Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamervragen over Eritrees vergishuwelijk

vlag der hoge cultuur

Eritreeër verkracht meisje. Niks aan het handje, gaan trouwen want 'Eritrese koeltoer'. Onderling opgelost!

Als mensen uit andere landen HUN cultuur in JOUW land gaan uitoefenen krijg je altijd van die malle strapatsen. Duitsers die kuilen graven op je strand en en passant de fiets van je opa meenemen, bijvoorbeeld. Duitse cultuur. Fransen die tussen het broodje-Paturain eten door alleen maar chagrijnig rondbanjeren in hun gele hesjes. Franse cultuur. Eritreeërs die keihard gaan hardlopen maar dan net een tikje langzamer dan de Ethiopiërs en de Kenianen. Eritrese cultuur. Ho maar wacht, de Eritrese cultuur heeft nog meer vrolijke verrassingen in petto. Op het azc in Oisterwijk sneakte een negentienjarige man achterop een meisje, trok een doek over haar hoofd en verkrachtte haar. Niks aan het handje, volgens de families van de twee, ze gaan gewoon trouwen! Volgens de rechtbank is het nog eventjes zaak een deskundige op het gebied van de Eritrese cultuur te raadplegen. Fijn. Weer wat geleerd over vreemde volksculturen, heeft cultuurkoning Thierry Aartsen al gereageerd? De Graaf en De Greet wel:

Social

SP-meisje ook woke

Social

Reaguursels

Inloggen

Hier in NL wordt het tegenwoordig goedgepraat met "ach het is hun cultuur hè, dat moeten we maar accepteren "😡 Nou dit soort praktijken doen ze maar in de woestijn.

Zielsverwant | 06-05-19 | 22:19

Wat een onzin en selectieve verontwaardiging allemaal. Kamervragen??!! Dan kun je wel aan de gang blijven zeg. Laten we dit afspreken in de kamer.. Of we sluiten de grenzen voor niet westerse allochtonen of we laten de grenzen open zoals nu. Als we kiezen voor het laatse dan kiezen we ook voor dit soort dingen. We weten onderhand wel dat ze hun eigen tradities, normen, waarden en ideeën niet opgeven. Lijkt me een hamerstuk voor de Kamer.

the haque warrior | 06-05-19 | 07:20

De feministenclubjes zijn weer verdacht stil.

Arijane | 04-05-19 | 12:25

Onze rechtsstaat gaat onderzoeken of het belonen met een 15 jarige sex slavin voor een verkrachtig van een kind, tot de mogelijkheden behoord? Zijn we nu helmaal van God los?

bigstone | 04-05-19 | 10:39

Nou zijn er dagen dat ik geen doek bij me heb om over iemands hoofd te gooien.

DeviousDick³ | 04-05-19 | 10:01

De feministen, vrouwenbewegingen en fatsoen bn's maken zich alleen druk als Johan Derksen een schuin grapje maakt.

the haque warrior | 04-05-19 | 09:43

Zo doen ze dat met prostituees vaak ook. Seks buiten het huwelijk mag niet, dus sluiten ze met de prostituee een zgn. 'tijdelijk huwelijk' voor de duur van de afspraak. Iedereen en z'n Mohammed weer tevreden, want zo zijn toch de regels nageleefd.

Misschien dat de familie van dit meisje nu wel bang is dat ze het label 'prostituee' krijgt vanwege de seks buiten het huwelijk en dat ze daarom akkoord gaan met het huwelijksvoorstel.

Braboblanke | 04-05-19 | 09:08 | 1

Mutah heet dat

SicSeb | 04-05-19 | 15:21

Dat meisje moet beschermd worden tegen haar ouders en die pedofiele verkrachter. Zij is het slachtoffer. Als wij dat niet doen dan zijn wij net zo slecht en zijn wij alles kwijt wat we de afgelopen 100 jaar met zijn allen bereikt hebben.

TheRecruitert | 04-05-19 | 07:32

Dit is het einde van uw veilige wereld. Stel! Ik zoek een neukertje, laat deze haar adres vertellen. Ik kom bij u en uw gezin binnen met 10 uiterst geweldadige AZC matties. Ik laat u al de namen in uw gsm van adres voorzien. Deze groep is nu niet veilig meer, want ik ben met honderden uiterst agressieve matties. Nu nemen we u allemaal letterlijk, dus ook uw zoontje van 12. Uw bankpas. En eis te trouwen met uw dochter van 15 onder vreselijke bedreigingen Dat is wat hier gebeurt is. U heeft geen enkele bescherming of ontsnapping hiervoor Gruwelijk wat een volk.

bigstone | 04-05-19 | 06:59

Die Eritrese jongens zien er doorgaans heel hip en modern uit, met van die gescheurde broeken, hoog opschietend haar en de allernieuwste en duurste mobiel. Maar in hun ziel huist de oude cultuur. Dat kan tegenwoordig

batvoca2 | 04-05-19 | 06:02 | 2

Tja gescheurde broeken. Dat is voor mij toch nog steeds een teken van armoede.

Braboblanke | 04-05-19 | 09:09

De tranen van de krokodil. Piet Vroon Wijs er vaker op...

CalamityJane | 04-05-19 | 09:13

En weer die oeverloze coulance. Het is ten slotte een asiel-zoeker, en die moet je het niet al te lastig maken. Zo luidt het credo.

Iggy_Plop | 04-05-19 | 05:16

Ik .. Ik .... [Een bonk zelfcensuur van 20 minuten]
Goetvuhdoemuh. Evocatus

Evocatus | 04-05-19 | 02:45

Sjah, de islamitische cultuur is eentje van "wij jullie cultuur vernietigen en leef er maar mee zolang jullie onze olie nodig hebben". We hebben totaal idioten in Den Haag die tegen zulke argumenten niet opgewassen zijn.

klowiepowie | 03-05-19 | 23:54 | 1

Klagen en zeiken, prima. Maar dan wel geínformeerd en op basis van feiten, anders kom je wat dom over. Toch?
Het betreft hier christenen, Klotiepotie

Titaantje | 04-05-19 | 09:27
-weggejorist-
Alco-de-Holist | 03-05-19 | 23:39

Nu wil ik ook in een AZC wonen. Alles mag, alles kan en alles wordt geoorloofd. Zelfs door de rechtbank. Statenloos zo'n AZC.

En ja, ik heb veel met AZC's te maken gehad, er waren dan ook veel aanrandingen en verkrachtingen wat door het COA goedgepraat werd en daardoor niet aangifte gedaan werd.

Koekkeloere | 03-05-19 | 21:40 | 1

"Nu wil ik ook in een AZC wonen. Alles mag, alles kan en alles wordt geoorloofd."
U wilt daar graag wonen omdat alles geoorloofd is, zelfs verkrachting (althans in uw optiek).
Verkrachting is bij u dus enkel fout als u er zelf niet aan kunt meedoen, begrijp ik?
Koekkoek zou een betere naam voor u zijn

Titaantje | 04-05-19 | 09:30

Ze eritrearen me nogal...

Sliptong | 03-05-19 | 20:48 | 1

Het meisje aanranden en verkrachten om daarna het binnen het opgedrongen huwelijk gewoon voort te zetten. en dat blijven sommigen als een cultuurverrijking zien. misschien heeft die laml*l ook een eikeltjes pyama

likdoorn | 03-05-19 | 21:39

Heeft de SP het licht gezien of is dit ordinair, en zwaar populistisch, zetelbedelen?

Sliptong | 03-05-19 | 20:47 | 2

U hebt uw zwitsal al als tevroegverloren opaangegeven bij de kinderpolitie...?

F. von Zeikhoven | 03-05-19 | 21:09

De SP is een van de weinige partijen op links met een realistisch wereldbeeld. Dit in tegenstelling tot GL bijvoorbeeld. Destijds met Pim was de SP ook de enige linkse partij die hem gewoon als gesprekspartner zag en niet als demoon. De partijprogramma’s van de LPF en de SP vertoonden behoorlijke overeenkomsten, helemaal op de thema’s rondom integratie en immigratie. Natuurlijk, het socialistische gedeelte hoeft niet uw cup of tea te zijn, maar in de basis is de SP een ruimdenkende en realistische partij. Dit schijnen veel mensen niet te weten.

MorbideBloemist | 04-05-19 | 08:38

Asielzoekers kunnen gewoon niets fout doen.
Maar stel dat het een blanke man was geweest. Garry Glitter of zo. Die hetzelfde had gedaan. Nou, dan zouden de rapen gaar zijn geweest en zou iedereen roepen om zijn veroordeling. Een beetje een dubbele moraal, of je keurt het allebei goed, of je keurt het allebei af.

Osdorpertje | 03-05-19 | 20:14 | 5

@bqbq | 03-05-19 | 20:21:
In Amsterdam mogen we niet over echt issues discussiëren.
Q: “Maar waar moeten we dan over discussiëren?”
A: “Je verzint maar wat”.
Nou, dit krijg je dus als je niet over de echte issues mag discussiëren.

Osdorpertje | 03-05-19 | 20:46

Geintje zeker? Dat is precies hoe het ging met Glitter toch?

F. von Zeikhoven | 03-05-19 | 21:10

@wegrenner | 03-05-19 | 20:33:
Syl is bruin. Zwart is Piet en dat hadden we zo moeten houden, want echt niemand heeft een zwarte huidskleur, zomin als wit.

toetssteen | 03-05-19 | 22:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Kamervragen, rechters die over crimineel gedrag eens gaan informeren bij een achterlijke geestelijke. Helaas valt er van zowel politiek als justitie niets meer te verwachten in dit land en onder het mom van "koeltoer" mogen de meest verschrikkelijke misdaden gewoon in dit land plaatsvinden. In plaats van zich druk te maken over het klimaat, zou Den Haag zich eens druk moeten maken om het leef-klimaat. Het is onderhand onverantwoord om als Nederlander nog kinderen te willen gaan opvoeden in dit land of überhaupt in Europa. Duizenden jaren hebben andere culturen kans gezien niets op te bouwen of te presteren en uiteindelijk hun eigen leefomgeving te verzieken. dat gaan ze nog eens lekker overdoen in Europa en het ergste is, we laten het gewoon gebeuren.

Ruikbaard | 03-05-19 | 20:05

Even serious mag een meisje van 15 uberhaupt wel trouwen. Volgens de Nederlandse wet dan.
Niet de wet van een apenland.

Jacktheflipper | 03-05-19 | 19:56 | 1

nee, 16 is de grens en dan moet WimLex er nog wat aan vinden eauk...

F. von Zeikhoven | 03-05-19 | 21:12

Foei foei , nou als justitie in actie komt nou dan zwaait er wat, in Nederland weten ze inmiddels bij de rechtbank meet wat een gepaste strafmaat is in dit soort gevallen.
Zal wel weer 6 maandjes worden.

gijs geluk | 03-05-19 | 19:50

Huwelijksdwang. Zo heet dit.

En het is strafbaar. www.huwelijksdwangenachterlating.nl/s...

Die ouders moeten ze uit de ouderlijke macht zetten, het kind uithuisplaatsen, ouders en dader een contactverbod geven, ouders en dader asiel afwijzen/verblijfstitel intrekken, en daarna niet vriendelijk vragen of ze willen vertrekken maar preventief vastzetten tot ze met het eerste het beste vliegtuig (bij voorkeur geboeid en met een zak over hun hoofd) het land uitknikkeren. Dan weten ze zelf ook een keer hoe het is om te worden gedwongen, te worden vernederd, en dan ook nog in hulpeloze toestand een zak over je hoofd heen getrokken krijgen.

gaffelbaard | 03-05-19 | 19:42 | 4

Goed punt. Maar hoe zit het dan met die rechter die zich gaat inlezen in de Eritrese cultuur? Klopt dat wel? Of is er iets mis met justitie?

DebraCadabra | 03-05-19 | 22:43

@abeltasman | 03-05-19 | 19:46:
Er zijn wetsartikelen die alles !! dat ik schreef mogelijk maken. Dat is een feit. Geen sprookje.
De huidige praktijk is helaas dat die wettelijke mogelijkheden nauwelijks of niet toegepast en uitgevoerd worden. Helaas is ook dat een feit. Geen sprookje.

gaffelbaard | 04-05-19 | 09:24

@DebraCadabra | 03-05-19 | 22:43:
De rechter gaat zijn gang maar. Die mag lezen wat hij wil. Maar hij moet wel de wet toepassen op die zaak, en niet de Eritrese cultuur. Daar zijn meerdere redenen voor:
-trouwen met je verkrachter is geen Eritrees, maar een islamitisch gebruik, en een buitenlands of islamitisch/geloofs gebruik is niet gelijk aan en staat al helemaal niet boven onze wet,
-ieder gebruik o.b.v. geloof wordt beperkt door de grenzen van en ieders verantwoordelijkheid jegens de wet. Dat betekent dus dat een geloofgebruik of geloofsregel nooit een wet terzijde kan schuiven, omgekeerd kan dat wel,
-de verkrachting gebeurde niet in Eritrea maar in NL en dus is het NLse recht geldend,
-Eritrea heeft de ACHRC www.achpr.org/instruments/achpr/ en de ACRWC au.int/en/documents-45 getekend en geratificeerd. Vele artikelen in die verdragen verbieden het voornemen van de ouders om hun verkrachte kind aan haar verkrachter uit te huwelijken. Met name art. 16 lid 1 van de ACRWC verbied het. Dus als onze NLse rechter het wel ok zou vinden, dan zou die rechter een oordeel geven dat indruist tegen niet alleen NLse wetten (NLs strafrecht) maar ook tegen door NL geratificeerde Europese en internationale verdragen (EVRM en IVRK) en ook tegen internationale verdragen die door herkomstland Eritrea zijn ondertekend en geratificeerd (ACHRC en ACRWC).

P.s. wat ik hierboven schreef is wel een algemene regel, maar niet altijd praktijk. Die kanttekening wil ik wel meegeven. Voorbeeld: de Raad van Europa oordeelde, terecht, dat net als meisjesbesnijdenis ook jongensbesnijdenis een vorm van kindermishandeling is (en gelet op het percentage mislukte besnijdenissen ook niet zonder risico voor het kind) en nam een resolutie aan. www.bladna.nl/europa-wil-besnijdenis-...
Islamieten en Joden protesteerden hiertegen. De Europese Raad zwichtte voor de religiedrammers, besloot dat belangen van het kind ondergeschikt zijn aan religiegekte en draaide de resolutie terug. jonet.nl/europa-besnijdenis-is-vrijhe...

gaffelbaard | 04-05-19 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

Die zak over het hoofd snap ik dan wel weer.

McSnor | 03-05-19 | 19:34

Die HM van der Meulen is niet helemaal fris

Jacktheflipper | 03-05-19 | 21:33

@Jacktheflipper | 03-05-19 | 21:33:
Ik vraag me nog steeds af wie die gevluchte hippie feitelijk is. ik gok op een damslapende pedo oid. In elk geval een stuk schorem dat de wijk heeft genomen naar Brazilië alwaar hij nu een riante villa met swimmingpool bewoont. Want zo steekt de snoever ook wel in elkaar...

toetssteen | 03-05-19 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn god! Vanwaar al deze xenofobie?? Een beetje respect voor andere culturen aub! Onze normen en waarden opleggen aan andere mensen van andere culturen is echt heel extreem rechts en xenofoob!

SaintNick | 03-05-19 | 19:19 | 1

Precies! Alles is onze schuld, laat die zelfhaat door je heen stromen! Weg met ons! We hadden Nederland allang aan de moslims kunnen geven, wat zijn we toch een naar landje...

Padjepejer | 03-05-19 | 20:50

Dit geloof je toch niet

buster24 | 03-05-19 | 19:13

Heeft Peter R de Vries zijn zegje al gedaan over deze zielige jongeman en zijn prachtige cultuur ?

Jackson | 03-05-19 | 19:07 | 1

Of heeft Jan Mulder al gevraagd wat deze man zo ver heeft gebracht. Die man heeft echt iets verschrikkelijks meegemaakt, dat kan niet anders volgens Jan!

Harrie7949 | 03-05-19 | 19:19

Dus het meisje was haram want ongesluierd, de verkrachter trok een zak over haar hoofd, toen was is ze weer halal en pleegde de verkrachter een haram daad, want het meisje was gesluierd. moeilijk, moeilijk..

Acidstain | 03-05-19 | 19:01 | 4

Waarom zou een christelijke Eritreeer een boodschap hebben aan haram of halal?

Titaantje | 03-05-19 | 21:24

Ja, waarom eigenlijk..? Omdat u een onbenul met een ‘agenda’ bent.

Veluwse-Eikel | 04-05-19 | 02:14

@Veluwse-Eikel | 04-05-19 | 02:14:
De onbenul is natuurlijk degene die hier ongeínformeerd over shariarechtbanken begint te zeiken terwijl het hier christenen betreft.
Nou jij weer..

Titaantje | 04-05-19 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

Juist de rechtbank grijpt hier wél in, voor de verandering. dat is positief.

van heinde en verre | 03-05-19 | 18:58

Helemaal gek ben ik van Koeltoer. Er kan maar geen Koeltoerrr genoeg zijn.

McMarx | 03-05-19 | 18:57 | 1

een welkome aanvulling op de Nederlandse cultuur !

Acidstain | 03-05-19 | 19:02

Prachtig, alles is fout aan dit verhaal.

lacucaracha | 03-05-19 | 18:50

westerse-beschaving.org/islam-verkrach...
"Verkrachting binnen het huwelijk bestaat niet, aangezien onbeperkte seksuele toegang tot zijn echtgenoten is toegestaan"
En dat meisje moet gaan trouwen met haar verkrachter?

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 18:28 | 1

Durf het niet eens te laten zien aan mijn echtgenote, in NL hebben de originele NL dames het wat makkelijker: blijf van me af ! gillen ze en de NL man weet genoeg.

Uw Verzekeringsadvis | 03-05-19 | 18:34

Het is toch gvd godgeklaagd dat een achterlijke rechter advies gaat inwinnen! Wat een klootzak! Alsof verkrachting hier is toegestaan! De idioterie ten top. Het moet gvd niet gekker worden met die klootrechters in NL. Ze zijn totaal de weg kwijt. En het meisje in kwestie? Nou ja, wat die zegt en voelt dat telt helemaal niet mee natuurlijk.

Rdock | 03-05-19 | 18:23 | 4

@Abject | 03-05-19 | 19:00:
En toen bleek het een christen te zijn, net als de rest van de Eritreers hier.

Titaantje | 03-05-19 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Alle schaamte voorbij, er is maar één oplossing, vastzetten, voor de rechter brengen, strafoplegging, straf daadwerkelijk uitzitten, uitzetten, dit laatste definitief, dus geen enkel recht op terugkeer in welke vorm dan ook.
Kom dames roeren jullie je ook eens luid en duidelijk.
ps wat vindt de Timmertrans er eigenlijk van, las afgelopen week op de t-shirts van zijn adepten dat hij feminist is, neem aan dat hij hier ook een mening over heeft, hij heeft namelijk overal een mening over.

bwanabanjo | 03-05-19 | 18:18 | 5

Zet die recht ook maar vast, kan die maar van dit soort kolossale missers maken.

lacucaracha | 03-05-19 | 18:55

@Rdock | 03-05-19 | 18:26: Volgens mij beschrijf ik de gehele doorloop die m.i. zou moeten plaatsvinden, aan u niet besteed zoveel is duidelijk, begrijpend lezen is een uitdaging.

bwanabanjo | 03-05-19 | 20:14

Maarja met de Nederlandse D66 rechters die geloven 6 2de kansen. En asielzoekers lagere straffen geven om hun asiel aanvraag niet in gevaar te brengen.
De vooruitzichten zijn niet gunstig

Jacktheflipper | 03-05-19 | 21:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus het aanzien van die man is belangrijker dan de ellende van die vrouw?
Wat is de logica hierachter?

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 18:15 | 6

@kloopindeslootjijook | 03-05-19 | Onlangs werd bekend dat onze eigen Jehova's 2 getuigen nodig hebben om kindermisbruik te kunnen berechten, volgens oud Bijbels gebruik. Als de pedo spijt heeft praten ze al helemaal nergens meer over. Zand erover. Aangifte wordt nooit gedaan en verslagen van deze interne rechtsgang zijn geheim. Met recht "een paradijs voor pedofielen". Justitie noch linkse kerk heb ik hierover ooit gehoord. Als we onze eigen Jehova kinderen al niet beschermen, laat Eritreeërs, of welke exotische clan met mensvijandige eigenrichting dan ook, met rust. Geen selectieve verontwaardiging svp.

Wiebenick | 03-05-19 | 19:47

@Badr Haary | 03-05-19 | 18:26:
Bijna alle Eritreers hier zijn christenen.

Titaantje | 03-05-19 | 21:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Verkrachters, moordenaars, inbrekers, bejaardenberovers, plofkrakers. Kortom we moeten niet klagen over te weinig inclusiviteit.

K. Westergaard | 03-05-19 | 18:13 | 3

Binnen die kring zijn ze lekker divers inderdaad. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ga alsjeblieft stemmen 23 mei op een Rechtse partij. De EU drukt er telkens door dat wij dit soort barbaren moeten binnenlaten.

Badr Haary | 03-05-19 | 18:28

@Badr Haary | 03-05-19 | 18:28:
De autochtone Zweedse vrouw wordt statistisch gezien minstens één keer in haar leven verkracht door een immigrant.

jdreport.com/europese-media-zwijgen-o...

K. Westergaard | 03-05-19 | 19:10

@Badr Haary | 03-05-19 | 18:28: pvv

ebonk | 03-05-19 | 19:52

's land wijs, 's lands eer.

Dat geldt voor alle landen, maar niet meer binnen de Nederlandse grenzen.

Het gebeurde is al heel wat maanden geleden, en in de asielindustrie gaan aardig wat miljarden rond. Desalniettemin heeft kennelijk niemand de tijd gevonden om aan die mensen uit te leggen hoe de Nederlandse wet luidt.

Die Nederlandse wet word steeds meer een papieren tijger. Neem het besnijden van meisjes: op papier is het verboden.De praktijk is echter dat in Nederland geboren en getogen meisjes nog steeds besneden worden en dat er nog nooit iemand daarvoor vervolgd is.

Feitelijk wordt het besnijden van meisjes dus hetzelfde behandeld als het roken van marihuana: het is verboden maar het wordt niet vervolgd.

Peter_K | 03-05-19 | 18:09

Eerst maar even eten. En als ik het daarna van binnen nog voel borrelen ga ik alsnog kwaad worden, en daarna verdrietig omdat het wel weer een doofpotje zal worden. Zoals altijd.

Here's Freddy | 03-05-19 | 18:03

Oorverdovend krekelgeluid aan de praattafels van de Linkse Kerk bij het Nationaal Propaganda Orgaan en ook van het SJW-front nichts Neues...

Brou Is Back | 03-05-19 | 18:00

Goed, ik zeg justitie nu even doorpakken. En nu maar hopen dat niet vier volwassen mannelijke getuigen aanwezig dienden te zijn geweest om het te "bewijzen". Want dan is het pas een verkrachting, volgens de Koran.

Dit soort shit is aan de orde van de dag in die landen. Het feest begint al lang voor de verplichte besnijdenis, waar elke Eritrese vrouw rond haar 10e jaar aan onderhevig is.

Beste_Landgenoten | 03-05-19 | 17:58 | 9

Wiebenick | 03-05-19 | 19:18: Het gaat erook om wat u er zelf van vindt. Nu even niet de nalatigheid van de overheid. U vindt het allemaal wel goed begrijp ik ? Zo van, laat alles dan maar waaien.

CalamityJane | 03-05-19 | 20:12

@CalamityJane | 03-05-19 | 20:12: Beslist niet! Ik kan er echter in mijn eentje niets tegen doen. De overheid moet maatregelen nemen tegen de rechtsongelijkheid die is ontstaan door hun eigen toedoen. Achter de religieuze voordeur de boel maar de boel laten is in mijn ogen misdadig. De linkse religie is daar kennelijk blind voor.

Wiebenick | 03-05-19 | 20:48

@Wiebenick | 03-05-19 | 20:48: Ik begrijp het wel. Het een met het ander (wat u schrijft over jehova´s) deugt niet. Ik geloof niet dat er sprake is van selectieve verontwaardiging. Het is alleen niet meer te bevatten wat er in het hedendaagse Nederland gebeurt. Het is teveel. Barbarij.

CalamityJane | 03-05-19 | 21:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Hè, culturele stereotypen, ik hou d'r van. Onschuldig vermaak,... oh, wacht. Mag ik zeggen dat ik al die lui spuugzat ben?

MickeyGouda | 03-05-19 | 17:57

Wat veel mensen niet lijken te snappen, is dat verkrachting een geweldsmisdrijf is, waarbij de sex het middel is. De meeste argumenten gaan helaas vaak alleen over het middel, en niet over het geweldsaspect.

klavert | 03-05-19 | 17:56

Du pain, du vin, du verkrachtingszaakje.

Aap Noot Miesje | 03-05-19 | 17:56

Als dit Eritrea de norm is, dan doe je dat lekker daar. Hier, in een beschaafd land, is het gewoon strafbaar! Dus graag optiefen naar Eritrea.

NeedIsaymore? | 03-05-19 | 17:53 | 3

Je kunt je afvragen hoe beschaafd we eigenlijk zijn gezien het tolereren van intolerantie.

Aap Noot Miesje | 03-05-19 | 18:00

Bedoel je dat land dat uit schaamte over de eigen identiteit het volkslied niet durft te spelen, of het land waarin de staatsomroep de huidskleur van de oorspronkelijke bewoners anders is gaan noemen omdat het te onschuldig klonk? Dat land is al jaren lang niet meer in staat de eigen
dochters tegen psychopaten te beschermen, laat staan een buitenlands kind.

Blauwpetje | 03-05-19 | 19:08

Bedoel je dat land dat uit schaamte over de eigen identiteit het volkslied niet durft te spelen, of het land waarin de staatsomroep de huidskleur van de oorspronkelijke bewoners anders is gaan noemen omdat het te onschuldig klonk? Dat land is al jaren lang niet meer in staat de eigen
dochters tegen psychopaten te beschermen, laat staan een buitenlands kind.

Blauwpetje | 03-05-19 | 19:08

Ja, vanuit die neukende islam gezien zal dat wel een acceptabele oplossing zijn.

Aap Noot Miesje | 03-05-19 | 17:50

Gatver. Wat een verschrikking, wat een horror voor dat meisje. Waarschijnlijk heeft ze eerst een besnijdenis moeten doorstaan en daarna een verkrachting en als kers op de taart een huwelijk met de dader. En dat in Nederland!

We moeten echt hard optreden tegen dit soort praktijken. Respect voor mens en dier. Wat heeft zo'n kind er anders aan dat ze in NL woont? Hebben mijn opa en oma hier nu voor gestreden? Woorden schieten tekort.

Badr Haary | 03-05-19 | 17:50 | 1

Nou, precies. Dan komt zo een meisje in de westerse wereld waar juist zulke zaken als haar rechten beter geborgd zouden moeten zijn. Wordt het nog effe in het licht van de cultuur waarvan ze misschien wel gevlucht is, beoordeeld. Is onze rechtsstaat dus feitelijk geen haar beter.

volksvaderland | 03-05-19 | 17:55

Ik draag Job Cohen voor als deskundige Eritrese Koeltoer. Gezellig theedrinken en alles is weer als vanouds: weg met Nederland.

ljcoster | 03-05-19 | 17:49 | 1

Die minkukel heeft weer een dikke baan ben ff kwijt waar.

Uw Verzekeringsadvis | 03-05-19 | 18:35

@GS: Nog wel ff aan het topic toevoegen dat Justitie hem niet laat gaan.
Het meisje was destijds 15, dus meneer moet op 2 redenen de bak in.
Dat is dan weer onze 'kultuur', ook wel eens wetgeving genoemd...

hotmint | 03-05-19 | 17:48 | 1

Komt weg met een weekje schoffelen?

Badr Haary | 03-05-19 | 17:53

Uitzetten naar thuisland deze man. Per direct.

zijvanhiernaast | 03-05-19 | 17:48 | 1

Ik neem aan dat uw de rechter bedoelt...

grom | 03-05-19 | 18:32

Tja, dan blijft het stil bij de feministen en de ant-fascisten van Antifa.

azijnseikerT | 03-05-19 | 17:40 | 2

Ja echt he. Wat leven we soms toch in een tegenstrijdige wereld.

Badr Haary | 03-05-19 | 17:52

Die hebben het te druk met de "vrouwonvriendelijke" uitspraken van Baudet!

Harrie7949 | 03-05-19 | 19:17

Nou heeft de VN steeds meer macht op de westerse samenleving, laat ze nou eens met de Eritrese overheid een deal sluiten. Een safe zone creeeren. Uitgeprocedeerde terug vervoeren naar land van herkomst. Er ligt daar een mooi eilandje voor de kust van Eritrea, Buiten de 12 mijl zone het volk overladen en terug naar dat eiland om hun eigen leven op te bouwen.
Dit eiland onder toezicht houden en indien nodig humanitaire hulp bieden onder militair toezicht.
De “cultuur shock” is mijn inziens voor bijde partijen te groot en het lijkt mij beter om het assimileren aan westerlijke normen en waarden op hun eigen grondgebied te doen voordat we uberhaupt gaan overwegen of deze mensen een toegevoegde waarde hebben in onze samenleving.
Nederland lijd aan het Atlas syndroom , Dit is een soort grootheids waanzin dat wij de smart van de hele wereld wel op ons schouders kunnen nemen.
Nee ,ik onderschat ons kleine Nederland niet, maar zoals elke sporter zal onderkennen is dat je jezelf naar het resultaat moet trainen , Het komt je/ ons niet aanwaaien.

Datgingniegoed | 03-05-19 | 17:36 | 2

VN houdt zich alleen bezig met Israel.

Badr Haary | 03-05-19 | 17:52

Eritrea is een veilig land, de oorlog is voorbij, stelde toch geen fuck voor, en dienstplicht is niet ons probleem, opzouten met ALLE (mannelijke) Eritreeërs dus.

Abject | 03-05-19 | 19:03

Ik zou zeggen dat het langzamerhand es tijd wordt op te houden met die kinderachtige onzin over Duitsers en " fiets meenemen".

daytripper | 03-05-19 | 17:34 | 1

Fransen en Duitsers er bij betrekken slaat de plank zoo mis. GS gaat policor

azijnseikerT | 03-05-19 | 17:41

Zal dit nou een dilemma voor GroenLinks zijn?

JI-HAAT | 03-05-19 | 17:26 | 1

Integendeel, de zelfhaat zit zo diep, ze zijn stikjaloers op dat meisje.

Abject | 03-05-19 | 19:11

Is toch best een humane oplossing. Normaliter wordt zo'n verkracht meisje door de eigen familie vermoord om de familie-eer te redden.

Janas | 03-05-19 | 17:20 | 3

is nog maar de vraag wat erger voor het kind is.. je leven lang verkracht worden door je verkrachter dankzij toestemming van je ouders en wie weet wat nog meer staat te gebeuren met dit meisje, want met 16 jaar ben je nog een meisje.. de gom heeft in ieder geval blijkbaar het goed getroffen, je jonge bruid iedere dag voortaan verkrachten, een huis in een land die je ook in je levensonderhoud voorziet.. over een jaar de kindergolf.. extra inkomsten..

fikkieblijf! | 03-05-19 | 17:40

gestenigd ja. omdat ze een hoer is die mannen te na liet komen

horsteknots | 03-05-19 | 17:54

@fikkieblijf! | 03-05-19 | 17:40: Het meisje krijgt geen leven. In angst iedere dag aan de man dienstbaar zijn en kroost verzorgen. Ik begrijp ook niet dat vrouwen in zo´n leven niet wegteren van ellende tot de dood erop volgt. Hoe houden ze het vol.

CalamityJane | 03-05-19 | 21:06

Als een dergelijk vergrijp wordt begaan door een Eritreer moet dat aanvaardbaar zijn. We gaan zo'n mooie cultuur toch niet onderdrukken door op alle slakken zout te leggen? Leve de nieuwe diversiteit!

wegrenner | 03-05-19 | 17:19

Een deskundige in de Eritrese cultuur horen??!! We hebben hier toch gewoon het Nederlands recht? Of vallen Eritreeërs daar niet onder? - mooi kut dan, als 15 jarig meisje.

bleached | 03-05-19 | 17:15 | 5

@boerk | 03-05-19 | 17:25: goede toevoeging. Alleen jammer dat het openbaar ministerie hier helemaal niets mee gaat doen.

mono-culti | 03-05-19 | 17:38

voor het trouwen hebben ze in ieder geval toestemming van een rechter nodig.. kindbruidje namelijk.. hopelijk weet een rechter ook hoe dit huwelijk tot stand is gekomen.. door een verkrachting van de toekomstige gom

fikkieblijf! | 03-05-19 | 17:42

@boerk | 03-05-19 | 17:25: Het probleem is de bewijslast: Als het meisje en haar vriendinnen opeens weigeren te verklaren of met een soort flauwekul komen als: "Ik had alleen maar verzonnen dat ik verkracht ben" en je hebt geen aangifte dan kun je niet bewijzen dat er uberhaupt sex geweest is. Alleen als het meisje kort na de verkrachting medish is onderzocht heb je een beetje bewijs. Maar meestal zit er teveel tijd tussen de daad en de aangifte, zeker als het meisje eerst een bepaalde schroom moet overwinnen.

plaspop | 03-05-19 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
meneer der meneren | 03-05-19 | 17:10

Heeft Sunny Bergman haar walging al uitgesproken?

Kwelbeller | 03-05-19 | 17:07 | 3

Die begeleidde het geheel al biodanzaend.

Bezorgde vader | 03-05-19 | 17:18

Die hoor je alleen na de zomer, als ze het ( ongetwijfeld gesubsudieerde, want iets vaags met cultuur) ZP gezeik aan het voorbereiden zijn.

bqbq | 03-05-19 | 18:20

Misschien dat Sunny stiekem verkrachtingfantasieen heeft. Overweldigd worden, schijnen sommigen leuk te vinden.

CalamityJane | 03-05-19 | 18:31

Verkrachting schijnt ok te zijn in bepaalde, hier binnengehaalde culturen.
Groezelig links en pvda,d66 vinden dit allemaal een verrijking van dit land.
Wie er wat van vind is een rascist.
En als je dan naar rechts uitwijkt, qua stemgedrag, wordt je op nieuws media (npo) voor populist, extreem rechts uitgemaakt.
Ik ben er he- le- maal klaar mee!
Onze kinderen en eventuele kleinkinderen worden met een kudtland met afrikaanse normen & waarden opgezadeld, waar het al te laat is om er wat aan te doen.

bqbq | 03-05-19 | 17:06 | 2

Tsja, ooit hadden we een 'profeet' die dit reeds ver van tevoren voorspelde; ene Janmaat. Wat is de man vergruisd! Het hotel waar hij vergaderde werd door antifa terroristen in brand gestoken en de politie stond er lachend bij te kijken. Toen hij overleed werd er in de tweede kamer zelfs niet bij zijn overlijden stil gestaan, want fascist.
Wat heeft de man achteraf gelijk gekregen!
Dit volk heeft gekregen wat haar toekomtven verdient niet beter!

miff | 03-05-19 | 17:58

@miff | 03-05-19 | 17:58: Die vrouw van hem, heeft een been verloren. Werd nog heel lang grappig over gedaan bij de vara, door Muiswinkel en co.

bqbq | 03-05-19 | 18:23

Als een asielzoeker een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van 6 tot 10 maanden krijgt verliest hij zijn status, weet niet wat er op een verkrachting staat maar zou zeggen wegwezen met die zandbakman.

sprietatoom | 03-05-19 | 17:06 | 2

Ehhhm vrijspraak tis cultuur anders rascisme

Jacktheflipper | 03-05-19 | 17:14

Nou, minder dan zes maanden dus, anders komt zijn verblijfsvergunning in gevaar. Is al eerder gebeurd in een vergelijkbare zaak........

miff | 03-05-19 | 18:01

Paturain, da's pas fijn!

threeheadedmonkey | 03-05-19 | 17:04

Twee strafbare feiten; seks met een minderjarige en verkrachting.
Feministen der Nederland, laat je maar horen!
(Bij een kneepje in en bil zijn jullie er ook en masse).

Deze gebruiken horen niet in Nederland. Dit zijn geen Nederlanders en hebben niks om Nederland te geven.

Dit was een brute verkrachting met ongetwijfeld fysiek veel pijn.
En dit meiske moet dan de rest van haar leven seksueel in dienst staan van deze misdadiger en daar elke dag mee in bed liggen.
Nederland.. pas op.
Weg met dit soort families.

letopuwzaak | 03-05-19 | 17:02 | 4

3; familie belemmerd de rechtsgang.

Trumme | 03-05-19 | 17:50

Hij laat haar 5 jong uitpoepen in een paar jaar en rot dan op naar de volgende.

Jan70 | 03-05-19 | 17:57

Zou me voor kunnen stellen dat moslima´s, en vooral die uit de meest voor vrouwen achterlopende landen, en bloc zelfmoord plegen. Dit is toch geen leven.

CalamityJane | 03-05-19 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen

Keurig opgelost mensen. Gewoon accepteren, het is lekker inclusief, elke cultuur hoort erbij.

BozePaarseMan | 03-05-19 | 17:00

In Nederland is geen plaats voor verkrachtende asielzoekers. Géén verblijfsvergunning, géén volledig ingerichte sociale huurwoning, géén toegang tot gratis voorzieningen, en géén gratis geld. Wél een enkele reis richting Eritrea.

En als dat romantische huwelijk alsnog doorgang vindt, dan betalen wij ook nog met liefde een enkeltje Eritrea voor het gelukkige bruidje.

Dr_Johnson | 03-05-19 | 16:54 | 3

nou ja zeg.. dat meisje is verkracht en haar verkrachter red haar eer door met haar te huwen. Het kindbruidje is nu net 16 was 15 toen ze bruut werd verkracht. Zet die eritreer op het vliegtuig en mocht het huwelijk door een rechter worden goedgekeurd dan vernemen we dat graag van GS. Schijnt voor Eritreers een winstmodel te zijn in Nederland op basis van onveiligheid mogen komen wonen. Kan toch niet zo zijn dat ze voortaan ook meisjes gaan verkrachten om ze te kunnen huwen? En vervolgens dubbel inkomen cashen van AKW en KGB tot de volgende koter wordt geboren. Sponsoren van Eritrea schijnt ook schering en inslag te zijn.

fikkieblijf! | 03-05-19 | 17:00

Dat meisje wil heus niet trouwen. Enkele reis voor die verkrachtende asielzoeker!
Direct.

letopuwzaak | 03-05-19 | 17:04

Hee Johnson... in Nederland is dus juist WEL plaats voor verkrachtende asielzoekers.

ploppy | 03-05-19 | 18:41

Het is maar te hopen voor hem dat al die geiten hun bek houden.

Mr_Natural | 03-05-19 | 16:52

verdrag van Marrakesh = tolerant tegen intoleratie, nu nog de shariarechtspraak invoeren

HetOorAakel | 03-05-19 | 16:50

Denk dat ik binnenkort met een verschrikkelijk lekker wijf ga trouwen, morgen eerst ff moslim worden.

Uw Verzekeringsadvis | 03-05-19 | 16:50 | 4

@bqbq | 03-05-19 | 17:10:

Die Moslims doen alles wat God verboden heeft. Daarna ff bidden in de Moskee en dan is het weer goed. De mannen dan.

Badr Haary | 03-05-19 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Zegt ook wel genoeg over wat daar doorgaat voor 'huwelijk' en 'familie'. Het is altijd de mond vol over familie, maar in mijn ogen valt dat niet te stroken met elkaar op zo'n manier 'leren kennen' en dan ieder jaar vrolijk met elkaar aan de kerststol.

Het is ook gewoon niet te verenigen. Treurig dat die mensen zo'n ontzettend lage verwachting van leefgenot hebben dat ze zo'n lul de familie introuwen de beste oplossing vinden, maar als dat je uitgangspunt is, dan is dat gewoon niet te verenigen met waar Nederland nu is. Dan heb ik het niet eens over assimileren, maar over 'een beetje kunnen meedoen'.

Sjors W. | 03-05-19 | 16:49 | 2

De eer van de familie is gered, en daar gaat het om, toch?

Mark van Leeuwen | 03-05-19 | 16:56

Helemaal eens.
Er zijn niet eens randvoorwaarden die ook maar in de buurt komen van enigszins 'mee kunnen doen'.
Komt niet goed.

letopuwzaak | 03-05-19 | 17:05

En wat vinden de Nederlandse intersectionele feministen hiervan ? Laat maar....

lingo star | 03-05-19 | 16:49 | 5

lol, die Joop link. Zijn vooral gelukwensen voor het aanstaande liefdeshuwelijk. Begrijp het eigenlijk wel, links laat zichzelf ook naaien door de islam en wil er daarna hand in hand mee lopen.

Blauwpetje | 03-05-19 | 18:08

@Blauwpetje | 03-05-19 | 18:08:
..... maar zal eindigen zoals links in Iran, kort na de islamitische revolutie. Functie vervuld, niet meer nodig, kop eraf.
Alleen kon een deel van links Perzië ( toen intussen 'Islamitische Republiek Iran') naar het buitenland vluchten, bijvoorbeeld Europa! Maar waar kunnen onze JOPERS mettertijd nog heen vluchten?

michelpen | 03-05-19 | 18:24

@lingo star | 03-05-19 | 17:10:
Die schurftige honden op de Joop verdienen wat mij betreft een leven lang "huwelijk" met "Bubba". teringlijers.

Abject | 03-05-19 | 18:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Opgejorist en weggerot

12pints | 03-05-19 | 16:46 | 4

Vind het ook 12pints. Je kunt blijven reageren totdat je een ons weegt. Soms denk ik ook, -wat doe ik hier nog-. En te bedenken dat morgen herdenking gevierd wordt.

CalamityJane | 03-05-19 | 20:22

@CalamityJane | 03-05-19 | 20:22:
Blijf alsjeblieft! Voor een stukje herkenning en steun.
Dat onze mening blijft leven, ook voor nieuwe lezers zoals ik ook was, die dan weer herkenning kunnen vinden:)

letopuwzaak | 03-05-19 | 20:56

@letopuwzaak | 03-05-19 | 20:56: Het is maar heel soms dat ik het denk. Er zijn er veel die ik graag lees. Onder andere ene letopuwzaak ;-).

CalamityJane | 03-05-19 | 22:14
▼ 1 antwoord verborgen

Right. Zoiets als winkeldiefstal. Als je betrapt wordt, leg je de spullen gewoon terug in het schap. Opgelost.

RickVogelschrick | 03-05-19 | 16:46 | 2

Niet helemaal. Als je betrapt wordt betaalt het azielzoekerscentrum de spullen. Anders waren ze gratis. Maar je mag de spullen sowieso houden.

Osdorpertje | 03-05-19 | 16:51

Wat een verrijking, dat importeren van achterlijkheid.

Goldfinger | 03-05-19 | 16:42

maar ff zonder gein... trouwen is wel de zwaarste straf.... maar nu serieus.... hup de ketens in met die kloothommel en na zijn zware straf head first het land uitgooien... terug naar Eritrea....

surffee11 | 03-05-19 | 16:40

PVV..... want o.a hierom.....

Kop Kaaz | 03-05-19 | 16:34 | 4

@Kop Kaaz | 03-05-19 | 16:45: Mag ik me aansluiten?

CalamityJane | 03-05-19 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verwijt dat Eritrees volk niets. Zij weten immers niet beter, want hun cultuur. Wel verwijt ik het elke Nederlander die zo’n mensen nog in Nederland willen en nog erger deze cultuur serieus willen mee laten wegen in beoordeling in het Nederlands strafrecht.

SamV | 03-05-19 | 16:33 | 2

Exact, Sam. Zoals Marokkaantjes eigenlijk niets te verwijten valt na een massa-aanranding in een zwembad... is hun beschavings- en intelligentieniveau. Het Nederlandse deugvolk is verantwoordelijk voor de continuïteit van deze teloorgang.

ploppy | 03-05-19 | 16:44

@ploppy | 03-05-19 | 16:44:
Zoals b.v.nog veel meer geld naar (bepaalde) jeugdzorg.
Want opvoeden doet de roverheid.

bqbq | 03-05-19 | 17:13

Eritreeërs in Nederland werken niet, integreren nauwelijks. Schuld van taalbarrière en de afstandelijke houding van Nederlanders, volgens Eritreeërs.

Waarom deze mensen een 'vluchteling' zijn verbaasd mij enorm.

tpo.nl/2018/11/16/eritreeers-in-neder...

Thoth | 03-05-19 | 16:31 | 4

@sociaal_econoom | 03-05-19 | 16:41:
Plausibel verhaal - maar waarom zou jij hier hiervoor gejorist worden?
Het staat er ook reeds een stief kwartiertje.

chicago river | 03-05-19 | 16:55

@sociaal_econoom | 03-05-19 | 16:41:

In dit geval kunnen in Europa de volgende 'vluchtelingen' ook asiel aanvragen in Nederland, t.w. :

Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Griekenland, Litouwen, Oostenrijk en Zweden. Ook andere landen zoals Duitsland, Frankrijk en Polen overwegen herinvoering van de dienstplicht.

Dat moeten wij niet willen...

Thoth | 03-05-19 | 17:34

@sociaal_econoom | 03-05-19 | 16:41: zo is het en de Eritresche overheid int een soort belasting van alle landgenoten in den vreemde door repressie en afpersing. Wie niet betaald is daar maar zeker ook hier niet veilig.

Trumme | 03-05-19 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij is dit gewoon sex met een minderjarige en per definitie strafbaar, met of zonder wederzijdse goedkeuring.
Daarbij is dit weer het zoveelste voorbeeld van een achterlijke cultuur die we hier NIET willen

boerk | 03-05-19 | 16:30

Mijn voorstel is om een gefrustreerde potige boerenstalknecht die ongewild stiekem van de herenliefde is, deze Eritreeeeeeeer van achteren "te benaderen", hem een zak om het Eritrese leeghoofd te trekken en hem die islamitische eer in zijn arie eens flink te ontnemen.
.
En dan kunnen ze daarna fijn trouwen, want dat mag hier in Nederland!
Opgelost!

chicago river | 03-05-19 | 16:27 | 2

Goed plan.

Muuke | 03-05-19 | 16:45

Wat heeft die stalknecht gedaan om dat te verdienen? Die heeft ook recht op meer.

Sjors W. | 03-05-19 | 16:52

Wat een heerlijke oplossing onder het genot van een heerlijke bakkie thee. Zie je nou wel dat de PvdA aanpak de enige juiste is. Gewoon nog meer thee drinken en dan komt het helemaal goed!?

Kipsnipdewip | 03-05-19 | 16:25

Vergis huwelijk.
Mooie nieuwe termen brengt de multiculturele samenleving met zich mee.

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 16:25

het kind was 15 en nu inmiddels 16.. huwbare leeftijd dus in sommige culturen. Bij mijn weten heb je in Nederland nog steeds een toestemming van de rechter nodig om te trouwen met een minderjarige. want het zou zomaar kunnen dat die verkrachter meteen de kinderbijslag en de kindgebondenbudget gaat vangen voor zijn bruid middels een verkrachting en een eerdingetje..

Jonger dan de leeftijdsgrens en toch trouwen
Bent u niet oud genoeg om te mogen trouwen volgens de leeftijdsgrens huwelijk en wilt u toch trouwen? Dan heeft u altijd toestemming nodig van uw ouders of voogden. Dit betekent dat de toestemming van één ouder of voogd niet genoeg is, maar dat u van beide ouders of voogden een akkoord moet hebben. Heeft u van beide ouders een akkoord? Dan wordt de aanvraag voor uw huwelijk bij de rechter neergelegd. De rechter bepaalt vervolgens of u mag trouwen, of moet wachten tot u aan de leeftijdsgrens voor trouwen voldoet. De rechter kan het dus altijd nog verbieden om te gaan trouwen, zelfs als u en uw partner van beide voogden toestemming hebben gekregen om in het huwelijksbootje te stappen.

Conclusie
Kortom: trouwen als u jonger bent dan 18 jaar is mogelijk, maar het brengt wel veel administratieve werkzaamheden met zich mee. Zo moet u ten eerste toestemming vragen aan beide ouders of voogden (en indien u en uw partner beide jonger zijn dan 18 jaar, moet u dit beide doen), om uw aanvraag voor een huwelijksvoltrekking vervolgens bij de rechter neer te leggen. De rechter is uiteindelijk degenen die het eindoordeel mag vellen en mag bepalen of u mag trouwen. Bent u wel ouder dan 18 jaar, dan is deze procedure uiteraard niet nodig om in het huwelijksbootje te stappen omdat u in dit geval aan de wettelijke leeftijdsgrens voldoet.
bron google

fikkieblijf! | 03-05-19 | 16:25 | 2

Ervan uitgaande dat ze gaan trouwen volgens de Nederlandse wet. Ik gok van niet.

Highwoodman | 03-05-19 | 17:48

Het aanstaande gelukkige paar gaat voor een paar daagjes gezellig naar Eritrea, en komt getrouwd en wel terug. Wat nu Nederlandse wet.

Verhoeve4365 | 03-05-19 | 20:45

Op de treinstations barst het van de Eritreeërs. Met wat hoogteverschillen lijkt het allemaal om 1 en dezelfde persoon te gaan. Weinig diversiteit voor degenen die smachten naar diversiteit...

Slogra | 03-05-19 | 16:22

Eritreeërs zijn door de bank genomen luie wezens, klitten bij elkaar en doen geen reedt om maar enigszins te integreren........ ik vraag me overigens af wat die lui hier überhaupt doen..... vakantie vieren ze namelijk gewoon in zandbak van herkomst.

Fatwabuster | 03-05-19 | 16:22 | 3

Gratis geld van de goedheiligman Rutte.

Solar666 | 03-05-19 | 16:25

Geld afstaan aan dictators en het thuisfront. De 'economie' daar draait vrijwel alleen op Europees geld. Dat was nog een hele affaire, laatst...

Slogra | 03-05-19 | 16:26

en door het verkrachten van een kind en daarna huwen vanwege de eer.. komt er een inkomen bij aan AKW en KGB .. voordat ze 18 jaar is volgt de nieuwe wijze van extra inkomen ieder jaar een nieuw kind erbij..

fikkieblijf! | 03-05-19 | 16:27

Mannen uit Afrika zijn heel sterk en harde werkers zonder in discussie te gaan. Daar zijn de neoliberale(n) bazen naar opzoek. En ja, af en toe vliegt er eentje uit de bocht. Niets aan de te doen. Of er verhoudingsgewijs meer Eritreeërs / Afrikanen uit de bocht vliegen in vergelijking met de autochtone bevolking moet nog maar blijken.
Tot dan, kom maar binnen, werk hard, gratis en vooral niet zeurderig overkomen want daar houden bazen niet van.
En dat is wat het is want anders kwam er allang geen hond het land binnen. Zo simpel is het.

ProAsfalt | 03-05-19 | 16:21 | 3

Wel wat gedateerd maar ik denk niet dat er veel veranderd is:
'Tweeënhalf jaar na het krijgen van een verblijfsvergunning asiel in 2014 had gemiddeld 11 procent van de 18- tot 65-jarige statushouders werk, als werknemer of zelfstandige. Er zijn wel duidelijke verschillen naar herkomstland, uiteenlopend van 6 procent werkenden bij de Eritreeërs tot 29 procent van de (relatief kleine groep) Afghanen.'

Mr_Natural | 03-05-19 | 16:25

@ProAsfalt: je kunt het proberen, zo'n stukje Afrika-promotie. Helaas weten we beter.

Goldfinger | 03-05-19 | 16:41

Ben niet helemaal goed opgestaan vanochtend? 'Mannen uit Afrika harde werkers'?! Of bedoel je de Afrikaanders?

HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 20:32

Kwestie van aangifte doen, niet?
Hij de bak in, zij vrij van die creep.

Fred van Ria | 03-05-19 | 16:21 | 4

@Muxje | 03-05-19 | 16:25: Justitie heeft volgens mij voor zover ik weet geen aangifte nodig om hem te vervolgen. Verkrachting is geen zogenaamd klachtdelict. De
vervolging van een verdachte staat daarom los van de (mogelijke) aangifte door het slachtoffer.

goedverstaander | 03-05-19 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen

Terugsturen. Bij voorkeur met een Boeing 737 van Ethiopian Airlines.

Kapitein Stijlvol | 03-05-19 | 16:19 | 1

En dan wel MAXimaal volladen graag!

Solar666 | 03-05-19 | 16:26

Dus als pak hem beet Sharon Dijksma mij verkracht, moet ik dan met haar trouwen?

skoftig | 03-05-19 | 16:15 | 6

Dat hoop ik toch echt niet voor je ....

Pjotterdjotter | 03-05-19 | 16:28

Je hoeft niet meteen met haar trouwen. Pas nadat ze je hebben uitgegraven.

goedverstaander | 03-05-19 | 16:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo kan die dikke Turk die in Rotterdam dat meisje doodschoot natuurlijk ook 10 schapen afrekenen met de familie, is dat ook opgelost en kan die jongen vrij .

Castor12 | 03-05-19 | 16:14 | 2

Voor die 10 schapen krijgt hij misschien nog wisselgeld. Een dochter naar keuze om mee te huwen zal de lading wel dekken.

Lt-Kol Kilgore | 03-05-19 | 16:21

Goed bedacht!

CalamityJane | 03-05-19 | 20:44

broer&zus wellicht , verrijking en cultuur enzo TOP!! GAAF landje hiero toch

RenedieLange | 03-05-19 | 16:12 | 2

Yolante & Mable van Oranje kom der maar in kindhuwelijk hoef je niet voor naar buitenland!!

RenedieLange | 03-05-19 | 16:15

Bij broer en zus huwelijk is de toestemming van de ouders wel lekker snel geregeld.

down | 03-05-19 | 16:31

Ik had laatst een discussie met iemand die vond dat alle culturen gelijkwaardig zijn en je niet kon spreken van een 'superieure cultuur'. Dit soort voorbeelden zorgen ervoor dat die gesprekken niet zo lang hoeven duren. "Ja, als je het zó bekijkt wel ja..."

Rest In Privacy | 03-05-19 | 16:11

Ik wacht geduldig tot professor Leo Lucassen dit vakkundig recht gaat lullen.

*honk honk*

Padjepejer | 03-05-19 | 16:11 | 1

Clown world confirmed.

Solar666 | 03-05-19 | 16:26

Wat een gelul. Gewoon neo-feminisme.

BrutusBosch | 03-05-19 | 16:11

@Angélica de Sancé | 03-05-19 | 18:00: Jouw schrijfsels zijn een ´leestip´ waard. Ze zijn meer aandacht waard. In ieder geval van mij een.... dank je wel!

CalamityJane | 03-05-19 | 20:43

@CalamityJane | 03-05-19 | 20:43: Wat ontzettend lief van je... Ik ben niet gauw stil maar hier word ik dat zelfs van...

Angélica de Sancé | 03-05-19 | 21:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Ook hier maakt justitie de fout om Nederlands recht toe te passen op mensen met een andere culturele achtergrond. 1400 jaar geleden was verkrachting van minderjarige meisjes de norm. De Eritrese cultuur heeft dat kostbare erfgoed gekoesterd en voor ons bewaard. Ze zijn speciaal naar ons land gekomen om, naast de hele dag qat kauwen, ook dit bijzondere gebruik met ons te delen door het hier toe te passen. Het meisje is dolgelukkig nu ze door de Eritrese man tot vrouw uitgekozen is. Haar wachten nog vele verkrachtingen en dat willen we haar toch niet ontzeggen?
.........
En dan wil de overheid studenten onderbrengen bij uitkeringstrekkers. Het merendeel is allochtoon en zeer veel van die gasten komen uit Eritrea/Somalie. In Zwitserland bleek uit onderzoek 90% een uitkering te hebben. Hoe veilig is dat voor NLse studentes?
www.telegraaf.nl/nieuws/3533685/meer-...
Oh... die moeten dan na de verkrachting trouwen met zo'n mallemedaan...

Angélica de Sancé | 03-05-19 | 16:10 | 7

@Angélica de Sancé | 03-05-19 | 16:52: Mantap!

PusingKepala69 | 04-05-19 | 01:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Het positeve is dan wel weer dat ze het onder elkaar houden. Is koeltoer.

Zatkniss | 03-05-19 | 16:09

Als Nederlander kun je gewoon een varken roosteren, onder het genot van een biertje, of 10, in een willekeurig land.
Net als het beledigen van het staatshoofd, homo zijn, jood zijn, christen zijn, weed roken op straat, profeten beledigen, cartoons tekenen etc.
Gewoon omdat dat in ons DNA zit. Nederlandse cultuur.. Of toch niet?
Ben ik even blij dat ik in NL geboren ben en woon.
Als dat “stelletje getrouwd is, kunnen zij prima een nestje bouwen in Addis Abbaba.
Zoniet, moet deze verkrachter de cel in, volgens de Nederlandse cultuur/rechtspraak.
Ga gewoon weg met je barbaarse culturen.

Ruimedenker | 03-05-19 | 16:08 | 2

Waarom moeten Eritreeërs van jou naar Addis Ababa in Ethiopië?

James Lastig | 03-05-19 | 16:49

@James Lastig | 03-05-19 | 16:49:
Je bent Lastig, James!
Maar je hebt gelijk.
Ooit was het één land.
Ok, nestje bouwen in Eritrea. Rechtgezet.

Ruimedenker | 03-05-19 | 17:18

Er is weer een stukje Nederland opgelost. Verder niets.

Fijnstoffer | 03-05-19 | 16:07

Dit stukje verrijking is toch al een aantal jaren aan de gang hier én binnenkort ook gewoon toegestaan met dank aan de PvdA en met goedkeuring van groenlinks.

Halul gebakken | 03-05-19 | 16:06 | 2

Ja, die hebben het echt voor het zeggen, die PvdA. Nederland is op papier al vijftien jaar hartstikke rechts man, ze hebben op dit front gewoon geen flikker voor elkaar gekregen.

Sjors W. | 03-05-19 | 16:57

Vooral met dank aan de VVD en het CDA. Zij gedogen / promoten dit vanwege #EU-geloof of vals begrepen religiositeit.

Maartenalsoptwitter | 03-05-19 | 20:33

Nou, waar zijn alle Linkse feministen en deugers nu? Of zijn allochtone vrouwen minderwaardig en moeten ze 'hun' mannen gehoorzamen omdat cultuur enzo. Echt onbegrijpelijk dat iemand die zich Links en feministisch noemt andere uitmaakt voor rascist omdat men vindt dat bepaalde culturen niet in Nederland thuis horen. Maar wanneer vrouwen uit andere culturen te springen staan om hulp kijken ze weg of vinden ze dat men vooral de 'blanke' rechtse man in de kaart spelen. Zum kotsen de Linkse ideologie en iedereen die daarbij hoort en wegkijkt.

Indoneesje | 03-05-19 | 16:06 | 1

Valt mij ook altijd op. Die oorverdovende stilte van die zogenaamde deugfeminisjes. Wel geld ophalen om dit soort praktijken in het buitenland proberen te stoppen en als het hier in Nederland gebeurt is het ineens een "cultuurdingetje" Ze stikken in hun eigen hypocrisie daarom kan je er ook geen normale discussie mee voeren.

Lappedonsje | 03-05-19 | 18:01

Verplicht mannen(!) op oud-hollandsschoeisel te weten de klomp te lopen: als je dan iemand van achteren wilt verrassen moet je van goede huize komen, triptriptripopkousevoetjes...

GekkeHenkieNiet | 03-05-19 | 16:04

Kracht en rijkdom. En nu ook: romantiek!

Poesmobiel | 03-05-19 | 16:04 | 2

Wat een verschrikkelijk leven moet dat voor die jongeman zijn in dat azc om uit wanhoop zoiets te doen, he Jan!

ArieR68 | 03-05-19 | 16:03 | 1

Bejaarde Jan Mulder weer ouderwets uit de bocht in zijn laatste dagen, wat een verschrikkelijke man is hij nog steeds.

sprietatoom | 03-05-19 | 16:26

Vanaf 1991 is verkrachting binnen het huwelijk strafbaar, dus ik neem aan voor het huwelijk ook. Dus niks opgelost. Stelletje idioten.

osolemio | 03-05-19 | 16:01 | 3

Er is ook nog een puntje met minderjarigheid en zo.
Verder valt mij op dat niemand het I-woord laat vallen.

Roadblock | 03-05-19 | 16:12

Het is een kwestie van culturele verschillen waar we respect voor moeten hebben, het maakt ons land zo mooi divers en kleurrijk.

Brabeaulander | 03-05-19 | 15:58 | 1

Absoluut. Zoals ook aanslagen door moslims een zege zijn voor ons mooie land. Welkom hier!

HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 16:01

Vroeger mocht dat niet, als het meisje 15 jaar was. Er is een hoop veranderd om onze vluchteling te pliese. Brrr, het word er niet beter op.

Tishetnetnie | 03-05-19 | 15:57

Wilders is de enige die het na Janmaat en Fortuyn in verstaanbare taal zegt. Dat zweverige , kijk eens hoe hoog opgeleid ik ben , geneuzel gaat van Baudet gaat niets oplossen. Wilders is de enige hoop in bange dagen alleen heeft de beste man niet alleen levenslange beveiliging nodig maar ook een levenslang cordon sanitaire.

Ondertussen in Soedan,
https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/914543/broers-slaan-zusje-dood-omdat-ze-gedwongen-huwelijk-weigert.html

Jan Leul | 03-05-19 | 15:56 | 3

40 koeien! Boer Koekoek draait zich om in zijn graf.

antagonist | 03-05-19 | 16:00

Nou lekker dan. In Afrika mag het ook niet meer en hier vinden ze het prima. Het moet niet gekker worden.

Muuke | 03-05-19 | 16:40

Ziek, zieke cultuur.
Moeten we gewoon weet koloniseren
om de vrouwen daar te beschermen?
Driewerf Minder. Evocatus

Evocatus | 03-05-19 | 17:16

Meisje naar de kinderbescherming, gooi de rest van beide families terug naar waar ze vandaan komen. Bij voorkeur oorlogsgebied. Die cultuur moet uitsterven.

Gloweye | 03-05-19 | 15:56 | 3

... alsof Jeugdzorg daar geld voor heeft. Not.

antagonist | 03-05-19 | 16:04

@marcoplarco | 03-05-19 | 16:51:
Investeer het maar lekker in jezelf. Doneer maar met je stemgedrag. Er moet subiet een halt toegeroepen worden aan deze mensonterende toestanden. Stop met dit klotevolk hier binnen te halen.

antagonist | 03-05-19 | 17:34

In Eritrea is dit heel normaal, vandaar dat de meeste mannen meerdere echtgenotes hebben.

Mr_Natural | 03-05-19 | 15:56 | 7

@Mr_Natural | 03-05-19 | 16:10:
Oh? Wikipedia: "Polygamy in Eritrea

"Since the introduction of the current Marriage Law introduced by the EPLF in 1977, polygamy has been illegal in Eritrea. The 2015 Penal Code of the State of Eritrea states that participating in a second marriage will annul the first. If the first marriage is not annulled, one is guilty of bigamy, which is punishable with "a definite term of imprisonment of not less than 6 months and not more than 12 months, or a fine of 20,001 – 50,000 Nakfas." "
Klinkt al beter, nu nog de praktijk. Evocatus

Evocatus | 03-05-19 | 17:21

Ik zou ook wel meer wijven willen hebben. Als de sharia hier ingevoerd wordt, ga ik een paar linkse wijven verzamelen. Zo'n roedeltje zure zeikers. Ik begrijp uit de tekst dat als je ze verkracht, de familie ze meteen aanbiedt voor het huwelijk? Dat is alles? Geen leuke gesprekken, de hele avond drank betalen, uit eten? Dure kado's? Doekje erover en klaar? Ik denk dat linkse wijven geen idee hebben wat ze staan te verdedigen.

funkyd | 03-05-19 | 17:43
▼ 4 antwoorden verborgen

"Een deskundige op het gebied van Eritrese cultuur raadplegen". Honk honk

Ramsesz | 03-05-19 | 15:55
-weggejorist-
Hunkje | 03-05-19 | 15:53 | 3

Gaat er nog wel eens WEL goed hier, in dit van-God-loze kloteland?
Mja, de bitcoin stijgt weer. Dat dan gelukkig wel.

antagonist | 03-05-19 | 15:52 | 4

Oh jawel hoor! Zo is bijvoorbeeld de juniorendagkaart voor toegang tot het Provinciaal Openluchtmuseum Oude Ambachten te Reuverin onlangs nog met driekwart procentpunt gedaald. Nu ben je stil hé?? Met je blitscoin....

Pedronegro | 03-05-19 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken