Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66-vrouwenverplichting gaat er komen

Moet van Bergkamp

Leuk hoor, dat je als vrouw wordt ingeschakeld voor een topfunctie bij een bedrijf en dat het alleen maar is omdat D66 het wil. Moet je dat weer op de verjaardag uitleggen aan die zeurderige oom van je - van de tien bestuurders bij beursgenoteerde bedrijven moeten er drie verplicht vrouw zijn. Want zo werkt dat met 'gelijke kansen': je grijpt in en stelt een quotum in. In Nederland, waar iedereen alle kansen heeft, alles kan, alles mag, waar iedereen alles kan worden, niet kan worden, waar iedereen alle opleidingen, cursussen en modules kan volgen, of niet, natuurlijk. Vrouwen kunnen ook gewoon een keertje wat harder gaan werken (dixit Heleen 'zal ik je ballen likken' Mees), honderd uur per week om precies te zijn, en dan is het verboden om zwanger te zijn, 's avonds thuis te eten, de kinderen in bed te stoppen, alsook verboden de kinderen naar school te brengen en gezellig met je man koekjes te bakken op zondag. De beurs wacht op niemand. Dat willen veel vrouwen dus niet; het hele verhaal werd in 2015 reeds op de genderblinde brandstapel gegooid. Als vrouwen eerst nou eens aan de slag gaan als headhunters en leden van sollicitatiecommissies, kunnen zij mooi de kandidaten met de beste kwaliteiten kiezen, lullen we daarna wel weer verder.

Reaguursels

Inloggen

Selecteren op beste geschikte kandidaat ongeacht vrouw/man/ras/lengte/gewicht/afkomst/etc.
Toepassen van man/vrouwverhouding is discriminatie, maar ja hypocriete betweterige Drammers66 discrimineren liever.

otjemans | 13-09-19 | 09:00

Dan toch liever een andere Bergkamp. Hier bejubeld door Jack van G.: youtu.be/fE3hNzm12DI

Haringkoning | 12-09-19 | 20:15

Je kunt als geëmancipeerde vrouw immers alleen verder komen aan de hand van Vadertje Staat. Of gillend en krijsend worden meegesleurd, weggerukt van je geliefde aanrecht, kindertjes en deeltijdbaan. Want een manwijf zul je wezen, of je dat nou wilt of niet. Het ideaal van totale Gelijkheid en conformiteit gaat immers boven vrijheid van eigen keus of het hebben van een diverse, gendergeïnspireerde voorkeur. Althans, bij de "liberalen" van D66...

Wol | 12-09-19 | 20:12

Als burgers gewoon via het internet kunnen aangeven hoe zij door de overheid willen worden aangesproken, als 'mijnheer', 'mevrouw' of iets anders, zonder dat er in de broek of rok hoeft te worden gekeken, dan zijn we deze discussies voor eens en voor altijd kwijt. Best wel kans dat mannen dan liever als vrouw beschouwd willen worden, om in aanmerking te komen voor een baan bij de universiteit Eindhoven, of een baan in het bestuur van een beursgenoteerd bedrijf. Als dat gebeurt, dan wordt het snel duidelijk of D66 voor ienand wil gaan bepalen of deze persoon man of vrouw is en/of deze persoon zich man danwel vrouw moet voelen, of dat deze keuze exclusief is voorbehouden aan deze persoon zelf.

Pianoman | 12-09-19 | 20:06

Nederlandse vrouwen zijn ook helemaal gek gemaakt de laatste decennia. Moeten allemaal studeren, carrière maken. Dan zijn ze 35 en dan willen ze tóch wel kinderen. Soms lukt het niet en als er geen vent is om het zaad en het geld te leveren is de paniek helemaal compleet. Moeten er dure IVF behandelingen worden gedaan, of laten ze zich bezwangeren door een of andere gast van internet.

Vrouwtje_haram | 12-09-19 | 19:02 | 1

Of dan krijgen ze heel laat een kind en blijkt het allerlei mankementen te hebben. Zou me niets verbazen dat de toename van autisme direct te maken heeft met de steeds hoger wordende leeftijd waarop vrouwen aan kinderen beginnen. Leuk en aardig dan emanciperen maar schiet wel zijn doel voorbij als we over een generatie (of eerder) zitten met mensen die massaal anti-sociaal zijn.

koter | 12-09-19 | 21:40

Een man en een vrouw zitten in een restaurant.
"Zo Aisha, vertel eens, wat doe jij voor de kost"
"Ik ben luchtverkeersleider op Schiphol"
"Nou nou, daar heb je zeker een flinke opleiding voor moeten volgen"
"nee hoor, ze hadden te weinig vrouwen volgens de richtlijnen van D66 dus werd ik ervoor aangenomen. Ik had niet eens gesolliciteerd, ik liep gewoon toevallig langs met mijn karretje schoonmaakspullen. Het kwam ook goed uit dat ik een kleurtje had en ooit als moslim was geboren"

Datsun_Cherry | 12-09-19 | 18:41

Nu ze er toch over beginnen, kunnen we het quotum voor ALLE functies invoeren en beide kanten op? Gelijke verdeling van vrouwen in de rioolreiniging, huisvuilophaaldienst, zware metaal, vrachtwagenchauffeurs en mannen terug in het onderwijs en de verpleging om wat dwarsstraten te noemen. Als dat door de Doodgravers ook gelijke prioriteit krijgt praten we verder. Tot die tijd ongezien de typhus achter de oogballen.

Frau Merkel | 12-09-19 | 18:22 | 2

Laat ik dat nou net willen gaan reageren!!
Gelijk heb je. Merkwaardig dat we daar nooit over horen.

Nuuk | 12-09-19 | 18:33

Doe niet zo gek, dat is echt hard werken! Dat gaan de Lidewij's en Petronella's niet doen. Die kijken juist neer op harde arbeid, technische beroepen en werken met je handen. Het gaat enkel om machtsposities. De kans om andere mensen de les te kunnen lezen zonder er zelf erg veel moeite voor te willen doen. D66 begrijpt dat soort mensen want D66 zit vol met dat soort mensen. Principeloos, fantasieloos, lui en snobistisch.

Datsun_Cherry | 12-09-19 | 18:45

Oei! De fotomevrouw heeft zich lelijk gesneden bij haar rechterschouder.

JvanDeventer | 12-09-19 | 17:50

Ik wil de assessments wel doen. Om vast te stellen dat het inderdaad om vrouwen gaat.

Papa Jones | 12-09-19 | 17:47

Nein, nein, nein,
Vrouwen *verschillen* van mannen.
En ze *willen* ook een stuk minder hard / lang werken:
www.cbs.nl/-/media/imported/images/20...
Dat gaat niet samen met top functies.
.
(Dit alles gemiddeld uiteraard. Hulde aan de ambitieuze topvrouw.)

hotmint | 12-09-19 | 17:44

Andere optie zou zijn om voor kwaliteit te gaan.
Maar dat ligt te veel voor de hand.
Oh, als we toch bezig gaan, ook graag een percentage minder validen, ongelovigen, provincialen etc. etc. etc. instellen.

ArieR68 | 12-09-19 | 16:57

Competentie en inzet doen er niet toe. Het enige dat telt is het juiste geslacht hebben. En dat, speciaal om seksisme te bestrijden. Maar misschien biedt het ook mogelijkheden voor mannen die zich als vrouw identificeren...
Ach ja, seksisme moet bestreden worden toch?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Seksisme

ratelaar | 12-09-19 | 16:51

Ik zou zeggen wees voorzichtig met wat je vraagt, we zien dat mannen vaak veel betere vrouwen kunnen zijn dan vrouwen, in de sport en in andere sectoren.
Als mannen het straks echt als een uitdaging gaan zien en er echt mee aan de gang gaan, dan kunnen vrouwen wel inpakken.

Papierversnipperaar | 12-09-19 | 15:47

Vera Bergkamp, die een pass verzonden over een meter of dertig feilloos uit de lucht plukt met de punt van haar schoen, de bal door de stokken van de verdediger tikt en met buitenkant rechts in de kruising tikt, die Vera Bergkamp? ach nee, dat was Dennis Bergkamp, een echte topper. Terug naar de afwas en achter het aanrecht met deze middelmatige D66 trudt.

De Briemusketier | 12-09-19 | 15:38

En dan nu de klapper: Hoe gaan we bepalen of iemand een vrouw is?

omanders | 12-09-19 | 15:31 | 2

Als iemand zeikt over vrouwenquota's is het een wijf, ook al is het een vent die dat doet.
Mannen die zeiken als wijven moeten bovendien corrigerende tikken krijgen, liefst om de vijf minuten.

De Briemusketier | 12-09-19 | 15:40

Eventueel zouden ze gebruik kunnen maken van een 'glorie-gat', dan kan er ook niet gediscrimineerd worden op gekke achternamen.

Papierversnipperaar | 12-09-19 | 16:02

Volgens mij zijn vrouwen prima in staat om op eigen kracht op een topfunctie te komen. En dat geldt ook voor mannen. Achter iedere topper schuilt vaak ook top-partner die het thuis regelt, mits er kinderen in het spel zijn. Of het nou een man of vrouw is zal mij een rotzorg zijn. Als je niet bereidt bent om offers te brengen dan is het vragen om problemen als die figuren geforceerd op een functie worden gezet.

Sprinkhaan | 12-09-19 | 15:27

Gewoon geen bestuurders onder de 40 aannemen. Eerst lekker de kinderen de deur uit werken, en zelf het echte werk doen voordat je anderen de les gaat lezen.

frank87 | 12-09-19 | 15:09

Gelijkheid van uitkomst is niet gelijkheid van kansen. De eerste veroorzaakt daarbij weer ongelijkheid van kansen.

postmodernismisdead | 12-09-19 | 15:08

LOL: 100 uur werken per week. Zo dom kunnen enkel mannen zijn.

McMarx | 12-09-19 | 14:49 | 4

@Kilo_kaas | 12-09-19 | 14:51:
Zo kom je in het afvalputje, jezelf jong kapot gewerkt: je moet niet veel werken, je moet jezelf goed verkopen.

******** | 12-09-19 | 15:00

@Kilo_kaas | 12-09-19 | 14:51:
Op een toppositie willen komen is een vorm van apengedrag met dat verschil dat bij mensen er op los rondneuken problematisch is. En van al het geld dat ermee gepaard gaat wordt je niet gelukkig.
Vrij en onvervaard zijn is van veel groter belang.

McMarx | 12-09-19 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Zeg, die Vera Bergkamp heeft weliswaar een Nederlandse voor- en achternaam, maar gezien het feit dat deze vrouw een flink groot gezicht heeft zou je bijna denken dat er - kennelijk van moederszijde - van Turkse invloed sprake moet zijn. Dat zou ook verklaren waarom dit wijf zo door blijft zeiken over iets wat je eigenlijk alleen de vrouwen zelf kwalijk kunt nemen als ze dan zo graag 'willen'. Kies, maar dan ook helemaal.

Willibald von Klúúúk | 12-09-19 | 14:41

Ik identificeer me als 2 vrouwen!

Gimme tha money!!!!

Kaas de Vies | 12-09-19 | 14:35 | 2

Gekkie! Hahaha!

LoesjeP | 12-09-19 | 14:37

Zeg, je moet wel een beetje 10x denken hoor! Ik zit zelf nog een niveautje hoger ( ;) ), dus ik doe het even voor:

"Ik identificeer als de intersectie van vrouw, gehandicapte, gekleurde, LGBT*.*, de andersgelovige. 100 stuks, welteverstaan. Betaal dat loon maar gewoon in 1 keer uit; ik ben ff met pensioen."

Balsaq | 12-09-19 | 14:51

Al die talentvolle vrouwen moeten toch in staat zijn om zelf succesvolle bedrijven op te starten i.p.v. hun hand op te houden voor topfuncties?

Blanke-Materie | 12-09-19 | 14:26 | 1

Precies! En als het _echt_ zo zou zijn dat vrouwen voor dezelfde output minder betaald zouden worden, dan zou je gewoon alleen vrouwen in dienst nemen en iedereeen de moeder concurreren.

Zo, dames: Kamertje opruimen, en dan de armpjes uit de mouwtjes! Hop, hop!

Balsaq | 12-09-19 | 14:40

Ja maar dat is het dus. Het betekent voor die paar carrièretijgers die er van balen dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren en daar sowieso al geen kind uit willen zien kruipen een gegarandeerde toppositie. En dat zelfs zonder daar ook maar 1 cent contributie aan D66 voor te betalen. Hoe mooi wil je het hebben?

Pierre Tombal | 12-09-19 | 14:22

Wat de Democraten met een paar magere zesjes achter hun naam niet begrijpen, is dat het allemaal gaat om liefde en toewijding. Een man kan zijn leven geven aan de productie van bijvoorbeeld toiletpotten. De vrouw is echter evolutionair geprogrammeerd om haar liefde en toewijding aan iets anders te geven, namelijk kinderen. Dit gedachtegoed is hier eerder in de panelen middeleeuws genoemd, ik kan u echter verzekeren dat deze waarheid - zo noem ik het dan maar - nog veel verder teruggaat.

ciabatta | 12-09-19 | 14:20

Meh, eerst voor de helft vuilnisvrouwen en dan lullen we weder.

Omebert | 12-09-19 | 14:17 | 2

Of ramenlappers maar dan op hoge hakken!

helodia | 12-09-19 | 14:58

"Gelijke geschiktheid" is gewoon een fabel. Dat bestaat niet. Er is altijd een onderscheidende factor die iemand meer of minder geschikt maakt dan de concurrenten.

Gen. Maximus | 12-09-19 | 14:07 | 1

Eens!

LoesjeP | 12-09-19 | 14:13

Zag dat er bij de Fide Chess top 100 slechts 1 vrouw staat, namelijk op de 92e plaats. Moet dat ook 50% worden ? Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Archimedes-2 | 12-09-19 | 14:03 | 2

Daaruit blijkt toch wel dat er een duidelijk verschil is tussen mannen en vrouwen

Archimedes-2 | 12-09-19 | 14:05

Da's toch simpel. Met dezelfde mentaliteit als bij dat belachelijke nieuwe Monopolyspel:

Mevrouw krijgt 2 dames, in plaats van een dame en koning. Heeft ze _en_ meer slagkracht, _en_ hoeft ze zich geen zorgen te maken dat ze schaak komt te staan.

Balsaq | 12-09-19 | 14:08

Dit is nu precies de Soft Bigotry of Low Expectations:

Je zegt tegen een groep: "Ik ga ervan uit dat jullie uit jezelf niet zoveel kunnen bereiken, dus zal ik jullie wel een beetje moeten helpen. Ach, koediekoediekoedie...."

Naast dat dat uitermate beledigend is, zegt het vooral iets over het beeld (in dit geval vrouwenbeeld) dat mensen die voor dit soort regelingen zijn over de groep in kwestie hebben.

Balsaq | 12-09-19 | 13:58 | 1

U haalt me de (soortgelijke) woorden uit de mond!
Vrouwen kunnen nu toch wel zolangzamerhand voor zichzelf opkomen?
Wat een dwingelandij weer zeg!

LoesjeP | 12-09-19 | 14:18

Misschien dat veel Zweedse series uitzenden de ogen wat doet openen.

Carmelita | 12-09-19 | 13:51 | 1

Gatverdamme! Altijd komt er wel policor gezeik in voor! Heb er niks mee.
Geef mij maar "1992" en "1993"! Knappe Italiaanse geile kerels, mooie wijven die iedereen om hun vingertje winden en iedereen neukt en rookt zich te pletter! Verademing na zo'n serie uit de Zweedse Socialistische Heilstaat! ;)

LoesjeP | 12-09-19 | 14:32

Lekker dan... zit je als vrouw aan de bestuurstafel, wetende dat je niet serieus genomen wordt omdat iedereen weet dat je er alleen maar zit omdat je een kutje en tietjes hebt. En wat je ook zegt en hoe hard je ook werkt: je bent en blijft de excuustruus, het verplichte quotumvulsel.

Gaat heus werken hoor... Ze zijn bij D’66 helemaal knettergek geworden.

Stormageddon | 12-09-19 | 13:46

Ik noem het liever het incompetente horren quotum.

Musashi | 12-09-19 | 13:45 | 2

Sorry mobiele telefoon typo.
Horren moet horren zijn.

Musashi | 12-09-19 | 13:46

Hier lezen is wel schrikken...

Carmelita | 12-09-19 | 13:42 | 4

@Carmelita | 12-09-19 | 13:48: De middeleeuwen zijn weer helemaal in tegenwoordig. Kijk naar onze salafistische vrienden. Maar misschien ben jij niet zo trendgevoelig. Dat kan en valt te respecteren.

ciabatta | 12-09-19 | 13:53

@ciabatta | 12-09-19 | 13:45: Teeuwen had zo al zijn ideen over het effect van rechtse praatjes op linkse meisjes ;)

Balsaq | 12-09-19 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Vrouwen op de werkvloer gunnen elkaar vaak het licht in de ogen niet.
Hoe meer vrouwen des te groter de kans op ruzies en ellende.
Daar hoor je D66 nooit over.

HoerieHarry | 12-09-19 | 13:40 | 1

Maar ook meer kans op seks op de werkvloer cq directietafel.

Leffe Blonde | 12-09-19 | 13:49

Er kan ieder moment een vacature online komen van de gemeentereiniging om 50% vrouwelijke vuilnismannen aan te nemen.
Ik zou zeggen, dames grijp u kans!

Osdorpertje | 12-09-19 | 13:40

Meer vrouwen op het werk levert voor mannen wel weer een nieuwe uitdaging op..

Patje2011 | 12-09-19 | 13:38

Vrouwen zijn gewoon het zwakkere geslacht en geen vrouwenquota gaat daar tegen helpen. Vrouwen als groep blinken slechts in 1 ding uit t.o.v. mannen als groep en dat is het baren van kinderen.

Solar666 | 12-09-19 | 13:37

Ik ben het geheel eens met Jordan Peterson en dus vóór equality of opportunity en niet voor equality of outcome zoals nu weer door D66 wordt gepushed. Gedoemd om te mislukken.

BonSens | 12-09-19 | 13:37 | 1

Gedoemd om te mislukken en in het proces het gehele verlichte denken dat hun idealen uberhaupt mogelijk maakt te vernietigen.

Mooi man, tirannie van domhei... uh ik bedoel democratie.

KutFilosoof | 12-09-19 | 13:42

Discriminatie 66 is een walgelijke partij.
Vrouwen zijn beter in andere dingen dan mannen. Dat is voor een groot deel evolutionair bepaald. Gebrek aan kennis en kunde los je niet op met een quotum.

WillemWordtWakker | 12-09-19 | 13:36 | 1

Het is D666

Solar666 | 12-09-19 | 13:38

tuurlijk, want een vrouw kan zelf geen keuzes maken. En wat als blijkt dat er alsnog geen gekwalificeerde vrouwen binnen komen? dan de verwachtingen naar beneden bijschroeven zoals in het onderwijs? sancties? vrouwen die een bedrijf mogen aanklagen als ze het niet zijn geworden? Dit is slecht voor de zittende vrouwen, de solliciterende vrouwen. de bedrijven en het gehele land als dit verwordt tot een, zoals bij bijna alles waar d66 achter zit, een bureaucratische shitstorm.

Mesmer | 12-09-19 | 13:35 | 1

Aanstelling bij "Dictat von der Fuhrer".

Musashi | 12-09-19 | 13:48

Heleen Mees... kon vast geen kinderen krijgen en heeft maar een andere invulling aan haar leven gegeven.

Haram_Kafir_4ever | 12-09-19 | 13:31

Quotum: Kwantiteit over kwaliteit. Wat bezielt die D66 bende toch? Het lijkt wel hoe meer hosmo en lesbos ze aan het roer zetten, hoe gekker ze worden.
PS: Niets tegen mijn alfabet-medemens, verder.

threeheadedmonkey | 12-09-19 | 13:31 | 2

LHBTQXYZ

HoerieHarry | 12-09-19 | 13:33

@hoerieharry. Je bedoelt zeker Retard.

Musashi | 12-09-19 | 13:52

'Positieve discriminatie' is een uitvinding van de linksmens, men ageert altijd luidruchtig tegen discriminatie maar zodra het even uitkomt zet men er doodleuk het woordje 'positieve' voor. Wonderlijk dat dit soort bullshit niet massaal wordt weg gehoond. Positieve discriminatie is net zo'n ridicule terminologie als 'positieve mishandeling'.

Crusher | 12-09-19 | 13:30

Je kan er moeilijk over doen, blijft het feit dat de helft van de reaguurders vrouwen nog steeds achter het aanrecht wil, dus als je daar nou gewoon mee kapt, heb je dit soort shit niet nodig.

menage | 12-09-19 | 13:27 | 3

En diezelfde helft wil vrouwen, naast achter het aanrecht, ook op het aanrecht en tegen het aanrecht. Hehe.

kortebroek | 12-09-19 | 13:34

De reaguurder (aanname) kan dat wel willen maar als de vrouwen niet willen houdt het al op en gaat niemand ze dwingen. Zie hier het verschil met wat D66 doet. Dwang.

General Dripple | 12-09-19 | 13:46

@kortebroek | 12-09-19 | 13:34: Precies, dus gewoon kappen daarmee. Dan heb je ook geen quota nodig. Gelijke kansen lullen is lekker makkelijk als je geen vrouw bent.

Is allang bewezen dat vrouwen systematisch benadeeld worden in mannen omgevingen,

En nee, je persoonlijke leefwereld is niet represenatief voor het hele systeem. Daar is natuurlijk alles perfect en geen issue. Prima, dan gaat het ook niet over jou en hoef je ook niks.

menage | 12-09-19 | 13:52

Wij van de Mannen Partij - nu nog niet vertegenwoordigd in het parlement, maar we schatten onze potentiële aanhang op ± 50% - zien de vrouw liever in een afhankelijke positie.

ciabatta | 12-09-19 | 13:27 | 4

@Lt-Kol Kilgore | 12-09-19 | 13:47: Ik begrijp uw standpunt, maar toch hebben wij van de Mannen Partij de vrouw liever onder ons, al is dit volgens u dan enigszins (of volkomen, zo u dat liever heeft) off topic.

ciabatta | 12-09-19 | 13:59

Weet uw vriendin dat ook, of heeft u geen vriendin?

EefjeWentelteefje | 12-09-19 | 17:37

@ciabatta | 12-09-19 | 13:59: uw nick is trouwens sloef kent ge de uitdrukking onder de sloef liggen ? Trouwens onder boven of noem maar op maar dat is off topic

Lt-Kol Kilgore | 12-09-19 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

Gelijke kansen mijn reet... wilde ik laatst als blanke man aan de slag bij een dönerzaak met al mijn papieren en rijbewijzen... niet aangenomen, probeerde ik het als salsadansleraar, wederom niet aangenomen, dan de sport maar in dacht ik en marathons lopen... ook daar verloor ik steeds. Met mijn MEAO moest ik we; aan de slag kunnen als seretaris... wat denk je zochten ze echt een secretaresse... Wat rest als je werkloos bent... dan de onderwereld maar in in Amsterdam... wat denk je....

de dorstige | 12-09-19 | 13:25

Maar dan ook meer vrouwen achter de vuilniswagen en in de bouw, en meer mannen in de zorg en onderwijs

muppet020 | 12-09-19 | 13:25

D66 Kamerleden moeten kennelijk het nieuws halen. Inmiddels hebben we de volgende losse flodders al gehad:
- Initiatief over ‘voltooid leven’
- Elk Kamerlid krijgt eigen medewerker.
- CO2 melding retour pakketjes.
- Halveren veestapel voor lagere stikstofuitstoot.
- Elektrisch vliegen.
- Vrouwen quotum.

CoffeePatch | 12-09-19 | 13:22 | 2

CoffeePatch | 12-09-19 | 13:22 :
Elektrisch vliegen, daar zie ik wel kansen in. Vast een firma opgezet voor verlengsnoeren van 473 km lengte....

the namster | 12-09-19 | 13:30

Als ik een gezin van acht kinderen heb, geldt dat quotum van 30% dan ook en mag ik dan drie vrouwen of moet ik daarvoor eerst bekeerd worden door de islam?

ItsNoStyleAtAll | 12-09-19 | 13:21 | 1

Je mag zoveel vrouwen hebben als je aankan. Niemand die het tegenhoudt.

* Il Principe * | 12-09-19 | 13:25

Vroeger had je bij feestje dat 50% vrouw moest zijn anders was er geen bal aan.

Patje2011 | 12-09-19 | 13:20

Zucht

pigadaki | 12-09-19 | 13:19

Dit is pas het begin. Na deze vrouwenverplichting komt er een verplichting of voorkeursregeling voor LHBTIers, mensen met migratieachtergrond, mensen met afstand tot arbeidsmarkt, ouderen met een gebroken arbeidsverleden, gedupeerde jongeren met een pretopleiding, mensen met gezichtsbedekkende kleding zoals burka of integraalhelm...

popeye-de-zeemeermin | 12-09-19 | 13:19 | 2

@popeye-de-zeemeermin | 12-09-19 | 13:19

Ik hoop zo enorm op een quotum voor mensen met een "migrantenachtergrond". Want dat betekent dat die mensen gedefinieerd moeten gaan worden. En dan is de geest uit de fles.

omanders | 12-09-19 | 15:31

Ik zou graag een quotum vrouwelijke bouwvakkers, vuilnisophalers, wegwerkers, stratenmakers en stukadoors zien, mevrouwtje Bergkamp.

Niet functies waar het merendeel niet de opleiding voor heeft gehad, er niet voor geschikt is en die functie eigenlijk niet aankan en ook niet wil.

RenHoek | 12-09-19 | 13:17 | 2

Zoiets als een vrouwelijke brandweer die dan aan de fitheidseisen wil morrelen omdat de uitrusting te zwaar is.

popeye-de-zeemeermin | 12-09-19 | 13:22

Zeer redelijk Renhoek!

CalamityJane | 12-09-19 | 13:36

Ik heb wel eens gewerkt op een makelaarskantoor waar de vrouwen elkaar jankend de ordners toegooiden. Kostelijk!

streknek | 12-09-19 | 13:17 | 4

Heb een keer een schot geplaatst tussen twee vrouwen omdat ze anders elkaar de haren uit zouden trekken. Aanleiding was een opmerking van de een over de schoenkeuze van de ander.

RogerDodger | 12-09-19 | 13:29

Bij ons in het bedrijf wel eens vrouwen in redelijk hoge functies meegemaakt die op het oog goed mee konden met de rest, maar toen “the shit the fan” begon te raken uit pure wanhoop en onmacht stonden te huilen als kleine kinderen. En dan kan een man het weer oplossen... [x] ongeschikt.

Mark zit te Dutten | 12-09-19 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Die hippies in Den Haag moeten eens een echte baan bedrijven (ookal te hoog gegrepen). Veel teveel tijd over om poep te bedenken.

Ronnie uit Helmond | 12-09-19 | 13:16

Benieuwd welke en hoeveel vrouwen via een quotum bestuurder willen worden bij een beursgenoteerd bedrijf. Zijn daar gegevens over bekend? Daar lees ik nooit wat over.

Amsterdamsko | 12-09-19 | 13:14 | 1

voor de poen zullen er wel een paar bereid zijn om de nodige shitstormen over zich heen te laten komen.

Lt-Kol Kilgore | 12-09-19 | 13:49

Daar ben ik mooi lekker mee.
Dus ik als genderneutrale val weer eens buiten boord.
Schandalig, blijkbaar tel ik niet meer mee in deze man/vrouw economie.
Bah D66 bah,u wordt bedankt.

botbot | 12-09-19 | 13:14 | 2

@Botbot
Als u zich vrouw voelt, valt u ook onder het quotum. De TU Eindhoven hanteert dit uitgangspunt ook. Succes ermee!

Amsterdamsko | 12-09-19 | 13:17

Wat je mening hierover ook is, het is simpelweg geen overheidstaak. De overheid moet zich eens richten op de kerntaken: het land besturen. Ons faciliteren. Daarvoor hebben we ze aangesteld. Voor D66 is dat een beetje moeilijk tegenwoordig, en daarom komen ze altijd met van die 12-jarige-schoolmeisjes-ideetjes.

John McClane | 12-09-19 | 13:13 | 2

Uhh als we iets terug gaan in de historie dan vinden we de echte redenen waarom landen bestaan. Jij betaalt belasting aan de leider (koning oid) en in ruil daarvoor word je beschermd. Doormiddel van een leger en politie (de schout).
De primaire taak van de overheid is het bieden van een veilig onderkomen. En onze overheid faalt letterlijk aan alle kanten.

IkWilOokWatZeggen | 12-09-19 | 13:17

Jouw definitie van besturen is vast een andere dan die van d666.

Schadenfreude | 12-09-19 | 13:18

Na een bepaalde leeftijd zien alle mensen er toch uit als een oude gerimpelde onzijdige Elton John.

RickTheDick | 12-09-19 | 13:12 | 8

M'n schoonmoeder treedt op als Elton John op feestjes en partijen.
Ze denken allemaal dat het de echte is.

HoerieHarry | 12-09-19 | 13:30
▼ 5 antwoorden verborgen

De beste manier om meer vrouwen aan het werk te krijgen is mannen aanmoedigen minder te werken. Toch zien we daar niets van terug. Een hogere bijstandsuitkering voor mannen, kortingen op spelcomputers en consoles en geselecteerde games. Een extra belasting op het inkomen van vrouwen om dit te betalen.
Het kan allemaal !

KlauwnBassie | 12-09-19 | 13:12 | 1

Mijn stem heb je!

Haram_Kafir_4ever | 12-09-19 | 13:36

Ik kom weleens in Azie en daar zie ik hele kleine vrouwtjes gewoon werken in de bouw en ze doen al het werk wat je je voor kan stellen. Als dat in Nederland ook zou gebeuren en waarom eigenlijk niet, dan mogen ze van mij ook de duurbetaalde onzin banen doen, anders niet. Lijkt me eerlijk.

streknek | 12-09-19 | 13:11

Ik laat vrouwen ook altijd winnen met spelletjes, ze weten dat en het interesseert ze niks..

Patje2011 | 12-09-19 | 13:10 | 4

@Papa Jones | 12-09-19 | 13:14:
haha, dat wil je toch niet als vrouw zijnde.

Patje2011 | 12-09-19 | 13:16

@Papa Jones | 12-09-19 | 13:14:
Ok Papa, hoe spreek je dat uit? Mo nop ly of mono poly? Is de nieuwe ... Is het friet of patatdiscussie(patat).

RickTheDick | 12-09-19 | 13:20

Ja, als je een bordeel op de kalverstraat kunt zetten heb je al praktisch gewonnen natuurlijk

Pierke Smulders | 12-09-19 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben man, blank en van middelbare leeftijd. Ben hetero en heb geen handicap. Een bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf zal ik dus nooit kunnen worden.

Tietmier | 12-09-19 | 13:09 | 4

U heeft niets nodig. Alleen vrinden en ellebogen die u erheen kunnen werken.

Leptob | 12-09-19 | 13:14

"bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf"... En geleefd worden, je moet het maar willen.

vepeen | 12-09-19 | 13:18

J noemt zo al 5 handicappen op, zou je bijna denken dat je toch een kans maakt.

Haram_Kafir_4ever | 12-09-19 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik een vrouw was en weinig zin had om meer dan 40 uur per week te werken, zou ik meteen Dram’66 gaan stemmen. Populisme van de ergste soort. Zoiets als ‘Stemp op mijn, dan krijg je 1000 euro,’

Vod Kanockers | 12-09-19 | 13:09

Zit zelf in de vrouwenhandel. Daar zie je ze ook weinig: vrouwen aan de top.

ciabatta | 12-09-19 | 13:08 | 1

Nee, in die handel liggen ze onderop.

Schadenfreude | 12-09-19 | 13:20

Ik onderzoek het even. Mevrouw rb heb je zin om 5 dagen te werken? Nee geen denken aan? Oke. Onderzoek afgesloten.

Repetitive Beats | 12-09-19 | 13:08 | 1

Ik wil als man liever ook niet 5 dagen werken maar zal wel moeten...

Haram_Kafir_4ever | 12-09-19 | 13:38

Als ze nou alleen nog omgebouwde biseksuelen aan de top zetten is het gezeik afgelopen.

Breinbrouwsels | 12-09-19 | 13:07

Als we in een beschaafd land hadden geleefd, hadden we een constitutioneel hof gehad, waar we een dergelijke wet aan hadden kunnen vechten wegens in strijd zijn met artikel 1 van de grondwet.
Maar helaas hebben we in plaats daarvan een eerste kamer, die als verlengstuk van de eerste kamer ondertussen ook al weer decennia lang politiek bedrijft.

Chuck the plant | 12-09-19 | 13:05 | 1

En ondertussen een Timmerfrans en de rest van de EU tegen Polen gillen over het gedoe met hun constitutioneel hof.

2voor12 | 12-09-19 | 13:30

Vind het wel goed die vrouwen voor te gaan bereiden op de toekomst. Als alleen het vrouw persoon op aarde achterblijft, zou het fijn zijn als ze de boel draaiende houden.

Tishetnetnie | 12-09-19 | 13:05

Read my lips: Sylvana gaat Royal Dutch leiden - oftewel - Antiliaans naar de kloten helpen.

Ervaringsdeskundige | 12-09-19 | 13:03

Jaja verplicht 40% vrouw en 35% allochtoon, leeftijden 20% 50+ en 10% 20-, minstens 1 LGBTer of herintreder.

boerk | 12-09-19 | 13:03 | 1

Dus als ik mij dagelijks identificeer als van een andere sexe, mezelluf ouder/jonger voel dan mijn biologische leeftijd, zit ik dus helemaal geramd.... eigenlijk.

Grijskijkert | 12-09-19 | 13:08

Quota?
Dan overal. Dus ook voor stratenmakers, commando's, loodgieters, dakdekkers, pooiers en in de off-shore.

Chiant | 12-09-19 | 13:01 | 1

Die logica is te rationeel om door Dram66 begrepen te worden.

Appelflaps | 12-09-19 | 13:16

Het blijkt dat het aantal zelfmoorden onder mannen ook vele malen groter is dan onder vrouwen. Gaat daar ook een quotum voor komen?

Super Grover | 12-09-19 | 13:00 | 1

Je moet toch iets als je niet meer tegen het gezeur van je vrouw kunt.

HoerieHarry | 12-09-19 | 13:06

Goed idee, ik wilde altijd al dat mijn vrouw zou gaan werken zodat ik thuis de hele dag kan reaguren.
Met dank aan D66 kan ik haar straks met de wet in de hand verplichten een topbaan te nemen.

2voor12 | 12-09-19 | 13:00
-weggejorist-
vepeen | 12-09-19 | 12:56 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Willen we méér of minder mannen in de top?
D66: minder, minder! En we gaan het regelen. We maken er zelfs een wet voor.

Papa Jones | 12-09-19 | 12:53 | 4

Waar kan ik ergens een voorgedrukt aangifteformulier invullen???

Mark zit te Dutten | 12-09-19 | 13:02

Duidelijk een ras

grindbak | 12-09-19 | 13:06

@grindbak | 12-09-19 | 13:06:
Ras of niet... ik ben geboren als iets dat ik niet kan veranderen, en dat D66 nu wil bestrijden. Stelletje engnekken zijn het.

Papa Jones | 12-09-19 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Prima dan ook een quotum instellen voor rechterlijke macht, waar nu meer vrouwen dan mannelijke rechters zijn (en groeiend)

batvoca2 | 12-09-19 | 12:52

Ik wil meer mannen voor de klas en diversere meningen bij de NPO, maar daar hoor ik D666 dan weer niet over.

Hetze Haatstra | 12-09-19 | 12:52

In feite is dit botte discriminatie.
Gaat lekker, D66! Een referendum hierover is geen goed idee zeker.

Papa Jones | 12-09-19 | 12:51

Wat is dat nou toch voor gezever.
Er bestaat niet iets als “we zijn allemaal gelijk”.
Man en vrouw zijn zo verschillend en dat is prima. Elk geslacht zijn/ haar eigen kwaliteiten.
Zoiets is niet af te dwingen.
Net zoiets als “moet per se een gekleurde zijn”.
Nee! De best gekwalificeerde moet ‘t worden, dat kan een blanke man of een zwarte vrouw zijn, of natuurlijk een transsexuele Afrikaan.
Stop de maakbaarheid!

Ruimedenker | 12-09-19 | 12:51

Als de vrouwen voor deze functies zo uitzien zoals op de foto, dan komt het wel goed. Geen quota nodig.

Ja, vooruit, de taakomschrijving is dan ook anders (kan oraal, vaginaal en anaal de mannelijke boardMEMBERS richting geven), maar dan heb je ook wat. Voordeel is dan, dat de heren niet meer gaan zeuren dat ze in het buitenland meer zouden verdienen.

Win-Win!

hangtiet met knoop | 12-09-19 | 12:50

Het is toch wel mooi dat D66 met de benoeming van Jetten als opvolger van Pechtold zelf het goede voorbeeld heeft gegeven. Bij de volgende verkiezingen ga ik er dan ook van uit dat de meest democratische partij van dit land een vrouwelijke lijsttrekker heeft. Hoeveel vrouwen zitten er overigens in de redactie van Geenstijl?

Mannes | 12-09-19 | 12:50

Het leukste aan progressief links vind ik de extreem duidelijke hypocrisie.

Het bedrijf moet een x percentage vrouwen hebben (alleen aan de top) om goed te functioneren want diversiteit is een kracht.

Maar als je zegt dat een opgroeiend kind zowel een moeder als een vader nodig heeft dan gooien ze je op de brandstapel.

Historicuck_Han | 12-09-19 | 12:50 | 2

U noemt D66 progressief links?

Mannes | 12-09-19 | 12:51

@Mannes | 12-09-19 | 12:51: Ja. Dit diversiteit gezever, deze identiteitspolitiek is een uitwas van extreem links waar D66 en bijvoorbeeld ook Groenlinks groot fan van zijn tegenwoordig.

nifecat | 12-09-19 | 13:00

Nou ja worden Timmermans en Dijsselbloem gepasseerd voor een vrouw in Nederland in rep en roer?

dedwarsligger | 12-09-19 | 12:50 | 1

eerste in moet is zijn

dedwarsligger | 12-09-19 | 12:51

Zucht, ik word hier een beetje moe van. Altijd gaat het om functies aan de top en nooit op de werkvloer. Wanneer leert D66 het eindelijk eens.

Mubbenschonster | 12-09-19 | 12:49 | 3

Idd, verplicht 30% vrouwen op de vuilniswagen en we praten weer verder.

trottle | 12-09-19 | 12:49

Putjesschepsters.

Croxifoxio | 12-09-19 | 13:08

Verplicht stellen... dat doe je bij iets dat eigenlijk niemand wilt.

Papa Jones | 12-09-19 | 12:48

Als mannen en vrouwen dezelfde ambitie hebben voor een functie in de top zou ik zeggen: prima plan om zo een betere vertegenwoordiging van vrouwen af te dwingen. Het probleem is echter dat veel minder vrouwen dan mannen ambities hebben. Juist daar ontbreekt het aan evenredigheid tussen de beide sexen. Voor die paar vrouwen die wel de ambitie hebben wordt het met zo weinig vrouwelijke concurrentie gewoon een makkie om een topfunctie te krijgen. Ze zijn bij zo'n bedrijf dan al lang blij dat ze aan de eisen van D66 kunnen voldoen.

jochum1980 | 12-09-19 | 12:47 | 3

Plus, het zal vrouwen in de top extra moeite kosten om gerespecteerd te worden, met zo'n kruiwagen.

Papa Jones | 12-09-19 | 12:49

Wij hebben geen vrouwen op belangrijke plaatsen in ons bedrijf, al hun werkzaamheden worden via uitzendkrachten gedaan.

Vrouwen aan de top zorgen voor inhoudsloze "emotionele terreur" bij vergaderingen en daarmee voor veel faillisementen en zakelijke miskleunen.

Vergelijk dat gewoon met de zeer droevige thuis-situatie van veel medewerkers.

TriestGeval | 12-09-19 | 13:02

Waar is gebleven ,De beste en meest kundige kandidaat krijgt de baan. Yepp juist dat D666 is zo discriminerend als de pest.Want ook zogenaamde positieve discriminatie maakt aan een andere kant dat dus andere weer negatief worden gediscrimineerd. Het moet niet gaan om of iemand vrouw of man of weet ik wat is. Het moet gaan om iemand die het aan kan. Die baan. Yepp sukkels D666 weer door de bocht. Beginnen steeds meer groenslinks in te halen met achterlijke voorstellen en het ons proberen op te dringen.

tweetybird | 12-09-19 | 12:46

Ik dacht dat alleen Rob Jetten een geestelijk probleempje had, maar de pensioenen moeten gekort worden, de boeren moeten weg en nu dit volslagen idiote idee, omwille van gelijke kansen. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat heel D66 uit complete dorpsidioten bestaat!

Karel Kruizenruiker | 12-09-19 | 12:46 | 2

Dat zal komende verkiezingen dan ook duidelijk gemaakt gaan worden. Hans pils draait zich om in zijn graf...

dorstig! | 12-09-19 | 12:53

@dorstig! | 12-09-19 | 12:53: Als ik aan van Mierlo denk, zie ik eindeloze rijen kopstootjes geduldig wachtend op de toog staan...

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:59

Zouden ze met sportwedstrijden ook moeten doen, gelijke uitkomsten eisen!

Ik hoor mensen die dus wel verstand van voetballen hebben vaak zeggen dat Oranje het mooist voetbalde, maar dan toch niet won omdat zij niet zo primitief & bruut tot het gaatje wilden knokken. Zoals Duitsers en geniepige Italianen doen.
Tis niet eerlijk op die manier nooit wereldkampioen te kunnen worden.

Daarom ook vrouwen bij de top, met recht op mama-verlof en een half-time job.

Jan Passant mk2 | 12-09-19 | 12:46 | 2

Ook hier weer: jammer dat we geen constitutioneel hof hebben dat zulk beleid aan de Grondwet toetst. Want dit lijkt uiteraard de zoveelste schending van Artikel 1, in het nadeel van gelijke kansen voor iedereen & 's lands economie.

Nee, wij moeten het doen met een Raad van State. Gespeend van enige common sense, en geleid door een beroepspoliticus, Thom de Graaf. Lid (en voorheen ook politiek leider) van.... D66. Bekend van het slopen van de Nederlandse economie door klimaathuilstruiken hun stikstofverbod te gunnen.

Trias politica? Moehaha. Het heten niet voor niets "D66-rechters." Waarbij je D66 overigens net zo makkelijk kunt vervangen door PvdA, VVD, CDA of GL. Het partijkartel dat de trias politica volledig in haar greep heeft. Wilders kan erover meepraten. Fortuyn helaas al een tijdje niet meer. En u ook niet, kudtburger, met dank aan de afschaffing van het referendum door mevrouw Ollongren van.... D66.

Professor Superhirn | 12-09-19 | 12:45

Ik wacht op de dag dat D’666 met een quotum komt voor abortus van blanke witte jongens baby's en een quotum voor euthanasie bij blanke witte mannen boven de 70. Want dat is waar het heen gaat zo langzamerhand...

Mark zit te Dutten | 12-09-19 | 12:45 | 1

Ja, echt heel erg eng die partij! Je verbaast je dat er nog steeds mensen zijn die hierop stemmen. Hans van Mierlo draait zich om in z'n graf.

Flip468 | 12-09-19 | 12:50

Hoe kan het dat politici, met zoveel prangende vraagstukken, nog de tijd hebben voor dit soort ongewenste acties?

MickeyGouda | 12-09-19 | 12:45 | 2

Prioriteiten stellen.

BozePaarseMan | 12-09-19 | 12:49

.. kwestie van de meest Deugende prioriteiten stellen.
Oh, sorry man.

Jan Passant mk2 | 12-09-19 | 12:49

Zelfs vrouwen huren liever geen vrouwen in

TDB | 12-09-19 | 12:45

D66 wil een gelijke uitkomst, een quotum heeft met gelijke kansen niet veel te maken. Hoe ligt de verhouding als je man/vrouw met een 40+ uur werkweek vergelijkt?
En in de politiek mogen vrouwen ook wat meer deel uitmaken van gemeenteraden. Lekker drie avonden in de week opofferen om voor een fooitje het gemeentebestuur te controleren. Nee, dan liever direct op een quotum minister worden.

Duifmans | 12-09-19 | 12:44

We zijn allemaal gelijk, maar sommige groepen zijn zielig en moeten een voorkeursbehandeling krijgen en bij de hand genomen worden.

Patje2011 | 12-09-19 | 12:44

Er worden precedenten gecreëerd. Als dit er doorheen wordt gedrukt komt Sylvana met de eis dat er Surinamers en een queer in een board moeten zitten. Daarna komen de moslims die ook iets eisen enz enz...

BozePaarseMan | 12-09-19 | 12:43 | 1

Een WAT???

dreistein34 | 12-09-19 | 13:21

Dit is net zoiets als alle Ethiopische en Keniaanse hardlopers racisten te noemen, en te eisen dat de eerste tien finishers van een marathon multicultureel dienen te zijn.

Je kunt een eerlijke wedstrijd hebben, en je kunt eisen stellen aan de uitslag. Allebei tegelijk kan NIET.

Peter_K | 12-09-19 | 12:43

Hoe lang moet ik nog wachten op een verplicht"vrouw-op-de-bouw-quota" (zelf verzonnen, ja ik ben mij er eentje).

Met alleen mannen lossen we het woning tekort niet op, en de dixies zijn al genderneutraal.

Historicuck_Han | 12-09-19 | 12:41 | 2

Beetje off-topic, mijn telefoon herkent het woord genderneutraal niet, moet ik nu Motorola aan de schandpaal nagelen of ben ik zelf strafbaar?

Historicuck_Han | 12-09-19 | 12:43

En hoe moet dat nou met mannen die een kudtje hebben.
En vrouwen die een een piemeltje hebben.
En wat te denken van vrouwen met een piemel en een kudtje.
Raak er nou al van in de war.

komtdatschot | 12-09-19 | 12:41

Laatst luisterde ik naar Moe Factz en hij stelde dat sinds vrouwen op grote schaal zijn gaan werken, langzaam maar zeker de situatie is ontstaan dat dat ook echt moet. Vroeger kon elk gezin van één salaris rondkomen. Dat betekent dat de salarissen van iedereen zijn achtergebleven. Wat een verworvenheid. Zet 'm op Gitmo Nation!

Poesmobiel | 12-09-19 | 12:41 | 3

@poesmobiel

Beweer je nu dat bij een enorme toename aan potentiële werknemers, (lees hogere concurrentie op de arbeidsmarkt) de salarissen laag blijven?

Goh, daar zullen de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze cultuuromslag vast niet aan hebben gedacht.

Historicuck_Han | 12-09-19 | 12:46

@Historicuck_Han | 12-09-19 | 12:46: Moe zegt dat, H. Han. Ik beweer ook helemaal niet dat dit feit met een vooropgezet plan en wat kratjes indoctrinatie ooit is voorgekookt.

Poesmobiel | 12-09-19 | 13:02

Prima, laat Ahold, Shell, Sabic, KPMG, SAP, NAM etcetera maar vrouwen aan de top aannemen. Prima zo, als die flauwekul maar niet bij het MKB wordt uitgehaald, goed voor 3/4 van onze economie. Want die help je naar de kloten als je niet de beste maar de meest gepaste op een functie zet.
Mannen en vrouwen worden gelijk behandeld maar zijn niet hetzelfde. Hoe vaak moet men dat herhalen voordat dit eindelijk bij DDR66 doordringt?

Bakkeleures | 12-09-19 | 12:40 | 1

Het probleem is dat niemand van D’66 ook maar enige affiniteit heeft met het bedrijfsleven.

BozePaarseMan | 12-09-19 | 12:47

Nederland is nog niet zover dat dit 'normaal' wordt gevonden.
Nederland is ongeëmancipeerd.

Carmelita | 12-09-19 | 12:40

Blij dat ik geen vrouw ben. Hoe ga je straks aantonen dat je die positie echt verdiend hebt?

koeberg | 12-09-19 | 12:39 | 1

@koeberg.
Door je rokje omhoog te tillen.

Historicuck_Han | 12-09-19 | 12:47

En in het basisonderwijs 50% man want dat is wel belangrijk voor de maatschappij, of er wel of geen vrouwen bij een groot bedrijf werken is niet van maatschappelijk belang.

Patje2011 | 12-09-19 | 12:39

Geforceerde, gedwongen gelijkheid !
Het heeft iets weg van apartheid!

laurentius | 12-09-19 | 12:39 | 1

Dwangbuis66.

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:40

Erdogan zei een paar jaar geleden dat hij moeders ontzettend belangrijk vindt in de opvoeding van een kind. Zonder uit te wijden over alles wat je in kan brengen om het wel niet/niet met hem eens te zijn ben ik het wel met hem eens. Overigens ben ik enigszins geëmancipeerd en man het ook de vader zijn. Kinderen moeten 'thuis' kunnen komen. Maar wat is de betekenis van 'thuis' voor kinderen die zestig uur per week op school en de opvang zitten? Om opgehaald te worden van die opvang, dan te eten en vroeg naar bed gaan omdat pa en ma ook graag nog even wat tijd voor zichzelf willen?

Leptob | 12-09-19 | 12:38 | 3

Ik ben al enige jaren huisman. Mijn kinderen vinden het verschrikkelijk.

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:39

@Langshetrandje | 12-09-19 | 12:39: je kinderen zijn hun inwonende vader een beetje zat? Komt in de beste families voor. Ze houden wel van je hoor!

Cobalt bomb | 12-09-19 | 12:57

@Cobalt bomb | 12-09-19 | 12:57: Ik ben hen ook zat. Zitten gelukkig op één lijn. Ontruimingsprogramma is in werking gezet. De tijd tikt. De stemming stijgt. Was hele overgang. Tot een jaar of zeven of acht inmiddels was ik die klassieke man die het vlees sneed (overigens ook bereidde). Sedertdien "werk" ik (zo beschouw ik wat ik doe niet, want het is voor mij meer hobbyen en in goede banen leiden) voor 80 procent vanuit huis. Mijn vrouw heeft een tamelijk aardige baan en is veel, te veel, van huis, Ik ben blij met onze keuzes en kan het dan ook erg goed begrijpen dat veel vrouwen niet zo nodig al die uren buiten de deur willen. Je mist een hele hoop thuis en die periode is zo voorbij. Voor je het weet wandelt het kroost de deur uit.

Langshetrandje | 12-09-19 | 13:05

Discriminatie, er moet ook een quota komen voor de Lhgb t/z gemeenschap.

marrretje | 12-09-19 | 12:38 | 1

Die zijn al ruim vertegenwoordigd, hebben veel lobbyisten en in sommige branches zelf meertallig.

Einde van de Domheid | 12-09-19 | 12:40

Wordt er ook nog iets gedaan aan de positie van non binaire lesbiennes, Bergkamp? Zijn we nu helemaal in 1966 teruggekeerd?

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:38

D66 is een enge partij van orgaandieven, bejaardenkillers en nu ook schaamteloze sexisten.

Zeddegeizot | 12-09-19 | 12:38 | 3

Ooit een liberale partij. Echt waar.

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:38

Hou toch op met deze onzin. Veel vrouwen willen helemaal geen topfunctie omdat ze ook nog een privéleven willen. D66 heeft vast een arsenaal excuus-Truusen waar ze vanaf willen of willen droppen in invloedrijke functies zodat maatschappelijke invloed gegarandeerd is voor de komende decennia. Net zoals PvdA en VVD al 50 jaar lang doen. Elk voorstel van deze hypocriete partij is achterhaald of belachelijk.

Toos Bevergeil | 12-09-19 | 12:37 | 1

Precies. Vrouwen willen keuvelen bij netflix en disney+, mannen willen barhangen met de collega's. Als d66 iets wilt is het in belang voor lhbbq-promotie.

Jos Tiebent | 12-09-19 | 12:51

Kunnen we niet verplichten dat vrouwen gaan werken en mannen thuis mogen blijven? Kan ik gewoon de gehele dag gamen.

Diddykong92 | 12-09-19 | 12:36

Oh mooi. Welke topbaan (met bijpassend salaris natuurlijk) kan ik nemen? En krijg ik meer als ik allochtoon ben of kan ik dat beter vóór me houden?

Sandronique | 12-09-19 | 12:36

Niet alles met een vagina is een vrouw hoor.

komtdatschot | 12-09-19 | 12:36

Gefeliciteerd Geenstijl! Post van deze eeuw!

Einde van de Domheid | 12-09-19 | 12:35 | 2

Op de foto na dan....

Einde van de Domheid | 12-09-19 | 12:35

Even kijken of ik het wel goed begrijp; Of de vrouw wel of niet werkt, moeder is, koekjebakster of minttheedrinkster is geheel hun eigen zaak. Jullie zijn het niet eens met Sander S en de boerenlul van VNO/NCW... toch?

Einde van de Domheid | 12-09-19 | 12:38

"beursgenoteerd".... zo zie je maar weer eens glashelder dat D'66 NIETS begrijpt van de echte wereld, Nederland draait voor 80% op MKB-bedrijven en slechts enkele honderden daarvan worden geleid door een vrouw, niet uit discriminatie maar gewoon omdat het zo is. Die zgn. "topvrouwen" bij NGO's en beursbedrijven zitten er door "deug"-belangen van de merknaam

grindbak | 12-09-19 | 12:35

Ik heb het gevoel dat mevrouw Bergkamp het verschil niet weet of wil weten tussen equality of opportunity en equality of outcome. Wat zij voorstelt is duidelijk equality of outcome terwijl ze zegt dat ze equality of opportunity wil.

Jordan Peterson heeft interessante dingen hier over gezegd voor wie geïnteresseerd is.

Kaaspizza | 12-09-19 | 12:35 | 1

Ja maar Peterson is een white cis man dus daar hoeft mevrouw Bergkamp niet naar te luisteren.

2voor12 | 12-09-19 | 12:51

Het dringt maar niet tot die kokosnootjes door dat vrouwen andere keuze's in werkzame leven. Alle statistieken laten het zien maar Dram66 is stekeblind.

horsteknots | 12-09-19 | 12:34

Waar blijft de vrijheid voor bedrijven (en mensen) en een kleinere overheid?

Patje2011 | 12-09-19 | 12:34

Ik loop hier nu op een grote tank terminal en ik zie toch verdomd weinig vrouwelijke steigerbouwers, elektriciens, service-monteurs, pijpfitter etc. Tijd voor een quotum.

Of gaat het toch voornamelijk om dik betaalde "luizenbaantjes" met veel status en aanzien waar de vrouwtjes met man en macht tussen willen komen.

Alfred E. Neuman | 12-09-19 | 12:34

Hahaha, Rutteboy lacht zich de ballen uit de broek met het Debiele 66 neefje.

Cobalt bomb | 12-09-19 | 12:34 | 3

Pictures or etc...

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:41

@Cobalt bomb | 12-09-19 | 12:46: ik durf écht niet te klikken... maar ok. Ik geloof je...

Langshetrandje | 12-09-19 | 12:56

3 Op de 10 vrouw als vuilnisophaler of putjesschepper.
Of is het dan opeens niet zo nodig van D66?

2voor12 | 12-09-19 | 12:33

Geen genderverplichting? Racisme.
Ik voel mij als kale kleine negroïde werkeloze lelijke dikke incompetente invalide lesbische transgender zwaar gediscrimneerd.

Premier Trutte | 12-09-19 | 12:32 | 3

Je hebt dan wel weer een lange neus...

Pedronegro | 12-09-19 | 13:16

Je stijgt wél met stip op de kieslijst van Bij1

H. Caulfield | 12-09-19 | 13:25

In April overal gendertoiletten, gisteren nergens meer gezien op de Route de Soleil.

gato | 12-09-19 | 13:55

Vrouwen die dit willen zijn mislukte zeik wijven

Henk P | 12-09-19 | 12:32

Het meeste domme idee ooit. Als men zo goed is komt men er vanzelf wel.
Wat is het volgende? Minimaal 4 negers op 800 blanken?

3 Turken op 6 joden?

Minimaal 3 Duitsers , 2 Fransen en een Spanjaard op 200 man/vrouw?

Henk P | 12-09-19 | 12:32

Gelijkheid van man en vrouw is al jarenlang een feit in Nederland.
Daar is geen vrouwenquotum voor nodig.
Sterker nog, volgens mij hebben vrouwen het veel makkelijker dan mannen in Nederland dus die extra discriminatie voor mannen is zeer ongepast.

keestelpro | 12-09-19 | 12:32

Laatst nog een Turkse topvrouw bij een ziekenhuis.
Moest er komen tegen beter weten in. Succes!

Kaas de Vies | 12-09-19 | 12:31 | 1

Toen dachten ze ook .. het zal wel niet zo (Sloter)Vaart lopen..

All_Anonymous | 12-09-19 | 12:57

3 van de 10... gelijke kansen.... wat klopt hier niet?

Shitting Bull | 12-09-19 | 12:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken