Gemeente Amsterdam schuldig aan coronaplosie
Levensgevaarlijke megadrukte op belangrijke OV-hub Amsterdam - bedankt Halsema
Social
Femke was natuurlijk veel te druk om samen met Groot Hamassink geld bijeen te schrapen voor moslims met corona, daardoor zag ze eventjes over het hoofd dat het op de ponten tussen de stadshelften een grote fauda is. Alleen maar omdat de gemeente te achterlijk is een keer een brug over dat IJ te spannen. De eerste voorstellen werden reeds gedaan in 1839, we zijn nu 181 jaar verder, er wonen circa 100.000 mensen in Amsterdam-Noord - strakjes de burra zelf ook - en we zitten nog steeds op het niveau van vóór 1839. Wanbeleid en armoede, dat is wat het is, en we moeten het zeggen, maar in Rotterdam hadden ze allang een keer de handen uitgestoken en iets GEDAAN. In Amsterdam zitten ze te soebatten over aanloopjes, rattengangen onder de grond door, kabelbanen door de lucht en als we maar lang genoeg wachten ligt er straks een voorstel om met jetpacks dat water over te vliegen. Ach ja, als half Amsterdam straks is uitgeroeid door corona is er ook geen noodzaak meer om die brug te bouwen. Lekker rustig op de pontjes!
Reaguursels
InloggenVandaag voeren de ponten weer op volle sterkte. Toeval?
Te druk op de pont in 020 en niet een een verwijt vanuit de Stopera aan het adres van Tjèrrie en/of Blonde Geert ? Tja, dan moet er ècht iets loos zijn in dat lieve Rode Utopia aan het IJ....
GroenLinks komt wel in beweging zodra een criminele minderheid in het geding komt.
Fauda :-) Geenstijl weet wat een goede serie is!
Rotterdam heeft al een voetgangerstunnel onder de Maas sinds 1942! Wat een achterlijke stad dat Amsterdam. Maar lekker effe uitwaaien op de pont is natuurlijk ook nooit weg!
Gewoon verplicht alleen met winkelwagentje. Opgelost.
Kan het jou wat interesseren hoe dit afloopt?
Zou Halsema Saudi Arabië onder druk hebben gezet,geen zweep- en stokslagen meer dan regel ik die kisten...
Ze hebben naar Rutte en zijn vriendje gekeken. Is verder ook onmogelijk irl.
de voorlaatste zin is toch wel de mooiste wens /gevolg wat corona kan hebben......
alleen nog beveiliging op de muur erom heen regelen..
In de buitenlucht is kans op besmetting vele malen kleiner dan in een gesloten ruimte dus die hele paniek over mensen in parken of boten is zwaar overtrokken. Wie werden er besmet? Oudjes in verpleeghuizen, door ziek personeel, in muffe kamertjes, wintersporters in de apres skibar, carnavallers in drukke kroegen, familie van zieke mensen en een minderheid via andere contacten zoals buiten en via oppervlakken. Het gaat om binnen, niet om buiten.
En toch moeten we zoveel mogelijk binnenblijven..
Er schijnt niemand besmet te worden via oppervlakten, aldus een studie naar besmettingsgevallen in het Duitse Heinsberg. Alleen maar via zeer dicht contact in gesloten ruimtes. Buitenbesmetting kan inderdaad wel, maar dan in dichtgepakte voetbalstadions waar luidkeels gezongen wordt (Atalanta Bergamo - Valencia)
Die boot op de foto ziet er behoorlijk afgesloten uit. En buiten doet er wel degelijk toe. Verder besmetten oudjes vooral elkaar; schoonmoeder heeft koorts, maar weet dat geeneens. Snapt al de heisa ook niet. Leg die de maatregelen maar eens uit. Vooralsnog lijken de maatregelen voor binnen en buiten goed uit te pakken, dus waarom niet?
De moskeeën worden gebouwd door buitenlands donaties. Waarom kan het begraven dan niet ook met buitenlandsgeld gedaan worden.? En de arme dienen gesteund te worden door de rijke moslims. Waarom belastinggeld voor een kist alhier. Waarom linkse kerk. Waarom
waarom? nederigland.. DAAROM!!
Omdat de (kleinst mogelijke) meerderheid, maar nog steeds de meerderheid steeds maar weer blijft stemmen op Pro EU, en pro islam partijen, daarom! Any questions?
Als ze de joods-christelijke traditie in Ramadamsterdam niet hadden weggepest dan zouden ze nu op afroep door God of Jahweh het water in het IJ kunnen splitsen
Valt mij op dat de gewortelde Joodse religie zolang ik leef minder aandacht op feestdagen heeft gekregen dan de geimporteeerde Moslim religie. Wat heeft die media toch te bewijzen dat ze zo kennisnemend van en meelevend zijn met de hocus pocus rituelen van vreemdelingen in Nederland?
@Tapioca pudding | 25-04-20 | 07:25: Voor Jeauden zijn ze ook niet bang, Het zijn er niet zoveel en ze gedragen zich normaal. Toch heel wat anders als het lichtgetinte tuig en hun idiote doctrine.
Een veerpontje als oeververbinding . De anderhalve hersencel samenleving . . . .
Halsema heeft één taak. En die beheerst ze overduidelijk niet. Hoe lang mag je eigenlijk falen in dit land
Linkse mensen zijn altijd verantwoordelijk voor alles, rechtste mensen mogen altijd de schuld bij linkse mensen leggen. Zo werkt dat. Halsema heeft uiteraard overal schuld aan. Trump dan weer niet. Gewoon een paar simpele regels voor de nieuwkomers op deze site.
@Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 07:28: je hebt t eindelijk door
@Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 07:28: waarom hoor je ze dan bijna nooit over Aboutaleb?
@Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 07:28: Ze is verantwoordelijk voor orde, veiligheid en handhaving. Dat zijn haar belangrijkste taken, Dat zijn ook precies de taken die ze niet vil, of om wat voor reden dan ook verwaarloost.. Gaf ze mooi toe toen men over noodmaatregelen en sancties begon, net zoals ze het toegaf, bij de invoering van de wet omtrent de gezichtsbedekkende kleding en de manier waarop ze het onderzoek bij het Haga lyceum verziekte.
@Beste_Landgenoten : omdat ze hypocriet is. Bij sommige regels vindt ze het niet nodig het land te volgen, want Amsterdam. Wanneer een andere burgervader dat doet (Eindhoven) valt ze die af in de krant, want landelijk beleid is anders. Kaakklem wispelturigheid.
@Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 07:28:
Och pistolen Halsema die komt er wel met haar "juiste" vriendjes, en Trump die man moeten ze opsluiten, je eigen injecteren met een desinfecterend middel.
Je bent echt wel een links rechts figuur zeg, moeilijk om objectief te blijven?
Ligt er aan, of je links of rechts bent.
@Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 07:28: links geeft de schuld aan rechts en vice versa, het gaat erom dat je politici beoordeeld op hun daden en uitkomst van hun beleid. Als je dat objectief vergelijkt kom je tot de conclusie dat rechts de beste resultaten geeft.
Hoe gaat het trouwens met de inkomsten uit parkeergelden in Amsterdammetje?
Nu de horeca en raamprostitutie plat liggen zal het vast tegenvallen.
Arm college van burgemeesters en wethouders.....
En van de inwoners moeten ze het ook niet hebben want er zijn er nogal wat die de gemeente meer kosten dan ze opleveren.
Bleek de prijs van de brug halverwege dubbel zo hoog te worden waarvoor iedereen in Nl geacht werd te dokken want A'dam is dan op eens voor alle Nederlanders
Hier in het Vondelpark klitten de hipsters/millenials/snowflakes zoals altijd gewoon weer luidruchtig aan elkaar op de grasvelden. Want "gezellig vrijdagmiddag bojrel!" Handhaving is nml zo niet Amsterdams. Ik kan me voorstellen dat IC medewerkers die na hun werk via het Vondelpark naar huis fietsen zich afvragen waarom ze hun werk doen want ze zien de egocentrische "me-generation" in volle "glorie." Maw ze zijn alleen met zichzelf bezig en ze zijn al zo depressief want geen foodtruck- en muziekfestivals deze zomer. Dus dan maar schreeuwen en brallen in het park. Triest leeghoofdig volk.
Even een zijpaadje. Hier int Zuiden des Lands, zijn het vooral de bejaarden die de straat, de paden en lanen en parken vullen. Ongelooflijk. Zelfs mijn kinderen viel het op. 95% wat bij ons langs fietst is 70 plus.
@schijtzat | 25-04-20 | 05:44: Hier in het westen des lands precies hetzelfde: bejaarden en kleine kinderen. We doen dat isoleren voor hun, maar het schijnt ze zelf niet erg te interesseren.
Overigens ken ik er ook diverse die wel angstvallig in hun huis verscholen blijven...
@Opslag Medium | 25-04-20 | 07:52: Dat isoleren doen we echt niet alleen voor de bejaarden - dan was de intelligente lockdown namelijk allang opgeheven / flink aangepast. Corona kan iedereen grijpen en je weet nooit hoe het bij jou uitpakt.
nos.nl/artikel/2331563-hoogleraar-sta...
Bedankt.
In Amsterdam wonen al jaren geen Amsterdammers meer. Het merendeel heeft tegenwoordig een Marokkaanse, Turkse of Brabantse tongval, waarvan de laatste categorie de grondwet nog erkent.
wollah, jeweet zellluf!
Die brug had natuurlijk al lang gebouwd moeten zijn, maar dat is een koe in de kont kijken. Wel ligt er een tunnel onder het IJ waar nu nauwelijks een auto doorheen rijdt. Voor wie de tunnel te stijl is kan nu sowieso beter thuisblijven.
Een stijlloze tunnel, dat willen we. En ook niet te steil graag.
Schellingwouderbrug misschien een idee?
@kindapaas | 25-04-20 | 08:32: als je in oost woont wel, maar zelfs dan is het al gauw 5km om.
En met een Perzisch tapijt? Is dat nog een optie?
Amsterdam wil best een brug plaatsen. Als Den Haag betaalt.
(overigens moet de brug dan wel hoog genoeg zijn dat de cruiseschepen er onder door kunnen varen want dat staat zo omschreven in het bestemmingsplan)
Amsterdam wil best de brug zelf betalen, maar Rijkswaterstaat (valt ook onder Den Haag) blokkeert de bouw.
@kapitein_berendbotje | 24-04-20 | 23:07:
-
Amsterdam vergeet maar al te graag dat het IJ nu eenmaal een schakel is tussen de verkeersstromen vanaf het Amsterdam-Rijnkanaal, de Oranjesluizen en de sluizen van IJmuiden. Met de Nieuwe Maas en de Noord zo'n beetje de belangrijkste waterweg van Nederland. Die kun je nu eenmaal niet laten 'vertrutten' door een stelletje appeltjesgroene stads'planners'.
Ja maar, die cruiseschepen hebben toeristen aan boord......... Die willen ze toch juist weg hebben, want overlast etc?
@bisbisbis | 24-04-20 | 23:16: bij de Oranjesluis en over het Amsterdam Rijnkanaal liggen ook bruggen (fiets er nu bijna elke dag overheen om de pont te vermijden), kennelijk is dat geen probleem voor de scheepvaart.
Heb vertrouwen in de deskundigen.
Die zeggen wie niet ziek is is ook niet besmettelijk.
Je bedoelt die deskundigen die bezweren dat je vooral afstand moet houden en het liefst binnen moet blijven? Of heb jij het over de vele ondeskundigen die nu over elkaar heen buitelen om maar in de publiciteit te komen , zoals....[ vul in].
Als ik jou was zou ik toch iets slimmere opmerkingen plaatsen.
@langzullenweleven | 24-04-20 | 23:03: misschien is het sarcastisch bedoeld.
Bouw zo'n kek bruggetje als ze in Kampen hebben! Past perfect bij het imago van de stad en lijkt me onwijs praktisch om dat arrogante volk vanaf te tyfen.
Een agent mee laten varen die iedereen beboet. Van het geld kan de gemeente de begroting dichten.
275 miljoen is ongeveer 685.000 bekeuringen . Duurt ongeveer 90 dagen. ( 50 man, 10 keer heen en weer/ uur, 16 uur p dag etc)
@langzullenweleven | 24-04-20 | 23:11: minus de salarissen van de dienders.
Zullen ze blijk mee zijn daar in Holysloot, dat rare volk daar.
Meer 020,
Sinds het boerkaverbod zijn mondkapjes feitelijk verboden in de trein, op scholen, in overheidsgebouwen en voor patiënten in bijvoorbeeld het ziekenhuis. Op overtreding staat een geldboete van maximaal 435 euro.
,,Ik denk dat een paar jaar geleden niemand in zijn stoutste dromen had zien aankomen dat we te maken zouden krijgen met deze pandemie’’, zegt advocaat Famile Arslan, die het rond de invoering van het verbod op de gezichtsbedekkende kleding in de zomer van 2018 opnam voor boerka- en nikabdraagsters.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2020042...
In de onderstroom van de samenleving zit dit kwaadaardige opportunisme dat als gezond en behulpzaam aan de man gebracht wordt. Er kruipt een mensbeeld in mee dat hier niet gewenst is en ver achter ons ligt. Misselijkmakend. De fanatieke islam is het ergste wat ons wordt aangedaan.
Direct uit de vaart nemen die ponten. Dit is precies hoe het virus zich verspreidt en de regels gelden ook voor Amsterdam. Bovendien is er gewoon een brug, namelijk de Schellingwouderbrug.
Als je de voordeur op slot doet. Vergeet dan niet je brievenbus af te plakken, broekpoepert!
Regels gelden ook voor Amsterdam?!? Hahaha
"de regels gelden ook voor Amsterdam". Laat me niet lachen. Er zijn geen regels die gelden voor Amsterdam
Dit.
Lekker laten varen.
U was mij voor zie ik (SWbrug)
Lekker laten varen, maar wel op normale sterkte. Niet met minder afvaarten , zoals nu. Dat is falend beleid en vragen om problemen. Net als met de treinen, zelfde verhaal. Waar Denemarken langere treinen inzet, krijgen wij een app, die toegang geeft op basis van belangrijkheidheid.
Typisch....
m.bild.de/regional/ruhrgebiet/ruhrgeb...
Onze ‘landgenoten’ waren ook weer bezig...
Ik ben voor een drijvende pont. Dat is gewoon een standpunt waar ik niet vanaf te praten ben.
En Nanninga werd weggelachen toen ze Halsema een paar scherpe vragen stelde over het slappe Coronabeleid. Willens en wetens schuldig.
Lol net of je Corona krijgt omdat je binnen 1,5 komt van iemand met Corona. Zorg gewoon dat ie niet in je gezicht blaft. En zorg dat hij niet in je gezicht hoest.
Dus jij denkt dat iedereen die corona heeft gekregen in zijn gezicht is geblaft/gehoest.
Droom lekker verder
Het virus kan ook op deurknoppen enz, zitten.
Jij doet veel te makkelijk over de besmettingsgraad.
@snapal maar hoe doe jij de deur dan open als je het belangrijk vindt om er 1,5 meter vandaan te blijven?
@harrievanzanten | 24-04-20 | 20:22:
Daar heb je een punt, doe er wel alles aan om het zoveel mogelijk te voorkomen, pin al zoveel mogelijk contactloos. Maar in een winkel loop je alweer zoveel risico, het is vechten tegen de bierkaai.
Op den duur krijgt iedereen corona, tenzij er een vaccin komt.
Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen maanden...
@snapal dat denk ik ook. Om die reden (en ook om eens een keer goed op te ruimen) lijkt het me daarom ook beter om weer gewoon verder te gaan waar we een paar weken geleden ineens mee gestopt zijn. Waarom moet de economie óók kapot als je weet dat het vrijwel onvermijdelijk is dat je besmet wordt?
En als je m 3cm zonder condoom erin steekt krijg je ook geen AIDS.
Waarom is dit nu iedere keer weer een man? Ik vind dit nu toch weer zo stigmatiserend. En hoe voorkom je eigenlijk dat iemand dat gaat doen? Anderhalve meter afstand houden misschien?
Geef ze allemaal 3 weken celstraf!
www.telegraaf.nl/nieuws/816204312/vro...
Helemaal goed, prima regel.
@sodapoppin | 24-04-20 | 20:08: Helemaal niet. Dit kan alleen als de politie iedereen in de bevolking gelijk behandeld. En dat is bepaald niet zo.
@eastender | 25-04-20 | 02:49:
Op zich een juiste waarneming, met de kanttekening dat alleen "gelijke gevallen" gelijk dienen te worden behandeld. Het "wie wat waar wanneer waarom en hoe" van de gevallen(on)gelijkheid is daarmee toch een beetje een grijs gebied.
"wilde niet luisteren toen agenten haar erop wezen dat ze afstand moest houden". Dat betekent het niet opvolgen van Polizeibefehl, terechte internering. Dat zouden ze ook bij niet-witte mensen moeten doen.
@kindapaas | 25-04-20 | 08:45: hoe??? waardoor,
Leuk man. Maar schrijf eens zo'n leuk stukje over de Brabo en Limbo uilskuikens. Voorkomen is beter dan Chinezen hoempehoempe tettereeeeh!
Yep. Lekker hossen met z'n allen tijdens carnaval op dat nummer. Karma en zo
Ze kijken maar wat ze doen daar, heb er helemaal niks mee een grote freak show.
De vrees is eraf, niemand houdt zich er meer aan. Geen handen geven, redelijk op afstand blijven zijn prima maatregelen en ook goed houdbaar in het noorden van Europa die qua cultuur al een "kom niet te dicht in mijn buurt" houding hebben. Een Zweeds model lijkt me prima voor hier. Houden we de economie ook nog een beetje draaiende zodat we dat geld straks weer allemaal naar Zuid-Europa kunnen overmaken.
Ik vraag me serieus af of het momenteel slecht gaat met de economie. De horeca en toeristenindustrie uitgesloten, verder draait alles nog zonder dat vervelende kantoorvolk op de werkvloer waar je meer last van hebt dan gemak. Met een subsidiestop en het gat in de hand van Kaag dichten komen we een heel eind.
@revolte | 24-04-20 | 20:47: Eens, qua bedrijvigheid zie ik niet zoveel verschil, althans niet wat de cijfers staaft. Kut voor de Horeca, maar die waren sowieso al te duur, dat geld komt nu bij de supermarkten terecht. Horeca personeel wat nu bij supermarkten gaat werken. Oftewel pure marktwerking. De linkse hobbies zijn voornamelijk de lul, maar die hadden dus al geen economisch bestaansrecht. Historisch gezien doet in tijden van voorspoed links het goed, in tijdens van neergang rechts. Dat laatste moet kennelijk kosten wat kost voorkomen worden.
@revolte | 24-04-20 | 20:47: vergeet de evenementen- en beurzenbranche niet ;)
@Sjeik-Sjotum | 24-04-20 | 21:43: Klopt, ook structureel te duur.... ;)
Ik werk dus na verlies van werk nu als zo opstapbegeleidert.
Ik kan u verzekeren we tellen alle mensen die komen.
Max 55 op de kleine, 65 op de grote.
Dat er sneuhazen zijn die er als nog snel opschieten. Tja.
Dat mensen de pont opgaan en meteen het lekkerste stukje op eisen zodat het zonnetje op het bolletje blijft staan... en hierdoor de stroming niet door loopt. Tja daar zeik je dan over als je aan de overkant bent... want opgaande mensen namen niet 1.5 meter afstand van je.
De filmert had ook moeten doorlopen en niet iedereen moeten ophouden.
Het kan echt die 1.5 meter. Moet men zich zelf er wel aanhouden.
Precies zoals ik al zei maar jankeballerts en zeikerts hou je toch.
Goed bezig.
Dat zien we ja op verschillende filmpjes, denk dat je als opstap begeleider ook wel wat wijsheid aan de mensen kan door geven van , denk aan die 1,5 meter mensen. Je weet wel ,je begeleid mensen, hoort ook een beetje bij je baan.
Hopelijk blijven ze ook in de regio Amsterdam, dan heeft de rest van Nederland er geen last van. Amsterdam is toch ruk en gelukkig heb ik er niets te zoeken.
Als er niet snel een vaccin komt krijgen we in het najaar een tweede coronagolf, denk ik.
Alles wat je nu krijgt aan patienten, krijg je straks niet meer.
We moeten dealen met het virus, het is helemaal niet erg dat oudjes zoals ik het eerste opmoeten.
Grote kans dat er nooit een vaccin komt aangezien dit soort virussen telkens muteren. Ik zou mijn geld op medicijnen zetten. Maar daar denkt de Bill Gates possy anders over waarschijnlijk
daar kun je minimaal een paar jaar op wachten... ALS het er komt
"Het is helemaal niet erg dat oudjes zoals ik het eerste op moeten."
Kijk, dat is nou de (VOC) mentaliteit die we op dit moment nodig hebben.
Het wordt tijd dat we het landsbelang eens voorop zetten in plaats van het belang van een -met alle respect- marginaal groepje ouwetjes en morbide obesitasjes dat toch al in de winter van hun leven zit.
Overigens gun ik mederaguurder snapal uiteraard nog vele jaren. Maar niet tegen elke prijs.
Ik vind u wel vriendelijk dus u mag nog wel even blijven van mij hoor. Ik weet nog wel wat anderen die wel eerder dan u weg mogen ;)
@Stevo365 | 24-04-20 | 19:50: dit virus muteert niet snel
@Stevo365 | 24-04-20 | 19:50: Dit is de reden waarom er geen vaccin komt: www.abc.net.au/news/health/2020-04-17...
Mijn moeder is 86 en nog kerngezond en fietst meer kilometers per week dan Mark 'Bejaardenruimer' Rutte in een maand. Maarrrrrr als ze het corona-virus zou krijgen zei ze tegen mij dan wil ik absoluut niet naar het ziekenhuis en al die poespas aan mijn lijf. Ik vind het dan wel mooi geweest zei ze tegen mij. Mooi toch als je eigen moeder dat zo tegen je zegt.
@Roadsurfer | 24-04-20 | 19:54:
Wedden om een virtueel kratje corona dat er dit jaar nog een vaccin komt?
Ben daar wel positief over, de hele wereld is aan het zoeken, komt wel goed.
@snapal | 24-04-20 | 20:03: Als het nog nooit eerder gelukt is om een vaccin tegen welk corona-virus dan ook te maken dan heb ik er een hard hoofd in. Met dat vaccin tegen SARS-CoV-1 zijn ze 11 jaar bezig geweest en in 2013 gestopt. Het vaccin bleek soms zelfs erger dan de kwaal en verergerde zelfs alles. Het feit dat je een vaccin hebt en dat het werkt betekent nog niet dat het veilig is daarom moet er juist zo lang getest worden met proefdieren. Ik ga die vaccinatie in ieder geval niet nemen juist omdat er risico's aan kleven dus als ze die proefdierfase overslaan (waar het dus gruwelijk fout ging met SARS-CoV-1 geïnfecteerde muizen) ben je knettergek als je je laat vaccineren.
@Roadsurfer | 24-04-20 | 20:09: ik ben bang dat er allemaal consequenties komen als je je niet laat vaccineren. Ze zijn er gek genoeg voor denk ik
@Roadsurfer | 24-04-20 | 19:57: ik gun iedereen en uw moeder hun vrijheid. Als uw moeder het zelf niet doet zal ik zelf nog wat meer afstand houden, want ik gun iedereen z’n moeder. Het duurt nu een paar weken, en met wat geluk zijn we over een paar weken weer ‘vrij’. Dat offer maak ik zonder problemen, het is niets op een mensenleven.
@Roadsurfer | 24-04-20 | 20:09:
Resultaten uit het verleden zijn geen bewijs.
Let s wait, heb de corona al koud gezet..
@Roadsurfer | 24-04-20 | 20:09:-
Geweldig, 'we' hebben een deskundige!
@HogeNood | 24-04-20 | 20:27:
Welnee, gewoon een labrat die denkt dat hij/zij/het medicus is.
Niets meer dan een type die mag testen wat mensen die het wel begrijpen voorschrijven.
Femke zei nog: "gezond verstand - dat is zo niet Groenlinks".
Wat voor impact heeft de hele dag niet eten en drinken op het immuunsysteem? En als blijkt dat het erg slecht voor je is; is het bewust in gevaar brengen van de gezondheidszorg niet strafbaar?
Na een maandje of twee vasten heeft u nooit meer ergens last van!
De parken in Amsterdam waren ook ram- en ramvol
De arrogante mentaliteit van dat volk is al om te kotsen, alles draait om hun eigen ik. Dan wordt die 1,5 meter wel heel moeilijk ja als je zo in je eigen bubbel leef.
Ik vind het maar een vieze gore rotstad. Heb er als Nederlander he-le-ma-al niets mee.
Tja, als je niet van architectuur cultuur en geschiedenis dan houdt alles op.
Amsterdam is geen Benidorm.
Kwam er vroeger altijd nu NOOIT meer, het is inderdaad een poepdrukke-vieze-gore-kudtstad geworden.
@snapal | 24-04-20 | 19:51:-
En dan ben je een dinges.
ik ben het zo ontzettend met je eens.
@snapal | 24-04-20 | 19:51: de architectuur etc. in Amsterdam weegt niet op tegen de ellende die daar woont, de anarchie van het (voornamelijk fiets-) verkeer, het totale gebrek aan fatsoen en respect. Dan liever de architectuur, cultuur en geschiedenis ergens in Nederland en niet in die klote vrijstaat daar die alleen zijn hand ophoudt om linkse spelletjes te financieren.
Hier in Leiden (Leie voor de Leienaars) houdt echt niemand zich aan de regels voor zover ik tot nu toe heb gezien. In mijn woonwijk niet waar hele families op de stoep voor hun huizen bij elkaar zitten, overal groepen spelende en voetballende kinderen, op de bootjes in de singels niet, in het Singelpark niet waar ik net hard gelopen heb. Kortom flikker op met je 1,5-meter samenleving Rutte! Met de Rrrr van Rubberen Robbie!
Mark jongen "Hallo, Schei Uit, Hou Op, Ga Weg, Doe Niet": www.youtube.com/watch?v=9T5BOTisdLs
Even wachten tot alle boeren, scheten en het kotsen voorbij zijn dan begint het liedje pas echt, ha, ha geniaal. Dit is het "Anti-Mark-1,5-meter-afstand-lied"
Genoeg mensen die zich er wel aan houden, anders waren nu de ic s overbelast.
Daar is die andehalve meter ook voor bedoeld, groepsimmuniteit kweken mag, maar niet allemaal tegelijk.
@snapal | 24-04-20 | 19:56: Groepsimmuniteit gaat 'm niet worden met slechts 3% mensen die antistoffen hebben: www.sanquin.nl/artikelen/nieuwsberich...
Nogmaals: asociaal. En nu is mijn kwartiertje pauze voorbij.
@Roadsurfer | 24-04-20 | 19:58:
Tuurlijk is het nu nog weinig, maar je moet toch ergens beginnen. Rutte zei in eerste instantie dat groepsimmuniteit opbouwen het doel was, later werd dat veranderd in een gevolg.
Whatever, zonder een vaccin is er geen andere manier om het virus te bestrijden, dan immuniteit na te streven.
Adem alleen in als op >1,5 meter afstand bent - anders door je neus langzaam uit.
straks niet zeiken he als leiden lijden wordt
Leiden is door het beleg van de 80-jarige oorlog een grote inteeltbende. Daar geldt inmiddels al lang de anderhalve hersencel samenleving.
@snapal | 24-04-20 | 19:56: Groepsimmuniteit, is dat zoiets als je allemaal dicht bij elkaar blijft op de Titanic dat je dan niet verzuipt?
Blijft een apart durrepie, dat Amerongen. "Houdoe boppe!" Rare mensen.
Niet alleen de ponten ook de spoorviaducten en de sporen van en naar Amsterdam zijn ontoereikend voor de anderhalve meter samenleving. Er kunnen domweg niet meer treinen worden ingezet om iedereen op gepaste afstand te kunnen vervoeren.
iedereen gaat dood. Met allah's wil deze mensen iets eerder.
Is het niet bij Jupiter Aurelius?
www.elsevierweekblad.nl/nederland/opi... Ideetje?
Als we toch allemaal de corona moeten krijgen, dan is dat toch niet erg?
Zolang de ic s naar niet verstopt raken, gaat alles volgens plan.
Maar wat is er aan de hand met die twee andere veerponten? Onderhoud? Gezonken? Afgebrand? Gestolen misschien?
Als je vier veerponten hebt, en het is zo druk alsdat je op de video ziet, dan laat je ze toch allemaal varen?
Ja maar dat gaat niet want dan zijn de ponten onrendabel. Lekker puh!
Rendabel... Dat is echt zo níet Amsterdam, daar beginnen ze niet aan hoor.
Hier vaart ook een veerpontje. Dus.
Geen trekschuit? Volksverlakkerij!
haha mooi!
is het weer tijd voor het rondje bangmakerij? Iedereen die enigszins de neiging heeft een beetje normaal te doen moet worden Aangepakt/opgepakt!
"We moeten wennen aan de anderhalfmetersamenleving."
Echt niet!
Tegen de tijd dat we met zijn allen gewend zijn aan de anderhalfmetersamenleving is onze economie overleden en dood.
@VanBukkem | 24-04-20 | 19:40: ga auto's verkopen man
@MaximusAurelius
"Koop die auto!" Nog zo een.
@MaximusAurelius | 24-04-20 | 19:41: als je die auto hebt gekocht hoef je niet met het pontje, angsthaas,
Waarom gaat het altijd over Amsterdam, Rotterdam en Den Haag? Ik vind dat Haarlem op GS te weinig aandacht krijgt. De stad van Fortuyn en Baudet nota bene.
www.youtube.com/watch?v=SD5oo24hn-0
Nou toevallig was men ook ooit in Groningen. Best leuk daar!
Haarlem de stad van Fortuyn hoe kom je erbij?
Hij is er alleen naar de middelbare school geweest en vond het er verschrikkelijk.
Haarlem is de saaiste stad van Nederland.
Rotterdam is de stad van Fortuyn ;-)
Ik woon in Amsterdam.
Wat ik in algemeenheid zie (maar ik zie niet zoveel want ben meest thuis) is dat er goed aan de regels wordt gehouden.
Maar in het filmpje duidelijk niet. En ook gisteravond (mooi weer) fietste ik (alleen) naar huis langs Amstel en Sarphatipark, en echt daar was het een partij druk ongelooflijk. Gewoon maximale bezetting van lade en park.
Je ziet in het filmpje ook mondkapjes (draag ik zelf niet), dus die mensen willen er wel wat aan doen, maar blijkbaar ook met de eerste de beste boot.
Maar ook: "De wachttijd loopt volgens de Amsterdammer daardoor op, want er varen maar twee ponten in plaats van vier." WTF OV
Bij de NS idem; te volle treinen. Afstand houden lukt niet. Bij supermarkten teveel volk binnen. Loopt als gesmeerd, dat opbouwen van immuniteit mag wat kosten.
Wat u schrijft klopt, het is er vooral nu met het mooie weer een drukte van heb ik jou daar in de parken, langs de oevers van de Amstel en op de wegen/paden naar Ouderkerk. Men laat zich niet opsluiten en men wordt het zat. Tafeltje met stoeltje buiten op het trottoir en in het zonnetje achter je laptop. Het trottoir lekker smal en de 1,5 meter naar de maan. Velen doen hun best maar het gaat gewoon niet.
@Dr. Blechtrummel | 24-04-20 | 19:38:
L*lkoek, supermarkten weten precies hoeveel mensen er binnen mogen op basis van de vierkante meters en passen het aantal (verplichte) winkelwagens daar op aan.
Dat werkt prima.
@Berbaar | 24-04-20 | 19:56:
looppaden moeten dan dus breder zijn dan 2*de breedte van een winkelwagentje+een aantal extra centimers zodat de hoofdafstand niet minder is dan 1,5 meter, tenzij integraal éénrichtingsverkeer verplicht wordt gesteld binnen de supermarkten
Met de pont van Amsterdam naar Amsterdam-Noord... Van de regen in de drup noem ik zoiets.
Zal er van de zomer eens gaan kijken. Dacht dat na het IJ je direct op Purmerend aan kwam.
Wie betalen er eigenlijk voor het onderhoud van die tienduizend bruggetjes die ze wél hebben? Vast wij allemaal. Want is monumentjes ofzo.
Wie zou dat dan moeten betalen, volgens U?
@Berbaar | 24-04-20 | 19:34: voor de verandering: de italianen
@Leptob | 24-04-20 | 19:36: Dat is vast een grapje; Italianen en bruggen.
@Dr. Blechtrummel | 24-04-20 | 19:46: Goeie LOL
In Rotterdam hebben ze sinds die tijd al 5 (of meer?) bruggen gebouwd. Misschien willen ze daar die Noord-Amsterdammers niet zo vaak over de vloer hebben?
En er komt er weer een aan. Hard nodig, zoals dagelijks last van gehad bij het restaureren van de maastunnel.
Ach door al dat ramadan vreet verkeer zal het ook niet echt minder worden. Nog nooit zoveel blauwe kentekens gezien hier, lekker bij pa en ma op bezoek zo aan het begin van de ramadan.. wel goed voor de sociale huur wachtlijsten, dat dan weer wel..
Noord is geen Amsterdam. Nooit geweest en zal het nooit worden. Ongezien de t*ph*s met die Noordelingen. Afzinken die ponten.
www.dumpert.nl/item/7898317_0be7cb16
Het is 1 grote bende daar, steken iedereen aan, dom egoistisch Kudt volk.
Handhaving en Amsterdam was pre Halsema ook al een dingetje maar nu is het bingo met een sterretje. Veel mensen in 020 doen hun best om de voorschriften t.a.v. Corona op te volgen, maar het is er zo druk, vooral deze week met veel zonnig weer is de drukte compleet geëxplodeerd, en dan is het bijna niet te doen. Ben benieuw hoe dat maandag gaat lopen.
Een liedje dat u allemaal kent:
Aan de Amsterdamse grachten, kost een uur parkeren bijna een joet.
En wat denkt u te verwachten, wat het linkse groen daar mee doet.
Dat gaat naar de illegalen, die er flink van feesten van uw gelag.
En als u maar blijft betalen, dan wordt het een heel fors bedrag.
En de Amsterdamse mensen, zien hun leefomgeving als een riool.
Het verkeersfatsoen; de -regels spelen daar de 2e viool.
De toeristen, dagjes mensen, die de stad verzieken met hun verblijf.
Ach ik kan ze slechts verwensen, evenals dat Halsema wijf.
Al die volgesnoven neuzen, die daar doelloos zitten op 't Leidseplein
Ja er zijn veel betere keuzen, dan een Amsterd(r)ammer te zijn.
Dit is de reden denk ik zomaar
www.telegraaf.nl/nieuws/667725872/beg...
Wat een leuk ouderwets dorpje is dit, met dat pontje. Weer eens wat anders dan een metropool.
Straks als iedereen thuis zit is dat niet toch niet meer nodig.
Lang gewoond. Mooie stad. Inwoners zijn geen echte Amsterdammers meer.
De wind kwam van zee en de zon schijnt, dus dan kan het.
Op naar de anderhalve centimeter samenleving.
Onder water dan. Dus niet met het water tot aan de lippen, maar met het water 1.5 cm boven de bovenlip (met de mond maximaal geopend).
‘We hebben de bevoegdheid niet’ roept een GVB’er. Iedere ondernemer die teveel mensen in z’n zaak laat en geen deurbeleid heeft krijgt een forse boete en wordt direct gesloten.
In Rotterdam verkopen ze niet eens overhemden met lange mouwen; dan ben je ook geen tijd kwijt om ze op te stropen.
In amsterdam verkopen ze weer heel veel sportschoenen om hard te kunnen weglopen.
@Trasnochador | 24-04-20 | 19:26: Rotterdam heeft anders ook genoeg Marrekaneh heur.
@Acar_ketimun | 24-04-20 | 19:45: die hebben lange mouwen. Handen ophouden, dat kan prima met lange mouwen.
@schijtzat | 25-04-20 | 06:25: nou snap ik die jurken, kan je heel veel geld mee opvangen.
Fuck die anderhalfmetersamenleving.
Precies! Ik ga voor een metertje of twintig.
eens... helemaal mee eens... laat die gasten uit islamsterdam lekker tegen elkaar aan kroelen...
Dat zei Klaas Hummel ook.
Huidhonger.
Als iedereen die een beetje snotterig is nou eens gewoon thuisblijft en als iedereen die zichzelf tot de risicogroep rekent nou gewoon een maandje in quarantaine gaat dan kan de rest van ons gewoon verder met zijn leven en nog belangrijker zijn schouders onder onze economie zetten die op dit moment dreigt te verstikken.
Het Leven: die Momenten dat je Verlangt Amsterdammer te zijn. www.youtube.com/watch?v=z8_kFhxfoFw Al het andere is zinloos: www.youtube.com/watch?v=MkD_kYkRk3c
Het leven: die momenten dat je verlangt ... en als dat dan ook gebeurt... heelijk...
www.youtube.com/watch?v=uGuQiSSBPkg
@yesterdayandtoday | 24-04-20 | 19:28: Precies: www.youtube.com/watch?v=0RGQSBGaJS8 Mooiweersporters: www.youtube.com/watch?v=yyjtVofiiCI Maar voetbal is een mannensport. Echt waar: www.youtube.com/watch?v=IrwXSfcJmnU
Ze zijn daar domweg te dom, te hip, en te arrogant om hulp aan Rotterdam te vragen.
Gewoon ruilen.. Leggen wij uit hoe je een nieuw stadion bouwt en een voetbalclub rendabel maakt, komt Rotterdam ons voordoen hoe we alhier een tunneltje bouwen.
Win-win (-kiewinkie)
Ehhh je kan ook met de metro hoor. Inclusief fiets
Die roltrappen zijn veel te steil en gaan veel te diep.
@Baron Clappique | 24-04-20 | 19:19:
En de lift?
Er had natuurlijk meteen een fietstunnel aangelegd kunnen worden met de Noord-Zuidlijn. Het gemeentebestuur wil niet, want het kost arbeidsplaatsen bij de veren, en het zou "sociaal onveilig" zijn. Een fietsbrug wordt waarschijnlijk duurder dan een tunnel, en gaat veel te vaak open tenzij hij erg hoog wordt, wat voor fietsers niet prettig is. Rijkswaterstaat wil geen brug vanwege hinder voor de scheepvaart. Een fietstunnel zou een hoop geld besparen, maar dat is niet belangrijk, want het is toch maar belastinggeld. De Maastunnel in Rotterdam bewijst al bijna tachtig jaar hoe het ook zou kunnen, maar dat zou betekenen dat anderen het beter weten dan het heilige bestuur van Mokum. Wie helpt me hier weg? Ik wil naar Diemen of Amstelveen!
Ik zou toch een stukje verder weg gaan. Is Wageningen of zo niks voor u?
Denk dat de makelaar kan helpen.
Als U weg wil en naar Diemen of Amstelveen wil dan koopt U daar gewoon een huis en probleem opgelost.
Ze komen na 5 corona weken al 300 milj. tekort.
@Berbaar | 24-04-20 | 19:21: Het zal moeilijk gaan. Ik ben zo iemand die tegen een marginale belastingdruk van 95 procent zit, en woonachtig in een goedkope sociale huurwoning. Mijn werk is in Amsterdam, ik kan daardoor niet te ver weg gaan wonen. Tien jaar geleden had ik nog wel een kans gehad, nu is ieder huis in de regio voor mij onbetaalbaar...
@Rhenium | 24-04-20 | 19:33:
Tsja dat is Uw probleem.
Beggars can't be choosers.
Die tunnel moet veels te diep omdat de helling anders onveilig is. Hierdoor kom je ongeveer bij de Dam uit en ga je ook letterlijk je doel voorbij. Rijkswaterstaat wil geen brug. De status quo van de pond is zo slecht nog niet, effe je rust moment op het water een je ook wel aan.
@Fedor Emelianenko | 24-04-20 | 22:08: die helling maakt niets uit. Ooit wel eens met de metro in Londen geweest. Lange roltrappen stijl naar beneden. Exact zoals we dat met de Maastunnel in Rotterdam hebben gedaan. Met de fiets op de roltrap naar beneden. Werkt perfecto
Kom lekker bij ons in de buurt.Kekker rustig weinig gezeik.Wel opschieten want er staan nog maar een paar huizen te koop in de dorpskern.Wel centjes meenemen de goedkoopste is rond de 6 ton euri.Heb je wel een kangoeroe woning in je tuin.
De dwang om de 1,5m te eren lijkt een klassedingetje te worden. Duidelijk is wel dat heel andere normen gelden voor wie immigrant is. Of wie Deugt in principe wegens globalist, linkse laaf of klimaatapostel. Of je-weet-wel jeugd.
Waar gewone burgers op de bon gaan wegens het in gevaar brengen van de volksgezondheid, daar gaan genoemde ubermenschen vrijuit in extreemGroenlinkse enclaves als Amsterdam.
Er zit overigens ook een praktisch kantje aan. Gewone burgers trekken zich nog wat van de wet aan - en dat maakt ze kwetsbaar voor schuchtere handhavers die dan hun kansen ruiken en de zwak protesterende burger grijpen.
Ben het eenmaal met freule Ollongren eens geweest,
Dat was toen ze A'dam wilde afscheiden van Nederland.
Dan zouden ze vanzelf ophouden te bestaan.
Moet bij die stad altijd denken aan de Southpark aflevering van de mensen die genieten van hun eigen scheten.
Ik had ons twintig jaar geleden ook met liefde afgescheiden. Inmiddels gun ik de rest van ons scheidtland met liefde deze kudtstad.
Zitten minder op die boot dan er tegen elkaar aan staan te rijden bij de chips in de Dirk.
Westerpark jl. zaterdag en zondag; nog nooit zo druk gezien buiten een festival om.
In grote steden kunnen we echt stoppen met deze niet al te slimme lockdown.
Wat doen die gekke mensen ook op straat?
#blijfthuis
Altijd in Den Haag hand ophouden om het thuis in achterlijkheid te investeren. Een ranzige en smerige kutstad vol met onnozel D66- en GL-volk.
eens... eens... eerst zeiken dat er te veel toeriste komen... en dan zeike en bedelen om geld want ze hebben het zo zwaar door dat griepie...
Een goede infrastructuur hoort niet zo bij die lieve stad
Doe es ff snel die pont/brug tussen de nog vol te bouwen Sluisbuurt naar de Oostelijke Eilanden voor de bewoners van het Zeeburgereiland en IJburg. Daar wonen straks 100.000+ mensen. Die Gemeentelijke kudtplanners plempen altijd nieuwe buurten vol stenen en daarna gaan ze jaren later nadenken over bereikbaarheid en mobiliteit. Krankzinnig. Die NIMBY's aan de Borneokade kunnen de pleuris krijgen met hun angst voor te veel fietsverkeer. Vertrek lekker naar het achterlijke kudtdorp waar je geboren bent.
Ik lees een ervaringsdeskundige
Hoe kun je zien als je van wegkijken je beroep hebt gemaakt?
Beseffen die milieu-communisten wel hoeveel CO2 we uitstoten bij het cremeren van hun lijken?
Is toch biofuel?
Kutvolk die Amsterdammers....écht!!!!
@Zeikerd | 24-04-20 | 19:06: nou en, het touw kan gewoon even lang zijn
Echt?
Was toch rijkswaterstaat die dwars lag met die brug?
Dit dus. GS met een stukje slechte journalistiek.
Voor wie het gemist heeft: Amsterdam gaat meebetalen aan de uitvaart van "arme" Moslims (worden in het buitenland begraven). Maar wat nu als een Nederlander in Spanje begraven wil worden? Rascisme!
Justem. En ze besparen toch geld omdat die kist niet naar de woestijn hoeft te worden gevlogen? Incluis familie. Laat de moskee of die Qatar Foundation het maar betalen. Tering.
Als je terecht buiten je schuld in de bijstand zit, en geen moslim bent, wordt het graf van je dierbaren rücksichtslos geruimd.
Zolang je elkaar niet in de bek staat de hoesten en te niezen is er géén enkel gevaar en zeker niet voor mensen onder de 50.
Trouwens als je ziek klachten hebt zoals bovenstaande niet je thuis blijven.
Houeensop met die achterlijke anderhalvemetermaatschappij.
De minuscule druppeltjes die het virus bevatten ,komen er niet alleen met hoesten en niezen,maar ook met praten.
Dus ieder soort van bedekking van het gelaat helpt.
Waarom er gezegd wordt dat mondkapjes schijnveiligheid geven maar dat 1,5 meter (volgens het MIT 7 meter) prima is ,lijkt mij onzin.
Bescherm gewoon de zieken en ouderen en breng die economie op gang!!!
En die muts gaat nu met de dienstauto met chauffeur naar haar optrekje in Noord.
Gewoon eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg BOA neerzetten en allemaal 400 euro aftikken bij afmeren.
Dat is toch mooi 1/10 begrafenis in een ver land.
Gewoon je hand op de knip houden en apart leggen voor Italië, Griekenland, Frankrijk, Portugal, Spanje enz.
Amsterdam is falliet eind 2020. Geen geld meer voor communistische gekheid vanaf eind 2020. Dat wordt nog interessant, met die subsidiehoeren die de armoede ingaan. Leuk!
Nou dan wordt het een 'artikel 12' gemeente. Kan de belastingbetaler het tekort alsnog ophoesten.
Zolang de vaargeul niet geblokkeerd wordt door maasa's dooie, meurende GroenLinkserdammers vind ik het best.
Is gewoon OV en het is aan de mensuh zelf om voldoende afstand te bewaren in het OV.
Lukt natuurlijk niet, zeker niet in (wat er nog over is van) de spits.
Het is in het OV aan de mensen zelf? En als ik met vier mensen in de auto zit dan is het geen zaak van de mensen zelf?
@Patje2011 | 24-04-20 | 19:05:
Nee want in een auto kan die anderhalve meter doorgaans sowieso niet.
In het OV wel (niet altijd) en het is aan de mensen zelf om die afstand te respecteren.
Wat ik begrijp van OV reizigers doen de mensuh hun best maar bij drukte wordt het natuurlijk lastig.
@Berbaar | 24-04-20 | 19:16:
Dus in de spits mag een pont, bus of trein helemaal vol zitten omdat het spits is? De vervoerder is er zelf niet verantwoordelijk voor dat er maar een bepaald aantal personen toegelaten wordt zodat de 1,5 meter gerespecteerd kan worden? Dan is de 1,5 meter maatschappij nu al mislukt en complete onzin. En ze laten inderdaad minder mensen toe maar die 1,5 meter moeten ze dan wel proberen te handhaven bij het naar binnengaan van het voertuig anders heeft het echt geen zin.
@Patje2011 | 24-04-20 | 19:25:
Inderdaad, zo werkt het maar wees gerust het OV zit niet vol in de spits.
Slimme mensjes mijden het OV trouwens tegenwoordig en vinden alternatieven.
@Berbaar | 24-04-20 | 19:29:
Nee nu hoeven nog niet zoveel mensen te reizen, dat komt straks weer (een beetje) op gang, ik ben benieuwd hoe lang de politiek blijft dromen over een 1,5 meter maatschappij. Dat gaat gewoon niet lukken.
@Berbaar | 24-04-20 | 19:29: aangezien dat u zich natuurlijk en zoals altijd nog slimmer acht dan wie dan ook, daardoor dus het OV mijdt met een alternatief, is het verwonderlijk dat u exact weet hoe vol het OV zit in de spits. M.a.w. uw tegel is weer eens een hoop gelul of u fantaseert er maar weer eens een keer op los. Het is wel constant te noemen. Slim mens.
Berbaar | 24-04-20 | 19:00
"mensuh"
Waarom doe je zo kinderachtig?
@Acar_ketimun | 24-04-20 | 19:35:
Tsja mensen zoals ik spreken nogal vele tientallen mensen dagelijks en een deel verplaatst zich met het OV.
Kom van die zolderkamer dan weet U ook dingetjes.
Ze moeten heel fors bezuinigen in 020, dus van al die mooie en dure linkse plannetjes komt straks weinig terecht. Gelukkig maar....
Al moet alles naar de kl*te. De achterlijkheid,, de ziekelijke hang naar inclusiviteit (lees het pamperen van lichtgetinte norm afwijkers/ Moslims) en het eigen Weltanschauungsbild moet en zal in stand worden gehouden.
Nee hoor en dat gaat de rest van Nederland en toeristen betalen. Tolpoorten uit de middeleeuwen en tiendepenningen worden weer ingevoerd.
@Heiner | 24-04-20 | 19:13:
*herken de vijand!*
Kuif heeft ook weer eens wat maar toevallig dat dit hier in jouw straatje past.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-04-20 | 19:39: Wat is er toevallig aan. Wat de prioriteiten van het gemeentebestuur van Amsterdam zijn, is toch gevoegelijk bekend. Zo weinig mogelijk handhaven, Gesprekken aangaan met Salafistenvullis en met peperdure illegale parasieten en het opleggen van onuitvoerbare regels aan de mensen die daar op een serieuze manier hun geld moeten verdienen. terwijl het precies andersom zou moeten zijn, nl normafwijkers het leven zuur maken, Salafisten en hun fans het leven zuur maken. Illegalen proberen te verjagen en goedwillende mensen niet met onzinregels bestoken.
Een stad of land zonder Salafisten, Illegalen en normafwijkers is een veel betere stad of land, wat is daar zo moeilijk aan
Nooit meer heengaan. Mijden als de pest, of corona.
Die veerpont lijkt wel een evenement!
Dom volk ook dat zich als kuddedier gedraagt.
REAGEER OOK