Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thierry wil laag btw-tarief voor volkscultuur

1 thierry aartsen en een trommel en een fluit

Ha-ha nee niet die ene Thierry natuurlijk.

Die ene Thierry verlaagt zich echt niet tot het niveau van zijn electoraat, want dat zijn de mensen die denken dat Haydn een soort Oostenrijkse Pim was die om het leven is gekomen bij een auto-ongeluk. Die Thierry douwt die frikandellen vretende kampeerwagenzangers alsook malle praalwagenbouwers het liefst terug over de grens naar hun eigenste Limburg. Doe daar maar lekker vreemdgaan en comadrinken met je hoempapamuziek. Volkscultuur is immers alleen leuk als het in je eigen straatje past. Maar nee, het gaat om die andere Thierry, Thierry Aartsen, de lowbrow hofnar van de VOLKSPARTIJ van de elite & bitterballen. Thierry is bekend van zijn edgy tweets over Treinleven en van zijn pleidooi voor volkscultuur. Dat eerste was vooral heel erg dom en dat tweede heel erg grappig, want vvd enzo. Volkspartij. Het gehele volk in de bek tuffen volkspartij, ja. Iedereen van die vvd staat wel gewoon bij die opera en in het theater bitterballen te schuiven en dan komt er één pipo voor de bühne roepen dat het kunstmatige onderscheid tussen hoge en lage cultuur best wel verrot is. Enfin, Thierry wil nu dus die volkscultuurcrack omvolken naar het lage btw-tarief. Dat die mensen van de bloemencorso's en de carnavalsverenigingen nu ineens denken: ooooo ja, de vvd, dát is onze partij. Dat denken ze natuurlijk niet, want die Thierry is ook maar een gare opportunist. Wel benieuwd naar de precieze definitie van volkscultuur trouwens, want een traditionele volksuiting in heel Nederland is bij 15 graden plus en masse op het terras bier gaan zuipen - en dat is inderdaad veel te duur.

Reaguursels

Inloggen

Op één of andere manier lijkt deze man op een heel groot tevreden konijn.

Middensteun | 23-04-19 | 15:33

Gelukkig draagt GeenStijl haar steentje aan de volkscultuur bij met de Tiroler Freitag.

Mubbenschonster | 23-04-19 | 15:20

Als kamerleden zich hiermee bezig gaan houden, kunnen we wel van 150 naar 100.

Stratum | 23-04-19 | 14:46

Ik vind het ook verrassend (lang) stil binnen/buiten/om het kabinet met de grote olifant in het porseleinkastje (met VAAS). Het is een echte Kobayashi Maru denk ik, kabinet niet laten vallen... want wie laat vallen, is de grootste sjaak, vermoed ik!

LuNaTeeQ | 23-04-19 | 13:27

Oke GS, good one, ik was 5 seconden in verwarring.
Maar de wereld is nog zoals deze was.

hotmint | 23-04-19 | 13:21

Wijlen mijn vader was ooit in de vorige eeuw Prins Carnaval. Van de Kanterklappers, een blanke vereniging in de K-buurt van de Bijlmermeer. Dat was geen volkscultuur, eerder levensmoeheid. Achter de feestelijk versierde kar liepen wij met drie man, de lokale downie en een verdwaalde heroineverslaafde door de buurt. De exotische inwoners van de Bijlmer keken ons meewarig aan. Zoveel racisme hadden ze nog nooit gezien.

Mammeloe | 23-04-19 | 12:57

Al minstens sinds Pim Fortuyn werd het woord "het Volk" nooit zo misbruikt.
Wie is het "Volk"? De optelsom van iedereen die Nederlands burger is.
Hell, ook een Mohammed B. of een Jermaine W. een Volkert(!) van der G.(raaf), een Maxima, en een Dion Graus, je pianospelende buurman, je alcoholische schoonmoeder al dan niet in je tuinhuisje, je opdrachtgever, die ouwe vrijster van op de hoek,] de bowlende andere buurman, je docent die Corne heet en twittert: "Volkertje waar ben je", Sherry Baudet, die buurjongen die je vroeger lens sloeg omdat hij z'n vuurwerk in je tuin dropte, Paul Rozenluller, jezus en jebroer, Jeroen van Koningsbrugge, Paul Witeman, het Jineksecreet, ene Margriet van der Linden die het liefst 24/7 over lesbi's en hun lesbi lollige en minder lollige doen en laten lult (die vrouw van "M"?), alle eerst lage-jeans en toen weer hooggesloten jeans-dragende girls, zelfbenoemde powergirls als Heleen Mees, de sociaal invoelende dichtgetikte doos Sunny Bergman, je derde buurman op een kratje bier voor de voordeur, Maxim Hartman en wijlen Marjolein Februari (want heet nu Maxim Februari)...and last but not least: alle "ik neuk je de moeder"-roepers, en je moeder erbij: ik, jij, wij, zij, hun: allemaal onderdeel van het Volk.
.
Behalve Thierry Aartsen. Die doet niet mee want die staat erbij en kijkt ernaar.
.
Tieft een eind op met je "het Volk". Degenererend doen zonder te schelden is een kunst hoor.
12.43 dus de 4 zit in de klok. *plop*

chicago river | 23-04-19 | 12:42

Volgens mij is de VVD in paniek geraakt door de onverwachte snelle opkomst van het FVD.
Zeer waarschijnlijk komen er noge vele van dit soort onzinnige proefballonetjes die uiteindelijk 1 voor 1 uit elkaar zullen spatten.
De VVD, met name het old boys netwerk in de Regering, Tweede Kamer en de Senaat, zijn alleen nog maar bezig met zelfverrijking en pluche kleverij.
Het juiste doen voor de staat der Nederlanden zal hun een rot zorg zijn. Mensen wordt wakker en stem niet meer op deze door en door corrupte lieden.
Geen garantie dat NL daarna een beter bestuur krijgt, maar 1 ding garandeer ik U. Slechter gaat het zeker NIET worden.

Dutch_Viscount | 23-04-19 | 12:41

Een soort van Bob Ross maar dan anders....

Dutch_Viscount | 23-04-19 | 12:46

Hoe je met 50 euro aan ingrediënten een 'kunstwerk' maakt ter waarde van 10 euro! XD

keestelpro | 23-04-19 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Bloemencorso's en carnavalsoptochten brengen niets op dus wat heb je dan aan een lage btw. Hoop populistisch geroep voor de bühne dus.

Jan Leul | 23-04-19 | 12:38 | 2

Bloemencorso's en carnavalsoptochten zijn uitwassen van de bloemen- en carnavalsindustrie. Twee zeer winstgevende fenomenen.

keestelpro | 23-04-19 | 12:43

@keestelpro | 23-04-19 | 12:43: De belastingdienst; Sierteeltproducten, zoals bloembollen, bloemen, planten en boomkwekerijproducten vallen onder het 9%-tarief.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/goederen_9_btw/agrarische_goederen/sierteeltproducten/

Jan Leul | 23-04-19 | 12:48

Het zou fijn zijn als volkscultuur uit de (extreem)rechtse hoek getrokken wordt. Want er is niks mis mee, of het nu je smaak is of niet. De culturele elite loopt weg met Tango, Fado en Flamenco terwijl dat net zo plat is als de Nederlandse volkszangers. Alleen komt het van wat verder weg en dan heet het ineens authentiek te zijn.

Bigi Bana Boy | 23-04-19 | 12:35

Zou zak - lopen ook cultuur zijn???

vanrechteren | 23-04-19 | 12:31 | 4

Ja hoor, het hoort in hetzelfde rijtje thuis als dwergwerpen, katknuppelen, haring- en ganstrekken en wc-pot werpen.

Kapitein Sjaak Mus | 23-04-19 | 12:42

Nee, zak teren wel, al die VVD klaplopers proberen op mijn zak te teren..

Wijze uit het Oosten | 23-04-19 | 12:45

@Kapitein Sjaak Mus | 23-04-19 | 12:42: Je vergeet korfballen en spijkerpoepen.

Jan Leul | 23-04-19 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ja de VVD.

Die VVD van we verhogen 9 jaar lang de lasten voor de middenklasse en als de koek écht op is, en we kunnen zonder het risico te lopen op een stagnerende economie wegens teruglopende consumentenbestedingen nu werkelijk geen cent meer pakken bij die middenklasse, die VVD die dan bij monde van de pratende trekpop Dijkhof gaat zeggen dat ze het eigenlijk allemaal heel goed bedoelen. En misschien zelfs wel bereid zijn om eea terug te draaien. In hun goedheid.

Moet je wel eerst op je knieën natuurlijk, om in het stemhokje, met veel spuug en geen tanden, de ranzige pik van de VVD rood te kleuren.

Die VVD die met de links-extremisten van GL in bed kruipt. Die VVD die het klimaatakkoord mede hebben opgesteld en met enthousiasme uitdragen. Die VVD die heel goed weet dat dat een gigantische, ongekende, financiële strop voor de middenklasse gaat betekenen. Die VVD die de burgers zo intens minacht dat ze de hedonistische, energie verslindende korpsbal-op-leeftijd Nijpels naar voren schuiven, die, al badend in zijn zwembad, het gepeupel mag wijsmaken dat ze niet zoveel energie mogen verbruiken.

Die VVD die staat voor méér immigranten uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten, die VVD die staat voor méér overdracht van geld en méér overdracht van soevereiniteit naar Brussel.

Die VVD die Nederland als 'onderneming' ziet, een BV, en die, nu ze an het eind zijn van hun regeerlatijn de BV eigenlijk gewoon te koop hebben gezet. In de uitverkoop. Inclusief personeel.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 12:26 | 3

Prachtige tegel weer. Het is een raadsel waarom deze partij nog zo hoog staat in de peilingen.

keestelpro | 23-04-19 | 12:32

Dat bedoelde ik dus op 12.48

Mammeloe | 23-04-19 | 12:50

Wim Kan zou, alleen al met die vvd-fratsen van de laatste tijd, het hele podium van zijn oudejaars-conference vól met spiekblaadjes kunnen leggen.

pa_niek | 23-04-19 | 12:22

Eigen bier eerst! Nederlands bier helemaal belastingvrij! En alle hipsters die zo nodig rare Belgische brouwsels met fruit of vreemde Aziatische rommel willen drinken, dat de naam bier niet mag hebben, betalen dat maar dubbel.
Vindt het niet zo’n gek plan.

Stormageddon | 23-04-19 | 12:19 | 4

@Schoorsteenveger | 23-04-19 | 12:22:
Alle frisdrank extra belasten. Inclusief die 0,0 rotzooi. Dat heeft met bier net zoveel te maken als een vredelievende gematigde moslim met moslimterrorisme. Het lijkt erop, maar is toch wat anders.

Stormageddon | 23-04-19 | 12:30

Zo lang er dan Quadrupel van La Trappe te krijgen is, doe je maar.

Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 12:32

Ik houd het dichter bij huis en zweer bij Duits bier.

Bigi Bana Boy | 23-04-19 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben dol op volkscultuur. Daarom woon ik in een gezellige volkswijk.
Mijn huis hangt vol portretten van volkshelden.
Iedere ochtend zing ik vrolijk het volkslied onder de douche.
Uiteraard ben ik lid van de volkskrant om altijd op de hoogte te blijven wat er leeft onder het volk. Is er een volksfeest dan ben ik van de partij om te volksdansen met volksmeisjes.
Politiek interesseert me niet zo veel dus zolang ik op de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (in de volksmond VVD genoemd) blijf stemmen zit het waarschijnlijk wel snor met mijn belangen.

keestelpro | 23-04-19 | 12:18 | 5

Hoe is het met je straal?
Ik vind dat een douche een goede straal moet hebben.

HoerieHarry | 23-04-19 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Volkscultuur, dat zijn racistische xenofobe uitingen van laagopgeleide witte oudere mannen. In de Provincie. Tenminste, dat hoor ik bij de NPO. Die hoog springende Masai in hun jurken, dat is pas authentiek volkscultuur. Tenminste, dat hoor ik op Radio 1.

Mammeloe | 23-04-19 | 12:16 | 3

Het Sinterklaasfeest bijvoorbeeld? Nou, als je voor dat feest de BTW verlaagt, dan weet je zeker dat het je helemaal niks gaat kosten.

Schoorsteenveger | 23-04-19 | 12:19

Bij de NPO noemen ze dat tokkie-cultuur. Dat brengen ze dan op TV. Lekker gapen naar oma Annie die met haar dikke reet in de keuken friet staat te bakken. Of opa Jan die op zijn brommerT met inclusief viskoffer achterop naar de stadsvijver rijd en zijn hengeltje in het water hangt. Ze kijken zo graag naar in hun ogen domme boertjes die ploeterend door het leven gaan. Die gooien ze graag wat goedkoop bier toe om te kijken hoe ze erom gaan vechten.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 12:31

@Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 12:31: Het is niet anders. De familie Tokkie heeft veel familieleden verloren in de concentratiekampen. Een oom heeft Rutte ooit opgeroepen die familienaam met wat meer egards te behandelen.
(NB. Na een regel of drie lezen weet ik meestal al of het een tegel van uw hand is. Da's best knap)

Mammeloe | 23-04-19 | 12:48

Lijkt me fantastisch, minder btw op tatoeages, kleding in luipaardmotief, frikandellen, voetbalshirts en woonwagens.

Die Aartsen is inderdaad een over het paard getilde gare opportunist. Het zou deze man sieren om na zijn domme tweets verantwoordelijkheid te nemen voor het dossier Zelfdoding, Alcohol, Discriminatie, of, wellicht omdat hij doelgroep is, Gehandicaptenzorg. Ik heb helaas zo'n voorgevoel dat Aartsens geestelijke ontwikkeling ergens rond AVI 7 is opgehouden en dat de overige vaart in z'n leven te danken is aan die keer dat hij met z'n vadsige reet is blijven hangen aan een uitsteeksel van het partijcarrousel.

Kijk die site van 'm eens: www.thierryaartsen.nl/ De laaggeletterdheid druipt er in zure klodders vanaf. Zo'n vent 'woordvoerder media' maken is als een varken advies vragen over hygiëne. Of over media. Aan de andere kant: als de Tweede Kamer een afspiegeling van de bevolking moet zijn, is Aartsen een aanwinst. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die zich in hem herkennen.

Diotima | 23-04-19 | 12:16

En fruit aan een hoog tarief.... hoe leg ik dat m'n kinderen uit ?

club704 | 23-04-19 | 12:08 | 2

precies! snapt u het nog?

pibasso | 23-04-19 | 12:11

Dat is niet uit te leggen!

BaldEagle | 23-04-19 | 12:12

Je of gewoon het lage btw tarief naar 5% ? Waar hebben we meer aan met zijn allen?

supah | 23-04-19 | 12:08

Wat is volkscultuur?? Dat lijkt me een vraagstelling voor de nieuw op te richten Volks Kultur Kammer ofwel VKK...

surffee11 | 23-04-19 | 12:06 | 1

Dat is Dijkhoff die als Russische atleet verkleed (die niet naar de OS mag en daarom op carnaval is) Putin verder tegen ons in het harnas jaagt!

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 12:08

Een vat olie kost nu 68 dollar.
Is in het verleden wel 140 dollar geweest.
De benzine prijzen van nu zijn nog nooit zo hoog geweest.
Wellicht kan een slimmerik mij uitleggen hoe dit werkt?

HoerieHarry | 23-04-19 | 12:03 | 7

@pibasso | 23-04-19 | 12:10:
Ik leerde vroeger dat als er schaarste is, de prijzen stijgen.
Volgens mij is dit niet het geval.

HoerieHarry | 23-04-19 | 12:13

@HoerieHarry | 23-04-19 | 12:13: schaarste wordt bewust gecreëerd. Olietankers gaan rustig een maandje voor anker al de ruweolie-prijs laag is.

pibasso | 23-04-19 | 14:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Die VVD-ers toch... Oppervlakkig, onbetrouwbaar en opportunistisch fout bitterballenvretend en dixielandmuziek minnend poepvolk. Die Aartsen is er ook weer zo een, met die lege ogen en die vette frietkop.

Motleycrew | 23-04-19 | 12:03

Dat wordt dan goedkoper om kroketten uit de muur te trekken bij de Febo.

Lt-Kol Kilgore | 23-04-19 | 12:02

Dijkhoff zei gisteren in Pauw dat de VVD een applausmachine is.

Verder was hij trots dat de inkomstenbelasting voor een paar procent is verruild voor BTW. Een arbeider betaalt ietsje meer BTW, ietsje minder LB. Alsof je door de hond of de kat gebeten wordt. Het maakt niet uit. Onder de streep mis je koopkracht.

Eigenlijk is het een verkapte manier om uitkeringen te verlagen, die profiteren minder mee. Ook is het een verkapte manier om arbeid goedkoper te laten lijken. Minder loonbelasting geeft in sommige grafiekjes een opgeleukt beeld. Bedrijven die hun huiswerk doen weten dat de hogere BTW zich uit in hogere salariseisen en dus volledig verwerkt wordt in het loonkostenplaatje.

Onder de streep blijft er beleid over dat alleen in de goede smaak valt bij mensen die minder goed kunnen rekenen. Dat is dus de doelgroep.

Feynman | 23-04-19 | 12:01 | 2

Als ondernemer ben ik alleen maar meer de lul. Meer belastingen op alles en onzinregeltjes richting het UWV bij zieke medewerkers. Ook de arbodienst doet lekker mee. Erg knap bedacht door de beleidsmedewerkers in overheidsdienst, echter is alles tegenwoordig een verdienmodel. Je mag betalen en verder je mond houden. Ik weet dat ik het liefst zou emigreren, maar met een eigen bedrijf heb ik mijzelf min of meer opgeknoopt. Ik stem ze wel weg!

pibasso | 23-04-19 | 12:08

Weet je wie ook vond dat volkscultuur moest worden gepromoot?

Kapitein Sjaak Mus | 23-04-19 | 12:00 | 3

Joop van den Ende?

Rest In Privacy | 23-04-19 | 12:05

Ja, staat me iets van bij.... iemand met een snorretje?

BaldEagle | 23-04-19 | 12:09

De Potige Smurf?

Mammeloe | 23-04-19 | 12:11

De VVD is vertrokken vanuit schizofrenie en heeft daarna met goed onderhandelen een stevig stempel weten te drukken op de koers van het land. Marc Rutte is echt leuk maar de partij heeft de hand zwaar overspeeld. Aan de ene kant in de richting van de grote bedrijven, aan de andere kant aan Wiebes Quichot en Ed (in it for the money) Panza. Rupsjesnooitgenoeg en crossdresser Zalm deden de rest. Markteconomie wordt nu eenmaal afgerekend door... markteconomie.
Nou gaat de in permanente ochtendbrak lijkend Dijkhoff doen alsof de koers onscherp is. Klaas IS de koers!
Tip, duik eens de Universiteiten in en haal eens wat intelligentia binnen.
Dan haal je Terry uilskuikend in, en doe je weer mee.

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 11:58 | 2

Oja, deze tegel was eigenlijk een contra-ode aan aan vrind Weekers die de BTW op cultuur verhoogde (met haaibaai Halbe Zijlstra aan zijn zij.)

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 12:03

@Einde van de Domheid | 23-04-19 | 12:03: En Kamp die de gaskraan He-Le.Maal. heeft opengedraaid om goed beleid een mooi cijfer te geven!

Einde van de Domheid | 23-04-19 | 12:06

Wat is dit voor symboolpolitiek dan? Alsof het zoveel uitmaakt of dit soort evenementen onder het lage of hoge tarief vallen. De btw drukt uiteindelijk op de consument en niet op de organisator van het evenement.
Verder moet bij een feest de organisatie het toch vooral hebben van de drankopbrengst. Dat valt altijd onder het hoge tarief.
Daarbij, toegangskaarten voor de Bloemencorso?

deBelastingplichtige | 23-04-19 | 11:57
-weggejorist-
Sander_Daags | 23-04-19 | 11:55

Cultuur-verschlagerisering

suscrofa | 23-04-19 | 11:55

BTW= pure diefstal. Er is immers al belasting ingehouden op het loon. "Belasting Toegevoegde Waarde". Welke 'toegevoegde' waarde? !! Stop - om te beginnen - gewoon ALLE subsidies op 'cultuur'. Laten al die 'kunstenaars' hun eigen broek maar gaan ophouden.

Zilvermeeuw87211 | 23-04-19 | 11:54 | 2

Een overheid heeft nu eenmaal geld nodig. Een theorie hierbij is om veel verschillende dingen licht te belasten, zodat gedrag van de mensen er niet te veel door beïnvloed wordt. Dus dat zowel inkomen als uitgaven belast worden is niet zo een probleem.
Probleem is meer dat het in Nederland allemaal hoog is. Dus alle vormen van belastingen zijn behoorlijk aan de hoge kant. De overheid is hier rupsje-nooit-genoeg en daardoor reist de collectieve lastendruk de pan uit. Daarbij lijkt het erop alsof we er steeds minder voor terug krijgen. Kerntaken worden door de overheid enigszins verwaarloosd. Dat maakt het allemaal extra wrang.

deBelastingplichtige | 23-04-19 | 12:06

Definitie Volkscultuur (enigszins aangepast aan deze tijd):
"Volkscultuur zijn alle collectivistische, al of niet discriminerende uitingen van het (populistische) volksleven, vaak gekend als institutioneel racisme, steeds onder verwijzing naar racisme, fascisme en nationalistische, regionale of lokale witte identiteiten, onderdeel van het privilege en Hitler Stalin Mussolini"

Nou en dat beste vrinden, is wat de VVD dus allemaal goed vindt. Driewerf bah!

Rest In Privacy | 23-04-19 | 11:53

'Belastingen verlagen', volgens mij weten ze niet eens hoe dat moet.

Mr_Natural | 23-04-19 | 11:49

De oekaze van de afdeling voorlieging van de VVD stelt dat kamerleden voor de komende verkiezingen moeten pogen het nieuws te halen met zaken als belastingverlagingen.
Dat de VVD al jaren de belastingen verhoogt wordt weggelaten. Mocht het zo zijn dat deze VVD werkelijk belastingen had willen verlagen, dan valt niet in te zien waarom de VVD al jaren het tegengestelde doet.

El Rico Grande | 23-04-19 | 11:48 | 1

Dat dus. Zoveelste ballonnetje om weer een groep te paaien en stemmen binnen te harken. Pak eens de echte problemen aan ipv dit soort bullshit.

Degrelle | 23-04-19 | 11:52

Gisteren Dijkhoff weer eens bij Pauw. Vandaag weer een VVD-er bij de NPO. Dit maal bij de omroep van Vrolijk Rechts. De opmerkingen van Aartsen werden al tijdens de uitzending minzaam door Melissen vilein afgedaan als het zoveelste proefballonnetje, maar de politicus was vrij serieus. Benieuwd of hij de daad bij het woord voert en het lef heeft een wetsvoorstel in te dienen.

Mannes | 23-04-19 | 11:48 | 3
-weggejorist-
Zilvermeeuw87211 | 23-04-19 | 12:04

@Zilvermeeuw87211 | 23-04-19 | 12:04:
Het is de enige weg. Artikel 23 aanscherpen. Men heeft geen middelen nu om die scholen aan te pakken. De AIVD poogt bij die Haga-school een en ander te forceren door het op fraude te gooien, maar dat is slechts een tijdelijke oplossing. Dan komt er een nieuw bestuur dat zich niet meer op fraude laat betrappen en gaat alles gewoon door.

Schoorsteenveger | 23-04-19 | 12:17

@Schoorsteenveger | 23-04-19 | 12:17: Juist. Ik ben op zich voor bijzonder onderwijs, maar dit is typisch zo’n gevalletje waar de Amerikanen van zeggen: “This is why we can’t have nice things”. En ook daarom: ophouden met het importeren van culturen die niet verenigbaar met onze vrijheden zijn.

Muxje | 23-04-19 | 12:23

“Laag” BTW tarief. Met aanhalingstekentjes.

Muxje | 23-04-19 | 11:47

Krijgen we dan ook weer een mooi circus waar leeuwen met corrupte politici mogen spelen?

Mr_Natural | 23-04-19 | 11:46 | 1

Waar kan ik vast kaartjes bestellen voor de hele familie?

BaldEagle | 23-04-19 | 12:15

50% BTW op dergelijke meuk graag.

McSnor | 23-04-19 | 11:44

Hij heeft best wel een punt: waarom opera wel laag BTW-tarief en een bloemencorso niet? Wie maakt uit wat 'goede' en 'slechte' cultuur is? Overigens vind ik dat we helemaal af moeten van subsidiëring van cultuur. Laat de cultuur zich maar zelf bedruipen en/of de liefhebbers hier voor betalen.

mrv | 23-04-19 | 11:41 | 2

Als cultuur zichzelf moet bedruipen krijgen we meer platte commercie. Subsidie maakt hogere niveaus mogelijk, net als bij betaald voetbal.

Diotima | 23-04-19 | 12:23

@Diotima | 23-04-19 | 12:23: subsidie maakt hogere uitgaven mogelijk. Wellicht leidt dat tor een hoger niveau, maar alleen bij verstandige uitgaven. En daar zit het probleem.

Koning Willy | 23-04-19 | 12:45

De EU graait mee in Hollandse BTW, die kan dus nooit meer verlaagd worden.

Feynman | 23-04-19 | 11:41 | 1

Precies! Al die overbodige meuk in Brussel moet natuurlijk wel betaald worden!

BaldEagle | 23-04-19 | 12:11

Er gaat al genoeg subsidie naar de provincie, genoeg is genoeg. Kap eens met dat volkse gedoe VVD en blijf gewoon de elitaire partij die je bent. Er zijn al genoeg partijen die zich druk maken over de paupers.

Ardbeg | 23-04-19 | 11:41 | 1
-weggejorist-
AlphonseCapone | 23-04-19 | 12:51

De hele cultuursubsidie zou kritisch bekeken moeten worden. Wat moet men nou met ballet? Dat wordt alleen gesubsidieerd omdat een oudere cultuuruiting is. Als ballet nu uitgevonden zou worden zou er geen cent Hern gaan.

Koning Willy | 23-04-19 | 11:40 | 3

Er is best wel een markt voor mensen die graag naar springende mannen in strakke maillots willen kijken.

2voor12 | 23-04-19 | 11:47

Omdat jij ballet niks vindt moet het dus maar opgeheven worden? Laten ze dat domme voetbal maar afschaffen, dat kost alleen maar geld!

BaldEagle | 23-04-19 | 12:17

@BaldEagle | 23-04-19 | 12:17: Ik vind dat je je moet afvragen of ballet gesubsidieerd moet worden. Voetbal is iets heel anders. Ik vind ook dat betaald voetbal zijn eigen kosten voor stadions en politie-inzet moet betalen.

Koning Willy | 23-04-19 | 12:43

Ik snap ook niet dat Thierry zoveel aanhang heeft onder volkscultuurmensen

Nummer 14 speciaal | 23-04-19 | 11:39 | 1

Ik snap dat niet van Klaver, daar moeten we eens achteraan, Wat heeft hij te verbergen.

gato | 23-04-19 | 11:57

Brood en spelen....

Schoorsteenveger | 23-04-19 | 11:39

* Kotsen doet

born2killn00bs | 23-04-19 | 11:37

Nederland min NPO = volkscultuur.

keestelpro | 23-04-19 | 11:36 | 1

Volkscultuur bah, daar voel ik mij ver boven verheven. Ik denk dan meteen aan de Toppers.

pibasso | 23-04-19 | 11:36 | 1

*we hebben een wooooonboooooot en die ligt aan de AAaaamstel zingen doet*

osolemio | 23-04-19 | 11:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken