavirus. En dat is eng ?
Die komt zo weinig in de tweede kamer, dat ze geen idee heeft waar het over gaat, en dus een standaard riedeltje uit het archief doet... Doorbetaald worden ze toch wel, of ze komen of niet.
@scorpio777 | 07-05-20 | 15:07:
Het gaat niet om bereidheid. Ze kunnen hiertoe worden verplicht.
@Baron Clappique | 07-05-20 | 15:10: Inderdaad, verplicht.
Wanneer komt het RIVM met wetenschappelijk bewijs voor die 1.5 meter ?
Nooit, het is schijnveiligheid waarvoor iedereen die dit overtreed een fikse boete krijgt. Het virus houdt zich ook niet aan de 1,5 meter.
@scorpio777 | 07-05-20 | 15:08: Nee, want bijv. windrichting lijkt me ook relevant. Maar Van Dissel wil nu ineens weer wel wachten op wetenschappelijke resultaten als het gaat om de horeca. Dat dan weer wel.
Dat komt er inderdaad niet, hier in Engeland hanteert men 2 meter als officiele norm.
Hebben ze in Engeland wel meter? Geen feet en inches?
Er schijnt een groot tekort aan betrouwbare zwangerschapstests te zijn. Die uit China geven vaak een valse uitslag.
Ik moest net even in het centrum van een middelgrote stad in het midden van Nederland zijn. Mijn conclusie is dat veel mensen het wel geloven met de maatregelen, en de regels bewust aan hun laars lappen. De versoepeling is nog niets eens ingezet. Arme IC-medewerkers. De tweede piek gaat gewoon komen, en hard ook. En straks iedereen weer krijsen dat we beademingsmachines tekort komen.
Die komt niet. Of de overheid moet hem graag willen.
Paniekzaaier. Die tweede piek komt niet, hooguit met Kerstmis.
Tja, het vraagt ook wat denkvermogen, maar dan kom je er snel achter dat 70% van dit land tokkie is en het nooit zal begrijpen. Ik snap wel waarom PVV en FvD een harde lockdown wilden, die kennen hun kiezers.
Je beweringen zijn nergens op gebaseerd, puur onderbuik gevoel en NPO hysterie.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 14:59: Zo, zo 70% is tokkie, u spreekt uit ervaring.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 14:59:
Wist niet dat 70% van de bevolking op de PVV en FVD stemmen.
@Spring Bruissteen | 07-05-20 | 14:59: just mark my words.
@komtdatschot | 07-05-20 | 15:01:
Daar dacht deze ALDE figuur weer niet over na lol.
@komtdatschot | 07-05-20 | 15:01:
Wie wilden nog meer harde lockdown dan, want ik zeg toch nergens dat die 70% gelijk staat aan alle kiezers van FvD en PVV?
@komtdatschot | 07-05-20 | 15:01: maak je niet druk om ErikJan79, dat is zo'n iemand die altijd wat moet roepen in een discussie, maar nooit iets toe te voegen heeft.
Noemt mij een antivaxer omdat ik CBS cijfers heb gepubliceerd, waaruit nog steeds blijkt dat er niet meer overledenen zijn dan in andere jaren.
@komtdatschot | 07-05-20 | 15:01: Was dat maar waar.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:03:
Lees je eigen tegel nou nog eens na.
@komtdatschot | 07-05-20 | 15:07:
Gedaan, en nu?
@Hoksie | 07-05-20 | 15:06: Alle andere doden: kanker, hartinfarcten enz. zijn nu verzameld onder het kopje 'corona' want ze bestaan niet meer. Ook de griep van deze winter is nergens te bekennen. Het is inderdaad een erg kwaadaardig virus maar niet waard om het hele land in angst te laten leven. Gelukkig ben ik na wéken doodsangst (bedankt alle paniekzaaiers) weer met beide voeten op de grond gekomen. Voorzichtig: zeker. Mensenmassa's zoals in supermarkten vermijden: natuurlijk. Maar voor de rest gaat mijn leven weer zijn gewone gang i.p.v. alleen s morgens om 6 uur even buiten te zijn met mijn honden. Schichtig om mij heen kijken om vooral niemand tegen te komen. Ben enorm verbaasd over mijzelf dat ik mij weken lang zó angstig heb laten maken. Wéken van mijn leven totaal verpest waarvoor mijn 'dank'.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:08:
Leg het dan nog eens een keer uit wat je nou eigenlijk met je tegel bedoelde.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 15:13: Waarom heb je dan niet naar mij geluisterd? Heb je diverse malen verteld dat je paniek ongegrond was....
@komtdatschot | 07-05-20 | 15:13:
- 70% is tokkie.
- Tokkies kennen geen verantwoordelijkheid.
- Tokkies doen wat ze willen onder het mom "vrijheid".
- PVV en FvD kennen hun kiezers en willen harde lockdown om ze binnen te houden.
- Andere partijen zijn te goedgelovig in het verantwoordelijkheidsgevoel van hun tokkie kiezers.
- Ergo, PVV en FvD kennen hun tokkiekiezers beter dan de rest.
-
@Mark_D_NL | 07-05-20 | 15:16: Ja Mark, dat klopt en ik vind het jammer dat ik niet heb geluisterd want het was ècht heel erg. Mijn zoon is ook dolblij dat ik weer zelf naar de supermarkt ga, hoewel hij het weken lang graag voor mij gedaan heeft. Alles is hier weer zoals het was en dat is zo'n énorme opluchting!
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:21:
Je had ook kunnen zeggen dat de PVV en FVD een lockdown wilde om hun kiezers te beschermen tegen de 70% aan tokkies in nederland.
Cuban8 is helderziende? Wat fijn zeg, misschien kan hij even de lotto getallen van zaterdag doorgeven? Er is helemaal niets(!) dat wijst op een 2e golf, dit virus is voor 80% SARS (daarom door menige viroloog SARS II genoemd) en SARS heeft ook geen 2e golf gekend. Maar ja, paniekzaaien is blijkbaar 'leuk'.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 15:13: Jij bent gewoon zo labiel als de pest, je zelf eerst zes weken opsluiten op de meest extreem mogelijke manier en nu met David Icke en (waarschijnlijk) Robert J. aan komen kakken, van het ene uiterste hoppa naar het andere uiterste.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:21: de mensen die massaal de regels aan de laars lappen zijn nu niet bepaald PVV/FvD stemmer maar eerder de Denk/PvdA stemmers...
@Lupuslupus | 07-05-20 | 15:29: bookmark m'n tegel anders even ? Ook al posten ze graag cheesy filmpjes over 'zorghelden' op social media. De meeste mensen kunnen/willen simpelweg hun eigenbelang niet ondergeschikt maken aan het 'algemeen goed'. Eigen WC-rol eerst.
@zwellevertje | 07-05-20 | 15:30: waarom denk je dat hij hier praktisch woont ? Niet omdat het zo'n stabiel en evenwichtig mens is.
Het aantal tests kan makkelijk omhoog maar dan moet men niet zo moeilijk doen over afspraken maken. Iets dat ze van hogerhand niet kunnen.
www.tubantia.nl/deventer/twentse-onde...
Er zijn voor de zorg thans voldoende beschermingsmiddelen, en we zouden nog 5 x zoveel kunnen regelen, maar dat doen we niet. Waarom niet?
Zou het tot zekere hoogte niet verstandig zijn om wat meer voorraad aan te leggen, was gebrek aan voorraad niet de reden voor de schaarste.
Ons ben te zünig.
Ze hebben amper beschermde kleding en mondkapjes voor de zorg.
Die hebben amper wat ingekocht omdat het niet past bij het kweken van groeps- immuniteit.Daar zijn ze vanaf het begin al mee bezig geweest.
Ah,de huichelaar heeft ook wat te melden.
Misschien ligt het aan de kwaliteit van de stream, maar als Lolo nog een paar haartjes verliest van de bovenkant veranderd hij in Job Cohen.
Zie ook wel wat Frits Barends in hem opbloeien.
Ik dacht dat hij implantaten had?
Top die roadmap die ze gisteren hebben gepresenteerd. Alleen bijzonder triest dat partij DENK het nodig vindt om met elkaar te vechten tijdens de crisis in plaats van hun kiezers te vertegenwoordigen.
Dat geldt nog meer voor de boomers van 50+.
Ach, dat is altijd nog beter dan dat bijvoorbeeld een paar ziekenhuizen met elkaar gaan liggen bakkeleien.
Gadtverdamme, alles voor de verkiezingen. Demissionair verder en de verkiezingen uitstellen.
Wel cijfers over roken, niet over drinken bij dat staatje?
De alcoholisten waren niet aanspreekbaar.
99% drinkt meer, 1 % drinkt minder.
@sprietatoom | 07-05-20 | 14:42: Vooral in de eerste weken (eind maart/begin april) waren dorstig. Nu is dat wel anders, maar ben niet minder gaan drinken.
Scherp.
Ben niet zo van de complottheorieën, maar professor Bing Liu, universiteit van Pittsburgh, is vermoord. Was dichtbij een corona-doorbraak...
Ja, en Jan Sloot kon een film opslaan in 1 kilobyte. Geloof toch niet al die onzin.
@Vula | 07-05-20 | 14:46:
Met 3d quantum processen kan dit gewoon. Als je 50.000 betaalt, laat ik demo zien
Hoe een terras vol dronkenlappen veiliger is dan een sportschool met een goed toegangsbeleid voor serieuze, gedisciplineerde sporters. Oftewel: als je als BOA zou moeten raden waar je je leven wel zeker bent.
Hoe je met een debiele exitstrategie het complete effect van de smart lockdown teniet gaat doen. En het schijnt al zo'n hete zomer te gaan worden. Airco op standje 10 in de verpleeghuizen en de vergrijzingsproblematiek is de eerstkomende 5 jaar ook weer opgelost.
Dus zit je veilig buiten in de zon.
@sprietatoom | 07-05-20 | 14:40: Of zit je binnen omdat je gistermiddag bijna drie hufters het ziekenhuis in had getremd. Gelukkig is er nog dat laatste restje zelfbeheersing. De sportschool waar ondergetekende trouw contributie blijft betalen is helemaal (als menselijkerwijs mogelijk) coronaproof. Gewoon 1 of 2 x per week die opgekropte frustratie er lekker uit trainen. Ik merk in mijn kennissenkring dat ik niet de enige ben die daar zeer dringend behoefte aan heeft.
@Hetkanverkeren | 07-05-20 | 14:50: Vertel mij wat. Ik ben echt niet van plan mijn huis te gaan ombouwen naar een sportschool. Hardlopen en fietsen doe ik al maar trainen met gewichten is iets dat goed zou moeten kunnen in de 1,5 meter wereld.
Het wordt kantje boord voor de sportschool waar ik een abonnement heb lopen. Veel opzeggingen van mensen die niet snappen dat er na de zomer weinig te kiezen valt.
@Hetkanverkeren | 07-05-20 | 14:50: Mijn sportschool heeft gewoon de optie gegeven om ff niet de maandelijkse kosten te betalen of om later korting te krijgen voor de maanden dat ze dicht zaten. Momenteel betaal ik helemaal niks en als ze weer open zijn en het is er te druk dan zeg ik gewoon mn abonnement op en neem ik weer een nieuwe wanneer deze shitstorm voorbij is. Wat denk je dat er gebeurt wanneer de sportschool weer open is? Iedereen en zn moeder moet ineens voor de zomer 'in shape' en doen net alsof ze kerst hebben gehad; 3 weken ellende en drukte van mensen die normaal niet eens de sportschool binnenlopen laat staan daadwerkelijk iets gaan doen.
@Hetkanverkeren | 07-05-20 | 14:50:
Zie het probleem niet, van mij mag je. Zie ook wel eens van die 24/7 zaken waar voor de corona al bijna geen hond was 's avonds laat, dus ook dat moet geen probleem zijn.
@sprietatoom | 07-05-20 | 15:11: En ik begrijp mensen niet die thuis geen biertje kunnen drinken, het liefst blijkbaar met volslagen bovenvolumineuze kudtmuziek die elk goed gesprek onmogelijk maakt. Terrassen idem. Maar qua gezelschap ben ik altijd nogal kieskeurig geweest. Ik ga hier nu geen paranoïde verhalen houden over het nut van contant geld in de horeca en de financieringsconstructies daarachter.
Ik pleit veel liever voor bonafide ondernemers die met al hun goede bedoelingen stomweg genegeerd worden. Dat is inclusief mijn kennissen met een strafblad, maar hun leven gebeterd hebben en voor wie sporten hun anker in de maatschappij is.
Want die dadendrang versus zelfbeheersing. En zuipen en dom lullen gaan iedere boerenlul kan ik uit eigen ervaring mededelen. Ik doe de laatste tijd te weinig anders.
Leuk jurkje hoor.
Stiekem is ze wel fan GS.
Edit: * van GS
Niet boos worden Mark!
Pleur op met je verduurzaming Klaver, we hebben een economie te redden, geen geld voor Links Groene feestjes.
Als Klaver moet kiezen tussen klimaat of corona dan gaat zijn prio uiteraard naar klimaat! Stumper is het.
Never waste etc. etc.
Misschien eens opzoeken wat duurzaam betekent en dan nadenken wat duurzaamheid (in de breedste zin) kan betekenen in crisisperiodes.
Verduurzaming hangt 1 op 1 samen met migratie. Wil daar dus best met Klaver het gesprek over aangaan maar alleen als we het totaalplaatje bekijken en niet lustig gaan grasduinen met afspraken tussen wat wel en wat niet deugt.
Oftewel, ik rij geen kilometer minder en bezuinig niet op consumptiegioederen en ruimte, alleen maar om het volgende Syrische apothekersgezin hier binnen de uitstootnormen te kunnen schoenlepelen.
Lol! Mijn idee!
@Graaisnaaiert | 07-05-20 | 14:43: ik ik ik
@Erikjan79 | 07-05-20 | 14:43: volgens onze groene milieuvrienden staat duurzaam gelijk aan milieuvriendelijk en groen enzo .maar dat is harstikke fout .dus inderdaad men zou betekenis van dat woord eens moeten opzoeken en dan met een grote stempel op het voorhoofd duwen .
@bowlfabriek | 07-05-20 | 14:50:
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, toch?
@Graaisnaaiert | 07-05-20 | 14:43:
Een mens stoot ruim 4 ton CO2 uit op jaarbasis.De linksen hebben al 2 miljoen mensen hier naar toegehaald.
Zegt veel over het beleid wat we voere.
@pejoar | 07-05-20 | 14:53:
Je bedoelt dat het kapitalisme door links beleid komt? Ok.
@Insan3 | 07-05-20 | 14:47:
Precies. Dus?
@bowlfabriek | 07-05-20 | 14:50: LInks kaapt woorden en verandert gewoon de betekenis en inhoud ervan meestal in politieke zin. Dat lukt vaak dankzij hun luitenants in de MSM/PO die dit verder wel doordrammen.
Ze zeggen dat dit debat tegelijkertijd de eerste kampioenschappen zijn om in recordtijd een spreekgestoelte te ontsmetten.
De bodes hebben gewonnen.
Baudet is er niet bij. Regelt zeker mondkapjes voor zijn goede vriendinnen als ze weer met de trein moeten reizen.
Jij bent zeker de leukste thuis. Wat een humor heb jij, jaaaaah dat is lachen!
@Lorejas | 07-05-20 | 14:40: Dank. Het is weer gelukt.
Prioriteiten. Afspraak op de Russische Ambassade.
@Lorejas | 07-05-20 | 14:40:
Op de linkse teentjes getrapt kleine trollebol?
Nee. Kan gewoon geen flauwe grap waarderen. Of vond jij het een ouderwetse klijendetser? Klop klop. Wie is daar? Knop. Welke knop? Deurknop. Moest jij vroeger om lachen zeker?
@Lorejas | 07-05-20 | 14:57: Ja, leuk. Kende ik nog niet.
@Lorejas | 07-05-20 | 14:57: Klijendetser. Je bent onbedoeld leuk.
Dat er zo veel geld blijkt te zijn en dat dit nu wordt gepresenteerd als ‘dat hebbben we goed gedaan, en daardoor kunnen we het nu uitgeven’ is als iemand een behandeling onthouden en bij overlijden blij te kunnen melden dat er daardoor geld is voor een mooie uitvaart.
Ach wat leuk, mevrouw Marijnissen heeft haar GeenStijl-jurkje aangetrokken.
Opsodemieteren met je anderhalve meter samenleving en iedereen aan de mondkapjes.
Best lastig een biertje drinken hoor met een mondkapje voor.
@oh no | 07-05-20 | 14:22:
rietje?
Opsodemieteren met je anderhalve meter samenleving en opsodemieteren met je mondkapjes.
@komtdatschot | 07-05-20 | 14:25: wel onder je mondkapje door gestoken dan, anders kom je net als die Amerikaanse vrouw op YouTube terecht, maar ze kon tenmiste wel makkelijk ademen... :)
@kweethetooknietbeter | 07-05-20 | 14:25: +1 nog maandje beetje volhouden en COVID 19 bestaat zo goed als niet meer. ondertussen hebben ze wel een hoop dingen er door gedrukt.
En u met uw mondkapjes.
@Bolder | 07-05-20 | 14:28:
Ook goed.
Ja allemaal weer boven op elkaar en aan de mondkapjes. Wel even de ziekenhuizen informeren om 5000 IC bedden klaar te hebben.
Maar we zitten dan wel snel aan de groepsimmuniteit.
Ja moeilijk als het RIVM openlijk zegt dat dit een politieke beslissing is en het wetenschappelijk aanvechtbaar acht. In Azië heeft men wetenschappelijk onderzoek die het tegendeel aantoont, maar ja ....
@2voor12 | 07-05-20 | 14:32:
Zekers,en die anderhalve meter is wel veilig?Dat werkt van geen kanten in de praktijk.
@Simon_GS | 07-05-20 | 14:32:
Daarom ook.Die andere landen zijn achterlijk en hiero weten ze het weer eens beter.
@komtdatschot | 07-05-20 | 14:35:
Bljkbaar wel zoals de cijfers nu snel dalen.
Je zal zien dat met mondkapjes op dat iedereen denkt dat alles weer kan.
@2voor12 | 07-05-20 | 14:47:
Je ziet het toch al in de supermarkten hoe die amderhalve meter werkt.
Lukt je gewoon niet.In oa een België liggen de mondkapjes gewoon in de schappen.En zo hoort het ook in afgesloten ruimtes waar anderhalve meter gewoon niet werkt wegens ruimte gebrek.
Gaat Baudet nog vragen stellen over die Russische corona-artsen die door zijn grote vriend Poetin voortdurend uit het raam worden geflikkerd?:
www.parool.nl/wereld/derde-russische-...
Waar haal je dat vandaan dat Baudet en Putin grote vrienden zijn van elkaar?
@komtdatschot | 07-05-20 | 14:23: Baudet is een bewonderaar, geen persoonlijke vriend.
Baudet heeft Hiddema naar het debat gestuurd.
Geen vragen door Baudet dus.
@oldandwise | 07-05-20 | 14:25:
Moet je dat niet aan Ad Hominem vertellen?
Bent u CNN correspondent in de Benelux, of is zelfs dat nog te hoog gegrepen?
@hertogvanzottegem | 07-05-20 | 15:03: lol. Ik denk dat hij niet eens weet wat u bedoelt.....
Wilders op z'n best! Rutte en de Jonge k.o.
Ik bedoel maar: dat nep OVV onderzoek kan bij deze achterwege blijven. De verantwoordelijken voor het drama en alles wat nog gaat volgen, NL gaat sociaal, economisch en financieel richting afgrond, zijn bij deze eindelijk eens aangesproken!
@haasjerepje | 07-05-20 | 14:26: en op hun nummer gezet! Wegwezen!
@haasjerepje | 07-05-20 | 14:26:
Tijd om eens echt rechts te worden als land. Laat iedereen maar voor zichzelf zorgen. AOW afschaffen, uitkeringen omlaag, zorg alleen voor mensen die het kunnen betalen. Weg met dat linkse sociale geneuzel. Eens toch?
Ja en jou jorissen we ook wel een keer weg. Dag ErikJanneman!
@Lorejas | 07-05-20 | 14:42:
Ga lekker naar Joop met je linkse geneuzel.
Oeh! Op de linkse teentjes getrapt kleine trollebol?
Ome Geert slaat weer eens de spijker op de kop.
Er treedt gewenning op.
Hup de lucht in met al die duizenden drones. Controle controle controle.
En natuurlijk boetes boetes boetes want overal zitten er gaten in begrotingen omdat de gebruikelijke boetes nu sterk zijn teruggelopen.
Stel je eens voor dat we daardoor niet meer zoveel ontwikkelingshulpgeld zouden kunnen weggeven.
Opvallend. Geert, die eerder nog pleitte voor een algehele lockdoown, roept nu dat morgen de terrasjes wel weer open kunnen. Het kan verkeren.
Hoe noemt men zoiets ook alweer?
@Wc-kip | 07-05-20 | 14:17: Opportunisme.
Die lock was dan ook maar voor enkele weken bedoeld.
Misschien is de situatie nu een andere dan dik 2 maanden geleden? Zo maar een idee hoor. In jouw redenering zou je voor eeuwig in lockdown moeten blijven omdat het opportunistisch is je aan de ontwikkelingen aan te passen.
Nederland heeft een soort van collectieve lobotomie ondergaan.
Moet je wel eerst hersenen hebben...
Terrassen vanaf morgen open vraagt Wilders, ben voor.
Ze konden ook binnen een half uur dicht, dus waarom niet?
Handen wassen is moeilijker na te leven?
Stelletje fukking smeerberen.
Dat komt omdat de meeste Nederlanders amper hun handen wassen:
servicemanagement.nl/wp-content/uploa...
Eigen mondmaskers eerst.
Een oranje masker staat je erg goed, zag ik op internet.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 14:11:
O.T. vraagje. In België worden bij de dagelijkse Corona cijfers, de overledenen uitgesplitst o.g.v. de drie regio's. Er zijn ook altijd een een paar procent van 'onbekende oorsprong'; zijn dat steeds dode illegalen?
@CiTy3 | 07-05-20 | 14:41: Goeie vraag. Er zijn sowieso veel problemen met de cijfers uit Brussel en omgeving. Die schijnen toch niet helemaal te kloppen.
Nou, zet ‘m op , oppositie. Hahaha.
Ze stemmen allemaal mee met het kartel.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 14:10: Komt door 5G
Bescherming voor thuiszorg en verpleeghuizen nog steeds niet op peil, maar er wordt door Knol wel 7,5miljoen beschikbaar gesteld voor 500 asielkinderen in Griekenland.. das 8000 euro de neus! Zijn ze helemaal gek geworden?
Tja de meerderheid van de bevolking is het ermee eens dus.
Geld is het probleem niet.
Ander ministerie, bij VWS wordt veel harder op de kosten gestuurd.
Die testen zijn er wel, maar weinig mensen die er om vragen.
Genoeg die er om vragen, GGD zegt nee..
Mijn vrouw! Gisteren nog.
Sijbesma zei vorige week dat er te weinig lysisbuffer was. Gisteren noemde hij dat framing. GGD's volgen de richtlijn dat alleen risicogroepen getest kunnen worden. Dus vragen kan wel, krijgen is een ander verhaal.
Velen vragen erom maar er wordt te weinig uitgestuurd naar laboratoria. Raar maar waar.
Pfff.... kom op zeg, detail fucken om die onzinnige lockdown wat cachet mee te geven. net zo achterlijk als die de jonge die trots gaat staan zijn bij wat plastic rietjes. Het is een treurig schouwspel. Lockdown is nutteloos, maar de schapen volgen wel, want die zijn zo bang gemaakt.. Man, man, man.
Het is niet alleen hier in NL, ook de andere landen kunnen er wat van. Lijkt wel afgesproken werk.
Die lockdown geldt hopelijk niet voor kickbokslessen voor boefjes, toch?
Nee, en ook niet voor gesubsidieerde schietlessen.
Jetje en Klaver zullen wel weer woede veinzen en het opnemen voor een bepaalde groep waar ze nu weer potentiële kiezers zijn. "Ik denk aan al die <groep>, die nu zonder mondkapjes.. blabla... Voorzitter, ik ben woedend, ik ben verdrietig, bla." *
*Vergeet dramatische pauzes niet.
lol.
Gooi die fucking sportschool open.
Dat noemen we een seksclub.
Wrom? Doe maar een paar push ups op zolder. Heb je echt geen sportschool voor nodig.
Agressieprobleempje?
@Eduardo- | 07-05-20 | 14:11: daar lopen niet zo veel leuke dames helaas
@Moonwarrior | 07-05-20 | 14:31:
Door de voorraad heen?
De enige reden om tegen het beleid in te gaan is vanwege het roepen om ‘stemmen’. ‘We’ hebben deze crisis samen binnen gehaald en besluiten erover genomen. Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten maar in de basis heeft de regering het, zonder onderzoeksuitslagen, het tot nu toe prima gedaan.
Niet onnodig veel doden en Rutte bleek ineens wel een staatsman te kunnen zijn. Jammer dat hij door de crisis onmogelijk veel stemmen erbij heeft gekoregen maar soit... Eerst overleven en dan verder kijken en dat heeft hij prima gedaan. Nog knap dat die lul van een WimLex niet naar Brexit is gevlucht dus ook daar respect voor. Ondanks dat ik het koningshuis haat.
Veel oude en/of kwetsbare mensen zijn nodeloos te vroeg gestorven.
Maja, die klagen niet.
@Carmelita | 07-05-20 | 14:09:
Mja... Klopt. En ik werk mijn stinkende best in de zorg... maar hoe had je het beter kunnen doen dan?
@overVecht | 07-05-20 | 14:11:
Bescherming regelen. Andere landen lukte dat ook.
En testen, testen, testen.
Niet onnodig veel doden... er zijn niet meer doden dan anders.
Ik heb de "doden" van de eerste 17 weken van 2018, 2019 en 2020 uit het CBS eens met elkaar vergeleken:
2018 - 57395
2019 - 52314
2020 - 56026
Overleven kan Rutte als geen ander... als je zijn gedraai en gekronkel ziet wanneer het bijvoorbeeld over mondkapjes gaat, heb je een sterke indicatie dat hij eerder "per ongeluk" goed uit de verf komt als staatsman, als dat hij nu echt het roer in handen had. Dat het nu beter gaat in Nederland is misschien wel ondanks Rutte en niet dankzij Rutte. Het probleem is dat het in beide gevallen achteraf praten is, maar dat betekent dus ook dat je de -voor hem- positieve casus niet kunt bewijzen. Als hij heeft gedaan wat hij goed kon doen heeft hij wat mij betreft niet meer stemmen verdiend, het was gewoon zijn fokking job. Het feit echter, dat het chequeboek voor de knoflooklanden eventjes getrokken werd terwijl hij het volk bezig hield met de discussie of ze nu wel of niet een mondkapje moesten dragen was een smerige truuk om diezelfde mensen op termijn een heleboel geld afhandig te maken. Daarmee verdient hij nét het nadeel van de twijfel. Presenteren en debatteren kan hij als geen ander trouwens, grote klasse. Samengevat vind ik dus dat we Rutte als staatsman met een meloen kunnen vergelijken: Groen aan de buitenkant, maar dieprood van binnen.
@Hoksie | 07-05-20 | 14:20: pssst... DAT moeten we natuurlijk niet willen weten... en aangezien de kwetsbaren er het eerst aan gaan, gaan die niet nog een keer later in het jaar. Dus het zou best wel eens kunnen dat we, als we die meting aan het eind van het jaar nog eens doen, dat we zelfs MINDER doden hebben dan in de voorgaande jaren. En hoe verklaar je dat dan? Niet met de maatregelen, want die zouden het aantal corona-doden alleen maar moeten beperken, maar het zijn er altijd nog een aantal.
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 14:23:
Hierbij het lijstje van de 65+ in de eerste 17 weken:
2018 - 50114
2019 - 45418
2020 - 49443
Dus ook in deze groep geen afwijking.
Gelukkig maar.
@Hoksie | 07-05-20 | 14:28: Ik heb de vrijheid genomen je reaguursel in één van mij hieronder te kopiëren. Dank voor de goede informatie. Waarom is er eigenlijk geen journalist die deze getallen voorhoudt op de Dinsdagse persconferentie? --> de vraag stellen is hem beantwoorden.
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 14:30: Creating a false pandemic...
De MSM is er niet voor waarheidsvinding, maar voor staatspropaganda
Interessant vind je wellicht The HighWire with Del Bigtree op youtube. Vanavond weer een nieuwe uitzending.
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 14:30:
Inderdaad, en waarom wordt er niet gevraagd door journalisten, hoeveel extra zelfmoorden er al zijn genoteerd vanwege eenzaamheid, faillissement etc.
@Hoksie | 07-05-20 | 14:34:
AntiVac wappie confirmed. Ik snap wel waarom je de MSM niet volgt, waarschijnlijk moeilijk te begrijpen.
Maar er is al jaren geleden voor gewaarschuwd dat er nieuwe virussen zouden kunnen komen. Wonderbaarlijk genoeg is het vaak goed gegaan dus is Den Haag er al een boekhouder (rampzalig want geen goede risico-inschatting) naar gaan kijken. SARS en Ebola zijn succesvol de kop ingedrukt. En nu is toch de aandacht flink verslapt. Geen testen voorhanden of snel op te schalen. Het gezeur over mondkapjes. Het gebrek aan materiaal in het algemeen. Het onderlinge wegkapen van materiaal binnen europees verband. Deals sluiten met louche figuren en bemiddelaars om maar wat binnen te krijgen. Het gelieg van China wat men accepteert terwijl het duidelijk was dat ze zelf gigantisch gingen hamsteren qua IC spullen. Jarenlange bezuinigingen op beschikbare bedden en zorgpersoneel. En ouderen in de steek laten. Kortom, een compleet gebrek aan zelfstandigheid in zorg, onderzoek en crisismanagement. En dan met de botte bijl de middenstand slopen. Er zijn fikse verbeterpunten nodig.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 14:45: Je lijkt MSM wel! Je trekt conclusies over mij zonder mij te kennen of onderzoek naar mij. Knap hoor!
@Hoksie | 07-05-20 | 14:56:
Dat krijg je als je wel enig denkvermogen hebt, dan hoef je geen onderzoek te doen na zo'n vreselijk dom reaguursel en snap je gelijk wat voor persoon je voor je hebt. Zo knap dus niet.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:02: Kun jij dan verklaren waarom we in totaal INCL Corona in 2020 dan minder doden hebben dan in 2018 ZONDER Corona in week 17 tot nu toe? Het kan niet aan de maatregelen liggen, want dan hadden we nog altijd een aantal meer gehad. Ook kan het niet daaraan liggen dat er nu minder verkeersdoden zijn, want eigenlijk zou dat betekenen dat we, als het totale aantal gelijkblijft en datzelfde aantal een lockdown rechtvaardigt, dus ook in 2018 een lockdown gehad moeten hebben. En eigenlijk ook wel een beetje in 2019. Dus, samengevat, nu even niet gelijk naar je althoedje-beschuldigingen in richting Hoksie grijpen en gewoon even uitleggen: waarom hebben we ondanks Corona dus MINDER doden in totaal tot nu toe dan in 2018? ... misschien zie jij iets dat wij niet begrijpen? Ik ben benieuwd naar je verklaring!
@Deflatiemonster | 07-05-20 | 14:47: Dat ben ik met je eens. Als er iets is dat duidelijk geworden is door dit hele gedoe, dan is het wel dat als de stront ÉCHT aan de knikker komt, we er stand vandaag helemaal niets tegenin te brengen hebben en de klungeligheid en politieke spelletjes, waarmee de regering er aan het begin mee omging is ook een teken van bestuurlijke armoede van onze volksvertegenwoordiging.
Jij vergelijkt een griepvirus, dat een kleine besmettingsgraad heeft en een vaccin met een coronavirus dat besmettelijker is en geen vaccin. Daar ga je al de mist in. Jij claimt dus dat we niets hadden moeten doen en het dodental nu hetzelfde zou zijn?
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:02: Deze reactie zegt meer over jou dan over mij.
Ik schrijf hierboven feiten, namelijk cijfers van CBS, en wijs iemand, die mij bedankt voor de cijfers op een youtube kanaal met interessante zaken, die niet alleen over vaccinaties gaan. Meerdere bronnen bekijken, dus MSM en andere meningen. Op basis daarvan trek ik de conclusie dat MSM-journalisten geen kritische vragen stellen en naar de pijpen dansen van de overheid.
Jij weerlegt hier niets van, maar je bestempelt mij wel direct als een antivaxer wappie en dom. Wat heb jij eigenlijk bijgedragen in de discussie onder dit draadje?
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 15:07: Doe eens een linkje posten van die totaal cijfers, ik kan die cijfers negens vinden bij het CBS.
@Hoksie | 07-05-20 | 15:17:
Misschien hadden de mensen in 2018 allemaal de griepprik kunnen halen, dan waren er een stuk minder doodgegaan. Maar ja, vaccineren is eng en is niet nodig, toch?
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:14: Nee, ik claim dat de besmettingsgraad misschien groter is, maar de dodelijkheid ongeveer hetzelfde. Ik claim echter ook, dat de dodelijkheid van het virus dusdanig beperkt is tot een select aantal kwetsbaren, dat het niet de quarantaine van alle niet-kwetsbaren (99,9% van de bevolking) rechtvaardigt en dat het totale sterftecijfer inclusief corona minder of hoogstens gelijk is aan dat in jaren zonder Corona, zodat daarmee ook de algehele paniek en de schade die de economie daarmee oploopt niet gerechtvaardigd is. Zouden er nu 10.000 doden méér gevallen zijn, dan zou je nog kunnen argumenteren ja. Maar er zijn zelfs 1000 doden MINDER en dat terwijl die maatregelen er niet meteen waren en ook nu niet 100% waterdicht zijn. Dan moet je óf pleiten dat er in 2018 ook een totale lockdown had moeten zijn, óf je pleit ervoor dat die nu helemaal niet in verhouding staat. Ik zeg niet dat bij niks doen er niet een paar doden meer gevallen zouden zijn. Ik zeg wel dat er niet opeens een piek in het aantal gezonde 30-jarigen geweest zou zijn.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:24: Vaccineren is één van de beste dingen die de mensheid ooit uitgevonden heeft en is voor een groot deel verantwoordelijk voor de stijging van de gemiddelde leeftijd. Wel even goed om te noteren dat er misschien hoogstens 20-25% van de mensen zich überhaupt tegen de griep laat vaccineren.
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 15:26:
Maar je beredeneert nu dus met de cijfers vanwege de "lockdown". Je kent de cijfers toch niet zonder de lockdown? Jij doet aannames en dat doen de experts ook en vind je het dan erg dat ik hen eerder geloof dan jou?
De grafiek op www.cbs.nl/en-gb/news/2020/14/mortali...
geeft een goede inblik. Je ziet die stijgende lijn in 2020 ja, maar we zitten alweer over het keerpunt... en je gaat precies hetzelfde zien als bij de lijn van 2018, namelijk dat aan het einde van het jaar de lijn ONDER het gemiddelde gaat zijn omdat -sorry dat ik het zo moet zeggen- de kwetsbaarsten onder ons bereids gegaan zijn. Ze zullen in ieder geval niet twee keer sterven. Het feit dat het overgrote merendeel van de doden hoogbejaarde mensen mét medische voorgeschiedenis zijn, spreekt daarvoor. Nu een beetje wiskunde: het totaal aantal doden over de tijd is gelijk aan de integraal, oftewel de oppervlakte onder de grafiek. Je kunt ook gewoon met je muis over de grafiek gaan en de nummers noteren. Uitkomst: 2018 had meer doden tot 1 mei dan 2020. En ook de stijging van het aantal doden per week begon weken eerder dan in 2020. Waarom heeft dat toen geen lockdown gerechtvaardigd? Waar waren de persconferenties? De mondkapjesdiscussies? Het RIVM? Waarom moest je toen niet je handen wassen bij de ingang van de supermarkt? Waarom kon je toen nog in het vliegtuig? Alleen maar omdat de griep niet zo besmettelijk is als Corona? Het aantal doden spreekt niet daarvoor, dat was al hoger vanaf het begin! Zou het misschien zijn dat we de griep gewoon als "normaal" geaccepteerd hebben en er nu een heelhoop stampij gemaakt wordt omdat het iets nieuws is? Leg dat maar eens uit!
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:33: Het gaat er niet om wie je gelooft, het gaat erom wat de cijfers zéggen. Ik doe geen aannames. Ik zeg alleen dat de cijfers voor zich spreken.
@Erikjan79 | 07-05-20 | 15:33: Trouwens, cool van je dat je in "respectabele debat-modus" bent, zelfs al zijn we het niet (overal) met mekaar eens. Dat zouden meer mensen moeten doen. Kudo's
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 15:47:
Maar je snapt toch wel dat de huidige 2020 cijfers het gevolg zijn van de maatregelen. Als er geen lockdown was geweest en de teller stond op 30.000 doden, wat was dan je punt precies geweest?
Ik kan na de zomer dus op zoek naar een nieuwe sportschool. Heel toevallig krijgt Basic-Fit wel een flinke zak geld. Zelfstandigen kunnen doodvallen. Dat valt niet te rijmen.
Zijn dat niet veel franchisers?
@Moonwarrior | 07-05-20 | 14:08:
Ja. Die Basuc-Fits zijn náást een bestaande sportschool gezet om klanten weg te kapen met lage tarieven. En nu krijgen zij wél geld. Want een grote onderneming.
Toen de particuliere sportschool waar ik trainde, overgenomen werd door Basic Fit, en daardoor ineens een stuk goedkoper (in alle opzichten) werd, liep de tent ineens vol met jonge mocro's. Meteen een continu opgefokte sfeer, en iedereen ineens in onderbroek of in Bermuda onder de douche. Ik heb meteen mijn abonnement opgezegd. Zo zie je maar weer: zodra mocro's ergens opduiken gaan ook meteen de subsidie-kranen open.
@Peter Emile | 07-05-20 | 14:39: Ze lijken goedkoper. Je moet een eigen slot meenemen voor je kluisje. Er is minder personeel. Minder of geen persoonlijke begeleiding en lesjes gaan via schermen. En het aantal apparaten is ook kleiner. En inderdaad, er komt bepaald volk wat nogal afdoet aan de sfeer. Je ziet dan ook in de avond opvallend weinig vrouwen.
Volgens mij is het simpel:
Als je als authoriteit de zaak te vroeg opengooit, dan is het makkelijker schade te claimen, het hoofd van ministers te eisen etc. wanneer het mis gaat, dan wanneer je de economie en het openbare leven nog een jaar op slot gooit ("tja, dat moest nu eenmaal en anders hadden we honderdduizenden doden gehad"). Dus deze jongen kan wel raden wat er gebeurd.
Dat toont ook aan dat de zogenaamde "politieke verantwoordelijkheid" een wassen neus is. Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen, maar juist uit de weg gegaan. Het CYA-principe. Op kosten van degenen die ze vertegenwoordigen, wel te verstaan.
Wie was dat ook al weer, Rutte, en wat heeft hij nou echt goed gedaan ?
Rutte liep en loopt aan het handje van het RIVM/WHO. Net zoals een klein kind aan de hand van pappie en mammie loopt. Dat betekent: géén eigen verantwoordelijkheid.
In die laatste opmerking "90% zou het (heel) erg vinden het virus door te geven aan een ander" zit het manipulatieve venijn...
Van alle vormen van manipulatie is manipulatie dmv de groep ("ja, wij zijn het allemaal eens, maar jij denkt wat anders") inderdaad het meest smerige
Geloof dat ze één vraag nog vergeten hebben. Er word over welZIJN gesproken, maar niet over welVAART en die twee correleren toch behoorlijk met mekaar.
Niet na te leven - opgave van grondwettelijke vrijheid en persoonsrecht in elke vorm -naar de verdoemenis helpen van de middenstand teneinde via Eurobonds de schulden van de knoflooklanden te overnemen
"Maar het werkelijke aantal is hoger!"
Uiteraard voor extra bangmaakpotentieel.
@Dezenaamhier | 07-05-20 | 14:16: Ik neem de vrijheid om de post van Hoksie hierboven te kopiëren:
Hoksie | 07-05-20 | 14:20: Niet onnodig veel doden... er zijn niet meer doden dan anders.
Ik heb de "doden" van de eerste 17 weken van 2018, 2019 en 2020 uit het CBS eens met elkaar vergeleken:
2018 - 57395
2019 - 52314
2020 - 56026
... kortom: het werkelijke aantal is niet hoger. We praten hier over ALLE doden, incl die van Corona. En als het totaal aantal incl Corona niet hoger is, dan KAN Corona niet meer doden hebben als dat wat er staat, want iedere dode wordt toch echt maar één keer begraven. Of er moet -puur toevallig- dit jaar een significant minder aantal doden vanwege andere oorzaken zijn, maar aangezien er zoveel manieren zijn waarop je kan sterven, is die kans gewoon nihil.
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 14:28: Is niet alleen toeval. Mensen zijn minder op straat, minder ongevallen etc.
@maSs | 07-05-20 | 14:47: Klopt, maar is geen argument, want er zullen misschien wel een paar minder verkeersdoden zijn, maar niet helemaal geen. Ook zullen er een paar hartaanvallen minder op het werk vallen ja. Maar het aantal doden door, ik noem maar wat, kanker, HIV, Keukentrapjes, verdrinken, zelfmoord, vergiftiging, ongelukkig vallen, en noem maar op... wat is daarmee? Bovendien: het TOTALE aantal is zelfs minder dan inmiddels 2018. De brandende vraag is: wat rechtvaardigt dan nog een lockdown? Omdat het MINDER doden zijn dan 2018 kun je dus niet stellen "de maatregelen hebben voorkomen dat er nog meer gestorven zijn", want door een paar maatregelen voor Corona gaan er hooguit een paar minder dood aan precies dat virus ja. En die paar verkeersdoden en hartaanvallen, okay. Maar wat is dan met de rest van alle oorzaken? Kortom: de getallen spreken voor zich.
@Gladiator Fap | 07-05-20 | 15:17: Ik heb de cijfers net nog even gecheckt, een correctie, helaas van de laatste week in 2020:
2018
totaal - 57395
tot 65jr - 7281
65+ - 50114
2019
totaal - 52314
tot 65jr - 6896
65+ - 45418
2020
totaal - 60054
tot 65jr - 7017
65+ - 53037
Ten opzichte van 2018 zijn er in totaal 2659 personen meer overleden. In de categorie tot 65jr echter 264 personen minder.
In de categorie 65+ zijn 2923 personen meer overleden.
T/m week 15 lopen de cijfer 2018 en 2020 gelijk op, de toename zit alleen in de weken 16 en 17.
Zie hieronder cumulatief 2018 en 2020:
2018 2020
wk 1 3343 2243
wk 2 6702 5607
wk 3 10066 8759
wk 4 13388 11800
wk 5 16791 14958
wk 6 20304 18147
wk 7 23964 21342
wk 8 27655 24297
wk 9 31592 27386
wk 10 35684 30480
wk 11 39417 33693
wk 12 42847 37293
wk 13 46072 41734
wk 14 49112 46807
wk 15 51972 51762
wk 16 54732 56026
wk 17 57395 60054
Hier is de link naar CBS:
www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/70895...
@Hoksie | 07-05-20 | 16:13: Ook al zijn deze cijfers anders dan de eerste door mij gepubliceerde cijfers, vallen mij een twee zaken op:
Ten eerste: de toename in week 16 en 17 zijn niet te verklaren uit alleen Corona doden. Volgens het RIVM rapport 3 mei jl. zijn in totaal in week 16 en 17 (13 tot 26 april) 1501 personen aan COVID-19 overleden, terwijl de toename in deze 2 weken volgens CBS 3953 is.
Ten tweede, de toename is alleen in de 65+ categorie en als je de grafiek van het RIVM erbij pakt, betreft het vooral de categorie 75+. Ik neem aan dat het gros van deze personen in de verzorgingshuizen zaten, die voor familie volledig in lockdown gingen, maar niet voor het verplegend personeel.
Het effect van deze lockdown op deze leeftijdscategorie zijn naar mijn mening:
1) angst
2) eenzaamheid
3) niet meer luchten van de woning c.q. naar buiten kunnen, hetgeen niet goed is voor je immuunsysteem
4) niet beschermd verplegend personeel, die voor eventuele verspreiding heeft gezorgd
5) overig onderliggend lijden
NB: tot op heden zijn volgens het RIVM 58 personen zonder onderliggend lijden overleden aan COVID-19.
Ik wil het virus graag aan een ander doorgeven maar dan moet ik het eerst zelf ergens krijgen. Anders komen we nooit aan onze groeps-immuniteit! Maar met deze strenge maatregelen weet ik niet waar ik het nog op kan lopen
1/3 is meer gestresst, angstig en eenzaam.
Dat zijn een boel levensjaren die daar verloren gaan....
Klinkt soft, is economische realiteit...
Ik ben in ieder geval door het angstzaaien 8 weken van mijn normale leven kwijt. En als je al 75 bent telt elke week dubbel. Minimaal. 4 maanden van mijn leven door het putje.
REAGEER OOK