Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BinnenhofBanaan du Jour: Ministerie van Justitie dwingt OM tot vervolging van Nieuwsuurbronnen

Minister Grapperhaus wil klokkenluiders aan de schandpaal van de rechtsstaat spijkeren.

De Banaan van de Dag is voor Fred Babbelwaus. De minister van Schijnveiligheid en Kastejustitie heeft aangifte gedaan tegen een gewetensvolle ambtenaar die naar Nieuwsuur stapte om een interne klacht te delen, waarin ze beschreef hoe ambtenaren & onderzoek van het WODC onder druk werden beïnvloed en bijgestuurd. Die klacht werd intern niet opgelost, en dankzij die klokkenluider wist GeenStijl dat we moesten wobben op MH17 bij het WODC. Waarop we ontdekten dat Dick Schoof conclusies van MH17-onderzoeken had beïnvloed en laten aanpassen. Die interne klokkenluider had dus helemaal gelijk en Sis Gabberhouse moest toegeven dat GeenStijl gelijk had

Maar misstanden, manipulatie en de angstcultuur bij de overheid blootleggen mag helemaal niet in deze Bananenrepubliek cq Fruitmonarchie dus nu trekt Frits Shoarmasaus de scheefneukers van het OM uit hun parenclubs voor een aangifte tegen de bron(nen) van Nieuwsuur. Walgelijke spinkwoot van de  Week: “Het lekken van informatie is ondermijnend voor het onderlinge vertrouwen en bovendien schaadt het in veel gevallen de privacy en het veiligheidsgevoel van medewerkers of andere betrokkenen.” Het is dus precies andersom: het vervolgen van mensen met een geweten kweekt een angstcultuur waarin ambtenaren elkaar en hun (politieke) bazen gaan wantrouwen en doodsbang worden om hun geweten in vrijheid te laten spreken. En dat is precies wat Sper Grüberhaus probeert te bereiken: ambtenaren te bang maken om de bonnetjes van justitiële fuckups, politieke beïnvloeding en onethisch overheidsbeleid te lekken naar de media. Kortom. Die lelijke kale Uncle Fester van V&J is een slecht mens. 

Ongetwijfeld zometeen meer in Nieuwsuur om 22u, waar we horen of Bas Haan al van zijn bed is gelicht door de Grapperstasi, om hem met een felle lamp op de bek te waterboarden tot hij zijn bronnen prijs geeft. Hou vol, Haan!

Reaguursels

Inloggen

Oreren over transparant zijn, is altijd lekker makkelijk en mooi voor de beeldvorming, tot het spannend wordt. Schaamteloze hypocrisie bij min J&V.

Mickdestok | 14-06-19 | 13:16

Zielig volk die daar aan mee doen. Het cultuurtje binnen die Ambtenaren kliek, en alles wat daar weer om heen hangt, is dat ze menen dat ze geen fouten kunnen maken en wanneer iemand hen wijst op het feit dat ze fouten maken gaan ze direct in de ontkenningsmodus staan. Dan heb je eigenlijk geen andere mogelijkheid dan klokkenluider te worden wanneer je de fouten wilt benoemen.. Ja en die willen ze nu dus juridisch (nota bene) gaan aanpakken. Gaat zo niet goed natuurlijk want wij als volk hebben recht op de waarheid.

Toetsiemonster | 14-06-19 | 10:08

Wordt dit ergens eigenlijk bijgehouden, beetje zoals onder genoemd wikileaks (/ftm)?
Lijkt me toch interessant om van buitenaf de puntjes te verbinden, met bijvoorbeeld een tijdlijn. Stof ik mijn aluhoedje alvast af.

Verder, hoera voor transparantie! Driewerf!

Klaarblijkelijk een vinger op de zeer zere plek.

Kleine_Deugniet | 14-06-19 | 09:56

Nou, vroeg of laat gaat ook Grappenhaus raus en een andere muppet er in. Maar als NL nou eens op de juiste partijen gaat stemmen, dan ruimen we die politici zo wie zo, dan kan ook het "vrij linkse" ambtenaren volk er ook uit. Anders blijft het een zooitje.

AMX pri | 14-06-19 | 09:48

Is gelijk aan, hoe opstelten het OM dwong om Wilders te vervolgen.

Muuke | 14-06-19 | 09:34

Ook toevallig nadat een klokkenluider over de wildersgate aan de bel trok.

komtdatschot | 14-06-19 | 09:34

Grapper buigt voor de deep state en als er mensen zijn die aan het bestaan daarvan twijfelen... slaap door.

grindbak | 14-06-19 | 09:33 | 1

Klaarwakker. Blijf bij Geert met mn stem.

Muuke | 14-06-19 | 09:35

Als het eruit ziet als een nazi, praat als een nazi dan is het waarschijnlijk een neonazi.

Arnold9638 | 14-06-19 | 09:23 | 1

Domste comment ever.

elfenstein | 14-06-19 | 11:19

Er moet een nederlandse wikileaks komen op het tor netwerk. Probleem opgelost zou ik zeggen.

ardeverb | 14-06-19 | 09:17

Ja nou dat weet je in dat wereldje. Als je snitcht ga je down. Oh wacht dit gaat over de overheid...

sjef-van-iekel | 14-06-19 | 09:15

Hoe maak ik een doofpot, teleac. Ik heb nog nóóit zo'n kluit idioten bij elkaar gezien.

Muuke | 14-06-19 | 09:12 | 2

Net of ze elkaar opzoeken.

Mart6037 | 14-06-19 | 09:13

Niet mopperen, mensen. We hebben het immers goed in Nederland. In Noord-Korea wordt iemand die mistoestanden aan de kaak stelt in het openbaar opgehangen. Hier wordt de klokkenluider alleen maar vervolgd in combinatie met verlies van baan en inkomen.

NPOlitiekgekleurd | 14-06-19 | 09:12 | 3

Deze was uit zichzelf al vertrokken.

Muuke | 14-06-19 | 09:18

Of ze worden door een stuk Jihadistenvulis of een "natuurmensch" gedood. Of hun optredens worden verboden, zoals we bij de acties van Pegida/Wagensveld zien. Want je kunt over mensen als Fortuyn, Van Gogh en Wagensveld vinden wat je wilt, maar het zijn ook klokkenluiders. Ze stellen iets. Daar wordt allerlei naiëf volk chagrijnig over, maar uiteindelijk komen de door hen geduide problemen wel aan de oppervlakte. Vaak nog met veel rumoer en geweld ook. Bij Fortuyn en Van Gogh kostte hun gelijk hun leven en in het geval van Wagensveld worden de problemen in stand gehouden en de boodschapper in de hoek geparkeerd,. Toen KOZP in Dokkum mocht protesteren stonden daar honderden agenten om ze te beschermen tegen iets dat er niet was. Als Wagensveld een demo volgens de regels aanvraagt, wordt het verboden, of men laat het op een confrontatie aan komen.

Heiner | 14-06-19 | 13:03

Toch niet verwonderd hoop ik ? De CDA-ratten ( we rule this country) zijn al sinds lange tijd bezig de vrijheid van meningsuiting in te perken. Vooral géén tegengeluiden toestaan waaruit blijkt dat onze regering de zaak besodemieterd: Irak,"Coalition of the Willing",MH17,Het betalen met NL belastinggeld van Al Qaeda strijders in Syrië die lokale Christenen en gevangen soldaten de nek af snijden of levend verbranden in een kooi.
Afghanistan waar wij uitsluitend dood en verderf hebben gezaaid in NATO verband.
Nee,het mondige deel van de bevolking dient vooral de mond gesnoerd te worden.

Eendragtmaaktmagt | 14-06-19 | 09:00

O, dat geloof ik zo. De mafia heeft.nog bepaalde regels.

Muuke | 14-06-19 | 09:13

Best wel een eng landje geworden dit hè? Obergruppensturmbahnführer Grapperhaus und Gauleiterin Ollongren houden de kaste der onaanraakbaren in een ijzeren houdgreep.

Nivelleermarionet | 14-06-19 | 08:47

En het is vanwege dit soort stukjes dat ik naar Geenstijl kom!

Heisessie | 14-06-19 | 08:46

Grapperhaus doet een fraaie Orwell: klokkenluiders zorgen voor een onveilig gevoel bij corrupte ambtenaren.

Tempolier | 14-06-19 | 08:35

Wat een slechte actie van Grapperhaus!
Eerst beloven dat er geen onderzoek zou volgen omdat "dat niet de cultuur is die we voorstaan" maar nu toch onderzoek instellen. Wat een faal-actie.
Dit klapt als een boemerang terug naar de VVD bij de verkiezingen.

Even afgezien van de vraag of werknemers gehouden zijn aan hun arbeidscontract door interne info niet naar buiten te brengen, is in deze affaire toch duidelijk gebleken dat de lekkende ambtenaar een valide punt had. Deze daarna gaan vervolgen is wel de blunder van het jaar. Dit kan alleen maar slecht aflopen.

Beste_Landgenoten | 14-06-19 | 08:31 | 4

Was dat maar waar. Bakra's staan in de startblokken om VVD te gaan stemmen. Overigens is Zwabberhaus van het CDA maar het maakt inderdaad tegenwoordig geen bal meer uit op welke kartelista je stemt, het is allemaal hetzelfde...

Graaf_van_Hogendorp | 14-06-19 | 08:35

Haha, grapjas. Dit land maakt het niet meer uit wat de VVD ogh nee D66 oh nee CDA oh nee GL , nee toch CDA allemaal doet.
Wat een FvD'er zegt over dat hij het zo erg vindt en tevens niet begrijpt dat de Joden zo eenvoudig afgevoerd werden in WO2, dat is pas erg. Dat kost bergen zetels. Net als het feit dat Baudet een eigen stijl van praten heeft, dat gaat hem zetes kosten . Nu ook weer een onfrisse column in de Telegraaf van Marbe over het FvD. Dat is wat de verkiezingen beïnvloedt. Echte misstanden worden onder het tapijt der MSM geveegd..

Nuchternederland | 14-06-19 | 08:36

@Nuchternederland | 14-06-19 | 08:36:
Ik denk dat deze actie echt niet goed gaat vallen. En dat het stemmen gaat kosten. Dit is de zoveelste uitglijer van dat ministerie. VVD en justitie schijnt niet lekker samen te gaan.

Beste_Landgenoten | 14-06-19 | 09:01
▼ 1 antwoord verborgen

En daarom hangen er geen klokken in moskeeën.

Mr_Natural | 14-06-19 | 08:11 | 2

Stel je voor: als je misstanden in een moskee in het openbaar wilt krijgen , moet je dus zo'n omroeper knijpen. Omslachtig.

Nuchternederland | 14-06-19 | 08:32

Preaching to the choir. Wat kunnen we nou eens doen om het stukje palliatief Nederland in te laten zien in wat voor een kutland ze eigenlijk wonen? Daar moet GeenStijl mee aan de slag.

hustler01 | 14-06-19 | 07:49 | 6

@Premier Trutte | 14-06-19 | 08:11:
Schrans T. is precies de reden waarom Grappenhuis schaamteloos NieuwZuur kan vervolgen. Oliedomme tata's stemmen kartel zolang ze maar inhoudsloos wauwelen en met veel emotie spreken.

Graaf_van_Hogendorp | 14-06-19 | 08:32

@Premier Trutte | 14-06-19 | 08:11:
Timmerschanz is een acteur. Als hij niet krijgt wat hij wil, dan weigert hij gewoon te werken tot hij krijgt wat hij wil. Tussendoor liegt en bedriegt hij zich met zijn act naar de top.

Ton8695 | 14-06-19 | 09:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Uitstekende column.
Aanpakken die Sjit.

Bat-Adam | 14-06-19 | 07:43

Denk ook even aan mensen die worden ontslagen, in een burn-out lopen, door een dure interim eruit worden gewerkt, al of niet door te zorgen dat mensen uit zichzelf vertrekken. Niet omdat ze ongelijk hebben, maar omdat ze een hindernis zijn voor de carrière van de mensen boven hen. Dat is dan belangrijker dan het geweten.
Het makkelijkste zijn makke trouwe werkers.
Klokkenluiders moeten al best een hobbel nemen voordat ze aan de bel trekken. Ze vinden wat ze zien gebeuren misschien wel zo erg, dat schade aan hun eigen leven acceptabel wordt.
Als het systeem goed werkt, zouden er geen klokkenluiders zijn.
Moet je niet naar de klokkenluider kijken, maar naar het systeem.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:38 | 2

Het makkelijkste voor managers zijn makke trouwe werkers die een beetje bang zijn om hun mond open te trekken. Zorg ervoor dat ze een hypotheek nemen en laat ze en gezin beginnen, dan houden ze mond wel.dicht en dan kun je ze onder druk zetten en uitwringen. En maak mensen niet te slim. Anders krijgen ze om de keukentafel gezeten in de gaten dat ze genaaid worden door een systeem dat hen 40 jaar geleden overboord heeft gemikt voor de winst van elite.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:46
-weggejorist-
kindapaas | 14-06-19 | 08:37

Dan weet je meteen dat het ècht goed mis is, en nog veel erger dan voorgesteld, als de Nederlandse Stasi vol machtsmisbruik gaan en op klokkenluiders gaan jagen.

Mazzelstof | 14-06-19 | 07:36

Wat.Een.Gave.Dicatuur.Mark!! Die hebben jullie toch mooi vlot opgetuigd. Iedereen bang en corrupt. Mooie visie!

Ton8695 | 14-06-19 | 07:18

Gaat het nou om rechtvaardigheid, of alleen het idee/gevoel bij de burgers dat rechtvaardigheid wint. Dat is niet helemaal precies hetzelfde.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:15

Misschien zou het OM zich beter kunnen beraden over de mogelijkheden om alle pedoseksuelen die de handleiding voor kindermisbruik hebben gedeeld en verspreid op internetfora te vervolgen.

MickeyGouda | 14-06-19 | 07:07 | 1

Uiteraard, maar dat veroorzaakt verder geen ophef.

Super Vaagstra | 14-06-19 | 08:13

Politici zijn machtsgeile, narcistische mensen die niks kunnen. En dat is heel erg gevaarlijk voor een samenleving.

Ronnie uit Helmond | 14-06-19 | 07:02 | 3

... en ze weten ook niks.

Ronnie uit Helmond | 14-06-19 | 07:02

Allemaal? D*mn, hoe gaan we het land dan besturen.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:13

En zodra je aan politiek begint wordt je geassimileerd en één van hen. Resistance is futile.

Super Vaagstra | 14-06-19 | 08:15

Ben benieuwd naar je scherpe update van rossem, nav de uitzending gisteravond.

Franque | 14-06-19 | 06:42 | 2

Hoe linkser de overheid hoe meer Noord Korea toestanden je zult krijgen. Jammer dat de gemiddelde NLder dit niet ziet, en zich steeds meer laat inpraten dat hij moet deugen, en niet denken

kwartjes | 14-06-19 | 06:50

Met die pokdalige nerd aan het roer van dit land, is de boel in rap tempo afgegleden.

kotelet | 14-06-19 | 05:04
-weggejorist-
chicago river | 14-06-19 | 04:10

Onbegrijpelijk domme (naïeve?) zet van Grapperhaus. Dit kan hij niet winnen.

Of, hij vindt de klokkenluider en pakt m aan. Dan zal het hele land achter de klokkenluider gaan staan, de WODC zaak kan echt niet door de beugel en die klokkenluider is n nationale held. -> blauw oog voor G.

Of hij vind de klokken luider niet, dan is hij een zwakke incompetente bestuurder. -> blauw oog voor G.

En die idioot doet het zichzelf aan, ook dat nog.

Munchhausen | 14-06-19 | 04:06 | 5

Wat Kaas zegt. Mocht onverhoopt de publieke opinie zich te positief uitlijnen met klokkenluiders dan is er altijd nog de pers om het smerige werk te doen. Binnen een week is hij of zij de laatste reïncarnatie van Hitler. Beproefd recept dat gegarandeerd werkt.

Mazzelstof | 14-06-19 | 07:49

Idd wat Kaas zegt, zegt de naam Ad Bos nog iets? Google maar ‘s.

Super Vaagstra | 14-06-19 | 08:17

@Super Vaagstra | 14-06-19 | 08:17:
En fred spijker.

Sjonie01 | 14-06-19 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

De overheid zou transparant moeten zijn, maar dit komt heel intimiderend over.

Tuinhekje | 14-06-19 | 04:03 | 1

Dat krijg je met tuin hekjes ..

Kuddedier | 14-06-19 | 06:56

in principe zou lekken ook gewoon strafbaar moeten zijn. echter als dit feiten betreffen waarvan wij allen moeten weten, iets groots maatschappelijk, zou de lekker beschermd moeten worden als klokkenluider.

Schepvogel | 14-06-19 | 02:52 | 2

Daarom is het ook zo vreemd dat men na aanleiding van de klokkenluiders enerzijds 3 commissies optuigt, de directeur stapt op, ze gaan naar een ander pand waar ze niet langs elkaar zitten en anderzijds aangifte doet waar blijkbaar Grapperhaus het laatste woord in heeft. De organisatie is zo schizofreen dat ze niet meer het verschil weet tussen goed en fout, beetje jammer voor juist deze J&V.

Is het in Amerika niet zo dat je je eigen ambtenaren mag meenemen als je aan de macht bent, zeker op de hoogste niveaus ? Het idee dat die topambtenaren en de laag eronder ook gewoon ontslagen kunnen worden als ze incompetent zijn en falen is toch heel normaal in het bedrijfsleven.

sprietatoom | 14-06-19 | 03:16

@sprietatoom | 14-06-19 | 03:16:
"is toch heel normaal in het bedrijfsleven."
Het verschil is wel dat in het bedrijfsleven je op moet donderen als de winst van de top en de aandeelhouders van het bedrijf in gevaar komt, ook al heb je 100x gelijk..
De overheid zou er juist voor de burger moeten zijn, niet voor de top van de overheid zelf.
Dat zijn tegenstrijdige belangen. Daarom werkt het 'in de markt zetten' best goed, maar nooit helemaal, er is altijd ergens een toestand waarin het middel erger wordt dan de kwaal, bijvoorbeeld in de farmacie kan dat voorkomen. Alleen snappen ze dat bij de VVD niet, daar willen ze gewetenloos achteroverleunen..

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:20

"Het lekken van informatie is ondermijnend voor het onderlinge vertrouwen".

Dat klinkt gewoon als 'maffia'.

laagvliegert | 14-06-19 | 01:44 | 1

Dat is het ook. En als Wilders hiermee door gaat, in plaats van zich te laten scheren, dan wordt het gewoon kwaadschiks opgelost, zoals Fortuyn is overkomen.
Een ieder die bijvoorbeeld niet begrijpt waarom de klokkenluider zo lang heeft gewacht met het naar buiten treden en hem of haar dit verwijt, is nog steeds te naïef om de hele werkelijkheid te kunnen overzien.

Knoppenbonker | 14-06-19 | 03:56

Iets zegt me dat die grollebol niet het snelste haas in het bos is...

Jos Tiebent | 14-06-19 | 01:34 | 1

Iemand heeft me verteld dat ie een kelder heeft in Grapperhaus, net over de grens.

Oprisp | 14-06-19 | 02:16

Die banaan, daar weet ik wel raad mee, ligt er een naast mij die nog een plekje overheeft. Dat klokkenspel aan de gang houden terwijl je een Sinaasappel in je toedeledoki probeert te duwen is niet mijn ding….dan maar een roze muts op….

hetgingperongeluk | 14-06-19 | 01:25

ONZE overheid. WIJ bekostigen ons bestuurlijk en politiek apparaat. De belastingbetaler heeft recht op inzage in ALLES dat de overheid uitspookt, standaard, zonder voorbehoud. Het fenomeen: 'klokkenluider' moet overbodig zijn.
-
Alweer hebben onze dienaren besloten dat zij onze meesters zijn. En alweer laten wij hen er mee wég komen.

bisbisbis | 14-06-19 | 00:50 | 2

Maar waar ligt de grens dan. Geheime missies tegen terroristen wil je even onder de pet houden. Drugsmafia in Brabant bestrijden. Een informant beschermen.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:27

Eigenlijk zouden we ze moeten ontslaan

Muuke | 14-06-19 | 09:23

Pas maar op voor torpedo's uit de Haag GS.

Cobalt bomb | 14-06-19 | 00:47

Wat weer een belachelijke Haagse vertoning is dit. Een teken van pure zwakte.

Muuke | 14-06-19 | 00:43

lol, en langzaam komen er een paar hele rotte zaken aan t licht. En er zal nog heel veel meer zijn. En maar blijven volhouden hoe fantastisch we het hier wel niet hebben.

Henk de Vries2074 | 14-06-19 | 00:42

Het is puur intimidatie tegenover toekomstige Klokkenluiders.

Oepsie1234 | 14-06-19 | 00:24 | 1

Een normale kerk heeft hooguit 1 of 2 klokkenluiders.
Als in jouw kerk iedereen klokkenluider is zou het zomaar kunnen zijn dat het een linkse kerk betreft.

keestelpro | 14-06-19 | 09:28

Waar leugens tot kunnen lijden kan je goed verbeeld zien in de mini serie Chernobyl..

Neuth | 14-06-19 | 00:20 | 1

*derp

Neuth | 14-06-19 | 00:20

We leven in een ambtenaren technocratie, niet in een democratie.

sprietatoom | 14-06-19 | 00:16 | 5

@litebyte | 14-06-19 | 00:35:

Kunnen ze dan niet gewoon een AI nemen die ons alles vertelt ? Zeg maar een Dione Stax maar dan nog mooier en slimmer.

sprietatoom | 14-06-19 | 00:46

In een lobbycratie

joppo0 | 14-06-19 | 08:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom doet Grapperhaus dit?
-A- Om de lekken over de Wilderszaak hun mond dicht te laten houden?
-B- Om de VVD te beschadigen, want iedereen denkt dat hij van de VVD is en niemand weet dat hij stiekum van het CDA is.
-C- Om een aspirant-klokkenluider die we nog niet gehoord hebben over een zaak waar we nog niet van weten indirect te intimideren?
-D- Omdat Freddie te stom is om te poepen (iedereeen die hem kent, weet dat hij niet het scherpste mes uit het blok is) en geen idee heeft wat hij de hele dag aan het doen is.

tipo | 14-06-19 | 00:14 | 5

Om te zorgen dat een volgende klokkenluider wel twee keer nadenkt.

azijnseikerT | 14-06-19 | 07:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou von Grapperhauszen GS lezen?

Pierre Lebon | 14-06-19 | 00:13 | 1

Iemand van zijn ministerie zeker.

HaatbaardKnipper | 14-06-19 | 00:25

Ach ja, Grapperhaus met zijn katholieke achtergrond. Het lijkt mij bepaald geen geheim dat vele lieden van deze 'beweging' fervente liefhebbers zijn van de doofpotcultuur...

Ofzoiets... | 14-06-19 | 00:03 | 1

Katholiek? Zou menen gristelijk. De man was partner bij refo kantoor Schut & Grosheide in Amsterdam. IK ga het opzoeken.

HaatbaardKnipper | 14-06-19 | 00:28

"Het lekken van informatie is ondermijnend voor het onderlinge vertrouwen".

Waarschijnlijk zijn ze er in Den Haag nog niet achter dat niemand meer vertrouwen heeft in de overheid. Het is gewoon gajes met een stropdas!

LimbabweWillem | 14-06-19 | 00:02 | 2

Dat is niet te merken aan het stemgedrag.
Het gemiddelde stemvee kijkt niet verder dan zijn eigen Koninkrijk en is te geocuppeerd, dom en blind om op te merken wat er zich daadwerkelijk allemaal mis is en zich afspeelt in de criminele krochten van bestuurlijk Nederland. Ze geloven alles wat ze voorgeschoteld en aangepraat krijgen en verhullen hun eigen domheid door bij iedere gelegenheid, met zelfverzekerde zware stem deze onzin verder te helpen verkondigen. Want vertel hen wat...

Knoppenbonker | 14-06-19 | 03:41

Je moet ook slapen om te kunnen dromen.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:29

TBS-ers zijn vaker op verlof dan journalisten.

Feynman | 13-06-19 | 23:48

Willen jullie meer of minder VanRossum-rants???
Meer, meer, meer!!!

eekeek | 13-06-19 | 23:39 | 3

Ja, dat zei je al.

Mammeloe | 13-06-19 | 23:49

jaja.. NL'se servers schakelen schijnbaar niet goed met Toscaanse 4G

eekeek | 14-06-19 | 01:03

Jazeker! En ook meer Bas Haan schoolmeester uitlegs.

keestelpro | 14-06-19 | 07:51
-weggejorist-
eekeek | 13-06-19 | 23:39

Het vervelende van bananen zijn de schillen; daar willen nog wel eens wat mensen over uitglijden.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 23:39

Klokkenluider hier, klokkenluider daar.
Je hoort ze veel dit jaar.
Zijn er nog ambtenaren die gewoon achter hun traveeën zitten en wachten op de fluit van 16.30 Uur?

F. Jacobse | 13-06-19 | 23:38

Corrupte ambtenaren voelen zich gewoon een beetje onveilig door al die klokkenluiders, journalisten en parlementariërs die wel hun werk doen. Kan daar ook een beetje begrip voor zijn? Freddie Grapperhaus zorgt goed voor hen.

tipo | 13-06-19 | 23:33 | 1

Hahaha vinger op zere plek top tipo

ecologiste | 14-06-19 | 00:07

Leest lekker weg dit stukkie. Of het allemaal waar is doet er niet meer toen want de meteoriet des doods komt sneller dan verwacht.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 23:31 | 6

Een gamma ray burst komt eerder. En onverwachter. Die zou de Aarde elk moment kunnen treffen en die zie je nooit aankomen. Pas als de flits is geweest en alles en iedereen allang dood zou je de exploderende ster die er verantwoordelijk voor is kunnen zien. Maar dan is er niemand meer om het zien.

Stormageddon | 14-06-19 | 01:21

Waarschijnlijk komt de mensheid ten einde door een stommiteit. Een technisch foutje in de AI waardoor er een kernramp ontstaat of zo..

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik hoop dat Bas Haan niet 3x gaat kraaien,

NatNiks | 13-06-19 | 23:27 | 1

Nou hij kraait wel 100 keer. Maar dat een verslaggever van de NOS op deze manier zijn verhaal 'mag' doen bij nieuwsuur wil zeggen de zelfs de NOS er wel een beetje klaar mee is. Bas Haan is een held. Nou ja hij doet ook maar z'n werk he!

De manier hoe deze overheid opereert heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken.

keestelpro | 14-06-19 | 07:49

OT, maar bij Pauw net naar John Jorritsma (burgerbaas van 040) geluisterd maar kunnen we hem niet klonen en verder verspreiden?

hetgingperongeluk | 13-06-19 | 23:24

Shoarmafout is inmiddels een engere MinJus dan Opsouten. Who could have guessed

eekeek | 13-06-19 | 23:23

De aanval is de beste verdediging en het leidt tevens de aandacht lekker af van de Wilders aangifte fuckup.

Harry Turtle | 13-06-19 | 23:22 | 2

De aangifte is al in november gedaan.

Jan Dribbel | 13-06-19 | 23:34

En dan nu als #Wildersgate speelt het pas als nieuws presenteren ? Dacht al hoe kan het dat nieuwsuur ineens niet de spreekbuis is van de overheid. Timing is alles, ook nu en met die IS-kinderen..

sprietatoom | 14-06-19 | 00:07

Zijn ze bij het OM al bezig met een debiel filmpje om de leugens van Grapperhaus te vergoelijken?
Krijgen de lekkende ambtenaren een zelfde behandeling als Nekschot?
Moeten de lekkende ambtenaren ook DNA afstaan net als de BlokkeerFriezen?
Wanneer treedt Grapperhaus af?
We wachten het af.

Jan Dribbel | 13-06-19 | 23:19

Was dat ook niet die controlefreak van de sleepwet! Grappentrol, IBM goed spul, net als in wo2.

nokkenaskettingklem | 13-06-19 | 23:18

Zelf ook voor de Raad van state gestaan met een leugenachtige ambtenaar als tegenpartij. Driemaal raden wie in het gelijk gesteld werd. Cultuur?

Mart6037 | 13-06-19 | 23:18 | 4

Ik in een verzekeringskwestie. Zij hebben gelijk, want ambtenaar. Mijn bewijs in de vorm van een serie foto’s werd niet eens in behandeling aangenomen...

borgmonster | 13-06-19 | 23:43

Alle Colleges van Staat werken zodanig dat de burger denkt -denkt- dat hij wordt gehoord. Op papier zijn ze onafhankelijk en zelfstandig. Maar papier is geduldig. Zelfs de ombudsman maakt er een potje van.

eastender | 14-06-19 | 00:51

@Baron Clappique | 13-06-19 | 23:33: Probeer het. Heel soms lukt het. We hebben niets anders dan dit. Maar je moet een hele, hele sterke zaak hebben heb ik het idee. Vooral bij ambtenaren.

Mart6037 | 14-06-19 | 04:52
▼ 1 antwoord verborgen

Hoezo een plaat voor je kop hebben? Geef het op. Geest is uit de fles. Dan zo de aristocratie blootleggen. En dat is minister?

Vageling | 13-06-19 | 23:17

Fuck me sideaways!!

En wederom geen enkel journalist die het wil oppakken?

Deepstate in full exposure.

Gewoon negeren.

Denkhetnjet | 13-06-19 | 23:15

Huis van klokkenluiders heeft een andere naam inmiddels, Huis Van Bewaring.

sprietatoom | 14-06-19 | 00:39

Russia, The Netherlands, Turkey. Ik zie geen verschil meer.

ProAsfalt | 13-06-19 | 23:12 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als het niet zo treurig was lach je jezelf kapot.
Integriteit en overheid in 1 zin heeft geen bestaansrecht!!

Noem eens 1 loket waar het goed gaat, UWV, defensie, infra, provincie enz enz.

I am from the government and i am here to help you, Haaa Haaa
Rotte bananen en kapotte vazen meer is het niet .
Hetzelfde gekloot als in een 3 e wereldland.
Als ik op de ,,vlucht,, was maakte ik rechtsomkeer naar huis!!

maasdonk | 13-06-19 | 23:11 | 2

Belastingdienst, hier altijd soepel gegaan eigenlijk.
Hoor wel eens van anderen problemen, maar heb af en toe het idee dat die mensen het zelf niet helemaal snappen.

Kleine_Deugniet | 13-06-19 | 23:22

Is het al bekend, wanneer de democratie wordt afgeschaft. Of is dat al gebeurd. Het gaat allemaal zo snel, ik hou het bijna niet meer bij.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 23:08 | 1

Al in 2005, door kabinet Balkenende II, onder PM JP Balkenende, vice premiers de VVD-er Zalm (diefstal van 10 procent van het particulier geld bij de invoering van de euro) en D66-er Brinkhorst (veemoord op de Nederlandse gezonde veestapel). Afschaffing getekend door de Keuningin, die de democratie van Nederland niet de moeite waard vond, blijkbaar. Ze stond bekend als EU adept. Aangezien ze heur volk heeft weggesigneerd, kun je Nederland feitelijk als republiek beschouwen. Recentelijk zelfs als bananenrepubliek. Ook hier telt dat macht bij leugens, blunders en missers gewoon in handen blijft van de aloude structuren. En dan krijg je dus een bestuur dat ons wijs maakt dat het een democratie vorm geeft, de bevolking serieus neemt en de oppositie respecteert. En daarom, @Wallenberg, hebben ze allemaal van die wonderlijk lange neuzen.

eastender | 14-06-19 | 01:15

En dan te bedenken dat 2 gristelijke partijen bij hoog en bij laag dit criminele kabinet blijven steunen, ze zijn niet een haar beter.
Dit moeten alle CU en CDA stemmers toch tot nadenken stemmen.

oakmont | 13-06-19 | 23:06

Schijnveiligheid en Kastejustitie, hehe, treffend!

LuNaTeeQ | 13-06-19 | 23:03

Klinkt een beetje als de aandacht van het Wilders proces wegnemen, een proces waarbij die Grappenmaker en mogelijk de regering een flinke dreun zal krijgen.

Sinclair | 13-06-19 | 23:02

Altijd weer hetzelfde met die fascisten in democratengedaante. Ze gaan steeds verder. Het is hier bijna niet meer om uit te houden. Alles en iedereen moet en zal met 1 neus dezelfde kant op kijken, de neus of de rechter arm omhoog: geen verschil. We worden gestroomlijnd en volledig gedomesticeerd tot intensieve plofmensen. De machtige gaan gewoon door en de massa van hardwerkende onderdanen blijft geloven in de brave new wrold nu ook volledig duurzaam met warmtepompen, zonnepanelen, electrische auto's etc. Mooi toch? maar als iemand echt vraagtekens zet bij de overheid dan wordt deze persoon koud gemaakt. Dan zie je waar het werkelijk om draait. Wat een gajus ook die Grapperhaus die geilt op geld en macht ipv om waarheidsvinding en een gezellig sociaal leven met elkaar in grote vrijheid.

ecologiste | 13-06-19 | 23:02

Waarom is het zo moeilijk om te zeggen: “Godverdomme ik heb mij vergist, een paar dingen over het hoofd gezien. Ik zal alles doen wat ik kan, om de bende weer op te ruimen….vertrouw je mij dat niet toe, dan rot ik op….”

hetgingperongeluk | 13-06-19 | 22:58

De klassieke symptomen van paranoia, Grapperhaus is giving in to the dark side.

De Briemusketier | 13-06-19 | 22:55

de harde opstelling tegen klokkenluiders heeft een duidelijke reden, de omerta op het ministerie begint af te bladderen nu Geert Wilders inmiddels drie verklaringen binnen heeft over de politieke bemoeienis met zijn proces.

De angst voor de lange arm van Demmink begint weg te ebben nu de man al 6 jaar met pensioen is en mensen als Wabeke ook weg zijn. Het is te hopen dat nieuwe generaties ambtenaren op het departement meer moraal hebben dan degenen die met hun poten in de IRT affaire en het Rolodex onderzoek hebben gestaan.

Na alle affaires is het te hopen dat men zelfreinigend vermogen heeft en de weg kan openen naar een echt onafhankelijk onderzoek naar wat er systematisch fout is in J&V (of V&J, daar wil ik vanaf zijn).

Grapperhaus is niet voor niks als minister op J&V terecht gekomen, hij heeft als advocaat genoeg daarvoor voldoende vuile handen gemaakt. Het is een publiek geheim dat er een zucht van verlichting door zijn kantoor Allen en Overy ging toen zijn vertrek bekend werd.

Glasgow Argus | 13-06-19 | 22:54

Waarheid en realiteit is vooral bij dit kabinet niet in trek . Heb maar weer een staatslot gekocht in de hoop een leuk land te vinden met een ander klimaat waar ik mijn laatste levensjaren kan slijten zonder al teveel ergernis over de misstanden in onze regering . Elke keer weer hoop hebben bij verkiezingen en elke keer weer wordt die hoop de grond in geboord met een nog slechtere regering dan de voorgaande . Nu weer dit met Grapperhaus , die kiest i.p.v het aan de kaak stellen van de misstanden binnen Justitie voor corruptie . Dat een uitgekookte crimineel dit doet ... maar een minister van Justitie ????

Koning BongoBongo | 13-06-19 | 22:53

Een overheid die liegt,bedriegt,intimideert en het geld van de belastingbetaler over de balk smijt of van alles onnodig duur maakt.
Daarbij altijd van de daken schreeuwt dat het nergens beter is en dat wij een echte rechtstaat zijn.
Zelfkennis is dus nul!

pejoar | 13-06-19 | 22:52
-weggejorist-
deKerrieKip | 13-06-19 | 22:50

Dit lijkt mij alles te maken hebben met de strontput rond het Wilders proces.
De ambtenarij wordt even duidelijk gemaakt om vooral hun bek te houden.

nietvaneergister | 13-06-19 | 22:39 | 3

Wat is het toch ook een smerig spel die politiek, maar als je naar de vastgemaakte tweet van Wilders kijkt zou dat zomaar kunnen kloppen.

twitter.com/geertwilderspvv/status/11...

sprietatoom | 13-06-19 | 22:46

Dit is imho de spijker op de kop.

eastender | 13-06-19 | 23:01

Ik vrees dat dit inderdaad de boodschap is.
Snaveltjes toe.

tipo | 13-06-19 | 23:38
-weggejorist-
sociaal_econoom | 13-06-19 | 22:38 | 1

Kan de klokkenluider geen asiel krijgen in Het Huis van de Klokkenluider?

Schadenfreude | 13-06-19 | 22:33 | 1

Dat huis is recentelijk afgefikt, zoals onze rechtsstaat ook aan het affikken is.

sprietatoom | 13-06-19 | 22:38

En er zijn ook nog idioten die telkens weer op de VVD en CDA stemmen, hoe stom kun je zijn ?

Mo het varken | 13-06-19 | 22:33 | 5

@Bill le Koek | 13-06-19 | 22:49: Gaap......

Rest In Privacy | 13-06-19 | 22:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is toch ziek die argumentatie? Laat ze zich maar onveilig voelen in hun ivoren torentjes. Dat is juist de reden dat klokkenluiders bescherming verdienen.

Simon_GS | 13-06-19 | 22:30

En dan een mager zesje krijgen voor Betrouwbaarheid? Ik durf te wedden dat alle uitspraken te verifieren zijn. Dit in tegenstelling tot NPO, waar gewoon een Zwartboek over geschreven is!

misty pain | 13-06-19 | 22:29 | 1

Omdat lezers van rechtse sites blijkbaar eerlijker in hun oordeel zijn en, als ze al tevreden zijn, geen overdreven hoge cijfers uitdelen maar gewoon eerlijk blijven. In tegenstelling tot fans van linkse sites. Blijkbaar.

borgmonster | 13-06-19 | 23:57

Goekwaus ZO (moreel) corrupt dat het NOS journaal voetstoots aanneemt dat hij van de VVD is.

Hemmenaar7 | 13-06-19 | 22:22 | 1

Freudiaanse verspreking maar geloof maar dat dit onder druk van de VVD is.

sprietatoom | 13-06-19 | 22:23

We zijn er bijna, mensen! Het woord klokkenluider is bijna verkracht en de klokkenluider bij voorbaat verdacht. Wie had dat nou verwacht?
/s

Dat ze het niet eens op de 'staatsveiligheid' gegooid hebben... Hebben ze de ballen ook niet voor, want de enigen die echt gevaar liepen kunnen het niet meer navertellen.
NL, het marionetje van de VS.
Shoot the messenger!

Gazzerop | 13-06-19 | 22:20

Democratie leek een goed idee. Totdat het in handen kwam van mensen als Grapperhaus.
Het kan zijn dat ambtenaren misstanden aan de orde brengen. Het blijkt nu dat Grapperhaus een misstand is.

El Rico Grande | 13-06-19 | 22:19 | 1

Maak daar gelovige mensen als Grapperhaus van.

uisge baugh | 13-06-19 | 22:27

Zo rot als een mispel dat hele 'ministerie' van vuiligheid en inquisitie. VVD doet downplayen, ik hoop dat ze mee naar de bodem gaan met die puinhoop. Frisse wind/orkaan wel nodig daar.

Bring out the Hiddemeister!

Kladderadatsch | 13-06-19 | 22:15 | 1

Die gooien het op het schenden van het ambtsgeheim, dat het een grote bende is daar bij J&V boeit ze niet, dat het naar buiten komt dat is pas erg voor het vaasje.

sprietatoom | 13-06-19 | 22:18

Als een regering zo reageert is het slechts duidelijk dat ze goed begrijpen dat ze goed mis zitten; ze weten zich er kennelijk niet uit te wurmen em in paniek om hun eigen hachje en laten zij dit publiekelijk overduidelijk blijken ... Of nog erger: het maak hen niet uit en dicteren slechts wat zij willen ongeacht wat het in hun ogen klootjesvolk er van vinden...

nemo_nemo | 13-06-19 | 22:14

Het is Rutte die dit van zijn stromannen verlangt.
Rutte is echt pure evil.

Lafayette | 13-06-19 | 22:14 | 2

Voer voor psychologen hoe die zich in de afgelopen decennia van onopvallende puisterige backbencher tot kwaadaardige serie leugenaar heeft ontwikkeld.

Harry Turtle | 13-06-19 | 23:13

@Harry Turtle | 13-06-19 | 23:13: Het een heeft denk ik geleid tot het ander.... Wraak.

kotelet | 13-06-19 | 23:20

Slaat natuurlijk nergens op; er zijn fouten gemaakt en je gaat degenen die dit aangekaart hebben nu opsporen?
Wat een rare gedachtengang.
Zijn degenen die fouten hebben gemaakt er al uit gewipt of mogen die wel ongestoord hun 'werk' blijven doen?

Yumi | 13-06-19 | 22:14 | 5

@Yumi | 13-06-19 | 22:25:
Normaal wel masr grapperhaus beschermt die mensen die ws in opdracht die fouten maken. Het zaakje stinkt. Net nieuwsuur gezien. Goede uitzending. Niet gewend van de NOS. Grapperhaus maakte zwakke indruk.

Carlos_I | 13-06-19 | 22:41

@Carlos_I | 13-06-19 | 22:41:

Was ook de eerste gedachte hier, dat het uitzonderlijk kritisch was van nieuwsuur, had even gemist dat er in November blijkbaar al aangifte is gedaan tegen de klokkenluiders. Wat een timing: net nu Wilders 3 ambtenaren bereid heeft gevonden om te getuigen komt de uitzending van nieuwsuur waar ze enerzijds kritisch lijken maar waar anderzijds duidelijk wordt gemaakt dat lekken het schenden van het ambstgeheim is en dus strafbaar. Dit kabinet doet er alles aan om te blijven zitten, in het landsbelang zegt Rutte dan altijd en CDA, CU en nieuwsuur werken hier graag aan mee. Voor de vorm mocht Madeleine van Toorenburg even net doen of ze het er niet mee eens is, natuurlijk Madeleine de pittige tante die gewoon ook een volgzaam schaap is.

sprietatoom | 14-06-19 | 02:02

@sprietatoom | 14-06-19 | 02:02: dat wist ik niet. Dank hiervoor, was ws ook te mooi om waar te zijn. Geen trias politica, geen kamerleden die vrij last volksvertegenwoordiger durven zijn, geen onafhankelijke pers. Lijkt de Oekraïne wel

Carlos_I | 14-06-19 | 08:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Die klokkenluider moet beschermd worden, ivp nu in angst te moeten leven

ik.zou.haar.doen | 13-06-19 | 22:13 | 1

Je hebt gezien wat er met de Notre Dame gebeurd is. Ik zeg niet dat Grapperhaus daarachter zit..

El Rico Grande | 13-06-19 | 22:22

Gelukkig heeft het volk net weer de "bevrijding" gevierd. Vrede mag wat kosten nietwaar?

strawdog | 13-06-19 | 22:13

Ik heb het idee dat die Grapperhaus ook niet veel te vertellen heeft op justitie. Ik krijg toch sterk de indruk dat die Grapperhaus ook maar aangestuurd wordt door zijn ambtenaren.
Als ik het voor het zeggen had op justitie dan wist ik het wel: Dan vloog de hele toplaag eruit. En die laag eronder ook. Ongezien. Zonder aanzien des persoons.
Als er iets verrot is in dit land dan is het wel het ministerie van justitie.

VanBukkem | 13-06-19 | 22:11 | 2

Daarom ook: eerst Justitie (het departement) en dan Veiligheid (de burger). Echt een heel wrang grapje van het gestaalde en briljante kader aldaar.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 22:15

Agree

Kladderadatsch | 13-06-19 | 22:16

We hebben ook nog art. 1 van de grondwet. Omdat je een kaartje van de NVJ in je gleufhoed steekt verschoont je er nog niet van om te getuigen.

dugo | 13-06-19 | 22:10

We hebben de laatste jaren gezien wat er met klokkenluiders gebeurt. 1 zit jaren in een ambassade de ander jaren in een caravan.

azijnseikerT | 13-06-19 | 22:07 | 2

En 1 dood vermoord op het Mediapark en 1 dood vermoord in de Linnaeusstraat. Genade!

Mammeloe | 13-06-19 | 22:20

Al jaren zijn klokkenluiders bij Justitie de pisang. Het zijn de mensen die gepassioneerd zijn voor hun werk, die vinden dat wantoestanden bestreden moeten worden en onrechtvaardigheid verholpen moet worden. De klokkenluiders hebben meestal intern geprobeerd aan de bel te trekken, vinden allerlei managers, baantjesjagers en angsthazen op hun pad en treden pas naar buiten als het leven ze onmogelijk wordt gemaakt.
Iedereen heeft bij gedoe standaard een spreekverbod met de boze buitenwereld, klokkenluiders die bekend zijn worden geschorst, worden bedreigd met oneervol ontslag, worden in 89 procent van de gevallen voor altijd scheef aangekeken en krijgen nooit meer een baan.
Mijn advies is nooit de klok te luiden. Tenminste, als je in de bloei van je leven je carrière niet wil breken met alle gevolgen van dien. Al je collega's gaan nl op het moment dat je hun steun nodig hebt aan hun hypotheek en de schoolgaande kinderen denken; al wat er fout gaat valt toch best mee? Hoewel ik een hekel heb aan mensen die na een lang en rijk leven een dag na hun pensioen nog eens aan de bel trekken, moet ik toegeven dat hun hypocriete positie voor hun dagelijks brood wel de maatschappelijk geaccepteerde positie is. Alle ellendelingen die je op je weg naar de uitgang bent tegengekomen, de galpijpen die hele instituties de hel op aarde maken met hun machtspolitiek, ze krijgen allemaal promotie. Justitie heeft een goed geheugen voor slijmerds die repressie tot in de finesses beheren en de werkcultuur blijvend onder druk zetten.
Het is van het grootste belang dat klokkenluiders serieus genomen worden. Misstanden melden en aanpakken horen bij een gezonde werkomgeving.
Terechte conclusie van van Rossem over de spinkwoot van de week. Het levert bange ambtenaren op, volgzame, etterbakkige kwezels op belangrijke posten die hun posities misbruiken en professioneel pestgedrag. Maar voor dat er bij justitie een bezem door gaat zijn de mensen met gezond verstand allang dood en begraven.

eastender | 13-06-19 | 22:06 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Een CDA minister die draait en liegt, je verwacht het niet, nou ja, je verwacht het eigenlijk wel.

Jan Dribbel | 13-06-19 | 22:05

Als ze elke dag een heel klein stukje vrijheid van je afnemen ben je over 10 jaar waar China, Rusland en Noord Korea zijn. Klokkenluiders zijn nuttig en zouden juist bescherming moeten genieten.

sprietatoom | 13-06-19 | 22:05 | 3

Dat zou je denken..

neonreclame | 13-06-19 | 22:07

Gaslighting.

Mammeloe | 13-06-19 | 22:16

We beginnen een behoorlijk repressief landje te worden.

2tribes | 13-06-19 | 22:24

Welja, het gaat maar door daar. Bizar.

Mart6037 | 13-06-19 | 22:01 | 1

Die lui die het daar voor het zeggen hebben, vinden dit allemaal doodnormaal.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 22:03

Ik had eigenlijk al geemigreerd willen zijn, maar met chips en bier erbij is het nog best lachen zeau.
HUP HOLLAND!
*pakt vlaggetje..

NiCeY | 13-06-19 | 22:01

CDA en VVD op justitie is vragen om een dikke, bestuurlijke pusbuil. Ernstig Heesche Ballein, Piet Hein Dönner, Cornelis Heuckeroth, Joris Voorhuid, Winnie Zorgvrager, Bek Kortnek, Ivo-op-Stelten, Fart van der Steur und so weiter. Allemaal roerden ze in het pussoepje en creëerden meer steenpuisten dan toen ze begonnen.
Om nog maar te zwijgen over het bestuurlijke onvermogen van deze indolente autoriteitspiraten. Stuk-voor-stuk hebben bovenstaande heer-, daam- en transgenderschappen helemaal niks gedaan aan de ambtelijke chaos, evenmin hebben ze de toekomstbestendigheid van hun ministerie bewaakt en versterkt. Het enige lof dat hen toekomt is nota bene afkomstig van eigen gelederen en heeft uitsluitend betrekking op de voortvarende wijze waarop ze bezuiniging na bezuiniging hebben weten te stapelen en de Nationale handhaving 'kosten-technisch' hebben weten te beteugelen. Daardoor is de politie nóg veel minder in staat om u, Oh Oppassende BurgerT, te helpen in geval van nood.

Denkt u vooral over dit laatste nog maar eens goed na als u vannavond weer uw extra slotje op uw huisdeur zet en u zich weer tussen de klamme lappen nestelt.

Boris Poepnagel | 13-06-19 | 22:00 | 7

@Boris Poepnagel | 13-06-19 | 22:27: en zoals u merkt zit het erg kort op mijn borst deze kwestie.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 22:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik voel me jaren niet veilig bij dit Kabinet, lees vvd. Lijk na lijk komt uit de kast rollen, maar verantwoordelijkheid nemen?
Dan zou je schuldgevoel moeten hebben en schuld bekennen.
Enig moraalgevoel is hen vreemd.

Analia von Solmsch | 13-06-19 | 21:59

Klokkenluiders die bewindspersonen voor de voeten lopen, waar is Ivo als je hem nodig bent...

Klik_hier | 13-06-19 | 21:58

Het is niet te geloven. Bij dat ministerie blijven ze blunderen. Die Grap moet opstappen, volstrekt onbetrouwbaar. Ik ga er van uit dat de journalisten in kwestie hunpoot stijf houden.

Kopuithetzand | 13-06-19 | 21:54

Ja, met Slappenhuis komt er een ban-aan.

Premier Trutte | 13-06-19 | 21:53

P.S.
Nota bene zelfs in Rusland rollen de koppen van politie-beambten nu over straat wegens misbruik van antidrugswetgeving bij tegenwerken en opsluiten van een kritische journalist. Het is toch ongelovelijk dat je het als politicus die nota bene kampt met de verdenking van zijn voorganger dat hij een politiek proces heeft aangestuurd, en daarbij vrolijk doorgaat met rookgordijnen opwerpen, met droge ogen beweert dat wat de overheid nodig heeft nog meer achterkamertjespolitiek en belangenvertrengeling is...

Wol | 13-06-19 | 21:53 | 2

Rollen de koppen. Letterlijk. Dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 22:00

@Langshetrandje | 13-06-19 | 22:00:
Als je Tsaar\Don Poetin's reputatie op het spel zet door niet je bijltjestaak goed uit te voeren, of als de dekmantel van een schijnmisdrijf niet wordt geslikt door het volk, dan zal je kop sneller rollen dan hij de waarheid kan spreken...

Wol | 13-06-19 | 22:04

"Ik kan u verzekeren dat er ook geen enkel onderzoek is gedaan naar wie dat verder zou zijn geweest. Dat is in ieder geval ook niet de cultuur die ik voorsta, dat wil ik hier hardop zeggen", zei Grapperhaus destijds.
.
Beloftes van regeringsleden uit het verleden,
bieden wederom geen enkele garantie voor de toekomst.
Leugenaar,
.
Enne:
"Minister Grapperhaus laat weten dat medewerkers klaagden dat stukken van hen waren gelekt. Zij voelen zich daardoor niet veilig. "
Eh, nee, deze ambtenaren kunnen zo niet meer veilig wanbesturen. Zielig hoor.
.
@Grapperhaus:
Sleep je de daders van dit wanbestuur ook even voor de rechter?
Zij schonden namelijk ook hun ambtelijke plicht.
De rugnummers en het bewijs zijn bekend, dus dat is een makkie.
.
Bah.

hotmint | 13-06-19 | 21:51 | 6

@hotmint | 13-06-19 | 22:38: Maar of het dan zo slim is om Klokkenluiders hard aan te pakken? Alleen al vanuit PR-oogpunt zou ik daar heel voorzichtig mee zijn.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 22:47

@Kuifje-in-de-EU | 13-06-19 | 22:47: Klokkenluiders, ook deze hebben iha mijn sympathie. Ik ben fan van Assange en Manning.
Ook in dit geval is, in mijn ethische mening, het maatschappelijk nut van de onthulling groter dan het feit dat de klokkenluider de regels heeft overtreden.
Maar gelijke monikken, gelijke kappen; een klokkenluider riskeert vervolging als hij/zij wetten overtreed bij onthullingen.
Maar deze Grapjas minister vervolgt *alleen* de klokkenluider. En niet de overtreders, die ontmaskerd zijn. En zei bovendien eerder dat de klokkenluider *niet* vervolgd werd. Hoorde niet bij de cultuur. Dat is mi FOUT / leugenachtig / laakbaar. De cultuur bij MinJus is nu wel duidelijk...

hotmint | 13-06-19 | 22:58

@hotmint | 13-06-19 | 22:58: Ik heb niks met Manning en Assange, maar in dit geval heb ik wel sympathie met de ambtenaren die aan de bel hebben getrokken. En die Grapperhaus weet niet waar hij aan begint.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 23:04
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan nog durven beweren dat Nederland een democratische rechtstaat is...
Maar ergens is dit wek de enige oplossing om te voorkomen dat ons ministerie van V&J nogmaals negatief in het nieuws komt: verbieden van negatieve publicaties en vervolgen van hen die dat wel doen.

Het ministerie is dermate door en door verrot dat uithuilen en opnieuw beginnen al geen optie meer is. Afschaffen en de diverse taken onderbrengen bij andere departementen lijkt ook al geen optie... We're doomed!

paost712 | 13-06-19 | 21:51

En dan is het ook nog omgedoopt tot J & V omdat de rechtsstaat voorop moest staan, vóór de veiligheid. Maar de Russen, die zijn pas slecht.

sprietatoom | 13-06-19 | 21:49

Onvoorstelbaar toen ik het las... Ome Grapperhaus wil dus gewoonweg de politieke versie van de omertà invoeren: waag het niet de vuile was buiten te hangen of zaken te melden die juridisch of ethisch niet door de beugel kunnen. Want ambtenaren en politici moeten ongestraft en ongehinderd kunnen samenspannen. De klokkeluider die dat soort slijk naar buiten brengt moet kapot.

Ofwel die man is volslagen achterlijk en incompetent in het creëren van een transparant en betrouwbaar landsbestuur, ofwel pure kwaadaardigheid, die uiteraard zichzelf met de mantel van een geloofspartij bedekt. Een echte wolf in schaapskleren. Als het aan mij lag mocht hij opduvelen, en z'n corrupte VVD-vriendjes mag hij meenemen. Dat soort figuren hoort thuis bij ongure advokatenkantoren met gebrekkig moreel kompas, niet in het openbaar bestuur.

Wol | 13-06-19 | 21:49 | 4

Mij doet ie gek genoeg altijd denken aan een sadistische gestapo officier, met dat brilletje en die vleespet.

2tribes | 13-06-19 | 22:33

@toetssteen | 13-06-19 | 22:01: de politieke omerta heeft altijd al bestaan,nu ze een keer naakt i/h maanlicht hebben gestaan wordt de
trukendoos uit de kast gehaald om dit nog een keer te voorkomen,de innerstate is niet gek.

Coolcalmcollected | 13-06-19 | 22:40
▼ 1 antwoord verborgen

Extra bezuinigingen als NPO geen naam overhandigt. Klokkenluidersbelasting.

Nichtsneues | 13-06-19 | 21:48

dus voortaan iedereen een gele banaan op de jas het is wat anders dan die gele ster van een bevolking groep die nu wordt weg getreiterd wilt u meer of minder ???

witchmaster | 13-06-19 | 21:48

Het werk van ambtenaren zou te allen tijde openbaar moeten zijn, want transparantie en democratie en belastinggeld. Uiteraard wel zonder namen van ambtenaren, want privacy. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? Als je niets te verbergen hebt...

Trekhaas | 13-06-19 | 21:47

Ik geloof ieder woord van wat er staat.

pickalilly | 13-06-19 | 21:46

Klokkenluiders en persvrijheid, er zijn ook andere landen die er moeite mee hebben.

BrutusBosch | 13-06-19 | 21:46 | 1

Obama had er erg veel moeite mee, het leek wel weer Watergate: Veel onderzoeken naar lekken, veel meer dan zijn voorgangers deden.

Nichtsneues | 13-06-19 | 21:50

Grapperhaus, de zoveelste CDA'er zonder geweten.

Fijnstoffer | 13-06-19 | 21:44

Ik weet het!
Het zijn bananen

Canis.bonus.es | 13-06-19 | 21:44

Helemaal niet reageren zou natuurlijk ook erg verdacht overkomen dus trekt deze Grapjas de grote broek maar aan. Machtsvertoon ten top!

Harrie7949 | 13-06-19 | 21:41

Angriff ist die beste Verteidigung.
.
Soms de vernietiging.

Mammeloe | 13-06-19 | 21:40

En andere keren, als het uitkomt, zegt het OM alleen te kunnen vervolgen als er aangifte wordt gedaan.

Gerf | 13-06-19 | 21:39

De zoveelste OM faal in een paar dagen..
Mocht u nog twijfelen : Wij leven in een bananenmonarchie..

Wijze uit het Oosten | 13-06-19 | 21:35 | 2

Wel bananen met die zwarte rotte plekken want zo rot is ons land al

Kees netals me Broer | 13-06-19 | 21:39

Met sneeuwvlokjes

ik.zou.haar.doen | 13-06-19 | 22:11

Zou Grapperhaus al eens een gesprek met een criminele asielzoeker hebben gevoerd zoals ie bij aantreden heeft beloofd?

Rest In Privacy | 13-06-19 | 21:35 | 1

zelf weggejorist ivm aivd

Nuchternederland | 14-06-19 | 08:29

We snellen voort richting 1984!

EEnzame SchizofrEEN | 13-06-19 | 21:34 | 1

Achterwaarts! Eerst nog Brave New World.

Mammeloe | 13-06-19 | 22:12

Wow Rossem. Lekker hoor.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 21:33 | 1

Vind ik ook, goed bezig weer!

2tribes | 13-06-19 | 22:35

Ministerium für Staatssicherheit. Smerige adder is het.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 21:33 | 1

Voelde al iets Duits aankomen, mis nog net even die historische invalshoek, jaartje of 80 terug zo ongeveer.

J-van-de-Bontekoe | 13-06-19 | 23:18

Kan het nog erger worden? En dan ook gewoon alle schaamte voorbij

Oetiohnegentechnik | 13-06-19 | 21:33

Interessante discussie. Speelt nu ook heel erg in Australië, waar de politie al bij diverse journalisten is binnengevallen en materiaal in beslag heeft genomen.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 21:32

Fred Babbelwaus, minister van Schijnveiligheid en Kastejustitie.
Mooi man! XD

keestelpro | 13-06-19 | 21:31 | 4

Supermooi

grep | 13-06-19 | 23:14

@Cen Bramer | 13-06-19 | 21:50:

U snapt het kastensysteem niet? Ergo; kastenjustitie == klassenjustitie

Rene Freauger | 13-06-19 | 23:21

@Rene Freauger | 13-06-19 | 23:21: Ik begrijp dat verschil terdege:
Een klasse kan verworven worden. Door hard te werken, danwel flink te leren, ofwel 'de show op te houden' kan men in klassen stijgen. Ook kan men in klasse dalen, als het financiëel tegen zit bijvoorbeeld, of aan de drugs geraakt. Klassenjustitie maakt dan ook onderscheidt op basis van iemands sociale niveau in de maatschappij. Dé reden dat een staatsecretaris die buschauffeur wordt wereldnieuws is. (Hoi Fredje van MinJus!)

In een Kaste wordt men geboren en blijft daar. Een rijke en een arme metaalbewerker ís en blijft een Luhar. Een aan de grond geraakte priester is nog altijd een Brahmin.

Kastenjustitie draait dus om iemands afkomst, niet over sociale rang.
Dat van kasten eveneens sociale rangen worden afgeleid is bijvangst.

Rest In Privacy | 14-06-19 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl