Tweede Kamer houdt schijnproces tegen salafisme
Parlementaire Mini-Enquete naar radicaal-islamitische financiering is één grote pijnlijke schijnvertoning
De oplettende GeenStijl-lezer weet al jaren dat nedermoskeeën hun oorlogskassen vullen met strategische salafistenfondsen uit twijfelachtige sheiklanden als Koeweit en Saudie-Arabië. Nieuwsuur is daar recent ook in gedoken. Het programma bevestigde wat we al jaren wisten, en wat nu dan eindelijk tot een parlementaire mini-enquete heeft geleid. Dat is op zich goed nieuws. Alleen: het is een fopfacade van fakeniels vanuit Vadertje Staat.
Wat Nieuwsuur op televisie heeft gemeld (zie video), doet Nieuwsuur-redactrice Milena Holdert op Twitter nog eens duidelijk uit de doeken, en dat is dat deze hele ondervraging een soort oplichterstruuk is van de overheid.
Nieuwsuur laat namelijk weten dat de parlementaire commissie die buitenlandse financiering van moskeeën onderzoekt, informatie heeft opgevraagd bij diverse ministeries, maar opvallend genoeg NIET bij Buitenlandse Zaken, "terwijl daar juist via ambassades van Golfstaten informatie terechtkomt". Ook worden er geen ambassademedewerkers van Koeweit of Saudie-Arabië op het parlementaire matje geroepen, terwijl uit onderzoek van Nieuwsuur bleek dat ambassades wel "een cruciale rol" spelen bij financieringsaanvragen van moskeeën.
Oftewel. Misschien worden niet de verkeerde mensen bevraagd. Maar de júiste personen zijn sowieso niet op het bidmatje geroepen. En je verwacht het niet, maar de commissie die is ingesteld om openheid van zaken te krijgen over salafistische sponsoring in de polder, wil zelf geen openheid van zaken geven. Misschien zijn er te veel vvd'ers betrokken die te veel weten, maar wat wij niet mogen weten.
Maar goed. Een commissie oprichten die onderzoek doet naar buitenlandse beïnvloeding en daar Tunahan Kuzu in benoemen, is natuurlijk net zoiets als Marthijn Uittenboogaard lid maken van de Werkgroep Kinderpornobestrijding. Of een vvd'er die het ministerie van justitie moet opruimen. Lucille Werner in je estafetteploeg opnemen. Of een veganist aan het werk zetten met een recept waar roomboter en slagroom op de ingrediëntenlijst staan.
Reaguursels
InloggenHet is mij al heel lang duidelijk. Er is een heel groot probleem in dit land. Benoemen durft men niet. Policor etc. Is alleen uitstel van. Probleem zal er niet mee worden opgelost en zal alleen erger worden. In Den haag vinden ze het wel prima. Schuiven het maar weer een paar jaar naar voren. Mogen andere politici oplossen.
Over transparantie en Moslim extremisme gesproken. Is er nou al eens duidelijk waarom Rutte 2 zo nodig Jihadistische moordenaars en verkrachters in Syrië moest ondersteunen? Is zo'n Koenders daar nou al eens over ondervraagd? Goed, die vrome Moslim extremisten deden het voor de profeet, wat misschien een verzachtende omstandigheid is, maar toch, hè.
Dat wordt een klus voor GS, meer specifiek Tom.
Ga alles wat die commissie aan resultaten brengt, de-bunken.
Als Kuzu probeert te vegen onder een matje, heb je een scherp medium nodig om dat te voorkomen.
Van het tegenwoordige journaille-rapaille verwacht ik dat niet meer.
HOE kunnen deze mensen zichzelf nog in de spiegel aankijken? Info juist niet bij BuZa opvragen is alsof je bij een moord een buurtonderzoek opzet, maar dan wel aan de andere kant van de stad...
Tja Tunahan mag ook gewoon in ons parlement. Er wonen zoveel moslimextremisten in Nederland dat ze recht hebben op hun vertegenwoordiger indien ze gaan stemmen.
" Ze staan onder ede en moeten daarom eerlijk antwoorden..... "
.
Bwaha ha ha hi hi * KOTS fietstas vol takkya *
"... nedermoskeeën hun oorlogskassen vullen met strategische salafistenfondsen uit twijfelachtige sheiklanden als Koeweit en Saudie-Arabië. ..."
Hey, jullie vergeten Turkije.
Turkije?
Ja, Turkije.
Het Turkije van terreur-tiran Erdogan dat via de door de Turkse overheid gestuurde en gesteunde Diyanet moskeeën ons land vergiftigt met neo-ottomanisme, pan-turkisme, en turks-nationalisme.
Dat zijn namelijk de drie ideologische stromingen (neo-ottomanisme, pan-turkisme, turks nationalisme) dat de oorzaak is van de Turkse haat tegen het Westen, haat tegen NLers, haat tegen onze democratie, haat tegen de gelijkheidsbeginsel en die in NL tussen man en vrouw gelden, haat tegen gemengd onderwijs, intimidatie en discriminatie en racisme rn geweld tegen niet-turken en niet-moslims, enz. En het is ook de oorzaak van waarom criminelen die tot die groep horen hun slachtoffers selecteren op niet-turks en/of niet-moslims zijn.
Als NLer schaam ik me voor de benoeming van Kuzu in die commissie. Let maar op, ik voorspel het alvast: Die commissie gaat "schuldigen" aanwijzen maar het vergif dat via Diyanet moskeeën de haat onder Nederturken voed, en hen aanzet tot nog meer haat en geweld tegen niet-turks en niet-moslims, zal NIET behandeld worden.
Weer zo'n onderzoekje waarbij het niet de bedoeling is dat de waarheid naar boven komt, maar eventjes voor de bühne de indruk gewekt moet worden dat de Nederlandse democratie werkt. Hopelijk weet de commissie zichzelf wel te overtuigen dat er niets aan de hand is en het allemaal wel meevalt. Veel inwoners weten beter.
Wanneer juiste personen niet worden ondervraagd en daarmee niet dat wordt onderzocht waar dit over gaat, salafistische poet gestoken in moskeeën en projecten, ten faveure 1 van de meest extremistische takken van de Islam die in de toekomst Europa zou moeten gaan overheersen, wordt deze commissie 1 grote doofpotaffaire. Precies wat gewenst is.
Allahverdomme wat een stelletje prutsers.
Typisch Nederlandse overheid, het maakt niet uit op welk niveau maar alles is maar een beetje half.
Kan prima met onze 6jes cultuur...
@ScumbaggusMaximus | 08-02-20 | 08:41: D6jes cultuur.
Een"kritische" ondervraging van enge ismamitische vanuit ongure landen gesponsorde organisaties dus, zonder commissieleden uit de daadwerkelijk islamkritische hoek
Wat zei Henk Westbroek ook alweer over Turken die gebruikt worden in de polletiek... oh ja. Kuzu is een troetelturk. Puur als token erbij gezet om rassiesme!!!1 gillers op twatter voor te zijn.
Maar er gaat helegaar niks veranderen hoor, de marsorders uit Ankara blijven keurig doorgegeven worden aan team Kuzu, en de punica blijft vloeien vanuit de golfstaten richting hun mosketen.
www.telegraaf.nl/nieuws/2107687974/en...
Ongeloofwaardig, zo weinig.
Rest 35 is reeds Islam
Heren maak je niet druk, wij hebben alleen te winnen bij een volledig geïslamiseerde samenleving. Wie wil er nu niet meerdere onderdanige vrouwen?
U heeft daar weinig aan zonder uw hoofd.
@Joostmochtnietsweten | 08-02-20 | 07:18:
Je hoofd of je voorhuid.
De keuze is aan jou.
We worden geregeerd door een stelletje verknipte idioten. En ja ,daar hoort jammergenoeg die Baudet ook zeer zeker bij.
Zit Baudet in de regering?
@Fijn_dat_je_er_bent | 08-02-20 | 07:43: Streknek roept maar met de SMS mee. Heeft geen enkel idee dat het Kartel bepaalde partijen uitsluit om deel te nemen aan de regering. Ga zo door Streknek. Hou de hetze in stand!
@Harrie7949 | 08-02-20 | 08:56: MSM uiteraard!
Dit land is door-en-door verrot. De politieke en bestuurlijke rot is tot de kelders van de rechtstaat doorgedrongen. Dit is land is AF en reddeloos verloren. Jammer voor alle kinderen die nu geboren worden of sinds kort geboren zijn, deze generaties, god hebben, of beter gezegd dan Allah, hebben hun ziel en dit doet pijn en geeft verdriet. Verdriet omdat we worden geleid door softe, slappe, incompetente politiek leiders die zorgen voor BARRE TIJDEN.
Dus da's gewoon een omgekeerde 'Wij van WC-EEND' die ze uithalen...!
Zijn ze echt zo naief om te denken dat ze eerlijke antwoorden krijgen, van lui die aangeven onze wetten lager te achten dan hun eigen, vroeg middeleeuwse secte?
Taqqya. Lijkt mij een zinloze exercitie dit maar goed, doet het leuk voor de buhne en in de diverse tokprogramma's.
"Het heeft onze aandacht. Vrijheid van godsdienst is een groot goed. We blijveb met elkaar in gesprek" etc. Vult u zelf de apologetenbingo maar aan.
@Graaisnaaiert | 08-02-20 | 00:07: helaas wordt niet onderkend dat het niet om een godsdienst gaat maar een ideologie. De definitie hiervan zal evenals die van het klimaat wel aangepast zijn aan maatschappelijk wensdenken.
@Belg
Ik moest twee maal je “nee” lezen om te begrijpen dat het wel zo is. Een ideologie!
@mijzelf
Nee = niet
Tunahan Kuzu in een commissie tegen salafisme opnemen is net zoiets als die ene Saoedi-Arabiër in de VN zich laten uitspreken over mensenrechten.
Mooi gesproken jackie
+veel
Ik heb hem nog niet horen zeggen dat ie streeft naar de totale vernietiging van het Salafisme en iedere andere vorm van Moslim extremisme. Die ambitie zou leidend moeten zijn bij mensen die in zo'n commissie zitten en eigenlijk bij iedereen en vooral bij iedere Moslim. Een wereld zonder Moslim extremisten is een betere wereld.
Binnenkort zullen we er hier wel jihadbruidje bij krijgen. Want ze was “getrouwd” met een “Nederlandse” IS strijder, en ze wordt waarschijnlijk de UK uitgeknikkerd.
www.mirror.co.uk/news/uk-news/breakin...
youtu.be/NANxrhzVKwM
Tsja, zó werkt het politieke spel. Heeft u niet van mij ...
Is geen politiek spel, maar een juridisch. Het is gewoon recht met een rechte rug. Daar wel.
In Nederland wil niemand ze, maar als de Turken ze op vliegtuig zetten dan mogen ze niet alleen binnen, maar ook blijven. Als wij illegalen willen uitzetten, dan kan dat niet, lukt dat niet, mag dat niet.
Hoho stop het bashen van Lucille de koningin van Lingo
Stel je voor dat Lucille getrouwd zou zijn met Louis Gaal.
Tunahan Kuzu vragen is hetzelfde als Benno L vragen om nog een paar zwemklasjes te laten begeleiden.
Cijfers waren al in begin 2018 openbaar
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2228686-gehe...
Klopt. N de rtl’s van deez wereld doen alsof zij nieuws verkondigen, vers van de pers.
"Het bedrijfsleven doneert gul aan politieke partijen. Ongetwijfeld vanwege zorgen over democratische vertegenwoordiging van haar werknemers. Het journalistieke platform Follow the Money (FTM) deed onderzoek en bracht de honderdduizenden euro’s die VVD, D66, CDA en FvD ontvangen in kaart. Opmerkelijk: linkse partijen ontvangen nauwelijks steun."
www.dagelijksestandaard.nl/2019/03/we...
DSS, is toch het vvd berichtgeving ding?
@bij gelegenheid | 07-02-20 | 22:26:
Nee, is het debiele broertje van Geenstijl.
Stop Dyianet. Dat is t eerste wat je effectief kan doen.
Durven ze niet. Bang voor gedonder met Erdolf en zijn fanboys hier.
"Buitenlandse giften aan politiek worden verboden, vooral klap voor de PVV"
www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/a...
Prima besluit, dus ook doortrekken richting Marokko, Turkije, SA en de AUE.
@Shortganger | 07-02-20 | 22:20:
Zo'n regel kan je makkelijk ontlopen. Je doneert het eerst aan pionnetjes in Nederland die het vervolgens overmaken naar de partij. Genoegen mazen in de wet.
De mensen zullen het zelf moeten doen.
En zoals altijd zal de wal het schip keren.
Die geldstromen naar die salafistische subsidiemoskee's moeten vooral niet transparant worden. Nergens voor nodig. Het zijn niks meer dan theologische giften van lieden verbonden aan specifieke naties die een warm hart toedragen aan de zuivere islam. Deze geldschieters zijn bescheiden lieden met zuivere intenties die niet prat willen gaan op hun welwillendheid inzake het doctrinaire onderricht. Goedbedoelde vrome inborst en schijnwerpers zijn niet verenigbaar. Een minutieus onderzoek is echt niet nodig. Wrijf het ons niet aan. Alle gevoelige informatie dient in de magische wonderlamp te blijven. Inshallah.
Mooie tegel, ik heb u tot -klaroengeschal- Favoriet gebombardeerd.
Gofferdegoffer, heel dat onderzoek is pure geldverkwisting. En wij als nettobelasting betalenden maar ja en amen zeggen tegen dit fantastische vak k. Wordt potdoeme eens tijd dat de kiezer z’n stem inlevert bij de politieke partij waar hij eerder voor heeft gekozen. Oh wacht, je stem uitbrengen op de politieke partij. Hoe Dan?
@Kinkfactor | 07-02-20 | 22:09: Dank mijn waarde, maar ik moet bijna wenen als ik de stuitende corruptie van de boven ons gestelden aanschouw.
Een vvd'er 't Ministerie van Justitie laten opruimen.
Lucille Werner in je estafetteploeg opnemen,
een veganist aan het werk zetten met roomboter en slagroom,
.... Martijn de Koning (UvA+RU) onderzoek laten doen naar 'islamofobie' en radicalisering...
(helaas, geen grap)
Geen enkele minister krijgt dat departement schoon. Achter ieder deurtje schuilt 100 jaar verrassingen.
Te veel, te vaak, te laf, te laat...
Iedereen weet het, iedereen ziet het
Iedereen praat erover, en wat gebeurt er?
Helemaal niets.
Beste, er gebeurt van alles. Zij die het eigene willen blijven omarmen wegzetten als xenofoob bijv, best wel raar.
U blijkt niet "iedereen" te kennen.
@Berbaar | 07-02-20 | 22:01:
In een Duitse deelstaat heeft *iedereen* beslist dat er een cordon sanitair heerst over een andersdenkende politieke partij. Zou dit tevens voor Nederland gelden ... En ja, hiermee heeft U tegelijkertijd een afdoend antwoord beste wegkiekert.
@bij gelegenheid | 07-02-20 | 22:08:
Mensen en partijen moeten samenwerken met mensen en partijen die ze vertrouwen.
Het blijkt dat dat clubje weinig vertrouwen geniet.
Verder boeien, Duitsland.
@Berbaar | 07-02-20 | 22:12:
Ah, ‘Het blijkt dat dat clubje weinig vertrouwen geniet.’ van *iedereen*
Zeg dát dan, m’n Waarde.
@bij gelegenheid | 07-02-20 | 22:15:
Tsja dat is het politieke spel.
Een coalitie vormen op basis van vertrouwen, dat vertrouwen genieten sommige partijen (terecht) niet.
Helemaal prima.
@Berbaar | 07-02-20 | 22:19: Werkelijk aanstootgevend dat jouw socialistische gezwam hier getolereerd wordt.
@Ongeblustekalk | 07-02-20 | 22:22:
Alsof Uw dronken gel*l van een aardbei de zaken verrijkt,
@Ongeblustekalk | 07-02-20 | 22:22: Maakt u zich niet druk, zonder deze luyden heeft GS amper bestaan.
@Ongeblustekalk | 07-02-20 | 22:22:
bestaansrecht^
@bij gelegenheid | 07-02-20 | 22:28: Ik maak me nergens druk over, het bestaansrecht van deze lieden is vrij laag en dat weten ze zelf ook wel, vandaar die weerstand.
Stuiptrekkingen.
De chef van het land zal zeggen dat dit een geschikte manier is om de kiezer te illustreren wat voor de vlees zo al in de diverse kuipen zit. En als het puntje bij paaltje komt werkt de chef liever samen met Denk dan met de PVV. Principes zijn nu eenmaal principes.
Man man man, Kuzu als lid van de Parlementaire ondervragingscommissie over ongewenste moskeefinanciering aanstellen. Nee dan gaat het vast helemaal goed komen met dat onderzoek. Ik heb er alle vertrouwen in. Konden ze niemand anders krijgen voor die klus?
Of radicaal-islamisme iets van doen heeft met ‘de islam’? Welneen, is slechts een bijproduct van het semantism. /S
En cultüür, die tevens. Zo, onderzoek kan worden afgesloten.
Zou het radicaal Islamisme hebben bestaan zonder Islam? Komt Moslim extremisme of Salafisme ook voor op plaatsen waar geen Moslims zijn? Wat vinden de Islamo fascisten van DENK ervan? Met dat soort vragen zit je al een eind in de goede richting
@redactie 'is natuurlijk net zoiets als Marthijn Uittenboogaard lid maken van de Werkgroep Kinderpornobestrijding..'
Of Rian van Rijbroek als hoofd cyber security aanstellen.
Voor dit doofpotonderzoek moet men wel op de juiste Golfstaatlengte zitten.
Is het te veel moeite om als nederlands-burger (paspoort) nederlands te spreken in het openbaar ?
Is dat nodig dan?"Morgen boodschappen doen hier op de Fred, daar hoor je alle talen.
Weinig moeite mee, U wel?
@Berbaar | 07-02-20 | 21:41:
Nou, Berbaartje, je moet niet zo jokken. Ik zelf woon ook op twee minuten lopen van de 'Fred' en kom er praktisch dagelijks, maar je hoort er maar twee talen: Nederlands en Engels (vnl van de expats), en dappere, soms goede, soms wat minder geslaagde pogingen tot Nederlands (van de expats).
Ik denk dat je voor 'alle talen' beter in de Schilderswijk of de Transvaal terecht kunt.
Welk Nederlands, het ABN?
Heden ten dage in de steden alwaar de Berbaartjes zich ophouden, al of niet aanwezig in de badkuip lustig zwaaiende met de kapiteinspet, is deze taal steeds weder minder gebezigd.
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 21:51:
L*lkoek, als U er nog nooit Frans of Duits gehoord heeft.
Transvaal en Schilderswijk zijn ook leuk qua diversiteit.
Ik kom graag op de Haagsche markt.
@bij gelegenheid | 07-02-20 | 21:53:
Nou, op de 'Fred' tamelijk ABN toch wel, hoor.
@bij gelegenheid | 07-02-20 | 21:53:
En dat is belangrijk voor U dat mensen een andere taal spreken?
@Berbaar | 07-02-20 | 21:58:
Frans of Duits, echt uiterst zelden, in ieder geval nooit in de winkels. Lulkoek, Berbaar, en dat weet je zelf ook.
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 22:00:
Haha, fantast.
Het barst van de Fransen in onze stad (octrooibueau) en de Duitsers (octrooibureau en Navo).
Het geeft slechts aan hoe weinig U weet.
@Berbaar | 07-02-20 | 22:05: bureau is inderdaad een Frans woord. Uiterst scherp van u.
@Berbaar | 07-02-20 | 22:05:
Ah....... je probeert je eruit te draaien, zie ik.
Ik beweer nergens dat er geen Fransen en Duitsers - en Spanjaarden, en Amerikanen, en Chinezen, en Russen, etc - in Den Haag zijn, met wis ende waarachtig een behoorlijke concentratie in onze wijk, het Statenkwartier (in de Van Hoornbeekstraat zit, zoals je ongetwijfeld weet, de Duitse school, en iets voor het stadsdeelkantoor Scheveningen zit een Frans lyceum), maar we hadden het over de talen die je op de Fred hoort, en dat zijn met grote afstand Nederlands en Engels, en niet veel anders.
@Berbaar | 07-02-20 | 22:05: Van horen zeggen, jij zit lekker in amsterdam socialistisch je zakken te vullen in de gezondheidssector.
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 22:19:
Kletskoek, maak eens een praatje met al die Fransen die er op de Fred rondlopen.
Dagbesteding, maarja Frans is moeilijk voor den Ollander.
Ik was vorige week op De Fred met dochterlief. En aan ons allebei is opgevallen dat er geen lieden van islamitische persuasie rondliepen. Onze conclusie was dat zij in hun eigen ghetto's verblijven. Wat op zich prima is. Maar die niet alsof De Fred ook maar enigzins een afspiegeling is van de multiculturele puinhoop waar wij hier te lande aan lijden. Als De Fred uw beeld is van multiculti in Nederland, dan zit u er ver naast.
@CupDCake | 07-02-20 | 22:43:
"Als De Fred uw beeld is van multiculti in Nederland, dan zit u er ver naast."
Nou nee, ik beweer dat helemaal nergens. Ik betoog juist dat de populatie op de Fred er een is van beschaafde, ABN sprekende, autochtone Nederlanders, plus een handjevol expats.
Berbaar wekt met zijn 'alle talen' de indruk dat het een leuke, gezellige, 'diverse' smeltkroes is van allerlei culturen. Niets is uiteraard minder waar (Gelukkig maar, voeg ik er nog maar even aan toe).
Hoe zou het zijn met Ad van den Berg?
Ik ben bang voor slangen
De slang die ik in mijn auto hang vult mijn wagen niet met bezine uit SA of KW, tevens niet uit andere olie landen.
Nee, ik gan voor elektra in de auto, uiteraard geleverd vanuit een kerncentrale in Frankrijk.
Twee vliegen in één klap, goedkope elektra en je hebt een lekkere bom als achterhand.
Ben je ook bang voor de broekpaling?
@RickTheDick | 07-02-20 | 21:37: zo glad als een aal?
Groeten uit de ivoren toren. Goedenavond.... De Nederlandse Regering.
"Een commissie oprichten die onderzoek doet naar buitenlandse beïnvloeding en daar Tunahan Kuzu in benoemen,..."
Keklik Yücel van het anti-islamitische Vrij Links wordt ook gehoord, een CDA-er is voorzitter van de commissie en nog enkele waarvan je echt niet kan stellen dat die pro-islam zijn. Dat Kuzu erin zit is dus alleen maar te verdedigen. Zou anders erg eenzijdig worden.
De 'conclusie' zal iets van : Er is een vermoeden maar het kan niet bewezen worden. Koeweit en SA moeten er buiten gehouden worden vanwege economische en politieke belangen. Voorts zullen de diverse moskeeën echt geen openheid van zaken geven.
Dan een dik rapport (wat niemand wil lezen) met veel bla,bla.
En dan gaat alles weer door zoals het was.
Snap alleen niet dat van Raak zich leent voor deze fopvertoning.
Werden de NSB c.s. eigenlijk gefinancierd vanuit Duitsland??
En de partij die daar vragen over moet stellen is kaltgestellt door van NIeuwkerk?
Dat wordt dus Pieter Omtzigt weer.
(Of horen we Dilan Yesilgüz hierover?)
Het zijn echt de enige kamerleden die doen wat ze moeten doen!
Met het oog op het seculiere karakter van de staat zou het logischer zijn financiering van instellingen van alle godsdiensten door te lichten.
En ze belasting laten betalen!
@MacMiep.nl | 07-02-20 | 21:29:
Veel kerken staan te boek als rijksmonument. Met zo'n status wordt het onderhoud dus door het Nederlandse publiek gefinancierd. Omdat moskeeën vrij recente fenomenen zijn hebben ze in de regel deze status niet. Alles moet dus uit private zak betaald worden. Misschien handiger om van dit soort mazen in de wet af te komen?
'Alles voor de Bühne' volgens het handboek Tweede Kamer, lid 1, sectie 1, artikel 1. Succes ermee.
Waarom is dit in Oostenrijk allemaal geen punt en wordt er hard tegenop getreden? Of Denemarken? Of Zwitserland bijvoorbeeld?
Oostenrijk herinnert zich nog de belegering, ze zijn daar wat, eh, voorzichtiger?
@Einde van de Domheid | 07-02-20 | 21:27: mwah, ik denk ook dat voor de Oostenrijkers 1683 lang geleden is. Maar de komst van islamitische vluchtelingen uit de Balkan begin 20e eeuw wat verser in het geheugen ligt.
Daar zijn ze gewoon heel duidelijk: voor de islam maken we andere regels, omdat het een andere religie is dan jodendom of christendom.
Dit land glijdt in rap tempo af en stemmen heeft geen zin meer om dat tegen te houden. Helaas. Hoeveel salafistische moskeeën waren er 10 jaar geleden? En nu?
Complottheorie (schuld van @Spartacus met zijn podcast over Olympias, maar dit terzijde). Alexander de Grote wilde een wereldrijk stichten. Om dit te bereiken wilde hij de gebruiken/religie uit Macedonië integreren met die uit Azië. Gedwongen huwelijken, gedwongen migratie (Alexandriës), veel respect voor de lokale religies, het opdringen van Perzische rituelen en gebruiken aan Macedoniërs. Het gaf de nodige weerstand en wrijving bij met name de Macedoniërs In ruil daarvoor stuurde hij veel buit en slaven naar Griekenland. Alexander geloofde in een nieuw verenigd rijk door actief cultuur en mensen te mengen.
Stelling; EU is een nieuwe poging dat wereldrijk te stichten.
Overnieuw, dat kan beter.
Wat kan beter Kuif? Heb naast de podcast de levensloop van Alexander nog eens doorgespit (jaja wikiheld). Vind het nog knap hoe ik zoveel info zo kort heb weten te houdon.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-02-20 | 21:50: als je gaat verbeteren, dan ook goed doen kuifje. Opnieuw.
@Je_zeulende_zusje | 07-02-20 | 21:56: Klopt wel wat u hier schreef.
www.thoughtco.com/alexander-the-great...
Op jijbuis Timeline nog veel meer kijkvoer.
Dit is symptoombestrijding. Het echte spel is demografie. Zolang de massa-immigratie uit islamitische landen doorgaat zullen moslims meer numerieke macht krijgen (wat via de stembus omgezet zal worden in politieke macht) en zal Nederland islamitischer worden. Dit soort activiteiten zijn schijnoplossingen die de aandacht afleiden van het echte spel (demografie).
Jeetje, ik dronk vanavond nog een biertje met 3 Marokkaanse medewerkers (1 een cola) die tot 7 uur moesten overwerken.
Prima gasten, harde werkers en lachen kan je ook met ze.
Het zijn net mensen, ze komen in alle soorten en maten.
@Berbaar | 07-02-20 | 21:28: uitzondering is de bevestiging van de regel. Statistisch gezien hebben Marokkanen etnisch monopolie op overlast en criminaliteit. Helaas waar.
@Berbaar | 07-02-20 | 21:28: Jeetje, ik zou zowat oprecht willen dat ik hetzelfde zou meemaken als u in mijn zakelijke omgeving.... en er ook vertrouwen in hebben dat de drie marokkaanse zakenpartners ook net zo betrouwbaar en humorvol zouden zijn alsdan uw collega’s. Maar ik gun het u van harte!
@Berbaar | 07-02-20 | 21:28: Gaat die duim van u niet opzwellen, na al het gezuig dat u doet?
@MacMiep.nl | 07-02-20 | 21:32:
U zegt het.
Ik geeft slechts mijn ervaring van vanavond.
@de directeur | 07-02-20 | 21:33:
Kwestie van kijken naar de mens en niet de afkomst of het kleurtje als je mensen aanneemt.
Om Uw wereldbeeld niet te veel te verstoren, ik zat ook best wel eens mis.
@Berbaar | 07-02-20 | 21:37: Ber..... ik geloof best dat u deze prettige ervaring heeft gehad. Feit dat u het zo uitdrukkelijk moet benadrukken (biertje met collega’s, gelachen) is op zich al apart maar anyway. Maar geef eens toe Ber dat dit uitzonderingen, totale uitzonderlijke situaties zijn. Dan vind ik u pas een serieuze sparringpartner met een andere mening. Anders bent en blijft u een vervelende trol waarmee verder iedere discussie verspilde moeite is.
Kuzu: "Heeft u wel eens een envelop ontvangen van een kuchende man in een djelleba"?
Baardmans: "Nee, nooit"
Kuzu: "Dank voor uw openhartige antwoord en fijne samenwerking. U kunt gaan"
Case closed.
Ben benieuwd of er een geheimhoudingsplicht is voor de commissieleden. Anders wordt het wel heel makkelijk gemaakt voor de Erdogan link om alles door te geven aan de Turkije gelieerde moskeeen.
Bizar natuurlijk... zo is een niet nader te noemen politicus al meer dan 6 jaar bezig met een proces om een paar woorden en zo'n onderzoek naar een commissie denkt in amper twee weken geheel inzicht te hebben gekregen hoe de geldstromen lopen naar en financieringen van moskeeën plaats vinden en hebben gevonden.
En diezelfde politicus wordt al jaren gefinancierd door het buitenland. Eng hè?
@Erikjan79 | 07-02-20 | 21:26: Die politicus is de voorman van de enige politieke partij in Nederland die geen tonnen gemeenschapsgeld (!) krijgt en de centjes moeten toch èrgens vandaan komen.
@Lupuslupus | 07-02-20 | 21:55:
Dat geldt dus ook voor moskeeën?
Leefbaar Rotterdam heeft (terecht) kritiek op de gang van zaken.
Aboutaleb (salafist) heeft het volste vertrouwen in de verhoren...…..
dagblad010.nl/Algemeen/verhoren-moske...
Handelsbelangen spelen -helaas- ook een rol in dit lastige dossier. En moskeeën die niet meewerken. Zie de reactie van dokter Johnson.
Oh gelukkig zit Gert-Jan Segers erin, niet dus.
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck...
-
it's a duck.
Tís vrij simpel. In ruil voor alle cheap labor uit de islamitische landen, is de deal dat men hier dus vooral niet een liberale variant van de islam aan gaat hangen. Zelfde concept wat Erdo en de UAE en SA hanteren. Dus mocht men fijn jarenlang ( en nog steeds via t Turkse Diyanet ) de boel hier wel streng religieus houden.
Kuzu is de Islamitische Jenny Goeree, dus sterkte verder.
We hebben die lui niet meer nodig. Al hun werk wordt geautomatiseerd.
@Sitting_targets | 07-02-20 | 21:07: je kunt t vergelijken met de neergang van de Kerk hier vanaf 1900, met een recente versnelling in de jaren 70. Een makke gelovige is prima electoraat, zie het succes van Erdo. Niks vervelender voor al die despoten is dat ze plots een liberale variant aan gaan hangen, zie bv mevr Ekiz en een tv prg.
"In ruil voor alle cheap labor uit de islamitische landen"
Die 'cheap labour' was heel even - van ca 1965 tot 1973 - nodig. Daarna stopte de officiële werving omdat er geen behoefte meer was aan ongeschoolde arbeiders. Met de voortschrijdende automatisering en robotisering is die behoefte uiteraard totaal verdampt. Seizoensarbeid als bv aspergesteken wordt al vele jaren gedaan door Polen.
"Met de voortschrijdende automatisering en robotisering is die behoefte uiteraard totaal verdampt."
Dr_Johnson | 07-02-20 | 21:19 | reageer
Slechts gedeeltelijk waar. De zorgsector zal exponentieel groeien in de toekomst. Dit is een sector die moeilijk te robotiseren valt. Dat robotiseren geldt vooral voor de industrie en de zakelijke dienstverlening (boekhouders, accountants en bankiers).
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 21:19: Vergeet de baggerboys en Shell niet. Ook handjeklap. Tegenspreken is geen handel.
@koter | 07-02-20 | 22:10:
Ja, maar in de zorgsector werken mensen met een opleiding op minimaal MBO niveau. Dan heb je het niet over 'cheap labour' uit islamitische landen.
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 22:43:
MBO kan je binnen 1 schooljaar halen ie. 9 maanden. In ieder geval de laagste 2 niveaus. Niveau 3 en 4 kan je in versneld traject in anderhalf tot 2 jaar halen. In een BBL traject kan je gelijk aan de slag en ga je 1 dag in de week tussen de schoolbanken zitten. Stelt dus geen fluit voor.
Nederland is kapot en ipv de politiek het verbetert graven ze een nog groter gat waar goed willige betalende onderdanen in meegesleurd worden. Zij die systematisch hier aan meegewerkt hebben na ww2 staan veilig afstand en kijken erna dat het goed is. Totaal empathie loos.
Wat is Nederland?
@Je_zeulende_zusje | 07-02-20 | 21:02: het staat echt op dat stukje papier gedrukt om toch nog schappelijk een recht geeft er buiten te blijven waar het zijn rechtsgeldigheid heeft, dus ik hou het bij dat het adminstrative aanduiding is.
@wolfje | 07-02-20 | 21:08:
Als het een puur administratieve aanduiding is dan kunnen zowel de inwoners als hun voorkeuren, opvattingen en religie dus veranderen.
Dit is geen trol vraag. Wat is Nederland?
@Je_zeulende_zusje | 07-02-20 | 21:15: ja dat is mogelijk, de verandering, de correctie. Blijft er mijn standpunt over, de geduckte, de vragende. Vol.
Zin in wat stevige tweets nu, met witte wijn als brandstof of niet.
Nou ja, ik las er vandaag al iets over in de krant. De bekende moskeeën die altijd al verdacht worden van salafistische sympathieën en regelmatig 'omstreden' predikers boeken, de zogenaamde 'haathutten', zoals daar zijn: de Utrechtse alFitrahmoskee, As-Soennah uit Den Haag, de omstreden stichting Waqf uit Eindhoven, en Diyanet, het netwerk van Turkse moskeeën, die weigeren allemaal documenten aan te leveren mbt hun financiële handel en wandel.
Eea is nou eenmaal lastig aan te tonen:
"Ook het werk van de parlementaire ondervragingscommissie loopt het risico vast te lopen in tamelijk ongrijpbare kwesties, waarbij het de vraag is in hoeverre misstanden kunnen worden hardgemaakt."
Maar het 'gut feeling' van iedereen met een gezond verstand is natuurlijk dat op al dit soort instellingen, alsmede islamitische scholen als het Cornelius Haga, anti-democratische en anti-westerse boodschappen worden verspreid. Ze zijn meesters in het balanceren op de grens van de wet, net zolang tot ze met zovelen zijn, dat het balanceren minder nodig is, en ze openlijker voor hun islamitische 'agenda' uitkomen.
En 'wij' laten het allemaal gebeuren; 'wij' zijn gedwee. Ik word er vaak neerslachtig van.
Soms is er ook goed nieuws:
"De Koerden willen buitenlandse IS-strijders die zij gevangen houden, alsnog gaan berechten in Syrië. Dat kan ook gevolgen hebben voor de Nederlandse Syriëgangers die daar vastzitten."
YES!!! Berecht ze daar! Veroordeel ze daar tot 20 jaar gevangenisstraf, trek intussen hun Nederlanderschap in, en zorg er voor dat die smerige ratten nooit meer Nederland binnen komen. Alles, werkelijk ALLES is beter dan dat die ratten weer hier zitten.
De Koerden doen dat goed. Ik heb in deze vertrouwen in de afstammelingen van de Meden. Indachtig 'een wet van Meden en Perzen', laat het recht zegevieren.
@Sitting_targets | 07-02-20 | 21:02:
"De Koerden doen dat goed."
André Seebregts vindt van niet:
"Advocaat André Seebregts, die een groot deel van de vrouwen bijstaat, heeft zorgen over de Koerdische plannen. ,,Ik ben afgelopen zomer zelf bij de rechtbank daar geweest en daar kan nu geen proces worden gevoerd naar onze maatstaven. Er is geen sprake van het horen van getuigen of bijstand van een advocaat. In 15 minuten is een zaak klaar en berecht.”
"Naar onze maatstaven''...... nee, hebben die smerige IS ratten zich daar al die jaren gedragen in overeenstemming met 'onze maatstaven'? Die smerige ratten beroepen zich nu opeens allemaal op het feit dat ze Nederlands 'staatsburger' - of Belgisch, of Brits, of Frans, of Australisch, etc - zijn, en dat hun mensenrechten niet gerespecteerd worden. Ik zou zeggen: fuck you, smerige ratten, jullie hebben echt al jullie - westerse - rechten verspeeld; de Koerdische, of Syrische, of Iraakse rechten zijn goed genoeg voor jullie.
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 21:15: Tsja, onze maatstaven zijn de hunne niet. Maar daar hebben ze dan ook vol overtuiging voor gekozen. Dus oogsten ze wat ze gezaaid hebben. Success verder daar!
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 21:15: Ik denk dat meneer Seebregts bij het noemen van 'een proces naar onze maatstaven' het jarenlang justitieel opjagen van een politicus die onwelgevallige uitspraken heeft gedaan in gedachten heeft. Of het dikastocratisch opdringen van klimaatmaatregelen aan onze regering en democratisch gekozen parlement. Misschien kunnen we nog wat van de Koerden leren.
@Dr_Johnson | 07-02-20 | 21:15: de maarstaven van het plaats delict, wat is daar mis mee? Geldt ook voor Nederlandse drugsdealers in Iran mochten ze daar gepakt worden.
Moet toch even de taalnazi uithangen. "uit twijfelachtige sheiklanden" moet zijn "uit twijfelachtige scheitlanden" Toegegeven, het is al laat en ook nog eens vrijdag. Maar toch
Uw dienstdoende taalnazi-officier uithangende: Schijtland.
Ik neem aan dat u niet een kruising tussen een schaap en een geit hierbij wilt betrekken.
Shithole countries.
@BrutusBosch | 07-02-20 | 21:10: Wel
nu die sleepwet er is, dan zouk maar gebruik van maken van de ruwe amsx data samen met de info ongebruikelijke transacties van de anti money laundry officers van alle banken. Zal een mooie link analysis plaatje ontstaan met de verbanden tussen de hoofdrolspelers, hoeveelheid ontvangen geld en eventuele betrokken culturele attaches
Dit kan vast. Maar de overheid schendt liever de privacy van al haar burgers om nog meer geld uit ze te persen dan dat ze macro problemen oplost.
Het zou mij niet verbazen als de sleeptnet tool alleen de "ISO/IEC 8859-1
Character encoding" (ASCII) probleemloos herkent. Veel succes met slepen en koppelen dan van al die andere codes in de onderliggende applicaties. Uiteindelijk wordt alleen het eigen taalgebied "gesleept", wat van begin af aan ook de bedoeling was vermoedelijk.
Die man links, in dat bruine pak, die heeft toch openlijk sympathie getoond voor de Grijze Wolven? Een terroristische, fascistische en racistische organisatie van Turkse origine. Maakt dat hem dan niet ongeschikt om in die commissie te zitten?
Zal wel iets met inclusiviteit te maken hebben ofzeau, anders is het rasies.....
Het moet namelijk wel duidelijk zijn voor de wakkere burger dat er een enorme middelvinger naar hem wordt uitgestoken. Demoraliseren is beleid.
Het is gewoon beleid. Laat maar gebeuren. Het boeit ze niet. En de kiezer blijkbaar ook niet. Veelzeggend dat een "gaaf" land zo gewillig zelfmoord pleegt.
Als het hoofd zelfmoord wil plegen is er weinig wat de rest van het lichaam daaraan kan doen.
Je zou haast denken dat hoog geplaatste mensen op dezelfde loonlijst staan als de betreffende moskeeën en haatimams....
Eerst lekker samen uit eten.
Met een blikje vis.
Jezus herkende een boom al aan zijn vruchten [Lucas 6:43]. In de recentere geschiedenis kwam daar de Eendentest bij [Duck Test]. Om te benoemen wat iedereen kan zien. Gewoon een stukje Gesundes Volksempfinden van demense naar de hoge heren.
Maar nee hoor, Nederlandje moet natuurlijk weer een commissie in het leven roepen die uiteindelijk meer vragen zal oproepen dan 10 commissies kunnen beantwoorden. Antwoorden zullen uitblijven, omdat je dat zo niet mag zeggen.
Het probleem meneer, dat blijft. Quack.
Het houdt niet op. Niet vanzelf.
We hebben een minister van buitenlandse zaken die met een Fatah-terrorist is getrouwd. We hebben een voormalige minister van defensie die de begrafenis van een hooggeplaatste Iraanse terrorist bezoekt. We hebben een politieke partij die het liefst alle ISIS terroristen per direct terug haalt. We laten iedere week 600 personen binnen wiens normen en waarden niet overeenkomen met de onzen.
En dan moeten we geloven dat de regering serieus onderzoek gaat doen naar Salafisme?
Het lijkt of ze de schijn tegen hebben. Maar ik heb 100% vertrouwen in deze commissie aangezien de overheid altijd alles perfect doet. Kijk bijv. naar Mark Rutte dat is nou een integere man. De belastingdienst bijv. spoort toch heel veel fraude op.
Volgens de Story leeft ze gescheiden van haar man. Misschien met een muur ertussen?
@EmilioEsteves | 07-02-20 | 20:53: ja de belastingdienst... mooie faalclub die, nu ze niet meer onder hun zelf gecreëerde rotzooi uit kunnen, de burger maar willen laten betalen om aangifte te willen doen. Alsof je een boete over een boete betaalt. Super effectief wel. Dat kunnen ze dan weer wel. Prutsers.
@Acar_ketimun | 07-02-20 | 21:10: Het geld dat je betaalt om aangifte te kunnen doen komt niet in de staatskas terecht maar gaat naar een bedrijf dat jouw identiteit bevestigt. Ik mag kapotvallen als die bedrijven niet zijn te linken aan een zeer goede vriend van onze minister of stas. We hadden immers al DigiD, dat voldeed prima, en die E-herkenning is niet meer of minder dan dat, maar dan voor bedrijven. Echt, te zot voor woorden en het zaakje stinkt.
Kan dat niet andersom ?
Aan hoe transparant en eenvoudig het onderzoek bij voorbaat kansloos wordt gemaakt, kan je goed zien hoeveel lak men aan de kiezer heeft.
Wel allemaal naar de microfoon rennen om te blaten hoe streng ze zullen zijn om het goed gefinancierde islamitische agressieve werving te weren, en zodra puntje bij paaltje komt, volledig verzaken.
Het doet denken aan het uitzetten van kansloze criminele asielzoekers. Het regeerakkoord is daar strenger over dan Thierry of Geert. Vol op het orgel. Blijkt alleen dat het kabinet die beloften nooit gestalte heeft gegeven. Nooit is politieke druk gezet dit gespuis te verbannen, om zo het laatste restje draagvlak onder het asielsysteem te redden. nos.nl/nieuwsuur/artikel/2318508-kabi...
Maar loop rustig door, slaap lekker, het is allemaal niet moedwillig.
Reeds in 2006 stelde Wilders onderstaande Kamervragen over één van de moskeeën die nu onderzocht wordt. Is geen ene zak mee gedaan.
1. Heeft u kennisgenomen van het artikel waarin wordt gemeld dat imam Fawaz Jneid van de As Soennah-moskee in Den Haag Theo van Gogh heeft vervloekt met de woorden 'O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen'. Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet, en dat de moordenaar van Theo van Gogh – Mohammed B. – bij die preek aanwezig was? Heeft u ook kennisgenomen van het feit dat deze imam ook Ayaan Hirsi Ali heeft vervloekt als de onvruchtbare ?
2. Deelt u de mening dat deze ophitsende preek van imam Fawaz Jneid in de aanwezigheid van Mohammed B. laatstgenoemende kan hebben aangezet tot de moord op Theo van Gogh?
3. Bent u bereid imam Fawaz Jneid te verbieden nog langer in Nederland te preken, hem zo mogelijk het land uit te zetten en de As Soennah-moskee onmiddellijk te sluiten? Zo neen, waarom niet?
Prima dat u dit hebt opgezocht. Opdat wij niet vergeten.
Ach, het usp van Wilders. Denk u werkelijk dat de enige was die dergelijke vragen stelde? Kunt u Rita Verdonk nog herinneren? Ook zo'n postzegel. Ijzeren Rita: hahaha. Het enige wat ze deed was het beleid van Job Cohen uitvoeren.
@Red shirt | 07-02-20 | 20:51:
Haha.
Rita zat niet in een kabinet met Job.
En Job heeft nooit beleid gemaakt. Slechts thee gezet.
@Red shirt | 07-02-20 | 20:51: Ja en? Doet toch niets af aan het punt?
@aamert | 07-02-20 | 20:48: inderdaad maar dat wij niet vergeten zorgt gs wel voor, het probleem zit in de andere bevolking die niet op pvv of fvd stemt maar het kartel in het zaken houdt, en de studenten die de grune politie en od66 blijft steunen, in meeloop land nederlandistan is er sinds 1900 weinig veranderd
Hebben de commissieleden eerst de koran goed bestudeert?
Kuzu?
Nog meer zetels voor rechts
Nee joh. Meer zetels voor denk en co.
@Is dit nog nieuws? | 07-02-20 | 20:44:
Want DENK is links?
@threeheadedmonkey | 07-02-20 | 21:09: nee denk is er toekomst van het Arabische electoraat.
Stel je voor dat er een Nederlandse diplomaat in het Midden-Oosten tegen de schenen trapt van een vermogende sjeik om meer info over de financiering van haatzaaiende moskeeën te krijgen dat is toch je reinste racisme?
Je zou haast denken dat het "men" in Den Haag ook geen ene reedt boeit en het prima vindt dat we de bietenbrug op gaan met het Salafisme. Nu kom ik beroepshalve regelmatig in het Haagse, maar men is vooral bezig met energietransitie en "andere dingetjes". Waar de pers dan ook weer wat van vindt( denken zij :P maar de pers is idd een knip en plakmedium geworden )
Voor eens en voor altijd het rookgordijn verdikken? Zoiets?
Daar trapt niemand meer in natuurlijk. Maar de veroveringsideologie een hand boven het hoofd houden is in de EU vastgelegd. EUresolutie1743 en de resolutie v. straatsburg zijn gewoon op WWW te vinden, en er kraait gek- en jammergenoeg geen haan naar. Over merkwaardige dingen gesproken. De oude religies ruimen baan voor wetenschap en rationeel realisme en het was juist zo' n lekker drukmiddel om de macht en knaken te behouden en te vergroten. Deze relatief nieuwe ideologie is natuurlijk wat er in dat onstane gat past. Zou dat het dan zijn?
Ik zoek er ook al 10+ jaar antwoord op. Daarbij, de 'volksvertegenwoordigers' hebben toch ook familie hier wonen? Willen ze die dan niet beschermen zou je denken.
Hoe dan ook klopt het niet.
Je verwacht het inmiddels wel.
Willen jullie meer of minder salafisme?
Oh wacht.
Vrijheid van godsdienst.
Pech mensen.
Aan de foto te zien zit Van Raak in die commissie? Ik heb er wel vertrouwen in dat hij niet doet aan schijnonderzoeken. Mijn vermoeden is dat het wat genuanceerder ligt.
Erdogan heeft zijn buttplug in de commissie, daar komt niets anders uit dan Erdoganvriendelijk ,,,vocht.
Bah, ik moet gelijk aan shoarmasaus denken.
Zou ook erg dom zijn om direct alle ambassadeurs op het bidmatje te roepen. Dat escaleert direct de klauwen uit. Beter eerst onderzoek intern doen.
REAGEER OOK