Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Noodtoestand als campagnestunt

hahahah makkers dit is toch geen grens

Trump riep een noodtoestand om zijn muurtje te bouwen.

Hij is hopelijk de eerste en laatste president die bijna een uur oreert over een humanitaire en nationale veiligheidscrisis en vele, vele andere zaken om direct daarna op vakantie te gaan naar Mar-a-Lago om te gaan golfen. 

Democraten staan al klaar om dat besluit aan te vechten, op deze wijze zou iedere president iedere situatie tot noodtoestand kunnen verheffen. Donald verwacht al dat dit decreet door alle rechtbanken zal worden vernietigd, en dat alleen het federale hooggerechtshof zijn kant zal kiezen. Niet op basis van juridische merites, maar omdat er meer conservatieve dan liberale raadsheren zijn.

Even vreemd zijn de buitenlandreportages die RTL en NOS uitzenden. Of de foto's die kranten gebruiken. Zes meter hoge hekken op de achtergrond, die onafgebroken tot de horizon doorlopen. Zelfs door de natuur en zee in. Het lijkt daardoor alsof ruzie gemaakt wordt, over iets dat er al is. Alleen is dat niet representatief.

Van de ruim drieduizend kilometer grens met Mexico kent ruim tweeduizend kilometer helemaal geen hekwerk. Daar wordt de grens gevormd door bijvoorbeeld de Rio Grande, waar gewoon overheen gezwommen wordt. Een ander deel bestaat uit woestijn, waar vele migranten en smokkelaars door de hitte overlijden.

Treinrails

De ruim duizend kilometer met hekwerk bestaat voor bijna de helft uit treinrails die alleen voertuigen weren, daar stapt een normaal mens zo tussendoor. Honderden kilometers bestaan uit een heuphoog draadwerk, dat hooguit een makke koe zal keren. Onbruikbaar om een bedrijf of tuintje af te bakenen. Toch telt dit als voetgangershek op een landsgrens.

Alleen het imposante hekwerk is fotogeniek genoeg, de gaten erin niet. Die leveren kunstzinnige foto's op, met weinig verdere functie. Het onteigenen van grondeigenaren is een langdurig en kostbaar. Sommige eigendomsbewijzen gaan terug naar het Spaanse tijdperk en daardoor is onbekend wie er uitkocht moet worden. Daardoor lijkt het hek regelmatig zonder reden te stoppen.

Dat proces staat op een laag pitje sinds het geld op is. In het nieuwe budgetakkoord tussen democraten en republikeinen was ruimte voor 55 mijl aan nieuw hekwerk. De rest is afgewezen. Het gebrek om tot een betere compromis te komen heeft geen inhoudelijke basis. Het Amerikaanse congres is op dit punt altijd eensgezind geweest.

Bill Clinton

De eerste grensmuren werden neergezet door de democratische president Bill Clinton. Operation Safeguard in Arizona, Operation Hold the Line in Texas en Operation Gatekeeper in Californië waren zijn stappen tegen illegale immigratie en drugssmokkel. Zijn oude toespraak verschilt weinig van wat politici nu zeggen. 

Zijn republikeinse opvolger George Bush junior ging nog een stuk verder in 2006 via de Secure Fence act. Honderden kilometers hekwerk. Deze werd gesteund door 64 democratische afgevaardigden en 26 democratische senatoren, waaronder Joe Biden & Barack Obama, die tijdens hun ambtstermijn vrolijk doorbouwden. 

Die politieke eensgezindheid is niet vreemd. In Mexico is sinds 2006 een drugsoorlog gaande die zo`n 80.000 mensen het leven heeft gekost. Heroïne en cocaïne overdosissen zijn in de VS een nieuwe hype. Alleen geven zelfs drugssmokkelaars aan dat een muur zinloos is, de meeste smokkel gaat via de officiële grensposten.

Vijf miljard

Trump vroeg vijf miljard voor een symbolisch stukje muur. Kleingeld ten opzichte van een begroting van ruim 1200 miljard over FY 2019. Dat verheft dit niet tot een principieel punt. Hier dreigt het precedent te ontstaan dat een president geen stempel kan drukken op het beleid, omdat het presidentschap blut is. Immigratie daalt langzaam, dus dat is ook de echte reden niet. 

Sinds bouwen van hekwerk een campagnebelofte is, wordt er niet meer gebouwd. Toen werd het politiek. Daarna werd niet het debat interessant, maar wie de langste adem had. Wie als schuldige van een overheidssluiting gezien wordt. Of het nu een grensmuur of een grenshek wordt genoemd. De politici die vechten voor de winst, zijn blind voor de schade onder hun kiezers.

Dit gaat niet om smokkel, geld of immigratie, maar om de beeldvorming.

Welkom bij de presidentscampagne voor 2020.

Reaguursels

Inloggen

Wat een beroerd stuk van Feynman. Pretentieus, slecht geschreven, onsamenhangend en vooral slecht geïnformeerd. Ik vermoed met als inspiratiebronnen CNN, MSNBC, The Washington Post en The New York Times. Dezelfde pro-Clintonbronnen die door de NOS worden herhaald als Het Ware Woord.
Dus als een president een belangrijke campagnebelofte persé wilt nakomen, dan is dat iets om te lachen en te beschimpen? Het moet toch niet gekker worden. Vertel dat de mensen in de grensstreek die hun kinderen verloren door gewelddadige illegale immigranten, de ouders van drugsdoden in grote delen van Amerika, of de grenswachten voor wie het vechten tegen de bierkaai is zonder fysieke barrière.
"Immigratie daalt langzaam, dus dat is de echte reden niet"? Er zijn 10 tot 20 miljoen illegale immigranten in Amerika, dus we praten nogal over een instroom. Als die langzaam dat, is het probleem niet hopla uit de wereld. Dan groeit het probleem hooguit minder snel.
Mooiste argument van Feynman: "Zelfs drugssmokkelaars geven aan dat een muur zinloos is". Ja, wat zouden die drugssmokkelaars anders gaan zeggen hè? Dat een muur werkt? Grapjas.

Dr. Snoepjes | 17-02-19 | 14:52 | 4

Ja inderdaad om te beschimpen. Er zijn ook grenzen aan wat je de vernieling in wil jagen voor een halve belofte. Ja half, want Mexico ging toch betalen? Oh toch niet. Nou alweer één belofte gebroken dus.

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 22:21

Dr. Snoepjes | 17-02-19 | 14:52
Inderdaad een zielig stuk van Feynman. Clinton, Bush en Obama hadden ook een grote (politieke) bek betreffende deze grens barriere. Ze hebben allemaal een stukje neergezet/bijgebouwd om te kunnen brallen "zie je wel, ik doe er wat aan". Nu Trump hetzelfde doet en er ook iets van wil maken (verkiezingsbelofte) en daar zwaar wordt tegengewerkt door de democraten, moet Feynman weer zonodig een stukkie Trump bashing plaatsen.

the namster | 18-02-19 | 13:39

@the Jackdawn | 17-02-19 | 18:35:
Heeft ie van Rat Rutte geleerd.

the namster | 18-02-19 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hier een duidelijk artikel over de bevoegdheid en een inschatting. Ook informatief inzake de omgekeerde houding van Pelosi toen het om Obambam ging.
Ook heel duidelijk aangevend waarom het nu juist NIET om een greep in de kassa gaat en toen wel!

thehill.com/opinion/judiciary/430335-...

sockpuppet | 17-02-19 | 14:51

B_L quote: ‘Waarom schiet je migranten niet gewoon af..?’

Door deze uitspraak laat u zich even goed in den geschifte bovenkamer kijken. Eigenlijk zegt u dat als we niet doen wat de linkse Globalisten willen, gelijk staat aan massa fusillade van mensen welke ook nog een thuisland elders hebben?

Aldus het aandragen van extremiteiten om de mening van anderen belachelijk te maken, waar kenen we dit toch van..? Ik zou zeggen, ga eens naar een hoofdendokter of zo, droplul. Bijkomend is uw uitspraak tegen de huisregels.

Veluwse-Eikel | 17-02-19 | 13:55 | 2

Och uiteindelijk komt het ervan, dat afschieten van migranten. Uiteindelijk gaan we het nog normaal vinden ook. Het zijn kleine stapjes, die samen leiden tot zoiets. Trump's denigrerende bewoordingen zijn de eerste stap in de ontmenselijking van de migranten, de muur de tweede. Er zullen derde, vierde en vijfde stappen volgen.

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 22:23

Zo vreemd is dit niet, gebeurd bij vrijwel elke grens behalve westerse.

mmx | 17-02-19 | 22:26

Kek Chaos?

steekmug | 17-02-19 | 13:00

Trump is in de eerste plaats een man van zijn woord.
En wil daarom datgene doen wat hij beloofd heeft.
Daarnaast een typische botte hork van een New Yorker, die wel veel weet maar nooit echt heeft doorgeleerd. En een sluwe oude vos, die goed weet hoe hij zijn tegenstanders en de media moet bespelen.

Maar hij is dus niet lynx.
En hij heeft zelfs herhaaldelijk verklaard niets in het socialisme te zien.
Dat is natuurlijk een kardinale doodzonde in de ogen van de Nederlandse en West Europese MSM. En daarom zal hij ook nooit iets goeds kunnen doen in hun ogen. Net zoals zijn voorganger, de Grote Zwarte St. Barack Obama (ora pro nobis!) nooit iets kwaads kon doen in hun ogen.
Bovendien heeft hij de Gezegende onder de vrouwen, Hillary Clinton (en gezegend is de vrucht uws geestes; het globalisme!) zomaar buitenspel gezet, en heeft zich een vloekwaardige ketter betoond ten aanzien van de leer van Het Klimaat.

Ergo; al zou hij de hele wereld in vrede en welvaart storten dan nog zal hij het brandpunt van Het Ultieme Kwaad zijn en blijven.
Want zo staat het geschreven en gedrukt in de onfeilbare catechismus van de Lynxe Kerk.

Ab Sconditus | 17-02-19 | 12:01 | 3

Amen!

Basil Fawlty | 17-02-19 | 13:26

Waarvan akte! Als er één ding is dat de MSM nog erger vindt dan dat Donald Trump president is geworden, dan is het wel dat hij iets goeds doet. Want dat past niet in het beoogde verhaal en de links-globalistische idealen. En die idealen zijn belangrijker dan het welzijn van het Amerikaanse volk. Of wat voor volk dan ook, for that matter.

Dr. Snoepjes | 17-02-19 | 14:29

Wat een totale onzin dit gezever. Kan alleen maar geschreven zijn door iemand die in karikaturen van de wereld gelooft. Trump is een leugenaar, maar rechts, dus daarom blijkbaar goed. Links is fout, dus alles is geoorloofd kennelijk. Nou goed, je schreef al: Je kwam net uit de kerk de vroige keer, de "echte" dan, waar de Waarheid kennelijk nogal rechtlijnig en eenzijdig wordt ingegeoten bij de gelovigen.

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 23:16

Groen Links.
De partij voortkomende uit communisten, maoisten, links radicalen, krakersbewegingen heeft een mastodont uit de oude doos gehaald met Paul Rosenmoller.Een man die voor Nederland nooit iets gedaan heeft dan er altijd negatief over te zijn.Een man ook die zelf zeer vermogend is uit de erfenis van de fam. Vroom&Dreesman. Hoe haalt Gr.L. het in haar hoofd om haar jeugdige aanhang met deze rijke kwast te confronteren? Deze kwast wil wel weer eten uit een doos van succes, dan komen dit soort etters altijd bovendrijven.
Nederland was blij toen we van die Rosenmoller af waren.
Vanmorgen zag ik hem bij WNL op TV er weer met een gestrekt been ingaan tegen Henk Otten van de FVD, zoals hij dat deed tegen Pim Fortuyn.
Otten bleef ijskoud tegen de ophitser Rosenmoller.
Rosenmoller heeft sinds de moord op Fortuyn niks begrepen waartoe politieke haar kan leiden. Geen aanwinst voor de eerste kamer deze Paul "Haat".
Groen Links is een gevaar voor Nederland.

outdoor | 17-02-19 | 11:50 | 1

Het erge is--> GroenLinks heeft zonder te regeren nu al veel macht.
Jesse Klaver bepaalt samen met Rob Jetten het klimaatbeleid in Nederland en via burgemeester Femke Halsema en haar wethouders hebben ze de macht in Amsterdam.
De wethouder van GroenLinks heeft besloten dat alle illegalen in Amsterdam een woonruimte, zorg plus een uitkering gaan krijgen.

Als GroenLinks en D66 dadelijk samen in een regering komen dan--> moet je zorgen dat je uit Nederland vertrekt.
Al ons geld gaat naar klimaat en migranten.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 13:50

De westerse politiek is failliet, zo simpel is het.
Kijk naar de volslagen idiote reactie op alles wat Trump zegt; als hij zegt we gaan links roeptoetert de oppositie slaafs dat ze rechts willen en vice versa.

Datzelfde zie je in de hele Brexit discussie. Inwoners van het VK en de EU zijn het grotendeels met elkaar eens dat economische samenwerking loont en dat het derhalve wenselijk is om de EU inmenging in het VK te verlagen tot het EEG niveau van welleer.
De politiek zit echter vol op de bavianenheuvel en is alleen bezig 'de anderen' de wind uit de zeilen te houden. Het belang van landen, economieën, burgers, arbeiders worden net zo gemakkelijk terzijde geschoffeld. De macht, het geld (zoals de Engelsen dat zo mooi noemen 'the gravy train', dat is alles wat voor deze mensen telt.

Het is écht tijd om te veranderen..

DatInternetDingetje | 17-02-19 | 11:47

Ondertussen weet Nederland 'geen raad' met criminele asielzoekers. Je mag je dan wel heel erg superieur wanen t.o.v. de rest van de wereld, maar in de praktijk blijken simpele basisbeginselen in Nederland 'niet te handhaven'. Dus vergeef me als ik het niet erg interessant vind om in Nederlandse media 'neus in de lucht' stukjes te lezen over Amerika, Brexit of wat dan ook. Als er een land ter wereld is waar men compleet het spoor bijster is, dan is dat Nederland wel.

Datsun_Cherry | 17-02-19 | 10:43 | 4

Waarom schiet je migranten niet gewoon af, dat is veel goedkoper ook dan zo'n muur. Kies dan ook gewoon voor wat je predikt. Het is toch ook maar een insectenplaag, nietwaar? En insekten mag je verdelgen. Zo zit het toch, ongeveer?

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 11:16

@Jan Passant mk2 | 17-02-19 | 10:55:
En verdomd Jan, daar is je stopwoordje weer: "fascisten".
Je krijgt het toch iedere keer weer voor elkaar, jij dekselse schobbejak!

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 11:17

@BL
Framen is een gave. Man, man...

benjeallanggek | 17-02-19 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Mark Rutte zegt--> opvang in eigen regio is beter en goedkoper.
Wat doet Rutte III - ze blijven gewoon doorgaan met het bieden van opvang, huisvesting, zorg en uitkeringen aan migranten.

Dit is het grote verschil tussen Trump en Rutte.
Als Trump iets belooft dan doet hij dit.
Als Rutte iets belooft dan doet hij dat NIET.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 10:31 | 1

Kinderpardon, illegalenpardon--> het worden er steeds meer.
Waar is Rutte III mee bezig?
Ze maken zich zorgen om het klimaat... over dit verhaal hoor je geen woord.
Intussen wordt de woningnood en het kostenplaatje alsmaar groter.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 10:35

.. maar goed. De globalisten hebben bepaald bij het niet-bindenden toch-bindende verdrag van Marra-kech dat het tot de Universele Mensenrechten van iedere wereldbewoner behoort een uitkering te mogen aanvragen in een verzorgingsstaat naar keuze.
In dat beleid passen geen grensmuren, vandaar dat de globalisten allemaal een beetje hysterisch worden van president Trump, die zet obstakels neer tegen de Nieuwe Wereld(wan)orde.

Jan Passant mk2 | 17-02-19 | 10:23 | 2

Marrakesh... weer zo'n ''slimme'' zet van de linkse VN - net als de Klimaatafspraken van Parijs.
Dit is de reden waarom GroenLinks in Amsterdam nu aan illegalen een kamer, zorg en een uitkering gaat geven.
Rob Jetten en Jesse Klaver zijn de baas in Nederland... de zwakke Rutte staat erbij te lachen.
Met Ruud Lubbers zou dit niet gebeurd zijn.
In de jaren 90 heeft Ruud Lubbers van het CDA eigenhandig ingegrepen toen het aantal wao-ers boven de 1 miljoen dreigde op te lopen.
Mark Rutte (nota bene VVD) is de zwakste premier die we na de oorlog gehad hebben.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 10:42

@sociaal_econoom | 17-02-19 | 10:42: de Ruud Lubbers die de pensioenfondsen een paar miljard armer heeft gemaakt, die Ruud Lubbers? En die via een simpele wetswijziging de WAO op de kop heeft gezet waardoor alleen mensen met een dikbetaalde baan nog recht op WAO hadden en de doorsnee arbeider niet, die Ruud Lubbers?

drs. P | 17-02-19 | 12:19

Iedereen lijkt alweer de belangrijkste belofte vergeten, dat Mexico zou gaan betalen. Nu laat zijn idolate achterban hem wegkomen met een kinderachtig touwtrekken om Amerikaans belastinggeld, waarvoor hij ook nog maar even de noodtoestand misbruikt. Het is de eerste keer dat een president dat doet om buiten het congres om geld los te krijgen.

Waar blijft die rekening aan Mexico?

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 09:54 | 4

Onzin BL, gewoon grondwettelijke bevoegdheid: De president kan in ieder gedeelte van de Verenigde Staten de noodtoestand uitroepen. Hierdoor kan hij federale gelden vrijmaken om in dat gebied in te zetten.
---
Bron: nl.wikipedia.org/wiki/President_van_d...
En die betaalachterstand van Mexico staat daar is geen ontkomen aan. Linksom of rechtsom. Mag ook in termijnen met rente.
Als er iemand in staat is om een rekening te vereffenen dan is het Trump wel....
Maak je geen zorgen hoor, er zijn nog heel wat Trump jaren te verwachten. Niet lullen maar poetsen en doen waarvoor hij is gekozen.... Kunnen ze in Europa nog heel veel van leren...

dijkbewaker | 17-02-19 | 10:35

Het is beslist niet de eerste keer dat een POTUS dit doet.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_nationa...

Bovendien, betaald Mexico wel degelijk voor d muur.
Maar dan indirect door uitsparen van kosten, door beperking van illegalen.

Jemaintiendrai | 17-02-19 | 11:06

@Jemaintiendrai | 17-02-19 | 11:06:
Sigaar uit eigen doos.
Mooi hoe jullie je in bochten wringen om deze gebroken belofte weer recht te lullen.
Trump kan het niet verkeerd doen he, blinde fans?
Zielige vertoning weer, dit.

Beste_Landgenoten | 17-02-19 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Zal niet lang duren en de vermeende drugstransporten die door de muur tegengehouden zouden moeten worden gaan dan via drones door de lucht.

Roelke | 17-02-19 | 09:50

@Ruimedenker | 17-02-19 | 09:32: Trump doet, wat Europa nodig heeft
Europa laat de mensen liever verzuipen door ze valse hoop te bieden.

Europa... in hoofdzaak Duitsland (wir schaffen das) en Nederland.
Het katholieke Polen en Oost-Europa doen GEEN opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Zweden en Denemarken zijn 3 jaar geleden strenger geworden... de toestroom concentreert zich op Duitsland en Nederland.

Rutte doet alsof er niets aan de hand is... hij moet zich doodschamen.
Rob Jetten en Jesse Klaver maken zich zorgen om de toekomst voor onze kinderen vanwege het klimaat--> over migratie wordt met geen woord gesproken.
Trump praat er wel over, dat is eerlijk--> Rutte zegt hierover GEEN woord.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 09:48

Mooi voor Feynman dat Soros eindelijk over de brug is gekomen. Kan hij in ruil voor dit propagandastukje eindelijk die warmtepomp en tesla kopen die hij al zo lang wil.

The2Amendment | 17-02-19 | 09:21 | 1

De Nederlandse belastingbetaler heeft gedwongen heel veel geld in Tesla gestoken. De Nederlandse politiek en ambtenarij heeft dat geregeld door extreme belastingvoordelen op de aankoop en gebruik van de electrische auto te zetten en aangezien tesla de afgelopen jaren vrijwel een monopolie had op serieuze BEV’s, was het eigenlijk een verkapte staatssubsidie vanuit Nederland,
Ze hebben dezelfde waanzinnige plannen met de warmtepomp. Dat is allemaal georkestreerd. Betrokkenen zitten nu al vol in dat soort bedrijven en gaan straks keihard hun zakken vullen. Het domme volk staat ernij, kijkt er naar en komt er pas na jaren achter dat ze besodemieterd zijn en zijn dat een paar maanden erna weer vergeten.

Superkwatta | 17-02-19 | 10:07

@Ruimedenker... ''ook de VS, net als NL, hebben (goedkope) arbeidskrachten nodig''....
dit klopt Ruimedenker... echter in Nederland is sinds een jaar of twintig ook een toestroom van migranten uit Afrika en moslimlanden--> die hier onder de noemer van ''vluchteling'' in de watten worden gelegd.
Ze krijgen gratis opvang en verblijf in een AZC, daarna een ingerichte woning, extra zorg, extra aandacht plus een langdurige bijstandsuitkering - waarin zij hun inburgeringscursus kunnen volgen.
Hier maakt Nederland en Rutte III vergeleken met Trump een grote fout - uit de cijfers blijkt dat 70% van deze migranten langdurig, soms levenslang afhankelijk blijft van de bijstandsuitkering.
De fout ligt niet zo zeer bij de migrant MAAR 100% bij Den Haag en de gemeenten in NL die deze mensen teveel als kasplantjes behandeld.
Dit heeft een aanzuigende werking met steeds meer woningnood en een onbetaalbaar wordend kostenplaatje met toenemende onvrede en spanningen.

De vraag is--> hoe is Nederland over 5 of over 10 jaar?
Twintig miljoen inwoners... de rest kun je zelf invullen.
Rutte III, Rob Jetten en Jesse Klaver maken zich zorgen om het klimaat... terwijl dit essentiëler en zorgwekkender is--> hier wordt in de Kamer en bij de NPO niet over gesproken... het gaat iedere dag over het klimaat.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 09:10 | 5

Je moet Afrikanen in Afrika laten. Als je al immigranten binnen wil laten om economische motieven dan op basis van een arbeidsvergunning die beperkt is in de tijd. En haal ze maar uit de rest van Europa of uit Azië. Noord-Amerikanen en Zuid-Amerikanen ga je niet kunnen verleiden om naar socialistisch Europa te komen.
Beter is het om een eigen bevolkingsbeleid te voeren.

Superkwatta | 17-02-19 | 09:58

@Superkwatta | 17-02-19 | 09:58:
Precies.
Toelatingsbeleid is al zo oud als de mensheid.
Je vindt het in landen, scholen, verenigingen en ga zo maar door.
Selecteren is niks geks.

Ruimedenker | 17-02-19 | 10:09

@enorme sukkelzak | 17-02-19 | 09:40: gewild en gepland beleid...?

Uw verhaal hoor ik vaker - maar wat doet Rutte en Den Haag... als dadelijk door de woningnood, lastendruk en onveilige toestanden bedrijven en burgers massaal het land uitvluchten--> de wal keert het schip.
Dan is het over en sluiten met de ambtenaren en migranten in Nederland.
Het klimaat is dan niet belangrijk meer... wat onze ouderen na de oorlog hebben opgebouwd wordt door Rutte III en klimaatpartners op de proef gesteld.
Lasten verhogen, heffingen, accijnzen en BTW duurder maken - dat is hun antwoord.
Een half jaar Trump in Nederland - is hard nodig.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ter vergelijking: Trump vraagt 5 miljard voor zijn muur. De muur zal effect hebben, negatief of positief, al naar gelang je standpunt. Wij gaven volgens Wiebes 6 miljard euro subsidie uit aan elektrische auto's en hybride, zonder enig beoogd effect.

B. Randnetel | 17-02-19 | 09:07 | 3

Nederland wordt onbetaalbaar... niet alleen door de extreme uitgaven voor het klimaat - ook vanwege uitgaven voor opvang, zorg, huisvesting en uitkeringen ten behoeve migranten uit Afrika en moslimlanden.
De woningnood, lastendruk en onvrede worden in NL alsmaar groter.

Dadelijk krijg je dat Nederlanders dit land zullen ontvluchten.
Donald Trump zorgt ervoor dat dit in Amerika niet gaat gebeuren... America first.
Mark Rutte doet het tegenovergestelde.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 09:19

@sociaal_econoom | 17-02-19 | 09:19: Het is niet alleen de islamitische wereld die we moeten huisvesten. Heel Oost-Europa heeft een ontvolkingsprobleem, omdat ze allemaal hier willen zitten.

Alexander des Burgus | 17-02-19 | 09:44

@sociaal_econoom | 17-02-19 | 09:19: Ik zie maar 1 oplossing, ook hier de greencard invoeren, heb je geen werk kom je er niet in.
Gewoon retour afzender!!

roodborstje1 | 17-02-19 | 10:58

Trump is een held!

RedwhiteNick | 17-02-19 | 09:05 | 2

Donald Trump heeft een goed ZAKELIJK inzicht... hij ziet heel goed waar de linkse Democraten de fout ingaan--> dit is met migratie en het klimaat.
Den Haag maakt dezelfde fout, dit komt omdat Mark Rutte GEEN zakelijk inzicht heeft.
Studenten zonder bedrijfskennis als Rob Jetten (31) en Jesse Klaver (32) maken dezelfde fout... ze concentreren zich op het klimaat en intussen laten ze ons land volstromen met migranten die wij hier opvang, een woning plus een uitkering moeten geven.
Mark Rutte biedt hierop geen weerwoord dus kun je voorspellen hoe NL over 5 jaar zal zijn - ik hou mijn hart vast.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 09:33

Je hebt de tweet van Trump gelezen dat Europe zijn mensen uit Syrië moet terugnemen. Hoeveel Nederlanders zitten in Syrie te wachten op terug keer.

the Jackdawn | 17-02-19 | 09:45

Jammer dat ook Feynman zich in de luren laat leggen door vooringenomen linkse lui als Erik Mouthaan.
Had wel beter van hem verwacht.

2voor12 | 17-02-19 | 08:58

Wat doe je met je eigen buitendeur Feynman?

bolletje kaas. | 17-02-19 | 08:50 | 1

24/7 wagenwijd open. Hij wil niet van hypocrisie worden beschuldigd neem ik aan.

Superkwatta | 17-02-19 | 09:54

Het is een noodtoestand sinds die beschamende clown aan de macht kwam.

Bigi Bana Boy | 17-02-19 | 08:41 | 5

Dit is dus wat ik bedoel.

Ruimedenker | 17-02-19 | 09:30

@Ruimedenker | 17-02-19 | 09:30:
Klopt, dit is de linkse manier om om te gaan met verlies en de wetenschap dat ze op argumenten zijn verslagen. Dan gaan ze janken, the sore losers worden ze genoemd, en proberen ze de overwinnaar te bespotten op uiterlijkheden.

Superkwatta | 17-02-19 | 09:50

@azijnseikerT | 17-02-19 | 08:55: Tja, eerst nog even het verschil tussen de vervoeging van zwakke en sterke werkwoorden doornemen, voordat je je waagt aan de economie, zou ik zeggen.

Fchecker | 17-02-19 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel de wereld kijkt altijd naar het machtigste land van de wereld.
De één uit jaloezie, de ander gefrustreerd, weer een ander om interessant over te komen.(Daarom heeft iedereen ook een mening over Israël) Velen kijken met bewondering naar de VS.
Als leider van dat land, of het nu een Rep. of Dem. is, dat maakt niet uit.
Het is al de trainer van het Nederlands elftal, iedereen weet het beter.
Gelukkig, voor de wereld, zit er nu een Potus met een grote waffel en gek haar.
Nu kunnen ze vooral lachen om het uiterlijk van de president. De inhoud is dan niet meer relevant.
Wilders heeft ook zo’n gekke kop met haar, dat maakt hem ook mikpunt van spot. Daarmee wordt de inhoud steeds minder relevant.
Een goed voorstel uit de mond van een peroxidepruik kan nooit iets goeds zijn, zo zal de gedachte zijn.
Al zou Trump in zijn blote reet lopen, zijn beslissingen als Potus, wijken niet eens zoveel af van zijn Dem.voorgangers.
Als je dus altijd maar kijkt naar “de manier waarop”of het uiterlijk, ga je voorbij aan de inhoud.
“De muur”, waar feitelijk niemand last van zal hebben, werkelijk niemand, is een duidelijke afscheiding van landsgrenzen.
De bedoeling is, dat mensen zich netjes aan de poort melden, met het verzoek een land binnen te mogen. Willen ze blijven, kunnen ze netjes een aanvraag indien.
Ook de VS, net als NL, hebben (goedkope) arbeidskrachten nodig. Er zullen dus mensen toegelaten worden. Scholing, werk, onderdak, belasting betalen etc. horen bij deze toelating.
Dat je als land bepaalt wie je wel en niet toelaat lijkt mij een eerlijke zaak. Criminelen of terroristen, wil je toch niet binnen hebben.
Objectief gezien doet Trump het tot dusver prima. Niet slechter dan Obama, Bush, Clinton.
Nog anderhalve week en ik ga weer eens een bakkie doen in de Starbucks van Trumptower.
Heerlijk om even in dat gekke, machtige, land te zijn.

Ruimedenker | 17-02-19 | 08:34 | 1

Dit is dus het probleem. Trump, geen charisma, raar haar, enz. Baudet, arrogant, probeert zich te gedragen als intellectueel enz.
Als je daar doorheen kijkt, zie je heel andere dingen. Maar de mensheid is zo bezig met uiterlijkheden, dat ze daar niet meer over nadenken. Wat is dan makkelijker om met de massa mee te blaten.
En als je dan daar doorheen kijkt door een andere mening te ventileren, ben je racist, extreem rechts enz. Als iemand zo reageert denk ik altijd maar: ik kom te dicht bij de waarheid.

zwartzondersuiker | 17-02-19 | 10:16

Dus voor informatie gaan we nu maar af op drugsbaronnen die jarenlang achter de tralies gaan zitten? Straks gaan we ook nog beweren wat Holleeder zegt, En die cijfers dat de immigratie daalt komt natuurlijk door de "deporter in Chief". Nee, natuurlijk niet, het is een definitie kwestie. Net of we niet weten dat er een karavaan aan midden-Amerikanen door Mexico richting de VS gaat, moeten we maar ontkennen. Die muur is net zoals hier broodnodig. Willen we het nog een beetje leefbaar houden. Iedereen die het kan, wil nu eenmaal een beter leven. En geef ze ongelijk.

azijnseikerT | 17-02-19 | 08:33

Beetje slordig stukje van Feynman. Zowel inhoudelijk als grammaticaal.
Het bagatelliseren van de noodzaak van het bewaken en controleren van de landsgrenzen, vind ik altijd een beetje onnozel. Zie je vaak in linkse kringen, maar hun eigen buitendeuren doen ze wel op slot, de hypocrieten.

Superkwatta | 17-02-19 | 08:24 | 4

Met decennia van hersenspoelen en indoctrinatie hebben “ze” ( links & globalists ) de burger willen wijsmaken dat hebben van grenzen en het handhaven ervan gelijk staat aan nazisme , dat iemand die grenzen en controle wil een minderwaardig onmens is - vele burgers zijn dat gaan geloven - vandaar deze discussie over iets wat eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn.
- Grenzen ? - Natuurlijk. !!! -

En natuurlijk is de grenzenloze ( pun intended )hypocrisie van links / de globalists tenenkrommend en misselijkmakend.
Nergens de muren zo hoog , sloten zo sterk , boze buitenwereld zo goed afgeschermd - als in de leefwereld van hen die het evangelie v/d grenzenloze wereld prediken.

Overigens , het gaat ze niet om de mensen , de “ vluchtelingen “ , de immigranten of hoe je ze ook wilt noemen.
Open grenzen - politiek is een middel voor links / globalists om macht te verkrijgen , vergroten en te consolideren.
Uitwissen van nationale identiteit , kapotmaken v/d natuurlijke samenhang van groepen , mixen van mensen tot een uniforme , grijze brei v. die makkelijk te controleren is.
- Verdeel & Heers -

enorme sukkelzak | 17-02-19 | 09:23

Massa-immigratie in Europa door het opengooien van de poorten is inderdaad bedoeld om de nationale cohesie binnen de Europese landen te vernietigen, om eeuwenlang opgebouwde verbanden tussen mensen kapot te maken. Zodat er identiteitsloze café-au-lait kleurige, niet al te snuggere, grijsgrauwe mensen komen die al de anderen hebben verdrongen en die makkelijk te overheersen en indoctrineren zijn door de gevestigde elite.
Grenzen zijn niets anders dan het logisch gevolg van een beschaving waarbinnen afspraken zijn gemaakt. Afspraken over eigendom, wettelijkheid en hoe we met elkaar om willen gaan.
Helaas zijn we toe getreden tot een hele kwalijke structuur, de EU, die door de Fransduitse kongsi is ontworpen en gebruikt om de rest van Europa weer te onderwerpen.
De EU = onderwerping.

Superkwatta | 17-02-19 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

De Chinese muur trekt wel 20 miljoen toeristen per jaar.

Ruimedenker | 17-02-19 | 08:05 | 5

@Bigi Bana Boy | 17-02-19 | 08:38: Zoals NL ook zichzelf heeft verkocht aan de EU. Klopt. Helemaal aan onszelf te danken. Kunnen we niemand anders de schuld van geven.

azijnseikerT | 17-02-19 | 08:51

Het gure fransduitse front heeft ons opnieuw te grazen genomen. Opnieuw zijn we er ingetuind. De fransduitse kongsi heeft een marionettenregering geposteerd in Den Haag die al haar bevelen slaafs uitvoert. We zijn verraden.

Superkwatta | 17-02-19 | 09:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Is (<=) de oorsprong van al die oorlogen, aanslagen en grootse ellende niet die vermaledijde islam, kunnen we daar geen Muur voor bouwen, een anti islam muur, A.I.M. ?

Theo-Pim-Riv | 17-02-19 | 08:00

"Trump riep een noodtoestand om zijn muurtje te bouwen."
RIEP UIT
De eerste zin met een joekel van een fout beginnen zet eigenlijk al de toon voor de rest van deze op halve waarheden gebaseerde column.
Als er zo'n 11 miljoen illegalen in je land aanwezig zijn en je durft nog steeds te beweren dat er geen sprake is van een noodtoestand dan ben je gewoon heel dom of een activist (deze 2 gaan overigens vaak hand in hand).

Themistocles | 17-02-19 | 07:29

"Donald verwacht al dat dit decreet door alle rechtbanken zal worden vernietigd, en dat alleen het federale hooggerechtshof zijn kant zal kiezen. Niet op basis van juridische merites, maar omdat er meer conservatieve dan liberale raadsheren zijn."
Als je goed naar Trump hebt geluisterd bedoeld hij nu precies het omgekeerde. Hij verwacht juist dat dit decreet door alle lagere rechtbanken vernietigd zal worden, niet op basis van juridische merites, maar omdat deze door democratische rechters worden bevolkt (zoals bij alle procedures rond de niet bestaande "muslim-ban").

Themistocles | 17-02-19 | 07:23 | 2

Bedoeld = bedoelt.

de voddeboer | 17-02-19 | 08:01

@de voddeboer | 17-02-19 | 08:01: Klopdt

Themistocles | 17-02-19 | 08:34

Trump wil alleen dat landen hun illegalen terug nemen, een grote groep zit nu in Syria en deze mensen moeten nu terug naar hun eigen land in Europa. Tijd voor Europa om hun jihadisten uit Syrië terug te halen.

the Jackdawn | 17-02-19 | 05:58 | 4

Volgens mij heeft Amerika de Arabische lente wakker gemaakt. Afghanistan en het zonder reden binnenvallen in Irak. Dit waren de triggers voor alle ellende waar we nu al jaren inzitten. Vergeet de miljoenen vluchtelingen, legaal en illegaal, in Europa niet. En nu mag Europa het opknappen? Echt, die Amerikanen zijn het vreemdste volkje in de wereld.

Paintertje | 17-02-19 | 07:23

Er zijn nogal wat native Americans en Aboriginals die wachten op het vertrek van al die Europeanen.

Feynman | 17-02-19 | 07:47

Het gaat om het principe, wij hebben Syrische vluchtelingen die we terug willen sturen en Syrië heeft Europeanen die het terug wil sturen. Als Europa hun jihadisten niet terug wil nemen verliest het zijn recht om de vluchtelingen terug te sturen.

the Jackdawn | 17-02-19 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen beschermd zijn huis en zijn eigendommen ( of laat U ramen en deuren open ? ) Trump wil zijn land en eigendommen beschermen .

Minus Richels | 17-02-19 | 05:35 | 2

Dat zeg ik ook altijd tegen links denkenden: u doet toch ook uw deur op slot? Meestal is de discussie dan wel gelijk klaar...

TonyMontana010 | 17-02-19 | 06:29

Wanneer wordt Trump Heilig verklaard?
Buiten dit platform dan, hier is hij al een Emperor, een Koning, een Keizer, een Verlosser, een nieuwe Messias.

Jan Dribbel | 17-02-19 | 03:52 | 5

"ons wel" moet "zich wel" zijn. Gooit omhoog. Sorry.

Basil Fawlty | 17-02-19 | 04:48

@Basil Fawlty | 17-02-19 | 04:38: Je gooit paarlen voor de zwijnen. Er zijn mensen bij wie de gedachte aan realiteitszin al voor schuimvlokken rond de mond zorgt. Putinlover, Trumplover, klimaatontkenner of -terrorist, Wildersadept en/of de hele litanie van scheldwoorden waarbij racist en bruine nog de meest voorkomende zijn. De bekering van een gristen, mohammedaan of deuger is een heidens werk.

Amerika onder Trump heeft veel bereikt, voor een deel zal dat gegarandeerd aan Trump liggen, daarvoor verdient hij kudo´s die hem uit principe door de democraten geweigerd worden. Op zich is het toch oneindig triest, dat volwassen mensen, in hun blinde haat, niet bereid zijn dat te erkennen.

bergsbeklimmer | 17-02-19 | 06:55

@Basil Fawlty | 17-02-19 | 04:38: Sommigen zijn gek op dieren, maar laten zich palen door een jager, sommigen zijn anti-israël, maar laten zich palen door een Joodse meneer, sommigen zijn voor democratie, maar laten zich palen door een terrorist aldinges meneer, sommigen zijn voor Nederland, maar laten zich palen door een hoge Hezbollah meneer, sommigen, ach laat ik maar stoppen anders schijt ik mijn incontinentieslip vol en ik krijg er maar één per dag, kreeg ik er maar twee.

Theo-Pim-Riv | 17-02-19 | 08:33
▼ 2 antwoorden verborgen

WTF ? Hij noemde het zelfs zijn winter white house. Wat zou hij daar niet kunnen doen wat hij in DC wel kan doen ?

Kim-Jung-Un | 17-02-19 | 03:40 | 1

Skiën?

Gulliver | 17-02-19 | 03:56

Oh dear, weer hysterie bij links over Trump. Ter herinnering in Elsevier: "Waarvoor riep Obama de noodtoestand uit?" www.elsevierweekblad.nl/buitenland/ac... Jaja de "noodtoestand" onder Obama over Soedan, Jemen, Centraal Afrikaanse Republiek en zeer "bedreigende" andere toestanden voor de VS. Maar goed het is Trump dus rolt links weer schuimbekkend over de grond. Man man man.

Basil Fawlty | 17-02-19 | 03:25

Weggejorist

HoerieHarry | 17-02-19 | 03:17 | 6
-weggejorist-
antagonist | 17-02-19 | 03:35

@Gulliver | 17-02-19 | 03:29:
Bepaalde lieden zijn verdwenen, merk ik ook.
Wellicht hoort het bij het leven. Ik weet het niet helaas.

HoerieHarry | 17-02-19 | 04:23

Het reaguurdersbestaan is eindig Harry.

Gulliver | 17-02-19 | 04:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Meet Gary B.B. Coleman.

Hell yeah, the sky is crying.
https://www.youtube.com/watch?v=71Gt46aX9Z4

Een Coleman vond een Trump een prima goser. Maar ja, de omgeving, de gemeenschap. Ja je weet wel dat het zo gaat..

Voor je het weet word je uitgefoetert voor gabber.
En lijkt het nog te kloppen ook.
#ijssblokkoud

chicago river | 17-02-19 | 02:42 | 1

“Trump riep een noodtoestand om zijn muurtje te bouwen.”
Gelukkig riep Trump alleen maar een noodtoestand en riep die hem niet uit....

ZwarteDag | 17-02-19 | 02:30

Nederland kiest voor het bieden van opvang, zorg en huisvesting.
Dit is een menselijke oplossing, echter dit kun je geen 20 jaar zo volhouden.
Op een bepaald moment worden de aantallen en het kostenplaatje onbeheersbaar... resulterend in meer woningnood, onvrede en armoede.

Zie ervan komen dat ook hier over 5 jaar de noodtoestand wordt afgeroepen: rechts Nederland zegt-> dit komt door migratie
links Nederland zegt-> dit komt door het klimaat.
Ze hebben alle twee gelijk want zowel migratie als het klimaat kosten miljarden.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 02:26

Nederland heeft een totaal andere aanpak als Trump.
Trump probeert migranten en illegalen tegen te houden via grensbewaking en een muur.
Wij bieden migranten afkomstig uit Afrika en moslimlanden opvang en verblijf in een AZC... binnen 1 of 2 jaar wordt besloten of ze mogen blijven.
Als ze kinderen hebben dan is het meestal van wel en krijgen ze een woning met een uitkering aangeboden.

Onze manier van aanpak klinkt sociaal en menselijk... echter de aantallen worden onbeheersbaar--> resulterend in woningnood en een alsmaar hoger wordend kostenplaatje.
De vraag is... is de manier van aanpak van Nederland en Rutte III een campagnestunt of het scheppen van een noodtoestand?

sociaal_econoom | 17-02-19 | 02:07 | 3

De vraag stellen is hem beantwoorden. Ik denk dat we als Nederland een gat in de lucht zouden springen als we morgen al dat hondsbrutale riffijnse en Afrikaanse importjoekel zouden kunnen omruilen voor (katholieke) Mexicanen. Ik zou er morgen voor tekenen in ieder geval

kotelet | 17-02-19 | 02:12

@kotelet | 17-02-19 | 02:12: katholieke Mexicanen of mensen uit moslimlanden, beiden zijn ze migranten.
De fout ligt niet bij de mensen uit Afrika die naar hier toe komen, maar bij de Nederlandse overheid.
Den Haag biedt aan deze migranten opvang in een AZC--> zorg, een woning plus een uitkering.
Trump zegt: ik doe hier NIET aan mee.

Denk dat Trump gelijk heeft--> wat Den Haag en Rutte III doet... dat kunnen wij financieel en maatschappelijk onmogelijk volhouden.
Hoe is Nederland over 5 jaar?
Daarnaast zitten we met het klimaat waar Rutte III, Rob Jetten en Jesse Klaver zich zorgen over maken.
Trump zegt: ik doe hier NIET aan mee.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 02:45

Als je straks een gegarandeerd basisinkomen heb, is het nog maar helemaal de vraag hoeveel mensen er nog om 7:00 of vroeger hun bed uitkomen om in de file of in de stank en de kudde (openbaar vervoer) naar hun werk te gaan, daar de hele godsganse dag in de weer te zijn, om tegen de avond doodmoe weer huiswaarts te keren (op de weg terug ruikt het allemaal niet zo erg), dat 5 dagen in de week, en een godsvermogen aan belastingen en heffingen af te storten. Is dat het allemaal nog wel waard, denk je dan. Want netto zit je er echt niet zo gek ver meer vanaf (incl. subsidies/kwijtscheldingen/regelingen/etc.) en je hebt de hele dag voor jezelf: uitslapen tot 9:00, dan lekker rustig ontbijtje maken (koffie, gebakken ei'tje op geroosterd brood) en op je tablet (geen Apple, te duur) het nieuws lezen. Dan effe douchen en tandenpoetsen, en inmiddels loopt het al tegen 11 uur. Late tv-programma's kijken dat je ge-DVR'd hebt, en hop het is lunchtijd. Na de lunch de spulletjes van ontbijt en lunch afwassen. Als het weer niet lelijk is, even een wandelingetje en een frisse neus halen. Onderweg kom je vast nog wel wat bekende Basissers tegen, praatje maken. Behalve over Jinek, want dat kijk je nooit. Goed voor je bloeddruk. Ook wat boodschapjes gedaan; de tijd dat je het allemaal in het weekend moest doen en 'gooi maar in de vriezer' zijn al lang achter je. Alles is nu vers! Thuisgekomen weer even het Internet op of toch maar even op de playstation. Om 17:30 uur even op pause, want eten koken. Net op tijd klaar, bord op schoot voor het nieuws op tv. Goh, 500 kilometer file. Mafketels. Dan de afwas terwijl de koffiemachine pruttelt. Nog even game afmaken, of het Internet op, of iets kijken wat je download hebt. Dan nog even wat TV kijken, dan bedtijd. Heerlijk, zo zonder zorgen.

EnNouJijWeer | 17-02-19 | 03:19

Ik dacht even een mogelijk goedkopere oplossing te hebben: landmijnen.
Maar daar zal je alsnog een hek omheen moeten zetten, gewoon een open mijnenveld is wat link natuurlijk. Ik denk graag mee.

Ggroengras | 17-02-19 | 02:01 | 3

En dan te bedenken dat de meeste Mexicanen (op de kartels na) nog prima mensen zijn ook. Hoe lang denk je dat de gemiddelde riffijn het in de joe es ee zou uithouden: met dat criminele gedrag, dat geïntimideer, dat gesis en dat kudt scootertje?

kotelet | 17-02-19 | 02:08

Landmijnen en mijnenvelden zal wel helpen tegen migratie... maar deze ontploffingen doen veel stof opwaaien en zijn slecht voor het milieu en het klimaat.
Elk voordeel--> heeft ook een nadeel.

sociaal_econoom | 17-02-19 | 02:54

Drugssmokkel en criminaliteit is alleen maar retoriek. De echte reden is armoede. Of je stopt deze armoedzaaiers, of je geeft ze geen geld meer, of anders wordt je er zelf een.

heldheino | 17-02-19 | 01:58

Eenieder welke tegen ‘n muur als grensscheiding is,
haalt zijn schutting op de erfscheiding NU weg…

Huh.. niemand..?

Eenieder welke pertinent voor open grenzen is,
Laat vannacht en komende nachten zijn voordeur openstaan…

Weer niemand…

Rare lui, die Globalisten.

Veluwse-Eikel | 17-02-19 | 01:56 | 1

Dit gaat me niet om voor of tegen een erfafscheinding. Ik zie bij de buren twee echtgenoten ruzie maken. De een wil een beetje meer hek dan de ander. Ondertussen loopt de kat van de buren over het deel wat ze beide niet willen hebben de tuin in om te schijten, en worden de fietsen gejat door de openstaande tuindeur. Het is bezopen om dan voor die detail discussie niet meer naar je bed, werk of keuken te gaan.

Feynman | 17-02-19 | 07:42

De Chinese muur ben ik ooit geweest.
Best wel een mooie muur.
Ps. 5000 km lang.

HoerieHarry | 17-02-19 | 01:46 | 3

Ik ging vroeger wel eens naar de Chinese muur maar sinds ze er kakkerlakken in de keuken hebben aangetroffen maar met Bami eten gestopt.

Gulliver | 17-02-19 | 03:16

Wij hebben Chinees restaurant Seggema hier in het dorp.

Bigi Bana Boy | 17-02-19 | 08:44

Alleen geven zelfs drugssmokkelaars aan dat een muur zinloos is, de meeste smokkel gaat via de officiële grensposten.
@Feynman | 16-02-19 | 20:46 |

Over alle grensmalloten van een blaasje hier een pijp en een een snuifje daar?
Maar hee! In de hel ben ik in goed gezelschap:
https://www.youtube.com/watch?v=B9FzVhw8_bY
Laat mij maar branden in de hel, en laat alle deugkneuzen ellkaar maar vermaken tussen de reeDtneukende mohammedanen, want dan blijjft die islamitische deugende poes zo lekker lang een maagdelijke poes om zonder met vingerwapperende handschoenen aan te pakken.

chicago river | 17-02-19 | 01:45 | 6

@chicago river | 17-02-19 | 01:55: ik snap geen reedt van wat je zegt, maar het liedje is wel tof. Leuk loopje.

Ggroengras | 17-02-19 | 02:04

@Ggroengras | 17-02-19 | 02:04:
Natuurlijk is liedje tof, ik doe alleen toffe liedjes loopen hier.
Het kwam met een bedoeling. Wel dank voor de attentie, as usual (geen sarcasme)

chicago river | 17-02-19 | 02:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik denk dat het zinvoller is om je erbij neer te leggen dat die grens niet dicht te maken is. Bepaalde stukken zal an sich prima gaan, maar als je 100 meter verderop een gat van een kilometer of 15 hebt is dat weggegooid geld. denk dat het zinniger is om met drones en strategisch geplaatste - eventueel mobiele - grensposten met hummers en heli's 24/7 te patrouilleren en in onderling overleg met Mexico die zones als "niemandsland, dus verboden terrein" te verklaren. En daar dus streng op straffen als er alsnog wordt gepoogd de grens over te steken, bakstraf van een jaar of 2 a 3 bij een eerste overtreding. Daarnaast zal er ook iets aan het begrip "dreamers" moeten worden gedaan. Kijk wat het oplevert als je ze allemaal zou oppakken en uitzetten ( ik weet theorie, maar dan heb je in ieder geval een kader ) en wat het allemaal kost als van de ene of de andere dag bepaalde functies onbezet blijven. En van daaruit kun je dan gewoon beleid maken, wat dat ook moge zijn, maar nogmaals, dat geneuzel over die muur lost helemaal niets op...
Maar goed, soms denk ik weleens dat sommige mensen voor bepaalde problemen eigenlijk helemaal geen oplossing willen, omdat ze linksom of rechtsom hun verdienmodel aan dat probleem hebben gekoppeld.

Graaisnaaiert | 17-02-19 | 01:40 | 1

Dat dus en ja; follow the money.

AlsoSprach | 17-02-19 | 09:03

good fences make good neighbours.

grapjasz | 17-02-19 | 01:09


De democraten blaffen, schreeuwen en maken hun hele partij kapot.
En ze hebben nog steeds geen echte kandidaat.
Nog 4 jaar erbij voor Trump lijkt me.

pejoar | 17-02-19 | 00:45 | 1

Sja, geen idee wie daar de kar zou moeten trekken, eigenlijk. En ook bij de Republikeinen zie ik nog niet echt een serieuze tegenkandidaat opstaan tegen Trump.

Graaisnaaiert | 17-02-19 | 01:43

Waarom dat stukje over de muur onder Bill Clinton? Zo lijkt het net alsof er ruzie gemaakt wordt over iets daar er al is.
De werkelijkheid ligt genuanceerder.

RandyBiel | 17-02-19 | 00:40 | 1

Inderdaad. En als het gaat om wat de grondwet hem toestaat dan wel verbiedt is er informatie van expert Alan Dershowitz, aanbevolen.

sockpuppet | 17-02-19 | 01:15

Jullie missen allemaal the big picture, inclusief Feynman. Het grote probleem is dat Trump dit alleen maar doet omdat hij anders het geld niet krijgt (wacht even, Mexico zou de muur toch betalen?), om die specifieke campagnebelofte in te lossen. Hij zal het wel moeten, want anders heeft ‘ie nog niet zoveel voor een mogelijke herverkiezing, maar dit is wel een paardemiddel.

Want waar moet dat geld dan nu opeens onder “national emergency” vandaan komen? Uit het Bouwfonds van defensie. Maar, dat geld was al gereserveerd voor allerlei andere projecten, waar heel veel senatoren en congresleden (D & R) zich in hun eigen staten en districten voor hebben ingespannen. Die projecten gaan nu niet door. Dat gaat kiezers kosten voor die congresleden en ook voor Trump. Kiezers van defensie, die nieuwe gebouwen zouden krijgen, projecten voor nieuwe huizen voor veteranen, de werknemers van bouwbedrijven die ze zouden bouwen. Dus dat zorgt wel voor wrevel, bij vooral de Republikeinse senatoren en congresleden. En daar komen ook rechtzaken uit voort. Want net als hier mag je als overheid niet zomaar contracten verbreken en de overheid moet rechtszekerheid bieden.

Maar het grote politieke gevaar is dit: de constitutie bepaalt dat het Huis van afgevaardigden over de begroting gaat en dat in uitzonderlijke gevallen een president dat bij een nationale ramp kan omzeilen. Maar dat is die muur niet. Het is misschien een crisis, een probleem, maar geen nationale ramp. En als het congres (incl. de Republikeinen) Trump dit laten doen, dan schept dat een precedent voor toekomstige presidenten. En dan hol je als parlement je eigen budgetrecht uit. Waarvoor besta je dan nog?

En wat er ook in 2020 gebeurt, er komt ooit weer een Democratisch president. Wat als die dezelfde truc gaat uithalen met bijvoorbeeld een wapenwet? Wapenbezit als national emergency? Of eh... klimaatonzin? Iets met CO2 of zo, verzin maar wat. Dan heb je als Republikeinen ook niks meer te willen, omdat jouw man dat trucje heeft bedacht, met jouw goedkeuring.

De rabbit hole gaat wat dieper dan Feynman hier opsomt.

Stormageddon | 17-02-19 | 00:00 | 12

@dijkbewaker | 17-02-19 | 01:19:
Ook dat is het punt niet. Je klinkt als echte republikein. Geld is altijd een probleem als er een democraat president is, maar met een republikein in het witte huis is teveel belastinggeld uitgeven geen enkel punt.
Het gaat erom dat een president geen budgetrecht heeft, dat heeft Rutte hier ook niet. Uitvoerende macht moet bedelen bij het parlement, de volksvertegenwoordiging om geld te mogen uitgeven. Gezond principe. Trump doet nu een greep in de kassa.

Stormageddon | 17-02-19 | 02:05

@drs. P | 17-02-19 | 01:10:
Amerika heeft geen verzorgingsstaat. Een illegaal komt nergens voor in aanmerking. Daarbij is immigratie is nog nooit een ramp geweest in de VS.
(Nou ja, indianen denken daar misschien anders over).

Stormageddon | 17-02-19 | 02:08

Klopt, daarom schreef ik: “op deze wijze zou iedere president iedere situatie tot noodtoestand kunnen verheffen.” Dat raakt niet alleen budgetrecht, wapenbezit en klimaat, maar echt alles. Dat is hoe een president dictator wordt. (D/R/independent). Daarom waren er ook enkele Republikeinse senatoren ertegen om belangrijke besluiten met een simpele meerderheid te nemen, omdat dan de ene partij zonder enige instemming van de ander kan reageren. thehill.com/homenews/senate/422467-go... Dan zou de VS vervallen richting een eenpartijstelsel.

Feynman | 17-02-19 | 07:37
▼ 9 antwoorden verborgen

Een of ander wetsartikel staat Trump toe het leger de muur te laten bouwen zonder noodtoestand. Zoveel was al bevestigd tijdens een bevraging in het congres. (Kan zo snel geen clipje vinden.)

Die noodtoestand afroepen dient dus een ander doel dan het bouwen van de muur zelf. Mogelijk iets met welke budgetten worden aa gesproken, mogelijk puur show.

Hoe dan ook, zelfs als de democraten deze noodtoestand met succes aanvechten, ze zijn nog lang niet van die muur af.

WammesWonder | 16-02-19 | 23:58

Graag zo'n muur rond Amsterdam. Dat scheelt een hoop gez**k.

Pleegzuster B | 16-02-19 | 23:58

Lijkt me een iets te cynisch stukje gezien het feit dat muren, grenzen hekwerken juist heel goed werken. Denk alleen al aan Israël waar de dagelijkse bom aanslagen op een enkel incident tot het verleden horen. Gek genoeg hebben veel van de anti Trump, anti muur,... BN ers,acteurs enz zelf wel een gigantisch hekwerk met strenge beveiliging rond de eigen villa of landhuis om het gepeupel tegen te houden.... Een hek, muur, slotgracht, dobberman, gewapende beveiliging, werkt...... Trump is goed bezig en dat mag best eens gezegd worden tegen de Super hypocriete Democraten. En Hillie heeft toch echt verloren.... en over die Russen horen we ook niets meer..... Trump is een succes en de Democraten zijn uitgeluld. Het enige wat ze nog kunnen is janken en Trump dwars zitten... Kleinzielig volk....

dijkbewaker | 16-02-19 | 23:55

Ik merk dat ik een denkstap heb overgeslagen. Spijtig want dat is namelijk de tweede keer op rij.

Het meest dure en ambitieuze bouwplan van Trump zat tussen de twintig en dertig miljard in. www.foxnews.com/opinion/trumps-border...

In dat ambitieuze bouwplan werd het grootste deel van de grens nog steeds gevormd door muurloze woestijnen en rivieren.

Die eis voor 25 miljard liet Trump los, waarbij het bouwplan van 5 miljard een incomplete grensmuur wordt. 20% van wat volgens hemzelf nodig is. Het compromis van 55 extra mijl wordt ook een incomplete grensmuur. Het maakt dus niet uit wie er regeert.

De politici zijn dus bezig met een huis te bouwen en verwikkeld in een discussie of er een of twee muren moeten komen.

Dan wordt het echt totaal irrelevant wie er wint. Het blijft een koude, vochtige, tochtende inbraakgevoelige ellende, want de helft van de gevels missen.

Dat is dus het debiele aan deze saga. Eerst waren beide partijen het eens, maar kregen het niet praktisch voor elkaar van de grenshekken een onafgebroken samenhangend geheel te maken. Zie de beelden hoe lek die muren zijn, of hoe zielig de hekken.

Nu zitten we een nieuwe discussie of er 55 mijl of een paar honderd mijl bij moet komen. Binnen het grote plaatje mis je dan nog steeds de andere helft van de grens, en het feit dat de smokkel van mensen en drugs voornamelijk via de normale bewaakte grensovergangen gaan.

Alle voorstellen door beide partijen leiden niet tot een grens zoals Hongarije bouwde. Orban bestelde een hek over de complete lengte van de grens en zette over de volle breedte personeel in.

Feynman | 16-02-19 | 23:47 | 3

Het is je vergeven man.

Mammeloe | 16-02-19 | 23:51

Feynman.
-Dan duurt het toch wat langer. Het is sowieso lange adem. de veiligheidsdienst ter plekke weet waar de lekken zitten. De lastige pak je later en de natuurlijke barrière kunnen wachten.... Of de drugssmokkel via een andere route ook binnen komen is geen reden om dan maar niets te doen.... Je zou maar kinderen verloren hebben, en die zijn er, Massaal... dan is er alle reden om de veiligheid van de bevolking te vergroten..... Je red levens.... Met elke gram die tegen gehouden wordt..

dijkbewaker | 17-02-19 | 00:54

Nog steeds niet relevant. Het gaat niet om de kosten. Men vond ook ter Demzijde dat grensbewaking belangrijk was en verbetering verdiende. Na de handreiking van Trump -al dan niet symbolisch, maar in elk geval niet te missen- na de stillegging, gaf hij hen de kans de daad bij het woord te voegen en de expertcommissie de inbreng te laten leveren. Op die manier werd de zaak minder persoonlijk (het hoefde van hem ook geen Wall meer te heten) en ook gedepolitiseerd.

Zoals blijkt, nam men niks mee van het expertadvies, sterker: men deelde het publiek niet eens enig detail erover mee. Meer is niet nodig. Kans gehad, verspeeld. De weg voor Trump's nu compleet gewettigde maatregel ligt dan open. Zoals Fijnstoffer opsomt en ik hierboven uitleg, is het aantal instromers hooguit zijdelings een factor. Hele gemeentes worden platgemaakt door de cartels, op Am. grondgebied notabene. Er is een goede onderbouwing voor de opgevoerde urgentie.
Lengte en vorm zijn voor de experts, niet voor ons of voor politici -en ook voor de mensen ter plekke is er hooguit een rol als 'gebruiker' weggelegd, dat zijn niet de experts die de commissie met plannen zouden voeden. Je mist een stuk van het verhaal en verzandt daardoor in geleuter over geld.

sockpuppet | 17-02-19 | 01:08

President Trump wordt natuurlijk weer herkozen aangezien Hij de enige Juiste beste KANDIDAAT IS .
En na zijn Presidentschap zal zijn Beeltenis voor eeuwig op Mount Rushmore gebeiteld worden .

liegende lippen | 16-02-19 | 23:39 | 2

Die hoofdletters doen het Ergste vermoeden.

Superior Bastard | 16-02-19 | 23:51

@Superior Bastard | 16-02-19 | 23:51:
Ergste ??? het Geweldigste bedoel Je ,wat een visie wat een kunde wat een inzicht heeft deze President Trump .

liegende lippen | 16-02-19 | 23:59

Ach, nog een paar jaar. Dan klapt de bubble, wordt olie in renmibi betaald en is derdewereldland USA failliiet. Dan zijn de Mexicanen blij met die muur eomdat die de gelukszoekers uit de VS zal tegenhouden.

Superior Bastard | 16-02-19 | 23:32 | 5

China staat inmiddels ook op klappen. Twee grootste geldleners kunnen niet meer terugbetalen. Als dat zo blijft verdampen er vele miljarden renmibi.

WammesWonder | 17-02-19 | 00:01

Gelukkig gaat het fantastisch met de EU, met name Griekenland, Italië, Frankrijk, etc Vandaar ook dat de ECB alweer nieuwe stimulering overweegt. (Zijn ze net een maand (!) mee gestopt.) www.bloomberg.com/news/articles/2019-...

benjeallanggek | 17-02-19 | 00:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu een stukje over refugee cities en alle shit daar met Latin Kings en MS13 de afgelopen 10 jaar. Drugssmokkel is 1 maar de boots on ground van die criminele organisaties bepalen alles. Net nog zeker 5 reacties gelezen die de spijker op zn kop slaan qua immigratieproblematiek in de USA. Terecht die politicolisering van de muur aankaarten Feynman, maar is oud nieuws weet je. Trumpie had niks qua muur, krijgt een vinger van tientallen mijlen toegereikt en wil (en krijgt) nog veel meer. Echte businessman die Donald.

sjef-van-iekel | 16-02-19 | 23:24 | 1

Ik geniet wel van de vele linkjes zeg. Top!

sjef-van-iekel | 16-02-19 | 23:28

De grens bij Tijuana al eens bekeken in Google Earth/Maps/Street VIew, met een beetje uitkienen wandel je ook dáár zo de grens over.

Bijtendehond | 16-02-19 | 23:14

Muren werken. Dat kan je zien bij de eenvoudige woninkjes van EUroparlementariërs van enige omvang. In Amerika kan je dat zien bij de nog minder eenvoudige woninkjes van koning 0bama, de Clinton's en de ergste vormen van Democrats.
Hoge muren en hekken en gewapende bewakers houden daar demense uit de onmiddellijke leefomgeving van de boven hen geplaatsten.
Gek genoeg is het ditzelfde tuig dat samen met Feynman zo van leer trekt wanneer een president de ongeremde instroom van (niet zelden criminele) kanslozen probeert af te remmen. Met ook zo'n muur.

Wie tegen muren en hekken is moet zijn/haar/hets deuren maar open laten staan en de sleutels weggooien. Wat kan daar immers mis mee gaan!

Jan Passant mk2 | 16-02-19 | 23:12 | 3

Hear, hear!

benjeallanggek | 16-02-19 | 23:13

Muren werken alleen in gebieden waar er geen vrij en legaal verkeer van mensen en goederen is. Dus in Israel kan en de DDR kon dat. Noord Korea ook. Daar werd/wordt ook gewoon geschoten want vijand..
In Mexico heeft zo’n beleid natuurlijk gevolgen. Er steken een kwart miljoen mensen die grens dagelijks over op legale wijze., zowel heen als terug...
Dus deze grens gaat niet werken. Ook Dior zijn lengte, zijn kosten en zijn functie.
De meeste illegalen in de VS komen ook niet illegaal binnen, maar legaal op visum en gaan niet meer weg. Inclusief de 911 kapers.
De meeste drugs komen via havens binnen. 90% zelfs...

Het is een symbool voor wie het verste kan pissen. En ik denk echt dat hij niet herkozen wordt. Over 2 jaar heeft ie alleen voor elkaar gekregen dat ie met iedereen ruzie heeft en alleen per decreet dingen voor elkaar krijgt. Die zijn dan ook binnen 24 uur terug te draaien.

Epistulae_Morales | 17-02-19 | 00:24

@EM
Wat een stropopredenering! Dat er niet of slecht gehandhaafd wordt op de terugkeer van illegalen, heeft niets van doen met het functioneren van een muur tegen ongewenste bezoekers. Er passeren trouwens dagelijks hele kudde’s mensen de grenzen van Israël. Maar men controleert er daarnaast vooral heel veel beter.

benjeallanggek | 17-02-19 | 00:52

Iedere soevereine staat heeft het recht zijn grenzen te verdedigen.

Kanarie_Geil | 16-02-19 | 23:11

You’re way off, Feynmann! Ook al gehersenspoeld door de EU/Linkse Kerk? “Grenzen bestaan niet. Niemand is illegaal. Het is onmogelijk om zo’n lange grens te bewaken/af te sluiten, etc”
Maar de Chinezen konden het eeuwen geleden al. En voor de inmiddels honderden miljarden die illegale migranten de US kosten, kun je een behoorlijk stuk muur neerzetten. Op die manier betaalt Mexico trouwens inderdaad die muur.
Net zoals we wel degelijk de Europese buitengrenzen zouden kunnen sluiten. Yes we can! Armoede ontstaat overigens niet vooral door pech. Armoede is vooral cultureel bepaald. Maar ja, zodra we mensen in Afrika of Zuid Amerika zouden gaan vertellen hoe ze dingen mogelijk kunnen verbeteren, zijn we natuurlijk weer vieze vuile, kapitalistische kolonisten volgens links deugvolk. En zo is de cirkel weer vierkant!

benjeallanggek | 16-02-19 | 22:59 | 7

Je bent wel bekend met het historische feit dat de Chinese muur uiteindelijk niet werkte? Als in: de mongolen en de mantjoes later, hadden geen last van die muur om heel China te bezetten.
Het gebruiken van jezelf tegensprekende feiten is best wel Trump...

Epistulae_Morales | 17-02-19 | 00:15

@EM
Dat is ongeveer hetzelfde als over 100 jaar zeggen dat je huidige Iphone 5 op dat moment geen enkele waarde op het gebied van communicatie heeft. En dat weet jouw linkse brein natuurlijk ook best wel, maar dat rijmt dan weer niet met je religieuze overtuiging dat muren slecht zijn. Moeilijk, moeilijk.... en best wel Hillary.

benjeallanggek | 17-02-19 | 00:31

Vroeger, zonder voorbehoedsmiddelen, waren gezinnen van 7 of 8 kinderen doodnormaal. En dan 2 ourders is 10 man. Dan was er ook maar EEN kostwinner, tot de oudste kinderen konden werken. Dat is geen vetpot en elk dubbeltje moest 3 keer worden omgedraaid voor het werd uitgegeven. Vakantie? Als dat er al was: kamperen op de heide, naar Texel, of Brabant.

Nu hebben 'we' plots nog maar 2 of hooguit 3 kinderen, dubbele inkomens, zomervakantie vliegen de halve wereld rond, wintervakantie naar Oostenrijk, auto voor 'hem' en 'haar', etc. En we zijn niet afhankelijk van de kinderen voor de oude dag (tenminste, dat was zo. Inmiddels gaan we weer terug naar dat model, want de bejaardenzorg is echt schandalig. Opa kan beter een honkbalknuppel in een agent zijn nek leggen, krijgt 'ie in de gevangenis een 10x betere behandelingen dan in Huize Avondrood = 1x week een douche, koud halfgaar eten, 1 luier per dag een daar schijt je maar in want niemand tijd om je naar de wc te brengen etc.).

EnNouJijWeer | 17-02-19 | 03:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn paranoia-brein denkt dat men ondertussen (diep) onder de grond een enorme tunnelstelsel aan het graven is.

kweethetooknietbeter | 16-02-19 | 22:52 | 6

@ ulliver | 16-02-19 | 23:1
Ben ik te gek of echt gek?

Rest In Privacy | 16-02-19 | 23:26

@Ce ca! | 16-02-19 | 23:26:
Knetters ,President Trump is werkelijk de Beste

liegende lippen | 16-02-19 | 23:41

Tunnels zijn leuk!!! Als je een 'einde' vind op je eigen grondgebied, lading explosieven er in (niet te veel), dan jouw kant volstorten met beton (voorzichtig met het draad voor de ontsteker), laten drogen, en dan "fire in the hole!!" .... BOEEEEMMMMM..... en kijken waar de rook aan de ander kant tevoorschijn komt. Kan de Mexicaanse politie daar eens wat arrestaties gaan verrichten.

EnNouJijWeer | 17-02-19 | 03:40
▼ 3 antwoorden verborgen

R.E.M. heeft een copyright claim ingezet richting dat everybody hurts filmpje van Trump (we weten allemaal dat het de boze mediamoguls zijn die erachter zitten omdat ze flink verloren hebben toen Hillary het niet werd). Ik hoop dat hij nu die tech giganten ook aanpakt. Fair use!

tragic1911 | 16-02-19 | 22:51

Iedere zelloot weet dat een hek en drones ook prima zouden kunnen. Die muur is het vlaggenschip van het statement wat Trump wil maken. Een visueel statement met een hele duidelijke boodschap: Protectionisme, America first, en dont fuck with us. Die muur is een hele dikke middelvinger naar de Globalisten en multinationals. Het feit dat Amerika daar het voortouw in gaat nemen: I like!

kotelet | 16-02-19 | 22:41 | 3

Oh ja. Die handelsoorlog met Mexico.. hoe staat dat er voor?

Epistulae_Morales | 17-02-19 | 00:27

Een hek? Knip, knip, knip en je bent binnen. En eenmaal op "US soil" heb je opeens allemaal rechten die je aan de Mexicaanse kant niet hebt.

EnNouJijWeer | 17-02-19 | 03:42

Ik geloof dat er in totaal zo'n 16 miljoen illegalen rondlopen daar. Dat zijn gigantische aantallen mensen. Zij werken in groten getale uiteraard zwart en verdringen veel reguliere banen. Bovendien het verdiende geld (geschat wordt dat het vele miljarden gaat) gaat zo terug naar de familie de States uit. Bovendien maken zij ook gebruik - zeggende dat zij geen geld hebben voor een ziektekostenverzekering - van ziekenhuis e.d. Hulp weigeren mag daar ook niet! Ook dit loopt in de vele miljarden. Het gaat wel degelijk ergens over! Feynman.

Roger Gene II | 16-02-19 | 22:41 | 1

Het totaalplaatje is vele malen groter: Amerika is onder Trump een succesvolle protectionistische koers gaan varen. Daar past bij een duidelijke visuele afbakening van de grenzen. Maar ook dikke belastingen voor multinationals die de werkgelegenheid outsourcen naar lage lonen landen en paal en perk aan het ongelimiteerde invoeren van Chinese goederen zonder dat daar wat tegenover staat. In een volgend kabinet gaat hij waarschijnlijk ook een einde maken aan the Green card Lotery.

kotelet | 16-02-19 | 22:51

Hadden "wij" in EU maar een Trump om de buitengrenzen te bewaken in plaats van een dronkenlap.

revolte | 16-02-19 | 22:36 | 3

De grens ligt tegenwordig in Brussel blijkbaar.

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:38

@Ce ca! | 16-02-19 | 22:38: Nah, Brussel is echt compleet overlopen.

tragic1911 | 16-02-19 | 22:44

@ tragic1911 | 16-02-19 | 22:44 |
Lizard people?
Toch?

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:57

Laten we hopen dat Donald zich vooral met zijn hek gaat bezighouden, komt er toch niet voor 2020, en hij kan weinig verdere schade aanrichten.

captainobvious | 16-02-19 | 22:34 | 1

misschien kunt u wat duidelijke feiten geven bij zo'n kwestieuze bewering,wat roepen, zullen anderen zeggen

hertogvanzottegem | 16-02-19 | 22:55

Trump is gewoon een beetje een saaie president die beleid van zijn voorgangers voortzet wat betreft de muur. Hij start geen oorlogen, maar trekt Amerika er juist uit terug. Saai. Hij doet alleen maar verstandige dingen. Neocons, Nixon... waar zijn de haviken en leugenaars in het Witte Huis gebleven?

Sitting_targets | 16-02-19 | 22:33 | 3

Verstandige dingen?? U leest zeker nooit de Volkskrant, NRC en de Joop. En kijkt nooit journaal, Nieuwsuur en DWDD.

medusa324 | 16-02-19 | 22:47

Iedereen met een kleurtje schijnt overal recht op te hebben zonder tegenprestatie.
Maar in welk land mag de grootste minderheid ter wereld “de blanke mens “ zich ongestoord vestigen ?
Zonder lastig gevallen te worden over inclusiviteit en diversiteit ?
Gewoon een plek waar je na een dag noeste arbeid jezelf thuis kan voelen ?
Zoals in bijvoorbeeld Nederland in de jaren 60-70.
De omvolking gaat te snel voor mijn gevoel. Opgedrongen door de EU en alle extreem linkse gutmensch

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 22:30 | 4

Ik hoop dat dit Amerika weer wordt, daar vestigen, vrijheid, ruimte, zoals in de good old days.

tragic1911 | 16-02-19 | 22:45

Gaat de omvolking "te snel" "voor uw gevoel"?
Die omvolking moet niet langzamer, maar gewoon helemaal NIET plaatsvinden. Geen mens kan uitleggen waarvoor de omvolking goed is. Uw gevoel bedriegt u niet.

JvanDeventer | 16-02-19 | 22:50

Die hele Murkenmeuk ook door VVD tot hier gebracht ,moet stop gezet worden.
Opvang EIGEN REGIO !

liegende lippen | 16-02-19 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zie je maar weer; een volgens sommigen matig Feynman-artikel en het is weer bal in de panelen. Lekker op niveau zonder de bekende VVD-trollen. Fijn man.
*blok in vuurkorf gooien doet*

Mammeloe | 16-02-19 | 22:27 | 1

Geen olie?

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:28

Donald J. Trump
‏Geverifieerd account
@realDonaldTrump
13 feb.
Meer
The Senate Intelligence Committee: THERE IS NO EVIDENCE OF COLLUSION BETWEEN THE TRUMP CAMPAIGN AND RUSSIA!
twitter.com/realDonaldTrump/status/10...
Daar hoor je ook niemand over bij de MSM.

Flappie2006 | 16-02-19 | 22:26 | 1

Ik denk bij Jinek maandagavond.

Mammeloe | 16-02-19 | 22:28

En die treinrail waar de heer Feynman het over heeft, daar stap je echt niet zo doorheen. Ja, een kleuter misschien. Maar zo'n dikke vette Mexicaan echt niet.
www.dailymail.co.uk/news/article-2358...

VanBukkem | 16-02-19 | 22:12 | 2

U heeft niet de moeite genomen om even op de aangedragen linkjes te klikken zie ik, of zijn dat ook allemaal fakenews photohop beelden?

zwellevertje | 16-02-19 | 22:47

Van Mexicanen wist ik het, maar de Finnen op plek 10? Wow.

Deksmaat | 17-02-19 | 08:36

Een paar ideetjes voor Trump:
Drones, mijnenvelden, mitrailleurs, vlammenwerpers, prikkeldraad, hoogspanningsdraad, hondenpatrouilles, Urkse pulsvissers in de Rio Grande, gifslangen in de woestijn.
En elke dag een stuk of 30 stagiairs uit de EU-landen om te zien of en hoe het werkt.
Als ze klaar zijn met hun stage aan de Israëlische grens tenminste.

JvanDeventer | 16-02-19 | 22:04 | 4

@Bac | 16-02-19 | 22:13:
De inzet van de Frieten Führer is wel essentieel voor mijn plan...

Hollende_Kleurling | 16-02-19 | 22:15

En een Prutte pop, die ze duizend dollars belooft, als ze omkeren.

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:25
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt miljoenen drugsgeld per jaar in beslag genomen. Genoeg om 10 muren te bouwen.
Per saldo betalen de producenten (Mexicanen) en de consumenten (Amerikanen) ervoor.

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:03 | 4

Die miljoenen drugsgeld zijn nodig om duizenden DEA agenten te financieren. Daarbij komen nog de detentiekosten van duizenden sloebers die gepakt worden.

Trumme | 16-02-19 | 22:16

@ Trumme | 16-02-19 | 22:16 |
De gevangenissen in de USA zijn tot een verdienmodel verwoorden.
De DEA daar in tegen krijgt veel subsidie van het DOD.
Genoeg geld over voor 1 muur dan toch?!

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:20

Ja Groengras, je kunt er de waterleiding mee repareren of kiezen voor een dweilploeg!

Harrie7949 | 16-02-19 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Mexicanen zijn de Polen van de USA zeg maar.

Rest In Privacy | 16-02-19 | 21:56 | 2

Van de Polen zitten er relatief weinig in de bijstand.

Harrie7949 | 16-02-19 | 22:01

@ Harrie7949 | 16-02-19 | 22:01
Ik heb 3 jaar met Mexicanen gewerkt en ze hebben een goede werkethiek in mijn ogen. Verder zijn ze veelal illegaal en gaat de USA bijstandsnorm niet voor ze op jammer genoeg.
En Polen werken maar 5 maanden per jaar voor een heel jaar verdiensten. (5 Maanden werken, 1 maand vakantie en 6 maanden ww)

Rest In Privacy | 16-02-19 | 22:06

Veel linkjes. Veel leesplezier. Maar je kunt ook geen interesse tonen want Tags:
feynman,
trump,
wall,
muur,
mexico
en dergelijke. Je zou er moe van worden zeg. Overigens, waar zijn onze favoriete vvd-trollen nu? Is berbaar moegestreden misschien?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-02-19 | 21:55 | 10

@ reservebelgië | 16-02-19 | 23:23
#plop.
;)

Rest In Privacy | 16-02-19 | 23:37

@Ce ca! | 16-02-19 | 22:56: wat dacht je van gisteren om 22:56 uur?

Ggroengras | 17-02-19 | 00:07

Die is compleet ingestort na alweer een Hennis Plasschaert gehuld in een kopvod , sindsdien heb ik hem niet weer gezien hehehehe

ghetto-is-back | 17-02-19 | 00:18
▼ 7 antwoorden verborgen

Trump geeft regelmatig cijfers over hoeveel Amerikanen er vermoord worden door illegalen. Ook tijdens de persconferentie zaten er een aantal weduwen van vermoorden Amerikanen door illegalen. Krijgt verder geen aandacht, wordt niet naar gevraagd. Het probleem is, dat die moorden niet als probleem gezien worden.
Nog even los van de gruwelijke problemen die drugs vanuit Mexico veroorzaken. Ja die gaan ook diezelfde grens over. Wordt ook niet als probleem gezien, of zelfs gebagatelliseerd.

witdusracist | 16-02-19 | 21:52 | 5

De cijfers die een groot deel van de bevolking niet wil erkennen.

In Nederland zien we het helaas ook.

Kennen we de zaak nog, van dat meisje dat door haar asielvriendje werd doodgemept met een brandblusser? En dat daarna een agent het leven liet toen hij dit heerschap aan wilde houden?

Je kan er allerlei theorieën op loslaten, maar het simpele feit is:

Twee Nederlanders zijn dood door iemand die hier helemaal niet had mogen zijn.

Allemaal te voorkomen, als je het gezonde verstand maar gebruikt. Helaas ontbreekt het daar bij 80% van onze landgenoten aan, als je naar het stemgedrag kijkt.

Nederland zou weer het mooie, relaxte land kunnen worden dat het ooit was. Maar dan moeten we wel echt willen. En anderen overtuigen. Je weet wat je moet stemmen. Leg het dus ook uit aan je familie, vrienden en collega's. Het is misschien wel onze laatste kans..!

Padjepejer | 16-02-19 | 22:30

@VanBukkem | 16-02-19 | 22:20:
Migranten ook niet. Misschien en gedeelte maar de meeste blijven komen, men moet de smokkelaar iets meer betalen maar dan komen ze met boten via andere kanalen noem maar op. Overal ter wereld kom je chinezen tegen en niemand weet hoe ze er komen, nooit met het vliegtuig. Maar ze zijn er. De onzichtbare invasie

miko | 17-02-19 | 00:23

Die moorden zijn ook geen probleem.. niet als je er een paarduizend meer hebt in eigen land, mede door je liberale wapenbeleid

Epistulae_Morales | 17-02-19 | 00:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een grote vlucht neemt, zijn drones. De grenscontrole kan geheel geautomatiseerd worden met drones. De droom van Trump en de Trumpstemmers: een controleerbare grens realiseren tussen Mexico en de VS wordt straks werkelijkheid. Niet met een Chinese statische muur lookalike, maar met een zeer beweeglijk, zeer kosten effectief systeem. De Democraten zijn zelf behept met statisch dogmatisch denken (is dat de reden waarom D66 zo verliefd is op deze Amerikaanse behemoth?) en komen daarom niet verder dan voorstellingen zonder verbeeldingskracht. Trump zal zeker geen hekken van goud gaan bouwen, maar iets dat werkt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-02-19 | 21:50

Stelt u zich eens voor, een huis zonder MUREN.
Iedereen kan naar binnenkijken, zomaar naar binnen lopen en uw koelkast plunderen. Uw portemonnee meenemen, of uzelf en uw geliefden schaden.
Muren hebben een functie!

Rest In Privacy | 16-02-19 | 21:47 | 10

Dat is Nederland anno 2019.

kotelet | 16-02-19 | 23:01

@ kotelet | 16-02-19 | 23:01
Gelukkig beoefen ik natuurwetten en geen PC regels.

Rest In Privacy | 16-02-19 | 23:09

#we are here too syndroom

Lorejas | 16-02-19 | 23:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Trump wil een verkiezingsbelofte nakomen en de Democraten met een deel van de Republikeinen willen dat verhinderen.
That's all folks!
#Polletiek

DinkyToy | 16-02-19 | 21:47

Er zijn minder illegale grensgangers dan vroeger dus muur onzin? Wat een flauwekul Het zijn er nog steeds 400.000 per jaar. Lijkt me heel normaal dat je als land er alles aan doet om dat te stoppen, zouden wij ook moeten doen.

TheBigKirth | 16-02-19 | 21:45

Pompen of verzuipen. Hoe kun je in een tijd van globalisering, massa-communicatie en mobiliteit de mensenzee van de 3e wereld buiten de deur houden. De vraag stellen is reeds kleur bekennen als xenofoob. Maar ja, het wordt wel een zeer onberekenbare wereld wanneer de grenzen daadwerkelijk zijn weggevallen, en je niet weet in welk soort land met welke cultuur je morgen wakker wordt. Het Westen raakt zijn bevoorrechte positie kwijt, en wordt ingelijfd door andere culturen en volkeren. Het Westen is de greep kwijt aan het raken op het eigen lot, dit overigens tot groot genoegen van progressief "links", waar ze denken dat met het verdwijnen van de westerse cultuur (inclusief in de thuislanden zelf) een periode van grote vreugde zal aanbreken voor de wereld.
Trump is duidelijk iemand die hier geen genoegen mee neemt, en de populistische bewegingen in Europa ook niet. De vraag is of het populisme nog iets van zelfbeschikking kan terughalen voor de landen in Europa. Eén ding is zeker: nooit geschoten is altijd mis.

Van Duyvenbode | 16-02-19 | 21:42 | 6

@letopuwzaak | 16-02-19 | 22:05: Dank. Al een week of 2. Wacht maar tot ik na het Grote Permaban Pardontopic weer een vlinder zal zijn.

Mammeloe | 16-02-19 | 22:13

@F. von Zeikhoven | 16-02-19 | 22:07: Kweet niet. Dat heeft met Brexit te maken natuurlijk.

Mammeloe | 16-02-19 | 22:15

De parallel met de ondergang van het Romeinse Rijk is erg verontrustend.

reservebelgië | 16-02-19 | 22:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Cool! Inloggen op GS met touchId!
Maar verder, waarom bouwen de Chinezen die muur niet voor Trump? Die kunnen dat retegoed...

F. von Zeikhoven | 16-02-19 | 21:36 | 3

Huh? Wat, waar?

Mammeloe | 16-02-19 | 21:43

Met dat klusje houdt ie Israël te vriend

DinkyToy | 16-02-19 | 21:49

@Mammeloe | 16-02-19 | 21:43: was kennelijk een eerdere login die m’n aaifoon nog herkende? Later touchId een keer aangezet en voila...

F. von Zeikhoven | 16-02-19 | 22:05

Trump komt zijn beloftes tenminste na, al moet hij door het vuur..

Wasbakplasser | 16-02-19 | 21:33

Twitter heeft een video, die Trump heeft gepost , gecensureerd. Nadat REM een klacht had ingediend.

Zonet heeft Trump de video opnieuw gepost maar dan met andere muziek.

twitter.com/realDonaldTrump

Kaskensj | 16-02-19 | 21:33 | 7

Op een of andere manier een doordachte streek. Wanneer REM voor Trump zou zijn geweest, had het ze niet uitgemaakt. Nu past het niet bij hun 'vote' (waarschijnlijk The Democrats) en trekken ze de copyright kaart. Die kaart wordt daardoor nog een keer extra ingewreven. Mensen denken meteen censuur.

klowiepowie | 16-02-19 | 22:09

@klowiepowie | 16-02-19 | 22:09: wat nou doordachte streek? Zou het gewoon kunnen zijn dat REM niet wil dat Trump hun muziek gebruikt voor zijn boodschap, en dat de muzikanten hun boodschap (die muziek dus) gewoon beschermen tegen het kapen van hun eigendom door in dit geval de potus.

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 23:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Duitsers bouwde een muur Rusland bouwde een muur chinese bouwde een muur trump bouwt een muur.
Je kunt er niet in maar ook niet uit. Muren werken aan 2 kanten. En daar maken vele amerkanen zich zorgen over.

jitro | 16-02-19 | 21:29 | 3

Kunt gewoon nog legaal de grens over hoor. Het is geen ijzeren gordijn.

Hollende_Kleurling | 16-02-19 | 21:32

Israel vergeten. Trump kijkt naar Israel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-02-19 | 21:39

Voor de murencollectie:
Marokko - West Sahara
Egypte - Gaza
Saoedi Arabië - Irak
Turkije - Syrië

En alle stadsmuren uit de middeleeuwen. :)

MistaRazista | 17-02-19 | 00:09

"Sinds bouwen van hekwerk een campagnebelofte is, wordt er niet meer gebouwd."
-------------

Onjuist. Want Trump bouwt en renoveert waar hij kan bouwen en renoveren.

Bestaande muren aan de Zuid Grens laat Trump renoveren en in Texas word er aan een muur gebouwd door Trump.

It's true, Trump really did start building more wall in Texas
www.washingtonexaminer.com/opinion/it...

De media in de VS , die in overgrote deel een mondstuk is van de Democratische partij, propageert dat Trump de muur alleen maar bouwt voor zijn eigen propaganda.

En de buitenlandse media praat deze Amerikaanse media na.

Wat word vergeten is dat Trump echt hart heeft voor de veiligheid van zijn burgers. Hij doet ook wat de media nalaat. Hij zet zet zich in voor de z.g Angels Mothers. Moeders waarvan hun kinderen door illegalen zijn vermoord. Daar is hij echt bij betrokken.

Kaskensj | 16-02-19 | 21:27 | 1

Leer eerst een begrijpend lezen, en ga pas dan weer uitleggen hoe de wereld er uit ziet.

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:57

Mexicaanen toestroom indammen en idioot inmense import goederen van de Chinezen aanpakken. Kan hier niets meer kopen zonder dat er stiekem toch Chinezen aan gezeten hebben. Alles is troep. Daar gaat Rutte vast niet wat aan doen. Mijn vriend Trump wel.

bigstone | 16-02-19 | 21:27 | 1

Het zijn niet alleen maar latijns amerikanen die de grens oversteken... venezuela geeft paspooorten af aan moslim tuig want dat lijkt ook allemaal zo op elkaar

Captain_Dipshit | 16-02-19 | 21:39

De geschiedenis zal ons leren of het invliegen van 150.000 kansloze, deels analfabete, moslimjongens per jaar door Rutte een beter alternatief was dan een muur.

Mammeloe | 16-02-19 | 21:27 | 3

Hoeven we de geschiedenis niet voor af te wachten, dat weten we nu al.

ZZP-er | 16-02-19 | 21:29

Ach, zolang het supreme court Trump maar steunt, dan kunnen al die andere sukkels protesteren wat ze willen. De democraten gaan dit uiteindelijk verliezen en dat hebben ze geheel aan zichzelf te wijten. Zodra RBG een keer echt dood neervalt zal Trump nog een rechter in het supreme court benoemen en kunnen de democraten het vergeten het komende decenium.

The2Amendment | 16-02-19 | 21:26 | 2

Decenium?? Maak er waar een paar van.. gorsuch en kavanaugh zijn nog vrij jong... is RBG inmiddels weer aan het werk of is ze nog “herstellende”

Captain_Dipshit | 16-02-19 | 21:37

Ik ben altijd geinteresseerd in wat Feynman te melden heeft. Prima verhaal, al zal niet iedere reaguurder erin lezen wat-ie wil lezen.

Doctor Honoris Causa | 16-02-19 | 21:26 | 1

Ik sla die allegaartjes meestal over. Omdat t zo vaak zo vol van zichzelf is.

Shareholder II | 16-02-19 | 22:07

Eigenlijk is het hokjes denken.
Is er een grens?
Zijn barrières echt?
Waar lopen de lijnen?

Rest In Privacy | 16-02-19 | 21:25

Fuck Feynman. Je snapt er geen drol van.

Frans Laarmans | 16-02-19 | 21:24 | 4

Daar lult u die Feynman met een mega stevige onderbouwing even helemaal tureluurs het bos in zeg!

Wilt u alleen in het vervolg niet meer zulke volzinnen gebruiken bij die onderbouwing, je kunt ook teveel tekst gebruiken, het moet wel allemaal behapbaar blijven.

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:52

Nogmaals, lees Kaskensj. Die snapt het allemaal wel.

Frans Laarmans | 17-02-19 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Sinds bouwen van hekwerk een campagnebelofte is, wordt er niet meer gebouwd. Toen werd het politiek."

Lijkt me een prima analyse.

Hollende_Kleurling | 16-02-19 | 21:20

In Hongarije werkt het hekwerk anders behoorlijk effectief. Hongarije is dan ook het enige land die verantwoordelijkheid neemt om de buitengrenzen van de EUSSR te bewaken. De Hongaren hebben geen zin in gratis arbeiders. De overige EUSSR landen kennelijk wel.

ProAsfalt | 16-02-19 | 21:20 | 2

Eigenlijk is het te zot voor woorden dat die Hongaren een hekwerk hebben moeten bouwen. We hebben hier godverdomme een paar honderd kilometer zee als natuurlijke barrière. Maar ja, toch blijkbaar zo lek als een mandje, die zee.

VanBukkem | 16-02-19 | 21:30

Grappig dat terwijl andere landen de bemoeienis van dat Frontex gedogen, die Hongaren hebben gezegd: donder op met je Frontex, we doen het zelf wel. En al die kansenparels, messentrekkers, doodrijders en bommenleggers staan nog steeds aan de goede kant van het hek: de buitenkant.

JvanDeventer | 16-02-19 | 22:25

allemaal afleiding.

Pimp my Voortuin | 16-02-19 | 21:20

West Sahara wall 2750 lang. Mhhh..

toetssteen | 16-02-19 | 21:20 | 3

Dat zijn moslims, dat telt niet.

Mammeloe | 16-02-19 | 21:23

@toetssteen | 16-02-19 | 21:28: u gaat bijstellen op een mededeling van de bejaarde vrouw, van een clown?!

Gooi dat denkraam maar helemaal weg, toch alleen maar ballast

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:48

Na de Chinese Muur is de Klaagmuur in Jeruzalem een van de bekendste. Nu heeft het de UNESCO behaagd om er in oktober een islamitisch erfgoed van te maken. Ding heet nu “Al Buraq Plaza”. Knettergek. Het wachten is op het moment dat de VN de pyramides in Egypte tot erfgoed van de Eskimo's maakt.
(NL stemde overigens tegen)

Mammeloe | 16-02-19 | 21:19

"Trump riep een noodtoestand om zijn muurtje te bouwen."
------------------

Trump heeft belooft om de massale illegale migratie vanuit Midden-Amerika te stoppen. En daarvoor is o.a. een muur nodig. Omdat Trump begaan is met de veiligheid van de Amerikaanse burger. En Trump voert uit wat hij heeft beloofd tijdens de verkiezingen.

Overigens willen ook de "praktijkmensen" zoals de Border Patrol een muur. Want een muur is effectief zoals de praktijk laat zien.

Obama heeft meer dan 12 "nood toestanden" uitgeroepen.( Toen hoorde je geen enkele ophef in de media. Maar nu Trump het doet schreeuwen de media moord en brand.

Kaskensj | 16-02-19 | 21:18 | 4

Zoals Scott Adams uitlegt in de video die ik boven heb gedeponeerd (al twijfel ik nu of het de goede was) dat de Trump voor en tijdens de shutdown bijna alle democraten de kans heeft gegeven te reageren op de muur en ze hebben het nu allemaal over "de beste oplossing". Nu zal hij de professionals, grensbewakers, het volk laten uitleggen wat "de beste oplossing" is en dan hebben de democraten de keus tussen uitvoeren of terugkrabbelen...

Bac | 16-02-19 | 21:29

Pleur toch een eind op met je “Trump is begaan met de Amerikaanse burger”

Dit verhaal verkoop het beste, en hij verkoopt zijn Amerikaanse droom. Als die burger geen dollar heeft om rond te komen, zal Trump echt niet wat voor die burger gaan doen!

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Het is beide, Feynman, beide. Natuurlijk is het een verkiezingsstunt, maar het is ook een poging iets te doen tegen de instroom van illegalen, criminelen, drugs, etc.
Voor Trump dus een win-win. Of een hek echt helpt voor de Amerikanen, weten we pas wanneer het er staat.

Ondertussen zien we dat de kloof tussen arm en rijk in de VS gigantisch is geworden, en je kunt je intussen maar moeilijk voorstellen hoe dit nog op een vreedzame manier "opgelost" kan worden. Hetzelfde kun je zeggen over grote delen in de wereld.

Van Duyvenbode | 16-02-19 | 21:15 | 1

DE kloof tussen Rijk en Arm is hier in Nederland ook al hoor.

roodborstje1 | 17-02-19 | 11:38

Wat Feynman vergeet te vermelden is dat het onderwerp van de NPO-achtige rant, een staatshoofd is aan de andere kant van de oceaan, ver weg, die de belangen van zijn kiezers voorop stelt. Het is niet in het belang van de bevolking drugs te importeren en het is niet in het belang van de bevolking ongelimiteerd ongeschoold volk binnen te halen. Ook is het niet in het belang van de bevolking met alle QWERTYZ deug- en dramverhalen doodgegooid te worden of voorgelogen te worden door media die een andere agenda dan de waarheid hebben. Er zijn op het moment wel belangrijkere onderwerpen dan een fittie tussen een paar rednecks aan de andere kant van de wereld.

Frau Merkel | 16-02-19 | 21:15 | 4

Zo, en deze natte scheet bent u ook weer kwijt.

Past u op dat die rommel niet straks overal tegen de muren en plafonds op kleeft. Bij voorbaat dank.

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:42

@ Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:42
Een beetje off topic, maar het tis wel waar.

Rest In Privacy | 16-02-19 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wil de ekte Feynman dan nu opstaan?

Trump VS Fake News Jim Acosta
www.youtube.com/watch?v=PaLoko8Ut20

Muurtje? Vertel dat maar aan een van de Angel Moms of Dads. Nog even een klap in het gezicht na geven is uiterst ongevoelig en haast onmenselijk eigenlijk.

Tha Analyzer | 16-02-19 | 21:08

Feynman dit is wel heel erg slecht geschreven zeg.... wat een broddel werk..

Captain_Dipshit | 16-02-19 | 21:05 | 1

Onderbouw dat eens

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:41

Geef die mafkees toch zijn muurtje. Als hij dan belooft zich verder nergens meer mee te bemoeien en het regeren over te laten aan mensen met hun volledige verstand.

Superior Bastard | 16-02-19 | 21:04 | 20

@Superior Bastard | 16-02-19 | 21:15:
Brabo. Ha!

reservebelgië | 16-02-19 | 22:49
▼ 17 antwoorden verborgen

Pelosi, Obama en andere top democraten hebben hun allemaal huizen ommuurd. Kan je niet eens doorheen kijken. Het Amerikaanse volk mag echter geen Wall hebben om hun samenleving en economie te beschermen. Een beetje hypocriet is het wel.

rmstock | 16-02-19 | 21:04 | 1

Tja maar die hypocriesie kun je ook doortrekken naar hier. Niemand die een gewond persoon door een auto ongeluk of schuil zocht voor een mishandeling
niet even zou opvangen in zijn huis maar een wildvreemde in huis nemen zonder dat er noodzaak is. Maar wat doen we als staat? Juist, mensen binnenlaten die noch een ongeluk hebben gekregen noch bedreigt worden.

miko | 16-02-19 | 23:28

Het is gewoon een principekwestie voor Donald Trump. Die muur was zijn belangrijkste verkiezingsbelofte en daar probeert ie zich nu aan te houden, met alle middelen vandien.
Beetje zuur stukje van de heer Feynman deze keer.

VanBukkem | 16-02-19 | 21:03 | 1

Op deze manier doet Trump het wel slim. Ik roep de noodtoestand af en vervolgens wil ik die muur bouwen maar ze laten me niet bouwen. M.a.w. kies me in 2020 en ik maak de klus af.

EmilioEsteves | 16-02-19 | 21:21

Meer dan 10 miljoen illegalen in dat land en en er komen er op ongecontroleerde wijze enorme aantallen per jaar bij. De drugscrisis is in Amerika door links en rechts onderkend als een van de grootste crises die het land kent. Je zou voor minder een noodtoestand uitroepen, zo dunkt mij. Zeker met de starre Democraten die al decennia weigeren het probleem aan te pakken, omdat ze iedere immigrant als potentiële kiezer zien.

En natuurlijk zeggen de smokkelaars dat een muur niet helpt, ze zijn niet achterlijk. Als ze zeggen dat dat ding helpt, dan wordt de kans dat ie echt wordt gebouwd veel te groot. Ze willen dat ding echt niet hoor. Net als de mensensmokkelaars. Die vinden de status quo prima. Lees ik niks over in dit slappe stuk tekst.

Polidiek | 16-02-19 | 21:03 | 2

Drugscrisis? welke? Dat men tot een paar jaar geleden iedereen oppsloot die ook maar rook naar iets. Het maakte niet uit of je een kilo coke had of een keer een blowtje gebruikte. Allemaal over dezelfde lat.
Er sterven meer amerikanen en er worden er veel meer gehandicapt door hun zinloze oorlogen en men blijft maar doorgaan met dope als het grootste gevaar voor de natie te zien.
Gek zijn ze.

miko | 16-02-19 | 23:25
-weggejorist-
Ongeblustekalk | 16-02-19 | 21:03 | 3

De grootste profiteur van een hermitisch hek zou in mijn ogen Mexico zijn. Met al die mensen- en drugssmokkel heeft dat land geen schijn van kans om ooit een normaal land te worden.

down | 16-02-19 | 21:01 | 1

@down
Dat dus. Win/win.

toetssteen | 16-02-19 | 21:25

@feynman; Dat Trump tijdens de Shut down, in afwachting van de Democraten, in het witte huis aanwezig was is niet noemenswaardig?

Ed41 | 16-02-19 | 21:01 | 1

Het gaat om de beeldvorming. Dus nee, want dan klopt het beeld niet meer.

Frau Merkel | 16-02-19 | 21:10

5 miljard.... schijntje als je beseft dat Nederland onlangs 2 miljard budget over hield na een mislukte onvermelde verkiezingsbelofte.

Sinclair | 16-02-19 | 21:01

Rare principes houden die yankees er op na. Ik ben vóór. Behalve als jij ook vóór bent. Dan ben ik dus tegen....

wie zal het zeggen | 16-02-19 | 21:00 | 1

Soort van PvdA die tegen alles wat van de PVV komt stemmen/stemde.

marrretje | 16-02-19 | 21:55

Sorry vriend, is Arizona/Mexico.

NYClocal | 16-02-19 | 21:34

Nou, hadden wij hem maar ipv Trutte. Ik begon het verhaal te lezen. Maar dit is de eerste keer dat ik een "Feynman " niet verder las.

achtziger80 | 16-02-19 | 20:58 | 9

Feit blijft natuurlijk dat de keuze van de kiezer, het hart van de democratie, door de nieuw gekozen afgevaardigden vrijwel direct na de verkiezingen geschoffeerd wordt op basis van met wie zij persoonlijk wel of niet door een deur zouden willen. Als we verkiezingen nou eens zouden doen in de stijl van de rijdende rechter: dit is onze top drie en jullie zorgen maar dat jullie het laten werken. Punt. Kijk dat is nou democratie pur sang, niet die malle handjeklap met die kortebroekengastjes die schijnbaar volgens de oude politieke garde de toekomst zou moeten vormen.

Pierre Tombal | 16-02-19 | 23:31

@Pierre Tombal | 16-02-19 | 23:31:
De kiezer koos massaal voor Hillary, ze had 3 miljoen stemmen meer dan onze roodhuidige vriend.

Amazing Tukker | 17-02-19 | 13:43

@Amazing Tukker | 17-02-19 | 13:43:
Ik mis de relatie met het achteraf marchanderen met de uitslag zoals dat hier gebeurt, waarbij een stem op de VVD zomaar ineens een stem op hypocriete engnekken als Jetten en Klaver kan worden onder de vermelding dat Dijkhoff in zijn dromen ooit eens met de PVV in een Kabinet gezeten zou hebben en dat niet zo leuk had gevonden.

Overigens, als ze in de UK het Nederlandse kiessysteem zouden hebben zoals jij dat kennelijk graag in de USA had gezien, dan zou UKIP daar met een flinke vertegenwoordiging in het Lagerhuis zitten en daar zou een "democraat" als jij pas echt ziek van worden.

Pierre Tombal | 17-02-19 | 14:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Het sleutelwoord is "campagnebelofte". De reden dat Trump hier zo fel op is, is ook de reden dat de democraten dit tegen willen houden.

Muxje | 16-02-19 | 20:55 | 7

Het sleutelwoord is “politiek”

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:18

@Bytemaster | 16-02-19 | 21:40: Aha, Clinton, Bush, en Obama wilden alle drie slechts wat schuttingen neer zetten zo links en rechts, wat zijn die drie toch.....

Een stelletje ongelofelijke prutsers dan!!!

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:21

De democraten willen in de praktijk de grenzen poreus en zwak laten. Dat daardoor ook een hoop ellende over de grenzen heenspoelt, interesseert hen niet. Als het maar per saldo meer stemmers oplevert tov de republikeinen. Een zieke strategie, maar dat boeit hen niet. Clinton en Soros zijn dikke vrienden. Niet toevallig.

Superkwatta | 17-02-19 | 08:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit gaat om illegale immigratie, smokkel, geld, drugs, MS13, veiligheid voor burgers, nieuw Democratisch stemvee tegenhouden en de USA behoeden voor een socialistische nachtmerrie; om alle doffe ellende die dat met zich meebrengt te voorkomen en/of te verhelpen; niet om de beeldvorming. Feynman in de fout.

Fijnstoffer | 16-02-19 | 20:54 | 5

@sockpuppet | 17-02-19 | 00:53: En o ja, als je kijkt naar de eerdere gevallen, zie je dat het ging om zaken die ook op Congress-niveau hadden kunnen worden geregeld, maar ook toen vonden presidenten het blijkbaar opportuun om zelf het voortouw te nemen.

sockpuppet | 17-02-19 | 00:58

@ tatta blabla
Wat zit jij nou allemaal te brabbelen?

Superkwatta | 17-02-19 | 08:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel fijn dat Trump zich nu zo intensief bezighoudt met deze futiele gekkigheid.
Dan maakt hij namelijk even geen belangrijke dingen stuk.
(Bv een wereld (handels) oorlog.)

hotmint | 16-02-19 | 20:52 | 5

Ondertussen heeft hij wel een vreselijke oorlog met N.Korea vermeden, die door het laffe lakse optreden van zijn voorgangers op uitbreken stond.
Ook vraag me af waarom iedereen zo tegen Trump is hij doet alleen maar goeds:
-verminderen werkloosheid
-bevorderen woningbouw
-bevorderen wegenbouw
-terugdringen van de economische (en daarmee militaire) macht van China door invoeren van importheffingen, waardoor het weer aantrekkelijk wordt om amerikaanse spullen te kopen.
-willen stoppen van immigranten waartussen (de goeden niet te na gesproken) veel drugssmokkelaars, moordenaars, rovers en verkrachters zitten.
-wil sluiten Syrie deal met Rusland
-Terughalen van veel soldaten uit de zandbaklanden (spaart veel geld)
-Proberen de (onder Obama enz. enorm gegroeide_staatsschuld minder snel te laten groeien
-enz

telelezer | 16-02-19 | 22:54

@telelezer | 16-02-19 | 22:54: hij doet het alleen en helemaal voor amerikanen zelf en dat valt slecht bij de andere kant, die wil voor iedereen... btj het overjarige hippie idee zeg maar

lovekila | 17-02-19 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Sorry, maar afgehaakt na de eerste twee alinea's. Wat belabberd geschreven; inhoud daargelaten.

Paisano | 16-02-19 | 20:52 | 1

Ja. En verder 'gaap.' Ik zie het nut ook niet zo. Je verandert geen mens van mening met zo een stukkie.

vanBarchum | 16-02-19 | 21:35

Och wat gaan die democraten toch nat zeg.... Heerlijk. Zo tegenstribbelen terwijl ze onder Obama voor meer hekwerk waren... Pure BLINDE woede vanaf links...

poiuytrewq | 16-02-19 | 20:51 | 5

De alles verzengende haat van laaglinks neemt groteske vormen aan. Beangstigend.

kempenaer | 17-02-19 | 08:34
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het onteigenen van grondeigenaren is een langdurig en kostbaar."

Bac | 16-02-19 | 20:49 | 3

En nu?

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 22:05

Er staan nogal wat foutjes in dit stukje van feynman inderdaad. Zonde.
Ook qua inhoud is er het één en ander op af te dingen.

kempenaer | 17-02-19 | 08:33

Hoe hoog moet zo'n muur eigenlijk worden om ook alle vliegtuigen tegen te houden?

keestelpro | 16-02-19 | 20:46 | 4

' Enormes andere huge'.

Dr. Blechtrummel | 16-02-19 | 20:59

@Dr. Blechtrummel | 16-02-19 | 20:59: and IPV anders, stop.

Dr. Blechtrummel | 16-02-19 | 21:00

Bigly

Rammstein | 16-02-19 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken