Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Hoorzitting islamisering van Nederland (3)

Nieuwe dag, nieuwe samenvattingen van anderhalf decennium GeenStijl-topics

Afgelopen maandag begonnen de "openbare verhoren van de parlementaire ondervragingscommissie naar ongewenste beïnvloeding uit onvrije landen", vrij vertaald: hoe hard islamiseert Nederland, en wie betaalt dat? Er zijn zes verhoordagen die we allemaal live gaan volgen alhier. Want hoewel deze fopcommissie één grote Zeiden We Toch & Al Heel Lang Bovendien verbeeldt, is het best prettig dat al deze bekende informatie nu eens in een neutrale onderzoekssetting voorbij komt. Dan kunnen we het vanaf nu gewoon feiten noemen in plaats van meningen.

Woensdag werd er in de verhoren weinig over financiering gesproken, des te meer over anekdotische ervaringen. Van Driss el Boujoufi, die in abominabel Nederlands eigenlijk vooral van niks wist. Of van mevrouw Hajer Harzi, die in zangerig Limburgs vertelde hoe gevaarlijk het is om de "rode lijn" van de islam te overschrijden. Het schetst plaatjes die we al lang kennen van de islam, van enerzijds schouderophalend onverschillig doen of je van niks weet, en anderzijds hoe stekelig of agressief de meer radicale uitventers van Allah kunnen reageren als je hun geloof uitdaagt.

Een bekend plaatje voor ons, maar de commissie lijkt niet goed te weten wat ze überhaupt willen weten. We horen ongerichte vragen met een ogenschijnlijk laag informatieniveau over de rol en invloed van islam in Nederland. Gelukkig was er ook nog Keklik Yücel, die helder uiteenzette dat de overheid moslims die aan de bel (willen) trekken, vaak in de steek laat en daarmee nog meer risico bezorgt. En Leon Meijs, die we zelf vooraf totaal verkeerd inschatten (namelijk als nitwit), maar die helemaal leegliep over hoe de identificatie als moslim al bij schoolkinderen voor al het andere komt, en hoe segregatie daarmee groeit, en ook hoe de invloed van salafisme daarmee kan toenemen in de parallelle samenleving van moskeeën, madrassa's en imams. Zijn spreekbeurt terugkijken is een aanrader en kan hierrr.

VANDAAG: De kwade jurken van de vijfde colonne!
Jacob van der Blom, nee maar, jij hier? En iemand van de Stichting Waqf, ook nog? Sjonge - de slangen kruipen onder hun steen vandaan! Hoe gespleten zal hun tong zijn vandaag?

10:00 uur: dhr. J. van der Blom, onder meer voorzitter Vereniging Landelijk Platform Nieuwe Moslims, secretaris Stichting Europe Trust Nederland en voorzitter van Stichting de Blauwe Moskee
Jacob van der Blom, goed bekend hier,  heeft het door Qatar betaalde Centrum de Middenweg in Rotterdam opgericht en die verloren laatst hun ANBI-status wegen papieren niet in orde. Maar de belangrijkste rol van deze bekeerling is zijn aandeel in de Moslimbroederhut die we kennen als Blauwe Moskee, waaruit de gevaarlijke ideologische invloed al jarenlang ongehinderd naar buiten sijpelt. Benieuwd of de commissie wat kritische vragen voor hem heeft, maar op basis van dag 1 en 2 vrezen we onvoldoende kennis voor een degelijk kruisverhoor.
UPDATE 10u55: Van der Blom doet net of ie geen idee heeft wat Moslimbroeders zijn, of wat ze doen. Wel komt ie - vertelt ie bijna schamper - al sinds 2002 in Koeweit, waar hij meer dan 2,3 miljoen van het ministerie van Religieuze Zaken kreeg om in Nederland de islamisering te financieren.

13.00 uur: dhr. N. El Damanhoury, voormalig directeur Stichting Waqf
Nasr, voor vrienden, en die vraagt zich al sinds 2015 af waarom GeenStijl toch zo kritisch is op haatprekers in Nederlandse moslimkazernes. Natuurlijk op de toon der verontwaardigde en tevens vermoorde onschuld, want zijn islam is zuiver en puur en rein. En tevens, via de stichting Waqf, een (voormalig) financier van een van de Original Gangsters onder de jihadistische moskeeën in Nederland: de Al Fourqaan in Eindhoven, waar in de jaren '90 al Al Qaida-duikers werden geronseld - en de slangenstaart van Waqf gaat nog veel verder terug. Ook hier: zeer benieuwd of de commissie z'n GS-dossiertjes een beetje bijgehouden heeft door de jaren heen.
UPDATE 14u15: "Ik kan me niet herinneren. Ik kan me niet herinneren. Ik kan me niet herinneren. Ik kan me niet herinneren. Ik kan me niet herinneren." En de commissie at het allemaal braaf op. Waardeloos verhoor.

15.30 uur: dhr. M. Rijssenbeek, voormalig projectleider van het Financieel Expertise Centrum (FEC)
Maarten, voor collega-ambtenaren. Spoort dirty donations op bij het FEC. Gokje: weet veel meer dan ie kan en mag zeggen.

Reaguursels

Inloggen

Sommigen hebben wel heel veel geld ergens vandaan, maar voor de rest een zeer selectief geheugen. Beetje tegenstrijdig dan, niet?

Jan, Leiden | 13-02-20 | 19:02

Dit soort geneuzel heeft geen zin meer als het over twaalven is, accepteer of ga kapot.

piet7003 | 13-02-20 | 16:42

Edit: wat ik nog vergeten ben, kijk ook hoe ze het doen, een stcihting die maar een paar jaar echt actief was, vervolgens wordt opgeheven ofomgevormd zodat bij confrontatie ze kunnen zeggen: oh, maar dat was toen, daar heb ik niets (meer ) mee te maken, die is inactief denk ik, geen idee wat ze nu doen etc. etc.
Zelfde met personen, ze bekleden een functie voor een korte periode of krijgen een taak en als dat eropzit "weten ze van niks en hebben ze er geen inzage meer in, niets meer mee te maken want" enzovoorts enzovoorts...
Voor de zoveelste keer, onze maatschappij is niet ingericht op het gevaar islam, onze overheden en wetgeving is er niet voor toegerust, ze lachen ons uit, gebruiken onze eigen vrijheden en rechten tegen ons, heffen de tent op als het tijd voor verantwoording afleggen is en lopen simpelweg over ons heen. En dan nog is tegengaan van islamisering geen staand beleid...
Man, man, man, wat moet er allemaal nog meer gebeuren voordat we hier wakker worden?

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 16:41 | 2

Nu snap je ook waarom zowat elk Islamistisch land een dictatuur is. In een open democratie kan dit alle kanten op, geen enkele plicht, maar wel alle rechten. En dat is precies wat je hier ziet. En vooral het '' elke moslim is een salafist '', dan weet je ook meteen dat het mistkanon weer op 10 staat. Dat is namelijk volstrekte kolder.

Shortganger | 13-02-20 | 17:11

"gebruiken onze eigen vrijheden en rechten "

Correctie.
MISBRUIKEN moet staan waar gebruiken staat.

Bijvoorbeeld:
Het recht op VVMU word misbruikt om antisemitische islampropaganda te verspreiden.
Het recht op vrijheid van religie word misbruikt om niet-moslims te DWINGEN homohaat, sekse-ongelijkheid, christofobie, huwelijksdwang, dierenleed (mbt slachtmethoden) en besnijdenis te accepteren als "een religieus gebruik" i.p.v. een grove schending van fundamentele mensenrechten.
En het opculturele identiteit word misbruikt om iemand te kopschoppen, uitgaansgeweld, seksueel geweld, of gewoon een belediging of iemand zomaar te bespugen goed te praten.
Denk: "hij zei ja, je moeder en je moet niet over mijn moeder praten" (echt, die vind ik het domste van allemaal, als je niet wil dat ze het over je moeder hebben, dan moet je niet gaan schelden anders krijg je de bal teruggekaatst), of "haha, het is toch maar een kankerhollander", of (meisje tegen jongen in iets van uitgaan ofzo) "hey, wil je je handen thuishouden, alsjeblieft want hier hou ik niet van", waarop dan weer een belediging, bespuugd worden, intimidatie door een groep en uitgaansgeweld volgt.

Snapt u?
Dan ben je geen rechten of vrijheden aan het gebruiken.

Dan ben je ze aan het misbruiken.

gaffelbaard | 14-02-20 | 07:46

Enerzijds interessant, anderzjds beangstigend. het is precies zo als je zelf al had beredeneerd en ook geanalyseerd, alleen de frustratie dat het nog steeds wordt toegelaten, het gemak waarmee ze de halve wereld over kunnen reizen, hier ondroerende goederen kunnen kopen, stichtingen, scholen en ideologische hoofdkwartieren ( lees: mosketen ) kunnen oprichten. Ik vind het doodeng. En figuren als de Landgenoot willen het per persoon per geval per casus bekijken en desnoods dan een eventueel "foei" uitspreken maar hen ontgaat violledig het grote geheel erachter. Meneer de Walrus van het vorige verhoor is geen zelfstang opererende Saoedi - of waar hij ook vandaan komt - die denkt, kom laat ik vandaag eens naar Nederland gaan om te kijken of ik daar een moskee kan stichten of een gebouw kan kopen om een school op opslagruimte in te richten en daarvoor ga ik dan met de pet rond om zakat binnen te halen/ Nee, die wordt gestuurd. En zo zijn er 100en, zo niet 1000en Walrussen die de hele wereld afreizen om voet aan wal te krijgen, Islam te versterken, enzovoorts enzovoorts. En domme naievelingen hier zien dat nog steeds als individuele gevallen.
Wordt goddomme toch eens wakker met z'n allen... Weten we nog de 2e helft van de jaren 30? Duitse toeristen met cameraatjes die over in het land onze stellingen fotografeerden? En we stonden erbij en keken ernaar met de bekende 5 dagen + 5 jaar als gevolg. Nou, als het hier misgaat hebben 5 er geen 5 dagen of 5 jaar last van, reconquista is iets wat eeuwen gaat duren.
Geld hier, invloed in bestuurlijke organen daar, onroerend goed zus, scholen zo en reutelende baarmoeders door het hele land en dagelijks komen er nieuwe ladingen dit land binnen. Wat kan er in vredesnaam misgaan? Oh ja, dat Geert gelijk krijgt, Graai, ouwe xenofobe islamofoob dat je d'r bent...

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 16:28 | 1

Landgenoot is niet achterlijk en weet ook wel wanneer het een beetje stinkt. De geldstromen van de stichting(en) zijn expres wat onduidelijk gemaakt en deze baas deed er alles aan om maar onduideliijk te houden wie de gulle gevers waren en wat zij daarvoor in ruil wilden zien.

Op zich is er niks strafbaars, verkeerds of onwettigs aan het sponsoren van een moskee, kerk, of stichting met een bepaalde levensovertuiging. Daar is geen probleem. Zo lang de heren zich aan de wet houden mag het allemaal, dat heet godsdienstvrijheid. Wat ze daar doen en zeggen valt allemaal onder de VVMU, tenzij er haat wordt gepredikt of discriminerende uitingen worden gedaan. Als dat bewijsbaar is dan mag en moet daar tegen worden opgetreden.

Tegen het verschijnsel donaties uit Golfstaten zelf lijkt het mij onzalig om daarop te sturen, het is nu eenmaal verankerd in onze grondwet dat dit allemaal mag. Ga je daaraan tornen dan is het hek van de dam en krijg je willekeur. Dan mag een moskee niet maar een Mormoonse kerk wel. Daar gaat evengoed veel geld in om, onder meer vanuit Utah wordt er zeer actief gewerkt aan de verspreiding van het geloof. Een bezoekje aan die stad maakt je veel duidelijk wat dat aangaat. Deze initiatieven heb je ook bij de islam en op zich is ook daar weer niks mis mee, tenminste niet meer mis dan met betalingen voor kerken vanuit het buitenland. Kerken waar ook niet altijd de meest tolerante visies over de gelovigen worden uitgegoten. Edoch dit gaat over de geldstromen voor de moskee. De Moslimbroederschap leeft ergens in de coulissen van dit toneelstuk maar zo lang daarvan geen blijken zijn kan je daar weinig aan doen, behalve de zaak goed in de gaten te blijven houden.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 19:35

Wil Kuzu nou min of meer weten wie zijn achterban moet bedreigen als financiering van zijn overname wordt bedreigd?

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 15:40 | 5

@Shortganger | 13-02-20 | 15:49:
Yups, en ik denk ook dat hij die info gaat gebruiken om bijvoorbeeld de PVV erbij te halen als er wetgeving tegen buitenlandse financiering van "dubieuze" instellingen wordt voorbereid. Zie hier de politieke tak van de Islamitische kolonisatie in actie.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 16:12

Dat zie je lokaal DENK al doen, in Amsterdam bv roept het meteen '' u zorgt voor een tweedeling'' en meer van dat soort werk als t over vragen over Dyianet gaat. Je moet hier als overheid snoeihard paal en perk aanstellen, want dit vreet je fundament van de nl samenleving aan. maar of ze ook de kloten hebben om dat te doen betwijfel ik, men legt nog steeds geen verband tussen bv een lerarentekort en de schrijnende gevallen ( dankzij een totale opgelegde religieuze segregatie met dito moraal ) op de vele scholen.

Shortganger | 13-02-20 | 16:35

Ja, of beter: dat wil Erdogan wel weten.

Sssst, binnen de OIC is er een strijd gaande tussen Turkije en golfstaten gaande.

gaffelbaard | 14-02-20 | 07:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Eeuwen terug vielen ze te paard woest slingerend met hun zwaarden en knotsen landen binnen. Jammer dat die tijden voorbij zijn want D'66-types zien niet dat het nog steeds hetzelfde volk is, maar dan woest slingerend met een statusformulier.

K. Westergaard | 13-02-20 | 15:18 | 1

D66-types zien het wel....

lulleficatie | 13-02-20 | 15:30

Het erge is, dat er mensen bestaan, die geenstijl verachten, Wilders, Baudet, Janmaat gevaarlijk vinden, en nu pas op TV zien dat er een debat gevoerd word over een onderwerp waarover de hiervoor genoemde mensen nooit mochten praten. Nu doen ze of het iets nieuws is. Net als mijn barman, die vind dat ik de documentaire "Before the Flood" moest kijken. Dat weet ik allemaal al lang.
Ik ga die barman niet vertellen hoe die een biertje moet tappen, hij weet dat.
Hij moet mij niks gaan vertellen over hoe schadelijk mijnbouw is, alle facetten daarvan. Daar heb ik me al jaren geleden volledig in ingelezen.

hotnot | 13-02-20 | 15:00

Ms mis ik het ergens, maar is die v.d. Blom van vanochtend nog ergens terug te horen ??? Gemist !

A333aan | 13-02-20 | 14:28

Over het Zwitserse bedrijf Unicor Internationaal
Aboutaleb stak stokje voor doorverkoop omstreden schoolgebouw’

De orthodox-islamitische stichting Al Nour is fors het schip ingegaan bij de mislukte verkoop van een omstreden schoolgebouw in Rotterdam. De stichting moet een half miljoen euro schadevergoeding betalen, en zegt dat dat komt door een ingreep van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. Een reconstructie.
www.ed.nl/binnenland/aboutaleb-stak-s...

RickRD | 13-02-20 | 14:15

Lekker flexibel bedacht, zakat is een gift maar je mag er wel mee speculeren. Zozo...

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 14:14 | 2

Zelfde als: Islam is de religion of peace, maar geweld is nodig om dit te bereiken

klön | 13-02-20 | 14:43

Achterlijke islam kost veel te veel tijd. Gewoon even verbieden, klaar, tijd besteden aan nuttige dingen.

fram | 13-02-20 | 14:00

Ok, we gaan de gemeente Rotterdam aanklagen want die discrimineren. Volgens de walrus mag een bepaald gebouw niet in handen komen van moslims. Heb ik nog nooit van gehoord in dit land.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:58

Ah, het kernpunt; wist u dat ze banden hadden met salafisten? Een salafistische organisatie. Genieten, of niet dan, Landgenoot.
Schaak ende mat.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:56 | 3

Elke moslim is salafist maar ik weet niet wat salafist is. Jaja.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:57

We luisteren lekker door..

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 13:59

@Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 13:59:
Linksom of rechtsom is het verdomde interessant wat deze meneer zegt. Hoe het werkt, en hoe internationaal zij opereren t.o.v. ons grensjesdenken.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 14:05

Ja hoor... daar is de slachtofferkaart!

Schietmijmaarlek | 13-02-20 | 13:53

Interessant ook, zijn directe en duidelijke manier van antwoorden op zaken die niet dubieus zijn en zijn gehakkel, gedraai, gebrekkige herinnering en verwijzen naar c.q. afschuiven bij de dubieuze feiten en gebeurtenissen.
Oftewel, meneer heeft geen leugendetector nodig om te laten zien wanneer hij taqqya pleegt.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:53

Alle kamelen nog aan toe. N Damanhoury weet niet wie de donateurs zijn, maar hij weet wel dat het om twee personen ging. Hij heeft meerdere potentiële geldschieters gesproken, maar hij weet niet wie ze zijn. Ze gaan daar dus gezellig muntthee drinken om de financiële zaken te bespreken, maar niemand stelt zich aan elkaar voor. Dit is taqiyyah in de hoogste vernelling.

Nehemia | 13-02-20 | 13:52

Ah, geen voorwaarden gesteld aan de investering. Nou, ik ken ook nog wel wat investeringen met een hoog rendement. Een bouwproject in Israel bijvoorbeeld. Qatar, vrienden, kom maar hier met de poen.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:50

Dhr. N. El Damanhoury doet een Ruttetje. Heeft nergens actieve herinneringen aan.
Takiyya.

Schietmijmaarlek | 13-02-20 | 13:49

Check de gebedstijden op gebedstijden-islam

Gebedstijden | 13-02-20 | 13:46 | 1

Voor de giertijden daarentegen is de website van gemeente Bergeijk een betere keuze.

klamme.vla | 13-02-20 | 14:18

En hij weet niet ( kan zich niet herinneren ) of er een handtekening is gezet voor een absoluut topproject en kan dat ook niet achterhalen want geen toegang meer.
Een kopie vaneen brief van/aan de brugemeester van Rotterdam ( hey, ook een salafist ) kan hij zonder problemen overleggen.
Wat klopt hier niet...

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:43

Die Edgar Mulder van de PVV vroeg goed door. Lijkt me een waardevolle aanwinst voor de Partij voor de Vrijheid. N Damanhoury die zichzelf op de borst klopt als beleggingsadviseur spreekt zichzelf voortdurend tegen. Alle geldstromen gaan naar de notaris, behalve die ene keer voor een conferentie. Deze man heeft veel te verbergen.

Nehemia | 13-02-20 | 13:40

Woehaaaaaaa. Ik was alleen maar een beleggingsadviseur. Het wordt dus nog gekker. Deze ondervraging moet toch een hoogtepunt zijn voor de mazzelpikken die mochten prijsschieten. Een paar moeilijke vragen, en de verdachte loopt helemaal leeg. De Amerikanen hebben hier een compleet martelcentrum op Cuba en Roemenië voor.

Klappernoot | 13-02-20 | 13:37

Opnieuw een leugen. De enige betaalde medewerker die niet een handtekening zet...
Wat een wanvertoning. Hier, Landgenoot, taqqya in de praktijk. Ik kan me niet herinneren of is het niet gebeurd? U kunt 20 keer herhalen, ik weet niet.
Mijn god, naief schaap dat u er ook bent.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:37 | 8

@Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:47:
Daar hebben we geen antwoord op. Maar ik denk: Zij wilden hun geld alleen steken in een pro-islam investering en meneer heeft ze daar ongetwijfeld een antwoord op gegeven. De investering op zichzelf in een willekeurig pand in Rotterdam als "sclechts belegging" door een Nederlandse islamitische stichting zonder verder voorwaarden is geheel ongeloofwaardig.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 13:49

Je kan dit ook anders zien. Vandaag lopen die knakkers zoveel gebral uit te kramen, dat iedereen die dit ziet of hoort, op zijn theewater kan aanvoelen dat ze liegen en dat het waarschijnlijk vele, vele malen erger is. Je krijgt een inkijkje in die gevaarlijke wereld, doordat ze denken dat we een stelletje imbecielen zijn en daardoor op hun praatstoel komen zitten. Dit is heel belangrijke informatie. Je leert hun codetaal, je ziet hoe ze onze wetgeving totaal misbruiken, want ander doel in het leven. Ken je vijand is een oud gezegde. Dit is een mooi voorbeeld van info verzamelen.

Klappernoot | 13-02-20 | 13:50

@Klappernoot | 13-02-20 | 13:50:
Nee dat is allemaal veel te paranoide. Luister gewoon naar wat hij zegt en je weet ook wel dat er een quid pro quo was voor die Qatari investering. Dat het uitsluitend om een investering om geld ging lijkt mij flauwekul. Hij houdt daarover dus kennis achter, hetzij uit bescherming van zijn donateurs, hetzij om zijn eigen motieven te verhullen.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 13:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft hij een baard zonder snor? Dan is het Cor!

tata1981 | 13-02-20 | 13:34

De door u (commissie) genoemde charity's kende ik niet, maar bedankt voor de tip.

lulleficatie | 13-02-20 | 13:30

Toch benieuwd hoe uiteindelijk na deze fop-commissie alles weer zo gedraaid wordt dat de Nederlandse samenleving blij moet zijn met de islam, hoe er weer bakken geld over de balk gegooid gaat worden aan adviesbureautjes om Nederlanders te overtuigen dat er niets mis is met de islam terwijl de fop commissie niets heeft kunnen(willen) vinden wat niet deugd. Verkiezingen komen er aan, dus even weer een fop onderzoekje voor de bühne opdat we strakjes weer lekker kunnen slapen.

Ruikbaard | 13-02-20 | 13:29

Pffffff, Die vent liegt van hier tot Tokio.

Kamervraag | 13-02-20 | 13:28

Ah, het is geen gift, het is een lening. Jaja.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:26 | 2

Wordt er wel rente betaald? Oh nee, dat is haram.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 13:32

Als hij daar klaar is, dan kan hij het liggend hout van mijn kozijnen komen verven, mits ik verfpotten kan vinden waar z'n kin in past..

Pierre Lebon | 13-02-20 | 13:26

"Permission to treat the witness as hostile, your honour?"
"Sustained"

Spittertje | 13-02-20 | 13:25

Ik geloof hem op zijn blauwe ogen...

lulleficatie | 13-02-20 | 13:23

Grootgebracht in een cultuur van Taqqya, wegkijken, ontkennen en wijzen naar. Zou de Wegkijk_Landgenoot willen adviseren om hier gewoon even naar te kijken.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:19 | 5

@Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:24:
Niks apologeet, maar ook geen veroordeling op basis van de onderbuik, zonder feiten. Wat me opvalt is dat meneer bij de cruciale vragen "zich niet meer herinnert" dat het is gebeurd.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Een mini-enquete in de Tweede Kamer.

In plaats van eindeloos enqueteren, hadden ze ook Carel Brendel een keertje kunnen uitnodigen: kost aanzienlijk minder, en je krijgt meer.

Die verstrekt in zijn eentje meer informatie + legt meer kruisverbanden bloot, dan al die zogenaamde ervaringsdeskundigen en experts bij elkaar....
(is wegkijker en nepwetenschapper Leo Lucassen overigens al gehoord?)

michelpen | 13-02-20 | 13:19

Goh. :/

"Vraag 2

Klopt het dat de eigenaar van de Blauwe Moskee, de Koeweiti Mutlaq Alqarawi (via de stichting Europe Trust Nederland), gelieerd is aan de Moslimbroederschap?

Antwoord 2

Dit is bij ons niet bekend. De overheid houdt geen overzicht bij van welke individuen aan welke organisaties zijn gelieerd. Alleen wanneer daartoe aanleiding is, zoals wanneer uit feiten en omstandigheden een redelijk vermoeden van enige illegale handelingen blijkt, doen de bevoegde overheidsinstanties onderzoek naar individuen."
zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk...


En dat was al in 2013. Toen dit nog "islamofobie" heette.

gaffelbaard | 13-02-20 | 13:17

Zelf een enquete willen ze ( deze vriendjes van Kaag ) al overnemen. "Eerst wil ik Allahblablabla", "grote schip, iedereen gelijk, islam = vrede", "eerst wil ik een fout van u uit het vorige gesprek corrigeren".
Succes, commisieleden, met het op peil houden van uw bloeddruk.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:08 | 1

En de eerste leugen. Ik ben de enige betaalde medewerker. 3 minuten later. De heer Bakhri werd ook betaald.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:12

God, wat een monster komt er ook weer binnen...
"*I'am the walrus" neuriet*

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 13:02

Nog maar halverwege het stuk van Meijs, maar wat een verdomd goed relaas. Veel is al bekend, maar zelden hoorde ik het zo uitgelegd in de politiek. Een aanrader om te kijken en een nog grotere aanrader om te delen met vrienden en familie die denken dat de integratie in Nederland best ok gaat.

Kevf | 13-02-20 | 12:58

Als ik iemand vraag, noem eens 1 positief iets wat de Islam heeft opgebracht voor Nederland blijft het stil....

Drostemannetje | 13-02-20 | 12:46 | 2

Heerlijke comments op GS ?

grapo | 13-02-20 | 12:56

Volgens een groot aantal mohammedanen het getal nul. Ten eerste is de herkomst Indiaas. Ten tweede is nul niet positief.

r@face | 13-02-20 | 13:07

Het is natuurlijk de wereld op zijn kop. Onze volksvertegenwoordigers zijn zulke slechte hoeders voor dit land. Ze faciliteren intolerant gedachtegoed en zijn geenszins van plan om hier paal en perk aan te stellen. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Zachte heelmeesters en stinkende wonden. Nu hebben ze een fopcommissie opgetuigd die feitelijk niks anders dan een signaalfunctie heeft. De geldstromen blijven intact. De aanvoerlijnen die het haatmenu serveren worden niet afgeknepen. Het enige wat ze nog zeggen in de eindconclusie is dat ze beterschap beloven. Wat een farce is het ook.

Nehemia | 13-02-20 | 12:42 | 3

Het begint in de eerste plaats al met de gelijkheid tussen man en vrouw, die hier in Nederland heilig is. Maar dit geldt dan ineens niet voor de religieus gehandicapte vertegenwoordigers van de doodscultus die islam heet. Dan ineens zijn al die feministische wijven in geen velden of wegen te bekken om hun 'medevrouw' van het islam-juk los te trekken. We importeren barbarisme en achterlijkheid en de overheid stimuleert en financiert dit, puur uit angst om op de heel lange teentjes van dat laffe onbeschaafde volk te trappen.

Graeme Reaper3779 | 13-02-20 | 12:47

@Graeme Reaper3779 | 13-02-20 | 12:47: Absoluut en dat is ronduit bizar. Die feministen of moet ik zeggen mannenhaters schreeuwen altijd om het hoogste woord, maar als het om de verstikkende onderwerpingsriten ten aanzien van de vrouw gaat binnen de islam lijken ze plotseling te collaboreren met deze maansekte. Dan zijn ze gescheiden afvallig en is hun toorn enkel bestemd voor de boze witte man. Wie het snapt, mag het zeggen.

Nehemia | 13-02-20 | 12:56

Als die knakker van vanochtend voor de Rechter zou staan, wegens oplichting, fraude, witwassen en het steunen van terreur, ipv voor een commissie, dan was hij in een normaal land tot 10-25 jaar celstraf veroordeeld. Onze wetgeving wordt tegen ons gebruikt. Precies wat het hogere doel ondersteunt. Invreten, cliëntalisme, geen geheugen, doen of je onwetend bent, keihard liegen dat het gedrukt staat, geen administratie, sjouwen met zakken cash geld, en als hoogtepunt een hele dikke AMG, of noem maar een merk auto, die ineens 's ochtends voor je deur staat, met een briefje erop, dat ie helemaal van jouw is. Nu snap ik ook, waarom de verkeersregels alleen voor mij gelden. Naast het feit, dat we met een enge ideologie hebben te maken, zitten we ook opgescheept met een volwaardige criminele organisatie. Dat vermoeden was er wel, maar het volwaardig horen uitleggen van een of andere mafklapper, bevestigt dit vermoeden. Jammer dat ik maar een deel van deze hoorzitting kan volgen. Wat komt er nog meer boven tafel?

Klappernoot | 13-02-20 | 13:12

Hoe vaak moeten wij het nog zeggen? Ja maar.... anders spelen we Wilders in de kaart.

www.geenstijl.nl/4133391/genomineerd_...

GeenStijl: KRO Brandpunt: "Wilders heeft gelijk"

express | 13-02-20 | 12:32

Wat leven wij in een malloten land. Met name bestuurd door malloten.

Wanneer je die vd Blom hoort praten, hoe mooi hij eromheen draait maar overduidelijk is dat dergelijke NSB'ers een groot gevaar zijn voor onze democratie en dit allemaal maar kan, dan kunnen we stellen dat we geregeert worden door malloten.

Maar ja in Brexit land is het minstens zo erg. Jaren geleden wilde men in de UK een haatimam, eentje die opriep tot terreur tegen ongelovigen eruit zetten. Dit werd door Brussel verboten. Engelsen over de rooie. Maar nu, nu kunnen ze hun gang gaan. Maar gaat niet gebeuren in een land waar men zelfs sharia rechtspraak toestaat.
Blom is een bekeerde usefull idiot. Kunnen we zulke lieden niet een mooie rondvlucht aanbieden met een dronken Russische piloot in een oude Iljoesjin. En om zekerheden te stellen deze in te zetten voor een oefening met een BUK eenheid.

Moneytron | 13-02-20 | 11:47 | 2

Weet u wat samengestelde woorden zijn?

Red shirt | 13-02-20 | 12:00

@Red shirt | 13-02-20 | 12:00: jadatweethij watis jepunt?

austinhealey | 13-02-20 | 13:14

Het onbeschofte varken geeft ook niemand een hand bij het weglopen, wat laat die zich kennen zeg.

Conan de Rabarber | 13-02-20 | 11:42 | 3

Dat is de cultuur.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 12:11

islam cultuur en Brussel zegt dat dit een verrijking is voor ons

Eddy67 | 13-02-20 | 12:19

Heeft Kuzu nog vragen gesteld, of is het de plaatselijke ja-knikker en goedpraten.

mono-culti | 13-02-20 | 11:42

Bij Quatar Charity kan je zakat doneren, de voor moslims min of meer verplichte afdracht voor een goed doel en je kunt daarbij bijvoorbeeld kiezen om een specifieke moskee te financieren.
www.qcharity.org/en/qa/donation/gener...
Op zich is daar niks mis mee, uiteraard want zo gaat dat bij onze kerken ook. De kernvraag is of er een wederdienst tegenover staat vanuit Quatar zelf. Daar blijkt vooralsnog niks concreets van, echter het verdoezelen van de geldstromen roept wat twijfel op over de motieven.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 11:42 | 9

@Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 12:20: Ze bemoeien zich met de personeelszaken en met de boodschap die gepredikt moet worden. En dat is niet een erg progressieve of verbindende boodschap.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 12:24

@Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 12:24:
Zoals ik het begrijp zit er een bestuurder uit Qatar in die stichting. Die zal daar heus niet voor niks zitten denk ik dan. Volgens B is dat omdat die man "Nederland een leuk land" vond. Ehh ja.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 12:30

@Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 12:30: Nee, natuurlijk niet. Er zit een plan achter. Zoals er bij al die Turkse stichtingen en religieuze instellingen ook een idee achter zit.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 13:33
▼ 6 antwoorden verborgen

De kosten van dit gebeuren worden wel betaald uit het mosgayen subsidie potje mag ik hopen.

Gaat het niet dan? | 13-02-20 | 11:36

Eén grote leugen, deze van der Blom. Staatsgevaarlijke gek.

klamme.vla | 13-02-20 | 11:33 | 1

Ik vraag het me af, de man ligt onder een vergrootglas al jaren. Wat wel wat vragen oproept is de manier waarop het geld bij hem terecht kwam. De manier waarop lijkt erop gericht om de donateurs zobveel mogelijk buiten beeld te kunnen houden.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 11:43

Moslims zijn 'bad news', zo simpel is het, en je moet er vooral niet nog meer van willen hebben in je land - er zijn er nu al 1.000.000 - maar moet er naar streven dat het er minder worden.

Dr_Johnson | 13-02-20 | 11:32

Mocht men zich nog afvragen waarom er een probleem is met, en vooral binnen de islam, dan is dit wel perfect lesmateriaal.

Shortganger | 13-02-20 | 11:28

F e i t e l i j k zijn er in Nederland al láng 'Judenreine' , 'kafirvrije', alcohol- en hondenvrije woonwijken. Maar zo lang als de enige connectie van lokale bestuurderen met die wijken bestaaat uit de rapportages van de directeuren van de sociale dienst en het vuilophaalbedrijf, verandert er geen ene moer.
-
Burgemeester worden? Eerst een jaartje in een verrijkingsomgeving wonen.

bisbisbis | 13-02-20 | 11:25

Wat een lul, met zijn grote mond tegen Aukje de Vries. Onderuit gezakte drol met stropdas.

Conan de Rabarber | 13-02-20 | 11:18 | 1

Dit zie je ook bij DENK en hun lokale chapters. In die kringen zijn vrouwen niet niet een soort die vragen mag stellen, laat staan een weerwoord geven.

Shortganger | 13-02-20 | 11:26

Dit is inderdaad een fop-commissie omdat de uitkomst al vaststaat. Men heeft deze commissie alleen nodig om argumenten te hebben om de gewenste maatregelen in te voeren: verbieden van donaties uit gematigde moslimlanden en de (versnelde) islamisering van Nederland voortaan in eigen hand te nemen waarbij moskeeën en koranscholen gewoon door de Nederlandse schatkist betaald worden.

lulleficatie | 13-02-20 | 11:17 | 1

Wat een lulkoek dit. Maar goed dat heb je met zo'n nick.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 11:20

Vaag verhaal over de ANBI status. Giften aan stichtingen met ANBI kan je deels aftrekken, die mogelijkheid was volgens B niet interessant voor gulle gevers. Het feit dat je dan geen financieel jaarverslag hoeft te publiceren lijkt mij een belangrijker motief. Het klinkt wat ongeloofwaardig, met name omdat de stichting die status eerder wel had.

Dus dit en het feit dat geld uit de Golfstaten via vier banken uiteindelijk bij die stichting binnenkwam, maakt dat het lijkt alsof die geldstromen zoveel mogelijk buiten het zicht werden gehouden. Ook de vragen over cash financiering worden ontweken. Hij overdrijft en ontwijkt. Wil niet direct antwoorden op directe vragen. Het lijkt erop dat hij cash giften buiten beeld wil houden.

Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 11:16 | 3

Het ging nadrukkelijk niet om 'tassen met geld die met een vliegtuig opgehaald werden', en ook niet om 'tassen met geld'. Kennelijk zat het dus in koffers.

Reaguurdeskundige | 13-02-20 | 11:27

Tegengaan van is "geen doelstelling van beleid"
Dus is promotie dat wel.

Ik rust mijn kaas op deze steen des aantoots.

hallevvezool | 13-02-20 | 11:15

Die van der Blom heeft een stevige, eeltige bidvlek op zijn kop. Heeft 'm wel laten bleken zo te zien.

Conan de Rabarber | 13-02-20 | 11:13 | 1

Dat zijn de echten.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 11:49

Is er tegen van der Blom wel gezegd dat hij onder ede staat?

SpicyMchaggis | 13-02-20 | 11:10 | 2

Dat is niks waard voor hem, daarvoor die je hem voor de rechter te trekken.. Dit is de typische arrogantie die hoort bij dit hele circus. Dichttimmeren, zowel in Amsterdam als Rotterdam. Is 100 % een Koewiet en Qatar politieke islamitische hut.

Shortganger | 13-02-20 | 11:13

ik zit te turven hoe vaak die man (vermoedelijk) liegt of halve waarheden verteld. Werkelijk elke minuut meerdere keren. Zie hier het gezicht van onze ö zo mooie multiculturele moslim gemeenschap. Walgelijk!

mono-culti | 13-02-20 | 11:15

Dit gedraai is zo veelzeggend. Werkelijk alles wat die man nu zegt is omgeven door een naar luchtje. Oja, dit soort lieden weten verdomde goed hoe alles reilt en zeilt in hun wereldje. Als ik op deze manier door het leven zou stappen, dan zou ik ongenadig hard aangepakt worden door een gerechtshof, of ik zou met een dwangbuis in een gesticht geschopt worden. Het is zo jammer, dat maar weinig Nederlanders dit meekrijgen. Ik heb nog geen artikel in een krant gelezen over deze hoorzitting. Dit is ook nog eens een keer een lesje in ouderwetse takkia. Eigenlijk zouden jongeren dit verplicht op school moeten gaan kijken.

Klappernoot | 13-02-20 | 11:06

Haatzaaien met geld uit Qatar en omstreken. Onmiddellijk nokken met die onzin. Goed dat een breder publiek deze leugenachtige types nu kan zien. Waardeloze flutfiguren zijn het. Wegwezen uit Nederland.

van Oeffelen | 13-02-20 | 11:01 | 1

Voor de publieke bewustwording is het wel goed, maar ik heb niet stellig de indruk dat de media dit graag voor het voetlicht wil brengen. Het effect zal daarom marginaal maar alle kleine beetjes helpen.

Nehemia | 13-02-20 | 12:51

Zijn achternaam doet vermoeden dat hij een marokkaanse moeder heeft...?

lulleficatie | 13-02-20 | 11:00

Er is helemaal niks geleerd van Pim. Er wordt tot het bittere einde toe keihard gedeugd.

lingo star | 13-02-20 | 10:56 | 1

Dat niet alleen, je kan niet een stukje "gematigde islam" importeren en de extremisten buiten laten. Het monster zal altijd weer nieuwe extremisten baren. Het is islam met alle ellende of helemaal geen islam. Alle acties zullen slechts speldenprikjes zijn. De islamisering dendert onverminderd voort. Het is de aard van het beest.

rukvogel | 13-02-20 | 11:04

Lichaamstaal en stemvolume bij deze halfzachte zegt zoveel dat een leugendetector niet nodig is.

wurzel | 13-02-20 | 10:50 | 2

ik zit er ook naar te kijken. Een leugendetector zou bij deze man niet werken. Binnen 5 munten compleet doorgebrand. Complete overload.

mono-culti | 13-02-20 | 10:52

van der Blom loopt geld te sloeberen in Qatar om Nederland te islamiseren.

tata1981 | 13-02-20 | 10:41

Van der Blom is een Moslimbroeder. Kent z'n statuten niet, stuitende minachting tov de NL maatschappij ( inherent aan de Moslimbroeders ) , weer een prachtig voorbeeld hoe je dit bij wet moet aanpakken en verbieden.

Shortganger | 13-02-20 | 10:41 | 1

De voorzitter komt uit Koeweit, maar verder is er geen band met Koeweit. Wacht nog even op de vraag of Schoof dus liegt, die verteld immers een heel ander verhaal.

Shortganger | 13-02-20 | 10:51

Veelzeggend hoe Blom's kraaloogjes continu contact zoekt met uitsluitend Kuzu.

klamme.vla | 13-02-20 | 10:24 | 1

Terwijl hij zich toch presenteert als iemand die volledig op één lijn zit met de principes van dat VVD juffie. Hij houdt zich alleen bezig met financiële zaken, en de rest interesseert hem niet. Weet niet wat Wahabisme is, weet niet wat Moslimbroederschap is, maakt hem niet uit wat zijn klanten over steniging zeggen, interesseert hem niet aan wie hij zijn zaaltjes verhuurt, en noem maar op. De vvd zou hem erelid moeten maken.

Reaguurdeskundige | 13-02-20 | 10:43

Meneer heeft nooit te maken gehad met ongewenste invloeden. Nogal logisch, want hij vindt dat soort invloeden juist gewenst. Maar ja, weet zo'n GroenLinks-wappie veel.

Reaguurdeskundige | 13-02-20 | 10:23

Maar we hebben het toch goed?!

Piet Karbiet | 13-02-20 | 10:20

Die van der Blom praat met een Marokkaans accent. Is dat verplicht als je moslim wordt?

Mouth Of The South | 13-02-20 | 10:17 | 2

Moeder uit Marokko? Net als John vd Heuvel?

lulleficatie | 13-02-20 | 11:02

Pim Fortuyn 2002: 'Ja die islam, die zondert mensen af. Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken. Nou die kun je pakken. Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur.'
bron: VK

MaatJan | 13-02-20 | 10:14 | 8

Nou ken ik Marokkanen die ook andere Marokkanen bestelen, maar Pim had niet helemaal ongelijk.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 12:14

@Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 12:32: Ik ken minstens 4 homo's die Marokkaantjes oppikten en dan later bestolen bleken. Geld weg, telefoon weg. Je moet ze een beetje in de gaten houden....

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 13:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Heb net 12 collega’s gevraagd. Geen van hun heeft weet van dit debat. Dan weet u dus wat de stand van dit debielenland is.

Dubbelepunthoofd | 13-02-20 | 10:11 | 2

De media is de handlanger in dit verhaal. De NPO voorop, ondersteund door de Belgische Brigade. Onthouding, selectief inzoomen, framen en verdraaien. Dat zijn de hoofdkenmerken van de MSM, en kenmerken/taken die je eigenlijk eerder van een inlichtingendienst dan van een "onafhankelijk" persmedium verwacht.

Fantomas | 13-02-20 | 10:36

@Fantomas | 13-02-20 | 10:36: Deze hoorzittingen worden pas over tientallen jaren publiekelijk bekeken en dat is het gros van die imbecielen al de pijp uit en kun je niet juridisch met ze afrekenen.

Graeme Reaper3779 | 13-02-20 | 15:51

De firma List en Bedrog gaat vandaag dus verder met reclame maken. Wat ik gisteren al zei: Er gaat niks veranderen, na deze hoorzittingen. De Islam heeft een status aparte, en dat zal gewoon zo blijven.

Klappernoot | 13-02-20 | 10:09 | 1

Noem het maar de firma Eis en Kromzwaard.

Graaisnaaiert | 13-02-20 | 12:28
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 13-02-20 | 10:03 | 16
▼ 16 antwoorden verborgen

Vraag het even aan dr Wafa Sultan. Zij weet dingen. Daarom mocht ze ook niet getuigen in de Wilders-zaak. En die andere 38 opgeroepen getuigen ook niet.

Piet Karbiet | 13-02-20 | 10:02

We zijn al verloren , maar als je de verhoren aanhoort bekruipt mij het gevoel nog sterker.
Zolang wij ons met zijn allen door de leugens van de moslims laten inpakken, verdienen we ook niet beter dat overruled te worden door ze.
'Een moslim mag niet liegen', maar dat telt alleen voor een andere moslim, tegen ieder die geen moslim is mogen ze liegen en bedriegen dat het een lieve lust is te behoeve van de Jihad.
Ter verduidelijking, Jihad betekend niet per definitie oorlog, Jihad betekend dat alles is gepermitteerd ten behoeve van de islam, dat kan zijn goederen verkopen en het geld wat daar mee verdient word besteden aan bijv. bouw van een moskee of jou om de tuin leiden met leugens zodat je gelooft dat de islam alleen maar goed is en de islam kan groeien in een niet islamitisch land, iedere kaffur voor jou laten werken zodat de 'goede' moslim niet moe word (dat komt de islam ook ten goede) enz.
Zij noemen ons nuttige idioten en feitelijk zijn wij dat ook als we in hun leugens blijven geloven en ons voor hun karretje laten spannen.

jufrouw theelepeltje | 13-02-20 | 10:01 | 1

@jufrouw theelepeltje | 13-02-20 | 10:01 |
Kleine kanttekening bij uw verder uitmuntende betoog. Jihad betekent wel degelijk oorlog. Het woord "jihad" is etymologisch afgeleid van "mujahada" wat letterlijk "oorlogsvoering om de religie te vestigen" betekent. Bron, de officiële Sharia die ik hier op tafel heb liggen. Maar verder klopt het als een bus wat u tegelt. En we zouden er maar beter notie van kunnen nemen.

Sjefke7807 | 13-02-20 | 10:44

Vanav bij Jinek en op1 en dwdd uitgebreide analyse van dit debat

oldskoolhollander | 13-02-20 | 09:58 | 1

Hoewel niet zeker of het daar waarheidsgetrouw wordt weergegeven.

mono-culti | 13-02-20 | 10:12

Stop maar, het is al te laat. De islam zit al overal met haar tentakels in de samenleving. Geholpen door de zogenaamde positieve discriminatie zitten er al vele islamisten op sleutelposities in alle organisaties en overheden.
Dit gaat alleen maar erger worden.

2voor12 | 13-02-20 | 09:57 | 1

Klopt het is inmiddels 5 over 12.
Men kan de problemen hooguit nog wat vertragen. Europa is te beschaafd geworden om zich nog te verdedigen en gaat als een mak schaap richting de halal slachtbank.

Gulliver | 13-02-20 | 10:03

@Gulliver | 13-02-20 | 10:17: Hij zegt ook dat ze het recht heeft om religie te bespotten. Dus hij steunt haar wel.

Kuifje-naar-Brussel | 13-02-20 | 12:15

Frankrijk heeft 'de vrijheid van godslastering' bij wet vastgelegd

Pierre Lebon | 13-02-20 | 13:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik zal de hoorzitting alvast even samenvatten:

- er is echt niks aan de hand
- alles gebeurt volgens de wet
- wij zullen nog beter ons best moeten doen
- wij hebben meer geld en hulp van Nederland nodig, want daar ligt het eigenlijke probleem
- wij zijn zielig
- met de kennis van nu hadden sommige dingen beter gekund

Wordt vervolgd over een paar jaar weer.

En dan heb ik nog niet eens gekeken naar dit debat.

Groetjes, uw clearvoyant.

- edit -: oja, wij zijn geschokt en er moet een nieuwe onderzoekscommisie met een nieuw rapport en nieuwe aanbeveligen komen. Die krijgen dan een mooie naam "islamitische scholen 2030" of iets dergelijks. En dat komt dan met veel bombarie in de krant zodat iedereen denkt dat er iets gebeurt.

Knufter | 13-02-20 | 09:52

Moslims naturaliseren = tweedeling aanvaarden.

HogeNood | 13-02-20 | 09:51
-weggejorist-
MaatJan | 13-02-20 | 09:51 | 1

Dit is voor mij zo vroeg in de ochtend al, een veuls te lang verhaal om door te spitten. Ik heb respect voor kamerleden/regeraten die 's avonds tien kilo tekst meekrijgen en dat de volgende ochtend moeten afzeiken/goedpraten.

Leptob | 13-02-20 | 09:51 | 1

Een kwestie van de dossiers op orde houden. Heeft vast met interesse te maken!

Harrie7949 | 13-02-20 | 09:53

dance monkey

rein9576 | 13-02-20 | 09:47

Het maakt geen flikker uit allemaal. Islam heeft voet aan wal gezet met links aan hun zijde. Bla bla bla voor de tribune en Islam groeit langzaam door.
Een lichtje aan de horizon is dan weer wel dat op een gegeven moment de mensheid uitsterft. Of ben ik nu te zwart aan het denken?

halfvolle glas | 13-02-20 | 09:45 | 2

*razendsnel

Kapitein Stijlvol | 13-02-20 | 09:51

Op Jezus' volgelingen na. Jezus is wat mij betreft dat lichtje aan de horizon. De beker is leeg en het glas is vol.

hoejeheette | 13-02-20 | 10:01

Ah, ook even wat islam experts van de tegenpartij uitnodigen. Zij zullen alles ontkennen zodat d66 vanavond weer rustig naar bed kan gaan.

Suncatcher | 13-02-20 | 09:42

Als het een geld kwestie is, dan lost ons rijk dat even op voor die armlastige moslims?

Zoltan | 13-02-20 | 09:40

Weet je wat ik me afvraag. Als ze nu in China opeens een andere methode hanteren voor corona slachtoffers. Waardoor er in 1 dag 250+ mensen gestorven zijn en 13000!!!!!+ besmettingen erbij in 1 dag... hoeveel data is er dan verloren gegaan de afgelopen maand(en)???!!!!! In wezenlijk is half china volgens mij al besmet. En sterven de mensen bij bosjes!!!!!

papasfritas | 13-02-20 | 09:40 | 5

@frank4444 | 13-02-20 | 09:44:
Methode. Definitie. Wie laten we aan het woord? Welke vragen gaan we stellen?
Zie! Het valt allemaal wel mee.

frank4444 | 13-02-20 | 09:47

Er is iets mis met uw toetsenbord, de ? en de ! blijven hangen.

EefjeWentelteefje | 13-02-20 | 10:34

Ach hou toch jullie snavels.. er was geen nieuw vers corona topic terwijl je die wel zou verwachten met 13000 besmettingen erbij in 1 dag.. we gaan allemaal dood!!

papasfritas | 13-02-20 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt D66 ook verhoord? Of zijn die geen verdachte ?

grapo | 13-02-20 | 09:32 | 4

@kweethetooknietbeter | 13-02-20 | 09:40: "De sprekers staan onder ede". Ja dat is zo. Maar ze hebben ook een andere eed afgelegd. Een eed aan hun Allah. Welke eed weegt voor hen het zwaarst denk je? En laten we hierbij de islamitische taqqia (of hoe je dat dan ook mag spellen) niet vergeten.
nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Peter-Rissing | 13-02-20 | 09:57
▼ 1 antwoord verborgen

De enigen die hier wijzer van worden zijn de commissieleden, die zullen toch wel een bonus krijgen?

laurentius | 13-02-20 | 09:32 | 3

WOB-en

grapo | 13-02-20 | 09:33

De commissieleden hebben wel tijd en moeite moeten steken om dossierkennis op te doen en om vragen te formuleren, etc. Dus van mij mogen ze best een bonus ontvangen, mits redelijk en dus naar verhouding.

kweethetooknietbeter | 13-02-20 | 09:45

Ik weet het al 40 jaar, Janmaat, Fortuyn en Wilders verkondigden het al en het (overgrote) merendeel van de Hollandse bevolking weet en vind het al. De islam hoort niet thuis in Nederland / Europa. Is geen commissie voor nodig. C'est Ca !!!!

MaatJan | 13-02-20 | 09:30 | 1

Ja, maar aan burgers moet je zulke dingen niet vragen. Veel te moeilijk en te complex. Die weten niets en hebben, zeg maar, geen dossierkennis. Gelukkig is het referendum daarom ook weer snel afgeschaft, om te voorkomen dat het land naar de verdoemis kon gaan.

kweethetooknietbeter | 13-02-20 | 09:38

Bij deze trouwens even het verzoek aan alle leerlingen die een V-hals van de juf haram vinden, om met hun ouders op te donderen naar een of ander islamitisch poepgatland. Vandaag nog nog graag.

de visser | 13-02-20 | 09:28 | 6

Daarentegen zag ik 'onze' oud-minister Hennis afgelopen week op tv volkomen ingepakt als gezant van de VN in Irak optreden. Stelletje kruipers.

MaatJan | 13-02-20 | 09:34

@trottle | 13-02-20 | 09:33: Als je verstand in je tetten zit en je een V-hals draagt dan is het waarschijnlijk onderkoeling die het beoordelingsvermogen aantast. En dat terwijl er toch bij tetten een goede indicator is voor de temperatuut. Tssk tssk, die juffen toch.

grapo | 13-02-20 | 09:39

Ik wou dat ik vroeger een mooie juf met een v-hals had gehad. Ondankbaar volk.

Gulliver | 13-02-20 | 10:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Kalf en de put. Alles voor de Bühne.

Wekkertje | 13-02-20 | 09:24

Glas, plas, was
Ze kunnen niets
Ze willen niets
Ze doen niets
Is allemaal theater waar niets uit gaat komen, anders dan reclame voor zichzelf maken.

ZwarteDag | 13-02-20 | 09:23 | 1

Ze kunnen wél iets, maar willen niets en doen niets!

The7thGuest | 13-02-20 | 09:47

Gelukkig zijn al die Afrikanen die men binnen wil halen geen moslim en zijn ze heel tolerant naar andersgelovigen. Dat scheelt weer kopzorgen in de toekomst.

Deflatiemonster | 13-02-20 | 09:21 | 3

En ze passen naadloos in een moderne westerse samenleving, dat zijn ze van thuis uit gewend.

Wekkertje | 13-02-20 | 09:25

Binnen 6 maanden worden deze ongeletterden opgeleid tot IT-ingenieur bij ASML om na 4 jaar terug te keren naar het thuisland om aldaar met het geleerde een soortgelijk bedrijf op te zetten.

lulleficatie | 13-02-20 | 10:57

Alsof er überhaupt ook maar iets verandert!

pibasso | 13-02-20 | 09:21

Volgens de naïevelingen 66 is het nog niet genoeg.......... gewoon voorstellen om nog meer van dat volk uit Afrika te importeren om hier te gaan werken.......... zie vorig topic.....

Terwijl we er al honderdduizenden uitvreters uit die contreien hebben, die enkel en alleen aan de subsidietiet van vadertje Staat liggen en zo voldoende tijd hebben om hun haat tegen het Westen uit te venten.

Gekker gaat het niet worden!

Fatwabuster | 13-02-20 | 09:20 | 1

Beter of leuker ook niet helaas...

lovekila | 13-02-20 | 11:46

Het nieuwe businessmodel.
- Je zegt: "Ashadoe alaa illaha ilallah"
- Je schrijft Qatar een briefje dat je die klote infidels een loer gaat draaien
- Je geeft je bankrekeningnummer.


Het klinkt als de Nigerian scam, maar it works like a charm, kennelijk.

Madame Poitiers | 13-02-20 | 09:20 | 1

Oops u heeft het net geschreven achter 'je zegt'. U is doomed.
Nu kunt u niet meer terug.

grapo | 13-02-20 | 09:42

Lekker. Eindelijk weer een islam onderwerp.

Poesman | 13-02-20 | 09:15

Allemaal experts. Wij hier. Kijk maar even op GeenStijl en de stand van zaken is duidelijk. De thermometer van Nederland.

Normpje | 13-02-20 | 09:13 | 5
-weggejorist-
ikbenerweer! | 13-02-20 | 10:21
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken