Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aantal reizigers explodeert. DRANGHEKKEN op perrons om veiligheid te kunnen waarborgen

Leuk nieuws voor iedereen die weleens met de trein reist: het wordt NOG drukker

U kent ze wel, die reclames van zo'n opaatje die in een vrijwel lege treincoupé grijnzend een krantje leest terwijl hij nipt aan een dampende koffie en voor hem op het tafeltje een versgebakken croissantje naar 'm ligt te glimlachen en de trein vrolijk verdertuft door het Hollandse land, kedeng oehoe. Nou vergeet het maar. Dat is alleen dinsdagmiddag tussen 14.00 en 14.20 uur. Op alle andere tijden staat die opa ergens in zo'n tussenhok bij een pleedeur weg te kwijnen in een geurmix van zweet en onfris toilet, tussen allemaal mensen die chagrijnig naar het scherm van hun mobiel staren, ah er is nog net een plekje vrij op het trappetje, en als hij door de opgefokte forenzenmassa naar buiten wordt gevoerd ziet hij nog net hoe een "Vlaming" een conductrice tegen de grond hoekt. Achtervolging nutteloos want het is toch te druk. EN HET WORDT ALLEEN NOG MAAR DRUKKER. "Het aantal treinreizigers groeit zó veel sneller dan verwacht, dat ingrijpende maatregelen nodig zijn om risico’s van ongevallen op overvolle perrons te beperken. Daarvoor waarschuwt NS." ProRail gaat zelfs dranghekken op het perron kwakken. Nou ja als je in dit land een beetje vlot en comfortabel van A naar B moet kun je altijd nog met de aut... o nee wacht.

Reaguursels

Inloggen

De oplossing is zo simpel: als iedereen nou een kleine auto koopt zijn de files zo opgelost. Hoe groter de auto, hoe minder er op hetzelfde stukje weg passen. Daarom kan de wegenbelasting beter proportioneel toenemen als je auto groter is, in plaats van zwaarder zoals nu. Zelf heb ik een Daihatsu Cuore die maar 740 kg weegt en 15 euro per maand belasting doet. Nu zul je zeggen, ja maar dat is toch een kleine kudtauto? Nee, dat is alleen de buitenkant, van binnen is hij ruimer dan een Audi A4. Geloof je vast niet? Pak je meetlint en aan de slag. De afstand tussen gaspedaal en de voorkant van de achterbank in een A4 is 175cm, in een Cuore 184cm. Ik ga er wel eens mee naar de Ikea en parkeer dan bij voorkeur voor het restaurant. Dan kom ik terug met een Billy van 202cm en dan zie je die koppen al denken: dat wordt lachen want dat past nooit. Echt wel, de klep kan gewoon dicht.

quigg | 13-11-19 | 15:49 | 5

@Boris Badass | 13-11-19 | 18:36: Dat dus...

BadPatNL | 13-11-19 | 18:57

@Boris Badass | 13-11-19 | 18:36: Oeps , kreukel zonder zone

ewout56593235 | 13-11-19 | 19:10

@ECLP | 13-11-19 | 15:53:
Echt wel. Natuurlijk niet als je drie kinderen hebt, maar voor iemand alleen is het een ideale auto. Op een normale weg kun je keren zonder te steken, je parkeert hem op een postzegel, het verbruik is >1:20 en evengoed kun je er 160km/u mee. Mijn vorige auto was een Citroen C5 Break, en ik zou niet meer terug willen.

quigg | 13-11-19 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Het kan erger.
Pak de bus op een regenachtige dag.
De meur...

RickyLaRue | 13-11-19 | 15:40

Wanneer verklaart deze regering dit land eens voor vol. De Europese verdeelsleutel voor al die gelukzoekers moet dusdanig worden aangepast dat het dichtst bevolkte land ter wereld wordt vrijgesteld van iedere opname.

Vliegende_rookworst | 13-11-19 | 14:05 | 1

Ja. Maar de kans dat iedereen straks verzuipt is hier het hoogste, dus voorlopig is het de Titanic beladen.

MistaRazista | 13-11-19 | 15:09

Vind het wel meevallen. Neem regelmatig de trein van Fryslân naar Schiphol, en dan kan ik prima twee uurtjes onderweg werken. In de 1e klas stiltecoupé is dat eigenlijk altijd wel mogelijk. Ben je op drukke(re) trajecten aangewezen op 2e klas, dan ben je inderdaad wel wat gefuckt.

Azijnist | 13-11-19 | 13:02 | 2

Wie reist er nou weer op dagelijkse vasis eerste klas op eigen portomonnee. Kost verdomme een godsvermogen. Ik snap dat je lekker kunt zitten vanuit friesland, daar stap je eenzaam in. 2e klas reizen in het westen is een grote puinhoop.

Bekeerling | 13-11-19 | 13:35

Tsja, het Westen.... Woon niet voor niets in Fryslân.

Azijnist | 13-11-19 | 17:39

Ik kan mooi voorlezen dus ik werk thuis. Scheelt een hoop.

QuelleFromage | 13-11-19 | 12:43

Linkse mensen hoeven niet te reizen want die blijven toch in hun bubbel zitten. Dat scheelt al weer een hoop reizigers.

boerzoektscheet | 13-11-19 | 11:34

Ik reis inmiddels al 2 jaar met de trein tussen Utrecht en Amsterdam. In de spits. Eigenlijk bijna geen problemen. 90% van de tijd een zitplek en op tijd. Maar veel drukker moet het inderdaad niet worden. Misschien wat langere treinen inzetten?

deministerpresident | 13-11-19 | 11:06

Nogmaals reizen buiten de spits is goed te doen. Maar reizen in de spits is wanhoop, paniek en agressie. Ik ben blij dat ik wandelend naar mijn werk kan.

lingo star | 13-11-19 | 11:02 | 1

Het probleem is juist de spits. Het tijdstip dat het klootjesvolk naar het werk moet

BozePaarseMan | 13-11-19 | 11:07

Het probleem is dat reizen met de trein veel te goedkoop is. Verdriedubbel de prijzen en maak het exclusief! Niet iedereen moet zomaar met de trein kunnen reizen.

Peter777 | 13-11-19 | 11:01 | 3

En niet harder dan 100 km/uur want stikstof

boerzoektscheet | 13-11-19 | 11:32


Er is een veel betere oplossing; beperk de immigratie en verminder de bevolkingsaanwas. Hebben we over een paar jaar weer ruimte in de trein.

Jackson | 13-11-19 | 13:55

@Jackson | 13-11-19 | 13:55: uw oplossing is de enige juiste, maar daarvoor heeft de politiek een blinde vlek.

canis lupus | 13-11-19 | 17:23
-weggejorist-
ratelaar | 13-11-19 | 10:56 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Laatst even overstappen op Amsterdam Zuid, 10 minuten om even naar een ander perron te lopen (2 perrons slechts) . Je zou maar een aansluiting perse moeten halen.

sprietatoom | 13-11-19 | 10:48

Er zijn 2 soorten treinreizigers: de groep die zowat gratis reist (zoals scholieren en studenten), en het werkvolk dat de volle mep en dd ritten voor de eerste groep mag betalen.

druipsmurf | 13-11-19 | 10:30 | 1

Je vergeet de groep die structureel zwart rijdt en de conducteur bewusteloos slaat als die dat ontdekt.

Colin.Fart | 13-11-19 | 11:44

Als de trein da zo vol zit, hoe komt het dan dat de ritprijs zo ontzettend hoog is?
Meer reizigers zouden de prijs per persoon juist naar beneden moeten drukken. Want meer mensen per voertuig.

druipsmurf | 13-11-19 | 10:23 | 3

Monopolist. De privatisering van de spoorwegen is volksverlakkerij, want NS en Pro Rail kennen landelijk geen concurrentie. Waarmee ik overigens niet pleit voor het in de markt zetten van beide clubs. Dan krijgt reizend Nederland pas echt een dodelijk infarct.

Hetkanverkeren | 13-11-19 | 10:53

De trein zit niet de gehele dag propvol. Ook zijn er trajecten waar veel minder gereisd wordt.

Weerduivel | 13-11-19 | 10:59

Misschien een gek idee? Maar capaciteit op die trajecten verlagen?

CamaroHans | 13-11-19 | 11:30

tsja, prijzen omhoog want "weren uit de spits".
Wat me opvalt is dat veel intercity verbindingen minder stoppen op kleinere stations. Of in het buitengebied alleen nog stoptreinen hebben.
Feit is dat je nu 2x zoveel moet overstappen. Stations worden hierdoor veel drukker.

boerk | 13-11-19 | 10:20 | 3

Precies, prijzen verdubbelen!

ugur | 13-11-19 | 10:21

Klopt! Treinnetwerk is sowieso niet heel slim ingericht. Heel handig idd van centrum grote stad naar centrum grote stad. Maar helaas moet heel werkend Nederland van de vinex naar een aftands bedrijvenpark net buiten de stad.

trottle | 13-11-19 | 10:48

En lekker met een treinstel aan komen boemelen...

P-unit | 13-11-19 | 10:51

Als iedereen eens gaat carpoolen in plaats van iedereen als een debiel in hun eigen rijdende hokje komen er minder files en is het minder druk op het perron. Idioot dat dat nog niet is verplicht gesteld.

deoudererijperevrouw | 13-11-19 | 10:17 | 5

Carpoolen is het slechtste van beide werelden: Je moet op elkaar wachten op een overstapplaats om dan vervolgens samen de file in te gaan. De oplossing van het fileprobleem zit niet bij carpoolen en ook niet in het OV. Iedereen die 40 kilometer of minder van z'n werk woont en niet constant op klantenbezoek moet stimuleren de bromfiets/speed-pedelec te nemen of een Canta of brommobiel met dezelfde afmetingen die buiten de bebouwde kom op het fietspad mag. De meesten werken op één plek naar mijn weten, dus dit kan voldoende zijn om de files te doen oplossen.

Alexander des Burgus | 13-11-19 | 10:42

Alleen als ze er heel lekker uitziet. En bijzonder schaars gekleed.

Peter777 | 13-11-19 | 11:05

@deoudererijperevrouw | 13-11-19 | 10:26: Ik heb echt nog nooit op praktische carpool afstand van een collega gewoond. En als je toevallig wel bij collega's in de buurt woont is de kans vrij groot dat je ook heel dicht bij het werk woont en dus met de fiets kan. Daarnaast hebben de meeste mensen tegenwoordig ook geen vaste werktijden meer. Dus die potentiele carpool collega bij de inkoop (die moet communiceren met fabrieken in China, Japan en Korea, die ca. 8 uur voorlopen) heeft hele andere werktijden dan Jan van de verkoop die bijvoorbeeld beschikbaar moet zijn Amerikaanse klanten. Om dan nog maar te zwijgen over andere flexibele werktijden omdat we het hebben over twee verdieners die de ene dag vroeg beginnen en vroeg thuis willen zijn om de kinderen op te halen en de andere dag weer later beginnen omdat het hun beurt is om de kinderen naar school te brengen.

trottle | 13-11-19 | 11:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan pak je toch gewoon de Fiets!

Mark_D_NL | 13-11-19 | 10:10

De enige oplossing is een pools nummerbord

pomodorus | 13-11-19 | 10:03

Terwijl op de oplossing tegen drukte simpel is: meer nieuwkomers!

Daffyduckblowtook | 13-11-19 | 09:59

Heb het ook ooit 2 weken volgehouden met het OV te reizen. Sta liever in de file.

Barkruk2 | 13-11-19 | 09:59

De oplossing is simpel en doeltreffend: TREINSCHAAMTE

Fluister Greta in haar oor dat treinen kooldioxide produceren (maakt niet uit of het klopt) en voor je het weet staa(k)t je dochter met een plakkaat in d'r knuistjes op Utrecht CS en gaat de armageddon-brigade van 'extinction rebellion' in tjoeke-tjoeke-polonaise over het spoor.

Voorgeenchanterikpeu | 13-11-19 | 09:55 | 3

Vast wel fijnstof met die remblokken

boerk | 13-11-19 | 10:09

Neem eens een grondmonster van een spoorbaan of zelfs ernaast,
Er werd vroeger niet voor niet afgeraden om een moestuin naast een spoorbaan te hebben ivm schadelijke stoffen.

steekmug | 13-11-19 | 10:11

Autohatend Links wil ons allemaal de trein in persen. Misschien zijn veewagens beschikbaar ?

Bolder | 13-11-19 | 09:54 | 1

Ah, het (Nationaal) Socialistisch transport. Daar hebben de linkse antsemieten ervaring mee.

boerzoektscheet | 13-11-19 | 11:35

Met zo'n 700 licht getinte conductrice meppers per week op het perron er bij gaat het helemaal goed komen .

Castor12 | 13-11-19 | 09:54

Koop een 2e hands electrische rolstoel, en je hebt altijd een zitplek bij het raam.
Electrische koelbox erop monteren, en “plop”

Het leven is zwaar | 13-11-19 | 09:54 | 2

dat werkt 3 keer en daarna binden ze je met rolstoel en al achter de trein

pomodorus | 13-11-19 | 10:00

Met de trein van Gouda naar Zaltbommel, samen met mijn tiener, voor een verjaardagsfeestje: 52 euro. Op de reis zelf viel niets af te dingen: die verliep voorspoedig en comfortabel. Toch gaan op dit soort momenten mijn gedachten uit naar alle minimagezinnen. Niet te doen, dit soort uitstapjes voor mensen zonder auto.

MickeyGouda | 13-11-19 | 09:49 | 13

Als minima moet je een condoom gebruiken. Don't breed them if you can't support them.

boerzoektscheet | 13-11-19 | 11:38

Er zijn minima die daar geen rekening mee houden. Die leven van de kinderbijslag. Ik ken ze die gezinnen. De goedwillende minima is een klein gezin toch wel gegund?
Toen ik twintig was zei iemand me dat kinderen hebben geen haalbare kaart meer was. Onze kinderen (geen minima) hebben dat begrepen. Blij om.

CalamityJane | 13-11-19 | 11:44

Wij wonen in het oosten (zijn niet wijs echter) Om van huis naar Schiphol te komen ? Eerst 10 min. lopen naar bus, dan trein(3xoverstap) prijs totaal 4xca. 30,00 euro=120 euro. En, dit is dan voor 2 mensen !!
Auto, 2 uur rijden, overdekt parkeren hele maand, 160 euro.
Geen gedoe met bagage. Mag u raden wat wij deden.

dirk5879 | 13-11-19 | 12:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik zou zeggen, ga eens in Zuid Korea kijken. Alle perrons afgeschermd van het spoor, de trein stopt op de cm bij de deuren, instapzones voor ouderen en ouders met kinderen, treinen rijden daar op de minuut op tijd, niks geen prullenbakken in de trein, iedereen neemt daar zn eigen rotzooi mee en gooit het op het station keurig in de afvalbakken. Daar kunnen wij echt nog wat van leren.

PetrusP | 13-11-19 | 09:48 | 5

Ja, omdat ze daar spontaan voor de trein springen.

boerk | 13-11-19 | 10:12

@Daffyduckblowtook | 13-11-19 | 09:58: Nederlanders wel, immigranten niet. Mijn kinderen (en ik zelf) hebben geleerd ons afval in een afvalbak te gooien. Is die niet in de buurt, stop je het zakje of propje in je zak of tas, en gooit het later alsnog in een afvalbak.

Cammy | 13-11-19 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Het AD komt met een NS promotie artikel "Er is ook een andere oplossing, eentje die al 180 jaar bestaat: het spoor. Kortom, blijf vooral 130 rijden, maar doe dat op het spoor.” www.ad.nl/economie/prorail-en-ns-vrag...

CoffeePatch | 13-11-19 | 09:48

prachtige foto, mis alleen de gelijkvloerse trein-kruizingen. Als we van het elektrisch gaan kunnen bovenop de trein een soort van eerste klasse B zitplaatsen gemaakt worden. Daar kun je dan wel weer zitten.

Schilder58 | 13-11-19 | 09:48 | 1

Ik zeg u; die foto, dat klopt niet. Fakenews. Vooralsnog.

Peter777 | 13-11-19 | 11:08

Voetganger, (brom)Fietser, Automobilist, bus/tram/metro treinpassagier staan allemaal NIET in de file voor hun plezier.

Wanneer komen de eerste opleidingen voor aanduwers die je in elk blik kunnen duwen voor de enige doorstroming!

captain-caveman | 13-11-19 | 09:47

Liever filerijden dan als vee in de trein.

Nederland80 | 13-11-19 | 09:45 | 2

Arnhem-Zwolle 3 uur enkele reis in de file dan voel je je ook ingeblikt.
Helaas had ik een grote rups graafmachine achter op de oplegger die past niet in de trein

captain-caveman | 13-11-19 | 09:52

@captain-caveman | 13-11-19 | 09:52:

Tuurlijk wel, gewoon het dak eraf graven en die machine op de vloer parkeren. Wel de arm een beetje laag houden anders vonkt het zo.

Voorgeenchanterikpeu | 13-11-19 | 09:58

Het is zo fijn voor je ego om neer te kunnen kijken op mensen die met het openbaar vervoer reizen.
Ga jij maar lekker 'snachts 130 rijden zou ik zeggen.

Koos Knak | 13-11-19 | 09:44

Nederland is meer dan 2x zo dicht bevolkt als het op 1-na-dichtst-bevolkte land van Europa, België. Dat betekent dat men hier al decennia geleden had moeten beginnen met bevolkingspolitiek: wie laten we toe en wie niet, hoe gaan we de bevolking evenredig verspreiden over het land enz.
Maar zoals met alle problemen die om een oplossing vragen, blijft men ze voor zich uit schuiven, totdat het vragen is veranderd in smeken en schreeuwen zodat ze niet langer genegeerd kunnen worden.

Zenzeo | 13-11-19 | 09:43 | 3

Is echt te laat, de agressie van die geïmporteerde genen gaat Nederland kompleet opbreken op termijn (als dingetjes/economie tegen gaan zitten)

grindbak | 13-11-19 | 09:47

Als problemen niet meer genegeerd kunnen worden, is er feitelijk geen oplossing meer mogelijk.

Mr.Crowley | 13-11-19 | 09:47

Tijd voor een te bouwen nieuwe stad in ´braak´ liggend Groningen of Friesland.
Groot Alweermere !

CalamityJane | 13-11-19 | 09:42 | 5

@dirk5879 | 13-11-19 | 09:52: Weet ik Dirk! Noem de route per trein naar Groningen ook de schimmelvlekken route. Eerder kwam je nog door een redelijk leeg landschap. Elke week komen de aanlandiers nog binnen Dirk en steden als Amsterdam en meer breken door hun voegen. Daarom een Groot Alweermere!

CalamityJane | 13-11-19 | 10:03

Ze moeten eens die spoorlijn Lelystad-Emmeloord-Heerenveen-Drachten-Groningen (Lelylijn) gaan bouwen. Dan ontwikkelt de boel zich vanzelf wel.

Alexander des Burgus | 13-11-19 | 10:53

@Alexander des Burgus | 13-11-19 | 10:53: Nee laat dat nu maar zitten. Kan niet vanwege de stikstof. Allemaal natuur in Drenthe, Groningen en Friesland.

dirk5879 | 13-11-19 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

En 100.000 paspoorthouders per jaar erbij. Wholla

Pedronegro | 13-11-19 | 09:41 | 2

Zie ook even de talen die beschikbaar zijn op de COA website.

Nederland80 | 13-11-19 | 09:47

Vroegah, toen ik nog geen auto had, reisde ik jarenlang eenmaal per maand per intercity van Amsterdam naar mijn ouders in Zuid-Limburg.
Daarnaast reisde ik eenmaal per jaar met de Tramuntana-Express rechtstreeks van Amsterdam-Centraal naar Port-Bou, aan de Frans-Spaanse grens, 30 km van mijn Spaanse vakantie-bestemming vandaan; 's middags om 15.00 uur vertrek vanaf perron 2B op het CS, de volgende ochtend om 8 uur aan de Spaanse grens. Rechtstreeks. Dit laatste is nu niet eens meer mogelijk. Dat schijnt 'vooruitgang' te heten.
In al die tijd heb ik niet één keer in een trein hoeven staan.
Dat is nu zo'n slordige 30 jaar geleden.

In 1988 kocht ik mijn eerste auto.
Sindsdien heb ik nooit meer één stap in een trein gezet. Of in een bus. Of in een tram. Of in een vliegtuig.
Ik prijs me gelukkig & gezegend dat ik zonder kan.
Als ik ergens niet te voet, per fiets of met de auto kan komen, ga ik er gewoon niet heen. Dat werkt al 30 jaar prima zo.
Wel zo goed voor mijn gemoedsrust.

Peter Emile | 13-11-19 | 09:38 | 1

Klinkt heel bekend voor mij.

Het leven is zwaar | 13-11-19 | 09:49

Als sardientjes in een blik naar een suffe werkplek om geld te verdienen om migranten en klimaathobby’s te kunnen bekostigen.

BozePaarseMan | 13-11-19 | 09:38

Blijkbaar zit ons land aan alles aan de grens........ behalve wat over de grens komt!
Het enige waar de overheid goed in is, is belasting innen om vervolgens het gegenereerde geld op een vreselijke foute manier over de balk smijten.
Beleid wordt er niet of nauwelijks gemaakt en als ze het al maken dan is er wel een rechter die ze terug fluit........!

Fatwabuster | 13-11-19 | 09:38

Laten onze geprivatiseerde Spoorwegen nou ook hedenmorgen een aanvraag bij den belastingbetalert hebben ingediend voor 20.000.000.000 euro vanwege de "stikstofproblematiek". Ongetwijfeld een bijzonder gevalletje serendipiteit.

Hetkanverkeren | 13-11-19 | 09:37

Zal wel worden weg gejorist.. maar uh is dit land gewoonweg niet te vol! Al die problemen op dit moment met huizentekort, stikstof teveel, files op wegen, agressie op straat etc etc.. je kunt dan wel de symptonen blijven aanpakken en nog meer crisis creëren zodat de wet van de sterkste ( en rijkste) nog meer gaat gelden..of zou dat de bedoeling zijn..

fikkieblijf! | 13-11-19 | 09:36 | 1

Als problemen niet meer opgelost kunnen worden, zijn dit inderdaad de alternatieven die tot je beschikking staan.

Mr.Crowley | 13-11-19 | 09:51

vind D66 heerlijk, iedereen gelijk behalve de elite, die mag met de elektrieke auto.

Nederlandfirst | 13-11-19 | 09:34

Rokers geweerd, stiltecoupe, toiletten weg, geen koffiekarretjes meer (met gekoeld bier en wijn), loopbruggetjes om in te stappen, toegangshekken, tienmiljoen verschillende treinbedrijven... Het wordt er allemaal niet gezelliger op.

Jos Tiebent | 13-11-19 | 09:33 | 2

Maar met nog meer maatregelen kunnen we misschien nog meer mensen herbergen. Daar wil je toch wel wat welzijn voor inleveren? De EO had gelijk: er kan nog meer bij. Leuker kunnen we het niet maken. Wel drukker.

keestelpro | 13-11-19 | 09:35

Straks ook geen rustige eerste klas meer, proppennn maarrrr

merel veld | 13-11-19 | 10:07

Aantal nieuwe treinreizigers per week: 700
Route waarop deze nieuwe treinreizigers reizen: Ter Apel-Amsterdam Centraal
Als we daar nou eens extra treinen zouden inzetten.

Osdorpertje | 13-11-19 | 09:31 | 2

Met alleen verkoop enkele reis richting Amsterdam svp.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:34

Beter om die treinen niet meer te laten rijden.

Cammy | 13-11-19 | 10:10

Gewoon opstappen in Enschede. Daar heb je altijd een zitplek.

Leptob | 13-11-19 | 09:29

of je reist eerste klas - nergens last van.

bleached | 13-11-19 | 09:28 | 3

Jij reist niet met de trein. Die paar mensen die nog werken in NL en die met de trein gaan, moeten in de spits. In de eerste klas moet je regelmatig staan (Utrecht) omdat er niet genoeg plaatsen zijn en NS garandeert geen zitplaats. Oók niet in de eerste klas.

Cepalislam500mg | 13-11-19 | 09:32

Een eerste klasse reis tussen Assen en Groningen is heerlijk. Je hebt vast gelijk; maar niet in algemene zin.
Zo’n reis tussen Utrecht-Rotterdam: Eerst de trein laten gaan want hij is vol. Dan bij de volgende trein in het halletje staan tussen de rokers. Eerste klasse = derde klasse.

martyNY | 13-11-19 | 09:38

De NS moet thuiswerk stimuleren.

cat22 | 13-11-19 | 09:28

Tja is dat weer zo een foto uit de nrc? Eerste foto was fake want koeienstal stond in verweggistan en deze foto is fake want het is gewoon Treinstation Napoli Centrale met de trein naar Nederland.
Tevens vraag ik de regering een folder te maken waarin verklaart wordt dat mensen voor de trein duwen niet tot onze cultuur behoord.

jan huppeldepup | 13-11-19 | 09:28 | 1

Ik wil helemaal geen premium account op de telegraaf.

Jos Tiebent | 13-11-19 | 09:27 | 2

De Telegraaf heeft het private window lek nog steeds niet gedicht. Heb je geen abonnement nodig. Je kunt alles lezen.

Zwizalletju | 13-11-19 | 09:42

@Zwizalletju | 13-11-19 | 09:42:
Ook bij het AD en de lokale sufferdjes werkt dat zo. Mede dankzij de AVG omdat ze nu je IP niet meer op mogen slaan enzo..

tiku99 | 13-11-19 | 13:52

Wat verwacht je met dan met een aanwas van 40000 zwarteijders per jaar extra ?
Het het heet niet voor niets : onrendabele vervoer

Het leven is zwaar | 13-11-19 | 09:26 | 2

Precies, onrendabelenvervoer, de term is door GS ooit bedacht. Wat ik nooit heb begrepen is dat je betaalt voor een vervoersbewijs terwijl je niet eens kunt zitten!
Dit lijkt mij een failliet busisnessconcept en ieder ander bedrijf was al lang gefailleerd. Maar goed, als je in de Randstad wil blijven werken moet je nou eenmaal met het onrendabelenvervoer. Ik prijs mijzelf een gelukkig mens dat ik dat niet hoef.

pibasso | 13-11-19 | 09:33

@pibasso | 13-11-19 | 09:33: Tja neem een klapstoeltje mee en koffie in een thermo met een rietje.

jan huppeldepup | 13-11-19 | 09:39

Autorijden is voor de jeugd/millennials onbetaalbaar, ze leven op de pof met hun mobieltjes en gaan 4x per jaar naar dure festivals waarvoor ze geld lenen bij de DUO (bij start kaartverkoop Lowlands/Pinkpop keert de DUO miljoenen extra uit) Straks gaan de slimmere meisjes nog alleen op zoek naar de rijkere boys, zijn we weer terug in de 19e eeuw, ha ha.

grindbak | 13-11-19 | 09:26 | 3

Ook een goede analyse

Het leven is zwaar | 13-11-19 | 09:27

De rijkere boys. Waarom denk ik dan gelijk aan licht-getintiërs met een gouden tand in een glimmende huurauto met een door poeder wit uitslaand meubilair...

GWB | 13-11-19 | 09:29

ha ha, en zo is het

Johan1235 | 13-11-19 | 09:51

Ik ging in de jaren zestig regelmatig met trein vanaf dit station naar Arnhem. Naar de UTS daar, 7.15, gewoon een stoptrein die vanaf Utrecht was vertrokken.
Utrecht-Driebergen-Maarn-Maarsbergen-Veenendaal-De Klomp enz. Wij stapten dus in bij 5e station en reisden met ploegje van 6-8 jongens. 'S-Avonds weer terug. We konden in die tijd altijd zitten. Kan me niet voor de geest halen dat 1 van ons moest staan omdat het druk was. Half jaar geleden zat ik voor het eerst in decennia weer eens in trein. Dat doe ik dus nooit weer.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:24 | 3

Bizar toch? En iedereen betaalt de volle mep aan de NS. Het lijkt wel of de klok 72 tot 75 jaar is teruggezet. Gelukkig rijdt de NS niet meer naar Duitsland door.

pibasso | 13-11-19 | 09:36

@pibasso | 13-11-19 | 09:36: Als de klok terug was naar die tijd, dan was er geen probleem. Er zijn gewoon te veel mensen. Zodra urbanisatie zijn intrede doet, kun je het schudden. Krijg je Indiase, Pakistaanse en Japanse toestanden op en rond de treinen.

dirk5879 | 13-11-19 | 12:43

"groeit sneller dan verwacht" het lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk om hier een wiskundig model voor te maken. In principe zijn alle benodigde gegevens vrij nauwkeurig beschikbaar. Als dit al niet voorspelbaar is, dan zijn die lange termijn klimaatmodellen al helemaal niet te vertrouwen. Het zal blijken dat die er ook valikant naast zitten, maar tegen die tijd zijn de voorspellers niet meer.

watazooi | 13-11-19 | 09:24 | 1

Doet klein f 'je omhoog gooien. (Faliekant)

Graeme Reaper3779 | 13-11-19 | 09:28

Gewoon ProRail en de NS nationaliseren in het kader van de nationale veiligheid.
Het is toch ongehoord hoe dat zooitje overbetaalde 'managers' er zo'n puinhoop van weet te maken met de miljarden overheidssubsidie.

spoilerfreak | 13-11-19 | 09:22

Ja, en dan beslissen jullie nog eventjes om 100km/u max te gaan rijden waardoor de trein by far de snelste oplossing wordt voor veel pendelaars... kedde kedeng oehoe, nog eventjes en je mag sneller rijden op de parking van de AH dan op de autostrade.

heenenweerwolf | 13-11-19 | 09:19

Is niet mijn ervaring. Ik vraag altijd vriendelijk of men mij even wil doorgeven naar de uitgang en dat werkt eigenlijk altijd.

Ridde Rogter | 13-11-19 | 09:19 | 1

Weten die lui niet, dat dwergwerpen verboden is ?

Lubbberrtt | 13-11-19 | 09:26

Gelukkig neemt de politie het probleem van de overbevolking nog serieus. "Politie schiet man in Alkmaar neer".

Tronald_dump | 13-11-19 | 09:19 | 1

Een witte?

HaagsHaram | 13-11-19 | 09:41

Ze kunnen bij de Nationale Stoorwegen politiekcorrecterwijs natuurlijk moeilijk toegeven dat het risico toeneemt van medelanders die ongelovigen voor de trein duwen.

Cepalislam500mg | 13-11-19 | 09:18

Pim zei het al in de vorige eeuw hè? Laat de spoorboekjes voor wat het is en laat gewoon elke 5-10 min een trein vertrekken.

Politieke onwil (leve het kartel) en bizarre mismatch tussen ProRail en de NS maken tezamen een clusterfuck van het OV.

de Voorzittert | 13-11-19 | 09:17 | 3

Precies, hoe moeilijk kan het zijn, kijk maar eens hoe punctueel de treinen in Japan rijden. De parallel is dat de reizigers ook als haringen in een ton zitten.

pibasso | 13-11-19 | 09:37

@pibasso | 13-11-19 | 09:37: Men loopt altijd wat te lullen over een land waar ze niks vanaf weten. De Shinkansen is een soort hogesnelheidsmetro zonder spoorwegovergangen en goederenvervoer. Normale treinen

Alexander des Burgus | 13-11-19 | 11:12

@Alexander des Burgus | 13-11-19 | 11:12: zijn daar allemaal geprivatiseerd en volgens mij net zo betrouwbaar als hier.

Alexander des Burgus | 13-11-19 | 11:12

Raarrrr hoe zou dat nu komen? Misschien wel omdat we iedere 10 jaar ruim een miljoen nieuwlandiers mogen verwelkomen? Of worden de treinen steeds korter en de stations kleiner?

Zapata10 | 13-11-19 | 09:17 | 1

Nee, het komt door overbevolking. In mijn jeugd, toen ik nog regelmatig met trein ging, waren er 10 miljoen inwoners. Er was geld, we hadden leger, we konden nog wat doen. Nu kan er niets meer.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:29

Dit land slipt steeds verder dicht terwijl de overheid maar blijft zingen: "Er kan nog meer bij ..."

Tronald_dump | 13-11-19 | 09:16 | 1

Slibt. Slipte het maar verder dicht. Dat zou nog veronderstellen dat je eerst slipt voordat je moet remmen in de file. Maar voor slippen heb je eerst snelheid nodig en dat moeten we niet willen met z'n allen in dit gave land.

Cepalislam500mg | 13-11-19 | 09:21

„Het probleem is dat de machinist dan precies op de juiste plek moet stoppen. " Laat die machinisten maar op les bij de japanse treinmaatschappijen. Die mensen doen niets anders dan precies op de juiste plek stoppen. Zodat je als reiziger niet achter een trein aan hoeft te hollen.

loser | 13-11-19 | 09:16 | 4

@tiku99 | 13-11-19 | 09:20: Als je op de maan, of Mars, kunt landen dan kun je ook vast wel met een trein op een bepaald plekje stoppen.

Cepalislam500mg | 13-11-19 | 09:23

Oei! Straks stelt u ook nog voor dat we machinisten een weekje op hetzelfde traject laten rijden!
Gouden tijden voor de vakbonden!

spoilerfreak | 13-11-19 | 09:25

Gewoon, net als bij die automatische treinen op grote vliegvelden, automatische en afgeschermde deuren. Bepaald aantal om uit te stijgen en bepaald aantal om aan boord te gaan. Voorwaarde is dan wel dat mensen kunnen lezen.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:31
▼ 1 antwoord verborgen

Liever drie uur in de file met wat netflix serietjes over de speakers dan 45 minuten als opgekropt pluimvee in zo’n verschrikkelijke trein. Dat laat ik aan het voetvolk.

de Voorzittert | 13-11-19 | 09:15 | 1

Niet doen, u moet 'motivitional' bandjes draaien of zo.
Cursus 'Hoe wordt ik beter ambtenaar, iemand die ver vooruit ziet'.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:42

Wat een gaaf land is het toch geworden.

Arnold9638 | 13-11-19 | 09:15

Die foto! Ik krijg spontaan zin om zakken vol rijst en andere voedingsmiddelen te werpen.

keestelpro | 13-11-19 | 09:14 | 4

U moet zich laten behandelen.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik reis al twintig jaar met de trein, en tering, wat is het druk geworden...
Je ziet ook haast geen ouderen meer.
Veel forenzen voor een fopstudie, rechten of zo. En heul veul toeristen.

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 09:14 | 1

De studie 'bevolkingsaanwas en de gevolgen' vindt weinig aftrek.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:33

Waarom dan nog een kaartje daar komt men niet meer aan toe .

telefoontje | 13-11-19 | 09:13 | 3

Vandaar de hekjes bij de ingang van het station.

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 09:15

@Analia von Solmsch | 13-11-19 | 09:15: De openen met e-ticket naar volgende station (2,60 euro) of een kinderkaartje van 1 cent per jaar. Meelopen voor gratis kan natuurlijk ook.

Als je meer dan 3 retourtjes utrecht-rotterdam kunt maken zonder boete, dan ben je goedkoper uit.

Door die poortjes zou het veiliger worden. Minder zwartrijders, minder agressie. En ook minder controles.

In de praktijk zijn er meer roetveeg-rijders bijgekomen en die laten zich niet stoppen door de ‘hekjes’.

martyNY | 13-11-19 | 09:53

En elke week 600 'asielmigranten' erbij. Het wordt druk in het station en de rail.

Thoth | 13-11-19 | 09:12 | 3

Hert scheelt dat die niet werken en dus niet in de spits in een overvolle trein tegen je aan gaan staan waarbij je portemonnee... enz
(voordat er een paar in een deugkramp schieten, Amsterdam heeft tegenwoordiglast van criminele AZC'ers uit Ter Apel die vast nog geen auto hebben)

Nuchternederland | 13-11-19 | 09:19

Ik vraag mij af wanneer eerste vette biem komt van een geradicaliseerde baard in een trein. Brr, daar krijg je mij nooit meer in.

pibasso | 13-11-19 | 09:39

Maar het goede nieuws is: Dit land is niet vol.

BokoHalal | 13-11-19 | 09:12 | 1

Dit klopt. De wereld is ook niet vol.
Je kunt de hele wereldbevolking in Overijssel kwijt. 2 per m2.
Dan is het overal hartstikke leeg (behalve Overijssel uiteraard)
3.325,62 km².....2 mensen per vierkante meter en je kunt er 7 miljard kwijt.

dirk5879 | 13-11-19 | 09:49

Dus dan moeten ze weer op iets van gas of diesel gaan rijden..

tiku99 | 13-11-19 | 09:16

Klimaatcrisis, stikstofcrisis, etc etc.
Er is maar 1 crisis en dat is: overbevolking. Niet zozeer in de wereld maar in dit kleine klote landje.

keestelpro | 13-11-19 | 09:17

Mosterd is zeker nooit met de trein geweest. Een toilet in de trein ?

loser | 13-11-19 | 09:12 | 2

De nieuwe sprinters hebben weer een toilet.

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 09:16

@Analia von Solmsch | 13-11-19 | 09:16:
Dat zijn toch die drie bakken naast elkaar? Plastic, papier en overig. Wel vervelend dat iedereen je zo maar je behoefte kan zien doen.

2voor12 | 13-11-19 | 09:48

En je moet ook nog eens opletten of er niet iemand perrongeluk jou het spoor op duwt.

Croxifoxio | 13-11-19 | 09:10 | 1

Perrongeluk. Of Express.

Cepalislam500mg | 13-11-19 | 09:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken