Trump Air doodt "minstens 25" Iraakse Hezbollah-strijders, vergelding dood Amerikaanse contractor
Drie aanvallen op Iraakse en twee aanvallen op Syrische bodem.
Social
De aanvallen doodde "minstens 25" strijders en verwondden er "minstens 55". Ook zijn er onbevestigde berichten dat er "41 Iraanse strijders" gedood werden tijdens dezelfde serie aanvallen. Is volgens SecState Pompeo allemaal in vergelding op de dood van een Amerikaanse civilian contractor. "We will not stand for the Islamic Republic of Iran to take actions that put American men and women in jeopardy", zei hij tijdens een briefing, en blijkbaar meende hij het. De Amerikaanse luchtmacht heeft sowieso een weinig isolationistisch weekendje achter de rug. De Amerikaanse luchtmacht viel islamitische belangenvereniging Al Shabaab in Somalië aan nadat een autobom in Mogadishu daar 79 (!) levens eiste. Zie persverklaring na breek. Ach, Yankee Air, Above All zoals ze dat zelf zeggen.
Social
Reaguursels
InloggenFuck yeah!
Maak van die hele zandbak een glasplaat.
En dan nu de hoogtepunten van Trump-2019, hilarisch:
https://youtu.be/BUtTNTVx-sY
hehe zouden ze het journaal mee moeten beginnen, I am not thinking, Thats oke, I know...
Goedzo States, gewoon legitieme retaliation
Death from Above ...
By the mighty Eagle
@Nederlandop1 | 30-12-19 | 17:51: precies Nederlandtop1
Ik wacht op de documentaire ter nagedachtenis van de geslachtofferde rebellen. De NPO kennende zal deze op 5 Mei worden uitgezonden.
Zijn geen rebellen zijn jihad jongens.
Een NCRV/KRO tv serie over het martelaarschap van de Iraanse Revolutionaire Garde zal scoren.
Letterlijk iemand een poot uittrekken. Dat tuigh verdiend niet beter. Wholah.
De wereldse schaakborden worden er niet duidelijker op tegenwoordig... pffff....
voor ome Trump is het duidelijk genoeg.
Een clusterfuckup waar zelfs de knapste koppen van vergevorderde beschavingen elders in het heelal nooit meer uit (willen) komen.
@Trumme | 30-12-19 | 16:56: Ik vraag me af of ome Trump de regie nog heeft over het leger. Dat deed tenslotte in Syrië ook iets heel anders dan dat hij vroeg - uiteindelijk zijn ze gebleven.
Mike Pompeo c.s. die uit zijn op een oorlog met Iran, hebben met deze overtrokken reactie vermoedelijk hun hand overspeeld. Irak reageert woedend en het zal mij niet verbazen dat de VS het niet bepaald vriendelijke verzoek gaan krijgen om uit Irak te vertrekken. Dit terwijl er naar schatting 5.000 IS strijders en nog eens dat aantal aan handlangers zich in het noorden aan het hergroeperen zijn.
Iran had het toch al voor het zeggen in Irak en die zijn nu helemaal de lachende derde. Ze zullen rechtstreekse vergelding wel uit hun hoofd laten, maar een zeemijn is door een vissersbootje zo gelegd. Of Saoedi Arabië gaat er weer van langs krijgen. Opties genoeg.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Trump lacht zich rot over shithole Irak. Iran Rusland komen tegenover Erdo te staan. Die worden er vuistdiep ingetrokken.
@Trumme | 30-12-19 | 16:58: Dat doet Trump vermoedelijk niet, laat staan zijn militaire top. Turkije weet zich in de rug gesteund door Rusland, en in zekere zin Iran, bij haar provocaties richting Cyprus en Libië op dit moment. Ook in Syrië wordt Erdogan momenteel geen strobreed in de weg gelegd en zijn Poetin en Assad de beste vriendjes.
Bijna net zo best als Poetin met Trump. Kan het Congres nog zo hard proberen om Nordstream 2 te frustreren: dweilen met de kraan open. De "slachting" binnen het State Department wreekt zich in een ongekend tempo. Zie ook het Verre Oosten en daarnaast Afrika (en zelfs Europa!) waar China inmiddels vrij spel heeft.
Het Amerikaanse isolationisme is, met uitzondering van bepaalde oliebelangen en de Israëlfetish, helemaal terug van weggeweest. En Europa, laat staan Nederlandje, zit te snurken. Dat Koninklijke Olie Mark Rutte nog niet heeft ontslagen, verbaast mij dan ook ten zeerste.
Trump doodt helemaal niets. Die schijt in z'n broek als hij zoiets zou moeten doen. Heeft nog niets eens in dienst gezeten want daar was hij te laf voor. Maar wel afgeven op helden uit WW2.
Noem mij maar te laf, maar echt niet dat ik me kop kapot laat schieten voor die mafklappers die in dit land wonen!
Trump zat op de Militaire Academie van zijn 13e tot zijn 18e jaar, voornamelijk omdat vader Trump vond dat hij meer gedisciplineerd moest worden - het was speciaal voor rijkeluiszoontjes. Aanvankelijk deed cadet Trump het slecht, maar door zijn geldingsdrang scoorde hij geleidelijk beter. Naar zijn mening heeft hij hierdoor meer militaire training gehad dan menig gewoon soldaat. Hij kreeg uitstel van militaire dienst vanwege zijn studie (1964), en werd vervolgens afgekeurd door problemen met zijn voeten (hielspoor). Buiten dat zou hij waarschijnlijk zijn uitgeloot op basis van geboortedatum.
Hij is niet de enige die zo aan de inzet in Vietnam ontsnapte. Was dat nou laf of slim? Vind het antwoord onder andere op het kerkhof van Arlington.
President Donald Trump, die "afgeeft op helden uit WW2" ??? Waar, dan ?
Hij eert ze juist altijd. Onzin, dus.
@Cool Pete | 30-12-19 | 16:09:
Er wordt waarschijnlijk gedoeld op de sneer die Trump aan John McCain gaf, die lange tijd als krijgsgevangene vastzat in Vietnam (en zich daar steeds weer op liet voor staan). Twee oorlogen door elkaar dus.
Maar 25?
Wel blij dat ze ons nog niet aanvallen.
Beide NAVO hé....
Heb je het gezien lulletje lampenkatoen, zo dwing je respect af en niet door in je blote kont door je penthouse te huppelen.
Geen actieve herinnering aan....
'footage' - zeg dat wel :). Waar laat ik deze...?
Zie je wel, die Trump is een massamoordenaar! aldus schoonzwager.
Die schoonzwager had ik gelijk mijn huis uitgezet.
Zou hij weten dat Hezbollah verantwoordelijk is voor vele terreuraanslagen? In vele landen? Ook Joegoslavië? Waar ze Bosnische moslimsoldaten hielpen Serviërs neer te knallen en te vermoorden? Zou hij weten dat hij met zo'n uitspraak impliciet Hezbollah-terrorisme aan het verheerlijken is?
Het zal je familie maar wezen. Jij liever als ik.
Succes ermee!
Wat is een schoonzwager? Ik ken wel het fenomeen schoonbroer/zwager.
Dat zal ze leren. Hadden ze zich maar bij Turkse en Saoedische terreurorganisaties moeten aansluiten.
fluistering@Iran:
"I want not to stoke you up but eeh, are you going to pik this gewoon? I zou 't not over my kant go letten. Then they denk you are a mietje en can do whatever ze want met you...."
Maar die gaan gewoon ontkennen:
"Wat wij? Terroristen steunen? Neeeeeh... zouden wij noooooit doen.... Islam is vrede heur!!!"
Het is erger. Die Hezbollah terroristen infiltreren NLse politiek.
www.telegraaf.nl/nieuws/1814187/islam...
Als ik zo die foto's van commander Abu Ali al-Khazali bekijk, dan is ie dood.
Dat is geen slaapzak waar hij in ligt, das toch echt een body-bag!
"Al-Arabiya & Al-Hadath reporting: 3 Iranian officers killed in U.S. airstrikes".
Als het meezit, leden van de Quds Force, hoewel Iran dit natuurlijk zal ontkennen. En hopelijk blijft het ook niet bij deze drie, hoewel Iran dat natuurlijk nooit zal bevestigen.
Ze hadden ff door moeten vliegen Turkije, Pakistan stukje China en terug over Iran, MO, Libie en Egypte
wat is er toch veel klotezooi in de wereld he?
@owikzegmaarwat | 30-12-19 | 13:40: ploflims zitten overal derhalve.....
Trump beloofde toch dat ie de troepen zou terugtrekken?
Ondertussen zitten er allemaal meer in de regio.
Ja, uit Afghanistan. Dit is Iran.
Same shit. Different country.
@gaffelbaard | 30-12-19 | 13:31: nee uit Syrië, en dit is Irak.
@gaffelbaard | 30-12-19 | 13:31: Nee dus Irak, Syrie en Somalie geen Iran, het zijn wel iraniers of hun handlangers cq andersoortige moslimterroristen (Somalie)
www.nbcnews.com/news/world/trump-admi...
@Epistulae_Morales
@bijna_raak
Ik denk dat jullie op een ander nieuwsbericht doelden dan ik. Zie link hierboven.
Maar met een andere missie: van in beton gegoten verdragen naar oog om oog, tand voor tand.
"Strijders" ??????
Hou eens op!
Hezbollah = terroristen!
Gewoon verachtelijke, verwerpelijke en met shiitische (hezbollah is shiitisch) reli-terreur geindoctrineerde terroristen.
En het ergste is dat ergens een (vermoedelijk) gevaarlijk naief extreem linkse of geimporteerde "broeder" in dienst bij onze overheden besloot dat we deze terroristen in Nederland toe moeten laten!
"Een ingewijde bij de Nederlandse overheid laat weten dat meerdere Hezbollah-activisten [lees: terroristen] zich de laatste jaren in Nederland hebben gevestigd."
Bron: www.ad.nl/binnenland/turkse-moslimext...
Hezbollah zijn terroristen!
Geen "rebellen", "strijders", "opstandelingen" of "activisten". Geen "verzetsbeweging". Dat zijn termen bedoeld om anderen te bedriegen en de ware Hezbollah-terreur te verbergen.
Hezbollah = Terroristen!
Een paar interessante leeslinkjes:
EU = naief
www.gisreportsonline.com/opinion-the-...
Huh? Terrorisme? Waar?
elpais.com/elpais/2017/10/30/inenglis...
Wat? Hezbollah gefinancierd vanuit netwerken in de EU?
www.fdd.org/analysis/2018/08/06/eu-re...
Goh, waar komt die 75 miljoen ineens vandaan?
m.spiegel.de/spiegel/vorab/libanesen-...
25? Das een beetje weinig. 25 miljoen, dat gaat ergens op lijken.
I second that.
Hear hear.
Ook een leuke geste richting stikstof zooi.
Syrië is oud nieuws, daar gaat op de grond voorlopig weinig gebeuren. Erdolf is nu bezig met delen van de Syrian National Army (SNA) over te plaatsen naar Lybië (verdienen ze €2000 ipv €100,-/mnd, je weet wel, die andere migranten-EU-doorvoerhaven. het blijkt dat de door Rusland ( en Egypte, Soedan, Griekenland, Cyprus) gesteunde Haftar ineens aan het winnen is, en dat is tegen het zere been van onze Sultan, die droomt van de wederopstanding van het Ottomaanse rijk. libya.liveuamap.com
Heeft minister Kaag van Hezbollah zaken al geklaagd? En Blok? Die zo graag handelsakkoorden sluit met het regime en Revolutionaire Garde in Iran.
Kaag zal wel weer gaan jengelen om sancties en/of boycot tegen Trump en de VS. Dat doet ze altijd. Ze is nogal voorspelbaar.
D66 zal wel weer boos zijn, want onschuldige mensen enzo.
Het Internationale Strafhof zal wel met Hezbollah gaan praten om een strafzaak tegen de VS te beginnen.
Religion of pieces.
.. maar goed. Mijn medeleven gaat uit naar de geestverwanten van de Iraanse mullahs. Intussen ben ik mij aan het ingraven voor hun represaille bombardementen van de komende 36 uren. En de opvolgende klimaatmaatregelen.
Tja ze komen al in de buurt, ik hoor het reeds knallen.
Woon je in Israël dan?
Die 2 doden aan de kant van Al-Shabaab staat in schril contrast tot de tien duizenden doden die zij op hun geweten hebben.
De herverkiezingscampagne is dus gestart, begrijp ik.
nah, net als de "impeachment sham" kwam die in november 2016 op gang. Met enig succes voor herverkiezing, zoals te hopen is.
Volgens Michael Moore is het al zeker dat Trump nog 4 more years gaat krijgen.
Overal waar de Amerikanen sinds het einde van WOII menen "democratie" te moeten brengen loopt het gierend uit de hand. Sure in eerste instantie lijkt het altijd alsof er verbetering is. Maar zodra ze dan hun hielen lichten is het gelijk weer bal. Komt er een "georganiseerde" volksopstand, treed er iemand af, dondert een interim regering in elkaar, worden er verkiezingen gehouden, beland er altijd weer een van streng islamistische leer op de presidentiële stoel en zijn we weer terug bij af en begint het hele riedeltje via een zich (alweer) bedreigd voelend land dat zich bij de NV meldt gewoon weer van voren af aan.
Wat dat betreft moet ik Trump in één ding gelijk geven. de VN is een tandeloze tijger. Of sterker, een ezel die zich telkens weer aan dezelfde steen stoot.
Oorzaak : islam. Jihad + sharia + wereld-kalifaat.
@Cool Pete | 30-12-19 | 12:22: Cuba?
Korea? Vietnam?
De VN is voor de buhne. Het richt zich tot de Arabische landen om hen het idee te geven dat ze ook wat te zeggen hebben. Daarom zijn ze ook altijd zo anti-Israel als het maar kan.
@Is dit nog nieuws? | 30-12-19 | 12:31: Communisme? Je weet er vast meer vanaf? Dit zijn andere tijden?
@Is dit nog nieuws? | 30-12-19 | 12:31: Oorzaak : communistische diktatuur; en hun verspreiding. U had wel onder Castro, Stalin, Mao willen zuchten ?
De VN is inmiddels een kwaadaardige tijger die macht zoekt -en krijgt, zie oa het Marrakesj pact, het IPCC inz het klimaat en hun ronduit perverse houding tegen Israël. De VN is het falen van het mensdom.
@Cool Pete | 30-12-19 | 13:12: allemaal landen waar minder last is van Mohammed.
De ineenstorting van Rusland kwam ook doordat ze probeerden met de VS mee te gaan in militaire uitgaven en daardoor stortte op gegeven moment de economie van Rusland in elkaar, de Oosteuropanen zijn wel blij dat ze onder het juk van Rusland vandaan zijn en zien scherp hoe de EU zich dreigt te ontwikkelen tot een vergelijkbare dictatuur.
@eastender | 30-12-19 | 13:12: Vergeet ook niet het OPCW gevestigd in den Haag wat een kwalijke rol heeft gespeeld bij de gifgasaanvallen die aan Sadat werden toegeschreven.
@Cool Pete | 30-12-19 | 13:12:
En Polletje Pot niet te vergeten met ca. 1,5-2 mio burgerdoden.
@bijna_raak | 30-12-19 | 13:44: leuke spagaat dan aangezien die voormalige WP paupers aan de geldtiet hangen van de euSSr.
Gretha zal dit ook wel eens op de kaart gaan zetten, dit kan zo echt niet langer!
Onze nieuwe heilige laten wij haar aanbidden.
More more more MOABs please Mr. president sir. Hit 'm where it hurts.
Legaal vuurwerk zorgt nog steeds voor meer slachtoffers dan illegaal pools spul.
Vooral dat Amerikaanse
Het islamo-fascisitische ayatollah militarisme, voert oorlog-handelingen in Yemen, Irak, Syrie, Libanon, Gaza.
Logisch, dat ze bestraft worden.
In 1979, haalde 'links' de ayatollah's binnen. Dat heeft iedereen geweten :
onderdrukking, massa-executies, militaire diktatuur.
In Iran is sinds december 2017 - weer - een volks-opstand :
- tegen de armoede
- tegen de sharia
- tegen de militaristische ayatollah's
Tot nu toe : meer dan 1500 mensen dood-geschoten.
Zie op twitter : IranProtests; NCRI-Iran, enz.
En wie begon elke keer met dat gezeik,toch weer de VS.
Dat soennietische islamofacisme heeft ons al quada en IS gebracht.
@Roger-Rabbit | 30-12-19 | 13:44: Tuurlijk alles is de schuld van het kapitalisme het witte privilege en het patriachaat en Trump is fout, Obama was een heilige zie bv Libie, Syrie.
25? Hezbollah is toch een terroristische organisatie? Ik zou zeggen doe ze meteen allemaal maar.
En die rare fascinatie van mohammedanen met maagden ook altijd.
(al dan niet 72 stuks, ergens in een hemel)
Niet om tof te doen, maar heb een aantal maagden (3 stuks) tussen de lakens gekend als zodanig, en als je kunt kiezen dat, of een rijpere vrouw.... nou, dan weet ik het wel.
-
Maar ik denk het te weten: het is de onzekerheid van de mohammedaan over z'n pieletje, en z'n werk als lover tussen de lakens, want oh wee als een vorige lover "beter" was, oh nee, het IDEE.
Tussen de lakens is namelijk ook, ik filosofeer even door, de enige locatie dat de mannelijke mohammedaan in z'n "eentje" is, hij het "zelf" moet "doen".
Is er geen troep hyena's om je hachje te redden, of je repSeCt te krijgen van familie, "broeders" en neven en wat al niet.
Helemaal alleen, in z'n uppie, met die pussy.
Meh, uitgekauwde grapjes. Vergis je niet: ik heb niets met moslimextremisten. Je reactie is gewoon meh
Denkt u dat er één mohammedaan bestaat die zijn best zal doen, anders dan voor zijn eigen genot?
Eigenlijk wil ik niet zo cynisch doen omdat ik sowieso er één ken die een goeie vent is voor zijn vrouw. Ze bestaan. Gelukkig. Maar de primitieve massa! brrr.
@woessie | 30-12-19 | 12:13:
Die van jouw ook.
@CalamityJane | 30-12-19 | 12:13:
Ken zelfs 2 "vrije" mohammedanen, in mijn vrindenkring, Jane, die de partner gewoon goed wil behagen in bed.
En 1 van die 2 doet dat met mannen.
De openlijke naffernicht,
Maar niet Marokko.
Vandaar dat hij is verstoten (met extreme dreiging met geweld/de dood) door zijn "fijne" liefkozende familie uit Tanger, Marokko.
@chicago river | 30-12-19 | 12:25: Daar zegt u wat, "vrije". Die ik ken is niet eens "vrij". Ik zei...trouwens sowieso. Nog een voorbeeld, kennis...een man die afstand heeft gedaan van zijn ketenen. Zijn vrouw durft nog altijd haar hoofddoek niet af te doen. Omdat ze af en toe haar ene zoon wil bezoeken in Iran. Hij, haar man. kan niet meer terug. De isla(r)m reikt ver.
@chicago river | 30-12-19 | 12:25: Eigenlijk is hij zo goed als dood, hij weet alleen niet wanneer zijn neef of broer langs komt. (best wel erg.)
@CalamityJane | 30-12-19 | 12:38:
Wat ik met "vrije" bedoelde is dat hij alles doet wat Allah verboden heeft, maar ondertussen zich ongans tankt aan whiskey, blows wegwerkt als of het kretek-sigaretjes zijn, maar toch vasthouden aan die Indonees-Islamitische identiteit.
Hij is inmiddels getrouwd, en voorzover ik kan beoordelen (wij zijn open met mekaar), ook echt monogaam (want het is wel een vrouwenliefhebberT).
Tja, Jane.
Soms kom je dingen tegen in het leven.
En mijn maat de naffernicht (zo noem ik hem ook), die werkt in een slagerij, in mid-Spanje, tussen de uber-machismo-Spanjolen in een restaurant/cafe, en die behandelen die gozer gewoon als een van de hunnen.
Mooi toch?
Maar je moest hem eens horen over zijn "eigen mocro" "cultuur".
Heeft hij geen goed woord voor over.
Een beetje typetje Hafid Bouazza, maar dan gay.
@chicago river | 30-12-19 | 12:56: Dat je Marokkaanse maat het best goed kan vinden met z'n Spaanse macho-collega's wil ik wel geloven. In mijn ervaring zijn de meeste Spanjaarden ongelooflijk tolerant. Dat is misschien niet wat de meeste mensen zouden denken maar het is wel een feit. En gelukkig maar voor uw vriend!
Duid likk
Er bestaan heel wat 'vrij'heden.
Sneu!
Nog even dit; hij van de ketenen speelt goddelijk viool.
Hahahaha!
Goed bezig. Kunnen ze hier in Nederland ook wat van die haatpaleizen targeten?
Als ze nou eens beginnen met 100 te rijden in dat Zuid-Libanon. Maar een beetje stikstofbeleid zullen ze daar ook wel niet hebben.
Hoe achterlijker het land, hoe klimaatneutraler de vuiligheid die zij daar uitstoten. En wij maar spijbelen om deze onzin te vergoeden.
Tja ik heb het geprobeerd maar die ezel voor de kar wil niet sneller als 20, zucht.
Ware dit een door NL piloten uitgevoerd bombardement geweest was er nu een grote paniekdiscussie losgebarsten over hoe het kan dat er doden zijn gevallen en wie "de kamer verkeerd had geinfomreerd".
Nee nee, eerst gaat het een aantal jaar in de doofpot, zodat de herinneringen wat minder actief kunnen worden.
@Timide_Aso | 30-12-19 | 12:28:
Triest he dat we er dus niet open over kunnen zijn anders zijn er mensen die alles doen om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt.
Probleem is eerder dat de Nederlandse vliegtuigen niet het kamp maar het naastgelegen ziekenhuis had geraakt.
@Epistulae_Morales | 30-12-19 | 13:39:
Tja als IS explosieven produceert met een ziekenhuis als schild, wie is er dan fout.
Kan Trump Air niet eens over een bepaald gedeelte van Den Haag en Hilversum vliegen?
In ieder geval deze regering een lesje bijbrengen hoe je lastige Arabieren aanpakt.
Wanneer de EU de 90 jaren vol maakt (maximale houdbaarheid voor socialistische heilstaten) zal dat inderdaad noodzakelijk worden. Tzou niet de eerste of de tweede keer zijn dat Amerika de zelfgemaakte rotzooi in Europa moet komen oplossen sinds 1917.
Pompeo wordt binnenkort gelukkig vervangen. Onbetrouwbaar oorlogszuchtig sujet.
Ja, Hillary deed het veel beter. Die bracht alleen maar vrede de wereld in!
Sinds 1979 : ayatollah's + militarisme in M.O. : 'Dood aan Amerika!"
Wie is hier oorlogs-zuchtig ?
@Drunken_Pumpkins | 30-12-19 | 12:17: Pompeo tapt uit hetzelfde vaatje als Hillary..
@Cool Pete | 30-12-19 | 12:18: Groot Brittannië en de VS hadden toen al zo'n dertig jaar bemoeienis in Iran.
Mocht je geïnteresseerd zijn:
sieplex.com/article/mohammad-mosaddeq
@Cool Pete | 30-12-19 | 12:18: heeft wel een reden he,. Die Ayatollahs hoefden niet zoveel moeite te doen om het volk mee te krijgen... waarom denkt u?
Shit. Sieplex. Las Sexplek. Humpf...
HA!
Dat besluiteloze gesjor en geseul aan dat been.
-"Twee honden vechten aan 1 been, en de derde..."
Kan er geen sec. wakker van liggen of me druk om maken.
Hezbollah, Al Shababab. Mieter in de drab.
1 Pompeo is minister. Dat wordt in de VS Secretary of State genoemd, maar dat is wat anders dan onze staatssecretaris. De afko SecState is nergens voor nodig, maar je kunt natuurlijk minister nog afkorten tot min of M.
2 Als de Amerikaanse inlichtingendienst weet waar al die boeven zich ophouden, waarom wachten ze dan altijd met bombarderen tot er een aanslag is geweest? Kun je niet beter vooraf bombarderen en dan zó lang tot ze allemaal dood zijn? Op mij maakt dit bombarderen de indruk van een actie voor de bühne.
Hier in de EU menen mensen dat je heel goed kan onderhandelen met terroristen of jihadies. Die moet je juist niet doodmaken maar je land inlaten en gratis huizen en zo geven. In het ergste geval moet je ze oppakken en berechten (niet te lang!) en dan weer snel vrijlaten en knuffelen.
@Moonwarrior | 30-12-19 | 11:46: En dan op de televisie hun verhaal laten vertellen en daar vervolgens een tv-serie van maken.
Glorieuze kerstboodschap. Hurrah!
#gloatfest2020
Hezbollah terroristen ombrengen altijd een goed plan. Zooitje tuig is dat.
Dat zullen Iran en Assad misschien niet zo leuk vinden maar het valt wel samen met Trump die Putin een handje helpt met Russische terroristen. Zet je toch te denken...
Assad en Iran zijn immers dikke bondgenoten van Poetin.
Ik zal maar mijn aluhoedje opzetten en speculeren dat Trump zijn "kijkcijfers" na zijn recente Twitter-meltdown en het feit dat meer dan de helft van de Amerikanen hem verwijderd willen hebben na zijn Impeachment een beetje moet ophemelen.
Zal wel een oorlogje met Iran worden. Dat leidt zo goed af van de missers met de staatsschuld, het begrotingstekort en de gigantische blunder met Trump-tariffs. Eventjes afgezien van het feit een wettenloze president is die alles aan zijn laars lapt.
Het was me een weekendje met nieuws.
Trump is juist heel blij met de hele impeachment, heeft laatst 10 miljoen in 1 dag opgehaald voor 2020 en als je de cijfers ziet is de steun om te impeachen enorm afgenomen, onder Democraten ging het van 90 naar 77% zelfs.
Oorlog met Iran wordt het niet, is gewoon een beetje op en neer blaffen. Grappig ook hoe na 8 jaar Obama, die alles via executive orders deed en zelfs oorlog voerde in Libie of Syrie zonder goedkeuring van de Senaat, meent dat Trump wetteloos is.
@Moonwarrior | 30-12-19 | 11:44: Wag the dog
Tja ik ben het helemaal met u eens, jammer dat die Amerikanen het maar niet willen snappen. Misschien als u nu eens uw vakantie offert en 14 dagen met uw waarheid op een bordje geschreven voor het witte huis doorbrengt kan het de grote klapper worden, dus toi,toi,toi.
Wetteloos?? Hoezo? Waar staat dat? Laat me het weten aub. Trump basher. 4 more years please
Al shabadabadoeh.
Zag ik daar een jihadisten-legpuzzel?
LOL.
3D, trouwens.
Nee joh, effe afspoelen, marineren en op de bbq
@me163komet | 30-12-19 | 11:44: Gedver! Ik houd niet van hondenvlees!
Tja dat is de islamistische ome Willem show: "deze vuist op deze vuist, dan dit been op het andere been,zo kom ik naar boven".
*NL-vlag* Trump 2020! MAGA *trekker* Drain ze swamp! *Realist*
Ik wilde deze jihadies geluk wensen met hun martelaarschap. Al die maagden en 10.000 "jongetjes zo wonderschoon als parels", dat wordt een dolle party daar in het paradijs!
Ja, altijd die maagden, maar die krijgen het wel verdomd druk. Wie zorgt er voor de aanvoer van nieuwe maagden? En wat is er eigenlijk voor de vrouwtjes? 72 hunks? Of gaan die gewoon nooit naar het paradijs?
@JvanDeventer | 30-12-19 | 11:50: dat omschrijft de koran niet, vrouwen tellen niet zo mee. Vreemd genoeg rennen al die feministen weg met de islam.
@JvanDeventer | 30-12-19 | 11:50: fruit.
Geen grap.
En verder geeft de islam aan dat het geen fruit is zoals we hier op aarde kennen.
Tja hoe zit dat met die homo jihadies, als ze in het paradijs van een flat gegooid worden kunnen ze daar wel vliegen?
@Moonwarrior | 30-12-19 | 11:59:
Ze hadden vrouwen nooit stemrecht mogen verlenen.
Tot 2005 had ik een Stichting GTI (=Global Travel Information) waar je voor een kleine donatie alle praktisch waardevolle informatie (informatie per reisroute/visa halen onderweg/carnet de passage/tropische ziekten) kon krijgen om buiten Europa te reizen op de motor of met de auto. En verder kon je in contact komen met auto-/motorreizigers die net terug waren van een reis. Leuk en vooral handig. Mooie tijd vooral de jaarlijkse GTI-weekenden met dialezingen van over de hele wereld waren fantastisch. Totdat in 2005 Arjen Hilbers werd ontvoerd in de Sahara, wij dachten eerst allemaal dat hij dood was maar dat was gelukkig niet zo. Daarna moest ik langzaam reisroutes gaan schrappen want overal moslimterroristen. De West-Afrikaroute, de dwars-door-Afrikaroute, de Oost-Afrikaroute, het M-O, de Kaukasus afijn er bleef naast Midden-Amerika, Zuid-Amerika en Rusland + GOS-staten niets over van die eens volledig op je motor/auto te bereizen wereld (USA en Canada tel ik niet mee). Jammer toch ik had graag nog eens van Algerije naar Zuid-Afrika gereden zoals een motormaatje uit Amsterdam heeft gedaan. De Sahara en zeker de Hoggar-mountains zijn waanzinnig mooi.
Mensen die van het mooie van deze aarde willen genieten versus degenen die er een spoor van dood en verderf op nalaten. Deze tegel leest voor mij als een metafoor van Goed tegen Kwaad.
Niet voor niks gaat de route Parijs - Dakar tegenwoordig door Chili. Ofzo.
Zo pak je dat aan: Kill'em all, and let God sort'em out! Hier zou er gewoon nog een buurthuis bijgebouwd worden.
Net als de Duitsers, alleen geen één op tien, maar 1 op 100. Dat de wisselkoers duidelijk mogen zijn. Ik inflatie en quantitive easing.
De Engelsen deden 1 op 1000 in Afrika toen ze daar nog kolonies hadden, die zijn wel recordhouder op dat gebied.
Quote: The US claims that someone fired some missiles at their camp but they don't know who so they called in airstrikes on the guys who are fighting ISIS! Did someone say NATO is brain dead? Unquote.
www.defensepriorities.org/media/relea...
Je moet toch wat... en Hezbollah is altijd een legitiem doel om je oude meuk op te testen.
Een "contractor" is dus geen aannemer, maar een huursoldaat.
Die daar doorgaans buitengewoon goed voor worden betaald en gewoon kunnen doen wat ze willen zonder zich aan allerlei regeltjes te houden zoals het respecteren van de mensenrechten van gevangenen.
Desalniettemin blijft het opblazen van Hezbollah strijders een goede zaak. Moeten ze vaker doen.
Zo hoort dat. Vergelding voor 79 levens kost slechts 55 hakbargalbakken het leven. Misdaden en terreur bestrijden is dat. Dat is andere koek dan een huis, een boek en een musical, wierook van de NPO en tot je dood gepamperd worden.
Arie Boomsma zou hier een rol in kunnen spelen.
Als wat?
@me163komet | 30-12-19 | 11:50:
Als L. de Behanger.
Ja, en jullie dachten dat Hollywood een speelfilm over Laura H en haar companen aan het maken was......
De beste manier om met islamitisch geweld om te gaan: vallen ze jou en valt er een dodelijk slachtoffer, dan val je hun aan en zorg je voor een minstens tien keer zo hoog aantal slachtoffers.
In Israel weten ze dit al een tijdje.
"Oog om oog, tand om tand" heet dat; daar zijn wij echter te weekdierig voor.
Het blijft raar dat ze het toch keer op keer blijven proberen. Of is de publiciteit of het slachtoffer willen spelenbelangrijker?
Een beetje preventieve actie is vaak effectiever dan reactief. Je zou die hele Islamtische wereld lekker moeten aanpakken en dat geloof verbieden. Zie het als ontwikkelingshulp.
@deugfoob | 30-12-19 | 13:16:
Dat zou inderdaad een heleboel ellende kunnen voorkomen in de toekomst. Ook goed voor de ecoonomie en misschien wel voor de gehele aarde! Vrede op aarde is toch wat we allemaal willlen, niet dan?
Concurring the hearts and minds and legs of the people.
wat doen die kloote amerikanen eigenlijk daar? gajus is t, alleen bezig met het verzamelen van bloedgeld. schijt aan internationasl recht, gore spelletjes met steun aan isis achtige rebellen. alles in stand gehouden door leugens over de ware toedracht. en wij steunen die gasten, vinden het zelfs gaaf dat er weer n paar moeslim inboorlingen per 'death from above' naar alla zijn geholpen. doe de wereld een lol en:
YANKEE GO HOME!
Kom op zeg, nog niet zo lang geleden kermden alle globalisten nog steen en been. Omdat de Yankees Home gingen.
Koerden, weet je nog? Jullie weten nog minder dan Trump wat "wij" met dat stinkende hellhole vol islamitische verwarring moeten.
Trump geeft ze in ieder geval geen sociale huurwoning met voorrang, dat zou hier ook heel wat schiet & steekpartijen schelen.
Wat doet Hezbollah daar overigens?
DinkyToy | 30-12-19 | 11:22
Komt goed, mevr. Kaag.
110% mee eens DinkyToy... ook uit Europa oprotten en neem de atoomwapens mee aub. Zitten hier in NL er echt niet op te wachten om bij een temperatuur van 4.000 celcius te verbranden bij een nucleaire aanval.
@Jan Passant mk2 | 30-12-19 | 11:24:
eeuwigdurende hellhole is het product dat de amerikanen je door de strot duwen, goed voor wapen-, inlichtingen- en huurlingenhandel. bijwerkingen als vluchtelingenstromen zijn voor europa. kijk naar rusland, keurig de verdediging op orde en 'laat ze zichzelf maar afmaken' achterover leunend. wegwezen uit het middenoosten, niemand heeft de yanks gevraagd daar problemen op te lossen. ze zitten er louter en alleen voor hun eigenbelang: echte yanks dus.
@Penus Decoratus | 30-12-19 | 11:31:
jij snapt t
Als de 'yankee' in WOII thuis was gebleven had jij je anti-Amerkaanse opmerking waarschijnlijk in het Duits geschreven. Daarnaast, in tegenstelling tot de NLse beroeps-vergaderaars komen zij wel op voor hun burgers.
@Moonwarrior | 30-12-19 | 11:28:
wat gaat jou dat aan?
die gasten daar jennen haalt ze hier naartoe, laat ze t fijn zelf uitzoeken
Ze leveren gewoon op bestelling. Stel je zit op een eiland in de stille oceean en je doet daar wat lastig, dan belt Trump gewoon zijn special delivery service en voor je het weet komt een B2 een pakje afleveren.
@DinkyToy | 30-12-19 | 11:32:
Nou ja, Trump zit nog met de erfenis van zijn voorgangers en doet zijn stinkende best eruit te gaan. Tot woede van de EU, waarmee ik overigens meer problemen zie aankomen dan met de complete islam.
Maar dat allemaal terzijde.
Intussen zitten er nog te veel Amerikanen daar vast die nog losgeweekt moeten worden. De mullahs van Iran zijn dankzij het duo Bush-0bama oppermachtig in zowel Iran als Irak en hebben ook nog steeds ambities kernwapens te maken. Die hebben de boodschap gekregen dat zij geen grote mond moeten hebben, waarvan nu dus een kleine acte.
Intussen rommelt het in Iran, de bevolking staat op muiten tegen de mullahs - en dat verdiend stimulering.
@Jan Passant mk2 | 30-12-19 | 11:24: Waarom verhuis je niet > de VS? Jouw heilstaat onder Führer Trump? Yankee go home... you outstayed your welcome here. Amerikanen zijn van geboorte onbetrouwbaar... zit in hun DNA.
@Eendragtmaaktmagt | 30-12-19 | 11:32: 75 jaar geleden zaten je opa en oma wel op de Amerikanen te wachten. Maar hey, nu heb je het goed en mag je je dom linkse keeltje opzetten om te deugen, fijne kerel.
@DinkyToy | 30-12-19 | 11:32: Kijk naar Rusland? Ooit gehoord van Tsjetsjenië? Overigens zijn de meeste problemen aldaar ontstaan na de grensverdelings door de Engelsen en door de stokerij van de Russen die toen ze nog de USSR waren het hele gebied in diverse oorlogen hebben gestort vooral hun stokerij door landen als Egypte en Jordanie op te zetten tegen Israel. En in Syrie zijn ze ook niet helemaal onschuldig, net zo min als dat ze Iran steunen wat in Yemen de zaak aan het kapotmaken is. Dus nee, Rusland heeft altijd meegedaan aan de ellende te veroorzaken en heeft zelf ook flinke klappen gehad van de islammers. Overigens, de verdediging op orde? Heb je de staat van het Russische leger als een goed bekeken? Daar zitten ze massaal aan de vodka en alles wat ze maar onder handen kunnen krijgen in het leger.
@Eendragtmaaktmagt | 30-12-19 | 11:39:
Er hangt een druppel kwijl aan je hoektand, boze EUrofiel.
@Normpje | 30-12-19 | 11:39:
rot op man, met je vrouwelijke chantage truukjes.
@DinkyToy | 30-12-19 | 11:44:
Ik vraag mij wel eens af waar die enorme machteloze woede vandaan komt bij EUrofielen, globalisten en links gespuis? Terwijl jullie het hier in de polder echt helemaal naar jullie kleffe handje kunnen zetten?
Tot groot verdriet voor komende generaties.
@DinkyToy | 30-12-19 | 11:34:
Als klein metalen kudtautootje, ben jezelf begonnen met “wat doen ze daar eigenlijk”, dan niet gaan janken als als iemand daar een aanvullende opmerking over maakt.
Weer een stukje bijgeloof dat bij het oud vuil kan.
Trollen zijn niet alleen na zonsondergang actief.
@Eendragtmaaktmagt | 30-12-19 | 11:39:
Mmmm, DNA, als dat zo is dan ben je zeker even vergeten wie de voorouders van de amerkanen waren. Er zou dus zomaar DNA van jouw familie in kunnen zitten. Best wel een beetje medelijden met die ametikanen.
@Eendragtmaaktmagt | 30-12-19 | 11:39: ja want Europa staat bekend dat ze zich aan verdragen houden, ik bedoel die 2% van de NAVO, of het vrijhandelsverdrag met de VS waarbij toch opeens allerlei heffingen gin opleggen om de Duitse auto industrie te beschermen bijvoorbeeld? Je kunt lullen wat je wilt maar de meeste ellende in de wereld is vanuit Europa begonnen. Midden-Oosten? Engels kolonisme. Vietnam? Frans kolonisme. Shit in Libie? Italiaans kolonisme. De VS komt daar dan weer overheen dat wel, maar in Europa moeten we niet zo schijnheilig doen.
@Normpje | 30-12-19 | 11:39: Joden werden doorgaans door de Nederlandse politie opgehaald en op transport gezet.
@isitsoornot | 30-12-19 | 11:33: Enig idee hoe de Duitsers zo sterk konden worden? Wie heeft die oorlog gefinancierd?
@isitsoornot | 30-12-19 | 11:33:
Alsof Nederland bevrijden een doel was voor de Amerikanen.
Duitsland verslaan, dat was het doel.
“... volgens SecState Pompeo allemaal in vergelding op de dood van een Amerikaanse civilian contractor. “
“Civilian contractor” = Blackwater(Academi)/CIA/Mossad.
Easy come, easy go, will you let me go?
Hezbollah! No, we will not let you go. (Let him go!)
Hezbollah! We will not let you go. (Let him go!)
Hezbollah! We will not let you go. (Let me go!)
LOL!
Ik ben ineens vóór een vuurwerkverbod.
Even wat anders; in al dit soort filmpjes; waarom schreeuwen die mensen daar altijd zo?
Omdat het zo wie zo, opgefokt volk is. Heb er ook een afschuwelijk hekel aan, aan dat geschreeuw van die primaten!
Iraakse Hezbollah-strijders? Nonsens GS.... zijn Libanese Hezbollah-strijders,sjiieten die tegen IS vechten (soennieten) in Syrië. Hezbollah is opgericht en gevestigd te Libanon. Ophouden die geweldig onbetrouwbare Amerikanen te steunen die hun eigen bondgenoten in Syrië verraden hebben aan die nekafsnijdende Turken en jihadistisch ongerief van Sultan Erdogan. Overigens is de grote meerderheid van de bevolking en regering in Irak ook shiitisch.
Pompeo verdedigt de grofste martelingen door de CIA. Amerika is diep gezonken met dit uitschot als Min.BuZa.
Grappig hoe je klaagt over jihadistisch ongerief maar dat kennelijk niet vindt van Hezbollah, die overigens inderdaad in Irak zitten om daar het werk van Iran te doen.
Kata’ib Hezbollah is Iraaks-sjiietische organisatie die organisatorisch niets te maken heeft met het Libanese Hezbollah.
@Moonwarrior | 30-12-19 | 11:30: wat interesseert mij dat? Zo lang zij dat soennitische IS tuig naar de andere wereld helpen geholpen door Rusland,China en Iran... goed werk !
@Gualtiero | 30-12-19 | 11:32: hoe weet jij dat? Ben je er geweest?
@Eendragtmaaktmagt | 30-12-19 | 11:35: Zie bijvoorbeeld de tweet van H. Sumeri - een betrouwbare bron uit Irak. Behalve de gelijkende naam, ideologie en steun van Iran, heeft Kata’ib Hezbollah vrij weinig te maken met het Libanese Hezbollah.
4 more years Trump
Prima. En van mij mag-ie van Nederland een Amerikaanse staat maken.
@L. Vis | 30-12-19 | 11:37: Nederlands goud ligt in Nederland al op Amerikaans grondgebied. Het begin is er;)
Goh, Trump valt al weer de lievelingetjes van links aan. Dat zal wel weer een hoop gegil worden vanavond bij de Nationale Propaganda Omroep.
Kamervragen in het Congres na 3,2,1,0....
Die komen niet, zelfs niet van de ultralinkse democraten die er nu zitten.
Er zijn gewoon "strijders" omgekomen, geen burgers.
@2eKamer:
Alle moslims zijn namelijk strijders, want dat moet van hun geloof.
Klopt. Jezus was niet alleen palestijn maar ook de eerste islamitische martelaar - volgens Ramallah.
hup team Amerika.
Spartacus, wat probeer je toch weer sneu de Amerikanen te framen, die Yezidi plaatjes van gisteren alweer vergeten....
Links zal snel de loopse kiezer willen paaien door sigrid arafat kaag te laten verklaren dat ze dit niet willen, dan nog wat anti trump gezever en de asielindustrie kan weer een jaar verder met verhoogd budget (via slinkse andere potjes)
Het komt wat ongelegen, zo tijdens de feestdagen.
Kijk pRutte, zo ziet handhaven eruit met een niet uitgeklede overheid in een taal die de merkelkinderen ook snappen.
Uw kinderen?
@Toetsenbordcomplex | 30-12-19 | 11:17:
Dat toch zeker niet. Dan had ik de kachel gebruikt.
Maak het snel en effectief. De enige taal die sommigen op deze aardkloot begrijpen, helaas.
Mooi man, die US Airforce. Ik ken in Nederland ook wel een paar pro-Islamclubjes die de ze plat mogen gooien.
Op een paar fijne hotels na is dat hele Midden Oosten 1 gore bende. Maar Afrika spant overigens de kroon, daar zien ze van Oef nooit meer.
Mmm.. woon al een tijdje naast die hotels, en een van de mooie dingen is dat die bende ten zuiden maar een paar uurtjes vliegen is..
In Afrika ook genoeg mooie plekjes, Van Oef. Maar je moet een tikkeltje selectief zijn.
Je bedoelt die goedkope vreetschuren met handdoekje leg? En met Afrika bedoel je Gambia, waar je nog goedkoper de beest uit kunt hangen?
@Normpje | 30-12-19 | 11:22: Geen vreetschuur met handoekje leg alhier... en ten zuiden heb je een multitude aan leuke bestemmingen.. Nai en Accra voorop
@Ed. Hou toch op, wat doe je daar überhaupt in zo’n Arabieren shithole? Geen enkele reden kan mij overtuigen trouwens, dus doe geen moeite.
@Normpje | 30-12-19 | 11:32: Arabieren shithole... zeker…maar deze arabieren zijn minder arabierisch dan in nl, dat is zeker... en overtuigen? iedereen moet zijn waar die wezen wil.. jij niet hier, oefelen niet in afrika, ik niet in nl... ieder zijn meug..
@Kuifje-in-de-EU | 30-12-19 | 11:19: sinds van Oef in Luxor een dermate voedselvergiftiging opliep en geen arts wilde komen (er moest een koptische arts van 250 km verderop komen) doet van Oef niet meer aan Afrika en het MO.
Even knuppel in hoenderhok:
Vrijheidsstrijders,
Verzetsstrijders,
Bezettingsmacht.....
"Democratie"
Mislukt.
Het is de enige taal die de arabs begrijpen. Geldt trouwens ook voor die ellendige mocro's in Nederland.
Ik kreeg een warm gevoel bij dit beelddenken, de kerstgedachte, bedankt.
Dan zullen ze het wel verdient hebben.
Maar goed, filmpjes op het internet zeggen tegenwoordig ook niet zo veel meer..
Behalve die van "The White Helmets" die zijn echter dan echt..
Bommen zeggen meer dan woorden.
Je moet in het Midden Oosten en omliggende gebieden niet met je laten spotten. Is wel zo.
Eensch, is de enige taal die ze daar verstaan
Ook hiermee ben ik het eens Kuif.
Een arabier heeft alleen ontzag voor keihard terugslaan.
Dat hebben de Israelisch al decennia aangetoond.
Dat ruggegraatloze gezwatel van de EU vegen ze hun reet mee af.
Heeft Rutte deze actie al gesteund of zit ie al ineen gedoken onder z'n bureau?
Daar hebben ze vast van geleerd! Het is een soort krachtig straaltje uit een plantensproeier in een honderd meter hoog vreugdevuur.
Team trump
Mijn zegen hebben ze! Ils maintiennent... dat zouden er meer moeten doen...
Dat is de taal die ze begrijpen, verder geen woorden aan vuil maken.
ContractOr
*dooddeN
Niet 'democratie gaan brengen' of 'landen bevrijden', maar wel vergelden bij gruweldaden. Een soort Israel-strategie.
Hier heb je een been en ga heen.
Hij zag er geen been in om op één been te lopen.
Twee honden vechten om een been ....
Dat wordt nog puzzelen, want waar is de rest?
<In F(15) mineur> En mn ene been staat en de ander moet marcheren...
Irakese premier heeft er moeite mee, want soevereign land.
Als het padden bevrijdingsfront aanslagen in Nederland zal plegen en onze regering doet niets zal ik het niet erg vinden als Trump een handje helpt.
Duitsland is ook nog steeds bezet gebied, dus hij moet even op zijn beurt wachten.
@ditotje | 30-12-19 | 11:15:
Tja maar is Amerika in de eerste instantie niet de oorzaak?
Onder Saddam Hoessein was Irak toch stabieler?
@Is dit nog nieuws? | 30-12-19 | 11:21: Sadam Hoessein is begonnen, niet de V.S.
@Stratum | 30-12-19 | 11:32: De VS hebben Sadam in het zadel geholpen. Toen ze hem niet meer nodig hadden, is hij geruimd. Iedere leider in het MO, behalve Israël, moet hier zijn lessen uittrekken.
@Is dit nog nieuws? | 30-12-19 | 11:21:
Zeker was Irak stabieler maar ik denk niet dat dat iets met dit te doen heeft.
Ik denk dat het alleen maar aangeeft wat Amerikanen voor Trump betekenen.
Goh, een president met daadkracht..
Kon je van Obama met zijn ‘red line’ die overschreden werd niet zeggen..
Onder Obama voerde de VS meer drone-aanvallen uit dan onder 'Dubya' Bush
ja, ik keek er eerst ook even van op toen ik het destijds las
Barry was een kutpresident en een teleurstelling voor alle negurs in de US of A.
Nou Obama had ook genoeg daadkracht, kijk wat ze in Libie hebben gedaan.
@Moonwarrior | 30-12-19 | 11:32: Afghanistan, Pakistan, Yemen, Irak, Somalië, Syrië en inderdaad Libië. Hope en change met zo'n bommen.
Hezbollah of Al Shabaab zien we dus binnenkort op de koffie bij Margriet?
Nou, ga er maar gerust van uit dat als er zich een Iraanse ayatollah, een meneer Nasrallah of een meneer Haniya in Nederland zou vertonen ze A: met alle égards ontvangen zouden worden door Kaag en Rutte - en B: dat er in de kortste keren een hijgerige NPO hoernalist (bij voorkeur een Hollandse dame met voor de gelegenheid een kopvod) een 'exclusief' interview met zo'n griezel zou hebben.
En terecht, kwaad moet met nog meer kwaad vergolden worden. Kunnen wij nog wat van leren met onze fluwelen handschoen.
REAGEER OOK