Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IND betaalt door chaos miljoenmiljard euro aan schadevergoedingen aan asielzoekers

Wie drinkt daar een kopje crap? Het is Ankie Broekers-Knol!

Weet u wat ook heel veel geld kost. Schadevergoedingen uitkeren aan asielzoekers. Lijkt een eenvoudig klussie. Maar dat ziet u weer verkeerd. Het kost u (de belastingbetaler) niet 17 miljoen euro, om een paar van die asielzoekertjes af te kopen. Maar 70 miljoen euro, in plaats van de geschatte 17 miljoen pleuro. Want bij de IND is het een gi-ga-grafzooi. Enorme personeelstekorten, computersystemen die niet functioneren en dus lukt het niet om asielaanvragen van 'klanten' (haha, nrc noemt asielzoekers 'klanten') binnen zes maanden af te handelen. "Doet de dienst er langer over, dan mag een asielzoeker – via een advocaat – een dwangsom eisen voor elke dag vertraging. (...) Het bedrag kan officieel oplopen tot 15.000 euro, en soms nog meer." En helaas helaas helaas, op dit dossier zit Ankie Broekers-Knol, de TENA Lady van Rutte III, een strontvervelende aristocrate van 116 jaar oud die niet verder komt dan 'euh euh ik vind dit heel ernstig'. Kent u dat gezegde van die lijken uit de kast? Toen Mark Harbers vertrok kwam er één lijk uit de kast. Maar die is nu mooi wel staatssecretaris van Justitie en Veiligheid.

Wekelijkse Update

Reaguursels

Inloggen

Wordt het niet serieus tijd voor een revolutie ?

Tjesus | 03-03-20 | 08:34

Heeft Rutte al gemeld dat hij nog steeds volledig achter Ankie staat? Meestal is dat het teken dat de lijdensweg bijna voorbij is.

Harry.Langezwaal | 02-03-20 | 22:53

Stel je bent asieleiser. Stel je belt aan bij Claudia de B. Mag ik bij jou? Stel Claudia kijkt je eens goed aan en zegt "daar moet ik nog even over nadenken". Mag een asieleiser van Claudia eisen dat zij binnen een redelijke termijn beslist? En gesteld dat Claudia er binnen een uur niet uit is, is het dan niet redelijk dat ze die asieleiser een flinke schadevergoeding betaalt?

JvanDeventer | 02-03-20 | 22:41 | 1

vergeet het UWV-cadeau aan onze Poolse vrienden niet

Coolcalmcollected | 02-03-20 | 22:49

Efficiency tip:
Asielaanvragen van alle veiligelandiers *afkeuren*.
Graag gedaan hoor.

hotmint | 02-03-20 | 20:55

Die paar miljoen op een oorlogskas van 50 miljard, pfff peanuts.
Zit die Jaïr trouwens nog steeds zo vaak in het broekje van die toverknol te graaien, of is het niet meer vrijblijvend genoeg, reeds.

InSight | 02-03-20 | 20:32

Pfff. Vroeger roofden we landen leeg. Nu worden we leeg geroofd. En meer....

Lorejas | 02-03-20 | 20:31

 
De asielinstroom van week 9 bedroeg ongeveer 500 bijstandsuitkeringsgerechtigden.
Hoeveel zegt u?  500 bijstandsgerechtiërs erbij?  In één week tijd?
Top man!  Gaaf land, dit.
 

MaximumAwesomenimity | 02-03-20 | 19:01 | 1

En niet vergeten voor 1 april belastingaangifte te doen , want het moet toch ergens van betaald worden.

ebonk | 02-03-20 | 20:59

Voormalig Indiërs in mijn kenniskring worden kwaaier en kwaaier. Toen zij, vanwege hun diensten aan het Koninkrijk, moesten vluchten voor hun leven zijn ze hier eerst in kampen gestopt en hebben alle kosten voor hun opvang en integratie (die wèl gelukt is) zelf tot de laatste cent moeten terugbetalen. Door de Sociale Dienst tot ver achter de voordeur gecontroleerd, gelijk de Stasi. Nu vliegen de miljoenen voor gelukszoekende uitvreters je om de oren.

Sans Comique | 02-03-20 | 18:33

70 miljoen gedeeld door 17 miljoen is nog geen 5 euro per Nederlandse inwoner. Dat wil ik best betalen en nog wel honderd keer zoveel. Maar dan moeten ze wel allemaal weg. Als je ze nou die 15.000 euro eens als vertrekpremie geeft? Dan hebben ze hun doel bereikt van gratis geld en kunnen ze ook weg.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 18:01 | 3

Om gelijk om te keren en het nogmaals te doen

Mark van Leeuwen | 02-03-20 | 18:07

Enig idee wat voor aanzuigende werking dát gaat opleveren ?

Grijskijkert | 02-03-20 | 18:14

Prima, maar met een tegenfactuur van 20.000 voor de onkosten en de vliegtickets.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 19:26

Dus uitgewezen en toch nog 15.000 pp mee nu begin ik het tebegrijpen waarom iedereen stormloopt is lekker verdienen toch

Banenenrepubliek | 02-03-20 | 18:01

Kent u dat spreekwoord:
"Knollen voor citroenen verkopen"
Of deze uitdrukking:
"Daar zakt mijn broek van af"

SaintA | 02-03-20 | 16:51

Ben er klaar mee en trek voortaan zoveel mogelijk mijn eigen plan. Jammer maar helaas...

Here's Freddy | 02-03-20 | 16:35

Het enige waar dit geld aan uigegeven moet worden na afwijzing is een ticket naar huis.

Datgingniegoed | 02-03-20 | 16:07

WTF, 70 miljoen euries!
Tijd om die VN verdragen / Marrakesh pact te herzien.
Maar ja , Onze MP ( Malle Pietje) moest zonodig zijn handtekening hieronder neerzetten met als gevolg dat elke “ swinging dick” de staat/ belasting betaler dood procedeert.
Nederland moet kapot en die stijfkoppige eigenzinnige Nederlander moet gewoon z’n bek houden ( afschaffen referendum) want die is het grootste gevaar voor het globalistische EU plannetje. Lekker de bevolking opmengen met volk wat vooral gaat clashen met de huidige bevolking “ westerse beschaving”. Stabiliteit van de staat Nederland ondermijnen en sociale onrust veroorzaken om , als het plannetje gaat werken, de totale ditatoriale macht te grijpen. Uw welzijn / welvaart is van geen belang voor deze enge clubjes.

Als we die 70 miljoen hadden geinvesteerd in hun eigen land om daar een economie mee op te bouwen waren we 100x effectiever bezig en plukte we zelf er ook de vruchten van.
Zo zie je maar weer dat de EU niets meer te maken heeft met handel maar gewoon een eng op macht berust dictator clubje is geworden .

Datgingniegoed | 02-03-20 | 15:53

Grenzen dicht! Baas in eigen land!

SpicyMchaggis | 02-03-20 | 15:49

Onlangs opperde de IND om de "asielzoekers" zelf ook een bijdrage te laten betalen voor hun asielaanvraag en verblijf in het AZC. Ik hoor het die advocaten deze gelukszoekers al influisteren:”Zeg tegen de IND dat je je laatste spaarcenten hebt gespendeerd om die smokkelaars in Libië te betalen voor de overtocht naar het beloofde land. Wij zorgen er wel voor de asielaanvraag over die 6 maanden heen te tillen, zodat je nog een leuke bonus krijgt. Dit alles dankzij de vele uitgeknepen belastingbetalers.” ( en de volslagen idioten die deze regeling verzonnen hebben.)

Rest In Privacy | 02-03-20 | 15:23 | 1

Eenzelfde oplossing het briljante idee van Fred Teeven: "Hogere straffen lukt niet, da bezuinig ik gewoon op de sociale advocatuur! HAHAHA". En het is hem ook nog gelukt ook.

De Eierbal | 02-03-20 | 16:00

Je kunt heel eenvoudig een kwotum instellen. Maximaal 825 aanvragen per maand + 100 nijpende gevallen, dat is dus een totaal van 10.000 per jaar. Prima behapbaar, weten de aanvragers ook waar ze aan toe zijn als ze een volgnummertje opvragen. Vanaf 10.001 is het kansloos dus automatisch nee.
Maar ja, iets met politieke wil he... Verantwoordelijkheid afkopen met andermans centjes is veel makkelijker dan zelf actie te ondernemen.

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 15:19 | 3

Het CDA kwam ook met een quotum. Van 80.000 per jaar.

De Eierbal | 02-03-20 | 16:03

@De Eierbal | 02-03-20 | 16:03:
Ik vind mijn quotum toch iets beter te behappen....

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 16:50

@Graaisnaaiert | 02-03-20 | 16:50: Nou eerlijk gezegd vind ik dat al veel te veel. Totaal onnodig ook. Gewoon tentenkampen sponsoren in het land dat naast het land ligt waar ze vandaan komen. Is het snel afgelopen met de waanzin van de gelukzoekers en de uitvreters.

Grachus | 03-03-20 | 02:23

Vooral op links stemmen mensen, het kan nog gekker!

Rest In Privacy | 02-03-20 | 15:10

Leuke dagbesteding voor advocaten.. Gegarandeerd geld!

Mahazioth | 02-03-20 | 15:07

frickY | 02-03-20 | 14:43
Je voorstellingsvermogen van hoe vluchtelingen ons land bereiken verdient wat nader inzicht. Ze spoelen niet bepaald aan op onze kustlijnstranden.
(then again, wie dat lukt krijgt wat mij betreft meteen een job - Formule 1 circus weren uit die stiltenatuur).

Njeh, het is beter dat je je wel verdiept in de asielbizz. Ook niet makkelijk hoor, dat voorop. Je zult alleen wel tot scherpere inzichten komen waar de schoen pas echt wringt. Lees bij, alhier.

Kudtkip | 02-03-20 | 15:02

Migratie is gewoon een crimineel business model. De burgers betalen het inkomen van de migrant, de aannemers, nutsbedrijven, advocaten e.d. ontvangen het. Elke 'dreigende' koopkrachtstijging wordt meteen middels belasting afgeroomd om dit model verder uit te bouwen.

Vanwege die veel te hoge belastingen zijn we een compleet faalland vwb entrepeneurschap en innovatie. Daarvoor moeten mensen die kennis en energie hebben (de groep 30-50) namelijk 500k a 1 miljoen kunnen sparen. Dat lukt in dit land met alle draconische belastingen niet of hooguit te laat. Nederland gaat daardoor een land worden van netto-ontvangers, waardoor de zaak als een kaartenhuis gaat instorten.

Max Headroom | 02-03-20 | 14:59

Het ligt natuurlijk niet allemaal aan Ankie. Ook al moet zij deze kneuzenkermis overzien, de ellende is gevormd door decennia links-liberaal-progressief beleid. Al die advocaten en NGO's die elke gelukszoeker helpen om de overheid dood te procederen kunnen dat alleen doen omdat er wetten zijn die het toelaten en rechters zijn die het niet afwijzen. Al die criminele Noord-Afrikanen die in roedels door het land reizen kunnen dat alleen doen omdat er geen middelen beschikbaar zijn of niet worden ingezet om ze het leven zuur te maken totdat ze oprotten.

Links heeft vakkundig een deep state opgetuigd waar je niet zo maar van af komt.

Nederland80 | 02-03-20 | 14:59 | 1

Exact Elke minieme verandering in het beleid zal onmiddellijk worden gesaboteerd door iemand uit de linkse spekkoek. Kan een NGO zijn, een activistische rechter, een burgemeester. En gelijk zodra die sabotage heeft plaatsgevonden zal men van "jurisprudentie" en dergelijke spreken. De meest effectieve manier om dit op te lossen is via de belastingen. Zet je een kruisje bij "ja. ik ben gek op invasieve exoten" dan betaal je extra belasting. Kruis je "Nee, ik wil geen addergebroed" aan, dan hoef je die belasting niet te betalen en krijg je ten laste van de "ja" aankruisers ook nog een korting wegens gederfde levensvreugde. Dat zou pas ware rechtvaardigheid zijn!

Grachus | 03-03-20 | 02:30

Ps. In het kort: het is die ambtelijke beleidslaag die ook de ministeries van Justitie (het OM), de Fiscus etc. laten falen. Zonder er zelf op afgerekend te worden.
Die donkere eer wordt gelaten aan de publieke poppetjes der politiek - de ministers, staatssecretarissen en wethouders.
Think about it.

Kudtkip | 02-03-20 | 14:52

Ik begrijp hier werkelijk niets van.
Desnoods zeg je op de laatste dag toch gewoon "nee", of "ja"?

Snap sowieso niet wat er zo ingewikkeld aan is. Allereerst zijn er maar een handjevol die via de Noordzee ons land bereiken vanuit hun eigen land. Die moet je grondig beoordelen.
De rest kan linea-recta terug naar het buurland via waar ze kwamen.

frickY | 02-03-20 | 14:43

Van die 70 miljoen zou je toch makkelijk extra werknemers kunnen betalen, zodat het excuus werkdruk niet meer telt.

En zo zijn er best meer eenvoudige herzieningen door te voeren.
Zoals dat er een limiet komt op het aantal keren om na afwijzing opnieuw asiel aan te vragen. Nu mag dat nog onbeperkt, mits nieuwe feiten of omstandigheden worden opgevoerd.

En reken maar dat de asieladvocaten door de wol geverfd zijn op dat vlak.
Na de 1e ronde, en afgewezen asiel door het hof in Arnhem, wordt niet zelden de christelijke kaart getrokken - in ene geloven ze in dat boek met ... eh dat kruis.
Te gevaarlijk in land van herkomst, de 2e ronde volgt.

Opnieuw afwijzing? Men heeft eigenlijk hosmo. Te gevaarlijk in land van herkomst. En gaan tig asielzoekers in de draaimolen - it's a bizz.

Organisatorisch is de IND, dat sinds Rita Verdonk afgesplitst is van de Dienst Terugkeer & Vertrek (DT&V), een volslagen ramp. Die claimen en smijten met belastinggeld harder dan Dagobert Duck baantjes trekt in z'n goud.

Voorbeeld: in Breda zou in 2016 het AZC verhuist worden van de oude koepelgevangenis naar het voormalige Belastingpand aan de Gasthuisvelden.
De IND claimde de 'pacht' voor 10 jaar om de ruim 8 miljoen kostende verbouwing van kantoor naar woonunits voor 450 asielzoekers af te kunnen schrijven.
De gemeente wilde de optie openhouden om die bestemming na 5 jaar (nieuwe gemeenteraad) te kunnen herzien. Dat kwam de gemeente dan te staan op 5 jaar boete betalen aan de IND!
Voorwaar, wethouder Alfred Arbouw (een van de meest verstandige VVD-ers ever, heden in de Eerste Kamer) ging akkoord, en had alles zo door laten rekenen dat na 10 jaar dit pand break even opgeleverd kon worden aan projectontwikkelaars. Bitter pil voor de stad, maar weinig keus werd ze gelaten, zoals andere gemeenten die ook moesten buigen voor de toestroom.
Echter, door de Turkijedeal droogde de toestroom op en verviel de noodzaak.
We-ken-lang heeft Arbouw (weet ik uit eigen hand) die manager van de IND proberen te bereiken over de wederkerigheid van hun afspraken - die gaf gewoon niet thuis. Was in ene zo onvindbaar als een ongedocumenteerde.
Zo arrogant en autistisch mag zo'n IND-er gewoon zijn.
www.bndestem.nl/nieuws/coa-wil-pas-in...
Het hele 'feest' is uiteindelijk niet doorgegaan, en Breda heeft het verlies van geen verhuur van het pand gepakt. En zouden ze morgen weer een beroep doen? Heeft de gemeente maar te gehoorzamen.

Even terug naar te herziene maatregelen.
DT&V is retegoed in het achterhalen van iemands identiteit zodra er geen ID meer is. Het jammer is dat deze club pas in beeld komt als iemand echt uitgeprocedeerd is, en meewerkt aan vertrek.

Hier ligt een politiek te sturen kans om deze diensten weer beter aan elkaar te koppelen.
Tot slot, laat iedereen goed beseffen dat deze ideeën en uitvoering helemaal niet gericht zijn op de politiek. Boos zijn op de huidige politiek heeft ook weinig zin.
Het zijn namelijk de beleidsambtenaren met levenslange arbeidscontracten die in dit land de dienst uit maken. Die voor ons burgers onzichtbare laag bedenkers van plannen en beleid. Hun speelruimte is groot en zal hooguit schipperen op een beetje in politieke koers zus of zo.

Rest de vraag hoe wij als burgers die alles bepalende laag aanpakken!

Kudtkip | 02-03-20 | 14:40

Aanzuigende werking krijgt ineens een heel andere dimensie ...

Der Schnitzeljäger | 02-03-20 | 14:37

En dan oprecht verbaast zijn waarom populisme zo populair is geworden.....

Smept | 02-03-20 | 14:33

Antwoord allemaal: Nee

evestraw | 02-03-20 | 14:27

Het blijft mij toch steeds weer verbazen hoeveel mensen (ook mensen met -klein-kinderen!) blijkbaar zo gewetenloos, eerloos, etc. zijn dat zij willens en wetens meewerken aan het in stand houden van deze werkwijze.

Wering | 02-03-20 | 14:25

Gasten uit veilige landen op voorhand laten betalen voor een aanvraag, ook de advocaatkosten. Indien toch op de een of andere reden asiel verleend wordt de onkosten terug betalen, íst zo afgelopen.

NLgaatnaardeklote | 02-03-20 | 14:24

De Wereldbevolking groeit netto met ca. 215.000 per dag. Er vanuit gaande dat min.10% daarvan ook graag EU-burger wil worden, heeft U binnenkort meer handen aan Uw bed, Uw pensioen, Uw dochter enz.

CaptainSlow | 02-03-20 | 14:14

Van de zotte dat dat systeem nog de verkeerde kant op "werkt". Het zou eerder moeten zijn: duurt het te lang? Dan direct stop op opname totdat achterstanden zijn weggewerkt, want blijkbaar kan het land het niet aan.
Sowieso mag er een stop komen: opvang moet in de regio.

VP732 | 02-03-20 | 14:09

Briljant.

deNettobetaler | 02-03-20 | 14:27

Waarom is het nou zo vreselijk moeilijk om verdragen, en de wetgeving daarbij, die we toch zelf gemaakt hebben, te veranderen? Die verdragen zijn ooit opgesteld vanuit humaniteit. De wil om mensen in nood te helpen. Prachtig! Over de eigen grenzen kijken. Solidariteit. Medemenselijkheid. Heel goed bedoeld, en nobel, (geen grapje). Dan zie je jaar na jaar na jaar dat het helemaal uit de klauwen loopt. I.p.v. te zeggen, 'onze bedoelingen waren goed, maar werken tegen ons', er wordt massaal misbruik gemaakt van verdragen die bedoeld waren om (echte) vluchtelingen te helpen/redden. We gaan al deze verdragen herzien. Blijft men maar doorgaan op dezelfde voet, waarbij alles wat hier bereikt is, te grabbel wordt gegooid.
Je lijdt niet eens echt gezichtsverlies als je als politici zegt, 'dit gaat helemaal fout lopen, we moeten bijsturen'. Waarom toch? (trekt haren uit hoofd van ellende).

lezeres | 02-03-20 | 14:06 | 5

@lezeres,
Precies,
Ik geloof ook dat al die VN verdragen alleen maar ellende brengen en dat Marakech pact idem dito.

Datgingniegoed | 02-03-20 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste mensen, dit kost de Nederlandse belasting betaler in de loop der jaren 53 miljoen euro. Dus hard werken met zn allen! 53.000.000,00 !
En alleen omdat de IND niet binnen een half jaar (!) maar kan besluiten of een asiel/gelukszoeker wel of niet mag blijven.
Ik stel dat dit gewoon binnen een maand wél kan.Ambtenaren verplichten dan 6 dagen in de week te laten werken van 8 uur tot 18.00 uur. Moet je eens kijken hoe snel het afgewikkeld dan is.

Maar ja we worden thans bestuurd door een soort vvd socialisten regering - de niet capabele staatssecretaris justitie Broekers Knol. En U weet die geven gemakkelijk geld uit wat toch niet van hen is!
De koning van Marokko slaat zich op de dijen van het lachen als hij haar naam hoort! Deze mevrouw presteert niks, controleert niks, geeft geld uit voor niks.
En de Nederlander die dit leest en hoort?
Die slaapt verder, geen protest in en naar den Haag en laten de zaak waaien.

outdoor | 02-03-20 | 14:05 | 1

6 Dagen per week laten werken is wat veel gevraagt. Wie moet er dan uit het raam gaan staren? Ik denk dat als ze 1 dag gaan werken de achterstand in een week is weggewerkt.

0112358 | 02-03-20 | 16:35

Er is slechts 1 oplossing! Stem PVV of FVD.
Uit de EU, grenzen sluiten. En criminelen met dubbel paspoort uitzetten.
Stoppen met die groene onzin. Bouwers en boeren aan de slag.
Biocentrales sluiten. Windmolens slopen.

HenkyPanky | 02-03-20 | 14:03 | 4

@HenkyPanky,
In vier zinnetjes de juiste koers nemen.
Heeft u weleens een politieke carieere overwogen?

Datgingniegoed | 02-03-20 | 15:03

@Datgingniegoed | 02-03-20 | 15:03: Ja, jammer genoeg te laat. Als een politicus (zonder ooit een echte baan te hebben gehad....) loop je binnen.
Tijd voor een zaken-kabinet!
Overigens was ik nog een zinnetje vergeten: Defensie is verdedigen en niet aanvallen. Haal ons leger terug uit vreemde landen waar we niets te zoeken hebben. Zet ze in aan onze eigen grens. Dan is het ook niet meer nodig om in Noorwegen te trainen zonder de nodige uitrusting.

HenkyPanky | 02-03-20 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Is dat PP ?
M/V + 3 kinderen 75 mille ?
Poe poe.

Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:59

Het hele systeem is failliet. Mensn komen om economische reden naar NL in grote aantallen. Worden geheel verzorgd terwijl ze de procedure afwachten en mogen tot 15000 euro claimen als het te lang duurt. En dat allemaal van belastinggeld. Het is te idioot voor woorden, en het gevolg van doorgeschoten humanistische principes en een voor ons nadelig vluchtelingenverdrag. NL geeft op geen enkele wijze de plicht om mensen uit andere werelddelen te verzorgen of op te nemen, en al helemaal niet om ze staatsburgerschap te geven.

zeeman73 | 02-03-20 | 13:58 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 14:02: onder het motto: we halen de handen uit onze zakken... om ze in die van de belastingbetaler te steken.

VP732 | 02-03-20 | 14:12

@Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 14:02: Terwijl mijn medeleven uitgaat naar de Griekse burgers. Verdomme, het is hun land. Eén grote horrorshow voor die mensen. Mensen hebben het recht om huis en haard te verdedigen. En hier is verdedigen echt wel op zijn plaats.

lezeres | 02-03-20 | 14:13

'Doorgeschoten humanistische principes'. Kop... spijker...

lezeres | 02-03-20 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap dat zo'n boete is ingevoerd om de overheid te straffen voor laksheid en traagheid en de benadeelde burger te compenseren, maar wie betaalt die boete: de belastingbetaler... Voer liever een (meetbare) prestatie-afhankelijke bonus\malus regeling in voor ambtenaren en ministers: doel niet gehaald? Geen extra beloning of zelfs korting op je salaris. Kun je dan gelijk de burger mee compenseren.

Maar niet de niet-burger... Immigratie is een privilege verleend door de democratische meerderheid van een land, niet een recht, laat staan een gelijk recht. Vraag maar aan de voormalige koloniën. Duurt het te lang? Loop dan maar weg uit de rij en ga terug naar huis, of één van de tien veilige landen waar je doorheen trok en probeer het later nog eens.

Laat de Nederlander via referenda bepalen wie en hoeveel er binnen mag. Hun stemgedrag kennende zal dat waarschijnlijk eerder beperking worden op hoeveel en hoeveel men bijdraagt of kost, dan op achtergrond. Maar zo wel dat laatste: respecteer dat gewoon i.p.v. je racisme-reflex te volgen. De meerderheid wil het niet, die gaan echt niet van gedachten veranderen door de gehate groep door de strot geduwd te krijgen. Je gaat toch ook geen Joden opdringen aan een land vol Palestijnen of vice versa? Of wacht, dat doet men wel en dat werkt zulke harmonie in de hand...

Wol | 02-03-20 | 13:57 | 3

Wat een goede tegel dit! Prachtig gezegd @Wol.

lezeres | 02-03-20 | 14:16

Ik vind het principieel niet kunnen dat belastinggeld wordt gegeven aan mensen buiten het sociaal contract, aan niet-staatsburgers. Daar kan dus niet democratisch toe besloten worden, dit valt buiten het bereik van de overheid. Wat evt. wel kan is dat een deel van de burgers een vereniging opricht die de migranten financiert. Die vereniging mag geen verlies maken.

Zodra ze voldoende bijdrage hebben geleverd (minstens jaarlijks modale inkomstenbelasting + gesommeerd over de arbeidshistorie de AOW voor het gezin) dan ligt het staatsburgerschap in he verschiet.

Max Headroom | 02-03-20 | 14:32

'om de overheid te straffen'

Dus niet he. Gewoon belastinggeld oppompen en uitdelen maar. Het zou anders zijn als de betreffende stas en minister en topambtenaren gekort werden op hun salarissen en emolumenten. Maar belastinggeld, och, tsja. Koekje bij de koffie?

EnNouJijWeer | 02-03-20 | 14:38

Gewoon langer wachten met formeel registreren van een aanvraag. Creëer maar een back log van aspiranten oid. Problem. Solved.

Gen. Maximus | 02-03-20 | 13:57

Ankie tena Lady met heur tijgerprint, ze moet zich kapot schamen om er zo bij te lopen. Ranzig. En dan heb ik het nog niet eens over haar portefeuille Asielzaken.
Wat een tiefusbende is het daar zeg!

pibasso | 02-03-20 | 13:53

De asielregels zijn de stoma van onze samenleving geworden.

metagod | 02-03-20 | 13:53

En er staan er duizenden opnieuw te rammelen aan de hekken bij de Turks/Griekse grenzen met maar één doel, zo snel mogelijk naar Nederland . Je hoopt, diep in je hart dat de burger volgend jaar anders gaat stemmen als bij de afgelopen verkiezingen maar ik weet nu al dat dit vergeefse hoop is. Men trapt wéér in de loze verkiezingsbeloften want nu gaan ze er echt wat aan doen... zegt men. Een dom volk verdient ook een domme regering en wetgeving. Helaas.

MoonBeebe | 02-03-20 | 13:46 | 3

Ik weet niet of ze allemaal naar Nederland willen. Ze waaieren uit naar de landen waar ze het goed denken te hebben.

BozePaarseMan | 02-03-20 | 13:52

@BozePaarseMan | 02-03-20 | 13:52: Nee. waar ze het meeste kunnen krijgen. En dat zijn er niet zoveel. Na Zweden zal Nederland waarschijnlijk een eervolle 2e plaats halen wat dat betreft (de Duitse Hartz4 is niet zo royaal). Ze waaieren niet Portugal en Polen in. NE, BEL, UK, Duits en Fr zijn zo'n beetje de landen (In Denemarken en Noorwegen kun je veel minder makkelijke dingen gratis halen).

Grachus | 03-03-20 | 02:39

En er staan er duizenden opnieuw te rammelen aan de hekken bij de Turks/Griekse grenzen met maar één doel, zo snel mogelijk naar Nederland . Je hoopt, diep in je hart dat de burger volgend jaar anders gaat stemmen als bij de afgelopen verkiezingen maar ik weet nu al dat dit vergeefse hoop is. Men trapt wéér in de loze verkiezingsbeloften want nu gaan ze er echt wat aan doen... zegt men. Een dom volk verdient ook een domme regering en wetgeving. Helaas.

MoonBeebe | 02-03-20 | 13:46

Een snelle rekensom leert dat er dan minimaal 4600 asielzoekers de lotto gewonnen hebben.
Logisch dat al die klaplopers hierheen komen. Ze gaan voor een Jackpot!
En met de ingebouwde XXL optie gratis een huis en uitkering!

Tuinhekje | 02-03-20 | 13:42 | 3

Idd, verhoudingsgewijs gezien zouden wij 500.000 krijgen als we ons aan de Ghanese grens zouden melden en te lang moeten wachten op een antwoord.

Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:45

Het zou mooi zijn als Nederlanders die langer dan een half jaar op een huis moeten wachten, ook zo gecompenseerd worden. Kijken hoe snel ze zijn om daar wel paal en perk aan te stellen.

5611 | 02-03-20 | 14:54

@Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:45: In plaats van een Miele en een eensgezinswoning zouden wij de duurste Mercedes en villa met 2oo honderd hectare land moeten krijgen. Helaas heb ik niet dezelfde kans als een half geletterde Afrikaan om mijn leven dienovereenkomstig te verbeteren.

Grachus | 03-03-20 | 02:45

Kunnen we het niet omdraaien? Als de asieleiser niet binnen 6 maanden een fatsoenlijke asielaanvraag kan indienen dat ie dan het land wordt uitgezet.
Dus als ie z'n paspoort door het toilet heeft gespoeld. Of iedere dag zijn verhaal verandert. Of de boel trainiert of tegen werkt.
Als je verhaal klopt en je papieren zijn in orde dan is 6 maanden genoeg.
Duurt het langer dan klopt er iets niet om moet je onze tijd niet langer verspillen en vertrekken.

Osdorpertje | 02-03-20 | 13:35 | 3

Zonder paspoort geen aanvraag. Simpel.

kwark001 | 02-03-20 | 13:36

@kwark001 | 02-03-20 | 13:36: met paspoort hooguit tijdelijk verblijf wat ieder jaar verlengd moet worden. En dan na 15 jaar pas in aanmerking komen voor een permanente vergunning. Werkt in veel Afrikaanse landen ook zo.

sjef-van-iekel | 02-03-20 | 13:41

Ik ken iemand, die is getrouwd met een Thaise. Hebben samen een kind en zijn al 3 tot 4 jaar bezig om het gezin herenigd te krijgel in Nederland. Hij is Nederlands (en zijn kind dus ook), hij heeft werk, kan zijn gezin dus verzorgen.
Inmiddels door elke hoepel gesprongen die de IND hem heeft voorgehouden en duizenden euro's betaald voor benodigde vertalingen van en stempels op documenten.
Kan hij nu ook om gratis geld vragen bij de IND vanwege hun enorme wanprestatie (en een schadevergoeding natuurlijk voor het niet op kunnen zien groeien van zijn kind...)?

WoodenShoe | 02-03-20 | 13:28 | 11

@Kuifje-naar-Brussel | 02-03-20 | 13:54:
Moet wel officieel erkend zijn en die advocaten en stempelzetters daar zijn ook niet achterlijk; die weten precies hoe hard je nodig zijn en daar betaal je dus ook een inflatoire farangnota voor. Ik laat mijn betere helft altijd officiele dingen regelen, dan betaal je in ieder geval geen buitenlandertoeslag.

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 15:24

@Rohin | 02-03-20 | 13:47:
Haha, ja, die vliegt geloof ik 2x per maand ( of eens in de 2 maanden ) naar Zwitserland voor een bloedtransfusie. Maar als je dat daar zegt heb je een probleem. Denk daarom ook dat we niet van Khun Heppie Heppie ( de Thaise Rutte ) afzijn totdat dat zoontje van hem meerderjarig is. Duurt nog wel even, dus. Arme Thais...

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 15:26

@piloot47 | 02-03-20 | 13:54:
Dat is wel zo verstandig ja. Maar goed, je wil toch op familiebezoek he, al was het maar om de jaarlijkse koffer met cadeautjes langs te brengen ( als je pech hebt ).

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 15:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Tjonge wat een complete incompetentie. Alweer een verkeerd rekensommetje gebruikt. Dat krijg je van dat gepruts in het onderwijs. Gelukkig lopen er 40 (!) verbetertrajecten, dus de Nederlandse overheid kennende stijgt die 70 miljoen al snel naar 210 miljoen. Wat een prutsers binnen kabinet Rutte III (en daarvoor II en I).

Ruikbaard | 02-03-20 | 13:26

Iedereen gaat er op vooruit riepen onze regenten, maar ze vergaten er bij te zeggen dat het alleen voor nieuwe besnederlanders is.
Wat worden we toch genaaid door dat tuig.

tsjajaja | 02-03-20 | 13:23 | 2

Het is een goed gevoel om op de rand van de afgrond te horen te krijgen dat je weer een stapje vooruit gaat.

piloot47 | 02-03-20 | 13:41

Besnederlanders, mooie. Chapeauuuu

OuweOuweLekkerMauwe | 02-03-20 | 13:41

Dat lelijke arrogante ouwe kakwijf staat symbool voor de VVD. Geen enkele betrokkenheid bij de eenvoudige hardwerkende Nederlander die al dat geld moet ophoesten. Alleen maar nutteloos leeg en hol gebabbel uitkramen in haar eigen kleine wereldvreemde incestueuze VVD-kringetje. Geen oprechtheid, geen eerlijkheid, geen integriteit. Wat een verachtelijk soort mensen is dit toch.

Motleycrew | 02-03-20 | 13:22 | 1

NEt zoals ene Azmani, een VVD EU glijer, vanmorgen op Radio 1, ikke dit, ikke dat, ging maar door, tot dat de vraag kwam wat ga jij er aan doen, toen werd het ons, zij, wij, wat een enge man is dat zeg.

Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:48

Doodziek land, jammer voor allen die hier zo hard voor gevochten hebben, gesneuveld zijn. Waanzin.

grindbak | 02-03-20 | 13:22 | 1

Als die nog ff terug konden komen was de boel snel op orde.

Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:49

Wilders hoeft begin volgend jaar maar een lijst op te noemen van alles wat onder de Rutte kabinetten "gepresenteerd" is, wint die de verkiezingen met twee vingers in zijn neus. Althans dat zou je denken.
.........

NLgaatnaardeklote | 02-03-20 | 13:18 | 3

Gepresenteerd moet gepresteerd zijn.

NLgaatnaardeklote | 02-03-20 | 13:19

Verkiezingen winnen. Formatie verliezen.

sjef-van-iekel | 02-03-20 | 13:23

@sjef-van-iekel | 02-03-20 | 13:23:
Dat zie ik ook aankomen. Alle gore trucs uithalen om een coalitie met PVV en/of FvD te laten mislukken: pesten, rekken, stoken, liegen, demoniseren. Dat lukte Wiegel en Van Agt destijds ook na de grote overwinning van de PvdA.

piloot47 | 02-03-20 | 13:44

Het feest kan beginnen, want wij zijn BINNEN!

vluchtelingallergie | 02-03-20 | 13:18

Zoiets van ;

Als de deurbel gaat en ik maak niet open Binnen 23 seconden dan krijg je 100€.

Vervolgens stomverbaasd perplex mezelf afvragen waarom de hele dag de deurbel gaat.

#nogdommeralseenkoezijn

Gizmo579 | 02-03-20 | 13:17 | 1

En zelfs dán he, dan zou jij slim genoeg zijn om iemand in te huren die capabel is om de hele dag de deur voor je open te doen, binnen 23 seconden. Niks aan de hand dan. Zet je er een geriatrische oma op die telkens krakend uit haar stoel moet komen en dus telkens te laat is, dan wéét je dat je zal betalen.

Macroglossum | 02-03-20 | 13:28

Bij de NOS hadden ze dit bericht voor het gemak maar om 2 uur 's nachts gepost, zodat het halverwege de ochtend een ondergesneeuwd is.

Callkoen | 02-03-20 | 13:16 | 2

Leer ons de NOS kennen.
Die gasten hebben echt geen geweten lijkt het.

Rohin | 02-03-20 | 13:19

NOS meldt dat het aan de organisatie van de IND ligt en de software. Niet de tsunami. Natuurlijk niet. Zum kotsen.

cor123 | 02-03-20 | 14:03

Hoe gaat de vvd dit uitleggen?

Rest In Privacy | 02-03-20 | 13:16

De rechten van de asielzoekers worden hyperassertief verdedigd, de rechten van de belastingbetaler worden verkwanseld

Rest In Privacy | 02-03-20 | 13:15 | 2

Dat is wel een puntje inderdaad.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 13:55

Klopt, het grote probleem is dat de VVD al jaren een grote schijtlijster partij in deze is. Buiten Bolkesteijn is er nooit een VVD'er geweest die het durfde om die rollen om te draaien, of tenminste tegen het eerste op te treden. Rutte is misschien wel het grootste voorbeeld van een totaal afwezige en verzakende VVD'er op dit terrein. Zag hem na dag 1 van zijn 2e kabinet hard juichen, omdat we voortaan 130km per uur mochten rijden (dat heeft inderdaad niet lang geduurd, ook dat nog), om in de bijna vier jaar daarna niks, nergens en nooit enige tegengas te hebben geboden. bang dat ze het pluche zouden kwijt raken.

Grachus | 03-03-20 | 02:56

Wat kost wanbeleid toch een hoop centen. Manman wat zouden we een welvarend land zijn zonder gelukszoekers en zonder een geldverslindende EU.

BozePaarseMan | 02-03-20 | 13:14 | 1

1 jaar zonder die teringzooi en ontwikkelingshulp en je kan iedere nederlander met schulden een blanco register geven.
Wat zou dát de economie stuwen. En wat zou dát besparen op al die hulpverleningstrajecten.

Tuinhekje | 02-03-20 | 13:46

De Asielinstroom van week 9 bedroeg € 7,5 miljoen Euro.

netniet | 02-03-20 | 13:12 | 3

Je bedoelt 'de additionele kosten asielinstroom kosten' van week 9.

Rohin | 02-03-20 | 13:15

minus 1x kosten.

Rohin | 02-03-20 | 13:15

500 mio over 30 jaar, per week, oftewel 25.000.000.000 in 30 jaar tijd, ze kosten 1 mio per stuk gedurende de aankomende periode dat ze hier zijn, dat is nog eens geld verbranden.

Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:53

Heeft de PVV al een wetsvoorstel ingediend om de schadevergoeding voor asielzoekers af te schaffen?

Waarom krijgen deze gasten in godsnaam een schadevergoeding? Nog nooit gehoord van 'een gegeven paard niet in de bek kijken'.

Rohin | 02-03-20 | 13:10 | 3

Dat is omdat we dat zelf als wetgeving hebben bepaald, om de IND tot effectief werken aan te sporen. In werkelijkheid dus een grote faal.

Dr_Prepper | 02-03-20 | 13:14

@Dr_Prepper | 02-03-20 | 13:14: Het lijkt me een betere maatregel dat als de IND faalt, haar financiers, wij dus, geld terug krijgen.

5611 | 02-03-20 | 14:58

@Dr_Prepper | 02-03-20 | 13:14: Niet direct. Onder 'linkse druk van ieder mens is gelijk/geen mens is illegaal' is bepaald dat ze dezelfde rechten hebben als echte burgers. En daarom krijg je inderdaad deze waanzin van schadevergoedingen aan asieleisers. Denk ook aan dat tuig van 'wearehere' in A'dam. Kan zonder problemen een kort geding bij de rechtbank voeren of ze wel rechtmatig als krakers kunnen worden uitgezet. En hoeven daar geen cent voor te betalen. Zou dat jou en mij lukken?

Grachus | 03-03-20 | 03:00

Goeie regeling. Als de overheid mij niet op tijd levert, bijvoorbeeld een bouwvergunning, dan kan ik ook een dwangsom eisen. Maar die gaat maar tot €1000 of zo. Het is wel duidelijk wie er hier een streepje voor heeft.

Muxje | 02-03-20 | 13:06 | 1

Probeer het eens met WOB-jes. Kan ook flink wat geld opleveren als niet op tijd geleverd wordt, zwart gelakt of niet. Ik ken mensen die leven er van.

piloot47 | 02-03-20 | 13:48

Asielzoekers zouden we asielaanvragers moeten noemen, het is tegenwoordig de meest populaire migrantenroute; asiel aanvragen, procederen, en als dat mislukt onder de radar gaan en niet meewerken aan vertrek. Zo zijn ze dan binnen. Zou men in policor Den Haag al door hebben hoe dat werkt? Zou de Dienst Terugkeer en Vertrek versterkt kunnen worden met die 17 miljoen? Is dat wat? Als het al jaren niet lukt, wordt het dan niet tijd om eens out of the (old) box te denken?

Harry.Langezwaal | 02-03-20 | 13:05 | 5

Het hele systeem is pervers: door de gezinsherenigingsregeling is het lonend om minderjarige kinderen te sturen. Dan mogen ouders en minderjarige broers en zussen ook overkomen.Dus als een zijn leven op een bootje waagt, krijgt de rest een ticket naar de verzorgingsstaat.

Die mensen zijn daarin weinig kwalijk te nemen. Ze maken simpelweg gebruik van de wetten zoals wij die hier hebben aangenomen.

Dr_Prepper | 02-03-20 | 13:17

Onder de radar gaan? Gewoon opnieuw claimen onder de naam achmed2 of5

bigstone | 02-03-20 | 13:19

@Dr_Prepper | 02-03-20 | 13:17: Ik zelf zou mij niet in de spiegel aan kunnen kijken als ik naar een wildvreemd ver land ga en van ze verwacht dat ze mij alles geven. Laat staan dat ik mijn minderjarige kinderen vooruit zou sturen. Kortom, ik neem die lui weldegelijk voor een groot deel kwalijk dat ze hier op de stoep staan en komen claimen. Ik heb een sociaal contract met mijn Nederlandse medeburgers. Niet met de Afrikaan die hier komt uitvreten en het sociale contract komt verstoren. Overigens mogen die minderjarige broers en zussen net zo makkelijk komen als het niet een minderjarig kind betreft maar een volwassen vader. Dat heeft daar echt niets mee te maken.

Grachus | 03-03-20 | 03:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Of je keurt gewoon alles af, alle problemen voorbij.

Wilde Slechtdoener | 02-03-20 | 13:04 | 1

Dan komt de geitenwollensokken brigade in touw om de beroepen aan te tekenen en te rekken, rekken en nog veel meer rekken en voor je het weet, KASSA! Want, te maat gereageerd vanuit een tot het bot belast systeem dat overspoeld wordt met aanvragen.

Super Grover | 02-03-20 | 13:12

Kan ik eigenlijk als nederlands ingezetene, ook asiel aanvragen in nederland, om ook te profiteren?

Leptob | 02-03-20 | 13:02 | 2

Wat denkt u zelf..

BozePaarseMan | 02-03-20 | 13:15

@BozePaarseMan | 02-03-20 | 13:15: Ik heb geen idee. Er schijnen juridische geitenpaadjes te bestaan voor allerlei hoe-verzin-je-het zaken.

Leptob | 02-03-20 | 13:27

Mocht ik voor elke uitgelopen/uit de hand gelopen asielaanvraag 15.000 eurs of meer ontvangen, zou ik OOK dat bootje of die rubberband opdobberen.
Tussentijds graties:
HemelBed, bubbelBad, witteBrood, en cashen maar jongens.
Lalala geld van die kale kafir geplukt.
En de Asielwereld draait doorrrr.

chicago river | 02-03-20 | 13:02 | 1

Ook opvallend dat ook het 'aantal asieladvocaten' toeneemt..
Lekker opportunistisch doen met belastinggeld. Linkse graaiers united.

Rohin | 02-03-20 | 13:13

Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde, Godverde en Godverde.

guru? | 02-03-20 | 13:01 | 2

Ja, bizar, ongekend bizar is het!

vluchtelingallergie | 02-03-20 | 13:07

U bent boos? (lol)

lezeres | 02-03-20 | 13:31

Ik kan er met m'n kop echt niet meer bij. Totale waanzin deze regeling. Ik breng u in herinnering: het pc-privé-project van enige tijd geleden. Daar werd zo driftig gebruik van gemaakt dat het de spuigaten uitliep. En binnen enkele weken was het afgeschaft. Waarom kan dit niet met deze sprinkhanenplaag? Stuitend gewoonweg. Net als de opmerking van een reaguurder hiero vorige week: dat ze in de wachtkamer van het ziekenhuis uitsluitend religieus gehandicapte hoofddoeken zag. Dit land is echt naar de tering en de schuldigen zitten in Den Haag en in de EU. Voor een tribunaal ermee!

Graeme Reaper3779 | 02-03-20 | 13:01 | 2

PC prive was voor intelligente, werkende mensen... de huidige sprinkhanenplaag is vooral zielig, vandaar...

Ad Hominem Tu Quoque | 02-03-20 | 13:03

Goeie vergelijking !

Uw Verzekeringsadvis | 02-03-20 | 13:54

Bewust gecreeerde chaos om voldoen aan europeesche regels te verbloemen anders wordt de ruk naar nationalisme te groot.

Vliegendtapijtje | 02-03-20 | 12:59

Pvv en fvd hebben altijd al gelijk gehad. Elk punt dat hun aandragen over de kosten blijkt telkens te kloppen. Telkens als het over salafisme gaat is het geen onderbuik of populisme maar keiharde waarheid. Telkens liegt en bedriegt de overheid over immigranten, salafisme , criminaliteit en totale kosten van de multiculturele samenleving het valt alleen maar tegen. Ze proberen met het willens en wetens onder de mat te vegen of onder het kopje overige te stoppen maar neemt niet weg dat het gevoel en ervaring die mensen hebben en zien gebeuren gewoon kloppen als een bus. Los van al deze leugens, bedrog en gevolgen voor de slachtoffers, moet je ook eens nagaan wat de consequenties zijn van al die miljarden die hieraan verspeeld worden... die gaan namelijk ten kostte van andere begrotingen zoals uw zorg, uw veiligheid en uw sociale voorzieningen.

Hollandse_blauwe | 02-03-20 | 12:58

Terwijl het in de juristerij toch al sinds jaar en dag bon ton is om te roepen dat we in Nederlandje een claimcultuur a la de VS moeten zien te voorkomen. Ordinaire Nederlandse staatsburgers die profiteren van de rechtspleging hier ten lande: het plebs! Wie denken we wel niet wie ze zijn?

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:56

Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar hebben berbaar, kuifje, redshirt cum suis 'hun' Ankie al verdedigd en gemeld dat er veul ergere dingen zijn?

NeedIsaymore? | 02-03-20 | 12:56 | 4

Nee, nog niet. Dit is hen wrs ook te gortig. Trollen hebben blijkbaar ook een geweten.

Piet Karbiet | 02-03-20 | 13:04

Vergeet die linkse Kuifje niet. Die zal inmiddels wel in Brussel zitten <kots>

Gaat het niet dan? | 02-03-20 | 13:16

"Het zijn maar 4 kopjes koffie voor elke NLer per jaar".

Rohin | 02-03-20 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Is Nederland waarschijnlijk het enige land dat deze absurde regel toepast ?
Hoe verzin je het?
Wie verzint dit
En wie keurt dit goed?

laurentius | 02-03-20 | 12:53 | 4

@Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:55: Meer specifiek: De vvd/cda/pvda/d66 kiezer. De gebruikelijke verdachten dus.

Reaguurdeskundige | 02-03-20 | 12:56

@Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:55: Inderdaad is het de kiezer ( stemvee) die dit indirect massaal goedkeurt.

ronin1962 | 02-03-20 | 12:58

@ronin1962 | 02-03-20 | 12:58: Volgens mij heeft er in geen enkel verkiezingsprogramma iets gestaan over deze extra miljoenen (en yoga lessen) die (bovenop de reguliere hulp) immigranten (legaal of niet) zouden kunnen krijgen. De coalitie wist dit uiteraard wel (want al lange tijd chaos bij ind), maar ja , je moet de kiezer niet wijzer maken dan dat al is. Of niet is. Het is simpel, steeds weer weekt de regering de beloftes los en verneukt de kiezer; die er inderdaad steeds weer intrapt. Wordt echt tijd dat rutte opening van zaken geeft, en niet alleen over/bij v&j (of is het j&v deze regeerperiode?) maar bij alle ministeries c.s.. Een land wat floreerde in alle opzichten wordt/is in korte tijd gefileerd.

vanvandaag | 02-03-20 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Alle stront komt in recordtempo bovendrijven. Rutte gaat ervan uit dat dit volgend jaar maart weggespoeld is, en kan lachend campagne gaan voeren als allerbeste premier ooit.

gestoptmetroken | 02-03-20 | 12:52

Ik heb ook asiel aangevraagd, een syrisch paspoort stond op marktplaats voor 5 pleuro's. Op elke vraag heb ik geantwoord met allahu akbar!
Vervolgens was ik uiteraard onvindbaar waardoor mijn procedure oneindig lang duurt, dat en 10x bezwaar/beroep aantekenen, de teller loopt nu lekker op!

ZwarteDag | 02-03-20 | 12:52

En dan te bedenken dat we toch al de allerrijkste 'vluchtelingen' mochten verwelkomen. De mensen die zich volgens Harold Doorenbos keurig hadden voorbereid op hun 'vlucht' en hun huizen en bedrijven ruim voor hun vertrek verkochten. De mensen die toch al geld hadden om anderen te betalen voor hun reis.

Poesmobiel | 02-03-20 | 12:52

Kunnen wij als echte Nederlanders ook schadevergoeding krijgen ter compensatie voor de afbraak van onze verzorgingsstaat?

Kijkeensaan | 02-03-20 | 12:51 | 3

Zoek een partij die dat in hun verkiezingsprogramma heeft staan?

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:56

Misschien moet jij eens kijken waar je je stem aan gegeven hebt. Misschien kan een deel van die Nederlanders die geen fatsoenlijke zorg meer krijgen jou wel aanklagen wegens ondermijnen van onze beschaving.

ronin1962 | 02-03-20 | 13:02

Van welk geld wil je dat dat betaald gaat worden? Wordt het niet beter van ben ik bang.

Rohin | 02-03-20 | 13:18

Paspoort kwijt? Wat vervelend. Nu hebben collega's er maanden extra werk aan om er achter te komen waar u vandaan komt en of uw verhaal klopt omdat men dit in Zuid Europa verzuimd heeft. Geen probleem, wij hebben hier genoeg kutburgers die wel weer betalen.

Deflatiemonster | 02-03-20 | 12:51

Smerige advocaten, alles voor meer geld. Bananenrepubliek Nederland is stuk

Bill Cosby | 02-03-20 | 12:51

De incompetentie van 's lands bestuurders en met name die van de VVD is schrijnend.
Ben je asielzoeker, krijg je huis en haard en daarbovenop wordt je slapende rijk.
Want het rijk slaapt.
Krankzinnig. STEM ZE WEG die bananenplukkers.

Broadsquire | 02-03-20 | 12:50 | 1

Stemmen. Pffft. Wanneer?

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:53

Misselmakende ellende dit. Mijn bloed kookt werkelijk waar van dit soort onzin.
Een hele advocatuur industrie die bestaat om deze asielzuigers van advies te voorzien maar uiteindelijk de Nederlandse belastingbetaler miljoenen afhandig maakt en een totaal incompetente politiek die werkelijk waar NIETS maar dan ook echt helemaal NIETS voor elkaar krijgt wat betreft gezond verstand, heldere afspraken, laat staan een doelmatige uitvoering van de afspraken die er wel al zijn. Een grote clusterfuck.
Waarom moet iemand die zogenaamd vlucht uberhaupt een schadevergoeding krijgen om hier veilig en voorzien van alle gemakken zijn of haar asielprocedure af te wachten? Ze zijn toch veilig? Dat was toch de bedoeling? Nee uiteraard was dat niet de bedoeling, de bedoeling en zeer duidelijke intentie is zoveel mogelijk gratis geld uit dit belachelijk slappe en incompetente landje te slepen waarna de springkanenplaag zich weer naar het volgende slachtoffer kan verplaatsen.
Tenekrommende narigheid dit. Ontsla die minister en wel gauw!
En schaf die stupide "schadevergoeding" per direct af.

WatZalIkErvanZeggen | 02-03-20 | 12:50 | 2

Misselijk dan heh.

WatZalIkErvanZeggen | 02-03-20 | 12:50

Ik sluit mij hier bij aan. Sommige dingen zijn gewoon te waanzinnig om waar te zijn, en dan blijkt het waar te zijn. Je komt inderdaad gebruik maken van onze gastvrijheid en als het dan langer duurt kan je dwangsommen afdwingen?!!! Waanzin ten top, en ja, je vraagt je af wie dit heeft verzonnen met z'n botte kop.

Gies van Agt | 02-03-20 | 13:07

Geniet er nog maar even kan nu het nog kan en in dit tempo zal dat niet lang meer duren. En mondje dicht tegen uw linkse medemens! Die - net zoals in Italie - inmiddels ex premier Salvini voor de rechter dagen wegens het tegenhouden van 135 immigranten. We leven al in een dictatuur voor t geval u t nog niet wist. Dus: kop dicht, werken en betalen maar.
www.volkskrant.nl/cs-bc654121

matrixbluepill | 02-03-20 | 12:49 | 1

Salvini is een held en Rutte een stinkende hoop poep.

Graeme Reaper3779 | 02-03-20 | 13:08

Nederland.
-
De PIN-automaat van de wereld.

bisbisbis | 02-03-20 | 12:49 | 1

Waar zijn de plofkrakiërs als je ze nodig hebt?

NeedIsaymore? | 02-03-20 | 13:02

Die gasten in den haag doen ook maar wat heh. Wat is het verschil met dit en een regering met apen?

Mali | 02-03-20 | 12:48 | 1

Bij de apen wordt je er uitgesodemieterd als je niet in hun territorium hoort.

Fuckinghell | 02-03-20 | 12:50

Ineens weet je het, je wordt asielzoeker in Nederland.

Sinclair | 02-03-20 | 12:47 | 1

Kan ik met 6 jaar moedermavo advikaat worden?

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:52

We staan wederom in EU slecht op de kaart door mensen dood te schieten en slecht te behandelen.
Kaan78 | 02-03-20 | 12:31 | 2
Eh, wat?
Ha, en dat in een topic over asielzoekers die netjes onderdak en te eten hebben, plus financiële vergoeding krijgen als het lang duurt voor ze weten wat hun lot wordt.
Super slecht hoor, hoe we mensen behandelen.

Je bent zelf aan een 'behandeling' toe. Iets met reset van je verstand.

Kudtkip | 02-03-20 | 12:46

Wat een graf-typhus-pleuris regering heeft dit BANANENLAND alles is maar graties miljoenen hier miljoenen daar

deugnietmee | 02-03-20 | 12:45 | 2

Het leuke is dat menig azieligzoekert in verscheidene EU landen procedures heeft lopen.

De verwarde man | 02-03-20 | 12:48

@De verwarde man | 02-03-20 | 12:48: geweldig hè, dat Europa.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:49

Je zou bijna gaan denken dat zo'n schadevergoeding een aanzuigende werking heeft. Bijna dan hè.

The7thGuest | 02-03-20 | 12:45 | 1

Bordje plaatsen bij inschrijfbank: “Look out. Corona!”

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:54

Ik zie een lucratieve business case. Ik ga onmiddellijk een instituut beginnen om gespecialiseerde asieladvocaten op te leiden die succesvol schadeclaims indienen voor wachtrij-asielzoekers, die de komende maanden met tienduizenden tegelijk komen binnenstormen om een leuk overbruggingsbedrag op te strijken voordat wordt besloten dat ze mogen blijven, hun families en schoonfamilies laten overkomen en zich comfortabel en massaal neerstrijken in gloednIeuwe vinexwijken, waar meneer Lulhannes en zijn broer ook na twaalf wachten succesvol uit vandaan worden gehouden..

Ridde Rogter | 02-03-20 | 12:45

Wanneer stopt deze gekte????

Nooit.

de Voorzittert | 02-03-20 | 12:43 | 1

Een goeie, retorische vraag. Fijn dat je het antwoord ook direct geeft. Helemaal eens.

Fuckinghell | 02-03-20 | 12:54

Wanneer gaan we dat vluchtelingenverdrag eens opzeggen? (Heeft zelfs het CDA een keer geopperd.) Daar wordt vooral misbruik van gemaakt en kost ons inderdaad miljarden. (Per jaar!)

Daarna kunnen we eens kijken hoe we een gedeelte van het geld wat we vervolgens overhouden goed gaan besteden. Voor een fractie van het bedrag bijvoorbeeld echte vluchtelingen in de regio opvangen. Totdat ze weer naar huis kunnen.

benjeallanggek | 02-03-20 | 12:43 | 4

@Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:50:
Ik heb ook gebit.

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:57

@Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:50: en jij reaguurt op GS. Top!

Dirk III | 02-03-20 | 12:59

@Dirk III | 02-03-20 | 12:59:
En jij roeptoetert angst. Ook top.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Met dank aan VLUCHTELINGENWERK NEDERLAND, die asielzoekers helpen deze rechtzaken aan te spannen. Deze club krijgt subsidie van de overheid, en met die subsidie zorgen ze ervoor dat de overheid miljoenen moet betalen aan vluchtelingen. Walgelijke club.

usb stok | 02-03-20 | 12:42 | 1

Met dank aan de PvdA en hun gastarbeiders.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:55

In Nederland gaan ziekenhuizen failliet en heb je ondanks een peperduur zorgsysteem en peperdure zorgverzekering nog wachtlijsten van soms een jaar.
Maar we hebben wel geld voor een grenzeloze stoom mensen die niet succesvol zijn in hun eigen land. Dan laat ik de echte Syrische vluchtelingen buiten beschouwing. Maar kom, Algerijnen, Marokkanen, Turken, Armeniërs, Pakistanen, Afghanen, enzovoorts.
Het boeit me verder niet wat hierheen komt qua afkomst maar het gaat om de snelheid en de druk die het op een land en zijn voorzieningen legt.
Dit kan dus niet zo doorgaan. Er moet een stop komen om een implosie op de cohesie en het sociale vangnet te voorkomen.
Ook klopt de samenstelling niet aangezien er vooral mannen binnen komen en dan ook nog eens die een bepaalde stroming aanhangen waar ik geen fan van ben. Laat er dan ook meer uit Zuid Amerika binnen bijvoorbeeld. Een paar mooie Mexicaanse meiden in plaats van al die soepjurken dan graag.

Dirk III | 02-03-20 | 12:42 | 1

Nee, driewerf nee: er zijn geen echte vluchtelingen meer. Syrië is voor 99% veilig. Stuur ze terug naar hun eigen land. Daar valt genoeg op te bouwen van wat ze zelf hebben afgebroken, dat stelletje onbeschaafden.

Graeme Reaper3779 | 02-03-20 | 13:11

Duidelijk. Voor de vvd is het gewoon een industrie, zoals elke andere branche.

suscrofa | 02-03-20 | 12:42

Ach, boeiend. 17 of 70 miljard maakt geen reet uit. Het wordt allemaal toch met gratis geld betaald. En als de schatkist teveel leegloopt verhogen we de belastingen, accijnzen en boetes weer, en huppatee: méér geld. De nederiglandse belastingbetaler komt toch niet in verweer; gaan hoogstens een beetje mopperen op dat GeenStijl weplok. Tralalala, tralalalie, geld geld geld.

Ceristimo | 02-03-20 | 12:41 | 2

Miljard? En ik maar denken dat het om miljoenen gaat.

Ommezwaai | 02-03-20 | 12:41

@Ommezwaai | 02-03-20 | 12:41:

Het is 70 a 100 miljoen voor asielzoekers die te lang moeten wachten, honderden miljoenen voor belastingdienst medewerkers die eerder stoppen om vervolgens weer terug te komen. Paar miljard voor mislukte ict projecten enz. enz. Als je alle faal optelt loopt het in de vele miljarden.

Dutch_Holland | 02-03-20 | 12:47

Wat bizar dat het bedrag op kan lopen tot 15.000,-
vng.nl/nieuws/indexering-wet-dwangsom...
Voor gewone huis- tuin- en keukenvertragingen is het max bedrag 1442,-
Welk klein lettertje in de wet maakt dit verschil zo groot?

Kudtkip | 02-03-20 | 12:39 | 3

Dat laatste bedrag is het maximum voor de eerste vertraging. Daarna kun je de rechter vragen een hogere dwangsom op te leggen. Dat is standaard € 100,- per dag met een maximum van € 15.000,-.

LucaBrasi | 02-03-20 | 12:42

de asielindustrie heeft doorgeleerd op die vraag. Met enig succes, zoals blijkt.

Jan Passant mk2 | 02-03-20 | 12:43

@Jan Passant mk2 | 02-03-20 | 12:43: Het klopt niet. Er is geen sprake van een overeenkomst. Hooguit een inspanningsbelofte. Dus schadeplichtigheid is een farce.

squadra | 02-03-20 | 16:14

Er lopen ook Afghanen, Pakistani's en wat al niet meer tussen deze "vluchtelingen"....

Ommezwaai | 02-03-20 | 12:39 | 1

.. de selectie door onze vluchtelingen-werving prefereert alle vijanden van de westerse samenleving. Bewezen lidmaatschap van ISIS lijkt immers een pre te zijn voor de Gutmenschen in Den Haag Hilversum en Brussel.

Jan Passant mk2 | 02-03-20 | 12:46
-weggejorist-
Manus Olie | 02-03-20 | 12:39

Mooi, een asielzoeker met geld. Dan kan hij of zij gelijk een bedrag groot de vergoeding betalen als eigen bijdrage aan opvang en levensonderhoud.

miff | 02-03-20 | 12:38 | 3

vrees dat dit geld linea recta naar het (echte) oorsprongland gaat.

LucaBrasi | 02-03-20 | 12:39

Sigaar uit eigen doos... Opvang versoberen en geen geld meer geven..

Ommezwaai | 02-03-20 | 12:41

@ Luca brasi... ah fraude, een reden om per onmiddellijk uit te zetten. Je hebt het bedrag namelijk gekregen en daardoor in bezit gehad. volgens de nederlandse wet is dan eerst de staat als schuldeiser aan de beurt, en wat er overschiet daar mag je mee doen wat je wilt.

me163komet | 02-03-20 | 13:11

Kost wat belastinggeld, maar er is nog genoeg geld waar dat vandaan kwam. Kwestie van extra klimaatbelastingen heffen, wie daartegen is die is een vijand van de komende generaties - toch?
Intussen geeft al dat gratis geld voor verwarde mannen het gewenste signaal:
"meer meer meer verwarde mannen zijn hier welkom welkom".

De rijkste mensen in de armste landen hebben allemaal de nieuwste social media en horen die boodschap luid en duidelijk. Ook hebben zij geld genoeg om de veerman van het Zee-Horloge te betalen.

De geminachte burger die tussen verwarde mannen moet wonen heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan nadenken. Nadenken over EU klimaatbelasting en opkomend staatssocialisme. Nadenken over wie baat heeft bij deze gang van zaken.

Houzee kameraden.

Jan Passant mk2 | 02-03-20 | 12:38 | 1

Alleen de aller-, aller-, aller armsten in de aller-, aller- armste landen hebben geen sociale media. De resterende 90% van de wereldbevolking exclusief de boomers zitten op welk sociaal mediakanaal dan ook.

Grachus | 03-03-20 | 03:21

Ik las op de joop een stukje over de grenzen openzetten voor Erdogan.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:35

Na de verandering van "the Netherlands" in "Netherlands" stel ik een volgende naamsverandering voor, "Lemmingsland".

revolte | 02-03-20 | 12:33 | 2

Of gewoon Nederigland. De toevoeging 'ig' is dan ook meteen een mooie verwijzing naar de 'Ig Nobelprijs', een parodie op de èchte Nobelprijs, waarbij altijd een onderwerp centraal staat waar men eerst om moet lachen, maar die ook aan het denken zet.

JackStick | 02-03-20 | 12:39

@JackStick | 02-03-20 | 12:39: laatst clipje gezien over een IG winnaar die 3 dagen in de Alpen zich als geit gedroeg. Met protheses een weekendje gras vreten tussen berggeiten. Zette mij aan het denken, en dan met name hoeveel er bezuinigd wordt op geestelijke gezondheidszorg en of we dat wel moeten willen.

Acar_ketimun | 02-03-20 | 13:12

"Doet de dienst er langer over, dan mag een asielzoeker – via een advocaat – een dwangsom eisen voor elke dag vertraging. (...) Het bedrag kan officieel oplopen tot 15.000 euro, en soms nog meer."

Zijn dat dan die advocaten waar Lubach het gister over had? Die sociale advocaten die het water aan de lippen staat. En hebben de rechtbanken het eigenlijk hoofdzakelijk daarom veel te druk zoals daar werd gezegd?

Halal gehaktbal | 02-03-20 | 12:33 | 1

Ze hebben gestudeerd op uw kosten en er word van U verlangd dat ze daarna ook nog eens op uw kosten levenslang onderhouden worden.

likdoorn | 02-03-20 | 12:39

Niet alleen alle andere oorzaken, maar ook een tot op het bot verziekt management, wat er meer belang in vindt om lagere medewerkers te treiteren en kapot te maken, dan dat ze hun primaire bedrijfsproces op orde hebben. En ja, dit heb ik uit de eerste hand. Het complete management houdt elkaar daar de hand boven het hoofd, terwijl ze de ervaren oudgedienden om persoonlijke redenen eruit treiteren.

Nice_Wheels | 02-03-20 | 12:33

Binnenkort 6% van die 3,6 miljoen uit Turkije naar Nederland x 15.000 = 3,3 miljard aan smartengeld/schadevergoedingen.

lulleficatie | 02-03-20 | 12:33 | 1

Allemaal, ja allemaal, want als dadelijk de IND op slot gaat door Corona dan wordt er geen enkele aanvraag meer behandeld.

lulleficatie | 02-03-20 | 12:35

Je zou maar een autochtone dakloze zijn.
-leer arabisch
-verscheur je paspoort
-doe zielig
-lalala gratis geld.

(of, zal je zien, wordt je uitgezet naar Syrië)

Abject | 02-03-20 | 12:32 | 2

- trek een jurk aan
- laat je besnijden
- kleineer vrouwen

Dit alles om de aanvraag wat meer kracht bij te zetten.

Ommezwaai | 02-03-20 | 12:37

Ik vraag 50 euro per geweigerd stempel. U mag de aanvragen gewoon bij mij afleveren. 700 per week moet wel lukken.

Lt-Kol Kilgore | 02-03-20 | 12:31

Om mijn superieuriteit een beetje te kunnen volgen vind ik zelfreflectie van de bedenker van de vluchtelingendeal intelligent. Die vent zit daar niet zomaar. Wat is zijn observering?

Op de vraag wat Knaus te zeggen had tegen Nederlandse parlementsleden die zeggen dat “Turkije gestraft moet worden”, zei hij: “Ons natuurlijke instinct om stoer te doen en onze macht te tonen, moet gecompenseerd worden door ons verstand. Als miljoenen mensen, ’s werelds grootste vluchtelingencrisis in tientallen jaren, aan de grens met de EU staan, dan is het in ons eigen belang om samen te werken met het land dat ze opvangt.”

En verstandig zijn is best een grote uitdaging in een land dat achter one-liners van FvD en PVV rent.
Ik hoop oprecht dat verstand weer gaat zegenvieren boven de virus van populisme en dom geouwehoer. We staan wederom in EU slecht op de kaart door mensen dood te schieten en slecht te behandelen.

Kaan78 | 02-03-20 | 12:31 | 9

@Kaan78 | 02-03-20 | 14:34:
Dat is ons eigen geld, lutsert. Hoeveel betaalt de EU jouw Erdofuhrer om de vluchtelingenstroom tegen te houden bij de EUgrens?

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 14:45

Wordt trouwens genieten, donderdag, Kaan. Mag jouw geliefde leider weer op audientie bij Poetin en neem van mij aan, Poetin is niet erg gelukkig met dat keffende kuitenbijtertje van de Bosporus. Tweede keer al he? En van die "barbaren en nazi's" uit de EU hoeft hij ook niet geen steun of sympathie te verwachten dit keer. Iets met je Turkse handjes overspelen...
#genieten

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 14:53
▼ 6 antwoorden verborgen

30 jaar geleden zaten dames als deze te klaverjassen in het bejaardentehuis. Just saying.

Dirk III | 02-03-20 | 12:31

Aanzuigende werking.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:30

Wat heb je aan een IND als de sluizen open staan en er geen grenzen meer zijn? Gewoon opdoeken

Karel | 02-03-20 | 12:30

Is toch het liefje van Jetten die daar werkt?

B75sinds2007 | 02-03-20 | 12:29

Bij de volgende verkiezingen ga ik vvd stemmen, die zullen dit probleem keihard aanpakken

Bon-sens | 02-03-20 | 12:29 | 2

Lekker sarcastisch

Idiot456 | 02-03-20 | 12:30

@Idiot456 | 02-03-20 | 12:30:
Mijn stem gaat naar degene die deze krankzinnigheid wil en gaat stoppen.
Zeker niet op de VVD, die in 10 jaar dit land nog verder naar de gallemiesen heeft geholpen.

bqbq | 02-03-20 | 14:40

Nou denk ik vaak slecht over mensen. Kan ik ook niets aan doen.
Is waarschijnlijk het resultaat van ervaringen.
Maar ik heb de volgende vraag.
Als zowel de asielzoeker dit weet, en de asieladvocaat, is het dan niet rendabel voor dit koppel, om te zorgen dat de termijn overschreden wordt?
Door het onnodig ingewikkeld maken van de aanvraag bijvoorbeeld.

Roadblock | 02-03-20 | 12:29 | 5

hoe kon u het raaden ? En als de termijn net niet onverschreden is, zet u het schoolbestuur in gang waar uw bloedjes van kinderen zo goed nederlands hebben geleerd. Daar zijn ook altijd nuttige linkse idiooten te vinden.

Lt-Kol Kilgore | 02-03-20 | 12:34

Niks doen loont. Ik ben gepensioneerd en word op alles gekort.

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:37

@Lt-Kol Kilgore | 02-03-20 | 12:34: Het schoolbestuur? Ik dacht dat men altijd huilende kinderklasjes inzette.

Grachus | 03-03-20 | 03:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De enige conclusie kan zijn dat de Nederlandse burgers vastzitten aan een stelletje criminelen in De Haag. Zonder schroom donderen ze het geld in een bodemloze put die EU heet. We worden legaal opgelicht door organisaties als vreemdelingen werk enz. Corruptie ten top

Therapietje | 02-03-20 | 12:28

Ik word hier zó f@cking "extreem-rechts" van. Na een heel leven keihard gewerkt te hebben voor een best aardig aan de bovenkant modaal inkomen ziek geworden. Word je voor een minimum bedragje de WIA ingetrapt en werkelijk iedere WMO aanvraag wordt door Amsterdam afgewezen. En die illegale motherf@ckers krijgen 7 miljoen voor yoga lessen en 15 ruggen om lekker los mee te gaan. Ondertussen zit ik al 11 jaar op een houtje te bijten en mag ik naast mijn ziek zijn ook nog de pleuris krijgen. WTF

Sandronique | 02-03-20 | 12:28 | 6

@Sandronique | 02-03-20 | 12:41: bij elke aangifte door een ZieligeZoeker vanwege discrimicisme draait de Politie Nederland standaard 5000 aangifte formulieren uit en verspreidt ze onder AZC's. De wijkagent komt wel uitleggen hoe ze die in moeten vullen, genoeg advocaten die ook mee kunnen helpen met invullen.

Acar_ketimun | 02-03-20 | 13:05

Wat ik me ook al een tijdje afvraag, aangezien onze regering niet zo van het vooruitdenken is, al die honderdduizenden mensen voldoen niet aan de AOW criteria (vanaf je 15e in Nederland wonen) en ik kan me niet voorstellen dat ze pensioen opbouwen, hoe gaan we dát dan doen over 20/30 jaar? Of zullen ze dan maar AOW voor iedereen afschaffen?

Sandronique | 02-03-20 | 13:41

@Sandronique | 02-03-20 | 13:41: In plaats van AOW krijgen ze dan een bijstandsuitkering. Voor hoe lang nog, want de pvdA en GL hebben altijd de vurige wens gehad om het arbeidscriterium te schrappen. Zo zielig dat die buitenlanders nooit de kans hebben gehad om AOW op te bouwen. Gaat geheid gebeuren bij een GL/PvdA + nog wat regering.

Grachus | 03-03-20 | 03:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Welja joh..... dat 'goede' nieuws kan er ook nog wel bij.
3X raden wat er gaat gebeuren als het gratis geld op is.
Je hoeft alleen maar naar die kop van de tramschutter te kijken en naar die lui die al hakkenbarrend de Griekse grens over lopen..
Ze spugen op ons, eisen van alles en als ze iets niet krijgen, dan gaan ze het gewoon halen.
Zin an de toekomst.

Schietmijmaarlek | 02-03-20 | 12:28 | 4

@Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:40:
"Afghanen" is natuurlijk "zielige Afghaanse oorlogsslachtoffers die nog steeds op de vlucht zijn"

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:41

@Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:40: Taliban komt naar je toe deze zomerrrrrr!

Schietmijmaarlek | 02-03-20 | 12:47

@Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:41: U bedoelde al die zielige islamitische, homoseksuele dienstweigeraars die alvast vooruit zijn gevlucht om later vrouwen en kinderen over te laten komen?

De verwarde man | 02-03-20 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat niet over, niet vanzelf.

hoochee | 02-03-20 | 12:28 | 1

T hoeft ook niet over te gaan.
Welkom.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:31

Ik ben er redelijk zeker van dat hier gewoon opzet in het spel zit. Lekker lang rekken om een leuk zakcentje aan de zielige gelukzoeker te geven. En dit vanuit het IND, niet door tussenkomst van de asieladvocaten, gewoon opzettelijk rekken van het IND.

Het vluchtelingen verdrag zegt dat de gelukzoeker bij het eerste land binnen EU de aanvraag moet indienen, dit doen ze niet dus je kan zeker 80% per direct kan afwijzen of wegsturen.
En weg achterstand, maar ja dat is moeilijk hè!

allesofniks | 02-03-20 | 12:28 | 2

Hm, ik heb de indruk dat het IND wel wil.
Het is geen pretje daar te werken, want onze linkse 'activisten' (AFA 'geen mens is illegaal') willen nog wel eens met bedreigingen en adressen strooien.
Maar de tegenwerking, boeteclausules, etc komen toch echt vanuit de linkse politieke hoek met medewerking van de VVD.
Eerst bezuinigen op de toko, en dan niet haalbare eisen stellen.
En wie mogen het met zijn allen weer betalen?

Roadblock | 02-03-20 | 12:34

Nee, de sabotage wordt zeker niet door hen veroorzaakt. Met name het asieladvocaten-gespuis is hier verantwoordelijk voor. In ad hoc gevallen allerlei NGO's of andere linkse saboteurs.

Grachus | 03-03-20 | 03:30

Man man man... zoals de grote poëet C. Eastwood ooit treffend zei...: "a giant clusterfuck"...

Odin | 02-03-20 | 12:28 | 1

“Make my day and kick them out!”

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:41

Enkel een 100% asiel-stop kan dit probleem oplossen.

Abject | 02-03-20 | 12:27 | 1

Maar dat gaat niet gebeuren.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:40

Welke schade?

squadra | 02-03-20 | 12:26 | 2

Het aflopen van de garantie op de gratis Miele wasautomaat.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:48

@Hetkanverkeren | 02-03-20 | 12:48: Maar even serieus. Er kan toch zeker geen sprake zijn van een prestatieovereenkomst? Hooguit van een inspanning. Wij doen onze uiterste best. Dan kan je geen schade verhalen. Volslagen idioot dit. Je kan het zelfs omdraaien. Als jullie kennelijk poen hebben gehad om jullie smokkelaars te betalen dan kan je hier ook je huisvesting bekostigen. Dus is er een belang om mee te werken en eerlijk te zijn. Wie geen geld heeft kan bij diverse NGO´s vragen om een gift of lening.

squadra | 02-03-20 | 16:09

Ik wacht ook nog steeds op die €1000 van Rutte. Dat bedrag is inmiddels opgelopen tot €15000. Graag even overmaken!

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:26 | 2

Die 1000 euro zou sowieso een sigaar uit eigen doos zijn geweest. Onze hooggewaardeerde minister-president heeft ons vaasje veel administratieve rompslomp bespaard door niet uit te keren.

Nivelleermarionet | 02-03-20 | 12:34

Bij jou maar €15000???
Ik heb hier een excel sheetje waar de komma nog een plekje opschuift.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:35

Ik heb 5 maanden en 3 weken geleden open gesolliciteerd voor een nieuwe baan. Als ik over een week nog steeds niets van ze heb vernomen, kan ik mijn eerste salarisstrook dus van ze verwachten.

JackStick | 02-03-20 | 12:26

Waar kan ik in het wetboek vinden dat we teringlijers, ehh, pardon, "immigranten" , 15k moeten geven omdat het allemaal en beetje lang duurt?

LewsTherinTelamon | 02-03-20 | 12:26 | 1

Heeft een ambtenaar bedacht om iedereen scherp te houden.....

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:36

Wat een geldspilling. Daar kan je godverdomme een heel shitholecountry bijna een jaar op laten draaien.

Barbarous_Relic | 02-03-20 | 12:25 | 1

Makkelijker als de mensen hierheen komen dan overmaken.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:32

Zo veel rechten zonder plichten moet fantastisch zijn.

MokumsMoppie | 02-03-20 | 12:25 | 1

Inderdaad, inclusief een gratis advocaat. Tenenkrommend.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:27

De enige reden dat de meeste Nederlanders dit pikken, is dat ze met kop en kont vastzitten aan dezelfde overheid: hypotheek vaste baan schulden pensioenen uitkering BSN toeslagen. Plus: de staat weet je te vinden als je tegensparteld...

King of the Oneliner | 02-03-20 | 12:24 | 3

Here! Here!... En wie gaat zijn broodnodige verlof dagen verspillen aan een flut protest op .. euh.. buiten het binnen hof?

nickstert | 02-03-20 | 12:42

Dit pikken? De meeste Nederlanders dwingen dit juist af, met hun stem. Als partijen dit zouden aanpakken, dan zouden hun kiezers overstappen naar andere partijen, die dit in stand houden.

Reaguurdeskundige | 02-03-20 | 13:09

Rofl kom maar hierheen jonguh

David000000007 | 02-03-20 | 12:21

"De IND heeft zes maanden om te beslissen over een asielaanvraag. Doet de dienst er langer over, dan mag een asielzoeker – via een advocaat – een dwangsom eisen voor elke dag vertraging. Door interne problemen bij de IND, waaronder grote personeelstekorten, wordt de wettelijke termijn voor het in behandeling nemen van aanvragen steeds vaker overschreden".
.
Oplossing: asielaanvragen na 5 maanden en 3 weken automatisch afkeuren. Maar D66, GroenLinks, DENK etc. zullen wel weer tegen zijn.

JackStick | 02-03-20 | 12:21 | 2

Nee, want het IND is een baantjesmachine, je laat net zoveel mogelijk dossiers over de termijn gaan, zodat je kan bewijzen dat je meer personeel en meer budget nodig hebt. De politici van dienst spelen graag dat spel mee, want hoe meer vrienden in overheidsdienst, hoe meer "juiste" stemmers je hebt. Die advocaten spelen het spel rustig mee, want het is een niet opdrogende bron, waarvoor ze een standaard brief schrijven en vadertje staat voor een paar duizend euro tillen.

Lt-Kol Kilgore | 02-03-20 | 12:40

@Lt-Kol Kilgore | 02-03-20 | 12:40: Kunnen er dan misschien een aantal business consultants à la Office Space daar op bezoek gaan om te onderzoeken of ze er inderdaad geen tijd voor hadden, en ze het dus niet opzettelijk, zoals u impliceert, kunnen hebben gedaan? Op die manier kun je opzet bewijzen, en indien het geval, dan gaan er natuurlijk koppen rollen.

JackStick | 02-03-20 | 12:51

Bij Ankie Knol denk ik altijd aan Salinero.

Watching the Wheels | 02-03-20 | 12:21 | 3

Knol? Van de Voedselbank? Niet te vreten. Alhoewel, vandaag boerenkool.

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:27

Calimero?

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:32

Ik denk aan Loekie Knol: 'Wat heb ik nou aan algebra?"

gestoptmetroken | 02-03-20 | 12:45

Ik vind dat een beetje flauw, al die schadevergoedingen. Ik kan me voorstellen dat als er 10 asielverzoeken zijn en er zijn 10ambtenaren en het duurt dan langer dan 6 maanden, dan kan ik me dat voorstellen dat zo asielzoeker een schadevergoeding krijgt. Maar het gaat hier om een tientallen, zo niet honderden, asielverzoeken. Daar valt niet tegen te werken. Ik vind de redelijkheid, in het voordeel van de overheid, een beetje zoek in deze kwestie. Maar, dat is slechts mijn mening.

Rest In Privacy | 02-03-20 | 12:21

Als ze nou ophouden met gelukszoekers klanten en criminelen/tbs cliénten te noemen en de prutsers van de belastingsdienst (die geen enkel probleem hebben om hun klanten een nummer te geven en onterecht toeslagen inhouden. Daarbij zijn ze wel streng qua afgesproken data. 1 April is 1 April) bij het IND aanstellen dan zijn we al een heel eind.

Olleke | 02-03-20 | 12:21

Ik moest dit 3x lezen: "Schadevergoedingen uitkeren aan asielzoekers". Hoezo kan het voorkomen dat wij gelukszoekers schadevergoedingen moeten betalen? Dit land is echt de achterlijkheid voorbij. Ze mogen blij zijn dat ze hier een veilig heenkomen hebben en eten, drinken en een dak boven hun hoofd. Tering t*ig. En als ze hier niet mogen blijven dan hadden ze niet moeten komen en moeten ze ons de kosten vergoeden die wij voor hen hebben moeten maken. Wat een ziek land zijn we toch.

Rheia | 02-03-20 | 12:20 | 1

Vind je het gek dat die gasten een Lamborghini huren om te trouwen.

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:25

Dat vertelde Lubach er gisteren allemaal weer niet bij over die onmisbare sociaal advocatuur....

hoejeheette | 02-03-20 | 12:20 | 1

Ik vond het ook een verhaal met een aantal vage plekken.

Roadblock | 02-03-20 | 12:26

Als de wasbak ovestroomt doe je eerst de kraan dicht. Stop de instroom bij de grens, dan kan de IND de problemen oplossen.

Vula | 02-03-20 | 12:20

Dit soort nieuws, of eigenlijk beter gezegd berichtgeving, doet mij radicaliseren.

D-Fens_1963 | 02-03-20 | 12:20

Had ik ooit maar een startkapitaal gehad van 15.000 euro.

Pieter Breydel | 02-03-20 | 12:20 | 1

Precies, ik heb ooit mijn bedrijf opgericht met 5.000 euro die ik leende van een goede vriend. Me de pest pleuris gewerkt jarenlang voordat ik een keer € 15.000 op mijn rekening had staan.

Vespukki | 02-03-20 | 12:27

Ha ha ha @ lijk uit de kast.

Hemke-Valsema | 02-03-20 | 12:20

70 miljoen euro. € 70.000.000. Dat zijn 145.117.000 guldens. Beseft men in Den Haag nog wel hoe enorm veel geld dit is? Krankzinnig. Gaarne per direct een wetswijziging. We betalen al genoeg aan de zelfislamisering en onze ondergang. Rutte: Ha ha ha.

Piet Karbiet | 02-03-20 | 12:20 | 1

Die € 70 miljoen is ook veel te laag ingeschat; het wordt zeker meer dan € 100 miljoen.

Wobbelplatte | 02-03-20 | 12:58

Ankie Broekrok-Knol, ik heb bijna medelijden met die vrouw.

Bijna. Ze is er tenslotte zelf bij en legt haar functie niet neer ondanks dat iedereen ziet dat ze er nul komma nul van bakt. Ze is geen gesprekspartner voor diplomaten, ze heeft haar eigen dienst niet onder controle, en houd lekker dr rimpelbek erover tot de stront over de rand klotst. Ja dan moet ze wel iets van gaan 'uh-oh" stamelen. En dat is het dan wel. Wat voor signaal geef je af aan landen als Marokko of Turkije met zo'n geriatrische hofdame aan het roer? Dat ze over je heen kunnen lopen. Dat signaal.

En ik neem dat mensen als Rutte ook kwalijk. Ze hebben allemaal de muil vol over hoe 'gevaarlijk' een Baudet of Wilders is voor Nederland, maar laten doodleuk een enorme faalhaas een totaalchaos aanrichten, jaren lang, een chaos die wél echt, en direct, gevaar oplevert voor maatschappelijke en politieke stabiliteit. Dat vind ik persoon;ijk een stuk zorgelijker. Niet de ideeën van Baudet of de radicale praatjes van Wilders. Wel de arrogant-laconieke en onverantwoordelijke houding van mevr Broekrok, die zelf allang beter had moeten weten en het stokje had moeten overdragen aan iemand die wél capabel is voor de taak. Daar schuilt gevaar; de uitholling van verantwoordelijkheden, het geoorloofd wegkruipen daarvoor en de onafzienbare schade die daarmee word aangericht. Rutte wordt bedankt weer.

Macroglossum | 02-03-20 | 12:19 | 1

Maar dat is precies wat ze willen in opdracht van de EU: chaos. Ze doet dus uitstekend haar werk volgens een zekere hoogstaande familie waarvan ik de naam hier niet zal noemen .

Rheia | 02-03-20 | 12:23

Klein verzoekje aan de redactie: Kan er vandaag ook nog even een feelgood-draadje ingetikt worden? Ik heb namelijk erg last van een rommelende onderbuik.

Wc-kip | 02-03-20 | 12:18 | 3

Inderdaad, ik verwacht nog een paar mooie dames te zien vandaag..

miknic | 02-03-20 | 12:19

De Koninklijke familie heeft een fijne vakantie.

Theo-Pim-Riv | 02-03-20 | 12:19

Misschien een hapje eten.

kwark001 | 02-03-20 | 12:20

De 1e Kamer voorzitten is toch wat anders als staatssecretaris, voor deze mevrouw. Daar is ze inmiddels wel achter lijkt me. Wie verlost haar uit haar lijden?

Wobbelplatte | 02-03-20 | 12:18

Alles wat de VVD aanraakt veranderd nu eenmaal in peop.

En wat te denken van de Tweet van Rutte dit afgelopen weekend:
twitter.com/MinPres/status/1234053342...
nota bene de architect van de "gooi-met-geld policy" richting Erdogan. De man zonder een visie, de lakei van het grootkapitaal.

Bijna net zo gênant als zijn titatenstrijd om de dividendbelasting af te schaffen tbv. Shell en Unliver.

Beefbus | 02-03-20 | 12:18

Wij zijn gewoon gekke henkie van Europa
We hebben een incompetent zooitje aan de macht wat aan alle kanten faalt.
Op geen enkel vlak kan er een juiste inschatting gemaakt worden.
Ind geen 17 maar 70 miljoen
De ombouw naar de onzinnige 100 km geen 7 maar 17 miljoen.
De grote klapper komt eraan groene transitie miljarden miljarden miljarden euro's.
Maar er gaan wat mensen uit een bepaalde hoek stinkend rijk worden

likdoorn | 02-03-20 | 12:17 | 1

Maar ziekenhuizen laten Mark Rutte koud, die mogen afsterven en failliet gaan, banken en Unilevers niet, heh Mark Rutte!

Theo-Pim-Riv | 02-03-20 | 12:19

Met dank aan de sociaal advocatuur I presume?

hoejeheette | 02-03-20 | 12:16 | 1

Ja, en vervolgens janken de advocaten dat ze zo zielig zijn.

Vula | 02-03-20 | 12:19

"Doet de dienst er langer over, dan mag een asielzoeker – via een advocaat – een dwangsom eisen voor elke dag vertraging."

Maar schaf die onzin toch gvd af. Dat kunnen ze in de Tweede Kamer toch binnen 5 minuten doen? Dan wachten die klaplopers maar wat langer op hun afwijzing. Ze zullen niet verhongeren; ze hebben in die AZC's bed/bad/brood en zakgeld.

Een oudere kennis van me vertelde een aantal maanden geleden dat hij zo lang moest wachten op zijn rijbewijs. Vanaf een bepaalde leeftijd moet je gekeurd worden, en hoe het precies zat, weet ik niet meer, maar het duurde allemaal heel erg lang. Hij heeft nooit geld gekregen omdat het de instantie die erover gaat, er zo lang over deed.

En die klaplopers krijgen meteen daarvoor wel geld? Geen wonder dat ze denken dat het geld hier een de bomen groeit.

Dr_Johnson | 02-03-20 | 12:15 | 2

Inderdaad. Godgeklaagd met die vertraging van de rijbewijzen. En geen schadevergoeding van €15.000.

Pleegzuster B | 02-03-20 | 12:31

En dat zijn dan onze volksvertegenwoordigers. Ik weet niet welk volk ze vertegenwoordigen, maar zeker niet de Nederlanders. Dit systeem is door en door rot.

slinger_rules | 02-03-20 | 22:14

Wanneer worden er nou eens een keer goede managers op dit soort projecten gezet?? Voor dat geld had je makkelijk 25 man extra in kunnen huren om de achterstand binnen een maand weg te werken. En stoppen met iedereen met fluwelen handschoentjes te behandelen, want het merdendeel van deze "vluchtelingen" zijn fraudeurs die helemaal geen recht hebben op een status en al helemaal niet op betaling van gratis geld. GVD, wat een waanzin dit!!

Sunabalk | 02-03-20 | 12:15 | 4

Er zit een heel leger advocaten op die asielzoekers. Daar win je niet zomaar van. Die helpen echt niet mee om binnen gestelde termijn tot een uitspraak te komen en daarna claimen ze en passant de schadevergoeding.

hoejeheette | 02-03-20 | 12:19

@hoejeheette | 02-03-20 | 12:19: Ja en die gasten hebben een lekker uurloontje die advocaten. Da's natuurlijk lekker een door de Nederlandse burger betaalde baan en eindeloos blijven procederen dan houd je daar een goed inkomen aan over.

clockandhammergame | 02-03-20 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfvernietigingswaanzin.

du Roi Soleil | 02-03-20 | 12:14

Zo opgelucht ben je, dankbaar, dat je op het nippertje ontsnapt bent aan de dood en dat je nu tot rust kunt komen in het veilige Nederland. NOT, gives us your money!

Acidstain | 02-03-20 | 12:14

Pas dan ook dat verdomde vluchtelingenverdrag aan, of stap eruit. Dit is symptoombestrijding.
Iemand die door tal van veilige landen reist om hier 'veilig' te zijn is -geen- vluchteling maar een immigrant.

druipsmurf | 02-03-20 | 12:14 | 1

Mag niet van Brussel. Onze lachende, liegende filiaalchef heeft net weer orders gekregen.

5611 | 02-03-20 | 12:26

Weer de vvd zeker.

Jos Tiebent | 02-03-20 | 12:13

Een asielzoeker kost de maatschappij ongeveer 28k. Per jaar, en dat is zonder schadevergoeding. Knettergek!

eerstneukendanpraten | 02-03-20 | 12:13 | 2

We zitten met een geld overschot. Zelfs verbranden gaat niet snel genoeg.

Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:34

@Is dit nog nieuws? | 02-03-20 | 12:34:
Mag niet meer ivm het klimaat. Dus geven we het maar gewoon weg.
*headdeskt*

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 13:24

Vreemd om op de persoon te spelen met flauwe leeftijd grappen.

Het beste zou men doorstroomteams formeren met behulp van uitzendbureaus. Voldoende staf en een aantal juristen op een kantoorverdieping. Geef ze verantwoording voor een passend aantal dossiers. De zaak is dan om de asieladvocaten te overvoeren met informatieverzoeken en termijnen.
Een uitzetteam kan door militairen met kmar gevormd worden. Zij verzamelen de personen en met speciale 737 vluchten of zelfs een Hercules kan het volk naar het land van herkomst gebracht worden. Zo moeilijk kan het niet zijn. Turkije stuurt zomaar IS aanhangers naar NL. Andersom kan ook. De Hercules kan van Jordanië naar verlaten vliegvelden in Syrië vliegen. In Afghanistan kan dat ook. Klep open en met $USD100 naar buiten sturen.

MaarFeitelijk | 02-03-20 | 12:12 | 1

Dit soort kwaadaardige krengen dient op alle mogelijke wijzen beledigd, bespot, besmeurd en vernederd te worden. Onophoudelijk.

Reaguurdeskundige | 02-03-20 | 13:13

Die lult uiteindelijk met iedereen mee, als hij zijn baantje maar kan behouden.

Watching the Wheels | 02-03-20 | 12:13

Desondanks is hij nog steeds de vijand.

Reaguurdeskundige | 02-03-20 | 13:15

Ik heb er op zich geen bezwaar tegen om belasting en sociale premies af te dragen aan een overheid die daar zaken mee regelt als infrastructuur, dijken, handhaving, politie, leger etc.

Wat ik dan wel verwacht van de overheid is dat er zuinig en verstandig met mijn geld wordt omgegaan en niet dat de helft verdampt aan nodeloze fouten, ondoordacht beleid en partij-gegraai.

De verwarde man | 02-03-20 | 12:11 | 2

De Amerikanen hebben daar een mooi uitspraak voor: "No taxation without representation"

The7thGuest | 02-03-20 | 13:09

@The7thGuest | 02-03-20 | 13:09: Nou en? Nederland bestaat al veel langer en wij hebben bedacht dat er geen belasting kan zijn zonder rechten te verkrijgen.

MaarFeitelijk | 02-03-20 | 16:22

"Dwangsommen die betaald worden aan asielzoekers die te lang op uitsluitsel wachten". Op basis van welke wet?

JackStick | 02-03-20 | 12:11 | 4
-weggejorist-
EnNouJijWeer | 02-03-20 | 12:16

Er bestaat dus geen wet dus die ons hiertoe verplicht?

JackStick | 02-03-20 | 12:28

@EnNouJijWeer | 02-03-20 | 12:16: De tweede Kamer is nog gewoon de wetgevende macht. Rechters passen gewoon de wet toe. Baudet is de weg kwijt met zijn waanidee dat iemand anders wet schrijft.

MaarFeitelijk | 02-03-20 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

Je verwacht het niet hè, in Rutteland.

Denarius | 02-03-20 | 12:10

Waarom krijg ik geen schadevergoeding voor het gefaald bij bijna alle instanties en met name nu het RIVM.

Oh u bent niet op het Chongwongplein 18 geweest in Wuhan, maar wel op Chongwongplein 20 in Wuhan?

Tja staat niet op onze witte lijst (ambtelijke haha)
Sorry protocol eist dat u nooit Corona heeft en zult krijgen. Ondanks dat u net u longen heeft uitgebarft over alle IC-patienten.

Ga naar huis anders boete!!!

Kaas de Vies | 02-03-20 | 12:10

Kopje koffie met een moorkop per Nederlander. Kan het eraf? Moet je kijken wat je er voor terugkrijgt?

RickTheDick | 02-03-20 | 12:10 | 1

U bedoelt slagroomtoef. Zo niet, dan rassies.

Nivelleermarionet | 02-03-20 | 12:26

Het zijn geen asielzoekers, het zijn economische immigranten.

Mark_D_NL | 02-03-20 | 12:09 | 1

Met een startkapitaal van 15 ruggen.

Earl_of_Doncaster | 02-03-20 | 12:11

Je zou bijna voorstellen om een tijdelijke asielstop in te lassen om achterstanden weg te werken. Bijna hè?!

Bennie Verbaasd | 02-03-20 | 12:09 | 1

Haha. Haha. Haha. Ja. Nou. Nee.
We moeten onze wekelijkse quota verrijkers en vergrijzingsfighters natuurlijk wel blijven halen, wat dacht u dan?

Graaisnaaiert | 02-03-20 | 13:20

Dankbaar en respectvol van onze nieuwkomers. Ik ben blij dat ze na alle verschrikkingen nog de energie hebben om een dwangsom te vorderen van hun gastheer. Hoe heet dat fenomeen in de natuur ook alweer!?.... Iets met para...

RatachtigeBever | 02-03-20 | 12:09 | 1

Parachuteren? Parafraseren? Paranoïde? Zoiets dergelijks moet het toch zijn. Want Parasiteren is het zeker niet, vogens Links.

Nivelleermarionet | 02-03-20 | 12:24

Geef mij die 70 miljoen maar, ik heb alle aanvragen binnen een dag afgehandeld.

Patrick_W | 02-03-20 | 12:08 | 6

Ik doe het voor de helft.

The7thGuest | 02-03-20 | 12:43

@storm op komst | 02-03-20 | 12:49: Lager kan ik helaas niet gaan.

The7thGuest | 02-03-20 | 13:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan iemand eens in kaart brengen welke advocaten(kantoren) onnoemelijk veel geld verdienen aan deze vuige handel?

Stinkend_zadel | 02-03-20 | 12:07 | 2

Allemaal. Smerigste beroepsgroep die er is.

LewsTherinTelamon | 02-03-20 | 12:08

Wat een ziek boel. Stelende advocaten, liegende gelukzoekers, nu ook weer rovende zogenaamd zieke Poolse werknemers, met medewerking van Poolse artsen, uitzendbureaus. Wat een slappe hap is dit land verworden. En wij maar lappen.

slinger_rules | 02-03-20 | 21:56

Duidelijk verhaal

Archon | 02-03-20 | 12:07

Ah, daarom werk ik dus. Niet om mezelf te onderhouden en te sparen, maar om dit te financiéren. Top.

LewsTherinTelamon | 02-03-20 | 12:07

Toch is dat eigenlijk raar. Betalen omdat een ander, niet inwoner van het land zijn geluk zoekt en gaat claimen dat hij/zei te lang moet wachten.

Wil je hier graag zijn en blijven, of niet. wel? dan dien je te wachten in het AZC, niet? je bent vrij om het ergens anders te proberen of om terug naar huis te gaan.

FLP_du_Stok | 02-03-20 | 12:06 | 1

Het hele systeem is corrupt en iedereen die er aan meewerkt (zie de advocaten en asielhelpers) zijn landverraders. Er valt op geen enkele manier uit te leggen waarom asielzoekers een schadevergoeding zouden verdienen omdat hij aanvraag langer duurt dan opgegeven. Ze komen hier om asiel aan te vragen, dat lijkt mij een best uitgesproken zaak dat je onder dwang of bedreiging bent gevlucht en dit je laatste toevlucht was, waarom zou je recht hebben op een schadevergoeding als het systeem wat overweegt jouw op te nemen vast loopt? Het is de omgekeerde wereld en een verdienmodel om de Nederlandse belastingbetaler leeg te trekken.

Ze kunnen allemaal de ziekte krijgen en alle gelukszoekers, in nieuwspraak ook wel “economische vluchtelingen” genoemd, hier de schuld van geven. Het leeuwendeel van de Nederlanders moet ze niet en als de no-nations no borders bureaucraten en internationale marxisten zo doorgaan zullen ze ook een broodje vuist (of erger) krijgen zoals dit weekend gebeurde bij de “U.N. High Commisioner of Refugees” die de Griekse eiland bewoners even kwam vertellen dat ze inclusiever en toleranter tegen de mannen van dienstplichtige leeftijd moesten zijn. Fuck ‘em, er is al te lang weggekeken bij dit uiterst verwerpelijk gedrag wat door midde van bureaucratie zo ver mogelijk bij Jan Modaal vandaan wordt gehouden.

HaatAth3ist | 02-03-20 | 12:14

Asielzoekers zijn zwendelzwervers.

keestelpro | 02-03-20 | 12:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl