Klokkenluiderjacht Grapperhaus nu al succesvol. Ambtenaar durft niet te getuigen in Wilderszaak
En zo grijpen twee bananenrepubliekverhalen mooi in elkaar
De anonieme ambtenaar die beweert dat hij Ivo Opstelten in 2011 tegen Joris Demmink heeft horen zeggen dat het OM Wilders moet vervolgen 'omdat hij ons te veel voor de voeten loopt', durft niet te getuigen in de MinderMinder-rechtszaak die volgende week begint. Volgens Wilders' advocaat Geert-Jan Knoops komt dat door de klokkenluiderjacht die minister Grapperhaus van 'Justitie' en 'Veiligheid' vorige week aankondigde. En zo draait de zaak tegen Wilders minder minder om discriminatie, het vrije woord en het al dan niet bestaan van het Marokkaanse ras en meer meer om de vraag of Nederland nog wel een rechtsstaat is. Of een bananenrepubliek.
Greet kent zijn klassiekers
Social
Reaguursels
InloggenWie nu nog denkt dat Nederland een rechtstaat is is wel heel erg dom.
er zij HEEEL veel domme mensen in NL
Grappenhaus doet me denken aan onze oosterburen... van ergens aan t einde van de 1e helft van de vorige eeuw
hij heeft ook een Duitse achternaam, dus die gedachte volg ik wel.
Gelukkig mag men in Nederland nog mensen bedreigen om zo democratie te voorkomen.
Polderstasi's
Enkel al het bestaan van voorgedrukte aangifte papieren...... kom op zeg.
Dit doen ze in China met klokkenluiders.
Ik citeer:
""Het lichaam van een vermiste klokkenluider lijkt in China na 16 jaar te zijn teruggevonden. Deng Shiping (53) had alarm geslagen over corruptie rond een bouwproject op de school waar hij werkte. Daarna verdween hij spoorloos, berichten Chinese media.""
www.telegraaf.nl/nieuws/620844241/lic...
Eerdaags ook in een stad/dorp bij u in de buurt..?
hier krijgt de persoon een hartinfarct of iets dergelijks.
"Rechtsstaat".... kuch
#Ronaldo Titel is te lang. Regel: nooit meer dan twee regels.
mand
Kunnen we hier een real-life soap van maken, a.u.b.?
Grappig , zelfs autochtone ambtenaren worden gepeopled de allochtonische import tegen democratisch gekozen partijleiders.
Dat is banaan in het kwadraat.
De drostebanaan. Die pel je en dan houd je een banaan over die je moet pellen.
.. onderzoek tegen wanpraktijken was ook zeer af te raden bij leven van de oude socialistisch-geïnspireerde globalist met verbindende & idealistische plannen die over niet-meer-van-deze-tijd landsgrenzen heen reikte.
Klokkenluider is een gevaarlijk beroep in iedere dictatuur.
Banaanvallen en banaanslagen liggen over op de (v)loer.
over=overal (kud editor)
@Shareholder II | 21-06-19 | 19:11:
Goeie band anders hoor.
Editors - Papillon (acoustic version)
www.youtube.com/watch?v=K7u2ui7EOis
Beste Geert, Zoals Sylvana S. haar slachtofferrol weet te hanteren, raad ik jou aan dit ook te doen, blijkbaar werkt dat en dan wel op de volgende wijze; Laat alles maar over je heen komen, stuur adv.Knoops naar huis, laat het OM je vervolgen en de D666-rechters je opsluiten. Geef je maar over!! Tegen zoveel 'onzin', 'corruptie' en 'tegenwerking' is niemand opgewassen. Leg je er maar bij neer.......... Het volk zal vervolgens spreken. (hoop ik)
Het Nederlandse volk? Die klakkeloos de AOW leeftijd laat ophogen? Dat volk? Euhmmmmmm
@Mart6037 | 21-06-19 | 19:52:
Als Atheist,ben ik wel voor een lekkere kruistocht.
Ik ben niet zo bar gecharmeerd van die Allah nazi cult.
Inderdaad dat getuigen door het O.M. bedreigt opgepakt te worden, en dan maar afhaken. Dat kom je inderdaad ook tegen in bananenrepublieken.
Deze zaak stinkt ongelooflijk, het zal me niet verbazen dat de rechter Wilders ondanks de vreselijke stank van de beerput die open is getrokken Wilders toch gaat vervolgen.
Natuurlijk gaat zijn advocaat en zijn cliënt "Geert Wilders" hier tegen in cassatie.
Dit kan nog jaren gaan duren. Het O.M. zal deze blunder nooit toegeven.
Word steeds leuker dit proces man.
Wat een ontzettend smerige overheid hebben wij. Ik ben er misselijk van en kots erop.
Gaan over lijken. Punt.
Intimidatie werkt. Bananenminister Grapperhaus zal nu zijn zelfbeeld van Messias naar BananenBobo moeten omwerken. Hoeveel stemmen hebben o.m. CDA en VVD vergaard door Wilders te kleineren? Door de bevolking voor gek te verklaren, door Wilders in het openbaar voor gek te zetten? En dan nu weer liegen. Het werkelijke gevaar zijn de regeringsleiders en hun trawanten die elkaar de hand boven het hoofd houden.
Joh. Dit zag echt niemand aankomen. Er is geen (bruikbare) verklaring. Opstelten herinnert het zich niet, zegt ie. Dan blijft naast fophef dus niks over. Wilders had ook zijn excuus kunnen aanbieden? Deed hij niet. Hij gokte -opnieuw- dat de zaak hem geen windeieren zou leggen. En dat doet het vooralsnog wel.
Tuurlijk is die verklaring er wel. Knoops is te goed om zomaar wat te roepen.
@Muuke | 21-06-19 | 16:39: Knoops is een advocaat en die mag dus liegen.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 17:03: Denk nou toch eens na, man.
@Muuke | 21-06-19 | 17:34: Wees nou eens niet zo goedgelovig, Muuke.
@Muuke | 21-06-19 | 16:39: Goh iemand heeft anoniem iets op een briefje laten vastleggen. Zegt men. Blufpoker. Hiddema stipte dat destijds ook al cynisch aan. Toen hij Knoops aanspoorde om vooral door te zetten, en met meer te komen. Dat was een sneer, denk ik. De rechter zoekt het maar lekker uit.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 18:16: Lastig hé, iemand met een andere mening. (Je eigen antwoord op iemand anders, met een andere mening.)
@Muuke | 21-06-19 | 19:30: 17.34
Dit is de zoveelste misser van onze veelgeprezen rechtstaat, er schieten me zomaar een paar gevallen te binnen, er zijn er ongetwijfeld meer.
-Willem Oltmans.
-Brongersma pvda en zijn jongetjes 1078.
-Demmink en het artikel in de Gaykrant dat nooit kwam.
-Marianne Vaatstra affaire.
-Fred Spijkers met de niets mankerende landmijnen.
-Ad Bos bouwfraude Koop Tjuchem.
-Kan nog wel even doorgaan
Maarten van Traa... Els Borst
Rutte en zijn vaasjes.
KNIL militairen die op de boot terug al gedemilitariseerd werden zodat ze, eenmaal op Nederlandse bodem, geen aanspraak konden maken op inkomen of ondersteuning van het leger / Min van Defensie
Pechtold die in Leiden verantwoordelijk was voor een vervalst rapport betreffende zogenaamde vervuilde grond, om te zorgen dat de gemeente het land goedkoop kon overnemen:
“De gemeente Leiden had volgens [Quote-journalist] mr. Ruijs bij een onteigeningsprocedure van een stuk bedrijfsgrond t.b.v. woningbouw een ernstige, niet bestaande, bodemverontreiniging in scene gezet. Daarom werden de noodzakelijke saneringskosten vanwege het principe dat de vervuiler betaalt, bij de hevig protesterende eigenaar in mindering gebracht op de onteigeningsprijs. Anders gezegd: Leiden kwam door deze truc voor een koopje aan de bouwgrond want eenmaal onteigend was de sanering natuurlijk niet meer nodig.
Die werd dan ook nooit uitgevoerd. Leiden declareerde het bouwrijp maken van het terrein en het slopen van het bedrijfspand als ‘bodemsanering’ bij de Provincie ZH, hergebruikte de vrij gekomen ‘ernstig vervuilde’ grond en voerde onder de vlag van “sanering” een veel grotere hoeveelheid wel vervuilde grond van elders uit Leiden af. Omdat die laatste hoeveelheid niet paste in de inhoud van het onteigende stuk grond, werden tekeningen, vrachtbrieven en saneringsverslagen vervalst.”
Zie: www.dagelijksestandaard.nl/2018/03/be...
Crowdfunding voor de toekomst van die integere ambtenaar?
De enige manier: kan de advocaat informeren bij hoeveel geld de ambtenaar durft te getuigen?
@1977 | 21-06-19 | 14:30: Iemand omkopen dus.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 15:13:
Huh, u als internationaal zakenman is hier toch wel mee bekend?
@Roadblock | 21-06-19 | 15:19: Ik heb nog nooit een getuige hoeven omkopen.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 15:21:
Of te intimideren.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 15:21:
Heerlijk hoe u niet onkent, maar er een beetje naast gaat zitten.
Ik heb wat dat betreft een hoop geleerd door Grappighaus zijn antwoorden op de kamervragen te lezen.
Oh, dus u heeft wel eens een ambtenaar omgekocht? :)
@Roadblock | 21-06-19 | 15:27: Als je in Afrika een internetverbinding wilt, moet je ook de werknemers van de provider wat geld toestoppen, anders komen ze nooit opdagen.
Maar nu weten we dus nog steeds niet waar die vlag te koop is. Niet deze, die mooie vorige vlag met rood-groen-blauw.
Ik wil ook een rood banaan blauwe vlag. Misschien wat voor geenstijl om zulke vlaggen te laten drukken en op stijlloze promotie te verkopen. Zo een vlag zou ik gelijk kopen. Doe er ook een vlaggenmast en houder bij kan ik die aan de muur schroeven.
Die zou ik ook aan de gevel hangen. Of je nu vóór of tegen Wilders bent maakt weinig uit. Dit kan gewoon niet.
Ik had het hier al eerder neergepend: dat ik niet 100 procent de verklaring van Wilders advocaat geloofde over 'een getuige die had gezien dat Opstelten instructies had gegeven aan Demmink'. En tsja, dan krijg ik ook nog gelijk. Jammer voor mijn favoriete roze blog, dat er diverse artikelen aan besteedde. En jammer voor de tientallen reaguurders die kritiekloos geloven wat de advocaat van Wilders hen op de mouw heeft gespeld.
Tip aan de reaguurders: leer eens zelfstandig nadenken en volg niet altijd 'de meute'.
Lullende Loopjongen: bullshit van de bovenste plank
Of open je ogen eens hoe ver deze rechtsstaat is weggezakt. Tenzij je het normaal vindt dat klokkenluiders die gelijk hadden, worden vervolgd, ministers continu liegen, Wob-verzoeken worden gesaboteerd, etc etc.
Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 14:13
'dat Opstelten instructies had gegeven aan Demmink'
Heel nice weer hoe je hier de volgorde omdraait.
“Dan krijg ik ook nog gelijk...”
U neemt uw gelijk, dat is iets anders.
@Boogschuttertje | 21-06-19 | 14:17:
Daar heeft Kuif uiteraard geen mening over. Zolang het tegen Wilders is zijn alle middelen geoorloofd, ook al is het onrechtmatig en is de handelingswijze inherent aan een bananenrepubliek. De struisvogel...
@amateurrr | 21-06-19 | 14:28: Leg eens uit wat er onrechtmatig is.
De betreffende ambtenaar heeft in een notariele akte, (ten overstaan van een notaris als getuige) zijn verklaring afgelegd en kan volgens het wettelijk principe: "Goede trouw moet worden verondersteld; kwade trouw moet worden bewezen" niet zomaar weggeduwd worden als zijnde "zie je wel, ik geloofde hem toch al niet" of zoiets.
Ach ja, maar het betreft immers Wilders dus die moet kapot want "hij loopt het kartel voor de boeten" krijst nu elke Wilders hater /kartel lover.
Tip aan 'Kuifje':
Leer eens zelfstandig nadenken en volg niet altijd 'de meute'.
Niet zo gauw juichen Kuif, de dominosteen kan zo maar de andere kant uitvallen, en dan heb je wel nu op je borst getrommeld.
@telelezer | 21-06-19 | 15:20: Waar is dan die notariële akte. Heb jij um gezien? Het enige bewijs tot nu toe is de verklaring van Wilders advocaat. En advocaten kunnen ongestraft liegen.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 15:12:
Zie mijn laatste zin.
@Roadblock | 21-06-19 | 15:21: Maar tot nu toe veel gedoe om niks.
@amateurrr | 21-06-19 | 14:26: Laat Druifje maar met z'n geldingsdrang.
Wat denkt ie nu, dat hij er ook maar wat mee opschiet?
Blijft gewoon een trollie die zoals gewoonlijk weer eens lekker tegen de stroom inzwemt.
@Gazzerop | 21-06-19 | 15:41: Wat schiet jij dan op met je commentaar? Gaat de rechter naar jou luisteren? Wordt Wilders nu vrijgesproken? Boeien toch wat jij ver van vindt....
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 14:13 Komt het bij jou in je bovenkamer echt niet op dat de getuige misschien niet durft te getuigen omdat het gevaar bestaat vervolgd te worden voor het naar buiten brengen van de waarheid? Kan daarover niet zoveel teruglezen in je tegel. Wat wel overduidelijk naar boven komt in je tegel (en die honderden andere tegels/comments die je al gebakken hebt) is dat je oogkleppen op hebt als het om Wilders gaat. Erg jammer, want je lijkt me voor de rest toch een aardig intelligent persoon te zijn
@badboydutch | 21-06-19 | 16:25: Ik zou graag harde bewijzen willen zien dat Wilders in het pak wordt genaaid. Wilders' advocaat komt met de bewering dat er een ambtenaar is die in Wilders' voordeel wil getuigen. Iedereen en zijn moeder blij op GS. En nogal wat artikelen over het vermeende onrecht dat GW is aangedaan. Maar dan komt het puntje bij het paaltje en weigert die ambtenaar te getuigen. En staat Wilders' verdediging met lege handen. Had dan vooraf niet zo hoog van de toren geblazen.
Kuif, u doet Knoops te kort. Check, check en nog eens check voordat hij met zoiets komt.
@Muuke | 21-06-19 | 16:46: Hij is een advocaat en kan dus beweren wat hij wil.
Ik begrijp dat je als loopjongen van het kartel blij bent met de intimidatietactieken van Grapperhaus. Die slag is nu even gewonnen (getuige kaltgestellt) de oorlog is nog niet voorbij.
@5611 | 21-06-19 | 17:23: Lastig hé, mensen met een andere mening.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 16:38: De besprekingen die gevoerd zijn tussen Opstelten en OM werden keihard ontkend, verschillende wob verzoeken werden compleet tegengewerkt ( www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/... ), (schriftelijke) kamervragen werden ontweken of onjuist beantwoord, belangrijke relevante informatie werd achtergehouden. Alles werd en wordt op iedere mogelijke manier tegengewerkt. En iedere keer als er dieper gegraven wordt komt er weer meer naar boven drijven. ( www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...) Als jij hier zelf je vraagtekens niet bijzet, dan twijfel ik echt aan je objectiviteit.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 17:34: Krijg je allemaal voorbeelden voor je snuffert, die onmiskenbaar de smerige trukendoos van een overheid blootlegt en een inkijkje biedt in de ongelooflijke doortrapheid van de politiek; kom jij met een duf verhaal over een advokaat wel of niet geloven! Omdat je iets eerder iets heb neergepend ben je zo ontzettend ingenomen met jezelf dat je oorzaak en gevolg, statistiek, en alle andere factoren waar jij geen invloed op hebt gehad voor lief neemt. Dan laat je dat enorme bord voor kop even zaken en roept met een triomfantelijk hoog kleuterstemmetje "ik had toch gelijk"
Eerst cartoonisten , nu klokkenluiders. En nee , ik heb het niet over N-Korea. Gewoon in mijn ooit zo vredige Nederlandje. Grappenhaus klinkt ook nog eens Duits. Wat een verwarring allemaal.
Die zag iedereen natuurlijk van ver aankomen.
Erg doorzichtig van grapperzwans.
En hiermee laten de VVD- en CDA-stemmers zien dat ze niet alleen een democratische meerderheid hebben, maar ook geen enkele schroom hebben de rechtsstaat vernietigen om aan de macht te blijven.
Verder vinden zij zichzelf heel gematigd.
Geloof het of niet, het hersenloze kiesvee stemt weer gretig voor het kartel plus PvdA erbij. Onbegrijpelijk..!
Zie de recente peiling van de hond Maurice
home.noties.nl/peil/
Recht is krom wat verbogen is. Lekker on topic bij dit bananenverhaal.
Men kon wel op zijn klompen aanvoelen dat die man een fantast is.
Met een hoop bombarie te kennen geven dat in de kluis van een notaris...
Maar omdat het om Wilders gaat wordt worden er allerlei complottheorieën verzonnen.
Over een complottheorie gesproken. Het klassieke voorbeeld van iemand die in 1 post onderuit haalt wat hij zelf beweert.
@azijnseikerT | 21-06-19 | 14:07: Deze troll stopt toch niet ondanks alle tegenargumentatie die het tegendeel bepleit. Maar je hebt verder volkomen gelijk
@azijnseikerT | 21-06-19 | 14:07: Botbot heeft toch een punt. Er is blijkbaar helemaal geen verklaring.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 14:14:
Kom eens met een onderbouwing/bewijs voor uw stellingname, ik word wel nieuwsgierig
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 14:14:
Kuifje-in-de-EU bestaat ook niet. Ik heb geen bewijzen gezien.
Botbot geloof je het zelf?
@1977 | 21-06-19 | 14:34:
Hollandse nuchterheid van mijn kant, is daar iets mis mee?
@botbot | 21-06-19 | 14:59: Wilders en zijn advocaat moeten bewijzen dat die ambtenaar met zijn verklaring bestaat. Dat kunnen ze blijkbaar niet.
Wat een mooi Vaasje toch dat NL! Vaasje, tuinkabouter een mooie analogie www.youtube.com/watch?v=xratNFld0gs
Dan lees je over een snuivende, spugende, schreeuwende GroenLinks wethouder en dan denk je: "Zou hij de enige zijn?" Dan lees je over Opstelten en Demmink, hoe ze Wilders een proces aandoen en ondertussen voorwenden alsof ze de rechtsstatelijkheid vertegenwoordigen. En dan denk je: "Zouden zij de enigen zijn?" Dan verneem je hoe de EU-leiders loopgraven hebben betrokken en Macron zit te treiteren tegen Weber, omdat hij een Duitser is. En dan denk je: "Hebben ze iets geleerd?"
We kennen deze lieden allemaal, we hebben ze als kind meegemaakt, de ellebogenwerkertjes die altijd vooraan staan als er iets uit te delen valt. Het is een type mens, en niet de leukste die uiteindelijk in leidinggevende posities komt om daar vervolgens ruimhartig misbruik van te maken, en zichzelf te bedienen, want dat zit er al vanaf de vroege jeugd ingebakken. De appel valt nooit ver van de boom, deze mensen hebben meestal kudtouders, kudtbroers, kudtzussen, en kudtkennissen. Zo rollen ze.
@De Briemusketier | 21-06-19 | 14:18:
Het lijkt wel een profielschets van de gemiddelde VVD-er.
Ik neem aan dat we nu door de EU de les worden gelezen over de rechtsstaat, zoals dat ook bij Polen is gedaan. Commisaris Timmermans zou Nederland flink de mantel hebben uitgeveegd, toch?
Nee, dat was alleen het excuus. De reden was dat Polen luisterde als er een Dictat von der Fuhrer kwam.
Nederland zit in de zogturbulentie van Europa. Dit soort waanzin associeer ik met een aantal van onze "zusterstaten", waarvan altijd al bekend was dat men het niet zo nauw nam met rechtsorde en procedures.
Geloof jij die advocaat van Wilders op zijn blauwe ogen?
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 14:21:
Nee, maar wel de aangevoerde bewijzen.
@Kuifje-in-de-EU | 21-06-19 | 14:21:
Mijn vertrouwen in de rechtsstaat wankelt al langer. Ik hoop uiteraard dat hij op grond van onweerlegbaar bewijs in zijn ongelijk wordt gesteld en daarmee ikzelf ook.
@MickeyGouda | 21-06-19 | 14:23: Een rechtsstaat is nooit perfect, maar in Nederland functioneert het allemaal nog redelijk.
Don’t shoot the Messenger is mij altijd geleerd.
Tenzij je baas bent van een criminele organisatie.
Dan ruim je natuurlijk alle getuigen uit de weg.
KwebbelKaus zal niet zo gauw en getuige laten vermoorden, hoewel je alles kunt verwachten in deze zaak.
De overheid scoort geen punten deze dagen.
Wat een enorme puinzooi maken zij ervan.
Van incidenten kun je nauwelijks nog spreken.
Overigens laf van de ambtenaar, tenzij hij vanaf het begin al gelogen heeft.
In dat geval beter je keutel intrekken dan vervolgd worden voor meineed.
NL is een verruwde, harde samenleving geworden, het leuke oude NL is niet s van over. Mede door alle sjoemelende politici, en Bernhard types.
Geen verrassing. Het lijkt mij ook onmogelijk om als beroepspoliticus bij Groenlinks het vol te houden zonder vertroebelende en pijnverzachtende middelen. Laat staan dat je de confrontatie met de realiteit na verkrampt wegkijken aankan zonder chemische hulpmiddelen.
Oeps foute topic. Verder hierover dan maar. De omerta is weer in ere hersteld. Het achterhouden van informatie voor burgers en tweede kamer kan weer gewoon verder gaan. Intimiidatie werkt nog steeds en de macht ligt weer bij de ministeries.
Ha! Je gaat voor de dubbel.
Wel zo efficiënt.
2x waar hoor ;-)
Je dreigt iemand direct of indirect als een persoon getuigt in een zaak. Je doet dit om te zorgen dat iemand niet meer gaat getuigen. Het beste stel je een voorbeeld om daarmee niet een direct verband te leggen. Zo doe je dat, zo leer ik uit allerlei maffiafilms.
“Plata O Plomo", señor Rico!
Die man kan wel anoniem getuigen. Gebeurt zo vaak in strafprocessen. Een Macdonalds zak met twee gaten erin over het hoofd en klaar is Kees.
Maar de rechter(s) moeten het toestaan. Nu gaan wij zien hoe onafhankelijk de rechters in NL zijn van hun broodheer.
@frank4444 | 21-06-19 | 13:25: Doe dan drie linkers, da's ook rechts.
@frank4444 | 21-06-19 | 13:25: Tuurlijk en er wordt weer eentje uit de kring rond Demmink aangesteld die het precies laat verlopen zoals het 'moet'.
En ja, die Demmink gaat maar niet weg, dat blijft meuren tot en met.
Paar maand geleden een aflevering van Argos waarin hij ook weer langskwam (steevast "een top-ambtenaar" genoemd ipv. zijn naam te gebruiken terwijl bij alle andere advocaten/rechters de namen gewoon voluit genoemd werden. Rara om wie zou het dan toch gaan.)
En natuurlijk ging het weer om een zaak waar kinderen bij betrokken waren en waar Demmink blijkbaar nog steeds aan touwtjes kon trekken om bepaalde personen de zaak te laten behandelen en een loopje te nemen met de rechtsgang (advocaten van essentiele dossiers onthouden bijv.).
Hoop echt dat die beerput nog open gaat voor die smeerlap gaat hemelen.
Schaamteloos. En maar andere landen de maat nemen.
De Nederlandse politie. "Doe wat k zeg, niet wat ik doe."
@BrutusBosch | 21-06-19 | 13:25: politiek.
@BrutusBosch | 21-06-19 | 13:25: politie ook hoor, weer klappen gevallen in het management. OA valsheid in geschrifte, fraude etc. etc.
Die pet past ons ....... , enfin, laat maar.
amen.
Zo klaar met die trekpoppen op de ministersposten. Het wordt gvd tijd voor een zakenkabinet, met louter en alleen doorgewinterde ervaringsdeskundigen die gepokt en gemazeld zijn in het vakgebied. Niet van die typetjes als Ollongren, Hennis of Grapperhaus die opeens opkomen en puur strategisch geplaatst worden. maar inhoudelijk de plank te vaak misslaan.
B. Een bananrepubliek. Het was een poll toch?
@frank4444 | 21-06-19 | 13:16:
D = Een ontzettend gaaf land
@frank4444 | 21-06-19 | 13:16: A
D: het is allemaal een complottheorie er is niks van waar.
Moet opeens denken aan de omschrijving van een sukkel die, als hij een bananenschil ziet liggen, denkt: "Oh jee, daar ga ik weer!". Naar aanleiding van het in dit artikel beschreven gevalletje denk ik ook: "Oh jee, daar gaan we weer!".
Had die kale gabber ook al niet een kwalijke rol in de ontslagen accountant van Marokkaanse komaf bij de KPMG? Die gozert kan zijn bloed wel drinken
En als je leest hoe Ferd dat heeft gedaan gaan je de nekharen overeind staan.
@amateurrr | 21-06-19 | 13:13:
Voor wie het wil nalezen.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Bananenrepubliek en Russia, Roemenië, Polen, Hongarije terecht willen stellen vanwege de daar heersende dictatuur en corruptie.
Wij zijn net zo erg zo niet nog erger.
Zie programma 'opstandelingen'.
Hirsch/Donner/Opstelten/Brouwer/Bolhaar/Grapper; allemaal iets te domme pionnetjes van de echt slimmere jongens zoals Demmink die de lijnen hebben met de deep state...
Lacht U maar allemaal, schreef al over deze heren in die volgorde, 20 jaar geleden.
De deepstate, klinkt allemaal wat spannender dan een niet verbonden verzameling aan egocentrische maniakken.
@Cobalt bomb | 21-06-19 | 13:30: Ze zijn juist wel verbonden, in de jaren 80
was het een/de Gladio-club, ze denken nu iets minder militaristisch maar als de nood aan de man is vinden ze hun geweertjes ook nog wel, Pim kan het niet meer navertellen.
Ik snap dat heel goed.
Laat je niet voor de gek houden door hun gespeelde klungeligheid en ouwe jongen krentenbrood houding.
Deze mensen gaan over lijken en hebben een heel leger aan kontkruipers die er niet van terugdeinzen hun handen vuil te maken.
Om even in (Geen)stijl te blijven: Ouwe jongens bananenbrood.
Waar we eerder een regering hadden, zijn we nu slachtoffer van een regime
Een juiste benaming!
Een zeer juiste constatering, Alt!
Nog even en we kunnen met succes elders politiek asiel aanvragen.
Of het een zooitje is en of dat Nederland een bananenmonarchie is, durf ik niet te stellen. Die conclusie is moeilijk te trekken door het terugtrekken van deze getuige. Speculeren, doe je maar op de beurs.
Misschien kunnen ze beter "Meld misdaad anoniem" dan ook maar opheffen.
Tenzij je kopgeld kan verdienen natuurlijk of "social points", dan is het een zakelijke afweging.
Dus Grapperhaus is eigenlijk Bananenman?
www.youtube.com/watch?v=ovvKRRYB22Q
Betekent dit dat die notariële verklaring door die zich terugtrekkende getuige kan worden vernietigd?
Wat een gaaf land hebben we toch!
Hadden?!?
of die ambtenaar bestaat niet. lastig aan te tonen zo.
Een dictatuur regering mensen begrijp dat eens, schandalig weg met dit zooitje
Die ambtenaar heeft een beëdigde verklaring afgelegd bij een notaris. Hoezo lastig aan te tonen?
Jawel want ze hebben het vastgelegd bij een notaris.
@Patje2011 | 21-06-19 | 12:54:
Maar is die notaris te vertrouwen als de nood daar is?
@Mr_Natural | 21-06-19 | 12:59:
Tja, notarissen vallen natuurlijk wel onder het Ministerie van Justitie en Veiligheid.. (tenminste benoeming en ontslag)
@Patje2011 | 21-06-19 | 13:05:
Gelukkig is er altijd nog 'staatsbelang.'
@Mr_Natural | 21-06-19 | 12:59:
Wat ik zelf niet begrijp aan dit hele verhaal is hoe het uberhaupt kan dat je blijkbaar anoniem iets kan laten vastleggen bij een notaris. Dus ik kan anoniem bij een notaris vertellen dat Goofje en Patje2011 seks hebben gehad met minderjarige geiten, en vervolgens kan Knoops in de media gaan roepen dat het wel moet kloppen van die geiten want er is immers een (anonieme) notaris verklaring.
@TheOtherWhiteMeat | 21-06-19 | 13:10:
Daar zijn ook foto`s van hoor..
TheOtherWhiteMeat | 21-06-19 | 13:10
Interessante vraag wel.
@Patje2011 | 21-06-19 | 13:11:
Ik heb de videoband nog.
@Mr_Natural | 21-06-19 | 13:13: VHS of BetaMax? Over de rechtsgeldigheid van het ene systeem over het andere kan volgens mij weer eindeloos gerekt worden in zo'n rechtszaak. (edit: had hem al gepost voordat ik op de term rekzaak kwam).
Er zijn van die dagen dat je denkt "Het kan toch niet gekker worden ?"
En meestal volgt er dan vrij snel een topic waarin blijkt dat dat wel kan..
Kan niet bestaat niet, dat blijkt steeds weer ja.
@Mr_Natural | 21-06-19 | 12:53: Ik begin zelfs mijn twijfels te hebben over "bestaat niet".
Achka.. onderzoek naar fireworks was ook een grote aanfluiting.
Onderzoek naar MH17 is ook gestuurd en op drijfzand gebaseerd.
En dit is ook een mooie, het met voorgedrukte formulieren circus van een bepaald "ras".
pure maffia praktijken
Bananenrepubiekje natuurlijk. Al jaren. Maar even iets anders: hoe krijg ik daar een baantje? Lekker lui achterover leunend een beetje incompetent te lopen wezen van andermans zuurverdiende centjes lijkt mij ook wel wat, namelijk. Lekker niks doen en dik geld beuren. Ben eigenlijk best jaloers.
Ja, en dan van wel beschaafde landen ontwikkelingsgeld krijgen om je verlengde Mercedes te financieren.
U zult wel moeten netwerken. Heelveel netwerken met mensen wiens hypocrisie, incompetentie en opvattingen u totaal niet aanstaan.
U zult gezamenlijk met deze mensen 100% achter wanbeleid staan en dit verkopen als progressiviteit.
U zult vriendjes met hen moeten zijn, altijd beleefd, lachend, weloverwogen en met de juiste toon.
En dit moet u als persoon niets doen. Geen wroeging, geen schuldgevoel, geen zelfreflectie.
Ik zou het niet kunnen.
Jaloezie is wel een competentie.
@Turbulentie? | 21-06-19 | 13:07: Mag ik u adviseren om uw CV in het frans te vertalen en in te sturen naar Brussels? U maakt zeker kans. Frans heb ik overigens met een kleine letter getikt; is beter voor uw geambieerde carrière. Dat met een hoofdletter is exclusief voorbehouden aan de toekomstige voorzitter volgens de laatste eu-richtlijnen.
@WasHetMaarMakkelijk | 21-06-19 | 13:02: Dat lijkt verdacht veel op werken.
En daar was de hele nieuwsuur uitzending voor bedoeld, om Grapperhaus nog eens expliciet op tv te laten zeggen dat vervolging op de loer ligt. Een beetje kritisch randje eromheen en klaar. NPO tuig.
Exact mijn idee.
Ambtenaren worden dus door politici gedwongen tot corruptie. Hmm... Meestal is het andersom.
En wij maar commentaar hebben om de Russen en hun politiek gemotiveerde schijn processen.
@boerk | 21-06-19 | 12:54: Die schijnprocessen vallen wel mee. Onlangs is er nog een journalist vastgezet op valse gronden waarna de man werd vrijgelaten en degenen die hem hadden aangeklaagd zijn vervolgd. Laten we in Nederland voorlopig maar naar onszelf kijken.!
We kunnen bijna jaloers zijn op de rechten van de mens in Rusland.
Nou dat hebben ze dan mooi opgelost. Iemand durft onder het kleed vandaan maar de Minister kondigt aan een Razzia onder klokkenluiders te houden en de Persoon gaat weer mooi terug onder het kleedje. Alles weer mooi en netjes onder het kleed geveegd. Zeker weten dat Grapperhaus Ridder in de orde van Oranje Nassau gaat worden en later Minister van Staat. Die zit gebeiteld!
Ze leggen de onderste stenen niet voor niets helemaal onderop.
@Guido | 21-06-19 | 12:53: Daar moest ik om lachen! (om niet in huilen uit te barsten, dat dan weer wel).
The swamp, dat zijn wij!
Overheid / justitie totaal rot. Gelukkig komt dat nu naar buiten.
Code geel voor de nederlandse politiek.
Code Oranje boven!
Geen bananenrepubliek. Afgaand op ons grootste exportproduct zijn we een levende varkensmonarchie.
Vent.. XTCmonarchie bedoelt u.
Hebben we niet 150 volksvertegenwoordigers die zouden moeten strijden voor rechtvaardigheid?
Doen er veel waarschijnlijk ook wel. Maar er zijn niet zo veel aanknopingspunten en als ze er zijn, worden ze de mond gesnoerd zoals wel duidelijk is.
Het kan natuurlijk ook dat de ambtenaar niet wil getuigen omdat de uitspraak niet of niet op die manier gedaan is. We kunnen slechts speculeren maar heel geloofwaardig was het al niet. Er is vast wat aan te merken op Opstelten maar dat hij op vervolging aandrong 'omdat Wilders ons voor de voeten loopt', ik geloof er niets van.
Het stinkt, dan moet je roeren, niet de deksel op de pan doen. Er kloppen sowieso dingen niet aan dit hele proces.
Wat lief, die naïviteit. Geniet er nog even van tot aan de deconfiture.
@Monkey Cabbage | 21-06-19 | 12:51: Prachtig woord, dat "deconfiture". Dacht als kind dat het stond voor het afpakken van jam.
@Monkey Cabbage | 21-06-19 | 12:51: kritiekloos alles geloven wat je wordt aangereikt zou je zeker naïef kunnen noemen.
@Frits de Vriez | 21-06-19 | 13:03: inderdaad, u bevestigt hiermee het punt van Reaguurder Apekool.
@Frits de Vriez | 21-06-19 | 13:03:
Mhhhmm.. Is het naief van jouw kant dat ik op dezelfde scholen en opvoeding heb genoten? En dat ik kan afdrukken? Wat is naief? Wat is gewoon doordrammen tegen beter weten in? En mensen beschuldigen van naief zijn?
Is dat d nieuwe nick van berbaartje?
Zul je net zien zeg, wir haben es nicht gewusst!
Neem me niet kwalijk. Maar waarom schermt Geert-Jan Knoops met een getuige als de M/V in kwestie niet wil getuigen? Zoiets bespreek je toch van tevoren? En Knoops weet als de beste dat een rechter of rechter-commissaris een getuige desnoods anoniem kan horen.
Daarom heeft Knoops het al bij een notaris vastgelegd.
Daarom komt onze regering Rutte III nu met het onderzoek naar klokkenluiders.
Daarom, daarom, daarom.
Gedachtig Ad Bos in de zaak koop-tjuchum.
Het is mogelijk dat de getuige zijn bereidheid om te getuigen in trok na bedreigd te zijn door de bloedhonden van Ferd Glibberhaus.
@Theo-Pim-Riv | 21-06-19 | 12:47:
Knoops heeft niets bij een notaris vastgelegd.. Dat was de klokkenluider zelf
Uit de berichtgeving blijkt niet dat Knoops de getuige kent of zelf heeft gesproken. Tot op heden is het verhaal van die getuige niet het meest kansrijke deel van de verdediging van Wilders.
Ik denk dat Knoops nog wel met een verassing komt...
Weet je van wie ambtenaren ook zo bang waren?
Ik denk dat de damalige ambtenaren niet zo bang voor hun 'Weetje' waren dan de huidige van hun huidige 'Weetjes'...
U zegt niet wat "Wij" willen horen in de referenda= referenda weggejorist
Klokkenluiders zeggen wat "Wij" niet willen horen=klokkenluiders weggejorist
Gelukkig wordt er af en toe, best vaak, een politicus weggejorist, maar die moeten het dan wel erg bontkraagjes gemaakt hebben.
Zullen we trouwens wachtgeld maar smeergeld gaan noemen?
@Theo-Pim-Riv | 21-06-19 | 12:42: Nee, dat bestaat al. Maar wat dacht je van "incompetentiebonus"?
Off topic, maar ik wil het u welgemeend vragen: Theo en Pim ken ik; wie is Riv?
@McSplutter | 21-06-19 | 13:30: Rust in vrede.
@Goofje | 21-06-19 | 13:47: Dankuwel.
Het lijkt steeds meer een poppenkast. Je verzint het bijna niet. Zo blijkt maar weer, de realiteit is soms vreemder dan fictie.
Jammer dat Grapperhaus geen GHB-gebruiker is.
Dat weten we niet zeker. Eigenlijk zou dit inderzocht moeten worden.
@rijk | 21-06-19 | 12:44: maandelijks idd
Nederlandse staat met het kabinet, Justitie en OM zijn nu toch de echte vijanden van het volk aan het worden. Ongeloofelijk dat de Nederlandse kiezer dit maar blijft accepteren. Nederland inmiddels toch echt officieel een derde wereld land.
Dacht U dan, dat Uw stem met een rood potloodje en een papiertje wel eerlijk geteld werd onder Rutte & Co ?
@Theo-Pim-Riv | 21-06-19 | 12:43: Ik ben ervan overtuigd van niet.
@Theo-Pim-Riv | 21-06-19 | 12:43: Mij is dezelfde mening toegedaan
Of Nederland een bananenrepubliek is, is niet meer de vraag hoor. Sinds Demmink en de georganiseerde moord op Fortuyn stel ik mezelf die vraag niet meer.
Daarom stem ik ook niet meer, zoland dit met een rood potloodje en een vierkante meter papier moet. Trouwens heel wat bomen kappen voor al die miljoenen stembiljetten en aangiftebiljetten ook natuurlijk.
U slaat de spijker op zijn kop. Ik wil daar nog de door toedoen van Joris Demmink onschuldig tot levenslang veroordeelde Baybaşin aan toe voegen. Hier het uitstekende en nog steeds actuele "gesprek op niveau" van onze eigen Jan Roos met Adèle van der Plas: youtu.be/nXYDrECscZc
@Theo-Pim-Riv | 21-06-19 | 12:45: Niet stemmen is geen oplossing. Dat speelt alleen de gevestigde orde, Mark Rutte en zijn corrupte bende, in de kaart.
@Wladimir 1928 | 21-06-19 | 12:50:
Nee, ook die illusie kun je laten varen. Dat stemmen doe je louter voor je eigen gemoedsrust.
Internet heeft een oneindig geheugen. Hier gaat de regering nog heel lang last van krijgen.
Internet wel, het gros van de kiezers niet.
@spanarchist | 21-06-19 | 12:38: Inderdaad heel helaas.
Ook aan het geheugen van het internet wordt geknaagd. En wie het internet beheerst, bepaalt wat in het verleden gebeurt is, en heeft macht over de toekomst.
Daar wordt inmiddels ook hard aan gewerkt.
@Tuinhekje | 21-06-19 | 13:08: Dus dat. Dat vertrouwen internet is lief maar naief.
bananen? nee geen bananen. www.youtube.com/watch?v=h6_uSt1kqME
Wel radijsjes. Hele mooie.
Grapperhaus moet nu nog maar één ding doen: welgemeende excuses maken, aftreden en liefst nooit in zijn leven meer terug keren in de politiek. Wat een aanfluiting voor Nederland.
Dat "welgemeende" van zijn excuses houdt hem waarschijnlijk tegen.
Goh... Ben benieuwd of de EU hier nog wat van gaat zeggen. Of zijn die alleen begaan met het principe van een werkende rechtstaat als het hun politiek uitkomt.
Wij zijn geen bananenrepubliek daar zijn de belastingen veel te hoog voor...
Volgens mij is dat niet het criterium; we zijn geen bananenrepubliek omdat iedereen die belastingen gewoon blijft accepteren en voldoen.
"Willen jullie méér of mínder Wilders in Den Haag en in Nederland?"
"Minder, minder, minder!"
"Dan gaan we dat regelen."
Schoorsteenveger; is dat een andere naam voor reetridder?
Aap. Mouw. Banaan.
En de baas zei: ja , ik heb geen bananen, ik heb geen bananen vandaag
Ik heb radijsjes, hele mooie, witte en rooie. Maar ja, ik heb geen bananen,
ik heb geen bananen vandaag
En de baas zei: ja , ik heb geen bananen, ik heb geen bananen vandaag
Ik heb radijsjes, hele mooie, witte en rooie. Maar ja, ik heb geen bananen,
ik heb geen bananen vandaag
Sorry, @Cobalt bomb, 12:35; ik was te ongeduldig om eerst verder te lezen.
En blijkbaar ook te dom om goed te corrigeren.
Briljante vervanging van Glas.Plas.Was! Dank daarvoor.
@CLoVis | 21-06-19 | 12:46:
It's all good, Ik was al bang dat er niemand anders na zoveel bananen topics op de referentie zou komen ;)
Antwoord: nee het is geen bananenrepubliek. Wat het wel is vraag dat even in paleis Noordeinde. 'Bananen' was wel goed.
Eng hoor!
Maar dat niet durven moet toch resulteren in ontslag voor alle rechtsvervolging?
dreiging is reëel
angst dus ook.
De zaak gaat al lang niet meer over een flauwekuluitspraak van Wilders waar flauwekulophef op volgde. Het gaat over het functioneren van onze rechtstaat en onze democratie. Ontslag van rechtsvervolging betekent dat alle malversaties rustig onder het tapijt geschoffeld kunnen worden, en dat moeten we niet willen.
@Muxje | 21-06-19 | 12:34:
Maar die malversaties worden of zijn nu blootgelegd.
Kan niets mee gedaan worden in proces tegen Wilders. Moet nieuwe zaak gestart worden of politiek worden uitgezocht / opgelost.
Wat een zooitje....
Misschien een idee om te gaan crowdfunden voor deze persoon om hem iig financieel schadeloos te stellen. Dat kan hem over de streep trekken. Ik heb er wel €25 voor over om dat zooitje te zien kruipen.
REAGEER OOK