Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam zeurt. Tijd voor een nieuwe naam

Klaagsko. Zanikum. Mekkerdam. Dreinorgelstad. Huilië van Het Noorden.

Social

De Amsterdammer. Ooit een goedgebekte goser cq tof wijf met humor om te lachen en het hart op de tong, nooit te beroerd om ze muil open te trekken als het niet zint. Tegenwoordig een bange kwezel in een ecowijk die met decibel- en fijnstofmeter op z'n balkon springkussens, rolkoffers en bierfietsen zit te turven/fotograferen en dan De Gemeente gaat bellen. Sterkte ermee, Stopera!

Social
Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

De laatste keer we er na dik twee uur gillend weer vertrokken, wat een rot stad is het geworden.

jaap932057795966 | 23-04-19 | 21:12

Wij willen niet dat Amsterdam Zaanstad gaat annexeren, maar voor de goede orde zou het beter zijn als Amsterdam door een groep randgemeenten onder leiding van Haarlem en Zaanstad ingelijfd zou worden.

Brulboei_61SB | 23-04-19 | 21:09

Als wij ons hele land eens als groot Amsterdam beschouwden,zijn wij van Amsterdam af en is het gewoon een buitenwijkje. En weet iedereen Amsterdam te vinden,want dan zetten wij hem op de kaart. Buitenlanders uit grotere landen lachen ons uit,dat wij 2 uren te ver vinden van west naar oost.. Zij reizen in hun grote miljoenensteden minstens 2 uren naar hun werk.

Jan Onbewoond | 23-04-19 | 13:08

Amsterdam, het gehucht onder de wereldsteden.
Amsterdam is een metropool zei iemand laatst nog. Lang niet zo gelachen.

Bin Bash | 23-04-19 | 11:11

Zelf kiezen om daar te wonen, en er dan over klagen.
Ik ben in ieder geval blij dat die zelfkastijders lekker daar blijven wonen.
Dan blijft het in de provincie ook nog een beetje leefbaar.

mark1487 | 23-04-19 | 09:36

Weinig nieuws, gebeurt in meer centra. Horeca/festivals die er al, soms tientallen, jaren zitten worden weggetreiterd. Gemeentes geven toe, want de nieuwe mensen hebben geld/invloed.

Imho zouden b.meesters en g.raden middelvinger moeten opsteken. Ga je (midden)in de stad wonen, dan wen je er maar aan! Mits niet te belachelijk uiteraard.

Jaren geleden in rdam, met vergunningen om op straat te mogen spelen. Toegegeven, straatbeeld werd verziekt door hele vele zigeuners oid. Maar wat een gezeik/geklaag/gejank, ook door winkeliers overigens (hoe triest ook). Weet niet hoe het nu is daar, dat was meteen de laatste keer.

Kleine_Deugniet | 23-04-19 | 09:04

De uitdaging is ervoor te zorgen dat al dat zeikvolk wel blijft denken dat ze echt in die kutstad moeten en willen blijven wonen. Want als het niet in 020 blijft komt het alleen maar de minder onleefbare stukken van Nederland verzieken.

soggert | 23-04-19 | 08:21

Ik stel voor om het HELL te noemen en de gehele stad rood te verven!

ZwarteDag | 23-04-19 | 01:57

Rottepalen?

beter-laat-dan-nooit | 23-04-19 | 00:30

Amsterdammers bestaan al lang niet meer, die zijn de afgelopen decennia verhuisd, weggetrokken, er is nog alleen maar import die heel hard roepen dat ze Amsterdammer zijn en dat ze hip zijn, en beter dan wie dan ook. oh ja en we hebben natuurlijk altijd nog het andere soort import.... Dus Amsterdam zeurt niet, het is die import die zeurt omdat ze geconfronteerd worden met hun afkomst...

oh nee he | 23-04-19 | 00:20

Amsterdammermeer?

kloopindeslootjijook | 23-04-19 | 00:17

Met 4 miljard euro schuld kan die stad me geen last genoeg hebben van alles wat geld of elders vreugde oplevert.

schoon-schip-maken | 23-04-19 | 00:15

Kletskoek. Woon in een sociale huurwoning, zonder bakfiets of Tesla en de boembasdreunterreur is onverdraaglijk tussen april en november. Ramen dicht, oordoppen in, botten dreunen door het lijf door de bassen. Voor de rust naar zuidoost verhuist maar met alle 'feestjes' bij Gaasperplas en Kwaku ( ooit een voetbaltoernooi met stalletje verbrande saté, nu 15 herriefestivaldagen) achteraf een slecht idee. " Dan moet je maar niet in Amsterdam gaan wonen" Ik woonde er al. Sinds mijn geboorte 64 jaar geleden. Vier die feestjes lekker in je eigen dorp en laat ons wonen, werken en vooral slapen!

Kalofagas | 22-04-19 | 22:15 | 2

De enige tata in de Bims? Respect, zet die boks g...

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-19 | 23:23

De boembasdreunterreur is vooral daarom zo ondragelijk omdat hij volkomen overbodig is. Lelijke muziek, bestemd voor onmuzikale oren kun je rustig op een tiende van het gebruikelijke volume draaien. De doelgroep merkt het niet eens. Ik ben bang dat een deel van het plezier dat knopjesdraaiers eraan beleven bestaat uit het element van terreur.

JvanDeventer | 23-04-19 | 09:48

Amsterdam is te druk, iedereen op een kluitje.

lingo star | 22-04-19 | 22:10 | 1

Lekker druk, niks mis mee. Uitrusten doe ik wel op het kerkhof.

medusa324 | 22-04-19 | 22:24

Hé je droom komt uit je eigen veel te dure appartementje in Amsterdam.
Je kan de provinciaal wel naar Amsterdam halen maar het blijft een provinciaal

Jacktheflipper | 22-04-19 | 22:02 | 1

Alle waar naar z’n geld. Te duur, te duur? De duvel z’n moer, die is te duur.

medusa324 | 22-04-19 | 22:26

De rasechte traditionele Amsterdammer wiens voorouders daar ook woonden, zijn op wat uitzonderingen na, allang 020 ontvlucht.
Nu zitten milieuterroristen in de raad, en willen een groot dorp vd stad maken.

De-Glijdende-Rechter | 22-04-19 | 22:01 | 1

Inderdaad, ik ben destijds ook weggevlucht uit Mokum. In huidige mijn mooie semi-plattelandsgemeente begint de islamisering hier helaas ook al toe te slaan in de vorm van apothers uit Aleppo die graag shishapijpen roken in de voortuin, terwijl de buren gewoon werken voor hun geld.

donkeyman | 22-04-19 | 23:45

Gewoon Amsterdam, dat was het, dat is het, dat blijft ut.
Waarom zou je je gaan vernoemen naar trieste import en de apologeten.
Groot Hamasink (Doetinchem) , Halsema (Enschede), Sharon Dijksma (Hoogkerk/Groningen) en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Nimby volk die verschoont wensen te blijven van de overlast waar ze jouw mee opzadelen.
Gevoelig voor stadstuintjes, paaltjes plaatsen op ventwegen tegen vermeend sluipverkeer waardoor bereikbaarheid de nek wordt omgedraaid, herprofilering van straten(hier net achter de rug) met als resultaat dat parkeren opeens een probleem is waar dat niet eerder het geval was etc.etc., ook gevoelig voor suggesties als een avontuurlijke speeltuin en iets uitdagends voor kleuters,en verdomd een paar van die bakfietsmormels hebben hun slakistjes, hun paaltjes, idee om van parkeerplaatsen mini speelplaatsjes te maken wordt welwillend beschouwd hebben we inmiddels begrepen. Een lekker trapveldje met een paar doeltjes? dat wil er nu net niet in, waarschijnlijk te ordinair of zo, je wordt er s....tziek van. Maar dat is niet de bedoeling, het is voor ons, dat we dat nou nog niet hebben begrepen.
Dus cabaretier Eva Crutzen, zolang jij nog op dit soort mensen en partijen stemt, wordt er niets gefixed alleen de nek omgedraaid, voor de leefbaarheid (hun leefbaarheid), misschien de volgende keer in het stemhokje toch eens een andere keuze maken.

bwanabanjo | 22-04-19 | 21:57 | 1

Pol Pot kreeg de steden wel stil.

Jacktheflipper | 22-04-19 | 22:05
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 22-04-19 | 21:39 | 2

Geklaag is terecht. Natuurlijk is er in een stad meer rumoer, maar het is lastig leven als je gedwongen wordt om rekening te houden met hersenlozen die de stad als hun eigen speelplaats/festivalterrein/afvalstort zien. 'Hoort nou eenmaal bij de stad' vind ik een zwaktebod van mensen die te lui zijn om rekening te houden met hun medemens. Als je het gek of stom vindt dat mensen klagen, dan moet je je maar uitleven op een plek zonder mensen.

Diotima | 22-04-19 | 21:34 | 2

Of wonen op een plek zonder mensen.

BrokenTipi | 22-04-19 | 21:53

Het is helemaal uit de hand gelopen. Vroeger, opa vertelt, hadden we in Geleen opeens Pinkpop. Iedereen, jong en oud, keek er naar uit. Het was dan ook een enkele dag in het jaar en niemand die er echt een probleem mee had. Gehouden in een sportpark midden in een prachtige villa wijk.
Tegenwoordig in Amsterdam baal je al bijna als in de lente het zonnetje begint te schijnen want dan weet je dat de festivals er weer aan komen. Een feestje is leuk maar ieder weekend dat gebonk in de verte is om op te schijten. En zou het dan tenminste echt een maatschappelijk doel dienen, nee het is een en al commercie.

jos verstoppen | 23-04-19 | 00:08

Al die kutboeren die zo nodig in die kutstad moeten gaan wonen omdat ze denken dat ze dan geen kutboeren meer zijn maar echte globalisten. Maar wel zeiken over alles wat geluid maakt. Al draai je van trommelaars wel door trouwens, op Ibiza heb je zo’n populair strandje waar ook elke dag bij zonsondergang een zooi van die leipen trommelen, echt niet dat je daar inwoners ziet. Nee, allemaal kutboeren op vakantie die staan te kijken, een beetje bangig voor al dat vreemde.

captainobvious | 22-04-19 | 21:30 | 1

Met nadruk op dat Amsterdam een metropool is. Gniffel!

BrokenTipi | 22-04-19 | 21:53

Wordt een beetje vermoeiend inderdaad. Tijd voor iets nieuws. Heb ondertussen wel genoeg van gekopieerde nieuws items, zeur items tegen linkse zeur Amsterdammers en nekschot met zn wekelijkse huil plaatje tegen moslims. idd tijd voor een nieuwe naam.

Slabak | 22-04-19 | 21:22

Leuk. Al dat nieuws over amsterdam.

Promedio | 22-04-19 | 21:18

Mag ik witte fosfor voorstellen voor de gehele stad?

Sliptong | 22-04-19 | 21:11 | 1

Met een snifje agent orange doen?

Kladderadatsch | 22-04-19 | 22:29

Groen Amsterdam.
Zag op TV dat klimaatactivisten zich in Londen hebben vastgeplakt op straat....
de politie heeft ze daar moeten los trekken.
Let maar op - weldra zien we dit ook in Amsterdam.
GroenLinks vindt dit prima... geen gele maar groene hesjes.

sociaal_econoom | 22-04-19 | 21:10 | 1

Waarom laten ze die gasten niet gewoon liggen.

Kaas de Vies | 23-04-19 | 08:44

Volgende keer maar wietplantjes op het paasvuur, zo ruikt het daar de hele dag nl.

Tjemig | 22-04-19 | 20:54

Zeiken hoort bij Amsterdam. Dus dat hebben die import-Amsterdammers prima begrepen. Wat ze niet begrijpen is dat je niet zeikt over drukte en reuring, want dat hoort bij de stad. Als je rust wil, ga je lekker in een bejaardenhuis zitten of op een groen kerkhof. Daar hebben ze Baarn e.d. voor uitgevonden. Dikke doei!

medusa324 | 22-04-19 | 20:43

Amsterdam.. het dorp dat al zooo lang een stad wil zijn...

Epistulae_Morales | 22-04-19 | 20:42 | 3

Enigste stad van Nederland.
En ja, enigste is geen ABN.
Is Amsterdams.

medusa324 | 22-04-19 | 20:46

@voorbips | 22-04-19 | 21:24: wat jij wil. Lopend door de Bloedsteeg kan het zo maar de engste stad van Nederland zijn.

medusa324 | 22-04-19 | 22:20

Weer een Amsterdam topic? Gaap

Retepsteeltje | 22-04-19 | 20:38

Het is een huilstruikenpark. Wat een jankers. Je wilde toch bij een leuk park wonen? Dan weet je toch dat er mensjes met trommeltjes bezig gaan?

SDI | 22-04-19 | 20:38

Ik laat ze graag nog wat meer cultuur snuiven...#Restje paasvuur nog wat oppooken doet..

Nuchtere_Tukker | 22-04-19 | 20:33

haha 020 doei

glaaf | 22-04-19 | 20:32

Smokum.

Tjemig | 22-04-19 | 20:18 | 1

Ik rol over de floer . Hahaa

grapo | 22-04-19 | 22:17

Jammerdam dus .

ghetto-is-back | 22-04-19 | 20:12

Als RotterdammerT zijnde is mijn visie uiteraard niet objectief, maar zou het niet verstandiger zijn om die gehele negorij af te laten zinken!?

RickVogelschrick | 22-04-19 | 20:07 | 2

De oplossing zit in jullie stadsnaam: paalRot.

Tjemig | 22-04-19 | 20:20

Of gewoon bombarderen, net zoals Adolf dat vroeger deed. Welk stadje was dat ook alweer? Help me even, lul!

Von Knarrenstein | 23-04-19 | 00:00

Amsterdam: “Het land van ooit”.
In een ver ver verleden, toen de Provo’s gewoon vd Dam geschupt werden.

Ruimedenker | 22-04-19 | 20:00 | 1

In Amsterdam is vroeger altijd beter.
Anders is er niks meer te zeiken.

medusa324 | 22-04-19 | 20:48

Je ziet in alle grote steden hetzelfde verschijnsel. Groene jank-yuppen trekken vanuit kleine rustige dorpjes of het platteland de drukke vieze stad in...en proberen er vervolgens...een klein rustig dorpje of plattelandsomgeving van te maken.

Wil je bomen, weinig verkeer en geen festivals: blijf dan gewoon in het gehucht wonen waar je vandaan kwam. Hoe ingewikkeld is het?

De Libertariër | 22-04-19 | 19:45 | 6

Jaren geleden werden rondom tennisclub IJsclub Kralingen in Rotterdam, mooie woningen neergezet. Die tennisclub / ijsbaan is er dus al 100 jaar of zo, dus je had het kunnen weten. En ja hoor, ineens gaan al die jank bewoners klagen over ge-plok van tennisballen en licht van de lichtmasten

BASinnic | 22-04-19 | 22:01

@BASinnic | 22-04-19 | 22:01: Heb me daar in de jaren '60 en '70 wat afgeschaatst op die IJclub. Hoop chique de friemel.

RickVogelschrick | 22-04-19 | 23:48

@Y&T | 22-04-19 | 21:52: Heb je nostalgische artikeltje gelezen. Mis nog de pantserwagens van de Marechaussee en de lange lat vanuit het zijspan. Those were the days.

RickVogelschrick | 22-04-19 | 23:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou het gewoon Nelson Mandelastad noemen, met elke straat Nelson Mandelastraat 1, Nelson Mandelastraat 2, enz. Alle bruggen ook naar Mandela vernoemen, net als alle pleinen.

geenspam | 22-04-19 | 19:44 | 5

@skoftig | 22-04-19 | 19:49: Winnie Mandela is toch een besmette naam door haar frauduleuze activiteiten? Misschien toch liever Sylvana Simons. Kort ook zo lekker af: de 1e SS-straat, de 2e SS-straat, de SS-brug.

FrankVeer | 22-04-19 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Voormalig Nederlands Amsterdam

SamV | 22-04-19 | 19:44

Waren ze niet aan het BBQ-en in het park? De rook hoeft niet helemaal uit Duitsland te komen of anders de Gooise houtkachels en tuinhaarden.
Het is 24 graden maar dat ding moet aan.

voldemort | 22-04-19 | 19:33

AmstelBul.

indien Islam Bul inderdaad “vind de islam” zou betekenen, dan betekent Amstel bul dus “vind de Amstel”.

Mooie uitnodiging aan ongewenste (woestijn)import, “we-are-here” tuig en extreem-links gespuis dat niet kan zwemmen.

Kompromat | 22-04-19 | 19:32

Ze zoeken het maar lekker uit in dat shithole...

Arietjuh | 22-04-19 | 19:26

Oorlog tegen cultuur

MaxiCosi24 | 22-04-19 | 19:20

Ik snap werkelijk niet waarom GS hier weer een topic aan moet wijden. Amsterdam is toch al lang opgegeven door de rest van NL

wateenzeikweer | 22-04-19 | 19:17 | 1

GeenStijl zit zelf in Amsterdam.

Slabak | 22-04-19 | 21:31

Geen stad zo nep als Amsterdam. Grote bek opzetten over tolerantie maar tegelijkertijd een door de gemeenteraad goedgekeurde hetze tegen toeristen voeren.
In het college zit een partij (SP) die de gemeenteraadsverkiezingen inging met de leus: Amsterdam voor de Amsterdammers. Vervang Amsterdam en Amsterdammers door Nederland en Nederlanders en het land is te klein. Zogenaamd een internationaal georiënteerde stad maar men klaagt steen en been over het aantal internationale studenten op de 020-universiteiten.
Klagen over woningnood maar probeer ergens woningen te bouwen. Dan regent het bezwaarschriften die de bouw op z'n minst vertragen. Zichzelf kronen tot gidsstad qua diversiteit maar vraag eens aan zo'n hippe links stemmende gast wanneer hij/zij/het voor het laatst op bezoek is geweest bij een mocro-gezin. Nooit! Never!
En zo kunnen we nog uren doorgaan. Amsterdammers moeten eens nalaten om zichzelf neer te zetten als per definitie vooruitstrevend en tolerant. Dat is het gewoon niet!

Amsterdamsko | 22-04-19 | 19:11

Alles wat niet in Amsterdam hoort eruit flikkeren, schoon maken en opknappen.
Nieuwe naam moet dan worden Nieuw Amsterdam.

Bulldozeren kan/mag ook.

Gokmaar | 22-04-19 | 19:08 | 4

Nieuw Amsterdam bestaat al. Het ligt in Drenthe. Andere suggestie?

ljcoster | 22-04-19 | 19:34

@ljcoster | 22-04-19 | 19:34

JA!! gelijk omruilen!

Bakschuif | 22-04-19 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou het ook vervelend vinden als ik als witte rijke groenlinkser in Amsterdam last had van rook uit Berlijn.

Jezus_Boeddha | 22-04-19 | 18:58

Ik zou het gewoon Amsterdam noemen, qua handelsmerk voor gezeur.

bisbisbis | 22-04-19 | 18:56

Heeft niet veel te maken met Amsterdam.
Het is een type mens.
Bij ons en een naastgelegen dorp, kopen ze boerderijtjes op om er een “woonboerderij” van te maken.
Vervolgens beginnen ze te zeiken over de buurman, die koeienboer is.
Stront vinden zij stinken...
Ouwe vd Valk zei het al eens
Op het platteland “ruikt” het naar poep en in Amsterdam “stinkt” ‘t naar parfum.
Arrogante succesnummers, Bah!

Ruimedenker | 22-04-19 | 18:47 | 1

Boer !!
(.... hihihi.....)

Bakschuif | 22-04-19 | 19:48

Waar is tie gebleve , die goeie ouwe tijd . Toen de lepel nog in de brijpot stond . Toen je de son nog in de see kon sien sakke . Alles wordt anders en zo is het leven , ik zou het leven maar nemen anders neemt het leven jou .

Minus Richels | 22-04-19 | 18:47

Femkedam

SanderEvers | 22-04-19 | 18:45 | 1

Teveel eer.

CalamityJane | 22-04-19 | 18:58

In de *kuch* grote stad willen wonen en dan nuilen over een beetje geluid.
Stumperds. Sneuneuzen. Allemaal.

Whisper | 22-04-19 | 18:40 | 1

Van de oorverdovende stilte van het platteland weten ze ook geen houding aan te nemen. .... we hoeven ze dus niet op te trommelen .

ewout56593235 | 22-04-19 | 19:03

Jammerendam
gejeremieerkum

Ruimedenker | 22-04-19 | 18:36

Wikipedia : Klaag Vaak, oftewel het Zoutmannetje, is een fictieve kabouter die zou komen om kinderen enkele korrels slaapzout in de ogen te strooien, zodat ze jankerig wakker worden. Het Zoutmannetje zou in Amsterdam wonen.

Castor12 | 22-04-19 | 18:35

Met Jordanees bloed en onder de Kolenkit opgegroeid... Het is allemaal import nep Amsterdammers.... Ik woon er niet meer ze mogen Amstelamabad zo van me hebben voor niks.... Want weg is de gein...

ZwarteRiek | 22-04-19 | 18:29 | 9

Eens. Stad is dood. Nog wat stuiptrekkingen in de voorsteden van wat het ooit was en een zootje nep in hun geflipte yuppen-reservaat of in de buitenringse ghetto's. Wat er nu zit houdt niet van de stad. Gaat alleen nog om de centen en anders niet.

Bakschuif | 22-04-19 | 19:11

@CalamityJane | 22-04-19 | 19:02:
Ik ben inderdaad leuk, dat heb je goed gezien. Goed, dit <<< is een minder goed voorbeeld, maar... I'll be back. Al was het maar om jou een plezier te doen.
En hou aub op met dat achterlijke 'U'. Dat past niet bij GS.
Kijk. gratis tip!

Ichneumonidae | 22-04-19 | 19:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Twitter is geen nieuws en 10 tweets geen ophef.

menage | 22-04-19 | 18:27

Zeuren en drammen, het is een vak apart.
Zit hier halverwege het land op mijn balkon van de zon te genieten, niks geen paasvuur-stank of wat dan ook.

EefjeWentelteefje | 22-04-19 | 18:20 | 1

ik denk wel dat je schrikt als je een dag geen verkeer, industrie, een stinkgracht en niet geleegde vuilnisbakken meer ruikt omdat dat ietwat overstemt wordt door een groot houtvuur..

Epistulae_Morales | 22-04-19 | 20:47

Dramsterdam.

Cor Netto | 22-04-19 | 18:19

Kinderboerderij Gliphoeve steekpartij . Is dat nog nieuws in die prachtige stad? *Proest*

onfray | 22-04-19 | 18:03 | 2

En de geiten geroofd?

Vuurwezel | 22-04-19 | 18:07

Da's best wel nieuws! Dat gezeur over die handgranaten ben ik inmiddels wel een beetje zat.. Get over it.

geen koning | 22-04-19 | 18:17

Zo te zien is er niet veel verandert qua mentaliteit. Nee, parkeren is al jaren 80 al een probleem, maar wat moet je in godsnaam met een auto in West? Ik wens mijn ex-buren die 350 dagen per jaar een kampeerauto voor de deur hadden staan nog steeds een voortijdige dood met pijnlijke en lange doodsstrijd toe.

Analia von Solmsch | 22-04-19 | 18:01 | 1

Lol. Sommige mensen kun je maar beter niet tegen je in het harnas jagen.

MickeyGouda | 22-04-19 | 18:13

Dramsterdam zou toepasselijk zijn.

kwakindezak. | 22-04-19 | 18:00

Een Amsterdammer is iemand die er geboren en getogen is. Het is mijn indruk dat de stad voornamelijk uit import -migranten, expats, BN’ers en provinciale bestaat. En dat zijn de zeikerds. Amsterdammers vind je in Almere, Lelystad, Uithoorn, Mijdrecht, Purmerend en Hoorn.

Bigi Bana Boy | 22-04-19 | 17:55 | 12

Iedereen van waarde is er al lang uit, wat zullen we er 's mee? Suggesties?

Bakschuif | 22-04-19 | 19:15

De toffelemonen zitten allang aan de costa's.

Pelforth | 22-04-19 | 20:10

Almere, Lelystad, Uithoorn, Mijdrecht, Purmerend en Hoorn zijn stuk voor stuk Vinex wijken...

Epistulae_Morales | 22-04-19 | 20:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Amsterdamned ?

Bolder | 22-04-19 | 17:55

Krijg je ervan om als 2 verdieners met een postzegel van 4 ton, een niet te betalen parkeerplek in een wijk of 2 verderop en met uitgeprocedeerden krakers als buren, je op groen links of d66 stemt.

Vette pech... het is jullie gegund.

theJ71 | 22-04-19 | 17:51 | 2

Kan het niet helpen, maar volledig eensch.
Sterkte overigens voor de authentieke non-dram66/GL stemmende Amsterdammers, hopelijk vindt u spoedig een goed en betaalbaar heenkomen.

EefjeWentelteefje | 22-04-19 | 18:21

Volgens mij bestaan er tientallen experimenten met ratten die exact hetzelfde gedrag vertonen als het aantal te hoog wordt per gebied..

Epistulae_Morales | 22-04-19 | 20:45

Het zijn meestal die wijven die wanneer ze thuis komen met Pasen ineens hun moerjstaal zijn verleerjd. En dat iedereen zo achterlijk is gebleven.
Vriendje Taco op sandalen heeft grote woorden over fijnstof en Trump. Ook vindt hij dat moeder een slecht rolmodel is geweest voor haar dochter.
En of pa nog wat over heeft voor een kunstruimte, want anders horen ze er niet bij in Amsterdam.
Want ja, dochter is zwanger, het leven is duur en laat wat hem betreft van alles aanwaaien.
Als het maar geen fijnstof is. En Trump.

Oprisp | 22-04-19 | 17:51

Her is geen zeuren als het terecht is. Noem het Hellegat aan den Amstel.

GormSuil | 22-04-19 | 17:48

Check anders even waar de grootste zeiksnorren origineel vandaan komen. Grote kans dat het import is. Die vinden zichzelf heul erg gaaf maar gunnen een ander niks.

Rest In Privacy | 22-04-19 | 17:45

Ik heb hier aan de rand van Den Haag nou echt niets gemerkt van paasvuren, op een wat gekleurde zonsondergang na... Wel wat van lokale bbq'ers.

Vuurwezel | 22-04-19 | 17:45 | 1

Logisch als je aan de kust zit!

BaldEagle | 22-04-19 | 19:02

Prima toch wanneer ze hun gezondheid en rust belangrijker vinden dan het binnenkoppen van de laatste te verdienen euro's aan toeristen of chemische industrie.
Zelf zou ik het mooi vinden wanneer wij in Brabant al zo ver waren. Hier heb je Eindhoven Airport met goedkope Ryanair-vluchtjes. Daar wordt netto nauwelijks een cent aan verdiend (winst 2018 12 miljoen), maar zet wel een miljoen mensen in het kabaal en de kerosinedamp/fijnstof. Maar ja, werkgelegenheid is nog altijd een valide argument, ook wanneer er vanwege arbeidskrapte honderdduizenden Polen geimporteerd moeten worden!

Kortom: in Amsterdam hebben ze soms zeker wel gelijk wanneer ze niet 24/7 tienduizenden dronken Engelse toeristen willen, maar liever minder en goed verdienende Japanners en Chinezen.

du Roi Soleil | 22-04-19 | 17:44 | 2

Prima tegel. tot het stukje achter de laatste komma.

geen koning | 22-04-19 | 18:11

Het lijkt me evident dat al decenia lang Amsterdam een soort hippie walhalla, een hoeren en drugs pretpark en een toeristenmagneet van jewelste is. Iedereen die er woont weet dat. Dan kun je er natuurlijk blijven wonen.. maar daar kies je dan zelf voor. Voor de lusten ( die schijnen er ook te zijn, zoals cultuur en lekker dicht bij alles wonen, zoals Schiphol,..) en ook de lasten.
En zo niet, dan behoor je gewoon tot die 90% van Nederland die er ook niet wil wonen.

Epistulae_Morales | 22-04-19 | 20:54

Waar bemoeit Amsterdam zich mee? Kssst.

Mart6037 | 22-04-19 | 17:42

Islamabad aan de Amstel. Toch?

LiniaalRectaal | 22-04-19 | 17:39 | 2

Dat is redelijk achterhaald, kan ik u zeggen. Wat je ziet is een gron linkse hipster biotoop, waar voor de vorm wat 'ongedocumenteerden' een opgepoetst plekje krijgen tussen de koffiebars en de foodtruck festivals. Jaren van links beleid hebben de stad onbetaalbaar gemaakt voor wat ooit de linkse achterban was. Die zitten nu in de randgemeenten. En stemmen vloekend FvD.

Dr_Prepper | 22-04-19 | 18:02

Troublepur aan de noordzee.

Jezus_Boeddha | 22-04-19 | 19:01

Nieuw toeristisch 'hoogtepunt' in 020, een semi trendy bankje in de Pijp.
https://www.parool.nl/ps-stadsgids/dit-bankje-in-de-pijp-is-een-bedevaartsoord-voor-influencers~a4626308/?utm_source=link&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=paid&hash=d4d569bec1304f78bd6e86e31d4028c9eb06f162

Jan Leul | 22-04-19 | 17:39

Woon in 020 Centrum,geen last van mijn lage hypotheek,geen last van parkeer probleem want garage,geen last fijnstof niets nada,ook geen last van al dat volk dat afgeeft op Adam en ergens in de provincie in een hut konijnen lopen te fokken en zuivere lucht lopen in te ademen.

dutchwindmill | 22-04-19 | 17:45

Verschrikkelijk dit!

Roetveegje | 22-04-19 | 18:25

Mokkum

Arne Appelmelk945599 | 22-04-19 | 17:35

Woon zelf in 020, in een duurdere buurt. Kwestie van keuze;).
En serieus, nergens last van.
Al dat gezeik over Amsterdam, manmanman. Nee, je moet in Schubbekutteveen gaan wonen.

Ichneumonidae | 22-04-19 | 17:33 | 16
-weggejorist-
Ichneumonidae | 22-04-19 | 18:47

@Ichneumonidae | 22-04-19 | 18:47:
Heb je wel vaker met socialisten zoals jij, die gaan in hun eigen wanen geloven terwijl de werkelijkheid iets heel anders laat zien.
Jij lijdt eigenlijk onder jouw bestaan en met wie je dat deelt, nietwaar?

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 18:54
▼ 13 antwoorden verborgen

Geluid van een festival of trommelaars in het park, OK.. Maar verfnevel die zichtbaar op auto's neerslaat? Lijkt me een terechte zorg. Is daar meer over bekend?

Williz | 22-04-19 | 17:30

Amsterdam is een pretpark, overlast is een gegeven, je struikelt er over de toeristen en omgekeerd, parkeren is ruk, en alles is er te duur. Als je dat niet wil, ga er dan niet wonen of verhuis. Dan zetten we er een hek omheen, we heffen entree en we noemen het Het land van Klooit.

Muxje | 22-04-19 | 17:25 | 1

Top! En in de P+R kun je dan kamelen huren.

Bakschuif | 22-04-19 | 19:19

Deugdam. Of Deugddam?

SaintNick | 22-04-19 | 17:24

Dit is typisch zo'n stokpaardje van de massamedia-activisten. Geen hond die er last van heeft, maar het ze blijven het op de agenda plaatsen. Net als zoals die hele kunstmatige Zwarte Piet discussie.

obominotie | 22-04-19 | 17:24 | 1

Hoe wil je anders je kolommen vullen, als je de islam niet wil noemen?

Janas | 22-04-19 | 18:00
-weggejorist-
klowiepowie | 22-04-19 | 17:21

Schapen in een kudde die klagen over het geblaat.

Harry Turtle | 22-04-19 | 17:20 | 1

Kippen in de rennen, die tokken over het hok.

Dr_Prepper | 22-04-19 | 18:03

Je mag overal over klagen behalve over linkse indoctrinatie op universiteiten en scholen.

Gerf | 22-04-19 | 17:19

Maar dit wilden jullie toch? Zo u stemt, zo zal geregeerd worden.
Deal with it...

Parel van het Zuiden | 22-04-19 | 17:16 | 7

@copywriter | 22-04-19 | 17:37:
Alsof het elders in Nederland/de EU beter is. Die warmtepompen en die windmolens moeten en zullen er komen. Men heeft besloten en zo zal het geschieden. De burger mag bukken en betalen en betalen en betalen... Of ben ik nu te pessimistisch?

kweethetooknietbeter | 22-04-19 | 17:45

De enige die hier zeurt ben jij, daar heeft Kalk een punt.
Je zeurt eigenlijk altijd, met de humor van een doodgeboren mestkever.

Get a fucking life.

Ichneumonidae | 22-04-19 | 18:09
▼ 4 antwoorden verborgen

IAmsterdam zegt toch alles al?

watergeus | 22-04-19 | 17:12 | 1

Inderdaad, een hoop ezels die er wonen.

azijnseikerT | 22-04-19 | 17:39

Video: eerste paasdag in 020, effe lekker met z'n vijven driften op een kruispunt.
https://www.at5.nl/artikelen/193443/meerdere-autos-driften-rondjes-op-kruising-hoofdweg-en-postjesweg

Jan Leul | 22-04-19 | 17:11 | 4

@Zenzeo | 22-04-19 | 17:27: Hoor ook veel getoeter in het filmpje en heb het idee dat er veel meer auto's bij betrokken zijn. Turkse bruiloft, viering aanslagen Sri Lanka ?

Jan Leul | 22-04-19 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb zes jaar daar zo in de randstad mogen werken. Het zijn niet de Amsterdamse/Den Haagse/Utrechtse/Rotterdamse aboriginals die zo lopen zeiken. Het zijn de roggels. De almaar drammende groene import.

Leptob | 22-04-19 | 17:11 | 2

de echte amsterdammert heeft welliswaar een grote bek maar is prima te pruimen .zegt waar het op staat en accepteert dat ook andersom .

bowlfabriek | 22-04-19 | 17:15

@bowlfabriek | 22-04-19 | 17:15: Amsterdammers wonen inmiddels in Purmerend, Hoorn, Almere, Lelystad. Wat er in 020 bestaat tegenwoordig uit allochtonen, rijksgenoten en GL deugers uit andere Hollandse steden / dorpen

Jan Leul | 22-04-19 | 17:19

Verlaat de grootstad. Het is zoveel beter leven in een suburb, stadje of dorp. Minder lawaai, minder van alles wat slecht is (ook, je weet wel). Goed in alle opzichten.

De_Veelvraat | 22-04-19 | 17:09 | 1

Nee, laat die Nimby's daar lekker blijven. De rest van het land moet niet deelnemen aan dat sociaal experiment.

Deflatiemonster | 22-04-19 | 17:12

snuif het vuil waarin gij de moraal predikt.

horsteknots | 22-04-19 | 17:08 | 1

Ehh... ik heb hier aanvankelijk Volendam of Urk op het netvlies, maar ik denk dat je iets anders wilt zeggen. Kom ik een beetje in buurt als iemand tegen Rutte zou zeggen, snuif eens effe aan die amsterdamse paasgranaat voordat je over vaasjes gaat zeveren? Ik probeer maar wat hè?

Bakschuif | 22-04-19 | 19:23

Amsterdam moet sowieso zijn waffel houden maar die paasvuren vind ik echt een idiote traditie. Ik overweeg dan ook volgend jaar te protesteren bij een paasvuur met mijn "Paasvuren zijn racistisch" t-shirt. Wie gaat mee?

SuqMadiq | 22-04-19 | 17:06 | 4

SuqMadiq, de kookpot en de grillplaat ligt al voor jou en jouw maten klaar. Mjum, mjum, mjum. Ook namens de andere inboorlingen al vast van harte welkom toegewenst.

BigKnor | 22-04-19 | 19:11

je verplegers, denk ik...

Bakschuif | 22-04-19 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker laten zeuren, ze zullen zichzelf wel ruiken die vieze ongewassen groenlinkers.

de uitbater | 22-04-19 | 17:05

Vergeet niet het gezeik over de stankoverlast van de Paasvuren.... Overigens ook geluidsoverlast nu in Enschede.

Mannes | 22-04-19 | 17:05

Wel uit de hoogte vertellen dat je in Amsterdam woont maar je dan gedragen alsof je in de provincie bent. Dit weet je toch als je in een stad gaat wonen, verkopen/ RB&B-en of niet zeiken.

marrretje | 22-04-19 | 17:04

Zeiklamsterdam. Voor al uw booslims, alcoholisten en overige zeikerds naar keuze. Zelfs voor Patricia Paay. Lekker inclusief dus.

Kapitein Stijlvol | 22-04-19 | 17:04
-weggejorist-
Vonkentrekker | 22-04-19 | 17:03

Amsterdam Zeikdistrict

PresidenteDeConjovia | 22-04-19 | 17:02

Amsterdam is niets van wat het opgeeft te zijn.

Jan Passant mk2 | 22-04-19 | 17:01

Zomaar wat ingezonden brieven in het Parool door 'Amsterdammers'

'Als homo hoor je er niet bij in de Arena'
https://www.parool.nl/opinie/-als-homo-hoor-je-er-niet-bij-in-de-arena~a4625654/

'Het Parool noemt het feest. Ik noem het asociaal gedrag'
https://www.parool.nl/opinie/-het-parool-noemt-het-feest-ik-noem-het-asociaal-gedrag~a4626235/

Jan Leul | 22-04-19 | 17:01 | 3

"De multiculturele samenleving brengt vele voordelen, bijvoorbeeld nieuwe culinaire tradities (...).

Vele voordelen, maar mensen weten er steevast maar één te noemen.

MickeyGouda | 22-04-19 | 17:07

@MickeyGouda | 22-04-19 | 17:07: En voor een Marokkaans restaurant -wat inderdaad prima eten is- heb je toch echt maar een handjevol Marokkanen nodig. Een veelvoud aan nationaliteiten is ook niet het probleem. Geheel niet. Probleem is die twee dominante immigrantengroepen, die ook nog verenigd zijn onder een religie.

Dr_Prepper | 22-04-19 | 18:05

Er rijdt zojuist een motor door de wijk een paar straten verderop en voorbij de achtertuin van 20 meter diep en dan nog 200 meter landbouwgrond, suist af en toe een auto over de provinciale weg.
De provincie, he bah, je zal er maar willen wonen. In dat vrijstaand huis op 600 vierkante meter voor 250k.
Al het noodzakelijke in eigen dorp te krijgen, de rest op maximaal een kwartier rijden.
Geen parkeerkosten, wel de parkeerplaatsen. Kroegen tot 2.00 open, snackbars tot 23.00. Wel toeristen, van de categorie dikke beurzen, geen overlast daarvan. Etc..

Alleen tja, de lokale supermarkt is op zaterdag wel maar tot 17.00 open. Dan zal ik daar maar een klacht over indienen want ik heb ja niks te klagen.

WasHetMaarMakkelijk | 22-04-19 | 16:58 | 4

Klinkt als oost Groningen. Ik word daar altijd zo somber...

Dr_Prepper | 22-04-19 | 18:06

@Dr_Prepper | 22-04-19 | 18:06:
Een kwartier rijden inclusief het huis verlaten, instappen, 50/80/50 rijden, kostenloos parkeren en de winkel binnenlopen.
Dan heb je het over goede faciliteiten in iets grotere dorpen binnen 5km.

Wat nou somber en "Oost-Groningen"?!

Het goede leven, na een week hard werken, op een betaalbare lap grond, in een betaalbaar groot huis. Met een stralende zon, schaduw van bomen in eigen tuin. Genieten van goed familiegezelschap met een lekker wijntje en goed, gezond en normaal eten.
Met 4 kinderen erbij die de ruimte hebben en benutten om te spelen, plezier te hebben, zich pijn te doen en doorgaan.

Op een dikje 5km van de Duitse grens, maar niks bijzonders te ruiken hier.

@ geen koning
Excuseer, koeien stank en modder hier. Verder niets te zien. Dooorlopen mensen!

WasHetMaarMakkelijk | 22-04-19 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Je kiest er zelf voor om in die treurnisvan een studentenstad te blijven wonen. Na je 30ste heb je gewoon niks meer te zoeken daar. Wegwezen. Mensen die daar nu nog wonen moeten niet zeuren. Je kiest er zelf voor om daar te wonen. Als je je een apartement kunt veroorloven in Amsterdam kun je ook ergens anders gaan wonen. Haarlem bijvoorbeeld. Bijna alles wat ook leuk is aan Amsterdam. Maar dan zonder de meeste dingen die volkomen kut zijn aan Amsterdam.

Blubberbazooka | 22-04-19 | 16:57 | 1

Ook geheel verlaten van de dingen die wel leuk zijn aan Amsterdam, helaas.

geen koning | 22-04-19 | 17:52

Laten we eerlijk zijn: op dit soort overlast zit niemand te wachten. Ik begrijp dat de Amsterdammers hun eigen stad terug claimen.

MickeyGouda | 22-04-19 | 16:57 | 5

@Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:06

Mijn nick is toch wel een weggever. Hierna rest alleen nog een vliegtuig met een banier. En voor wat betreft dat terug claimen: steeds vaker gaan er stemmen op om het toerisme aan banden leggen. In dit kader worden ook al maatregelen genomen, getuige het onderstaande linkje.

www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artik...

MickeyGouda | 22-04-19 | 17:14

@MickeyGouda | 22-04-19 | 17:14:
Ik neem aan dat die nick een leugen is. En de rest ook.
Ik lieg nooit, dat je het weet.

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:29

@Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:29:

In tegenstelling tot andersom twijfel ik geen seconde aan jouw oprechtheid, Ongebluste. Daarom zijn je plempsels soms zo verontrustend.

MickeyGouda | 22-04-19 | 17:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja in Amsterdam wordt ook nog gewoond en is niet enkel een decor voor aso’s van buiten die al hun neigingen willen botvieren. Pleur op naar je eigen Vinexghetto

Titaantje | 22-04-19 | 16:56 | 5

Commentaar van een onderknuppel van buiten die ook wat wil vertellen. je mocht willen dat je een vinexhut had met oprit en grote tuin.
Is ook beter voor je larf.

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:26

@Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:26:
Achgos jongen heb ik die forensenbunker van je beledigd? Te duur gekocht en dus kun je mijn opmerking niet ongestraft laten.
Maar ik snap het wel, je hebt ook niet makkelijk met je onderwater staande hypotheekje.

Titaantje | 22-04-19 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo blij dat ik in een verkeersarm dorp woon.
Enkel met carnaval en als Sinterklaas met Zwarte Piet arriveren is hier een optocht met trommels.
Die dan ook gelijk het startschot zijn voor een lekker biertje. “Plop”

Het leven is zwaar | 22-04-19 | 16:55

Die Raymond vd Boogaard, klagerT over de trommels moet natuurlijk beter weten als Journalist, ex-NRC, nu oa Groene (aldus zijn twitterT) moet hij natuurlijk genieten van de diversiteit.

BrutusBosch | 22-04-19 | 16:53 | 1

Is toch terecht? Pleur op naar een repetitiehok of Afrika met je trommel.

Diotima | 22-04-19 | 21:39

D’66 wilde Amsterdam toch laten afscheiden van Nederland. Dit is jullie kans.

franck7020 | 22-04-19 | 16:50

Wat is er mis dan met die naam? Komt die ook uit de VOC of slaven tijd? Dan moet heel Nederland ook op de schop. Leeuwarden: Liouwert, Maastricht: Maastreeg.En Rotterdam : Rotjeknor.

Jan Onbewoond | 22-04-19 | 16:46 | 2

De naam Amsterdam is synoniem voor zeuren, stinken, geweld dus waarom een andere naam.

frank4444 | 22-04-19 | 16:50

@frank4444 | 22-04-19 | 16:50: het is een etterende wond vol push. Uitknijpen, agent oranje er overheen spuiten en opgelost. Geen lawaai meer.

Blonde Nel | 22-04-19 | 17:05

Zeurende Amsterdammers, totaal verdwaasd in hun bubbel, daar kan ik van genieten, zolang ze maar niet gaan verhuizen.

B.Spiritus | 22-04-19 | 16:45

Verbijsterend wat mensen blijkbaar bereid zijn de accepteren? Nachts eindeloos zoeken naar een parkeerplek en carport (niet krabben) . Sorry maar dan ben je toch echt geschift. De eerste eis die ik had bij een nieuw huis was een eigen oprit. Over een aantal jaren wordt het niet eindeloos zoeken naar een parkeerplek maar ook nog eentje met een laadpaal en als je er geen kan vinden nachts om 4 uur opstaan om alsnog te proberen anders is je auto volgende achtend niet geladen. Pure horror.

JanP999 | 22-04-19 | 16:44 | 4

@zazkia | 22-04-19 | 16:55: klopt. Hou je buitenlanders, studenten, zweefteven en hipsters over. Veel plezier.

The2Amendment | 22-04-19 | 17:03

@zazkia | 22-04-19 | 16:55: Daar zijn ze hard mee bezig in Amsterdam. Tarief is op het centrum na 6 euro per uur. Parkeerplekken worden opgeofferd voor hondepoep veldjes. Alle verkeerslichten staan constant op rood, op de Overtoom is er geen doorkomen meer aan.

voldemort | 22-04-19 | 19:23

Wel fijn op die pratijtjes blijven stemmen he? je moet tenslotte deugen...

lovekila | 22-04-19 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam zeurt, waar het eens heeft gelachen.

Giraf01 | 22-04-19 | 16:43

Nu begrijp ik waarom het in het oosten van het land stikt van de Amsterdammers. Voor hun pandje in de Amsterdamse binnenstad zitten ze hier in riante villa's. Helaas voor de Geldernaar en de Overijsselaar nemen ze hun koters en hun mentaliteit ook mee daarheen.

Echter ook de binnenstad van bijvoorbeeld Tilburg of Groningen is verpretparkt. Zo gaat dat kennelijk tegenwoordig. Tienduizenden mogen overlast ondervinden door een feestje van slechts honderden. En steden als Leeuwarden en Deventer hebben zelfs een voetbalstadion midden in de stad. Misschien is het tijd voor andere partijen ook in de lokale politiek.

mozaard | 22-04-19 | 16:39 | 5

Echte Amsterdammers?

marrretje | 22-04-19 | 17:10

@JanBrel | 22-04-19 | 17:07: Beetje een probleem: woon je in een hutje op de hei.. zijn er wel weer wat heikneuters die ook een zoveel honderd watt versterker hebben. Dat kost ook niks meer tegenwoordig.

jjg | 22-04-19 | 18:09

@JanBrel | 22-04-19 | 17:07: Probleem is dat (festival)geluid verder reikt dan alleen je eigen straat. De hele stad mag meegenieten als straks weer door duizend bezoekers 5 mei gevierd gaat worden met kneiterharde muziek die over de daken waait. 1000 bezoekers klinkt dan veel, maar is relatief bezien weinig ten opzichte van het totaal aantal inwoners van de betreffende steden.

En die bevrijding moet worden gevierd, natuurlijk. Maar niet zo.

mozaard | 22-04-19 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Sta je dan met je dieselverbod, de gehele skyline van Amsterdam was onzichtbaar door de rook. Stelletje linkse dram-idioten zou maar beter euthanasie plegen, zijn jullie van alle ellende af en wij ook. Haha. Aan de geur te ruiken zijn ze in Duitsland ook gelijk van hun chemisch afval af.

poisonivy | 22-04-19 | 16:37

Overigens, hebben jullie wel eens een bierfiets gezien?

Einde van de Domheid | 22-04-19 | 16:37 | 2

Wat is een fiets?

Tilburgse bluf | 22-04-19 | 16:44

Ja, als het goed is mag het niet meer in Amsterdam of het loopt af. Er was iets van een afloop periode.

marrretje | 22-04-19 | 17:12

En toch, het zal je auto maar zijn die onder de verf komt en in je longen. Maar blijkbaar is dat bij boeren in de provincie geen probleem.

2voor12 | 22-04-19 | 16:36 | 3

Klopt. Die staan niet meteen te janken en als ze er echt een probleem mee hebben lossen ze het zelf wel op.

amateurrr | 22-04-19 | 16:42

@mozaard | 22-04-19 | 16:45:
Ah dus dit zijn boeren? Anders even de pliesie informeren, die schijnt naar ze op zoek te zijn.

amateurrr | 22-04-19 | 17:15

Islamswarmstebad

Jos Tiebent | 22-04-19 | 16:36

Alle zeikerds zijn mooi gegroepeerd. Hou ze daar ajb.

Pislinq | 22-04-19 | 16:35 | 2

Da's 't punt nou juist. Ze verhuizen en masse naar het oosten.

mozaard | 22-04-19 | 16:40

@mozaard | 22-04-19 | 16:40:
Dat kunnen haast geen echte Amsterdammers zijn. Zoveel zijn er hier niet meer.

marrretje | 22-04-19 | 17:14

Amsterdam zeurt waar het eens heeft gelachen,
Amsterdam zeurt en dan voel je de pijn.
Amsterdam zeurt waar het eens heeft gelachen,
Amsterdam zeurt met drie jaar GL en weg is de gijn.

Boy Cot | 22-04-19 | 16:34 | 1

Je was me voor, zie ik.

Giraf01 | 22-04-19 | 16:44

Van de week mn Buurtapp account (dorpje) gedeactiveerd na een klagende buurvrouw over de kermis die hier in deze periode sinds in een jaar over 40 al staat, dat, en uit zichzelf weggelopen tuinstoelen, de kat die voor de negentiende keer als vermist wordt opgegeven en een mafketel die hondendrollen verzameld er vervolgens foto’s van maakt en vraagt of van elke drol de rechtmatige eigenaar zich even wil melden om deze op te halen.
De vrouw kon zichzelf niet meer verstaan in haar achtertuin door het geluid vd kermis, en het was maar een vraag (ja zo begint het, met maar een vraag) en de kinderen kunnen niet slapen, en ‘s ochtends gaat de wekker heel vroeg ...
Gelukkig veel andere inwoners die vonden dat ze niet zo moest zeuren.
Maar ik had haar en anderen door de gegeven voorbeelden van hierboven beledigd en het zou inderdaad maar beter zijn om me af te melden ...
Beledigd ...
Wat is er toch gebeurd dat iedereen en zn moeder vandaag de dag maar denkt beledigd te moeten zijn? Zucht de Buurtapp.
Voorbehouden aan die schijtstad? Ik dacht het niet.
Kusjes.

Ashtrey | 22-04-19 | 16:33 | 6

@Ashtrey | 22-04-19 | 17:00:
Dat jij niet met feiten om kunt gaan, is niet mijn probleem.
Linkse gestoorde import-amsterdammer.

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:03

@Ongeblustekalk | 22-04-19 | 17:03 Amsterdammer ... Nou kan ik veel hebben, maar nu ga je te ver! Hehehe

Ashtrey | 22-04-19 | 17:09

Ik heb in die groiep van hier 2 weken gezeten, ben er net zo snel weer uitgestapt. het lost niet de reden van oprichting van de groep op , wel wordt je er steeds oplettender van en ga je steeds meer denken dat er wat is. nadat ik er uit was, was de rust snel terug gekeerd.

lovekila | 22-04-19 | 20:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou is het wel zo dat er veel geluidstechnici zijn die van een modderig, drukkend laag houden. (Als tegenovergesteld aan strak, goedgeplaatst knakkig laag) die mogen best wel een keer een strafles op de SAE krijgen.

Einde van de Domheid | 22-04-19 | 16:32

Ongelooflijke zeikerds die Amsterdammers. Neem Baudet, of Nanninga. Oh wacht...

Prinsemarij | 22-04-19 | 16:32
-weggejorist-
Toninhocerezo | 22-04-19 | 16:32

Laat ze lekker wegrotten in dat stinkhol.

frank4444 | 22-04-19 | 16:30

Niet zo raar dat er veel gezeurd wordt. (Rijke/hipster) provinciaaltjes bevolken (al dan niet van belastinggeld) maakt het gros van de autochtone bevolking uit. Zij zijn rust gewend van de provincie en eisen op hoge poten en dito toontjes dat zij bijna dezelfde rust willen ervaren als de provincie. De aboriginal autochtoon is zeer verspreid over de stad (hoogste concentratie in Noord) en het gros daarvan is de stad uit. De allochtonen en expats veroorzaken doorgaans zelf het overlast.

Dan krijg je dus dit.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-19 | 16:30 | 1

Dat dus!

marrretje | 22-04-19 | 17:18

Groenei

HogeNood | 22-04-19 | 16:29

Maar het is wel de mooiste stad van Nederland met vriendelijke mensen. Reken ik de kwaaie moslims even niet mee.

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 16:29 | 7

@Ongeblustekalk | 22-04-19 | 16:34: ik ben een gelukkig mens en blij om van een aantal van die gebouwen af te zijn. Levensgevaarlijk om even omhoog te kijken. Heb je zo een advocaat of zijn maatje in je heupen geparkeerd. Prachtige stad inderdaad. Jammer dat ie gebouwd is voor paar duizend patriciërs. Klote dat het een schoolkantine voor doorgerookte en/of gesnoven italianen en amerikanen is geworden. Ik snap alle klachten zeer goed. Ik mis mijn 2 maal wekelijkse emmertjes met sop geenszins.

Langshetrandje | 22-04-19 | 17:05

Vonden de Duitsers en de Spanjaarden ook, het was, is en blijft een verradersstad.

miko | 22-04-19 | 17:36

@miko | 22-04-19 | 17:36:
Zegt iemand die kennis heeft aan verraders, wat maakt dat van jou?

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 18:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Niks geroken in Apeldoorn dus alles ten westen moet niet klagen.

sko | 22-04-19 | 16:29

VVE's zijn een soort fascistoïde kleinmilities, blokhoofden van het neo-fundamentalistisch kleinburgerlijkheidsfront.

Einde van de Domheid | 22-04-19 | 16:28 | 3

HOA's in Amerika schijnen nóg erger te zijn.

K. Letskoek | 22-04-19 | 16:32

Klopt, overal helaas.

Pislinq | 22-04-19 | 16:36

@K. Letskoek | 22-04-19 | 16:32:
Yup,en die hebben ook veel meer wettige middelen. Die kunnen je soms uit je huis zetten.

miko | 22-04-19 | 17:34

Allemaal het gevolg van het binnenhalen van gezinnen en 9 tot 5 werkers in een stad. Uiteindelijk resultaat: Capelle aan den IJssel.

arlen | 22-04-19 | 16:26

Ik heb ook een klacht over Amsterdam. Amsterdam en Amsterdammer komen veeel te vaak in de media. Krijg er de mokumse krab van.

Langshetrandje | 22-04-19 | 16:26 | 2

Jeukt dat?

Pislinq | 22-04-19 | 16:36

Dan doneer je aan geen stijl voor eleke keer dat Amsterdam niet genoemd werd.

zazkia | 22-04-19 | 16:56

De nieuwe provincialen wonen tegenwoordig in Amsterdam.
En de vrijheidslievenden (zie docu ''Brommers kiek'n'') op het platteland.

Ab Sconditus | 22-04-19 | 16:25

Amsterdam, je moet er echt héél graag willen wonen. Heel, heel erg graag. Slecht bereikbaar, ramvol, modderduur met werkelijk álles en geleid door een kliek van extreem linkse radicalen die heel Afrika gratis willen opvangen. Dan nog de tienduizenden blowende toeristen en half bezopen dagjesmensen en overal auto's.

Auto's en nog eens auto's.

Als je in die hel wilt wonen moet je niet teveel zeiken.

Wel de lusten willen en niet de lasten, helaas.

Dutchbeaurouge | 22-04-19 | 16:24

Jammerdam.

VanBukkem | 22-04-19 | 16:24

Je betaalt een half miljoen voor een veredeld kippenhok en dan zit je alsnog in de stank en lawaai van je buren LOL.
Blijk dat ik er niet woon.

matatwork | 22-04-19 | 16:24

Ik ben de stad net uit. Het wordt ieder jaar zienderogen erger. Afspraken worden niet nageleefd en handhaving laat ook te wensen over. Er geldt vooral een wetteloosheid. Als je er niet woont kun je misschien zeggen dat de inwoners zich aanstellen, maar dat weet je pas echt als je er woont.

minnenman | 22-04-19 | 16:24 | 2

Nee hoor, jankerds zijn het, allemaal

amateurrr | 22-04-19 | 16:28

En wetteloosheid was er altijd al. Daarom wilde het gros er naar toe. Maar nu hebben ze er zelf last van. Dan us het veel erger.

JanBrel | 22-04-19 | 16:54

Ghaha, de tekst slaat op merk_derving_ nl.
Waar is die landverrader trouwens, hij wordt niet gemist.

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 16:24

Het zijn kinderen van de provinciale babyboomers die er nu wonen.
Geen Mokumer meer te vinden.
Alleen nog sijsieslijmers en nakketikkers.

Hiram | 22-04-19 | 16:24

Pyongyang aan het IJ.

JanvandeBiertent | 22-04-19 | 16:23

Ga dan ook de hoogte in, bouw een stuk of 20 wolkenkrabbers van 600 meter hoog en je hebt vanaf 50 meter hoogte nergens meer last van.

Dutch_Holland | 22-04-19 | 16:23 | 1

Ongeveer 400 appartementen per 200 meter. Dus 20x3x400=24.000 appartementen. Kunnen alle zeurkousen gaan wonen.

Dutch_Holland | 22-04-19 | 16:27

Meer Groenlinks stemmen staat garant voor meer beperkingen die het leven gemakkelijk maken. Minder Groenlinks staat voor minder obstakels maar ook dat levert weer gedoe op. U woont gewoon in een maalstroom van ellende.

devil13 | 22-04-19 | 16:21

Als ik de tweets zo bekijk, ligt het wellicht aan de synchronisatie. Te dicht op elkaar wonen.

azijnseikerT | 22-04-19 | 16:20

Die overlast van die trommelaars kan ik wel begrijpen, stelletje naar wiet en zweet ruikende krakers zonder ritmegevoel die knetterstoned urenlang op zo’n trommel slaan. Maar het kan erger. Als er zo’n hippie met een didgeridoo mee gaat doen.

Osdorpertje | 22-04-19 | 16:20

Angsterdram

CynicalBastard | 22-04-19 | 16:18

Kun je nagaan wat een leven die mensen in de provincie hebben als ze tot aan Amsterdam stankoverlast hebben. Neem aan dat er wel een stille tocht komt voor hen?

jip_86 | 22-04-19 | 16:18

In amsterdam wonen is met een reden. Die mensen geilen op de multicultuur en kuthippe-kunstenaars.

En subsidie verbranden.

Toch schamen sommige reaguurders zich ervoor om te heulen met buitenlandse moslims en doen alsof ze in Drenthe wonen. ;)

Ongeblustekalk | 22-04-19 | 16:18 | 1

Sommige reaguurders wonen echt in Drenthe!

BaldEagle | 22-04-19 | 19:23

Ik kan het gedreun in de stad bevestigen. Hield netjes om 23.00 op, mooi toch zo’n festival waar mensen plezier maken? Verhuis lekker naar Drente met je gejank over wat geluid.

Brentjeee | 22-04-19 | 16:18 | 6

Je kunt niet zomaar op een Waddeneiland gaan wonen! Als je bijvoorbeeld een woning wilt op Terschelling wilt moet je je inschrijven en tevens heb je een huisvestingsvergunning nodig en die krijg je alleen als je een maatschappelijke of economische binding met dat eiland hebt! Op de andere eiland geldt dat ook!

BaldEagle | 22-04-19 | 19:29

Hier in Drenthe zitten we ook niet op die huilebalken te wachten hoor!

BaldEagle | 22-04-19 | 19:34

Nee.. Dr3nthe us heeeel vervoeg.. die maar niet

Epistulae_Morales | 22-04-19 | 21:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Beetje hetzelfde als op het platteland gaan wonen, en dan klagen over mest geuren enzo.

_washier | 22-04-19 | 16:17 | 4

Ja dat doen ze dus ook massaal. Conclusie westerlingen zijn zeurkousen.

Dutch_Holland | 22-04-19 | 16:21

Soms zijn die klachten dan wel weer terecht. Megastallen met meer dan 100000 kippen zijn wat mij betreft vergelijkbaar met zware industrie. Denk dat met het toewijzen van specifieke zones voor zware veeteelt een boel van de problematiek opgelost kan worden. In deze zones vanzelfsprekend geen woningen.

zeertegendradig | 22-04-19 | 16:22

@zeertegendradig | 22-04-19 | 16:22: Bij de aankoop van een woning hoort onderzoek... naar de leefomgeving, niet naar foto's op funda. hoe kan je nou een huis naast een gierstal aanschaffen, om dan te gaan klagen dat het stinkt in de omgeving.

lovekila | 22-04-19 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Toen ik begin jaren zeventig nog in Amsterdam woonde was het grootste probleem toen al - de toeristen. Toen al! Dat is vijftig jaar geleden! Dat probleem is met de jaren erger geworden. Ook de massale toestroom van volk met weinig culturele affiniteit voor de rijke geschiedenis van Amsterdam en met weinig behoefte aan binding met mede-Amsterdammers verziekt het leefklimaat nog meer. En dan nog die ellende van overvolle straten met fietsers, auto's en veelal asociale scootervolk.
Pak al het volk dat Amsterdam verziekt bij elkaar, en stuur ze naar een nieuw te bouwen stad in het verre verre oosten van Nederland. Of beter nog: stuur ze naar een nieuw te bouwen eiland in het Markermeer. Naam: Nieuw Amsterdam. Met een grote gracht er omheen met grijpgrage waterdieren om hen daar te houden. Redt Amsterdam!

ljcoster | 22-04-19 | 16:17 | 5

@Ruud Hazes56616330 | 22-04-19 | 17:04: Nieuw Amsterdam bestaat al? In Drenthe? Mooi zo. Dan bevolking per direct uitwisselen: de immer fatsoenlijke Drenthenaren (dat zijn ze daar allemaal toch?) naar Amsterdam, en het volk dat Amsterdam sinds jaar en dag aan het verzieken is naar Nieuw Amsterdam. Dan moet daar in Nieuw Amsterdam uiteraard wel worden bijgebouwd waar ze zijn met velen (aso-cabines of zoiets, snel neer te zetten) en dan een tankgracht er omheen. Een soort Alcatraz dus, voor hen die het verdienen.

ljcoster | 22-04-19 | 17:34

@Ruud Hazes56616330 | 22-04-19 | 17:04:
Ja, en hier hoeven we ze niet!

BaldEagle | 22-04-19 | 19:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdams is het nieuwe provinciaals.

DebraCadabra | 22-04-19 | 16:15

Met zijn allen veel te veel geld dokken om op elkaars lip te leven. Zodat we iets te klagen hebben. Ga dan in Tubbergen wonen.
Misschien idee om samen overal huilstruiken te planten in de stad. Voor het saamhorigheidsgevoel.

McFlym | 22-04-19 | 16:14

Festivals gaan vaak te ver in decibellen, snap de klachten zeker.
Maar bijna alle klachten zijn terug te voeren tot overbevolking.
Teveel mensen op een kluitje.

Nuchternederland | 22-04-19 | 16:14 | 4

Binnenkort wordt het aantal festivals gehalveerd om zo de CO2-uitstoot te reduceren. ;)

kweethetooknietbeter | 22-04-19 | 16:38

Veel klachten zijn terug te voeren op de Nederlandse eigenschap om niet je best te doen om rekening houden met een ander, maar om gelijk klaar te staan met een grote bek.

Diotima | 22-04-19 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dramsterdam

zeertegendradig | 22-04-19 | 16:14 | 3
-weggejorist-
jip_86 | 22-04-19 | 16:16

Ik stem op deze.:-) Als ik er op kon stemmen. Misschien een poll?

bqbq | 22-04-19 | 16:18

Amsterdram?
Amsterdamme?

Karpiet | 22-04-19 | 17:48

Veel plezier in je veel te dure hut met je veel te veel overlast van veel te veel alles...

Enter Yeti | 22-04-19 | 16:13

Die afvoerput hoort nooit bij het Noorden...

stukkie_touw | 22-04-19 | 16:13

Jankfurt am Amstel.

pjotr nicknaamtov | 22-04-19 | 16:12 | 5

Nice!

PresidenteDeConjovia | 22-04-19 | 17:02

Plus heul veul!

hangtiet met knoop | 23-04-19 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ramadamsterdam.

VanBukkem | 22-04-19 | 16:12 | 1

Islamsterdram

Binkoo | 22-04-19 | 17:50

Laten ze een voorbeeld nemen aan Utrecht: daar gebeurt al eeuwen niks. Als er toch iemand na 20:00 uur een wind laat op de gracht wordtie opgevroten door een cultuurpaleis.

Axelvon | 22-04-19 | 16:11 | 2

Ook in Utrecht zit het vol met import, huilstruiken, hipsters, bruin-links stemmers en andere onverlaten. Als jij je hele leven en je familie al meer dan 200 jaar in 030 woont heb je wat mij betreft wat te zeggen. De rest is import en moet zijn/haar bek houden.

The2Amendment | 22-04-19 | 16:46

Kunt u dat misschien even aan Lot van Hooijdonk vertellen?

bisbisbis | 22-04-19 | 18:59

Misschien tijd voor een grote klaagmuur rond Amsterdam? ;)

kweethetooknietbeter | 22-04-19 | 16:10 | 1

Hebben ze al. Heet de A10.

copywriter | 22-04-19 | 16:52

De echte Amsterdammer is allang, op een enkeling na, gevlucht........ de stad wordt nu nog bevolkt door import..... Groenlinksers, D66ers en islamdrammers!

Fatwabuster | 22-04-19 | 16:10 | 4

Het zit daar vol met zeurende deug yuppen.

grhd | 22-04-19 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie ook trommelaars aan laat rukken.
Mijn buren, Natuurmonumenten ook op de Veluwe is het een tering herrie en net zo druk in het weekend als in de Kalverstraat.
Dat is dan na dat de hele week de kettingzagen overlast veroorzaken, een hele klus om een bos te slopen en de bomen in de centrales van GroenL te flikkeren.

Uw Verzekeringsadvis | 22-04-19 | 16:09

Dat "goedgebekte" kan ik helaas niet beamen.
Heb er nooit ene zak van verstaan met dat, minder dan 20 letters gebruiken taaltje.

Tilburgse bluf | 22-04-19 | 16:07 | 1

Een zachte "g" en heel Amsterdam is twee weken in paniek.

kapotte_stofzuiger | 22-04-19 | 16:09

Amsterdammers zijn vervangen door D66-snowflakes, GroenLinks-ecowarriors en moslimterroristen

kapotte_stofzuiger | 22-04-19 | 16:07 | 1

Maar als je het over "omvolking" hebt, zijn het de nieuwe Amsterdammers die het hardste schreeuwen dat dat juist niet het geval is.

kapotte_stofzuiger | 22-04-19 | 16:08

In Amsterdam gaan wonen en klagen over geluidsoverlast hahahaha. Bovendien zijn bovenstaande tweets niet eens zeker waar het geluid vandaan kwam. Als je dat niet kan plaatsen was het zeker niet te hard.

Repetitive Beats | 22-04-19 | 16:05

Amsterdram. Het mooiste aan Amsterdram is het feit dat de stad zooooooo fantastisch is, dat geen enkele inwoner de stad ooit verlaat.

Axelvon | 22-04-19 | 16:03 | 3

Was dat naar waar.

Langshetrandje | 22-04-19 | 16:22

Ze trekken massaal naar de omliggende gemeenten. Huis in Mokum verpatsen voor de hoofdprijs en voor weinig iets buiten Amsterdam aanschaffen om vervolgens te gaan brallen gelijk als in hun oude woonplaats.

Ommezwaai | 22-04-19 | 16:30

@Ommezwaai | 22-04-19 | 16:30:
In mijn andere woonplaats kan ik in het Nederlands brallen wat ik wil, want dat verstaan de mensen daar niet.

Ruud Hazes56616330 | 22-04-19 | 17:08

Ik ken nog een hele andere bevolkingsgroep die goed kunnen zeuren.

Halul gebakken | 22-04-19 | 16:02 | 1

Die wonen óók in Amsterdam.

JanBrel | 22-04-19 | 16:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken