Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TU/e weigert ook transgenders & genderneutralen

Geen V'tje in je paspoort? Geen baan aan de TU!

Toen ze voor de mannen kwamen, zwegen de feministen. Zij hebben immers een hekel aan mannen. Maar in Eindhoven worden vrouwen die nog niet helemaal af zijn, of die mid-transitie besluiten op genderneutraal terrein te blijven, óók geweigerd in de wereld van de wetenschap. Die is alleen voor vrouwen toegankelijk, en je moet bij de deur je broekje open doen je paspoort laten zien. Geen V'tje? Dan geen voorkeursbehandeling. Zie onderstaande mailwisseling tussen Piet (soon to be Petra) en Hanneke (v) van het "Communicatie Expertise Centrum" (lees: de front office, wat vroeger ook nog gewoon 'het secretariaat' heette). NOU. Dan zullen de LHGBTI vermicelli-verenigingen zich nu wel gaan ROEREN, nemen wij aan. We weten. De waanzin vordert met rasse schreden. Maar GeenStijl is toch zeker niet de enige die nog voor Artikel 1 opkomt in dit land?

Geachte TU Eindhoven,

Ik ben hard op weg met een proces om mijn genderidentiteit te veranderen. Het kan zijn dat ik uiteindelijk helemaal en definitief een vrouw word (Ik heb daar nu ook al meerdere kenmerken van), maar het kan ook zijn dat ik genderneutraal blijf. Ik ben in ieder geval geen man meer. Nu wil ik graag kans maken op een wetenschappelijk carriere op uw universiteit. Val ik ook onder de uitsluitende maatregel voor functies in uw organisatie? Graag uw spoedige reactie, 

Piet (Petra) [Zwartestift].

Van: Communicatie Expertise Centrum [zwartestift]@tue.nl
Date: wo 19 jun. 2019 13:44
Subject: re: transgender
To: piet.[zwartestift]@gmail.com 

Geachte Piet (Petra) [Zwartestift],

Dank voor uw mail in reactie op ons besluit om de vacatures voor wetenschappelijk personeel de eerste zes maanden alleen open te stellen voor vrouwen.

De TU/e vindt het belangrijk om een diverse en inclusieve community te zijn, die ook oog heeft voor kandidaten die niet tot het mannelijk of vrouwelijk geslacht behoren. Het Irène Curie Fellowship programma richt zich echter voorlopig op vrouwelijke kandidaten, zoals dit vermeld staat op hun paspoort.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u succes met uw proces om uw genderidentiteit te veranderen.

Met vriendelijke groet,

Hanneke [Zwartestift]

Head of Communications Expertise Center
Eindhoven University of Technology

Reaguursels

Inloggen

Ik mag hopen dat iemand een rechtzaak begint tegen TUe. Selectie op groepskenmerk boven individuele kwaliteiten vind ik walgelijk.

Joostmochtnietsweten | 20-06-19 | 14:29

Zeg dame, bent u nu aangenomen op kwaliteit of weer zo'n ordinaire lotto kut ?

Castor12 | 20-06-19 | 09:57

Je zult maar als gekwalificeerde vrouw nu zijn aangenomen. Volgens mij zal je constant die vraag in de ogen van de ander zien: ben jij nu aangenomen vanwege je kwalificaties en je kunnen of vanwege je geslacht ?

loser | 20-06-19 | 09:42

De enige reden voor het krijgen van een baan zou moeten zijn hoe geschikt je bent voor die functie. Ongeacht geslacht of ras.

Hiesjes | 20-06-19 | 08:57

Een beetje man gaat nu niet meer naar Eindhoven maar naar Delft.
Een beetje vrouw gaat nu niet meer naar Eindhoven maar naar Delft, want echte techniek en echte mannen.

ljcoster | 20-06-19 | 05:32 | 2

Je bedoelt "een beetje man mag binnenkort niet meer naar Eindhoven"

deugfoob | 20-06-19 | 06:16

Hahaha Delft.. die papier fabriek?

boerk | 20-06-19 | 08:36

Dat word nog leuk met al die zwangerschapsverloven.

drs. P | 20-06-19 | 04:14


Het is en blijft ook een nep TU. Ik heb een technische studie gedaan +/- 270 1e jaars, waarvan misschien 5 vrouwen. Dat is dus nog zonder uitvallers. Hoe veel banen zijn er en hoe veel kandidaten kunnen er uberhaupt zijn. Het komt er dus op neer dat het merendeel van de functies gewoon 6 maanden langer openstaan.

oh nee he | 20-06-19 | 02:38 | 2

Daarom ben ik naar Delft gegaan. Daar lijkt men vooralsnog veel nuchterder om te gaan. En ja de man vrouw verdeling is scheef, maar dat komt omdat vrouwen nou eenmaal minder voor techniek kiezen. Dat verschil werkt door naar het hele vakgebied. De laatste jaren neemt het aantal vrouwen toe, en die groei zie je ook bij de docenten, zij het met enige vertraging (men moet eerst x jaren ervaring op doen). Het gaat dus gewoon hartstikke goed. Ik ken ook werkelijkwaar niemand hier die denkt dat vrouwen ongeschikt zouden zijn ofzo, integendeel. Maar de diversiteitsdrammers zijn blind voor de realiteit en willen kosten wat kost 50/50 verdeling.

elco485 | 20-06-19 | 04:35

@elco485 | 20-06-19 | 04:35: dan moeten die pedagogisch verantwoorde speel&leer hoekjes op de (basis) scholen wellicht niet meer voorzien worden van poppenhoeken of knuffel dieren maar met hammers, klei, en andere hands-on techniek dingen.
Lekker vuil worden en met de handen bezig zijn. Maar dat mag tegenwoordig niet meer.

boerk | 20-06-19 | 08:39

Dit lopen ze al te roepen sinds 1973 toen ik nog student was. Vrouwen willen zo'n topjob niet, teveel sores, al die problemen. Ik lach me een bult als na zes maanden geen mannen willen solliciteren. Dan hebben ze lekker een probleem en doen dit nooit meer.

DitjaarkrijgikAOW | 20-06-19 | 01:56

Als je als jonge man zegt dat je aan de TUEindhoven studeert en opgeleid wordt in de techniek door een leger vrouwen wordt je toch wel een beetje uitgelachen lijkt me. Het lijkt me dat ze in het basisonderwijs al voldoende ervaren hebt om alleen maar vrouwen om je heen te hebben. Kortweg een universiteit voor doetjes.

watazooi | 20-06-19 | 00:50 | 2

Ligt niet aan vrouwen maar door de manier waarop die vrouwen daar komen. De tijd dat je jezelf moet schamen als een vrouw iets beter kan dan jij is echt voorbij.
Vrouwen kiezen minder snel voor techniek lijkt mij maar de vrouwen die dit doen zijn er niet minder goed in dan mannen. Gaat om interesse en kennis, niet om wat je in je broekje hebt, of niet.

BootleggersSmurf | 20-06-19 | 01:53

Haha de TU-luizenmoeders.. met directeur Anton.. ik zie het voor me, juffrouw Ankie die bij mathematica de afGGGGeleiden bepaald.

boerk | 20-06-19 | 08:42

Cortes rulez.

boccelullus | 19-06-19 | 23:54

Ah ok, Nou nu nog even een gehandicapte en een paardekop laten solliciteren en we hebben Bingo!

Omebert | 19-06-19 | 23:49

Ik heb er genoeg van en trek me terug in m’n huil kamertje.

Datgingniegoed | 19-06-19 | 23:34 | 1

Wilt u er een puppy bij?

boerk | 20-06-19 | 08:42
-weggejorist-
erasmus1000 | 19-06-19 | 22:52

Ik vraag me af hoe de TU Eindhoven al haar mannelijke PhD kandidaten en postdocs gemotiveerd kan houden, nu die allemaal nul procent carrièreperspectief hebben. Mochten deze ubernerds bij hoge uitzondering een relatie hebben, kunnen ze kiezen tussen alleen verhuizen naar elders, of vast in dezelfde functie samen op bank voor de TV. Dit geeft een versnelling van het probleem voorspelt in de film Idiocracy. www.youtube.com/watch?v=-N9nVLXMhPc In onze strijd voor politieke correctheid wordt het kind dat zal genezen niet verwekt.

Feynman | 19-06-19 | 22:52

Cortes > Greg

Hedieho | 19-06-19 | 22:38

Omgebouwde kerels op hakken komen er niet in, kerels met ballen geen probleem.
En ja, ook vrouwen met gladde beentjes zonder kwaliteiten kunnen het schudden.
Pitspoezen gaan maar op circuit Zandvoort paraderen.

CarelJan7937 | 19-06-19 | 21:56

Hey GeenStijl, als het de bedoeling is om Hanneke te anonimiseren, dan óf geen voornaam vermelden óf geen functie. De combinatie van voornaam, functie en werkgever, leidt namelijk via Google in één keer naar Hanneke K....

Amsterdamsko | 19-06-19 | 21:51 | 2

Kein Manneke?

JackStick | 19-06-19 | 23:19

Manneke K......

ljcoster | 20-06-19 | 05:07

A race to the bottom indeed!

Ga door, het verval is leuk om te zien.

Kop Kaaz | 19-06-19 | 21:49

Meer gladde beentjes dan ongeschoren kinnen bij mij op kantoor. Echt wel lekker.

CarelJan7937 | 19-06-19 | 21:49

Na de excuusneger nu de excuustrut. Echt een slecht idee dit.
Lijkt mij ook niet leuk voor de excuustrut zelf: Jij bent hier omdat je tieten hebt.
Salaris zal dan wel weer wat goedmaken maar zeker op universiteiten geloof ik niet in een glazen plafond.
Enfin, graag ook wat meer excuustrutten als vuilnisman, dakdekker, steigerbouwer etc.
Doen we gelijk ook een opnamestop op de wallen voor vrouwen, alleen nog de linkse zuigerds toegestaan want gelijkheid!

BootleggersSmurf | 19-06-19 | 20:47 | 4

@EefjeWentelteefje | 19-06-19 | 21:14: Ik denk dat de tijd van militante tuinbroeken wel een beetje voorbij is, al waren die destijds wel degelijk nodig. Voor mij hoef je dus niet te zeggen dat je ook goed gaat met mannen. :) (Zeker met een dergelijke nick.)
Feminisme draait om gelijkheid en dus gelijke kansen, deze universiteit druist tegen alle principes daarvan in. Zelfs als het nog steeds moeilijker is voor vrouwen, het is niet onmogelijk. Je krijgt geen ontslag meer als je kinderen krijgt. De vrouwen die wél een baan krijgen als het moeilijker is promoten juist gelijkheid want ze zijn beter in hun werk dan mannen. De "Excuus Truus" werkt het allemaal alleen maar tegen, je krijgt daarvan mensen die niet op competenties zijn geselecteerd maar slechts op twee pluspunten met alle gevolgen vandien. En nogmaals, op een universiteit nota bene!
Geef je dus helemaal gelijk, ik zou ook niet graag geselecteerd worden omdat ik een lul ben want ben meer dan dat alleen.

BootleggersSmurf | 19-06-19 | 23:28

De kraamafdeling van het ziekenhuis moet wellicht ook maar alleen nog mannen toelaten. Die verdeling is daar erg scheef....

Maar zonder gekheid, het gaat die feministen puur om macht. Je hoort ze enkel over hoge functies. Dat er geen vrouwen bij de ontstoppigsdienst zitten is geen probleem want: vrouwen kiezen daar nu eenmaal niet voor. Juist ja.

elco485 | 20-06-19 | 04:40

@EefjeWentelteefje | 19-06-19 | 21:14: Ja groot gelijk, hoe kun je het in de toekomst verkopen dat als je vermeld dat je daar bent aangenomen omdat je vrouw bent en niet op je kwaliteiten.

Hiesjes | 20-06-19 | 09:00
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen met Down syndroom zijn ook ernstig ondervertegenwoordigd in het openbaar bestuur en de top van het bedrijfsleven. Tijd om ook daar een quotum voor in te stellen.

1nfidel | 19-06-19 | 20:46 | 2

Waarschijnlijk gaan we er dan nog niet eens zoveel op achteruit.

Vanilla | 20-06-19 | 08:32

Nou de politiek zit vol met mensen die zich mentaal gedragen als een persoon met een chromosoom te veel.

Hiesjes | 20-06-19 | 09:01

Als je dit probeert te winnen door de lgh.....etc er bij te halen dan ga je dit niet winnen.
Je geeft dan eigenlijk al toe dat het oke is om mannen te discrimineren, maar wilt nog even opkomen voor een andere groep.
Resultaat: transgender club mag er wel in, maar mannen nog steeds niet.

Als je de strijd aanvoert met de witte vlag in de hand wordt je niet serieus genomen.

Gijsbert | 19-06-19 | 20:33

Arthur Schopenhauer vond ook dat we een gender-neutrale term moesten gebruiken: lotgenoten. Goed idee, maar graag alleen voor blanke mannen!

wijsvinger | 19-06-19 | 19:59

Niet geloofwaardig... die v in je paspoort kan je al krijgen zonder enige medische behandeling, met alleen een deskundigenverklaring. Die krijg je doorgaans dus al VOOR je transitie. Daarnaast verwijzen mensen die zichzelf beschouwen als tussen de twee genders in niet als "genderneutraal", maar als "non-binair" of "genderqueer".

Het zou van integriteit getuigen als GS even toegeeft dat ze dat stompzinnige berichtje dat een transpersoon nooit zou schrijven zelf verstuurden om een beetje te fokken. Het zou daarnaast helpen als ze weten hoe het werkt voor ze denken zoiets te kunnen hoaxen.

Naomi71 | 19-06-19 | 19:57 | 4

Het boeit me echt totaal niet. Ik werk zelf als verpleegkundige (met v in mijn paspoort) en de enkele mannelijke collega die ik heb is homofiel.

Naomi71 | 19-06-19 | 20:56

Een beetje fokken kan geen kwaad. We schijnen een tekort aan blanken te hebben.

Frau Merkel | 19-06-19 | 21:28

Jezus, Naomi, wat slim van je dat je het gelijk snapt! Knappe meid!

captainobvious | 20-06-19 | 00:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de kwaliteit van het onderwijs is ondergeschikt aan de morele zelfverplichting om maar genoeg diversiteit op de TU te hebben?
Met andere woorden: We hebben het hier over universitair onderwijs dat niet door de best gekwalificeerde personen gegeven gaat worden, maar door individuen die op geslacht geselecteerd zijn?
Wie wil daar dan nog gaan studeren, vooraf al wetende dat hij/zij/het niet het beste onderwijs gaat krijgen?
Vreemde gang van zaken, helemaal gezien het feit dat de grondwet hier niet nageleefd wordt. En Kees Verhoeven die het nog goed probeert te praten ook ...
Vreemde gang van zaken weer

badboydutch | 19-06-19 | 19:56 | 7

@theo-is-dood | 19-06-19 | 20:24: Nee. Het is zoals je zelf in je reactie van 20:21 al uitlegde: de Grondwet is een raamwerk waarbinnen de wetgever wetten mag aannemen. Het is vervolgens niet aan de rechter om de juistheid van de wet zelf te beoordelen, maar of deze correct wordt toegepast.

Pierre Tombal | 19-06-19 | 22:36

@theo-is-dood | 19-06-19 | 20:21: Snap prima dat de rechter niet in de beoordeling van grondwettigheid van wetten treedt, maar dat is niet mijn punt. Waar het mij om gaat is dat de grondwet niet nageleefd wordt en dat er op geslacht gediscrimineerd wordt bij deze vacature(s).
En dat het door mensen als Kees V. nog goed gepraat wordt ook! Te gek voor woorden gewoon.
Maar goed, als we het over te gek voor woorden hebben kunnen we ons ook afvragen hoe het überhaupt mogelijk is dat dit kabinet nog steeds zit na zoveel miskleunen, megablunders en beerputten die opengetrokken zijn. Belastingdienst, MH17, Bonnetjes affaire, Dividendbelasting, Wilders proces, A-W. Duther, etc, etc, etc. oh, en niet te vergeten dat magische getal van 10.000 dat de afgelopen dagen opeens naar buiten kwam! Geloof niet dat er ooit een kabinet geweest is dat zo stug is blijven zitten na zoveel mis management.

Maar goed, dit is dus Nederland anno 2019. Treurig maar waar.

badboydutch | 20-06-19 | 00:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit begint eigenlijk best wel droevig te worden.
Zullen we weer gewoon normaal gaan doen?

ArieR68 | 19-06-19 | 19:35 | 1

Ik ben bang dat het alleen nog erger gaat worden hoor

weggeterrorist | 20-06-19 | 09:39

Ik ben onderhand boekiezoek. Dat LGBHT Wat is nou weer genderneutraal dan? ,is dat kudt? Ik wordt zo moe van dit geluhl.

Datgingniegoed | 19-06-19 | 19:33

Feministen hadden het toch over gelijke rechten en zo?
Dat gender niet relevant zou moeten zijn?
Dus moeten we van het woord feminisme af en het gewoon over menselijkheid gaan hebben.

kloopindeslootjijook | 19-06-19 | 19:27

Gevalletje vervolging door OM. Dit kan niet door de beugel. Openlijke discriminatie naar sekse. Als het OM ( op instructie van Grappenhaus) dit niet oppakt kunnen bedrijven en instellingen voortaan in hun advertenties voor personeel schrijven dat de functie uitsluitend bestemd is voor Nederlanders van het manlijk geslacht,(niks m/v)voor een job als chauffeur,brandweerman,productie mederwerker of wat dan ook.
Dankzij dit geweldige initiatief kunnen wij straks weer gericht werven op sekse. Later waarschijnlijk ook op afkomst.
Hulde voor dit baanbrekende werk van deze Hogeschool.

Eendragtmaaktmagt | 19-06-19 | 19:05 | 3

Welke Hogeschool?

whitechocolateface | 19-06-19 | 19:41

Positieve discriminatie op basis van nationaliteit, geslacht of handicap is toegestaan. Dus geen strafbaar feit. Alleen diepe zwakzinnigheid. Maar dat is dus goed.

captainobvious | 20-06-19 | 00:47

Positieve discriminatie bestaat niet. Het is namelijk automatisch negatieve discriminatie voor de andere groep.
Ik kom het al wel eens tegen in vacatures: voorkeur voor een vrouw. En dat terwijl in de elektrotechniek nog geen 5% vrouwen opgeleid is.

elco485 | 20-06-19 | 04:48

Bij de ingang PZ hangt inmddels een bordje 'Männer, zutritt verboten'.

whitechocolateface | 19-06-19 | 19:02

Het prettige aan de windmolens is dat ze erg kwetsbaar zijn. Je kunt vrij eenvoudig een drone op de toren laten landen met wat corrosief middel en het vreet alles weg. Als bewoner kun je daarmee je buurt windmolenvrij houden.
Voor elke windmolen moet er namelijk capaciteit vrij gehouden worden in een gewone centrale omdat de wind weg kan vallen.
Naast de overlast heb je als bewoner nog een keer pech. De bewegingsenergie van de lucht koelde namelijk het aardoppervlak af. Door de energie als elektriciteit uit het systeem af te tappen verminderd de koeling van de aarde en warmt het oppervlak achter de molen op. Volgens de klimaatgekkies levert dit extra CO2 uitstoot op, die tot nu toe niet meegerekend wordt in de energie- en CO2 balans van de windmolenretabiliteit.

Frau Merkel | 19-06-19 | 19:13

Zoals ik in een eerder onderwerp over TU/e al aanhaalde: Artikel 1 verbiedt het hebben van een voorkeur niet. Het verhinderde ook niet dat vrouwen pas honderd jaar later het passief kiesrecht verkregen. Hou op met janken, dat is voor losers als Quincy Gario, Sylvana Simons en Asha ten Broeke.

Pierre Tombal | 19-06-19 | 18:49 | 2

Nonsense. Alleen in gevallen waarbij je niet kunt spreken van gelijke geschiktheid mag je 'ongelijk behandelen'. Kijk. Ik ben geen professor. Als mensen als ik zouden solliciteren is het niet gek dat ze wel een professor boven mij verkiezen. En mij de deur weigeren. Ik heb daar niks te zoeken. Dat is ongelijk behandelen.
Maar bij man X en vrouw Y die beiden het zelfde kunnen -bij gelijke geschiktheid- mag je niet de voorkeur aan de ene geven, want vrouw. En dat gebeurt hier wel. Op basis van niet gekozen of zelf te bepalen kenmerken word je achter gesteld. Dát is discriminatie.

Dat betekend dus dat ongelijk behandelen derhalve wat anders is dan discrimineren.

Bovendien bestaat artikel 1 pas in zijn huidige vorm sinds de jaren 70, en eerder zat het woord geslacht er niet in.

Dus met vroeger heeft het niks te maken. Je voorbeeld over vrouwenkiesrecht gaan daarom mank.

Juist de mensen die je noemt komen vaak met dit soort kromme redeneringen over halve waarheden en historische fouten en gaan niet in op de inhoud van tegenargumenten, maar op de persoon.

DeJemelscheet | 19-06-19 | 20:24

@DeJemelscheet | 19-06-19 | 20:24:
'tuurlijk. Dus als ik als man een kinderwens heb dan moet ik andere mannen ook een kans geven. Dat heeft die gast op zolder (als je daarin gelooft) toch echt anders bedacht. Dergelijke ultieme gelijkheid bestaat niet en het is ook ondenkbaar dat de toen nog zeer godvrezende ontwerpers van onze Grondwet de ridicule uitleg die de aangehaalde personen daaraan wensen te geven zouden hebben bedoeld. De Grondwet heeft uitsluitend betrekking op hoe de wet individuen benadert, het reguleert de sociaal maatschappelijke betrekkingen niet. De Grondwet bepaalt niet wie ik tot mijn vrienden kies of mag kiezen en bepaalt tevens niet wie ik tot de moeder van mijn kinderen kies. Indien derhalve de TU/e zichzelf te gronde wil richten door onbekwaam personeel aan te nemen dan is dat haar eigen zaak, er bestaat geen wettelijk recht voor mensen die zichzelf wel bekwaam achten om voor de TU/e te mogen werken. Voor bekwame mensen is het in principe ook niet echt noodzakelijk om zichzelf afhankelijk te maken van politiek geïnfecteerde organisaties als TU/e, die kunnen immers ook gewoon voor zichzelf beginnen.

Pierre Tombal | 19-06-19 | 21:11

Ik zou als student nooit op deze TU willen studeren daar in wetenschap vrouwen met gelijke geschiktheid zeer zeldzaam zijn Het personeel word dus opgevuld met minder geschikte en daar wil je dus geen onderwijs van volgen

zoefff3 | 19-06-19 | 18:45 | 3

De eerste conversatie op dag 1 (als ik nog zou moeten studeren en het daar zou willen doen) en er staat daar een dame, zou ik dan ook beginnen met 'Staat U daar omdat U gekwalificeerd bent op het vakgebied waarover U ons iets wilt vertellen, of bent U geselecteerd op basis van Uw chromosomen?`. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen daar gaan studeren en dat je betaald voor een studie en mogelijkerwijs niet voldoende gekwalificeerd personeel daar hebt staan.

EUrofoob | 19-06-19 | 19:21

Dus in plaats van vrouwen te bevoordelen zou men beter kunnen selecteren op het correcte gebruik van d's en t's?

laatste_waarschuwing | 19-06-19 | 21:11

De clusterfuck die je wist dat ging komen.

ScumbaggusMaximus | 19-06-19 | 18:36

Eindhoven is toch alleen maar voor zwakko's?

Cor Netto | 19-06-19 | 18:34 | 1

Nee wel voor nerdo's, echte mannen gaan voor de TU naar Delft volgens mij.

Drosofila | 19-06-19 | 18:57

Geachte selectiecommissie TU Eindhoven,
mijne heren,

Mijn naam is Minous en ik ben een poes. Ik zou graag op uw universiteit verder willen werken aan mijn empirische onderzoek over de beleving van huis, tuin en keuken. Het onderzoek betreft met name het welbevinden van mijn mede poezen en de invloed daarop vanuit de omgeving. Wat maakt me blij, wat niet etc.
Het zal toch niet zo zijn dat u mij bij voorbaat uitsluit vanwege mijn ras of soort. Ook over mijn intelligentie hoeft u zich geen zorgen te maken want mijn baas zegt altijd dat ik de aller aller slimste kat ben van de hele wereld. Hij is een Dr. dus kan het weten. Mijn bazin is een Mr. en spreek en dat is zeer uitzonderlijk mijn baas in dit geval niet tegen.

Graag hoor ik van u,

Minous aspirant PhD

namensmijnhond | 19-06-19 | 18:34

Thee Universiteit Eindhoven.

Mr_Natural | 19-06-19 | 18:33

Dat is dan wel weer volkomen logisch.

Cobalt bomb | 19-06-19 | 18:17

Toch zou je het eerder verwachten van de Khatolieke Universiteit Tilburg.

De Briemusketier | 19-06-19 | 18:12 | 1

Die hebben in ieder geval de naam mee ja.

A.I. van Dee | 19-06-19 | 19:20

Het plan voor de man is: laat je ombouwen tot vrouw, scoor een V in je paspoort, schuifel met gemak naar binnen bij de TUE, vang alle credits, lof en summa cum tijdens je proeftijd/PhD, en laat je daarna weer terug ombouwen tot je eigen fijne man. Kost wat, heb je ook wat.

Taggart | 19-06-19 | 18:11 | 1

Er zijn ook mannetjes met een Vtje op hun uniform. Tellen die ook?

Cobalt bomb | 19-06-19 | 18:18

Dit grapje kost dus een bonus van 100K p.p. + extra wervingskosten + salaris van een mentor naast de standaard kantoorruimte en salaris. Gratis 100K, hoe makkelijker kan je de graaicultuur aanmoedigen?

De hele faculteit wordt op de kop gezet, van div. bronnen heb ik al vernomen dat er een NDA moest worden getekend voor het bekendmaken en dat alle communicatie moest gaan door getraind personeel. Intern was er nogal wat onenigheid over van de raad (o.a. grote namen uit het bedrijfsleven van delft, ASML, etc. die hier tegen waren) maar is het er door heen gedrukt door een stemming van het bestuur.

Grofweg 25 miljoen wordt er door heen gerost in de komende twee jaar om dit experiment door te zetten. Hier gaat dus het geld naar toe dat door de overheid "geïnvesteerd" is ten nadele van het afschaffen van de basisbeurs. Het algemeen recht om te studeren zonder schulden weegt minder zwaar dan de linkse hobby's en experimentjes.

StarFox | 19-06-19 | 18:08 | 1

Als bedrijf zou ik acuut mijn geld eruit trekken. Het geeft nu een mooie gelegenheid de linkse hobby van adverteerdersbellen uit te oefenen. De bedrijven die nu de TUe nog sponsoren steunen dit beleid dus. Goed om te weten. Daar hoef je dus ook niet meer te gaan kijken voor een baan.
Binnen mijn bedrijf gaan de initiatieven richting Nederland op ijs. Zaken doen met de overheid is al meerdere malen onmogelijk gebleken door interne vriendjes en netwerken, de universiteiten gaan nu ook op zwart.

Frau Merkel | 19-06-19 | 19:17

Ik vind het sowieso dat er extra geld wordt besteed aan vrouwen op de universiteit. Is er meer geld nodig omdat ze anders niet gelijkwaardig aan mannen kunnen zijn? Lukt hun onderzoek niet als ze meer geld krijgen?

Quichegerechtigde | 19-06-19 | 18:07 | 1

Faculteiten als psychologie, rechtsgeleerdheid en geneeskunde zijn al voor driekwart of meer gefeminiseerd.

theo-is-dood | 19-06-19 | 19:31

is dat familie van elkaar, omdat ze beide zwarte stift heten.

omeP | 19-06-19 | 18:07

Ik zie het probleem niet, zolang die wijven daar werken zijn ze niet aan het inbreken, en daarnaast is het tijd dat de nederlandse vrouwen eens serieus werk van een fulltime baan maken. Je zal ze de kost moeten geven, die luie wijven die er part time de kantjes vanaf lopen. Goede zaak dat er eindelijk paal en perk aan gesteld wordt. Hebben we als mannen weer en meer tijd om naar het cafe te gaan.

De Briemusketier | 19-06-19 | 18:07 | 2

Het zou leuk zijn als de vuilnisdienst of putjesscheppers enkel nog maar vrouwen aannemen wegens gebrek aan genderbalans. Kijken hoe lang het duurt voordat deze diensten instorten.

Nee, dit soort kreten bestaan enkel voor luxe baantjes waar je normaliter jezelf kapot moet werken om aan te komen. Die krijgen ze nu dus voorgeschoteld met een bonus van 100K zonder de opofferingen (geen gezin, geen sociaal leven, geen vrije tijd, etc.) die mannen vaker bereid zijn om te maken.

StarFox | 19-06-19 | 18:14

@StarFox | 19-06-19 | 18:14: het glazen plafond krijgt alle aandacht, de glazen vloer.... Halen de feministen de neus voor op.

Solar666 | 19-06-19 | 20:13

Et TU, Eindhoven?

fladder | 19-06-19 | 18:03 | 1

Beter verhuizen naar Tilburg en dan TUT noemen.

Cor Netto | 19-06-19 | 18:36

Mannelijke negroïden, Chinezen (heel slim) , Arabieren etc kunnen het ook wel schudden. Deze flauwekul gaat natuurlijk geen standhouden.

Zwizalletju | 19-06-19 | 18:03

Ik ga een open sollicitatie schrijven als gendercoördinator.

Simon_GS | 19-06-19 | 18:02 | 1

Er valt geen gender meer te coördineren. Alles is vrouw of verwijfd.

Frau Merkel | 19-06-19 | 19:19

Kom er maar in Silly Sil !
Werk aan je toko.

demaup | 19-06-19 | 17:55

Inclusieve community is dus alles en iedereen exclusief blanke hetero mannen. Dat hele alfabet van dat inclusieve clubje, hadden ze kunnen verkleinen door -bhm.

Wim Venijn | 19-06-19 | 17:54

Met het stapelen van contragewichten van een hangbrug m'n lul er tussen gekregen, zit er nog aan maar plat en lang. Stem als gevolg hiervan een paar octaven hoger. Thuis gekomen de houtkachel met benzine en een gesloten afvoer klep aangestoken, POEF! Zwart als roet. Als gevolg daarvan kon ik het hele huis schoonmaken. Vrouw niet thuis, maar vanwege het eerste kon ik fellatio op mezelf toepassen. En tot slot, van dit alles iemand anders de schuld gegeven.

Zo. Kom ik in aanmerking?

GKJP | 19-06-19 | 17:53 | 2

Bijna,
Het V’tje in je paspoort, dat moet nog...

Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 17:55

Identificeren als zijnde zwarte vrouw is tegenwoordig voldoende in Amerika. Hopelijk komt die onzin ook niet hier aanwaaien.

Wim Venijn | 19-06-19 | 17:58

Mooie tekening. En verder laat Bubbles het genderglas lekker aan zich voorbij gaan. Ze doen allemaal maar.

BlowingBubbles | 19-06-19 | 17:52

En iedereen haalde zijn schouders op en ging weer over tot de orde van de dag. Knotsgekke tijd dit. Maar wacht maar af, dit wordt huilen.

Panos88 | 19-06-19 | 17:52 | 1

Glas, gehurkte plas, was.

McSplutter | 19-06-19 | 17:58

Nu ik er nog eens goed over nadenk. Mooi laten gaan, want dit wordt lachen, gieren en brullen. Vrouwen onder elkaar op de werkvloer loopt altijd uit op ruzies, irritaties, haat en nijd.

First Contact | 19-06-19 | 17:49 | 4

@2tribes | 19-06-19 | 17:55: Sterker nog, een meerderheid van de vrouwen waar ik mee heb samen gewerkt gaven juist aan samen te willen werken met mannen. En in het aangenomen (LOL) om juist in een groep met alleen vrouwen te werken, omdat de sfeer, zonder man, onuitstaanbaar was.

First Contact | 19-06-19 | 18:03

@First Contact | 19-06-19 | 18:03: - het

First Contact | 19-06-19 | 18:03

@2tribes | 19-06-19 | 17:55: Ik ken een vergelijkbare organisatie bij de overheid. Vrouwen die worden ingehuurd zijn zonder uitzondering binnen twee jaar zwanger. Dan komen ze nog drie dagen per week werken waarvan één dag thuis. Makkelijk informeel overleg wordt daardoor moeilijk. Ook de chefjes zijn vrouwen die drie dagen p/w inzetbaar zijn. En inderdaad, het werkoverleg is een gezellig theekransje waarbij we vooral aardig moeten zijn voor elkaar. Beslissingen nemen en knopen doorhakken gaat traag en stroperig en kan slechts in collectief.

theo-is-dood | 19-06-19 | 19:37
▼ 1 antwoord verborgen

Een beetje Brabeau man wil niet naar de TU Eindhoven, die wil een crystal meth of xtc lab, en een sombrereau met een aangeplakte snor, en een tequila na vijven. En welke man wil dit nou niet.

De Briemusketier | 19-06-19 | 17:49 | 2

Klinkt als een plan !
Alleen dat verhuizen naar Brabant, dat is nog een dingetje...

Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 17:53

@Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 17:53:
No worries, de brabeaus komen naar je toe deze zomer.

De Briemusketier | 19-06-19 | 18:00

Haha. Voordeel is wel dat de inconsequentie, waanzin en hypocrisie steeds duidelijker worden.

raskol | 19-06-19 | 17:49

Dit is in optima forma wat Douglas Murray onlangs in dat lange interview met die twee Murray-fans zo raak omschreef. Dat identiteitspolitiek uiteindelijk zichzelf onmogelijk maakt wanneer de groepen die het individu identiteit dienen te verschaffen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Hoe houd je 'echte' vrouwen, als het om voorkeursbehandelingen gaat of juist om het bestrijden van vooroordelen en discriminatie, op één lijn met lieden die zich tot vrouw hebben laten verbouwen bijvoorbeeld? Het wordt een komedie.

Schoorsteenveger | 19-06-19 | 17:49 | 1

Precies

lacucaracha | 19-06-19 | 17:59

Ik hou niet zo van technische vrouwen, die hebben altijd meteen door dat 23 cm geen 28 cm is.

Mr_Natural | 19-06-19 | 17:47 | 1

*Pink omhoog steken doet..*
Sure...

Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 17:51

De TU Eindhoven ruilt kwaliteit in voor kwantiteit. Persoonlijk zou ik afraden om daar nu nog een studie te volgen.

BozePaarseMan | 19-06-19 | 17:47

Tja, als ik seks wil wil ik ook een echte vrouw, en geen man of iets ertussenin.

Dus deze maatregel zal wel zijn ingesteld door iemand die hoopt veel neukseks te gaan hebben.

Specy | 19-06-19 | 17:46

Nou, TU/e.
U handelt in strijd met de wet. U discrimineert.
Op grond van geslacht. En, dat is verboden.

"Discriminatie van transgenders en intersekse personen valt in Nederland nu al onder het verbod van onderscheid op grond van geslacht. " Bron: www.mensenrechten.nl/nl/nieuws/wetsvo...

Oordelen van datzelfde college, vóór de wetswijziging, zij via dezelfde site te vinden. Tik gewoon even 'transgender' in het zoekveld.

gaffelbaard | 19-06-19 | 17:46

De Linkse Kerk barst nu van verontwaardiging oh wacht krekels

lingo star | 19-06-19 | 17:45

Waar zijn de VOORGEDRUKTE aangifte formulieren?

Mathijs2017 | 19-06-19 | 17:43 | 1

Liggen in het GroenLinks-hoofdkwartier. Onder de onderste steen.

Cor Netto | 19-06-19 | 18:39

heb ook op de t.u. gezeten in eindhoven, niemand geloofd mij,was wel op het dak.

reetjemoose | 19-06-19 | 17:43 | 3

Ik geloof het wel, Eindhovenaar Peter Koelewijn heeft er zelfs een liedje over gemaakt.

Mr_Natural | 19-06-19 | 17:44

Je hebt in ieder geval wel humor.

lacucaracha | 19-06-19 | 18:00

@Mr_Natural | 19-06-19 | 17:44: Ja, maar die is er inmiddels ook af en woonde achter mij bij de Leenderweg in de buurt, eind van de TU af.

Kinkfactor | 19-06-19 | 18:03

Dat is omdat Jantje Vinex niks te vertellen heeft. Wat een stel wijven die jongetjes van vandaag. Die krijgen wat ze verdienen.

azijnseikerT | 19-06-19 | 17:41 | 7

@katwijkse kuil | 19-06-19 | 18:05: er is maar een groep die categorisch in reclameboodschappen als minkukel wordt weggezet: de blanke man.

theo-is-dood | 19-06-19 | 19:39
-weggejorist-
katwijkse kuil | 20-06-19 | 00:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch lastig om transgenders goed in te delen. Misschien moet er maar EU-wetgeving komen die bepaalt dat wie voor de wet als man wordt gezien een goed zichtbaar kenmerk ingetattoeëerd moet krijgen op zijn voorhoofd, bijv. in de vorm van een EU-ster? Dan werkt de discriminatie tenminste effectief en hoeft zo'n expertise centrum niet al dit soort lastige vragen te beantwoorden

radiatorknopje | 19-06-19 | 17:41 | 2

D66 brandmerk.

bqbq | 19-06-19 | 17:46

Waarom geeft Frank Baaijens zijn baan niet aan een vrouw? Wees consequent aan je eigen standpunt man!

StarFox | 19-06-19 | 17:40 | 2

Dat! Ik zag gisteren dat interview in Nieuwsuur en dat deze vraag niet gesteld werd was echt een gemiste kans. Als je zo graag vrouwen wilt dat je anderen hun carriere ervoor opoffert, stap dan op zijn minst zelf ook op.

Specy | 19-06-19 | 17:44

Nieuwzuur is überhaupt een gemiste kans.

Cor Netto | 19-06-19 | 18:40

Als iemand mij dertig jaar geleden had gezegd dat dit de wereld zou worden waarin wij nu leven had ik het niet geloofd.

osolemio | 19-06-19 | 17:40 | 3

Inderdaad. Het lijkt haast wel of we in een film/parodie leven, het is met gezond verstand niet meer te bevatten.

First Contact | 19-06-19 | 17:44

Het ED had het gewaagd bij het artikel over de TU een poll te zetten. Resultaat: 86% tegen. Men is nu in het Glasgebouw (redactielokaal) nu druk bezig hoe dit te spinnen tot overweldigende steun voor het voorstel.

5611 | 19-06-19 | 18:02

@5611 | 19-06-19 | 18:02: Yep, het ED is een echt links vod. Ik kan het weten want heb er nog eens lang geleden een paar jaar op de redactie gezeten. Aan de Wal dus. Nix, maar dan ook nix veranderd. Daar werd gewoon gediscrimineerd op gedachtengoed, zoals bij de meeste MSN.

Kinkfactor | 19-06-19 | 18:08

Neem dan wel twee vrouwen aan voor dezelfde functie. Zodat ze afwisselend ongesteld kunnen zijn en dus onhandelbaar en niet tot werken in staat.

2voor12 | 19-06-19 | 17:39 | 3

Zet vrouwen bij elkaar en binnen 4 maanden zijn ze gelijktijdig ongesteld. Moet je indenken hoe dat is 1 week per maand.

Rotterdammert1965 | 19-06-19 | 17:41

Familie Zwartestift had dit ook aan de keukentafel kunnen afhandelen toch?

HetPhantom | 19-06-19 | 17:38 | 1

Hahaha

2tribes | 19-06-19 | 17:42

Linkse Goodwill ontmoet Linkse Bureaucratie

niemand specifiek | 19-06-19 | 17:36

Godskolere! Wanneer komt nou eens die meteoriet die er een einde aan maakt?

McMarx | 19-06-19 | 17:35 | 1

Ik las minaret. Die zijner algenoeg

Rotterdammert1965 | 19-06-19 | 17:42

Mijn voorkeur gaat ook uit naar vrouwen.

Ruimedenker | 19-06-19 | 17:34

Dus feministen worden boos als ze worden voorgetrokken.... Het is ook nooit goed. Zeg ik als v tje.

Rheia | 19-06-19 | 17:34

Ze nemen niet zomaar iedere vrouw aan hoor, je moet minimaal huishoudschool hebben.

Mr_Natural | 19-06-19 | 17:34 | 4

Moest lachen

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-19 | 17:39

Jammer voor Hennis. Zij heeft net een secretaresse-opleiding gehaald.

Frau Merkel | 19-06-19 | 19:23
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is nou sexisme.

JackStick | 19-06-19 | 17:31 | 3

Echt vreselijk. Vrouwen voor wie de deur wordt opengehouden. Bahbah.

Rheia | 19-06-19 | 17:35

Dat je er sowieso al zou WILLEN werken is wat mij betreft al redelijk bijzonder. In een "inclusieve en diverse community' werken klinkt voor mij alsof je je vrijwillig aanmeld om dagelijks te verkeren tussen gesjeesde imbecielen die uitsluitend bezig zijn met welk geslacht, huidskleur of afkomst de persoon heeft dan met wat die persoon daadwerkelijk kan.

Lijkt me een zeer slechte omgeving om je talenten tot volle wasdom te laten komen.

Wat carrière betreft dus een slecht plan. Maar goed. Er zijn ook mensen die niets kunnen behalve politiek correct zijn en als dat voldoende is voor een leerstoel, nu ja. Dan is het wel makkelijk geld verdienen natuurlijk. En dan maar hopen dat de wereld nooit veranderd want dan sta je lekker voor lul met genderneutrale, inclusieve en diverse CV wat alleen maar illustreert dat je niets kan behalve hielen likken.

Dutchbeaurouge | 19-06-19 | 17:31 | 4

Zo bijzonder is dat niet, mensen bij universiteiten blijven vaak 50 jaar hangen. Van marktwerking hoeven ze niet bang te zijn, want het bedrijfsleven weet wel dat een TU/e aanstelling dus niets meer betekend.

Het blijft een grote kliek. Nu krijgt men ook nog 100K gratis en mentorschap, want blijkbaar kunnen vrouwen het niet zonder. Hiervoor gaf TU/e ook aan vrouwelijke studenten gratis laptops e.d. Patroniseren is voor sommige vrouwen geen probleem, zo lang ze maar macht en geld krijgen. Genoeg mensen die hun integriteit en zelfrespect in de put gooien voor dit soort favoritisme.

StarFox | 19-06-19 | 17:46

Nee hoor, je hebt er allemaal lasers en rare stofjes om te onderzoeken voor een flink salaris.

SHSH | 19-06-19 | 18:14

Ja lekker divers werken! Humor is verboden want er is altijd wel iemand gekwetst. Heb je negerts dan hoeft alleen het Sinterklaasfeest weg dus dat valt wel mee. Heb je moslims dan moet de kerst- en vrijmibo drooggelegd worden en de kantine wordt halal gecertificeerd (bestaat!).Kerstboom mag uiteraard niet meer en er moet een gebedsruimte komen. Kerstboom weg is niet genoeg, feestdagen moeten ingewisseld worden. Je collega's moeten 5 maal daags bidden en mogen dan niet gestoord worden. Sowieso kun je één maand per jaar hun werk opknappen omdat ze volkomen lusteloos zijn. Vrouwen dienen als tweederangs behandeld te worden en indien mogelijk moeten er gescheiden ingangen komen. Helemaal toppie, die diversiteit! Het maakt ook duidelijk waarom partijen als GL en D666 roomblank zijn evenals diversiteit predikende krantenredacties.

5611 | 19-06-19 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig ben ik nog een Ir. van voor het BaMa systeem.
Mijn vraag aan jullie: kan ik de TU/e nog wel op mijn CV laten staan, of moet ik er een wat eufemistische "grote technische universiteit in het zuiden van Nederland" van maken?

Monkey Cabbage | 19-06-19 | 17:26 | 8

@5611 | 19-06-19 | 18:23: Dat geloof ik nog niet, maar met wat u zegt ga ik eens denken of ik mij eindelijk ook zo'n schaamte kan aanmeten.

McSplutter | 19-06-19 | 19:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik herinner me nog dat mijn dochter toen ze een jaar of 3 was vervelend deed als ik haar veters strikte, ze wilde het zelf doen. Dan zei ik: 'okee, doe het zelf maar dan.' Na een paar minuten veterworstelen zei ze dan: 'papa doen.'
Laten we het gewoon een keer proberen, laat de vrouwen het van de mannen overnemen, kan nooit lang duren.

Mr_Natural | 19-06-19 | 17:25 | 1

Seksist! Heeft met leeftijd te maken. Dat heet de peuter pubertijd. Wat voor vader ben jij!?

Rheia | 19-06-19 | 17:39

He wilde ik net m'n pik er af knippen om op de stapel sollicitanten te belanden, lees ik dit.

RandyBiel | 19-06-19 | 17:25 | 1

Poe poe, net op tijd was ik ook mee bezig plus een mens van kleur worden blijkt ook nog al wat te kosten los van de rolstoel e.d.

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-19 | 17:36

Geenstijl weet dat niemand luistert, dan toch maar proberen de ltghb beweging proberen op te hitsen dan maar?

Count_Grishnackh | 19-06-19 | 17:23 | 3

Die lezen mee hoor. Want die zitten vaak werkeloos thuis en hebben niks beters te doen dan schuimbekken.

Rheia | 19-06-19 | 17:40

Daar is weinig voor nodig om die kluit in alle staten te helpen.

2voor12 | 19-06-19 | 17:40

Dat je mannen weigert doet je faam in het deugcircuit met sprongen rijzen maar nu krijgt die slappe conrector pas echt problemen. Het hele LHBTQXYZ-alfabet staat dadelijk op zijn kop. En dan heb je wat uit te leggen bij je mededeugers.

5611 | 19-06-19 | 18:27

**Doet ff nadenken over grap voortrekken versus aftrekken**

Hemmenaar7 | 19-06-19 | 17:23 | 1

Mannen zijn gewend aan voor trekken.

Gulliver | 19-06-19 | 17:26

Philips vond de gloeilamp uit en nu gaat een TU vol met vrouwen onderzoeken hoe ze een kapotte lamp moeten vervangen.

Gulliver | 19-06-19 | 17:22 | 3

En straks geen man meer in de buurt om het uiteindelijk toch maar te doen.

spanarchist | 19-06-19 | 17:25

Hihi..

CalamityJane | 19-06-19 | 18:54

LOL!

weggeterrorist | 20-06-19 | 08:34

Wacht maar tot PvdD bij de volgende verkiezing meer dan 10 zetels heeft, dan gaan die eisen dat er alleen dieren aangenomen worden, en artikel 1 moet ook worden aangepast vwb gelijke behandeling

skoftig | 19-06-19 | 17:22 | 1

En dan die eisen voor een dierencao, ik wist niet of ik lachen moest dan wel huilen.

lingo star | 19-06-19 | 17:49

Als Piet/Petra inderdaad bestaat, dan zijn zijn/haar problemen wel iets groter dan het niet aangenomen worden bij de TU.

spanarchist | 19-06-19 | 17:22 | 1

Scheelt 18 cm

Rotterdammert1965 | 19-06-19 | 17:44

Maar wat nou als een vrouw op de faculteit "zwakstroom voor beginners" zich 'ineens' laat ombouwen tot man.......?
Wordt hij... dan ontslagen wegens bedriegen ?

Gemeen Mosje | 19-06-19 | 17:21 | 4

<SJWmode> Tikte u dat ZWAKstroom nou expres? Foei! </SJWmode>

McSplutter | 19-06-19 | 17:28

@Gemeen Mosje | 19-06-19 | 17:59: Geen zorgen, ik zou dit soort dingen niet met een straight face aan een agent kunnen vertellen.

McSplutter | 19-06-19 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Het linkse gekkenhuis kent vele gangen, geen van allen leidt naar het licht van de wetenschap.

Jan Passant mk2 | 19-06-19 | 17:20

Misschien is het een idee om geen mannelijke studenten meer aan te nemen? Waarom zou je mensen opleiden die later toch niet aan het werk mogen?

wilmeister00 | 19-06-19 | 17:20 | 4

De weg naar de hel is geplaveid..

wilmeister00 | 19-06-19 | 17:22

Dat is dus logica !

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-19 | 17:39

Dat zou men vast wel willen, maar dat gaat ten koste van de inkomsten, en dat wil men dan weer niet.

McSplutter | 19-06-19 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar gaat het bij de Tu Eindhoven zo goed dat discriminatie kan. Een klacht wegens discriminatie is op zijn plaats. Iemand kan niets doen aan de huidskleur, geslacht, kleur ogen.
Dat een universiteit mensen op geslacht selecteert is een goede universiteit onwaardig.

El Rico Grande | 19-06-19 | 17:19 | 4

Gezien deze formulering is deze discriminatie voor TU Eindhoven nog niet uitgesloten, dus. In Delft zou het niet mogen, of Leiden, Utrecht, Rotterdam. VU wel. Moeilijk allemaal.

pvpb | 19-06-19 | 17:31

Slikte Michael Jackson geen witmakers? Mij staat zoiets bij.

MAD1950 | 19-06-19 | 17:35

Uni betekent gelijk, versiteit weet ik niet.

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-19 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

De linkse hersenverweking begint pandemische vormen aan te nemen!.

swebe | 19-06-19 | 17:17 | 1

Je kunt waarschijnlijk ook niet zakken?

Mr_Natural | 19-06-19 | 17:16 | 4

In de quasi-wetenschappelijke wereld van eindhoven (ik weet waar de shift-key zit, maar gebruikte hem hier expres niet) wordt zakken waarschijnlijk verbloemd als "scrotumeren".

McSplutter | 19-06-19 | 17:22

Het mondelinge examen wordt door de meeste dames op een haar na gehaald.

Gulliver | 19-06-19 | 17:25

Wel ergens overheen zakken. Dat wel.

Rotterdammert1965 | 19-06-19 | 17:46
▼ 1 antwoord verborgen

Studenten anno 2019:

De Radboud Universiteit uit Nijmegen wil studenten die wat minder in hun vel zitten, vanaf woensdag wat hulp extra bieden. Door uit te huilen in de speciaal ingerichte huilkamer kunnen opgekropte emoties de vrije loop worden gelaten.

Sterkte.

A.S. Perien | 19-06-19 | 17:15 | 5

@Monkey Cabbage | 19-06-19 | 17:23: die universiteit is om te huilen.

El Rico Grande | 19-06-19 | 17:34

@Monkey Cabbage | 19-06-19 | 17:23: "Studenten met slechte punten, liefdesverdriet of EEN OVERLEDEN HUISDIER...". Dat moet een hoax zijn met die huppelende puppy op dat grote scherm.

McSplutter | 19-06-19 | 17:49

Oh mijn god wat erg. Zeg me dat dit bericht van De Speld komt.

5611 | 19-06-19 | 18:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zoek een parttime baan, ik dacht ik ben slim en laat 1 bal weghalen, maar helaas.

Mr_Natural | 19-06-19 | 17:15 | 6

Ik moest lachen.

spanarchist | 19-06-19 | 17:23

@Uncle Melon | 19-06-19 | 17:22:

Messi maar hij kan er alles mee.

Gulliver | 19-06-19 | 17:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Positieve discriminatie is een verzinsel van de linksmens. Discriminatie is een negatief verschijnsel, maar als het je even niet uitkomt zet je er het woordje 'positieve' voor en probleem opgelost, een linksmens heeft immers altijd het (morele) gelijk aan zijn zijde. Als ik iemand op zijn muil timmer en hou ten overstaan van de rechter vol dat het geen mishandeling was maar 'positieve' mishandeling kom ik er ook niet mee weg.

Crusher | 19-06-19 | 17:12 | 2

Discriminatie is altijd positief voor de een en negatief voor de ander dus volstrekt onnodig om het woord er nog eens voor te zetten.

sprietatoom | 19-06-19 | 17:26

Wel als je links bent en de rechter ook.

koeberg | 19-06-19 | 17:28

De hele LGGBDTTTIQQAAPP-gemeenschap (lggbdtttiqqaapp.us) is nu op hun pik getrapt neem ik aan.

DSK | 19-06-19 | 17:11 | 1

Sjah, je eventjes gevoelsmatig **identificeren** als vrouw is doorgaans toch voldoende om op die fijne schonere WC te kunnen gaan schijten?

hotmint | 19-06-19 | 20:14

Inclusief en divers. Ik krijg er zo ontzettend de jeuk van. Rillingen.

Eduardo- | 19-06-19 | 17:11 | 1

Dat 'community' is ook wel blaartrekkend.

McSplutter | 19-06-19 | 17:17

Ik vind dit nogal een kutmaatregel..

Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 17:11

Dat komt goed, aangezien ik mezelf als vrouw identificeer.

Heer Hugo de Waard | 19-06-19 | 17:10

Het begint groteske normen aan te nemen.

MickeyGouda | 19-06-19 | 17:10 | 1

Bijna elk systeem moet eerst over de kop gedraaid worden voordat het zichzelf kan resetten. Bier en chips pakken en even afwachten. Dit regelt zich vanzelf wel.

Frau Merkel | 19-06-19 | 19:26

Zelf op de Joop, toch wel bekend van het racistische karakter, was men opvallend negatief

Mark van Leeuwen | 19-06-19 | 17:09 | 1

Die zijn alleen racistisch jegens blanke mannen. Zelfs hun racisme is racistisch.

Muxje | 19-06-19 | 17:10

Artikel 1 was toch die partij van Sylvana Simons voor ze de naam veranderde in BIJ1 (bijeengeraapt zooitje idioten)?

Osdorpertje | 19-06-19 | 17:09

Als familie [Zwartestift] kun je mekaar toch wel een beetje matsen?
Voor de rest is het gaapgehalte in deze TU/e materie zo groot dat bijna de bovenkant van mijn kop eraf valt.

gemeentereiniging | 19-06-19 | 17:08

Gaat het ook een probleem worden als je als vrouw binnenkomt, maar later besluit dat het man zijn beter bij je past?..

druipsmurf | 19-06-19 | 17:05 | 1

Ja. Trans-mannen zijn veraders. Trans-vrouwen bedriegers. Houd de laatste feministische ontwikkelingen een beetje bij, wil je? (TERF)

koeberg | 19-06-19 | 17:35

Gewoon als allochtone man gaan solliciteren en bij afwijzing aangifte doen.

Mahatma | 19-06-19 | 17:04 | 1

LOL, sterk

Hemmenaar7 | 19-06-19 | 17:20

Wat een heerlijke troll om deze fantastische maatregel te diskwalificeren.

Nickkkk | 19-06-19 | 17:03

Greg is beter in het tekenen van piemols.
Dit is maar een slappe hap.

Gulliver | 19-06-19 | 17:01 | 1

Tja, laat ik dit dan een WEL geslaagde cartoon vinden. Hier is blijkbaar geen verklarende tekst bij nodig. Die kwaliteit mist Greg nog.

J-van-de-Bontekoe | 19-06-19 | 17:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken