Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heujj! vvd'er Thierry Aartsen steelt geld van de elitairen en geeft het aan de bier & tieten

Niet de echte Thierry Aartsen

Thierry Baudetje wordt gillend wakker onder zijn Pjotr Tsjajkovski-dekbed. Hij droomde dat Thierry Aartsen van de vvd geld wil afpakken van de hoge cultuur, om het aan de lage cultuur te geven.

HOEMPA HOEMPA HOEMPA BIER ZUIPEN! Gratis StaatsBavaria voor de hele provincie Brabant! Het Nationale Ballet gaat met dat sentimentele gespartel maar lekker op de Dam staan, een bedelpet voor de neus, want vanaf nu gaat er 500.000 euro naar volksheld Grad Damen om olijke levensliedjes te maken alsook en passant alle banden in het woonwagenkamp op te pompen! 100.000 euro naar het plein in Breda om dit jaar eens flink uit te pakken tijdens d'n carnaval! Iedereen extra veel bier naar binnen joekelen en met een beetje mazzel komt die dikke baardaap van een Klaas Dijkhoff ook nog wel aanwaggelen met z'n dronken kop. Tevens een dikke streep door de rekening van het Mahler Festival in het Concertgebouw; al dat geld naar Sterren Zingen op het Plein editie Apeldoorn. Django Wanger helemaal loco. Iedere vrijdag krijgt Ronnie Flex een paar gram gesubsidieerde staatswiet om de creativiteit te laten flowen je weet zelf. Het Parktheater in Eindhoven heeft derhalve dikke vette pech. Het jaarlijkse carbidschieten in Varsselder en Gaanderen daarentegen, 1 miljoen euro subsidie!! Terwijl boer Haarms zijn met diamanten en smaragden ingelegde melkbus prepareert met een bal van 24-karaats goud mompelt hij dat het allemaal zwaar terecht is, die vvd-subsidie. Boer Haarms zoept Dom Perignon. O ja, het NK Autocross wordt vanwege een financiële injectie vanuit de overheid dit jaar live uitgezonden op de televisie. Niet op SBS6, maar gewoon op NPO3. Want de vvd, ja de vvd, dat is een echte volkspartij! De vvd komt op voor de gewone man en zo'n elitaire pauper als Thierry Baudet met z'n Tsjajkovski-dekbed gunnen wij met z'n allen van de volkspartij vvd een enorme naheffing van de belastingdienst.

Reaguursels

Inloggen

Wat een farce. Wat doorzichtig. En de verkiezingen staan niet eens voor de deur. Donder op vvd.

Rest In Privacy | 16-11-18 | 21:14

Waarom gaat er überhaupt geld naar bv ballet of het concertgebouw orkest?
Als je geïnteresseerd bent koop je maar een kaartje, zonder subsidie.
Voor bv Neil Young moest ik 200 neerleggen, zit geen subsidie aan.
Alle pop / rockconcerten zijn uitverkocht, mensen zijn dus wel bereid om voor waar ze werkelijk in geïnteresseerd zijn de knip te trekken.
Niet voor ballet of klassieke muziek? Jammer dan.

bwanabanjo | 16-11-18 | 16:26

Geef het volk brood en spelen. Dan blijven ze rustig.

Mart6037 | 16-11-18 | 15:34 | 1

Goed opgemerkt ! Dat is precies wat er gebeurt. Als er een kink in deze kabel komt, breekt de pleuris uit, met alle gevolgen van dien. Daar zijn ze in Den Haag doodsbang voor.

Bolder | 16-11-18 | 16:15

Hoe sympathiek het ook lijkt... Nee. Gewoon nee. Volkscultuur regelt het volk zelf wel. De openluchtspelen, de operetteverenigingen, de jaarmarkten en zo, dat bedruipt zichzelf wel. De mense wille dat. Die betalen er wel voor. Indien niet met entreegeld, dan wel in bierconsumptie en daarmee de sponsoring door de lokale horeca. Dat komt wel goed allemaal. Organisaties moeten soms wel hard lopen voor de sponsoring en geld met lootjes en bingoavonden bijeen scharrelen voor het organiseren van opvoeringen, optochten en weet ik wat, maar dat komt wel goed.

Het laatste wat je wilt is overheidsgeld voor die activiteiten, want: wie betaalt bepaalt. En dan kan je wel heel volks willen doen als VVD en centjes uitdelen aan volksculturele Nederlandse dingetjes maar daarmee ga je je in de voet schieten. Want wie zijn er aan de macht in cultuurland? De onverbeterlijke wereldverbeteraars. Als eerste gaan die onevenredig veel uitdelen aan niet-blanke, niet-westerse volksculturen. Dat gebeurt nu al. Dat ten eerste. Maar wat ze ook gaan doen is voorwaarden stellen aan subsidies.

Dan krijg je dit soort gekkigheid: Een openluchtspel in Twente moet minimaal 2 negers en 3 Turken hebben, en evenveel mannen en als vrouwen. Bij de Etstoel in Anloo moeten asielzoekers actief worden betrokken. Bij de carnavalsoptochten mogen dan geen wagens meer met grappen over politici, minderheden en andere lichtgeraakte kwetsjankerts.
Je trekt er een Pandora’s doos van politiek correcte horror mee open.

Het klinkt heel sympathiek, om als boze blanke Nederlandse “volkspartij”, de boze blanke mannenonderbuik te willen voeden met steun van de rijksoverheid voor de boze blanke Nederlandse volkscultuur, maar dat moet je dus absoluut niet doen. Als je dat al wilt, dan moet je dat mooi overlaten aan de lokale overheden en vooral de gemeenten dat laten regelen. Bijvoorbeeld met een wettelijke eis voor gemeentelijke begrotingen dat 0,5% besteed moet worden aan regionale volkscultuur en dan extra geld in het gemeentefonds flikkeren. Maar zo’n pot geld moet je absoluut never nooit niet overlaten aan de cultuurpausen op het ministerie van OCW.

Wat die als eerste gaan doen (en dat kun je voorspellen) is alle sinterklaasintochten financieren die Zwarte Piet afschaffen. Dat potje geld wordt dan zeker weten een SJW actiepotje om de boze blanke volkscultuur te multiculturaliseren en ontblanken.
Dus eh... nee Thierry. Nee.

Stormageddon | 16-11-18 | 14:17 | 2

Er zijn zeker weer verkiezingen op komst? Voor de verkiezingen altijd populistisch doen, daarna weer gewoon D66 nadoen. Bah.

NolsS | 16-11-18 | 14:22

+1 voor deze sjw kontschppende analyse.
Bij het midwinternegerjagen hier in het Groene Hart doen er diverse bruine durfals mee Ohne soepsidie. En ik heb van deze mannen begrepen dat jeffrey airfryert zo ruig als een cocosmat is.

De Briemusketier | 16-11-18 | 15:26

Wel erg veel tekst voor zoiets onnozels.

Datsun_Cherry | 16-11-18 | 12:26 | 1

Weinig tekst voor een reaguursel.

Analia von Solmsch | 16-11-18 | 14:15

Wat is dat toch. Geen idee wat deze pauper bij de VVD doet.

De Koreaanse Slet | 16-11-18 | 12:22 | 2

Er zitten wel wat meer paupers bij de VVD dan alleen deze.

HaatbaardKnipper | 16-11-18 | 13:52

Ik weet ook niet wat de vvd doet, behalve belastingvoordeeltjes uitdelen aan multinationals en het afschaffen van het raadgevendreferendum.
Bij het kruisje tekenen op een EU-besluit kan ik ook.
Hou ik eigenlijk zakkenvullen over.

Analia von Solmsch | 16-11-18 | 14:17

Effe off topic. En we hebben er weer 1.
GroenLinks-politica ’verspreidt leugens’ over mishandeling kind

tweetybird | 16-11-18 | 12:14

Prietpraat om te scoren. VVD heeft zelf die gewone cultuur afgebroken. Heel veel 'gewone mensen' zijn geen kampers die vooral naar hoempapa luisteren, maar houden ook van toneel of muziek. Niet per se avant garde of Bach, maar toch. De VVD heeft al die voorzieningen in dorpen en steden laten versterven, want je kind fluit leren spelen of een zaaltje om zeemansliederen te oefenen is kennelijk 'linkse hobby'.

Diotima | 16-11-18 | 12:08

Aartsen zou ik echt eens uit z'n blije laaggeletterde bubbel willen slepen. Eens laten praten met nabestaanden van een zelfdoding. Laten zien dat hoge cultuur een kwetsbaar onderdeel van de beschaving is.

Neem Baudet, die inspireert gewone jongens om kennis te maken met literatuur en klassieke muziek. Aartsen breekt dat af, die kan een prima volksmenner in een totalitaire staat waar het gepeupel zoet wordt gehouden met plat vermaak van de staat, terwijl de rijken hun zakken vullen.

Diotima | 16-11-18 | 12:02

Goed plan, maar slechts een afleiding. ZIJ hebben de hetze tegen zwarte piet mogelijk gemaakt. ZIJ zorgen voor verdunning en schaamte voor onze cultuur. En dan stellen ze nu een doekje voor het bloeden voor en daar moet het plebs dan blij mee zijn. Als ze dit echt menen, dan hadden ze zwartr piet moeten omarmen. Sinterklaas tot beschermde cultuur bestemmen. Maar nee, Sinterklaas moet dood en denkt nog dat de VVD juist opkomt voor u. Bah! Vieze VVD truuk

This Far No Further | 16-11-18 | 11:57 | 1

Als alle vvderts op hun verjaardag met subsidie gegen die mauer gesetzt worden zijn we er in een jaar van af.

De Briemusketier | 16-11-18 | 15:40

Prima plan!! Geef het maar aan de lokale horeca ondernemers en verenigingen om zo gezaamelijk die zielige randstad gekkies thuis te houden tijdens het toeristen Carnaval op de zaterdag. Mogen ze tevens die idiote burgemeester die roept dat " carnaval voor iedereen is " meenemen en houden.

Count_Bassie | 16-11-18 | 11:54

Rutte had het er een tijdje geleden ook al over.
www.trouw.nl/democratie/premier-rutte...
Wij Nederlanders hebben, zo vertelde hij, behoefte aan rituelen. Wat hij eigenlijk zei is: "wij politici hebben behoefte aan instrumenten om het volk te plezieren, rustig te houden, te sturen en af te richten, en het ritueel is één van die instrumenten."
De volksfeesten worden aldus van ons afgenomen en ingebed in een strategie die volstrekt andere doelen gaat dient, en de intrinsieke waarde van die feesten wordt aldus van steeds mindere waarde en zal op termijn volledig vernietigd zijn.
Rituelen zonder inhoud zijn loze gebaren die kunstmatig in stand worden gehouden, maar rituelen die van bovenaf gedwongen worden een ander doel te dienen zijn valse gebaren en doen alles behalve het volk binden.
Pas op voor politici die zich wensen te vergrijpen aan het volksfeest. Het resultaat kan enkel zijn dat zo'n feest geconfisqueerd wordt, geassimileerd door lieden die uiteindelijk ons toe zullen fluisteren "resistance is futile".
Voor je het weet krijgt de NTR de heilige opdracht om het gesubsidieerde volksfeest uitgebreid te verslaan, starten de aanpassingen van het ritueel in met het excuus dat "de veranderingen in de samenleving" weerspiegeld moeten worden, en wordt ook inhoudelijk het feest aan een revisie onderworpen.
De eerste signalen zijn al te vinden in de woorden van Aartsen: "Ballet kan je misschien aan het denken zetten. Dat kan het corso ook; twee jaar geleden hadden ze een vluchtelingenkaravaan als thema."
Bravo Thierry, volkskunst als vehikel voor politieke propaganda. Voor je het weet storrt een inderhaast opgerichte stichting van stinkende sjagrokers zich op het Bloemencorso en eist invloed op wat de wagens wel en niet mogen uitbeelden.
Subsidiëren van volksfeesten lijkt me geen goed idee. Kijk naar wat er met het Sinterklaasfeest is gebeurd, dat via de NTR gesubsidieerd werd, geconfisqueerd werd en aldus nu in zijn wezen verkracht en vernietigd wordt. Wat het volk bond verdeelt nu het volk.

Schoorsteenveger | 16-11-18 | 11:51 | 3

Goeie tegel.

Curbed Cobald | 16-11-18 | 13:41

Ja, dit dus.
Ik schreef mijn tegel voordat ik deze gelezen had, maar dit is het precies.

Stormageddon | 16-11-18 | 14:19

Scherp gezien.

Mart6037 | 16-11-18 | 17:42

Er zijn nog steeds mensen die het principe van gratis geld niet begrijpen. Dat moet je eerst afpakken van mensen die werken en die dat niet meer in de economie kunnen pompen door het zelf uit te geven.

Osdorpertje | 16-11-18 | 11:48

Ziekenhuizen failliet, zorgpremie omhoog, agenten uitgeblust, soldaten zonder jas. lerarentekort, bouwvakkertekort, COA een puinhoop, etc..

Maar geef het geld maar uit aan cultuur, wat ken jou het schelen.

knutsel_ | 16-11-18 | 11:43 | 1

Ach, anders geeft minister El Qaag het uit in haar eigen land.

O2Neutraal | 16-11-18 | 12:04

Wat een corrupte kutpartij is het toch ook ... vroeger had je dit vooral bij het CDA, vriendjes bevoordelen.

Watching the Wheels | 16-11-18 | 11:32 | 2

"Wat verstaat u onder volkscultuur?" "Dat kan het bloemencorso zijn, met mensen die bij bakkers en slagers geld ophalen en dan in grote tenten die wagens versieren, blauwbekkend van de kou. Tenten waar ze ook slapen, om te voorkomen dat spullen worden gejat. Een bouwloods kan wonderen doen."
.
Dat wordt dus het ouderwetse Bouwend Nederland en de banken de winter door helpen, aangevuld met toegeven dat er van dat meer blauw op straat niet veel terecht is gekomen. Geen politie en gevangenissen sluiten om geen boeven op te hoeven sluiten, maar alles van waarde opsluiten in een gebouw. De hele bevolking zit al zo'n beetje de hele dag binnen op een zolderkamer, straks de praalwagens ook.

Watching the Wheels | 16-11-18 | 11:38

Een beetje vv(d)-er heeft geen vriendjes, maar vrindjes. Maar inderdaad, het verschil in stemgedrag en standpunten tussen de kartelpartijen moet je met een zoeklicht zoeken tegenwoordig.

O2Neutraal | 16-11-18 | 11:55

En de vvd kennende schuilt er natuurlijk meer achter. U volksfeest soepsidieren en zij bepalen de regels.Anders intrekken soepsidie en meer van die bullshit.Wat is bijvoorbeeld als praalwagen wel geoorloofd wat niet.

tweetybird | 16-11-18 | 11:20 | 2

Exact, censuur. Er komt een Staatssecretaris van Praalwagens die streng toeziet op ruim voldoende policor en multicul op de karren.

HaatbaardKnipper | 16-11-18 | 11:28

U denkt te ingewikkeld, waarschijnlijk is een van zijn vrindjes de leverancier van het bier of de verhuurder van de dranghekken o.i.d..

O2Neutraal | 16-11-18 | 11:56

Voor
Volk en
Dommigheid

meneer Q | 16-11-18 | 11:16 | 1

Ach 7 miljoen naar het Concert gebouw waar 220 K mensen komen is €32,00 pp. Daar heeft Aartsen wel een punt.
Kunst en cultuurgelden verdwijnen regelrecht in de grachtengordel.

Trumme | 16-11-18 | 11:47

15 jaar geen huizen gebouwd, overspannen millennials die niet weten waar ze heen moeten met hun leven/DUO-schuld en dan het resterende grijze volk nog wat magere brood-en-spelen faciliteren... de politiek is nog nooit zo ongeloofwaardig geweest

hagelkruis | 16-11-18 | 11:15

Laten we om geen gezeur te krijgen beide partijen niks geven. Als je muziek kunt maken, leef je uit. Toneel idem. En de rest ook. Als het publiek het mooi vindt is dat beloning genoeg. En als je nog een fooitje krijgt voor de onkosten is het helemaal mooi.

hoejeheette | 16-11-18 | 11:15

Djeez, gratis geld geven aan dikke woonwagen-proleten in te krappe pakken die simpele teksten op simpele deuntjes staan te bleren (sorry, accent grave werkt even niet) voor een publiek met nog maar drie werkende hersencellen.
.
Net zo fout trouwens als gratis geld aan de heaumeaus in strakke broekjes van het Nationaal Danstheater.

Brou Is Back | 16-11-18 | 11:15

Wat de VVD dus eigenlijk bedoelt is dat je vroeger bij de lage cultuur(evenementen) enkel bij de poort moest betalen,maar nu ook al bij huis.Want niet de VVD betaald dat maar wij de nederlanders. U gaat nu dus eigenlijk dubbel betalen. Mooi kado weer toch.

tweetybird | 16-11-18 | 11:11 | 7

Ah, ok. Nou dat lijkt me een goede discussie waard. Maar dat is dus niet wat ‘de VVD’ bedoelt.

E-Burke | 16-11-18 | 11:29

Daarvoor heb ik haar reactie maar even geplaatst. Zeg maar de VVD addertjes onder het gras. Zeg maar wij geven u 1000 euro maar halen 2000 euro terug.

tweetybird | 16-11-18 | 11:29

Dat is dan een D66-addertje in dit geval. Dat is de partij van mevrouw van Engelshoven.

Papa Jones | 16-11-18 | 12:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Willem Drees zei het al, als je een fanfare subsidie geeft kun je ze volgend jaar allemaal subsidie geven.
En carnaval krijgt al heel veel indirecte subsidies. Of dacht je dat die druipers die iedereen de dag na carnaval heeft gratis genezen worden.

Osdorpertje | 16-11-18 | 11:10

Nou stem ik al jaren niet meer op de VVD maar dit zou voor mij echt de druppel zijn geweest.

Het is pure verloochening van de liberale principes: kleine overheid, lage belastingen en alle ruimte voor het eigen initiatief en ondernemerschap van de burger. Deze burger bewijst al jaren prima voor zichzelf te kunnen zorgen bij volksevenementen. Bedrijven die willen sponseren, mooie verdiensten voor horeca en artiesten, en klanten die er kennelijk graag voor willen betalen. Die stukje micro-economie loopt precies zoals een rechtgeaarde liberaal het zich zou wensen.

Waarom dan dit toch weer binnen de invloedsfeer willen brengen van een overheid? Er wordt al voor 8 miljard per jaar (2015) uitgedeeld aan subsidies, niet zelden leidend tot perverse prikkels, misbruik of averechtse effecten. Probeer dat eerst eens in te dammen alvorens nog meer belastinggeld te smijten naar zaken die prima zonder kunnen.

Joris Beltsin | 16-11-18 | 11:09

Beproefde methode. Als je iets kapot wilt hebben dan geef je het gratis geld.

Rest In Privacy | 16-11-18 | 11:09

Grappig als Baudet het had gezegd had men hier gezegd 'Geweldig, gooo Thierry'.

koekjesmonstertje | 16-11-18 | 11:07 | 1

En dat is allemaal de schuld van Trump

Rest In Privacy | 16-11-18 | 11:37

Waar gáát dit over?

nee_toch? | 16-11-18 | 11:06

nou steelt van elitaire... weet dat juist de elite rijk vertegenwoordigt is in de upperclass van de carnaval.

Kijk maar eens hoe Oeteldonk is opgebouwd vanaf 11-11.. d'n Prins is altijd een CEO of hoog ergens in de ladder afkomstige, idem zijn gevolg. een studenten dispuut hobbelt eraan vast. De optocht is vol met reclame van grote bedrijven die sponsoren of een eigen feest optuigen, muziekskes en (carnavals) groepen hebben gepot en gespaard om tijdens de carnaval aan de zwaai en draai te kunnen.

Het echte plebs komt kijken met een kiel of das.. hoopt op een dagje te kunnen betalen want een pilsje is ook in die dagen gewoon rond de 2.50 euro.

en laten we wel wezen, je moet echt wel wat geld hebben wil je maanden lang ( vanaf 11-11) blijven feest tot aan het grote marathonfeest... Carnaval!

fikkieblijf! | 16-11-18 | 10:55 | 4

Alleen beveiliging? Ik meende te lezen dat arme sloebers ook wel eens een nieuw kostuum willen.

Papa Jones | 16-11-18 | 11:04

Schutterijen en gilden zijn wat anders dan carnaval.

E-Burke | 16-11-18 | 11:06

Onzin. Raden van Elf bestaan uit mensen uit alle lagen van den bevolking. En 2.50 voor een Biertje is toch ok. Niet te duur. En anders koop je bij de slijter een fles vodka en gooi je dat in je babyfles die om je hals hangt als hilarische accessoir tijdens carnaval. Jezus, wordt eens creatief man.

Mark_D_NL | 16-11-18 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort verkiezingen en wordt er weer met nepgeld gestrooid die u later via allerlei heffingen, BTW, milieu, energie en verkeer enz. weer zeer ruim terug gaat betalen.
Voor
Volk en
Dommigheid

meneer Q | 16-11-18 | 10:54 | 2

Binnenkort verkiezingen en er komen extra heffingen, BTW, milieu, energie en verkeer. Je argument is een beetje mank. Daarnaast zijn er altijd binnenkort verkiezingen.

BasBr | 16-11-18 | 10:59

U bedoeld dan is het weer september en dan mogen we weer lappen voor de technocratie. Zin in.

O2Neutraal | 16-11-18 | 12:25

Waar blijft die 1000 euro. oh sorry, ik wist niet dat die daarvoor was bedoeld.

brandewijntje | 16-11-18 | 10:53 | 1

Die 1000 euro was voor werkende mensen. Niet voor jou.

BasBr | 16-11-18 | 11:00

heu, GS, welke tieten worden dan gesubsideerd trouwens?

Nuchternederland | 16-11-18 | 10:52

Op zich heeft de beste man een goed punt.
Het Concertgebouw is prachtig, heeft een programma van wereldklasse en ik mag er graag komen.
Echter het heeft ook de mogelijkheden om veel geld uit de markt aan te trekken, iets wat kleinere en lokale culturele initiatieven veel minder hebben.
Met wat meer focus op "lagere" cultuur lijkt me niet veel mis.

Berbaar | 16-11-18 | 10:49 | 6

Luister je wel eens naar radio4? Is ieder uur reclame voor het Concertgebouw.
"Alles klinkt beter in het Concertgebouw..."

knutsel_ | 16-11-18 | 11:52

knutsel_

Waar wilt u heen?

Papa Jones | 16-11-18 | 12:15

@Papa Jones Reclames zijn niet gratis. En het is niet één reclame. Het is iedere dag, ieder uur en al maandenlang.

knutsel_ | 16-11-18 | 13:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ook voor VVD'ers is alle cultuur gelijkwaardig. Net zo relativistisch als de cultuurmarxisten.

JTKDM | 16-11-18 | 10:48 | 1

Scherp gezien. FvD heeft dat nou niet.

Diotima | 16-11-18 | 12:04

Geef ze brood en spelen. Er is eigenlijk niets veranderd door de eeuwen heen.

beter-laat-dan-nooit | 16-11-18 | 10:48

Dat er belastinggeld gaat naar elitaire hobby's van rijken maar ook naar hobby's van Jan Modaal zoals de lokale voetbalclub blijft mij irriteren. Daar is belastinggeld niet voor bedoeld. Laat iedereen zijn eigen hobby betalen.

Pislinq | 16-11-18 | 10:46 | 8

Nee dat is niet gratis en niets "moet". Dat zijn keuzes die gemaakt worden vanuit een bepaald idee over samenleving. Kunt ook kiezen voor een totaal andere inrichting van dit land. Maar ook dat heeft consequenties. Keuzes, keuzes

Rest In Privacy | 16-11-18 | 11:55

Hoe lokale voetbalclubs zich bedruipen is ook een keuze uiteindelijk.

Papa Jones | 16-11-18 | 12:17

Ik bedoel: mooie accomodatie, of een knollenveld.

Papa Jones | 16-11-18 | 12:18
▼ 5 antwoorden verborgen

De belastingpartij VVD kan beter de steeds extremere btw op levensmiddelen verlagen in plaats van ze te verhogen

Bokito ergo sum | 16-11-18 | 10:45 | 1

Hee Bokito, dat van die btw was geen VVD-plan hoor. Ik denk dat je dat eerder bij D66 moet zoeken met hun 'consuminderen'-terrorisme.

Papa Jones | 16-11-18 | 11:15

Gewoon helemaal geen subsidie. Laat ieder zijn eigen feest blijven betalen a.u.b.

Papa Jones | 16-11-18 | 10:44 | 2

Inderdaad. Heb zelf de schurft aan het levenslied, maar in het dorp waar ik vandaan kom (en met plezier nu en dan terug kom) ontkom je er niet aan. Heb die 'lagere' cultuur van dichtbij gezien en vind juist dat gesjacher de ware kunstvorm. Performance art.

Als je er rijk van wil worden, gebruik je je kunst/creativiteit om een publiek te dienen. Deden Rembrandt en Bosch ook. Als je als kunstenaar leeft voor je visie en niet geeft om een publiek, waarom moet een publiek dan om(/aan) jou geven?

Sjors W. | 16-11-18 | 11:19

Ik sluit mij hierbij aan.

knutsel_ | 16-11-18 | 13:19

Fake news?

Mart6037 | 16-11-18 | 10:42

Ah ok nu ga ik wel op ze stemmen.

Harry Turtle | 16-11-18 | 10:42

"het plein". Welk plein in Breda?

Dussen | 16-11-18 | 10:41

De VVD die nog meer subsidie gaat heven voor troep van quincy. Je weet wel die clown waar drie vrienden van hem komen kijken en nog een vierde die verdwaald bleek te zijn. Kosten 300000 euro soepsidie. De VVD noemt dat het volk een hart onder de riem steken. Maar het is eigenlijk iets van ons een mes in ons rug douwen.

tweetybird | 16-11-18 | 10:41

Wordt toch wel getekend. Rutte doet wat Bea/Lex, Soros en de eu club hem opdragen. Hij moet wel. Dat zit rutte ook niet meer lekker dat hij zichzelf zo heeft uitverkocht. Maar ja, hij kan niet meer terug. Wanneer je eenmaal in de Maffia zit, laten ze je er niet meer uit.. Ja tussen 6 planken of met betonnen schoenen in de Maas. Rutte zit klem.....

Mark_D_NL | 16-11-18 | 10:43

Als zelfs de VVD zich actief inspant voor de tokkieficering van de maatschappij weet je dat er iets groots achter schuilt.
"Hou jij ze arm, dan hou ik ze dom"

Superior Bastard | 16-11-18 | 10:38

Fijn al die nieuwe spam aan de zijkant.
Helpt lid worden?

mark1487 | 16-11-18 | 10:36 | 3

Welke spam?

osolemio | 16-11-18 | 10:41

Hahah ja dus! :-)

keestelpro | 16-11-18 | 10:42

Ik zie ook geen spam.

Gugong | 16-11-18 | 10:50

Het voelt alsof de autochtoon een cadeautje van de Action krijgt, terwijl je weet dat er een cadeau van de Bijenkorf aankomt voor de allochtoon.
VVD ers zijn als partij voor de handel en industrie experts op 't gebied van relatiegeschenken toch?

Welles! Nietes! | 16-11-18 | 10:35 | 1

Het is het socialistische principe.
Het volk (de autochtoon) is de sterke schouder die de lasten draagt voor de zwakkere (de allochtoon). Dat is een prima principe maar als je er in door schiet krijg je een situatie waarin de autochtoon zo verzwakt is door het dragen van die lasten dat de verhoudingen omgedraaid zijn. Dat moment is reeds aangebroken.

keestelpro | 16-11-18 | 10:41

Laten we helemaal stoppen met subsidie en de belasting verlagen. Te beginnen met het terugdraaien van de BTW verhoging van 6% naar 9% voor BROODNODIGE zaken voor armlastige mensen. Het stupide idee dat cultuursubsidies bestaan terwijl je armoede hebt daar ben je VVD'er voor

van heinde en verre | 16-11-18 | 10:34

Hmmm dit riekt weer naar het volk een rad voor ogen draaien om een omstreden verdrag er door te drukken. Zeg maar het systeem iedereen 1000 euro beloven om kiezers te winnen.Zal die handtekening wel snel gezet zijn.En zal die nieuwe cultuur wel snel het land inkomen. VVD die zou geven om het volk. Dat geloven en je kunt je beter zelf aanmelden bij een inrichting.

tweetybird | 16-11-18 | 10:33

Vroegâh, heel veel vroegåh, was opera toch ook volkscultuur, bij gebrek aan tv, films, radio etc...?

Kanarie_Geil | 16-11-18 | 10:33 | 3

Voor de elite wel. Voor de armen waren er kermissen en wagenspelen.

Jos Tiebent | 16-11-18 | 10:36

Zeker en vast, mij opa (tuinder/postbode) zong hele opera's uit zijn hoofd.

Mammeloe | 16-11-18 | 10:36

Op de radio ook hoor. Zo elitair was Willy Alberti niet.

JTKDM | 16-11-18 | 10:39

Er komen weer verkiezingen aan?
En dan is het straks weer net als met die € 1000,- van Rutte of het tijdelijk (ahum) kwartje van Kok.
En alles komt terug met rente.

Dick Luyenlomp | 16-11-18 | 10:32

Als hij volkscultuur (terug) wilt, moet hij geld steken in vliegtuigmaatschappijen om vluchten naar Eritrea, Syrie, Marokko en Suriname te bekostigen.

Jos Tiebent | 16-11-18 | 10:31

Menig carnavalsvierder slaat in die paar dagen een half maandsalaris stuk en het is dan ook volstrekt logisch dat de overheid hier bijspringt.

Joris Beltsin | 16-11-18 | 10:29

421.000 kinderen in Nederland leven onder de armoedegrens.
Kinderen hebben niet gevraagd om in armoede te leven.
Geef daar maar gratis geld aan. Is beter besteed

*101# | 16-11-18 | 10:29 | 9

@101 1 op de 8? In Nigeria is het 1 op 3 dus we doen het best goed in Nederland.

Mark_D_NL | 16-11-18 | 10:54

Wat @Eefje zegt. Eefje legt het wat beter uit. Maar Nederlandse ouders krijgen zoveel geld voor kinderen dat het me verbaast dat er nog steeds zoveel ouders zijn die zichzelf de shit indraaien.
--
Vaak omdat ze allerlei luxe willen, omdat de buurman het ook heeft. Moet je voor de gein eens kijken hoeveel mensen schulden hebben bij de wehkamp bijvoorbeeld. Schrikbarend. En dan zijn dat vaak schulden gemaakt voor luxe, belachelijk.
--
IPV geld moeten we die ouders gaan opvoeden. Dan zullen er veel minder kinderen in relatieve armoede leven.
--
Daarnaast kinderen zijn sterk, flexibel en een beetje armoede is een goede les voor later... En wat is armoede, geen Nikes hebben?

Mark_D_NL | 16-11-18 | 11:02

@Mark_D_NL | 16-11-18 | 11:02
Het gaat erover dat kinderen in armoede leven....
De ouders zal mij een reet hoesten....
Wat armoede is :
De Kinderombudsman heeft in 2017 in kaart gebracht hoe kinderen en jongeren door armoede in hun ontwikkeling belemmerd worden en of bestaand armoedebeleid en voorzieningen aansluiten bij wat zij nodig hebben om perspectiefvol op te groeien. Uit het onderzoek blijkt dat kinderen en jongeren in armoede op alle levensgebieden achterstand oplopen en de aanpak van armoede op dit moment nog te weinig samenhangend is. In het rapport worden meer dan veertig aanbevelingen gedaan voor een integrale aanpak, waarbij om te beginnen de situatie van kinderen thuis meer aandacht moet krijgen.
Zorg voor hulp aangeboden aan de kinderen. Daar schiet de politiek in tekort.

*101# | 16-11-18 | 11:47
▼ 6 antwoorden verborgen

'Volkskultur'

Rest In Privacy | 16-11-18 | 10:28 | 5

'Volksgericht'

keestelpro | 16-11-18 | 10:36

'Volkskrant'

Rest In Privacy | 16-11-18 | 10:38

'Volkspartij' (voor vrijheid en democratie (?))

Dussen | 16-11-18 | 10:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Geld voor "lage" cultuur. Aha, vandaar die 40 Meloen voor dat nederlandse staatsomroepje.

Mark_D_NL | 16-11-18 | 10:27 | 1

Haha! reisprogramma's, wat tot de hoofdmoot van de NPO behoort, is behoorlijk lage cultuur.

pibasso | 16-11-18 | 10:32

Getsie, liberaal populisme.

Mammeloe | 16-11-18 | 10:25

Achter alle volkse cultuur dingen zit een slim financieel concept.
Zo'n bloemencorso is naast een prachtig kleurrijk evenement een rondrijdende reclame stoet voor de bloementelers. Hetzelfde geld voor carnaval. Het is een enorme impuls voor de bierbrouwers, de muziekindustrie, de horeca, de feestbranche etc.
Zodra een van deze evenementen in financiele problemen geraakt mag het afgeschaft worden. (gaat nooit gebeuren!) Maar aub & please hou die subsidie lekker in Den Haag en geef het aan armetierige kleinkunstenaars.
Anders hebben ze helemaal voor niks hun artiestenbrevet gehaald in de schoolbanken.

keestelpro | 16-11-18 | 10:24

Oh, en dat carbidschieten heeft meer last van GroenLinksGezeur over beestjes, lawaai en gaslast, dan van geldgebrek. Carbid kost niks, weiland ligt voor de deur en mensen kopen gewoon lekker bakkie koffie en een biertje.

ole guapa | 16-11-18 | 10:23

Geef het volk bier en spelen en je kunt het hele land in de uitverkoop doen. Dit is namelijk al een tijdje bezig. Hoog tijd om het volk even een korstje brood toe te werpen. Erg doorzichtig van de VVD, maar het volk zal het vast slikken als zoete koek.

pibasso | 16-11-18 | 10:22

Er is, neem ik aan, ook een flinke post gereserveerd om de traditie van het Sinterklaasfeest overend te houden? Dat is 'volkscultuur' pur sang.

Schoorsteenveger | 16-11-18 | 10:21 | 2

Het sinterklaasfeest is naast een leuke volkstraditie ook een geweldige economische aanjager. Daar wordt echt heel veel geld aan verdiend en dat is prima. Ik ben pas voor afschaffing van dergelijke tradities als er geld bij moet.

keestelpro | 16-11-18 | 10:28

Nee, want Sint kan niet meer: blackfaces die laten zien dat ze werken en kunnen daarom lachen, en op de valreep snoep en kadootjes uitdelen. Dat is extreem slecht voor het imago van de gelukszoekers, want wij worden geacht hen te accepteren zoals ze zijn.

Nee, de kerstman is dan een stuk veiliger, want Amerika. Verder stijgt de arbeidsproductiviteit want 1 ipv 2 geef feesten. Het is enkel nog wachten op de eerste beroepsgekwetste die zich een elf voelt en vindt dat de kerstman elven uitbuit...
werkende en blije blackfaces die spulletjes weggeven

ScumbaggusMaximus | 16-11-18 | 10:33

Populistisch populisme

ole guapa | 16-11-18 | 10:20

En als de Italianen van tokkiesubsidies een staatsmodel maken, dan staat heel Europa op z'n achterste benen....

bisbisbis | 16-11-18 | 10:20

En er gaat al zoveel geld naar "lagere cultuur". Denk eens aan het betaald voetbal en de protestfolklore. Oudjes in Enschede liggen in hun eigen stront omdat de gemeente het geld nodig heeft voor de bodemloze put van FC Twente. In Amsterdam gaat een ziekenhuis dicht, terwijl de gemeente gul subsidie verleent aan een stel relschoppers en vernielers die willen protesteren tegen Zwarte Piet. Moet er dan nóg meer geld naar activiteiten die zichzelf prima kunnen bedruipen, zoals het carnaval?

MAD1950 | 16-11-18 | 10:20

Niks mis mee toch? Hoelang hebben die zogenaamde hoge culturele kringen *kots* subsidie lopen slurpen zonder ook maar echt iets voor terug te geven? En beter subsidie naar Nederlandse tradities dan een halal barbeque waar een halve man en een geitenkop komt.

Indoneesje | 16-11-18 | 10:19

Het plebs tevreden houden, totaal niet doorzichtig verder.

Kapitein Stijlvol | 16-11-18 | 10:19 | 2

Brood en spelen.

Schoorsteenveger | 16-11-18 | 10:22

Nou dan doen ze het toch niet. Dan tevrede?

BasBr | 16-11-18 | 10:23

Holle verkiezingsretoriek.

HaatbaardKnipper | 16-11-18 | 10:18

Je kunt zeggen wat je wilt maar dat er geld gaat naar iets idioots als een staatsballet of een filharmonisch orkest is echt van de zotte. Ben je ergens heel goed in en willen mensen er naar kijken en er ook een prijs voor betalen waar jij van rond kunt komen dan ben je een goede artiest (Denk aan een uitverkocht stadion voor de Stones, Coldplay etc... maar ook voor een Frans Bauer of een Lee Towers). Houden die hun hand op nee. Doe je iets wat je leuk vind, ook al ben je er nog zo goed in (triangel spelen bij het filharmonisch orkest) maar kun je er niet van rondkomen, en moet er zelfs heel veel geld bij... dan is het een hobby!

de dorstige | 16-11-18 | 10:17 | 6

@viezekaas je schrijft "Entree was gratis". Daar gaat het dus al een hele andere kant uit. Het is dus beschikbaar voor iedereen, ook voor degenen die hier normaal niet heen zouden gaan. Een kaartje voor het filharmonisch orkest is daarnaast ook aan de hoge kant. Als je al weinig te besteden hebt dan ga je dat er dus ook niet aan uitgeven.

de dorstige | 16-11-18 | 11:00

@gemeentereiniging Ach, ik typ wat tijdens het poepen. Maar het argument dat artistieke kwaliteit bepaald wordt door economische levensvatbaarheid is echt enge quatsch. Je moet maar bedenken dat lui die dit vinden tevens kunnen stemmen. Brr.

viezekaas | 16-11-18 | 11:15
▼ 3 antwoorden verborgen

De VVD heeft het populisme ontdekt, lijkt het.
Wel het goede populisme natuurlijk, niet dat andere populisme.

Nuchternederland | 16-11-18 | 10:16 | 1

De tax farm schapen moeten weer warm gemaakt worden voor een stem op de extreem linkse vvd. En die tax farm schapen laten zich weer zoals altijd gek maken door wat oneliners en laten zich dan weer verder in de aars nemen. En lekker dat ze dat vinden joh, in gaaf Nederlandje...

Mark_D_NL | 16-11-18 | 10:52

Goed plan lijkt mij.

BasBr | 16-11-18 | 10:15

Ik zeg het niet graag maar dit is wel oké van de VVD. Denk dat Baudet het aan zijn reet kan roesten die paar tonnetjes naar een andere cultuur laag.

Repetitive Beats | 16-11-18 | 10:14

AH! Er komen verkiezingen aan. Iedereen krijgt 1000 euro! Echt prachtig, dat toneelstuk.

Mark_D_NL | 16-11-18 | 10:14 | 3

Er komen altijd verkiezingen aan.

E-Burke | 16-11-18 | 10:14

Klopt, maar ze schroeven de marketing nog wat op wanneer die nep verkiezingen dichter bij komen. Verkiezingen in Nederland zijn een lachertje dus ja. La gaan, niet eens aandacht aan besteden.

Mark_D_NL | 16-11-18 | 10:17

Precies. De plannetjes van Thierry Aartsen vallen onder de noemer 'Geef het volk brood en spelen'.

Tietmier | 16-11-18 | 10:45

Onze Brabantse kudt cultuur kan best zonder subsidie. Da's het mooie er van dat we ondanks totaal genegeerd te worden gewoon onze eigen boontjes kunnen doppen.

keestelpro | 16-11-18 | 10:13
-weggejorist-
Rest In Privacy | 16-11-18 | 10:12

Ik begrijp de neiging om alles van de VVD als sluwe strategie te bestempelen, maar dit is toch niet zo’n raar idee?

E-Burke | 16-11-18 | 10:12 | 5

*dat hij een politicus is.

E-Burke | 16-11-18 | 10:20

Bij de vvd gaat het alleen om beeldvorming en niets anders.

Hebbiehemookweer | 16-11-18 | 10:21

Tja, zinnige voorstellen moet je met argwaan benaderen. Het liefst een cordon sanitaire, dat helpt altijd.

HA BIER!1! | 16-11-18 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl