Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heilstaat Amsterdam voert TuinTegelVerbod in

Kneiterlinks Bolwerk dreigt te verzuipen

Social

Het boerkaverbod handhaven vinden ze er zo niet Amsterdams. Maar als iemand in Oud-West meer dan 50% van die schitterende, typisch Hollandse, makkelijk te onderhouden, uiterst voordelige en immer gratis verkrijgbare tuintegels in zijn tuin wil leggen, dan wordt u 's nachts van uw bed gelicht door een 12 man sterk KLIMAATSWAT-team dat uw schuttingdeur komt inrammen en uw tegels komt tellen. "We zijn niet van plan om iedere maand alle binnentuintjes te controleren. Maar als blijkt dat een tuin niet aan de eisen voldoet, volgt handhaving." Was getekend, Melanie van der Horst (Drainage66). Hahahandhaven. 

Reaguursels

Inloggen

Geen geld en mensen voor normale handhaving of het ophalen van vuil maar wel om steentjes te tellen als iemand de tuin wil betegelen..

Vosfox | 26-02-20 | 11:18

Fijn dat ze dit doen! Het gaat te ver om van iedereen te verwachten dat die een prachtige tuin aanlegt en onderhoudt, maar met een verpauperde tuin belast je je omgeving. Ik vind dat je best een soort minimum mag verwachten van mensen. Je bent niet alleen op de wereld.

Dr. Vigilante | 26-02-20 | 10:46 | 1

U woont zeker 10 hoog, in de Bijlmer? Wat een dom gezwets!

H.E. van Putten/Koor | 26-02-20 | 10:54

Amsterdam tegelt alles vol of bouwt het vol maar in een tuintje mag dat niet, zo is nederland geworden nog even iemand tuinpolitie maken komt langs om optemeten of je aan voorschriften voldoet .kunnen we ook geen regels maken welke planten in de tuin mogen bv alleen rood en wit

Banenenrepubliek | 26-02-20 | 08:46

Als het water al langere tijd zijn weg niet heeft kunnen vinden ,waren alle huisbewoners dan niet al lang verzopen ?

Koning BongoBongo | 26-02-20 | 07:34

Is het ook des Amsterdams om als gemeente op te roepen om te klikken over de tuintegels van je buurman?

batvoca2 | 26-02-20 | 06:39

Jaloeziemaatregelen tegen grondbezitters.

Gezonde_Roker | 26-02-20 | 00:56 | 1

Een onnozele reactie.

Jan Dribbel | 26-02-20 | 03:30

OT: Bizar artikel uit de omVolkskrant: het wil wetenschappers maar niet lukken om de Australische bosbranden te koppelen aan de klimaatverandering. Men blijft echter zoeken want zeker weten dat die koppeling er is...
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

5611 | 26-02-20 | 00:50

Nog héél even - en dan komt Femke hoogstpersoonlijk bij u in de slaapkamer kijken of de sexspeeltjes wel groen genoeg zijn.

bisbisbis | 25-02-20 | 23:17

En wat als je aan het einde van je tegelpad een forse tuinkas hebt met wietplanten. Lopen die ook gevaar?

Southpark | 25-02-20 | 22:40

Wat met mijn tegels in de badkamer?

Pleegzuster B | 25-02-20 | 22:25 | 1

Wordt gras.

Koning BongoBongo | 26-02-20 | 07:30

Goed idee, en dan ook nog een paar vogelvriendelijke struiken planten.

Jan Dribbel | 25-02-20 | 21:37 | 3

Moeten van Halalsema dan natuurlijk wel groene deugende huilstruiken zijn.

Kinkfactor | 25-02-20 | 23:29

Hoeft niet, het schijnt dat Femke beschikt over een zwart woud down under. Daar kunnen heel wat vreemde vogels in.

CaseyForPresident | 25-02-20 | 23:44

Zeg je toch gewoon dat het kunst is. Krijg je er waarschijnlijk linksdraaiende subsidie voor ook.

ArieR68 | 25-02-20 | 21:07

Met huidige technieken kunnen straten al lang halfopen bestraat worden zonder hun stevigheid te verliezen. Verder ben ik het helemaal eens met zo een tegelwet. mensen die hun tuin vol hebben liggen met lelijk beton. Ga dan in een achterlijke flat wonen met een betonnen galerij. Mongolen.

miko | 25-02-20 | 20:58 | 2

Ja, want als het omgekeerd was geweest en u uw mooie, groene met duurzaam geplante bamboestokken tuin verplicht zou moeten voorzien van grijze 60 bij 60 tegels was dat vast met gejuich ontvangen.

Dhr. W. Anhoop | 25-02-20 | 22:13

Mongolen? Daar is je familie mee getrouwd! Pas je op 'sneeuwvlokje' dat je niet smelt?

H.E. van Putten/Koor | 26-02-20 | 10:57

Zijn er nog grenzen aan de almacht van de gemeente ? Is dit niet in strijd met de Grondwet ?

beniknouzoslim | 25-02-20 | 20:50

De ironie dat Amsterdam deze regel invoert. Ik heb een zekere bevolkingsgroep deze tegeltuinen zien introduceren en dit is langzaam overgenomen door een groot deel van de bevolking. Ik snap dat een tegeltuin makkelijk te onderhouden is maar hoe moeilijk is het om een grasveldje te onderhouden, paar keer per jaar met de grasmaaier erover en het water wordt mooi afgevoerd, het is koeler in de zomer en het staat een stuk frisser.

Stonecity | 25-02-20 | 20:30

Het is toch van de gekke dat je in de stenen stad een woning met een tuin krijgt en godverdomme tegels gaat leggen.
Niet meer als een paar vierkante meter tegel en per extra tegel 100 euro boete per dag! Dat zal ze leren.

aflaatverkoper | 25-02-20 | 20:28 | 2

Je zou zeggen, dat bepaalt men zelf wel. Maar goed, misschien gek gedacht dat je je eigen tuin inricht zoals je zelf wil. Dat kan de gemeente beter bepalen. Bedenk alleen wel, deze keer komt het u uit volgende keer wellicht niet.

mr.money | 26-02-20 | 00:58

@mr.money | 26-02-20 | 00:58: Dat dus. Deze keer ben je het eens met dit soort doorgeschoten overheidspraktijken, volgende keer pakken ze jou. We zouden veel meer pal moeten staan tegen de bemoeizucht. Dankzij verdeel en heers kunnen ze ons alles opleggen wat ze van gekkigheid maar verzonnen krijgen.

5611 | 26-02-20 | 01:30

Zelden een allochtoon een tuin zien onderhouden. Succes daar in Amsterdam met de brandnetels en de Bereklauw!

sallandstrots | 25-02-20 | 20:01 | 2

Nou ik ken alleen maar allochtonen die tuinen onderhouden. Niet hun eigen, maar die van mij.

Epistulae_Morales | 25-02-20 | 23:49

Juist bij ons in de wijk is precies te zien aan diezelfde tegels waar marrokanen wonen. Ik heb er nog nooit een gezien met een fraai onderhouden bloementuin.

Urbanus_2.0 | 26-02-20 | 06:58

Het levensgevaarlijke aan D66 is dat ze oprecht geloven in hun eigen oprechtheid. Daarmee is het meer een religieuze beweging dan een politieke partij. Het landsbelang staat ook sinds Van Mierlo helemaal niet meer voorop. Het is een zogenaamd links elite clubje geworden die ernstig neerkijkt op alles wat een andere mening heeft. Ze schuwen ook zwaardere maatregelen niet om hun regeltjes te handhaven ook al slaat het nergens op en is het maatschappij ontwrichtend. Het is een hele enge club met hele enge wereldvreemde mensen. Bel de politie als u een D66'er ziet, ga er niet zelf op af.

ILF2 | 25-02-20 | 19:41 | 2

Dat ben ik met je eens. Buren melden, omdat ze teveel tegels in hun tuin hebben? What's next? Een plaatje op je deur, omdat je niet geen waterpomp hebt? De gemeente aan deur, die je zogenaamd met zachte dwang overhaalt 10.000den euro's te investeren? Je kinderen een zwarte sticker op hun jas als je ze niet veganistisch opvoedt. En daarna? Iedereen die niet volgens de standaarden van D'66 en groen links klimaatneutraal leeft bij elkaar in 1 wijk om ze te heropvoeden?
Hele enge ontwikkeling dit. Fascisme begint oh zo klein. En in het begin juichen meer dan genoeg mensen zulke ontwikkelingen toe, want het is oh zo goed....maar dan?

Gazelle | 25-02-20 | 21:10

@Gazelle | 25-02-20 | 21:10: D66 heeft relatief veel hoog opgeleide kiezers. Dat maakt het nog enger want ze doen alles tegen beter weten in. De arrogantie van die partij is vergelijkbaar met de democrats in de VS. Trump op alles aanvallen, framen, rechtzaken voeren, feitelijk geen harde bewijzen hebben maar kost wat kost hun eigen partij boven die andere zetten.

ILF2 | 26-02-20 | 12:40

Ik wou dat we dat bij ons in Dieren ook kregen. Hier steeds meer versteende tuinen. Dat is slecht want; in de zomer wordt zo'n straat een oven (tot 7 graden heter dan buitenaf). Het grondwaterpeil daalt (want het regenwater wordt versneld afgevoerd) en daar gaan bomen dood van. INsecten en vogels hebben in zo'n tuin niets meer te zoeken; je krijgt een ecologisch dode wijk. En omdat de echte natuur steeds meer naar de kloten gaat, met dank aan o.a. de boeren, zijn die tuintjes voor veel dieren een belangrijke plek. En al die verstening is ook nog eens lelijk. Opvallend hoe hier elke keer dezelfde automatische reflex gaande is: het moet, dan zijn we tegen. Kinderachtig.

Poes Fiep | 25-02-20 | 19:34 | 3

Gelijk heb je. Weg me die familiegraven in voor en achtertuin

Risingson | 25-02-20 | 19:45

In sommige dingen heb je gelijk. Maar hoe jij de boeren erbij haalt, de grootste natuurbeschermers van ons land, is mij een raadsel. Onwetendheid, onkunde en stadsmens uit betondorp komen als eerste bij me op. Ga eens kijken op het platteland en ervaar het echte leven. Niet blijven hoor. Gewoon terug naar je tuintje van een postzegel groot en lekker alle uitlaatgassen, diep, inhaleren.

NorthStar | 25-02-20 | 20:56

Welke echte natuur heeft een boer dan naar de de "kloten" geholpen?

eye | 25-02-20 | 21:21

Wat fijn zeg. Ik neem aan dat de rioolbelasting ook direct gehalveerd is nu ik het water op eigen terrein oplos?

johoost | 25-02-20 | 19:34
-weggejorist-
squadra | 25-02-20 | 19:28

Ja maar, ja maar. Het is of tuintjes houden of niet miepen over teveel wateroverlast?
En een beetje fris groen is ook veel gezelliger, neem anders gewoon een Bijlmer- of Molenwijkflat?

Jan, Leiden | 25-02-20 | 19:14

Daaaaag gemeente Amsterdam. Ik woon er gelukkig niet meer. Die willekeur aan handhaving van regels zoals het hun uitkomt hoef ik niet meer te ondergaan. Nu maar wachten wanneer het overslaat naar het oosten van het land. Waar ik af en toe mag verblijven.

Gomezlopez | 25-02-20 | 19:11 | 1

Politici brengen hun regels bij u thuis achter de voordeur. Gewenst of niet u doet wat wij willen. Plebs!
Ik verbaas mij erover dat er nog niet iemand is die zijn regels bij die politici door de strot perst.
In Griekenland is het verzet op Lesbos inmiddels een beetje begonnen.

F. Jacobse | 25-02-20 | 19:23

Las net dat een Japanse Duizendknoop een leuk alternatief is voor tegels.

hier openen | 25-02-20 | 18:44 | 1

De Corona-virus onder de planten.

dooiestruik | 25-02-20 | 19:15

Ik voel iets aankomen: tuintegelschaamte. En een bijbehorend businessmodel: grondwatercompensatie aanbieden. Wordt geheid een succes.

DenBeert | 25-02-20 | 18:41

Tuintegeltegenmaatregel

Badd Pritt | 25-02-20 | 18:38

In de nieuwbouwwijk waar ik begin jaren zeventig als kleuter kwam te wonen had niemand een betegelde tuin, uitgezonderd het terras en het tuinpad. Ik schat dat gemiddeld meer dan negentig procent van de tuinen begroeid was (gazon, border, heesters)... De buurt was in die jaren een waar paradijs voor vogels, insekten, egels... Toen ik zo'n vijftien jaar later het huis uitging, waren de tuinen en het openbare groen echt tot wasdom gekomen, en groeiden overal de prachtigste bloemen en planten... Als ik tegenwoordig in sommige buurten kijk word ik wel eens triest, wat een vreselijke armoe, al dat beton... En bloedheet in de zomer, ook dat nog!

Rhenium | 25-02-20 | 18:37 | 4

excuus, tolereren.

hier openen | 25-02-20 | 19:00

@hier openen | 25-02-20 | 18:58: Niemand wordt gedwongen om zijn tuin te betegelen. In mijn oude buurt zijn veel tuinen tegenwoordig wel veranderd in betonvlaktes, omdat bewoners te lui zijn om te tuinieren.

Rhenium | 25-02-20 | 19:23

@hier openen | 25-02-20 | 18:58: Alleen bewoners kiezen er wel voor om de boel te betegelen. Inderdaad geen zin om te tuinieren, omdat je tegenwoordig internet als tijdverdrijf hebt voor het tuinieren. Ook zijn vogels leuk als je er langs loopt, maar zijn zij bloedirritant als ze om je huis verblijven. Daarnaast leveren die tegels extra benutbare vierkante meters op. Met kleine voortuintjes bijvoorbeeld heb je zo in ieder geval nooit last van modder en met grotere tuinen kun je zo extra bebouwde vierkante meters krijgen, die je dan later weer met vette winst kunt doorverkopen.

Alexander des Burgus | 25-02-20 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi, weer extra ambtenaren erbij, 100 tuin boa's van de nieuw te creëren afdeling tuininspectie. Deels betaald van een nieuwe tuintegel belasting.

Scepticus | 25-02-20 | 18:20

Wanneer komt er een hek om dit gesticht ?

Cavenman | 25-02-20 | 18:18

Knappe handhaver die de tegels eruit krijgt zonder een tegelt in zijn bakkes te krijgen.
Mijn tuin, mijn tegels stelletje groene mafklappers.

Vlasbaard | 25-02-20 | 18:07

Typisch politiestaat-beleid. Geen fatsoenlijke afwatering aanleggen, kost moeite en dan moet je geld uitgeven aan ingenieurs en aannemers. In plaats daarvan de problemen op de burger afwentelen, een verbod invoeren en met het geld een repressief staatsapparaat oprichten dat naleving van nog meer regels afdwingt.

Max Headroom | 25-02-20 | 18:04 | 1

Yep. Enge ontwikkeling.

Gazelle | 25-02-20 | 21:13

Trek de bestrating van de weg er ook maar uit dan. Zelf regeltjes aan de bewoners opleggen en de knuppel erover als je er niet aan houdt. Maar de gemeente laat de tegels in de weg zitten. En bij laf volk kan je goed handhaven. Als illegaal heb je het dan beter. Yogalesje bijvoorbeeld.

Wim Venijn | 25-02-20 | 17:48 | 3

Amsterdam kan héél goed alle openbare betrating op pleinen, parkeerplaatsen en straten vervangen door grasbetonstenen/tegels daar loopt het water door naar de ondergrond. Maar ja dan gaan de hakjes van Melanie naar de knoppen.
Eigenlijk benieuwd of dat soort bestrating dan wel toegestaan wordt in uw tuin.
o.a. www.giverbo.nl/producten-group/1350/g...

hier openen | 25-02-20 | 18:08

@hier openen | 25-02-20 | 18:08: Amsterdam wilt komend jaar de nieuwe norm maken dat voetgangers in iedere straat minstens een trottoir krijgen van 1,80 meter breed, bij voorkeur 2,00 meter. Een deel daarvan kan zeker met die grasbetontegels worden aangelegd.

Alexander des Burgus | 25-02-20 | 21:02

Ik weet al een mooi plekje om groen te maken. De Dam

batvoca2 | 26-02-20 | 06:48

Hele goeie maatregel inderdaad. Of niet klagen als de straat blank staat omdat het hemelwater nergens heen kan en het je huis inloopt. Maar dat snappen stadsmensen niet waarschijnlijk. Dus die zullen voor de klaagoptie + wateroverlast gaan

Het brein erachter | 25-02-20 | 17:47 | 4

De gemeente heeft zelf veel meer bestrating in eigendom dan die paar tuintjes.
Laat ze zelf maar open bestrating plaatsen. Alle parkeerplaasten in de gemeente zouden van vandaag op morgen voorzien kunnen worden van open bestrating. Maar waarschijnlijker is het dat er een verdienmodel is gemaakt kwa geld innen.

hier openen | 25-02-20 | 18:14

Prutsers.
Dikkere rioolbuizen leggen doen ze niet bij nieuwbouwprojecten.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 18:49

@Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 18:49:
In kakbuurten is 1/2" riolering genoeg.

hier openen | 25-02-20 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Dan is handhaven wel zó Amsterdams.

Sans Comique | 25-02-20 | 17:45

Overigens een prima maatregel, moeten ze landelijk invoeren.

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-20 | 17:44

Gaat er leuk uit zien daar. Totale jungle in sommige tuinen. Want ja mag niet dicht.

DrachiR | 25-02-20 | 17:28 | 4

Vol met onkruid laten groeien, vooral distels etc die zo leuk beginnen te pluizen en die dan weg waaien. Vind de plantsoenendienst ook leuk. Maar dan kunnen ze er niks meer van zeggen want de tegels zijn er uit, of willen ze ook al gaan bepalen wat er wel of niet in de tuin mag groeien. Ik zou er trouwens cannabisplanten in zetten en dan maar blijven volhouden dat jij ze niet geplant hebt, maar bang bent ze weg te halen voordat er een mocro aan de deur staat die geld wil voor zijn plantjes

brie-de-penis | 25-02-20 | 18:17

@Hank Nozemans | 25-02-20 | 19:03: Is niet van mij, ik dacht dat het tomatenplanten waren?

brie-de-penis | 25-02-20 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Je laten betuttelen totdat je er puisten van krijgt. Jullie zijn niet goed snik daar in Nederland.

Pierre Lebon | 25-02-20 | 17:27

Mag ik mijn tuin wel asfalteren dan?

Mr. Bami | 25-02-20 | 17:14 | 3

Domme vraag, maar wat is de mening van mevr. Nasi ??
Ik vraag dit voor een vriendin, die CEO is van een wegenbouw bedrijf.

Predikant | 25-02-20 | 17:22

Ja, als je er eerst zelf onder gaat liggen nadat je alle Gemeentelijke Belastingen hebt voldaan.
Mooie klus voor de vrienden van kleur van die wethouder uit Drente..

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-20 | 17:41

Ja, maar alleen met ZOAB.

Alexander des Burgus | 25-02-20 | 21:06

Stel hè, stel dat je tuin geen openbare ruimte is maar van jou en niemand anders. Mag de gemeente dan bepalen wat je op de grond legt? Het was toch juist dat de gemeente over de openbare ruimte ging en de eigenaren hun deel doen in de stad. Daar hoeft de gemeente zich niet druk over te maken. Scheelt weer zou je denken

merel veld | 25-02-20 | 17:09 | 4

In Amsterdam is niemand eigenaar van zijn grond, allemaal erfpacht daar.

Het brein erachter | 25-02-20 | 17:48

Je bezit geen grond in Amsterdam. Je doet er iets ingewikkeldeendureconstructie mee.

Sans Comique | 25-02-20 | 17:52

Ja dat mag. In veel koopcontracten is een bepaling opgenomen dat de bewoner verplicht is een tuin aan te leggen ‘ter geneugte der gemeente’.

Epistulae_Morales | 25-02-20 | 23:52
▼ 1 antwoord verborgen

88.000 geregistreerde misdaden afgelopen jaar in Amsterdam.
Tuintegels.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 17:07

Ik zeg tuinen verbieden, heb je ook geen gezeik meer over tegels.

Predikant | 25-02-20 | 17:00

Prins Bril belegt graag in stenen in de hoofdstad, dus hij zal graag de overbodige tegels komen ophalen.

BrutusBosch | 25-02-20 | 16:56 | 1

Die krijgt een uitzondering , Ons kent ons

Banenenrepubliek | 26-02-20 | 08:50

Is het idee van een stad niet dat je een groot stuk groen en weiland dicht kwakt met beton, zodat mensen, veelal op verdiepingen, kan laten wonen op een relatief kleine ruimte?
En als ze er wonen, moet alles weer lijken op weiland en bos.. Typisch

roy1312 | 25-02-20 | 16:55 | 1

Met alle ongedierte die dat aantrekt.

Sans Comique | 25-02-20 | 17:48

Valt me nog mee dat dit ontzettende lampje van D66 niet komt met een verbod op regen.

Pedante-aap | 25-02-20 | 16:52 | 1

Hij komt juist hiermee, omdat een verbod op regen niet op voldoende draagvlak kan rekenen, vooral vanuit de hoek van buien en wolken...

Het brein erachter | 25-02-20 | 17:50

Zowel bij de Stopera als bij stadsloket West barst het nog van de tegels en plavuizen. Begin daar eerst eens mee. Trouwen, al die muren in Amsterdam, hoe zit het daarmee? Toch ook stenen?

dathoujetoch | 25-02-20 | 16:49

Erfpacht illegaal
Annexatie 1913 onwettig
Aankoop leidt niet tot eigenaarschap.
Slechts tot oneindige betaalplicht wegens "bezit".
Moet je maar geen vieze vuile kapitalist zijn, met je "voet aan aarde".

hallevvezool | 25-02-20 | 16:47

Hier doen ze het omgekeerd. Er hoeft niets maar je krijgt geld (subsidie) als je hwa afkoppelt of een infiltratiemogelijkheid toevoegt. Groeten uit de rest van Nederland.

yiyin | 25-02-20 | 16:47 | 2

Die subsidies moeten ergens vandaan komen.. Groetjes uit de betalende stad.

roy1312 | 25-02-20 | 17:04

Bedankt stad!

Het brein erachter | 25-02-20 | 17:51

Maar waarom is dit dan? Mis ik iets

deugnietmee | 25-02-20 | 16:44

Stadsmensen staan wat verder van de natuur af. Ik kan mij voorstellen dat je met zo'n mooi strak marmeren terras niet gaat denken: "Oh jee, kan het water nu wel weg?" Maar zelf niet nadenken heeft als gevolg dat je regels van bovenaf opgelegd krijgt. Regenwater zal ergens naartoe moeten. Hier op het platteland gaat dat vanzelf, maar in een stad is alles nu eenmaal kritischer.

Quib | 25-02-20 | 16:42 | 3

Ja rare stadsmensen.. Heel de stad vol met kanalen, maar dat tuintje van 3x4 is de redding.

roy1312 | 25-02-20 | 17:14

@roy1312 | 25-02-20 | 17:14: Een redding zal 't niet zijn inderdaad, maar veel tuintjes van 3x4 helpen flink mee.

Quib | 25-02-20 | 17:25

Heb ik als eerste gedaan in de tuin. Alle tegels eruit, gras, drie zomereiken en veel
Planten erin. Stukken minderlast van verzakking en water. Daar waar buren elk jaar tobben heb ik zero last. Ook wied ik geen onkruid. Ik maai me gras en als ik klaar ben dan drink ik een lekker kopje thee onder de boom die dan weer zorgt dat ik geen airco nodig heb.

Bixby | 25-02-20 | 16:34 | 4

Elk jaar tobben met tegels?
Waar woon je? Op een wad?

roy1312 | 25-02-20 | 16:44

Echt, je wordt niet vrolijk van gras. Zeker wanneer je niks tegen het onkruid doet.

Papa Jones | 25-02-20 | 16:47

@Papa Jones | 25-02-20 | 16:47: 1 x in de week maaien en * ploef * weg onkruid.

halfvolle glas | 25-02-20 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

Volgende maatregel is om de straten niet meer te verharden. Zo kan het water weer gewoon de grond in trekken.

JanP999 | 25-02-20 | 16:32 | 1

Jippie en dan paard en wagen terug?

Bixby | 25-02-20 | 20:00

Was het niet GL die belasting op tuintegels wilde? Dit heeft niks met het milieu of met warmte in de stad, of met waterbeheer te maken. Tuintegels zijn op zich geen probleem, als je er maar belasting over betaalt.

Nivelleermarionet | 25-02-20 | 16:30 | 1

Dan zou ik voor asfalt kiezen

brie-de-penis | 25-02-20 | 18:21

is een heel goed idee om betegelde tuinen te verbieden. Als straf zeg ik standrechtelijke executie bij te veel tegels.

Petroselinum crispum | 25-02-20 | 16:29

Iedere Westlander begrijpt dit. Je kunt bouwen zoveel je wilt, maar als het gaat regenen heb je open terrein nodig waar dat regenwater de grond in kan. Als je alles voltegels, dan gaat het tijdens een regenbui flink hoog staan. Daarom mag je in het Westland pas glas bouwen als je voor 'vervangend water' zorgt. Om extreme stijging van het water tijdens buien te voorkomen. Daarom bouwen ze daar bassins naast de kassen. Kan je in Amsterdam ook doen, een slimme politicus verkoopt dat als een 'eigen zwembad in uw tuintje'.

Gele Beer | 25-02-20 | 16:29 | 4

Misschien kanalen aanleggen door de stad? Oh wacht..

roy1312 | 25-02-20 | 17:10

In het westland zijn er toch nog geen tegels daar ligt nog stro

Banenenrepubliek | 26-02-20 | 08:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ha ha hi hi: fuck you Gemeente. Ik heb een balkon!!!

Lorejas | 25-02-20 | 16:28 | 2

Gemeente: ''Hou even mijn bier vast. Heeft u tegels op uw balkon?'' (Aha!)

VBO_B_Niveau | 25-02-20 | 16:41

Nog wel !

Uw Verzekeringsadvis | 25-02-20 | 18:47

Paar posters maken met dit soort dingen en dan overal ophangen. Kan geen verkiezingscampagne tegen op

Teeweetwee | 25-02-20 | 16:25

Alhoewel ik tegels in de tuin een drama vind (omdat je met dezelfde moeite een veel betere tuin kan aanleggen met minder betegeling en navenant extra onderhoud) vind ik dit soort opgelegde regelgeving waanzin.
Kijk of je buurten kan motiveren tot andere alternatieven te komen. Laat burgers zelf tot alternatieve oplossingen komen in plaats van opgelegde uit de onderbuik opgeborrelde regelgeving.
Moet iemand zich gaan verantwoorden dat hij reuma heeft en tuinonderhoud ondoenlijk is en dat hij het niet prettig vind om te moeten netwerken om een vrijwilliger te vinden die zijn tuin komt onderhouden?
Laat mensen toch met rust! Met die twee en een halve postzegel in Amsterdam los je echt de waterafvoerproblemen niet op. Stadsdeel West ligt omsloten door een volkstuinencomplex, het vondel en het Rembrandtpark. Hoeveel groene wateropvang wil je daar hebben?

Johanvb | 25-02-20 | 16:25 | 2

Ze zouden zelf ook wat minder dicht kunnen gaan tegelen en asfalteren. Moet van twee kanten komen.

Schoorsteenveger | 25-02-20 | 16:44

Je kan ook geotextiel leggen en met keien bedekken. Heb je ook geen onderhoud. Er zijn zoveel meer mogelijkheden dan die oerlelijke tegels.

Hank Nozemans | 25-02-20 | 19:08

Dit land dus. Welke zichzelf respecterende burger stemt nog op dit soort partijen. Partijen zoals Ondemocraten'66, GroenSlinks, Partij v.d. Armoede, Socialistisch Partij, die geen socialist zijn, helpen het hele land naar de afgrond. Stop dit LINKS FASCISME.

De Evangelist | 25-02-20 | 16:22 | 1

Die,wat aan het financiële infuus hangen, en vooral Deugmensen stemmen daar op.

Nico_the_Sparrow | 25-02-20 | 16:27

De tuintegelmaatregel is ook maar een tijdelijke oplossing. Het rioolstelsel zal uiteindelijk toch aangepast moeten worden. Nederland wordt steeds voller = meer huizen = meer daken. Die paar betegelde tuintjes vangen die groei echt niet op.
Je zou bv in nieuwbouwwijken weer meer sloten en weteringen in woonwijken aan moeten leggen waar het regenwater dan heen geleid wordt.
In A'dam alle regenpijpen van grachtenpanden afkoppelen van het riool en in de gracht laten stromen, dat soort maatregelen.

hier openen | 25-02-20 | 16:22

Twee conclusies.
Ten eerste; dit verbod op tegels klinkt hoopvol. Nu nog een verbod op die betonnen platen voor de linkse koppen.
Ten tweede; een minder hoopvolle; ze hebben bij D66 nog busladingen idiote blonde mevrouwen in voorraad.

ristretto | 25-02-20 | 16:21 | 2

Maar de belangrijkste conclusie is dat het Amsterdamse linkse stemgedrag de effecten oplevert waarvoor ze geko,en hebben. Is democratie niet prachtig!

mono-culti | 25-02-20 | 16:24

Ik denk dat 020 het liefst een tegelverbod op Geenstijl zou invoeren.

arlen | 25-02-20 | 16:34

Dan kunnen ze zelf de openbare ruimte lekker makkelijk dichttegelen.

Schoorsteenveger | 25-02-20 | 16:20

23 mossoorten heb ik op mijn tegels. Is dat geen natuur dan?
En met al die tegels hoef ik nauwelijks round-up te gebruiken, telt dat niet mee?

De verwarde man | 25-02-20 | 16:19

Next, D66 wil halve grafstenen op Amsterdamse graven ?

Hadiho | 25-02-20 | 16:18 | 2

Wat er overblijft na orgaanroof verplicht cremeren.

De verwarde man | 25-02-20 | 16:27

@De verwarde man | 25-02-20 | 16:27: composteren cremeren geeft CO2 en stikstofuitstoot. gewoon hup de GFT bak in.

Petroselinum crispum | 25-02-20 | 16:31

Als die tegels uit mijn voor of achtertuin moeten, dan eis ik een tuinman vergoeding.

Pluisbaard | 25-02-20 | 16:17 | 2

Of een gratis uitgeprocedeerde

Papa Jones | 25-02-20 | 16:21

Ik weet uit eerste hand dat raketgeleerde in mijn woonplaats een tuinman krijgen van de gemeente. Het zijn niet alleen Miele's die ze krijgen.

hier openen | 25-02-20 | 16:24

Dit is gewoon niet eens nepnieuws of caberet? Dit is gewoon echt.
En uit dat stukje: "Ook kan een buurtbewoner bij het stadsdeel aangeven dat er in een bepaalde tuin te veel tegels liggen." Gvd, je zal zo'n NSB'er naast je hebben wonen.
Wat de fuk is dit?

Zalluf | 25-02-20 | 16:16 | 6

Wat dat is? Een gegronde reden om een tuintegel door de voorruit van je NSB-buurman te slingeren.

Kapitein Stijlvol | 25-02-20 | 16:24

Ik heb er al meteen 2 aangegeven. Op nr 27 en nr 32 wonen tegelfetesjisten, die zijn er lekker gloeiend bij. (en ik 2x 7,50 rijker)

Het brein erachter | 25-02-20 | 17:55

Dit is echt ziek! Gaat de verkeerde kant op met burgers die opgeroepen worden elkaar aan te geven. Akelig.
Marcheert het KOZP leger al door de straten tuinen van witten te 'monitoren'? Hebben die na carnaval ook nog iets te doen.

Gazelle | 25-02-20 | 19:18
▼ 3 antwoorden verborgen

De Stopera is in helemaal niets te meer onderscheiden van een gemiddeld krankzinnigengesticht.

Stormageddon | 25-02-20 | 16:16

Ja, maar wel 100e hectaren vol leggen met zonnepanelen in Nederland, dat is pas goed voor het eco systeem hahaha wat een faalhazen zijn die ambtenaren toch. Nooit gehinderd door enige vorm van kennis.

Het leven is zwaar | 25-02-20 | 16:15 | 2

Die hectaren, daar hebben de Amsterdammers natuurlijk geen last van. Amsterdam, NIMBY capital of the world

Rest In Privacy | 25-02-20 | 16:17

Ik heb mij laten vertellen dat de grondkwaliteit van een zonnepanelenpark prima is. Er schijnt veel biodiversiteit te ontstaan in die parken.

Quib | 25-02-20 | 16:47

"Kneiterlinks Bolwerk (temmense arie's)dreigt te verzuipen" , misschien is dit wel DE oplossing??????

gerrie de perrie | 25-02-20 | 16:13

Die stem gaat door merg en been. The horror

Het leven is zwaar | 25-02-20 | 16:18

En zie ook al dat groen op de achtergrond...

hier openen | 25-02-20 | 16:26

Een huppelkuDt des doods. Je verwacht het... eigenlijk gewoon wel.

Kapitein Stijlvol | 25-02-20 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Uw organen? Eigendom van D66.
Uw tuin? Eigendom van D66.
Uw stem? D66.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 16:10 | 1

Haal die D maar weg, het is eerder een sekte S66.

Watching the Wheels | 25-02-20 | 16:13

Goed plan. Aan de andere kant; je wil niet weten hoeveel bomen er gekapt zijn i.v.m. zonnepanelenaanleg. Kap daar ook es mee!

canis lupus | 25-02-20 | 16:10

Beter tien tuintegels voor je eigen bakkes dan één in de tuin van je buurman. Vergeef mij mijn germanofilie, ook al zit ik Vikings stiekem te bingen en overweeg ik een Zweeds paspoort (coke sucks!), maar deze allegorie: www.youtube.com/watch?v=bebFLyGaNes En dan je fregatten door Damen laten bouwen.

Hetkanverkeren | 25-02-20 | 16:08 | 2

Volgens mij kan je het in jouw geval beter wel gewoon bij coke laten...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 16:11

@Witte_Willem | 25-02-20 | 16:11: Nah, Fentanyl. Hoef je nooit niks meer. Maar deze riff op Scharnhorst liep inderdaad wat uit de hand. Gelukkig ligt het pontje van Velsen half uit de vaart. Heb er vaak genoeg over de reling gehangen.

Hetkanverkeren | 25-02-20 | 16:20

In de meeste wijken van Amsterdam zijn weinig huizen met tuinen, het aantal tuintjes zal niet zo groot zijn. Eengezinswoning op rij komen in de oorspronkelijke stadskern niet veel voor. Daarvoor moet je in de buitengewesten zijn. Grond is onbetaalbaar. Het weinige groen dat Amsterdammers kennen zijn de stadsparken, waar ze massaal naartoe gaan, hutje bij mutje zitten om van de schitterende 'natuur' te genieten (als het weer dat toelaat), met als horizon een volgebouwde smerige stad; prachtig! Drijfsijsjes en schijtleisters zijn enige vogels die ze kennen plus de vliegende ratten (duiven).
Een stad met enorme plaat beton voor z'n kop.

Broadsquire | 25-02-20 | 16:08 | 1

Valt mee hoor, benedenwoningen in Oyd West hebben gewoon tuintjes. Je ziet ze niet omdat het binnentuinen zijn. Maar aangezien de voorkant van het huis óók al een en al steen is (stoep en straat) zijn de binnentuintjes nog het enige dat niet altijd betegeld is.

Papa Jones | 25-02-20 | 16:27

Gras of tegels scheelt wel als je als homo zijnde door een verwarde mossel naar beneden wordt gepleurd.

PopeyeKamper | 25-02-20 | 16:06 | 1

Zul je zien dat ie toch net náást het gras land...

GWB | 25-02-20 | 16:09

Voor de verandering eens een prima maatregel. De vertegeling moet stoppen. Jaja boerkaverbod vonden ze in 020 niet leuk en dat was gezeik. Maar al die stomme betegelde tuinen zijn daadwerkelijk slecht voor de natuur. De vogel - en insectenstand in steden loopt drastisch terug. Dus niet zeiken en hop, inheemse en onbespoten (dus niet die gifzooi van de Intratuin) bloemen en planten de tuin in.

Hommel | 25-02-20 | 16:06 | 1

020 kent precies 77m2 aan tuin.. Misschien moeten ze kanalen aanleggen.. Hoef je ook niet als een Gestapo tegels te tellen, of als een heuse NSBer je beneden buurman aangeven.

roy1312 | 25-02-20 | 17:25

Waar zijn de waterschappen ook alweer voor?

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 16:06 | 2

Besturen, baantjes en zakkevullen.

vranac | 25-02-20 | 17:24

@vranac | 25-02-20 | 17:24: en 1x per jaar een folder en steeds hogere rekeningen , en als het mis gaat moet je niet bij het waterschap zijn ,wat een goed leven

Banenenrepubliek | 26-02-20 | 08:57

Goed idee om het hitte-eilandeffect te temperen.

happen_maar | 25-02-20 | 16:05

20 jaar geleden werd al geopperd om grote parkings, etc niet langer meer aan te leggen met niet doorlaatbare materialen. Al die jaren werd er natuurlijk druk beton en asfalt gegoten op de nieuw parkings van winkelcentra, etc... Nu komen de groene nazi's uw terrastegels opmeten. De oorzaak van alle kwaad natuurlijk.

Lt-Kol Kilgore | 25-02-20 | 16:04

Als je nou een tegel weglaat dan kan de mol af en toe zn koppie bovengronds steken om adem te halen.

HoerieHarry | 25-02-20 | 16:03 | 2

En net op dat moment kan je hem met de schop een pets verkopen.

Lt-Kol Kilgore | 25-02-20 | 16:05

@Lt-Kol Kilgore | 25-02-20 | 16:05:
Da's zielig.

Watching the Wheels | 25-02-20 | 16:11

snap ze wel , het is om paalrot tegen te gaan.

newray | 25-02-20 | 16:02 | 1

paalrot? bij een pand van 3 miljoen?

Watching the Wheels | 25-02-20 | 16:11

Dat weet iedereen, het gaat alleen om het "verbod". Dat je op je eigen grond (of is het erfpacht in dat achterlijke A'dam?) niet zelf mag beslissen wat je met je eigen eigendom doet. Die mafkikkers, want dat zijn het, heffen belasting over je eigendom dat kunstmatig in waarde stijgt waar je niks aan hebt als je ergens blijft wonen en dan mag je ondanks die belasting op je zogenaamde eigendom niet zelf bepalen wat je doet met je eigen grond. Dat is gestoord. Ze moeten mensen anders motiveren en zouden ook zelf in de openbare ruimte het goede voorbeeld kunnen geven, maar dat is te duur in onderhoud. De gekken snappen helemaal niet dat er een verband is tussen het opkloppen van prijzen en het feit dat mensen geen tijd en zin hebben in tuintjes onderhouden. Er moet geld verdiend worden voor de onnodig hoge hypotheken, er is geen tijd om elke week gras te maaien (of je moet de mazzel hebben dat je ouder dan 50 bent en voor de prijsstijgingen ingestapt bent).

Watching the Wheels | 25-02-20 | 16:09

@Watching the Wheels | 25-02-20 | 16:09: 90% is erfpacht grond dus grond van iemand anders ,is niet jou eigendom dus die kan zo maar beslissen dat...

Banenenrepubliek | 26-02-20 | 08:59

Las tuinvogeltellingverbod

Watching the Wheels | 25-02-20 | 16:02

Regel ff een tegel op hun buik.

RenedieLange | 25-02-20 | 16:02

Waar ik woon (buiten NL) ken ik niemand die ook maar in de buurt komt van het D66 type. Welke kern attributen in NLse samenleving en historie brengt dit type voort? Serieuze vraag trouwens.

feiten_en _cijfers | 25-02-20 | 16:02 | 4

Ook in Nederland zijn er niet zoveel. Er zijn wel (te) veel mensen die op D66 en GL stemmen, maar die stemmen op die partijen om andere redenen. De betutteling en volkomen incompetentie krijg je er gratis bij... Vraag je liever af hoe die dwaze bemoeitypes bij die partijen zo ver in de top doordringen.

Muxje | 25-02-20 | 16:08

D66 is/was een vlucht alternatief voor CDA, VVD of PvdA.

hier openen | 25-02-20 | 16:43

Verwarde eierstokken.

Bram-Jr | 25-02-20 | 16:45
▼ 1 antwoord verborgen

Blowtje iemand?

Poesman | 25-02-20 | 16:01 | 2

Maak um net uit.

kwark001 | 25-02-20 | 16:02

MeToo

Nouwske | 25-02-20 | 16:08

Wacht maar op de volgende Klimaaaaaaatzomer met 0.1mm regentekort en zie hoe het Politburo-aan-de-Amstel een tuintegelgebod zal uitvaardigen met zware straffen voor eenieder die het waagt het in verband met het eerdere tuintegelverbod gelegde gras te bewateren.

Die Partei, die Partei, die hat immer Recht!
Und, Genossen, es bleibe dabei;

Voorgeenchanterikpeu | 25-02-20 | 15:59 | 2

Ook (of misschien wel juist) bij een regentekort wil je dat het beetje regen dat nog valt in de bodem terecht komt, en niet in het riool.

De spellingchecker vulde “regentekort” trouwens aan tot “regentenpartij”...

Muxje | 25-02-20 | 16:10

@Muxje | 25-02-20 | 16:10: dat wel, maar je wil geen dood gras en daarom tegels. Regen moet worden opgevangen en centraal worden verdeeld onder de behoeftigen, een soort regenbelasting dus.

Voorgeenchanterikpeu | 25-02-20 | 16:36

Tjeerd de Groot: Dit is slechts een amuse!

SpicyMchaggis | 25-02-20 | 15:58

een beetje sociale huurders profileren. Dat mag toch niet?

WillemWordtWakker | 25-02-20 | 15:57

een beetje sociale huurders profileren. Dat mag toch niet?

WillemWordtWakker | 25-02-20 | 15:57

Waar kan je trouwens je buren aangeven?
De dienst Noodhandhaving Straattegel Besluit?

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-20 | 15:57 | 4

En ondertussen zingen we het Melanie van der Horst Wessel lied.

knutsel_ | 25-02-20 | 16:01

Tuintegel politie.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

Und wenn es das Gartenfliesetum gelingt uns im einen Klimatkrise zustürzen wird das nicht der Sieg des Gartenfliesetum sein aber seine vernichtung.
Endlösung der Gartenfliese frage.
U aangeboden door de Rood Groene fascisten

Zatkniss | 25-02-20 | 15:56

Messenverbod? Nee stigmatiserend!
Dan maar een tuintegelverbod.

de honden blaffen... | 25-02-20 | 15:55

Haal de klinkers maar uit de Kalverstraat en maak daar een ecologisch verantwoorde dirt road van.

Gulliver | 25-02-20 | 15:55 | 2

En dat zogenaamde stadion De Arena

Tipped Relic | 25-02-20 | 15:57

In Amsterdam worden vanaf nu alleen nog maar medeklinkers geduld.

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-20 | 16:04

Mij is geleerd dat ze in 020 traumatische ervaringen hebben met verraden en met Gestapo-optreden.

Opajoop | 25-02-20 | 15:55 | 2

Voor je het weet hoor je dadelijk constant tikken in de muur omdat je tegels in je tuin hebt liggen...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:58

Sorry, dat was trouwens de Stasi... Ach ja, same difference...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:58

De hele tuin met beton dichtstorten, mag dat wel? #askingforafriend

muppet020 | 25-02-20 | 15:54 | 1

Eén tegel in je tuin is geen probleem !

demaup | 25-02-20 | 16:43

Jawohl Frau Kommandant Melanie! Machen wir! DDR ist gross und wieder da!

Zeiss | 25-02-20 | 15:53

De uiteindelijke bedoeling van het hele klimaatverhaal: de overheid die diep in ons leven ingrijpt. En dit is nog maar het begin...

Amsterdamsko | 25-02-20 | 15:53

Geïndoctrineerde Greta Jugend Mitglieder mogen dus ook best hun ouders aangeven bij de klimaatnazi's zo blijkt uit het artikel.

Zwizalletju | 25-02-20 | 15:52

Ik ga ergens een nieuw land beginnen... Wie doet er mee...?!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:51 | 6

Mogen wij in jouw land wel roken? En zeggen dat wij haar wel zouden doen? Of een rotje afsteken? Bier drinken op een terras? Een BBQ aansteken? Tuintegels hebben in onze tuin? Krijgen wij dan een roze vlag? Een Opperlul der Strijdkrachten? Een Opperlul van Financiën? Een Multi-lul voor Media? Vragen, vragen, vragen.. Ik loop nu al warm!

VBO_B_Niveau | 25-02-20 | 16:37

Gewoon hier, net als 450 jaar geleden. Te beginnen met een heerlijkheid.

hier openen | 25-02-20 | 17:33

@VBO; Gewoon terug naar hoe het was in de jaren 80/90... Niet zeuren maar poetsen. Schijt aan lange tenen... Veel mag maar ga je over de scheef, dan wordt je hard gestraft. Bij een tweede keer dan wordt je eruit geknikkerd... Beleid wordt uitsluitend bepaald door burgerlijk referendum. Als het fout gaat is iedereen verantwoordelijk... Lage belastingen en veel eigen verantwoording...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 19:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou willen dat A'dam niet langer de hoofdstad van Nederland is. Je schaamt je eige toch rot dat te moeten zeggen tegen buut'nlanders.

knutsel_ | 25-02-20 | 15:51 | 4

Liever 1 gaypride in de buurt dan een D666'er in het bestuur.

knutsel_ | 25-02-20 | 16:09

Ik schaam me als Nederlander rot dat er zoveel domme mensen zijn als jou. Er zijn zoveel gemeenten die iets doen tegen verharding.

Fedor Emelianenko | 25-02-20 | 18:11

@Fedor Emelianenko | 25-02-20 | 18:11: Zucht,
ik ben zelf faliekant tegen tegels. Maar het gaat om het principe: de gemeente heeft zich niet te bemoeien met jouw tuin. Punt.

knutsel_ | 25-02-20 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Van Drugs66 zal de helft van de tuin minimaal vol moeten staan met Papaver, Cocaplanten en Hennep.

Johnnie Hansome | 25-02-20 | 15:49

Maar zonnepanelen in de tuin is geen probleem.
straatsurfer | 25-02-20 | 15:03 |

Zoiets dus. Met bomenkap en groen verwijderen om daken en andere vrijgekomen vlakjes lukraak met gifhoudende zonnepanelen te kunnen 'betegelen' hebben de linksdraaiers geen probleem.

Inderdaad, zo'n tegeltuin leent zich er wel voor, als-ie op de zon ligt en de struiken ook weg zijn.

Camo | 25-02-20 | 15:48

Advies aan alle Amsterdammers:
Laat je huis blurren op Google Maps.

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-20 | 15:48

Een echte kerel tuiniert niet.

HoerieHarry | 25-02-20 | 15:48 | 2

Een echte kerel hoeft niet naar de hoeren.
*voelt zich aangesproken*

knutsel_ | 25-02-20 | 15:52

D66ster is dochter van?

Rest In Privacy | 25-02-20 | 15:47

Is er al een tuintegel-kliklijn?
Ik vraag dit niet voor een vriend...

Ali Bi | 25-02-20 | 15:46 | 2

Je kunt een mail sturen naar het hoofdkantoor van Dreignazi66

RickRD | 25-02-20 | 15:51

Voorlopig uw lokale D66-politbureau...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:53

De communistische partij is hier dood, maar de geest van de communistische levenshouding is de leidende stroming in de Nederlandse politiek. Angstbeelden worden dagelijks gezaaid, en de oogst is een communistische oplossing. We doen het SAMEN! Met zijn alleen houden aan een leefregel. Dit maal gaat uw tuin er aan! Net geïnvesteerd in nieuwe tegels? Pech! De politiek heeft een nuttige oplossing voor het dreigend gevaar bedacht en u gaat zich er graag aan houden. Het brengt goed voor iedereen, trots voor iedereen! Voorwaarts!

rectormagnificus | 25-02-20 | 15:45 | 2

Ja, want dat hebben "we" nu eenmaal met elkaar afgesproken.
Toen u even weg was, kameraad.

Piet Karbiet | 25-02-20 | 15:49

♫ Er is genoeg voor iedereen
Dus tuinieren we samen
Sla het vat maar aan
Tuinieren we samen
Niet alleen ♪♪

hier openen | 25-02-20 | 17:46

Dit gaat over je eigen tuin????? Waar gaat dit heen?

ikdenkwat | 25-02-20 | 15:45

Zal de natuur goed doen, want 100% tegels in de tuin is voornamelijk bij mensen die te lui zijn om af en toe een plant te snoeien.
Zet dan ook even de reden er bij van deze maatregel.
Onze bodem is kurkdroog, omdat al het regenwater linea recta naar het riool gaat. Waardoor de bodem onleefbaar wordt voor plant en dier.

Hiesjes | 25-02-20 | 15:45 | 9

@Piet Karbiet | 25-02-20 | 15:47: Alle tegels hoeven niet weg. Alleen niet zeiken als er bomen gekapt moeten worden omdat ze ziek zijn. Omdat ze jaren lang alleen maar wat verzilt vocht hebben gedronken ipv. van vers water.

Hiesjes | 25-02-20 | 16:02

Knotwilgen, bolacacia's, conniveren en bomen die tot de stam teruggesnoeid worden (noorse es op stam etc) worden niet meegeteld in het Nederlandse bomenregister. Dus eigenlijk is het nog groener. Check je eigen omgeving boomregister.nl/overzichtskaart-van-de...

hier openen | 25-02-20 | 17:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Roffa toch altijd al een toffere stad geweest. Laat de NSB'ers uit 020 maar lekker tobben daar.

Waakvlam | 25-02-20 | 15:44

Op naar de betontax!

Min. v. Communicatie | 25-02-20 | 15:44 | 2

het is een 1 april grap

ikdenkwat | 25-02-20 | 15:46

Hoe willen ze nou handhaven terwijl in de eerste 6 a 7 weken ruim 6 miljoen euro is uitgegeven aan Yoga sessie voor vluchtelingen? Ze hebben niet eens geld voor een fatsoenlijke NSB´ers.

TRUMP | 25-02-20 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Reken maar dat ze dit gaan handhaven. Leidt lekker de aandacht af van de echte problemen en ze kunnen we een paar witten uitknijpen.

WarremeWors | 25-02-20 | 15:42

Bak een tegel, nou, niet meer nodig dus, maar toch: Gaat ons zuurverdiende geld via de belastingen naar dit soort mierenneukerige staatsterreur? Binnenkort hadden we nog liever Hitler gehouden.

guru? | 25-02-20 | 15:41

Je zal maar teveel tegels op je daktuin hebben liggen....

Dima Beeline | 25-02-20 | 15:40

.. de diverse verschijningsvormen van het socialisme doen wel degelijk aan handhaving. Nooit op zaken die de burger helpen, des te meer op zaken die de burger tot gehoorzaamheid & onderdanigheid aan dwaze regels moet potty-trainen.

Tis saai iedere groundhogday opnieuw, evengoed:
houzee, kameraad Halsema - ga alstublieft een paar jaar spijbelen voor het klimaat

Jan Passant mk2 | 25-02-20 | 15:40

Tuintegelgenocide des doods. Overtreders voortaan maar op straat laten rondlopen met een groene ster op de jas?

Kapitein Stijlvol | 25-02-20 | 15:38

Geweldig dit. Precies wat de lokale burger bedoelde door op GL+D66 te stemmen.
En uiterst gemakkelijk te handhaven door het gericht inzetten van drones. Die verdienen zich in no time terug. Of kunnen met een gerichte laserstraat per direct het % stoeptegels in het kadastrale perceen tot onder de 50% teruglaseren. Big Brother work in progress.

WalterSobchack | 25-02-20 | 15:38 | 2

Excuses;
laserstraat = laserstraal
perceen = perceel

WalterSobchack | 25-02-20 | 15:43

Google earth controle

Bram-Jr | 25-02-20 | 15:45

Amsterdammers kennende wordt dat pragmatisch opgelost.
"Maggeme geen tegels? Doeneme toch asfalt!"

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-20 | 15:38 | 1

Beton is goedkoper

elco485 | 25-02-20 | 16:17

Maar wanneer mevrouw Burka haar tuin heeft bestraat, dan is dat ok. En mevrouw Halsema, is daar wel alles piekfijn in orde?

Moestuinier | 25-02-20 | 15:37

Zinsnede uit het artikel: Ook kan een buurtbewoner bij het stadsdeel aangeven dat er in een bepaalde tuin te veel tegels liggen.
Oude tijden herleven, lekker je buurman aangeven als hij teveel tegels in zijn tuintje heeft liggen. Het moet niet gekker worden met die groenmaffia.

seasicksteve | 25-02-20 | 15:37 | 5

Groene Khmer.
Nu de kinderen nog opdragen om hun ouders te verlinken.

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-20 | 15:43

Is er al een tuintegelkliklijn?

Gulliver | 25-02-20 | 15:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuintjes. Echt. Serieus. Godv.. Ik ga uitloggen.

VBO_B_Niveau | 25-02-20 | 15:36

Snap de oorzaak nog wel, maar de handhaving hiervan wordt noatuurlijk een puinhoop.

"He psst, mijn buurman heeft 3 tegels ipv 4, kom eens langsch"

dDaarnaast, moet je nou gaan bewijzen wanneer je die tegels erin geflikkert hebt?

menage | 25-02-20 | 15:36

En alle mussen laten doodschieten want die eten al het graan op van de hardwerkende Amsterdamse arbeider.

zuurtjeregen | 25-02-20 | 15:36

"Ook kan een buurtbewoner bij het stadsdeel aangeven dat er in een bepaalde tuin te veel tegels liggen."

Goh, je buren aangeven, ze gaan wel héél erg Retro-Nazi in Amsterdam.

Papa Jones | 25-02-20 | 15:35 | 1

7,50 per aangegeven tuintegel. Tikt lekker aan zo.

Graaisnaaiert | 25-02-20 | 15:48

Amsterdam, ooit een paradijs van tolerantie. Nu kun je er als homo niet meer hand in hand de straat op

Feitenpliesie | 25-02-20 | 15:34 | 1

Maar, als je van het dak gegooid wordt, nu minimaal 50 procent kans dat je op zachte aarde landt.

Papa Jones | 25-02-20 | 15:41

Kom op totaal verloren Amsterdam: Bak uw tegel!

VP732 | 25-02-20 | 15:34 | 1

Vanaf nu mogen dit soort lui stemmen in hun door God verlaten kudtdorpen waar ze geboren zijn en hun jeugdtrauma's hebben opgelopen. Anders optiephen!

Piet Karbiet | 25-02-20 | 15:42

Een tuintegel in je broekje zul je bedoelen. Tuintegelcontrole, dat hadden ze zelfs in de DDR niet. En dan nog wat, ze kunnen precies aangeven hoeveel tuintegels er op een bepaald oppervlak mogen zijn voordat er "schade" ontstaat maar als we dan vragen naar het maximale aantal mosketen en migranten zwijgen ze als het graf. En verder zeg ik maar niets...

Graaisnaaiert | 25-02-20 | 15:34

Ik vind dit een prima idee. Als we samen ervoor zorgen dat niet al het regenwater door de rioolbuizen hoeft te stromen, belasten we het rioolsysteem minder. Ja maar het tuinomderhoud? Ik weet dat je een tuin kan onderhouden. Kan. Vaak voor het oog van het volk. Maar ik doe het niet. Ik wil mijn tuin ook een natura2000 stempel laten krijgen. Puur natuur.

Leptob | 25-02-20 | 15:33 | 2

Een niet onderhouden tuin is gewoon een zooitje. Wat brandnetels hier en wat fluitekruid daar. Niks biodivers. Zeker niet in een stad als Amsterdam. Als in een kraakpand. Maar dat past natuurlijk wel in deze shithole metropool.

NorthStar | 25-02-20 | 15:41

Krijg je straks een boete als de kat van de buren een drol in jouw tuintje2000 draait. Of wordt je verplicht om die extra stikstof te compenseren. Mag je thermostaat straks nog maar op max 18 graden.

Muxje | 25-02-20 | 15:41

Dit is hét probleem van Nederland? Tuintjes? Kijk toch eens om je heen beste Melanie. Dit halve land bestaat uit polders, veldjes, bosjes, kanaaltjes en slootjes. Maar die tuintjes in Amsterdam hè! Ja, die gaan pas écht het verschil maken! Jezus. Ik heb hier geen tijd voor. Wanneer gaan jullie huizen bouwen, Melanie? En dan niet voor Nigerianen, Amerikanen of Polen, maar voor Nederlanders. Je weet wel, die bruine, witte, blanke, zwarte, getinte, gekleurde, half-gekleurde, verkleurde en van mijn part meerkleurige Nederlanders. Het volk dat op jou heeft gestemd om dat soort dingen te realiseren. Er is geen stikstof crisis, dus wat houdt jullie precies tegen? PFAS? Dat zit al decennia in de grond, maar dat wisten jullie al, dus als er 20 jaar geleden gebouwd kon worden dan kan dat nu ook. Weet mevrouw Melanie ook al dat een eigen woning één van de basisrechten is? Mensenrechtenverdragen? VN-verdrag EcSoCu? Nee? Hallo? *tuut* *tuut* *tuut* *tuut*

VBO_B_Niveau | 25-02-20 | 15:32 | 3

Gaat over regenwater wat niet wegloopt, maar ja, dan moet je verder lezen

menage | 25-02-20 | 15:35

Onzin... Dit gaat over biodiversiteit maar dat zeggen ze er niet bij omdat iedereen D66 dan helemaal uitlacht... Deze tactiek heeft een naam; 'nudging'... Niet alles geloven wat je leest...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:40

@menage | 25-02-20 | 15:35: Dan moet je iets aan de afwatering en de grachten gaan doen, of een paar pompen plaatsen. Nee joh! Tuintjes!

VBO_B_Niveau | 25-02-20 | 15:42

Tuinen in Amsterdam. Vind ik hier wat van? Nee.

beldewouten | 25-02-20 | 15:32 | 1

Mooie instelling denk ik. Ga ik ook vaker proberen toe te passen.

JJMS | 25-02-20 | 15:34

Verbiedt dan maar eerst loslopende katten.

Schietmijmaarlek | 25-02-20 | 15:31 | 3

Heb je nog een mening over dit onderwerp , of blijf het bij je Hyves- reactie ?

ja,diedus! | 25-02-20 | 15:33

En naar beneden vallende vuilniszakken!

laurentius | 25-02-20 | 15:36

@ja,diedus! | 25-02-20 | 15:33: Pleurt op. Hier in de straat lopen zoveel katten, dat vrijwel iedereen z'n tuin vol tegels heeft.

Schietmijmaarlek | 25-02-20 | 15:38

Geen medelijden mee, met die 020-ers.... ze hebben immers zelf gestemd op die linkse kliek, en krijgen dus wat ze verdienen.

Nederlanddraaitdoor | 25-02-20 | 15:31 | 1

In dit is ook wat ze willen. Minder wateroverlast en minder warmte. Bovenal geeft meer groen een mooiere uitstraling.
Laat de rest van Nederland maar lekker genieten in hun Vinex wijk zonder bomen en zonder eigenlijk alles.

Fedor Emelianenko | 25-02-20 | 18:14

Dus zelfs op die paar lullige vierkante meter die dan nog van jou is mag je niet zelf beslissen wat je doet. En maar blijven volhouden dat partijen als GL en D66 niet autoritair zijn. No sirree

Gen. Maximus | 25-02-20 | 15:31

Ik moet gelijk ( helaas) aan Marcel van Dam denken die mensen zonder tuin een tegel uit de stoep wilde laten halen, om daar dan ook een “tuintje” te hebben, terwijl hijzelf 20 hectare landgoed bezit ......de ‘ PvdA-man’

laurentius | 25-02-20 | 15:31

Een tegeltuin is slecht voor de natuur. Geen plek meer voor vogeltjes en insecten om voedsel te zoeken. En het is bovendien lelijk.

deoudererijperevrouw | 25-02-20 | 15:29 | 12

Superlelijk, ja!

Carmelita | 25-02-20 | 15:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Eerst alle plantsoenen, trapveldjes en groenstroken en 'bosjes' weghalen. En dan de burger aanspreken dat zijn tuin betegeld is? Klinkt als Holland

small_town_dude | 25-02-20 | 15:29

Eens kijken hoeveel A'dammers de tegels eruit halen en hennep er in zetten...

Ing. eslapen | 25-02-20 | 15:28 | 1

Hoezo knettergek? En ja hoor ""nu mogen de burgers dokken". Wat empathisch van je, dat je opkomt voor je medeburgers. Dat maakje op deze site niet vaak mee! Want het klink niet alsof jij zelf belasting betaalt.

Poso | 25-02-20 | 16:03

Ze zouden haar moeten handhaven. Knettergek zijn ze geworden. 3/4 van Amsterdam is betegeld, geasfalteerd en bedekt door toedoen van de gemeente zelf. Nu mogen de burgers weer dokken voor een paar tegels teveel. Het gaat maar door, de gekte. Totdat het te laat is en het normaal wordt gevonden.

NorthStar | 25-02-20 | 15:28

Als regenwater het probleem is, dan gewoon bij kans op veel regen een kinderzwembadje in de tuin zetten. Kan daar mooi het regenwater (tijdelijk) in opgevangen worden. ;)

kweethetooknietbeter | 25-02-20 | 15:27

Om alle socialistische heilstaten komt vroeger of later een muur te staan. Deze zal gemaakt zijn van tuintegels. Vertek, nu het nog kan.

Bert Konterman | 25-02-20 | 15:27

Door de toename van de intensiteit van de regenbuien, Dus indirekt met de klimaatverandering (zal wel weer door deze of gene die van niets weet, ontkend worden). Heel eenvoudig (te gek eigenlijk dat dit nog gezegd moet worden....); Door de massale tuinbetegelingen in de steden, en dus ook in Amsterdam, kan het water al jaren niet de grond intrekken, en lopen de waterputten over, en staat er water op de trottoirs en fietspaden. En nee, bespaar je de moeite: het is niet de schuld van "de linkse kerk" of de "D66" rechters, of de "grachtengorde"l!!! ("shit! wie kan ik dan de schuld nog geven?")

Poso | 25-02-20 | 15:26 | 5

Met Poso eens. Eindelijk een prima maatregel van D66 wat in het hele land moet worden doorgevoerd. Probleem is inderdaad wel dat A'dam de komende jaren elke park/plantsoen/perk onderzoekt of het met hoogbouw bebouwd kan worden. Bij Gem. A'dam zijn erfpachtspecialisten al bezig met het heroriënteren van groen naar andere bestemmingen.

Borghesia | 25-02-20 | 15:36

Overdrijf niet zo, opeens zijn die paar postzegel tuintjes met wat stoeptegels in Amsterdam een probleem geworden voor de afwatering, NOT.

thephysicist | 25-02-20 | 15:38

@thephysicist | 25-02-20 | 15:38: Jouw eruditie ("dat zoeken w op") is onmetelijk groot. Zeer goed geïnformeerd. En vooral: niet wonend in Amsterdam. Ik zou zeggen: lees eens wat en kijk, vooral als het hard regent, eens om je heen.

Poso | 25-02-20 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Onkruid en ongedierte gedijt goed in onbetegelde tuintjes van bewoners die geen tijd, zin, geld of kunde hebben om een tuin te onderhouden.
Buren gaan dan klagen over ongedierte en onkruid waardoor een onkruid-inspecteur onderhoud bij de bewoner gaat afdwingen. Die regelt wat gif om onkruid en ongedierte te bestrijden. Buren gaan klagen omdat in hun tuin door het gif van de bewoner de violen en het konijn het loodje leggen. Dan moet de rijdende rechter weer langskomen om te bemiddelen. Annabel moet in de raad vragen stellen of twee emmers chloor in het jaar over een betegeld tuintje niet goedkoper en milieuvriendelijker is dan onkruid, ongedierte, gif en handhaving. De wethouder moet beamen dat dit wel zo is maar dat het indruist tegen de ideologie en Greta in haar wijsheid georakeld heeft dat onkruid en ongedierte niet bestaan. J**p en GeenStijl starten een blogspitbattle over klimaatreligie en zo hebben we elkaar weer lekker beziggehouden.

r@face | 25-02-20 | 15:25

Persoonlijk zie ik ook graag een verbod op vensterbank ganzen, beschilderde welkom-dakpannen bij de voordeur en rode auto's. Kan dat gelijk meegenomen worden door de handhavers?

zuurtjeregen | 25-02-20 | 15:25 | 4

Vergeet die spuuglelijke Boeddhabeeldjes van menopauzerende yogavrouwtjes niet.

Gulliver | 25-02-20 | 15:37

Rieten hartjes, ook zoiets.

Carmelita | 25-02-20 | 15:53

Welkom deurmatten, aargh!

zwenkwieltje | 25-02-20 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

zijn betontegels waterdicht dan ?

The Concierge | 25-02-20 | 15:24

Maar wel hier snel een trapveldje volbouwen met appartementen voor statushouders (m/m) uit Somalie. Want die hebben daar binnen 1 jaar recht op. Kneitergek. Nee, misselijkmakend

Piet Karbiet | 25-02-20 | 15:23

Gelukkig woon ik in een boreale gemeente waar de uil van Minerva des nachts in de grote eikenboom achter op het terrein overdag zijn rust roest. Maar muisjes vangen doet hij maar bij de boer...

Klinisch dood | 25-02-20 | 15:23 | 1

Binnenkort komt er een woonwijk in uw achtertuin.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 17:03

Beetje d66 open grenzen voor Afrikanen, vervolgens alles vebieden en dichtregelen. Angstig voor het volk. Geen referendum, geen bijzondere scholen, geen houtkachel, geen tegels, wel organen inleveren. 'D66: Kleine dingen echt regelen'

zokanhetookja | 25-02-20 | 15:23 | 3

YES!

The Concierge | 25-02-20 | 15:23

Zou dan ook de hoeveelheid vluchtelingen die komen shoppen in de tuincentra toenemen? Of zouden die de hoeveelheid stoeptegels in hun tuintje geen prioriteit verlenen?

Gladiator Fap | 25-02-20 | 15:34

Zoek op internet eens op wat er eigenlijk gebeurt als ze jouw organen uit je lijf slopen. De rillingen lopen je over de rug. Een dood persoon kan never een orgaandonor zijn. Je kunt hersendood zijn, maar je gevoel heb je nog wel hoor. Wat een enge club, die Demonen 66.

Graeme Reaper3779 | 25-02-20 | 15:47

Handhaven is een keuze.

Mahatma | 25-02-20 | 15:18

Ghehe... Gewoon kunstgras neer pleuren... Is ook heel groen...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:18 | 6

Ho ho... Ik bedoelde kunstgras over de tegels... Gewoon om te kutten...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 15:25

@Metaalenzo | 25-02-20 | 15:22: door het gewicht van de tegels klinkt de grond ook in en neemt het minder water op. Wortel zijn juist weer heel goed voor grond gesteldheid en water opname.

Fedor Emelianenko | 25-02-20 | 18:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Er gaat vast een oproep uit om parkeerterreinen van overheidsgebouwen, winkels en bedrijven te verbieden. Toch? Toch?

Deflatiemonster | 25-02-20 | 15:18

Eigendom.
Fuck em.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 15:17

Maar mag de christusdoorn, het lieveheersbeestje en de kruisbessenstruik nog wel in de tuin of zijn deze ook verboten?

zuurtjeregen | 25-02-20 | 15:17 | 1

Judaspenning mag wel.

Deksmaat | 25-02-20 | 15:18

Op zich zie ik ook liever meer groen, maar dwingen is iets onprettigs.
Ze mogen van mij wel drainagegootjes verplichten.

Carmelita | 25-02-20 | 15:16 | 3

Toch dwingen dus.

VP732 | 25-02-20 | 15:33

@VP732 | 25-02-20 | 15:33:
Die gootjes: Ja!
En misschien wat tuincentra wat laten voorlichten over hoe en wat een gemakkelijk te onderhouden tuintje te maken.
Mensen weten niet hoe te doen.

Carmelita | 25-02-20 | 15:46

Drainage gootjes lossen niks op. De bodem moet het water vasthouden

Fedor Emelianenko | 25-02-20 | 18:19

Ik ben serieus op zoek naar iemand die voordelig circa 100 m2 tuinoppervlak wilt komen betegelen.

MichelDenHaag | 25-02-20 | 15:16 | 1

Werkspot punt nl

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 15:33

Als je je tuin zo betegeld als op die foto van AT5, dan doe je sowieso al iets fout!

Als je in Amsterdam woont, dan doe je sowieso al iets heel erg fout!

Drunken_Pumpkins | 25-02-20 | 15:16

Wat dacht je van al die daken die regenwater tegenhouden? Verbieden! Allemaal!

Deflatiemonster | 25-02-20 | 15:16

Ik ben blij dat ze wat doen aan die tegels.
Of zoiets.

Schadenfreude | 25-02-20 | 15:16

Deze zien er trouwens nog mooi uit. Die van mij waren groen.

Deksmaat | 25-02-20 | 15:15 | 1

Hier gaat dat meestal na wat sneeuw vanzelf weg. Nu zijn ze donkergroen. Er overheen pissen helpt ook niet.

Piet Karbiet | 25-02-20 | 15:26

Wat een onzin, ook een tegeltuin voert water af. Alleen niet zo snel als een grasveld.

Nuchternederland | 25-02-20 | 15:15 | 3

Op het openbare riool ja.

fredflange | 25-02-20 | 15:33

Het regenwater komt bij een betegelde tuin vaak terecht in riool. Bij de zware plensbuien die steeds vaker voorkomen in ons land wordt dat een groot probleem omdat het rioleringsstelsel die hoeveelheden niet kan verwerken. Zie de ondergelopen tunnels, straten van de afgelopen jaren. In een groene tuin zakt het regenwater direct de grond in. Het gaat hierbij dus niet om de snelheid van het afvoeren van het water.

austinhealey | 25-02-20 | 15:36

Inclusief oproep tot burenverraad: Dat is best ingewikkeld om te organiseren, geeft ze toe. 'Wel zorgen we voor de nodige inzet'. Ook kan een buurtbewoner bij het stadsdeel aangeven dat er in een bepaalde tuin te veel tegels liggen.

Rest In Privacy | 25-02-20 | 15:15 | 2

Nee hoor dat gaat prima in 020. 80 jaar geleden werden er heel veel inwoners blij van de 7 gulden 50 die ze van de bezetter kregen als ze hun buren aangaven. Dat is een kenmerk van de echte amsterdammert zal ik maar zeggen.

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:30

@BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:30: inderdaad was niet alleen in Amsterdam maar wel typisch een plek met veel joden en weinig overledenen

Idiot456 | 25-02-20 | 15:41

Ik zie een grote markt voor kiezels: gewoon een voorhamer nemen en -desnoods waar de controleurs bij staan- alle tegels aan gort slaan. Tegels? welke tegels?

Gladiator Fap | 25-02-20 | 15:14

D66 maakt zich met de dag bespottelijker j elacht toch je ballen uit je broek om die mafketels, straks stemt er "gelukkig" niemand meer op

Mich2007 | 25-02-20 | 15:14 | 2

Als ik de laatste peilingen van de HondT zie dan slaat me de schrik om het hart. Een verdubbeling van de PvdA en GroenLinks en D66 elk dik bovenop de tien zetels. Het Nederlandse electoraat is toch echt zo ontzettend dom...

Inspektor Gurkenfick | 25-02-20 | 15:18

En na de tuin vallen ze je huis binnen om de cv-ketel te slopen. Gelukkig staat het emailadres van VdHorst hierboven. Heb gelijk een afzeikmail gestuurd.

Pleegzuster B | 25-02-20 | 15:18

@Mark_D_NL | 25-02-20 | 15:18: Je mag zijn huis leeghalen en zijn kunst roven als hij in de trein richting oosten word afgevoerd.

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:32

Oei! Wat een arrogante kop heeft die Melanie.

austinhealey | 25-02-20 | 15:45

Is die van der Horst trouwens “de dochter van?

laurentius | 25-02-20 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Handhaven op privéterrein op basis van welke wetgeving? Kansloze aktie.

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:14 | 1

Op het moment dat diezelfde wetgeving het anderen in staat stelt je uitgaven, je inkomsten, je bewegingen op internet, je meningsvrijheid, je mobiliteit, je afval, je milieuvriendelijkheid, je gezondheid, je persoonlijke gegevens en je pensioen compleet te reguleren, dan zijn een paar stoeptegels op privé terrein echt een piece of cake voor onze vrienden van '66.

Gladiator Fap | 25-02-20 | 15:21

Ok, maar regenwater dat niet weg kan. Dat vormt een probleem. Niet zo'n gek voorstel dan. Toch?

De Badtegelzetter | 25-02-20 | 15:13 | 4

Nee, geen gek voorstel. Alleen is het weer zo typisch moraliserend. En dat men juíst hier wél voor handhaving kiest. Het werkt dus kennelijk wel.

ratelaar | 25-02-20 | 15:34

Of je past de riolering aan, speciaal daarvoor uitgevonden. Maar dat betekent een lager yogabudget.

Kluukluuk | 25-02-20 | 15:46

Amsterdam ligt vol met grachten, laat die rommel lekker daar in stromen, ben je er vanaf.
In zo'n beetje elke andere stad zou dit een probleem zijn maar zeker niet in Amsterdam.

Busverhuur | 25-02-20 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dit bestuur is door de Mokummers zelf gekozen. Dus eigen schuld dikke bult.

Dutch_Viscount | 25-02-20 | 15:13 | 3

Ze zoeken het zelf maar uit met hun eigen politici daar

van Oeffelen | 25-02-20 | 15:17

@van Oeffelen | 25-02-20 | 15:17: Het is besmettelijk dat deugen. Voordat je het weet zijn hullie van d66 bij jou de tegels aan het tellen.

bqbq | 25-02-20 | 15:20

Ho ho, heb Tante Bel gestemd.

Piet Karbiet | 25-02-20 | 15:21

Als mensen hun tuin vermoorden door er een stenen grafzerk van te maken moeten ze dat zelf weten. Ik vind het enorm jammer. maar je gaat mensen toch niet verplichten. Dat ius nu wat je noemt ECOFASCISME ten voeten uit. maar zoiets kun je van D66 wel verwachten. Ruggengraatloze partij die altijd maar op de emoties speelt om zoveel mogelijk stemmen te krijgen.

ecologiste | 25-02-20 | 15:12 | 4

@LuNaTeeQ | 25-02-20 | 15:16: Da's een goede taktiek, want dan draaien de linkse trollen helemaal door. Degenen die rustig blijven zijn degenen die écht een argument hebben en daarmee kun je dan in debat. Jammer genoeg vind je er bij '66 en bij GL niet zo veel die écht open staan voor een debat ipv de gebruikelijke indoctrinatie en onderwerping aan der groene religie (GL)... tenminste, zolang het electorale winst oplevert ('66)...

Gladiator Fap | 25-02-20 | 15:25

Niet iedere tuin leent zich om er een groene oase van te maken. Mijn idealistische buurman is ondertussen bezig met zijn vierde grasveld in vijf jaar tijd. De kleine plantjes en boompjes die hij plant blijken uiteindelijk zo groot te worden dat hij niet meer fatsoenlijk in zijn tuin kan zitten. Of de plantjes gaan dood vanwege de barre omstandigheden en de slechte grond. Dus maar weer rooien en tegen beter weten andere er in. Bewoners die er al langer wonen nemen uit ervaring genoegen met een groen hegje en bestrating. Als de gemeente gaat afdwingen dan komen ze maar met een tuinarchitect en subsidie.

r@face | 25-02-20 | 15:36

@LuNaTeeQ | 25-02-20 | 15:16: Toch neigt het er wel naar. Achter de voordeur komen ze ff loeren of het de dames en heren bestuurders wel bevalt.

Kluukluuk | 25-02-20 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben gek op groen, maar ik zou prompt m'n hele tuin betegelen.

John McClane | 25-02-20 | 15:12

Rubber tegel Handel beginnen doet.

Mark_D_NL | 25-02-20 | 15:11

Lappie kunstgras er over heen. Klaar.

Deksmaat | 25-02-20 | 15:11

Dat de overheid nu ook over de indeling en bestrating van je tuin gaat.
Terwijl openbaar groen verdwijnt, worden huiseigenaren verantwoordelijk gemaakt voor de publieke taak te zorgen voor drainage en grondwaterpeil.

Ik ben trouwens er een groot voorstander van grote delen van Nederland te overdekken met bassin-achtige constructies waar we regenwater in opvangen om te gebruiken voor waterkracht centrales.
Mooie aanvulling op zonne-energie.

De verwarde man | 25-02-20 | 15:11

Volgens mij heeft Amsterdam erfpacht.
De grond is dus niet van jou en dus mag Amsterdam iets zeggen over hun eigen grond die je huurt/least/pacht of wat dan ook.

Miezerig | 25-02-20 | 15:11 | 1

Erfpacht betekent niet dat de eigenaar bepaalt wat je wel en niet erop mag leggen. Stenen zijn niet duurzaam verankerd dus daarvoor geldt het zelfde als voor een fiets, die mag je ook in hülle en fülle in je tuin zetten.
Dus leuk bedacht van deze mevrouw maar je mag je tuin vol leggen met stenen of zelfs asfalt. De gemeente heeft de plicht om het regenwater af te voeren dus huphup doe es riolering aanleggen!

Busverhuur | 25-02-20 | 15:49

Ik snap dat wel, in Amsterdam moet natuurlijk alles vervangen worden door rubbertegels. Zodat -wanneer u toevallig voor een shisha lounge neergeschoten wordt- u niet gekwetst wordt door die harde betonnen ondergrond.

IkWilOokWatZeggen | 25-02-20 | 15:11

Maar wanneer komt die muur om Amsterdam?

'Omdat ze soms in het westen, maar het liefste in oosten willen zijn.'

Toetsenbordcomplex | 25-02-20 | 15:11

Helemaal niet gek. Goed voor de afwatering, voor de beestjes en de plantjes, en de stad warmt minder op in de zomer.

zeeman73 | 25-02-20 | 15:11 | 1

Als het daarom gaat dan slopen ze de Stopera maar en maken ze er een stadspark van.

r@face | 25-02-20 | 15:38

Natuurlijk gaat het totalitaire gemeentebestuur over úw tuintje. Bezit, zo niet Amsterdams. Net als eigenaarschap.

ratelaar | 25-02-20 | 15:10

Mag je nog roken in je tuin?

ikbenerweer! | 25-02-20 | 15:09 | 2

Alleen als het bedoeld is om een klimaatontkenner weg te krijgen. Noemt men ook wel uit roken...

ratelaar | 25-02-20 | 15:12

In Amsterdam? Alleen nog wiet. Tabak is al jaren verboden.

De verwarde man | 25-02-20 | 15:13

Het is maar waar je belang aan hecht. Overigens OT de techniek van GS sucks, je kan niet eens meer reaguren of je krijgt een foutmelding.

lingo star | 25-02-20 | 15:09 | 1

Grammatica foutmelding?

Kluukluuk | 25-02-20 | 15:37

Welkom bij DDR66. Straks verplicht een schutting in de tuin, zodat je niet kunt vluchten. Betalen, voor de zielige binnengekomen "Amsterdammers", zul je. PS Auto voor de deur ? Dokken !

Kamervraag | 25-02-20 | 15:09

psst.. je hebt het niet van mij hoor, maar er komt volgend jaar echt een tegeltax in ons landje!

Brulletje | 25-02-20 | 15:08

Kleinburgerlijker krijg je het niet. Man man man, Amsterdam, wat is het af en toe toch een peuterspeelzaal.

TeeJee | 25-02-20 | 15:07 | 2

Als er iets kleinburgerlijk is, is het een onderhoudsvrije tuin met tegels, een loungebank en een foto van een paar planten aan de schutting.

fredflange | 25-02-20 | 15:32

@fredflange | 25-02-20 | 15:32: Kwestie van smaak. Het punt is dat de overheid in jouw huis gaat vertellen wat te doen. Ik hou het netjes, daar werk ik nooit aan mee.

Kluukluuk | 25-02-20 | 15:36

Kan dat kutw*** niet afgezet worden?
Wegens knettergek ofzo?

pibasso | 25-02-20 | 15:07 | 3

kanzeniksaandoen. co2 en stikstof zijn echt schadelijk voor de hersenen.

Brulletje | 25-02-20 | 15:08

Ho ho, ze zegt zelf filosoof te zijn..... nu dus ook verstand van de Grote Tuinverbouwing......... waanzin in dit land.

grindbak | 25-02-20 | 15:09

Links en de VS zijn niet van het afzetten. Die hanteren de radicale regime change methode.

Arachne | 25-02-20 | 16:06

Dat extra geld kan ook nog wel naar gratis yogalessen voor UITGEPROCEDEERDE illegalen, dus wetsovertreders. Voor ouderen mantelzorgers en daklozen is natuurlijk geen geld beschikbaar. GroenLinks beleid in Amsterdam.

ofarim | 25-02-20 | 15:06

Gebouwd op palen was het toch?

Toetsenbordcomplex | 25-02-20 | 15:06

020 heeft de prioriteiten op een rijtje dunkt me.

postmodernismisdead | 25-02-20 | 15:06 | 1

Hoofdzaken bijzaken inderdaad!

Canis.bonus.es | 25-02-20 | 15:07

In Nederland kunnen we alleen maar irrelevante zaken handhaven.

Kaas de Vies | 25-02-20 | 15:05

Ik zie moestuinmogelijkheden voor de boeren in Amsterdam.

Burt Cokain | 25-02-20 | 15:04 | 1

Kan niet, te veel stikstof.

Kaas de Vies | 25-02-20 | 15:05

Toch mooi als zo'n ambtenaar je beveelt de tegels te verwijderen en je daarna een lekkere asfaltlaag aanbrengt.

Kaas de Vies | 25-02-20 | 15:04

Stop klimaatverandering, red de huismus.

CopyCat | 25-02-20 | 15:04 | 1

Daar stikt het bij ons van in de tuin!
Zitten elke ochtend gezellig met z'n allen te wachten op de schutting, op een paar handjes strooivoer. Verwende krengetjes.

LoesjeP | 25-02-20 | 15:13

Is dat voor het klimaat?

Mr.Crowley | 25-02-20 | 15:04 | 12

Nee, om het water enigzins de ruimte te geven zodat niet alles in één keer in de gracht of riool belandt. Een heel goede maatregel die meer gemeentes zouden moeten doorvoeren.

MaarFeitelijk | 25-02-20 | 16:23

@MaarFeitelijk | 25-02-20 | 16:23:
En belasting van het riool heeft daar niets mee te maken zeker. Dus of 4ton of 8 ton of 1,2 miljoen mensen van hetzelfde riool gebruik maken boeit niet volgens u, het ligt puur aan de neerslag. Droom lekker verder...

Graaisnaaiert | 25-02-20 | 16:31

@Graaisnaaiert | 25-02-20 | 16:31: .
Het lijkt mij inderdaad met de prijzen die ze in Amsterdam voor woningen betalen, Amsterdam niet al te lullig over stoeptegels moet doen.

Mr.Crowley | 25-02-20 | 16:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Juist ja Handhaven... en nu de rest ook Handhaven

Moeimaker | 25-02-20 | 15:04

Straks komt hier ook nog een tegelverbod.

Kaas de Vies | 25-02-20 | 15:04 | 1

Zou ik voor bepaalde zuurpruimen niet erg vinden. Kunnen we meer gezelligheid hier brengen voor een ieder Kaas!! Ik zeg doen!

overVecht | 25-02-20 | 15:15

Tuintegel door het raam kunnen ze van mij krijgen.

overVecht | 25-02-20 | 15:04

Maar zonnepanelen in de tuin is geen probleem.

straatsurfer | 25-02-20 | 15:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken