Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Hoger beroep politiek proces MinderMinder

Dag 1 kon wel eens een heel kort dagje worden

fijn plaatje weer

Marmotten Dag in de rechtbankbunker bij Schiphol. Vragensteller des Vaderlands Geert Wilders staat weer terecht voor zijn bierkeldertoespraak omtrent de hoeveelheid personen van het Marokkaanse ras te onzent. De eerste dag van de inhoudelijke behandeling van het hoger beroep heeft een extra bananensmaak, want parallel aan de strafzaak loopt er een WOB-verzoek van RTL Nieuws en wil de Kamer meer meer antwoorden van Grapperhaus over de politieke bemoeienis door Opstelten. Een getuige die daar meer over wist durft volgens Wildersadvocaat Knoops niet meer. Vandaar dat hij uitstel van de behandeling gaat vragen. En nu eens kijken of van uitstel afstel komt. LIVE-tweets van politiek (logisch bij een politiek proces) AD-verslaggever Tobias den Hartog na de break. 

"""Geen reden voor"""

nee joh de leider van een van de grootste partijen in het parlement staat terecht maar waarom zou iedereen mogen zien hoe dat gaat

Reaguursels

Inloggen

Als ik de tegels allemaal doorneem kan ik slechts constateren dat het complot denken bij Wilders en zijn aanhang hoogtij viert.
Niet alleen bij dit onderwerp.
De rest van Nederland haalt er ondertussen meewarig zijn schouders over op.

Meneerdemesmeaker | 26-06-19 | 09:01

G*dT, die duizenden aangiften gefaciliteerd door de autoriteiten stinkt aan alle kanten!
Heb geproduceerd eens aangifte te doen van diefstal van een fiets. Je werd geconfronteerd met verveelde agenten, die alles deden om je niet te helpen...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 26-06-19 | 06:29

Barbertje moet hangen. Al is het maar om, de algehele malaise op het eigen departement, te overschaduwen. Het/ons OM stinkt als rotte vis met een hersentumor.

padbuffel | 25-06-19 | 21:15

Dit wist iedereen toch al? We hebben toch een bananenrepubliek? Dus worden alle getuigen vakkundig uitgeschakeld en gaat het proves door want het geloof van Links is heilig en alles mag daarvoor opzij. Ook de waarheid.

Patatter | 25-06-19 | 20:59

Geen reden voor live stream? Me dunkt. Wat een zooitje zelfingenomenheid en machtmisbruik.

Mart6037 | 25-06-19 | 20:17

Volgens mij is Opstelten de laatste actieve puppetin het openbaar bestuur die door Demmink aan de touwtjes gehouden wordt.

Willem_Oltmans | 25-06-19 | 17:02

hebben ze nu al duidelijk wie die voor gedrukte biljetten heeft betaald en opdracht heeft geven aan de drukker. Lijkt me toch niet moeilijk.

foxhunter | 25-06-19 | 16:46

"De openbaar aanklager is degene die namens 'de staat' of namens 'het volk' mensen die ervan verdacht worden de wet te hebben overtreden in staat van beschuldiging stelt". Ik, ook deel uitmakend van "het volk" wil nu het OM vragen om te stoppen met deze poppenkast. En dus ook te stoppen met (kennelijk ook uit mijn naam) liegen en bedriegen. Dit om voor de echte zaken die er werkelijk toe doen nog enige geloofwaardigheid, vertrouwen en respect over te houden.

Choco Chanel | 25-06-19 | 15:48 | 3

Hear hear, had het nooit beter kunnen verwoorden.

Muuke | 25-06-19 | 16:27

@Choco Chanel, bravo. Opa (van Opstelten dus) komt er weer mooi mee weg en minister Grappenmaker en het OM wuiven de zaak gewoon weg. Hoezo schofterig...

jale | 26-06-19 | 00:00

Je bent voorstander voor een "Volksgericht"?
Rechtspraak op basis van de wil en gevoelens van het Volk?

Meneerdemesmeaker | 26-06-19 | 09:03

Als AG Sta op betrekkingsniveau begint te sneren en probeert om mr. Knoops belachelijk te maken, dan is al duidelijk dat er inhoudelijke en probleem ligt voor het OM dat zich heer en meester voelt. En passant ook nog even een getuige intimideren door te zeggen dat anonimiteit niet gegarandeerd wordt, weten we precies waar we staan in dit politieke proces. Volgende keer graag een livestream, hof, we kijken graag naar leugenaars en achterklappers.

eastender | 25-06-19 | 15:42 | 2

Inderdaad, hoe doorzichtig kan het zijn. Maar wel erin geslaagd om de livestream af te houden. Vast vooraf met het Hof kortgesloten tijdens een gezellig etentje.

Choco Chanel | 25-06-19 | 15:58

Ook weer zo'n rake.

Muuke | 25-06-19 | 16:28

Nou, voor de laatste keer. Wat voor ras is een marokkaan en wat zijn de raskenmerken. Nog nooit van het Marokkaanse ras geheurd.

wallenberg | 25-06-19 | 15:34 | 1

Wat vind je van de retorische vraag: "Willen jullie minder Joden...?"

Meneerdemesmeaker | 26-06-19 | 09:06

Waar gaat het om? Wilders heeft "Minder minder minder" geroepen. Volgens eigen zeggen bedoelde hij daarmee niet alle Marokkanen als betrof het 'een ras', maar het schuim dat oudere mensen aanvalt (zonder enig respect) en de kluit bij wie 'Allahu Akhbar' in de mond bestorven ligt. Maar kwaadwillenden hoorden iets anders. Hij zou wel heel Noord Afrika per SeaWatch 3 hebben willen terugsturen of in ieder geval dit 'uitstralen'. Nu klopt het, dat Geert Wilders de vrijheid van meningsuiting ten volle benut om de religie, die islam heet, als achterlijk 7e eeuws, vrouwen onderdrukkend en homo vijandig aan de kaak te stellen. Daar spreekt hij wel generaliserend over 'de islam', om de discussie op scherp te zetten. Maar de tegenstanders van Wilders, waaronder dhr. Opstelten en zijn partij de VVD, proberen via een rechtbank proces Wilders' oproep tot discussie over de werkelijke aard van de islam te smoren, terwijl dit proces enkel de aanklacht i.v.m. 'minder minder minder' heeft te behandelen. Zo speelt de politieke strijd zich meerlagig af. Wilders blijft de islam religie op de agenda zetten en zijn tegenstanders proberen hem via slinkse methoden onschadelijk te maken. Wilders gaat het winnen, op alle fronten. Tip voor Wilders: maak weer een nieuwe 'Fitna'. Gooi de beuk erin, jaag de linkse kerk de eikenbomen en dennebomen in! O wacht....

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-06-19 | 15:28 | 5

@Cen Bramer | 25-06-19 | 16:04: Er zou weinig 'beef' aan Geert Wilders' poltieke bijeenkomst open vraag zitten, wanneer hijzelf niet zijn hele politieke existentie inzet om de hele islam religie via open vragen te openen voor het leven in de tegenwoordige tijd (en niet te verharden in 622). Dit proces haakt via 'minder minder minder' naar dat grote vraagstuk van Wilders, maar achterbaks & achterdeurs.

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-06-19 | 16:10

@Cen Bramer | 25-06-19 | 16:05:
Wie?

pickalilly | 25-06-19 | 16:15

Iedereen had toch kunnen weten welke groep hij bedoelde, dat heeft hij vaak genoeg gezegd.

Muuke | 25-06-19 | 16:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit ministerie is sowieso een drama queen. Een baas van het OM die het stiekem met collega's doet, bonnetjes kwijt, geheugen kwijt; maar wel de klokkenluiders vinden en blokkeerfriezen vervolgen. En deze vervolging is echt een lachertje. Als je kijkt hoeveel uren van justitie er politiek besteed worden en hoeveel uren aan zware misdaad bestrijding, dan zijn ze echt "gek" geworden of in de buurt daarvan...

nancystjago | 25-06-19 | 15:03

Wij van wc-eend vinden niet dat we fout hebben gehandeld en vinden een onderzoek van andere partijen naar ons handelen niet relevant. Aldus het OM.

Dirk III | 25-06-19 | 14:59

Vooral weer allemaal lekker VVD stemmen de volgende keer een pot nat. Het hele zooitje heeft gewoon een linkse kronkel zowel in de politiek als daarbuiten. Ze hebben indirect alles onder controle. Het is toch totaal krankjorum dat een christen unie twee ministers leverd met net 5 zegels en de tweede partij pvv het nakijken heeft. Trash dat is het niet alleen in Nederland maar in heel Europa.

taylor 1000 | 25-06-19 | 14:57 | 1

Sorry waren het maar zegels moet zijn zetels.

taylor 1000 | 25-06-19 | 14:58

Buiten proporties en gewoon genant dit weaponized justice drama.
Je kan Wilders dan als terrorist framen, maar hij is het niet.
Hoe kan je nou van 3 woordjes een dergelijk drama schoppen.
Aanstelleritis, splijtzwam van NL.
Iedereen die daar toe aan heeft bij gedragen, moet zich schamen tot op het bot.
Kap die zaak. Nu!

MistaRazista | 25-06-19 | 14:49 | 1

Heb ook de hele dag al zin aan een break, "Wilders niet meer vervolg en aanklacht vervalt."

Muuke | 25-06-19 | 16:33

Er zijn wel meer politici die nare dingen over Marokkanen hebben gezegd. Alleen deze politicus wordt vervolgd omdat deze politicus anderen voor de voeten liep. Het bestaat niet dat dit is gebeurd zonder op z'n minst instemming van de minister. Daarom zijn deze twee zaken niet los van elkaar (1- de uitspraak van deze politicus; 2- bemoeienis van de minister) te zien.

nancystjago | 25-06-19 | 14:48

"OM: zegt dat er maar 1 vraag relevant is in deze zaak: ,,Of Opstelten destijds invloed heeft uitgeoefend op het vervolgingsbesluit van het OM.
En wij zeggen, zoals steeds, dat het OM zelfstandig tot een vervolgingsbeslissing is gekomen"

Wij, van WC eend.....

NeetNormaal | 25-06-19 | 14:13

M'n gezond verstand zegt nog steeds dat geen OvJ de op dat moment belangrijkste oppositieleider gaat vervolgen op zo'n twijfelachtige grond zonder ruggespraak met de minister/ministerraad. Opstelten heeft vervolging in ieder geval niet afgeraden.

Guido | 25-06-19 | 13:48 | 2

Mijn gezond verstand zegt, dat geen Minister een oppositieleider gaat laten vervolgen zonder ruggespraak met zijn partijleider en Minister President.

Roadblock | 25-06-19 | 13:51

OM: het is volstrekt gebruikelijk dat er geregeld overleg plaats heeft tussen een minister en de voorzitter van het college van PG's (Hoogste baas OM). ,,Dat staat namelijk gewoon in de wet." #wilders

Dat er op zulk hoog niveau is gepraat over die gast die is gepakt met 3 ons wiet in de auto geloof ik niks van. Behalve natuurlijk als dat de huisdealer van het Binnenhof was natuurlijk.

Wat een onzin brabbelt dat OM uit. Zulke gesprekken bewaren ze maar totdat deze zaken de gehele rechtsgang tot aan het hoogste orgaan doorlopen hebben.
Gewoon om alle schijn te voorkomen. Het gesprek zou niet verder moeten gaan dan bijvoorbeeld: week 26, 150 uitspraken waarvan er momenteel 40 beroep zijn gegaan, 3 wrakingsverzoeken zijn er geweest en 2 veroordelingen boven de 10 jaar.

The_Challenger | 25-06-19 | 13:26 | 2

Wacht... Dus eerst heeft er nooit overleg plaatsgevonden. En nu ze met hun broek op de enkels betrapt zijn is het 'normaal' ?

marcoplarco | 25-06-19 | 13:43

@marcoplarco | 25-06-19 | 13:43: Ja en van een overleg worden ook geen notulen gemaakt, hooguit slechts wat aantekeningen. En wij moeten dit allemaal maar geloven..........

Graaf Monte Cristo | 25-06-19 | 13:57

VVD'ers zijn liber aalglad!

D.Ormin | 25-06-19 | 13:23 | 1

Mag ze niet.

Muuke | 25-06-19 | 16:34

Mag een OvJ liegen?
Ik weet, een verdachte mag.
Edit: ik weet 't alweer, komt door de warmte.
Het heet: creatief met de waarheid omgaan..

hotnot | 25-06-19 | 13:20

Het OM is aan het antwoorden. In overleg met Grappighuis?

The_Challenger | 25-06-19 | 13:12
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 25-06-19 | 13:03 | 2

Wat ik me afvraag is hoe al die aangifteformulieren er uit zien. Waren ze in alle steden verschillend of zagen ze er allemaal qua ontwerp hetzelfde uit? Als dat laatste het geval is lijkt dat een aanwijzing dat het een gecoördineerde actie is geweest. Waar is het document gemaakt? Waar of op welk departement is het originele bestand te vinden.

Dit proces zou onmiddellijk moeten worden gestopt. En toch zou dat zonde zijn. De hele beerput moet nu open en als blijkt dat er druk van bovenaf is opgelegd naar het OM zou het kabinet per direct zijn ontslag moeten indienen. Al was het alleen maar om Barbaar, Kuifje in de blauwe lotus en Slechtste landgenoot nog 13 dagen badend in het zweet s'nachts wakker te laten worden.

Een livestream van een openbare rechtszitting. Valt dat niet onder vrije nieuwsgaring? Er mag namelijk getwittert en geschreven worden. Foto's mogen er worden gemaakt. Alle betrokkenen vandaag zijn publieke figuren. Wat houdt de NOS en RTL tegen om daar een camera te plaatsen?

The_Challenger | 25-06-19 | 12:50 | 3

Concept aangifte (lijkt generiek)

Ruim 500 mensen hebben dinsdagochtend aangifte gedaan tegen PVV-leider Geert Wilders. Een optocht, aangevoerd door het Nijmeegse college van burgemeester en wethouders, ging vanaf het Stationsplein in Nijmegen naar het politiebureau.

www.gelderlander.nl/nijmegen/honderde...

Monkey Cabbage | 25-06-19 | 15:21

@Monkey Cabbage | 25-06-19 | 15:21: bruls is een CDA-er en het CDA zit met Hirsch Ballin, Verhagen en Donner vuistdiep in de haat, hetze en vervolging van Wilders.

eastender | 25-06-19 | 15:55

Ik volg het allemaal maar via de tweets van Tobias den Hartog,maar tis toch goffer allemaal niet te geloven dat er geen rechtstreekse verbinding is met de beveiligde bunker van de cosa nostra.

komtdatschot | 25-06-19 | 11:54

Geert omleggen, valt te veel op, daarom doen ze het via dit langdurig traject!
Is alleen bedoeld om Geert, de wind uit de zeilen te houden!

vluchtelingallergie | 25-06-19 | 11:48 | 4
-weggejorist-
The_Challenger | 25-06-19 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf er bij, Opstelten is en was alleen maar de messenger, de stro pop, de katvanger. De beste man, ook al is hij een VVD'r en dus a priori een slinkse "liberaal".... hij werd destijds ook maar gebruikt resp. misbruikt als een lulletje lampenkatoen. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat Opstelten hier de feitelijke teugels in handen had.

de directeur | 25-06-19 | 11:39 | 6

Rutte zit erachter, hij had een hekel aan Wilders na het klappen van het kabinet.

i-Wonder | 25-06-19 | 12:15

@i-Wonder | 25-06-19 | 12:15:

Ik ga ook voor die optie. Dat decimeerverhaal is het mee begonnen. Dat voor de voeten lopen is ook een uitpraak die eerder van Rutte afkomt dan van Opstelten. Die heeft dat tegen Bolhaar gezegd als een herhaling van de woorden van Rutte. Waarschijnlijk op een vrijdagochtend tijdens de ministerraad besloten toen de notulist van dienst ineens naar het toilet moest

The_Challenger | 25-06-19 | 12:54

@The_Challenger | 25-06-19 | 12:54:
Gewoon een kwestie van logisch nadenken.
Opstelten zou dit nooit doen zonder ruggespraak met zijn partijleider en MinPres.

Roadblock | 25-06-19 | 13:54
▼ 3 antwoorden verborgen

In feite gaat het hier wel om inkomsten in de justitiële wereld en de wereld van subsidies.
Minder Finnen en de gevangenissen kunnen worden gehalveerd, advocaten en rechters hebben amper werk.
Geen subsidies voor rappen, xbox, zwemles, fietsen en de buurthuizen blijven leeg.
De hele Findustrie gaat op zijn gat.

I.P standing up | 25-06-19 | 11:29

Kansloos dit. Ministers die een haperend geheugen hebben bij hen onwelgevallige zaken. Ambtenaren die stukken moeten voorbereiden die een haperend geheugen hebben. Getuigen die door de werkgever, die mogelijk boter op het hoofd in deze zaak heeft, worden voorbereid op een getuigen verhoor. Die getuigen hebben, gek genoeg, op cruciale punten een haperend geheugen.

Iemand die geen haperend geheugen heeft wordt genegeerd. En als die persoon, de klokkenluider, aan de grote klok hangt op welke foutieve manier burgers van Nederland slachtoffer worden van een nogal dubieus opererende belastingdienst, wat doe je dan? Dan los je het probleem op of dan vervolg je de klokkenluider? Dat laatste, aldus Grapperhaus die eerst stelt dat dit niet de prioriteit zou zijn.
Van het kansloze rariteitenkabinet zijn op dit moment Grapperhaus, Snel en Wiebes wel de meest kanslozen. Voor die mensen heb ik inmiddels een negatieve achting.

El Rico Grande | 25-06-19 | 11:23

Ah oké laat maar

Rest In Privacy | 25-06-19 | 11:57

@Kapitein Stijlvol | 25-06-19 | 11:57:
Heb al een mok van Trump (2016). Doneren doe ik alleen aan TPO Podcast (zouden meer moeten doen).
Veel plezier verder met aannames en invullen.

Rest In Privacy | 25-06-19 | 12:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik weet wel hoe dat komt, al die rare fratsen van tegeswoordig. ' t Heeft met het eten te maken. De meeste mensen aten vroeger, toen Nederland nog normaal was, aardappelen, 7 dagen per week. Die je dan kocht bij de groenteboer. Die aardappelen werden door de huisvrouw netjes geschild en in 20 minuten gekookt, op een gasfornuis.

Wat is daar nu nog van over?
Veel mensen eten tegeswoordig buutenlans vreten zoals rijst, nassi, bami, spaghetverderrie, fou fou, cous cous, dzjem jem, poeh poeh en meer van die rotzoo voe buutendiekers.

En azzu dan a een keer petaten eten, dan nemen ze van die voorgeschilde krieltjes uit de Albert Geyn in zo'n plastic zaksju. Di zit natuurlijk a glad heen een vitamine meer in, dat beghriep jie ok we.

En dan freten die stadse mensen ok nog es van die diepvries vis uit Vietnam, oe eet dat ook a wee? Pegasus of Talungua vis, nou ik durve dat nog niet eens an de katte te voeren, die lopt tur mie een ghrote boohe omhene.

Dat komt dit dust van.

Raar vreten=rare lui

Ik pleite dan ok voe Ollandse kost. Preken mie juun en zo. Stiksje verkensvlees durbie. Lekkere vette jus.
Dan bluuf je hewoon wel normaal.

Net as ik.

Heppie-even-voor-mij | 25-06-19 | 11:15 | 8

@Bijtendehond | 25-06-19 | 11:42: D'n Overkant is een optie idd. Flakkee valt af, dit is geen Flakkees, ik kom vaak genoeg onder die reserve Zeeuwen, ze zitten nog steeds in de ontkenningsfase.

ikworstelengadouchen | 25-06-19 | 11:58

Precies dit!

McKtoom | 25-06-19 | 11:58

dan ook geen bananen meer...

Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 12:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Met elke dag dat dit proces langer duurt wordt de bananenrepubliek groter. De VVD doet er verstandig aan om de minister de opdracht te geven om de zaak te stoppen. Ze zijn het tenslotte ook zelf begonnen.

BozePaarseMan | 25-06-19 | 11:15

Wat mag je blij zijn met Knoops als raadsheer. Grote bewondering voor zijn vakmanschap. Hij zit weer aan een boom te schudden. Nu wachten tot het laatste restje rotte appels naar beneden vallen die leiden tot niet-ontvankelijkheid van het OM.

Sprinkhaan | 25-06-19 | 11:14

De Liberaal

Zorgvuldig koos hij al zijn woorden,
hij leek wat traag, maar dat was schijn.
niet vies, van wat karaktermoorden,
tijdens zijn rotte ambtstermijn.

De achterkamer was zijn hol,
een bronstig hert, met diepe stem.
Met bonnen, tot de nok toe vol.
en handjeklap, met het OM.

Liep hij op stelten, dat hij neer ging?
Was dat de reden, dat hij keihard viel?
Nee, dat kwam door een heel ander ding,
dat kwam, door die verrekte Teevendeal.

wijsvinger | 25-06-19 | 11:10 | 1

Minder, minder, minder, Forza Geert!

Nelis SplitBloes | 25-06-19 | 11:07

Nog 13 dagen pfff waar je zin in hebt.
Benieuwd wat er na afloop van de zaak nog over is van die PVV kneuzenclub.
Er was al niet veel meer van over en dit zal zeker niet helpen.

Berbaar | 25-06-19 | 11:06 | 7

@Mr_Pikibelly | 25-06-19 | 11:19:
Uw goed recht, als U Uw stem aan wat blaters langs de zijlijn wil geven dan mag U dat gelukkig in dit mooie landje helemaal zelf weten.

Berbaar | 25-06-19 | 11:26

Dat jij daar geen zin in hebt is logisch. Nog dertien dagen badend in het zweet s'nachts wakker worden van de nachtmerrie die je hebt gehad. Steeds dezelfde angsten die weer terugkomen. Rutte, Opstelten en Bolhaar die ieders een gevangenisstraf krijgen van 4 jaar. En geheel naar jouw maatstaven wordt dat natuurlijk de EBI in Vught. Je mag je hand dichtknijpen met het feit dat de rechter een livestream niet nodig vond.

The_Challenger | 25-06-19 | 12:23

@Berbaar | 25-06-19 | 11:26:
Jij geeft je stem liever aan de hoofdleugenaar van je corrupte zwendelpartijtje, dat is duidelijk Brabbelbeer.
Ik denk dat, als dat partijtje door zijn hoeven gaat, als gevolg van het ene opborrelende zwendel en leugenschandaal na het andere, je het plotseling niet zo'n mooi landje meer vindt.

Roadblock | 25-06-19 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah ze doen een Annemarie Jorritsmaatje en ze hebben er weer 's 'geen herinnering' aan.

Dat betekent dat ze oftewel glashard zitten te liegen, of ze zijn zwaar dement aan 't worden want zoiets pikants zou je je toch echt wel moeten herinneren.

Het eerste lijkt me het meest voor de hand liggend. Het zijn/waren tenslotte politici.

Hoe dan ook, in beide gevallen totaal ongeloofwaardig/ongeschikt voor welke bestuursfunctie dan ook, plus strafbaar. Dus zwaar vervolgen die corrupte bende, tot aan de hoge raad toe desnoods.

Realism Is All | 25-06-19 | 11:02

Toen de rechter Marokkanen als ras bestempelde wist ik al genoeg..

BozePaarseMan | 25-06-19 | 10:58

Volgens de reaguurder kan een politicus dus een moord plegen, zodra een minister daar iets over zegt ga je vrijuit.

Skunk57 | 25-06-19 | 10:57 | 2

Ja.
En dat is vaker gebeurd.

Kaas de Vies | 25-06-19 | 10:57

Als het proces niet volgens de regels verloopt of als een minister zich er op ongeoorloofde manier mee bemoeit, dan behoort de rechter daar rekening mee te houden. Als het goed is maak je dan een afweging tussen de ernst van het gepleegde feit, de mate waarin de rechten van de verdachte zijn geschonden, en in hoeverre die schendingen de rechtsgang beinvloed hebben. Als de agent een straatnaam verkeerd spelt op een proces-verbaal, dan kom je daardoor niet weg met moord. Misschien wel met een verkeersovertreding. In dit geval lijkt mij de schending van dusdanige orde dat je deze flutzaak over een verkeerde mening wel stop kan zetten. De schending is dusdanig serieus dat die een apart onderzoek waard is...

Muxje | 25-06-19 | 11:35

ik ben ook heel benieuwd van welke politieke partij al die hoge ambtenaren lid zijn. ik gok op een mixje van vooral VVD, CDA en D66.

ikworstelengadouchen | 25-06-19 | 10:53 | 2

Daarin zou je je sterk in kunnen vergissen. Dit soort ministeries worden meestal bevolkt door groenSSlinks stemmers en trawanten uit de school van Joop den U. Misdadigers dus.

beter-laat-dan-nooit | 25-06-19 | 11:02

@beter-laat-dan-nooit | 25-06-19 | 11:02: Die Demmink was ook een VVD'er en Minerva vriendje van Opstelten. dus ik vermoed veel VVD'ers hier. die Geitenwollensokkers zullen wel op economische zaken en MinBuz zittten.

ikworstelengadouchen | 25-06-19 | 11:10

Alle rechters zijn in NL zo links al de neten. Zo worden ze opgeleid. Ik heb het destijds gezien op de universiteit. Het NL strafrecht is geschreven door lieden welke in het verzet zazen of in de Duitse kampen. Straffen mag geen vergelding zijn, ik hoor het die hoogleraar nog zeggen. Alles wat naar rechts rook was uit den boze. Heb de opleiding afgemaakt en daarna iets anders gestudeerd. Ik wilde mij er niet mee associeren. Wordt tijd voor een rechtse universiteit of beter gezegd een realisitsche.

Zatkniss | 25-06-19 | 10:48 | 6

@Bijtendehond | 25-06-19 | 11:46:
Oh ja dat valt dan nog mee. Maar wat een verspilling van belastinggeld. Wel een opleiding en dan niet in die sector gaan werken? terugbetalen!

Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 12:12

@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 12:12: Sinds wanneer maakt de VVD zich druk om verspilling van belastinggeld? Wel zeiken op een burger, maar de overheid mag alles. Hint: UWV. Hint: Belastingdienst. Hint: windmolens. Hint: Netwerk voor rekeningrijden aanleggen dat nooit gebruikt wordt. En de beste nog: Brussel en de open grenzen.

Frau Merkel | 25-06-19 | 12:53

@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 12:12:
Oh, wat doe je nou weer voor een uitspraak Beste_D66_Landgenoten.
Zal ik die eens tegen het kader van jouw geliefde D66 aanhouden?

Roadblock | 25-06-19 | 14:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Clownworld. Honk, honk!

erasmus1000 | 25-06-19 | 10:46

Ik vind dat je de zaken los moet zien.
A. Wilders heeft iets gezegd en de rechter gaat dat toetsen
B. De politiek heeft zich oneigenlijk bemoeid met het OM en moet daarvoor ter verantwoording.

B kan niet betekenen dat A niet meer relevant is. Laat de rechter gewoon zijn werk doen; is Wilders onschuldig dan is hij dat. Is hij schuldig, dan is hij schuldig want mocht zijn uitspraak niet.

mark1487 | 25-06-19 | 10:40 | 5

Indien B = Ja..
Dan is A verre van onpartijdig, onafhankelijk en wel degelijk gekleurd cq. vooringenomen...

NeetNormaal | 25-06-19 | 10:48

Lijkt mij juist van niet als omdat er een kans bestaat dat deze rechter onder de invloed staat van deze politieke bemoeienis.

Beefbus | 25-06-19 | 10:49

Trias politica vriend. Hier is een beeld ontstaan (wat door aanvullend "maatregelen" door de huidige MinJenV wordt versterkt) dat er destijds op politiek en ambtelijk niveau zwaar ingezet is op een tenlastelegging en vervolging van Blonde Greet. Waarbij de perceptie van ongeoorloofde sturing en beïnvloeding een aannemelijk gegeven begint te worden. In een rechtsstaat waarin iedereen voor de wet gelijk zou moeten zijn, ziet het er naar uit dat Geert Wilders meer gelijk is voor de wet dan anderen. Het hele "minder 3x" verhaal had (en heeft nog steeds) iets Kafkaesks. Hier is bewust en om politieke redenen op een veroordeling aangestuurd. De zaak is politiek en ambtelijk voorgekookt en door een D'66 tot een veroordeling geboetseerd door maximale oprekking & en zelfdienende interpretatie van datgene wat er in de wet staat. Het is dat, en weinig anders. Gelukkig is er Knoops die zal blijven roeren.

Grijskijkert | 25-06-19 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het minder minder minder van de SP in 1983 in iets 'nettere' bewoording. Nooit vervolging of boete opgelegd,

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
https://sptransparant.wordpress.com/gastarbeid-en-kapitaal/

AntonJensen | 25-06-19 | 10:39 | 3

Deze mensen moesten de volkswijkenbastions, haarden van verzet tegen de roverheid, open breken. Kijk nu eens wat voor huren er daar nu betaald worden. Geld dat stroomt naar de banken, niet naar de mensen met laag inkomen die nu een nog groter deel zien weg stromen naar de bankiers.

ecologiste | 25-06-19 | 10:50

AntonJensen | 25-06-19 | 10:39 |
MOchten willen dat de SP anno nu nog zulke klare taal kon uitslaan.
Want als puntje bij paaltje komt, heb ik per definitie meer rePsect voor de doorgewinterde dieprode socialist dan de salonsocialist die pretendeert een rooie te zijn.
SP buigt ook voor de tijdsgeest.
Plus, geen land mee te bezeilen, met die kansloze werkloze vermogen-afjattende tomatensmijters.
En ze meuren een uur in de wind, wegens niet doesjen.

chicago river | 25-06-19 | 10:50

Mensen die slechte sociale omstandigheden linken aan de negatieve effecten van immigratie worden als staatsgevaarlijk beschouwd en onschadelijk gemaakt.

Beefbus | 25-06-19 | 11:21

Waarom is er godverdomme geen livestream van dit circus?

LordLapraS | 25-06-19 | 10:34 | 3
-weggejorist-
tranendal | 25-06-19 | 10:38

Er is geen reden om hem niet te hebben, zegt het hof toch.

frickY | 25-06-19 | 10:41

Omdat de Nederlandse rechters amateurtjes zijn. De Grote Dictators van de jaren dertig en veertig zorgden er wel voor dat er filmopnamen van hun showprocessen werden gemaakt en zorgden dat die een grote verspreiding kregen als afschrikwekkend voorbeeld voor iedereen die het misschien in zijn kop zou kunnen halen om zich te verzetten. Bij het proces tegen de Blokkeerfriezen leek het eventjes of onze rechters die les begrepen hadden, maar nu gaan ze weer in de fout.

MAD1950 | 25-06-19 | 10:44

Raar, publiek figuur word openbaar terecht gesteld. Geen livestream want geen reden. Nou ik zou zeggen. Dat is juist DE reden om dit live uit te zenden. Maarjjjj dit willen ze natuurlijk downplayen want wildo zit in de lift qua zetels.

Omebert | 25-06-19 | 10:33 | 1

In het openbaar terechtgesteld? Smullen heerlijk. Waar is de galg, het rad en het hakblok?

ik_wacht_niet | 25-06-19 | 11:06

Zeg even tegen die k*t rechter dat wij hier allemaal een livesteam willen. Hoezo niet nodig???

Rheia | 25-06-19 | 10:33 | 1

De smerige arrogantie van de macht.

Goofje | 25-06-19 | 10:41

Zet die getuige maar in een getuigen beschermingsprogramma en geef hem na het proces een andere identeit. Want de allegrootste gevaarlijke criminelen zitten in de politiek.

Rheia | 25-06-19 | 10:31 | 1

Alsof hij daar veilig zou zijn. De getuigenbeschermingsprogramma's van de Nederlandse overheid beschermen de Nederlandse overheid, niet de getuigen. Neem de klokkenluiders maar als voorbeeld.

Frau Merkel | 25-06-19 | 10:39

De Rechtbank wil geen livestream, nee nu minder aandacht op deze politiek gemotiveerde Rechters, des te beter.

lanexx | 25-06-19 | 10:31 | 1

Ze willen minder, minder, minder aandacht voor hun vuile praktijken. Dat wat gaan we doen? Wat moeten alle media doen? Meer, meer aandacht voor de vuile praktijken van dit criminele en gevaarlijke kabinet. Het is hun plicht! Om de democratische waarden in dit land te beschermen.

Rheia | 25-06-19 | 10:34

En nog iets.
Marokkanen zijn, samen met Tunesiers, Algerijnen en Libiers, Sudanezen, zelfs Egyptenaren, noord-Afrikanen.
Binnen die grote groep naffers heb je Touaregs, Berbers, Arabieren, Joden, nazaten van kaukasische en keltische slaven/ingezetenen/geborenen.
Marokkanen zijn GEEN ras.
.
De lading geperste en gerijpte Garnacha-druiven die nu in mijn ijsgekoelde karaf met munt en citroen en tabasco drijven, zijn een ras.
Proost! Op het niet moeten muiten over zelfbnenoemde rassen! /*KLOK!*

chicago river | 25-06-19 | 10:29 | 3

Alleen al over dit punt in deze facade kan ik me zeau kwaad maken...
Marokkanen benoemen tot ras...
In hoeveel bochten wilde (moest???) het OM zich wringen om hem te kunnen vervolgen....

NeetNormaal | 25-06-19 | 10:36

"Marokkanen zijn, samen met Tunesiers, Algerijnen en Libiers, Sudanezen, zelfs Egyptenaren, noord-Afrikanen.
Binnen die grote groep naffers heb je Touaregs, Berbers, Arabieren, Joden"

Zelfs alles wat u hierboven beschrijft is GEEN ras. Het zijn, door mensen bedachte, indelingen naar gebiedsgrenzen.

- "In de antropologie sprak men vroeger, met name in navolging van het werk van Johann Friedrich Blumenbach (1752-1840), over "menselijke rassen". Blumenbach bedacht ook de namen Kaukasisch (vaak Europide of blanke ras genoemd), mongoloïde, Amerikaans en Ethiopisch (later negroïde), die alleen op geografische en fenotypische eigenschappen zijn gebaseerd."

- "Biologisch gezien bestaan er naar hedendaagse inzichten binnen de soort Homo sapiens echter geen rassen en algemeen gelden dergelijke indelingen in de wetenschap als verouderd."
Bron: Keita (2004). Conceptualizing human variation. Nature 36 (11s): S17–S20 . PMID: 15507998. DOI: 10.1038/ng1455.

- "In (trans)nationale wetgeving en internationale verdragen wordt veelal het bestaan van verschillende menselijke rassen bij voorbaat uitgesloten en verworpen."
Bron:Council of the European Union (19 juli 2000). Richtlijn 2000/43/EG van de Raad van 29 juni 2000 houdende toepassing van het beginsel van gelijke behandeling van personen ongeacht ras of etnische afstamming (Europese Unie). Geraadpleegd op 20 november 2018. CELEX: 32000L0043

Cen Bramer | 25-06-19 | 10:40

Volgens mij was het "aan ras gelijkgesteld" en niet letterlijk een ras.
Overigens rept discriminatieverbod EVRM ook over: "het behoren tot een nationale minderheid".

Rest In Privacy | 25-06-19 | 10:54

VVD mag van mij dezelfde lading krijgen als de NSB. Het zijn foute mensen, het is een foute partij.

Rheia | 25-06-19 | 10:28 | 2

Heult met een ieder mee waar geld valt te verdienen. Zien nu dat er geld en stemmen vallen te scoren met klimaargeneuzel dus hop lekker heulen met GL.

AntonJensen | 25-06-19 | 10:31

De VVD heeft een eigen begrafenisonderneming, met name voor onderste stenen.

Pelforth | 25-06-19 | 10:34

Ik kan me hier zó kwaad om maken dat ik maar even stop met lezen. De warmte zorgt al voor een verhoogde hartslag.

Muuke | 25-06-19 | 10:27 | 1

Kalmte kan u redden, Muuke.

Goofje | 25-06-19 | 10:39

De VVD gaat zich steeds meer als de maffia gedragen. Opstellen kon er wat van, net als van der Steur, maar Grapperhaus houdt die traditie goed vast. Het zijn wat mij betreft inmiddels geen vrienden van de democratie meer, maar verzamelaars van de macht.
Dit moet veel mensen een machteloos gevoel geven, want je weet dat het niet klopt, maar toch krijg je de vinger er niet achter.
Dat een getuige cq klokkenluider indirect bedreigd ('gedemotiveerd') wordt, gaat echt over elke grens van fatsoen heen.
Dit vraagt om een parlementaire enquête.
-

Bernhard de II | 25-06-19 | 10:27 | 6

@Bernhard de II | 25-06-19 | 11:41:
Nee, een oerdomme vergissing.
Net zo dom als dat iemand denkt dat Beste_D66_Landgenoten van de VVD is, of Brabbelbeer van de SP.

Roadblock | 25-06-19 | 14:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is nu wel duidelijk;
CDA is niet christelijk
PvdA is niet sociaal
VVD is niet liberaal.
Alleen maar poppetjes die voor geld de gepriviligeerden, de bovenonsgestelden dienen: de puissant rijken, de puissant machtigen der aarde. Zolang "het volk", ook wel de onderdanen, de onderdanigen, de gedomesticeerden die in de intensieve menshouderij van het CDA, de PvdA en de VVD worden gehouden. zolang die niet zelf gaan nadenken en zelf actie ondernemen, zolang zal deze kneveling doorgaan en daar werkt het OM graag aan mee want vol met buigende knipmessen naar de macht toe in ruil voor mooie baantjes, want daarom gingen ze immers rechten studeren of denkt u dat het was om recht te spreken?

ecologiste | 25-06-19 | 10:27 | 4

en onze Deepstate huist in het Ministerie van Justitie. lijkt de VS wel.

ikworstelengadouchen | 25-06-19 | 10:35

En zo is het. De primaire taak van de politiek is het bevorderen van de status quo, vergroting van de lakeienklasse en het tegengaan van daadwerkelijke veranderingen.

ChatBot | 25-06-19 | 10:38

@ChatBot | 25-06-19 | 10:38: Zo zie ik het ook. De Fransen hebben zich tenminste ooit met succes verzet. Alleen met een zelfbewuste bevolking kun je ietsje verder komen. Maar vaak wordt de macht dan extra brutaal in die landen waar nog zoiets als een volk bestaat: dictatuur in Griekenland, Spanje, Portugal. Immigratie is een middel om de sociale cohesie van volkswijken uit elkaar te drijven. een middel dat door de machtigen wordt ingezet om slaafse individuen te kweken, die alleen goed zijn om te consumeren en die via de media en reclame worden gemanipuleerd. Gaat lekker zo.

ecologiste | 25-06-19 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zie je dat dus ook toen net als nu rechters en het O.M. zetbaasjes van de overheid zijn.

Mariolo | 25-06-19 | 10:51

Walgelijk! Maar wat Graperhaus hier doet met die klokkenluider is niet veel anders. Allen is het ophangen hier nog 'figuurlijk' maar het vernietigende effect niet minder. Kwaad zal altijd bestaan en wie toekijkt zonder protest is mede schuldig.

Rheia | 25-06-19 | 10:54

@Frau Merkel | 25-06-19 | 10:40: Door frau Merkerl personlijk nee ik aan. Zal wel familie van haar zijn. Die schreeuwerds dan.

Rheia | 25-06-19 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ga Grapperhuis maar vervolgen en opjagen totdat ger geen enkelr vuile rat zich nog in de politiek durft te wagen. Opzouten met dit soort k*nkergezwellen die ons land ziek maken en HOUDEN! Roep een fonds in voor de klokkenluidere met genoeg geld zodat hij de rest van zijn leven niet meer hoeft te werken en gewoon kan getuigen tegen de smerige staat!

Rheia | 25-06-19 | 10:26

“Er is geen reden voor een live-stream”, aldus de rechter.

Wat de rechter bedoeld is "Er is een reden voor geen live-stream"

Q.Bert | 25-06-19 | 10:25 | 4

Juist.

ja,diedus! | 25-06-19 | 10:29

D66'er

born2killn00bs | 25-06-19 | 10:30

inderdaad, die beerput van minjus zal maar eens open gaan zeker.....

ikworstelengadouchen | 25-06-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Was meer meer meer ook een rechtszaak geworden.

AntonJensen | 25-06-19 | 10:25 | 2

Nee, maar wel overheidsbeleid.

ja,diedus! | 25-06-19 | 10:29

Wat denk je zelluf? Meer meer is wat die verraders in Den Haag willen. Iedereen die die mening niet deelt moet dood of kapot. Dat is nu wel duidelijk toch?

Rheia | 25-06-19 | 10:30

Ik ga tweeten en zoveel mogelijk tam-tam maken ook vrienden en alle bekenden oproepen om hier ZOVEEL MOGELIJK RUCHTBAARHEID aan te geven. Dit, wat hier gebeurt, onder Rutte, de nogsteeds zittende premier VAN ALLE NEDERLANDERS, is simpelweg Nederland onwaardig, of zelfs 1 van de grootstee dieptepunten van de Nederlandse 'democratie'. Dit is een teken dat die definitief op z'n retour is. Allemaal tijdens Rutte. Er zijn wel meer voorbeelden om die stelling te onderbouwen. (understatement)....

Mijnbescheidenmening | 25-06-19 | 10:23 | 1

Ik zie de laatste tijd veel vazen bij het grof vuil.

Pelforth | 25-06-19 | 10:25

Dat de VVD nog tijd heeft om het Nederlandse rechtstelsel de nek om te draaien....
Je zou zeggen dat met het niet onderzoeken van die Hoornse verkrachter, het faaldossier van Dekker inmiddels omvalt. (En de capaciteit van de VVD om het departement te runnen!)

Einde van de Domheid | 25-06-19 | 10:18 | 4

Die Hoornse verkrachter is een rat die al vanaf zijn 12 aan het stelen en roven is. Hij heeft zich vergrepen aan een meisje van het plaatselijke woonwagenkamp. Hij komt vroeg of laat wel aan de beurt , en dat zal niet via de rechter gaan.

ja,diedus! | 25-06-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het parlement en het paleis van justitie heeft een publieke tribune. Zodat de burger al dan niet via de pers toezicht kan houden. Daar hoort een livestream zeker bij. Anders wordt de uitspraak nooit door de samenleving geaccepteerd.

Feynman | 25-06-19 | 10:14 | 2

Volgens de AD meneer vond de rechtbank dat niet nodig.

Muuke | 25-06-19 | 10:16

Aha, nog een overlegje gevoerd, het OM en het onafhankelijke hof: Er is geen reden voor een live stream bij een politiek proces.

eastender | 25-06-19 | 10:10 | 2

Tis toch allemaal te gek voor woorden.
Wilders staat terecht in een beveiligde bunker die Wilders weer moet beschermen tegen het gespuis van nederland.
En het aller ergste is nog dat het grootste gespuis van nederland zichzelf in de beveiligde bunkers rechtbanken noemen en uitspraken doen om het gespuis van nederland te beschermen tegen Wilders.

komtdatschot | 25-06-19 | 10:21

Nederland heeft last van klokkeluidersfobie en waarheidsvindingsvrees.

Kaas de Vies | 25-06-19 | 10:10 | 1

fobie vervangen door haat...

Langshetrandje | 25-06-19 | 10:38

Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 10:08 Is geen discriminatie op afkomst. Is discriminatie op dubbele nationaliteit en daar heb ik een oplossing voor.

kwark001 | 25-06-19 | 10:09

Zoveelste poging van Wilders om zichzelf neer te zetten als slachtoffer.
Feit is toch echt dat Wilders beloofde het aantal MArokkanen in dit land te gaan verminderen. Dat kan alleen door hen rechten af te nemen die voor alle NL paspoorthouders gelden. Ofwel: Dat kan alleen door discsriminatie op afkomst, iets zoals we weten na de Holocauset - ja ik sleep hem er maar bij - iets is wat we nooit meer gingten doen, om logische redenen. Wie die logische redenen niet begrijpt hoort niet in dit land thuis en mag wat mij betreft geheel vrijwillig verwhuizen naar Polen of Hongarije.

Afgezien daarvan dien de Trias Politica in acht worden genomen en hebben bestuurders zich verre te houden van beinvloeding van de rechterlijke macht. De Trias is politiek - vvmu - rechtspraak. Opstelten heeft zich niet te bemoeien met waar het OM op ageert. Desondanks is die ruimte er wel: Hij mag een ""aanwijzing" geven. Dat moet dan echter wel openbaar zijn. De vraag is of hij aan die voorwaarde heeft voldaan.

Maar ga nou niet lopen overdrijven alsof we hier in Venezuela of Oeganda wonen. Dat is totaal onvergelijkbaar. In die landen had Wilders allang een ellendige dood gehad in een kerker, we hadden nooit meer van de man gehoord.

Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 10:08 | 50

En minder zzp-ers? Minder zieken? Minder werkelozen? Minder nazi's? Dat mag allemaal wel. Rutte die tegen Wilders zegt zijn partij te decimeren?

mrXL | 25-06-19 | 13:15

Goh Beste_D66_Landgenoten. Een dag of wat terug liep je hier nog te beweren dat Wilders de Marokkanen wilde deporteren.
Maar ik ben blij te zien, dat jij dus uitmaakt wie er wel of niet in dit land mag blijven.
In ieder geval horen de mensen die een andere mening hebben als jij hier volgens jou al niet thuis.
Je bent zover heen, dat je zelf niet doorhebt hoe ondemocratisch je eigen redenering is.
En met je geneuzel over een "aanwijzing geven" van Opstelten, ga je geheel en al voorbij, dat inmiddels is aangetoond middels RTL, dat Opstelten en Bolhaar de boel bedonderd hebben met hun collectief geheugenverlies. Dat is niet 'de vraag'is, maar dat heeft al in de beantwoording van Grappighaus gestaan.
Maar je zal de stukken wel weer niet bestudeerd hebben zoals gewoonlijk.

Roadblock | 25-06-19 | 14:19

@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 11:38: ja, dus? Kunnen toch gewoon het Nederlandse paspoort intrekken als iemand zich misdraagt? Op voorwaarde dat hij daarmee niet stateloos wordt.

bleached | 25-06-19 | 22:33
▼ 47 antwoorden verborgen

Shame. (herhaal ad infinitum).

Ramses Sappie | 25-06-19 | 10:08

Het is hier geen Noord Korea !!

Rest In Privacy | 25-06-19 | 10:07

“Er is geen reden voor een live-stream”, aldus de rechter.
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat er wel degelijk een reden voor GEEN live stream is. De rechtbank en de staat willen niet dat het debacle, dat hun grootste en groots opgezette showproces dreigt te worden, live is te zien voor de mense.
Denk ik zomaar.

Stormageddon | 25-06-19 | 10:06 | 1

Denk zelf dat ze de hele 13 dagen gaan volmaken.

Muuke | 25-06-19 | 10:19

het is een farge. Dit schijnproces heeft meer raakvlakken met het regime van Pol Pot dan dat het echt met democratie te maken heeft. Ergo; collega politici hebben vaker en erger geroepen. Echter van andere partij dan wel linkse kliek. Maar een vervolg? No way Jose.

dorstig! | 25-06-19 | 10:04 | 2

Farce. Pol Pot vergelijking is wel heel dramatisch. En pleit je nou voor meer, meer, meer vervolg om meningsuiting of minder, minder, minder?

Snap dat het frustreert en vind deze Wildersvervolging ook krom, maar snap het pleidooi voor vervolging van anderen nooit.

Sjors W. | 25-06-19 | 10:08

@Sjors W. | 25-06-19 | 10:08: Als "dorstig! | 25-06-19 | 10:04" zou pleiten voor het vervolgen van die linkse kliek, zou hij impliciet suggeren dat Wilders vervolgd zou moeten worden. Tenzij hij voorstander van een dubbele moraal is.

Sans Comique | 25-06-19 | 19:48

Wanneer wordt die Opstelten van zijn bed gelicht, wangslijm afgenomen, en door een rechter veroordeeld?? minimaal pensioen inleveren lijkt mij.... BR-Nederland

surffee11 | 25-06-19 | 10:04 | 1

Is hij al Fries en op de snelweg gezien? Dan gebeurt het morgen, anders nooit.

Frau Merkel | 25-06-19 | 13:04

Een handje vol potloden menen dat ze dit land en de bevolking naar believen kunnen manipuleren en voorliegen. Het leven van Wilders zou er heel anders hebben uitgezien als dat politieke rapaille niet zomaar met hun wangedrag zou wegkomen. Het zelfreinigend vermogen van TK en andere overheid komt neer op ‘follow the bullies’ want anders tel je niet mee. Het hele land ligt mbt de PVV en nu ook het FvD onder een natte dweil van politiek gemotiveerde, valse en repressieve ‘correctheid’. Zelfs nu bekend is dat GW voor en door CDA en VVD in het verdachtenbankje zit, is het daar in Den Haag lelijk stil.

eastender | 25-06-19 | 10:03

Geert Wilders is over de datum. Gaap.

Red shirt | 25-06-19 | 10:03 | 37

Besta jij echt?

SmaritesII | 25-06-19 | 12:25

@Red shirt | 25-06-19 | 11:54:
"Je onthoudt een kind zoveel wanneer je haar/hem de multicultuur ontzegt."
Als dit niet sarcastisch bedoeld is, bent u voor mij af.

Roadblock | 25-06-19 | 14:56
▼ 34 antwoorden verborgen

Dit zaakje stinkt. Lang leve de bananenrepubliek der nederlanden

Suncatcher | 25-06-19 | 10:02

Het showboot-proces op instigatie van de grote Ivo Opstelten.
Ik mag hopen dat de onderste steen door de verdediging van Greet naar boven wordt gehaald en alle vuiligheid naar boven komt. Maak je harige rug maar nat Ivo!

pibasso | 25-06-19 | 10:00 | 1

Er zijn reeds zoveel onderste stenen, daar kan een toren van Babel van gebouwd worden.
Die vuiligheid komt nooit naar boven tenzij er een revolutie komt, en ook daar geloof ik de eerste jaren niet in.

watmagjenogwel | 25-06-19 | 11:53

Wat is dit een vreselijk eng land geworden onder de knoet van de totaal verrotte Vereniging Van Dieven.

Kanariefant | 25-06-19 | 10:00

Ik schaam me voor mijn land.

decaliter | 25-06-19 | 09:59 | 5

@watmagjenogwel | 25-06-19 | 11:45:
Niet meer begraven hier worden? Nooit over nagedacht, maar als ik een landgenoot lees, of ex, met die gedachten..... Dit doet pijn en geheel onverwachts pijn.

SmaritesII | 25-06-19 | 12:10

Het is momenteel in alle westerse landen aan de gang (ja idd, met opzet). Alleen zitten velen in hun eigen NL bubbel en zien het grotere geheel niet. Maar precies het zelfde gebeurt momenteel in de UK, Duitsland, Frankrijk, Canada, de US, Belgie, etc. Massaimmigratie van islam, met dezelfde identieke problemen van criminaliteit en in-your-face islam-is-goed waar je niet negatief over mag praten, LGBT en klimaatgedram, afbreken van lokale verworvenheden, normen en waarden.

OudeNederlander | 25-06-19 | 12:59

@watmagjenogwel | 25-06-19 | 11:45:
Hm, u wilt hier niet eens meer begraven worden, en denkt dat dat niet van invloed is op hoe er naar u en uw mening gekeken wordt...
De vraag is dan, waarom zit u hier dan nog op de panelen?

Roadblock | 25-06-19 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

"Voor de zaak #Wilders is 13 dagen uitgetrokken, 12 daarvan zittingsdagen. Vandaag de behandeling van de feiten, tenzij advocaat @gjknoops uit gaat pakken over de niet-ontvankelijkheid van het Openbaar Ministerie."

13 dagen voor zo iets nutteloos. Foei!

Geen01 | 25-06-19 | 09:58 | 1

Het is niet nutteloos, het doel is elke kritiek op de massa-immigratie de mond te snoeren. Want dit proces toont aan dat de politieke elite en haar vazallen bij het OM iedereen tot aan de poorten van de hel achtervolgt die zich hier tegen willen verzetten.

2voor12 | 25-06-19 | 10:50

Het kost Wilders klauwen vol met geld maar hij is voorlopig de enige Volksvertegenwoordiger die de controle van het bestuur tot ver achter de komma uitzoekt. De andere volksvertegenwoordigers luisteren allemaal als brave hondje naar hun baasjes en laten het allemaal gebeuren.

Toetsiemonster | 25-06-19 | 09:55

Is er een stream?

Marcello Christiani | 25-06-19 | 09:55

Geen Wilders stemmer hier maar Geert toch succes gewenst, dit soort Berbaarse rechtspraak praktijken horen in een land als Uganda thuis, niet hier.

zwellevertje | 25-06-19 | 09:53

Jullie schrijven dat de klokkenluider binnen justitie is aangepakt, ook de klokkenluider binnen de belastingdienst is kaltgestellt.
www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel...

BrutusBosch | 25-06-19 | 09:53 | 1

Klokkenluiden bij de Nederlandse overheid is je doodsvonnis tekenen. Eerst naar het buitenland vertrekken, onafhankelijk van Nederland zijn, dan kun je wat doen.

Frau Merkel | 25-06-19 | 10:49

Wilders had moeten zeggen 'willen jullie meer of minder islam?'
Maar om alle Marokkanen over 1 kam te scheren slaat nergens op.
Waarom heeft hij dat nooit recht gezet die eigenwijze stijfkop?
Niet dat ik vind dat hij terecht veroordeeld word overigens.
Gasten als Wilders moet je de mond niet snoeren. Al is het maar om het entertainment gehalte van zijn relaas.

keestelpro | 25-06-19 | 09:53 | 10

@Goofje | 25-06-19 | 10:19: Wat u schrijft is naar mijn mening niet juist. Wilders heeft juist, net als in eerdere verkiezingsprogramma's, al herhaaldelijk uitgelegd hoe hij wil de-islamiseren: 1. importstop (van zowel criminele als niet-criminele islamieten) 2. terugsturen/ denaturaliseren van criminelen en 3. bevorderen van de vrijwillige terugkeer van (niet-criminele) islamieten.

Wladimir 1928 | 25-06-19 | 11:06

Ik wil ook minder islam. Liefst een totaalverbod op basis van dezelfde argumenten als het verbod op motorclubs en stichting Martijn. Namelijk maatschappij-ondermijnend. Als dat te regelen is, dan lost het probleem van Marokkanen en ander islam-krapuul zich vanzelf op.

marcoplarco | 25-06-19 | 13:40

Of 'meer of minder criminele Marokkanen'? Hmm, of is dat een pleonasme?

Zupschufter | 25-06-19 | 18:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Politieke processen worden nog een dingetje in de bananenmonarchie. Hebben ze nog wat Stalinistische draaiboeken gedownload? Is er al een Goelag geopend op de waddeneilanden?

Zatkniss | 25-06-19 | 09:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken