Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Den Haag over Pegida en de stenengooiers

O o o wat is het demostratierecht toch heilig

Sinds het OM van ons land een Mickey Mouse Republiek heeft gemaakt met het voorlichtingsfilmpje over de Blokkeerfriezen weet iedereen in Nederland dat je overal mag demonstreren. Behalve dan als je bij de anderhalve man en een varkenskop hoort die de barbecuebrigade van Pegida nog steunt, want dan is de mening van een stenengooiende menigte ineens belangrijker. Alleen maar vervelende mensen dus, in het verhaal van de niet doorgaande demonstratie bij de Eindhovense moskee.  En een ideaal recept voor het betere argumentum ad enhulliedanum werk. Tom Staal, kom er maar in!

Reaguursels

Inloggen

denk dat we ons beter souverein kunnen laten verklaren met zo veel mogelijk mensen als dat n vlucht neemt denk ik dat er wel eens achter oren gekrabt gaat worden o en nog n leuke bijkomstigheid daarvan is je word weer eigenaar van je zelf en je kunt onderhandelen met de belastingdienst

kale tornado | 05-06-19 | 17:43

Las net een stukje op Vice, poeh wat een linkse club is dat zeg. Omdat Pegida een marginaal clubje is en omdat er mensen in de buurt in hun tuin willen zitten geeft het niet dat de demonstratie niet door kan gaan. Ofwel, geweld werkt dus. Oordeel zelf maar:
www.vice.com/nl/article/evymak/moeten...

Cpl_C | 05-06-19 | 12:49

Rome is niet in één dag gebouwd, maar wel zeer snel afgebroken.
Voor Rome kunt u onze verworvenheden invullen......

Elder of Z. | 05-06-19 | 11:42

Er is een Islamitische uitdrukking ‘na de zaterdag, komt de zondag’

Eerst de Joden onderwerpen, daarna de Christenen..........

Elder of Z. | 05-06-19 | 11:40 | 2

Die uitdrukking kende ik nog niet, maar zeer relevant voor de huidige (en al 1400 jaar lange) situatie.

telelezer | 05-06-19 | 11:50

Zodra ze geld lenen bij de World Bank of het IMF zijn ze weer terug bij vrijdagavond, laat dat een troost zijn.

kindapaas | 05-06-19 | 13:27

Kan het niet zo zijn dat de linkse kerk zichzelf ziet als superieur en dat moslims een voorkeurspositie krijgen omdat ze, in de ogen van de linkse kliek, nu eenmaal minder zijn? Links komt op voor zwakkeren en dus ook de moslims. Hierdoor staat geloof boven de wet. Als atheïst moet je loten verkopen als je baas dat van je verlangt. Als moslim mag je dat weigeren vanwege geloofsovertuiging.

inure | 05-06-19 | 10:31

Dus de politie, de overheid, bedient alleen de agressiefste groep. Wat zou er gebeuren als Pegida geweld gaat gebruiken? Wordt het al die moslims dan verboden om de straat nog op te gaan?

De politiek verdeelt ons voor de heerschappij van de EU. De EU is een enorme clusterfuck, zo niet de grootste clusterfuck in de geschiedenis van de mensheid.

Ton8695 | 05-06-19 | 10:29 | 1

""De politiek verdeelt ons voor de heerschappij van de EU. De EU is een enorme clusterfuck""
@ Ton8695
Helaas maar al te waar; Nu hebben we nog demonstratie recht, maar hoe lang nog? Brussel verdeelt ons zoveel mogelijk om onze nationale eenheid te slopen; immers: ""Nationale eenheid is het (tegen)gif tegen de EU bureaucratie"" (zegt Juncker zelf..!)
zodat we gaan roepen om meer-meer-meer EU met een EU leger, EU politie. EU belastingen, EU (van ons geroofde) pensioenen, EU open grenzen voor (nog meer) immigranten, en nog meer EU dictatuur.
Kortom, Das Heilige Vierte EUSSR Reich.
Of ons recht van demonstratie dan nog getolereerd zal worden betwijfel ik, want nu reeds worden, met gretige medewerking van (bijv. DDR66 e.a.) EU instanties in het leven geroepen om zogenoemd Nep-Nieuws te onderdrukken. Maar WAT is in hun ogen nep-nieuws? met zekerheid is dat elk nieuws dat hen niet aanstaat Maar ja, daar is de EU immers een ongekozen ondemocratische dictatuur voor.

telelezer | 05-06-19 | 11:49

Een volk dat voor tirannen zwicht...
Vrijheid van meningen wordt voor ons bepaald. Dus ook geen referendum meer.
Het kartel bepaalt alles voor het plebs.

Kamervraag | 05-06-19 | 09:41 | 1

@ Kamervraag
Vrijheid van mening en referenda mogen slechts als ze een welgevallige uitkomst geven. Zie bijv. het Lissabon (EU grondwet) referendum, de wil van het volk werd gewoon (door Balkenende-CDA) genegeerd, en zie ook bijv het Ukraine referendum, dat was Brussel onwelgevallig en daarom wilde Brussel dat ons referendum onmiddellijk werd afgeschaft (en de Haagse EU slaafjes gehoorzaamden gretig) .
Zie ook het Brexit referendum, dat is Brussel onwelgevallig en ze eisen daarom, via Corbyn-Labour en de EU trawanten in het GB parlement dat er (na zo veel mogelijk uitstel om het volk murw te maken) een tweede referendum komt; net zolang tot het volk murw is en de EU regenten hun zin krijgen (hetgeen enkele jaren geleden ook in Ierland gebeurde.!)
Een wijsgeer zei ooit: "Democratie moet gekoesterd worden als een tere bloem, want voor je het weet kan ze door een sterke wind kapot geblazen worden"

telelezer | 05-06-19 | 12:07

Dus ze vinden allemaal dat er recht op demonstratie is. Maar toch gaan deze demonstraties niet door. Met andere woorden veel gepraat , maar geweld van moslims heeft gewonnen.

speed48 | 05-06-19 | 09:25

We zijn blijkbaar nog steeds aan het discussieren over "de toon" terwijl de vijandelijke hordes voor de poort staan. Ik stel voor dat we meer thee gaan drinken, dat zal ze leren !

OudeNederlander | 05-06-19 | 09:18

"Tom Cruise has got seamen on his back."

hustler01 | 05-06-19 | 09:17

Er is dus een manier om toch in het Vondel te kunnen barbecueën deze zomer: het evenement aanvragen als een demonstratie

Sqbar | 05-06-19 | 09:01 | 1

Of Suikerfeest. "Hoi, wij vieren "Soera 9 vers 5: Het afslachten van de ongelovigen"
Gemeente: Toppie, hoeveel subsidie?"

Mammeloe | 05-06-19 | 09:12
-weggejorist-
bft | 05-06-19 | 08:51
-weggejorist-
Gulliver | 05-06-19 | 08:46 | 2

Ze leren het hier nooit, niet met moslims, niet met andere gevaren: er is voor de verandering weer eens een psychopaat ontsnapt uit Den Dolder. Om met Krimson te spreken: "Achiel, waar blijven mijn pillen?!".

MickeyGouda | 05-06-19 | 08:45 | 2

Ze kunnen die tent in Den Dolder beter sluiten.

Goofje | 05-06-19 | 08:49

Krenten uitdelen op het Spui. Dat vond het gezag ook ooit provoceren. Provo. Pegida. Ik zie geen verschil.

Mammeloe | 05-06-19 | 08:30

Nou dan doe ik ook maar een duit in het zakje. De acties van Pegida zijn niet erg sympathiek en ook nogal onbeholpen maar op zich niet verboden. De reactie van deze muzelmannen is echter even buitenproportioneel als veelzeggend. Iedereen die niet onder een steen geleefd heeft weet trouwens al jaren dat vreedzaam naast elkaar leven met dit soort lieden vrijwel onmogelijk is. Een confrontatie met deze totalitaire religieuze ideologie is dan ook onontkoombaar.

SjoerdBoth | 05-06-19 | 08:26

Ik vraag me af hoe bepaalde mensen zouden denken over het "heilige" demonstratierecht als salafistische moslims op zondagochtend gingen demonstreren voor een kerk met bordjes: "Over 20 jaar is dit een moskee."

drabbe | 05-06-19 | 08:20 | 5

@azijnseikerT | 05-06-19 | 08:33: Dat zijn aannames die je nu doet. Heel knap dat je zo tussen de regels door mijn ware mening hebt gevonden.

drabbe | 05-06-19 | 08:37

Zo lang ze de kerkdienst niet verstoren met geschreeuw etc. is er niets aan de hand. Na de dienst zullen ze hoogstens meewarig worden aangekeken door de kerkgangers. En zo hoort het ook.

Goofje | 05-06-19 | 08:42

Wat mij betreft doen ze hun best maar, maar ik begin me wel af te vragen of demonstratierecht nou bedoeld is alleen tegen de overheid of ook tussen bevolkingsgroepen.

Sqbar | 05-06-19 | 09:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Demonstreren is het recht om publiekelijk je mening kenbaar te maken, maar dat hoeft niet op vrijdag vlak voor een moskee met een varkenskop, dat hoeft ook niet op dezelfde plek als een kinderfeest waar op dat moment Sinterklaas arriveert. De burgemeester wijst maar een locatie aan, want recht is recht. Als je als Amsterdamse burgemeester toestaat dat regelmatig Palestina-vlaggen wapperen op de Dam, dan zal je als burgemeester ook iemand met de vlag van Israël op de Dam moeten tolereren. Daar werd het demonstratierecht door Halsema met voeten getreden.

jochum1980 | 05-06-19 | 08:16 | 2

Het is duidelijk dat een links beleid wordt gepropageerd. Pro Palestina, pro Islam en pro EU.

BozePaarseMan | 05-06-19 | 08:27

Exact. Maar de bejaarde pro-Israel demonstrant Jacobs wordt weer eens in de boeien geslagen op de Dam. Complete willekeur en uiterst smakeloos.

Mammeloe | 05-06-19 | 08:33

Als ik mr. Hiddema in het filmpje beluister hoeven we van FvD helemaal niets te verwachten op dit onderwerp. Sjonge jonge wat een slap geklets.

Goofje | 05-06-19 | 08:03 | 4

En van alle andere partijen die het zover hebben laten komen wel zekers...

BozePaarseMan | 05-06-19 | 08:28

@sociaal_econoom | 05-06-19 | 08:28: Nonsens. Dat komt helemaal niet door Wilders. Of Fortuyn. Over dat onderwerp praten mag al 47 jaar niet. Sinds de olieboycot. Oil for Immigation.

Mammeloe | 05-06-19 | 08:39
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
sociaal_econoom | 05-06-19 | 07:55 | 3

Gemeentes willen gewoon de regeltjes van bovenaf uitvoeren en volgen en lekker op tijd naar huis zonder kopzorgen. Op het moment dat er beslissingen moeten worden genomen wordt het eng. Dan wordt je verantwoordelijk en zo. Dan heeft niet erkennen, weigeren verbieden en dergelijke de voorkeur. Niet vanwege rechtvaardigheid of zo, maar vanwege schone handen houden. Niet eens onbegrijpelijk, maar soms is de burger dan wel mooi de klos.
Een gemiddelde politiemens, brandweermens en hulpverleners, docenten ook, hebben die luxe niet van de vergadertafel en rapportbespreking niet, kunnen daar niet veel mee, die moeten op het moment soms.direct beslissen of gokken.

kloopindeslootjijook | 05-06-19 | 07:43

om te kunnen overleven in het Nederland van morgen moet je zorgen dat je goede wapens in huis hebt.

Claude Jacque | 05-06-19 | 07:27

Gelukkig komt er een jaarlijks terugkerende conference op de staatsomroep zodat we onze moslim vrinden beter gaan begrijpen rond deze tijd van bezinning...
www.telegraaf.nl/entertainment/327129...

Timide_Aso | 05-06-19 | 07:24 | 5

@MickeyGouda | 05-06-19 | 07:47: Hoor sommigen zeggen dat het de olie.is. Beklonken in 70-er jaren. Ik weet het niet maar mocht het zijn kunnen we ze beter de olie laten houden. Ook MET die olie gaan we het niet redden. De ' tegen prestatie ' betekent ook ondergang. Dus links- of rechtsom.

CalamityJane | 05-06-19 | 08:24

@CalamityJane | 05-06-19 | 08:24:

Er is wat mij betreft niet genoeg olie op de wereld om tegenwicht te bieden aan deze ellende.

Goedemorgen, Calamity. Laten we ons maar vasthouden aan de gedachte dat er in Nederland nog wel wat wakkere en alerte mensen zijn.

MickeyGouda | 05-06-19 | 08:37

Goeiemorgen dames, jullie zijn een baken!

letopuwzaak | 05-06-19 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

De Deense PvdA vaart wel bij een rechtser geluid. Het helpt de problemen met immigranten te benoemen. Ook is verrassend geconcludeerd dat de lagere klassen dus toch de rekening van het wensdenken betalen. www.bndestem.nl/buitenland/hoe-een-ru...

Repetitive Beats | 05-06-19 | 06:43

ergo: Einde rechtsstaat. U heeft geen rechten meer. Alle politici zijn het erover eens, want allen vinden dat een grondrecht geschonden wordt. Maar er iets aan doen, ho maar. In Nederland geldt het recht van de sterkste = de meest geweld gebruikende. Een trieste constatering voor een ooit 'vrij' land.

SlimmeBelg | 05-06-19 | 05:56 | 2

Recht van het luidst toeterende.

Kaas de Vies | 05-06-19 | 06:21

Rechts van de gemeenste. Niet van de gemeente. Dat is heel wat anders he.

kloopindeslootjijook | 05-06-19 | 07:33

Pegida heeft geen demonstratierecht maar hulp nodig. Eerst om trauma van hun jeugd goed te verwerken zodat ze njet hoeven te genieten van hun ge-etter op andere mensen. Vervolgens hun hart en hoofd vrij te maken zodat ze niet alles wat ze aangereikt krijgen t.b.v. de Islam en Turken als waarheid zien. Het helpt om wetenschappelijke benadering en aan waarheidsvinding te doen. Misschien opent God je hart en wordt je ook moslim. En daarmee hoop ik dat je echt succesvol en gelukkig wordt in het leven. Een lange weg maar niet onmogelijk. Vele Nederlanders zijn je voor gegaan.

Kaan78 | 05-06-19 | 05:55 | 12

Ach, als het om het demonstratierecht gaat, dan wilt u selecteren aan de poort?

Schoorsteenveger | 05-06-19 | 08:22

Zou niet teveel op links vertrouwen Kaan. Zoals ze rechts verraden zullen ze ook jullie verraden Het is verraderlijk volk.

CalamityJane | 05-06-19 | 08:30

Neuh, bedankt. De Satanskerk bestaat al.

Mammeloe | 05-06-19 | 08:53
▼ 9 antwoorden verborgen

Hè jammer, ik had gehoopt dat Sylvana Simons deze vraag ook gesteld zou worden, om vervolgens met haar vooruit te blikken op demonstraties tijdens het Sinterklaasfeest.

JackStick | 05-06-19 | 02:50

Geenstijl, de beste NL website...... maar tegelijkertijd DE website om de ondergang van Nederland te kunnen aanschouwen vanaf een veilige afstand/het buitenland.

Wees sterk, mijn vaderland......

Ik hou nog steeds van mijn vlak land............ook al lijkt het zinloos soms.

Kop Kaaz | 05-06-19 | 02:39 | 4

Lekker 'wees sterk mijn vaderland' roepen vanaf een veilige plek buiten(!) dat vaderland. Zó treurig!

Goofje | 05-06-19 | 08:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het is enorm laf dat er met twee (of meer) maten gemeten wordt. Zo voed je als volwassene toch ook geen kinderen op? In het bestuur van de plaatselijke sportclub kan je je stoel inleveren als je de hele tijd met twee maten meet. Zo geef je als bestuur toch het verkeerde voorbeeld? Dan kan je toch geen draagvlak voor je beleid verwachten.

Willem_Oltmans | 05-06-19 | 02:04 | 1

Ok, kapitein van HMS Open Deur.....die gespeelde verontwaardiging....wat is dat toch.

Kop Kaaz | 05-06-19 | 02:55

Zouden Turken en Marokkanen eigenlijk goed kunnen keilen? Ze zijn immers goed met stenen.

Patje2011 | 05-06-19 | 01:48 | 1

Wat van die etniciteiten hier rondzwalkt, kan in sommige gevallen niet zo heel erg veel, laat staan stenen keilen. Overtegenwoordiging in de misdaadstatistieken en toeteren daarentegen..... Het is volk wat in het land van herkomst doorgaans niet echt als de "fine fleur" dan wel "creme de la creme" gezien wordt.

Grijskijkert | 05-06-19 | 07:32

Wat een kutland. Echt, godverdomme, wat een kutkand. Iemand ooit nog van Voltaire gehoord? Laffaards!!

Masturwasbeert | 05-06-19 | 01:36

Ik snap het wel. De politie en de ME worden ook moe van dat deëscaleren. Sta je daar als MEer in volle uitrusting Let It Be te neuriën terwijl je eigenlijk koppen wil meppen.

Patje2011 | 05-06-19 | 01:26 | 1

Ik snap het niet, dan gaan ze daar maar Goddomme een potje let it be neuriën.

peterdh | 05-06-19 | 03:50

Ik ga penne eten voor de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster. Dat wordt rellen!

Patje2011 | 05-06-19 | 01:00 | 9

@Patje2011 | 05-06-19 | 01:51: Een extra gat in het staaf gedeelte en dan roepen dat je geen Meth gebruikt en als excuus een vergiet noemt.... ik weet het niet hoor...

hetgingperongeluk | 05-06-19 | 01:54

@hetgingperongeluk | 05-06-19 | 01:54:
Ik had het over de kerk van het vliegende spaghetti monster. En die gebruiken een vergiet op hun hoofd en door de drank haalde ik vergiet en trechter (u vertelde dat u die op uw hoofd had vandaar de verkeerde associatie) even door elkaar. Mijn domme fout. Gebruik vooral meth! Proost!

Patje2011 | 05-06-19 | 02:09

@Patje

Penne Rigatoni? Dat zijn de lekkersten.

Kop Kaaz | 05-06-19 | 02:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Gemeente Eindhoven heeft als ""argument"""dat ze niet voldoende tijd hadden om de vergunning voor de demo tijdens het suikerfeest af te geven. Nou dan moet Pegida nu maar alsvast de vergunning voor volgend jaar en die van de jaren daarop aanvragen... Moehahahhaha. Een jaar is genoeg tijd om een speciale legereenheid te vormen lijkt me.

Rheia | 05-06-19 | 00:38 | 1

Het probleem hier in 040 heet Jorritsma. Is alleen niet op te lossen want als deze na een paar jaar gedumpt wordt komt er gewoon een Jorritsma 2.0, dan 3.0 etc. Net zo lang tot het linkschdraaiende vat leeg is of lek raakt.

Kinkfactor | 05-06-19 | 03:05

Die Pegida-debielen daargelaten. Maar het regentencorps heeft een agenda. De boel bij elkaar houden. Laffaards, dat zijn het. Intens laf.

Masturwasbeert | 05-06-19 | 00:10 | 7

@Shareholder II | 05-06-19 | 01:16:
Flikker nou eens op misselijke linkse trol dat je er bent. Ga Joop vervuilen met je ranzige linkse praatjes.

Dubbel glas | 05-06-19 | 01:26

@Shareholder II | 05-06-19 | 01:16: Laat maar ! Nl barst uit zijn/haar voegen van dit soort opvreters, en wij laten het allemaal doorgaan. Ook gij Brutus!!!

deja_view | 05-06-19 | 01:26

@Dubbel glas: Maar ik heb een ban bij Joop omdat ik Han de Hater afzeek.

Shareholder II | 05-06-19 | 02:34
▼ 4 antwoorden verborgen

thepinkpainter | 04-06-19 | 23:49
Exact.
"Ze" mogen ook de Koerden uitmaken voor "kk-joden"(hoe dan), en als op Youtube een Erdogankissertje schrijft:
-"
turkiye vatan
11 maanden geleden: :
-"Mevrouw die schreeuwt is een.hoertje van joden.en Amerika kk picler bana kufur yapanlar aynisini sana iade ediyorum"-
ja,, dan is er opeens geen callcenter deugende youtube-mini-mod die denkt; nou, om meteen Amerika ook erbij te halen, is wel een erg ver-van-m'n-bed-bad-brood-show.
https://www.youtube.com/watch?v=crQ9EYx-JSE
En die Erdo-pijper maar roepen tegen Dennis: vind ik lekkerrr!
In 1 ding moet ik ze gelijk geven: "Koerdistan", laat staan "Noord-Koerdistan", is een wassen neus, de wens is de vader van de gedachte hier.
Maar dat dit in MIJN stad, onder mijn ogen moet plaatsvinden, nee, oh nee, die gasten hebben kun krediet al zo lang verspeeld. Tieft gewoon op. Wegwezen.

chicago river | 05-06-19 | 00:19

Kinderfeest vertoorder KOZP hield zich in Rotterdam o.a. niet aan: verbod gebruik megafoon, lopende (dynamische) betoging, in het vak plaatsnemen, aanwijzingen politie negeren.
Zie het relevante WOM-besluit. Op overtreding stond een geldboete van de 2e categorie of maximaal twee maanden cel.
Hoeveel er opgepakt zijn? Vervolgd? Met dank aan de ruim aanwezige politie en de uitgebreide video-beelden? Precies, 0 (nul!) personen.

https://www.rotterdam.nl/evenementen/sinterklaas-2018/Aanwijzing-WOM-besluit.pdf

michelpen | 05-06-19 | 00:56

Ik heb niets tegen demonstreren.
Ik heb wel wat tegen provoceren.

botbot | 04-06-19 | 23:48 | 20

Bah al die minirokjes en met zonder beha-sters, puur provoceren.

paartjehop | 05-06-19 | 06:06

@botbot.... aangezien bepaalde groepen alles een provocatie vinden mag er dus helemaal niet meer tegen de Islam geprotesteerd worden. Het is standaard reactie van veel moslims om bij het minste geringste "geprovoceerd" te zijn. Let maar eens op hoe vaak dat niet wordt gebruikt om geweld goed te praten. En je kunt je sowieso afvragen of het barbequen van een varkenslapje an sich wel echt een provocatie is, want de Nederlandse buurman van een moskee zou toch te allen tijden een speklapje mogen bakken in zijn tuin, en volgens mij kan dat normaal gesproken ook zonder dat een mossel zich daar druk over maakt. Of te wel, gespeelde verontwaardiging t.o.v. pegida.

trottle | 05-06-19 | 06:57

@botbot. Ik kwam met een voorbeeld over hoe demonstreren met (pesterige) beeldvorming tot verandering heeft geleid.
De acties van de dolle mina's hebben tot meer vrouwenrechten geleid.
De aanhoudende acties met oa de mini ongeboren babies (pink groot) hebben in delen van Amerika geleid tot strengere abortuswetten. Speelde in op het sentiment.

Komt u nou met een duidelijke definitie waarin het verschil tussen provoceren en demonstreren duidelijk wordt, zodat ieder zich eraan kan houden. Wat zijn de voorwaarden?

Ik ben zeer benieuwd. Ik ben ook niet voor de varkenskoppen. Maar op welke gronden bepalen wij dat dit onnodig provoceren is? Geeft u er maar eens woorden aan dan.

letopuwzaak | 05-06-19 | 11:07
▼ 17 antwoorden verborgen

Afgezien van dat ik een varkenskop op de stoep leggen bij een moskee totaal smakeloos vind en barbecuen bij een moskee als "statement" bijzonder flauw, kan ik me zeker niet vinden in een demonstratieverbod met als excuus de veiligheid. Veiligheid voor demonstranten moet worden gewaarborgd. Of je nu met keppel op en Israëlische vlag of met sjaal om en met Palestijnse vlag zwaait, ook daar moet de veiligheid zijn geborgd.

Anders ga je toch willekeur krijgen wanneer iets wel of niet veilig zou zijn en alleen al de schijn zou je moeten willen vermijden dat er wel eens een schijn van voorkeur zou kunnen zijn. Want dan haal je wel spaken uit het wiel van de democratie, mag gewoon niet.

Jan, Leiden | 04-06-19 | 23:36 | 4

Eens: als de veiligheid in het geding is, dan moet de politie aanwezig zijn om de boel uit elkaar te houden. Maar ik vind juist wel dat een demonstratie verboden moet kunnen worden als deze een verstorend of structureel karakter heeft: je zou geen bijeenkomst of evenement van anderen zomaar mogen verstoren. Buiten bij de moskee BBQ'en? Niet erg verstorend. Anders is het als ze een lawaaidemo tijdens de dienst gaan houden. Zo zou KOZP ook bij een Sinterklaasintocht aanwezig moeten kunnen zijn zolang ze de boel niet verstoren en op de achtergrond blijven (en de kinderen en geen last van hebben). En ze niet bij elke intocht aanwezig zijn, na 1 keer is je punt wel gemaakt.

Muxje | 04-06-19 | 23:47

@Muxje | 04-06-19 | 23:47:
Begrijp het standpunt, maar toch denk ik dat inperking van het demonstratierecht, ook al willen ze elk jaar over hetzelfde protesteren, niet zou moeten plaatsvinden. Verder moeten demonstranten hun verstand gewoon maar gebruiken. Een varkenskop neerleggen bij een moskee, kinderen bang maken bij een intocht? Met enig fatsoen doe je dat niet. Draag je standpunt goed uit, maar provoceer niet en verstier een andermans levensvreugde niet?

Jan, Leiden | 05-06-19 | 07:44

@Jan, Leiden | 05-06-19 | 07:44: Varkens zijn slimme dieren Jan. De belediging geldt andersom. Zoals ik het zie.

CalamityJane | 05-06-19 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ach nog even en je krijgt dezelfde situatie hier in Nederland als in Groot-Brittannië met Tommy Robinson op 1 van zijn rally's voor een EU parlementaire zetel: dat de politie een groep moslims van buiten het dorp waar hij op dat moment sprak escorteerde naar de rally toe, waar ze vervolgens stenen en scharen gooiden en geweld gebruikten tegen de mensen die de rally bijwoonden.

BrokenTipi | 04-06-19 | 23:28 | 10

@Mart6037 | 04-06-19 | 23:41: Heb je nog steeds het gedonder in de media en van de rest van de KOZP-groep. De politie doet bij dit soort incidenten niet meer aan handhaven maar aan de-escaleren. En dat zijn twee heel verschillende dingen.

Muxje | 04-06-19 | 23:42

@Muxje | 04-06-19 | 23:42: Aha dus genoeg stampij maken helpt? Zoals die linkse gekkies doen? Denk toch dat wanneer je een blikkeerfries bent hè anders behandeld wordt dan een KOZP of milieufreak.

Mart6037 | 04-06-19 | 23:58

@Mart6037 | 04-06-19 | 23:58: Dat is al een tijd het geval. Bijvoorbeeld: ettertjes pesten een ouder paar die bij de tramhalte staan te wachten. Politie verzoekt het oudere paar vriendelijk om naar de volgende tramhalte te lopen "om de lieve vrede te bewaren". Dus ja: stampij maken helpt, en als gewone burger wordt je anders behandeld.

Muxje | 05-06-19 | 00:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Zelfs het extreem linkse Doorbraak en gruwelen van die moskee:

"Fundamentalistische moskeeën zijn bastions van een beweging die als eerste en laatste doel hebben de vernietiging van alles dat links en feministisch is. In de landen waar moslimfundamentalisten aan de macht zijn, richt het staatsgeweld zich dus met name tegen mensen zoals wij. In landen met een meerderheid van moslims, maar waar de fundamentalisten de macht niet hebben, terroriseren ze de straat en zijn linksen, vrouwen en lhbt-ers hun leven ook niet zeker. In Nederland hebben vooral mensen met een achtergrond in die ‘moslimlanden’, en mensen die leven in de sociale en fysieke omgeving van zulke moskeeën, last van allerlei vormen van subtiele en minder subtiele repressie door dit type fascisten"

Jan Leul | 04-06-19 | 23:18 | 3

De vijand van je vijand is je vriend.

BrokenTipi | 04-06-19 | 23:29

Ha , er is nog hoop dus :)) . Ik dacht al , wanneer zijn de verantwoordelijken nu zelf een keer aan de beurt ?!

ghetto-is-back | 04-06-19 | 23:39

Dat klinkt als een lichte vorm van red-pilling. Dat kan links niet hebben. Hij/zij/het is een afwijkende product uit de linkse NPC massaproductie fabriek.

unshift | 04-06-19 | 23:40
-weggejorist-
Oepsie1234 | 04-06-19 | 23:13 | 3

Jetten was weinig in beeld, maar zei het duidelijker dan die racist Bosma.
Ik begrijp de moslims wel. Geweld keur ik niet goed. Maar dat smerige Pegida keur ik harder af, want dat zijn de bruinhemden. Zoals verwacht spreken Wilders en Bosma dan ineens met de grootste woorden. Want de burgemeester weegt af en bepaalt. Dus Bosma en Wilders kunnen es lekker goedkoop fulmineren.

Shareholder II | 04-06-19 | 23:13 | 32

@LiniaalRectaal | 05-06-19 | 02:37: Ik had het niet over een moskee maar over jongeren. En 'Turkse' klopte niet helemaal idd. Ik zei dat omdat er turkse vlag(gen) werden meegedragen, aldus nieuwsverslaggeving.
Enfin. Pegida liet helemaal niets zien. Want het ging niet door. En de volgende keer lopen ze geheid hetzelfde risico. Succes met demonstreren. Ga gerust je gang. Wel even aanvragen, of het verantwoord wordt gevonden, door boven u gestelden :o)

Shareholder II | 05-06-19 | 03:02

@Shareholder II
Pegida liet de kant van de bezetter zien. Jouw vrienden.

LiniaalRectaal | 05-06-19 | 03:14

Nou Nou, de bruinhemden zijn die moslimfascisten, met hun haat jegens joden, chtristenen, hindoes en wie dan ook, dat ubermenschengeloof is de rot in de samenleving.

Pelforth | 05-06-19 | 08:20
▼ 29 antwoorden verborgen

Nederland zwicht voor de islam dankzij een laffe verraders aan de macht en laffe ontkennende stemmers die hun de macht steeds geven.

unshift | 04-06-19 | 23:11

Voor geweldplegers van Antifa wordt het demonstreren salonfähig gemaakt door het meelopen van linkse partijen, GL voorop.

NPOlitiekgekleurd | 04-06-19 | 22:50

Varkensvlees wordt onrein genoemd,omdat varkens geen zweetklieren hebben om bepaalde afvalstoffen kwijt te kunnen.Verder is demonstreren tegen de overheid of werkgever de reden waarom artikel 9 ooit is aangenomen.Maar burgers die tegen elkaar gaan demonstreren is een heel ander verhaal.Welicht iets waar de knappe koppen nog over na moeten denken.

kzegje | 04-06-19 | 22:45 | 10

@Jackson | 04-06-19 | 23:36: Zoals Bo Burnham al zei (sprekende als god): "I created the universe, did you think I'd draw the line at the fucking deli aisle?"

Muxje | 04-06-19 | 23:40

Varkens zijn onrein vanwege alleseters.. en zoals zoveel voorschriften heeft het ook een praktisch nut in het koelkastloze tijdperk; je werd gewoon sneller ziek van varkensvlees. Zo vinden een aantal bijvoorbeeld koshere voorschriften ook hun oorsprong in bederfelijkheid/ reactie in het lichaam.

letopuwzaak | 05-06-19 | 00:13

Die eetregel was vroeger logisch volgens Moh. Alleen beesten vreten, waarvan de ogen naar links en rechts kijken (Prooidieren) alles waar de ogen van naar voren kijken (Roofdieren en slimme dieren), zijn vies en eng. Probeer maar uit, vissen, schapen, geiten, koeien, paarden, kippen, eenden…maar dan komen de honden, varkens, katten, uilen, apen en mensen….dan wordt het ENG…zou dat toeval zijn? Ze eten geen varkens, zijn bang voor honden, hebben nooit katten in huis, ik heb nog nooit een circus Alibaba met leeuwen en tijgers gezien, uilen van Minerva rennen ze voor weg, apen weet ik niet zeker. Kaaskoppen die recht vooruit kijken, daar gaan ze voor bukken met hun reedt naar hen ze toe, ik vraag mij af, wie nu wie Rauw lust….

hetgingperongeluk | 05-06-19 | 00:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb niets met Pegida, maar deze beslissing is het beste wat hun kon overkomen. Die optocht is dan ook helemaal niet meer belangrijk. De tegenstanders hebben verloren zonder dat er ook maar gedemonstreerd is.

Lafayette | 04-06-19 | 22:33 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

En nog even over die moskee. Al Fourqaan heet die haathut. Al 20 jaar een bron van ellendige teringzooi. Om te beginnen kom ik er alleen in als ik een baard kweek en een jurrk aantrek. Een kerk is openlijk te betreden, zonder dat er een maffiafiguur je aan je nekvel trekt om je eruit te schoppen. Verder doen ze stelselmatig aan opruiïng van de achterban. Achmed van 15 komt bijna met het schuim op de bek en met wilde ogen terug in de wijk. Iedereen ziet het en iedereen fronst op zijn minst de wenkbrauwen. Dan zijn we er nog niet. Deze toko heeft dubieuze geldstromen die terrorisme tegen ons Westerlingen steunen. Stichtingtje hier, hulporganisatie daar, het is er allemaal. Verder sonselden ze actief mensen voor hun goede zaak. Ook dat is allemaal terug te checken voor de geïnteresseerden. En nee, al dat tuig dat bij elkaar was gekomen komt nooit in die moskee, maar ook in die kringen heb je een centraal commando. Daarom denk ik dat het een veel grootser plan is, en dat we er met zijn allen instinken. We hebben het dus over een stel andersdenkenden die gewoon hun mening wilden laten horen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat recht heeft elk mens. Wat ik al eerder zei, ik kreeg kippevel bij wat ik zich zag ontvouwen en ik heb ook in echte hellholes rondgelopen, dus dat laat mijn water heel wild rondkolken. Laat deze demonstratie een les voor ons zijn. In dit land streven we niet meer gezamelijk hetzelfde doel na.

LV-224 | 04-06-19 | 22:23 | 1

Je hebt een zeer overtuigend verhaal. Ik zal het morgen eens aan een collega laten lezen die ook in Eindhoven woont en denkt dat het allemaal nog wel meevalt.

LiniaalRectaal | 04-06-19 | 23:14

Veel mensen hier moeten even het verschil opzoeken tussen demonstreren en provoceren.
Pegida is simpelweg een clubje kneusjes, en vermoedelijk te stom om bewust al deze aandacht te genereren.

captainobvious | 04-06-19 | 22:21 | 8

Provoceren is een groot goed.
De reactie van de geprovoceerde is het doel van de provo.

de honden blaffen... | 05-06-19 | 00:31

Demonstreren is per definitie provoceren.

Stormageddon | 05-06-19 | 01:05

Die jongens en meisjes willen gewoon een worstje eten. Wat is daar provoceren aan ? De eerste die mij aanspreekt op het nutigen van een braadworst zal toch met een goeie uitleg moeten komen.

Lt-Kol Kilgore | 05-06-19 | 06:56
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
uisge baugh | 04-06-19 | 22:18 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Nee, biddende moslims op de openbare (Nederlandse!) weg, moet en we natuurlijk allemaal heel gewoon vinden....

Wienerschnitzel mit | 04-06-19 | 22:06 | 1

Maak hem zelf maar even anders word ik gejorist.

padbuffel | 04-06-19 | 22:18

Eigenlijk uit solidariteit allemaal thuis wat varken bakken met de ramen open...

ScheveHarry | 04-06-19 | 22:05

Als een religie van de vrede en de liefde zou je anders verwachten. Ik zou naar Pegida lopen met een krat bier, een paar flessen wijn en ze een fijne avond wensen. Misschien zou ik tijdens het weglopen wel mompelen "je bent wat je eet'.

Premier Trutte | 04-06-19 | 22:03 | 3

Je bent wat je eet.
.
Wist u dat relatief veel landen die hoog op de VN intelligentie index staan, relatief veel varkensvlees consumeren?
Europa, China, Amerika...
.
Of het iets betekent weet ik niet, maar het is wel waar.

Parel van het Zuiden | 04-06-19 | 22:17

Daarom zien die hardcore vegans er ook altijd uit als een verlepte wortel

5611 | 04-06-19 | 23:07

@Parel van het Zuiden: Het betekent niets.

Shareholder II | 05-06-19 | 03:25

Je zou denken dat de politie gewoon een hapje meedoet. Of vind de iftar op hetzelfde tijdstip plaats?

Parel van het Zuiden | 04-06-19 | 22:00 | 2

Ze kunnen ook gewoon wat spare ribs serveren op de iftar toch? Dat lijkt mij nou typisch iets wat in een multiculturele maaltijd mogelijk moet zijn.

Solar666 | 04-06-19 | 22:11

Het is groots in het nieuws geweest dat de rammeldan voorbij is. Geen giftar meer dus.

BozePaarseMan | 04-06-19 | 22:17

Opkomen voor je vaderlandsliefde. Hoe bizar ook. Dat doen Marokkanen en Turken dagelijks. Hou je je niet aan de regels, dan de lange lat erover met een overmacht ME. Doen burgemeesters ook tegen voetbalsupporters en studenten in tentjes bij de UvA. Simpel.

Mammeloe | 04-06-19 | 21:56
-weggejorist-
Schulzie | 04-06-19 | 21:54 | 3

Niet slim, die varkenskoppen. Ga demonstreren met een rijdende bierbrouwerij en frikandellentent. Dan presenteer je iets oernederlands en zo'n biertje met vette hap, daarmee maak je mensen blij. Veel islamieten, vooral de mannen, houden een dubbele moraal erop na. In & nabij de moskee en hun vrouwvolk gedragen ze zich paapser dan de paus. Maar zelfs tijdens de ramadan versmaden ze een Hollandse snack + Hollands biertje niet. Confronteer ze met het feit dat ze met de islamitische fez naar hun godsdienstige regels gooien.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-06-19 | 21:53

Hoewel kudt dit alles, is dit voor Pegida ideaal: exact het punt wat ze wilden maken is gemaakt en iedereen heeft het erover. En ze hoefden er niet eens de deur voor uit. Niet gek voor 15 pensionado's met een hamlap.

Ramsesz | 04-06-19 | 21:53

Probeer dit soort fratsen eens in een islamitisch land. Joh, die blijken er niet van gediend. Hollanders zijn er om te slikken. Kut he.

padbuffel | 04-06-19 | 21:52 | 1

Zo langzamerhand van voren en van achter.

Muuke | 04-06-19 | 23:20

iedereen die zich verschuild achter de burgemeester is af.. het is vrij duidelijk allemaal.

noerg | 04-06-19 | 21:50

Krijg bij dit topic een Makro suikerfeest reclame:)

letopuwzaak | 04-06-19 | 21:46 | 3

Die messenset, bedoel u?

Mammeloe | 04-06-19 | 21:57

@letopuwzaak I k ga nu mijn eerste koffie van vandaag naar binnen slurpen en hopen dat de rest van de dag wat helderder wordt, zodat ik alle goede grappen meteen kan vatten*schaam* en *lol*

letopuwzaak | 05-06-19 | 11:12

Laten we het simpel houden.
Het dreigen met geweld wint het van een grondwettelijk recht.
Wauw! Ik vind dat nogal wat.

Ruimedenker | 04-06-19 | 21:40 | 7

@De Libertariër | 04-06-19 | 22:11: Dan heeft u het zelf ook niet begrepen. De grondwet geeft de grenzen aan waarin een staat zich mag "bewegen". Voor ons gelden allemaal anderen wetten en wetboeken.

Vageling | 04-06-19 | 23:40

@koolteer | 04-06-19 | 22:24: Ik hoef u niet uit te leggen waarom. Ik heb die ring die gekust moet worden ook door.

Vageling | 04-06-19 | 23:41

@Vageling | 04-06-19 | 23:40: En daar is een reden voor. De EU is geen staat. Het is een corporatie. Een grondwet is funest voor ze, een belemmering. Liever verdragen die erboven gaan.

Vageling | 04-06-19 | 23:46
▼ 4 antwoorden verborgen

De PvdA is daar nog strenger dan de VVD hier.
De VVD is onder Rutte net zo links als de PvdA.

sociaal_econoom | 04-06-19 | 22:45

Dat is precies de reden dat je hier op JOOP geen aandacht aan mag besteden: (Deense) sociaal democraten, die een streng immigtratie/buitenlander-beleid voeren.
Deense Socialisten, die vorig jaar zelfs een uitdrukkelijk mea culpa hebben uitgesproken voor alle in het verleden gemaakt fouten. Voor hun dwaling!

Op Joop werd de ene na de andere posting werd weggecensureerd. Postings nota bene over socialisten! Maar socialisten in Nederland die zich tegen de islam keren, zijn in hun ogen per definitie niet links. Zo benepen....
In Nederland beetje te vergelijken met de mensen van VrijLinks. Die mag je op JOOP ook nauwelijks noemen.

michelpen | 04-06-19 | 23:04

Als ANTIFA een halve stad wil vernielen wordt ze geen stro breed in de weg gelegd. Halve middenstand gedupeerd door plunderingen en gebroken ruiten. Maar dat zijn links fascisten die mogen dat.

Osdorpertje | 04-06-19 | 21:37 | 3

Juist!!

joppo0 | 04-06-19 | 21:46

Dat was in Hamburg, daar gelden nog veel ergere willekeurige wetten. In Oost-Duitsland inmiddels de eerste verkozen AfD-burgemeester. Wordt nog gemutlich. Nicht.

Mammeloe | 04-06-19 | 22:00

Dit was geen AFA. Die waren niet opgetrommeld. Het waren moslims die veel te ver gingen. Ik maak me wel zorgen over morgen, wanneer AFA als tweede legereenheid gaat meedoen. Gaan we dan het leger op straat zetten, zoals in heel Europa tegenwoordig normaal is? AFA kan je uitschakelen, omdat het wel bekend is wie wat is en welke rol. In mijn stad kwam er een nieuwe legermacht om de hoek kijken. En dat meneer/mevrouw is van een hele andere orde. Dit is niet grappig meer en dit mag niet gedown played worden. Maar let op, dat gaat wel gebeuren.

LV-224 | 04-06-19 | 22:58

Ze moeten kunnen demonstreren maar niet elke demonstratie is een gelukkige vreedzame bedoening. De vraag is of je tijdens het Suikerfeest moet gaan barbecuen tegenover de moskee.

lingo star | 04-06-19 | 21:34 | 4

Dat is de hele vraag niet... er wordt bijna altijd gedemonstreerd op plekken van 'de tegenpartij'.
Daar waar je de kern raakt die je wil raken.

Ik zou persoonlijk ook graag zien dat de methode van demonstratie aan eisen verbonden is, maar dat je dáár en op dát moment demonstreert, is nu net de hele gedachte..

letopuwzaak | 04-06-19 | 21:49

Laf!

ZwarteDag | 04-06-19 | 22:03

Waarom niet? we leven toch-- zogenaamd-- in een vrij land?

Wienerschnitzel mit | 04-06-19 | 22:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verwacht een animatie/voorlichtingsfilmpje met ondertiteling van het OM.

ja,diedus! | 04-06-19 | 21:34 | 2

En een aanpassing van de Canon.
4 Juni 2019, de dag dat Johan Rudolph Thorbecke werd vermoord.

Ruimedenker | 04-06-19 | 21:43

Chapeau! Top dat het OM hier een helder filmpje over heeft gemaa...Oh, wacht.

Mammeloe | 04-06-19 | 21:34

Maar worden er nu tweede kamer vragen gesteld of komt er een debat?

pa_niek | 04-06-19 | 21:32

Ik heb het filmpje nog niet gekeken, want RTL4 staat op, maar die stenengooiers zijn een georganiseerde bende. Ik woon daar om de hoek en er is duidelijk een plan opgesteld door de moslimjongeren. Sterker nog, het is vanuit de moskee en de nep-culturele verenigingen opgezet. Als Nederlander mag je daar best bang van worden, want wij zijn maar een stelletje decadente hipsters geworden. Er is nu nog niet geschoten, maar de wapens kwamen wel tevoorschijn. Gewoon om te laten zien dat moslims hun eigen zin kunnen doordrijven en dat ze desnoods met lood discussiëren. Ik krijg nu nog kippevel als ik aan die roedel hyena's denk. En de ME deed vrolijk mee, want er kwamen steeds meer roedels op de demo af. Het demonstratierecht is alleen nog voor minderheden, want ze kunnen niet met andersdenkenden omgaan en de overheid accepteert dit. Dat is een heel kwalijke zaak aan de vooravond van een belangrijke herdenking waar wij ons recht op demo aan hebben te danken. We zitten serieus met een probleem.

LV-224 | 04-06-19 | 21:22 | 9

Veel dank voor uw bijdrage.

Mammeloe | 04-06-19 | 21:45

Duidelijke schets ! Waarvan ik denk dat het ook de goedpraters aan het denken moet zetten en min of meer moet doen wankelen.

CalamityJane | 04-06-19 | 21:54

Juist, er is een heel erg groot probleem met die lui.

Wienerschnitzel mit | 04-06-19 | 22:10
▼ 6 antwoorden verborgen

There’s no such thing as hate-speech. Rutte’s vaasjes zijn breekbare verongelijkte hypocriete gewelddadige sukkels. Ik zeg minder !

rattenvanger XL | 04-06-19 | 21:22

Hiddema is niet heel erg principieel. Hier is heel prima wat aan te doen.

Arjan | 04-06-19 | 21:22

Kunnen we in dit land nu wel of niet tegen de islam demonstreren?

JvanDeventer | 04-06-19 | 21:18 | 2

Op papier wel in praktijk niet. Zo blijkt bij herhaling.

HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 21:27

Niet want wordt beschouwd als extreem rechts en dat is (toevallig he) door de AIVD aangemerkt als bedreiging. Zo creëeren we een links ideaal.

BozePaarseMan | 04-06-19 | 21:30

Moslims mogen hier doen wat zij maar willen. Nederlanders moeten gewoon hun bek houden en hun hoofd buigen.

Montesquieue | 04-06-19 | 21:17

In het recht geldt toch ook zoiets als uitlokking. Als iemand een ander uitgelokt heeft, dan wordt zijn (eventuele) beroep op noodweer van tafel geveegd. In dit geval zie ik wel parallellen. Waarom kan Pegida niet op een normale manier demonstreren , maar moeten ze mensen lastig vallen...

Nappa | 04-06-19 | 21:16 | 6

Dolle Mina's met blote tieten was ook puur om te jennen. Was het legaal? Ja. Had dat een functie? Absoluut!

Arjan | 04-06-19 | 21:27

Kun je misschien aangeven waarom het bij KOZP of de dierenterroristen in Boxtel anders is? Want daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen.

5611 | 04-06-19 | 21:55

@5611 | 04-06-19 | 21:55: Eens. Wat mij betreft verbieden we ook demonstraties tijdens de Sinterklaasintocht. Het demonstratierecht betekent niet het recht om andermans feestje te verstoren.

Nappa | 04-06-19 | 22:04
▼ 3 antwoorden verborgen

En stel nou dat je Pegida vraagt om niet iets met varkens(-vlees) te doen. En dat je, een flink eind verderop een terrein reserveert voor de tegendemo. Dan ben je er toch?

Poesmobiel | 04-06-19 | 21:16 | 4

ja, want die moslims gaan dan keurig op dat veldje verderop staan denk je?

De_Helderse_Kaaskop | 04-06-19 | 21:32

@De_Helderse_Kaaskop | 04-06-19 | 21:32: Geen idee. Maar als ze dat niet doen, kun je heel gericht gaan optreden. Zo zou het toch ook normaal gaan met een demonstratie en een tegendemonstratie? Ik kan het niet uitstaan dat daar nu ineens van wordt afgeweken.

Poesmobiel | 04-06-19 | 21:57
▼ 1 antwoord verborgen

Varkenskop, ja, dat is getreiter,
Maar wat is het punt dat Pegida wil maken dan? Of maakt dat niet uit en is het een club hooligans die gewoon lekker moslims willen pesten.
Komen we ook niet echt verder mee eigenlijk. Dus dan heeft die tegendemonstratie ook niet zoveel zin eigenlijk. Gewoon lekker thuisblijven, plop, biertje.

kloopindeslootjijook | 04-06-19 | 21:15 | 2

Pegida heeft afgedaan net zoals 'de gele hesjes'. Willen wij er nog iets van maken dan zouden we zelf liever zonder hysterie doorgaan. Of anders https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=https%3A%2F%2Fstatic.standard.co.uk%2Fs3fs-public%2Fthumbnails%2Fimage%2F2017%2F09%2F28%2F20%2Fverhofstadt.jpg&sp=42bb96291140d3dc61991f3902ef8de0 !

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 21:21

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 21:21:
Je mag als (rechts)mensch toch wel een beetje het idee hebben dat je land en je kinderen er iets aan hebben, en niet alleen de demonstranten zelf met al dat wij-zij-aangezwengel. Schiet voor geen meter op zo.

kloopindeslootjijook | 04-06-19 | 21:27

Zie daar de dubbele standaard van links. Als een stel klootzakken een kinderfeest willen komen verpesten en er wordt door burgers ingegrepen, dan is het huis te klein. Volgt er een gerechtelijke veroordeling. Wordt er wangslijmvlies afgenomen.....

Maar als een stel (andere) kleuters ter rechter zijde willen komen provoceren, dan steekt de (kartel) burgemeester daar een stokje voor.

kotelet | 04-06-19 | 21:15 | 2

De burger is het enige waar de politieke elite bang voor is omdat hun goed betaalde en ere baantjes kunnen afpakken. Dus die burger moet koste wat kost onder de duim gehouden worden.

Tronald_dump | 04-06-19 | 21:19

Ik dacht dat de politie een geweldsmonopolie had. Blijkbaar hebben de moslims dat nu en kunnen ze middels bedreigingen, terrorisme en geweld onze grondrechten inperken. Gaaf land man.

GroetenVanUrk | 04-06-19 | 21:15 | 1

Beide aanwezig bij de iftar , ja dat mept niet zo fijn dan op straat.

ja,diedus! | 04-06-19 | 21:36

Baby Trump mag ook niet demonstreren, waar gaat de wereld heen.

Solar666 | 04-06-19 | 21:14

De oplossing is natuurlijk simpel. 500 boze moslims maken een demonstratie onmogelijk? 100 man ME en de knuppel erover. De week erna, 5000 boze moslims, 1000 man ME plus traangas en waterkanonnen. De week erna, 50.000 boze moslims, 10.000 man ME en met rubber kogels schieten. Is de week erna nog steeds onrust, dan met scherp. Resultaat: 10 jaar rust in de tent.

LiniaalRectaal | 04-06-19 | 21:14 | 6

@Keyboardspeler
Daar kunnen we wel wat agenten voor vrijmaken hoor. Gearsuit, goede snuif coke, paar motivationals kijken en gaan!

LiniaalRectaal | 04-06-19 | 21:41

Een Entrada met een paar honderd man kunnen ze in 020 ook uiteen slaan, inclusief waterkanonnen op ouders met kinderen en invaliden tussen het joelende publiek. Want vuurrrwerrrk was verboden. Dus.

Mammeloe | 04-06-19 | 21:43

@Keyboardspeler | 04-06-19 | 21:36: Scherpe munitie hebben we ook niet... Maar ze kunnen wel "pinda pinda" gaan roepen. Sommige partijen vinden dat heerlijk.

Opslag Medium | 05-06-19 | 07:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Jorritsma, is zelf eens door een ontevreden burger op z'n bek geslagen is tijdens het begin van z'n burgemeesters carrière in een klein Brabants dorpje, blijkbaar is hij nog steeds bang voor de gewone burger.

zwellevertje | 04-06-19 | 21:10 | 5

@rattenvanger XL | 04-06-19 | 21:31: hij had je nog zo'n kekke voucher gegeven. Meld je aan en dan ontvang je een deugpas plus een gratis deuggeschrift. Daar in Braband zijn ze er niet zo happig op. Dat steekt natuurlijk.

Vageling | 04-06-19 | 23:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is dus de vrijkaart om kozp te stenigen de volgende intocht.

rattenvanger XL | 04-06-19 | 21:10

Dat varkensvlees grillen voor de moskee lijkt (of is) dan mss provoceren en daar zouden ze een stapje terug kunnen doen. Helemaal waar... of niet. Was het niet een idee geweest om moskeegangers zich reeds bij vestiging alhier er van te doordringen dat het eten ervan een Nederlandse aangelegenheid is. En dat ze daar vervolgens hoog of laag springend maar aan moeten wennen. Pegida wijst eigenlijk op de absurditeit van de omgedraaide wereld. Wie het denkt te weten mag het zeggen.

CalamityJane | 04-06-19 | 21:10 | 4

Geen gemekker spare rib is lekker.

Solar666 | 04-06-19 | 21:16

@rattenvanger XL | 04-06-19 | 21:16: Zeer goed gedacht. U weet het!

CalamityJane | 04-06-19 | 21:19
▼ 1 antwoord verborgen

Het vaasje is gewoon heel erg breekbaar, daar moet je heel voorzichtig mee omgaan...

Croxifoxio | 04-06-19 | 21:08

Of je staat demonstreren toe en beschermt vreedzame (!), niet andermans feestje verziekende demonstranten tegen geweld van tegenstanders, of je veegt ze allemaal van de straat en verwijst ze naar eigen grond, de media, het internet en de stembus om hun protest te verkondigen.

Stalken, provoceren en intimideren is geen demonstreren, noch is demonstreren of het verhinderen van andermans vreedzame demonstratie een grondrecht dat in steen gebeiteld is. De "God hates fags" Kerk, Westboro Baptist Church, mag inmiddels zelfs in de VS niet langer demonstreren bij uitvaarten van homo's of veteranen, puur omdat men dat onkies vindt op die tijd en locatie en hun naasten niet wil kwetsen. Ben ik wat ambivalent over. Heel principieel kan je dan roepen dat een "grondrecht" geschonden wordt, maar je kunt nog altijd je mening uiten op wellevender manieren.

En dit komt van iemand die een bloedhekel heeft aan radicale Moslims, Chistenen, Socialisten, Groenen, (echte) Nazi's en mensen in het algemeen die hun ideologie aan een ander wil opleggen met dwang of geweld. Er zijn effectiever methoden het intolerantiegehalte omlaag te brengen met dichtere grenzen en niet langer foksubsidies uitdelen aan ondergemiddeld volk. Plus een emigratiepremie voor datzelfde volk.

Wol | 04-06-19 | 21:07 | 6

“De burgemeester van Eindhoven heeft een demonstratie in zijn stad verboden uit vrees voor ernstige ongeregeldheden”.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Het criterium is dus “ernstige ongeregeldheden”.
Daarin sluipt het gevaar. Een (nooit direct door het volk gekozenen) burgemeester die bijvoorbeeld iets zou willen verbieden omdat hij/zij in werkelijkheid de mening van een bepaald persoon of bepaalde personen/groepen/politieke partijen verafschuwt kan hiermee dus VOORAF (=censuur) een demonstratie verbieden op grond van een al dan niet daadwerkelijk gegronde vrees voor “ernstige ongeregeldheden”.

Het gevaar van detournement de poivoir komt om de hoek kijken.

In het niet al te verre verleden hebben linkse politici en bestuurder hun niet-welgevallige meningen op die manier succesvol in de kiem kunnen smoren.

Sinds Pim Fortuyn mag gelukkig (wat) meer gezegd worden. En dat heeft zaken bespreekbaar gemaakt. Laat dit recht je dus nooit meer afpakken.

Ook Pegida heeft dat recht. En hoe al dan niet provocerend zij dit recht ook moge uitoefenen, de signalen die de “tegendemonstranten” afgeven (zoals bijvoorbeeld het zwaaien met Turkse vlaggen en blinde fysiek geuite agressie vanwege “belediging” van wat-dan-ook) heeft groot maatschappelijk belang (signaalfunctie). En dient daarmee de democratie, net zoals de vrije pers dat doet.

Hetgeen mede de reden is waarom wij grondwettelijk geregelde vrijheid van meningsuiting in dit land hebben.

Kompromat | 04-06-19 | 21:49

@Mammeloe | 04-06-19 | 21:39: haat is zo'n beladen gekaap en inmiddels veerkracht woord. Ik noem het onverschilligheid. Dat woord moeten ze nog ontdekken. Zal dan ook wel door de identiteit pseudo politiek Muppets op het menu komen. Met een zuur sausje van hun erbij. En je hebt het nog lekker te vinden ook. Sta jij ook al zo te springen?

Vageling | 04-06-19 | 23:26

@Kompromat | 04-06-19 | 21:49:
Helaas is onze Grondwet (naar mijn mening dan) nogal waardeloos. Elk grondrecht wordt gelijk omvergehaald door bijzinnetjes als "zoals beperkt\bepaald per wet" en er zitten positieve grondrechten in die strijdig zijn met andere basale negatieve vrijheidsgrondrechten (je hebt recht op dingen waarvoor weer andermans recht op eigendom mag worden geschonden, je hebt vrijheid van vereniging, maar dan mag je toch niet discrimineren wie je binnen je privé organisatie toelaat, etc.). En dan is er nog dat dodelijke artikel dat de rechter wetten niet mag toetsen aan de Grondwet, maar alleen aan verdragen. Dus eigenlijk (wat dik aangezet) pure symboolpolitiek.

Wol | 05-06-19 | 12:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Ongeveer hetzelfde zien we vandaag in Engeland.

Een Trump supporter word aangevallen en besmeurt met een Milk shake............en de politie doet niets.

Het bericht:

Trump-supporter belaagd en met milkshake bekogeld in super Engelse stad Londen, politie staat erbij en kijkt ernaar.

Swieberj | 04-06-19 | 20:59 | 4

@HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 21:01:
Rotterdam is klein Turkije en Utrecht neigt Noord-Afrikaans. We doen het hier in Nederland weinig/veel beter dan die bleekscheten op dat eiland daar.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 21:06

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 21:06: Met dien verstande dat de Engelsen bezig zijn weer eigen baas te worden. Wij blijven vrolijk buigen voor Timmermans c.s.

HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 21:13

@HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 21:01: Zou de Londense elite zich nog prettig voelen vraag ik me af. De delen waar zij wonen zijn niet direct als vestingen ingericht.

CalamityJane | 04-06-19 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Sprak net een stokoude man. Hij had ook gedemonstreerd. Voor het Veronica-schip. Daarna traden the golden earrings op:.. op een bomvol Malieveld. Aan het eind van de avond heeft de man een vrouw meegenomen uit café de Sport en haar geneukt tegen de gevel van theater Pepijn.

RickTheDick | 04-06-19 | 20:58 | 5

Nice.

Patje2011 | 04-06-19 | 21:27

Het was 18 april 1973. De grootste demonstratie ooit op dat moment. 's Ochtends om 04.00 uur werd de Norderney losgetrokken van het strand bij Duindorp en er volgde die dag een groots eerbetoon aan de vrije radio (Veronica, RNI, Caroline).
.
De PvdA noemde de demonstratie een kinderkruistocht. Vanaf dat moment, hoe jong ik ook was, wist ik al dat ik nooit links zou stemmen. Confessioneel ook niet, omdat de KVP en de gereformeerden tegen Radio Veronica hebben gestemd.

hoogstetijd | 05-06-19 | 03:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Pegida wil demonstreren met een varkenskop voor een moskee. Vrijheid van demonstratie roept menigeen. Moet kunnen roept hier iedereen.
Masr ik vraag me wel af of diezelfde vrijheid van demonstratie wordt gegund aan moslims wanneer ze met plakkaten met beschilderde haakneuzen zouden demonstreren voor een synagoge.

Prinsemarij | 04-06-19 | 20:56 | 10

Je kunt doelbewust iemand beledigen en je kunt je beledigd voelen. Daar ergens tussenin loopt een grens. Maar goed, we worden het toch niet eens voorlopig.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 21:29

@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 21:29: Dat is aan de strafrechter die grens te bepalen. Belediging is echter niet in het geding. Veiligheid wegens dreigend geweld was de reden tot verbieden van de demonstratie.

HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 21:37

@HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 21:37:
Ik probeer het met een voorbeeld duidelijker te maken. Het is geen exacte wetenschap. Niet gelukt hé ;)
Strafrechter staat hier buiten. Burgemeester moet een afweging maken. Openbare orde is daarin zwaarwegend.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 21:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Burgemeester Jorritsma van Eindhoven wil ook de voor zaterdag aangekondigde Pegida-demonstratie verbieden. Hij moet dat besluit alleen nog formeel met betrokken partijen afkaarten, zo maakte hij dinsdagmiddag bekend op het stadhuis. De aanvraag om zaterdag te protesteren volgde op het verbod wat Pegida eerder kreeg van de burgemeester om donderdag te demonstreren.
bron: ED

Jan Leul | 04-06-19 | 20:55

Wie bepaalt waar het Tripelpunt ligt bij Uitlokking tot Geweld, Grondrecht van Demonstratie en Garanderen van de Openbare Orde? Wanneer doe je dat? Voor of na de ellende? Zijn daar regels voor? Ik ben blij dat ik geen Burgemeester ben….

hetgingperongeluk | 04-06-19 | 20:52 | 1

Er wonen hier ondertussen nou eenmaal best wel veel Moslims/EU-aanbidders in ons land. Wen er maar aan/onderschik je/vecht. *poll*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 21:09

Recht op demonstreren of recht op provoceren? Wat is het kennelijke doel van Pegida?

Rest In Privacy | 04-06-19 | 20:52 | 19

@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 21:57:
Ik snap u, maar met de beste wil van de wereld kan je dat verschil niet 1 op 1 en consequent aantonen.
Is nepminibaby's uitdelen bij een abortuskliniek provoceren? Met een Israëlische vlag vreedzaam op de Dam tussen schreeuwende Palestinasupporters staan?
Met slavenkettingen bij zwarte piet?

Je kan hoogstens een regel maken als ' geen attributen gebruiken, alleen kartonnen borden met daarop alleen letters en geen tekeningen'.
Maar je kan bewuste provocatie niet 1 op 1 en altijd van meningsuiting onderscheiden.

letopuwzaak | 04-06-19 | 23:09

Demonstreren is provoceren anders heeft demonstreren geen zin.

ballenkraker | 05-06-19 | 08:17
▼ 16 antwoorden verborgen

Flink hoor die commentaren van de TK luitjes, heel stoer dat vrijblijvende gewauwel.

Uw Verzekeringsadvis | 04-06-19 | 20:52 | 1

Klinkt alleen maar goed... gewauwel en politiek correct geklets voor de bühne.

Paaldanseres | 04-06-19 | 20:58

Het over islamitische normen en waarden hebben waar het voor het allergrootste deel over beperkingen gaat. Beperkingen die het vrije denken en zo progressie afdempen/keel doorsnijden.

NiCeY | 04-06-19 | 20:49

Het valt niet meer te ontkennen dat er met meerdere maten gemeten wordt in dit gave. land van Rutte De klojo's moeten kleur bekennnen en deze blijkt -wederom- islamtisch. Fijn Suikerfeest gasten.

padbuffel | 04-06-19 | 20:48 | 2

Rutte is dan ook geen verdediger van de westerse waarden, Rutte is een koopman/manager die zijn eigen moeder nog zou verkopen.

Solar666 | 04-06-19 | 21:20

Een land dat voor tirannen zwicht...

paost712 | 04-06-19 | 20:47 | 2

Een land dat voor korannen zwicht...

Glasgow Argus | 04-06-19 | 20:52

@Glasgow Argus | 04-06-19 | 20:52: Tsja, en we zwichten massaal voor Koranen en tirannen. De mensen vinden het wel best en sluiten zich op in hun huizen en bubbels.

Ik kan er ook weinig tegen doen behalve op de juiste partij stemmen en af en toe reageren op het internet. Af en toe sta ik op de Dam in Amsterdam naast een man met een Israël vlag (Michael Jacobs). Verder train ik Krav maga zodat ik in ieder geval me kan verdedigen of een ander kan beschermen indien nodig. Meer kan ik als loonslaaf niet doen.

ballenkraker | 05-06-19 | 08:08

En zo stevenen we gestaag op trammelant af. Of dacht de gemiddelde Nederlander dat dit land een pan groentesoep is waar je even een staafmixer doorheen haalt?
Multicul mensen. Ze pureren ons.

kwark001 | 04-06-19 | 20:43

Datzalfde gold ook voor de Pegida demonstratie in Amsterdam, alleen was het toen de AFA ipv de Naffers.

Einde van de Domheid | 04-06-19 | 20:42 | 2

Daar is nog bij het stadhuis een fiets met een soort van bom geplaatst (niet nep, wat eerst werd aangenomen) door iemand van linkse signatuur. Man was op camerabeelden herkenbaar, ook niets meer van vernomen. Wel dat de pegida demonstratie toen meteen door politie vanwege veiligheid etc. opgebroken werd.

thephysicist | 04-06-19 | 21:06

2e ronde voor de jankebalken...
Pff klaar mee met dat larmoyante gehuil

Titaantje | 04-06-19 | 20:37 | 18

@chicago river | 04-06-19 | 21:57:

Ja, die kwam bij mij als kind in ieder geval hard binnen. Altijd fijn om een mede-liefhebber te treffen!

MickeyGouda | 04-06-19 | 22:21

@MickeyGouda | 04-06-19 | 22:21:
Van de serie van de "duistere" S &W's, zeker vanuit het oog van een kind, zijn voor mij, even uit het vuistje;
-De Jolige Joffer (soort "de Bokkerijders", maar dan toch anders)
-De Speelgoedspiegel (met die creepy Lolli Poppi pop in dat kanaal, en een beschonken Lambik, plus: de werkende onmenselijkte sloof die Sidonia wordt, erg naar vond ik dat)
-De Bezeten Bezitter (hee, weer Lambik icm geld-akkefietjes)
-Het Witte Wief (die letterlijke zweefteef)
.
Moeilijk herinneren/kiezen ook, want heb jaren geleden voor het laatst eentje gelezen.
Vergeleken met de "echte" fans, ben ik geen echte hoor.
Gheh. Ontboezeming;
Wel heb ik jaren geleden met een van mijn eerste GS-nicks gespeeld om te nemen:
-"De Toornige Tjiftjaf".

chicago river | 04-06-19 | 23:54

De Smurführer, aanrader.

Mammeloe | 05-06-19 | 08:25
▼ 15 antwoorden verborgen

Weet je in welke periode van de geschiedenis het ook verboden was om openlijk te demonstreren vanwege de veiligheid.

Baron Clappique | 04-06-19 | 20:36 | 2

Gister?

Mammeloe | 04-06-19 | 21:34

Some pigs are more equal.

azijnseikerT | 04-06-19 | 20:34 | 1

Het grappige is dat varkens het anti-vaccin is.

BrutusBosch | 04-06-19 | 20:45

Er wordt gewoon partij gekozen onder het mom dat de openbare orde niet gehandhaafd kan worden.

Patje2011 | 04-06-19 | 20:32 | 1

Absoluut. Laten we vooral dat moslimgespuis niet provoceren. Doen ze zelf ook nooit. Toch?

HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 20:50

Zodra je buigt voor het geweld, of de dreiging daar mee, van een groep waar als cultuur het recht van de sterkste geldt; dan heb je als land en rechtsstaat verloren.

TeeJee | 04-06-19 | 20:31 | 1

Tja, het was leuk hier, vroeger.

J-van-de-Bontekoe | 05-06-19 | 09:22

eigen volk laatst is het momenteel. Kut land

Fedde71 | 04-06-19 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken