Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester Eindhoven verbiedt Suikerfeest-protest Pegida uit angst voor geweld

Geweld werkt!

Hoe ten diepste afstotelijk die hele Pegida-club ook over de hele linie ook mag wezen, het is een droevige realiteit dat tribaal Turkengeweld hen het grondwettelijke recht op demonstratie ontneemt. Burgemeester John Jorritsma verbiedt de demonstratie aanstaande donderdag waarin zij met vlaggen en Mohammed-cartoons tijdens Suikerfeest over straat zouden gaan, want "De politie heeft sterke aanwijzingen dat naast de tegendemonstraties een tegenbeweging op gang wordt gebracht waarbij geweld en agressie niet worden geschuwd." Het nieuwe normaal.

Reaguursels

Inloggen

Eindhoven-Jorritsma was gisteren bij EO Thijs vd Brink. Nog nooit een vaatdoek gehoord die zichzelf zo tegensprak, Het woord m̶e̶s̶moslim viel niet 1 keer.

rogerbosch | 05-06-19 | 07:46

Eindhoven is gevallen !!!

poiuytrewq | 05-06-19 | 07:33

Oud nieuws. Zie South park aflevering 201.

hustler01 | 05-06-19 | 01:06

Zoals geschreven door H. M. van Randwijk: „Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”.

Hicito | 04-06-19 | 21:40

Moslims moeten ff beter de koran bestuderen:
Another Quranic verse holds up as model Muslims “those who walk humbly on the earth, and who, when the foolish address them, reply, ‘Peace.’” [25:63] Yet another verse addresses the issue of mockery, telling Muslims that when they hear people who ridicule “God’s revelations,” they should just “not sit with them.” [4:140]

Injegezicht | 04-06-19 | 20:57 | 1

Dus handjes thuis en gewoon aan een ander tafeltje gaan zitten als men zijn/haar ongezouten mening geeft over Mo.

Injegezicht | 04-06-19 | 21:00

De steden Rotterdam ,Den Haag ,Utrecht en Amsterdam zijn reeds gevallen .

blauwe zander | 04-06-19 | 20:18

Hou dan maar een toeterdemonstratie op vrijdagmiddag bij de moskee, toeter de toeter, zijn ze echt stapelgek op!

robje2000 | 04-06-19 | 19:46

Waarom wordt Pegida hier steeds een afstotelijk clubje genoemd? Ze maken de ware aard van onze demococratie zichtbaar door het tegenovergestelde uit te dragen wat moslims uitdragen. En dat mag blijkbaar niet. Het is nu zichtbaar dat in onze democratie zowat alles mag, behalve de profeet Mohammed beledigen. Een bizarre en enge conclusie
Organiseer eens een gayparade door de Schilderswijk en de ware homohaat in Nederland wordt zichtbaar

the haque warrior | 04-06-19 | 19:13 | 2

Pegida verdient een onderscheiding, het zijn echte helden die staan voor vrije meningsuiting.

ebonk | 04-06-19 | 20:36

Eens!

Argesus | 04-06-19 | 23:22

ik zie 515 reacties bijna allemaal negatief over de moslims en het verbod van de demonstratie. Op youtube filmpje zie ik heel veel moslims en 15 man van pegida.
Klagen op internet schijn niet zo veel te helpen. Want de moslims hebben door hun geweld wel hun zin. Dus er zal toch meer moeten gebeuren , anders hebben toch echt de macht over genomen. En geloof mij ze vieren deze overwinnen

speed48 | 04-06-19 | 17:49

Daar gaat onze zwaar bevochten democratie. Thanks waailappen

Moeimaker | 04-06-19 | 17:49

Dus de moslims zijn de baas in uw stad beste meneer de burgemeester?
Lees ook dan maar eens onze geschiedenis.
IN de jaren 40-45 waren er ook burgemeesters die onder de tyrannie bezweken en op gegeven moment ook als hondjes achter de nazis liepen.
Zo'n burgemeester bent U toch niet, ..... hoop ik?
Want in onze grondwet, waaraan ook moslims zich hier dienen te houden, staat dat wij vrijheid van demonstratie hebben.
Pegida strijdt tegen het overheersende islamisme, gezien deze kwestie begrijp ik nu ook waarom!

outdoor | 04-06-19 | 16:54 | 5

@Alco-de-Holist | 04-06-19 | 17:18:
"is dat we/de burgemeester onze oren laten hangen naar een groepje lieden die nog in de minderheid zijn en waar we, als we er niets tegen doen, straks door onderdrukt zullen worden."

je bedoelt Pegida en haar rechtse intolerante aanhangers? ja dat houd ik zeker voor mogelijk. als we niet uitkijken gaan die idioten hier de boel bepalen. Gelukkig is alleen een dom, angstig en xenofoob deel van onze bevolking gevoelig voor die mafklappers, de andere 95% moet er niks van hebben.

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 17:21

Landgenoot, je hebt gelijk, ik ben wat onduidelijk geweest, maar nee, ik bedoel niet de Pediga’s. Maar ook dat weet jij duivelsgoed.

Alco-de-Holist | 04-06-19 | 17:24
-weggejorist-
ghetto-is-back | 04-06-19 | 18:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar o wee als er een geweldadige tegendemonstratie rondom zwarte piet dreigt, dan is het land te klein, racisme, discriminatie etc! Laten we vooral allemaal lekker blijven wegkijken en doorlopen.

elco485 | 04-06-19 | 16:53 | 6

@Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 17:13:
Alleen hypocriete slinksen kunnen zo n draai aan de waarheid geven . Laat mij aub de beelden nog even zien waar de Friezen met de blokkeeractie geweld gebruiken stumpertje !!

ghetto-is-back | 04-06-19 | 18:29

@beste landgenoten, je snapt er geen bal van of je wilt het niet snappen of weet ik veel wat jouw agenda is hier. Het punt is natuurlijk simpel als die anti-piet jongens mogen demonstreren en het OM maakt daar echt een enorme show van dan mogen deze Pegida jongens dat ook. Gelijke monniken gelijke kappen. Heel simpel die gelijkheid, maar dat wil jij niet. En leg mij nu eens uit wat jij met 'rechts' bedoelt, want ook daar sla jij de plank volgens mij volledig mis.

Argesus | 04-06-19 | 23:45

@beste landgenoten, ik ben zo links als de pest, altijd geweest, en ik ben het beu dat types als u de term 'links' kapen en het leggen langs de meetlat van de tolerantie jegens migratie. Ben je rechts wanneer je je verzet tegen het 'one world, open borders' principe? Of ben je rechts wanneer je je verzet tegen massa-migratie uit landen met een totaal andere cultuur? Of ben je rechts wanneer je nog gelooft in de natie-staat? Of ben je rechts wanneer je gelooft dat elk volk recht heeft op zijn eigen land en het mag besturen? Ben je rechts wanneer je je verzet tegen een ideologie welke uit principe zeer intolerant is en doelbewust streeft naar de onderdrukking van; ongelovigen of anders gelovigen, vrouwen, homo- bi en transsexuelen? Het heeft niets met links of rechts te maken! Zonder de enorme energie welke wordt besteed aan de zogeheten integratie, anti-discriminatie, geknuffel, scholing, sociale zekerheid, bestrijding van misdaad, huisvesting en weet ik veel wat nog meer allemaal, leefden we allang in een sociaal-democratisch paradijs met een goed sociaal vangnet, gratis onderwijs voor iedereen, openbare nutsbedrijven en een schoon milieu. En dan die idiote mythe over de noodzakelijkheid van massa-migratie voor onze economie. Is er ooit een economie ingestort door een gebrek aan migratie? En wie veegt er danbillen af of maakt de straten schoon? Nou ik, of mijn tante, of uw tante of misschien een robot. Zo ging dat veertig jaar geleden en zo gaat dat in de provincie. De enige die rijk geworden zijn dat zijn de directie en de aandeelhouders. En dan het milieu en de CO2 uitstoot, het groen, de huisvesting...

Argesus | 05-06-19 | 00:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Vanmorgen op radio 1 werd gemeld dat de betoging door de burgemeester verboden werd, vanwege (zoals eerder vermeld) te laat. Maar ook werd even tussen neus en lippen vermeld, dat de demonstratie van Pegida in Eindhoven op rellen uitliep en dat er 12 mensen waren gearresteerd. Wat men (uiteraard) niet benoemde was dat dat niet betogers van Pegida waren, maar de tegendemonstranten.....

frenkievee | 04-06-19 | 16:52 | 1

Precies, ook gisteravond op het NPO nieuws. Framing, framing, framing ........

Alco-de-Holist | 04-06-19 | 18:05

Ik las even 'burgermeester verbiedt suikerfeest' maar ja, niet dus.

Montesquieue | 04-06-19 | 16:47

Niks nieuws onder de zon. In Amsterdam is dit een beproefde methode om 'ongewenste' demonstraties - vaak van rechtse huize - te frustreren.
Het werkt zo: nadat een demonstratie is aangekondigd door groep 1, kondigt een rivaliserende groep 2 een tegendemonstratie aan voor het hetzelfde moment en op min of meer dezelfde plek als de andere. Daarbij wordt subtiel de indruk gewekt dat dit alles kan uitlopen op een gewelddadige confrontatie.
Enter, de bestuurlijke driehoek die met een beroep op de openbare orde en veiligheid besluit om de demonstratie van groep 1 (!!) te verbannen naar een plek - ergens in the middle of nowhere - waar ze dan wel mogen demonstreren maar hun protest amper opvalt.
In het ergste geval wordt de demonstratie van groep 1 zelfs verboden.
Ook nu weer blijkt dat het absolute demonstratierecht zoals de anti-zwarte-piet-demonstranten en msm dat vorig jaar in Eindhoven opeisten niet bestaat. Deze demonstranten zijn gewaarschuwd. Wat Pegida nu overkomt, kan hen morgen ook treffen.... hint hint.

Amsterdamsko | 04-06-19 | 16:09

Als je "Dood aan Amerika en Israël" roept ben je van harte welkom in 040-GAZA.

Nelis SplitBloes | 04-06-19 | 15:33

Aan aan mijn moslimvrienden hier voor straks:
Biertje?

McMarx | 04-06-19 | 15:22 | 1

Nee, doe maar een jong meisje.

Alco-de-Holist | 04-06-19 | 18:06

Ik heb helemaal niks met Pegida. Maar joden aan het gas roepen is een incidentje. Wat is de politiek toch zwak naar autochtoontjes toe. Eindelijk houdt men dan hier in Engeland eens de poot stijf t.o.v. schreeuwende moslims en het LGBT belied op scholen. Werd eens tijd dat ze ballen toonden ten opzichte van die drammende religie die ELKE keer gelijk krijgen en zich onaantastbaar denken. En dan vreemd opkijken als er een ramkoers naar rechts is. Dit eenzijdige slappe beleid gaat vroeg of laat gevolgen krijgen.

Slough | 04-06-19 | 15:10

Hallo ! Het Heilige Suikerfeest ja ?
Daar moeten we R.E.P.S.E.C.T. voor hebben. Toch ?

Kamervraag | 04-06-19 | 15:04

Mag ik nu ook een linkse storm van protest verwachten tegen de feitelijke dreiging met geweld die uitgaat van de heren/dames/x moslims?

Quattrotootje | 04-06-19 | 14:59

Als het christendom belachelijk maken in dit land geïnstitutionaliseerd is, waarom zou dat dan voor de islam niet het geval mogen zijn? Pegida als iets verwerpelijks zien (provocateurs enz.) is gelul. Niet met twee maten meten graag.

Willibald von Klúúúk | 04-06-19 | 14:39 | 7

@Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 14:46:

Nonsens. Een demonstratie mag juíst gehouden op een mediageniek moment en zichtbare locatie! Het doel van een demonstratie is immers: zichtbaar zijn! Daarom ben ik er voorstander van dat KOZP bij en tijdens de Sinterklaas-intocht demonstreert, en om exacte dezelfde reden ben ik er eveneens voorstander van dat Pegida op de dag van het Suikerfeest, mag demonstreren tegen de uitwassen van Islam.

De sneuneuzen van Pegida wordt wel érg gemakkelijk hun grondwettelijk recht op demonstratie ontzegd. Jorritsma heeft iets uit te leggen. Te makkelijk wordt de veiligheidskaart gespeeld om een onwelgevallige demonstratie de nek om te draaien (Aboutaleb heeft er ook een handje van en is in 2016 nog op de vingers getikt door de Ombudsman). Kwalijke zaak!

Overigens frappant dat een demonstratie waar 'Down with Israël!' en 'Down with America' (vrij vertaald: 'Dood aan Israël/Amerika') mocht wel probleemloos doorgang kon en mocht vinden, terwijl dit naar mijn mening een virulente oproep tot geweld was. Maar dit geheel terzijde.

de IJsman | 04-06-19 | 15:53

@de IJsman | 04-06-19 | 15:53: "Down with (..)" betekent zeker niet "Dood aan (..)", eerder iets als "Sloop (..)" of "Weg met (..)".

Titaantje | 04-06-19 | 15:59

@Titaantje | 04-06-19 | 15:59:

Death to America (Persian: مرگ بر آمریکا‎ Marg bar Āmrikā) is an anti-American political slogan and chant which has been in use in Iran since the inception of the Iranian Revolution in 1979.[ Ayatollah Khomeini, the first leader of the Islamic Republic of Iran, popularized the term.[2] He opposed the chant for radio and television, but not for protests and other occasions.[3]

The literal meaning of the Persian phrase "Marg bar Āmrikā" is "Death to America". In most official Iranian translations, the phrase is translated into English as the less offensive "Down with America".[4][5] The chant "Death to America" has come to be employed by various anti-American groups and protesters worldwide. A similar slogan "Death to Israel" (Persian: مرگ بر اسرائیل) is also used, and regularly chanted in Iranian political rallies.

Bron: en.wikipedia.org/wiki/Death_to_Americ...

de IJsman | 04-06-19 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ahh ,, we hebben een nieuwe .. nadat we doorgedraaide moslimterroristen "verwarde mannen" zijn gaan noemen .. is nu een groep rellende kutmarrokaantjes een "tegenbeweging".. zou Ismail Ilgun een toespraak houden voor de protestmars?

8wall | 04-06-19 | 14:17 | 1

Zo gaat dat met taal. Tegenbeweging, dat klinkt meteen al als een reactie op iets, niet als een reeds bestaande positie. In die zin is Pegida al een tegenbeweging, niet? Maar nee, voor deze tegenbeweging is al een woord bedacht, Islamofobie, en zijn oudere woorden van stal gehaald, woorden als racisme en fascisme. Vóór je het weet heeft binnen de policor bubble het woord tegenbeweging als vanzelf iets positiefs, iets van een bij voorbaat gerechtigd verzet tegen aangedaan onrecht. Daar gaat het OM dan geen filmpje meer over maken. De groep van Blokkeerfriezen, dat was, zo vindt policor en zo vindt ook het OM, is verre van een tegenbeweging. Nee, KOZP was al geïdentificeerd als de tegenbeweging, strijdend tegen racisme en fascisme.
Aldus worden de lijnen getrokken tussen goed en kwaad, lijnen die zich verdiepen tot fatsoenskloven, en het OM volgt die lijnen en pleegt daarmee verraad aan de eigen principes.

Schoorsteenveger | 04-06-19 | 14:41

Pegida demonstreert helemaal niet, in de kern zijn het ordinaire provocateurs. Opruiers en treiteraars, xenofobe outcasts. Is dat niet wettelijk al ergens geregeld, misbruik maken van het demonstratierecht? Misbruik maken van procesrecht kennen we immers al. Als straf is ontzetten uit aktief en passief kiesrecht wel aardig...

F. von Zeikhoven | 04-06-19 | 13:52 | 4

Tuurlijk is dat al wettelijk geregeld, dat hebben we gezien na dat Turkenfeest op de brug in Rotterdam.

myrna1965 | 04-06-19 | 14:07

Geldt dat dan mutatis mutandis niet voor KOZP? Nee dus, we kregen van het OM een filmpje kado waarin ons nog eens werd ingepeperd dat we dat tuig toch echt alle ruimte moeten geven om kinderfeestjes te vergallen.

Schoorsteenveger | 04-06-19 | 14:30

Of ze niet demonstreren weet ik helaas niet want het wordt altijd afgeblazen voordat ze begonnen zijn.

P.Aquarosa | 04-06-19 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Luister, ik hoor sinds Fortuijn elke dag over de islam. Elke dag, week in, week uit. En ik vind dat geen enkel probleem. Prima. Van mij mag het. Maar hou een sop met dat verongelijkte gejank dat “je niks mag zeggen” in dit land. Die slachtofferrol die ken ik nou wel. In de 2e kamer hebben het FvD en de PVV het over niets anders. Het is dus simpelweg niet waar. Maar als mensen er, getuige het teleurstellende aantal stemmen voor het Europees parlement, de geringe belangstelling voor Jensen en de teloorgang van WNL, kennelijk geen interesse in hebben, dan moet je jezelf eens afvragen of je wel zo geweldig bezig bent, i.p.v. te janken over dat je “niks mag zeggen”.

Bigi Bana Boy | 04-06-19 | 13:18 | 6

Maar ja .. dat zullen we nooit weten heh ... die is afgeslacht als een hond in onze eigen hoofdstad omdat hij kritiek had op de Islam .. wat een lieverdjes toch

8wall | 04-06-19 | 14:21
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Hellooder | 04-06-19 | 13:14 | 1

De seculiere wereld zou deze ontwikkeling eens vanuit de islamitisch-metafysische beschouwing moeten bekijken: Hoe meer we hen beschermen, hoe meer we toestaan en trachten te verbroederen, des te meer zullen ze dit opvatten dat Allah hen de overwinning geeft over de ongelovigen. Het zal moslims des te meer aanzetten om nog standvastiger door te gaan.

matrixbluepill | 04-06-19 | 13:14

Dus, dames en heren, de boodschap is duidelijk: als het erop aankomt buigt het 'gezag' liever voor de dreiging van islamitische fascisten dan dat men de VVMU verdedigt.
Islam - Grondwet 1 - 0

Professor Superhirn | 04-06-19 | 13:08

Conclusie: meer kun je er niet van maken.... de moslims hebben de Macht in Eindhoven. Politie en Ambtenaren zijn in Eindhoven een verlengstuk en de Beschermer geworden van de Moslims. Eindhovense inwoners... gefeliciteerd ......

MINDER | 04-06-19 | 13:02 | 2

En in Den Haag, en in Rotterdam, en in Gouda, en in Utrecht en en en en

myrna1965 | 04-06-19 | 14:08

U hebt vast gedegen onderzoek gedaan hier. Chapeau jonghùù!

IJsbrekert | 04-06-19 | 14:12

Er is toch wel ergens een achteraf industrieterreintje te vinden waar ze kunnen staan (uiteraard achter hekken).

Yie_Ar_Kung_Fu | 04-06-19 | 12:57

Dit is hoe politiek opportunisme islamitische terreur faciliteert. Mooier voorbeeld bestaat niet.

_Roy_ | 04-06-19 | 12:55

Wat zou Jan Wolkers ervan hebben gevonden? Of Gerard Reve? Of andere intellectuele zwaargewichten.

Het Nederland van vroeger, waarbij we nog om andere geloven konden lachen, met Wim Sonneveld die frater Venantius speelde. Of Wim Kan die natuurlijk niet zijn weerzin tegen de Jappen onder banken of stoelen stak.

Hoe zouden zij tegen de nieuwe Hollanders hebben aangekeken, met hun vele negatieve gevolgen van dien.

Is er nu echt niemand meer die ons bevrijden kan van dit menselijk afval uit achterlijke gebieden, dat alhier de boel als sprinkhanen kaalvreet?

Heppie-even-voor-mij | 04-06-19 | 12:52 | 3

Van Reve is wel bekend hoe hij erover dacht.
Wolkers, sja, was wel een superoptimist.

Carmelita | 04-06-19 | 14:03

"Wat zou Jan Wolkers ervan hebben gevonden? Of Gerard Reve? Of andere intellectuele zwaargewichten."
Stelt Heppie zichzelf even de vraag. Retorisch natuurlijk hoor, jongen en meisjes want Heppie weet het antwoord op die vragen natuurlijk donders goed: zij zouden precies hetzelfde vinden als Heppie zelf.
En op die wijze plaatst Heppie deze schrijvers als het ware achter zichzelf en zijn standpunten en probeert daarmee zijn eigen mening meer autoriteit en cachet te geven.
Slinks he, jongens en meisjes. Demagogie noemen we dat

Titaantje | 04-06-19 | 15:53

"Is er nu echt niemand meer die ons bevrijden kan van dit menselijk afval uit achterlijke gebieden,"
Definieer 'bevrijden'. Gaat dat gepaard met AR-15's?

Titaantje | 04-06-19 | 15:56

Spijtig. Aanhangers van Islam en Pegida aanhangers verdienen elkaar wel.

De Libertariër | 04-06-19 | 12:44 | 1

Inderdaad! Heb je gezien hoe die 15 pegida'ers vorige keer die ME'ers te grazen namen! Stelletje agressievelingen bij elkaar.

Nuchternederland | 04-06-19 | 12:59

Duur burgemeester in Dokkum nodigde KOZP zelfs uit hoewel die met geweld dreigde. Knotsgek land.

Mart6037 | 04-06-19 | 12:39 | 1

Sterker nog, hij nodigde ook de NVU uit. Die hadden echter wel het fatsoen te bedanken.

Musashi | 05-06-19 | 14:13

Yep, er heerst een misselijk makende rechtsongelijkheid tussen Pegida en bv KOZP.
.
Ik snap dat de openbare orde gehandhaafd moet blijven.
Dus @OM geef Pegida een alternatief hoe ze *wel* veilig kunnen demonstreren.
I.e.: beveiligd tegen inheemse terroriserende groepen.
.
(En nee, ik ben geen fan van Pegida, wel van VVMU)

hotmint | 04-06-19 | 12:35

Hoe meer ze Pegida ed. afstoppen, hoe groter de clash zal zijn als de Islamitische dijk eenmaal breekt.
Echt stom, dit.
Hoe je ook over Pegida denkt.

Carmelita | 04-06-19 | 12:34

De echte Nederlander bestaat niet zegt Maxima, nou echt wel het is de grootste lafaard onder de homo sap.

roy3573 | 04-06-19 | 12:26 | 1

@roypincode
U bent kennelijk van de 30zb [*], verblind door de aanbidding van het gouden kalf.

[*] 30 zilverlingen brigade

kindapaas | 04-06-19 | 13:57

Zijn er ook Turken die het voor de vrijheid van meningsuiting opnemen ?
Nee, ze zijn er niet en zij die zich wel geroepen voelen durven niet.
Dit is de islam, dissidente geluiden kunnen op geweld rekenen.
Wat hebben we binnengelaten.
Redelijkheid wordt al decennialang als een zwaktebod door de islam beschouwt.
Als het geweld maar groot genoeg is staat de overheid achter je en dan gaat het niet-islamitische volksdeel zich dan maar zelf van geweld bedienen.
De islam maakt alles kapot dat niet de eigen agenda dient.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 04-06-19 | 12:25 | 4

@azijnseikerT | 04-06-19 | 12:32: die zijn er wel. Een paar landen in west-Afrika waar het overgrote deel van de bevolking moslim is, maar waar men zonder problemen met oa christenen samenleeft. Maar dat zijn moslims met een hele sterke soefi-traditie die blijkbaar nogal tolerant is. Het zijn uitzonderingen.

Muxje | 04-06-19 | 12:39

Heb onderstaande gevonden op internet.Vind het wel wat hebben.
Radicale moslims zijn slangen. Gematigde moslims zijn het gras waarin ze zich verbergen.

komtdatschot | 04-06-19 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vraag me af hoeveel van deze bevlogen democraten in december weer staan te krijsen voor een verbod op anti-zwarte Piet demonstraties tijdens de intocht. Ben benieuwd of ze dan ook nog hypocrisie weten te spellen

Titaantje | 04-06-19 | 12:21 | 13

Weet je trouwens wie pas echt hypocriet zijn?

Onze linkse vrienden van joop.nl. Daar waar ze rond de discussie of kozp wel of niet mocht demonstreren tussen de kindertjes webruimte te kort kwamen om al hun plempsels kwijt te kunnen over het heilige recht dat kozp heeft om altijd en overal te mogen demonstreren is het nu oorverdovend stil. Niks noppes nada, maar we zijn niet anders gewend van links, zodra het onderwerp ongemakkelijk wordt steken ze liever hun kop in het zand.

Flash | 04-06-19 | 14:06

@Flash | 04-06-19 | 14:06:
"Weet je trouwens wie pas echt hypocriet zijn?

Onze linkse vrienden van joop.nl."
Ja het zal, en nu? Wat moet ik die onzin? We zitten nu op GS, anders ga je lekker op de joop je zuur slijten.

Titaantje | 04-06-19 | 15:38
▼ 10 antwoorden verborgen

De bestuurders van Nederland kunnen erg streng en onverbiddelijk zijn als zij te maken hebben met braaf volk, zoals de blokkeerfriezen. Krijgen ze te maken met gewed dan geven zij liever toe. Vandaar de steeds maar aanhoudende of zelfs toenemende problemen met drugsbendes en moslims.

Peter_K | 04-06-19 | 12:16 | 2

Schreeuwen, schelden en ageren helpt gewoon. Gedweeheid en lijdzaam toekijken lijkt alleen maar averechts te met die aparte mensen.

Slogra | 04-06-19 | 13:09

En ook vandaag: een mooi stukje karaktermoord in het Eindhovens dagblad.
www.ed.nl/mening/het-verdienmodel-van...

Lekker dan, dat ze zo'n verzuurde linkse sloot als die Tinkebell een podium geven.

HelemaalNix | 04-06-19 | 12:15 | 2

Och och, wat is ze toch geweldig! Ze deugt zo hard. Niemand kan beter dan haar een tegenwoord geven.

Dat mens is echt compleet gestoord... maar ze deugt wel in haar eigen beeld. Zolang je daar maar zelf in gelooft.

LuNaTeeQ | 04-06-19 | 12:29

samenvatting:
- wagensveld/Pegida weten niet wat de islam is
- islam is koekjes en vriendelijkheid en behulpzaam
- wagensveld doet dit om meer pepperspray te kunnen verkopen in Duitsland. het is een gewetenloze wapenhandelaar.
Zo, hele Pegida-verschijnsel vs de islam weer geduid, lefty-style

Nuchternederland | 04-06-19 | 13:04

Hoe krijgt Pegida die kansloze acties toch altijd bedacht? Eerst met varkensvlees willen barbecueën in de buurt van een moskee, nu dit weer. Met luidruchtige Allah-fans heb ik niets, maar met dat Pegida-geteisem evenmin.

Goldfinger | 04-06-19 | 12:05 | 5

@elfenstein | 04-06-19 | 12:27:
Maar dát willen ze niet. Want wonen in een moslimland willen moslims zelf nog niet.

Repetitive Beats | 04-06-19 | 12:34

Pegida kan weleens een alternatieve godsdienst worden met typische spijswetten, met Wagensveld als profeet. Alle godsdienst heeft een begin. Meer 'Wagensveld-en' a.u.b.! Alsof islam niet 'kansloos' is.

HogeNood | 04-06-19 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Staat de PvdD al op de barricades ivm schapenleed?

Mathijs2017 | 04-06-19 | 12:03

John Jorritsma, de mega-sofste burgemeester der Nederlanden.

F1802 | 04-06-19 | 12:02 | 1

Heb em meegemaakt als commisaris van Wim Lex in Friesland, is gewoon een laffe VVD drol in het kwadraat.

oakmont | 04-06-19 | 12:13

Wat zou er gebeuren als zij met kerstmis flink zouden willen demonstreren? Dan springt tokkieland daar toch ook op?

ik zei het toch | 04-06-19 | 11:58 | 4

Dat zou moeten kunnen in een vrij land. Verder heeft kerstmis niet veel overeenkomsten met het einde van de huichelmaand van het geloof van de haat maar vooruit.

Repetitive Beats | 04-06-19 | 12:06

Ik heb mijn twijfels daarover. Nederland is n.l. een dhimmi-land. Ze gaan nu al mee in 'gedemoniseerde moslims' die iets anders in hun ogen hebben. Want, wij zijn 'multi-cultureel o.i.d. B.v. hier : www.geenstijl.nl/3769991/kerstdiner_o...

Thoth | 04-06-19 | 12:20

@Repetitive Beats | 04-06-19 | 12:06: Wow! rustig aan! wat een heftige opmerking!

Rosa07 | 04-06-19 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt er nog meer gebogen en geknield in Nederland ? Yep, Kerkgenootschap in Huis ter Heide stopt met verhuur van landgoed voor filmopnamen Sinterklaasjournaal want is racisme.

Jan Leul | 04-06-19 | 11:56 | 2

Daar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zandbergen_(Huis_ter_Heide)
huist een enge sekte: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten
met als bekend lid: https://nl.wikipedia.org/wiki/Marianne_Thieme

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:28

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:28: Conclusie, een Haags politicus bemoeit zich zomaar met het sinterklaasjournaal . Hmmmmm

Jan Leul | 04-06-19 | 13:42

Uit solidariteit met deze arme gedemoniseerde moslims gooi ik vanavond maar eens een groot stuk halal geslachte tofu op de bbq.

BozePaarseMan | 04-06-19 | 11:55

Is er wel een tegenbeweging?!?!?!

Mariolo | 04-06-19 | 11:53

Vooral blijven stemmen op de dhimmi partijen.

komtdatschot | 04-06-19 | 11:51

Dan weten we dus bij dezen wat we moeten doen om toekomstige KOZP-demonstraties niet door te laten doorgaan, gewoon dreigen met geweld, en zodoende een onveilige situatie creëren. Mooi, weten we dat ook weer.

JackStick | 04-06-19 | 11:49 | 5

@JackStick | 04-06-19 | 12:31:
8 andere waren verboden. Weet u nog wel? Is Pegida nog spekkoper (pun intended) bij

Titaantje | 04-06-19 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Die burgemeester capituleerd voordat er ook maar een "schot" is gelost, in plaats van de ME (versterkt met enkele eenheden van het Korps Mariniers en het Korps Commando Troepen) te laten aantreden.

Musashi | 04-06-19 | 11:41

Wat je ook van van Pegida vindt, men legt wel de hypocrisie aardig bloot.
KOZP blokkeren = OM op je nek.
Moslims hoeven slechts met geweld te dreigen en het OM doet niets.
Als Jenny Douwes c.s. met geweld gaan dreigen liggen krijgen die in no time een AT dwars door de voordeur.

Eppo | 04-06-19 | 11:40 | 7

@Titaantje | 04-06-19 | 12:24: KOZP dreigde zelf met geweld, of er moest naar hun geluisterd worden. Niet de boel verdraaien Titaantjes.

Mart6037 | 04-06-19 | 12:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Helemaal niets vreemds aan. Zolang er maar genoeg mensen overblijven die om welke 'rationele' reden dan ook níet op PVV of FvD willen stemmen, zullen er burgemeesters en andere beleidsverantwoordelijken zijn die hiermee blijven wegkomen.

jos verstoppen | 04-06-19 | 11:36
-weggejorist-
RelativeTruth | 04-06-19 | 11:34 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Mij best, maar dan ook consequent zijn en geen enkele demonstratie meer toestaan. Ook niet van vakbonden of overbetaalde onderwijzers met teveel vakantie op het Malieveld of sneue Pietenhaters die volksfeesten en tradities willen vernaggelen. Daar is duidelijk ook geen "draagvlak" voor, want vrijwel elke demonstrant vertegenwoordigt slechts een minderheid. Als je de meerderheid vertegenwoordigt heb je verkiezingen om je zin te krijgen. Ben dan wel geen voorstander van de dictatuur van de meerderheid, maar is wel wat ordentelijker en minder storend dan krijsende extremistjes die voor je deur komen staan of je komen stalken om hun "punt" te maken. En een minderheid laten dicteren wat we moeten doen en laten is al helemaal ontoelaatbaar.

Of iedereen mag demonstreren en elke poging dat met geweld te verhinderen wordt genadeloos afgestraft, of iedereen beperkt zich maar tot een spandoek in zijn eigen voortuin of plakkaat achter zijn eigen raam en reaguren op internetfora, inbellen bij de radio of een advertentie zetten in de krant. En uiteraard eens in de zoveel tijd z'n stem in de stembus laten schallen.

En ook dit "incident" bewijst weer: grenzen dicht(er). Ik heb geen behoefte een dependance van Erdoganistan te worden met de daar geldende normen voor democratie en vrijheid. Het is geen recht om een land te koloniseren tegen de wil van de plaatselijke bevolking, laat staan een gelijk recht voor iedereen om je in een land naar keuze te vestigen. Als we al niet "racistisch" mogen discrimineren over wie we collectief wel en niet willen toelaten in ons land, dan gewoon o.b.v. respect voor gelijke rechten en vrijheden of grenzen dicht(er) voor iedere migrant. Mayonaise maak je ook door langzaam kleine beetjes olie aan ei toe te voegen en flink te mengen, anders gaat het schiften en moet je je helemaal suf kloppen om er nog iets van de maken.

Ook spreiden van de reeds geschifte risicogroepen wellicht. Als we het binnenlandse recht om je te vestigen op de plek van je eigen voorkeur niet geheel willen schenden, kun je i.i.g. proberen om 50% van de woningen met voorkeursrecht op te kopen en door te verkopen en sociale woningen te verhuren aan niet-risicogroepen, en in normale en betere wijken omgekeerd, om de wanverhoudingen recht te trekken en nergens meer een meerderheid van onaangepaste allochtonen is.

Wol | 04-06-19 | 11:32 | 1
-weggejorist-
Eagle0511 | 04-06-19 | 11:55

"De politie heeft sterke aanwijzingen dat naast de tegendemonstraties een tegenbeweging op gang wordt gebracht waarbij geweld en agressie niet worden geschuwd." Aldus de burgermeester.

Mooi hoe er dan niet besloten wordt om deze tegenbeweging aan te spreken op hun plannen om geweld te gaan gebruiken maar om de impopulaire mening die een kleine groep laagbegaafden graag wil laten horen het zwijgen op te leggen.

Fuck de grondwet, fuck de rechten van de mens!

Luckystriker | 04-06-19 | 11:32 | 1

"Fuck de grondwet, fuck de rechten van de mens!"

Nou nou nou tut tut tut.

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 12:17

Gaat het OM nu werk maken van deze burgemeester? Want demonstratierecht? Is er iets van een rechtstatelijk kartel?

HogeNood | 04-06-19 | 11:31

Op korte termijn helpt capituleren altijd het beste tegen acuut geweld. Op langere termijn geeft dat toenemende afhankelijkheid van de gehoopte "goedheid" van de onderdrukkers/geweldplegers.
Dat echter is voorbij morgen en moderne politici leven bij de waan en de emotie van de dag.

Behalve met oncontroleerbare en geprojecteerde problemen als "het klimaat". Dat kost politici geen enkele inspanning of risico terwijl het ze grote hindermacht levert. Uw kritiekloze solidariteit en uw geld worden geëist.

Jan Passant mk2 | 04-06-19 | 11:31

Zo, de elite bekent weer kleur, dreigen met geweld loont door die achterlijke
moslims. Wordt tijd dat de burger het monopolie op ...... in eigen hand
neemt want de elite kijkt laf weg van de problemen die er ontstaan.
Kan niet anders dan dat dit verkeerd gaat.

oakmont | 04-06-19 | 11:27 | 3

De Moslims driegen met geweld en een democratisch protest mag niet door gaan. Dus geweld wordt beloond. Het enige wat er tegen gedaan wordt is klagen op internet. Ik denk dat pegida gewoon beschermd moet orden door ME. Het gaat niet om of je het eens ben met pegida. Maar leve ons democratische land en geweld mag nooit beloond worden. En inderdaad eens gaat dit de verkeerde kant op.

speed48 | 04-06-19 | 11:37

Over de elite gesproken, heeft uw Thierry hier al wat over gezegd?

Titaantje | 04-06-19 | 12:00

Het is wat. Zat redenen om kritisch naar religies en zeker naar islam te kijken. Maar protesteren dat mensen na vastentijd lekker met z'n allen gaan smikkelen is natuurlijk wél een kansloze actie. Protesteer tegen haatimams. Protesteer tegen opgeschoten rotjochies die stelen en roven. Protesteer tegen de regering. Protesteer maar wat af. Maar protesteren tegen Suikerfeest is wel een droevige bedoeling.

Heb zelf trouwens een keertje gedaan dat Suikerfeest vieren. Was geen probleem hoewel ik overtuigd atheïst ben. Wel had ik meer plezier gehad als ik een paar wijntjes erbij kon drinken. Maar ach. Verders was het een gezellige bedoeling en zo gastvrij. Iets waar den Hollander wel iets van kan leren.

Andrew Deen | 04-06-19 | 11:26 | 14

@kindapaas | 04-06-19 | 12:20:
“Uw scheldpartij maakt duidelijk aan welke kant u staat: de verkeerde.“
Ik sta iig niet aan de kant van de zich eeuwig benadeeld voelende klaagburger die alles en iedereen de schuld geeft van zijn positie aan de onderkant van de maatschappij. Laten we het daar op houden.

Titaantje | 04-06-19 | 12:33
▼ 11 antwoorden verborgen

Jorritsma geeft een goeie tip voor de anti-KOZP-demonstranten, eind dit jaar. Dreigen met geweld helpt blijkbaar. Die Blokkeer Friezen waren gewoon veel te aardig.

Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 11:19 | 3

Ik vind dit wel een goed voorbeeld. Als mensen het Sinterklaasfeest willen verstoren dan is de wereld te klein. Maar als mensen iemand anders zijn feestje willen verstoren dan moet dat kunnen. Ik vind daar wat van inderdaad.

Andrew Deen | 04-06-19 | 11:29

Je zegt 't goed: "... het Sinterklaasfeest willen verstoren...", dat was dus de bedoeling? Terecht dat daar dan fel op gereageerd word.
Pegida heeft echter die laag-bij-de-grondse bedoeling niet, die wil tegen islamisering van Europa demonstreren.
U slaat de plank mis.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:00

@Andrew Deen | 04-06-19 | 11:29: Je kunt KOZP en Pegida goed met elkaar vergelijken. Maar als KOZP wordt tegengehouden, staan de kranten er vol mee. Over Pegida lees je vrij weinig - nb: ik lees de Volkskrant.

Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 12:19

Waarom vindt GS pegida eigenlijk zo vreselijk?
Omdat ze ludieke acties verzinnen om aan te tonen dat moslims een verarming voor Nederland zijn? Omdat gewoon betogen met 15 man geen aandacht trekt, en je dus wel moet provoceren op tendentieuze wijze, en daarbij nodeloos kwetsend?
Als ze nou de hele tijd "it's a prank! it's a prank!" er bij roepen, mag het dan wel?

Nuchternederland | 04-06-19 | 11:17 | 6

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:05:
Maar wie of wat heeft dan die Big Bang veroorzaakt?

kindapaas | 04-06-19 | 12:26

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:05: Dat vind jij, dat vind ik, maar dat vind niet iedereen. Het is handiger als je met de soera's en de versen in de hand aantoont wat voor wangedrocht islam nu precies is.
Islam onderdrukt iedereen die het kan onderdrukken, vrouwen, mannen, anders gelovigen. En het is helemaal niet moeilijk om aan die informatie te komen. Kijk gewoon wat "Apostate Prophet" op Youtube en je leert al een heleboel.

IkWilOokWatZeggen | 04-06-19 | 13:58
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Schulzie | 04-06-19 | 11:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Onderdrukking van andersdenkenden door middel van geweld. Daar is een woord voor geloof ik.

Reagurend_Nijlpaard | 04-06-19 | 11:16 | 1

Faxisme!

Nuchternederland | 04-06-19 | 11:19
-weggejorist-
Mammeloe | 04-06-19 | 11:15 | 1

We gaan strak de burgeroorlog in. Zij die van nee schudden wens ik succes. Zorg maar voor bescherming van je gezin familie vrienden etc. Gaat heel vervelend worden met 1 miljoen "anderkijkers".

AMX pri | 04-06-19 | 11:14 | 1

Die neeschudders komen dan in 't holst van de nacht huilend bij je achterdeur aankloppen...

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 11:20

Ik wil zeker geen lans breken voor rellende Turken noch ze vrij pleiten voor de rellen die ze aan hebben gericht. Dat gezegd hebbende begint het natuurlijk wel bij die onnodig provocerende Vollidiot Wagensveld. Protesteren tegen de invloed van de Islam is één ding, doelbewust sarren en provoceren een ander. Dus ik geef in dit geval de burgemeester volkomen gelijk.

Bigi Bana Boy | 04-06-19 | 11:14 | 18

@Cen Bramer | 04-06-19 | 11:44:
En denkt u dat er ook maar 1 kardinaal u met geweld de playboy in uw reedt stopt? Terwijl een protest met cartoons al verboden wordt ivm met verwacht geweld door de islamieten...
Punt nu duidelijk?

Nuchternederland | 04-06-19 | 13:11

@Bigi Bana Boy | 04-06-19 | 12:30:
Die 15 man pegida, of die 150.000 agressieve islamieten (= 5% van de islanmieten in NL), nogal een verschilletje...

Nuchternederland | 04-06-19 | 13:13

@Nuchternederland | 04-06-19 | 13:11: Blijkbaar is m'n punt nog niet duidelijk ;-) Ik herhaal het nog eens: Protesteren over wat u wordt aangedaan is prima, laat uw stem horen. Geweld, pensioenkorting, verplichte studieschuld, racisme, homohaat, enz. enz. allemaal mooie redenen.

Wat niet OK is, is zwaaien met varkensvlees naar een Moslim, zwarte Piet is slecht roepen tijdens een kinderfeest, etc. Dat is je verlagen tot pesterijen.

Een mening kun je over discussiëren, smaak valt over te twisten. Argumentloos treiteren = u bent af.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 13:44
▼ 15 antwoorden verborgen

Compleet gebied wordt door honderden agressievelingen, wapperend met Turkse vlaggen, geblokkeerd om een handjevol vreedzame Hollanders het recht op demonstreren te ontzeggen. Wordt er dan niet iemand in Den Haag of bij de deugmedia wakker ?

Jan Leul | 04-06-19 | 11:11 | 2

Jawel, die zijn wakker en hebben daar toestemming/instemming voor gegeven.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 11:23

Wat is een 'incompleet' gebied dan? U bedoelt waarschijnlijk een 'groot' gebied.

HogeNood | 04-06-19 | 12:01

Waar maken al die moslims zich zo druk over, 20 man die wat staan te blaten over de islam, totaal verwaarloosbaar.. Ik zou het geen aandacht geven, maar blijkbaar moet een marginale mening met geweld bestreden worden.

Tilburger | 04-06-19 | 11:08 | 3

Regeren is vooruitzien wat dit betreft.
Dit doen ze goed, deze gemeenschap van moslims.
In en in triest dat deze Pediga demonstratie niet door mag gaan.

Bat-Adam | 04-06-19 | 11:15

U moet dit dan ook zien als equivalent van een militaire parade.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 11:25

Juist, dit 'maken al die moslims zich zo druk over' is een aanwijzing dat er moslimdreiging is. Bedankt Pegida voor deze aanwijzing.

HogeNood | 04-06-19 | 12:06

Is het OM al bezig met een informatief filmpje over het recht op demonstratie?

JackStick | 04-06-19 | 11:07

En wanneer worden dit soort hyperagressieve moslimbroeders verboden?

Ton8695 | 04-06-19 | 11:05

De vrijheid tot demonstreren alleen wanneer het men uitkomt.
Trekjes van een dictatuur in wording.

bqbq | 04-06-19 | 11:00 | 2

in wording? - het nieuwe 'normaal'!

L.E. Raar | 04-06-19 | 11:03

Onze vaderlandsliefde wordt de kop ingedrukt, opkomen voor je volk mag niet en o wee als je kritiek levert ten opzichte van een bepaalde groep,

telelezer | 04-06-19 | 11:03

Dus de geplande KOZP-demonstraties worden, gezien de rellen in Eindhoven vorig jaar, ook verboden?

JackStick | 04-06-19 | 11:00 | 1

Zéér juist!

HogeNood | 04-06-19 | 12:11

'Angst voor geweld' zou ik graag gedefinieerd zien. Niet zo'n halfzachte geitewollenverklaring van nu. Noem gewoon het beestje bij de naam, kijk in de bek van het monster en confronteer maar eens.

BozePaarseMan | 04-06-19 | 10:59

Pegida is inhoudelijk kudt
Maar Eindhoven (en de rest van NL) is laf…
.
Ik weet wat ik erger vind.

eekeek | 04-06-19 | 10:59 | 2

Voor lafheid valt misschien nog begrip op te brengen als er goede argumenten zijn, voor inhoudelijke kudtheid valt echter geen begrip op te brengen noch zijn er goeie argumenten voor.

Titaantje | 04-06-19 | 11:53

Uw bericht is inhoudelijk ook kudt... goede argumenten!

Mathijs2017 | 04-06-19 | 12:02

Jorritsma weer, met z’n aggressief-communistische kijk op de zaak. Hou ‘m in de gaten.

Slogra | 04-06-19 | 10:51

Gevolg van de Ummah, als individuele moslims lig je er wellicht niet wakker van, maar aangezien de hele devote buurt verontwaardigd is en aldus en kwaad moet worden, hoort er wat authentiek islamitisch geweld bij, waardoor de moslims wel tonen hoe ze werkelijk zijn als groep; de ummah; agressieve, overgevoelige mekkaraars die de ander willen dwingen te handelen zoals het de dwingmossels goeddunk.
Geldt niet alleen voor Pegida, geldt uiteraard ook voor de eigen dochter, vrouw of homoseksuele zoon; dwingen, gewelddadig zijn en het superieure baasje uithangen en vooral overal een drama van maken, want.. ze zijn te simpel om na te denken, net kleuters met een tantrum maar dan in groepsverband.
En de politie, ach, die gaat liever naar de Iftar om zich met moslims te 'verbinden', dan dat ze zichzelf moeten verbinden na een steen op hun kop door de moslims van dezelfde iftar.
Een kniebuiging van de politie voor dwingelandij en geweld dus.

Yumi | 04-06-19 | 10:51 | 1

mekkaraars, die houden we er in.

Mammeloe | 04-06-19 | 10:56

Een protest verbieden uit angst dat moslims agressief gaan worden. Hey.. islamofobie.

KlompBreker | 04-06-19 | 10:51 | 1

@KlompBreker
Zoals ik het lees zijn ze bang voor contra-contra protesten, die dan Pegida te hulp zouden komen snellen. Aangezien de Islam extreem rechts is (kleine overheid, zelfsturende maatschappij, conservatieve opvattingen en iedereen is een kleine sjacheraar terwijl er geen breed gedragen proletarische beweging is), dan kan dat alleen de Antifa zijn. Als dat maar goed gaat!

kindapaas | 04-06-19 | 12:38

Natuurlijk heeft Pegida recht op een demonstratie, maar kun je je ook afvragen wie en vooral hoe veel mensen deze groep vertegenwoordigd, net als bij de anti Zwarte Pieten. Volgens mij is er voor Pegida geen draagvlak in ons land. Het zou beter zijn deze groep geen aandacht meer te geven. De rellende Turken moeten zwaar aangepakt worden, maar dat gebeurt niet door Justitie. En dus blijft er voor een burgemeester weinig anders over dit te verbieden, tenzij je hier tonnen belastinggeld aan politie inzet aan wilt besteden. Schrijven vanachter een laptopje of PC is makkelijk, maar durf je zelf ook de verantwoordelijk te nemen en midden tussen Pegida en de relschoppers gaan staan? Zou je er zelf ook je auto parkeren of je terras uitstallen? Het is jammer dat het in dit land zo moet, maar het is helaas de realiteit.

Mannes | 04-06-19 | 10:50 | 7

@Dr_Johnson | 04-06-19 | 11:13:

Overigens, die "tribale Turken" die die Pegida demonstratie zouden willen verstoren/aanvallen, zouden zich ook wel eens mogen realiseren dat hen een aantal jaren geleden ook geen strobreed in de weg werd gelegd toen ze met zijn duizenden met honderden Turkse vlaggen op de Erasmusbrug stonden te zwaaien.

Dr_Johnson | 04-06-19 | 11:27

@Dr_Johnson | 04-06-19 | 11:13: Wat is een "gewone" demonstratie? Het lopen met varkenskoppen? Het plaatsen van kruizen op de bouwgrond van een moskee? Acties met varkensvlees? Hier in Enschede heeft Pegida een paar keer gedemonstreerd met weinig aanhangers, waarbij het overigens ook vrij rustig bleef. Maar Pegida, en vooral de voorman, is provocerend en dan kun je problemen verwachten. En nogmaals: als u burgemeester was, wat zou u dan doen? En als het zo principieel is, gaat u dan met de Pegida-demonstranten in de vuurlinie staan?

Mannes | 04-06-19 | 13:25

@Mannes | 04-06-19 | 13:25:

Nou ja, ik had "gewone" tussen aanhalingstekens gezet, omdat het nu eenmaal niet makkelijk is eea 100% te definiëren. Zelf denk ik bij "gewoon" aan een demonstratie met spandoeken en borden, misschien met leuzen, en verder uiteraard zonder enig geweld of vernieling.

Daarna komen er allerlei grensgevallen. Het ene geval is er dan net nog binnen, het andere gaat over de schreef. Mogen deelnemers aan een Pegida demonstratie lopen met "varkensmutsjes" op hun hoofd? Wat mij betreft wel, dat vind ik nog wel "ludiek". Het plaatsen van kruisen op bouwgrond van een moskee? Vind ik zelf al heel dubieus; liever niet. Het BBQen van varkensvlees vlak voor een moskee tijdens de ramadan? Heb ik al eerder gezegd: domme, zinloze provocatie; zou ik als burgemeester verbieden, niet vanwege "bad taste", daar gaat een burgemeester niet over, wel vanwege de enorme kans op grote rellen.

Andere voorbeelden: mag er gedemonstreerd worden tegen Israël en zijn beleid? Natuurlijk wel, waarom niet? Maar indien tijdens zo'n demo gescandeerd wordt "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas" zou die demonstratie m.i. verder tegengehouden moeten worden en ontbonden. Dat sneue antifa doosje dat een tijdje geleden tijdens een demo zong: "Als je Thierry...... zeg dan paf"? Kan natuurlijk niet, terecht dat die vervolgd is door het OM.

Dus ik denk niet dat je een algemen regel kunt bedenken die altijd opgaat, anders dan dat in een vrije democratie er een hoop moet kunnen en mogen, maar niet alles. Je zult het echt van geval tot geval moeten bekijken.

Dr_Johnson | 04-06-19 | 13:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Democratie bestaat niet meer in Nederland. Nederland is het nieuwe midden-oosten

Eddy67 | 04-06-19 | 10:50

Zonder vrouwen geen verkrachters.
Zonder geld geen bankiers.
De wereld is simpel en mooi voor de burgemeester van Eindhoven.

Langshetrandje | 04-06-19 | 10:50

Hier een prachtige analyse van Samirrha Tarass over de hypocrisie van nationalistische immigranten en hun tradities in Nederland en hun kromme meningen over de vaderlandsliefde van mensen als Baudet: https://opiniez.com/2019/04/21/ik-begrijp-de-vaderlandsliefde-van-thierry-baudet-wel/samirrhatarrass/

Mammeloe | 04-06-19 | 10:48 | 1

Goede link, bedankt @mammeloe

kindapaas | 04-06-19 | 12:42

Op deze manier hoeft Pegida natuurlijk niet eens hun nest uit te komen om hun punt te maken.

Barkruk2 | 04-06-19 | 10:47 | 1

Punt gemaakt inderdaad alleen snapt Nederland het punt niet. De media zal vooral zijn pijlen op Pegida richtten.

BozePaarseMan | 04-06-19 | 11:01

Gaat ie weer, editie #33578199490142:

Islam is geen ras.

Wel een ideologie. Als je het mij vraagt een allesverwoestende, doodzieke ideologie, het meest serieus beleden door per definitie mensen met een laag IQ. Als je namelijk een beetje verstand hebt verlies je jezelf niet in die haatcultus. Gematigde moslims, ok die krijgen van mij het voordeel vd twijfel nog enig verstand te kunnen bezitten. Misschien. Heel misschien.

Maar goed, een ideologie dus. Of ie nu beleden wordt door een pikzwarte bosneger of een roomblanke Fries uit Schubbeclitorisveen.

Alleen ja, 'racist' klinkt zo hip en dan hoeven de wegkijkers verder niet meer na te denken en erop in te gaan. Gewoon 'racist' roepen en klaar. Dat het woord inmiddels alle betekenis verloren heeft, ach dat boeit niet.

De domheid anno 2019 is niet meer terug te draaien helaas, te diepgeworteld in de politiek doorgedrongen inmiddels. Vooral door het feit dat de boodschap/inhoud niet meer telt bij verkiezingen, dit in tegenstelling tot de vorm.

'Timmerfrans wordt te kakken gezet door de SP? Ok, dan gaan wij juist Timmerfrans stemmen'.
Als een soort van lekker dwarse en hippe tegenactie ofzoiets. Krankzinnig.

Land. Aan De Noordzee. Reddeloos verloren. Doodziek.

Realism Is All | 04-06-19 | 10:47

Ik vind dat deze nog wel een keertje in het zonnetje mag als aanstaande kamervraag:
.

Oke... dus bij wie gaat het OM nu DNA afnemen en wie gaan zij werkstraffen uitdelen? Ik neem aan dat het recht om te mogen demonstreren hier te vuur en ter zwaard verdedigt gaat worden door het OM, toch?
Solar666 | 04-06-19 | 10:13

Premier Trutte | 04-06-19 | 10:47

Ik moet er een beetje van itfarten.

Premier Trutte | 04-06-19 | 10:43

Dat laat maar zien dat je met veel geweld alles voor mekaar krijgt hier in het corrupte land.

Want de moslims die geen vergunning hebben aangevraagd bij de overheid om een tegen protest te houden waar veel geweld wordt gebruikt.

Om bij protest partijen die wel een vergunning hebben om te demonstreren tegen te houden, wordt er in NL de partijen met vergunning tegen gehouden door de overheid. Omdat de overheid bang is dat het uit de hand loopt, dat betekend da de partijen die geweld gebruiken, gewonnen hebben in dit land.

En dat noemen ze hier DEMOCRATIE!!!!

Niet links | 04-06-19 | 10:43 | 1

Zo werkt het ook in het midden oosten. En die manier van besturen spreekt de elite erg aan. Dus kijk maar naar het midden oosten om te zien waar we over 20jr zijn.

Ton8695 | 04-06-19 | 10:46

Willekeur door de staat. Daar zijn vele oorlogen over gevoerd. Dat zouden al die gesjeesde studenten Geschiedenis bij de overheid toch moeten weten. En dat marxistische Art. 1 GW staat zelfs in Den Haag in steen gebeiteld.

Mammeloe | 04-06-19 | 10:42 | 2

Wat denk je dat het doel van onze elite is? Oorlog.. verdeel en heers.

Ton8695 | 04-06-19 | 10:48

@Ton8695 | 04-06-19 | 10:48: Ja, ik voorzie dat wij hier hard op weg zijn naar een Libanonisering en Joegoslavisering van dit land. Met wat hulp van de Navo is het binnen no time raketten koppen.

Mammeloe | 04-06-19 | 10:54
-weggejorist-
piloot47 | 04-06-19 | 10:42

Je kunt van PEGIDA zeggen wat je wilt, ze brengen wel de ware aard van de moslims aan het licht.
Al dat gelul over uitlokken en provoceren. Dat is een keuze die de moslims zelf kunnen maken, bij een pinkstergemeente zou het je niet lukken.
De moslims laten duidelijk zien dat ze tribaal, ondemocratisch, repressief en gewelddadig zijn.
PEGIDA is de eerste die er mee te maken krijgt, want meest uitgesproken. Maar over een tijdje bepalen de moslims welke wetten er gelden in hun buurten, net zoals de Molukkers hun buurt Moluks houden, maar dan erger. De parallelle samenleving wordt steeds concreter. Onze bestuurders staan er hulpeloos naar te kijken en komen al iftarrend steeds meer in hun hemd te staan.

Blauwpetje | 04-06-19 | 10:36 | 5

In feite heeft Uw overheid U afgedankt. U moet natuurlijk nog wel betalen. Gaat U deze achterlijkheid voor terugkrijgen.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:42

Misschien de provincies opdelen...

CalamityJane | 04-06-19 | 11:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus als je genoeg geweld gebruikt, krijg je je zin in Eindhoven ( en Nederland)

Het leven is zwaar | 04-06-19 | 10:36

Honden in plaats van paarden, werkte in Rotterdam ook goed.

wiers | 04-06-19 | 10:33 | 3

Het is Noord-Brabant, makkelijker om varkens in te zetten.

Mr_Natural | 04-06-19 | 10:35

Hopelijk gaan nu bij het hersenloze kiesvee eindelijk een keer de ogen open dat ook VVDers, ondanks hun grote bek dat ze NL wel even zullen redden, gewoon in het stof buigen voor de islam.
De enigen die echt tegengas geven zijn de PVV en ietsje minder het FvD.

telelezer | 04-06-19 | 10:32 | 2

Welk tegengas precies?
De PVV kwijnt inmiddels als partij een beetje weg, dus misschien slaat de paniekboodschap niet meer zo aan?

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 10:36

Ik vrees van niet. NL-ers laten nu eenmaal van nature liever iemand anders de hete kolen uit het vuur halen. De eendracht en ondernemingsgeest is uit het volk weggeteelt omdat de staat hier in alles voorziet. Een NL-er hoeft zelf meer niets op te knappen want "daar betaal ik toch belasting voor .."

Beefbus | 04-06-19 | 10:41

Wat je ook vind van Pegida, het recht op demonstratie wordt hier ontnomen doordat een groep lichtgeraakte genetisch gemankeerde import kneuzen het niet bevalt dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting is. Helaas leven we in een tijd dat slappe ruggengraatloze bestuurders hierin meegaan en de in Nederland verworven vrijheden verkwanselen. De politiek en justitie doen niet eens meer een poging om een dubbele moraal te verhullen. Vreedzame Friese tegendemonstranten die beroepstuig bij hun kinderen vandaan willen houden bij het Sinterklaasfeest worden bijna tot de poorten van de hel vervolgd met schijnprocessen, maar zodra het dat gevoelige islam-cultuurtje betreft duiken alle bestuurders angstig weg en verschuilen zich achter maatregelen om te voorkomen dat een agressieve tegendemonstratie een grondrechtelijke demonstratie verstoord. De omgekeerde wereld. Oppakken dat agressieve tuig wat een demonstratie wil verhinderen en gelijk even dna afnemen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Kunnen er gelijk ook weer wat misdrijven worden opgelost welke zijn begaan door die groep "cultuurverarmers".

Ruikbaard | 04-06-19 | 10:32 | 12

@Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 10:49: elke keer wanneer ik denk dat je reaguursels niet dommer kunnen flik je het toch weer gewoon. Ten eerste slaat je argument over tolerantie nergens op. Ten tweede heeft elke Nederlander het recht om te demonstreren tegen zaken waar ze het niet mee eens zijn. Het is niet pesten om te pesten, het is aan de kaak stellen wat voor achterlopend en intollerant geloof het is. Ik vind die anti zwartepiet activisten ook droeftoeters maar als zij hun vrije tijd willen gebruiken om te demonstreren is dat hun goed recht. Zie je mensen stenen naar die demonstranten gooien of auto's in brand steken? Dacht het niet. Overigens zijn bij de islam 'tegendemonstranten' geen moeders, vaders of kleine kinderen te vinden. Alleen agressieve jonge mannen die erg weinig met de islam van doen hebben maar wel opgegroeid zijn met achterlijke denkbeelden.

SchichtigeSpicht | 04-06-19 | 11:23

@SchichtigeSpicht | 04-06-19 | 11:23:
"Het is niet pesten om te pesten, het is aan de kaak stellen wat voor achterlopend en intollerant geloof het is."

Dat kan ook anders. En dat weet Wagensveld echt wel. Bovendien wordt zijn clubje lang niet altijd met geweld of agressie bejegend, zelfs niet door de moslims waartegen hij "demonstreert". Maar liever kijk jij naar het geweld dat hij oproept. Om dan weer te kunnen jammeren dat zij niet tegen een grapje kunnen. Die pure haat tegen moslims druipt ervan af bij Pegida. Misschien dat ze daar eens een cursusje voor kunnen volgen?

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 11:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Suikerfeest in de City of Light? Je zou daar eerder een Aspartaamfeest verwacten.

Mr_Natural | 04-06-19 | 10:31

Maar als het alleen maar lijkt dat jouw itentjes gewelddadig zijn als je tegen een anti Nederland protest bent ( blokerfriezen ) . Heb je een serieus probleem met de overheid

sparrow | 04-06-19 | 10:31 | 1

Gewoon denk , D’66 en GroenLinks blijven stemmen , hebben we binnen 10 jaar een sharia

sparrow | 04-06-19 | 10:31

Een overheid die zich tegen haar eigen burgers keert en een invasie groep middeleeuwse haatgelovigen voortrekt omdat ze als wilde apen tekeer gaan, dat loopt vast goed af.

Ton8695 | 04-06-19 | 10:29 | 2

Geruststellend om te weten dat die overheid daar evengoed slachtoffer van gaat worden?

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:45

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:45:
Waarom denkt u dat die overheid zo graag naar het onschendbare Brussel wil verhuizen. Onze broodheren en dames hebben hun vrije doorgang al gekocht.

Ton8695 | 04-06-19 | 10:51

Het is symptomatisch hoe intens báng 'besturend' Nederland is voor escalatie; MITS het om moslims gaat.

Wat dus precies aangeeft dat men er inmiddels domweg vanuit gaat dat autochtoon Nederland een (diepe) afkeer heeft van moslims.

Want dit is geen angst dat er gereld gaat worden, welnee. Dat interesseert ze geen zak. Het is pure angst om in te moeten grijpen tegen moslims. Want dán, tsja, dan begeef je je politiek gezien op glad ijs. Voordat je het weet staat iedereen en de VN 'racist' tegen je te gillen. En zeg dan maar dag met je handje tegen je politieke carrière. Plus; ze zijn volgens mij echt bang geworden dat zulks gaat overslaan op de maatschappij in zn geheel, en dat de (terechte) aanname dat de lont in het kruitvat kan gaan dan wel eens waarheid zou kunnen gaan worden.

Beturend Nederland zit gewoon de hete kool over te gooien, niemand wil zn politieke vingers branden en dus, dus is het credo: maak de moslim niet boos want die zijn verenigd, maar beknot de VVMU van de autochtoon want die zijn versnipperd, daar hoef je niets van te vrezen.

Voorlopig. En dat 'voorlopig' nou. daar doen ze het van harte mee. Na ons de zondvloed. Iedereen kan zien dat het probleem alleen maar woekert en een keer zál het klappen. En de bestuurders hopen collectief dat áls het klapt, het perse NIET gebeurt onder hun verantwoordelijkheid. Als je je handjes maar kan wassen in onschuld tenslotte. Dat wijst ook makkelijker naar andere, schone handen.

Dutchbeaurouge | 04-06-19 | 10:28 | 4

Het heeft niks met bang te maken, het is gewoon beleid. Lees het verdrag van straatsburg maar.

Ton8695 | 04-06-19 | 10:30

En zo is het.

Beefbus | 04-06-19 | 10:35

Dit is inderdaad wat er aan de hand is.

JvanDeventer | 04-06-19 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Wat heeft het ook voor zin om tijdens het suikerfeest te gaan lopen provoceren met Mohammed cartoons? Dan heb je toch ook geen enkele trek in wat voor discussie dan ook? Dat lijkt mij pure provocatie. Mij lijkt aflasten van zo'n demo niet geheel onterecht. Oh en ach ja, VVMU. Tuurlijk. Alles moet kunnen, toch?

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 10:28 | 15

@Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 10:56:
Waarom nou weer die discussie?
En als 't nou gewoon gaat om 't tonen van weerzin tegen religieuze achterlijkheid?
Mag dat dan van jou, of niet?

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 11:38

Het demonsteren op de Quds dag is natuurlijk to-taal niet provocerend: alle Zionisten de zee in jagen, mag ook de Atlantische Oceaan zijn. Zonder zwemvest, hoeft niet levend te zijn.

kindapaas | 04-06-19 | 12:46

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 11:38:
Ja toon je weerzin maar. Wat jij wil joh. Ga gerust met een mohammed cartoon voor een moskee lopen, moet jij weten. Maar niet vreemd opkijken als je daarvoor weinig waardering ontvangt. En wat wil je ermee? Ga je omdat je de pest hebt aan homo's ook demonstreren bij een homocafe? Of als je aan de hells Angels de pest hebt ze voor hun clubhut staan uitschelden voor leernichten? En wat wil je dan aantonen? Dat je boze reacties krijgt?

En dan....

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 14:38
▼ 12 antwoorden verborgen

Volkomen terecht. Een totaal zinloze en op pure sensatie gerichte provocatie waarachter geen enkel zinnig doel schuilt. Hoe zouden degenen die dit een aantasting van de democratische vrijheid vinden reageren als een groep moslims op dodenherdenkingsdag een demonstratie tegen het jodendom willen organiseren en deze wordt verboden? Net zo over de zeik omdat het recht op demonstratie is geschonden?
Flikker toch op met die doorgestoken huichelarij

Prinsemarij | 04-06-19 | 10:28 | 10

Er is geen eis dat een demonstratie een doel moet hebben. Pegida heeft wel een doel overigens, en dat is aantonen dat de islam een geweldadige, ondemocratische tribale cultuur is, die niet thuishoort in een moderne samenleving. q.e.d.

tipo | 04-06-19 | 11:25

Uw vergelijking deugt niet. Smerig zelfs. Brrr. We trappen er niet in!

CalamityJane | 04-06-19 | 11:29

Alles wat met de haatzaaiende Islam in Nederland te maken heeft is puur gericht op provocatie en een totale overheersing. Dat moeten ze verbieden, dan heb je de sensatiezoekers van Pegida ook niet meer nodig.

Promedio | 04-06-19 | 12:29
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
omwenteling | 04-06-19 | 10:27 | 3

Waar staat Pegida voor?

"(..)Is een Duitse protestbeweging die naar eigen zeggen demonstreert tegen de islam en tegen wat men noemt de islamisering van Duitsland en Europa. De beweging organiseert sinds oktober 2014 iedere maandag een demonstratie in Dresden tegen extremisme – met name moslimfundamentalisme – en om aandacht te vragen voor falend immigratie- en asielbeleid in Duitsland en Europa"

Lees dit : nl.wikipedia.org/wiki/Patriottische_E...

En daar is niks mis mee...

Thoth | 04-06-19 | 10:25 | 3

Klopt, Pegida wordt doorgaans heel extreem en fout weg gezet. Echter heb ik ze nog nooit kunnen betrappen op iets dat niet door de beugel kon. Ze zijn hoogstens provocatief. Maar dat zijn de KOZP-pietenhaters minstens zo veel.

Joostmochtnietsweten | 04-06-19 | 10:30

@Joostmochtnietsweten | 04-06-19 | 10:30: Pegida NL is in de praktijk een eenmansbeweging. Pegida DE heeft (in ieder geval in het verleden) wat foute en besmette leden gehad. Het is altijd moeilijk om kaalkopjes buiten de deur te houden...

Guido | 04-06-19 | 11:59

@Guido | 04-06-19 | 11:59:
In Duitsland zijn die kaalkopjes vaak V-Männer, licht beïnvloedbare zwakbegaafden die zelf niet beseffen dat ze voor de gek worden gehouden met vervalst materiaal. De oorspronkelijke teksten zijn te ingewikkeld voor de meesten en vaak alleen nog in Fraktur beschikbaar, dat kan niemand meer lezen haast.

kindapaas | 04-06-19 | 12:50
-weggejorist-
Historicuck_Han | 04-06-19 | 10:25 | 2

Geweld werkt inderdaad. En dat kan Pegida niet opbrengen, die zijn met veel te weinig en zijn op dat gebied net wat te braaf. Die Turken en Marokkanen komen met honderden tegelijk en slaan er op los. Het is de wet van de sterkste op straat. De politie is verkrampt in een racisme complex, en durft bij moslims niet in te grijpen. Ze weten ook wel dat groepen moslims weten waar ze wonen, dus die agenten maken ook, los van orders boven hand, een persoonlijke risico analyse.

En, als bonus, de media zwijgt over het geweld van die Turken en Marokkanen, dus er is geen maatschappelijke onrust zoals bij die blokkeerfriezen.

martymcfly | 04-06-19 | 10:25 | 1

Niet kan of niet wil? Deze Moslimtanker vaart vol op de Nederlandse wal, het gaat een keer gekeerd worden (hoop ik).

Kanarie_Geil | 04-06-19 | 10:50

Eerst gezellig met je schoenen uit en je uniform aan aanschuiven bij de iftar en ja , dat mept dan niet meer zo fijn op straat.

ja,diedus! | 04-06-19 | 10:24 | 1

plus barstensvolle pens van alle knoflook/vetworsten/suikerbroden/brakke pepermuntthee

grapjasz | 04-06-19 | 10:29

Mooi, dan weten we wat ons te doen staat zo rond Sinterklaas.

De_Helderse_Kaaskop | 04-06-19 | 10:24

Is dat niet dezelfde "burgermeester" die KOZP berichtjes retweete? Lekker consequent wel.

Kukooo1 | 04-06-19 | 10:23

Het recht van de sterkste zegeviert weer eens. Of van de brutaalste, kiest u maar.

Fijn precedent ook. We ain't seen nothing yet. En we blijven een kikker tot we hier in het Midden-Oosten 2.0 zitten (niet morgen al hoor, maar over twintig jaar of zo), of de wal gaat het schip op een bijzonder onaangemane manier keren. Onvoorstelbaar dat de autoriteiten die deze laffe stap nemen, maar vooral ook de politici en de media die het klakkeloos laten gebeuren, niet (willen) zien dat dit niet slechts om een demonstratietje van een onbeduidend clubje gaat, maar om een ernstige aantasting van de rechtsstaat die enorme gevolgen zal hebben. En dat al voor de zoveelste keer inmiddels.

Lewis | 04-06-19 | 10:22 | 6

@OudeNederlander | 04-06-19 | 11:02: Je reageert op je eigen stelling. Je hebt het je hele tegel over 'dom' terwijl je de enige in deze draad bent die dat woord gebruikt.

Lewis | 04-06-19 | 11:09

@Lewis | 04-06-19 | 11:09: "Onvoorstelbaar dat de autoriteiten die deze laffe stap nemen, maar vooral ook de politici en de media die het klakkeloos laten gebeuren, niet (willen) zien dat".... oftwel wat zijn die lui dom zeg.
Het is niet onvoorstelbaar, het is beleid, het is de bedoeling. Daar laat ik het verder bij, het kwartje valt of het valt niet.

OudeNederlander | 04-06-19 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar laten we eerlijk wezen, die lui willen toch een confrontatie? Waarom laten we ze het niet op een weiland buiten de stad dan leuk uitvechten? Camera van SBS erbij en iedereen is gelukkig.

42 | 04-06-19 | 10:21 | 3

Die lui willen nu een confrontatie, zodat jouw (klein) kinderen straks niet met die confrontatie te maken krijgen. En met die confrontatie gaat geen provocatie vooraf, maar is het gevolg van een stappenplan volgens hun heilige boek.

Het middenoosten was ooit volledig christelijk, hè? I wonder what happened...

BrokenTipi | 04-06-19 | 10:27

Ik zie Pegida geen geweld gebruiken? Jij wel? Zij tonen aan dat wij niet meer vrij zijn om te doen en laten wat we willen. Dat onze vrijheden worden ingeperkt door moslims en hun linkse helpers. Het is raar misschien om een speklap te bakken in de buurt van een moskee. Maar is het niet raarder voor je leven te moeten vrezen als je dat wel doet?

Repetitive Beats | 04-06-19 | 10:38

Het recht op demonstreren betekent niet dat je onnodig en bewust de boel moet laten escaleren. Dat is het domme van Pegida.

Willem_Oltmans | 04-06-19 | 10:21 | 14

Pegida is nimmer degene die de situatie escaleert. Die houden zich braaf aan alle afspraken en wetgeving. Dat de situatie escaleert toont de onverenigbaarheid van de Islam met de westerse rechtstaat aan.

Joostmochtnietsweten | 04-06-19 | 10:56

Pegida laat niks escaleren. Die Turken laten zichzelf escaleren. Dat is hun keuze.

tipo | 04-06-19 | 11:29
▼ 11 antwoorden verborgen

Op zijn goed Nederlands noemen we dit een 'anarcho-tyranny'. De straatterreur en criminaliteit regeert en de overheid beschermt niet meer maar vervolgt alleen de brave burger. Is niet best.

Mammeloe | 04-06-19 | 10:21 | 2

De vraag is of Pegida nog een ander doel heeft dan pure provocatie. Om daarna weer de slachtofferkaart te kunnen trekken over zoveel inperking van hun VVMU.

Beste_Landgenoten | 04-06-19 | 10:30

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht...
Dixit Randwijk.

der Schmutz | 04-06-19 | 10:21 | 1

lucifer ante portas.

grapjasz | 04-06-19 | 10:23
-weggejorist en opgerot-
KlompBreker | 04-06-19 | 10:20 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ja,diedus! | 04-06-19 | 10:20 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Het multiculturele drama in een notendop.

leo de pejo | 04-06-19 | 10:20

Dus als de rest van Eindje, ik noem maar wat, tegen het suikerfeest zou zijn en dreigt deze mening met geweld kracht bij te zetten, dan gaat de burgemeester het suikerfeest verbieden? Lekker bezig pik.

Manny Calavera | 04-06-19 | 10:20 | 1

Nee, dat dan weer niet...

Lewis | 04-06-19 | 10:24

Die Pegida mensen zijn natuurlijk allemaal tandartsen en/of mondhygiënisten, anders kan ik me niet voorstellen dat je zo'n last van dat suikerfeest hebt dat je je geroepen voelt daartegen te demonstreren.
Of zijn het shag rokende uitkeringstrekkers die bang zijn dat teveel concurrentie aan de trog de spoeling waar zij recht op menen te hebben dun maakt..?

Titaantje | 04-06-19 | 10:20 | 6

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:26:
De Islamisering van Europa?
Kritiek op de Islam is een goede en gezonde zaak waar vele argumenten voor te vinden zijn, gejank over “islamisering” is echter paranoïde gebral van geestdrijvers die politieke carriere kansen menen te zien.

Titaantje | 04-06-19 | 11:44

@Titaantje | 04-06-19 | 11:44:
Ga dalijk 'ns ff door Kanaleneiland (U) of Overvecht (U) lopen met een keppeltje op. Het volk dat U dan aantrekt kan beter uitleggen wat islamisering is dan ik...

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:18

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 12:18:
Anti-semitisme is (helaas) een realiteit, islamisering (godzijdank) een waan.

Titaantje | 04-06-19 | 12:45
▼ 3 antwoorden verborgen

dus ook geen demo bij de intocht van de Sint in Eindhoven?

trottle | 04-06-19 | 10:20 | 2

Grapjas,

Bas1877 | 04-06-19 | 10:26

Als je dreigt met een gewelddadige tegendemonstratie, dan niet denk ik :) De nieuwe oplossing tegen ongewenste meningen.

mark1487 | 04-06-19 | 10:28

Prima besluit. Zoals demonstraties tegen Zwarte Piet verboden zouden moeten worden tijdens de intocht van Sinterklaas, zo moeten demonstraties tegen de islam verboden worden tijdens het Suikerfeest. Je kunt 364 dagen per jaar demonstreren, maar doe het niet precies op die ene dag waarop die andere club zijn feestje viert. Dat leidt slechts tot rellen.

bintang | 04-06-19 | 10:20 | 1

Wedden dat op die andere 364 dagen OOK een verbod gaat komen om te demonstreren tegen de islam?

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:28

Ik dacht dat Ramadan de maand van bezinning was?

Badr Haary | 04-06-19 | 10:18 | 5

dat moet jij zeggen... ranseltuigh..!

grapjasz | 04-06-19 | 10:22

Ze vieren hun belangrijkste soera; afslachten al die ongelovigen.

Mammeloe | 04-06-19 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

De overheid heeft ook als taak hun burgers te beschermen.
Kunnen ze de veiligheid van de pegida demonstranten niet garanderen, dan is het logisch dat ze het afgelasten. Dat is ook hun taak.

Helaas is het wel zo dat hiermee de geweldsdreigers "winnen"...

mark1487 | 04-06-19 | 10:18 | 2

Nou, voortaan rellen en bommeldingen bij iedere demo die je niet zint.

trottle | 04-06-19 | 10:21

Dat doen ze in Frankrijk dan toch beter: daar geeft de politie gewoon lik op stuk, met de nodige collateral damage weliswaar, maar het recht om te demonstreren is heilig.

JTKDM | 04-06-19 | 10:17 | 3

Dat demonsteren mag daar ook wel een tandje minder...

mark1487 | 04-06-19 | 10:18

'Het recht om te demonstreren' is de plicht van burgers om ongewapend ten strijd te trekken.

keestelpro | 04-06-19 | 10:27

We herinneren ons de linkse acties ''Kruisraketten Nee'' en ''Kerncentrale Dodewaard moet dicht'' daar vielen gewonden en doden bij.
Het is goed dat de burgemeester van Eindhoven nu geen risico neemt.

sociaal_econoom | 04-06-19 | 10:17 | 1

Ik herinner me geen doden (en google ook niet)...... want je weet het, de Nederlander verdedigd zijn principes tot de laatste Amerikaan, Rus, of Brit.

trottle | 04-06-19 | 10:30

De moslim gemeenschap is een kudde volk en doet dit altijd. Komt er een BOA dan omsingelen de moslims deze direct. Ze komen altijd met een roedel. Als ze alleen zijn kijken ze je niet aan. De overheid faciliteert dit gedrag door niet op te treden. Komt er wel actie van een blanke Nederlandse groep dan ben je een racist en kun je meteen al je DNA afgeven. De MSM helpt hier de overheid bij.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 10:17 | 3

+1 dat klopt Bert.

Badr Haary | 04-06-19 | 10:19

De overheid staat voor een onoplosbaar probleem.... hetgeen ze zelf veroorzaakt met haar migratiesysteem.

sociaal_econoom | 04-06-19 | 10:22
-weggejorist-
TheEgg | 04-06-19 | 10:16 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens het verdrag van Straatsburg (1975, resolutie 1743) en het Marrakech pact (2018), is het onwenselijk om molims te bekritiseren of je uit te spreken tegen de islam. Dit is gewoon achter de schermen geregeld door onze eigen politieke elite. Omvolking, verdeel en heers.

Ton8695 | 04-06-19 | 10:16 | 12

@Sjefke7807 | 04-06-19 | 10:52: Dat is geen betrouwbare bron. Dat is een blog. Dat die tekst op het internet circuleert wil nog niet zeggen dat die authentiek is. Meneer beweert dat Pamela Hemelrijk dat ooit heeft onderzocht. Maar er staat geen enkele link naar een bron, krantenarchief, boek of wat dan ook.

Dit is nu precies waarom de nieuwe rechtse golf gaat mislukken. En dat terwijl *zonder* dit soort samenzweringstheorieën een uitstekend antimigratieverhaal is te vertellen.

omanders | 04-06-19 | 14:21

Ik zou het juist precies andersom zeggen: het gaat mislukken omdat personen zoals jij (blijkbaar) het maar niet kunnen bevatten dat ze al die tijd zijn voorgelogen, en dat het inderdaad al jaren van te voren is bedacht en gepland. Dat noemen ze ook wel cognitive dissonance.

OudeNederlander | 04-06-19 | 14:48
▼ 9 antwoorden verborgen

John Jorritsma hoort in hetzelfde rijtje van rubberen ruggen thuis waarin Jozias van Aartsen en Pauline Krikke ook staan, allen van de VVD.

JI-HAAT | 04-06-19 | 10:16 | 1

Bij de naam Jorritsma gaan bij mij de haren al overeind staan. Maar dat zal wel een vooroordeel zijn.

piloot47 | 04-06-19 | 10:23
-weggejorist-
van Oeffelen | 04-06-19 | 10:15 | 2

Islam MC (1%) weet altijd wel grote groepen fitte goedgebouwde 'men of fighting age' te mobiliseren. Op afstand te herkennen aan hun opgeschoren kapsel waarmee ze lijken te willen uitdrukken absoluut heus waar geen homo te hebben. Dat is waar we mee van doen hebben. Dat is hun kracht.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 10:15 | 2

Als die groepen groter worden dan wat de staat bijeen kan ronselen, hebben ze gewonnen.

ChatBot | 04-06-19 | 10:27

@ChatBot | 04-06-19 | 10:27:
Nee dat is niet nodig. Gewoon iedere keer problemen maken ongeacht de consequenties. Uitputtingsslag die we gaan verliezen.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 10:28

Vae Victis.

Calastir | 04-06-19 | 10:14 | 1

Zo ver is 't nog niet.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:34

Het meten met twee maten is weer eens niet te harden. Gezag komt bij de grootste groep met de grootste bek te liggen. Onaanvaardbaar.

osolemio | 04-06-19 | 10:14 | 1

Het recht van de schreeuwende minderheid bedoel je denk ik.

Premier Trutte | 04-06-19 | 10:16

"Hoe ten diepste afstotelijk die hele Pegida-club ook over de hele linie ook mag wezen, .."
Komt hier nog een onderbouwing bij? Wat is er dan precies verkeerd aan en hoe zou het dan moeten? De overheid kijkt weg, het OM heeft de ogen van Vrouwe Justitia dichtgeslagen en de politie ziet niets of mag niets zien. Vanuit het torentje komt alleen maar zalvend gedeug, dus wat wil je dan? Wachten tot het net zo ver heen is als Londen? Mijn steun hebben ze.

Frau Merkel | 04-06-19 | 10:14

Oke... dus bij wie gaat het OM nu DNA afnemen en wie gaan zij werkstraffen uitdelen? Ik neem aan dat het recht om te mogen demonstreren hier te vuur en ter zwaard verdedigt gaat worden door het OM, toch?

Solar666 | 04-06-19 | 10:13 | 4

Nee, dan blokkeer/bevriezen ze ineens bij het OM.
Maar het is wel een mooie korte kamervraag die je stelt.

Premier Trutte | 04-06-19 | 10:18

Nee hoor, die blijven de boel saboteren tot alle kikkers in de pot gaar zijn.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:36

@Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:36: Ja, het gaat niet om het spel, maar om de kikkers.

Premier Trutte | 04-06-19 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

De burgemeester verbiedt een vreedzame demonstratie omdat er aanwijzingen zijn dat georganiseerde Turkse bendes met geweld gaan ingrijpen. Godverdomme wat een laffe hond.

Zwizalletju | 04-06-19 | 10:13 | 3

Ja maar de boze witte man is natuurlijk het echte probleem volgens het OM.

Solar666 | 04-06-19 | 10:14

Ja, echt. Aan dit soort lafheid zal Nederland ten onder gaan.

osolemio | 04-06-19 | 10:16

Dat je maar wel ff weet dat je bij intimidatie door zulke groepen totaal niet op steun van de overheid hoeft te rekenen.

Bucket of Shit and P | 04-06-19 | 10:39

En de blokkeerfriezen werd mede verweten dat ze een demonstratie verhinderd hadden. En dit kan wel? Justitie/overheid onpartijdig,? Hebben nu toch wel de schijn gigantisch tegen.

Mart6037 | 04-06-19 | 10:12

De Nederlandse Pegida, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Duitse, heeft nogal moeite om het verschil te zien tussen protesteren en provoceren.

keestelpro | 04-06-19 | 10:12 | 3

KOZP vooral het laatste. Worden door de overheid doodgeknuffeld. Mafklappers.

Mart6037 | 04-06-19 | 10:13

Het OM ziet het niet zo, demonstreren is het hoogste goed!

Behalve als je blank bent natuurlijk want dan moet je volgens het OM gewoon je bek houden en betalen.

Solar666 | 04-06-19 | 10:16

Het islamdom is één grote provocatie tegen het vrije westen.

van stampij | 04-06-19 | 10:17

In de natuurkunde is het zo... een actie veroorzaakt een reactie.
Bijvoorbeeld de slinger van een klok - je geeft een duw naar rechts, dan komt die uit zichzelf naar links terug.
Zo is het hier ook, soms is de reactie gevaarlijker dan de actie... op dat moment moet je als gemeente ingrijpen.

sociaal_econoom | 04-06-19 | 10:12 | 3

BS... het legt namelijk een onderliggend mechanisme bloot waar men liever het bestaan niet van wil onderkennen.

Solar666 | 04-06-19 | 10:19

Of je verbiedt de eerste die een slinger aan de gewichten wilt geven omdat die de boel in beweging wil zetten...

Willem_Oltmans | 04-06-19 | 10:20

Volgens de burrie was de reden het te laat indienen van de vergunningsaanvraag. Dat hoorde ik op het NOS journaal en de radio hedenmorgen.

Ik zie hier weer een schone taak voor de nepnieuwsduidingsdingesen.

de visser | 04-06-19 | 10:12 | 2

Gewoon de aanvraag in het bakje 'te behandelen' leggen en dan goed op de klok letten. Een minuut na de deadline de aanvraag eruit pakken en in het bakje 'te laat' leggen. Zo rolt de ambtenaar.

piloot47 | 04-06-19 | 10:16

Als je zo knullig bent grijpt de gemeente dat natuurlijk met beide handen aan.

JTKDM | 04-06-19 | 10:20

Allemaal een Turkse kapper!

Sinaslolly | 04-06-19 | 10:11 | 2

Maar eerst langs de Turkse Slager.

Pelforth | 04-06-19 | 10:12

Van Wagensveld denkt en praat veel genuanceerder dan Pegida doet.
De vraag is dan ook gerezen of hij het voor zichzelf doet of hij andere redenen heeft. Is er een andere agenda dan de zijne? Wie financiert Pegida?

Einde van de Domheid | 04-06-19 | 10:10 | 1

Soros toch?

piloot47 | 04-06-19 | 10:11

Van Randwijk zei het al: " Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht... ".

Lt. Hubert | 04-06-19 | 10:10 | 3

en dan vooral een heel jaar op alle media eindeloos doorzijken over de vrijheid en de tweede wereldoorlog.. het verzet de helden de offers ... en tja... ondertussen is het licht al zo'n beetje aan het uitflakkeren.............

grapjasz | 04-06-19 | 10:14

@piloot47 | 04-06-19 | 10:17: Denk dat we mss de komende strijd alvast mee kunnen herdenken. Scheelt weer een draaiboek.

CalamityJane | 04-06-19 | 11:58

De eerste regel van het artikel maakt de rest onlezenswaardig. pegida is niet afstotelijk, de religie waartegen zij ageren is dat wel. Gezien de reactie van de mossels heeft pegida het grootste gelijk van de wereld. Jammer van de zelfverontschuldigende intro, alsof je niets positiefs over pegida mag zeggen zonder voorafgaande disclaimer. vergelijkbaar met "Ik heb een hekel aan FvD en zal er nooit op stemmen hoor. MAAR, Baudet heeft wel gelijk" Die heb ik de afgelopen tijd zo vaak voorbij zien komen, zum kotzen. Zeg gewoon wat je wil, laat die stomme disclaimer weg, die trekt je hele verhaal door de plee.

elfenstein | 04-06-19 | 10:10 | 2

Zeer juist. Eer aan hen die de kastanjes uit het vuur voor ons halen.

Lt. Hubert | 04-06-19 | 10:10

Dit is zo waar. Zeg gewoon wat je denkt.

ChatBot | 04-06-19 | 10:25
-weggejorist-
grindbak | 04-06-19 | 10:09

Oh, oh, dat zal wel heel veel protesten uit de bekende linkse hoek opleveren, uitgebreide artikelen in de VK en de NRC over hoe de VVMU kapot is gemaakt, een sneeuwvlok-verslag in Vrij Nederland, enorme aandacht bij Pauw en Jinek over het einde van de VVMU en misschien zelfs een filmpje van een geschokt OM. Toch?

spanarchist | 04-06-19 | 10:08 | 1

Wel echt mooi dit (hoe triest de situatie ook is, dat de demonstratie verboden wordt), er moet nu een lijn gekozen worden. En de lijn wordt nu deels gekozen door burgemeester van Eindhoven. Een verkeerde lijn in mijn ogen, maar misschien brengt dit eindelijk het aan het rollen. De linkse verontwaardiging zal uitblijven, maar wordt dit nu ook doodgezwegen. Ik ben echt zeer benieuwd!

LuNaTeeQ | 04-06-19 | 10:14

De moslims zijn de baas in Nederland. Wen er maar aan. Eigenschuld door links te stemmen.

Pislinq | 04-06-19 | 10:08

De islamisering woekert voort, met steun van de overheid en deels gevoed door angst.

HaatbaardKnipper | 04-06-19 | 10:08

leuke foto trouwens............ de oksel&knoflookwalm zal evt. traangaswolken ongetwijfeld neutraliseren..............

grapjasz | 04-06-19 | 10:08

Pegida "ten diepste afstotelijk". Buitengewoon minderwaardig?

piloot47 | 04-06-19 | 10:07 | 3

Ja, Pegida ligt bij GS helemaal verkeerd, en elke keer als het over moslims gaat die demonstraties met geweld willen tegenhouden, en GS daar schande van wil spreken, dan wordt op z'n Marcel van Dam's gesteld dat Pegida ontzettend niet deugt, en dat vlak nadat Lauren Southern bijna heilig is verklaard.

Schoorsteenveger | 04-06-19 | 10:19
-weggejorist-
JTKDM | 04-06-19 | 10:21

@JTKDM | 04-06-19 | 10:21:
Wie praat er hier van mogen of niet mogen? Dat is tegenwoordig schering en inslag, dat je aan de vrijheid van meningsuiting zou willen morrelen als je het enkel maar oneens bent met de ander en dat niet onder stoelen of banken steekt. Niks gedachtenpolitie, gewoon een andere mening hebben. Mag dat van de contra-gedachtenpolitie?

Schoorsteenveger | 04-06-19 | 12:32

Dat geweld komt toch vooral van de knokploegen van de Groene Khmer, ANTIFA. Waar overigens nooit tegen opgetreden wordt omdat ze allemaal gezichtsbedekkende kleding dragen.

Osdorpertje | 04-06-19 | 10:07 | 1

Dus men is tegen het burka verbod?

Solar666 | 04-06-19 | 10:17

Ik vind dat zowel pegida als de anti-zwarte pietclub onnodig lopen te jennen.
Wel is het bizar dat de anti- Pieters geen strobreed in de weg gelegd mag worden terwijl pegida mag worden aangevallen. Pure rechtsongelijkheid van het OM.

du Roi Soleil | 04-06-19 | 10:06 | 3

Dat 'jennen' legt een aantal mechanismen bloot die anders onder het tapijt geveegd blijven worden. Nu wordt bijvoorbeeld het demonstratierecht even scherp gesteld. In een volwassen democratie blijven dit soort provocaties noodzakelijk.

piloot47 | 04-06-19 | 10:10

Sterker nog, het demonstreren van KOPZ wordt maximaal gefaciliteerd. Dat KOZP-tuig krijgt eerste rang posities langs en tijdens de Sinterklaasoptocht, en daarmee de ultieme gelegenheid om tijdens een feest, een kinderfeest, het bloed onder de nagels van de feestvierders uit te halen.
Inzake Pegida is het precies andersom. De burgemeester heeft als argument naar voren gebracht dat het niet verstandig is om juist tijdens het Sjuikefeesj een demonstratie te houden, en dan ook nog op een eerste rang, in de onmiddellijke nabijheid van een moskee.

Schoorsteenveger | 04-06-19 | 10:13

@Schoorsteenveger | 04-06-19 | 10:13: en dit is precies de hypocrisie. De een mag het wel en het liefst zoveel mogelijk in de picture (kijk ons eens deugen, wij geven KOZP ruim baan) en de ander mag het niet.

LuNaTeeQ | 04-06-19 | 10:16

Pegida zou ook in de leeuwenkooi van Artis kunnen gaan demonstreren om te bewijzen dat leeuwen zeer agressief zijn.

keestelpro | 04-06-19 | 10:06 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Stapje voor stapje...

noordwal | 04-06-19 | 10:05

Zoethoudertjes werken niet.

Premier Trutte | 04-06-19 | 10:04

Bij de SicherheitsDienst, o nee Antifa, werkt het.
Bij de moslims werkt het.
Bij criminelen werkt het.
Bij dictators werkt het.
het lijkt wel of geweld altijd werkt!

watergeus | 04-06-19 | 10:02 | 5

@OudeNederlander | 04-06-19 | 10:13:
Hear hear!
Dit, in combinatie met het pappen en nathouden door politiek Den Haag, om buiten de strijd om een zak geld te kunnen opstrijken geeft wel een beetje het beeld weer.
Get to the hooiforks..

NiCeY | 04-06-19 | 10:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik verwacht vandaag in de Plenaire Zaal een aantal vragen aan onze MP over deze precaire kwestie. Waarom BlokkeerFriezen wel en beige medelanders niet arresteren?

aamert | 04-06-19 | 10:02 | 1

er zijn 12 "tegendemonstranten" opgepakt bij die rellen in 040-gaza

de visser | 04-06-19 | 10:14

Tot zover de Brabantse gemoedelijkheid.

Croxifoxio | 04-06-19 | 10:02 | 2

Wat heeft islamtuig met Brabant te maken??

marcoplarco | 04-06-19 | 10:18

Met grote groepen protesteren is altijd dreigen met geweld. Daarom heb ik ook zo'n tyfushekel aan links met z'n protesten want die weten dat er nooit tegenstanders zullen zijn die hun zullen bedreigen.
Een dergelijk protest tegen islam is niets anders dat een middeleeuwse line-up voorafgaand aan geweld.

keestelpro | 04-06-19 | 10:01 | 4

@watergeus | 04-06-19 | 10:03:
Van mij mogen het er veel meer zijn. Misschien dat dan het oordeel "afstotelijk" wat minder gemakkelijk wordt.

Zult-eter | 04-06-19 | 10:15

Protesteren gaat nog eens verboten worden, let maar eens op!

pibasso | 04-06-19 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken